oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. február 18. 06:53,  Még a sokkhatás alatt vagyunk 616 komment

2013. február 18. 06:53 Határátkelő

Még a sokkhatás alatt vagyunk

Külföldre költözni még akkor is macerás lehet, ha a létező legtöbb segítséget kapjuk meg régi-új munkahelyünktől. Az ügyintézés, lakáskeresés ebben az esetben is sokáig eltarthat – derül ki egyebek mellett ez is Gergely Egyesült Államokból érkezett írásából. (A kép az ablakukból készült.)

USA_Gergely 130218.jpg

„Elköltöztünk, reméljük nem örökre!

Otthon Pest megyében egy kisvárosban éltünk két gyerekkel és a párommal. Voltaképp jól elvoltunk, mindkettőnknek jó munkahelye volt. Nagyon szép környéken új házban laktunk, bár magas hitellel [CHF] terhelve.

A két kocsi, rezsi mellett is tudtunk félretenni egy keveset. Mindezt azért mondom el, mert nem csak azért lehet elmenni Magyarországról, mert annyira élhetetlen, vagy rossz.

Természetesen hazudnék, ha azt mondanám, hogy a pénz nem játszott szerepet, de igen, nagyon is! Mégis a gazdasági bizonytalanság erősebben hatott rám, mint bármi egyéb.

Sorolhatnám itt a forint hullámzását, a magánnyugdíjak elkobzásán keresztül meggyengített jövőképet, de szerintem aki ezt a bejegyzést olvassa, az mind tisztában van ezekkel a tényekkel, problémákkal.

Az amerikai központba kerestek embert

Írtam, hogy jó munkám volt, multicég IT-alkalmazottjaként. Az elmúlt bő évtizedben végigjártam a legnagyobb multikat otthon, többnyire 2-3 évente váltottam munkahelyet, így kerülve újra és újra alkupozícióba. Az utolsó váltásnál is reménykedtem, hogy ez már nyugdíjas állás lesz (hozzáteszem az utolsó költözésünknél is azt mondtuk elég volt, de soha ne mondd, hogy soha...). ;)

Aztán az említett politikai-gazdasági bizonytalanságok hatására egyre többször kacérkodtam a gondolattal, hogy miért itthon csinálom ugyanazt, amit akár pár ezer kilométerrel odébb is lehetne, talán kevesebb bizonytalansággal.

Egyre többször tévedtem a Határátkelőre és igen, nagy hatással voltak rám azok, akik már meglépték azt, amire addig csak néha-néha gondoltam. Egyszer aztán elkaptam a főnököm telefonbeszélgetését, hogy a cég észak amerikai adatközpontjába keresnek embert. Megpályáztam és NEM engem választottak.

Kicsit csalódott voltam, de nem adtam fel, másodszorra már ők kerestek meg, hogy érdekel-e még a dolog. Két hét alatt eldöntöttük, hogy ilyen lehetőség, alkalom valószínűleg csak egyszer adódik, szóval belevágunk. Nem mertük kihagyni!

Érvek mellette és ellene

Mellette szólt, hogy a gyerekek megtanulhatnak akcentus nélkül angolul, a pénz, illetve az, hogy világot láthatunk. Ellene volt az, hogy a jól begyakorolt, kényelmes életünket feladjuk, az állasainkat sem kapjuk majd vissza, illetve a gyerekek elveszítik a még csak kialakulóban lévő barátságaikat. A legnagyobb negatívum a család, barátok hiánya a hatalmas távolság miatt.

Azt terveztük, de már látjuk, hogy nem úgy fog menni, hogy minden évben hazalátogatunk. Egyrészt nagyon drága, másrészt iszonyú hosszú az út, harmadrészt kevés az éves szabadság, és végül ha minden évben hazamegyünk semmit nem látunk Amerikából és sosem tudhatjuk meddig élünk itt.

Pakolás és egyebek

A cég a költözéshez kapcsolódó összes költséget fizette, ez nagy könnyebbséget jelentett, bár mivel nem tervezzük, hogy örökre elmegyünk, ezért túl sok mindent nem vittünk magunkkal. A lakásunkat bútorozottan adtuk ki, így tisztában voltunk vele, hogy kint mindent újra meg kell majd vennünk.

A mérlegelést nehézzé tette, hogy nem egy-két évre, de nem is örökre tervezünk.
A költöztetés legnehezebb része mégis a teljes ház összecsomagolása volt. És tudom közhely, de becsukni magunk mögött a régi életünk ajtaját.

A vízumügyintézést a cég ügyvédei végezték, alig 3 hónapot vett igénybe az L-1 típusú vízum megszerzése. A végső aktus az USA nagykövetségén egy interjú volt, amitől egy kicsit tartottunk, de kb. annyiból állt, hogy "Sziasztok, költöztök? Isten hozta önöket Amerikában!".

A repülőút többé-kevésbé kellemesnek mondható volt, főleg a business jegyeknek hála, bár ha lenne olyan járat, ami este indul NY-ba, azt nagyon megköszönném, mivel a gyerekek - mikor máskor - leszállás közben aludtak el. Nekik nagyon pozitívan adtuk elő Amerikát, nagyon várták már a költözést, és azóta is csak ritkán mondogatják, hogy mikor megyünk haza.

Két hónap ügyintézés

Természetesen nekem is az járt a fejemben, hogy mi a fenét keresünk mi itt, miközben a reptérről az ideiglenes szállásunkra tartottunk. Aztán a nem működő fűtéssel elkezdődött a kéthónapnyi, megállás nélküli ügyintézés. Hihetetlen, hogy kibírtuk, de novemberi érkezéssel, december közepére többé-kevésbé berendezett lakásunk volt Westchester megyében.

Ez majdnem egy 22-es csapdája volt, mivel mindenhez valami olyan kellett, amit egyébként csak akkor kapunk meg, ha ez már megvan. Ugye értitek? :)

Itt a belépő mindenhová a credit history, ami egy most érkezett emberkének ugye nem nagyon van. Ettől aztán drágább például a kocsi lízing vagy bármiféle hitel.

Szerencsére volt relocation service, ami tartalmazta azt is, hogy egy kedves helyi mindenhova elkísért, megmondta, hogy itt, mit, hogy, mennyiért. Kész tervei voltak, mivel kell kezdeni, hogy ne legyen probléma. Még így is két hónapba telt, amíg minden életbevágóra sor került.

A jól ismert HSBC bank a bankszámlához, Social Security Number, munkavállalási, mindenféle HR-papír, kocsibérlés, kocsivásárlás. A jogosítvány még mindig folyamatban van, mivel újra kell vizsgázni.

Lakásvadászat

A cég csak egy hónapra fizette az átmeneti szállást (ami egyébként 2 szobás, berendezett lakás volt. Itt csak a hálószobákat jelölik külön, tehát ez 2 szoba plusz nappali, kb. 110nm), ezért a megérkezésünk utáni első nap elkezdtük a lakásvadászatot.

Két ügynök „segítette" a munkát, de jóformán semmit nem csináltak, magunknak kellett felhajtani a lakásokat, amiket ők nagy kegyesen megmutogattak. Jó előre tisztáztuk, hogy milyen lakás kellene, illetve, hogy mennyibe kerüljön, de vagy ócska helyekre vittek, vagy $3000-nál kezdődő, számunkra megfizethetetlen kecókat mutattak. Végül magunknak találtunk lakást.

A környék nagyon szép, de roppant drága, talán a legdrágább egész New York államban, viszont közel akartam lenni a munkahelyhez, legalább az első évben. Így havi 2100$-t fizetünk, ami tartalmazza a fűtést és a meleg vizet.

Épp a hurrikán után érkeztünk, ezért kevesebb kiadó lakás volt és azoknak is iszonyúan felment az ára. Nekünk meg sürgős volt, ráadásul vészesen az ünnepek előtt voltunk.

A munka jobbára pont ugyanaz, mint otthon, erről nem tudok sokat írni. Ha valaki azt mondja, hogy a hazai multiknál nem kell nyugati színvonalon dolgozni, az kérem nagyon téved!

Óvoda, ami nincs

A gyermekink szeptemberben kezdik majd az iskolát, addig angolt kell tanulniuk, amihez magántanárt kell fogadni. Miért? Mert az itteni óvodai szolgáltatás kérem szépen egy vicc. Drága, mivel csak magánovi létezik. Hely sem nagyon van, illetve ami van, az napi 2,5 óra gyermekmegőrzés.

Az itteni anyukák nem mennek vissza dolgozni, csak ha már iskoláskorú a gyermek, illetve akkor, ha extra jó a keresetük. Mi a reggel 9-től 11:30-ig tartó gyermekmegőrzésre havi 500-tól havi több ezerig terjedő ajánlatokat kaptunk, ami számunkra a szabadrablást jelentő kategória.

Ami érdekes, hogy itt az egész napos óvodában sem adnak meleg ételt, a családnak kell gondoskodnia a HIDEG ebédről, vagy termoszban melegen tartani, mert melegítésre nincs mód.

A hamis sztereotípiák

Alig három hónapja vagyunk itt, de néha megfordulnak a fejünkben a sztereotípiák. Jelentem, nincs több kövér ember, mint otthon. Sőt, talán az egészségesebb életmód itt már divat, folyton minden tele kocogó, futó, konditerembe járó emberekkel. Az egészségbiztosításom is olcsóbb, ha bizonyítom, hogy naponta legalább 7000-t lépek.

Valóban kedvesek, mosolygósak az emberek, legalábbis felületesen. És ez valóban számít, jobb, mint az otthoni folyton panaszkodó emberek. Sajnos én is beleszoktam ebbe, biztos idő kell, míg kigyógyulok belőle.

Nincs kolbászból a kerítés, itt is mindenért meg kell dolgozni. Nem leszek egyből dollárpapa, amint beteszem ide a lábam. :) Az amerikaiak valóban sokat esznek étteremben, illetve az esti kaja náluk a legfontosabb, mindenkor máskor egy KV, egy szendvics elég.

Pénzügyek

Mivel sokan erre kíváncsiak, írok pár gondolatot, de állíthatom, hogy három hónap után még nem látjuk át tökéletesen. Állítólag az átlagbér évi bruttó 50000$. Ami nem tudom, hogy elég a megélhetéshez.

Mint említettem már, drága környéken lakunk, ami az üzemanyagtól a kajáig mindenhol visszaköszön:

lakás havi 2100$
villanyszámla havi 100$
internet, tv, telefon havi 100$
lakásbiztosítás havi 30$
egészségbiztosítás havi 150$
bevásárlás heti 200$
benzin havi 60$
autó lízing havi 300$
autóbiztosítás 6 hónapra 900$

Mindezek ellenére is már most látjuk, hogy egy fizuból is többet tudunk spórolni mint otthon.

Nem vagyunk „elájulva"

Mindössze 3 hónapja érkeztünk, tehát még a sokkhatás alatt vagyunk. Mivel mi otthon is szerettünk élni és nem feltétlenül menekültünk, ezért nem vagyunk „elájulva" az USA-tól, próbálunk mindent a helyén kezelni.

Itt is szemét van időnként, ahol épp nem takarítanak, az idegeneket időnként hülyére veszik. De például nem túrnak le az autópályán, ha épp betartod a sebességkorlátozást, holott itt nem nagyon tartja be senki más, csak én. :) Viszont ha a piros lámpánál nem indulsz el, rögtön dudálnak.

Jelenleg nem engedhetünk meg magunknak olyan lakhatást, mint ami otthon volt, ezért ez most erős honvágyat kelt bennünk a saját házunk iránt. Reméljük az első bérleti ciklus után ezt meg tudjuk majd változtatni.

Az építészet, leginkább a szigetelés, itt a vicc kategóriába tartozik. Az én laikus tudásommal is egyértelmű, hogy az ittenieket egész egyszerűen nem érdekli a téma.

A mindenható Skype megkönnyíti az otthon maradottakkal az érintkezést, nem is tudjuk, mi lett volna velünk 10-20 évvel ezelőtt, amikor az internet elterjedése nem volt ennyire elképesztő.

A terveink szerint akkor megyünk haza

- ha a gyerekek megtanulnak kifogástalanul angolul
- ha valami pénzmagot is összegyűjtöttünk
- ha otthon is javul valamit a helyzet
- ha nem bírjuk itt tovább :)"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr995086065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Behajtó70 2013.02.19. 07:42:23

"magánnyugdíjak elkobzásán keresztül meggyengített jövőképet"

Igen-igen! Ez engem is elkedvetlenített 1998-ban, amikor az MSZP+SZDSZ Horn Gyula és Kuncze Gábor vezetésével ellopta a nyugdíjakat, és olyan magáncégek kezébe adta, akik 13év alatti befizetéseimhez mindösszesen 21.000 Ft osztalékot tudtak felmutatni. Pedig nem minibálbér után történtek a befizetések, hanem jóval fölötte. 13 év alatt 21.000 Ft hozam. Jó, mi? Ennyit a nyugdíjam reálértékéről MSZP módra.

Érthetetlen viszont, hogy most, amikor a Fidesz visszaszerezte az MSZP által ellopott nyugdíjunkat, miért nem örülsz, és miért pont most "bizonytalanodsz" el?!

Csak nem kacsa az egész, amit összefirkáltál feljebb? Nyugtass meg!

Ám, ha igaz amit fentebb írsz, hogy Te most érzed úgy, hogy ellopták a nyugdíjadat (azaz: zokog a tolvaj, mikor visszaveszik tőle a rablott holmit), akkor bizony lesz még sok bajod külföldön, mert észnek, logikának, alapfogalmaknak nem nagyon vagy bővében! És ez veszélyes egy kicsit az idegen terepen.

tableno 2013.02.19. 09:30:38

@zopilote: Tényleg nagyon érdekes, köszi a linket!

Spacecake 2013.02.19. 09:42:15

@Zsuzsi65: jelentem,en is kizarolag laikuskent ugy gondolom,hogy van ahol ez megiscsak sikerul:-)
(ld. Ausztria,Svajc)
nemhinnem hogy ez technikailag lehetetlen lenne,inkabb csak egy bizonyos nepsuruseg alatt nem rentabilis es leszarjak.
gondolom en.

Cuddy 2013.02.19. 12:09:47

Szia posztíró! Nagyon tetszett az írásod és szerintem ez egy olyan lehetőség volt amit mindenképpen ki kellett próbálni. Abból, hogy világot látsz és egy másik kultúrát megismersz csak hasznod lesz. Azt nem értem, hogy sokan miért írnak a kivándorlásról negatívan. Mindenkinek saját magánügye, hol akar élni, dolgozni és hol tud dolgozó emberhez méltó életkörülményeket biztosítani a családjának. Én még nem voltam az USA-ban de tervezem, hogy turistaként ellátogatok a nyugati partra és egyszer New Yorkba. Biztos imádni fogom :) Sok sikert a továbbiakhoz! Jaa és itt az oldalon olvastam hagyma hozzászólásait és eltévedtem a blogjára :) Elkezdtem olvasni a posztokat és alig tudtam abbahagyni tegnap éjjel.

PannonBoy 2013.02.19. 13:06:37

@Behajtó70: Ha azt hiszed, hogy majd a jelenlegi kormány által lenyúlt nyugdíj-befizetésekből látsz viszont valamint, akkor nagyot tévedsz! Ugyanis az állami nyugdíjra nincs garancia. Lehet, hogy megállapítják, hogy jár-jár, csak éppen teljesíteni nem lesz miből.

Lehet, hogy a magánnyugdíjpénztári rendszer nem volt a legjobb, és lehetett volna rajta javítani, de kimutatták, hogy NYERESÉGESEK voltak, még az is nyereséget könyvelhetett, aki nem növekedési portfóliót választott.

Majd aztán lehet sírni, hogy nyugdíjas korban nem kap az ember semmit. Én ezzel a húzással vesztettem el a bizalmam az állam irányába (és nem a kormány irányába, hanem kimondottan az állam irányába. Ebben az esetben kormány=állam).

XTaki 2013.02.19. 14:40:08

@Dr. Cuddy:
sok sikert az utazashoz, mert valoban elkepeszto erzes a felhokarcolok kozott setalni :)

WildBear 2013.02.19. 16:05:48

@WildBear: Akkor pont nullára jön ki.
Itthon tudott félretenni.

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 16:20:17

@Dr. Cuddy: igen igen Amerika egy szep orszag lenne ha az amerikaiak nem lennenek ott...
mondjuk ezt canadaban de csak csipkelodes..

Cuddy 2013.02.19. 16:59:08

@montroyal: És mit mondanak az Amerikaiak a Kanadaiakról :)

XTaki 2013.02.19. 17:02:53

@WildBear: olvass figyelmesebben :) az atlagkereset...sehol sem mondtam, hogy annyiert melozom!

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 17:13:46

@Dr. Cuddy: azt hiszem frognak nevezik oket..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 17:13:48

@WildBear: O 100 ezer dollart keres, olvass figyelmesebben
@Dr. Cuddy: semmit, csak megkerdezik, hol van, es mi az a Canada?

XTaki 2013.02.19. 17:21:24

@hagyma: ezt igy konkretan nem mondtam sehol sem :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 17:25:53

@XTaki: konkretan en sem
kicsit fura volt hogy elzarkozol az 50-tl, ami eleg jo penz itt'
mi pl ketten csinalunk 70 korul evente
es eleg, bar jo lenne tobb
persze mi atlagamerikaiak vagyunk es nekunk eleg

akkor meg egyszer
nem neked
ugy altalaban
ha valaki a parjaval egyutt megcsinal 100 ezer dollart amerikaban, akkor meg gyrekekkel egyutt is kolbaszbol van a kerites

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 17:27:09

@hagyma: az igaz geografiailag csucsok azt hiszik canada egy allam az USAban
de azt is ismeri mindenki hogy europa egy szep orszag ahol franciaul beszelnek
de hogy oszinte legyek az egyetemista csaj egy canadai vetelkedon nem tudott 3 europai orszagot eoooooeee france.. ok megegy eeeeeeooee italie... ok meg egy british columbia !!! canadai volt a lelkem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 17:30:01

@montroyal: ugy hiszik , hogy az eszakon van es onnan jarnak at a medvek
es van is benne igazsag
/en olvastam Magyar ujsagot, hogy Magyar ember nem tudfott 3-4 Magyar megyet es ilyen celeb volt/
szoval kar ebbe belemenni, mert mi let volna ha megkerdeznek 4 amerikai allamot
a magyarok sokkal okosabbnak kepzelik magukat mint valojaban
/rajtam kivul, engem Isten megsegitett sok esszel/

Cuddy 2013.02.19. 17:33:50

Többször olvastam itt, hogy milyen fontos a szigetelés. Ezek faházak vagy téglaházak? Általában miből építkeznek vagy ez is állam függő? Láttam párszor ilyen átalakító műsort a tévében és furcsa volt, hogy egy-két hét alatt felhúznak egy házat. Persze tudom, hogy előre ki van méretezve minden (falak, vezeték) de azért nem az a megszokott több hónapos építkezés.

XTaki 2013.02.19. 17:35:41

@hagyma:

ket beszelgetest emlitenek ehhez. Az egyik a condo konditermeben esett meg a masik meg a jatszoteren.

A konditeremben a szomszed csajjal beszelgettem, aki itt szuletett a kornyeken, a csaladja is itt el mar regota...es fogalma nincs miert koltoznek Westchesterbe az emberek, mert ez draga hely.

A jatszoteren egy azsiai apukaval beszeltem, aki mar 13 eve itt van. Azt mondja, hogy ide csalados emberek koltoznek, mert annyira jo az oktatas szinvonala, de ahogy befejezik a gyerekek a kozepiskolat, mar adjak is el a lakast, hazat es koltoznek egy olcsobb kornyekre.

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 17:40:21

@hagyma: valoszinuleg csak a szepseged es a szernyseged mulja felul az eszedet
-de az igaz eszak amerikaban (canada is) mas orszagokbol ( foleg europai) tortenelem foldrajz nem tul eros...egy amerikai nem ott akad meg hogy - felsorolni mas orszagokat .. hanem mi az hogy -mas orszagok ...

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 17:45:05

@Dr. Cuddy: altalanos hogy 3 szint felett vannak beton, tegla vas szerkezetek alatta fa es van szigeteles ,plane ahol -20 alatt van tartosan. termeszetesen a legolcsobban hozzak ki es dragan probaljak eladni . a szigeteles ugyse latszik..

XTaki 2013.02.19. 17:45:55

@montroyal:

mi mennyit tudunk az amerikai, azsiai tortenelemrol?
feluletesen tanulunk rola, mert nekunk prioritasban magyar, europai, vilag-tortenelem fontos...

de hat ok egy majdnem akkora orszagbane elnek, mint maga europa. Igaz, hogy a tortenelme inkabb csak az elmult par evszazadra korlatozodik. De szerintem meg lehet erteni ezt a hozzaallast is.

Egyebkent akivel eddig beszeltem, az tobbe kevesbe tudott magyarorszag letezeserol. Sok olyan beszelgetesunk is volt, ahol kifejezetten erdekelte oket az akcentus szarmazasa, mert ilyet meg nem hallottak. [ A gyerekekkel csak magyarul beszelgetunk]

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 17:47:29

@Dr. Cuddy: 2 het alatt siman meg tudsz csinalni egy hazat ha meloznak
igen fabol
a fa "keret" meg a belso gipszkarton koze tesznek joszigetelest
alap az kell, ott megcsinaljak a viz es csatorna munkakat
aram, kabelek a falban
nem egy nagy etvasz
ha lenne telkem felepitenem magamnak
pl
csdak elso talalt www.youtube.com/watch?v=H4SweZdR0fU&feature=player_detailpage

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 17:50:52

@montroyal: ez igy a helyes@XTaki: ez is igy a helyes
mindig el kell dontioeni mikor jobb -es- hol elni es lakni
ez nem kerdes
itt vagyok en
ketten vagyunk
nem erdekel milyen iskola es milyen tavol van tolunk
hol van a bolt es mere jar a busz
csendes , nyugodt hazat keresek..
tok mas szempont ha valaki... stb stb. stb

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 17:51:33

@XTaki: igen azt hiszem azsiaibol keveset amerikaibol feluletesen de azert valamit. egyebkent nem altalanositok nekem is sokan kapasbol vagjak jartak budapesten es milyen szep
amugy extrem esetekben azt kerdezik tolem hogy szeretem a telet havat .. ugye nalunk nincs..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 17:54:30

volt olyan 1,5 evem amikor nem tudtam mkocsit fenntartani es vezetni
hol kerestem lakast?
5 perc gyaloglasra a munkahelyemtol es 5 percre a kozerttolk
kibirtam?
ki
ma azt mondom, legyen a hazunk 40 perc koruli vezetesnel ne messzebb

Cuddy 2013.02.19. 18:03:44

köszi a válaszokat. Tehát kisebb családi házakat nem is építenek téglából? Ha igen akkor árban egyformák vagy van különbség? húú az a-20 fok nem hangzik jól :)

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 18:04:25

@hagyma: legyen a hazunk 40 perc koruli vezetesnel ne messzebb
de ha 20évet laknal ott beszorozva hany evet toltesz a kocsiba traficba, stress , gas ,kocsi amortizalodas ... persze meg lehet szokni mondom én aki 1 km re vagyok a muhelyemtol..
furcsaltam hogy regen egy volt kollegam ( repteren) ucsorog kavezik ,tevezik a varoban munka utan.. miert nem mesz haza - este 5-6 kor ugy sem erne elobb haza megvarja mig lemegy a traffic..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 18:11:15

@montroyal: 40 perc egy jo hazert tokeletesen nem tama, ha megy melozni
azutan 40 vissza
otthon pesten ulnek ennyit a varosban a kocsiban meg a buszon-villamoson
amellett mar a valoszinuleg utolso hazat keresem,ahol majd eldobom a kanalat
/egerbe volt 20 perc a munkaba jarason 30 eve, a 40 nem sok, vezetsz iszod a kv-t hallgatot a hireket es mar ott is vagy
40 perc az semi
2-3 orat mar nem szivesen vallalnek/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 18:15:17

@montroyal: na persze varosa valogatja
en meg sosem ultem dugoban itt
ez egy lenduletes vezetes a korgyurun
jelzem, most nekm 20 perc, a nejemnek 10, cask akarunk meg egy kicsit kijjebb vonulni a varosbol, es akkor kicsit tobb lesz

sagdiyev 2013.02.19. 18:21:46

@Dr. Cuddy: Amerikaban annyit hallasz Kanadarol, hogy jon a hidegfront eszakrol.

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 18:27:55

@hagyma: nalunk mivel mint szigeten vagyunk viz folyo vesz korbe mindenkepp hidakon kell atmenni ha kinti szebb csaladiasabb reszeken akarsz lakni ,es ahol hid masik oldalara kell menni megette a fene .. persze igaz ki hol szokta meg a peremvarosba lakok nem laknanak bent mert budos zajos... es nem is tudnak esetleg megfizetni.. en a varos kozepen luxus villa negyedbe lakok de az egyetlen 3 emeletes block condoban epuletben jo helyen ( zsido oregek haza volt azert volt ebben a negyedben de eladtak condoknak) szoval azert en is szeretnek csaldi hazat talan nyugdijas eveimre de nem itt a kornyeken mert itt milliok alatt nincs haz ..

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 18:31:44

@sagdiyev: erdekes az utobbi hoviharok rossz idok mind amerkabol jott felfele.. es az ottani hurrikanokbol is mindig kapunk persze mar csak kiados eso formajaban..
amugy tegnap gaspesiben ( tajegyseg ) 1m ho esett!!

DieNanny CH 2013.02.19. 18:40:11

@hothead:

Szerintem ez a többszáz éves "tized" idejéből való, amikor a jobbágy nem hagyhatta el a földesúr földjét, kivéve, ha kiváltotta magát... Vagy jobban hasonlít a rabszolgaságra...???

Felháborító a cikk - vagyis a törvény! A felnőttkorú elmehet, nincs rá szükség, a kiskorú meg kell???

XTaki 2013.02.19. 18:50:47

@Spacecake:

mindenki azt olvas ki a posztbol, amit epp akar :)

DieNanny CH 2013.02.19. 18:51:48

@Qué-Béka:

Aki pedig Magyarországon él, és nincs folyóvize, sem lehúzós WC-je, azt gyerekestől kitoloncolják az országból?!?!?!

zopilote 2013.02.19. 18:54:47

@hagyma:
" ha lenne telkem felepitenem magamnak "
Utana meg lakhatatlan lenne:) Ha veletlenul nem, akkor pedig 5X annyiba kerulne es 5X
annyi idobe, mintha vallalkozoval csinaltattad volna. Ugy latszik, te sem dolgoztal meg az
epitoiparban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 19:02:22

@montroyal: nalunk nemigen vall luxusvilla negyed a varos kozepen
ott irodak vannak, meg csorok
@zopilote: nem is fogom felepeiteni, de kepes lennek ra siman

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 19:03:17

@zopilote: ti mar hallottatok hogy kalakaban rokonok baratok segitsegeve epitenek maguknak hazat ... mindent vallalkozok epitenek es keszen megveszed vagy ritkabban sajat igenyre terveztetsz epittesz vallakozoval..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 19:06:45

@zopilote: ja amugy nem cask itt, otthon is
ne misztifikald tul az epitlezest
asziszed a hulyegyerek akit nem vettek fel gimnaziumba es elment MTH-ba komuvesnek az okosabb vagy ugyesebb?
lofaszt
amugy tobb mint 1 evig meloztam komuves mellett
egy eletkepes, normalis ember siman fel tud epiteni maganak egy hazat, mint ezt ugye a tortenelem is bizonyitja
na, nyugi en meg tudnam csinalni, bar mas kerdes, hogy nem akarom, inkabb megfizetem a gyakorlottabb hulyet
sot , mint mondtam, en keszet keresek

ZS0LT 2013.02.19. 19:08:10

@Void Bunkoid: Hat nemtom, nekem 12 Mbit dedikalt letoltesem van itt Ohioban, nem is dragan.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 19:09:35

@montroyal: raaadasul az itteni tipusu fahazat bazmeg siman
na nem mintha a tegla meg a malter sokkal bonyolultabb lenne
de itt szinte felkesz hazak vannak
aki egy kicsit is eletrevalo megcsinalja
jo eg
lenne mar sok ember aki ha nem lenne bolt az ehen halna, mert nem tud vadaszni?
hat tessek megtanulni, megy az, ha kell

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 19:09:55

@hagyma: nezd meg Town of mont-royal de a dawntownba is egyre tobb felhokarcolo lokohaz epul super draga lakasokkal ( pl egy belso parkolohely 50K)
nalunk a kikoto a legbelsobb resz es megfizethetetlenek a lakasok( legalab is ha nem vagy NHL jatekos)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 19:13:07

@montroyal: en is lactam louisvilleben felhokarcoloban ami draga volt
sot annal dragabb volt minnel feljebb laktal, en azt hiszem a 18-on bereltem
de az elit itt is , otthon is kikoltozik az aglemeracioba, kis varosba a hegyre, a tokom tudja hova, de nem a belvarosba
igen azok az indiaiaknak jo akik bemennk 12-en, meg nem is tudom kiknek
igen, nincs parkolo stb
belvarosban nem el eletszeruen gazdag vagy/es/ normalis ember

zopilote 2013.02.19. 19:15:03

@hagyma:
Kerdezd csak meg montroyalt, hogy mi a kulonbseg egy szakember altal elvegzett munka
es egy hobby szinten vegzett kozott, idoben es penzben. Sokan azt gondoljak, milyen
konnyu valami, elolvas par konyvet, megveszi az anyagot es dolgozik rajta, es hopp,
kesz is. Utani viszi a szerelohoz, hogy vmi megsem stimmel:) Hany ilyen van ugy az epito-
iparban, autoszerelesben, karosszeriaban, mindenben. A szakembert nem azert fizetik meg
jol, hogy mit csinal, hanem a tudasert, gyakorlatert, tapasztalatert. Es ezt megszerezni hosz-
szu evekbe telik.

DieNanny CH 2013.02.19. 19:19:37

@Don Quixote de la Ferko:

Nem az Állam fizet!!!!! Ő csak az adókból bejövő pénzt szétosztja!
Észben kellene tartani, hogy az adófizetők pénzét kezeli az Állam!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 19:22:05

@zopilote: szart telik hosszu evekbe
akarat
ahogy egy nyelvet megtanulsz, siman megtanulsz felepiteni egy hazat
cask mindenki be van tole szarva
jo, nem kerdes, bizonyos reszmunkak, villanykabelszereles, /tetofedes reszben?/ igenyel nagyobb tudast, de szerinted amit tanitani a hulye alulkapzett gyerekeknek a aszakmunkaskepzoben, azt nem tudod megcsinalni?
lofaszt
kicsit lassabban, kicsit jobban odafigyelve, de siman
hidd el en epitettem 3-4 vadi uj hazat egy komuves mellett
lofasz
fabol meg meg egyszerubb
menny fel a netre nezzel fahazat, kabint
meg fogsz lepodni
persze 24 dioprias nyulbela bolcsesznel nem jatszik a dolog, mert ugye ha valaki egy szoget sem tud beutni es buszke is ra, az nem fog hazat felepiteni, hanem adyendret fog szavalni a romkocsmaban, majd hidat foglal, hogy O tanulni akar, hat sok sikert
en amugy mos kifejezetten nem zarkozom el egy kicsit rosszabb allagu haztol, amit majd rendbe teszek
akarni kell baratom, akarni, nem nyafogni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 19:24:34

es vadaszpuskat fogok venni es vadaszni fogok, tovabba horgaszni
mindenki mas jarjon tunteni es egye a parizsit, hannyon a koruton:)
a ferfi legyen ferfi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 19:26:18

attol meg persze fogok sort es palinkat fozni
erre keszitek egy garazst:)

zopilote 2013.02.19. 19:27:56

@hagyma:
En is igy gondoltam regen es odahaza a komuvesrol. hogy
" egy kis homok, egy kis me'sz, komuvesnek nem kell e'sz" :)
Miota benne vagyok, teljesen megvaltozott a velemenyem. Mit gondolsz, miert kap egy
jo bricklayer - buta komuves - 30 - 50 $ - os orabert, 5 - 10 ev gyakorlattal? Bar en
nem komuves vagyok, csak egyszeru buta tapes, a construction munkasok legalja, de 30 $
oraber alatt meg az ebresztoorat sem allitom be:) (amugy sem, minden reggel 5 - kor kelek,
meg ugyis, hogy nem dolgozom)

montroyal ( CAN qc) 2013.02.19. 19:28:10

@hagyma: attol fugg hol milyen belvarosban nezem a Sellig LA NYC.. hat 10-20 +millio felett nem a csovesek vesznek lakasokat mint ahogy nalunk sem a tortenelmi turista belvarosban sem...persze vannak felkapott gazdagnegyedek a varoson kivul is
epitettek egy ilyent nalunk regebben es a Honkongbol menekultek latatlanba nagy reszet megvettek...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 19:33:54

@zopilote: ahh tulmisztifikalt, ellustult nepesseg, tudom mirol beszelek, dolgoztam benne/bolcseszkent/2 evig
betont meg maltert keverni?
hat aki nem kepes ra, az ne kezdjen bele
ne misztifikaljuk
@montroyal: nem tagadom, hogy van egy reteg aki belvarosban akar lakni es nem szegeny, de ezek zomenek van mashol is hazuk
errefele
isten orizzen meg engem,, hogy meg egyszer a belvarosban eljek
en azt szeretem, ha egy medve lofral a porcson, nem egy csoves akar penzt a benzimkuton
de nem vagyunk egyformak ez teny
/en lactam a 8 kerben is , a 13-ban is, miamiban is louisvilleben is a 4-th streeten,
tudom mirol beszelek

ZS0LT 2013.02.19. 19:35:24

@blackhair-lady: Ez elegge erdekelne engem, nem tudnad megkeresni. Koszi

zopilote 2013.02.19. 20:00:35

@hagyma:
Csak a hazepiteshez szukseges szerszamokat megvenni belekerulne neked min. 25 ezer $
- ba :) Meg ha meg is lenne, mehetnel naponta a Home Depoba celszerszamot venni, mert
menet kozben derulne ki, ez is hianyzik, az sem jo, stb. Ezzel be is fejeztem a " fahazas epi -
tesi modrol " valo vitamat veled :) Kibacott turelmes es megerto ember vagyok, de veled
szemben fel kell az emberisegbe vetett hitemet adnom:) Csak azt nem tudom, bar nem is
edekel, hogy ez nalad szuletett dolog vagy az allampolgarsagra valo keszules tett ilyenne? :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 20:27:19

@zopilote: en nem banom ,ha az aemberisegbe valo hitedet miattam veszited el, de szeretnem pl megkerdezbi a home depot letezese es a komuves szakmunkasok letezese elott pl az amerikai telepesok hol eltek?
jot a csalad a prerie es megvarta meg felepul egy hone depot es onnan vasarolt teglat 25 ezer dollaret?
vagy inkabb epitett a csaladjanajk?
hat nem tudom
valoszinu elobbi
gyujtogetett 26 ezer dollart megvarta a komuvesket es a hone depot es akkor epitkezni kezdett

/nem keszulok az allampolgarsagi vizsgara, mar letettem, a mult heten az esku es ceremonia marcius 19-en 10 orakor less itt
farm1.staticflickr.com/21/25597022_c50e6f98f3_z.jpg?zz=1
szivesen latunk:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.19. 20:32:53

@zopilote: amugy ha valaki epitlezik az bereli pl a betonkeverot
a celszerszamok aolcsok
az anyagot meg kell venni a zt ney
de azt a komivesnek is meg kell venni
Te nem hiszel magadban hoigy fel tudsz epiteni egy hazat, en hiszek
a vicc az hogy en nem akarok, kesz hazat tervezek venni, de ha jo az ar, nem zavarna ha van rajta javitanivalo
ettol fuggetlenul en kepes lennek felepiteni egy hazat
ez van
najo nem lehet mindenki en

Don Quixote de la Ferko 2013.02.20. 07:43:45

@DieNanny:

Az állam fizeti ki.
De az állam feladata nem az erőn felül vállalt gyerekek eltartása lenne, hanem a saját működésének a biztosítása, infrastruktúra építés, és a többi, amit te nem tudsz megcsinálni.

Vagy fordítsuk vissza? Az állam eltartja a gyerekedet, te meg mész évente 100 napot társadalmi munkában autópályát építeni. Ugye milyen vicces, bár engem nem zavarna, ha utat építenél.

Qué-Béka 2013.02.20. 13:05:35

@DieNanny: Érdekes kérdés... de jelen esetben arról van szó, hogy a hölgy segítségképpen egy otthon használatos környezettanulmány-formanyomtatványt adott, amelyet nyilván a hazai viszonyokra állítottak össze. Ebből csak annyit lehet komolyan leszűrni, hogy otthon bizony nem példa nélküli, hogy a házba nincs bevezetve a víz és az udvar végére járnak szükségüket intézni. És ez bizony nagyon szomorú, hogy még mindig van ilyen Magyarországon.

zopilote 2013.02.20. 15:39:53

@Qué-Béka:
" Ebből csak annyit lehet komolyan leszűrni, hogy otthon bizony nem példa nélküli, hogy a
házba nincs bevezetve a víz és az udvar végére járnak szükségüket intézni. És ez bizony
nagyon szomorú, hogy még mindig van ilyen Magyarországon. "
Menjel el egy kanadai indian rezervatumba, ott is latsz ilyet, sot meg kulobet is. Abbol
milyen kovetkeztetest lehet leszurni?

blackhairlady 2013.02.20. 16:14:00

@ZS0LT: Bocsi Zsolt, most hirtelen nem vagyok kepben, hogy mit keressek meg neked. Legyszi segits!:)

Qué-Béka 2013.02.20. 16:48:48

@zopilote: Nyilván ugyanazt: mindenütt élnek emberek kétségbeejtö mélyszegénységben, ahonnan gyakorlatilag lehetetlen kitörni. Diákként volt alkalmam többször is keresztül utazni Belsö Somogyon :-(
( bocs, most nincsenek hosszu ékezeteim )

zopilote 2013.02.20. 17:16:00

@Qué-Béka:
A szavaidat felhasznalva akkor leirom, Magyarorszagot behelyettesitve Kanadaval:
Ebből csak annyit lehet komolyan leszűrni, hogy Kanadaban bizony nem példa nélküli,
hogy a házba nincs bevezetve a víz és az udvar végére járnak szükségüket intézni. És ez
bizony nagyon szomorú, hogy még mindig van ilyen Kanadaban.
Nekem sincs ekezetem, en is Kanadaban elek.

Qué-Béka 2013.02.20. 17:30:35

@zopilote: akkor most kötözködünk ? Van értelme ? :-) Mindketten ugyanazt mondjuk.
( általában vannak ékezeteim, mert a saját gépemre feltelepítettem, de most máshonnan garázdálkodom, ennek hiányos a karakterkészlete és ez leginkább engem zavar :-)

zopilote 2013.02.20. 17:42:20

@Qué-Béka:
Tavol all tolem a kotozkodes:) Sot!! De nevezzuk neven a gyereket. Nem szeretem, ha
Magyarorszagot leszoljak, illetve a kettos mercet. En annak vettem, de lehet, hogy nem
annak szantad. Akkor bocs.
Engem nem zavar az ekezethiany, igy szoktam meg. Se ekezettel, se anelkul nem tudok
"gepelni" :(

ZS0LT 2013.02.20. 17:54:28

@blackhair-lady:
>Egyebkent fent van a neten a honlapon (most nem jut eszembe a honlap neve), mogy melyik korzetben mennyi a varakozasi ido a zoldkartyara.

Erre irtam, hogy nagyon erdekelne a honlap, ha meg tudnad keresni nekem legyszi.

Qué-Béka 2013.02.20. 17:57:39

@zopilote: Így már érthetö. Nem, nem àllt szándékomban semmi rosszat mondani Magyarországról, én sok szépet kaptam / hoztam onnan.
Például a tepertös pogácsa receptjét ;-) Ha nyitod az ablakot, küldök belöle, még meleg:-)
khm... úgy értem a pogácsából. A recepttel önmagában jársz jól. ;-)

DieNanny CH 2013.02.20. 18:55:07

@Don Quixote de la Ferko:

Még hogy erőn felül vállalt gyerekek??? Az óvodámban a 13 évvel ezelőtti 9 csoportból 2011-re 4 bezárt, mert nincsen gyerek. Ezért dolgozom külföldön. És amúgy meg igen, az adókat az oktatásra, szociális ellátásra IS szedik.

zopilote 2013.02.20. 22:00:08

@Qué-Béka:
Thx a tepertos pogacsat!:) Az egyik gyengem. Akarhanyszor jovok vissza, csak azt ke-
rek az anyamtol, hogy susson nekem az utra. Nem tudom mgunni soha sem. Regebben
en is sutottem, mikor nos voltam, meg az anorexik ex - em is szerette:) Miota elvaltam
- illetve kirugott - azota nem sutok, fozok. Nincs kinek. Az egyik legjobb erzes, amikor
valakinek izlik a foztom.

Don Quixote de la Ferko 2013.02.20. 22:25:58

@DieNanny:

A gyerek szociális ellátás? No pont ezt mondtam, és igazoltál a kiaakadásoddal.
Gratula.

XTaki 2013.02.20. 23:33:06

@Don Quixote de la Ferko:

szerintem te nem tudod mirol beszelsz! Mi az allam? Mi a dolga?
Az allam mi vagyunk. Azert hoztuk letre, hogy a mi kozos dolgainkat intezze, ezert idonkent penzt adunk a kozosbe. Sajnos mostanaban az allam mar onallo eletre kelt es felhatalmazas nelkul szed adokat.
Ha mar allami ovodai szolgaltatas : egy darabig mindenki maga nevelte a gyerekeket. Aztan jott a gondolat, hogy lehet ezt kozosen, ezert az allam a kozosbe bedobott penzbol letrehozta az ellato halozatot. Aztan egyre egyre tobb penzt adot szedett, es egyre kevesebb szolgaltatast nyujt a mi altalunk megtermelt es a kozosbe beadott penzunkbol! Az allamnak tovabbra csincs penze! Az az en penzem, meg a te penzed, a MI penzunk!

Itt az USA-ban nem erre szedik az adokat ezert itt nincs allami bolcsode, ovoda. Ennyi.

@DieNanny

blackhairlady 2013.02.21. 03:37:48

@ZS0LT: Nos, nem volt egyszeru, mert nem mentettem el de vegul sikerrel jartam:)

egov.uscis.gov/cris/processTimesDisplayInit.do

DieNanny CH 2013.02.21. 05:13:29

@Don Quixote de la Ferko:
Az óvoda oktatási intézmény, a bölcsőde pedig gondozói, nevelői intézmény. Vagyis szociális célú. ERRE is szedik az adót!!! Tudom, mert tanultam, míg óvodapedagógussá diplomáztam!

Don Quixote de la Ferko 2013.02.21. 06:42:51

@XTaki:

@DieNanny:

Nem kicsi a képzavar. A szocializmus az, amire ti gondoltok.

XTaki 2013.02.21. 12:39:52

@Don Quixote de la Ferko:

a szocializmus es a szocialis szolgaltatasok ket kulonbozo dolog!

Jomagam otthon is azt prefereltam volna,ha minimalis adot szednek es mindenert en fizetek.De a politikusoknak joval jovedelmezobb, ha az utobbit hasznaljuk, mert a joval nagyobb bevetelbol joval tobbet tudnak eltuntetni.

Viszont ha az adokat beszedik, de nem koltik el arra, amire kellene, akkor az milyen rendszer?

A benzin araban mennyi az ado? 150HUF, meg az AFA
es mennyi jo utat latsz? tehat ezt ezen a cimen szedik megsem erre koltik.

Van ellenpelda is. Nyugdijjarulekot fizetunk, de a nyugdijcelra folyositott osszeg evrol evre nagyobb, mint a feloszto kirovo rendszerben lehetne.

a sor vegtelen...

blackhairlady 2013.02.21. 13:37:58

@ZS0LT: @XTaki: Szivesen!:)
Meglepodtem, hogy most csak 4 honapot mutat legtobb esetben. Nekunk 11 honapot mutattot, vegul pontosan 12 honap telt el a papirok beadasa es a vizum interju a budapesti kovetsegen kozott.

blackhairlady 2013.02.21. 14:30:51

@XTaki: Ha a gyermeked szeretne magyar meseket nezni, akkor itt eloben tud tvzni, vannak mesecsatornak is: T-Gyuszi online TV. Csak regisztralni kell, es sok otthoni tv csatorna foghato.

XTaki 2013.02.21. 14:33:01

@blackhair-lady:
ezt mar megoldottam :) az utobbi 20 napban 1T-nyi meset toltottem le. dual audioval...hol magyarul, hol angolul nezik ugyanazt a meset.

XTaki 2013.02.21. 14:34:18

@blackhair-lady:
tehat ha jol latom akkor kb 1000$ befizetesevel es az I-485 kitoltesevel maganemberkent is folyamothatod zoldkartyaert?
vagy valamit rosszul ertelmezek?

idiesel 2013.02.21. 15:08:34

@XTaki: Mindenképp a cégen keresztül kell intézned a dolgot és L1-es vízum esetén nincs Labor Certification, ami óriási előnyt jelent. A céget kell fűzni, hogy elkezdje a szponzorációt minél hamarabb, akár szerződés hosszabbítás bevállalásával is, hogy megértsék neked a nyugalom kell :)

blackhairlady 2013.02.21. 15:57:29

@XTaki: Nem akarok felrevezeto informaciot adni. Az en ferjem amerikai allmpolgar, igy neki kellett a vizum kerelmet beadni. Mivel te munkavallaloi vizummal vagy kint, ezert en a helyedben inkabb idiesel tanacsat kovetnem, es a ceg jogaszaval konzultalnek mielott barmibe is belekezdenek.

River_Of_No_Return 2013.02.21. 16:45:52

@idiesel:
Labor Certification csak abban az esetben nincs ha EB1 kategoriaba tartozik: executives and high-level managers kategória, akiknek L1a vízuma van.
Lehet, hogy neki L1a van, ezt nem fejtette ki, de azok az emberek a nagyon magas szintű managerek.
(Én így tudom, és a weboldalon is ez van, amit te küldtél.)

idiesel 2013.02.21. 16:55:14

@kalandortexasi: Köszönöm, L1A-t akartam írni, csak lemaradt. Jogos :)

XTaki 2013.02.21. 17:10:06

@kalandortexasi:

a vizumban L-1 type R szerepel...de erre meg nem akadtam ra, hogy mi lenne, nem is nagyon kerestem eddig.

XTaki 2013.02.21. 17:11:38

@XTaki:

bazi nehez volt :)

R = Regular ( for common citizens)
D = diplomatic visa ( politicians ) etc

River_Of_No_Return 2013.02.21. 17:24:34

@XTaki:
Most megneztem a mi papirjainkat, és az, hogy L1b volt a férjemnek csak abban a levélben van leírva, amit a cég írt az amerikai követségnek, amiben részletezik a munkakörét.
Ez az a nagy köteg papír és nyomtatvány egyike, amit összecsatolva megkaptál. Ha átnézed azokat, akkor kiderül.
A vízumon nekünk is csak L1 illetve L2 volt feltüntetve.

XTaki 2013.02.21. 17:37:58

@kalandortexasi:

szejjelturkaltam a cuccaimat es kiderult, hogy L1B
csodalkoztam volna, hogy ha nagyon magas szintu manager lennek :)

River_Of_No_Return 2013.02.21. 17:52:35

@XTaki:
Kár, pedig az nagyon szuper lett volna! :)

L1B-vel be fognak sorolni EB2 vagy EB3 kategóriába, ha a cég elindítja a green card-ot. Ha EB2-be tudsz jutni, akkor még mindig elég könnyen megy a green card, EB3 sajnos nem annyira jó.
Arra már nem emlékszem, hogy nekünk a kiérkezés után mennyivel kezdték beadni a green card-ra a papírokat. A férjem most egy másik államban van ezen a héten, de ha hazajön, akkor megnézzük a levelezésében, és megírom, ha érdekel.

S&S 2013.02.21. 19:26:42

Azt szeretnem a blog szerzojetol megkerdezni, milyen biztositast hasznal 150 dollarert, amit a rendszeres sporttal meg kedvezmenyes is? Koszonom!

XTaki 2013.02.21. 19:31:52

@S&S:

UHC
Plan : Choice Plus
a kedvezmeny meg a virginhealthmiles.com szolgaltatas.

XTaki 2013.02.22. 20:31:02

@kalandortexasi:

ma elkaptam a HR-s csajt, kivallattam. Kiderult, hogy kb 10k$ a process, es az elso eltoltott ev utan indithatjak, ami csak a manageremtol fugg. Szoval ha szerencsem van, akkor 2 ev mulva lesz GC :)

River_Of_No_Return 2013.02.23. 01:53:52

@XTaki:
Akkor ezek szerint van remény, remélem, sikerül!

Megnéztem, és nekünk 4 hónappal a megérkezés után küldték az első papírokat, amit ki kellett töltenünk, de azt nem tudom, hogy mikor adták be.

Az egész folyamat legnehezebben átvihető része nekünk a labor certification volt, ennek elég szigorú szabályai vannak. Első körben volt egy amerikai, aki megfelelt volna a férjem munkájára, aztán újraírták a követelményeket. Ez a tájékoztató, amit mi kaptunk róla (elég hosszú, de hátha valakit érdekel):

Most employment-based green card applications require the sponsoring employer to obtain a PERM labor certification from the U.S. Department of Labor (DOL). By filing a PERM on behalf of a foreign national, the employer demonstrates under federal regulations that there are no qualified, willing, available and able U.S. workers for the job opportunity and that the employment of the foreign national will not have an adverse effect on the wages and working conditions of U.S. workers. A certified PERM provides the basis for employers to file an I-140 Immigrant Petition in the second preference and third preference employment-based categories (EB-2 and EB-3).

In order to file a PERM application, the employer must test the labor market, demonstrating a good faith effort to recruit for U.S. workers according to the standards established by the DOL in its regulations. This involves placing a job order with the appropriate State Workforce Agency, placing two Sunday newspaper advertisements, and conducting at least three additional forms of recruitment out of ten possible options (including job fairs, the employer’s website, other job search websites, on-campus recruiting, trade or professional organizations, private employment firms, employer referral programs, campus placement offices, local/ethnic newspapers and radio/television advertisements).

Employers must review and consider all of the applicants who respond to the recruitment efforts for a PERM case to determine whether any of the applicants meet the objective minimum requirements for the sponsored position. A PERM labor certification can only be filed if no qualified, willing and able U.S. workers are found through the employer’s good faith recruitment efforts.

If the DOL is satisfied with the employer’s representations about the job opportunity, the recruitment conducted, and the information about the employee’s personal information, qualifications, and prior work experience, it will certify the PERM.

XTaki 2013.02.23. 18:36:29

@kalandortexasi: 4 honappal a megerkezes utan kezdetek el...es meddig tartott a teljes ugyintezes?

River_Of_No_Return 2013.02.23. 18:49:41

@XTaki:
Kiérkezéstől számítva 2 év 10 hónap.
Az ügyintézést lassította, hogy kiválaszották a mi PERM beadványunkat (ez a labor certification) audit-ra, ami pár hónappal meghosszabbítja a folyamatot. Elvileg találomra választanak ki beadványokat, amiket jobban átnéznek.

brandistock 2014.10.22. 00:30:58

@Behajtó70: Barátom. Azt a pénzt a Magyarországnak (2008, válság, sok hitel) hitelező külföldi, a jobboldal által állítólag utált "karvalytőkéseknek" fizette ki az Orbánkormány egy összegben(pontosabban 3 összegben). Szóval valami arab befektető a te megkuporgatott 13 évi nyugdíjadból most valahol halomra hágja a csajokat, de abban biztos lehetsz, hogy az a 3 ezer milliárd forint elhagyta az országot :) nem tudom megítélni, hogy helyes döntés volt-e lehet, hogy így jöttünk ki a legjobban, de kérlek. Tájékozódj... Olvass valódi híreket, ne a kurucinfo-n és a hírtévén verd a melled és hergeld magad. Ja és most a (teljesen diktatórikus) orosz államnál adósodtunk el, atomerőmű építés céljából. Meg sem próbálkoztak megújuló energiaforrásba fektetni. Egész Magyarország egy nagy termőföld. Mi van a biogáz üzemmel? Hogy lehetünk ennyire elmaradottak gondolkodásban? Simán terem annyi biohulladék az itthoni mezőgazdaságban, amivel az egész országot bőven el lehetne látni energiával. Atomerőmű az oroszoktól... komolyan, mint a 60-as, 70-es években az átkosban... Ha választani kéne, inkább nyugaton adósodnék el, mint keleten, de te tudod. Folyton kommunistázzák a szocikat, de valójában Orbánék a komcsik, a szocik még csak szocialistaként sem viselkedtek/nek. Államosított nyugdíj, olajtársaság, (még akkor is ha baromi rossz üzlet volt :D ), egypárt rendszer, személyi kultusz, és a nyugat köpködése, központosított iskolafenntartás... Én pl egyetértek a tandíjjal. Mikor a szocik akarták bevezetni sikerült megfúrnia a jobboldalnak. Most ugyan ezek az emberek vezették be, azokat az érveket hangoztatva, amit anno a szocik. Nem szeretem egyik oldalt sem, csak azt utálom ,hogy az emberek rohadt hamar felejtenek, és előítéleteikből építik fel véleményhalmazukat, amiben semmi koherencia sincs. Következetesség. Ez hiányzik. Ez egy kicsavart ország. A lényeg, hogy végzett mérnökként kevesebbet keresek, mint egy osztrák takarító, és a polcon a kenyér kb ugyanannyi itthon is, kinn is. Az meg a te bajod, hogy nem tudsz jó magánnyugdíjpénztárat választani és, hogy 13 évig hagytad ott poshadni a pénzed. Én értem a problémád: tegyük is fel magunknak a kérdést:

Lényeg: Most szocializmust akarunk, vagy kapitalizmust ??? El kéne dönteni!!!! Itthon nincs az embereknek igénye a kapitalizmusra, demokráciára. nem szeretik. Akkor nem kell, nincs harag, én kedvesen mosolygok mindenre, de tényleg, rád is, szeretlek téged is, honfitársam, de akkor én megyek el innen. Jobb lesz mindkettőnknek... :)

brandistock 2014.10.22. 06:23:04

@Behajtó70: Tessék, barátom:
index.hu/gazdasag/2014/10/21/elkepesztoen_durva_lesz_az_internetado/

Internet adó. Te ezt szereted? Fura vagy. Ja és a kicsavart ország: (kéne ilyen blog is)

"Amiért hat éve ellenzékben még tiltakozott a Fidesz, abból most nagyon kemény adónemet csinálna."
Ugyanez volt a tandíjjal, stb... Barátom. Hány népszavazás volt, mióta Orbán királyunk regnál? Sőt, a 98-02-ig tartó időszakban? őőő Nulla és nulla ?:D és mennyi volt az általad utált időszakban? 6 ? és nem hat kérdéssel, hanem 12 :D és abból hány eredményét szegte meg az akkori piroskék kormány ?:D nulla ?
Tényleg bénák voltak a piroskékek, de legalább próbálkoztak. Voltak köztük akik tényleg próbálkoztak, és el is értek dolgokat. Az mikor egészséges egy demokráciában, hogy a pártvezető 25 éve a pártvezető és fő megmondója mindennek, attól függetlenül, hogy éppen mi a posztja ?!
Gondolkozz, és változtass.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása