oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. március 10. 06:30,  Amerikai városok, amelyek tárt karokkal várnak 55 komment

2018. március 10. 06:30 Határátkelő

Amerikai városok, amelyek tárt karokkal várnak

Miközben az amerikai kormányzat szigorítaná a bevándorlás feltételeit, méghozzá úgy, hogy az például nekünk, magyaroknak sem feltétlenül esne jól, azért az Egyesült Államokra jellemző módon akadnak olyan városok, melyek a bevándorlókat vonzó környezetet teremtenek. Szóval ha mégis fontolgatod az amerikai határátkelést, akkor az alábbi 10 várost érdemes kiemelt figyelemmel kezelned.

chicago_cim.jpgChicago egyike a tíz városnak, amely kifejezetten támogatja a bevándorlókat

A listán szereplő városok földrajzilag ugyan eléggé szétszórtan helyezkednek el, de akadnak olyan közös vonásaik (például programok terén), melyek célja az érkezők beilleszkedésének segítése, vagy éppen a megfizethető élet. 

A lista készítői az Egyesült Államok 50 legnagyobb városát vették górcső alá, és kilenc kritérium alapján rangsorolták őket, ezek között olyanok szerepeltek, mint például a megélhetési költségek, a bevándorlókat segítő kezdeményezések, a minimálbér, a tömegközlekedés ára, az óvodai árak, és még sorolhatnám. 

De nem sorolom, jöjjön inkább a tíz város

Milwaukee (Wisconsin) 

Milwaukee-t elsősorban az árai teszik vonzó célponttá, az átlag megélhetési költségek bőven az amerikai átlag alatt vannak, és egyike annak a kevés nagyvárosnak, amely fényképes igazolvánnyal látja el az érkezőket függetlenül a státuszuktól. És bár ez minket, magyarokat annyira (remélhetőleg) nem érint, az illegálisan érkezőket sem dobják csak úgy ki a városból. 

Los Angeles (Kalifornia) 

Bár drága, mint a fene, tömegközlekedése pedig nem csak rossz, gyakorlatilag nem is nagyon van (legalábbis magyar vagy európai értelemben véve), Los Angeles mégis a bevándorlók egyik kedvenc városa – nem csoda, minden harmadik lakosa az (sőt, kicsit magasabb is az arány, 38 százalék). 

Aki egyébként az amerikai életet fontolgatja, annak érdemes lehet szétnézni a Facebookon is, ahol például a Bevándorlás Amerikába csoport elég sok hasznos és fontos információt oszt meg rendszeresen.

Szintén Los Angeles mellett szól a 12 dolláros minimális órabér, ami majdnem másfélszerese a 8,15 dolláros amerikai átlagnak, nem is beszélve az óvodai programról. 

Boston (Massachusetts) 

Boston elég régóta a bevándorlók egyik kedvelt amerikai nagyvárosa, olyannyira, hogy már az 1900-as évek elején is rengetegen érkeztek ide. Manapság is sokan szeretik, ami nem csoda, ha figyelembe vesszük a meglehetősen nagyvonalú közszolgáltatási rendszert, benne a kisgyerekek pre-school (az egyszerűség kedvéért legyen innentől óvodai) elhelyezését, a megfizethető tömegközlekedést, vagy a nemrég bevezetett 11 dolláros minimum óradíjat. 

Seattle (Washington) 

Los Angeleshez hasonlóan Seattle lakosságának nagy része (egészen pontosan minden ötödik ember) bevándorló, és a nagyváros mindent meg is tesz azért, hogy bevonzza őket. Működtet például egy Munkára kész (Ready to Work) nevet viselő programot kifejezetten határátkelők részére, melynek célja a munkavállalásra való felkészítés. 

Baltimore (Maryland) 

Baltimore-ban is rájöttek, hogy könnyebben boldogulnak a külföldi munkaerővel, olyannyira, hogy Stephanie Rawlings-Blake volt polgármester például azt tűzte ki célul, hogy egy évtized alatt 10 ezer (elsősorban külföldről érkező) családdal növeljék a város létszámát. Ennek megfelelően például a város megtiltotta a rendőrségnek, hogy a lakosok bevándorlói státuszát firtassa. 

Washington DC 

A szövetségi főváros is egyike a bevándorlók kedvelt céljainak, minden hetedik lakosa külföldön született, és elég sokan szerezték meg közülük azóta az állampolgárságot. 

San Jose (Kalifornia) 

Az elmúlt években San Jose több, a bevándorlókat segítő programot és kampányt is indított, melyben mindenki részt vehetett, függetlenül attól, hogy legálisan vagy feketén tartózkodik az országban. 

A városnak helyt adó Santa Clara megyében például több, mint 180 ezer illegális bevándorló él, és a megye vezetése idén mintegy 1,5 millió dollárt szán a kitoloncolással szembenézni kénytelen lakosai jogsegélyére (kivéve természetesen a bűncselekményeket elkövetőket). 

New York City (New York) 

Ha létezik drága város az Egyesült Államokban, akkor New York az. Lakást bérelni (házról ne is beszéljünk!), közlekedni, létezni elég komoly pénzeket emészt fel, amit ugyanakkor ellensúlyoz (amennyiben az anyagiak ezzel ellensúlyozhatók) a nyitottság és a város által az újonnan érkezetteknek nyújtott programok, vagy a már Milwaukee esetében is említett igazolványprogram. 

Chicago (Illinois) 

Amerika harmadik legnépesebb városában is viszonylag magas a minimálbér, egész jó az óvodai rendszer, és a megélhetési költségek is valamivel kedvezőbbek, mint New Yorkban (amivel ugye nem mondtam sokat, de azért mégis). 

A Szeles Város hagyományosan nyitott az újonnan érkezők felé, olyannyira, hogy külön jogi tanácsadást, és információs központot is fenntart nekik. Azért aki esetleg ide költözne, nem árt, ha tudja, hogy elég durva számokat produkál a bűnözés, amit Donald Trump elnök és Jeff Sessions igazságügy-miniszter is szóvá tett (elsősorban az illegális bevándorlást okolva miatta). 

San Francisco (Kalifornia) 

San Francisco szinte minden területen az élcsoportban végzett, egyedül a megélhetési költségek zavarnak be a képbe (mondjuk azok eléggé). Az ingatlanárak például az elmúlt években az egekbe szöktek, ami nem csoda, hiszen ezen a környéken van a Szilícium-völgy és kismillió startup, amik fölnyomják az árakat. 

A helyzet elég kemény, az átlagos megélhetés itt 62,6 százalékkal kerül többe az amerikai átlagnál, szóval ha a megtakarított pénzünkből akarunk az első időszakban megélni, akkor ne San Franciscót válasszuk. 

Minden másban viszont nagyon ott van a szeren a város, az érettségizettek aránya, a megfizethető tömegközlekedés vonzóbbá teszi New Yorknál vagy Chicagónál is.

HÍRMONDÓ 

A külföldről hazatérők is igényelhetnek csok-ot

Március 15-től változnak a családi otthonteremtési kedvezmény feltételei, és ezek között a változások között akad olyan is, ami a külföldről hazatérő határátkelőknek kedvez.

Mit tudnak ezek a dánok… (amit mi nem)?

A hygge-től a biciklizés hétköznapi elterjesztéséig elég sok mindent.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1313726404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2018.03.10. 06:43:11

A város megtiltotta a rendőrségnek...Az igen.Frisco a legszimpibb.

zoldzeller 2018.03.10. 07:05:27

A Business Insider-ben beharangozott ovodak miatt senki ne szaladjon Los Angelesbe.
achieve.lausd.net/Page/501

"HOURS OF OPERATION: Monday through Friday during the 180 day school year, two sessions offered daily (A.M. or P.M.), 3 hours each session.

WHO QUALIFIES: Families at or below 70% of state median income. Fees are not required."

Alamedan 2018.03.10. 07:28:56

San Francisco es az obol kornyeke tenyleg nagyon draga. Studiot nem lehet berelni $2500 alatt. A kaja is egyre dragabb. Viszont pl. ha nem dolgozol es nincs semmi jovedelmed, kaphatsz havonta minimum $200 kajajegyet es ingyenes orvosi ellatast.
A varos sem olyan mar mint 5-10 evvel ezelott. Epitik a sok felhokarcolot es ettol SF. elvesziti lassan azt a hangulatat ami olyan egyedive tette.

Hari Seldon 2 2018.03.10. 07:38:17

Nem vagyok meglepve, hogy főleg a két parton lévő városok vannak fent (Chicago és Milwaukee kivételével) és egy déli város sem. Elolvasása előtt tippeltem: kivettem volna Washingtont és Chichagot, helyette Portland-ot raktam volna be (pl).

arncht 2018.03.10. 09:30:48

Hat ettol nem lett hivatalosabb... ideiglenesen szemet hunynak felette, aztan lehet a kov polgarmester mashogy gondolja.

Arthamyr 2018.03.10. 11:04:12

"Szintén Los Angeles mellett szól a 12 dolláros minimális órabér, ami majdnem másfélszerese a 8,15 dolláros amerikai átlagnak, nem is beszélve az óvodai programról. "

"Minden másban viszont nagyon ott van a szeren a város, az érettségizettek aránya, a megfizethető tömegközlekedés vonzóbbá teszi New Yorknál vagy Chicagónál is. "

"Amerika harmadik legnépesebb városában is viszonylag magas a minimálbér, egész jó az óvodai rendszer, és a megélhetési költségek is valamivel kedvezőbbek, mint New Yorkban (amivel ugye nem mondtam sokat, de azért mégis). "

Most komolyan, akinek reális a minimálbéres fizetés, az mi a fenének menjen egy drága városba (mert azért tegyük hozzá, az itt olcsóbbként említett városok is elég drágák)? A minimálbér teljesen irreleváns, nem tudok olyan helyet a világon, ahol a minimálbérből elfogadhatóan meg lehet élni. És gyanítom, hogy a városok sem elsősorban a minimálbéres népességet kívánják bevonzani (leszámítva persze azokat a lakosaikat, akik minimálbérért foglalkoztatnak embereket).
Az, hogy a tömegközlekedés olcsó, a kutyát nem érdekli, ha 10-20-szorosát kifizeti ingatlanbérlésre. Ha drága, akkor meg mondjuk 5-10-szeresét. Ott, ahol az üzemanyag majdnem ingyen van, és mondjuk egy havi lakbérből lehet venni valami autót.

P.Elliot 2018.03.10. 12:40:00

Nem igazan ertem ezt hogy ezek a felmeresek abbol indulnak ki hogy mennyi a minimum oraber.
Azzal kellene kezedni hogy mennyibol lehet minimum megelni es utana nezni csak az orabereket. Meg lehet hogy a preschool ingyen van de nagyon keves allamban fizetos/ itt nalunk sem, legalabbis amikor a lanyom volt kicsi, ingyen volt. A kindergarden is. Meg ha fizetos, ha nem, azt kell nezni hogy az ugyis csak egy-egy evig kell a gyereknek aztan nincs rajta sporolas.
Az elso amit nezni erdemes a lakhatas, berles, hazvasarlas ara, ez utobbinal az evi ado a hazra is fontos szempont mert sokezer dollar kulonbseg lehet evente, nalunk itt sajnos igen draga, akkor az evi autobiztositas is allamonkent valtozik, nalunk az sem olcso.
Utana nezni kell az elelmiszer arakat, ha a munkaado nem ad egeszsegugyi biztositast akkor mennyiert lehet biztositast kotni, ha valaki nagyon alapos meg azt sem art megnezni allamon belul hogy a szolgaltatasok ara mennyi, itt nalunk a tengerparti reszen draga a viz majd a duplaja annak amit itt ahol lakok fizetek,mindez allamon belul, / ez is regebbi adat, nem tudom hogy van most de aligha engedtek lejjebb.
Rengeteg apro dolog van amit meg meg kell nezni es csak a legeslegutoljara szamit hogy mi a minimum oraber hiszen az uj eletet kezdo majd kikutat ha esze van fizetosebb munkat .
En a peldak embere vagyok, / magam is szeretem ha peldakat hallok az eletbol/ had ismertessem ezt gyakorlatban.

Vagy 20 eve/ jo, tudom hogy regen volt de szerintem ma sincs maskeppen, volt itt egy ozvegy 30-as no aki magyar pasast keresett maganak aki allando lett volna , a kornyeken nem talalt de az ujsagon keresztul akadt egy erdeklodo Dakotabol/ Fargo/ aki elmeselte hogy ott dolgozik, nem tul regen jott ki, magaval hozta/ ellopta/ a felesegevel kozos gyerekuket es igaz hogy o sem akar hazassagot de tarsas eletet igen. Lejott megnezni hogy mi ujsag Jerseyben es tetszett neki, foleg az hogy micsoda forroveru no varta itt. Fargoban a minimum orabert kereste/ vagy 2 eve volt kinnt/ de volt valami esti nehany oras munkaja is, csak studiot bereltek egy neninel olcson aki vigyazott estente a kisfiura mert szerette, a pasas minden centet megfogott/ alapjaraton is a szarevok kategoriajaban volt, most errol nem akarok meselni/, szoval gyult a penze nagyon szepen meg minimum oraberen is, hazat akart venni. A no nem volt hajlando Fargoba koltozni tehat ok jottek kide. A lakber azonnal volt vagy 1200 dollar/ akkoriban most joval tobbet fizetne/ az ennivalo es minden mas olcsobb volt Dakotaban. Mire a pasas eszbe kapott a megtakaritasanak a harmada mar el is uszott a 6 honap alatt, ez megijesztette es rabeszelte a not hogy koltozzenek oda mert ott a minmimum oraberbol meg az esti munkakbol jobban elt.
El is mentek, rovidesen nevetseges arert hazat vettek varoson kivul.
Szoval ezzel csak azt akartam mondani hogy ne az oraberen lovagoljunk hanem a megelhetesin.

Lunacica 2018.03.10. 13:12:27

Nekem csak Cabot Cove tetszik, ahol Mrs Fletcher lakik Maine-ben.
Mivel ez nincs a listan igy maradunk itt :)

fordulo_bogyo 2018.03.10. 14:52:23

Bocs, de ez egy teljesen alaptalan es legbolkapott onkenyes felsorolasnak tunik. Nem tudom komolyan venni.
Vajon ki es milyen alapon allitotta ossze ezt a listat?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.03.10. 16:26:01

Tegnap hallottam a radioban, hogy nagy LA-nek (inkabb agglomeracios korzetnek ertendo, kb.40 merfoldre) az a resze, ami eddig kicsit "lenezett", periferianak szamitott (szo szerint, mivel a varostol keletre, mar a sivatagosabb zonaban van (kb.nevadai klimaval) a legdinamikusabban fejlodo korzet, meg Szilicium Volgyet is megelozi a tobb mint 3%-os gazdasagi novekedessel.
Ertheto, mert ezen a kornyeken meg rengeteg hely van terjeszkedni, igy nagy gyarto v.szolgaltato cegek mind oda koltoznek, ezzel munkalehetoseg is gombamodra szaporodik. Az embereknek pedig mos mar nem kell ingazni a varos masik vegebe. Egyre tobben koltoznek Riverside, Ontario kornyekere.

Arthamyr 2018.03.10. 17:19:44

@P.Elliot: Pontosan. Ha úgy van, ahogy @svajcineger: írta, ez "szerzett" cikk (sajna megnézni nem tudtam, mivel nem komálja az adblockert az oldal :)), így olcsóbb volt megírni (mondjuk akkor is meg kellett írni magyarul), nem az volt releváns, hogy maximális legyen a használhatóság a blog olvasói számára. Aki ki akar menni, és nem hülye vagy nagyon rossz helyzetből indul minden mindegy alapon, az úgyis alaposabban utána fog nézni a dolgoknak...

zoldzeller 2018.03.10. 17:33:58

@Zsuzsi65: minden heten hallani, hogy hol lesz az uj csoda, de addig amig a bay area gazdasagi novekedese 5.4 szemben az allami atlag 2.9-el addig ez nem fog valtozni.
www.bizjournals.com/sanfrancisco/news/2017/09/26/bay-area-economic-growth.html

Raadasul ahhoz hogy ez a tech hub kialakuljon nem eleg olcsonak lenni es internetet biztositani. Az hogy ez igy alakult annak tortenelmi okai vannak, nem a vetlenen mult: pl hogy a Bay Area-nak hagyomanyosan nehez ipara van, mig LA-nak konnyu, a nehez ipar magasabb szakkepzettseget kovetel, magasabb bereket erdemenyez, Vagy pl itt vannak az orszag legnagyobb biotech firm-jei, itt van a Stanford, a UC Berkeley, UCSF.

www.newsweek.com/why-bay-area-prospered-and-los-angeles-stagnated-391420
calmatters.org/articles/tale-two-regions-californias-economy-north-trumps-south-now/https://centerforjobs.org/ca/special-reports/economic-tale-of-two-regions-los-angeles-county-vs-bay-area

Raadasul szemben az itt, ott megjeleno cikkekkel en nem latok olyan nagy exodust a kornyeken, hiaba baromi draga itt elni. Akik eddig elmentek SF-bol azok mind olyanok akiknek 1-2 eves a gyerekuk es kikoltoztek Orindaba, vagy Walnut Creek-be es onnet ingaznak be.

kék madár 2018.03.10. 17:47:46

re: Boston
"benne a kisgyerekek pre-school (az egyszerűség kedvéért legyen innentől óvodai) elhelyezését"
ennek pont az ellenkezojet tapasztaltam, 1200 dollar volt a legolcsobb preschool a keruletben heti 3 napra. Tobbet nem tudtunk megfizetni. Nem tudom Boston melyik reszere vonatkozik ez.
De az egesz lista eleg vitathato. Affordable Housing program a tengerparti varosok egyikeben sincs vagy minimalis, mert akkora az igeny es olyan kicsi a kinalat. Ezekbol a varosokbol a helyi oslakosok is elkoltoznek, mert nem tudjak megfizetni, akkor hogy tudna megkapaszkodni egy bevandorlo (persze meg tud, ha talal egy 120 ezer dollaros data scientist allast) es vannak egyeb kivetelek is

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.03.10. 17:47:47

@zoldzeller: ertheto, hogy egy jol kereso IT-s, akinek ott van allasa, az,nem koltozik ki. Nalunk viszont erezhetoen meglendult a be/kikoltozes Inland Empire-be. Itt ugyanis nem IT cegek, hanem foleg szolgaltatas meg egyeb (pl osszeszerelo uzemek, raktarhazak nyilnak -pl Amazon, ha jol tudom, hatalmas raktarat akar epiteni. Itt erre boven van hely, mashol gyakorlatilag nem lehet fizikailag terjeszkedni.

kék madár 2018.03.10. 17:51:22

@zoldzeller: tegnap is akartam neked irni peldakat arra, hogy tobb generacios san franciscoiak elkoltoznek, de a nagy trendekkel innen nem vagyok tisztaban. De igen Walnut Creek, Oakland is valahol elkoltozes, de a Coeur d'Alene, Salt Lake City, stb. is egy trend.

zoldzeller 2018.03.10. 17:54:44

@zoldzeller: fogalmam sincs honnet vettek a szamaikat, a linkelt cikkedben...
San Jose gazdasagi novekedese 5.9,
San Francisco 5.4
Riv. - San Bernardino pedig 2.6
www.ccsce.com/PDF/Numbers-Sept-2017-CA-Regional-Economy-Rankings-2016.pdf

Ez egy nagyon erdekes cikk, pontosan leirja, hogy miert tudott a Bay Area ehuzni, pedig az 60-as evekig nem volt nagy kulonbseg a ket varos kozott: www.citylab.com/equity/2016/04/the-diverging-economies-of-la-and-san-francisco/479685/
Es pont ezert a meg ma is letezo kulonbsegek miatt nem lesz Ontariobol uj silicon valley. Akkor mar inkabb Milwaukee, szerintem.

zoldzeller 2018.03.10. 18:01:13

@kék madár: gyerekesek nagyon sokan elkoltoznek, es nem vitatom, hogy sf-nek muszaj lesz kezdenie magaval valamit, mert ez igy nem mehet tartosan, bar mar evek ota mindenki ezt mondja.
Elkezdtunk hazakat nezni, eloszor sf-ben, most mar feladtuk, hogy itt normalis elheto hazat talaljunk (most kibovitettuk a keresest a kornyekre, ugyhogy hamarosan mi is egyike leszunk az elkoltozoknek, remelem).

zoldzeller 2018.03.10. 18:05:16

@Zsuzsi65: az npr-on hallgattam egy beszelgetest, hogy a central valley-ben is oriasi raktar epitekzesek vannak.

kék madár 2018.03.10. 18:54:06

@zoldzeller: jo cikk, de SF mikor nem nyerne LAVEL szemben? Koltozeshez sok sikert, eszak, del vagy kelet?

zoldzeller 2018.03.10. 19:09:54

@kék madár: kensington - berkeley kornyeken keresunk.

kék madár 2018.03.10. 20:46:23

@zoldzeller: az szep. A hegyek ott se fognak hianyozni

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.03.10. 22:01:51

@zoldzeller: a szamok attol fuggnek, milyen idoszakot es hogyan mernek...pl. a mult evi 1 eves periodusra vetitve Inland Empire jobban teljesitett, mint Silicon Valley.

gabors 2018.03.11. 01:52:10

ez az egesz cikk annyira keves informaciot tartalmaz hogy semmit sem er ....

csak New York-rol tudok tobbet de ez egy 8,5 millios varos az vonzas korzet 20-24 millio kozott ... MIROL beszel a felmeres hol New York-ban csak Queens- ben kb 2 millio lakos van ... ez tobb mint kb 10 ALLAM az USA- ban ...

na most vannak (csak Queensben mert azt ismerem jobban) helyek ahol $1500 dollarert teljesen OK 1 haloszabas lakas van kb $1000 egy studio (garzon) konyhaval munka is meg minden (ok vannak feketek is) meg van ahol (LIC) ahol ugyanez kb $3000-$3500 ... persze a ber is kicsit jobb DE NEM annyival ...

Persze ha New York City === Manhattan akkor mas ott mindez kb 2-2,5xres ...

tomegkozlekedes ???? hm en tomeg kozlekedek a sajat autommal ami atlagban PONT annyi mint ha mennek a varosi metro/busz kombival ...(OK nekem olcso a parkolas ami $300-400 havonta midtown-ban ami nem a legdragabb korzet)

bocsika de ez a poszt egy nagy SEMMI ....

zoldzeller 2018.03.11. 02:36:05

@Zsuzsi65: Zsuzsi, hol talaltal arra adatot, hogy tavaly Inland Empire jobban teljesitett volna? Job growth rate-et nezve valoban, az elso, de ezek elsosorban blue collar job-ok, ami nem fog a bay area-bol elcsabitani embereket.

De ezzel a fenti cikkel kapcsolatban azon gondolkoztam,hogy a leiras inkabb az illegalisan, vagy ketkezi munkara ide erkezoknek szol (minimalberbol los angelesben megelni?, vagy ugyan ottaz ovodai rendszer amit kizarolag a letminimum alatt eloknek biztosit a varos, napi 3 oraban). Szerintem ma mar Magyarorszagrol nem erdemes az USA-ba koltozni a minimalberert, es vallalni az illegalis eletet.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.03.11. 03:06:42

@zoldzeller: egyetertek, szerintem helyi minimal berert SEHOVA nem erdemes koltozni, hiszen cseberbol vederbe esete...min.berbol NEM lehet megelni jelenleg LA-ben (normal igenyekkel szamolva).
Ami Inland Empire novekedeset illeti, nem fog NorCal-bol elszippantani munkaerot (nem is cel), mert teljesen mas iparag. Ahogy irtam is, foleg logisztika ill.osszeszerelo iparag...ha megtalalom a linket, beteszem:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.03.11. 03:19:27

@zoldzeller: megtalaltam :)
A cikkben lejjebb a job growth adatokat hasonlitja ossze metro area-nkent 1 evre vetitve. SF -Redwood - 2.7%, Sunnyvale -San Jose -1.6%, Riverside -Ontario 3.2%.
www.politifact.com/california/statements/2017/jul/27/gavin-newsom/inland-empire-second-only-san-francisco-california/

zoldzeller 2018.03.11. 03:57:45

@Zsuzsi65: igen, de ez a job growth es nem economical growth (nyilvan van osszefugges a ketto kozott).
De alapevetoen ertem amit mondasz, nem akartam szorszalata hasogatni;)

kék madár 2018.03.11. 04:44:54

@zoldzeller: @Zsuzsi65: egyebkent meg ha a Bay Area no 2%-ot es San Bernardino meg 20%-at akkor se lesz fele annyi se az atlagber. A Bay Area tech fizeteseket soha nem fogjak utolerni, meg mas regio tech fizetesei se

swfla 2018.03.11. 14:38:03

minimalber nem jofejsegbol magasabb nehany helyen (!)

Mikkamak 2018.03.11. 14:38:16

@Arthamyr: A minimálbérből sehol nem lehet megélni. Akit komolyabban érdekel, ajánlom Barbara Ehrenreich könyvét: Nickel and Dimed: On (Not) Getting by in America. Az irónő ezt ugyan még a 2008-as válság előtt irta, de ugyanúgy állnak megállapitásai most is.

A benzin és az autó (egy használt csotrogány) pedig lehet, hogy olcsó, de sok helyen van évente fizetendő regisztrációs dij és mindenhol kötelező a biztositás (és a lepukkant helyeken lakó szegények többet fizetnek, mint a gazdagok).

Egyébként évekig éltünk a Szilicium Völgyben, aztán költöztünk keletebbre. És nem voltunk egyedül, Kaliforniából elég nagy az exodus - ennek köszönhetően "kékülnek be" olyan azelőtt republikánus államok, mint Colorado, Nevada, Arizona, vagy Új Mexikó. Mindez köszönhető annak is, hogy az ingatlanárak/megélhetési költségek annyira magasak, hogy a lakosok egész egyszerüen kiszorultak a jobb helyekről, helyüket a tech cégek által importált, általában indiai, jól megfizetett dolgozók veszik át.

Egyébként mi 8 év után sem fizetünk annyi lakbért jóval nagyobb házért, mint amennyit annó fizettünk Kaliforniában.

Még valami: az sem mindegy, hogy az adott államban hányszor fizet adót az ember ugyanarra a jövedelemre, mert pl. Kaliforniában van State income tax is a szövetségi mellett, tehát kétszer fizetsz.

conchita wurst 2018.03.11. 14:38:25

"Baltimore-ban is rájöttek, hogy könnyebben boldogulnak a külföldi munkaerővel, olyannyira, hogy Stephanie Rawlings-Blake volt polgármester például azt tűzte ki célul, hogy egy évtized alatt 10 ezer (elsősorban külföldről érkező) családdal növeljék a város létszámát."

Hát nem csoda hogy külföldiekkel próbálkoznak Baltimore a keleti part legdurvább néger nyomortelepe.

Alick 2018.03.11. 15:22:34

Voltam LA--ben, a hátam közepére se kéne.

histar007 2018.03.11. 16:27:15

Kezdődik ott, amikor egy város középső ujjat muatat a saját országa törvényeinek. Legális/illegális mit számít... A bűnözés pedig csak egy statisztika, viszont ezeknek a számoknak fegyvere is van, a saját elfuserált alkotmányuk miatt.
Amúgy a legdrágább helyeken a minimálbér pont annyit ér mint itthon, ha nem kevesebbet. Ezért tán csak akkor éri meg odamenni, ha itthon 100 Like-nál kevesebbet kap valaki a szólásszabadság hiánya miatt sivalkodó poszban. Az is jogállam, például joga van bárkinek hallgatni.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.03.11. 17:24:05

@histar007: gondolom, beleastad magad az amerikai alkotmanyba ;)

kék madár 2018.03.11. 17:37:33

@histar007: ez a mondat hogy hangzik:
Kezdődik ott, amikor egy orszag középső ujjat mutat az Unió
törvényeinek. ?

2018.03.11. 17:39:21

es a minimal ber hogyan is relevans egy illegalis bevandorlonal? Egy munkaltato a tovennyel szembemenve alkalmaz egy illegalis bevandorlot munkavallalasi engedely nelkul, de majd pont betartja a minimal berre vonatkozo eloirasokat? Haa-haha-haha-ha.. ha.. ha.

2018.03.11. 17:51:08

egyebkent soha nem ertettem azokat, akik az usa-ba jonnek illegalisan, foleg akik csaladdal. szivas biztositas nelkul, nem keresnek annyit, hogy ki tudjak perkalni az ovodat, otvar helyeken tudnak alberletet fizetni, ahol sotetben ki nem mennek az utcara, plusz rossz az iskola, teljesen bizonytalan, hogy hogyan lepnek legalis utra, es az is kb 20-25 eves tavlatban megy, nem mehetnek ki az orszagbol, mert nem tudnak visszajonni. szoval mi a pozitivum?
Szerintem itt csak azoknak jo, akik valami high skilled vizummal jonnek, meg igy ugy nehez kezdeni (az elejen kicsit vissza kellett venni az eletszinvonalbol nekunk is), de legalabb van jovokep.

Szoval aki illegalisan jott, szivesen latnek teljesebb kepet, hogy miert jo ez?

kék madár 2018.03.11. 18:22:46

@LepesMez: en sokakkal beszelgettem, es miutan elmondtak mit hagytak otthon, mitol menekultek el, teljesen logikus volt, hogy ezt valasztottak

zoldzeller 2018.03.11. 18:28:16

@LepesMez: voltal mar Mexikoban videken? Nekik meg igy is jobb itt hogy a farmokon ehberert epret szednek es 3 havonta tovabb koltoznek. Persze az EU-bol hulyeseg ide jonni es ezt az eletformat valasztani, de ez ma mar nem is jellemzo.

2018.03.11. 18:38:01

ja bocs, nem voltam vilagos. Egy magyar reszerol miert opcio illegalisan amerikaban. A mexikoiakat, meg haitibol menekulteket megertem.

gabors 2018.03.11. 20:17:06

@histar007: "Kezdődik ott, amikor egy város középső ujjat muatat a saját országa törvényeinek."

kb mennyit tudsz az USA torvenyeirok double 0 seven ??? nem kicsit gyerekes ...

hallottal mar arrol hogy van olyan hogy states rights ?? es az mennyire fontos ??? egy varosnak semmit nem kell tenni egy szovetsegi "policy" erdekeben itt csak errol van szo semmi tobbrol

immigration CSAK a szovetsegi allam dolga senki mase ezert van igaza (meglatod ha koveted) Californianak es minden varosnak ebben ...

gabors 2018.03.11. 20:20:06

@LepesMez: igen teljesen igaz a kerdes ... en sem tudtam meg ezt felfogni ... kiveve persze mexico vagy valami igen rossz afrikai orszagot (aka shithole/pocegodor)

tenyleg erdekes lenne ha valaki meg merni irni hogy hogy es miert mukodik ez egy magyarnak .. ez teljesen mas mint EU-n belul

2018.03.11. 20:29:57

@kék madár: haha, ez jo valasz volt :D

2018.03.11. 20:32:06

@gabors: igen, a max amit el tudok kepzelni, hogy egy fiatal srac/lany kiprobalja 1-2 evre bulibol. aztan lehet, hogy mind igy kezdte, csak ittragadtak :)

kék madár 2018.03.11. 21:24:37

@zoldzeller: de miert nem jonnek Norvegiabol, miert?

kék madár 2018.03.11. 21:32:48

@histar007: "Kezdődik ott, amikor egy város középső ujjat muatat a saját országa törvényeinek."
egyebkent meg nem a varos avatkozik be az orszag torvenyeibe, hanem forditva, a szovetsegi kormany megy szembe a varos/allam szuveren jogaival. Ha egy allam be akarja tiltani a fegyverhordast, meleghazassagot, 200-al vezetest, marihuana termesztest, bevandorolok befogadasat, tehesse meg, ehhez a szovetsegi kormanynak semmi koze. Foglalkozzon azzal amihez van. Ha a californiaiaknak valami nem tetszik arrol szavaznak allami szinten. Erdekes modon legtobbszor Californiaban rugoznak, meg demokrata allamokban.

gabors 2018.03.11. 22:56:38

@LepesMez: "@gabors: igen, a max amit el tudok kepzelni, hogy egy fiatal srac/lany kiprobalja 1-2 evre "

aha mint melania (most mar trump) a kurvak ???

mert mas ne fizet annyit hogy valaki normalisan megeljen ....

:-))))

M. Péter 2018.03.11. 23:12:27

@kék madár: A fegyvertartás joga az alkotmányban van, azt egy állam nem tilthatja be, hogy pontosan mennyire korlátozhatja, az más téma. A marihuánatermesztés betiltásával nincs gond. A bevándorlási és állampolgársági ügyek az alkotmány szerint a szövetségi kormány hatáskörébe tartoznak, egy állam nem tilthatja ki a bevándorlókat, ha éppen oda akarnak menni.

gabors 2018.03.12. 00:01:16

@M. Péter: "A fegyvertartás joga az alkotmányban van, azt egy állam nem tilthatja be, "

ezt azert nem kellene igy eloadni ..supreme court ezt mar jo sok eve eldontotte ... kevesebbet nezd a NRATV-t :-)

allam donthet errol

amit irsz a bevandorlasrol az igaz PONT ezert van joga barmelyik allamnak NEM csinalni SEMMIT majd meglatjuk mi a vege de szerintem az allamok siman nyernek ...

kék madár 2018.03.12. 00:22:47

@M. Péter:
mar hogyne szabalyozhatna egy allam, hogy mit csinal az illegalis bevandorlokkal es hogyan szabalyozza a fegyvertartast/fegyverviselest. De, hogy minden felreertest elkeruljek a peldaban pont a forditottjarol volt szo, hogy a sanctuary cityk szembe mehessenek az ICE-szal - megengedobbek lehessenek.

FutureFry 2018.03.12. 03:06:55

@kék madár: Bármilyen törvényt/rendelkezést hozhat egy város/állam/szövetség törvényhozó testülete, de azokat a bíróságon meg lehet támadni (bár kizárólag elvi szinten nem, azaz megfelelő konkrét eset/egyén kell hozzá). Pár esetben ez a legfelsőbb bíróságig is eljuthat, amely döntésével/állásfoglalásával a kérdéses törvényt/rendelkezést megsemmisítheti (miközben esetleg az alkotmányt is értelmezi). Pl. 2008-ban, a “District of Columbia v. Heller” perben így az alkotmány második kiegészítését az egyén (és nem a milíciák) fegyvertartására vonatkozónak tartották ami alapján megsemmisítették azt a D.C. törvényt ami egyéneknek nem engedélyezte a lőfegyver tartását.

kék madár 2018.03.12. 03:12:31

@FutureFry: persze, de ez a torvenyhozas menete, es nem kozepso ujj mutatas.

Makkasz 2018.03.12. 08:08:10

Rendes vizum nelkul sehol sem dolgozhatsz legalisan, marad a feketemunka. Emiatt a minimalber (egyaltalan hogy kapsz penzt) nem garantalt.
A cikk iroja vagy tudatlan, vagy hamisit. Az hogy nem deportalnak meg nem jelenti a jo elet, munkakereses, jogilag ervenyes lakasberleti szerziodes megkotesenek lehetoseget, maximum hogy kihasznalt feketemunkaskent dolgozhatsz, egyben eljatszva hogy valaha is amerikaban legalaisan elhess (kiveve ha meghazasodsz amerikaival), mert egyszer mar illegalisan ott tartozkodtal.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása