oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. szeptember 15. 06:30,  Angliai határátkelés vállalkozóként 182 komment

2017. szeptember 15. 06:30 Határátkelő

Angliai határátkelés vállalkozóként

Rengeteg poszt volt már arról, milyen munkavállalóként külföldre menni, ennél jóval kevesebben választják a vállalkozói utat. Nos, Gábor a kivételek közé tartozik. Írásából kiderül, miért éppen Nagy-Britanniát választotta, és még arra is fény derül, hogy jönnek ehhez a csehek. Nem akármilyen kanyarok következnek!

nagy-britannia_brighton_3_foto_pixabay_com_achiltsi.jpg

„Az én bejegyzésem kicsit más, mint az eddig itt olvasottak. Egy vállalkozás áttelepítésének 3 éves történetét foglalnám össze. Nagyon sok információt kaptam itt a blogon évek alatt, gondoltam hátha érdekelhet valakit, hogy hogy néz ki a határátkelés vállalkozási oldalról. És talán valaki hasznosítani tud valamit belőle. 

Magamról annyit, hogy 50 felé vagyok, világ életemben vállalkozó voltam ennek minden előnyével, hátrányával, sikerével, és természetesen kudarcával. A 2008-as válság után visszavonultam és mint általában az egykori vállalatvezetők szoktak, tanácsadóvá lettem. Ez abból adódik, hogy a volt partnerek még néhány dologban számítanak az emberre, a felhalmozott tudásra, tapasztalatra, információra, de számlaképesen. 

Három éve már tisztán láttam, hogy Magyarország az én szemszögemből messze nem arra halad, amire anno ’89-ben vágytam, hittem. Itt most sok mindent írhatnék, hogy mi nem tetszett itthon, de az egy másik, és nagyon hosszú poszt lenne. 

Merre tovább? 

Szerencsémre üzleti partnereim főleg külföldiek, ezért egy már meglévő piaccal rendelkező tevékenységet kellett áttelepíteni. Itt jött a kérdés, hogy hova. Svájc? Hollandia? Franciaország? Egyesült Királyság? 

A svájci vállalkozói világ kiváló, de iszonyúan nagyok a terhek, és nem túl befogadó a nemzet még az olasz régióban sem. Hollandia befogadóbb, és a nyelvük is megtanulható, de én úgy láttam, hogy néhány kellemetlen emberi tulajdonságukban hasonlóak az itthon tapasztaltakhoz. 

Bretagne nagyon tetszett, és kedvesek voltak az emberek is, de a francia nyelvet soha sem tudnám elsajátítani, pláne nem vállalkozói szinten. Hosszas gondolkodás és terepszemlék után az Egyesült Királyság mellet döntöttem. Vállalkozásbarát környezete, a nyelv és nem elhanyagolhatóan időjárása miatt. (Igen, én szeretem.) 

2014-et végét írtunk ekkor. Nos, eldöntöttem meddig működtetem a magyar cégemet, kifuttattam a meglévő megrendeléseket, de újakra ezzel a céggel már nem szerződtem. 

Cégbezárás Magyarországon… 

Nekikezdtem végelszámolni a magyar cégemet. Az eljárás akár 2 év is lehet, hosszú, többlépcsős „határátlépésre” készülhettem. Ez is megérdemelne egy külön bejegyzést, mert egy tortúra. 

És kis országunk annyira nincs felkészülve a korrekt cégbezárásra, hogy a törvények szigorú betartásával soha sem lehet lezárni egy céget, mert mindenképpen adóbefizetési kötelezettség keletkezik, aminek a kifizetésére újabb pénz injekció kell, ami újabb adóbefizetési kötelezettséget keletkeztet. És így tovább. 

Elárulom, hogy a folyamatnak nincs vége, csak a lezáró NAV vizsgálat utáni időszak már senkit sem érdekel. És jobb, ha marad egy kis plusz bent a hivatalnál, és lemondunk róla, búcsúajándékként nem kérjük a kiutalását. 

… és cégnyitás Angliában 

Ezzel párhuzamosan meg kellett alapítani az angol céget vagy venni egyet. Ez egy sarkalatos kérdés, mert tele van az internet „jobbnál-jobb” ajánlatokkal, „pár fontért arany vállalkozói életet” ígérettel. 

Többségében ők csak közvetítők, nagy angol céggyárak és különböző ügyviteli szolgáltatásokat ajánló cégekkel állnak kapcsolatban. Körbejártam a kérdést és arra jutottam, hogy az egyetlen biztos dolog az ajánlataikban az, hogy én fizethetek. 

Semmilyen garanciát nem kaptam arra sehol sem, hogy akár „kiutazás nélkül” kész céget kapok, működő angol bankszámlával. Angliában a bankszámlanyitás mindennek a rákfenéje, ezt később még sokszor be fogom mutatni. 

A számlanyitás menetéhez képest a magyar „C” típusú nemzetbiztonsági átvizsgálás semmi. Sőt, ha valaki nem újonnan alapított céget vesz, hanem úgy nevezett „polc” céget, ami annyit jelent, hogy régebben alapított, nem üzemeltetett, rendezett hátterű, bankszámlával rendelkező és ami legfontosabb, azonnal átvehető, az sem igazán megoldás. 

Mert a tulajdonos- és értelemszerűleg az igazgatóváltást be kell jelenteni a banknak. Aki pedig azonnal elkezdi ugyan azt a procedúrát, mint az új cégeknél. Valamint, ha az igazgató nem rezidens Angliában, akkor nem is akarnak a bankok számlát nyitni. 

Ami elvileg az EU-ban mindenhol ez kötelező lenne, mint cégeknek, mint magánszemélyeknek. Viszont az is igaz, hogy Angliában az állam nem kötelezi vállalkozókat bankszámla nyitásra. 

Mindenképpen Őfelsége tisztességes adófizetője akartam lenni, így igen fontos, hogy minden rám vonatkozó szabályt, törvényt betartsak. De akkor kellene ezeket tudni, szóval mindenképpen kell a külső segítség. 

Hiába tökéletes a Government és a HMRC web oldala, a szokásokat, értelmezéseket, fogalmakat a magyar bürokrácia kultúrán nevelkedett egyénnek megérteni elsőre magabiztosan nem egyszerű. Egyáltalán felfogni, hogy itt a államigazgatás van a vállalkozóért és nem fordítva. 

Magyar oldalról pedig igen fontos tudni, hogy bármilyen Magyarországon végzett folyamatos tevékenység esetén a NAV telephelyet keletkeztethet, magyarországi gazdasági tevékenységnek titulálja a helyzetet, amit adószámmal és kötelezettségekkel jutalmaz. Erre figyelni kell. Nekem ez nem volt gond, mert eddig is más országokban dolgoztam. 

Mindezek alapján kellett egy céget találni, aki tud segíteni az indulásban, az átmeneti időszakban és külföldön van. Hosszú keresgélés után találtam egy cseh céget, aki erre szakosodott. 

Hogy jönnek ide a csehek? 

Angol bankszámlát ők sem tudtak ajánlani, de céget igen, könyvelést igen, jogi segítséget is, ha kell és Csehország igazán nincs messze, ráadásul szép is, kirándulásnak sem utolsó. így velük szerződtem és tényleg korrekten kezén fogva végig vittek a szükséges procedúrákon. 

Cégbejegyzés, hiteles fordítás cseh nyelvre, plusz közjegyzői ellenjegyzés a bankszámlanyitáshoz. A cégem egy székhely, iroda és titkárnői feladatokat szolgáltató céggel szerződött, ez Angliában természetes indulásnak. Szóval lett angol cégem, cseh bankszámlám, lehet folytatni a munkát. 

Fontos tudni, bár szerződéskötéskor cseh bankok rendszerei bármilyen telefonszámot elfogadnak az utalások sms-es megerősítéséhez, de csak cseh számmal működnek! 

Itt kell megjegyeznem, hogy az angol cégeknek alapból nincs adószámuk, csak cégregisztrációs számuk. Ebből adódóan EU-s adószámuk sem, áfát nem tudnak vissza igényelni így, de az én tevékenységem ezt nem is indokolta. 

Tudom, vannak forgalmi limitek Anglián belül, amikortól lehet kérni, de soha sem néztem ezt meg. Az üzleti év pedig nem naptári, hanem alapítástól egy év. Milyen okos, biztos nincs diliház májusban az adóhivataluknál. 

Kijelentkezés a magyar rendszerből 

Itt most visszatérnék magamhoz, párhuzamosan én is check-outoltam magam a magyar rendszerekből. Szembenézve a bürokráciával és félelmetes fegyverükkel a „belső szabályzatunk szerint” potenciális válaszukkal, úgy döntöttem, hogy egy ügyvédet bízok meg magyar ügyeim intézésére. 

Ő el is ment az okmányirodába leadni a személyimet és a lakcímkártyát, amit meglepetésre vissza is adtak egy üres új lakcím kártya kíséretében, amiben a lakóhelynek külföld van feltüntetve. Azt hiszem ez igazán hungarikum, lakcímkártya lakcím nélkül. 

Másik érdekes dolog, hogy az önkormányzatnál elvileg nem kérdezheti meg, hogy hova költöztél, de gyakorlatilag addig nem intézkednek, amíg el nem árulod. Erre jó egy hotel címe például. 

Következő kör volt az adószám leadása és kérvényeztem a rendkívüli adóbevallás lehetőségét, természetesen mire válaszoltak, már amúgy is bevallási időszak volt. És a TB-nél kérvényeztem a saját jogon történő fizetést, és el is kezdtem havonta ezt befizetni. 

Meglepő módon ezt elutasították, nem kellett a pénzem. Nem lehet külföldön élő magyarnak magyar TB-je, aki fizeti, az használja is, gondolom ezt lehet az indok. De mire megtették, már lett TB-m máshol. 

Jött az angol levél 

Angol cégnél lassan eljött az évforduló, Company Office House (kb. cégbíróság) levélben érdeklődött, hogy mi újság a céggel, üzemel-e. Ha nem, írjak és ingyen megszüntetik, minden további ügyviteli teendő nélkül. Sőt, ha nem jelzek vissza akkor is automatikusan. 

Ha működik, akkor szeretnék kérni az esetleges tulajdonos vagy/és ügyvezető változásokat online. Egyben kérek-e hivatkozási számot adófizetéshez? Kértem. Valamint felhívták a figyelmemet a fontos és betartandó időpontokra. Egyébként ezt megtették ekkor, az időpontok előtt 2 hónappal, 1 hónappal és egy héttel is. 

Ami érdekes, hogy az ingyenes és profi online angol számlázó program is megteszi ezt, sőt felajánl sok szolgáltatást, postázást, könyvelést fizetség ellenében. 

Cseh ügyintézés 

Akkor most következett a cseh lakcím. Az EU területén EU állampolgár jogosan tartózkodhat, de bármilyen ügy intézéséhez jobb, ha van ideiglenes tartózkodási engedély. 

Ehhez időpontot kell kérni a helyi Immigration Office-nál, ami EU állampolgároknak egyszerű. Különválasztva fogadnak a többi külfölditől, ami jó, mert sokan álltak sorban, látszott a migrációs hullám. 

Telefonos bejelentkezés után kap az ember egy időpontot és egy pin kódot, ami furcsa mód egy ajtót nyit, mégpedig az EU-s ügyfélvárót. Szükséges egy bérelt ingatlan szerződése hitelesen lefordítva, közjegyzői ellenjegyzéssel, 2 db fotó, EU-s TB kártya. Egy formanyomtatványt kell még kitölteni. 

Itt sem volt nagy baj, hogy volt cseh segítőm, lényegesen gyorsabban ment így a kommunikáció. Egy kb. 20 perces ügyintés után kaptam egy internetes kódot, amivel belépve a Hivatal weboldalára megnézhetem, hogy megkaptam-e a tartózkodásit. Megkaptam. 

De mivel év vége volt, karácsony körül már nem mentem ki érte. Karácsony előtt felhívtak a hivatalból, hogy figyelmeztessenek az évvégi leállásukra, mert még nem vettem át az igazolványomat és ne menjek esetleg hiába. Kedves gesztus, nálunk ez elképzelhetetlen. Boldog karácsonyt kívántunk egymásnak. 

Január elején mentem érte, de már egyedül. Elsőre nem találtam meg a hivatalt, ezért megálltam a kocsival és megkérdeztem egy rendőrt. Nem igazán ment neki az angol, de elmutogatta hova kell mennem, és mivel az pont ellenkező irányban volt egy 2x2 sávos úton, a két rendőr megállította a forgalmat és intett, hogy forduljak meg. Hát ilyenné is fejlődhet egy volt szocialista ország… 

Nos ennyi lett volna a bejegyzésem első része, ha van érdeklődés, akkor megírnám a második felét, ami könyveléséről, adózásról, angol bankszámlanyitásról és mind ezeknek a buktatóiról szólna. 

Ezzel párhuzamosan NI, UTR, jogosítvány-csere és lakhatás, természetesen mindezek már angol vállalkozóként. Ha érdekelne valakit a téma, akkor örülnék a visszajelzésnek.”

HÍRMONDÓ 

Ilyen lehet a jövő Európája 

Évértékelőt tartott Európai Bizottság elnöke. Sokkal optimistábbat, mint egy éve, ami persze nem csoda, hiszen akkor közvetlenül a Brexit-sokk után voltunk. Most viszont Európa jövőjéről volt szó. 

Egész Európában jön az ingyen wifi 

Fontos döntést hozott az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén, ahol a képviselők megszavazták az Európa közterületein ingyenesen használható vezeték nélküli internethálózat kiépítéséhez szükséges pénz első adagját. 

Szlovákia leszakad Orbánékról 

Egyre nagyobb az esélye annak, hogy az eurózóna országai között a jelenleginél is szorosabb együttműködés alakuljon ki. Az eddig erősen euroszkeptikus Szlovákia az elmúlt hónapokban 180 fokos fordulatot vett.

Ennyit keresnek a külföldön játszó magyar focisták 

Azt, hogy a csúcsfociban hatalmas pénzek vannak, nem újdonság. Miként az sem, hogy a nem annyira csúcsfociban is. Nemrégiben belefutottunk a listába, ami a legjobban kereső, külföldön focizó magyar futballistákat szedte össze.

(Fotó: pixabay.com/achiltsi)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Nagy-Britannia Csehország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3912829480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.09.15. 06:47:54

Ingyen lesz a wifi meg a lufi,hurrá.

LKerekes 2017.09.15. 07:19:26

A történet zavaros. az írója szeretne rúgni egyet Magyarországon, de nagyon nehezen megy.
A cégmegszüntetés nem ilyen nehéz. Sahját tapasztalat. Mindent elő kell készíteni, lezárni, kiszámolni, befizetni és akkor egyszerre intézni. Ezzel kész nálunk, semmi probléma nincs új cég alapításának más országban. Legfeljebb majd fél év múlva kpa az ember a Nav-tól még csekket, hogy ennyi hiányzik a befizetésekből, azt meg simán befizeti.
Miért kell rúgni a hazáján, ha az itteniek miatt is simán tud céget gründolni máshol?
A lakcímkártya egyben a személyiszám igazolása is. A személyi szám örök , a lakcím nem. Ha nincs itthoni, akkor jelzik, hogy külföldön van. Ez miért probléma? Ezt hívják szőrözésnek.
Az meg miért meglepetés, hogy külföldi lakcímmel nem lehet itthon tb-t fizetni. 10 -12 éve benne van a törvényben. Mint vállalkozó nem ismeri a törvényeket? És ez miért az állam hibája? Az unios szabályok szerint is ez a helyzet.
Az önkormányzat, meg postacímet kér, hogy az ügyintézését tudja folytatni. Ez miért probléma ? Valahol ugyis lakik, nem?

Határátkelő 2017.09.15. 07:19:49

@LKerekes: Kösz szépen, megvolt a mai adag, lehet a pénztárhoz fáradni.

Hari Seldon 2 2017.09.15. 07:27:03

Az UK non plusz ultrája: a nyelv.
Ja, és szerintem is jó az időjárás... :-)

skye8 2017.09.15. 07:42:11

A rendorok gesztusa aranyos:) uzleti ev- szerintem itt a fiscal year-rol van szo. Nem tudom hogy mukodik Angliaban de ha jol emlekszem a ceg valasztja Meg az alapitaskor az ev veget (fiscal year end) itt kanadaban. Sok ceg szereti a dec 31-et mint fiscal year end mert egybeesik a naptari ev vegevel. Ennek az elonye hogy pl. a konyvelesi szoftverben sem kellenek extra beallitasok a riportokhoz, atlathatobb az adozas mert Nem kell fura datumokat megjegyezni, minden a naptari ev szerint mukodik.(negyedev,felev a naptari ev pontos masolata). Hatrany hogy ha mondjuk 90%-ban 'calendar year end'-Es cegek vannak a portfolioban az eves zaras egy shit show egy konyvelonek :)

tucano 2017.09.15. 07:51:31

Interneten is lehet angol cèget alapítani 25 fontèrt kormányoldalon

2017.09.15. 08:33:53

@LKerekes: Már a lakcimkártya is egy óriási baromság, felesleges bürökratikus idiotizmus, egy plusz intéznivaló, de ugye a "keményen dolgozó kisember" ráér :PPP Lehetne ezt másként is, mondjuk a személyiben szerepelne a lakcim, igy egyetlen kártyán lenne minden, és a polgár nem futna egy tök felesleges kört. Igaz, akkor mi lenne a sok mucikával, akik a Kádár rendszerben tanulták az ügyfélkezelést, és úgy maradtak.

twiga 2017.09.15. 08:49:19

@LKerekes: A poszt jo es erdekes. Miert van az, hogy az Ease of doing business rangsorban UK a 7. a vilagon, Magyaro. meg a 41. Raadasul mind a csehek (27.), lengyelek (24.), szlovakok (33.) es romanok(! 36.) is megelozik Magyaro.-t. Ez azert elgondolkodatato...(A rangsor kulonbozo indikatorokbol jon ossze: uzlet inditas, epikezesi engedelyek, aram ellatas/bekotes, ingatlan regisztracio, hitel hozzaferes, befekteto vedelem, adofizetes, szerzodes ervenyesites stb.). En nem vagyok vallalkozo, de az IMF reportokbol az latszik, hogy Magyao.-n problematikus a: property rights, government efficiency, health and primary education, higher education and training, senior labour force participation, business regulations, technological readiness es business sophistication teruleteken. Szoval megtudom erteni a posztirot...

twiga 2017.09.15. 08:51:33

@Pink Petsch: abszolut igazad van! Hollandiaban pl. eleg a jogsim mindenre. Na jo, vagy egy NS kartyam is, amit hasznalhatok vonatra/metrora/villamosra/buszra... de nincs jogsi, szemelyi, lakcimkartya akarmi... tapasztalatom szerint egy ID eleg.

Főgebra 2017.09.15. 08:51:41

@Pink Petsch:
Nem akarok kötekedni, de, ha a személyiben van a lakcím, akkor, ha elköltözök, új személyit csináltathatok, hogy az új címem legyen ?

twiga 2017.09.15. 09:05:04

@Főgebra: eleve minek a szemelyi szam, amit raadasul 1991-ben az AB megtiltott, de aztan valahogy csak maradt...nem hiszem, hogy van egy klonom, igy nev/szuletesi hely/ido alapjan illik beazonositani engem+ (mar akinek) de van TAJ+ado szam is

wuaaa 2017.09.15. 09:14:18

Jó poszt, érdekes volt annak ellenére is, hogy semennyire nem járok hasonló cipőben mint Gábor. Írjon még és sok sikert a továbbiakban!

Taxomükke (UK) 2017.09.15. 09:18:14

@tucano: 13 font volt marciusban az Ltd-m letrehozasa.

Mrs. Clayton 2017.09.15. 09:22:35

@tucano: es az un cegbirosagot nem company officenak, hanem companies housenak hivjak, itt kereshet barmilyen adatot egy cegrol es itt alapithat uj ceget is
www.gov.uk/government/organisations/companies-house

2017.09.15. 09:25:49

@twiga: Ahogy mondod, nekem egyedül az útlevelem van azonositóként, mert a jogsim lejárt már. Tökéletesen megfelel mindenféle ügyintézéshez....

2017.09.15. 09:29:36

@Főgebra: A személyiben (román), az állandó, bejelentett lakcimed szerepel. Ha költözöl, és szükségesnek tartod, hogy papirod is legyen az új cimedről, a rendőrség illetékes lakossági nyilvántartó osztálya 5 perc alatt kiállit neked egy sajtpapirt.
És nem azért, hogy kötözködjek, de Magyarországon hányan tesznek rá lakcimkártyát cserélni, az 5.-ik albérleti lakás kedvéért, hanem hagyják a régit, ami szerint még mindig anyunál laknak? ;)))

puhacica 2017.09.15. 09:34:21

engem erdekel, mivel mi is most bontogatjuk a szarnyainkat. bar mi teljesen mas formaban gondolkodunk, legalabbis a leirtakbol itelve.

puhacica 2017.09.15. 09:35:57

@Pink Petsch: 22 eve nem lakom anyukammal, de meg mindig az otthoni cimem szerepel a lakcimkartyamon.

Mrs. Clayton 2017.09.15. 09:40:02

@puhacica: a legegyszerubb a companies house oldalan alapitani egy ltd-t, kb 10 perc, evi 70k ha jol emlekszem az afamentesseg hatara, afolott kotelezo adoszamot igenyelni, de megint csak ugy emlekszem, ugyanugy mint Mo-n alatta is kerhetsz. Az pontosan szerepel a cikkben hogy az adoeved alapitastol szamit. Meg konyvelo se igazan kell, mert pl a sage konyvelo, berszamfejto programja egesz egyszeru, mondjuk egy konyvelo se tul draga, eg ok azert jobban kepben vannak ezzel azzal. Afat itt is 3 havonta tudsz elszamolni, mint otthon. Adoellenorzes gyakorlatilag nincs, amig kicsi vagy senki sem fog cseszegetni, nem kell attol felni, ha nincs health and safety szabalyzatod, akkor majd jol megbuntet vmelyik hivatal.

Csodabogár 2017.09.15. 09:51:49

Szerintem a személyin kellene lenni a személyi számnak. Lakcím kártya elég értelmetlen,de hát itthon ez van. Más országokban ilyen nem volt, feltételezem, hogy a személyi számból a computer megmondta a lakcímet, ha a hatóságnak szüksége volt rá.

Nekem ez a cégalapítás nagyon zűrös, de én öreg vagyok és demens, meg korán is van még nekem. Egy biztos, ha angliában akarnék céget, nem cseh címmel csinálnám. Ezzel az erővel akár magyar cím is lehetne, vagy nem? No meg pont most a brexit előtt, pont ott csinálni céget? Ki tudja utána mi lesz?

Főgebra 2017.09.15. 09:53:55

@Pink Petsch:
Én azt említettem, ha a rendszer olyan, amilyen, akkor nem mindegy, hogy a személyiben íratom át vagy új lakcímkártyát csináltatok? Nem mindegy, hogy a rendőrségen vagy az okmányirodában készítik el? Egyébként pedig a személyi igazolvány matatása lényegesen strapásabb, mint a lakcímkártyáé.

"vvv de Magyarországon hányan tesznek rá lakcimkártyát cserélni, az 5.-ik albérleti lakás kedvéért, hanem hagyják a régit, ami szerint még mindig anyunál laknak?"

Ezen az alapon törvényt hozni is felesleges, mert úgyis szarnak rá a népek!

Ezeken túl is, természetesen mindenben neked van igazad.

Mrs. Clayton 2017.09.15. 09:54:27

Remelem magyar nincs a parsons greeni metrorobbantas serultjei kozott

Dikusz 2017.09.15. 09:54:43

@Pink Petsch: idén júniusban járt le a személyim, újat kellett csináltatni. Van útlevelem, ami elvileg elég lenne a személyazonosság igazolására, de "egyszer élünk" üsse kavics megcsináltattam (azért jó, ha van). Nem értettem, mit magyaráz az ügyintéző arról, hogy még nem lehet aktiválni. Nem kérdeztem rá, de vághattam a bamba képet, mert azt mondta, hogy ez az a csodaigazolvány, ami minden egy az egyben. TB/személyi/adó/mifene kártya, talán egyedül a lakcímkártya nem lesz rajta. Még annak a telefonszáma is rajta van, hogy kit értesítsenek, ha fejen kólint a hajókötél. De nem működik, mert még nem készült el a rendszer. Be is megyek most a kormányhivatalba (megint elvették az önkormányzattól az ügyintézést), hol tartanak.
Majd megírom, mit intéztem, bár ez szerintem nem érdekel senkit:)

2017.09.15. 09:56:04

@puhacica: Na egen, ugyanez nálam is, csak pepitában, mivel a lőtéri kutyát nem érdekelte, hol lakom abban a naaagy Romániában. Itt meg még annyira sem: a lakcimbejelentés bemondásra megy, nullkommanull bérleti szerződés meg igazoló irathegyek. Ha 3 percbe telik, akkor az azért van, mert az ügyintéző nem érti elsőre a nevedet ;)
Szóval, összegezve és szerintem, a magyar lakcimkártya egy orbitális nagy faszság, ami egyedül arra jó, hogy a polgárt szivassák, amikor elhúzna végleg az ország. Meg, hogy a hivatali mucikák ne közmunkából éljenek.

Dikusz 2017.09.15. 10:00:10

@Főgebra: az az igazság, hogy tulajdonképpen mindegy lenne. Nekem legalábbis, mert van olyan csudálatos szerencsém, hogy mindhárom hivatal (önkormányzat, kormányablak, rendőrség) cca 100 m-es körzetben van. A gond csak az, hogy évente ide-oda dobálják, ki intézze. Idén januártól az önkormányzat helyett a kormányhivatal intézi. Nekem nem gond a közelség miatt, csak aki dolgozik/messzebb lakik, vagy a kormányablak irodája nem 100 m-re van az önkormányzattól, az megszívta.

2017.09.15. 10:01:55

@Dikusz: De, engem igen, mivel szórakóztató a magyar kafkai rögvalóság. Persze, csak ha nem velem történik :DDD
Mellesleg, üdvözlöm a magyar bürökráciát a 21. században. Az én útlevelem mindezt már 8 éve tudta. Tavalyelőtt, amikor végleg visszaadtam a személyimet, akkor mondta az ügyintéző, hogy kérné az új adatokat az útlevélhez, mert a chip már azokat fogja tartalmazni. Megjegyzem, rohadtul nem érdekelte, hogy melyik városban és ott pontosan hol élek, csak az ország.

2017.09.15. 10:07:42

@Főgebra: Édesapa, azt értsd meg, hogy törvényileg sem kötelező az állandó bejelentett lakcimeden kivül bármilyen éppen aktuális lakcimedet megadni. Ha TE akarod, mert szükséged van rá, hogy ne anyuhoz érkezzenek a leveleid, akkor MEGTEHETED, de nem KÖTELEZŐ, a saját döntésed. Ez utóbbi, tudom, a magyar bürokráciában edzetteknek szokatlan lehet.
Ugyanakkor, ha kijelentkezel az országból, akkor egyszerüen leadod a személyid az útlevél-osztályon, és nem futsz kibaszottul felesleges köröket, három különböző sóhivatalnál.

adg 2017.09.15. 10:09:14

@Főgebra: Hat nalunk meg szemelyi sincs. A jogsi az egyetlen okmany, rajta van a lakcim es ami kell. Ha valaki nem vezet(het), akkor van egy hasonlo kartya, csak nincs rajta a jarmukategoria.
Koltozesnel vagy sziveskedek befaradni, es 5 perc alatt nyomtatnak egy ujat, vagy onlajn kerek egy ujat, esetleg emailben. Teljesen jol mukodik, 3 nap alatt kipostazzak, a cimet meg bemondasra elhiszik.

Kiwiknel meg a lakcim sincs rajta, nekik nem kell ujat kerni.
A vilag lehetne egyszeru is, de van, ahol a bonyolult dolgokat szeretik.

olvaso.nl 2017.09.15. 10:24:11

@twiga: haha nekem meg NS kartyam sincs csak a holland jogsi, nem is emlekszem hogy hova kellett utlevel eddig, bsn szam eleg kene hogy legyen mindenhova

olvaso.nl 2017.09.15. 10:24:15

@Dikusz: en tavaly csinaltattam ezt az uj csodaszemelyit mert evekkel ezelott le kellett adnom a regit amikor kiregisztraltam az orszagbol es utaltam cipelni az utlevelet magammal az eu-n belul.
amikor megkaptam a szemelyit, jott vele valami aktivalos level is de a neni az onkormanyzaton azt mondta hogy mivel nincs magyar lakcimem ezert nem kell csinalni semmit.

2017.09.15. 10:31:08

@Csodabogár: Hát, az én személyi számomból mindez nem derül ki, sőt az sem, hogy hol születtem, egyedül a nem és a születési dátum. Ugyanis megyekódokat és egyéb személyes adatok kódjait csak '78-ban vezette be Ceau papa. Visszamenőleg meg nem foglalkoztak a dologgal.

Taxomükke (UK) 2017.09.15. 10:50:49

@Mrs. Clayton: "evi 70k ha jol emlekszem az afamentesseg hatara"

Evi £83,000-ig nem kell VAT.

2017.09.15. 11:01:46

@LKerekes:

"A cégmegszüntetés nem ilyen nehéz. Sahját tapasztalat."

A cégmegszüntetés szerintem is horror, és nekem is saját tapasztalat.

Lehet persze, hogy a szerencsén múlik.

puhacica 2017.09.15. 11:13:07

@Mrs. Clayton: mi alkalmazottak is vagyunk, szoval szerintem ez igy bonyolultabb, de majd egy konyvelo megmondja.

Mrs. Clayton 2017.09.15. 11:30:40

@puhacica: ezt nem ertem miert lenne osszefuggesben a ketto?
en is alkalmazott vagyok es van cegem, ha meg a cegbol veszel ki fizetest, azzal sincs semmi gond, ilyenkor az adomentes jovedelmed meg fog oszlani a munkahelyed es a cegedbol szerzett jovedelmed kozott

Mrs. Clayton 2017.09.15. 11:32:22

@Taxomükke (UK): ugy kb belottem a nagysagrendet :-)

adg 2017.09.15. 11:35:44

@Nagy kámpics: Nekem inkabb nevetseges volt. Ugyved es konyvelo kozremukodesevel szuntettuk meg a ceget, mi meg leleptunk. Kaptunk levelet, hogy minden rendben.
Majd kaptunk ujabbat, hogy errol meg arrol nyilatkozzunk, de akkor mar itt voltunk, igy nem nyilatkoztunk.
Majd jott ujabb, hogy tartozunk.
Aztan hogy nem tartozunk.
Majd hogy megszuntettek.
Aztan tartozunk, nyilatkozzunk, nem tartozunk, stb, mar csak rohogtunk, egyikre sem reagaltunk, anyosomek meg tiszta panikban voltak, hogy uristen, mi lesz most. Mert ok bontogattak es olvastak fel nekunk a leveleket.

Majd egyszercsak jott egy ujabb, hogy kenyszermegszuntetik, vagy mi a szart csinalnak vele. Ugyhogy most eppen fogalmam sincs, hogy mi van vele.

----
A nejem itteni vallakozasa amugy ugy lett alapitva, hogy az "apeh" oldalan meg kellett adni par adatot, azonnal adtak egy adoszamot es jonapot, kesz.
Az otthoni hasonlo jellegu vallalkozasunk nem pont igy jott letre.

2017.09.15. 11:37:12

@LittleG (uk): Nem kell új személyid csináltatnod, ha új cimre költözöl. Maradhat nyugodtan a régi, ha az úgy megfelel neked, egyetlen hivatal vagy hatóság sem fog belekötni. Igaz, a hivatalos leveleid a személyidben levő cimedre érkeznek, tehát ha ez nem oké neked, akkor megadod az illető hivataloknak a levelezési cimed. De, amit meg akartam értetni a Gebrával az az lett volna, hogy ez nem kötelző, törvényileg sem, a saját belátásodra van bizva, te döntesz.

Mrs. Clayton 2017.09.15. 11:41:10

@adg: ez angolszasz orszagokban igy megy, nincs agyonbonyolitva a burokracia
viszont mi csinaltunk egy kis bakit ket eve, amikor berszamfejto programot csereltunk, annak az lett az eredmenye, hogy 3 havi fizetes duplan jelent meg az adohivatalnal, ezt elvileg rendbe tettuk, de en csak most vettem eszre h aprilis ota vicces adoszamom van, kiderult hogy jo sok adot pluszban vonnak a ket evvel ezelotti hiba miatt
ahanyszor hivtuk oket annyiszor mas infot adtak, keptelenseg rendbe tenni, most ugy tunik, pedig ha lenne egy szemelyes ugyfelszolgalat egyszerubb lenne, de igy hogy call centeres hulyekkel telozol, nem lehet csinalni semmit
vagyis kell egy konyvizsgalo v valaki profi

2017.09.15. 11:49:14

@adg:

"Ugyhogy most eppen fogalmam sincs, hogy mi van vele."

Igen, így tényleg könnyebb. :)

"A vilag lehetne egyszeru is, de van, ahol a bonyolult dolgokat szeretik."

Erre meg nagy +1.

2017.09.15. 11:51:37

@adg: Hm, igen, ez a bemondásra való elfogadás, hogy itt-és-itt lakom, ettől az időpontból, és máris be vagy hivatalosan jelentkezve, minden igazolás, tulajdoni lap vagy bérleti szerződés mellőzésével, nekem nagyon szokatlan a mai napig. A románok kissé szigorúbban kezelik, mert ha nem te vagy a tulaj, akkor kell a tulaj jelenléte és aláirása, vagy egy közjegyző által hitelesitett meghatalmazás a személyi kiállitásánál, hogy tényleg ott laksz. Igaz, még mindig lazabbák, mint a magyarok, mert én anno, mondhatni sokkot kaptam a magyar bürokráciától, mert annyira túlbonyolitott, felesleges és időhúzó szarság, hogy az elképzelhetetlen.

Dikusz 2017.09.15. 12:35:31

@adg: ez azért van, hogy a lelépett volt adóalany egy percig se legyen nyugodt. Persze tudom, hogy ti ettől függetlenül teljesen nyugodtak vagytok:)))

Dikusz 2017.09.15. 12:38:20

@Pink Petsch: Teljesen rám jellemzően, elfelejtettem bemenni a kormiablakhoz. De majd most! Már megyek is:)

2017.09.15. 13:18:14

@Dikusz: Majd számolj be ;)))

DieNanny CH 2017.09.15. 13:18:26

@Dikusz:

Ez nagy szokása a törvényhozóknak: megvan a törvény, csak a legalapvetőbb dolgok hiányoznak a teljesítésükhöz.
Pl, a mindennapos testnevelés az iskolákban, olyan helyeken, ahol 16-20 osztályra jut 1 tornaterem...
:-(((

Dikusz 2017.09.15. 13:55:32

@Pink Petsch: Hát, kéhlek alássan, megjöttem.
Azt hittem nekem már nem lehet újat mondani. Harminc évet dolgoztam önkormányzatnál, hivatalokban, de most konkrétan azt hittem, felröhögök. Az ügyfélszolgálatnál az idősebbik munkatárs látta, és értette is miért.

Hurrá, örömujjongás, halleluja: lehet már (júniusban is lehetett) aktiválni az igazolványt! Majd akkor, ha a rendszer megfelelően működik, de most még nem.
Maga az igazolvány -ugye így mondták- egyszerre lesz személyi igazolvány, TB-kártya, adóigazolás. Nagyon jó, legalább egyben lesz minden ugye, mondták az okosok. Azt mondjuk körülbelül sem tudták megmondani mikor, majd...
Viszont, ha eljöve az a csodálatos nap, amikor a nagytudásúak befejezik a projektet (vagy mit), a szuper,kib.., izé aktivált igazolvány NEM váltja ki az adó-, és TB-kártyát. :D
Megint felesleges kiadás a semmire.

Dikusz 2017.09.15. 13:57:36

@DieNanny CH: Nem gond a tornaterem egy kicsit sem. Például a két közeli iskola, a gimnázium udvarán, a közeli téren, hegyre föl-le futtatják a gyerekeket...

2017.09.15. 14:05:55

@Dikusz: Mno, ezt a sajátos magyar rögvalóságot már a Szomsza is megénekelte 13 éven át, bár igaz, nagyon szőrmentén ... de az is elég volt :DDD
Mellesleg nekem, "szerencsétlen románnak" rohadul illogikusnak és feleslegsnek tünik sok minden ilyen szempontból is a nagy magyar ugaron. Azalatt a pár év alatt, amit Magyarországon éltem, úgy éreztem, az állam azért van, hogy minél inkább elrettentsen attól, hogy ott akarj élni és adózni (függetlenül az éppen aktuális politikai balfaszjaniktól). És látod, újratemeli a rendszer önmagát. Mivél még az ott szocializólodott, különben értelmes Főgebra kommentárs is szent elhüléssel és értetlenkedéssel kezeli azt a rendszert, ami nem kér 2 tonna papirt egy sima lakcimbejelentéshez.... (Ja, és rögtön támad .. de ezt tudjuk be a kifejletlen vitakultúrának ;))) )

puhacica 2017.09.15. 14:10:24

@Mrs. Clayton: azert, mert ha valamit benezek, akkor telefonalgathatok a hmrc-nek. szoval jobb, ha olyan valakivel intezem a hivatalos dolgokat, aki erti is, amit csinal.

2017.09.15. 14:11:52

@Dikusz: Mondjuk, az pont nem testnevelés ... mivel, ugye, nem az a cél, hogy a kölykökkel 10 és 10.50 között megmászassák a Kékestetőt, pláne, ha utána nem is tudnak lezuhanyozni, és váltóruhát venni, hogy a nap következő 3-4-5 iskolai óráját ne átható testszagban töltsék... de ezt csak úgy mondom ...

Főgebra 2017.09.15. 14:25:13

@Pink Petsch:
"különben értelmes Főgebra kommentárs is..." stb
Az a baj, hogy te mélységesen félreértettél, mert egyfolytában a sajátodat fújod és csak arra figyelsz, hogy cáfolj!

Pá!.

2017.09.15. 14:44:16

@Főgebra: Ez a passziv-agressziv "Pá!" a végén a legszebb! Ezt add elő a párodnak, hátha vevő rá. Aki igy kommunikál egy vitában, az eleve vesztes. Csak úgy mondom ... elemi cucc a vita-kultúrában. Igen, ilyen is van, ezért is fejezem be most veled, mert a következő lépésed, ha folytatatom, az lesz, hogy átmész trollba- az álláspontod mindenáronn való megvédéséért. És kurva szarul fogsz kijönni belőle .. becsszavamra elhiheted, mert ha belemegyek, akkor már én irányitok, és 2 kommenten belül hülyén fogod érezni magad ...

szakasz2 2017.09.15. 15:12:09

A poszt alapvetően érdekes, bár pár dolog furcsa.
- "A svájci vállalkozói világ kiváló, de iszonyúan nagyok a terhek, és nem túl befogadó a nemzet..."
--> Hűha, ez nekem új. Bár csak egy kis Einzelfirma-nk van, de sem az iszonyú nagy terheket, sem a "nem túl befogadó"-t nem látom 5 év és letelepedési engedély után. Lehet, hogy van egy másik Svájc is?

- Csehországi bankszámla/telephely nyitás
--> Fel nem foghatom ezt a vargabetűt, ha Angliában akar vállalkozni. Tényleg nem hiszem el, hogy ilyen bonyolult lenne bankszámlához jutni, de ha mégis, akkor talán nem túl vállalkozóbarát az ország. Hosszú távon szerintem több szívás lesz belőle, mint rövid távon előny.

@LKerekes: Azt viszont többek után én is megerősíthetem, hogy a cég megszűntetés rendes végelszámolással egy horror/tragikomédia. Saját kis cég, kb. havi 2-3 számlával, mindig minden rendesen fizetve, rendezve, nulla tartozás... ennek a megszűntetése tartott 10 hónapig!
@Határátkelő: Ugyan a kolléga írt butaságokat is, de azért van benne igazság is, pld. a lakcímkártyás és TB-s szőrőzés kapcsán.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.09.15. 15:54:01

@adg: nalunk sincs lakcim. Azt alt.egy nevedre szolo szamlaval igazolod. A jogositvany, ahogy nalatok is, a szemelyi. Ha vki nem vezet (feher hollo v nagyon oreg), ki lehet valtani egy masik okmanyt ID-kent.

2017.09.15. 16:02:03

@szakasz2: Hm, attól függ Svác melyik része ... én ugyan csak a német kantonokat ismerem, azokat is csak valamelyest, de mondjuk egy olasz kantonban el tudom klépzelni, hogy teljesen másként alakulnak egyes dolgok .. no nem törvényileg, hanem hozzáállásilag ..

adg 2017.09.15. 16:07:12

@Zsuzsi65: igen, ismerem a rendszer nagyjabol. En mondjuk nem banom, hogy rajta van a nev, mert nem szeretnek szamlakkal bohockodni, plane hogy csak villany van papiron, a telefon netes, a tobbit meg a tulaj fizeti.
De amugy itt is igy tudod igazolni a cimed, ha negyon kell es nincs jogsid. Utlevel meg valami szamla. De nekem meg soha sehol nem kellett a cimemet igazolni.
A legjobb a multkor szavazasnal sem kertek papirt. Neve? Cime? Itt a lap.

@Dikusz: hat en ugy vagyok vele, hogy nem izgat. Mit tudok kezdeni? Telefonalgassak meg magyarazkodjak? Maguk sem tudjak eldonteni, hogy most van-e cegem, vagy nincs. Mit banom en, elszorakoznak ott, legalabb kitoltik a munkaidot az adotokbol. :))

@Mrs. Clayton: ez eleg jol hangzik, ha meg nincs is ugyfelszolgalat, az meg kellemetlenebb. En utalok telefonon intezni barmit is, mert csak akkor hallom normalisan, ha tok csend van korulottem. Az meg ritka. Jobb szeretek szemelyesen, vagy emailben ugyintezni.

ahv 2017.09.15. 16:18:10

@Mrs. Clayton: Köszönöm, javítottam.

@adg: Azért nézz utána, mert ilyenkor 300EFt bírságot is ki szoktak szabni az utolsó ügyvezetőnek.

@szakasz2: „--> Hűha, ez nekem új. Bár csak egy kis Einzelfirma-nk van, de sem az iszonyú nagy terheket, sem a "nem túl befogadó"-t nem látom 5 év és letelepedési engedély után. Lehet, hogy van egy másik Svájc is?”

Pl. a svájci vagyonadó nagyon magas (évi 1%-ra emlékszem) és tb is évi 25E CHF. Mindegy végig számoltuk egy helyi adótanácsadóval és aránytalannak tűnt. Szerintem Svájc minden része más ország. 

„- Csehországi bankszámla/telephely nyitás
--> Fel nem foghatom ezt a vargabetűt, ha Angliában akar vállalkozni. Tényleg nem hiszem el, hogy ilyen bonyolult lenne bankszámlához jutni, de ha mégis, akkor talán nem túl vállalkozóbarát az ország. Hosszú távon szerintem több szívás lesz belőle, mint rövid távon előny.”

Két okból történt. az egyik az, hogy még nem éltem kint, és sok mindent kellet még intéznem MO.-n, logikus döntés egy közeli országban bankszámlát nyitni és könyvelést intéztetni. A második ok az, hogy induló cégnek, ha a tulajdonosa és ügyvezetője nem UK rezidens, nem nyitnak számlát. Az én munkám meg nem kp elszámolású. Természetesen nem írtam bele minden döntésem alapját, mert igen hosszú lett volna.

@tucano: @Taxomükke (UK) @Mrs. Clayton Köszönöm a kiegészítéseket.

London2009 2017.09.15. 16:24:51

@ahv: varjuk a folytatast. Nana, hogy erdekel minket, hogy mikent alakul a sorsod! Welcome to England! : )

LittleG (uk) 2017.09.15. 16:28:15

@Pink Petsch: hm, en azt gondoltam, torvenyileg kotelezo lenne, csak nem tartjak/tartjuk be..

Amugy arrol hallottal, hogy identol, ha nem rakod at a fiskalis lakhelyedet kulfoldre (hivatalosan, ki kell tolteni valamit a romanoknal), akkor a kulfoldi jovedelmedet ott is megadoztat(hat?)jak?

www.ziare.com/impozit/fiscal/romanii-care-muncesc-in-strainatate-printre-cei-mai-afectati-de-modificarile-fiscale-de-la-1-ianuarie-2018-1462731

Kivancsi vagyok, hogy hatjanak be :)

Shanarey 2017.09.15. 16:37:00

Jó poszt, érdekes post, troll mágnes poszt.
:-))

adg 2017.09.15. 16:41:48

@ahv: koszi, sajnos nincs kedvem elokeresni a papirokat, az is lehet, hogy el se hoztam. Ot eve jottunk el, egy ideje mar nem hallok uj levelrol. Mondjuk ebben az is benne lehet, hogy a hazat, amiben laktunk eladtak es lebontottak. Azt hiszem, nem fogok ennek utanamenni, a jutalomrol mar ugyis lekestem, a lebaszasra meg raerek, ahogy mondani szoktak. :)
Majd elevul.

Shanarey 2017.09.15. 16:44:52

@LKerekes:

Gratulálok, szövegértés egyes.

Nos akkor annyit magamról, hogy 2013 szeptembere óta nem élek Magyarországon. A TB kötelezettségemet visszamenőlegesen megszüntettem 2015 nyarán. Nav visszaigazolta 3 hónappal később hogy a dolog rendben van. Majd a következő évben az anyám vette át a levelet, amely szerint tartozásom van. Nem sokkal később hazamentem, mert amúgy is dolgom volt otthon, és befizettem a tartozást. Majd szeptemberben idén ismét jött egy levél az anyámhoz hogy tartozok nekik, és túlfizetésem is van.

Ennyit a magyar bürokráciáról.

Angliában 2015 ban jeleztem a hivatalnak hogy adó túlfizetésem van, és nem kellett bizonyítanom semmit ám ők gond nélkül visszaküldték a pénzt két - három hónappal később. Tavaly pedig teljesen automatikusan megtették ezt anélkül hogy kértem volna.

2017.09.15. 16:57:24

@LittleG (uk): Nem kötelező. Lehetőség. A buletindben (ha még megvan) ott az állandó bejelentett lakcimed, az alapján tartanak számon a román hatóság különböző hivatalai. Ha ez valamiért megváltozik az életedben, a te döntésed, hogy szólsz, vagy nem. Igaz, a felelősség is a tiéd, ha valamit elcseszel emiatt. De legalább felnőttként kezelnek ;)))
Az idézett linked javaslata meg szerintem valami idióta csókos gyakornok-team munkája, a gyakorlatban kivitelezhetetlen. Sosem fog a gyakorlatba kerülni.
Emiatt:
"Potrivit Profit.ro, draftul de proiect, care se afla in discutie la Ministerului Finantelor, prevede ca impozitul pe venit se aplica in cazul persoanelor fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania, pentru veniturile obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei."
Ez szembemegy az EU-s törvényekkel ... ahogy nem lehet két egészségügy-biztositásod az EU-belül, például, úgy adózni is csak egy országban fogsz.
Mellesleg, és zárójelben, no meg a mesék világába merülve, ha tényleg érvénybe lépne egy ilyen törvény a Palatul Victoriei előtt lógatnák fel az egész bagázst a Ceau-papa által felállitott lámpavasakra. De vérkomolyan. A puliszka robban, mint tudod ;)
mellesleg, melyik vidékről evett ki a fene? ;))

gabors 2017.09.15. 17:01:13

@Főgebra: "Nem akarok kötekedni, de, ha a személyiben van a lakcím, akkor, ha elköltözök, új személyit csináltathatok, hogy az új címem legyen ? " most uj lakcim kartyat csinaltatsz ... szinte egyformak nem ? alakja merete minden de Mo jobban teljeseit igy van mindenkinek 2 (ketto) kartyaja .... szuper miert jo hogy ket kulonbozo van ??

gabors 2017.09.15. 17:03:26

@puhacica: " 22 eve nem lakom anyukammal, de meg mindig az otthoni cimem szerepel a lakcimkartyamon. "

szinten zenesz 27 eve nem lakom a szuleimnel de van lakcimkartyam arra a cimre ahol ok laknak (koltoztem veluk par eve :-))

Mrs. Clayton 2017.09.15. 17:34:12

@adg: ah, itt az adohivatllal beszelni mind munkaltatoi mind munkavallaloi oldalrol lehetetlen, ilyen szerencsetlen callcentereseknek van kiszervezve az egesz, akik ossze-vissza hadovalnak, en mar ugy vagyok vele hogy inkabb elbukom azt a penzt nem erdekel, hiaba jonne ki belole egy nyaralas mar inkabb letojom, sookal jobb lenne egy elo ugyfelszolgalat igazi adohivatalnokokkal, de erre remeny sincs. Habar majd most vesszuk vissza a kontrollt brusszeltol, lehet lesznek rendes ugyintezoink, nem csak callcentereseink.

Mrs. Clayton 2017.09.15. 17:39:12

@puhacica: nem akarlakelkeseriteni, de te nem adougyintezovel beszelsz, hanem mint mar irtam egy callcenteressel, ki van nekik adva egy folyamatabra azt tudjak lekovetni es mondani h mit csinalj, ha a problemad kicsit is egyedi, nem valami tok alap ossze-vissza fognak minden faszsagot javasolni. Hidd el van veluk gyakorlato, mind munkavallaloi mind munkaltatoi oldalrol. Egy dolog biztos es az hogy adoellenortol nem kell tartsal mert ha 10 van az orszagban. Nem viccelek.

puhacica 2017.09.15. 17:55:11

@Mrs. Clayton: pont azert szeretnek konyvelohoz menni es vele intezni mindent, hogy a legkisebbre csokkentsem az eselyet egy ilyen hivasnak.

Shanarey 2017.09.15. 17:55:45

@Mrs. Clayton:

" Habar majd most vesszuk vissza a kontrollt brusszeltol, lehet lesznek rendes ugyintezoink, nem csak callcentereseink."

Ez nem az EU miatt van, és utána sem fog elmúlni.

2017.09.15. 18:05:04

@Mrs. Clayton: Hm, gondolod, hogy ezért Brüsszel a hibás? Komolyan azt gondolod, hogy azéret szervezte ki Nagy Britannia a saját, belügyébe tartozó adóhivatali ügyintézését valahova a 3.-ik világ segglyukába -vagy mit tudom én, kikkel dumáltál, akár született, idióta white-trash angolok is lehettek, nem ezen múlik-, mert az EU előirta neki? Komolyan azt hiszed, hogy az EU, Brüsszel ilyen szinten belepofázik egy ország belügyeibe?
Mert a kommented alapján igen. És ilyen alapon te fasza alanya vagy Orbán idiótáknak szóló gyülőletkampányának, mert "Brüsszel a hibás ... meg a Soros ..." te meg a saját országod, sosem. Naná ... :PPP

2017.09.15. 18:07:02

@Shanarey: mna, tök egyre gondoltunk ... már megint ... :DDD

nyuszigonosz 2017.09.15. 18:08:48

@Mrs. Clayton: Milyen kontrollt vesztek vissza Brüsszeltöl?

Ugyanis az adó ügyek, elöírások és adóhivatalok munkája, hát az minden ország saját ügye, saját rendeletei és elöírásai szerint van.

Az EU tagállamoknál csakis a Vám-únióval kapcsolatos vám-adók vannak szinkronizálva.

2017.09.15. 18:20:36

@nyuszigonosz: Hagyd már, szetrintem a Holdon él, de komolyan. Hogy lehet valaki ennyire tájékozatlan? Hogy finom legyek ...

Mrs. Clayton 2017.09.15. 18:21:55

@nyuszigonosz: asszem nem lattad, hogy az ironia gomb pirosan villogott a kommentem mellett

2017.09.15. 18:28:01

@ahv: Egyébként a következő posztban megfogalmazhatnád a gondolataid a Brexittel kapcsolatban, mint nem-brit friss vállalkozó a szigeten. Láthatod, a kommentekből is, hogy van elég sötétség a fejekben az "EU kontroll" kapcsán.
Zárójelben jegyzem meg, hogy amióta a britek elvesztették a nagyirodalmi státuszukat, a lehető legjobb dolog, ami velük történt, az az EU volt. Kivételezett helyzetben voltak, több előjoggal ... de jódolgában hülyül meg az ember, mondják ...

Mrs. Clayton 2017.09.15. 18:29:47

@puhacica: persze, tegy ahogy te megfelelonek erzed. De meg egyszer, ha csak az a kerdes hogy hogyan fogsz adozni, ha a sajad kftbol is kapsz fizetest, akkor amiatt nem kell konyvelohoz menned. A paye elszamolas a berszamfejto programon keresztul megy. Ezek annyira egyszeruek, hogy egy majom is tudja csinalni. Szoval felviszed az uj munkast a p 45 alapjan ha volt neki elozo munkahelye az abban szereplo nyito szerint, ha nem akkor 0val, majd amikor beutod a beret, akkor a befejez gombbal automatikusan az osszes adatot bekuldod az adohivatalba, ok latni fogjak h van ket munkahelyed igy automatikusan megosztjak a az adomentes jovedelned a ket beveteled kozott. Ha igy tulleped az adomentes hatart csak az egyik helyen fogsz adozni. De ez mint a berszamfejto progin keresztul megy. Annak ellenere h ez ilyen egyszeru, meg az adohivatal fog egy csomot hibazni, es pl betesz basic taxcodba es onnan akkor se vesz ki ha telefonalsz. Van olyan emberem, aki itt szuletett, itt nott fel megsem kepes elerni, hogy a havi 300 font jovedelmebol ne vonjanak 20 p adot.

2017.09.15. 18:32:54

@Mrs. Clayton: Kurva gyenge, és átlátszó utólagos védekezés ...

masada 2017.09.15. 18:41:31

mi ez a baromsag?

1. A sorokat olvasva eros ketsegeim tamadtak, mifele vallalkozorol lehet szo...tanacsado, de egy cegbezaras nem megy neki?! Mifele tanacsokat osztogathat? Mifele tapasztalata lehet? Otthagyja a penzt ami jar neki??
2. Angol cegnek magyar bankszamlaja is lehet...miert kell Csehorszagban szamlat nyitni??
3. Svajci adoterhek es nem befogado kultura... Vajon mi alapjan dontott a sorok iroja, hol alapitson ceget: a. idojaras jelentes b. Ablak-Zsiraf c. sarki kozertben vegzett interjuk alapjan.

2017.09.15. 18:42:06

@Pink Petsch:

Az azért elgondolkodtató,hogy ezt a stílust megengedik neked, miközben másokat sokkal kevesebbért moderálnak.

2017.09.15. 18:43:15

@adg:

Magyarországon gyakorlatilag minden hivatalos nyomtatványon rajta van a levelezési cím rovat. Ha azt kitöltöd, minden értesítés arra a címre megy.
A kormányablaknál percek alatt be lehet jelenteni az értesítési címet.
A NAV-nak egy netről letölthető nyomtatványon kell ugyan ezt bejelenteni.

Shanarey 2017.09.15. 18:58:01

@masada:

Ó mester, mesélj, hány céget szüntettél meg eddig Magyarországon?

gabors 2017.09.15. 18:58:19

@Zsuzsi65: " nalunk sincs lakcim." CA-ben nincs lakcim a jogsin ?? nem is halottam meg. Hova kuldik a buntit ha megallitanak valamiert csak bemondod ?? Amugy a rendor itt megkerdezi hogy meg mindig ez a cimem ....

NY allamban van cim rajta es az elso jogositvany megszerzesekor kell igazolni a cimet valamifele egyebb modon pl kozuzemi szamla, egyebb bankszamla, hitel kartya stb... azt hiszem ketto kell belole. De "ingyen" kuldik az ujat az uj cimmel online itt is.

skye8 2017.09.15. 18:58:33

nekem 2013ban a szemelyim meghosszabbitasahoz Kellett a tulaj (anyukam) hozzajarulasa Es a hazra vonatkozo papirokat is elo kellett teremtenunk hogy bizonyitsa a tulajdonjogot. Nemreg kellemesen meglepodtem a toronto I roman konzulatus hatekonysagan- felhatalmazasra volt szuksegem, az adataimat online felvettek es Masnap mikor idopontom volt a konzulatuson 5 perc alatt kinyomtattak az iratot. A problema szerintem romaniaban inkabb a korhazakban van, Meg mindig nagyon mocsokul bannak a betegekkel/hozzatartozokkal. Tegnap olvastam egy apuka elkeseredett irasat facebookon hogy par hetes kisfiat a surgossegin nem engedtek az anyukajaval maradni amig injekciot adnak be neki, raadasul jol Meg is kekitettek szegeny babat annyit szurkaltak. A hivatalokban morogva bar de eleg tisztessegesen kiszolgaljak az embert, a korhazakban azonban sok orvos olyan hangnemet enged Meg maganak amiert mar reg el kellett volna bocsatani.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.09.15. 19:00:07

@gabors: jogos, a jogsin van, most megneztem, szoval javitok :) ha koltozol, akkor be kell jelenteni DMV-nek :)

gabors 2017.09.15. 19:09:41

@Pink Petsch: "@Mrs. Clayton: Hm, gondolod, hogy ezért Brüsszel a hibás?" propaganda beszivodott rendesen ... ott is meg kell allitani brusszelt ???? (hajra farage)

2017.09.15. 19:17:55

@Vánnyadt Ványadtovics: Ez attól lehet édesapa, hogy én mindig azt irom, amit gondolok, és leszarom az éppen aktuális pártpropagandát, aminek te bőven alányalsz ...
Ez én nickem hiteles, veled ellentétben, ugye ... :PPP

kék madár 2017.09.15. 19:20:44

@LKerekes: nekem az a csucs amikor szemelyi es lakcimkartya nelkul nem vehetek egy 1 hetes mobil internet elofizetest Magyarorszagon. Egy arva USB kulcsot egy sim kartyaval.
Ervenyes szemelyim van, lakcimkartyam nincs = internet elfelejtve, nem vagyok fizetokepes ugyfel egy szolgaltatonal.

De neked ez is biztos tok termeszetes, hogy a vilagon egyedul egy ilyen egetvero ertelmetelen burokratikus baromsaggal szivatjak az embert.

M. Péter 2017.09.15. 19:21:53

@Pink Petsch: A lakcímkártyát jóvál Kádár után vezették be, wikipédia szerint 2000-ben. Ha meg be kell jelenteni valahol a lakcímváltozást, és be kell menni a hivatalba személyesen, akkor a polgárnak teljesen mindegy, hogy új lakcímkártyát kap, új személyit kap, vagy papírigazolványba beírják az új címet.

gabors 2017.09.15. 19:31:58

@Zsuzsi65: "jogos, a jogsin van, most megneztem, szoval javitok :) ha koltozol, akkor be kell jelenteni DMV-nek :)"

az tudom CA egy eleg liberalis allam azert az meglepett hogy a STATE ID-n nincs cim :-))) ezert is kerdeztem ra...amugy allami ID-t csak a DMV-tol lehet kapni itt, annyi a kulonbseg hogy nem kell vizsgazni es szem vizsgalat sincs, de minden masban ugyanaz, nyolv evenkent lejar es $13 (vagy valami hasonlo)

2017.09.15. 19:34:45

@M. Péter: No, akkor teljes, tiszta szivvel kivezethetnék, mint tökéletesen felesleges bürokratikus marhaságot. Azt tudom, hogy tőlem 2007-2009-ben minden egyes nyomorult kis hivatalnok lakcimkártyát akart, ha bármit szerettem volna elintézni Magyarországon. És mivel a tulajok akkoriban is pont ugyanannyi kedvvel jelentették be a bérbeadást, mint manapság, egy idő után feladtam, és azt mondam, kapja be ez az ország, a kurvaanyjukat szivassák helyertem. Ha nem lett volna személyes kötődésem, már sokkal hamarabb leléptem volna abból a kafkai shithole-ból.
A "kádári, hivatali mucikákat" csak azér emlitettem, mer a stilus viszont stimmt. Tökre a Szomszédokban éreztem magam, a '80-as években, ha Magyarországon bármilyen hivatalhoz kapcsolódó ügyet kellett intéznem.
Egyetlen kivétel volt. Jó 2 éve lejárt az útlevelem, és ahhoz, hogy visszamenjek Romániába újért, kellett egy ideiglenes igazolás, hogy tényleg román állampolgár vagyok, és az ujjlenyomatrom sem változott 10 éve. Szóval, elzarándokoltam Zuglóba a konzulátusra. 20 perc alatt a kezemben volt az egyszeri határátlépést biztositó irat fényképestől, ujjlenyomatostól, pedig még várakoznom is kellett, mig mások végeznek. Ez tényleg pozitiv volt. "Kár", hogy a román konzulátus volt, és nem egy magyar hivatal :PPP

gabors 2017.09.15. 19:36:06

@M. Péter: " A lakcímkártyát jóvál Kádár után vezették be, " nem a lakcimkartyara irta hogy Kadar-i hanem a mancikak maradtak meg itt a Kadari idokbol (persze mar ez sem igaz mert Kadar mar 30+ eve halott talan) igy az akkori hivatalnokok mar ritkak mint a feher hollo :-)

M. Péter 2017.09.15. 19:37:34

@Pink Petsch: A call centre-k nem külföldön vannak, csak a takarékosság jegyében átszerveztek mindent és 2010 óta elbocsájtották az adóhivatali dolgozók felét. Tavaly aztán rájöttek, hogy mégsem teljesen jó így, aztán növelték a létszámot.

NorthPier 2017.09.15. 20:00:15

@Pink Petsch: "Komolyan azt gondolod, hogy azéret szervezte ki Nagy Britannia a saját, belügyébe tartozó adóhivatali ügyintézését valahova a 3.-ik világ segglyukába -vagy mit tudom én"

Hahaha.....!!! Méghogy 3. világ. Én kétszer próbáltam ügyintézni, mindkétszer Glasgow- ban csörgött ki, a vonal másik végén egy hallhatóan feketével, akinek skót akcentusa is volt.
Szóval már itt elcsúszott a dolog, mert a hellón kivül semmit nem értettem.
Mondjuk a telefonos banki ügyintézők is az őrületbe tudnak kergetni, ugyanezért, meg h mennyire kompetensek. Meg tavaly

2017.09.15. 20:01:11

@gabors: A stilus, amire gondoltam, meg "munkavégzési" tempó, amit a Kádár-korszakban kezdett, akkor hamvas 20-on éves, mondjuk a 80-as évek közepétől még faszául átörökitett azokra a szerencsétlen azubikra, akik a keze alá keültek, és akik most jó 30-asok ... de inkább 40-esek ... a stilus és a munkavégzési hajlandóság maradt a Szomszabeli, ha a bodoritott bundesiga-friizurák el is tüntek

NorthPier 2017.09.15. 20:03:21

Még tavaly decemberben ráutalt a bank a számlámra egy téves, nekem nem járó összeget, a mai napig nem tudtam rábírni őket h visszavonják.
Szerintem karácsonykor el fogom költeni.

2017.09.15. 20:04:44

@Vánnyadt Ványadtovics: Te tuti csak provokálsz, az aktivitásodat nézve, És az is zicher, hogy nem ez az egyetlen nicked.
Az indiánokról, különösen pedig a dakotákról inkább a "szellemi vezetődet" kérdezd, ő van otthon a közmondásaikban (lásd, milyen hülye vagy, hogy elszólod magad, eredeti gondolat hiján, kicsi troll? :P)

2017.09.15. 20:07:18

@M. Péter: @NorthPier: Fijjúúúg, fijjjúúúgg ... a 3. világbeli cuccos kiszervezés, csak egy ötlet volt, de a tökhülye, echte brit white trasht is megemlitettem mellette ... szóval, az is játszik azért, nah ;) Igaz, a black trasht, nem ... :DDD

Dikusz 2017.09.15. 20:17:19

@M. Péter: de előtte még párszor növelték, majd csökkentették a létszámot.

gabors 2017.09.15. 20:22:47

@Pink Petsch: sajnos (vagy szerencsere) en Kadarral egyutt tavoztam Mo-rol igy ebbol a posztodbol semmit nem ertek (sot vannak szavak amiknek meg egyedi ertelmet sem tudom...:

azubikra

bundesiga-friizurák

LittleG (uk) 2017.09.15. 20:23:41

@Pink Petsch: hm rég nem ettem puliszkát :) pedig hideg tejjel vagy hegyi juhsajttal milyen jó!

én is azt hittem, hogy eu-n belül nem adóztathatnak meg két országban, de itt mást ír:

europa.eu/youreurope/citizens/work/taxes/income-taxes-abroad/index_ro.htm

Mondjuk ez nem tudom mennyire hivatalos, de olyan nagyon nem is borítja fel a lelki békémet...

Kolozsváron laktunk, mikor kijöttünk, de amúgy nagyváradi vagyok. Te?

LittleG (uk) 2017.09.15. 20:29:57

@gabors: az Azubi a nemet Auszubildende roviditese, ami kb. trainee vagy apprentice angolul.

A Bundesliga frizurákat meg nem tudom, hogy lehet máshogy mondani, erre a 80-as években divatos hosszacskás focista-frizurákra szokták mondani

2017.09.15. 20:35:59

@gabors: Oké, bocs .. sajnálom, de keverednek bennem a nyelvek: az azubi kezdőt, tanulót,tanoncot jelent. Gáz ez azért: éppen tegnapelőtt szóltam valamit oda németül a spanyol chef de partie-mnak, amiből egy rohadt szót nem értett, ugyanis ő csak angolul ért még. Én viszont meg már keverem, hogy kihez milyen nyelven szólhatok, mert van 3 lehetőségem: csak német, csak angol, mindkettő (ez utóbbi a ritkább). Illetve van egy egyedi esetem is, egy magyar kolléga, aki sajnos viszont a meleg-konyhán van, vagy az egyik kisebb étteremben (én meg ugye a főben ...), igy csak néha dolgozunk együtt.
Ja, a bundes-liga frizura meg a fejtetőn bodrosra nyirt, hátul hosszan hagyott frizurát jelenti ;))))

2017.09.15. 20:53:24

@Vánnyadt Ványadtovics: Őszintén szólva, leszarom, hogy mit gondolsz vagy képszelsz te rólam, De olyan magasról, hogy te arra a szintre álmaidban sem érsz fel ... mna, kb, ennyit rólad ...

2017.09.15. 21:04:50

@LittleG (uk): Huhh, hát azt az "igazi" mamaligát én sem ettem már egy jó évtizede, ugyanis az itt, de még a Magyarországron árult kukoricaliszt is finomabbra van darálva, mint otthon-otthon. Abból meg nem ugyanolyan állagú, "igazi" puliszka jön ki ... legfeljebbb polenta :(((
Hát, legutóbb Nagykárolyból evett el e fene "világot látni", az egy kb. 20 ezres kisváros, a román Szatmár megyében.
Ja, az adózáshoz: ez igy van, ha fél évnél kevesebbet vagy valahol melóban egy eu-országban, ami nem a tiéd, akkor kell számolni az adóval, de ez nem román tallmány, általános. Ugyanis évente fél évnél kevesebb időn egy adott országban nem jelent életvitelszerü ottélést. Arra lett kitalálva, hogy ne játszák ki a népek az adózást .-.. De bocs, mert egysikúan voltam bekötve, ugyanis én arra aszociáltam automatikusan, ha életvitelszerüen élsz egy országban, ami más, mint az államnpolgárságilag szülőhazád (esetünkben ugye, Románia..)

2017.09.15. 21:45:11

A poszter borzasztóan túlbonyolítja-túlgondolja a dolgait.
Nem csoda, ha minden nehezen intéződik el neki.

Egy tiszta állapotú céget be lehet zárni nagyon rövid úton is.

Az angol cég cseh bank meg egy marhaság...

2017.09.15. 21:46:41

@Vánnyadt Ványadtovics: Hát persze, te vagy a superman, aki mindenkit tuti zicherre kiismer és megitél .. imádom az ilyen figurákat .. előszeretettel csinálok hülyét belőlük, például .. nagyon szórakoztató, mint te is :D
Az meg, hogy a személyemből az egész rommmagyar közösségre próbálsz meg valamiféle általánositást ráhúzni, még ha hozzápasszintod a "reménykedem ... , hogy nem .." álságos szófordulatot, az különösen élvezetes abból a szempontból, hogy mennyire idióta vagy, és azt hiszed, az ilyen ócska trükkök 3 számjegyü IQ-jú embereknél valóban beválnak. No de persze, ugyan mit tudhatsz te erről? :PPP

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.15. 21:56:25

@puhacica: Hejjhó Puhamacska, nézd csak meg ezt is.

www.origo.hu/gazdasag/20170912-kicsomagolja-magat-a-jovo-otthona.html

Egyre jobban esz a fene engem is ebbe az irányba...Ha lehetne ötödáron venni valami értelmes ingatlant, le se sz@rnám, hogy csórónak néznek benne (tegnapi téma...)
:-)))))

Legalább senki se jönne kölcsönkérni... :D

2017.09.15. 22:09:34

@geegee: Hát vegyél basszus egy wohn-mobilt, 20 ezer euróért már luxus- felszereltséget kapsz, ha nem érdekel különöseben a márka.
Mellesleg, a hurrikános poszthoz direkt nem szóltam hozzá, mert eléggé sarkalatos a véleményem. Oké,én megértem, miért épitkeznek papirból, azt nem értem meg, hogy miakisfaszomnak épitkeznek huszadjára is pontosan oda, ahonnan előzőleg 19 alkalommal felkapta a hurrikán őkét, mint Totót Kansasből. Mna, innentől kezdve leszarom a hülyéit, és kurvára nem hatnak meg a tornádós-hurrikános amcsi beszálók ... Menjél arrébb, b+, mert az afrikainak azt mondod, ugye, hogy ha nem okés, akkor mozogjon, ne az ENSZ segélyekre várjon .... :PPP

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.15. 22:12:10

Poszt után: na végre már, hogy megerősítést nyert a teóriám, amit évek óta ugatok.Ha Angliába kéne költözzek és ott nem kapnék azonnal banxámlát, akkor nyitnék egy másik országban és kész.Ott ahol adnak.(Természetesen Magyarországot kizárva a dologból, nem hiányzana, ha a rohadék APECH kutakodni, vagy inkasszózni tudna...)Az első időkben bőven jó az, legfeljebb kicsit drágább az utalás, pár fonttal.Hát aztán, még mindig bőven jobb a semminél.

A poszt-tolónak sok sikert, kitartást, meg gondolom, kötélidegzet sem hátrány...

Európai ingyen wifi: wifi a pifi... :D
Persze szurkolok a dolognak, keverem a kátrányt, de azért remélem azzal is törődnek majd, hogy biztonságos legyen.Főleg, hogy lassan minden tárgynak, eszköznek lesz ípé-címe, meg okosabb lesz, mint a gazdája... :-))

A focistákat meg már kutyáztam ott a linken...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.15. 22:18:46

@Pink Petsch: De jó fej vagy, ez egy lakóautó, nem három embernek való élettér évi 365 napra, teee. :-)
Nekem ház alternatíva kell és az se baj, ha össze lehet csukni, szerelni, stb és arrébb vinni.

Az amcsi témában tök ugyanezeket a dolgokat kérdezem én is évek óta, de senki nem tud/akar rá válaszolni.Pontosan ugyanúgy, mint te, hogy mi a faxért építik újra, meg újra tökugyanoda, tökugyanabból, stb, nem írom le megint.
Ehh, biztos bennünk van a hiba...

2017.09.15. 22:23:46

Lakcím ügyekben elég zavaros a kép a fejekben úgy tűnik ...

Nos.

Az EU-ban lét címe lehet egy embernek.

1.
Lakcím (régebbi neve állandó cím)
Az a cím ahol LAKIK, amit elköltözéssel módosít csak.
Azaz ahová hazamegy/visszatér, ha eltávozik onnan
valamiért hosszabb, de átmeneti!!! időre.
(pl. iskola, munka,csakúgy).

2.
Tartózkodási cím (régebbi neve ideiglenes cím)
Ahol csak átmenetileg tartózkodik, de 90 napnál tovább.
(pl. iskola, munkahely, csakúgy)
És amit egyszer szándékában áll majd megszüntetni
és onnan egyszer vissza fog térni a lakcímére.

----

Ha valakinek CSAK EGY címe van akkor az lakcíme! lesz.
(állandó címe)

Ha "VÉGLEG" elhagyja az országot
azaz VÉGLEG külföldre költözik, akkor
a magyar lakcíme megszűnik!

Ami jár néhány következménnyel.
Hisz kiiratkozik Magyarországról...

Ezért nem kaphat meg dolgokat
amik
a Magyarországon lakóknak járnak csak.

2017.09.15. 22:23:57

...és még a lakcímhez.

Nem tilos a magyar lakcímet (állandót) fenntartani.

A magyar lakcím (állandó) megtartása csak annyit jelent,
hogy nem költöztél végleges szándékkal más országba.

Hanem csak ÁTMENETILEG (ideiglenesen egy ideiglenes címen) tartózkodsz ott, mert egy ideje és még egy ideig éppen ott élsz/dolgozol/tanulsz/stb.

De ettől még úgy gondolod, hogy továbbra is Magyarországon laksz.

Ha nem így gondolnád, akkor nem lenne magyar lakcímed (állandó) már...

Hanem az a külföldi címed tekintenéd lakcímednek (állandó címednek) és innen már kijelentkeztél volna (a külföldi címre).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.15. 22:24:31

@Főgebra: Miért ne?Ennek kb. úgy kéne mennie, hogy neten kitöltöm a rubrikákat, klikkelek kettőt, a fénykép jó a korábbiból, ami nyilván megvan náluk is, hisz ők csinálták, fizetek esetleg pár fityinget illetéknek utalva, már ha egyáltalán, és jön postán az új igazolvány.Tovább tartana leírni, mint megcsinálni.Hát majd talán 50 év múlva, de lesz az 100 is, lehet...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.15. 22:30:54

@adg: Hahaha, így van, +34265... :D

Itt a kocsi forgalmijával vannak ilyen könnyedén.Mármint hogy bármikor lehet kérni másikat, stb.
Mikor volt odahaza a rendszámfrász, és olvastam, hogy a rendőrök bevonhatják a forgalmit, akkor mindig jókat mosolyogtam.
Haha, baxxátok meg, vonjátok, hány másikat kérjek utána? :D

2017.09.15. 22:40:21

@tamarisk: Azt áruld már el, hogy mi a faszom köze van az országom kormányának ahhoz, hogy hol a fenében is élek pontosan? Ja, persze, tudom, Magyarországon fontos, hogy orbán megtaláljon a kibaszott propaganda-leveleivel, amik elől éppen elmenekültem ... Na, schön! :PPP

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.15. 22:43:26

@adg: "amiben laktunk eladtak es lebontottak"
Igen, azért ez nagyban tud segíteni mindenféle kormányzati kommunikáció elhalásában... :D
Irigylésre méltó helyzet.

2017.09.15. 22:46:00

@geegee: Oké, hát pont az amcsiktól szrezjóhetsz ilyen kicsomagolható "otthonokat2, mert ugye a piacuk reagál a tornádók által elcseszett papir-házakra ... Láttam valami amcsi épitős müsort, ahol 1 nap alatt hoztak tető alá egy ilyen házat. Persze, kurva sokat raktak rá a dizájnra, de nekem a 2 méteres lapostévé bemutatása alatt végig az járt az agyamban, hogy "hol-a-kurva-istenben-van-itt-a-csatornázás-meg-az-áram-a-viz-és-hasonlók'"?

2017.09.15. 22:55:06

@tamarisk: Szerintem, amiket leirtál az itt mindenkinek világos, normális, és természetes. Mna, akkor ezt most próbáld meg a gyakorlatba ültetni anélkül, hogy szarrrá szivatnának a magyar hivatalok. Megsúgom, nem fog sikerülni, mert legalább egy tök felesleges kört le fognak futtatni verled, és akkor még szerencsés voltál.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.15. 23:01:55

@NorthPier: Óbakker, te próbáltál mexabadulni tőle?Elküldöm a mi számlaszámunkat, ha akarod... :-))))))
Simán költsd el, de legalább is vedd le, tedd át máshová vagy fektesd be.A kamat mindig a tiéd lesz.Ha meg elévül, már nem is követelhetik...
Baxxa meg, nekem miért nincs ilyen mázlim? :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.15. 23:04:30

@Pink Petsch: Az indiántollak szerintem az avatarból lehettek kitalálva... :D
Szó mi szó, én is nézegettem egy darabig, mikor anno új volt, hogy mi a lóf@$z az, de aztán rájöttem, hogy a kurva macska hasítja ki a hátteret... :-)

2017.09.15. 23:13:48

@Pink Petsch:

Kérdezd az EU-t ők alkották a lakcím direktívát!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.15. 23:14:46

@Pink Petsch: Én telekre gondolnám rakni, rendesen beköttetni mindenféle szolgáltatást, mintha fix ház lenne.És esetleg, ha öregecskedő korba lépnénk, és egy melegebb országba költöznénk, akkor elhúzni, szétszedni, ilyesmi.És nem baj, ha nem kerül annyiba, mint a kib@$zott horror árú svéd házak, amik ráadásul ugyan az a könnyűszerkezetes, mint az usák-fajta...Igaz, itt nincs kéthetente hurrikán, de még kétévente sem, senki nem épít újra semmit, max 50-100 évente felújítják...
Na szóval ilyen célra kéne valami értelmes, használható méretű lakhatási ötlet.

kék madár 2017.09.15. 23:18:51

@tamarisk: "Ezért nem kaphat meg dolgokat
amik
a Magyarországon lakóknak járnak csak."

ertem, tehat a turistak ne internetezzenek, nekik az nem jar.

2017.09.15. 23:33:55

@Pink Petsch:

Ha az ügyfél nem a megfelelő adatokkal megy akkor igen...

De ha viszi/tudja ami kell az ügyhöz akkor percek alatt végez!

---

Augusztus elején szedtük össze egy egyetemistának a kollégiumoz+szociálisellátáshoz szükséges papírokat.
Ami 4 hivatal 9 különböző igazolása volt!!!

Egyik sem tartott pár percnél tovább, sőt egy része (NAV) on-line jött!

Mert tudtuk mit kérünk és MINDEN adatot is tudtunk hozzá!

Ugyanerről 10-ből 9 ember azt álíltja, hogy szívás, többször kell menni, stb.

Pedig csak az van, hogy az ügyfél FELKÉSZÜLETLEN!!!
Nincs nála ami kell, nem tudja a kérdésre választ, stb.

Nem mondom hogy nincs pár hülye ügyintéző a hivatalokban.

De az igen, hogy szívások zöme ügyfél hiba!
Felkészületlen az ügyből és azért nem lehet elintézni rögtön az ügyét, pedig egyébként ellehetne...

Lakcím kártya pl. max 10 perc, ha sokan vannak.
HA megvan minden papír és info hozzá.
Mégis sokan mennek visszaz2-3X is miatta....
Mert hiányos a bejelentőjük vagy
épp nincs náluk egy személy azonosítása alkalmas IGAZOLVÁN!
De azért megy az okoska ügyet intézni... aztán háborog.

2017.09.15. 23:33:57

@kék madár:

Internet használat van az EU-ban egységesen a neve roaming.

2017.09.15. 23:34:00

@geegee:

Konténer ház, több cég is árulja-telepíti itthon is.
Modul rendszerben is...

LittleG (uk) 2017.09.16. 00:13:04

@Pink Petsch: Voltam Károlyban, kicsi koromban. Csak annyira emlékszem, hogy valamilyen paplanhuzatot néztünk és sütött a nap :)

Amúgy Szatmáron születtem (az ottani kórház volt közelebb, mikor ki akartam jönni), de csak kétszer voltam ott: mikor megszülettem, és egyszer huszonpár évesen.

Szoktál "haza"menni?

2017.09.16. 00:30:15

@tamarisk: Mondd, és azt normálisnak tartod, hogy az adódból eltartott hivatal számára még te készülj 2-3 órát előzetesen a neten való kutakutásoddal, hogy pontosan mi is kell a "Magasságos és Szentséges Hivatalnak", amit te tartasz el. Ez neked a normális? Hogy felkészülsz, mint jótanuló a felelésre, miközben még fizeted is ezt az egész cirkuszt?
De jó, hogy mondod a lakcimbejelentőt .. már irtam, de valszeg nem vetted észre ... Tudod mi kell Nlémetországban a lakcimbejelentéshez? Egészen pontosan az, hogy besétálsz a tanácsháza megfelelő osztályára, és ott az ügyintézőnek bejelented, hogy itt-és-itt laksz, ettől a dátumtól. Ez nekem a jelenlegi lakhelyemen egészen pontosan 3 percembe tellett, de csak azért, mert az "y" betüzésével és kiejtésével a családneven végén akadt egy kisebb probléma. Különben 2 perc lett volna. Nulla igazoló irattal, bérleti szerződéssel tuljadon i lappal, csak bementem az utcáról a Rathausba, hogy akkor most bejelentkeznék ide lakosként, erre és erre a cimre, ettől. És bemondásra ment.
Bár azért itt is bele lehet futni várakozási időkbe, mert amikor pár éve Stuttgartba jelentkeztem be, akkor jó negyedórát kellett várnom, mert volak előttem ügyfelek, bár maga a müvelet ott sem tartottt tovább 3 percnél, ugyancsak bemondásra. Igaz, Stuttgart és vonzáskörzete kb. fél millióval több emert lát el admininiszttrativ szarságokkal, mint Budapest, igy megbocsátom nekik azt a negyedórás várakozási időt ...
Ugye, érezted az iróniát ... ha mégsem, lehetek konkrétabb is :PPP

2017.09.16. 00:34:59

@LittleG (uk): Nem jellemző .. legutóbb, úgy jó 2 éve voltam, amikor leadtam a személyim és meghosszabitottam az útlevelem. De szerintem, legközelebb csak Münchenig megyek a konzulátusra ez ügyben, úgyogy nem igazán szoktam. Sőt, kiábáránditó, én Szatmárnémetiben tanultam licisként ... akkor "nagyvárosnak" tünt .. most meg annak láttam, ami, egy lepusztult romhalmaz ...

LittleG (uk) 2017.09.16. 00:40:07

@Pink Petsch: ja, nagyon másként látok én is mindent, mikor innen hazamegyek. Elszoktam már a sok kéregetőtől pl. Várad eléggé fejlődik, túlságosan is, egy csomó minden nincs meg már.
Ha visszavágyom, akkor a múltba, de oda is csak látogatóba :)

2017.09.16. 00:47:41

@LittleG (uk): Hm, Váradra járt az öcsem gyógyszerészetire... ;) Mondd, a vár felújitását befejezték mrá? Mert mgé zöld hajam volt, amikor elkezdték ... :))))

adg 2017.09.16. 01:40:44

@Vánnyadt Ványadtovics: na de ezt mire irtad? Elkuldtek a levelet, hogy minden ok, megvolt adva a cim normalisan. Aztan elkoltoztunk, es kuldozgettek az ujabb leveleket. Jo helyre kuldtek, csak mar nem voltunk ott. Ide meg valoszinuleg nem kuldtek volna, meg mibol gondoltam volna, hogy megsem oke minden? Meg tulajdonkeppen nem is erdekel, azt csinalnak, amit akarnak.

En be nem faradok a kormanyablakba. Jojjenek ok, kapnak egy kavet. :)

adg 2017.09.16. 01:51:36

@NorthPier: haha, ez jo. Nekem is utalhatna valaki egy kicst. Jo par eve volt hir, hogy egy vagy ausztral vagy uj zelandi csoka szamlajan landolt egy nagyobb kormanyzati utalas (elkepzelni nem tudom, hogy csinaltak) szazmillios vagy millardos nagysagrendben talan, ficko meg nyitott azonnal par szamlat szerte a vilagban es szetszorta a penzt, majd eltunt. De bena volt, hamar megtalaltak es jol kikapott erte, a penz is meglett szinte mind. :))

adg 2017.09.16. 02:26:31

@geegee: "Pontosan ugyanúgy, mint te, hogy mi a faxért építik újra, meg újra tökugyanoda, tökugyanabból, stb, nem írom le megint.
Ehh, biztos bennünk van a hiba..."

Reszben igen, bennetek van. Ha megnezed a kepeket az amerikai karokrol, tehat szigoruan nem a karibi egyszerubb orszagokrol beszelek, akkor azt lathatod, hogy a hazak kb egyben vannak. Ez az, amit nagyon sokan nem akarnak elhinni, hogy normalisan megepitett konnyuszerkezetes haz semmivel sem kevesbe erzekeny egy hurrikanra, mint egy teglaepulet. Amugy a teglanak mi a fenebol van a teteje? Ja, ugyanabbol, mint a fahaznak.
Fejlett orszagokban van normalis szabvany, epitesi eloiras, stb, ezeket betartva nincs a hazakkal gond, es sok szempontbol, adott klimara sokkal jobbak, mint a rendes teglahazak.

Ha megnezed a karokat, akkor nagy reszuk arviz okozta kar, vagy autok, lakokocsik, utcai berendezesek, es nehany teto. Tetoket pl magyarorszagon is visz el a szel, megsem pattog senki, hogy hogy lehet ilyen szart epiteni, pedig magyarorszagon egy 100-120 kmes szel mar eros, ezek a szar konnyuszerkezetesek meg 200-250 km/h szelet gond nelkul kibirjak, ha normalisan van megepitve.

Amiben inkabb a problemat latom, hogy miert nem tudnak rendes vizelvezetest epiteni, hogy elkeruljek az arvizet, es igy a karok nagy reszet? Jo, Houston messzebb van a parttol, de azert florida nagyvarosai nem annyira. Nalunk pl akkora csatornak vannak, hogy egyszeruen nem tud kialakulni arviz a varosban, barmennyi eso is essen.

Mas, nalunk 74-ben volt egy nagy hurrikan, ami teljesen letarolta a varost. Gyakorlatilag minden elpusztult. Utana lett rendes epitesi szabalyzat, szabvanyok, stb. Azota is a hazak jo resze konnyuszerkezetes, es szamos hurrikan soport vegig a varoson, soha egyik sem okozott kulonosebb karokat. Oke, par lakokocsi, nehany fa, esetleg egy ket rozzantabb teto. De a hurrikan utan osszetakaritanak, es par nap mulva minden olyan, mintha semmi sem tortent volna.
Amit a fejlodo vilagban lehet latni pusztitast, az pontosan az eloirasok es a penz hianya miatt van, nem azert, mert konnyuszerkezetes hazak. Ha ok teglabol epitenenek, akkor is ez tortenne.

Mondok jobbat, post disaster epuleteket, pl rendorseg is epitenek konnyuszerkezetbol, ezek tulelnek siman egy 5-os hurrikant.

Szoval a kar csokkentesehez a legfontosabb lenne a vizelvezetes, es a hurrikan elotti lomtalanitas, hogy ne legyen mit felkapni a szelnek. Nalunk mindig van a szezon elott cyclone clean up, lomtalanitas.

Es meleg eghajlaton a konnyuszerkezet sokkal praktikusabb, nem tartja a hot, mint a tegla, lehul ejjel, konnyebb huteni es kevesebbet is kell. Laktam mar betonban is, ossze tudom hasonlitani. A beton ontja magabol a hot ejjel, akkor is klimazni kell.

A koltozzenek arrebb meg nem annyira jo otlet, az emberiseg jo nagy resze pont ebben a zonaban lakik, bar jo reszuk mar odakoltozott hozzatok. :)

adg 2017.09.16. 02:27:41

@geegee: na ez itt az elobb neked ment, csak kihunyt a link valamiert.

adg 2017.09.16. 02:32:53

@geegee: nalunk forgalmi sincs. Az auto csak egy gep, mint a funyiro, minek kellene neki kulon barmi is. :)
Egy igazolas van arrol, hogy a regisztraciot befizetted, egy a4-es lap. Ezzel lehet eladni is, rairod a vevo nevet, cimet, telefonszamat, leteped a megfelo reszt, odaadod neki, oszt jonapot. A nalad levot meg beimelezed a "hatosagba", vagy befaradsz szemelyesen. Kereskedo meg megcsinalja neked.

gabors 2017.09.16. 03:19:13

@Pink Petsch: ""hol-a-kurva-istenben-van-itt-a-csatornázás-meg-az-áram-a-viz-és-hasonlók'"? "

hidd el ottvan nagyon hianyos vagy eloilteletes az elkepzeseled hogy ez hogy mukodik (vagy semmi elkepzelesed sincs) ...

az egynapos epitkezes az pont olyan show volt mint a Monika (vagy az altalad imadott Szomszedok) ....:-))

FutureFry 2017.09.16. 06:07:52

@Zsuzsi65: @adg: @gabors:
Amerikai jogsikon (bár mint minden, ez is államonként változó lehet) rajta van a lakcím, és ha változik több államban simán van a hátulján hely, ahova kézzel saját magad ráírhatod az új címet. Bár ez lehet, hogy nem “Real ID” kompatibilis (ez a szövetségi kormány által meghatározott egységes igazolvány-kritérium, amit ha egy állam ne tart be akkor pl. az ottani jogsit nem lehet pár szövetségi-szintű hivatalos dologhoz használni (pl. repülőn utazni vele), igaz ennek (vagy legalább is egyes részeinek) a végrehajtását pár állam felháborodása miatt már többször elhalasztották.

FutureFry 2017.09.16. 06:36:22

@gabors: @LittleG (uk):
"A Bundesliga frizurákat meg nem tudom, hogy lehet máshogy mondani"
mullet

FutureFry 2017.09.16. 07:05:17

@adg:
"“Amiben inkabb a problemat latom, hogy miert nem tudnak rendes vizelvezetest epiteni, hogy elkeruljek az arvizet, es igy a karok nagy reszet? Jo, Houston messzebb van a parttol, de azert florida nagyvarosai nem annyira. Nalunk pl akkora csatornak vannak, hogy egyszeruen nem tud kialakulni arviz a varosban, barmennyi eso is essen.”

Darwin kicsit dimbesebb-dombosabb mint Miami. Az utóbbi tkp. tengerszinten van, rendszeresen jön fel a csatornából a tengervíz [1]. Egyébként is egész Florida lapos, a legmagasabb pontja ~100m, az is északon az alabamai határ közelében van [2].

[1] youtu.be/y20Tx2eCw28?t=1584
[2] en.wikipedia.org/wiki/Britton_Hill

Szaktanár 2017.09.16. 08:55:43

@Mrs. Clayton: "ahanyszor hivtuk oket annyiszor mas infot adtak, keptelenseg rendbe tenni, most ugy tunik, pedig ha lenne egy szemelyes ugyfelszolgalat egyszerubb lenne, de igy hogy call centeres hulyekkel telozol, nem lehet csinalni semmit"

emlékszem, vagy 5 éve nekem is volt vmi adózási problémám, elbattyogtam tehát vhova croydon-külsőre (jó közel volt, alig több, mint 1 órát kellett menni irányonként), h segítséget kapjak végre személyesen, mert a telefonon való hadakozás elég értelmetlennek tűnt, erre mit kapok a pofámba? le lehet szépen ülni egy adott telefon elé az előtérben, és lehet beszélni egy ügyintézővel aki vhol az irodában ül, tőled 10 méternyire. az, h leülj egy hús-vér ember elé, és megbeszéljétek a problémát, ki van zárva. állítólag azért, mert tartanak attól, h sokan elveszítenék a türelmüket, és megtámadnák az ügyintézőt.
rá kellett jönnöm, miután végigmentem a procedúrán, h a félelmük nem alaptalan.

puhacica 2017.09.16. 08:57:48

@geegee: a videot nem neztem, mert meg mind2 kandurbandi alszik mellettem, de a kepek alapjan nekem ez nem az igazi. es draga is, kicsomagolas ide vagy oda. a magyar fejlesztes azert is tetszik nagyon, mert zoldre terveztek. na es ha jol emlekszem, mintha valami 70 m2 koruli meretre mondtak volna 15 milliot. jovore szerintem mi is megnezzuk. a spanyoloknak is van ilyen fejlesztesuk, abaton house neven fut, de az nagyon pici. 30par nm2 kerul 21ezer euroba, ami klassz, es ez is energiatakarekos, csak nincs benne semmi tarolasra alkalmas luk. inkabb holiday home-kent tudom elkepzelni. bar boviteni ezt is biztos lehet.

DieNanny CH 2017.09.16. 09:42:08

@geegee:

"Főleg, hogy lassan minden tárgynak, eszköznek lesz ípé-címe, meg okosabb lesz, mint a gazdája... "

Hát, most képzeld el, a nyomtatómnak, amit vettem, saját e-mail címe van...
Tudok neki e-mail-t küldeni, aztán ő meg (ha be van kapcsolva) kinyomtatja. Ész megáll!

:-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2017.09.16. 10:22:27

Pedig maganvallalkozast nagyon haamr , pikkpakk lehet nyitni. Mitobb akar evekre visszamenoleg is. Ig tortehetett, hogya ferjem 2012-ben inditott egy vallalkzoast, amit 2010 januarjaig vissza lehetett datalni, es befizetni ra az NI-t: :)

puhacica 2017.09.16. 10:55:52

@geegee: na, megneztem a videot is. tovabbra sem tetszik. :D
viszont talaltam egy ilyet, ez bejovos, csak utana kell jarni a szigetelesnek. szerintem jovo nyaron ez is sorra kerul.
www.kontenerhaz.hu/fooldal

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.16. 11:16:16

@adg: Na, ez már végre egy tisztességes válasz, sok mindent helyrerak.Lehet, hogy összekeverednek néha az infók és a mindenfelől jövő hírek, fotók.Illetve én sem csak a hurrikánra gondoltam, hanem akár a túlsó parton, Kaliforniában a földrengésekre is.Illetve bennem akkor is az van, hogy ha mondjuk 100-200 év alatt összedőlt a város (fél-város, harmad-város) y-szor, akkor nem építem föl, vagy nem ugyanabból, nem ugyanoda y+1-edszer.Már csak józan paraszti ésszel felfogva sem.És azért ezek a helyek eléggé jól elkülöníthető részek (Texas, Florida, Kalifornia, stb...)
De akkor most már tudom, hogy amit látni a hírekben az mindig a szar selejtje, mert ami jó minőségű, az túléli.És az ugye nem hír, hogy megmaradt, túlélte, használható továbbra is...
Ezt simán el tudom fogadni, köszönöm a választ.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.16. 11:20:59

@adg: Igen, ezt valahogy így kéne felfogniuk kormányzati szinten is.
Az eladás itt is hasonló, eleve két példányos a forgalmi.(Ha a gyökér magyar rendőrön látnám, hogy be akarja vonni, kapásból oda se adom a másodpéldányt... :-) Érdekes módon, más országok rendőrei normálisak 100-ból 99-szer.)
Illetve szintén nem értem az autók ilyetén való megkülönböztetését.Hát az is csak egy használati tárgy, mi a faxnak kell adót fizetni, regisztrálni, stb.A hüttőszekrényre, meg a mosógépre sem kell ilyen marhaságokat csinálni...:-)
Ehh, fura dolgok ezek...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.16. 11:23:45

@Szaktanár: Na de a félelem lehetőségét a szar rendszer pocsék működése váltja ki, nem?

Ha lennének hús-vér emberek, akkor mindenki nyugodt lenne, mert halad az ügye, működik a szisztéma...Nem?
:-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.16. 11:28:09

@puhacica: Igen, a magyar fejlesztés tetszik nekem is a legjobban és a legjobb ár/érték arányú, szerintem.Ha 40nm tartható 8 milla körül és ennek egész számú többszörösei, az még külföldön versenyképes lehet.Magyarországon kevésbé, hisz ennyiért már új társasházi lakások is vannak nagyjából.Persze azt meg nem lehet arrébb húzni.Külföldiában (nyugaton) viszont pont az ár az, ami horribilis, illetve a sok költözés esélye is emellett szól.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.16. 11:29:41

@DieNanny CH: Be$2@rásss... :D
De hát ez a jövő, az IoT, Internet of Things.Állítólag.

M. Péter 2017.09.16. 11:35:27

@geegee: Hűtőszekrénnyel kevesebb balesetet okoznak, mint gépjárművel, nem hallottam olyanról, hogy tilosban parkoló hűtőszekrény miatt kellett leállítani a villamosforgalmat.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.16. 11:44:58

@puhacica: Nem rossz, bár jóval indusztriálisabb, mint a dominó.Kicsit olyanok, mint egy trafóház... :D
De attól persze lehet még jó is akár. :-)
Azt nem tudom, ezek mennyire tűz-, betörés- és rongálásbiztosak.
Nem az őslakosoktól félteném idekint, hanem az "újdonsültektől", a jövő zálogaitól...
Bár a svédek is erősen vonzódnak a tűzhöz, lásd minden évben a szalmakecske felgyújtása, vagy a valborg-ünnepi események... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.16. 11:46:03

@M. Péter: :-)))
Annyi minden történik a világban én már ezen sem csodálkoznék.Szerintem csak idő kérdése...
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.16. 11:46:53

@tamarisk: Köszönöm, igen, igyexem kupálódni erősen. :-)

Golf2 2017.09.16. 12:12:31

@geegee: 40nm új 8milláért? Szerintem 15alatt sehol.

Dikusz 2017.09.16. 12:32:00

@geegee: úgy látom @Golf2: már megelőzött, én is ezt akartam írni.
Esetleg kis módosítással igaz a tipped: 8 nm 40 milla:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.16. 12:50:11

@Golf2: @Dikusz: Húb+, télleg, akkor régiek voltak az infóim... :-o

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.16. 12:55:06

@puhacica: Egy technikai kérdés: Magyarországon tudtok olyan helyet, ahol lehet kapni collmenetes csavart, anyát?Ugye a fotósállványpkban az van, mert valami isten b@rmának agyrohama volt anno, aztán ebből lett a szabvány...Random csavarboltokban, barkácsáruházakban se híre se hamva.Idekint is nagyjából ismeretlen fogalom. Vettem egy szájbaszökött szelfibotot, mert a befogókeret jónak tűnt az állványhoz, erre metrikus csavar van benne....Áááááááááááá. :-)
Megkendácsoltam, de hát csak kéne rendes alapanyag.

Dikusz 2017.09.16. 13:28:05

@geegee: itthon is nézted? Van tőlünk két villamosmegállóra egy maszek csavarbolt, megkérdezhetem. De beütöttem a keresőbe, hogy": collmenetes csavar", kidobott pár két budapesti címet.
De gondolom ezeken már te is nézted...

gabors 2017.09.16. 14:08:18

@adg: hiaba magyarazod (nagyon jol) nekik usa szar fahaz 19x viszi el hurrikan ...nem ertik hogy meg Florida is NAGY Moo-hoz kepest es a hurrikanra valo esely egy adott ponton (meg FL-ban) is 20-25 evente max ... nalunk NYC kb 50 evben volt egy bar IRMA egy kivetelesen nagy kiterjedesu vihar volt altalaban a karok sokkal kisebb teruleten vannak csak de a TV csak azt mutatja ahol nagyok voltak a karok ott ahol a hazak donto tobbsege tulelete a vihart oda nem megy a fox-sem

gabors 2017.09.16. 14:13:30

@FutureFry: koszi hogy nekem megirtad 1991 ota van usa jogsim kb elegge tisztaban vagyok vele mi van rajta ezert kerdeztem ra....

amugy a magyart is megtartottam egy darabig de macerassa tettek az ujitast nem akartam vele napokat szarakodni mikor otthon voltam (kb 2000-ig siman ment okosba minden utanna mar nem)

gabors 2017.09.16. 14:15:24

@FutureFry: "@gabors: @LittleG (uk):
"A Bundesliga frizurákat meg nem tudom, hogy lehet máshogy mondani"
mullet "

koszi megint most mar ketfelekeppen nem ertem mirol van szo de nem baj ... hulyen fogok meghalni de nem ez lesz az egyetlen oka :-)

Főgebra 2017.09.16. 14:19:34

@gabors:
koszi megint most mar ketfelekeppen nem ertem mirol van szo de nem baj ... hulyen fogok meghalni de nem ez lesz az egyetlen oka :-)

Elég gyenge a problémamegoldó képességed!
Ha beírod a gugliba, ezt kapod:

www.google.hu/search?newwindow=1&source=hp&q=mullet+haj&oq=mullet&gs_l=psy-ab.1.1.0l4.3184.3184.0.7680.3.2.0.0.0.0.111.111.0j1.2.0....0...1.2.64.psy-ab..1.2.218.6..35i39k1.107.shwT0NKA-4o

masada 2017.09.16. 15:24:24

@Shanarey: 0...Failure is not an option...

gabors 2017.09.16. 15:42:58

@Főgebra: "
Elég gyenge a problémamegoldó képességed!"

nem ismersz nagyon jol oldok meg problemakat DE EZ nekem nem volt problema sot nem is erdekel ... azert koszi .. .(ott a smile amugy ami talan segitett volna ironiaba menned )

Főgebra 2017.09.16. 16:44:31

@gabors:
Ha te csak úgy érted, hogy kiteszik a smile-t, akkor írhattam volna akár azt is, hogy "csak vicc vót". Aztán az se segítene!

Annyira nem érdekel, hogy kétszer is megkérdezted. Ja!

puhacica 2017.09.16. 16:54:40

@geegee: en nem latok olyan borzaszto nagy kulonbseget. de a domino egy fokkal talan tenyleg pofasabb. olyan 60ezer euroban gondolkodunk, meg nem dontottuk el, hogy telek+mobilhaz+utaztatas fel europan at vagy helyben lakas, haziko vasarlas lesz. jovore mar talan tisztabban latunk, meg aztan dontes elott azert jo lenne latni egy-egy ilyen kis felkapom-lerakom hazat is. :D

csavar: sima barkacsboltban ilyet nem nagyon talalsz, olyan helyen keresgelj, ahol kamerakat, allvanyokat szervizelnek. a rexfilm.hu-t nezd meg, ha naluk nincs, akkor is tudnak segiteni valoszinu, hogy merre erdemes nezelodni.

kék madár 2017.09.16. 22:54:53

@tamarisk: ha mar troll vagy, a reszletekre is figyelnem egy kicsit??
a laptopom hogyan fog roamingolni? A telefonomon mennyiert roamingljak? par ezer dollart elroamingolnek egy het alatt ha arrol osztanam meg az internetet

Macelek 2017.09.17. 08:55:17

@masada:

1. Hogyhogy miféle tanácsadó? Ha pl adatbázisokat épített egész életében miért ne lehetne tanácsadó a témában? Szerinted egy Kft-ét hogyan lehet lezárni ha nem csődről vagy cégeladásról van szó?

2. Nem adnak bankszámlát külföldi cégnek csak ha van a cégvezetőnek magyar lakcímkártyája. Hiába panaszkodsz, lesz@r a bankfelügyelet is.

3. Éltél már Svájcban vagy ismered milyen adóterhek vannak?

Okoskodsz de nem tudsz semmiről semmit.

LittleG (uk) 2017.09.17. 12:55:24

@Pink Petsch: azt hiszem, befejeztek :) vagy legalabbis a nagyjat

LittleG (uk) 2017.09.17. 12:56:42

@gabors: :) egyszeruen kisse hosszura hagyott ferfifrizurak, mintha egy normalis vagas lenott volna

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.17. 14:45:04

@Dikusz: Igen, néztem annó ,még otthon élve, illetve egykét hazalátogatáskor, tényleg csak 1-2-t dobott ki, az egyikbe el is mentem, vettem, de az nem állapot, hogy két csvart, meg két anyát valami háromezer! forintért adnak...(direkt írtam betűvel), mikozben a reális ára kb harminc forint volna...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.17. 14:49:10

@puhacica: mobilház: mi is ilyen témákban gondolkodunk, de egyelőre csak lájtosan, messzire nem akarunk innen költözni, viszont üres eladó telek nincs szinte, betelt a környék.De minden ilyesmire nyitottak vagyunk, illetve látni kéne egy ilyet először a továbbiakhoz.Hátha otthon van valahol ilyen referencia-dominóház...

Csavar: szerintem az lesz a vége, hogy Angliából rendelek a netről csak van egy barkácsáruház, akik hajlandóak postázni.Ha már ott sincs collmenetes csavar, akkor megette a fene az egészet... :D

Dikusz 2017.09.17. 15:42:01

@geegee: ez eszembe juttatta ami tavasszal történt velem, ami némiképp megmagyarázhatja ezeket az árakat:

Édesapám szerszámkészítő volt. Valamikor sok-sok évig az angyalföldi a Magyar Acélárugyár Kisrugógyárában dolgozott szerszámkészítőként. Szóba került -azt hiszem épp itt a blogon- valamiért a szakma, én meg elkezdtem keresgélni a neten. Így találtam rá egy rugókészítő mesterre (már ő is 70+ éves), aki éppen ebben a gyárban volt inas. Arra gondoltam, hogy elmegyek hozzá, emlékszik-e az apukámra. Meglátogattam a mestert, nagyon meglepődött, de természetesen emlékezett rá. Amúgy apu bátyja, sógora is az üzemben dolgozott.
Ez a nem könnyű szakma ritka már, ezért kevesen is vannak Lehet mondani, hogy aki ebben dolgozik -az idősebbek- országos szinten ismerik egymást. Még azt is tudta, pedig nem értesítettük személyesen, hogy apu két éve már nincs velünk.

Ezt a sok szöveget most azért írtam (apu így most velem van), mert amíg ennél a mesternél voltam beszélgetni -öt percig nem tudott leülni, mert vagy telefonon vett fel megrendelést, vagy ügyfél jött- bejött egy fiatalember valami néhány darab valamiért, amit megrendelt, tízezer Ft felett fizetett.
Apu annak idején az mondta, hogy azért kerülnek ilyen sokba, mert kis mennyiséget nem gyártanak nagyüzemek. Vagy nincs gépük hozzá, a régi szakinak van, és pl. 30 darabot is megcsinál. Nyóckerben van a műhely, és láthatóan megy a bolt, még segédje is van (ő is ismerte aput).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.29. 04:45:21

@Dikusz: Ez okés, a kis darabszámú gyártás valóban ilyen, hogy egy gyárnak nem éri meg, viszont egy jó mesterembert eltart az ilyesmi.De a csavar, még ha collmenetes is, az bizonyos angol nyelvű országokban olyan szintű tömegcikk, mint a levegővétel...:D
Akkor meg nehogy már aranyárban kelljen megvenni.Hát egy vicc!
(Nehogy félreértsd, nem veled perlekedek, csak tele a középső lábam a helyzettel... :-) )
A történetet jó volt olvasni, az én apám is vasas szakmában dolgozott világ életében műszaki ellenőrként.Manapság minőségbiztosítási szakembernek neveznék... :-)

Hargitaphotography 2017.10.08. 14:19:06

Email cim kellene nekem , hogy irni tudja priviben

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása