oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 11. 06:52,  Két ország egyben 230 komment

2013. július 11. 06:52 Határátkelő

Két ország egyben

A mai poszt reakcióként született, méghozzá a francia országfelelősünk legutóbbi írására. Ildikó szerint lehetetlen Franciaországról egységként beszélni, mert észak és dél elég élesen kettéválik. (A képek a napokban készültek a pékségbe menet, amiért köszönet neki.)

cím_45.jpg

Négy-öt éve, még friss letelepedő voltam, amikor rögtön felhívta erre a figyelmemet egy fiatal lány; büszkén kijavított, hogy ő nem francia, hanem breton. Akkor még nem is gondoltam, hogy a bretagne-i tapasztalataimnak sok mindenben az ellentétét látom és élem meg évekkel később Provence-ban, a déli tengerparton. Szoktam is mondani, ez két külön ország.

Romantikus tájak, középkori épületek

Erről a két külön országról, az emberi kapcsolatok fényében:

Nekem az észak-nyugati, esős, óceáni időjárástól „szenvedő" Bretagne a szívet melengető barátságokat juttatja eszembe.

A díszlet: hihetetlenül romantikus tájak, kora középkori maradványok minden mező szélén, elképzelhetetlen mennyiségű marha, és Mont-Saint-Michel, ami számomra még mindig a világ legszebb helye. Virágzó mezőgazdaság és az évszázadok óta gondosan ápolt és lakott, kőből épült kandallós házak.

Ott nem skanzenben mutogatják a középkori épületeket, hanem élnek benne, mint ahogy a hagyományőrzés sem egy felvett manír, hanem a mindennapok normális része.

Csak meg kell nézni egy falu-mulatságot (fest-noz), amikor mindenki együtt táncolja a breton táncot: a 18 éves rocker srác fekete farmer-pólóban ropja az öreg nénike mellett, a kisujjukat összekulcsolva.

Én sem hittem volna, hogy ilyen van, de saját szememmel láttam, hogy igenis tud együtt mulatni a generációk sora, a legkülönbözőbb emberek. Soha nem éreztem vagy láttam ott előítéletből származó visszautasítást – azt hiszem, ha egy közösségnek rendben van az identitás-tudata és erős egységben él, akkor nem jelent problémát elfogadni és befogadni a más kultúrából érkezőket (bevándorlók) vagy például a melegeket.

Egy évet töltöttünk ott, de a búcsú-bulinkra 30-40 ember érkezett, még ajándékokat is kaptunk.

A zárkózottabb déliek

Ezzel szemben, ha már általánosságban beszélünk, az igazi déliek erősen elzárkóznak mindenkitől. Az az érzésem, hogy még egymástól is. Ez érthető, hiszen a minden évben özönvízszerűen érkező és távozó turista-hadak ellen ki kellett alakítani egy védekező mechanizmust. Az biztos, hogy zárkózottabbak a családok, talán azt is mondhatjuk, hogy pénz-orientáltabb az élet, nem annyira fontosak az emberi kapcsolatok.

Az a benyomásom, hogy itt „önzőbb" stílusú a gyereknevelés is. Az anyák sokszor babakocsiban tolják a már menni tudó nagyobb gyereket is, csak hogy ne kelljen figyelni rá, és nyugodtan beszélgethessenek.

foutca.jpgHa elsőre nem tűnt volna fel, ez a főutca...

Vasárnap a szülő találkozik a kávézóban a barátokkal, ahol jobb híján a gyerek csendben ül, míg anyuka beszélget. Látszik, hogy nem a gyerekhez igazították a programot, a szülőknek kicsit fontosabb a saját jól-létük, kényelmük, mint az nálunk, Magyarországon megszokott.

Azt hiszem, ezzel önállóbb és alkalmazkodóbb gyereket nevelnek, másrészt visszaüt a hozzáállás: nagyon sok öreg szülő tölti utolsó éveit egyedül, míg a felnőtt gyerek évente egyszer néz rá.

Azért az is hozzátartozik a képhez, hogy a legtöbb dél-francia család nagyon egészségesen, kiegyensúlyozottan él. A gyerekek otthon és az iskolában is a helyes, minőségi étkezésre és a napi mozgásra vannak nevelve. (Nyilván van összefüggés a várható magas életkorral.) Mind a menza, mind a sport, zenei és egyéb foglalkozások irigylésre méltóak, és sokkal gyakorlatiasabb tudást kapnak a diákok az iskolában.

A külföldiek

Ha már az emberekről van szó, meg kell jegyezni a betelepülő angolokat és más nemzetiségűeket, mert nagyon sokan vannak.

Mert Bretagne-ban annyiért egy birtokot tudnak venni, amennyiért a zsúfolt szigeten egy sorházat kapnak, így sokan nyugdíjas korukban, vagy előtte, ha munkájuk engedi, oda költöznek. Plusz állítólag 1-2 fokkal melegebb is van, mint Angliában. Hihihi. Egyre többen teszik ezt, így egyre jelentősebbek az angol közösségek.

A Riviérán az angol arisztokrácia már régóta jelen van, téli nyaralóhelynek tökéletes volt, a zord Angliából ide menekülni királyi hagyomány. Mostanra már minden faluban lehet találni angol közösséget. Jellemzően csodálják a francia életstílust, de nem mondhatnám, hogy sikerülne elvegyülniük. Letelepedőknek, mint mi, érdemes velük ismerkedni, nyitottabbak, mint a helyi franciák.

falu_utca.jpg

Lakhatás és munka – csak érintőlegesen

Markáns különbség van a lakhatási és munkalehetőségek között is. Bretagne-ban személyes tapasztalatunk szerint csak a mezőgazdaságban, élelmiszeriparban találsz munkát, ha találsz. De inkább nem találsz. Plusz a nagy távolságok miatt is nehéz elhelyezkedni, ritkán lakott országrész. Viszont szinte fillérekért lehet házat, lakást bérelni (a többi országrészhez képest).

A déli tengerparton, a Riviérán rengeteg munka van, főleg a nyári szezonban, de nagyobb városokban nem jelenthet gondot állandóra sem elhelyezkedni. A bérlés és a szolgáltatások azonban nagyon drágák. Anélkül, hogy ebbe most részletesebben belemennék; nagyon át kell gondolni ezeket a költségeket.

Általánosságban azt mondanám, hogy nagyobb városokban lehet hozzájutni (ismerős, szerencse) olcsóbb lakásokhoz, de ott a munkakeresésnél a sok bevándorlóval kell versenyezni, nyomott bérekért.

Amit jobban ismerek, az a provence-i, tengerparti rész, ahol nem tagadom, nagyon drága a lakhatás. Itt is, mint sok más divatos európai helyszínen, versenyezni kell egy-egy meghirdetett albérletért.

Ez többek között annak is köszönhető, hogy ha nyaralóknak adják ki az ingatlant, heti foglalásokkal csak a 2-3 nyári hónapban, akkor több pénz jöhet be belőle, mintha egész évre kiadná rendes albérlőnek. Arra a kevés lehetőségre meg jó sok jelentkező akad: egy kiadó ház hirdetését éjfélkor rakták fel, mikor másnap reggel telefonáltam, már én voltam a 18-dik a sorban...

falu_pekseg.jpgA pékség

Biztos, hogy már előttem is írtak arról, hogy papíron is meg kell felelni ahhoz, hogy minket válasszanak hosszú távú albérlőnek – igazolni kell visszamenőleg megfelelő nagyságú állandó fizetést, munkaszerződés, banki igazolás (ez utóbbi például szabály szerint nem kérhető el senkitől, de én is küldtem a főbérlőmnek, mint a kisangyal, csak engem válasszon), miegymás.

A szerződés megkötése után azonban nagyon is védve van az albérlő, nem emelhetnek albérleti díjat sem egyszerűen, és még akkor sem lehet gyorsan kirakni, ha nem fizet. Ezért is nézik meg annyira előre az embert a kiválasztásnál.

Az ördögi kör

A francia letelepedős-papírügyes hármas-problémáról is írtak már előttem: lakás – bankszámla – munka ördögi körére gondolok. Én az ilyen bürokratikus nehézségeknek és persze a francia nyelv nehézségének tudom be, hogy ez az ország nem annyira kedvelt a Magyarországról kivándorlók körében.

Biztos, hogy Angliában könnyebbek az első lépések, de – ahogy én látom – a kezdeti nehézségek itt idővel jobban kifizetődnek. Ezzel persze lehet vitatkozni, mindenki mást vár az élettől, máshogy akarunk élni.

És végül egy kis desszert:

Amire feltétlenül készülj fel, ha kis provence-i faluba költözöl avagy apró mindennapi észrevételek és morgások.

1. A dél-francia vidéknek két arca van:
- a téli ásító nyugalom, azaz unalom (csak az író-lelkeknek jó....),
- míg nyáron minden négyzetméter megtelik turistával, tömeg van az utakon, a boltban, a parton, a bárban, plusz mindenki izzad és rákvörös. Hogy egy Saint-Tropez-i halász bácsikát idézzek: örülünk, amikor jönnek nyaralni, mert belőlük élünk, de amikor elmennek, még jobban örülünk.

2. Kis ízelítő a szükséges türelemről: a kis pékségben áll a tíz méteres sor, a vége a tűző napon az utcán. Ez azonban egy cseppet sem gátolja az egy szem eladó nénit abban, hogy kijöjjön a kasszából, és puszival köszöntse az ismerős vevőket. Pár percet kedélyesen el is csevegnek, hát mégse hagyhatja szó nélkül elmenni őket! Mindenki türelmesen vár, legfeljebb a napszúrásos német turista-család hümmög - de őket úgyse érti senki :) (Valószínűsítem, a franciák önhittségéről esik szó.) Ha kell az a friss bagett, ez van!

o_falu.jpgAz ófalu

3. Rendben, a szieszta-leállás megszokható. A bolt, pékség, hentes, bank, posta, gyógyszertár, trafik nyitvatartásáról táblázatot kell vezetni, mert gyönyörű káosz uralkodik, 2-3 órákra nyitnak ki, reggel 7 és este 8 között valamikor.

DE hogy a kiírt időpontokban néha csak úgy elfelejt kinyitni... még a posta is!! Ezt évek múltán sem akarom néha elhinni.

4. Biztos a szieszta idő miatt, de itt tényleg mindenki 12-13 órakor ebédel. Az éttermek sem rugalmasak, csak bizonyos idősávokban hajlandóak ebéddel, vacsorával kiszolgálni. Jaj légyen annak az elvetemültnek, aki például délután 3-kor éhezni merészel!

5. A "pénzzel mindent meg lehet oldani" mentalitás itt egy kicsit sem működik. Senkivel és sehol. Egy dél-franciát semennyi pénz sem fog kizökkenteni a megszokott ritmusából. Vagyis, ha Ferrárival érkezel, akkor sem fogják felkelteni a szakácsot a szokásos délutáni sziesztájából. Ezt azért szeretem :)

6. Még a gazdag angol turisták is kivétel nélkül mind hülye tinédzserekké változnak, amint megpróbálnak franciául beszélni. Próbáld meg őket elviselni, kb 100 éve belőlük él a Riviéra.

7. A dél-franciák magukban beszélnek! Ne csodálkozz, ha jólöltözött fiatalember megbeszéli magában a tennivalóit a bankban, vagy a boltban a vacsorát fennhangon kitárgyalja. Vigyázat!! Pár év után ugyanezeket a jeleket magadon is észreveszed! Végül is nem akkora hülyeség szórakoztatni magad az unalmas feladatok közben....

8. Igen, a franciák folyamatosan isznak. Rozét, pastis-t, sört (meg muscade-ot, szörp+sör kombót, normandiai cidre-t, cassis-t,...). De csak keveset. Részeg embert utcán csak egyszer láttam, de őt is betessékelte a rendőrfőnök az autóba, és kedvesen hazafuvarozta. A nénivel együtt, aki tudta, hogy a részeg bácsi hol lakik. De előtte még megvárták, amíg a néni bevásárol a halaspultnál. Ráértek...

9. Jó pár hónap eltelik, míg a helyiek észreveszik, hogy nem nyaralni jöttél, hanem itt laksz. Azt szokták mondani, úgy 10 év, míg egy dél-franciánál eléred, hogy meghívjon magához kávézni. Még 10, és talán együtt is vacsorázhattok. De még akkor is te leszel a frissen ide költözött ismerős. Nagy szerencsénk, hogy a környék azért tele van az északi részekről és Angliából, Hollandiából, stb. ide költözött sorstárssal is.

10. A kabóca ciripelése nem romantikus, hanem nagyon hangos. Nem hallod? Mondtam NAGYON HANGOS!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr785399858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tableno 2013.07.11. 07:23:35

Ez nagyon klassz poszt, megalájk! :)

2013.07.11. 07:44:27

Ugyan eszem ágában sincs másképp, mint turista Franciaországba menni, de jó poszt volt! Informatív, de olvasmányos és még objektívnek is tűnt innen a messzi távolból :-D
Grat!

Fülpiszkáló 2013.07.11. 07:45:34

Néhány hónapja olvasgatom a Határátkelőt, de ez a poszt tetszik eddig a legjobban. :o)
Nagyon jó, de rövidke. Olvastam volna tovább, még úgy párszáz oldalon keresztül... :o)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.11. 08:12:14

Jól megírt cikk, remek fotókkal.
Jó, hogy más aspektusból is megvilágításra került az ország, és az emberek.
Sok esetben "hibázunk", mert a mikro környezetünk alapján mondunk ítéletet egy-egy országról, ami igen elhibázott dolog.

Ne menjünk messzire, ha valaki az nagy fővárosban nő fel, ott él fogalma sincs milyen egy vidéki hétköznap és fordítva.
:)

négyzet 2013.07.11. 08:15:52

most nincs időm elolvasni, de ezek a képek!

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.11. 08:44:57

Jó poszt volt, köszönjük! A képek eszméletlen jók, nézegetnék még ilyeneket, mondjuk 20-30-at a reggeli kávéhoz... ;)

"4. Biztos a szieszta idő miatt, de itt tényleg mindenki 12-13 órakor ebédel. Az éttermek sem rugalmasak, csak bizonyos idősávokban hajlandóak ebéddel, vacsorával kiszolgálni. Jaj légyen annak az elvetemültnek, aki például délután 3-kor éhezni merészel!"

Hehe... én pont az a típus vagyok, aki szeret akár délelőtt 10-11-kor elmenni étterembe bekapni valamit. Illetve szeretnék, mert az éttermek jellemzően nem szeretnek ilyenkor nyitva lenni. :)

Kellemes csalódás volt Amerika, ahol simán be lehetett menni az óceánprti evős helyre és reggelizni egy 2500 kcal-ásat :)

Taxomükke (UK) 2013.07.11. 08:48:56

Jó volt, köszönjük! :)

tucano 2013.07.11. 09:01:21

nekem is tetszett!
egyébk. dél-franciának lenni nem rossz, könnyen szállnak az évek a Nizza-Monte Carlo tengelyen. Sokat gondolkoztam már rajta, be is iratkozom tanulni franciául ősztől, az még kimaradt.

rumitom 2013.07.11. 09:14:22

@tucano: franciaországban sok jó hely van, de az egyik ahová nem mennek az pont a cote d azure. az olasz Riviera, san remo és környéke sokkal szimpatikusabb. emberkozelibb

DonTintoretto 2013.07.11. 09:16:55

Köszönjük a posztot, érdekes volt! Nekem tetszett és kedvet hozott. Nem mintha sok választásom lenne már, hétfőn kezdek Antibes mellett :)))

Majd hamarosan én is írok egy posztot.

kék madár 2013.07.11. 09:17:05

ez nagyon jo kedvcsinalo volt, akkor Bretagne-ban a szallas is olcsobb? Marmint hotel/motel?

Amarante 2013.07.11. 09:18:52

Nagyon kellemes iras!:)))

Remelem jon Ildiko es meg feldob nehany kepet:)))))

BTBTBT 2013.07.11. 09:23:32

A posztot még nem olvastam, de a képek magukért beszélnek. Kisvárosi/falusi Dél-Franciaország lehet az ideális élettér.

kék madár 2013.07.11. 09:24:09

@rumitom: en a CDG-n kivul szinte mindenhova szivesen elmennek. Es sajnos meg csak ott voltam sokszor sehol mashol.

Csesztike 2013.07.11. 09:24:43

Tetszett nekem is Ildikó írása, jól bemutatta a különbséget, de még mindig annyi mindenről lehet írni..:).Itt Nizza környéke teli van látnivalókkal, nem lehet unatkozni, hegyek egy órára, Monaco 20 perc, Cannes 20 perc, minden itt van. Rengeteget megyünk mindenfelé. Csináltam egy weboldalt is, ha valakit érdekel: www.nizza-utazas.com... Annyira azért télen se áll meg az élet,bár nekünk is ezt mondták, de vannak azért! Megkérdezhetem hol él a posztoló? Illetve még annyit, csak a mi emeletünkön két olasz lakik, illetve egy nagyon kedves angol házaspár jön évi 3-4szer,akkikel néha összejárunk, és ahhoz hogy egy francia meghívjon magához, azért nem kellett várnunk 10 évet:)))....

2013.07.11. 09:29:15

@tucano: jo is az. Szerintem Perpignan kellemesebb Nizzanal, de Maltahoz kepest nem lesz az hideg?

Shebelle 2013.07.11. 09:29:18

Mééég kérek!!! :)

pappito · http://pappito.com 2013.07.11. 09:36:27

jópofa volt, egyszer körülnéznék arra.

De azért télen ott kis kell szárítógép! :)

Len.Mag 2013.07.11. 09:37:24

Jó volt! Most még azt sem bánom, hogy kicsit rövid, mert kerek lett, egyben van.

jewel79bp 2013.07.11. 09:38:06

Aki kedves emberekkel akar találkozni Dél-Franciaországban, annak javaslom Aquitániát. Ott nyoma sincs a provanszi sznobságnak és zárkózottságnak. Talán mert Aquitániát még a Tour de France is kikerüli, itt megbecsülik mind a turistát, mind az ideköltözőt. Persze munka az még kevesebb van, mint máshol, de mégis, aki egy különleges világot akar megismerni, csak ajánlani tudom.

Amarante 2013.07.11. 09:38:10

@pappito:

Mit er az elet szaritogep nelkul!!!:))))

Alice in Wonderland 888 2013.07.11. 09:39:57

Szuper iras, gratula! Franciaorszaggal kapcsolatban annyi mindenrol lehet irni, hogy tenyleg nem fer bele 1-2 posztba!:)

A kepeket imadom!:) Koszi, Ildiko!

M. Úr 2013.07.11. 09:41:53

Remek poszt, bele se kötök. Egy francia körút rajta van a listámon.

kék madár 2013.07.11. 09:43:47

tul nagy az egyetertes, hol van az NAFTA-s maffia?

Amarante 2013.07.11. 09:45:06

@kék madár:

Nem egyetertes kerdese.Ami jo,az jo:)))))

Igényes 2013.07.11. 09:45:40

A poszt jó, de borzalmas helynek tűnik.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.07.11. 09:48:37

Újra felteszem a kérésem :-) Elzászról szeretnék egy hasonlóan jó írást látni itt! :-)

2013.07.11. 09:55:21

@Igényes: Bezzeg Alsómocsolád! Az aztán remek hely Antibes-hoz képest :-DDDD
Egyébként a lelketlenebb hozzáállás /távolságtartás szerintem jellemző minden olyan helyre, ami turistaáradatnak van kitéve és ahol nem csak a helyiek élnek, hanem sok a bevándorló. Szerintem Hollandia és Anglia is nagyon más, mint Amszterdam és London, de sokszor elég csak szezonon kívül vagy nagyon az elején elmenni egy nyaralóhelyre: 50%-kal kedvesebbek a helyiek, amikor még nincsenek belefásulva az idegenek áradatába, az alkalmazkodásba, meg abba, hogy bámulják őket a nem helyiek :-D

Spacecake 2013.07.11. 09:55:38

Kivalo iras,mind tartalmilag,mind stilusaban,gratula!!!

10/10

Fr. jo hely,az atlagosnal jobban kedvelem,csak a franciak ne lennenek:-)

pappito · http://pappito.com 2013.07.11. 09:57:23

amúgy most miért nem piszkálja senki a poszt tolót, hogy miből él meg micsinál meg mégis mit keres ottan?

ezt csak a londinereknek tartogatjuk?

tableno 2013.07.11. 09:58:40

Amúgy a tegnapi durci-murci poszterinára reflektálva - na valahogy így ír az, akinek tényleg sikerült külföldön a beilleszkedés. Semmi önigazolási kényszer, semmi görcs, semmi támadóállás. Egyszerűen leírja mi tetszik neki az országban, ahol él.

nigara 2013.07.11. 09:59:54

@Csesztike: hát, a link nem jó, sőt a webhely sem létezik (?)

Spacecake 2013.07.11. 10:01:11

@pappito: a fantaziadra van bizva ill.kozvetetten meg is mondta:
`Bretagne-ban személyes tapasztalatunk szerint csak a mezőgazdaságban, élelmiszeriparban találsz munkát, ha találsz...`

chatinbretagne 2013.07.11. 10:02:04

Örülök nagyon, hogy sokatoknak tetszett.
Remélem, majd még lesz alkalmam és témám írni más megközelítésből is.

Várok ötleteket, hogy mire lenne igény

Spacecake 2013.07.11. 10:02:31

@pappito: ill. te majd ugyis megpiszkalgatod:-)

Igényes 2013.07.11. 10:04:28

@Amarante: Kimegy a néni puszikázódni, amíg sor áll? Versenyezzek albérletért? Ahol én fizetek? Ők tesznek szívességet, mert ott lehetek? Akkor vannak szolgáltatások (éttermek), amikor nekik jól esik? Hülye a német turista, hogy ez nem tetszik neki? Pozitívum hogy szívesen látják a buzikat? Dögunalom?

Vagy gutaütésben érnék véget, vagy azért, mert elkezdeném ütni a helyi lustanépet, és ők vernének agyon.

@Los Alamuszi: Hát muszika, ezt magyarországon sem alsómocsádon, sem alsó faszomfalván meg nem engedik maguknak.

pappito · http://pappito.com 2013.07.11. 10:04:30

@Spacecake: vagyis fingunk sincs, de persze a turisztikai vonalon is érdekesek a HÁ posztjai (ha esetleg valaki innen tudná meg, hogy Bretage szép hely és télen unalmas)

no mindegy, valamiért hagyma úgyse élne ott

nigara 2013.07.11. 10:05:09

@chatinbretagne: nagyon klassz poszt!
ahogy látom, nem is kell ötleteket adnunk, hogy miről írj, egyszerűen írd le, ami eszedbe jut :) úgy lesz igazán jó.

Igényes 2013.07.11. 10:05:37

Mindegy, a poszt mindenképpen hasznos volt, legalább megtudtam belőle, hogy ide soha, semmiért, semmilyen körülmények között, turistának se. :)

pappito · http://pappito.com 2013.07.11. 10:06:07

@Spacecake: dehogy piszkálgatom, csak érdekesnek találom, hogy nulla információértékű poszthoz nem jön a hömbölgés, ha az nem UK-róll szól.

Mrs. Clayton 2013.07.11. 10:08:25

@nigara: vedd le a sok pontot a com után :-)

Igényes 2013.07.11. 10:10:31

@pappito: Nem hiszem, hogy a UK-nak szólt. Gondolom senki nem meri, mert a tegnapi tapasztalatok alapján fél, hogy megjelenik a poszter, meg az ő érzékeny lelke. De tényleg hasonló stílusra, csak ez a posztoló nem volt támadó.
Ő így látta, leírta, nekem nem tetszik, de ha neki bejön, biztos lesz más is, akinek be fog.

BTBTBT 2013.07.11. 10:10:38

@pappito:
Talán azért nem piszkáljuk, mert nem pökhendi stílusban nyomja itt a bizonyítási kényszeréről.

@Igényes:
Inkább átsétálsz a nyóckerbe egy briósért, mi? :)

Spacecake 2013.07.11. 10:12:28

@pappito: sztem nagyon nem igaz h nulla informacioerteku lett volna,nem csak a lakber/megelhetesi kltsg.-k,tomegkozlekedesi arak,hivatali ugymenet reszletekbe meno leirasa jelenti az informaciot,soooot!!!!
legalabbis nekem nem...
az h nem UK,termeszetesen pozitiv diszkriminaciora sarkall:-)

tableno 2013.07.11. 10:13:12

@Igényes: sajnos annak alapján, amiket megadtál kritériumnak, nem tudok neked olyan országot mondani, ahol jól éreznéd magad. Németország, Skandinávia, Svájc esetleg, ott nagy a rend és a fegyelem, viszont a nagyvárosokban sok a nem fehér, a vidék meg unalmas. Amerikában keményen dolgoznak, remek a szolgáltatás, de szintén kevés a tisztán fehér vidék, és azt amúgy sem szereted. Szingapúr, Japán esetleg bejönne neked a rend, tisztaság és munkafegyelem miatt, de ők sajnos sárgák. Szóval tényleg nincs ötletem...

Igényes 2013.07.11. 10:14:00

@Spacecake: Lakbérből éppen kaptunk infomációt (drága). Valami számértékkel többre ment volna aki oda akar menni, akit meg elriasztani próbáltak, azt sikerült, ha nem is ezzel.

chatinbretagne 2013.07.11. 10:15:11

@pappito:

Ha pontosan követjük a poszt megírásának előzményeit, elég egyszerűen kiderül, hogy az emberi kapcsolatokra kérdezett rá a szerkesztő.
A "hogyan látom az emberi kapcsolatokat, és ez mennyire különböző az általam bejárt 2 régióban" témához semmi értékszerűen kifejezhető adatokat nem volt szándékomban leírni.

Plusz akinek az, hogy általánosságban mit várhatsz a helyiektől , nem információ, az nagyon kocka világban élhet.... :D

nyuszigonosz 2013.07.11. 10:15:49

@tableno: Igen, ez a különbség. :-)
@pappito: azért nem, amit tableno írt fentebb.

Shebelle 2013.07.11. 10:16:26

@nigara:
nekem sem megy az oldal :(

Igényes 2013.07.11. 10:16:53

@tableno: A tisztán fehéret ne úgy képzeld el, hogy van 1 szál darab néger meg egy kínai a vitrinben, és szökőévben egyszer bemutatják őket a főtéren.
Inkább fehér mentalitásra értettem. Hogy milyen színű, nekem édesmindegy, amíg nem szexel nyilvánosan, nem szemetel vagy hányja össze az utcákat, nem köt bele másokba, nem rongál, ordibál, stb.

pappito · http://pappito.com 2013.07.11. 10:19:36

@chatinbretagne: "elég egyszerűen kiderül, hogy az emberi kapcsolatokra kérdezett rá a szerkesztő. "

ok, ezt nem vettem le egyből, az más tészta

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.07.11. 10:19:47

@pappito: Szerintem ebben az írásban van sok hasznos információ azoknak, akik esetleg erre a környékre akarnak költözni. Azok is szívesen olvassák, akik csak érdeklődnek az országok, országrészek kultúrája, élete iránt. Lényegtelen, hogy ez nem Anglia...a tegnapi poszttal nekem nem az volt a bajom, hogy onnan írták :-(

Spacecake 2013.07.11. 10:20:07

@chatinbretagne: vhogy en is ezt probaltam,csak finomabban,de most mar mindegy:-)

@pappito:magyarul kocka vagy:-)

Igényes 2013.07.11. 10:23:50

Mondjuk a táj tényleg nem rossz. Ezeknek a régi házaknak milyen a belsejük?

Amarante 2013.07.11. 10:25:21

@Igényes:

Ha valahova elmegyek,bizony alkalmazkodnom kell:)))De nem kotelezo mindent szeretni azon a helyen:)

Tudod en szivesebben varnam meg a puszika veget,mint nezzem sok hatekony,hazai elado kepet:))))

Mrs. Clayton 2013.07.11. 10:25:39

@Shebelle: mint mondottam volt a com utáni pontokat ne másold be a címsorba és máris menni fog

Amarante 2013.07.11. 10:27:04

@Jess G:

Na megfejtetted a tegnapi uzenetet?:)))

Mi volt az?

nigara 2013.07.11. 10:27:55

@Igényes: mi volt a tegnapi posztolóval? mit hagytam ki? :) mert nem olvasnám el a 800 kommentet, de érdekel, hogy tényleg olyan pökhendi meg kiosztó volt a kommenteknél is?

NIKI LAURA 2013.07.11. 10:29:11

Nah,igy kell ezt csinálni,nagyon tetszett a poszt!

H.A..ilyen posztokat,ne a redvás angliát!!!

Amarante 2013.07.11. 10:32:29

@Jess G:

:)))

Kerj egy dekodolot:))))

Igényes 2013.07.11. 10:33:58

@tableno: Jah még valami, ami fontos; RENDET akarok. Nem ezt a vadkapitalista vircsaftot, mint ami itt jellemző újabban, ahol a minimum hogy mindent előszeretettel túlszámláznak, és ha szólsz érte, agyonra vannak sértődve.

nigara 2013.07.11. 10:37:10

@nyuszigonosz: és kiderült, hogy mire fel?

Igényes 2013.07.11. 10:38:39

@Amarante: Ahogy én néznék rá, szerintem egy életre elmenne a kedve a puszikázástól... vagy fene tudja. De persze, igazad van abban, hogy ha valahová odamégy, alkalmazkodni illik, vagy nem kell oda menni. Csak ebből én a nem megyeket választom. :)

@nigara: Én inkább olyan kis lelkisérültnek láttam. Nagyon akarta volna, hogy valaki megértse meg elismerje, mi meg (főleg én) elég kegyetlenek voltunk vele. De hát nagyon elrontotta szegény az elején. Annyira nem volt durva egyébként.
A végén valami olyasmiben maradtunk, hogy úgyis hülyék vagyunk, és nem érünk fel hozzá.

tableno 2013.07.11. 10:39:01

@Igényes: "nem szemetel vagy hányja össze az utcákat, nem köt bele másokba, nem rongál, ordibál, stb" - _fehér_ mentalitás? Khm, angol (vagy akár magyar) futballhuligánok, khm...

A teáltalad keresett mentalitást leginkább gazdag arab és ázsiai országokban találod meg: Emirátusok, Katar, Szingapúr, Japán, Korea. Ezek közül éghajlatilag Japán és Korea lenne neked elviselhető.

Amarante 2013.07.11. 10:39:41

@NIKI LAURA:

Csak csendben mondanam,hogy a posztokat emberek irjak:))))
Nem az adott orszagtol lesz jo vagy rossz,hanem az iroja keszsegeitol:)))

Te nem irsz egyet?Csak hogy lassuk,hogyan kell:))

nyuszigonosz 2013.07.11. 10:40:46

@nigara: Gondolom arra, hogy tud trágárul is, meg a neki nem tetszö kommentelöket Nyuszikámozni is.
Más érdemleges "mire fel"... na, olyan nem derült ki.

Igényes 2013.07.11. 10:41:16

@tableno: Inkább Korea. Japán tetszik, de nagyon tobzódik, és úgy hallottam, ők sem túl befogadóak. Van koreai poszt?

Amarante 2013.07.11. 10:42:00

@Igényes:

Nem baj az:)Te ott aranylag jol erzed magad,ha ez valtozik,akkor majd elmesz.Addig csak megtalalod a neked idealis helyet:))

nigara 2013.07.11. 10:42:34

@Igényes: ebben egyébként nagyon egyetértek veled, a rend az nagyon hiányzik a nyugati országokban is

Igényes 2013.07.11. 10:42:57

@tableno: Egyébkét igen, szerintem ez a fehér mentalitáshoz tartozik. Persze nem ennyiből áll.
A futballhuligánok inkább a prolikategóriába tartoznak, de azokat szerintem nem tudom megkerülni.

Amarante 2013.07.11. 10:43:36

@nyuszigonosz:

Ertelmezni nem tud:)))
Amire nyuszikamozott az nem neki es rola szolt:)))

Igényes 2013.07.11. 10:45:32

@Amarante: Igen, addig valószínűleg úgyis lesznek rendszeres Mars járatok. :)

@nigara: Szóval akkor én vagyok eltévedve, és természetes, hogy igénybe veszel egy szolgáltatást amiből a penészjancsi megél, ott átbasznak, szemtelenek veled, lopják az időmet, a türelmemet, a lelki egyensúlyomat, és ezért még fizessem ki a rablottbónuszt is?...

Igényes 2013.07.11. 10:46:12

@Igényes: Ezt rakd helyre nyelvtanilag pls :D

Amarante 2013.07.11. 10:47:25

@Igényes:

Lesznek:)))Meg az elso jaratokkal a Toki-fele elit fog menni,ugye azt is tudod?:)))

tableno 2013.07.11. 10:47:26

@Igényes: a koreaiak még a japánoknál is kevésbé befogadóak, csak mondom... Azt hiszem onnan még nem posztolt senki, pedig tényleg érdekes lenne.

nigara 2013.07.11. 10:48:44

@Igényes: mondom egyetértek!
de azért ennél többre gondoltam, amikor a rend hiányát írtam.

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 10:54:44

@tableno

ez milyen jó megfigyelés!!!!!!
ez így pontos!

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 10:56:22

@tilmir: te milyen ítéletet mondtál Franciaországról a saját mikro környezetedből?????

Igényes 2013.07.11. 10:57:12

@Amarante: Jah hogy ők elmennek? Akkor lehet hogy mégis maradok. :)

@nigara: Persze, hogy nem csak ennyi. Gondolom ez is már csak tünet, és nem maga a probléma... Csak gáz.
De engem most éppen ez bosszant, mert fél éven belül a harmadik tetűbandával futok össze, aki így áll a dolgokhoz. Már próbáltam velük kedvesen, ordítva, asztalt verve, fenyegetve, írásban... nem ér semmit, olyan üres a tekintetük, mint a panoptikumban, és látszik rajtuk, hogy nem is értik mi a gond, meg le is szarják. Legszívesebben felnyomnám mindegyiket a navnál, csak azzal is nekem kell foglalkoznom.
Vigyék amit elloptak, és költsék annak a rákgyógyszerére, akit a legjobban szeretnek.

És akkor sírunk, hogy nem működik a szolgáltatószféra meg a kkv szektor. Ugyan mitől működne. Ezektől?

@tableno: Akkor marad japán. Oda viszont nagyon össze kell kapnom magamat.

kék madár 2013.07.11. 10:57:58

@Amarante: de van olyan nap amikor senkinek semmi nem jo, de meg abban sem ertenek egyet : )

Igényes 2013.07.11. 10:58:22

Itt lopunk 1-200 ezret, ott 3-400-at... faszért nincs nekem érzékem ehhez.
:)

Amarante 2013.07.11. 10:59:18

@kék madár:

Van hat!:))))

De tobbnyire mas temakrol,mint az aznapi poszt:))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.11. 10:59:21

@tableno: jajj haggyad mar BKV berletre nincs penze
Katar meg del korea:)
muhhaha

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 11:01:26

Poszter!

Egy jó megfigyelő jó posztja!
Tetszett!

Amarante 2013.07.11. 11:01:26

@Igényes:

Sok embernek nincs.Akit nagyon zavar,az elmegy.Na azon a masik helyen is van ilyesmi,de nem ennyire nyilvanosan:)))

Igényes 2013.07.11. 11:04:05

@Amarante: Oké, de ha mindenki elmegy, kitől fognak lopni? :)
Valamelyik (azt hiszem) angol befektető nyilatkozta, hogy neki senki nem szólt, hogy ez az ország ilyen. Hát nekem sem.

Igényes 2013.07.11. 11:04:46

Úristen, ez már megint itt van...........

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 11:05:05

@Kovermadar:
ja te vagy az,aki a párizsi posztot írta?
burokban élek Párizsban?

Amarante 2013.07.11. 11:08:01

@Igényes:

Majd azoktol a "szegenyektol"akik hangosan vertek a melluket,hogy nehany ev mulva az o adojukbol el az orszag:)))))

Igényes 2013.07.11. 11:17:04

@Amarante: És tudod mi a borzalmas? Hogy ezért már felháborodni sem illik. Az élet részévé vált.
Na mindegy. :)

Milyen "szegények"?

Amarante 2013.07.11. 11:23:58

@Igényes:

Azok a "szegenyek",akiket nem nevezunk meg,mert az rasszizmus:)))

Igen,ez tenyleg az elet reszeve valt es nekem ez nem igazan tetszett.Ezert jottem el.

chatinbretagne 2013.07.11. 11:28:11

@Igényes:

Ezek a régi házak, amik általában az ófaluhoz, óvárosi részekhez tartoznak, tényleg nagyon különleges hangulatot kölcsönöznek. Imádnivalóak kívülről, viszont én nem szívesen költöznék be egy ilyenbe. Kis lakások, régi rendszer, emiatt folyton elromlik valami (ami az itteni szolgáltatás-árakat - ld pl vízvezetékszerelő - nézve egy érvágás). Az is igaz, hogy a legtöbb provence-i faluban pont emiatt egy ilyen öreg házban olcsóbb a lakhatás, mint új építésűben.
Ja, és általában az ilyen "maison de village"-nak (falusi ház) nincs kertje, még egy pici sem. Pedig ezen a szép környéken iszonyatosan frusztráló, ha nem tudsz kiülni egy kávéra otthon. Sokszor a tetőtéri lakáshoz tartozik egy terasz "tropezienne" , ami a ferde tetőben egy kivájt terasz, de azok a lakások meg olyanok lehetnek, mint egy szauna.
Szóval szépek, de nem valami praktikusak - ezért is lehet ilyen cuki falvakban is üresen álló házakat látni, sőt, olyat is láttam már, hogy az egész ófalu üresen állt, csak a turisták kóvályogtak a kis sikátorokban.
Nagyobb városokban meg a gyönyörű, középkori óvárosi részekbe gyakran az arabok költöznek be, pont mert olcsóbb. Nincs velük semmi bajom, de tény, hogy ott a közbiztonság sajnos elromlik sokszor.
Én egy ófalu szélén álló új építésű házban élek, kerttel, szóval nekem ez az ideális élettér inkább.

Igényes 2013.07.11. 11:34:47

@Amarante: Azt mondod, használjam motivációnak? :)

@chatinbretagne: Köszi. :)

@hagyma: Tudod hagyma, ha nem az lennél aki vagy, talán elmagyaráznám neked, hogy hány becsületesen dolgozó magyar embernek (nővéreknek, tanároknak, stb) nincs pénze a 11 forintos bkv bérletre, mert havi 100 körülből amit kapnak, erre már nem jut, de mivel tudom hogy neked felesleges, megkímélem magam tőle.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.07.11. 11:34:50

jó kis poszt :) cuki lehet a posztoló élete, mikrokörnyezete. Turistaként tetszene ez a szieszta-dolog (már ha a meleg miatt kibírnám Provence-ban a nyarat, amit nem hiszek), de a hétköznapokban nem szeretném, inkább koránkelős-korándolgozós-koránhazamenős fajta vagyok, aki este tízkor már legszívesebben otthon, pizsamában lötyög :)

tanato 2013.07.11. 11:38:23

@tableno: Pedig van Dél-Koreábann élő kommentelőnk,igaz már régóta nem látom itt.Van neki egy saját blogja is.Időnként szoktam oda is írni,mert nekem személyes kötődésem van Koreához,igaz nem a déli országrészhez.30 évvel ezelőtt voltak észak koreai évfolyamtársaim és barátaim.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.07.11. 11:41:29

@chatinbretagne: én is sóváran nézem néha az itteni óvárosi házakat, olyan gyönyörűek... aztán bemegyek egy ilyen házba kávézóba, étterembe, ahol a mosdóba oldalazva kell kimenni, de csak azután, hogy átbújtál egy lépcső alatt, aztán meg a srég padlón kell egyensúlyozni úgy, hogy hanyatt ne ess és a fejed se verd bele egy gerendába... olyankor megállapítom, hogy szép-szép, de otthonra nem kéne :D

Persze néha hirdetnek belül felújított házakat is, ahol simán ellaknék, de azoknak az ára is olyan, ezt a kuckót pl. 700 ezer euróért vesztegetik (havi közösköltség 600 euró) és ez sem a tágasság fellegvára:
www2.skeppsholmen.se/?guid=44E3L0MNFR7DOEG1&typ=CMBoLgh&from=hemnetredirect&view=Gallery

Gizi06 2013.07.11. 11:51:08

Látszik, hogy nem a gyerekhez igazították a programot, a szülőknek kicsit fontosabb a saját jól-létük, kényelmük, mint az nálunk, Magyarországon megszokott-- ez igy van mas orszagban is. A nagy nagyar anya.....na erröl inkabb ne beszeljünk :))
Egyebkent nagyontetszett,Köszi

mirx 2013.07.11. 11:52:39

@tableno: " Semmi önigazolási kényszer, semmi görcs, semmi támadóállás. Egyszerűen leírja mi tetszik neki az országban, ahol él."

^^^THIS

chatinbretagne 2013.07.11. 11:52:52

@Réka ‎:

Igen, ismerem az érzést, ahol görnyedten jössz ki a mosdóból :D

Nagyon gyönyörű ez a lakás, azta mindenit! Dehogy ennek sincs kertje vagy használható méretű terasza, őrület! Csak nekem mániám, hogy az esti rozét nyugodtan, otthon és kint ücsörögve akarom meginni?? Ez nekem nagyon alap.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.07.11. 11:56:52

@chatinbretagne: ha eredetileg sem volt neki, akkor mivel védett, gondolom nem lehet kialakítani. Igazad van, muszáj egy kis kiülős rész - az én erkélyemről roppant romantikus a kilátás, épp a szelektív hulladékgyűjtő kulipintyóra néz :)) de így is csodás esténként kint ücsörögni, mécsesekkel... meg a napfényes reggelire is rákattantam, nem is lehet jobban kezdeni a napot.

tucano 2013.07.11. 12:02:53

@rumitom: Igen, de az olasz részt ismerem nagyon jól, a franciát meg alig.

@charlieharper: De, Nizza viszont elviselhető, bár láttam már ott havat!
Mindennek van határa :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.11. 12:12:03

@vöribaba: Semmilyet, mert nem ott élek.
:)
Arra akartam felhívni a figyelmet, hogy érdemes több írást elolvasni egy-egy országról, hogy jobban megismerhető legyen.

Amarante 2013.07.11. 12:43:39

@Igényes:

Azt:)))

Minden rosszban van vmi jo is:)))

Majd kesobb leszek,most megyek a suliba a gyerek dijatadojara:)

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 12:47:14

@tilmir: megismerni csak személyesen érdemes
a valóságban mindig más,mint,amit leírtak,akár útikönyvek,akár itt

ez az oldal,csak amolyan figyelemfelkeltő,ötletadó

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 12:50:02

@Igényes: miről van szó?Magyarországról?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.11. 12:55:44

@vöribaba: Ebben egyetértünk.
:)
Ahhoz, hogy az ember mindent megismerjen nem elég egy élet.
Hogy képünk legyen egy országról, vagy felkeltse az érdeklődésünket, nem árt a sok információ. Viszont sokan nem ismerik azt az országot sem, ahol élnek, ezért jó, ha többen többfélét írnak.
Én nem szeretem pl. az útikönyveket, mert személytelen. Ezért is tetszett ez az írás.
:)

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 13:02:28

@tilmir: Európához elég egy élet
én bejártam,pedig még fiatal vagyok

ok oroszoknál,ukránoknál,Balkánon nem voltam,de nem is akarok

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.11. 13:05:50

@vöribaba: Szerencsés vagy.
Ugyanakkor be kell látni, nem mindenkinek azonosak a prioritások.
:)

RustyHUN 2013.07.11. 13:17:09

Az egyik legjobb amit olvastam, valószínűleg azért, mert itt élek én is és jókat nevettem a "nagy igazságokon". :D
Bármit megadnék egy "Kabóca Kikapcsoló" szerkezetért. :D

Annyi hozzáfűzni valóm lenne, hogy a Vendéglátásban, sok szálloda rendelkezik szálláshellyel, így mentesülni lehet a leírt és valóban nehéz szálláshely kereséstől és ez költséghatékonyabb is. Nem kényelmes, de adott időszakra szól és annak aki pénzt szeretne spórolni, igen jó megoldás lehet.

Longshanks 2013.07.11. 13:18:19

@Spacecake: hahh, egyetertek! :) mi is del Fr-o-ban elunk, es ok itt a sajat bevallasuk szerint is "individualistak". Ertsd, nem erdekli oket nagyon mas. Kedvesek a felszinen, de ennyi. Kavera kilatas a kov 10 evben tendal a nullahoz.

Longshanks 2013.07.11. 13:30:21

@Gizi06: nem kell nagy magyar anyazni... Sztem a ketto kozott van az arany kozeput. M.o-on sokkal onfelaldozobbak az anyak, ami a gyereknek nagyon jo(hosszu gyesd, gyes, anyai odafigyeles, gyermekkozpontu programok), de a szuloi parnak nehezebb. Viszont a francia mentalitas sem jo szerintem, hogy cumisuveg szoptatas helyett, babakocsiban kifele azonnal, anya szivja a cigit es baratnozik, mig gyerek vagy uvolt vagy befordul es neman tur.

Bonjour 2013.07.11. 13:30:35

Szerintem ez egy nagyon jó poszt.
A bretonok tényleg ilyen büszkén hagyomanytartóak és hihetetlen barátságosak, mindezt egyszerre. Es érdeklődnek a te kultúrát iránt is, tisztelik ugyanúgy, ha te is az övét. Klassz népcsoport, merthogy szerintük ok nem franciák.
Szerintem nagyon is informatív volt, de valóban nem grafikonon kepletszerűen leírható információk ezek. Csak annyit hozzátennék, h a turistahelyeken, pláne szállodaláncoknál vagy ilyen negyedekben azert van minden 24/24. De tény, h nem halaszbacsi dolgozik ott. Nekem azert tetszik ez, ők törnek be téged, csendben, franciasan.
Nem tudom, nekem nem volt hiányérzetem, h mit dolgozik a poszterina. Úgyis vagy a szakmádban dolgozol, vagy ha nem megy, akkor vendéglátás-turizmus-mezőgazdasági vonalon a tápláléklanc elején.
Jó kommenteleseket, este visszanezek.

Bonjour 2013.07.11. 13:37:39

@Longshanks: ez hülyeség. Személyes tapasztalat netán? A franciák nevelési elvei teljesen okék, nemtörődöm szülő mindenhol van, de ezt így általánosan kijelenteni?! Szerintem meg a 3 év GYES megalazó Mo-n, mert nincs pénz, szenved otthon sok anya. Szerintem nagyon sok francia anya marad otthon, ráadásul felszabadultabban, mint azt Mo-n megtehetik. Erről senki nem tehet, de a nagy magyar anyakultusz vegyük észre cocialista találmány a munkanélküliség eltüntetésére. Az anya mindenhol anya, szívből cselekszik a keretei között. Hagyjuk mar ezt hülye témát.

Spacecake 2013.07.11. 14:12:08

@Bonjour: `nagy magyar anyakultusz vegyük észre cocialista találmány a munkanélküliség eltüntetésére`.
na inkabb EZ a hulyeseg,de hagyjuk...
Longshanks-szel ertek 1et,es igen,szemelyes tapasztalat.
es altalanositani nem kell es nem szabad,de aranyokat megfigyelni azert lehet.

enrobag 2013.07.11. 14:24:33

@Bonjour:
- A Gyes, gyed stb, igénybevétele nem kötelező. Tehát nem is lehet megalázó, mert aki úgy gondolja, menjen vissza dolgozni a szülés után.
- A francia nevelési elvek és a gyakorlat eltér az angolszásztól és a magyartól is. Ez nem minősítés. Más. Nagyon jó irodalom ehhez a témához például Pamela Druckermann: Nem harap a spenót ( French Children Dont Throw Food) c. könyve is.

Shanarey 2013.07.11. 14:38:34

Juhé.
A tegnapi novellának álcázott brigádnapló után ez maga a csoda.

Köszi.

DieNanny CH 2013.07.11. 15:15:19

@nigara:

A .com - utáni pontokat vágd le a linkről!

DieNanny CH 2013.07.11. 15:37:50

@tilmir:

A kabócákról jut eszembe: Én még itt nem hallottam tücsköt. Nálatok van?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.11. 15:41:52

@DieNanny: Még én sem hallottam.
Viszont nem tudom, hogy miért, de szúnyog sincs. Pedig víz mellett lakunk.

Világpolgár2012 2013.07.11. 15:49:06

Ez a poszt egy francia filmre emlékeztet: Bienvenue chez les Ch'tis, Dany Boon-nal (nem tudom, hogy megjelent-e magyarul). Bár ott a Pas-de-Calais rész van Provance-szal összehasonlítva. Mint a film, a poszt is nagyon jó.

repecs 2013.07.11. 16:02:06

Szívet, lelket melengető írás.

Gizi06 2013.07.11. 16:05:20

@Longshanks: Attol, hogy valaki anya lett meg nem jelenti azt, hogy csakis anya vagyok es csak a gyermekem pelusarol tudok ertekezni,Söt tovabb megyek azt sem jelenti, hogy a 30 eves gyerekem cseledje vagyok....., de tenyleg hagyuk...

és jó itt, mondta a riportban 2013.07.11. 16:15:32

Jó a poszt. Két dologgal teljesen egyetértek. Ha áll a sor, itt teljesen belefér a csevegés, elszaladgálás, abszolút nem számít. A legtöbb embert nem zavarja, csak engem idegesít :) Néha nagyon.
A másik a gyerek. Itt nem divat éveket itthon lenni egy gyerekkel. Nagyon nem. Délelőtt üresek a játszóterek. Pár hónapos gyerekeket adnak be a bölcsibe. (Ahol helyet évekkel azelőtt kell szerezni) Nem tudom, anyagi okai vannak-e, nekem elég riasztó.A múltkori franciaországi poszthoz pedig annyit, hogy nem drágább az élelmiszer, sőt. Csak nem mindegy, hol vásárol az ember...Itt is van Lidl, magasan a legolcsóbb. Az Auchan pedig szerintem a legdrágább. Van még spanyol Dia, az is olcsó. ,Gyümölcsöt itt is piacon szabad csak venni. Ott olcsó, és finom. :)

DieNanny CH 2013.07.11. 16:26:15

@tilmir:

Hát, itt szúnyog rengeteg. Még a szúnyoghálón is keresztüljönnek. És csípnek. Csak azért fura, mert otthon engem nem csípnek. Pedig Duna-parti a városom, és sok van.

Shebelle 2013.07.11. 16:36:57

@Világpolgár2012:
Rákerestem: "Isten hozott az Isten háta mögött" ezen a címen fut elvileg magyarul...

Csesztike 2013.07.11. 16:55:36

@nigara: Hát pedig ez az, nemrég frissítettem: www.nizza-utazas.com/

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.11. 17:17:52

"10. A kabóca ciripelése nem romantikus, hanem nagyon hangos. Nem hallod? Mondtam NAGYON HANGOS!""

a nagy zöld lombszöcske is.

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.11. 17:20:36

@Los Alamuszi: mondjuk antibes pont nem a legjobb példa:))

chatinbretagne 2013.07.11. 17:49:00

@Babette_:
3 évig lent laktunk a parti sávban, és előfordult olyan is, hogy alkonyatkor nem tudtál nyugton maradni tőlük. Párom volt naplementekor mostanában a parton, és most is kegyetlen sok szúnyog van arrafelé.
Már 20 km-el feljebb, a hegyekben lakunk, és kis patak folyik a kert végében, nagyon féltem tavasszal, hogy az esőzések után megjelennek, de láss csodát: egy darab sincs.
Viszont van egy csomó pók, csúnyák és nagyok, fura nagy bogarak, undorító százlábú-szerűségek, és minden ilyen lény kb többszöröse az otthon megszokott méretnek.
Hihi, azt hiszem, most még egy adag olvasót elrettentettem a környéktől - pedig esküszöm, nem ez volt a célom :)
Ja, valamelyik nap egy gekkó költözött be a nappalim plafonjára. Azt mondják, megeszi a bogarakat, de ez nagyon lusta volt, meg se mozdult órákig, úgyhogy inkább kikergettük. :)

Longshanks 2013.07.11. 17:50:34

@Gizi06: ezt senki nem allitotta... Ha otthon ezt tapasztalod, az szomoru.

SilentDreams 2013.07.11. 18:07:40

Tetszett a poszt, s rádöbbentett, hogy milyen keveset láttam eddig Franciaországból, szinte semmit. Ugyhogy kedvem is támadt egy kis Riviérához. :)
1, max 2 hétig a meleget is elviselném, föleg, ha nem munka miatt lennék ott. A képek nagyon jók, van még több is? :)
(más francia tájakról is jöhetne)

SilentDreams 2013.07.11. 18:09:56

@chatinbretagne: En speciel gekkoval szivesen laknék együtt. Jópofa lehet, ahogy a plafonon pihen órákon át :)

DieNanny CH 2013.07.11. 18:29:25

@Longshanks:

Vannak ilyenek is, olyanok is. Az mindegy, ki melyik országban él, és milyen a szociális ellátás.
Van, aki teljesen beszűkül, és csak gyerektémáról tud beszélni. És van, aki anyagilag megtehetné, hogy legalább esténként a gyerekével legyen, de a gyerek tök frusztrált, mert nem tudja, este hol fog elaludni (úgy értem, nagyszülőknél, keresztszülőknél, stb) Mindkettő típus van a saját családomban is.

miegysmàs 2013.07.11. 18:38:21

Nagyon jo iras, köszönet erte!

Sanyi9 2013.07.11. 18:43:36

@vöribaba: Eszak-Nemetorszagban jartal mar? Ha igen, merre?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.07.11. 19:05:21

Hali!
Jo a poszt? ki a hulye? mi volt ma? Tokit meg **** valaki?

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.07.11. 19:08:09

es szerintetek kiprobaljam a szaritogepet? van a mosogepbe epitve. kb milyen hosszu a szarito program?

orange85 2013.07.11. 19:32:14

@Világpolgár2012: a sötömi beszéd :-)
nem tudom, hogy mennyi belőle az igazság, de kitűnően érzékeli a nyelvi különbségeket francia országon belül.

a filmet csakis eredeti nyelven érdemes megnézni.
én megnéztem mind a 2 féleképpen.a magyar szinkron meg sem közelíti a francia élményt.

a poszt pedig csecse, de úgy látszik- a tegnapi nap után- sok megbeszélni való nem maradt utána.
de hát nem is kell.a hexagonról nem beszélni kell, élni benne.
és is azt fogom tenni ha felnövök.

Vive la France!Vive le français!

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 19:33:06

@Sanyi9: hogyne,Ruhr vidéket ki nem hagytam volna,Köln és Celle tetszett legjobban,jártam Dortmundban,essenben,düsseldorfban,Hannoverben,Wolfsburgban,wittenbergben Luther miatt,luterstadtban,Berlin nekem egy kissé csalódás volt,Potsdamban,weimarban,Mainzban bambergben,frankfurtban

Koblenz vára nagyon tetszett még
Bamberg,Koburg,Würztzburg,heidelberg

aztán Rothenburg ob der Tauber,Speyerben, Trierben

Az aacheni dómot is csak ajánlani tudom,,magyar vonatkozású templomával!
de csak az északi részt kérdezed,kimentünk Kielbe,de ott nincs semmi látnivaló,csak a tenger

próbálom összeszedni mit hagytam ki

Nagyon ajánlom Heidelberget

itt kevesebb magyarral találkozhatsz

Kölnben többször is jártam,de elég jól bejártam Németországot is,bár Németországot kedvelem legkevésbé:

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 19:37:05

Baden Württenberg nagyon szép utazás volt szintén,ide a csodálatos római kori fürdőket jöttünk felfedezni

a híres Baden -Baden

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 19:42:14

sok érdekes váruk van ,tetszett a Hohenzollernek vára is
volt egy mesébe illő vár..Eltz vára-ez is egy rég kedvesi emlékem

összességében az építészetet egy kicsit úgy értékelem Németországban,hogytúl nagy, túl fungcionális,nincs olyan jó ízlés,mint pl az osztákoknál vagy a svájciaknál

de a kivételeket leíertam
köln,Celle Eltz,Heidelberg,aachen nagyon szép
szép vvadászkastélyokat is érdemes felkeresni

SilentDreams 2013.07.11. 20:10:33

@vöribaba: Hahhh, ahhoz képest, hogy legkevésbé Németországot szereted (gondolom Európában) naaaagyon bejártad! mindezt hány hét/hónap alatt?

Munka mellett igyekszem megismergetni Frankfurt mellől, de hozzád képest szerintem eléggé csigasebességgel... :)
Heidelberget sokat ajánlották már, talán az lesz a következő, amit megnézek.

És ha Németo az utolsó, kik állnak az élen?
Nekem Svájc/Ausztria a 2 nagy kedvenc az eddig megismertek közül, de Svédország is nagyon bejött, de ott még csak egyszer voltam 2 hétre.

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 20:31:21

@SilentDreams:
évek kellettek hozzá,kicsi koromtól utazom,eleinte a szocialista országokat jártam be,szüleim társaságában
aztán felnőttként a saját érdeklődésemnek megfelelően

gyerekként volt egy álmom,az,hogy a világot nem csak könyvekből szeretném megismerni

tényleg nem szeretem a németeket

túlszabályozottnak tartom az ottani életet

a dán építészetnek vagyok lelkes rajongója ,gyönyörűnek,fantáziadúsnak tartom azt,ahogyan- akár egy funkcionalista épület felületét -megtöri játékosan a dán építész,,,szeretemm,...szeretem öresund térségét, mindent, a szeretnék ott élni egyszer,de máshová vetett az élet

az olaszokat nagyon sokszor felkerestük,gyönyörűnek tartom az országot legutóbb Bella Isolat ,igazi gyöngyszem a comoi tó térsége is

mégis a francia puritán 11 -13 .századból fennmaradt építészeti emlékek,akár működő templomok adnak egy leírhatatlan jó hangulatot a szemlélőben

én,ha utazom,nem sok pihit engedek magamnak,mindent látni akarok

soha nem utazom package tour formájában
én akarom felfedezni az egészet
veszek egy lonley planetet,ezt mindenkinek ajánlom és megyek

es minden utam előtt tanulmányozom a helyi nyelvet is,főleg,ha nnem beszélem még
ázsiában is!

engem az utazás pihentet,nem fizikailag ,szellemileg lelkileg
nekem ez a feltöltődés

ami mégis úgy megérintett La Laguna- a szívem hagytam ott annyira tudtam volna ott élni

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 20:40:13

@SilentDreams: Svájc nekem elsőre jött be csak

nem tudnám megmondani hányszor voltam ott,csak azt mikor legutóbb,de legutóbb úgy jöttem el,hogy nem szeretnék még sokáig jönni,mert nem engedtek bankszámlát nyitni:D megsértődtem:D
és akkor hirtelen elkezdett zavarni a terjengő svájci szarszag,hirtelen elkezdte szúrni az orrom,hogy Han sslaggal locsolja az előkertbe a higított trágyát,mások a szomszédban meg esznek...hirtelen primitívnek éreztem és nem értettem miért is bízzuk a pénzünket ezekre a tudatlan parasztokra

de az első látogatásunk emléke szebb volt,akkor gyönyörű helyeken jártunk,csak többedszerre megkopott a fénye

legutóbb Graubündent akartuk látni nagy alapossággal

és ajánlom mindenkinek,hogy úgy tegye teljessé az utazás élményét,hogy helyi családoknál szálljon meg,mert úgy teljes az élmény,ha megpróbálunk beszélni a helyiekkel ,amennyit csak lehet

érdemes kulinárisan is nyitottnak lenni,én kipróbálok minden ismeretlen dolgot

Világpolgár2012 2013.07.11. 20:40:34

@orange85:
Igen, mindenképpen eredeti nyelven kell megnézni, ha van rá lehetőség. Szerintem is sarkít/túloz kicsit a film, de egy vígjáték esetében ez bővel megengedhető. Ami a fő hasonlóságot hozta nekem a poszttal kapcsolatban az az, hogy az északi franciákat sokkal barátságosabbnak mutatja be, mint a délieket.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.11. 20:46:08

Na szóval...

Nem tudok mit hozzászólni a poszthoz. Remek. Tökéletes. Nagyszerű.
Gratulálok.
Viszont támadt néhány gondolatom amit megosztanék veletek. Aztán vagy egyetértetek vagy nem.
Hagyjuk most a magyar mentalitást ami minden ország lakóira ráhúz egy ne túl hízelgő sémát.
Én inkább a pozitívumokat emelném ki.
Nekem, az európai népek közül a francia az amelyiknek stílusa van. Ezt a stílust leginkább a városképekben az utcaképekben és legfőképp a francia lakberendezésben lehet tetten érni.
Van benne egy hihetetlen könnyedség egy nagyon egészséges életigenlés ami visszatükröződik az emberek viselkedésén.
Sokáig gondolkodtam hogy mi adja ezt a sajátos hangulatot mondjuk egy lakásbelsőnek.
Aztán rájöttem. A színek. A színek merész és ízléses alkalmazása. Nem félnek a színektől.
Ez Európában egyedülálló. Mernek határozott karakteres színeket használni. Ehhez még hozzájön a sok színes virág ami mindenhol ott van.
Képzeletben idézzetek fel egy 30-40évvel ezelőtti magyar falusi utcát.
Kockaházak sátortetővel típusterv alapján, két szoba az utcára folyosó középen telek felé a többi helység. Ez még hagyján de a színeik. Halvány sárga halvány zöld halvány kék halvány barna esetleg natúr fehér megszórva csillámporral.
A francia lakberendezés a francia művészeti irányzatok iránymutatók Európában.
Kedvencem az Art Deco van is néhány ilyen tárgy az asztalomon itt előttem.
Nem akarok minden országon végigmenni csak megemlíteném az Angol és Magyar irányzatokat.
Az angolok utolérhetetlenek téglaépítészetben. Az egy dolog hogy minden ház téglaburkolatú de rengeteg színű téglát használnak a citromsárgától a majdnem fekete acélkékig.
Ezt a különböző agyagfajtákkal és égetési technológiákkal érik el.
Az Angol lakberendezés és használati tárgyak egyfelé mutatnak. Ordítva közlik hogy az örökkévalóságnak készültek. Masszív túlméretezett keményfa vagy kovácsoltvas bútorok szerszámok. Egy sima képkeret is a tartósságot sugározza. Mindent lehet rájuk mondani de azt hogy könnyed stílusúak azt nem.
A Magyar stílusnál ki kell hagynunk a szocreál konfekcióipart és vissza kell mennünk a háború előtti polgári és paraszti világba.
A bútorok és szerszámok már könnyedebbek mint az angoloké de az egész miliőnek van egy sötét hangulata. Ugye a parasztházakban fagerendás a mennyezet feketére festve. Kicsik az ablakok egyedül talán a tisztaszoba mennyezetig rakott dunyháinak a fehérsége visz bele egy is színt. A polgári házakban is elképzelhetetlen hogy egy széknek olyan élénk színe legyen mint a francia lakásokban.
Nekem nagyon tetszik a franciák stílusa, élethez való viszonyulása én szívesen laknék ott de esélyem sincs azt a nyelvet megtanulni.

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 20:46:48

Svájcot és Ausztiát járva

szavazatom egyértelműen Ausztria,mert Svájcban aggasztóan felélték a környezetüket a svájciak

a hegyeket számos helyen letarolták,belakták

döbbenetes volt megtapasztalni micsoda pazarló módon fával fűtenek sokan

Ausztria ellenben valóban meg tudta őrizni a legendás Schwarzwaldot , én úgy éreztem még a levegő is jobb,ahogy átléptem Svájc felől a határt

Viszont bennem maradt a st galleni internátus,szeretném majd,ha az egyik fiam oda járna

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 20:50:24

@diggerdriver: küldhetek neked szép francia bútor linkeket?
kedveled a provence-i stílust?

olajfa színek,pasztell,visszafogott?

Shebelle 2013.07.11. 20:56:48

@chatinbretagne:
..és mi a helyzet a skorpiókkal?! Tényleg vannak? Egy filmben láttam....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.11. 20:57:34

Én minden francia stílust kedvelek és érdekel a lakberendezésük.
Persze küldhetsz.

DieNanny CH 2013.07.11. 20:58:07

@diggerdriver:

Érdekes meglátás ez a "színterápia". Ugye írtam, hogy 2 hete voltam itt a kórházban nyílt napon. Ott is szó volt a színekről, szín- és illatterápiákat mutattak, meg a betegek festhettek is.

Visszagondolva az otthoni lakásokra: azt hiszem, a '60-as években volt az a modern irányzat, hogy harsány színeket használtak. Érdekes módon, nekem az nem tetszik - már amennyire filmekben, képekben látom.
Ugyanakkor szeretem a többféle színt.
Szóval ehhez is lakberendezőnek kell lenni, hogy pont a megfelelő mértékben használhassuk a színeket.

nyuszigonosz 2013.07.11. 20:58:11

@vöribaba: Ausztria: a legendás Schwarzwaldot?
Ennek menj neki mégegyszer. :-)

2013.07.11. 21:01:44

@diggerdriver: nem szeretted a Domust?

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 21:01:50

@SilentDreams: svédek is jók

de visszatérve,ha csak egyetlen dolgot emelhetnék ki a németektől

akkor : Celle -a hangulata miatt,amiket az őseink ráírtak mottóul a házakra gótbetűkkel,nézzétek meg!

Németországban járva egyébként az a gond,hogy szembesülni kell azzal,hogy anno nagyon lebombázták és sok helyütt ugyan újraépítették a hansa városok főterét,de nem ugyanazon arányokkal,már nem autentikus

és emiatt elvesztette a báját

ha igazi hansa feelinget akartok,akkor Tallin és ezt komolyan mondom

kár,hogy a németeknél sok szép dolog elveszett a háború alatt

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 21:12:26

@diggerdriver:

www.antic-design.fr

de a szívem csücske

Chateau Dépandances

chatinbretagne 2013.07.11. 21:20:17

@diggerdriver:
Köszönöm a pozitív szavakat, jól estek.
(én mertem írni a posztot)
Nagyon érdekes a megközelítésed a francia építészet, lakberendezés témában, ezt így még nem is gondoltam át, pedig milyen igazad van. Tanultam belőle, köszönöm.
Azt hiszem, ez az "életigenlő" környezet-kialakítás az, ami miatt annyira divatos lett Provence mostanában. Jó ránézni, jó benne élni. (És jó lenne, ha ennek az öntudatos, ízlésében magabiztos életstílus-hátterét is átvennénk, nem csak a külsőségeket.)
Plusz adalékként az jutott eszembe, hogy ez a mentalitás jelenik meg a dél-franciák öltözködésében is. Könnyedén színes választások a hétköznapokban is. Mernek öltözködni, a szó jó értelmében, ezzel is alakítva a környezetüket. Bocs a nőiesnek tűnő reflektálásért (habár ez a francia férfiak öltözködésére is igaz), nem is ragozom tovább :)

orange85 2013.07.11. 21:21:51

@Világpolgár2012: ennek lehet fekvési/gazdasági okai is.
északi rész gazdagabb, nincs annyira ráutalva a természet szeszélyére, amiből a déliek sokat kaptak.ez meg azért nyomot hagy az emberen.

Braudel könyve (Franciaország identitása) kitűnően lefesti ezt.
Ő ráadásul nem kettő országról beszél, hanem annyiről amennyi nagyobb vagy kisebb, de elszigeteltebb tájegysége van.ammeg sok van.

a Francia ország, kultúra és főleg a nyelv- mon dieu!- úgy szeretni való ahogy van.

Bonne nuit à tous et toutes!
Jó éjszakát mindenkinek!

chatinbretagne 2013.07.11. 21:31:09

@Shebelle:
Skorpiók tényleg vannak, párom már találkozott velük, én még szerencsére nem.
Állítólag a gazdag villák körül is a tyúkokat a skorpiók miatt tartják, szépen összecsipegetik őket. Persze a kutya is jó megoldás, és az ablakban a levendula is elijeszti.
De állítólag léteznek olyan bogarak (vagy mik), amiknek a csípése rosszabb, mint a skorpióé.
Hiába, a mediterrán élővilág kicsit más, mint amihez hozzászoktunk. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.11. 21:50:57

@chatinbretagne:
Nagyon szívesen.
A divatot azért nem említettem mert egyértelmű hogy öltözködésben diktálnak a világnak.
Minden ország vizuális képének amit látunk belőle az országra jellemző hangulatot sugároz. Az ember nem tudja függetleníteni magát az őt körülvevő tárgyaktól.
A vizuális képnek is olyan egyéni íze van mint az országra jellemző ételeknek. Sehol nincs ez olyan szoros összhangban mint a franciáknál.
A francia életstílust azért kedvelem jobban a mediterrán szintén életigenlő stílusnál mert náluk nincs rátelepedve a családra az egész família harsánysága. A családok önálló szuverén közösségek nem pedig 30-50 emberből álló "ősközösségi" társadalmak.

Ronnie_27 2013.07.11. 21:51:32

@és jó itt, mondta a riportban:

Auchan?

Ott nem ATAC-nak hívják a madaras teszkót?

Igényes 2013.07.11. 21:54:30

Észrevettétek hogy most hogy nem voltam itt, milyen jó csend volt? :D

Ronnie_27 2013.07.11. 22:03:24

@diggerdriver:

Ha már szóba hoztad a színeket, érdekelne, mi a véleményed a románok színhasználatáról az építészetben. :-)

Shebelle 2013.07.11. 22:03:32

@chatinbretagne:
Hiába, valamit valamiért! Köszi a választ, ennek ellenére még mindig rajongója vagyok az országnak :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.11. 22:16:26

@Ronnie_27:
Én egyszer voltam Romániában és nekem az tűnt fel hogy erős keleties talán török hatású az építészetük. Jobban mernek színeket használni mint a magyarok viszont a magyarnál jobban jelen van ott a szocreál is.

Amarante 2013.07.11. 22:37:30

@Igényes:

Meg en sem sokat:))))

Egy jo posztrol mit tudsz irni tobbet,mint azt,hogy jo?

Bonjour 2013.07.11. 22:40:49

@Spacecake: hat nekem más a tapasztalatom. Egyébként akkor találtak ki a szocializmusban a 3 év gyémánt, amikor mar nem tudtak mit kezdeni a kapun belül levő munkanélküliséggel. Emiatt (is) kialakult, kialakítottak egy olyan kultuszt, hogy nagy magyar anya otthon marad. A panelban egyedül. Nagyon sok szociológiai tanulmány is készült a 70-es években, bevezetését követően. Es a tanulmányok eredménye az volt, hogy inkább kellene a munkahelyen egy óvoda, bölcsőde, mint megőrülni hosszú évek alatt a panelban. Itt most az átlagemberről beszélünk. Ezeket a tanulmányokat, mélyinterjúkat is ismered? Most mar vissza lehet menni, de a fejekben a megítélés lassan változik. Szerintem egyébként az a jó, ha otthon marad a nő teljesen vagy félidőben távmunkásként. De ennek csak akkor van értelme, ha van rá pénzed, h ne otthon a pelenkak között őrülj meg, amíg a férjem alig van otthon, mert gürizik. De mehessen dolgozni, aki akar, es legyenek munkahelyi bölcsik. Ahogy az átkosban a minisztériumi ovik. Na azok szuperek voltak.

Persze nem kétlem, hogy rossz tapasztalataid voltak.

Amarante 2013.07.11. 22:45:45

@diggerdriver:

Mernek,mernek,csak azt az atok romankeket ne hasznaknak annyira!:))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.11. 22:49:00

@Amarante:
Mintha én sok rózsaszínre is emlékeznék.

nyuszigonosz 2013.07.11. 22:53:35

@tanato: Igen, ezt már fentebb belinkelte Shanarey.

Amarante 2013.07.11. 22:53:37

@diggerdriver:

Attol fugg merre jartal:)))

Nalunk fele a legtobb haz olyan,mintha raborult volna egy uveg nagyon tintaszinu tinta:))0

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.11. 23:00:47

@Amarante:
Anyám azt mondta a kék az sváb szín.
Nagyváradon voltunk.

Bonjour 2013.07.11. 23:03:15

@Ronnie_27: nem, hat ha valahol Auchan-nyak hívják, az biztos, hogy Fr.o. :). Ugyanis francia supermarché.... De mintha Marbeilla-n láttam volna attac-ot. Mo-n nem tudom miért nem módosították a nevet, nem véletlen a leleményes néptől a madaras tesco kifejezés. :). Es mindenki úgy ejti, mintha angolul az óceánt mondani hiába a nazalis hang nem a magyarok világa. Na mindegy, jó ez így, kedves. Jópofa.

Amarante 2013.07.11. 23:06:11

@diggerdriver:

En a szilagysagi falukrol beszeltem,azokbol is amik ugy elvannak dugva,hogy meg a madar sem jar,nemhogy turista:))))

Van egyfajta kek,amit az erdelyi magyarok romankeknek hivnak:))Nem mediterran tersegben hasznalt,ez sotetebb.
meg sok a feher haz,mert ugye az a mesz miatt adott.

De az igaz,hogy szeretik a szineket,foleg a rikitoakat.
ezert is van keletje a torok stilusnak:)))

2013.07.11. 23:09:23

Irhatna mar valaki bora borarol is vegre

Latcho Rom 2013.07.11. 23:10:41

Jo iras, koszonet. Bretonokkal parizsban elve is konnyebb volt baratkozni, az akcentusuk is kedves volt.

Igényes 2013.07.11. 23:25:40

@Mr. Long: Valami drágajóember bemutatta franciaországot innen nézve, meg onnan is. Annyi a lényege, hogy lusták a pékségben.
:D

@Amarante: Na igen.

Igényes 2013.07.11. 23:26:46

@Amarante: Azoktól én hidegrázást kapok.

és jó itt, mondta a riportban 2013.07.11. 23:33:41

@Ronnie_27: Nem. Ugyanolyan Auchan mint nálunk. (Kicsit nagyobb, kb. tízszer) És lehet interneten rendelni dolgokat, és csak odamenni érte. Bár ilyen nálunk is van már, úgy tudom

Amarante 2013.07.11. 23:39:00

@Igényes:

Nezz vissza a tegnapi posztra,az utolsok kozt a poszterina ismet megjelent:))

Amarante 2013.07.11. 23:40:31

@Igényes:

nem,de erdekes probalkozas:))

Igényes 2013.07.11. 23:49:13

@Amarante: Szegény. Elég szánalmas mosakodási próbálkozás volt.
Mondjuk egy 22 éves ruhatárszakos pincsillához elég esze van. Még akár igaz is lehet.

Amarante 2013.07.11. 23:52:59

@Igényes:

Ja:)))

Az hogy netan igaz,csak azzal tudom helyeselni,hogy a HA jelentette meg az elbocsajto szep uzenetet:)))

a felreertesei meg nem nagy intelligenciat felteteleznek rola:)))
Ez a "tanulmany"esetleg egy posztrol szolhatna,mert itt korantsincs szo a blog halalarol:))keveri vagy nem ismeri a fogalmakat:))))

Igényes 2013.07.12. 00:03:24

@Amarante: Nem ő az első buta nő sem itt, sem máshol. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.12. 00:29:00

@Igényes: ez sajnalatos, de azok nem azzal kezdik, hogy semmi penzert sem mennek amerikaba, kataron es japanon gondolkodom
mer' ez igy vicces

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.12. 00:36:07

@Réka ‎:
Az mar biztos!!! :)

@Igényes:
En se voltam, most akkor ki a rendbonto, draga baratuszom? :)

Igényes 2013.07.12. 00:47:16

@Kovermadar: Szerintem fogjuk a hagymára. Ő sokkal jobban nem volt nálunk. :D

Világpolgár2012 2013.07.12. 02:04:19

@Shebelle:
Nem az "A Good Year" volt véletlenül?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.12. 04:58:24

@pappito: hat ennek sok oka van
rogton a nyelvuk
megorit
a trotenelmukert sem vagyok oda
az agressziv parasztokert sem
kis utcakban is setalni szeretek nem elni
demagogkent mondhatnam trianont, de nem mondom
valaki irta Ok a divat vilagcsinaloi
ja, mikor ilyen madarkalitkakban jarnak a nok a kifuton es mindenki ajuldozik
tokomet erdekel
farmer polo, oszt jo napot
politkajuk is agressziv, pedig, ha nem megyunk oda az angolokkla, meg mindig szopnak
amugysem tunnek befogadonak
tenyleg hogy lehet valaki francia?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.12. 05:00:09

@Igényes: hu es ,ostantol mennire nem leszek
talan meg holnap lesz idom
utana szopas
itt melozni kell kemenyen, jogy tudjal; venni mondjuk egy szaritogepet

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.12. 06:38:41

@chatinbretagne: az jó:)
érdekes, amikor én jártam arrafelé, semmi ilyesféle állatvilágot nem láttam épületen belül. ez persze nem jelent semmit, csak furcsállom:)

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.12. 06:40:45

@vöribaba: Svájc mint tudatlan parasztok?
trágyaszag?
egyszer ki kéne mozdulnod a városból. meglátnád hogy a szar az élet körforgásának elemi része és mozgatója.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.12. 06:58:49

@vöribaba: Nem tudom hol jártál Svájcban, hol láttad a letarolt hegyeket. Esetleg az erdőgazdálkodás keretében tarolták le azt.
Törvénybe van foglalva, hogy a termőföldet nem lehet beépíteni.

DieNanny CH 2013.07.12. 07:59:19

@Babette_:

Trágyaszag van, ez tény.

Viszont egy paraszt nem lehet tudatlan. Mert ha az, akkor előbb-utóbb földönfutó lesz. <-- Ez @vöribaba: - nak.

M. Péter 2013.07.12. 09:38:46

@tilmir: Nyilván előbb átminősítik nem termőfölddé.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.12. 09:50:09

@M. Péter: Nem mindenhol lehet azt megtenni, mint otthon.
:)
Nem, mivel nincs elegendő terület, ezért elkezdtek felfele építkezni.
Ez a megoldás.

2013.07.12. 13:42:35

@tilmir: bejartam Svajcot eleg rendesen

Nagy a beepitettseg,az osztrakok jobban allnak,nem eltek fel annyira kornyezetuket,ami az jelenti,hogy meghagytak az edoket egybefuggoen a hegyhatakon,a svajciak ezzel szemben csak kis pamacsokat,foltokat,hagytak meg erdo cimen,a tobbit legelove nyilvanitottak,beepitettek,a svajciaknal nem jelemtos a termőföld aranya,tudod legelő,tehen,tej,sajt:))) termofold nem egyenlo legelo,sem minosegben ,sem produktum tekinteteben

2013.07.12. 13:44:36

@DieNanny: ah ugyan a maffia penzek tisztara mosasabol bokezuen dotaljak eletkeptelen mezogazdaasagukat

Meg tejbol is behozatalra szorulnak:))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.12. 13:56:47

@Mmj Drtmmj: Most összehasonlítottad az almát a körtével...
:)
A termőföldet NEM minősítik át.
Arról, amit a természet adott nem tehet senki sem, legelőből nem lesz termőföld.

Vadalmaaaaa 2013.07.12. 19:56:29

@tilmir: na na,ne butáskodj itt össze-vissza
most is bakott lőttél

tudod mi a termőföld? ahol termelő tevékenység folyik:D
lehet ez szántó, lehet ez legelő:D

nézz egy picit utána a dolgoknak,mielőtt írsz bármit is:D

itt arról van szó,hogy Svájc természeti adottságai nem teszik lehetővé az olyan léptékű gazdalkodást,amit a környező országokban láttál,ezért van mindenütt legelő:D
mert ez az egyetlen módja,hogy egy előnytelen adottságú országban optimalizálják a termelést:D

Vadalmaaaaa 2013.07.12. 19:59:26

@tilmir: miért kell neked mindent elmagyarázni töviről -hegyire?
még ilyen elemi dolgokat is:D

a három éves láyom nem írna be ekkora botorságot

pallerozd a műveltséged,de sürgősen ám

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.12. 20:13:16

@vöribaba: De jó, hogy te ilyen okos vagy...
:D
Mire mennénk nélküled?
Majd te is nézz utána a dolgoknak, hátha nem minden úgy van, ahogy gondolod....
:D

Globetrotter2014 2013.07.13. 13:32:06

Jó kis poszt, a franciákat mi is körbenyaraltuk, a brit nyugdíjas mindenhol jelen van, Provance, Bretagne, Cote dAzur vagy Dordogne.

Főleg a Dordogne-ban feltűnő a sok jobb kormányos Range rover. És mivel a külföldiek jelentik mindegyik régióban a fő megélhetést, mindenki kedves és udvarias (na jó francia léptékkel), Bretagne-ban pl rendszeresen angolul válaszoltak a nem igazán autentikus francia köszöntésemre.

Ami még meredek hogy mindegyik táj érdekes és többnyire gyönyörű, de főleg nagyon nagy odafigyeléssel és stílusérzékkel, egységes stílusban de nem egy kaptafára (na jó Bretagne-ban láttam pár nem túl szép lakóparkot).

Ami viszont meredek, hogy mindezek ellenére a bennszülött embereket akik ott élnek nem veti fel a pénz. Nincs ipar, nincs állandó és biztos szolgáltatási ágazat.A turisztika pedig nem stabil forrás.

De akármelyik régióban is jártunk, mindig elgondolkodtatott, hogy miféle turisztikai potenciálról hadoválnak egyes magyar vidékek tekintetében.

Globetrotter2014 2013.07.13. 13:40:52

ÉS a különbség nem annyira észak és dél mint vidék és város, Ha már érgiókról beszélünk akkor persze eltér egy átlag breton, elzászi vagy dél frrancia (Pláne korzikai.)

De egy adott régióban is más lesz mondjuk az észak nyugati breton kisvárosok/nyaralóvárosok és mondjuk Rouen, ahogy Nizza és Antibes sem ugyanaz.

A különbség talána bból is adódig hogy nem kényszerülnek arra hogy a nyaralók számára optimális környezet biztosítsanak.

Vadalmaaaaa 2013.07.14. 10:50:32

@tilmir: miert nem tajekozodsz picit mielott egetvero butasagokat kommentelsz?
Hany eves vagy ,hogy meg azzal sem vagy tisztaban ,hogy a termofold legelo es szanto lehet??????
Tegnap megkerdeztem a 3 eves gyerekem es o tudta:))))))))))

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.07.14. 11:17:38

@vöribaba: Sajnálom szegény gyereket. :)
Szar lehet neki ilyen szülővel...
Itt nem az a lényeg, hogy enciklopédiailag hova sorolandó a termőföld és mi tartozik ezen szakkifejezés alá, hanem arról volt szó, hogy a megművelt területekre építenek-e vagy sem. A kérdés erre irányult, ha nem tűnt volna fel.
Kár, hogy csak te is arra vagy képes, hogy személyeskedj.
:)
Szép napot!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása