oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. szeptember 27. 06:59,  Ez nem az otthoni életem folytatása 219 komment

2012. szeptember 27. 06:59 Határátkelő

Ez nem az otthoni életem folytatása

Ismét egy olyan poszt következik, melynél érzésem szerint szinte mindegy a helyszín, a lényeg a szerző gondolkodásában rejlik. Bevallom, nekem tetszik Ádám gondolkodása, és a legtöbb dologban egyetértek vele – kíváncsi vagyok, Ti miként látjátok.

London, Charing Cross Road.jpg

„Nemrég akadtam a blogodra. Nem lepett meg, hogy mennyi angol sztori van rajta, de azért kicsit elcsodálkoztam. Küldöm én is a sajátomat, ezen a héten még nem volt Anglia (vagy nem elégszer).

Igen, megint London. Nem, nem a válság kergetett ide, nem, hitelem sincs, igen, volt otthon munkám és nem, nem volt vele semmi bajom. Azért jöttem ide, mert szerettem volna külföldön dolgozni. Annyi éve járt a szám, hogy „de itthon minden rossz, bezzeg máshol", egészen beleéltem magam a gondolatba, hogy nekem másik országban kell dolgoznom.

Régebben próba szerencse alapon már próbálkoztam interjúkkal, de telefonos előszűrőkön nem jutottam át. Mindez Magyarországról történt, tehát otthonról kerestem munkát.

Az első lényegi lépés, egy ír állásra beadott CV volt, ez egyébként mérnöki munka lett volna. Hosszú interjúsorozat közben beadtam Londonba is, párhuzamosan futottak a munkalehetőségek egy darabig - konkrétan mindkettő.

Maga a folyamat egyébként kb. másfél hónap volt, ez alatt csak a telefonos interjúk zajlottak. Ezek alkalmanként egy-egy órásak voltak, a magyar számomon hívtak engem. Volt ír számom és angol számom is (mivel régen hangoztattam, hogy menni akarok, egy-egy turistaút alkalmával beszereztem SIM kártyákat), de nem használtam őket ebben a fázisban.

Személyes interjú

Az ír cég végül felajánlotta, hogy a költségükön menjek ki hozzájuk az utolsó személyes bemutatkozásra, ahol face to face minden kimaradt kérdésre kitérünk. Az angol cég pedig felajánlotta, hogy saját költségemen menjek ki interjúzni hozzájuk. A sorrend pont fordított volt, ahogy írtam, az ír meghívást már csak Londonban olvastam, épp az interjúm után.

Kimenni egyébként nem volt különösebben problémás, számtalan ajánlat közül válogathat ma már az ember. Én 12 nappal az interjú előtt vettem kétirányú fapados repülőjegyet tizenhatezer forintért (feladott csomag nélkül), ami szerintem nem drága.

A lényeget röviden leírva: megvolt az interjú csütörtökön, ismerősnél aludtam a padlón (aki a próbaidejét töltötte akkor még ugyanennél a cégnél, azóta neki már letelt), pénteken kaptam ajánlatot szóban.

Szombaton pedig a történtek miatt bizakodva, de zaklatottan utaztam haza, vissza a mindennapokba: mi lesz most? Tényleg fel fogok mondani? Az íreknél egyébként több pénzért olyan munkát ajánlottak, ami kevésbé érdekelt volna, hosszútávon pedig valószínűleg ugyanolyan hasznos lett volna a továbblépés szempontjából, mint az angol.

Korrekten váltunk el

Rákövetkező héten megérkezett postán az aláírt szerződés és hivatalos ajánlat, aminek hatására felmondtam otthon. A felmondási időmet nem teljesen töltöttem le: a főnököm beleegyezett az egy héttel rövidebb felmondási időbe, ami alatt még két hét szabadságra is mentem, a két hónap felmondási időből ténylegesen egy hónapot és egy hetet dolgoztam.

Ráadásul a megegyezés értelmében több szabadságot vettem ki, mint amennyi időarányosan járt volna (már hónapokkal korábban megszerveztem egy kéthetes nyaralást). Ezt az elszámoláskor levonták az utolsó béremből természetesen. Mindenesetre korrekten váltunk el, én is igyekeztem maximálisan korrektnek lenni, a cég is mindig az volt velem.

Most két hónapja, hogy ide költöztem, talán kicsit korainak is tűnik írni, ennyi idő után nem lehet hitelesen "észt osztani". Amiért mégis most írom meg a levelet az az, hogy a legtöbb londoni írás, amit olvasok, tulajdonképpen arról szól, hogy otthon rossz volt, elmentem, jó lett, mosogattam / felmostam / takarítottam, majd hazamegyek.

Még nem egyértelműen érzem jól magam

Kellemesen elfelejtik az induláskori nehézségeket, megemlékeznek róla 1-2 sorban. Ráadásul egészen más szempontokat mérlegelnek, mint azok, akiket nem hajt el semmi otthonról, csak egyszerűen akarnak menni. Maguktól. Én még tranziens állapotban vagyok, nem egyértelműen érzem jól magam, noha a fejemmel tudom, látom, hogy racionális és jó lépés volt idejönni.

Otthon elég jól kerestem, sosem panaszkodtam és minden hónapban tettem félre is. Ezért nem egyértelmű, hogy itt valóban jobb nekem, és ezért érzem felemásan magam. Persze, többet teszek félre, mint otthon (már most is, egy megkapott fizetés után), de az életszínvonalam is alacsonyabb (most még), mint otthon.

Ami váratlanul ért és nem készültem fel rá, hogy ez itt nem az otthoni életem folytatása, ez egy teljesen másik élet. Talán más lehet, amikor a cég kihelyez mondjuk egy évre, noha én is csak egy hetet voltam munkanélküli: hétfőn leszámoltam otthon, kedden utaztam és a következő hétfő volt az első napom az új helyen.

Számolgattam, hogy matematikailag jó döntés volt-e és nem lehet egyértelműen megválaszolni. Ha ugyanezt az életszínvonal-csökkenést otthon lépem meg, ott is arányaiban ugyanannyit tudtam volna megtakarítani, mint itt (a fizetésem felét, mindkét esetben). A jelenlegi körülményeimet tehát az otthonival összehasonlítani nem lehet.

Nem tudom, mások hogyan vághatnak neki az útnak, én kb. egymillió forint megtakarítással indultam és mire az első fizetésemet megkaptam ez el is fogyott - pedig nem éltem nagy lábon. A lakásbérlés, a kaució, a bankszámla hiánya miatti első fizetés kimaradása szükségessé teszi a megtakarításból indulást.

A bankszámla nyitása a kritikus, nélküle nincs fizetés, én a második fizetésemmel egyben utalva kaptam meg az elsőt is - akkorra lett bankszámla.

Kezdeti kiadások - lakás

A kiadások kezdetben egyébként: 600 font/hó alatt nincs normális szállás (normális: legfeljebb egy lakótárs, önálló dupla szoba, belvárosban vagy legalábbis nem a kettes zónán kívül).

A kaució még egyszer ennyi, de néha hat hetet kérnek, nem egy hónapot. Ha helyi iroda közvetít, akkor a jutalékuk kb. 200 font. Ez így minimum 1400 font azonnali kiadás.

Étel

Mondjuk 10 font naponta, elvégre nem akarunk minden nap se főzni, se konzervet enni, de ha beleszámoljuk a társasági életet jelentő pubozást, akkor 15 font naponta átlagban. Ez opcionális (pubokba járni), de ha szocializálódni akarunk akkor muszáj menni. És miért ne akarnánk, nem remetének jöttünk Londonba.

Közlekedés

Az első-második zónás metróbérlet 110 font, amivel a buszok is használhatóak, ha kijjebb lakik az ember, akkor még drágább. Vagy ülhet a dugóban húsz perceket naphosszat, ha csak buszbérletet vesz, az olcsóbb. Ha valaki nem a tipikus angol házban, hanem modern épületben akar lakni, rendes lakásban, két szobával, akkor kb. havi 1500 font a bérleti díj, illetve ettől felfele, plusz a számlák.

Internet kb. 30 font felfele kerekítve havonta, ha ADSL, egyéb számlák a használattól függnek, de lehet havi 30 és 70 font közötti értékkel számolni.

Számítani lehet arra, hogy a megtakarításból két hónapig kell fenntartania magát az embernek, hogy aztán egyszerre kapjon meg másfél vagy akár kéthavi fizetést.

Mindenki, aki azt állítja, ennél kevesebből el lehet indulni, az vagy komoly nélkülözésekkel együtt érti, vagy ismerős padlóján alvást feltételez. Akinek ez nem opció, készüljön sok pénzzel.

Nyelvtudás

Kell. Meglepően sok bevándorló van Londonban, az angol nyelvet ez a sok fajta ember elég kreatív módon beszéli. A legjobbak az indiaiak és a kelet európaiak. Nekik (nekünk) valahogy a nyelvük nem áll rá az angol akcentusra (sem semmilyen másra), a leírt szavakat mondják ki többnyire úgy, ahogy le vannak írva. Ennek következtében egyszerű megérteni őket. A magyarokat egy mondat után elég jól ki lehet szúrni.

Normális munkát akkor kapunk, ha normálisan tudunk angolul. Természetesen nem fogunk olyan választékosan beszélni angolul, mint magyarul, sőt, korlátozott szókincsünk lesz az angolokhoz képest is. De ez nem baj, toleránsak. Hozzászoktak már, hogy mindenki ide akar jönni dolgozni, akkor is, ha nem tud angolul. Nem az angolokhoz képest kell jobban tudni angolul, hanem a többi bevándorlóhoz képest (hiszen mi magunk is azok vagyunk itt).

És akkor... miért jöttem ki?

Mert ésszel tudom, hogy a munkakörülmények jobbak (noha én otthon sem panaszkodtam: jó cégnél jó dolgokat csináltam jó körülmények között), a kilátások, fejlődési lehetőségek szebbek, illetve biztosabbnak érzem a munkát, mint otthon.

Ez utóbbit semmivel nem tudom alátámasztani: otthon sem rezgett a léc, de bármikor beüthetett volna olyan jogszabály, piaci körülmény vagy rajtam kívülálló ok, amikor a cég mégis meg akart volna válni tőlem.

Itt ezt nem érzem (bár kétségtelen, hogy ettől még lehet így). Valamint nem utolsó sorban: ez is valami, amit csinálni kell - külföldön élni. Lehet hazafutás lesz a vége, lehet maradás, esetleg tovább költözés máshová, de ez hozzá tartozik a teljes élethez.

A kollégákat szokni kell: fura szokásaik vannak az angoloknak. Mondhatnám őket antiszociálisnak is, de nem lenne igaz, csütörtök esténként kifejezetten nem azok. Van, aki nem szeret kommunikálni, vagy csak kijelölt időpontban (pl. teázás közben), máson pedig nem látszik, de mikor megszólítod, kirobban belőle minden, amit korábban mondani akart, alig lehet leállítani.

Türelmesek, vagy annak mutatják magukat, érdeklődőek, vagy annak mutatják magukat. Sose tudom, hányadán állok velük. :) Az azonban biztosnak tűnik, hogy az otthoni munkamorál (és most jó értelemben gondolok rá) itt nem jellemző. Nem keresik kifejezetten a munkát, üldögélnek, ha nincs explicit megmondva nekik, mit kell tenni. Vagy ők vannak többen.

Kevesebben vannak azok, akik a munkadiő holt részében keresnek maguknak feladatot. Én eddig otthon ehhez szoktam, ez itt már az ún. "extra mile" azaz hozzáadott érték a munkavállaló részéről.

Az érzelmi oldal

Azonban lényegét tekintve szerintem otthon ugyanolyan, mint itt. Otthon is megtakarítasz, jobbára nem számolod hó végén, melyik bankszámlán mennyi maradt. És ugyanezt teszed itt is.

Ezek miatt a költözés tervezésénél az anyagiak szerintem nem számítanak, sokkal nagyobb hangsúlyt kap az érzelmi oldal. Ez nálam elmaradt, tapasztalatlanságból, ezért időnként vacakul is érzem itt magam – ez azonban elmúlik, ha lekötöm magam valami tennivalóval.

Szerintem annak, akinek otthon különösebb problémája nincs az életével (azt leszámítva, hogy egy sör mellett a cimborákkal megállapítják, hogy szar az ország), nehezebb a költözés.

Nem fog olyan katartikus perceket átélni, mint amikor olyan ember kapja meg az első fizetését, aki az utolsó szalmaszálként kapaszkodik Londonba. A körülményei az átlagos, képzett, szakmájában elhelyezkedő embernek nem fognak lényegesen változni, csak az indulás nehézségeit veszi a nyakába.

Hogy ez megéri-e, az szerintem nem anyagi kérdés, az illetőnek magának kell tudnia. Nekem a tapasztalat kell, és az, hogy minél jobban fejlődjek a szakmámban, ezt itt gondolom megtenni.

Más szempontokat is el tudok képzelni: kisgyereket kihozni és itt felnevelni, nyugdíjas évekre készülni, vagy csak nyugodtan letudni a munka – kocsma - otthon háromszögben realizált életet - ezek mind valós célok lehetnek.

Aki csak pénzt akar keresni, az vagy legyen nagyon jó a szakmájában és keressen pofátlanul sok pénzt, vagy legyen nagyon rossz és keressen az otthoni lehetőségeihez képest sok pénzt. A kettő közötti meg olyan semmilyen terület: dolgozom, pénzt kapok érte, aminek egy részét elköltöm, a maradék részét meg nem. Azt nem tudom, mire teszek félre, de édesanyám úgy tanította, takarékoskodjunk, amíg van miből, nem tudjuk mikor és mire kell a pénz majd hirtelen."

Ezúton szeretnék kérni mindenkit, aki szívesen dobálja a hátraszaltókat a londoni (illetve angliai) posztok kapcsán, feleslegesen ne strapálja magát: igen, ez megint egy olyan írás, amely Londonban született, de csak ismételni tudom magam – ennél jóval többről, általánosabb dolgokról szól. Písz. :)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr254805477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.09.27. 15:50:31

@váj mí: Hát engem meg nőies nő létemre a repülés érdekel meg az autók. Hozzátehet, hogy gyerekkoromban autóversenyekre hordtak büntetésből, de én minden percét élveztem. Mondjuk kinn engem kikészített a 8 db radar és kamera az autón és minden sípolt és Bitte váltson módot.... De meg tudnám szokni zokszó nélkül. :-)
Amúgy annak ellenére, hogy képtelen lennék úgy élni, néha irigylem azokat a nőket, akik beviszik a gyereket a suliba, csomagolják a reggelit, főz, takarít, bevágja magát egy borzalmas színű kabrióba (mert általában női szokás, de a szomszéd pasi vicces lehet) és vásárolgat. És ebben boldog.

tomfree 2012.09.27. 15:50:34

@balage_81 reloaded: "Tessék elfogadni, hogy itthon a birkák szavaznak és még 5 évig SEMMI nem fog változni. Ez nem demagógia, ez tény. "

Ez az 5 év hogy jött ki? :-)

váj mí 2012.09.27. 15:54:07

@McZozo: Én eddig azt tapasztaltam, hogy leginkább az őszinteség az, ami célravezető. Ha be is hazudod magad "x" állásba, pár hét alatt kibukik, hogy miben nem mondtál igazat. Basztatni magad (mikor jön rá, és rak ki?) meg a munkáltatót meg minek?

@Gondolkodni Próbáló Birca: Akkor hajrá, tied a világ :P

bpetya75 2012.09.27. 15:54:57

@tomfree:

Nyilván az is tény. Mit nem értesz ezen? Ami tény, az tény. Nincs apelláta! ;-)

váj mí 2012.09.27. 16:01:15

@Nitnitnit: A repüléstől engem kitör a frász, bár gyakran használom. A kocsi nekem vigyen el A-ból B-be, és ne szarjon be az elektronikája, és álljon le egy nyomorult vihar miatt. A márkáját meg az árát nagy ívben, leszarom.
No, ebben különbözünk ;).
Amiben viszont nem. Miattam nyitnák újra a Lipótot, ha olyan életet kellene élnem, amit felvázoltál.
(A szomszéd pasi viszont tényleg vicces, és tök heteró ;) )

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.09.27. 16:02:31

@bpetya75: Mindenki arra használja a pénzét, amire szerinte kell, érdemes, hasznos. Én nem szégyellem, hogy egyelőre az a fajta ember vagyok, aki a lakás után szeretne egy szép és megbízható autót. Szeretem a szép autókat. Sokan mondják, hogy az autó státusz szimbólum. Ez magyar szokás, leginkább. Ha lenne gyerekem, vagy legalább akarnék egyet, akkor biztos az lenne a célom, hogy neki mindent megteremtsek. De nincs, egyelőre nem is lesz. Aztán vannak azok a különösen jó helyzetű emberek, akik egyszerre tudnak a gyermekeiknek élményeket teremteni és mellette fenntartanak két jó autót. Egyrészt pénzfüggő, másrészt emberi természet függő. No meg embertől függően mindenkinek más az érték, mástól lesz boldog.

McZozo 2012.09.27. 16:12:20

@váj mí: Tokeletesen egyetertek csak azt mondtam hogy mindenzt ugy kell eloadni mintha te lettel volna a fonyeremeny a korabbi cegednel es mindenki mas csak gyenge kezdo volt az adott teruleten :) Amugy en rengeteget felveteliztettem anno emberkeket es telelg nem jo hazudni mert ne is levettem 3 perc alatt ha valaki kamuzott.
En mindig igazat mondtam az oneletrajzomban vagy maximum annyit csusztaattam ami esetleg nem kozvetlen az en feladatom votl de nekem is kellett dolgozni vele ugy pontosan tudtam azt a teruletet is.

rohadjmegARCgeci 2012.09.27. 16:25:26

Nekem az elcseszett szűk szókincsük sem tetszik az angoléknak,na meg a nyálkás, nyirkos, taknyos, időjárásuk sem.

váj mí 2012.09.27. 16:29:44

@McZozo: És ezt neked úgy mégis, ki hiszi el? Márminthogy te voltál az atyaúristen "x" városban vagy országban egy adott terülten? Ha te lettél volna, téged keres meg a cég, és nem te őket. Nekem életem során egyetlen egy alkalommal volt ilyen élményem. Valszeg, az első és az utolsó, de legalább átélhettem... Elképesztően, kibaszottul jó érzés volt. Pedig anyagilag buktam. (Mégis elfogadtam, mert a szakmámba vágott. Amikor szóltam az akkori főnökeimnek -teljesen más terület volt-, hogy mi a pálya, mennék .. szóval, két hét alatt 100 eurós fizetésemelést ígértek -Romániában- csak maradjak. Az új helyen havi 250 euró fix volt. Ennyi. Ez is csak az egyetemi végzettségem miatt. De van, hogy nem a pénz számít).

rohadjmegARCgeci 2012.09.27. 16:30:04

@balage_81 reloaded: Több lesz az mint 5 év.Jóval több.

Jesus.Green 2012.09.27. 16:33:13

@Dr. Furia: ize... ez az 'elcseszett szuk szokincs az angoleknak' megis honnan jott?

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.09.27. 16:36:35

@Jesus.Green: Nem olvas Emersont, Shakespeare-t, eredeti nyelven. Onnan.

váj mí 2012.09.27. 16:39:07

@Jesus.Green: Auzi ba, da, io nu pun botu cu tine.. Da, cine esti tu sa ma iei asa? ;)
Elnézést mindenkitől.

Jesus.Green 2012.09.27. 16:40:09

@Nitnitnit: Na tessek, elrontod a jatekomat, pedig nekem ma nagyon kotekedhetnekem van :)
Jellemzo egyebkent, hogy zomeben azok primitivezik le az angolt es tartjak nagyon konnyen megtanulhatonak akik nem igazan beszelik.

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.09.27. 16:46:37

@Jesus.Green: És mindehhez bőszen állítják, hogy nekik a nyelvvizsgával bizony adták a tudást, és élt is kinn több évet. Mellékes, hogy milyen minőségben élt kinn, mert bizony van olyan bevándorlójuk, és nem csak magyar, aki több év után is csak a halbelezés szókincsét űzi mesterfokon és tud kérni a pub-ban. Aztán idejön és kioszt.

Szerintem ha valahol élünk, érdemes lenne megtanulni a kultúrájukat, olvasni a könyveiket, bejárni a helyeiket. Kicsit felvenni a morált, mert az angolok sem özönlenek ki a szigetről tömegesen, mert esik. Ha senki semmit nem csinálna a nyákos idő miatt, senki nem csinálna semmit. Izgi lenne.

váj mí 2012.09.27. 16:47:38

@Dr. Furia: Hát úgy cifrázni a káromkodást, ahogy egy magyar tudja, az tényleg nem megy más nyelven. Az időjárás? Hm, azt én nem szeressem, de ez egyéni probléma, van, aki imádja., Milyen jó, hogy nem vagyunk egyformák, ugye .... ?

váj mí 2012.09.27. 17:02:51

@Nitnitnit: Nézd, van aki élvezi azt a nyákos, nyúlós, esős, nyirkos, reumás, ködös időjárást, akár hetente 3-4-szer is, akár még úgy is, hogy nem oda született. De van, aki ettől Lipót-érett lesz hosszú-távon. És akkor? Ha mindezt leírja, baj? Hogy Angliában nemcsak az új országot kell megszokni, hanem azt is, hogy hetente legalább háromszor öngyilkosságra hajlamosító, novemberi időjárás van júliusban is? Ez van, így van. Nem?

McZozo 2012.09.27. 17:04:16

@váj mí:
Az atyauristent ugy ertettem hogy j ovoltam a teruletemen, amugy mivel angliaba a referencia az isten igy ezt igazolnom is kellett korabbi cegeknel levo vezetokkel. Szoval nem kamuztam. Csak ugy ertettem hogy nem szerenyen kelett eloadni erre az itteni fejvadaszok tanitokttak hanem kihangsulyozva hogy wezt en talatam ki ezt en c sinaltam ezt en ertem el szoval nem ugy mint eleinte hogy hat kigondoltuk megcsinaltuk ...
A masik hogy engem a mostani cegem keresett meg nem en oket, mar 4 eve mas teruleten dolgoztam en bankba kerestem melot viszont amivel megtalatak azt 10 evig csinaltam korabban nagy cegeknel.
Utolsokeppen meg egyetertunk hogy nem minden a penz pl ehez a ceghez kevesebbert jottem el dolgozni mitn amiert alacsonyabb beosztasba bankba mehettem volna de egyreszt ezt jobban szerettem csak magyarba a bank joval jobban fizetett es ott szamitott a kis kulonbseg is addig itt is megvan szazalekban az a kulonbseg viszont itt mar ez is annyival tobb hogy megeri ezt is csinalni. Masik meg pozicio is magasabb jobban is szeretem es nincs az az agygorcs es 13 ora napi melo mint a bankba. Mult h eten talat meg egy biztositotarsasag. (megint nem en kerestem oket hanem ok engem) es ajanlottak egy 30% al tobbet de meg mindig erosen gondolkodom mert it tjol erzem magam ott meg amit lattam nem biztos hogy jol ereznem es en mar ugy vagyok hogy mivel nem vagyok mar egy 20 eves torteto az is szamit hogy nem kapok 40 evesen valahol infarktust vagy agyverzestr a stressz nyomasatol

Dragonlady (Bp, Hun) 2012.09.27. 17:06:47

"Türelmesek, vagy annak mutatják magukat, érdeklődőek, vagy annak mutatják magukat. Sose tudom, hányadán állok velük. :) "

Hát én ezzel úgy vagyok, hogy ha valaki türelmes és jófej velem, vagy legalábbis nem szúr hátba az első adandó alkalommal, akkor leszarom, hogy mindezt azért (nem) teszi, mert vallási meggyőződés, kulturális szabály, személyiség, képmutatás, vagy genetikai defekt. Lehet, hogy túl egyszerű vagyok, de egyébként nincs könnyű életem ilyen szempontból, hogy megfejtsem a körülöttem szaladgáló 10 különféle nyelvet beszélő 5 különféle vallású gyerek meg felnőtt mélyebb motivációit.

SilentDreams 2012.09.27. 17:09:24

Anglián belül a déli-délkeleti, olykor a keleti rész átlagosan a "legjobb", ha ez alatt a több napsütést, kevesebb csapadékot értjük. De ez persze csak átlag, ettöl még simán eshet ezeken a területeken is napokig, hetekig napsütés nélkül.

Nekem egy Londontól nem túl messzi városban nem sok bajom volt az idövel, kibírtam az esöt simán, de ez egyéni dolog. Aztán Délnyugat-Angliában már egy kicsit nehezebben viseltem a gyakori borult, szitálos idöt nyáron is, de leginkább a hó hiánya volt nekem nehezen elviselhetö :)))

Aztán idén tavasszal immáron Németországból májusban Londonba látogatva pár napra nagyon csúnyán búcsúzott tölen London: 7 fok, szitálás, egész nap borult.... s bár erre nem vagyok különösen érzékeny, ez akkor mégis elég rosszul esett, s a 7 fokban majdnem össze is fagytam a májusi napsütés helyett.... :)

SilentDreams 2012.09.27. 17:14:32

A poszthoz pedig: hasonló okok miatt indultam én is "világot látni", s ismerös az érzés, ami a posztból sugárzik. 1-2 év alatt tényleg kiderül, hogy mennyire tudod megszokni Angliát, s ha esetleg úgy döntesz, hogy még sem olyan, amilyet szeretnél, akkor egyéb helyeken is szétnezhetsz eg, újabb tapasztalatokat szerezve. Az angol munkatapasztalatokkal pedig csak jól jársz, simán hasznosíthatod majd másfelé is adott esetben.

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.09.27. 17:15:05

@váj mí: Egy szóval sem mondtam, hogy szeretni kell. Csak nekem fura, hogy ilyen dolgokon fennakadunk, fontos dolgokon meg nem. Én nem élvezem az esőt, de nem is zavar különösebben. 17 évesen zavart, és nyifogtam is rajta, ha esett, pedig itt Magyarországon nem esik sokat. Amikor kimentem, kb egy hétig zavart. Aztán fel sem tűnt. Egyszerűen nem azzal voltam elfoglalva, hogy milyen az idő. Nemrég néztem vissza kirándulós képeket, és a felén esett egyébként, és boldogan mosolygunk a 8 fokos óceánban, esőben. Nekem nem határozza meg a hangulatom az időjárás olyan mértékig, hogy beforduljak tőle. Esik-esik. Majd eláll. Ha süt a nap, természetesen kivonulok a napra, ülök a fűben, ha épp megtehetem. Egyszerűen nekem ez azért fura, mert annyi dolog van még az életben az időjáráson kívül. Aki kimegy Angliába, legalább a ködös Albion kifejezésből sejti, mire számítson. Nem értek egyet azzal, hogy nekem az időjárás határozza meg az életem, kedvem. Sokkal inkább meghatározzák más tényezők. És most lehet mondani, hogy a pszichológusok bizonyítják, hogy mennyire befolyásoló. Mellettem nem állt senki aki bizonygatta, és rám szólt volna, hogy tessék szépen elszontyolodni, hát milyen idő van már megint! Magyarországon jó idő van, mégsem élünk jobban, és ettől alapvetően nincs jobb kedvem sem. :-)

Jesus.Green 2012.09.27. 17:19:01

@Nitnitnit: Hat igen, ez igy van. Magambol kiindulva, amikor kijottem, nem beszeltem eppen rosszul es 600+ oldalas regenyeket olvastam gond nelkul, csak eppen a mindennapokban hasznalatos szavak tarhaza volt nagyon szuk. Es ez meg csak a nyelvi resze. Ahhoz, hogy egy QI-t vagy Have I Got News For You-t vagy Trollied-et vegignevessek, kellett az a 6 ev es meg most is vannak hezagok itt-ott.

SilentDreams 2012.09.27. 17:19:20

@Nitnitnit: OK, ez Te vagy, más meg teljesen másmilyen. Igenis vannak, akiket jelentösen befolyásol az idöjárás, vannak akiket kevésbé, másokat szinte semennyire sem. Attól is jelentösen függhet, hogy mit szokott meg az illetö, de nem feltétlenül csak ettöl.

Szerintem örülj neki, hogy téged nem befolyásol, s nem rontja el a hangulatodat az sem, ha nem olyan, mint amilyet szeretnél.
A legjobb az, ha valaki minden idöjárásban meg tudja látni a szépet, de ez azért elég ritka.... :)

Jesus.Green 2012.09.27. 17:25:00

@Nitnitnit: Neha nekem is az az erzesem, hogy mindjart uszohartyam es kopoltyum no, de erdekes modon leginkabb akkor rinyalok az eso miatt, ha a hazbol nezek ki, mert ha valamiert ki kell menni az utcara es mar kint vagyok, akkor mar nem zavar.
Az esokopeny meg gumicsizma a lenyeg, a tobbi kialakul :)

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.09.27. 17:26:19

@SilentDreams: Igen tudom és megértem, hogy mások vagyunk. Csak magamból eredendően furcsállom. :-)

váj mí 2012.09.27. 17:26:23

@McZozo: Na most, ha szemét lennék, akkor azt mondanám, hogy olyan referenciát hamisítok, amilyet csak parancsolsz, írásban és telefonice is. (Van erre kiépült iparág is otthon. Kell telószám? :-P).
Különben meg, amint írtam, úgyis kibukik, ha valami nem stimmt. Szerintem, nem érdemes, sehol sem.
Mondjuk, évekkel később, én meg is szívtam elég alaposan a "nem-minden-a-pénz" elméletemet. Ennek ellenére tartom. Bár a mostani melóm, kívülállónak biztos nem ezt támasztaná alá ;).

váj mí 2012.09.27. 17:40:50

@Nitnitnit: Amikor Angliában próbáltam ki magam, nekem sem az időjárás jelentette az elsődleges problémát. De aztán kénytelen voltam belátni, hogy hosszú távon nekem nem jön be a heti átlag 3 esős nap, köddel, nyár közepén. Van, akit ez nem érdekel. De már meg se haragudj, amikor volt olyan hét júliusban (aztán augusztusban), hogy egyetlen egy nap láttam a napot .. no, nem, nem napos idő volt, csak láttam a napot... az esőfelhők mögött...
Hát, kösz nem. Öngyilkos magamtól is tudok lenni, ahhoz nem kell az angol időjárás ...
Az unalmas, egyhangú angol táj, építészetileg is, meg szerintem újabb érv az öngyilkosság mellett.

McZozo 2012.09.27. 17:41:44

Hat akkor add meg a szamot esetlegesen jovore mert olyat en is tudnek hogy gipsz jakab kft ezt vagy azt irja rolam de mondjuk olyat ami multiceg mondjuk igazolhato vezetojetol jon na olyat en nem tudok lehet csak en vagyok a bena tudom :) MArmint hamisittatni nem tudok olyat jelenleg az igazat mondjak rolam ha kell :)

McZozo 2012.09.27. 17:45:15

@váj mí:
Angliaban is helyfuggo mert tavaj Londonban toltottem a nyarat s ket kezemen meg tudom szamolni hanyszor esett vegig napos szep ido volt. iden meg mivel mar nem londonban elek hanem a tengerparton ismet uj idojarast ismertem meg es mondjuk engem nem zavar de alairom ez borzaszto votl efekti volt egy het augusztus nyar es egy het szeptember. addig csak esett esett es esett. De mondjuk ugy hogy reggel ragyogott a nap (hideg vtl aztan szinte hurrikan delutanig es aztan este megint napsutes es ez ment 3 honapig

portugéza 2012.09.27. 17:51:49

@online távmunkás: "Egyébként a felmérések szerint Magyarországon az éves ledolgozott munkaórák száma pontosan megegyezik az amerikaival és a világátlaggal is."

Igaz, hogy EU, de erre a hírre emlékezhettem, amikor a hozzászólást írtam:
A magyarok a legtöbbet dolgozók között vannak az EU-ban
hvg.hu/karrier/20110829_dolgozo_eu_munka_torvenykonyve

Amúgy szerintem a felmérésekben nincs benne a nem hivatalos, fizetetlen, "önként vállalt" túlóra. Visszatérő eleme a nyugat-külföldiából írt beszámolóknak, hogy:
1. elég a hivatalos munkaidőt ledolgozni, utána jut idő családra, hobbira, pihenésre;
2. ha van, pontosan megfizetik a túlórát;
3. a helyiek kezéből kiesik a ceruza/billentyűzet a rendes munkaidő végén.

váj mí 2012.09.27. 17:53:09

@McZozo: Gondolom, nekem írtad...
Én egy multinál dolgoztam eddig, egy svájci hajózási társaságnál. Na, tőlük még sosem kértek rólam referenciát. Ha éppen olyan helyen melóztam szárazföldön, ahol esetleg szükséges lett volna a referencia, és mondtam, hogy hajóztam, és a svájci hajózási társaság elérhetősége .... mna, na nagyjából itt szakítottak félbe, hogy akkor oké. Nem kell referencia...Úgyis kiderül nagyon hamar, hogy tudom-e hozni a 4-5 csillagos színvonalat.
Más területen meg.. hm, hát igen, bármelyik nem multi, gipsz-jakab cég kiállít neked referenciát. Csak fizesd meg.

portugéza 2012.09.27. 18:01:09

@online távmunkás: "Ebben fontos szerepet játszik az állami szféra, ami 30-40%-kal nagyobb a szükségesnél "

Ahogy írtam, a feladatok csökkentésével van értelme a létszámleépítéseknek, amiket önmagukban messzemenőleg támogatok. Messzire vezetne a közszféra rossz hatékonyságának elemzése, a túlbürokratizáltságtól (nem kifejezetten adminisztratív területen dolgozóknak is aránytalanul sok idejét elveszi a papírmunka), a kontraszelektáltságig (főleg vidéken, ahol mindenki valakinek a valakije), aztán ott van a kis pénz kis foci munkamorál vagy éppen az ellentéte, az álláshalmozás pl. egyetemeken, pedig mindenkinek ugyanannyi órából áll a nap.

váj mí 2012.09.27. 18:20:48

@SilentDreams: Azt képzeld, hogy július -.augusztusban van 2-3 nap, amikor véletlenül nem esik az eső heti rendszerességgel. Ez nem azt jelenti, hogy süt a nap, csak éppen pont nem esik az eső. De beborulva, az be van, rendesen ...

@McZozo:
Őszintén. leszarom, hogy tavaly milyen volt, mert a londoniak is pont ezt mondták, hogy tavaly azért kéthetente még nyár is volt, amúgy angol módra .. Kurvára nem érdekel. Ha már hazátlan vagyok, akkor az optimális feltételeket keresem. Anglia meg szar. És nem, a vidék sem érdekel. Pláne ezek után...

xylon 2012.09.27. 18:30:19

@váj mí: marpedig ez igy van, ez a nyar 100 eves szinten szar volt, az elozo 4-5 kifejezetten meleg volt.

Muscari 2012.09.27. 18:47:16

@Nitnitnit: Ez mind szep es jo, osztan munka van-e arrafele? Marmint en csak most olvastam a kommentedet amiben Cornwall dicserted. Komolyan kacerkodom a gondolattal hogy Devon vagy esetleg valami mas deli megyebe koltozzunk. Valahol azt olvastam, hogy a full time allast arrafele nem nagyon ismerik (talan pont a HA-n?) Viszont a taj, a varosok gyonyoruek es sokkal olcsobb, mint London...

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.09.27. 18:53:19

@Muscari: Szia :-) Devonban van munka. Hotelben, étteremben ( a tenger miatt vannak, meg sok az army base). Cornwall eléggé bezárult, ott nincs sok minden, munka terén. Amikor balgamód felmondtam a hotelben a kihivás keresésben, 1 heti jobseekers allowance-t kaptam, mert máris lett munkám. Mondjuk nem tetszett annyira és visszamentem a hotelbe. Időgondozás van sok, illetve a gyárakban és kórházakban is tudok magyarokról. No meg a taxisok. Irodai munka kevés van, de egyáltalán nem lehetetlen. Gyógyszerészekből van még hiány. Ennyit tudok saját tapasztalatból, ám én már több mint egy éve itthon vagyok. Ó, fontos, január februárban nem lesz munka! Olyankor kb leáll minden. Ha már van akkorra munkád, minden rendben, de azokban a hónapokban kevesen vesznek fel új embereket.

váj mí 2012.09.27. 18:58:48

@xylon: Ahham, köszi ... de nekem az sem pálya, hogy a nyári hónapokban heti 1-2 nap késő októberi-novemberi az időjárás. Az meg csak úgy simán is benne van as pakliban.

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.27. 19:04:36

@váj mí: " nem, nem napos idő volt, csak láttam a napot... az esőfelhők mögött..."

Idén is pont ez volt, március óta nézem és dokumentálom hétről hétre az időjárást, április legvégén még voltak 4-5 fokok is - nappal, na, az volt a legalja. Egy-két hét nyarat kaptunk idén, totál szívás volt ez a nyár - mármint meleg szempontjából. Van, akit ez persze abszolút hidegen hagy, de van, akinek az életkedvét veszi el, és azoknak valóban nem való a UK.

"Az unalmas, egyhangú angol táj, építészetileg is..."

Áááá...! Ízlések és pofonok, mi meg ebbe vagyunk beleszerelmesedve úgy, hogy szakmai szemszögből nézzük. Ha unalmasat, rondát és egyhangút akarnánk, akkor irány vissza a volt keleti blokk, de nem akarunk, én konkrétan megváltásnak érzem, hogy Angliában a tégla-kő-fachwerk az alap, és nem botlunk lépten--nyomon lepukkant kockaházakba és panelt is csak a kökin látok először...

Cornwall épített környezet szempontjából kicsit kilóg, Anglia egyik legszebb - és sajnos legszegényebb sarka még mindig, elkerülik a fejlesztések, munkaügylieg sem egy kánaán és talán itt először láttam vidéken málló vakolatú, nem tiptop módon rendben tartott házakat egymás után, jelezve, hogy ez nem az a tehetős vidék...

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.27. 19:10:21

@McZozo: "efekti volt egy het augusztus nyar es egy het szeptember. addig csak esett esett es esett. "

Ez nem csak a tengerparton volt így, hanem északabbra is. London és környéke kivételezett helyzetben van időjárásilag, az egész város egy gigantikus hősziget, a környezeténél durvábban szárazabb és melegebb idővel, szóval emiatt is nagyon kilóg Angliából.

Kentet nem hiába nevezik 'Garden of England'-nek, ott elég ahhoz a napos órák száma, hogy érdemi gyümölcstermesztés folyjon.

Északabbra, konkrétan amiről tapasztalatom van, (Shropshire, Derbyshire és most Nottinghamshire) ott a paradicsom, az őszibarack és a szőlő konkrétan üvegházi növény, mert csak úgy érik be....

olahzsolti 2012.09.27. 19:25:38

Na végre Anglia,azt hittem sosem lesz már!!!I
Igaz,kevesen vannak ott kelet- Európaiak,de jó végre olvasni az öreg szigetről!!!!

Muscari 2012.09.27. 19:27:09

@Nitnitnit: Koszi szepen, kb. ilyesmire szamitottam.

Agicza: milyen erdekes, szerintem ez a nyar nem volt olyan rossz, legalabbis julius masodik fele es augusztus en tavaly tobbet hordtam kabatot.
Bar ebben a hosziget dologban biztosan van valami, akkora alapteruletu varos London, tenyleg biztosan van sajat mikroklimaja. Nekem mar ez is hatareset azonban, nem szivesen mennek eszakabbra. Igaz en azt szoktam mondani,, hogy lehet, hogy nincs igazi nyar, de cserebe telen sem kell megfagyni. Egy kezemen meg tudom sszamolni, hanyszor kellett kesztyu a mult telen :-)

Muscari 2012.09.27. 19:47:56

@Nitnitnit: Meg tudod mondani, milyen ipar vannak arrafele? A katonai bazisokrol hallottam mar, bar aztt semtudomm egyelore elkepzeli. Van full time munka is arrfele? Mert valahol hallottam (talan pont itt a HA-n) hogy videken nehez full time melot kapni... A lakhatas persze fenyevekkel olcsobb, mint itt Londonban, es ez igy nagyon jol hangzik, hogy a mnimalber ott is ugyanannyi, de ha kevesebb az ora...
Meg ezek szerint az ido is rosszabb, mint itt. Pedig mar kezdtem megszokni :-)

váj mí 2012.09.27. 19:48:55

@Agicza: Nem akarom semmiképpen sem kedvedet szegni, de számomra a vörös-téglás, egyforma sorházak, felérnek akármikor egy lakóteleppel. Hangulatilag, legalábbis. De míg Budapessten, Bécsben, Salzburgban, Drezdában, Stuttgartban, Essenben, Regensburgban, Ausburban, Hamburgban ... und so weiter, ha belefáradok, az egyen-nyomorúságba, akkor láthatok mást is, szóval addig pl. Manchesterben a legfőbb látványosság a tégla-üveg "modern, block-of-flat". Gagyi, szar, ízléstelen. Ááááááá!!!!!! (Ok, Londonban meg lehet csodálni dolgokat persze, nem is a turista-menüről volt szó... ).

Muscari 2012.09.27. 19:55:49

@váj mí: Hat nem tudom, persz izlesek es pofonok...
Nekem is nagyon bejon az angol epiteszet, en egyszeruen nem tudok betelni a teglahazakkal. Pedig mar masfel eve itt vagyok. En nem mondanam egyhangunak, akar a tegla akar a kohazakrol van szo, a sok viragot meg kifejezetten imadom, ilyen gyunyoru balkonlada megoldasokat Mo-n sehol nem latni
Ja, egyebkent en is azt hittem, hogy fiu vagy ;-)

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.27. 19:58:25

@váj mí: Hja, hogy te Manchester és London munkásnegyedeiről beszélsz? Én nem. És azt hiszem, ha kilépnél egy kicsit is a nagyvárosokból, akkor csodákat láthatnál, és ezt mindenféle bántó felhang nélkül mondom...

Mi legalábbis csodákat látunk, és három év kézzel fogható tapasztalata mondatja velem, hogy ezerszer inkább ez, mint a keleti blokk építészeti 'remekei'. Mondjuk, a modern üvegkalitkák bárhol broáf, de nem is fordulunk meg olyan helyeken... :P

váj mí 2012.09.27. 20:03:23

@Muscari: Próbáljátok már meg megmagyarázni, kérlek, hogy mi az izém lehet változatos a tök egyforma, vörös színű téglákkal kirakott egyforma házakban 2x2 méteres kilépőkkel, ahova kibasszák a csordultig rakott kukákat. Valaki tényleg mondja meg, ebben mi a szép? Egyforma utcák, egyforma házak ... mint Kőbánya. Ok, ott egymás felett vannak a lakások, és nem téglások. Ettől még Zugló is jobb. Ott több a zöld ...

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.27. 20:05:04

@Muscari: " lehet, hogy nincs igazi nyar, de cserebe telen sem kell megfagyni. Egy kezemen meg tudom sszamolni, hanyszor kellett kesztyu a mult telen :-) "

Akkor te még nem töltöttél kint télen, egyhuzamban egyetlen napot sem, de még néhány órát sem odakint, ahol nem fűt a város... Mert konkrétan a magas páratartalom miatt két-három óra leforgása alatt kockává lehet fagyni. És ez a nyirkos, kabát alá mászó hideg még a kanadaiak szemével is sokkal rosszabb, mint a száraz hidegek, többen, több helyről hallottam már ugyanezt és érzem is a saját bőrömön rendesen.

Nekünk kültéri versenyekből kifolyólag telente szinte minden héten jut egy-egy odakint, terepen töltött nap, és én két év alatt sokalltam be tőle olyan szinten, hogy fél óra elég belőle, és kezem-lábam jéggé van dermedve, hiába az x réteg ruha...

váj mí 2012.09.27. 20:06:09

@Agicza: Nem, nem munkásnegyedek, azok eggyel arrébb kerületben voltak. De tökmindegy, láttam a városokat is, en bloc ...

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.27. 20:08:25

@váj mí: Komolyan... Két kattintásra van tőled a válasz: nevem után az egyik katt, utána meg a Szőttesföld picasás albumai. Ha azokat megnézed, azt hiszem, evidens lesz, mi a szép az angol építészetben és nagyon remélem, egy kicsit másképpen fogod látni Angliát is!

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.27. 20:13:06

@váj mí: Városok, mindig csak a városok... képkeresőben, mondjuk, Shrewsbury, Chipping Campden, Polperro és Winster, csak úgy, ízelítőnek...

۝merta-X 2012.09.27. 20:13:32

Nem olvastam még a kommenteket, de az egész írás akkora bullshit, hogy majdnem azt hittem, fake. Ezer ponton vérzik, és ezt én, mint Londonban mérnökként dolgozó ember nagyon jól be tudom lőni.

A legnyilvánvalóbb faszságok:

1. Nem, nem vesznek föl embert Magyarországról. Senkit nem vesznek föl angol referencia nélkül. Interjú telefonon illetve személyesen szóba sem jöhet. Kivétel NINCS. És ez nem hátraszaltó. Speciálisan a mérnöki munkakörbe MAXIMUM asszisztensnek vesznek föl, de csak itteni lakhellyel. Onnan kell magát felverekednie az embernek.

2. 1400 font induló albérleti kiadás? Ez viccnek is rossz. Teljesen kulturált single szobát kapsz internettel, meg közös mindennel 340+két hét kaució=510 fontért. Kettes zóna.

váj mí 2012.09.27. 20:22:02

@Agicza: Komolyan átolvastam a 3 évedet. Hááát, vagy annyira szubjektív, mint én. Úgyhogy nincs mit egymás szemére vetnünk ;). Neked bejönnek a zárt terek, az erkély nélküli lakások, a 2x2 méteres mini kilépők fantomkerítésekkel, a zárkózottságot sugalló épületek. Még a hotelek is csak Londonban olyanok, amilyeneket én a brand alapján elvárok. És azok sem mind. Okoztak már európai brandek komoly csalódást Londonban, mert egy ilyen vöröstéglás kibaszott zárt, dohos, sötét, szűk lépcsőjű, lift nélküli épületben rendezkedtek be. Nekem viszont erkély kell. Zárkózzanak be erkély nélkül a paranoiások ....

váj mí 2012.09.27. 20:24:27

@Agicza: Én városi gyerek vagyok, falun nem érzem jól magam. Mindenhol a városokat keresem. Nekem az az életterem. Nem véletlen sem London, sem Manchester.

Ingi 2012.09.27. 20:24:32

Beszarok, ha erről is kiderül, hogy kamu :D Ne máár

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.27. 20:32:56

@váj mí: Ezt az erkély nélküli, zárt terek c. dolgot nem tudom, honnan akasztottad le, de szakmai kérdéseket nem nézve soha nem lakásban, hanem mindig házakban gondolkodom, ha Anglia szóba kerül, ugyanis mi a házikókat látjuk, nem a blocks of flats-eket. :D

Echte városi gyereknek (én is az vagyok, aztán mi lett belőlem :P) viszont nem magyarázom tovább, pl. miért szép a Peak District zöld hegyvölgyeinek kellős közepén egy csöppnyi, kőházas falucska, mert valóban csak elbeszélnénk egymás mellett... ;)

váj mí 2012.09.27. 20:41:43

@Agicza: Mondjuk, tapasztalatból. Pont onnan akasztottam le. És ház, még egyszer leírom, ház, nem flat. Kétszintes vörös-téglás ház, teszem azt kelet-Londonban. És képzeld egész utcák vannak ilyen házakból. Egészen egyforma utcák. (De London minden részén megtalálod őket...)
És nem, nincs erkély, csak az újabb építésűeken. Drágább is a bérleti díjuk.
Ok, én az életben nem laknék faluban, nekem az a halál, és leszarom a zöld dombokat. Majd elmegyek kirándulni, ha már nem bírom nélkülük.

TilosazA (UK) 2012.09.27. 20:57:22

@Agicza: Nekem is jobban tetszenek az angol utcák mint pl. az itthoniak. Nekem nem unalmas, én a rendezettséget látom meg benne. A két négyzetméteres kilépő sem zavar: ha egy sem lenne, az sem volna baj, mert (ha sorházról, vagy ikerházfélről beszélünk), ezeknek van hátul kertje, hol nagyobb, hol kisebb.
Erkély valószínű azért nincs, mert nem használnák semmire: teregetni nem szabad rá, kiülni meg nincs talán olyan jó idő, de ők tudják igazából.
Én azt tudom, hogy itthon Mo-n mire használom az erkélyünket: teregetni. Mert nincs időm rá, hogy kiüljek oda, és azért nem is olyan nagy, hogy kerti bútorokat lehessen kitenni rá.
A lényeg: azért Oxford is egy város (úgy tudom), és azért gyönyörű részei vannak. De pl. Brightonnak is. Vagy... volt már valaki Isle of Wighton? Kedvenc szigetem, többször voltam, és mindig visszavágyom. Vagy Wales kisebb városai pl... minden, csak nem egyhangú.

váj mí 2012.09.27. 21:08:55

@TilosazA: Mindenkit más nyugtat meg, és mást talál szépnek. Volt olyan lakótársam Londonban, aki, ha felidegesítette magát, vagy felidegesítették, kiment a ház elé és elkezdte hangosan számolni a téglákat az első fronton. Mire a végére ért, megnyugodott. Békáson vagy Gazdagréten valszeg a panelelemeket számolta volna ...
Különben, tényleg van ezeknek a házaknak valamiféle hátsó teraszuk vagy kilépőjük, de az közös, azt nem tudod kihasználni normálisan úgy, mintha a saját hálószobád vagy konyhád erkélye lenne. Ezért is drágább az erkélyes lakások bérlete.

TilosazA (UK) 2012.09.27. 21:15:26

@váj mí: Amit mi bérlünk jövőhéttől, annak lekerített saját füves kertje van. De ugye ez nem lakás, hanem ikerházfél.
Nekem ez tetszik,másnak más. Aztán lehet, hogy pár éven belül megunom, és én leszek a legnagyobb ellenzője. :)

váj mí 2012.09.27. 21:27:32

@TilosazA: Ahham, ismerős. Szerintem én is ilyesmiben béreltem szobát. Ha lett volna családom, akkor a szintet vagy fél házat (felosztás kérdése), de mivel nem volt, egy szoba is megtette. Végül is nem olyan rossz. Csak én megszoktam, hogy nekem mindig van egy erkélyem, ahova kiléphetek, akár a 17.-ik emeleten is. Én, szerintem, záros határidőn belül bediliznék, ha nem lenne hova "kilépnem". No, ne érts félre, ez a kilépés nem egy jakuzzis tetőterasz, hanem egy kb 2x2 méteres mini-erkély. De valami kell. Pincelakásban pl. megzavarodnék, tuti ...

xylon 2012.09.27. 22:00:09

@۝merta-X:

1. En rengeteg embert ismerek akiket siman felvettek. Tobbek kozott sajat magamat.

2. Ezek hivatalos ingatlanos cegek arai szerintem. A ket het kaucio az max valami felhivatalos subletting lehet, ilyen helyeken tesznek ki egyik naprol a masikra aztan nem fizetik vissza a kauciot. Az arak rendben vannak, igazabol csodalom hogy van 600 fontos alberlet, vagy lehet ez csak egy szoba egy nagyobb lakasban?

xylon 2012.09.27. 22:02:31

@váj mí: A teglas hazakban kert van, fakkal meg fuvel/bokrokkal. Ha ideges vagy kerteszkedj, ja most nem megy mert ilyen tizcentis meztelencsigak lofralnak a fuben es lelegelnek mindent ami fix es zoldszinu.

váj mí 2012.09.27. 22:32:01

@xylon: A kert közös, és ha peched van kikapsz egy bunkó családod lakótársnak, akik a magán- és társasági életüket is a kertben élik.
Ja, vagy kibérled egyedül az egész két szintes házat :P
Leszarom a csigákat, egyébként ...

Herr Géza 2012.09.27. 22:35:59

@۝merta-X: No itt egy újabb megmondóember. Imádom, amikor valaki a saját (nyilván nem túl szerteágazó) tapasztalatából kiindulva kategórikusan kijelenti, hogy
"...Nem, nem vesznek föl embert Magyarországról. Senkit nem vesznek föl angol referencia nélkül. Interjú telefonon illetve személyesen szóba sem jöhet. Kivétel NINCS. És ez nem hátraszaltó. Speciálisan a mérnöki munkakörbe MAXIMUM asszisztensnek vesznek föl, de csak itteni lakhellyel...."
Mindezt nagybetüs hangsúlyozással, stb. Honnan tudod ? Végigpróbáltad egész Londont, Angliát ?? Ismered az összes cég HR-es irányelveit ? Mérnökként sem tudod elképzelni, hogy vannak pl. olyan szük és speckó területek, amelyekre a saját elveik betartása mellett soha nem találnának senkit ??

Herr Géza 2012.09.27. 22:41:17

@váj mí: Bocs a délutánt kihagytam... Stuttgart mellett élek, és természetesen nem 3 hete: van az már 16 év is... :-)

bpetya75 2012.09.27. 22:45:31

@Nitnitnit:

"mindenkinek más az érték, mástól lesz boldog."

Na itten van az eb elhantolva. Szerintem sokan nem tudják, hogy mi az érték a számukra, ezért a kívülről rájuk erőltetett képek alapján keresik a boldogságot ("Mennyire állat az autód, mekkora mellű a nőd" by Tankcsapda)

Alapvetően egyetértek ezzel a mondatoddal. Csak a mai világban nagyon könnyű eltévedni... (Ide behelyettesíthető egy, a fogyasztói társadalmat szapuló blokk)

váj mí 2012.09.27. 22:51:17

@Herr Géza: Ne már? Komolyan Stuttgart mellett? Böblingen?

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.27. 23:00:24

@xylon: Szerintem a 'városbéli puhányok, nyavalyások'nak kár a kertészkedést még ajánlgatni is, ott a legnagyobb szabadság érzését az erkély léte adja, mint kiderült... ;)))

A csigák meg, hujj, egész szezonban hadakoztam velük, saroktelek, itteni mércével hatalmas kerttel, imádom, viszont a dögök csipkésre lyuggattak mindent, amit nem sikerült kompletten felzabálniuk... (Alkonyatkor kell őket összeszedegetni vagy pekingi futókacsát tartani, ahol a háziállatokat engedik.)

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.27. 23:06:22

@TilosazA: Ha már Wales: Conwy, ha eljuttok oda, az pl. egy valódi gyöngyszem. A nagyobbacska, de történelmi és ezért felkapott városokkal - úgy, mint Bath és Oxford - fenntartásaim vannak, mert van tőlük szebb, és ezeket már átszőtte a modern kor, számunkra nem azt a hangulatot adják, mint amit elvárna az ember.

Egy kivételt hadd említsek, Stratford upon Avon, hiába a Shakespeare-kultusz, képtelenek voltak elrontani, legalább háromszor voltuk ott, és még mindig találunk újabb látnivalót... Szóval nagyobbacska városból is van élhető, csak meg kell találni...

Herr Géza 2012.09.27. 23:13:00

@váj mí: Az is közel van: de Altdorf bei Nürtingen... Ezek szerint te Böblingenben leledzel ??

váj mí 2012.09.27. 23:13:20

@Agicza: Na ja, van, aki szereti a városi szmogban azzal áltatni magát, hogy bio-zöldséget meg fűszert nevel cserépben, van aki pincelakásban érzi jól magát, van, aki tetőtériben, és van, aki szereti, ha van erkélye, ahova kiléphet a reggeli kávéjával, miközben alatta "mozog az élet". Ugye, hogy a változatosság gyönyörködtet?

váj mí 2012.09.27. 23:14:13

@Herr Géza: Neeem, csak az ugrott be hirtelen. Stuttgartban ;).

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.27. 23:26:46

Kicsit nagy labon el a cikkiro, vagy minden nap a varosban kajal:

"Étel

Mondjuk 10 font naponta, elvégre nem akarunk minden nap se főzni, se konzervet enni, de ha beleszámoljuk a társasági életet jelentő pubozást, akkor 15 font naponta átlagban. Ez opcionális (pubokba járni), de ha szocializálódni akarunk akkor muszáj menni. És miért ne akarnánk, nem remetének jöttünk Londonba."
Ez egy honapban 300-450 font...

Mi ketten egyutt nem koltunk ennyit kajara, igaz mi rendszeresen fozunk, ha nem is minden nap, es szocializalodas sem marad ki.

"Türelmesek, vagy annak mutatják magukat, érdeklődőek, vagy annak mutatják magukat. Sose tudom, hányadán állok velük. :) Az azonban biztosnak tűnik, hogy az otthoni munkamorál (és most jó értelemben gondolok rá) itt nem jellemző. Nem keresik kifejezetten a munkát, üldögélnek, ha nincs explicit megmondva nekik, mit kell tenni. Vagy ők vannak többen."

Akkor en masik Angliaban vagyok. A mi csapatunk -jo ertelemben veve- eleg hajtos, kreativ, es inspiralo. LAnlogatas nem jellemzo.

LacrossE · http://tovabbangliaba.blogspot.hu/ 2012.09.27. 23:47:08

@váj mí: esküszöm, semmi szándékom bántani téged, de (ajj, ezek a de-k) egy kicsit nekem hisztisnek tűnik ez az angol házak\épületek dolgod. Mert akármit is írnak mások, te mindig belekötsz, fogadd már el kérlek, hogy valakinek tetszik. Neked nem, ez tök jó, emberek vagyunk, csak olyan romboló hatású az állandó hadakozásodat (bunkó család, szmog, téglaépületek) olvasni. :) Nem látom, hogy más meg azt szólja le, ami neked jobban bejön, próbáld már tiszteletben tartani a másik felet is. :)

És bocsánat, ha túlreagálom, lehet, hogy csak hiperérzékeny vagyok a témára. :)

(sutyiban békejobbot nyújt, ha mégis megbántott volna, pedig nem akart)

Jesus.Green 2012.09.27. 23:58:49

@váj mí: Fogjuk ra a majdnem teliholdra, hogy a ma esti megnyilvanulasaidban sem noies nem voltal, sem ferfias, hanem egy hisztis pina. Remelhetoleg kialszod magad, aztan holnap alles paletti.

Jesus.Green 2012.09.27. 23:59:40

@LacrossE: eskuszom nem volt meg itt a hozzaszolasod amikor en az enyemet irtam :)

váj mí 2012.09.28. 00:00:23

@LacrossE: Ez attól lehet, hogy sokkot kaptam tőlük, pláne, hogy éltem is olyan házban. Hát belülről sem pofásabbak. Számomra olyan ezeket házakat dicsérni, mintha valaki otthon a Havannát vagy Újpalotát ajnározná. Egyenházak, egyenutcák, brrr!
Na már, miért bántottál volna meg?

váj mí 2012.09.28. 00:02:15

@Jesus.Green: Telihold után sem fognak tetszeni az angol építészet vívmányai.

váj mí 2012.09.28. 00:07:45

@Jesus.Green: Különben, kár volt elárulnom, hogy nőből vagyok, mert rögtön "hisztis pina" lettem. Pedig ez most csak amolyan kis mellékszál volt, amiről itt szó esett. Voltak itt ennél komolyabb témák is ... De legalább tudom, tőled mire számíthatok. Ha nem tetszik a véleményem, akkor "hisztis pina" leszek. Ok. Ennyire veszem majd komolyan, amit írsz.

Jesus.Green 2012.09.28. 00:10:18

@váj mí: Nur immer mit der Ruhe, senki sem kenyszerit arra, hogy bamuljad oket.
En viszont vetek meg egy pillantast a szemkozti Tudor korabeli hazra mielott bezarom az ablakot, aztan elteszem magam holnapra.

Jesus.Green 2012.09.28. 00:14:17

@váj mí: Aranyom, eddig is tudtam, hogy nobol vagy, hidd el, nem a nemed befolyasolt, amikor azt irtam, amit, hanem a ma esti kirohanasod. Eddig nagyjabol bejottek a hozzaszolasaid es lehet ezutan is be fognak, amennyiben ismet konszolidalodsz. Amugy meg siman megkaptad volna a hisztis fasz jelzot.
Nem kell engem komolyan venni, nem vagyok en a falu papja vagy jegyzoje :)

váj mí 2012.09.28. 00:15:07

@Jesus.Green: Nem, pláne, hogy már nem élek ott. De attól még nem tetszenek, ha éppen szóba kerülnek.

váj mí 2012.09.28. 00:16:38

@Jesus.Green: Ez kirohanás volt? Akkor te még nem láttál hisztit.

enrobag 2012.09.28. 00:27:10

@Agicza:

Kb. 2 éve elmentettem a zebegényi házatok linkjét (naná, a kedvencek közé), azzal a szándékkal, hogy a majdan megnyert ötösömből először azt veszem meg. Ha jól sejtem, azért árultátok (vagy még mindig?), mert Angliába költöztetek. Mennyivel jobb, mint amire a hirdetést látván gondoltam! Azt hittem, hogy felépítettétek ezt a fantasztikus házat, kertet és elromlott a házasságotok:-)) Nagyon örülök, hogy nem így van!!! Olvasgatni fogom a Szőttesföldet is. Sok szerencsét!

McZozo 2012.09.28. 01:18:16

@váj mí:

Mondjuk en laytonban laktam e snem mondom hogy beverly hills volt de nekem sose volt baj a latvanyaval kimondotam szerettem nezegetnia hazakat konytarat epuleteket minden nap mikor jartam haza

McZozo 2012.09.28. 01:25:59

@۝merta-X:

HAt szerintem meg te beszelsz zoldsegeket a cegemnel rengeteg mernok van a vilag minden tajarol pajakezdoktol tapasztaltakig.
En magyarorszagrol intejuztam az elso itteni munkahelyemre nem is lattak es felvettek.
Es semmi angol referenciam nem volt.
Plusz londonban nem tudom te hol kapsz 300 ert szobat a legszutyokabb szingle roomok voltak 80 90 fontok per het en eyi tetoteri dupla szobat bereltem 120 ert

McZozo 2012.09.28. 01:33:58

@tildy:): Az nem olyan horror meg es elkepzelheto reggel egy szenya 2.50 ert este ugyanez delbe megy egy wasabi 5 ert a varosban nagyjabol ha nem fozol telleg ebben uszod meg. sokszor en is ezt csinaltam csak en szerencsere el tudtam szamolni a cegemnel :)

Herr Géza 2012.09.28. 02:04:52

@váj mí: Üdvözlégy Svábországban... Mit csinálsz errefelé ?

váj mí 2012.09.28. 12:15:00

@McZozo: Ok, akkor leírom, hogy miért kapok sikítófrászt ezektől a házaktól. Az csak az egyik dolog, hogy úgy néznek ki, ahogy, azt meg lehet szokni. Békást is meg lehet szokni. Node, mint már említve lett, ezekhez a házakhoz tartozik egy hátsó kert is általában. Nos ezek a kertek egymás seggében vannak, mármint a szomszédokéval. Olyan peches voltam, hogy az ablakom a hátsó kertre nézett, a szomszéd meg ott élte a családi életét. Minden nap grilleztek, igen, akkor is, ha esett az eső. Állandó grillszagban élni nem túl kellemes, de ez még hagyján. Ott nevelte a kölkeit (kevés eredménnyel), oda hívta a haverjait ordibálós bulira, ott veszekedett az asszonnyal, ott b.. , na oké, azt éppen nem. Arra a rövid időre mégis bementek házba. Rémálom ....

@Herr Géza: Köszi :). Élek, dolgozom, remélem hosszabb távon.

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2012.09.28. 13:38:07

@enrobag: Jééé, még valaki emlékszik a zebegényi házikónkra? :))) Mindenki mindig a legrosszabbra gondol... Igen, tényleg ott akartunk megöregedni, aztán az élet másképpen alakította. Egyébként még eladó, tehát nyugodtan lehet a lottószelvényt töltögetni. ;)

(Ilyenkor úgy örülök, hogy az a jó néhány évnyi történetírás sem volt hiábavaló, jól esik hallani, és köszi... :))

McZozo 2012.09.28. 13:42:59

@váj mí:

megertem reszvetem, en ugyanilyen hazban laktam egy evet es ugyanugy a hatso udvarr anezett az ablakom de nalam szerencsere nem volt ilyen gond nekem inkabb a lakotarsakkal volt de ezt mind nem a haznak tudom be. de szived joga nem kotekszem ebben. csak mas a velemenyunk

váj mí 2012.09.28. 14:11:51

@McZozo: Nekem a lakótársakkal volt szerencsém. De ez a szomszéd ... szerinted kit érdekelt a családi élete? Ennél már egy panel is jobb, mert ott max. hallod, de megkímél a vizuális élménytől. És mivel ilyen szar ezeknek a házaknak a kialakítása, bármikor megkeserítheti az életed egy ilyen tahófalvi. Ha az övé a ház, azért, ha meg bérlemény, azért. És ez egyértelműen a házak kialakításának a hibája.

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.09.28. 17:28:57

@váj mí: újpalotán lakom, jelenleg, és szeretem, annak ellenére, hogy a Magyarországon élés nem az én világom. Mondjuk remélem a havanna és újpalota között csak építészeti hasonlóságot vontál..

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.09.28. 17:32:29

@Muscari: kb annyi amennyit leírtam, más iparról nem tudok. Az idő pedig jobb napos órákat nézve mint Anglia többi részén, csak szeszélyes :-)

váj mí 2012.09.28. 17:43:11

@Nitnitnit: Ja, a panelrengeteget. Mindkét helyen laktam, Békáson és Kőbányán is. Sőt, még Zuglóban is.
El lehet lakni ezeken a helyeken, de hogy valaki ezeket ajnározza csak mert Pesten vannak.... Mert szarok az életkörülmények. pont mint az angliai vörös-téglás egyen-házakban. Csak azok éppen Angliában vannak, ahham ....

Nitnitnit · http://lifewiththecats.com 2012.09.28. 17:50:33

@váj mí: a vörös téglás hagyján, vannak a council housing negyedek.. Na ott vannak lerobbant egyenházak. Messziről kiszúrni, és az egész borzalom. És ott vannak a tréninggatyás srácok meg a 16 and pregnant lánykák primark egyencsizmában. Viszont a kertesházas, countrysideos részét, ahol legel a birka a kertedben ha kell, ha nem, azt nagyon csíptem :-))

váj mí 2012.09.28. 18:22:18

@Nitnitnit: Mno, egen, ezek a téglás, sorház-gettók leginkább az alsó-középosztály lelőhelyei. No de láthattad, hogy le lettem ugatva, amikor kritizálni mertem ezeket a dzsumbujokat. Szerinted írok én még más jellegű gettókról Angliában? Úgy látszik, sokaknak ez a gettó maga a mennyország, csak mert Angliában van ...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.10.01. 22:39:55

@McZozo: De szinte minden nap?

Nekem a legrosszabb esetben is , ha veletlen benn kajalok a varosban, akkor sem tobb 4 fontnal az ebedem, reggelit vacsorat meg itthon kb 2 fontbol kihozom.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása