oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. május 15. 06:46,  Határátkelés az előítéletek ellen 368 komment

2013. május 15. 06:46 Határátkelő

Határátkelés az előítéletek ellen

Már elég régen fontolgatom, hogy érdekes lenne utánajárni, vajon mi motiválja azokat a külföldieket, akik határátkelésre adják a fejüket, miért indulnak el és mit várnak az új élettől – végül pedig érdekes, hogy az előzetes elképzeléseik beigazolódtak-e. Úgyhogy a mai egy különleges poszt, hiszen nem egy történetet olvashattok, hanem több rövidet egymás mellett – az már a kommenteken is múlik majd, találunk-e közös pontot bennük.

nő háttal elmegy.jpg

Kezdjük Európában, ahol a gazdasági válság több országban, régióban is új helyzetet teremtett. Ezek közül az egyik legfontosabb a kontinens déli része, elsősorban Görögország és Spanyolország.

Ami korábban nem volt jellemző, az mára olyannyira renddé vált, hogy már a BBC is foglalkozott vele az év elején: szakképzett spanyol munkavállalók (például nővérek) indulnak el Németországba munkát vállalni.

A riporter kérdésére, jelesül, hogy mi hajtotta őket Németországba, a megkérdezett öt ápolónővér azt felelte, hogy a munka, szeretnének elkezdeni végre dolgozni, új életet kezdeni. Akad köztük olyan, akinek minden hozzátartozója Spanyolországban maradt. Közös bennük, hogy egyiküknek sincs visszafelé szóló jegye.

A spanyolok kétharmada elindulna

Körülbelül egy évvel ezelőtt készült egy felmérés a spanyolok körében, melyben arról kérdezték őket, hajlandóak lennének-e másik országba költözni, ha ott állást (és biztos megélhetést) találnának.

Nos, a válaszadók 64 százaléka felelt igennel (érdekes módon csak 62 százalék felelte ugyanezt országon belüli költözésre). Az indokok között szerepel (a munkalehetőség mellett) az ország romló gazdasági helyzete, a jobb életszínvonal reménye, a szakmai tapasztalatszerzés és a nyelvtanulás.

Megkérdezték őket arról is, mennyi ideig lennének hajlandóak külföldön maradni. Közel felük (47 százalék) mondta azt, hogy legkevesebb 5 évig, másik 24 százalék pedig 3-5 évet vállalna, azaz a megkérdezettek bő többsége (még ha van is átfedés a két halmaz között) legalább középtávon gondolkodik a költözésen és nem alkalmi munkát keres.

A főbb célországok a már említett Németország, de Nagy-Britannia, Franciaország és az Egyesült Államok is előkelő helyen szerepel.

Németország, a népszerű célpont

Van persze ellenpélda is, egy amerikai házaspár például még 2003-ban eldöntötte, hogy nem bír tovább az Egyesült Államokban élni. Így aztán a házukon kívül mindenüket pénzzé tették, és bár retúrjegyet vásároltak (mert így olcsóbb volt) Spanyolországba, a retúrjegyet el is hajították. Egyáltalán nem akarnak visszatérni, csak esetleg családlátogatás céljából. Egy fordító irodát vezetnek, és a gazdasági válság ellenére kényelmesen és elégedetten élnek.

És ha már az előbb Németországról volt szó, egy ausztrál férfi tartja élete legjobb döntésének, hogy összepakolt és Európába költözött. Mint írja, inkább pincér Németországban, mint bármilyen szakmában dolgozó Ausztráliában.

Szereti az életstílust, az embereket, az illatokat, az ételeket, az sört, a fogpiszkálót, az órákat, a fagyit, a fákat, a borokat, a tisztítószereket, a kutyákat...mindent Németországban, inkább mint a kényelmet és biztonságot Ausztráliában. Mindent meg fog tenni, hogy ott is maradhasson.

Menekülés a stressz elől

A retúrjegy hiánya a jellemző a legtöbbekre, akik az Egyesült Államokban élve döntöttek úgy, hogy máshol kezdenek új életet, és csak odafelé szóló jegyet vettek.

Az egyik beszámoló azt írja, nem szerette a munkáját, mert úgy érezte nincs jövője, ugyanakkor tanult is mellette, ami komoly stresszt okozott. Így inkább minden holmiját raktárba pakolta, és elindult a világban, véletlenszerű állásokat vállalva utazgatott.

Ismeretségeket kötött, majd néhány év bolyongás után úgy döntött, hogy az egyik korábban megismert helyen telepszik le. A sors persze már csak olyan, hogy éppen ekkor kapott egy remek állásajánlatot. A tanulság (mármint amit ő levont saját magának) az az, hogy nem kell ragaszkodni egy olyan élethez, amiben valaki nem érzi jól magát, hanem lépni kell, ő legalább is boldog, hogy ezt megtette.

Megismerni az óhazát

Van, aki a kanadai Vancouverbe költözött 15 éve és ott alapított családot, most pedig azt tervezik, hogy családostul átkelnek az óceánon, hogy egy kicsit ott is éljenek, ahonnan az ősök érkeztek. Mint írja, az élet túl rövid ahhoz, hogy egy helyen éljük le.

Egy diák azt írja, hogy pár hét múlva Malawiba utazik, egy kis faluba. Mindenki azt hiszi, hogy csak néhány hétre megy, kutatni, de csak egy irányba vette a jegyet és nem kíván visszatérni.

Van, aki nem is hagyta el az Államokat, hiszen az önmagában is éppen elég nagy, így csak átutazott a másik végébe dél-keletről észak-nyugatra. Ezt a döntést 27 évesen hozta meg, mindenét eladta, mint írja voltak nagyon sötét és magányos időszakok, de életének eddigi legjobb dolgai is megtörténtek vele ez alatt az idő alatt.

Egy másik variáció, hogy valaki dolgozik egy ideig, akár két munkahelyen is, összespórol annyi pénzt, amennyit lehet, majd nagyjából ugyanannyi időt utazással tud tölteni, mint amennyit dolgozott. Ezt az illető háromszor csinálta meg életében, de hazatért időről-időre újra pénzt keresni. Viszont mint írja ez inkább a fiatalok „játéka" lehet.

Az egzotikusak

Végezetül két, megszokottnak igazán nem nevezhető történet. Az egyik főhőse egy ma már 59 éves férfi, aki 1992-ben döntött úgy, hogy otthagyja San Franciscót és Mexikóvárosba költözik.

„Három napon belül már angoltanárként dolgoztam. Több mint hat évig éltem Mexikóban és minden pillanatát imádtam. Aztán 2000-ben Brazíliába költöztem, ami szerelem volt az első látásra. Több mint tíz évig éltem ott, vettem egy kis házat és megnősültem. Most ismét San Franciscóban élek (Brazília nagyon olcsó volt és nagyon drága lett ezalatt a tíz év alatt a túlértékelt valuta miatt). Idén leszek 59 éves és mér készülök arra, hogy harmadszor is külföldre menjek és ott alapítsak új otthont magamnak" – írja.

Az utolsó történet Észak-Karolinában kezdődik, ahol egy egyetemistát győzött meg a tanára (aki tudta, hogy szeretne külföldön élni) arról, hogy menjen és próbálja ki magát.

„Én pedig mentem. Elutaztam Costa Ricába, ahol egy elég rosszul fizetett tanári állást szereztem, és végül képes voltam elfogadni, hogy meleg vagyok. Aztán a Békehadtesttel voltam Mikronéziában, aztán visszatértem Los Angelesbe, de a szívem Costa Ricán maradt. Végül visszaköltöztem és már hat éve itt élek" – szól a történet.

A magam részéről két tanulságot vonnék le (akár vitaindítóként is) a fenti történetekből: az egyik, hogy a határátkelés, az új élet keresése nem ördögtől való dolog, és aki annak akarja beállítani, az nem sokat ért a világból. A másik (amit valamelyik kommentelő is megjegyzett az egyik cikk alatt), hogy a határátkelés a legjobb orvosság az előítéletek ellen.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország Spanyolország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1005300899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

váj mí 2013.05.15. 17:53:41

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Igen, pont erre gondoltam, tapasztalatból :).
Az echte sváb barátommal cinizmus, szarkazmus, utalások szintjén rendszeresen félreértjük egymást. Van viszont egy lipcsei és egy zwickaui haverja, akik jó fejek, és akikkel félig angolul, félig németül kommunikálva nagyokat szoktunk röhögni. Ő szegény, meg nem érti ...

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.15. 17:58:08

@emiGrant: A klasszikus angol humorról neked a Micimackó ugrik be? Megkérdeznéd a férjedet a témáról? Szerintem ő tud jobbat mondani.

tableno 2013.05.15. 17:59:12

@Chang Yai: Jó, hát Ázsiában ez nem túl releváns, ott egyszerűen európainak számítasz. Nyugaton viszont sok kelet-európaiban van egyfajta görcs épp a teáltalad említett kulturális különbségek miatt, olyannyira, hogy akár le is tagadják, honnan jöttek, vagy legalábbis igyekeznek elhatárolódni a "bunkómagyaroktól". Na ez szerintem óriási hiba, és teljesen kontraproduktív.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.15. 18:00:57

@váj mí:

Korosztályok között is van ilyen.

Volt budapesti általános iskolám ma már hithű katolikus iskola. Elmentünk az iskola 130. évfordulójára mint öreg diákok. Az igazgató beszédet mond, majd azt mondja "most pedig felkérem Ferenc atyát, áldja meg ünnepségünket": Erre odaszólok a többieknek: "bezzeg a mi időnkben ilyenkor a munkásőr bácsi osztott áldást". A velem egykorúak majd aföldre estek a röhögéstől, a fiatalabak meg néztek hülyén mi ebben a vicc.

váj mí 2013.05.15. 18:03:02

@emiGrant: Nichts passiert ;).
HÁ-t bloggazdaként baszogatjuk, nem személyében. A posztolót meg személyében, ha megjelenik.
Különben téged, szerintem nem is baszogattunk. Kivéve azt a felhangot, hogy "pénz-nem-számít-mert-anélkül-is-fasza-Magyarország". De, gondolom, te ezzel számoltál, hacsak nem szakadtál el teljesen az otthoni rögvalótól.
Ha gondolod, linkelhetek be neked olyan posztot, amikor a posztoló szó szerint ízekre lett szedve. Mondjuk, házhoz is jött a lófaszért.

váj mí 2013.05.15. 18:16:13

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: :D
Ja, mint mikor én voltam pár éve az egykori általános sulimban, és megjegyeztem az udvaron, hogy valamikor itt állt a zászlórúd a pionírünnepségekhez. Hát, azt is csak az én korosztályom értette ...

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.15. 18:25:58

@váj mí: Akkor én nem vagyok a te korosztályod. Most mi van a zászlórúd helyén? És hol a zászló?

váj mí 2013.05.15. 18:30:42

@én már a fény gyermeke vagyok: Ha érted, mi az a pionír, akkor te ;).
Ja, kosárlabdapálya. De a zászlórúd cementköre azért látszik ;).

2013.05.15. 18:59:02

@TilosazA: Nem olvasok vissza, így ha már válaszoltak a kérdésedre, akkor az én válaszomat tekintsd tárgytalannak.

Egyszer pont a tévében volt szó róla, bizonyos családoknál elhelyeznek ilyen "mérőegységeket", amik segítségével készítik el a statisztikákat és mérik fel az igényt. Nos, mivel nincsen minden tévén ilyen készülék, ezért gondolhatod, hogy mennyire relevánsak a kapott adatok.

M. Péter 2013.05.15. 18:59:21

@mirx: Olvasd el még egyszer. Szerinted hányan tudják a Ma'am helyes kiejtését?

2013.05.15. 19:00:30

@montroyal: Röghöz kötött akkor lennél, ha maradtál volna ebben a posványban.

2013.05.15. 19:02:05

@rezsoatya: A pénzen kívül a magyar mentalitás itt hagyása számomra a legnagyobb motiváció.

mirx 2013.05.15. 19:03:53

@M. Péter: olvasd el még egyszer. nem a kiejtésről volt szó.

mirx 2013.05.15. 19:06:09

@mirx: Amúgy szerintem ezen a blogon meglepően sokan, bármennyire is akad egy-két kommentelő, aki szereti eljátszani, hogy nála van a bölcsek köve, például komplett könyveket linkelget a GPS-ről, de a saját szavaival nem tudja elmondani. Nem tudod, ki lehet az?

váj mí 2013.05.15. 19:16:09

@Chang Yai: Mna, mondjuk Latin-Amerika az a része a Földnek, ahol nem szeretnék élni.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.15. 19:24:21

@váj mí: Voltam pionír és láttam már zászlórudat is. Legutóbb 10 perce, a szomszéd most húzta le. Nem az a munkásőr típus, és tagadja hogy volt pionír. A papot meg a munkásőrt még értettem, ezt a zászlórudat nem.
És nem kötekedesből kérdeztem. Ha azt akarnám azt kérdezném: Miért jár minden egyetemet végzett kommentelő általános iskolai évfordulókra? Mert ott ismerik?

tableno 2013.05.15. 19:31:52

@váj mí: pedig nem rossz hely! :)

váj mí 2013.05.15. 19:33:26

@én már a fény gyermeke vagyok: Meginterjúvoltad? ;). Mármint a szomszédot....
A zászlórudat azért említettem, mert ez is ilyen tipikus ex-vasfüggöny mögötti, mármint Európának annak a felében, ahol én élek.
Amikor először volt a barátom Budapesten, megkérdezte, hogy azok a kettős vasdarabok a tömbházak és házak homlokzatán, minek vannak ott? Szóval, szerinted?
Különben zászlórudakat én errefelé tudod hol láttam? A közösségi kertekben. Fura, de így van. Német. dán, amerikai, szivárvány zászlókkal jellemzően.

váj mí 2013.05.15. 19:36:22

@tableno: Ahham, biztos, hiszen ott is élnek emberek. De szerintem vannak elegen nélkülem is ;).

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.15. 19:45:57

@váj mí: Pesten a kettős vasdarabba fekete zászlót is szoktak dugdosni, ha a házban valaki feldobja a talpát. Hülye vasfüggyönyös szokás, kultúrnép ilyet sose csinálna.
Mindjárt jön hagyma, és elmeséli náluk hány emberre jut egy zászlórúd.

váj mí 2013.05.15. 19:49:36

@Chang Yai: Ja, még azt akartam mondani, hogy azért az angol nyelvben is létezik magázódás. Csak ott a "you" gyakori használatával könnyebb átsiklani felette, mert elég a beszélgetés elején megemlíteni a magázódásra utaló formulákat. Míg ugye magyarul -többek között- állandóan képezni kell.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 19:53:59

@váj mí: "Mna, ebben egyetértek, a fanyar cinizmust, a finom utalásokat és a szarkazmust a kelet-európaiak (azon belül mindegy milyen nemzet) tudják nyomni a legjobban. És ebben benne vannak az egykori NDK polgárai is. A nyugatiak nem is értik. Tényleg nem."

Az is teljesen általános volt a keleti blokk-ban, hogy teljesitmény hiányában az sulykolták a népekbe, hogy mi jobbak, okosabbak, furfangosabbak vagyunk.
Marketinges módszerekkel kerestek valmi területet, ahol tényleg versenyképesek voltunk.
Ilyen volt a sport.
Aztán ügyesen minidg erre mutattak. Látjátok. ahol egyenlők a pályák és az esélyek ott mi vagyunk a jobbak.

Mellesleg, az oktatási rendszer tényleg nem volt rosszabb mint az európai, vagy amerikai.
Egy ukrán kollégám megjegyzése szerint, évek óta német cégnél dolgozva, nem kevés megal
ztatáson átesve.
MI (mármint kelet európaiak) MINDENKIVEL VERSENYKÉPESEK VAGYUNK.

Az önbizalom hiányával is egyet kell értsek.
Képtelenek vagyunk úgy állni a dolgokhoz, mint egy német vagy amerikai (gondolom angol is jöhetne példának)
"AZ ÉN GONDOLATOM A LEGJOBB A VILÁGON - ezzel mindenki egyet kell értsen"

váj mí 2013.05.15. 19:54:00

@én már a fény gyermeke vagyok: Ó, b+! Ha nem ez jutott eszembe a kommentem elküldése után, hogy ebbe tuti bele fogsz kötni, hogy nem csak a magyar "csillagos-sávos" meg a vörös lebegett, hanem néha a fekete is.
Hát így legyen ötösöm a lottón! De most komolyan ....

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 19:59:28

@váj mí: "még azt akartam mondani, hogy azért az angol nyelvben is létezik magázódás. "

Hogyan kell helyesen magázódni?

Azt hittem, a keresztnéven szólitás a tegezés megfelelője, mig a Mr., Mrs. "vagy ma'em, ugye" a magázódásé.

váj mí 2013.05.15. 20:07:03

@ctboy: Én most tanulom ezt a fajta önbizalmat. És mérhetetlen örömet okoz, amikor egy tapló anyanyelvű németet el tudok küldeni németül a kurva édesanyjába. Persze, rendkívül udvariasan és cizelláltan.

Ja, és persze, én is arra gondoltam, hogy már a beszélgetés elején jelzed, hogy te most magázol. Pontosan a Mr., Mrs. Ms -el. Aztán, ha nem két mondatot váltasz az illetővel, akkor egyszerűen "you" a továbbiakban, már nem pakolod elé a Mr., Mrs., Ms, cuccokat. Hacsak nem szólítod valamilyen oknál fogva a nevén. De ez világos és egyértelmű, oder?

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.15. 20:09:16

@váj mí: Miért, mit írtam volna? Idehozod az ismerősödet és a zászlórudakat nézegetitek. Én azt se tudom vannak-e még a házakon, pedig itt élek. Nézegesse azt a szergej bubka!

33621 2013.05.15. 20:12:29

@emiGrant:
Akkor te se mai csirke vagy, ahogyan én sem fiatal kakas! :-)
Ugyan abban az időben hogyan lett angol férjed?
Egy régi határátkelős posztot megérdemelne!

váj mí 2013.05.15. 20:13:35

@én már a fény gyermeke vagyok: Azért, ha néha kimászol az ürgelyukadból, és megpróbálod egy külföldi szemével nézni a magyarországi városodat (akkor is, ha az nem Budapest), furcsa képződményeket fedezhetsz fel még.
Persze, ehhez fantázia kell, ha már nincs nyugat-európai ismerősöd, akit vendégül láthass, és így egyszerűbben juss infókhoz.

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.15. 20:19:05

@emiGrant: nem mindegyiknek, csak amelyik "ossza az eszet"

váj mí 2013.05.15. 20:20:20

@33621: Nem, te egy roppant udvariatlan kan vagy.

váj mí 2013.05.15. 20:21:16

@Babette_: Hm, mintha berágtál volna ... ;)

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.15. 20:21:27

@M. Péter: mindenki, aki nézte a Rém rendes családot:D

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.15. 20:22:24

@váj mí: az ostobák mindig felbasszák az agyam.
"ilyentájt" június végéig egyébként is túlérzékeny vagyok

váj mí 2013.05.15. 20:26:03

@Babette_: Azok nekem is. Én éppen most a fény elvetélt gyermekével "küzdök" ;).
Jó, anglo-nagyi nekem is kibaszta volna a biztosítékot a helyedben (Így csak vigyorogtam rajta, hogy kap majd a képére). De miért pont június végéig tart a hiper időszakod?

mirx 2013.05.15. 20:27:42

@Babette_: go together like a horse and carriage :D

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.15. 20:29:08

@váj mí: Nekem csak egy külföldi ismerős van, az pápuai. Ha idejön, a csontokról beszélgetünk. Kézzel-lábbal lerágjuk a húst a szirkeszombról, aztán megvitatjuk. Utána elviszem a múzeumba dinókat nézni.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 20:48:49

@33621: "Egy régi határátkelős posztot megérdemelne!"
Ez volt a tegnap előtti cikk.

tanato 2013.05.15. 20:50:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Az etióp nők nem négerek a szó valódi értelmében,hanem inkább keverékek latinosan szólva mulattok vagy mulaták.Nagyon sok itthon élő etióp magyar vegyespárost ismerek,akiknek a gyermekei abszolút elmennek mint egy kreolosabb bőrű magyarként.

váj mí 2013.05.15. 21:05:25

@én már a fény gyermeke vagyok: Ahham, utána meg lementek a mocsárba, ahol iszapágyon alusztok, amíg apád fel nem ver... tudom, ne is mondd ...

váj mí 2013.05.15. 21:07:05

@Babette_: Jahogy .. Majd jelezd, ha vége van, mert legközelebb akkor szólok hozzád ;)

geeeteee 2013.05.15. 21:11:40

A szimbolikához?

'88-ban a svédországi motelekben azt mondtam a magyaroknak, hogy kamionos vagyok. Azt felelték, ők is.

geeeteee 2013.05.15. 21:15:53

@ctboy: could you pls vs can you

váj mí 2013.05.15. 21:20:02

@geeeteee: Ha cikornyásan udvarias akarsz lenni, akkor: "May I ask you, if you would you be so kind, please ........". De lehet ilyenre, azt válaszolják, hogy "He"?

váj mí 2013.05.15. 21:25:39

@váj mí: Ja, persze, mínusz egy "you" (csak közben csengettek). Majd a grammarok kimatekozzák, pontosan, melyik .....

geeeteee 2013.05.15. 21:28:34

A lényeget majdnem kihagytam. Szóval a magyar mentalitás.Ha van ilyen (persze hogy van, de nem olyan súlyos, mint ahogy sokan látják), az a nyelvi elszigeteltségből adódik. Nem magyarul az izoláció depresszív.

geeeteee 2013.05.15. 21:31:25

@váj mí: downunder már a could you pls is Önözésnek számít, mate

váj mí 2013.05.15. 21:36:30

@geeeteee: Hál'isten csak tavalyi tapasztalataim vannak élő angol (londoni) nyelvből meg kereskedői udvariasságból.
A 'could you'-t nekem anno, az echte ángliai tanárom még úgy mondta, hogy az mérhetetlen parasztság. Mondjuk, ha áttranszportálom magyar nyelvbe, akkor tényleg az.

váj mí 2013.05.15. 21:41:57

@geeeteee: Yaps, ha nem találkozol magyarországi magyarral külföldön, akkor egészen elenyésző ...

geeeteee 2013.05.15. 21:50:17

Volt rajtam kívül valakinek olyan élménye, hogy az NDK-s csajok magyarul akartak tanulni tőle?

A legvidámabb az volt, amikor társaságba menet Grit(GretaGarbo) megkért, hogy csak magyarul beszéljünk. Kein Problem Liebling. Kb. annyit tudott, hogy itt az asztal, ott a macska, kék az ég, zöld a fű stb, Nem kétség, a többi tokos előtt akart felvágni. Weinbrandt megvolt mindkettőnknek, folyamatosan nyomtuk egész éjjel. Hochenstein-Ernsthal "Az a szép, az a szép. kinek a szeme kék"-től visszhangzott hajnalban.

A párbeszédek is folyamatosak voltak.

-Hetfo kedd szerda harom negy.
-Érjünk haza, beteszem köldökig.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.15. 21:56:31

@geeeteee:

Мint Kubában. A takarítónőnk mesélte annak idején, hogy amikor az egyik szomszédjának azt mondta, hogy "buenos días" (jó reggelt), az visszaszólt neki "amióta külföldieknél dolgozol, nagy sznob lettél!".

Én akkor sajátítottam el furcsa köszönési szokásaimat. Egyik köszönésem a "na, mi a helyzet?". Aztán sok magyar nem értette, volt aki visszakérdezett döbbenten "milyen helyzet?". Mire én "hát általában a dolgok, a helyzet". Mire ő kicsit még döbbenten "ööööö... hát rendben van.... a helyzet".

geeeteee 2013.05.15. 21:59:01

@váj mí: A "Wie gehts Oida?" is lehet udvarias, szinte megtisztelő. A "Was ist los?"-hoz képest mindenképp.

geeeteee 2013.05.15. 22:03:05

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Ne is mondjad, én meg "kívánok" voltam, a "gült" papa vője. :D

-Mit kívánsz?
-Bármit. Mit szeretnél?

váj mí 2013.05.15. 22:05:04

@geeeteee: A "Was ist lost"-ot akkor szoktam használni, amikor a vendéget még kurvaanyázás nélkül akarom kipaterolni a műintézményből...

váj mí 2013.05.15. 22:08:24

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Wie gehst dir? Csak magyartól meg ne kérdezd ...

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 22:13:07

@váj mí: "amikor a vendéget még kurvaanyázás nélkül akarom kipaterolni a műintézményből..."
Miket nem mondasz..,

Mi azt hittük egy ilyen müintézmény tele van mosolygó férfiakkal, és elégedett (kielégitett), gazdag lányokkal.

Nem az öröm és boldogság keresése zajlik a falak között?

váj mí 2013.05.15. 22:16:26

@ctboy: Á, csak sima faszverés.
Miért, te mire gondoltál?
Különben meg kabe! :P

geeeteee 2013.05.15. 22:17:20

@váj mí: Nem ez nem NDK-s, Burgenland. Kopt-gehabt:D

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 22:20:09

@váj mí: Ejnye már, mi rosszat mondtam már megint, hogy igy kell velem bánni.

Nálatok még nincs még "No question asked, 100% money back guarantee" se?

Bocs, de nem tudtam rendesen visszaforditani a kifejezést.

váj mí 2013.05.15. 22:21:06

@geeeteee: Burgenland?
Hát b+!, akkora parasztokat még Szabolcsban sem láttam!

váj mí 2013.05.15. 22:23:35

@ctboy: Azt meghagyjuk a Walmartnak :P

geeeteee 2013.05.15. 22:28:05

Neue Huren, alte Schweinehunde. Wichser.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 22:28:17

@váj mí: "kipaterolni a műintézményből..."

Itt azt tanitják az MBA-n hogy a vendéget nem kidobjuk, hanem meghallgatjuk, és az óhajának megfelelően továbbfejlesztjük a szolgáltatást.

Minden vevői panasz, segitség (igazi kincs) a vezetők számára.

"A Complaint Is a Gift: Recovering Customer Loyalty When Things Go Wrong [Paperback]"

www.amazon.com/Complaint-Is-Gift-

geeeteee 2013.05.15. 22:30:06

@váj mí: Ismered a viccet? Mi történik, ha egy szőke átköltözik németből osztrákba?

2013.05.15. 22:33:48

@ctboy: tudod mar a chapter and verse-t arrol, hogy mukodik a GPS?

M. Péter 2013.05.15. 22:34:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Mi a kubai takarítónők szokásos reggeli köszönése?

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 22:40:07

@charlieharper: Köszi charlie hogy rajtam tartod a szemem.

Igen újra elolvastam a "wiki"-t és a még az új fejlesztést a mobil assited GPS-t is tanulmányoztam, hátha mehetek a négyesért. ( A-GPS or aGPS,)
Ötöst ilyen kezdéssel nyilván nem kaphatok.
(Ötösre egyébként is csak a svájci tehén ismeri a témát)

Nem tudom mikor lehet vizsgaidőpontot kérni.

Babette? Mikor lehet GPS-ből vizsgázni? Te úgyis benne vagy.

2013.05.15. 22:48:04

@ctboy: a svajci tehen elonnyel indul. 3 nyelven mutatja a streetview-n, hogy hol van 3D-ben es mikor fejik belole a Tobleronet. Ezt te csak autocaddel modellezheted, de a svajci ronda nemet kiejtesed ugysem lesz megfelelo.

M.Peternek kuldhetsz vizsgakervenyt.

PannonBoy 2013.05.15. 22:51:30

@ctboy: Így van, a vevők panasza az egyik legjobb módja a szolgáltatások fejlesztésének. Ráadásul szinte ingyen van, a vevő önként mondja meg, hogy mit hogy szeretne, nem kell drága kérdőívezéseket, mély interjúkat végezni.

Mellesleg a 100% moneyback guarantee-t Magyarországon is szívesen látnám... :)

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 22:53:49

@charlieharper:
A baj az hogy azt nem mondta meg hogy mit nem tudok.
Próbáltam miötleni me lehetett a hiba?
Az idő mérésének fontosságát nem fogtam?
A jel terjedés sebességét különböző közegekben?
Interferencia, visszaverődés ápületek között?
Geográfiai viszonyok hatása?
Miért jobb 4-5-6 mühold mint három?

Napokig nem tudtam aludni professor úr megjegyzésétől.
Pedig én tanultam, de baleset volt a körúton és nem járt a négyeshatos mikor ez ment az előadáson.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 22:55:46

@PannonBoy: @á'jmi

Látod "Whyme" nem vagyok én "hüje".

@PannonBoy, Köszönöm a kiegészitést.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 23:01:47

@charlieharper:
Tavaly egyébként olyan programot kellet iratnunk a helyi IT-s sráccal ami.

Egy Iphone-ra szerelt vonalkód olvasóval leolvasta sorszámot egy Napelemről (PV module).
Elküldte 3G-n egy webszerverre.
Onnan visszajött a jel egy Kindle DX-re (mert arról lehet napflnyben is fényképet késziteni.)
Az elkészitett képet pedig a GPS koordinátákkal mentettük a webszerveren lévő adatbázisba. Illetve előszür a koordinátákat, és a fénykép azonositóját, majd este offline a képeket is.

A programm müködött, az ITs srác megértette amit kértünk, és meg is irta egy hét alatt.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.15. 23:04:05

@ctboy: Mondjuk azon mindannyian csodálkoztunk, hogy müködött is ilyen feltételek mellet a hegyekben Colorado-ban. (éles teszt nélkül)

mirx 2013.05.15. 23:05:21

@PannonBoy: olyan ismerős a nicked... csak nem PH! ?

2013.05.15. 23:11:33

@ctboy: az szep. Es most mar mindez a 4Gn megy?

Ma egy kicsit lefaradtam, 11-tol megbeszeles. Videolink a NY csoporttal es meg nem tanulta meg az uj gyerek, hogy nalunk nincs BS megbeszelesen. Meg at kell nevelni, hogy ezeket nem hasznalhatja UK-vel valo kommunikacioban; hearts and minds, DNA, guardian of integrity, leverage.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.15. 23:12:59

@Philosoraptor:
Hajra! Mi drukkolunk, hogy sikeruljon!

Jo volt a mai blog? Es a kommentek?

mirx 2013.05.15. 23:30:42

@charlieharper: bár sejtésem sincs, mi lehet ez a terület, de a DNA miféle faux-pas?

váj mí 2013.05.15. 23:50:37

@ctboy: Hogyne, persze. Épp az előbb váltam meg az egyik ilyen díszpéldánytól. Szerintem te az első 3-4 percben pofán csaptad volna. Ehhez képest, mi kiszolgáltuk.
De ide többet nem jön. Az tuti. Felkerült a listára, arccal, telefonszámmal.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.16. 00:10:41

@váj mí: @Szerintem te az első 3-4 percben pofán csaptad volna."

Én??? Egy haldokló nagymamával?

Én aki a tinédzser gyerekhez is használati utasitást kér, és DieNanny irásbeli engedélyével nyom le egy fülest a szükségét érzi?
Ilyen pofozkodónak nézek ki??

Olyannak látszom mint a Spangola?

váj mí 2013.05.16. 00:20:44

@ctboy: Esetleg nagypapával....

Tini kölköt nevelni egy dolog, felnőtt, ivarérettet meg akár egy fagyott cápafejjel is...

váj mí 2013.05.16. 00:45:19

@Határátkelő: Látod, nem jött ez össze. Már a fagyott cápafejnél tartunk. Ilyen az, ha nincs normális poszt...

PannonBoy 2013.05.16. 02:12:16

@mirx: PH mint ProHardver?

@charlieharper: Mi az a BS a megbeszélésen? milyen szakmáról van szó? :)

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.16. 02:36:07

@PannonBoy: "Mi az a BS a megbeszélésen? "

BS= BullShit baby, bármilyen szakmáról van is szó.

BillShit Rules theWorld!!!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.16. 04:48:35

@váj mí: ja , a konyoket elfelejtettem elemezni
pont ugy nez ki mint akit padloszonyegen szeretegettek tegnap ejjel
az okoz ilyen egesi seruleseket
persze tok bizonyosaggal akkor leheyne mondani ha a "parjanak" a terdet is latnank

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.16. 05:05:29

@ctboy:
BillShit Rules theWorld = BullShit Rules theWorld

hagyma­ · http://hagyma.blog.hu 2013.05.16. 07:46:03

@én már a fény gyermeke vagyok: hagyma vagyok, egy barom allat. megnyalhatom a pinadat?

DieNanny CH 2013.05.16. 08:36:47

@hagyma­:

Te nem az igazi vagy!!!

@Határátkelő:

Figyelj légyszi jobban, mert aztán itt harcok lesznek!!!

Ha itt annyi IT-s van, valaki meg tudná mondani, hogy ez a 'Nick-feltörés' hogyan lehetséges???

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.16. 08:58:30

@M. Péter:

A "buenos días" abszolút magas stílus, így az átlagember egyszerűen nem beszél. Még az egyetemi professzor sem köszön is informális helyzetben. Még a "buenas" is abszolút kulturáltnak számít.

egyseg.org · http://egyseg.org 2013.05.16. 09:21:46

Kicsit olyan, mint régen, amikor a mester elment tanulni, inasnak állt valahol Európában. A kulturális kontraszt jót tesz mindenkinek. Kintről jól látni, néha milyen hülye a magyar. Magyarként meg kint jó látni, hogy milyen hülye tud lenni egy ország népe, ahová költöztünk. Megéri, az ember több lesz tőle, és toleránsabb is.

Az mondjuk nehéz, ha úgy megy el az ember, hogy belül mélyen érzi, nincs hová visszajönni. De ez majd megváltozik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.16. 11:17:27

@DieNanny: nem ez nem en vagyok
SZERETNEM FELKERNI A HATARATKELOT, HOGY AKI FELTORTE ANICKEMET, A JELSZAVAMAT ES A BLOGMAT/MELLESLEG AZ EMILEMET IS/ AZ ELLEN TEGYE MEG A MEGFELELO LEPESEKET, MERT ELLENKEZO ESETBEN, NEKEM KELL MEGTENNI A MEGFELELO LEPESEKET
KOZOSNOM:)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.16. 11:30:55

@hagyma: Ne végre egy jó téma. Írhatnál többet a közös nőidről.

PannonBoy 2013.05.16. 16:15:36

@ctboy: Oh, nem is tudtam, hogy rövidítik már a bullshit-telést.
Mondjuk szerintem csak bizonyos területek fogékonyak rá, mint pl. a marketinges, sales-es, és a vonal alatti menedzserek.
Egy pénzügyi szakember nem fog bullshit-elni, mert a hitelessége forogna kockán.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása