oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 04. 06:52,  Így lettem sikeres Londonban 531 komment

2012. november 04. 06:52 Határátkelő

Így lettem sikeres Londonban

London nagyon kemény, óriási a verseny, de ha van megfelelő tapasztalatod, és több nyelvet is beszélsz, akkor simán boldogulhatsz – állítja mai szerzőnk, aki nem muszájból költözött a brit fővárosba, hanem az egyszerűbb, izgalmasabb, változatosabb, kiegyensúlyozottabb életért.

London City.jpg

„Kezdem unni ezt a sok negatív londoni riportot. Tudom, hogy ti meg Londont unjátok, de ez van! : ) Modern rabszolgaság Angliában, Nincs különbség Anglia meg Magyarország között... tényleg?

Először is nem muszájból jöttem. „Nem a nyomor elől menekültem", mint ahogy itt azt sokan vélik az Angliába költözőkről. Távolról sem ez a helyzet.

Mindig is imádtam Londont, nagyon vágytam ide. Budapesten laktam, de már volt oysterem. Azt hiszem, kijelenthetem, hogy én London miatt jöttem. Ez a kedvenc városom Európában és engem már az boldoggá tesz, hogy itt lakhatom. Szerintem London Európa fővárosa. Pont.

Irány a BL!

Budapest után Londonban élni, dolgozni és karriert építeni olyan, mint az NB 2-ből hirtelen a Bajnokok Ligájába kerülni. Nagyon kemény. Óriási a verseny, a legjobbnak neked kell lenned és mindenre egyedül vagy.

Először is a saját példámmal szeretném megcáfolni azt a tévhitet, hogy „otthonról munkát találni nem lehet!" De lehet! 2009. május 1-jén, a munka ünnepén :) küldtem el az önéletrajzom egy hirdetésre. Levélváltás, telefonos interjú, majd kijöttem egy személyes interjúra. 2009. július 13. volt az első munkanapom.

Az új munkám a tapasztalatomhoz képest inkább egy gyakornoki állásnak felelt meg. De alapvetően egy londoni internship sem olyan rossz ajánlat. Úgyhogy amikor felajánlották, rögtön elfogadtam. Akkor 6 hónapra terveztem a londoni utat.

Két év kell

Úgy gondoltam, hogy 6 hónap után már látni fogom, hogy megéri e maradni. Azóta erről már másként vélekedem. Fél év túl gyorsan eltelik, annyi idő alatt nem alakul semmi. Szerintem 2 évet rá lehet áldozni. Ha 2 év után sem találod magad abban a pozícióban, amit eredetileg elterveztél, akkor érdemes átgondolni, hogyan tovább.

Folyamatosan jelentkeztem munkákra, de már válogattam. 8 hónapot töltöttem az első irodában, ami egy kicsi könyvelő cég volt a Cityben. Megjegyzem, hogy a City legrosszabb irodaépülete címét könnyedén kiérdemelné. Nem volt lift, de egér még a negyediken is akadt. Fűtés hol volt, hol nem, egyfolytában meg voltam fázva.

Ezután a tapasztalatomnak megfelelő munkakörben kezdtem el végre dolgozni egy gyönyörű irodában, a Sohóban. Fűtés volt, egér nem. A fizetésem viszont még mindig inkább egy londoni friss diplomásénak felelt meg. Ez már sok mindenre elég, de még nem az igazi. Ezt az időszakot még mindig a befektetési időszakhoz sorolom.

Fejvadászokkal nem sikerült

14 hónap után váltottam és kerültem egy olyan céghez, amihez kezdetektől szerettem volna. Nem fejvadászon keresztül, hanem a cég honlapján közvetlenül kerültem be az interjúra. Ez is egy érdekes történet.

Jelentkeztem én fejvadászokon keresztül hirdetett munkákra is. Az egyikkel le is beszéltünk egy interjút munka előtt fél 8-kor a Cityben. Emlékszem az ablakból láttam az Uborkát. Lefénymásolja az útlevelem, beszél, beszél, én majd elalszom, majd elém teszi a munkaleírást. Ez lenne az!

Mondtam neki, hogy nahát, milyen érdekes, pont erre a munkára jelentkeztem tegnap közvetlenül a cég honlapján keresztül. Ezt a munkát a sors is nekem szánta! Mire közölte a fejvadász, hogy itt az ő szerepe akkor véget is ért. Ha közvetlenül a honlapon már jelentkeztem, akkor ő már nem segíthet.

Tíz perc után kint is voltam az irodájából és vertem a fejem a falba, hogy ilyen hülye is csak én lehetek. Sok szerencsét kívánt és biztatott, mondván, hátha jó a HR-ük és ők is megkeresnek. Persze mondom, ez pont így működik.

De megkerestek

Itt lépünk át abba a szakaszba, amikor a befektetésem kezdett megtérülni. Azóta váltottam megint. Egy év után a cégen belül másik csapatba kerültem. Minden lépésnek a pénz szempontjából van fontos szerepe. Tapasztalataim alapján így lehet egyre több és több pénzt keresni. Itt nem szokás egy munkahelyen ledolgozni a fél életed.

Nem írok konkrét összegeket. Sokan szeretnének számszerű adatokat látni. Ebben nem segítek, de adok támpontot.

Budapesten dolgoztam egy multinál. Otthoni viszonylatban jól kerestem. Jelenleg a HETI fizetésem az otthoni HAVI fizetésemnek a 1,5-szerese és lesz ez még több is. Nem beszélve az év végi bónuszról, a privát orvosi ellátásról, a magánnyugdíjpénztárról stb. Erről ennyit. Valóban nincs különbség Anglia és Magyarország között!

Miért is érte meg kijönni (a pénzen kívül)?

Az egyszerűbb, izgalmasabb, változatosabb, kiegyensúlyozottabb életért. A bürokrácia teljes hiányáért. Mindent el lehet online intézni. A hétvégén költöztem át egy szebb és nagyobb lakásba. Az összes számla átírását online intéztem.

Ahol túlfizettem, mindent visszautalnak a számlámra vagy csekken elküldik a fennmaradó összeget. Maguktól. Ezt el tudod képzelni Magyarországon? Az önkormányzat magától visszautal pénzt a számládra, mert túl sok Council Taxet fizettél...

A lakáskeresésről természetesen én is tudnék hosszan írni. De azért az sem annyira borzalmas, mint ahogyan néhányan lefestik. Az első fél évet leszámítva a kezdetektől fenn tudok tartani egy kisebb lakást. Csak a szerencsén és a pénzen múlik az egész.

Olyan tapasztalatokat gyűjtöttem, szakmait és személyeset egyaránt, amire tudom, hogy otthon soha nem lett volna lehetőségem.

Nem hiányzik a Túró Rudi

Imádok Londonban taxizni, megnézni egy musicalt a Westenden, a tengerentúli járatokat, a kicsi boltokat a Cityben, a fishmarketot, a charity shopokat, az angol vidéket és B&B-ket, a Southbanket, a Csatornát és Harry herceget persze. A teát tejjel iszom, de ez teljesen országhatár-függő. Amint átlépem a magyar határt, nyúlok a citromért. : )

Nekem nem hiányzik a Túró Rudi. Egyrészt 15 percnyire lakom egy londoni magyar bolttól, ahol még fekete nadálytő kenőcsöt is árulnak. Másrészt, nem is érzem igazából, hogy távol vagyok.

Szerencsés a helyzetem, mivel ebben az évben már 38 napot töltöttem otthon, 3 hetet az USA-ban és van, hogy minden 2. héten megyek valahova. Ez egy ilyen év, jövőre nem akarok ennyit rohangálni, ha nem muszáj.

Nemrég kérdezte tőlem egy angol hölgy, hogy otthonomnak érzem-e már Londont. Mondtam neki, hogy nem, de nem is ez a célom. Londonhoz köt a munkám és köszönöm, nagyon jól érzem magam. Ennyi.

Sem tippeket, sem jó tanácsokat nem szeretnék adni. Egy pár tapasztalatomat viszont szívesen megosztok veletek.

1. Angol nyelvtudás...

Ahhoz, hogy jó irodai munkát kapj, nagyon kell tudni angolul. Tudom, hogy nekem több interjúm is azért sikerült, mert nagyon meggyőzte őket az angoltudásom. Olyan interjúm is volt ahol megkérdezték, hogy hol tanultam angolul. Mondtam, hogy könyvből, Magyarországon, 8 éves koromtól magántanárral. Nem akarták elhinni.

Bár hozzáteszem, hogy amikor kijöttem az első egy évet intenzív angoltanulással töltöttem. Megcsináltam a CPE vizsgát. Arra sokat készültem. Rengeteg angol irodalmat, történelmet olvastam/olvasok. Még az angol megyéket is megtanultam fejből, jobban követem a politikai eseményeket, stb. Azt gondolom, hogy tényleg mindent megteszek azért, hogy amennyire lehet, beilleszkedjek, de mindezzel együtt megőrizzem az identitásom.

2. ... ami nem elég

Nagy előny, ha beszélsz még egy, vagy kettő másik (nem a magyar) európai nyelvet. Amikor váltogatom a nyelveket a különböző ügyfelekkel még a mai napig tesznek megjegyzést a kollégáim, hogy na ne vagánykodjak tovább! Sokra értékelik a nyelvtudást, mivel angolul is alig tudnak. 

3. Muszáj érteni valamihez

Friss diplomásként, valami használhatatlan szakkal, mint könyvtárinformatikus vagy munkavállalási tanácsadó nem érdemes belevágni, mert aztán jöhetnek az elkeseredett posztok, hogy milyenek a litvánok a Mekiben.

4. Nemzetközi cégnél szerzett munkatapasztalat

Nekem csak ezért sikerült.

5. Pozitívan

Nem írom le, hogy mosolyogj sokat, állj pozitívan a dolgokhoz, legyél pontos, lelkes, megbízható stb. Ez alap.

6. Ha kaptál egy ajánlatot, legyél pofátlan!

Egy teljes hónapig is lehet alkudozni, ha már kijelentették, hogy kellesz. Kérj annyi pénzt és juttatást, amennyit nem szégyellsz.

Összefoglalásként

Amit ki tudok emelni, az az angol és más nyelvek kiváló ismerete, valamint a nemzetközi irodákban szerzett tapasztalat. Akkor menni fog.

Ez az én személyes tapasztalatom, de nyilván szakmánként ez változik. Egy mérnöknek valószínűleg nem kell annyit beszélnie, mint nekem.

Még annyit, hogy 29 éves vagyok és Magyarországon jogi egyetemre jártam, most pedig elemzőként dolgozom pénzügyi területen."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr854887962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mommmmo 2012.11.05. 14:10:36

@Étteremkritikus: ok, de amugy mi az a hagyomanyos jo angol kaja, ha az nem is igaz, hogy nem tudnak fozni?

Lasd a fish and chips, na az rohely, ilyen alapon azt is mondhatnank a vajaskenyer az meg a tipikus magyar kulonlegesseg.

Meg a gravy, ami nekem a franc se tudja mibol van, szoval meg nem ennem kategoria..jo tudom valami huslesuritmeny, de csak annal gyanusaabb.. meg a gyomber gyomber hatan... Amugy biztos, hogy Londonban is remekul lehet enni, mert mindenfele nemzeti konyhak vannak, de az angol konyharol meg mindig nem sikerult engem meggyozni.

G.T. 2012.11.05. 14:11:02

Tetszik egyébként a pozitív leírás, a sajátos magyar klasszus "sajnálkozás" helyett!

Nem vagyok Orbán hívő, sőt tiltakozom, hogy Viktor bevezette a tandíjat, de sajnos ilyenek miatt vezette be, és csökkentették le a jogi, és közgazdasági képzések ingyenes állami keretét, mint amilyen te vagy!, köszönheti neked a sok itthonmaradott fiatal, hogy beszopattad őket, szóval beléjük is belé rúgtál egy jó nagyot!

"Még annyit, hogy 29 éves vagyok és Magyarországon jogi egyetemre jártam, most pedig elemzőként dolgozom pénzügyi területen."

Remélhetőleg ha ennyire bejött a külföldi élet, akkor visszafizeted Magyarországnak a képzésed árát (mivel ingyen tanultál), és még jónéhány értelmiségi ember képzésének az árát, akiknek most már fizetni kell!

...neked ha annyira bejött az élet odakint Londonban, biztosan tudod taníttatni a gyerekedet valami elit Londoni iskolában, és remélhetőleg nem lesz pofád ezek után hazajönni neked "óccsón" taníttatni a gyerekedet idehaza! ...legalábbis számon leszel kérve!

További sok sikert, és "jóslást", maradj is kint, idehaza is van elég pénzügyi jós, nem érdemes neked hazajönnöd, nincsen rád szükség!

Ha netán mégis hazajönnél, mert még sem jött be annyira Anglia, akkor "úgy illene", hogy kárpótlást fizetsz a még itt maradó (még kitartó), és dolgozó, Magyarországot jelenleg fenntartó magyaroknak, azaz hozzájárulás: mind adóban, mind oktatásban! Legalábbis jópár embert ismerek, akinek "nagyon bejött a külföld", és még mindig kintmaradtak, de fizetik a támogatásokat hazafelé, amiért pl. ingyen tanulhattak itt, és a sikerüket köszönhetik!

Van olyan, aki haza is jött és szintén támogat sok-sok nemes dolgot! És vannak a pofátlanok, akik vagy nem jöttek haza, vagy hazajöttek külföldről, verik a nyálukat, hogy "mennyire bejött nekik" a külföld, természetesen anyagilag megszedték magukat, és Magyarországon akarják folytatni az élősködésüket, közben elfelejtik, hogy minek köszönheti azt, hogy egyáltalán kiment külföldre, mert 25 éves koráig eltartotta az "állam"...

tableno 2012.11.05. 14:16:44

@mommmmo: Én például nagy rajongója vagyok a hagyományos English Breakfast-nak! :)

mommmmo 2012.11.05. 14:22:08

Marmint hogy bab paradicsomszoszban plusz szalonna plusz tojas???

Na jo, hat izlesek es pofonok. En az olyan eteleket szeretem, amiben van valami kreativitas, es alacsony a kaloriatartalmuk. Azt biztos nem az angol konyhaban fogom megtalalni.

tableno 2012.11.05. 14:23:04

@G.T.: Téged pénzért kéne mutogatni "irígymagyar" kategóriában!

tableno 2012.11.05. 14:24:25

@mommmmo: most mit mondjak? Parasztos izlésem van. Otthon meg mindig párizsit zabálok Globus mustárral... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.05. 14:25:14

@mommmmo: a maradek sultkolbaszt ledaraljak es ugy
kicsit aZert leegyszerusitve
nem rossz az
@tableno: en meg a hagyomanyos amerikainak
bacon, toast, sultkolbasz, rantotta, vagy sult tojas, sult krumpli
biscuit, kis gyumolcs, kv
a gritsert nem vagyok oda
english muffin se rossz
/na ehhez kellenek evek mire atallsz, es utana mar csak elvetve akarsz magyar reggelit, de azert szeretjuk a szalonnas hagymas kolbaszos rantottat is, szo se rola, sot neha csinalok bundaskenyeret:)/

tableno 2012.11.05. 14:26:09

@tableno: Azért mentségemre szóljon, hogy a japán konyhát is nagyon megszerettem: nyers hal, rengeteg zöldség, tengeri alga...

Rasszista eszkimó (törölt) 2012.11.05. 14:30:50

@Étteremkritikus:

Egyetertek, hogy nem rossz az angol kaja. Sot ellenkezoleg!
A fish & chips sztereotipia pedig mar lejart lemez, unom, hogy mindenki azzal azonositja Angliat.

Voltam, ettem Michelin csillagos ettermekben, es vannak szakacs ismeroseim is akik dolgoznak csillagos ettermekben. A legtobbjukre sajnos a hideg, kimert profizmus a jellemzo. De mint azt irtam is, vannak kivetelek. Nem feltetlenul utasitok el egy ettermet csak azert mert Michelin csillagos, de tobb a fustje, mint a langja. Amugy ne erolkodj, unom mar ezeket az etterem blogokat, meg az onjelolt etteremkritikusokat is, rajtad is erzem az eroszakos meggyozes, az eroszakos terites szandekat, ami annyira jellemzo a blogokon. Nem onmagaval a Michelinnel van problemam, hanem a korulotte kialakult sznoberiaval. Mindegy hagyjuk, mar igy is tobb idot szenteltem erre, mint kellene. Nekem erre nincsen tobb idom! Tovabbi jo napot!

wásztákhurwáh (törölt) 2012.11.05. 14:33:46

@G.T.: Úristen! Ez a hozzászólás ugye csak poénból született?
Nem hiszem el, hogy van, aki így gondolkozik!
Az, hogy bevezették a költségtérítést a jogon és közgázon, semmilyen kapcsolatban nem áll azzal, hogy a posztoló magyar jogi diplomával Londonban is sikeres. Sőt, pont az olyan fiatal diplomás jogászok, közgazdászok miatt vágták le a keretszámot, akik nem mentek külföldre, hanem itthon éheznek, munka nélkül.
Hidd el, nyugaton, Ausztriában, Dániában stb, ahol ingyenes a felsőoktatás, ott sem tud minden fiatal a szakmájában, hazájában boldogulni, és nem köpködnek az után, aki külföldre megy diplomájával.
Olyat még nem hallottam, aki a magyar taníttatásáért hálából még hazafizet, visszafizet, mert ingyen tanult és hálás akar lenni az állam bácsinak ezért. A családját, itthon maradt szüleit esetleg támogatja, ennyi a "kötelessége". Más nem.
Ha ingyen tanult, akkor miért fizetné vissza a képzése árát? Nooormális?!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.05. 14:40:52

@tableno: azoktol kicsit tartok, konnyen begilisztasodsz

xylon 2012.11.05. 14:42:57

@mommmmo: Attol mert te nem ismered az angol konyhat attol az meg letezik. Volt egy fozoverseny profi szakacsok kozott ahol a dij a kiralynore es vendegeire valo fozes volt. Ott mindenki helyi specialitasokat fozott es valtozatos volt amit csinaltak.

tableno 2012.11.05. 14:45:41

@hagyma: Japánban minimális a rizikó. Minden friss és a legjobb minőségű alapanyagokat használják. Európában azért én is óvatos vagyok a szusival.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.05. 14:49:02

@mommmmo: Magyarországon 100-at megkeresve be tudná adni egy havi 80 ezres családi napközibe vagy bébiszittert tudna fogadni a gyerek mellé? Vagy itthon is éjszakáznia kellene az anyukának?

Aki társadalmilag nem eléggé megbecsült és megfizetett munkát végez, azt itthon és külföldön is rosszul keres. A különbség abban van, hogy egy bizonyos szintet elérve külföldön picit jobban megfizetnek, illetve összehasonlíthatatlanul jobbak az előrelépési lehetőségek, mint Magyarországon.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.05. 14:50:15

@tableno: japanban meg sosem jartam
itt is kicsi a riziko, de ovatos duhaj vagyok
foleg nyershal ugyben
szusinak ha mar ott van en sem tudok ellenallni, de sokszor eszembe jut, hogy...

Frau Holle 2012.11.05. 15:02:59

@online távmunkás: Magyarországon van bölcsi.
Épp ez a valódi különbség, amikor olyanért is jelentős összeget kell rendszeresen kiadni, ami itthon nem jelentkezik költségként, vagy összehasonlíthatatlanul kisebb tétel.
Ezt lövik be sokan rosszul.

mommmmo 2012.11.05. 15:16:01

Igen, kivancsi lennek a helyi angol specialitasokra, de nem talalkoztam vele..a fish& chipssel meg epp az angol kollegaim hencegtek mint nemzeti kulonlegesseggel.:) hat ez nem rohely?? Lehet hogy ezeket a helyi specialitasokat meg az angolok sem ismerik, mert ugy osiek, mint a Hunora osi nev peldaul a magyaroknal..na mindegy, izlesek es pofonok, nekem parasztos kajanak ott a gulyas meg a porkolt, az legalabb ugy hizlal hogy kozben kreativ is. Legalabbis nincs olyan standard izze.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.11.05. 15:23:03

@Remegő kezű agysebész: Nem akarok én téríteni. A Michelin nem egy objektív minőségi skála, én csak ismert ellenpéldának hoztam fel. Én látom, hogy egyik kalauzban sem lehet teljesen megbízni, ezért készítettem például összehasonlító táblázatot is, amiből kiderül, hogy mennyire különbözik a 10 legjobb pesti étterem megítélése is. Az ízek és a tálalás esetén nincs objektivitás, legfeljebb az alapanyagok frissességét lehet pontozni.

Az ilyen kalauzoknak az a legfőbb haszna Magyarországon, hogy a benne szereplő helyek nem engedhetik meg maguknak, hogy az előző napi romlott kajákat szolgálják fel. Arra találták ki őket, hogy ismeretlen városban is tudjunk minőségi éttermet találni. Nem feltétlenül a legjobbat vagy a legjobb ár-érték arányút (például a budai Arcade Bistro szerintem egyáltalán nem érdemli meg a Bib Gourmand minősítést, mert nincs Pesten a 10 legjobb ár-érték arányú étterem között).

A sznobság az, amikor valaki folyamatosan ezeket a listákat nézi, hogy csak a legdrágább vagy legmagasabbra értékelt éttermekbe jár enni és elfelejti felfedezni a város hagyományos, helyi ízeket ajánló éttermeit. Én eddig minden városban voltam úgy étteremben, hogy a belváros túlzsúfolt részeit szándékosan elkerültem és a lakóházak között olyan helyet kerestem, ahol látszólag helyiek ettek. Sokszor kellett kézzel-lábbal magyaráznom a pincérnek, hogy olyat kérek, mint amit a szomszéd asztalnál esznek vagy amit a szakács ajánl, mert ilyen helyeken nincs 2-3 nyelven beszélő személyzet :)

Viszont te is ugyanúgy nyomod a sztereotípiákat, mint mindenki más...

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.11.05. 15:29:26

@mommmmo: Az angolok elég jó halételeket tudnak készíteni, érdemes szétnézni a tengerparti településeken. Főleg olyan helyeken, ahol nem fish&chips van kiírva az étterem ablakára :)
Bárányból és szarvasból is tudnak pár finom ételt készíteni vidéken. A százféle sós és édes pudding is a hagyományos étkezés része.

mommmmo 2012.11.05. 15:45:00

Birom, amikor az emberek ugy beszelnek a kulinaris dolgokrol, minthogyha valami szektas hitteritok lennenek:)) szerintem ez eleg poen. De az ilyen vitakbol legalabb lehet valami megfoghato haszonnal jaro dolgot tanulni, ami a szektasokrol nem mindig mondhato el.

Szoval az angol tengerpart valahogy kimaradt a spektrumombol, de lehet, hogy a neten rakeresek miket is csinalnak ott..

Nemreg voltunk itt a Jozsefvarosi piac mogott egy kinai etteremben. Csak kinai vendegek voltak, es olyan szinten el volt varazsolva a szemelyzet, hogy egy normalis rendelest nem lehetett nekik feladni magyarul!!!! tenyleg Budapest kozepen egy szo magyart es angolt sem beszeltek. Es olyan dolgokat szolgaltak fel, amitol egy atlag magyar siman elrokazna magat, pl kacsafejeket talban.

De amugy gyonyoru talalasban, szepen feldiszitve, miminden. Na jo, a kacsafejet nem probaltam ki, csak a seaweed levest, de az isteni jo volt. Es ugy altalaban, isteni jokat csinalnak, csak jobb neked, ha nem ismered fel benne az alapanyagot.

SilentDreams 2012.11.05. 15:45:15

@mommmmo: Munkahelyi kajálda nem volt angol kajákkal?

roast beef, roast potato, yorkshire pudding
chicken curry
roast turkey with stuffing
jacket potato :)))
beef stew
pork stroganoff
jerk chicken
toad in the hole... :)))

Hogy csak párat említsek emlékezetböl... :)

Nekem a német konyha, amit jelenleg élvezek, összességében jobban bejön, de anno megszoktam az angol konyhát is, az édességeket különösen szerettem, mikor ott éltem....
=> pear upside down with custard :)))
chocolate vagy strawberry triffle..............hmmmm :D

mommmmo 2012.11.05. 15:48:28

@mommmmo: Ja es szamlat senkinek sem adtak, sot meg penztargepuk sem volt, ez a rohely!!

De amugy nagyon kulturalt es tiszta hely volt. szoval azert elkepeszto dolgokat lehet itt is felfedezni.

SilentDreams 2012.11.05. 15:50:20

@SilentDreams: sorry, kimaradt a gravy, meg a battered cod is, meg még biztos nagyon sok minden :)

mommmmo 2012.11.05. 15:50:26

@SilentDreams: Nekem az volt a hatalmas pechem, hogy elelmiszeripari jellegu cegeknel dolgoztam 7 evig.
Ami azt jelenti, hogy ingyen volt kaja, viszont mi voltunk a konyhamalacok, ami nem kellett az ugyfelnek, azt megettuk mi. Szoval ennyit a munkahelyi kajaldarol, inkabb igyekszem kitorolni az emlekezetembol.

mommmmo 2012.11.05. 15:54:25

@SilentDreams: Ja es elelmiszeripari ceghez meg a sajat uzsonnadat sem viheted be, hygeniai okokbol, szoval ezzel be is zarult a kor. borzaszt0, hogy miken mentem at.. amugy meg Londonban egy teljes egesz mosogatocsutakot is kihalasztam a meghatarozhatatlan alapanyagu indiai\angol kotyvalekbol, tudod konyhamalacoknak az sem art.

Mondjuk ilyen szempontbol tenyleg orulok, hogy egy idore kikerultem a "szakmabol" es valami mas teren kell majd ujrakezdenem.

(deleted) (törölt) 2012.11.05. 15:54:44

@Étteremkritikus: "Sokszor kellett kézzel-lábbal magyaráznom a pincérnek, hogy olyat kérek, mint amit a szomszéd asztalnál esznek"

múltkor a Kádárban (Klauzál tér) egy turista párocska akarta azt kérni, amit mi ettünk és ittunk. kérték azt a vörösbort...és a nagy győzködésre aztán kivitték nekik, csakhogy az málnaszörp volt :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.05. 15:55:56

@Frau Holle: Magyarország egyes részein van bölcsi, de a kisebb településeken nincs. Pesten pedig a legtöbb kerületben kétszeres vagy háromszoros túljelentkezés.

Az tény, hogy Angliában 3 éves kor alatt csak bizonyos önkormányzatok adnak ingyenes bölcsit, tipikusan rászorultsági alapon.

SilentDreams 2012.11.05. 15:59:12

@mommmmo: Ja, az más.

Nálunk 3-4 fontból kijött egy elég rendes ebéd a munkahelyi kajáldában és nem lehet rá panaszom. Választék is volt, és ha nagyon nem tudtam választani esetleg, akkor még mindig menekülhettem a jacket potato-hoz, ami olcsóbb is volt.
Amit nem tudtam megszokni, az a k.erös ételek, ami annyira de anynira erös, hogy minden más ízt elnyom. Rádásul még a közepesen erös ételeket sem birom. Párszor belefutottam iylen extra erösbe, de hamar megtanultam, hogy elsö dolgom, hogy megkérdezzem, hogy melyik kaja mennyie erös, mielött kipróbálom...

(deleted) (törölt) 2012.11.05. 16:11:22

@Frau Holle: bölcsi van, csak hely nincs benne :)

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.11.05. 16:25:07

@mommmmo: Pesten a japán éttermek között is lehet hasonlót tapasztalni. A Fuji a felkapott, elegáns, étteremkalauzok által agyondicsért étterem. Tényleg minőségi éttermi kaját adnak, viszont olyan drága, hogy ebédidőben maximum 8-10 vendég van a 100-120 fős étteremben, ezért folyamatosan akcióznak, hogy becsalogassák a vendégeket.

Aztán ott van a Mészáros utcában a nagyságrendekkel olcsóbb Daikichi kifőzde, nekik honlapjuk sincs, soha sem fognak Michelinben szerepelni. Tavaly a lépcsőn lefelé menet még a vastag füstben dohányzó és újságot olvasó főnökkel találkoztunk, ha nem ajánlották volna a Pesten élő japán ismerősök, elfutottunk volna. Aztán az éttermi részbe belépve csupa japán arc vett körül, alig találtunk üres asztalt (mondjuk elég kicsi a hely). Volt egy magyar pincér srác, de ő is japánul-angolul próbált beszélni mindenkivel. A kaja pedig olyan jellegű volt, mint a japán ismerősöknél, teljesen házi koszt.

mommmmo 2012.11.05. 16:34:37

@Étteremkritikus: igen, a kinai amirol en beszeltem az is teljesen hazi koszt jellegu volt. meg nem is fejadagonkent szolgaltak fel, hanem kifoztek egy fazekkal 4 embernek, aztan merithettunk. mint otthon. Olyan megoldas meg nem is nagyon van naluk, hogy 4 ember kozul mindegyik mast eszik...
De jo ilyen helyeket felfedezni.

Bohooo 2012.11.05. 19:56:29

@tildy:): Köszi! Ez relatíve új info egyébként? (mert ahogy én értelmeztem az UKBA honlapján, EUs állampolgároknak nem szükséges kérni az indefinite leave to remain-t, mivel amúgy is alapból az van nekik).
Sajnos nálam az a gond, hogy összesen már meglenne simán a 6 év is, de 2007-ben jöttem ki kvázi véglegesen, csak épp egyetemre jelentkeztem és nem tudom eldönteni hogy a nyári szünetek beleszámítanak a jogviszonyba vagy sem. Valamint ha nem volt munkám bizonyos időszakokban, akkor azt mivel igazolom? Nincs gyerekem és semmilyen benefitet nem kaptam...
Erről szerintem hasznos volna egy poszt, ha esetleg van rá időd, biztos érdekelne rajtam kívül is többeket :)

Bohooo 2012.11.05. 19:59:00

@tableno: Én elég sok szusit ettem már Európában is, és egy kivételtől eltekintve soha semmi bajom nem lett :) (amikor lett, akkor nem is lepődtem meg, mert kínaiak által üzemeltetett gusztustalan konyhájuk volt, sajna csak a végén láttam be amikor a mosdóba lementem...)

2012.11.05. 20:29:07

Ket temaba vago cikk: az egyik szerint 2010-ben kezdo jogaszok a City-ben tobbet kerestek mint evi szazezer font: www.standard.co.uk/news/newly-qualified-city-lawyers-break-100000-salary-barrier-6721218.html

A masik pedig azokrol a City-ben dolgozokrol szol akik evi egy millio fontnal is tobbet keresnek: news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8380284.stm

Persze sietek hozzatenni hogy en nem irigylem oket, kit erdekel a penz, fuj; sot szegyelljek magukat!

tableno 2012.11.05. 20:33:19

@Bohooo: Kínaiak által üzemeltetett japán vagy koreai étterembe (az európai japán éttermek 90%-a ilyen) eleve tilos menni! Nem is feltétlenül azért, mert beteg leszel, hanem mert ízetlen szart adnak. Sajnos a legtöbben nem is tudják miattuk, hogy milyen ízű az igazi japán kaja. :(

tableno 2012.11.05. 20:35:04

@Mirjam2: Szerintem ideje lenne leporolni a régi kuláklistákat. G.T. barátunk biztosan örülne nekik! :)

Bohooo 2012.11.05. 20:45:27

@tableno: Én is ezt az elvet vallom, de nem tudtam, hogy kínaiak üzemeltetik, egy japán konyhát hozzám hasonlóan kedvelő haverom szervezte a dolgot, azt hittem, bízhatok az infóiban :(
Mindenesetre a londoni Misato nevű éttermet szerintem mindenki hagyja ki, a saját érdekében!

tableno 2012.11.05. 20:59:45

@Bohooo: Nekem az ilyenek kiszűrésére holtbiztos módszerem, hogy japánul rendelek. Ha megértik, maradok! :)

ZS0LT 2012.11.05. 21:05:19

@Mammaroza:
>Van, aki azért jön el, mert van pénze, van, aki azért, mert nincs pénze; ...........
>Vannak akik még nem döntöttek, nekik készült ezt a blog.

Kivancsi vagyok hany embernek esik le...

2012.11.05. 21:16:33

@mommmmo: Nem kotozkodesbol, de elmondom az en perspektivamat az 'aktatologatoi' vagy atlagos berrol Londonban. En kb. aktatologato vagyok, vagyis ennek egy nagyon szakosodott fajtaja, atlagos (sot hivatalosan atlag alatti) fizetessel. Eloszor is, elvezem a munkamat, szamomra nagyon erdekes munka ami kozvetlenul kapcsolodik a tarsadalomtudomanyi diplomamhoz. Ilyen munkat, amibol meg meg is tudok elni, nem talalnek Magyarorszagon (legalabbis osszekotettesek, ismeretseg nelkul nem hiszem).

London belvarosaban dolgozom, ami nekem az egyik legszebb hely a vilagon. Szabadidomben eloadasokra, szinhazba, koncertekre, kiallitasokra stb. jarok, nyilvan ezek mind Budapesten is vannak, de engem azert altalaban jobban erdekel egy kiallitas a National Portrait Gallery-ben, mint barmelyik magyar muzeumban. A belepti dijakat siman ki tudom fizetni (sok program, kiallitas ingyenes is), ezen kivul hetente tobbszor etteremben vacsorazunk.

Barmilyen etelt meg tudok venni magamnak, es persze ruhakat, cipoket szukseg szerint. Ezzel szemben az alatt a (szerencsere) rovid ido alatt, amig Magyarorszagon dolgoztam, a het legtobb napjan csak krumplit tudtam enni margarinnal, a gyumolcs nagy luxusnak szamitott. Honapokig kellett egy par cipore gyujtenem.

Evente altalaban ketszer utazunk a parommal kulfoldre, ebbol legalabb egyszer Europan kivulre, nyaralni. Igy is marad eleg felretett penzunk ahhoz hogy ne kelljen varatlan kiadasok (elromlott szamitogep stb.) miatt aggodnunk. Amiatt sem kell aggodnunk, hogy ha esetleg munkanelkuliek lennenk, eheznunk kene, mivel van egy alapveto szocialis halo amire szamithatunk (a maganbiztositasaink mellett).

Nyilvan a gyerek, ha lesz, nagy kiadas lesz, mint minden atlagos csaladnak. Nekem nem jelentene problemat, ha reszmunkaidoben - akar ejjel is - dolgoznom kene amig kicsi a gyerek. Sot, orulok neki, hogy sok munkalehetoseg van es hogy tudom tamogatni magamat es majd a leendo csaladomat. Pl. az egyetemet is ugy vegeztem el itt Londonban, hogy mindvegig ejjel dolgoztam mellette. Ettol nem erzem szegenynek magamat, sot nagyon szerencsesnek, mert volt ra lehetosegem hogy minden kulso tamogatas nelkul, a magam erejebol szerezzek diplomat. Mar akkor is kerestem annyit, amibol kulfoldon tudtam nyaralni, felre tudtam tenni stb. Tehat nekem az a tapasztalatom hogy az atlagos berbol elo aktatologatok sem nyomorognak Londonban...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.05. 21:33:03

@Bohooo: Eloszor en is igy gondoltam, azt nem is kell kerni, ellenben mast igen:

If you are a European Economic Area (EEA) national or a Swiss national or the family member of such a person, you will automatically have permanent residence status if you have exercised EEA free-movement rights in the United Kingdom for a continuous five-year period ending on or after 30 April 2006. You do not have to apply for "leave to remain".

"When you have lived in the UK for a continuous period of 5 years in accordance with the European regulations, you can apply for a document certifying permanent residence."

Ellenben :

"If you are a national of a country in the European Economic Area (EEA) or Switzerland, or you are the family member of such a person, you will automatically have permanent residence status if you have exercised EEA free-movement rights in the UK for a continuous five-year period ending on or after 30 April 2006. You do not need to apply for leave to remain. You should have held permanent residence status for 12 months before you apply for naturalisation."

Erdekes. MEgfogtal, pedig mar total biztos voltam a 6 evben , Life in the uk teszten is rakerdeztem, ott mondtak.
A residence docomentben is csak registration certificate van, nem permanent residency iras.

Lehet rakerdezek a fentebb emlitett helyeken, mert nagyon nem midnegy, hogy 5 vagy 6.

2012.11.05. 21:33:20

@Bohooo: 'Ez relatíve új info egyébként? (mert ahogy én értelmeztem az UKBA honlapján, EUs állampolgároknak nem szükséges kérni az indefinite leave to remain-t, mivel amúgy is alapból az van nekik).
Sajnos nálam az a gond, hogy összesen már meglenne simán a 6 év is, de 2007-ben jöttem ki kvázi véglegesen, csak épp egyetemre jelentkeztem és nem tudom eldönteni hogy a nyári szünetek beleszámítanak a jogviszonyba vagy sem. Valamint ha nem volt munkám bizonyos időszakokban, akkor azt mivel igazolom? Nincs gyerekem és semmilyen benefitet nem kaptam...'

Attol mert EU-allampolgar vagy, jogilag nem ugyanolyan a statuszod mint akinek van ILR. Szabadon beutazhatsz a UK-be, de elvileg csak akkor tartozkodhatsz ott huzamosan, ha - hat nem tudom hogy van ez magyarul - 'if you excercise your Treaty rights' mint EU allampolgar, vagyis pl. tanulsz, dolgozol stb. es nem csak ugy latogatokent vagy ott. Ha mar 5 eve folyamatosan UK-ben elsz, kerhetsz papirokat amik azt igazoljak hogy most mar megszerezted a jogot ahhoz hogy allando lakos legyel, ami jogilag az ILR statusznak felel meg (de nem hivjak annak mivel EU allampolgarrol van szo). Reszletekert nezd meg ezt: www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitecontent/applicationforms/eea/eea31.pdf

Ezt onkentes alapon lehet kerni, egyaltalan nem kotelezo, de fontos azoknak akiknek nem-EU allampolgar csaladtagjuk van, illetve jol johet allampolgarsagra valo jelentkezes soran ha mar megvan ez a papir.

Kerdesedre valaszolva, szerintem az az idoszak amikor diak voltal egeszeben beleszamit (ha egy folyamatos kurzusrol van szo), de azokkal az idoszakokkal nem tudom hogy tudsz elszamolni amikor nem dolgoztal. Ha van P60-d minden evrol (kiveve mikor diak voltal), akkor szerintem nincs gond, remelhetoleg csak azt nezik hogy dolgoztal minden adoevben es nem veszik eszre hogy nem folyamatosan.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.05. 21:35:43

@SilentDreams: Erdekes, minket ovtak a Nando'stol, hogy voros lesz a fejunk, meg ne probaljuk az extra hot-ot. Oke, legyen cska siman hot. Aztan rohantunk az extra hot szoszert:) Nekem pont ez szokot a bajom lenni, nem eleg csiposek az etelek.

2012.11.05. 21:36:00

@tildy:): 'Cross-posted' :)
Allampolgarsaghoz 6 ev kell, 5+1

2012.11.05. 21:46:28

@tildy:): Meg egy dolog eszembe jutott az allampolgarsagra valo jelentkezesrol. Nekem azt mondtak, fontos, hogy pontosan az elott a nap elott hat evvel, amikor jelentkezem, Angliaban voltam. Nekem ez elegge furanak tunt, de bizonygatta a ficko hogy fontos, pl. ha 2007 februar 7-en jelentkezem, hogy 2001 februar 7-en tutira Angliaban voltam. (Ez lehet hogy csak annak a pasinak az otlete volt aki az en papirjaimat nezte at, meg sehol mashol nem lattam ra utalast, hogy ez tenyleg feltetel.)

2012.11.05. 21:55:53

@tildy:): Emlekszem nekem is volt ilyenem, azt hiszem meg mindig megvan valahol a fiokban :). Ezt 1 ev tartozkodas utan lehet kerni az EEA1 nyomtatvannyal? Az amit 5 ev utan lehet kerni az hasonloan nez ki, de fontosabb mivel azt igazolja hogy jogod van az allando tartozkodashoz (nem csak residence, hanem permanent residence); ehhez kell az EEA3 nyomtatvany. (Mikor en megkaptam az utobbit, a levelben az is benne volt hogy a papir kiallitasa utan szuletett gyerekeim lehetnek brit allampolgarok, vagy valami ilyesmi.) Egy evvel a masodik (permanent residence-t igazolo) papir kiallitasa utan jelentkezhetsz allampolgarsagra. Bar ugy tudom, nem feltetel hogy meglegyen az a papir (permanent residence), de nekem azt mondta az ugyintezo, jo hogy van mert mar egyszer atneztek az elso 5 evre vonatkozo papirokat.

Frau Holle 2012.11.05. 21:58:50

@szerengeti: @online távmunkás:
A különböző ellátórendszerekből fakadó különbségekről beszéltem.
Most épp van bölcsöskorú gyerekem Magyarországon, köszi az infót. :) Azért van hely.
Komolyra fordítva a szót: volt már itthon bölcsis gyerekem, sőt ovis is, és külföldön is járattam oviba gyereket, bölcsibe végül ott nem adtuk.
Itthon megtehettem hogy az önkorit választottam, mert megfelelő volt. Külföldön megnéztem pár önkorit (ott nem rászorultsági alapon megy, csak sorbanállás van), de olyan hatalmas különbség volt az önkorik és a magán között, hogy a magánt választottam. Meglehetősen nagy volt a költségben a különbség.
Csupán arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a megfelelő megoldás itthon lehet tényleg megfizethető, kint viszont sok országban igen komoly tétel.
A kérdés nem az, hogy ki hol engedhet meg magának bébicsőszt, hanem az, hogy hol, milyen költséggel tudja megfelelően (!!) elhelyezni a gyerekét.
Ez pedig fix költség, mese nincs (....izé... legalább alvás előtt remélhetőleg mégis van.)

majik 2012.11.05. 22:04:47

Finance Business Analyst napi (!) 350-550 font, 3-6(-9-12) hónapos fix szerződéssel. Igaz, mindent magad után fizetsz, de kis összeköttetéssel megmarad a 70%-a. Havi költségre számolj 2000 fontot (kaja, bérleti díj, rezsi), marad netto 3-5ezer font ciderre és túró rudira.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.05. 22:40:14

@Frau Holle: Mi az, hogy külföldön nem rászorultsági alapon megy a bölcsőde? Úgy beszélsz, mintha a Magyarországon kívüli világ egységes lenne... Angliában konkrétan csak néhány önkormányzat tart fent 2-3 év közöttieknek bölcsit, oda főleg rászorultsági alapon adnak helyet, nem sorban állás megy. 3 éves kortól jár alanyi jogon a heti minimum 5x3 óra ovi.

Nekem pont az a tapasztalatom több bölcsőde alapján, hogy pesti állami bölcsibe gyereket beadni tilos, mert visszafelé fejlesztik őket (mindenkit pelenkára visszaszoktatnak, egy ceruzát nem adnak a kezükbe, nincs zene, stb) és a gondozónők hozzáállása felér egy katasztrófával. Szóval akkor inkább a magán, ami havi 80 ezer felett van.

mommmmo 2012.11.05. 23:14:08

@Mirjam2:
Ja bocsi, nem akartalak megbantani vagy ilyesmi.. amugy megjegyzem, az a kollegam, akirol meseltem kabe ugyanigy elt, es ugyanigy fogta fel a dolgot.
hogy milyen jo, hogy talaltak azt az ejszakai melot. De egy atlag magyarnak egy ilyen megoldas elkepzelhetetlen lenne szerintem.

Ugyanis itt van a gyes, ami ugye jar.. nem tudom, nekem a legtobb ismerosom hasznalja is, minden problema nelkul, ugy, hogy nem ertem, mi itt a problema a bolcsik telitettsegevel.

Na szoval nekem semmi problemam sincs ezzel, es mint emlitettem, egy ilyen atlagmelosnak van nehany nagyon nagy kiadasa, ami esetleg nagyobb problemat jelent mint otthon, de amugy a napi fillereskedest (ami otthon oly megszokott) elkerulheti.

Mondjuk en egy ilyen ejszakai melot es hogy kozben csak ugy talalkozok a ferjemmel mint egy valtofuto abszolut nem birnam elviselni, ez persze az en heppem.. de viszont ha ilyen helyzetben lennek, talalnek ra mas megoldast, peldaul a childminderseget, hogy mas gyerekeire is vigyazok az otthonomban, es azzal tobbet lehet keresni mint egy atlag felmunkaidos meloval.
Szoval ez meg a kulonbseg, nyugat es egy posztkom allam kozott, hogy az utobbbi a feneked ala nyomja a sajat kis gagyi es standard megoldasait (gyes) az elobbi viszont nagyobb teret ad arra, hogy te old meg es kreativan, meg ahogy neked tetszik. csak tudod, magyar mentalitassal ez nem biztos, hogy igy lejon, es azert baromi nagyokat lehet koppanni, amikor valaki rajon, hogy mire megy kint az atlag fizuval..

enrobag 2012.11.05. 23:22:19

@ZS0LT:
Esetleg erre gondolsz?: network.hu/mestervezeto/videok/sas_istvan_reklamjai_101_reklamfilm_a_80as_evekbol/06__otp_van_aki
Te írtad pár napja a blog mottós eszmefuttatást? Láttam, hogy felbukkantál, de mintha a vita hevében senkinek sem tűnt volna fel:-)))
Megúsztad!

ZS0LT 2012.11.05. 23:30:57

@enrobag:
>Te írtad pár napja a blog mottós eszmefuttatást? Láttam, hogy felbukkantál, de mintha a vita hevében senkinek sem tűnt volna fel:-)))
>Megúsztad!

Nem, az egy másik Zsolt volt.
Én alapvetően egyetértek a mottóval. :-)

multikarrier · http://multikarrier.blog.hu/ 2012.11.05. 23:33:45

@G.T.: Hálás vagyok Neked, mert részben a Te adódból szereztem meg a diplomámat! Ráadásul duplán örülök, hogy élsz és olvashatom a soraid, mert egyszerű életem egyből oly' különlegessé válik.

enrobag 2012.11.05. 23:41:34

@ZS0LT:
akkor elnézést!
A megfejtésem remélem jó!?

multikarrier · http://multikarrier.blog.hu/ 2012.11.05. 23:45:15

@wásztákhurwáh: Ahogy látom azért a többség a kinti megtakarítását, még ha oly' kevés is az majd itthon akarja felhasználni. Az alapvető különbség pedig, hogy az általad említett droid külföldön könnyebben talál munkát, mint itthon és kap még cserébe egy külföldi kalandot+nyelvtudást is, ami szerintem nagyon hasznos lehet még a későbbiekben. Hosszú távon nem hiszem, hogy van értelme kint maradniuk, mert túlságosan alulról kezdik, akkor már jobb pár év után hazajönni, biztos nyelvtudással, világlátással magasabb hozzáadott értékű szakmai munkát vállalni itthon.

A tudatos karrier/életépítőknek pedig csak egy alternatíva a külföldi munka. Például vannak olyan munkák, melyek egy bizonyos szint felett nem is léteznek itthon, így elkerülhetetlen egy külföldi szakasz. Belőlük még kevés van, de remélhetőleg egyre többen lesznek!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.05. 23:53:59

@G.T.: Az a jopar ev nem volt eleg, amig otthon fizettuk az adot? Es ha koltsegteritesesen vegzett valaki? Egyebkent meg nem csak a te adodobol ment ra, hanem a szuleibol, de valoszinu idovel a sajatjabol is.

2012.11.06. 00:35:39

@mommmmo: Nem, egyaltalan nem bantottal meg, csak gondoltam elmondom az en perspektivamat. Nekem sokkal szimpatikusabb az hogy nincs 3 ev GYES, mert szerintem 3 ev irrealisan hosszu ido es feltelezem hogy noknek nehezebb munkat kapni emiatt Magyarorszagon, mert attol fel a leendo munkaado hogy tul nagy teher lesz ha elmegy szulni az alkalmazott. Persze nem idealis ha ejjel kell dolgozni, egy idealis vilagban milliomos lennek es nem kene dolgoznom egyaltalan... De egyelore szerencsesnek erzem magam hogy egyaltalan tudok dolgozni es van munkam.

Abban igazad van, hogy sok magyar aki nem elt kulfoldon nem hiszi el hogy Nyugat-Europaban sincs mindenki tele penzzel, meg itt is kemenyen kell dolgozni stb. Az is igaz, hogy Magyarorszagon sokan rugalmatlanok es pl. nem mennenek el ejjel dolgozni, vagy nem eleg onalloak ahhoz hogy kitalaljanak valami mast, pl. childminderseg amit felvetettel. Gondolom a kovetkezo generacio kevesbe fogja az allamtol varni a megoldasokat es onallobban fog gondolkodni, talan...

Azt tudom mondani, foleg miutan utaztam, dolgoztam Azsiaban, hogy en igenis gazdagnak erzem magam az angliai atlagberemmel. Ugy erzem, hogy amit ebbol megengedhetek magamnak, azt a vilagon nagyon kevesen engedhetik meg. Persze, dolgozni kell, es konnyebb lenne ha tobb penzunk lenne, de en igy is nagyon szerencsesnek erzem magam, es semmikeppen nem erzem ugy hogy szegeny vagyok vagy anyagi gondjaim vannak.

pappito · http://pappito.com 2012.11.06. 02:53:59

@online távmunkás: "Nekem pont az a tapasztalatom több bölcsőde alapján, hogy pesti állami bölcsibe gyereket beadni tilos, mert visszafelé fejlesztik őket (mindenkit pelenkára visszaszoktatnak, egy ceruzát nem adnak a kezükbe, nincs zene, stb)"

pont ellentétes tapasztalatom van, Bp-ről, az első gyerek ott kezdte a bölcsit, gyorsan belerázódott, szerette, nagyon sokat fejlődött és egy rossz szavunk nem lehet se a bölcsinénikre (hogyhíjják őket?) se a kajára se a felszerelésre, sőt. Az inkább gond volt, hogy okossággal fértünk csak be oda, ami járna mindenkinek.

Itt se gyes, se csp se semmi, és az állam a heti 20 óra bölcsihez is csak 3-5 éves kor között járul hozzá, a többit oldd meg magad. Úgyhogy a gyerek - ha anya is dolgozni akar fulltime - megy a magánbölcsibe és fizetünk, mint a gép. (és még így is verekedés van a helyekért)

Szóval azért fel lehet nevelni gyerekeket úgy is, hogy nincs 3 évig otthon anyuka, nem kap gyest, gyedet, tgyást meg mi a frászt és még a bölcsiért is fizetni kell. (és mi nem vagyunk a londoni City jól fizetett üdvöskéi, csak egyszerű középosztálybeliek és érezzük is ezt a kiadást, de megéri)

pappito · http://pappito.com 2012.11.06. 03:01:00

@multikarrier: "Ahogy látom azért a többség a kinti megtakarítását, még ha oly' kevés is az majd itthon akarja felhasználni. "

ne tévesszen meg, hogy ez a poszt is Londonról szól, ennél sokkal árnyaltabb a kép

mommmmo 2012.11.06. 06:12:00

@Mirjam2: szerintem is baromsag a 3 ev gyes, es kisse nagyobb tavlatokbol nezve art annyit a noknek mint hasznal.

Meg annyit tennek hozza ehhez, hogy itt nem csak arrol van szo, hogy az atlag magyarnak nincs arra raalva az agya, hogy kitalaljon valami alternativ megoldast maganak, hanem itt a rendszer is jol betesz neked, ha nem a gagyi hivatalos iranyvonal menten eled az eleted. Lasd, ha pl egy ilyen childmindersegre adnad a fejed, itthon, akkor vagy feketen csinalod, vagy egybol fizethetsz havi 40 ezer koruli jarulekot, mielott lenne egy ugyfeled is, meg a lakasodat is szetverheted, hogy legyen kulon gyerekwc meg miegyeb hogy megfelelj az eloirasoknak.
Odakint ezzel szemben egy tok atlagos otthonban fogadhatod a gyerekeket, jarulekokat csak akkor fizetsz, ha van miutan, es egy orszagos chilminder halozat segiti a munkadat.

De ez csak egy pelda volt, a felmunkaidos, otthonrol vegezhato es flexi allasok sokkal nagyobb repertoarja kozul is valaszthatsz.

Szoval KELL, hogy az ember onalloan gondolkodjon, es talaljon valami megoldast, de emellett egy olyan rendszer is kell, ami ezt tamogatja, nalunk viszont az van, hogy csinalj mindent standard modon, aztan a rendszer engedi, hogy vegetalj.
De az nyilvanvalo, hogy ahhoz, hogy valaki elvezni es hasznalni tudja a kinti lehetosegeket egyfajta tudati valtozas is kell.

Frau Holle 2012.11.06. 07:28:56

@online távmunkás:
"Mi az, hogy külföldön nem rászorultsági alapon megy a bölcsőde? Úgy beszélsz, mintha a Magyarországon kívüli világ egységes lenne... "

Ezt írtam:".... külföldön is járattam oviba gyereket, bölcsibe végül ott nem adtuk...... Külföldön megnéztem pár önkorit (ott nem rászorultsági alapon megy, csak sorbanállás van), de olyan hatalmas különbség volt az önkorik és a magán között, hogy a magánt választottam."
Meg ilyet is írtam: "kint viszont sok országban igen komoly tétel"

Tehát: EGY konkrét országban, ahol nekem tapasztalatom van, és igen, sok helyen komoly tétel. ÉPPEN nem általánosítottam, mintha a "külföld" homogén massza lenne.
Tényleg nem értem, mi nem volt ezen érthető. Sikerült belekötnöd valami olyasmibe, amit nem írtam, viszont az ellenkezőjét hangsúlyoztam.:) Hát, ez nem Anglia volt. Azt kérdezed, mi az hogy nem rászorultsági alapon megy? Ott épp nem úgy ment. Előnyt élveztek a rászorultak, de felvettek mást is. (Biztosan én általánosítok? :) )

Nekünk a bölcsivel más tapasztalatunk volt, az ovival kapcsolatban pedig hatalmas volt a színvonalkülönbség a magyar javára. Az óvónénik képzettségétől kezdve a foglalkozások minőségéig.

Frau Holle 2012.11.06. 07:42:56

@mommmmo: Az csak lehetőség, nem kötelező igénybe venni. Nagyon sokan nem is veszik igénybe, már csak anyagi okokból sem.

A részmunkaidős foglalkoztatást most igyekeznek terjeszteni, mert valóban szükség van rá. Változtak a járulékfizetési szabályok, korábban a munkáltatónak nem volt valódi alternatíva. (Bár a kiskeresetű munkavállalónak most sem, de ez már a bér kérdése.)
Lassan, de biztosan terjed a távmunka, egyre több munkahelyről lehet átmenetileg vagy végleg kimenni home based státuszba. Egyre több konrét esetről tudok.

Pont most kezdenek változni a standardok.

mommmmo 2012.11.06. 08:48:15

@Frau Holle: Az jo.
Tudod en azt sem ertettem soha, hogy miert kell kulon allami beavatkozas ahhoz, hogy legyen felmunkaidos es flexi munka. Mi mindig azert alkalmaztunk felmunkaidosoket, mert felmunkaidos munkaerore volt szuksegunk.
De sajnos vannak orszagok, ahol vagy 12 orat meloztatjak a teljes munkaidoset, vagy 6-ot, de mindenkinek 8 ora kell hogy legyen a szerzodeseben, mert kulonben leszakad az eg. Az Emirsegek is ilyen volt egyebkent.

Azt tudom, hogy a felmunkaido nem megoldas kiskeresetueknek, de annyit talan kapnanak mint a gyes, es kozben a munkaeropiacrol sem esnenek ki 3 evre, ami bizonyos szakmakban nagy elony.

mommmmo 2012.11.06. 08:49:54

Szoval ugy ertem, tudom, miert kell allami beavatkozas, hogy a korabban fennallo mesterseges akadalyokat elharitsa a munkaeropiacrol ebben a vonatkozasban, persze. csak mekkora hulyeseg, hogy ilyen akadalyok egyaltalan leteztek.

Frau Holle 2012.11.06. 09:13:02

@mommmmo: Hülyeség? Nem tudom. A világ változik és alkalmazkodni kell. A lassú alkalmazkodás hülyeség.
Nem állami akadály meg beavatkozás, nem erről van szó!
Az állam határozza meg a kereteket, ezt hívják jogrendnek. Minden államban, mert ez az állam lényege. Az hogy hogyan dönt az állam (mennyire szabályoz, hogyan teszi) egy másik kérdés.
A "külön állami beavatkozás" ahogy írtad, most valójában a keretek rugalmasabb, tágabb meghatározása.

A gyes most nincs 30 ezer forint, és fix az összege. Hidd el, senki nem ezért a pénzért marad otthon. Ahol komoly hátrány hosszan kiesni, ott eddig sem maradtak otthon három évig, pont ezért vannak tele a bölcsik. Ráadásul részmunkaidőben megkaphatja a gyest is, szóval tényleg ösztönöz a részmunkaidőre vagy a time share-re.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.06. 09:57:41

@Frau Holle: OK, nem volt világos, bocsánat. Én előtte is azt írtam, hogy Angliában rászorultsági alapon van bölcsi, erre válaszoltál úgy, mintha csak Magyarországon menne rászorultsági alapon, ezt értettem félre.

Nekem az a tapasztalatom, hogy nyugaton általában van pénze a középosztálynak is fizetős magánovira is, ezért az államiba inkább a szegények és a bevándorlók gyerekei járnak. A pedagógusok felkészültsége nem rosszabb, viszont a gyerekek problémásak és sokan ezért látják alacsonyabb színvonalúnak az óvodát.
Ez olyan, mint amikor Budapesten a XII. kerület melletti elitóvodák utáni legjobb felszereltségű ovik a lerobbant pesti környékeken levők, mert az EU adott egy rakás pénzt a roma felzárkóztatásra. Más kérdés, hogy ki adja be oda a gyerekét és a csillogó-villogó óvodák hogy fognak kinézni 4-5 év múlva...

Az a 3 állami bölcsi, amit közelebbről láttam Budapesten, az mind normális környéken volt, sokszoros túljelentkezéssel, de végül menekítette a gyerekét, aki tudta. Egy negyedik helyen állítólag tisztességesen foglalkoztak a gyerekekkel, viszont az az elhelyezkedése miatt nem jöhetett szóba.

Magyarországon a bölcsödei gondozóknak még diploma sem kell, most futnak az első BA (főiskolai) képzések, így nincs mit beszélni a képzettségükről...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.06. 10:02:36

@pappito: Bölcsödei gondozónak hívják a gondozónőket. Vagy a mostanában indult BA képzést elvégzőket "csecsemő és kisgyermeknevelő"-nek :)

Én úgy gondolom, hogy a GYES nem igazán motivál egy normális fizetésű anyukát az otthon maradásra a gyerek 2 éves kora után. Az nem pótolja a fizetést, legfeljebb annak segítség, akinek nincs munkája.
A gyereknek is jobb, ha közösségben van 2 éves kora után. Viszont mindig megdöbbenek azokon, akik szerint nem kell az anyának otthon maradnia még néhány hónapra sem. Egy dolog az anya karrierje, de a gyereknek optimális esetben fél éves koráig kizárólag anyatejet kellene adni...

pappito · http://pappito.com 2012.11.06. 10:09:57

@online távmunkás: gondozónő, köszi

az, hogy az állami izék nem valami sok pénzt jelentenek, azért az anyuka fél évig kapja a fizetése combos %-át és aztán is van mindenféle lóvé, meg évekig otthonmaradás. Itt semmi ilyen nincs (túlzok, 14 hétig van valami kis pénzike, mindenkinek ugyanannyi) onnantól oldd meg. Itt annyi a könnyebbség, hogy 12 hónapig tartják az állásod, ha vissza akarsz menni, kötelező visszavenniük.

Nejem egy évet volt itthon (13 hónapot) utána meg visszament dolgozni, gyerek meg ment a daycare-be.

Tejügyben egyetértünk, de csomó tápszeren felnővő teljesen normális gyerekről tudok, szóval óvatosan.

Frau Holle 2012.11.06. 10:13:50

@online távmunkás: Szerintem világosan fogalmaztam , félreértetted, semmi baj.

Máshol meg még az óvónéniknek sem kell diploma. Tudtad?
Éppen ezért írtam, hogy rosszabb volt a felkészültségük, ott középszinten képzik az óvónőket. Már leírtam: magánoviba jártunk, nem ezért láttam gyengébb színvonalúnak. Ott speciel iskolaelőkészítésként sem kötelező az ovi, ezért nem is foglalkoznak olyan szinten a gyerekekkel, mint itthon. Egyszerűen más a rendszer.

De igen, lehet beszélni a gondozónők képzettségéről, mert az itthon is van nekik, csak nem főiskolai szintű. Bár az ő képzettségükről pont nem írtam, de ezt már tényleg hagyjuk...

WLaci 2012.11.06. 10:53:08

@Étteremkritikus: Jó a blogod, csinálhatnál egy fb-oldalt, hogy lehessen követni

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.06. 11:46:11

@pappito: No igen, a TGYÁS 24 hete sokkal jobb, mint az átalad említett 14 hét. Viszont Írországban 26 hét a Maternity Benefit és nem 70%, hanem 80% jár. A GYED 2 éve már kivételesebb, azzal még minimálbér fölött lehet keresni Magyarországon.

Erősen országfüggő, hogy hol mennyi időre és mekkora támogatást adnak. Újabban például egyre több helyen vezetik be, hogy az anyuka több fizetett szabit kap, ha az apuka is otthon van 1-2 hetet a gyerekkel.

Tejügyben a kutatások erős összefüggést találtak az allergiák kialakulásával (talán az asztmával is), a gyermekkori betegségekkel, valamint természetesen az anya-gyermek viszony minőségével.
Nekem a személyes tapasztalatom a családban előforduló ételallergiák esetén megerősíti ezt.
Az anya-gyermek viszonynál sokszor az az árulkodó, amikor már unoka születik, őt hogyan akarja az újdonsült anyuka nevelni: az édesanyja módszerei szerint, azzal teljesen ellentétesen vagy értelmesen meghallgatva őt, de saját úton járva.

mommmmo 2012.11.06. 12:50:24

@Frau Holle:
Jaja, bocsi, amiert otthon maradnak az emberek, az a gyed es nem a gyes.. nem igazan voltem kepben a reszletekkel kapcsolatban.
De azert a gyedert eleg sokan otthon maradnak, gondolom ezt nem tagadod.

Persze, Magyarorszagon (es amugy az egesz posztkon szferaban) egy irracionalis szocialis rendszert tamogato jogrendszer el, es nagyon lassan megy az atalakitasa..
A gyereknek amugy allitolag 6 het amig kialakul az immunrendszere a szoptatastol, es szerintem az anya gyermek kapcsolatot meg masik 500 faktor befolyasolja, es a szoptatas egyaltalan nem a leglenyegesebb.
Pl hogy kiegyensulyozott legyen az anyuka tutira fontosabb..
Ezt altalanos tapasztalataim alapjan mondom, nem azert mert valami karriermanias no vagyok, a szemelyes viszonyom ezekhez a dolgokhoz kulonbozik az objektiv velemenyemtol.

Frau Holle 2012.11.06. 14:15:07

@mommmmo: De ez nem arról szól, hogy tagadom, vagy sem. A gyednek is van maximuma, most kb. 130 ezer forint, amiből jön le tb meg adó. Szerintem jobb fizetéseknél az is elég komoly kiesést jelent.
És nem, nem "posztkom" rendszer, például Ausztriában is otthon maradhat az anyuka, kaphat 30 hónapig Kinderbetreuungsgeldet, gyakorlatban sokszor rövidítenek és magasabb ellátást kapnak, vagy felmondanak és maradnak a gyerek 5-6 éves koráig.
A szoptatást illetően pedig vitatkoznék. Nagyon fontos, hogy ne terheljük a baba immunrendszerét idegen fehérjével, ezért támogatják világszerte az egészségügyi szervezetek a hat hónapig tartó kizárólagos anyatejes táplálást.
Egyébként meg azt gondolom, ezen sokat fogsz még gondolkodni, ha a karodban lesz a kisbabád (és túl leszel az első fáradtságon:) ).
Hihetetlen csoda figyelni a fejlődésüket, és hihetetlenül gyorsan felnőnek. És azt hiszem, ez az együttlét nem csak a babáról, de a mamáról is szól. Egyszeri és megismételhetetlen.Fontos a munka, persze, kell a teljes élethez, de ez sokak számára sokkal fontosabb. Az a jó, ha van lehetőség választásra. Mert tökéletesen igazad van, az a jó, ha a mama is kiegyensúlyozott. Ezt pedig ki-ki másként éri el.

mommmmo 2012.11.06. 14:57:09

@Frau Holle:
Ez erdekes, en meg csak a szlovak es a belorusz baratnomtol hallottam ezt a hosszu gyest, hogy ott az van, ezert gondoltam, hogy posztkom.
Tudom, mashol sem mindenhol szokas az, hogy a nok dolgoznak, lasd Svajc, de ott inkabb adokedvezmenyekkel segitik ezt. Nem tudtam, hogy Ausztriaban is van gyeshez hasonlo kepzodmeny, mindenesetre akkor ez szerintem eleg egyedi a nem posztkom vilagban.

Amugy irtam, a szemelyes hozzaallasom mas a temahoz, mint az objektiv velemenyem, nem veletlenul vartam 37 eves koromig a gyerekkel, korabban sohasem volt olyan, hogy minden osszejott volna ami nekem alapvetoen fontos, na ez az egyik olyan tenyezo ami fontos, hogy ne kelljen visszarohannom fel ev utan dolgozni.

Ugyanakkor epp az arab vilagban lattam azt (ez persze abszolut ellentmond az osszes letezo eloiteletnek) hogy a no, ha mar dolgozik, akkor 2 honap utan tapszerre teszi a gyereket. Na most ott is az van, hogy volt olyan arab kolleganom, aki dolgozott, es 2 honapos koratol tapszerezte a gyereket, de szerintem volt olyan anya, mint azok, akik nem dolgoztak, hanem szoptattak, a szoptatasi szunetekben meg shoppingoltak.

Es a gyerekei is teljesen kiegyensulyozottnak tuntek, a szokasos elkenyeztetettsegen tul. Es nem hiszem, hogyha valakinek nincs teje, vagy barmi ilyesmi, attol sz@r anya lesz, hogyha meg a gyereket 4 eves koraig szoptatja akkor jo. En speciel sz@r anya lennek, ha ezeket nem tudnam csinalni, mert engem nagyon fusztralna, es ettol maris oda lenne a kiegyensulyozottsagom.. de el tudom kepzelni, hogy masoknal mukodik a dolog.

padlas 2012.11.06. 15:05:26

@Frau Holle: szamomra annyira hihetetlen, hogy te milyen szinten enkozpontu vagy, illetve mennyire leszarod a kevesbe szerencses helyzetben levoket. Ha a te gyerekednek jutott bolcsi, akkor Magyarorszag mar pozitiv pelda bolcsi szempontbol. (Ugyanezt csinaltad a multkor a kozoktatas vonatkozasaban egyebkent.)

Ehhez kepest a szamok: Magyarorszagon kb 3200 telepules van. Ebbol tudod hanyban van bolcsi?
"Magyarországon mintegy 270 településen működik bölcsőde"
hirkozpont.magyarorszag.hu/hirek/ovoda20090919.html?
A meglevo bolcsikben levo tuljelentkezesrol mar nem is irok, felesleges, a lenyeg hogy a te gyereked bejutott, igy minden rendben bolcsi fronton, folosleges is lenne javitani barmin.

Frau Holle 2012.11.06. 15:15:25

@mommmmo: Jajjaj, itt álljunk meg egy pillanatra!!!! NAGYON OFF!
Ne gondolj ilyeneket!!!! Ráadásul az aggódás a tejcsinek sem tesz jót.
Hű, de ismerős...:) Ne hagyd hogy ilyesmi befolyásoljon! Az elsőnél még ezt csináltam, a harmadiknál már so-so, a harmadiknál kellett volna kezdeni....:))
(Amúgy csak elméletben vagyok ilyen jó, a gyakorlatban annyira nem:) )
Annyira rövid ideig kicsik, ne engedd hogy bármi elterelje a figyelmed erről, élvezd minden percét!

Frau Holle 2012.11.06. 15:18:54

@padlas: Visszautasítottam az általánosítást.
Nem azt írtam hogy minden jó (vö: más azt írja, hogy minden rossz), hanem hogy van jó is.
Érted a különbséget?

Arra pedig egy példát tőlem, hogy fölösleges lenne bármin is javítani... ha lennél szíves... Előre is köszi!

Frau Holle 2012.11.06. 15:21:43

@mommmmo: Amit a visszatérő anyukákról írtál, az szerintem nagyon is természetesen alakul így. Ha az ember kevesebbet van a babával, körülményes a tej "kivarázslása", tárolása, az nem segíti elő a hosszú anyatejes táplálást. Minden tiszteletem azoké akik így is megpróbálják, de nagyon-nagyon nehezített pálya, azt hiszem.

mommmmo 2012.11.06. 15:42:28

@Frau Holle:
Jah, most mar tenyleg teljesen szet lett offolva ez a poszt, de hat a konyhamuveszet sem volt kozelibb tema..

Azt hogy mi fusztralna: ezt arra ertettem, hogyha vissza kellene mennem dolgozni. Szerintem teljesen szetszakadnek, nem tudnek semmire sem rendesen odafigyelni. En amugy is olyan vagyok, hogy melo kozben teljesen atkapcsolok egy masfajta agyi uzemmodra, egy pici baba mellett ezt nem tudnam.. vagy (bar tudom, hogy ez furan hangzik) ha tudom, hogy ott van mellettem biztonsagban, es otthorol kellene dolgoznom akkor igen, de egy munkahelyen nem.. a szoptatas meg fel sem merult bennem, hogy ne menne, senkinek nem volt ilyen problemaja a csaladomban..ha megsem, akkor is az a lenyeg, hogy ott legyek a babaval, nem ezek a reszletek.

Frau Holle 2012.11.06. 15:54:48

@mommmmo: Akkor félreértettelek. Talán nem baj.
Egyáltalán nem hangzik furán, sőt! Én dolgoztam így, és nekem is ez volt az ideális megoldás. A fél fülem azért ott volt, de csak annyira, hogy ott legyen az agyamban a háttérben, hogy minden rendben van vele, biztonságban van. Így egész rendesen tudtam dolgozni. Én tanultam is így.
Folyamatos volt az átmenet újra a munkába.
Hát off... ez igaz...
Tanulás... a vizsgával hogy állsz? Nem olyan kényelmes ilyenkor tanulni, azt hiszem...

mommmmo 2012.11.06. 16:05:23

Koszi, keszulok.. vannak napok, amikor tokre nem megy, de igy is tobbre jutok, mint munka mellett. Remelem ez igy marad a baba mellett is..
Azert irtam, hogy furan hangzik, mert szerintem sok fonoknek es munkaltatonak az a fixa ideaja, hogy "otthon nem lehet a munkara figyelni" hat szamomra egy kisbaba mellett biztos, hogy otthonrol sokkal jobban menne a melo, mint a munkahelyrol, ahol nem latom magam mellett a gyereket.

Amugy az arab kolleganommel is ugyanez volt a helyzet, teljesen dekoncentralt volt, es azon igyekezett, hogy kiepitsen otthon egy online kameras figyelorendszert, amivel monitorolhatja (a munkahelyi geperol) otthon a gyerekeket. Ez tiszta rohely volt, es probaltam is neki elintezni az otthoni munkat, de a HR nem akart olyasmit csinalni, amire nem volt precedens.. hat jo lenne, ha egyre tobben felfedeznek, hogy ma, az online vilagban mar nagyon sok dolgot meg lehet csinalni otthonrol.

Frau Holle 2012.11.06. 16:19:09

@mommmmo: Örülök, ha úgy érzed hogy haladsz vele! A baba mellett az elején valószínűleg érdekesebb lesz....
Tényleg édekes hogy olyan munkahelyeken is ezt gondolják, ahol az ember már bizonyította, hogy képes és hajlandó tartani a határidőket, és megfelelő minőségben végzi el a munkát. Mert végülis még mindig ott van, hogy legfeljebb megvonja a lehetőséget.
De hát a precedens is csak úgy lett, hogy először valaki így csinálta...
Én úgy hallom, hogy mostanában irodabérlési okokból is ösztönzik a home based munkát. Nem csak kisgyerekeseknél, másoknál is. A kapcsolattartás megoldható mailben, chat-en, telefonkonferencián.
Az egyetlen gond vele, hogy hajlamos a munka összefolyni a magánélettel, különösen akkor, ha még időeltolódás is van a munkatársak között. De könnyebb szervezni az életet, ésszel csinálva családbarát megoldás lehet.
Persze lehet, hogy más másképp látja.

mommmmo 2012.11.06. 16:45:33

@Frau Holle:
Persze, arra nem is szamitok, hogy az elso 3 honapban barmit is csinalok babazason kivul, de utanna tervezem hogy lassan kialakitunk a babaval egy mindkettonknek megfelelo menetrendet.
Rokon gyerekek mellett altalaban tudok tanulni, csak egyszer kell nekik megengedni hogy szettepjek a konyvet, amibol tanulni akarok, utanna mas szorakozast talalnak:))

Mondjuk az ott egy eleg specialis helyzet volt az emirsegekben, ugyanis volt nehany emirsegi nemzetisegu munkatars egesz egyszeruen semmit nem dolgozott, csak bejart, es szorfozott a szamitogepen, de nem lehetett oket kirugni, mert egy bizonyos aranyban foglalkoztatni kellett a helyieket.
Namarmost az egyiptomi HR fonoknek a kovetkezo volt a gondolatmenete: van xyz emirati, aki semmit nem csinal munka cimen, csak bejar. Namarmost ha Nadanak mint emiratinak megengedjuk, hogy otthonrol dolgozzon, akkor a tobbi emirati is otthonrol akar majd dolgozni.
Onnantol kezdve azonban otthon fogjak a nagy semmit csinalni, es akkor megis milyen jel alapjan allapitjuk meg, hogy dolgoznak-e nekunk vagy nem??

Na szoval az Emirsegek egy specialis vilag. A kolleganom mondjuk a tobbi hulye emirsegi miatt szivott.

Frau Holle 2012.11.06. 17:51:56

@mommmmo: Hűha, ez sok mindent megmagyaráz.:)) Akkor szegényke abba az univerzális problémába futott bele, hogy a többiek miatt a rendesebbek járnak rosszul. Érdekes lehet a munkaszervezés is, ilyenkor szépen csendben számol a HR a kevéssé produktív létszámmal? Vagy ez hogyan megy?

Az én gyerekeim sokat segítettek a tanulásban. Például kihúzták (sorkiemelővel) a könyveket. Mondjuk nem pont ott ahol én gondoltam, de mégiscsak segítettek. És ha már lészen voltak vele, ideadták nekem is. :)

padlas 2012.11.06. 19:43:00

@Frau Holle: azt írtad, hogy Magyarországon nem kell fizetős megoldásban gondolkodni, hiszen van bölcsi. Mikor felhívták rá a figyelmedet, hogy bizony ez nem általános, akkor arra annyit reagáltál, hogy a te gyerekednek sikerült. Őszintén szólva én ebből nem azt érzem ki, hogy te az általánosítás ellen lépsz fel, hanem azt, hogy leszarod, hogy a társadalom más részeivel mi van, amíg neked jó. Magyarul nekem úgy tűnik, hogy hiányzik belőled a társadalmi érzékenység.
Például annyit hozzátehettél volna a mondókádhoz, hogy "igen, tudom, hogy sok helyen ez probléma, sajnos. Nem is ezt vitatom, csak annyit mondok, hogy ..."
Ez egy apróság, de mégis ég és föld a különbség a két megfogalmazás között. És nyilván néha egyszerűbben fogalmaz az ember, csak nekem úgy tűnik, hogy nálad visszatérő jelenség ez a dolog.

Nem lehet egy problémát úgy megoldani, hogy el sem ismerjük a létezését, szóval igenis a javítás gátja az, hogy elnézel a dolog mellett. Engem személy szerint rettentően zavar, amikor a jobb érdekérvényesítési képességgel rendelkező csoportok megelégednek azzal, hogy ők maguknak kijárnak valamit, és magasról tesznek rá, hogy a többiekkel mi van. Ugyanis pont ők lennének azok, akiknek esélye lenne a rendszer megváltoztatására, akiknek a hangja messzebbre hallatszik - társadalmi felelősségük tagadhatatlan, ezért különösen nagy problémának tartom, ha pont ők érzéketlenek.

Frau Holle 2012.11.06. 20:19:42

@padlas:
Nem. Azt írtam, hogy van bölcsisKORÚ gyerekem.
Azt írtam hogy "azért van hely", következő mondatom azzal kezdődött: "komolyra fordítva a szót...."
Azért írtam hogy van hely mert érdeklődtem, felveszik, de várni kell 2-4 hónap közötti időket. Bocs, ilyen tapasztalatom van, beestem négy intézménybe az utcáról és megkérdeztem, mi a helyzet. Tök gáz hogy leírom a tapasztalatomat, és az eltér attól, amit vársz. Ez ugyan miért baj? Zavarom a kliséket?
Korábban valóban járt gyerekem itthon bölcsibe, de az a gyerek már kamaszodik.
Különböző RENDSZEREKŐL írtam, arról, hogy ebben legalább egyáltalán van ilyen lehetőség, míg máshol még ez sincs.

Sok mindent hozzátehettem volna még, de te már megtetted helyettem: leírtál ide egy csomó mindent amit nem írtam, hozzágondoltál még valamit, és levontad a következtetést, hogy szerinted milyen vagyok. Ez nem kis teljesítmény, mert alapvetően sok információd nincs, de nem baj, mert fantáziával pótolod.
Ilyen alapon nem vagyok különösebben kíváncsi a véleményedre. Ugye nem veszed zokon?

mommmmo 2012.11.06. 21:04:31

@Frau Holle:
A mi cegunk profilja olyan volt, hogy nem volt eleg "meno" az emiratiaknak, szoval vagy 6-an voltak, az 1200-bol.
Ezt a hatot meg elbirtuk. Meg mondom oszinten, el nem tudom kepzelni hogyan vegzik a dolgukat azok a cegek, ahogy 40-50%-ban voltak. Bar lehet, hogy ilyen helyeken mar kenytelenek voltak osszeszedni magukat. Nalunk az idosebbek teljesen el voltak varazsolva, es teljesen hasznalhatatlanok is voltak, de a fiatalabb korosztalyban volt nehany ambiciozusabb.

Frau Holle 2012.11.06. 21:13:31

@mommmmo: Értem. Mindenesetre olyan helyeken lehet benne kihívás. :)
Örülök hogy erre terelődött a szó, arról a világról szinte semmit sem tudok Tőled olvastam már kisebb-nagyobb érdekességeket, és egyre kíváncsibb vagyok rá.
Köszönöm!

Vile Boy 2012.11.07. 00:45:02

Mindig eljátszom a gondolattal, amikor a 'London=szar meló=lúzerek' szólam újra (és újra és újra) elökerül, hogy leírom a saját tapasztalataimat, ami igaz hogy nem sok még, másfél év, de azért messze nem erröl szól. Mert nem csak ez van, nem csak ez lehet itt a távlat. És nem, nem vagyok kivételes helyzetben, szerintem.

Aztán végül mindig hagyom inkább a fenébe az egészet és írás helyett inkább beugrom valakivel a városba, amit különben otthonomnak érzek. A városba, ami kurvára nem törödik az ilyen picsogással, ami tisztában van a hibáival, erényeivel, lehetöségeivel.

Nem úgy, mint itt egyesek, akik ki tudja honnan merítik az egysíkú megállapításaikat Londonról és az itteni életröl. Mennyivel rosszabb vagy jobb itt mint máshol?! Szerintem semmivel.

PannonBoy 2012.11.07. 02:49:26

@Vile Boy: Na igen, nem az a kérdés jobb vagy rosszabb, hanem, hogy másabb és miben másabb.
Tehát attól is függ ki milyen aspektusból tekinti, így valaki számára lehet rosszabb vagy jobb, mint a jelenlegi városa.
Mondjuk pl. meleg szempontból kedvezőbb, toleránsabb város... Így kell érteni az összehasonlítást.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.11.07. 11:44:58

@WLaci: Köszi :) Facebook egyelőre nincs, talán majd ha lesz hozzá kedvem és elég időm. Tegnap kiraktam egy poszot a jövő heti Éttermi Napokról, ha érdekel.

Tervezem még London és néhány másik európai város megfizethető éttermeit sorra venni és Magyarországról is lesz még bőven poszt.

csab70 2012.11.11. 11:29:59

@Mirjam2: Hatooo nalam a huzzal haza nem igazan szep szokapcsolat

csab70 2012.11.11. 11:35:15

@hagyma: Nos mekibe nem jarok de akad jobb kaja a kornyeken. Remelem nem ertettem felre valaszod.

csab70 2012.11.11. 11:45:50

@bpetya75: Nem gaz mesterem, FB helyett csutortokonkent italozni jarunk konkretan csapatostul

tozo25 2012.11.23. 12:35:28

Kedves Posztoló!

Nagyon tetszett a cikked.Hasonlót akarok én is,jelenleg szoftvertesztelőként dolgozok egy nagy multinál.
Kacsingatok külföldre,mert ugye ott sokkal többet lehet a tejbe aprítani.
Egyetemre is járok munka mellett.
Nekem milyen lehetőségeim vannak?
Angol az ugye adott nálam.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása