Azt hiszem, a mai poszt elé illene valamilyen figyelmeztető karikát kitenni, ami felhívja a figyelmet, hogy humorérzék híján lévők ne, vagy csak lelkileg felkészülve olvassák. Én mindenesetre nagyon jól szórakoztam Gaben írásán, melyben összeszedte, mi az a 10 pont, ami miatt szerinte érdemes és jó Ausztriában élni. Ráadásul kicsit motoros szemszögből írta meg, ami érdekes csavar.
Miért szereted azt a várost / országot, ahol élsz? Szedj össze 10 okot, és írd meg te is a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!
„Mi van, ha már minden várható kihívás ellenére eldöntötted, hogy belevágsz, csak azt nem tudod hogy hova emigrálj? Nos, akkor engedd meg, hogy kampányoljak egy kicsit Ausztria mellett (és ellen is) egy TOP 10-es listával egy motoros szemszögéből kendőzésmentesen, (és fontossági sorrendben):
1. A pénz
Kezdhetném valami sablonos indokkal, hogy itt színesebb a szivárvány és zöldebb a fű, de álszentség lenne. Szerintem senki nem azért indul útnak Magyarisztánból, mert élete álma, hogy évi 300 napon keresztül az angol ködöt vagy az osztrák esőt bámulja.
Otthon ismersz minden fűszálat, ott nőttél fel, ott vannak a barátaid, a legjobb gyerekkori emlékeid, ha nem lenne rákényszerítve, legtöbbünk nem indulna útnak.
De:
ITT megfizetik a munkád és még az is tisztességesen meg tud élni, aki nem politikusi pályára lépett és/vagy csak egy „szerencsés” gázszerelő :-P Sőt, ha nem kell rögtön a legújabb ájfón 27 providentes hitelre, még marad is és félre is tudsz tenni...
OK, Angliában és Németországban is biztos jól lehet keresni, de minek menj odáig, ha már „a szomszédban” is ugyanúgy platós IFA-n kell hazavinni a fizetésed? (szarkazmus a közhiedelmek kedvéért)
Arról nem is beszélve, hogy itt kapsz 13. és 14. havi fizut is (igen teljes havit, nem csak egy 5000-es Erzsébet utalványt „karácsonyi pénz” matricával). Sőt, ha olyan céghez kerülsz, jobb esetben még nyereség bónusz is jár – ugyanúgy, mint a németeknél - DE mielőtt szaladnál a kamrába dollárjeles üres zsákokért, szólok: OK, a német Porschés 6000-res bónusz rohadt jól hangzik, de az apróbetűt már senki nem olvassa a szalagcímek után: (...bruttó) ...az bruttó 6000 - vagyis 3-3500 nettó.
Szóval mielőtt jó vendégmunkásként az első hónap után berendeled 0%-os kezdőre az A8-ast, azért számolj rendesen.
2. A távolság
Igen, abból kiindulva, hogy Minden Egyes Alkalommal mennyit szívunk hazafele a határon (az ünnepekről nem is beszélve) ez a pont nemcsak nekem van a 2. helyen.
Tudom, tudom:
Tudom, hogy a mai világban (szinte) semmi sincs messze, de ha választhatok, hogy Angliában taxizzak ki a reptérig, szívjak a becsekkolásnál, dobjam ki a reptéri kukába a zebramintás nercbundámat a 2 kilós Krisztus-kereszttel együtt, hogy a kofferem beleférjen a súlyhatárba, .....hhhhhhhh..... repüljek 3 órát, otthon szétb*sszon az ideg, hogy miért telik ¾ órába megkapni a csomagomat, üljek megint taxiba és/vagy rángassak a reptérre valami rokont... szóval kösz, de ezt nem.
Ausztria - azon belül Salzburg környéke - Budapesttől csak 5 órányira van, München ezzel szemben már 7 (plusz a mostani prosztatavizsgálattal a határon már 8), Stuttgart meg Frankfurt már 10...
Egyet mondok neked: OK, az első 2-3 útnál még azt mondod, hogy a 10 órát is ki lehet bírni, de a 23. alkalomnál, mikor én féltávon már kapcsolom ki az övet a lehajtón, és te még egy bolgár kamion mögött harapod cakkosra a kormányt 62-vel a belső sávban, na, akkor belátod te is: a táv, hogy honnan jársz haza, kurva sokat számít...
3. A hegyek
Igen, motorosként nálam dobogós ez az indok. OK, Angliának is vannak szép részei Dover fehér szikláitól kezdve a skót felföld dombjaiig, de az előzőt csak hajóról látod, az utóbbit meg ritkán a hülye köd miatt. :-P
Viccet félretéve - elsősorban a csuklóból rákontrázó kommenterek kedvéért: én is tudom, hogy mindenhol vannak szép helyek, és lefogadom, hogy bármelyikőtök tudna az általa ismert környéken olyat mutatni, amitől nekem is koppanna az állam, a Fekete-erdőtől kezdve Amszterdamig, bárhol, de ha motoros vagy és azt mondom, hogy Salzburg környéke fél órára van ezektől a helyektől:
vagy alig egy órányira - a Grossglocknertől - ,:
vagy féltávon a Glockner gazdaságos - Rossfeld panoramastrassétól - :
akkor már csak egy Royal Flush-el nyerhetsz, ha mondjuk te vagy a portás az - Albergo Savoia Hotelben - VALHALLA tetején - :
4. Az ország fekvése
Igen, otthon szeretik sokan azt mondani, hogy Magyarország Európa szíve.
Ez még földrajzilag is csak azért stimmelhet, mert Görögországot is bele kell számolni az EU-ba, de, ha a társadalmi berendezkedést is beleveszed, az otthoni politikai rendszerből, az otthoni bérekből, vagy akárcsak a nyamvadt pesti 3-as metróból kiindulva, azt kell mondjam, hogy: nem.
Magyarország Nem Európa szíve, hanem a Balkán pereme. Tetszik vagy sem.
Most persze lehet hurrogva hazaárulózni, de ha az otthoni médián és a megyehatár vége táblán kívül mást is láttál, azért csendben, de te is belátod, hogy így van.
A tényleges Európában épeszűek nem fúrnak síkság alá autópályát, és nem építenek vasutat egy kib*tt tanyára, és sorolhatnánk még - mondjuk például itt jobbra.
Szóval - elsősorban a trollok kedvéért - a „tényleges” Európa szíve - gazdaságilag Németország, földrajzilag Svájc, etnikailag a UK, de ha az ehhez hasonló statisztikai alapú okoskodásokat félretesszük, akkor a legtöbb magyar kivándoroltnak „félút” vagy „Európa közepe” pont, hogy Ausztria.
Ha itt laksz, minden közel van, és mindent elérsz normális tempóban, kocsival is, kényelmesen, fél nap alatt:
- hazamenni keletnek 5 óra
- az olasz tengerpartra lejutni dél fele nyáron 4 óra
- meglátogatni a régi iskolai haverokat a németeknél északra 3 óra
- címeres bicskát meg kakukkosórát venni 3x-os áron, 950 Ft-os mekis sajtburgerrel Svájcban nyugatnak 4 óra
Jó, tudom... a Józsi behozott ´97-es 7-es BMW-jével ti is leértek Érdről „Horvátba´” 240-nel 2,5 óra alatt... Én „elhiszem”, neked meg fél centit nőtt a pöcsöd ettől Facebookon. :-P Gratula!
5. A munkahelyi klíma és munkamorál
Régen szállóige volt, hogy a németeknél meg az osztrákoknál zacsihintáztatással lehet vagyonokat keresni napi 6 órában, és lehet, hogy ez a mítosz a mai napig tartaná magát, ha nem lenne mindenkinek legalább egy ismerőse külföldön, aki a 82. alkalommal már üvöltve mondja, hogy „EZ EGY FASZSÁG!”.
Mindenhol dolgozni kell a pénzért, csak míg egyes celebek havonta egyszer sebészetre járnak egy Dubai-hétvége után, én például minden nap 4:50-kor kelek...
Ne köpködj rögtön, nem ez a nagy szám, hanem hogy pénteken csak délig dolgozom. Meg „relatíve” rugalmas munkaidőm van, ergo, ha fél órával később jövök be, nem a felmondólevelem vár az asztalon.
Itt kiveheted a szabadságod, és nem attól leszel jó káder, ha még a klotyóra menet is kicsekkolsz. :-P A túlórád kifizetik vagy lecsúsztathatod, és a legtöbb helyen ezt TE döntöd el, mint ahogy azt is, hogy MIKOR szeretnéd.
Én nem a Google-nél dolgozom, mégis naponta jár ingyen gyümölcs, VAN ablak az irodánkon, és ha épp egy szerdai nap mondjuk du. 1-kor le akarok lépni, mert előbb adják a TV-ben az Izaura ismétlését, megtehetem anélkül, hogy másnap bokafogásra legyek hivatalos a főnöknél... :-P
Sorolhatnám még jó ideig, de elég ha ennyi megmarad: sok kicsi sokra megy, főleg pozitív irányban, :-) és örülök, hogy nálunk még egy hétfő reggel sem így néz ki:
6. A tisztaság és a rendezettség
Ha jó ideje itt vagy, szinte fel sem tűnik, de elég egyszer hazalátogatnod és máris pofán ver a kontraszt: ez az ország nem a Balkán. Itt se a nagyvárosok nincsenek tele szétdobált mekis zacskókkal, se az erdőben sétálva nem találsz 50 méterenként egy hűtőszekrényt. :-P
Arról nem is beszélve, hogy bár itt a szemétdíj is kb. a triplája az otthoninak, még sincs minden útjelző tábla mellé egy teli kukazsák - vagy egyéb meglepetés – támasztva.
Ami pedig a még nagyobb kontrasztot adja: itt mindenki portája rendezett, senki háza előtt nem áll félméteres gaz, mert „szarik az egészbe” vagy „mert a buzi szomszéd se csinál semmit, akkor méééér pont én?”. Na, pont ezért, barátom!
Ezek az emberek is dolgoznak egész héten, sokan hétvégén is, csak ők nem kifogásokat keresnek, hanem rászánják azt az egy órát vasárnap, mert nem úgy lettek nevelve, hogy „ki vagyok én?!”, hanem hogy „ezt is meg KELL csinálni, hogy ne nézzen ki szarul”.
7. A jobb közbiztonság
Nem, azért itt sem tanácsos estére lezáratlan biciklit hagyni a ház elött, azok az idők már rég elmúltak. De ha mondjuk a faluban Oktoberfest van, még este 11-kor sem kell attól tartanod, hogy hatan kérdezik meg egyszerre, hogy hány óra és állnak körbe, hogy jobban halljanak.
Igen, Abdulékat nőként nem árt kerülni, de ha véletlenül rájuk nézel, nem az a következő 3 kérdés, hogy Mi van? Mi van? MI VAN???
Ne legyenek illúzióid, ha tömegbe mész, itt is kizsebelnek, azért ha mondjuk a faluban fél percre beugrasz a kenyérért a kisboltba, és a műszerfalon marad a telefonod, nem egy téglát találsz az anyósülésen, telefon, autórádió és felnik nélkül...
Nem ragozom tovább, gondolom érzed a határt. Ez a szint még messze van:
8. A termékminőség
Sajnos többszörösen bizonyított tény, hogy otthon mindenből silányabbat kap a magyar: hígabb mosóport, ízetlenebb nutellát, ki tudja mit tartalmazó teafiltert.
Persze ha az ember azt mondhatná, hogy „de fele annyiba kerül”, az embernek nem szorulna ökölbe a keze, de úgy, hogy:
- „szemetet” kapsz,
- ugyanannyiért vagy drágábban, mint itt,
- és ezt ráadásul magyar fizetésből kell megvenned, az nagyon nem ok.
Amiért a 8. helyre került ez a pont, az az, hogy ez a napi életedet befolyásoló dolog, ami itt áldás, otthon meg átok.
9. Útminőség, közterület fenntartás, és tömegközlekedés
Három az egyben kiadja a 9. helynek járó fontossági szintet, főleg úgy, hogy mint az elején mondtam: motoros vagyok.
Számít, hogy ha motorra ülök, kell-e attól rettegnem, hogy a következő kanyarban lesz-e egy kátyú, ami eldobja az első kereket, elsőosztályú helyjegyet biztosítva egy tolókocsiba a hátralévő éveimre.
De ha nem lennék motoros, akkor is szétcseszne az ideg, hogy minden utam vagy kétszer tovább tart a Hold-szimulátorban, vagy ha sietek, törzsvendéggé tesz a szervízben a féléves futóműcserék miatt.
Tudjátok... régen a benzinből befolyt adóból nem stadionszékek épültek 60 000-es darabáron fröccsöntött műanyagból, hanem AZ a lóvé ment az útalapba. Ha ez még mindig így lenne, lehet, hogy a salgótarjáni mellékutak is gránit alappal készülhetnének, de ebbe most ne menjünk bele.
Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy a közterület fenntartók főnöke és vezetői itt nem Afrikából betelepült migránsok, úgyhogy nem éri őket minden évben meglepetésként hogy a hidegben a víz megfagy.
Nem, itt ha reggel 5-kor elindulok és az éjjel havazott, nemcsak hogy nem kell a szomszéd országtól „katasztrófahelyzet” miatt hókotrót kölcsönözni, hanem itt még a legutolsó mellékút is sózva és takarítva van. Sőt. A járda is.
Szóval Gizi néni boltba menet reggel nem combnyaktöréssel indítja a napot, hanem egy meleg kávéval a helyi Sparban.
Végül, de nem utolsó sorban a tömegközlekedés: a vonatok itt is késnek de nem ennyit:
Az utasok is tudják, hogy a műbőr üléshuzatok nem rejtenek kincseket, ezért nem kell felvagdosni őket, és azt is, hogy úgy összességében ez elsősorban közlekedési eszköz, nem pedig nyilvános illemhely ablakokkal.
Tudom, nem segít sokat, de azért oktató célzattal beteszem ezt ide:
10. Használt cuccok és a szolgáltatóipar
A 10-es listám vége, de legalább olyan fontos: használt cuccot ritkán vesz az ember vagy muszájból, és egy ideje sajnos már kénytelen vagyok azt az elvet vallani, hogy Magyarországon (még újonnan is) csak gyufát meg WC-papírt szabad venni, ami ennél bonyolultabb azzal átb*sznak/ráb@szol.
Ne. Ne kezd a „hazaköpködös seggfej”-ezést!
Az elmúlt 10 évben három motort vettem otthon, mindegyik „szalonállapotúként” lett eladva, aztán kiderült, hogy repedt az olajteknő, „elfelejti” a kilométeróra-állást, lötyög a féktárcsa, repedt a hátsó lengővilla, stb.
Az öcsém kétszer vett használt autót, az elsőnél a főkábelköteget nyomta tele a motor olajjal és a javítás lett volna annyi, mint a kocsi ára maga, a második kuplung/váltóhibás lett egy hónap alatt.
Megint csak NE, ne kezd, hogy mééénem nézetted meg szerelővel, vitted el szakszervízbe állapotfelmérésre, kérted le a rendőrségen az adatait a lopottjármű-adatbázisból, stb., stb.
Ne. Ebben a sztoriban nem EZ a lényeg, hanem AZ, hogy amit itt vettünk kint két autót és egy motort az elmúlt 4 évben, az - kopp-kopp - még egyik sem szart be.
Nem basztak át vele.
Nem kell attól rettegnem, hogy mikor hullik darabjaira valamelyik és derül ki hogy egy jól bebugyolált múmiát kaptam.
Nem nekem kell minden módon megpróbálni levédeni magam, hogy valami simlis kufár, akinek van 10 év tapasztalati előnye, ne b@sszon át. Nem. Itt így adnak el használt autót.
Ja és a kedvencem: Ha egy pálcikás fagyinál eggyel bonyolultabb ÚJ dolgot veszel - mondjuk egy hangszórót - akkor visszaviszed és cserélik. Vagy javítják 2 héten belül.
- Nem pedig ülnek rajta szó nélkül 1,5 hónapig,
- a másfél hónap után nem próbálják dilettáns módon egy szépséghibára kenni a komplett funkciókiesést
- mikor mérnökként elmagyarázod nekik, hogy a hangszóró membránon lévő horpadás - ami mellesleg nem volt a terméken, mikor leadtad - NEM függ össze azzal, hogy a termék nem kap áramot - azt képesek felfogni, lévén, hogy a termék egy doboz egy mágnes meg 2 vezeték szerelvénye.
- Végül, és egyben legfontosabbként: HA MÁR SELEJTES TERMÉKET ADNAK EL, NEM nekik áll még feljebb, ha 2 hónap után a fogyasztóvédelemhez fordulnál!
Kedves boltosok, akik magatokra ismertek:
EZ NEM EU KOMPATIBILIS PANASZKEZELÉS!!! :
+ 1 Bónuszpont
Ha pedig már ilyen szép kis listát sikerült összerakni, zárásként, de nem utolsósorban:
és mielőtt a konzervatívabb olvasóink teljesen kiakadnának, megnyugtatásul szólok:
Ha bejött Gaben stílusa és a mondanivaló vagy egyszerűen csak kíváncsi vagy arra, milyen motorral Ausztria, akkor látogass el a blogjára!
HÍRMONDÓ
Építőipari munkák Európából
Az építőipar egyike azoknak az ágazatoknak, melyek a legtöbb munkavállalót vonzzák Magyarországról is Nyugat-Európába. Ennek ékes bizonyítékát jelentik azok a munkalehetőségek is, melyeket mára gyűjtöttünk össze.
Magyarország lehet a Brexit egyik legnagyobb vesztese
A múlt héten megkezdte a Brexitről szóló vitát a brit parlament. Ennél érdekesebb, hogy kiszámolták, mely országok faragnak rá a legjobban a Brexitre. Igen, Magyarország az élvonalban van.
200 millió forint külföldi hétvégi iskolákra
A magyar állam 200 millió forinttal támogatja a külföldi hétvégi magyar iskolákat - jelentette be a nemzetpolitikai államtitkár.
A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.
Utolsó kommentek