oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. február 09. 06:52,  Aki nem tud alkalmazkodni, ne induljon el! 276 komment

2013. február 09. 06:52 Határátkelő

Aki nem tud alkalmazkodni, ne induljon el!

A cím nem csak mai úticélunkra, Máltára érvényes (noha, mint Andi írásából kiderül, oda fokozottan), hanem azt gondolom, általában véve is minden országra, ahová kívülállóként csöppenünk. A mai posztban azonban természetesen nem csak erről lesz szó, hanem arról is, hogy miként kerülhet duplájába a rezsi azoknak, akik nem máltaiak vagy nincs letelepedési papírjuk és más egyéb érdekességekről is. Induljunk el!

1_2.JPG

„Hogy hogyan is kerültünk mi Máltára? Ez elég egyszerű. Elegünk lett az otthonlétből: a munkánkból és az emberekből is.

Otthoni viszonylatban tulajdonképpen mindkettőnknek jó munkahelye volt. Párom informatikusként dolgozott egy kisebb cégnél, én pedig oktatásszervezőként egy német tanúsító cégnél. Végzettségünket tekintve mérnök informatikus és idegenforgalmi közgazdász.

Azonban az én munkahelyemen 2011 elején nagy változások történtek, amit nem toleráltam tovább és úgy döntöttünk, hogy most van itt az idő, hogy lépjünk.

Máltát már korábban felfedeztük, egy nyaralás alkalmával turistaként, ezért is döntöttünk úgy, hogy ide jövünk. A tenger, a márciustól decemberig tartó jó idő, a mediterrán mentalitás... ezek mind olyan tulajdonságok, amikre vágytunk. Így kerültünk 2011 augusztusában Máltára.

Változtatni szerettünk volna

Nem feltétlenül gondolom, hogy itt fogjuk leélni az egész életünket, de nagyon a szívünkbe zártuk már ezt a kis szigetet.

Nyilván mindenhol vannak pozitívumok és negatívumok. Mi azért is jöttünk el, mert az otthoni pesszimizmusból és negatív hozzáállásból már nagyon elegünk volt. Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy a körülmények sajnos sokszor nem tesznek mást lehetővé. De mi változtatni szerettünk volna.

Ebben az országban az emberek vidámak. Igen, tény, hogy van egy saját kis közegük, amit próbálnak őrizni, hiszen olyan nagy már a bevándorlás itt is, hogy valahogy védekezni akarnak. De ezt a "korlátot" viszonylag egyszerűen át lehet lépni.

Pár ismerősünktől már hallottuk, hogy a máltaiak szemében mi mindig is külföldiek leszünk, s nem fogadnak be. Ez nem igaz. Ha nem próbálkozik az ember tényleg nem fognak. De ha már csak egy kis erőfeszítést teszünk, sokkal könnyebben megnyílnak. Már akkor is, ha akár csak pár szót beszélsz hozzájuk a saját nyelvükön.

Itt sincs kolbászból a kerítés. De van lehetőség, ami pedig fontos.

A vendéglátás a legnépszerűbb

Én például egy hónap ittlét után szakmabeli munkát találtam. Mondhatnánk, hogy szerencsés vagyok. De azt hiszem a pozitív hozzáállás is sokat segített ebben. Most már 2011 szeptembere óta egy youth hostel recepcióján dolgozok, heti 6 napban, 07.00-14.00 óráig. Tökéletes munkarend.

Párom számára a külföldre költözés első számú oka az angol tanulás volt. Ezzel nagyon jól halad és mellette pizzafutárként dolgozik. Nagyon jó a csapat, jó munka és jól fizet.

A bevándorlók többsége a vendéglátásban keres munkát, hiszen ide a legkönnyebb bekerülni. Megfizetik, bár nagyon sokat kell dolgozni, az tény. A munkavállaláshoz kell egy máltai ID card, azaz helyi személyigazolvány és egy TB szám.

Azoknál az állásoknál, ahol nem szeretnék, hogy külföldiek töltsék be az állást egyszerűen odaírják, hogy máltai nyelvtudás szükséges. Ezzel meg is van szűrve a jelentkezők száma.

naplemente.JPG

Mi mennyi?

A minimálbér itt €650 és ebből már egy kellemes életminőséget lehet megteremteni.

Szobákat lehet bérelni már €150-tól, ha bevállaljuk, hogy másokkal osztozunk egy lakásban. Mi így éltünk egy évet és nagyon szerettük, többféle emberrel megismerkedtünk.

Egyszobás lakásokat már €300-350 eurótól lehet bérelni és ezek akár tengerre néző lakások vagy penthouse-ok is lehetnek.

Gondok a rezsi körül

A rezsivel viszont vannak problémák. Jelenleg is folyamatban van egy pereskedés a máltai állam ellen, ugyanis ha valaki nem máltai vagy nincs máltai residency papírja, akkor dupla áron kapja a vizet és az áramot. Ez nagy szemétség, és éppen emiatt folynak most a viták. Nem szeretjük, de túléljük.

Máltai áron az áram jelenleg € 0.16, nem máltai áron €0.32. Víz máltai €2.6 és nem máltainak €5.5. Ez sajnos egy olyan dolog, amivel egyelőre nem tudunk mit kezdeni. Azonban, ha a tulaj megengedi, hogy átírassa valaki az órákat a saját nevére, mert van az adott lakcímre személyigazolványa, máris a kedvezményesebb árat kapja. Csak ezt sokan nem tudjak.

A gáz palackos rendszerben működik... most éppen csökkentették az árát. Egy 12kg-os palack €18.60.

Viszonyításképpen egy liter tej (ami az egész országban egységes ár) €0.83, 700g kenyér €0.80-1 között mozog, 2l ásványvíz (mert itt 2l-es a kiszerelés) €0.35-től felfelé mozog.

A buszjegynél szinten van megkülönböztetés, azonban ott elég, ha van egy ID cardja az embernek. Napi jegy kedvezményes €1.5, turista €2.6. Ez ügyben is folynak az egységesítést célzó intézkedések. Azonban ezért az árért egész nap lehet bármelyik buszt használni. Heti jegy €6 és €12 a turistáknak. Szinten nagyon jutányos ár. És annak ellenére, hogy megkülönböztetés van, még a €12 is nagyon jó ár 7 napra!

busz.JPG

Szemetelés és időutazás

Számunkra egy nagy negatívum van itt, amit soha nem fogunk megszokni, mégpedig az, hogy szemetelnek és szemetesek. Sajnos... Látunk néhol néhány intézkedést, de azt hiszem, ezt inkább a fejekben kellene eldönteni és ilyen szellemben nevelni a következő generációt.

Ezen kívül minden más esetleges probléma megoldható vagy megszokható.

A sziget picit időutazásba repíti az ideérkezőt és jó nagy adag alkalmazkodó képesség szükséges az itteni élethez. Ha ez nincs meg az emberben ne is induljon Máltára.

A közlekedés nagyon hektikus, a buszrendszerük pedig maga a tragédia. Ezt már 2011 júliusa óta próbálják csiszolni, helyre állítani, ugyanis akkor váltották le a régi hagyományos máltai buszokat az angol Arriva cégre.

Sajnos a mai napig nem sikerült megfelelően összehangolni a buszjáratokat, a menetrend pedig csak dísznek szolgál.

De végül is egy olyan országban, ahol az emberek nem sietnek sehova és nem is idegeskednek túl sokat, mit foglalkozzanak ilyen apróságokkal, mint pl. menetrend!? :)

Viszont az új buszokon legalább van klíma, fűtés (még ha nem is tudják 100%-ban, hogy mikor hány fokra kéne állítani :) ), hely a csomagoknak és nagyobb tér, mint a régi buszokon. Valamint kevésbé szennyezik a környezetet.

A festa

Egész nyáron festa-znak, ami annyit tesz, hogy az adott templom szentjének ünnepének egész hetében különböző programok vannak, majd a hétvégén tűzijáték (napközben is), zenés programok, zenekari felvonulás, eszem-iszom, dínom-dánom van.

Az emberek segítőkészek és barátságosak. Ha kiabálnak az normális, mert ők ilyenek és nem azért van, mert veszekednek.

Összességében nagyon szeretünk itt lenni. A hosszú távú ittlétnek pedig az egyetlen akadálya, hogy pici a sziget és félünk, hogy pár év múlva úgy érezzük, hogy kevés lesz. Ezt majd meglátjuk.

Azonban jó tanácskent tényleg azt javasolnám, hogy aki nem tud alkalmazkodni, az ne induljon el Máltára... bár lehet, hogy egyáltalán sehova se.

Bármilyen további kérdés esetén szívesen válaszolok az országgal kapcsolatos kérdésekre!"

Andi blogját itt olvashatjátok.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Málta

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr815070473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIKI LAURA 2013.02.09. 07:18:02

Mindenkinek a legfőbb érv,a mediterrán hangulat,meleg idő.
Csakhogy ezzel mindig együtt jár a ,pato Pál ,effektus,a trágya szemet,a pontatlanság,megbízhatatlanság,a balkáni életszemlélet.

Érdekes,hogy ahol elvileg hideg van,pl az északi népek,ennek pont az ellenkezője igaz.Pedig a hideg is érv lenne az élet pejoratív megközelítésére.
A képen egy 100 éves britis leiland van,ez volna az új bus?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 07:47:28

@NIKI LAURA: es portaskent es pizzafutarkent masokkal kozos alberletben lakva kinyilt elottunk a nyugati kultura, bar kicsit szemetes, a buszok osszevissza jarnak, aminek kinezete a Magyar 64-es farmotosoke,, de boldogok vagyunk,/ amugy ez a lenyeg/es vana buszon legkondi!!!!
az emberek baratsagosak cask folyton kiabalnak:)
es nem, nem
itt sincs kolbaszbol a kerites, pedig mindenki azthitte, maltan es cipruson abbol van
el is vettetek a kedvemet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 07:57:18

es el is felejtettem , pizzafutarkent remekul lehet angolul tanulni maltan
rigo utcait ad 145 sonkas sajtos utan

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 08:03:05

Súlyos diszkrimináció a belföldi és a külföldi ár, fel kell jelenteni Máltát Brüsszelben!

Flamy (fat cat wannabe) 2013.02.09. 08:04:54

Nekem a postból csak pont a cím hiányzott: azon kívül h külföldiként több a rezsi mihez is kellett alkalmazkodni? Nem mintha nem értenék egyet az állítással csak nincsen kifejtve.

Amúgy további sok sikert!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 08:17:19

@NIKI LAURA:

Alapvetően igaz, hogy a hideg éghajlat kényszeríti az embert nagyobb gondolkodásra, hiszen kénytelen megoldást találni a hideg ellen, míg a meleg éghajlat meg alapból biztosítja az életet. Amikor az ember mint faj kialakult, a mai négerek elődjei ideális körülmények között maradtak, míg a mai fehérek és sárgák elődjei meg elvándoroltak (kitántorogtak) Afrikából, rosszabb éghajlatra, s ez utóbbiak jobban is fejlődtek. Tény: az első kultúrállamokat a fehérek és a sárgák csinálták, s nem a négerek.

De mindez a mai napra már nem érvényes közvetlen módon. Mert ha igaz lenne, az eszkimóknál, a lappoknál, a jakutoknál lenne a világ legjobb élete.

Viszont a jó éghajlati körülményhez való vonzódás természetes vágy. Ha megfigyeljük, a jó helyeket fehérek hozták látra, ill. más fajok fehér modell alapján, de mégis az éghajlat jó.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 08:30:12

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: alapvetoen - a valoszinuleg meglevo targyi tudasod mellett, vagy ellenere -Te ritka sok baromsagot tudsz beszelni

think different 2013.02.09. 08:42:46

@hagyma @NIKI LAURA

Komolyan, két ilyen frusztrált negatív arcot én még egy blogon sem láttam. Amit ti itt műveltek nap, mint nap, azért már érdemes lenne újra kinyitni az OPNI-t, de legalább két szobát nektek.
Én sem vagyok hibátlan és lehet rajtam is tudna segíteni egy szakember, de a ti esetetekben félő, hogy bármilyen beavatkozás megkésett és hiábavaló erőfeszítés lenne.

nigara 2013.02.09. 08:44:22

Hát, igen... Máltán alkalmazkodni kell a legutolsó balkáni körülményekhez.
Szemetes, koszos, fejletlen, igénytelen.
A posztolók karrierje meg... hát mindegy. Hobóskodni talán jó, de másra?...

andihu_ 2013.02.09. 08:47:16

Szamitottam a negativ megjegyzesekre, hiszen a blogot olvasva allandoan azt irtok. De nem gondoltam, hogy kapasbol ilyen rosszindulatuak is lesztek. Akkor par tovabbi kiegeszites:

Hagyma: Nem tudom miert kell kapasbol ilyen bunkonak lenni. Nem portas vagyok, hanem recepcios. Van kulonbseg. A szokasos check in check outon kivul sokkal tobb dolgom van, mint egy atlagos hotelben. Takaritok/gondnokok munkajanak beosztasa, felugyelete, tisztitoszerek vagy eppen a reggelizteteshez az elelmiszerek beszerzese, penzugyek rendezese. Igenis jo melo, nagyon szeretem es duplajat fizetik, mint otthon az irodai munkaban, amit kaptam. El lehetne hagyni a paraszt beszolasokat.
Pizzafutarkent igen is lehet tanulni, nyilvan nem a motorozas kozben, de bent a cegnel a munkatarsakkal es a vendegekkel is lehet beszelgetni. Ezen kivul a mindennapi elet is tanit, sokkal jobban, mint barmelyik mas nyelviskolaban.

Niki Laura: A kepet a regi buszrol csak erdekessegkeppen raktam fel. Oszinten szolva az ujakrol nem talaltam sajat kepek...ezek szerint annyira nem hatottak meg, hogy lefotozzam oket. Bar azt hittem, hogy fogok talalni...de masok fenykepeit nem igazan akartam hasznalni, de ha barkit erdekel az arriva maltai oldalan talaltok rola kepeket.
"pontatlanság,megbízhatatlanság,a balkáni életszemlélet" szamunkra ezzel semmi problema nincs. Ha korulotted mindenki igy all a dolgokhoz Te is szepen lassan hosszaszoksz. Ez a resze speciel egyaltalan nem zavar minket.
Amugy ismerosok is vannak itt akik Finnorszagbol pont ennek az ellenkezoje miatt "menekultek" ide. Eleguk lett az allando pontossagbol, hidegbol es az emberek ridegsegebol.

Mi se szamitottunk arra, hogy kolbaszbol van a kerites. Nem az elso kulfoldi utunk. Csak gondoltam azok szamara, akik meg nem indultak el leirom, hogy tudjak. Nem egy olyan emberrel talalkoztunk, aki kijott es azt hitte, hogy hu dejo sut a nap es minden kiraly lesz...aztan ket het mulva mar a repulon ult hazafele.

Termeszetesen tisztaban voltunk azzal is, hogy szemetes. De azert talan meg lehet jegyezni es attol fuggetlenul nem kell elfogadni.

Mar reg nem elunk egyutt masokkal, de az elejen sporolas szempontjabol igen is megerte. Most mar a sajat kis lakasunkban elunk, ket szoba+nappali es csak mi ketten.
Nagyon szeretunk itt lenni.

BalatonfürEde 2013.02.09. 08:57:18

ez az egész úgy hangzik, mintha parodizálni próbálnák az átlag posztolót. A leírás alapján nekik alapvetően rosszabb az életük, de mégis pozitívan beszélnek róla. Fura...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 09:00:22

@andihu_: paraszt beszolas?
en a paraszti munkat sokkal tobbre tartom a tieteknel
sorry
en irtam a pizzafutar az egyik legjobb allas az angol tanulashoz, ezzel ne ekezz
ott ul mellette a konyhaban egy bangladesi, meg egy szerb
amugy felre ertes ne essek en semilyen munkat nem nezek le, cask le lehet irni, hogy kijottunk maltara es ezekkel a szar melokkal is jobban kijovunk, meg anyosom sem basztat, mint otthon es amugyis otthon pizzafutarnak sem sikerult, meg recepciosnak sem
nincs ezzel baj
de haggyuk mar a baromsagot, hogy itt mindenki vidam meg stb. de otthon mindenki pesszimista

amugy tudom mi a recepcios egy maltai motelben...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 09:04:03

@BalatonfürEde: de itt a kulcs, hogy nem rosszabb!
gondolj bele, otthon nem szeretnenek a szuloknel lakni
alberlet szoba sem johet masokkal
stb.
kimennek
berelnek egy szobat
ammyit keresnek a portas es a pizzafutar allasbol, hogy azt vesznek meg amit akarnak, amire otthon nem tellett
es nem ironizalok
aki kimegy sokkal tobbet bevallal, mint otthon bevallalna
ez egyszeruen teny
es ezzel nincs baj, lepnek majd ok is tovabb
azzal sincs
cask nevezzuk neven a gyereket
/kernek a lakasrol, motelrol, kocsirol stb.fotot, mennyit kerestek, mennyi marad/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 09:09:19

@andihu_: ja es szerinted kapasbol lebunkozni valakit az udvarias?
erdekes az eletfelfogasod
ja es me egyszer nincs semi baj a portassaggal meg a pizzafutarral
en oszt voltam mar minden
cask ne ideolozgizaljuk es ne bunkozzunk masokat, mert ugyan az internet jo dolog, de nem szabad, hogy masokat megsertsunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 09:11:08

mennem kell aludni, delben jovok:)

tableno 2013.02.09. 09:12:27

Az odáig teljesen rendben van. hogy valaki unja a banán (hiányát), és fiatalon, kalandozás céljából melegebb éghajlatra költözik. Pár év hippiskedés nem a világ. A posztoló is írta, hogy nem hosszú távta terveznek kint maradni. Monjuk kérdés, hogy utána vissza tudnak-e (akarnak-e) térni a szakmájukba.

andihu_ 2013.02.09. 09:17:33

@hagyma:
Jogos, hirtelen felindulas volt, elnezest a bunkozasert. Nem vagyok jartas kommentelo.
Nem szulokkel laktunk immaron 7 eve. Pesten. Nem alberlet hanem sajat lakas. Most tesomek laknak bent.
Anyos jofej, semmi baj. Tenyleg amiatt jottunk el, mert el szerettunk volna.
A lenyeg, ami valoszinuleg nem jott at. En szakmaban dolgozok, tenyleg egy jo helyen. Ez a ceg egy nemzetkozi nyelviskola ket hostellel. Az egyikben vagyok en. Paromnak pedig a legfobb dolga, hogy angolul tanuljon, emelett dolgozik futarkent.
Es tenyleg boldogan elunk. Szeretunk itt lenni.
Nem erzem rosszabb munkanak egyaltalan, mint amit otthon kellett csinalni.
Kepeket nem tudom, hogyan tudok megosztani, de szivesen kuldok a hostelrol (meg mindig nem motel :) ). Kocsink nincs, mert ide folosleges, de van egy 125cc robogonk, ami tokeletes a szigetre.

andihu_ 2013.02.09. 09:20:55

@tableno: Tenyleg nem tudjuk mit hoz a jovo. En jelenleg szakmaban dolgozok. Otthon nem abban dolgoztam. Ket ev ilyen tapasztalattal mar tudok feljebbi pozicioba lepni, ha nem is ennel a cegnel, de barmilyen nemztekozi (vagy akar helyi) szallodalancnal. Nekem ez fontosabb, mint szerzodeseket gyartani tomegszamra.

tableno 2013.02.09. 09:22:48

@andihu_: Na, hát akkor még jobb a helyzet. Most már csak a barátodnak kéne valami jó állás.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.02.09. 09:23:40

Én továbbra is azt hiányolom, - nem a posztolónak rovom fel - hogy a bánatban lehet valakinek diplomája releváns nyelvtudás nélkül.
Ha az ötvenes éveikben járnának, akkor ok, de így nem értem. Vagy az én tudásom hiányos? Én úgy tudom, hogy valaki csak akkor kaphat diplomát, ha beszél valamilyen nyelvet.
Valaki homályosítson fel. Köszönöm.

labirintus1 2013.02.09. 09:24:50

@BalatonfürEde: Én nem tudom, hogy miért gondolod, hogy rosszabb az életük.
Szeretik a munkájukat, megbecsülik őket, olyan fizetést kapnak, amiből nem kell idegeskedniük, hogy mi lesz a hó végén és akkora lakást bérelnek, amiről a legtöbb magyar csak álmodozik egy életen át. Az írás alapján elégedettek az életükkel és olyan dolgokat tanulnak, amivel ha meggondolják magukat, továbbmehetnek. Emellett még a klíma is kellemesebb.

Ezzel szemben maradhattak volna Mo-on, folyamatosan aggódhatnának, hogy elveszítik a munkahelyüket, esélyük nem lenne ekkora lakásra elég pénzt gyűjteni (az albérlet meg a szabályozás teljes hiánya miatt nem igazán opció), és nem tudnának azon ennyire nyugodtan élni.

És akkor még nem is beszültünk olyan "hangulatfestő" elemekről, hogy a politika minden nap beletapos az életedbe és még olyan idiótaságokkal is foglalkozik, hogy pl. az áramszolgáltató NARANCSSÁRGA háttérre nyomtassa rá, hogy mennyit spóroltál a kormánynak köszönhetően.
index.hu/belfold/2013/02/08/fidesz-szinben_kell_szamlazni_a_rezsi-megtakaritast/

Persze ehhez az idiotizmushoz is lehet pozitívan hozzáállni, mert pl, nem kötelező hálaadó imát mondani a postai ügyintézővel együtt, mielőtt befizeted. Egyelőre.

Én sok sikert kívánok a posztolónak és remélem, hogy boldogok lesznek Máltán.

andihu_ 2013.02.09. 09:25:02

@tableno: Ez igy van. Koszonom! :) Ami kesik, nem mulik! :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 09:26:05

@charlieharper:

Az előző munkaadóm gibraltári volt. A gond az, hogy az árak magasabbak Angliánál, de a bérek meg kisebbek. Több ismerősöm is Gibraltárban dolgozik, s 95 % Spanyolországban él, s minden nap átmegy a határon. (Egyébként az a határ marha vicces, a világ egyetlen helye, ahol egy nemzetközi repülőtér közepén gyalogoszebra van, s ha piros a lámpa NAGYON nem érdemes átmenni, mert ez azt jelenti, egy repülőgép száll le vagy fel.)

nigara 2013.02.09. 09:27:14

@tilmir: nem beszélni kell nyelvet, hanem nyelvvizsgát felmutatni ;)
De az is lehet, hogy van neki pl. oroszból, lengyelből, románból, stb...

Mrs. Clayton 2013.02.09. 09:27:58

nekem ebből annyi jött le, h nem minden infos beszél annyira jól angolul, így közülük is van, aki kénytelen pizzafutárnak állni
ez azért megnyugtató,
pedig már kezdtem a kardomba dőlni, h infósnak kellett volna mennem,
de akkor mégse
meg a turista közgazdász se annyira gyere be szakma,
de legalább elvannak Máltán

nigara 2013.02.09. 09:30:01

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Gibraltáron nem is nagyon lehet élni, mert annyira pici, és amúgy is nagy része nem lakás.
Másrészt nagyon hülyének kell ahhoz lenni, hogy tényleg ott akarjon lakni valaki - sokszorosáért, mint 2-3 km-rel arrébb.

andihu_ 2013.02.09. 09:31:07

@labirintus1: Nagyon szepen koszonjuk! Azt hiszem Neked teljesen atjott az, amirol beszeltem. :)
Amugy annyit meg hozzatennek, hogy parom a futarkodas mellett angolra jar, emelett egy nemzetkozi IT vizsgara (CISCO) keszul, amit itt is le tud tenni. Sok minden fut egy szalon. Csak ki kell varni a megfelelo idot.
Amugy a hostelrol talaltok kepet a blogomban. Teljes felujitas es atalakitas volt tavaly tavasszal, igy itt meg nem vegleges a kep. Sajnos a szobakrol nincsen, a honlapot pedig nem igazan frissitettek.
igyelunkmimaltan.blogspot.com/2012/11/az-unalom-bejegyzese.html

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.02.09. 09:31:11

@nigara: Még mindig nem értem pontosan. Ha valaki informatikát tanul, akkor nem evidens, hogy az angol a tanult idegen nyelv?
És mi az, hogy valakinek van nyelvvizsgája, de nem beszéli a nyelvet?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 09:31:15

@tableno:

Gibraltár annak jó, aki mediterrán Angliában szeretne élni. Mert minden olyan, mintha Angliában lenne az ember, de az éghajlat meg kb. mint Máltán.

Egy kép a repülőtéri zebráról. Hátul látható, az autók és a gyalogosok várnak, hogy elhaladjon a repülő. lh5.ggpht.com/-U1EyEDiB0s8/TrJfFPCKCOI/AAAAAAAARaQ/q-jJCckHbSY/gibraltar-airport-12%25255B2%25255D.jpg?imgmax=800

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 09:33:45

@nigara:

Igen, így van.

15 ex-kollégám dolgozik Gibraltárban, s 1 lakik közülük Gibraltárban, mindenki más Spanyolországban, a legtöbben La Líneában, ami hozzá van nőve Gibraltárhoz, onnan gyalog is lehet munkába járni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 09:34:12

@tilmir:

"És mi az, hogy valakinek van nyelvvizsgája, de nem beszéli a nyelvet?"

Gyakori eset Mo-n.

andihu_ 2013.02.09. 09:35:26

@tilmir: Jelenleg nem tudom mi a szabalyozas. De mikor parom elkezdte a fosulit a nyelvvizsga kovetelmey csak alapfoku angol volt. Ami megvan, rendben van, de ez alapjaban keves. Viszont az elozo munkahelyei akarmennyire is erdekes nem igazan koveteltek meg a magasabb angolt. Termeszetesen a szakmai angollal nincs baja. Szoval It-s nyelven nagyon is jol elvan angolul...csak az keves pl. egy interjura. Es manapsag amugy attol fuggetlenul, hogy vmi nyelvvizsga kell a diplomahoz, senkit nem erdekel a nyelvvizsgad. Tudsz beszelni vagy sem. A papir csak egy extra a legtobb helyen.
Szoval igy van ez.

2013.02.09. 09:35:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: siman bevallalnam. voltunk ott mi is es Spanyolobol mentunk at. Ha jol emlekszem, meg utlevel ellenorzes is volt :)
Klima jo, nincs AFA, ha ceget akarsz alapitani, kedvezoek az adok.

Kevesebb a ber, de ugye nincs futes es egyeb "hideg koltseg", igy szerintem nem jarsz rosszabbul.

nigara 2013.02.09. 09:36:45

@tilmir: egy tanfolyam áráért lehet venni nyelvvizsgapapírt...
Mondjuk az igen érdekes, hogy informatikusként nem beszél angolul... vagy azt a pár kulcsszót tudja csak, ami a szakmához kell (delete, insert, run, stb...) ;)
És azt főleg nem értem, hogy aszongya: "emelett egy nemzetkozi IT vizsgara (CISCO) keszul, amit itt is le tud tenni." na ezt nem tudom, milyen nyelven kell, ha nem angolul...

2013.02.09. 09:37:18

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Tehat nekunk tokeletes lenne :)
UK jo klimaval es kevesebb emberrel. A klimabol eredendoen jobb zoldseg/gyumolccsel.

andihu_ 2013.02.09. 09:38:50

@Jess G: Hat sajnos a Turisztikai kozgazdasz egyaltalan nem egy nagy was ist das most mar.
Amikor elkezdtem a tanulmanyaimat 2005-ben meg nem voltunk sokan. Mire vegeztem 2009-ben mar iszonyatosan. Oszinten szolva, ha nincs vmi mas vegzettsege az embernek mellette, akkor otthon lehetetlenseg ilyen vegzettseggel normalis melot talalni. Na jo, max. ismerossel, de amugy 12 orazni kb. felvesznek. Szoval ha tehetem en lebeszelnem rola az embereket, hogy ezt tanuljak. Ettol fuggetlenul szerettem nagyon es kulfoldon viszont el lehet ezzel is helyezkedni. Mondjuk nekem van mellette egy eskuvoszervezoi oklevelem es mondjuk azt nem irtam le, de most mar egy magyar cegnek, eskuvoszervezek is, Maltan lagzikat. Azert az sem rossz! :)

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.02.09. 09:39:51

@andihu_: Aha, világos. Mondjuk ez szomorú vagy inkább gáz, de erről nem ti tehettek.
Gondolom, ha ez az akadály elhárul, akkor vissza szeretne térni a szakmájához.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 09:40:35

@tilmir:

Nem tudnék erre vállalkozni, mert sosem éltem ott.

De sok magyar dolgozik ott. Elsősorban egyes internetes szerencsejátékos cégek ügyfészolgálatosai. Ott van a Poker Strategy, a 888 Poker, a bwin.Party, a bet365, az Ongame, s még más cégek központja.

S bár ezen cégeknek a legtöbb alkalmazottja jellemzően nem Gibraltárban van, hanem olcsóbb helyeken, a központban is vannak munkahelyek, s szinte mindig anyanyelvi szintű munkatársakat keresnek.

Akit érdekel ilyen munka, nézegesse a cégek hirdetéseit.

nigara 2013.02.09. 09:40:40

@charlieharper: igen, nagyon ideális hely élni, vállalkozni - amellett, hogy fűtésre nem (nagyon) kell költeni, a spanyol árak is igencsak kedvezőek.

andihu_ 2013.02.09. 09:40:57

@nigara: Termeszetesen angolul kell. Megy az angol. Azert a delete, insert, run-nal joval tobb a tudas. Meg fogja azt is csinalni angolul. Nem teljesen kezdorol van azert szo.

2013.02.09. 09:41:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: a spanyolorszagi lakas es gibraltari munka is teljesen jo parositas. Gibraltarnak nincs szep epiteszete, pontosabban szolva nem lattam szep hazakat ott. A spanyolok viszont jol epitkeznek. Spanyol lakas, Gibraltar (vagyis UK) munka. Miert nem volt benne ez a multkori listadban?

Mrs. Clayton 2013.02.09. 09:42:15

@labirintus1: a számlákkal ahogy olvasom nem a szín a baj, ez csak hangulatkeltés, inkább az hogy megfordították a címzett feladó feltüntetési helyét
egyébként ismerek olyan felsőoktatási intézményt Mo-n, ahol megtiltotta a rektor, h piros, kék, zöld, v narancssárga színeket használjon a kiadványszerkesztő, mondván ne kössék a rendezvényt egyik párthoz se
kíváncsi vok mikor lesz Mo-n a narancson kedvező áfa, v a szegfű termesztés betiltásának vizionálása

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.02.09. 09:43:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Köszi, nekem Gibraltár egy fekete lyuk. :)
Annyi tudok, hogy a cégalapítás, és adózás nagyon korrekt, még innen tőlünk is mennek oda. (papíron)

andihu_ 2013.02.09. 09:44:36

@tilmir: Egyetertek. Termeszetesen vissza szeretne terni a szakmajahoz. Mindent a megfelelo idopontban! :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 09:47:09

@charlieharper:

Egy példa. A "mi" cégünknél az átlag munkatárs (nem vezető beosztású) a gibraltári irodában 3000 gibraltári font körül keresett bruttó, míg a londoni irodában ennél 30-40 %-kal magasabb volt a bér. (1 gibraltári font = 1 angol font.)

Persze igazad van: kevesebb a költség, sőt az adó is kisebb. Bár - a közhidelemmel ellentétben - Gibraltáron VAN adó. ÁFA nincs, de a helyzet az, hogy ez nem érződik, mert az árak is magasabbak, azaz sok esetben érdemesebb Spanyolországban vásárolni, mert ÁFÁ-val is olcsóbb, mint Gibraltáron ÁFA nélkül.

Gibraltáron nagyon magas a gazdagok és a miliomosok aránya (az én korábbi munkahelyem 3 főrészvényese is ott él), így sok tekintetben az árak hozzájuk vannak igazítva, ami viszont nemigen jó egy ott élő, dolgozó átlagemernek,

nyuszigonosz 2013.02.09. 09:49:05

Érdekes a poszt. Tényleg igaz, hogy aki nem tud alkalmazkodni, az el se induljon sehová.

Ök tudnak alkalmazkodni, találtak munkát is, és tetszik neki, ahol élnek. Mi is ezzel a baj? Semmi a világon.

Ja, hogy az informatikus nem azonnal talált szakmájához megfelelö munkát? Szerintem ez sem baj. Majd fog.

Söt, azon sem csodálkozom, hogy egyetemi végzettséggel vannak akik nem tudnak angolul.

Legyünk igazak már: nagyon sokan nem tudnak angolul, annak ellenére, hogy tanulták, nyelvvizsgájuk van...

Szerintem ha nekik tetszik ahol és ahogy élnek, akkor ez így van rendben. Ök élnek ott, nem mi kommentelök.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 09:52:21

@tilmir:

Igen, kedvezőbb az adózás, mint máshol, de nem adóparadicsom. Ne felejtsük el: Gibraltár az EU része, s vonatkozik rá az összes EU-alapszabály, így adóparadicsom nem lehet.

A legjobb a szerencsejátékos cégeknek, nekik van külön adózás, jellemzően FIX éves összeg. Ezért lett ott alapítva több internetes kaszinó, pókerterem, fogadóiroda. Viszont nem lehet csak "postafiók-céget" csinálni, ténylegesen oda kell költöztetni a cég központját.

Előző munkahelyemen úgy volt, hogy a kollégák 10 %-a volt a gibraltári központi irodában, 5 % a londoni irodában, 10 % az izraeli irodában, 25 % Bulgáriában, s 50 % Indiában.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 09:54:15

@charlieharper:

"utlevel ellenorzes is volt"

Persze, mert Gibraltár nem Schengen-tag, Spanyolország meg igen.

Volt egy indiai állampolgárságú kollégám, aki kénytelen volt Gibraltárban élni, mert nem kapott állandó schengeni vízumot.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 09:57:08

S hogy mondjak valamit Máltáról is. Málta a kettes számú hely az EU-ban, ahol sok internetes szerencsejátékos cég működik. Ott is létezik fix éves adó az onlájn szerencsejátékot szervező cégeknek.

2013.02.09. 10:00:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: van ado, de a jovedelem ado kisebb. Egyebkent tele lett oroszokkal, de melyik orszag nem ?!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 10:10:04

@charlieharper:

Most is háromnegyed gibraltári nemzetiségű. S a többiek fele meg angol és spanyol. Viszonylag kevés a más nemzetiségű.

2013.02.09. 10:15:32

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: erdekes. utcan setalva viszont oroszt hallasz es maghrebieket latsz foleg. Nem hiszem, hogy az oroszoknak ez "turista" celpont lenne.

SzerződésSertés 2013.02.09. 10:28:15

"Aki nem tud alkalmazkodni, ne induljon el!"

Nyugodtan induljon el mindenki. Legfeljebb majd másként éli meg.

2013.02.09. 10:29:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: meg valami, aztan megyek, mert kezdodik a nap... A multkori orszag elhetosegi listadban miert nem volt benne ez a ketto:
1. Cayman
2. British Virgin Islands

SzerződésSertés 2013.02.09. 10:37:16

@think different:
"Komolyan, két ilyen frusztrált negatív arcot én még egy blogon sem láttam. Amit ti itt műveltek nap, mint nap, azért már érdemes lenne újra kinyitni az OPNI-t, de legalább két szobát nektek.
Én sem vagyok hibátlan és lehet rajtam is tudna segíteni egy szakember, de a ti esetetekben félő, hogy bármilyen beavatkozás megkésett és hiábavaló erőfeszítés lenne."

Neked meg dühkezelési tanácsadásra kellene járnod, mert a jelek szerint képtelen vagy kezelni az indulataidat. Gondolkozz: szerinted a fenti megjegyzéseddel mit váltottál ki azokból, akiket megszólítottál? Semmit, ezt te is tudod, nem fogják a te kis gúnyos trillád hatására megváltoztatni a hozzáállásukat. Mégis ideokádtad az általuk kiváltott ingerültségedet, ahelyett, hogy ignorálnád őket. Ez ugyanolyan frusztrált és pesszimista elmére utal. Csak jótanácsként írom, ne vedd ennyire komolyan mások véleményét.

2013.02.09. 10:49:23

Nem vagyok frusztrált, de az ilyen "külföldieknek mindent dupla áraon" típusú intézkedések nálam már ki is lőtték ezt az országot. Kapják be.
Már akkor is égett a bőr a képemről, amikor portugál barátainktól emelt árat kértek a keszthelyi Festetics-kastélyban. Szép kis vendéglátás. Piha!

01234567 2013.02.09. 11:01:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Núbia(Etiópia) Egyiptom Afrikában, Sumér kultúra Ázsiában?

Das schönste Bundesland der Welt 2013.02.09. 11:08:41

@tilmir: a nyelvvizsga és a nyelvtudás - legalábbis Mo.-n - nem feltétlenül jár kéz a kézben. Van többféle nyelvvizsga rendszer és valamelyik könnyebb, valamelyik meg nehezebb. A Rigó utcai nyelvvizsga (ma már Origó nyelvvizsga néven fut) például az egyik legnehezebb, mert nagyon szivatós nyelvtani teszttel méri le a nyelvtudást viszont az egyik legkevésbé hasznos. Általában azok a rendszerek jobbak, amik egynyelvűek és nemzetköziek (Goethe például.) Nekem is Goethes van, de szerintem ez sem ad teljes képet az igazi nyelvtudásról. Van egy "levélírós" feladat benne. 200 szavas olvasói levelet kell benne írni egy cikkről általában. Ha az ember 10 vagy akár több jól hangzó szófordulatot bemagol (Ich bin damit nicht einverstanden, dass..) akkor már nem is nagyon kell semmi mást írni. És ugyanezeket a fordulatokat természetesen a szóbeli részen is el lehet sütni a vizsgának.

Juzer 2013.02.09. 11:09:03

Pár kiegészítés Andi posztjához.
1, A munkavállaláshoz NEM kell máltai ID (személyi igazolvány). Elég a TB szám, amit 5 perc alatt adnak ki + várakozási idő 0-1 óra :)

2, A közművek esetében NEM kell a nevedre iratni a mérőt. Maradhat a landlord nevén elég ha az adott címre mint beregisztrálnak mint fogyasztót. Ehhez kell a máltai ID aminek a kiadási ideje jelenleg ismeretlen ( áprilisra adnak időpontot és ki tudja mikorra küldik meg a kártyát ). A számla a regisztrált felhasználók számától függően alakul.
Áram esetében:
www.enemalta.com.mt/index.aspx?cat=2&art=5&art1=9
Víz esetén?
www.wsc.com.mt/content/information

3, Lehet hogy szemetelnek, de eddig semmivel sem találtam rosszabbnak mint Budapestet.

@Andi: szard le a rosszmájúakat, csak egy dolog számít, hogy te jól érzed-e magad.

andihu_ 2013.02.09. 11:12:34

@Juzer: Koszi a kiegeszitest. :) Teljesen jogos.
Igen. Azon vagyok. Te is itt vagy?

Juzer 2013.02.09. 11:40:00

@andihu_: Igen, két hete jöttem, jövő héten jön a család is utánam.
Eddig nem érzem magam csalódottnak, kétségkívül soksok minden más. Véleményt nem akarok még alkotni, rövid a tapasztalat :)

(de azt már megtanultam, hogy a buszt le kell inteni :))

cukorhal 2013.02.09. 11:40:21

Én tökéletesen megértem a posztolót, pedig én már nem is Mo.-ról szándékozom hasonló éghajlatba "menekülni". Vannak, akiknek nagyon bejön a mediterrán életstílus, vannak akik meg inkább a világ másik felére szaladnak előle, szerintem ez normális. Én pl fél év Németország után mondtam, h na ide vissza soha... Nekem ők túlságosan merevek.
Szerintem nincs azzal gond, ha valaki informatikus végzettséggel pizzafutárként dolgozik, amíg nem ragad benne. Ő legalább utat talált az "ottmaradásra", plusz nyomja az angolt. Nem otthon erősíti az elégedetlenek sorát, hanem tesz a boldogságáért. Hogy neki az mit jelent pontosan, illetve hogyan egyengeti a jövőjét, azt más (pláne idegen) szerintem igen jogtalanul ítéli meg. (ő legalább lépett vmerre, nem úgy mint sok angliai "kolléga", akik X év kintlét után is csak a "hávárjút" makogják ugyanabban a part-time mosogató poziban...)
Mellesleg egy magyar viszonylatban papíron (vagy akár önbevallás szerint) középfokú nyelvtudással rendelkező emberke azért külföldön igencsak át kell, h értékelje a nyelvtudását...
Ja, és az Arriva itt kül-Londonban se menetrend szerint jön, jót mosolyogtam, h pont ők próbálják a máltai helyzetet megregulázni.. :)))

andihu_ 2013.02.09. 11:47:32

@cukorhal: Aranyos vagy! Hat ha esetleg Maltara "menekulsz" szolj, aztan megiszunk valamit kozosen! :)
Bent ragadni semmikeppen sem szeretne. Ugyhogy nem lesz ezzel gond.
Hat akkor mar ertheto, hogy miert van ilyen kaotikus allapot az Arrivanal. Mokas :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.09. 11:49:40

@cukorhal:

A középfokú nyelvvizsga jelentése: a mindennapi életben alapvető élethelyzetekben képes kommunikálni.

Juzer 2013.02.09. 11:51:01

@cukorhal: A máltaiak váltig állítják, hogy az Arriva előtt minden rendben volt a buszokkal :)

cukorhal 2013.02.09. 11:52:51

@andihu_: juj mindenkepp, mondjuk mi délebbre tervezünk "tántorogni" (nekem rettenetesen tetszik ez a szó:)), konkrétan a Kanári-szigetekre, de Málta fent van a "must see" listámon! Amugy az árakon ki voltam nyúlva (összehasonlítva akár a holland, akár az angol árakkal). Majd felnézek a blogodra is, itt február derekán jól esik kicsit ábrándozni... :)

cukorhal 2013.02.09. 11:58:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: azért merlek határozottan megcáfolni, mert pont a héten beszéltem telefonon nem egy magyarral, akiknek CVben (papíron) középfokú a nyelvtudása. Igen, magyar fejjel tudom, hogy nem volt rossz (nem veszett ki belőlem az empátia), de azt is tudtam rögtön, hogy sajnos az a tudás ide még bizony kevés lesz. (Konkrétan IT munkákról van szó.) Én ezzel csak azt akarom kifejezni, hogy más a viszonyítási keret, illetve, hogy a tényleges vagy vélt középfokú tudás még nem ad indokot arra, h az ember nyakszirtnél összefont ujjakkal hátradőljön... Meg ezzel azt a felmerült kérdést akartam megválaszolni, h hogy lehet, h diplomás (ráadásul infós) ember nem tud angolul.

cukorhal 2013.02.09. 12:00:25

@Juzer: itt a hétvégi menetrendnél az a szokás, h menj ki egy negyed órával elöbb, hátha hamarabb jön a busz... aztán az esetek többségében még plusz negyed órát kell várnod. :)

andihu_ 2013.02.09. 12:04:11

@Juzer: Hat igen...sok problemat okoz az arriva es ezt nem szeretik. De ha ugy erdemlegesen elkezdesz errol beszelgetni ok is elismerik, hogy akarmennyire is rossz az arriva, meg mindig jobb, mint a regi buszok. Mint turista fantasztikusak voltak. Mikor mi itt nyaraltunk 2010-ben imadtuk oket. De nem birom elkepzelni, hogy a mindennapi eletben hosszu tavon ezt hasznaljak...aztan ki tudja. Lehet, hogy mivel ok ebben nottek fel, nekik tenyleg tokeletes volt. A velemenyek megoszlanak. :)

andihu_ 2013.02.09. 12:06:45

@cukorhal: Ha csak nyaralni jottok is szoljatok, aztan egyeztetunk! :) szives vendeglatok vagyunk! :))
Es a nyelvvizsgaval kapcsolatban egyet kell ertsek. Nekem kozepfoku nemetem van, mint elso nyelv, es kozepfoku angolom, mint masodik. Nemetul aligha tudnek mar beszelni. Angolul viszont a szintem joval magasabb, mint egy kozepfok. Sot...a papir abszolut nem relevans. Itt se kerdezi meg senki, hogy milyen nyelvvizsgad van...vagy egyaltalan van-e. Tudsz-e megfeleloen kommunikalni vagy sem. Ez a lenyeg.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 12:36:42

@tilmir: "csak akkor kaphat diplomát, ha beszél valamilyen nyelvet."

jav: ha van nyelvvizsga-bizonyítványa.

labirintus1 2013.02.09. 12:38:57

@Jess G: Ne adj tippeket a kormánynak! :-)) Simán lehet, hogy majd rád hivatkoznak, amikor lakossági igények alapján betiltják a vörös szekft.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 12:42:52

@nigara:
ha valaki írásos környezetben dolgozik, könnyen előfordulhat.
komplett procedure-öket írtam angolul, angol munkakörnyezetben, levelezésben, de beszélni...hát no...nemigen megy. bár amikor meg németül próbálok beszélni, akkor angolul jut eszembe:)

szerintem egyszerűen kell a gyakori használat a beszélni tudáshoz.

VíziLó 2013.02.09. 12:53:35

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A végletek nem kedveznek. Afrikában egyrészt a meleg miatt kisebb volt a változtatásra, fejlesztésre való késztetés, másrészt forró, párás éghajlatban egyszerűen nem is lehet olyan hatásfokkal dolgozni, mint mérsékelt éghajlaton. Az eszkimók, jakutok a másik véglet, ott egyszerűen annyira kemények a létfeltételek, s annyira hiányzik az alapanyag, hogy ott nem is lehetett fejlődés: jégtáblákon nem lehet mezőgazdaságot meghonosítani, vagy ércet bányászni, erdő híján még egy baltanyelet is nehéz összehozni stb.

ZoRRaW 2013.02.09. 12:58:04

Az elso par komment utan kedvem lett volna bezarni a bongeszot, de tultettem magam a megmondo embereken...

Minden posztoló és kommentelő jobban járna, ha lassabban gépelne: ellenőrizné a helyesírását és a hangnemét mielőtt kattint a komment küldése gombra.

Nyelvtudásra reagálva: egy dolog idegen nyelven olvasni pl. IT szakirodalmat vagy eppen irni egy levelet es egy masik dolog beszelni, megertetni magad mondjuk egy angolul beszelo spanyollal vagy bolgarral. Az mar kihivas es gyakorlas nelkul nem megy, legyen akarmilyen felsofoku nyelvvizsgad.
(Zarojelben, amint nyelvvizsgahoz kotottek a diploma megszerzeset, rogton beindult az ugyeskedes a lovari roma nyelvvel es az eszperantoval, es elesen kulonvalt a hasznalhato nyelvtudas es a nyelvvizsgabizonyitvany megszerzese)

Dicseretes, hogy valaki "szakman aluli" munkat is bevallal es nem azzal van, hogy "en karriert epitettem otthon, az ala nem adom" vagy hasonlo. A lenyeg, hogy ne ragadjon le az ember a "mindent elvallalok" szinten, hanem kezdjen el a valasztott helyen is tanulni, lepeseket tenni az elorejutasert. Ahogy korabban masok mar megfogalmaztak, mosogatokent, futarkent... stb. meg lehet elni kulfoldon, de pl. igy csaladot alapitani mar nagy kockazat...

Jovendobeli posztoloknak lehetne vmi kisokost osszeallitani, hogy pl. milyen kerdeseket tegyenek fel maguknak a poszt megirasa utan es ha valaszokat kapnak az irasbol, akkor mehet a nyilvanossag fele. Igy is lesz korrekt es kevesbe korrekt kritika, de talan elejet lehet venni a trollkodasnak.

spangola 2013.02.09. 13:32:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Súlyos diszkrimináció a belföldi és a külföldi ár, fel kell jelenteni Máltát Brüsszelben!"

:D

spangola 2013.02.09. 14:07:38

@charlieharper: te már a múltkor is Gibraltárral jöttél, nem?:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 14:09:44

@andihu_: OK
en oszt ertekelem a kalandvagyat
ha valaki mozdul es semmilyen munka nem szegyen
elnezest a portazasaert meg a motelezesert:)
de latod kicsit megpiszkaltalak es tobbet megtudtam rolatok 2 hozzaszolasbol, mint a posztbol:)
sok sikert:)
de akkor is azt mondom, ha mar kulfold, akkor irany Canada, ausztralia, Usa
es szoba se johet skandinavia, csak a jo meleg afrika

spangola 2013.02.09. 14:11:53

@tilmir:
Szióka!

2002-ben vezették be, hogy mindenkinek kell legalább középfokú C nyelvvizsga a diplomához, ez fősulira vonatkozott, egyetemen középfokú C és alapfokú C kellett.

Előtte úgy volt, hogy bizonyos karokon elég volt a szigorlat, pl. bölcsészeknél. Én is bölcsész voltam, nekem még szigorlat kellett, németből szigorlatoztam.

Illetve úgy volt még, hogy be lehetett mutatni ilyen béna nyelvvizsgákat, hogy eszperantó meg cigány nyelv.

A mai gyerekek már középsuliban folyékonyan megtanulnak angolul, németül, már ha jó a suli, simán megvan nekik a felsőoktatásban a kötelező nyelvvizsga.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 14:12:49

@Jess G: en is hordtam roved ideig pizzat
nekem az a bajom vele, hogy qrwa unalmas, van hogy orakat cask ulsz a kocsiban, vagy a konyhan
se penz se melo
nem nekem valo, de atmeneti melonak jo

mzgldr 2013.02.09. 14:14:27

@hagyma: "es portaskent es pizzafutarkent masokkal kozos alberletben lakva kinyilt elottunk a nyugati kultura, bar kicsit szemetes, a buszok osszevissza jarnak, aminek kinezete a Magyar 64-es farmotosoke,, de boldogok vagyunk,/ amugy ez a lenyeg/es vana buszon legkondi!!!!"

Ahogy nézem, alig két éve vannak ott. Állításod szerint neked itthon (hungari) sem volt anyagi problémád, (aha, persze) te is azért akartál kimenni mert az volt álmod. Ehhez képest te két évre rá még mindig a Targetben pucoltad a budit, illegális bevándorlóként lejárt turistavízummal, a kanapén aludva, angolul csak tőmondatokban beszélve. Egy pizzafutár és egy recepciós állás legálisan ehhez képest maga a főnyeremény. Kurvára fárasztó vagy már tényleg, nem tudom hogy mitől zakkantál meg újabban. A blogod teljesen értelmesen megírt szöveg, itt meg csak kavarod a szart naphosszat. (no offens, teket izi, csaxolok)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 14:19:59

@mzgldr: kicsit piszkalni kell a poszotolot es jobban kinyilik:)

andihu_ 2013.02.09. 14:23:00

@hagyma: Köszönöm. Végre! :) Amúgy ha már az elején normálisan kérdezel, akkor előbb megtudhattad volna mindezeket! :)) Persze, hogy nem írtam le mindent a postban, mert 1. azt se tudtam, hogyan álljak neki, 2. nem akartam, hogy túl hosszú legyen. De tényleg szívesen válaszolok.
Amúgy párom azért szereti a futárkodást, mert robogóval kell csinálni, nem autóval. Otthon is volt motorja, bár ott nagymotor. Ide az felesleges, mert a leghosszabb autóut az kb. 2,5 km, ezért van robogónk. És azzal meg élvezi. Kb. úgy fogja fel, hogy fizetik azért, hogy motorozzon. Várnia nem nagyon kell, mindig megy a pörgés. Szóval nem mondom, hogy ezt fogja csinálni forever, de egyelőre tökéletes. Aztán idővel jön az IT. Hogy mikor? Ki tudja.
Jelenleg a munkánál is az a legfontosabb szempont, hogy nyáron 3 hétre elengedjék...amit egy ITs helyen, próbaidőn nem igen engednének meg, ezért is tökéletes egyelőre ez. Utána már lehet komolyabb változásokon gondolkodni.
Nekem pedig arra már két éves lesz a munkaviszonyom csak elengednek. Ha nem,a kkor is megyek. :) Úgyhogy ez van! :)

hothead 2013.02.09. 14:24:18

@gyuri-lux: "Jovendobeli posztoloknak lehetne vmi kisokost osszeallitani" parancsolj: hataratkelo.postr.hu/hogyan-irjunk-hataratkelot

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 14:26:24

@mzgldr: amellett tenyleg szomoru, hogy ugyanezzel a munkaval otthon nem tudnak jobban megelni mint Maltan
az en esteem azert mas, mert majdnem 40 voltam es az en "tudasommal" tuti tisztaban voltam vele, hogy mi var ram itt
angol nelkul, bizonyos ujsagiroi vegzettseggel, valamint adoszakertokent eleg valoszinu volt, hogy nem a 'szakmamban" fogok elhelyzekedni
es igy is let
de megerte az a kezdeti 3 ev, ez a lenyeg

cukorhal 2013.02.09. 14:30:47

@andihu_: jól van, szavadon foglak majd! No, majd nézem a blogod, és írok ott is!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 14:32:42

@andihu_: nalam ez a normalis kerdezes
nagykepuen mondhatnam "ujsagiroi vena"
az a vicc, vilageletemben ujsagiro akartam lenni, mikor meg az lettem, rajottem, hogy utalom:)
mar 50 vagyok es most megint a valtason torom a fejem, pedig eleg jo melom van
ha ram hallgatsz - ami sok jot nem eredmenyezhet - es kulfoldon akartok elni, probaljatok "small businesst" csinalni
a magyaroknak ettol "el van veve a kedve" az otthoni viszonyok miatt, de mashol igazan abban van a normalis penz
es nyugi sose neznem le a pizzafutarsagot, vagy a recepcios szallodai munkat, foleg, hogy mindkettoben volt reszem:)

Karalábéleves (törölt) 2013.02.09. 14:33:42

@mzgldr: @hagyma:

bizony, erre próbáltam tegnap én is rávilágítani, hogy fogd már kérlek vissza magad, mert ez idegesítő, amit csinálsz

andihu_ 2013.02.09. 14:35:35

@hagyma: Köszi. Most már sokkal szimpatikusabb vagy! :)
Igen, ezen törjük a fejünket. Ötletelések vannak, de ki kell, hogy forrja magát a gondolat mielőtt beleöljük a pénzünket. Arról nem beszélve, hogy most a nyári esküvőnkre gyűjtünk, úgyhogy majd minden azután! :)
TE most akkor mivel foglalkozol és hol élsz?

spangola 2013.02.09. 14:42:14

Én örömmel vártam a máltai poszt folytatását, gondolom, hogy Andi az, aki már kétszer írt, egyszer a kiköltözésről, egyszer meg a negatívumokról is, de ha tévedek javítást kérek.

Nem értem, hogy egyesek mit várnak még tőlük?

Leírta, hogy a párja fő feladata az angol. Mit tesz a párja?
1. Angolra jár. Kipipálva.
2. Még munkát is talált, ami ott jól fizet. Ez plusz dolog. Ülhetne is otthon, míg az asszony dolgozik, és akkor sem szólhatnák semmit, hiszen gondolom otthon is tanulna nem pedig focit nézne.
Tanulás mellett dolgozik, pénzt keres, halad az angollal.
Ez szerintem nagyon becsülendő.

Amúgy milyen munkakörben kellene dolgoznia a férjének, hogy az elégedetté tegyen néhány kommentelőt?
Legyen egyből mondjuk kommunikációs menedzser egy multinál, miközben angol tanfolyamra jár??

Andi mit tett?
1. Egy hónap talált munkát.
2. Saját szakmájában, amit szeret, és amihez még ért is.

Mit akartak elérni elsősorban? Mi volt a céljuk?
- kilépni a magyar pesszimista hangulatból egy mediterrán országban.
Sikerült? Igen. Boldogok tőle? Igen. Van akinek ennyi elég a boldogsághoz, miért nem lehet ezt elhinni? Miért kell irigykedni?

Mit értek el azóta?
- szobabérlésből többszobás lakásba mentek egyedül, vettek egy robogót, ami tök vagány és hasznos dolog ott,
a férje halad az angollal, a hostel úgy néz ki, mint itt egy ***-os szálloda, jól keresnek helyi viszonylatban, és a helyi viszonylat a kulcsszó.

Ez a sikeres határátkelés. Nem azt írjátok ide nap mint nap, hogy a kezdetek nehezebbek lehetnek, mint itthon, de aztán látványos emelkedés következik sikeres határátkelést követően?

Itt ráadásul ők olyan talpraesettek és szerencsések is voltak, hogy még a kezdeti nehézségek mint pl. éhezés is kimaradt. De ugye savanyú a szőlő.

A kétkedőknek meg azt írnám, hogy nem azt kell nézni, hogy 1-2 év alatt miért nincs még mercijük, hanem azt, hogy ha így haladnak még 1-2 év és lesz jaguár is. Persze képletesen.

Sok sikert nekik továbbra is!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 14:43:39

@andihu_: haha " Most már sokkal szimpatikusabb vagy! "
hatha meg eloben ismernel
lonenek az eskuvodnek is
en leginkabb most a reggelimmel foglalkozom

@Karalábéleves: a tegnapi srac valoban nem volt szimpi
ez van, nem szeretem ha valaki kozhelyeket puffogtat

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 14:47:28

@spangola: azert azt megjegyeznem a robogo maltan konkretan olyan mint kinaban a bicaj
veszek 2 kilo krumplit es adnak hozza egy robogot

azt nem tudom savanyu-e a szolo, mert felkesz allapotban semmit nem fogyasztok

andihu_ 2013.02.09. 14:47:36

@spangola: Én most írtam először, korábban egy másik lány írt.
Nagyon köszönöm a hozzászólásodat! Komolyan! :)
Örülök, hogy tetszik a hostel. Szerintem is átlagon felüli a máltai színvonalat tekintve.
És ami valóban hihetetlen sok embernek, tényleg lehet boldogan élni...mindenféle rosszindulat nélkül.
Én csak azt kívánom, hogy mindenki találja meg azt, amitől ezt el tudja érni.

spangola 2013.02.09. 14:47:53

@hagyma: egyél szőlőt, jó savanyút!

spangola 2013.02.09. 14:51:08

@hagyma: basszus, tudom, hogy a robogó máltán, olyan mint mezőtúron a bicikli!!

Ez a lényeg! Ez egy feeling, amitől boldogabbak lesznek, főleg, hogy imád a vőlegénye motorozni.

Tudod, tenni valamit, amitől boldog leszel, az valami lélekemelő.
Kb. mint neked az, hogy kétnaponta kamut kiáltasz, vagy, hogy sokszor beszólsz.
Mary hogy tud téged elviselni, te jó ég?

Az állampolgári vizsgán fogd vissza magad, mert nemhogy állampolgárságot nem kapsz, de még ki is toloncolnak.... örökre.

spangola 2013.02.09. 14:52:46

@andihu_:

Soha ne írj olyat hagymának, hogy: "most már sokkal szimpatikusabb vagy"

Még elszáll, illetve még jobban elszáll magától:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 14:53:01

@spangola: hat Mary gyakorlatilag imad, mint a nok tobbsege , de az utobbiban igazad van, azt O is mondta, hogy csutortokon ne mondjam el feltetlen mindenrol a velemenyemet....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 14:55:14

@andihu_: spangolaval vigyazz, mer' ilyen narcisztikus vagy mi
@spangola: mondtam hogy nem fogyasztok felkesz termeket, de pl egy jo chardonnay formajaban johet

spangola 2013.02.09. 14:56:21

@hagyma:

"de az utobbiban igazad van, "

Határátkelőt kérem, hogy ezt a ritkán, illetve soha el nem hangzott mondatot tegyük ki az üzenőfalra (már ha lenne ilyen).

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 14:56:25

@hagyma: és én se vagyok rosszban veled.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 14:56:46

@spangola: na ezt egyszerre irtuk
hehe
nem szallok el jobban mint egy rohogos cigitol
lehet ma nem is artana egy

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 14:57:23

@spangola: neked viszont most nincs igazad.
kivéve, ha max helyett címezted tévesen hagymának .

hothead 2013.02.09. 14:59:55

@spangola: ne má' szőlőt, egyen hagymát!

spangola 2013.02.09. 15:00:01

@hagyma:

"spangolaval vigyazz, mer' ilyen narcisztikus vagy mi"
Fejts már ki bővebben, tudod mit jelent ez a szó?

Figyu má', hé,
te mindig rosszkor röhögtetsz, mert vagy éjszaka van,
vagy mint pl. most, itt alszik mellettem a férjem.

Csak szólok, hogy nem árt viszonylag csendben lennem, mert a szomszéd nyanyára múltkor fényes nappal ki kellett hívnom a rendőrséget csendháborítás és hangos kirekesztő szitkozódásai miatt, amit felénk irányított,
így nem akarom, hogy fordítva süljön el a dolog a poénjaid miatt...

Mrs. Clayton 2013.02.09. 15:00:38

@hagyma: csak nem te is abban töröd a fejed?
én világ életemben a magam alkalmazottja voltam, max 1-2 évig bírom, ha valaki nekem akar dirigálni, ha meg faszságot, akkor meg otthagyom azonnal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 15:00:40

@Babette_: hat mi konkretan majd olelkezni fogunk az utcan egy pumi tarsasagaban

spangola 2013.02.09. 15:01:17

@Babette_: mit? és miben nincs igazam most?

spangola 2013.02.09. 15:02:34

@hagyma: te meg babette ölelkezni fogtok? Ez nekem új?

Lefényképezhetem?

Mary hol lesz épp akkor?

spangola 2013.02.09. 15:03:06

@spangola:
bocs, kijelentés: ez nekem új.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 15:03:09

@spangola: hat honnan tudjam mit jelent, majd birca jon es elmondja
amugy neha masnak is van igaza rajtam kivul, cask nem gyakori
@Jess G: hat en ugy dontottem, hogy eleg volt amit eddig csinaltam es vannak terveim

hothead 2013.02.09. 15:03:52

@cukorhal: hű, de rég láttalak! hogy tetszik anglia? jó váltás volt?

spangola 2013.02.09. 15:04:22

@hagyma:

tőled akartam hallani, hogy szerinted milyen vagyok, te kis gyáva újságíró, adószakértő, minden voltam már Havas Henrik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 15:04:25

@spangola: barati oleles, Mary is ott lesz O is oleli es feltetlen kozteruleten
lefenykepezheted

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 15:05:40

@spangola: vagy en olyan erzesem, hogy nem hiszel nekem, de kb 53 foglalkozasom volt
reggeli utan majd osszeszamolom

spangola 2013.02.09. 15:05:44

@hagyma:

Szóval hármas party közterületen... Amerikában ilyet is lehet?

2 napja ezért írtad, hogy kötelező tennéd a szexben a 2 nő 1 férfi felállást, igaz?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 15:09:08

@spangola: amerikaban mindent lehet, eppen tegnap mondtam Marynek el kene mennunk a Bering tengerre aranyat keresni, de azt mondta most nem er ra, mert megy fodraszhoz

spangola 2013.02.09. 15:09:15

@hagyma:

igen, azért írtam Havas Henriket, bár neked ez biztos nem volt poén, de ő az itthon, aki minden mondatot úgy kezd, hogy:
Amikor autószerelő voltam...
Amikor államtitkár voltam...

hothead 2013.02.09. 15:12:15

@spangola: akasztott ember? rögtön kevesebb kommentet generálna!

hothead 2013.02.09. 15:13:36

@hagyma: hát ez bizony több, mint ahány éves vagy! jajj!

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 15:17:44

@hagyma: puli
meg egy beagle, meg egy jrt.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2013.02.09. 15:32:37

@andihu_: Ha elfogadsz egy tanácsot, minél előbb vissza kellene térnie. :)

spangola 2013.02.09. 16:05:34

@hothead: igen, ez a jó szó, kösz

morsels (törölt) 2013.02.09. 16:30:56

@hagyma: Te hagyma, neked mi a szakmad?

morsels (törölt) 2013.02.09. 16:32:12

@spangola: Te is egy erdekes helyen lakhatsz :-)

Világpolgár2012 2013.02.09. 16:45:59

@hothead:
De jót nevettem megint, jó, hogy eszembe jutattad. Szerintem ideje lenne újra megjelentetni (ha Lobelt beleegyezik), mert az indexes társaságnak egy jó része még nincs ezzekkel a paraméterekkel tisztában :)

spangola 2013.02.09. 17:04:42

@morsels:

Ja:)
Amúgy jó helyen lakom, nem panel, tégla, de társasház.

A szomszéd nyanyának nincs senkije, gyűjtögető, amiért lehet, majd fel is jelentem,
szóval kukából hordja fel a lakók cuccait a lakásába, bűz, húgyszag, kakiszag, főleg nyáron...

Amúgy biztos volt már valami szélütése, mert bolond.
Olyanokat kiabált, míg ki nem hívtam végül a zsarukat, mert mi nem tudtuk elhallgattatni,
hogy mi embereket tartunk fogva, és kínozzuk őket, és elvetemült embert kínzó KATOLIKUSOK vagyunk.

Amúgy reformátusok vagyunk, amit át is kiabáltam neki, de továbbra is következetesen lekatolikusozott bennünket.

Meg gonosz törpét is kiabált, gondolom nekem, mert a párom 186 cm és 100 kg. De ezek mentek rendszeresen.

Ha zsidózna, akkor gondolom keményebben jártak volna el a rendőrök, de így abban maradtak, ha megint bárki kihívja őket, hogy ő kiabál, akkor elvitetik mentővel.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.02.09. 17:08:00

@tilmir: van jopar muszaki foiskola, ahol a 2000-es evek kozepeig alapfoku nyelvtudas kellett a diplomahoz.
Ahova en jartam , az is ilyen volt. Infon meg talan volt egy ket evolyam utanunk, ahol eleg volt az alapfok is, illetve mivel aztan villmernokin sem bsc rendszerben mentem, ott is eleg volt az alapfoku vizsga( nekem angol, nemetbol van alapfokom)

Szoval mikor kijottem, nekem is gondok voltak az angol nyelvvel.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.02.09. 17:11:28

@spangola: Voltak kulonbsegek. Attol is fuggott, hogy nappali volt vagy sem, es attol is, ki milyen rendszerben kezdte. Mind a 2004-es vegzesemhez, mind a 2009-es levelezos villmernokimhez eleg volt az alapfok.

Spacecake 2013.02.09. 17:12:43

@andihu_: 'Szamitottam a negativ megjegyzesekre, hiszen a blogot olvasva allandoan azt irtok. De nem gondoltam, hogy kapasbol ilyen rosszindulatuak is lesztek.'

mire számítottál??de egyébként ne vedd magadra,ez mindig ugyanaz a 6-8 emberke,megcsömörlött megmondóemberek:-)
és bár tagadják,igazi magyarok,pont mindig azt fikázzák,mint amilyenek ők maguk:-)
persze mindegyikük hihetetlen nagy élettapasztalattal bír,és náluk van a bölcsek köve:-)
a teljesség igénye nélkül,van
- a félművelt bolgár,aki néha mond egy értelmes dolgot,de a hülyeség és tárgyilag téves dolgok mellett is megingathatatlanul és konzekvesen kitart.
-a londoni kislány,aki brit szeretne lenni,és a szemében Mo. legnagyobb bűne h a BKV automata elnyeli a pénzét:-)
- a svájci vállalkozók,akik itthon sajnálták a pénzt egy rendes könyvelőre,és bedőltek.
- az amerikaiak,akik már írásban is raccsolnak,és ugyan 5 éve nem voltak Mo-n,de jobban tudják,h reggel dugó volt e a budai alsó rakparton,mint az aki benne ült:-)persze megcáfolnak.
-az albán szamár,aki szerint Albánia K-Európa Svájca,és mindig ugyanazt az egy hotelt linkeli be mint reprezentatív példát Albánia előretörésére.

a közös bennük (tisztelet a kívételnek),h szeretnek köpködni Magyarországra, megkeseredettek,és többé-kevésbé skizofrének.
Ja és h emiatt Magyarországot, a magyar politikusokat és a magyar mentalitást hibáztatják.
de SOHA egy pillanatra se önmagukat!!!

PEACE:-)

spangola 2013.02.09. 17:13:15

Én 2004-ben végeztem, bölcsészeknél talán mi voltunk az utolsók vagy utolsó előttiek, akiknél nem kellett csak szigorlat az idegen nyelvből. Nappalin végeztem.

spangola 2013.02.09. 17:16:21

@Spacecake:

:D
Vajon ki lehet a félművelt bolgár és a raccsoló amerikai?

Na, itt most jól kiosztottál mindenkit, de tetszett a stílus.

Akinek nem inge, ne vegye magára.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 17:19:13

@Spacecake: az a szerencsénk, hogy itt vagy te nekünk jóindulatúnak...

Taxomükke (UK) 2013.02.09. 17:27:41

@think different: Sebaj, Nikit szurheted, hagyma meg 5 nap mulva amerikai lesz, hatha akkor megvaltozik (haha)...

zopilote 2013.02.09. 17:35:41

@Taxomükke:
hagymabol nem less szalonna:)

2013.02.09. 17:38:54

@zopilote: gotcha :)
zopilote: m. amer. Ave falconiforme americana semejante al buitre común, de unos 60 cm de longitud, de plumaje negro y cabeza desprovista de plumas.
♦ También es conocido como aura.

zopilote 2013.02.09. 17:42:20

@charlieharper:
nem vagom am annyira a spanyolt, a szokincsem jo, de a nyelvtanom nulla:(

zopilote 2013.02.09. 17:47:14

@charlieharper:
Kepzeld Charlie!! Tegnap este dontottem, koltozni fogok, igaz orszagon belul, de egy
teljesen mas vilagba: Newfoundlandra!!!!!!!! Komolyan.

2013.02.09. 17:55:20

@zopilote: Newfoundland and Labrador. Hmmm, milyen allapotban van a majad?
Legkeletebbre csak Halifaxig jutottunk, de tudom, hogy NL gyonyoru, ugyhogy gratulalok. Emlekszem, hogy fantasztikus tengeri kajajuk volt es gyonyoru volt az egesz.

Mi jot fogsz csinalni NLben? Newfiet tanulni? Keszulsz ra, hogy atkoltozol UK-ba? Vegulis, ha Skociaba jossz, hasonloan beszelnek, mint a Newfiek :)) Egyebkent biztos ismered a newfies vicceket.

Egyebkent elvesztettem a fonalat, hogy most BCben vagy ABben vagy, mert a chinookrol irtal a multkor.

Fekete Pestis 2013.02.09. 17:56:37

@spangola:

Ti miért nem szüritek ki a Tihamért ?
Nekem az az elso, hogy ranyomok a szürés gombra. Tihamér eltünik.

Az is furcsa, hogy nem képes megérteni emberünk, hogy p.l. nem szivesen rakja ki más a fizetését meg a nevét. (Ö nyiulván nem interj;uzik, de ha az ember állást vált, akkor a személyzetis rákeres a nevére, és ha az jön ki, hogy 60.000 eur-t keres, akkor nem kérhet 130.000 eur+ bónuszt. De Tihamérnek ez is magas.)

Világpolgár2012 2013.02.09. 18:14:52

@zopilote:
Akkor nem UK lesz?

Most akartam átküldeni egy pár Building Reg-et, mert azokat töltögettem le az elmúlt két napban a dolgozataimhoz. Persze, ha érdekel, akkor is átküldöm, ha nem jössz errefelé.

Newfoundland egyébként jól hangzik, persze nem tartósan :)

spangola 2013.02.09. 18:25:58

@Fekete Pestis:
Őszinte kérdésedre őszintén felelek, mint mindig.

Én eleve senkit nem szűrök, de engem tudom, hogy van, aki szűr, ugye, ugye. Nem nevesítem.

Hagymát azért nem szűröm, mert jókat röhögök rajta.
Jókat röhögök még maxvalen, a bircán is, de rajta másmilyen szempontból.

Én nem veszem fel úgy a dolgokat, nem vagyok olyan érzékeny típus.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 18:35:07

@Fekete Pestis: Fekete_Pestis_CV_english.doc amúgy se túl szerencsés....

spangola 2013.02.09. 18:38:02

@Babette_:

Na, nagyon ráhangolódtál már hagymára, ez pont olyan beszólás volt, mintha ő írta volna...

spangola 2013.02.09. 18:39:11

Hagyma ma sokáig reggelizik.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 18:39:16

@spangola: köszönöm a dicséretet.

téged kiskorodban nem a mumussal, hanem a hagymával ijesztgettek?

spangola 2013.02.09. 18:40:44

Nem, engem a zsákosemberrel:)

spangola 2013.02.09. 18:42:25

@Babette_:

Még mindig a Fekete_Pestis_CV_english.doc-on röhögök, úristen, hogy jutott ez eszedbe?

spangola 2013.02.09. 18:44:28

Emlékeztek, mikor volt egy török poszt, és megnézhettük, hogy milyen erotikus képeket tesznek a CV-jükbe a jelentkezők?

na, megkérdezhetnénk pár HR-st, hogy milyen fájlnevekkel jelentkeznek a pályázók, lehet, hogy attól is kiakadnánk.

micsoda? 2013.02.09. 18:45:37

Mindig csodálkoztam, ha valaki turistaként Máltát választotta. Nekem olyan se hideg, se meleg szigetország. Ami tetszik a jó idő, de az máshol is van. A poszt alapján, nem csalódtam. Jó lehet ha véletlenül elvetődnék, én is úgy látnám mint az író, beleszeretnék.

PeZe 2013.02.09. 18:49:03

Én is itt élek Máltán.

Pár kiegészítés Andi cikkehez:

Az új Arriva buszok kb így néznek ki:
www.maltastar.com/userfiles/image/newslead/arrivabusespaola.jpg (van bendy bus is, azt itt sem szeretik). Bár a máltaiak közül tényleg sokan állítják, hogy a régi buszközlekedés sokkal jobb volt, hazudnak, sokkal pontatlanabbak voltak, még ehhez képest is. A buszokat egyébként részben a régi sofőrök vezetik, kevés olyan buszt láttam, amin nincs egy karcolás sem.

Máltán olyan relatíve egyszerű munkával, mint pizzafutár, recepciós, pincér könnyen lehet nettó 1000 EUR felett keresni, ez pedig bőven elég ahhoz, hogy az ember nyugodtan, kevés stresszel, boldogan éljen. Az árak nagyon hasonlóak az otthoniakhoz, a lakásbérlés, meg a rezsi kicsit drágább, de aki otthon is albérletben lakott, az nagy különbséget nem tapasztal.

Én is IT-s vagyok, de én szakmában dolgozom itt is. Otthon sem kerestem rosszul, itt az otthoni fizetésemnek kb. a 1,5x-esét keresem úgy, hogy szigorúan heti 40 órát dolgozom, és ha véletlenül be kell mennem túlórázni, vagy munkaidőn keresnek meg, hogy segítsek egy probléma megoldásában, a saját főnököm sűrű elnézések között kér meg erre (átlag 2 havonta történik ilyen egyszer).

A máltaiakhoz tényleg nehéz közel kerülni, 1,5 éve dolgozom egy cégnél, a kollégáim szinte csak máltaiak, de még csak 1-2 alkalommal hívtak munkán kívül bármilyen baráti jellegű programra (leszámítva a céges bulikat), pedig több kollégával kifejezetten baráti kapcsolatom van. Egyszerűen ők másképp élnek, és egymás között inkább máltaiul beszélnek, bár mindegyik kolléga kiválóan beszél angolul, sokszor megesik, hogy a elkezdünk angolul beszélgetni, és valahogy átkapcsolnak máltaira. Rákérdeztem már, hogy miért csinálják, és nem tudták megmagyarázni, így szokták meg. Amúgy vannak máltai barátaim, de ők nem kollégák, hanem lazább fiatalok, akik kifejezetten keresik a külföldiek társaságát.

A máltai autósok jelentős része kifejezetten rosszul vezet, az index használatát nem ismerik, figyelmetlenek, bénák, néha agresszívek.

Bár nem a német tisztaság jellemzi őket, de az állapotokat nem mondanám balkáninak, a görögöknél jóval rendezettebbek, leginkább a dél-olasz állapotokhoz tudnám hasonlítani.

Rengeteg expat él Máltán, könnyen lehet barátokat találni. Velünk, magyarokkal kapcsolatosan a helyiek és a többi külföldi véleménye zömében pozitív, mindössze két romántól hallottam negatív véleményt (másik öttől meg pozitívat).

Sok ismerősöm van, aki diplomával jött ki ide dolgozni, és mégsem szakmában dolgoznak, mert nem tudnak olyan jól angolul, valahogy mégis jobban érzik magukat itt, mint otthon. Sokkal jobb az emberek hangulata, közérzete, és ez ránk is átterjed: Az otthoni problémák távolinak tűnnek, a helyi politika pedig nem igazán érdekel bennünket. Áprilistól októberig van nyár (legalábbis ez a strandszezon), és télen is csak kb 2-3 hónap hideg, amikor fel kell tekerni a fűtést, de ez nem vészes.

Magam részéről életem legjobb döntése volt otthonról ideköltözni, második otthonomnak érzem ezt az országot.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 19:07:48

@spangola: hát csezmeg, azt mondta, rákeresnek a nevére az interneten a hájeresek.
én meg beleéltem magam, milyen szar lehet ilyen névvel élni.

Fekete Pestis 2013.02.09. 19:09:56

@Babette_:
Maximum ha Noordegraaf-hoz jelentkezel postdocnak ;)

spangola 2013.02.09. 19:16:01

Most megy a Fókuszban egy riport, azt mutatják be, hogy jólmenő külföldi országokból miért is költöznek ide az emberek, és mi mi a fenéért akarunk innen elmenni.

Hawaii, Ausztrália, Spanyolo., Hollandia, Németország, ezeket mutatják, Olaszország, még nincs vége.

spangola 2013.02.09. 19:16:34

Japán, Franciaország

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 19:17:13

@spangola: én csak egy sztorival szolgálhatok, az egyik jelentkező anno a randimaci@citromail címet adta meg a cv-ben...

spangola 2013.02.09. 19:19:18

@Babette_:
atyaÉG:)
És felvették?:D

spangola 2013.02.09. 19:21:52

na, most a külföldiek jól megaszonták, hogy kapjuk össze magunkat ebben a gyönyörű, és statisztikailag (GDP alapján) a világ 50. leggazdagabb országában, ne panaszkodjunk már annyit, mert meg kell tanulnunk, hogy NEM CSAK A PÉNZ BOLDOGÍT. Ez volt a riport befejező mondata.

PeZe 2013.02.09. 19:22:03

@micsoda?: Milyen értelemben se meleg - se hideg?

spangola 2013.02.09. 19:22:32

@Babette_:

Szóval te HR-s vagy, azért ugrott rá az agyad a Fekete_Pestis_CV_english.doc-ra:)

spangola 2013.02.09. 19:25:49

Én egyszer fekete félcombig érő szolid szűk szoknyában mentem szigorlatozni elsőben, akkor vettem fel életemben először és utoljára vizsgára szoknyát.

Akkoriban híztam 3 kg-t, és a vizsga közepén a fiatal férfi tanár szeme láttára a szoknyám a combom oldalán szépen megadta magát, pattant egyet, és mint a dominó, szétnyílt vagy 6 cm hosszan a combomon.

Égő volt, de ötöst kaptam.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 19:31:14

@morsels: nekem konkretan nincs szakmam de a teljesseg igenye nelkul
- teglagyari munkas
-fenymasolo
-portas
-ujsagkihordo
-nyomdasz /linoszedo/
- betanitott lakatos
- szalagmunkas
-biztositasi ugynok
-illetekkiszabo
-adoellenor
-konyvelo
-pultos
-kocsmatulajdonos
-ujsagiro
-butorszallito
-komuves segedmunkas
-festo
-betanitott acs-tetofedo-bonto
-aruhaztakarito
-arufeltolto
-pizzafutar
-automoso es apolo
-floor finish /streep and wax/
-mosogato
- segedpincer/ busser/
- cd -dvd csomagolo
- bqt steward
- banquiet server
-banquet kapitany
/biztos kihagytam valamit.../

Muscari 2013.02.09. 19:31:30

Kedves Andi, nagyon orulok, hogy ilyen szepen elboldogultok Maltan. A pizzafutarkodas miatt ne szegyenkezz, mi sem dolgozunk a szakmankban, pedig mar 2 eve itt vagyunk Londonban. Nem olyan konnyu mar vegrehajtani az ugrast, mint mondjuk 5-6 eve volt. Az meg kulon jo, hogy elvezitek, amit csinaltok, vegul is ez a legfontosabb, meg hogy megeltek belole emberhez melto modon. tovabbi sok sikert!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 19:35:11

@Babette_: az mind semmi de emiatt nem kapja meg a 130 ezer eurot

Muscari 2013.02.09. 19:36:36

@spangola: A felmuvelt bolgar az Birca, mert hogy o felig bolgar, a raccsolo amcsi meg valszeg Hagyma. En egyebkent birom mindkettot, jot szorakozok a hozzaszolaasaikon.Te sem vagy am piskota egyebkent, mindig az jut eszembe, hogy biztos nagyon gyorsan gepelsz, mert olyan sokmindent irsz :-DDDD
Hagymat Bpetya egyszer ogrenak nevezte, hat szerintem talalo :)

Fekete Pestis 2013.02.09. 19:36:59

@Babette_:

egyébként a múltkor az egyik interjúm végén az interjúztatóval fél óráig a XV. sz-i francia pestisjárványokról beszéltünk (az állást egyébként megkaptam, de visszamondtam. Mert nem hallott emberünk arról hogy 1438-ban Párizsban a plebs pestises hullákkal lötte a de Chastellier püspök palotáját :D)

Muscari 2013.02.09. 19:38:23

@hagyma: te tenyleg csak akasztott ember nem voltal. Akkor most az a kapitany micsoda vagy eppen?

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 19:44:14

@spangola: nem vagyok, nem voltam, csak sose volt szerencsém értelmes hr-hez, így mindig magam csináltam a kiválasztást.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 19:45:37

@Muscari: az
eskuvoket es rendezvenyeket vezenylunk le egy elegge elegans hotelben, amin belul termeszetesen fel is szolgalok kajat pijat, mikor mar tart a buli
cask most pangas van
de mint mondtam, most uj terveim vannak
onallositani akarom magam

Spacecake 2013.02.09. 19:46:18

@hagyma: a felsorolásból a szakmák jellegét illetően,de nem lebecsülendő,nem csak értelmiségi mivoltod tűnik elő,hanem az is,hogy stabil,hosszútávra tervező munkavállaló vagy:-)

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 19:48:20

@Spacecake:

nyilván az egy munkahelyes jobban néz ki, mi? vagy akinek két állása volt, azt is utálta. vagy aki inkább segélyen tengődik?

Muscari 2013.02.09. 19:53:28

@hagyma: esetleg tovabbi irni a blogodat? Cask felve kerdezem...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 19:54:12

@Spacecake: hat mondjuk van diplomam, meg par szakvizsgam es szerintem az atlagnal olvasottabb vagyok, de teny hogy nem vagyok egy roghoz kotott tipus
mar 14 evesen autostoppal mentem pester fradi meccsre iskola helyett, ami nem is let volna baj ha visszafele nem kesem le a vonatot es nem cask vasarnap reggel erek haza
de mar revbe ertem
legalabbis a felesegem az vegleges, meg egyszer valoszinu koltozunk, de cask a kornyekre
a munka az jon megy
/ighy gyorsan atfutva 22 kulonbozo lakasban eltem, namost hozzateve, hogy butort is hordtam 1 evig, a koltozes emlitesetol is kiver a viz, de meg egyszer kell eppen mostanaban keresem a hazunkat napi 12 oraban, mint most is eppen/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 19:55:37

@Muscari: iden befejezem, ahogy a konyvemet is, most a hazkereses kot le, meg az allampolgari vizsgam, ami CSUTORTOKON less Charlotteban, ha valakit erdekel:)

Spacecake 2013.02.09. 19:56:59

@Babette_: mondtam én ilyet?csak végletekben tudsz gondolkodni?középút esetleg?
egyébként megjött,v mi a baj?:-)

2013.02.09. 19:59:14

@hagyma: engem az sokkal jobban erdekel, hogy elmesz e a Nascarozni csutortokon, ha mar arra jarsz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 20:01:25

@hagyma: raadasul mar 10 eve a szallodaiparban robotolok:)
kulonbozo beosztasokban
mosogatokent kezdtem 10 eve es az is voltam 3-4 honapig
szoval a szallodakhoz mar konyitok, mind az eddigi 3 amerika szerte nevesnek szamit

Muscari 2013.02.09. 20:02:02

@hagyma: mi lesz csutortokon? Valami vizsga? Tekit izi :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 20:03:21

@charlieharper: nem, valoszinu nem
lehet egyszer raszanom magma, de nem tartozik a fo sportjaim koze
amerikai foci es baseball az sokkal inkabb
az is van charlotteban, cask most vege a szezonnak

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 20:08:18

@Muscari: olyasmi:)
mondjuk inkabb interju, elbeszelgetes, ahol tesznek fel kerdeseket is
@Babette_: epp az jutott eszembe, hogy en soha de soha nem voltam melo nelkul
volt amikor tudtam, hogy rovid tavu lesz a dolog, dehat dolgozni kell
mondjuk most mar holnap elmennek nyugdijba de meg 10 evet ki kell huzni valahol

nem Maltan fogom az tuti:)

2013.02.09. 20:11:33

@hagyma: van 401K-d, hogy majd elvezd a nyugdijas eveidet?

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 20:16:03

@hagyma: én ezt sokkal többre becsülöm...

morsels (törölt) 2013.02.09. 20:21:14

@hagyma: Hogy hogy nincs szakmad? Akkor a muveltseged autodidakta modon tortent?

morsels (törölt) 2013.02.09. 20:25:19

@Spacecake: Hogy lehetett konyvelo? Hol? Kiknek? :-)

morsels (törölt) 2013.02.09. 20:26:51

@hagyma: MIlyen diplomad van? Azt kerdeztem ugyanis, hogy mi az eredeti szakmad. A diploma az elvileg annak szamit.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 20:33:46

@morsels: nalam a szakma mast jelent
bolcsesz diplomam van
azonkivul ado es illetekugyi es allamigazgatasi szakvizsgak meg az oskorbol
mikor ott hagytam az adohivatalt, nyitottam egy kocsmat es konyvelgettem maszekban

de inkabb terjunk vissza maltara

Spacecake 2013.02.09. 20:34:34

@morsels: itthon.a svájciaknak:-)

morsels (törölt) 2013.02.09. 20:45:24

@hagyma: Igazad van, a bolcsesz az nem szakma :-)
Mondjuk a bankett kapitany sem az, meg a betanitott segedmunkas sem, de most mar ertem, hogy mitol van ekkora onbizalmad :-)

morsels (törölt) 2013.02.09. 20:46:27

@Spacecake: jack of all trades... master of none :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 20:48:37

@morsels: hat azert megneznem, hogy zavarnal le egy 200 fos eskuvot mindenstol ami kb 100 ezer dollarba van a megrendelonek
ehhez megfeleloek az elvarasai is...
de szakmanak nem szakma
szakma az a komuves meg a vizvezetekszerelo
a tobbi az foglalkozas, vagy hivatas esetleg muveszet
es akkor meg vannak a celebek es a kurvak

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 20:51:24

@morsels: az onbizalmam a tudasombol es tapasztalatombol jon

ha maradok lehetnek most otthon gimnaziumi, sot akar egyetemi tanar is, vagy jo/rossz/nevu ujsagiro, reporter vagy politkus
de en igy sokkal jobban erzem magam

morsels (törölt) 2013.02.09. 20:56:07

@hagyma: Azt hiszem jobb ez igy mindenkinek.
Ezt a blogot leszamitva :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 21:01:21

@morsels: ez nem kerdes, latod en onnaloan belattam, hogy cask kart okoznek otthon es kijottem a hulyek koze

morsels (törölt) 2013.02.09. 21:07:31

@hagyma: Nem vagy te annyira hulye. Nagykepu igen, de azzal nem logsz ki onnan :-)

spangola 2013.02.09. 21:09:49

@Muscari:

köszi, de én is tudtam, hogy kit takar a bolgár meg az amcsi, az albán posztot is olvastam, kettő volt belőle, egyedül a brit akarok lenni kislányt nem tudtam beazonosítani

igen, gyorsan gépelek, versenyeztem is, ez a szakmám két oldalról is, idegen nyelvi gépíró, gyorsíró, az egyik, a másik meg gépírás -- gyorsírás és magyar szakos tanár

de már évek óta jogi területen vagyok asszisztens, ott is gépelni kell, jó gyorsan:)

spangola 2013.02.09. 21:11:26

@Babette_: én csak addig jutottam, hogy nekem kellett szűrnöm a főnökömnek az önéletrajzokat, és azokból hívott be embert

spangola 2013.02.09. 21:13:29

@hagyma: te 50 éves vagy, és 22 különböző lakásban éltél.
Nem mondom, hogy fele annyi idős vagyok, mert egy kicsit több,
de én életemben már több, mint 20X költöztem. Sajnos. És még fogok is.

spangola 2013.02.09. 21:14:39

@hagyma:

"iden befejezem, ahogy a konyvemet is, most a hazkereses kot le, meg az allampolgari vizsgam, ami CSUTORTOKON less Charlotteban, ha valakit erdekel:)"

Fú, köszi, én meg véletlen szerdára írtam be a naptáramba, de már gyorsan javítottam is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 21:15:04

@spangola: tildy
az se semmi teljesitmeny, atlagban evente ketszer koltozni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 21:15:47

@spangola: koszonom
csutortok valantine day 12 ora 45 perc

morsels (törölt) 2013.02.09. 21:17:01

@spangola: Talan elobb a szomszedokat kene megnezni, csak utana a lakast :-)

spangola 2013.02.09. 21:19:00

@hagyma:

igen, volt időszak, hogy éveken át minimum kétszer költöztem, de volt, hogy háromszor.

Én nem akartam ezeket, így hozta a sorsom. Sajnos. Tiszta depressziós voltam mindig.

spangola 2013.02.09. 21:19:47

@hagyma:

nekem meg csütörtök valentin nap 12 óra: doki

spangola 2013.02.09. 21:21:22

@morsels:

Fú, ez most részedtől valami telepátia volt, pont az előbb ezt hallgattam (a szomszéd vén nyanyának címeztem):
www.youtube.com/watch?v=y-u_kTmavsI

Amúgy sosem a szomszédok miatt költöztem.

micsoda? 2013.02.09. 21:34:20

@PeZe: Utólag gondoltam már, hogy nem éppen ide passzol a kifejezés. Szóval, nekem olyan középszerű. Semmi olyat nem találok amire azt mondanám, hogy látnom kell.

spangola 2013.02.09. 21:38:45

@hagyma:
mi alig hívtunk meg pár embert az esküvőnkre, szinte csak közeli családtagokat, de a harmada el sem jött.

Én szerveztem, de utáltam a szervezést, szóval, azt elhiszem, hogy egy 200 fős esküvőt megszervezni nagy meló.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.09. 21:42:12

@spangola: az egészben az a legjobb rész:D

spangola 2013.02.09. 21:48:07

@Muscari: Én úgy emlékszem, öreg ogrének nevezte valaki hagymát, én is találónak találtam.

De ez volt a legjobb:

"NIKI LAURA 2012.12.21 13:37:31
@spangola: kérlekszépen,hagyma bácsi még mindig a

:1,Mary(továbbra is tagadja,hogy az állampolgárság miatt vette el)-
2,Januárba USA á.polgár leszek!(tanulni kőőő)
3,Florida az álmok netovábbja(mindenki menekül,lakásárak a fele a pestinek)
4,három autónk van,occsó a benzin!
Ezek a dolgok körül forog évek óta!"

spangola 2013.02.09. 21:49:43

@Babette_:

én nem voltam tipikus menyasszony, sosem akartam férjhez menni előtte, és minél hamarabb, minél gyorsabban le akartam tudni a szervezést. Semmi élvezetet nem találtam benne, ha lett volna rá keret, inkább esküvőszervezőt bíztam volna meg vele.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 21:54:29

@spangola: az oreget es a bacsit hatarozottan visszautasitom
az ogrenel meg nagysagrendekkel vagyok jobbkepu
Maryt akkor is elvettem volna ha maltai lakos
februarban leszek
floridaba vissza nem koltoznek, nekem tul meleg
a benzin egyre dragabb, jelenleg 2 autonk van

amugy minden mas stimmel:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 21:56:24

@spangola: job is az ugy
na amugy ne tudd meg neha milyen felhajtas van
dehat ez egy fontos nap az emberek eleteben
en meg ebbol elek jelenleg

spangola 2013.02.09. 21:57:18

@hagyma:

én vagyok a nárcisztikus, hagyma?

Ha már annyira jóképű vagy, meg vállalod a neved, meg minden, tegyé' má' föl nekünk erről a jóképű férfiről egy linket, akit mint tudjuk, minden nő imád, nem csak Mary.

Várom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 21:59:53

@spangola: majd penteken teszek fel fotot
mert tudod csutortokon tortenik majd valami, ami meg most titok, de megorokitjuk

spangola 2013.02.09. 22:01:57

A bácsit és az öreget bár nem írtam, de azért valljuk be, egy 50 éves férfi, nem olyan, mint egy 30 éves erős, életerőtől duzzadó, izmos, erős, keménykötésű férfi.

'50-es főnököm és annak barátai is ironizálnak saját magukon, prosztata és egyéb problémáikra utalnak, ami engem eléggé elkeserít a jövőre nézve. Aggódom.

De szeretném, ha lennének kivételek, már saját magamat nézve is, hiszen az én férjem is lesz 50 éves, igaz addig még van kb. 20 évünk.

spangola 2013.02.09. 22:02:31

@hagyma:

igen, csütörtökön valentin nap lesz, hurrá!

spangola 2013.02.09. 22:04:05

@hagyma:

Mi lesz csütörtök után?

Miről fogsz írni?

Mi lesz az az állandó téma, amit mindig bele tudsz majd helyezni mindenféle szövegkörnyezetbe, úgy, hogy az csak alig fog elütni az eredeti témától?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 22:08:55

@spangola: nana, hogy nem olyan, okosabb, galansabb, tapasztaltabb, kedvesebb es megertobb, mint a szeles 20-30-asok
az oregkor most ugy gondolom ugy 75-80 korul kezdodik, de lehet akkor majd 90-et gondolok
de semmikeppen sem otvenesen
cask gondolj bele, az allamfok zome 50-es
oregemberek vezetik az orszagokat?
hat nem akarok visszaterni a bircavak folytatott maghasroptu szexdialogusotokra, de az teny, hogy... hat..
van az a vicc a fiatal bikarol, a kozepkorurol, meg az oregbikarol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 22:10:41

@spangola: majd ugy fogom kezdeni, hogy
en, mint amerikai, ugy latom....

spangola 2013.02.09. 22:14:22

@hagyma:

"hat nem akarok visszaterni a bircavak folytatott maghasroptu szexdialogusotokra, de az teny, hogy... hat.."

:D :D
HÜLYE!!!!!!!!!!!!!!:D
Amikor TE belekeverted az orális szexet, mert NEKED az jutott eszedbe, hm...

A viccet nem ismerem a 3 bikáról, írd le!

spangola 2013.02.09. 22:18:50

@hagyma:

"en, mint amerikai, ugy latom...." :D

Úúúú, mi lesz itt akkor? Téged mindenki le fog szűrni, aki eddig nem tette, bár nem hiszem, hogy sokan maradtunk eddig is, akik nem tettük.

Bár lehet valami abban, hogy a férfiak szűrnek le itt téged,
és most először vetődött fel bennem, és félve is írom le, nem is tudom, hogy hirtelen melyik betű hol van a billentyűzeten profi gépíró létemre,
de szóval, lehet, hogy a nők azok, akik nem szűrnek le téged,
és lehet, hogy egy pici, egy nagyon pici alapja tényleg lehet annak, hogy talán, ismétlem csak talán, nem csak és kizárólag Mary tud téged elviselni (az imád szó helyett én azért óvatosságból az elviselni szót használnám továbbra is)?

spangola 2013.02.09. 22:22:07

@hagyma:

Az államfőket hagyjuk.

Egy 30 éves férfit nem neveznék szelesnek, az a legjobb kor.
De mi lehet a '40-esekkel?

Az '50-esekkel továbbra is megmaradtak a félelmeim.
Előre látom az ajtót, amire az van írva: urulógia.

Túl sok rosszat hallottam erről a korosztályról, nem tudok elvonatkoztatni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 22:39:29

@spangola: hat en mindjart 52 leszek es nem tudom, mi az az urologia
az elviseles az toled, egy narcisztikustol dicseret

nem biztos hogy pontos lesz, de

3 bika all a dombon, lent a volgyben legelnek a tehenek
megszolal a legfiatalabb bika
- en most lerohanok es meghagom az egesz csordat
szol a kozepkoru bika
- hat en leballagok es magameva teszek 2-3 tehenet
az idosodo bika
-hat en megvarom meg feljon egy tehen es majd azt meghagom

/ ha erdekel egyelore a kozepkoru bika szintjen allok:) mar' ha erted hogy mondom/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 22:41:42

@spangola: ja amugy en egyaltalan nem erzem rosszabb kornak az otvenest, mint a 30-as volt
sot a 20-asnal sem, meg a 40-esnel sem
sot bizonyos szempontbol meg jobbnak is gondolom
de gondolom ez egyentol is fugg

spangola 2013.02.09. 22:44:02

Kösz, hogy lelomboztál a viccel:(

Szerencsétlen tehénnek kell mennie a bika után?? De gáz.

spangola 2013.02.09. 22:46:32

Én a tehén helyében, már ne haragudj, biztos nem másznék fel izzadva a dombra a legöregebb bikáért, amikor a két fiatalabb magától is le tud jönni.

Bocs, ilyen az élet.

tsabus UAE 2013.02.09. 22:47:48

@Spacecake: A profilok jók ! Tetszettek.
Az utolsó bekezdés viszont elég paranoid. Ez a "köpködés" dolog már szánalmas.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.09. 22:51:09

@spangola: a tortenet inkabb arrol szolna, hogy tizenevesen a legyet is ropteben, azutan mar ritkabban meg kesobb meg ritkabban
hat ez az elet, a termeszet, a biologia
tetszik, nem tetszik
a dombot nem kell olyan magasnak kepzelni es az a tehen aki felballag az "oreg" bikahoz, tudja miert ballag oda:)
mer' megeri:)
na
vacsora Maryvel
tovabbi jo maltazast

spangola 2013.02.09. 22:58:36

"a dombot nem kell olyan magasnak kepzelni "

Eltaláltad, én már nem is dombot látok, hanem egy egész hegyet.

Spacecake 2013.02.09. 23:17:23

@tsabus: szerintem is az,pláne h igaz.bár ne így lenne:-(

morsels (törölt) 2013.02.09. 23:43:11

@hagyma: "en, mint amerikai, ugy latom...."

and you don't see how wrong this is in so many ways :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.10. 00:21:11

@spangola: jo
leirhatom magyarul is legfejjebb bannolnak
nem biztos ha az a jo, ha naponta megdugnak hetszer es kurva gyorsan es eszre sem veszed vagy cask hetente, de az viszont elmeny
na ezert szaguld le a bika ezerrel a csordahoz, es azert ballag fel a tehen az oreg bikahoz:)
orulok, ha segithettem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.10. 00:23:16

ja, a kepletet teljesen at lehet ultetni minden teruletere az eletnek
eeeeeeeees
ahogy a nagy klasszikus enekelte
minden kornak megvan a magaszepsege
en szeerettem naponta hetszer is meg szeretek hetente gyszeris
johet az uj poszt
spangolat bircaval egyutt kitanitottuk

morsels (törölt) 2013.02.10. 00:25:41

@hagyma: Tudod haver, veled az a bajom, hogy a posztolokat baszogatod, kozben meg te sem voltal jobb. Az egyetlen dolog amire buszke vagy az az, hogy amerikai allampolgar leszel. Nem vagy meg, de leszel.

Namost en megertem, hogy neked az nagy dolog, de csak kivancsisagbol (meg hat mas dolgom nemigen volt) kinyitottam a telefonkonyvet egy hotelben, Palm Springsben. Es hat volt Kovacs, meg Nemet, meg meg masik is, szoval magyart barhol lehet talalni.
Persze te is egyedi vagy, csak probald maskepp pozicionalni magad :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.10. 01:03:38

@morsels: hat haverod semmikeppen nem vagyok
az sem erdekel ha van velem bajod
en nagyon sok mindenre buszke vagyok, nincs az elso otben hogy amerikai leszek
sokan mar ertik, hogy cask szorakozok ezzel, Te meg nem

sehogy sem akarom magma poziciolalni, az teny totalisan egyedi vagyok / meg ikertestverem sincs/ ebben igazad van
de ha nagyon bant ez a tema es zavar a magma pozicionalasa
Magyar szuletesu amerikai
de ha nem kerdeznek ra a jovoben, cask azt mondom
from Carolina

nagyon megleptel, hogy a telefonkonyvekben talaltal Magyar neveket
sot kepzeld a felesegem kedvenc footballjatekosa Joe Nemeth volt, aki Magyar szarmazasu
mikor megismertem, akkor Budapestet azsia kornyeken kereste a terkepen es tavaly tudta meg, hogy Joe Namath az Magyar szarmazasu

egyeb problemad?

kék madár 2013.02.10. 01:11:26

@spangola: azert en lattam mar 35 evest aki 50nek nezett ki es 47 eves aki 34-nek. De abban igazad van, hogy fiatalabb meg senki nem lett, a korral leepules jar

morsels (törölt) 2013.02.10. 01:45:19

@hagyma: A helyedben arra sem lennek buszke, hogy milyen jol beszelek magyarul, meg hogy mennyire vagyok muvelt, de ez ne zavarjon.
Persze miert zavarna. Pont ez benned az erdekes :-).

spangola 2013.02.10. 02:04:51

@hagyma:

"nem biztos ha az a jo, ha naponta megdugnak hetszer es kurva gyorsan es eszre sem veszed vagy cask hetente, de az viszont elmeny
orulok, ha segithettem"

---------
nálad olyan verzió nincs, hogy gyakran, és az mind élmény??

bocs, de van ilyen, örülök, ha visszaidézhettem valamit letűnt korok emlékeiből, remélem, van mit.

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.10. 07:20:40

@spangola: a beérkezett önéletrajzokból választottál férjet? vagy mi van??

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.10. 07:22:04

@spangola: ezt már egy csomószor megtette, még videót is rakott fel.
csak figyelni kéne;)

az autójáról is, úgyhogy nem a levegőbe beszél, ami mástól kéri;P

Ugyandehogy (törölt) 2013.02.10. 07:26:15

@kék madár: na most ebben az az érdekes, hogy a leépülés már húsz évesen elkezdődik. biológiailag.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.10. 09:11:57

egyszobás penthouse?!

Nem nagyon hiszem, hogy van olyan...

Judieság 2013.02.10. 11:24:49

@spangola: Türelem, türelem. Lassan jön az előző 3 folytatása. :)

morsels (törölt) 2013.02.10. 11:39:17

@hagyma: Kozben olvastam a blogod jopar bejegyzeset, a kommentekkel egyutt.
Nem tudtam, hogy te affele megelevenedett Rejto karakter vagy :-)

Marmint egy igazi. Erdekes, szo se rola.
Peace.

kék madár 2013.02.10. 17:13:40

@Babette_: tudom, bar en mar 17 evesen elkezdtem a leepulest

PeZe 2013.02.10. 17:37:20

@micsoda?: Pedig nem középszerű. Az emberek vagy nagyon szeretik ezt a helyet, vagy nagyon nem.

spangola 2013.02.10. 17:50:10

@Babette_:

bocs, sokat dolgozom, nem tudok minden hozzászólást mindig elolvasni.

ZoRRaW 2013.02.10. 18:45:34

@hothead: köszi, már csak ki kellene tenni a blog.hu-ra költözött blog menürendszerébe, oda az országfelelősök mellé, pl.

cukorhal 2013.02.10. 20:00:53

@hothead: hát csak akkor olvasok (és pláne akkor véleményezek), ha vmelyik cikk felkelti az érdeklődésemet. Sajna a sok "minden este sírok" meg "gyomorgörccsel nézek vissza" siratónóták miatt nemigen "járok" ide. Hát.. Anglia... Tanulságos. Rájöttünk, hogy Amszterdam a numero uno, viszont csodás brit akcentusom lett, és egy érdekes szakmában kezdtem el dolgozni,ami a CVmben is üde váltás... De, már tudjuk mikor, merre tovább, szóval Anglia azért nem lett a pici szívem tejszínhabos csücske. :)

Judieság 2013.02.10. 20:06:16

"A minimálbér itt €650 és ebből már egy kellemes életminőséget lehet megteremteni."

Igen. Ha egyedülálló vagy, csak szobát bérelsz, nincs kocsid, stb... akkor ennyiből tényleg kellemesen lehet élni. Egyébként meg nem.

micsoda? 2013.02.10. 20:49:08

@PeZe: Bizonyára. Engem, mint turistát nem hívogat.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.02.11. 08:43:25

@NIKI LAURA: @hagyma: @maxval, a gondolkodni próbáló birca: @nigara: @andihu_: @BalatonfürEde: @tableno: @Jess G:
Csucs ez a cikk :)))).
Gyerekek menjetek kulfoldre, nagyon megeri. Idennezetek nekunk hogy bejott:
mernök informatikus --> pizzafutar
idegenforgalmi közgazdász --> recepcios
Otthoni jó munkahely --> másokkal osztozunk egy lakásban
Jutanyos busz ar = buszrendszerük tragédia

A lenyeg hogy nektek tetszik. sok sikert!

Judieság 2013.02.11. 09:43:49

Ja, és még valami. Mi sem vagyunk máltaiak, mégsem fizetünk dupla rezsi díjat.

Globetrotter2014 2013.02.11. 12:00:16

Ez biztos igaz máltűra, kissé egocentrikus isemrősink anyázva trtek vissza a máltai nyaralásról.

Mediterrán emberekhez amúgy nem könnyű alkalmazkodni.

hothead 2013.02.12. 04:21:42

@cukorhal: " Rájöttünk, hogy Amszterdam a numero uno" szerintem ezt már régóta tudod :) sok sikert bárhol a világban, és kíváncsian várom, legközelebb honnan jelentjezel!

tucano 2013.02.12. 23:15:52

@Judieság: vagy ha elfoglal egy üres kőkori csőszkunyhót Gozon...

tucano 2013.02.12. 23:18:44

@Judieság: @PeZe:
Szerintetek hány magyar él Máltán?
Olyan 5000-re tippelnék.

cukorhal 2013.02.13. 14:24:09

@hothead: No igen. Minden esetre ebben egyre csak biztosabbak lettunk. Ugyanakkor ertem azt is, akinek London a nagy "huuu meg haaaa" (pl a tegnapi poszt), de nekem Amszterdam utan sajnos kiabrandulas. Elvileg kis magyar kitero utan a Kanari-szigetek kovetkezik...! :)

PeZe 2013.02.14. 12:30:43

@tucano: Szerintem párszáz, mondjuk télen 400-500, nyáron akár 1000 is.

Hivatalosan Máltán összesen kb. 20.000 külföldi rezidens él, ennek csak egy töredéke magyar. Az számít ebbe a kategóriába, akinek van máltai személyi igazolványa (vagy azzal egyenértékű dokumentum), ami szinte kötelező annak, aki itt munkát akar vállalni.

30-06 2013.03.11. 15:57:43

Most ott valami választások voltak.
A vesztesek megfelelően viselkednek -e. ( felgyújtották -e már a győztes párt székházát, kiírák -e a városokban bazi nagy plakátokra, hogy aki győzött az hazaáruló sbt.)
Illetve a győztesek ígértek -e a választás előtt ingyen gázt ( na jó palackosat) -villanyt, -sört valamint 20 havi fizetést és nyugdíjat valamint örök életet?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása