oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. május 16. 06:30,  Ötven fölött is vannak terveim - Németországban 150 komment

2017. május 16. 06:30 Határátkelő

Ötven fölött is vannak terveim - Németországban

Aki rendszeresen olvassa a blogot, az talán még emlékszik Manóra, aki jó pár évvel ezelőtt írt ide először, amikor ötven fölött vágott bele a határátkelésbe. Ennek már három éve, azóta többször is jelentkezett – lássuk, hol tart most az élete!

fitnesz_50_folott_foto_pinterest.jpgA kép illusztráció (Fotó: pinterest)

„Lassan már 3 éve lesz, hogy Németországba jöttem dolgozni. Szinte hihetetlen, hogy már ennyi idő eltelt. Régi vágyam volt, hogy „világot lássak”, ki szerettem volna próbálni magam, de ehhez kellett a család támogatása is, és a lehetőség, hogy kijöhessek. 

Nem egyszerű a dolog: a gyerekeim nagyjából felnőttek, a szüleim időközben sajnos meghaltak, a férjem meg szerencsére támogatott a maga módján a külföldi munkavállalásban. 

Ma is nagyon sokat vállal magára és nem panaszkodik. Nagyon rugalmas, megbízható pasival hozott össze a jó szerencsém, hála Istennek – ötvenpár évesen! 

A közvetítő cégekről 

Én annak idején rengeteg véleményt, tapasztalatot meghallgattam, hogy hogyan működnek itt a dolgok, végül egy közvetítő cég szerzett nekem munkát egy idősotthonban. 

Ahogy nőtt a nyelvtudásom, - ami már akkor is volt, mikor kijöttem - úgy kezdtem el egyre jobban fizető munkahelyek felé kacsintgatni. Ma a kétszeresét keresem a 3 évvel ezelőtti fizetésemnek. 

Abban az idősotthonban csak egy évet töltöttem. A közvetítőknek szerintem természetesen valamennyit fizetni kell - azt mondják, hogy Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen. Nincs ezzel semmi baj, ha tudjuk, hogy mennyit és mennyi időn keresztül.

Ezek a cégek vagy urambocsá’ civilek egyszerűen kihasználják az űrt, egyik oldalon a munkaerő-, a másik oldalon pedig a pénzhiányt. Induláshoz azt mondom, ennek ellenére, hogy kell a segítség. 

Később van, aki a saját lábára tud állni, mások különböző okok miatt visszaköltöznek Magyarországra. Kellenek ezek a közvetítők, bármennyire is pocskondiázzák őket, mert magánemberek már ritkán segítenek az újaknak... a hála ma már ismeretlen fogalom. 

Ha nem büdös a munka, befogadnak 

Változik a világ, minden tekintetben. Bizonyos szakmákban nagyon nagy a hiány, ilyen például az építőipar, az egészségügy - én az utóbbit ismerem jobban. 

Itt nem jelent problémát, hogy nem vagy fiatal, ha szeretsz újat tanulni és nem büdös a munka, akkor befogadnak maguk közé. 

A nyelv egy sarkalatos pont, mert bizony, ha nem is beszélsz grammatikailag pontosan, de megérted a feladatokat, és látják rajtad, hogy igyekszel, akkor menni fog.

Én a magam részéről nem vagyok egy feladó típus. A mai napig sokat olvasok, fordítok, szakmai dolgokat elsősorban (ápolónő, nem orvos). Szeretem, érdekel, ez nekem ÖRÖMTANULÁS. Nem magolom be a szavakat, hanem a szövegkörnyezettel együtt próbálom megjegyezni őket. Néha több, máskor kevesebb sikerrel. 

Mi a jövő? 

A németek eléggé egészségtudatos nép. Ellesek tőlük dolgokat. Például a fitneszterem délelőtt nyugdíjasokkal van tele (HAVI bérleti díj: 30 euró), az étkezésükre is figyelnek, nincs nagy zabálás. 

Mivel látom, hogy sokkal tovább élnek és a hosszú életük még aránylag jó kondival is párosul, megpróbálom követni a technikájukat. Nekem is van bérletem, sőt járok is a terembe - hetente többször is-, ha nincs időm vagy kedvem, akkor a szoba sarkában ott a szobabiciklim, amin letekerem a napi minimum 10 kilométeremet. 

Még van kb. 10 évem a nyugdíjig - persze, ha megérem és nem üt el egy autó -, azt itt tervezem ledolgozni. Jobb körülmények, a magyarhoz képest ötszörös fizetés, nyugalom, kevesebb rohanás, mindenki mosolyog, mi kell még? 

A munkatársaim Vietnámba, Hawaiira mennek évente nyaralni, mert megtehetik (és közben sem verik a fogukhoz a garast). De ehhez kell a nyelv. Nem tud valaki mindig mögötted állni és kisegíteni. 

Régebben ez nem volt olyan fontos, de manapság rengeteg a román, szerb, bolgár, aki jól beszéli a németet, azokat veszik fel, nem pedig a kézzel-lábbal mutogató magyart.

Sok munka van benne, hogy most itt dolgozom egy rehabilitációs klinikán, magyar viszonylatban fantasztikus körülmények között. Tudnék panaszkodni is, vannak negatívumok itt is, de én inkább a pozitív dolgokat emelem ki. 

A klinika rendszeresen beiskoláz egynapos képzésekre, ahol van elméleti- és gyakorlati oktatás is. Természetesen beleszámít a munkaidőmbe, de ezek egész napos elfoglaltságok, eléggé fárasztóak tudnak lenni. 

Viszont ilyenkor svédasztalos reggelit ad a klinika és nem maradhat el a délutáni - németeknél szokásos - sütemény a kávéval sem. Jó hangulat, közvetlen főnökség jellemzi a céget amúgy. 

Annak ellenére, hogy most 56 éves vagyok, vannak még terveim. Én bátorságra buzdítom a fiatalokat, próbálják ki magukat. Mindenkinek csak egy élete van, de felkészületlenül nem szabad belevágni. Érdeklődni, nyelvet tanulni kell előtte mindenképpen. 

Ahány nyelvet beszélsz, annyi ember vagy! - tartja a mondás. Nekünk kell integrálódni, nem pedig fordítva. Ha én el tudtam idáig jutni, akkor más is meg tudja ezt csinálni, azt gondolom.”

HÍRMONDÓ 

Legyél au-pair Balin!

Azért tényleg elég ritka az, hogy Indonéziában tudunk munkát mutatni, pedig most ez a helyzet. Emellett belefutottunk egy reggeliztetős melóba (komolyan!), de ha valaki inkább báros lenne egy hajón, akkor az sem fog csalódni.

Nem akarom megszokni azt, ami Magyarországon van

Kilenc hónap után elege lett Magyarországból Schrammel Ivett pszichológusnak, aki blogján arról írt, hogy ezért visszatér Gibraltárra. A posztban egyebek mellett azt is felsorolta, mi az, ami mellbevágta Magyarországon – érdemes elolvasni!

A románok sem tudják, hányan vándorolhattak ki külföldre 

Közel 4 millióan lehetnek a határátkelő románok, de pontos számot senki sem tud mondani. Az viszont látszik, hogy egyre nagyobb a baj, és az elvándorlásnak egyre látványosabbak a következményei.

Előrehozott választás lehet Ausztriában 

Ausztriában minden bizonnyal előrehozott választásra kerül sor még idén ősszel - mondta Christian Kern. A kancellár szerint a két kormánykoalíciós párt között vége az együttműködésnek: „Nem szabad úgy tenni, mintha ezt nem akarnánk tudomásul venni”.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Németország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4812507963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

01234567 2017.05.16. 08:14:05

Néhány észrevétel. Az uszoda, fürdő itt is nyugdíjasokkal van tele, hihetetlen kedvezményekkel tudják idénybe venni. Az aktív rétegnek viszont jelentős plusz költség, ideje sem nagyon van, és sokszor energiája sem. A konditerem már nem annyira nyugdíjas terep fizikai okok miatt szerintem, és az inkább megvalósítható mind időben, mind anyagilag egy dolgozónak.
Itthon 50 felett még mindig le vagy írva, senki vagy, ha munkát keresel az életkor még most is sokat számít, hiába a munkaerőhiány, a munkahelyen is hátrányban van az idősebb, nem becsülik, úgy gondolják nehezebben megy el, ha problémája van abban kevésbé partner a munkaadó képviselője mint egy fiatalnál, lenézik a korosabb embert közösségben, még a saját korú feljebbvalója is. A lehetőségek pedig 50 felett itthon nagyon beszűkültek a nyugatiakhoz képest.
Amit a magyar nyelvoktatás kritikájáról írtál akaratlanul is jól érzékelteti hogyan maradunk le a versenyben a piacon, nem csak nyelvtudás terén. Bár szerintem amit írtál evvel kapcsolatban az inkább 30+-os probléma, 30 alatt a sok idelátogató külföldi, a sokkal könnyebb "világjárhatóság", és az internet már lényegesen oldja a problémát. Ettől még a magyar nyelvoktatás ugyan olyan f.s, mint az oktatás többi része.
Örülök hogy kimentél, és "alkalmas" vagy rá maradni, öröm olvasni hogy a nyitottságodnak köszönhetően ugyan azok az inspiráló impulzusok érnek téged a te szakmádban, mint engem értek kint az enyémben. Boldog életet, így tovább!

SzZoole 2017.05.16. 08:20:33

Úr isten,csihologust a csihologusnak......
Szegény Monix,milyen csalódott lesz ha ezt a cikket olvassa.....

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.05.16. 08:43:22

@01234567:
Ha 100 évig élek sem tudom megérteni hogy mi ez a hátrányos megkülönböztetés az idősekkel szemben a munkaerőpiacon.
Én ha munkaadó lennék ponthogy előnyben részesítenék egy tapasztaltabb munkaerőt.
Most akkor mi a kívánatos munkaerő a 30 éves 20 év tapasztalattal?

szÖveges professzor 2017.05.16. 09:04:19

@diggerdriver: tudod, van ez a meme, hogy az 5 évesek sorban állnak munkáért, hogy huszonéves korukra meglegyen a kellő tapasztalatuk :D Erről kb ez jut eszembe! :)

Arthamyr 2017.05.16. 09:22:56

@diggerdriver: @01234567: Szerintem sincs jelentős hátrányos megkülönböztetés.
Ami van, az az, hogy
1. sokkal több az olyan munka, amihez nem szükséges tapasztalt munkaerő
2. esetleg nagyon speciális tapasztalat kell, de nem mély, így ezt jó eséllyel mindenkinek tanulni kell
3. a tapasztalatot meg kell fizetni, míg egy pályakezdőt "ki lehet véreztetni"
Ebből adódik, hogy minél képzettebb vagy (és ez normális esetben az életkorral növekszik), annál nehezebb a képzettségednek megfelelő munkát találni. Pl. egy volt bankigazgató sokkal nehezebben talál magának új munkát, mint egy pincér.

On: jó volt olvasni, pozitív, inspiráló, reméljük másokra is átragad belőle valami, további sok sikert! :) Az örömtanulásért irigyellek, nekem már évek óta csak morzsák jutnak...

szÖveges professzor 2017.05.16. 09:26:09

Kiköltözésünk elötti munkahelyemen történt, hogy kirúgták az 50+ -os nénit, és felvettek helyette 3 pályakezdöt. Nekik persze teljesen haszontalan volt a tevékenységük, de pár hónap alatt csak betanították öket úgy, ahogy... A lényeg, hogy anyagilag jobban megérte így is a cégnek.

Asszonypajti 2017.05.16. 09:28:31

Mindig nagy élvezettel olvasom a beszámolóit! További sikereket kívánok!

Golf2 2017.05.16. 10:20:31

Ahány nyelv ..És a süketnéma?

Csodabogár 2017.05.16. 10:39:19

Ez egy elég üres szöveg volt. Sport, konditerem, 50 fölött is van élet. Ezen csak halkan kacarászok magamban. Nyelvet kell tudni meg tanulni, nahát, ha ezt nem írja le valaki, soha nem jövök rá!:-)

szÖveges professzor úrnak meg üzenem, hogy az 50 éves az még messze nem néni, sőt! Én remélem, hogy soha nem kerülök ebbe a kategóriába.

Én és Énke 2017.05.16. 11:09:34

@Arthamyr: ”egy volt bankigazgató sokkal nehezebben talál magának új munkát, mint egy pincér”

Miért, mi a különbség a kettő között? Mindkettő a kuncsaftból él, jó emberismerő, ránézésre meg tudja állapítani azt, hogy milyen emberrel van dolga, ráadásul könnyen összetéveszthető, ha munkahelyi mundérban megy ki az utcára. Talán ha levetkőzne, akkor látható lenne a pincér visszeres lába, vagy a pincérnő kétfelé mutató fanszőrzete: Jobboldalt felfelé, baloldalt lefelé. (Meg tudja valaki mondani, hogy miért?)
:-)

2017.05.16. 11:14:56

@diggerdriver: A multik nagyon nem szeretik az 50, de még a 40 felettieket sem. Ugyanis őket már nem nagyon lehet idomitani a cégpolicyjükhez, meg a sok felesleges lófaszon, ami egy multinál előfordul könnyebben átlátnak. Ezért van az, hogy jellemzően egy multinál 22-23 éves pályakezdőket alkalmaznak szivesen, és a kisfőnökök életkora sem igen haladja meg a 35-öt, amikor is már eléggé vénnek számitanak.
Ezt Magyarország vonatkozásában irtam.

2017.05.16. 11:20:17

@Én és Énke: A presztizs a különbség. Egy jó pincér aranyat ér, ugyan, de a szakmai hierarchiájában a teremfőnökség a csúcs, és nem mindenki vágyik rá (keveseb a jatt, össze kell hangolni a pincérek munkáját, szervezőkészség kell, stb.). Egy bankigazgató már a hierarchiája csúcsán van. Hacsak a behajtó nem fenyegeti, akkor nem fog megelégedni egy fiókvezetői, vagy depláne pénztárosi poszttal. Bankigazgatói állásokat meg jellemzően kevesebbet hirdetnek, mint pincérmelót.

Golf2 2017.05.16. 11:37:44

Állítólag 50 felett itt fáj ott fáj 60 felett várod a nyugdijat,70 felett már csak a szomszédokra gerjedsz,80 felett ha láb alatt vagy eltesznek,90 től irány a múzeum,100 tól visznek a panoptikumba tüszoék.

Hari Seldon 2 2017.05.16. 11:51:26

50 eves biologiailag sem oreg.
Masreszt gondolkodasa, van akinek 20 evesen rugalmatlan, mas meg 80 evesen is erdeklodo.

London2009 2017.05.16. 11:58:45

@Én és Énke: tudtommal effelet mar kevesen hordanak a 90-es evek ota. Lehet a pincernok kivetelek? :D

Shaktee 2017.05.16. 12:15:32

Mingyá a kardomba dőlök. Hamu mamu :)

Herr Géza 2017.05.16. 12:52:21

@Pink Petsch: Még jó, hogy ezt odaírtad: "Ezt Magyarország vonatkozásában irtam." Már emelkedett a vérnyomásom, így 55 évesen. :)))))
Maradjunk annyiban, hogy mint sokminden más, ez sem egy általános igazság. Igen, vannak állások (mulriknál is, keleten meg nyugaton is), ahol természetes, hogy 50 fölött csak időpocsékolás az állásra pályázni. És vannak olyanok is, ahol 40 alatt igaz ez. A multik azért képeznek egy kicsit kivételt, mert nekik tuti nagy HR-apparátusuk van. Ahol egy CV 1-2-3 szűrőn is át kell jusson, és gyakran lesz egy fiatal fruska, aki azt mondja egy 50+-os jelöltre, hogy "ez a vén farok/picsa, pláne ennyi fizetést kérve mi a túrót akar itt". CV kukába.... Ahol a főnök/tulaj sk. intézi a dolgokat, ott az életkor nem annyira releváns. A tapasztalat annál inkább lehet döntő.
Én eddig, az én szakmámban ezt tapasztaltam itt. Otthon 45 évesen meg túl sok HR-fruskába futhattam bele. :D

2017.05.16. 13:26:08

@Herr Géza: Rád gondoltam, ezért hozzátettem ;).
Persze, ahol a főnök vagy a szakmai főnök dönt, és nem a HR-s tyúkológia-ruhatár szakos 20-on éves szórja ki első körben a CV-ket olyan "komoly" indokok alapján, mint a kor vagy mert nem tetszik neki a pályázó fényképe, ott kevésbé játszik mennyi idős a pályázó.
Csakhogy ezek jellemzően nem a multik (bár biztos vannak kivételek), pláne nem Magyarországon.

Dikusz 2017.05.16. 14:07:04

@Herr Géza: nem csak multiknál van ez így ám. Szerencsére nem vagyok már érintett, de tapasztalatból mondom, állami hivatalnál (ezzel a hivatallal mindenki kapcsolatba kerül) is. Soha nem gondoltam volna, hogy ilyet élőben valaha is látni fogok. Simán nyugdíj előtt hónapokkal/pár évvel, mert piros póló volt rajta (a színe a lényeg), mert nem fiatal ropi lány stb, embereket szélnek eresztenek. Fülem-farkam behúztam, négy hónapom volt a nyugdíjig, ez sem jelentett több esetben gondot.
Egy szempont viszont biztos volt, ami tuti ajánlólevélként működött...

2017.05.16. 14:25:07

@Dikusz: Hm, tippelhetek? Okmányiroda?

London2009 2017.05.16. 14:54:05

@Dikusz: ezeket a torteneteket en olyan nehezen hiszem el. Azonnal menni kell ilyen esetben szepen a munkaugyi birosagra.

2017.05.16. 15:22:48

@London2009: Ahol megállapitják, hogy nincs itt semmi látnivaló, kérem ... lehet oszolni. Hm, vagy oszlani?

London2009 2017.05.16. 15:32:41

@Pink Petsch: Ez nem igy van. A gondot inkabb abban latom, hogy ahhoz, hogy az ember a birosaghoz tudjon fordulni kell egy ugyved, akit fizetni kell es ehhez toke kell. Ha az nincs, akkor ez az ut nem jarhato. De en biztos, hogy nem nyelnem le ha engem mindenfele ok nelkul nyugdij elott elkuldenek. Inkabb kolcsonkernem a ravalot, de akkor is beperelnem az egesz pereputtyot. Nem hagynam csak ugy magam. Persze ha van ertelme perelni es van alapja a keresetemnek.

2017.05.16. 15:36:39

@London2009: Nyugi, a felmondásban lesz indok, olyan indok, ami megállja a helyét a biróság előtt is. És nem az lesz, hogy piros poló volt rajtad, vagy LMP szimpatizáns vagy.

London2009 2017.05.16. 15:53:16

@Pink Petsch: Nem tudom…en nem dolgoztam soha ilyen helyen meg akkor. De ilyen emberekkel sem, akik ilyesmire kepesek lettek volna. Lattam amugy Pesten is meg itt Londonban is problemas kollegakat. Alig tudtak megszabadulni toluk, pedig rengeteg gond volt veluk. Vagy total hulyek voltak es egyszeruen keptelenek voltak megtanulni a munkat, ez pont a pesti eset volt. Majdnem egy evbe telt mire vegul magatol elment a ficko, hala az egnek. Itt Londonban pedig meg olyan eset is volt, hogy betegseget szinlelt a kollega, ami persze kiderult es majdnem egy evig volt betegszabin es nem tudtak felmondani neki. Azota most van egy masik hasonlo ugy es az a delikvens is szepen otthon van, kirugni nem lehet. Ugyhogy en mindig inkabb pont az ellenkezojet tapasztalom, hogy a munkavallalot vedi a torveny.
Egyebkent meg az eremnek mindig ket oldala van. Akit igy elkuldenek nyugdij elott par honappal, ott muszaj, hogy legyen valami egyeb dolog is a hatterben. Ennyire nem lehet aljas senki sem.

gabors 2017.05.16. 16:22:31

@Én és Énke: ": ”egy volt bankigazgató sokkal nehezebben talál magának új munkát, mint egy pincér”

Miért, mi a különbség a kettő között?"

gondolom azt elfelejtette hozzatenni hogy hasonlo uj munkara gondolt a pincer egy uj pincer allast keres mig a bankigazgato ismet bankot akar vezetni ...igy mar mindjart erthetobb

gabors 2017.05.16. 16:28:21

@London2009: "ezeket a torteneteket en olyan nehezen hiszem el. Azonnal menni kell ilyen esetben szepen a munkaugyi birosagra. " arra vigyaznak hogy le legyen papirozva es "rakenyszeritik" hogy kozos megallapodassal tavozik, oszt birosagra csak vesziteni tud menni utolag .... lasd mit meg csinaltak azzal a tuzoltoval ... par honapja nagy port kavart (elvesztette a pert)

2017.05.16. 16:35:17

@London2009: Igaz, a politikai alapú kifúrás az állami, önkormányzati vagy azokhoz közeli munkahelyekre jellemző. Ha nem dolgoztál még ilyen helyen, valóban nem lehet sok ilyen jellegü tapasztalatod. Hál'istennek, teszem hozzá.
Az emberi aljasság meg olyan mint az emberi hülyeség meg az univerzum. És persze okot mindig lehet találni, pláne egy olyan embernél, aki már évek vagy esetleg évtizedek óta dolgozik egy melóhelyen. Ugyanis, mindenki hibázik.

London2009 2017.05.16. 16:37:36

@gabors: nem olvastam.
Csak ismetelni tudom magamat, nem dolgoztam soha ilyen helyen.
Egyebkent van egy ismerosom, aki egyik munkabol a masikba esik, ha eppen nem munkanelkuli. Azt gondolna az ember, hogy ha egyszer valaki evekig munkat keresett, akkor majd megbecsuli ha vegre talal. Ah, nehogy azt hidd! A munka soha nem jo. A kollegak mindig szemetek vele. A penz az nevetseges (mondjuk tenyleg az, altalaban minimalber). A munkakorulmenyek mindig borzalmasak. A munka unalmas. Na es sorolhatnam napestig. Mindig ez tortenik. Amikor jelentkezik, akkor meg az lesz a legjobb munka ami letezhet, utana amint munkaba all, mar azonnal problemai akadnak. Aztan persze egy even belul, altalaban kozos megegyezessel ugyesen kimenedzselik. Soha nem jutott meg eszebe, hogy egyszeruen lehetetlenseg vele dolgozni es a hiba benne van.
Emiatt mondom, hogy en ketkedve fogadom ezeket a torteneteket.

01234567 2017.05.16. 16:47:08

@diggerdriver: Pont az a baj tapasztaltabb. Magyarország piti ország. A minőség, profizmus, színvonal ismeretlen fogalmak. Az számít minél kevesebbért tudjak minél többet venni, alkalmazni, csinálni..stb...És még ott van hogy egy idősebb minőségi szaki beleszól. Ez lehet problémáért, hibáért, jogokért..stb... Arra meg senki nem kíváncsi. Kussoljon azt dolgozzon, ha meg valami nem tetszik menjen az a legjobb. A fiatal sz.rik rá legfeljebb elmegy, amíg van jó esetben jobban meg lehet hajtani mint egy öreget a minőség meg mindegy.

01234567 2017.05.16. 16:49:12

@Arthamyr: Válaszom lásd itt egyel fentebb a diggernek írtat.

London2009 2017.05.16. 16:54:21

@Pink Petsch: ilyenkor mindig halat adok a sorsnak, hogy nem kell ezt megtapasztalnom. Mondom ezt egy olyan munkahelyrol ahol kb. 50 orszag kepviselteti magat a munkavallaloi palettaban. Teljesen elkepzelhetetlen, hogy politikai vagy vallasi stb. barkit megkulonboztessenek.

Arthamyr 2017.05.16. 17:24:57

@01234567: Van ahol bizony fontos a minőség, nem minden helyen ilyen sötét a helyzet.
Amúgy a többi résszel árnyaltam a dolgot egy kicsit, hogy miért lehet, hogy egyesek így érzik. És akkor csak a "pozitívabb", versenypiacon előforduló dolgokat említettem. Mert olyan is van, hogy egy ember 20 évig ugyanott dolgozott, langyos víz jellegű helyen és a tudása elavult. Vagy olyan, hogy a közszolgálat valamely taposómalmában szívott, aztán egyszer csak felülről elvonták a pénzt, utána meg hiába lenne igény a munkájára, ahol igény van rá, ott nincsen keret felvenni.

Arthamyr 2017.05.16. 17:28:29

@gabors: Gondoltam ez nem szorul magyarázatra.

Egyébként úgy gondolom, hogy a pincérek többsége szívesen ülne Csányi székébe, fordítva már nem tartom valószínűnek. :)

Arthamyr 2017.05.16. 17:32:27

@London2009: "ezeket a torteneteket en olyan nehezen hiszem el. Azonnal menni kell ilyen esetben szepen a munkaugyi birosagra. " - Szerintem te túl régóta vagy külföldön, és/vagy túl magas pozícióban vagy. :)
Amúgy én itt sem biztos, hogy belevágnék ilyesmibe, egy jó referencia többet ér, mint amit ki tudsz verni a cégből, ráadásul ez évekig tart, ki akar évekig szopni ezzel? Feltéve, hogy nyersz, mert azért a cégek nem hülyék, nem fognak kapaszkodót adni.

Arthamyr 2017.05.16. 17:36:16

@London2009: Minél nagyobb egy cég, annál kisebb eséllyel rúgják ki az embereket a saját szar teljesítményük miatt. Amikor kezdtem, kis sufnicégnél dolgoztam. Ott simán felállították az embereket, 1.5 év alatt 5 embert rúgtak ki egy 40 fős cégnél.
Ilyet azóta sem láttam. Rúgtak ki embereket, de az mind csoportos leépítés volt, fűnyíróelv szerint (kb. kiadták a kisfőnököknek, hogy válasszanak, ki menjen, vagy egyszerűen egész csoportokat megszűntettek).

Herr Géza 2017.05.16. 17:45:19

@London2009: Hm... Német modell: a munkaügyi bíróság első fokának nekiindulhatsz ügyvéd nélkül, nincs előre befizetendő perdíj me egyebek. Még az esetleges tolmács költségeit is hitelezi a bíróság. Először "békítő" tárgyalás van, ha ott megegyezés születik, akkor az kötelező mindkét fél részére. De: ilyenkor a perköltség fifty-fifty alapon megosztódik (mondjuk nincs szó hatalmas összegekről ekkor még, okosan úgy kell megegyezni, hogy az alperessel, a céggel szembeni követelésre rögtön rá kell pakolni a várható perköltség felét, a másik felét úgyis ő fizeti....). Ha erre ő nem vevő, és tuti (?) igazad van, akkor hajrá tovább, ha ítélet születik, a vesztes fizet mindent.
Ha mégis bukod az első fokot, akkor a második fok marad még, az már nem megy ügyvéd nélkül általában, és akkor már meredeken nőnek a költségek is (szakértő díjak, ügyvéd költsége, stb.). Onnantól hardcore a dolog.
Ehhez viszont hozzájön: a békéltető tárgyalást 2-4 héten belül megejtik, ha jogtalan kirúgásról van szó, akkor azt meg extrasürgősséggel vizsgálják első körben (napokon belül), kétség esetén felfüggesztik/megszüntetik a munkáltató döntését, onnantól neked ketyeg az óra. :)))
Ha olyan helyen dolgozol, ahol van szakszervezet, ott évi pár eurós szakszervezeti díj fejében a jogsegélyszolgálatuk ingyen képvisel a bíróság előtt (persze ha maguk is jogosnak találják a sérelmedet, bár ilyenkor legtöbbször a bíróság sem kell...).
Ha nincs szakszervezet, akkor célszerű (munkaügyre is vonatkozó) jogvédelmi biztosítást kötni alapból előre (havi 10-20 €), ők is vizsgálják persze az esélyeket (ha reszegen leköpted a főnököt, mert mocskos kapitalista, akkor felejtsd el a pert....:D), de ha esély van, akkor indul a gépezet ingyen (van némi önrész ugyan), de teljes lendülettel. És vérprofik.
Na valahogy így kéne működnie ennek mindenhol. :D

gabors 2017.05.16. 17:46:10

@Arthamyr: "Egyébként úgy gondolom, hogy a pincérek többsége szívesen ülne Csányi székébe, fordítva már nem tartom valószínűnek. :) " meg a gazszerelok is :-)

Arthamyr 2017.05.16. 17:49:12

@gabors: A gázszerelő, azért jobban a jövőbe mutató szakma, a vagyont legalábbis gyorsabban gyarapítja. Főleg, ha a gázszerelő intelligensebb Zuckerbergnél. :)

Arthamyr 2017.05.16. 18:05:31

@Herr Géza: Ahogy hallottam, a német modell jó és viszonylag kiegyensúlyozott. Az sem jó, ha átesnek a ló másik oldalára. Egy cégnél pár francia alkalmazottnak nem tudtak munkát adni, mert nem beszéltek nyelveket, és nem voltak hajlandóak megtanulni évek folyamán sem. Kirúgni meg a francia munkajog nem lehetett őket. Úgyhogy láblógattak évekig, meg alibi munkákat csináltak, de fizetést azért kaptak.

Én és Énke 2017.05.16. 18:09:26

A bankigazgató-pincér "egyenlőség" pusztán a kérdés felvezetését szolgálja: :-)
"a pincérnő kétfelé mutató fanszőrzete: Jobboldalt felfelé, baloldalt lefelé. (Meg tudja valaki mondani, hogy miért?)"

Felfelé a sok dugóhúzástól, lefelé pedig a pincértárca zsebbe csúsztatásától.

doktornoo 2017.05.16. 18:09:29

@Herr Géza:
Magyarorszagon is lehet koltsegmentesseget kerni, hizza meg partfogo ugyvedet, es a munkaugyi perekben meg plusz van a munkavallaloi koltsegkedvezmeny, szoval nyugodtan neki lehet allni beperelni a munkaltatot.
;)

Herr Géza 2017.05.16. 18:14:42

@Arthamyr: Hát itt az állami alkalmazottaknál, a "hivatalnokoknál" van extrém helyzet: ők pár év jogviszony után tényleg kirobbanthatatlanok. Na ők simán szembeköphetik a főnököt részegen, legfeljebb visszább sorolják őket a bértáblán....:)))

London2009 2017.05.16. 18:15:15

@Arthamyr: Itt baromira megeri perelni. Legtobbszor el sem jut odaig az ugy, hogy birosagra kelljen menni. Egyszeruen kevesebbe kerul a cegnek fizetni peren kivul, mint kifizetni az ugyvedi koltseget.
Volt nalunk egy irto vicces ugy. Nem irok semi idot, sem business szegmenst, se semmit.  Egy kollega alairt egy businesst es fel is vette a jutalekot utana. Aztan eljott a cegtol. Hatalmas deal volt, oriasi jutalekkal. Tobb szazezer fontra gondoljatok, nem vicc. Utolag kiderult mikor ki kellett volna fizetni az ugyfelnek a szamlat, hogy gond van a szerzodessel, olyan valaki irta ala, akinek nincs alairasi jogosultsaga, meg kulonben sem kell nekik ez a deal, inkabb visszamondjak. Na ilyenkor mi tortenik? A kollega mar felvette a jutalekot a deal utan es mar honapok ota a cegnel sem dolgozott. Semmi sem tortent. Hagytak az egesz ugyet, mert tobbe kerult volna az eljaras, mint a kifizetett jutalek. Elkepeszto.
Ugyhogy itt meg akkor is megeri perelni, ha igazad sincs. Elenyeszo esetben mennek birosagra, inkabb megegyeznek. Na es egyaltalan nem keves penzrol van szo, nem ugy mint ahogy irtad. A referencia meg ugy mukodik, hogy nem adhatnak rosszat. Csak igazolast adhatnak ki, hogy a munkavallalo valoban ott dolgozott a cegnel, x pozicioban, ettol eddig, de semmi egyeb informaciot nem adhatnak ki. Elegedettek voltak e, vagy volt e valami eljaras folyamatban, semmi ilyesmirol nem tajekoztathatnak.

London2009 2017.05.16. 18:16:35

@Herr Géza: egyetertek. Tenyleg igy kellene mukodnie.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.05.16. 18:24:07

@Herr Géza: Svédországban ha megnyered a pert a "munkabíróságon", akkor biztos lehetsz abban, hogy soha többet rendes munkát nem kapsz az északi féltekén. A vesztes cég/vállalat gondoskodik arról, hogy mindenhol utolérjen az "összeférhetetlenséged" híre.

Nem éri meg.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.05.16. 18:31:04

@London2009: "Hagytak az egesz ugyet, mert tobbe kerult volna az eljaras, mint a kifizetett jutalek. " A regénybeli "Havannai emberünk" a jól megfizetett kémjelentéseiben porszívók tervrajzaival etette a megbízóit. Amikor ez kiderült, inkább a szőnyeg alá seperték az ügyet, minthogy vállalják a blamát. :-)

Arthamyr 2017.05.16. 18:33:43

@London2009: Sosem fog kiderülni, ki miről tájékoztat kit. Amikor exkollegám felvették, engem is kérdezgettek róla, meg velem is győzködtették. Ha az előző cégnél problémásan vált volna el, nem lenne itt.
Amúgy velem pl. a következő történt: felmondtam, aztán 3 hónappal utána írtak egy levelet, hogy odaadnák a bónuszom, amit következő évben adnának. Ami amúgy nem is volt szerződésbe foglalva. Annyit kellett aláírnom, hogy rendezettnek tekintem a köztünk lévő viszonyt (nem haraggal váltunk el előtte, eszembe nem jutott volna perelni). Szóval én eddig nem tapasztaltam inkorrektséget a cégek részéről, inkább pozitív tapasztalatom volt. Ráadásul volt cégektől lehet kollegákat felvenni (persze nem nyíltan, de ez is olyan, hogy sosem tudja meg senki), amiért fejpénz jár. Szerintem érdemes barátságos elválásra törekedni. Persze ha 100k+ font van terítéken, az mindjárt más, de azért az nem jellemző. Ilyen összegekért én is perelnék, ez már megéri a kényelmetlenséget, kockáztatott pénzt.

Bredpitt Monika 2017.05.16. 18:41:21

Amikor megirtam a nyivakolos posztot akkor a mai poszt szerzoje megkeresett email ben, kiderult hogy sok kozos pont van az eletunkben,
szomoru vagyok, ha arra gondolok, hogy a ferje nincs vele,
Ha olvasol minket kikeresem az email cimed es irok egy par sort, lehet csak holnap,
sok sikert kivanok

Bredpitt Monika 2017.05.16. 18:43:01

Amugy Nemetorszagrol nekem egy szo jut eszembe:
Profizmus

Herr Géza 2017.05.16. 18:53:16

@Hobbiszakács: Hát ez nekem nagyon urban legend szagú dolog...:))) Pont Svédországban. Aztán a gyakorlatban mégis hogyan? Van a neten feketelista? Ugyan már....
Mondjam azt, hogy itt pont fordítva működik? A munkaügyi bíróság perei alapból nyilvánosak. Ha egy cég túl sokszor szerepel ilyen perekkel kapcsolatban, annak hamar nyoma van a neten is... A konkrét üggyel, az ítélettel, kompletten. Ám a felperes (munkavállaló) max. monogrammal szerepel benne. Vagy úgy, hogy "egy x-falvai munkavállaló". Nehogy már a nyül vigye a vadászpuskát.... :))))
Három peren vagyok tül. Egy saját ügyben, egy a nejemében, egy egy kedves ismerős ügyében. Mindháromban "győztünk". Az enyém volt a tanulópénz, amit a bíróság megítélt, majdnem komplett ment az ügyvéd zsebébe (azóta tudom, hogy nem kell ügyvéd....), a nejemnél a békéltető tárgyalás időpontjának kitűzésére már fizettek is, mint a katonatiszt (a dolog különös pikantériája, hogy a beperelt szállodást képviselni hivató "Gasztro és Szállodai Munkaadók Szövetségének" ügyvédje tanácsolta ezt a szállodás nőnek, akinek szó szerint fingja sem volt a Munkaügyi Törvényekről....), az ismerős esetében a békéltető tárgyaláson a cég képviselője 15 percen belül magasabb összegű peren kívüli egyezséget ajánlott, mint amennyit mi kértünk. Jól tudta, hogy miért. :D
Senki nem szenvedett semmilyen "hátrányt" az ügyek kapcsán.

Bredpitt Monika 2017.05.16. 18:53:43

Van egy baratom, aki mar tiz eve el Stuttgart kozeleben.
kerdeztem tole, mit szol a migrans kerdeshez es erdekes dolgot mondott, a nemetek a fasizmus miatt sokkal erzekenyebbek arra, hogyan iteli meg oket a vilag,
ugyesen fogalmazott, amiben nem az volt a lenyeg, hogy szocialisan erzekenyebbek, inkabb le akarjak dobni magukrol a sotet multat, en soha nem vagytam oda, nem tudom megmagyarazni miert

Bredpitt Monika 2017.05.16. 18:59:38

@szÖveges professzor: egyszer a kislanyom neninek nevezett egy idos holgyet, lanyom akkor volt hat eves, a holgy kikerte maganak, aki mar szerintem nyolcvan korul lehetett, azt mondta tanitsam meg a gyerekem, hogy senkit ne hivjon neninek....

Herr Géza 2017.05.16. 19:00:33

@Bredpitt Monika: Na azért ez sem igaz ám úgy általában. Vannak dolgok, amik példaszerűen működnek, meg vannak olyanok is, amiben akár a magyaroktól is tanulhatnának. :D

Golf2 2017.05.16. 19:10:39

@Bredpitt Monika: Hogy ítéli meg a nêmeteket a világ... Meddig akarnak még vezekelni,akik utálják őket ezután is fogják,akik csípik őket ezután is fogják.Van még pár nép akiknek sőtét a múltja,jelene mégis nagy a pofájuk eszük ágában sincs jópofizni törökök,ruszkik,szerbek,stb.

Arthamyr 2017.05.16. 19:10:59

@gabors: Párhuzamba kellene állítani a nemzet gázszerelőjével. :D

Herr Géza 2017.05.16. 19:12:18

@doktornoo: Yes. Otthoni ezirányú tapasztalatom nincs, de a hallottak alapján, mire a bíróság otthon beindul, addigra te már nyugdíjas vagy....
A költségmentesség meg ugye szociális alapon megy. Az más tészta. Kirendelt ügyvéd? Laikusként azt mondom, minek? Hol az édeke neki az, hogy nekem mindent kihozzon az ügyből? Ő a "jólvanazúgy" elvtárssal egyenértékű számomra, ld. építőipar....:)))))

Arthamyr 2017.05.16. 19:16:54

"Van egy baratom, aki mar tiz eve el Stuttgart kozeleben.
kerdeztem tole, mit szol a migrans kerdeshez es erdekes dolgot mondott, a nemetek a fasizmus miatt sokkal erzekenyebbek arra, hogyan iteli meg oket a vilag,
ugyesen fogalmazott, amiben nem az volt a lenyeg, hogy szocialisan erzekenyebbek, inkabb le akarjak dobni magukrol a sotet multat" - Te honnan veszed ezt a végtelenül pozitív hozzáállást?

Bredpitt Monika 2017.05.16. 19:30:04

@Arthamyr: ezt a baratom mondta, en csak elhittem neki

Egyebkent egyszer azt mondta egy kollegam, hogy sokkal jobb negativnak es pesszimistanak lenni, mert oket nem erik nagy csalodasok az eletben, az mar biztos, hogy en sokszor koppantam nagyon, nagyon nagyokat

Bredpitt Monika 2017.05.16. 19:32:28

@Herr Géza: sejtem mire akarsz kilyukadni, de mondhatnal peldat is

doktornoo 2017.05.16. 19:36:15

@Herr Géza:
Ezek hallomasok.
Hihetsz nekem ;)

Arthamyr 2017.05.16. 19:39:07

@Bredpitt Monika: Nem feltétlen ebből az egy hozzászólásból gondoltam, hanem pl. a tüntetéses posztodra is. Van valami a pesszimizmus és az optimizmus közt is, nem csak a két véglet. Nem kritikaként mondtam, csak meglepő és számomra érthetetlen. Persze biztos jobb világ lenne, ha kivétel nélkül mindenki ilyen pozitív lenne...

Bredpitt Monika 2017.05.16. 19:43:16

@Golf2:
Erdekes es megdobbento volt nekem hallani azt a fiatal zsido not, akiknek dolgoztam Long Island en, egyszer odaallt elem es azt mondta:
Hogy tehettek ezt velunk? (A nacikra gondolt), a mai napig elottem vam, ahogy all elottem, az egesz testbeszede szenvedesrol szolt,
raadasul tobbes szam elso szemelyben beszelt, pedig az o generacioja nem szenvedett a naciktol,
Komolyan megsajnaltam oket, hogy atorokitik ezt a fajdalmat a tobbi generaciora, nekem ez dobbenetes elmeny volt akkor

gabors 2017.05.16. 19:48:09

@Arthamyr: "Párhuzamba kellene állítani a nemzet gázszerelőjével. :D " abbol lenne csak nagy gaz !!!!

Bredpitt Monika 2017.05.16. 19:52:06

@Arthamyr: igy vagyok kodolva, ez jo is, de neha nagyon rossz, mert rohadt sokat bogtem mar a csalodasok miatt, viszont az en pozitiv hozzaallasom sokszor visszakoszon pozitiv modon, remelem jovore nem fogok tavasszal nagyot koppani

SzZoole 2017.05.16. 20:07:22

@Bredpitt Monika: Schrammel Ivett pszichológus azzal foglalkozik/foglalkozott,hogy tanacsokat adjon hataratkeloknek.
Pár honapja Mo.-ra koltozott Gibraltárrol,most meg vissza,ezert irtam,hogy;csihologust a csihologusnak.

Amikor Mo.-ra koltozott akkor Te udvozolted a donteset,hogy vissza koltozik,most meg vissza koltozik Gibraltárra.
Ezert irtam,hogy szegeny Monix csalodott lesz,mert ujra elhagyja az orszagot.
Teccik erteni Monixneni:)))
Vicc volt.

Beriman 2017.05.16. 20:11:25

@Csodabogár: A cinikus jellemű emberek is öregednek csak nem tudják elfogadni, hehe.

Bredpitt Monika 2017.05.16. 20:16:15

@zoole uk: ha meg egyszer nenizel, nem fogok neked idezni az Igy szexel Magyarorszag c konyvbol,

Most mar ertelek, meg nem olvastam Ivett blogjat

SzZoole 2017.05.16. 20:20:28

@Bredpitt Monika: dragajo Monixom,hàt mikor bantanalak en teged,hogy pusziljam a pupod,meg egy araszal lejebb......:)))
Ez is vicc volt,vagy nem?

Bredpitt Monika 2017.05.16. 20:29:29

@zoole uk: jaj, jaj
meghallgattam amit kuldtel, nagyon tetszik, el is kuldom a ferjemnek,

Bredpitt Monika 2017.05.16. 20:32:51

@Arthamyr: jezus, miert erz em most ugy hogy negativ vagyok,
bekapcsoltam a tv t es lam meg egy partunk lesz,

Dikusz 2017.05.16. 20:34:27

@London2009: volt aki perelt, többen is. Tényleg volna mit mesélni, de azért azt interneten nem szokás...

Dikusz 2017.05.16. 20:36:50

@Herr Géza: ez itthon már nem így működik az állami hivataloknál. Nem a módszerváltás előtt szűnt meg.

Dikusz 2017.05.16. 20:44:55

@Bredpitt Monika: ebben a kollégának igaza volt. Valószínűleg jóval idősebb is volt mint te.

A nénizésről: nincs semmi abban, ha egy kisgyerek nénizik/bácsizik valakit. Az viszont már kifejezetten udvariatlan, ha egy üzletben teszik ezt.

Vibi 2017.05.16. 21:03:48

@London2009: Nem kekeckedesbol, de az azert megvan, hogy hany honapos munkaviszony utan mehetsz munkaugyi birosagra? Es hogy elotte gyakorlatilag csak nagyon szuk munkavallaloi kornek vannak egyaltalan barmijen munkavallaloi jogai, amit kovetelhet? Pl meg a kirugast sem kell megindokolni, sot irasba sem kell adni ez ido alatt? Kivancsi vagyok hogy jol tippeled-e meg a honapok szamat. Azonban szerintem nagyon meg fogsz lepodni.

gabors 2017.05.16. 21:06:39

@Vibi: "Nem kekeckedesbol, de az azert megvan, hogy hany honapos munkaviszony utan mehetsz munkaugyi birosagra?"

hol? mert nem mindegy ...

Bredpitt Monika 2017.05.16. 21:10:58

@Dikusz: a lanyommal a baleseti sebeszeten voltam, a holgy is paciens volt, nem ismerem az etikett erre vonatkozo szabalyait

montroyal ( CAN qc) 2017.05.16. 21:12:34

@Golf2: 100 tól visznek a panoptikumba tüszoék.

es aki ez felett van valszeg rosszul emlekszik a szuletesi datumara ..

Vibi 2017.05.16. 21:13:39

@gabors: London2009 a neve alapjan Londonban van, igy amikor azt mondta hogy itt megeri munkaugyi birosagra menni, akkor Angliaval kapcsolatban kerdeztem, hogy tudja-e hany honapos munkaviszony kell hozza.

gabors 2017.05.16. 21:20:43

@Vibi: itt a legtobb helyen "hire at will fire at will" a rendszer. Hivatalokban kicsit mas a helyzet gondolom, de perelni gyakorlatilag azert mert valakit "kirugnak" nem igen lehet (masfajta dolgokert esetleg) es a fizetesi csekkel barmikor megkaphatja a dolgozok donto tobbsege a "pink slip"-et is

(persze letezik hatarozott/hatarozatlan idore szolo szerzodes ami viszont betartathato akar birosagi uton is)

Herr Géza 2017.05.16. 21:28:06

@doktornoo: Én hiszek neked, de biztos vagy abban, hogy ha egy magyar munkavállalót ukkmukkfukk kirúgnak és ő ez ellen pnasszal él a munkaügyi bíróságnál, akkor egy héten belül kap a bíróságtól időpontot, ahol ha a minimális gyanúja is felmerül a jogsértésnek, akkor azonnal felfüggesztik a felmondást? Ahol pénzügyi valós vagy vélt sérelmek miatt max. 4 hétre kitűzik az első tárgyalást? Ahol, ha te teszem azt, egy ukrán munkavállaló vagy, aki nem mer egy bírósági tárgyalásra menni a gyengusz magyar nyelvtudásával, annak a munkaügyi (!) bíróság felperesként hatósági tolmácsot biztosít, annak költségeit megelőlegezve?
Ahol, ha ugyanezen ukrán polgárként (de akár magyarként) nem tudsz egy bírósági beadványt félig-meddig szabatosan megfogalmazni, akkor a bíróság "portáján" az erre a célra odarendelt "fogalmazók" ingyen és bérmentve megteszik ezt helyetted?
Hogy mit alakít egy kirendelt ügyvéd, az csak az én fóbiám, abban lehet, hogy nincs igazam.
Költségmentesség szociális alapon itt is van egyébként.

Herr Géza 2017.05.16. 21:54:35

@Vibi: Semennyi. A munkaszerződés aláírásától kezdve mehetsz a munkaügyi bíróságra a munkaviszonyoddal kapcsolatos ügyekben.Te szimplán kevered a szezont a fazonnal: a próbaidőre gondolsz nyilván, ami alatt mindkét fél (!) indoklás nélkül, a szerződésben lefektetett hatállyal (!) felmondhat. Ha ez így zajlik, akkor valóban nincs keresnivalód a bíróságon. Ám ha pl. a munkáltató a felmondással nem tartja be a "felmondási időt" (ami a szerződésben foglaltak szerint lehet akár nulla nap is, de nem ez a jellemző), és ez alapján, vagy másért nem fizet ki, úgy máris mehetsz a munkaügyi bíróságra. Például. De ha a munkába állásod utáni első napon a munkaadód alá akar veled íratni egy papírt, hogy a szerződéshez képest tök mást kéne csinálnod, fele annyi pénzért és dupla annyi munkaidőben, akkor is mehetsz hozzájuk.
A "mi értelme", az egy másik kérdés. :D

Arthamyr 2017.05.16. 22:10:26

@gabors: "abbol lenne csak nagy gaz !!!! " - Nem kell aggódni, már minden gázt eltárolt a MET.

Csodabogár 2017.05.16. 22:11:26

@Bredpitt Monika: Beléjük van építve a lelkiismeret furdalás. Talán az egész fiatalokba már nincs, de a háboru utáni korosztálybokba nagyon erősen. Szégyellik a multukat, bár nem ők csinálták, de bele keveredtek.

Vibi 2017.05.16. 22:11:32

@Herr Géza: Legy kedves ne oktass ki olyanbol arrogans felsobbrenduseggel, amirol nyilvan valoan fogalmad nincs. Nem keverek semmit semmivel. Angliaban igen korlatozottak a munkavallaloi jogaid, ha csak nem tartozol bele egy meghatarozott korbe, mint terhes, szakszervezeti kepviselo az elso ket evben. Gyakorlatilag vannak jogaid, de azokat ha a munkaltato nem biztositja, nem kovetelheted a birosagon. Es akkor le is lottem a poent, mert 24 honap munkaviszony hianyaban max a sohivatalba lehet menn, leszamitva a fent irt kivetelezett csoportot.

doktornoo 2017.05.16. 22:31:43

@Herr Géza:
Nem fuggesztik fel, a magyar jog nem ad erre lehetoseget, es a targyalas kituzesenek is meghatarozott szabalyai, hatarideje van, bar lehet surgossegi elbiralast kerni.
Tolmacsot termeszetesen biztositanak, koltsegmentesseg eseten az allam fizeti, es mint mondtam van kifejezetten munkavallaloi koltsegmentesseg is, az nem szocialis alapon van.

Minden birosagon van un. panasznap, ahol segitenek megfogalmazni a beadvanyodat, akar keresetleveledet.

A partfogo ugyvedekkel elleni eloiteletedet meg a nevukben kikerem magamnak ;)

Szoval szarban a haza, de azert nem vagyunk felfedezetlen oserdei torzsek, meg ha mas teruleten ugy is tunik.

Herr Géza 2017.05.16. 22:32:33

@Vibi: Sorry, volt egy kommentem, amit úgy kezdtem, hogy "bár közöm nincs Angliához" . Ez elszállt, az ismétlésben ez a fél mondat lemaradt. Ezzel együtt kötve hiszem, hogy Angliában, ha nem kapod meg a fizetésedet (mert csak), akkor nem fordulhatsz bírósághoz 24 hónapnál rövidebb munkaviszonnyal. Mint ahogy azt sem, hogy ha a munkaszerződésedben az áll, hogy a munkaadód felmondási ideje pl. 2 hét, majd ő felmond azonnali hatállyal indoklás nélkül, akkor azt a 2 hetet nem kéne kifizetnie, ill. amiatt nem lenne perelhető akármilyen bíróság előtt is. Merthogy erről beszéltem. Ha ez neked "arrogáns felsőbbrendűség", akkor bocs. Nyilván igazad van.

Csodabogár 2017.05.16. 22:35:08

@Herr Géza: Azért a magyar munkavállalóktól is égnek állt a hajam. Volt itt a házban egy iroda. Rendesen fizettek, jól ment nekik, de a titkárnők úgy váltogatták egymást, hogy csak na. Kiderült, hogy itt csak bejelented, hogy jövő héttől már nem jövök. Nincs rendes felmondási idő stb. Volt olyan is, akit a saját ügyfelők valamivel magasabb fizetéssel elcsalt, egyik napról a másikra. A csúcs az volt, akire vártak, mert nagyon jó referenciái voltak, végül elkezdett dolgozni és 2 hét mulva bejelentette, hogy állapotos, újabb 2 hét és veszélyeztetett terhes lett. Soha többet nem láttuk. Azt hiszem a loyalitás és a munkamorál elég ismeretlen fogalmak itthon.
MOndom ezt úgy, hogy szerencsére már nem dolgoztam, mióta itthon vagyok. Csak amit láttam, hallottam, abból itéltem meg a dolgot.

Herr Géza 2017.05.16. 22:36:55

@doktornoo: "A partfogo ugyvedekkel elleni eloiteletedet meg a nevukben kikerem magamnak ;)"
Ájjáj, beleléptem volna valamibe????? Vannak kivételek? ;))))))

2017.05.16. 22:44:02

@Herr Géza: Te, már akartam kérdezni ... Mi történt a feleséged melóhelyével? Mesélted, hogy megkeresték Stuttgrtból ... végül elvállalta azt, vagy maradt a régi helyén az undok főnöknőjével?

Herr Géza 2017.05.16. 22:51:14

@Csodabogár: Jajj, jesszusom, nem vagyok én szakszervezeti élharcos. :)))) A munkám során nekem is inkább pont a másik oldalhoz (munkaadó) volt több közöm, és így igaz, tudnék mesélni hosszasan a munkavállalók "vidámságairól" is. Szerződés aláírva, benne azzal, hogy akárhanyadikán hétfőn reggel 8-kor munkára jelentkezik itt&ott. Jó esetben vasárnap este telefon, hogy mégsem jön, mert talált jobbat. Rossz esetben ennyi sem. Vagy jön, a második nap kér minimum egyheti előleget, mert "mégis, mi a faszból éljek fizetésig?", majd 2 nap múlva se szó, se beszéd lelép, mert "szar a szállás, büdös a többiek lába". Amikor megkérdezed, hogy akkor mikor is fizetné vissza az előleget, még a rendőrséggel (LOL) is fenyegetőzik. Meséljek még? Van bőven ebből is.... :))))

Herr Géza 2017.05.16. 22:56:39

@Pink Petsch: Elvállalta, bár az undok főnöknőjét közben kirúgták. :D Most a szokványos status quo van. Anyagilag szuper jól járt, de visszasírja a régi csapatot, mert "ők olyan jó banda voltak" (gyakorlatilag csupa külföldi...:D). Most 8 hardcore svábbal dolgozik. Képzelheted.... :))))))

montroyal ( CAN qc) 2017.05.16. 22:57:08

@Herr Géza: "jólvanazúgy
a nejem hiv igy es egnek all a haja , amikor otthon valamit csinalok porszivozas mosogatas ... a jelszom jovanazugy ..

Herr Géza 2017.05.16. 23:01:36

@montroyal ( CAN qc): Ilyenek vagyunk: ha én hallom, nekem is égnek áll a hajam. Ha én mondom, akkor "jóvanazúgy". :))))))

2017.05.16. 23:03:54

@Herr Géza: Még megérte a kirúgását? ;)
Mnaaa, hát nem olyan tragédia az a hardcore sváb bagázs, legalább fejlődik a svábja :))))

Dikusz 2017.05.16. 23:33:32

@Bredpitt Monika: ezért mondtam azt, hogy egy kicsi gyerek nem baj, ha nénizik, egy hatévesnek a harmincöt éves is néni. Mit várt volna el a hölgy, hogy szóljon hozzá a gyerek.

Viszont pár évvel ezelőtt voltunk egy autókereskedésben. Akkor az ügyintéző hölgy (25 év körüli) úgy szólt oda egy kollégájának, hogy itt van ez a néni, meg a bácsi. Nem hiszem, hogy kell ehhez etikett (magam sem ismerem), alapból nem szólítunk így meg vásárlót.

Herr Géza 2017.05.16. 23:34:15

@Pink Petsch: Megérte, kb. egy időben tudta meg, hogy felvették a Landtaghoz, mint amikor jött a hír a főnökasszony "pályamódosításáról". :D Még dolgozott együtt az ideiglenes utódjával (elbizonytalanodás, tök jó fej volt...), de aztán ő meg önszántából ment, így a kocka el lett vetve.
Az új hely meg persze mindig szokatlan, meg más, de tény, hogy eddig soha sehol nem volt egyetlen külföldi. Ez most beköszöntött, aztán finoman szólva is vegyesek az érzései. Van már haver munkatárs, de a többséggel még nem cimborált össze. egy részükkel nyilván nem is fog soha. Viszont az intézményvezetőre majdnem féltékeny vagyok, annyira jó fej. Mit ad isten, ex-svájci, aki N.o.-ba nősült, aztán ottragadt. Viszont hozzá a napi melóban nincs sok köze. Cserében itt is van házisárkány konyhafőnöknő, aki most még jó 20 évvel fiatalabb is nála. De azért messze nem olyan gáz, mint az előző vénasszony. :D

2017.05.16. 23:55:06

@Herr Géza: Ne már, a Landtag menzáján dolgozik? ;)))
Sok sikert neki! :)
Biztos bele fog rázódni, meg persze, nem kell mindenkivel puszipajtás lenni, csak jól együtt melózni, és annyi.
Hm, te, én ahány női konyhafőnökről hallottam, állitólag mind a sárkányosodás különböző fázisában voltak. Ez vajon mitől lehet?
Mellesleg, van abban jó is, hogy ő az egyedüli külföldi. Nyugodtan káromkodhat magyarul, csak a "kurva" szót kerülje, mert azt azért leveszik, mit jelent ;))))

Herr Géza 2017.05.17. 00:17:12

@Pink Petsch: Nem direkt a Landtag menzája, hanem azoknak egy vendégháza. Van itt vendég a parlamenti képviselőktől kezdve az iskolai kirándulócsoportokig meg a nyugdíjasklubokig minden. (Ha nincs éppen a Landtagnak saját rendezvénye, továbbképzése, stb., akkor kiadják bérbe csoportoknak szállodaszerűen).
50 szoba, rendezvénytermek, szauna, pool, amit akarsz. Hegyoldalban, meseszerű kilátással. :D
A váltás persze nagy. Eddig egy nagy üzemi (klinikai) konyhán volt, ahol többszáz főre föztek, ergó részfeladatok voltak. Most családias a légkör, max. 60-70 vendég, viszont mindent kell csinálni. Előkészítés, segédszakácskodás, felszolgálás, mosogatás/takarítás. Ráadásul ezek ilyen "made in falu" rendszerben mennek, itt nincs félkész/mirelit kaja, minden (szó szerint) frissen készül. A Maultaschét helyben csinálják, a Kaffee+Kuchen sütijét helyben sütik, épphogy nem sk. készül a kenyér meg a zsömi. Itt nem az a receptje az "ungarische Goulasch"-nak, hogy bonts fel néhány 10 kg-os konzervet és melegítad meg a mikróban.....,:D Szóval más világ, na.

Herr Géza 2017.05.17. 00:24:44

@Herr Géza: Vazze, pont ott jön be egy plusz betű, ahol aztán nem bocsánatos hibázni: Gulasch az biza, nem "Goulasch" :))))

2017.05.17. 00:34:11

@Herr Géza: Értem, ez még faszább igy, mintha magán a menzán dolgozna. Ha szeret főzni, akkor az a legfaszább, ha friss alapanyagokkal dolgozhat, és nem félkészekkel, vagy állandóan csak a mikróval.
persze, a felszolgálás része azért nem egészen szakácsmeló ... nincs külön felszolgáló? legaláb a rendezvényeken?

Herr Géza 2017.05.17. 00:38:32

@Pink Petsch: A női (konyha)főnökökről nem tudok mit nyilatkozni. A nejemnek volt jó élménye is a téren, nekem eddig egy női főnököm volt: az elején nem tudtam/tudtunk mit kezdeni a helyzettel, de aztán kialakult. Pozitív emlékeket őrzök. :D Pedig vad szitu volt: totál szakmán kívüliként került élből vezetői pozícióba oda, ahol én 3 hónapos mülttal már szakmai doyennek számítottam. Aztán kiderült, hogy gyerekkorunkból ismerjük is egymást szegről-végről. Egykorúak voltunk. Aztán csak jó csapat lettünk. :D

Herr Géza 2017.05.17. 00:47:18

@Pink Petsch: Nem szakácskodik, csak segít. A műszakot mindig egy (képzett) szakács viszi, a többiek mindent csinálnak. A "felszolgálás" nem egy ügy, nincs ám étlap, meg ilyen úri dolgok. "Ez a kaja, köll, vagy nem?" :D Na jó, van még persze vega, meg gluténmentes, meg az anyám picsája verzió. :))))))
A friss alapanyag meg szuper. A vendégnek. De ha te azzal kezded a napot, hogy megpucolsz 20-25 kiló krumplit klasszik kézi módiban, akkor az a biopower nem olyan tuti szimpi. :))))))

2017.05.17. 00:56:25

@Herr Géza: Hm, én még női főnökkel nem jöttem ki jól ... idegesit a picsaságuk .. nah, mindegy :DDD
Ahham, mindenes? És nem akarja továbbképezni magát? A melóhely nem biztosit szakmai továbbképzéseket?
Mondjuk, azt nem értem, hogy krumpliból, miért nem pucoltat vesznek? Nem annyival drágább, mint amennyivel több a veszteség, ha a kukta pucolja. És mellesleg időmegtakaritás is.

Herr Géza 2017.05.17. 01:22:11

@Pink Petsch: Nem ez az életpályamodellje. Sőt. De most, itt ez van. :D
Hogy miért nem a pucoltat veszik? Hát, mert svábok. Védett bioszféra terület szélén vagyunk. "Alles von heimischen Bauernhöfen aus dem Biosphären-Gebiet". Tudod, a boldog, udvaron kapirgáló tyúkok és stb. :D.
Na de ez a másik véglet. A klinikán meg a gasztrokonzervek bontogatásából állt az élet, a gyümis joghurt 25 kg-os vödörben jött, a krumpli meg nem csak pucolva, de gyárilag kockára/szeletbe is volt vágva. A sajt/felvágott szeletelve, a saláta tányérkészen érkezett. Röhej, de a REWE volt a fő szállító.
Na itt ez nincs. Authentic country style. Az annak megfelelő macerával. :D

Herr Géza 2017.05.17. 01:41:11

@Pink Petsch: Szakmai továbbképzés? Az van. Most állítottak üzembe náluk egy új high-tech (:D) sütőt. A héten volt hozzá tanfolyam a gyártó bemutatókohyhájában. 6 óra oktatás, miközben a ketyere nem bonyolultabb, mint egy átlag konyhai sütő, vagy háztartási automata mosógép. Na persze fizetett munkaidőben ki nen szarja le, hogy milyen PR blődségeket kell hallgatnia 6 órában.... A nem éppen technokrata nejem szerint még egy majom is megtanulja öt perc alatt, hogy a 6 gomb+2 tekerentyűvel mit kell kezdeni....:)))))))

2017.05.17. 01:46:22

@Herr Géza: Jahogy. És az életpályamodelljére van reális esélye?
Hm, nah ... azért valahol a kettő között. Mondjuk, egy kórház menzáján kissé nehezen megoldható, hogy a 25 kiló joghurtot maguk készitsék, és napi 10 kiló salátát levelenként átmossanak. Tényleg röhej, mert a REWE azért viszonylag drága. Ez olyan mintha Magyarországon a Sparból vásárolnának az éttermek, ésnem a Metroból ...
Viszont azért, hogy minden egyes eperszemet külön ismerj, és tudd a tehén nevét, amelyek a joghurtnak való tejet adta, meg egy kissé too much ;)))
Oké, igaz, a gyári maultaschen azért nem nyerő egy sváb étteremen, ahol ugye nem ártana, ha van speckó helyi.
Szóval, valahol az arany középúton ;)))

2017.05.17. 01:49:18

@Herr Géza: Nem úgy értettem, te majom ;))) Hanem, mondjuk, ha a konyhai kisegitő szakács akarna lenni, akkor elküldik-e "schulungra"? Pár hotellánc megteszi, meg a szakácsait is továbbképzi ilyen-olyan speckó területeken.

gabors 2017.05.17. 03:21:36

@swing gitan: ugy tunik nagyon jo idotok lesz NYC-ben 80F-90F csutortok pentek ...talan egesz hetvegen is

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.17. 06:26:58

@Pink Petsch: "Csakhogy ezek jellemzően nem a multik (bár biztos vannak kivételek), pláne nem Magyarországon."
- de igen, ezek jellemzoen a multik, mert 1 kis cegnek nincs penze meg Hr-es lehutot is alkalmazni, plane nem Magyarorszagon.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.17. 06:27:24

@Pink Petsch: "multik nagyon nem szeretik az 50, de még a 40 felettieket sem. Ugyanis őket már nem nagyon lehet idomitani a cégpolicyjükhez, meg a sok felesleges lófaszon, ami egy multinál előfordul könnyebben átlátnak. Ezért van az, hogy jellemzően egy multinál 22-23 éves pályakezdőket alkalmaznak szivesen, és a kisfőnökök életkora sem igen haladja meg a 35-öt, amikor is már eléggé vénnek számitanak. 
Ezt Magyarország vonatkozásában irtam."

- hozzaszolasodnak nincs ertelme, ugyanis:
- ha multi, akkor nincs kulon magyar meg nemmagyar vonatkozas, hiszen multi(nacionalis) tehat orssagokon ativelo cegekrol van szo. Nincs olyan, hogy magyar multi meg kulfoldi multi.

- a ceges policy egyseges, nem valtozik orszaghatartol fuggoen, tehat a kor alapjan ha nem tesznek kivetelt nemetorszagban, akkor magyarorszagon sem.

Egyebkent egy vilaghiru, altalad is ismert multi alkalmazottjakent (foallasban) irom, hogy sajnos a kor igenis szamit, es diszkriminal.

Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem 2017.05.17. 06:27:37

@London2009: Cromwell Oliverektol kezdodoen kiharcoltak a munkavallalok jogainak vedelmet, ami angliaban tenyleg eros.
Ezt akarjak most ledonteni olyan vivmanyokkal mint pl. az Uber. Totalis kiszolgaltatottsag, nincs betegszabadsag fizetett szabi stb stb. Shared economy. Az uj ellenseg.

M. Péter 2017.05.17. 08:27:35

@Herr Géza: Ki nem fizetett munkabérért természetesen bárki perelhet. 2 évnél rövidebb munkaviszonynál viszont a munkáltatónak nem kell indokolni a felmondást, de ha a dolgozó úgy véli, hogy neme, bőre szÍne vagy tucatnyi egyéb tiltott ok miatt mondtak fel neki, akkor 2 évnél rövidebb munkaviszonnyal is perelhet.

Herr Géza 2017.05.17. 10:50:49

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Már megint hülyeségeket beszélsz te főállású multititán. Már hogy a bánatban lenne egységes a céges policy? Maradjunk nálad és tekintsünk el a roppant kézenfekvő bérezési kérdéstől....:D Ezen túl te ugyanazokat a juttatásokat kapod (szabi, bónusz, céges nyugdíjalap, eü kiegészítő biztosíttások, cafeteria, meg a jó ég tudja mi minden...), mint a céged magyar alkalmazottai? Vagy a svájciak? A munkaszerződés is nyilván tükörfordítás minden országban..... Na hagyjál már!

Herr Géza 2017.05.17. 10:56:18

@M. Péter: Kösz. Kb erről beszéltem én is, nem az indoklás nélküli felmondás nyilván országonként és akár cégenként eltérő szabályairól és azok bíróság előtti támadhatóságáról.

Bálint Bátori 2017.05.17. 11:04:40

A képen a nyanya minimum 65 éves, csak szólok.

London2009 2017.05.17. 11:17:22

@Arthamyr: ez fugg, hogy milyen szakteruleten dolgozik valaki. Azzal egyetertek, hogy valamilyen szinten meg egy akkora varosban is osszeernek a szalak, mint London. Foleg ha valamilyen specialis teruleten dolgozik az illeto. Ez a ficko akirol irtam elment a konkurenciahoz dolgozni mindenfele problema nelkul.

London2009 2017.05.17. 11:19:47

@Vibi: ez fugg a munkaszerzodestol. Lehet ugye hatarozott vagy hatarozatlan ideju.
Csak altalanossagban tudom mondani, hogy a 6 honap probaido az atlag es az alatt elkuldhetnek kulonosebb indok nelkul.

Herr Géza 2017.05.17. 11:20:06

@Bálint Bátori: Hú b+, te sasszemű.... Aztán olvasni tudol-e? Akkor próbáld meg a kép alatti mondatot értelmezni! Az "illusztráció" szó jelentését megtalálod a neten...
Édes jó istenem.....

adg 2017.05.17. 11:25:19

@Bálint Bátori: koszonjuk szepen az eszrevetelt. Igy mar egeszen mas minden. Osszeallt a kep.

London2009 2017.05.17. 11:43:09

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Nem kotelezo uberezni. Aki beall Uber sofornek tudja, hogy mit vallal. Ha nem tetszik neki, akkor elmehet szimplan black cabezni vagy egy helyi taxistarsasaghoz furikazni.

2017.05.17. 12:07:44

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: Jó, te tudni véled, nekem meg tapasztalatom van a multik magyar leányaival. És ezzel be is fejezhetjük.

Herr Géza 2017.05.17. 13:46:02

@Pink Petsch: Ez a koma vagy csak Tesco-vásárlóként látott multit közelről, vagy szimplán félrebeszél. Jaja, a multiknál minden pénteken halomra lövik a 40 évet megért kollégákat a hátsó udvarban. :)))))
Ez meg különösen tetszik: "...meg a sok felesleges lófaszon, ami egy multinál előfordul könnyebben átlátnak."
Jujj, leleplezik a gyíkembereket meg megtalálják a profitporszívót....:))))))
Sikítok.....:))))

Herr Géza 2017.05.17. 13:55:31

@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem: "Shared economy. Az uj ellenseg."
Na, boldog lehetsz, találtál még egy ellenséget.
"....nincs betegszabadsag fizetett szabi stb stb"
Ja, hallottál már olyanról, hogy valaki vállalkozó? Annak hogy van fizetett szabadsága meg betegszabija? Arról már ne is beszéljünk ugye, hogy az Uberes sofőr az alkalmazottakkal ellentétben minden pillanatban szabadon dönthet, hogy megy-e dolgozni, vagy sem. Van, akinek ez jön be, van akinek a másik verzió.

Herr Géza 2017.05.17. 13:58:59

@Pink Petsch: Én sem úgy értettem, te másik majom :D Vicc lett vóna a "továbbképzés" eme formája, pont azt akartam szemléltetni... :D

Herr Géza 2017.05.17. 14:12:38

@Pink Petsch: Nem panasz volt ez a részéről, csak ugye 180 fokos váltás. A klinikán pl. a saláta szó szerint futószalagon készült, ha oda osztották be, akkor pl. az volt a dolga, hogy a szalagon érkező tányérokra a norma szerinti 4,5 dkg reszelt sárgarépát (ami így jött vödörben a REWE-től :D) rátegye.
Itt most jön a répa csomóban (meg a többi hozzávaló is natúrban) és bizony meg kell pucolni, le kell reszelni, a salátát levelenként megmosni, stb., majd a tányért ősszerakni kompletten.
A szalag mellett a lélekölő monotóniát szidta, ennek először örült. Aztán a sokadszorra 10 kg répa pucolása es reszelése után megint valami monotóniát kezdett emlegetni. Nem is értettem, hogy mi a baj....:)))))))
Ilyen ez a világ, ja....

Dikusz 2017.05.17. 15:34:22

@adg: azt azért nem vette észre ez a drága lélek, hogy a képhez oda van írva, hogy illusztráció, csak belevauvau. Biztos címlapos a poszt, oszt erre tévedt:)

Vadalmaaaaa 2017.05.17. 16:30:44

@Bredpitt Monika: igen,igaza van. A csajnak. Es nekunk is az lenne a kotelessegunk,megtanitanunk a gyerekeinknek,hogy a mi felmenoiknkkel kik es mit tettek. Ez nagyon fontos.
Bizony beszelni kell a gulagrol, a kommunistak nepirtasairol, a sosavas kadba lokdosott magyarokrol vagy a husdaraloval elve feldarabolt magyarokrol, a kulakuldozesben megnyomoritott,elvett, tonkretett eletekrol.
Nem ertek egyet azokkal,akik szerint errol meg beszelni sem ildomos. Ellenkezoleg, meg kell filmesiteni,irodalmilag is fel kell dolgozni. Olvassak a gyerekeink! Nezzek a moziban,hogy mit tettek velunk!

Herr Géza 2017.05.17. 18:37:00

@vöribaba: "...a sosavas kadba lokdosott magyarokrol vagy a husdaraloval elve feldarabolt magyarokrol..."
Nem néztél egy kicsit túl sok horrorfilmet mostanában?
:))))))

LittleG (uk) 2017.05.17. 19:24:32

@Pink Petsch: Angliaban nincs sem eletkor, sem fenykep a CV-n, ugyhogy ez alapjan nem szorjak ki. Mondjuk ha fenn vagy linkedinen, radkeresnek.

DieNanny CH 2017.05.17. 20:33:01

@vöribaba:

"Nezzek a moziban,hogy mit tettek velunk! "

És akkor én, az unokája annak az embernek, aki a kínkeservesen megművelt földjeit elvesztette az ötvenes években, gyűlöljem, és átkozzam azt az embert, akinek a nagypapája a rekvirálásokat elrendelte.

Így gondoltad?

Vadalmaaaaa 2017.05.17. 22:24:27

@Herr Géza: nem,csak meghallgattam egy magyar szarmazasu , ma mar svajci mernokot,aki a husdaralot tervezte a AVH- nak es nagyon csodalkozott,hogy nem a MAvAD a megrendelo.

sosavas kadrol te is tudhatnal,ha vennel konyvet a kezedbe es nem lennel alszent.

A sosavas kadba az Adrassy uton lokdostek azokat a magyarokat,akik maskent gondolkodtak. Volt egy ilyen kategoria: " maskent gondolkodo" ezeket ( is) uldoztek.

2017.05.17. 22:40:36

@vöribaba: A saját nemzettársai. Boxoljátok le egymás között ...

2017.05.17. 22:46:25

@Herr Géza: Hm, a konyhai előkészités a legkévésbé érdekes és izgalmas munka ;) Legfeljebb az dobhatja fel némileg, hogy bármennyire is igyekeznek, nem sikerült a répákat uniformizálni, igy elmerenghet a hosszúságokon és vastagságokon ;)))
Ezért is kérdeztem, hogy esetleg nem-e, akar-e továbblépni-e, képezni magát. De irtad, hogy neki nem ez az életpálya, csak most éppen ezt dobta a gép ...
Tudom, hogy időzejeles példa volt, vigyorogtam is, de az is érdekelt, hogy a melóhelye nem küldi-e "schulungra", ha esetleg menni akarna.

Herr Géza 2017.05.18. 00:58:07

@vöribaba: Aúúú, kurucinfo, nemzethir meg társai? Gratulálok. Mellesleg mikor is születtél?

Herr Géza 2017.05.18. 01:12:24

@Pink Petsch: Nem tudom, hogy küldenék-e komolyabb Schulungra... Őt meg nem is érdekli. Igen, van alternatíva, van tanult, szeretett szakmája, amit eddig, -leginkább kishitűsége miatt-, szabályosan szabotált. Most viszont felébredt az alvó oroszlán, részben ennek a váltásnak is köszönhetően. :))))

Vadalmaaaaa 2017.05.18. 06:41:42

@Herr Géza: nem ismerem ezeket,de te olvasgasd csak) pontosan az ilyen alszent emberek miatt nem elek Magyarorszagon, mint Te.
Tagadod,hogy sosavas kadba lokdostek a kommunistak a maskent gondolkodokat az Andrassy uton?
Te errol nem akarsz tudni? Talan meg sem oltek embereket a kommunizmus alatt? Nem jott a fekete Volga ( egy auto volt) a maskent gondolkodokert ejjel? Nem tuntek el komplett csaladok egyetlen ejszaka alatt,mert masfèle vèlemènyuk volt, mint Neked pl?
Nem volt besugohalozat sem es a besugok nem ulnek mai napig kulcspoziciokban. Nem volt kulakuldozes sem,amelynek kereteben sokakat az eletetol, a szerencsesebbeket csak a vagyonatol fosztottak meg. Nem uldoztek az un. Kulakcsemeteket sem Aha,ertem:)
Nem hurcoltak el embereket sem a Gulagra,sem pedig a hortobagyra halaltaborokba.
Nem kinoztak halalra lelkeszeket,papokat es hozzatartozoikat sem.
Ja ,ha ezt felemlegetem,akkor en nyilvan oreg vagyok.:)

Herr Géza 2017.05.18. 18:12:14

@vöribaba: R
Te úgy nagyjából komplett elmebeteg vagy!!!
Kezdjük úgy, hogy jó rég óta nem élek otthon, tőlem aztán nyugodtan hazamehetsz.
Kommunista kb. annyira se vagyok/voltam, mint pl. Viktorka.
Nekem mondod, hogy a Volga az egy autó???? Beszarok, eddig tutira azt hittem, hogy folyó.....
És itt máris megbuktál aranyom, a Volga (GAZ M21) ugyanis 1956. nyarán került bemutatásra a SZU-ban, márpedig akkor már Rákosi et. kuláküldözése meg az ÅVH nem sokáig húzta. Magyarul: Volgával nem sok embert vihettek az Andrássy útra...
Amire te gondolsz, az a Volga elődje, a Pobjeda volt...
Igen, sok mindent el tudok hinni én is az ÁVH szörnyűségeiről, azonban speciel a "savas kádak" létezésére csak néhány enyhén szólva is kétséges mendemonda utal. Mint ahogy a "MAVAD"-nak tervezett, de az ÁVH által használt emberdaráló is egy nagy legenda.

Herr Géza 2017.05.18. 18:31:18

@vöribaba: Jól elbeszélgettél magaddal. Kár, hogy az állításaid, amikre bőszen válaszolgatsz, még véletlenül sem tőlem származnak. De nem gond, így kerek a sztori. :D
Amikor a korodat kérdeztem nem öregbíteni akartalak. Gyanúm szerint te csak olvastál arról a világról, hát én meg éltem is benne egy keveset. Nem a Rákosi-érában, de azért a Kádár-korszakból jutott nekem is rendesen.

Bálint Bátori 2017.11.13. 14:40:14

@Herr Géza: Aháá, szóval ha írunk egy cikket egy narancsról, majd odateszünk egy képet egy banánról, majd aláírjuk, hogy a kép illusztráció, akkor az úgy teljesen okés cikk és megfelelő illusztráció ugye? Értem...Akkor odatehettek volna egy ütvefúrót, vagy egy indiai elefántot, és a cikk úgy is tökéletes, hiszen "A kép illusztráció" felirat szerepel benne, szóval baj nem lehet...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása