oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. július 12. 06:30,  Mit dolgoznak a nagy-britanniai magyarok? 234 komment

2017. július 12. 06:30 Határátkelő

Mit dolgoznak a nagy-britanniai magyarok?

A kérdés hosszú évek óta eldönt(het)etlen, és sok vitát generált (egyebek mellett itt, a blogon is). Az egyik oldal a „minden magyar mosogat és takarít” sztereotípiát ismételgeti előszeretettel, ami nyilvánvalóan nem igaz (miként az sem, hogy mindenki huszadmagával lakik valami külvárosi házban), ugyanakkor arról sem nagyon volt eddig megbízható felmérés, hogy akkor voltaképpen milyen területeken dolgoznak a szigetországban élő magyarok. Most lett.

cim_29.JPG

A felmérést (ami kedden bejárta a magyar sajtó jó részét) a brit statisztikai hivatal (ONS) készítette, és az egyik probléma vele az, ami általában minden, az Európai Unión belüli határátkeléssel foglalkozó felméréssel: csak nagyon elnagyolt adatokkal tud dolgozni. 

Így fordulhat elő, hogy szerintük 81 ezer magyar él az Egyesült Királyságban, ami szinte biztosan nagyon erős alulbecslés – de kiindulási pontnak fogadjuk el.

Az elemzés főbb megállapításait gyorsan összefoglalnám, hogy utána rátérhessünk a magyarokat érintő érdekesebb adatokra. 

A brit statisztikai hivatal csak az általa EU8-aknak nevezett országokkal foglalkozik. Ezek Magyarország, Szlovákia, Lengyelország, Csehország, Szlovénia, Észtország, Lettország, Litvánia – azaz a 2004-ben csatlakozott volt szocialista országok (tehát nem szerepel benne Románia, Bulgária). 

Az EU8-akból a statisztika szerint 1,3 millióan élnek az Egyesült Királyságban, túlnyomó többségük lengyel. A 813 700-as szám a 2013-2015 közötti évek átlaga, mint az összes többi is. 

A legtöbb EU8 munkavállalót a disztribúció, a szállodaipar és a vendéglátás alkalmazza (225 400 fő), ami az ezekben a szektorokban dolgozó nagy-britanniai munkavállalók 4,4 százaléka. 

Valamivel kevesebben (186 500) dolgoznak a feldolgozóiparban, ami 6,7 százalék. 

Mekkora a foglalkoztatottak aránya? 

Az adatok szerint átlagosan az Egyesült Királyságban rezidensként élő 16-64 év közötti EU8 állampolgárok 80 százaléka (820 ezer fő) dolgozik, és érdekes módon a legnagyobb arányban a magyarok (84,3 százalék), minket a lengyelek (81,5), valamint a litvánok (79,6) követnek.

dolgozok_aranya.jpg

A vizsgált időszakban (még egyszer: ez 2013-2015) az ebből a nyolc országból érkezettek adták a teljes nagy-britanniai munkavállalói réteg 3 százalékát.

Akkor minek a pánik?

Ha igaz ez a 3 százalék, akkor a brit gazdaság jeles szereplőinek tulajdonképpen semmi okuk arra a pánikra, amit az elmúlt hónapokban sokan közülük bemutattak, és melyben azt jósolták, hogy a brit gazdaság bizonyos területei nagyon megsínylik majd a Brexitet, mi több, voltak olyan hangok, melyek egyes iparágakban teljes összeomlást vizionáltak. 

Mindez két ok miatt lehetséges. Az egyik, hogy nagyon meg lennék lepve, ha minden EU8-munkavállaló törvényesen bejelentve dolgozna, azaz az arányuk alighanem magasabb, mint 3 százalék.

A másik, és ezzel szorosan összefüggő ok, hogy éppen a feketefoglalkoztatásra érzékeny területe(ke)n lehet a statisztika által is kimutathatónál több a kelet-európai munkavállaló. A lengyelek, észtek, lettek, litvánok, és szlovákok negyede a termelőiparban dolgozik, szemben a teljes lakosság 10 százalékával.

Ez is érdekelhet:

Megvédik a Nagy-Britanniában élő magyarokat

Nem lehetnek másodosztályú polgárok a Nagy-Britanniában élő európai uniós állampolgárok – jelentette ki az Európai Parlament Brexit-ügyi főtárgyalója.

Különösen igaz ez az élelmiszeriparra, ahol a munkaerő egynegyedét (24 százalék) az EU8 munkavállalói adják. Szóval végül is indokolt az aggodalom, hiszen valakinek le kell szednie az epret, el kell készíteni az ebédre fogyasztott háromszög-szendvicset a Pret A Mangerba, és így tovább. 

De téved az, aki szerint a kelet-európaiak csak és kizárólag ezeken a területeken dolgoznak. A csehek közel harmada (31 százalék) például bank- és pénzügyekkel foglalkozik, míg az EU8-ak közül összesen 83 200-an dolgoztak 2013-2015 között a közszolgáltatásokban, az oktatásban és az egészségügyben. Azért ennyi ember nagyon hiányozna. 

Azt az ONS is hangsúlyozza, és én sem mulasztom el, hogy az iparág nem minősíti egyúttal az elvégzett munka minőségét. Tehát a vendéglátásban dolgozó magyarok nem mindegyike mosogat, vannak köztük középvezetők is – én magam is ismerek olyat, aki például egy nagy kávézólánc egyik egységének az üzletvezetője. 

Milyen területen dolgoznak a magyarok? 

Lássuk, hogyan oszlik meg a különböző iparágak között az EU8 munkavállalók aránya. 

A lengyeleknél a legtöbben a vendéglátásban, szállodaiparban dolgoznak (129 700), aztán a feldolgozóipar (126 200), a bank- és pénzügyi szektor (67 900) és az egyéb (191 400) következik. 

A magyarok esetében messze a vendéglátó- és szállodaipar vezet (27 900), valamivel több mint 5-5 ezren dolgoznak a pénzügy szektorban és a feldolgozóiparban, az összes többiben (ez jórészt építőipar, egészségügy) pedig még 19 800-an.

nemzetiseg_szerint.jpg

Nem mindenki mosogat

Mint az alábbi ábrán is látszik, az EU8-akból érkezettek egyharmada (32 százaléka) dolgozott szakmunkás vagy szakképzettséget nem igénylő munkakörökben. 

A teljes nagy-britanniai lakosság körében ez az arány 11 százalék, tehát a kelet-európaiak, köztük a magyarok is jócskán felül vannak reprezentálva, ugyanakkor az is durva csúsztatás, hogy mindenki mosogat vagy takarít. 

Látszik ugyanakkor, hogy a szakmunkás, feldolgozóipari szakmunkás és a semmiféle szakképzettséget nem igénylő munkakörökben az EU8-ak arányaiban többen dolgoznak, mint a britek, ugyanakkor a közép- és felsővezetők között megfordul ez az arány.

mit_dolgoznak.jpg

Összegzésképp azt mondanám, a brit statisztikai hivatal felmérésének legnagyobb erénye, hogy van. Kaphattunk egy hozzávetőleges képet arról, milyen munkákat végeznek az Egyesült Királyságban a 2004-ben csatlakozott volt szocialista országok határátkelői, és ez még akkor is igaz, ha a statisztika (az uniós sajátosságok miatt) mindenképpen torzít, még akkor is, ha elvileg nem vállalhatna senki munkát anélkül, hogy bejelentkezne.

Fontos megjegyezni (mert sokat elárul a régióról), amit az ONS tanulmánya is említ a végén, jelesül, hogy egy korábban publikált felmérés kimutatta: a szigetországban dolgozó, az EU8-akból érkezett munkavállalók 40 százaléka túlképzett ahhoz a munkához, amit éppen végez. 

Aminek egyetlen logikus oka az lehet, hogy még így is jobb és biztosabb a megélhetés, mint odahaza. 

Talán érdemes lenne rajta elgondolkozni.

HÍRMONDÓ

Neked is bejön Ausztria?

Akkor válogass a sokfajta állásajánlat közül, ami ma kicsit megváltozott formában érkezik. A leírások rövidebbek, cserébe több van belőlük.

Miért beszélni magyar diákok kicsi angol?

Miért nem hatékony a nyelvoktatás a magyar iskolákban? Miért kell általános után újrakezdeni a tanulást és a tanítást? Miért kezelik masszaként a gyerekeket? Megannyi kérdés, amire választ nem nagyon találunk… 

Másfél millióval többen vagyunk Európában 

A bevándorlás miatt egy év alatt 1,5 millióval nőtt az Európai Unió lakossága – derült ki az Eurostat legfrissebb jelentéséből. Így idén január elsején a becslések szerint 511 millió 800 ezren éltünk az Európai Unióban. Érdekes, hogy négy tagállamban él a népesség több, mint fele.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5012658245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kipper 2017.07.12. 16:33:18

@Muscari: Hát még a paradicsom! Az olasz, holland, portugál stb a nyomába sem ér a kent-inek. Ha a származási hely Isle of Wight, az meg maga a csoda.

Kipper 2017.07.12. 16:33:25

@Arthamyr: +1

Anno alaposan megpumpoltam a szüleimet a tanulmányaim alatt, meg eleinte amíg albérletben laktam. Ugyanolyan természetes, hogy most meg a lányom teszi ugyanezt velem. Nem értem, hol szenved csorbát az önbecslés.

geeeteee 2017.07.12. 16:33:30

@Arthamyr: Sokkal bonyolultabb ennél.

Kipper 2017.07.12. 16:33:44

@Halmai Elemér: Sok szerencsét Magyarországról, magyar telefonszámmal pályázni; tutira nem fogják felhívni a HR-esek, még ha egyébként megfelelő jelölt is lenne.

Ismerek egyébként mérnököt, aki hasonló munkakörben dolgozik, mint Mo-on, de őt is úgy invitálták ki.

Arthamyr 2017.07.12. 16:37:54

@Muscari: Erre azért nem akartam reagálni, mert nem értek hozzá, hogy milyen éghajlat kell az epernek (bár gondolom van 5000 fajta, mindenféle éghajlatra optimalizálva), de az ír eper is nagyon finom, pedig itt még olyanabb az éghajlat. :)

Shaktee 2017.07.12. 16:38:46

@Dikusz: csinálj nekem meggylevest!!!!!!!!!!!!!!!!!! please, habarva..

Igen ritka itt a meggy, sajnos

Arthamyr 2017.07.12. 16:38:52

@Kipper: "Sok szerencsét Magyarországról, magyar telefonszámmal pályázni; tutira nem fogják felhívni a HR-esek, még ha egyébként megfelelő jelölt is lenne." - Ebben vagyon igazság.

Demi78 2017.07.12. 16:40:17

@Bredpitt Monika: nem akartam elmenekulni a hozzaszolasoktol, akar epito jelleguek, akar nem, csak dolgoztam, ezert nem valaszoltam. Nezd, vannak, akik a BMWjukkel, vannak, akik a 4 gyerekukkel, vannak akik a hazukkal vagy Nobel dijaikkal buszkelkednek. En buszke vagyok a diplomaimra. Nem gondolom, hogy tobb lennek vagy kevesebb emiatt masoknal, de megcsinaltam valamit, amit sokan nem. Ha mas hazat epit a sajat kezevel, o is ugyanezt gondolhatja magarol. A ketkezi munkasok es aza irodai dolgozok kozotti szembenallas mindig aktualis (irigyseg - lenezes barmelyik oldalrol is). Ugyanolyan szembenallas, mint a punk - diszkos, tv2 - rtl klub, fidesz - mszp. Resze az eletunknek.

London2009 2017.07.12. 16:50:04

@Demi78: Ebben szerintem az a legviccesebb, hogy en nem hinnem, hogy annyira orulnenek a melosok, ha hirtelen az irodaban szocializalodott diplomasokkal toltenek fel a gyartosorokat. A nem fizikai munkahoz szokott dolgozo el tudom kepzelni, hogy fele olyan jol sem birna a strapat peldaul. Valamint mas lenne a hangulat a korabbihoz kepest, ebben biztos vagyok. Ugyhogy ezen kar sokat morfondirozni. Ez meg elmeleti szinten is eleg nagy butasag. De ha valaki eveket tolt el tanulmanyokkal, majd utana ketkezi munkasnak all, szive joga. Mindenesetre en nem ismerek egy ilyet sem.
De persze mindenki azt csinal, amit akar.

Demi78 2017.07.12. 16:53:15

@London2009: 3 ev nyakkendos multi es egy fel burnout utan egy evig ketkezi munkat vegeztem. Egyedul. feludules volt, hidd el. De aztan szinten jo volt vissza terni a sajat munkamhoz.

Dikusz 2017.07.12. 16:55:46

@swing gitan: van, itt tologatom a hűtőben. Tejszínes, tettem bele pár szem érett sárgabarackot, almát. Kellemesen savanykás, jó hideg. Egy baja van, kicsit besűrűsödött, kérsz?
Mézgapostával szívesen küldök:)))

London2009 2017.07.12. 16:56:26

@Demi78: Ez a burnout most nagyon divatos dolog. Egyik baratunk is most kitalalta 44 evesen, hogy megelozendo ezt a kiegett allapotot tesz ellene. Mondjuk nem arokasonak all, hanem elmegy utazgatni minimum 6 honapra.

Shaktee 2017.07.12. 16:57:04

@London2009: "De ha valaki eveket tolt el tanulmanyokkal, majd utana ketkezi munkasnak all, szive joga."

Sok ilyen volt, van is, én is fizikai munkábol éltem, mert nem volt penze a szuleimnek amikor egyetemre jartam, s utana is kulfoldon, ha ugy hozta a sors.

London2009 2017.07.12. 17:00:15

@swing gitan: Ertelek, de itt nem ez volt a felallas. Hanem ha valaki tanult es egyetemet vegzett, a konkret pelda itt a mernok volt, az nem fogja jol erezni magat kerteszkent. Ez volt a pelda.

Shaktee 2017.07.12. 17:12:05

@London2009: so what? you do what you can...no matter how you feel about the job.

Elni kell Lady London.

Muscari 2017.07.12. 17:21:20

@Demi78: re: ex-punk. Ebből se lehet kinőni, ahogy a rockerségből sem, csak egy idő után már nem lesz fontos az embernek, hogy ezt mindenki lássa rajta :-)

Muscari 2017.07.12. 17:26:49

@Demi78: úgy alakult, hogy a mostani helyemen van egy csomó román munkatársam, illetve egy erdélyi magyar is. Nagyon jól kijövünk, keményen dolgozik mind.

Muscari 2017.07.12. 17:32:52

@Arthamyr: én értem, hogy mire gondol. Nagyon frusztráló, amikor a közvetlen kollégákkal nem tudsz egy értelmes mondatot váltani, nekem is volt benne részem. Lehet, hogy a megfogalmazás nem volt túl szerencsés.

Shaktee 2017.07.12. 17:32:58

@London2009: LadyLondon2009, érzésekkel
:-)

Muscari 2017.07.12. 17:46:23

@Kipper: ugye? A kis fürtös a legfinomabb.

Muscari 2017.07.12. 17:52:41

@Arthamyr: a szamóca és a málna is erdei aljnövény eredetileg, a félárnyékot, nedves talajt szereti, a nagy hőséget nem bírja. Sok jó dolgot elértek már a nemesítők, de azért csodákra ők sem képesek. Különben már otthon a kertben termesztené mindenki a banánt :-) Vagy a mangót, amit nem ennének meg a denevérek, mint Ausztráliában :D

Tényleg, hova lett adg? Mióta visszajöttem egyáltalán nem láttam kommentelni.

Shaktee 2017.07.12. 17:53:10

off

stars.topix.com/quiz/18075?utm_source=facebook&utm_campaign=18075&utm_term=T119AFODEBHQA5JK

QUIZ: Can You Identify All Of These Famous 1970s Musicians?

Your Score: 100%
1970s Musicians Genius
You know everything there is to know about 1970s musicians. Good job!

On

genius djuri :P

Bredpitt Monika 2017.07.12. 17:54:39

@Demi78: nem értjük egymást, illetve úgy látom, én nem tudom átadni a mondandóm lényegét,
senki nem mondta, hogy nem kell rá büszkének lenni, csak rosszul indult a fogalmazás, vagy legalábbis félreérthető volt, szerintem

azért üdvözlöm, azokat is akiknek diplomája van, meg azokat is , akiknek nincs

ezt te írtad:
"nem akartam elmenekulni a hozzaszolasoktol, akar epito jelleguek, akar nem, csak dolgoztam, ezert nem valaszoltam."

na, ezt meg végképp nem értem, én nem arra gondoltam, hogy te akarsz elmenekülni.....na mindegy....meleg van Budapesten

én irigylem azokat, akik végig tudtak még vizsgázni négy öt évet, nekem évekig rémálmaim voltak felnőtt koromban, amik arról szóltak, hogy felállnak feleltetni, az érettségiről ne is beszéljünk,

konkrétan úgy készültem rá, mintha a kivégzésemre mennék, azért szerintem ez minősíti az iskolarendszerünket is....vagy engem? Üdv

Shaktee 2017.07.12. 17:54:46

@Muscari:

Q bácsi lebacta hogy nincs eleget a gyerekeivel, tul sokat hintazik, birkazik. Ugyhogy..

Muscari 2017.07.12. 17:58:42

@London2009: egész jól bírják a strapát, ne aggódj :-) Én ismerek több ilyet is, egyik sem gondolja véglegesnek ezt a fajta munkát, de most ez van.

Bredpitt Monika 2017.07.12. 18:00:29

@swing gitan: Sting, jajjaj, a Roxanne-t nem tudom neki megbocsátani, de utálom azt a számot,

a lányom idősebb unokatesói azzal szórakoztak bulizós korszakukban, hogy annyi snapszot kellett inni, ahányszor Sting kiénekelte magából a Roxanne szót...........jól berúgott mindenki, gondolom

láttam őt New Jerseyben, de nem miatta mentem, hanem duóban járta Amerikát Annie Lennox-al, na őt imádom,

egy dal neked, szereted a női énekeseket?

www.youtube.com/watch?v=HG7I4oniOyA

Dikusz 2017.07.12. 18:12:42

@swing gitan: @London2009: küldöm :)))
MZ/X, MZ/X jelentkezz, jelentkezz...

Kinyitottam az ablakot, megy az adag:)

Dikusz 2017.07.12. 18:16:04

@Muscari: még több idő után már az sem lesz fontos, hogy látják-e rajta, vagy sem:)))

geeeteee 2017.07.12. 18:18:59

Nem bonyolódok állásfoglalásokba, csak sztori. A föntről jövők a nagy tudásúak. Egyetemről, főiskolákról szakmai gyakorlaton a friss mérnökök rátámaszkodnak a motorsoron a kész blokkokra, meleg, kapják fel a könyöküket és jön a duma meg a kérdések, szakmai érdeklődés és gyarapítónak szánt vélemények a hőkezelésről, edzésről. A forróvizes mosó után.
A leereszkedésben is kell nyitottság, kíváncsiság és alázat. Mert ha még csak a legminimálisabbat is jobban tudja nálad, nem fogja elnézni a kivagyiságodat.

geeeteee 2017.07.12. 18:19:03

@Bredpitt Monika: Az még Police volt, tán azért. Stinget szeretik a csajok. Sok legjobb szex előtt-alatt szólt Sting. :D

Shaktee 2017.07.12. 18:25:42

@Bredpitt Monika: policet láttam 82-ben párizsban, a go go's volt az elõzenekar :)

Stinggel sokáig ugy voltam mint phil collinssal, radio kikapcs, elegem lett beloluk. Aztan visszajott sting, az angol balladakkal s nehany nagyon szep uj notaval..

Shaktee 2017.07.12. 18:37:04

@geeeteee: Maradok a James Brown Szex Masinánál...

ohh memories :D

London2009 2017.07.12. 18:42:33

@Bredpitt Monika: valoszinuleg mindkettot minositi. Nem bantani szeretnelek, de feltehetoleg ez igy van. Azert aki egy erettsegitol annyire retteg, hogy meg evekig arrol almodik, annak nem valo a felsooktatas. Egyszer osszeszamoltam es tobb mint 100 vizsgam volt az egyetemi eveim soran. Hany evig lettek volna ettol remalmaid?
No de az is teny, hogy csapnivalo az egesz szamonkeres rendszere a magyar oktatasban. Az en velemenyem szerint legalabbis.

gabors 2017.07.12. 18:45:12

@Saman: "Amikor az adóhatóság szokta megmondani, hogy mennyien használták az idén az adószámukat, akkor ennek a nyolcvanezernek hérom- ötszöröse szokott kijönni."

ne zavard a trollokat mert nem illik be a koncepciojukba .... :-))

London2009 2017.07.12. 18:46:42

@Muscari: magambol indultam ki. Nem tudnek egesz nap allni. Egyszeruen nem vagyok hozzaszokva. De miutan eleg jo eroben vagyok, feltetelezem, hogy elobb utobb hozzaszoknek ha muszaj lenne.

Csodabogár 2017.07.12. 18:50:40

@vándor madár: Nem mondanám az angol nyelvre, hogy olyan könnyű megtanulni. Nekem pl. soha nem sikerült rendesen, pedig nagyon akartam.:-(((

Din Serpahis 2017.07.12. 19:23:56

@Arthamyr: Egy rakat ismerősöm van aki Angliában dolgozott / dolgozik mérnökként. Van köztük építészmérnök, villamosmérnök, informatikus... szerintem simán lehet mérnöki melót találni ott.

M. Péter 2017.07.12. 19:30:31

@Én és Énke: Írni kéne a Daily Mail-nek, hogy Konta uniós bevándorló, aki elveszi a brit teniszezők munkáját.

Shaktee 2017.07.12. 19:33:11

@Lunacica: az nem új dolog nála..hallom voltatok a pávatoll boltban is...

Lunacica 2017.07.12. 19:50:15

@swing gitan: igen, de nem talalt megfelelo szinut, ezert vett ket melltartot es tangat

Lunacica 2017.07.12. 20:00:48

@swing gitan: ezektol szerencsere jo messze elunk, igy nem leszunk gyakori vendegek

tanato 2017.07.12. 20:00:54

@vándor madár: Így van,ha sokat kihagynak a szakmából nyelvtudás hiány m iatt,a szakma fog elfelejtődni,illetve elszáguldani mellettük.Hát ez van,ezért/is/sok a vendéglátóssá vedlett egyéb szaki.

Shaktee 2017.07.12. 20:08:36

@Lunacica: szép lehet benne :DDDDDDDDDD

Dikusz 2017.07.12. 20:28:36

@Lunacica: nem kellett volna vennie, nekem van itthon originál Triumph melltartó 3 db (családi örökség) muzeális érték, eredeti dobozban:)

Lunacica 2017.07.12. 20:29:54

@swing gitan: ez van. Kicsit visszahuzodo lett miota " ilyen"
Ez van en pedig megszokom vagy megszökök

Shaktee 2017.07.12. 20:30:40

@Dikusz: zolee elég csöcsi, hanyas a cicifix?

Shaktee 2017.07.12. 20:31:25

@Lunacica: majd egymás lelkét szeretitek..

IT Knight 2017.07.12. 20:33:42

Nagyon jók a hozzászólások, imádom a blogot :D

Tényleg sokan megmondták, hogy miért téved a brit statisztikai hivatal. A legjobb érvek:

- szerintem inkább 300k, nem 80k mert valahol 300-at hallottam
- sokkal több, mert mindenki ismer 10 másik magyart Londonban (ez csak annyit bizonyít, hogy van legalább 11 magyar...)
- több, mert a Daily Mail, kuruc.info, Kiskegyed azt írta, hogy több
- több, mert a magyarok laknak utcában egy csomó magyar szót hallok
- több, mert több millió magyar feketén dolgozik kint (de kint nem fehér minden??? fekete foglalkoztatás csak az elmaradott Orbánisztánban van)

2017.07.12. 20:38:12

@IT Knight: igaz,kezdve a tieddel bollocks.....

montroyal ( CAN qc) 2017.07.12. 21:08:48

szerintük 81 ezer magyar él az Egyesült Királyságban,

egyszer mar volt hogy szerintuk 1 millio szoc szamot adtak ki ... nagy a vandorlas .. elhiszem a nejemnek meg mindig megvan a szamja ..

Arthamyr 2017.07.12. 21:11:02

@Din Serpahis: Én nem mondtam, hogy nem, vagy igen?

Arthamyr 2017.07.12. 21:13:27

@IT Knight: A lényeget nem sikerült elolvasni, ahogy látom. Lehet, hogy semmit sem, ezt már reggel bekészítetted, aztán most ideböfizted?

Dikusz 2017.07.12. 22:00:42

@swing gitan: 90 B-sek:)

@Lunacica: 2 drapp, és 1 fekete. Bárcsak jó lenne nekem....
Tényleg nem tudom milyen régi, de a mostani árának a tizedébe került, és vadiúj:)

Dikusz 2017.07.12. 22:02:23

@Arthamyr: be kell fejeznie valamivel a napot...

Shaktee 2017.07.12. 22:12:30

@Dikusz: kár. A parasztrózsaszin a zotyi színe

2017.07.12. 22:19:10

@swing gitan: a tetkos srácról beszéltek?

Bredpitt Monika 2017.07.12. 22:28:14

@geeeteee: igen, Police volt, de a koncerten megis eloadta a Roxanne t,
Robert Plant koncertjen viszont kifejezetten a Led Zeppelin dalok volt a lenyeg, na, nekem az volt az egyik legjobb koncert

Bredpitt Monika 2017.07.12. 22:31:38

@London2009: nekem negy szakmam is van, foiskolara, egyetemre nem mentem, de folyamatosan tanultam, es vizsgaztam is, nyilvan nem annyit, mint egy egyetemista, ma mar nincsenek remalmaim, sot, hianyzik egy kis vizsgadrukk

Bredpitt Monika 2017.07.12. 22:42:49

@swing gitan: voltam itthon Genesis koncerten, ha jol emlekszem a Nepstadionban volt, de nagyon elol alltunk a baratnommel, a kuzdoteren, panikrohamot kaptam a tomegben, ugy hogy nem nagy elmeny volt, ha jol emlekszem Phil Collins ott meg dobolt,
az egyik legjobb album amit valaha is hallottam, az viszont Peter Gabrieltol a So

2017.07.12. 22:44:18

@swing gitan: szerintem ő nem buzogány

Mick Richards (UK) 2017.07.12. 23:00:39

Hat akkor nezzuk. Tudomasom szerint a permanent residency megszerzesekor egy eleg atfogo kerdoivben erdeklododnek arrol, hogy mikor jottel, nem mentel-e vissza kozben es ezt ala is kell tamasztanod valamivel. Ez nekem azt sugja, hogy fogalmuk sincs a pontos szamokrol.

Nem vonom ketsegbe a brit statisztikusok ratermettseget (ugye ok is majdnem brit tudosok, akik mindent tudnak), kerdes hogy milyen adatokbol dolgoznak.

Ugyanakkor az oshonos lakossag es a hozzajuk csapodott multi-kulti kiegeszitok elenyeszo aranyban Tankcsapda vagy Kispal, esetleg Belga rajongok. A fentiek miatt jobban hiszek az online zeneszolgaltatok letoltesi statisztikaiban.

A felhivasra: 80-as evek vegi kereskedelmi uzemgazdasz diploma. Jelenleg epitoipari kozepvezetoi gyakornok. Az epitkezes meretetol fuggoen 20-100 ember munkajanak szervezese, koordinalasa, iranyitasa.

Shaktee 2017.07.12. 23:01:08

@Dope and RepoMan: hajlama meglenne, de tehetsége nincs.

Luna nevelgeti, felszabadítja a benne rejtező feminint.

Shaktee 2017.07.12. 23:03:57

@Bredpitt Monika: Plant életem egyik legjobb koncertje volt..abban az évben láttuk Paco de Luciat s KD Langet is az itteni Jazzfesten...

Paco :(

Shaktee 2017.07.12. 23:06:20

@Bredpitt Monika: 2011

Na itt a vénülő roma(traveler) oroszlán :))

m.youtube.com/watch?v=IU9wE_hhFCg

Bredpitt Monika 2017.07.12. 23:15:24

@swing gitan: a Google 1987 et ir, nem tudtam volna megmondani, reg volt, na

Bredpitt Monika 2017.07.12. 23:20:17

@swing gitan: ferjem a noverevel ment volna Philadelphia ba Led Zeppelin koncertre, ami aztan elmaradt
Bohnam halala miatt

Shaktee 2017.07.12. 23:21:53

@Bredpitt Monika: jaja, 86-87, akkor volt Phil a Genesissel turnén.

Ok sose jottek be nekem, Peter G szolóban nagyon, s Phil is, ameddig a csapból is a fucking Su Su sudió jött :)

Shaktee 2017.07.12. 23:23:53

@Bredpitt Monika: valakivel ezt idéztük a facebookon éppen :)

A blahán a blahán!!!!

m.youtube.com/watch?v=59dDrpIfZWs

Jóéjt

Herr Géza 2017.07.13. 00:46:56

@komisz_kölök: Nem adószám, hanem társadalombiztosítási szám:
"http://pestisracok.hu/egymillio-felett-a-magyarok-szama-angliaban/"

Herr Géza 2017.07.13. 00:54:24

@Herr Géza: Még mielőtt sortűz zúdulna rám, eszem ágában nincs bármennyire is besaccolni az Angliában élő magyarok számát, plána azt nem állítanám, hogy több, mint 1 millióan lennének, a fenti link csak egy szimpla válasz volt a Komisz Kölyök kérdésére, és tökéletesen bizonyít egy dolgot: hogy a UK-ben élő magyarok (EU külföldiek) számát csak horribilis hibahatárok mellet lehet megsaccolni. Emlékeztetőül: nincs hiteles lakcímnyivántartás, a különböző hivatalok/hatóságok adatbázisai nem igazán kompatibilisek egymással sem.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.07.13. 00:59:59

@London2009: nalunk van allithato asztal, nagyon hasznosnak talalom. Igy max 2 orat ulok naponta (+meetingek, de az nem sok) A tul sok ules nem tesz jot a keringesnek, jarj barmennyit is fitness terembe, gymbe, az a barmennyi ugysem lesz tobb 1 oranal, mert nincs idod.

M. Péter 2017.07.13. 02:23:29

@Herr Géza: Szerintem valaki elnézett vagy félreírt egy 0-t, teljesen irreális, hogy 1,5 millió tb-számot adtak volna ki magyaroknak. A hivatalos statisztikákban évi 20000 körül van a szám. A kiadott tb-számok száma persze nem azonos az Egyesült Királyságban élő magyarok számával, mert eleve csak a felnőttek vannak benne, nincsenek benne azok, akik nem dolgoznak és más célra sem kell nekik tb-szám, és azok sem, akik teljesen feketén dolgoznak, és azt sem tartják nyilván, hogy a szám tulajdonosa esetleg elhagyja az országot.

Muscari 2017.07.13. 05:56:22

@Dikusz: én is pont ezt írtam :-)

zokogjatok 2017.07.13. 14:54:40

@M. Péter: Persze, az index is írja, hogy valami brutál tévedés az 1 millió, persze akiket az "itthon minden szar mer' orbanisztán van de bezzeg külföldön MEGBECSÜLNEK, igaz, hogy most volt egy kis brexit a kelet-európaiak miatt de attól még engem tutira MEGBECSÜLNEK" na az úgyis elhiszi ezt is.

index.hu/gazdasag/igazamiigaz/2014/06/09/egymillio_magyar_dolgozik_angliaban/

RecsölGrin · http://3x.no.londonorszag.dot.com 2017.07.13. 16:08:46

Erdekes dolog ez a statisztika. En kevesnek erzem ezt a 81e koruli szamot, bar attol meg lehet.
Mondjuk a 2013-15 kozotti idoszakra nezi, akkor szemelyes pelda.
6 fos csalad, 4 kiskoru (1kicsi, 2 primary-ban, 1 college-ban tanul), 1 aktiv dolgozo, 1 otthonlevo bar NI-al rendelkezo. Ebbol 1 szamit bele a hivatali felmeresbe. Most az arany 3 felnott aktiv adofizeto es 3 kiskoru, bar mar 1 secondary-s.
Mielott meg...nem egyedi eset, akkoriban nagyon sok ilyen magyar csaladdal talalkoztam, akik ugyanebben a felallasban mukodtek 1-2 vagy tobb gyerekkel. Anyukak alt. feketen takaritottak.

London2009 2017.07.13. 17:13:02

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: te honnan tudod, hogy nekem mennyi idom van? :D

Dikusz 2017.07.13. 18:07:15

@London2009: erre is akkor kapsz választ, amikor a hozzászólók által kért linkeket beküldi...

fasor6 2017.07.13. 22:36:10

@swing gitan: reg nem olvastam a blogot, nem tudom melyik orszagban elsz, de a UK=ben a Lidl-ben kaphato meggybefott. En abbol fozom a meggylevest-en is imadom. Annal jobban mar csak a birsalma hianyzik, de 5 ev alatt ketszer azt is sikerult vennem piacokon.

fasor6 2017.07.13. 22:36:17

@Halmai Elemér: 50 ev feltti mernoknokent 6 hettel a UK-be erkezes utan kozepvezetokent dolgoztam a szakmamban. 3 angollal versenyeztem- en kaptam meg a munkat. A ceg tobb mint fele kulfoldi- europai es mindenfele nem europai orszagbol. A masodik leggyakrabban baszelt nyelv az ebedloben a spanyol.

RecsölGrin · http://3x.no.londonorszag.dot.com 2017.07.14. 13:42:10

@fasor6: Valamiert azt hittem te pasi vagy.
Kerdezhetnek toled privatban?

Gábos Elvira 2017.07.15. 09:12:00

@RecsölGrin: fasor6@freemail.hu e-mail cimre irjal legyszives

Gábos Elvira 2017.07.15. 09:12:02

Kerdezhetsz. Amugy mibol gondoltad, hogy pasi vagyok?

Lunacica 2017.07.15. 09:58:52

@London2009: @Demi78: nincs szo osszeveszesrol.
Egyszer Digger azt irta egyik hozzaszolasaban, hogy a "legjobb baratok beken hagyjak egymast."
Ennyi.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása