oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. május 12. 06:48,  Hogyan adózzunk, ha külföldön élünk? 214 komment

2013. május 12. 06:48 Határátkelő

Hogyan adózzunk, ha külföldön élünk?

Nyakunkon az adóbevallás, amire nem csak a Magyarországon élőknek érdemes figyelniük, hanem azoknak is, akik az elmúlt egy évben költöztek külföldre, vagy esetleg volt magyarországi adóköteles jövedelmük. Ma Zoli segítségével átmegyünk közszolgálatiba és egy nem akármilyen levelezésen keresztül megpróbáljuk elmagyarázni, kinek mit kell tenni. Öveket becsatolni, mert nem akármilyen utazás következik!

adóbevallás.jpg

„Magyarország híres a kényelmetlen bürokráciájáról, ez alól az adóbevallás se kivétel. Azt hiszem, komplikáltsága az egyik komoly, az elkerülésére sarkalló indok, és ez sajnos akkor sem múlik el, ha az ember külföldre költözik.

Legalábbis az első évben semmiképp, nekem legalábbis némi időbe telt, amíg hitelt érdemlő forrásból is megtudtam, hogyan kell csinálni. A félreértések elkerülése végett ezen felül emailben is megerősítést kértem a NAV ügyfélszolgálatától. Hogy másoknak megspórolhassam ezt az időt, megosztanám a megszerzett tudást.

Íme, az adóhivatallal folytatott levelezésem.

Tisztelt APEH!

A 2012-es évről szóló SZJA bevallás kitöltésével kapcsolatban lenne kérdésem. Tavaly csak egy hónapot dolgoztam itthon, utána Angliába költöztem, ahol minden hónapban volt bérjövedelmem. Legjobb tudomásom szerint bár nem kell ezután a külföldi bérjövedelem után itthon adót fizetnem, azonban az adóbevallásban fel kell tüntetnem ezt az összeget.

A kérdéseim ezzel kapcsolatban:

- tényleg fel kell-e tüntetnem ezt az összeget a 1253-as nyomtatványon?
- ha igen, melyik sorban?
- milyen árfolyamon váltsam át forintra? Az összeget havi rendszerességgel kaptam
- amennyiben ebben az évben semmilyen jövedelmem se lesz itthon, kell-e jövőre leadnom adóbevallást?

A válaszuk leegyszerűsítve:

- igen, fel kell tüntetni. Kivéve, ha egyáltalán nem volt otthon jövedelmed (ekkor bevallás sem kell), vagy külföldi illetőségű vagy (például magyar állampolgár, de végleg külföldön letelepedett)
- 44-es
- kicsit bonyolult, de amikor megkaptad az angol fizut, előtte a 15-én aktuális MNB devizaárfolyamon kell átszámítani minden havi fizetést
- nem kell leadni bevallást, ha nem volt otthon semmilyen adózó jövedelem

A válaszuk bonyolultan:

A kérdésének megválaszolása tekintetében feltételezzük, hogy Ön nem a végleges letelepedés szándékával hagyta el az országot.

I. A kettős adóztatás elkerüléséről szóló egyezmény szabályai:

A Magyar Köztársaság és Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága között a jövedelem- és a tőkenyereség-adók területén a kettős adóztatás elkerüléséről és az adóztatás kijátszásának megakadályozásáról szóló, Budapesten, 2011. szeptember 7. napján aláírt Egyezmény kihirdetéséről szóló 2011. évi CXLIV. törvény (továbbiakban: Egyezmény) 4. cikke szól az illetőség meghatározásáról. Az Egyezmény értelmében az „egyik Szerződő Államban illetőséggel bíró személy" kifejezés olyan személyt jelent, aki ennek az államnak a jogszabályai szerint, ott lakóhelye, állandó tartózkodási helye, üzletvezetésének helye vagy más hasonló ismérv alapján adóköteles.

Az Egyezmény 14. cikke rendelkezik a munkaviszonyból származó jövedelmek tekintetében arról, hogy a fizetés, a bér és más hasonló térítés, amelyet az egyik Szerződő Államban illetőséggel bíró személy nem önálló munkáért kap, csak ebben az Államban adóztatható, tehát a Nagy-Britanniából származó jövedelem Nagy-Britanniában.

Az Egyezmény 22. cikk (1) bekezdésének a) pontja arról szól, hogy a kettős adóztatást hogyan lehet elkerülni a Magyarországon: amennyiben a Magyarországon belföldi illetőségű személy olyan jövedelmet élvez, amely jelen Egyezmény rendelkezései szerint megadóztatható az Egyesült Királyságban és így az Egyesült Királyságban megadóztatták, Magyarország a b) albekezdésben és a (4) bekezdésben foglalt rendelkezések fenntartásával mentesíti az ilyen jövedelmet az adó alól.

I.1.
A magánszemély belföldi illetőségűként Angliában megszerzett és adózott jövedelme után Magyarországon nem kell adót fizetni, azonban a 2012. évről szóló személyi jövedelemadó bevallásában fel kell tüntetnie adatszolgáltatásként. Ezt az összeget 1253 nyomtatvány a 44. sorában kell szerepeltetni a „Belföldről, illetve külföldről származó, a kettős adóztatást kizáró egyezmény szerint belföldön az adózás alól mentesített jövedelem, az éves összes jövedelembe beszámító összeg" címén.

Az összeg átváltására a következőképpen kerüljön sor a rendszeres külföldi jövedelem esetén: A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 6. § (4) bekezdés b) pontja szerint a magánszemély - választása szerint - az adóelőleg, adó megállapításához külföldi pénznemben keletkezett bevétel, illetve a kiadás forintra történő átszámítására a bevétel megszerzése napját megelőző hónap, illetve a kiadás teljesítésének napját megelőző hónap 15. napján érvényes MNB hivatalos devizaárfolyamot, olyan külföldi pénznem esetében, amely nem szerepel az MNB hivatalos devizaárfolyam-lapján, az MNB által közzétett, euróban megadott árfolyamot alkalmazza.

Felhívom szíves figyelmét, arra hogy abban az esetben, ha 2012-ben Magyarországról is származott bérjövedelme, erre tekintettel változatlanul terheli adófizetési kötelezettség, ezt a 1253-as bevallásában bevallja és adózik utána.

I.2.
Amennyiben Ön külföldi illetőségűnek minősül a 2012-ben külföldön megszerzett jövedelmét nem kell feltüntetnie a 1253-as bevallásában.

II.
A 2013-as évben megszerzett angol bérjövedelmet - ha Magyarországról nem szerez jövedelmet - illetőségre tekintet nélkül nem kell bevallani.

Amennyiben külföldi illetőségű, úgy az Szja. tv 2. § (4) bekezdése szerint nem terheli bevallási kötelezettség, amelynek értelmében külföldi illetőségű magánszemély adókötelezettsége kizárólag a jövedelemszerzés helye alapján belföldről származó, vagy egyébként nemzetközi szerződés, viszonosság alapján a Magyarországon adóztatható bevételére terjed ki. (korlátozott adókötelezettség).

Abban az esetben pedig, ha belföldi illetőségű maradt úgy az Szja tv. 11. § (3) bekezdésére tekintettel, az adó megállapítására és bevallási kötelezettségre irányadó szabályokat nem kell alkalmazni, ha a magánszemély az adóévben egyáltalán nem szerzett bevételt, vagy kizárólag olyan bevételt szerzett, amelyet nem kell bevallania. Nem kell bevallani azt a bevételt, amelyet a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni, kivéve a 7. § (1) bekezdés m) pontja szerinti jövedelmet akkor, ha a magánszemély más okból is köteles a személyi jövedelemadó-bevallási kötelezettség teljesítésére. A fentiekkel összefüggésben, tehát a törvénnyel vagy kormányrendelettel kihirdetett nemzetközi szerződés alapján az adó alól Magyarországon mentesített azon jövedelmet, amelyet egyébként az összevont adólapba kellene beszámítani azzal, hogy ezt az összeget az adóbevallásban, a munkáltatói adómegállapításban tájékoztató adatként szerepeltetni kell.

Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét, mely kizárólag a levelében leírt információkon alapul.

Az Alkotmánybíróság 60/1992. (XI.17.) AB határozatában rögzítettekkel összhangban tájékoztatom, hogy a válaszlevélben részletezettek szakmai véleménynek minősülnek, kötelező jogi erővel nem bírnak."

Nos, eddig a NAV levele, remélem, sikerült segíteni, a válasz biztosan nem férne rá egy söralátétre...

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: adózás Magyarország NAV

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr695296022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.05.12. 07:48:16

Szerencsere most mar akkor sincs gond, ha bejelenti otthon az ember. Regen - 3-4 eve) igaz, hogy nem adozott otthon a jovedelem, ellenben magasabb adosavba tolta az otthon szerzett jovedelmet.

Azt is erdemes tudni, itt van kettos adoztatast kizaro egyezmeny. De van par orszag a vilagon, ahol nincs, na ott bizony a vegeleges letelepedes lehet "megnnyugtato".

DieNanny CH 2013.05.12. 08:41:55

@Babette_:

Szerintem megint a kommentekből kellene jönniük az információnak...

Annak hol lehet utánanézni, hogy melyik országgal van ilyen egyezmény?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 08:50:33

Mikor szamitok belfoldi illetosegunek?
Ha mar leadtam a szemelyit/lakcimkartyat, akkor gondolom nem.

Ha kulfoldi illetosegu vagyok, akkor mi a helyzet az oroklessel? Kell-e utana barmit fizetni, illetve bevallani?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.05.12. 08:51:27

@DieNanny: http://www.kormany.hu/download/f/a7/40000/t%C3%A1bl%C3%A1zat_kett%C5%91s%20ad%C3%B3_HU_%C3%B6r%C3%B6kl%C3%A9sikkel.doc#!DocumentBrowse

itt

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 08:51:49

@DieNanny:
http://www.kormany.hu/download/f/a7/40000/táblázat_kettős%20adó_HU_öröklésikkel.doc#!DocumentBrowse

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.05.12. 08:55:54

@Kovermadar: erdekes amugy, hogy az usaval nincs ilyen megallapodas, akkor aki ott el, es dolgozik, annak haza is aoznia kene?

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.05.12. 09:04:32

Mindig a jogkövető állampolgárok szívnak.
:)
Feleslegesen.
Be kell vallani azt az egy hónapot és kész.
(feltéve, hogy kijelentkezett a NAV-tól, amikor Angliába ment)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 09:08:58

@tildy:):
Gondolom ilyen esetben mindenkeppen kijelentkezik az ember.

A kettos adoztatas nem ugy mukodik, hogy ha keresek 100Ft-ot mondjuk Kambodzsaban, ahol csak 10% az ado, Mo-n pedig 16%, akkor viszi Kambodzsa a 10%-ot, Mo pedig a maradek 6%-t?

Ha csak az adot (szja) nezem, akkor Mo egeszen jo hely. Jarulekokkal viszont erosen szivas mar a helyzet.

Egy pelda:
A sved brutto fizetesem potlekokkal kb. 24500 kr. Ez Ft-ban 840.000.
Magyarorszagon 16% ado mellett, minden elvonas utan maradna 550.000 Ft. Ez 65,4%, tehat valojaban 34,6% "adot" fizettem (volna).
Svedorszagban 30% adoeloleget vonnak fixen, de a vegen szoktam visszakapni par ezret (elhanyagolhato a bruttohoz kepest). A hivatalos adokulcsom egyebkent 33,5%.

Vegeredmenyben tehat 16% > 33,5%.

Beugratos kerdes: hol magasabb az ado? :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 09:10:45

@tilmir:
Ezert lovagolok azon, hogy ha valaki hosszabb idore tavozik akkor mindenkepp adja le a papirjait. Tisztabb, szarazabb erzes.
Ha kell, ugyis visszaadjak.

montroyal ( CAN qc) 2013.05.12. 09:28:53

Bonne Fête Des Mères! Un vœu en ce dimanche de la Fête des Mères. Pour toutes les mères,
Boldog Anyak napjat minden Anyukanak!!
Happy Mother's Day
nalunk most van..

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.12. 09:59:18

@Kovermadar:

Az öröklés szabályai helyfüggőek, azaz nem attól függ, hogy te ki vagy, hol élsz, hanem attól, hogy hol van az örökség.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.12. 10:00:56

"Kivéve, ha egyáltalán nem volt otthon jövedelmed (ekkor bevallás sem kell)"

Na, ez a lényeg. Többször mondták nekem, hogy megsértem a jogszabályt, mert nem adok be Mo-n bevallást. Nos, íme a bizonyíték, hogy nekem volt igazam. Ha nincs mo-i jövedelmem, nem kell bevallást készítenem.

2013.05.12. 10:08:29

Elolvastam, nem tartom magam nehéz felfogásúnak, de így elsőre nem sikerült mindent megérteni belőle.

Amúgy azt nem igazán értem, hogy a magyar államnak mi köze van ahhoz, hogy kint én mennyit kerestem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 10:14:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Tehat ha megkapom az orokseget (biztositasi osszeg, egy Kft 30%-a, illetve elvileg egy haz 25%-a), akkor ezek utan Svedorszagban biztosan nem fizetek adot (itt van orokosodesi ado, ha jol tudom).

Magyarorszagon fizetnek, ott pedig ado nincsen (szinten, ha jol tudom).

Mar csak meg kell kapni ezeket (2 eve huzodik lassan), majd penzze tenni es kihozni a penzt.

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.12. 10:16:23

@Kovermadar: én úgy képzelem, hogy csak az után a jövedelem után adózol itthon, amit itthon kerestél.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 10:17:14

@Philosoraptor:

Ha a miertet nem erted, akkor a valasz egyszeru: magyar fejesek altal alkotott szabaly.
De a bevallas csak akkor erint, ha adott evben volt mindket helyen jovedelmed.

Vagy tevedek?

Mi kozuk hozza? Semmi, de tudni akarjak :)

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.12. 10:17:53

@Kovermadar:
ezt most nem tudom pontosan utánanézés nélkül, de úgy rémlik, hogy csak egyenesági öröklésnél nincs.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.12. 10:19:29

@Kovermadar:

Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik a nemzetközi magánjog.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 10:20:26

@Kovermadar:
Kozben rajottem!
GNI = magyarok magyar jovedelme + magyarok kulfoldi jovedelme. Koll a mutatohoz a kinti jovedelmed.

Bar ha tartosan elsz kint, akkor az a penz sosem fog hazamenni, igy felesleges beszamitani a mutatoba.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 10:23:00

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Akkor ha lesz ra idom utana fogok nezni. Nem szeretnek az utolso pillanatban birsagot kapni, mert lemaradtam valamirol.

Esetleg a sved adohivatal tudhat a dologrol (kizarasos alapon kellene nekik).

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 10:25:18

Drága Zoli! Miért nem tudsz te eszkimós sztorit írni sok felkínált anyókával? Vasárnap reggel navos poszt egyenest a képembe? Ez nem volt szép tőled.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 10:40:38

Kozben megralaltam, 2004 ota nincs orokosodesi ado Svedorszagban.
Egyenes agon Magyarorszagon sincs.

Ez csupa jo hir :)

tucano 2013.05.12. 10:46:00

@Babette_: nem, általánosságban az országok, pl. Magyarország, a külföldön szerzett jövedelmet is adóztatják. Azok az országok, amelyek nem adóztatják a külföldön szerzett jövedelmet, azokat szokás offshore adóparadicsomnak nevezni, pont ezért.

@Kovermadar: Sohasincs értelmezhető és átlátható eljárás. Az állam szándéka, hogy elvegyen mindent(a képviselőknek szükségük van a napi ribanc/kokain adagjukra), neked meg az, hogy minél kevesebbet adj ki a kezedből.

A szabályokat meg mindenki ezerféleképpen értelmezheti, hosszútávon kiderül, hogy azt teszel, amit akarsz, ha átlépted a határt :)

Mrs. Clayton 2013.05.12. 10:46:11

most ez komoly, h egy NAV levél a mai poszt, legközelebb meg majd vki beküldi egy külföldi étterem étlapját, esetleg a busz menetrendet?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 10:50:30

@Jess G:
Ossze lehetett volna kotni egy teljes kivandorlasi kisokossal, de attol fuggetlenul szerintem hasznos volt es az iroja is joszandekkal segiteni akart.

Te irtal mar ide cikket? Ha nem, akkor hajra! ;)

2013.05.12. 10:51:43

@Kovermadar: Nem tudom, ennek én még nem néztem utána, bevallom őszintén.

2013.05.12. 10:52:48

@Jess G: Inkább ilyenek legyenek, mint Levél a kutyámhoz, meg hasonló baromságok.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 10:54:26

@tucano: ezt orommel hallom. Akkor mar csak az a kerdes, hogy hogyan eri meg kihozni az orokseget?

Kp-t valutavaltoban valtva (Mo-n) kihozni?
Kp-t bankban valtva (Mo-n) kihozni?
Atutalni (bar nincs magyar bankszamlam)?
Kihozni a HUFot es itt valtani at?

Milyen lehetoseg van meg?

2013.05.12. 10:54:55

Pont tegnap kezdtem el csinalni az utolso magyar adobevallasom, kb igy ereztem magam kozben: www.youtube.com/watch?v=xP1-oquwoL8

A 2012-es igazolasom csak valami halvany koszonoviszonyban van azzal, amit a bevallasba kell irni (pl meg veletlenul sincs olyan sor, hogy "Munkaltatotol szarmazo nem rendszeres jovedelem", ezekkel trukkozhettem hogy az "Egyeb jovedelem" sorba irom).

Sosem fogom megerteni, hogy alkalmazottkent (akinek egyaltalan nincs egyeb jovedelme) mi az istenert kell nekem ES a NAV-nak kulonmunkat csinalni azzal, hogy a havonta lejelentett jovedelmet kozerthetetlen formaban ujra rairom egy papirra es ujra visszakuldom nekik. Dehat ez a magyar burokracia, papirhegyek, adathegyek!

Amugymeg: MI TORTENIK, ha leszarom a kotelezettsegem, es nem irom ra a kulfoldi jovedelmem a bevallasra? Kideritik? Hogyan? Megbuntetnek erte, mikozben adoznom sem kell utana?

Mert matekozgasson 15-ei MNB elszamolasokkal a jo edes anyjuk foloslegesen, csak azert, mert "kell es kesz".

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 10:59:24

@Whave:
Pontosan :)

En egyaltalan nem adtam be bevallast, mert 2010 novembereben volt utoljara magyar jovedelmem, majd 2011 juniusaban elso sved. A 2010-es bevallast beadtam, a 2011-est mar nem.

Nem szoltak, hogy gond lenne.

tucano 2013.05.12. 11:02:07

@Kovermadar:
Szerintem kp-t Ahmednél leváltani és átutalni vagy simán zsebben kivinni, EU-n belül pont le sem szarják, hogy hová viszed a pénzed.
Ha óriási összeg, akkor pénzfutárral is olthatod az áthelyezést, de azok 6 millát kérnek általában fuvaronként :)

2013.05.12. 11:04:35

@Kovermadar: beadnom mindenkepp be kell, mert 2012 novemberig volt magyar jovedelmem. Es valoszinuleg ha mar igy alakult, a november-decemberi angol fizumat rairom, hogy befogjak a pofajukat

Bar biztos vagyok benne, hogy a fent emlitett "egyeb jovedelem" dologbol para lesz, tavaly is vagy 5 javitast kellett beadnom, pusztan azert mert NEM STIMMELT a jovedelemigazolasom es a kitoltendo papir es NEM TUDTAM ugy es oda beirni az osszegeket, ahogy le volt irva.

Mert ev vege es majus kozott MINDENKEPP MINDEN EVBEN meg kell valtoztatni a rubrikak szovegezeset es szamozasat - ez utobbi kulonosen vicces, hogy oda se figyelnek, hogy ne terjen el az igazolastol.

Milyen erdekes, hogy Angliaban alkalmazottkent a jovedelemigazolasom is teljesen egyertelmu (jovedelem-ado-TB-szumma-KESZ), es bevallassal sem kell szarakodnom... Soralatet adobevallas, mi? Nem hiaba csak a turorudival tudnak csabitgatni hazafele... :)

Mrs. Clayton 2013.05.12. 11:06:34

@Kovermadar: nem, de majd beküldöm a munkaszerződésemet
@Philosoraptor: ebben viszont egyetértünk
mondjuk az nem tudom megragadott-e bárkit is, h a levélben foglaltaknak nincs jogi kötelező ereje, nem hivatkozhat senki se erre a bíróságon, ha mégis megbüntetik :-)

2013.05.12. 11:08:36

@Whave: hat pedig nekem kell csinalnom UK-t is. Minden evbe kapom a levelet a HMRCtol, hogy kerik

2013.05.12. 11:11:43

@charlieharper: egyszeru alkalmazottkent? A munkaltatod nincs benne ebben a PAYE programban, ahol realtime jelzik a HMRC-nek az osszes beveteled? En direkt rakerdeztem az irodaban, mondtak, hogy semmi dolgom.

Engem azert idegesit a magyar, mert az olyan munkaltatoknal is meg kell csinalni, ahol a fenti eset fennall. Na meg azert, mert erthetetlen.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.05.12. 11:13:10

en az iden SMS-ben kuldtem be az adobevallasomat, miutan az adohivatal okostelefonos appjan ket perc alatt leellenoriztem, hogy az altaluk beirt osszegek stimmelnek.

PomberMaci 2013.05.12. 11:15:07

Ez az undorító benne, nem a söralátét méret:

"Az Alkotmánybíróság 60/1992. (XI.17.) AB határozatában rögzítettekkel összhangban tájékoztatom, hogy a válaszlevélben részletezettek szakmai véleménynek minősülnek, kötelező jogi erővel nem bírnak."

2013.05.12. 11:15:57

@Whave: igen. A taxable es a non taxable benefit-et a PAYE nem tudja lekezelni egy szint felett. Egyebkent egy bizonyos osszeg felett mindig kerik a bevallast fuggetlenul a PAYEtol.
Ha bebonyolitod ceges reszvenyekkel a dolgot, akkor garantaltan kell majd bevallast kesziteni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.05.12. 11:16:05

@bandirepublic: ez az. Olyan jo nem erteni, mirol folyik itt a diskurzus :)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 11:16:09

@tucano:
Kivinni zsebben nem felek, nem nagy osszeg (ha mindent sikerul egy korben penzze tenni, akkor ugy 10 millio korul). De ennek kicsi az eselye.

Ahmed? Aluljaros penzvaltora gondolsz?
Ahmednek szamit pl. a Tescos penzvalto?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 11:19:31

@bandirepublic: Hehe, ezt en is imadom!
Kuldtek a papirt, masnap elkuldtem az smst, azonnal kaptam a valasxt, hogy OK.
Ennyi, jovo februarig semmi dolgom :)

2013.05.12. 11:20:06

@charlieharper: ja ok, szoval bonyolitva van, ugy ertem. Na nekem semmi ilyesmirol szo nincs, van salary oszt kesz.

Es pont ez a problemam az otthonival, hogy ott sincsenek kulonjovedelmem, reszvenyeim, befekteteseim, ingatlanjaim, megis egy tobboras ideggorcs megirni... A leheto legegyszerubb kliens vagyok, munkaber es kesz, es meg ezt se egyszeru "bevallani" (nem is ertem ezt a szot, hisz mar tudjak, levontak, naluk van/volt, elkoltottek bekemenetre...).

2013.05.12. 11:21:55

@Kovermadar: pl a goldchange.hu tudtommal Ahmedek, de nem penzporgeto-zsebbolatvero verzioban, hanem a Nagykoruton. Mindig ide jartunk valtani kollegakkal, eleg barati arfolyamaik vannak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 11:26:52

@Whave: felurom es ha aktualis lesz, akkor meglesem mit mondanak.
Koszonom!

DieNanny CH 2013.05.12. 11:32:44

@Whave:

Pont ez jutott eszembe, hogy most keresgessem meg az elmúlt év minden hónapjának 15-ei árfolyamát?

Én gondoltam, ha 11 év után végre fehéren dolgozom, nagyon tisztességes leszek, de a kérdés: miért akarja az az állam tudni azt jövedelmemet, amelyiket úgysem adóztathatja meg?

DieNanny CH 2013.05.12. 11:38:09

@Kovermadar:

A Tescós pénzváltók szerintem nagyon jók. Én évek óta ott váltok. Nagy összegnél kedvezményt is adnak. De szerintem 1 millió vagy valamennyi fölött érdemes előre odaszólni. Szerintem. Eddig 300ezer volt a legmagasabb váltásom.

tucano 2013.05.12. 11:39:11

@Kovermadar: Vannak nagyon profi és bitang jó árfolyamokkal operáló nemzetközi pénzváltó és pénzküldő cégek, de nem foglalkoznak forinttal.
Ahmed ügyben meg vagy van megbízható pénzváltód vagy nincs. Ha van, akkor ügye középárfolyam +- pár fillér alapon tudsz váltani, illetve ha tényleg megbízható vagy, akkor használhatod a hawala-t is.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 11:42:24

@DieNanny: A nagy összegben váltóknak házhoz viszik a pénzt. Nem jó azzal a kuncsaftnak cammognia a nyílt utcán.

Jaffar 2013.05.12. 11:55:56

@Whave:
10 éve élek külföldön, s azóta nem adtam be adóvallást Mo.-n. Mondjuk nem is kerestek :), de ha kerestek volna is, bekaphatják. Ahogy az egészségbiztosításukkal is. Anno pár éve benn voltam egy rendelésen és szerettem volna kifizetni a normál árat, lévén nincs betegbiztosításom (ez kb 2006 körül lehetett). Szó szerint hülyének néztek és azt mondták, hogy mondjak be egy kamu címet azt' jóvan.
Ha van külföldön adóbevallásod, betegbiztosításod, akkor nincs mitöl félni. Külföldön egy telefonba, e-mail-be kerül az igazolást beszerezni, míg Mo-n.......

2013.05.12. 11:57:19

@Jaffar: en ezt ertem, csak miutan 2012 novemberig otthon dolgoztam, ezert iden meg muszaj bevallanom.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 12:07:30

Felébredhetne már London. Kiváncsi vagyok a friss adatokra. Hányan aggódnak a reszli magyar adójuk miatt? Főleg, ha az egy hónap volt. Eladott autójuk után rendesen befizetik a második félévi súlyadót? Mennyire életszagú ez az írás? Itt ül az ember tanulásra éhesen aztán sehol semmi. Ébresztő! Mindjárt jönnek a pörköltesek.

2013.05.12. 12:10:05

Hah, ha csokkentett adattartalmu bevallast keszitek, nem tolthetem ki a 44-es sort. Akkor szevasztok, ennyit arrol hogy tenni probaltam a burokracia adatehsegeert, kabbe gyikok leleptem... :)

BTBTBT 2013.05.12. 12:18:04

"A válaszuk leegyszerűsítve - nem kell leadni bevallást, ha nem volt otthon semmilyen adózó jövedelem"

Ha most a poszt elején leírja a fentieket, tehát válaszolt a feltett kérdésre, akkor minek kell még bemásolni a kuszán megfogalmazott intézkedést is?

Számolná át minden havi fizetését a 15-i aktuális MNB árfolyamon az, akinek két anyja van.

Ha más országban élsz, szerepelsz az adónyilvántartásban és (nem feketén) kapsz fizetést, akkor - a kettős adóztatás elkerüléséről rendelkező országok esetében - a magyar államnak a statisztikára való ácsingózáson kívül nincs sok köze a jövedelmedhez.

Javítsatok ki, ha tévednék.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 12:21:05

@tucano:
Hawala?
Utanaolvastam, de ugy tunik, hogy az inkabb penzmosasra jo, nem az en "gondomra".
Persze lehet atsiklottam a lenyeg folott:)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 12:34:37

@Babette_:
Koszi!
Ebbol azt vettem le, hogy egyenesagi orokles eseten illetekmentes az orokseg.

Ez igy vegre egy korrekt szabaly...

Vicces lenne, ha fizetni kellene a haz utan, amit viszont nem adhatok el, mert apam haszonelvezi :)

2013.05.12. 12:40:37

@Jess G: A probléma forrása abban keresendő, hogy a magyar állam büntetni szeret, lehetőleg minél többször, minél több embert.

Más: Kár, hogy nincsen itt ilyen animált smiley. A szemforgatós meg a hányingerrel küzdőt állandóan használnám.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 13:13:54

@Philosoraptor: semmi gond, írd a mondandód végére, h hányingerrel küzdő izéke, én tényleg azzal küzdök jelenleg, meg kék és zöld bokával

33621 2013.05.12. 13:15:36

@Jess G:
Csak nem bokán rúgtak?

bobsys 2013.05.12. 13:22:06

Mikor eljottunk Magyarorszagrol bevalottam abban az evben a masfel havi magyar jovedelmemet es kesz. Majd biztos fogok baszakodni MNB arfolyamokkal, nyomozni, hogy mikor mennyi volt az ozi meg usa dollar. Semmi koze a magyar allamnak, hogy mas orszagban mennyi penzt csinalok.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 13:30:09

@33621: ki és miért tett volna ilyet? egyébként nem, csúnyán elestem a bokám akkora volt mint egy dinnye, most már egész jó, csak a színe kb mint a szivárvány

2013.05.12. 13:47:36

@Jess G:
Off
Mivel haziasnak tunsz, kerdes. Mi a kulonbseg, amikora szaritogepen a Cottont vagy a Synthetic-et allitom be, ha ugyanaz az idotartam? Mashogy fujja a gep a meleget?
On

Mrs. Clayton 2013.05.12. 13:50:23

@charlieharper: felteszem, mintha az enyémen a cottont alacsonyabb hőfokon és kevesebb tekeréssel szárítaná
elment a feleség és neked kell csinálni? hát, ha összemennek a zoknik, fogd rám nyugodtan

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.12. 13:52:17

@Whave:

Én még akkor sem adtam be mindig bevallást, amikor Mo-n éltem! :-)

Legutoljára 1997-2007 között éltem Mo-n.

1998-ra volt bevallásom. Majd egészen 2003-ig. 2003-ban még bevallottam, de nem adóztam. Ezért 2004-ben eljárás indult ellenem. Apám segítsége - befizette helyettem - mentett meg a végrehajtás alól. Ebből okulva aztán már be se adtam bevallást. Jól számoltam: soha nem lett gondom az adóhatósággal. Pedig ingatlant is eladtam közben, s azt mindenképpen be kellett volna vallani.

2013.05.12. 14:00:12

@Jess G: nem. Egyikunk sem jartas a szaritogep rejtelmeiben.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 14:02:52

@charlieharper: hát az én 18 éves kondenzációs gépem minden zoknit felére összeszárít, már hogy fele akkora lesz, de kinyúlik, ha felveszed, ennél nagyobb hibát nem tudtok elkövetni sztem ti se

Mrs. Clayton 2013.05.12. 14:05:32

@charlieharper: ellenben, ha a mosógépnek van szárítóprogramja, akor arra készülj, h ha teli lesz a mosógép, akkor azt nem fogja megszárítani egy szárításra, ezért jobb a külön szárítógép, de azon is választhatsz, h vasalás szárazra, v szekrény szárazra szeretnéd, első esetben nyirkos lesz másodikban meg összemehetnek a zoknik

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 14:53:25

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Akkor azzal en sem fogok vacakolni. Szep is lenne ezert utazgatni. Meg kb. 2 utam van Mo-ra: atvenni az orokseget, aztan alairni a haz adasvetelijet (ezt lehet csak 20 ev mulva, apam halala utan).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 15:00:21

@Kovermadar: ha orokolsz azt az orokles helyimem kiszabando illetekben fizeted meg, akarhol elsz
@tildy:): ha nincs otthoni jovedelmem, miert is kellene haza adoznom?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 15:02:53

@Kovermadar: @Babette_: nem is tudtam, hogy eltoroltek az oroklesi illeteket
az en idomben meg volt
sot en voltam illetekkiszabo is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 15:09:55

@Kovermadar: ha 10 miller neked piti osszeg, akkor ne bajlodj vele, nyugodtan kuld ki nekem es nem lesz gondod, adoval, orokseggel, illetekkel
vagy siman le is mondhatsz rola es nem kell itt kerdezoskodnod

Taxomükke (UK) 2013.05.12. 15:13:43

Annyi okos ember van itt, segítsetek. Ha eladtam a magyarországi ingatlanomat, hol váltsam át a pénzt fontra, és hogyan a legcélszerűbb kihozni Angliába?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 15:13:48

@Kovermadar: ez nem vicces ez evtizedekig igy volt, viszont a haszonelvezeti jiog miatt kevesebb illeteket fizettel

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 15:20:30

@hagyma:
Nem piti osszeg. Felreertettel.
Csak ha pl. egyedul orokolnek es nem lenne eppen alacsony az ingatlanok ara, akkor 20+ millio lenne.
Ha az ingatlan a Rozsa-dombon lenne, akkor...

10m Ft Svedorszagban egy jo helyen (mondjuk toparton) levo haz beugrojara eleg talan (15%). De egy rendes autot is alig lehet venni belole ;)

Sok penz, de nem sok mindenre eleg... :(

Mrs. Clayton 2013.05.12. 15:22:02

@Taxomükke: ez egy jó kérdés, én megnézném melyik bank hogyan vált és mennyi egy külföldi utalás ktg-e esetleg devizaszámlára raknám és onnét utalnék, de nem hiszem h táskában cipelném, de vehetsz rajta pár karton cigit itt meg eladhatod, így egy ideig eltart míg kihozod, de biztosan nem fizetsz rá, csak még a dohányboltok beindulása előtt konvertáld cigire a pénzt

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 15:23:38

@hagyma:
Akkor ez eleg szomoru.
Ez a haszonelvezetesdi is szemet dolog, meg sem valthatom, nem is lakhaton az ingatlant, kb. semmi jogom nincsen, de az ikketeket azert fizessem (OK, mar nem kell).

De mar most felek attol, hogy milyen rejtett koltsegek lesznek majd meg (atirasi illetek, utazasi koltsegek a rohangaszas miatt, ugyved, kozjegyzo, ajajajjj).

Ugyandehogy (törölt) 2013.05.12. 15:23:55

@hagyma:
pár éve történt, valami szdsz-es kezdeményezés volt, ha jól emlékszem.
"haláladó" kulcsszóval találsz róla infót.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 15:25:41

@Kovermadar: dehogynem, az örökség megnyílta után 1 évig megteheted te is meg a jogosult is

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 15:26:55

@Taxomükke: errol mar volt szo fentebb :)

Ha eleve bankban van, akkor talan utalni erdemes, mert a kivet huzos lesz.

Ha meg nincs eladva, akkor utaltasd rogton kulfoldre. A koltseget meg fizesse a vevo :)

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 15:29:39

@Kovermadar: Svédország különleges hely. Drága a tóparti lak és a fasza autó. Ellentétben más országokkal, ahol ezeket ingyé osztogatják.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 15:39:39

@Jess G:
Korulirom a dolgot, hatha segit :)

Adott egy ingatlan. Kezdetben 50%-a az enyem, 50%-a anyue volt. Anyu reszen apamnak haszonelvezete van.
Anyu 2011 juniusaban meghalt. Megindult a hagyateki eljaras, majd egy ido utan donteskeptelenseg miatt at lett adva a birosagnak. A birosagi eljaras kb. 1 eve tart, talan a nyaron lezarul.
Apam kovetel 25% tulajdonreszt (kozosen szerzett vagyon). Ezt velhetoen elutasitjak, mert van egy nyilatkozat, amiben lemond a fellebbezes jogarol (gyamhatosai irat, 1999-es).
Talan fontos meg, hogy apam 2009 ota nem elt velunk (szeretojehez koltozott).

Orokosok ketten vagyunk a noveremmel. Egyikunknek sem kell az ingatlan (az ara nyilvan igen). Az erteke kb. 18m Ft (aranyok miatt).

Ha lezarul a per es kiadnak mindent, akkor:
a) 75% enyem, 25% novereme es apam 50% haszonelvezet
b) 62,5% enyem, 12,5% novereme, 25% apame + meg 25% haszonelvezet

Hogyan lehet kikenyszeriteni az eladast? Apam egy tetu (csak azert is megszivat kategoria*), noveremmel mindenben azonos allasponton vagyunk.

*) ennek oka, hogy nem vette be a gyomra, mikor anyu vedelmere keltem es kidobtam apamat a hazbol (szoval, nem tettlegesen).

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 15:42:47

@Kovermadar:
A kidobaskor apam mar egy eve nem velunk lakott... nem az utcara tettem ki, bar megerdemelte volna azt is...

Mrs. Clayton 2013.05.12. 15:43:00

@Kovermadar:
az öröklés megnyílását követő 1 éven belül mind a haszonélvező mind az örökös kérheti a haszonélvezet megváltását
Ptk. 316.§ (3)-(5)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 15:44:48

@Kovermadar: ez nem szomoru, a hazastarsat csak nem lehet kirakni, az orokles meg megtortent, tehat az illetek is jogos
a visszassag abban volt, hogy mar egyszer adozott jovedelembol megvett hazat miert kell illetekkkel sulytani megint
de hat allami bevetel....
az illetek is ado
@Babette_: mar remlik valami, azt hiszem inkabb MDF David Ibolya

rumitom 2013.05.12. 15:45:23

@Philosoraptor: ezeken mindig kiakadok... az ir allammal hasonlo szinten folytatott levelezesbol mindent elso olvasasra megertek... otthon, az anyanyelvemen ket masik embert meg kell kerdezzek biztos jol ertelmeztem e amit olvasok.

hogy ez igy miert jo nem ertem, professzionalisabb biztosan nem lesz tole a szolgaltatas.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 15:48:28

@hagyma:
SZDSZ lesz az. Azzal plakatoltak anno, hogy "Eltoroltuk a halaladot"

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 15:49:50

@Jess G:
Akkor mar csak azt kell megtudni, hogy mi az orokles megnyilasa?
Logikus lenne az osszes eljaras lezarulasa, tehat mondjuk iden nyar, mint az eljarasok kezdete (2 evvel ezelott).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 15:52:29

@Kovermadar: hat azert 40 ezer dollar koruli osszegert mar eleg jo kocsit lehet venni errefele

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 15:53:36

@Kovermadar: nincs kizarva, a memoriam azt mondja az MDF kezdemenyezte, de akkor nem volt kormanyon mondjuk...
de nem vagyok naprakesz mar eleg regen a magayar belpolitikaban

Mrs. Clayton 2013.05.12. 15:54:27

@Kovermadar: ha van is haszonélvező a tulajdonos annak hozzájárulása nélkül eladhatja a házat, nem kell kikényszeríteni

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 15:56:03

@Jess G: ha van aki hajlando megvenni a haszonelvezettel terhelt hazat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 15:56:06

@Kovermadar: a haszonelvezet tuti megilleti
azt nem ertem a fele miert nem
gondolom a fele a neven volt
ha bekoltozxik a haszonelvezot nem lehet kitenni
eladni el lehet haszonelvezettel terhelten, csak nehezebben kisse es joval aron alul
de mit idegeskedsz? 10 millio nalad nem tetel es apad is tetu:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 15:57:20

@Jess G: csak nem veszik le a haszonelvezetet es barmikor bekoltozhet
Te vennel ilyen hazat?
mondjuk olcsobban megveheto, de meg kell varni mig a hasonelvezo meghal

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 15:57:35

@hagyma:
Jogos!
Ennyiert szuper amerikai autokat lehet kapni. Csak annak mas a fenntartasi koltsege itt, mint ott.
Sokat szemeztem regen a Chrysler 300Cvel :)

Mrs. Clayton 2013.05.12. 15:57:56

@Kovermadar: nem, az öröklés az örökhagyó halálával nyílik meg

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 15:58:12

@Jess G: de a haszonelvezo bolond lenne
vagyis hat penzert, ha nincs szuksege az ingatlanra, akkor igen

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 16:00:07

@hagyma:
Ha talalnek egy "vallalkozot", aki megvenne akar olcsobban, aztan "meggyozne" apamat, hogy mondjon le, azonnal eladnam :)
Kerdes, hogy mennyivel olcsobb az olcsobb.

Bar... "Egy madar a kezben tobbet er, mint ketto a bokorban" vagy hogy mondjak :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.05.12. 16:00:19

@Kovermadar: sot 60 ezer dollar korul mar haz is van es nem is rossz
/most nyakig benne vagyok a hazkeresesben/

Mrs. Clayton 2013.05.12. 16:01:14

@Kovermadar: hát éppen ezért találta ki a jogalkotó h az öröklés megnyílta után 1 éven belül mind az örökös mind a haszonélvező kérheti a megváltást, a közjegyző nem szólt? ügyvéded nem mondta?

Mrs. Clayton 2013.05.12. 16:15:18

@Kovermadar: de gyorsan vissza is vonom amit mondtam, mert nem kérhetted volna, bocs,benéztem

M. Péter 2013.05.12. 16:25:20

@Kovermadar: Az igazi kettős adóztatás az, hogy fizetsz Magyarországon 16%-ot meg Kambodzsában 10%-ot is. Pl. az USA-ban egyezmény nélkül is figyelembe veszik a más országoknak fizetett adót, kivéve az ellenségesnek nyilvánított országokat, mint Kuba vagy Irán. Az olyan amerikai, akinek ilyen helyről van jövedelme, nagyot szívhat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.12. 16:25:32

@Kovermadar:
Jó ha tisztában vagy vele hogy a haszonélvezeti jog erősebb a tulajdonjognál.
Vagy megváltod pénzben ha apád hajlandó rá vagy vársz a halálára.
Nincs ember aki megvenne haszonélvezettel terhelt házat pláne most mikor gombokért lehet ingatlant venni Magyarországon. Szinte minden második ház eladó.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 16:26:41

@ctboy: hát sztem ez az egyik legbiztosabb módja, annak, h egy rablás áldozatává váljunk,
még 1994 körül amikor Mo-n beindult a nagy összegű hitelezés úgy lehetett az egyik bankban hozzájutni a pénzhez, mint eladó, h a járdáról teljesen jól belátható pincében lévő pénztárablaknál a jogosult felvette készpénzben majd hazavitte
én akkor sem szívesen mászkáltam egy valag pénzzel, most se tenném

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.12. 16:27:35

@Kovermadar: Nem az SZDSZ hanem az MDF javaslatára törölték el az örökösödési illetéket.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 16:31:24

@hagyma: Itt azt híresztelik, hogy Ámerikában sokkal olcsóbb az autó, mint Európában. 2007-es cikk, de az árán már akkor is csodálkoztam:www.origo.hu/auto/20071207-mar-siker-a-dodge-challenger.html Nem kapható nálunk, de ha kapható lenne, akkor sem ennyiért.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.12. 16:39:08

@Jess G: Egyetértek. Kellenek az elővigyázatossági lépések.
Viszont az átutalás pl. svédországba szintén egy csomó kellemetlenséggel járhat később.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.12. 16:47:38

@én már a fény gyermeke vagyok:
Az új autó fillérekbe kerül amerikában pl. magyarországhoz képest.
Chrysler Voyager (itt Town and Country) $17,000 volt, pár éve mikor vettük.
De gyorsan rájössz hogy egyszerüen nem érdemes újat venni. Ha pár éves autót veszel, az mindig kevesebb mint félár.
Itt egy autó simán elmegy 300-500e km-t, nagyobb hiba nélkül. Lassan már nincs is rossz autó, egy Toyota Camry, Honda Accord (ezek a legnépszerübbek) örök élet. Legfeljebb azért adod el mert megunod, vagy már az újabb model is 5 éves.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 17:06:56

@diggerdriver:
Akkor elertek, hogy minden nap varjam a jo hirt Mo-rol... ez van :(

2013.05.12. 17:11:59

@rumitom: Ez kérlek, azért jó, hogy az egyszeri polgár véletlenül se vetemedjen arra, hogy esetleg beleássa magát valamelyik részébe a törvényeknek és jogszabályoknak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 17:12:24

@ctboy:
Miert?
A bank meg fogja kerdezni, hogy honnan van. Elmondom, hogy mi az es tobbet nem zaklatnak.
Volt mar ilyen, akkor 60e Kr-t hoztam ki kpban es kitoltettek egy papirt errol.

2013.05.12. 17:14:46

@Jess G: De akkor hogyan lehet megoldani? Habár én még messze vagyok attól, hogy ekkora összegeket akárcsak elképzeljek a számlámon, de azért érdekel. A készpénzben kiviszem nyilván nem játszik, leírtad, hogy miért.

Devizaszámla v. paypal nyilván, de amíg nincsen kinti bankszámlád, addig hogyan férsz hozzá a pénzedhez?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.12. 17:16:47

@Kovermadar:
Sajnos ez van. Azért mondom hogy erősebb mert a haszonélvezeti jogot nem lehet fedezetként használni mint a tulajdonjogot.
A tulajdonjogot bárkitől elvehetik például tartozás estén a haszonélvezetet nem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.05.12. 17:22:48

@ctboy: Nyolc évvel ezelőtt vettem otthon egy első generációs Nissan Primerát Kétezres szívódízel motorral 72lóerővel minden extra nélkül. Se légkondi se ABS. Tízévesen vettem 200 000 kilométerrel egymillió forintért.
Féléve itt Londonban vettem egy tíz éves utolsó generációs Nissan Primerát full extrásan 180 000 kilométerrel 2,2 dizel motorral 130lóerővel ABS tolatókamera légkondi beépített navigáció stb...
Magyar pénzre átszámolva 560 000 forintért.

2013.05.12. 17:24:58

@Taxomükke: en az MKBnal vezetek otthon szamlat es ok kozeparfolyamon valtanak (felteve, ha olyan szamlad van). Figyelni szoktam az arfolyamot es mikor kedvezo, azonnal valtom a megfelelo penznemre es kuldom a kivant orszagba. Mar egy ideje nem jatszom ezzel, de nekem ez valt be. Kevesebb volt a koltsege, mint a paypalnak. Ez meg akkor jo volt, mikor otthon jobb kanatojat adtak, mint mas helyen. Ha volt idod, akkor az arfolyammal szrpen lehetett kaszalni. Attol fugg mennyire surgos a penzed.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.12. 17:29:21

@Kovermadar: "Elmondom, hogy mi az es tobbet nem zaklatnak. "

Minden bankban van egy pénzmosási limit ami fölött kérdezgetnek.
Nem tudom ez mennyi svédországban.
Csak ezért mondtam.
Egyébként a Te dolgod.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 17:35:54

@ctboy:
Ertelek.
Valoszinu ez lehet itt is. Szerencsere nincs takargatnivalom, igy ez nekem nem problema.

PannonBoy 2013.05.12. 17:42:52

@Kovermadar: Akkora összeget csak bankon keresztül javaslok mozgatni. Minden egyéb megoldás kockázatos!
(Egyébként a deviza-konverzió kedvezőbb általában, mint a valuta-váltás.)

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 17:43:19

@diggerdriver:
Apam merhetetlenul gyuloli az egyhazat es utalja a vallasosokat. Ha nagyon nem akar meghalni, akkor odaajandekozom valamelyik egyhaznak a hazreszemet :) attol tuti agyverzest kapna :D

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 17:47:01

@PannonBoy:
Nincs magyar bankszamlam.
Igaz, egy vevo miert ne tudna rogton kulfoldre utalni?

PannonBoy 2013.05.12. 17:55:11

@Kovermadar: Értelek. Ha nincs akadálya, akkor érdemes emiatt az ügylet miatt nyitni egyet. (Természetesen, csak ha megoldható.)
Tud a vevő külföldre is utalni. Csak érdemes számításba venni az utalás költségét (ki állja az átutalás díját), illetve, amennyiben a külföldi számla nem HUF devizaszámla (érdemes a külföldi bankodnál érdeklődni, hogy tudnak-e HUF devizaszámlát nyitni!), akkor a T-day (ez a tranzakciós nap) szerinti devizaárfolyamon kerül jóváírásra az összeg (egy rosszabb devizaárfolyamnál ez nagyon nagy veszteség is lehet!)

A PayPal-t pedig csak kis összegű, ám gyakori pénzmozgatásokra ajánlom.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 17:58:35

@ctboy: Itt nem tudsz elmenni 300ezer kilométert hiba nélkül. Pedig vettem autót, amivel ezt a totalcar szerint meg lehet csinálni. Nem lehet. Talán akkor, ha Bp.-Párizs útvonalon járkálok pár hónapig. Úgy meg nem próbáltam. Vegyes használat mellett volt már baj kipufogóval, szelepekkel, kuplunggal, irányjelzővel (indexre itt nem panaszkodunk). A lengéscsillapítokkal többször is, amit nálunk nem lehet kivédeni, akkora lukak vannak az utakon.
Az ár-érték arányra én is figyelek, nem csak autó, sokkal pitibb dolgoknál is. De az új autónak jó szaga van. Nekem az baromira tetszik. Perverz dolog, de ez van. Jó lenne, ha mindig perverzkedhetne a magyar, sajnos nem mindig engedheti meg magának.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.12. 18:08:27

@én már a fény gyermeke vagyok: "De az új autónak jó szaga van."
Már van ilyen spray.
Csak befújod a szkadt Trabantot, és máris olyan szaga van mint az új BMW-nek.

Nagy találmány.

Egyébként egyetértek.
A NY-i autók is mind töröttek, szakadtak.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 18:13:18

@PannonBoy:
Nincs magyar cimem, nincs szemelyim, sem lakcimkartyam.
Ha a vevo utalja ki ugyan ott tartok, mintha en utalnam ki. Utobbinal mondjuk az arfolyam rugalmasabb.

Esetleg noveremnek mehet az egesz, majd o utalhatja tovabb nekem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.05.12. 18:15:19

@ctboy:
Teljesen berendezett, de nem lakja senki.
A kiadhatosagot nem tudom sem a haszonelvezet miatt (igaz a felen nincs haszonelvezet), illetve a tulajdonviszonyok sem tisztazottak (tart a per es a hagyateki is megakadt emiatt).

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 18:22:14

@ctboy: Odaát minden egyszerűbb. A nőt is csak befújod, aztán az jobb lesz újkorában.

váj mí 2013.05.12. 18:43:41

Mna, még mindig adóztok?

Mrs. Clayton 2013.05.12. 18:49:00

@Philosoraptor: hát pl kiveszed automatából, amit a magyar szlára befizettél, nekem pl tök m1 h 5 fontot vagy 1000 fontot veszek fel, akkor is 300 huf a költségem, az sztem korrekt

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 18:52:17

@váj mí: Aha. Azon megy a vita, hogy egy vadidegen navostól tűrjük-e, ha rákérdez mennyit keresünk? Szerintem nem, de kisebbségben vagyok. Élvezni fogod a társalgást.

váj mí 2013.05.12. 18:57:20

@én már a fény gyermeke vagyok: Ahham, hát én erősen kétlem, hogy élvezni fogom.
Ja, különben minek szólna bele egy magyarországi adóellenőr a külföldön szerzett jövedelembe? A semmin kívül mégis, mi köze van hozzá?

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 19:08:16

@váj mí: Szakmai kiváncsiság. Ha bemész a navhoz, ott csupa agyonképzett arccal találkozol. Ha nem mész be még jobban jársz. Mi itthon csupa fasza dolgok között válogathatunk.

váj mí 2013.05.12. 19:25:35

@én már a fény gyermeke vagyok: Hm, hát, aki kielégíti, annak úgy kell...
Különben, nem értem, mi abban a logika, hogy a mezei alkalmazott baszakodjon az adóbevallással, jól belekeveredve és összezavarodva, amikor az őt alkalmazó cég(ek)nek erre külön osztályuk, de legalább egy szakemberük van?

BTBTBT 2013.05.12. 19:26:02

@váj mí:
"A semmin kívül mégis, mi köze van hozzá? "

Az állam "mindent tudni akarok azokról, akikhez nincs többé közöm"- mentalitása. Semmi más.

Hihetetlen, hogy még mindig milyen sokan elkezdenek bedőlni az ijesztgető magyar hatóságok trükkjeinek.
Mondjuk Angliában is szeretnek rémisztgetni mindenféle ezerfontos és afeletti bírságokkal olyasmikért, amikben nem is kötelező részt vennie az egyszeri embernek.

2013.05.12. 19:43:24

@Jess G: Bocs a tudatlanságomért, de ehhez devizaszámla szükségeltetik?

váj mí 2013.05.12. 19:44:26

@Barátusz: Te, hogy én is mennyi mindent akarok. Ahhoz képest meg ugye ... Hát fordul elő ilyesmi még egy állammal is.

Taxomükke (UK) 2013.05.12. 19:48:01

A forintszámláról külföldre utalásnál nem valami nagyon szar árfolyamot használnak? Azt tudom, hogy Angliából Magyarországra utalni kész anyagi csőd, egyszer itt levesznek 10 fontot, Mo.-n pedig valami ótvar árfolyamon írják jóvá... Mondjuk ez párszáz fontnál/pártízeter forintnál még hagyján (bár nézetem szerint a kurva anyjukat), de 25 millió Ft-nál már baromira nem mindegy, hogy mennyi lesz belőle, mire az angol számlámra ér.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 19:49:47

@váj mí: Halvány fingom sincs, én nem idegesítem magam ilyesmivel. Azért van a könyvelő, hogy megcsinálja. Ha elbassza, azért van az ügyvéd, hogy megoldja. Én szófogadó gyerek vagyok. Egy navos osztályvezető mondta: adótörvényeink komplikáltak, ha nem lennének azok, mit csinálnánk a sok könyvelővel és ügyvéddel? Rajtam ne múljon a Magyar Népköztársaság jövője.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.12. 19:54:48

@én már a fény gyermeke vagyok:

Legalábbis a szaga, esetleg a szine.

(Ez velünk is igy van, sötét ruhában pedig vékonyabnak látszunk)

BTBTBT 2013.05.12. 20:03:40

@ctboy: Mi lehetett a cél azzal, hogy hülyét csináljanak egy amcsiban híres country énekesnőből? Vagy ez is csak arról szól, hogy két koncert/album között is fenntartsa maga iránt az érdeklődést?
Igazi szőke?

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 20:04:13

@ctboy: Nekem mondod? A befújt fekete Trabantom olyan vékony, hogy vígan csalinkázom vele a csúcsforgalomban.

BTBTBT 2013.05.12. 20:05:00

@váj mí: Hát azt nem tudom, hogy mennyi mindent akarhatsz. De állam bácsik túl sokat szoktak akarni.

BTBTBT 2013.05.12. 20:07:23

@én már a fény gyermeke vagyok:
Olyan létezik, hogy Mo.-ról már a célország pénznemében utalsz annak megfelelő forintot, tehát kiesik az árfolyam miatti különbözet?

Angliából lehet így utalni (font helyett egyből forintot), persze vagy 15 fontos díj ellenében (nyilván bankja válogatja), szóval kis összegnél nem éri meg.

váj mí 2013.05.12. 20:08:20

@én már a fény gyermeke vagyok: Ja, hogy mindez azért?

@Barátusz: Hm, én úgy de úgy tudok akarni ;).
Különben én ex-állam bácsim nem zargat felesleges hülyeségekkel. Gyakorlatilag semmivel sem zargat.

BTBTBT 2013.05.12. 20:10:47

@váj mí: Engem sem, sőt idén év elején még valami tízezer körüli összeget is vissza akart adni valami múltbeli téves levonás miatt.
Csak még nem jutottam el odáig, hogy vissza is igényeljem, mert nem találtam a hozzá szükséges nyomtatványt a NAV oldalán.

BTBTBT 2013.05.12. 20:11:29

Ja, hogy te a román államra céloztál? Bocs.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.12. 20:11:45

@Barátusz: Ez egy ilyen müsor.
Mint tudjuk a TV müsornak egyetlen célja van.

Ne állkon fel a néző a reklámok közötti szünetben.

Ebben a müsorban szinte mindenki hasonlóan bután viselkedik, és amerikaiasan még büszke is erre.
Kelly egy kicsit butább volt mint a többi, de ahogy látod, őt se nagyon zavarta.
Ez a klip egyébként csak nekünk magyaroknak poén.

Pár havonta szeretem újra megnézni, még mindig jókat tudok nevetni rajta.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.05.12. 20:15:26

@Barátusz: Ezt a kérdést biztos hogy hozzám akartad intézni? Ebben charlie kollega az illetékes. De szerintem forint számláról nem tudod megoldani átváltási veszteség nélkül. Deviza számláról igen. De ez közel sem biztos, rég nem foglalkoztam ilyesmivel, és ezek a dolgok itt hetente változnak.

BTBTBT 2013.05.12. 20:16:00

@ctboy: Nyilván megfizették a szerepléséért, és a "hülyeségének" is híre kelt a mádiában, tehát mindenképpen jól járt.
Meglehet, hogy nem annyira eszetlen, mint mutatja.

Igen, a magyar vonatkozású helyekkel és a nyelvvel kapcsolatos érdekességek (filmekben pl. Iron Man, Avengers, stb.) csak nekünk érdekesek.

BTBTBT 2013.05.12. 20:17:27

@én már a fény gyermeke vagyok:
Jaj, nem. Taxomükkének, mert ő beszélt az árfolyamveszteségről.

BTBTBT 2013.05.12. 20:18:26

@Taxomükke:
Ezt neked akartam küldeni, de másnál kötött ki:

Olyan létezik, hogy Mo.-ról már a célország pénznemében utalsz annak megfelelő forintot, tehát kiesik az árfolyam miatti különbözet?

Angliából lehet így utalni (font helyett egyből forintot), persze vagy 15 fontos díj ellenében (nyilván bankja válogatja), szóval kis összegnél nem éri meg.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.05.12. 20:21:41

@Barátusz: Nem fizették (ha jól tudom), jótékonyságra ment.

Viszont ingyen szerepelhetett.

Végül is, Ő is árulja magát. Ez egy ilyen szakma.

BTBTBT 2013.05.12. 20:23:07

@ctboy: Ja, ezt nem tudtam. Akkor viszont maradt neki a másnapi/jövőheti újságok adta népszerűség meg a netes letöltések/kattintások.

Mrs. Clayton 2013.05.12. 20:26:47

@Philosoraptor: hát ha nincs külföldön számlád csak Mo-n ahhoz minden további nélkül hozzáférsz külföldön is, hacsak nem vmi ifjúsági számla, ami csak Mo-n használható, ebben az estben azt kell csak tudnod, h milyen költséget számol fel a magyar bankod, ha a kártyádat külföldön fizetésre, készpénzfelvételre használod
pl nekem régen volt Citis számlám, az tök jó volt, mert bármit csináltam minden ingyenes volt, ellenben külföldön igen gáz volt mert először ha jól emlékszem a forintot dollárra majd azt az adott ország valutájára váltotta mittom én milyen árfolyamon a mostani számlám meg saját középárfolyamon vált és nincs köztes váltás és max 300 huf a költsége a kp felvétnek

Mrs. Clayton 2013.05.12. 20:30:52

@Taxomükke: sztem jobban jársz ha utalsz mert akkor deviza középpel számolnak míg cash esetén valuta árfolyamon, ami jellemzően alacsonyabb, a kérdés még h mennyi az utalás költsége, itt jellemzően már a fix felső plafon életbe lép, így nem hinném, h levennének mondjuk 1-10%-kal, de meg kell keresni a legjobb ajánlatot adó bankot

váj mí 2013.05.12. 20:32:17

@Barátusz: Ahham, arra. Tavaly elmentem szavazni, köszönték szépen. Az ottani adózásról meg annyit tudok, hogy van, mert láttam a fizetési cetlin a levonást. Szerintem, ez a normális, ha érdekelnének az adótörvények, akkor olyan pályát választottam volna, ahol kiélhetem ez irányú perverzitásomat.

2013.05.12. 20:32:22

@Jess G: Köszönöm a kimerítő választ, jelenleg ilyen "ifi" számlám van, k&h trambulin.

Megint szabad a gazda 2013.05.12. 20:53:47

@ctboy: Ezzel én is így vagyok, azért őszintén, a pulyka kifejezetten jó válasz volt...

(Nyomjuk ezt az EU-t, azután ha valaki elhiszi, hogy ez tényleg az Európai US, akkor meg meglepődünk)

Megint szabad a gazda 2013.05.12. 20:57:19

@Barátusz: ha jól emlékszem pár éve a magyar hokisok ráépítették a hoki vébé pályázatukat. A bemutatkozó kisfilm nagy siker lett (éppen talán az eredetisége miatt, vagy a csaj és az "eset" ismertsége miatt)

PannonBoy 2013.05.12. 22:28:02

@Taxomükke: Devizaátutalásnál két megoldás is van.
Az egyik, hogy Angliában nyitsz egy HUF devizaszámlát, és a devizakonverziót bankon belül elvégzed, majd nemzetközi átutalás a magyar HUF számládra.
A másik megoldás, hogy nyitsz a magyar bankodnál egy GBP devizaszámlát, ahova az angol bankodból átutalod a kívánt GBP összeget, majd beérkezés után a magyar bank GBP devizaszámláról átvezeted HUF számlára.

Természetesen mindkét esetben az átutalási és konverziós díjaknak utána kell nézni, és így azért jól ki lehet jönni. A lényeg, hogy a konverzió és az átutalás ne egyszerre történjen, mert akkor T-day árfolyamon történik, nem akkor amikor te járnál jól.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.05.12. 22:30:14

@PannonBoy: en az utobbit csinaltam.
Konverzios dij nincs, gbp-t utalok haza 10 fontert, otthon 100 000 forint felett konverzios dij nelkul, azonnali arfolyamon valtjak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.05.12. 22:32:16

@Taxomükke: A masik, hogy anno mikor kijottunk kb 700E forintot utaltunk at, valami 2100 forint volt az utalasi dij. Igaz akkor lenn volt a font arfolyama, 300 korul.

BTBTBT 2013.05.12. 22:42:02

@Megint szabad a gazda:
Az is érdekes lenne, ha valaki összevágná a magyar nyelvvel, magyarokkal és Budapesttel kapcsolatos filmes referenciákat. Rengeteg akad a Szárnyas fevadásztóll a Közönséges bűnözőkön át az utóbbi évek terméséig.

Mondjuk a "magyars"-tól, mint népről - és mint a nyugati világ ezirányú félretájékozottságától - herótom van.

BTBTBT 2013.05.12. 22:44:50

@váj mí:
"Az ottani adózásról meg annyit tudok, hogy van, mert láttam a fizetési cetlin a levonást."
Kinek a cetlijén láttad?

A perverziódat kiélni, mi? Hja, értem. :)

váj mí 2013.05.12. 22:51:27

@Barátusz: A sajátomon, te agyas :P

Hát, az adóügyekkel való önkéntes foglalkozás szerintem elég súlyos perverzió ...

BTBTBT 2013.05.12. 22:57:18

@váj mí:
Mintha úgy fogalmaztál volna, hogy Romániában szavaztál volna tavaly. Vagy az "ottani adózás" kifejezés kavart be?

Csak azért mondod, hogy súlyos perverzió, mert nincs hozzá türelmed. Vagy mert van, aki megcsinálja helyetted.

váj mí 2013.05.12. 23:06:24

@Barátusz: Nem Romániában szavaztam, hanem itt a konzulátoson. Tudod, ilyet ott is lehet ;)

Türelmem az valóban nincs, de vannak helyek, ahol az állam nem basztatja feleslegesen a mezei és hozzá nem értő polgárt, csak azért, hogy az ügyvédeknek legyen miből megélniük. Van, aki szeret ilyesmivel szöszmötölni, élvezi is, és még pénzt is kap érte. Hát akkor, miért vegyem el a kenyerét meg az élvezetét?

montroyal ( CAN qc) 2013.05.12. 23:07:10

@hagyma: oroklesi illetek nincs de az ugyvednek es a kozjegyzonek fizettem a haz atirasaert es mivel azonnal eladtam (5 even belul is) ado koteles lett volna ha nem felejtettem volna el az egeszet es semmit nem fizettem a penz hivatalosan atutaltak a szamlamra es felejtsenek el ...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.05.12. 23:47:49

@bobsys: ha csak kulfoldon van beveteled, amellyel egyezmeny van, valoban nem, de egyebkent viszont tudni akar rola. Mikor mi kijottunk, makunk volt, mert ev vegen jottunk ki, es csak az uj evben lett itt munkank, ergo nem kellett beirni az itt kapott jovedelmet. Aki viszont ev kozben jott ki, na annak viszont be kellet, es bar nem nem kellett otthon adozni azutan a kulfoldi jovedelem utan, a magyarorszagi jovedelmet viszont mas savba tolhatta, magasabba, igy hiaba adozott az illeto rendesen otthon, meg lehet be kellett fizetnie pluszban .

2013.05.13. 00:28:45

@Whave: 'Amugymeg: MI TORTENIK, ha leszarom a kotelezettsegem, es nem irom ra a kulfoldi jovedelmem a bevallasra? Kideritik? Hogyan?'

Erre en is kivancsi lennek - ha te nem 'vallod be', hogyan jonnek ra?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.05.13. 09:32:07

@Mirjam2: valoszinuleg onnet, hogy nem fogsz fizetni otthon tb-t. Oke nem fizetsz, de akkor hol fizetsz? Ja hogy kulfoldon vagy es ott? Na innet siman ra lehet jonni.

Az, hogy a nav rendszere nem konzisztens, az mas teszta.

2013.05.13. 11:09:19

Mivel volt már pár köröm Angliában, leírom nekem milyen ügymenet működött:

- kiutazáskor NAV(TB) kijelentkezni, ideiglenes külföldön tartózkodás, személyi marad.
- kinti munkaviszony első napjáról papírt szerezni. Ugyan már nem kell, de érdemes WRS-t, majd kell NI-t kiváltani. Ezekkel a NAV-nak is lehet igazolni a kinti TB viszony meglétét. Csak így lehet elekerülni az itthoni TB fizetését hosszab távon!
- hazaérekzeskor, angliában bejeleneteni az ország elhagyását, és adóvisszatérítést kérni. HMRC P85, ez két héten belül megjön a kinti számlára.
- esedékes évi SZJA-papíron beírni a kinti adózott jövedelmet. Ez régebben megnövelte a minimálbéres jövedelmet az adósávok miatt, most már nem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.13. 11:17:26

@Mirjam2:

A legtisztább megoldás nem bevallani. Ha túl sok dolgot kötünk a hatóságok orrára, annak szinte mindig rossz következménye van.

sapkabojt 2013.05.13. 11:17:32

Valaki tud nekem segíteni abban, hogy ha idén májusig volt magyar fizetésem, de pár hónap szünettel év végén Kanadában fogok már dolgozni, akkor hogyan kell majd a következő adóbevallást kitölteni?
Valamint a TB-t hogyan fogom tudni felfüggeszteni, ha van kanadai biztosításom?

okosmama 2013.05.13. 11:39:35

Szerintem ezt az NAV véleményt félreértemezte az eredeti blogger. A vélemény ugyanis kimondja következőt:
I.2.
Amennyiben Ön külföldi illetőségűnek minősül a 2012-ben külföldön megszerzett jövedelmét nem kell feltüntetnie a 1253-as bevallásában.

Akkor már csak azt kell eldönteni, hogy külföldi (esetünkben angol) adóilletőségűnek minésül-e.
Legjobb ha megnézzük megát az idézett törvényt (a relváns részt bemásolom ide). A legtöbb külföldön munkát vállaló magyar államopolgár a 3-a pont alapján tudja eldönteni. A léttérdek központja ott van ahol dolgozol, laksz, gyerekeid iskolába járnak. Ha valóban kiköltöztél, akkor szinte biztos, hogy külföldön és akkor nem vagy belföldi adóilletőségű. Ebben az esetben szerintem a fent idézett pont alapján nem kell a NAV-nak bevallani a külföldi jövedelmet. Bevallani szerintem csak azoknak kell , akik itthon élnek és csak alkalmi munkát vállalnak külföldön, de nem költöztek ki (azaz nem került külföldre a létérdek központja) .

4. CIKK

BELFÖLDI ILLETŐSÉGŰ SZEMÉLY

(1) Az Egyezmény alkalmazásában az „egyik Szerződő Államban belföldi illetőségű személy” kifejezés olyan személyt jelent, aki ennek az államnak a jogszabályai szerint lakóhelye, székhelye, üzletvezetési helye, bejegyzési helye vagy bármely más hasonló ismérv alapján adóköteles, és ugyancsak magában foglalja azt az államot és annak bármely más közigazgatási alegységét vagy helyi hatóságát. Ez a kifejezés azonban nem foglalja magában az olyan személyt, aki ebben az államban kizárólag az ebben az államban lévő forrásokból származó jövedelem vagy tőkenyereség alapján adóköteles.

(2) Az „egyik Szerződő Államban belföldi illetőségű személy” kifejezés magában foglalja:

a) a nyugdíjrendszert, amelyet abban az államban hoztak létre; és

b) az olyan szervezetet, amelyet kizárólag vallási, jótékonysági, tudományos, kulturális vagy oktatási célra (vagy ezek közül több mint egy célra) hoztak létre és működtetnek, és amely ebben az államban annak jogszabályai szerint belföldi illetőségű, tekintet nélkül arra, hogy jövedelmének vagy nyereségének egésze vagy része mentes lehet az adó alól ennek az államnak a belső joga szerint.

(3) Amennyiben egy természetes személy az (1) bekezdés rendelkezései értelmében mindkét Szerződő Államban belföldi illetőségű, helyzetét az alábbiak szerint kell meghatározni:

a) csak abban a Szerződő Államban tekintendő belföldi illetőségűnek, amelyben állandó lakóhellyel rendelkezik; amennyiben mindkét államban rendelkezik állandó lakóhellyel, csak abban az államban tekintendő belföldi illetőségűnek, amellyel személyi és gazdasági kapcsolatai szorosabbak (a létérdekek központja);

b) amennyiben nem határozható meg, hogy melyik Szerződő Államban van létérdekeinek a központja, vagy ha egyik államban sem rendelkezik állandó lakóhellyel, csak abban az államban tekintendő belföldi illetőségűnek, amelyben szokásos tartózkodási helye van;

c) amennyiben mindkét Szerződő Államban van szokásos tartózkodási helye, vagy egyikben sincs, csak abban az államban tekintendő belföldi illetőségűnek, amelynek állampolgára;

d) amennyiben mindkét Szerződő Állam állampolgára, vagy egyiké sem, a Szerződő Államok illetékes hatóságai kölcsönös egyetértéssel rendezik a kérdést.

(4) Amennyiben az (1) bekezdés rendelkezései értelmében valamely nem természetes személy mindkét Szerződő Államban belföldi illetőségű, akkor a Szerződő Államok illetékes hatóságai kölcsönös egyetértéssel határozzák meg azt a Szerződő Államot, amelyben ez a személy az Egyezmény alkalmazásában belföldi illetőségűnek tekintendő. A Szerződő Államok illetékes hatóságainak kölcsönös egyetértése hiányában a személy az Egyezmény által nyújtott bármely kedvezmény igénylése céljából egyik Szerződő Államban sem tekintendő belföldi illetőségűnek, kivéve a 24. és a 25. cikkek által nyújtottakat.

DFK 2013.05.13. 11:44:02

@Jess G: Áá, a haszonélvező beleegyezése nélkül nem tudod eladni. csak ilyenkor fel kell hívni a haszonélvező figyelmét, hogya jogával kötelességek is járulnak.

ZOH 2013.05.13. 11:47:07

Egy joindulatu ertelmezes a "mi koze a magyar allamnak a kinti jovedelmemhez" kerdeshez: ha esetleg hazamesz es utana veszel (a semmi otthoni jovedelmedbol!) valami dragabb dolgot, az felvethet kerdeseket -- ezek megelozhetok azzal, ha megadsz valami baszott nagy osszeget kulfoldi jovedelemnek, amire utana hosszu evekig mondhatod, hogy abbol vetted a villat-yachtot-cabriot :-)

DFK 2013.05.13. 11:48:35

@Kovermadar: a bérbeadáshoz is kell a haszonélvező aláírása.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.13. 12:14:06

Az árfolyamnál lehet az MNB-árfolyamtól eltérően is számolni, érdemes elolvasni a kitöltési útmutatót a levelezgetés helyett.

"Az átszámításnál a Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) hivatalos devizaárfolyamát, olyan külföldi pénznem esetében, amely nem szerepel az MNB hivatalos devizaárfolyam-lapján, az MNB által közzétett, euróban megadott árfolyamot kell alapul venni."
...
"Amennyiben rendelkezik a pénzügyi intézmény által - a külföldi pénz eladását követő, illetve a külföldi pénz vételét megelőző 15 napon belül - kiállított, az adott külföldi pénz eladását/vételét igazoló, az Ön nevére szóló bizonylattal, akkor az azon szereplő árfolyamot a bizonylat szerinti összeg mértékéig alkalmazhatja a forintra történő átszámításnál.
A bevétel átszámításához – az előzőektől eltérően – a bevétel megszerzésének napját megelőző hónap 15-én érvényes árfolyam is választható."

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.13. 12:24:27

@foldip: A magánnyugdíjpénztárakból a reálhozamot (hozamból levonva a költségeket és az inflációt) adómentesen lehetett felvenni, semmilyen adót nem vontak le, az összeget nem kellett a magyar adóbevallásban szerepeltetni.

buranyl 2013.05.13. 14:35:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Bircanak van igaza. Én egy nagyközségnél voltam adóügyes. Volt a faluban kb 500 ember (nem mindenki lakott ott), akik évek óta nem fizettek semmilyen helyi adót. Ebből az 500-ból kb 100-tól tudtam behajtani a valamit.
A többi így nézett ki: ismeretlen helyre költözött, bejelentett munkája, bankszámlája nincs, gépjármű nincs a nevén. Ingatlanja, ha volt is valakinek, az 1/8 tulajdoni hányadú szántó vagy 1/32-ed ház, ilyesmi. Azzal megint nem tudok kezdeni semmit. Egyetlen dolgot tudtam csinálni az ilyenekkel: minden évben töröltem elévülés miatt az 5 évnél régebbi tartozásokat.

A NAV is pont ennyit tud csinálni kb, ha valaki csak úgy elhúz az országból bejelentés, bevallás, minden nélkül.

PannonBoy 2013.05.13. 22:01:11

@buranyl: Feltéve, hogy az adóhivatalok nem kommunikálnak egymással... :)

M. Péter 2013.05.14. 00:27:30

@Kovermadar: Jobb ma egy veréb, mint holnap egy túzok.

@Mirjam2: Valószínűleg nem derül ki, de az EU-n belül, meg azokkal az országokkal, amelyekkel van egyezmény, van információcsere.

buranyl 2013.05.14. 11:15:13

@PannonBoy: A kommunikáci alapja a megkeresés, viszont honnan tudja a NAV, hogy egyáltalán külföldre költöztél, ha nem jelented be, és hogy a világ kb. 198 országa közül melyikben vagy. Amelyik országban pedig bejelentkeztél, ott vagy adórezidens, tehát a helyi adóhivatalnak semmi oka, hogy a saját adózójáról automatikusan adatokat küldjön.

Chrystin 2013.05.17. 03:00:07

És hogyan váltsak át, ha hetente kapom a fizetésem????

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása