oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2017. február 18. 06:45,  Határátkelés – várakozások és valóság 149 komment

2017. február 18. 06:45 Határátkelő

Határátkelés – várakozások és valóság

Az elmúlt években sokat javult a helyzet, de azért még mindig sokan csalódnak a külföldi életben és munkában, nem ritkán azért, mert mást vártak, mint amit végül kaptak. Noha hajlamosak vagyunk azt hinni, ez azért nem magyar sajátosság, miként arra a mai poszt is bizonyságul szolgál.

Mikor érezted először úgy külföldön, hogy otthon vagy? Volt egyetlen ilyen pillanat, vagy egy folyamat része az érzés? Esetleg soha nem fogod magad otthon érezni? Írd meg a tapasztalatod, véleményed a hataratkeloKUKAChotmail.com címre.

fiatal_no_nagyvaros_foto_pixabay_com_unsplash.jpg

A spanyol Belen C. Diaz három éve él Hollandiában, és (mint itt írja) ez pont elég idő volt neki arra, hogy lássa, amint sokan költöznek a külföldiek közül haza, mert „nem ezt várták”.

Vajon mit vártak? – teszi fel a kérdést. Hogyan képzelték el a hollandiai (vagy más esetben németországi, angliai, stb.) életüket? És ami a legfontosabb: min alapultak a várakozásaik? 

Ezek szerintem is nagyon fontos kérdések, mert az egész határátkelés sikere múlhat azon, mennyire megalapozottak az elképzeléseink. Persze (mint Belen írja) az álmodozás normális, szükséges és jó dolog, hiszen végül is ezért indulunk neki. 

Ugyanakkor muszáj realistának maradni, mert így lehet elkerülni azokat a „baleseteket”, amelyek végül keserűvé tehetik a költözést. Arra is fel kell készülni, hogy a határátkelés kicsit „olyan lesz, mint a Lost: több évad váratlan fordulatokkal, változó minőségű fejezetekkel, és egy olyan fináléval, ami nem feltétlenül ér fel az előzetes várakozásokig. Nyugalom: a sorozathoz hasonlóan itt is igaz: legalább az élmény megéri az erőfeszítést”. 

Lássunk néhány példát Belen gyűjtésében a várakozások és a valóság közti ellentétekre! 

„A határátkelés jó buli” 

Az, ha szereted az erőteljes érzelmeket. A kivándorlás olyan, mint a hegymászás. Boldogan, fülig érő szájjal indulsz neki, tekinteted a csúcsra szegezve magabiztosan lépkedsz. Az eufória mindent elsöpör. A valóságban mindez nagyon rövid ideig tart, de olyan édes és kellemes élmény, hogy az agyad maximálisan kiterjeszti az emlékeidben. 

Aztán jön az első lejtmenet, érkeznek az első nehézségek, kicsit nagyobbak, erősebbek, és kicsit talán tovább tartanak, mint vártad, és amikor vége van, egy idő után újabb nehézség következik. Végül aztán megérkezel, és nagyon büszke vagy magadra, hiszen túl vagy a határátkelés első, fontos szakaszán. De buliról szó nincs. 

„Manapság külföldre költözni kényelmes és könnyű” 

Belen szerint az első egyszerűen hazugság, a második pedig tőled függ. Amikor megérkezel, „guiri” (külföldi – HÁ) leszel: te leszel az, aki nem ért dolgokat, aki téved, rosszul ítél meg helyzeteket, aki minden fordítva csinál. 

Mindent legalább kétszer megkérdezel, és még így sem biztos, hogy megérted, amit mondanak neked. A ma nehézségei könnyűnek tűnnek majd a holnapiakkal összehasonlítva, mert az elején egy ideig úgy éled meg az egészet, mint egy videójátékot. 

„A különbségek nem jelentenek problémát” 

Azért ne felejtsd el, hogy neked kell alkalmazkodnod, neked kell felvenned az új ország, város ritmusát. Akarnod kell részévé válni. Kétségtelen, hogy például Hollandiában többet esik az eső, mások az ételek, minden drágább, mint Spanyolországban. 

De ha a rosszabb napjaid uralkodnak el rajtad és bekerülsz egy ördögi körbe, abból nehéz kimászni. Végül is dolgozni, új életet kezdeni jöttél, nem vakációzni. 

Ja, és ha te vagy az, aki mindent hasonlítgat, aki szerint otthon mindent jobban csinálnak, akkor el se indulj, mert akkor a határátkelés nem neked való. Nem fog működni a dolog. 

Végül egy pár, csak félig komoly (tessék így is kezelni) párosítás (innen): 

1. Várakozás: A lakáskeresés olyan lesz, mint a tévében a Nemzetközi Lakásvadászok műsorban.

Valóság: Inkább élet-halál harc a dzsungelben idegen nyelven, más szabályok között. 

2. Várakozás: A barátkozás könnyen megy majd! Irány a pub, és majd összehaverkodom másokkal.

Valóság: Egyedül vagyok egy idegen országban, és ha a helyiekkel próbálok beszélgetni, kétségbeesettnek és nyomasztónak tartanak majd. 

3. Várakozás: Simán találok majd munkát.

Valóság: Egyáltalán semmilyen referenciám nincs ebben az országban.

4. Várakozás: Majd találok valamilyen kedves, aranyos helyi csajt/pasit, egymásba szeretünk, összeházasodunk, a gyerekeink két nyelven beszélnek, és boldogan élünk, amíg meg nem halunk.

Valóság: A csajok/pasik semmivel nem jobbak, mint az otthoniak, ráadásul mindezt egy számomra idegen nyelven kellene véghezvinni.

5. Várakozás: Az összes környező országot bejárom majd a szabadidőmben, felfedezek mindent, olyan lesz, mint a Travel Channel!

Valóság: Tényleg megengedhetem majd magamnak a fizetésemből? Lesz egyáltalán erre időm? Nem biztos…

6. Várakozás: Nem, anya, sajnos ma nem tudok veled Skype-olni, várnak a barátaim, megyünk bulizni.

Valóság: Nem, semmi tervem nincs ma estére. Hogyne, tudunk beszélni. Láttad a kedvenc sorozatunk legutóbbi részét?

7. Várakozás: Külföldre költözöm! Meg tudom csinálni! Egy csomóan megtették már!

Valóság: Életem legnehezebb lépése, de egye fene, megcsinálom.

Külföldre mennél dolgozni? Már kint élsz, de munkát keresel? Válogass közel ezer (1000!!) álláshirdetés közül a Határátkelőn!

HÍRMONDÓ

Rosszabb élelmiszereket kapnak a magyarok, mint a nyugatiak

Ugye ismerjük azt a közvélekedést, miszerint a volt szocialista blokk országaiban hiába lehet ugyanazon termékeket kapni, mint a nyugat-európai boltokban, azok gyengébb minőségűek? Nos, úgy tűnik, a vélekedésnek sajnos van alapja.

Rengeteg magyar ment külföldi egyetemre

Töretlen népszerűségnek örvend a külföldi továbbtanulás a magyar fiatalok körében. A becslések szerint már 10 ezernél is többen tanulhatnak elsősorban nyugat-európai és amerikai egyetemeken.

Kannibalizmushoz vezetett az elvándorlás Szlovákiában

Nem csak Magyarországon van egyre nagyobb hiány a munkaerőből, ugyanezzel a problémával küzd a szomszédos Szlovákia is. Olyannyira, hogy az ottani kormányfő egyenesen „kannibalizmust” emleget.

Két ország követheti a brit példát, az egyik nagyon fájna

Mióta a britek megszavazták az Európai Unióból történő kilépést, több ország kapcsán is felmerült, hogy esetleg követheti a példájukat. A legnagyobb valószínűséggel Hollandiában, illetve Ausztriában kerülhetne sor népszavazásra.

(Fotó: pixabay.com/Unsplash)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Hollandia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1712269658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2017.02.18. 06:51:31

Az osztrákok tuti nem lépnek ki annál betojibbak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.18. 10:02:16

@Golf2:
Csak idő kérdése hogy ki követi az angolokat aztán borul a kártyavár.

Csodabogár 2017.02.18. 10:57:16

Határátkelés mindig nagy kaland. A legjobb felkészülni minden rosszra, aztán kiderül, hogy egész jól megy minden.

Hírek: Az élelmiszerek, mosószerek stb. tudott dolog. Magyarázat egyszerű. Nagy cégek, pl. Nestle kihelyezte a termelést pl. Lengyelországba. Amit ott csinálnak, az olyan szocialista. Ausztriában nem azt árulják, amit a volt keleti blokk országaiban gyártanak.

2017.02.18. 12:09:54

Ja amugy ezt mar egy ideje akartam irni, hogy gratulalok a Hataratkelonek az oldal fejleszteseert, nem tudom miota van kirakva, en a tegnapelotti poszt alatt vettem eszre a kozlemenyt, hogy mostmar allashirdetesek is vannak meg ilyenek (megnezni meg nem neztem meg mert nem igazan erint) de amugy ez tokre nagy dolog, tenyleg ez lett mostmar "a" kivandorlos/kulfoldosmagyaros/najolegyenvendegmunkasosishaddoruljon portal.

Amugy enis ugy tudom, hogy foleg az az oka annak, hogy orszagonkent valtozik a minoseg, hogy helyben gyartanak, a multi csak megvette a regi gyarat, de at nem alakitottak, raadsul sokszor helyi alapanyagokbol, meg helyi, fuggetlen feldolgozouzemektol, akik eladnak a multinak is, meg a Dzsuvas Husok Bt-nek is.

fhdgy 2017.02.18. 12:11:13

Kedves HÁ! Egy kérdésem, kérésem lenne:

Az álláshírdetések miért olyan "sápadt" betűkkel vannak?

Nekem, pl. megerőltető olvasni. Nem lehetne valami határozottabb feketével, jobban olvasható betűtípussal?

P.Elliot 2017.02.18. 12:11:29

Amikor en hataratkeltem akkor egyreszt sokkal kockazatosabb volt, / disszidalas/, ha elkapnak akkor azert masfel evi borton jart, masreszt konnyebb mert segitettek munkat keresni meg lakast, / Usaban, azt nem tudom hogy mas orszagban hogy es mit segitettek a bevandoroltnak, itt adtak egy kicsike kezdopenzt/ vissza kellett fizetni a repulojeggyel egyutt kis reszletekben/, tehat a lenyeg megvolt, legalabbis nem volt az a nyomaszto erzes hogy mi lesz velunk a kezdetben idegenben.
A maiaknak nincs aki segitsen, maguk keresnek munkat, lakast es kell a kezdo toke de annyival jobb hogy fel tudnak ra keszulni, ha nem sikerul akkor haza tudnak menni meg kozben is ha ugy gondoljak.
A ketto kozotti kulonbseget ami a leglenyegesebb abban latom hogy akkor meg minden orszagban volt munka illetve ha nyelvtudas hianyaban vacakabb munkara kenyszerult az illeto tudta hogy csak a nyelvtudason mulik es mehet felfele, esti iskolakba is jarhat valamit tanulni mert akkoriban meg az sem kerult egy vagyonba.
A lakasok illetve a hazvetel is elerhetobb volt, volt jovoje.
Szoval en inkabb a munkahianyokban latom a kulonbseget es a gepesites majd tesz rola hogy meg ennel is rosszabb legyen ami most van, napi szinten latom es hallom hogy hogy szunnek meg a munkak, visz mindent a gepesites, ember meg nincs kevesebb, sot.
Ket napja bekotottek nalunk egy szerkezetet ami kompjuteres, a kozponta irodabol latjak a gaz es villanyfogyasztasomat, aki vegigjarta a kis keszulekevel a hazakat azok az emberek masnap mar a munkanelkuli hivatalokban alltak sorban...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.18. 12:45:38

Haha, nagyon jók ezek a várakozás-valóság párosítások.Aki akar és tud még ilyet, ne fogja vissza magát...
:D

Eltérő minőségű árucikkek: hát ja, lehet ez ellen tiltakozni, csak éppen nincs sok értelme.
A gaz nyugati gyártó cég azért árulja ugyanazt sz@rabb minőségben, mert azt olcsóbb gyártani.
És azért kell olcsóbban gyártani, mert káeurópában nem veszik meg a nyugati minőséget, mert nincs rá pénzük.
Viszont a nyereségességet meg kell őriznie a cégnek, mert a profit az szent.
Tehát olcsóbbn gyárt és így tud olcsóbban kínálni is és a profit is megmarad.
Az meg egy óhéber duma, hogy Magyarországon már minden annyiba kerül, mint Nyugaton.A lóf@$2t kerül annyiba.
Lehet, egy két dolog olcsóbb külföldön, időszakosan; illetve "eléggé" drágaság van már Magyarországon is, ezt aláírom.
De hogy random árucikkekből összerakott fogyasztói kosár ugyanannyi otthon, mint nyugaton, az m@rhaság.Aki ilyet mond, az nem volt még egynapos ausztriai buszos társasútnál hosszabban külföldön.

Természetesen ezzel nem védem a nyugati gyártó cégeket, ez csak egy értelmezése a dolgoknak, ami vagy igaz, vagy nem, de az biztos.

Valami olyasmi lenne a korrekt, hogy Bécsben árulnák a F@sza-ppant, Budapesten meg a F@sza-ppan Lájtot, tehát lenne valami
megkülönböztetés.Vagy írjon valaki jobb megoldást... :-)

Shanarey 2017.02.18. 13:01:39

@geegee:

Várakozás:

Azonnal lesz munkám, s 5 év alatt összeszedem egy Magyarországi lakás árát.

Valóság:

Segélyen vagyok és nyelvet tanulok, mert 4 év alatt még a nyelvet sem tanultam meg annyira hogy szóba álljanak velem.

:-)

Csodabogár 2017.02.18. 13:12:56

@P.Elliot: Ne csüggedj! Trump majd mindenről gondoskodik. Rengeteg ember kell majd pl. a mexicoi fal építéséhez.:-)))))

2017.02.18. 13:16:34

@geegee: "ez csak egy értelmezése a dolgoknak, ami vagy igaz, vagy nem, de az biztos."

Ez egy jo szoveg. :)

Mrs. Clayton 2017.02.18. 13:16:47

@P.Elliot: en nem szeretnelek megbantani nehogy felreerts, de te mint menekult mentel, ha teszem azt franciaorszagbol koltoztel volna az usaba, senki nem adott volna se lakast se koltopenzt, de akkor sem kaptal volna semmi tamogatast, ha a szocialista blokkon bellul koltoztel volna.
A mai menekulteknek is adnak lakast meg koltopenzt meg segitik oket a beilleszkedessel. Aki csak ugy kivandorol nem kap semmit intezze az eletet ahogy tudja. Persze kivetelek vannak, mert az elsportolo, meg a viszonylag keresett magas beosztasu alkalmazottak azert kapnak segitseget, de nem az allamtol.
Ez a gepesites is csak annyit jelent, hogy a vilag fejlodik. Anno amikor az autok elterjedtek a lovaskocsisok kiabaltak, hogy vege a vilagbak. A helyzet az h igen, ma mar senki nem tud lovaskocsiskent elhelyezkedni csak taxisoforkent, viszont igy tobbet is keres. Aztan nincsenek villanyora leolvasok sem, hanem a kutyuk beuzemeloikent szinten jobban fizetett allasba lephetnek elo.
Sajnos az teny hogy ma ez sopor vegig a vilagon, hogy a vilaghaborut koveto felfutasban milyen jo volt. Nana hogy egy nelkulozest, ehezest koveto felviragzasban, es foleg a habor miatti technikai fejlodes kovetkezteben milyen jo lett az atlagembernek is. Lett tv, meg auto, meg tengernyi elelmiszer. Igaz a lovaskocsisok kihaltak, meg napszamos se kellett annyi. Most akkor jo, hogy nincs napszamos, meg villanyora leolvaso, vagy nem? Meg persze azt is konnyen kifelejtik a nosztalgiazok a sztoribol, hogy annak a joletnek volt egy ara, megpedig a ket vilaghaboru. Hat ha csak ilyen aron lehet nekem is olyan jo, mint a szuleimnek volt, akkor kosz inkabb maradok ennel ami van.

Csodabogár 2017.02.18. 13:18:30

@geegee: A megoldás egyszerű. Bizonyos dolgokat Bécsből kell hazahozni. Moyonak van igaza, pontosan az történt amit ő ir. Az meg, hogy nincs pénz, úgy általában, nem igaz. Látom, hogy a népek miket vásárolnak és mennyit. Hozzájuk képest az én bevásárlásaim egy templomi egér szinvonalán vannak. Persze nyilván különbözőek a bevásárlási szokások Kőbányán mint Budán, de amig még autóval jártunk supermarketekbe, nem győztem csodálkozni, hogy hétköznap délelőtt is tele voltak a parkolók és csak jöttek a jól megrakott bevásárló kocsik kifele az üzletből.

Csodabogár 2017.02.18. 13:25:49

@P.Elliot: Volt néhány 56-os ismerősöm és itt van Emberem is. Soha nem hallottam, hogy bármi segítséget kaptak volna. Most extra rákérdeztem az Embernél, a többiek sajnos már nem élnek. Azt mondja 5 dollárt adtak, hogy menjen állást keresni és kész. Az út ingyen volt, hajóval vitték őket. Több europai országba került ismerős is volt. Olyan rossz fogadtatásról egyik se mesélt, mint amit az amerikások mondtak. Persze ti máskor mentetek, lehet, hogy titeket már egy segélyegylet várt és pátyolt ott.

Mrs. Clayton 2017.02.18. 13:32:37

Azt teljesseggel kizartnak tartom, hogy Europaban 50%+1 annyi hulyele, mint a linkelt riportban hallhato szemely. Erdemes egyebkent a radio tobbi musorat is meghallgatni, mert nagyon tanulsagos.
www.lbc.co.uk/radio/presenters/james-obrien/which-eu-law-are-you-looking-forward-to-losing/

P.Elliot 2017.02.18. 13:45:15

@Csodabogár: Most igazabol nincs idom beszelgetni, majd jovok es valaszolok masnak is csak annyit akarok mondani hogy 15 percnyi autoutra van tolunk az a hely ahova az 56-osokat koltoztettek a hajout utan, a varos neve Edison, hosszu barakkszeru hazsorok ahol ellattak oket, mara mar le van bontva, mini golfpalya van a helyen de en meg lattam, az az 5 dollar naponta lehetett, nekunk harmat adtak fejenkent. Munkat keresni nekunk is magunknak kellett de jottek oda a munkat kinalo szervezetek, mi is ilyenhez kerultunk, illetve maga a New Yorki fogado bizottsag segitett mindenkinek.
Rossz fogadtatas az 56-osoknak hat ilyenrol csak az oreg amerikasoktol hallottam akik azt hittek hogy mivel ok menekultek voltak meg volt a forradalom, viragcsokor es piros szonyeg varja oket, ok hosok voltak, es meg voltak sertve hogy nem, olyan elbiralas ala estek mint mas aki bejon az orszagba,
Ezeket a serelmeket meg ma is hallani nagyon oregektol, illetve mar talan nem is elnek azok.
Sosem felejtem el azt az idos hazaspart aki meg olyat is csinalt hogy levelet irtak a Feher Hazba hogy ok a veruket hullattak/ ahogy elnezem egyszeruen ugy jottek ki mint a tobbi akinek volt lehetosege igy a cirkuszban elhagyni az orszagot/ es hogy ok magasabb banasmodot erdemelnek/ vajon miert?/ mint a tobbi....
Akiket ismertem 56-osok azok legnagyobb resze jo munkahelyeket talalt idovel, hazat vettek, jol eltek, jo nyugdijuk volt, folyton hazajartak kesobb, be csak a gyerekeik olvadtak de nem panaszkodtak...
Mennem kell, majd neha visszanezek...

Shaktee 2017.02.18. 13:48:47

@Shanarey: fel ne add Shana, mindjárt jó lesz ;)

Shaktee 2017.02.18. 13:48:51

@Csodabogár:

Egy baratságos felmosórongy várt rám egy kis nyomdában a Rideau uccában, és kriminológia az Ottawa Egyetemen.
Izgalmas évek voltak :)

Idesüss : youtu.be/8yvUjdxKxFs

:)

2017.02.18. 13:51:36

@Mrs. Clayton: "Sajnos az teny hogy ma ez sopor vegig a vilagon, hogy a vilaghaborut koveto felfutasban milyen jo volt. "

Nem ez van, vagyis nem az a baj, hogy nekunk mar nem jutnak mar lovaskocsis, meg napszamos meg ilyen munkalehetosegek, hanem, hogy a jovobeli kilatasok rosszabbodnak. Hogy aki abban az idoszakban dolgozott, az most hatalmas megtakaritasokkal utazgat a vilag korul, mikozben a gyerekeiknek nem lesz mar olyan nagyvonalu nyugdijazasa, meg mivel az idosebbek be vannak betonozva a munkahelyekre, a fiatalabbak csak hatarozott ideju szerzodeseken keresztul dolgozgatnak munkahelyrol munkahelyre, meg nincsenek sokan az ingatlanpiacon sem, csak berelnek, stb stb. Persze van wifi, meg melegviz meg egy csomo szempontbol jobb es kenyelmesebb elet van, mint a 60as evekben, de az talan meg fontosabb, hogy a jovotol mi varhato, es ebbol a szempontbol szerintem egy kicsit ijeszto ami most zajlik.

nyuszigonosz 2017.02.18. 13:58:13

@Mrs. Clayton: Csatlakozom ahhoz, amit Elliotnak írsz.

@P.Elliot: Kozkázatosabb csakis annyiban volt a te disszidálásod, hogyha elfognak, börtön lett volna, de hiszen társasutazással mentél ki, hol is fogtak volna el? Nem gyalog vágtál neki, és szöktél a zöld határon keresztül.
És gondolom nem mondtad, a társasutazás szervezöinek sem, hogy te már nem mész vissza. És míg az olasz menekült táborban voltál, nem neked került pénzedbe a lakhatásod, ellátásod, és az út az USA-ba sem, és a kezdetekre is volt pénzügyi segítség. Az, hogy ezt aztán törlesztve vissza kellett fizetni, az szerintem az alap. Ez a ma bárhová költözökknek nincs. Egyáltalán nincs.

@Csodabogár: Te magad is disszidens voltál, nem tudom neked Svédország miben és mennyit segített, de mindenképp segítettek legalább odajutnod. A többit meg te tudod.

A volt szocialista blokk országaiból, elsösorban azokból, ahonnan a nyugatra utazás szinte lehetelen volt, na azokból ha valakinek sikerült kijutnia és kint maradt, bizony óriási segítséget kapott pl. Németországtól, aki ide szökött. Ellátás, pénz, nyelviskola, söt még olyan állásokat is kreáltak, amik szinte lehetetlenek, de meglettek. Pl. Szabad Európa rádió munkatárs, az ismertebb disszidenseknek, vagy mesemondó a börtönökben, mikor maga a fickó németül nem tudott, de a raboknak a börtönökben tetszett, hogy vannak mesemondó estek, ahol ugyan a fene tudja mit beszél a mesemondó, de énekelni tud. ( ezt egy cseh énekes és disszidens elbeszéléseiböl tudom, és miután már magam is itt éltem, utánanéztem, igaz. Szóval nem találta ki, hogy érdekessé tegye magát, tényleg így volt, és nem is egyedül lett börtönmesemondó. Pár évig, míg aztán tényleg megtanulta a nyelvet és elvégzte a Müncheni Ludwig Maximilian Egyetem történelem és ujságírás szakát )

És ezzel nem akarom kissebíteni egy valamikori disszidens új kezdését egy más országban, kontinensen. Biztos nem volt egyszerü. Csak más.

Egyszóval a mai szabad költözés, letelepedés és munkavállalás az más dolog. Örüljünk, hogy van. Ameddig még van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2017.02.18. 14:22:49

@Mrs. Clayton:
Ritkán fordul elő de most teljesen egyetértek. Óriási hiba a gépesítést okolni a munkanélküliségért.

szalka240 2017.02.18. 14:25:12

@geegee: Azt hiszem, valamit félreértettél. Itt most nem random vásárlói kosarat hasonlítottak össze, hanem ugyanazon márka ugyanazon termékét. A minőségbeli különbséget én nem tudom megítélni. De ha bemegyek Magyarországon a Lidlbe, akkor ugyanaz a termék, ami a németországi Lidlben is kapható, Magyarországon is ugyanannyiba kerül, ha nem többe (ugye 27%-os ÁFA). Mindössze annyi az eltérés, hogy a drágább termékeket Magyarországon nem forgalmazzák már, mert valószínű, hogy nincs rá kereslet. Szóval ha az azonos márkájú termékeket valóban helyben készítik, akkor annak a költsége keleten biztosan alacsonyabb, szóval a profit nagyobb.

Mrs. Clayton 2017.02.18. 14:27:58

@mojyo: de ez meg szerintem nem igaz hogy rosszabbodnak, miben rosszabbodnak? Hogy ma szamtalan fiatal ahelyett hogy az osszesporolt 5000 fontjat betenne az elso lakasaba es inkabb helyette elmegy ausztraliaba 5-6 honapra? Vagy hogy nem sporol a fizetesebol mert kell iphone, meg bmw meg tom ford jeans es eljar hetente 3x a gasztro pubba, meg a kezmuves sorozobe, meg az a39 barba? A szuleinknek ilyen lehetosegei nem is voltak, ha lettek volna lehet ok sem a csaladalapitasra, meg a lakas megszerzesere fokuszalnak. Egyszeruen nem a lehetoseg kevesebb, mert az pont hogy tobb, hanem a prioritasok valtoztak meg. Csak persze tok jo azt mondani, hogy bezzeg az anyukam konnyen vett apuval hazat, mert azt meg elhallgatod, hogy nem vittek el teged sem disneylandbe csak a balcsira, ha tenyleg minden osszejott, meg nem volt iphonod sem, max ha szerencses voltal egy ket legot kaptal tiz ev alatt. Ma egy hussoneves eleve nem alapit csaladot, hanem elmegy vilagkoruli utra hatizsakkal, meg a kezmuves sorozoben iszogat, meg a hippiszakallat vago borbelynal nyiratkozik, meg tom for nadragot vesz es ilyenekre kolt. Persze nyilvan nem minenki. De pl epp par hete volt egy cikk huszoneves fiatalokrol, akik elmondtak hogy hogyan vettek ennyi idosen hazat. Pl egy 100000 fontos hazhoz kell 5% onero. Ez 5000 font plusz ugyved, meg az ingatlanos koltsege legyen kb 7-8, max 10 ha tobbet akarnak befizetni. Mondjuk az igaz hogy mindegyik fiatal parban volt, de nem kerestek kiugroan. Ugy 30-40k-t evente ketten, ami azert nem sok. Igy egy ket ev alatt a kiadasaik teljes visszavagasaval ossze tudtak ennyit sporolni. Van itt lehetoseg boven, csak el kell donteni, hogy melyik neked a fontos.

2017.02.18. 14:40:07

@Mrs. Clayton: Abbol a szempontbol szerintem rosszabodnak, hogy a magas tandijak miatt sokszor eleve adossaggal kezdik ezt az egesz eletet, vagy peldaul (ez nem tudom mennyire van Angliaban) de pl Olaszorszagban meg Franciaorszagban foleg van, hogy az idosebb generacio be van ugye betonozva a munkahelyekre, es hatarozott ideju szerzodeseket kapnak inkabb, es emiatt nem is adnak lakashitelt, raadasul az ingatlanarak is csak emelkednek, ezert nem is biztos, hogy van ertelme foglalora gyujteni, inkabb elutazgatjak, meg elsorozik, bar ez szerintem se feltetlenul okos dolog es abban igazad van, hogy a prioritasok eleg fura iranyba megvaltoztak, de az nem segit oket visszabillenteni, hogy sokszor a csaladalapitas a tutibiztos szegenyseget jelentene rengeteg fiatalnak.

Shanarey 2017.02.18. 14:40:34

@rebel rebel:

Nem rólam szól, én egy penny segélyt sem kértem, s nem is akartam soha kérni. Én dolgozni jöttem ide, nem élősködni.

Akiről szól, azt megtalálod Digger blogján.

Shaktee 2017.02.18. 14:49:02

@Shanarey: i know :)

Hintázzon akinek rengeteg anyja van :)

Mrs. Clayton 2017.02.18. 14:55:43

@mojyo: azzal egyetertek, hogy pl a franciorszagi bebetonozott allasok nem biztos hogy jok mindenkinek, az is igaz, hogy tandijat kell fizetni es az draga. De. En csak az itteni rendszerrol tudok nyilatkozni, foleg mert a lanyom most van benne. Egyreszt ha csak a szamokat nezed, akkor a tandij horribilisnak tunhet. Viszont azt a faktort mindenki elfelejti, hogy egyreszt erre kapsz kolcsont, ami vegulis nem is igazi kolcson, mert csak meghatarozott esetben kell elkezdeni torleszteni, masreszt meg csak meghatarozott esetben kell visszafizetni, harmadreszt a credithistorydba sem szamit, szoval ettol meg hazat vehetsz kesobb, hiba van mogotted mondjuk 50k tandijtartozas. Viszont ha megnezed hogy kiknek van eselye jolfizeto munkat szerezni, akkor azt latod, hogy azoknak, akik jo egyetemen keresett vegzettseget szereznek. Es mi kell egy jo egyetemhez? Sok tudomanyos kutatas, ahhoz meg penz, meg jo oktatok, akik a tudomany elvonalaban vannak. Ez mashogy nem megy. A kerdes ki fizesse az allam, igy az adozok vagy mindenki a sajat zsebebol? Tehat felesleges azon keseregni, hogy mennyi a tandij, mert azt azert fizeted hogy kesobb jo munkat kapj es majd jol keress. Persze garancia az nincs arra, hogy ez igy is lesz, d szerintem ezt nem is lehet elvarni. En tovabbra is ugy hiszem, hogy a mai fiataloknak, nem csak nekem a szuleimhez kepest, hanem a gyerekemnek hozzam kepest is sokkal jobb eselyei vannak.

Shanarey 2017.02.18. 15:03:45

@Mrs. Clayton:

A mai tizen-huszonévesekkel az a baj, hogy akinek nem rohadt drága és márkás a mobilja azt nem tekintik embernek, s ez nem csak Angliában van így.

Shanarey 2017.02.18. 15:07:36

Azon keseregni, hogy a gépesítés miatt állások szűnnek meg, felesleges, az utóbbi 100 év folyamatosan erről szól. A világ változik, s nekünk is változni kell vele.

2017.02.18. 15:11:04

@Mrs. Clayton: Abban egyetertunk, hogy a fejlodes, a kutatas, a tanulas draga, es meg kell fizetni, viszont szerintem a merteke nem mindegy, foleg, ha nincs mindenhol jo egyetem, es el kell hozza koltozni. A tandij + a diakevek lakhatasi koltsegei elegge haza tudjak vagni az embereket elore. Abban is igazad van, hogy a tanulas jelent jobb eselyeket a munkaeropiacon, de pont ettol szomoru, hogy ennyibe kerul, mivel pont ez jelentette eddig a kitoresi pontot a szegenysegbol, rossz csaladbol, stb, es most ez peldaul mar egyre kevesbe van igy, bebetonozodni, sot, novekedni latszanak a tarsadalmi kulonbsegek. Masreszt peldaul egyre bizonytalanabb allaslehetosegek is vannak, pont a bebetonozodast, meg a fenntarthatatlannak itelt magas nyugdijazast akarjak elkerulni az ujaknal, es emiatt nekik nehezebb versenyben kell helytallni, joval kisebb szocialis biztonsagban, mint korabban.

Abban egyetertek, hogy a potencialisan elerheto vagyon szempontjabol jobb a helyzet, mint regebben volt, de szerintem az egyeneknek kisebb az eselye a megszerzesukre, vagyishat nagyobb bizonytalansaggal neznek szembe, ez pedig jobban felorli az embert, mintha kevesebb lenne az elerheto, de azert nem kellene elet-halal harcolni.

2017.02.18. 16:01:56

@FutureFry: Hat igen, valami hasonlot enis olvastam, vagy lehet, hogy a radioban volt rola szo.

sZulamith 2017.02.18. 16:10:18

A poszt reális gondolatokat közöl. Ha valaki e-szerint készül fel, nagy baj már nem lehet.

DieNanny CH 2017.02.18. 16:23:02

@szalka240:

Nekem egy Mo-i, kisvárosi játékboltos mondta, ha van lehetőségem, inkább Svájcban vegyem meg az ajándék legót, ne Mo-on, mert ez rosszabb minőségű. Muszáj hinnem neki, hiszen ok nélkül miért rontaná a saját üzletét? (Ő a bolt tulajdonosa, még csak nem is alkalmazott.)

Főgebra 2017.02.18. 16:36:19

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Én úgy tudom, hogy a Nyírségben épült gyár, a LEGO egyetlen gyára!

Shanarey 2017.02.18. 16:42:15

@Főgebra:

Na azért Dániában is akad olyan

Mrs. Clayton 2017.02.18. 16:48:34

@FutureFry: Epp ezt mondtam moyonak, hogy egy haborus recesszio utan konnyu volt kistartolni es novekedni, mig ma ezt nem igen lehet megcsinalni. Fejlodo orszagok kepesek csak ilyenre. Persze lehet hogy jon valami gazdasagi csoda vagy egy jo kis haboru, ami utan megint kilo a fejlett orszagok gazdasaga es 40 ev mulva minden ok lesz megint, de en erre azt mondtam, hogy tul magas ar, nem eri meg.

Csodabogár 2017.02.18. 16:53:06

@nyuszigonosz: Egyszer már megírtam, hogy u.n. látogató utlevelem volt, csak én és a családom tudta, hogy nincs szándékomba visszatérni. Elvben egy távoli rokonomat látogattam, de ott csak 3 napig voltam. Stockholmban már senki nem volt. A rendőrség mondta, hogy menjek a magyar egyesületbe. Azok tényleg segítettek, főleg ötletekkel. Segítettek egy ujsághirdetéssel, aminek következtében 48 óra alatt lett egy cselédlány állásom bentlakással. Igaz nem sírtam és nem játszottam meg a menekültet a svédeknek. Kétszeri kiutasítás után u.n. humánus alapon kaptam tartózkodási és munkavállalási engedélyt. Hogy ez ennyire nehéz lesz, nem gondoltam otthon, de sikerült és ez a lényeg.
Akkor 1965-ben a németek se voltak lelkesek. Hugom velem egyidőben oda került. Ha valaki tudta igazolni a német származását, annak mindent megadtak. Nálunk messze visszamenően mindenki szin magyar volt. A német főnökének köszönhette, hogy nem küldték haza. Segítséget csak attól kapott, hivatalosan semmit.

SzZoole 2017.02.18. 16:55:42

@Főgebra: egeszpontosan Nyiregyhazan van,es 2 db:)

2017.02.18. 17:17:42

@Mrs. Clayton: Igen, de az nem termeszetes, hogy a felfutas utan mar nem jut semmi az ujaknak, akkor nem jol csinaltak valamit, hogy minden az ovek lett, a toluk kesobb szuletetteknek pedig mar csak lefele van ut. Es pont ez vezethet egy ujabb haboruhoz, hiszen van egy csomo merges, az elozo generaciora irigy, elegedetlen, ereje teljeben levo fiatal, akik mar nem emlekeznek, micsoda pusztitas volt a haboru, es micsoda korulmenyekbol indult ez a felfutas.

Főgebra 2017.02.18. 17:38:10

@Shanarey:
Én úgy emlékszem, hogy tavaly a bővítés után ez maradt az egyetlen, ahol termelnek!

Mrs. Clayton 2017.02.18. 17:42:11

@mojyo: ezzel en is egyetertek, tul nagy a szakadek a csucsgazdagok es az atlagember kozott. Viszont az is igaz, hogy a javak ujraosztasa eddig igen kevesszer ment vegbe verengzes nelkul. En csak bizom abban, hogy ma mar ennel okosabbak vagyunk. Aztan hallgatom az olyan betelefonalokat mint a masodik hozzaszolasom linkjeben szereplo fazon es arra jutok, hogy ja akkor tevedtem. Meg hat ha az USA elnoke ilyet nyilatkozik az uraniumrol: “You know what uranium is, right? It’s this thing called nuclear weapons. And other things. Like lots of things are done with uranium. Including some bad things. But nobody talks about that.” akkor meg vegkepp semmin sem csodalkozom es meglepodni sem fogok. Egyebkent az azert koltoi tulzas, hogy nem jut semmi az ujaknak, mert akkor menjunk es vagjuk fel az ereinket. Egyebkent en tok buszke vagyok a lanyomra. 20 eves, bevandorlo, par eve beszel csak rendesen angolul, de eladta magat 5 kulonbozo egyetem, 3 kulonbozo szakara. Amikor a munkahelyen szivatjak kiall magaert es nem hagyja, hogy csak ugy felretoljak. Ezt kellene csinalja mindenki mas a fizukkal is. Tessek szepen kiallni es nem hagyni, hogy semmibe vegyenek. Persze ezek a brit fiatalok mondjak, hogy a lanyom elveszi a munkajukat. Ja kerem ilyen ez a fejlodes. El kell donteni merre menjuk, vissza, amikor meg kepcsoves tv volt vagy elore amikor meg a marsra utazunk. Aztan lehet hinni, az egyszeru megoldast kinalo politikusnak, aki szerint, ha a lanyom hazamegy minden jobb lesz, meg lehet kitalalni ennel kicsit jobb valaszt is egy osszetett problemara. Ma ez annyira nem akarodzik senkinek sem. Mindenki egyszeru megoldast akar. Majd meglatjuk mi lesz.

2017.02.18. 17:55:46

@Mrs. Clayton: " Meg hat ha az USA elnoke ilyet nyilatkozik az uraniumrol: "You know what uranium is, right? It’s this thing called nuclear weapons. And other things. Like lots of things are done with uranium. Including some bad things. But nobody talks about that.”

Jezus, ez komoly?

"mert akkor menjunk es vagjuk fel az ereinket."

Jo, vagjuk. :D

Amugy egyetertek, hogy az az egyik kezenfekvo megoldas, hogy ki kell allni magunkert, es nem hagyni magunkat. Es nem magatol ertetodonek venni, hogy vannak jogaink, hanem meg kell kuzdeni ertuk, enis bizom ebben azert, csakhogy egyre narcisztikusabb es individualistabb a vilag, es egyre kevesebb az osszefogasra valo hajlam, inkabb hazamegyunk es nem vallalunk kozosseget olyanokkal, akik egyszer mar mondtak ezt meg azt, meg ez ilyen volt, meg olyan, es ezt meg azt twittelte, es igy ebben ez nehez sajnos. Dehat valoban majd meglatjuk.

gabors 2017.02.18. 17:57:46

@Csodabogár: "Hírek: Az élelmiszerek, mosószerek stb. tudott dolog. Magyarázat egyszerű. Nagy cégek, pl. Nestle kihelyezte a termelést pl. Lengyelországba. Amit ott csinálnak, az olyan szocialista. Ausztriában nem azt árulják, amit a volt keleti blokk országaiban gyártanak. "

ebben mi az uj nem ugyanazt az autot/tv/hutot/mosogepet aruljak kinaban/usaban/nszkban/orbanisztanban/venezuelaban/ es afrikaban ???

gabors 2017.02.18. 18:03:07

@P.Elliot: "A maiaknak nincs aki segitsen, maguk keresnek munkat, lakast es kell a kezdo toke de annyival jobb hogy fel tudnak ra keszulni, ha nem sikerul akkor haza tudnak menni meg kozben is ha ugy gondoljak."

bocs de ez nem ugyanaz Te/Ti menekultek/refugee voltatok ... teljesen mas kategoria ... (odaig nem megyek hogy a maiak csak vendegmunkasok)

a maiak is AKIK pl Sziriabol, Jemenbol, Afganisztanbol, Iraqbol ugy jonnek az usa-ba mint Ti (vagyis menekultek refugge/asylum whatever) pont ezt kapjak ma is ... magyarok akik csak ugy jonnek mint hagyma miert kapnanak barmit is pont egyenloek a mexicobol hondurasbol, guatemalabol (es most mar kubabol) jovoknek NEM szamitanak menekultnek ..... ilyen egyszeru

de gondolom ezt tudtad :-)))))))))))

Mrs. Clayton 2017.02.18. 18:22:59

@mojyo: nem is. Most olvasok egy cikket, hogy kirugtak egy csorikamat a sodexotol mert nem fizette ki a 4 fontos szendvicset es ez a munkaltato szerint lopas. Aztan szepen megirtak az ujsagok es egy csomoan osszefogtak a pasiert mobdvan ez teljesen agyatlan foleg h mondta a kiszolgalonak h elfelejtette elhozni a penzet es masnap kifizeti. Erre a sodexo visszavette. Szoval igenis van osszefogas. Vagy ez par hetes hir h 3 testvernek egyszerre meghalt az anyukaja, apukaja is rakban kb 8, 12, 16 evesek. Erre emberek osszedobtak nekik 100k-t hogy azert meglegyenek mar valahogy.

Te meg meglepodsz Trumpon, kb egy 10 eves gyerek jobban fogalmaz, mint o. Annyira egyszeru, hogy azt gondolod olvasni se biztos, hogy tud.

2017.02.18. 18:30:06

@Mrs. Clayton: Szep peldak ezek az osszefogasra, ez teny, de ezek is a nyilvanossagon keresztul tortennek, az emberek figyelmeert is versenyezni kell, es aki nem jut el idaig, az nem biztos, hogy kap segitseget a korulotte levoktol. De azert remeny mindenkepp van, ez igaz. :)

Szendvicsert kirugni a Sodexotol valakit kulonosen bizarr, ok nem ilyen etkezesi utalvanyokat csinalnak? :D Az ember azt gondolna, hogy az alkalmazottakat boven ellatjak ilyenekkel...

Uhh anyam, en nem csak Trumpon lepodok meg, hanem kb mindenen, vagyis inkabb mar semmin se kene. :D

DieNanny CH 2017.02.18. 18:32:30

@Mrs. Clayton:

Mit jelent ez az angol szöveg, amit beidéztél?

nyuszigonosz 2017.02.18. 18:35:50

@Főgebra: Nem.
Maradt Dániában Billundban, Csehországban Kladnoban, a Dél Amerikai piacra Mexikóban, és ezévben az Ázsiai piacra Kínában Jiaxingban kezdenek lego-t gyártani.

Golf2 2017.02.18. 18:47:19

@Mrs. Clayton: Csak tudnám ki fog dolgozni ha mindenki egyetemre megy a sok pénz miatt. Ki fog befűteni a lányodnak,ki csinál neki kenyeret...Ki fog tényleges munkát végezni,nemcsak dirigálni tízszer annyiért...

Mrs. Clayton 2017.02.18. 19:01:06

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: kb szabad forditasban de nem igen adja vissza magyarul, hogy mennyire bugyutan hangzik angolul: tudjatok, hogy mi az hogy uranium, ugye? Azt nuklearis fegyvernek hivjak, meg mas hasonlo dolgoknak is. Meg tok sok mindent csinalnak az uraniummal. Belertve rossz dolgokat is. De ezekrol senki nem beszel.
@Golf2: ja persze, mert aki egyetemet vegzett az semmit se csinal, csak all egy ostorral a kezeben es a rabszolgakat hajtja egy ostorral es ebbol hulyere keresi magat, mig a kis kazanfutok viszik elore a gazdasagot, meg futenek, de senki se becsuli oket
cuki vagy, gondolom az uraniumot is vagod, hogy az egy veszelyed dolog, csak senki sem ir rola

Főgebra 2017.02.18. 19:03:02

@nyuszigonosz:
Legyen úgy!
Hangsúlyoztam, hogy úgy emlékszem, azt mondták.
A lényegen nem változtat, mert egyetlen multi sem engedi meg magának azt a luxust, hogy nyolcféle minőségben gyártson.

A cocilizmusban volt export, exportból visszamaradt, első osztályú, másodosztályú, osztályon kívüli.
Ilyen áruval multitól nem találkoztam!

fhdgy 2017.02.18. 19:14:15

@Főgebra: Így talán nem találkozhatsz vele, de másképp igen.

Miért van az, hogy Németországban mindig tudtam venni magamnak nadrágot, ami pont jó volt, nem kellett utána szabóhoz vinni, hogy vágjon le a szárából. Itt, Magyarországon, ugyanabban a bolthálózatban még soha nem úsztam meg az agyusztálást.

Németországban a Mediamarktban tudtam venni Ansmann ceruzaelem méretű, nagyon jó minőségű, 2800 mAh kapacitású akkukat, igaz nem volt olcsó. Magyarországon a Medimarktban híre-hamva sincs.

A sort hossza lehetne folytatni.

nyuszigonosz 2017.02.18. 19:37:20

@Főgebra: Szerintem is egyféle minöségben gyártanak. Föleg Lego kockákat. Ugyanolyanok a gyártósorok mindenhol. Ugyanaz az anyagminöség, gyártási folyamat.

@fhdgy: Ez az üzlethálózatok slampossága. Mert itt a nadrágok nöi vagy férfi, három hosszban vannak a rövid, normál és hosszú minden nagyságban.
Szóval az ottani üzleteknek csak figyelembe kéne venniük a vásárlók kérését és náluk is kapható lenne.
Mint ahogy a különbözö termékek pl. a Media Marktban.

Képzeld, egyszer, évekkel ezelött, egy nem német Lidlben vettem finom olasz gyártmányú kekszet, és itt nem volt. Németországon kívül meg továbbra is volt. Vettem a fáradtságot és írtam a Lidl koncernnek, leírva a termék nevét, gyártási helyét, meg hogy hol vettem, és hogy hiányolom itt.
Jött válasz, hogy egyelöre nem tervezték a németországi üzleteikben ezt a kekszet, de átgondolják a dolgot. Pár hónap múlva megelent a keksz a polcon, azthiszem most is gyakran van.
Igény volt rá, és akkor aztán van, hiszen ök abból élnek, hogy a vásárló megveszi náluk, amit akar.

tanato 2017.02.18. 19:40:47

@Mrs. Clayton: @nyuszigonosz: Maximálisan egyetértek veletek a disszidálás és a kivándorlás témában.Erről itt már évekkel ezelőtt is sokat beszélgettünk.Anno a kijutás volt nagyon nehéz/pl. egy románnak vagy NDK-snak csak a zöldhatár maradt az ezzel járó életveszéllyel meg elfogás esetén börtönnel/Viszont ha kijutott az illető a blokkból,mindent megkapott mint politikai menekült,ingyen lakott ingyen etették,ruházták nyelvtanfolyam álláskeresés stb.,akár egy mai pol. menekült esetén.Nyilvánvalóan hisz ha valaki egy szál nadrágban szökik át a záron meg a falon,meg is érdemli.
Ma viszont mehetsz szabadon/Unión belül csak persze,nem az USA-ba pl./viszont mindenről magadnak kell gondoskodnod,álláskeresés,nyelvtanulás étkezés, lakhatás munkakeresés stb..Mint ahogy ez szabad országok között természetes.Hisz elvileg az UNIó egy állam/szövetség/ az országok csak a "megyék".Borsodból Zalába való költözés esetén sem kapsz pol. menekülteknek való elbánást,viszont nem is lőnek le Egerszeg határában,ha átmensz.
Ez ilyen egyszerű.
És nagyon egyetértek Nyuszival az utolsó bekezdését illetően.Becsüljük meg a szabad költözést,letelepedést,munkavállalást amíg van.Mert ahogy van nem biztos hogy sokáig lesz ez így,lásd az alcikkben említett Ausztriát és Hollandiát mint dominókat.

DieNanny CH 2017.02.18. 19:49:21

@Mrs. Clayton:

Köszi!

Hát, Trump igazán költhetne jó pár beszédíróra. Minimum 3-ra, hogy váltott műszakban mellette lehessenek.

nyuszigonosz 2017.02.18. 19:51:03

@tanato: Igen, ahogy írod. Mert bizony voltak azok az országok a szoc blokkban, ahonnan nyugat felé szinte lehetetlen volt egyszerüen kiutazni, elöször az adott ország beleegyezése kellett, hogy egyáltalán mehessél és bizony a kérvények 99%-a negatív válasszal járt: nincs az állam érdekében a kiutazás. Aztán csak a zöld határ maradt.

És föleg nálad is az utolsó bekezdés a lényeg és fontos most: megbecsülni és megtartani ezt a szabadságot.

fhdgy 2017.02.18. 19:56:43

@nyuszigonosz: Jó, azt mondom, hogy megdolgoztál érte, megérdemelted.

Én viszont, lehet, hogy lusta vagyok, én nem akarok azért küzdeni, dolgozni, hogy nekik ( is ) jobb legyen (nekem, max csak a lelkemnek lenne jobb, ha az lenne ).

Nem veszem annyira zordan a dolgot, mint ahogy most leírom, de ha ők másod-, harmadrendű kuncsaftnak vesznek, akkor ne fájjon a foguk a pénzemre. Legyenek boldogok, de nélkülem!

Amit most írok, azt viszont komolyan veszem: egy ilyen bolthálózatnak megfelelő számítógéphálózata, adatbázisa van. Ha annyira kell(ene) nekik a profit ( nem értem, hogy miért ne kéne ), akkor csináljanak egy analízist, amiből megtudják, megtudhatják, hogy mit keresnek a vevők.

Ebben viszont pesszimista is vagyok. Lehet, hogy pont azt dobja ki a gép, hogy Magyarországon nem kell valami, így nem is forgalmazzák. Teoretikusan, de érdekelne, hogy itt miért nem kell valami. Ismeretlen, drága, stb. stb.

Lehetne ezen sokat agyalni, még az is lehet, hogy nem lenne fölösleges.

DieNanny CH 2017.02.18. 20:00:17

@fhdgy:

Analízist viszont csak a beküldött anyagból tudnak csinálni. Tehát ha a vevők írnak, hogy mit vennének szívesen, csak ebből tudnak gazdálkodni!

gabors 2017.02.18. 20:04:03

@Mrs. Clayton: 'Annyira egyszeru," ezert nyert mert pont azok az egyszeruek vegre meg ertettek egy "nem politikust" :-)))

Csak sajnos ezutan CSAK LEJJEBB lesz Te/En mar kibirjuk de USA-nak valszeg vege !! Ez az utolso generacio :-(((

Shanarey 2017.02.18. 20:04:16

@tanato:

Nem tartok attól hogy Ausztria, avagy Hollandia kilép az EU-ból, inkább valamely mediterrán ország lesz a következő.

Ez az EU kilépés, mint fenyegetés okozza azt, hogy azok a jobboldali pártok nem tudnak vezető szerepbe keveredni. Ha tetszik hanem, az emberek szeretnek utazni, és nincs kedvük minden országhatáron órákat sorba állni. Ha ezt kihagynák az eszköztárukból, simán választást is nyerhetnének.

fhdgy 2017.02.18. 20:05:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ez szerintem a big data korában nem így van. Sőt, ők azt is tudhatják a vásárlókról, amit a vásárlók nem is szeretnének.

nyuszigonosz 2017.02.18. 20:08:14

@fhdgy: Nem vagyook szakember a dologban, de ha egy számítógéphálózat adatbázisában csakis az taláható meg, mit vettek meg a népek, akkor abból az áruból kapnak továbbra is, maximum a konszern itt-ott küld emezamaz újdonságot, veszik jó, nem veszik, nem küldik tovább.

Így valahol @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nannynak lesz igaza: ha a vásárlók nem kérik, - vagy esetleg kérik, de a helyben dolgozók ezeket a kéréseket sosem adják tovább - akkor ahol az árut "osztják szét" ott eszükbe sem jut valahová valamit küldeni, amiröl azt hiszik, nincs is rá kereslet.

Mrs. Clayton 2017.02.18. 20:09:31

@gabors: ugyanez volt itt is, hallgasd meg azt a brexit szavazot akit linkeltem a masodik hozzaszolasomban... egyszeruen felelmetesek

nyuszigonosz 2017.02.18. 20:10:48

@Shanarey: Ausztria szerintem sem fog kilépni, a hollandok meg nem akarnak határon várakozni, utazni meg szeretnek.

Most egy randa sötét árnyék van: Marine Le Pen, akit remélhetöleg a franciák nem választanak meg.

fhdgy 2017.02.18. 20:23:32

@nyuszigonosz: Nem vagyok egy big data guru, de nekem sem okozna nehézséget a szükséges adatok összelapátolása.

Pl. tudható, hogy a Duracell, Varta, Energiser, stb. és végül az Ansmann, mennyit termel a a világban. Azt is lehet tudni, hogy pl. a Mediamarkt mennyi noname akkut ad el.

Ebből pillanatok alatt kiszámolható, hogy milyen is az akku szegmens összetétele.

Azt is ki tud(hat)ják számolni, hogy az Ansmann Németországban mennyi Duracell, Varta, Energiser vevőt csábított el.

Nem folytatom tovább, de szerintem látható, hogy minden szükséges adat rendelkezésre áll.

Hogy miért nem használják ki, az már egy másik kérdés.

nyuszigonosz 2017.02.18. 20:26:25

@fhdgy: Erre nem tudok sajnos érdemi választ adni.

FutureFry 2017.02.18. 20:39:27

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:
Twitteren valószínű más is ír(t) Trump nevében. Ami iPhone-ról kerül(t), ki (gyakran hashtagekkel) az visszafogottabb, diplomatiuksabb, azt valószínű a stábja írja. Ami pedig Android-ról lett postolva egyszerűbb nyelvezettel és inzultusokkal, sérelmekkel tele az a saját kútfejéből fakad:
www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2016/08/12/two-people-write-trumps-tweets-he-writes-the-angrier-ones/

Shanarey 2017.02.18. 20:40:06

@fhdgy:

Magyarországon főleg az olcsóság számít, s a szerint megy a kínálat is. Vannak márkák amelyekért az emberek hajlandóak fizetni, de azok már régóta a magyar piacon vannak. Az általad említett Ansmann, nem ilyen.@nyuszigonosz:

Ez a ruhaméret dolog, engem is zavart, de Angliában ezzel nincs gondom, itt kismillió méretben vannak nadrágok.

Mrs. Clayton 2017.02.18. 20:47:07

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: eddig ugy tunik, hogy csupa dilettanssal vette korbe magat, ott van az a no, aki elojott azzal, hogy az ujsagok nem tudositanak bizonyos terroresemenyekrol, aztan kiderult, hogy azert mert amire hivatkozik meg sem tortent, aztan volt az a masik pasas, aki azota mar le is mondott, mert olyanokrol targyalt az oroszokkal, amirol nem kellett volna, majd szepen ossze-issza hazudozott is errol, mikozben felvetelek voltak rola. Szerintem valami hasonlo csunya vege lesz ennek a sztorinak is, mint a kabitoszerezo kanadai polgarmesternek, akit szinten azert valasztottak meg, mert mert tokosen beszelni, kimondani olyanokat, amiket egy normalis politikus sem tesz. Trump kb naponta ketszer hazudik valami baromsagot. Nem fog ez igy sokaig menni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.02.18. 21:02:09

@szalka240: Nem, nem értettem félre, csak annak a közkeletű dumának mentem elébe, hogy Magyarországon már minden annyiba kerül, mint Nyugaton.Ami nem igaz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.18. 21:11:35

@diggerdriver: akkor majd ird meg miert van szukseg vezeto nelkuli metrora?
meg majd ird meg mi less ha amarkologepek maguktol markolnak?

Shanarey 2017.02.18. 21:12:24

@FutureFry:

Az ő "kútfejének" mélysége alig pár centi.

gabors 2017.02.18. 21:42:14

@Mrs. Clayton: "egyszeruen felelmetesek " a fulkekben tobben voltak ... majd mikor sirni kell akkor is tobben lesznek

gabors 2017.02.18. 21:48:14

@diggerdriver: "Ritkán fordul elő de most teljesen egyetértek. Óriási hiba a gépesítést okolni a munkanélküliségért.
"

Pedig IGEN az egybitesekt (hagymanak a "szet rohadt ovben" elok) usa kozepiskolaval birokat bizony tucatjaval valtottak ki a CNC gepekkel es robotokkal .. es NEM MOST hanem a 80-as evek vegen 90-es evek elejen

Amit Trump nyom az meg LSD/ganja, vagy amit akarnak ott rust-belt-ben elok (tobbsegeben receptre kaphato opiodok) felhokben elok nem fogjak fel hogy HA barmi gyartas vissza is jonne az MIND autmatizalt lesz .. nem marad mas mint McDonalds azoknak akiknek 2+2 mar high math

jojó78. 2017.02.18. 21:55:40

Ugyanaz a Lidls csoki, Angliában sokkal finomabb mint Magyarországon. Pedig a csomagolás és minden azonos. Ez csak egy példa a sokból.

gabors 2017.02.18. 21:56:07

@rebel rebel: koszi nalunk egy ideje nincs HBO (kommunista propagand es fake news )

gabors 2017.02.18. 22:03:39

@rebel rebel: "No he is fucking nuts " "as he called Agent Orange"

a legjobb !!

Shaktee 2017.02.18. 22:05:47

@gabors: erdemes az egesz musort megnezni ha van modod ra

tudtad hogy Mahernak vannak magyar gyokerei? nemigen buszkelkedik vele, inkabb a irisht mondja..

gabors 2017.02.18. 22:23:57

@rebel rebel: probaljuk nezni ....

azt nem tudtam hogy magyar is azt hittem kanadai !!!

Shaktee 2017.02.18. 22:25:10

@gabors: Nem minden rebel canuck :-)

gabors 2017.02.18. 22:26:54

@rebel rebel: hagymanak kellen ezt nezni mert a legtobbet eddig is tudtam 7 minutes wait after "the country is under attack" and the rest

Shaktee 2017.02.18. 22:27:29

@gabors:

Maher was born in Manhattan, New York City. His father, William Aloysius Maher, Jr.,[1] was a network news editor and radio announcer, and his mother, Julie (Berman) Maher, was a nurse.[2] He was raised in his Irish-American father's Roman Catholic religion. Until his early teens, he was unaware that his mother, whose family was from Hungary,[10] was Jewish.[11][12][13] Owing to his disagreement with the Catholic Church's doctrine about birth control, Maher's father stopped taking Maher and his sister to Catholic church services when Maher was thirteen.[14]
Maher was raised in River Vale, New Jersey, and graduated from Pascack Hills High School in Montvale in 1974.[2][15] He then attended Cornell University, where he double majored in English and history, and graduated in 1978.[16] Maher has said: "selling pot allowed me to get through college and make enough money to start off in comedy."[15]

Shaktee 2017.02.18. 22:46:52

@gabors: Nem hiszem hogy értené az írónk, a vándormadarak ustora ;-)

Csodabogár 2017.02.18. 23:10:06

@gabors: Az, hogy innen 260 kilométerre tudják hozni az eredeti minőséget. Kihelyezés nem baj, csak figyelni kellene, hogy mit és miből gyártanak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.18. 23:22:09

@gabors: tudjjuk ,mar sokszor elmondtad, hogy te felsoosztalybeli zoldkartyas vagy
aki kozeposztayban el az 1 bites
jobban elek en nalad kisbaratom, es nem a penz miatt

somlobodog 2017.02.18. 23:22:21

@Golf2: az aki nem tud vagy nem akar megtanulni egy 100-1000 oldalas konyvet kB 40szer 3-5 év alatt. Ilyenbol azért több van mint aki megtanulja. Mindig is több volt és több is lesz. Nem vagyunk egyformák. Ne aggódj lesz aki szenet lapatoljon. Jelzem a hozzaszolasod erős versenyző az év demagóg megjegyzése versenyben.

Shaktee 2017.02.18. 23:39:15

@hagyma: Lelke van ma este kedves Tivadar?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2017.02.19. 00:14:16

@rebel rebel: az en lelkem fantasztikus, nagyobb cask a nejemnek van
ettol vagyok boldog
ma kint voltunk egy tonal es csak setaltunk
nem volt kedvem horgaszni
de jon a horgaszszezon is:)
akkor egesz nap kint leszunk

gabors 2017.02.19. 00:56:50

@Csodabogár: "Az, hogy innen 260 kilométerre tudják hozni az eredeti minőséget. Kihelyezés nem baj, csak figyelni kellene, hogy mit és miből gyártanak. "

ezt gondolom TE sem gondolod komolyan ezert nem is valaszolok ...

gabors 2017.02.19. 01:03:07

@hagyma: "aki kozeposztayban el az 1 bites" soha nem mondtam ezt !! azt azonban tovabbra is mondom hogy TE es azok akik kb veled vannak pariban azok SOHA NEM VOLTAK es SOHA nem is lesznek kozeposztalyban ... ettol meg jol elhetsz mert ez/az szemelyes erzes nem empirikus ...

2017.02.19. 01:03:15

Nahát, eltűnt a kis kommentkém.
Csak nem ki lettem moderálva?

gabors 2017.02.19. 01:07:41

@hagyma: "jobban elek en nalad kisbaratom, es nem a penz miatt "

de ez csak egy semmivel sem alatamasztott "poszt" bocs... hogy kerdezem .."hanem?"

en 1990 ota elek az usa-ban .. nem voltam illegalis egy napg sem...

pontosan miert elsz te jobban ?? ezt ha valaki tudja mit jelent "kisbaratom" mi a nagybaratom vagy baratom kozott a kulonbseg ???

Shaktee 2017.02.19. 01:48:14

@gabors: @hagyma:

Adjatok hálát a mindenhatónak hogy ott éltek ahol - mégha az "ideiglenes" elnökkel is - most néztem meg a heti Havast, siralmas..siralmasabb a helyzet otthon mint a trumpedli békamenete floridában.
Igaz gábor..Trumppal európa, magyaroszág is siralmasabb lesz..

Shaktee 2017.02.19. 01:49:31

@Nagy kámpics:

Hány paragrafust veszítettünk el tömörkény úr?

2017.02.19. 02:44:34

@rebel rebel:

Csak néhány igazán rövid kis gondolat vót. :)

adg 2017.02.19. 04:07:11

@gabors: na en megmondom neked. A baratomat nyilvan tudod. Nagybaratom nincs. Ez a kifejezes nem letezik. A kisbaratomat meg gyereknek hasznaljuk, hasonloan, amikor gyereklanynak mondjak, hogy kisholgy. Felnott eseten lekezelo a kisbaratom, mint az valoszinuleg neked is atjott az adott kommentbol.
Na. :)

adg 2017.02.19. 04:20:26

@nyuszigonosz: @Főgebra:
"A lényegen nem változtat, mert egyetlen multi sem engedi meg magának azt a luxust, hogy nyolcféle minőségben gyártson."
Eleg sok termek van, amit kulonbozo helyeken maskepp gyartanak. Ennek tobb oka lehet, nem feltetlenul jelent gyengebb minoseget.

Sokszor hozzaigazitjak a termeket az adott piachoz, legyen az mosopor vagy auto. Pl a magyarorszagra vagy k europaba gyartott autok gyengebb felszereltseggel is keszulhetnek. A nekunk keszulo corollakban pl csak 1,8-as motor van, az eu valtozatokban meg 1,4 vagy 1,6, mittudomen. Az egyik orszagban szeriatartozek a tolatokamera, vagy a klima, a masikban meg felaras.
A magyar kola kukoricabol keszult edesitot tartalmaz, mert az elerheto konnyebben, olcsobban, mig a ny europai meg repa vagy nadcukor alaput.
De ugyanigy vannak kulonbsegek a mosoportol a kozmetikumokig, amit jo esetben a helyi igenyeknek valo jobb megfeleles miatt van, rosszabb esetben az adott orszag kazabb szabalyozasai lehetove teszik a tenylegesen gyengebb minosegu termek eladasat is, ezzel plusz hasznot hajtva.
A magyar minosegi kovetelmenyek tudtommal nem gyengebbek a tobbi europai orszagenal, sok esetben szigorubbak is.

De az eltero gyartas/minoseg oka lehet pl a helyi beszallitok hasznalata is.
Megeri nekik kulonbozoen gyartani ugyanazt, es csinaljak is.

Dikusz 2017.02.19. 07:27:30

@adg: Az utolsó bekezdésben van az igazság.
Tavaly a Spar akciózott öblítőt. Azonkívül, hogy olcsóbb(?) volt, mint máshol, rá volt írva (talán most is), hogy német minőség. Párszor vettem már ilyen márkát, de ennek a szériának az illata tényleg jobb.

nyuszigonosz 2017.02.19. 08:20:09

@adg: Persze, autók, és azok felszelerelései, akár élemiszer, minden csokival es ilyenekkel - hiszen pl. a Milka is gyárt szaloncukrot is, csak Németországban nem forgalmazza, Kelet Európa országaiban már láttam, vettem Milka szaloncukrot is, mosószerek, öblítök, mint @Dikusz: is írja, de nem a lego kockák. @Főgebra: és én itt a lego kockákról beszéltünk. :-)

Bár gondolom a kínai lego-gyárban esetleg lesznek más színü kockák, amiket az ottaniak szeretnek, de nem a kockák minöségben lesz a változás.

adg 2017.02.19. 08:52:34

@nyuszigonosz: hat a legonal lehet, hogy valoban nem erdekes ezzel bibelodni, bar siman el tudon kepzelni, hogy keleti piacra (ukrajnatol kinaig vagy akarhove) megfelel gyengebb minosegben is, ami kondjuk hamarabb eloregszik, es nem birja 50 evig. Komoly penzt lehetne ezzel fogni. Nyilvan kis mennyiseggel nem erdemes, de egy kinanal mar igencsak.

Ez vitt amugy felre a legotol: "mert egyetlen multi sem engedi meg magának azt a luxust, hogy nyolcféle minőségben gyártson."
_egyetlen_. A lego csak egy. :))

adg 2017.02.19. 09:04:56

@nyuszigonosz: meg egy erdekes jelenseg jutott eszembe. Videki varoskam auchanjaban a zoldseg gyumolcs reszleg egy szemetdomb volt, meg komposztnak is alig alkalmas hulladekkal. Tesco hasonlo, talan kicsit jobb. Elkonyveltuk, hogy ezek szart arulnak, es ennyi.
Egyszer pesten voltunk, es beugrottunk hazafele az egyik auchanba, es ledobbentunk a valasztekon es a friss zoldsegek latvanyan. Marmint az otthonihoz kepest. Ez kesobb is megismetlodott, meg a tecsoval is, igy azt a kovetkeztetest vontuk le, hogy a megmaradt szemetet viszik nekunk videkre. :)

Buchhalter 2017.02.19. 09:07:35

@P.Elliot: tudom most rémeket láttok.de reagálva a beírásodra ha a világ vezető hatalmai így folytatják megint könnyen lesz bárhol munka.Sajnos nagyon elkezdték verni a harci dobokat és egyre több ország vezetője és háttér hatalma áll bele ebbe a folyamatba.Lásd USA ,Oroszország újból fegyverkezik és emeli a haderő létszámát .Finnország bejelentette,hogy 30 ezer fővel emeli a haderejét és még sorolhatnám a sort.A németek ennek ellenére az amerikai kritikára beszóltak és nem hajlandóak többet költeni. Mondjuk az azért érdekes,hogy a haderő csökkentést leállították .Most 225 ezer fős a német hadsereg ezt akarták letolni 190 ezerre amit egy tollvonással visszavontak.Ne legyek borúlátó ,de se az Ukrán se a Szír helyzet nem akar megoldódni,sőt egyre többen belekeverednek és csak a halottak száma nő folyamatosan.És akkor még ott van Afrika ahol a döbbenetes népszaporulat Európát vette célul.De mit is kezd Európa ezzel a hatalmas ,fekete afrikai cunami áradattal akiket odahaza azzal butítanak,hogy itt a kánaán várja őket és amikor az ellenkezőjével szembesülnek vajon mi lesz a reakciójuk? Lassan úgy érzem,hogy Európa kezd belecsúszni egy hidegháborús helyzet kellős közepébe amit gyerekként még átéltem .Felnőttként már nem sok kedvem van hozzá.

nyuszigonosz 2017.02.19. 10:01:11

@adg: Na mert az eredeti beszélgetés a lego kockákról volt tényleg, bár az összes multira kivetítve bizonyára vannak eltérések. És még az is lehet, hogy minöség-gyengülés lesz a kínai lego kocka gyártással - is.

A zöldség-gyümölcs részlegek: van benne valami, amit írsz. Gondolom, hogy a már elöregedett és egy fövárosi üzletben emiatt eladhatatlant visznek még máshová.

Főgebra 2017.02.19. 10:10:35

@nyuszigonosz: Hajlamosak vagyunk mindig konteozni. A környékünkön van 2db SPAR.
Az egyik amelyik az egyetemi kollégiumhoz van pár lépésre, ott mindenféle nasi rogyásig, pia annyi mint a tenger, mindenféle probiotikus tejmaradék százféle, gyümölcsök nagy választékban. Ezzel szemben, húskészítmények, sajtok, félkész konyhai mirelit termékek, zöldségfélék igen hézagosan, még a magyar viszonyokat is figyelembe véve nagyon gyenge a kínálat.
A másik Spar ennek az ellentéte, egy buszmegálló közelében. Mindent lehet kapni amit a másikban alig!
Most akkor ki a bűnös? A multi vagy egyszerűen a boltvezető figyelembe veszi az aktuális keresletet?

tanato 2017.02.19. 10:15:15

@adg: Hát persze,ezelőtt 40 évvel fiatalkoromban is az a szólás járta,hogy "parasztnak tanyára az is jó".És ezt nem csak a kajára értették/akkor is meg most is/

tanato 2017.02.19. 10:26:52

@nyuszigonosz: @adg: Így van nem azonos gyártósoron készítik a káeurópába és nyugatra készült árukat sajnos.Ezt eddig is mindenki sejtette csak nem volt publikus.
Ami még rosszabb a gyógyszerekkel kapcsolatban is ez sejthető.Erről több éve itt már vitatkoztam egy azóta innen eltűnt nickkel.
Egy belgyógyász prof mondta egyik továbbképzésünkön,hogy évekig nem sikerült beállítani egy férfi magasvérnyomását bizonyos összetételű gyógyszerekkel.A férfi azután kiment lakni Angliába és tök ugyanazon gyógyszereket szedte,de immáron angol patikákban kiváltva.És csodák csodája semmi gond nem volt a hipertóniájával évekig,beállt stabilan a normál taRTOMÁNYBA.Azután hazaköltözött és szedte az itthon is meg kint is kiváltott szereit de immáron persze magyar patikákban kiváltva.A tensiója újra romlott ugrált felfelé.
Na ekkor lett gyanús a profnak a dolog, és elmondta nekünk hogy szerinte káeurópába és nyugatra nem ugyanazt gyártja ugyanazon cég,tök ugyanolyan név és doboz ellenére sem.Valszeg nekünk kevesebb hatóanyag jut a tablettába,mert így olcsóbb a cégnek,"parasztnak tanyára" meg így is jó,örüljenek a csóringerek hogy nyugati gyógyszerhez jutnak egyáltalán.

adg 2017.02.19. 10:27:40

@Főgebra: ez az a jelenseg, amit fentebb is irtam, a helyi viszonyokhoz igazitja a boltvezeto a kinalatot. Ha jol csinalja, akkor eltalalja a legtobb vevo igenyeit, es keves cucc vegzi a szemetben, ahogy keves elegedetken vevo is lesz.

Mint amikor x orszagban sosabb a csipsz pl, vagy akarmi hulye pl. edesebb a kola, mechanikus a valto alapbol, vagy mittudomen.

De azt azert ketlem, hogy a videki auchan a vasarloi preferenciak miatt tart rothadt zoldseget.

Majd megkerdezem odaat a szagertot, a biztos tudja majd.

adg 2017.02.19. 10:34:54

@tanato: vagy mashol gyartjak, es ingadozik a hatoanyag mennyisege. Az otthoni patikusom mondta mindig, hogy keruljuk az indiai gyogyszereket
Igyekszem kerulni, ahogy minden indiai dolgot. Bar van aki szerint minden tokeletes, ami indiai, de nekem vannak fenntartasaim.

Főgebra 2017.02.19. 10:40:56

@adg:
Ha pusztán az üzletvezetői alkalmatlanságról van szó, akkor is konteozunk, mert az jó! Meg nem igaz, hogy olyan eccerű!
Példa, sűrün járok egy fürdőhelyre ami a vendégsereggel is egy kis település, 4ezer egy-kétszáz fős lakossággal. Olyan SPAR-t még sehol nem láttam! A szám tátva maradt a kínálattól és minőségtől!

A szagértő még kómában van, a másik nem élelmezésben utazik!
Bár lehet, hogy ért ahhoz is.

Főgebra 2017.02.19. 10:48:25

@tanato:
" Így van nem azonos gyártósoron készítik a káeurópába és nyugatra készült árukat sajnos."
Jártál te már gyógyszergyárban, nem a bemutató teremben, hanem a gyártásban is?
A gyártásmenetet ismerve állítod amit állítasz?
Melyik gyógyszergyárról állítod?

tanato 2017.02.19. 11:08:12

@Főgebra: Jártam bizony,de csak magyarban meg szlovénban.A gyártásmenet egy darabig ugyanaz.Viszont a dobozolás már ország szerinti a feliratozás miatt.Szerinted mennyiből telik a hatóanyag koncentrációt/stikában/ átállítani bizonyos napokon?:
de ha már itt tartunk egy mosóporkészítő gyárban szabad átállítani a gyártósort országonkénti célállomás tekintetében?Meg az édességgyárakban?
A harmadik nem én állítom,csak átadtam itt a prof gyanúját/kb. 10 éves a történet,de azóta is bennem motoszkál/

nyuszigonosz 2017.02.19. 11:23:45

@Főgebra: Ez így egy jó felosztás, a boltvezetök mindkét SPAR-ban tudják, mi a kereslet, mit akar konkrétan az ö vevökörük vásárolni.

Így viszont az van, ha nem az elöregedett zöldséget-gyümölcsöt viszik még máshová eladni, akkor jópár üzlet boltvezetöje nem törödik a zöldség és gyümölcs minöségével és hagyja ott tönkremenni és még mindig eladni szeretné.

Szerintem sok múlik az üzletek vezetöin. És ha nem teszik jól és meggondoltan a dolgukat, meg is látszik.
Igen, az embernek - nekem is - eszébe tud jutni aztán az a gondolat, hogy a megroggyant zöldséget-gyümölcsöt elhurcolják máshová, mert alap elvárás lenne egy boltvezetötöl, hogy törödjön a kínálat minöségével.
Meg hát én nem szoktam olyannal találkozni, bárhová is megyek bevásarolni, hogy rohadt zöldség meg szétment gyümölcs még a kínálatban lenne.

Mert így ahogy adg-töl ovastam, úgy tünt, mindig rossz volt az ilyenek minösége, nem volt soha friss.

Főgebra 2017.02.19. 11:24:01

@tanato:
"Szerinted mennyiből telik..."
Hát, ha jártál, akkor tudod, hogy nem bizonyos napokon, hanem mindig adagokat vagy szaknyelven sarzsokat kevernek naponta többször is. Ezek annyira szigorúan dokumentáltak, hogy jujjujj! Utána ha a keverés, formulázás megtörtént, akkor pedig a csomagológépen olyan nyelvű dobozt tesznek be, amilyet akarnak és 5 percenként cserélhetik is. Ja és a sarzs számot nemcsak a bliszterezett gyógyszerbe nyomják bele, hanem a csomagoló anyagba is.
A lényeg sarzson belül nem lehet csalni, mert zárt a rendszer,minden sarzs összeállításáról pedig szigorúan jegyzőkönyv készül amit archiválnak, úgy, hogy bármikor előkereshető.

Melyik mosóporkészítő üzemben jártál? Henkel, Unilever? Hol?

Az édességgyárakban pedig, teljesen egyértelmű, hogy a helyi ízlésnek megfelelően ízesítenek!

gabors 2017.02.19. 11:25:39

errol hallott mar valaki ... nem aggodom mert itt minden adot kifizetek, mivel online sem jatszok azt sem csalom el ... de van Mo-i allando lakcimem es osztalek es kamat jovedelmem is keletkezik (bar nem abbol elek)

index.hu/gazdasag/2017/02/19/az_amerikaban_jovedelmet_szerzo_adozokat_vizsgalja_a_nav/

tanato 2017.02.19. 11:48:10

@Főgebra: Te nem az a személy vagy más néven akivel anno erről beszélgettem?Gyanús.Értesz hozzá az biztos.
Ha viszont igaz amit állítasz minden gyárral .,termékkel kapcsolatban akkor a cikk meg az állítás hogy ugyanannak mondott termék keletre nem ugyanaz/ami ellen már a magyar korifeusok is tiltakoztak/ okafogyott.

tanato 2017.02.19. 11:50:33

@Főgebra: Egyébként jegyzőkönyv hamisításokról hallottál már világcégeknél.?PL. nemzetközileg felső súlycsoportba tartó autógyáraknál hamis szoftver pl.?Rémlik?

gabors 2017.02.19. 11:51:24

@rebel rebel: ezek alapjan Maher-nek nincs magyar koze hiszen az anyja is "csak" zsido volt

bocs hol van itt magyar szal ???? (probalok valami allami munkat talalni vagy a Banner vagy Kushner-el kell nyalni ...) azt hiszem ez pont jo :-)

adg 2017.02.19. 11:53:58

@nyuszigonosz: nem mondanam, hogy soha, de szinte soha. Kulonosen a zoldsegek, a jobban elallo gyumolcsok meg ugy ahogy. Egy tragedia volt az auchan. A tobbi reszlege nagyjabol rendben volt, de hiaba laktunk par szaz meterre tole, hamar atszoktunk barhova mashova. :)

gabors 2017.02.19. 11:53:58

@rebel rebel: "@gabors: Hanem mivan? :P " csak basic cable meg Netflix baszott HBO valami $25 plusz lenne az evi $300 !!! nem vagyok en kozeposztaly !!! :-)))

gabors 2017.02.19. 11:55:53

@Csodabogár: "Az, hogy innen 260 kilométerre tudják hozni az eredeti minőséget." igen DE nem azert az arert !! mint 260 km odabb :-)

gabors 2017.02.19. 12:00:30

@rebel rebel: "Adjatok hálát a mindenhatónak hogy ott éltek ahol - mégha az "ideiglenes" elnökkel is - most néztem meg a heti Havast, siralmas..siralmasabb a helyzet otthon mint a trumpedli békamenete floridában.
Igaz gábor..Trumppal európa, magyaroszág is siralmasabb lesz.. "

igazad van itt 4 ev alatt meg Trump sem tudja lebontani a liberalis demokraciat .. amitol kicsit aggodom hogy ez utan mi johet ... sajnos johet meg rosszabb demagog hazugsaggokkal meg elnok is lehet valaki es erre emlekezni fognak 4 ev mulva ... attol tartok Trumpot meg nala is korruptabb hazudozo fogja legyozni es az mar hajazni fog a mai orosz/magyar/feherorosz tipusu "demokraciakra" .. meg nem lesz NKorea hacsak nem Ivanka lesz az elso no usa elnok .... akkor tutti koltozom

gabors 2017.02.19. 12:01:44

@adg: "Felnott eseten lekezelo a kisbaratom, mint az valoszinuleg neked is atjott az adott kommentbol.
Na. :) "

koszi :-))))))) mi mast vartam volna Tivadartol :-))

Főgebra 2017.02.19. 12:23:35

@tanato:
" Te nem az a személy vagy más néven"
Az a Ságvári Endre volt, neki volt 32 is!

Nekem ez az egy van.

Mondjuk abban az angol esetben(hipertónia), nem játszhatott bele a környezetváltozás és a klimatikus viszonyok változása?

Hamisítással kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, de ezekben az esetekben, a munkadarabok emberből vannak és ez a tény kicsit növeli a kockázatot!

DieNanny CH 2017.02.19. 12:37:26

@tanato:

Én a Neocitran-nal voltam így. A magyarból bizony be kellett szednem a 14 zacskó port, hogy rendbejöjjek, a svájciból - ami majdnem 3x annyiba kerül - elég volt 6 db-ot (2 napig) szedni.

Persze, ez nehezen bizonyítható, lehet, nem voltam annyira beteg, vagy az immunrendszerem éppen jobban érezte magát.

Shaktee 2017.02.19. 13:13:29

@gabors: Pesszimistább vagy mint én, ami nem kis dolog.

Bízzunk McCain papában...egyenlőre..

www.lamag.com/culturefiles/john-mccain-text-speech-munich-security/

tanato 2017.02.19. 13:13:49

@Főgebra: Bármi belejátszhatott,a prof,ezt csak gyanúként emlegette.Sajnos a nick nevére már nem emlékezem régóta nincs velünk.Gyógyszerész volt az illető.

tanato 2017.02.19. 13:14:41

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Igen ez is csak gyanú,feltevés.De mindenképpen érdekes.

Shaktee 2017.02.19. 13:17:19

Az árkülönbségi mizériához, már amiket én olvastam:

OlcsóBB húsnak híg a leve.

gabors 2017.02.19. 13:26:59

@rebel rebel: "
Bízzunk McCain papában...egyenlőre.."

1. O mar probalkozott de neki nem sikerult elnokne lennie (thnks mostly to Sarah nevu geniusnak .. .megy hozzatok :-)

2. Eleg idos jo ha vegig eli a mostani 6 eves ciklusat :-((((

3. Ez csak egy Rep Senator (van meg egy ketto az Alaskai de hat az is a Tietek nem ???

P.Elliot 2017.02.19. 13:29:12

@gabors: Ha itt elsz evek ota koteles vagy tudni hogy milyen szabalyok lettek azota odahaza? Szerintem nem, kiveve akkor ha amikor ide kijotel mar ervenyen volt a magyar adobevallashoz.
Kuldjenek ki neked az otthoni cimedre figyelmeztetest es akkor oke, tudomasul veszed.
Jobb ha egy ugyvedet kerdezel meg otthonit. Vannak ingyenes felvilagositok az interneten ha ra keresel...
Ugyvedek nincsenek az index "angliaban elo magyarok" topikjaban de ott vannak nagyon felvilagosult alakok akiknek szinten van otthoni cimuk majd azok tobbet tudnak rola, koszonj be hozzajuk es kerdezd meg. Minden temat ha aktualis jol ki szoktak vesezni.

Shaktee 2017.02.19. 13:32:02

@gabors: Sárika marad nektek :)

Itt most nem Papa John elnöki aspirációjáról van szó, olvasd a cikket esetleg?

Nem kellett volna Trumpnak megkérdõjelezni McCain veterán státuszát, sokban ez motiválja az öreget, ahogy Donaldot az hogy Obama lealázta mocskosul.

Elolvashatom a mai blogot, please? ;)

P.Elliot 2017.02.19. 13:36:05

@gabors: Nem Sarah Palin miatt nem lett elnok McCain, ugyan mar.
Ideje volt fekete elnokot valasztani hogy befogjak mindenki, foleg a feketek szajat es akadt is egy aki megfelelt ennek a celnak. Bemutattak hogy Obama sem tud tobbet mint a tobbi tehat nem erdemes feketet valasztani, mas kerdes hogy nem is igazan engedtek hogy csinaljon ait akar....
HIllary is jobb volt, tobb volt a hive de megis ezt a tudatlan bohoc Trumpot kellett az elre tenni mert az erdekek igy akartak, ki tudja kinek az erdeke de szerintem mar a jovoben sem lesz igazi, regimodi nep akaratu elnokvalasztas, soha tobbet.
Ide jutottunk.....
Na megyek mert ilyen csodaszep idoben nem fogok a gep elott ulni de majd visszanezek meg a tobbi hozzaszolashoz...

Shaktee 2017.02.19. 13:58:37

@P.Elliot: Sok szavazatot vesztett miatta, ez tény.

gabors 2017.02.19. 14:47:37

@rebel rebel: az hogy ki valasztotta ki ?? es miert?? soha nem derul ki ... az tutti nem McCain volt ....

hogy esetleg nyerhetett volna ??? ki tudja P.Elliot's coelho magyarazataban nem hiszek, de .... talan Obama jobb volt legalabb egy ha nem ketto haborut nem kezdett el az USA !! mar ez jo

Mrs. Clayton 2017.02.19. 14:56:59

@Nagy kámpics: en megkaptam, es reszben egyet is ertek vele, nekem mar most ugy tunik, hogy pl a nagy popsztarok mind most halnak meg, korabban nem volt ilyen hogy evi 3-4 kipurcant, vagy csak nekem nem tunt fel, de az utobbi par evben ez nekem baromira feltunt

2017.02.19. 15:33:31

@Mrs. Clayton:

"nekem mar most ugy tunik, hogy pl a nagy popsztarok mind most halnak meg"

Igen-igen, szuper példa, és alighanem ez a helyzet a következő egy-két évtizedben csak fokozódni fog. :)

FutureFry 2017.02.19. 18:54:50

@gabors: hbonow.com: $14.99/hó (vagy csak ~$12.75 bizonyos módszerekkel). Egy hónap - kipróbálásra - ingyenes és kábeltv előfizetés sem kell hozzá.

gabors 2017.02.19. 18:58:13

@FutureFry: Egy hónap - kipróbálásra - ingyenes és kábeltv előfizetés sem kell hozzá.

utanna meg felmegy mint a penesz a falon ...

nekem nem kell !!!!meg $15-ert sem !!! $180 dollar evente ??? nem vagyok en sem milliardos de meg kozeposztaly sem :-)

FutureFry 2017.02.19. 19:24:24

@gabors: A "basic cable" mennyi? Egyébként meg - ha a költségkímélés szempont - a "streaming" szolgáltatókat (hbonow, netflix, amazon, etc.) lehet úgy is nézni, hogy egyszerre csak egyet fizet elő az ember (pl. hogy végignézzen egy-két sorozatot, mivel a régi részeket is elérhetővé teszik), aztán váltani egy másikra.

gabors 2017.02.20. 00:59:46

@FutureFry: "A "basic cable" mennyi? " Basic cable + internet + phone most valami $170 eggyutt ...

itt nehez szetszedni , "basic" cable-t csinalni mert csak csomagban van ... es vagy az egyik vagy a masik vagyis csak ketto van (ugyeskedni lehet)

tanato 2017.02.20. 17:30:50

@Főgebra: www.origo.hu/itthon/20170220-illegalis-gyogyszerkereskedelem-miatt-zartak-be-ket-fovarosi-patikat.html

Tessék itt egy link mennyire komoly a gyógyszerekkel kapcsolatos szigorúan ellenőrzött zárt láncú nyilvántartás.

Főgebra 2017.02.21. 09:18:18

@tanato:
Mit akarsz ezzel mondani?
A nagykeresek jelentették, mert az előző rendeléseik sokszorosát igényelték. Kamionnal szállították Svédországba, így buktak meg!
Feketepiacon, kábítószerként árusították.

Mi az összefüggés a gyógyszergyárak - szerinted - többféle minőségű terméke és egy egyszerű csalás és kábítószer forgalmazás között?

tanato 2017.02.21. 14:09:27

@Főgebra: Mindkét esetben a lényeg a hamisítás, jegyzőkönyvek,hivatalos nagyon szigorúan vett gyógyszerészeti szabályok hamisítása.De a lényeg mindkét esetben a profitnövelés.Akár az autógyárak szoftverhamisítási ügyében.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása