oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2018. január 29. 06:30,  Tíz dolog, amit nem utálok benned - Seattle 100 komment

2018. január 29. 06:30 Határátkelő

Tíz dolog, amit nem utálok benned - Seattle

Nem fogynak ki (szerencsére) a Tíz dolog-sorozatra érkező írások, ráadásul olyan városokból is jönnek, amire én személy szerint nem gondoltam volna. A mai például Seattle-ből, és Zsolt olyan szeretettel ír róla, hogy az embernek kedve lenne indulni és minimum megnézni magának.

„Tíz ok, amiért szeretek itt élni” – miért szereted azt a várost / országot, ahol élsz? Vagy mi idegesít benne? Írd meg te is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

egyesult_allamok_seattle_foto_pixabay_com_hlwegley.jpg

„Elsőre megtetszett ennek a sorozatnak az ötlete, aztán elbizonytalanodtam. Biztos sokaknak megvan az a Viktor Frankl-idézet a nagyhatású Man's Search for Meaning könyvéből, hogy: „Everything can be taken from a man but one thing: the last of the human freedoms - to choose one’s attitude in any given set of circumstances, to choose one’s own way”. 

Hogy hogy jön ez ide? Úgy, hogy végül is a saját tébolyunkat visszük magunkkal, akárhova megyünk. És ez befolyásol abban, hogy mi fog tetszeni, és mi fog idegesíteni. 

Szóval ez a sorozat nekem valójában inkább a Top10 különbség a szülőhazához képest, amiknek akár örülni is lehet megfelelő berögzülések esetén, vagy lehet rajtuk idegeskedni, vagy extrém esetben észre sem venni. Ahogy így van ez Magyarországgal is. Van, aki fel sem veszi, hogy hozzávágják a Kaisersben a bankkártyát, és van, akinek ez az utolsó csepp a pohárban. 

Mindennek tudatában, lássuk szűkebb kis hazámat, Seattle-t! 

Először is nem vagyok pártatlan. Az első utam Amerikába az állásinterjúm volt, a második pedig, amikor költöztünk öt hónapra rá. Ez a város adta nekem a viszonyítási pontot az USA megismeréséhez, ez a város befogadott, megélhetést biztosított, és összességében jól tart már több, mint öt éve. 

Utazásaim során eddig csak egyetlen másik városban gondoltam, hogy ott esetleg élni tudnék, de erről talán máskor. A lényeg, hogy ez nekem kicsit szerelem, és azt nehéz átadni tízes listákban. De ez nem állít meg abban, hogy megpróbáljam. 

1. Kedves emberek 

Ismert dolog, hogy a Nyugati Parton kedvesebbek, lazábbak az emberek, mint a Keletin, de bent a Középnyugaton meg európai szemmel felfoghatatlanul kedvesek. 

Hát ahhoz nem utaztam eleget, hogy ezt egy az egyben megerősítsem, de itt tényleg kedvesek az emberek. Ha nem a belvárosban sétálsz, rád köszönnek (egy hárommilliós városban!), rád biccentenek. A kiszolgálók, eladók egyszerre kedvesek és professzionálisak. Egyszerűen van egy általános jószándék és bizalom az emberben a másik iránt. 

2. Minőségi ételek 

Semmi extra nincs itt, de azért a Pacific Northwest ismert a jó alapanyagairól. A halételek terén ez természetes és logikus, de zöldség- és gyümölcsfarm is sok van a közelben. Sima szupermarketben is kimondottan jó élelmiszereket kapni. 

És mellesleg mindenhol a magyarnál (nekem) jobb tejföl van, és minden boltban pirospaprika, sokhelyütt magyar. A food scene is változatos, és sok nemzet sokféle kajáját lehet könnyen elérni. Lényegében mindent és jó minőségben. Ami nincs, az a ténylegesen csúcskonyha Michelin-csillagokkal és hasonlóval. 

Én ezt a sokszínűséget többre értékelem, mint mondjuk ha 2-3 nemzetközileg elismert étterem lenne, de más ezzel biztos máshogy van. (Ja, kivéve az ázsiai, dél-ázsiai konyhát, az állítólag USA-szinten kiemelkedő itt. Lásd lejjebb, hogy miért.) 

További kulcsszavak: kézműves sör, kézműves cider, kézműves fagyi - mindenfelé. 

3. Kellően nagy város 

Ez megint személyes dolog, de én - úgy érzem - nem tudnék kisvárosban élni. Kell ez a sokféleség a kajákban, kulturális programokban, kocsmákban, emberekben. 

Seattle a belterületére nézve kicsi, de a külterületeit beleszámítva mégis csak egy 3 milliós metropolisz. És igen, a gazdasági súly is számít, hisz több pénz több lehetőséget bevonz a pénz elköltésére - amik között statisztikai alapon több az értelmes dolog is. 

(Szerintem nem jelentéktelen jelzője a gazdasági súlynak, hogy a világ két leggazdagabb embere itt él a városban. Ettől nyilván nem lesz mindenki milliomos, de azt azért mind értjük, hogy akik közvetlenül nekik dolgoztak az évek során, azok sem nyomorognak.) 

A másik dolog, amiben a méret és a pénz segít, az az építészet. Seattle-ben 10 háztömb alatt be lehet járni a teljes (amerikai) építészettörténetet, méghozzá nem is a legrosszabb példákon keresztül. Ez a kavalkád néhány építészt kiborít azért... 

4. Nem túl nagy város 

Ezzel együtt, _nekem_ nincs az az érzésem, hogy mindenhol emberek közé vagyok szorítva. A legtöbb étteremben nem kell órákig sorban állni az asztalért (ami pedig nem vicc más amerikai nagyvárosokban játszódó filmeken), ha valamiért boltba kell menni, nem ütközök emberekbe, és általában kiszolgálót is találok. 

Összességében: nem vagy sehol sem egyedül, de könnyű olyan helyet találni, ahol meghitt, kiscsoportos élményed lesz. Akár parkban, akár kocsmában, akár moziban. 

5. A táj 

A sok szubjektív pont után ez egy kimondottan objektív elem, ugyanis ebben mindenki egyetért, akárhonnan jött. A várostól egyórányi vezetésen belül van óceán, sziget, tó, erdő, erdős hegy, havas hegy. Kétórányira mérsékeltövi esőerdő, nyílt óceán, száraz fennsík, hegyi tavak. 

Ennyiféle változatos természeti célpont nincs máshol egy helyen az USA-ban, és Európában sem jut hirtelen eszembe városhoz közel, másnak biztos. (Viszont Új-Zéland, ahogy hallom, hozza ezt, csak még szebben.) 

Amúgy már a városban magában is vannak jókora parkok, amik magyar fogalom szerint inkább parkerdők, két klassz városi tó, ahova le lehet sétálni és kajakozni, vitorlázni, meg pár hétig úszni. 

Ja igen, a sok zöldnek és erdőnek az ára a magyarnál több eső. Ami azért kevesebb, mint az angoloknál vagy az íreknél. 149 esős nap az évben soknak tűnik (bár ha Miami 135-éhez vagy Portland 164-éhez viszonyítjuk, akkor nem is annyira), viszont a lehullott eső mennyiségében a legesősebb 30 amerikai nagyváros közt sem vagyunk bent. 

További hívószavak: négy évszak, enyhe telek, nem túl forró nyarak. 

6. Kedves emberek 2 - a sofőrök 

Láttam a többiek tízes listáin a vezetést. Én munkába menet nem vezetek, de hétvégente igen, meg motorozok is, ahol pedig különösen éles szemmel figyeli az ember a többi közlekedőt. 

Azt kell mondjam, hogy én még életemben nem éreztem magam ilyen biztonságban az úton, pedig sokfelé vezettem (már Európában és az USA-ban, máshol nem). 

Eleve nagyon-nagyon ritka a magyar szemmel megszokott izmozás az utakon. Errefelé az autó nem státuszszimbólum, és a legtöbben nem a vezetésben élik ki a frusztrációikat. Persze mindenféle ember van itt mindenféle hovatartozás alapján, szóval vannak azért önzőbbek. 

Az utakon két fő panaszt hallok. Az egyik, hogy a sofőrök túl mulyák, és nem dudálnak eleget, és ezért a bénák nem tanulják meg, hogy mikor ártottak másnak. 

A másik pedig bizonyos rasszhoz / korcsoporthoz / csoporthoz tartozó vezetők fogalmatlansága. Ezt én nem tudom megítélni, mert nem nagyon nézek a másik szélvédő mögé. 

Azt viszont megerősíthetem, hogy fogalmatlan és figyelemhiányos vezetők vannak bőrszíntől függetlenül. Meg olyanok, akik joghurtot esznek vagy sminkelnek a volánnál, ja meg olyan autók, amiben vágni lehet a fű füstjét. 

7. Multikulti 

Ha már a sokszínűségről esett szó. Seattle régebben nagyon, úgymond túl fehér város volt, részben skandináv gyökerekkel. Simán felnőttek úgy emberek, hogy nem láttak más színű embert. 

Ezzel együtt az egész Nyugati Parton, itt is, történelmileg sok az ázsiai, mivel itt nem fekete rabszolgák voltak, hanem ázsiaiakat hoztak be éhbérért, mikor a vasút épült az 1800-as években. (És igen, gettókban és a föld alatt éltek, ez az itteni történelem egy másik sötét foltja.) 

Mára viszont, nem kis részben a tech boomnak köszönhetően, mindenki van itt. Temérdek indiai, ázsiai, kelet-európai, emberek az USA minden szegletéből, és Uber-sofőrök Afrika minden országából. 

És ez nekem jó, mármint az, hogy a kollégáimtól többet tanultam az idegen kultúrákról két év alatt, mint előtte harminc alatt. Noch dazu, az indián kultúra is erősebb itt, mint a Keleti Parton, merthogy itt kevésbé voltak ellenségek, és kevésbé lettek kiirtva szegények. 

(Mellesleg biztos sokan nem tudják - hisz még az itt élők között sem mindenki -, hogy Seattle az itteni törzs békés törzsfőjéről kapta a nevét, akivel a telepesek megállapodtak hajdanán.) 

8. Liberális „fertő” 

Seattle egy liberális, itteni politikai fogalmak szerint demokrata város. Találsz Trump-szavazót, de elvétve. Washington állam vidéki részei konzervatívok, de Seattle túlsúlya az egész államot átbillenti. 

Annyira, hogy itt volt az elsők között legális a melegházasság és a rekreációs használatú fű is. Seattle-ben a legmagasabb az egynemű (mármint same sex) háztartások száma az országban, SF előtt. 

Ez miért jó mindenkinek? Mert itt semmi nem felháborító. A főnököd fűvel kínál, az egyébként nagyjából normális középkorú férfi táncol a buszon, kétévente van a bővebb részlegen kollégád, aki nemet vált, meztelen esküvőt látsz a parkban, és igen, új társaságban esetleg érdemes megkérdezni, hogy ki milyen nemű személyes névmással szereti, ha hivatkoznak rá (függetlenül attól, hogy te minek néznéd). 

9. Nem futsz magyarokba 

Elnézést, tudom, magyarból is van mindenféle. Sőt, akikkel itt (meg Los Angelesben) összefutottam, kivétel nélkül jófejek voltak. De nekem az a feltételezésem, hogy aki nem megélhetési okból költözik el, az részben a magyar habitus elől is jön el. De még ha nem is, az már megvolt, azt már ismerjük, most jöhet valami új. 

Megint csak nekem, jó érzés olyan helyen élni, ahol a magyar titkos tündenyelv. És ahol lényegében te választod meg, hogy mikor találkozol magyarral (már legalábbis egy felső határig, merthogy kevés van). Újfent: elnézést. 

10. Tech hub 

Ez megint csak valakinek előny, valakinek semmi. De amiatt, hogy itt van az Amazon központja (meg a Microsofté, meg a Boeingé, stb.), sok minden előbb van itt, mint máshol az USA-ban, pláne meg más országban. 

Már ilyenek, hogy Amazon Prime Now (amikor is kihoznak neked dolgokat egy órán belül) vagy Amazon Fresh (amikor a normál bevásárlásodat csinálod Amazonon keresztül). Meg persze, hogy minden tech cégnek van itt boltja, kirendeltsége, irodája. 

Vagy hogy kicsit más témát mondjak, ott van az irodától két sarokra a Tesla-kereskedés (nem mintha épp vennék), vannak bőven töltőállomások és elektromos autók. 

Hasonlóképp, már alternatív közlekedést illetően, vannak Car2Go és ReachNow autók szerteszét a városban. Tudom, a Bay Area még ilyenebb mindenben, hisz onnan indul minden startup és még több a pénz, de itt is van bőven minden újdonság. Nekem ez a technikai közelség/elsőség jó, nekem ez könnyebbség, másnak lehet, hogy lényegtelen. 

Tudom, ez kicsit olyan lett, mint egy elfuserált szerelmeslevél egy városhoz. De mondtam, nem vagyok pártatlan. És egyszerűen felpiszkált ez a tematika, úgy is mondhatnám, kihívásnak vettem a többi írást a szívem választottjával „szemben”... 

Mindenkinek szép évet a saját maga által megtalált vagy kialakított Paradicsomban!”

HÍRMONDÓ 

Dolgozz külföldön sörrel! 

Új hét, új lehetőségek, ráadásul nem is akármilyenek. Lehet sörrel is dolgozni (na persze nem úgy), de emellett találtunk lehetőséget Ausztriában, Izlandon (egészen meglepőt) és persze Németországban.

Mennyire biztonságos a Ferihegyi reptér? 

Még ha nem is fél a repüléstől, azért az embernek minden reptérre érkezés (és indulás) előtt összeszorul kicsit a gyomra. Nyilván nem mindegy, mennyire biztonságos egy adott repülőtér, Magyarországon persze a Ferihegyi. Nos, most kiderült. 

Egyre több fiatal tanul Erdélyben - de visszajönnek-e? 

Egyre népszerűbbek az erdélyi egyetemek a magyar fiatalok körében, ami persze érthető, hiszen több olyan szak is van, ami Magyarországon nincs, vagy ahová itthon csak nagyon nehezen lehet bekerülni. A kérdés csak az, mi lesz azokkal, akik elvégeztek egy erdélyi egyetemet, hazatérnek-e. 

(Fotó: pixabay.com/hlwegley)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Seattle Egyesült Államok tíz dolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1113610025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zoldzeller 2018.01.29. 07:06:40

Szuper hogy irtal Seattle-rol. Nagyon kedves varos a szivemnek, volt szerencsem parszor arra jarni, es egyike azon keves varosnak ahol szivesen elnek.

zoldzeller 2018.01.29. 07:08:28

@zoldzeller: ja es a tavol keleto soforokrol beszelunk?

SzZoole 2018.01.29. 07:52:43

Mintha 2 gyerekkori barátomat hallotam volna beszélni a városról, csak ők már 1988-tol ott élnek Seattle külvárosi részen, saját farmon.Ők a vadaszatert vannak oda, a sziklás hegység közelsége miatt.
Hívtak már többször, talán egyszer....

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.29. 07:58:58

Osztom, jo hely. Azok a hegyek...!

Baratnomet az indiai soforok, foleg nok dolgai szoktak felhergelni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.29. 08:07:19

@Zoole Reloaded: basszus, menjetek! Aer Lingusnak indul közvetlen járata május végétől Dublinból, az pedig ide nektek egy ugrás, kellemes bevezető árral, ráadásul az amerikai beléptetést már itt megcsinálják a reptéren, ott csak lesétálsz a gépről...

FutureFry 2018.01.29. 08:10:04

“… És mellesleg mindenhol a magyarnál (nekem) jobb tejföl van…”
Melyik az a tejföl ami bevált? Nekem ez jött be a legjobban: www.organicvalley.coop/products/sour-cream/sour-cream/sour-cream-8-oz/

“… Ami nincs, az a ténylegesen csúcskonyha Michelin-csillagokkal és hasonlóval …”
Azért van egy pár highfalutin (bár lehet, hogy nem Michelin csillagos) étterem, pl. az “Herbfarm” (Woodinville-ben). Meg is kérik az árát.

FutureFry 2018.01.29. 08:12:27

@Zoole Reloaded: Feltételezem a Cascade hegységről volt szó (a Sziklás hegység kicsit arrébb - “beljebb” - van Seattle-től)

SzZoole 2018.01.29. 08:35:07

@kisrumpf: meggondolandó, bár már elég régóta hív, talán egyszer :)

SzZoole 2018.01.29. 08:37:04

@FutureFry: lehet, bár én a sziklás hegységre emlékszem, hogy mondta.
Olyan baszotnagy szarvasokat lehet lőni, láttam is pár trófeát fotón, amiket ő lőtt

ZsoltPNW 2018.01.29. 08:44:03

Igen, mindkettő jó tipp a népcsoportokra... De igazából már mindkép csoport autójában ültem már nagy megelégedéssel. És hasonlóképp amerikai barátom ült már át a mi autónkba, mert túlzottan féltette az életét egy Toyotában...

meatclone 2018.01.29. 08:44:03

Legkozeleb nekem is kene irnom hogy mi a tiz legszarabb dolog Seattle-ban.( A politikusok es a megszallotsaguk hogy lemasoljanak minden hulyeseget mas libelaris varosoktol meg akkor is ha bizonyitottan nem mukodik. Meg hogy az adokat meg az egbe nyomjak es nem kapsz erte semmit)
A termeszet valoban gyonyoru es valtozatos, ehez semmi ketseg nem fer.Mi is jarunk ki a hegyekbe. Sokan MO-on nem is nagyon ismerik es amikor kijonnek csak a szokasos NY, Florida, LA utvonalat jarjak. Egy elet is keves hogy megtapasztad az eszak-nyugat szepsegeit. Mondjuk en regebben elek itt mint a posztolo es van osszehasonlitasi alapom hogy milyen volt regen a varos.
Az biztos hogy nem volt a hajlektalanok mekkaja mint most.

meatclone 2018.01.29. 08:44:03

(A posztolonak) Probald ki a Flint creek cattle co.ettermet a Greenwood ave es a 85th sarkan. Egy honapja voltam es nem rossz. Mondjuk az egesz varos tele van nagyon jo minosegi ettermekkel.

meatclone 2018.01.29. 08:44:03

Mondjuk a vezetesi eloiteleteket en meg tudom erositeni mivel naponta megyek jovok a kina negyeden keresztul. Volt nehany hajmereszto kalandom. De mondjuk a boltokban is ugy kozlekednek
mintha senki mas nem letezne.

ZsoltPNW 2018.01.29. 08:44:08

Hm, itt moderálás van, vagy hogyan jelennek meg az ember kommentjei?

Asszonypajti 2018.01.29. 08:44:10

Több mint tíz jó érv, hogy felfedezzük Seattle-t! Köszönöm!

Határátkelő 2018.01.29. 08:44:55

@ZsoltPNW: Előmoderálás van, de most már fent vagy a whitelisten, tudsz nyugodtan válaszolni a kérdésekre. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.01.29. 08:50:00

Nem voltam még Seattle-ben, de a leírás 10 pontjából 9 szimpatikus, csak a dekadencia nem jön be.

A poszt alatti kishír kapcsán elgondolkodtam, hogy az Erdélyben tanuló "sok" magyarországi fiatalból mennyi kap magyar állami ösztöndíjat és mennyi magyar állampolgárságot szerzett erdélyi, aki valójában hazamegy...

ZsoltPNW 2018.01.29. 08:55:02

@FutureFry: Igen, az OrganicValley általában jó, de igazság szerint általában csak a csomagolás kinézetét jegyzem meg nagyjából. Ahogy mondani szoktam: nem ismerném meg a sampont, amit évek óta használok, ha megváltoztatnák a csomagolást.

A Herbfarmról már hallottam, de még nem voltam. Tavaszra betervezem!

ZsoltPNW 2018.01.29. 09:00:22

@meatclone: Flint Creek Cattle, jegyeztem, kösz! Ráadásul egy nagyobb sétára van tőlem, és még csak nem is hallottam róla...

verkagrafomanka 2018.01.29. 09:11:35

Hát ez nagyon vicces, én is nemrég írtam meg a 10-es listát Luxemburgról (még nem jelent meg), de nem gondoltam volna, hogy pont Seattle-lel lesznek közös pontok! :D

Golf2 2018.01.29. 09:28:54

Az eggyik legszimpibb hely,kár hogy ilyen vegyes felvágott már.

FutureFry 2018.01.29. 09:45:12

“Tech hub“: Ezeket már korábban (talán többször is) írtam, geekek-nek ilyenektől (is) lesz élvezetes a város:
- A Boeing Everett-ben lévő (látogatható) gyára, ahol a világ (térfogat szerinti) legnagyobb épületében szerelik össze a wide-body gépeket. Renton-ban a narrow-body gépeket szerelik (bár abból talán már csak a 737-es van). Errefelé előfordulhat, hogy gyár melletti parkban a gyalogos- és bicikliúton el kell engedni egy azt keresztező gépet, amint éppen a kifutópályára gurul az első próbarepülésre.
- Museum of Flight (pl. Concorde és az első sugárhajtású - Boeing 707-ből kialakított - Air Force 1, amin Johnson tette le az esküt Kennedy halála után)
- “Living Computer” múzeum (amit Paul Allen, a Microsoft “véletlen milliárdosa” alapított), ahol működőképes (és kipróbálható!) állapotban megtalálható egy csomó nagyon régi gép is. Pl. a korai 1970-es évekből egy echte Xerox Alto (az első alapoktól grafikus oprendszerrel tervezett gép, ahonnan aztán Steve Jobs is “átvett” egy jópár ötletet).

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.29. 10:04:20

@kisrumpf: @ZsoltPNW: csak azert kerdem, mert innen, a dublini tarsasagunkbol harom par kivetelevel mindenki atkoltozott Seattle-be, kozelebb a tuzhoz, aztan lassan "szetszorodtak", mentek Facebookhoz, Amazonhoz, mar csak ketten vannak a Microsoftnal. Egyedul mi maradtunk Dublinban :-). Üdítő lenne olvasni, hogy mondjuk repgeptervezo vagy, vagy sebesz, vagy valami mas ;-)

ZsoltPNW 2018.01.29. 10:23:11

@FutureFry: Kihagytad a Boeing Red Barn-ját, bár az a többihez képest nagyon low-tech, de repüléstörténetet díjazóknak mindenképp bejön.

ZsoltPNW 2018.01.29. 10:25:53

@kisrumpf: Haha, nem, ugyanúgy szoftver. De nem a MS hozott ki, simán a piacról vett fel a másik nagy cég, és hozott ide. Érdekes, most meg az Amazon mozgat embereket Dublin felől, három új magyarral is találkoztam így.

Bebbi 2018.01.29. 10:34:41

Tok jo volt olvasni, hogy igy beleszerettetek ebbe a varosba es hogy jol erzitek magatokat ott. Kicsit hianyoltam a sportrol szolo reszt (kulonosen a Seahawks miatt). ;-)

Minden jot Nektek es tovabbi sok-sok boldog evet Seatlle-ben.

ZsoltPNW 2018.01.29. 10:36:52

@Bebbi: A sport majd akkor kerül bele a listába, ha Paul Allen vesz egy kosárcsapatot is:) Amúgy Coach Carroll tényleg megérdemel egy jópontot, csak nem fért bele a tízbe. Köszi amúgy!

Golf2 2018.01.29. 15:03:28

"Simán felnőttek úgy emberek hogy csak fehér embert láttak" The good old days...Ez a veszély soha többet nem fenyeget.

arncht 2018.01.29. 16:51:08

A kedves emberek kivetelevel a tobbi pont kb becsben is megvan :)

FutureFry 2018.01.29. 17:06:13

@ZsoltPNW: A Portland Trailblazers kosárcsapatnak 1988-óta Paul Allen a tulajdonosa. (Igaz nem Seattle környéki, de azért Pacific Northwest.)

Virago_1000 2018.01.29. 17:13:39

A 7., 8., pont miatt szar lehet ott elni.

Szerencsere mi magyarok sokkal felvilagosultabbak vagyunk, nalunk sohasem fog megtortenni, hogy fuvel kinal a fonok.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.29. 17:42:09

@arncht: ó, akkor az általános Bécsben, hogy kissé mosolytalan a kiszolgálás mindenhol? Udvariasak voltak, de valahogy egy maszk az arcuk.

arncht 2018.01.29. 17:46:36

@kisrumpf: nekem az a tapasztalatom, hogy semmivel sem baratsagosabb a kiszolgalas, mint otthon. a rendszervaltas kornyeki, korbeugraljuk a vevot, mar a multe. a beilleszkedesben egyszerusegeben itt allnak:
inassets1-internationsgmbh.netdna-ssl.com/static/bundles/internationsexpatinsider/images/2016/country/country_report_austria.jpg

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.01.29. 18:17:38

@FutureFry: nekem a Knudsen es a Daisy is teljesen jo, finom kremes allagu. amit te emlitettel, meg nem kostoltam.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.01.29. 18:19:24

@meatclone: "Egy elet is keves hogy megtapasztad az eszak-nyugat szepsegeit. "

Ez igy van, en is mindig ezt mondom, CA-ra leszukitve is ervenyes :)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.01.29. 18:25:24

@Virago_1000: "A 7., 8., pont miatt szar lehet ott elni." Tedd hozza, hogy "szerinted" :)
Ahogy mondjak izlesek es pofonok :) masok pedig pont a sokszinuseget es diverzitast szeretik :)

zoldzeller 2018.01.29. 18:40:13

@Virago_1000: Szanalmas vagy. Nem veszed eszre mennyire nyomorusagos volt ez a megjegyzesed? A poszthoz ugyan nincs mit hozza tenned, de muszaj kinyitnod a szadat es valami hulyeseget ide irni, hogy vitat hergelj.

SzZoole 2018.01.29. 18:51:36

Látom virág doktor rendel :-))

Mikor veszitek már eszre, hogy csak etett benneteket, köp egyet, és ti ezer szálra húzzatok, de ti tudjatok......,

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2018.01.29. 19:22:30

@Zoole Reloaded: oh, nem kell ezt olyan komolyan venni, nem vitazunk :) we're just killing time at the workplace :))

SzZoole 2018.01.29. 19:41:25

@Zsuzsi65: na most képzeld el ha én a munkaidőmben a HA olvasásával és kommentelessel foglalkoznék, hány ember gyilkosa lennék :))

ZsoltPNW 2018.01.29. 20:30:31

@kisrumpf: Igen-igen, a németekre gondolva írtam hogy "egyszerre kedvesek és professzionálisak". Mármint hogy Németországban (és talán Ausztriában, de ott kevesebb élményem volt) éreztem, hogy nagyon profin vagyok kiszolgálva, de nem volt benne személyes kedvesség. Magyarországon meg relatíve gyakran kaptam a jópofizó, de nem profi kiszolgálást. Itt valahogy megfér a kettő kvalitás egymás mellett. Mármint gyakran.

sovesz tomesz 2018.01.29. 20:57:16

Remek hely lehet Seattle, akár csak Vancouver, de azt meg kell említeni, hogy mérsékelt övi monszun az éghajlata, ami annyit tesz, évi 180 napot esik az eső, Nyáron remek idő van, télen pocsék!!!

ZsoltPNW 2018.01.29. 21:28:12

@sovesz tomesz: Említettem az ötödik pontban. Amúgy 149 napON esik az eső. Vagyis ennyi napon pottyan le mérhető mennyiségű eső. A zuhogó eső ritka itt viszonylag. Ezért is viszonylag alacsony az éves csapadékmennyiség...

Haibane 2018.01.29. 21:30:06

Annyira jó a kaja Seattleben, hogy minden kollégám ide jár Vancouverbe enni :)

@sovesz tomesz: 360 az a 180 érzésre, viszont nincs hideg. Igy tél közepén kicsit depi :(

somlobodog 2018.01.29. 22:28:19

@Virago_1000: akkor jó pálinka vedelest a magyar fonokeiddel.

ZsoltPNW 2018.01.29. 23:18:29

@Haibane: Helyes, a Cascadia népe tartson össze. Mi is járunk Vancouverbe új ízekért, és az ottani kollégák is ide. Így van ez jól:)

lüke 2018.01.29. 23:24:05

@poszt. : helyes kis írás,helyes kis város, ami nem tetszett: a Space Needle nagyon kileng
@Zoole Reloaded:
ugyan ,manuális szakmában valóban a műtőből nehezen lehet
kommentelni
de a gyilkolás még sarkítva se igaz!

kék madár 2018.01.30. 06:12:14

@ZsoltPNW: "Kétórányira mérsékeltövi esőerdő"
helikopterrel? Mert csak Port Angeles tobb mint 2 ora, es onnan az esoerdo meg jo masfel.

kék madár 2018.01.30. 06:16:20

Seattle egyebkent az egyik kedvenc varosom, a kornyeken a Mt Rainier, meg az Olympic Mountains mindent visz, de a Left Coaston Seattleben a legtahobbak az emberek, egyszeruen a sok esotol es a hidegtol morcosabbak, mint pl. Venturaban.
Miota a lanyunk odakoltozott, mar minket is lenez :)

kék madár 2018.01.30. 06:18:54

@Haibane: "Annyira jó a kaja Seattleben, hogy minden kollégám ide jár Vancouverbe enni :)"
Vancouverben legalabb draga a kaja, viszont nem jo, ossze se lehet hasonlitani Seattle-lel.

ZsoltPNW 2018.01.30. 06:34:47

@kék madár: Viszont jogosan merül fel a kérdés, hogy miért mennél Port Angeles felé:) Én mindig dél felől veszem be a félszigetet, és úgy az autópályán lezuzzantva Olympiáig az első helyek 2:30-ra vannak. Szóval kicsit lefelé kerekítettem, de nem vészesen. Az egyik Lake Quinault, ha az még nem volt meg, nagyon ajánlom! A lodge-ot is!

Haibane 2018.01.30. 06:37:00

@ZsoltPNW: Irj ha erre jarsz, megiszunk egy pirospaprikas burgert :)

swfla 2018.01.30. 06:37:08

Magyar tarsasagot egyszeruen meg lehet itelni, ha kulfoldon vagy, csak tedd fel magadnak ezt a mondatot: ha most Magyarorszagon lennenk, akarnek en ezzel az emberrel baratsagot kotni?

Mert az esetek tobbsegeben a valasz mindig az, hogy nem...

ZsoltPNW 2018.01.30. 06:38:06

@kék madár: Én ezt a tahóságot tényleg nem érzem itt, pedig próbálom méregetni a különbségeket, ahogy utazom. Az tény, hogy SoCal-ben nagyon kisimultak az emberek, de már hogy a fenébe ne lennének? :)

kék madár 2018.01.30. 07:13:50

@ZsoltPNW: voltam a Lake Quinault-nal, de nekem igazabol a felsziget eszaknyugati csucske jott be, es igazad van, delre biztos gyorsabb.

kék madár 2018.01.30. 07:15:15

@ZsoltPNW: minden relativ, Bostonhoz kepest a seattleiek baratsagos, omlengos melegszivu lovagok :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.30. 08:07:51

@kék madár: (Kamaszkoromban olvastam egyszer egy cikket az Olympic NP-ról, sok színes kép, eszméletlen zöld... hegyek.... Kisvárosi lányként vasfüggöny mögött el sem tudtam képzelni, hogy valaha odajussak. Bőgtem, amikor felértünk a Hurrican Ridge-re.)

Gondolom, sűrűn látogatod a lányodat ;-)

kék madár 2018.01.30. 08:22:36

@kisrumpf:
"Gondolom, sűrűn látogatod a lányodat ;-)"
nem elég sűrűn :)
En nem bogtem de azert vinnyogtam a gyonyorusegtol.

ZsoltPNW 2018.01.30. 08:28:36

@kék madár: Jogos az is, a csücsök a Makah rezervátummal örökre megmaradó élmény. Különösen motoron szakadó esőben:) Arra az időre viszont elállt, amíg kisétáltunk a fokra vagy minekmondjam.

Boston még nem volt, de tervben van. Délebbre a Keleti Parton viszont nem volt panaszom a kedvességre. Majd figyelek:)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.30. 09:17:41

@kék madár: :-) életre szóló emlék. Idén lejár a vizumom, pedig úgy mennék megint, de a követségi "kedvességük" miatt kétszer is meggondolom, higy menjek-e újért.

A medvebiztos szemetesek voltak a kedvenceim..S hogy ne engedj el kicsi kutyat es kisgyereket a boardwalkrol, mert megeszi a maci.. S az arányok... az "ittvanaközelben" látnivaló - másfél óra autózás... "elugrunk ide", s annyit mentünk, azalatt átszeltük volna az ír szigetet... A hegyek! Az óceán! Az elhasalt fák a Mt. St. Helens környékén... de rohadt jó hely az ott, sok eső ide vagy oda.

Na jó, csitulok.

csárlszbrunzol 2018.01.30. 10:37:27

@Zsuzsi65: Totál OFF: minek is kéne külön hozzátenni? Ez nem egy olyan felület, ahol _eleve_ mindenki a véleményét írja le, tehát a "szerintem" inkluzív?

oldalas 2018.01.30. 13:33:13

tele van drogosokkal, de legalább lesz NHL csapatuk

blackhairlady 2018.01.30. 17:05:17

@kisrumpf: En a Yellowstoneban lattam eloszor medvebiztos szemetest, igen erdekes latvany volt :)

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2018.01.30. 18:25:22

klassz összefoglaló, csak az NFL csapatukat ne utálnám annyira :)

kék madár 2018.01.30. 18:42:25

@kisrumpf: egyik nagy almom a Pacific Crest trail, de ahhoz gazdagnak kell lenni es jo eroben, az utobbira meg tudnek gyurni, de annyi idom sose lesz ahogy elnezem

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.30. 18:57:32

@blackhairlady: oda is el kellene menni egyszer. Seattle-ben élő ismerőseim pedig azt a helyet emlegetik elérzékenyülve :-)

@kék madár: max. olvasok ilyesmiről. Nem tudom, olvastad-e Bill Bryson könyvét, A walk in the Woods, évekig emlegettük. Ugyan nem ott játszódik, de igen szórakoztató. Sajnos, a férjemet még egy rövidke túrára sem tudnám rávenni, nemhogy egy hosszabbra. Így csak mások beszámolóit olvasva ébren álmodom.

Bredpitt Monika 2018.01.30. 19:29:56

@ZsoltPNW: Jó látni, ha valaki nagyon jól érzi magát egy másik országban, főleg, ha az az USA. Nekem ez a tájék kimaradt az életemből, de majd bepótoljuk egyszer. Kaliforniáig jutottam, de az nagy élmény volt.

Tegnap este olvastam a posztod.
Érdekes dolog történt ma. Bementem az oviba, ahol dolgozom, és a kedvenc gyerekem, egy Down szindrómás kisfiú (akinél még makacsabb gyereket nem láttam életemben) pólóján ez állt:

SEATTLE

Köszi a posztot.

ZsoltPNW 2018.01.30. 19:40:30

@mrbloodbunny: Akkor ne fociszezonban gyere, mert olyankor minden kék és zöld a Seahawkst támogatandó. Mondjuk sokhelyütt kint van a 12-es zászló egész évben.

blackhairlady 2018.01.30. 20:26:21

@kisrumpf: En mondjuk minden helyet elerzekenyulve emlegetek ahol eddig jartam, mindegyik kulonleges volt a maga modjan :D

Most eppen Floridarol gyujtok infokat, oda tervezzuk a nyari szabadsagot.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.30. 23:32:17

@blackhairlady: ezt megértem. De vannak különlegesen fontos helyek, emlékekkel. Nem mindenhová mennék vissza, nem mindegyik volt olyan nagyszerű élmény, de amelyik az volt, az nagyon-nagyon számit és megmaradt.

kék madár 2018.01.31. 01:49:38

@kisrumpf: azt pont nem olvastam, de rakeresek.
Jol ir a gyerek.

ételizésítő 2018.01.31. 07:15:54

"itt van az Amazon központja (meg a Microsofté, meg a Boeingé, stb.)"

Mondjuk a Microsofté pont nem, az Redmondban van.
Persze ha valakinek Vác = Budapest, akkor igen, kb. akkora a távolság a két város között. Kb. fél óra busszal.

kék madár 2018.01.31. 07:47:22

@ételizésítő: ezt nem ertem.
1) Redmond fele olyan messze van
2) Budapest - Vac nem felora busszal
3) Ha a vilag masodik legnagyobb szoftvercege Budaorson lenne, az nem lenne hatassal Budapestre?
Meg korulbelul 10 nagy durranas ceg van Seattle-ben, pl. a Zillow, Costco, Starbucks, Expedia, Nordstrom, Alaska...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.31. 09:45:35

@kék madár: két középkorú fazon az Appalachian Trailt járja végig. Bár nekem kedvenceim az Angliáról, USÁ-ról írt könyvei, az Anglia különösen, de ez is nagyon élvezetes.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.31. 09:46:41

@kék madár: (bocsánat, de hány éves vagy, hogy Bryson neked "gyerek"? Mert akkor sürgösen elkezdelek magázni :-D)

ételizésítő 2018.01.31. 14:42:54

@kék madár:
Ezek mondjuk nem igazak, de hagyjuk is.

Budaörs sem Budapest egyébként, meg sokkal közelebb is van, a 20 mérföld (kb. 32 km) kontra 10 km. De attól még nem Budapest.
És a cikkben nem arról van szó, hogy hatással van, hanem hogy Seattle-ben van. És nem, nem Seattle-ben van.
Jártam mindkét helyen.

A MS egyébként nem a világ második legnagyobb szoftvercége, hanem a legnagyobb. Az alma nem szoftvercég, a szoftvereit a világ kevesebb mint 10%-a használja.

A többi felsorolt céged meg inkább a röhej, mint a nagy durranás kategória.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.01.31. 22:19:10

@kék madár: nem fogod elhinni, mi megy a teveben. A walk in the woods, filmen, Robert Redford-dal es Nick Nolte-val...

ZsoltPNW 2018.02.01. 08:15:10

@ételizésítő: Egy dolgot kihagysz a dologból a Seattle / nem-Seattle megítélésében. Hogy itt a "normál" városhatárt jóval szűkebben húzzák meg, mint Budapesten. Ezért Amerikai városokat inkább a metropolitan area alapján sorrendeznek vagy ítélnek meg. És Redmond bőven a metropolitan areán belül van.

A többi céggel nem tudom, mi bajod, a maguk területén elég fontosak, ha nem is olyan monstrumok, mint a másik két említett. Sokkal egészségesebbé teszi a munkaerőpiacot, hogy több ilyen középméretű cég versenyez, nem csak a pár nagy.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2018.02.01. 09:20:20

@ZsoltPNW: (ne fáraszd magad, ő egy nitpicking troll.)

Határátkelő 2018.02.01. 17:10:28

@ételizésítő: Az, hogy szerinte trollkodsz, belefér. Amit te írtál ide, és amit most kitörlök, az meg nem.

ételizésítő 2018.02.02. 05:54:38

@Határátkelő:
Ja, hogy az egyik ember személyeskedése belefér, de ha a másik válaszol rá, az már nem...

Értem.

kék madár 2018.02.02. 06:26:03

@ételizésítő: en konkretumokat irtam, te meg altalanossagokat, melyik ceg ebbol rohej? A maguk tobb 10 ezer alkalmazottjaval helyben, ami kozvetve a haromszorosanak ad munkat.
Akkora hulyeseget irtal a Vac hasonlattal, hogy meg kene probalkoznod valami massal inkabb, esetleg :)
Te hol elsz egyebkent, hogy meg a varosszerkezetet se erted, nem tok mindegy, hogy hol a hatar, ITT tok mashogy mukodik a kozigazgatas Bostontol Los Angelesig, de mivel erveid nincsenek, hagyjuk.

kék madár 2018.02.02. 06:26:42

@kisrumpf: a gyerek nalam olyan, mint a ficko, nem korra osztogatom :P

Határátkelő 2018.02.02. 07:14:42

@ételizésítő: Az attól függ, hogyan válaszol. Például ha közeli rokonait kezdi szidni, az nem fér bele.

ételizésítő 2018.02.02. 14:13:43

@kék madár:
Ja, persze, tulajdonképpen New York is Seattle része, OTT máshogy működik a közigazgatás, messziről jött ember azt mond, amit akar.

Mint írtam, jártam mindkét városban. Redmond NEM Seattle része, és kb. 20 mérföld Seattle-től.
Te meg még általánosságokat SEM írsz, csak hülyézel.

ételizésítő 2018.02.02. 14:15:25

@Határátkelő:
Nem kéne hazudozni.
Inkább mondd azt, hogy ha haver. bármit írhat, nem törlöd és nem tiltod, de ha nem haver, akkor igen, pláne ha a haverodat sértegeti.

A haverod nyugodtan sértegethet bárkit.

Elég komoly kettős mércéd van.

Határátkelő 2018.02.02. 14:18:19

@ételizésítő: Kikérem magamnak a vádaskodásod. Ha kurvaanyázni akarsz, akkor húzz el innen. Ennyit tudok javasolni. Ha normális keretek között akarsz vitatkozni, akkor maradj.

Ha nem tetszik, hogy az, hogy "troll vagy" még belefér, de a kurvaanyázás nem, akkor válassz magadnak másik blogot.

Részemről lezártam.

zoldzeller 2018.02.02. 16:36:51

@ételizésítő: hogy te milyen kis ideges tipus vagy. Jartal mar ott? Hat ez cuki. En is. Sot par hete hallgattam reggel egy beszelgetest a seattle-rol hogy igazabol sokaknak tele a toke az amazonnal es az ms-sel mert fasza hogy ott vannak, de kozben nincs eleg lakas. Kekmadar azt probalta mondani hogy egy ekkora ceg jelenlete az egesz area-ban erezheto.
Pl a ket hazzal arrebb levo szomszed itt el sf-ben, pedig a google-nak dolgozik. De szerinte san jose es mountain view uncsi egy 28 eves gay sracnak. Szoval inkabb ingazik.

kék madár 2018.02.02. 17:06:49

@ételizésítő: nem, nem altalanossagokat irtam, hanem tenyeket, de ezen mar tenyleg kar vitatkozni, eleg magas lehet mar a vernyomasod, es ez nem javit a vitakulturadon, meg az "erveleseden". Legkozelebb pl. probald meg ezt: A Microsoft Campus Seattle belvarosatol 13.4 merfoldre van, es akkor nem hulyesegeket meg valotlansagokat irsz, de egyebkent a vita szempontjabol tok mindegy, hogy Vac milyen messze van az Amazontol, neked sikerult ideaig elhisztizni az amugy erdekes Seattle temat. https://www.google.com/maps/dir/Microsoft+Way,+Redmond,+WA+98052/47.6074829,-122.3401425/@47.612098,-122.3055905,12z/data=!3m1!4b1!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x54906d0ac90667e5:0xf940d415c5e56bce!2m2!1d-122.1305922!2d47.6414906!1m0!3e0

ételizésítő 2018.02.02. 18:12:19

@Határátkelő:
Miért, neki ez a véleménye rólam, nekem meg az a vélem kék madár anyjáról.

Vélemény-vélemény.

Tudom persze, nálatok liberálosoknál a tolerancia rendkívül fontos.
Mindaddig, amíg magatoknak követelitek, nem nektek kell gyakorolnotok.
Amikor veletek szemben lenne elvárás, akkor hirtelen mindig találtok kifogásokat, hogy az egyik miért fér bele, a másik miért nem.

Ezért utál benneteket mindenki.

Határátkelő 2018.02.02. 18:16:38

@ételizésítő: Hát ha neked a kettő ugyanaz, akkor gratulálok. Hála istennek, bárki indíthat blogot, akár te is, és ott olyan játékszabályokat határozol meg, amilyet akarsz. Itt ez nem fér bele, és ha ezt nem veszi be a gyomrod, akkor nem jössz ide. A világ néha ilyen egyszerű.

ételizésítő 2018.02.02. 18:17:40

@kék madár:
Hogy jött ide az, hogy Vác milyen messze van az Amazontól?
Ennyire nem megy az értő olvasás?

Mellesleg a távolság valóban lényegtelen is (pláne ha az egyik város központjától a másik legközelebbi széléig méred a távot - központtól központig szokás), de egyértelműen NEM Seattle része Redmond még így sem, ahogyan te állítottad. Igaz, így csak annyira van, mint Budapest szélétől Vác központja, hogy a te mércédet használjuk.

Tudom, csúsztatni ősi liberális tulajdonság, ahogy személyeskedni is, és minden rendben is van mindaddig, amíg te csinálod, nem veled szemben csinálják. Ezek a liberális értékek.

ételizésítő 2018.02.02. 18:19:10

@Határátkelő:
Igen, ugyanaz.
Neki megengeded, hogy engem szidjon, nekem nem, hogy őt.
Állj bátran a tükör elé, és köpd le, amit látsz.

Határátkelő 2018.02.02. 18:22:49

@ételizésítő: Na, csak nem ideges vagy? Vagy csak ez a stílusod általában? Ne idegeskedj, mert a végén még valami bajod lesz. Nem éri meg egy ilyen szar blog.

Egyébként meg nem szoktam a tükröt köpködni, mert az bunkó szokás.

kék madár 2018.02.03. 20:06:30

@ételizésítő: "Hogy jött ide az, hogy Vác milyen messze van az Amazontól?"
arra probaltam utalni, hogy ossze-vissza keversz ossze nem tartozo dolgokat (ironianak hivjak, Google-ozz ra, hogy mi az). Azt pedig vegkepp nem ertem, hogy miert kell Redmond kozpontjatol merni, ha a Microsoftrol volt szo. Akkor mit akarsz Budapest szeletol merni? Most akkor Vacot Budapest szeletol merjuk, Redmondot meg nem? Egy mondatban hogy tudsz ilyen rohejesen ellentmomndani magadnak??? Ez mar teljesitmeny :)

Ami a toleranciat illeti szerintem sikerult bebizonyitanunk hogy mi liberalisok mennyire toleransak vagyunk, rendkivul turelmesen lealltunk hallgatni az agymenesed es nem akadtunk ki a csusztasaidra se. Azt nem allitanam hogy az intelliganciankrol es a tajekozottsagunkrol is messzemeno kovetkezteteseket lehet levonni a veled valo "vita" alapjan, mert egy 10 eves gyerek se lehetne buszke arra, ha veled szemben igazad lenne :)
Tovabbi jo libsizest

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása