oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 27. 06:47,  Nem azért jöttünk, hogy németek legyünk 103 komment

2012. november 27. 06:47 Határátkelő

Nem azért jöttünk, hogy németek legyünk

Valamelyik nap egy kommentben azt írta valaki, hogy a blogon állandóan csak mérnökök és irodai munkát végzők írnak. Bár ez szerintem eddig sem volt igaz, a mai posztot akkor kifejezetten azoknak ajánlom, akik szívesen elhelyezkednének a németországi vendéglátóiparban. Mai szerzőnk, Gábor ugyanis onnan és erről írta meg tapasztalatait.

pincér 2ok.jpg

„A mi történetünk Németországig tart, azt hiszem egy jó darabig itt is maradunk, felőlem örökre is... 29 éves vagyok, Magyarországon szállodai recepciósként dolgoztam kicsit több mint 3,5 évet, majd egy másik szállodában fél évet. Hát nem kell mondanom mennyiért, az első hotelben 12 óráztunk, havi 15-16 műszak 80e ért, a másikban 8 óráztunk, ott is kb. ennyit kaptam.

Aztán jött egy lehetőség, ausztriai téli munkára december elejétől, március közepéig. Elvállaltam, pörgős hely volt, bárpincérként, amit addig sosem csináltam, de a végére már kezdtem alakulni. Ausztriába csak és kizárólag a pénz miatt mentem, valahogy nem bírtam már itthon, meg az ismerősök nagy része is mindenfelé, Hollandia, Anglia stb.

Amikor márciusban hazajöttem, kezdett leesni, hogy otthon nem hiszem, hogy dolgozok még 1 percet is annyi pénzért. (Majd a történet végére megváltozik ez a hozzáállás). A barátnőmnek itthon jó munkahelye volt, állami, viszonylag jó keresettel. Ő azt mondta, jön velem, felmondott és kerestük az állásokat.

Német étteremben horvát főnökkel

Ausztriában nézelődtem, azt hiszem 50-60 e-mailt küldtem el plusz pár nap után fel is hívtam mindegyik helyet. Ez a telefonszámla 25 ezerbe fájt. Na, mindegy, semmi eredmény... Én pincérnek jelentkeztem, a barátnőm szállodai tapasztalat nélkül mosogatás vagy takarítás.

Nem tudom mennyit számított az, hogy párként jelentkeztünk, hallottam olyat is Ausztriában, hogy nem nagyon szeretik, mert ha ott hagyjuk őket, akkor egyszerre általában. Bár ahol meg én voltam szezonon, ott is volt pár... Na, mindegy.

Aztán egy ismerősünk szólt, hogy Németországban lenne egy étterem, ahová pincér + konyhai segéd kell, szállás + kaja benne, heti 6 nap. Már hívtam is, addigra munkavállalási engedély sem kellett és június elsején jöttünk ki.

Hát hamar rádöbbentünk, hogy a heti 6 nap nagyon kemény, a 6 naphoz képest megfelelő pénzt kaptunk. Viszont a főnökünk egy horvát majom volt, akit fél év után ott is hagytunk, mert nem volt éppen tisztességes. A fizetést persze mindig ideadta, de voltak dolgai.

Korrekt német főnök

Így visszagondolva ez a fél év elpazarolt idő volt, mert németül alig tanultunk tőlük, egymás közt mindig horvátul beszéltek, csak velünk meg a vendégekkel németül. Eljöttünk egy 4 csillagos hotelbe dolgozni egy kis faluba. Az előző étterem is Bajorországban van, ez a hotel is.

Itt megtapasztaltunk milyen németekkel együtt dolgozni, 5*8 vagy 9 órában. A főnökség korrekt tartja a szavát, sosem beszélnek a levegőbe, mint otthon, sosem akarják lenyúlni az embert a szabadságával, a bizalmával, a hűségével. Itt most a hotel éttermének bárjában dolgozom, piákat készítek, sört csapolok, stb. Barátnőm szobalány.

A németet mindketten tanultuk középiskolában, sajnos ő még annyit se használta iskola után, mint én, ezért nem sok nyelvtudással jöttünk ki. Rengeteget lehet tanulni tőlük, ha az ember nyitva tartja a fülét, még ha sokan dialektusban beszélnek is.

Konkrétan az öreg főnök egy szavát sem értettem anno, most 10,5 hónap után már sokkal jobb, de kedvesek, igyekeznek normálisan hozzászólni az emberhez, úgy, hogy értse (érdekük :)). A barátnőm is sokat fejlődött, én már értem a filmeket, sorozatokat a tv-ben, csak még a szép, folyamatos, németes beszéd hiányzik. Igyekszem mindennap eltanulni valamit tőlük.

Az emberek mosolyognak

Olvasom a blogot jó ideje és hallottam én is olyat, hogy északabbra valahol nem tudom, melyik tartományban semmibe sem veszik az embert, de én itt Bajorországban ennek nyomát sem látom/láttam soha. Sőt itt például eleve ritkábban fognak kezet az emberek, de ha igen, akkor a nőkkel is a férfiak. Állítólag azért, mert egyenrangú partnernek tekintik őket.

Az emberek kedvesek, mosolyognak, nem mondom, hogy mindenki, de túlnyomórészt igen. A buszsofőr szép délutánt kíván, amikor leszállsz... Otthon mikor??? Egyáltalán nem olyan fontos ez az embernek, de ha átéli, hogy így is lehet, akkor otthon miért nem? Ha bemész egy boltba, körbeugrálnak, a bankban, a fodrásznál király vagy, itallal, kávéval kínálnak.

Röhögve kifizeted a dolgaid, a bevásárlást, a benzint, a számlákat, mindemellett spórolni is tudsz simán és még az otthoni dolgaid is tudod fizetni, amikor kell.

Kemény meló van

Mindezért cserébe egyetlen dolgot várnak el tőled, hogy dolgozz, mint egy ló. Nem akarok általánosítani, mint a bébiszitteres csaj, de le merem írni, hogy az otthon töltött kb. 4 év munkaidőm, az itteni 16 hónaphoz képest, nemhogy semmi, de még mínusz!!!!

Itt a munkaidő első percétől, nem az utolsóig, hanem inkább még 20 percig kemény meló van. Úgy érzem, aki megpróbál sumákolni, még szerintem ki is közösítenék. Úgy dolgoznak, mint a gép, mint a robot, de tényleg.

A nagy tökéletes német precizitás és szervezettség talán a szerszámiparra érvényes, itt azért becsúsznak kemény hibák, de ami a lényeg, minden fintorgás, minden nyögvenyelés nélkül megcsinálnak mindent.

Mintha valahogy az lenne beléjük kódolva, hogy minél több dolgot elvégezni ugyanazon az időn belül, ráadásul jól is. A mentalitásuk nem a kivagyi, pazarló, hanem a spórolós, visszafogott. Mostanában megy el eegy kollegám, kicsit többet fog dolgozni, mint itt, viszont jattos hely, ennyit mondott: Vezethetek majd BMW-t, nem probléma. Hát igen. Most egy 13 éves Astrával jár.

Normális emberekkel vagyunk körülvéve

Bár nem azért jöttünk ide, hogy mi is németek legyünk, hanem mert itt van munka és a fizetésedből meg tudsz élni. A márkát nagyon akarnák vissza, állítólag dupla annyit ért, mint most az euro. A felsőbbrendűségről és a „Deutschland über alles"-t még nem tapasztaltam, sőt inkább a fiatalok is azt nyomják, hogy itt sok mindent nem lehet, meg Ordnungsland és mindennek rendben kell mennie. Normális emberekkel vagyunk körülvéve.

Ha viszont külföldiként itt élsz, mondjuk segélyen, akkor nem hallottam jókat, akár a lakásod is áttúrhatják, hogy honnan volt erre pénzed, meg a kocsid sem lehet drágább, mint ötezer euró, ha jól tudom.

Sokat olvasni a munkájuk hatékonyságáról is. Azt hiszem, hogy a többlépcsős munkafolyamatokat tisztességgel végigcsinálják, és hosszú távon bejön nekik. Most az jut eszembe, hogy van két srác, tőlünk keletebbről jöttek ide dolgozni és például tejet kell hozni lentről. Ha ők mennek le, akkor a gyűjtőben, amiben 10*1 liter tej van, annak a kartonját (meg mindent kartont, dobozt, zacskót) még véletlenül sem vinnék ki a szeméttárolóba, hanem gyűjtik egy helyen. Mert úgy gondolják, sokkal hamarabb érnek fel a tejjel, ha nem viszik ki, aztán majd valaki arra jár és elintézi.

Aztán ugyanez a tányérokkal, mosogatással, félmunka, hogy hamarabb vége legyen, de azt a félmunkát már nem csinálja olyan gyorsan, mert tudja, hogy időt spórolt és mindig mindennek a vége az, hogy a helyieknek kell beállni segíteni, mert beúsztak, mert nem tanult meg valamit rendesen elvégezni.

Nem kerülik a munkát

Megmondom őszintén én is így kezdtem, gondoltam, na ti hülyék, akkor csináljátok, aztán nem kellett csak pár hét és rájöttem, hogy itt nem éri meg. Most már engem is bosszant a félmunka.

Ezeknek meg mindegy, sosem panaszkodnak, mindig beállnak, ha csinálni kell valamit, nem kerülik a munkát. Sokszor példálóznak a nem tudom milyen kevés munkanélkülivel, hogy miért, miért, miért?????? Te is idejöttél Magyarországról és van munkád, akkor nekik miért nincs????????????

A magyarokat tudják nem szeretni és szeretni is, akin látják, hogy törekszik, tanulja a nyelvet, próbálja felvenni a versenyt, kitart, akkor üdv a csapatban és segítenek önzetlenül és sokat, legyen bármiről szó.

Maradunk, mert jobb itt

Volt 1-2 szerencsétlen, aki idejött nagypofával, ők már ismét valamelyik hazai szolgáltató logóját láthatják a mobilkijelzőn. Most ott tartunk, hogy nem olyan sokára elhagyjuk ezt a helyet, elég a vendéglátásból, bármilyen gyári vagy szakmunka jó lesz, de ebből lassan kezd elég lenni, nagyon strapás mentálisan. De maradunk itt.

Amit az elején írtam, hogy a pénz miatt léptem át a határt, ez mostanra kb. úgy megváltozott, hogy ha otthon ugyanannyit adnának, mint itt, akkor sem mennénk haza.

Jobb itt, mint otthon!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr184927522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nincs1itt 2012.11.27. 09:18:03

Mintha magam mondtam/írtam volna!
@www.aonang.hu: csak az egyiket???!!! ;oP

www.aonang.hu (TH) · http://cooperbudapest.typepad.com 2012.11.27. 09:22:11

@nincs_itt: Egyszerre csak az egyiket, egyébként gyorsan megmelegszik itt a 35 fokban! :-)

nincs1itt 2012.11.27. 09:24:20

@www.aonang.hu: akkor megnyugodtam! de ha már ilyen szépen egyben hozza, akkor nem akarnám, hogy sokat gyalogoljon... inkább én igyexem... :oD

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 09:31:32

"nem azért jöttünk, hogy németek legyünk"

Előbb-utóbb azok lesztek, de nem értem, ez miért lenne baj?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.27. 09:38:48

@Frau Holle:

A gyerekeik is simán. De még ők maguk is lehetnek kettős identitásúak egy idő után.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.11.27. 10:15:24

Riszpekt a nõi hölgynek, hogy takarítást is bevállalna szándéka szerint, azok után.

Babett333 2012.11.27. 10:28:59

Mintha magunkról olvastam volna.!
Mi is Bajorországban dolgozunk vendéglátásban a párommal. Ez a 3ik próbálkozásunk. És bejött. Lassan fél éve vagyunk kint. Van egy lakásunk kerttel, barátaink, jólkereső munkánk. :)
Amivel nem értek egyet, a " nem akarunk németek lenni" felirat!
Nekünk még magyar rendszámos a kocsink amit januárban át akarunk írattatni. Nem esik jól ahogy a németek a falunkban néha ránkbámulnak a magyar rendszámos kocsi miatt. Nem szeretünk "bevándorlók" lenni. Mi igenis szeretnénk egyszer németek lenni, magyar vérrel! :)

Zabaalint (törölt) 2012.11.27. 10:40:24

@Babett333:
De ha mondjuk valakinek a szomszédjának meg román rendszámú autója van, egyel odébb meg perzsák, utána meg pakik laknak, akkor ott olyan mindegy az a rendszám.

orangutan 2012.11.27. 10:41:25

@Babett333:
Nem a bámulással van a baj, a másik tartományban regisztrált rendszámot is megbámulják a szomszédok, de ha egy adóellenőrnek tűnik fel, hogy több mint 6 hónapja jártok külföldi rendszámmal, akkor lehet fizetni...

Babett333 2012.11.27. 10:46:57

@orangutan: ezzel tisztában vagyunk. Ezért ráérünk Januárig... :)

Babett333 2012.11.27. 10:48:29

@Zabaalint: Nálunk a faluban 95%-ban németek élnek. De tényleg nem a rendszám a lényeg. A megbámulás esik rosszul. Ennek ellenére a faluban már tudják kik vagyunk honnan stb... és kedvesek velünk. :)

Ibog 2012.11.27. 10:55:44

Végre egy blog ami nem osztotta meg a bandát !

orangutan 2012.11.27. 12:08:41

@Ibog:
persze, nincs kint az index címlapon, nem találnak ide az IQ bajnokok

tsík 2012.11.27. 12:25:12

Hú, a férfiak még a nőkkel is kezet fognak? Még szerencse, hogy a birkákkal nem, hova is lenne a világ...

tikla84 2012.11.27. 12:43:04

Nagyon jó bejegyzés. Mi is Bajorországban élünk a párommal már fél éve.

Taxomükke (UK) 2012.11.27. 15:32:12

Úgy látom, a tegnapi adok-kapokban sokan elfáradtak...

bpetya75 2012.11.27. 15:39:48

@tsík:

Gimi negyedikben az egyik osztálytársnőm nagyon kiakadt egyszer, hogy milyen dolog az, hogy a fiúk reggel kézfogással üdvözlik egymást, a lányokkal viszont nem fognak kezet. Nem értettük a problémát, úgyhogy minden maradt a régiben ;-)

KaMon 2012.11.27. 16:24:31

@bpetya75: Gimi elsőben a nyári szünet előtt egy fiú miután kezet fogott már több fiúval odajött hozzám is elköszönni. Nyújtottam a kezem és kezet fogtunk. Ő meg ettől akadt ki ;-)

KaMon 2012.11.27. 16:27:01

Kezet fogni egy lánnyal :-)

mojoking77 2012.11.27. 16:40:11

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "A gyerekeik is simán. De még ők maguk is lehetnek kettős identitásúak egy idő után. "
Hehe. Hat persze. Mi is vettunk otthon egy kis faluban (Badacsony) egy telket, mondvan akkor mostantol mi is badacsonyiak leszunk. Hat hogyne. Mi max a gyuttment jatuszt erhetjuk el, a gyerekeink esetleg tovabb lephetnek a gyuttek kategoriajaba, es az o gyerekeik talan lehetnek.
Amugy tetszik a post, pontositan iegy helyen szeretnek, a postolo em nemetorszagba, hanem BAJORORSZAGBA jott. Eg es fold a kulonbseg. Ott en is szvesen eldegelenek par honapot/evet. Szemben a Koln/Dussedorf tengellyl, amit lehetosegkent ajanlottak. Furcsa, hogy a legtobb nemet is lenezi a bajorokat, pedig messze a legnormalisabb nep az orszagban.

olahzsolti 2012.11.27. 17:03:57

@Babett333: fél év után nem ajánlás,nem a ti választásotok a honositás!
Ha tovább jártok magyar rendszámmal,le fogja foglalni a kocsitokat a finanzamt!!!!
Ott élsz,hát ott fizesd a biztositást,adókat,Tüv,stb

bpetya75 2012.11.27. 17:23:14

@KaMon:

15 évesen még a fiúk egy része ott tart, hogy "Hülye lányok!" ;-)

Én is ott tartottam akkoriban.

Mostm ár ott tartok, hogy egy-egy erősebb kézfogású hölgynek meg szoktam dicsérni a kézfogását. Általában igen jól esik nekik ;-)

Viktus 2012.11.27. 17:25:13

Szerencsétek volt.

marczy 2012.11.27. 17:53:13

Nekem is élnek kint rokonaim, jelentős részük már ott is született. Az "akár a lakásod is áttúrhatják" akár igaz is lehet, mert a német adóhatóság jogköre nagyon széles. A német adónyomozóknak alapból van joguk arra, hogy házkutatást folytassanak le, ők kérdezhetik azt, hogy no és erre honnan tellett. De szerencsére vagyonnyilatkozat is széles körben létezik arrafelé, és tényleg arra használják, amire való: ha az adóhivatal látja, hogy összhangban van a bevallott jövedelmeddel, akkor nincs gond.

Ja amúgy imádom a bajorokat.

Globetrotter2014 2012.11.27. 18:01:29

Lassan már kezdenek sztereotípiává válni az alap igazságok.

"Itt a munkaidő első percétől, nem az utolsóig, hanem inkább még 20 percig kemény meló van. Úgy érzem, aki megpróbál sumákolni, még szerintem ki is közösítenék. Úgy dolgoznak, mint a gép, mint a robot, de tényleg."

Itt megyjegyezném, hogy otthonnagyon gyakori hogy azért ragadnak emberek ezen ágazatban (vendéglátás) , mert jobbra sosem törekedtek.

Ami szereitnem alapvetően más Európa azon régióiban amelyek most (is) jól álnnak, hogy nem (csak) azok iránítanak akik agresszívabbak hanem akik rűtermetebbek / inteligensebbek.

micsoda? 2012.11.27. 18:02:24

"Jobb itt, mint otthon!"
Szerintem idővel ezt a kijelentést a poszt írója vissza szívja. Azt elhiszem, hogy jobb mint Magyarországon. Azok a németek akiket annak idején kitelepítettek soha nem lettek igazán németek, és azok sem akik "disszidáltak". Az otthon mindig Magyarországot jelentette/jelenti. Nem véletlenül vesznek itt házat, és amikor csak tehetik hazajönnek. Persze a gyerekeik már nem kötődnek. Természetesen vannak kivételek, de mint tudjuk a kivétel erősíti a szabályt.

Globetrotter2014 2012.11.27. 18:06:33

@micsoda?: lehet de hátha visszahoznek egy kis kultúrmentalitást. sajna a rendszerváltás után túl kevesen tértek visszta ehhez.

Román isemrsőem mesélték hogy a felemelkedésben (és azt megelőzően is a GDPben) nagyonj nagy szerepet játszottak a kint élő vendégmunkások.

Vicces hogy demokrációban, EU tagként oda jutunk ahol ők voltak régen...

micsoda? 2012.11.27. 18:14:57

@ZF2:Van benne igazság, mert néha nagyot nézek amikor a zebránál jóval előbb megállnak, és csodálkozom, aztán látom, hogy a kocsi "D". Viszont azt sajnálnám elveszni, hogy itt az utcán bárkitől megkérdezhetem, hogy van, mizujs? Vagy a szomszédba minden előzetes bejelentés nélkül átmehetek egy kis beszélgetésre. Ezt német mentalitással nem lehetne.

Globetrotter2014 2012.11.27. 18:20:18

@micsoda?: én azon szoktam mosolyogni ahogy gyalogsként viselkednek a lámpánál (Preadikat, "dem Kindern Vorbild sein").

Budapesten sem működik a megbestzélés nélküli szomszédolás.

Shopping 2012.11.27. 18:32:00

"nem azért jöttünk hogy németek legyünk"

Na pont ezért van tele Németország törökkel, kurddal, arabbal, albán nál, román-al, bolgárral.
Akik nem elég hogy balkániak, de még annál is jobban szarnak mindenre mivel csak ideiglenesen vannak ott....

Kösz nem

2012.11.27. 19:19:07

Kedves Honfitarsak, vilagositsatok mar meg szamomra ezt a kerdest. Magyarorszagon nem fognak ferfiak nokkel kezet? Nekem ez uj. Itt Angliaban, ha kezfogas van, mindenki mindenkivel kezet fog, teljesen mindegy hogy ferfi vagy no. Sosem tunt fel hogy ez maskepp lenne Magyarorszagon, de ezek szerint csak en nem vettem eszre hogy van egy szabaly miszerint nokkel nem fogunk kezet??

multi84 2012.11.27. 19:37:24

lehet hülye vagyok vagy csak pont én vagyok a normális aki szerint a cím azért lett ez hogy: Nem azért jöttünk hogy németek legyünk mert tisztán és érthetően leírja hogy végül átvette az ő mentalitásukat(nincs félmunka stb..) ergo nem ezért jött de ezzé vált....

nyuszigonosz 2012.11.27. 20:07:32

@mojoking77:
A többiek lenézéssel álcázzák a végtelen irigységüket Bajorországgal szemben.
De tényleg.
Bajorország a legszebb, legérdekesebb a legnormálisabb népekkel és a legélhetöbb élettel. És Bajoroszág nagyon gazdag - lenne, ha nem kellene a többi 15tartománynak egyfolytában pénzt adni, de még így is a leggazdagabb.

Babett333 2012.11.27. 20:11:12

@olahzsolti: Jogos! Nem tudja valaki esetleg milyen áron van ez ez átíratás dolog?

nyuszigonosz 2012.11.27. 20:14:30

@micsoda?:
A bajor mentalitással viszont igen. Ha már elég régen ismernek, bizony megállnak az utcán beszélgetni veled.

nyuszigonosz 2012.11.27. 20:23:14

@Babett333: Az átíratás nem a legdrágább, hanem kell a TÜV, és az itteni biztosítás. Szóval már a KFZ- Zulassungstelle- re úgy kell menni, hogy van biztosítód.
MIvel nem egységesek az árak, a legjobb bemenni a Zulassungstelle-be és megkérdezni.

TilosazA (UK) 2012.11.27. 20:36:05

@Mirjam2: Munkahelyen, ha munkaügyben találkozok férfiakkal, mindig kezet fogunk, ez sosem kényelmetlen, teljesen korrekt. Ha munkahelyen kívül haveri körben csatlakozik valaki új, akkor nem akar kezet fogni, inkább puszit adna. Ezzel az a baj, hogy én utálok idegenekkel puszilkodni, és elég fura helyzet, mikor nyújtod a kezed, ő meg nem akarja elfogadni, habozik, és csak utána rázza meg. Van aki még közli is, hogy nőkkel nem fogunk kezet, hanem puszit adunk. Lehet, hogy ez valami régi illemszabály félreértelmezése, mi szerint kézfogás férfinak, kézcsók nőknek. Utóbbi viszont elavult...

b@rlang 2012.11.27. 20:36:54

Korrekt poszt, en egyedul a bmw-s es a felmunkas sztorikat nem vagtam teljesen, olyan mintha egy fel mondat hianyozna (vagy tul almos vagyok mar). De a lenyeg atjon es tetszett.

Amugy en is csipem a bajorokat, ket honapot dolgoztam ott is. En most Becsben lakom, s becsnek az egyetlen igazan nagy elonye Munchenhez kepest, h sokkal kozelebb van Mo-hoz. Persze amig nincs gyerek, akinel idonkent jol jon egy nagyszulo, addig ez nem igazan szamit.

fénycsepp 2012.11.27. 20:40:53

ha ott maradnak, a gyerekeik németek lesznek. ez az élet rendje.

mojoking77 2012.11.27. 21:57:20

@nyuszigonosz: Bizony. Es Bajororszagban nincs jovedeki ado a soron, illetve Munchenben egy ket evvel ezelott legalabb is meg divott a nagyobb cegeknel is a penteki Bajor reggeli. Ha egyszer a cegem is kepes lesz Munchenben is irodat nyitni, rogton el fog parologni a nemetellenes hozzaalasom :)

gaborgabor23 2012.11.27. 22:03:27

@b@rlang:
@multi84:

sziasztok! én írtam a posztot. a kollegám jóval több pénzt fog keresni és erről beszélgettünk, hogy végre vezethet majd bmwt :)

egyébként a cím pedig - kezdünk azzá válni, de én úgy értettem, hogy vannak sokan, akik kijönnek pár hónapra és már német szavakat használnak magyar beszédben, illetve otthon játszák a nagymenőt. na ezek nem mi vagyunk plusz vannak olyan dolgok, amit egyszerűen sosem akarunk átvenni, pld. bármi amit a konyhában készítenek :D

váj mí 2012.11.27. 22:07:23

@nyuszigonosz: szeretnék azért felszólalni a svábok érdekében .. ;)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.11.27. 22:17:47

@Mirjam2:

Igen, Magyarországon, mint általában a déli országokban, nem szokás a férfiak és nők közötti kézfogás - esetleg üzleti körökben, hivatalos esetben -, viszont helyette sincs igazán bevett üdvözlési forma, ha az illetők idegenek. Tőlem már többször kértek bocsánatot, amiért kezet nyújtottak nekem.:) (Pedig nem kellett volna, bárkivel szívesen fogok kezet.:))

alfacharlybravo 2012.11.27. 23:14:25

1987-90. voltam kint Baden-Würtenbergben mint support Ingenieur három cégnél dolgoztam abból egy volt rendes a többi gazember volt. De amelyik rendes volt az is csak a Stuttgart ti főnök miatt volt az és talán csak valamiért velem volt emberséges.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.27. 23:15:56

@gaborgabor23: pedig az nagyon jo ha egymas kozott is nemetul beszeltek akar
es mindenhol
bar ha csak vendegmunkasok akartok maradni orokre, akkor nem kell
mindig errol beszelek, egy orszagban le akarok telepedni vagy csak a penzuk kell?
ezt el lehet donteni
@Mj:
nalnk nem kifejezetten divat, foleg csak bemutatkozasnal divik
akkor tok mindegy, hogy ferfi vagy no

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.27. 23:17:12

mia a fasznak fognek minden nap lezet valakivel, azert mert talalkoztunk eppen
/es ki tudja mit fogott elotte/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.27. 23:27:30

a foton gabor van vagy csak illusztracio?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.11.28. 00:18:42

@hagyma:

Az én ismerősi körömben a férfiak döntő többsége üdvözlésként mindig kezet fog férfitársával.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.28. 00:28:52

@Mj: halistennek itt nem divat
tiltva sincs
de nem divat
en mar otthon sem szerettem

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.11.28. 01:41:23

"A márkát nagyon akarnák vissza, állítólag dupla annyit ért, mint most az euro."

Ezt úgy kell érteni, hogy amikor bevezették az eurót, akkor kettő márka ért egy eurót.

@olahzsolti:

S az tudják honnan tudják, hogy mióta élsz Németországban, s hogy csak ott élsz?

Már nincsen határellenőrzés, ellenben van szabad mozgás elvileg. Miért üldözi egyik ország a másik rendszámát használó autósokat?

Attól, hogy Németországban dolgozik valaki, még magyar állampolgár.

Bármilyen rendszámot használó autóssal szemben barátságtalan az eljárás, de unión belül különösen.

Bőven elég sok adó van a benzinen, ha az adóra fáj a foguk.

Ekkora csoda Németországban egy magyar rendszámú autó, hogy meg kell bámulni?

Ezt én nem hiszem, nem így tapasztaltam.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.11.28. 01:51:35

@Mirjam2:

Nem nem fognak a férfiak kezet a nőkkel, hanem nem nyújtanak kezet nekik. Azaz nem kezdeményezhetik a kézfogást.

Ha a nő nyújt kezet a férfinak, akkor azt el szabad fogadni.

---

Amúgy nem tudom miért kell más férfiak kezét összetapogatni.

A kézfogás előtti világ jobb lehetett, amikor csak üdvözölték egymást, egy Ave-val, kalap emeléssel, hasonlókkal.

A kézfogás amúgy azt jelentette eredetileg, hogy nincsen nálam fegyver. "Itt a kezem, nem disznóláb". Azaz nem pisztoly.

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.11.28. 02:22:38

Komolyan, konnybe labadt a szemem az elhizott, bajor DiCaprio lattan. Es igen, jo latni, hogy nem csak a felsoertelmiseg, a mernokok, hanem vegre a szegenyparasztok, a cseledek, szolgak, szobalanyok is vallaljak: elhuztunk otthonrol, kulfoldon szolgalunk, es igen, jobb nekunk, jobban erezzuk magunkat, jobban megbecsul a kulfoldi urasag, mint a poffeszkedo, muveletlen, bunko magyar lehuzos foldesur! Tiszta 1905!

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.11.28. 02:25:48

Megdobbento latni, hogy meg egy olyan orszag is, ahol a lakossag 99%-a tagja volt a naci kormanypartnak 60 eve, es kozmegegyezessel irtottak a zsidokat es az europai nepek gyermekeit, meg egy ilyen orszag is milyen befogado tud lenni! Persze az se semmi, ahogy a friss ujbevandorlo magyar racsodalkozik: hoppa, itt DOLGOZNI kell! Persze, jobb minosegu volt a nyugatnemet auto, mint a keletnemet, de ennek ara is volt, amit mi a kommunizmusban nem lattunk, meg pedig az, hogy DOLGOZNI KELLETT, de NAGYON!

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.11.28. 02:30:20

@Akitlosz: meg amerikaban is az van, hogy egy bizonyos ido utan at kell regisztralnod a kocsidat a masik allam rendszamara, ha ott sok idot henyelsz el (fel ev, egy ev talan).

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.11.28. 02:32:04

@nyuszigonosz: en ezt nem ertem. bajororszag vagy nemetorszag? ez most ketto vagy egy dolog? mert ha nemetorszag, akkor mit bajororszagozunk itt? nemetorszag, bajor tartomany, oszt pont.

Magyar Vitéz · http://objektivmagyarsag.blog.hu 2012.11.28. 02:32:51

jol illeszkedik ez a german teruletre valo kivandorlas a magyar kormany uj programjaba is, most mar minden ertheto, minden a helyere kerult.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.28. 04:00:15

az 1 ev a maximum lenne, mert evente igyis ugyisu jitani kell a renszamodat
ha yenylegesen atkoltozol masik allamba, ugy remlik 30 napon belul at kell iratnod a rendszamodat es csinaltatdnod kell jogsit az adott allamba
/meg kresz vizsga is kell, gyakorlati nem

GolyofogoToni 2012.11.28. 08:10:23

Mondjuk az igaz, hogy a bajorok szeretnek inkabb Bajororszagrol beszelni. Ha csak az Antenne-t hallgatja az ember, ott is hogy kezdödnek a hirek?
"Bayern und die Welt"... :)
Sokkal normalisabbak, mint mas tartomanybeliek.
Az, meg, hogy a magyarok nemetek akarnak lenni is mennyire igaz. Ha ezt hangoztatja is az ember, az eleg szomoru. En mindig mondom a kollegaimnak, ha erröl dumalunk, hogy a f*aszom se lesz nemet, most mar svajci. Akarhanynak mondtam ezt eddig, mind egyetertett ezzel, mivel vannak nepek, akik alig varjak a nemet papirokat, csak hogy büszkelkedhessenek... a nemetet meg makogva meg olyan szörnyü akcentussal beszelik, hogy rossz hallgatni. :D
Aki nemet akar lenni, az legyen. A nemetek szemben sose lesz. Hiaba is erölködik... pf

kisqtya 2012.11.28. 08:22:11

Nekem unokatesóm van kint, képzettség nélküli munkán, ő úgy adta elő elég laza a meló. A fizu meg 1500euro körül havonta. Bár ez idénymunkna, nem fix meló.

kisqtya 2012.11.28. 08:23:15

A márkát meg nem hiszem hogy visszaakarnák, mert az rendesn visszavetné az exportszektort. És ők ebből élnek.. A márka túl erős lenne, megdrágítaná a német termékeket.

nyuszigonosz 2012.11.28. 08:41:11

@Magyar Vitéz: Bajorország- Németország részeként.
Freistaat Bayern - szóval nem csak tartomány. Az is.
Nem mindegyik tartomány Freistaat is.
Ezért,és nem csak területi nagysága miatt beszélünk Bajorországról.

micsoda? 2012.11.28. 09:04:18

@ZF2: Na igen, "fejlődünk", sajnos!

micsoda? 2012.11.28. 09:06:45

@nyuszigonosz: Ott nem jártam, csak a poroszoknál:(

Globetrotter2014 2012.11.28. 09:09:08

@micsoda?: a megbeszlés nélküli szomszédolás sosem működött.

Talán azért is mert előbb volt az embereknek telefonjuk, de azért is mert a szomszédok nem együtt nőttek fel.

Ez csak vidéken (max kisvárosokban) megy (ott ma is).

Csak Norris 2012.11.28. 10:06:06

Kedves posztoló! Ha későbbiekeben északon lenne lehetőséged, ne félj attól a baromsàgtól hogy ott barátsàgtalanok. Ez azok találták ki, akik még nem jártak ott. Nem olyan képmutatók mint a déliek. Szóval aki bizalmatlan az mutatja. Velem mindig kedvesek viltak. Bunkó meg a honfitársaink közt is akad elég ahhoz nem kell külföldinek lenni.

Csak Norris 2012.11.28. 10:09:04

@Magyar Vitéz: bundesland. Olyan mint az usa-ban is államok vannak. Csak kicsiben. Az más hogy mi tartománynak hívjuk.

Sanda gyanu 2012.11.28. 10:11:25

Elmondanám, hogy saját szememmel voltam fültanuja annak, hogy még Berlinben is rászólnak arra az emberre a vadidegenek, aki úgy megy át a zebrán, hogy még piros van. Bár már az összes kocsi átment és messze távol belátni az utcát, hogy nem jön több, de ők akkor sem lépnek le járdáról. Uram, hova megy? Hiszen még piros az Ampelmann!

Boccsantás 2012.11.28. 10:26:07

Nagyon jó poszt, jó írás.
Sok éve járok Németországba, mindig nagyon tetszett, de sohasem vágytam rá, hogy ott éljek. Ennek több oka is van, de talán legfőképpen a nyelv tartott vissza. Pedig beszélek németül, de nem szeretnék állandóan abban a nyelvi közegben lenni.
Látom, a nőkkel való kézfogás is többeket elgondolkodtatott. Szerintem is valami illemszabály-hiány van itt, de ez sok már téren is igaz. Például a mai gyerekek nem köszönnek a lépcsőházban, de legjobb esetben is egy hellót vetnek oda nekem, a felnőttnek, akinek nyugodtan lehetne ha nem csókolommal, de egy jónapottal köszönni.

bpetya75 2012.11.28. 10:34:14

@Sanda gyanu:

Ennél durvábbat is tudnak csinálni a szabálytisztelet szellemében, ami már bőven az idiotizmus kategóriába esik nálam.

Öcskös mesélte, mikor Göttingenben élt, egyik cimborája bicajbalesetben eltörte a csuklóját. Ugyanis az úton csak egy biciklisávot festettek, és egy tata szerint a srác a forgalommal szemben tekert, ezért aztán hozzá vágta a botját, ami beakadt a küllők közé, ő meg eltanyázott. Pfff

orangutan 2012.11.28. 10:44:38

@alfacharlybravo: én csak 2 cégnél dolgoztam Baden-Württembergben. Az egyik rendes volt, a másik magyar tulajdonú.

Csak Norris 2012.11.28. 10:54:59

@Sanda gyanu: és ez mikor volt? Berlin tele van külföldivel, főleg törökkel. Én zöldön akartam átmenni tavaly mikor majdnem elütött a török taxis aki még "épp átfért".

orangutan 2012.11.28. 10:58:09

@váj mí: igen, az a köztudottan rideg, távolságtartó viselkedés, ami a bajorokon kívül a svábokra is annyira jellemző, néha engem is ki tud akasztani. Példa: kb 3 perc múlva indul a vonatom, még jegyet kell vennem, mikor megszólít egy néni, számomra újoncként alig érthető sváb tájszólásban, feltétlenül hallgassam még végig, hogy neki és a férjének milyen tapasztalatai vannak a vasúti jegyautomatákkal kapcsolatban.

Csak Norris 2012.11.28. 11:00:50

@bpetya75: ezt sajnos igy van. De csak a vén f@szok csikálják. A bnőm szerinte rossz oldalon ment és inkább nekimenne de nem tér ki 20 centit.

orangutan 2012.11.28. 11:07:10

@nyuszigonosz: A Freistaat ma már csak egy díszítő jelző, jogilag semmivel sem szabadabb, mint a másik 15 tagállam. Eredetileg a köztársaság szinonimája volt, a monarchia megszűnésekor, 1918-ban vették fel a Freistaat Bayern elnevezést.

alfacharlybravo 2012.11.28. 11:09:23

@orangutan: Hát elég hosszú történet lenne, ha mesélnék a sok disznóságról ami ott megesett. Egy adó tanácsadó cég felvásárolta a cégünket, hogy csődbe vigye és ezzel csökkentse az adó alapját. A főnök elhitette vele, hogy nagyon értékes raktári készletünk van. Elkezdődött a csőd eljárás és a befektető a padlására szállíttatta az értékesnek mondott szemetet. A főnök meg feljelentette a hatóságnál csőd csalásért. Amikor kimentem, le akarta nyúlni a fizetésem, azt mondta, hogy felesleges kiadás lenne ha saját számlám lenne majd ad a sajátjához társkártyát. Persze a társadalom biztosítást is elfelejtette befizetni azt mondanom sem kell. Mondjuk a cég alapítás is jól kezdődött a főnök egy kereskedő cégnél volt üzletkötő, lenyúlta az ügyfélkört és a raktár készletet és eladta a pénzt pedig a saját titkos számlájára utaltatta. 1 milliónál is több márkát lopott össze, majd megpróbált mind cég működni,de az sajnos nem ment neki.

orangutan 2012.11.28. 11:13:50

@bpetya75: Szabályok: az Oktoberfesten kicsi közlekedési táblákkal rakták tele a klotyó falait, ajtókat, behajtani tilos, kötelező haladási irány meg hasonlók. Elsőre én is túlzásnak tartottam, de a 3. sör után rájöttem, mi az értelme :)

tede 2012.11.28. 11:17:26

Tipikus történet, Kimegy a magyar és rájön, hogy sokkal keményebben kell dolgozni a több pénzért. Itthon mindenki rinyál, hogy mennyit dolgozik, ami munkaórában talán igaz is, de teljesítmény szempontjából (termelékenység közg néven) már komoly gondok vannak. Nemtörődöm, lusta, ráérő munkamorál. Mesterek kijönnek összeb..k a munkát, nulla igényésség, a parasztnak jó lesz az alapon.

Lehet, hogy magasabb a fizetések külföldön, de az elvárt munkateljesítmény is magas, amit itthon nagyon kevesen teljesítenek.

De persze a sírás meg a jajveszékelés megy a rossz bérek miatt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.11.28. 11:20:04

@Magyar Vitéz:

Egyébként a katolikus németek - azaz például a bajorok - körében volt a legalacsonyabb az NSDAP támogatottsága.

nyuszigonosz 2012.11.28. 11:33:10

@orangutan: Természetesen igazad van.
Én az elöbb csak megpróbáltam azt leírni, miért is beszélünk Bajorországról és nem tartományról.

Igaz, ezt aztán @Desmond77: írta le úgy, hogy érthetöbb.

gaborgabor23 2012.11.28. 11:40:59

@hagyma: nem én vagyok a foton, de meg bírnám inni :D

@tede: és akkor ki a hibás? :)

Globetrotter2014 2012.11.28. 11:47:42

@Sanda gyanu: én ezt annyiben láttam délebbre (pl Frankfurt), hogy (tekintettel a "dem Kindern Vorbild sein" kiírásra, ) addig várnak a puirosnál ha látnak maguknál fiatalabbat.

Ha azt látják hogy más (fiatalabb) már nem vár akkor ők is elindulnak.

Ha meg a tini nekiszalad, akkor legfeljebb morognak egyet magukban hogy bezzeg amikor ők fiatalok voltak...

micsoda? 2012.11.28. 15:40:31

@ZF2: Nemtom, nálunk a társasházban is működött a szomszédolás:)

Globetrotter2014 2012.11.28. 17:35:06

@micsoda?: nálunk csak a gyerekek között. De az átcvsöngetöünk sütivel már nem volt annyira divat.

2012.11.28. 23:48:08

@Akitlosz: Kosz az infot kezfogassal kapcsolatban, kar hogy nem tudtam ezt mig Magyarhonban eltem, de jobb keson mint soha...

bpetya75 2012.11.29. 00:08:40

@Mirjam2:

Valóban az van az illemkönyvben, hogy a nő kezdeményezheti a kézfogást, de én ezt a szabályt már párszor áthágtam. Sosem vágtak pofán érte ;-)

marczy 2012.11.30. 00:03:31

@tede:
de legalább a német emberben meg lehet bízni általában, ha látják rajtad, hogy igyekszel, akkor nincs gond, és lehet rájuk számítani.

Azért Németországban sem háromszor olyan hatékonyan dolgoznak, ami a hatalmas bérkülönbséget indokolná, a baj nálunk sokkal inkább ez. Igyekvő emberek vannak nálunk is, és Németországban is láttam már lusta embert.

No meg Ausztriában is le tudják húzni ám az embert rendesen. Nekem kint meg kellett javíttatnom az órámat, hát azt hittem, lehidalok, olyan drága volt. Inkább ötször megcsináltatom itthon... Fogalmazzunk úgy: finoman fogalmazva sem négyszer annyi munkát végzett az osztrák kolléga a magyarhoz képest...

jechua 2012.12.03. 00:12:53

Sziasztok,

nem találtam 'általános' topicot, ezért ide (mert az utolsók közül ez volt a legszimpibb) írom az én hozzáállásom:

idézetek jönnek 1 Republic számból:
"Ezt a földet választottam
Ezt a Napot úgy akartam
Bölcsőm is volt sírom is lesz...

Lehetne szebb, lehetne jobb
De álmodni, csak itt tudok..."

Rám is gyakran tör a "mit keresek még itt", és racionálisan nézve már rég el kellett volna tűnnöm innen. DE.
A helyváltoztatáshoz:
család, 2 pici gyerekkel.
Munkahely még van, nejemnek is.
És egyébként mindenkit meg tudok érteni, aki végül lábbal szavaz. Szóval az én fejem fölött még nem csaptak össze a hullámok, és ha kimennék se valószínű, h mosogatással kezdenék.
Akinek viszont komoly köteléke nincs itthon, csak azt tudom javallani, h. menjen. Én már elbaltáztam ezt kb '90 körül (anyám még élt), h. miatta maradok. Most ugye magyarázom, hogy a gyerekeim miatt... Úgy néz ki ezek szerint, h. én itthon fogom végignézni, ahogy ..., de talán nem én leszek az utolsó, aki lekapcsolja a villanyt (ne legyen ilyen). Örök optimista :-)

Boldoguljatok akár kinn, akár itthon (ez talán nehezebb, fuck) 'meiner meinung nach', üdv

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.12.03. 00:43:17

@Desmond77:

Az USA vagy Németország "államai" nem valódi államok.

Csak közigazgatási egységek a valódi államon, Az Amerikai Egyesült Államokon, illetve Németországon belül.

Ezen felül az AEÁ-ban dönthetnek erről arról, az államok, Németországban sokkal inkább egyforma szabályok vonatkoznak minden tartományra, nem igazán dönthetnek önállóan semmiben, még annyi mindenben sem, mint az AEÁ "államai".

Nem lehetséges például, hogy Bajorországban legyen halálbüntetés, míg a többi tartományban meg ne legyen.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.12.03. 00:46:17

@orangutan:

Így van. Nem létezik Bajorország ország, állam.
Az Németország egyik tartománya.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.12.03. 00:50:04

@tede:

Magyarországon a nagy cégek több mint 90%-a külföldi tulajdonú cég. Például sok a német cég.

Ugyanakkora a termelékenység, hatékonyság, hajtás Magyarországon is, mint az anyacégeiknél.

A munkabérek nem akkorák és a profit. Előbbi jóval kisebb, mint Nyugat-Európában az utóbbi pedig jóval nagyobb.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2012.12.03. 00:51:23

@Mj:

Ehhez képest a NSDAP müncheni pártként indult, s tett szert nagy népszerűségre.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.12.03. 21:13:33

@Akitlosz:

Mégis az a helyzet, hogy a Harmadik Birodalomban a katolikusok körében volt a legkevésbé népszerű az NSDAP.

kepfeltoltes.hu/view/121203/N_cik__s_katolikusok_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása