oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. november 20. 06:30,  Tíz (+1) dolog, amiért jó Ausztriában élni 133 komment

2017. november 20. 06:30 Határátkelő

Tíz (+1) dolog, amiért jó Ausztriában élni

Azt hiszem, a mai poszt elé illene valamilyen figyelmeztető karikát kitenni, ami felhívja a figyelmet, hogy humorérzék híján lévők ne, vagy csak lelkileg felkészülve olvassák. Én mindenesetre nagyon jól szórakoztam Gaben írásán, melyben összeszedte, mi az a 10 pont, ami miatt szerinte érdemes és jó Ausztriában élni. Ráadásul kicsit motoros szemszögből írta meg, ami érdekes csavar.

Miért szereted azt a várost / országot, ahol élsz? Szedj össze 10 okot, és írd meg te is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

cim_124.jpg

„Mi van, ha már minden várható kihívás ellenére eldöntötted, hogy belevágsz, csak azt nem tudod hogy hova emigrálj? Nos, akkor engedd meg, hogy kampányoljak egy kicsit Ausztria mellett (és ellen is) egy TOP 10-es listával egy motoros szemszögéből kendőzésmentesen, (és fontossági sorrendben):

1. A pénz

Kezdhetném valami sablonos indokkal, hogy itt színesebb a szivárvány és zöldebb a fű, de álszentség lenne. Szerintem senki nem azért indul útnak Magyarisztánból, mert élete álma, hogy évi 300 napon keresztül az angol ködöt vagy az osztrák esőt bámulja.

Otthon ismersz minden fűszálat, ott nőttél fel, ott vannak a barátaid, a legjobb gyerekkori emlékeid, ha nem lenne rákényszerítve, legtöbbünk nem indulna útnak.

De:

orban_forint.jpg

ITT megfizetik a munkád és még az is tisztességesen meg tud élni, aki nem politikusi pályára lépett és/vagy csak egy „szerencsés” gázszerelő :-P Sőt, ha nem kell rögtön a legújabb ájfón 27 providentes hitelre, még marad is és félre is tudsz tenni... 

OK, Angliában és Németországban is biztos jól lehet keresni, de minek menj odáig, ha már „a szomszédban” is ugyanúgy platós IFA-n kell hazavinni a fizetésed? (szarkazmus a közhiedelmek kedvéért)

Arról nem is beszélve, hogy itt kapsz 13. és 14. havi fizut is (igen teljes havit, nem csak egy 5000-es Erzsébet utalványt „karácsonyi pénz” matricával). Sőt, ha olyan céghez kerülsz, jobb esetben még nyereség bónusz is jár – ugyanúgy, mint a németeknél - DE mielőtt szaladnál a kamrába dollárjeles üres zsákokért, szólok: OK, a német Porschés 6000-res bónusz rohadt jól hangzik, de az apróbetűt már senki nem olvassa a szalagcímek után: (...bruttó) ...az bruttó 6000 - vagyis 3-3500 nettó.

Szóval mielőtt jó vendégmunkásként az első hónap után berendeled 0%-os kezdőre az A8-ast, azért számolj rendesen.

2. A távolság 

Igen, abból kiindulva, hogy Minden Egyes Alkalommal mennyit szívunk hazafele a határon (az ünnepekről nem is beszélve) ez a pont nemcsak nekem van a 2. helyen.

Tudom, tudom:

london_kozelebb.jpg

Tudom, hogy a mai világban (szinte) semmi sincs messze, de ha választhatok, hogy Angliában taxizzak ki a reptérig, szívjak a becsekkolásnál, dobjam ki a reptéri kukába a zebramintás nercbundámat a 2 kilós Krisztus-kereszttel együtt, hogy a kofferem beleférjen a súlyhatárba, .....hhhhhhhh..... repüljek 3 órát, otthon szétb*sszon az ideg, hogy miért telik ¾ órába megkapni a csomagomat, üljek megint taxiba és/vagy rángassak a reptérre valami rokont... szóval kösz, de ezt nem. 

Ausztria - azon belül Salzburg környéke - Budapesttől csak 5 órányira van, München ezzel szemben már 7 (plusz a mostani prosztatavizsgálattal a határon már 8), Stuttgart meg Frankfurt már 10... 

Egyet mondok neked: OK, az első 2-3 útnál még azt mondod, hogy a 10 órát is ki lehet bírni, de a 23. alkalomnál, mikor én féltávon már kapcsolom ki az övet a lehajtón, és te még egy bolgár kamion mögött harapod cakkosra a kormányt 62-vel a belső sávban, na, akkor belátod te is: a táv, hogy honnan jársz haza, kurva sokat számít...

3. A hegyek 

Igen, motorosként nálam dobogós ez az indok. OK, Angliának is vannak szép részei Dover fehér szikláitól kezdve a skót felföld dombjaiig, de az előzőt csak hajóról látod, az utóbbit meg ritkán a hülye köd miatt. :-P

Viccet félretéve - elsősorban a csuklóból rákontrázó kommenterek kedvéért: én is tudom, hogy mindenhol vannak szép helyek, és lefogadom, hogy bármelyikőtök tudna az általa ismert környéken olyat mutatni, amitől nekem is koppanna az állam, a Fekete-erdőtől kezdve Amszterdamig, bárhol, de ha motoros vagy és azt mondom, hogy Salzburg környéke fél órára van ezektől a helyektől:

img_20170723_120715.jpg

img_20170909_135607.jpg

vagy alig egy órányira - a Grossglocknertől - ,:

glockner.jpg

vagy féltávon a Glockner gazdaságos - Rossfeld panoramastrassétól - :

rossfeldstrasse_5.jpg

akkor már csak egy Royal Flush-el nyerhetsz, ha mondjuk te vagy a portás az - Albergo Savoia Hotelben -  VALHALLA tetején - :

albergo_savoia.jpg

4. Az ország fekvése

Igen, otthon szeretik sokan azt mondani, hogy Magyarország Európa szíve. 

Ez még földrajzilag is csak azért stimmelhet, mert Görögországot is bele kell számolni az EU-ba, de, ha a társadalmi berendezkedést is beleveszed, az otthoni politikai rendszerből, az otthoni bérekből, vagy akárcsak a nyamvadt pesti 3-as metróból kiindulva, azt kell mondjam, hogy: nem. 

17029250_e92be267fc254130f86792141d69800e_wm.jpgMagyarország Nem Európa szíve, hanem a Balkán pereme. Tetszik vagy sem. 

Most persze lehet hurrogva hazaárulózni, de ha az otthoni médián és a megyehatár vége táblán kívül mást is láttál, azért csendben, de te is belátod, hogy így van. 

A tényleges Európában épeszűek nem fúrnak síkság alá autópályát, és nem építenek vasutat egy kib*tt tanyára, és sorolhatnánk még - mondjuk például itt jobbra. 

Szóval - elsősorban a trollok kedvéért - a „tényleges” Európa szíve - gazdaságilag Németország, földrajzilag Svájc, etnikailag a UK, de ha az ehhez hasonló statisztikai alapú okoskodásokat félretesszük, akkor a legtöbb magyar kivándoroltnak „félút” vagy „Európa közepe” pont, hogy Ausztria.  

Ha itt laksz, minden közel van, és mindent elérsz normális tempóban, kocsival is, kényelmesen, fél nap alatt:  

 - hazamenni keletnek 5 óra

 - az olasz tengerpartra lejutni dél fele nyáron 4 óra

 - meglátogatni a régi iskolai haverokat a németeknél északra 3 óra

 - címeres bicskát meg kakukkosórát venni 3x-os áron, 950 Ft-os mekis sajtburgerrel Svájcban nyugatnak 4 óra 

Jó, tudom... a Józsi behozott ´97-es 7-es BMW-jével ti is leértek Érdről „Horvátba´” 240-nel 2,5 óra alatt... Én „elhiszem”, neked meg fél centit nőtt a pöcsöd ettől Facebookon. :-P Gratula!

5. A munkahelyi klíma és munkamorál

Régen szállóige volt, hogy a németeknél meg az osztrákoknál zacsihintáztatással lehet vagyonokat keresni napi 6 órában, és lehet, hogy ez a mítosz a mai napig tartaná magát, ha nem lenne mindenkinek legalább egy ismerőse külföldön, aki a 82. alkalommal már üvöltve mondja, hogy „EZ EGY FASZSÁG!”. 

Mindenhol dolgozni kell a pénzért, csak míg egyes celebek havonta egyszer sebészetre járnak egy Dubai-hétvége után, én például minden nap 4:50-kor kelek... 

Ne köpködj rögtön, nem ez a nagy szám, hanem hogy pénteken csak délig dolgozom. Meg „relatíve” rugalmas munkaidőm van, ergo, ha fél órával később jövök be, nem a felmondólevelem vár az asztalon. 

Itt kiveheted a szabadságod, és nem attól leszel jó káder, ha még a klotyóra menet is kicsekkolsz. :-P A túlórád kifizetik vagy lecsúsztathatod, és a legtöbb helyen ezt TE döntöd el, mint ahogy azt is, hogy MIKOR szeretnéd.  

Én nem a Google-nél dolgozom, mégis naponta jár ingyen gyümölcs, VAN ablak az irodánkon, és ha épp egy szerdai nap mondjuk du. 1-kor le akarok lépni, mert előbb adják a TV-ben az Izaura ismétlését, megtehetem anélkül, hogy másnap bokafogásra legyek hivatalos a főnöknél... :-P 

Sorolhatnám még jó ideig, de elég ha ennyi megmarad: sok kicsi sokra megy, főleg pozitív irányban, :-) és örülök, hogy nálunk még egy hétfő reggel sem így néz ki: 

37204_w-443_h0_q100.jpg

6. A tisztaság és a rendezettség

Ha jó ideje itt vagy, szinte fel sem tűnik, de elég egyszer hazalátogatnod és máris pofán ver a kontraszt: ez az ország nem a Balkán. Itt se a nagyvárosok nincsenek tele szétdobált mekis zacskókkal, se az erdőben sétálva nem találsz 50 méterenként egy hűtőszekrényt. :-P 

Arról nem is beszélve, hogy bár itt a szemétdíj is kb. a triplája az otthoninak, még sincs minden útjelző tábla mellé egy teli kukazsák - vagy egyéb meglepetés – támasztva. 

19744_w-800_h0_q100.jpg

Ami pedig a még nagyobb kontrasztot adja: itt mindenki portája rendezett, senki háza előtt nem áll félméteres gaz, mert „szarik az egészbe” vagy „mert a buzi szomszéd se csinál semmit, akkor méééér pont én?”. Na, pont ezért, barátom! 

Ezek az emberek is dolgoznak egész héten, sokan hétvégén is, csak ők nem kifogásokat keresnek, hanem rászánják azt az egy órát vasárnap, mert nem úgy lettek nevelve, hogy „ki vagyok én?!”, hanem hogy „ezt is meg KELL csinálni, hogy ne nézzen ki szarul”.

7. A jobb közbiztonság 

Nem, azért itt sem tanácsos estére lezáratlan biciklit hagyni a ház elött, azok az idők már rég elmúltak. De ha mondjuk a faluban Oktoberfest van, még este 11-kor sem kell attól tartanod, hogy hatan kérdezik meg egyszerre, hogy hány óra és állnak körbe, hogy jobban halljanak. 

Igen, Abdulékat nőként nem árt kerülni, de ha véletlenül rájuk nézel, nem az a következő 3 kérdés, hogy Mi van? Mi van? MI VAN??? 

Ne legyenek illúzióid, ha tömegbe mész, itt is kizsebelnek, azért ha mondjuk a faluban fél percre beugrasz a kenyérért a kisboltba, és a műszerfalon marad a telefonod, nem egy téglát találsz az anyósülésen, telefon, autórádió és felnik nélkül... 

Nem ragozom tovább, gondolom érzed a határt. Ez a szint még messze van:

460-111703-dzsalok-a-biciklivel.jpg

8. A termékminőség 

Sajnos többszörösen bizonyított tény, hogy otthon mindenből silányabbat kap a magyar: hígabb mosóport, ízetlenebb nutellát, ki tudja mit tartalmazó teafiltert.

Persze ha az ember azt mondhatná, hogy „de fele annyiba kerül”, az embernek nem szorulna ökölbe a keze, de úgy, hogy:

- „szemetet” kapsz,

- ugyanannyiért vagy drágábban, mint itt,

- és ezt ráadásul magyar fizetésből kell megvenned, az nagyon nem ok. 

Amiért a 8. helyre került ez a pont, az az, hogy ez a napi életedet befolyásoló dolog, ami itt áldás, otthon meg átok.

9. Útminőség, közterület fenntartás, és tömegközlekedés 

Három az egyben kiadja a 9. helynek járó fontossági szintet, főleg úgy, hogy mint az elején mondtam: motoros vagyok. 

Számít, hogy ha motorra ülök, kell-e attól rettegnem, hogy a következő kanyarban lesz-e egy kátyú, ami eldobja az első kereket, elsőosztályú helyjegyet biztosítva egy tolókocsiba a hátralévő éveimre. 

De ha nem lennék motoros, akkor is szétcseszne az ideg, hogy minden utam vagy kétszer tovább tart a Hold-szimulátorban, vagy ha sietek, törzsvendéggé tesz a szervízben a féléves futóműcserék miatt. 

460-102925-magyar-utak.jpg

Tudjátok... régen a benzinből befolyt adóból nem stadionszékek épültek 60 000-es darabáron fröccsöntött műanyagból, hanem AZ a lóvé ment az útalapba. Ha ez még mindig így lenne, lehet, hogy a salgótarjáni mellékutak is gránit alappal készülhetnének, de ebbe most ne menjünk bele. 

Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy a közterület fenntartók főnöke és vezetői itt nem Afrikából betelepült migránsok, úgyhogy nem éri őket minden évben meglepetésként hogy a hidegben a víz megfagy. 

Nem, itt ha reggel 5-kor elindulok és az éjjel havazott, nemcsak hogy nem kell a szomszéd országtól „katasztrófahelyzet” miatt hókotrót kölcsönözni, hanem itt még a legutolsó mellékút is sózva és takarítva van. Sőt. A járda is. 

Szóval Gizi néni boltba menet reggel nem combnyaktöréssel indítja a napot, hanem egy meleg kávéval a helyi Sparban. 

Végül, de nem utolsó sorban a tömegközlekedés: a vonatok itt is késnek de nem ennyit: 

460-110629-a-mav-es-a-keses.jpg

Az utasok is tudják, hogy a műbőr üléshuzatok nem rejtenek kincseket, ezért nem kell felvagdosni őket, és azt is, hogy úgy összességében ez elsősorban közlekedési eszköz, nem pedig nyilvános illemhely ablakokkal. 

Tudom, nem segít sokat, de azért oktató célzattal beteszem ezt ide:

28563_w-500_h0_q100.jpg

10. Használt cuccok és a szolgáltatóipar 

A 10-es listám vége, de legalább olyan fontos: használt cuccot ritkán vesz az ember vagy muszájból, és egy ideje sajnos már kénytelen vagyok azt az elvet vallani, hogy Magyarországon (még újonnan is) csak gyufát meg WC-papírt szabad venni, ami ennél bonyolultabb azzal átb*sznak/ráb@szol. 

Ne. Ne kezd a „hazaköpködös seggfej”-ezést! 

Az elmúlt 10 évben három motort vettem otthon, mindegyik „szalonállapotúként” lett eladva, aztán kiderült, hogy repedt az olajteknő, „elfelejti” a kilométeróra-állást, lötyög a féktárcsa, repedt a hátsó lengővilla, stb. 

Az öcsém kétszer vett használt autót, az elsőnél a főkábelköteget nyomta tele a motor olajjal és a javítás lett volna annyi, mint a kocsi ára maga, a második kuplung/váltóhibás lett egy hónap alatt. 

Megint csak NE, ne kezd, hogy mééénem nézetted meg szerelővel, vitted el szakszervízbe állapotfelmérésre, kérted le a rendőrségen az adatait a lopottjármű-adatbázisból, stb., stb. 

Ne. Ebben a sztoriban nem EZ a lényeg, hanem AZ, hogy amit itt vettünk kint két autót és egy motort az elmúlt 4 évben, az - kopp-kopp - még egyik sem szart be.  

Nem basztak át vele.  

Nem kell attól rettegnem, hogy mikor hullik darabjaira valamelyik és derül ki hogy egy jól bebugyolált múmiát kaptam. 

Nem nekem kell minden módon megpróbálni levédeni magam, hogy valami simlis kufár, akinek van 10 év tapasztalati előnye, ne b@sszon át. Nem. Itt így adnak el használt autót.

Ja és a kedvencem: Ha egy pálcikás fagyinál eggyel bonyolultabb ÚJ dolgot veszel - mondjuk egy hangszórót - akkor visszaviszed és cserélik. Vagy javítják 2 héten belül. 

- Nem pedig ülnek rajta szó nélkül 1,5 hónapig, 

- a másfél hónap után nem próbálják dilettáns módon egy szépséghibára kenni a komplett funkciókiesést

- mikor mérnökként elmagyarázod nekik, hogy a hangszóró membránon lévő horpadás - ami mellesleg nem volt a terméken, mikor leadtad - NEM függ össze azzal, hogy a termék nem kap áramot - azt képesek felfogni, lévén, hogy a termék egy doboz egy mágnes meg 2 vezeték szerelvénye.

 - Végül, és egyben legfontosabbként: HA MÁR SELEJTES TERMÉKET ADNAK EL, NEM nekik áll még feljebb, ha 2 hónap után a fogyasztóvédelemhez fordulnál! 

Kedves boltosok, akik magatokra ismertek:

EZ NEM EU KOMPATIBILIS PANASZKEZELÉS!!! :

fb_img_1509652850717.jpg

+ 1 Bónuszpont 

Ha pedig már ilyen szép kis listát sikerült összerakni, zárásként, de nem utolsósorban:

fb_img_1505461821812.jpg

és mielőtt a konzervatívabb olvasóink teljesen kiakadnának, megnyugtatásul szólok:

fb_img_1508825388355.jpgHa bejött Gaben stílusa és a mondanivaló vagy egyszerűen csak kíváncsi vagy arra, milyen motorral Ausztria, akkor látogass el a blogjára

HÍRMONDÓ 

Építőipari munkák Európából 

Az építőipar egyike azoknak az ágazatoknak, melyek a legtöbb munkavállalót vonzzák Magyarországról is Nyugat-Európába. Ennek ékes bizonyítékát jelentik azok a munkalehetőségek is, melyeket mára gyűjtöttünk össze. 

Magyarország lehet a Brexit egyik legnagyobb vesztese 

A múlt héten megkezdte a Brexitről szóló vitát a brit parlament. Ennél érdekesebb, hogy kiszámolták, mely országok faragnak rá a legjobban a Brexitre. Igen, Magyarország az élvonalban van. 

200 millió forint külföldi hétvégi iskolákra 

A magyar állam 200 millió forinttal támogatja a külföldi hétvégi magyar iskolákat - jelentette be a nemzetpolitikai államtitkár. 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat Ausztria tízdolog

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5313294677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanato 2017.11.20. 07:36:46

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2017/11/19/miert_nem_keresunk_tobbet_mint_a_nemet_berek_negyede/

Kissé hosszú de érdekes és előnye hogy nem politizál nem szid és nem dicsér egyetlen magyar kormányt sem

Golf2 2017.11.20. 08:03:21

Jó poszt és képek.Elszomorító hogy ilyen közel is tud sokkal jobb világ lenni,mi meg itt tartunk.

diveway 2017.11.20. 08:37:15

Nagyon jó hangvételű a poszt. Még ilyet sokat!! Minden ponttal egyetértek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.11.20. 09:03:01

Érdekes poszt, de ez is általánosításokkal és néhol városi legendákkal teli.

Csodabogár 2017.11.20. 10:04:37

Nem volt türelmem végig olvasni, mert a stilusa nagyon nem tetszik. De sebaj, ettől még sok mindenkinek lehet ez jó poszt.

sZulamith 2017.11.20. 10:10:05

Jó hangulatu poszt, bár az ottani és az itteni viszonyokat többségünk ismeri.
Szívesen olvasnék a határátkelőn olyan iíást is amely a törvények változásárról szól. . Vajon hol, melyik országban működik törvénygyárként a parlament? Van-e olyan ország még egy, ahol annyi a változás, hogy már követni sem lehet.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.11.20. 10:10:51

No igen, azok a hegyek... a szép rendezett falvakkal.

Herr Géza 2017.11.20. 10:58:13

Tetszett, jó a dumája a srácnak továbbra is...
Persze nem én lennék én (:D), ha nem pontosítanék egy kicsit:
az a “6000 eurós Porsche bónusz” egészen pontosan 9111 euró volt 2017.-ben (2016: 8911 € - az autóhoz értők azt is tudják, hogy a 911-es számkombináció nem véletlenül köszön vissza a bónuszban...:D). Az tény, hogy adókategóriától -meg még húsz másik faktortól függően- ez az összeg valóban jóval kevesebb nettóban. De olyan 4500-5000 euró csak marad belőle. :))) A másik, amit megemlíthetnénk ez esetben: ez a pénz a Porsche mind a 28.000 Németországban foglalkoztatott teljes munkaidős alkalmazottjának jár, függetlenül a beosztásától, a munkakörétől és a fizetési kategóriájától!!!
A másik: régi agybajom ez a bruttó-nettó fizetés téma. A Lajtától nyugatra, mindenki mindenhol bruttó pénzekről beszél, ha fizetésekről, bérekről, stb. van szó. Hogy ebből ki mennyit adózik, milyen kedvezményeket tud igénybe venni, az egyrészt magánügy, másrészt egy adott összeg nettóját jelentősen befolyásolja. Szóval nem kéne akkora meglepetésnek lennie az “apróbetűs résznek”.
A másik: “A túlórád kifizetik vagy lecsúsztathatod, és a legtöbb helyen ezt TE döntöd el...” Na azért ez a “legtöbb helyen”úgy működik, hogy az “Arbeitszeitkonto” (munkaidőszámla) szabályozása a szerződés része, és abban általában első helyen a plusz órák kompenzációja a szabadnapok kivételével történik, csak egy bizonyos túlóraóraszám elérésekor (ill. akkor, ha a cég nem tudja biztosítani a szabadnapok kivételét egy adott időpontig, pl. a következő év március 31.-ig) van lehetőség azok pénzbeli kifizetésére. Szóval ez ritkán választás kérdése. Persze nyilván lehet ilyen megegyezés is, de azért nem ez az általános.

Herr Géza 2017.11.20. 11:15:23

@Herr Géza: Rögtön pontosítanám magamat is: ha NINCS a cégnél Arbeitszeitkonto (munkaidőszámla), akkor valóban igaz, hogy a túlóra alapvetően fizetős, de kérheted, hogy azt lecsúsztathasd. Ilyenkor valóban te dönthetsz.

Golf2 2017.11.20. 11:26:48

@sZulamith: 1 csomó ilyen hely van könnyű megtalálni őket,mind sztán-ra végződik.

lapetiteparisinne 2017.11.20. 11:43:00

Nekem nagyon bejött így hétfő reggelre. Sajnálatos, hogy 'Ich spreche nicht Deutsch'

2017.11.20. 11:57:07

Hű, ez szerintem állati modoros volt, jááj.

tsabus UAE 2017.11.20. 12:07:42

Bocs a kifejezésért, de így hétfő reggelre ez k...va jó volt ! :-)

London2009 2017.11.20. 12:12:32

@Nagy kámpics: volt mar ennel rosszabb is... : )

Demi78 2017.11.20. 12:14:25

Nagyon jo a poszt, tetszik. Motoroskent meg aztan vegkepp.
Viszont allj le a napiszarral es ezekkel, menj fel a 9gag-re, na az a kanaan a kepek teren;)

adg 2017.11.20. 12:16:43

A katyus kepet elnezve nekem ugy tunik, hogy ausztriaban vannak azok a katyuk. :)

Sajnos nem jartam be ausztriat, csak eppen, de az autopalyaktol nem voltam hanyattesve. Az elmult ot evben biztos szarra ment az ossza magyar autopalya, de nekem akkor ugy tunt, hogy nem volt rosszabb a magyar, mint az osztrak vagy a nemet. Amerre jartunk persze.
Ha nem csak az ut minoseget nezem, hanem a szolgaltatasokat is, akkor mar nyugatra allt a merleg nyelve. Na mindegy, azota nalunk picit mas dimenzioba helyezodott az autopalya fogalma. :)

Ami nekem nagyon tetszett ausztriaban, az a kis hegyi falvak. Hat az kurva jo volt, pont Salzburg kornyeken. Azokat at lehetne ide tenni hegyestol.

Herr Géza 2017.11.20. 12:19:28

@Demi78: Jaja, a betűzdelt képes “humorbonbonok” nem biztos, hogy kellettek volna, de sose legyen egy poszt ennél rosszabb! :)))

Hari Seldon 2 2017.11.20. 12:20:21

„Szóval mielőtt jó vendégmunkásként az első hónap után berendeled 0%-os kezdőre az A8-ast, azért számolj rendesen.”

Inkább 0 Euro-s kezdőre gondolt a szerző. A % biztos nem lesz 0.

Nagyon jók a hegyi képek.

„Igen, Abdulékat nőként nem árt kerülni, de ha véletlenül rájuk nézel, nem az a következő 3 kérdés, hogy Mi van? Mi van? MI VAN??? „

Igen, ez jó párhuzam azoknak, akik folyton azt képzelik, hogy egész nyugat retteg.
– Persze, az már nem probléma ugyanezeknek, hogy lassan 4-5 megyében „Mi van?” hozzáállás a többségi.

Herr Géza 2017.11.20. 12:31:04

@Hari Seldon 2: “Inkább 0 Euro-s kezdőre gondolt a szerző. A % biztos nem lesz 0.”
Hát egy A8 esetén inkább a kezdő befizetés nem lesz 0 euró, de a THM simán lehet 0%, vagy pl. 0,99%. Viszont kisebb kategóriákban, új autónál simán teljesülhet akár mindkét paraméter is. Vannak ilyen ajánlatok. Na persze kell hozzá egy rendes bonitás.

wien74 2017.11.20. 12:46:57

Igen, azt hiszem Gaben elkapta a lényeget. Tényleg stimmel a lista!
Sok átfedés van az enyémmel. Vszleg hasonlóak a tapasztalataink. Pedig nem olyan kicsi Ausztria... Jó tudni h a salzburgi régióban is minden oké. Egyébként is a szívem csücske. Lehet h odébb települünk?

Taxomükke (UK) 2017.11.20. 14:03:24

Az kimaradt, hogy dolgozol a Burger Kingben egy-ket evet, aztan evekig el tudsz lenni munkanelkuli segelyen...

szakasz2 2017.11.20. 14:08:23

Nekem tetszett, jókat röhögtem egyik-másik képen és szövegen. Persze időnként van benne némi túlzás és sarkítás, de ezek nyomába sem érnek az aktuális heti Soros-kampánynak. ;)

nyuszigonosz 2017.11.20. 15:57:45

A posztnak semmi baja nincs. Söt, ilyen sötét, szitáló esös novemberi hétfön kimondottan jó volt olvasni. :-)

SzZoole 2017.11.20. 16:04:58

Héhéhé, az kimaradt, hogy egy életen át el lehet élni segélykén, mert ugye hallottunk már ilyenről, nem, de, naugye :-)))

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.20. 16:21:26

Elöször is köszönöm mindenkinek a pozitív - és persze a kritikus kommenteket is :-)

Egyetlen apróság a félreértések elkerülése végett:
0%-os kezdö-t azért írtam mert ha hitelre veszel itt autót, nagyjából az elsö kérdés, hogy mekkora önrésszel (EuR) szeretnél szerzödni, VAGY a teljes vételár hány százalékával rendelkezel önrészként.

A8-ast venni 2017-ben értelem szerüen "költöi túlzás", de régen Mo-on elég népszerüek voltak a 0 beugrós hitelek, úgyhogy le merem fogadni: VAN aki megkérdezi... :-)

sZulamith 2017.11.20. 16:21:47

@Golf2: :)))))))

Mondjuk arra is kiváncsi lennék, hogy vannak-e olyan országok ahol "Emberi Erőforrások Minisztériuma" vagy hasonló fantázianevekkel védekeznek, nehogy zavarja őket az egyszerű ember.
Egyik nap kérdezi az ismerősöm, hova lehet irni sport ügyben? Nem tudtam megmondani.

Rotoxis 2017.11.20. 16:22:56

Fussunk neki akkor...
1. Pénz
Az ausztriai magyar poluláció többsége abba a körbe tartozik, amelyiknek a havi jövedelme nettó 1200-1800 €. Azért ez nagyon messze van az elképzelt é otthon mesélt álomtól. Jellemzően a gyermekes anyák nagyon nehezen tudnak elhelyezkedni, mert az óvoda legfeljebb 8 és 16 óra között van nyitva, így legfeljebb részmunkaidő jöhetne szóba ha lenne belöle elég. Röviden, Ausztriában is az boldogul, akinek jól hasznosítható szakmája van, és kifogástalan nyelvtudása. A "mindenhez értek, csak nincs papírom róla, B kategóriás jogoítványom van és beszélni kicsi-kicsi német" egyáltalán nem kifizetődő, legfeljebb egy csődben lévő devizahitelesnek lehet megoldás az éhenhalás ellen.

2. A távolság
Valóban a legkisebb Ausztriából, ha "nyugatra" költözik az ember. Csakhogy Salzburg nem 5 óra (legfeljebb csutka gázzal, alacsonyan repülve), nem inkább 6-7. Laktam ott, még a migráncsválság előtt, Sbg 620 km, többé-kevésbé szabályosan (értsd 140-150 km/h) legalább öt és fél óráig tartott.

5. Kicsit cáfolnom kell. Néha ki lehet fogni olyan munkahelyet mint a poszter, azonban a munkahelyek általában nem ilyenek. Nagyon pontosan, a munkaidőt teljesen kitöltve, nagyon sokat kell dolgozni mindenhol. Túlóra dögivel, csak egy évben egyszer fizetik, de ha lehet akkor kiveszi az ember szabadnapban, mert ha kifizetik legnagyobb részét elviszi az adó. Hiányszakmában dolgozom, a szabadság kivétele a kollégákkal való egyezkedés eredménye.

7. Közbiztonság
Attól függ, hol laksz.
Sbg-ban mondjuk úgy, közepes volt. A biciklit lelakatoltuk, de csak úgy jelképesen. Linzben heti szintű a késelés a pályaudvar környékén, ott a lábtörlőt ellopták a lakásunk elől. Ahol most lakunk (vidéki kisváros) a csomagot a lépcsőházba kézbesítik (nincs zárva), a kocsit sem szoktam bezárni.

8. Termékminőség
Örök téma és hálás. Pedig csúsztat. Az eltérő minőség leginkább az élelmiszerek terén figyelhető meg. Magyarországon soha nem kapod meg azt a minőséget, amit itt. A felvágottak legolcsóbbika itt is a parizer (15 €/kg), a többi 18 és 30 között mozog. A húsok 10-től indulnak, a vége 50 € körül van kilónként. Egy igazi jó kenyér 4-5 €/kg. A lidli, a hofer (Aldi), meg a KIK pedig kb. ugyanazt a sz.t árulja, ugyanannyiért.

A többivel meg teljesen egyetértek. Nagyon jó itt élni, de ezért a jólétért keményen meg kell dolgozni. Sokkal keményebben, mint azt Magyarországon a többség gondolja.

Virago_1000 2017.11.20. 16:23:31

@tanato: de igen is politizal es nagyon is egyoldalu, mit is varhatnank a soros birodalom kitartottjarol.

Virago_1000 2017.11.20. 16:23:38

"Itt se a nagyvárosok nincsenek tele szétdobált mekis zacskókkal, se az erdőben sétálva nem találsz 50 méterenként egy hűtőszekrényt. :-P "

- gyere angliaba aztan megtudod mi fan terem a szemeteles.

Virago_1000 2017.11.20. 16:23:48

"ugyanannyiért vagy drágábban, mint itt"
-.1000x megcafolt hulyeseg. Otthon minden olcsobb, meg ha csak fillerekkel is.

Virago_1000 2017.11.20. 16:23:57

"aztán kiderült, hogy repedt az olajteknő, „elfelejti” a kilométeróra-állást, lötyög a féktárcsa, repedt a hátsó lengővilla, stb. "

pedig mernok vagy, es ilyen evidens dolgokat nem veszel eszre? Milyen mernok? Epitesz, Elelmiszeripar, kornyezet vagy telepulesmernok?

Virago_1000 2017.11.20. 16:24:02

@sZulamith: "Vajon hol, melyik országban működik törvénygyárként a parlament? "
- mindegyikben hiszen ez a dolga.

Wien72 2017.11.20. 16:24:09

Nem èrtem az általánosítást, ès a városi legendákat. Szerintem amit leírt az teljesen rendben van. Inkább azon èrdemes gondolkodni MO. miben erõsebb pozit

Wien72 2017.11.20. 16:24:13

Nagyon jó poszt volt. Ausztria tènyleg jobban teljesít! Kôszônhetöen az itt dolgozó magyaroknak is, akik MO.i munkáltatóknak nem kellenek!

Golf2 2017.11.20. 16:24:22

@nyuszigonosz: Ti rokonok vagytok Gézával? Mert szinte mindig ugyanaznap hasonlót kommenteltek. Hetekig egyik se aztán 1 nap mindkettő.

nyuszigonosz 2017.11.20. 16:32:58

@Golf2: :-) Nem.
Hát nem kommentelek minden nap ( már): csak néha, tán csak olyankor, amikor egy -egy poszt valami miatt érdekel: vagy mert jó, vagy mert annyira rossz, hogy nem állom meg nem megjegyezni, hogy mennyire.

Szóval: Gézát annyira ismerem, mint téged vagy más kommentelöt itt. A kommentjeim senkitöl nem függenek, csak a saját idömtöl, kedvemtöl.

Herr Géza 2017.11.20. 16:43:39

@Virago_1000: Kicsi trollunk: a poszter a KTM-nél dolgozik mérnökként, nyilván élelmiszer szakos végzettséggel :D. Mert te aztán észreveszed a jelzett hibákat pusztán szemrevételezéssel. A nagy mágus... :))))

Herr Géza 2017.11.20. 16:45:44

@nyuszigonosz: Ugyanmár.... Hadd legyen igaz a konteó: persze, hogy rokonok vagyunk, sőt... :))))))

Wien72 2017.11.20. 17:30:10

Bocs. Ezt mèg gyakorolnom kell. Arra gondoltam, ha a poszt általánosít, akkor MO. miben jobb, általánosítva,pozitív értelemben? Ill. mik benne a városi legendák?

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2017.11.20. 17:33:21

@Virago_1000:

Megfogadtam, hogy az ilyen jellegű kommentekre nem- vagy csak udvariasan próbálok válaszolni, úgyhogy igyekszem:

1: az olajteknő repedés egy teljesen burkolt sportmotoron volt, gittelve és festve, ergo csak akkor veszed észre mikor a hőterheléstől és a nyomástól bizonyos idő után elkezd szivárogni az olaj...
2: a kilóméteróra állás elfelejtést agy RSV 1000R csak akkor produkálta, ha bármiért - esetemben mondjuk téli tárolás - le kellett kötnöd az akksit. A lecsavarozott vezetőülés alatt.
Soroljam még?
Az hogy az ilyen rejtett hibákat gépészmérnökként is csak akkor veszi észre az ember mikor már túl késő, szerintem nem függ össze sem a végzettséggel, sem a tapasztalattal.
Bár ha speciell TE, pont 1 vagy a millióból aki úgy megy sportmotort venni, hogy leszedeti az eladóval az idomokat és festék rétegvastagságot mér legalább 5 ponton rejtett elemeken, akkor kérlek add meg a számod, és ha legközelebb járművet veszek, felhívlak szakértőnek...

ja és az árak, meg az "1000x megcáfolt hülyeség"...
Kb havonta járok haza és vásárolok itt is, ott is, ráadásul ugyanúgy Lidl-ben, Aldi-ban, Spar-ban mindkét helyen, szóval szerintem tudom hol- mi- mennyibe kerül.
...De gondolom jobban tudod, hol, mit vásárolok és mennyit fizetek?! :-)
Mivel úgy látom, igen, ezért felkérnélek állapotfelmérő- mellett könyvelői posztra is :-)

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2017.11.20. 17:47:41

@Virago_1000:

Ja és amit kifelejtettem: Ha csak "húzásként" írtad, akkor kevés értelme - ha viccből, akkor sajnos elég rosszra sikeredett, és pont Ezt, pont rám, vagy bármelyik kivándorolt magyarra mondani nem jó vicc:

Ha "a soros birodalom kitartottja" lennék, akkor maradhattam volna otthon is, és hőzönghetnék egy mátészalkai fotelból is kényelmesen, és nem költözöm külföldre, nem mosok csapban egy hónapig, és nem biciklivel rángatom a 30 kilós kofferem a vonattól a 10Nm-es alig fűtött szobámig... Azért mentem el az országból mert nem vagyok se bérenc, se narancs-talpnyaló se rendszerhű bérkommentelő.
Ergo nekem csúszópénz- nokiásdoboz- és rokonoknak juttatott közbeszerzések nélküli tényleges munkából kell megélnem, viszont cserébe nem kell attól tartanom, hogy a választások után is kapok-e borítékot "hajrá fidesz" kommentekért...

gabors 2017.11.20. 17:50:27

jo poszt de csak a kepekrol tudok mit mondania mert ausztriaban a 80-as evek kozepe ota nem jartam

A kepek azok nagyon jok az illusztracionak betett napi szarok is ...

a tavolsagot mondjuk nem oraban szoktak merni de igy is jo, meg mindenkinek a BP kezdopont ... mennyire faszabb annak aki Sopronba vagy Gyorbe jar haza :-))

Shanarey 2017.11.20. 18:04:22

A poszt hangvétele kissé érdes, de legalább lehet rajta nevetni.

A távolságot illetően, nekem Nothamptonshire-ből, háztól házig, 9 óra az út, persze repülővel.

Az élelmiszerek minősége, az nem annyira különböző, hogy ezen kelljen agyalni, erre már a hivatalos szervek is ráugrottak Magyarországon, és nem nagyon találtak számottevő különbséget, pedig az igény megvolt rá.

Shanarey 2017.11.20. 18:11:04

Az árakat illetően, Anglia- Magyarország viszonylatban, általában tényleg nincs nagy különbség, ám a fizetésekben, s azok vásárló értékében igen.

A sógórnőmtől megkérdeztem mennyit dolgozott azért a TV készülékért amit egy éve vettek, a válasz az volt hogy több mint egy hónapot. Erre mondtam én hogy ha én akarnék ekkora TV-t venni, akkor nekem az kb 7 napi fizetés.

gabors 2017.11.20. 18:24:43

@Shanarey: "A sógórnőmtől megkérdeztem mennyit dolgozott azért a TV készülékért amit egy éve vettek, a válasz az volt hogy több mint egy hónapot. Erre mondtam én hogy ha én akarnék ekkora TV-t venni, akkor nekem az kb 7 napi fizetés. "

szerintem is kb ez a fajta osszehasonlitas a mervado ahogy

igy erdemes kb atszamolni hogy hany orat dolgozom en (vagy egy atlagos fizetesu) valaki mondjuk egy busz/metro/villamos jegyert vagy egy liter (gallon) benzinert. vagy egy kozepkategorias autoert, vagy havi lakberert.. ez sokkal jobb merese az adott orszagban megkeresheto "penz"-nek. Azt nem tudom hogy netto vagy brutto ber-t kellene-e szamolni mert az adozasi strukturak nagyon valtozoak

Sokszor olvastam mar a mcdonalds-ra valo atvaltast hiszen a sima sajtburger az mindenhol a vilagon ugyan az (talan indiaban nem) en magam nem ettem mcdonaldos hamburgert legalabb 10 eve akkoriban megkostoltam a magyart (valahol a vaci uton volt ) es nem igazan volt kulonbseg ami meglepett hogy a ketchapot kulon kellet kerni (es talan nem is volt ingyen) ... ahhoz voltam szokva hogy ki van teve a szalvetaval szivoszallal stb onkiszolgalo modon ...

De hogy ez hogy megy Ausztriban fogalmam sincs :-)

nyuszigonosz 2017.11.20. 18:36:37

@Shanarey: @gabors:

Tényleg csak így érdemes árakat összehasonlítani.

Shanarey 2017.11.20. 18:39:27

@gabors:

Én a nettó fizetéssel számoltam.

Ausztriáról nekem sincs sok ismeretem, bár párszor áthajtottam az országon, s valamikor régen kétszer is eljutottam Bécsbe.
:-)

SzZoole 2017.11.20. 18:53:11

@Shanarey: Olyan sok, 9 ora haztol hazig?

En HH-bol indulok 07:20-kor.
Lutonon vagyok 07:40-kor.
Becsekkolok, majd a repulo indul 08:35-kor.
Ha jo hàt szelet kap a gep, akkor 2 ora 5 perc mulva debrecenben van.ha nem akkor 2 ora 15 perc.
Otthoni ido szerint 12:10-kor landol a debreceni liba/birka legelon
10 perc allat kicskkolok.
12:20-kor már kocsiban ulok es 13:15 perckor otthon eszek. :-))

gabors 2017.11.20. 19:01:38

@nyuszigonosz: "Tényleg csak így érdemes árakat összehasonlítani. " vagy esetleg ha van az adott orszagban minimalber oraban vagy havi ... ez is jobb mint atszamolni Forintra :-(

Pl USA szovetsegi minimum oraber most $7.25 de az allamok meghatarozhatnak ennel magasabbat is 29 allamban magasabb ennel a minimum. Pl New York $9.70 jovore ha igaz $10.10-re emelkedik

Ez brutalisan alacsony ... jovedelem ado erre meg nincs de TB/Nyugdij-jarulekot azt kell fizetni kb %7.65 (munkaltato ugyanennyit) ha 40 oraval szamolok hetente ebbol akkor ugy $15K brutto jon ki ...

Meg jo hogy nem ennyiert kell dolgoznom (igaz nem is oraberbe dolgzom)

reszletek: www.thebalance.com/2017-federal-state-minimum-wage-rates-2061043

gabors 2017.11.20. 19:05:12

OFF
helyi idő szerint vasárnap este meghalt Charles Manson egykori szektavezér

na ez hova kerul ?

ON

Din Serpahis 2017.11.20. 19:18:18

Nem különösebben szeretem Ausztriát, egy évig éltem ott, annyi elég is volt nagyjából - egyrészt az egyik legálszentebb népség lakja, akivel valaha dolgom volt, másrészt egy istentelen komcsi hely. Akinek kicsit magasabb a fizuja, azt rommá adóztatják, a pénzt meg két kézzel szórják mindenféle trógerek támogatására.

Shanarey 2017.11.20. 19:25:00

@Zoole Reloaded:

Persze ha nem késik a gép, amúgy a menetidő 2 óra 30 perc Debrecenbe is.Na meg nekem C-böl több mint egy óra a repülőtér.

Csodabogár 2017.11.20. 19:31:27

@Shanarey: Különbségek pedig vannak, még hozzá elég számottevőek. Csak reménykedni lehet, hogy előbb utóbb a keleteuropai vackokat nem nálunk fogják majd eladni.
Úgy képzelem, vagy hiszem, hogy a nyugati cégek, pl. Knorr leves, eladták a licencet valami lengyel vagy cseh céggnek, akik aztán azt kevernek bele amit kedvük tart. Ízre aztán köszönő viszonyban sincs az eredeti termékkel. Ugyanez vonatkozik pl. a Müller Milch termékekre is, meg sok minden másra..

nyuszigonosz 2017.11.20. 19:42:25

@Csodabogár: Nem tudok róla, hogy pl. a Knorr eladta volna a licencet vagy a Müllermilch.

Egy dolog van, mégpedig az, hogy regionális eltérések vannak ilyen termékeknél is: megpróbálják a terméket úgy elkészíteni, hogy abban a régióban, ahol eladásra kerül, megfelelö legyen.

Például: szaloncukrot gyárt a Milka is, de nem a német piacra, csakis azokra a piacokra, ahol ismert a szaloncukor és vásárolják is.

szalka240 2017.11.20. 20:43:36

@gabors: Én meg azt számolom, hogy a minimális kiadás (lakbér, rezsi, élelmiszer, munkába járás költsége) hogyan aránylik a nettó fizetésemhez.
Magyarországon az első munkahelyemen 106%-ról indultam és csak 84%-ra tudtam lefaragni az évek alatt. Németországban 72%-nál kezdtem, a jelenlegi arány pedig 34%.

olvaso.nl 2017.11.20. 20:55:18

@Virago_1000: haha persze, a holland mediamarktban 500 euroert vett lg tvm a mediamarkt.hu oldalon 250ezer hufert volt hirdetve anno

Visceroid 2017.11.20. 21:13:26

Jó érzés egy életen keresztül bezzegausztriázni, hiszen így nem vesszük észre, hogy már van bezzegszlovákia, bezzegszlovénia, és ha így folytatjuk lesz bezzegrománia is.

gabors 2017.11.20. 21:35:01

@szalka240: "Én meg azt számolom, hogy a minimális kiadás (lakbér, rezsi, élelmiszer, munkába járás költsége) hogyan aránylik a nettó fizetésemhez." Ez tul egyeni ez csak a te sajat "sikeressegedet" az adott helyzetben meri, meg azt sem igazan. Meg ugye a relaitas erzekedet egy kicsit. Avagy mit versz a fogadhoz ...

Mert ugye ha en Manhattanben akarnek mondjuk a trump towerben 10 szobas apartmentet akkor az meg %500 indulna a fizetesemhez kepest ...

Az persze nem rossz hogy a netto jovedelmed %66-at szabadon koltheted ...

TX7AW 2017.11.20. 21:39:44

Jol osszerakott, szorakoztato poszt, koszonet erte! :)

gabors 2017.11.20. 21:41:26

OFF

Na a multokor ubervitahoz itt a megoldas a kizsigerelt soforok teljese kiiktatasahoz ...

index.hu/tech/2017/11/20/24_000_onvezeto_volvot_vesz_az_uber/

nem lesz ebbol sofor erdekkepviselet ... :-)
ON

szalka240 2017.11.20. 21:53:51

@gabors: "Meg ugye a relaitas erzekedet egy kicsit. Avagy mit versz a fogadhoz ... "
Ezt akár meg is lehet fordítani. Mennyire vagyok rákényszerülve, hogy a fogymhoz verjem a garast? Hiszen ha a fizetésem 80+%-a elmegy a kötelezőre, akkor "rendkívüli" és "luxus" kiadásokra nem igazán jut. A lakás az természetesen az egyéni igénytől függ. Nálam ez az igény nem változott az elmúlt években. Jelenleg is olyan méretű és színvonalú lakásban lakok, mint Magyarországon, amikor nem futotta szinte semmire. Jelenleg is heti 40 órát dolgozok, mint akkor. Szóval ebben a speciális esetben még akár összemérhető is valamennyire.

Csodabogár 2017.11.20. 21:57:21

@nyuszigonosz: Én sem tudom, csak feltételezem. A különbségeket tapasztalom. Nyáron voltunk Berlinben, ahol a házigazdáink tele rakták a jégszekrényt Mövenpick yoghurttal, mert látták nálam, hogy azt eszem. Sajnos ég és föld volt a különbség, pedig az kivételesen itthon is jó.
Sokan panaszkodnak a mosóporra meg sok minden másra is, engem csak az érint, amit régebben szivesen ettem és most a hazait ehetetlennek tartom. persze lehet, hogy nekem már nyugati lett az izlésem és az itteni nép ezt a variációt szereti.

2017.11.20. 22:24:30

Bár szeretem Ausztriát, ez a poszt se nem vicces, se nem szórakoztató, a panelproli bezzegelése jön belőle, mi, a "magyarisztáni" trollok is megkapjuk, ha nem értünk egyet. Ha annyira jó ott, akkor szépen le kell válni a "Balkán pereméről". Viel Glück & Auf Wiedersehen! Ja, a 9-es pontnál tényleg nem Magyarországon aszfaltoznak a képen :)

nyuszigonosz 2017.11.20. 22:25:16

@Csodabogár: Erre nem tudok neked érdemben válaszolni, mert ha néha Magyarországon vagyok, akkor igyekszem csak ottani termékeket vásárolni, és itteni ismerösöknek aztán valami ottanit hozni, ami itt nem kapható, mert itt az az érdekes, hiszen minden más van. Ezért nem tudom összehasonlítani pl. az ízeket.

Void Bunkoid 2017.11.20. 22:55:54

@lapetiteparisinne: ezen igen könnyen lehet ám segíteni. Alapvetően bármennyire is szokák mondani, hogy húúú de nehéz (főleg angolosok), igazából két hónap alatt össze lehet kapni annyi nyelvtani ismeretet, hogy már megérts szinte mindent. Szókincset nem lehet nyelviskolában tanulni, azt kérem építeni kell, sokat kell olvasni, meg elsősorban használni az élő nyelvet. Ha valóban használod, meg főleg kiköltözöl, és nem szégyellősködsz, meg nem csak kényszeresen más kinti magyarral beszélgetsz, egy fél év alatt már egész tűrhetően meg lehet tanulni.

Ja, a nyakatekertnek tűnő névelő- és melléknévragozásokat - ezt amúgy pont a némettanárom mondta - egy nyelvvizsgán bizony be kell biflázni, de amúgy a való életben maguk a németek/osztrákok sem használják helyesen mindig, sőt, inkább rosszul :) azért ott sem mindenki nyelvészprofesszor, mint ahogy itthon sem mindenki Grétsy László.

Die Eisenstaedterin 2017.11.20. 23:37:12

Vicces és teljesen egyetértek a pontokkal...

samot1 2017.11.21. 06:21:47

Gondolom a kora miatt nem tudhatja a cikkiro,de mindenkit biztosithatok arrol,hogy ez màr 35 évvel ezelött is igy volt!
Egyébként abszolut korekt a cikk!

somlobodog 2017.11.21. 06:22:26

@Hello Austria blog: ez itt a helyihülye. Ne törd magad magyarázatokkal:)

Parajpuding 2017.11.21. 09:42:03

Nekem annyira nem jön be ez a stílus, de a tartalmi rész frankó. Én úgy vagyok vele, hogy aki ezt köpködéssel és hazaárulózással képes lereagálni, arra nagyobb szükség van a Magyarországnak nevezet latrinában, mint valaha és esze ágában se akarjon külföldre menni, mert ezzel az értelem-mentalitás-képesség kombóval ott hamar elvérzik. Szóval én mennék Ausztriába már holnap, végleg, ha lenne lehetőségem.

Lógás Hugó 2017.11.21. 09:42:18

Ez meg Ausztrisztán?

gaben82.blogspot.hu/2013/11/hello-ausztria-november.html

" Az új lakosztályom
A másik nagy öröm: Letelt az egy hónap, úgyhogy (sajnos ahogy meg volt beszélve) át is kellett költöznöm egy másik szobába. A marketingduma és a személyes vélemény az első nap után:
- "Földszinti" = közel a bejárati ajtó, ezért ahogy mások ki-be járkálnak reggel, kurva hideg van
- "Külön fürdő és WC" = igen ám, de a szoba és ezek közt van a bejárat is és a lépcsőház is --> nemcsak hogy hülyén néz rád a többi lakó, ha alsógatyában kirohansz vizelni, de mivel hideg is, ha rá kell ülni, ráfagy a segged.
- "Csendes" = Északi tájolás, ami annyira "csendes" hogy még a nap se süt be
- "Gyorsan bemelegszik" = kicsi. Nem nyavalygás szinten kicsi, hanem Tetris 3D szinten - minden vackodat úgy kell összeforgatni,hogy azért ki tudd nyitni a szekrényajtót és a szobaajtót is, ami azért kihívás
- "ideális pihenésre" = sötét mint a Batcave klotyója :-P 60x90-es északi ablak - szerencsére örökzöld fenyővel előtte :-P"

_z_ 2017.11.21. 10:24:45

@Rotoxis:
„1. Pénz
Az ausztriai magyar poluláció többsége abba a körbe tartozik, amelyiknek a havi jövedelme nettó 1200-1800 €. Azért ez nagyon messze van az elképzelt é otthon mesélt álomtól. Jellemzően a gyermekes anyák nagyon nehezen tudnak elhelyezkedni, mert az óvoda legfeljebb 8 és 16 óra között van nyitva, így legfeljebb részmunkaidő jöhetne szóba ha lenne belöle elég. Röviden, Ausztriában is az boldogul, akinek jól hasznosítható szakmája van, és kifogástalan nyelvtudása. A "mindenhez értek, csak nincs papírom róla, B kategóriás jogoítványom van és beszélni kicsi-kicsi német" egyáltalán nem kifizetődő, legfeljebb egy csődben lévő devizahitelesnek lehet megoldás az éhenhalás ellen.“

Ausztriaban egy teljes munkaidös minimalberböl gyakorlatilag barhol (oke, pl. Salzburg belvaros, meg par hely nyilvan kiesik) meg tudsz elni egyedül berelt lakassal, sajat autoval, szorakozassal, nyaralassal (nyilvan mindenböl mertekkel). Kivancsi lennek arra, aki ezt Magyarorszagon megcsinalja…
Eddig ket ovival volt dolgom, mindkettö 7:15-kor nyitott, de gondolom ez tartomanyfüggö (is). A gond inkabb a delutan, kisebb helyeken semmilyen delutani gyerekmegörzes nincs (se iskola, se ovoda), nagyobb helyeken meg sokszor idöben korlatozott (mondjuk csak 3-ig), es draga (nalunk az iskolai napközi a het minden napjara, ebeddel kb. 250€/ho…). Emiatt a kisebb gyerekes anyaknak (vagy apaknak) tenyleg nehezebb, mert reszmunkaidös, vagy otthoni allas kene. De itt legalabb van erre lehetöseg.
Nalunk sok melos alig makog valamit nemetül, es semmilyen papirja sincs. Elözö helyen a szerszamtervezö reszlegen volt egy cukrasz (bar nem teljes ertekü mernöki munkat csinalt, de melosbol jutott el odaig szakiranyu vegzettseg nelkül). Sok mernök volt (jellemzöen olaszok, spanyolok), aki egy szot sem beszelt nemetül. Nem azt mondom, hogy barkit barhova felvesznek, de bizonyos szinten sem a nyelv, sem a papir nem leküzdhetetlen akadaly (bar nyilvan cege is valogatja).

„ 2. A távolság
Valóban a legkisebb Ausztriából, ha "nyugatra" költözik az ember. Csakhogy Salzburg nem 5 óra (legfeljebb csutka gázzal, alacsonyan repülve), nem inkább 6-7. Laktam ott, még a migráncsválság előtt, Sbg 620 km, többé-kevésbé szabályosan (értsd 140-150 km/h) legalább öt és fél óráig tartott. „

Hat Salzburg tenyleg nem 5 ora, mert az inkabb csak Linz.

„5. Kicsit cáfolnom kell. Néha ki lehet fogni olyan munkahelyet mint a poszter, azonban a munkahelyek általában nem ilyenek. Nagyon pontosan, a munkaidőt teljesen kitöltve, nagyon sokat kell dolgozni mindenhol. Túlóra dögivel, csak egy évben egyszer fizetik, de ha lehet akkor kiveszi az ember szabadnapban, mert ha kifizetik legnagyobb részét elviszi az adó. Hiányszakmában dolgozom, a szabadság kivétele a kollégákkal való egyezkedés eredménye.“

Magyarorszagon az össze munkahelyemen ingyen tuloraztam, itt meg nem. Az, hogy a tulorat hogy kezelik cegenkent valtozo, de legtöbbször vagy le lehet (kell) csusztatni (ev vegeig), vagy kifizetik (havonta, vagy evente).

„7. Közbiztonság
Attól függ, hol laksz.
Sbg-ban mondjuk úgy, közepes volt. A biciklit lelakatoltuk, de csak úgy jelképesen. Linzben heti szintű a késelés a pályaudvar környékén, ott a lábtörlőt ellopták a lakásunk elől. Ahol most lakunk (vidéki kisváros) a csomagot a lépcsőházba kézbesítik (nincs zárva), a kocsit sem szoktam bezárni.”

Nyilvan Magyarorszagon is attol függ, de az atlag szint nem ugyan ott van. A linzi heti szintü keseles azert kur…, khm, durva nagy dulzas. De Becsnek tudtommal azert vannak no-go reszei.

_z_ 2017.11.21. 10:25:30

“ 8. Termékminőség
Örök téma és hálás. Pedig csúsztat. Az eltérő minőség leginkább az élelmiszerek terén figyelhető meg. Magyarországon soha nem kapod meg azt a minőséget, amit itt. A felvágottak legolcsóbbika itt is a parizer (15 €/kg), a többi 18 és 30 között mozog. A húsok 10-től indulnak, a vége 50 € körül van kilónként. Egy igazi jó kenyér 4-5 €/kg. A lidli, a hofer (Aldi), meg a KIK pedig kb. ugyanazt a sz.t árulja, ugyanannyiért.”

Kapni szeletelt sonkat 9-10€/kg környeken, csirkecomb/daralthus 5-6€/kg-rol indul. Szoval vagy nagyon rossz helyen vasarolsz, vagy csusztatsz. A legdragabbakat meg nem hiszem, hogy erdemes hasonlitgatni, mert ugyis mindenki tud meg dragabbat. A pekaru tenyleg dragabb, de cserebe jobb is (bar nem annyival, amennyivel többe kerül). A Lidl/Aldi egyaltalan nem ugyan azokat arulja (söt, nemet-osztrak viszonylatban sem). Kik-et hagyjuk, mert hasznalhatatlanul szar minöseg, meg a gyereknek se veszek ott zokni, pedig par honap alatt kinöne, ha nem lyukadna ki addigra.
Ami jelentös különbseg, hogy Ausztriaban nem jellemzö a piac, szoval zöldeseg/gyümölcs szinte csak a boltbol beszerezhetö. Es ugyan a bolti minösege szerintem jobb, mint a magyar bolti, de azert a piaci, bevalt termelönel vettel minösegben nincs, arban pedig nagyon-nagyon nincs egy kategoriaban.

“ A többivel meg teljesen egyetértek. Nagyon jó itt élni, de ezért a jólétért keményen meg kell dolgozni. Sokkal keményebben, mint azt Magyarországon a többség gondolja.“

Ezzel tökeletesen egyetertek!

@Hello Austria blog:
A poszt amugy tetszett, jol szorakoztam rajta (bar a rettentöen humoros kepekböl kevesebb is boven eleg lett volna nekem)! Kijött mar a sor kettes (en meg csak prototipus blokkot lattam)?

_z_ 2017.11.21. 10:25:33

@Lógás Hugó: Senki nem mondta, hogy az eleje könnyü, es minden elsöre szuper.

_z_ 2017.11.21. 10:25:42

@Virago_1000:
" - gyere angliaba aztan megtudod mi fan terem a szemeteles. "
Ausztriarol van szo.
" -.1000x megcafolt hulyeseg. Otthon minden olcsobb, meg ha csak fillerekkel is. "
Egesz egyszerüen nem igaz.
" pedig mernok vagy, es ilyen evidens dolgokat nem veszel eszre? Milyen mernok? Epitesz, Elelmiszeripar, kornyezet vagy telepulesmernok? "
Egyik se feltetlenül evidens. Te milyen mernök vagy?

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.21. 10:32:00

@Lógás Hugó:

Elöször is Kösszönet hogy idáig elolvastad a blogot :-)
Másodszor meg mint az a szövegböl is kiderül ez majdhogynem "egy munkásszálló", és igen, többek közt itt is kezdtem az utam. De mielött ezt "Ausztrisztánnak" neveznéd:
- tiszta volt
- rendes fütéssel
- itteni viszonylatban olcsó
- és rendezett portával - rozsdás olajoshordó és "megb*lak Gizi" graffiti nélkül
El tudod ugyanezt mondani egy Miskolc peremi munkásszállóról is...?
Nincs több kérdésem...

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.21. 10:42:48

@_z_:
köszönet a tartalmas kommentért :-) A 790-es (sorkettes) még nem jött ki, márc. elején kezdjük a szériagyártást :-)

Barkalot 2017.11.21. 11:55:45

Ez a 13.-ik, 14.-ik fizetés Ausztriában minden szektorra, munkára érvényes, tehát államilag adott, vagy pedig cége válogatja? Csak mert utóbbi esetben ez a mondat csak részigazság.
Szóval melyik?

Berelhetoreklamfelulet 2017.11.21. 11:55:51

Hát nem tudom, én Magyarországon is lazán bejövök félóra késéssel, és hamarabb megyek mint kéne, és még sincs belőle semmi.

Bérbe meg annyival nem jön több Ausztriában, hogy azért megérje oda menni. Akkor már tovább megy az ember még többért...

Nicole9333 2017.11.21. 11:55:59

Annak aki azt írta hogy itt magyarban a termékek olcsóbbak, csak megsúgom nyaranként osztrákoknál az üzemanyag sokkal olcsóbb, még talán most is csak nem határnál kell tankolni, a tisztítószerek és a műszaki cikkek is általában olcsóbbak kint! Most készülök Németországba dolgozni,ahol szobát is biztosítanak, de ha két hónap után átköltözök egy albiba( a macskáimat vinnem kell :D ) akkor is nyár végére összetudok spórolni annyit hogy egy másfél-2 milliós kocsit vegyek magamnak(persze ebbe benne van hogy a mostanit eladom majd 600 ezerért). Itthon vajon mikorra gyűlne össze ennyi pénz?

potomkin72 2017.11.21. 11:56:05

Kicsit karcosan rusztikus a stílus, de tetszik. Sokminden igaz, főleg az osztrák vidékre. Bécs más, ott gyakran látni a nagyvárosi jelenségeket, főleg, ha kerékpárral, vagy tömegközlekedéssel vagyunk úton.
13 éve élek Ausztriában, életem legjobb döntése volt idejönni.

P1sty 2017.11.21. 11:56:20

@Rotoxis: Én inkább azt mondanám, bár nekem németországi tapasztalataim vannak, hogy a német és osztrák átlagfizetésből meg tudod venni az átlagosan jó ennivalót is és nem csak a t gazdaságos meg a mindenféle gyanús márkanevek mögé bújtatott még gyanúsabb színű, szagú és állagú cuccokat. Magyarországon kétszer meggondolod, hogy az átlagfizetésből a prágai sonkát vagy a himihumi párizsit vedd meg, ha egyáltalán futja rá.
Itt nem akadály az átlagfizetés, míg otthon nem fogod megvenni a 4000 Ft/kg-os átlagárú felvágottat.

Oké, kilókat itt sem zabálsz meg belőle, de legalább lehetőség van minőségi élelmiszert venni.

Virago_1000 2017.11.21. 11:56:43

@Herr Géza: "KTM-nél dolgozik mérnökként, nyilván élelmiszer szakos végzettséggel :D."
- ocsikem, sajnos oda jutottunk, hogy mar ez sem jelent semmit. A diplomagyarak azert mukodnek mert kell nekik a penz. Jo penzert mindent. Aztan a multikhoz be kell csak kerulni es el lehet lebecolni (minel nagyobb ceg annal konnyebb). Tapasztalatbol irom, semmi gyakorlati tudas nelkul illetve az elmelet gyakorlathoz kapcsolasa nelkul siman el lehet jutni vezetoi szintre. Szegyen de olyan alapveto dolgokat nem ismernek nalunk vezetok mint pl gd&t pedig ha nem tudnam beteve, onkent mondtam volna le a diplomarol.
Aztan az ilyenekbol van a legrosszabb ugyfel a szervizben, velt tudasa alapjan kot bele az elo faba is.

Virago_1000 2017.11.21. 11:57:12

@Hello Austria blog: "Az hogy az ilyen rejtett hibákat gépészmérnökként is csak akkor veszi észre az ember mikor már túl késő, szerintem nem függ össze sem a végzettséggel, sem a tapasztalattal. "
- De nagyon is osszefugg. Nem akarok kiterni arra, hogy hova degradalodott a menokkepzes es ugy kerulnek ki gepeszmernokok, hogy semmi gyakorlati erzekuk nincs, egy biciklit nem tudnak megszerelni, inkabb viszik a szervizbe. Holott szerintem elvarhato lenne, hogy ranezel a konstrukciora, rajossz hogy mujodik es megjavitod.
Kepzeld nekem is van sportturamotorom, 12 eves. es amikor vettem, atneztem rendesen, viszont veled ellentetben nem tamasztottam irrealis elvarasokat. Nem vartam szalonallapotot, az uj ar harmadert negyedeert mint te, es mint a magyarok tobbsege. Hha az lenne akkor annyiba is kerulne. Aaz idomokat sem kellett leszednem mert nem vagyok vak. Volt rajta idomserules nem szepen javitva de attol meg kituno lehet. Felulok ra megyek vele es kiderul egybol a menettulajdonsagokbol hogy esett e es van e komolyabb baj pl vaz serules. Olajpara ennyi idosen egy forszirozott gepnel teljesen normalis.
Tudod azert akadtam ki, mert irtad hogy a valto tonkrement 3 honap mulva hibaztatva masokat. Ez olyan dolog amit senki sem lat elore. Neked uj, garancialis jarmu valo ezzel a mentalitassal, ha kereskedo lennek ugy hajtanalak el hogy megemlegetned.

Herr Géza 2017.11.21. 12:07:50

@Virago_1000: Az “öcsikém” itt te vagy egyelőre. Nyilván, amikor belőled lett gépészmérnök (?), akkor még tök más volt a világ. Mikor is? Hol?
Bezzeg a mi időnkben.... Hahaha.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.21. 12:26:50

@Virago_1000:

Ha neked irreális elvárás az, hogy a motorból az elsö hosszabb kanyar után ne kezdjen szivárogni az olaj, vagy valami szemét mókolás ne egy hónap után derüljön ki egy kocsi váltóján belül, akkor te vagy a magyar zugnepperek álma, és kívánom hogy törzsvendég lehess náluk sokáig :-)
2: Hol láttad, hogy én "szalonállapotot VÁROK el az uj ar harmadert negyedeert" ? Ha valamit szalonállapotúnak HIRDETNEK , az enyhén szólva is mást jelent, mint hogy "ÉN ELVÀROM"
3: honnan vetted hogy én "harmadáron" akartam venni valamit?
4: Az olajfolyás nem egyenlö az "olajköddel"
5: A váltóhibánál hol olvastad a 3 hónapot?
Soroljam még? Mielött habzó szájjal az egy oldalon belül leírtakat értelmezni nem tudva és/vagy szándékosan megmásítva TE megmondod, hogy ÈN mit tanultam, elöször leszel szíves elolvasni az azt követö pár mondatot is:
NEM AZ ADOTT ESET A LÈNYEG!
Hanem hogy 5-böl 5-ször szarul jár az ember, itt meg 3-ból 3-szor nem.
Az meg csak a hab a tortán hogy "ezt nem lát(hat)ta senki elöre...
Elhinném, de egyrészt piszkosul gyanús huszon-x nap után, másrészt meg havonta látom az autópályán a rommátört verdákat utánfutón magyarország felé vonszoló "szegény kereskedöket" akik utána pont annyit ferdítenek a tényeken mint te... Igy lessz egy totálkárból "keveset futott, garázsban tartott, nyugdíjastól..."

Bambano 2017.11.21. 13:04:08

nálunk is van 13. meg 14. havi fizu, csak tárgyhóban kézbesítik...

_z_ 2017.11.21. 13:22:44

@Virago_1000:
Meseld mar el legyszives, hogy milyen diplomaval meg tapasztalattal kutyazol itt gyakorlatilag mindenki mast?
"Holott szerintem elvarhato lenne, hogy ranezel a konstrukciora, rajossz hogy mujodik es megjavitod. " Nyisd fel egy 10 evnel fiatalabb auto motorhaztetejet es mondd mar el, hogy melyik csö/vezetek mit csinal, aztan javits rajta tetszöleges hibat, ha szerinted ez elvarhato.
Elarulom, az, hogy van egy hasznalt motorod, es nem derült ki hibaja, nem azt jelenti, hogy te olyan baromi nagy röntgenszemü magus vagy, hanem az, hogy szerencsed volt. Söt azt is elarulom, hogy valaki minel több mindenben tudja a tutit, altalaban annal nagyobb hülye. De gondolom te ebben is kivetel lehetsz.
Azt hogy egy csomo dolgot honnan almodsz hozza, inkabb meg sem kerdezem...

masada 2017.11.21. 13:44:52

egyetértek a leirottakkal de miert ugy kell mint Pumped???!

Narina 2017.11.21. 14:10:08

@_z_: nincs a földön olyan szakma amiből neki nincs legalább egy!

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.21. 14:18:20

@masada:

A stílusnak több oka is van:
Az elsö, hogy a blogot, alapjában véve közeli ismerösöknek és barátoknak szánva indítottam, közvetlen stílusban, csak jóval késöbb tünt fel, hogy jóval többen nézik, és a legtöbben értik és szeretik hogy ez is a "görbe tükör" része.
A másik, hogy én is sok blogot olvasok, és tény, hogy jóval szofisztikáltabb formában is leírhatnám a mondandómat, de akkor csak egy lenne a sok közül, és nem szórakoztatna csak informálna.
A harmadik, hogy a Sout Park, a Family Guy és sok hasonló- elsösorban felnötteknek szánt sorozat is trágár, polgárpukkasztó, ésatöbbi, de mindezt azért, hogy sarkítva de súlyt és kontrasztot adjon a kis történeteinek. Bár gondolom sokaknak feltünik, hogy sok rész viszont tudatosan pont az ellenkezöje ergo:
Nem vagyok tajparaszt, csak hülyéskedem, hogy pár ember, akinek ez lejön, az egy jót röhöghessen egy szürke novemberi reggelen.. :-)

_z_ 2017.11.21. 14:36:53

@Narina: Volt egy 3 diplomas kollegam (mondjuk teny, hogy kb. mindegyikhez ugyan annyira ertett :)). Az egyik (ha nem A)legnagyobb barom, akit valaha ismertem. Az volt a szerencseje, hogy a közvetlen fönökünk is hasonlo kaliber volt, es jol megertettek egymast.

Virago_1000 2017.11.21. 14:42:04

@Made in Austria Blog: orulok hogy ausztriaban minden klappol es a torok, afgan, bosnyak nepper soha sem ver at (teged), felteve ha nem mesz hozza.
Az is jo eszrevetel hogy hordjak haza a torott autokat. Tudod ez nem a nepperek hibaja. Mindenki villantani akar de penz nincs ra. Ok csak egy igenyt, egy igenyszintet elegitenek ki.

Virago_1000 2017.11.21. 14:50:30

@Made in Austria Blog: "Az meg csak a hab a tortán hogy "ezt nem lát(hat)ta senki elöre...
Elhinném, de egyrészt piszkosul gyanús huszon-x nap után"

ha lattad elore, minek vetted meg? Vegyel megbizhato forrasbol, bar az dragabb.

Narina 2017.11.21. 14:52:22

@Made in Austria Blog: Nekem speciel tetszett a ködös albionból. Nálam a fő szempont a hülyék per négyzetméter arány és az időjárás(utálom a meleget) , igaz mi egy ritka szerencsés mikroklimájú helyen lakunk így eső az csak novembertől van. Mondjuk aki inkább meleg párti az ne a Szigetet válassza! Távolság pedig ideális, London úgy cirka 2 óra, így nincs túl sok tolerálni való ember.(bár azt elkell ismerni, hogy erről a megyéről mondják, hogy kicsit sok a nem teljesen 100 as ember, lehet ezért jövök ki velük nagyon jól ;)) Magyarországra egyikünk sem vágyik így nálunk ez sem érdekes, de örülök, ha valaki örül, ha közel van a barátok/rokonokhoz. A stílus bejött.

Narina 2017.11.21. 15:00:07

@_z_: Ne is mond! Mélységesen tisztelem a kivételeket, de sanyarú tapasztalataim vannak velük. Biztos vagyok benne, hogy csak én vagyok ilyen szerencsétlen és fogom ki "mindbenefit" húszárokat és valójában nagyon sok rendes van köztük, de eddig még csak 2 embert tudok mondani aki diplomás volt, de nem akartam két mondat után a fejét a falba ütögetni.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.21. 15:18:54

@Virago_1000:

...te most szivatsz vagy tényleg nem esett le neked a SAJÀT idézeted határa? :-) Azt hogy "ezt nem láthatta senki elöre..." eredetileg TE írtad!! ...szóval te most hülyének nézel olyanért amit te írtál?! :-) Ha ehhez a hülyeségi szinthez hozzáveszem, hogy "Soros-ozással" kezted: Te vagy az N. Szilárd? :-D

hummel8 2017.11.21. 15:24:40

@Virago_1000: Azert mas az, ha valaminek van egy rejtett hibaja, es teljesen mas, ha ezzel szandekosan at akarnak Q..ni, es elöe megfontoltan elrejtik...

Amit leirt a posztolo, hogy kigitteltek az olajteknö repedest es lefestettek, az tipikusan ilyen..

örülök neki, hogy neked ilyen röntgenszemeid vannak, es ilyet is eszreveszel... csak az a baj, hogy az ilyen "mindententudokalegkobban" macskajancsikat szoktak a legvegen a legerösebben megszivatni...
A bosnyak/Török kereskedö nyilvan Ausztriaban is vaganykodik, de ott epeszü ember nem vesz autot.. ott csak Roman/bolgar/Magyar kereskedök vasarolnak, hogy azutan "nyugdijasnemetorvosmindenmasodikhetetemplombajaros" autijakent ramelgitsek valami hozzad hasonlo hülyere...

Es abszolut egyetertek a posztoloval... az eladok alaphozzaallasa tenyleg teljesen mas... valoszinüleg azert is, mert ha Mo-n valakinek beszarik a jarmüve, akkor alapbol nagy anyagi megterheles egy masikat venni, ergo a xart valahogy összeganyoljak, es majd valami hülyenek jo lesz, ahelyett hogy eladna hibasan korrekt aron..... (mondjuk akkor pont a felet kapna erte)
Ausztriaban meg nem akkora megterheles egy ilyen bukta, sokan inkabb beleirjak, hogy mi vele a gond... Mondjuk fekete barany itt is van, de az aranyok szerintem nagyon masok...

_z_ 2017.11.21. 15:25:18

@Made in Austria Blog: A KTM-nel is a tervezes alapja a "Daumen mal Pi" kalkulacio, es a "Wird schon passen" sürü ismetelgetese? En onnan 40km-re dolgoztam, de egyre kevesbe birtam elviselni azt a szakmaiatlansagot, ahogy sok nagyokos kekinges fönök eldönötte a müszaki kerdeseket (se teszt, se szimulacio, se szamolas, se utannanezes), aztan megrajzoltattak velem (ellenkezesem es akadekoskodasom közepette). Persze aztan a szart utanna nekem kellett visszalapatolnom a loba... Többek között ezert is leptem onnan.
Nem tudom, hogy ebben van-e annak szerepe, hogy a HTL-t (Höhere Technische Schule, gyakorlatilag kicsit több, mint egy technikusi Magyarorszagon) vegzett is mernök, es azon a környeken legalabbis, elvetve van diplomas.

_z_ 2017.11.21. 15:28:12

@hummel8: 100%-ban egyetertek.

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.21. 15:50:38

@_z_:

Tudom, marketingdumának tünik majd, de nem. Volt hogy a könnyebb szerelhetöségért meg akartunk változtatni egy kipufogókönyökönt és a projektvezetö rögtön rávágta, hogy azt nem lehet, mert az áramlástechnikai számítások erre a hosszra,átméröre és formára lettek kalulálva - a hozzá tartozó ECU szoftverrel együtt, azt meg úrja számolni/szimulálni/tesztelni nem 2 nap...
"passt csooo" alapon piszok sok szerencse kéne hogy ez legyen a vége: :-D totalbike.hu/tesztek/2017/10/11/ktm_1290_super_duke_r_2017/

Herr Géza 2017.11.21. 16:04:14

@Made in Austria Blog: Hahhh... KTM-hez még nem volt szerencsém és nagy bajom az is, hogy nem tetszik a „formanyelvük“, ami persze kurvára szubjektív dolog. De hogy technikailag a topon vannak, az tény. Nagyon.

_z_ 2017.11.21. 16:11:20

@Made in Austria Blog: A (volt) föberlönk HR-es a nalatok, es ö is ertetlenül nezett, amikor ezeket meseltem neki. Ezek szerint csak en dolgoztam szar helyen. Bar abbol meg ez jött ki :D:
www.aircraft.airbus.com/aircraftfamilies/passengeraircraft/a350xwbfamily/a350-1000/

_z_ 2017.11.21. 16:11:32

@Herr Géza: Nem kis munka lehett (semmilyen szempontbol), a 20 evvel ezelötti KTM=Kick Tausend Mal-bol (nem nemetesek kedveert: rugd be ezerszer (mire beindul)) eljutottak idaig. Nekem van otthon egy, de azt folyamatosan rugdosni kell, hogy menjen, cserebe viszont csak kenyergözt ker :).
@Made in Austria Blog: Erröl jut eszembe: a bicikliket is ott gyartjak/tervezik?

Herr Géza 2017.11.21. 16:36:29

@_z_: :D És tedd szívedre a kezed: ha Nepper Pisti Göd-Alsón rád akar sózni egy nemdohányzó körorvos által hétvégenként használt A350-est, akkor észreveszed, hogy a turbinacsapágyakat már valaki kicserélte alibabás „óccsó, de jobb mint az eredeti“ kínaira? :))))))

_z_ 2017.11.21. 17:26:37

@Herr Géza: Nem, de most mar tudom, hogy kihez fordulhatok segitsegert :).

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.21. 17:27:15

@Herr Géza:

A forma tényleg "egyedi" :-) de sokan erre azt mondják, hogy ha nem is tetszik de rajta ülsz, úgyse látod :-D Nekem szerencsére volt már szerencsém pár motorhoz GSX-R 1000-töl kezdve Tuono-n át a mostani Speed Triple-emig, de azt az érzést amit az 1290-es Superduke ad, hogy Thor pörölyén ülsz, amit mennydörgés hajt és egy "BRRAAABOMM" kísérte hangrobbanással, 1mp alatt agyonb*szol mindent, azt csak ez tudja :-)
Kéne nagyon, de irdatlan drága

Made in Austria Blog · http://gaben82.blogspot.hu/ 2017.11.21. 17:28:35

@_z_:

Nem, mármint nem ebben a gyárban. Az is Mattighofenben van, nagyjából 3km-re a motorgyártól, de üzletileg nem tartozik a KTM Motorcycle-hez.

Herr Géza 2017.11.21. 18:13:04

@Made in Austria Blog: „Kéne nagyon, de irdatlan drága“ Ne mondd má‘, ott nincs ilyen kis szépséghibás, „leesett a kamionról“, meg „dolgozói áron“ típusú okosság? :)))))

totii 2017.11.21. 18:44:47

"Magyarország Nem Európa szíve, hanem a Balkán pereme. Tetszik vagy sem. " - A Balkán is Európa része, ahogy Moszkva, Minszk, Kijev és Bukarest is.

"Igen, otthon szeretik sokan azt mondani, hogy Magyarország Európa szíve.
Ez még földrajzilag is csak azért stimmelhet, mert Görögországot is bele kell számolni az EU-ba" - tehát a Brexittel kicsit a Boszporusz felé csúszik a szív?

Nem kell gyökérségeket kitalálni, hogy meglegyen a 10 pont.

MACISAJT 2017.11.21. 18:46:00

Többen emlegetik párás szemmel hogy "de bezzeg Ausztriában.."
És őszintén elkerekedik a szemük mikor pár tényt felhozok.mert hogy ők azokat nem tudták.

Nem tudták hogy az első világháborút ami aztán Trianonhoz vezetett az osztrákok és a németek akarták mindenáron...többen már úgy tudják hogy a Tisza, na az volt...
Nem tudták hogy az osztrákoknak is volt "szocialista" kísérlete, de a tanácsköztársasági kunbélákkal,számuelykkal ellentétben azok osztrák patrióták voltak...
Nem tudták hogy Hitler osztrák volt és hogy az Anschluss egy virágesős bevonulás volt a két ország egyesülésére..(ma már Beethoven az osztrák, Hitler meg német:))
Nem tudták hogy Ausztriát mint legyőzöttet ugyanúgy megszállták a szovjetek és ott is maradtak.Egészen 1955-ig amikor is megszabadultak tőlük és piacgazdaság fejlődhetett, Marschall segéllyel.
Magyarországnak eközben a rákosi, gerő,eisenberger benjáminok jutottak, a malenkij robot majd 1956 és kádár-apró-fekete-dögei és még 35 év kommunizmus...

Nem tudták hogy mikor eljöve a "rendszerváltás" Magyarországnak volt 20 milliárd dollár külföldi adóssága.
Ma van 80 milliárd euróban és közben eltűnt a nemzeti vagyon nagy része(egy kisebb részét most vásárolják vissza Orbánék).
Nem tudták hogy az 1990-ig befizetett nyugdíjpénzek szőrőstül bőrőstül eltűntek a nagy büdös közösben, azokat ma az állam finanszírozza mások pénzéből.
Nem tudták hogy ma az évente a magyar állampolgárok által befizetett teljes személyi jövedelemadót, usque 1200 milliárd forintnak megfelelő összeget a magyar állam egy az egyben tovább utalja a korábban felvett hitelek KAMATAIRA.
Nem tudták hogyan lehetséges hogy a fél Dunántúlt osztrák gazdák felvásárolták zsebszerződéses gombokért és most óbégatnak az EU-nál hogy oda a tuti vircsaft, miközben magyarok még a nyamvadt cukrászdát sem tudtak Bécsben nyitni ( EU csatlakozási kampány szlogen).
Nem tudták hogy hogy tudták zömében osztrák bankok eladósítani a helyi komprádor politikusok és "nemzeti" bankosok segítségével magyar millióit 2002-2010 között, ráadásul svájci frankban, úgy hogy az adósok egy svájci frankot nem láttak ellenben papíron több adósságuk volt svájci frankban mint maguknak a ..svájciaknak.

És most az ilyen tudatlanok rikoltoznak hogy bezzeg Ausztria és menjünk tüstént oda mert ott jobban élnek.
Hát vazze, csoda ilyen különbségek után?

Ezt leszámítva, a posztírónak egy csomó mindenben természetesen igaza van. Ráférne a magyarokra is némi munka kultúra, környezet tudatosság, fogyasztóvédelmi szemlélet.

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2017.11.21. 19:08:44

@Herr Géza:

De, persze hogy van :-) Na nem "kamionról leesett" mert az itt nem játszik de dolgozói kedvezmény az van. Úgy kerül 19 000 helyett 14-15 000-be. Az valóban 1,5 millónyi kedvezmény, de végösszeg még így is a duplája a Speed Triple-nek :-(
...annyival viszont nem ér kevesebbet a Triumph, hiába 6 éves, ezért is áll az a garázsban :-)

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2017.11.21. 19:19:38

@totii:

Mivel úgy látom nem ment át nálad a tényleges mondandóm ezért további vita helyett csak annyit kérek:
- tűzz ki egy kokárdát a rendszeresen kigyulladó/nem működő 60 éves 3-as metróra, hátha "meggyógyul" tőle, ezzel a felirattal: Nem azért nem működik felújítás helyett fél éves BKV-s szerződéssel lelépőknek utalgattunk 40 millás prémiumokat! Nem azért kellett fél évig az Esztergomi kórház betegeinek maguknak vásárolni gyógyszert meg injekcióstűt! mert helyette stadiont építünk egy tanyára, dilettáns focistáknak, akik még saját maguk ellen is rendszeresen kikapnak! Tényleg... Igazad van... Magyarország nem a balkán, mert nem lopják az erdőkből nagyüzemben a fát, és nem használják illegális szemétlerakónak.
...ja, boccs. De, mégis :-P

Herr Géza 2017.11.21. 19:32:38

@MACISAJT: Atyaisten! Orvos látott már? Ennyi hülyeséget egy kommentben már rég láttam. De hajrá! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.21. 19:52:05

Brohaha, q jo poszt, maximalisan adom, 10\10 pont.Persze biztos lesz par savanyu joska aki fikazza majd...☺

totii 2017.11.21. 21:28:48

@Hello Austria blog: Tudom, hogy szar a hármas metró, de ettől Magyarország még nem lesz Európa perifériáján, főleg nem földrajzilag. Földrajzilag Svájc már Nyugat, Ausztria is már Nyugat, Ukrajna viszont már Kelet.
Ausztria sosem lesz Európa szíve, mert az Magyarország - rá lehet nézni a térképre. Lehet tízszeres különbség a fizetésekben, lehet 40 évvel fiatalabb a járművek átlagos életkora, és lehet századakkora a korrupció és a közpénzeltűnés, ez a tényen nem változtat.

És hangsúlyozom, Európa nem a Lajtánál ér véget, de még csak nem is a Tiszánál. Mondhatjuk, hogy a szerencsésebb fele a Lajtán túl van, de oda szív helyett legfeljebb pénztárcát rajzoljunk.

Herr Géza 2017.11.21. 22:59:37

@totii: Minden csak nézőpont kérdése: a német nagyáruházakban már az osztrák borok is a “Balkáni borok” polcon sorakoznak a magyar, macedón, román, bolgár csodákkal egyetemben.... :)))
Az elméleted meg tök jó, de ilyen alapon a luxemburgi polgár is mondhatja, hogy Belgium már nyugat, Németország kelet, azaz Luxemburg Európa közepe. :D
De ugye tetszőlegesen igaz lehet ez bármely országra.
Egyébként meg földrajzilag lehet nagyokat vitatkozni a jobbra-balra párszáz kilométereken, de politikai-gazdasági értelemben Magyarország bizony Kelet-Európa. A “szív” vs. “pénztárca” témát meg inkább hagyjuk.

2017.11.21. 23:56:38

@totii: Ha netet nemcsak a saját elképzeléseid igazolásáa meg pornóra használnád, akkor most nem néznél ki ostobának.
csamborgo.hu/2016/12/27/az-europai-kontinens-kozeppontja/

totii 2017.11.22. 00:02:11

@Herr Géza: A helyzet, hogy Magyarország abszolút értelemben van középen. Luxemburg nem mondhatja el magáról, hogy ugyanolyan messze van az Uráltól, mint Gibraltártól.
Mellesleg érdekes, hogy Ausztriában, Németországban úgy gondolják, hogy ők vannak középen, mi, akik meg középen vagyunk, azt gondoljuk, hogy periférián vagyunk. Na ezt kellene rendbe tenni a fejekben.

Sean MacTíre 2017.11.22. 00:02:15

@totii: hat ha gondolod, rajzolj szivet Moszkvara mert foldrajzilag az is Europa resze.

Len In Black 2017.11.22. 09:36:17

Nagy elvezettel olvastam a posztot, es hasonlo elmenyem, velemenyem van az orszaggal kapcsolatban.

Eltem es dolgoztam is Ausztriaban - kontraktos mernokkent es mindezek utan is az maradt a velemenyem, hogy egy jo kompromisszum. Sajnos megis azt kell, hogy mondjam, hogy szamomra itt a "kompromisszum" volt a hangsulyos.

Valojaban nagyon is jogosnak erzem a sokszor megejtett Nemetorszaggal valo osszehasonlitast. Gyakorlatilag ugyanazt tudja, csak kicsiben, kicsit maskepp.
Nem tudom, mashol hogy van, de az autoiparban konstruktorkent egyertelmuen Nemetorszag a jobb valasztas, (eltem es dolgoztam ott is), Ausztriaba csak a harmad es esetleg masodrendu beszallitoi munkakat toljak, pontosan a nemetek, akik kinosan ugyelnek arra, hogy a lenyegi munka lehetoleg naluk legyen.

Nem csak azert jobb Nemetorszag, mert a "tuzhoz" (markakhoz es legnayobb beszallitokhoz) kozelebb van es ezaltal jobb fizeteseket lehet hazavinni, hanem a tuz kozelesegebol adodoan a work-life balansz is erezhetoen megugrik adott esetben.

Nem vagyok egy hungaronemet es nagy Nemetorszag rajongo, de mikor atertem a nemet-osztrak hataron, azert valami kis gondolat megis megfogant bennem azt illetoen, hogy azert a ketto nem ugyanaz, ertem mindezt Nemetorszag javara. Sok aspektusban persze ez akar donthet Ausztria mellett is, peldaul az orszag fekvese valoban lenyugozo, szinte svajcot idezo.

Szoval megint elerkeztem oda, hogy egy kicsit hosszabb karnyujtasnyira levo orszagot jobbnak tartok valamilyen szempontbol, mint Ausztriat.
DE ez meg mind nem lett volna eleg ahhoz, hogy elhagyjam Ausztriat es az ottani mertekkel merve is eleg eroteljes fizetesemet, amit nagyreszt otthon koltottem el, legutobb hataron ingazokent. Jo vilag volt, megis csak azt a reszet elveztem, amikor Sopronban leszalltam a vonatrol.

Mivel mar dolgoztam harom orszagban Ausztria, Nemetorszag, Anglia, ra kellett jonnom, hogy mik azok a dolgok, amik igazan szamitanak nekem. Ilyen a mar emlegetett work-life egyensuly es ezen belul is reszleteznem a work reszet a dolognak, mivel az eletunk jonagy reszet, bizony munkaval toltjuk, en legalabbis sajnos egeszen biztosan.

Nem mindegy kikkel dolgozol. Ausztriaban valahogy mindig az volt az erzesem, hogy a nagy oszinten korrekten egyenesen megmondjuk hozzaallas, amit hangoztatnak is magukrol, nos, nem minden esetben igaz. Inkabb a hatam mogott sutyorgo emberekkel dolgoztam, akarhova is mentem. Gyakorlatilag egy ket nagyon udito kiveteltol eltekintve, csak rossz tapasztalatom volt kollegak teren. Ez az egy ket kivetel pedig sajnos nem volt eleg, hogy engem ott tartson.

Ausztria egyszerre van kozel es nagyon-nagyon messze. Nekem mindig fontos volt, hogy kozel erezzem magam az adott nep habitusahoz, nos talan ez az, amit Ausztriaban a legkevesbe ereztem elerhetonek. Kicsit ugy neznek rank, magyarokra, mint egy szegyellt exbaratnore, mondvan: -Ezzel? Tenyleg?!
A helyzet az, hogy en ugyanezt ereztem veluk kapcsolatban.

Elkepzelni sem tudom, annak idejen hogyan lehettunk mi egy orszag...es mondom ezt minden arrogancia es felsobbrenduseg nelkul, csupan a ket habitus totalis, osszeegyeztethetetlen kulonbozosegere alapozva. Az arrogancia viszont neha bizony megjelenik az o oldalukon, erzesem szerint. A nemet mentalitas szinten tavoli nekunk, megis, erthetobb, nekem legalabbis az volt.

Szoval, mint irtam, ami igazan nekem szamitott, azok ezek a dolgok. Ha nem a low-end munkakat csinalja az ember, akkor ilyen szempontbol nagyon jo valasztas lehet Anglia. A penz-kollegak-mentalitas trio kifejezetten eros, egy olyan dologgal megfuszerezve, ami bizony Ausztriaban es Nemetorszagban is hianycikk: humor.

Rengeteget tudnek meg irni a harom orszag viszonyarol es ez ugyanugy nem erdekelne senkit, mint amiket most leirtam. Ha osszefoglalnam nem roved, de erdektelen beszamolom, azt mondanam:

Ausztria egy jo kompromisszum, a preferenciaid alapjan a te dontesed, hogy megkotod-e.

Herr Géza 2017.11.22. 10:36:55

@Len In Black: Egyetértek teljes mértékben. Csak egy apróság: azt írod, hogy “Ausztriaba csak a harmad es esetleg masodrendu beszallitoi munkakat toljak”. Ezen miért csodálkozol? Van osztrák autógyártás (mármint saját márka, mert a Magna (Steyr) ma 10 emberből 9-nek nem mond semmit)? És pont a Magnával kapcsolatban én azért nem mondanám, hogy ott csak másod-harmadrendű beszállítói munkák lennének, sőt...

Len In Black 2017.11.22. 12:19:13

@Herr Géza: Valoban, a "Magna" egy ilyen szempontbol erdekes "anomalia". (Nemreg ugye teljesen sajat fejlesztesu es gyartasu autoval jelentkeztek, ami a Peugeot vagy a Citroen egisze alatt futott, ezzel be is fejeztem a TIT eloadast.)

Akarmekkora beszallito is, meg mindig a markak tenyerebol kell, hogy egyen, mint mindenki mas, aki nem marka. En egyebkent inkabb orulnek egy ilyen beszallitonak otthon, mint az osszeszerelo uzemeinknek. Szoval akarhogy is van, oda lyukadok ki mindig, hogy otthon azert meg megkozelitoleg sincs, ilyen sem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 13:50:56

@Herr Géza: Részemről politikailag csak nyugat van meg kelet, Magyarország az utóbbi.Földrajzilag van közép is meg észak, dél.Magyarország sztem Közép-Európa, már csak mértanilag is.
Kb középen van Porto meg az Ural hegység közt.Meg Kirkenes és Isztambul közt is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.11.23. 14:04:25

Viszont ez a különböző áruminőség Európa országai közt, szerintem teljes fasság.Vajon mekkora logisztikai, szervezési, raktározási, gyártási problémákat okozna az, ha mindenhová különböző minőségű élelmiszereket, tisztítószereket gyártanának.
-Úristen, főnök, a magyarok rendeltek megint mosóport, de csak román van, meg svájci és német...Most mit tegyünk?
Ezt komolyan elhiszi bárki is, hogy egy multicég bevállalná?
Meg hogy ha valakit kirúgnának, az nem terítené a lapokat azonnal a sajtónak?Ilyen szinten nem lehet ezt eltitkolni még az utolsó munkás előtt is, aki a gépeket kezeli például...
Teljes agyrém szerintem az egész.
Érdekes, én még semmi ilyesmit nem tapasztaltam, hogy pl a svájci Birka csoki/Nutella/stb finomabb volna mint a Magyarországon árult ugyanolyan lett volna...
A gyümölcsökkel kapcsolatban elhiszem, hogy van ilyesmi, hogy pl a szarabb, magos mandarint kapják a keleti országok, a jobb minőséget, amit drágábban is vesznek, azt meg viszik a magasabb árszíbvonalú nyugati országokban.
Na de az tök más, azt senki sem direkt csinálja így, már mint hogy a gyümölcs direkt legyen rosszabb, pocsékabb minőségű, hanem ilyen lesz...Max a jóistennél lehet az asztalt verni...

boldizzzs 2017.11.25. 11:35:04

Elöljáróban annyit, hogy sokáig tartott rávennem magam, hogy kommentelésre adjam a fejem.
Többször átfutott az agyamon, hogy összegzem az eddig Ausztriában eltöltött öt évem történetét, vagy akár írok a most aktuális "10 jó dolog felhívásra". A bejegyzést látva eldőlt, hogy mivel valaki már felhasználta az "Ausztria-kártyát" kevés eséllyel jelennének meg az általam jó dolognak titulált tapasztalások.

Jómagam éve óta a blog olvasója vagyok, és kiejelenthetem, hogy a sok átgondolt, tartalmas bejegyzés közé most sikerült egy igazán gyenge minőségű irományt beékelni.
A tagoltságot csak a 10 pont adja, azon felül nincs egyetlen átgondolt kijelentés sem. Összességében az értelmiségre szégyent hozó alpári szöveg- és kép"ömlemény".Az illusztációk siralmasak, feltehetően egy, a magától és a világtól elszállt egyén bágyadt agymenései.
Egy jó dolog nem attól lesz jó, mert kihasználhatom annak előnyeit, hanem attól amit a személyem képvisel annak a fenntartásában.

Üdvözlettel,
egy Ausztriában dolgozó, a valódi mérnök.

Határátkelő 2017.11.25. 11:36:38

@boldizzzs: Összegezd, írd meg! Nincs olyan, hogy "valaki már felhasználta az "Ausztria-kártyát", mert ha lenne, akkor a blog körülbelül egy év után bezárhatott volna. A lényeg éppen az, hogy minden ember másként látja ugyanazt az országot.

Én nagyon örülnék, ha megírnád a tapasztalataid és / vagy a 10 pontot is. Hajrá és előre is kösz!

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2017.11.26. 15:15:41

@boldizzzs:

Kedves boldizzzs,
Sajnálattal olvastam a kommentedet.
Ha már te - velem ellentétben - egy valódi mérnöknek tartod magad, kérlek engedd meg, hogy ennek megfelelően válaszoljak neked:
- Először is azt, hogy miért pont ilyen stílusban írok, azt már kifejtettem feljebb, és nem másolnám be ide még egyszer ha megengeded. Gondolom nem láttad, mert másként - valódi mérnökként - lehet hogy nem érezted volna szükségét egy személyeskedő sértegetésnek mint "egy, a magától és a világtól elszállt egyén".
- Nem tudom, mire értetted, hogy "nincs egyetlen átgondolt kijelentés sem"? Igazad van, a kedvedért írhattam volna összetett bekezdések helyett egy 10 soros "tartalomjegyzéket" ami "egyeseknek" könnyebben értelmezhető, de az épp annyira lett volna érdekes, mit egy mákos tészta recept: 1: főzd meg a tésztád, 2: tedd rá a mákot. The End.
- Kérlek, ha legközelebb bármilyen internet oldalon már az első bekezdésben felhívja a szerkesztő a figyelmed, hogy "humorérzék híjján lévők ne olvassák" akkor ezt vedd figyelembe mielőtt az ott olvasottakat személyes sértésnek veszed.
- Ha már szofisztikált fogalmazással próbálod az emelkedett kultúrális színvonalad és az "értelmiségi mivoltad" bizonyítani, kérlek figyelj rá, hogy a fogalmazásmód ne változtassa meg a mondanivalód értelmét: Az, hogy ezt a bejegyzést egy "szemétnek" tartod, szíved joga. De attól még semmi képpen nem lesz egy "ömlemény" Lehet, hogy neked nem tűnt fel, de minden kép OKKAL van ott, ahol, mint ahogy minden pont, és "alpári" fricska is.
- Hogy érzékeltessem, mennyit számít a személyeskedés egy kommentben, íme az ennek megfelelő utolsó két pontom:
1: Nem attól leszel "valódi mérnök" hogy karótnyelt BIGOTT módon felháborodsz bármin ami nem "emelkedett stílusban" íródott
2: Az utolsó mondatod - index cenzúrán is átment megfogalmazással - egy nettó hülyeség: "Egy jó dolog nem attól lesz jó, mert kihasználhatom annak előnyeit, hanem attól amit a személyem képvisel annak a fenntartásában."
Egy átlagos autó, amibe minden nap beleülsz, nem attól "Jó" mert rendszeresen kitakarítod, hanem mert megbízhatóan elvisz A-ból B-be. Az Alpok nem attól lesz "jó" mert én azt mondom, vagy mert te egy évben egyszer idejössz síelni, hanem mert egy gyönyörű természeti kincs.
Szumma szummárum:
Nagyon kevés dolog lesz pont Attól JÓ ezen a világon, mert "a személyed" SEGÍT a fenntartásában...
További szép napot.

Hello Austria blog · http://gaben82.blogspot.co.at/ 2017.11.26. 15:32:51

@geegee:

A különböző áruminőség sajnos többszörösen bizonyított tény és a miértjére - mint oly sok mindenre - a pénz a válasz. Gondolj bele, hogy ha teljes kelet európába olcsóbb összetevőkből gyárthatsz bármit, az mekkora hasznot hoz éves szinten?!
A "hogyan" meg nem olyan bonyolult: Elég kevés olyan multi van a földön, amelyik ne több gyárban, több helyen gyártana egyforma- vagy teljesen hasonló terméket. Minden gyár rendelkezik lokális logisztika- és legtöbbször saját beszerzési osztállyal is, a késztermékek vonalkódjában/alkatrésszámában pedig így-is úgy-is fel kell tüntetni a származási helyet valamilyen szám/betűkombinációval ergo: bármilyen logiszikai programmal- de még egy excellel is gyerekjáték adott piacokra más terméket küldeni...
Innentől meg már csak a nagybetűs kapitalizmus diktál: Szállítási költség optimalizáció és nyereségmaximalizálás miatt gyárt mindenki több helyen, és árul adott esetben hitványabb minőséget a "kevésbé érzékeny" piacokon...

akkor 2017.11.27. 13:23:58

Nincs is olyan Magyarországon, hogy "megyehatár vége tábla". :-(

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása