oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. április 07. 06:30,  Határátkelés két gyerekkel, egyedül 258 komment

2017. április 07. 06:30 Határátkelő

Határátkelés két gyerekkel, egyedül

Teljesen egyedül, vagy családdal sem olyan könnyű nekiindulni, de egyedül, két gyerekkel pláne nem az. Márpedig mai szerzőnk, bj így vágott bele a franciaországi életbe, de úgy érezte, muszáj megpróbálnia.

Te is hasonló helyzetben vagy, társ nélkül vágtál bele, esetleg gyerek(ek)kel a külföldi életbe? Írd meg a történeted a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

no_gyerekkel_foto_pixabay_com_marcisim.jpgA kép illusztráció 

„Reggel 4.00 óra van és mivel már több, mint egy órája nem alszom, azon gondolkodván, hogyan is oldom meg, ha a kisebbik gyermekemnek kórházba kell feküdni - ki marad a nagyobbikkal, az jutott eszembe, akár meg is írhatnám, hogyan kerültem ebbe a helyzetbe. :) 

Régóta olvasója vagyok a blognak, kommentelni nem szoktam, de pl. az ünnepek körül küldtem be képeket a menüről (ami aztán ki is került a Facebook-oldalra).

Én sok írásból hasznos információkat szereztem - vagy csak egyszerűen jó volt olvasni őket - íme hát az én történetem, hátha valakinek ezzel tudok segíteni. 

A Határátkelőn elég sok profillal találkoztam, de a sajátomhoz hasonlóval nemigen (ezért néha fel is merül bennem, vajon normális vagyok-e. :). A határátkelésre 2 gyerekkel (12 és 5 évesek) vállalkoztam, egyedül. Még csak nem is egy szuper állásajánlatra érkeztem, viszont régi vágyamat teljesítem be. 

Több, humán területen szerzett diplomával rendelkezem, a volt férjem amerikai, ami duplán jól jött, mert egyrészt a gyerekek eleve kétnyelvűek (tehát bármilyen országba is megyek, angolul megértetik magukat), másrészt, mivel az apjuk nem él Magyarországon, nem gördített akadályt a határátkelés elé (bár erősen próbálkozott, de tekintve, hogy nagyon ritkán jár látogatóba, én pedig jogász (is) vagyok, gyorsan belátta, ez nem fog sikerülni. 

Emellett éltem már külföldön, több országban is megfordultam (még a házasságom alatt) és a baráti köröm jelentős része szintén „elvándorolt”. (Ez talán azzal is összefüggésben állhat, hogy északkelet-magyarországi vagyok eredetileg. 

Az a rémes 2015 

A határátkelésem úgy indult, mint nagyon sok más történet: egy vidéki kisvárosban volt egy közepesen jó munkám (sok szempontból szerettem, de a fizetésemet pont nem), nem volt lakásom (így bérelnem kellett), igyekeztem egy válás- és egy „nagy szerelem-gyors összeköltözés-gyors szakítás” után egyenesbe hozni az életem. 

Aztán a 2015-ös év - életem eddig (és remélhetőleg jövőbeni) legrosszabb éve - sok változást hozott. Egy éven belül meghalt több rokonom is, köztük a nagymamám, akit nagyon szerettem. 

Emellett a szüleim mindketten (szinte egyszerre) veszítették el az állásukat, majd depressziósak lettek, majd anyukám rákos, a testvérem pedig majdnem elveszítettem egy közlekedési balesetben. 

2016 év elejére úgy tűnt, kitisztulnak a dolgok, valahogy helyrehozunk mindent. A szüleim a fővárosba költöztek, a testvérem is ide került (a baleset után sokáig nem maradhatott egyedül), ezért én is itt kerestem lakást, a gyerekeknek új iskolát-óvodát.. 

Majd egyik napról a másikra kiderült, engem is műteni kell, ha szerencsém van, még időben, így talán megúszom a kemoterápiát, egyebet - szerencsém volt. Persze, nem hülyeség, hogy a rák a legyengült, összetört embert támadja, sokszor lelki okai (is) vannak. 

Miért nem működött a magyarországi munkakeresés? 

Néhány hónap után úgy éreztem, itt az ideje, hogy változtassak az életemen, új állást keressek, rendszert vigyek a káoszba. Egy rövidebb időszak után, amíg a „stabil” állásom mellett kerestem, ugrottam az ismeretlenbe, otthagytam a munkám. 

És itt talált meg az első komolyabb pofon. Több humán diplomával, felsőfokú nyelvismerettel sem sikerült normális (tehát anyagilag és szakmailag is vállalható) helyet találnom magamnak - a fővárosban!! 

Több hónapos keresésem tapasztalatait az alábbiakban foglalnám össze. 

A munkavállalásra az alábbi lehetőségeid vannak: 

Baromi jó kapcsolatrendszered van 

Ez előbb utóbb politikát jelent - vagy elmész közvetlenül (közigazgatás, állami vonal) a „rendszert” szolgálni, vagy ha szerencséd van, bekerülsz olyan céghez, aminek megfelelő összeköttetései vannak a megfelelő helyeken. 

Elmész egy multihoz 

Ez csak akkor működik, ha minimum középfokú nyelvismereted van (nekem volt) és vállalod, hogy napi 12-14 órákat dolgozol. Kipróbáltam régebben, de gyerekkel sem anyagilag, sem szervezésileg nem működött volna hosszútávon. 

Saját vállalkozás 

Ezt felejtsd el, ha csak nem régóta működő, családi cég, vagy valamilyen nagyon különleges dolog, amit csinálsz. Én egyébként ebben gondolkodtam (saját iroda hosszútávon) és egy ismerősöm segítségével meg is próbáltam, de egyedülálló anyaként egyszerűen vállalhatatlan, hogy hónapokig, évekig teljesen bizonytalan bevételed legyen. 

Még mielőtt darabokra szednének a kommentelők, :) természetesen nem állítom, hogy a fővárosban nem lehet állást találni (csak ott lehet szinte), csak a saját tapasztalatomat írom le, azt illetően, nekem miért nem működött a magyarországi munkakeresés. 

Már semmit nem tudtam volna fizetni 

Mire idáig jutottam a felismerésben, már 2016-nak is eltelt jó része, és még mindig ott voltam, ahol a part szakad. Konkrétabban: egy elég jó, budai környéken, egy olyan bérelt lakásban, aminek a bérleti díját nem tudtam volna kifizetni, ha késik a gyerektartás. 

Sőt, egy idő után semmit nem tudtam volna kifizetni, ha késik a gyerektartás, mert a havi bevételem még a lakbér összegénél is kevesebb volt. 

Közben elnéztem a szüleim, akik nyugdíj előtt kerültek az utcára, és kezdtek mindent újra egy idegen közegben, 60 évesen. Úgy éreztem, én még mindig sokkal jobb helyzetben vagyok, ha a 30-as éveim közepén kell valamit a nulláról felépítenem, mintha ugyanezt dupla ennyi idősen tenném. 

Ekkor már 2. éve elkezdtem a PhD-képzést az egyetemen, de nem különösebb idő- (energia) befektetéssel tudtam részt venni a projektben. 

Nem volt veszítenivalóm 

Viszont 2016 őszén, amikor elkapott az a bizonyos „már tényleg elég volt - nincs tovább, valamerre el kell induljak, semmilyen reális esélyem nincs sem saját lakásra, sem az anyagi helyzetem stabilizálására”, akkor megláttam az egyetemen az Erasmus-pótfelvételi kiírást. 

Az Erasmus egyébként egy kiváló dolog, fiatal egyetemisták néhány hónapos külföldi tapasztalatszerzésére. Na most én se fiatal nem voltam, se a klasszikus egyetemista kategóriába nem tartozom. 

Mindkét diplomámat már gyerek mellett fejeztem be, az elsőt még nappalin, a másodikat már levelezőn, közben persze dolgoztam. 

De: se állásom, se lakásom, se pénzem, se párkapcsolatom nem volt. Ergo: veszítenivalóm se. 

Volt viszont: nyelvtudásom, diplomám és két belevaló, angolul beszélő, a magyar iskola-rendszerbe nem illeszkedő gyerekem. 

Gyors mérlegelés után beadtam a pályázatot és mivel az Erasmust nyelvtudás (pipa) és tanulmányi átlag alapján osztogatják (PhD-n nem nagy dolog a kitűnő átlag), nem volt kérdés, megkapom. 

Hát így kerültem ide, Párizs mellé, jelen pillanatban egy beteg gyerekkel, de valahogy mégis könnyebben, nyugodtabban, még ebben a helyzetben is. 

A tanulság? 

Semmi különös, hacsak az nem, hogy soha nem vagy túl idős / túl bonyolult helyzetben lévő / túl akármicsoda ahhoz, hogy elindulj.

Ha érdekel valakit, szívesen megírom a folytatást, hogy hogyan találtam lakást, iskolát, és ezek szerint az egészségüggyel kapcsolatos tapasztalataimat.” 

HÍRMONDÓ

Mit szólnál egy izlandi kalandhoz?

Azért nem mindennap fut bele az ember izlandi munkalehetőségbe, most ez is megtörtént, és ha már északon vagyunk, elnézünk Norvégia felé is. A hagyományosabb célországok és munkák kedvelőinek is akad ajánlatunk. Részletek itt.

Hazatérő várandós kismamát szívattak a hivatalok

Dóri és Tamás az észak-angliai Bristol mellett élt 4 évig, ahol egy logisztikai cégnél dolgoztak. Aztán úgy döntöttek, hazatérnek – és megkezdődött a kálvária.

Angliai magyarok egymás közt: a sötét oldal 

Volt egy iskolák közötti sportesemény, amelyre kikérőt írtak a gyerekeknek, és a testnevelő tanár megkérdezte a fiamat, hogy „anyukád tud angolul olvasni?”. Ezen kiakadtam, mert sajnos a tudatlan helyiek egy kalap alá vesznek a valóban tudatlan másik magyar családdal.

Mi London vészforgatókönyve? 

A brit kormány még fel sem mérte azokat a gazdasági, jogi és egyéb kockázatokat, amelyek abból erednének, ha a brit EU-tagság megszűnésének feltételeiről folytatandó tárgyalások megállapodás nélkül zárulnának - áll a londoni alsóház Brexit-bizottságának átfogó jelentésében.

(Fotó: pixabay.com/marcisim)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Franciaország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1712406927

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Külföldi munka nyelvtudás nélkül 2017.04.07. 14:51:06

Mónika gondolt egy merészet, és egy este írt az egyik külföldi magyarok Facebook-csoportba, hogy holnap jön ki nyelvtudás nélkül és szeretne segítséget kérni, kéne neki munka, meg szállás. Mit gondoltok, mi lett a történet vége? Ilyen és ehhez hason...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabors 2017.04.07. 20:17:06

@Pink Petsch: mert ugy tunt (5x talan) hogy mint ket gyerekes egyeduli anya... volt a gondja.

Most gond amikor munkat keres ... akkor nem volt ... mar bocs ..

montroyal ( CAN qc) 2017.04.07. 20:18:08

@gabors: nincs allasfoglalasom nem erint de nagyon csunya lenne azt mondani hogy kevesebben mennek majd az EUba meg ide hozzank is a szart keverni , sokasodni stb .. de bar igy lenne .. amugy a baj mar megtortent , de biztos jo valakiknek ....

2017.04.07. 20:22:37

@montroyal ( CAN qc): Benne van a posztban, csak egy kis figyelem kellett volna: "... az apjuk nem él Magyarországon, ...". Érted, mindkettőé. Van úgy, hogy egy házasság képes megromlani egy jó évtized múltán is, nemcsak a statisztikai 2-3 éven belül.

2017.04.07. 20:25:41

@gabors: Az nagyon fasza, hogy nálad van a jövőbelátó gömb, mert legalább te pontosan tudod, hogy neked 12 év múlva mi okozna gondot, igy te elkerülheted.
Szerintem, te ma már ne igyál többet.

2017.04.07. 20:25:52

@gabors:

"ird mar ide hogy mi az amivel nem ertesz egyett"

Mivel kicsit szétfolyik a mondandód, ezért nehéz konkrétan idézni belőle. Például ilyet írsz:

"igen ... nem ??? akkor szerinted ???"

Van ennek valami jelentése?

Meg ilyet:

"mar elso Ph-d-jet is gyerekkkel szerezte meg (miert) van valami hasznalhatatlan (2) diplomaja "

Csak az egyik diplomát tudjuk, az éppen jogász, viszont mi az anyámat jelent az a "miért" ott a zárójelben? Mi az, hogy miért? Talán mert már volt gyereke, és nem röstellt tanulni mellette, azért. Milyen negatív, mögöttes szándékra próbálsz itt utalni?

Mondom, nehéz érteni, hogy pontosan mire akarsz kilyukadni, a rosszindulat meg a lekezelés viszont érződik belőle, és az nem jó kombó. Azért meg, hogy szerinted a felcsináltatása helyett tarthatott volna kólásüveget a térdei között a számító kelet-euópai cigány k.rvája, na azért meg külön jár a pluszpont.

Gané dolog így hozzállni más emberekhez.

Persze ha félreértettem, amit írsz, vagy úgy érzed, hogy kiforgattam, akkor elnézést.

gabors 2017.04.07. 20:26:08

@Payrollerwitch: Oh, koszi nagyon okos volt ... ha barmit a kommentejimbol be is ideznel hogy kb "mint az értelem " ...

Nyilvan nem ertesz egyet velem akar semmiben sem, miert is tenned. De ha meg azt sem irod meg hogy mi az amit, szerinted, nem tudok ertelmezni akkor bocs de miert irsz ?

puhacica 2017.04.07. 20:27:07

@gabors: vannak itt paran, akiknek kicsit mas a velemenye, aztan olyanok is, akiknek meg nagyon mas a velemenye. ez nem baj. a baj az, hogy neked fel sem tunik, mennyire gaz, amiket osszehordasz "kicsit mas velemeny" cimszoval. te ugyanis feltetelezesek alapjan minosited a poszt irojat. kis osszefoglalo a mai teljesitmenyedbol. veregesd vallon magad, szep volt.

"hogy gyorsan felcsinaltatta magat az amcsi apukaval?"
igen ... nem ??? akkor szerinted ???"

""karrierista" ciganylany a keleti vegekrol? " nem tudtam volna jobban leirni magam sem :-)"

"VOltam én már sokminden egyébként Kelet-európai számitó k./zsidó/cigány/ *nem kivánt rész törlendő, avagy aláhuzandó :) "
csak akkor meg nem tudtad es abban sem voltal (meg) biztos talan most sem melyiket kellene torolni ... de ez nem baj az elet ilyen :-))"

".. poszterina megirja hogy valami miatt nagyon nem megy az elete ... mar elso Ph-d-jet is gyerekkkel szerezte meg (miert) van valami hasznalhatatlan (2) diplomaja es most mar 30-as evek kozepen jar ...
DE mi van ha nem jon meg a gyerektartas ... akkor a jobb budai lakast mar nem tudja fizetni .... (ohhhhhhhh)
bocs nem tudom sajnalni ... DE nagyon is tudom ertekelni hogy valamit megprobal sajat maga !!!"

Payrollerwitch 2017.04.07. 20:34:30

@gabors: Erre bármit válaszolhatnék, valamint az ellenkezőjét is, ha őszinte akarok lenni.

somlobodog 2017.04.07. 20:35:26

@gabors: ja az IT is pont ilyen kamu szakma. Ott a help menu mindenhol. Minek a programozó ha kinyitom a könyvet és ott van feheren feketén hogy kell gépelni. Tok egyszerű. Igaz a Google is kiad vagy 1 millió találatot mindenre. Na megyek és gyorsan osszedobok egy új Windowst itt ebédidőben.:))) Vagy kihuzom a szomszéd fogat. Ahhoz se kell diploma csak egy fogó.... Hát komolyan, minden oké nálad?:))

puhacica 2017.04.07. 20:35:48

@Nagy kámpics: forditok.

igen... = igen, felcsinaltatta magat az amcsi apukaval.
nem? akkor szerinted? = hiszen mi mas is tortenhetett volna, mint hogy felcsinaltatta magat az amcsi apukaval.
miert = miert csinaltatta fel magat az amcsi apukaval, aztan meg sir a szaja hogy gyerek mellett kell pehadezni, de bezzeg ha nem csinaltatta volna fel magat az amcsi apukaval...

gabors 2017.04.07. 20:36:11

@Nagy kámpics: "Mivel kicsit szétfolyik a mondandód, ezért nehéz konkrétan idézni belőle. Például ilyet írsz:"

"igen ... nem ??? akkor szerinted ???" \\

ezt nem talalom de valami volt elotte ... nem ?

Meg ilyet:

"mar elso Ph-d-jet is gyerekkkel szerezte meg (miert) van valami hasznalhatatlan (2) diplomaja "

Csak az egyik diplomát tudjuk, az éppen jogász, viszont mi az anyámat jelent az a "miért" ott a zárójelben? Mi az, hogy miért? Talán mert már volt gyereke, és nem röstellt tanulni mellette, azért. Milyen negatív, mögöttes szándékra próbálsz itt utalni?"

Mogottes? semmi mogottes nincs benne csak annyi hogy miert dontott hogy az "egyetem" alatt mar jo lenne gyereket is vallalni ... ez lehet hogy jo csak nem tudom "miert" es ha ugy dontott isbarmiert ... nem ertem miert kellene ezt jo vagy rossz ertelembe felhozni.... (olvasd el megegyszer hanyszor van hogy nem birta egyeztetni ezzel vagy azzal munkavalva etc)

"Mondom, nehéz érteni, hogy pontosan mire akarsz kilyukadni, a rosszindulat meg a lekezelés viszont érződik belőle, és az nem jó kombó. Azért meg, hogy szerinted a felcsináltatása helyett tarthatott volna kólásüveget a térdei között a számító kelet-euópai cigány k.rvája, na azért meg külön jár a pluszpont."

Nincs ebben semmi lekezeles addig amig emiatt akart valami "jo" erzest kivaltani ... kis kutya hol maradt (ha a laba is torott annal jobb) ???

"Gané dolog így hozzállni más emberekhez.

Persze ha félreértettem, amit írsz, vagy úgy érzed, hogy kiforgattam, akkor elnézést. "

Semmi gond hogy te maskepp latod foleg ha ironiarol sem halottal...

Shaktee 2017.04.07. 20:37:28

@Nagy kámpics: Kiforgattad biza. Gabesz meggyont már, sert reggelizett.

slussz :-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2017.04.07. 20:38:10

@Csodabogár: A rendőrség Märsta-ban, az észak.stockholmi külvárosban elfogta a könnyebben megsérült tettest.

Shaktee 2017.04.07. 20:38:29

@gabors: a kámpics csivavának van humora :-)

gabors 2017.04.07. 20:40:46

@puhacica: amiert Te annyira merges vagy ... abbol SEMMIT nem en irtam ... csak ideztem masokat tobbek kozott Teged es feltetelzem az posztolot ... TE irtad azokat mondatokat nem en csak nezd vissza ...

ha a "kommentekben" nem latod az ironiat/ (sarcasms) arrol nem igazan tehetek ...

gabors 2017.04.07. 20:41:59

@swing gitan: " kámpics csivavának van humora :-)" ha ez egy kerdes (mert nagyon vigyazok)

akkor a valasz "talan" .... de ez mind @ironia

gabors 2017.04.07. 20:43:48

@Payrollerwitch: "Erre bármit válaszolhatnék, valamint az ellenkezőjét is, ha őszinte akarok lenni"

ez jo ezt elmentem hogy ne kelljen google-ni :-)

gabors 2017.04.07. 20:47:57

@puhacica: " @Nagy kámpics: forditok.

igen... = igen, felcsinaltatta magat az amcsi apukaval.
nem? akkor szerinted? = hiszen mi mas is tortenhetett volna, mint hogy felcsinaltatta magat az amcsi apukaval.
miert = miert csinaltatta fel magat az amcsi apukaval, aztan meg sir a szaja hogy gyerek mellett kell pehadezni, de bezzeg ha nem csinaltatta volna fel magat az amcsi apukaval...
"

en ilyet meg legsotetebb pillantaimban sem gondoltam, foleg nem irtam volna a interwebre !!! ugyhogy ha lehet nem kellene mindezt ellenem (is) felhasznalni (koszi Trump)

Golf2 2017.04.07. 20:48:57

Bár az összes magyar tudna úgy összezárni mint itt a nők...És mindig csak a nők.

gabors 2017.04.07. 20:53:14

@somlobodog: " Na megyek és gyorsan osszedobok egy új Windowst itt ebédidőben.:))) "

errol lekestel Billy mar megycsinalta milliardjat ... ubuntu meg ingyen van (nem tudom mi van ebedre azert a ceg fizet ?? mert ha nem minden centet az ablakon dobnak ki ami ott vagy)

lapetiteparisinne 2017.04.07. 20:54:23

@gabors: Akkor mégegyszer :))

Ez egy történet. Nem akartam semmilyen "jó érzést' kiváltani (rosszat meg aztán semmiképp) - főleg nem sirok, hogy milyen nehéz dolog' gyerek mellett péhádézni"' , vagy akármilyen diplomát szerezni.

Olvasva a kommentjeidet viszont azt gondolom, hogy bárhol is élsz (lehet otthon, nem tudom, nem keresgéltem) - egy elég tipikus hozzáállásod lehet a nőkhöz :) egy interjúban olvastam, néhány napja, hogy "nincs alternativája a fehér, keresztény FÉRFIAK' által irányitott világrendnek.. hátööö.. vannak otthon, akik ezt igy gondolják- ez is egy látásmód, de sajnálom azért néha magunkat, nőket, mert valóban :

-ha egyetem alatt szülsz- hülye vagy
-ha külföldinek - kurva (esetleg büdös imperoialista kém ? ::)))
- ha tanulsz is gyerek mellett- miért is nem dolgozol?
- ha dolgozni akarsz : miért csodálkozol, ha gyerekkel nem vesznek fel sehová ??

De mégegyszer :
külön magamat nem akartam sajnáltatni :) tök jól vagyok, szép helyen, (egyelőre nem egyszerű és még nem kényelmes, de) megfelelő körülmények közt, azt csinálom, amit szeretek. Miért is kéne sajnálni ?
Ez a poszt pedig arról szól, hogyan jutottam el odáig, hogy meghozzam a döntést, hogy nem próbálkozom azzal, hogy otthon folytassam a próbálkozást :)

puhacica 2017.04.07. 20:58:09

@gabors: ahh, hogy ez ironia lett volna! nice try...

Shaktee 2017.04.07. 20:59:57

@lapetiteparisinne:

jo helyen él a ficko, sot a puncisapkat is felteszi amikor kell, ne ragozd ezt tul, kicsit bemolézott.

ça va alors?

gabors 2017.04.07. 21:00:19

@Nagy kámpics: " @puhacica: " hogy gyorsan felcsinaltatta magat az amcsi apukaval?"

igen ... nem ??? akkor szerinted ???"

meg van

szoval mint irtam volt valami (nyilva) ott a kerdes es ott ket valasz ... igy sem ertheto ? szoval nem tudom csak kerdeztem puhacica kommentjebol idezve ...

Shaktee 2017.04.07. 21:00:31

@puhacica: nagy az unalom odaát, hinta szabin van?

Payrollerwitch 2017.04.07. 21:01:03

@lapetiteparisinne: Azt kihagytad, hogy ha dolgozol, és gyereked van, akkor megkapod, hogy veled kivételeznek a gyerek miatt, és a többiek helyetted dolgoznak. :(

2017.04.07. 21:02:28

@lapetiteparisinne: Hm, nemcsak otthon gondolják a keresztény, fehér férfiakos világrendes maszlagot, van egy ország, ami erre az elképzelésre épült, bár ők tovább mentek, mert a sima keresztény nem volt elég exkluziv nekik, igy ők a wasp-ra alapozták az alternativa-nélküliséget. Igen, igen, az USA lesz az, és ott él a mi jó Gáborunk is, aki kissé bereggelizett. És bár az amcsi sör lóhúgy-szintü, a szervezete úgy látszik, elszokott a rendes piától.
Ja, a folytatást azért ne feledd.

soad1221 2017.04.07. 21:03:07

@gabors: jaja, kampics nem erti am az ironiat.... :D nem sok kommentjet olvastad te sem...

lapetiteparisinne 2017.04.07. 21:10:49

@swing gitan: külváros- az Université Paris Sud az egyetem.. úgyhogy dél felé

puhacica 2017.04.07. 21:16:01

@swing gitan: neha itt is kezelni kell az apoltakat. :D

puhacica 2017.04.07. 21:17:23

@Golf2: kampics pedig tiszteletbeli nove avanzsalt :)

soad1221 2017.04.07. 21:22:05

@puhacica: huha, akkor ezt en mar reg megleptem? :)

puhacica 2017.04.07. 21:25:13

@soad1221: gyanus, hogy a sotetseg 101%-os szelleme hatassal van rad valamilyen mertekben. :D

Shaktee 2017.04.07. 21:31:16

@Pink Petsch: mé nem usákolsz egy kicsit szivem szottya, pothagyma :-))

Lassan leteszem itt a lantot s megyek a wallmartba vacak/gyari/edes kenyeert s lohugyos sorert :-))

waspi djuri

Shaktee 2017.04.07. 21:33:57

@lapetiteparisinne: en.wikipedia.org/wiki/University_of_Paris-Sud

arrafele nemigen vagyok ismeros, valamikor a 16-ban laktunk.

2017.04.07. 21:41:39

@swing gitan: Egyem azt a túlérzékeny lelkedet :DDD
A póthagyma meg gabors .... ma mindenképpen. Hátha holnapra kialussza.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.04.07. 21:43:58

@lapetiteparisinne:
Nagyon jól megírtad, ne törődj semmivel. Várjuk a folytatást.

gabors 2017.04.07. 23:02:26

@Pink Petsch: "nemcsak otthon gondolják a keresztény, fehér férfiakos világrendes maszlagot, van egy ország, ami erre az elképzelésre épült, bár ők tovább mentek, mert a sima keresztény nem volt elég exkluziv nekik, igy ők a wasp-ra alapozták az alternativa-nélküliséget. "

hm semmi hasonlot eddig nem irtam sot mindezt ellenzem, trumppal egyutt, de ki tudja ?

Sot kereszteny sem vagyok ...

de ha beidezek meg egy ket ilyet feher kereszteny naci is lehetek hamarossan... :-)

gabors 2017.04.07. 23:13:03

@lapetiteparisinne: Nem ertem miert irsz nekem ... mint irtam nagyon tamogatom hogy valamit probalsz ...

talan nem kellet volna sem a sok PhD sem a gyerekeket annyira nyomni ... azt valoban nem tudom milyen nehez ma orbanisztanban "jogasz"kodni ha nem vagy csokos (ha az vagy akkor konnyu azt tudom)

"egy interjúban olvastam, néhány napja, hogy "nincs alternativája a fehér, keresztény FÉRFIAK' által irányitott világrendnek." nem engem halottal de mivel megint idezek valakit par ora mulva en lehsze a kereszteny feher ferfiak szo szoloja holott szerintem illyen mar regen nincs (wasp sem)

de ki tudja ...

2017.04.07. 23:23:27

@gabors: Mondtam én, hogy te mondtad? Nem. Ezt én irtam, Magamtól, A poszternek. Tényleg ne igyál ma már többet.

gabors 2017.04.07. 23:34:32

@Pink Petsch: "Igen, igen, az USA lesz az, és ott él a mi jó Gáborunk is, "

hm

"A poszternek. "

Csodabogár 2017.04.07. 23:39:00

@Hobbiszakács: Ügyesek, már ha tényleg a tettes volt.
Anno a Palme gyilkosságnál is sok tettest elfogtak, de máig se tudják ki ölte meg. Én mondjuk nem sirattam, de mégis.

gabors 2017.04.07. 23:39:59

@lapetiteparisinne:

A poszternek csak annyit hogy a "life beautiful" olyan csak az olasz filmben van meg az amerikaiban sincs... (sajnos)

azert erdekelne pl hogy az amerikai nagyszulok hogy allnak a helyzethez ... (ha nem tul szemelyes a dolog...) mert van nagyon kozeli ismerosom hasonlo helyzetben es ott peldaul a nagyszulok voltak akik "segitettek" a valas utan mert jobban szerettek az unokakat mint a fiu-t

2017.04.07. 23:40:21

@gabors: Basszus, nézd már meg kinek cimeztem, és pontosan mit irtam bele. Először irtam az USA-ról, majd azt irtam, hogy te is ott élsz. Ennyi. Te ezt meg kurvára összemostad a faszom tudja mivel, de nem is lérdekel, mert most már idegesit a hülyeséged.
Feküdj le, b+, és aludd ki a mai söröket.

gabors 2017.04.07. 23:41:52

@Csodabogár: MOSZAD nem vicc ...

majd kb 20 ev mulva tuttira meg lesz

nem volt az veletlen ...

gabors 2017.04.07. 23:44:29

@Pink Petsch: "@gabors: Basszus, nézd már meg kinek cimeztem"

???

2017.04.07. 23:45:57

@swing gitan:

Ööö... van konkrét oka, hogy ezt belinkelted nekem, vagy csak irodalmi ajánló úgy általában?

2017.04.07. 23:49:19

@gabors: Az eredetit bejegyzést, te szerencsecsomag. Azt a poszternek, és nem neked. Érted máááár, Tompika?
Ja, és megkérlek valamire, amig annyira hülye vagy, mint Hagymási, addig hanyagolj, mert rohadtul nincs türelmem hozzád, és olyat találok mondani, amit magam is megbánok.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.07. 23:53:21

@swing gitan: "@gabors: Tultolod a bicajt, szvsz. "

+1 :)

@gabornak biztos ertesulesei vannak az "Intelligence community"-tol, csak nem akarja ezt a nagykozonseg ele tarni...;) nem Assad volt, es nem volt gaztamadas...az csak Trump propagandaja, hogy vegre bevethesse a fegyvereket ;)

gabors 2017.04.07. 23:56:55

@Pink Petsch: "olyat találok mondani, amit magam is megbánok. "

ezt most akkor hogyan kellene felfognom (politikailag korrekt vagy fidesz vagy mi ??)

Shaktee 2017.04.08. 00:04:07

@Zsuzsi65: :)

Ma még a cnn se basztatta, mccain sem, sok dem is támogatja.

Ami engem illet - bár a donald valóban úgy fejezi ki magát mint egy 13 éves gyerek - néztem a reakcióját a szír gyerekekről szólva, az bizony emberi volt. Semmi kamuság.

Most már ideje lenne hogy beengedje a szír családokat is amerikába.
Illene.

kék madár 2017.04.08. 00:14:43

nem tudom offnak szamit-e a posthoz hozzaszolni, ha igen, elnezest, beneztem:
jo kis izgalmak egy sokdiplomas, fel vilag bajat a hatan hordo ketgyerekes elvalt nonek, de nem akarom sajnalni, sokkal nagyobb problemai vannak a liliputinnak es gengszter haverjainak, hogy nem all meg a kisvasut az orszaghaznal es a CEU-t nem lehet "még" vorosiszappal leonteni es eldozerolni. Forog a bicska az ember zsebeben amikor ilyen torteneket olvas

gabors 2017.04.08. 00:19:49

@Zsuzsi65: "nem Assad volt, es nem volt gaztamadas...az csak Trump propagandaja, hogy vegre bevethesse a fegyvereket ;)
"

azt eddig sem mondtam hogy "tudom" csak annyit hogy semmi ertelme nincs es nem is volt hogy Assad ilyen amatore modon csinalja ha gazzal akart(akarna) tamadni akkor nem repulovel csinalna (kurva komplikalt es nagyon sokba kerul) agyukkal tarackokkal ez sokkal egyszerubb repulokkel gaztamadast senki nem csinal tul kompliklat es lehetetlen titokban tartani es semmi ertelme nincs .... ezert nem is csinaljak ...

de bocs ehhez semmilyen inteligence forrasra sincs szukseg ...

hogy ezt ki csinalta nem tudom de en a izraelre tippelek mert rajtuk kivul eddig ez senki masnak nem volt jo .. hezbollah-t es az iraniakat igy lehet (talan) az amerikaiakkal megtamadtatni ... ha trump beleugrik ... masnak eddig ez nem volt jo trump talan nyer 10% ot de meg akkor is joval 50% alatt marad ... semmi ertelme

2017.04.08. 00:21:02

@gabors: Akármit szedsz, többet már ne igyál rá.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.08. 00:21:45

@swing gitan: "Ma még a cnn se basztatta, mccain sem, sok dem is támogatja"...haha, igy van:)

attol fuggetlenul, hogy a szokincse valoban nem egy Harvard-educated embere, azert lehetnek emberi erzelmei (annak ellenere, hogy ezt sokan nem feltetelezik rola:)
A szovetsegesek tobbsege tamogatta a mostani akciot
"...a wide range of U.S. allies from Asia, Europe and the Middle East expressed support..."
www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-reaction-idUSKBN1790M4

Shaktee 2017.04.08. 00:24:09

@Zsuzsi65: Harvard? Khm :)

Shaktee 2017.04.08. 00:25:45

@kék madár: scroll back to the Konrád cikkhez.

kék madár 2017.04.08. 00:29:36

"attol fuggetlenul, hogy a szokincse valoban nem egy Harvard-educated embere"
ma szomorkodtak rajta paran, hogy ez az ertelmi fogyatekos meg olvasni se tud, ugy kellett bevarni SNL proban, mert leizzadt egy oldaltol. De elnoknek azert jo lesz, elvegre miert is kene oda olyan magas kvalifikacio mint egy felmosorongyoperatori vizsgara.

Shaktee 2017.04.08. 00:32:41

@kék madár: miattam lehet belzebub is vazze ha putint megállítja.

adg 2017.04.08. 00:36:56

@gabors: "nem lehetett volna "gondolkodn" vagy coca colat a terd koze ? inkabb??"

Wow, meg ekkora suttyo bunko beszolast...
A mai napot te vitted szerintem, bar meg csak itt jarok.

Gyonyoru...

gabors 2017.04.08. 00:42:12

@swing gitan: Wharton School ... eddig ment Trump (nincs 2 PhD-je) .... (nem mondom hogy ez nem egy jo iskola .... de nem Harvard for sure)

gabors 2017.04.08. 00:47:48

@kék madár: ""attol fuggetlenul, hogy a szokincse valoban nem egy Harvard-educated embere"
ma szomorkodtak rajta paran, hogy ez az ertelmi fogyatekos meg olvasni se tud, ugy kellett bevarni SNL proban, mert leizzadt egy oldaltol. De elnoknek azert jo lesz, elvegre miert is kene oda olyan magas kvalifikacio mint egy felmosorongyoperatori vizsgara. "

ez jo honnan van??? ...

azert jobb ha az IP-cimedet VPN-en vagy TOR-on kezded titkolni :-)

gabors 2017.04.08. 00:50:16

@adg: "Wow, meg ekkora suttyo bunko beszolast...
A mai napot te vitted szerintem, bar meg csak itt jarok.

Gyonyoru..."

koszi ez jo esett :-))) a coca colat terd koze ??? most hallottad eloszor ? mert akor meg jobban erzem magam

Shaktee 2017.04.08. 00:50:17

@gabors: nem írta ki a nevét..:)

kék madár 2017.04.08. 00:53:54

@gabors: "azert jobb ha az IP-cimedet VPN-en vagy TOR-on kezded titkolni :-)"
soha nem probaltam titkolni a velemenyem, inkabb mindig oda koltoztem ahol toleraltak.
De igazad van elnezest kerek az ertelmi fogyatekosoktol, hogy Trumpot hozzajuk hasonlitottam
www.dailymail.co.uk/news/article-4386798/Taran-Killam-says-Donald-Trump-moron-SNL-host.html

gabors 2017.04.08. 00:55:28

@swing gitan: "vazze ha putint megállítja. "

nem vagyok biztos benne hogy Trump meg tudja allitani Putyint, meg ha akarna is katonailag szinte biztos nem (most) de politikailag sem igen ... foleg nem EU-ban lehet rosszul latom de most megint a keleti aramlat tunik erosebbnek ... (sajnos, majd meglatjuk)

Shaktee 2017.04.08. 00:59:51

@gabors: nem a megtudásról van csak szó, elemi érdeketek, nekünk is, hogy az európai piacot ne nyúlja le az orosz. A területek már nem is számitanak...

Ha ezt a buksi fejedben tartod(én is) akkor kevesebbet fogsz hülyéket gondolni a moszatról, hamaszról..fasznak kell agyonkomplikákni ezt? Elég komplikált magától is...

gabors 2017.04.08. 01:02:03

@kék madár: "soha nem probaltam titkolni a velemenyem, "

nem a velmenyed lehet a gond ... mert azt (legalabbis az usa-ban) a torveny vedi... de amit mondasz az mar korantsem vedett nem vagyok az ugyveded de komoly kulonbseg van a velemeny es ez kozott " De elnoknek azert jo lesz, elvegre miert is kene oda olyan magas kvalifikacio mint egy felmosorongyoperatori vizsgara. " lehet ez meg belefer az alkotmany elso kiegeszitesebe ... (ha nem amerikaban elsz akkor ez sokkal rosszabb lehet)

gabors 2017.04.08. 01:07:40

@swing gitan: "hogy az európai piacot ne nyúlja le az orosz. A területek már nem is számitanak..."

pontosan errol is van szo (talan) miert nem gondolod hogy a moszad all mindezek mogott ... israel az egyik legnagyobb katonai elado .. foleg ha ugy nezzuk hogy mennyit szallitanak "be" az amerikai fegyverekbe ... 30-40% !

pont nekik lenne a legnagyobb veszteseg az eszak afrikai arab terulet menne az orosz/iran zsebbe ...

Shaktee 2017.04.08. 01:21:56

@gabors: ne menjen, us, brits, france, germany erdeke is.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.08. 01:22:18

@adg: "A mai napot te vitted szerintem, bar meg csak itt jarok.

Gyonyoru..."

hat meg ha tovabb olvasod a kommenteket...:)) ma valami kulonleges vilagnap volt, vagy napfolt-tevekenyseg, vagy valami nagy trauma erte @gabors-t ;))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.08. 01:26:33

@gabors: "israel az egyik legnagyobb katonai elado .. foleg ha ugy nezzuk hogy mennyit szallitanak "be" az amerikai fegyverekbe ... 30-40%"

haha, ez is egy jo conspiracy theory ;)
"The motivations for nations starting, entering, or ending wars are often brought into question by conspiracy theorists. Munitions suppliers are often blamed for devising, coordinating and precipitating the events that lead nations into war, either in part or entirely. According to this view, there is always a party within a nation that benefits from war, on whatever pretext: the suppliers of weapons and other military material. "

adg 2017.04.08. 01:35:52

@Zsuzsi65: jaja, kozben vegigolvastam, jo kor volt. Errol a posztolorol sem hallunkntobbet, johet meg tobb statisztika es brexit. :D

kék madár 2017.04.08. 01:58:59

@gabors: nem ertem mit mondtam, ami ne ferne bele, de mindegy ne fokozzuk a fennforgast tovabb

Shaktee 2017.04.08. 01:59:22

@adg: dont jinx her away mate

kék madár 2017.04.08. 02:48:20

@gabors: szerintem maskor kommenteles kozben ne igyal. Vagy ivas kozben ne kommentelj.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2017.04.08. 03:15:11

@adg: szerintem aki olyan bator, hogy 2 gyerekkel egyedul nekivag, azt egy ilyen kis trollkodas nem ijeszti el.:) Gabor sem szokott ennyire elszallni, most tenyleg kicsit "sokkos" allapotban van:))

Bredpitt Monika 2017.04.08. 09:37:36

@lapetiteparisinne: Sok sikert kívánok nektek !

Egy dolgot kell szerintem fejben tartani. Minden döntés, amit hozunk a jó döntés. Egyedülálló szülőnek lenni szerintem azért nagyon nehéz, mert a döntések súlya a te válladon van és tiéd minden felelősség.

Még egy pár sor:

" Sosem lehet tudni, hogy a rossz, milyen jót,
illetve egy látszólag jó milyen rosszat takar.
Mielőtt bármiről ítéletet mondanál,
gondolj az öreg kínai paraszt történetére...

Egy öreg kínainak olyan csodálatos fehér lova volt,
hogy az ország leggazdagabbjai irigykedtek rá.
Valahányszor sok pénzt ajánlottak fel neki a lóért cserébe,
az öregember csak a fejét rázta.
- Nem, nem.
Ez a ló sokkal többet jelent nekem, mint egy állat,
ő inkább barát, nem adhatom el.
Egy napon a ló eltűnt.
Az üres istálló előtt összegyűlt
szomszédok máris ítélkeztek:

- Látod, milyen bolond vagy!?
Sejthetted, hogy el fogják lopni tőled ezt a csodás állatot.
Ha eladtad volna,
most legalább a pénzed meglenne.
A paraszt megint a fejét rázta.
- Ne túlozzunk!
Mondjuk csak azt,
hogy a ló nincs az istállóban.
Ez tény.
Minden más csak a ti értékelésetek.
Honnan lehetne tudni,
hogy ez szerencse vagy szerencsétlenség?
A történetnek csak a töredékét ismerjük.
Ki tudja, mi fog történni?
Az emberek kinevették.
Jó ideje már bolondnak tartották.
Meghálálta a szeretetet

Két hét múlva visszajött a fehér ló.
Nem lopták el,
csak kiszabadult,
és tizenkét vadlóval együtt tért vissza szabad portyázásáról.
A falusiak újra összegyűltek:
- Igazad volt,
nem szerencsétlenség történt,
hanem áldás!
- Én azért ezt nem mondanám még.
Elégedjünk meg annyival, hogy a ló visszajött.
Honnan tudhatnánk, hogy ez szerencse-e vagy baj?
Ez csak egy mondat.
És vajon meg lehet-e ismerni
egy könyv tartalmát egyetlen mondat elolvasása után?
A falusiak szétszéledtek,
meg voltak győződve arról,
hogy az öreg összevissza beszél.
Kap tizenkét gyönyörű lovat,
szinte ajándékba, és nem örül neki.

A paraszt fia elkezdte betörni a vadlovakat.
De az egyik ledobta a hátáról és összetaposta.
A falubeliek megint összegyűltek,
hogy elmondják véleményüket:
- Szegény öreg, igazad volt!
Ezek a lovak nem hoztak neked szerencsét.
Lám, az egyetlen fiad nyomorékká lett.
Ki segít majd neked idős napjaidban?
Igazán sajnálatra méltó vagy.
- Ne szaladjatok ennyire előre - válaszolta nekik a paraszt.
A fiam nem tudja többé használni a lábát,
ez minden.
Ki tudja megmondani, mit hoz ez majd nekünk?
Az élet apránként mutatkozik meg,
senki nem tudja megmondani egy cserép láttán,
milyen is a váza maga?

Nemsokára kitört a háború,
és a falu összes fiatal emberét besorozták,
kivéve az öreg nyomorék fiát.
- Nahát, öreg, megint igazad volt.
A fiad ugyan nem tud járni többé,
de legalább melletted marad.
A mi fiaink pedig mennek a halálba.
- Kérlek benneteket - válaszolta a paraszt -, ne ítélkezzetek rögtön.
A fiaitokat besorozták a hadseregbe,
az enyém itthon maradt.
Ennyit tudunk csupán.
Isten tudja csak, hogy ez jó-e vagy rossz?."

Bredpitt Monika 2017.04.08. 09:39:28

@kék madár: még mindig imádom a humorod, este bemásolom ide az egyik kedvenc hozzászólásom, ami tőled jött egy régebbi poszt alatt

Buchhalter 2017.04.08. 11:57:09

@gabors: ahogy elnézem a beszólásaid ritka egy bunkó és önelégült egoista vagy.Szerintem keres fel egy pszihiátert,rád fér.

Bredpitt Monika 2017.04.08. 19:06:21

@kék madár:

Ezt te írtad egyszer, valaha:

"a kertvarosban felszalltam egy railjetre, atvettem a vezetest es agyonkuplungoltam az utat Korzikaig, el is egettem parszor, de nem tunt fel mert kozben nagyon rossz magyar borokat ittam del-afrikai hordobol. Aztan megjelent digger par vodor KFC csirkeszarnnyal es Pappito rasszista meduzas kepeivel traktalt egeszen addig amig le nem nyult erte a joisten es leejtette a helyere Monikat, neki be nem allt a szaja a kenyer illatarol meg a hulye Amwayes amerikai televangelist legeslegszebb nok Pesten temarol. Csak akkor hallgatott el amikor egy utas (wuaaa [nor]) elkezdte verni a vezetofulke ajtajat, hogy ez nem is railjet, szerencsere Pink Petsch helyretette es bevagta egy 10 fokos fjorba, a nemet turistaknak meg a kesztyujuk is belefagyott.
Jo, ma mar nem iszom tobbet, mert nem talalom a gyogyszereim. "

Üdv

kék madár 2017.04.08. 19:36:33

@Bredpitt Monika: oh boy, az internet nem felejt :)

Hari Seldon 2 2017.04.09. 09:12:09

@lapetiteparisinne:
Csak most tudtam írni, ezért nem tudom olvasod-e még. Eddig jó volt, de ez egyenlőre csak az előzmény. Majd érdekes lehet a letelepedés is.

Vadalmaaaaa 2017.04.09. 18:32:20

Olyan irjon posztot ,aki hatter nelkul indul el az ismeretlenbe,se szuloi,se gyerektartas ,se osztondij nyujtotta hatter nincs....van ilyen?

Demi78 2017.04.10. 12:10:30

Gratulalok a posztironak, nem semmi!

Lordmotor 2017.04.10. 13:46:17

@gabors: igen. Forintban, havonta.

DieNanny CH 2017.04.16. 17:48:45

@vöribaba:

Nem is egy. Úgy 5 éve, egy asszem 3 gyerekes család vágott neki, 4 vagy 5 bőrönddel. Semmijük nem volt, úgy érkeztek Angliába.
Sajnos nem emlékszem a posztoló nevére, asszem idős-ápoló lett.

De még sokan voltak rajtuk kívül is.

adg 2017.04.16. 17:52:41

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: nekunk is csak a borondjeink voltak es par honapra elegendo penz, semmi mas. :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása