oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. szeptember 30. 06:30,  Kisváros vagy nagyváros? 93 komment

2017. szeptember 30. 06:30 Határátkelő

Kisváros vagy nagyváros?

Amikor az ember azon töpreng, mégis hova költözzön külföldre, az első kérdés természetesen az ország, ám ha azt sikerült eldönteni, mindjárt jön a következő dilemma: azon belül hova? Kisvárosba vagy nagyvárosba? Melyiknek mi az előnye? Beszélgessünk ma arról, hogy ti mi alapján döntöttetek vagy döntenétek, és elégedettek vagytok-e!

egyesult_allamok_new_york_city_foto_flickr_com_peter_zoon.jpg

Én rögtön az elején leteszem a garast, éltem kisvárosban és nagyvárosban is, és én egyértelműen az utóbbira szavazok. Hogy miért? A lehetőségek miatt. Nem csak a munkára, hanem a kultúrára, szórakozásra is gondolok itt. 

Ezzel együtt is egy nagyvárosnak rengeteg hátránya is van: a tömeg, a közlekedés, a személytelenség (persze van, akinek ez hátrány, van, aki kifejezetten szereti), és még sorolhatnám. 

New York, New York 

És hát egy nagyváros kifejezetten kimerítő is tud lenni. Így élte meg például New Yorkot az ír Lisa Tierney-Keogh, aki drámaíróként próbál boldogulni az amerikai nagyvárosban, ami egyrészt az esetek többségében nem teszi az embert milliomossá, másrészt jó kis kreatív munka. 

„Mit nem adnék azért, ha bankári vagy orvosi hivatás iránti szerelemmel születek, és nem egy olyan nőként, aki írással akarja megkeresni a megélhetésre valót” - fogalmazott Lisa

„New York egy csodás hely tele kalanddal, csodával, izgalommal. Vannak múzeumai, színházai, galériái, parkjai, klubjai, bárjai, éttermei, üzletei és minden más szuper dolog, ami egy kozmopolita nagyvárosban elképzelhető” - tette hozzá. 

„Mindez itt van tőlem pár lépésre, csak éppen egy cseppnyi időm sincs kiélvezni, mert számomra, csakúgy, mint 9 millió másik New York-i számára ez a város a munkáról szól” - írta Lisa. 

Pörgés és stressz 

Az ír nő 2010 óta él New Yorkban, és érkezése után elég gyorsan rájött, hogy a város vagy munka vagy alvó üzemmódban van. Állandó a pörgés, nála is sokszor este 11-kor is be van kapcsolva minden kütyü, mert „a karrier nem építi önmagát”, és valahol a világban mindig munkaidő van. 

Így aztán nem csoda, hogy a New Yorkban élők számára az egyik fő problémát a stressz jelenti. Gyakorlatilag mindenféle stresszre találhat az ember önsegítő csoportot, és Lisa szerint a fél város tutira valamilyen gyógyszeren él. 

„New Yorkban minden éjszaka harc a pihenésért egy olyan városban, amely sosem alszik. Szó szerint. Vannak éjszakák, ami hajnali 3-kor még gőzerővel megy az építkezés, máskor egy autóriasztó, egy türelmetlen taxis, vagy egy utcai karaoke zavarja a pihenni vágyót” - panaszolta Lisa, aki szerint elképesztő, a város mi mindenre képes, hogy kikészítse lakóit. 

„A húszas éveimben a munka-magánélet egyensúlya olyasvalami volt, amit 30 fölött ér el az ember. Most, túl a harmincas éveimen ennek a két szónak semmi köze egymáshoz. Én úgy látom, New Yorkban nem létezik ez az egyensúly. Igaz, a város soha nem is ígérte, hogy létezne. Amikor idejössz, tisztában vagy az őrülettel, ami vár” - fejtegette. 

Ő is eljutott oda életének egy szakaszában, hogy annyira túlvállalta magát, hogy fizikailag és mentálisan is teljesen kikészült. Depresszióval diagnosztizálták, állandó hátfájdalmai voltak. Jógázni kezdett, néha lement sétálni a parkba, de amikor nem dolgozott mindig lustának érezte magát. 

New York adója 

„Rájöttem, hogy amíg New Yorkban élek, mindig fájni fog a hátam. Mindig fáradt leszek. A nappalokból éjszakák, a napokból hónapok lesznek, és az idő elporlad. A dudák és a szirénák sosem hagyják abba” - írta Lisa. 

New Yorkban az ember könnyen összefuthat mondjuk Gloria Steinemmel vagy Meryl Streeppel, de ennek ára van. „Ez New York adója: mindent megkaphatsz, de mindent el is vehet tőled” - fogalmazott. 

Ez persze csak egy élet és egy vélemény, de én is látom a saját környezetemben, mit jelent egy nagyváros. Akad olyan amerikai ismerősöm, aki nemrég költözött egy közép-nyugati közepes városból egy nagyvárosba, és szenved attól, hogy naponta 2-2,5 órát kell utaznia, hogy hatalmas a tömeg, és nincs meg az a lazaság, mint korábbi lakhelyén. 

És ez még mind semmi a keleti és a nyugati parti nagyvárosokhoz képest, azokról például azt mondta, nincs az a pénz, amiért odaköltözne. Van ugyanakkor olyan ismerősöm, aki az egyik ilyen nagyvárosban él, és imádja. 

Nem ismerek statisztikákat, de valami azt súgja, hogy a határátkelő magyarok többsége nagyvárosokban lakik, aminek persze megvan a maga logikája (munkalehetőségek, esetleg ismerősök, több magyar), és persze a fentebb részletezett hátránya is. 

Szóval a kérdés az, ti mit választottatok (választanátok) és miért: a kicsit vagy a nagyot?

HÍRMONDÓ 

Angol gyártól a dubai reptérig 

Nagyjából ezt az utat járjuk ma be munkakeresés közben, de lesz benne Németország és Hollandia, Svájc is, ha valakinek inkább ezek az országok jönnek be. 

A kormány szerint csökkenti az elvándorlást a kisebb munkanélküliség 

A rendszerváltás óta nem volt ilyen magas a foglalkoztatottság Magyarországon a kormány adatai szerint. Ma 735 ezerrel több embernek van munkája Magyarországon, mint 2010-ben. 

Egyre több ember kell Németországba 

Hasít a német gazdaság, ami persze alapvetően jó hír (Európának is), viszont már mutatkoznak az első baljós jelek, ugyanis a német cégek egyre nehezebben találnak megfelelő munkaerőt. Ami viszont jól jöhet a magyar határátkelőknek. 

Már csúszásban a Brexit 

Nem is kicsiben, így aztán nem sokkal a tárgyalások kezdetét követően máris október helyett év végére kerül át a kereskedelmi kérdésekről szóló egyeztetések megindítása. Legalábbis ez áll abban a határozattervezetben, amiről jövő héten szavaz az Európai Parlament plenáris ülése. 

Ilyen egy igazi svájci 

Levélben vallotta be a helyi vonattársaságnak egy svájci férfi, hogy 50 évvel ezelőtt 3-5 alkalommal jegy nélkül utazott. 

(Fotó: flickr.com/Peter Zoon)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4512912299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.09.30. 06:44:12

Munka miatt nagyváros, az életmód és a család miatt kisváros. Szóval mi ezért kerestünk olyat ami kicsi, de közel a nagy. Kocsival, metróval egy óra alatt bent lehet lenni a sűrűjében, de ugyanennyi idő alatt ki is jut az ember a csendbe, a nyugiba.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.30. 08:11:57

@ChristineK: +1

S egy baráti közösség is könnyebben alakítható egy kisebb helyen, szerintem.

Din Serpahis 2017.09.30. 08:52:06

Nekem Zürich tökéletes. Nagyvárosi infrastruktúra, de közben tök relax hely.

puhacica 2017.09.30. 09:15:39

mivel annak a felteteleit egyelore nem sikerult megteremteni, hogy mindenkitol tavol elhessunk, igy a nagyvaros adja meg azt az arctalansagot/nevtelenseget, hogy "egyedul" tudjak lenni. igaz, kisvarosban se szomszedoltunk es baratkoztunk. barhol is eltunk eddig, mindig "csak" ketten voltunk. :)

Arthamyr 2017.09.30. 10:11:01

Eleinte nagyváros párti voltam, az ott elérhető lehetőségek miatt (elsősorban munka, de nem kizárólag). Ennek ellenére mindig is úgy gondoltam, hogy nem akarok nagyvárosban élni az életem nagy részében. Kipróbáltam a kisvárosból nagyvárosba járást, aztán amikor kipróbáltam a nagyvárosi életet, rájöttem, hogy sokkal jobb, mint az ingázás, és a nagyvárosnak a munkán kívül is vannak vitathatatlan előnyei, a kisváros előnyeit meg jelentősen csökkenti, hogy az utazás az ott eltöltött időt lecsökkenti. Most is nagyvárosban élek, de mivel végre elértem, hogy hordozható munkám legyen, ezt rövid időn belül meg fogom változtatni, és kisváros/falu/tanya/sziget vagy valami más lesz, de nem nagyváros. Most is szól egy kibaszott riasztó, 3 óra alvást sikerült este összehoznom (persze nem csak amiatt). :(

tanato 2017.09.30. 10:40:10

@ChristineK: Pontosan,kisváros ami a nagyváros határában van.Nagyvárostol távol eső kisváros már nem annyira jó.Talán a nyugdíjasoknak akiknek nem kell munkahelyre járni.Viszont ha az eü.hozzáférést nézzük nekik sem.

Herr Géza 2017.09.30. 11:34:31

Szerintem meg:
1. Munka.
2. Ha az megvan, akkor lehet a kérdést boncolgatni tovább.
:)))

Csodabogár 2017.09.30. 11:35:43

Mindig is nagyvárosi voltam, soha nem mennék máshova. Zürichben élve fedeztem csak fel, hogy az végül is csak egy falu, kellő unalommal ellátva. Lehet, közben már változott. Végül is Svájcban élve nem volt más választás. Pest megfelelő méretű nekem, a közlekedés jó, kulturális ellátottság is jó. Megtaláltam a helyem, végül is itt születtem.

Csodabogár 2017.09.30. 11:37:50

@Herr Géza: Nekem volt egy belvárosi térképem és annak alapján kerestem munkát. Ami azon már nem volt rajta, oda nem is jelentkeztem. Akkoriban óriási konjunktura volt, bár szerintem már most is az van megint.

gabors 2017.09.30. 12:44:42

csak megjegyzem hogy ami a posztban van az MAX csak Manhattan-re igaz ami a varo kevesebb mint 1/5-e a kulsobb keruletekben olyan hogy taxi ejjel NINCS ...

olyan hogy ejjel epitkeznek NINCS (kopacsolas lehet ha valami csotores vagy hibaelharitas van de nem jellemzo)

egyebb pontokra meg mar nem is erdemes mit mondani igaz en a 90-es evekben eltem New Yorkban (2 ev Manhattan ) utanna kicsit kijjebb ami valoban kevesbe volt stresszes, de meg Manhattanben is vannak meglehetosen elheto helyek (persze azok dragabbak)

P.Elliot 2017.09.30. 12:56:02

Ezt nem lehet ugy venni hogy ha nagyvaros akkor rettenet. A poszt iroja egy zaklatott eletet elt feleslegesen, egy New Yorkhoz kozel levo kisvarosban lehet hogy tobbet es jobbat tudott volna alkotni, azt a naivsagot hogy majd talalkozik Maryl Streppel meg mas hires emberekkel es majd az felfuttatja, ugyan mar!
Ilyen hiressegek ritkan vagy sosem alnak le ismeretlen szerzovel, nem ott kell keresni a boldogulas utjat.
New York? Hat igen, ott van ejszakai elet de hajnalfele mar ott is csond van, tapasztalatbol beszelek. Ejszakai ujavitas csak akkor van ha valami nagyon surgos, / mint mas nagyvarosban is/, akkor is a minimalis ricsajjal vagy olyan utszakasz ami teljesen felboritana a nappali forgalmat, muszaj ejszaka csinalni. A varos lakoi ezt nem nyugnek veszik mert ha ugy lenne kikoltoznenek kicsit odebb, egyszeruen szeretik a varost, pont azert a lukteto zajossagaert, eletert ami jellemzi. A legtobb ember meg sem engedhetne maganak ott ott lakjon, gazdagoknak valo.
Elni remekul megelnek ott is, nagyon sok szorakozast, vidamsagot talalnek, meg a termeszetet is megtalalnam a parkokban, minden fellelheto csak utana kell nezni.
Megfizetni nem tudnam meg azert hianyozna ez a tagasssag, a sok zold, a csondesebb kisvaros ahol lakok, ami csak 1 oranyira van busszal vagy vonattal New Yorktol.

P.Elliot 2017.09.30. 12:59:42

@gabors: Joreggelt, mar ebren vagy? Miert nem alszol tovabb egy kicsit?

gabors 2017.09.30. 15:56:43

@P.Elliot: " @gabors: Joreggelt, mar ebren vagy? Miert nem alszol tovabb egy kicsit? "

F1-et neztem ma 5:00 kor kezdodott :-)) holnap a verseny meg 2:00 (AM) lesz akkor is fent leszek ...

azert orulok hogy valaki mas is megerositi hogy a poszt nem kicsit misztifikalja a "New York"-i eletet persze ha a posztolo a 45th&6th ave-n berelt valamit akkor mas a helyzet ..

egyszeruen nem ertem az ilyen bolcseszek a SoHo-ban laktak vagy mostanaban inkabb Brooklyn nyugati reszen ... sot manapsag ha hiszed ha nem Long Island City ami nagyon meno (20 eve ott volt a West Side City... orosz/ukran/kinai maffia ) ma meg 3-4-k es apartamentek top notch ettermekkel es felhokarcolokkal 30+ emeletek..)

gabors 2017.09.30. 16:08:19

@P.Elliot: sot mar a kutyat is megsetaltattam nem most hanem akkor mar.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.09.30. 16:28:22

@tanato: nekem is ugyanez jon be, vagyis egy nagyvaros vonzaskorzeteben elni. Nagyon szerencses vagyok, hogy mind Mo-n, mind a mostani eletemben LA elovarosainak egyikeben elvezni tudom a nagyvaros adta elonyoket parositva a kisvaros kevesbe nyuzsgo eletevel.

gabors 2017.09.30. 16:28:44

@Latcho Drom: most komolyan ... mit vart ???

szalka240 2017.09.30. 16:35:43

Mivel én nem nagyon válogathatom meg, hogy hova menjek, oda megyek, ahol megfelelő munkát kapok. De előnyben részesítem a kisebb városokat. 8 év Budapesten bőven sok volt. A sok utazás, a tömeg és a rossz levegő nem hiányzik. Azóta laktam (Németországban) faluban, kisvárosban, most egy kicsit nagyobb városban. Mindenhol jól éreztem magam, de az emberi kapcsolatok sehol sem akartak kialakulni, szóval a hiba az én készülékemben van. Az különösen jó volt, amikor a munkahely 3 perc sétára volt a lakástól, de most is csak negyed óra biciklivel. Ha ezt összehasonlítom Budapesttel, ahol 1 óra volt az út busszal és villamossal, azért van különbség. Sajnos hiába emlegetik folyton a munkaerőhiányt, én még nem vettem észre, hogy a szakmámban ez látható fizetésemeléshez vezetett volna. Szóval nem is érné meg nekem nagyvárosba költözni, mert a lakás legalább annyival többe kerülne, mint amennyivel magasabb lenne a fizetés. De ezen már nem kell aggódnom, ugyanis egy ideje már a közszférában vagyok, itt meg lakóhelytől független a fizetés, szóval még jól is járok vele, hogy nem akarok felkapott helyen élni.

gabors 2017.09.30. 16:50:31

most mar tobbszor elhangzott ezert meg kerdezem

MI A SOK UTAZAS es mi az a fizu amiert ez megeri ??? km/mile vagy ora ?? vagy a kombinacio .. pl en inkabb utazok ugyanannyit sajat automban haztol munkahelyig .. mint vonattal(hevvel)+subway(metro) mondjuk ez itt raadasul olcsobbb (mert a ceg szponzoralja a parkolast sot mar ingyen villamos auto toltok is vannak )

geeeteee 2017.09.30. 17:42:14

@Herr Géza: Teljesen egyetértek. Sőt, számszerűsíteni is lehet. Fél óra munkábajárás nem is sok, az oda vissza ugye egy óra naponta, évi 200 munkanappal az öt negyvenórás munkahét? Közlekedés, benzin, bérlet? Az én esetemben simán számolhatom double-time-nak, dupla túlórának, 60 dollárral évi 12000-nek a különbséget két egymástól félórányi távolságra eső munkahely között.
Ezután érdemes a második pontod szerint egyensúlyozni, más ésszerű vagy érzelmi szempontok mentén, mint iskola, színház, mozi, környezet, millió más.
Szerintem ennek a duplája, napi két óra utazás már szinte indokolhatatlan.

geeeteee 2017.09.30. 17:42:33

@gabors: Órabéredre tedd át, ha sorrendbe megjelenik a kommentem, akkor ott a példa, már olvastad is.

geeeteee 2017.09.30. 17:42:36

@Zsuzsi65: Igen, ha ezt sikerül kiegyensúlyozni, akkor a legjobb választás. De csakk akkor.

geeeteee 2017.09.30. 17:42:40

A mateknál nem említettem a lakhatást, szóval heti öt óra ingázás ára elég széles keretet enged. (150-300 hetente az én pédámnál)

szalka240 2017.09.30. 17:52:19

@gabors: Nekem irányonként 1 óra felett (ajtótól ajtóig) már egyértelműen sok. Szerintem épeszű munkaadó nekem nem fog annyit fizetni, hogy nekem megérje többet utazni. Ugye ha az ember egyszer megtapasztalja a jót... De ha mégis bekövetkezne, akkor is csak legfeljebb egy átmeneti és meghatározott időszakra vállalnám be.

SzZoole 2017.09.30. 18:08:00

@szalka240: egy ora az sok,nekem ajtotol ajtoig 2.4 miles es 5-6 perc kocsival, ha traffic jam van akkor 10 perc, de az idegorlo :-)

geeeteee 2017.09.30. 18:42:31

A címre válaszul kérdéssel, földszint vagy hetedik emelet? Tapasztalatból mondom, hogy vertikálisan is lehet óriási különbség, kutyasz@rszag, döglegyek, por, bejáratiajtó-csapkodás, lift, utcazaj, hideg téli padló vs. jó levegő, kilátás, csend, padlófűtés. Akár ekkora különbség is lehet már akkor, amikor még ki sem mozdultunk? Ugyanebben a tízesben még van nyolc emelet.

geeeteee 2017.09.30. 18:42:58

@Zoole Reloaded: Egy szempontot figyelembevéve majdnem optimális. :)
Ezután jöhet az, hogy milyen messze van a beach, a kocsma, a diszkó, a mall, az iskola, stb, személye válogatja és a lehetősegek sem végtelenek, egyformák.
Szalka240 is ugyanannyit számolt, saccolt, mint én.

geeeteee 2017.09.30. 19:06:40

@Zoole Reloaded: Régebben olvastam, te is sofőrködtél, nekem is van hajtásim, avval keresem a kenyeremet. Két szélsőség: autómentővel otthonról dolgozol, otthon parkolsz. Ezt két és fél évig csináltam. 0 km, 0 perc a munkábajárás. A másik a kamion, 20 perc a yard hetente mondjuk, és napi 17 órát lehet felírni. Odaát kevesebbet, emlékszem, de még avval is nagyon jó. Viszont az első on-call 17 óra vagy 24, a másodiknál meg nem vagy otthon egy hetet. Egyik jobb, mint a másik. :)

tanato 2017.09.30. 19:24:35

@Zsuzsi65: igen az a kívánatos.belvárosban élni nem egszséges,távoli kisvárosban viszont el vagy vágva majd mindentől.Fiatalkorban a kultúra és magas szintű oktatás viszonyában később munkahely kínálatban végül idős korban meg a magasabb szintű eü. ellátás hozzáférhetősége a problémás,távoli helyen.

szalka240 2017.09.30. 19:42:50

@Zoole Reloaded: A távolság nekem is nagyjából annyi (4km). Biciklivel negyed óra, autóval minimum negyed óra, de csak azért, mert a központból járok a város szélére, így nincs dugó, van viszont több sokáig piros lámpa és borzasztó macskaköves út. Így ha rossz az idő, inkább busszal megyek, autót csak akkor használok, ha messzebbre megyek vagy ha valami nagyobb dolgot kell szállítanom.

2017.09.30. 19:46:17

Szerintem a munka jellege határozza meg, azt hogy a választott országon belül, mekkora településen köt ki az ember.
Például, hiába szeretem én a kisvárosokat vagy a falvakat, amikor Németországba költöztem, a munkám miatt csakis nagyváros jöhetett szóba, oda is landoltam. Most meg egy faluban élek, egy nagyvároshoz közel, ugyancsak a munkám kapcsán. Persze, most én választottam ;).

zoldzeller 2017.09.30. 19:47:33

@tanato: Hasonloan gondolkodunk mi is. Szivunk szerint valami farmon elnenk fent mondjuk Mendocino Countyban. De van ket gyerekunk es mindketten dolgozunk. Iskola, muzeum, munka.

Es amikor valaki azt irja, hogy tok jo mert otthonrol dolgozik pl Budapestrol IT-t, akkor az fasza. Elhiszem. De latom a ferjemen es a kollegain, hogy nekik fasza hogy itt vannak a bay area-ban mert heti 1x biztos hogy van valami meet up valamelyik cegnel amire meg este munka utan beulnek es meghallgatjak, uj emberekkel talalkoznak, masnap isznak egy kavet. ATugranak egymashoz napkozben es dumalnak egy temarol. Stb. Ugyhogy egyelore marad a nagyvaros.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.09.30. 19:54:24

@P.Elliot: bocs, de félreértetted, vagy futtában olvastad, nem arra gondolt, hogy majd Gloria Steinem vagy más híresség felkarolja, hanem hogy ezekbe a hírességekbe beleütközhetsz, vagy láthatod az utcán etc. de ennek ára van, vagyis ott kell élned, a sűrű nagyváros közepében. Erre gondolt, nem arra, hogy majd azok felkarolják.

SzZoole 2017.09.30. 20:00:56

@geeeteee: hàt kerlekszepen a beach az kb 1 ora, pub-ok 5 perc seta kb 6-7, lehet tobb is.A diszkobol már kinottunk, mall tobb is van, a legkozelebbi 5 perc.
Iskola tobb is van, de a lanyom 21 eves es 2 college elvegzese utan most univercity jar, ami kb 20-25 perc busszal.
A fiam,18 eves, jelenleg a masodik college-ot jarja,szinten 20-25 perc busszal.
A nejem szinten 16-18 percet kocsikazik a munkahelyre, ami sajnos London szelen van.
De mi egy kis varosban lakunk.

SzZoole 2017.09.30. 20:08:39

@geeeteee: most is soforkednek, csak mas vonalon.
Amikor taxiztam, sajat autoval, akkor en is otthonrol jartam.Heti £800-1200 plusz tipp, ami neha csak napi £10-20 volt, de jobb napokon £70-80 is.Igy leirva kurvajol hangzik ez a bevetel, de
24/7-ben csinaltam, napi 14-16 oraban.
Igy már nem is hangzik olyan jol :-)

SzZoole 2017.09.30. 20:17:51

@szalka240: ez sem rossz :-)
Amikor Londonban (?) Edgware 5-os zona, laktunk, akkor a nejem munkahelye 70 meter volt ajtotol ajtoig :-)

2017.09.30. 20:35:48

@Zoole Reloaded: Hm, én ilyen közel nem laknék a melóhelyemhez. Valahogy zavarna ;))) Volt illetve most is van lehetőség a személyzeti szálláson kivül egy apartmanházban állandóra bérelni, igaz, bár némileg drágábban, és még erkély is van ;))) .... De valahogy zavarna, hogy az ablakon kinézve prim planban látom a melóhelyem ... persze, én nem egészen vagyok normális :DDD

SzZoole 2017.09.30. 20:40:37

@Pink Petsch: nos, ennek az volt az oka, hogy elotte tortent a balestem es minel kozelebb akartunk egy hazat berelni,hogy ne legyek olyan sokaig egyedul otthon, tobbszor napkozben is hazaugrott,hogy minden ok velem :-)

2017.09.30. 20:55:47

@Zoole Reloaded: Ja, akkor oké ;)
Egyébként, hova a fenébe tüntél -már innen- hónapokra?

geeeteee 2017.09.30. 20:58:34

@P.Elliot: Lisa ír drámaírónő, maga a város megszemélyesítve ihlet, múzsa, a mérleg egyik serpenyője hírességek nélkül is. Nem a szórakozás, hanem a munka, azt választotta. Végeredményről nem írt, egy riportot kaptunk félútról. Ő most ott keresi. Hidd el, sokan mások meg a világ végén. Én egy O'Hara-val futottam össze, ötcsillagos kifakult szeplős-vörös, csak olyan katolikus, a passzív, akit falhoz kell támasztani. NY ebben esélyesebb ugye?

geeeteee 2017.09.30. 20:58:49

3k hetente, én nyertem. :D Jobb napokon 650. De tényleg nagy ára van.

SzZoole 2017.09.30. 21:03:32

@Pink Petsch: itt voltam en, csak naponta csereltem a nicknevem :-))

2017.09.30. 21:10:52

@Zoole Reloaded: Az meg mi a francra volt jó, he?

SzZoole 2017.09.30. 21:15:43

@Pink Petsch: bolondgombat ettem :-))
Amugy nem tudom,jo mokanak tunt,talan :-)

2017.09.30. 21:26:38

@Zoole Reloaded: Hm és igy utólag? ;)))

SzZoole 2017.09.30. 21:29:59

@Pink Petsch: utolag?
Jot mosolyogtam azokon akikel jol "ismerjuk" egymast,tobbek kozt rajtad is :-))

P.Elliot 2017.09.30. 21:37:12

@gabors: Long Island City tudom hogy milyen szep a magas epuleteivel meg a felhokarcoloival es milyen dragak a lakasok, de megis, az emberek kezdenek kikoltozni New Yorkbol kijebbre es inkabb bejarni dolgozni. Itt ahol lakom, 2 utcaban lakik 3 csalad, New Yorkiak, egyszeruen kijottek ide lakni mert mint mondtak tiszta orulet hogy mibe kerul ott lakast fizetni, itt szep hazakat vettek, nagyon szeretik, mar nem mennenek vissza mint mondtak de ennek persze ara van, csak az egyik dolgozik otthonrol de az is bemegy egyszer-ketszer hetente az irodaba, egy masiknak ez a videki haza mint mondja , megvan meg a benti is. A harmadik csak itt vett, bennt dolgozik.
Beszelgettem itt egy novel a neten aki Long Islandon lakott, Islip ha jol irom, reggel fel otkor kelt, este fel 8-ra ert haza, az ekszereszek utcajaban dolgozott, vonattal jart, kepzeld csak el hogy mennyi ideje volt a munkahely utan magukra, hetvegen odacsaptak 2 napra a 3 unokat a gyerekek hogy ne unatkozzon, / ???/, akkor kellett fozni is maguknak egesz hetre mert ugye este fel 8 utan erre aztan nem volt ido, olyan volt mindig mint akit megkergettek meg tiszta idegbaj.
Na latod, neki nem volt jo szerintem hogy kinnt eltek es dolgozni jartak be, ez nem elet. Cserebe viszont nagyon jol keresett, marmint figyelemre meltoan jol, ezert nem is mert cserelni masra.
Reg lattam netezni, nem tudom mi van vele.
Egyszer meg ossze is jottem vele mert pont arrafele jartam es uzentem neki hogy meghivom egy restautantba ebedszuletben ha le tud jonni, le tudott...
Egy szomorkas, aranyos, igazan vonzo kis noszemely volt de eleg boldogtalan mint meselte, erdelyi, nem erezte magat otthon sehol, se Erdelyben, se Magyarorszagon, / azt is probaltak/ se Amerikaban. Valahogy sehol nem talalt otthoni erzest, ertettem is meg nem is amiket akkor meselt....

2017.09.30. 21:46:11

@Zoole Reloaded: Hm, miért? Mi "jól" ismerjük egymást? Mert szerintem, egyáltalán nem ismerjük egymást.
De azért, -ha már szóba hoztad ... - elmesélhetnéd, hogy velem kapcsolatban, min mosolyogtál? ;). Valszeg ugyan, ha éppen trollkodtál, akkor direktbe a faszba küldtelek, amit lehet "Zolee"-ként bejelentkezve, enyhitettem volna egy szmájlival .. de szerintem, akkor is küldtelek volna ;)

P.Elliot 2017.09.30. 21:46:53

@Pink Petsch: Na, ez nekem sem tetszene olyan kozel lakni a munkahelyhez hogy latom is, nekem is adna egy olyan erzest hogy ott lakom, bennt lakni egy munkahelyen meg plane, meg akkor is ha olcsobb es kenyelmes....
Egy kis tavolsagtartas tanacsos. Nekem legalabbis....
Volt egy kozeli rokonom, nevet nem irok, egy budapesti korhaz foorvosa meg a regi idokben, neki egesz eleteben allando lakasa volt bennt a korhazban, hivatalosan ott lakott, most visszagondolva / regesreg meghalt/ nem is ertem hogy hogy nem bolondult meg ott bar az igaz hogy apamtol vett egy telket a 60-as evekben 22-ik keruletben ahol egy kis vikendhaz szerut epitetetett, kis terasszal es hinta aggyal egyutt ott hintaztatta magat a hetvegeken, gondolom hogy meg ne bolonduljon a hazastarsaval egyutt....

SzZoole 2017.09.30. 21:55:39

@Pink Petsch: a "jol ismerjuk egymast" ugy ertettem,hogy akikel már evek ota beszelgetunk itt a blogon.
Már megint szennyes a fantaziad kebles pinky :-))
Nem kuldtel el melegebb eghajlatra, a megvagott ujjadrol beszelgettunk.

De tudod milyen kovetkeztetest vontam le abbol,hogy valtogattam a nickjeim?
Azt hogy egyesek beskatujaznak masokat egy nick moge :-))

kék madár 2017.09.30. 22:15:37

azert ez egy igen bena definicio: kis es nagyvaros es igy a kerdoiv is ertelmetlen. Egy kisvaros Magyarorszagon tok mast jelent mint Irorszagban vagy Kinaban, raadasul egy nagyvarosnak is lehet belvarosa, kertvarosa, kulvarosa, peremkerulete, agglomeracioja, stb. New York egy egyedi extrem pelda.

szalka240 2017.09.30. 22:18:18

@Zoole Reloaded: Akkor ti nyertetek. Az előző munka- és lakóhelyem légvonalban 150 méterre volt egymástól, gyalog 3 perc, mert nem nem tudtam légvonalban menni és volt egy lámpa is közben.

kék madár 2017.09.30. 22:20:40

@Zoole Reloaded: 18 eves gyerek hogy jarja a masodik college-t?

SzZoole 2017.09.30. 22:21:25

@szalka240: nem verseny ez :-)
Amugy kovermadar szembe lakik a munkahelyevel,csak at kell setalni az uton :))

2017.09.30. 22:22:02

@P.Elliot: Hm, nayaps, anno, amikor melót kerestem, én is erősen szürtem azokat a lehetőségeket, amelyek a 'személyzeti szállást" a melóhelyen képzelték el megvalósitani ... a szabadnapjaimon nem vagyok kiváncsi rá, sőt meló után sem, arra a pár órára ...

SzZoole 2017.09.30. 22:28:00

@kék madár: ugy, hogy 16 evesen GCSE, utanna car mechanical engineer level 1 es 2, most pedig ujjab 2 ev marine biology college, utanna 3 ev university Aberdeen-ben.

gabors 2017.09.30. 22:29:47

@geeeteee: 'Órabéredre tedd át, " NEM oraberbe dolgozok igy nehez ... sot nem is kimondottan nine-to-five a munka

de amit irsz hogy fel ora munkabajaras az irrealis hacsak nem egy 5000 lelkes faluban elsz ott viszont nem igen lesz 60 dollaros orabered (vagy az mar a dupla ?? )

kék madár 2017.09.30. 22:31:26

@Zoole Reloaded: szegeny gyerek, gyerekkora azert volt neki?

SzZoole 2017.09.30. 22:38:21

@kék madár: persze, hogy volt.
Az ő választása, nem mi nyomtuk egyik gyereket sem.

szalka240 2017.09.30. 22:39:20

@Zoole Reloaded: Tudom, hogy nem az :-) Akkor még esetleg azt is hozzátettem volna, hogy házhoz jött a munkahely. (Egyébként tényleg úgy volt, csak annyi volt benne a turpisság, hogy már előre tudtam, hogy hova fog költözni a cég és én gyorsabb voltam.)

2017.09.30. 22:41:21

@Zoole Reloaded: Mna, irtam egy fasza kis válászt, hát nem elszállt? Ez meg tuti megjelenik, naná ... :PPP Nyomorult Murphy :DDD
Szóval, egyébként, szerintem, az az enyhe jobbkanyar a bal gyürüsujjamon életem végéig ott lesz ... hiába na, "teilamputation", ha már bénázok, akkor nem adom alább ;)))
No meg persze ... már hogy a faszba ne itélnének meg egy nick mögött előadott cuccaid alapján, és már hogy a jófrancba ne skatulyáznának be? Ilyen az ember .. mintha nem tudnád ... ;)))

SzZoole 2017.09.30. 22:45:48

@Pink Petsch: görbe ujjal jobban eléred a G pontot :-)))
Just kidding

Amúgy tudtad, hogy egy jól felépített profillal (akar itt a blogon vagy akar a facen) mi mindent meg tud az ember ....,,:)))

gabors 2017.09.30. 22:57:44

@Zoole Reloaded: Nem tudom ilyen kozel lakni a melohoz teljesen demoralizalo lenne nekem.

Nem lenne kulonbseg hogy munkaba vagyok vagy csak setaltatom a kutyat ... (van ilyen kollega aki ralat az epuletre ott is van mindig) ...

nekem pl kb 20 mile (~40 km) orszaguton kb 30 mile (~60km) ami napi 1,5 ora utazas oda ES vissza (jo esetben 1 ora 10 perc estenkent ). Ha valami tortenik (dugo) akkor regelente akar 2 ora is lehet igy sokszor vagyok bent "koran" ... de mivel flexibilis a munka akkor hamarabb jovok el (akkor viszont hazafele vagyok a csucsban)

de itt a lakas korulmenyeket es minoseget is figyelembe kell venni amit plane nehez penzbe kifejezni ... kertes csaladi haz garazzsal hatul paradicsom uboka eper bab soska spenot kukorca terem elol meg fuvet "termesztunk" mint a tobbi szomszed ami amugy kotelezo is ..

2017.09.30. 23:09:35

@Zoole Reloaded: Szerintem az csak mitosz ...
Just kidding ;))))

Naná, hogy tudtam, tanitják is "Bevezetés a pszichológiába" cimszó alatt ;))) Csak a fasznak van türelme meg ideje merőben öncélú elmejátékokat játszani ...

SzZoole 2017.09.30. 23:12:30

@gabors: nem vagyunk egyformák.
08:00-17:00-ig dolgozok.
Reggel 07:00-kor ébredek és 07-50-kor bent vagyok.
17:00-kor végzek és 17:05-10 körül otthon vagyok.
Meleg ölelés, csók és nem utolsósorban vacsora vár.
Utánna kutyaseta.
Ja és több időt tudok lenni a szeretteimel.

SzZoole 2017.09.30. 23:14:47

@Pink Petsch: de sokan nem tudják :)))

gabors 2017.09.30. 23:30:23

@P.Elliot: erdekes amit irsz igen tudom hol van Islip .. es ha a gyemant utca (46th btw 6&7 Ave) akkor az nem a legjobb mert vonattal csak a Penn Station-be tud menni ami (amellett hogy egy nagyon szar allomas) gyalog is messze van igy meg metroznia is kell.

En kicsit kozelebb lakom kb fele olyan tavolsagra NYC-tol mint Islip.

De lehet felre ertem de ha ez a baratod koltozott NJ-be akkor sincs sokkla jobb helyzetben (persze nem tudom pontosan milyen mesze vagytok NYC-tol)

Akkor LIC-rol mikor 90-es evekben eppen oda jartam iskolaba Laguardia Community College (a kozeli reptert is igy hivjak) akkor bizony ott meg csikago volt .. most meg posch a kornyek 3-4 ezres havi berleti koltseggel (ez az also hang) ...

Amit NJ-be koltozesrol irsz az velunk pont igy volt egyszeruen nem erte meg NYC-ben lakni Queens-ben .. .jo kis lakas volt de utazni igy is kellet min 45 percet ... de nem sokkal tobbert mint a berlet volt, egy hazat vettunk igaz van plusz ado de avval egyutt sem sokkal tobb. 2005-ben bereltunk kb 1500-ert a torlesztes meg 1700+ado+bistositas (a rezsi alig tobb) ezert utazom kb ketszer annyitt de sajat automban nincsenek orult evangelistak budos hontalanok (sot migrancsok sem .. soros sem)

gabors 2017.09.30. 23:34:10

@kék madár: "stb. New York egy egyedi extrem pelda. " pontosan

meg csak nem is amerika :-) !

ha hozavesszuk azokat akik csak ott dolgoznak mer boven nagyobb mint sok orszag !!! (pl Mo) es a kultura es diverzitas (ez tutti nem jo magyar szo) szerintem semmivel nem hasonlithato ossze

gabors 2017.09.30. 23:39:49

@Zoole Reloaded: Nem bizony

eleve nem tudnek egy 8-5-ig- es oraberes melot csinalni inkabb a hid alatt akkor ..

Herr Géza 2017.10.01. 00:49:32

@szalka240: Haha, én meg a másik véglet: volt, amikor minden álló nap 2 x 140 km-t autóztam a munkahelyemre meg vissza. Mondjuk nem is bírtam sokáig.... :))

P.Elliot 2017.10.01. 00:51:54

@gabors: Nem, nem ez a baratom koltozott New Jerseybe, ok maradtak Islipen, illetve varatlanul eltunt a netrol, vagy lekoltoztek a rokonok utan Flodiaba, vagy mas lett, voltak homalyos terveik csak sajnalak a Citybeli jo munkaikat, nem tudom, egyszeruen eltunt.
Ha autoval tudsz jarni a munkahelyedre az jo, plane a vonatok utan ami szinten agybaj lehet a csucsforgalomban, mostanaban ugyis annyi zur van veluk, en el sem tudnam kepzelni.
A ferjem tolunk 45 percnyi autoutra dolgozott, ugyanannyi vissza, le a tengerpart iranyaba, nem farasztotta egy cseppet sem, megszokta, akkora nagy tomorulesek ritkan voltak az uton.

P.Elliot 2017.10.01. 00:57:03

@gabors: 1700-as torlesztes egy nagy semmi az 1500-as lakberhez kepest es ebben megiscsak otthon vagy, barmikor eladhatod vagy oregkorodban egy szep kis penz uti a markodat, valoszinu hogy addigra szepen femaszik az ara.
Na meg kell egy kis zold az embernek, kis fu amit nyirni lehet es olyan jo vagott fu illata van meg nemi virag meg finom bio zoldseg....Nekem is van kertem, tudom mit beszelek meg laktunk mi is lakasban ami nagyobb volt mint szukseges lett volna de sajat hazban lakni ahol azt csinalsz amit akarsz az megfizethetetlen...

gabors 2017.10.01. 01:38:12

@P.Elliot: 'de sajat hazban lakni ahol azt csinalsz amit akarsz az megfizethetetlen... "

en is igy gondolom meg mindig .. remelem lesz is oregkorom hogy elvezzem is (lasd hagyma :-((((

Willkommenskultur 2017.10.01. 01:41:09

new york egy putri akarmelyik 10 millios kínai metropolishoz kepest amik az elmult 20 evben a semmibol - vagy egy kis falubol nottek oriasiva

1. a kinaiak tenyleg ejjel-nappal epitkeznek, ott nem 15 evig tart felepiteni a one wtc-t hanem annyi ido alatt egy 10 millios varos felepul az utolso szogig
2. nyc egy lepukkant skanzen egy modern kiani varoshoz kepest
3. a kinaiak tenyleg dolgoznak nem nyafiznak rola

kék madár 2017.10.01. 02:01:16

@Willkommenskultur: ugye azt tudod, hogy Kinaban miert epitenek utat, hazat, barmit gyorsabban? Bar az alapjan amit irsz, lovesed sincs rola.

gabors 2017.10.01. 02:14:57

@Willkommenskultur: nem kicsit vagy te idiota ... ???

csak kerdezem melyik kinai varosban elsz ?? van-e air-prufiered ?"

gabors 2017.10.01. 02:16:41

@Willkommenskultur: "3. a kinaiak tenyleg dolgoznak nem nyafiznak rola "

ott vannak 100000 es varosok ahol SENKI nem lakik de a GDP az ment ezzerrel felfele ... amit a KOMMUNISTA (FIDESZ) ertekelt egy ket jo ponttal

adg 2017.10.01. 02:19:42

@kék madár: bakker, de akerikaban meg kultura sincs, csak az a ketto, amit a multkor vettel. Ha jol emlekszem. Az is kinai.

Szar amerikai papirhazak vannak, azt is husz evig epitik.

zoldzeller 2017.10.01. 03:40:16

@Willkommenskultur: igazad van. Nem beszelve az europai nagyvarosokrol, vagy orosz nagyvarosokrol! Hany szaz evig epultek azok is. Bezzeg kina, na az fasza.

adg 2017.10.01. 04:07:40

@Willkommenskultur: Kina egy szar, egy nyamvadt falat is majd’ 2000 evig epitenek.

P.Elliot 2017.10.01. 04:52:05

@gabors: Azota elolvastam hagyma blogjat, hat nagyon sajnalom szegeny embert, amin az atment !
Nem konnyu az illegalis eletmod es pont amire revbe jutott volna mindennel addigra be is fejezte, szegeny felesege megint magara maradt, annak is nehez lehet, ez a pasas oszinten szerette, nem zoldkartya hazassag volt.
Nagyon elszomorodtam az egeszen...

Arthamyr 2017.10.01. 08:07:31

@zoldzeller: A férjed nem átlagos magyar IT-s, és az átlagos IT-s sem magyar átlagember...
Az átlagos IT-s ugyanolyan, mint az átlagos ember: szépen bejár dolgozni a munkahelyére, és nem szereti különösebben, de valamiből élni kell. A különbség, hogy nagyobb fizetést kap, mint az átlag. Ha elég pénzhez jutna, hogy otthagyja, megtenné, de erre reménye sincsen, ehhez az kell, hogy felsővezető vagy sztár legyen, de az sohasem lesz az átlagos IT-sből, és több-kevesebb idő után erre ő is rájön. A legtöbb átlagos IT-s örülne annak, hogy otthonról dolgozna Budapesten, főleg, ha ezt nem budapesti fizetésért tenné. Ahogy jó eséllyel annak is, ha a férjed helyében lennének (bár nem tudom, a férjed mekkora sztár, de abban biztos vagyok, hogy nagyon jó a szakterületén). Mindkettő előrelépés lenne számukra, viszont ha választani lehetne, a többségük simán el tudom képzelni, hogy az otthonról dolgozik Budapesten variációt választaná. Ha a kockázatokat/költségeket is felméri, mielőtt változtat, biztos. Persze a legtöbb nem jut el idáig, marad bejárós dolgozó valahol Magyarországon.

Nagyon sok átlagos IT-st ismerek (exkollégák, iskolatársak), kis részük (de azért nem elhanyagolható) ment csak ki külföldre, a szilikonvölgybe még kevesebb (az utóbbiból most egy sem jut eszembe, de lehet, ha átnézném, hogy kivel mi lett, akadna pár). A többség rendszeresen bejár az irodába dolgozni.

kék madár 2017.10.01. 08:13:10

@adg: sajnos azota megromlott mind a ketto, de nem rendelek ujat, jobb volt nelkuluk.

SzZoole 2017.10.01. 08:42:38

@gabors: hol írtam én, hogy oraberes a melom???

geeeteee 2017.10.01. 09:52:49

@gabors: Fél órányí távolsággal, oda-vissza az napi eggyel számoltam és napi két óra vagy afelett találom irreálisan soknak.
Csak egy durva skálázás a könnyebb számolás miatt, az évi 200 munkanapot is amiatt vettem annyinak, ennél az is több. De így fejszámolva is egyszerű összehasonlítani. Te is látod mekkora a különbség a 200 és a 400 óra között, nem? Negyvenórás(megint csak a könnyű számolás miatt) munkahétre visszaosztva az egyik 5, a másik 10 hét. Amennyit te utazol, az ennél is több.
Attól, hogy nem órabérben fizetnek, még vissza tudod számítani az éves nettódból. Vedd elsőre az idődet utazás nélkül, utána számoljad bele azt is. Ez egy másik módszer, de ez is nagyon kifejező. Feltéve egy napi 240-et, 8 órával osztva 30-at kapsz, tízzel 24-et. Az hat dollar különbség, bizony, mintha ha dollárral kevesebb órabérért dolgoznál. Az autó költségével nem is számoltunk, de az még tovább ronthatná az eredményt. Ugyanúgy, ha túlórapótlékot is belekeverjük, de az nálad nem számít, sokaknál meg igen.
Kutatásokban még mérik úgy is az emberek idejét, illetve azt, hogy maguk mennyire értékelik azt, hogy felteszik azt a kérdést, mennyit fizetnének a saját házimunkájukért cserébe. Takarítás, mosogatás, fűnyírás, stb. Ez alapján is beárazhatod az idődet, így szebb számok fognak kijönni.

adg 2017.10.01. 10:23:50

@kék madár: sajnalatos. Remelem, legalabb egy mozi van amerikaban. Mondjuk ra, hogy kultura.

zoldzeller 2017.10.01. 17:59:44

@Arthamyr: en most nem az otthonmunka vs irodai munkara gondolok.
Hanem arra, hogy nagyvarosokban vannak meet up-ok, van olyan hogy meghirdetnek egy temat es arrol egy csutortok este tartanak egy eloadast aztan lehet rola beszelgetni, vannak hetvegen programok a temaban. Biztos vagyok benne, hogy ez letezik Europaban is es nem csak SF-ben. De ilyen pl egy Eger meretu varosban nem biztos, hogy van, es nem biztos, hogy azt heti rendszeresseggel lehet csinalni, hogy egy delutan miatt felugrik vki Pestre.
Lehet youtube videokat is nezni, de az nem ugyanaz.

Arthamyr 2017.10.01. 20:43:07

@zoldzeller: Értem, de az ismerőseim közül nem sokan járnak a szabadidejükben meetupokra. Én konkrétan 1-en voltam (de minek?), mert a kollégám megkért, hogy menjek el. Ez nem sok embert mozgat, mert alapvetően a legtöbb IT-s szart lapátol és legacy-val szenved, tehát teljesen irreleváns számára egy meetup, és ki van égve valamilyen szinten. És SF szintű projektek nem igazán vannak Magyarországon. Ha jól emlékszem, te még olyasvalamit is írtál régebben, hogy amiket ti csináltok, azt szakmailag nem is kapnátok meg Európában, és hol van Európa tetejétől Magyarország.
Erre mondtam, hogy az átlag IT-s tapsikolna örömében arra, amit írtál, és ti nagyon messze az átlag felett vagytok, ha a szakmai kvalitásaitokat nézzük, a többség már rég feladta a karriert, beéri azzal, ha nem szív (sokat). Az IT-s munka túlnyomó többsége nem AI fejlesztés meg hasonló dolgok R&D filozófiával vezetett projektjei, hanem unalmas dolgok szűk határidőre való fejlesztése, szar rendszerek üzemeltetése és hasonlók. Kedvenc szavammal élve, 99% szarlapátolás. Aki ebben lehúz 10-20 évet, nem meetupokra fog járni, magasról leszarja, hogy el tud-e jutni rájuk.

zoldzeller 2017.10.01. 21:50:51

@Arthamyr: igy mar ertem mire gondolsz, igen valoszinuleg igazad van.

tsabus UAE 2017.10.02. 09:10:28

Ha már a post NY-ot említi...
Velem semmilyen kulturális esemény, semmilyen pezsgés nem feledteti, hogy egyik helyről a másikra mocsokban, és patkányok között kell eljutnom, miközben egy elképzelt világ díszletei (plakátok, kirakatok, stb,) próbálnak belemosni az agyamba egy alternatív valóságot.

Demi78 2017.10.02. 16:18:10

@Golf2: na pont ezert vagyunk ott, ahol vagyunk:).
De egyebkent elni kisvaros, munak nagyvarosban. Csak gaz h ez napi ketszer 1 ora, 2*65 km utat jelent nekem. De kizart dolog, hogy a munkamhoz koltoztessem a lakhelyem.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása