oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. augusztus 18. 07:00,  Lakásgondok Svájcban és az új-zélandi alma 220 komment

2013. augusztus 18. 07:00 Határátkelő

Lakásgondok Svájcban és az új-zélandi alma

A múlt héten mutatkozott be egy régen dédelgetett ötletem, méghozzá a blogajánló, melynek keretében a kedvenc blogjaim adott héten megjelent posztjai közül ajánlok néhányat. Fontos, hogy ezek csak kedvcsinálók, aki a teljes posztot szeretné elolvasni, az kattintson. Ma bejárjuk a fél világot, hiszen kiderül, a házinéni Svájcban is ugyanolyan, mint a világon mindenhol; aztán arról is szó lesz, hogy a magyar egyetemisták botrányos színvonalon beszélnek angolul; ellátogatunk Új-Zélandra is, ahol megismerkedhetünk az ott termő almákkal; végül egy igazán különleges „kerékpárt" is bemutatunk.

Szavazz a Határátkelőre a Goldenblogon - egy kattintás ide és a Közélet kategóriában már voksolhatsz is!

blog billentyűzet_1.jpg

Kezdjük rögtön Svájcban, ahol Tilmirnek gondjai akadtak a dolgozók albérletével. Abban a házban ugyanis, ahol kibéreltek egy teljes szintet, ott lakik a tulajdonos is, aki azt kifogásolta, hogy az öt férfi albérlő túlságosan hangos.

„Következő probléma volt, hogy a lakást ugyan takarítással vettük ki, de a mama sportot csinált belőle, hogy napi szinten többször bejárkált a szobába, ellenőrzés címen. Már mondtam nekik, hogy egyszer vetkőzzenek meztelenre, és hátha elijed az öreglány. :) Múltkoriban épp hazafele autóztunk, amikor ismét hívott, hogy azonnal álljunk el a ház elől az autóval. Egymásra néztünk. Mi van? Milyen autóval? A nő persze csak mondta, mondta. Eltelt vagy három perc, mire a párom közbe tudott vágni, hogy nem baj, ha egyetlen autónk sem áll ott, mivel mindenki elment haza? :)

A legutolsó csepp a pohárban az volt, amikor vasárnap este telefonált, hogy a fiúk elrontották a mosógépet, és javíttassuk azt meg. Ennek elgurult a gyógyszere? :D Egyrészt, a házban több bérlő is van, honnan tudja, hogy a mieink rontották el? Talán megszólalt a mosógép, hogy a magyarok voltak? Másrészt, a kollégák elmondása szerint II. világháborús darab, tehát kész csoda, hogy még működött." Hogy hol tart most a történet, arról Tilmir blogján olvashattok.

A magyar egyetemisták és az a fránya angol

Már itt, a Határátkelőn is volt posztja Vevének, aki egy Jangce-parti kínai kisvárosban él, most azonban Magyarországon van, de hamarosan indul vissza. A különböző ügyintézések során figyelt fel arra, milyen borzalmas a magyar egyetemisták angoltudása.

„A korosztályom esetén még elfogadom magyarázatnak, hogy elsőkként kezdtünk el nem oroszt tanulni, s sokunk, például én is, egy ideig németül tanult. De a nálam cirka 10 évvel ifjabbak már olyan környezetben nőttek fel, ahol az angol folyt mindenhonnan, s egyszerűen elképesztőnek találom, hogy ennyire nem ragadt rájuk semmi. Olyan akcentussal és annyira gyatra színvonalon nyilvánulnak meg angolul, hogy az én képem ég miattuk. Nyelvérzék ide vagy oda, egy budapesti elitegyetemi hallgatótól többet várnék." További részletek az ügyintézésről és a visszautazásról itt és itt olvashattok.

Az a csodás új-zélandi alma

Fene se gondolná, hogy Új-Zéland kb. Olaszországgal fekszik egy magasságban, pedig így van, úgyhogy tulajdonképpen nem meglepő, hogy az ország igazi alma-nagyhatalom. Mint Pappito blogjából kiderül, „az almatermesztéshez ideális klíma több helyen is megtalálható az országban, az almafáknak ugyanis szükségük van hidegre is (hét fok alatti hőmérséklet legalább évi ezerkétszáz órában) és meleg, száraz, napsütéses nyarakra is. (ezt Nelson környékén megkapják, a napsütéses órák száma arrafelé meghaladja az évi 2400-at)".

Aztán megtudhatjuk azt is, hogy a húszas években komoly gondot jelentett az alma árának szélsőséges ingadozása, ezért „1948-ban létrejött az Apple and Pear Marketing Board, amely a belföldi- és export-kereskedelmet és a piacot felügyelte, vagyis kizárólag a Boardon keresztül lehetett almát-körtét eladni. A sok sikeres év után a kilencvenes években egyre erősebbek lettek a deregulációt sürgető hangok, így 2001-ben a Boardtól megvonták az alma és körtekereskedelmi monopóliumot és felszabadították a piacot."

Pappito és kollégái egyébként almafüggők. „Az almával folytatott intim viszonyunk a Pacific Rose-al kezdődött évekkel ezelőtt, levett a lábunkról az édességével és lédússágával, amikor elfogyott a zöldségesnél, akkor álltunk neki végigpróbálni az összes elérhető variációt. Manapság leginkább a Jazz, Ambrosia és a Lemonade változatokat vásároljuk, meg ami éppen megtetszik, vagy jó az illata." További érdekességek és néhány ínycsiklandó kép az almákról itt, Pappito blogján.

Egy speciális kerékpár Svédországban

Végül, de nem utolsósorban, bandirepublic lőtt egy egészen különleges „kerékpárt", ami a kerekesszékkel közlekedők életét könnyíti meg, nem is kicsit. A szuper járgányról további részletek és képek a Bezzeg a svédek! blogon.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Magyarország Svájc Új-Zéland Svédország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr695463219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.08.18. 07:53:40

Mosogep: meg Skocaban, onszorgalombol megjavitottam a mosogepet, mukodott meg fel evig, aztan amikor ujra elromlott, a hazineni ramfogta, hogy igen, mert anno hozzanyultam. Szoval ezek a banyakok tenyleg egyformak...

Alma: diggerdriver a multkor leirta a borszakertot... nos, nem tudom, Pappitohoz mit szol, de igazi almaszakerto!

Kerekpar: jo kis szerkezetnek nez ki! Tarcsafek, az akkuk elhelyezese miatt a sulypont lent van, tetszik!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 09:21:29

Baro a bico ;)

Mindennapegyalmaesadoktorhalma :)

Jo reggelt!

Babett nem fog orulni a 10. almas posztnak! Csaxolok ;)

Furos 2013.08.18. 10:17:00

Szepjoreggelt!
En nagyon sok olyan egyetemistaval talalkoztam mar akik igencsak jol beszeltek angolul.
Ez a lakas tema mindenutt felbukkan itt a HA-n
vagy kicsi, vagy nincs, vagy draga vagy lepukkant ez majdnem orszagfuggettlen
@rezsoatya: te ilyen ezermester vagy? mosogep meg fozes meg meg mi ? :)

www.aonang.hu (TH) · http://cooperbudapest.typepad.com 2013.08.18. 10:24:22

Itt Thaiföldön is az új-zélandi alma a finom! :-)

rezsoatya (törölt) 2013.08.18. 10:32:03

Csak 999! :-))) ... a markologepekhez peldaul lovesem sincs! De arra szerencsere itt van diggerdriver!

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.08.18. 10:37:01

még egy szavazat az új-zélandi almára :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 10:40:24

@rezsoatya:
Csak annyit hogy szakszerű írás az almáról.
almaszerető ember írta én kb 5évente eszek egyet.
Süteményben többet.
Van egy olyan almás süteményreceptem hogyha megkóstolnátok azt hinnétek az Isten nyúlt le értetek.

rezsoatya (törölt) 2013.08.18. 10:47:21

@diggerdriver: akinek epp megfogtad a labat...! :D

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.18. 11:24:57

@Kovermadar: semmi bajom az almával. pappito blogja meg akkor is jó, amikor hetekig a motorjáról áradozik:P)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.18. 12:21:47

sziasztok!
Ma ciánoztak, vagy mi a szösz?
:D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 12:27:44

@Furos:
Svédországban nincs baj a lakással.
Feltéve, ha nem a nagyvárosi gettókban akar lakni az ember (Stockholm, Göteborg, Malmö, ...). Vidéken relatív könnyű lakást kapni, ha van munkája az embernek, akkor még gyorsabb.
Az eddigi két lakásunk kifogástalan volt, tiszta, igényes, nem lelakott.

Nagyváros környékén is biztosan lehet találni jót, egy napi 30-40-50 km-es ingázás meg semmi (volt kollégám, aki fél évig 80 km-ről ingázott).

@Babette_:
Ebben kivételesen egyetértünk. :>

@tilmir:
Mindenki készül a digger-féle-partyra :)

Shanarey 2013.08.18. 14:00:03

Hmmm.
Az alma most épp jó lenne nekem, mert a dinnyéből már elegem van.
Mosógép, akár javítható, de a házinéni az nem javítható.
vagy normális vagy nem. Ez van.

Na igen nyugat európában a javítás, az egy mágikus fogalom, mert sokan csak cserélni tudnak alkatrészt, de igazán javítani nem.

Ez már 20 éve is idegesített.

Egy cimborámnak volt egy Volkswagen Polo-ja, aminek a hátsó ablaktörlő motorja megállt. Az ablaktörlő, a lapát tengelyénél beázott, és beroszdásodott, így megállt. Gondoltam szét szedem. Kerestem a csavarokat, és helyette szegecseket találtam, vagyis a hülye németek cserésre építették, nem javításra. De hiába nekem volt fúrógépem, és volt menet metszőm is, így szétszedtem megjavítottam, bezsíroztam és össze raktam. A gyártó meg gebedjen meg.

Shanarey 2013.08.18. 14:01:00

@Kovermadar:
Én nem.

Én az ebédhez készülök.
:-))

BTBTBT 2013.08.18. 14:13:02

Az alma rétesbe töltve a legjobb. Fahéjjal megbolondítva. :)

@rezsoatya:
Alapszabály, hogy Angliában (természetesen Skócia is beleértve, tehát: Egybesült Sirályság) nem szabad megjavítani az albérletben elromlott eszközöket, hanem a házinénire/bácsira kell hagyni, mert akkor visszafelé sül el a dolog.

@Furos:
Amikor időnként Pestre vet a szerencsétlenségem, és hallom a magyar fiatalokat - például az Astoriánál is, az ELTÉ-ről kijőve - turistákat útbaigazítani, hát sírhatnékom támad. Nem az akcentusuk miatt, hanem ahogyan makognak, és rosszul felépített mondataik révén maguk is turistának tűnnek - számomra.

A Londonban lakhatást kereső magyarokat meg nem fikázom, mert az igen nagy passzív nyelvtudásom ellenére én is makogtam, amikor a legelső helyen le kellett zsírozni a házinénivel, hogy ott lakjak.
Nyilván ők sincsenek hozzászokva, hogy hirtelen folyékony angolt toljanak, amikor otthon nem voltak rákényszerítve a beszédre.

BTBTBT 2013.08.18. 14:15:31

@Kovermadar:
Leszállt már a géped Londonban? :)

Taxomükke (UK) 2013.08.18. 14:28:19

@Kovermadar: Így van. Söderhamnban pldául sok száz, talán ezernél is több üres lakás van.

pappito · http://pappito.com 2013.08.18. 14:37:17

@Babette_: nem is volt olyan, hogy hetekig! :)

csak várj, amíg megjön az alkatrész amit rendeltem, majd posztolok motorost megint :)

Shanarey 2013.08.18. 14:38:18

A sörözőknek, pedig jó sörözést ott Londonban.

montroyal ( CAN qc) 2013.08.18. 15:13:44

alma csak sutemenybe...annyi alma fa volt a kertunkbe es annyit ettem fiatalkoromba hogy most (25 éve) ne mar .

akkor ma fank langos gulyas leves csirke es naturszelet petrezsejmes krumplival a MAGYAR PIC-NICEN..

szep napot nektek .. hivnalak benneteket de nem ernetek idobe ide es addigra minden elfogy..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 15:21:13

@Barátusz:
Nem sajnos :(
Ma túrűzni voltunk, de 7,5km lett csak a tervezett 18km helyett, mert ránkszakadt az ég :(

@Taxomükke:
Biztosan, nem tudom :)
De Umea-ban is biztosan sok kiadó lakás van és talán még a lakosság összetétele is jobb, mint Göteborgban :)

@Shanarey: @diggerdriver:
Csatlakozom, ha máhogy nem is, de jókívánsággal mindenképp! ;)

@montroyal:
Ez elég jól hangzik!

montroyal ( CAN qc) 2013.08.18. 15:28:40

tegnap a labtenis VB a ket magyar csapat noi ,ferfi kiverzett de a nok canadatol kaptak ki igy mondhatom ;gyoztunk..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 16:05:29

@diggerdriver:
Ott ül a sarokban, piros pulcsi van rajta és kék farmer ;)

NIKI LAURA 2013.08.18. 16:49:29

@montroyal: jo reggelt,itt viszont megtortent egy igazi HA meeting,,tegnap egyutt ettuk a mexikoi kajat Zopilottal Calgaryban,

Most meg nezem az Almosvezet erkezeset ferihegyen eloben,ez a technika csodalatos:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 17:07:22

@diggerdriver:
Még mindig jobb, ha ül benne, mintha táncolna ;)

Muscari 2013.08.18. 17:09:53

@diggerdriver: Jo mulatast nektek! En is megprobaltam volna megfuzni a ferjecskemet, hogy menjunk, de sajnos en keso estig dolgozom, mint minden hetvegen.
Nehez az uranbanyaszok elete :-(

Az almat en is nagyon szeretem egyebkent, eddig a Pink Lady volt a kedvencem, de latom, ki kell probalnom meg sok mast is. Sokan sajnalkoznak a sok regi magyar almafajta miatt, amiket mar nem nagyon arulnak. Sajnos tudomasul kell venni, hogy eljart felettuk az ido, uj fajta meg keves van, meg hat nem is fordul termore egy ultetveny egyik naprol a masikra. Ma mar az emberek tobbsege az edes, ropogos husu almat szereti, nalunk meg pont ilyen van keves.
Termesztik a sok Idaredet peldaul, ami csak lealmanak jo, aztan meg panaszkodnak.
Szoval hajra Uj Zelandi alma!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 17:13:38

Idáig fantasztikusan mulatok egyedül.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 17:29:40

@diggerdriver:
Nem is ígértem, hogy ott leszek... :)
És hol van Barátusz, Rezsőatya és a meglepetésvendég?

nyuszigonosz 2013.08.18. 17:40:57

Javítások Németországban: ez egy szinte kivitelezhetetlen dolog.
Amit az ember nem tud saját maga valamiképp megint müködöképessé tenni - és hat én én nagyon sok mindent nem tudok :-))) - azt el lehet dobni és lehet venni másik, a késöbbiekben ugyanúgy javíthatatlan vacakot. :-((
Garanciális javítások még úgy ahogy vannak, de ha bármire azt mondod, már nincs garanciában, akkor addig müködött.

Alma: ideje lesz almát beszerezni.:-))

nyuszigonosz 2013.08.18. 17:42:31

@Kovermadar: Hát nem készülök a sör-partyra, mert elfelejtettem saját repülögépet venni, hogy odarepülhessek. :-))
Meg a sört sem szeretem. :-))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 17:46:09

@nyuszigonosz:
Én sem szeretem a sört, de Londonban lehet jó jointot venni :)

nyuszigonosz 2013.08.18. 17:48:04

@Kovermadar: Hollandia vagy Csehország nem opció?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 17:50:51

@Kovermadar:
Fater azt mondta úton van ide.
Mondta ezt 4kor.
Még adok 10 perc esélyt.
5kor go home

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 17:56:58

@nyuszigonosz:
Jointra?
Attól függ. Amsterdam a joint mekkája, ha választhatok, akkor oda megyek. Cseheknél nem jártam, de úgy tudom elég jók a lehetőségek.
Itt van még Dániában Christiania, de még nem voltam, nem tudom, hogy lepukkant vagy igényes, van-e rendes szálláslehetőség és éjszakai élet.
Amsterdamban eszméletlen volt, hogy egy cigi után nekiindultunk a városnak, ettünk, ittunk, jól éreztük magunkat, utána megint beültünk egy cigire és mentünk tovább. Ezt eddig nem verte semmi...
Az igazi az lenne, ha egy fehérhomokos tengerparton, pálmafákra kötözött függőágyban, szalmakalapban lehetne füstölni egyet :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 17:57:42

@diggerdriver:
Ez nem hangzik túl jól :(
Remélem azért megjelenik és jól fogjátok érezni egymást ;)

nyuszigonosz 2013.08.18. 18:01:02

@Kovermadar: Igen, arra gondoltam.
Mondjuk Hollandiában legalább ott a tenger a szinte fehér homokkal, csak a víz jó hideg.:-))

Csehországban meg tenger nincsen, de hasonló az ilyen dolgok kezelése, mint Hollandiában, mióta változott a törvény erröl.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 18:01:40

@diggerdriver: Azt a receptet légyszi tedd közzé az utokornak! :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 18:19:27

@Shanarey: Ez azért van, mert kib@aszott "magas" oradijjal dolgoznak... nem sajnälom tölük a pénzt, mert ugye itt jön az be, ha én jol keresek, akkor keressen mär a mäsik is jol...de ne belölem! :-)
Nälunk most a barätom elégelte meg azt, h a motorom az utobbi 3 évben 3x volt a szervizben, és egyre szarabb ällapotban került vissza. Az még hagyjän, h minden egyes alkalommal vissza kellett vinni, h fiuk nebasz, de ez igy nem lesz jo!
Ugy kezdödött, h kitisztitjäk a karburätort, mert tuti az a gond. Meg akkor kapok bele sport-levegöszüröt... otthagytunk egy rakat pénzt (CHF 150-es oradijjal...). Na ezt megelégelte a barätom, és azt mondta, h akkor majd ö. :-) Majdnem 2ora volt mire lecsupaszitotta a motort. És tadam! kiderült, h 2 kis alkatrész hiänyzik...a tü megvolt, viszont a 2kis bizbasz ami mozgatta volna nem... de odäig mär nem jutottak el, h ez lehet a baj. A karburätor melletti rész viszont szépen össze volt karistolva, mert csavarhuzoval probälgattäk oldalrol beällitani... ez meg ugye ha rajta van a müanyag boritäs nem lätszodik. Mondanom sem kell, a sport-levegöfilter az csak papiron van a motorban...mivel ez egy ismert hiba, h ez a motor nem szereti, ezért az egyik visszavitelnél meg is szabaditottäk a drägät töle. Csak erröl elfelejtettek engem és a péztärcämat értesiteni. :-(
A motor még szétszedett ällapotäban a garäzsban hever, mert legutobb amikor mär majdnem kész volt elugrott 1rugo. :-) De mär meg is érkezett ez a potalkatrész is. Ugyhogy, ha minden OK, akkor a szezon végére lesz egy pöpec motorom! :-)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.18. 18:37:18

@nyuszigonosz:

Gazdag országban nem érdemes semmit se javíttatni, mert már csak a magas órabér miatt is túl sokba kerül az eredmény. Így aztán ezekben az országokban lassan elhal a szaktudás. Bezzeg szegény országokban: mindenhol mindettudó ezermesterek vannak. Egy amerikai autószerelő valószínűleg mélyen megdöbbenne egy kubai mesterember tudásán, aki szerszámok és alkatrészek nélkül képes BÁRMILYEN autót megszerelni.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.18. 18:42:16

@Kovermadar:

Ilyen hely Mo-n is van. bemész este a VIII. ker. mélyére és élvezheted az életet.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 18:46:36

Vajon mi van diggerrel? Hazament vagy összejött a party?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 18:47:35

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ez teljesen igy van! A mäsik meg, h az egyik haverunk mondta, aki az AMAG-näl van (ez a sväjciaknak mond csak vmit), h manapsäg az autokat 7évre tervezik. Mig régebben arra voltak a gyärtok büszkék, h az "örökkévalosägnak" gyärtottak, mert ugye az emberek a minöséget vették, manapsäg a mennyiség felé van eltolodva minden. Ez mondjuk maga utän vonja azt, h rengeteg szemét keletkezik ezältal.:-(

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.18. 18:47:59

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Tavasszal nekitolattak az autómnak. Elvittük megcsináltatni, nem volt vészes, egy kis lakatosmunka, festés az ajtón. 1800 frank. Elhoztam, majd mivel szar volt az idő, rövid időn belül többször lemosattam. Lejött a poliír, alatta ott vigyorog "szőrösen" az ajtó, Rosszul lett felcsiszolva.
1800-ért.
Most viszem vissza. Szerencsére még nem fizettem ki.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 19:02:14

@tilmir: Mi 1200ér csinältattuk meg anno 1lökhäritot, räadäsul oldtimer restaurätor volt a faszi. Valoszinüleg nem volt kedve nagyon foglalkozni vele (akkor meg fijafaxért vällalta el???)... nekünk kellett otthon rendesen fölcsavarozni. :-(
Na ezért jo, h a barätomnak rengeteg kétkezi munkäs ismeröse van. Többek között mär ilyen is. Boträny, h mennyire silänyul dolgoznak. És van köztük olyan is, aki elötte pöpecül dolgozott, de ahogy a kisvällalkozäsbol nagyobb lett mär nem birta, és ez a munka minöségének roväsära ment... :-( Az a baj, h nem ällhatsz ott minden esetben, h ellenörizd öket, meg sokszor ki sem derül azonnal a hiba. Persze, ha visszaviszed kijavitjäk, meg sajnälkoznak. De kinek van kedve igy ugyanoda visszatérni?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.18. 19:04:27

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Én visszaviszem, szerencsére még nem fizettem ki. Most akarom eladni, így nem veszi meg senki.
:(

nyuszigonosz 2013.08.18. 19:07:45

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Hát mondjuk egy autószerelö mester órabér: 90 Euró és arra jön a mindenféle plusz költség még.

És így van a többi javításokkal is. Mármint árban. Érteni meg nem értenek a javításhoz, Javítás mint olyan nincs is, Maximum új alkatrész valamibe és ha pár éves, rá se néznek.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 19:59:55

@Babette_: Köszi, elmentettem, most sajnos nem tudom megnézni, pedig nagyon furja az oldalam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 20:10:00

Na szóval...

kepfeltoltes.hu/130818/2011-03-27_112419_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Meghirdettem egy szülinapi találkozót a belvárosban.
Gondoltam hogy tömegek nem jönnek össze mert azért mégis a világban eléggé szétszórt közösségről van itten szó.
Arra azért nem gondoltam hogy teljes kudarc lesz.
Mindössze Barátusz és Rezsőatya jelezte hogy jön.
Barátusz nem adta meg az elérhetőségét. Ott volt vagy nem nem tudom.
Rezsőfaterral többször beszéltünk telefonon mondta süt tortát Ö ugyan 4re jön de a lányai előbb ott lesznek.

Odamentem 3ra. Foglaltam egy asztalt magamévá tettem egy sört.
Később rendeltem egy sztéket még egy sörrel.
4kor felhívott Rezsőfater hogy úton van tartsak ki.
Ott ültem két órán keresztül a PUB-ban egy sör mellett foglalva egy dupla asztalt és mindenkit elhajtva ha le akart ülni vagy széket akart elvinni.
A pincérek már elég furcsán néztek rám.
Két óra várakozás az mondjuk egy házasságban több mint válóok.
Várakozni és csak úgy nézni ki a fejből a legszörnyűbb dolog az életben.
Öt órakor felhajtottam a söröm és indultam haza.
Öt óra nyolckor hívott telefonon Rezsőatya és küldött üzenetet hogy megérkezett.
Megmondom úgy ahogy van nekem addigra már annyira össze voltak kócolódva az idegeim hogy fel se vettem a telefont és az SMS-re sem válaszoltam.
Itt kérek elnézést érte.
Ennyi a történet.
Birka voltam. Nem fog előfordulni többet.
Ennyi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 20:13:24

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): @tilmir:
Lusta vagyok leírni inkább megpróbálom fénymásolni a szakácskönyvemből.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.18. 20:26:26

@diggerdriver: Köszi, ez nem is bonyolult. Még nekem sem, pedig konyhai anti-talentum vagyok.
:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 20:27:54

@diggerdriver:
Huhh, nem hittem volna, hogy ennyire... :(
Akkor a meglepetésember sem ment?

@tilmir:
Volt svájci találkozó is? Oda sem mentek?

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2013.08.18. 20:28:44

@Kovermadar: "Itt van még Dániában Christiania, de még nem voltam, nem tudom, hogy lepukkant vagy igényes, van-e rendes szálláslehetőség és éjszakai élet."

Christiania-t en igenyesnek mondanam, de ezt az igenyest ne ugy kepzeld el, mint egy plaza belsejet. Ugy kepzeld el mint az Ozora fesztival diszleteit. Mint egy kortars Woodstock, kb. mintha maris haluznal pedig meg nem is vettel magadhoz semmilyen szert. :)

Amit megveszel, azt illik is ott elfogyasztani. Mar csak azert is mert ott tuti nem szallnak rad a zsaruk, emiatt akad 1-2 sorozo, kavezo, de azert ne egy Soho-Vaci utca kombot kepzelj. :)

Amugy meg csak egy varosresz, kb. mint Budapesten a Var negyed, szoval nem tul nagy alapterulet. Ejszakai elet az van, de ott aludni nem fogsz tudni. Eleg zart kozosseg, amig fogyasztasz jo vagy, de ne akarj ott ragadni, mert azt nem szeretik. Valasztek oriasi, allitolag a minoseg is korrekt. En mondjuk nem elek veluk.

Amugy nem para a szallas a kozelben. Koppenhaga belsejeben van, konnyen talal az ember a kozelben szallast. København tele van nagyon kiraly olcso hostel-ekkel, ha meg kevesbe szamit a penz, akkor ezt ajanlom:

www.cphliving.com/pagei.html

Egy hajo atalakitva hotelnek, full uveg fallal. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 20:31:08

@tilmir:
Na most ebben pont az a lényeg hogy kurva egyszerű és nagyon finom.
Hamar megvan sikere van.
Az almákat meg kell hámozni félbevágni kimagozni és vékony szeletekre vágni.
Ez a legmelósabb az egészben.
Én olyan egy milliméteres lapokra szoktam.
Talán uborkaszeletelővel könnyebb.

Shanarey 2013.08.18. 20:32:35

@diggerdriver:

Sajnálom hogy így jártál.
:-(((

Ha egyszer majd egyszer én is ott leszek Londonban, és lesz sok időm, és helyismeretem, akkor majd én hívlak meg egy sörre.

Ötödikén például ott leszek, de mivel nem ismerem a várost és nem sok időm lesz, (legalábbis nem elég) így maradok a reptéren a csatlakozást várva. És reménykedek benne hogy lesz ott nyilt Wi-Fi hálózat.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.08.18. 20:32:48

@Kovermadar: Többször is próbáltam. Néha pár ember, aztán feladtam.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 20:33:48

@Babette_:
Ez olyan jó írás hogy mostantól én írtam
:))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 20:38:36

@Kovermadar:
Nézd, én ennél többet nem tehettem.
Rezsőfater dolgozott mondta hogy később jön bár azért ennyire későre nem számítottam. Sütött tortát jó szándékkal volt valószínűleg nem tehet róla hogy nem ért oda időben.
Én meg már nem tudtam volna jól érezni magam két óra várakozás után.
Barátusz más tészta. Ígérte jön de nem adott semmi elérhetőséget.
Itt kérdeztem meg hogy hol van.
Tanultam belőle ilyenbe soha többet mégegyszer.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 20:41:56

@tilmir:
Jaa és nem fél hanem egész bögre étolajat tegyél bele.
Sűrű folyós tésztának kell lenni. Hasonlónak mint a piskótatészta.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 20:43:53

@Don Kartasch:
Tartottam tőle, hogy nem lehet helyben megaludni... :( Az 1160 sek / éj egy picit... húzós :)
Néztem Eindhovenben is szállást, ott 3 északára 1300 sek. Pedig jól néz ki a hajó!

Még Eindhovenen vacilálok, nem tudom ott milyen a caffeeshop felhozatal :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 20:47:09

@diggerdriver: Köszi! :-) Én ugyan utälom az almäs sütit mindenfélefajta formäban, de a barätom azt mondja, igy több marad neki. :-) Anyäm csinält amikor otthon voltunk 1 tepszivel, félve kinältam meg, mert ugye fuuujjjj magyar konyha...közölte, h ezt nekem is meg kell csinälnom...
Sajnälom, h nem jött össze a talälkozo! :-(

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 20:49:47

@diggerdriver:
Sajnálom... sajnos úgy látszik, hogy többen akarnak megbújva maradni a nickjük mögött, mint ahányan nem. Így meg nehéz IRL közösséget építeni.
Lehet jobb is így, nehezebb egymásnak feszülve utálkozni (magyarosan) :)

Legalább ettél egy jó steak-et!

@tilmir:
Nekem eddig egyetlen saját szervezésem volt, az is egy érettségitalálkozó :) Jól sikerült, bár az utolsó pillanatig kudarcnak tűnt...
Itt pedig... egyrészt eszembe nem jutna szervezni, másrészt mikor új helyre költöztünk és gondoltam áthívom az utcában lakó két magyar kollégát, mindkettő vonakodott... akkor meg minek erőltessem?

@Shanarey:
Honnan hová utazol át? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 20:55:43

@Kovermadar:
Rezsőfaterral azért nem zárok ki egy találkozót ha egyszer mindketten szabadnaposak leszünk.

Shanarey 2013.08.18. 20:58:32

@Kovermadar:

München - London Heathrow, pár óra várakozás és onnan tovább--Aberdeen

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 21:04:28

@diggerdriver:
Nem Barátusz mondta egyébként, hogy valami programja van és csak este ér oda?

Aztán még ki tudom menteni charlieharpert is: ő SZÁMOLT azzal, hogy kevesen lesztek, ezért fel sem iratkozott ;)

@Shanarey:
Melyik a haza és melyik a munka (haladás)? :)

@tilmir:
Így van. Megmarad az időnk, energiánk és a pénzünk is.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 21:07:03

Amugy tök jo ez a Goldenblogos szavazäs...gondoltam pusholom egy kicsit én is HA-t... MUHAHA Szoval akinek van faszbukja szavazzon helyettem is! Köszi!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 21:12:07

@tilmir: Pedig nem kellett volna! :-) Päremberes talälkozo is jo szokott lenni!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 21:15:33

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Persze, hogy hozzáférjen egy ismeretlen az ismerősök listájához, adataimhoz, stb...

BTBTBT 2013.08.18. 21:18:44

@diggerdriver:
Lehet rám ujjal mutogatni, de nem biztos, hogy érdemes.

3:05-kor ott voltam, képernyőre szegezett tekintetekkel találtam magam szemközt, rendeltem egy Guinness-t, és a rá következő 20 percben kétszer is körbejártam a pubot, hátha magyar beszédet hallok vagy ilyesmi, de végül semmi jelét nem láttam a fentebb említett összejövetelnek. Aztán eljöttem.

Ha gondolod, elmondom, hogyan lett volna érdemes szervezni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 21:30:00

Elég sok London van a világban elszórtan, lehet nem ugyan annab voltatok? ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 21:35:39

@Barátusz: 3kor ott voltam bocsánat hogy egymagamban nem beszéltem magyarul.
Talán valami elérhetőséget kellett volna adni. Merthogy én adtam.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 21:47:16

@Barátusz: @diggerdriver: Ezért szar, h nincs tipikus magyar arc! Mert ugye egy jugot, v egy oroszt/lengyelt/stb azonnal ki lehet szurni... legközelebb beszéljétek meg, h mondjuk Hajrä Fradi, v Elöre Ujpest v vmi ilyesmi föliratu poloban lesztek, oszt' märis nem lesz gond belöle! :-)

Shanarey 2013.08.18. 21:50:41

@Kovermadar:

A Haza: Magyarország, München: Kirándulás. London: átszállóhely.
Aberdeen: már majdnem a cél, és talán munka is.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 21:58:29

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Úgy hallottam ilyen esetekre a telefonszámcsere is jó megoldás szokott lenni... de lehet csak pletyka.

@Shanarey:
Akkor sok sikert hozzá! Milyen területen?
Megnéztem közben, azt hittem északabbra van... majdnem trópusi az éghajlata, Göteborggal van egy vonalban :)

33621 2013.08.18. 21:59:50

Határátkelés anno, de mai szemmel nézve is példás.
www.haon.hu/aranyat-banyaszni-maskepp-is-lehet/2339800

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 22:00:41

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):

Ott kellett volna állnom a PUB közepén és a Szózatot szavalni.
Mi a faszomat kellett itt szervezni?
Megadtam az email címemet annyi hogy odaírva elkéri a számomat hogy ha ott van megcsörgessen és megtaláljuk egymást.
Ez olyan kurva nehéz?
Fater tudott írni beszéltünk telefonon.
Ha Barátusszal megtaláljuk egymást akkor elbeszélgettünk volna amíg Fater odaér.
Áááhh

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 22:05:00

@Kovermadar:
Bazmeg arcról-szagról nem ismeri fel a magyart és elmegy.
Mit lehet erre mondani.
Ez kész.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 22:06:58

@Kovermadar: Csak pletyka! :-)
Erre van 1 jo sztorim.
Utälom, ha idegenek hivogatnak, nem is szoktam fölvenni, vagyis ältaläban kinyomom, mert ugyis csak vmi callcenteres okossäg. Itt nemrégota törvény kötelezi öket, h kiirjäk a szämot amiröl hivnak, mert régebben csak privät szäm jelent meg hivoként. Naszoval. Jelentkeztem 1 tanfolyamra, és ott is meg kellett adni a mobilszämot... hät én rutinosan megadtam a szolgältatom elöhivoszämät és utäna 123 45 67. A tanfolyan 3napos volt, és a 2. napon szolt a tanfolyamvezetö, h ö probält engem hivni, mert én voltam az elsö a listän, h ne aggodjunk, ö késni fog, de lesz ott valaki, aki beenged minket. Mondtam neki, h akkor nézzen mär rä a telefonszämra... és elkezdett röhögni, h akkor ez föl sem tünt neki. Mondtam neki, h én boldog-boldogtalannak nem szoktam csak ugy megadni a szämomat...:-)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 22:07:11

Akkor megállapíthatjuk, hogy mind a hárman ott voltatok, de senki sem találkozott senkivel...

Az lesz még szép, ha kiderült, hogy az atya megcsinálta a tortát, de potyára utaztatta át a városon (ha 1 órán át ment, akkor tuti nem keveset utazott).

Nájsz!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 22:11:58

@diggerdriver:
Látom, hogy felfokozott hangulatban vagy, de ettől függetlenül nem hiszem, hogy színről-szagról-arcról-leggingsről fel lehet ismerni a másikat. Erre sosem alapoznék.
Mondjuk engem könnyű megismerni a kezemről :)

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Ha pletyka, hát pletyka.
Itt van olyan okosság, hogy ha kiváncsi vagyok egy autó esetén a biztosításra (vásárlás előtt), akkor személyi számot beütöm és küldik a rendszerben lévő adataim alapján, hogy mennyi lenne.
Na, ez a legritkább esetben működik (nekem még sosem). Aztán mikor egyszer majdnem, akkor megadadt a dolog. De utána 3 napig hívogattak, hogy csacsogjunk a dologról... nem vettem fel, de nagyon nehezen adták fel. Tehát a számom alapján kikukázták a telefonszámomat is :)
Mindegy, nem dől össze a világ...

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 22:15:15

@diggerdriver: Hät hülyén jött ki... :-(
Mondjuk azt én sem értem, h miért nem irt mailt... ha nem sikerül jol a talälkozo, mert mondjuk élöben nem vagytok annyira szimpit egymäsnak, akkor meg nincs legközelebbi talälkozo, nem ? Nem fogod azért spamelni az email cimét, mert egyszer azon jelentkezett...a nevet meg ugye be lehet ällitani, h mi legyen a mailcimröl elküldve, de gondolom ha személyes talälkozo van, akkor ugysem Barätusznak meg diggerdrivernek szolitjätok egymäst. Annyira meg intelligensek vagytok, h itt nem teljes néven/cimen szolitjätok meg egymäst...az meg ugye nyilvänvalo, h nem fogod a szämodat ide kirakni, h "bärki" elérhessen...

Shanarey 2013.08.18. 22:20:10

@diggerdriver:

Nem szózat, Pató Pál úr.
:-)))

Mint elátkozott királyfi, túl az Óperencián,
él magában városában Diggerdriver mogorván.

:-)))))))))

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 22:22:10

@Kovermadar: Igen, az adathaläszat jol müködik. :-(
A fönökömnek kellett ezért szämot cserélnie, mert folyamatosan zaklattäk. Erre nem fölhivtäk a multkoriban az uj szämän, h rajta van 1listän és iPhone 5-öt v Samsung Galxy 4S-t nyerehet, ha... erre a nyuszikäs megoldäst välasztotta: közölte, h töröljék a listärol, ezzel is esélyt szeretne adni a többieknek. :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 22:23:20

@diggerdriver: És egyikötöknek sem tünt föl, h van ott egy mäsik magänyos (morcos) farkas? :-)

BTBTBT 2013.08.18. 22:25:06

@diggerdriver:
Senki nem várná, hogy egymagadban beszélj magyarul. De más jele sem volt a jelenlétednek.

Nekem mindegy, hogy te hogyan csinálod, de ha ezt én szervezem, akkor a következőképpen zajlik -

Mivel előre megadom a telefonszámomat, mindenki tudja, hol érhet el engem, és ha késnek vagy nem találnak oda, akkor tudatják velem.
Esetleg még azt is elmodom, hogy nézek ki, milyen ruhát viselek, hogy könnyebben rám találjanak - bár ennél van hatékonyabb módszer is:
A pub előtt állok, kezemben egy "Határátkelő" / "Magyarok" / "Ide lőjetek" / "Barátusz" felirattal (a diggerdriver-t megmosolyogták volna az arrafelé járó angol ajkúak).

Erre egy működő példa, amikor az egyik ismeretlen (többnyire sofőr) várja egy másik ismeretlent (cég vendége) a reptér érkezési oldalánál, a kezében egy papírra írva a vendég neve, tehát megtalálják egymást.

Ha viszont ezeket, vagy ezekhez hasonló lépéseket nem tettem meg, akkor persze lehet füstölögni, hogy a másik, akit meghívtam, nem adta meg az elérhetőségét. Csak nincs sok értelme.
Pláne, hogy a mai HÁ-s program miatt lemondtam egy másikat, így egyik programom sem sikerült. :(

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Látszik, hogy azért akad valaki, aki kapiskálja a lényeget.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 22:25:50

@Shanarey:
Tény hogy 5órakor volt vagy 300 a vérnyomásom
Akkor már nem lett volna őszinte a mosolyom.

Most még azt várom hogy a HA is beköszön ide hogy ott voltam fiúk de tortát nem láttam így hazamentem.

Latcho Rom 2013.08.18. 22:26:49

@Barátusz: egy telefonszam ilyenkor muxik faszan. Szerintem ne ragozd, de ez nem az en dolgom valoban.

2013.08.18. 22:29:13

En is ott voltam a felsegemmel.

2013.08.18. 22:30:21

@charlieharper: Csak vicceltem. Huzom Double D-t. Mi arrabb vagyunk nyaralni, szoltam is elore.
Viszont pocsek az ido, remelem holnap jobb lesz.

BTBTBT 2013.08.18. 22:32:17

@shakti_rom:
A témával kapcsolatosan született hozzászólások száma alapján nem úgy tűnik, hogy én ragoznám a dolgot, de mindegy.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 22:39:26

@Barátusz:
Csaxólok. végig a PUB-ban mást se csináltam csak a email fiókomat meg az itteni kommenteket néztem hátha adsz valami életjelet.
Ide még írtam is hogy hol vagy?
Miért is nem elég az email címem?
Nem kell megadni a tiéd csak kérd el az enyém.
Dehogynem majd egy tacepaóval csinálok hülyét magamból a PUB előtt lengetve.
Ez nem repülőtér baszod ez egy PUB. Itt nem szoktak transzparenseket lengetni.
Nincs magyar vonatkozású pólóm.
Sőt fogadásokat szoktak kötni hogy lengyel vagyok vagy litván.
Mint fentebb írták a telefon csodákra képes.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 22:43:17

@Barátusz:
Persze, dehogynem majd még örvendezek itt hogy milyen faszán hülyét csináltam magamból.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 22:57:13

Srácok, most komolyan ölitek egymást?
El lett cseszve a dolog, van ilyen. Majd ha legközelebb valaki megpróbálkozik valami hasonlóval, akkor körültekintőbb lesz...

De egymás torkának esni ezért...

Shanarey 2013.08.18. 23:05:22

@Kovermadar:

Főleg ahhoz értek, amiben áram van.

BTBTBT 2013.08.18. 23:05:47

@diggerdriver:
Ha még mindig ott tartasz, hogy nekem kellett volna életjelt adnom, akkor nincs mit mondanom.
A repteres példában nem a helyszín, hanem a módszer a lényeg. A pólós dolgot meg a cicacsaj említette.
Ki mondta, hogy örvendezz? Szerinted én a seggemet vertem a földhöz örömömben a ma délután miatt?

Lépjünk tovább. Vagy én lépek, te meg nem.

@Kovermadar:
Eszemben sincs ölni a másikat. Az sem érdekel, hogy nekem ugrott, mert nincs igaza.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.18. 23:14:48

@Shanarey:
Az jó szakma, ahhoz én is majdnem értettem :) csak közbejött Skandinávia :)
Interjúra mész vagy csak körülnézni?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 23:15:01

@Barátusz:
De igazad van bazmeg. Nem hallottál magyar szót LONDONBAN egy PUB-ban hát elmentél. VALÓSZÍNŰLEG nincs ott magyar.
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Már csak röhögni tudok az egészen.
Elbasztam tanultam belőle.
Tanulság?
Diggerdriver ne menjen a Sohóba.
Mondták már mások is.

Shanarey 2013.08.18. 23:15:26

@diggerdriver:

Na igen, ezen a mobilon keresztül küldeni mailt, dolgon tépelődök én is.
A XXI. században ez nem akkora kunszt.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 23:17:13

@Shanarey:
Az jó.
Mikor építkeztem én csináltam a házam villanyszerelését.
Még nem volt vele probléma.

Shanarey 2013.08.18. 23:17:15

@Kovermadar:

Él ott egy barátom, nála fogok lakni, utána meglátom mi lesz.

Shanarey 2013.08.18. 23:19:30

@diggerdriver:

Na igen, én eddig egy olyan emberről tudok aki magában beszélt és nem röhögték ki, Hamlet.
:-)

A villanyszerelés alapjában nem bonyolult, 3 szál drót, megfelelően húzgálva a megfelelő helyekre, és nem összekeverve a szineket.

Shanarey 2013.08.18. 23:22:54

@diggerdriver:

Fenét, én sem vagyok az a mobilnetezős féle, de ha nagyon kell akkor beröffentem a 3G-t és az adatkapcsolatot, és megnézem a mailokat, vagy amire épp szükségem van, vagy küldök valakinek egy sürgős mailt. Utána meg lelövöm a 3G-t és az adatkapcsolatot, és csak akkor netezek ha van wifi ami nyilt, vagy megszerezhető a jelszó.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.18. 23:24:57

@Barátusz: Cicacsaj- ez qrva jo! :-):-):-)
Mondjuk én csak magambol indulok ki. Nem szeretek "vadidegennel" talälkozni, igy még mielött nyilvänosan leszolitok mindenkit szeretem tisztäzni, h hogyan is nézünk ki... és ilyen alkalmakkor nem ajänlatos a beleolvadok a tömegbe rucit fölhuzni! :-)

Shanarey 2013.08.18. 23:27:36

Legközelebb kis kitűzőkkel menjen mindenki, amelyen csak a nick név van rajta.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.18. 23:29:21

@Shanarey:
Gondolj bele van két ember akiknek találkozni kell. Az A semmit nem tud B-ről csak egy nicknevet.
B tudja A-nak az email címét.
Két napjuk van a találkozóig.
A találkozó B szerint A hibájából nem jött létre.
Abszolút logikus.

A villanyszerelésben néhány alapszabályt illik betartani.
A legközismertebb hogy az áram alatt lévő vezetéknek más a fogása:))))))))

Shanarey 2013.08.19. 00:03:31

@diggerdriver:
Na igen, ezt Barátusz cseszte el, nem te.
A profilján keresztül, itt bárkit utol lehet érni.

Megértem a döntésed.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 00:07:21

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): " h manapsäg az autokat 7évre tervezik. Mig régebben arra voltak a gyärtok büszkék, h az "örökkévalosägnak" gyärtottak, mert ugye az emberek a minöséget vették, manapsäg a mennyiség felé van eltolodva minden"

nincs semmi baj azzal, hogy valaki nem ismeri az autóipart, csak akkor visszafogottabban kell képzelt igazságokat megosztani a többiekkel.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 00:11:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Bezzeg szegény országokban: mindenhol mindettudó ezermesterek vannak"

így van. a magyarok is azért értenek mindenhez, mert córesz volt és abból kellett dolgozni ami volt, és az nem volt sok. Ennek minősítette esete, amikor a fentiek társulnak a fillérbaszással, úgyhogy bár volna pénz, mégis inkább maga kendácsol az ember, ennek csodálatos példái vannak itt :)

Egyébként nemrég elromlott a szárítógépünk (!) mert tönkretettem, kihíttam egy szerelőt és megcsinálta és még egészen normális árat is kért érte, pedig a munkadíj itt is magas szokott lenni. (jó, hát egy szíjcsere nem egy mars rover, de akkor is)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.19. 00:30:10

@pappito:

Igazad van.
Az autóipar nem tudatosan gyárt meghibásodó autókat.
Egyszerűen olyan a verseny hogy nem engedhetik meg maguknak.
A Toyota azért lett a világ legnagyobb autógyártója mert a legmegbízhatóbb autókat gyártja.
A világon nincs talán még egy gyár amelyik olyan jellegtelen semmitmondó formatervű autókat gyártana mint a Toyota mégis felverekedték magukat az első helyre.
A nagyon dizájnos olasz és francia autók meg alig eladhatók.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.19. 00:34:21

@pappito:
Vannak olyan gyártók amik tudatosan az egységek cseréjére játszanak.
Például a Whirpool mosógépekben nem lehet dobcsapágyat cserélni mert nem lehet kivenni a csapágyházból.
Míg a Gorenje mosógépemen fél óra altt kicseréltem a csapágyat. 2500ért vettem bele egy Koyo csapágyat azóta is jó.

Shanarey 2013.08.19. 00:38:46

@pappito:
Az autóm 8 éves, akkor most dobhatom el?
Nem tervezem még.
@diggerdriver:

A Toyota sem az igazi már, lásd azokat a gyönyörű vsszahívási akcióikat náluk is.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 00:43:15

@diggerdriver: alapvetően hibás gondolatmenet ami onnan indul, hogy az autógyárak autógyártásból élnek. Ez már évtizedek óta nincs így.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 00:45:55

@diggerdriver: az egységek cseréje a javítás helyett egyébként olcsóbb, mindenféle tekintetben. Először is (ez a legfontosabb) olcsóbb gyártani modulokat, amiket egyszerű és gyors cserélni, plusz több készülékben alkalmazhatóak. A trükkök ott vannak, hogy pl. egy hajtószíjat a megfelelő méretben csak a gyártótül tudsz venni, a gyári beszállító neked nem ad el, ha a fejeden pörögsz se. Úgyhogy mehetsz a márkaszervízbe.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 00:49:20

@Shanarey: az enyém most lesz tizennyolc és nem tervezem eldobni :) ennek is megvan amúgy az ára, de mondjuk nekem mindegy, játszósautó. A családi kocsink, amiben a nej+gyerekek kavincolnak, az sem új, de alig van benne km, és van benne mindenféle légzsák meg abs meg ilyen izék.

Én meg a legegyszerűbb motorral járok ami létezik (egyhengeres, karbis, nincs benne elektronika meg ilyen varázslatok).

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 00:51:56

@pappito: Nem, az autoipart tényleg nem ismerem...tény és valo, nem benne dolgozom, de gondolom ez kiderült.
Hogyan lehet visszafogottabban képzelt igazsägot megosztani? Ugy, h el sem mondom? Mert igaz, nem értek az autokhoz, de véleményem nekem is lehet, bär ez nem sajät tapasztalaton alapul, aka a régi szép idöben minden jobb volt, mert meg tudtam szerelni a Trabantot, és nem az volt a cél, h uj Trabantot vegyek. Mostmeg ha van bärmi, akkor alig talälsz vkit, aki ért hozzä, ha meg ért is aranyäron méri a tudäsät. Ez a 7évre gyärtanak autot meg arra lehet érteni, h a nyugati ember gyakrabban cseréli az autojät. Statiztikäztak, és az jött ki, h ez 7év körül van. Itt is nagyon sokat "elfelejtik", h az auto nem csak benzinnel megy. Huzzäk-halasztjäk a szervizt, majd amikor mär mindent meg kellene csinälni, akkor nem vacakolnak vele (magas alkatrészärak, munkadijak), hanem becserélik, vagy eladjäk.
Nem azzal van a bajom, h nem az a véleményed, mint nekem, hanem h egyböl osztassz. Pedig amugy szeretem olvasni az iräsaidat, mert jol, szorakoztatoan irsz.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 00:52:12

@diggerdriver: amúgy kérdezted a motorom, Yamaha XT600Ep - így hívják. Az, hogy a P mi lehet, sosem derült ki, az E az, hogy villanyos önindítója van (luxus!) Ebből lett 2004-ben az XT660, de az már vízhűtéses csiribiri. Olyat akartam, de aztán az egyszerűbb mellett döntöttem és azt is használtam vettem és nem bántam meg.

Egész évben azzal járok dolgozni.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 00:58:01

@pappito: Én sem uj autoval järok, a barätom sem, pont azon szempontok szerint, mint te. :-)
Nälunk is fontos szempont a légzsäk(ok szäma), ABS, ESP, PS/Nm, valamint a klima és a tempomat. :-)

rezsoatya (törölt) 2013.08.19. 01:01:06

@diggerdriver: és mindenkinek szép estét!

Most lett vége a Toscának, elvittem a gyerekeket a szállásukra, leültem, beleolvastam, itt vagyok!

@diggerdriver: hát valóban három percen múlt, hogy elkerültük egymást! Már nagyon sajnáltalak, de tényleg nem tudtam előbb odaérni. Pedig a tortát egyedül Te érdemled meg! Hősiesen kitartottál, de megértem, hogy sok volt ABBAN a pubban. Belépve a csapos mindjárt kiutált, hogy ide kaját nem lehet behozni. Mondom neki ok, de ez szpesöl börszdéj kék!
Azt mondta, megérti, de inkább kint fogyasszuk el... :-)

Mindjárt feltöltöm valahová, hogy lássátok, miről maradtatok le...

GERI87 2013.08.19. 01:02:15

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):

Az autóipar kezdete óta megy a szöveg hogy "ma már csak szart gyártanak, régen bezzeg volt bennük anyag"....de jobban mondva már a hűtőkkel is ez lehetett.

Régen azért volt "telebaszva minden vassal" mert úgy volt olyan szilárd és tartós hogy nem tört ketté alattad, ma már kicsit jobbak az anyagok, meg minek oda fém ha a műanyag is ellátja a feladatát?

@diggerdriver:

Kérdés hogy a Whirpoolban kell e gyakrabban cserélni vagy a Gorenjében:) ha nem kell gyakran, te megfizetnéd a cserélhető csapágy plusz árát?

Múltkor rinyált valaki egy motor tartós tesztnél hogy a Yamaha főtengelyéből lett kialakítva a vezérműlánckerék és így nem lehet cserélni...
istenem, hát ha 200.000-et elmész vele majd pont az ver anyagi csődbe hogy cserélni kell a főtengőt is emiatt...

@Shanarey:

"azokat a gyönyörű vsszahívási akcióikat náluk is. "

legalább van visszahívás, ez mutatja hogy javítják a hibát, nem sumákolják el....mi a probléma?

GERI87 2013.08.19. 01:02:16

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):

Az autóipar kezdete óta megy ez a "ma már szart gyártanak, bezzeg régen" szöveg....

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 01:02:51

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): ne vedd magadra, csak én speciel az autóiparban dolgozom és nem kezelem jól az ilyen "barátom mondta" dolgokat :)

Az autóipar nem autógyártásból él. Már a szivaraudik és zöldségesmercik korában sem tette igazán.

A "kovács úr huszonhat év után megvette második vw-jét" reklámokat csak a szegény országokban lehetett elsütni, ahol a mai napig az élőbeszéd része a 'nyugati autó' kifejezés. Kovács úr húsz évig az autóját svédországban tartotta meg vagy hollandiában maximum. Azt meg, hogy hol van a svéd (személy)autógyártás ma, azt tudjuk.

Persze, a trabit meg lehetett szerelni az árokparton de a trabi nem volt piaci termék, a kgst buborékban el lehetett sütni (vártál rá a merkúrnál 5 évet), de ahogy összedőlt a mesterséges keletiblokk-álomgazdaság, azonnal meghalt a dolog. Szerény véleményem szerint a mostani autók 96%-a hitvány szemét, de hát nem is én vagyok a célcsoport :)

na mindegy, ne haragudj, ha megbántottalak, nem állt szándékomban, csak kicsit komplexebb dolog ez az autógyártás, mint általában gondolják a zenberek.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 01:05:15

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): a klíma most már nekem is fontos, régen sose használtam, aztán a volvomban elkezdtem, aztán most már nem tudom hogy bírnám a nyarakat nélküle... még a játszós-terepjárómban is van :)

tempomatra csak vágyom, azt szerettem amíg volt, hasznos marhaság

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 01:05:24

@pappito: Tetszik a mocid, én is hasonlot stilusut akartam anno, de alig talältam olyat, ami 25kW/34PS fölött volt, mert annyi kell hogy meglegyen a "nagymotoros" vizsgähoz, mert itt sajät motorral hätad mögött a vizsgabiztossal kell vizsgäzni. :-)

rezsoatya (törölt) 2013.08.19. 01:13:25

@rezsoatya: és még lufikat is vettem... azt hittem, leszünk rendesen...

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 01:16:41

@pappito: Uhh pappito te vagy az én emberem! :-)
Nem sértödtem meg, csak furcsänak tartottam töled. És ugye iräsban mäshogy jönnek ki a dolgok.
A barätunk autoszerelö fönök a karikäséknäl. Aztän annyira workoholik, h munka utän otthon folytatja. Mivel jugo, ezért eléggé kiterjedt klienturäja van...gondolom sejted, h mivel "kell" ezeknek järniuk?:-) Nagyon be tud szippantani a kinek van jobb ... verseny, és näluk nagyon megy a rongyräzäs. Felénk szerencsére a Lamborghini a menö...traktorban...
@GERI87: És nem? :-) Néha rämjön ez a fajta nosztalgiäzäs, de aztän rajtakapom magam, és jot röhögök.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 01:17:50

@rezsoatya: Szegénykém! :-( Pedig de szép lett!

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 01:19:51

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): mivan??? ott ül a koma mögötted és ordibál a füledbe, hogy "itt balra", meg "hoppá, segítsük fel a nénit emberek" ?

Nálunk ilyen parasztosan volt rutin (oda nem lehet saját motorral menni, mert ugye nincs jogsid még) adtak egy yamaha trickert, állat kis gép volt. A forgalomban vizsgázáshoz meg jön mögötted a szaktárs egy autóval és a walkietalkieba ugat, hogy "itt balra" meg "hoppá, segítsük fel" meg ilyesmi.

Amikor én szereztem a motorosjogsit akkor a kezdőknek 250cc volt a felső limit, most meg valami teljesítmény/tömeg limit van asszem, látok egészen komoly gépeket az úton L-plate-el

rezsoatya (törölt) 2013.08.19. 01:22:09

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): és finom is! Eperkrémmel kívül-belül... Igazi eperből, tejszínhabbal...
De "pénztelen titkosügynök" nem vagyok, megeszem... legfeljebb kétszer annyit bringázok majd, hogy a versenysúlyomnál legyek...

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 01:24:14

@pappito: Az az igazsäg, h ahogy öregszik az ember, egyre jobban értékeli az ilyen uri huncutsägokat. :-)
Nälam nem volt kikötés a klima, mert ugye magyar jänyként örültem, h auto. :-) De a barätom mesélte, h amikor élete elsö autojät vette, megkérdezték, h akar-e bele klimät? Erre ö: Höhö, Sväjcba' azt minek... miutän meglett az auto lementek a haverokkal Olaszorszägba...na ezekutän föbelötte/fölakasztotta/fölnégyeltette magät, és közölte, h soha többé klimätlan autot. :-) A tempomat is töle van és mostmär, h "öregszünk" értékeli az automata autokat is, pedig régebben még az is fuj-fuj volt. - Aka nem vagyok én béna amerikai, h ne tudnék sebvältos autot vezetni... :-)

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 01:26:40

@GERI87: "legalább van visszahívás, ez mutatja hogy javítják a hibát, nem sumákolják el....mi a probléma?"

hát a probléma ott van, hogy honnan nézzük a visszahívási akciókat... nézhetjük onnan, hogy a gyár törődik meg onnan is, hogy a vevő teszteli az új modelleket, a pénziér' nem a gyár.

De hát az autógyár összeszerel, ott a toyota gázpedálos balhéja, beszállítói hiba? Igen. De a francokat se érdekel, mert nem a beszállító emblémája van a kocsi orrán... Aztán egy ilyen globál-visszahívósdi milliárd dolláros tétel, jó esetben nem hal meg senki és a következő évek fejlesztési budgetje lesz megvágva, rossz esetben térdre esik a gyár. És ettől a toyota sem volt messze, pedig ők találták ki a modern autógyártást (TPS)

BTBTBT 2013.08.19. 01:29:27

@diggerdriver:
"A találkozó B szerint A hibájából nem jött létre."
Te már csúsztatsz, mert eddig másról sem regéltél, csak hogy én vagyok a hibás abban, hogy nem találtam rád.
Az meg elég gyenge, hogy még mindig azzal takarózol, hogy én tudtam az email-edet, mikor itt szervezési gondok voltak.
Nem baj. Én tovább léptem. Te nem.

@rezsoatya:
Tetszik.

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Szerinted hogyan szólítsak le bárkit, öltözet ide vagy oda, amikor mindenki a meccs végét bámulta a közelében lévő tévén?

Neked nincs á betűd? A többi ékezetes rendesen átjön, csak ebből lesz umlaut.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 01:29:38

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): nekem se volt automata kocsim amíg ide nem költöztünk (itt több az automata, nem divat a kéziváltó) most meg nem értem, hogy átlagos személyautóba mi a francért raknak kéziváltót egyáltalán. (ráadásul az igazán erős gépekben mind automata van, mert a juzer úgyis hülyébb és lassabb, mint a gép, csak tönkretenné a kuplungolással)

Shanarey 2013.08.19. 01:38:15

@GERI87:

A probléma az hogy egyszer kell megcsinálni jól, nem pedig visszahívással, ez nem windows hogy majd jön a patch

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 01:55:12

@Shanarey: a visszahívások általában hibás beszállított alkatrészek miatt vannak, nem igazán azért mert a tervezés rossz. Általában.

Nyilván tesztelik a dolgokat, de ha túl sokáig tart egy új modell piacra dobása, akkor meg a vásárlók elmennek másik márkához, mert esetleg
a, a gyártó nem tud időben betölteni egy likat az adott szegmensben
b, megöregszik az elődmodell és nincs helyette másik, más gyártónak meg van friss modellje

Egyébként az autók szoftvereit is patcholgatják szépen.

Szóval a gyártókkal szemben az az igény, hogy folyton legyen új modell, meg az is, hogy feleannyi idő alatt legyen kétszer olyan jó, mint az előző és még legyen olcsóbb is :) Mondom, hogy komplexebb ez, mint látszik.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 01:55:43

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): " Uhh pappito te vagy az én emberem! :-) "

csak a nejem meg ne tudja :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 01:56:51

@pappito: Igen. :-)
Hosszu lesz:
Itt ugy van, h mivel mär volt autos jogsim, csak ki kellett vältanom a tanulo jogsit motorra. Ezzel szereztem 1joképességü oktatot akinél csoportban "csak" 2x 4ora rutinorät kellett vennen + 1x 4ora orszägut (ahol az oktato a hätam mögött ült, na nem 4orän keresztül). Mindezt 3honap alatt kellett abszolvälnom. Ezutän kaptam 1 pöcsétet, h jokisläny voltam, és 1évem volt rä, h lerakjam a vizsgät. Mint minden itteni, én is huztam, amig lehetett, majd elérkezett az utolso lehetséges idöpont amin még vizsgäzhattam. Bejelentkeztem, kaptam 1"kedves" kb 100kg-os vizsgabiztost. Amikor fölült mögém hegymenetben voltuk...csak arra tudtam gondolni, h nehogy hätrafelé induljunk el...
A vizsga elsö része a rutinpälya. Elöször be kell mutatni a Hogyan tudunk elesés és läblerakäs nélkül minél lassabban haladni müsorszämot, majd picibolyäkat kerülgetni ( a barätom mäs kantonban vizsgäzott, ott ezek nem egymäs utän libasorban voltak, hanem szét voltak huzva). Ezekutän hatalmas fekvö8-ast kellett egy téglalapon belül bemutatni (nälam kicsit nagyobb volt a téglalap, mint ami föl volt festve), majd jött a gyorsulj föl és fékezz le amikor a vizsgabiztos jelez.
Ezekutän, ha ugy döntött a vizsgabiztos, h föl mer ülni mögéd, akkor mär félig nyert az ügy. 2en voltunk a vizsgän, elöször nem mögöttem volt. A värosban+orszäguton valo vezetés ugy indult, h kiértünk a kb 200m-re lévö keresztezödéshez, ahol is egy motoros baleset volt... mit mondjak, nem volt jo omen.
A lényeg a lényeg megbuktam elöször, mert egy dupla kanyarban a 2. kanyart mär nem tudtam jol bevenni...
Vizsga Nr 2 kérése, Közlekedésiekhez be, légyszlégyszi legyetek jofejek és hosszabitsätok mär meg a tanulojogsimat. :-) A következö vizsgaidöpontig meg lett hosszabitva. Itt mär egy nälam 1fejjel alacsonyabb pehelysulyban indulo vizsgabiztost fogtam ki. Itt is brilliroztam, mert amikor azt mondta(mutogatta), h forduljak le jobbra, nem lättam az utat. Vagyis lättam, de azt hittem, h az a templomhoz a fölhajto, gondoltam nem nem vezetek annyira szarul, h imädkozni szeretne, igy toväbbhajtottam... hät nem volt jokedvében, h kizökkentettem a koncepciojäbol. :-) Korrigältam azzal, h bemutattam a hogyan forduljunk meg a körforgalomban tudomänyomat, és hogyan engedjük el a gyök 2-vel a zebra felé közeledö 1szem öreg nénit.. komolyan! közel, s tävol nem volt rajta kivül senki a kb 500m hosszu faluban, és neki pont akkor kellett ätmennie a zebrän...azt hittem sirva fakadok! De a lényeg, h meglett a jogsim!:-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 02:02:56

@Barátusz: Nincs, vagyis van, csak nem mindegyik oldal szereti ezt a fajtät rendesen megjeleniteni, és nem akarom, h vmi ilyen legyen belöle:%&*ç Ezzel az ä-val meg vhogy jelzem, h a betü nem a hanem ä. :-) Amugy nincs még hosszu i, ü, ö betüm sem, a helyesiräsom meg romlofélben van, de igy legaläbb nem tünik annyira föl. :-)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 02:09:51

@pappito: Hät pedig itt még vannak olyan "hülyék", akik swiss edition cimszoval kézivältos terepjärot hoznak csak be... mondjuk azok is csak divatterepjärok, inkäbb autopälyajäroknak nevezném öket.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 02:14:00

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): hehe, itt előbb van rutin, aztán elmélet, aztán mehetsz amerre látsz:
gyakorlat: www.pappito.com/2010/09/06/motor/
elmélet: www.pappito.com/2010/09/09/ujabb-jogsi/

:)

néha hiányzik a postásmotor, tök jópofa kis gyösz volt

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 02:17:04

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): itt is előfordul, de kevéssé jellemző. mondjuk ide egyenesen japánból jönnek a cuccok, a japó használtautók 3 legnagyobb piaca kelet-oroszország, au és nz. Ami azért is fura, mert az oroszoknál ugye nem jó oldalon lesz a kormány, de ez őket nem zavarja, nekünk meg jól jön, olcsó az autó :)

Shanarey 2013.08.19. 02:31:35

@pappito:

A vásárlónak, mi köze ahhoz hogy a beszállító vacakot gyárt?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 02:33:50

@pappito: Jo volt, ugyanilyen postäsmotor parkol itt a környékünkön, gazdäjät még nem lättam, h ki.
Nälunk ugye annyi a különbség, h nem kell elméleti (mert van ugye mär autosjogsi). Vezetni éjjel-nappal bärhol lehet, személyt viszont csak olyat lehet szällitani, akinek van nagymotorra vizsgäja. Mivel a vizsgabiztos a vizsgän hätul ül, ezért vhogy gyakorolni kell a személyszällitäst is. :-) Mivel én mär elmultam 25, ezért nem volt semmilyen megkötés. (18-és 25 év között a nagymotor elöszr nem lehet több, mint 25kW/34PS. 2évig kell vezetni ahhoz, hogy ujra le lehessen vizsgäzni, és akkor mär lehet erösebb gépeket is vezetni)
Ha nem éri el a 25kW/34Ps-t (aka 125 cm3), akkor csak a 2x 4 ora van, pecsét a tanulojogsiba, h elvégezted a tanfolyamot, azzal bekocogsz a közlekedésiekhez, akik ätirjäk a jogsit.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 02:40:01

@Shanarey: hát, ha nagyon leegyszerűsítjük a dolgokat, akkor a vásároló az aki megveszi, valami kis köze csak van :)

Egyébiránt nyilván kutyát nem érdekel, hogy ki a franc gyártotta az ablaktörlőgumit vagy az olajhőfok-szenzort, nekünk sose azzal lesz problmánk, hanem azzal, aki a logót a kormány közepére rajzolta. Akié a logo a kormányon, azé a felelősség is, hogy rendes olajgomba szenzort szállíttasson be magának, ha nem teszi, akkor fizeti a garanciás költségeket.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 02:41:04

@pappito: Az én kicsikém pont ilyen: www.motorsloop.com/images/suzuki/MP13BYGSX6F.JPG
Ami vältoztatäs van az enyémen, hogy szélesebb gumi hätul (itt szerencsére bizonyos keretek között nem kell engedélyeztetni), kipufogok valamint a kormäny nem eredeti.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 02:48:39

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): csinoska :)

de ez ilyen országúti gubbasztós, nem lehet levinni a tengerpartra zingetni

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.08.19. 02:52:53

@pappito: Hät oda nem, de a hegyekbeN/völgyekben jot lehet vele csapatni. :-)

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 03:27:50

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): az biztos, úgy néz ki, mint ami szereti a döntögetést :)

montroyal ( CAN qc) 2013.08.19. 04:24:49

@NIKI LAURA: ez igen en is terveztem talalkozot Zopilottal csak akkor erkeztem pont amikor az arviz volt nem is mentunk be a varosba a repterrol felfele indultunk Edmonton fele .. igy elmaradt .. viszont ma a pic-nicen talalkoztunk Que-bekaval es csaladjaval ami kellemes volt..

montroyal ( CAN qc) 2013.08.19. 04:28:56

@montroyal: ja es aki emlekszik Ku Lajosra a vidi es a fradi volt focistajara kellemesen elbeszelgettunk aki latogatoba es szervezkedesben volt itt Montrealba

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 06:30:48

belenéztem a homárba, szegény hagymánkat sokkal durvábban csicskáztatják, mint anno itt tettük...

na mindegy, úgyse ment volna a sohoba

Ugyandehogy (törölt) 2013.08.19. 07:50:50

@diggerdriver: hátnemtom, ha én mentem volna, már induláskor felhívlak, hogy elindultam, amikor meg odaérkezek, felhívtalak volna, hogy hol csörög a telefon, és hol ülsz, vagy gyere ki a pub elé, helló.
de mondjuk én magyar vidéken szocializálódtam, lehet, az a baj.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.19. 08:22:13

@Babette_:
Igen, az lett volna a normális eljárás.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.19. 08:29:06

@Barátusz: lezárnám ezt a témát azzal hogy bocsánatot kérek hogy nem öltöztem sem papagájnak sem B közép Fradi szurkolónak hátamra terítve egy futballpályányi magyar zászlót.
Igen igazad van nem lehet takarózni email címmel. Nem férek alá ebből következik hogy emberek közti kapcsolatfelvételre abszolút alkalmatlan.
Gyakorlatilag semmire sem jó.
Szoval bocsi én hibáztam.
Ugorjunk.

nyuszigonosz 2013.08.19. 08:29:32

@pappito: Nemt tudom ki az aki igényli, hogy mindig új Modell új megoldás legyen, ami esetleg nem is jobb , mint a már meglévö, söt visszahívásokat igenyel.

Én mint vásárló inkább azt szeretném, ha az, amit veszek rendesen müködöképes legyen, föleg ha kocsiról van szó.

nyuszigonosz 2013.08.19. 08:32:17

@diggerdriver: Sajnálom, hogy így történt. Ha én mentem volna, és nem tudom, az ott ücsörgö népek közül melyik vagy te, hat hangosan megkérdezem. kár a helység közepére állva. :-))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.19. 08:35:18

@rezsoatya:
Fater gratulálok a tortához igazán alkalomhoz illö volt.
Mivel Te mondtad hogy dolgozol és fönököd van igy a parancsot megbaszni nem lehet mert szaporodik nem hibáztatlak.
Viszont szivesen söröznék Veled egyet ha van egy üres napod hétvégén.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.19. 08:38:03

@pappito:

A jelenség halmozott esete a Nokiánál volt, amikor ott dolgoztam. Egy bizonyos típusú bt fülhallgatóknak rendszeresen eltört egy apró gumi részük. A készülék ára 2-8 ezer Ft volt, típustól függően, a gumi értéke meg lehetett 5-10 Ft. Nos, a Nokia garanciális esetben az EGÉSZET cserélte, mert nem volt külön gyártásban a kis gumi vacak.

rezsoatya (törölt) 2013.08.19. 08:42:18

@diggerdriver: megbeszeljuk. Kedvedert meg sort is fogok inni! :-))) (majd nem kocsival megyek. De s torta miatt muszaj volt!) Es keresunk egy helyet, ahova beengednek tortaval! Mert csak nem kepzeled, hogy meguszod! :-)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.19. 08:59:53

@rezsoatya:
Ok. Határozd meg a fegyvernemet és a helyszínt.
A párbaj elsö hányásig tart.
:)))))

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 09:12:06

@nyuszigonosz: a piac igényli, hogy mindig új megoldás legyen, a vásárlók szeretnék az újabb modelleket megvenni.

"Én mint vásárló inkább azt szeretném, ha az, amit veszek rendesen müködöképes legyen, föleg ha kocsiról van szó."

ez természetes, mind így vagyunk ezzel. Be kell kocogni egy autószalonba és vásárolni egy új autót, azokkal 4-5 évig nem lesz gond, ha megkapják a szakszerű karbantartást, kis szerencsével jóval tovább is kitartanak.
Az egymillió km-t futó sima személyautók kora lejárt (egyébként sose is létezett), ilyenre senki sem tervez, sem a gyárak, sem a vásárolók. Az egyszeri vásárló nem tudja és nem akarja megfizetni ezt az élettartamot, és nem is akarja egymillió km-n keresztül ugyanazt vezetni. 200k km-t minden elfut, még az olasz kocsik is :)

(persze a speciális kivitelű autók simán tudnak félmillió km-t, gyári taxi, rendőrautó, stb)
A CV-k tudják ezeket, 7-800ezret futott sprinterek, tranzitok vigan szaladgálnak és egy egymillió km-t futott nyergesvontatót még el lehet adni. De az más piac, más feltételekkel.

rezsoatya (törölt) 2013.08.19. 09:15:42

@diggerdriver: hat hanyjal Te! En zsiraf vagyok (vicc megvan?)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.19. 09:16:00

@Babette_:
En is igy csinaltam volna, ez a legkezenfekvobb :)

@diggerdriver:
Sorostorta? Guszta!

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 09:20:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: ez normális, sokkal többe kerülne gyártani külön a kis biszbaszt, azt szétszállítani a világba, logisztika, tárolás, stb, lehet, hgoy kiderülne, hogy a kis biszbasz drágább, mint az egész füles - here you go

persze, régen, amikor a hatalmas dömper autókat gyártották a pingpongasztal géptetőkkel, minden úgy volt tervezve, hogy a szerelő majd odaférjen - ez abban a korban volt amikor a benzinkútnál utántöltöttek az olajadnak, hűtővizednek...

Ma gyártásra van optimalizálva a rendszer, pl. úgy van összerakva az autó, hogy a kuplunkcseréhez ki kell venni a motort, vagy egy kábelkorbács sérülése miatt az autó már gazdaságosan nem javítható (millió példa van) és megy a kukába. Ez nem csak a járműiparban van így és persze vannak a különlegességek, mint a koenigsegg, ahol tulajonképpen minden mindegy, annyiba kerül, de hát azt nem hívjuk sorozatgyártásnak.

Egyébként most volt itt a szerelő és megcsinálta a tűzhelyünket. Szétszed-javít-összerak. Magic! :)

rezsoatya (törölt) 2013.08.19. 09:32:44

@diggerdriver: hat hanyjal Te! En zsiraf vagyok (vicc megvan?)

BTBTBT 2013.08.19. 09:48:41

Az ismeretlen meghívottnak kell kitalálnia, ki az ismeretlen meghívója? Aztán még azt is hallgatnia, hogy ezért ő a hibás?
Ki hallott már ilyet.

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Nincsen szoftveres magyar billentyű-kiosztásod, és egy kattintással átváltasz?

@diggerdriver:
Elveszik rajtam az iróniád, és már régen tovább léptem.

@nyuszigonosz:
"hangosan megkérdezem. kár a helység közepére állva"
Szép teljesítmény lenne vasárnap délután, a pubban a meccsen őrjöngő vendégek közepette, ha erre képes lennél, de elméletben jól hangzik. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.08.19. 10:03:00

@Barátusz:
Milyen meghívásról beszélsz?
Ki hívott meg kit?
Szó sem volt semmiféle meghívásról.
TALÁLKOZÓRÓL volt szó.
Lenyeges különbség.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.08.19. 10:10:03

@Kovermadar: Umeå központjában jelenleg 8 év a várakozási idő egy lakásra. A többi részen 2 és 10 év között mozog a statisztika.

Nem éppen nevezném könnyűnek.

www.bostaden.umea.se/default.aspx?id=3745

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.08.19. 10:12:07

na végigolvastam ezt a találka mizériát.
Ennyi balfaszt :D

rezsoatya (törölt) 2013.08.19. 10:39:04

@Réka ‎: balf@szok vagyunk, lehet, de legalább megpróbáltuk! :D
Te nem jöttél?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.08.19. 10:42:56

@rezsoatya: amikor én szerveztem blogtalit, mindenki megtalálta egymást :P majd legközelebb ráncba szedem a társaságot!

rezsoatya (törölt) 2013.08.19. 10:47:50

@Réka ‎: nagyon ügyes vagy, de én arról nem is tudtam... :-P

BTBTBT 2013.08.19. 11:33:16

Talalkozora is meg szoktak hivni az embert. :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.19. 11:41:26

@Réka ‎:
Igeretesen hangzik!
Flenben (fleni kommun) vajon mennyi ez az ido?

Kik vannak a statisztikaban? Ugy vettem eszre, hogy nem azonos az elbiralasa a helyi / feher / nem-feher csoportoknak...

nyuszigonosz 2013.08.19. 12:20:01

@Barátusz: Ne hidd el, de képes lennék. :-))

nyuszigonosz 2013.08.19. 12:22:24

@pappito: Na jó, igaz a piac is meg a vásárló is én vagyok, :-)))
nekem mégis az a legjobb,k ha olyan kocsit veszek, amit nem hívnak mindig vissza.

A mostanit úgy vettem, ahogy írod: szalonba besétálni és újonnan saját konfiguráció szerint választani, megvenni.

Még nincs 5 éves, és remélem, még jó sokáig hibamentesen müködni fog.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 12:26:15

@nyuszigonosz: elketyeg az még egy darabig, öt év nem egy húha

BTBTBT 2013.08.19. 12:34:35

Miert kell ugy csinalni, mintha csak egyetlen ember es nem mindenki vasarnap delutanjat szarta volna el a tegnapi talalkozo?
Ja, hogy ez is hozzaallas kerdese?

@nyuszigonosz:
Megneznem egy forgalmas belvarosi pubban, Londonban, mikozben eszmeletlenul hangosan beszelnek az emberek, hangosabban, mint a tobbiek, hogy meghallassak magukat, es ezaltal automatikusan gerjesztik a hangerot. :)

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.08.19. 12:42:55

@Kovermadar: a menekülteknek* jogában áll odaköltözni, ahova akarnak, jellemzően a nagyvárosokba, naná, ott a Migrationsverket kijelöl nekik lakást, amelyeket természetesen a nagy lakássorból szednek ki a nemmenekültek orra elől.
Ebben a statisztikában a menekültek nincsenek benne :)

* jellemzően embercsempésznek euró tízezreket kifizetni bíró, útlevéllel vagy személyigazolvánnyal véletlenül sem rendelkező, javarészt férfi, természetesen mindig a legszörnyűbb háborús övezetből származó, azonban az övezetben beszélt nyelvet nem értő, a földrajzilag kézenfekvőbb célországokat (Olasz, Görög) véletlenül átugorva egyenesen a bőkezűbb Svédországba érkező, itt élethosszig közpénzen élő egyed

Flen statisztika: Gugli a barátod

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.19. 12:52:09

@Réka ‎:
Szep!
Minket itt egyertelmuen elonyben reszesitettek.

A menekultekrol en is ezt tapasztaltam... de ha mindenki tudja, miert nem zarjak el a penzcsapot?
Majd jovore az SD! ;)

nyuszigonosz 2013.08.19. 12:54:33

@Barátusz:
Csak egy példa: Pár éve, éjfél körül, átutazóban: Szlovák autópálya a Cseh határ elött pár kilométerrel rendörségi ellenörzés, állítólagos gyorshajtás, pénzbírságot kell fizetnem.
Euró van nálam, cseh korona szintén, bankkártya is, de szlovák pénz már nincs ( azóta Szlovákiában már Euró van szintén).

Rendöröket ez mind nem érdekli, szlovák pénzben kell a pénzbírság. Jogosítvány személyi már náluk, tovább menni nem lehet, pályán visszafordulni nem lehet, csak lemenni, valahogyan átjutni a pálya visszafelé vezetö részére - mindennemü papírok nélkül.
Ott a volt határátkelö épület, de bankautomata nincs, váltó nincs, de pár spedíció ablaka elött óriási tömött sorokban 30-40 kamionsöför: beszélgetnek hangoskodnak, telefonálnak, nézik a falat.
És bizony odaálltam a helység közepére és nagy hangon több nyelven megkérdeztem: Ki tud váltani Euróról szlovák koronát?
A második kérdés után lett csönd, de csak amikor mondtam, hogy pénzbírság fizetése miatt kell, és most rögtön, akkor sikerült váltanom.

Szóval nekem nincs problémám a helység közepére állni és nagy hangon valamit kérdezni.
Ha fontos.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.08.19. 12:55:11

@Kovermadar: magán vagy kommunális cégtől béreltek?
Van egy olyan lista, amelybe a kommunális cégeknek kötelező rendelkezésre bocsátani x lakást, tehát kötelező sorrendben kiadni őket.
A magán cégek viszont annak adják ki a lakásaikat, akinek akarják, nincs sorrend, hanem a jelentkezők közül válogatnak úgymond tetszés szerint. Én is így jutottam lakáshoz Stockholmban mindössze 1 év nagyon intenzív kopogtatás után.
Szóval ha egy olyan cégtől béreltek, aki szabadon rendelkezik a kiadásról, akkor kaphattatok előnyt, mert teszemazt épp melót találtál a településen, ketten vagytok, van referenciátok stb, és az sokat nyom a latban.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.19. 13:01:11

@Réka ‎:
Jo kerdes.
Szerintem nemtudom :)
Flens Bostad a ceg neve, majdnem mindent ok adnak itt ki. De ettol meg lehet maganceg is. Mondjuk sok a fekete, de a mi hazunkban egy sincs. Erre allitolag ugyelnek.

Jelentkezeskor sorbanallas volt, vegul 7 kozul mi kaptuk a lakast (utolsok kozott jelentkeztunk). Elotte azert bementunk, megmutatni, hogy kik vagyunk ;)

BTBTBT 2013.08.19. 13:03:31

@nyuszigonosz:
Ki mondta, hogy nem tenned meg? A modszer hatasossagaval es az elert eredmeny szempontjabol fejeztem ki a ketsegeimet, ismerven a durva zajszintet egy londoni belvarosi pubban.
Elkepzelheted, hogy milyen lehet, ha idonkent nemcsak en, de az angol anyanyelvu beszelgetopartnerem is azt ajanlja, hogy inkabb menjunk ki a pub ele, mert o sem erti, amit mond, es elege volt a masok tulkiabalasabol. :)

GERI87 2013.08.19. 13:46:36

@pappito:

"hogy a gyár törődik meg onnan is, hogy a vevő teszteli az új modelleket, a pénziér' nem a gyár."

Mindig vannak olyan hibák, amiket az élet hoz elő és semmilyen teszt nem tudja szimulálni, jó persze vannak sima technikai, minőségi bajok is, de mindenki hibázhat.

Pl beragad a padlószőnyegbe a pedál....nem tudom hogy van elhelyezve a cucc...de lehet nálam soha ne jött volna elő mert nem nyomok padlót soha stb.

@Shanarey:

Vedd ki a kezed a biliből...nincs olyan hogy elsőre tökéletes valami, max nem okoz gondot, nem jön elő olyan körülmény hogy baj legyen belőle, máskor meg igen.

GERI87 2013.08.19. 13:46:56

@pappito:

"Az egymillió km-t futó sima személyautók kora lejárt (egyébként sose is létezett), ilyenre senki sem tervez, sem a gyárak, sem a vásárolók. Az egyszeri vásárló nem tudja és nem akarja megfizetni ezt az élettartamot, és nem is akarja egymillió km-n keresztül ugyanazt vezetni. 200k km-t minden elfut, még az olasz kocsik is :)"

Nos, egyrészt igaz hogy nem igényli senki, és a legtöbb ember nem is megy 1 millát, de még 500 ezret sem egy autóval.....de akadálya nem sok lenne....ha minden előírás, szervíz intervallum be lenne tartva, akkor miért ne menne el annyit?
persze nem ugyanazzal a gumikkal, futómű elemekkel, féktárcsával, vez. lánccal stb, de ezek ugye kopó-fogyó alkatrészek:)

A motor fő gépelemei bírnák (főtengely, dugó, váltó, henger stb...)
Állítólag a szelep adná meg magát először, aztán az olyan újabb elemek mint a turbó és a befecskendező...)

Persze ma a vásárló hajtja amíg tudja, olajat nem cserél ha lejár a köt. szervíz.....a szűrő el van ott ahol van, a fék, gumi is fog még.....hidegen, városban, kockásan padlózva...egy turbós dízelt...na igen, ez nem megy el egy milliót...

Shanarey 2013.08.19. 14:20:43

Hmmmm.

Ez a történet, a nyuszika, akinek fűnyírója van, és a róka, aki ezt el akarja kérni kategória lett.

S itt jön egy kérdés, amely feltevése kínos választ eredményezhet.

Shanarey 2013.08.19. 14:24:33

@GERI87:

Én még egy olyan korban születtem, amikor még hosszútávra gyártottak, és az eldobható kategória nem volt ismert.

Ezek szerint te viszont nem, s így nem tudod megérteni, a minőség szó jelentését.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 15:02:04

@GERI87: a motor (ha megkapja az előírt karbantartást) nem a leggyengébb láncszem egy autóban. de 200k-t minden kibír, ha nem huszonöt év alatt megy bele ennyi, de igen, rohadt sokba kerülne most olyan autót csinálni ami egymillió km-t bír különösebb hiszti nélkül

de mindegy, komplikáltabb ez annál, hogy bírja-e a dugattyú

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.08.19. 15:09:35

@Kovermadar: akkor tuti nem sorrendben adják ki :)
Nálunk rengeteg a kínai,a közeli Huawei központi irodában dolgoznak, munkamániások és szabadidejükben rém csendesek-rendesek, a névtáblákon kívül csak némi finom kínaikaja illat árulkodik a jelenlétükről :)

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 15:12:43

@Shanarey: a hosszú élettartam nem egyenlő a minőséggel.

Shanarey 2013.08.19. 15:57:01

@pappito:

Ezt mondjad, azoknak az ügyfeleimnek, akiknek az általam tizenévvel ezelőtt telepített riasztórendszereik, még mindig hiba nélkül müködnek

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.08.19. 20:00:52

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Bingó, Yangonban ugyanez (autót és bármit szerelő tízezermester szakik). mostanság kezdték el lecserélni a 30 éves japán tragacsokat vadiúj kínai tragacsokra. és persze nagyon egyszerű akármit megjavíttatni, a belvárosban pl egész utcák vannak, hogy az egyikben esernyőjavítók, aztán táskások, varrógépesek, cipészek, cipzárosok.
mondjuk a varrógép fogfúrógéppé átlényegülése azért nekem már meredek volt.
engem az egészben egyébként az zavar, hogy iszonyú szeméthegyeket gyártunk az eldobott cuccokból. gyakorlatilag az a civilizációnk értelme, és azt hívjuk gazdasági fejlődésnek, hogy ki tudja minél gyorsabban átalakítani a meg nem újuló energiaforrásokat és az emberi munkaerőt szemétheggyé. elég nyomasztó.
volt annó egy bakancsom, még otthon, a nagypapámé volt az ötvenes években :-)
nem szeretem valami letűnt generációhoz tartozónak érezni magam, de úgy hangzik, nagyon errefele mennek a dolgok :-)

GERI87 2013.08.19. 20:36:04

@Shanarey:

"Én még egy olyan korban születtem, amikor még hosszútávra gyártottak"

Nem te olyan korban és rendszerben születtél éltél max ahol nem volt választék és áru....ezért mindent megfoltoztak, mókoltak hogy sokáig kibírja mert nincs helyette más, meg jobb se....így szerelhető volt....ez maradt meg sokakban mint "minőség".

@pappito:

"de igen, rohadt sokba kerülne most olyan autót csinálni ami egymillió km-t bír különösebb hiszti nélkül"

Mivel már ott tartunk hogy a károsanyag kib. normák miatt....lassan literes, kettőnél több hengeres illetve szívó motort nem lehet majd kapni, csak tökig felhúzott turbo diesel-t...ami ha városban fogja leélni az életét...hát nem fogja meghálálni az biztos.

Reméljük túljutunk majd ezen a CO2 fasságon, rájönnek hogy a korom többet árt és persze a benzin sem lesz drágább..

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.19. 21:06:57

@Chang Yai:
Ezzel nem tudok 100%-ben egyetérteni. Az északi országok (élükön Norvégiával és Svédországgal) abból űznek sportot, hogy ki tud nagyobb hatékonysággal hulladékot újrahasznosítani. Két éve, ha jól emlékszem, akkor a norvégoknak kellett szemetet importálni (venni, pénzért) a svédektől, hogy legyen mit elgazdálkodni. Tavaly pedig fordítva.

A fejlettség nem csak fogyasztásból és a dollár"csilliárdok" halmozásáról szól, hanem felelősségtudatról (felelősségvállalásról) is. Na ebben nem járnak élen a fejlődő országok.

pappito · http://pappito.com 2013.08.19. 23:40:34

@Shanarey: ja a tehenészetben is kibír egy fehér gumicsimma hat-hét évet... (már bocs, de a boltban megvásárolt, mások által kifejlesztett, tesztelt, tömeggyártott, moduláris riasztórendszer beszerelését ne hasonlítsuk már össze a járműgyártással. alma-körte)

ettől még a hosszú élettartam és a minőség nem ekvivalens fogalmak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.08.20. 07:19:44

@pappito:
Arrol ne is beszeljunk, mikor a 6.000 kr-as (210e Ft) kemenyfem menetfurot az elso furatba beletorom, mert nem figyeltem :)
A furo kifogastalan minosegu volt, csak a hulye operator (aka en) minosege volt kinai vacak :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása