oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. június 12. 06:30,  Egy angliai magyar hoteltakarító hétköznapjai 185 komment

2017. június 12. 06:30 Határátkelő

Egy angliai magyar hoteltakarító hétköznapjai

Jánosék tavaly költöztek ki Nagy-Britanniába, immár másodszor. Meglehetősen érdekes hónapokat töltöttek a szigetországban, ahol egy hotelben dolgozott takarítóként. Ebből az időszakból ragadott ki egy-egy életképet. (Azóta megint Magyarországon vannak, legalábbis átmenetileg.) A képeket is ő küldte, köszönöm!

Hazaköltöztél? Hogyan élted meg? Maradsz, vagy visszamennél megint? Jelentkezz a hataratkeloKUKAChotmail.com címen!

cim_26.JPG

„Párommal és akkor még 21 hónapos csemeténkkel tavaly költöztünk kis Angliába, Great Yarmouthba. Egyszer már éltünk kint, de egy-két ok miatt haza kellett jönnünk. Mindig is terveztük a visszatérést. Mozgalmas hónapjainkból választottam pár történetet, amiket megosztok veletek. 

Június 21. 

Ma kezdtem az új munkahelyen. Hotel, persze, hogy hotel. Angliában leggyorsabban mosogatós vagy hoteles munkát lehet találni. Előbbit még nem próbáltam, utóbbiban már van tapasztalatom, úgyhogy adta magát a helyzet. Amúgy meglepő, de nincs vele bajom. Mármint a munkával. 

Előző napi állásinterjús beszélgetés során kiderült, hogy jobb feltételek vannak, mint az előző hotelnél, ahol húztam az igát. Ott ugyanis 20 perc volt egy szobára. 

Tök mindegy, hogy stay-es szoba volt, vagy depart. Előbbi azt jelenti, hogy a vendég még visszamegy a szobába és ennek megfelelően kell rendbe rakni. Az utóbbi pedig azt, hogy mindent cserélni kell (ágynemű, törölköző, stb.), és takarítani, de nagyon. 

Ha volt egyágyas szobám, akkor hamar meg lehetett csinálni. Ha pedig családi szobám volt, akkor megszívtam, mert 2-3 ágyas szobát cserélni és fürdőt is takarítani, csak úgy lehetett ennyi idő alatt, hogy Flash ahhoz képest kutyafüle. 

A mostani hotelben a stay-es szobáknál maradt a 20 perc, viszont az elmenős takarításhoz már 35 perc jár, ami egész jó. Bérezés 7,20 font egy órára, úgyhogy régi ismerősömként köszöntöm a minimálbért. Mondjuk nem is számoltam mással. 

Június 22. 

Tegnap is és ma is a supervisor-ral munkálkodom, aki magyar. Szerencsére normális, segítőkész és válaszol minden furcsa kérdésemre. Ahogy elnézem kicsit más a helyzet ebben a hotelben, mint az előzőben. 

Ha te is szívesen dolgoznál az Egyesült Királyságban, itt érdemes munkát keresni. Ha pedig másik ország érdekel, akkor erre indulj el.

Mivel betanítás van ezért ketten több szobát kapunk (úgy 25-öt). Idő éppen van beszélgetni. Megjegyzendő adatok kerülnek elő, hogy hány teát, kávét, cukrot, szappant, tusfürdőt, WC-papírt, törölközőt kell bejuttatni a megfelelő helyre.

Lazább dumálás keretei között kiderül, hogy a tulaj nem nagyon akar költeni tatarozásra és ez meg is látszik. Meg történnek érdekes események, de erre majd rájövök magamtól is. 

Június 24. 

Loholok a könyvtárba, hogy internethez jussak. Hiába rendeltük meg a netet otthonra már vagy három hete, a helyi erők még nem jöttek ki, hogy beszereljék. Miközben várom a gépet, hogy betöltsön, nézelődök körbe és akaratlanul is elkapok egy félmondatot a mellettem ülő férfi levelezéséből. 

Ha már úgy adódik, akkor bele is olvasok. Nem szép, de hát ez van. Amúgy meg megéri. Hősünk éppen Nigel Farage-nek, vagy a sajtóosztályának ír emailt. Tartalma a következő: Gratulálok a győzelemhez! Bla-bla-bla. Sok sikert a továbbiakban. Bla-bla-bla. Végre kilépünk az unióból, amit a németek arra használnak, hogy ismét ők uralják Európát. 

WTF? Nem tudom, hogy sírjak-e, vagy nevessek. Az okés, hogy nem komálják a németeket, de ez azért erős túlzásnak érzem.

2_74.JPG

Június 25. 

Két nap munka és egy szabadnap után ismét a szobákat takarítom, annyi a különbség, hogy már egyedül. Az első szobában vagyok, amikor jön a supervisor (a magyar) és kéri, hogy segítsek, mivel az egyik folyóson két galamb rontja a levegőt, ő meg kicsit fél a szárnyasoktól. Közös erővel végül is sikerül kiűzni őket egy ajtón. 

A második szobában aztán kiderül, hogy hogyan is kerültek a folyósora. Portalanítás közben észreveszem, hogy a szekrény tetején oda nem illő alakzatok vannak. 

Nem kell egy Sherlocknak lenni, hogy levonjam a következtetést: Vendég nyitva hagyni ablak. Madarak be. Szekrény összeszar. Vendég kiengedni madarakat folyosóra, mert miért is ne. Turbék. 

Június 30. 

Felettesem, nevezzük csak Sue-nak, jön érdeklődni, hogy minden rendben van-e. Mondom neki: Naná! Közben érdekességként tálalja, hogy azon a folyosórészen, ahol vagyok, többször jelezték különböző időpontban és különböző vendégek, hogy kislányokat hallanak játszani a szobájuk előtt, közben meg senki nincs a folyóson. 

Közlöm, hogy Angliában a legnagyobb a négyzetméterre eső a kísértetek száma, meg amúgy szeretik az alkoholt a britek is. 

Azért sikerül elültetnie a bogarat a fülemben. Erre még rájátszik az is, hogy sötétebb részen vannak ma a szobáim és csak mozgásérzékelős lámpák vannak a folyóson. 

Hirtelen hallom, hogy gyerekek viháncolnak kint az utcán. Magamban küldöm is el őket melegebb éghajlatra. Fenének emelitek a vérnyomásom. 

Munka végén jön Sue csekkolni a szobákat. 

- Ágyak alá benéztél?

- Hülye vagy? Mi van, ha visszanéz valaki? 

Július 3. 

Azt azért le kell jegyeznem szenilisebb időimre, hogy mivel telnek a melóba jutás percei. Többek között azzal, hogy ne üttessem el magam autókkal miközben a tenger felé bambulok. Igen, a tengertől nem messze van a hotel. Meg a lakásunk is, de ez most nem lényeges. 

Jobb oldalamon a tengerparti sétány jellegzetes elemei: pubok, játéktermek, éttermek. Bal oldalon, nagyjából 100-150 méterre pedig az Északi-tenger. Kéksége, vagy éppen szürkesége el-el tűnik a turistákat váró fagyizók, fish and chips standok között. 

Aztán szerencsére mindig felbukkan és melengeti szívem, mert gyerekkorom óta valamiért vonzódom a végtelen tenger vagy óceán látványához. Hogy miért, azt nem tudom. Ez van. Mindenesetre van különbség aközött, hogy az ember a 4-es 6-os villamoson suhan a munkába, vagy kényelmesen baktat a sétányon.

1_72.JPG

Július 10. 

Jó téma a Brexit. Ma a vendégek buszsofőrével beszélgettem jót a kilépésről. Ő előadta, hogy miért is szavazott a távozásra. Én meg előadtam, hogy szerintem nem sokat tudnak kezdeni a bevándorlással, amíg ki nem lépnek az EU-ból. Esetleg azt, hogy nem adnak ki több NI számot az embereknek. Ezt ős is belátta. 

Az ő történetének a lényege, hogy volt egy idő, amikor kínaiak kezdtek települni a városába. Az angolok fokozatosan elköltöztek mellőlük és így létrejött egy rész, ahol csak kínaiak laktak. 

Aztán egyszer csak megjelentek a franciák, akik viszont nem akartak a kínaiak mellett élni, ezért elkezdtek az angolok lakta utcákba költözni. Ez meg már nem tetszett neki/nekik. 

A végén azért előadta, hogy nem messze a mi szállodánktól volt egy pub-ban, ahol látott egy litván nemzetiségű pultos csajt, aki kinézett vagy 25 évesnek, pedig 45 volt. Sose látott még szebbet. Mivel vendéggel nem vagyunk pofátlanok, ezért nem kérdeztem meg tőle, hogy ilyenkor meg hol van a Brexit életérzés? 

Július 15. 

Vannak helyzetek, amikre nem készít fel semmilyen otthoni nyelvtanfolyam, akár fizetős, akár levelezős. Ilyen például, amikor munkatársad visszatér a szabadságról, majd kellene kommunikálni vele, csak hát van két baj. 

Az egyik, hogy jó kis kelet-norfolki nyelvjárásban beszél. A másik, hogy 10 foga van, ebből 5 a szájában, 5 pedig a tükörben, ha belenéz. Nagyon koncentrálok ám és csak sikerül elbeszélgetni. 

Július 17. 

Párom ma mesélte, hogy tolta a babakocsit az utcán, benne 21 hónapos fiúnkkal és volt előtte egy afroamerikai fiú. Olyan 12 éves forma. Előreengedte a páromat, ő illedelmesen megköszönte ezt. A srác furcsa fejet vágva közölte, hogy ilyenért még soha senki nem mondott köszönetet. 

Július 18. 

A magyarokat állandóan lengyelnek nézik az angolok. Mondjuk szerintem ők lassan minden bevándorlót lengyelnek néznek, hiszen velük minden városban, utcában, munkahelyen össze lehet futni. Állítólag ugyanolyan az akcentusunk. Ezzel vitába szállnék, mert messziről ki lehet szúrni, ha lengyel beszél angolul. 

Viszont azok az angolok, akikkel találkoztam elég nagy számban indítottak azzal, hogy lengyel vagyok-e. Majd valamilyen oknál fogva a többségük jobban reagált, amikor közöltem, hogy nem. 

Na mindegy, nem is ez a lényeg. Ma is jött vissza a szobába az időskorú vendég (nagyjából 70 és a halál között) és én még nem végeztem a takarítással. Érdeklődött, hogy lengyel vagyok-e? Becsületesen válaszoltam, hogy magyar vagyok. Felcsillan a szeme és közli, hogy régen volt egy jó focicsapatotok. Helyeslek! A 6:3-at nem emlegetem fel neki, ne rontsam már el a napját. 

Tanulság: ha másról nem, akkor legalább a fociról be tudják azonosítani az országunkat a helyiek. 

Hát ennyi történet jutott mára. A hotel és a gyerek miatt megismertünk pár élethelyzetet, amiket itthon Magyarországon talán sosem, vagy máshogy éltünk volna meg (főleg, hogy csemeténk kint született Angliában). Ezekről talán írok majd máskor. 

Jelenleg Magyarországon vagyunk, mert az utolsó angliai munka szezonális meló volt. Jelenleg azon agyalunk, hogy Angliába menjünk vissza, vagy Németországban próbáljunk szerencsét. Bárhogy is lesz, biztos nem fogunk unatkozni.”

HÍRMONDÓ 

Németországba mennél dolgozni?

Ha szívesen csatlakoznál a Németországban élő és dolgozó magyarokhoz, akkor ne hagyd ki ezt a posztot, hiszen lehet, hogy közte van a neked megfelelő munka.

„Az elvándorlás tragikus valóság” 

„Nem miniszterelnök úr, ez nem kalandvágy; az ön rögeszmés, beteg lelkű kormányzásával egy országban élni, na az a kalandvágy.”

A saját pártjának is elege van a brit kormányfőből 

A kormányzó brit Konzervatív Párt tagjainak csaknem 60 százaléka azt szeretné, ha Theresa May miniszterelnök távozna tisztségéből, miután a múlt heti választáson a párt elveszítette abszolút parlamenti többségét.

Így szólnak be a magyarok 

Ha valamiben, akkor a véleményformálásban, a mindent jobban tudásban nagyon ott vagyunk a szeren mi, magyarok. Például lendületesen tudjuk szidni a „túlértékelt európai látványosságokat”. Jöjjön egy vicces válogatás!

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8612585231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.06.12. 06:41:08

7.20 óránként kevésnek tünik.

tnt 2017.06.12. 07:06:32

@Golf2: talán .... mert az is .... :-)

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.12. 07:09:38

@Golf2:

Ébresztő, 5 éve mondogatjuk itt páran a blogon hogy Nyugaton a segédmunkások jellemzően ténylegesen minimálbért keresnek...

Ismét egy poszt, ami ezt bebizonyította.

2,5 éven át dolgoztam egy mekiben, egyszer sem kaptam fizetésemelést, mindig csak az éppen aktuális törvényes minimumot kaptam.

Megbecsülés ! :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.06.12. 07:20:22

Nagyon jó poszt. Laza szellemes, a humorbobonbonok a helyükön vannak.
Írjál még.

DarthBlack 2017.06.12. 07:42:35

@diggerdriver: Hahó! Köszi! Igazából nem tudtam, hogy kicsit cinikus lesz-e, vagy sem. Meg ez az első ilyen próbálkozásom.

LittleG (uk) 2017.06.12. 07:51:36

@DarthBlack: Klassz volt :) nemetul tudtok? Irtad, hogy Nemetorszagban is gondolkodtok.

2017.06.12. 07:54:19

@Horthy Miklós cselédje: Ébresztő, legalább ugyanannyi ideje mondogatjuk egy páran itt a blogon, hogy szakképesités nélkül, úgy, hogy gyakorlatilag semmihez nem értesz, csak a betanitott munkára vagy alkalmas, mégis mennyit akarnál keresni? Ha méltóztatnál egy szakmát megtanulni (időd volt rá bőven) ... de az strappás, mi?
Egyébként, kaptál már választ a jelentkezéseidre?

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2017.06.12. 08:20:46

@DarthBlack: Ez jó volt, kérünk még! Hóvarjúra emlékeztetsz...

LyukasBogrács 2017.06.12. 08:25:17

@Horthy Miklós cselédje:
"2,5 éven át dolgoztam egy mekiben, egyszer sem kaptam fizetésemelést, mindig csak az éppen aktuális törvényes minimumot kaptam.

Megbecsülés ! :)"

Szerintem az "onbecsules :)" megfelelobb lenne ide.

DarthBlack 2017.06.12. 08:35:20

@LittleG (uk): Hahó! Igen, tudunk. Bár erőteljes frissítésre szorul.

RoxyCRX 2017.06.12. 08:39:35

Tok jo az iras, de egyvalamit nem ertek. Miert van az a sztereotipia, csak minimalberert es mosogatni/takaritani lehet Angliaban legegyszerubben? Szereny meglatasom szerint warehouseba sokkal konnyebben es raadasul tobb penzert el lehet helyezkedni. A korulmenyek is jobbak a melo sem kell hogy nehez legyen stb. Raadasul permanent contractot is aranylag egyszeru szerezni vele. Szoval nemertem ezt a mosogatos-takaritoz megkozelitest.

Hufeisen 2017.06.12. 08:49:37

Jó volt olvasni, csak az afroamerikai Londonban már túl PC, ha kötöszködni akarnék.

Hufeisen 2017.06.12. 08:51:44

@Hufeisen: Angliában... Így jár aki kötekszik

Arthamyr 2017.06.12. 08:56:29

Jó volt olvasni reggeli mellé, ilyen jöhet még. Érdekes látni, hogy - az írás minősége alapján - egy nálam különb ember milyen könnyedén beáll hotelt takarítani, és milyen jól veszi ezt.
Sok sikert a továbbiakhoz, akár Németország, akár Anglia, akár bármi más jut!

Muscari 2017.06.12. 09:00:22

Ez nagyon élvezetes olvasmány volt, köszönöm.

Az elején én is rettegtem, hogy csak ilyen munkát kapok, bevallom, én fizikailag nem bírnám.

Mick Richards (UK) 2017.06.12. 09:07:43

Szerencsere Magyarorszagon olyan kiemelt bert kapnak a szallodatakaritok es McDonalds dolgozok, amibol bosegesen megelnek, telik utazasokra es felre is tudnak tenni. Ja nem! :-)

M. Péter 2017.06.12. 09:30:39

@Horthy Miklós cselédje: Lehet ám tanulni is, és akkor nem kell segédmunkát végezni.

LittleG (uk) 2017.06.12. 09:34:24

@DarthBlack: Az jo :) es voltatok mar ott? Nagyon mas, mint Anglia :)

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.12. 09:47:35

@M. Péter:

A mese viszont arról szól hogy Nyugaton bármilyen munkából jól meg lehet élni, nem?

Akkor?

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.12. 09:57:33

Idősebb írtől egyszer megkaptam a dicséretet a 6:3 miatt... Fiatalabbtól pedig a "Puszkesz"-t. ("Régi dicsőségünk...")

Sok sikert.

DarthBlack 2017.06.12. 10:10:22

@RoxyCRX: Hahó! Yarmouth (ahol laktunk) egy turista város. Szezonban irgalmatlan nagy tömeg és pörgés van, és akkor legkönnyebb találni ilyen munkákat. Raktáros munkát is kerestem, de nem találtam, pedig szívesen munkálkodtam volna ott is, mert van már olyan tapasztalatom és szerettem csinálni.

DarthBlack 2017.06.12. 10:16:40

@LittleG (uk): Még nem voltunk. Egyenlőre információ morzsákat csipegetünk össze, mint tyúkok az udvaron, hogy hogyan érdemes elindulni, mit kell elintézni, stb. Bár Anglia közelebb áll hozzánk. Érdekes módon, amikor először kint voltam nem kellett átállás a különböző szokásokhoz. Jöttünk, láttunk, visszamennénk.

Dikusz 2017.06.12. 10:46:11

@DarthBlack: tényleg jó az írás, humoros-cinikus is kellő mértékben. Jót mosolyogtam rajta, tényleg érdemes írnod.

De egyet hadd jegyezzek meg, a "70 és a halál között" enyhén szólva erős. Írom ezt annak ellenére, hogy fiatalkoromban magam is használtam, ráadásul úgy, hogy 60 és a halál között (60 már elmúltam), és nem esik jól hallani azt, hogy 62 évesen a halált emlegetik velem kapcsolatban...

Dikusz 2017.06.12. 10:51:47

@kisrumpf: az érdekelne, hogy az Andorrától kapott zakó miatt mit mondanak/mondanának neked. "csodálatos" eredmény volt:)))

abaya-oman 2017.06.12. 11:03:31

Hogy miért reagáltak jol, mikor kiderült, hogy magyar vagy nem lengyel? London mar a '90-es években is tele volt lengyelekkel. Ok aztán sokkal jobban összetartanak mint a magyarok es sok közülük nagyon ügyesen használt mindenféle rendszert a maga javára. Amikor az újak megérkeztek, rögtön tudtak, hol van lengyel, aki menekültként kapott tanácsi lakást. 6-8-an laktak kétszobás lakásokban. Mindenki jol járt, csak a tanács nem.

Arthamyr 2017.06.12. 11:04:22

@Dikusz: Ne is mondd, jövök be reggel, kiröhögtek a kollégák, ezzel osztott mindenki, és a holnapi focin is jön majd pár tréfás megjegyzés. :) Mondjuk már az EB alatt is próbáltam hárítani (azért a belgák már ott is bemutatták, mi várható a jövőben), és mondtam, hogy ez tévedés, majd meglátjuk fenntartható-e, láthatóan nem.

RoxyCRX 2017.06.12. 11:22:04

@DarthBlack: Persze, ertelek, nem is rad ertettem pontosan, csak altalanossagban. Mivel Great Yarmouth az tengerpart ertelem szeruen nem warehousokkal van tele. De pl itt Milton Keynesben alkandoan hirdetnek warehouse munkat, persze Londonban is meg egy csomo varosban. Pl mult heten is jott email valami warehouse tortenetre £9 oraber / delutani shift / temp to permanent stb. De egy rakat agency is allandoan keres embereket. Szoval miert csinoljon valaki mosogatast /takaritast ha pl warehouse meloval tobbet is kereshet vagy mondjuk hosszabb tavon is dolgozhat? Nembeszelve a qualified munkaajanlatokrol...

RoxyCRX 2017.06.12. 11:22:10

@Dikusz: Mi a parommal most hetvegen woltunk welszben egy National Football League konferencian es ott elmondtam par embernek hogy mi a palya a magyar focival.... Tobbek kozott az Andorra zakot is.... Olyan dobbent fejeket regen lattam mar.... ;-). :-D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.12. 11:22:24

@Dikusz: nos... az írek sem egy fenomenális csapat, így akivel tegnap szóba került, az inkább az ír-osztrák meccset emlegette... azt gondolhattam volna, kedvesen eltekintettek attól, hogy megbántsanak de inkább mondjuk azt, már nem érdekes a magyar csapat.

Amúgy sem a magyaroknak drukkolok már. Ha drukkolok egyáltalán.

London2009 2017.06.12. 11:26:02

@Arthamyr: eloszor is orulok, hogy feny derult a szekrenyen tatongo lyuk titkara. Meg is nyugodtam tole. : )

Masodszor is lattad azt a videot amiben kifigurazzak a vereseget? Mar korabban is lattam, de egyszeruen megunhatatlan. Valami latin-amerikai talk show lehet, amiben egy fogatlan urge mesel el egy sztorit es kozben irto viccesen nevet. Ez van feliratozva magyarul. Capici?

London2009 2017.06.12. 11:26:39

@Dikusz: 62 ev az nem kor. Joforman meg novesben vagy! : )

Dikusz 2017.06.12. 11:46:41

@Arthamyr: azokat a tréfás megjegyzéseket szívesen hallgatnám:)))
Az EB szerepléssel/kijutással kapcsolatban megvan a saját véleményem, amit elmondtam többeknek itthon, és nem adtak igazat (enyhén szólva) nekem, lehet te is ezt fogod mondani. Szóval én azt mondom, hogy a kijutást, egyáltalán az EB eredményeket is a szerencsének köszönhetjük. Különösen a magyar-portugál eredménnyel kapcsolatban nem tetszett senkinek, amit én mondtam. Nevezetesen azt, hogy a portugáloknak ez az eredmény kellett, nem volt érdekük jobb eredményt elérni, sőt a döntetlennel kerültek a nekik megfelelő csoportba. Hiszen mind a három gólnál igen hamar egyenlítettek. Ha nagyarányú győzelem kellett volna a továbbjutáshoz, akkor azt is simán megcsinálják.

Chamroe 2017.06.12. 11:52:30

@London2009: @Arthamyr:
Azért ez a videó is aranyat ér :D
Szénné röhögtem magam :D :D

"Ha az akadémiai rendszert stabilizáljuk, abból lesz világszínvonalú magyar futball" - ígéri a végén a Miniszterelnök Úr, a világszínvonal felé vezető első lépéseket pedig már láthattuk is a hétvégén, amikor a megfiatalított magyar válogatott játszott Andorra vendégeként.

youtu.be/-zCne2uhMKk

Arthamyr 2017.06.12. 11:59:44

@Dikusz:
- István, you know what is the upcoming football team, don't you?
- No
- Andorra.
És hasonlók. :) Az EB-kre kijuthatunk még, az lényegesen könnyebb, mint a VB, a VB-re a világ összes szerencséjével sem fog menni. Én tényleg szeretem a focit, de nem értem, miért _kell_ Magyarországnak jó csapat? Ott a Real Madrid, a Barca, a Bayern, a Juve stb., egy fillért nem kell rá költenünk, és sokkal látványosabb, mint amit aranylábú csapataink/válogatottunk tud. Vagy akinek az a kenyere, nézheti a PL-t is.

Arthamyr 2017.06.12. 12:00:31

@London2009: Univerzális, csak új feliratot kell gyártani. :)

DarthBlack 2017.06.12. 12:03:19

@RoxyCRX: Tudom, nincs is ezzel baj. Ez tök egyértelmű, hogy ha van jobban fizető munka, akkor azt kell elvállalni.

Dikusz 2017.06.12. 12:03:48

@London2009: az a baj, hogy nem jó értelemben (terjedelemben) növök is sajna:) Pedig mindenféle előnyöm származhatna abból, ha lefogynék, csak mindig a holnapi napra tolom a fogyókúrát. Ami akkor lenne hatásos, ha a fal felé fordítanám a hűtőszekrény ajtaját:))))
De még így is tudok ám futkározni kicsi gyerekek után. (viccvót)

Azt a videót én is láttam, csak nem értem. De a pasi nevetésétől eszembe jutott, Abody Béla kritikus, író, humorista sokoldalú ember volt, nemigen emlékeznek már rá. Meglehetősen termetes ember volt, valami egészen különleges nevetéssel. Dartvéderes hangjával, ezzel a nevetéssel könnyű volt őt parodizálni, sokan meg is tették, de nem sértődött meg érte:)

Dikusz 2017.06.12. 12:04:48

@RoxyCRX: Le kellett volna fotóznod azokat a fejeket:)))

Chamroe 2017.06.12. 12:05:27

Az előzőhöz még annyit fűznék hozzá, hogy sajnos többnyire kínomban röhögök, de még inkább azt, mint hogy sírjak, pedig lenne min.
Amikor több mint 8 órát vártunk a "sürgősségin" a 4 éves lányommal és az ölemben aludt el este 10-kor.
Vagy amikor tudod, hogy 6-ra kell a rendelőbe menned sorszámért sorba állni, amit 7:30-kor osztanak, de neked a gyereket akkorra kell suliba vinned, szóval max nyáriszünetben próbáld meg :D

De persze azt látod, hogy közben milliárdokat b*sznak el ezekre a "mozgáskorlátozottakra"...

Arthamyr 2017.06.12. 12:05:47

@London2009:@Dikusz: Nem tudom, mi ezzel a gond, azt is mondhatjuk, hogy 30 és a halál közt vagyunk. :D
Ezzel a kevésbé jó állapotú öregeket szokták jellemezni, akik mondjuk már nem önellátóak. Arra nem mondanám, hogy 60 és a halál közt, aki mondjuk dolgozik, vagy félállásban unokát nevel, hogy csökkentse a terhet a szülőkön.

Dikusz 2017.06.12. 12:07:21

@kisrumpf: ez a mai foci már nem az én focim. Nem nézek focit évtizedek óta, csak akkor, ha elkerülhetetlen.

London2009 2017.06.12. 12:08:50

@Dikusz: Anyosom szerint, aki kicsit idosebb toled pont ez a legjobb az oregsegben, hogy mar a kutyat nem erdekli mennyire kover vagy sohany, senki nem nez mar ra. :D Ugyhogy szerintem sokat ne foglalkozz ezzel!
Teljesen masrol beszel, de nem is ez a lenyeg. Fergeteges a felirat! Hangosan nevettem rajta percekig tegnap!

Dikusz 2017.06.12. 12:12:37

@Arthamyr: amíg fiatal voltam, én sem értettem. Most -mivel érintett vagyok- már másképp látom. Kb olyan szerintem, mintha az idősek azt mondják minden fiatalra, hogy tiszteletlenek.

London2009 2017.06.12. 12:13:37

@Arthamyr: Szerintem itt csak arrol van szo, hogy minel idosebb az ember, annal erzekenyebb ezekre a dolgokra es nem szivesen gondol arra, hogy mar valoszinuleg leelte az elete nagyobb felet. Bar! Nagyanyam 72 evesen ment masodjara ferjhez. Nem tartotta illendo dolognak, hogy hozza egy ferfi ember jart estenkent kartyazni (Jozsi bacsi), aki nem a ferje. Ugyhogy inkabb osszehazasodtak. Na es iden lesz 94 eves. Ugyhogy a 60-as eveiben mondhatjuk, hogy lenyegeben meg csak tinedzser volt. :D

Arthamyr 2017.06.12. 12:15:00

@London2009: Azért túlságos kövérség/soványság nem jó, mert gátolja a mindennapi élet élvezetében.
Régen jártam a Hajósba, ott volt egy relatív öreg ember (60 körül lehetett), nagyon durván ki volt gyúrva, és le volt szálkásítva. :) Szóval öregkorban is megoldható, mondjuk így sem volt szép ember, de ugye 60+ év az 60+ év.

Hari Seldon 2 2017.06.12. 12:16:38

Jo stilusu iras.
Eloszor azt hittem szaraz szakmai szoveg lesz, de jol feldobta a naplo szeruen eloadott eletkepekkel.

Arthamyr 2017.06.12. 12:16:49

@Dikusz: Azok. Mondjuk a kor nem érdem, minek kellene tisztelni, mindenki megöregszik, aki nem hal meg előtte.

Sexual Harassment Panda 2017.06.12. 12:17:03

Nagyon élvezetesen ír a szerző!
Néha rejtői magasságokba emelkedik!

London2009 2017.06.12. 12:18:13

@Arthamyr: Nyilvan, de nem is erre gondoltam. Hanem mondjuk mig most mindenki eszik jegkremet a vacsi utan, en meg nem… No majd ha 60 leszek engem mar nem fog erdekelni az a +/- 5-10 kg es siman fogok jegkremezni. Mig most erdekel es inkabb lemondok rola.

Arthamyr 2017.06.12. 12:22:02

@London2009: Ez a te bajod, többet kell edzeni (vagy proteinporből csinálni a jégkrémet, finom!). :) Amúgy az a gond, hogy a tartós kalóriatöbblet eredménye nem fog +10kg-nál megállni.

London2009 2017.06.12. 12:26:32

@Arthamyr: eleget edzek, koszi. : ) Nem vagyok edesszaju, ugyhogy nem esik nehezemre egyaltalan az edessegrol lemondani.
Miert ne allna meg? Ha nem zabal, csak egy kicsivel tobbet eszik, mint kellene, akkor az nem a vilag vege. Bar nem tudom, meg nem probaltam.

Arthamyr 2017.06.12. 12:34:00

@London2009: Ez nagyon egyszerű, ha több kalóriát viszel be, mint elhasználsz, nősz, ha kevesebbet, fogysz. Persze a növekedéstől a kalóriafogyasztás is növekszik, de nem olyan sokkal, főleg, ha az zsírként kerül fel.

London2009 2017.06.12. 12:38:30

@Arthamyr: en csak annyit mondtam es ezt igy is gondolom, hogy engem idosebb koromban mar ez nem fog annyira erdekelni, mint most. Sot, szerintem tokre oregit is a sovanysag. De jah, nyilvan nem kell ket pofara falni, meg mozogni is kell es akkor nincs gond. No es igen, nem bonyolult ez egyaltalan.

P.Elliot 2017.06.12. 12:39:36

Konnyu, kellemesen megirt poszt amit ilyenkor hetfo reggel jo olvasni meg a posztolo sem sirja tele a netet hogy neki csak ilyen jutott es hogy honvagya van.
Ilyen hozzaallassal lesz jovojuk Angliaban.
Arrol a madarakrol az jutott eszembe a hallban, folyoson vagy akarhol ahol van ajto kifele hogy en hogy tavolitanam el mindenfajta kergetes nelkul, magot vagy kenyermorzsat szornak nagyon vekonyan, ritkasan az ajto elott kifele aztan majd mire feltakaritja kinnt fogja magat talalni, meg meg is koszoni. Felesleges kergetni.
Emlekszem vagy 2 eve amikor valakit vartam a repteren es ott setalt bennt egy galamb, etettek az utasok es a kis kavezonal amikor erdeklodtem, / vettem egy bagelt a madarnak, hehehe/, azt mondtak hogy valahogy berepult es nem lehet eltavolitani, mar probaltak.
Megetettem a madarat es ertekeztem az ott levo biztonsagi orrel hogy mi a teendo, magam is megcsinalnam de perceken belul itt lesz a vendegem, nem erek ra.
Megkoszonte az informaciot, mondta hogy szol a fonokenek,/ meg is mondta hogy erre nem is gondoltak, egy csapdan tunodtek hogy kellene/,, illetve akire tartozik, nem tudom mi lett mert nem voltam utana a repteren....

Az a McDonald munka miert olyan lenezo? Jo, tudom, itt is diak munka, minimalberes de ha egy boltban egy kasszas ugyanannyit kap akkor en bizony a McDonaldot valasztanam mert joval konnyebb munka, rohanni ritkan kell ahogy itt elnezem, kiveve ha beall egy turabusz, hat nem kellemesebb kavet toltogetni, talcara kesziteni a rendelt etelt setalgatva mint egy kasszasnak aki huzogatja le az arut a leolvaso elott, emelget, csomagol es ott all abban a rekeszben es majdnem lerohad a laba az egyhelyben valo acsorgastol.
A Mekinel tobb dolgozo van egy kupacon, lehet kozben beszelgetni, , igazan nem megterhelo munka. Vagy annyian allnak sorban hogy alig gyozik a munkat? Itt nem ezt tapasztalom.
Ami a szalloda takaritast illeti szerintem szinten kenyelmesebb mint egy szalagmunka a gyarban ahol egy pillanatra se allhatsz le mert feltartod a tobbiek munkajat es ki fognak ezert rugni.
Lehet hogy en vagyok kenyelmes de az biztos hogy semmikeppen nem valasztanam a szalagmunkat inkabb takaritanek.
Meg kerunk a posztolotol tovabbi irasokat, lehetoleg hetfon, induljunk jo erzessel a het ele.
Sok szerencset nekik, puszi annak a kis 21 honapos allampolgarnak...

2017.06.12. 12:51:00

Egy angliai magyar holteltakarító hétköznapjai - írta Agáta Krisztina.

P.Elliot 2017.06.12. 12:52:22

@Dikusz: 70 es a halal kozott? Ugyan mar, nem szabad eltunyulni, ugy kell elni mint korabban eltunk, illetve nyugdijaskent van ido felfrissulni, megujulni csak akarni kell, nem kell hozza sok.
Nem szabad oreges ruhakat hordani mert az szinte kinalja az oregkori erzest, ferfiaknal a halalom a rovidujju nadragon kivul hordott nagypapa ing meg a honaljig felhuzott nadrag. Na meg a szandal, zoknival oregeknel, kilel a hideg tole.
Ugyanerre a pasasra adj egy pl sotet polot es a nadragot has alatt nadragszijazni, el fogsz amulni hogy micsoda kulonbseg.
Kis apro fogasokon mulik, a noknel is.
A divatosan nyirt frizurat nemcsak a fiataloknak talaltak ki, van kozte olyan is ami hallatlanul jol all idoseken is.
Probalgatni kell....A fiatalos kinezettol az embernek meg a kedve is fiatalosabb...

P.Elliot 2017.06.12. 12:53:10

@Kultúrnéni: Agata Krisztina, hehehe,...de jol jott ki! Nagyon jo humorod van!

Arthamyr 2017.06.12. 12:57:31

@P.Elliot: Nem vagyok a morzsaút sikerességéről meggyőződve. Miért az ajtó felé haladna a madár, miért nem középen kezdi? :D Amúgy a "kergetéstől" sem lesz semmi baja, ezek a jószágok így is túlságosan kevéssé félnek az embertől, sokszor ez is a vesztük (pl. autó elüti őket).
A testvérem dolgozott McD-be, még diákkorában, és nem igazán bírta (rosszul lett valamitől, lehet a terhelés, lehet a szagok, sose tudjuk meg). Az nem laza meló, én simán a kasszást választanám, ha már mindenáron ezek közt kellene. A belvárosi gyorséttermekben én mindig azt láttam, hogy sor van, folyamatos telítettség. Ráadásul büdösben kell dolgozni, és ott is van, aki pl. készíti a kaját, az sem lehet egy álommeló, nem mindenki kávét tölt meg tálcára készíti az ételt.

London2009 2017.06.12. 13:00:29

@P.Elliot: Milyen igazad van! Azt hiszem Gabor Zsazsa mondta, hogy minel szarabbul erzed magad, annal jobban kell kinezned! No en ehhez is tartom magam, ha ne talan tan, rossz napom lenne. Az idoskorra azt hiszem, ez aztam meg vegkepp igaz.

haXXor 2017.06.12. 13:24:19

@Golf2: Ennyi pénzt itthon is lehet keresni, bár tanulni nem árt hozzá (mondjuk az más kérdés, hogy utána olyan királyi élete van itthon amit kint takarítóként soha nem kapna meg)

arpiszan 2017.06.12. 13:55:26

7.20 font az bruttó, vagy nettó?

sZulamith 2017.06.12. 13:55:29

Szorakóztató, mégis sok mindent mondó poszt, köszönöm.

Dikusz 2017.06.12. 14:57:10

@Arthamyr: Buga Jóska nem szép ember, de gavallér...:))))
(Indul a bakterház)

gabors 2017.06.12. 15:06:01

@Golf2: " 7.20 óránként kevésnek tünik. " FYI usa-ban $7.25 a szovetsegi minumum oraber ettol allamok (2/3-a talan) es varosok felfele elternek ettol errefel $10 es $15 korul van(Obama probalta $10.10-re emelni de leszavaztak ....

macamuca [IHUN] 2017.06.12. 15:19:38

@arpiszan:
Bruttó. Ennyi VOLT a minimálbér tavaly. Most 7.50 £/óra.

@gabors:
Itt (UK) 7.50£/óra a minimálbér (idén)

P.Elliot 2017.06.12. 15:34:17

@London2009: Nem ismerem Gabor Zsazsa mondasait de ha ezt mondta akkor van benne igazsag. kiveve hogy gorcsosen azert nem kell ragaszkodni ahhoz hogy ha szar napom volt akkor minel jobban nezzek ki.
Nem art aranylag mindig jol kinezni, nem kell hozza sok, erdemes ha az ember venni akar valami ruhazatot vagy cipot, nagyon korulnezni....

Nezd meg ezeket itt, egy oregasszonyrol van szo, 98 eves lehet most, yoga tanar, az amerikai talent showban is fellepett, el es virul, a pozitiv eletfelfogas es a mozgas hive, agyon sem lehet utni bar ki akarja, egy tunderi kis oegasszony...Tanulni lehet tole...

www.youtube.com/watch?v=BBfOi8DO3ZU

www.youtube.com/watch?v=xauVlSaaraA

www.youtube.com/watch?v=u76yQEdflVM

A vegen kezd nezni, a harmadikat aztan felfele

Latcho Rom 2017.06.12. 15:36:49

@P.Elliot: gének, semmi más, jó volt a génlottója a maminak,

P.Elliot 2017.06.12. 15:40:48

@Arthamyr: Ez a madar mindenhova leszallt ahol morzsat szortak, ebbol elt, nem kozepre kell szorni a teremnek hanem az ajtohoz kozel, keveset, kifele, ugy ahogy a meseben, Jancsi es Juliska meg a kenyerdarabkak? Ki fog menni a morzsa utan.
En nem tartom azert olyan nagyon olajszagunak az McDonaldot, sutni a burgert az semmivel sem rosszabb mint egy szakacsnak aki ugyanezt csinalja plusz meg gozt is kap a kepebe, a szalagmunkakon meg attol fugg hogy mit gyartanak, ha forro plesztiket akkor nezd csak meg az egeszsegedet egy ido utan. a hegeszto munka sem egy alom meg van jo csomo ami nem.

P.Elliot 2017.06.12. 15:46:23

@Latcho Drom: Hiaba vannak jo genjei ha leul a seggere es eszik...
A kontrolalt eves, a mozgas, neki speciel a tanc meg a yoga.
Latok en is a tornateremben olyan oregeket akik frissek es mozgekonyak, viszont ok napi szinten vannak ott, legalabbis minden nap talalkozok veluk ha megyek.
Az egyik uszo oregasszony amikor mondta a korat majdnem vizbefulladtam irigysegemben, felul volt a 80-on, szep sima labak, kar, formas test, meg az arca is jovan feszesebb, igaz hogy o is ott van mindig, delelott megy amikor en mar hazaertem de regebben nem mentem ilyen koran es mindig talalkoztam vele. Es nem csak o, tobben, o az a sport de jo is az csak ne lenne annyira elfoglalt massal is az ember.

London2009 2017.06.12. 15:50:27

@P.Elliot: Itt szerintem arrol van szo, hogy a McDonaldsos munka lehet, hogy valoban nem is annyira rossz, de mar kapcsolodik hozza egy plusz jelentes. Egyszeruen a legalja, legegyszerubb munkanak van kikialtva, pedig valoban van nala sokkal rosszabb is. Engem anyukam mindig azzal ijesztgetett gyerekkoromban, hogy jol van fiam, ne tanuljal, minek is az, majd ha nagy leszel elmehetsz krampacsolonak! Tudjatok e mi az a krampacsolo? : ) Miutan manapsag mar kevesen tudjak, hogy mi is az a krampacsolo, igy szerintem a mai gyerekeket inkabb azzal ijesztgetik, hogy jol van fiam, nem kell tanulni, vegulis meg akkor is elmehetsz a McDonaldsba hamburger sutni! No en azt gondolom, hogy itt errol van inkabb szo.

gabors 2017.06.12. 15:50:28

@London2009: hat ha te is 99 evet akarsz elni akkor hajra !!! jobb ha kezded a ferjeket is felelni ... (hogy lesz e herceged csak rajtad mulik )

hogy hanyszor hallottam ezt what is your name Gabor ... oh like zsazsa :-(((((((((((((((((((((((((((

P.Elliot 2017.06.12. 15:50:32

@Latcho Drom: Hat igen, szep no volt es ezt alaposan ki is hasznalta.
Egy magyar baratnom egyszer meghatarozta ezt ugy hogy van hulye kurv@ meg okos kurv@, a hulyet kihasznaljak a ferfiak, az okos meg a ferfiakat hasznalja ki.
Zsazsa nem volt ostoba..../ nem volt K, csak ugy irtam hogy a baratnom hogy sorolta a noket.

Latcho Rom 2017.06.12. 15:50:37

@P.Elliot: s fordítva is igaz, hiába eszel jó diétát, sportolsz, aktív életet élsz, ha a gének elfáradnak. A közérzetet feltétlenül emeli az aktív élet, jó társ, család...

Latcho Rom 2017.06.12. 15:51:59

@P.Elliot: sose tetszett a zsazsa, dehát kinek a papné ugye..

P.Elliot 2017.06.12. 15:52:47

@London2009: Valoszinu ugy van ahogy mondod... A krampacsolast mar en is hallottam de nem tudom hogy igazabol mit is jelent.

Latcho Rom 2017.06.12. 15:53:48

@gabors: aratott a Bette tegnap este :)

A Penguins ditto, dehát te esténként sóskát főzöl, nem tudod mi történik a világban :))))

P.Elliot 2017.06.12. 15:53:48

@Latcho Drom: De azert nem art probalgatni, nem? Csak jelent valami minden esetben...

Latcho Rom 2017.06.12. 15:56:20

@P.Elliot: feltétlenül, én is leúsztam az órámat ma reggel, füvet nyírtam a kézihajtánnyal.

Arthamyr 2017.06.12. 15:58:28

@P.Elliot: Én csak a kasszáson akadtam el, ami szerintem jobb (sok helyen még ülni is lehet akár?), a szalag melletti munkák többsége nyilván rosszabb.

London2009 2017.06.12. 16:00:37

@P.Elliot: Na tessek. Pedig biztam benned! A krampacsolo az a vasutas, aki egy kalapaccsal utogeti a sineket es a hangjabol megallapitja, hogy van a repedes, tores stb. a sinen. Illetve koveket ver be a sin ala, hogy szilardan alljon. Tehat a sineket felugyeli vagy valami hasonlo.

P.Elliot 2017.06.12. 16:01:41

@Arthamyr: Ha ulni ha allni, borzasztonak latom a kasszas munkat egy elelmiszer boltban, egy aruhazban sokkal konnyebb.

gabors 2017.06.12. 16:01:56

@macamuca [IHUN]: "Itt (UK) 7.50£/óra a minimálbér (idén) " ez akkor kb 20-25% tobb mint az usa-ban ... (itt minden brutto es ahol ilyesmit fizetnek ott semmilyen egyebb juttatas sincs biztositas, nyugdij, fizetett szabadsag ilyesmik)

erre meg adozni is kell ha a heti 40 orat nezzuk es TB/Nyugdij jarulokot meg minden megkeresett dollara fizetni kell ami kb 14% vagyis nett kb $6 dollar ami heti $240 nettot jelent .... ebbol nem igen lehet megelni (ha csak tomegkozlekedni kell pl New Yorkban az 2x2.75=5.5 naponta vagyis kozel egy orat dolgozik valaki csak hogy munkaba tudjon menni)

London2009 2017.06.12. 16:02:39

@gabors: akar a fene 99 evig elni. Egyelore azt gondolom, hogy egy ferj is eleg, sot, neha sok is! :D (viccelek)
Ettol fuggetlenul sok mindenben igaza van Zsazsanak!

Csodabogár 2017.06.12. 16:03:26

@RoxyCRX: Lehet, hogy szeret takarítani. Van ilyen.

P.Elliot 2017.06.12. 16:04:40

@London2009: Most remlik hogy olvastam egy Moldova konyvben ezt a krampacsolast es valoban a sinekhez volt koze. De most megyek a fenebe mert ma meg nem csinaltam semmit a kozossegi kerten kivul ahol locsoltam es szajat jartattam nehany kerteszkedo emberrel, irany a hazimunka illetve odakinnt az udvarban is kerteszkedni addig amig nagyon meleg nem lesz.
Majd visszanezek.

London2009 2017.06.12. 16:04:42

@P.Elliot: kasszas lennek en is szazszor inkabb, mint takarito vagy szalagmunkas. Mi rossz van a penztaros munkaban? Nem ertem! Tok joban vagyok a sarki kisbolt penztarosaival. Szerintem egyaltalan nem utaljak a munkajukat, mindenkivel elcsevegnek, nagyon kedvesek, meg csinalnak azert mas munkat is, arufeltoltes, bolt rendben tartasa stb.

gabors 2017.06.12. 16:05:39

@Latcho Drom: "A Penguins ditto, dehát te esténként sóskát főzöl, nem tudod mi történik a világban :))))

a hokit nem birom bar beleneztem a Tonny-t plane nem birom abbol 2 percet birtam nezni oscar-t sem szoktam nezni mert ez a nyalas "halivudi szart" ki nem allhatom .... :-)))

Dikusz 2017.06.12. 16:06:16

@P.Elliot: így van, ahogy írod.

aztán azok a szandálos zoknis öregek kritizálják a legjobban a maguk korabeli nőket...

Hallottam egy szólást, nagyon igaz:
- A nők addig nem lesznek egyenjogúak a férfiakkal, amíg nem tudnak úgy végigmenni az utcán kövéren és kopaszon, hogy csodálatosak, és mindenki őket kívánja, és ezt el is hiszik magukról:)

gabors 2017.06.12. 16:10:13

@London2009: "
Ettol fuggetlenul sok mindenben igaza van Zsazsanak!" kb miben ?

ezek kozul melyik tetszk neked (mivel London2009 a nicked hagyon eredeti angolul a heavy accentet gondold hozza az enyem mar sokkal halvanyabb)

I am a marvelous housekeeper. Every time I leave a man, I keep his house.
I never hated a man enough to give him his diamonds back.
A man in love is incomplete until he has married. Then he's finished.

macamuca [IHUN] 2017.06.12. 16:11:49

@P.Elliot:
A vasúti síneket kalapáccsal ütögető = ellenőrző emberek voltak a krampácsolók.
Az esetleges hibákat, sérüléseket (repedés, törés a sínben) keresték, a kopogtatás (kalapáccsal megütés, krampácsolás) hangja is a hibát/hiba hiányát jelezte.
Esőben, hidegben, tűző napon, stb minden nap, gyalog, végig a sínek mellett, sok-sok kilométert "begyűjtve" a lábakba, kézben a nagy fémkalapács (az se könnyű): menni, csinálni, plusz a felelősség (ha nem veszi észre a hibát és baj/baleset lesz...).

Nem könnyű munka, ma is létezik.

Dikusz 2017.06.12. 16:12:57

@P.Elliot: A Mekiben az a gond, hogy -legalábbis itthon- stoppolják az időt, hogy hány másodperc alatt süt ki egy fasírtot. Állandóan kapkodniuk kell...

Csodabogár 2017.06.12. 16:15:05

@London2009: Azért erre ne vegyél mérget! Engem kb. 75 évig nem izgatott, mert ehettem amit akartam. Most már nem megy, ha ránézek valami édességre már hízom is tőle. Nem csak az esztétika a szempont, hanem pl. a térdizületem se szeretné a plusz kilókat.:-(

Dikusz 2017.06.12. 16:16:33

@Latcho Drom: a fűnyírásról: húgom volt kolléganője mesélte egyszer, hogy a veje erőst mondta neki, amikor zuhogott az eső, hogy Ilonka (nem szereti, ha így hívják), ha most nem megy ki füvet nyírni, sose rázza meg az áram.

Dikusz 2017.06.12. 16:18:29

@London2009: és azt tudod, hogy mi van akkor, ha nem hallja ezeket a hangokat?

Latcho Rom 2017.06.12. 16:19:35

@gabors: legalább fokhagymásan csinálod a sóskát??
:)

London2009 2017.06.12. 16:21:23

@gabors: Nem szo szerint kell ezeket a szolasokat ertelmezni. Legalabbis en nem ugy teszem. De ha szo szerint ertelmezed, akkor mondjuk csak szimplan vicces. Ez a houskeeperes peldaul nagyon jo.
De ebben az uzenet a szamomra az, hogy egy valasban nem kell, hogy a no legyen a vesztes. Ha lelep a faszi peldaul, akkor menjen, de egy okos, ugyes not ez nem kell, hogy a padlohoz vagjon. Ezert kell szerzodest kotni, illetve ugy alakitani a dolgokat, hogy ne feltetlenul a no keruljon ki veszteskent.
A gyemantost megint nem muszaj szo szerint ertelmezni. Itt csak arrol van szo, hogy kar nagy haraggal elvalni barkitol. Egyszeruen nem elegans dolog. Mondhatnam, hogy urino igy nem viselkedik. A szep idoszakra kell tudni emlekezni es aki menni akar, hagyni kell.
Az utolso pedig csak annyit jelent, hogy mas egy szerelmes ferfi hazassag elott es hazassag utan. Ennyi. Nem kell ebbe tobbet belegondolni, mint ami benne van.

London2009 2017.06.12. 16:23:36

@Dikusz: nem tudom. Jon a vonat? :D

London2009 2017.06.12. 16:25:33

@Csodabogár: Nem elhizasrol beszeltunk, csak par plusz kg-rol. De persze, alkat kerdese, hogy ki mennyire hizik. Nem egy sutitol hizik meg senki sem, mint ahogy nem egy egeszseges kajatol fog lefogyni sem.

Dikusz 2017.06.12. 16:29:15

@London2009: majdnem jó a tipp:)))
Azt jelenti, ha nem hallja, hogy elment a vonat:D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.12. 16:32:28

@macamuca [IHUN]: tényleg...? Csak mert ifjabb koromból emlékszem a Hív a vasút, vár a MÁV reklámra, ami úgy kezdődött, hogy a krampácsolás ma már a múltté... s egy bazi nagy gépet mutattak benne...

London2009 2017.06.12. 16:35:17

@macamuca [IHUN]: na es ennek szant anyam engem. Szepen vagyunk mondhatom. :D

Dikusz 2017.06.12. 16:38:57

@London2009: Gábor Zsazsa családjának ékszerüzlete (Gyémántház) volt, a Blaha Lujza térnél a Rákóczi úton, majdnem az Éjjal-Nappali (régen így hívták) a nagy élelmiszerüzletet mellett.

Nagyapám sofőr volt a családnál, nagymamám szakácsnő. A lépcsőházban a nagyapám azt hitte, hogy a nagymamámat csókolja szájon, közben kiderült, hogy Zsazsa volt. Halálra váltan állt meg, de Zsazsa csak nevetett egyet, és legyintett. Bár nagyapám nagy franc volt, lehet hogy csak a nagymamának adta ezt a magyarázatot:)))

London2009 2017.06.12. 16:42:27

@Dikusz: megall az esz es acsorog! Hogy mik ki nem derulnek itt kerem! :DD

gabors 2017.06.12. 16:51:50

@Latcho Drom: igen soskat is es a spenotot is jo sok fokhagymaval csinalom (ginger, gara marsala is megy bele)

London2009 2017.06.12. 16:52:05

Miutan mar mindenrol fecsegtem, csak a posztrol nem… Tetszett nekem is, el is tudtam kepzelni az egesz helyzetet. Norfolk nagyon szep, foleg ha sikerul kifogni a jo idot hozza.
Par hettel ezelott irtam arrol a hotelrol ahol megszalltunk es kiderult, hogy a szemelyzet 95%-a magyar. Szerettek ott dolgozni, bar ott mindenki csinalt mindent. Etterem, bar, recepcio es takaritas. Egy evben a 12 honapbol 10-et dolgoznak. Szezon alatt heti 6 napot, szezonon kivul heti 5 napot. Januar, Februarra pedig bezar a hotel es fizetni sem fizetnek azokra a honapokra. Na es akikkel beszeltem mind diplomasok voltak es megis inkabb ezt valasztottak. Bar mindannyian tele voltak tervekkel, hogy innen hova tovabb. Sok sikert nekik is meg a posztolonak is.

gabors 2017.06.12. 16:52:42

@London2009: "Nem szo szerint kell ezeket a szolasokat ertelmezni." akkor ez olyan a noknek mint a biblia :-)))

Latcho Rom 2017.06.12. 16:54:16

@gabors: Ginger? Sóskába?? + távozz sátán :))

Hazabeszélek, giving me the chills! Nem newfik a szinészek, az akszent is pontos! :)

m.youtube.com/watch?v=rW7lIiFgmGU&feature=share

gabors 2017.06.12. 16:54:31

@Dikusz: "
Nagyapám sofőr volt a családnál," nem hagytak ra az uzletet mikor szaladni kellett a nacik elol ??? (kar)

macamuca [IHUN] 2017.06.12. 17:25:12

@gabors:
A 7.50 £ itt is bruttó.
Adó: 11.600 fontig adómentes, utána 20 % (aztán több, ha jól emlexem, 35 ezer fonttól indul a következő sáv).
Eg.biztosítás: ezt heti 155 font feletti jövedelem esetén vonják (alkalmazottaknál, vállalkozóknál más a helyzet/összeg/stb), a fölöttes rész 12 %-a.
Szóval így itt a nettó attól függ, hogy hány órát dolgozik valaki=mennyi a jövedelme.
Nagyjából úgy lehet kalkulálni, hogy heti 30-35-40 óra munka esetén a bruttó összeg (7.50) kb 80-85 %-a lesz a nettó (6-6.30 font). Ez kb havi 1000-1100 font nettó.
Közlekedés: itt (a városban) 4 busztársaság "ugykodik", ebből 2-nek van sűrű/gyakori városi járata (a másik kettő elsősorban távolsági járatokat üzemeltet a környéken, több megállóval a városban, tehát sok embernek ezek a járatok is megfelelnek munkába járáshoz). 1 utas jegy: 2,50 és 2,20, napijegy (korlátlan számú utazással) 3,50 és 4 font, heti jegy/bérlet 14,50 és 18 font (az árak sorrendje ugyanannak a társaságnak az ára). (ezek átruházhatóak, nincs fényképes azonosító, a buszon megvehetőek, a havi/3 havi/6 havi/éves bérlet bérletigazolvánnyal "működik", amit a társaság irodájában lehet kérni/kapni, vagy ezeket a bérleteket a társaság weblapján lehet megvenni, regeles után, az azonosító/visszaigazolás a telefonra érkezik, aztán ezt kell(ett) mutatni a sofőrnek, újabban QR-kódos minden, felszallaskor szkennelünk vidáman :D )
Kinek melyik társaság járatai/menetrendje/megállói megfelelőek, ott vesz valamit. Vagy ha mindkettőt használni szeretné, akkor megveszi a mindkét társaság járatain használható hetijegyet, 21 fontért.
Lényeg: nem kell napi 1 órát azért dolgozni/keresni, hogy munkába jarhasson a minimálbéres dolgozó. (az oyster card /London/ lehetőségeit mesélje el ott lakó, én turistaként kolbászoltam ott fel-s-alá, buszt+metrót használva az 1-2-3 korzetben, igy először 4 nap alatt kb 15, majd másodszor 5 nap alatt kb 20 fontot költöttem erre).
Juttatások: tavaly ota van magánnyugdij mindenütt, ahova a munkáltató is befizet, meg majd állami kiegészítés is lesz, meg a dolgozó is tesz bele.
Éttermek, pubok, bárok, pizzériák, stb (ahol ugye kaját/kaját is adnak) jellemzően adnak ebédet/vacsorát =napi 1 étkezést, hotelek vagy adnak, vagy nem (nem nevezném jellemzőnek egyiket sem).
Munkaruhat sokfele adnak, de leginkább csak egy céges pólót, vagy inget, ez tehát saját költség.
Munkába járási támogatás: ilyenről még nem sikerült hallanom... (bérlettámogatás, km-pénz, valami)
Egyéb benefitek a minimálbér/akörüli=alacsony bérűek között nemigen játszanak... (nyaralási pénz, részvénypakett, stb).

Horthy Miklós cselédje · hamisgulyas.wordpress.com 2017.06.12. 17:31:19

@Arthamyr:

Úrilányoknak meg úrifiúknak nyilván rémálom egy mekis munka is.
Úristen, meleg van a konyhán, úristen, szagok vannak...jézus...

Elkényelmesedett légkondis irodában ücsörgő tollat emlegető puhány generáció a mostani...

macamuca [IHUN] 2017.06.12. 17:34:52

@kisrumpf:
Május elején voltam Mo-on 2,5 napig, ügyintézéses rohanás, vonatozásokkal tarkázva.
Nah, akkor még láttam élő, eleven krampacsolot Bp-en is, meg Szolnokon is. Hogy azóta mi van, nem tudom :DD
(emléxem erre a szlogenre/invitálásra/hirdetésre: már akkor is csalogatni kellett valahogy az embereket oda....)

gabors 2017.06.12. 17:36:50

@Latcho Drom: "@gabors: fejcsóva. " jellemzo volt a korra es sok goy igy lett nem kicsit gazdag mert ugyan vissza akartak adni de nem volt kinek :-(

élhetetlen 2017.06.12. 17:45:09

@Arthamyr: Rendben, ne tiszteljék az időseket. Ugyanannyi hülye van köztük, mint a fiatalok között. De az állapotukat tudomásul kéne venni. Nem szórakozni azon, hogy nézd a nyanya hogy fut az ülőhelyig, hanem megérteni azt, hogy lehet, hogy amig áll a jármű, addig tud teperni két métert, de ha elindul, az indulás, vagy fékezés, vagy kanyarodás okozta torziót már nem bírja a térde, ezért akar leülni. Félre neveltek, félre nevelnek teljes generációkat. A harmincas anyuka le akarja ültetni a fiát a megállóban, az nem akar leülni, de beáll a villamos, a gyerek félrekotor, és levágja magát a legközelebbi ülőhelyre. Miért? Mert már az anyukának sem mondták el a szülei, hogy ő is lesz majd hatvan is, ő sem mondja el a gyerekének, hogy a kor problémákkal jár. Miért normális az, hogy a tizenéves terpeszkedik az ülőhelyen, és bámul ki az ablakon, hogy ne lássa, kinek kéne átadni a helyét? Még az is lehet, hogy érzi, hogy mit kéne tenni, de soha, senki nem mondta neki, hogy nem ciki átadni a helyet. Mert az anyja csak azt mondta, hogy kisfiam, üljél le. Lehet, hogy ez a gyerek segíti a nagyszüleit, de senki nem mondta neki, hogy a másik öreg is olyan állapotban van, mint a nagyszülei. Na, ez hosszú lett, ennyi.

Arthamyr 2017.06.12. 17:48:49

@Horthy Miklós cselédje: Azért van közte pár lépcső... És mint P. Elliotnak írtam, a kasszás szerintem kényelmesebb, bár tény, a kasszások közt is van különbség. Van itt pl. Debenhams (ez a lánc mindenfélét árul, kaját, ruhát, háztartási cikkeket stb.), de itt simán beszélgetnek a kasszások, nem szaggatják meg maguk. Míg pl. a tescoban folyamatosan pörög a sor. Ahogy én láttam a gyorskajáldákat, ott is pörgős sor van.
Nyilván a tollemelgetés (vagy blog spamelés!) légkondis irodából még jobb, ez nem is képzi vita tárgyát, ahogy az sem, hogy a szalag melletti munka 3 műszakban rosszabb.

Arthamyr 2017.06.12. 17:56:15

@élhetetlen: A tahóság nem tiszteletlenség. :) Azért viszont nem tudok valakit hibáztatni, mert rendeltetésszerűen használja a tömegközlekedést, én már azzal ki tudnék békülni, ha a gyerekek csöndbe maradnak, nem lökdösődnek. A tömegközlekedés egyébként is egy alulméretezett szar szolgáltatás, ahol farkarstörvények uralkodnak. :/

Csodabogár 2017.06.12. 18:43:54

@élhetetlen: Ma utaztam a buszon, ami tele volt 14-15 év körüli gyerekekkel. A megállókban egymás után szálltak fel idősek de egyik se mozdult. Mondjuk én is álltam a harmatos 82 évemmel, de ezt én kibírom. Viszont tényleg elgondolkoztam, hogy se otthon se iskolában nem tanítják az alapvető udvariassági szabályokat? Nem mellesleg a direkt időseknek kijelölt helyeken is békésen üldögéltek.
Sajnos mostanában sokszor átadják már a helyüket emberek nekem, de jellemzően inkább a 30-40 körüli korosztály.

élhetetlen 2017.06.12. 18:45:33

@Arthamyr: Nem egyformán látjuk a dolgokat, de ez nem baj. A tisztelet szót felejtsük el, már megállapítottuk, hogy nem játszik. A tahóság, és a neveletlenség, az más. Tahó az, aki ül, és végigmér, látja, hogy rozoga vagy, vagy két szatyorral a karodon két kézzel próbálsz kapaszkodni, ami arra utal, hogy nem állsz stabilan, és tesz rá. A neveletlenség, így a szó szoros értelmében az, hogy nem tanították meg bizonyos szituációk kezelésére. Nem természetes a tizen-huszon évesnek, aki nagy valószínűséggel tud állni húsz percet, hogy nem ciki azt mondani, hogy asszonyom, uram, üljön le. Kimaradt tíz éves kora körül az, ami a nevelés része lenne, hogy már tud kapaszkodni, anyu azt mondja, hogy add át a helyed, és hazafelé megbeszélik, hogy láttad, hogy örült az öreg? Ezt értem a neveltség/neveletlenség alatt, és ezért bámul ki az ablakon, mert nem tudja kezelni a szitut. Komolyan azt hiszi, hogy, ha átadja a helyét, akkor mások hülyének nézik. Érted miről beszélek? Az is rendeltetés szerű használat lenne, hogy, aki tud állni, az engedi leülni azt, akin már látszik, hogy nem annyira tud, és a farkastörvényekre ne hivatkozzunk, amig elvileg emberek vagyunk.

Csodabogár 2017.06.12. 18:48:47

@Arthamyr: Én nagyon meg vagyok elégedve a budapesti tömegközlekedéssel. Nincs vele semmi baj, a buszok nagy része klimatizált, persze az okos utasok azért kinyitják az ablakot ha lehet.Van már viszont olyan is, amit nem lehet kinyitni, ott általában kellemes a levegő. Ugyanez vonatkozik az összes köruti villamosra is. Kettes metro is klímás. Sajnos a jelenlegi városvezetés a hármas metro új kocsijait ismét klíma nélkül rendelte meg az oroszoktól.:-(((

élhetetlen 2017.06.12. 18:50:20

@London2009: @P.Eliot: @ Latcho Drom: Már a mamád sem tudta, hogy mi az a krampácsolás, rosszal ijesztgetett. Tudod, rákoppintani egy vasúti kerékre, vagy sínre, és a hang alapján megállapítani, hogy van-e fáradásból keletkezett anyaghiba, vagy belső repedés, akármi, az azért nem semmi. És felelősséggel. Az tényleg egy komoly szakma. Csak poén az ijesztgetésre. Az öcsém meg akart bukni a szakközépben, mert a haverja meg fog bukni. Ez egy falu volt, apa mondta, megbukhatsz, évismétlés nincs, és elintézem, hogy csak a sertéstelepen kapj munkát. Nem bukott meg. Na, ez komoly ijesztgetés volt.

Főgebra 2017.06.12. 19:12:27

@élhetetlen:
Tudod ez úgy kezdődött, hogy anyuka munka után bevásárolt a közértben, elment a család szemefényeiért az oviba majd felszáltak a tömött buszra. Általában átadták a helyet, de az helyett, hogy az anyuka leült volna és az ölébe ültette volna a gyerkőcöket, helyette a gyerkőcöket ültette le. Ők elkezdtek verekedni hogy ki üljön az ablak mellett, jól összerugdalva a felnőtteket, anyuka pedig, a fülén is szatyorral megpróbált az egy kezével kapaszkodni.
Ebből egészen kis korban megtanulják a gyerekek, hogy az ülőhely az nekik jár. És nem a kis koruknak, hanem a személyüknek.
De szemmel látható, hogy érzik a zavart, mert ha felszáll egy rozoga öreg, akkor mindenhova néznek, leginkább kifelé, szóval kerülik a szemkontaktust, hogy még megszólítani se lehessen őket!
Ide jutottunk a szülői jóakarattal!

Dikusz 2017.06.12. 19:15:35

@gabors: mit kezdtem volna annyi ékszerrel?
Nagyapám később taxisofőr lett, igazán oda való volt:) Mesélte anyukám, hogy egyszer állt a kocsi mellett a droszton, beszélgetett a kollégáival. Egyszercsak elkezdett fájdalmasan nagyon halkan, suttogva panaszkodni, dörzsölve a baloldalát, hogy annyira fáj a tüdeje, alig bír beszélni. Már éppen elkezdték sajnálni, amikor jó nagyot csapott a jobboldalára, és egy marha nagyot kiabált, hogy DE BEZZEG, EZ A TÜDŐM MILYEN EGÉSZSÉGES! A kollégái meg majd besz@rtak az ijedségtől:)

Később elkerült Kadarkútra tanácselnöknek (szegény kis nagymamim, hogy örült a nagy háznak, mert szegénységben élt mindig. De nem sokáig volt ott, mert nem volt hajlandó lesöpörni a padlást, nem engedte, majdnem lecsukták miatta...

Dikusz 2017.06.12. 19:19:43

@gabors: tegyél bele egy halászlékockát is, sokat már nem ront rajta :)))) (viccvót)

kék madár 2017.06.12. 19:22:17

@Csodabogár:
"Én nagyon meg vagyok elégedve a budapesti tömegközlekedéssel. "
Azert 30 eve jobb volt. De nem lehet MINDEN jobb, szegeny Fidesz annyi mindenen javitott es olyan eszetlen utemben, ezt biztos nem vettek eszre. :)

Bredpitt Monika 2017.06.12. 19:31:51

Mar reg nevettem ennyit poszt olvasas kozben.
a hetven es a halal kozt egy kicsit tulzas.
sok sikert a tovabbiakhoz, szerencses kisgyerek a tietek, kalandban lesz resze, ugy latom

Dikusz 2017.06.12. 19:33:49

@élhetetlen: Előfordult már olyan, hogy adtam át fiatal hölgynek csak azért ülőhelyet a Nagycsarnoknál, mert annyi cucc volt nála, hogy kapaszkodni nem tudott volna.
Ugyanakkor szóltam már rá idős férfira, mert belekötött két iskolás kislányba (miután látta, hogy nincs velük felnőtt) elég durván, a hátitáskájuk miatt. Mondtam neki, hogy ezt szépen is mondhatta volna, megértik ezek a gyerekek úgy is.
A másik a banyatank. Sosem értettem azt, hogy miért kell pont akkor a heti piacozást megejteni, amikor a többség dolgozni megy. Eszem ágában nem lenne 7-8 óra körül villamosozni emiatt. Orvosi időpontra vizsgálat más kérdés, de oda nem kell banyatank (férfiak is használják).
Mindkét oldalon van mit javítani, a fiatalok rendszerint ledobják a hátizsákot a mellettük levő ülésre, és nem tetszik, ha szólnak érte.

macamuca [IHUN] 2017.06.12. 19:49:45

@gabors:
Juteszembe, a szabadság (=fizetett szabadság) természetesen jár/van, minimálbéres/alacsony bérezésű munkák esetén is.
20 nap alap + 8 bankholiday (fizetett ünnepnap). Ha folyamatos munkarendben dolgozik valaki, akkor természetesen ünnepnapon is beosztják/beoszthatják, ilyenkor 28 napot "oszthat be"-vehet ki szabiként, ha ünnepnapon nem dolgozik (mármint a munkahelye zárva van, senki nem dolgozik), akkor csak 20 napot (=4 hetet) vehet ki.
Ez az alap.
Ettől több fizetett szabadság is van, mint plusz juttatás, de nyilván szintén nem a minimálbéres/akörüli bérezésű munkakörökben.

Csodabogár 2017.06.12. 19:55:00

A banyatank, szerin nem, nem buszra és villamosra való. Sokan felemelni se tudják, úgy megtömik. Nekem is van, de kizárólag gyalogosan használom ha tudom, hogy nehezebb dolgokat fogok vásárolni. Eszembe se jutna buszra szállni vele. A hátizsák is egy szörnyű dolog. Néhányszor már kólintottak fejbe vele. A magam részéről megszüntetném az ingyen közlekedést. Mindjárt nem járnának a XII. kerületből a Lehel térre vásárolni a népek. Ez konkrét példa, a multkor a buszon hallottam, hogy valaki mesélte, oda jár, mit tudom én miért. Minden sarkon van üzlet, senki se halna éhen ha a közelben vásárolna. Én nem szólok soha semmiért, mert még megvernek.:-)

DarthBlack 2017.06.12. 19:58:41

@Bredpitt Monika: Köszönöm! Remélem a gyerek is majd így véli! :)

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.12. 19:59:18

@macamuca [IHUN]: wow... biztos olcsóbbak mint a gépek :-/

macamuca [IHUN] 2017.06.12. 20:04:33

Ami még eszembe jutott, a május eleji rohanós mo-i út kapcsán:
Várok a vonatra a Nyugatiban, és a természet szava szólított. Node hol a wc?, segond, itt egy vasutas egyenruhás férfi, ő biztosan tudja/megmondja. Udvarias, előzékeny modor, node a válasz tartalma... Miszerint wc, az nincs. A Nyugatiban..., de itt nem messze, itt+itt találom, a Burger Kingben van wc....
(volt, számzáras kóddal felszerelt ajtóval, a nyitó kód a blokkon van... = állj sorba, vegyél valamit, aztán a vásárolt étellel/itallal + a csomagoddal már mehetsz is pisilni ... Ok, ők sem nyilvános wc, nem az utazóközönségnek, hanem a vevőiknek tartják fenn (takarítás, papír, szappan) a mellékhelyiséget, nem is kárpálom őket).
Szóval a Nyugatiban nincs wc, nem tartja szükségesnek fenntartani a MÁV, mertmivelhogy a hajléktalanok feszt odajártak (nyilvános wc sincs, közterületre se akartak piszkítani, felháborító módon a máv wc-jét használták: ez így nem ok, megoldás: bezárni/megszüntetni a wc-t, a kedves utasok tartsák vissza, vagy keressenek valahol egyet...)

Csak úgy eszembe jutott...

élhetetlen 2017.06.12. 20:22:54

@Főgebra: „nem a kis koruknak, hanem a személyüknek.”. Igen, erről beszélek.

montroyal ( CAN qc) 2017.06.12. 20:30:19

@Dikusz: fiatalon az 50 eves volt az oreg..most nekem is a 90+ pl amikor hajozgatunk ilyen koruakkal .. ok mar nem is a 70 es a halal kozott vannak hanem mar keresi oket a halal otthon, ok meg hajokaznak ..:-)) persze hat az o pénzuk ...

Dikusz 2017.06.12. 20:30:34

@DarthBlack: sok sikert a továbbiakban, menjetek, próbáljatok szerencsét.
A hozzáállásotok a munkához, az élethez nagyon tetszik:)

Dikusz 2017.06.12. 20:39:10

@macamuca [IHUN]: De van, csak nem a MÁV üzemelteti.
Ha legközelebb szólít a szükség, menj le az aluljáróba, a metrókijárat és a pénztár felé vezető szakaszon van egy WC. Nem most került oda, jó régen ott van már.
Az már a vasutast minősíti, hogy nem segített. Nem igaz, hogy nem tud róla.
Ahol viszont tényleg nincs WC, az a Kőbánya-Kispest vasútállomás. Ott csak a KÖKI-üzletközpontba tudsz bemenni, tényleg nem érdemes keresgélni. Egyébként mindegyik budapesti főpályaudvaron van WC.

Dikusz 2017.06.12. 20:40:01

@montroyal ( CAN qc): 35 éves koromban az akkor 10 éves fiam is azt mondta, hogy olyan öreg vagy már anya...:)

Dikusz 2017.06.12. 20:48:30

@Csodabogár: Valóban nem odavaló, de sokan szeretik. Még mindig könnyebb húzni, mint szatyorban cipekedni.
Nekem is volt, de hamar kihajítottam. Most kaptam egyet, még nem tudtam rászánni magam, hogy használjam, de előbb-utóbb kénytelen leszek, mert nem cipekedhetek már. Én szeretem a hátizsákot, sokkal kényelmesebb viselet, viszont villamoson/buszon mindig leveszem (kivéve, ha bőven van hely).

Azzal a véleményeddel meg nagyon is egyetértek, hogy a budapesti közlekedés jó, és meg kell mondani, pontos is. Sokan szidták (én is nehezen fogadtam el), de a kijelzőtáblás rendszer nagyon bevált.

macamuca [IHUN] 2017.06.12. 21:03:22

@Dikusz:
"De van, csak nem a MÁV üzemelteti."
Tehát a Nyugati Pályaudvaron NINCS wc.
Mert az, hogy a környékén, nem messze van wc (Olymindegy, ki üzemelteti, nyilván fizetősen, illetve ettől, az általad említettől nem messze a Burger King, vagy bármelyik vendéglátóhely wc-je, ahol érthető ok miatt fogyasztáshoz kötött a használat), az nem azt jelenti, hogy a tisztelt (???...) utazóközönség számára szükségesnek tartja mosdót fenntartani a vasúttársaság a talán legnagyobb forgalmú pályaudvaron. A fővárosban... (a pitschányi kisvárosban volt, nyitva, bárki által használható, repedezett csempével, de fűtött, tiszta, folyékony szappannal +wc papírral..).
A Nyugatiban nincs wc.
A közelében van.

Herr Géza 2017.06.12. 21:07:16

@élhetetlen: @kisrumpf: i@macamuca [IHUN]: Nagyon mellélőtt mindenki, látszik, hogy fiatalok vagytok....
Nix kalapács, kerekek meg sínek, nix kopogtatás meg hatalmas felelősség. :DDD
A krampácsolás a vasúti talpfák közötti kavics(ágyazat) tömörítését jeljenti, amit hajdan a vasúti hierarchia legalján álló segédmunkások végeztek úgy, hogy egy tompavégű csákánnyal ütögették a köveket a talpfák közé. Középnehéz, lélekölően monoton, szar meló volt, ráadásul kitéve az időjárás viszontagságainak.
Kisrumpf jól emlékszik, kb. a hetvenes évektől kezdve ezt a melót fokozatosan gépek vették át és valóban komoly monstrum egy krampácsológép. ami a sínen lassan araszolva maga alatt/előtt tömöríti a kavicságyat.

Shanarey 2017.06.12. 21:15:01

Kellemes csalódás, köszi.
Azt hittem már megint egy angliai nyavajgás lesz, de nem az volt.

A 70 és a halál kiszólásról csak annyit hogy a várható
Magyarországon a születéskor várható élettartam a nőknél 2015-ben 78,6 év, a férfiaknál 72,1 év volt.

Dikusz 2017.06.12. 21:21:50

@macamuca [IHUN]: Nem szoktam belemenni parttalan vitába, senkivel sem. Mindig próbálok normális hangnemben vitatkozni, ha nem egyezik a véleményünk.
De -meg ne haragudj rám- számomra úgy tűnik, hogy mindenáron ragaszkodsz a véleményedhez, nevezetesen ha kijelentetted egyszer, hogy nincs WC, akkor nincs. Ez az egyébként tiszta WC a pályaudvar aluljárójában két vágányfeljáró lépcsője között van. Ha a pénztárcsarnokból akarsz eljutni pl az 1-es vágányhoz, akkor előtte kell elmenned, mindenképpen. Az aluljárónak ezen a részén sehova máshova nem lehet eljutni, csak a vágányokhoz, és a MÁV-pénztárakhoz.
Valószínű, hogy a WC fölött is sínek vannak. Az aluljáró épp azért van egyébként, hogy könnyebben el lehessen jutni a távolabbi vágányokhoz.

Úgy tűnik, nem egyezik a véleményünk, én ezzel a hozzászólásommal be is fejeztem a témát, vitatkoztam már eleget életemben, itt nem fogok. Üdv.

Dikusz 2017.06.12. 21:33:17

@Herr Géza: a krampácsolásról most így hirtelen a krampampuli szó jutott eszembe (meleg van, szomjas vagyok:). Bár még nem ittam olyat, de egy kollégámtól kaptam egy CD-t, amin a főiskolai évfolyamtársaival énekel bursch-dalokat.
Azon van egy nóta, hogyaszongya: Krampaaaampuli mi így nevezzük, az itókát, mely jól beváááált.....

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2017.06.12. 21:56:44

@Dikusz: Küldjek autentikus receptet? Anyám elég sűrűn csinált

@Herr Géza: (francba, mutatja a korom, hehe) Köszönöm!

Dikusz 2017.06.12. 22:02:14

@kisrumpf: igen, küldjél légy szíves:)))
De ugye nem halászlékockával ízesített spenótot.

Nekem autentikus húslevesem akkor lett, amikor a készülő húslevesbe egy meghámozott körtét tettem véletlenül. Az igaz, hogy mindjárt kikapdostam belőle (a mai napig nem tudom, mi helyett tettem bele). Így viszont a világ szegényebb lett egy különleges húslevessel:))

2017.06.12. 22:07:55

Az 1000-1100 Font az eléggé az alja a létnek.
Mint itthon a 90 ezer... messze még a siker.

macamuca [IHUN] 2017.06.12. 22:24:44

@Dikusz:
"Mindig próbálok normális hangnemben vitatkozni, ha nem egyezik a véleményünk."
Én is, mármint próbálok normális hangnemben válaszolni-vitatkozni.
Nem tudom, mit éreztél nem normális/nem megfelelő hangnemnek, szóhasználatnak, ami miatt ezt most szükségesnek érezted megjegyezni, és tippelem, hogy nehezményezed is a válaszomat, mármint a stílusát, valamiért zokon vetted, bántónak érzed. Holott komolyan mondom, egyáltalán nem akartalak megbántani (általában senkit se, esetenként az irónia, szarkazmus belefér ugyan, de ez most nem ilyen eset), többek között azért sem, mert mindig normális stílusban írsz.
"De -meg ne haragudj rám- számomra úgy tűnik, hogy mindenáron ragaszkodsz a véleményedhez, nevezetesen ha kijelentetted egyszer, hogy nincs WC, akkor nincs."
A véleményem a saját, mondhatni friss tapasztalatomon alapul (május elején voltam ott).
Régebben sokszor jártam ott, tekintve, hogy az ország keleti feléből oda futnak be a vonatok, illetve onnan indulnak: emlékszem, volt wc a főépületben/csarnokban. Ezt kerestem volna, amikor megkérdeztem a vasutast (nem emlékeztem pontosan, melyik oldalon van). Nem tudom, te mikor jártál ott, mikori a tapasztalatod (az aluljáróban lévő wc meglétéről /ez egyébként ingyenesen használható?, vagy fizetős?/), de én a magam részéről elhittem az ott dolgozó vasutasnak (segítőkész, kedves, udvarias férfi, a bejáratnál lévő kávézónál állt, amikor a "nincs wc"-válaszon meghökkentem és a büfés hölgyre pillantottam, ő is rázta a fejét, nincs...), illetve büfésnek, hogy nuku wc. Értve ezalatt mindenki (=utasoknak szánva) számára ingyen elérhető/használható mosdót (ott, ahol mindenki/minden utas okvetlenül megfordul, a pénztárcsarnokban, tehát nem valami eldugott helyen).
Volt ilyen, de megszűnt... A fizetős wc, illetve az egyéb lehetőségek a közelben más tészta.
Tehát nem vélemény, hanem tapasztalat (a közelmúltból) az, amihez "ragaszkodom". A vasutas pedig akart segíteni, olyannyira, hogy az épület elé kikísérve mondta-mutogatta el, hogy merre menjek (illetve a 2 nappal későbbi visszajövetelem kapcsán is kérdeztem tőle, azt is elmondta, hogy ama helyre merre-honnan-hogyan jutok el).
Nem tudom, mit éreztél bántónak a korábbi kommentemben, de tekintve, hogy.egyáltalán nem állt szándékomban megbántani téged, ezúton kérek elnézést.

macamuca [IHUN] 2017.06.12. 22:32:53

@Herr Géza:
Ok, hamu+mamu fejemre, továbbá mea culpa, mea culpa maxima.
Valamint egy kérdés: a síneket kopácsolót hogy hívják? Nem anyakönyvileg!! :D , hanem szakmailag.
(lehet, hogy szakmailag helytelen krampácsolónak nevezni, de én tényleg mindig így hallottam emlegetni: esetleg egy, a köznyelvben tévesen rögzült megnevezésről van szó?, esetleg anno a krampacsolok a sineket is kocogtattak?, vagy szimpla helytelen info?)

élhetetlen 2017.06.12. 22:46:26

@Dikusz: Már írtam, az öregek között ugyanannyi hülye van, mint a fiatalok között. Az viszont vitathatatlan, hogy állóképességben a fiatalok jobbak. És ezt ők is kellene, hogy tudják, és figyelembe vegyék.

Herr Géza 2017.06.12. 23:01:20

@macamuca [IHUN]: Azt nem tudom, hogy a kopogtatősnak volt-e valami "hivatalos" neve, sztem az talán nem is volt önálló "szakma". Viszont találtam röla jó viccet:

40 éves szolgálat után kitüntetik a kerékkopogtató öreg vasutast.
Az eseményen ott van egy riporter is hivatalból, és kerdezgeti az öreget az életérõl. Egyebek közt megkérdezi:
- Mondja Kovács Bácsi, valójában miért kellett kopogtatnia a vonatkerekeket?
--Fogalmam sincs, fiam. Én csak kopogtattam, mert az volt a dolgom."
:)))))))

Dikusz 2017.06.12. 23:09:26

@macamuca [IHUN]: mindig meg szoktam jegyezni -általában a kommentem elején- hogyha valakivel nem értünk egyet, normális hangnemben beszéljük meg a témát. Nem rád gondoltam, hiszen semmi sértő nem volt a hozzászólásodban. Futottam már bele olyanba, hogy válaszoltam valakinek, annak nem tetszett a véleményem, és elég alpári stílusban írt vissza.
Azért meg én kérek elnézést, ha félreérthetően írtam, nem bántottál meg.
Miután így kölcsönösen elnézést kértünk egymástól, remélem nem lesz több félreértés közöttünk:)))

A budapesti MÁV, VOLÁN pályaudvarokon sehol nincs ingyenes WC. Nagyon régen, több évtizede magánvállalkozók üzemeltetik. Ugyanúgy mint a városban található nyilvános WC-ket.

Nem hiszem el, hogy a sz@ron problémázunk? :))))

2017.06.12. 23:30:53

@macamuca [IHUN]:

krampácsló >> pályamunkás

krampácsol:
A vasúti talpfák alá tompa végű csákánnyal
köveket ver be, hogy
a talpfa szilárdan és szintben álljon.

pctrs.network.hu/clubpicture/1/3/_/krampacsolo_a_technika_napszamosa_1003332_5600.JPG
---

Aki kerekeknél kalapáccsal kocogtat az más... az a féklakatos.
A fékek és kerekek állapotát vizsgálja a hang alapján.

M. Péter 2017.06.12. 23:49:45

@Herr Géza: Az utas kérdezi a vasutast, aki a kerekeket kopogtatja, de az nem válaszol. Amikor jön a kalauz, azt is megkérdezi, az elmagyarázza, hogy mit csinal a kalapácsos ember, utána azt is megkérdezi az utas, hogy miért nem válaszolt. Mondja a kalauz, hogy szegény teljesen süket.

gabors 2017.06.13. 02:30:13

a legjobb amit ma olvastam (a magyarul)

"Ezek után a nevemet is tudakolta. Mosolyogva világosítottam fel, hogy Kövér Lászlónak hívnak, és Orbán Viktorhoz igyekszem. A kislány nem vette észre, hogy csak tréfálok mindent alaposan felírt, fogalma sem volt arról, hogy valójában ki lehetek. Miközben szerénytelenség nélkül állíthatom, korábban az egész ország ismert. Igaz, sem a miniszterelnök, sem a házelnök neve nem mondott számára semmit. Mindez némileg megnyugtatott."

gabors 2017.06.13. 02:40:44

@Dikusz: "@gabors: tegyél bele egy halászlékockát is, sokat már nem ront rajta :)))) (viccvót) " de sokat mert felesegem vegetarianus ... mikor otthon voltunk anyam eloadta a gulyaslevesnel hogy kiszedjuk a husokat .....

gabors 2017.06.13. 02:43:21

@macamuca [IHUN]: "Juteszembe, a szabadság (=fizetett szabadság) természetesen jár/van, minimálbéres/alacsony bérezésű munkák esetén is. " az fasza hely lehet itt az usa-ban olyan hogy "kotelezo" fizetett szabadsag nincs ... olyan van hogy ha unnepnap valaki dolgozk (pl 4th of July) akkor illik neki dupla orabert fizetni de meg ezt sem mindenhol tartjak be ...

az ilyen helyeken ha a "bolt" zarva van mert unnep van akkor nem kell dolgozni de fizetest sem adnak ... :-))) (nem vicc)

gabors 2017.06.13. 02:52:09

@macamuca [IHUN]: "Node hol a wc?," talpfara szarni mar smafu ???

montroyal ( CAN qc) 2017.06.13. 04:16:35

off devisa hitelesek
hogy mukodik a kolcson nalunk utaljara 5 évre irtam ala , nem fix kamatozasra , hanem évente felul vizsgalva az akkori kamatra valtoztatjak , riskre .. eddig mindig le ment kicsit .. de most ... 0,2 %-al LEMENT ISMÉT most 2,940% jelenleg nincs sok tartozasom de igy is levesz a bank 9(!) $ hetente tehat amit lehuz a bank rolam, amiert lakok, amit elvesztek egy honapban a 36$.. koszi elvagyok vele nem is erdemes kivaltani kifizetni a kolcsont egyben :-)

és még azt is megjegyzem hogy ezek a kamat osszegekem kivul semmit 0 fizettem pl elintézes stb

gabors 2017.06.13. 04:56:49

@montroyal ( CAN qc): "hogy mukodik a kolcson nalunk utaljara 5 évre irtam ala ," ez erdekes ...

en alairtam 30 evre 5.7%-ra 2004-ben eddig azt hiszem meg mindig jol jartam ...

pappito · http://pappito.com 2017.06.13. 04:56:56

@Herr Géza: azt hittem senki nem veszi a fáradtságot, hogy eloszlassa a homályt, köszi Géza.

a krampácsolás, ahogy írod, rohadt szar, kemény betanított fizikai munka volt, a kalapácsos ember a féklakatos/fékpróbázó, az kopácsolt, mint a harkály

a síneket meg rögönyözik már régóta, automata pályavizsgáló masinériákkal

lüke 2017.06.13. 06:21:59

Gábor Zsa Zsa hogy jön a hoteltakarító új , szép ,magyar szóhoz...
Hmmm ....Ja, a Hilton

LittleG (uk) 2017.06.13. 07:32:38

@gabors: Kar, mert annyi vagany dolgot lehet latni Amerikarol, kozben meg hihetetlenul kiszolgaltatott az alsobb reteg...

2017.06.13. 12:05:33

Csakhogy a helyén kezeljük a havi 1100 azaz évi 13200 Fontot a nagy örömködés közepette...

---

Nagy-Britanniában a választásokat megelőzően
a Munkáspárt bejelentett, hogy megemelné
a leggazdagabbak adóját és ennek a kategóriának
az alját évi 80 ezer fontos keresetnél húzta meg.

A kialakult vita nyomán a YouGov közvéleménykutató készített egy felmérést, melyben azt próbálta meg kideríteni, hogy az emberek kit tartanak szegénynek, gazdagnak, vagy éppen egyiknek sem (nevezzük őket mondjuk középosztálynak).

Nos, a válaszokból az derült ki, hogy

az emberek azokat tartják szegénynek,
akik évi 15 300 fontnál kevesebbet keresnek,
(nagyjából a munkavállalók 40 százaléka ide tartozik.)

A megkérdezettek többsége szerint
az évi 16 478 és 38 800 font között keresők alkotják
a masszív középosztályt, ők azok,
akik se nem gazdagok, se nem szegények.

---

Herr Géza 2017.06.13. 12:43:28

@pappito: Hát istenem, van ez így, hogy az emberfia olyanba is belepofázik, amihez nem is ért elvileg. De én is olvastam Moldovát, no meg a sógorom vasútmérnök és a pályafenntartásnál dolgozott...:))) Ezért aztán mindig megkapom kedvenc favágónktól az "überokos" jelzőt, hogy a többiről ne is beszéljünk... :)))))

élhetetlen 2017.06.13. 14:39:07

@London2009: @P.Eliot: @ Latcho Drom: Elnézést, úgy tűnik, krampácsolás ügyben hülyeséget beszéltem. Előfordul. Bocs.

gabors 2017.06.13. 15:28:53

@montroyal ( CAN qc): "jelenleg nincs sok tartozasom de igy is levesz a bank 9(!) $ hetente tehat amit lehuz a bank rolam, "

ezt nem ertem nincs Canadban ingyenes bankszamla ... ? errefele meg mindig van (bar keresni kell) de szinte minden bankban ingyen van ha van havi befizetes (fizetes) vagy van rajta kb $5000 osszesen Amugy tenyleg van ahol a hitelt is annak veszik vagyis ha tartozol ennyivel hitelkartyaval (ongyilkos dolog) vagy egyebb hitel lakas auto barmi.

A legutobb a kocsit %2.69 szazalekra vettem kb 5 eve most fizetem az utolso reszletet ...

élhetetlen 2017.06.13. 16:02:30

@Herr Géza: Sok a komment, belekeveredtem. Most találtam meg a tiédet. Igen, P.Eliottól, Latcho Dromtól, London2009-től már elnézést kértem a tévedésemért, és most tőled is elnézést kérek krampácsolás ügyben.

gabors 2017.06.13. 16:22:18

@LittleG (uk): "Kar, mert annyi vagany dolgot lehet latni Amerikarol," nagyon vagany dolgok vannak valoban de az atlag ember ezekkel nem nagyon tud foglalkozni ... itt beleegettek az emberek agyaba hogy az utolso taxi-driver is "KOZEPOSZTALY" a gyereke is KOZEPOSZTALY ... volt itt hagyma aki KOZEPOSZTALYbeliken vezetett 3 orat (oda es ugyanennyit vissza) hogy dupla/tripla oraberert dolgozzon ujevkor es kerestt 300/400 dollart azon az ejszakan es ha elosztotta volna a +6 oraval ?????

Ja ezek meg mindig legalissan dolgoznak akik illegalisak azok kb $5-ert is dolgoznak (nem is keveset 10 akar 12 orat)

montroyal ( CAN qc) 2017.06.13. 19:04:38

@gabors: no felre ertetted ingyenes minden a kamat reszem a 9 $ amit fizetek mert heti fizetest valasztottam na ennyi a banke a tobbi a capitalba megy tehet nem olyan fortelmes osszegre emelkedik a kamattal sem a kolcsonom ...

montroyal ( CAN qc) 2017.06.13. 19:10:57

@gabors: igen itt is valaszthatsz 10-20-30 eves kolcson de kozbe valasztasz egy termet a kamatra 1-2-3-5-7 + ev es akkor vizsgaljak felul a jelenlegi kamatot es irsz ala egy masik termet de a vege 20 év lesz ha nem fizeted gyorsabban( accalereted ) egyszer egy évben fizethetek 10 % a kolcsonnek vagy duplazom a honapot az alairaskor pl nekem mondjak 100 lesz a heti torlesztesem es akkor mondhatom én 150 fogok fizetni de akkor azon tobbet nem valtoztathatok kedvtelesbol viszont hamarabb lejar a kolcson ..

gabors 2017.06.13. 19:30:09

@montroyal ( CAN qc): akkor ez itt sokkal jobb. barmikor barmennyit fizethetek ... az eppen fennallo kamatot levonjak a tobbi megy az alap fizetesre .. akar MINDEN nap is kuldhetek egy csekket ... (lehet nem minden bankban van ilyen) de az autom es a haz is igy megy nem ugyanaz a bank

montroyal ( CAN qc) 2017.06.13. 23:40:00

@gabors: ertem jobb.. csak en 2,9% kamatot fizetek Te meg 5 valamennyit minden terme vegen kifizethetem a maradekot vagy egy ujabb termet irtok a 20 éven belul ha pl eladod ezen belul a hazadat fogjak arra a termre szamitani az elmaradt kamatot persze nem teljesen de ez szerzodes nem olyan komplikalt de elegge igazsagos ha lejar egy termed pl 3 év kifizetheted buntetes v kamat nelkul a fennmaradot ..

LittleG (uk) 2017.06.14. 08:01:21

@gabors: a fejlett, civilizalt orszagok kozul lehet ott a legnagyobb a tarsadalmi egyenlotlenseg es a leggyengebb a szocialis halo...

Oda is kene egy part, akinek a jelszava A sokakert, nem a kevesekert...

DarthBlack 2017.06.14. 09:38:18

@Dikusz: Néha bunkón tudok fogalmazni. Dolgozom az ügyön. :)

DarthBlack 2017.06.14. 09:39:31

@Dikusz: Köszönjük! :) Megyünk, próbálunk!

gabors 2017.06.14. 15:13:33

@montroyal ( CAN qc): "eves kolcson de kozbe valasztasz egy termet a kamatra 1-2-3-5-7 + " ez lenne a variable rate ... ami bar nem olyan baromira rossz mint svajci frank ... de durva tud lenni hogy mondjuk 3 ev mulva 2.99 utan 5.7 a kamat (mert itt legalabbis a principal nem valtozna) de a havi torlesztes majdnem duplajara ugrana foleg ha ez az elejen tortenik ...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása