oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. június 18. 06:30,  Büntetés külföldön élni? 237 komment

2017. június 18. 06:30 Határátkelő

Büntetés külföldön élni?

Alighanem a legtöbb határátkelő átélte már azt, amit az eheti blogajánló egyik szerzője, aki a magyarországi látogatáskor minden alkalommal szembesült a sajnálkozással, hogy neki külföldön „kell” élnie. Ez lesz tehát az egyik téma, emellett egy más típusú hazalátogatásról is szó esik, végül pedig azok kapnak tippet, akik Hollandiában vállalkoznának.

cim_kerites.jpg

Kezdjük a hazalátogatással, annál is inkább, mert az Élet sója blog szerzőjének elege lett abból, hogy állandóan azt sugallják, milyen rossz neki, hogy külföldön él.

„Külföldre költözöl – sajnálnak. Látogatóba jössz Magyarországra – sajnálnak. Visszaindulsz – sajnálnak. Kijelented, hogy jobban érzed magad külföldön – csodálkoznak, s úgysem hiszik el. 

Öt éve minden kényszerítő körülmény nélkül külföldre költöztünk, s kényszerítő körülmény alatt elsősorban a gazdasági okokat értem. Volt munkánk Magyarországon, fizetést is kaptunk, de túl sokat dolgoztunk, s től kevés dolgot engedhettünk meg magunknak. 

Azt gondoltuk, hogy külföldön nyugodtabban, kevesebb stresszel élünk majd, kicsit jobb életszínvonalon. Nem tévedtünk, azt kaptuk, amit vártunk. Egy nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb, kiszámíthatóbb életet. Nem kolbászt a kerítéshez, hanem egy életet kerítés nélkül. 

Minden évben hazalátogatunk, pontosabban meglátogatjuk a hazánkban élő rokonainkat és barátainkat. S minden évben átélem, hogy sokan sajnálkozó hanglejtéssel kérdezik meg, ugye, milyen jó itthon? A „hogy vagytok?” kérdésre meg sem várják a választ, rögtön maguk megválaszolják, „gondolom, most nagyon jól, hogy itthon vagytok!”. 

Eddig csak magamban dühöngtem, hogy miért hiszi azt mindenki, aki külföldön él magyarként, az annak tulajdonképpen egy büntetés. S semmiképpen sem érezheti jól magát, mert nem a hazájában él. 

Nos, ebben az évben nem hagytam, hogy megválaszolják a nekem feltett kérdést. Rögtön rávágtam, hogy jól vagyunk, de várjuk már, hogy hazamenjünk, mert nagyon jól érezzük magunkat választott hazánkban! 

Kerekre nyílt szemek, csodálkozó tekintetek, s hitetlenkedő mosoly volt a válasz, majd gyors témaváltás. Azaz a messziről jött ember mondhat bármit, nem hiszem én azt el – gondolták sokan.” 

Mondanom sem kell, érdemes elolvasni a teljes posztot, itt tehetitek meg.

Egy kis Budapest 

Más típusú hazalátogatás lett az Életem morzsái blog írójának budapesti útja, de azért ő is szembesült pár sajátossággal.

london_11.jpg

„Szeretek hazajárni turistaként. Budapest szép és nagyon sokat fejlődött az elmúlt években. (…) 

Hajnalok hajnalán elindultam az éjszaki busszal a belvárosba. Majd a National Express járatán tovább haladtam a reptérre. A busz Vauxhallnál ment át a hídon, így pont lehetőségem volt lefényképezni a London Eyet már pirkadatkor. (…) 

1-kor már Pesten a reptéren a BKK automatához tartottam. Van kemény két automata a reptéren, amihez 30-30 ember sorba is állt. Talán több automata kéne! 

Eldöntöttem, hogy nem állom ki a sort. Felszálltam a buszra és ott vettem jegyet. A buszsofőr bácsi türelme elment mire kikotortam a táskából a nálam lévő forint százasokat. Bocsika, én vagyok az utas, kissé lehetett volna türelmesebb is. Ja, az meg alap, hogy köszönésre nem köszönt vissza. 

Metrónál újabb próba várt. Egy működőképes automatát kellett találnom. Miért nincs több??? Végre, lett. Vettem egy 24 órás bérletet. Kaller bácsinak mosolyogva mutattam. Nézze bácsi, nem bliccelek! Eskü, az érvényességet nem nézte. Felmutattam valamit és ennyi érdekelte. 

3-as metróval robogtam Ferenciek terére. Itt szoktam pénz váltani. Egymás mellett van két váltó, de az egyik lehúzós… nagyon rossz árfolyam volt kiírva. Az Ibuszosba mentem be, ott nem vertek át. 

Majd a pékség jött. Fornetti mini túrós, lekváros, csokis falatkák…Mindig megdicsérem a boltot, szeretem a választékát. 840 forintért csomó finomságot vásároltam össze. Köszönöm. (Kevesebb, mint 3 font – imádom.) 

Az aluljáróban egy idős néni árulgatta csokrait. Nálam meg közel 30 ezer volt, adok a néninek egy ezrest – elhatároztam. Kivettem a pénzt a táskámból, odaléptem, kezébe nyomtam. 

„Ezt mind nekem?” nagyra nyílt szemekkel nézett rám. Igen! Csokrot nem kértem. Majd siettem is a metróra, otthagyva a döbbent nénit. Átváltott fontból nem nehéz adakozni. 

Egyszer én is leszek nyugdíjas és biztos örülni fogok, ha nekem segít valaki. Most viszont még én segíthetek, legalább ennyit valakinek. (Amúgy meg erős és büszke ország vagyunk… plakát mondja. Azért fordul elő, hogy nyugdíjas nénik poénból csokrot kínálnak adományért metrónál.) 

Délután tesóm feleségének a családjánál voltam vendégségben. Igazi vendéglátás volt. Köszöntő kupicával, finom levessel, frissen sütött húsival, s végül krémesekkel. Köszönöm nekik a szeretetteli fogadtatást is! 

Jó volt otthon nagyon.” 

A teljes posztot itt találjátok.

Tippek kezdő hollandiai vállalkozóknak 

A Brexit óta Hollandia népszerűsége érezhetően megnőtt a határátkelő magyarok körében, ami már csak azért sem csoda, mert (legalábbis a kezdetekkor) egész jól ellehet boldogulni angolul is. Mi a helyzet, ha valaki nem munkavállalónak menne oda dolgozni, hanem saját vállalkozást indítana? Ebben segít a Hollandokk pár tanáccsal.

hollandia.jpg

„Aki a tanulmányait nem túl piacképes területen végezte, és kedvet sem érez például a PHP programozás megtanulásához, az a szíve mélyén érezze magát továbbra is ugyanolyan értékes munkaerőnek, mint bárki más, de el kell fogadnia, hogy szinte mindig csak a nyelvtudásával arányos szintű elismerésre, megbecsülésre számíthat. 

Ez a friss határátkelőknek tényleg olyan érzést kölcsönöz, mintha két életük lenne, és most a másodikat teljesen elölről kellene elkezdeniük... A nyelvtanulás tehát alap, ezúttal azonban az érvényesülés egyéb aspektusaival foglalkozunk. 

A teljes kilátástalanság, csapdahelyzet, áttörhetetlen fal és üvegplafon-érzés helyett kihasználhatjuk Hollandia vállalkozóbarát oldalát, gondolkodhatunk projektekben, lehetünk szabadúszók, dolgozhatunk online, és persze saját üzletet is bátran nyithatunk. 

A nyitott szemlélet, a tanulás, a tájékozódás, a befektetett idő ezeken a területeken is jó eséllyel fog megtérülni. Ingyenes tájékoztató napokból, szakmai segítségnyújtásból szerencsére bőven van választék. 

A Holland Expat Center South Eindhovenben idén számos pénzügyi, vállalkozói programot szervezett. Májusban például a kereskedelmi kamara, a Startups Foundation és a Rabobank részvételével egy remek tájékoztató napot tartottak kezdő vállalkozók számára. 

A kereskedelmi kamara (Kamer van Koophandel, más néven Chamber of Commerce) lényegében minden vállalkozáshoz szakmai támogatást nyújt, és ösztönzi a mind további sikeres működést. 

Jó hír, hogy a cégalapítás számlanyitással együtt 48 órán belül meg is van, üzleti tervet pedig csak hitelfelvételhez kell készíteni. Kezdésként az egyéni vállalkozói forma - zzp - is elég lehet. 

A szigorú munkaügyi szabályok miatt a szakemberek a Kft. (hollandul BV) formát ajánlják, ha alkalmazottaink is vannak, mivel egy hosszabb betegszabadságra kerülő alkalmazott különben könnyen be tudna dönteni akár egy jól menő családi vállalkozást is. 

Ez azért különösen sarkalatos kérdés, mert az egyéni vállalkozók ugyanakkor rendkívül kedvezően adóznak Hollandiában (is). Aki kimondottan Eindhovenben gondolkodik, annak a Brainport nagyon sokat jelenthet a kapcsolatok, lehetőségek feltérképezésében. 

A Kamer van Koophandel irodái számos holland nagyvárosban elérhetők, előzetes időpont-egyeztetéssel bármikor felkereshetők, de rendszeresen szerveznek előadásokat, workshopokat is többek között vállalkozáskezdéshez, üzleti tervkészítéshez, fenntartható vállalkozás kialakításához is.” 

Akit tehát érdekel egy hollandiai vállalkozás beindítása, az olvassa el az eredeti posztot, annál is inkább, mert tele van hasznos linkekkel.

HÍRMONDÓ 

Miért éri meg magyar takarítókat vinni Izlandra? 

Ez volt az első gondolatunk, amikor belefutottunk egy álláshirdetésbe, amelyben éppen takarítókat kerestek az északi országba. A titok nyilván a pénz körül keresendő. Ha már itt tartunk, tudtátok, hogy van olyan munka, hogy káposzta csavarás? 

„Az emberek nem dolgozzák halálra magukat” 

Az orvosok elvándorlása egyike a magyar egészségügy legnagyobb problémáinak. Nagyon sokan mennek közülük az Egyesült Királyságba, ám a magasabb fizetés csak az egyik ok. 

Folytatódik a harc a külföldre küldött dolgozók bére körül 

Újabb tárgyalásokat folytattak uniós miniszterek a külföldre küldött dolgozók béréről. Az ügy mélyen megosztja az EU-t: a keleti-európai tagországok abban érdekeltek, hogy polgáraik alacsonyabb bérért is dolgozhassanak nyugaton. A nyugat-európai tagállamok eközben szociális dömpingről beszélnek. 

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Magyarország Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3412599619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.06.18. 07:15:51

Fura ismerősei vannak.

kék madár 2017.06.18. 07:54:49

"Aki nem hiszi, hogy nekünk ez nem büntetés, azt szívesen látjuk!"
mikor johetek?

puhacica 2017.06.18. 08:05:18

nalunk is elhangzott a kerdes: ugye mennyire hianyzott, hogy itthon legyetek? magyar tv-t neztek ott is ugye? LOL

a repteren van ujsagos, ahol senki emberfia nincs, arulnak viszont vonaljegyet. de jobbat mondok, van bkk jegypenztar is, ahol mindenfele jegyet es berletet meg lehet venni sorbanallas nelkul. es fizethetsz forinttal, magyar es kulfoldi bankkartyaval - mint kb mindenutt az orszagban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.18. 08:38:03

Kérlek szépen lehet hogy a buszsofőr bácsi kissé ideges volt de ha én ott vagyok utasként akkor még le is anyáztalak volna.
Ugyanis itt Londonban a buszon való utazás minden toleranciahatárt eltöröl az emberben. Amikor a hülye picsanegyed óráig várja a buszt majd felszállva még negyed óráig keresi a bérletét az nagyon ki tudja hozni belőlem az állatot.
Kiskezitcsókolom, ha fel tetszik szállni a buszra akkor legyen előkészítve minden, pénz, óvszer, bérlet MINDEN vagy előtte tessék körülnézni nehogy a közelben legyek.

kék madár 2017.06.18. 08:39:08

@puhacica: "mint kb mindenutt az orszagban"
a kb-t azert meg egy par evig ne felejtsd le, vannak horrortorteneteim

2017.06.18. 08:51:56

@diggerdriver: Úgy, úgy, ahogy mondod ... bennem is csökken a tolerancia-szint, amikor egy-egy egyed akkor kaparja össze az aprót a buszjegyre, amikor felszáll. Ez a "Bocsika, én vagyok az utas ..." kiszólás meg nálam szivlapát-kategória. (pláne, a "bocsika", brrr!)
Ja, pénzváltás. A legkorrektebb váltó a Nagykörút Király utca kereszteződésétől 2 percnyire van, csak 0,3% a komissziójuk, a szokásos 0,6% helyett.

Imre apó 2017.06.18. 09:08:33

@diggerdriver: Erre nem hiszem, hogy kapsz választ, de megnézném, hogy mi lenne!? :)

Amúgy jogos.

Turchi 2017.06.18. 09:57:22

1. Poszt: A tapasztalataim pont ellentétesek. Irigyeltek ha kint voltunk, ha hazaajöttünk, ha visszamentünk.
2. Poszt: Szerettünk hazajárni mi is de nem azért mert minden tökéletes hanem mert jó érzés.
Tökéletes nincs de mindig van jobb. Hosszútávon itthon nem olyan jó. De nem is reménytelen.

Dikusz 2017.06.18. 10:07:10

A sajnálós poszt: miből gondolja a posztoló, hogy minden ember sajnálja azt, hogy külföldön él? Mi szolgálta a felmérés alapját? Az a pár ember, aki a családjához tartozik, vagy egy olyan párt gyűlésére tévedt be, amelyik azt vizionálja, hogy csak itthon lehet jó? A posztból ez a pár mondat volt ami nekem tetszett:

" Egy nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb, kiszámíthatóbb életet. Nem kolbászt a kerítéshez, hanem egy életet kerítés nélkül. Egy nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb, kiszámíthatóbb életet. Nem kolbászt a kerítéshez, hanem egy életet kerítés nélkül."

Egy kis Budapest: a posztolónak: A hatás nagyobb lett volna, ha a néninek öt fontot ad, akkor látják is esetleg többen, hogy ő hol él...
A néni egyébként nem állandóan van ott, ritkán jön ki a kétségtelenül szépen összeállított kis tavaszi/mezei csokrait árulni. Ott ahol él, nincsenek ilyen nénik?
A Fornettihez: az a csomó finom süti összesen kb 8 db pogácsa/barackos/túrós apró valami. Fél óra múlva, mintha itatóspapírt nyammogna. A valutaváltók azon a kis területen ugyanannyiért váltanak, figyelik egymást, nemigen van eltérés az árfolyamok között. A belvárosi valutaváltók meg lehet egy csoport tulajdonában vannak, láttam egy nációjú (sokat vártam a vonatra) arcokat a Keleti-pályaudvari valutaváltó előtt kérdezgetni, meg a belvárosi valutaváltóban is.
A buszok vezetőfülkéjének falára ékes magyarsággal ki van írva, hogy a buszvezetőnél nincs váltópénz, az utasok szíveskedjenek előkészíteni pünktre kiszámolva a jegy árát. Ha siet a posztoló, akkor meg az a baj, hogy egy másik nagytudású utas ott guberálja a fityingjeit a vezetőfülkénél.

puhacica 2017.06.18. 10:08:02

@kék madár: azok mindenkinek vannak. de amig masfel evvel ezelott kin volt pl vonatjegyet venni videken tizezressel, kartyat meg nem fogadtak el eppen (gondolom valami gond lehetett a kutyuvel), addig most contactless lehetoseg volt a bkk jegyautomatan, mindenhol elfogadtak az angol kartyat, pesten, videken, uton-utfelen. kifejezetten pozitivan csalodtunk.

abaya-oman 2017.06.18. 10:09:54

Lassan 20 eve, hogy nem elek otthon, de meg soha senki nem sajnált ezért.

Az, hogy feltételezik, hogy otthon nagyon jol érzem magam meg soha nem indított el bennem olyan gondolatmenetet mint a cikk irojában.

Dikusz 2017.06.18. 10:13:26

@Pink Petsch: Jól váltanak még a Bajcsyn majdnem a Deák térnél, meg a Sütő utcában is. Az előbbi hozzászólásomban írtam, hogy feltehetően a valutaváltók egy kézben vannak. Pár éve vettem eurót, valamiért rá lett írva (jobbról-balra írásmódban) valami. Feltehetően az, hogy kitől vettem.

puhacica 2017.06.18. 10:14:36

@Dikusz: ne haragudj, de neha lefagyok toled. nyilvan egyertelmu, hogy nem a 9,x millio magyarra gondolt, amikor azt irta, hogy mindenki sajnalja. ez olyan, mint multkor golf kollega, hogy mar miert kellene mindenkinek latnia a mittudomenmarmit. ("ezt mindenkinek latnia kell!") ugye ez a kifejezes se azt jelenti, hogy mind a 7milliard embernek be kell pakolnia a kis borondjet es elzarandokolni akarhova.

masik: ekkora nagy baj, hogy adott egy ezrest a neninek es ezt leirta? de most komolyan...

DieNanny CH 2017.06.18. 10:21:40

@Dikusz:

A 3 blogízelítőt. HÁ-nak.
:-)

2017.06.18. 10:23:03

@Dikusz: Igen, feltehetően ugyanaz a cég, ha azok is 0,3%-os komisszióval dolgoznak, azt hiszem, Correct-change a nevük. Nekem a körúti egységük esik útba, ugyanis 3 megállót a 4-6-ossal megkockáztatok bliccelve .. nem szép, tudom ...

2017.06.18. 10:26:42

@DieNanny CH: Vállalkozni szeretnél Hollandiában? ;)

DieNanny CH 2017.06.18. 10:29:00

@Pink Petsch:

Á, nem olyan családból származom én...

Dikusz 2017.06.18. 10:32:48

@DieNanny CH: kissé nehézkes a felfogásom már, de még mindig nem értem:)))

Dikusz 2017.06.18. 10:37:42

@Pink Petsch: feltehetően azonos komisszióval, de az említett pályaudvaron nincs táblicskura írva az árfolyam:)
Tényleg, vagy fél órán keresztül figyeltem őket, a pénzváltó két oldalán állt őrt két csóka, minden egyes valutát váltani akarót leszólítottak, aki be akart térni az üzletbe. Időnként pedig jöttek férfiak, akikkel pénzt csereberéltek...

2017.06.18. 10:43:14

@Dikusz: Ismerem a szitut, mondjuk, ők joban váltanak, mint a pályaudvari váltó, ami 50-60 forinttal kevesebbet fizet, mint az aktuális árfolyam.

Csodabogár 2017.06.18. 11:04:03

Valuta váltás. Egyszer jöttünk haza hosszabb távollét után és Ferihegyen vártunk a csomagra. Unalmamban oda pillantottam a valuta váltóra és azt hittem, hogy valami nagy válság tört ki távollétemben. Mindig a SFr.-figyelem. Teljesen hihetetlenül alacsony árfolyam volt kiirva. Néztem a dollárt és eurot is, azok se voltak jobbak. Alig, hogy haza értem néztem a nekem közeli pénzváltót. Ott kb. ugyanaz az ár volt, mint mielőtt elutaztunk 3 hónappal azelőtt. Szerencsétlen turisták mindig ott állnak sorban, képzelem a meglepetést ha utána máshol is váltanak.

Az első két hazalátogatós posztból kiderűl, hogy hogy lehet ugyanazt a dolgot feketén és fehéren is látni.

DieNanny CH 2017.06.18. 11:21:22

@Dikusz:

Azt írtam kommentbe HÁ-nak, hogy köszönöm, hogy ma ezt a 3 blogrészletet ajánlja.
Csak éppen rövidítettem a hozzászólásomat.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.06.18. 11:38:49

Ez a valutaváltás valami beidegződés? Én általában bankkártyázok, a külföldi bankom (ING NL) még automatás készpénzfelvételnél se váltja sokkal rosszabb árfolyamon a pénzt, mint a váltók. Persze van pár forintnyi eltérés, de mondjuk 100€ szintjén ez 600 forint, annyit pedig ér nekem, hogy ne maradjon a nyakamon forint KP (főleg apró).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 11:40:58

Hogyaszondja: "Volt munkánk Magyarországon, fizetést is kaptunk, de túl sokat dolgoztunk, s től kevés dolgot engedhettünk meg magunknak. "
Akkor mégis csak volt kényszerítő körülmény...
De utálom ezt, hogy az emberek nagy része még saját magának se vallja be hogy igen is anyagi okok miatt megy külföldre.
Az itteni posztok 95%-a mind-mind arról szól, hogy hát minden nagyon f@$za volt otthon is, de azért eljöttünk.Aztán meg kiderül, hogy igencsak anyagi természete van/volt a dolognak.A poszt-tolók kb 5%-a vallja csak be hogy bizony megélhetési 6árátkelők, ahogy mi is.
Nem értem, miért van ez, hogy az emberek hamarabb vallják be a homokosságukat is, mint hogy anyagi okokból költöztek külföldre.Mi lehet ez, valami sértett büszkeség?!

Amúgy érdekes családja, baráti köre lehet a poszt-tolónak, nekünk kb. senki nem mond ilyesmit.Egyszerűen napirendre van térve felette, hogy most ők külföldön vannak és kész.Szerintem ez az egyetlen elfogadható felfogás.Senki nem sajnálkozik és nem mondja helyettem, hogy hogy érzem magam kint.

Orvosi témájú hírmondó: minimális hálapénzért nagyon jó ellátás!?!?Magyarországon?!?! A hölgyike eléggé le van maradva a hazai valóságtól...vagy pálesszel vette be a gyógyszert.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 11:53:20

@Gerusz: Egyrészt beidegződés, másrészt hosszabb idejű utazáskor nem árt azért a kápé sem.Én is mindent bankkarcsival fizetek, de az első éveink valamelyikében volt, hogy a németeknél (nem Bangladeshben, hanem a németeknél...) egy kisebb hiperben úgy néztek a kártyáinkra, mintha leprások lettünk volna.Asszem csak ilyen Electron, vagy nem tudom, már mi volt, de a két nagy cég kibocsátásában.És rajtuk kívül mindenhol, más német kasszáknál is gond nélkül tudtunk vele fizetni.Szóval kell azért a készpénz is.Mondjuk egy kúton, telitanknyi, 80 liter benzin esetén nem vicces, ha valamiért épp nem megy a kártyaterminál, és le kel mosogatni az összeget...
:D

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.06.18. 11:57:07

@geegee: Ilyen esetben vsz. elutalnám az összeget mobilról a kút számlájára. De van egy Mastercardom és egy Maestrom is, ezzel a kettővel azért a világ legnagyobb részén elboldogulok.

adg 2017.06.18. 12:05:41

@geegee: amugy ilyen esetben mi a tok van? Mert boltban legfeljebb otthagyod a cuccot, es kesz, de a benzinkuton ez nehezebb. :)
Jo, utalas egy dolog, az mukodhet. Olyat hallottam mar, hogy felirtak a kartyaadatokat, es kesobb levettek, sot, ilyen velem is megesett, mert tobbet kellett volna fizetni, mint a napi limitem, es elfelejtettem atallitani elotte. Ideadtak a dolgot, es masnap levette a maradekot. De ehhez kell kis bizalom.

Volt egy ismerosunkkel, hogy bevasarlaskor valamiert nem fogadtak el a kartyajat, a terminallal volt valami gond, nem a kartyaval. A penztaros odahivta a managert, epp delutani roham volt ezer emberrel, a manager meg mondta, hogy menjenek, ne tartsak fel a sort. Valami 200 dollarnyi aruval elmehettek fizetes nelkul. Kesobb visszament, hogy kifizesse, de a manager azt mondta, hogy utolag mar nem tud belenyulni, szoval a haz vendegei voltak. :D Hogy velem ilyen miert nem tortenik... :)

tsabus UAE 2017.06.18. 12:09:25

Varsóban, a Ćmielowska utcai (Tarchomin) Piotr i Pawel előtt szokott egy öreg néni mindenfélét árulni. Hol fokhagymát, hol gyöngyvirágot - ki tudja még miket. Tőle szinte mindig szoktam valamit venni. Mikor eljöttünk Lengyelországból, adtam neki egy százast, pedig tudtam, hogy a fogyatékosnak kinéző, felnőtt fia valószínűleg megkapja ennek a nagyobb részét és elissza. Nagyon kedves néni és nagyon sajnáltam, hogy ezt adta neki az élet, jutalmul a sok év munkájáért...

Taxomükke (UK) 2017.06.18. 12:26:38

@Csodabogár: Csodalkozom, hogy sokaknak meg ma is ujdonsag, hogy repteren es palyaudvaron mindig sokkal rosszabb arfolyamon valtanak.

M. Péter 2017.06.18. 12:28:16

@Csodabogár: A reptéri árfolyamok másutt is a szabad rablás kategóriájába tartoznak, 20% különbség a vételi és eladási árfolyamok között teljesen megszokott.

Dikusz 2017.06.18. 12:35:19

@DieNanny CH: Akkor én is neked: köszi:)))

Csodabogár 2017.06.18. 12:56:38

@Gerusz: Konzervativ vagyok és főleg dacos. Minél jobban nyomatják a kártyás fizetést, annál inkább fizetek készpénzzel, itthon. Külföldön nagyobb összegeket csak kártyával, apróságot kp.

Csodabogár 2017.06.18. 12:59:13

@M. Péter: Én soha nem váltottam ott, ezért is csodálkoztam rá a dologra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 13:02:40

@Gerusz: Ez mondjuk nem is rossz ötlet.Bár tudtommal majd csak mostanában lesz ilyen a banki utalás, hogy szinte azonnali az átfutási ideje.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 13:04:31

@adg: "amugy ilyen esetben mi a tok van? Mert boltban legfeljebb otthagyod a cuccot, es kesz, de a benzinkuton ez nehezebb. :)"
Haha, így van.Nem tudom, mi a tök lehet, de nem szeretném kipróbálni élesben.Főleg mondjuk északa, üvöltő gyerekkel, és rohanvást a komphoz, ami naponta max kétszer jár... :D

P.Elliot 2017.06.18. 13:05:20

@tsabus [UK]: Ez a csak ugy penz ajandekozas itt Usaban is divat, illetve mastol is latom, magam is szoktam csinalni, egyreszt mert belem neveltek odahaza a masok problemajaba valo beleerzest, masreszt meg amikor ide kijottunk lattam hogy mennyire szokas itt, illetve meg az elso munkahelyemen az amerikaiak megmagyaraztak hogy sose feledkezzek el azokrol akiknek az eletbol/tokmindegy hogy maguk hibajabol vagy nem/ csak a rossz oldal jutott.
A teveben van olyan musor hogy te mit csinalnal egy ilyen es ilyen szituacioban, ez fokeppen arrol szol hogy segitesz-e valakinek ha bajban vagy ugy hogy vagy penzzel vagy vallalod hogy a vedelem alatt jol pofancsapnak vagy meg is vernek, egy rejtett kamera ul valahol es a rendezok elokeszitik mar elotte a szituaciot aztan inditanak es lesik hogy ki hogy reagal.
Van ebben leitatott fiatal no, / marmint a kozonseg elott titokban de jol lathatoan valamit ont a pasas a no poharaba amikor az kimegy a wc-re es aki utana a no megjatsza hogy nincs egeszen maganal es hagyja hogy vezessek kifele a kocsihoz hogy beleszol-e a kozonseg es hogy?
Ki az aki vedelembe veszi az illetot. Vagy siro gyerek hogy anyu ne igyal mar mert vezetsz, meg ilyesmik, utana elokerulnek a rendezok, tevekamera, egyebek, nagy dicseret a meglepett kozbeleponek, szoval ilyesmi.
Olyan is van hogy a szupermarketben a penztarnal nem tud mindent kifizetni a vevo, egyedulallo vagy gyerekekkel, segelyes csekkel vagy keszpenzzel, van hogy csak nehany cent hianyzik vagy hogy joval tobb, van amikor a vevo keri hogy segitene-e valaki, van hogy visszaadogatja az arut hogy ezt meg ezt nem tudja megvenni, nagyon hiteles produkcio.
Ilyennel mar vagy harommal is talalkoztam magam is hogy az elottem levo, ketszer no, egyszer fefi, minden tovabbi nelkul mosolyogva kifizette az illetonek nemcsak a hianyzo penzt hanem az egesz fizetnivalot, egyiknel mondta is hogy o is volt mar bajban, ismeri a sziuaciot, meg akkor amikor ez a musor nem is volt, illetve tavaly karacsonykor egy ferfi egy nyugdijas neninek fizette ki az egesz vasarlast elottem, illetve megkerdezte hogy kifizethetem karacsonyi ajandekkent? A neni megdobbenve kerdezte hogy miert? Azt mondta hogy ugy hasonlit a nagymamamra. A neni meg volt nagyon lepve, megkoszonte, atoleltek egymast, en nem voltam meggyozodve arrol hogy valoban igy volt-e mert a neninek eleg szereny uzleti sajatmarkas aruja volt, valoszinu hogy nem nagy nyugdijjal, lehet hogy csak megsajnalta es valami jo urugyet keresett amivel nem bantotta meg, a neni meg orult is,
Ha valaki megteheti az probalja csak ki egyszer az ilyet, mondjuk karacsonytajt egy uzletben hogy szol a penztarosnak hogy kifizeti az elotte levo vasarlasat boldog unnepeket kivanva, csak ugy, persze akibol kinez a raszorultsag.
Annak a szemelynek nagyon jo napot fog csinalni...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 13:08:15

@adg: Kommented második feléhez: Bróhaha, kemény...szerintem ilyenkor írnának egy kézi számlát, de le nem mondanának ennyi gempáról...Mármint a tündérkert-országokon kívül.
:D

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.18. 13:09:40

Miért, mit kérdezzenek? Hogy most ugye nagyon rosszul vagytok hogy itthon vagytok, vagy mit?

Az én kommunista otthoni ismerőseim meg rokonaim egyetlen dolgot tudnak kérdezni, van e éppen munkád, ennyi. Munka, munka, munka.

Egyébként azt már nem kérdezik meg hogy amúgy hogy érzed magad ott? De mindegy is...

Jegyautomaták : Én legutóbb az elvileg szuper fejlett Bécsben akadtam ki teljesen, amikor se a villamosokon nem tudtam jegyet venni, se a metróállomásokon lent, alig volt automata valahol!

Grazban megszoktam hogy szinte mindenhol lehet jegyet venni, így sokkolt a bécsi helyzet.

Zo! 2017.06.18. 13:09:54

Minden rossz indulat nelkul irom, h tul sokat gondolkodnak itt egy-egy posztban(nem csak a maiban:idopocsekolas azon elmelkedni h hol a haza, mi az h ketlaki, buntetes vagy nem).Egyszerusodni kene.Jo vagy rossz, nem pedig neveket adni olyan dolgoknak amire nincs is szuksegunk ezaltal tobb ido maradna a csaladra vagy olyan dolgokra amik tenyleg lenyegesek.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.18. 13:10:04

Ja igen, a valutaváltásról :

Bedugod az automatába a nyugati bankomatot Magyarországon, kiköpi a forintot, nem is olyan rossz árfolyamon. Ennyire egyszerű ez, minek egyáltalán valutaváltó? FŐleg ha tényleg sok közte a simlis.

mariann49 2017.06.18. 13:10:08

@Gerusz: én is így csinálom, sose ”váltok" , hanem veszek le forintot a kártyámról, ha kell.

IT Knight 2017.06.18. 13:10:43

En is sajnalom a kitantorgokat, foleg amikor itthon / a hataratkelon probaljak eloadni, hogy mennyire jo kint minden. Nemreg voltak vendeglatos posztok Londonbol meg Svajcbol, azok egy kicsit talan jobban ramutattak, hogy mi var rad kulfoldon. Sok kitantorgott ismerosomon latom, hogy kenyszeres onigazolasban szenved, probalja bizonygatni, hogy nekem es a felesegemnek mennyire rossz, hogy itt maradtunk. Mindezt ugy, hogy ossze sem hasonlithatoan magasabb eletszinvonalon elunk, mint ok kulfoldon.

Herr Géza 2017.06.18. 13:11:09

@geegee: Hehe, a német diszkontok (Aldi, Lidl. Norma, stb., de pl. a Media Markt is) nagyon sokáig nem fogadtak el semilyen más kártyát, csakis a német "belpiacos" EC (EuroCheque) kártyát, amilyenje itt szinte mindenkinek van, mivel alapból ez jár a bankszámlákhoz és azok elfogadása a boltok számára sem jelent nagy költséget, pontosabban kénytelenek is azt elfogadni, mert ha nem tennék, az már kuncsaftvesztéssel járna. Ellenben a hitelkártyás fizetések a boltoknak komolyabb költséget jelentenek, így a hiperolcsó diszkontok azt mondták, hogy azt a pénzt inkább a vevőiknek adják az árakban, nem baszakodnak mindenféle hitelkártyákkal.
Aztán eljárt az idő e felfogás felett is, tavaly óta az Aldi/Lidl is elfogadja a Visa/MC kártyákat, így az összes többi is teper utánuk. Ennek ellenére továbbra is lehet kisebb szóló boltokat, "mezítlábas" benzinkutakat találni, ahol csak az EC kártya játszik és semmilyen hitelkártyát nem fogadnak el.

P.Elliot 2017.06.18. 13:12:49

@geegee: Mar jartam ugy benzinkuton hogy megtoltettem a tankot es fiztesnel derult ki hogy a masik taskamban maradt a penztarcam odahaza, azt hittem hogy elsullyedek, voros keppel szabadkoztam, radasul jo messze otthonrol, a benzinkutas olyan rendes volt, mondta hogy nem szamit, hozzam be holnap, mondtam neki hogy messze lakok, holnap nem tudom de holnaputan. Belement, / mit is tudott volna csinalni a szerencsetlen, valoszinu hogy volt mar ilyen sztorija.
Annyira bantott a dolog hogy amikor hazajottem visszafordultam es megtettem az alig kevesebb mint masfel orat odaig ujra, ott volt, atadtam, mellekeltem hozza egy tizest hogy az az ove, nem akarta elfogadni de raeroltettem, / igy egyebkent nincs borravalo a benzinkuton/, sokkal jobb erzes volt a szamomra is hogy letudtam meg aznap, sajat hulyesegem volt, azota ugy el nem megyek itthonrol hogy meg ne nezzem hogy a penztarca nalam van-e...

Herr Géza 2017.06.18. 13:14:35

@Horthy Miklós cselédje: "...Bedugod az automatába a nyugati bankomatot" :)))))))) Igyál inkább, az legalább meglátszik!

adg 2017.06.18. 13:17:22

@geegee: szerintem itt is megoldottak volna, ha eppen nem a legnagyobb csucsforgalomban tortenik. :)

Amugy mar latom magam elott idiota baratunkat, a munkasfiut, hogy eveken keresztul ezen fog rugozni. "Adg is mondta, hogy naluk nem kell fizetni a boltokban. Tunderkert!" :D

Herr Géza 2017.06.18. 13:18:37

@Horthy Miklós cselédje: "Grazban megszoktam hogy szinte mindenhol lehet jegyet venni,..." Aztán mikor szoktad meg? Hisz te állítólag bérletes vitéz vagy. :)))

Latcho Rom 2017.06.18. 13:19:21

" Nem kolbászt a kerítéshez, hanem egy életet kerítés nélkül."

Veretes duma, felirva :-)

Latcho Rom 2017.06.18. 13:20:54

@IT Knight: Mutasd a fizetési fecnid, mérjuk ossze hogy mennyi a mennyi :P

adg 2017.06.18. 13:24:20

Cseled urnak igaza van, vigyen haza mindenki egy bankomatot a sajat orszagabol, otthon bedugja a magyarba, es meg is van oldva a problema. Egyszeru ez kerem...

P.Elliot 2017.06.18. 13:25:39

@mariann49: Nalam van penz is mindig amiota egyszer aramszunet miatt nem tudtam kifizetni kartyaval az arut egy aruhazban, pont uton voltunk egy masik allamban, es ott vesztegeltunk egy orat varva hogy legyen, azota utazasnal is van nalam penz eppen eleg mindenre, / van hogy szinte erintetlenul hozzuk vissza de nem baj, nincs fenntakadas, apro dolgokat kifizetem penzzel egyebkent, bankba harom havonta egyszer elmegyek, illetve akkor veszek ki penzt ami megint eleg egy darabig ha azzal tudok csak fizetni, meg itthon is tartok valamennyit arra az esetre ha valami nagy baj lenne, futni kene, a mai zavaros vilagban minden haborus dolog elkepzelheto es ha baj van a kartyat nem fogjak elfogadni mint ahogy az utolso itteni 2 hetes aramszunet ,/ Sandy hurrikan/ miatt sem tettek amikor egy-egy etterem kinyitott de csak penzzel lehetett fizetni, a maradekokon tengodo a kartyaban megbizo emberek kivulrol bamultak a penzzel rendelkezoket akik a gyatran megvilagitott helyisegben nyeltek a fott etelt amire odahaza nem volt lehetoseg az aramszunet miatt.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.06.18. 13:33:14

@geegee: Az átfutási idő annyira nem számít, ha meg tudod mutatni, hogy elutaltad.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.06.18. 13:45:39

@IT Knight: Nem mindenki mosogatni meg szállodázni megy ki. Ez valamennyire biztos öngerjesztő folyamat (megvan az a sztereotípia, hogy a magyar kivándorló az csak ilyen munkákat kap, ezért sokan nem is keresnek a saját végzettségüknek megfelelő melót), de nyelvtudás birtokában lehet normális munkát kapni normális fizetésért.

Ahol én jelenleg dolgozok (amerikai informatikai cég), ott a benszülött hollandok vannak kisebbségben. Bőven a holland, és valamivel a szakmai átlag fölött keresek.

Latcho Rom 2017.06.18. 13:49:48

@Gerusz: "A népszavazás valódi tétje"

+1000

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.18. 13:58:47

@IT Knight:

Mondjuk érdekes lehet ahogy egy programozónak magyarázzák az ismerősei hogy neki milyen rossz lehet ott Magyarországon...

Nem tudom hogy keresel, turkálni se akarok a zsebedben, de szerintem itt nálunk Grazban talán nominálisan se keresnél többet mint Budapesten.2000-2400 eur nettó megálíltja a programozókat IS.

És itt azért vannak költségek.

geeeteee 2017.06.18. 13:59:00

@adg: Szerintem a mai napig le tudják húzni a dombornyomott kártyákat a kézi készülékkel. Még nem lettek kidobva. Egyébként amikor más lehetőség nem marad, tényleg csak felírják az adatokat és a tartozást, és az a cetli (Schuldzettel) bekerül a benzinkút kasszájába, és ott van kb. egy hónapig. Azután a tulaj vagy benyeli, vagy visszakerül a kutashoz és nála sír tovább. Az elintézetlen papírokra is mondják, hogy sír.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.06.18. 14:04:59

@Latcho Drom: Sajnos a magyarok többsége igen naív módon áll hozzá a népszavazási és választási rendszerhez, és azt hiszi, hogy elég, ha arra a személyre / pártra / opcióra szavaz, ami / aki neki a legjobban tetszik (/legkevésbé nem tetszik). A 2011 előtti szavazási-választási rendszerben ez többé-kevésbé így is volt (a második forduló miatt nem sokat számított, hogy az elsőben valaki nem a legnépszerűbb két jelölt közül szavazott valamelyikre, és a részvételi küszöb nélkül a népszavazás bojkottálása nem volt jobb taktika, mint elmenni szavazni).
A fideszes rendszerben viszont ez változott, valószínűleg nem véletlenül. Aki az 1989-2011-es rendszerbeli beidegződései szerint szavaz, az könnyen lehet, hogy akkor is a fidesznek kedvez, ha egyébként rühelli őket, mint a szart.

Az én egyetemi tanulmányaim között több kurzus is volt, amiben a szavazási rendszereket tanulmányoztuk különböző szempontok szerint, így én át tudom látni, és tudom optimalizálni a szavazatomat (ill. kormányzati kezdeményezésű népszavazás esetén a nemszavazatomat; ha Mo-n élnék, rajzoltam volna egy szép nagy lompost a szavazólapra, de csak ezért nem akartam szopatni a konzulátuson dolgozókat). Ha ezt sikerül megtanítani a kevés olvasónak is, akkor már megérte az írás.

Jövőre lesz egy post a "hogyan ártsunk a szavazatunkkal a legtöbbet a fidesznek" témában is, csak ahhoz még meg kell várnom, hogy a kismillió párt közül melyik éli túl ezt a pár hónapot (úgy, hogy még vállalható marad tavaszra).

Herr Géza 2017.06.18. 14:08:32

@Horthy Miklós cselédje: Jaja, éppen a napokban mesélted, hogy a Magnás betanított csóka (amilyen ugye te is leszel, ha felvesznek :DDD) 2000 nettó felett keres a haldokló, rothadó Grazban is. De azért a Lyukas Májer féle süketduma az "IT-seknél is nettó 2000 a teteje" kezdettel változatlanul be van égve az agyadba, mi?
(igaz, Lyukas Májer úgy volt "IT-s", hogy ő cserélte a papírt meg a festékkazettát a cég nyomtatóiban....:D).

adg 2017.06.18. 14:22:18

@geeeteee: ez az eset egy belvarosi nem tul nagy woolworthben volt, a legnagyobb csucsforgalomban, ahogy irtam kesobb. Ha nekiallnak szarakodni vele, akkor feltartanak egy csomo embert, szerintem ezert engedtek el. Nem egy komoly tetel a boltnak, nem rokkantak bele.
Nejemet pont a heten szivattam meg igy, de o nem volt ilyen szerencses. Nalam maradt a kartyaja, es csak a cucc felere volt kb eleg a kp, ami nala volt. O otthagyta a maradek arut. Majd legkozelebb o is csucsforgalom idejen megy, hatha. :)

Benzinkuton valoban nem sok mindent tudnak azon kivul csinalni, hogy felirjak az adatokat, vagy megadjak a szamlaszamukat, es biznak a vevoben. Szerencsere meg nem jartam igy.

DieNanny CH 2017.06.18. 14:28:44

@P.Elliot:

Nekem is volt hasonló nemrég. A családomtól jöttem el, és a kishátizsákomat elfelejtettem beletenni a nagyhátizsákomba. (A kicsit viszem magammal, mikor gyerekekkel megyek játszóra, abban vannak irataim, pénztárca, minden.)
Mentem vásárolni, pénztárnál nyitom a nagyhátizsákot - sehol a kicsi. Szinte dadogva mondtam, hogy a pénztárcám a barátnőmnél maradt, visszaszaladok érte.
Elég volt a kosaramat a kasszától nem messze letennem, és tepertem vissza. (5 perces az út.)
Azóta mindig figyelek én is.

Latcho Rom 2017.06.18. 14:32:20

@Gerusz: Remélem a hogy a facebookon is fent van ez a blogod, jol láthatoan.

DieNanny CH 2017.06.18. 14:32:37

@P.Elliot:

Pár hete itt volt egy cikk, hogy milyen túlélőcsomagot érdemes otthon tartani, és a készpénz is szerepelt benne. (Meg 9 liter palackos víz, meg konzervek, meg elemes rádió, ilyenek. Amivel fejenként 1 hétig ki lehet húzni áram és víz nélkül. Mondjuk, a wc-t így hogy lehet használni? Jó, patak az van itt 8 perc sétára...)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 15:05:02

@Herr Géza: Nem tudom, már hol volt ez, valami kisebb lánc boltjában, de összesen csak egyszer és a mi kártyánk is csak Electron, vagy Maestro volt, vagy mi, de szerencsére elmúlt.Olyan 2010 körül volt tán.Azóta mi is fejlődtünk, van Visa is meg Mastercard, ami a többi mindenre jó, mint tudjuk.Meg "ártalan" is, vagy mi... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 15:08:12

@P.Elliot: Na, akkor rendes volt a csóka.De hivatalosan nem tudom, ilyenkor mit tudnak csinálni, főleg, ha nem ügyfélhiba van, hanem mondjuk leáll a bank vagy a terminál szolgáltatás és kápé meg nincs (elég) éppen kéznél...

IT Knight 2017.06.18. 15:14:17

@Latcho Drom: en eletszinvonalrol beszeltem, nem kozeparfolyamon atvaltott fizetesrol. Hidd el, jobban elek, mint a blogra irogatok 99%-a ;)

IT Knight 2017.06.18. 15:14:20

@Horthy Miklós cselédje: Az a vicces, hogy nehany kozuluk programozo (sot, jobb programozo, mint en), megsem tudnak jobb eletszinvonalat elerni kulfoldon.

Igy van, 2000 euro netto megvan kulonosebb erofeszites nelkul. Innentol kezdve pedig nem ertem, hogy miert hagynam el a szulofoldemet. Kint mindig idegen maradsz, hiaba bizonygatjak itt az ellenkezojet.

szalka240 2017.06.18. 15:15:55

@Csodabogár: Nemrég volt a TV-ben egy film a készpénz megszüntetéséről. Érdemes megnézni, bár nem tudom, hogy Magyarországról lehetséges-e.
www.3sat.de/mediathek/?mode=play&obj=57628

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 15:24:23

@P.Elliot: Főleg, hogy még csak vissza se kell váltanotok, ha visszahozzátok.
Ez a 80-as években erősen kemény volt, még a rohadt átkosban, mikor mentünk nyaralni a "baráti" országokba.(Ne gondoljon senki lukszusra, Wartburggal, sátorral, konzervekkel történt ez a nyaralás...). Kellett váltani cseszlovák koronát, endéká márkát, meg talán lengyel zlotyit is.Na már most marhára kellett tudni ám előre is, hogy melyikből mennyi kell, mindenre felkészülve; mert nem lehetett csak úgy átváltogatni egyiket a másikra, ha valamelyik elfogy, a forint se volt konvertibilis ugye, meg a határokon se lehetett csak úgy átmenni akármikor-akárhol és ha megmaradt a végén, azt se biztos, hogy vissza tudta váltani az ember fia.
De ez még mindig a "kellemes" gond volt, mert azt jelentette, hogy van egy kis gempa utazni...

Latcho Rom 2017.06.18. 15:52:10

@IT Knight: Elhiszem hát, ha te is elhiszed magadnak bizonygatás, osszehasonlitgatas nelkul :-)
De vajh miert jossz erre a blogra ha olyan jol smakkol minden Otthon? :-)

Latcho Rom 2017.06.18. 15:54:03

@IT Knight:

Hány gyereked van, ingatlanod hitelmentes-e, hova hanyszor jarsz/jartok nyaralni?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 15:55:33

Hölgyek, urak, egy kérdés.Tudom, volt a napokban egy ilyen rómingos poszt, de akkor "beteg" voltam... :D
Szóval pl Horvátország, vagy Tenerife mennyire EU?
Az előbbi ugye semennyire, ha jól tudom, az utóbbi meg elvileg nagyon is, de erősen kiesik a kontinensből, földrajzilag.Szóval mennyire ajánlott a mobilnetet előszedni ezen országokban?Nem akarok TeCső videókat leszedni, meg webkamerás szkályp-hívásokat intézni, de néha kellhet a net, guglimapsz, ilyesmi.
Ha van valakinek tapasztalata, nyomja ízibe....kösz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 15:58:51

@geegee: Jééé, akkor le vagyok maradva, a krovátok is eu-sak már.Elnézést...

Latcho Rom 2017.06.18. 16:04:15

@IT Knight: bár..nem lehet dolgokat osszehasonlitani.

S nem feledd: itt nincs vikleráj, mutyibanda, kisvasutak.

Herr Géza 2017.06.18. 16:24:13

@IT Knight: "Hidd el, jobban elek, mint a blogra irogatok 99%-a ;)"
Mindig rácsodálkozok, ha egy IT-s bajban van matematikai alapfogalmak értelmezésével. Hidd el nyugodtan, hogy "az ideírogatók" valószínűleg jóval több, mint 1%-a él nálad lényegesen jobban, még akkor is, ha csak szimplán az anyagi részét nézzük a dolgoknak, akkor is. (Tök függetlenül attól, hogy a világ melyik részén él...).
Segítek: írogat ide kb. 100 ember, nagy részük ugyan csak hébe-hóba, de legyen. Ebből szerinted 1 (egy) ember élhet nálad jobban??? És ezt vajon mire alapozod?
És ha a jólét fogalmánál nem csak az anyagi körülményeket vesszük figyelembe????
Ha "többségét", "legnagyobb részét", vagy akármi mást írsz, oké. De 99%-ot....?
Mint a sampon-reklám: eltávolítja a korpa 99,67%-át....:))))

Csodabogár 2017.06.18. 16:34:45

@geeeteee: Az amerikaiak ezt egyszerüen megoldották. Előbb bemenni fizetni, aztán lehet tankolni. Legalább is Floridában ez volt.

Csodabogár 2017.06.18. 16:38:27

@DieNanny CH: @geeeteee: Az amerikaiak ezt egyszerüen megoldották. Előbb bemenni fizetni, aztán lehet tankolni. Legalább is Floridában ez volt.

Csodabogár 2017.06.18. 16:39:01

Sory, úgy nézett ki mintha nem ment volna el.

Csodabogár 2017.06.18. 16:41:05

@DieNanny CH: Svájcban ilyen mindig volt. Nekünk a családi könyvhöz adták a listát. Először meg is vásároltam, aztán ott rohadt meg minden a pincében, többet nem foglalkoztam vele. Pénz, ha volt, akkor volt otthon mindig és víz is.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.06.18. 16:43:01

@Csodabogár: CA-ban ugyanigy van. Eloszor kell fizetni, csak utana tankolhatsz.

Csodabogár 2017.06.18. 16:43:19

@szalka240: Német országban se lehetséges. Filmet meg cikket lehet csinálni, de az én életemben biztos nem szüntetik meg a pénzt. Nézd csak meg a svájciakat, milyen gyönyörű és biztonságos új pénzt hoznak most ki. Eszükben sincs megszüntetni.

szalka240 2017.06.18. 16:48:07

@Csodabogár: Úgy értettem, nem tudom, hogy Magyarországról meg lehet-e nézni a filmet, amit linkeltem.

P.Elliot 2017.06.18. 16:48:18

@DieNanny CH: Es van tulelo csomagod? Itt is megy a biztatas es mindig elhatarozom hogy en is csinalok de valahol megakad a dolog, most peldaul csak 3 hatizsak van a 4 helyett, a negyedik valahol a padlason bujkal, igen van 2 db. 1 gallonos viz, kene meg ketto, igazabol van viz de egy hatalmas palackban amit felemelni sem konnyu, konzervek vannak lennt a kamraszekrenyben, szoval meg dolgozni kellene rajta de hogy most szoba jott valoban fogok is. Ha nem kell elhagyni a hazat akkor azert sokaig ki tudom huzni mert en meg Magyarorszagrol jottem ahol azert szinte fillerekbol is lehet fozni ha nagyon nagy baj van meg olvastam eleg haborus konyvet hogy emlekezzek ezekre hogy hogy kell, lehet tulelni.
Egyebkent pont ezeknek a konyveknek a hatasara ha barmi veszelyt jelezne a teve vagy ugy ereznem hogy baj van/ a 911-nel is azonnal elrohantam az elelmiszerboltba es feltoltottem lencse-szarazbab-rizs, meg effelekkel a kamramat, mindenki nevetett rajta, en magam is de csak igy ereztem magamat biztonsagban mert nem tudhattam hogy nem-e meg fogjak tamadni az orszagot valakik vagy hogy egyaltalan mi van, most is ezt tennem.
Egyebkent van a fejemben egy olyan kukac is hogy kellene egy lakokocsi, valami kisebb de ami megfelelo arra hogy baj eseten el tudjak szaladni valamerre amerre lehet.
Ha valamit jobban sejtek akkor meg is lesz az a kocsi. A mai vilag olyan puskaporos hogy nem art kicsit elore is tervezni.

P.Elliot 2017.06.18. 16:52:26

@Csodabogár: Igen, Floridaban de nem New Jerseyben ahol te nem is tankolhatsz, neked tilos hozzanyulni, a benzinkutas csinalja, odajon, megkerdezi hogy mit akarok, en kozlom hogy toltse tele normallal, es hogy penzben fizetek/ olcsobb/. Feltolti, megnezi hogy mennyi ment bele es elokotrom a penzt. Kartyanal lehet hogy elore keri es bedugja a gepbe de en mindig pennzel fizetek mert a kartyara meg ra is szamolnak gallononkent vagy 12 centet vagy ilyesmitm hulye lennek nem az olcsobb megoldast valasztani.

Csodabogár 2017.06.18. 16:56:40

@P.Elliot: Még várnod kell egy kicsit, mig Trump kipróbál még egy-két gombot, vagy rossz tv műsort néz stb.:-)))

P.Elliot 2017.06.18. 16:57:16

@geegee: Igazabol semmit nem is tudott volna csinalni a benzinkutas, rendort nem hiv mert az meg ra is mordulna hogy o sem tehet semmit, nem megtagadtak a fizetest hanem hanyagsagbol nem tudnak fizetni.
Egyebkent a nevemet se kerdezte es rendszamot sem irt fel, valoszinu hogy ugy volt vele hogy vagy meghozom, vagy nem de inkabb igen, nem sok ocska alak lehet aki direkt csinaljon ilyet.

Latcho Rom 2017.06.18. 17:00:10

@P.Elliot: Mi joreszt kartyazunk, sajat magunk...nekem ezer eve nem tankolt a kutas

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.18. 17:06:32

@IT Knight:

Ezért szoktam mondogatni hogy szerintem csak propaganda az hogy IT dolgozóból hiány van mondjuk Nyugaton, amit azért terjesztenek hogy minél több kelet-európai programozó menjen ki és törje le az IT béreket Nyugaton.

Mert amúgy Jürgent is meg lehet érteni, te is dühös lennél Bpn, ha elárasztana titeket ukrán programozók hada, akiknek a nettó 1000 eur is elég, téged meg kirúgnának mert túl drága vagy...

Na most Jürgennel pontosan ugyanez történik Nyugaton...

M. Péter 2017.06.18. 17:13:20

@geegee: Horvátország nagyon is az EU-ban van, a Kanári-szigetek szintén része az EU-nak, de az áfa-övezetnek nem.

Latcho Rom 2017.06.18. 17:15:38

@Horthy Miklós cselédje:

figya zsebhokimajszter, tudod hány ukránt importált Viktor az utobbi honapokban?

Latcho Rom 2017.06.18. 17:18:42

Hol van a pinki, vagy más erdélyi?

Ismered az erdélyi púpos rántottát?

nyuszigonosz 2017.06.18. 17:27:35

@M. Péter: Kanári szigetek, (ugyanúgy mint Madeira vagy az Azori szigetek teljesjogú EU tagok a vámúnióval együtt.

Vannak olyan EU területek, amikre nem vonatkozik a vámúnió, ezek:

pl. a Németországhoz tartozó Helgoland,
Büsingen am Hochrhein

Franciországhoz tartozó: Francia Guayana
Guadaloupe
Martinique
Mayette
La Reunion
Sant Martin

Spanyolországhoz tartozó: Ceuta
Melilla
A Görögországhoz tartozó: Athos
A Finnországhoz tartozó Aland szigetcsoport
A brit Gibraltár

2017.06.18. 17:38:58

@Latcho Drom: Az omlettre gondolsz, kicsi szivem? ;)

Dikusz 2017.06.18. 17:42:25

@P.Elliot: A túlélőkészletet karbantartod. Ezt úgy értem, hogy a megvásárolt élelmiszereknek, pl a konzervnek nézed a határidejét?

Nálunk -legalábbis én nem tudok róla- nem hívják fel a lakosság figyelmét túlélőcsomagra. A szüleim mondták mindig, hogy só, és cukor legyen mindig itthon, ennyi volt a túlélésre tartalékolás.

Apukám második felesége raktározott be mindenfélét: mosóport (beszáradt, kőkemény lett), szappan (illatát vesztette, de használható - harminc évvel ezelőtti luxusnak számító Atlantic szappanból is van még), Flóra-szappan, cukor (9,60- Ft-ba került ), só, gyertya, ilyenek.

Azért -ne adj isten- ha szaladni kell baj esetén, a lakókocsit ne hagyd hátra a nagy szaladásban:)))

Latcho Rom 2017.06.18. 17:42:31

@Pink Petsch: elokeloben nyomod ma, ezen a csudas vasarnapn? :-) legyen omlett la :P

2017.06.18. 17:46:43

@Latcho Drom: Csak leforditottam közérthetőre ;)

P.Elliot 2017.06.18. 18:01:15

@Dikusz: En mindig ugy hasznalom a kamra keszletet hogy amikor vasarolok valamit akkor azt teszem a sorban hatrabb es bizny ellenorzom a lejaratot mindig.
A kokemeny mosoporral volt talalkozasom amikor egy csomagot hely hianyaban kitettem a garazsba es ott maradt valahogy evekig.
A mai napig nem ertem hogy hogy tudott kotablava valtozni, nylon csomagolasban es mivel ugy lattam hogy ez oldodni sem igazan kepes a mosogepben igy kidobtam.
Egyebkent nincs osszekeszitett tulelo keszletem majd azt akkor dobalom be a hatizsakokba ha kell a kamra keszletebol....inkabb rohadjon ram minden csak ne kelljen.
Amikor a Sandy hurrikan volt es letarolt itt mindent, / minket, legalabbis a hazat nem, nem is tudom miert/ es kiment a villany, aramfejlesztonk persze nem volt, az micsoda? Ki a fenenek kell ilyesmi es mire?, azota azt is megtanultuk miutan minden hus megromlott ami itthon volt hogy de bizony kell, / azota se kellett/, mivel gazzal fozok az volt, aki villannyal az nezhetett, szoval jokat foztem a kamra keszletebol, husmentest...
Erdekes 2 het volt azert, primitiv lampacskakkal, gyertyakkal es a gazzal melegitettuk be, ugy ahogy a hazat....

Csodabogár 2017.06.18. 18:27:40

@Dikusz: A só a legfontosabb, de abból sincs raktáron nálma 1 csomagnál több. Viszont az tény, hogy 44-45-46-ban súért mindent kaptál. Miután a szüleim első világháboru alatt voltak gyerekek, ezt nagyon tudták. Nálunk több zsák só volt a pincében. Anyám egész disznót is vett néhány kiló sóért. Mai csomagolásban már nem is áll össze kőtömbbé. Szóval sót tartalékolj!:-)

DieNanny CH 2017.06.18. 18:32:23

@P.Elliot:

Á, dehogy van, mert azt írják, azért figyeljünk, ne romoljon meg semmi, tehát ne a pincében tartsuk, hanem a konyhában, és olyasmit vegyünk, amit amúgy is használunk.
Hát, én ásványvizet nem használok, konzervem van 2-3, de készpénzem sincs egy százasnál több.
Mondjuk, én érem el leghamarabb a ház óvóhelyét, ami tele van a szomszédok kajáival, szóval szerintem előnyben vagyok...

:-DDD

Dikusz 2017.06.18. 18:37:39

@DieNanny CH: és hogy sikerült foglyul ejtened a szomszédaid kajáját? Ha túl sok gyűlik fel, hívd meg őket vendégségbe:)))

P.Elliot 2017.06.18. 18:46:58

@Csodabogár: Van itthon 3 doboz so, nem is tudom miert de valoban jo otlet mert so nelkul minden etel gusztustalan.
Vegyunk csak akar egy rantott levest, so nekul ki enne meg? Teszta, rizs, minden borzaszto izu. A szervezetnek is kell foleg ha sokat izzad....Tanacsidat meg fogom jegyezni.
A cukor az annyira nem fontos meg azt mez formajaban neha meg talalni is lehet az erdoben, tudok itt egy parkot ahol van egy faureg mehekkel, majd gondosan megkozelitem, hehehe...

2017.06.18. 18:51:03

@Latcho Drom: Nem, az jumari (egy kis kalappal az "a" betün)

P.Elliot 2017.06.18. 18:52:39

@DieNanny CH: Okos otlet, foleg ha a szomszedot hagyjak.....

DieNanny CH 2017.06.18. 18:53:28

@Dikusz:

A pincében van a kajájuk, polcokon, és nincs elzárva. :-D
Levittem egy ventillátoromat, mert már nem működött, és a védőrács is leesett róla, azt odatettem mellé, erre szól a szomszédom pár hónapra rá, hogy nehogy kidobjam a ventillátort, a bátyja összeszerelte nekem a rácsot.
:-)))
Nem volt szívem neki azt mondani, hogy motorikusan is bekrepált...
Meg le szoktam vinni a papírszemetet, mert csak havonta egyszer viszik el, erre a szomszédom, mikor neki sok gyűlt össze, és autóval elvitte a szeméttelepre, akkor az enyémet is elvitte... Pedig nem is kértem.

gabors 2017.06.18. 18:57:02

@Gerusz: "Ez a valutaváltás valami beidegződés?" ezen csodalkozom en is a posztban meg kommentekben ...

keszpenzt az otthoni ATM kartyammal veszik ki forintban meg a raszamolt dijjal sem igen tobb mint a valtoknal ... ott meg kifigyelhetik tolvajok barkik rogton tudjak hogy nagyobb erteku kp van nalam valszeg nem csak forint ....

Amikor megyek haza majd hulye lennek kp-t vinni magammal azzal csak baj van. Boven megeri a 2-3%-ot (de meg annyi sincs) extrat hogy akkor veszek ki es annyi penzt feltunes nelkul amikor akarok. Egyszer voltunk Roma-ban ismerossel akinel volt 1000+font meg kb ugyanennyi Eu-ro (mert olcsobb) es ugy elloptak tole hogy eszre sem vette .... nalam volt $200 (az is a hotel szefben) amit kolcson tudtam adni .... szoval kp-vel sok gond van ... (tolem Jamaicaban loptak el penzt de nem sokat mert mar ott is csak 2-3 naponkent vettem ki penzt a bankbol ..)

Amiota pedig siman elfogadnak kulfoldi hitelkartyat nagyobb vasarlaskor azt hasznalom (az kicsit dragabb es nagyon fugg a kartyatol de az arfolyam jobb, elore megnezem melyik a legjobb pl AmEx szokott a legjobb lenni csak azt kevesebb helyen fogadjak el Mo-on)

gabors 2017.06.18. 19:02:42

@geegee: "Mondjuk egy kúton, telitanknyi, 80 liter benzin esetén nem vicces, ha valamiért épp nem megy a kártyaterminál," es az miert lenne az en gondom.. amugy itt az usa-ban mindig elore kell fizetni ha kartya, ha keszpenz ha onkiszolgalo, ha meg nem akkor is elore elkerik a kartyat ha azzal akarok fizteni tehat hamarabb kiderul mint hogy benyat tudnal vetelezni ... (amugy tortent mar velem itt hogy "nem" ment a kartya tovvabb mentem aztan kiderult hogy azon a kuton soha "nem jo" ...)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2017.06.18. 19:05:49

@gabors: én kb. azóta nem tartok magamnál kp-t (néhány €-nyi aprón kívül a kisebb vasútállomások WC-ibe, a nagyobbakban itt már lehet PayPass-el fizetni) amióta még a kiköltözésem előtt BP-n bedrogoztak és kiraboltak. Akkor se tudtak pár ezernél többet ellopni (a telefonon és az órán túl), de azóta csak akkor van nálam KP, amikor tudom, hogy muszáj azzal fizetnem a közeljövőben.

gabors 2017.06.18. 19:18:36

@P.Elliot: "es ha baj van a kartyat nem fogjak elfogadni mint ahogy az utolso itteni 2 hetes aramszunet ,/ Sandy hurrikan/ miatt sem tettek amikor egy-egy etterem kinyitott de csak penzzel lehetett fizetni, a maradekokon tengodo a kartyaban megbizo emberek kivulrol bamultak a penzzel rendelkezoket " na azert ez kicsit meses de voltak nagyon gazos helyek az teny ...

nalunk sem volt aram 16 napig de a kozelebbi ket bank mar masnap mukodott generatorral azota mind a kettonek ott van (magasitott rampan az allando generator) ezek amik csak 1 merfoldon belul voltak viszont attol nem sokkal messzebbre mar semmi gond nem volt egy ket napon belul, (auto nelkul persze nem volt konnyu es nekunk mindketto megazott ) sot 7/11 a sarkon mar masnap reggel nyitva volt sot az ATM is ment pedig naluk is volt viz es jo nagy kar ...

gabors 2017.06.18. 19:22:20

@geeeteee: "Szerintem a mai napig le tudják húzni a dombornyomott kártyákat a kézi készülékkel. Még nem lettek kidobva. " itt az usaban kb 10 eve nem ervenyes ... en max 15 eve lattam ilyet utoljara az usa-ban pedig szinte mindenhol kartyaval fizetek. Azt hiszem kesobb meg belefutottam valahol kulfoldon.

csak kerdezem te hol lattal ilyet utoljara

Imre apó 2017.06.18. 19:29:30

@IT Knight: Amit firkálsz... arra csak azt tudom mondani, hogy "hintával" ( Hortycselédje) vagy ahogy akarod, kézenfogva elmehetsz a p...cs..ba! Mind a ketten csak trollkodtok.

gabors 2017.06.18. 19:32:09

@adg: "Benzinkuton valoban nem sok mindent tudnak azon kivul csinalni, hogy felirjak az adatokat, vagy megadjak a szamlaszamukat, es biznak a vevoben. Szerencsere meg nem jartam igy. " ez hol van mert az elmult 15 evben amiot van autom meg nem jartam olyan onkiszolgalos kuton ahol ne ELORE kellett volna fizetni ha KP akkor bemesz es megmondod melyik kut es mennyi, ha kartya akkor minden kuton sajat olvaso van (ha az rossz ilyen mar tortent velem) akkor bemegy az ember elore lehuzzak a kartyat majd amenyit tankolsz annyival terhelik) ... full-service kuton meg ha kartyaval akarsz fizetni (ezt elore megkerdezik) akkor elore elveszik a kartyat es altalaban a fenti, modon tortenik a fizetes. En utoljara NJ-ben volt full-serivice (nem onkiszolgalo kutnal) kb 5 eve, akkoriban NJ-ben csak ilyen volt de azthiszem ezt eltoroltek... es felemeltek az adot igy mar kb annyi mintha NY-ban tankolnek

gabors 2017.06.18. 19:36:01

@DieNanny CH: "meg elemes rádió," nem a legjobb mikor kelleni fog az elemek mar halottak ami jobb az olyan tekeros (van benne azt hiszem capacitor) egy jo nagy tekeressel eleg sokaig szol sot cell is lehet tolteni de az mar kicsit tobb "tekeressel jar" nagyon jol jott Sandy-kor ....

ugyanez tortenik altalaban az elemlampaval mire a kovetkezo cirkusz jon (par ev) addigra elemek meghaltak

gabors 2017.06.18. 19:37:54

@IT Knight: "Hidd el, jobban elek, mint a blogra irogatok 99%-a ;) " kizart dolog hacsak nem a csokosok koze tartozol .... :-)))

amugy probaltad ??? mert akkor nem mondanal ilyet

Latcho Rom 2017.06.18. 19:40:13

@gabors: valamikor azt irta a Lovag hogy 7-800 rugot keres havonta, HUF.
Otthon az nem rossz piz, de inkabb ne mericskelje itt magat, mert nem jol jon ki :-)

gabors 2017.06.18. 19:42:47

@Herr Géza: :-))))))) ott a pont ...

de ha az en verziom igaz (Rehal ferje, Meszaros fia, vagy o maga a Habony akkor mar lehet igaza is :-) )

2017.06.18. 19:43:59

@gabors: Nekem pl. csak a már Herr Geza által is emlegetett EC kártyám van, az is csak azért, mert járt a számlához. Meg konzervativ is vagyok ezen a téren, a kápét mindenhol tudod használni, a kártyát meg még Budapesten sem mindenhol ... Persze, tudom, az ismerősöd, akit kiraboltak ... hm, hát elég nagy marha volt, hogy annyi pénzt tartott magánál, mert azért lássuk be, ekkora pénzösszeget senki sem hordott magánál még a kártyák térnyerése előtt, te sem. És ha már kirablás, ha a kártyád nyúlják le, szárazra is szivhatják, mire észreveszed, hogy egyáltalán eltünt.

Imre apó 2017.06.18. 19:47:27

Igaz itt "majdnem" mindenki egy ismeretlen személy, de azért az csak kitűnik, hogy kinek van igaz szava, kinek + nem :)

Annyi biztos, hogy ,mi Németországban az itt keresett fizuból sokkal jobban elvagyunk, de dolgozni is kell érte (nem IT, hanem meló).

gabors 2017.06.18. 19:49:03

@Latcho Drom: 800k HUF ??? ez azert nem egy egetveroen nagy osszeg atlag ber 4x-e ?? minumum ber 5-6x-a ebbol azert meg kozel sincs meg az elit kozeleben sem ...

gabors 2017.06.18. 19:53:17

@Pink Petsch: " És ha már kirablás, ha a kártyád nyúlják le, szárazra is szivhatják, mire észreveszed, hogy egyáltalán eltünt. " akkor mas kartyarol beszelunk nekem mar evek ota nincs olyan kartyam ami "szamlamhoz" lenne kotve (aka debit) Egy hitelkartyaval a karod 0 ZERO ha realis idon belul bejelented.... arrol nem is beszelve hogy meg e legtalpasabb ATM kartyanal is van napi limit es manapsag eleg jo algoritmusok vedik ezeket (van nagyon jo tapasztalatom evvel kapcsolatban)

az nagyon regi hogy csak ugy leszivjak a penzedet a kartyadrol

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.18. 20:09:32

@gabors:

Hát persze, nem nagy összeg a nettó 800k HUF Mo.on.
LAzán annyit ér mint Németországban 5000 euró nettó minimum.
Fel a kezekkel ki keres ott ennyit alkalmazottként...

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.18. 20:09:34

@Imre apó:

Mi azon a trollkodás amit írt?

Nagyon igaza van abban hogy ITval nagyon szépen meg lehet élni Magyarországon IS.

Miért fájdalmas ez neked?

Én csak megerősítettem amit írt és leadtam neki a drótot, hogy nálunk nem igazán keresne jobban, cserébe jóval drágább az élet.

Nektek úgy érzem minden trollkodás, ami nem arról szól hogy Nyugaton minden jó, Mo.on minden béna.

2017.06.18. 20:10:44

@gabors: Debitre gondoltam, hitelkártya kellene a francnak ... mármint részemről.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 20:12:29

@M. Péter: @nyuszigonosz: Oké, csak én a gyakorlatra kérdezek most rá, télleg működik ez a dolog, hogy európai mobilnetnek , meg telefóniának számít az ottani? Mert hogy kicsit nehéz elképzelni, hogy egy ilyen kis p!cs@'nyi szigetcsoportnak kábelt fektetnek a tenger alján Spanyolországból húzva több ezer kilométernyit, vagy műholdas technikát vessenek be ezért...
Szóval a gyakorlat megléte a kérdés...
A horvátok az okés, arra csak rosszul emlékeztem.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 20:13:56

@P.Elliot: "En mindig ugy hasznalom a kamra keszletet hogy amikor vasarolok valamit akkor azt teszem a sorban hatrabb es bizny ellenorzom a lejaratot mindig."
Bizony a FIFO-elv (first-in-first-out) nem csak a számtechben fontos, hanem a kamrában is, csakis így szabad! :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.06.18. 20:17:11

@gabors: Na jó, de itt Európában meg nincs ilyen, csakis utólag fizetsz.Azért is volt a kérdés...

gabors 2017.06.18. 20:22:50

@Horthy Miklós cselédje: en pl tobbet visszek haza a maganyugdij es magan eu pl adolevonasok utan is ... es szerintem vannak boven masok is

gabors 2017.06.18. 20:32:37

@Gerusz: " én kb. azóta nem tartok magamnál kp-t (néhány €-nyi aprón kívül a kisebb vasútállomások WC-ibe, a nagyobbakban itt már lehet PayPass-el fizetni)" en is csak kisebb osszeget tartok es sehol nem fizetek keszpenzel (ha csak lehet) hacsak nincs valami tervezve $60-t veszek ki bankbol max ennyi van a penztarcamban ez van mikor egesz honapra eleg (ezenkivul van otthon kb $100 ami van hogy fel evig is ott all)

Latcho Rom 2017.06.18. 20:36:34

@Horthy Miklós cselédje:

Nem érted rájszmájszter, a Lovagnak fájdalmas ha esetleg valaki jobban, szabadabbon el kulfoldon.

Neked meg minden fáj mint tudjuk.

tanato 2017.06.18. 20:36:50

@Imre apó: @Horthy Miklós cselédje: @IT Knight:
na Hinta meg IT:Lásd kivel van dolgotok,írok egy szépet ide nektek: A HAZÁD NEM EGY SZÁLLODA AHONNAN BÁRMIKOR KIJELENTKEZHETSZ HA NEM VAGY MEGELÉGEDVE A SZOLGÁLTATÁSOKKAL!!.
Akár lehetnék fizetett vagy önkéntes kormányügynök ha én találtam volna ki ezt az idézetet.De nem,nem vagyok ilyen okos,nem én voltam egy most elolvasott könyvben találtam rá.
A könyv címe NUJEEN,Egy tolókocsis mozgássérült /Little kórban szenvedő 14 éves szíriai kurd kislány meséli el benne menekülése történetét a a szétlőtt Aleppóból Németországig.A saját nővére tolta át Törökországon , Égei tengeren,Görögországon,Macedónián,Szerbián,a magyar határ érintésével/mi persze nem engedtük be,Röszkénél /visszazavartuk őket/Horvátországon,Szlovénián,Ausztrián keresztül Németországba.
Na szóval Szíriában is megosztott a lakosság: egy része ugyanúgy elítéli a külföldre menőket mint MO:-on.
Néhány méterre a Török határvonaltól egy hatalmas falra írták fel ők az idézett mondatot a kifelé menők részére.

gabors 2017.06.18. 20:42:38

valaki valamit tud mar a francia valasztasrol ???

Macron hogy all ???

nyuszigonosz 2017.06.18. 20:56:09

@gabors: Nagyon jól. :-) Óriási többséggel: 355 parlamenti hely, a többi pártnak nagyon kevés, pl. Marine LePen pártjának összesen 8.

nyuszigonosz 2017.06.18. 21:02:13

@geegee: A gyakorlati megléte: van mobil telefonálás, meg internet is van ezeken a szigeten is. :-)

De mondjuk még a világ végén lévö Skót szigeteken is van mobil hívás meg internet, bár némelyiken néha nem igazán jól. De van. :-) Ez nem saját tapasztalat, de a sok ott jatszódó krimiböl tudom. :-)

Elöre fizetös tankolás: Franciországban van, éjjel némelyik autópályás benzinkút ilyen.
Máshol még nem tankoltam elöre-fizetéssel.

Golf2 2017.06.18. 21:09:48

Na legalább a franciáknál normális vezetés lesz. Igy is túlerőben lesznek a sötétek,gonoszok.

M. Péter 2017.06.18. 21:11:12

@geegee: A megmaradt valutát vissza lehetett váltani, legalábbis amennyit az ember hivatalosan váltott, persze volt néhány százalék veszteség az árfolyamon.

gabors 2017.06.18. 21:27:11

@tanato: "Néhány méterre a Török határvonaltól egy hatalmas falra írták fel ők az idézett mondatot a kifelé menők részére. "

Pedig sziria nem is volt orszag 1937 koruli-ig es mint most latjuk olyan hogy sziria-i "nep" nincs is (nyelv sincs) hanem van 4-5 nagyobb etnikum azon belul meg erosebb es gyengebb klanok (ezen meg a vallasi sokszinuseg emel egy kicsit nagyobb elvezettel gyilkoljak egymast) .. mindezt lehet koszonni UK es Francia felvilagosodott diplomataknak ...

M. Péter 2017.06.18. 21:42:27

@geegee: A műszaki oldalát nem tudom a dolognak, de a Kanári-sziegeteken él 2 millió ember és évente több mint 10 millió turista megy oda, szóval megéri valamennyi pénzt költeni rá. Erdekesebb, hogy az ingyenes roaming olyan helyekre is vonatkozik, mint Francia Guyana vagy Réunion.

tanato 2017.06.18. 21:51:06

@gabors: Igen erről a kislány is ír,a belső ellenségeskedésről,különösen pedig a kurdok másodrendű állampolgárságáról.Érdemes elolvasni a könyvet,nagyon jó.
Viszont a mondat tényleg dicséretére válhatna egy Fidesz aktivistának is/Már ha ő találta volna ki,persze/

Arthamyr 2017.06.18. 21:56:01

@Horthy Miklós cselédje: Ja, ez az "IT szakma" (:D) már csak ilyen, valóban, Nyugat-Európában lépten nyomon csak munkanélküli IT-ssel találkozol. Nem üres szavak ezek, 3 nap múlva én is az ő számukat növelem majd. Elviselhetetlenül kemény az IT-s élet, baristának kellett volna mennem, de már késő. :(

Arthamyr 2017.06.18. 21:57:07

@gabors: a 99%-ot én is túlságosan magabiztosnak érzem. :)

gabors 2017.06.18. 22:00:50

@Arthamyr: "yugat-Európában lépten nyomon csak munkanélküli IT-ssel találkozol. Nem üres szavak ezek, 3 nap múlva én is az ő számukat növelem majd." nem azt irtad hogy kilepsz ???? pl itt akkor meg segijjke sem jar .... nem tudom lehet mindenki aki nem dolgozik az munkanelkuli .???

gabors 2017.06.18. 22:08:21

@Arthamyr: "@gabors: a 99%-ot én is túlságosan magabiztosnak érzem. :) "

sot a cseledke szerinti 800k HUF az 5000 EU-nak felelne meg de legyen (foleg fizetesrol volt szo nem "nettorol" de legyen .. ) en teljesen biztos vagyok benne hogy az ide irok tobb mint 1% "visz haza ennel tobbet) persze volt mar errol vita hogy hulyeseg netto fizetesrol beszelni ... mert az tul sok mindentol fugg egy gyermektelen notlen kollega ugyanazzal a bruttoval tobbet visz haza mint en mert a biztositasra en joval tobbet koltok (vonnak le)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.18. 22:09:09

@Pink Petsch: A hitelkártya hasznos dolog, ha van hozzá a díjat meghaladó készpénzvisszatérítés és nyaralásnál se rossz, ha a hotelben és az autókölcsönzőnél azt adod meg biztosítékként.
A kártyák biztonságáról meg csak annyit, hogy be kell állítani a napi limiteket (nekem pl. hitelkártyával kp felvétel 0), ingyenes SMS értesítést kell kérni a pénzmozgásról és regisztrálni kell, hogy neten csak SMS/jelszavas jóváhagyással lehessen fizetni.

@geegee: Miért ne lehetne tenger alatti kábel, ha van a kontinensek között is? Az biztos, hogy működik a hívás és az adatroaming is EU-s díjakon a Kanári-szigeteken, tavaly voltam.

gabors 2017.06.18. 22:14:57

@M. Péter: A Kanari szigeteket mar sok sok evvel ezelott tengeralatti kabelle kotottek ossze Spanyolorszaggal es utanna Afrika nyugati reszevel nem tudom melyik orszag de lehet tobb is

Arthamyr 2017.06.18. 22:15:54

@gabors: Segíjjke sajna nem jár, mert én mondtam fel. Mondjuk ha járna sem lenne überjó, kb. 300 ojró lenne hetente, de talán még adóköteles is?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.18. 22:16:06

@gabors: Idén már volt két hónap, amikor nem vettem fel készpénzt.

@geegee: Van az ismert történet a FIFO elvről, amikor a nagymama mindig a régi kenyeret eteti családdal, hogy ne kelljen kidobni, a frisset pedig elrakja másnapra. Csak egyszer kellett volna kidobni a régit, hogy mindig frisset ehessenek...

Arthamyr 2017.06.18. 22:24:16

@gabors: Az 1%-nak egy véletlenszerűen kiválasztott magyar emberből álló mintánál, akiknek jelentős része külföldön van, megvan az esélye arra, hogy elég magas legyen. Na mind1, kár is ezen rugózni, ha ő úgy gondolja, jól él, és elégedett, váljék egészségére, amíg nem mástól lopja. :) Az meg, hogy IT-sként osztja az észt otthonról, komolytalan, mert aki mondjuk egészségügyi dolgozó (de nem hálapénzzel elárasztott orvos), az bekaphatja otthon, Nyugat-Európában meg meg van becsülve.

gabors 2017.06.18. 22:24:22

@Online Távmunkás: "@Pink Petsch: A hitelkártya hasznos dolog, ha van hozzá a díjat meghaladó készpénzvisszatérítés "

egyedul AmEx-nek fizetek dijat pedig van kb 8 egyebb Visa/Mastercard es Discovery.... van ahol ebben a negyedevben 5%-ot kapok vissza elelmiszer uzletekben ... azonkivul egyszer egy honapban online kifizetem ...

az egyikre, 2.99%-os kolcsont vettem fel amibol 7.75%-os epitesi kolcsont fizettem vissza ... szoval vannak hasznos dolgok boven persze esznel kell lenni es jo ha a hitel-mutato (credit score) minnel jobb ..

Arthamyr 2017.06.18. 22:27:08

@Online Távmunkás: A kenyeres szarakodás nem csak a nagymama csinálja. :/ Amúgy romlandó árut nem kell betárazni és akkor nincs ilyen gond (a kenyér kb. a leghamarabb romló dolog, fél nap alatt jelentősen veszít az élvezeti értékéből).

gabors 2017.06.18. 22:30:35

@Arthamyr: "kb. 300 ojró lenne hetente, de talán még adóköteles is? " 1200 Eu azert nem keves (majd a cseled megmondja mire eleg Mo-on) de az biztos hogy tobb mint a semmi itt adokoteles de ha csak ez a jovedelem akkor erre sok ado nincs viszont TB-t ebbol (itt) nem vonnak (de nem is szamit bele a nyugdijba) ...

amugy van benne racio hogy aki kilep onszantabol az ne kapjon segijt ... viszont nem tudom mi van akkor ha valakinek a szerzodeset nem ujitjak meg

Arthamyr 2017.06.18. 22:34:38

@gabors: A nem megújítás elvileg nem kizáró ok.

gabors 2017.06.18. 22:55:17

@Online Távmunkás: " Van az ismert történet a FIFO elvről, amikor a nagymama mindig a régi kenyeret eteti családdal, hogy ne kelljen kidobni, a frisset pedig elrakja másnapra. Csak egyszer kellett volna kidobni a régit, hogy mindig frisset ehessenek... "

Seregben pont igy csinaltak (tudom mert sokat voltam konyhan mint tapos .... ) minden nap hoztak kenyeret mindennap kipakoltuk a furgonbol be a raktarba de mindig az egy vagy ket nappal korabbit kellett kivinni .... ...

Csodabogár 2017.06.18. 23:07:13

@Pink Petsch: Kirablásnál a kártyát rögtön le kel tiltatni. Emberem pénztárcáját ellopták Milanoban, ő volt a hibás, farzsebbe tette, a pénz eltünt ok. de több órás telefonálgatással tudta csak letiltani a kártyát, ami amerikai volt. Szóval ha valakinek peche van, akkor mindegy, hogy pénz vagy kártya. Mindenképpen bonyodalom és kellemetlenség.

Csodabogár 2017.06.18. 23:11:02

@nyuszigonosz: Sajnos csak 42% volt a résztvevők száma. Ahogy az egyik kommentátor mondta, a parlamentben Macron azt csinál amit akar, de baj majd az utcán jön ősszel. Bár ne lenne igaz.

IT Knight 2017.06.19. 00:20:18

@Latcho Drom: "De vajh miert jossz erre a blogra ha olyan jol smakkol minden Otthon? :-) "

elvezem a tarsalgast :)

masreszt szeretnek ravilagitani, hogy az itt oly nepszeru nezet, miszerint Nyugat=kanaan & Mo=Orbanisztan egszeruen nem igaz.

IT Knight 2017.06.19. 00:20:31

@Latcho Drom: "Hány gyereked van, ingatlanod hitelmentes-e, hova hanyszor jarsz/jartok nyaralni? "

gyerek: ezt az egyet nem arulom el
ingatlan: 3 lakasunk van, abbol az egyiken meg van valamennyi hitel de mar nem sokaig
nyaralas: Eurpoan belul mondjuk 10-szer egy evben, plusz ketszer-haromszor egzotikusabb helyre. A kovetkezo Del-Amerika lesz.

IT Knight 2017.06.19. 00:20:42

@Herr Géza: jo, a 99% tulzas volt, biztos van 3 darab milliomos, aki ide irogat, meg meg ket buddhista, aki akkor is jobban erzi magat nalam, ha kenyeren es vizen el.

de ez nekem lenyegtelen is, csak az relevans, hogy nem tudnek jobban elni ezzel a szakmaval nyugaton sem, mint Mo-on. Es ezzel nem csak az IT-sok vannak igy.

Arthamyr 2017.06.19. 00:21:58

@IT Knight: A második fele sajnos megállja a helyét. Az más kérdés, hogy ez valakit mennyire zavar.

2017.06.19. 00:39:50

@Online Távmunkás: Egen, mindezeket tudom .. pont ezért nincs. Egy csomó biztonsági macera, és az adataidat még igy is ellophatják.

2017.06.19. 00:55:20

@Csodabogár: Egy bankkártyát nemcsak fizikálisan lehet ellopni...

2017.06.19. 00:57:21

@IT Knight: "A hölgy mintha nagyon is fogadkoznék ..."

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.19. 01:02:52

@IT Knight:

Nem is az hogy Orbanisztán....
Az én álmomat a budapesti ingatlanlufi tette tönkre.
Volt egy álmom : budapesti ingatlan.

2014re már karnyújtásnyira volt az álom, akkoriban még lehetett kapni pici lakást 7 millióért is külvárosban. Már nem volt messze...

Aztán jött a house bubble, a német nagytőke, az airbnb, a tébolyda és 1,5-2 év alatt hirtelen ugyanaz a pudvás lakás már 15 millióba kerül.

Az álom véget ért, én pedig összeomlottam lelkileg.

Ekkor untam meg a pénzgyűjtést is amúgy, elment azt egésztől a kedvem.

gabors 2017.06.19. 01:10:45

@IT Knight: "masreszt szeretnek ravilagitani, hogy az itt oly nepszeru nezet, miszerint Nyugat=kanaan & Mo=Orbanisztan egszeruen nem igaz. " aruld el heny evet eltel es dolgoztal kint hogy ossze tudod hasonlitani .... mert akik mondjuk eveket vagy evtizedket eltek mar kint lattak es eltek mindket oldalon ...

Senki nem irta itt hogy Mo nem jo egy eleg kis kissebsegnek akik eppen csokosok (bar ismerek aki az MSZP alatt is es most is ebben a korben van )

es nyilvan olyan is van akik nyugaton sem tud semmire sem menni (vannak itt is gratzbol)

nem is ertem miert vitatkozom ...

gabors 2017.06.19. 01:21:33

@IT Knight: "@Latcho Drom: "Hány gyereked van, ingatlanod hitelmentes-e, hova hanyszor jarsz/jartok nyaralni? "

gyerek: ezt az egyet nem arulom el
ingatlan: 3 lakasunk van, abbol az egyiken meg van valamennyi hitel de mar nem sokaig
nyaralas: Eurpoan belul mondjuk 10-szer egy evben, plusz ketszer-haromszor egzotikusabb helyre. A kovetkezo Del-Amerika lesz. "

ezt az itt bevallott 800k HUF-bol NEM lehet megcsinalni meg akkor sem ha az "netto" valami nem stimmel biztos lehet "keresni" ennel tobbet de az mar csokos kategoria

arrol nem is beszelve hogy Mo-n egy dolgzonak jo esetben 30 nap evi szabija van abbol 12x valahova elmenni atlag 2.5 nap legjobb esetben 5 ha beleesik egy hetvege akkor is 1 nap minum az utazas EU-ban (1/2 oda 1/2 vissza) egzotikus helyre meg 2 bocs de az nem nyaralas kategoria .... ez megint vallami fullentes dolog lehet vagy te "dolgozo" vagy hanem vallakozo es neked dolgoznak ... na ez megint mas dolog vallakozokent NAGYON jol lehet elni MO, lasd megint Meszaros ... ha erre gondolsz akkor valoban nem elnel sehol jobban mert gondolom nem vagy Zuckeberg quality :-(

Latcho Rom 2017.06.19. 02:39:29

@IT Knight: Azt hiszem eleget ragoztad a dolgot. Mind örölünk a sikereidnek.

Gyere máskor is fényezgetni az életkédet ..nekünk.

gabors 2017.06.19. 03:10:39

Na megint terror Londonban ... damn

adg 2017.06.19. 05:49:30

@IT Knight: "masreszt szeretnek ravilagitani, hogy az itt oly nepszeru nezet, miszerint Nyugat=kanaan & Mo=Orbanisztan egszeruen nem igaz."

Teljesen igazad van, ez nonszensz.
Magyarorszagon valojaban az emberek ilyeneket mondanak:

"ingatlan: 3 lakasunk van, abbol az egyiken meg van valamennyi hitel de mar nem sokaig
nyaralas: Eurpoan belul mondjuk 10-szer egy evben, plusz ketszer-haromszor egzotikusabb helyre. A kovetkezo Del-Amerika lesz."
Es hol vannak még az autok? Ket teszla meg egy aston martin az asszonynak, valami rendesebb auto apanak, vagy ilyesmi, gondolom.

Pluszban meg ilyen remek baratokat is nyerhetnek, mint a cseled ur, becsuld meg, ilyet nem talalsz minden bokorban.

Talan meg az arányokrol es a mértékekrol olvashatnal meg egy picit, de amugy nagyon jol beszelsz, siman latjuk, hogy messze foldon ki erzi leghosszabbnak a farkát.

geeeteee 2017.06.19. 06:19:16

@Csodabogár: Itt is vannak helyek, ahol ez van, de inkább csak éjjel.

geeeteee 2017.06.19. 06:19:23

@gabors: Nem akarok hülyeséget írni, de úgy rémlik, hogy látok elég gyakran. Nem figyelem és ezért fel se tűnik, nekem olyan hétköznapi eszköz volt régebben, gondolom azért. Utoljára pár éve fizettem így céges kártyával, mert nem működött.
Kiváncsiságból rákerestem a neten, a mai napig árulják is a kézi lehúzót, szóval biztosan nem halt ki.

Arthamyr 2017.06.19. 07:26:07

@Pink Petsch: Nincs anyagi veszteség, ha ellopják a kártyát, a bank visszatéríti a dolgokat, csak némi macera.

Dikusz 2017.06.19. 07:48:07

@Horthy Miklós cselédje: IX.kerületben Kén utca, Hős utca környékén, vagy a Diószegi Sámuel utcában biztos van eladó lakás, és annyira nem is külváros, még marad is pénz berendezni.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.19. 07:59:51

@Arthamyr: jobseeker's allowance vagy micsoda sem? Nem néztem utána, csak hallottam, hogy van ilyen is. Érdemes lenne a Citizens' Information oldalt megnézni vagy betérni egy irodájukba, hátha.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.19. 08:06:14

@Pink Petsch: :-D

(ennyi szabadság mellett mikor dolgozik, ez merült fel bennem.)

Herr Géza 2017.06.19. 08:14:58

@Dikusz: Kicsit összemosol pár kerületet, nem? Kén u. : IX., Hős u.: X., Diószeghy S. u.: VIII.ker. :D De szuper jó környék mindegyik...:)))))

Antal Jozsa 2017.06.19. 08:26:04

@IT Knight: Ertem hogy jol lehet keresni IT teruleten, de sajnos nem mindenkinek megy olyan jol.En szeretnem ha az embertarsaim a tarsadalom is jobban elne. Ami miatt én félnék haza koltozni az az egeszsegugyi ellatas (azt beszelik) romlo szinvonala. Sokat ersz a jo fizuval egy komoly betegseg eseten, maganrendelokben sem lehet mindent kezeltetni. Maskulonben oke lehet sporolni, de ha hirtelen elkuldenek kapsz 3 honapig minimalberes segelyt, huaba fizettel joval tobb jarulekot be..... ennyit a kiszamithatosagrol. Kulfoldon igaz kulfoldi maradsz, de eleg sok kulfoldi van mar :-) sajnos magyarhon ettol meg hianyozhat, hazakoltozes utan meg a masik orszag hianyozhat...

Dikusz 2017.06.19. 08:40:13

@Herr Géza: Tökéletesen igazad van, már megint csak a felét írtam le amit akartam, nem egyértelműen, valóban:)
De talán ez a jó szándékomból nem von le sokat, mert felhomályosítottam, igenis lehet Budapesten, ráadásul jó közlekedéssel lakást kapni -tán még kétszobást is- ennyiért:)))

IT Knight 2017.06.19. 08:55:39

@Horthy Miklós cselédje: hat ha ez lufi, akkor elobb-utobb ki fog pukkadni, nem? Es akkor tudsz venni lakast. Vagy a hianyzo reszt hitelbol is megprobalhatod megoldani.

IT Knight 2017.06.19. 08:55:59

@gabors: meg lehet csinalni. Amugy br 960 es ugye az elmult evekben nyilvan ennel csak kevesebb volt. Viszont van felesegem is, aki szinten jol keres.

szabadsag: otthonrol dolgozom 90%-ban, tehat ez nem problema a nyaralas szempontjabol. Asszonynal regebben gond volt, de most mar az o munkahelye is rugalmas elegge ahhoz, hogy kulonbozo megoldasokkal at lehet hidalni a problemat.

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.19. 08:56:14

@Dikusz:

Egyébként most a terv az hogy amint visszamegyek dolgozni valahová, mégis oda gyűjtök ingatlanra, majd elmegyek egy mekibe dolgozni és karriert építek.

JÓ, nyilván ezen ti mosolyogtok, hogy meki és karrier? De én tényleg szerettem csinálni. Magyarországon miért ne csinálhatnék belőle egy kisebb karriert?

IT Knight 2017.06.19. 08:56:22

@Antal Jozsa: ja, probalj meg elmenni egy parizsi vagy londoni korhazba, es visszasirod majd a magyar egeszsegugyet :)

Void Bunkoid 2017.06.19. 09:16:17

"„Ezt mind nekem?” nagyra nyílt szemekkel nézett rám. Igen! Csokrot nem kértem"...

Ez nem volt szép dolog attól, aki ezt írta. Oké, a néni biztos nem bentlivel furikázott az aluljáró széléhez, de azért ment oda, hogy eladja a virágait.

Ezzel a gesztussal viszont a kedves gazdag nyugati Vilibácsi de facto koldusként kezelte a nénit. Pedig nem az.

Antal Jozsa 2017.06.19. 09:16:23

@IT Knight: Es mi van a bécsi, zürichi... német korhazakkal, egeszseguggyel?

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.19. 09:16:32

@IT Knight:

Ingatlanszakértők is egy emberként állítják hogy Budapesten ingatlanlufi van.

Nincs valós gazdasági alapja ekkora árnövekedésnek, egyszerűen nincs ennyivel több pénzük az embereknek mint előtte.

Itt nem az IT programozó számít, hanem a széles tömegek.

Reménykedhetünk benne hogy kipukkad idővel.

Vadalmaaaaa 2017.06.19. 09:16:44

@Antal Jozsa: sulyos betegseg eseten kulfoldi maradsz kulfoldon. Szo szerint. Szamos nyugat- európai eü- ï ellatorendszer elkezdte kódszàmokkkal jelölni a szàrmazasi orszagot az eü- i dokumentacioban,ezt nem eü- i vonatkozasok miatt kezdtek el,hanem ez alapjan fogjak eldonteni ki,milyen szintu kezelest kap( hat) mondjuk egy orszaghataron kivul szuletett a jovoben alapellatasra szamithat csak,ossejtes kezelesre ,szervtranszplantaciora biztosan nem.

Antal Jozsa 2017.06.19. 09:16:50

@IT Knight: Amugy nezd meg a WHO egeszsegugyi rangsoet, asszem a franica az elso helyezett. Nem hiszem hogy jartal francia korhazban (en sem), csak a rangsort nezem.

Arthamyr 2017.06.19. 09:25:27

@kisrumpf: Igen, az, de nekem nem jár, mivel felmondtam.

Vadalmaaaaa 2017.06.19. 09:25:39

@IT Knight: a parizsirol azt mondjak a legjobb a VILAGON! Amerikaiak,angolok jarnak kezeltetni magukat a franciakhoz

Herr Géza 2017.06.19. 09:33:24

@Horthy Miklós cselédje: "....most a terv az hogy amint visszamegyek dolgozni valahová,..." Hahaha, 2,5 éve ez a TERV, 2,5 éve pedálozol egy buriforgató, vagy misimosi állásért nulla sikerrel (már ha azt, amit munkakeresés címszó alatt előadsz egyáltalán pedálozásnak lehet nevezni....). Csak az osztrák államnak, az osztrák adófizetőknek köszönheted, hogy egyáltalán kajára meg piára van pénzed....Otthon már rég éhen döglöttél volna. :D

Herr Géza 2017.06.19. 09:37:15

@Horthy Miklós cselédje: "JÓ, nyilván ezen ti mosolyogtok, hogy meki és karrier? " Nem, mi azon mosolygunk, hogy TE és a karrier....:)))))))

Arthamyr 2017.06.19. 09:40:50

@IT Knight: Ha otthonról dolgozol, az nem nyaralás (vagy nem munka :)). És mondjuk egy egzotikus helyre való 1-2 hetes nyaralás vagy egy európai hosszú hétvége nem akkora szuper dolog, én az utóbbit kb. büntetésnek élem meg, a tököm utazzon ezért (kivéve ha pár óra autóút, és nem én vezetek :)).
Valóban röhögve ki lehet gazdálkodni 2x960+2 kiadott lakásból. Ahogy 2x8k euroból is, csak az utóbbiból több marad meg (főleg, ha ugyanúgy 2-3 ingatlannal játszanak). Ha nem nézzük a szubjektív dolgokat: a családot (kinek milyen, mekkora, mennyire hiányzik), a megszokott környezet (szokások, emberek viselkedése, társadalmi környezet; ez nem mindenkinél plusz ám, van akit kifejezetten irritál), a barátokat (kinek mennyi van, ki mennyire könnyen szerez újat), Magyarország nem versenyképes, semelyik társadalmi réteg számára sem, leszámítva azokat, akik közel vannak a húsos fazékhoz.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.19. 09:44:08

@Arthamyr: 9 hétig nem, na de aztán? Sok kicsi sokra megy. De végül is mindegy, csak eszembe jutott. Nem bírom befogni:-D

2017.06.19. 09:44:32

@IT Knight: Hm, nem is kell elárulnod a gyerekeid számát, mert ahhoz, hogy 960e bruttóól neked 800e nettó maradjon, legalább 3 gyerekednek kell lennie, mindegyik még eltartotti státuszan.

Arthamyr 2017.06.19. 09:45:46

@IT Knight: Azt megnézem, hogy ki sírja vissza a magyar egészségügyet. Nem mondom, hogy jobb a francia, mert nem ismerem, de hogy annyival nem rosszabb mint a magyar, hogy azt visszasírja az ember, azt látatlanba is nyugodtan kijelentem. Egyébként az a kérdés, hogy melyik országban mennyire olcsón/drágán érhető el a jó minőségű egészségügyi ellátás, mert a publikus tudtommal mindenhol szar.

Arthamyr 2017.06.19. 09:50:00

@kisrumpf: Addig simán beeshet valami zsíros szerződés. :)
Én nem hiszek az ilyen segélyekben, elvből nem veszem fel, emiatt lehet hülyének nézni, de így tiszta lelkiismerettel köpködhetek a magas adókulcs és a segélyeken élősködő tömegek miatt. :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.19. 10:05:26

@Arthamyr: nem nézlek hülyének, sőt.

Amikor voltam PSC kártyát intézni, akkor meglehetősen nagy számú külföldi volt körülöttem, a segélyért álltak sorba. Volt pár ír is, de ők voltak kevesebben... hm. Azt hiszem, segélyen lenni valahol némileg szégyen, legalábbis a környezetemben, itt nem az.

Amikor kisvállalkozó lettem, az uram kollégája megkérdezte, miért nem jelentkezem valami segélyért, mert amellett elvileg dolgozhattál pár napot, mondjam azt, hogy a vállalkozásom csak 3 napra ad munkát... hát tudod...

Arthamyr 2017.06.19. 10:37:14

@kisrumpf: A sumákolás kultúrája, ők öregbítik a jóhírünket, generálják a muníciót a brexithez hasonló okosságokhoz... :/
Hallottam egy magyar csajról, aki ügyvéd volt, a férje itt építési/egyéb ház körüli munkákból élt, de kevesebb, mint heti 20 órában dolgozott, meg volt két gyerekük. Amíg a nő az itteni papírjain dolgozott (és ez nem pár hónap volt), kibuliztak valami 2000-2500 eurot, meg az ember hazavitt még 1000-1500 eurot kb. Úgy volt 3-4k bevételük, hogy összesen dolgoztak kb. 60 órát egy hónapban. Lehet, hogy ettől a szomszédoknak kinyílik a bicska a zsebében, amikor ők havi 300 órával érik ezt el, és látják, mennyit vonnak le tőlük adó címén, hogy a migránsokat legyen miből eltartani. Na én nem akarom az ilyen migránsok létszámát növelni, én sem szeretném őket a saját országomban.

Antal Jozsa 2017.06.19. 10:48:37

@Sáfár: Tehat ha vki nem Magyarorszagon szuletett akkor hazakoltozes utan otthon sem szamithat profi kezelesre? Szep vilag lenne. Azt megertem hogy az egeszsegugyi turizmust akarjak szabalyozni..

olvaso.nl 2017.06.19. 10:48:57

@Gerusz: pontosan, nekem abnamro vanmeg rabo es en sosem szoktam mar valtani amikor utazunk vhova. a schipholon kiveszek mindig egy 50est hogy legyen nalam valami kp de amugy atm-et hasznalok. 2,50 eur a felvet eun kivul es kozeparfolyamon szamol. eun belul meg ingyenes.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.19. 10:53:39

@Arthamyr: Csodás! S te vagy a "hülye" ha nem követed az ügyeskedők példáját.

Alick 2017.06.19. 12:00:20

Izé... nincs a kivándorlási kínálatban egy másik bolygó, fejlettebb civilizációval..?
:)

catnip cupcake 2017.06.19. 15:26:49

@Arthamyr: szokták szidni az NHS-t, de hibái ellenére így is fényévekre van a magyartól szerintem.

Ja, ide illik a mai Napirajz is:D index.hu/napirajz/2017/06/19/feszes/

FutureFry 2017.06.19. 17:55:10

@gabors: @Zsuzsi65: @Csodabogár: @geegee:
Sok benzinkútnál - az üzemeltetőtől függően - lehet az USA-ban is utólag fizetni: Csak a "Pay Inside" gombot kell használni, és ha a kutas kiszól (hangszórón), hogy mehet, akkor lehet tölteni (majd utólag bemenni és fizetni). Persze, ha úgy ítéli meg a kutas, hogy problémás lehet a delikvens (esetleg az üzemeltető szabályzata nem engedi?) akkor arra fogja megkérni a tankolót, hogy fáradjon be előre fizetni.

FutureFry 2017.06.19. 18:03:57

@Csodabogár: "de több órás telefonálgatással tudta csak letiltani a kártyát, ami amerikai volt. Szóval ha valakinek peche van, akkor mindegy, hogy pénz vagy kártya."

Manapság sok kártyánál már pl. egy App-ból is lehet "ki/be kapcsolni" a kártyát. És (ahogy mások is mondták) szinte az összes amerikai hitelkártyánál nem az én pénzem veszik és nem kell kifizetni azt sem amit a bejelentés előtt szedtek le róla.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.06.19. 18:12:00

@FutureFry: Ca-ban ez a "pay inside" azt jelenti, hogy besetalsz az uzletbe, ott fizetsz, de az is a tankolas elott tortenik. Tehat nincs olyan, hogy valaki tankol, es UTANA fizet. Emlekszem, a ferjemnek, aki ehhez a rendszerhez volt szokva, angy megdobbenes volt, hogy MO-n anno elore tudott tankolni :) Csodalkozva jegyezt meg, hogy senkinek nem jut eszebe, hogy fizetes nelkul elmenjen? :))

gabors 2017.06.19. 18:18:57

@IT Knight: "@Antal Jozsa: ja, probalj meg elmenni egy parizsi vagy londoni korhazba, es visszasirod majd a magyar egeszsegugyet :) " bocs de ezt honnan tudod hiszen ugy tunik SOHA nem eltel eletvitel szeruen sehol ... normalis biztositassal a korhaz ingyen van (persze ez penzbe kerul ...) en sajnos voltam korhazban (3 nap) semmibe nem kerul mindent fizetett a biztosito igaz csak a "szar" amerikai rendszert ismerem ...

Az igaz ha nincs biztositasod akkor szinte biztos csod akar egy kozepes beavatkozas is egy egyhetes korhazzal ...

FutureFry 2017.06.19. 18:23:41

@gabors: Bár a tendencia javuló (azaz van egyre több külföldön jó feltételekkel használható kártya), a legtöbb “rendes” amerikai hitelkártya külföldi használatakor (vásárláskor) még továbbra is hozzáadnak az összeghez egy “Foreign Transaction Fee”-t. Ez olyan kb. 2-3% (ráadásul akkor is felszámítják ha USD-ben terhelik a kártyát külföldön!).

gabors 2017.06.19. 18:28:21

@FutureFry: "Sok benzinkútnál - az üzemeltetőtől függően - lehet az USA-ban is utólag fizetni: " en elhiszem bar csak 10 eve vezetek naponta de ilyennel errefele meg sohasem talalkoztam. Voltam tobbszor Floridaba es az kb 7-8 allamot, jelent arrafele sem lattam meg ilyet persze csak high-way nem helyi kozlekedes.

Szerintem ezzel allitottak meg a regi filmeken lathato teletolti aztan uzsgyi szeru dolgokat.

Amugy en orulok hogy nem kell bemenni kartya be, tolto le tankolas es kesz ...

FutureFry 2017.06.19. 18:29:47

@Zsuzsi65: Kaliforniában is kiszólhat a kutas, hogy a "Pay Inside" gombnyomás után (de fizetés előtt) mehet a töltés. Más kérdés, hogy nem szokott.

gabors 2017.06.19. 18:33:08

@FutureFry: Ezert irtam hogy elore meg kell ezt nezni .. nekem most van egy olyan kartyam ami NEM szamolja fel azt a dijat ... amugy a 2% ot valtaskor is veszit az ember siman mig a kartya (tobbsege) kozeparfolyamon szamol plusz a Fee ami gyakran nem tobb mint a valtaskori veszteseg.. De nekem boven meger akar 2-3% ot hogy nem viszek magammal mondjuk 2-3 ezert dollart (amugy pl autot vagy hotelt USA-ban megrendelve elore fizetem vagyis nem szamit kulfoldi vasarlasnak. Afolott meg ha mondjuk 2500-at elkotok (de nem) akkor mindez 50-60 dollar ez nem tetel ...

FutureFry 2017.06.19. 18:52:08

@gabors: Igen, a kártya általában még a fee-vel együtt is jó árfolyamra jön ki. De az igencsak zavart, hogy kanadai USD vásárlásnál is felszámolták. No nem baj, majd megoldódik a dolog, ha bevezetik az euro mintájára az AMERO-t [1]. :)

[1] en.wikipedia.org/wiki/North_American_monetary_union

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.06.19. 19:18:33

@FutureFry: Hat ez az...meg senkit nem lattam a gombot hasznalni a 10 ev alatt, miota itt vagyok :)

gabors 2017.06.19. 19:50:03

@FutureFry: "ha bevezetik az euro mintájára az AMERO-t [1]. :)"

Mi van nekem kimaradt a Trump eltavolitasa ??? Mert meg a NAFTAT is le akarja bontani meg falat epit ... de majd "kozos" penzt fogad el .... nem emlekszel "America firssst !!" 3x

]{udarauszkasz 2017.06.19. 20:37:50

En ott erzem otthon magam,ahol a felesegem,es edesanyam elnek. Felesegem Nyugatmagyarorszagon, Anyu Ausztriaban. Na,akkor hol is?...

DieNanny CH 2017.06.19. 20:57:34

@Online Távmunkás:

"Csak egyszer kellett volna kidobni a régit, hogy mindig frisset ehessenek... "

...csak egyszer nem kellett volna frisset venni, csupán másnap, és utána mindig frisset ehettek volna.
:-)

Antal Jozsa 2017.06.19. 21:39:24

@gabors: az amerikaban elo megmondja a tutit. Honnan tudod hogy nem eltem vagy elek kulfoldon? 10 ev svajc meg elotte is volt toredek idom itt ott.

Antal Jozsa 2017.06.19. 21:39:26

@gabors: bocs az elobbi kommentem felrement egy cseppet, este van :-)

zoldzeller 2017.06.19. 22:24:25

@IT Knight: Nem feltetlenul csak neked irom, de a kerdesre, hogy miert hagynam el a szulofoldem?
Mert pl a ferjem nem tudna olyan szinvonalu/nagysagu IT cegnel munkat kapni Europaban mint ahol most dolgozik, hiaba van ennek a cegnek tobb europai varosban is irodaja nem ugyan az a bay area-ban levo kozpontban dolgozni, vagy valamelyik europai irodaban. Nem mellekesen a fizetes miatt sem, de ez egy ponton tul mar nem motivalja.

Vegyeszek/kutatok: Europaban talan csak Svajcban van olyan szinvonalu kutatokozpont mint amik itt vannak. Pl Genentech, Merck.

Egyetemi tanarok se mennek Europaba, toredeket keresik annak a penznek mint amit itt kapnak, de szakmailag is jobban hangzik amerikai egyetemen dolgozni.

En kozgazdasz vagyok, es most mar 10 eve dolgozom egy szakiranyon, amivel nehezen tudnek Europaban elhelyezkedni.

Na szoval, van olyan, hogy nem a penz miatt megy az ember, hanem a szakmai kihivas miatt.

zoldzeller 2017.06.19. 22:32:36

@Horthy Miklós cselédje: Alkalmazottkent, nem IT szektorban, (noketnt) tobbet keresek mint 5000 eur havonta (nettoban ertem).

adg 2017.06.20. 05:38:56

Soha nem tankoltam olyan helyen, ahol elore kellett volna fizetni. Automata kutat mar lattam, de nem hasznaltam a funkciot, bemegyek inkabb a vegen. Usaban nem jartam meg sose, majd ha fogok, kiprobalom. De nekem nyakatekertnek tunik, honnan tudjam, mennyi fer bele eppen?

adg 2017.06.20. 05:40:28

Ja, meg minden kuton van ezer kamera, meddig jutok fizetes nelkul? Nyilvan, loptt kocsi, lopott rendszam megoldas lehet. :)

Dikusz 2017.06.20. 09:15:04

@adg: azért ez a módszer gondolom nálad nem játszik, és csak azért, hogy automata kutat használj, nem fogsz az USA-ba utazni:)))

adg 2017.06.20. 10:17:10

@Dikusz: Vannak automata kutak itt is, csak en nem hasznalom a funkciot. Mindig tele tankolok, nem tudom elore, hogy mennyi fog bele menni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása