oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. július 23. 06:59,  Mindennapi Anglia 270 komment

2012. július 23. 06:59 Határátkelő

Mindennapi Anglia

Milyen típusú szállást keressünk Angliában? Mire figyeljünk a közlekedésnél? Mi a helyzet a tévével, internettel, telefonnal? És a közbiztonsággal? Ha ezek a kérdések érdekelnek, akkor jó helyen jársz, hiszen (bár bevallottan csak egy általános kép felvázolására törekszik) Zoltán írása jó kiindulópontot jelenthet. Én mindenesetre várom a folytatást!

(BLOGGAZDAI KÖZLEMÉNY: Nos, eddig tartott a türelmem, elegem van a trollokból, a bunkóságból. Kaptak pár nap haladékot, de a blogot nem fogják szétverni! A tegnapi posztból már kimoderáltam pár embert, és ez így is lesz a jövőben is. Mielőtt jönne az anyázás: ez nem azt jelenti, hogy nem lehet beszélgetni, vitatkozni, de azt igen, hogy azt csak európai hangnemben lehet. Akinek nem tetszik, mehet, amerre lát.

Szeretném minden kulturált, jóérzésű hozzászóló segítségét kérni a normális hangnem fenntartására. A gyalázkodó, pocskondiázó, másokat megalázó kommenteket a hataratkelokommentKUKAChotmail.com címre jelezzétek, és amint tudom, megteszem a szükséges lépéseket.

Köszönet és további jó beszélgetést!)

London buszok.jpg

„Mindig érdeklődéssel olvastam a blogot, így most, hogy megvan a munkaszerződésem és már tapasztalatokról beszélhetek, gondoltam, megosztom azokat minden érdeklődővel.

Rólam röviden annyit, hogy IT-diplomával, folyamatban levő PhD-vel és elég speciális szakterülettel rendelkezem, viszont a tapasztalataim általánosan is érdekesek lehetnek.

Alapok

Nyelv: Mindenki elmondta már. Én 20 éves angoltudással és kiutazás előtt további 1,5 év intenzív nyelvtanulással készültem. Érdemes az IELTS vizsgára hajtani és speciálisan készülni. Budapesten a British Council munkatársai kedvesek és korrektek, megfelelő eredménnyel a magyar felsőfokú is megvan, ehhez az adminisztrációt ők végzik el.

Szókincs: Bajnóczi/Haavistó Tematikus szótár angol nyelvből. Szánj minden nap fél órát egy-egy témára, alapvetően szükséges.

Hozzáállás: Szintén mindenki elmondta, nyitott, pozitív, megcsinálom beállítottság és hála minden jó szóért, minden előrelépésért. Szükséged lesz rá.

Ha ez megvan nézzük a gyakorlatot!

Közlekedés Londonban

TFL, Oyster card. A külön vásárolt jegy drága, az Oysterre bármikor, bárhol (pl. kisboltban is) rátölthetsz creditet, és azt használod, így a jegyár olcsóbb. Napi limit van, 5-7 út után aznap ingyen utazol. Amire vigyázz: a Tube be/kijáratánál nem tudsz a kártya odaérintése nélkül átmenni eddig OK.

A DLR-nél viszont minden fel/leszállásnál keresd meg a sárga pontot és érintsd oda a kártyád, különben kb. 8 font büntit fizetsz! Ezzel a helyieknek is van gondja, most a TFL felvilágosít és interneten követhetővé tette a fogyasztást. Viszont ez Anglia, amikor megreklamáltam, visszafizették (legközelebbi érintésnél rátették a kártyára).

DLR (Dock Light Railway): király, gyors és sűrű, de nem olyan tömött mint a Tube. Nézd meg a vonalakat és így keresd a szállásokat!

Busz: olcsó, bulis, de lassú. Csak felszállásnál kell az Oystert a sofőrnél (nem a sofőrhöz) odaérinteni.

Közlekedés vidéken

Vonat: Tiszta, pontos, a legtöbb késés eddig 7 perc volt. Interneten tudsz előre jegyet venni és a hitelkártyáddal plusz foglalási kóddal a pályaudvaron kinyomtatni. Vigyázz, több vonattársaság van és visszaváltani csak a sajátjukat váltják, másik társaság jegyével ügyintézni másik állomásra kell menned!

Busz: mindent megtalálsz az interneten.

Taxi: Nem olcsó, vidéken 10-12 km 28 font, Londonban nekem nem kellett, éjszaka is tudtam buszt találni.

Tanács: ha iPhone/iPad-ed van TubeMap (mxdata) és London Bus (zuti) - talán 1-2 font, de mindent megér.

Szállás

Igény és pénztárca kérdése. Keményen vedd figyelembe a közlekedést és a környéket is. Külvárosban olcsó, de helyhez köthet. Igaz, az első időben sok interjúra nem fogsz járni, a látnivalókra pedig én nem voltam hajlandó időt és pénzt égetni, turistáskodni, nem azért jöttem. Később a jó hely/közlekedés minden pénzt megér.

Személyes tapasztalat: én hostelt választottam, LHALondon/Davies Court single en-suite. Minden igaz, amit írnak a neten, a manager korrekt és segítőkész. Ráadásul ha kérdezik a Canary Wharf-nál laksz (komoly benyomás, mivel ez az új üzleti negyed, nagyobb már a forgalma mint a City-nek).

A napjaidat az interneten töltöd, és itt ez, valamint a konditerem is adott. Én sem vagyok kondis fajta, de használd ki az idődet és vezesd le a feszültséget. Az egészségednek is jót tesz, de az interjún a megjelenésben, első benyomásban is számít.

Kaja

Igény és pénztárca kérdése. Tesco, M&S, Waitrose stb. Ne hagyd ki az Iceland-et sem. Rajtad múlik miből milyen minőséget választasz. Én elég alacsony rezsivel jól ki tudok jönni. Az árak sokszor a pesti alatt vannak. Másrészt vagyonokat el tudsz költeni egy vacsorára.

Internet

Legjobb, ha a szállásban benne van, nem te intézed. Mobilnetből nekem a 3 (three.co.uk) prepaid jött be, Skype is engedélyezett, vidéken a lefedettség so-so.
Minden infót gyorsan megtalálsz a neten, essential.

TV

Éjjel-nappal, ha bírod. Hírek, history, kulturális sorozatok, de Top Gear stb. is fut. Itt digitális a TV és angol feliratozás is segít. Ha már nem kell figyelned, csak a háttérben hallgatod és érted, jó úton jársz.

Közbiztonság

Nem volt gondom. Közhely, de hajnali buszon eddig a leghangosabb társaság két magyar vidámfiú volt, de ez sem volt húzós. Persze ez nem panasz vagy felvágás csak közhelyes.

Mindenesetre belül röhögtem, de „nem fedtem fel magam". Viszont a srác jobban értette a buszsofőr szövegét, hogy a következő megállót útlezárás miatt kihagyjuk, mint én. Fogadd el, hogy te vagy a jövevény és sokan járnak előtted.

Elsőre általánosságban ennyi, érdeklődés esetén folyt. Köv."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: költségek London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr464671883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cumi 2012.07.23. 16:00:59

@Void Bunkoid: A lányom Pesten dolgozik. De a nagyobbik fiam egy kifejezetten kisvárosban ugyanennyit keres. Tanulni kell és több nyelven beszélni. A lányomnak pl. érettségire két felsőfokú nyelvvizsgája volt. Most meg már van nemzetközi is. És el akarják törölni a diplomához kötött nyelvvizsgát. Sok sikert hozzá.

redsea 2012.07.23. 16:02:49

@Nyulz of the World: a kommentelési lehetőség (többek között) a kultúrált vitára van. Nem vagyok elégedetlen: ha nem tetszene a blog, akkor nem olvasnám és nem igyekeznék jobbá tenni.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.23. 16:03:12

OFF

Nem látom mitől jobb az, ha az egyik hozzászólóra rászállnak és közösen tellaritának, trollnak stb. hívják, csak mert nem tetszik a véleménye, mint amikor ő félprostinak hívott egy másikat.

Ha valakinek nem tetszik a hozzászólása, egyszer leírod a véleményedet róla (nem a hozzászólóról, hanem az álláspontjáról), majd negálod.

Ennyi.

2012.07.23. 16:11:36

@redsea: "és nem igyekeznék jobbá tenni. "
Na pont ez a gond! Hogy a jobba teves a Hataratkelo feladata, mivel ez az o blogja, es nem az enyem vagy a tied. ;)

2012.07.23. 16:16:50

@bpetya75: Köszi a gyors valaszt!

2012.07.23. 16:18:51

@redsea: Es barmennyire is meg vagy gyozodve rola, nincs mindig igazad. Es ha mar latod, hogy nincs, akkor erdemesebb beismerni, mind magyar virtusbol csakazertis kitartani a vegsokig a hulyeseg mellett - meg ha ennek hatalmas hagyomanyai is vannak kis hazankban.

Es azt is erdemes felfogni, hogy ez nem egy friss blog, hanem mar egy jo ideje fut, kialakult altalanos hangulattal, torzsgardaval, stilussal, stb. Es ezen szerintem kimondottan nem akar senki sem valtoztatni. Vagyis a blog.hu-n lehet, hogy ez a blog a frissen erkezett, de ezen a blogon viszont te vagy. ;) Ha erted mire gondolok.... :) Es tobb alazatot a vilag irant, redsea baratom. :)

mommmmo 2012.07.23. 16:21:24

redsea: Szerintem te teljesen el vagy tevedve, egy bizonyos szint folott nincs olyan hogy "velemeny a magyarokrol" meg a szlovakokrol, meg a pirezekrol, ugyanis egy olyan kornyezetben, ahol pl en is dolgozom, kabe 10 kulonbozo nemzetiseggel egyutt, mar reg tuljutottunk ezen, es az egyent nezzuk. Es talan meglepo, de nem is annyira divat nyugaton ez az eloiteletes tahosag, amit itt elvarnal.

Szoval ezert nem fogunk ide ilyeneket irni.

Azt pedig folottebb furanak talaltam, hogy a "te kornyezetedben" ha valaki nem dolgozik, akkor "eltartottnak szamit" szoval lehet, hogy a te kornyezetedben szokas igy iteleteket mondani, meg palcat torogetni egymas felett, a masik eletenek bizonyos reszletei es vonatkozasai alapjan, de szerintem ez rohadtul nem hianyzik errol a blogrol.

Szerintem en es tobb mas kommentelo szinten mindig elmondja, hogyha ugy veljuk, valaki hulyeseget csinal az eletevel, vagy el van tevedve... Ezt nem teszem meg minden esetben, ugyanis nincs minden szituaciora es elethelyzetre ralatasom, de pl amikor valaki szakmai teren csinalt hulyeseget, az en szakmamban elmondtam. Ha neked az hianyzik, hogy mindenkit lekurvazzunk, aki nem dolgozik, mindenkit leluzerezzunk aki mosogat, mindenkit lenagykepusznobbozunk aki sokat keres, es igy tovabb, akkor tenyleg javaslom nyisd meg a sajat troll blogodat. (bar nem tudom, ki fog oda posztot irni)

Azt meg tenyleg nem ertem, mit gondolsz, mit valtoztatna az en elethelyzetemen, hogyha xyz texasi idiotak, akikhez kozom nincs, elmondanak nekem, hogy egy kurva vagyok. Mert ennek kabe annyi lenne a jelentosege, minthogy az eszaki sarkon vegelgyengulesben megdoglott egy jegesmedve, kabe.

redsea 2012.07.23. 16:21:43

@Nyulz of the World: konkrétumokat légy szíves.

2012.07.23. 16:24:47

@redsea: OK, feladtam. Tenyleg nem erted. :(
Tovabbi kellemes kommentelest.

mommmmo 2012.07.23. 16:34:44

Es azt hiszem, azt is definialni kellene mar vegre, mi a kulonbseg a "velemeny" es a minositgetes kozott..

Megkiserlem: velemennyel igyekszel a masikon segiteni, hatha hasznat veszi a gondolataidnak. Epp ezert van benne egy meggyozo, alatamaszto szakasz, hogy a masik is azonosulni tudjon a velemennyel.

A minositgetonek azonban nem az a celja, hogy a masikat segitse, sot meg az sem, hogy elfogadtassa a masikkal a gondolatat, csupan annyi hogy a masiknak rossz erzest okozzon.Szoval abbol hianyzik a meggyozo\ alatamaszto elem, csupan egy alanybol, egy allitmanybol es egy pejorativ jelzobol all.

Tehat a "hozzaszolo egy felprosti" az nem a velemeny kategoria.

redsea 2012.07.23. 16:36:41

@mommmmo: részben igazad van az első bekezdésben. De ha pl. hírt kapunk, hogy egy pl. indiai vagy cseh kollegával bővül a csapatunk, akkor -még a bemutatkozása előtt- előkerülnek sztereotípiákra alapuló viccek, egyes kollegák megosztják a korábbi vonatkozó tapasztalataikat. Az, hogy ez jó vagy rossz nem feladatom eldönteni, de nálunk így van. És nyilván olyan diszkréten történik mindez, hogy az új érkező nem vesz belőle észre semmit közvetlenül.
A külföldre vágyó honfitársainkat is érdemes erre felkészíteni -lefogadom, hogy sokan nem is gondolnak erre- hiszen könnyebben tudják elfogadtatni magukat, ha tudják mit gondolnak róluk sztereotípiák szintjén.
A többiben igazad van, valóban olyan dologba ártottam bele magam, amire nincs rálátásom.

redsea 2012.07.23. 16:46:06

@mommmmo: a minösítés is lehet hasznos: ha megtudod mit gondolnak mások egy közös témáról már bölcsebb/szélesebb látókörue lettél.
Jómagam is sokat tanultam a hozzászólásaimra kapott válaszokból, amit ezúton is köszönök mindenkinek!
Ritkán szólok hozzá blogokhoz, de megvan az a rossz szokásom, hogy a hozzám intézett kommenteket igyekszem megválaszolni: ebből kerekedett ki néhány óra alatt jónéhány bejegyzés.

Ugyanakkor meglepő, hogy többen az egészséges vita helyett a hozzászólások negligálásban látják a megoldást, de ebből is le fogom vonni a tanulságot.

mommmmo 2012.07.23. 16:46:29

@redsea: viccek tenyleg vannak, itt is. De nincs sok jelentoseguk, mert tenyleg csak viccek. Gyakran az az erzesem, hogy a viccelodo nem is a masikbol, hanem kifejezetten a sztereotipiakbol csinal poent. Ugy, hogy teljesen folosleges veluk foglalkozni, es hogyha az ember leragad azon, hogy a sajat nepevel kapcsolatos elkepzelt sztereotipiak ellen vedekezik, azzal semmit sem hasznal.

Raadasul szerintem a magyarokkal kapcsolatban nincsennek is sztereotipiak, max csak annyi, hogy allandoan gulyast eszunk.

mommmmo 2012.07.23. 16:51:19

@redsea: Jo, a hozzaszolo a minositgetesbol megtudta, hogy ha elarulja masoknak, hogy jelenleg munkanelkuli, es eltartott, akkor sokan felprostinak tartjak majd.
De szerintem most miert lesz gazdagabb ezzel a tudassal? Max csak annyi hasznat veszi, hogy legkozelebb visszafogottabban kommentel. De ha az ilyen beszolasok miatt minden hozzaszolo ossze vissza kodosit az elethelyzetevel kapcsolatban az nem emel a diskurzus szinvonalan.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.23. 16:57:21

Külföldön mindenki befogadó és nem előítéletes.

Az sem igaz, hogy a svájci-osztrák határon, ahol a többi autónak csak integetnek, minket a magyar rendszámmal _mindig_ kivettek, félreállítottak, néha az autót is szétszedték.

És az sem, mikor Bernben kirakatokat nézegettünk, ahogy tovább mentünk kijött a boltos, és besprézte (fertőtlenítette?) utánunk a levegőt!

Vagy hogy a francia boltos, addig volt velünk kedves, míg azt hitte hollandok vagyunk, onnan kezdve, hogy a gyerekek felvilágosították magyarságunkról, simán átnézett rajtunk.

redsea 2012.07.23. 17:03:27

@régebb óta vagyok Subban mint te: ez a svájci-osztrák határos dolog nagyon igaz és aki rendszeresen járt haza -kezdetben- magyar rendszámú autóval az szinte biztos, hogy hasonlókat tapasztalt.
Magyar kocsival kb. 10-ből 8 kérdezőzködés/csomagtartó nyittatás, svájcival kb. 30-ból 0.

redsea 2012.07.23. 17:05:55

@redsea: ja és a kocsi nem változott, csak a rendszám

tucano 2012.07.23. 17:07:08

@redsea:
"hiszen egy tökéletes férfi nem szorul rá arra, hogy egy keleti hölgyet tartson ki."

Amúgy veled minden rendben van?
Látod milyen türelmesek itt az emberek?

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.23. 17:12:57

A nyugatiak nem tartanak ki nőt. Egyáltalán nem igaz, hogy szabályosan vesznek belőlük, mint a rabszolgapiacon.

De az igaz, hogy pl. van olyan, hogy orosz, lett stb. férfiak a neten keresnek maguknak jó pénzért, nyugat-európai nőket feleségnek.

tucano 2012.07.23. 17:15:27

@bpetya75: Itt erre kitűnő lehetőségek vannak. Pl. van ilyen pedikűr hal természetes körében. Ha nagyon komoly bőrkeményedések alakultak ki, akkor piranhás folyóvizet ajánlok. Politikusoknak pedig az utcánk szélén található mocsárt, hogy biztosra menjünk lábápolásban: ott kajmánok úszkálnak. Egyébként ezek a lábápoló dögök saját közegükben olyan sneci nagyságúra is megnőnek és rendesen szétharapdálják az embert . Nagyon beszartam tőlük, amikor egy falka (raj helyesen) megtalált úszás közben, azóta nem is erőltetem erre az édesvízi fürdőzést, az óceánban legalább látható a cápa.

mommmmo 2012.07.23. 17:17:13

En azt mondtam, ez az eloitelet nincs meg egy "bizonyos szint felett". Nem arrol beszeltem, hogy egyes nepek jobban seftelnek, mint masok, es ezt mindenki tudja, es ezert jobban atnezik a kocsit.
Azt is mindenki tudja, hogy a kelet europai nok kozott tobb prosti van, ezert bizonyos orszagokba kelet europai nok nehezebben kapnak vizumot, mint masok. Ez engem, mint penzugyest korant sem erint kulfoldon. Legfrissitos eset meg sohasem fordult elo velem, mar bocsi, nem lehet, hogy annak mas oka volt???

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.23. 17:31:11

@mommmmo:
Évente jártunk haverok pihenni, feltöltődni Livignóba pár napra, késő tavasszal. Nem "sefteltünk" sosem. Ennek ellenére szedtek minket szét mindig.

Légfrissítővel konkrétan arra gondolsz, hogy büdösek voltunk?

mommmmo 2012.07.23. 17:49:58

@régebb óta vagyok Subban mint te: Hat peldaul, lehet, hogy budosek voltatok, ert en utannam sohasem legfrissitoztek.

Az egy dolog, hogy sohasem sefteltel, de ha mas magyarok az adott szituacioban allandoan azt csinaltak, akkor az adott szituacioban (a hataron) annak kovetkezmenyei vannak.

A repteren peldaul valoszinuleg egy arabot jobban atnez a biztonsagi szolgalat, mint egy voroshaju kekszemu not, peldaul, ez azonban nem jelenti feltetlenul azt, hogy azt az arabot megkulonboztetik peldaul a munkahelyen ies eletenek mas vonatkozasaiban is.

bpetya75 2012.07.23. 17:56:18

@tucano:

:-D :-D :-D

Jó, hogy megjöttél ;-)

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.23. 18:03:08

@mommmmo: "Hat peldaul, lehet, hogy budosek voltatok"

Nyilván így volt.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2012.07.23. 18:04:51

Az írást elolvastam, a kommenteket most kezdem, így elnézést, ha ismétlek.
Szerintem hasznos írás volt annak, aki Angliába akar költözni.
És örülök, hogy a Határátkelő tervbe vette a cenzúrázást:-)

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.23. 18:08:18

@mommmmo: "Hat peldaul, lehet, hogy budosek voltatok, ert en utannam sohasem legfrissitoztek. "

Ezt behelyesíthetem?

Amiből kiindult az egész. Akkor gondolom a hozzászóló is lehet félprosti, mert engem még soha nem kurváztak le.

mommmmo 2012.07.23. 18:13:06

@régebb óta vagyok Subban mint te: ez nem igazan ugyanaz, te nem ismered a hozzaszolot, a legfrissitos viszont teged megszagolhatott.
Tehat elsokoru informacio alapjan alkothatott velemenyt.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.23. 18:21:10

@mommmmo:
Igen. Ült a pultnál a boltban, mi az utcán nézegettük a kirakatot. A büdös magyar szagunk bement a boltba egészen a pénztárgépig, mire ő elővette a csodás pumpás svájci fertőtlenítőjét, megvárta míg elmegyünk és besprézte az utcát a bolt előtt.

Teljesen így lehetett.

Hihetőbb, mint hogy egy rasszista svájci, aki így akarta kifejezni, mennyire utálja a k-európaiakat. Hiszen a svájciak köztudottan kedves, befogadó emberek, a magyarok meg büdösek.

mommmmo 2012.07.23. 18:36:07

Jaah.. es mi, itt a Hataratkelon, akik tok jol erezzuk magunkat Svajcban, Ausztriaban, UK-ban, meg akarhol, es be tudtunk integralodni, mi mind csak hazudunk, mert kulfoldon csak a tarsadalom peremen levo szanalmas vergodes , es a rank iranyulo negativ eloiteletekkel valo folytonos szelmalomharc lehetseges.

Vagy noknek a hazassag nevu rabszolgasag kulfoldiekkel.
Nezd, ha ez boldogga tesz, lasd mindezt bebizonyitva es orulj neki.

mommmmo 2012.07.23. 18:45:48

Mellesleg kerdeses, hogy abbol, hogy nezegettetek a kirakatot, honnan tudhatta, hogy kelet europaiak vagytok. De mindegy.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.23. 19:00:04

@mommmmo:
Kedvesem, nem mondtam azt, hogy mindenki ilyen, de ilyennel is lehet találkozni szép számmal.

Ha te Svájcban és Franciaországban nem találkoztál a k-európaiakkal szembeni megvetéssel, örülj neki. De szívesen összehoználak néhány osztrák (volt) határőrrel is, aki néhány snapsz után elmondaná a cseppet sem pc véleményét a magyarokról.

Az pedig hogy honnan tudta? Talán hallott minket beszélni. Vagy látta a ruhánkon.

mommmmo 2012.07.23. 19:27:55

@régebb óta vagyok Subban mint te: Vagy talan semmi koze nem volt a sprezesnek hozzatok.
Amugy nezd, ha nagyon belegondolok, lehet, hogy en is tapasztaltam ilyeneket, peldaul egyszer amikor bicikliztem nehany hulyegyerek utannam orditozott az utcan a UK-ban, hogy "fucking polish"

Egy ilyen elmenyem volt kabe az ott toltott 3 ev alatt, nem ez hatarozta meg sem az eletem, sem az alaphangulatom, szoval feleslegesnek tartom azt, hogy errol irkaljak. Svajcrol\Ausztriarol nincs sok tapasztalatom, de eleg sok ember van, aki ott is jol erzi magat. Ha ugy jelensz meg valahol kelet europaikent, hogy mar eleve varod a pofonokat, akkor tutira meg is kapod oket, hogyha meg nem, akkor elkerulnek.
De ezt mar elmondtuk itt egy parszor.

Dragonlady (Bp, Hun) 2012.07.23. 19:34:37

Alighanem megvannak az előnyei annak is, ha az ember olyan helyre vetődik, ahol a bennszülöttek jó esetben meg tudják mutatni Európát térképen, viszont gőzük nincs a kelet-nyugat geopolitikai vonatkozásairól :-)

SilentDreams 2012.07.23. 19:34:41

@mommmmo: Hozzám meg egyszer alig akart szólni egy ingatlanosnő Angliában, olyan ellenszenves volt, hogy pár perc után magára hagytam :)

Most akkor ebből mit akarunk vajh kihozni? Hogy ellenszenves emberek mindenütt vannak? Vagy vajh mi lesz itt a csattanó....:D

tucano 2012.07.23. 19:35:02

@bpetya75: naná:)

@redsea: én tudom (sőt tapasztalom)

@régebb óta vagyok Subban mint te:
Tuti, hogy vannak Svájcban rasszisták/idegengyűlölők nem kevesen. A lakosság majd húsz százaléka külföldi, 1.8 millió ember, ezek közül a legtöbben a volt Jugoszláviából érkeztek, persze szinte mind szerbek. Szerintem simán találkozhattál seggfej svájcival, valljuk be, hülyék azért mindenhol vannak, ez nem országfüggő. De nagyságrendileg Svájc a legbefogadóbb országok egyike Európában. Nagyon sokat kell foglalkoznom velük, gyakorlatilag mindenben van mit tanulnunk tőlük, kivéve a magasan tartott orrot, abban pariban vagyunk teljesen. Viszont láthatod, hogy milyen meglepőnek tartják ezt, akik ott élnek, mert velük nem történt meg, ami azért jó jel.

tucano 2012.07.23. 19:41:26

@Chang Yai: Brazíliában fogalmuk sincs az embreknek arról, hogy hol van Magyarország. Ha megkérdezik, honnan jöttél gringó, mindig ilyeneket mondok, hogy Gringolandia, és gondolkodás nélkül rábólintanak és gyakran le se esik, hogy ugrattam őket. Ha vmi raszta kérdezi, akkor meg azt, hogy Babilónia (a fehér ember pokla a rasztafarianizmusban), ettől mindig teljesen kikészülnek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2012.07.23. 19:53:22

OFFFFF
Tucano, annyi mindenféle véleményt hallok erről, hogy fogalmam sincs, mit gondoljak - szerinted Brazília biztonságos egy egyedül utazó középkorú nőnemű hátizsákos turistának? valamikor fénykoromban egész jól tudtam portugálul, mondjuk a brazil az külön műfaj, szóval nem lennék teljesen elveszve, és nem vagyok egy félős fajta, de míg Indonéziáról, Kambodzsáról stb egyöntetűen azt hallja az ember, hogy teljesen ok, Dél-Amerikából a végletek jönnek. szerinted?
na nem mintha ez a veszély fenyegetne a közeljövőben, alighanem Brazíliánál perpill semmi nincs messzebb, csak elvi szinten mindig is érdekelt a dolog, hogy reális hosszútávú cél-e, vagy hagyjam a fenébe.
/ OFF

tableno 2012.07.23. 20:04:05

@mommmmo: Azt hiszem, hogy ez egy nagyon tipikusan magyar dolog, hogy mindenkiről eleve a lehető legrosszabbat feltételezzük: ha külföldi barátja van - biztosan aranyásó. Ha a svájci boltos sprézik utánunk - biztosan rasszista. Ha valaki elmondja hogy jól keres - biztosan fel akar vágni. Ha valaki segítséget ajánl föl: biztosan van valami hátsó szándéka. Aztán persze igazunk lesz, mert ezek hosszabb távon önbeteljesítő jóslatok.

tucano 2012.07.23. 20:11:17

@Chang Yai: Persze, ha nem csinálsz hülyeséget. Saját tapasztalatból két klasszikus balhét tudnék sorolni: Megmondtam vendégeknek, hogy ne menjenek le sötétedés után a Copacabanára fotózkodni. Berúgtak és direkt lementek, hogy MEGMUTASSÁK, hogy ők igenis. De túlélték, bár kórház lett a vége.
Másik: részegen valami utcáról felszedett kurvával elment egy favelába kokainért. Pont az első saroknál kirabolták.
Hát így ne.

Kicsit oda kell figyelni, de akkor nem lesz baj. Ha a turista ösvényen jársz, akkor minden rendben lesz. Elvileg illene azt mondanom, hogy ha letérsz a turisták megszokott útvonaláról, akkor könnyen bajod lehet, de én mindennel kísértettem már itt a sorsot itt és még élek.

mommmmo 2012.07.23. 20:23:42

A baratom cegenel (Braziliaban) minden ceges kocsi golyoallo..
Engem ez annyira nem dobott fel. (Mivel hamarosan mi is oda koltozunk)

mommmmo 2012.07.23. 20:59:20

Tucano, amugy lennel olyan kedves dobni nekem egy mailt a momomov53@yahoo.com-ra? Lehet, hogy lenne a kozeljovoben nehany kerdesem Braziliarol..

padlas 2012.07.23. 21:34:47

@tableno: Tableno, te merre vagy fellelhető a neten? Van valami blogod, ilyesmi?

padlas 2012.07.23. 21:36:05

@mommmmo: marmint ti ketten odaköltöztök, vagy a cég, ahol te dolgozol? Hogyhogy, mennyi időre?

padlas 2012.07.23. 22:21:18

@tableno: hát mert szívesen olvastam volna ha van :)

tableno 2012.07.23. 22:26:35

Sajnos be kell erned a kommentjeimmel... ;-)

tucano 2012.07.24. 00:35:50

@mommmmo: hú de jó cégnél dolgozik! Azért az menő:)
Írtam neked, állok rendelkezésre. Mióta van az oldalam a fácsén nagyon sokan megkeresnek és rá kellett jönnöm, hogy megint egyre többen leszünk Brazíliában, pedig eddig is vagy 200.000-en olvadunk bele a napsütésbe:)

pappito · http://pappito.com 2012.07.24. 03:17:32

nem azt beszéltük meg, hogy nem etetjük a trollt? visszanézek és +100 komment a semmiről, csak redsea képtelen felfogni amit mondanak neki a másik után meg le kell srázni a kirakatot mert magyar

téboj és levin?

hagyjukmár

hothead 2012.07.24. 05:23:46

@padlas: bocs, hogy beledumalok, de addigra mar harman lesznek :)

hothead 2012.07.24. 05:32:59

@redsea: a bloggazda tobbszor, vilagosan megmondta, hogy hol a hatar, mi az amit ki fog moderalni, es igy is tesz, sokunk elegedettsegere. szeritem nem szorul tanacsra. az is az o dontese, hogy milyen posztok kerulnek ki a blogra, hozott anyagbol dolgozik, mi irunk, o szerkeszt es kozzetesz. ird meg a tapasztalataidat (a kozlemenyt figyelembe veve!), biztosan teret ad neked is.

hothead 2012.07.24. 05:40:47

@pappito: ezen a sprayzesen meg mindig rohogok!
amikor ide (au) megerkeztunk, minket is kiszedtek a sorbol a vamnal - sok csomaggal hollandiabol... jott a kutyus szimatolni :)

lattam nem tetszik a fenti sor cimkezese :p, au es oceania a kontinesn neve, az megfelelne?

hothead 2012.07.24. 05:51:55

diszgrafiam lett, bocs

Határátkelő 2012.07.24. 06:44:38

@redsea: Megismétlem, mert nem lehet elégszer! Szó nincs arról, hogy langyos teadélutánt szeretnék csinálni a blogból, és kifejezetten örülök annak (szerintem a törzsgárda többsége is így van ezzel), ha ellentétes vélemények fogalmazódnak meg, HA ÉS AMENNYIBEN ezek normális hangnemben íródnak.

Én csak annyit kérek, hogy ne keverjük össze a vitát az anyázással! Emlékeim és szándékaim szerint SOHA nem fordult még elő, hogy egy hozzászólást (vagy kommentelőt) azért tiltottam volna ki, mert mást gondol a világról, mint én.

Az elvárás nagyon egyszerűen megfogalmazható: mindazon értékek betartása, amelyek éppenséggel a magyar Alkotmányban (és az összes európai alaptörvényben - már ahol van...) szerepelnek.

A régi felületen is mindig kifejezetten bátorítottam az ellentétes véleményeket, és most is örömmel veszem, ha valaki megírja, miért jó hely Magyarország és miért érdemes maradni.

Ami meg a történeteket illeti: abból az alapanyagból főzök, amit Ti küldtök. Vannak nagyon kemény történetek még...

redsea 2012.07.24. 07:23:53

@hothead: köszönöm véleményedet, amit elfogadok. Kérlek Te is tegyél így.

redsea 2012.07.24. 07:25:17

@Határátkelő: elnézést, hogy tapasztalatlanul vitát generáltam tegnap! Sok sikert a bloghoz!

bpetya75 2012.07.24. 07:41:01

@redsea:

No és? Hallgatsz hotheadre? Megírod a sztorid?

tableno 2012.07.24. 08:02:40

Valamiért nem tudok a mai poszthoz kommentet írni...

csőcsere 2012.07.24. 08:27:45

@Határátkelő: abszolút támogatlak és amióta van a HÁ, azóta olvasom. Maradjon ilyennek!
A fanyalgóval ne törődj, ő nem rajongó. Nem kell vele foglalkozni, akkor elmegy.

Foglalkozz a rajongókkal! Hozzájuk, nekik és velük beszélj! A sok rajongó számít, őket tartsd becsben, az ő véleményük számít. Csak és kizárólag.

bpetya75 2012.07.24. 08:52:30

@csőcsere:

Nem értek egyet. Más nem róható fel redseanek, csak az, hogy kitartóan ismételgette az aggályait. Ez pedig bele kell férjen, még ha páran fel is húzták magukat rajta. Ha csak a már meglévő rajongók számítanának, akkor nagyon hamar belterjessé válna a blog, abban pedig biztos vagyok, hogy HÁ nem ezt akarja.

Márpedig új rajongókat, vagy inkább érdeklődőket, kitartó követőket nem lehet szerezni "lesz@rom a véleményedet" stílusban. Meg aztán ez nem is jellemző HÁ-ra.

Határátkelő 2012.07.24. 09:19:06

@redsea: Hát nekifutok még egyszer: nem a vitával van a gond, sőt!! Kifejezetten örülök neki, ha vitatkozunk, beszélgetünk, mert ez adja az egész blog lényegét. Nekem egyetlen dologgal szemben van kifogásom (és ezt nem célzottan neked írom, hanem általában), az pedig a hangnem. Azt nem fogom eltűrni, hogy a kommentekben olyasmi hangozzék el, amire volt példa az itteni induláskor.

Szeretném, ha maradnál és értelmesen lehetne beszélgetni, vitatkozni fontos (vagy kevésbé fontos) dolgokról, sőt, annak is nagyon örülnék, ha lenne kedved posztot írni (elküldheted a hataratkeloKUKAChotmail.com címre), szívesen kiteszem.

Még egyszer (gondolom, nem utoljára, de ha kell, leírom még párszor): nem a vitával, az ellentétes véleményekkel van gond, ha azok megmaradnak a normális, kulturált keretek között. (Mindig bátorítottam azokat is, akik szerint maradni kell Magyarországon, hogy írják meg a véleményüket.)

Szóval maradj és folytassunk normális, értelmes vitát!

Üdv

Határátkelő

Határátkelő 2012.07.24. 09:22:07

@csőcsere: Köszönöm. Annyiban nem értek egyet, hogy a nem-rajongóból lesz a rajongó, és én örömmel várok mindenkit. Az sem baj, ha nem ért egyet, ameddig ezt normális, kulturált hangnemben teszi. Szóval én örülök redsea-nek is, és sajnálnám, ha elmenne, nem baj, ha fanyalog, amíg normális keretek közt teszi. Nem tetszhet mindenkinek a blog...

De még egyszer: kösz a támogatást! :))

pappito · http://pappito.com 2012.07.24. 09:30:20

@hothead: a kutya mindig jön, ha ide megérkezel, és eddig akárhányszor Auba mentünk ott is mindig jött. Aranyos blökik, ránk vigyáznak :)

Szerintem Ausztrália/Új-Zéland lenne az ideális, aztán ha valaki Kiribatiról vagy Tokelauról ír egy kivándorlósat, akkor berakhatjuk ez alá, mint Óceánia. :) Gondolom a térségből Au és NZ a két hely ahova kivándorolni akarnak magyarkák.

De majd HÁ eldönti ügyesen.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.24. 11:40:33

@Határátkelő:
"Anelkul kb. mint a cigok Borsodban csak tengsz-lengsz. "

Ez nálad nem bassza ki a biztosítékot? Mennyivel kedvesebb a "cigo" kifejezés, mint a félprosti?

tableno 2012.07.24. 11:57:55

@régebb óta vagyok Subban mint te: Semennyivel. Talan annyi a kulonbseg, hogy itt nem volt szemelyeskedes, mig a felprostit egy konkret kommentelo fejehez vagtak.

csőcsere 2012.07.24. 13:18:22

@Határátkelő: Szívesen, jó dolgot hoztál létre. :-) ne hagyd, hogy a fanyalgók eltántorítsanak, vagy meggyengítsenek. Az is lehet, konkurencia, aki irigy a sikeredre, vagy el akarja lopni, vagy meg akar gyengíteni, erre is gondolj. Nem-rajongóból nem lesz igazi rajongó, vagy ha mégis, nem lesz benne sok köszönet.

A kérdés az, mi a célod? Lásd pl. Apple vs Microsoft (pls, trollok, most ne kezdjétek el, amit mindig), az Apple a kezdetektől fogva csak a rajongókhoz beszélt, az Ms mindenkinek tetszeni akart.
Az Apple a Föld legértékesebb cégévé nőtte ki magát. Van egy csomó más ilyen párhuzam. Az információs korban NEM tetszhetsz mindenkinek, mert az internet a réspiacok tere.
Szóval kérdés, mi a cél, rövidtávú, vagy hosszútávú? Réspiacot uralni, vagy tömegpiacon 12-nek lenni a tucatb?
Ez a Te döntésed, igazad van.

Olvasom tovább a blogot, csak így tovább, szuper, imádom!:-)

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.24. 13:27:05

@tableno: "mig a felprostit egy konkret kommentelo fejehez vagtak."
Aha.
Vagy talán annyival, hogy ezt nem moderálták ki. Pedig lehet, hogy én borsodi cigány vagyok.
Gondolom akkor olyan szöveg is mehet:
rajoskodnak, mint a niggák a dél bronxi gettoban.

tableno 2012.07.24. 13:48:16

Nezd, nem en irtam az inkriminalt hozzaszolast, es nem is en vagyok a moderator, ugyhogy nem tudok neked erdemben valaszolni. De azt hiszem itt nem az a lenyeg, hogy minden szerencsetlenul megfogalmazott kommentet toroljenek, hanem hogy ne fulladjon anyazasba a parbeszed. Ezzel egyutt, ha zavar valami, nyugodtan jelezd a bloggazdanak (ahogy ezt igen helyesen meg is tetted).

LenaLondon 2012.07.24. 14:16:14

Vonat, nincs késés? Baszki merre élsz, én is ott akarok. Nálunk folyamatosan késik jelzőrendszer hiba miatt. Ja, több mint hat éve élek itt és hetente többször utazom vonattal, több átszállással.

troll that shit 2012.07.24. 14:53:40

főoldalon volt a link, idejöttem, de többször nem fogok :) minden bejegyzés általánosságokról ír. Sokszor tévedések is vannak benne, ezt az angliai témához tapasztalatból írom. A legegyszerűbb kijutni külföldre ha külföldi pasit/csajt szedünk fel. Ebben a magyar lányok sztem világbajnokok :D :D Csak sokszor rájönnek, hogy a szexen kívül mást nem akarnak adni a vágyott külföldi pasik :D :D ......Pasiként én meg most német csajra hajtok :D már alakul :D :P

hothead 2012.07.24. 15:32:40

@pappito: "Gondolom a térségből Au és NZ a két hely ahova kivándorolni akarnak magyarkák." tulajdonkeppen ez igaz :)

2012.07.24. 16:18:55

@redsea: 'tud egy keleti nő teljes értékű partner lenni egy nyugati férfi mellett? (pl. magyar-francia párra gondolok)
Sikerülhet e felülemelkedni a kultúrális különbségeken?
Be- és el tudja fogadni a családja és mikroközössége?

Kivételek akadhatnak, de a jellemző az, hogy a lányt családja húzza, hogy magyaros mentalitással minél több (anyagi) előnyt nyerjen ki a kapcsolatból. Közben a fiú folyamatosan szembesül (honfitársaitól) a keleti hölgyekkel kapcsolatos sztereotípiákkal.

Nagyon nagy szerelem kell ezen akadályok hosszútávú legyőzéséhez.'

Jeeezusom, ha megirnam amit tenyleg gondolok errol a kommentrol, tutira kimoderalnanak! :o) De elnezo leszek, ugy tunik regen nem mozdultal ki otthonrol (olyan 50 eve?).

Egyebkent szegeny angol pasim probalt felulemelkedni a kulturalis kulonbsegeken, de sosincs ideje mert munka utan mindig mos, vasal, foz es takarit (ja tenyleg, ez egy jelentos kulturalis kulonbseg amin nagyon nehez felulemelkedni: nyugat-europai ferfiak tobbsege, kelet-europaiakeval ellentetben, nem gondolja hogy a no hazimunka elvegzesere tervezett rabszolga).

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.25. 12:51:02

@Mirjam2:
"Miközben megkezdődött az új Batman-film bemutatóján történt coloradói mészárlás elkövetőjének tárgyalása, egyre több történet került nyilvánosságra az áldozatokról is. Ezek között három egészen hasonló is van - három férfi azért halt meg, mert barátnőiket védték testükkel a golyóktól - írja a Huffington Post.

Egyikük a 26 éves Jon Blunk, aki korábban a haditengerészetnél is szolgált. Amikor a lövöldözés elkezdődött, a földre vetette barátnőjét és saját testével védte. Amikor a lövések abbamaradtak, a lány, Jansen Young megpróbált felkelni, de azt érezte, barátja nem mozog. Azt, hogy meghalt, csak akkor vette észre, amikor megpróbálta felrázni azzal, hogy indulniuk kell. Jansen Young anyja a New York Daily Newsnak azt mondta, Jon olyan fiú volt, akit mindenki szeretne a lányának.

Egy másik történet a 27 éves Matt McQuinné, aki 26 éves barátnőjét védte - ő is ráborult a lányra, amikor a lövések elkezdődtek. Samantha Yowler is megsérült a lábát, MQuinn azonban a helyszínen meghalt, miután háromszor is eltalálták.

A 24 éves Alex Teves pszichológushallgató szintén barátnőjét védve halt meg."

Jó dolog ez az egyenlőség.

2012.07.27. 11:04:25

@régebb óta vagyok Subban mint te: Nem vagyok benne biztos hogy ertem a kommentedet, de ha jol ertem - szerinted ok hogy a nok a mindennapi eletben kiszolgaljak a ferfiakat, a ferfiak meg cserebe hosiesen testukkel vedik a not ha esetleg valaki rajuk lo a moziban. Haaat... tudod mit, inkabb valasztok valakit aki minden nap elvegzi a hazimunka 50%-at es nem varja el hogy kiszolgaljam. Takaritani, fozni, mosni, vasalni minden nap kell, viszont erdekes modon az elmult tobb mint 30 evben meg senki nem lott ram a moziban. Ha megis ram lonenek, tutira nem varnam el a pasimtol hogy felaldozza magat miattam csak azert mert en no vagyok o meg ferfi.

régebb óta vagyok Subban mint te 2012.07.27. 23:14:51

@Mirjam2:
a hozzászólásom csak arra vonatkozott, hogy nem vagyunk egyenlőek az élet minden területén, férfiak és nők, még mindig az állati ösztöneink vezérelnek, akár tudat alatt is. Természetesen egyenlőek a jogaink, de abból következően, hogy különbözőeknek születtünk, felesleges mindent egyformán csinálnunk.
Az a mondatod "nem gondolja hogy a no hazimunka elvegzesere tervezett rabszolga" egy pejoratív megállapítás a k-európai férfiakról. Attól hogy másképpen gondolják a munkamegosztást a családban, még nem tartják rabszolgának a nőket.

Ráadásul a gépesítés óta, a takarításon kívül egyik házimunka sem megterhelő. Tudom, 19 éves koromtól vezettem a háztartásomat, és nem anyukám főzött, vasalt rám.

Egyébként a házimunka végzése tipikusan női viselkedés, ha gondolod hozok rá genetikai érveket. :)

fasor6 2012.07.28. 08:06:37

Augusztus utolsó napjaiban fogok UK-be költözni 2 tinédzser gyerekkel. Eleinte nyilván nem lesz munkám, de pici lakást akarunk bérelni, nem flat-share-t. Eddig 3 ingatlanosnak írtam, hogy mik a szabályok, milyen papírok kellenek, de nem válaszolnak. Tudomásom szerint lakásbérléshez kell munkaszerződés. Ha ez nincs, tudtok-e javasolni valami megoldást a problémára? Köszönöm előre is.

SilentDreams 2012.07.28. 13:07:13

Hááát, nehéz ügy.
Általános esetben egy lakás bérléséhez Angliában (ingatlancégtől) valóban alap a mukaszerződés. Az ezen szereplő bruttónak legalább 3x akkorának kell lennie, mint a kibérlendő lakás havi bérleti díja. Ezenkívül kellenek referenciák is, amit az előző bérletet biztosító ingatlanos cégtől (magán bérlés esetén a tulajtól) ill. a munkaadótól lehet beszerezni.

Esetedben, ha jól értem, sem munkaszerződés nincs egyelőre, sem referencia, ha még nem laktál korábban Angliában és nincs is munkaadód ott. Így lakást kapni? Háááát.....
Talán esetleg privát úton tulajtól, de szerintem az egyrészt rizikósabb, másrészt pedig valószínű, hogy referencia + munkaszerződés nélkül így sem fog menni az esetek 99%-ában, kivéve mondjuk ismerőstől.

Úgyhogy vagy szerzel kinti munkát már költözés előtt (ami nem egyszerű, de nem is lehetetlen adott esetekben) és így már munkaszerződéssel érkezel ki, vagy pedig meg kell elégedned az első időben nem önálló lakás bérlésével. Egyéb lehetőséget sajnos nem igen látok :(

Nem önálló lakás: szobabérlés több szobás lakásban/házban (flat share, house share), amit szerintem munkaszerződés nélkül is megtehetsz (bár ezt nem próbáltam sosem). További lehetőség, de nagyon drága a hotelszoba ill. kicsit olcsóbb a hostel szoba. Ami még eszembe jut, az a "short term let", amikor egy apartman.félét bérelsz pár hétre, s közben szerezhetsz munkát és kereshetsz önálló lakást.

Ami még megnehezíti a dolgot, az a gyerekek. Nekik is kell szállás.... És ha eleinte átmeneti szállást kell, míg nincs meg a munkád, addig ez így jóval többe kerül, ha ők is ott vannak.

Talán anyagilag a legjobb megoldás az lenne, ha csak te mennél először, megelégednél egy szoba bérlésével addig, míg nem találsz munkát, így a munkaszerződéssel és munkaadód referenciájával aztán már bérelhetnél egy kis lakást is (ehhez azért megfelelő kereset is kell, mint írtam!!!), és ekkor költözhetnének a gyerekek is.

Még egy fontos dolog a lakás bérlésnél: 2 havi kaució + 1 hónap előre + ingatlanos díjai, ez már elég szép összeget ad ki, amit tőlem a legtöbb ingatlanos cég anno nem akart készpénzben elfogadni, csakis bankkártyáról....
A bankkártya, méghozzá angol(!) az úgynevezett credit check-hez is kell, amikor megnézik a "pénzügyi történetedet". Angol bankszámlát viszont gyakran csak akkor nyithatsz, ha van angol címedre érkező közüzemi számlád. Ez persze viszont még nincs, hisz most bérelnél lakást....
Ebből is van rendesen bonyodalom, de a LLyods nekem munkaszerződéssel is nyitott kedvező angol bankszámlát bankkártyával. Egyéb bankokban talán csak alap számlát nyitnak, ha még nincs állandó lakhelyed, de ez is elég lehet a credit check-hez.

Az ingatlanosoknak sajnos nem igen szokása emailekre válaszolni, Angliában mindez főleg telefonon megy, és főleg a nagyobb városokban nagyon gyorsan pörög a bérlés, a jobb lakások "percek alatt" elmennek. Így általában nincsenek az ingatlanosok rászorulva arra, hogy emailekkel is foglalkozzanak, főleg ha mondjuk még ott sincs az illető. Ennek ellenére akadnak ingatlanosok, akik így is szóba állnak az emberrel, ha nem csak 3-nak, de legalább 13-nak írsz :))

2012.07.28. 14:32:36

@fasor6: Nyilvan nem ismerem a korulmenyeidet, feltetelezem atgondoltad mielott ugy dontottel hogy ket gyerekkel, munka nelkul, Angliaba koltozol - lehet hogy van felretett penzed stb., ha igen, akkor mindenkeppen szerezz errol angol nyelvu bankkivonatot es ezt lobogtasd majd szemelyesen az ingatlanugynokoknek... Ingatlannal kapcsolatban szerintem nem fognak veled e-mailen keresztul targyalni, csak ha szemelyesen ott leszel. Foleg ha azt kerdezed, mik a szabalyok, erre eleve nem fognak valaszolni, mert az o szempontjukbol ez ugy nez ki hogy azt varod toluk, kuldjenek neked informaciot (ami idobe telne nekik) de ok cserebe nem fognak semmit kapni toled. (Ezt a velemenyt arra alapozom hogy dolgoztam ingatlanugynoksegnel Angliaban; kulfoldrol jovo e-mailre legfeljebb akkor valaszoltam volna ha egy konkret ingatlannal kapcsolatban erkezett volna kerdes, pl. ettol a datumtol kezdve itt es itt fogok dolgozni, ezert ezen a kornyeken keresek lakast, ez a konkret ingatlan megfelelne stb. Biztos nem valaszoltam volna arra hogy 'gondoltam lakast berelnek Angliaban, mik a szabalyok'.)

Gondolom tudod hogy sokan probalnak penzt kicsalni emberekbol azzal hogy nem letezo kiado ingatlanokat hirdetnek (irrealisan alacsony aron), az aldozatok atutaljak a 'berleti dijat' amit soha nem latnak viszont, a lakas / szoba meg nem letezik. Kulfoldrol szerintem soha ne utalj at berleti dijat senkinek. En a helyedben vagy egyedul, vagy a gyerekekkel (ha maskepp nem oldhato meg) hostelba mennek eloszor, aztan helyben probalnek meg szobat berelni ami valoszinuleg sokkal konnyebb mint egy egesz lakast. Ha mar van helyi bankszamlad, es foleg munkad, nyilvan sokkal konnyebbe valik a berles. Keszpenzben akkor sem fizetnek berleti dijat ha elfogadna valaki, hiszen igy nem tudod bizonyitani hogy kifizetted. Ha nem tudsz sok havi berletre elegendo penzt felmutatni a szamladon, es / vagy nincs munkad, szerintem nem lesz egyszeru, mert Angliaban nagyon nehez egy berlotol megszabadulni ha mar a lakasban el. Meg ha se berleti, se kozuzemi dijakat nem fizet honapokig, akkor is nagyon nehez, neha szinte lehetetlen kitenni a lakasbol, foleg ha kiskoru gyerekek is vannak. Tehat nagy riziko a tulajdonos reszerol kiadni a lakast ha nem latja biztositottnak hogy a berleti dij ki lesz fizetve.

fasor6 2012.07.28. 16:44:45

@Mirjam2: Köszönöm, ez a Renting Process leírás nagyon hasznos-elvileg az a mondat, hogy "from overseas: as many information as possible" lehet egy kapaszkodó.

Ettől függetlenül amit leírtál, az elég reménytelennek látszik, de mindenképpen hárman indulunk. Leveled alapján jutott eszembe, hogy készíttetek egy fordítást a magyar házam tulajdonlapjáról is.
A bankom eddig adott egy igazolást, hogy 12 éve vagyok az ügyfelük. Ha az induló tőkém az angol font számlámon lesz, akkor arról is kérek majd igazolást. Eddig van 4 országból, angolul beszélő üzletembertől (régi üzletfelek) "caracter reference" rólam, egyikük a Bp-i angol követségen dolgozik. A másik banktól is szerzek még egy igazolást, hogy az elmúlt 12 évben rendesen fizettem a hitelrészleteket és nincs elmaradásom. A nagyobbik gyerekem már munkaképes, abban bízunk, hogy kettőnk közül valaki hamarabb kap munkát.
Nagyon elszánt vagyok, mindhárman beszélünk angolul, és a kisebbik fiamnak már ott kell kezdeni az őszi félévet a gimiben-ez az egy dolog már nagyjából el van intézve E-mailen keresztül

fasor6 2012.07.28. 16:55:51

@SilentDreams: Köszönöm a sok infót. Az a baj, hogy ezekből elég reménytelennek látszik a szállásügy, de minél reménytelenebb a helyzet, annál jobban akarok a kivétel lenni, akinek sikerül. Mindenképpen hárman megyünk, és elég öreg is vagyok, semmiképp nem szeretnék másokkal együtt lakni. Persze, még lehet, hogy kénytelen leszek. Mirjam2-nek írt válaszomból is kiderül pár részlet rólunk. Műszaki végzettségen van, de 3 teljesen eltérő területen van gyakorlatom, és kevés az önbizalmam, úgyhogy nem tudom előre, hogy milyen típusú állást tudok ott megszerezni.
Indulásig még egy hónapunk van, elég hosszú az elintézendő lista, de bízom benne, hogy a végére érek.

Nenna 2012.07.28. 19:00:33

Nagyon hasznos írás!! Köszönjük!:)

2012.07.28. 22:15:07

@fasor6: Ezek a referenciak jol hangzanak, foleg a nagykovetsegen dolgozo ismerostol; szerintem a haz tulajdoni lapja is jo otlet. (Ha esetleg meg fizettek utana hitelt, azt ne emlitsetek meg senkinek; jol hangzik, hogy van valahol egy hazatok, remelhetoleg a legtobb embernek nem lesz fogalma az angol es magyar ingatlanarak kulonbsegerol; mondjatok azt hogy berli valaki, talan elhiszik az angolok hogy a berleti dij fedezi a ti berleti dijatokat Angliaban.) Valoszinuleg tobb eselyetek van maganszemelytol kozvetlenul berelni, mint ugynoksegen keresztul, igy nincs kozvetitoi dij sem, es hatha egyszeruen szimpatikusak lesztek valakinek (az ugynoksegnek hiaba vagytok szimpatikusak, ok csak azt nezik mennyi penz van a szamlatokon stb.).

Csak egy otlet: a nagyobbik gyereknek lehet hogy legjobb lenne olyan munkat keresni eloszor, amihez szallas is tartozik. Pl. ha lany akkor au pair, ha fiu akkor pub-ban bentlakasos munka. Ezek persze nem tul vonzo munkak, de viszonylag konnyu ilyet talalni, megtanul az ember jobban angolul es nem kell szallast / ennivalot / kozlekedest fizetni. Nem tudom mennyi tartalekotok van, es nem is kerdezem mert semmi kozom hozza, de egy atlag embernek nagyon nehez lenne kifizetni a kauciot, berleti dijat, minden egyeb koltseget harom emberre anelkul hogy barmi jovedelem befolyna, esetleg honapokig.

Bicepsz Elek 2012.07.29. 10:39:15

@fasor6: Szerintem ne almodjal. Van valami szabaly, hogy gyerekeseket bem lehet kitenni, de nem tudom, hogy tinedzserekre is vonatkozik-e. A legjobb ha egyedul kimesz, szobat/megosztott szobat berelsz, keresel munkat,ha talaltal 2-3 honap mulva viszed az asszonyt es keresel munkat neki is, fel ev mulva berelhettek hazat, amibol egy szoba a tietek a tobbit kiadjatok. London nem Budapest. Egy sz..abb sajat szoba havi 100 000 huf dupla(2 embernek)170 000.

Muscari 2012.07.30. 13:00:10

@fasor6: en is csatlakozom az elottem szolokhoz. Az elso idokben nem fogsz tudni lakast berelni, plane nem otthonrol. Ugyhogy szerintem kezdetnek vallaljatok be egy shared flatet, mondjuk egy nagyobb szobat, ahol harman elfertek, ilyet lehet otthonrol is talalni. Persze nem tudom a gyerekek nemet, de szerintem meg lehet veluk beszelni. A tovabblepes szinte kizarolag az anyagiakon mulik. Ha van mondjuk 6 havi lakberrre elegendo penzed, marmint a bankszamladon, igazolhatoan, es hajlando vagy elore fizetni, menni fog (ez az info meg amarantetol szarmazik, aki sokat kommentelt a regi Hataratkelore). Akkor allitolag nem nagyon firtatjak a jovedelmedet. De ez rengeteg penz. Azzal is szamolnod kell, hogy minimum 2 haloszobas lakast kell bereni harmotoknak, kisebbet ki sem adnak, arra hivatkozva, hogy tulzsufolt a lakas.
Es persze referenciak a munkaltatotol, elozo landlordtol, bankszamlakivonat, ha a havi jovedelmetek nincs a berleti dij haromszorosa, akkor kerhetnek garantort, ami olyan kezes fele, szoval kezdetben az egyenlo a lehetetlennel.
Ha Londonba jossz, a szobara szamolhatssz olyan 140-150 GBP-t harmotoknak, a ketszobas lakas heti 220-nal kezdodik, de az rossz helyen van es lelakott, inkabb 250-et mondanek.
A videk persze sokkal olcsobb, siman lehet ennek a fele is.
Meg egy jotanacs: szerintem kezdetnek barmilyen munka jo, lenyeg,hogy megkapaszkodj.
A tul. laprol csak annyit, hogy en nem hasznalnam, a jelzalogbejegyzes latszik rajta...

fasor6 2012.07.30. 18:59:05

@Bicepsz Elek: Nem akartam teljes részletességgel megírni az adataimat, de emiatt téves következtetésekre juthattál. 50 éves múlt, 2 gyerekét egyedül nevelő nő vagyok. Ezért akarok a 2 fiammal együtt indulni A nagyobbik tulajdonképpen már 20 éves, tehát a 3 fő megélhetésnek megoldásával 2 munkakereső áll szemben. Brightonba megyünk. Ha a heti 150 fontot számolunk egy szobára hármunknak az havi 600 font. Brightonban 650 fontért számos lakást adnak bérbe ekkora összegért, ezért akarom megtalálni a megoldást a bérlésre. De nagyon jó ez az információcsere itt a blogon, mert ma is lett két ötletem.

fasor6 2012.07.30. 19:11:35

@Muscari: Ma beszéltem egy hivatalos fordító céggel, akkor j ött az ötlet, hogy ha egy közjegyző csinál nekem egy kivonatot a tulajdoni lapról arra koncentrálva, hogy van egy elég nagy ingatlanom-és ezt fordítja le a hivatalos fordító cég. Múlt hét óta úgy néz ki, hogy találtam valakit, aki esetleg "garantor"ságot vállal.A házamat amúgy tényleg kiadtam itthon szept, 1-től (sajnos magyar bérleti áron, de a havi hiteltörlesztés bőven kijön belőle).
Beszéltem az OTB Bankkal is, jó pénzért csinálnak egy "credit history"t az elmúlt 10 évemről (teljesen pozitív). Az ötletekhez nagymértékben segítenek az itteni, tőletek kapott infók. Sajnos a 6 havi lakbér nincs meg a számlámon, ügyhogy még kell egy pár ötlet. De ha hármunknak annyi a flat share összege, mint egy 1 háló+ nappalis lakás Brightonban, akkor még ötletelek egy kicsit.
Első hétre itthonról foglalok szállást, a továbbiakat még meglátom. Meglepő módon az egyik brightoni Travelodge árai olcsóbbak, mint a koedulált Hostel árak többsége.

fasor6 2012.07.30. 19:13:30

@Bicepsz Elek: Ja, és eszembe sem jutna, hogy egy lakásban maradjak, ha nem tudom fizetni. Végső esetre megvan a visszavonulási tervem/útvonalam.

2012.07.30. 21:08:39

@fasor6: Ne haragudj, nem akarok negativ lenni, de £650 (plusz rezsi) nem egy studio flat berleti ara Brightonban? Studio flat-at meg paroknak sem nagyon adnak ki, inkabb csak egy embernek; nem hinnem hogy ket felnottnek meg egy tinedzsernek kiadnak, meg akkor sem ha lenne ra fedezet a szamladon. Meg ha egyszobas lakas (one bedroom flat) is, akkor is valoszinutlen hogy kiadnak kettonek tobb lakonak; es nem tudom elkepzelni hogy ketszobas lakast ennyiert kiadnanak. Persze Brighton olcsobb mint London, szoval szobak is es lakasok is olcsobbak, nagy szobat biztosan lehet berelni kevesebbert mint £600, bar nem hinnem hogy sokkal kevesebbert.

Nyilvan semmi kozom hozza, de en a nagyobbik fiad helyeben bentlakasos munkat keresnek eloszor (pub-ban, vagy esetleg mint fiu au pair; mondhatja hogy sok gyakorlata van gyerekekkel es hazimunkaval, mert az occsere vigyazott, hiszen te egyedulallo anya vagy es dolgoztal stb.), es szerintem neked a fiatalabb fiuval szobat berelni lenne a legjobb. Ha mar dolgozol, akar reszmunkaidoben is, megprobalhatsz tamogatast kerni mint kiskorut egyedul nevelo szulo stb. Viszont a nagyobbik fiadnak, illetve utana, semmilyen tamogatas nem jar mivel egyedulallo nagykoru.

Vegul - tudom hogy ennek nem fogsz orulni, de gondoltam leirom - szerintem ez az egesz vallalkozas kockazatos mert Angliat nagyon erintette a gazdasagi valsag es egyaltalan nem konnyu munkat talalni, meg a helyieknek sem. Persze mindig lehet szerencsetek, de sajnos egyaltalan nem garantalt hogy talaltok munkat, foleg olyat amibol onallo alberletet lehet fizetni. Az utobbi elegge luxusnak szamit es sokan kenyszerulnek a te korosztalyodban masokkal egy lakasban lakni, foleg a bevandorlok kozul. Ez normalisnak szamit, es szerintem az elso idokben hasznos is mert gyakorlod a nyelvet es a lakotarsak segiteni tudnak tippekkel.

LenaLondon 2012.08.02. 11:07:43

@Mirjam2: Évekig éltem Londonban. Két egyetem van a városban és rengeteg diák dolgozik a tanulás mellett, pubokban vagy ASDA, Sainsbury's. Az idei nyár nagyon szar. Az időjárás rettenetes, plusz rengeteg angol elmenekült az olimpia elől másik országba, pang a bolt odalent. Nehéz melót találni.

LenaLondon 2012.08.02. 11:09:00

@Mirjam2: Persze a fentit nem neked szántam, hanem akinek te is írtál. Sok dologban egyetértek veled.

3006 2012.08.04. 10:01:10

Érdekes ez az idegenekkel szembeni ellenérzés felfogás.Nyugat-Magyarországon élő osztrák barátom azt mondta, hogy jött még egy osztrák a faluba, de ha jön egy harmadik akkor elköltözik. Akkor is elköltözne, ha a második külföldi nem osztrák, hanem német lenne. A faluban lakó hollandok, oroszok, románok, meg az egy szem brit család nem zavarja. Mint ahogy a magyarok sem.

Bicepsz Elek 2012.08.13. 09:29:56

@fasor6: kicsit keson.
Persze igy mas a helyzet.
Videken termeszetesen olcsobbak az arak-persze attol fugg hol.
Ha meg studiot veszel ki mondd azt, hogy egyedul leszel benne ha b..kodnak.

SilentDreams 2012.08.13. 10:11:02

@Mirjam2: A £650 (plusz rezsi) kategória azon a környéken szerintem egy one bedroom flatnek felelhet meg, azaz 1 háló + 1 nappalis lakás. Studio flatet (kisebb lakás, ahol háló + konyha egy légtérben van) £600 alatt is kapni, 650-ert már luxusabb kategoriajuak is vannak.

Utóbbi években a környéken béreltem:

£520-ért rossz minöségü bútorozott stúdiófélét, ebben már a fütés és a víz díja is benne volt... Ami nem volt benne: áram + council tax
£570-ért nagyon jó minösegü bútorozott stúdiót extra felszereléssel, de az összes rezsi még pluszban
£595-ért közepes minöségü bútorzott one bedroom flat-et + rezsi

jajjnekem 2012.08.26. 20:48:00

1-2 kiegeszites:

az a hostel iszonyatosan draga, cw-tol par percre gyalog 400-500gbp/hoert tudsz szobat kivenni.

netbol a t-mobile az egyetlen ertelmes valasztas, 20gbp-ert kvazi korlatlan netet kapsz iphonera vagy usb keyen (amiko meg az volt) havi 15gbpert/

kozlekedes: kabee.com, private hire taxik marhajok, ez a site a legjobb hozzajuk.

kozbiztonsag cw kornyeken valoban hihetetlen, de erdemes korulnezni a brixton/tottenham/finchley park harmasban...

munkahoz valo hozzaallas: nyalni kell a fonok **gget, ez a legfontosabb.

Lugosi Albert 2015.04.13. 16:13:44

Köszi! Pont azokról a dolgokról írtál, ami engem is érdekel Angliával kapcsolatban és pont elég informatívan. Ha lesz újabb infód és időd, szívesen olvasom majd. Például arról, hogy IT végzettséggel milyen portálokon érdemes regisztrálni, állást keresni.

Muscari 2015.04.13. 16:18:29

@Lugosi Albert: javaslom neked, hogy kommentelj a mai posztnal is, ezt mar senki nem olvassa. Az is pont IT vonalon fut.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása