oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. június 25. 06:47,  Mi nehezíti a beilleszkedést külföldön? 790 komment

2013. június 25. 06:47 Határátkelő

Mi nehezíti a beilleszkedést külföldön?

Egy nagyon érdekes kutatásba futottam bele a minap, amely azt fejtegeti, mennyire megnehezíti a beilleszkedést és a nyelvtanulást az internetes korszakkal elérkezett számtalan kommunikációs lehetőség. A megállapítások felettébb izgalmasak, én pedig kíváncsi lettem rá, mit szóltok hozzá ti, akik napi szinten élitek meg mindezt.

beilleszkedés.jpg

Az ingyenes netes alapú (videó)telefonálás, a szinte bárhol elérhető kedvenc tévéműsorok korában egyre nehezebb külföldön beilleszkedni és megtanulni egy nyelvet – állapítja meg a Columbia Egyetem és a Szingapúri Menedzsment Egyetem közös tanulmánya, mely szerint az ismerős otthoni arcokról és helyekről készült képek látványa nagyban rontja egy új nyelv elsajátításának esélyét.

A kísérletet az Egyesült Államokban tanuló 42 kínai diákon végezték el. Két helyzetben tesztelték az angol beszédkészségüket. Az egyik esetben egy kaukázusi, a másikban egy kínai arcú beszélővel kellett kommunikálniuk. Mindkét esetben ugyanazt az előre felvett szöveget kellett végighallgatniuk és angolul válaszolniuk rá.

A kínai arcnak sokkal lassabban és gyengébb angollal feleltek. Az angol anyanyelvű tanulókból álló kontrollcsoport esetében semmilyen különbséget nem fedezett fel a független megfigyelő (aki egyébként nem tudta, mikor melyik archoz beszélnek a diákok).

A kísérlet második fázisában az amerikai és a kínai történelem meghatározó alkotásairól (például a Mount Rushmore-ról és a Nagy Falról) készült képeket mutatták a diákoknak, arra kérve őket, hogy angolul írják le azokat. A végeredmény ebben az esetben is az lett, hogy a kínai képekről sokkal rosszabb angolsággal kommunikáltak.

A harmadik és egyben utolsó szakaszban olyan képeket mutattak a kísérletben résztvevőknek, amelyeket valamiért nehéz kínairól angolra fordítani (például a pisztácia kínaiul „boldog mag"). Ebben az esetben arra voltak kíváncsiak, mennyire fordítanak szó szerint az általában három hónapja az Egyesült Államokban élő kínai diákok. Természetesen ebben az esetben is sokkal több volt a szó szerinti fordítás, amikor kínai környezetben mutatták nekik ezeket a tárgyakat, ételeket, növényeket.

A szakemberek ezt a jelenséget „keretváltásnak" nevezik, melynek lényege, hogy az angolt második nyelvként tanuló / használó (ebben az esetben) kínaiak önkéntelenül is kínaiul kezdenek gondolkodni, amikor Kínához kapcsolódó képet látnak. Magyarán: a Balatonról vagy az Országházról önkéntelenül is magyarul gondolkodunk, és ez lerontja az idegen nyelvi kommunikációnk szintjét is, lassabban beszélünk és a mondatstruktúránk is inkább a magyar rendszert követi, mint az idegen nyelvét.

A nyelvi környezet persze mindig is erősen hatott az új nyelv elsajátítására, gondoljunk csak azokra a migráns közösségekre, ahol a bevándorlók első generációja meg sem tanulta a befogadó ország nyelvét, hiszen saját közösségében élt.

Kicsiben ez zajlik le most is, amikor külföldre költözve a modern technikát használva állandó napi kapcsolatban maradunk telefonon vagy videón az otthon maradottakkal. Természetesen ez a legalapvetőbb, érthető emberi szükséglet, de jó, ha tudjuk, hogy ezzel a saját beilleszkedésünket és az idegen nyelv elsajátítását nehezítjük meg.

Nektek milyen tapasztalatotok van?

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: kísérlet beilleszkedés Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr545376580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spangola 2013.06.25. 23:32:17

@Jess G:

Kispolgári, proli dolog kézzel mosni? Vigyázz, most egy fél ország hördült fel, főleg a szegényebb országrészekben.

Kényesebb fehérneműket, harisnyákat nagyon sokan mosnak a mai napig kézzel, pont erről beszélgettünk minap a munkatársnőmmel.

Nincs ebben semmi lealacsonyító.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.25. 23:32:42

@Barátusz: nekem főleg azért is tűnik fel, mert én aztán nem vagyok ilyen hú, de pedáns, mint ahogy spangola mondja. mégis koszosnak láttam, a tesóm barátnője meg iszonyat trehány, pdig messze vagyok a házitündérségtől.

spangola 2013.06.25. 23:33:50

@Igényes: Mármint köszöNJük???

BTBTBT 2013.06.25. 23:35:23

@A Tyne folyó déli partja:
Miért más adjon rá magyarázatot? Ha te nem tudsz magadnak, akkor nincs szükséged rá, és kész, nem?
Felnőtt, önálló nőnek tűnsz a kommentjeid alapján. Gateshead-ből, vagy honnan. Nem vagyok arrafelé ismerős. :)

Nekem a nem tiszta/trehány/koszos nőkről mindig az jut eszembe, hogy ha a közvetlen környezetük, ahol élnek, olyan rendetlen, akkor milyen lehet a személyes higiéniájuk?
Persze csak elméletben érdekelt a dolog. Sosem vágytam megtudni, hogy ilyen hozzáállással milyen állapotok utalkodhatnak altesti tájékon. :)

spangola 2013.06.25. 23:35:46

@Barátusz:

Igazad van, a fürdőszoba mindent elárul. Mindent.
Láttam én már WC felé és mellé közvetlenül felfúrt törölközőtartót, és törölközők is lógtak rajta. Meglepő, de több helyen is tapasztaltam.

Mrs. Clayton 2013.06.25. 23:36:00

@spangola: ugye nem gondolod, h Mo-n a nagy többség gazdag polgári miliőben él és ilyen értéket képvisel, itt most nem a fideszes hülyeségre gondolok, v a fukszos kigyúrt mercisekre
nem azt mondom h lealacsonyító de nem is egy lélekemelő dolog, nem kreatív, legjobban talán a felesleges, időrabló szó jellemzi, nekem személy szt undi is

spangola 2013.06.25. 23:36:58

@Barátusz:

Mit nem értesz a humoros résszel kapcsolatban?

A Tyne folyó déli partja 2013.06.25. 23:37:00

@charlieharper: ebből egyelőre csak az első opció lenne most.
na de. saját lakásom (jó, hitel) van, évek óta dolgozom a munkahelyen. ha kilép az EUból, fogják magukat, és kitoloncolnak, mert nem vagyok brit? kirúgnak, és elveszik a lakást? nem hiszem, szóval ettől se nagyon félek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.06.25. 23:37:12

@A Tyne folyó déli partja: azert jo, mert onnantol odatartozol
de ha ezt neme rted, akkor mindent megmagyaraz, miert nem akarsz brit lenni
ez ilyen egyszeru
itt is van aki 25 eve zoldkartyas, nem akar hazamenni de nem foglalkozik vele
van aki meg igen
pl en
Te meg nem
semmi gond ezzel
es haggyad mar ezt az utlevelet:)
nem az utlevelert lesz valaki pl amerikai, gondolom brit sem
magyar utlevel jo mindenhova

Mrs. Clayton 2013.06.25. 23:39:03

@spangola: mondjak vmit, amíg a férjem képviselő volt, el kellett menni hivatalból a körzetben ide-oda, hát a szegényeknél undibb ember kevés van, sajnos, a belem kifordult, amellett h sajnáltam is őket

spangola 2013.06.25. 23:41:02

@A Tyne folyó déli partja:

Te figyelj már egy picit ide!

Te most azt gondolod, hogy aki nem trehány, és esetleg tisztán tartja a lakást és a párját,
az hétvégén nem jár sehová, nincs hobbija, nincsenek barátai, és egész szabadidejében csak takarítgat?

Most is takarítok, míg gépelek?
Arról hallottál már, hogy ha valaki gyakran végez egy tevékenységet, azt rövidebb idő alatt végzi el ugyanazon a színvonalon, mint aki ritkán végzi ugyanazt a tevékenységet?

Tudod, gyakorlat teszi a mestert.

Ne tegyél már úgy, mintha én nem tudnám élvezni az életet, és egyik nőtársam sem, akinek nincs bejárónője, és maga takarít.

És akkor mit szólnak azok a nők, akiknek gyereke van, esetleg több is, és háromszor annyi időt töltenek házimunkával, mint én?
Azoknak most szar az élete?

Jól leegyszerűsíted az életed, sarkítasz nem kicsit, hány éves vagy? 18 vagy 20?

A Tyne folyó déli partja 2013.06.25. 23:43:45

@Barátusz: nem is azért, mert nem tudom eldönteni, hanem mert érdekelt, hogy mik lehetnek az indokok. hátha valamelyik meggyőző. de egyik se passzol, szóval továbbra se leszek brit állampolgár.
igen,Gateshead.

mondjuk, szerinte annyira nincs összefüggés a személyes higiéniával, mert attól még, hogy nem mosogat el, meg széthányja a cuccait, még zuhanyozhat naponta, meg mosakodhat rendesen. csak ne magyarázza nekem az iszonyat trehány ember, akinek a lakásban szerteszórva vannak a cuccai, hogy ő milyen tisztaságmániás. a kupi alatt van tisztaság?

spangola 2013.06.25. 23:46:34

@Jess G:

Neked időrabló. Nekem nincs pénzem bejárónőre, így magam takarítok, mint ahogy sokan mások itt Magyarországon.

A környezetünket tisztán kellene tartanunk, ha van pénzed tedd bejárónővel, nekem édes mindegy, ha utálod a házimunkát, tedd.

De az a nő, aki koszos lakásban él, koszosak a ruhái, nem fürdik naponta minimum egyszer, koszosan tartja a férjét, az trehány.

BTBTBT 2013.06.25. 23:46:43

@A Tyne folyó déli partja:
Ha Anglia esetleg kilép az EU-ból, akkor a lakásodat ugyan nem veszik el, de munkát nem fognak adni. Akkor meg aztán vagy más jövedelemforrás után kell nézned (a lottó ötös megnyerése is tervbe vehető), vagy szépen el kell adnod a kérót, és az EU-ba/-Mo-ra költöznöd.

Hagyma is jól mondta: azért legyen állampolgárság, mert oda tartozol, ott akarsz élni/letelepedni.

@Jess G:
A férjed Mo.-on volt képviselő, vagy Angliában? Ha az előbbi, akkor hogy kerülsz a nagy szigetre?

@spangola:
"Humoros"-t írtam, nem humorost.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.25. 23:49:25

@spangola: azért, ha nagytakarítás van minden héten, ne mondd nekem, hogy megvan 20 perc alatt. ágyneműcsere, ablakmosás, minden? kétlem. jóval idősebb vagyok mint húsz.
s olvasd el fentebb. a mi családunkban bizony ez volt, mi nem mentünk sehova, nem jöttek hozzánk, max. rokonok, de azok is ritkán, nem volt semmi kirándulás, hobbi, semmi az égvilágon. a hétvége a mi családunkban arról szólt,hogy házi, és kerti munka. minden más henyélésnek volt tekintve.

BTBTBT 2013.06.25. 23:49:38

@A Tyne folyó déli partja:
Hogy is van ez? Valaki nagyon ügyel a személyes tisztaságára, de maga körül nem tart rendet? Ez nem eléggé hihető. Még ha a kivétel erősíti is a szabályt.

spangola 2013.06.25. 23:50:58

@Jess G:

"mondjak vmit, amíg a férjem képviselő volt, el kellett menni hivatalból a körzetben ide-oda,

hát a szegényeknél undibb ember kevés van,

sajnos, a belem kifordult, amellett h sajnáltam is őket "

Te figyelj már! Te nem vagy normális!
Azt hittem normális nő vagy, ráadásul talán jogász is, ugye?
És a szegényeket leUNDIZod?
Undi????

1. Nem vagy tinédzser, hogy az undi szó jól álljon neked.
2. Én is szegény vagyok, de hidd el, nem vagyok sem undi, sem undorító, és lehet, hogy a te beled kifordulna tőlem, ahogy írod, de a képviselő férjedé biztos nem.

BTBTBT 2013.06.25. 23:51:35

@charlieharper:
Miért jó Izraelbe magyar útlevéllel menni?

spangola 2013.06.25. 23:52:17

@Barátusz: Most már én nem tudlak követni.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.25. 23:53:13

@Barátusz: nem baj, szívesen hazamennék, úgyhogy ha kilépnek, és el kell adnom a lakást, benne vagyok. addigra már szaporodni fog a tőkém belőle.

meg több pénz is összegyűlik. úgyhogy jöhet.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.25. 23:54:18

@Barátusz: hát azért, ha zuhanyzik, meg mosakszik rendesen, azért az nem olyan nagyon odafigyelés, nem? attól még lehet, hogy otthagyja a mosogatnivalót napokig.

spangola 2013.06.25. 23:55:24

@A Tyne folyó déli partja:
Ablakmosás nincs hetente, amúgy kb. fél óra lenne, mert kis lakásban élünk, szegények vagyunk. Két ablak van. Azért nem mosom, mert forgalmas utcán élünk, és ahogy lemosom, kb. 3 nap múlva szó szerint fekete a műanyag kerete.

Függönymosás így szintén nincs. Hétvégén kb. 2 óra hossza alatt kitakarítok. Ez egy kicsi lakásra vonatkozik.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.25. 23:56:27

@Barátusz: de egyébként, a "munkát nem fognak adni" -hoz.
de most van munkám. ha még ott leszek,mikor Anglia kilép: akkor elküldenek? s milyen jogcímen? új törvények is kellenek, gondolom, ilyen helyzetekre?

BTBTBT 2013.06.25. 23:57:08

@Jess G:
Ja, hogy te Mo.-on élsz?
A szegényekkel kapcsolatos általánosításod finoman szólva sem helytálló.
Autóval mentél a közértbe vagy gyalog?
Ki undorítóbb a szegényeknél? Komolyan érdekel. Meg az is, hogy a pökhendiségre gyúrtál, vagy az gyárilag van meg?

Igényes 2013.06.25. 23:59:06

@spangola: Köszönj neki nyugodtan, ha akarsz. Úgyis megyen elfele.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.26. 00:00:32

@spangola: hát egy normál nálam is kb. annyi, nekem is kicsi a lakás. de ez az én szótáramban ez nem számít nagytakarításnak, abban lenne függönymosás, meg ablakmosás, meg ritkábban tologatott bútorok elhúzogatása. letörölgetek mindenhol, a mosható részeket lemosom, konyha, fürdő, porszívózok, felmosok.

BTBTBT 2013.06.26. 00:00:46

@A Tyne folyó déli partja:
Te, aki itt linkelgetted be az EF-okat, igazán tudhatnád azt is, hogy az angliai jelentkezési lapokon mindenhol ott van az az ominózus kitétel, legtöbbször a legelején arról, hogy "Are you eligible to work in the UK?" És ezt egy útlevéllel/személyivel bizonyítani kell.
Hát így tehetnek ki az állásából mindenkit, ha az ország kilép az EU-ból. Amire sokáig úgysem kerül sor, mert a politika az időhúzás és tökölés területe.

Igényes 2013.06.26. 00:01:17

@spangola: "Te most azt gondolod, hogy aki nem trehány, és esetleg tisztán tartja a lakást és a párját, "

Te figyelj már, amivel te párzol, annak hány lába van? :) Csak mert gyanús, hogy nem tudja magát tisztán tartani...

A Tyne folyó déli partja 2013.06.26. 00:03:12

@Barátusz: ok, de ha már benne vagyok a munkahelyen? akkor hoznak egy határozatot, s hirtelen nem leszek jogosult? s akkor felmondanak, mert most mmár nem vagyok eligible? eléggé valószínűtlennek hangzik.

spangola 2013.06.26. 00:05:14

@A Tyne folyó déli partja:
Nálam mindaz amit leírtál a heti nagytakarítás, a negyedéves meg ugyanaz, mint a heti, ablakmosással.
A bútorainkat úgy választjuk direkt, hogy lábakon álljanak, ami alá be tudok nyúlni felmosáskor. Kivéve az ágy és a mosógép, amit negyedévente el kell húzni. A hűtő is lábakon álló szekrényben van, így az alá is beférek. Szekrények portalanítása is hetente megvan.

BTBTBT 2013.06.26. 00:06:06

@A Tyne folyó déli partja:
Miért hangzana annak? Ha nincsenek az Eu-ban, és te - vagy én, vagy a harmadik - sem vagy angol állampolgár, és a megváltoztatott törvényeik - tehát nem határozataik - szerint EU-snak nem, csak angol állampolgárnak adnak munkát, akkor annyi.
Te - én, a harmadik - megy, és nem lesz mi ellen fellebbezni, mert egy ország munkajogi törvénye változik meg. Akkor még az EU-bíróságokhoz sem lehet rohanni, mert Angliára nem fog kiterjedni a hatáskörük.

spangola 2013.06.26. 00:06:36

@Igényes:

Te kis igényes, természetesen a ruháira gondoltam. Amúgy nem szoktam párzani, azt hogy kell?

spangola 2013.06.26. 00:08:55

@spangola:
Na, éjfél van, megyek mosni, takarítani, vasalni és mit is? Ja, "párzani".
De azért még le is tusolok lefekvés előtt.

Igényes 2013.06.26. 00:10:15

@Jess G: Én eddig azt hittem, hogy te férfi vagy. :D

@Barátusz: Sok szempontból igaza van, bár kérdés, ki mit nevez szegénynek, meg abból is van sokféle. De sokan büdösek, nem tudják megtanulni, hogy nejlonnal nyúljanak a péksüteményhez, ne a mocskos kezükkel, ha leesik, visszateszik a többi közé, beleesznek dolgokba (cigányok esetén ha a biztonságiőr végignézi, akkor sem szól rá, de a te táskádat megnézi kifelé menet), meg ilyenek tömegével.

Igényes 2013.06.26. 00:11:06

@spangola: Az attól függ, melyik oldalán szeretnél állni. :)

Igényes 2013.06.26. 00:18:06

Valaki írjon, vagy bevadulok, és a Torrentéből fogok idézgetni. :D

Amarante 2013.06.26. 00:33:46

@Barátusz: Udito kivetelt fognak kepezni a vallalkozok :)De amugy ez varhato,amit mondtal,eloszelet mar erezhetjuk is itt-ott...

HaHáromLábonGyábokorsz 2013.06.26. 00:41:22

@33621: mar sokan lehurrogtak erte, ezert nem szoktam hiresztelni. :) de neked titokban elmondom, hogy Dublinorszagban elek.

okosallah 2013.06.26. 00:47:19

@M. Péter: E
Ez egy csavaros kérdés.
Amit tudok, mert itt van előttem az USÁ-ban minden nap:
Akik itt születtek ázsiaiak azoknak nincs akcentusuk, tehát nem velük született a későbbi probléma.
A tudomány szerint az ember hangképző szervei kb. 12-éves (+-) korig formálódik utána már általában véglegesen kialakul.
A pubertáskori hangváltozás a határ.
Tehát a gyerekek akcentus nélkül tudnak megtanulni egy nyelven de fenőttként már maradhat akcentus.
Kivétel a spéci nyelv zsenik - pld kémek stb.

A német Zöld párti elnök Philip Rössler vietnámi aki Német o. ban nőtt fel. Neki nincs akcentusa. Őt összehasonlítani egy vietnamival aki felnőttként tanult németül az téves dolog.

Én szerintem tehát a kérdés a témában az, hogy hány éves korban kezdtek a kisérleti alanyok idegen nyelven tanulni.
Az életkor döntő és annak kihagyása a kisérletből helytelen v. hamis eredményre vezet.

PannonBoy 2013.06.26. 02:30:18

Nos, a TV-zéshez: Szerintem aki külföldön is a magyar valóságshow-kat nézi, az igencsak nem odavaló. Persze, aki ugyanezt Mo-n teszi, arról is megvan a véleményem. Interneten azért néha érdemes ránézni a hírekre, mivel sosem lehet tudni, milyen újdonságot találnak ki "derék" politikusaink az emberek életének megnehezítésére.

Nyelvvizsga: A magyar nyelvvizsgarendszerekben szerzett papírok - kuka. Csak a nemzetközi vizsgák számítanak.

Állampolgársági feltétetek: Nehogymá' csak B1 kelljen. Szigorítsuk C1-re! Ez az, még, még, még!

Anglia kilépése az EU-ból: Ez az ami sosem fog megtörténni, mivel az UK döntő szerepet játszik az EU gazdaságában, így nélküle nem is lenne értelme. Az meg milyen lenne, hogy a nem is európai Törökország tag lenne, az UK meg nem... Vagy az egész borul vagy minden marad a régiben.

2013.06.26. 03:45:09

Látom ma a házimunka volt a téma. :)

Büszkén mondhatom hogy már majd három évtizede nem vasaltam semmit.... A száritógép bizony jó dolog és a Perma Press-en gyürődés nélkül jön ki minden, a pamut holmit beleértve. De az a trükkje hogy nem szabad otthagyni miután leállt a gép. Rögtön ki kell szedni és vállfára tenni, vagy összehajtogatni.

Valóban sok áramot fogyaszt a száritó, csakúgy mint a mosogatógép, de Kanadában nem olyan drága az áram úgyhogy ez nem szempont. Pl. nálunk a fütés is árammal megy.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.06.26. 04:06:10

@hagyma: A szabvány belmagasság 8' azaz 96" azaz 243.84 cm.
A leggyakoribb gipszkarton magassága ennyi.

Vannak 9'-es gipszkarton lapok is nagyobb belmagassághoz, de az már ritka.

A 96 hüvelykből is lecsípnek néha.

mzgldr 2013.06.26. 04:12:46

Egy olyan negyvenes nőnek, aki az "undi" szót használja, semmilyen jogalapja nincs arra, hogy bármitől is kiforduljon a bele. A nap legparasztabb hozzászólása díj ma @Jess G: -nek jár! Gratulálok!

mzgldr 2013.06.26. 04:17:37

@A Tyne folyó déli partja: én is ismerek ilyen golyósokat. Náluk a kertes házban kimenni az udvarra csak így lehet. Benti papuccsal elmenni a bejárati ajtóig. Ott felvenni a papucsot, amivel a terasz aljáig lehet lehet elmenni, és ott szabad felvenni a kerti papucsot, amivel lehet az udvaron sétálni. Azt hittem, hogy kiugrik a szemem, amikor megláttam ezt a koreográfiát, de sajnos az anyuka már-már a mentális betegség határán van.

mzgldr 2013.06.26. 04:22:13

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: egy urban legend szerint Nelson Mandelát a nagyon PC-nek igyekvő (nemzetiséget nem írok, csak annyi utalást teszek, hogy olyan országban lakik, ahol van szárítógép) riporternő mint Dél-Afrika első afro-amerikai elnökét konferálta fel. :D

Igényes 2013.06.26. 05:22:41

Lefordítaná nekem valaki egzakt british englishre a következőt (valahogy úgy kellene, hogy a jelentésárnyalatot is visszaadja);
"A kurva anyádat baszták is volna inkább seggbe amikor téged csinált, de ha már nem, akkor miért üvöltesz úgy hajnali háromkor, mint a fába szorult féreg?"

Köszönöm!

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.26. 07:57:27

@Jess G: nem nagyon vagy képben szerintem a mai családi viszonyokkal. az szerintem is igaz, hogy nagyrészüknek előbb van lapostévéje, mint mosogatógépe.
de azt állítani, hogy civilizálatlanságból nincs nekik mosogatógépük meg szárítógépük. na az kiveri nálam a biztosítékot.
a 20ezres használtat meg vedd meg te....
esetleg nézd meg za expressz.hu-n, milyenek vannak 20-ért....

DieNanny CH 2013.06.26. 08:30:22

@spangola:

OFF

Szia! De régen "láttalak"! Hol jártál?

DieNanny CH 2013.06.26. 08:35:50

@bobsys:

1,25 a mosás? Nem semmi! Nekem mázli, hogy ingyen van. Vagyis benne van a bérleti díjban. Mondjuk a "Családomnál" kártyás, ott 80 Rappent húz le egy mosáshoz. (Kb 200 Ft)

DieNanny CH 2013.06.26. 08:41:49

@nyuszigonosz:

Svédül hasonlóan hangzik, mint Babette tegnapi kommentjei...

mirx 2013.06.26. 08:54:53

@bpetya75:

"mNem szoktam nyelvtannáciskodni, de nálad látom értelmét.

Ugyanaz, ugyanez, ugyanitt, ugyanakkor, ésatöbbi. Egybe írandó ;-) "

Kedves bpetya! Egybeírunk és különírunk. Nem "egybe írás" és "külön írás".
:-)

DieNanny CH 2013.06.26. 08:55:24

@Barátusz:
"úgy tűnik, hogy egy kislányt könnyebb kivakarni a pelenkás szarból, mint egy fiút."

Jelentem, tévedsz! A kislánynál több a nyílás és redő, míg a fiúknál csak egy nyílás lényeges, kivakarás szempontjából.
Saját tapasztalat!

BTBTBT 2013.06.26. 09:25:27

@DieNanny:
Bár más biztosan gyakorlottabb nálam, de én is csak saját tapasztalatról beszéltem. Számomra az bonyolultabb, amikor egy kissrác a pöcse végéig szaros.

BTBTBT 2013.06.26. 09:27:25

@Amarante:
Annyira azért nem kell tartani eget rengető változásoktól, hiszen idén még a sokak által hiányolt EU-referendum sem került bele a királynő beszédébe. Az pedig eléggé irányadó.

Ráadásul ott egy másik lehetőség, amit nem taglaltunk Tyne-nal: mindenki gyorsan leperkálja majd az 1000 fontot, amit addigra majd biztosan fölemelnek 1500-ra is, és az EU-s népek szépen megszerzik az angol állampolgárságot. :)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.26. 09:27:45

@spangola: Es mit szoljanak azok a ferfiak, akik maguk takaritanak??!!

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.26. 09:31:27

@Barátusz: Ezt azert teszik ra, mert itt gyakoribb a kulfoldi munkavallalo, mint mondjuk Magyarorszagon. Es honnan tudna mindenki ott orszagnev alapjan, hogy ki jogosult ott dolgozni es ki nem. Itt a munkahelyemen is kerdeztek, hogy kell-e vizum nekem.

BTBTBT 2013.06.26. 09:34:04

@Igényes:
Káromkodás szempontjából az angol nem annyira cizellált nyelv, mint a magyar vagy az olasz. Elég csak annyit kiordítani, hogy "fuck off, mothafucka". És ha visszaszólnak, akkor nyomatékosíts egy "fuck you"-val. :)
Vagy szerezz be füldugót.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.06.26. 09:36:27

@Jess G: de gondolom, akkor a kabad koze se nyulsz kezzel, mert gusztustalan lesz a kezed... (nok...)

BTBTBT 2013.06.26. 09:40:39

@Mr. Long:
Nem feltétlenül csak azért teszik rá, hanem példaul mert sokan jogosulatlanul/vízum nélkül akarnak jelentkezni állásokra, és így is igyekeznek valamiféle módon kiszűrni.

spangola 2013.06.26. 10:20:01

@Mr. Long:

Ja, vannak agglegények is, akik maguk takarítanak, és van, aki jobban kitakarít, mint egy nő.

Egy a lényeg, ma megtudtuk, hogy az, hogy én kézzel mosom a nejlon harisnyáimat (ha gépbe tenném felszaladna a szál), az UNDI.

És egyébként is a bejárónő a menő.

spangola 2013.06.26. 10:23:42

@DieNanny:

Szia!

Mostanában nem értem rá olvasni a blogot, nemhogy hozzászólni.

Dolgoztam, és bár meglepő, de a heti rendszeres takarítás ellenére is élveztem az életem, és a munkám.

Valahogy nem haltam bele, és én valahogy olyan elfuserált, degenerált nő vagyok, hogy tiszta lakásban érzem magam jól.

Amúgy én is pelenkáztam gyereket, a kistestvérem és köztem nagy a korkülönbség, ő lány, fiút nem pelenkáztam. Akkor még nem volt eldobható pelenka, mosni kellett.

Remélem jól vagy.

Mrs. Clayton 2013.06.26. 11:10:29

@Babette_: én nem állítottam h akinek nincs az civilizálatlan, én azt mondtam, h sokan azért nem értik, h én/mi miért vagyunk annyira oda egy szárítógéptől, mosogatógéptől, automata váltós autótól, mert még nem tapasztalták meg h milyen jó is az, ezért azt gondolják, h én csak urizálok, pedig nem
én az enyémet ami akkor volt kb 7 éves 20e ft-ért adtam el, anyám meg annyiért vett egyet igaz az se nem volt beépíthető, meg csak a keskeny verzió, de azóta is használja és jó, szóval biztosan lehet kapni/venni ennyiért jót, de egy asztali is max 60e sztem újonnan, nekem az első pl olyan volt
@Mr. Long: az ki? de nem hinném :-)

Mrs. Clayton 2013.06.26. 11:15:52

@spangola: az a helyzet, h ebből látszik, h te még nem láttál szegényt, én meg igen, voltam bent a lakásukban, nem egyben, sokban, sajnos elkeserítő amit láttam, és ez még 10-15 éve volt, pedig akkor még nem is volt ekkora a szegények aránya a társadalomban
tökéletesen látszott, h a napi létért folytatott küzdelem, abszolút megakadályozta őket abban, h a környezetükre, magukra akármennyit is adjanak
akkor értettem meg, h hiába egy szappan 100 ft, előbb fog enni, mint fürdeni, v takarítani v felmosni a padlót
szóval amíg neked van pénzed porszívózni, meg mosóport venni, kvára nem vagy szegény, főleg akkor nem, ha 2 naponta órákat járatod a mosógépet

Amarante 2013.06.26. 11:25:42

@Barátusz:

Igen ez igy van:)De okos ember azert a fuvallatokra is figyel:):)
Egy szuk evunk van meg aztan perkalok barmennyit,csak kapjam meg!!!!!

Amarante 2013.06.26. 11:27:53

@Jess G:

Nem tudom milyen szegenyeknel jartal,de fingod nincs semmirol:):)En eltem koztuk,eltem melyszegenysegben,mikor napi felkilo kenyer jutott 4-nek es heti 1-2 doboz legocskabb,legolcsobb margarin,de sosem voltunk budosek meg koszosak!!!!

Mrs. Clayton 2013.06.26. 11:42:47

@Amarante: akkor még mindig nem voltatok ahhoz eléggé szegények, h elérjetek a minden m1 szintjére, én ezt láttam, amikor a segélycsomagokat vittük ki

Mrs. Clayton 2013.06.26. 11:51:16

@Babette_: én 2010-ben adtam el a házamat, és akkor adtam el a 7 éves mosogatógépemet is, ha nagyon szeretnéd sztem 20-25-ért szerzek neked egy mosogatógépet, pult alá építőset, olyat ami működik is

Ugyandehogy (törölt) 2013.06.26. 11:53:15

@Jess G: ha ott tartunk a konyhaépítésben, szólok.

Mrs. Clayton 2013.06.26. 11:54:13

@Babette_: sőt nem is, mert 2011 februárban volt, bocs

Amarante 2013.06.26. 11:57:20

@Jess G: Valtozatlanul nem tudod mit beszelsz!:)Hozzam nem hoztak segelycsomagot soha,de volt akihez igen.volt ot 5-6 gyerek,a szulok alkeszok stb.azert budos,koszos mert igenytelen,segelyen tengodo valaki es nem azert,mert szegeny!!!!

Mrs. Clayton 2013.06.26. 12:01:45

@Amarante: én nem mondtam, h minden mély szegénységben élő egyforma, de az vitathatatlan, h arányában többen nem "engedhetik" meg maguknak a személyi és környezeti higiéniát
és sajnos, ha minden nap azért fogsz küzdeni h 30000 ft-ból 3 hogyan éljetek meg, akkor majd te is be fogod látni, h bizony a kosz, igénytelenség fel fogja ütni a kecódban a fejét, mert addigra lesznek sokkal nagyobb gondjaid is, mint az, h koszos a padló, egyébként nem alkoholistáknál jártam, hanem kva szegény embereknél

Amarante 2013.06.26. 12:05:56

@Jess G: Akkor legyen neked igazad:):)

Igényes 2013.06.26. 14:02:59

@Barátusz: Szegény csóró britek, hát ezeknek még szókincsük sincs? ;D
Kösz szépen! (úgyis kíváncsi voltam, ki válaszol) :)

BTBTBT 2013.06.26. 14:09:49

@Amarante:
Ha nem vagyok vindisgrec, meselnel ezekrol a fuvallatokrol?

@Igényes:
Ezek leginkabb csak a "fuck"-kal es annak varialasaval tudnak karomkodni. :)

Igényes 2013.06.26. 14:11:52

@Jess G: Itt nagyon meg kell ám gondolni, mikor mit mondasz, bármikor kitörhetnek akárkiből a sérelmei. De nyugi, ők ugyanúgy utálják azokat akikre gondoltál, mint mi. Csak egyrészt felvállalni érzik cikinek, másrészt tudják, hogy közelebb vannak hozzájuk a kelleténél. Amit nem tudnak, hogy pontosan ez a hozzáállás a garancia rá, hogy ez csak fokozódni fog.

A magyarok nem túl jók realitásérzékből.

Igényes 2013.06.26. 14:12:55

@Barátusz: Borzalom. Asszem idegen nyelvterületen le fogok szokni a csúnya beszédről akkor is, ha indokolt. :(

bpetya75 2013.06.26. 17:38:28

@mirx:

Kösz! Akkor ennyit a náciskodásomról :-D

A Tyne folyó déli partja 2013.06.26. 19:23:41

@Barátusz: na, ha odajutunk, akkor majd elgondolkodom rajta. azaz, megfontolom a dolgokat. amúgy is szívesen hazamennék - a gond csak az, hogy most már olyan szinten vagyok, hogy akkor meg az itten dolgok hiányoznának - de ha tényleg kilépnek, majd megfontolom, hogy megéri-e britnek lennem. meglátnám, kapok-e végkielégítést, mennyi tőkém van a lakásból, s akkor döntök.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.26. 19:30:38

@PannonBoy: szerintem se fog megtörténni. úgyhogy továbbra se leszek állampolgár.@cougarcat: mondjuk, a zoknivasalásnak nem is látom az értelmét. egyrészt nem látja senki, másrészt az kisimul a lábadon, minek ránctalanítani?

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2013.06.26. 19:37:28

Érdekes kutatás, bár 42 ember eredményeit még nem lehet szélesebb körre is kivetíteni. Lehet, hogy egyeseknek bizonyos körülmények között nehezebb más nyelvre váltani, de szerintem ez attól is függ, mennyire jól beszél valaki egy idegen nyelvet. Nekem pl. mindegy, hogy magyarul vagy angolul beszélek, pillanatok alatt gond nélkül átváltok a másikra, ha szükséges. Sőt, ha franciául kell beszélnem, az is könnyen megy, a magyarral párhuzamosan. Abban sem vagyok biztos, hogy feltétlenül "integrálódnom" kell, ha külföldre költözöm - egy bizonyos mértékig persze hogy szükséges, de attól még szükségét érzem annak, hogy magyar híreket is olvassak, magyar TV-csatornákat is nézhessek, magyarul beszélgessek a családommal & barátaimmal. Nincs ebben semmi különös, itthon is sok külföldi csatornát nézek, híreket pl. csak angolul vagy franciául. Egy költözés amúgy is eléggé megviseli az embert (legalábbis engem, van benne tapasztalatom), és a modern technika segítségével könnyebb elviselni a kedvenc helyektől, ismerősöktől való távollétet. Ha akkor is lett volna Skype meg Facebook, amikor elköltöztem a szülővárosomból, nem lett volna olyan nehéz, és talán nem telt volna hónapokba, amíg megszokom az új helyet. De, mint a legtöbb dolog, ez is mindenkinél más.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.26. 19:42:15

@mzgldr: ez nálunk is előfordul otthon, de nem vesszük ennyire komolyan. s ott terasz van, szóval anyukám kerti papucsa kint van a teraszon )onnan megy le a kertbe), de pl. mikor én otthon vagyok, én simán a benti papucsban megyek ki, lévén, hogy nekem nincs két külön, erre a célra rendszeresített. sőt, bevallom, hogy én még néha vissza is szoktam jönni a lakásba cipőstül, ha elfelejtettem valamit, és nem veszem le arra a fél percre. szörnyen igénytelen vagyok, tudom:P@Mr. Long: na, nekem is ez a nagyon nem szimpatikus ebben. hogy a nő gyakorlatilag házi rabszolga, arra van, hogy a férfit gondozza, megcsináljon mindent neki. mintha az egy magatehetetlen báb lenne. mi lesz, ha nem lesz ott a nő? nekem valahogy nem szimpatikusak az ilyen egyedek. mama szoknyája mellől feleség szoknyája, egyedül életképtelen. hát kösz, nem.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.26. 20:59:02

@Barátusz: egy traveller

metro.co.uk/2013/06/25/first-traveller-student-at-cambridge-university-to-graduate-with-a-first-3856436/

erre mondtam, hogy itt kicsit mást jelent a cigány. Magyarországon erre a csajra senki nem mondaná, hogy az.

Rebarbaraa 2013.06.26. 21:00:25

@Amarante: "Ellenben az iskolazatlan angol tud angolul beszelni,mig a legfelso szinten nyelvvizsgazott delokvens nem tud,hiaba a zsebeben a papir!!!"
Belefutottam egy erdekes dologba nemreg. Eleg jol beszeltem angolul mikor kikoltoztek UK-ba. Viszont az elo, valodi angol beszed teljesen mas mint amit otthon hablatyoltunk. Allandoan javitgattak a kollegaim, hogy ezt ne igy vagy ne ugy mondjam. Meg h egyszerusitsek, e beszeljek kormondatokban:) Egyik nap skypeon beszelgettem magyar ismerossel, O otthon en itt. Telo csorog, felveszem, par percig beszelgetek angolul, leteszem erre beszol az otthoni ismeros h hat bizony nagyon hibasan beszelek. Na mondom te aztan marhara tudod:) Eletedben ki nem tetted alabad otthonrol engem meg itt folyton kijavitgatnak az angol kollegak. Erre O: akkor azok hulyek, nem tudnak angolul.
Eletemben nem nevettem olya sokaig mint akkor. Meg hetekkel kesobb is ezen rohogtem. :D

BTBTBT 2013.06.26. 21:02:13

@A Tyne folyó déli partja:
Szőke cigány. Rumungló. Oláh cigány. Mi ezen az új? Ilyet otthon is látsz.
Szóval egy és ugyanaz a dolog.

M. Péter 2013.06.26. 22:32:25

@okosallah: Van valamilyen látható vagy mérhető különbség egy magyar és egy kínai hangképző szerve között 12 éves kor után?

okosallah 2013.06.26. 23:44:22

@M. Péter:
Erre csak egy antropológus tudna tudományos választ adni. A kérdés lényege az, hogy milyen genetikai és biológiai különbségek vannak egyes népek/népcsoportok/fajok között.
Nyilván vannak ilyenek mert ezek nagy része még laikus szemmel is láthatók mint a bőrszin, termet, testi felépítés stb.
Más jellemzők nem láthatók mint pld. bizonyos betegségekre való hajlamosság, szellemi képességek, nemi szervek mérete, nemi érettség kora, stb.

Ezek alapján feltételezhető, hogy létezik különbség az ázsiai és európai népek között ami a hangképzést illeti de hogy milyen mértékben arra csak az antropológus tud válaszolni.

A közvetett bizonyíték az, hogy az USA-ban a feketék angolsága teljesen más, azonnal felismerhető és van erre külön szó is, "ebonics".

Azonban, hogy ez fizikai dolog-e (hangképző szervek) vagy dialektus (tájszólás) kérdése azt nem tudom eldönteni.

mirx 2013.06.27. 00:25:56

@bpetya75: Egyszer én is beugattam még hamvas koromban (persze miért is ne a full céges group mailboxra) a szervizfőnöknek, hogy miért írja rövid i-vel, erre kiderült, hogy a szervizt rövid i-nek kell írni. Asszem ez volt a csúcs nálam helyesírás-beégés témájában.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.06.27. 00:28:14

@hagyma: harom lehet az embernek? Csak mert -mint irtam- Svedorszagrol mindig nem tettem le.

2013.06.27. 02:52:50

@A Tyne folyó déli partja: "mondjuk, a zoknivasalásnak nem is látom az értelmét. egyrészt nem látja senki, másrészt az kisimul a lábadon, minek ránctalanítani?"

Egyrészt, másrészt, ott, ahol egy egész társadalom nem vasal, minek erőlködni? :) Egyszerüen nem is lenne időm, erről van szó. Férjnek is segiteni kell, nincs mese.

Különben nem zavar az ha más nő nagyon házias, ha van rá ideje, hadd csinálja. Nem vagyunk egyformák.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.27. 23:10:11

@M. Péter: nem a hangképző szerve közt, hanem 9-12 éves korig tudod a nyelvet akcentus nélkül elsajátítani. a baba pl. amikor hangokat ad ki, az összes nyelv hangját kiadja, s aztán kiválogatja a saját anyanyelvének megfelelőket. nem írt hülyeséget, tényleg így van.

A Tyne folyó déli partja 2013.06.27. 23:11:41

@Barátusz: hát szerintem totál nincsenek cigányos vonásai. ennyi erővel akkor én is cigány vagyok, nekem még sötét hajam, meg bézs bőröm is van hozzá.

BTBTBT 2013.06.27. 23:18:23

@A Tyne folyó déli partja:
Oké, szerinted nem néz ki úgy. Elfogadom. Szerintem meg igen. És nem azért, mert előre elmondtad, hogy utazó. Ha lecserélnéd a haját barnára vagy feketére, jobban látszana.
De nézd meg az oláh cigányokat. Dettó.

Szivesen mondok véleményt rólad, ha küldesz magadról képet. :DDD

A Tyne folyó déli partja 2013.06.28. 19:02:14

Na, telefonról nincs reply gomb.szóval, nekem cigány, cigány, nem tudom mrgkülönböztetni, melyik oláh,melyik ergyéb.

Keress meg iwiwen, facebookon, ott van kép:p

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása