oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. augusztus 31. 06:34,  Jamie Oliver: a határátkelők nélkül nem menne 228 komment

2013. augusztus 31. 06:34 Határátkelő

Jamie Oliver: a határátkelők nélkül nem menne

Arra gondoltam, kicsit megreformálom a Hétvégi klubsarok intézményét, és amellett, hogy itt van lehetőség hozzászólni a szombati archív posztokhoz, feldobok egy szerintem minket érintő témát is. Jamie Oliver véleményét a Facebookra már kitettem, és ott elég nagy érdeklődést váltott ki, úgyhogy gondoltam, érdemes vele foglalkozni itt is.

Jamie Oliver.jpg

Jamie Oliver a világ egyik leghíresebb tévés sztárséfje, aki amellett, hogy éttermeket üzemeltet és sorozatai szinte állandó jelleggel láthatóak, arról is híres, hogy megpróbálta megreformálni az iskolai étkezést Angliában. Ugyan kevés sikerrel, de ez is jelzi, hogy azért próbál odafigyelni társadalmi kérdésekre is.

Szavai tehát számítanak, így különösen érdekes volt, amikor a minap meglehetősen élesen kikelt a szerinte lusta fiatal brit munkavállalók ellen, egyenesen azt állítva, hogy a külföldről érkezett „keményebb" személyzet nélkül étterembirodalma összeomlana.

Miután Jamie Oliver 150 millió font értékűre becsült birodalmat irányít, éttermeiben pedig 350 szakács dolgozik, véleménye megalapozottnak mondható. Különösen, hogy egyik étterme, a Fifteen kifejezetten a fiatal munkanélküliek pályakezdését próbálja meg elősegíteni.

A sztárszakács (aki egyébként apja essexi pubjában kezdte pályáját) arról beszélt, mennyire motiválatlanok a brit fiatalok, és ha csak rájuk számíthatna, akkor alighanem bezárhatná a boltot.

„Amikor a húszas éveimben jártam, átlagosan heti 80-100 órát dolgoztunk. Az uniós szabályozás most 48 óra, ami ennek a fele. És még emiatt is rinyálnak!" – morgott egyet a jó Jamie.

„Különösen a brit srácok siránkoznak, nem is láttam még ilyet. Előfordul, hogy anyuci betelefonál a 23 éves fiacskája miatt, hogy „túl fáradt". Egy 48 órás munkahéten! Ez valami vicc?" – tette hozzá Jamie Oliver.

„Szerintem az Európából érkező barátaink ennél sokkal-sokkal keményebbek. Ha nem lennének, holnap bezárhatnám az összes éttermemet. Nem találnék egyetlen britet sem a helyükre" – mondta a sztárszakács, aki saját bevallása szerint már 13 éves korától napi 15 órát dolgozott (nyilván hétvégéken) apja pubjában.

Ez volt tehát Jamie Oliver véleménye, most pedig kíváncsi lennék a tietekre!

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY! Megváltoztak a kommentelési szabályok, a részleteket ide kattintva olvashatod el, ahol az is kiderül, mi kell ahhoz, hogy a jövőben is ugyanúgy hozzászólhass a posztokhoz, ahogyan eddig. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia Jamie Oliver

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr765485709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 07:27:53

Nem ismerem annyira J.O.-t, mert nem nezek TV-t, de talan igaza van. Mert aki idejott, az dolgozni akar es tud is! Nehany angol csaladot viszont mar ismerek es elkenyeztetett kolykeiket is. Az egyiknel az 500 meterre levo suliba is kocsival viszi a szulo a 14 eves lanyukat, egy masiknal kocsi es lakas van a 18 eves gyerek segge ala tolva, de az meg nem tudja mit is akar kezdeni az eletben...
Persze altalanositok, ami nem jo, J.O.-nak tobb tapasztalata lehet ilyen teren.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.31. 07:36:50

Minden gazdaságnak hasznos az igénytelen, olcsó, viszonylag művelt munkaerő, azaz a szakácsgyereknek igaza van.

KJ.. 2013.08.31. 07:48:29

Jó reggelt! Jamienek biztosan igaza van,Látszik is minden mozdulatán a sok munka,és a rutin..Ezt nem lehet egy-két év alatt megtanulni! Akik ennyit dolgoznak a sikerért ,azok meg is érdemlik. További sok sikert ,grat. Az külön vicc,hogy angliában még meg is lennének fizetve ezek a fiatal szakácsok.,MO.hoz képest!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.31. 08:18:15

Én a saját tapasztalatomat írom le.
Az a kb 20% angol aki az építőiparban dolgozik, és itt teljesen mindegy hogy 20éves nyikhaj vagy idősebb szaki semmivel sem dolgoznak kevesebbet mint a bevándorlók sőt...
Persze a politika részéről lehet mondani hogy részesítsék előnyben a hazai munkaerőt de egész egyszerűen nincsen. Igaz, aki idejön az keményen dolgozik.

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Mit értesz az igénytelen és olcsó alatt?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.31. 08:21:07

@rezsoatya:
" nem tudja mit is akar kezdeni az eletben..."
Ilyenkor jön az a duma amitől falra mászok hogy "keresi önmagát".
Dolgozzá bazmeg aztán megtalálod.

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 08:28:41

@diggerdriver: 13 evesen az elso nyari keresetembol vettem az elso bringamat (pedig szuleim jol kerestek). Kesobb a gyermekeim is dolgoztak suli mellett, nyari szunetben, stb. A fiam kimondottan elvezte, amikor magammal vittem dolgozni (11 eves koratol), mutattam neki a szakmai fogasokat.
Akit megtanitanak arra, hogy a munka nem budos, annak kesobb se lesz gondja az eletben.
Aki meg kijon "bevandorlokent" dolgozni, az teszi is a dolgat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.31. 08:48:01

@rezsoatya:
Így van. 14évesen kerestem meg azt a pénzt amiből felruháznak a kollégiumba.
A fiamat vittem magammal dolgozni a nyári szünetben.
Szerencsére a két nagyobbik az én hülye munkamániámat örökölte.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.08.31. 08:48:01

azért lófasz a seggébe annak, aki abból indul ki, hogy a heti 80-100 óra lenne a normális. igenis legyenek szabályok és korlátozások, amik megpróbálják megakadályozni, hogy teljesen kizsigereljék a csóró, kiszolgáltatott bevándorlókat. (de persze, aki vállalja, aláírja, hogy 6 nap, 48 óra egy héten, az aztán ne nyavalyogjon. én belezakkannék heti egy szabadnapba, nem is vállaltam soha a szombatokat, hiába akartak rávenni.)

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 08:48:16

A kepen milyen ma', hogy a ket pasi csak all es vigyorog, a szegeny csajszi meg emeli a nehez talcat?

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.08.31. 08:48:38

azért lófasz a seggébe annak, aki abból indul ki, hogy a heti 80-100 óra lenne a normális. igenis legyenek szabályok és korlátozások, amik megpróbálják megakadályozni, hogy teljesen kizsigereljék a csóró, kiszolgáltatott bevándorlókat. (de persze, aki vállalja, aláírja, hogy 6 nap, 48 óra egy héten, az aztán ne nyavalyogjon. én belezakkannék heti egy szabadnapba, nem is vállaltam soha a szombatokat, hiába akartak rávenni.)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.31. 08:49:18

@Chang Yai:
Az én munkarendem 5nap alatt 50óra. Itt az az általános.

2013.08.31. 08:50:40

Kedvelem Jamie musorait (igen, van TVm) es az eteleit is.
Amiota ot nezem, azota tudom hogyan kell hagymat szeletelni, buvarszemuvegben.

Link elek 2013.08.31. 09:14:41

Azok a fiatal brittek akik annyira kepzettek, motivaltak, szorgalmasak, mint az angliaba erkezo bevandorlok, azok internkent, ingyen dolgoznak szo szerint ejjel-nappal egy nagy bankban. Ugyanis, ha veglegesitik oket, akkor 10-20-szor annyit fognak keresni, mint egy etteremben.

Lasd a multheti hirt, hogy 3 ejszaka atdolgozasa utan halt meg huszoneves gyerek.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.08.31. 09:24:58

Hat az sem normalis, aki 80-100 ora mukat var el az alkalmazottol... JO-nak lofaszt a seggebe!

puhacica 2013.08.31. 09:25:33

@charlieharper: zsenge lyanykoromban en is buvarszemuvegben szeltem a hagymat. : D

ithakan 2013.08.31. 09:30:15

Barmennyire is hihetetlen ez JO-nak, de nem mindenki akar celeb sztarszakacs lenni, aki konyhara megy dolgozni. A bevandorlok maximalizalni szeretnek a beveteluket minimalis ido alatt (pl. otthon hagyott csalad vagy hitel miatt), igy rengeteget tuloraznak, ha azt kifizetik. A britek meg zsebpenzt szeretnenek a suli mellett vagy athidalo megoldast, amig egy jobb munkat nem kapnak. Csak az fogja kozuluk agyon dolgozni magat, akinek annyira szuksege van a penzre, mint a legtobb bevandorlonak vagy azok, akik JO peldajat kovetve szinten a szakacsmuveszetbol szeretnenek hoaazutavon megelni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.08.31. 09:43:49

@rezsoatya: igenytelen = nincsenek nagy igenyei. Ez alapvetoen pozitiv tulajdonsag, tevesen hasznaljak az apolatlan, elhanyagolt szinonimajakent.

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 09:49:10

@puhacica: @charlieharper: nem akarom Jamie érdemeit elvenni, de MINDEN normális ember búvárszemüvegben pucol hagymát! :-))))

A fiam már 20 éve "feltalálta":

kepfeltoltes.hu/view/130831/DSCN5067_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2013.08.31. 09:53:44

Briteknél 48 óra a munkahét? Mert a legtöbb országban 40. Még sem mondja őket senki puhánynak. Ráadásul a heti 80-100 óra az napi 12-14 óra munkát jelent. Aminek kb. tényleg a fele a 48 óra de ettől nem a 48 lesz kevés hanem a 100 irreálisan sok.

Azok a brit fiatalok, akik meg szeretnének étterembe dolgozni lehet, hogy egész egyszerűen nem tudnak mert kiszorítják őket a bevándorló pakisztáni és egyéb nációk. Máshoz meg nincs képzettsége.

Ha a bevándorlók egyik nap felállnának és hazamennének akkor sem állna meg az élet legfeljebb újra munkába állnának a brittek.

nyuszigonosz 2013.08.31. 09:58:41

@rezsoatya: Nem kell a hagymát búvárszemüvegben pucolni.
Elég hideg vízbe tenni, mután leszedted a héját, és utána könnyfakasztás mentesen metélhetö.

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 09:59:04

@Réka ‎: hát nem tudom. Akkor hol kezdődnek a nagy igények?
Dolgozom, emberi életet élek (ezért is jöttem ki), szabadidőmben bringázom, színházba, kiállításokra járok. Nem akarok luxusjachtot, ergo nincsenek nagy igényeim. Akkor én most igénytelen vagyok?

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 10:01:53

@nyuszigonosz: pedig DE!

Itt sorakoznak a búvárszemüvegeim, egy a vöröshagymának, egy a lilahagymának és külön a fokhagymának! :D

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.08.31. 10:03:06

@rezsoatya: minden relativ, valakihez kepest biztosan az vagy. Birca arra gondolt, hogy a brit fiatalokhoz/munkavallalokhoz kepest alacsony igenyekkel erkeznek a bevandorlo dolgozok, amiben teljesen igaza is van (nem az agysebeszekre gondolunk itt).

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.31. 10:04:22

Azert afolott ne menjunk mar el szo nelkul hogy o nem alkalmazottkent dolgozott heti 100 orat, hanem a csaladi vallalkozasban!!! Konyorgom, az azert nagyon mas.

Ha nekem van egy cegem, amiben benne all minden vagyonom, akkor evidens hogy munkaidot nem nezve nyomom, amig birom, de azert nem varhatja el hogy el alkalmazott 100 orat fog gurizni az o ettermeben! Miert is tenne? Ugyanezt a penzt megkeresi mashol feleennyi munkaidovel!!! :) Neki semmi koze az o cegehez. Sosem ertettem hogy a vallalkozok miert nem ertik meg hogy az alkalmazottnak ez csak egy munkahely, nem tudnak ugyanolyan szivvel-lelekkel rajongani erte, mert semmi kozuk hozza!

Masreszt meg szerintem a lusta az egy eros jelzo. Teny hogy Nyugaton kicsit lassabban, komotosabban dolgoznak a helyiek. De pont azert mert a hajtos gurizos melok nagy reszet a bevandorlok evtizedek ota megcsinaljak. Akkor nekik maradnak a kicsit kenyelmesebb irodai melok. Nincs ezzel semmi baj.

En azt nem ertem hogy a bevandorlok miert emelik fel allandoan ez ellen a hangjukat. Mert bezzeg a britek nem is dolgoznak annyit mint en! Hat de hulye vagy, ez a vilag legnagyobb lehetosege!!!
Te csak hozod a sajat kis Kelet-Europai munkatempodat, meg csak meg sem kell feszitened magad es a fonok akkor is Teged fog megdicserni meg kiemelni mert milyen gyorsan dolgozol. Tiszta haszon! En aldom a sorsot azert hogy a brit kollegaim tobbsege (kivetelek mindenhol vannak) kicsit komotosabban dolgoznak mint en, igy marha konnyu elolepteteseket szerezni es kitunni a tomegbol! :) Mondjuk nekem nincsenek mas bevandorlo kollegaim, csak britek es skotok, azert az is sokat segit. :)

nyuszigonosz 2013.08.31. 10:04:31

@rezsoatya: Ez más. :-))
Nem tudtam, hogy ennyire felkészültél rá.

pamut 2013.08.31. 10:06:41

@flash.gordon: "Ha a bevándorlók egyik nap felállnának és hazamennének akkor sem állna meg az élet legfeljebb újra munkába állnának a brittek."

Inkább összeomlana a gazdaságuk.
Nagyobb részt bevándorlókra alapul a vendéglátás, az építőipar, a logisztika, de az egész gazdaságot átszövik a bevándorlók, főleg a kisebb képzettséget és kisebb angoltudást igényelő ágazatok, de pl. az egészségügy is óriásit huppanna ha hazamennének, nem is szólva az informatikáról.

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.31. 10:07:21

JO cukira van PR-ozva, de azért bírom

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.31. 10:08:50

@diggerdriver: jaja, hallottam panaszkodást igen fiatal felnőttektől, jajjaj, mennyit kell takarítani, satöbbi.
mondom, ez az a felnőtt élet, amire annyira vágytatok:P

pamut 2013.08.31. 10:12:32

Olivérnek a saját szemszögéből igaza van, de azért sokkal bonyolultabb az összkép. Egy angolnak nem túl vonzó a nagyon kemény vendéglátói meló, amit nem is nagyon becsülnek meg ott, sem anyagilag, sem sehogy. A bevándorló keletieknek az otthoni viszonyokhoz képest nagyon jó meló, de angol szemmel nézve nem az. Ez működik nálunk is, én tudok magyar éttermet, ahol szerbek mosogatnak meg takarítanak, fillérekért. Mindenki ahhoz mér, amit megszokott, ahonnan jött.
A mostani bevándorlók gyermekei már az angol jólétben fognak felnőni, nekik az lesz a normális, meg angolul is jól fognak beszélni, az ő ambícióik már komolyabbak lesznek, és ha mégis pincérkedni kényszerülnek, akkor nem fogják félteni az állást, és megengedik maguknak, hogy késsenek, vagy beteget jelentsenek. Minden csak viszonyítás és nézőpont kérdése.
Olivér meg nem órabérért nyomja, hanem a milliós saját hasznáért, szóval a saját példájával végképp ne jöjjön, minden vállalkozó erősen hajt itthon Magyarországon is, magának mindenki kapar, látom a környezetemben.

Elizabeth72 2013.08.31. 10:14:57

En tapasztaltam olyat, hogy angol kollega megvarta, amig a masik megcsinalt valamit egyedul helyette. Es olyanban is volt reszem, amikor konkretan tudtuk, hogy szulinapi party lesz egy masiknal, es aznap reggel betelefonalt, hogy beteg. En ugy gondolom, hogy mivel angolok, ezert egyeb helyrol szarmazo munkasok efelett szemet hunynak, es a hata mogott itelik el az angolokat. Ugyhogy ennek van alapja. Mindenesetre olyan angollal is talalkoztam, aki kifejezetten huzta, motivalta a tobbieket, es olyannal is, aki rendesen dolgozott. Sajat tapasztalatom volt, hogy. Egy helyen egyszerre ket angolt helyettesitettem, akiknek 8-8 oras munkajuk volt. Erdekes volt mert kettejuk munkajaval vegeztem 6 ora alatt...Ugyhogy ezek szerint van olyan hely ahol nekik ugyanannyi ido alatt joval kevesebbet kell dolgozni... Es olyan helyen is dolgoztam, ahol angol fogyatekos emberek dolgoztak egyutt egyep nepek fiaival-lanyaival, akik kozott nem volt ritka a 3 diplomas sem...utobbiak feladata az volt pluszba a sajatjukon kivul, hogy amit a fogyatekos munkas elront, azt helyrehozza. Es bizony ez nem keves plusz munkaval jart. De en senkirol nem hallottam, hogy emiatt panaszkodott volna. En ezt igazi eselyegyenlosegnek eltem meg. Persze biztos van aki ezt mashogy latja. Tapasztalataim szerint aki kibirja az elso par het-honap csicskaztatasat, mert ugye ez mindenkinek ismeros, azt utana nem abbol fogjak megitelni, hogy honnan jott, hanem hogy milyen munkat vegez. En konkretan az idosgondozasban kaptam vissza rovid ido alatt a szeretetet amivel a munkamat vegeztem olyan emberektol, akik viszont vallasuktol fogva mindenkit leneznek. De ha jol dolgozol, szerintem barhol megallod a helyed Angliaban.

pce85 2013.08.31. 10:14:57

Jamienek igaza van és fáj a briteknek az igazság, pont ezért nem szeretik. A britek lusták, kapzsik, koszosok, igénytelenek, műveletlenek és tanulatlanok, mindezeket hűen tükrözi a testsúlyuk is. Szegény Jamie hiába próbálja megtanítani őket a helyes táplálkozásra, ha egész életükön át ugyanazt az egészségtelen reggelit fogyasztják mindennap (véletlenül se ennének egyik nap sem valami mást). A vacsora jó nagy adag főtt étel, a végén leöblítve alkohollal és kávéval. Aki élt közöttük tudja mennyire elviselhetetlenek tudnak lenni, viszont a pszichológiai hadviselésben élen járnak. Nekik nem az számít, hogy helyesen hajtsd végre a feladatot, hanem a mód ahogyan megoldottad és ha attól eltérsz jaj neked, fel is út, le is út. Hosszasan lehetne sorolni, mitől jobb egy emigráns, de a lényeg, hogy minőségi munkát végez minimálbérért és embertelen bánásmódért. Az angol cikk hozzászólásaiban sérelmezték, a külföldi munkavállalók nyelvtudását Jamie éttermében.
Kérdés: Hány angol beszél akárcsak alap- és középfokon is bármilyen nyelvet? Az UK-ban és külföldön is elvárják, hogy az anyanyelvükön szóljanak hozzájuk. Micsoda probléma a külföldi nem beszél felsőfokon angolul, netán akcentusa van és oda kell figyelni arra amit mond?!

lyken 2013.08.31. 10:16:55

@ithakan: "Csak az fogja kozuluk agyon dolgozni magat, akinek annyira szuksege van a penzre, mint a legtobb bevandorlonak vagy azok, akik JO peldajat kovetve szinten a szakacsmuveszetbol szeretnenek hoaazutavon megelni."

Tehát a probléma a piaci versennyel van? Szerintem nyugodtan ballagj be egy étterembe Magyarországon. Kérdezd csak meg, hogy heti mennyit dolgoznak. Meg fogsz lepődni, heti 80-100 simán összejön. Csak Magyarországon nem fizetik ki, UK-ben meg igen.

justStevee 2013.08.31. 10:45:18

Remélem ez is csak moderálás után jelenik meg azt akkor ez volt az utolsó, hogy ide írtam... (a legelején kértem a premium kommentelő rangot, sose trollkodtam, ritkán szólók hozzá, postot is írtam ide, az abba belekötökre is intelligensen reagáltam, saját blogot írok, Magyarország vezető androidos blogjának voltam a társszerkesztője.... mi kell még ahhoz, hogy kiérdemeljem a moderálás nélküli kommentelést? Mert szent sajnos nem vagyok, de nem is akarok lenni :D )

Na de a lényeg! :D Teljesen igaza van Jamie-nek, ezt nekem is a szemembe mondták a munkahelyemen, hogy sokkal jobban és gyorsabban dolgozom, mint az összes többi angol kollégám, és ezt angolok mondták nekem.

A főszakács helyettes első próbanapom után mondta én kellek ilyen ember még nem dolgozott itt, aki így dolgozik. (2 balatoni szezon megedzi az embert :D ) Imádom mikor valaki sír mennyit kell dolgozni :D Ha nem tetszik, ne vállald, menj máshová. Én pl. én kértem magamnak, hogy csak heti 1 szabadnapom legyen, sőt van, hogy úgy íratom a beosztásom, hogy egy sincs. Most is így dolgoztam hogy 13 nap, 1 nap szabi, 10 nap és 1 nap szabi tegnap... és heti 50 óránál nagyon ritkán dolgozom kevesebbet de van, hogy 60-65 is megvan... és nem szakadok meg, nem szenvedek... igaz ehhez kellett a Balaton, ahol a 4 hónapos szezonban 0 szabadnap nélkül dolgoztam napi 14-16 órákat (ez náha heti 112 óra, ebbe a rinyálok belehalnának :D ) De ez már nem egészséges, meg akkor még fiatalabb is voltam jó pár évvel :D

Ezt az alacsony igényes dolgot se igen értem :D Itt kint sincsenek kisebb igényeim int otthon :D

2013.08.31. 10:46:49

@nyuszigonosz: anyukam elotte betette a hutobe. En csak sima buvarszemuvegezek

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 10:47:47

@lyken: es meg egy motivacio: J.O. valszeg szereti a munkajat. Es aki szereti, az nem az orakat szamolja. Es ahhoz, hogy valaki jol megeljen a munkajabol, ahhoz a munkajaban is igenyesnek kell lennie

Határátkelő 2013.08.31. 10:52:49

@justStevee: Az a helyzet, hogy akkor tudlak beengedni, amikor kommentet írsz. Ha jól láttam ez az első, mióta a prémium kommentelést elkezdtük, így most be is engedtelek. :-)

morsels (törölt) 2013.08.31. 10:53:05

@charlieharper:
En kifejezetten kedvelem a fozo musorokat.
Van cooking channel :-).

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 10:54:11

@justStevee: erről beszélek. Szerintem szereted, amit csinálsz és el is akarsz érni valamit. Ez ilyen egyszerű!

2013.08.31. 10:57:21

@morsels: nekem Jamie mutatta be az igazi angol cuisinet, na nem szemelyesen :) azota eszunk neha igazi angol fogasokat.
Az ido nalunk gyonyoru, leptunk is a tengerre. Majd este visszanezek

morsels (törölt) 2013.08.31. 11:00:25

@charlieharper:
Nalunk meg hosszu hetvege van. Hetfon lesz Majus 1.-je.
Vettem virslit :-)

justStevee 2013.08.31. 11:01:54

@rezsoatya: Meglepően igen szeretem, pedig nem szakácsként dolgozom :D De annyira lightos a munka (legalábbis az én felfogásomnak) és annyira jó a társaság, hogy minden nap örömmel megyek be :D Ez a sok óra meg arra kell, hogy idővel azzal foglalkozhassak amivel szeretnék :D Sajnos otthon elvették a kedvem a szakácskodástól, így itt nem is erőltetem, hogy szakács pozícióba kerüljek, mire oda kerülnék már reményeim szerint azzal fogok foglalkozni amit szeretnék :D

2013.08.31. 11:06:45

@morsels: jaja, Sept elso hetvegeje USA es Canada Labor Day. Nasdaq, nyse is zarva lesz. Tovabbi jo beszelgetest

justStevee 2013.08.31. 11:07:30

@Határátkelő: Már írtam egyet pár napja :D :P De nem baj jobb később, mint soha :D

morsels (törölt) 2013.08.31. 11:07:46

@justStevee:
Ugy irtad, hogy azt hittem, szakacskent dolgozol most is. Akkor mit csinalsz, ha nem fozol?

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 11:09:07

@justStevee: nem meglepo (ismeros szitu). Sok sikert es valosuljon meg, amit szeretnel!

justStevee 2013.08.31. 11:14:26

@morsels: kitchen porter vagyok, hogy miért az az itt megjelent postomból kiderül miért vagy a blogomból wazzengland.blog.hu
Szép lassan eljutok a fotózásig is, épp felszerelésváltás van folyamatban és ezért meg kell "szenvedni" de megéri :D

@rezsoatya: köszi, azon vagyok :D Sokakkal ellentétben én nem sírok, hisztizek, hanem összeszorított fogakkal (annyira azért nem kell összeszorítanom :D ) dolgozom, mert tudom, hogy már csak pár hónap és jobb lesz (bár most sem panaszkodom, hol kérdezi meg a főszakács egy kitchen portertől, hogy 1 v 2 nap day offot szeretne-e és mikor és bármi van segít, elintézi) Ezért nem is panaszkodom, nagyon szeretem a munkahelyem és az angol kollégáim :D

nyuszigonosz 2013.08.31. 11:17:45

@charlieharper: Hideg víz vagy hütö, szóval a hideg kell, akkor nem csípi a szemet.

Na én azért tudom ezt, mert nincsen búvárszemüvegem. :-))

Elizabeth72 2013.08.31. 11:18:19

@justStevee: Van, aki elni jon ide, van aki dolgozni...ettol fuggenek az igenyek is. Es ha valaki nem akar ennyit dolgozni, eppugy nem megvetendo. Mert ennyi munka mellett amirol irsz, elni nincs ido egy percet sem.

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 11:22:32

@nyuszigonosz: ezért en telen megpucolom az egesz evre valot... :-))))

morsels (törölt) 2013.08.31. 11:22:44

@justStevee:
Ohhh... valami vallalkozas, amiben fotosoknak biztositasz lehetoseget a vilag kulonbozo pontjain fotozni?

Es mi a kitchen porter?

justStevee 2013.08.31. 11:25:18

@Elizabeth72: Te biztos tudod mire van időm :D És én nem megvetettem, hanem az ilyen ne "sírjon" hanem dolgozon annyi órát amennyit tud :D Amúgy ennyi munka mellett is arra van időm amire akarom, tegnap végigfotóztam a Bournemouth Air Festivalt.

Az meg, hogy valaki el van azzal, hogy csak éldegél és heti 40 órát dolgozik vagy még annyit se az legyen az ő dolga... nekem más terveim vannak és ezekért teszek, még ha áldozatokkal is jár :D

De térjünk erre vissza jövő ilyenkor, hogy mennyire szar is nekem :D és no offense de szeretem mikor mások sokkal jobban tudják hogy milyen az életem :D na de szép napot mentem dolgozni :D (valakinek azt is kell akinek nem elég a heti 40 óra :P ) majd napközben felnézek

Szép napot mindenkinek

justStevee 2013.08.31. 11:28:04

@morsels: olyasmi első körben magyar fotósoknak Angliában, angol fotósoknak Magyarországon. Illetve most kaptam segítséget ahhoz hogy freelancer (szabadúszó) fotós lehessek, de még ez is eltart egy darabig. A kitchen porter az konyhai kisegítő, mosogatás, takarítás, ha valami alapanyag kell azt behozza a konyhára, de mivel tudják, hogy én szakács vagyok én tálalásokban és egyebekben is részt veszek :D

morsels (törölt) 2013.08.31. 11:30:04

@justStevee:
"Az meg, hogy valaki el van azzal, hogy csak éldegél és heti 40 órát dolgozik vagy még annyit se az legyen az ő dolga... nekem más terveim vannak és ezekért teszek, még ha áldozatokkal is jár :D "

Azert ez eleg meredek igy. Ennyi erovel azt is irhatnad, hogy aki nem azt csinalja, amit te, az csak vegetal.

Muscari 2013.08.31. 11:36:10

@Elizabeth72: en is idosgondozassal foglalkozom mostansag (reszmunkaidoben). Azt megerosithetem, hogy amellett, hogy adni kell, sokat is kap vissza az ember. Sajnos anyagilag nem, de ez mas kerdes.
Azt kifejtened bovebben, hogy melyik vallas kepviseloi nezik le a masikat? Mert ha a zsidokra gondolsz, en nagyon maskepp latom. Az egyik kedvenc nenim pl. pont zsido, es azert szeretek hozza menni, mert minden alkalommal felderul az arca, mikor meglat: o, te vagy az? De jo, hogy megint te jottel!

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2013.08.31. 11:37:52

Én most egy nagyon sikeres étteremben dolgozom és heti 7-8 műszakot nyomunk le. Emellett megtartottam a félállásomat is.

Mindkét helyen vannak angol kollegáim bőven.

Beállt mellém egy magyar szakács kollega, akinek van 15 éves szakmai rutinja. Kidőlt pár hát alatt. Keresett egy kevésbé durva helyet.

Az angolokból azért lenne nehezebb felépíteni ezt a teljesítményt, mert ők egy idő után váltanak. Könnyen találnak olyan melót, amely ugyan ennyi pénzért nem hektikus időbeosztást teremt. Vagy többet fizet, ha már teljes ember kíván a munka.

Tendenciózusnak látják a londoniak azt a folyamatot ami odahaza a gazdasági társadalmi folyamatok teljes összeomlásához vezettek.

Én nem tudnék beülni az éttermünkbe, mert annyira nem középosztályi a fizetésem.

Odahaza is durván csökken az életszinvonal és a vendéglátóiparban elég nehéz talpon maradni.

Most a pedagógus "béremelés" kapcsán szembesültem azzal, hogy az elmúlt 10 évben 100-ról 140-re nőtt nomunálisan a pedagógusok bére.

Aki ezt az utat megjárta, aki ezen a bérszinvonalon él, az kb. a 10 évvel ezelőtti fizetésének az egyharmadából él!

Az étterempiac nem képes ekkora összeomlást lekezelni árazás oldalról. Nem lehet belőni, hogy mi a megfelelő ár, mi a megfellelő célcsoport,

A munkaerő kirablására irányuló tendencia összehasonlító elemzésben is elég durva. Egyszer kijött az unokatesóm, aki megszállott vendéglátós, fiatal és 80-100 órákat dolgozik. Annyira megdöbbentő látványt nyujtott a pincér műfajban, hogy amikor hazament, a főnök elkezdte tréningezni a stábját arról, hogy hogy tartják a pincérek a tányérokat.

2013.08.31. 11:56:28

Nem Jamie-vel vagy az Angolokkal, vagy a bevandorlokkal van problema. A problema redkivul osszetett a vendeglatasban Magyarorszagon es kulfoldon is. Szakacskent az elmult 20+ evben a kovetkezo problemakat latom folyamatosan. Fontossagi sorrend nelkul;
az alkalmazottak nincsenek rendesen bejelentve, ha egyaltalan be vannak jelentve.A konyhak a legtobb esetben nem alkalmasak arra tevekenysegre amire hasznaljak oket. Felszereltseguk hianyos, elhanyagolt, nem megfeleloen karban tartott elavult es szedett vedett, erintesvedelmileg es higieniailag elfogadhatatlan megoldasokkal zsufolt. Az elelmiszeripar fejlodese miatt(is) mar jo masfel evtizede nem alapveto feltetel a szakmai tudas es tapasztalat, gyakorlatilag barki elmehet szakacsnak, de ezert mar nem hibaztatom oket mivel ma mar barkit fel is vesznek. En is elmennek session zenesznek, ha felvennenek.
Sokan kenyszerbol dolgoznak konyhan es szivbol utaljak amit csinalnak ezt meg hangoztatjak is. Ez persze ertheto, hiszen eleve stresszes munka, mivel minden szinte azonnal kell, sok dologra kell egy idoben figyelni, megvagod, megegeted, leforrazod, lehorzsolod magad es nem mehetsz haza miatta. Nagyon vegyes altalaban a tarsasag kepzettsegi foka ami allando surlodasokhoz es klikkesedeseket eredmenyez amit csak tetez a management hozzaallasa, miszerint barkit felvesznek aki iranyithatonak es kihasznalhatonak tunik az interju alatt majd bemutatjak mint az uj kollegat akit meg kell tanitani fozni. Ma mar nem kivaltsag egy jo etteremben dolgozni, eltunt a szakmai buszkeseg vagy inkabb a hatterbe szorult, kinek hogy tetszik. A szakacsok kepzettsege es szaktudasa siralmas, nem hasznalnak recepturakat, orat perceket nem szamolnak, sutesi homersekletekrol fogalmuk sincs, kinyitjak az ajtot megnezik milyen a szine, ha barna akkor mar jo, az okosabbik meg is nyomkodja esetleg, nem egy esetben allitottam mar meg etelt szerviz kozben ami belul meg fagyos volt, de utban volt az etterem fele. Az ertelmetlen pazarlas mindennapos, nem csak elelmiszer, leginkabb viz,gaz, villany ez is a szakmai kepzetlenseg szamlajara irhato, es meg irhatnam ezt a hozzaszolast tovabb akar meg egy oraig is. A lenyeg az az, hogy elso masod es harmadsorban is minden a penzrol, a profitrol szol, a minosegnek eppencsak annyira kell jonak lennie, hogy eladhato legyen egy bizonyos osszegert es a vendeg a korulmenyekhez kepest legyen elegedett es jojjon vissza errol meg a media gondoskodig amelyik ugy lebutitotta mar az embereket, hogy a szart szivesebben eszik mint az egeszseges es jo etelt. Koszi, ha eljutottal idaig es nem adtad fel.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.08.31. 11:56:28

Én napi 35-40 órát dolgozom a hét nyolc napján, hol 110, hol 120%-os teljesítménnyel. A három perces ebédszünet után van a 110, akkor egy kicsit elnehezülök.
Csatlakozom a lófaszt a Jamie seggébe véleményhez.

2013.08.31. 11:56:28

Ami meg a munkaorakat illeti, nem fizetesert, hanem oraberert kell dolgozni, a torveny szerinti 48 ora az nem tul sok, napi kilenc heti 5 nappal szerintem vallalhato, aki meg sokat akar keresni az dolgozhat tobbet, de csak ha nem megy a minoseg rovasara, de ez megint egy olyan tema amirol tiz oldalt lehetne irni. En akkor jottem el angliabol, amikor ala akartak iratni velem egy paprit a szallodabol, amin kijelentem, hogy nem tekintem a szerzodesunk reszenek azt a torvenyt ami kimondja, hogy nem dolgozhatok 48 oranal tobbet es mivel manager contract-om van ezert elfogadom, hogy a szalloda nem fizet tulorat a managereinek. A megoldas egyszeru volt, elobb a HR-es majd kesobb az igazgato is kapott egy izelitot abbol, hogy milyen az amikor valaki nem valogatja meg a szavait amikor szabadon velemenyt nyilvanit.:-)

Határátkelő 2013.08.31. 12:01:13

@én már a fény gyermeke vagyok: Ha lehet a trágár kifejezéseket próbáljuk meg kerülni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.31. 12:02:46

Uristen a fifteen miatt hanyszor kerultunk utcara:D
Folotte volt az irodank, allandoan( legalabb havonta ketszer) tuzriado volt.

morsels (törölt) 2013.08.31. 12:05:56

@Laszlo Warnusz:
Hat, a manager az mas teruleten is mas elbiralas ala esik.

Nem toled kerdezem, csak ehhez kapcsolodoan. Angliaban fizetnek tulorat IT-ben? Mondjuk ez igy eleg tag terulet, gondolom call centerben fizetnek, de peldaul programozoknak?

morsels (törölt) 2013.08.31. 12:15:13

@Határátkelő:
Szerintem ebben az esetben irodalmi nyomatekositast hasznalt a feny gyermeke; a tragarsag egyfajta figyelemfelkeltesi funkciot lat el, hatarozottabba teszi a lenyeget.
:-)

morsels (törölt) 2013.08.31. 12:16:35

@Határátkelő:
Egyebkent Babette_ a bubanatos faszarol irt a masik posztnal.
Csaxolok :-)

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2013.08.31. 12:16:41

Hasonlítsuk össze az első angliai éttermemet meg az unokatesóm tokaji éttermét:

A családban többen vagyunk vendéglátósok, az apósomnak többször volt étterme, a hugom, két unokatestvérem is dolgozik a szakmában.

Gondoltam megérne egy összehasonlitást az angol és a magyar vendéglátósdi. Az unokatesóm volt itt, dolgozott az itteni stábbal pincérként, sokat mesélt az otthoni munkahelyéről.

Egy kiemelt túrista paradicsom egyik hozzánk hasonló forgalmú vendéglátójáról fogok adatokat felhozni, és rossz tudós módjára ordenáré következtetéseket vonok le az adatokból.

Az itteni munkája során feltünő különbség volt az ő munkastilusa és az itteni pincérek tevékenysége között, hogy az itteni pincérek nem visznek ki csak maximum 2 tányért, mig a magyar pincér 5-6 tányért is kivisz. Ugyan igy a visszahozott tányérok mennyiségében is minimum kétszeres különbség van.

Nem csak képzettség és szakmai gyakorlat van -e mögött. A két vendéglátó egészen másképpen bánik az emberi erőforrással.

A magyar vendéglátóban nem szeretik a stábtagok, ha a tulajdonos túl nagy stábot tart fenn, ezért ketten hárman látják el azt a forgalmat, amit itt 8-15 pincér.

Szakácsoknál még komolyabb a helyzet. Volt olyan szezon náluk, hogy egyedül lefőzte ezt a forgalamat egy magyar szakács. Kevesebb stáb, kevesebb felé oszlik el a bérkeret és a borravaló. Itt a west sussexi éttermünkben 7 szakács dolgozik!

Tokajban az étteremben 1 és egy kisegítő! Szakácsul ez azt jelenti, hogy április végétől november végéig minden áldott nap lehúzott az illető 12-14 órát a konyhában. Egyetlen nap szabi vagy betegség nélkül! Szépnek szép ez a teljesitmény, de hihetetlenül nagy áldozat, ami hosszú távon gyilkos arra, aki ezt megteszi.

A pincérek is 80 órákat dolgoznak hetente a szezonban.
Egy kicsit emelkedjünk madártávlatokba. Mindkét társadalomban munkahelyteremtés körüli vállság van. Az egyik társadalom azon görcsöl, hogy miként termelje újjá a középosztály havi egymilliós bérkereteit piaci árbevételekből, a másik társadalom százezres bérkeretekben gondolkodik. Akkor is, ha walaki két három ember munkáját végzi! Az árbevétel lényegesen kevesebb hányada jelenik meg munkabérként a magyar keretalkotó konstrukciójában!

Magyarországon a piaci árbevételek nem feltétlenül csorognak szét a foglalkoztatás nevezetű közjó csatornáin. A hazai vállalkozónak nem áll szándékában fizetni a munkaerőért.

A Mari néni tudatállapotúak ezt "szeretik"! Összejátszik a hazai munkás és a hazai tulajdonos a foglalkoztatás ellen.

Mindenki azt hiszi, hogy jól járt ezzel az alkuval, de a foglalkoztatási lehetőség kifosztatik. A meg nem fizett munkás által kreált "fizetőképes kereslet" elképesztően sovánka piac a szolgáltatóknak!

Hazánkban a turizmus az egyetlen nagy nemzeti erőforrás, ami legalább szezonálisan lélegzethez juttathatná a gazdaságunkat. 5-20 éve ez még elég jól működött. Ma már nem!

Ez persze keresleti krizist is okoz! Nincs már olyan ember, aki be tud menni az étterembe. Elfogytak a vevők!

Na ezért hiszek én a Szlovén, a Litván, a Cseh modellben, ahol a piaci rendszer beveztése nem azt jelentette, hogy esztelenül zsákmányszerző politikusok prédjává tesszük a közvagyonokat. Az, hogy a tulajdonos nem az állami apparátus, hanem egy magánszemély, ez még nem piac.

Ahhoz kell a fizetőképes kereslet is!

A hazai jövőkép alkotók, jobb híján nevezzük őket politikusoknak, egyszerűen leporolták a századelő piacellenes retorikáját és azzal etetik a bamba magyart, hogy etnikai támadásnak vagyunk kitéve.

A Mari néni tudatállapotúak boldogan elhiszik, hogy a piaci döntésekért nem mi vagyunk a felelőssök és nekünk semmi, de semmi közünk a viszonyok lepusztításáért!

Nem szeretünk arra gondolni, hogy a munkaerőpiaci csődért, ami országunkat a rendszerváltás óta jellemzi, mi vagyunk a felelőssek.

Arra sem szeretünk gondolni, hogy a bér ilyen mértékű elinflálódása is a mi keretalkotó teljesítményünk!

Ezt a két jelenséget nyugodtan tegyük oda a 49-ben lezajlódó hiperinflációhoz!

Tegyük fel magunknak azt a kérdést, hogy ez a "nem én" "nem én" - típusú hozzáállás... Az elfojtásoknak ez az elképesztően erős érvényesülése mennyiben segít nekünk abban, hogy mi önkirabló kereteket építsünk fel újra és újra!

A XX. században hányszor vertük ki bottal a tulajdonos réteget?

Mikor sikerült érdemi egyensúlyt találni ebben a munkás / munkáltató osztoszkodási kérdésben?

Ez kép akkor áll össze, hogy ha több oldalról, több perspektívából ránézünk a helyzetre.

Más a "belső mű", amit a két kultúra kiformál.

Más a jóléti társadalom modell.

Az intézményességek is másképp működnek. Maga a szervezeti teljesítmény. Maga az érdek alapú alku,

Egy kezemen meg tudom számolni, hogy kit érdekel ez a magyarok közül!

morsels (törölt) 2013.08.31. 12:19:05

@Saman:
Je, egy Saman poszt.
Ugyes :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.08.31. 12:23:48

mondjuk egyébként sem értem, hogy Jamie-nek (vagy mondjuk a tesóm ír főnökének Bp-en) miért nem mindegy, hogy az egy napra szükséges tegyük fel 200 munkaórát avagy 100 klienst 15, 20, vagy 40 alkalmazott teljesíti. hacsak nem arról van szó, hogy napi 8 órára bejelentett emberből 12 órát igyekszenek kipréselni, mondjuk két hatórás alkalmazott helyett. valamiért az a gyanúm, hogy az angolok kevésbé mennek bele az efféle kelet-európai mutyiba, a bevándoró meg örüljön, hogy luk van a seggén. - de bocs, ha nincs igazam. (egyébként én is kurva sokat dolgozok, nem azzal van a bajom, a tiszta viszonyok hiányával és itt-ott a nem igazán fair fizetéssel van a baj.)

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.31. 12:28:05

@morsels: indulatszó volt, irodalmi elemként.
neked amúgy mi bajod velem, én tökre bírlak?:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.08.31. 12:28:21

@Határátkelő: bocs, a kifogásolt kifejezést én dobtam be az elején, ráadásul duplázva, ha gondolod, töröld, és sajnálom, hogy túlmentem a határon.

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.31. 12:29:35

@Saman: nem tesz jót neked, ha madártávlatokba emelkedsz....

morsels (törölt) 2013.08.31. 12:32:31

@Babette_:
Nekem semmi bajom, csak meglepodtem azon, hogy HA szolt a feny gyermekenek. Szerintem semmivel sem volt rosszabb annal, amit te irtal, vagy amit en is irtam tegnap. Persze tekintheto tragarnak, de szerintem ez meg belefer.
Persze ha 14 ev alattiak latogatjak tomegesen ezt a blogot, akkor igaza van, az ilyesmi nem fer bele es en is tartozkodni fogok bizonyos kifejezesek hasznalatatol :-).

morsels (törölt) 2013.08.31. 12:34:18

@Határátkelő:
Nezd, en megertem, hogy meg akarod orizni a blog tisztasagat, nade ha mindent leontesz hipoval, akkor az steril lesz :-)

morsels (törölt) 2013.08.31. 12:38:09

@Babette_:
En is akkor kezdtem el nevetni, amikor idaig ertem :-))

Egyebkent az etterem uzlet kifejezetten rizikos. Nem lehet ilyen egyszeru osszehasonlitasokat vegezni, mert nagyon sok aprosagon mulik, hogy mitol lesz valami sikeres, vagy hal meg az elejen. Es a sikeres is csak egy darabig fut, aztan ha nem tud ujitani, akkor eltunik az is.

zopilote 2013.08.31. 12:41:57

@Laszlo Warnusz:
" A lenyeg az az, hogy elso masod es harmadsorban is minden a penzrol, a profitrol szol, a minosegnek eppencsak annyira kell jonak lennie, hogy eladhato legyen egy bizonyos osszegert "
Ez a lenyeg, a profit!!!! De nem csak a vendeglatasban, hanem szinte minden teruleten. Raadasul az epitoiparban meg a minoseget is megkovetelik, hiszen osszedolne az epulet, ha rossz anyagot hasznalnanak, vagy rosszul raknak ossze a dolgokat:) (azert erre is volt mar pelda)
A 10 - 14 oras munkanaprol is meg van a velemenyem: tapasztalataim alapjan az ember kb az munkanap elso 4-5 orajaban produktiv, a utana mar csak imitalja a munkat:) A heti 80 - 100 orakat dolgozok pedig vagy workaholikok vagy telhetetlenek, akiknek nincs mas oromuk az eletben, mint a penz, a verseny, stb. Aki nem tud normalisan megelni heti 35 ora munkabol, az heti 1000 orabol sem fog:) Tudom, ezert a kinyilatkozasert kapok majd, de vallalom:)
Sajnos meg egy orat leszek gepkozelben, utana megyek dolgozni, pedig tegnap felmondtam, azonnali hatalllyal:) De nem jutott el a tulaj agyaig, du. felhivott, es mondta, surgos a munka, menjek mar be hetvegen:) Csak azert vallaltam, mert a haverom a kilepesem miatt 16 orazik, es tok faradt. De emelest o sem kap, a tulaj embertelen profitot vag le, amit nem sajnalok tole, de azert alljon mar meg a vilag!!! Ah, hagyom is, meg a vegen beporgok, es be sem megyek:)

morsels (törölt) 2013.08.31. 12:45:48

@zopilote:
Szerintem mar ismernek :-)
Az epitoipari minoseg meg hat...

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2013.08.31. 12:50:17

@Babette_:

nem tesz jót neked, ha madártávlatokba emelkedsz....

Sajnos én ugrálok.

Néha a kultúra oldaláról világítok meg valami, néha a belső mű, néha a szervezetek konkrét munkateljesítménye vagy az elosztásról szóló alku.

Közösségfejlesztőként dolgoztam sokáig. Abban a szakmában pont hogy elővesszük ezeket a modelleket annak a folyamatnak a támogatására, hogy esetleg a nézőpont váltásból előjön valami rálátás. Abból meg előjöhet valami nagyobb alkalmazkodóképesség. Jobb stratégia.

Mint blogger, olyan síkokra is "oda címzek" témákat, ami meghaladja a konkrét "kis" munkaszervezet, vagy civil szervezet síkot.

Sok ilyen témát ágazati szövetségeknek és mondjuk Országos Érdekegyeztető Tanácsnak kellene boncolgatnia.

A baj az, hogy nálunk az összes síkon katasztrófális mértékű rendetlenség van.

Kezdve a belső művel....

A konkrét szervezeti célkitűzéssel...

Egészen az országos döntésekig vagy a nemzedékeken átívelő kulturális teljesítményünkig.

zopilote 2013.08.31. 12:52:02

@Saman:
" Az unokatesóm volt itt, dolgozott az itteni stábbal pincérként, sokat mesélt az otthoni munkahelyéről. "
Number 1 rule kivandorloknak:
Sohasem beszelunk az otthoni dolgokrol idegenben, kulonosen arrol, ami otthon jobb vagy jobban csinalnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aki ezt betartja, boldog ember lesz:)))))))))))

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 12:53:49

@morsels: semmi bajod Babette-tel, csak dogoljon meg a szomszed tehene is... :-))))))))))) bocs!

morsels (törölt) 2013.08.31. 12:55:58

@Saman:
“I wanted to be a psychological engineer, but we lacked the facilities, so I did the next best thing - I went into politics. It's practically the same thing.”
― Isaac Asimov, Foundation

morsels (törölt) 2013.08.31. 12:58:53

@rezsoatya:
au contraire...
Nem ertettem, hogy miert akadt fenn a feny gyermeken, amikor neha elofordulnak ilyen kifejezesek es az adott esetben nem talaltam kulonosebben olyannak, amit moderalni kene.
Erre hoztam fel peldat; en is irtam ilyesmit mar, szoval nem akartam semmit Babette tehenevel :-)

zopilote 2013.08.31. 13:03:46

@morsels:
Az en munkamrol beszelek a minoseggel kapcsolatban es amit en tapasztaltam: uj muhelyt csinaltunk, a falak minosegenek olyannak kellett lenni, mint egy million dollaros csaladi haznal: UV lampaval neztek, hogy van e hajszalnyi karcolas benne, ha talaltak, visszazavartak (UV lampa nem arnyekol) Mas: euletben 3X teptek le a tapetat az egesz folyosorol (kb. 20 ezer dollar volt cask az anyagara) mert a folyoson a koriv nem volt 100 % - ig tokeletes, csak 99,99 % - os :) Az epulet 1 milliard dollarba kerult volna eredetileg, majd 2 milliard let belole ( Bow Building, Calgary - 2 evet huztam le ott, igaz, 3X mondtam fel kozben) :))))

morsels (törölt) 2013.08.31. 13:05:23

@rezsoatya:
Ugy ertem, hogy szerintem Babette banatos fasza is a helyen volt ott; magaval a kritikaval lehet nem egyeterteni, de a kifejezes az adott esetben nem oncelu tragarsag; ahogy a feny gyermekenel sem az.
Csak erre probaltam celozni, nem Babettet bemartani :-).

morsels (törölt) 2013.08.31. 13:07:41

@zopilote:
Nem azt vontam ketsegbe, hogy te milyen minosegu munkat vegzel. Ismerek en is olyat, aki nagyon jo.
Ugy altalaban, plane egy epitkezesen (amikor felepitenek egy lakonegyedet), vagy egy felujitasnal lehet latni olyan dolgokat, amik elkepesztoek.

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 13:08:17

@morsels: jolvanna, lattad a szmajlit... en mar csak ilyen ronda gonosz allat vagyok, de szerencsere
mar van alapitvany a megmentesunkre:

uglyanimalsoc.com/

justStevee 2013.08.31. 13:09:19

@morsels: félreértettél ;) semmi bajom azzal aki 40 órát dolgozik, ha neki ennyi elég akkor dolgozzon ennyit. Ahhoz amit én szeretnék elérni ennyi munkára van szükség mivel nem 5 év múlva kényelmesen ráérősen akarom elérni hanem rövid időn belül. Majd ráérek lazítani ha minden úgy lesz ahogy terveztem ;)

morsels (törölt) 2013.08.31. 13:10:52

@rezsoatya:
Szerinted Babette tehene ronda?
Azert igy latatlanban ez meresz kijelentes.
:-))

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 13:10:54

@morsels: :-))))
Meg egy meg egy parszor idezd, mit mondott Babette, kivancsi vagyok HÁ tureshatarara. :-)))

andaluzkutya 2013.08.31. 13:15:07

@justStevee: amikor minden úgy lesz ahogy tervezted, jönnek majd az új tervek:)

morsels (törölt) 2013.08.31. 13:15:11

@justStevee:
Nem ertettelek felre.
Azt irtam, hogy felreertheto az, amit irtal :-).
Te abbol indulsz ki, hogy fiatal vagy, van egy elkepzelesed, aminek a megvalositasahoz ennyit kell befektetned.

Rendben. De ehhez nem kell megemliteni masok 40 orajat. Anelkul is elismerheto az, amit te csinalsz. Szerintem.

zopilote 2013.08.31. 13:15:27

@Saman:
" Na ezért hiszek én a Szlovén, a Litván, a Cseh modellben ... "
En meg azert, mert ott meg szivbol enekelik az Internacionalet:
www.youtube.com/watch?v=jgl-Jyy-mGg :)))))))

morsels (törölt) 2013.08.31. 13:15:49

@rezsoatya:
Hat a banatos faszom idez megegyszer.

labirintus1 2013.08.31. 13:17:53

Ha van lehetőségetek rá nézzétek meg a BBC "Make Me a German" című filmjét: www.bbc.co.uk/programmes/b038669g

Arra keresik a választ, hogy hogy lehet, hogy a németek jóval kevesebbet dolgoznak és mégis sokkal hatékonyabbak.

Mindössze annyi a válasz, hogy a németek a munkahelyen tényleg dolgoznak és nem pl. mobiloznak vagy személyes ügyeket intéznek, mert náluk a magánélet gyakorlatilag teljesen elválik a munkahelytől.

Amúgy biztos van ilyen angol is, meg olyan is. Azt hiszem Jamie példája azért nem jó, mert az ilyen típusú munkát annyira rosszul fizetik, hogy csak a legelszántabbak dolgoznak, ha nem muszáj. A többi inkább otthon marad segélyen, amiből urasan megél.

2013.08.31. 13:17:53

@zopilote: minosegi szakemberekkel novelheto a minoseg ezaltal a profit, csokkentheto a veszetseg ezaltal lehetoseg nyilik a nagyobb profitbol magasabb bereket fizetni, de a szallodaipar a terjeszkedesen kivul szinte semmivel nem foglalkozik. Athenban az Intercontinentalban 7.5 euro volt egy literes asvanyviz a szobai minibarbol. Van profit, de a dolgozokat nem erinti..:-)))

LyukasBogrács 2013.08.31. 13:18:41

@én már a fény gyermeke vagyok:
És még te fizetsz érte a főnöknek, ugye?

2013.08.31. 13:18:41

@morsels: Igy van, a kizsakmanyolando kategoriaba, most valaki mas dolgozik ugyanabban a pozicioban leht kevesebbert, egy masik aki bevallalta, mindig van egy aki bevallalja.:-(

Elizabeth72 2013.08.31. 13:18:41

@Muscari: Igen. Esetleg tudnank beszelni privatban? Ha igen, akkor ez itt az emailem: domestic.bunny@freemail.hu
Nekem csodaszep elmenyeim vannak az idos zsido nenikrol. Van rossz is, de ugye ha az ember dolgozik, akkor nem valogathat. De ha igen, akkor az csak jo:)

Sax_Maschine (törölt) 2013.08.31. 13:18:41

A poszttal kapcsolatban:

Persze, hogy összeomlana Jamie kis birodalma, ha nem lennének olcsó munkavállalók, akiket agyondolgoztathat. Rögtön eltűnne a profitmarzs a könyvekből, aztán kénytelen lenne ő is elmenni dolgozni, nem csak celebeskedni.

Az is szánalmas, ahogy próbálja Jamie is beállítani, hogy ő mennyit dolgozott és hogyan. Kit érdekel?

Na és a gyerekei majd mit csinálnak? Kapnak lakást/házat, tanulni minek, mert milliomosok (fontban), meg majd beülnek apuci cégébe kontrollerként számolni a "szorgalmas" külföldiek munkája utáni profitot, nehogy már elmenjenek egy bankba vagy könyvvizsgáló cégbe ők is "bezzeg" 80-100 órákat lenyomni, aztán jelzáloghitelt felvenni és 50 éves korukig egy saját tulajdonú lakásért gürcölni.

Akkor majd őket is azzal piszkálja?

Összességében szánalmas az egész nagyzolás, ami rendszeresen megjelenik a médiában és a hozzászólásokban is, hogy ki milyen kemény volt. A valós körülményeket soha nem tudjuk meg, akárki akármit is ír.

Sax_Maschine (törölt) 2013.08.31. 13:20:05

Miért menő azt írni, hogy "bezzeg én 13 éves koromban ezt és azt csináltam" De a gazdag, elkényeztetett angolok így és így."
Meg az "angol gazdaság összeomlana bevándorlók nélkül"
Meg én "ennyit és annyit dolgozom, milyen keményen".

Ezek a hozzászólások rendkívül primitív jellemre vallanak.

Persze, hidd el, te sem dolgoztál volna 13 évesen, ha alád tesznek mindent, sőt, garantálom neked, hogy még Magyarországon lennél, ha jól éltél volna.
Az összeomlás pedig tényleg bekövetkezne, mivel hirtelen millió dolgozót nem lehet pótolni a semmiből, így működik a gazdaságuk, hogy sok a bevándorló, és akkor mi van?
Azzal sem kell büszkélkedni, hogy ki hogyan baszott ki magával, amikor nem tanult meg semmilyen szakmát, aztán kint meg szopik, azaz rengeteget dolgozik szar körülmények között szar bérért (valószínűleg itthon is szopott, csak itt ismerősökkel könnyebb kibekkelni a dolgokat, meg feketézhet).

Mindenki próbálja a szánalmas kis életét úgy beállítani, mintha nagyobb Jani lenne a másiknál.

Pedig mindannyian egyenlőek vagyunk Isten színe előtt. Az, hogy valakinek anyagilag több jutott, pusztán szerencse, nem kell ezért őt lebecsülni.

zopilote 2013.08.31. 13:22:38

@andaluzkutya:
Pontosan!!! " Nem all meg soha a vegtelen tanc, akarhogy tancolhatsz, csak korbe jarsz... " :))))

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2013.08.31. 13:30:56

@morsels: rengeteg szerepünk van, amikor keretalkotók vagyunk.

A politikus az olyan.

A vállalati tulajdonos / management is olyan.

A civil érdekvédő is olyan.

Amikor polgárként belebeszélünk a közügyekbe /pl. kommentelünk vagy cikkezünk/, akkor az is olyan.

Számos szakmai rálátás is arra van, hogy ezeket a döntéseinket segítse.

Ez a "lacked the facilities" ez érdekes konkrét kérdés, amikor valaki egy közösség érdek artikulációját támogatja. Pont azzal foglalkozom, hogy dokumentálom, hogy nálunk a politiusok hogyan szennyezik a közéletet azzal, hogy az "érintettek társadalmi önszerveződéseit" távolt tartják a döntés előkészítési folyamatoktól.

A hazai társadalmi kontrolloknak a kiiktatása és ki nem építése hozzájárul ahhoz, hogy kidobtunk az ablakon elképesztő mennyiségű energiát, pénzt.

Nincsen olyan fejlesztési forrás, amit ezek ne tudnának eltéríteni a megfogalmazott céloktól.

Lásd föld kérdés / Ángyán prof.

A következő cikkemben azt fogom kifejteni, hogy miért van nyugaton birtokméret felső határ és miért szajkózza Ángyán doki 20 éve azt, hogy a földerőforrással úgy is lehetne gazdálkodni, hogy a vidék munkahelyteremtő képességét erősítse!

Az is egy jó kérdés, hogy a Mari néni tudatállapotúak országában ez miért nem érdekli az embereket!

A városikat, a vidékieket, az érintetteket, a döntéshozókat, a semlegeseket... etc.

Latcho Rom 2013.08.31. 13:37:49

@Sax_Maschine: nem hiszem hogy belehalna, nem az a tipus.

probaltam nehanyszor megfozni a kajait a tv utan - konyvbol nem - nem jottek ossze, nagyon gy orsan osszekutyulja oket. De fazon a srac.

ki kerdezte az igenytelent, digg? Gondolom az olcson lako, erosen hazasporolo, barmilyen munkat elvegzo emberekre gondolt..

zopilote 2013.08.31. 13:39:29

@Sax_Maschine:
" Az, hogy valakinek anyagilag több jutott, pusztán szerencse, nem kell ezért őt lebecsülni "
Ez azert vica versa is ervenyes, ugye? Akinek anyagilag kevesebb jutott, az nem mindig a szorgalom, jo szakma hianyara vezetheto vissza, a szerencse es veletlen hianya ebben az esetben is jelentos tenyezo. Nem kell azert ot lebecsulni:)

justStevee 2013.08.31. 13:39:34

@andaluzkutya: jöjjenek ;) szeretem úgy élni az eletem, hogy van értelme és vannak céljaim ;)

@morsels: a 40 óra arra volt reakció hogy az egyik kommentelő szerint én csak dolgozom és nem élek ;) de felejtsük el ezt a 40 óra dolgot ;)

2013.08.31. 13:51:44

En ugyan megtanultam magyarul, de samanul meg nem ertek. :-) Koreaban mar van egy virtualis supermarket. A jovo elkezdodott. Angliaban a brakes brothers mar most olyan termekeket gyart ami miatt peldaul a London Stansted repter 500 szobas Radissonjanak nincs szuksege hentesre es cukraszra. Van kabe 10 szakkepzett ember a konyhan a tobbi betanitott munkas. Az osszes desszert fagyasztott, a gyumolcssalata is vodorben keszen jon. A hus felkockazva, a hagyma fokhagyma, zoldseg apritva. Lattam olyat, hogy a banquetting konyhaban a mosogato urnaban keverik be a kivalo angol kollegak a coleslaw-t, mert nincs megfelelo meretu edeny, pedig csak szolni kellene a sefnek, aki rednelne egyet masnap, de neki megfelel a mosogato, mert vigyazni kell a cost-ra. Ekozben egy hamburger a lobbi barban 16*50GBP es sok esetben szenne egetve vagy epp felig nyersre sikerul elkesziteni. De hamarosan ezt a hibazasi lehetoseget is kikuszobolik majd egy geppel ami fagyasztott allapotbol megsuti rare medium or well done-ra. Es akkor mar csak egy feleszu kell aki megnyomja a gombot. A coleslaw-t meg nem is ertem miert nem veszik meg keszen..

Muscari 2013.08.31. 13:58:48

@Elizabeth72: irok majd, de szerintem csak hetfon, mert szombat-vasarnap vegig dolgozom estig. Most is csak telefonrol vagyok, ami eleg kenyelmetlen. De te is tudsz irni, csak klikkelj a nevemre, aztan valaszd az uzenet kuldese vsgy valami hasonlot, azt en emailben megkapom. Most nem tudom pontosan megnezni, mert telorol az sem megy.

zopilote 2013.08.31. 14:00:09

@justStevee:
Igazad van, mint mindenkinek! Ez a legszornyubb ebben a kibacott eletben, hogy mindenkinek igaza van:) ( nem kell azert komolyan venni, amit irok)
Mas:
Munkambol kifolyolag volt egy ido, amikor orakig nezegethettem a kozelemben szorgalmasan " dolgozo " hangyak eletet, es sajnaltam oket. Olyankor mindig arra gondoltam, hogy minket, embereket is igy neznek " fentrol " es sajnalnak :) Par napja lattam egy dok. filmet a hangyakrol, amiben volt arrol is szo, hogy vannak egyes helyeken nekik is " domesticated " allataik, amikre vigyaznak, ovjak oket, terelgetik, stb. Ezen ledobbentem.
Most telefonalt a haverom, hogy 10 perc mulva itt lesz es megyunk dolgozni:( Szoval jo pihenest Mindenkinek es Szebb Jovot:)
Az emlitett dok. film, ha vkit erdekel:
topdocumentaryfilms.com/ants-natures-secret-power/

morsels (törölt) 2013.08.31. 14:06:07

@zopilote:
Nem tudom, mennyire ismered Scott Adams Dilbert sorozatat.
Abban volt egy resz, amikor a ceg letszamot csokkentett, de mivel ki akartak hasznalni a helyet, ezert kiadtak az ures fulkeket a bortonnek :-)

dilbert.com/strips/comic/1995-04-26/

Muscari 2013.08.31. 14:12:36

@Laszlo Warnusz: az en keretalkoto tevekenysegem sen er fel samani magassagokba, de teged legalabb ertelek. Sajnos tenyleg afele halad a vilag, amit felvazoltal, a cel, hogy mindent meg lehessen oldani minel kepzetlenebb munkaerovel, akinek termeszetesen csak a kotelezo minimumot fizetik. Nem tudom azonban, hogy ezt a hurt meddig lehet fesziteni, en pl. nem szivesen vasarolnek abban a szupermarketben, ahol egy emberi lennyel sem talalkozom. Ugyanakkor az interneten szivesen vasarolok, ami szinten ennek a folyamatnak a resze, ott annyira nem zvar, hogy szemelytelen, mert legalabb olcso. p

Muscari 2013.08.31. 14:15:43

@tildy:): ezt a hirt lattad mar?
m.index.hu/kultur/2013/08/31/jaszberenybol_tudosit_a_bbc/

Tudom, nem nagy dolog, csak gondoltam, kuldok neked egy kis hazait :-)

morsels (törölt) 2013.08.31. 14:19:13

@Saman:
Nem lehet konnyu neked. Csak ontod a sok okossagot, mint gyongyoket a disznok ele es tenyleg csak keveseket erdekel.
Mint Egely György.

DieNanny CH 2013.08.31. 14:19:18

@rezsoatya:

De jópofa! De a pipát miért nem szerelte le?

morsels (törölt) 2013.08.31. 14:21:32

@tildy:)
Fizetnek tulorat Angliaban a programozoknak?
Ugy altalaban mik az elvarasok?

Bonjour 2013.08.31. 14:22:10

@zopilote: en is ezt probaltam megfogalmazni. Koszi, ezzel nagyon megyetertek.
Hamvas Bela irt errol a hangyaletrol, nem pozitivan, meg irt az imaginacio fontossagarol. Idevag.

Sax_Maschine (törölt) 2013.08.31. 14:27:27

@zopilote: ezt úgy értettem, hogy kezdetben, gyermekkorában

egy 13-14 éves nem nagyon tehet arról, hogy milyen gazdag a családja, felnőttkorban viszont igenis tehet arról, hogy mennyi pénze van (persze ez sem teljesen igaz, mert a tanulást is fizetni kell valakinek, tandíj, külföldi félévek, stb.)

DieNanny CH 2013.08.31. 14:32:32

@nyuszigonosz:

Én az egyik családomnál arra szoktam rá, hogy mivel ott kerámialapos tűzhely volt, arra rátettem a vágódeszkát, szagelszívót bekapcsoltam a legerősebb fokozatra, oszt' kezdődhetett a hagymavágás...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.31. 14:32:42

@morsels: Ma epp dolgozom, mert a bal kez nem latta( latja) mit csinal a jobb, es ukmukkfukk kitalaltak, hogy akkor ez (tegnap) pentekre legyen kesz( mondtak szerdan) , mikozben tobb business critical projekt is fut, es ez is az. Mondtam ez igy nem oke, ennyi ido alatt nem lehet ugy lefejleszteni, hogy minden funkciot tudjon, amit ok kitalaltak, backend resz is van, acsi. De surgos, igy ma nekem melo, hetfo estig valami "elesbe teheto" valtozatot produkalnom kell. Hala egnek ugy lattam ertekelik a faradozasom.

Nalunk tulorat nem fizetnek, de a mai napot valamikor majd kivehetem.
( Moroghatok , de felesleges, inkabb pozitivan kell hozzaallni, tanultunk a dologbol, a marketingeseknek pedig elmondjuk, hogy kovetnunk kell a folyamatokat, es az, hogy en netan kesz vagyok valamivel, az meg nem jelenti, hogy az mar rogton elesben is van.

Latcho Rom 2013.08.31. 14:34:58

@Laszlo Warnusz: elit, nagynevu ettermek is fagyasztottbol dolgoznak, nem nagy titok. Forgalmat keptelemseg kulonben allni.

morsels (törölt) 2013.08.31. 14:40:05

@tildy:):
Huhh... nem ilyen reszletes beszamolora gondoltam, hanem ugy altalaban; mennyire jellemzo az angliai programozoi munkakban, hogy fizetnek tulorat.
Csak azert kerdezem, mert ugye itt tobben irtak, hogy tulora fizetes nelkul ra sem neznek a csavarhuzora.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.31. 14:40:30

@Muscari: Kivancsi leszek mikor megy adasba.
Amugy erdekes dolog ez, marmint a Jaszberennyel kapcsollatos erzeseim. kb 6 eves koromig eltunk ott, ha otthonomnak kell mondani , azt mondom, holott utana 12 evet 30km-re tole eltem le.

Viszont a jo emlekeim berenyhez kotodnek, a falunkban inkabb azt ereztettek, "gyuttmentek" vagyunk, csufoltak, stb. sosem tudtam rendesen beilleszkedni, szinte mindig kilogtam a sorbol, es meg most sem igazan otthonom. De mivel Berenybol annyira regen elkerultem, igy ahhoz valo viszonyomon is erzodik ez. Megis valahogy ha meg kell neveznem "szulofoldet", inkabb Berenyt emlitem.

Szoval erdekes dolog ez, mert lehet pont emiatt Magyarorszag is ugy van szemem elott, mintegy hely ahol eltem, ahonnet az anyanyelvem van, ahova emlekek kotnek, de nem erzem azt az "otthon" erzest, ha tudod mire gondolok.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.31. 14:43:12

@morsels: Azert probaltam visszafogni magam :)
Amugy valoszinuleg cegtol fugg fizet-e tulorat. Eddig akikrol en tudok, ott nem fizettek.

2013.08.31. 14:43:48

@Muscari: Koszi, igyekszem erthetoen es vilagosan fogalmazni. Ma ugy tunik, hogy a nyolcvanas evekben amikor az altalanos iskolaba jartam akkor az volt a celja a kormanynak, hogy a kozepes tanulokbol a leheto legtobb es jobb szakembert kepezzek ki, akik szakmunkaskent fejlesztik es erositik az orszagot. Szamunkra volt is munkalehetoseg biztositva. Ma ugy latom, hogy a kormanynak ez mar nem erdeke. Futbalstadion-fejlesztesre es levelirogatasra koltenek milliardokat teljesen elfogadhatatlan modon. Mikozben a fiatalok jelentos resze nem tanul ki semmilyen szakmat. Ugy latom, hogy a kormanynak ma az fekszik, ha az emberek butak tudatlanok, felretajekoztatottak, gyengek(cigi, alkohol promo) es kihasznalhatoak. Ez ugy tunik kifizetodo politika, hiszen lathatjuk a politikusaink es erdekeltsegeik gyarapodasat. Sajnalatos modon, ha majd ugy hozza a sors(ez csak ido kerdese), hogy egy polgari vagy gazdasagi/ipari haboru miatt sajat magunkra es oneronkre szoritkozhatunk csak, akkor ez vajon elegendo lesz-e a tuleleshez.

morsels (törölt) 2013.08.31. 14:44:48

@tildy:):
Mifelenk sem fizetnek tulorat. Csak gondoltam, hogy Angliaban esetleg mas.
Szoval ott is valtozo, hogy milyen teruleten normalis a tulora fizetese.

morsels (törölt) 2013.08.31. 14:49:05

@morsels:
Mondjuk ez igy nem igaz, van ceg, amelyik fizet tulorat, de nem az a jellemzo. Na :-)

DieNanny CH 2013.08.31. 14:49:35

@morsels:

Ne is mondd! 1993-ban Mo-i kisvárosban beköltöztünk egy "elit", frissen épült lakóparkba. A kád lefolyónál meg akartuk nézni, nem csöpög-e, azt a szervizlapot leemeltük az oldaláról - aztán vittük a boltba az ott talált 3 sörösüveget. De volt ott törött csempe, meg tégladarabok is!

Muscari 2013.08.31. 14:59:13

@tildy:): ertem, mire gondolsz. En is sokat koltozkodtem, a szulofalumat, ahol 14 eves koromig eltem, mar nem erzem otthonomnak. A vegen Pesten laktam, de igy, hogy most mondod,belegondoltam, es az sem hianyzik egyaltalan.
Legutobb, mikor hazamentunk, turistaskodtunk csak, az nagyon jo volt, de mar mas, mint ott elni.

Azt hiszem, az ember ott erzi magat otthon, ahol a csaladjaval, szeretteivel egyutt lehet, foldrajzi helytol fuggetlenul.

morsels (törölt) 2013.08.31. 15:01:17

@DieNanny:
Az ilyesmit futoszalagon nyomjak itt is. Elkepeszto, hogy mennyire nem szamit a szakma, a minoseg; az, amire elvileg buszkenek kene lennie a szakmunkasnak. Nagyipari berheles folyik.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nincsenek jo szakik, csak itt sem ugy mukodik a dolog, ahogy zopilot irja. Illetve ha ugy mukodne, akkor nem kene ujracsinalni azt, amit egyszer mar megcsinaltak, ugye.

Elizabeth72 2013.08.31. 15:09:03

@Muscari: Semmi baj, megnezem minden nap az emailjeimet. Majd akkor ertekezunk. Es koszi:)

Laszlo Warnusz (törölt) 2013.08.31. 15:09:22

@shakti_rom: a fagyasztott nem feltetlenul baj, az eloregyartott a baj. Egy citrompuret, amit orakig tart elkesziteni egyszerubb egyben megcsinalni szaz kilo citrombol es lefagyasztani,a mi eleg 3-4 honapig es nincs a minosegre hatassal mint egy csomo idod es energiat pazarolni a frissen keszitesre.
A nagy nev nem feltetlen jelent minoseget.

Latcho Rom 2013.08.31. 15:25:52

Csak azt akartam ebbol kihozni hogy a fozo showk kamuk. Well, nagyreszt..Julia nem volt kamusi, de a mai ordito foszakacsok, ramsey und co. azok.
shef vagy?

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.31. 15:54:11

@morsels: a másik híres szakácsnak (F-fel, nem jut eszembe a neve) volt egy ezzel kapcsolatos műsora. az még nekem is tetszett.

Latcho Rom 2013.08.31. 16:00:46

@shakti_rom: Martin is szuper volt, ma is az. Ifjabb hatarugralok tan nem ismerik
m.youtube.com/watch?v=QOA9Cz-ltA8&feature=related

Laszlo Warnusz (törölt) 2013.08.31. 16:36:09

Igen, chef, amit a teveben latni annak nagy resze hulyeseg, de vannak jo musorok is, Keith Loyd peldaul szeretheto es hiteles volt nagyon jo dolgokat csinalt idonkent, mindamellett, hogy azert nala sokkal jobban kepzett szakacsokkal is dolgoztam mar. De ok nem voltak olyan jo arcok mint Keith, neki sokat koszonhet a szakma, mert biztos nagyon sok jo szakember dolgozik ma, akiket egykoron o inspiralt. Nem tudom milyen julia-ra gondolsz, Ramsey-nak sok mindenben igaza van, erdemes figyelni az eszreveteleire, mert tudja mit beszel,(raadasul egy komolyan felkeszult csapat van a szavai mogott) a kiabalas csak egy show elem, a konyhaban viszont nem az, nagyon is valosagos es egyaltalan nem vicces. Az adrenalint es stresszt nem mindenki tugyja feken tartani.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.08.31. 16:38:47

@Muscari:

"Azt hiszem, az ember ott erzi magat otthon, ahol a csaladjaval, szeretteivel egyutt lehet, foldrajzi helytol fuggetlenul."

Idezet a Google+ -on cimlapos cikkbol/

Home is where there is automatic WIFI connection.

Ott vagyunk otthon ahol automatikus a WIFI csalakozas.

NIKI LAURA 2013.08.31. 16:42:45

Gyerekek,az emberek nagy részének AZ a baja,hogy nem képes magát jól menedzselni!!

Mit jelent:......."diggerdriver"tipusú emberek,aranyat érnek a szakmájukban,de lehet az: nehézgép szerelő,burkoló,festő,vagy profesional autoszerelő.(nem olvtársamra jellemző,csak a szakmája miatt irtam elsőnek)
Na szóval,kiválóan markol,fest,szerel...de nem tud munkát vállalni,nem tud manipulálni,blöfffölni(pl van már több ajánlatom,de elvállalom ha neked annyit megér,stb,stb)igy sokan ki tudják "zsákmányolni"
Ha én nem értek semmihez,de tudok jól munkát vállalni,tárgyalni,szervezni...és alkalmazom pl diggert,majd Én csinálok bussinest...az effektive melós csak a morzsát kapja,ami persze neki is jó,mert külföldön nagyobb a morzsa..Én viszont-a vállalkozó-kaszálom a legtöbbet.

NIKI LAURA 2013.08.31. 16:49:14

@zopilote: hagyd a g..be ezt a melót,csinálunk egy saját Enterprise-t,majd Én megfinanszírozom.
Adót első években úgy sem fizetünk,a profitot meg kimentjük a Karib szigetekre,vagy Mexicoba.

Mme.Brioche 2013.08.31. 16:56:21

@Laszlo Warnusz: Julia Child az a Julia akit említett, ő írt egy zseniális szakácskönyvet, és egyike volt a legelső tévés szakácsoknak még a '60-as években. Ha van példaképem, akkor ő az :-)

Azt én is hallottam már, hogy Ramsey tényleg jó szakember, én nem nagyon ismerem a dolgait, egyetlen műsorának egyetlen epizódját láttam, amiben haldokló éttermeket próbált gatyába rázni, és egy vidéki kis étteremben, ahol állítólag hagyományos angol konyhát vittek, a konyhában kiderült, hogy a levest például bolti levesporból készítik. Hát én is üvöltöztem volna a helyében :-)) Ha ilyeneket talál nem csoda ha vadmalac a híre :-)

rumitom 2013.08.31. 17:03:02

@justStevee: a mostani projekt munkamban oraban van az elszamolas. ami jo, mert ha veletlenul tovabb bent maradok az irodaban ki vagyok fizetve... ha heti 80 orat dolgoznek sem szolna senki, sot orulnenek es szo nelkul fizetnenek, mert munka van boven.
igen csak kuzdenem kell, hogy a 40 ora meglegyen, alt 35ben megallok, pedig szeretem amit csinalok es a kollegakat is, de az irodan kivul lenni meg jobban szeretek. mindezek ellenere nem tartom magam lustanak

Latcho Rom 2013.08.31. 17:14:52

@Brioche: Igen o, biztos ismeri a konyvet a baratunk, hiszen shef.
Ramsey? lattam egy igazan elo adasban, az aggresziv kismalacbol nem maradt semmi, olyan sikideg volt az elo adas miatt. Gondolom irl sem egy asshole, bar ki tudja.

Latcho Rom 2013.08.31. 17:16:48

@Laszlo Warnusz: Burdaint nezek meg sokat, de o mar reg volt konyhaban, utazos musorokat csinal, tenger zabalassal, pialassal.
uk-ben dolgozol?

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.31. 17:18:19

@morsels: nem, a fákkolós, durva arcó, tényleg nem ugrik be a neve

rumitom 2013.08.31. 17:22:17

@Laszlo Warnusz: szakacs baratom szorol szora ugyanezt mondta. es ebbol a szempontbol a magyar es kulfoldi viszonyok nagyon hasonloak. az alapveto kulonbseg, hogy nyugaton altalaban kifizetik a tulorat.

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 17:28:01

@Sax_Maschine: kepzeld el, nem menosegbol irtam, sot utaltam is anyagi helyzetunkre. Csupan a szuleim e teren normalisan neveltek es ezt a mentalitast probaltam sajat utodaimnak is atadni. Nem art, ha az embergyerek minel korabban megerti, hogy ha valamit el akar erni, azt csak munkaval lehet. Legyen az tanulas, vagy fizikai munka.
A masik: tobben leirtak, korabbi hozzaszolasokban, posztokban, hogy nem feltetlenul az anyagi nyomor elol jottek ki. Ahogy en sem. Mo szamomra elhetetlen orszag lett! Itt jol erzem magam, joval 50 felett vannak terveim es jovokepem! Itt megvalosithatom es (reszben mar sikerult is), amirol Mo-on nem is almodhattam az utobbi evekben.

rumitom 2013.08.31. 17:38:17

@labirintus1: en is erre jutottam. egy nemet cegnek dolgozom. 30 nap az indulo szabadsag, clockolnak a munkasok reggel es este, igy minden perc ki van fizetve. egy honapban nem lehet 10 oranal tobb tulorajuk, mert a szakszervezet beszol. egy nap nem dolgozhatnak 10 oranal tobbet, mert a manager kap a fejere. ha utazni kell valahova 4 oranal hosszabban, elso osztalyon teszik.
raadasul naponta 3szor teaszunetet tartanak :), ami mondjuk gyakran atcsap rogtonzott meetingbe.
viszont soha senkinek a monitorjan nem lattam meg facebookot vagy barmilyen nem munkaval kapcsolatos oldalt nyitva.
az elvart heti oramennyiseg 37.5. penteken delben kiurul az iroda

kontrasztkent ugyanezen ceg amerikai irodajaban mindenki mindig tulorazik. evi 15 nap szabadsag. tulora nincs fizetve. es sehova nem jutnak... egesz nap beszelgetnek, linkeket osztanak meg chaten egymassal. szuper jo a hangulat, ellenben a steril nemettel... de katasztrofalis az egy helyben toporgasuk.

stressz egyik helyen sincs mondjuk

rumitom 2013.08.31. 17:50:37

@morsels: te merre vagy? eddig ahol en jartam, es nem fizettek tulorat, ott nem is vartak el soha, es soha senki nem is tulorazott (engem leszamitva, de en tanulni maradtam bent)

justStevee 2013.08.31. 19:07:55

@rumitom: persze én is szívesebben vagyok szabadnapon, mert el tudom tartalmasan tölteni ;) de amíg még itt dolgozom órabérért addig csak úgy tudok többet keresni ha többet is dolgozom ;) ha már meglesznek azok a dolgok amikért hajtok akkor vissza veszek illetve ha már a "magam ura" leszek akkor is más lesz ;) én sem azért dolgozom ennyit mert munkamániás vagyok csupán erre van szükség a jövőmhöz ;)

Laszlo Warnusz (törölt) 2013.08.31. 19:09:59

@shakti_rom: Nem, cipruson es eppen koltozoben. A Fb- on megtalalsz vagy e-mailben: laszlowarnusz@yahoo.com
Itt picit bovebben:
hataratkelo.blog.hu/2013/02/08/egy_kitantorgott_monologja
udv, L

christophe 2013.08.31. 19:10:03

Jamie eszednèl vagy?heti 100ora az napi 14ora szabadnap nèlkul!!!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.31. 19:21:55

tehát a blog szerint legyenek csak a keletiek, a nyugati világ négerei... :x
gratulálok...

2013.08.31. 19:23:08

Mielott itt a Jamienek esnenk, erdemes elolvasni az eredeti cikket vegig. Mar csak azert is, mert az aljan van egy video, amiben egy kenguru egy kutyaval harcol egy toban (gondolom csak UKban jon majd be).
A cikkben o magarol mondja, hogy mennyit dolgozott, egy szoval nem mndta, hogy 100 orat var el egy heten. Azt sugallta inkabb, hogy kemeny munkat var el mindenkitol. Ugy ertelemztem a cikket, hogy a jelenlegi angol chav "kulturat" itelte el, mint szegenysegben eszi a csalad a take-away, mig a falon log az 52" plazma. Es aki, itt el tudja, hogy gond, hogy a fiatalok egy resze nem tudja a munka szo jelenteset.
www.dailymail.co.uk/news/article-2403575/Jamie-Oliver-Why-I-rely-Brits-staff-restaurants.html

Határátkelő 2013.08.31. 19:28:36

@charlieharper: Igen, abszolút így van. Én azt gondoltam, ez lejön a posztból is. Jamie Oliver baja az, hogy szerinte az angol fiatalok nem akarnak olyan keményen dolgozni, mint a más országokból érkezők és ez baj.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.31. 19:51:28

@NIKI LAURA:
Nem tudlak megcáfolni igazad van.
Viszont ha egy cég, az én esetemben egy nagy állami cég látja hogy jól dolgozok akkor miért nem képes béralkura?
Ha annak idején csak 50ezerrel felemelik a fizetésem akkor még mindig ott dolgozok. Ugyanakkor felvettek 40ezerrel magasabb fizetésért mint az enyém olyan embert aki életében nem ült gépben.
Jól tették mert én jobban jártam de nekik mi volt benne a biznisz?

rezsoatya (törölt) 2013.08.31. 19:54:22

@wmiki: inkabb vagyok itt "neger", akit megbecsulnek, akit ertekelnek (es nem utolso sorban jol megfizetnek) mert jol dolgozom, mint otthon masodrendu allampolgar!

Bonjour 2013.08.31. 20:12:42

@charlieharper: koszi Charlie, el fogom olvasni ezutan. Jamie-t en is szeretem.
Ma aioli-t keszitettem, de most inkabb a libanoni toum lett, abban van citrom. Elkepesztoen majonez allagu lett botturmix-szal, annal talan pudingosabb, pedig csak olaj, fokhagyma, citrom, so, semmi mas. Mondjuk´majdnem leegett a turmix.

Erdekes, hogy minden hir hogyan torzul, mennyire transzformalodik az informaciok attol fuggoen milyen szemelyek milyen megelesekkel ertelmezik.

Nemetek nem nyitottak, de ok most bevalljak, hogy 2020-ig szukseguk lesz 5 millio kepzett bevandorlora. Szoval nem tudom mi lenne a helyzet, ha nem nyitottak volna az angolok.

M. Péter 2013.08.31. 20:28:46

@Saman: "A következő cikkemben azt fogom kifejteni, hogy miért van nyugaton birtokméret felső határ". Kiváncsi lennék arra, hogy egyáltalán ilyen, mert "nyugaton" mindenütt nincs.

Bambano 2013.08.31. 20:28:46

@Chang Yai: szerintem teljesen normális, hogy ha valaki a pénzét meg a vállalkozását kockáztatja, mint tulajdonos, vállalkozó, akkor annyit dolgozik, amennyit akar.

csak a két kategóriát (tulaj, alkalmazott) nem lenne szabad összekeverni. az alkalmazott fix időben fix bérért dolgozik, nem részesül a profitból. a tulaj meg azt csinál, amit jónak lát, viszont övé a nagy zseton, ha bejön, meg a bukta, ha nem jön be.

Orszag 2013.08.31. 20:28:46

@rezsoatya: Én a gázálarcra esküszöm.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 20:38:02

Vigyázat !! Troll jobbról be! :-)))
Csak szép szerényen, illedelmesen, megjegyzem, hogy nálunk 2 litván, 1 albán, 1 magyar és 1 angol alkalmazott van ? Csak az angol késik el, telefonál ordítozva munka közben a gyerekeivel, nem tud bejönni dolgozni mert ...mindigvanvalamibaja...Egyszer kérdeztem a főnököt, hogy a másik szalonban is csak csupa külföldi dolgozik nála, miért ? Azt mondta, hogy pont azért amit az angol csajnál tapasztalhatunk...Csak az a baj, hogy mindig mi szívunk, mert jön a telefon, hogy szabadnapunk van ugyan, de rohanjon már be valaki helyette, és vigye végig a napot.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 20:56:28

@diggerdriver: Hehe, ezt nem a géppel markoltad ki ugye
?! :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.31. 20:58:41

@sodalisO:
Csak úgy véletlenül idetévedt a képernyőmre.

Muscari 2013.08.31. 21:05:30

@sodalisO: elarulod, hogy mit dolgozol, milyen szalonban? Vagy varj, nem te vagy az a varrono, akinek volt valami kellemetlensege egy torokkel Skociaban? Jol emlekszem?

Egyebkent nekem is vannak "bennszulott"kolleganoim az idosgondozasban, foleg fiatal fekete lanyok. Hat, mit mondjak, vegyes a kep, van aki tenyleg szivvel-lelekkel csinalja, de sokukon latszik, hogy csak tul akar lenni az egeszen valahogy, ami nem a legszerencsesebb hozzaallas ebben a szakmaban. Kulonosen szembetuno a ez ha un. dupla vizit van, amikor is ket carer dolgozik egyutt. Mindenesetre becsulom bennuk, hogy legalabb dolgoznsk es nem csak a segelyeket veszik fel.

DieNanny CH 2013.08.31. 21:06:21

Ennek a Jamie-nek tiszta Mentalistás feje van...

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.08.31. 21:22:24

@rezsoatya: Hát nem tudom, én pl már nem szeretem azt a munkát, amit csinálok, mégis ugyanolyan lelkiismeretesen beleteszem magam, mint amikor még szerettem. Angol és angol között is van különbség, nekem is van kollegám, aki hajt és túlórázik, van olyan, aki meg soha, de azon mind kivannak, hogy én simán bent vagyok a boltban nyitástól-zárásig, ha kell az összes munkanapomon, meg néha szabadnap is egy kicsit, mert az már iszonyú soknak tűnik a szemükben (nem is kevés). Erre a válaszom egyszerű, szerencsés vagyok, hogy itt hatkor zárok, Magyarországon kilenckor zártunk, és ott is mentek a nyitástól-zárásig műszakok...itt legalább rövidebb. Hiába, otthon megkaptuk a kiképzést, hogyan kell hajtani, és azt nehéz elfelejteni..:)Na mindegy, ez csak kikívánkozott belőlem..:)

Latcho Rom 2013.08.31. 21:31:59

@diggerdriver: olni lehet azokkal,a dinnyekkel. 40 eves korara a gerince tropa lesz. De biztos szexy.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 21:41:17

@Muscari: Igen,én vagyok akinek volt egy kalandos útja Skóciában, de nem varrónő vagyok hanem fodrász. Lehet , hogy olvastad a posztot még a postr.hu-n ?

puhacica 2013.08.31. 21:46:06

@justStevee: elmondod roviden, mirol is szol ez a kialakuloban levo vallalkozas? erdekesen hangzik.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 21:52:10

@Muscari: Hát igen. A rendesebbek biztos dolgoznak , keresik a lehetőséget, nem érik be segéllyel. De az is biztos, hogy én még életemben nem láttam ennyi felcsinált nőt, mint itt az UK-ban. :-))) Többségük tuti ,hogy nem a munkavállalók számát fogja szaporítani! :-D

Bonjour 2013.08.31. 22:10:22

@sodalisO: :))) Vigyazz, mert Trolibusznak foglak hivni :).
Szia, elolvastam a blogodat, es nagyon megfogott, hiaba en mar csak ilyen erzelgos vagyok. Sajnos kicsit kimeritett tegnap a draga aranyom megszolitas :). Ez alapjan es a kommentek alapjan (pedig egyezett a velemenyunk, de nem azokra gondolok) mas embernek tuntel mint a posztod alapjan. Aztan kiderul meg, hogy egy humoros, kedves ember vagy.

Na mindegy, mindenkinek vannak rossz napjai.

Mindenesetre a magam reszerol bekejobbot nyujtok. Valszeg en vagyok az idosebb, de ez nem minosites, csak en mar megtehetem arcvesztes nelkul is, hat megteszem.

Amugy en nem aludni mentem tegnap, hanem a dolgomra. Aludni a jo oreg hobo Zopilote ment, de o is meg visszanezett parszor.

Megyek, ez a toum remek lett, most feherborral csirkehust fogunk piritani rajta egy kis gyombert fogok hozza reszelni, sietnem kell.

2013.08.31. 22:16:14

@Bonjour: en meg frissen fogot crabet ettem :) gyonyoru napsutes, jot vutorlaztunk, gyerek lefaradt es mar alszik.
Sajnos mar csak 1 ilyen nyugis nap van hatra, aztan hetfon jonnek anyosek

2013.08.31. 22:16:59

@diggerdriver: te digger, hogy tudja ez a szegeny ezeket cipelni? Serv, isijasz

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 22:19:27

@Bonjour: Kedves is tudsz te lenni, na nézzenek oda mik vannak !! :-)) Természetesen elfogadom a békejobbot! Rendben, volt egy szar napod, tudomásul veszem, van ilyen bizony, megesik olykor . Nincs ezzel semmi baj. De azért tedd a szívedre a kezed és valld be őszintén , a " drága aranyom " megszólítás még mindig kedvesebb volt mint a kitüntető "troll" cimke " .:-D Azon kurvául megsértődtem ! :-DDD A többi meg csak egy jó kis csörte volt. De most, nemrég beleolvastam a Töki kommentjeibe ! Nahátazanyja... Van még mit tanulnom, az már bizonyos ! :-)

Bonjour 2013.08.31. 22:19:51

@diggerdriver: a gyerek bolcsisnenijenek (26 eves volt akkor) is hasonlo volt, de mutetileg lekicsinyitette. A bolcsifonok-tulaj baratunk, innen volt a bizalmas info. Ettol ugy nezett ki, mintha 10 kilot fogyott volna es csinosabb lett.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 22:23:24

@charlieharper: De fiúk, most őszintén, van akinek ez igaziból tetszik ? Már nem így képen, mert gondolom ezen el tudtok mélázni, de tudnátok élni egy ekkora mellű feleséggel? Még akkor is ha tényleg az SZTK-ba kéne kísérgetni fizikóra ? :-)

Bonjour 2013.08.31. 22:30:20

@sodalisO: el ne tanuld! :)))) konyorgom :)

Amugy en csak kedves tudok lenni. Neha holyagjancsit jatszom, de azt csak poenbol/parodiabol a nembegyere embereknek. Meg a valo eletben a nagyon komolyat is elo kell adnom, kulonben nem vennenek komolyan.
Azert tedd te is a szivedre a kezed: neked se volt eppenseggel jo napod. Front volt szerintem.
Volt (sajnos multido) egy nagyon kozeli rokonom, kozmetikuskent egy kereskedo ceget csinalt, gepeket adott el. Beauty-n is kiallitott, ismered ezt a kiallitast.

Bonjour 2013.08.31. 22:35:55

@charlieharper: huha, anyos. Milyen nyelven beszel az anyos? Vagy nem neked van az azsiai (vagy mas egzotikus) feleseged? Ha nincs kozos nyelv, joval kisebb a problema, ettol persze meg ott vannak.
Es jo volt a crab? Dipet milyet adtak?

Muscari 2013.08.31. 22:41:01

@sodalisO: igen, olvastam, csak nem emlekeztem pontosan, bocsi. De a torok az megmaradt valahogy :-)

2013.08.31. 22:43:28

@Bonjour: afrikaanst, de persze beszel angolul is. Felesegem Cape Towni. A jo oldala, hogy ilyenkor mindket gyereknek megjobban megy az afrikaans ( jobban megy nekik, mint a magyar), mert tenyleg egesz nap csak ez megy. Most 1 honapig agyon lesznek kenyeztetve.

Hazi mayonez fele fokhagymasan. Alapjaban utalom a mayot, de ez jo volt.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 22:51:01

@Bonjour: Persze, ismerem, amikor otthon voltam , kolléganőkkel, mindig felutaztunk Pestre a Beautyra. Nagyon klassz volt, hatalmas kiállítás, programok, sok új dolog, szakmailag mindig hasznos volt Plussz jó volt 2 napra lelépni otthonról és csak GIRLPOWER. Röhögés, állatkodás, sok cigi, kávé, tekergés, természetesen minden pestit kiröhögtünk, mert mi voltunk a vidéki ászok! Szóval szerettem a Beautyt ! :-D.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 22:51:53

@Muscari: Hát a török az nekem is megmaradt, egy életre. Futok is ha látok egyet, vagy átmegyek a másik oldalra. :-D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.08.31. 22:56:04

Amúgy , most jutott eszembe, hogy én anno a Spektrum TV-n végig néztem ennek a Jamie gyereknek a sorozatait.Az iskolai reformkonyhás részre is emlékszem. De érdekes, most , hogy visszagondolok, utána egy percig sem éreztem azt, hogy ez a forradalmi váltás majd gyökeret ver az UK-ban. Ők erre nem alkalmasak több szempontból sem. Sztem a legtöbben tudjuk az okokat, szempontokat. Az ő életük erre nem tud berendezkedni, ahhoz sok minden másban is reform kellene.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.08.31. 23:27:49

@sodalisO: hat ha nem is ekkora, de majdnem ekkoraval nekem is muszaj egyuttelnem. Es fizikora is viszem magam.

Sosem fogom megerteni, miert akarnak a nok nagy mellet. Csak a gond van vele.

M. Péter 2013.09.01. 00:12:09

@M. Péter: Kiváncsi lennék arra, hogy hol van egyáltalán ilyen.

euAgWzgmmtq7K 2013.09.01. 00:12:10

Kereslet-kínálat. Ha annyira kellene neki a pénz, dolgozna az angol fiatal is annyit. ez teljesen uaz, mint a magyar melós otthon, meg külföldön. Érdekes, hogy pont a határátkelőn számít ez meglepőnek, meg különlegesnek

DieNanny CH 2013.09.01. 08:19:04

@petrasp:

Erre, hogy otthon megkaptuk a kiképzést a lelkiismeretes, alapos munkára, már én is gondoltam. Hogy legfőképpen amiatt megy annak jól azok közül, akinek jól megy, mert Mo-on megtanulta.

Mondjuk az én munkakörömre az ellenkezője igaz.
Óvónőként semmi más dolgom nem volt, mint a gyerekekkel való foglalkozás.
Itt Svájcban a Krippében ehhez hozzátartozik az ételelőkészítés, ebédfőzés, mosogatás (sokáig nem volt mosogatógép, így 15 emberre kellett.), takarítás. Nagyon nehéz volt megszoknom. De minden napra valaki más volt beosztva, úgyhogy ki lehetett bírni.

rezsoatya (törölt) 2013.09.01. 09:11:33

@DieNanny: probalom osszrakni: akkor ez egy TV sorozat, amelyben van valaki, akire hasonlit J.O..
Nem nezek TV-t, ugyhogy ezert is nem ertettem. De lehet, hogy most sem. Most akkor J.O. hasonlt valakire. Ezzel sokan vannak igy..

DieNanny CH 2013.09.01. 09:14:12

@rezsoatya:

Igen, eltaláltad. Erre a színészre hasonlít.
TV-t már én sem nézek pár éve... Inkább letöltök. (Csak ha otthon vagyok, szüleimnél. Mert ott szinte egész nap megy.)

sparklie (törölt) 2013.09.01. 09:43:13

Es meg valami, a dailymail cikke alatt a kommenteket erdemes olvasgatni. Egyszeruen a britek gyulolik a bevandorlokat es a sajat lustasaguk mentegetesere minden lehetoseget megragadnak.
pl. Jamienek tobbet kellene fizetnie, akkor a britek is szorgalmasabbak lennenek...
Nem fogjak fel a britek, hogy itt a hozzaallasrol van szo, ha egy szarembernek nem a minimalbert, hanem annak ketszereset fizetik ki, akkor is egy szarember marad. Vagy akkor mar azt a magasabb bert kifizeti az amugy is jol dolgozo kelet-europaiaknak.
De miert is emelne bereket, hiszen az iparagban ezek a berek a normalisak. Akkor pedig aki birja a tempot, az megmarad, aki nem, az kihullik.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.01. 09:43:13

Nem semmi, hogy be merte vállalni ezt a véleményt, nem biztos, hogy megdicsérik érte az ok a brittek. :D

dnzoltan 2013.09.01. 09:43:13

@Link elek: az a ficko egy nemet gyerek volt, Max.

sparklie (törölt) 2013.09.01. 09:43:14

Teljesen egyetertek a sztarszakaccsal, a brit fiatalok rettenetesen gyatrak, munkat vegezni gyakorlatilag nem akarnak.
Mondjuk a magyarok es mas keleti-europai nepek kozt is sok ilyen lehet, de az aranyok kicsit masok.
A lusta kelet-europai az nem megy kulfoldre dolgozni, hanem otthon marad es eldegel segelybol. Ezert azokkal a nyugati munkaltato aligha talalkozik.

De a brit fiatalokrol tenyleg lesujto a velemenyem. Generaciok nottek mar fel ott ugy, hogy nem ismerik a szuleiket, mert au pair-ek neveltek oket, nem ismerik a munkat, mindent a segguk ala pakoltak, mindenre van mentseguk, kifogasuk, call in sick teljesen normalis, akar masnapossag eseten is, szegyenerzetuk nincs emiatt. Nekem lesulne a pofamrol a bor, ha igy allnek a munkahoz, elethez, akarmihez. Mas nevelest kaptam.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.01. 10:02:32

@sparklie:
a pénz rettentő motiváló tud ám lenni.

de ezt sem cégvezetők, sem senki nem hajlandó belátni. legalábbis nyilvánosan nem, mert akkor ugye tenni kéne valamit, ami pénzbe kerül.
hiába mondtam anno a főnökeimnek, amikor kérdezték, milyen motiváció kéne az embereknek, hogy többet adjanak el. simogassam a fejüket, dicsérjem többet őket, válaszoltam, hogy a hó eleji szép nagy szám a fizetési bizonylaton szinte a legfontosabb. mert hát kit érdekel, hogy a főnöke dicsérgeti, ha közben hó közepén éhen hal.

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.01. 10:04:28

@sparklie: miért mondod, hogy az angol fiatalok? nyugodtan hidd el nekem, hogy a magyar fiatalok is, megfordult pár száz a kezeim alatt.

szemernyi lelkifurdalásuk sem volt, ha másnaposan telefonáltak, hogy nem jönnek dolgozni, csak ők még bekamuztak valami hasmenéshátfájáshányás dolgot is, azt hitték, elhiszem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 10:23:57

@shakti_rom:
@rezsoatya:
@charlieharper:
@Bonjour:

Az hogy milyen járulékos hátrányi vannak eme Isten ajándékának az férfiembert kevésbé hatja meg. A gerinc is csak gerincrevágás aspektusából jöhet szóba.

Diggerné nem olvassa a HA-t de van humora. :)))))))))

A kihívóan szexi nők olyanok mint egy olasz sportkocsi kipróbálni jó lenne de feleségül nem vennénk:)))))))))

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.01. 10:33:37

A dolgozó vagy dolgozó akaró vagy nem akaró fiatal generáció világszerte majdnem egységes képet mutat. Mi felnőttek szerintem pontosan tudjuk mi az összefüggés ok és okozat között. A család mint modell nagyon fontos szerepet játszik.Ott dől el minden. Mit lát a gyerek, miben nő fel, milyen értékrendet lát és kap. Ha úgy nő fel, hogy azt látja, a munka egy kényszerű de hasznos dolog,és megtanulja , hogy a pénz és munka között mi az összefüggés, akkor van esélye arra, hogy tisztességesen megállja a helyét az életben. Utalok Rezsőatyára, aki említette, hogy bizony gyermekkorban nem árt egy-egy hónapot a nyári szünetben dolgozni. Így tudatosul a gyerekekben, fiatalokban, hogy a pénz nem csak úgy van...jön..kérünk a fatertól...és szórjuk két kézzel...hanem ha megdolgoztam érte, utána látom, hogy mi is a valós helyzet. De hát sokan tudjuk, hogy az angol családmodell pl. igen siralmas ,túl sok mindenen nincs is min csodálkozni tehát.A magyar családoknál is tarka a paletta, van ilyen is, olyan is.Összességében, tehát a szerencsésebbek normális családban megkapják az útravalót. Aki meg nem, hát ...azok csinálnak jó sok gyereket, sorban állnak segélyért, és duzzognak, hogy szar az élet.

lebegő levegő 2013.09.01. 10:40:16

Nekem az a tapasztalatom, hogy munkahelye válogatja. Az efféle általánosítás, amivel ez a szakács élt az mindig jól hangzik, de soha nem lehet igaz. Nekem nagyon sok szorgos angol kollégám volt/van, ez nem náció függő, aki ilyet állít az vagy meggondolatlanul tett ilyet, vagy ennyire buta. Ez úgy szokott lenni, hogy ha a munkahely olyan, a vezetők olyanok, akkor összejöhet egy nagyon lusta társaság, de ennek semmi köze ahhoz, hogy ki angol, magya, vagy lengyel, vagy pakisztáni stb.... Szal ez így hülyeség, még akkor is ha egy szakács mondta, aki még a tévében is szokott szerepelni :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2013.09.01. 10:44:31

@tildy:): Hehe :-D Őszintén? Valahogy nekem a mellem sosem volt központi kérdés . Akkora amekkora. Ez van, ezzel kell főzni. :-) Általában a nők túl spilázzák ezt a kérdéskört, mert látják a férfiakon , hogy a tetszési indexet nagyon meg tudja dobni egy szép darab.Mondjuk azért jobb ha van némi kevés dombormű az első fertályunkon, mert néha látok negatív mellűeket is, az azért jó szar lehet. valahogy bennünket így szeretnek, dimbesen-dombosan, elöl-hátul. :-))

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.09.01. 12:08:29

pfff... ennyi libbant kommentelőt egy rakáson...
persze nem véletlenül permanens index címlapos a blog... :x

a mai fiatalok nem azért nem dolgoznak, mert "lusták", hanem mert látják, hogy semmi értelme az egésznek
a kitalált pénzből majdnem ugyanannyit kap az, aki segélyen tengődik, mint aki egész héten gürizik napi 16 órában
ráadásul... gyakorlatilag egyikből sem lehet rendesen megélni

ezenközben viszont a legtöbbet az kapja belőle, aki olyan értelmetlen/káros területeken dolgozik mint pl. pénzügy, jog, politika

egyszóval a mai társadalom a kártevőket ösztönzi a kitalált pénzzel további, még hatékonyabb, károkozásra

ehhez pedig (szerencsére) nincs mindenkinek gusztusa...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.09.01. 12:08:48

bocsánatot kérek... az előadóművészeket kihagytam a felsorolásból...
ők is gyarapítják a jól kereső semmirekellők csoportját...

de ahogy látom mind1 is, mert meg sem jelent az a kommentem, amihez ez kapcsolódik...

hiába... itt is dúl az szdsz féle szólásszabadság... :x

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.09.01. 12:09:01

igen a dzsémi fiatalon heti 255 órát dolgozott!!! és simán bírta!!!

Bonjour 2013.09.01. 17:16:58

@diggerdriver: ugy latom, te atsoroltal a nok koze... Biztos az erzekeny lelkem.
Megvarom a szavazas veget, aztan elarulom. Vagy nem. :)

Egyebkent tenyleg van egy jelentos reteg (pasiknak), akiknek nem jon be ez, es a nok nagy resze sem irigykedik rajuk... a mellekelt abra szerint sem.
Hm... De az eddigiek rendben voltak meglehetosen, ugyhogy ez az egy igazan nem szamit. Amugy ez is izleses hataron belul van (a kompozicio).
Izgalommal varjuk a hetfoit.

Bonjour 2013.09.01. 17:18:13

Boc, visszavonom. Rezsoatya is ott van a cimzettek kozott. :)))))

Bonjour 2013.09.01. 17:19:09

Sot Charlie...
Jo lenne, ha nem ilyen felszinesen olvasnek...
Na udv, mara ennyi volt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.09.01. 21:29:46

@sodalisO: hat nekem a tartasomra tuti volt hatassal, mindezek meleltt leven 80D-nel nagyobb melltartot Magyarorszagon keptelenseg volt venni, igy minden furdoruha de fehernemu vasarlas is problemakba utkozott.

Recepcios lány 2013.09.01. 21:49:29

@justStevee:
"Most is így dolgoztam hogy 13 nap, 1 nap szabi, 10 nap és 1 nap szabi tegnap... és heti 50 óránál nagyon ritkán dolgozom kevesebbet de van, hogy 60-65 is megvan... és nem szakadok meg, nem szenvedek.."

Ne haragudj, de megkerdeznem, hogy egyedulallo vagy-e? Csak mert ha pl. van valakije az embernek, akivel egeszseges parkapcsolatban szeretne elni, akkor nem hiszem, hogy szivesen dolgozik 10-13 napokat egyben hosszutavon. Amikor egyedul voltam Angliaban, akkor en is minel tobbet akartam dolgozni, de most, hogy a parommal vagyok Irorszagban, es tobb evre jottem, most nem erzem ugy, hogy megerne, hogy ramenjen a kapcsolatom.

Tehat szerintem oke, hogy van aki sokat akar dolgozni, de nem hiszem, hogy elvarasnak kene lennie annak, hogy heti 6-7 napban, a 24 orabol a 7-8 ora alvas mellett, mondjuk (munkaruhaba valo atoltozessel egyutt) osszesen 1-1.5 ora utazgatassal, 10-12 orakat kellene dolgozni.
Mindamellett mondjuk egy nonek pl. nem artana elmenni bevasarolni, megfozni, elmosogatni, kimosni a ruhakat, neha kitakaritani. Es persze jo asszon modjara "masra" is hagyni idot es energiat. Persze ezen az aprosagon a ferfiak egeszen konnyen at szoktak siklani..

Tehat amikor valaki "nyafog", hogy neki sok a heti 60 ora munka, akkor nem biztos, hogy a hianyzo 20 oraban amugy facebook-ozna, hanem mondjuk szamara a napi munka nem azzal fejezodik be, hogy kilep a munkahely ajtajan, hanem azzal, hogy elmosogatott, kieteregetett, elpakolta az elozo naprol megszaradt ruhakat, es a vacsorat is "mar csak" talalni kell (aztan meg megint mosogatni).

Nem mondom, hogy az angol fiatalok mind ennyire szorgosak otthon is, de lehetseges, hogy van csaladjuk, barataik, jovokepuk, es nem egy etteremben akarnak megrekedni, mert lassuk be, etteremvezeto sem lesz mindenkibol, barmilyen jol dolgozik!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.01. 23:31:20

@sodalisO:
A negatív mellűek azok akiket szájon keresztül kell csöcsörészni:))))))))))))

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.02. 22:54:44

@DieNanny: nem tudom biztosan, hogy a lelkiismeretes munkára kaptunk-e kiképzést, inkább arra gondolok, hogy a magyarokkal mindent meg lehetett csinálni, és egy emberről 100 bőrt is lehúzott a multi, mert hát ilyenek voltunk/vagyunk...de aztán rájöttem, hogy ez inkább személyfüggő, mert nekem is volt kollegám, aki simán elment táppénzre karácsony előtt a legnagyobb hajtásba és otthagyta a "boltját" a szarban, míg én általában úgy estem be a fa alá, és embert sem kívántam látni többet.
De nem mondanám, hogy ez rám nézve érdem, csak azt, hogy én nem tudom máshogy csinálni.

Az, hogy sokat dolgozol-e vagy sem nem függvénye annak, hogy jól végzed-e a munkád. Látod, neked is belefér, hogy mást csinálj, és gondolom, hogy meg is csinálod, még ha azelőtt nem voltál rákényszerítve.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása