oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 30. 06:42,  Két világ egy szerelem 116 komment

2016. november 30. 06:42 Határátkelő

Két világ egy szerelem

A mesékben feltétlenül úgy van, hogy a lány és a fiú találkoznak egymással, egymásba szeretnek, összeházasodnak és boldogan élnek, amíg meg nem halnak. Szerencsére azért a valóságban sem olyan ritka dolog ez, csak éppen néha akadnak nehezítő tényezők. Például az, ha a lány magyar, a fiú pedig dél-afrikai. Zsófi és André esetében éppen ez a helyzet, velük beszélgettem arról, milyen is az élet egy ilyen vegyespáros tagjaként. (Ha korábbi hasonló történetekre vagy kíváncsi, akkor itt olvashatod el őket.)

Ha te is egy vegyespáros egyik tagja vagy, és szívesen mesélnél az örömökről és nehézségekről, ne habozz: írj a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

kezfogo_foto_afrikaland_blog_hu.jpg

Hogyan találkoztatok?

Zsófi: 2012 novembere és 2013 júliusa között kiküldetésben voltam Dél-Afrikában, ahonnan havonta, másfél havonta látogattunk haza, nagyon rövid időkre. 2013 márciusában találkoztunk Andréval először, az ő cégének éves rendezvényén, ahova kíváncsiságból kísértem el egy kollégám rokonát.

Komoly érdeklődés mutatkozott az első pillanattól kezdve, sokat beszélgettünk, táncoltunk, ittunk, nagy volt a harmónia, és a parti végén telefonszámot cseréltünk.

Már nem is emlékszem, hogy miért, talán mert egy héttel később utaztam haza, nemcsak a dél-afrikai, hanem a magyar telefonszámomat is megadtam Andrénak.

Addig a 2 hétig, amíg Magyarországon voltam, végig whatsappoltunk, már amennyire az időnk engedte, mert ő is és én is sokat dolgoztam. Április 4-én repültem vissza Johannesburgba.

André elintézte, hogy aznap elengedjék a munkahelyéről, és kijött értem a reptérre. Hihetetlen volt, tudtam, hogy ott vár, úgy izgultam, mint még sose. Persze megtörtént az első csók, az első kézösszefonódás, és ez a lelkesedés azóta is töretlenül tart.

André: Ez pontosan így volt.

Mi az, ami a leginkább meglepő a másik kultúrájában?

Zsófi: Munkámból kifolyólag sokat utaztam a világban, de még így is meglepett az a népi változatosság, amit Dél-Afrikában találtam. Rengeteg különféle nép, színes egyvelegben, sokféle csoportból származó feketék, többgenerációs indiaiak, arabok, muszlimok, pakisztániak, kínaiak, japánok, dél-ázsiaiak, és persze a fehérek, angolok, búrok, portugálok, és még sorolhatnám.

Az ő viszonyukat nagyon sokáig szabályozta az apartheid rendszer, aminek bár mintegy 20 éve vége van, még mindig nagyon komolyan érezteti hatását.

Mindenki nagyon kedves, barátságos, a munkahelyemen (multi cég, szektorában ott az egyik legnagyobb) sok vegyes barátságot láttam, de ha nem konkrét személyekről van szó, hanem általánosságban beszélünk másokról, vagy mondjuk másik vidékre megyünk, akkor előkerülnek az előítéletek, a feltételezések, miegymás.

És nem csak a feketék vs fehérek ellentétre kell itt gondolni, hanem minden kombinációban fellelhető az előítéletesség és változó erősséggel a gyűlölet is. Rengeteg olyan beszélgetést hallottam, ami abban a beszélgetős társaságban nem hangzott gáznak, de ha például egy másik népcsoport tagja, mondjuk André mondta volna ugyanazt, akkor biztosan rasszistázni meg fújjolni kezdtek volna és ki lett volna akadva mindenki.

Példaként említeném azt az igen érdekes alkalmat, amikor kiderült, hogy dél-afrikai barátom van. Egy munkamegbeszélésen hamar végeztünk és csevegésbe csapott át a dolog, és mivel akkor pár napja tértem vissza két hét otthonlétből, kérdezték, hogy hogy van a magyar barátom (mert amikor hónapokkal azelőtt egyszer, először és addig a napig utoljára rákérdeztek, hogy van-e barátom Magyarországon, igennel feleltem, de azt, hogy vele közben szétváltak útjaink, azt nem tudta senki sem).

Mondtam nekik, magyar az már nincs, de nemrég óta van egy itteni. Nagyon izgatottak lettek és persze elkezdtek kérdezgetni, és ahogy válaszoltam a kérdéseikre, úgy hűltek el és fagyott le az arcukról a mosoly.

Mert nem tudták elképzelni, hogy én, aki teljesen semleges vagyok és soha egy szikráját sem mutattam vagy érzékeltettem annak, hogy engem bármilyen módon is izgatna, hogy ők most feketék vagy indiaiak vagy hidegek vagy melegek vagy mittudomén, szóval hogy én, a nagy békés és elfogadó és mindig kedves és mosolygós Zsófi, hogy jöhettem össze egy búrral.

Aki ráadásul farmer családból származik és ha mindez nem lenne elég, olyan környéken nőtt fel, ahol anno a régi rendszert szigorúan tartották és tartatták be. És aki egészen biztosan egy goromba fráter és aki nemfehér gyerekeket eszik reggelire.

Ezt egyébként nem mondták ki, csak láttam a kérdőjeleket a szemükben, és hetek, no meg az, hogy megemlítsem Andrénak és megbeszéljük a dolgot kellettek ahhoz, hogy rájöjjek, mi történt, miért lettek lelkesből döbbentek. Szóval az előítéletek minden irányban, nagyon markánsan megvannak.

Persze André egyáltalán nem az, aminek ők elsőre lelki szemeikkel látták, például nem eszik gyerekeket reggelire és még barátságos is tud lenni. :) Bőrszín és előítéletek ide vagy oda, a végén azok, akik sima munkatársból a barátaimmá lettek, minden komolyabb fennakadás nélkül összebarátkoztak vele.

André: Magyarországra költözve egy teljesen más beállítottságú népet ismerhettem meg, mint az otthoniak. Mások a szokások, kialakult emberi viszonyok.

Nagyon szokatlan volt az elején, hogy az emberek nem mosolyognak, inkább magukba fordulnak, és hogy nem igazán nyitottak mások és a másság felé. Másság alatt itt a külföldiséget, a más anyanyelvet értem, mindent, ami az átlagos hétköznapitól eltérő.

Általában nincs meg az a kíváncsiság, hogy egy számukra addig ismeretlen emberrel beszélgetésbe elegyedjenek, érdeklődjenek a dolgai iránt. Multi környezetben persze jobb a helyzet, de ott sem mindenki olyan befogadó. Nincs „small talk”.

Idővel ez változik, ki hamarabb, ki később, de felenged és barátságos lesz, de első blikkre olyan mintha egy zárt falon akarnék átmenni. Amit nem akarok, mert én sem vagyok egy rögtön barátkozós típus, és nem, vagy csak nehezen cseverészek az emberekkel.

Sok barátom nincsen, inkább csak ismerőseim vannak, de velük viszont már jól elvagyunk, sokat beszélgetünk, hívnak ebédelni vagy cigiszünetre a munkahelyen, egyértelmű, hogy gondolnak velem, amikor valami programot terveznek.

Hogyan csapódnak le a különbségek a hétköznapokban?

Zsófi: Mikor megismerkedtünk már mindkettőnknek igen határozott és kiérlelt véleménye volt az élet nagy dolgaival kapcsolatosan. Szerencsére sok mindenben hasonló, vagy ami még jobb, teljesen azonos a gondolkodásunk, a többit pedig rugalmasan közelítjük meg.

Sokat beszélgettünk, beszélgetünk, ezért bár vannak gondolkodásbeli, szokásbeli különbségek, de nem okoznak problémát. Ismerjük már a másikat annyira, hogy tudjuk, hogyan fog reagálni, mit fog mondani egy adott szituációra, ezért nem kerülünk kényelmetlen vagy kezelhetetlen szituációkba.

A „különbségek lecsapódása” nem is igazán a kettőnk közötti, hanem a két országban megszokott életvitel eltéréseiből adódik. Gondolok itt például arra, hogy Dél-Afrikában autó nélkül nem tudsz sehova menni, máshogy tankolsz a benzinkútnál, fizetsz a kasszánál, más a szemétszállítás, iskoláztatás, orvosi ellátás, házak felépítése és kiosztása, egyszóval egy csomó mindennapos dologot máshogy szoktunk meg.

Ezért szinte minden alkalommal, amikor olyat csinálunk, amit a másikunk még nem csinált az adott országban, vagy előre átbeszéljük, hogy nagyjából mi fog történni, vagy a másikunk „vezetésével” megtörténik a dolog és utána beszélgetünk róla.

Ez most így nagyon misztikusan hangzik, de olyan egyszerű dolgok, mint például a bölcsődei jelentkezés és ellátás több átbeszélgetett estét jelentett, vagy amikor André megsérült és javasoltam, hogy menjünk be az ügyletre hétvégén éjszaka, akkor az egyik érve, hogy miért ne menjünk, az volt, hogy drága lesz a számla, nem fogjuk tudni kifizetni.

André: Bárhol éltem eddig, sosem féltem, de azért mégis megnyugtató, hogy itt nem kell folyton a hátamat és az árnyékokat figyelnem. Sokkal nagyobb biztonságban vagyunk, mint Dél-Afrikában voltunk.

A bűnözés az ottanihoz képest minimális, ami annak, aki nem ismeri a „másik oldalt”, nehezen elmagyarázható könnyebbséget jelent. Olyan mindennapos dolgok, mint például az esti kutyasétáltatás, tömegközlekedés, séta a babával, gond nélkül kivitelezhetőek. Ez nagy könnyebbség.

Nagy különbségeket tapasztalok abban, hogy kinek mit jelent az, ha egy étel édes, vagy mit tekintünk édességnek, mik a jellemző sütemények. Nálunk szinte mindenben van, és sokkal több a cukor.

A vasárnapi ebédnél az egyik garnírung biztosan édes, például batátapüré vagy cukros borsó vagy édes, ananászos répasaláta, és az ebéd utáni édességek is sokkal édesebbek, gyakran szinte tocsognak a cukorban.

A tortákon nem tejszínes, hanem minimum ujjnyi vastag cukros bevonat van, marcipán bevonat helyett inkább fondantot használunk, stb. A kedvenc süteményem is cukros lében sült sütemény.

Valószínűleg az elmúlt évszázad(ok)ban elérhető cukor milyensége és mennyisége okozza a különbséget, nálunk ugyanis bármi történt a világban, már az 1800-as évek végétől korlátlan mennyiségben állt rendelkezésünkre a nádcukor, ellenben Európával, ahol a történelem során többször is korlátozva, vagy csak nagyon minimális mennyiségben lehetett répacukorhoz jutni.

Mi az, ami a legnagyobb feszültséget okozza?

Zsófi: Egyre kevesebbszer fordul elő, mert már megszoktuk, és megtanultunk ezzel együtt élni, de a legtöbb problémánk abból adódik, hogy egyikünk sem beszéli a másik anyanyelvét.

Én nagyjából megértem, amikor André afrikaansul beszél, ő meg sejti, hogy mit mondok magyarul, de közvetítő nyelvet kell használjunk. Angolul beszélünk egymáshoz, amit bár mind a ketten nagyon jól, profi szinten beszélünk, mégsem ez az anyanyelvünk.

Andrénak nagyon tág, szinte minden élethelyzetre kiterjedő szókincse van köszönhetően annak, hogy 5 évig angol nyelvterületen élt és annak, hogy Dél-Afrikában is az angol a közvetítő nyelv (a 11 különböző hivatalos nyelv között).

Én viszont tényleg csak iskolában tanultam, aztán meg a munkahelyemen, ezért megismerkedésünkkor sokkal kevésbé választékosan beszéltem, sőt, voltak témakörök, amikből egyáltalán nem rendelkeztem szavakkal.

A magyar is és az afrikaans is sokkal választékosabb, mint az angol, emiatt főleg az elején rengetegszer futottunk bele „fordítási” eltérésekbe. Gondolok itt arra, hogy egy adott angol szót én máshogy fordítok magyarra, mint André afrikaansra, de ha a magyar és afrikaans szavakat összevetjük, nem ugyanazt a jelentést kapjuk.

Ez azóta sokat javult, köszönhetően az én angol szókincsem fejlődésének, most már alig van, hogy felhúzott szemöldökkel nézünk a másikra, hogy na, vajon mit akart mondani. Szintén amiatt, hogy az angol nem anyanyelvünk, nem mindig „kapcsol be” az automatikus fordítás, és van, hogy mondatrészeket vagy mondatokat meg kell ismételnünk egymásnak.

André: Egyetértek, az angol-afrikaans-magyar háromszög okozta eddig a legtöbb problémát. Persze, milyen jó nekünk, nincs más bajunk, és tényleg nincs, valójában tényleg csak ez, de azért ez néha nagyon irritáló tud lenni.

Az első komolyabb egyet nem értésünk még nagyon a kapcsolatunk elején rávilágított erre - fél óráig győzködtük egymást valamiről, hogy aztán amikor lerajzoltuk a dolgot kiderüljön, ugyanazt magyaráztuk egymásnak. Jót nevettünk rajta, de jó lecke volt.

Bár az elmúlt 3 évben volt még pár hasonló komolyságú nyelvi-fordítási „összecsapás”, inkább az a jellemző, hogy ha nem értem, amit mond Zsófi, vagy értem, de nem tetszik, amit értek, akkor megkérem, hogy ismételje el, amit mondott.

Ilyenkor vagy más szavakat használ, vagy jobban érzékelhető a mondandó hangsúlya, és emiatt egyértelmű lesz, mit akart mondani, vagy még mindig nem értem/nem tetszik, és akkor jobban belemegyünk és megbeszéljük. Lehet, hogy nem azonnal beszéljük meg, hanem ráhagyom, de viszonylag hamar tisztázzuk a dolgot.

Fordítva is ugyanez a helyzet, néha ő nem ért engem és legyint, hogy aztán kicsit később nevetve kitárgyaljuk, már megint ki volt a süket és mennyire jó lenne egymás nyelvét beszélni.

Mivel itt az emberek többsége az iskolában tanulta az angolt, jellemzően nincs beléjük ivódva, nem „fordítanak” zsigerből. Ezért gyakran belefutok abba, hogy ha elkezdek valakihez beszélni, akkor nem figyel azonnal és ismételnem kell, vagy még ha figyel is, csak kevés barátunk esetében lehetek 100% biztos abban, hogy értette, amit mondtam.

Ez előbb-utóbb mindig kiderül, ha valamelyik része a mondandómnak nem ment át, és nagyon frusztráló tud lenni, hogy azt hiszem, megbeszéltünk valamit, aztán kiderül, hogy mégsem.

Miként fogadta el a család, barátok, ismeretségi kör a másikat?

Zsófi: Pár érdekes momentumot leszámítva nem volt gond ezzel egyik oldalon sem. Mindkettőnk családja és társasága azonnal elfogadta és befogadta a másikat. Persze, mindkét oldalon voltak nagy ledöbbenések, meg egyeztető beszélgetések, de nincsen semmilyen áthidalhatatlan ellentét vagy feszültség.

Az egyetlen nehézség megint a nyelvi korlátokból ered, mert mindkettőnk családjában vannak olyanok, akik nem beszélnek angolul, így pedig néha nehéz akár csak egy sima nagy családi ebédet is végig ülni.

Mi a közös életetek, az együttélés legnagyobb tanulsága szerintetek?

André: Patience to listen. A legfontosabb, hogy mindig legyen türelmünk a másikra, vagy ha nincs épp türelmünk, akkor se küldjük el melegebb éghajlatra csak azért, mert nem értjük vagy nem értünk egyet.

Fontos a másikat meghallani és meghallgatni, megpróbálni megérteni, vagy ha nem tudjuk megérteni, akkor elfogadni, hogy a másik mást gondol. Máshonnan jöttük, és ha egy irányban akarunk haladni, akkor sokat segít, ha előbb-utóbb megpróbáljuk megismerni azokat a motívumokat amik a másik embert irányítják, miért gondol azt, amit.

Lehet úgy is alkalmazkodni a másikhoz és együtt új szokásokat kialakítani az új környezetben, hogy közben a saját identitásunk nem vész el.”

Ha bővebben is kíváncsiak vagytok Zsófi és André életére, akkor látogassatok el az Afrikaland blogra!

HÍRMONDÓ

Tíz éven belül elfogynak a gyerekorvosok

A helyzet már most is válságos, de ha nem történik fordulat, akkor éveken belül tragikus is lehet – figyelmeztet a Házi Gyermekorvosok Országos Egyesületének elnöke.

Nem akármilyen határmódosítás

Belgium bejelentette, hogy átad háromhektárnyi területet Hollandiának a Meuse (Maas) folyó partvonalán. Hogy miért? A józan ész és a jó kapcsolatok miatt. Mert azért még ilyen is létezik.

Újabb gáncs a Brexit elé

Ha még nem lenne elég a „ki mit tehet meg a Brexit kapcsán?” vitából, akkor mutatunk egy újabb frontot, amit egy londoni kutatóintézet nyitott.

Tíz dolog, amit nem tudtál Portugáliáról

Vagy tudtad, de attól még érdekes. :) Na jó, de hogy kerül ide a tea?

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Dél-Afrika vegyespáros

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr5012009406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dikusz 2016.11.30. 10:46:23

@Csodabogár: mindenki tudja, hogy nem ez, csak ez lett megemlítve.
Amikor az előző hozzászólásomat írtam, már belinkeltem két másik - sokkal fontosabb - témát. Mielőtt elküldtem volna, rájöttem, hogy megígértem magamnak: ha lehet, kerülöm azt, hogy nagyon belemásszak a politikai vitába. Párszor olyan hatalmas veszekedés lett belőle - bármilyen csendben is kezdtük - nem ér annyit, hogy a baráti/ jó ismerősi kapcsolat megromoljon emiatt.

RecsölGrin · http://3x.no.londonorszag.dot.com 2016.11.30. 11:06:06

@Taxomükke (UK): Szerintem nem pontosan fogalmazott es arra gondol, hogy szamukra valasztekosabb a sajat anyanyelvuk.

De lehet, hogy csak en erzekelem igy es beleestem a "Mit gondolt a kolto/iro mikor ezt irta" c. mesebe :o

RecsölGrin · http://3x.no.londonorszag.dot.com 2016.11.30. 11:07:17

@RecsölGrin: Na es hatha jon a posztolo es tenyleg elmondja mire gondolt valojaban.
Ez lemaradt.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.11.30. 11:18:08

"Nagyon szokatlan volt az elején, hogy az emberek nem mosolyognak, inkább magukba fordulnak, és hogy nem igazán nyitottak mások és a másság felé. "

André, André... fogadjunk, hogy nem jártál Skandináviában :-)

Itt aki "az elején" a szemedbe néz, vagy istenbocsá' rád mosolyog, azzal nincs rendben valami. Attól menekülj, ha kedves az életed.
:-)

P.Elliot 2016.11.30. 11:48:17

A posztolonak sok szerencset egymashoz. Nem a borszin teszi vagy az orszag hogy hogy jonnek ki egymassal, a szerelem sokmindenen atsegiti majd oket.
Ismerek afrikabol idekoltozott embereket, dolgosak, inteligensek, udvariasak,most nem akarok rasszista lenni de ket perc alatt megmondom ket fekete ember kozul hogy melyik jott afrikabol nemreg, azok kihuzzak magukat, van bennuk valami meltosag is es nagyon okosak, tajekozottak, jo emberanyag. Az otthon maradott csaladot tamogatjak, segitik azokat is idejonni viszont nagyon sokan visszamennek idovel, ez foleg az idosebb reteg aki nem fiatalon jott ide mert hianyzik nekik az otthoni nagy kitejedt rokonsag de addig nem mennek haza amig a csalad fiatal tagjait nem helyeztek biztonsagba vagyis felneveltek, kijarattak vele felsobb iskolakat.
A posztolo nem fog szerintem csalodni az afrikai partnereben....

Pernilla 2016.11.30. 12:01:29

@P.Elliot: szerintem te felreertetted (vagy en ertem felre, amit te irsz :)), de a partnere feher.

P.Elliot 2016.11.30. 12:11:27

@Pernilla: Tenyleg? Feluletesen olvastam valoszinu, ugye mi jon be ilyenkor reggel 6-kor meg kave nelkul az ember fejebe, csak a nyagyja, a blogjat olvasni meg ilyenkor reggel nincs idom, ma kesobb sem.
Elnezest...

Pernilla 2016.11.30. 12:51:03

@P.Elliot: tényleg nem egyértelmű, ha felületesen olvassa az ember, mert össze-vissza kavarászik a bőrszínekkel a szövegben. De a "rasszistázós" résznél meg utána kiderül, hogy fehér a párja ("szóval hogy én, a nagy békés és elfogadó és mindig kedves és mosolygós Zsófi, hogy jöhettem össze egy búrral")
Na csak gondoltam szólok, mielőtt rossz irányba indul a téma :)

P.Elliot 2016.11.30. 12:53:29

@Pernilla: Kosz, jo hogy szoltal, tenyleg nem vettem eszre.

macamuca [IHUN] 2016.11.30. 13:25:44

@Csodabogár:
Igen, a korrupció, a haverizmus, a kéz-kezet-mos hozzáállás, valamint mindezeknek az eszköztára, gyakorlati megnyilvánulásai azok, amik a legnagyobb problémát jelentik ma Mo-on.
A sportban IS. Meg gyakorlatilag az élet, a mindennapok minden területén, kis, nagy és közepes fontosságú dolgokban.

@Dikusz:
Megértelek. Ugyanakkor pont ez a felfogás, a saját, személyes nyugalom megőrzésének elsődlegessége az alapja annak, hogy az emberek legyintenek 1-1-minden hasonló ügy kapcsán: "ahhh, nem ér annyit, hogy szóljak ellene" (és hol van akkor még a cselekvés....). Amíg ez/ilyen lesz a többség hozzáállása ("mi közöm hozzá, nem vagyok sportoló, kereskedő, trafikos, gazdálkodó, tanár, szerelő, orvos, ápoló, sofőr, szülő, akármi-stb), addig marad az, ami most van: szétlopott ország, nem-az-én-dolgom,-semmi-közöm-hozzá felfogású, mégis elégedetlen, morgó emberek....
Ne vedd személyeskedésnek, vagy pláne bántásnak, sajnos eléggé általános, elterjedt felfogás.

Csodabogár 2016.11.30. 14:11:23

@Dikusz: Politikával én se szivesen foglalkozom. Azt meg hogy mi lett Gyársfás Tamással, magasból lesz..m.

Csodabogár 2016.11.30. 14:15:14

@macamuca [IHUN]: Pillanatnyilag ugyse sokat lehet csinálni, viszont ha lesz szavazás el kell menni. Ezt sajnos sokan elmulsztják és itt-ott morognak, gyűlölködnek, aminek viszont semmi érteleme.

Dikusz 2016.11.30. 14:15:31

@macamuca [IHUN]: nem vettem bántásnak egyáltalán. Sőt, ha kulturáltan tudunk véleményt cserélni, akkor azt szívesen is teszem.
Pont azért nem merültem bele, mert ha a fölvetett témára szívem szerint válaszolok (kedvem lett volna hozzá), akkor egy olyan jó esetben csak vita, kerekedhetett volna belőle, aminek nincs értelme. Saját tapasztalatból tudom, más témánál még sosem fordult elő, de ha politika került szóba, és két ellentétes vélemény volt, mindig ordibálás lett a vége. Ha nekem más a véleményem, és a számomra kedves barátnak is, miért kellene a barátságnak megszenvednie a vitát. Közös döntés, hogy mindenről beszélhetünk, csak politikáról nem.
Ha egy kommentben azt veszem észre, hogy a szándék az, hogy egy kilátástalan vitába belevigyenek, inkább nem válaszolok rá. Volt már másik blogon példa rá, hogy kóstolgattak, de nem vettem fel a kesztyűt, ezért egy-két provokáció után abbamaradt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 14:50:39

@Dikusz: a vicc az, hogy mindenki var, mert nem tudja, hogy ez a baloldalnak jo vagy a fidesznek:)
szereny velemenyem szerint szemelyes ugy
dehat minden atpolizitalt otthon
de gyarfas senkinek sem -es mindenkinek- az embere volt
nem is szolal meg senki az ugyben, ami helyes is mert ez az uszok belugye elvileg

macamuca [IHUN] 2016.11.30. 14:56:12

@Dikusz:
Vitatkozni szeretek. Veszekedni utálok.
Vita: eltérő vélemények megbeszélése, a tárgyra vonatkozó érvek ütköztetése, a személyes álláspont/vélemény kifejtése, beleértve a személyes preferenciák/felfogás okát is.
Veszekedés: elsősorban, netán kizárólagosan a másik fél személyének/véleményének kifogásolása, személyeskedés, jellemzően durva szóhasználattal, nemritkán trágár szavakkal, sokszor kizárólag a másik fél becsmérlésére koncentrálva, érvek nélkül, az eredeti témát mellőzve.
Tudom, vitatkozni kevesekkel lehet..., a vitakultúra igencsak hiánycikk..., és úgy gondolom, ez alapvető hiba, hiány. Olymindegy, hogy mi a téma (politika, magánéleti események, munka, szabadidős tevékenységek, akármi), véleménykülönbség mindenben van, elvégre nem vagyunk egyformák = tőlünk különböző emberekkel ÉS véleményükkel élünk együtt. Ezt a különbözőséget, más-ságot valahogyan kezelni kell. Na, ez a nem mindegy, hogy hogyan... A másféleség, különbözőség kezelése, elfogadás (ami nem azonos az egyetértéssel!!), tolerancia, vita-vitakultúra, stb, ezeknek léte/hiánya/milyensége alapvetően meghatározza egy embercsoport (család, rokonság, munkahelyi közösség, lakókörnyezet/település, ország...) életét, életminőségét, lehetőségeit. Szerintem...
Hát ezért lenne fontos, szintén szerintem, hogy szót emeljünk valami mellett, vagy ellen, hogy megbeszéljük -megvitassuk az eltéréseket, és hogy ezzel esély nyíljon a közös álláspont kialakítására: mert tetszik-nem tetszik, együtt élünk, hatással vagyunk egymásra, így az egyéni elégedettség növelése (végső soron mindenki erre törekszik...) a közös elégedettség kialakításán keresztül lehetséges. Szintén szerintem...

macamuca [IHUN] 2016.11.30. 15:08:17

@hagyma:
Amíg jókora!!!!!!!! közpénzek sorsáról van szó, valamint az úszók/sportolók eredményeit a köz várja/elvárja, magáénak tekinti (érmek, helyezések, dicsőség a különböző versenyeken), nos, addig miért is belügy?
Pláne, amikor jókora visszaélések történnek, nem csak a pénzek kapcsán, akkor nyugodtan hátra lehet dőlni, hogyaszongya, ű dóguk, semmi közöm hozzá, hát nem vagyok én úszó /sportoló, semmi közöm se hozzájuk, se a bajaikhoz. (de a klassz helyezések elérésekor büszkén dülleszt a semmi-közöm-hozzájuk módon vélekedő, 'ejszen magyar/akármilyen dicsőség=én is magyar vagyok, naná, hogy kérem/igényt tartok a jóleső büszkeség-érzésre!.....)

macamuca [IHUN] 2016.11.30. 15:18:55

Ha minden területen a semmi-kozom-hozzá, nem-az-en-dolgom felfogas uralkodik /ervenyesul, akkor nem kell(ene) csodálkozni, felháborodni azon, hogy minden teruleten egyre magasabbra ér a szartenger.
Lehet rajta gondolkozni, hogy ha senkinek semmi köze semmihez, akkor
1: miért elégedetlen mindenki mindennel
2: ki fogja ellapatolni a szartengert = ki fogja rendbe tenni/elkezdeni rendbe tenni a kifogásolt területek problémáit
3: ha senki ("nem az en dolgom, semmi közöm hozza, ő belügyük"), akkor lesz-e, lehet-e változás
4: "Nem elég a jóra vágyni, / A jót akarni kell. / És nem elég a jót akarni, / De tenni, tenni kell!"
5: KI fog tenni, ha senkinek semmi köze semmihez.....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 15:23:55

@macamuca [IHUN]: nekem kifejezetten unszimpatikus / antipatikus/ hosszu es gyarfast sem kedvelem
az eletemnek nem meghatarozoja hany aranyermet nyernek az uszok...
gyarfas azert hazavitte a vizes VB-t ami teljesitmeny
katinka is fantasztikus uszo, a masodik legjobb noi uszo a vilagon
ezek nagy dolgok
osszevesztek, ennyi
nekem most ki kell festenem a haloszobat meg fel kell mennem a tetore mert az ereszcsatorna tele van levellel, ki kell pucolni
azutan vacsorazunk a felesegemmel
na ezek fontos dolgok

SzZoole 2016.11.30. 15:49:20

A riói olimpián akik érmet kaptak,meg most sem kaptak meg az érte járó pénzt,augusztus óta,de a vezetők már szétosztották maguk közt.....

macamuca [IHUN] 2016.11.30. 16:50:00

@Zoole[uk]:
Fontossági sorrend, ugyebár.....

Shanarey 2016.11.30. 17:10:39

Az angol, nem választékos nyelv.

Ez jól hangzik, ám nem igaz.

Golf2 2016.11.30. 17:13:26

Kár örülni,a fontos pozícióról nem mondott le ô ossza a pénzt továbbra is milliárdokat bíztak rá valami elnök még mindig...

kristal 2016.11.30. 17:24:03

Érdekes interjú, tetszett. Sok sikert a fiataloknak.Volt egyszer anno régen Angliában egy búr lakótársam. Nagyon aranyos volt. Zenész. Csárdást játszott a szülinapomon nekem. Kedves ajándék volt.

Főgebra 2016.11.30. 17:41:23

@hagyma:
" hazavitte a vizes VB-t ami teljesitmeny"

Egyetlen szépséghibája, hogy kb 4x annyiba kerül mint a költségvetése!! Ez egy nagy dolog!

"katinka is fantasztikus uszo"
Ebben mi az érdeme a Gyárfásnak?
De ezek nem fontos dolgok, akkor miért említed?

nyuszigonosz 2016.11.30. 18:04:26

Na a mai poszt, hát:
aki kijelenti, hogy profi szinten beszel egy nyelvet, annak észre kellett volna már vennie, hogy az általa allítólag profi szinten beszélt nyelven, az, aki ténylegesen profi szinten beszéli, bizony nagyon választékosan is ki tudja magát fejezni, árnyalatosan és sokrétüen.
Igaz, ahhoz egy nyelvet tényleg tudni kell. :-)

2016.11.30. 18:24:03

Én nagyon messze állok az angol anyanyelvi szintjétől, de azt a szintet, amit "tárgyaló-szintnek" (azt hiszem, ez a legmagasabb Rigó-utcai szint) aposztrofálnak otthon, simán hozom. Ezért mondom, hogy az angol is tud olyan választékos lenni, mint a magyar. Az afrikaanst nem ismerem, így arról nem nyilatkozom. De ha mindketten kb. azonos nyelvi szinten vannak, akkor nagy baj nincs.
Az együttéléshez meg sok sikert! Tapasztalataim szerint, ennyire két eltérő kultúrájú ember együttélése, vagy sikertörténet, vagy a bulvárlapok címlapján jelenik meg "elrabolta-a-gyerekét-nem-enegedi-haza-az-asszonyt" címszavakkal. Itt nem szokott középút lenni.
Hát hajrá!

2016.11.30. 18:28:36

@nyuszigonosz: Nincs olyan, aki idegen nyelvként tanult egy nyelvet és profi szinten (bármit is jelentsen ez) beszélné. Egy CV-ben simán leírom, hogy a román nyelvet anyanyelvi szinten beszélem, de tudom, hogy nem .... Pedig azt a nyelvet 3 éves korom óta ismerem, részben abban a kultúrában is nőttem fel, szóval még az ilyen jellegű utalásokkal sincs gondom. Akkor döbbentem rá, hogy mégsem beszélem anyanyelvi szinten a románt gyakorlatilag, amikor egy sdaját cikkemet kellett lefordítanm román nyelvre. Megizzasztott ...
Anyanyelvi szinten csak egy nyelvet beszélhetsz, az anyanyelvedet.

DieNanny CH 2016.11.30. 18:33:04

@hagyma:

"halott kapcsolat"

Hm. Ismerek egy svájci házaspárt. Anyuka szőke, kék szemű, fehér bőrű. Szerelmes Afrikába. Kb 16 évvel ezelőtt megismerkedett Togoban egy szénfekete emberrel, egymásba szerettek - a közös nyelv a francia volt -, 13 éve boldog házasságban élnek Svájcban, 3 gyönyörű gyerekkel.

Miért gondolod, hogy halott kapcsolat?

nyuszigonosz 2016.11.30. 18:41:29

@Pink Petsch: Az utolsó mondatoddal nem értek teljes mértékben egyet, de annyi igaz, hogy nem sok ember tud anyanyelvi szinten beszélni több nyelvet, de azért akadnak.
Ebben kiegyezünk, jó? :-)

Fordítások: hát az meló amit tudni kell. Látod, megizzasztott téged, de sikerült, nem? Szóval ha többet foglalkoznál vele, meglenne ez is már izzasztás nélkül is.

2016.11.30. 18:50:18

@nyuszigonosz: Szerintem meg nem ... vagy csak én vagyok maximalsta ;))). Anyanyelvi szinten csak úgy lehet esélyed egy másik nyelvet beszélned, ha már gyerekkorod óta abban a környezetben (is) nőttél fel. Az összes kulturális utalást érted, ismered az irodalmukat, satöbbi. Mint esetemben. de még így is ... Rohadtul frusztráló, amikor tudod, hogy ezt vagy amazt az anyanyelveden hogyan fejeznéd ki, és az milyen frappáns, és amikor megpróbálod a másik nyelvben is megtalálni a megfelelő kifejezést, akkor vért izzadsz.
Persze, abban igazad van, hogy nem vagyok műfordító, így nem foglalkozok napi szinten fordításokkal :))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 18:55:38

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: te mindig ismersz valakit
az altalanos tapasztalat viszont rossz
/magam reszerol nem tudnam elkepzelni hogy azsiai. bur vagy akarcsak afroamerikai felesegem legyen/
semi rasszizmus, a csaladban is van fekete, barataim kozott rengeteg
mondjuk ha magyarorszagon elnek van kicsi remeny
nelemm sem angol az anyanyekvem, de meg spsem ertettuk felre egymast a felesegemmel, mert eleve ugyanugy gondoljuk:)/

2016.11.30. 18:58:42

@hagyma: Vagy csak Mary akart már férjhezmenni, mindenáron ... :DDDDD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 19:02:55

@Főgebra: azt hiszem 2021-re vallaltuk de lemondas miatt elorejott 2017-re, ez megdobta adolgokat
az elnok nem edzo igy gyakorlatilag katinka sikereihez nem sok koze van, de....
azert azt ne feledjuk, magyarorszagon tanult meg uszni, onnan jutott ki ide, majd amerikai edzovel volt sikertelen London
fizetest kap O is es a ferje is
olimpiai jarulekot fog kapni, ami magasabb mint az USA-ban
az aranyakert penzt fog kapni, vagy mar kapott, ami tobb mint itt
stb.
felreertes ne essek, nekem tenyleg voszem ki az uszoszovetseg elnoke es az sem erdekel hany vilagkupa gyozelmet szerez egy evben Katinka a 17-es vb a vilag 3-4-ik legnagyobb sportesemenye
az gyarfas nelkul nem lenne pesten

nyuszigonosz 2016.11.30. 19:03:49

@Pink Petsch: Persze, a többnyelvü környezetben nevelkedés az eleve jó. Jó alapokat ad.
Igen, ismerni kell mindent, kulturális, történelmi, irodalmi, közéleti, gyerekmese, meg minden, ami eszedbe jut utalást mindenben. Egyszerüen mindent.

Nem, szerintem meg nem kell vért izzadni egy további nyelven valamit tökéletesen - mint írod frappánsan - kifejezni: nem az egyikröl kell a másikra lefordítani, hanem eleve az adott nyelven kell, hogy mondani tudd. Azon a nyelven jusson abban a pillanatban eszebe, amikor és amelyiken kell.
És ha több nyelvet beszélsz anyanyelvi, söt profi szinten, akkor ez nem probléma.

2016.11.30. 19:05:18

@Határátkelő: Nemcsak mostanság, az úszósportban legalább annyi pénz van Magyarországon, mint a fociban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 19:06:52

@Pink Petsch: dehogy akart:)
sot!!!
neki en voltam az ismeretlen idegen
kb a harmadik randnkon megkerdezte, magyarorszagon szoktak e verni a noket
mondtam neki, hogy napi szinten

2016.11.30. 19:07:09

@Zoole[uk]: Rohadtul későn ... olyan-hű-de-mennyire nem érdekel a sport, már általában, de ez a fazon, egy faszfej volt, gyakorlatilag a karrierje kezdete óta.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 19:08:29

@Pink Petsch: es ezt tobbek kozt pont gyarfasnak koszonhetik

2016.11.30. 19:09:21

@hagyma: Jaaaa, hogy ufo-hívő? ;)))))
Egyébként, megvan már az új ház, vagy még mindig az apartmanban vagytok?

2016.11.30. 19:10:45

@hagyma: Egerszegi sikerei óta van komolyabb pénz a magyar úszósportban ...

Csodabogár 2016.11.30. 19:11:18

@nyuszigonosz: Nem csak a tudás számít. Az anyanyelved szavaihoz hangulatok, emlékek fűződnek, semmilyen idegen nyelv, tudjad azt bármilyen magas, akár irodalmi fokon, soha nem fogja azt vissza adni. Gyerekkorból hozzuk magunkkal a szólásokat, vicceket, később irodalmi emlékeket. Ezt idegen byelven soha nem tudja senki, ha csak nem kisgyerek kortól él kint és jár iskolába. Akkor viszont az anyanyelvén fognak ezek hiányozni.
Kíváncsi lennék, a két vagy három nyelvű gyerekeknél ez hogyan működik.

nyuszigonosz 2016.11.30. 19:15:06

@Csodabogár: Mint irtam: aki több nyelvü környezetben nött fel, annak ezek, amit te írsz mind megvannak, mindegyik nyelven. Nem hiányzik semmiböl semmi, söt!

Amúgy meg, nem kell elhinni, ha nem tudod elképzleni, de hát kiváncsi voltál. :-) ( lent írod)

2016.11.30. 19:22:10

@Csodabogár: Ahogy nálam ;). 3 éves korom óta vegyes kulturális környezteben éltem (jó, hát bele születtem, de tudatosan kb. akkortól). Mindig az anyanyelved marad az elsődleges, tudod az a ... "magyarul álmodsz, magyarul sírsz" a'la Hobo, vagy éppen más nyelven, ha más. Én értem a román közmonásokat, szólásokat, vicceket. Nem, nemcsak megértem, hanem értem a kulturális környeztet is, ami szülte őket. De még így sem anyanyelvi szint a román tudásom. Persze, egy olyan ember számára, aki klasszikusan idegen nyelvként tanulta én bőven anyanyelvi szinten beszélem. De mivel én jól ismerem mindkét nyelvet, tudom, hogy mindig van egy elsődleges nyelv. És az csak az anyanyelv. Az eredeti anyanyelv.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 19:22:17

@Pink Petsch: fentebb irtam eppen mivel tevekenykedek
hat igen egerke
O nekem ikon, meg gyarnati andrea
a Hosszu nekem nem
@Csodabogár: nekem nagy sikerem van az angolra attett Magyar viccekkel es szolasokkal
es visszafele is nagy orommel veszem a storyait
egy a bibliank is

Mrs. Clayton 2016.11.30. 19:27:45

@Csodabogár: azt nem tudom megmondani hogy a gyerekekkel mi van, mondjuk az teny, hogy miota a lanyom az iskolaban is meg a munkahelyen is csak angolul beszel azota csak olyankor beszel itthon is angolul ha a ferjemmel is tudatni szeretne h mi tortent, kulonben szigoruan csak magyarul.
A masik fele meg, hogy a ferjem irto nagyokat nevet az olyan tukorforditasaimon, hogy nem akarok elore inni a medve borere, meg amikor felkialtok angolul hogy ordog es pokol, vagy amikor szo szerint azt mondom angolul hogy elkuldom xyt a pokolba. Az az igazsag hogy nincs tobb nezetelteresunk az angol anyanyelvu ferjjel mint a magyarral volt, sot szerintem mert idosebbek, tapasztaltabbak vagyunk sokkal tobb mindent meg tudunk beszelni. Az viszont teny hogy vannak olyan kulturalis kulonbsegek koztunk ami sokszor mindkettonket kiakaszt. De szerintem ez ket azonos allampolgarsagu par eseten is elofordulhat, mint ahogy ez a volt ferjem es koztem meg is esett.

2016.11.30. 19:36:15

@hagyma: Japersze, írtad, hogy pucolod az ereszt meg fested a szobát, de én azt kérdeztem, megvetted-e már a házat, vagy mindezt a bérelt lakásban?
De nem muszáj válaszolnod, csak már vagy 2 éve ezzel szórod tele a netet, hogy házat vásárolsz, és gondoltam udvarias leszek, és rákérdezek. De annyira nem fontos.

SzZoole 2016.11.30. 19:41:26

@Pink Petsch: annak a bellend-nek olyan hattere van,amit elnem tudsz kepzelni.
A korabbi nagy tisztogatskor sem sikerult kimozditani a helyerol,pedig Viktorek nagyon akartak,hogy menjen.Volt is egy kisebb haboru,de kesobb mar kozos foton vigyorogtak.
Nezz utanna a multjanak,nem piskota a pali

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 19:43:28

@Pink Petsch: hat ad 1.
ide irok cask
meg a blogkocsmaba
elvetve a hpmarra, de oda sem az utobbi 1 evben
tehat nem szorhatom vel tele a netet
amugy tavaly decemberben dontottem el a hazvasarlast, ami nem 2 ev
ad 2. ki az a hulye aki a berelt lakasat maga festi ki, plane, hogy a 8 lakasos haz tetejere felmegy es ereszt takarit
szoval igen
1 honapja sajat hazunk van

2016.11.30. 19:44:17

@Zoole[uk]: Tudom, hogy nem piskóta, de nekem a hozzá hasonló nem piskótáktól felfordul gyomrom ... politikai oldaltól függetlenül.

SzZoole 2016.11.30. 19:51:52

@Pink Petsch: amilyen szinten ö es meg 1-2 ember van a politika lopikulat sem szamit

2016.11.30. 19:52:18

@hagyma: Gratulálok a saját házért!
Igen, a blogkocsmán olvastam, ahol Andrást untattad elsősorban, mint félig-földidet a házvásárlásopddal, meg a máks tésztáddal. De oké, többet nem kérdezek, ha te ezt így fogod fel.
Mondjuk, az az "idióta" foglalkozik tsiztasági festéseel 2 évente egyszer még egy bérelt lakásban, akit zavarnak a foltok a kapcslók környékén, vagy ott, ahol a kilincs hzzáér a falhoz, vagy esetleg, kiöntöttél némi vörösbort vagy kávét, és nem mosható a festék. Vagy esetleg már unod az aktuális színt. És ha nem jön ki gondnok, hogy elkaparja a leveleket az ereszből, vizont neked ázik a lakásfalad miatta, akkor értelmes ember akkor is elkotorja őket, ha "csak" bérelt a lakása.
Csak udviaras akartam lenni, felfogod, végre, baszod? De nevermind. Vedd úgy, hogy nem kérdeztem semmit. Megígérem, hogy soha többé nem leszek udvarias veled. Mert egy méregzsák vagy, aki támadásnak vesz mindent. A stílusodból ez jön le.

2016.11.30. 19:54:29

@Zoole[uk]: Egyrészt, a gyomorforgás ettől még fennáll az irányában, másrészt nem is annyira a politkáról van szó (már aktuálpolitika szinten), hanem a befolyásról.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 20:22:26

@Pink Petsch: tenyleg haggyuk a csetelest , ez egy blog
dr
a kilincs nem er a falhoz
a kapcsolo kornyeke nem koszos
vorosbort, kv-t nem ontunk a falra
berelt lakas eseten ha beazik szolok az irodaban
ha festetni akarok szinten
nem az en tulajdonom
nagyon jo kis apartmann volt amugy, de igen nagy orom,, hogy 8 ev alatt osszejott egy hazravalo a nejemmel
itt lezartam a temat

kozben a burokrol kersegeltem de nem talaltam sokmindent a nagy bur haborun kivul
ami fura a posztban, hogy Andre kifogasolja, hogy a magyarok nem mosolyognak, de boldog hogy nem kell feline, hogy ki megy mogotte
del-afrikaban mosolyigva szurjak egymast hatba?

2016.11.30. 20:27:15

@hagyma: A blogkocsma is egy blog, meg a homár is, és te mindkettőt chatszobának használtad :P
Mna, akkor egyezzünk meg abban, hogy én csak udvarias voltam, te meg támadásnak vetted ... a tököm tudja, miért? Mert én nem tudom.
Te meg igazán tudhatnád, miről beszél a posztoló, te, aki az "örök műmosoly országában" él.

Golf2 2016.11.30. 20:31:43

Az úszó VB szervező bizottság akik a pénzt (f) osztják társelnöke továbbra is Gyárfás.Tagok:Pintér,Szijártó,Balog,Varga,Tarlós....Van még kérdés? Ez min.100 év tárgyalás nélkül.

2016.11.30. 20:34:18

@hagyma: Ebenfalls ... :PPP

DieNanny CH 2016.11.30. 20:40:37

@hagyma:

"te mindig ismersz valakit"

Igazán? Nem vettem észre. De ez is azt bizonyítja, Svájc milyen sokszínű.
Ismerek indonéz anyukát svájci férjjel. Ők is nagyon boldogok.
Folytassam?

Ugyanis ismerek olyan házaspárt is, akik egymás mellett nőttek fel, mégis tönkrement a házasság.

2016.11.30. 20:46:19

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Hm, erről jut eszembe ... Tudod, mi a furcsa? Hogy a nős vendégeink nagy rész fehér, míg a nem nős vendégeink nagy része színesbőrű .... :DDD No persze, ez nem reprezentatív, csak úgy mondtam :DDD

DieNanny CH 2016.11.30. 20:48:26

@Pink Petsch:

Ahaaaa... :-)

Szóval, érdemesebb beruházni egy színesbőrű pasira?

2016.11.30. 20:51:55

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Hm, hát attól függ, mi a prioritásod egy párkapcsolatban? ;))))

Matula néne 2016.11.30. 20:59:43

@hagyma: "halott kapcsolat" - kegyetlen dolog ilyet mondani bárkire is.... szerinted hogy esik nekik ha olvassák? Mert amit írsz azt jelenti, bármennyire is boldognak érzik magukat és gondolják hogy a házasságuk működik - annyira hogy a boldogságukat nyilvánosan is megosztották - a kapcsolatuknak null esélye van.
És mondod ezt te magyarként, amerikai feleséggel. Hogy esne ez neked fordítva?

Nem értem egy magyar nőnek egy búr férfival - aki mint már korábban is elhangzott FEHÉR - miért ne lenne esélye. De ha fekete lenne is lenne esélye. Minden kapcsolatnak van esélye, nincs kaptafa, minden kapcsolat más és más.

Remélem nem olvasták a hozzászólásodat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 21:02:08

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: na ugye hogy mennyi hazaspart ismersz:)
a szomszedodban valoszinuleg egy szir-eszkimo hazaspar el nagy boldogsagban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 21:08:10

@Matula néne: ez a velemenyem
ennyi
ha nekem, momdanak ezt akkor jot vigyorognek:)
vigyorogkom O is ha minden OK

az nejem feher kereszteny. mint en es ugyanugy europabol szarmazik mint en
cask neki mar az ukapja kijott:)
legyen szerencsejuk
azert a tapasztalatok szerint a ngyon eltero kulturak kozotti hazassag felvet gondokat
sok boldogsagot nekik

2016.11.30. 21:08:48

@hagyma: Figyelj, mi a franctól lettél ilyen geci? Meg ilyen kurvamagabiztos magadban, he?
Egy illegális senkiházi voltál, alacsonyabb szinten, mint a Mexikoból érkezők. Mert ők legalább makognak angolul, te meg szintekkel alattuk voltál, mikor megérkeztél a stani hazádba. A jelenlegi elnököd meg páros lábbal rúgna ki az országból ... ne áltasd magad, még most is, hiába szereztél állampolgárságt benősüléssel.

2016.11.30. 21:16:05

@hagyma: A nejednek köszönheted az állampolgárságodat, különben már rég visszapateroltak volna. Szóval, hogy találtál olyan reménytelen lelket a több mint 300 milliós USA-ban, aki a kisvárosi normái szerint már rég vénlánynak számított, és így még hozzád is hajlandó volt feleségül menni ... és te csakis ezért lehettél illegálból legál polgár ... hát kurvára nem kellene arra magas lóra felülnöd.
Nagy fasz lett belőled, Tivi, az évek során!

2016.11.30. 21:23:50

@hagyma: Nem. édesem, csak én az elejétől olvastalak a blogodban, illetve száms más blogban is. Te meséltél el mindent magadról, ünszántadból. Most meg adod itt a wasp-ot, holott legfeljebb csak white-trash lehestz :PPP

gabors 2016.11.30. 21:31:10

@hagyma:

van uj blogod ??? mert a "tiedbe" amihez a link mutat, ekkor irtal utoljara :-)))

" hagyma­ · hagyma.blog.hu 2013.05.15. 20:48:41
de kibaszottul lirai vagyok. "

ez mar boven 3 eve volt .....

gabors 2016.11.30. 21:38:22

@Pink Petsch: tobb-ben is irt az elmult heten

csak szeret nagyot (most eppen kicsit mondani) (nem akarom azt mondani hazudik :-)

itt van egy ketto (nyilvanos adat csak a nevere kell kattintani majd aktivitas tab) nem ertem mi ertelme errol nem igazat irni ...

csak a legutobbi parat irom ide barki megnezheti a tobbit

Blogkocsma Kolbászos kifli 2016.11.28 07:00:00

Organikus káosz

B1 BLOGCSALÁD Lázár János 500 évvel eltájolta magát: minden gyerekből jó keresztényt akar nevelni

kockablog 14 dolog, amit nem tudtál a Fekete Péntekről 2016.11.24 06:36:00

Piros Utazó Cipő A Nagy Amerikai Kultúr-Sokk 2016.11.23 07:01:59

Európa Kávézó Az LMP a történelem szemétdombján 2016.11.22 17:30:25

gabors 2016.11.30. 21:46:13

@hagyma: "legyen szerencsejuk azert a tapasztalatok szerint a ngyon eltero kulturak kozotti hazassag felvet gondokat
sok boldogsagot nekik "

baszod a buurok (boer) a par generacioval korabban Hollandiabol odakoltozott FEHER keresztenyek ... leszarmazottai !!! pont mint a nejed kb csak az O szulei (gondolom) nemetorszagbol koltoztek ki.

ami nem meglepo mert a mai napig a nemetek leszarmazottai vannak a legtobben masodik helyen az Irek es talan harmadi vagy negyedik helyen van az osztrak-magyar monarchiabol szarmazottak.....

Határátkelő 2016.11.30. 21:47:04

@hagyma: @Pink Petsch: Szerintem ez itt már nem az a szint, ami másokat is érdekelne. Inkább beszéljétek meg máshol. Köszi.

2016.11.30. 21:47:48

@gabors: Tudom, hogy szálka a szemedben Tivi :DDD Engem a legutóbbi időkig nem zavart annyira, de mostánban kezd átmenni pofátlan vadsertésbe. És ezt a stílust pont neki nagyon nem kellene erőltetnie :D
Mellesleg sokat elmond róla, hogy sikerült kiutáltatnia magát a Homárról. A Homárról, baszod, ami még Igi agyament marhaságait és ámokfutását is elviseli :DDDDD
Hát, őt meg már nem :P Őszintén, nem szeretném, ha ideszokna, mert nagyon redneck paraszt lett az utóbbi időben ... amióta megkapta az állampolgárságot (vagy hát, valszeg, mindig is az volt, csak addig be volt szarva :PPP).

2016.11.30. 21:49:01

@Határátkelő: Ideszokik, b ...xhatod ... csaxólok ....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 21:49:37

@gabors:@Pink Petsch: szalljatok mar le rolam
azzal foglalkozzatok amivel egyidosek vagytok
hhihhetetlen
az egyik venlanynak nevezi a csodalatos a felesegemet a masik felsorolja hol es mihez szoltam hozza
ti aberraltak vagytok

Dikusz 2016.11.30. 21:49:58

@Pink Petsch: ebben tökéletesen igazad van. Egy barátom '56-ban (19 éves volt akkor) ment ki Angliába, azóta ott él. Még most is azt mondja, hogy nem beszéli tökéletesen az angolt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.11.30. 21:50:42

@Határátkelő: en is ezt mondom, beneztem a bloghoz szoltam hozza
ezek szemelyeskednek nem en, de OK en eltuntem ujra

2016.11.30. 21:58:09

@Dikusz: Mna igen, minél többet tudsz és ismersz, annál kevésbé vagy magabiztos a tudásodban ;). Van 3 terület az életemben, amelyekben az átlagnál képzettebb vagyok. És úgy érzem, néha -rosszabb napokon-, hogy rohadtuk semmit sem tudok ... ilyen ez ;) Csak az ostoba nem kételkedik.

2016.11.30. 21:59:22

@hagyma: Normálisan szóltam hozzád először, te meg - a faszm tudja miért- támadfásnak vetted, és úgy válaszoltál. Innentől kezdve bekaphatod azt, amivel egyidős vagyok :P

gabors 2016.11.30. 22:06:26

@hagyma: "ezek szemelyeskednek nem en, de OK en eltuntem ujra "

Ez a negyedik hozzaszolasom ebbol egy nem is neked valaszolt,

Azonkivul semmi szemelyeskedot nem irtam. Bocs hogy "szitokszoval" kezdtem az egyiket azt visszavonom de csak ugy ertettem hogy mira !!!

Csak ideztem amit irtal es harom klikkel megcafoltam mert lattalak mashol is kommentelni ...

Talan nem kellene valotlansagokat irnod foleg olyat amit ilyen konnyu cafolni ...

Mondandoddal mar regen nem foglalkozom mert amit irsz ahhoz nem lehet vagy nem erdemes mit hozzatenni (altalaban)

gabors 2016.11.30. 22:17:53

@Pink Petsch: "Tivi" ez mi ???

lemaradtam valamirol ???

(direkt van 3 kerdojel)

2016.11.30. 22:30:36

@gabors: Hagyma keresztneve becézve, Tivadar (nem titok, ő maga közölt minden adatot magáról ...)

gabors 2016.11.30. 22:30:49

Amugy hogy relevans is legyek az ilyen es hasonlo hazassagok nagyon sok mindenen mulnak ... egyebkent atlag 50% koruli a modern hazassagok fennmaradasanak eselye...

Nagyon sok mulik peldaul a koron is. Ez nem derult ki (szamomra a posztbol de lehet csak en neztem be).

Pl. en magam 38 evesen hazasodtam (bo 12 eve) ... van ismerosom aki addigra mar harmadszorra :-) A felesegem is es magam is mar elegge tisztaban volt magaval mit hogy miert stb.

Attol is fugg hogy hol is el a par ... milyen kulturalis kozegben vannak. Van ahol egy "vegyes" hazassag legyen ez borszin vagy kulturalis vagy akar vallasi kulonbsegbol adodik, egy elfogadott mindennapos dolog. En ilyen helyen elek senki nem akad fenn azon hogy a felesegem india-i szarmazasu amerikai. Sot mindennappos dolog errefel, New York-ban. De az USA mas teruletein ez a mai napig NEM termeszetes, sot mint a kozelmult mutatja nem keves tamogatoja van alt-right-nak. Persze ez sok mas orszagrol is elmondhato.

Ez nem volt ennyire magatol ertetodo meg rokonoknak sem mikor hazalatogattunk Mo-ra. Vagy mikor az O edesapjat latogattuk meg Hyderabad-ban (ott bizony iszonyu meleg volt). Szoval ez egy elegge keteselyes dolog hogy egy ilyen hazassag hogyan is vegzodik... de mint mar irtam egy "nem vegyes" hazassag is point ilyen.

Bar szemely szerint ez mar nem volt tema, de nekem foleg gyerekvallalasnal lennek dilemmaiam ok nem tehetnek rola hogy "masok".

gabors 2016.11.30. 22:36:38

@Pink Petsch: koszi...

lehet nem olvastam elegge odafigyelve a blogjat annak idejen? vagy ez mar kiment a fejembol (a blog utolso posztja 2011 oktoberben volt)

arra emlekszem hogy a szulovarosomban is elt egy darabig meg hogy elegge kendozetlenul irta le hogy igenis nehez robot amerikaban illegalissan dolgozni ezert is tetszett mert sok homalyt oszlatott de azota sok viz folyt le sok folyon :-)

2016.11.30. 22:47:05

@gabors: Azt mondod 50% körüli? Hm, te sem lehetsz valami nagy spíler ezzel a fele-fele aránnyal .. azaz, vagy bejön, vagy nem :DDD
Szerintem az ilyen házasságok és párkapcsolatok sok mindenen múlnak:
1. Hol él az ifjú vagy nem ifjú pár. Ha a közeg, amelyben élnek elfogadó az interrassziális kapcsolatokkkal vagy házasássokkal, akkor ez, pipa!
2. Az ifjú ara családja, mennyre elfogadó a mássággal szemben (ne tévedj, barátom, elsősorban a nő határoz meg téged, ha már egyszer elvetted ... no, meg a rokonsága :DDD)
3. Az ifjú férj családja mennyire elfogadó ugyanebben
4. Úgy egyébként, mennyi időt tölt az ifjú pár a családjaik körében?
5. És még csak most jönnek a gyerekek ... :PPP
Rohadt nagy lutri! Pláne a kölykök ....
6.

2016.11.30. 22:55:15

@gabors: Igazad van, mert amikor esélye lett legálissá válnia az USA-ban, kb. akkor függesztette fel a "gerilla-harcos-illegális-amerkában-élni" blogja frissítését. No de, ugyebár a közlési vágy! :P Több blogban is a magánéletével untatta az olvasóközönséget.
Most meg, meg van sértődve, ha ezt a képébe is mondják: "Te meséltél el mindent, basszus! A fenét nem érdekelte volna különben, de te minden rohadt aspektust elmeséltél az életedből".
Baszod, szerintem én jobban tudom, hogy Mary miket szeret, és miket nem, mint ő :DDDD

Dikusz 2016.11.30. 23:01:40

@Pink Petsch: tényleg úgy van, hogy az ember minél többet tanul az adott területről, rájön arra, hogy milyen keveset is tud:)
Én úgy vagyok magammal, hogyha valamiről több az ismeretem, mondjuk a túrázás során, akkor legalább azt tudom mit nem szabad csinálni, amivel bajba sodorhatom magam, és másokat.

2016.11.30. 23:26:42

@Dikusz: Na ja :DDD Ez pontosan így van, ahogy mondod!
Vegyük csak a gasztro-területet, mint egyik olyat, amiben képzettebb vagyok az átlagnál. Lassan már kikopok a gasztrooldalakról, mert csak "megfellebezhetetlen gasztro-istenekkel" találkozom, bármilyen stílusban. Hülyékkel vitatkozni meg fárasztó, akár alul-, akár túldimenzionálnak egy adott ételt - például.
Tudod, azonban mi a legnagyobb bajom a magyarországi mentalitással? A rohadt, kurva, büdös életben el nem ismerné senki sem, ha elcseszte. Pedig elcseszi. Mindenki elcseszi. Többször is.
De ha nem ismered el, és nem tanulsz belőle, tuti megismétled. És minden egyes alkalommal súlyosabban cseszed el!
Pedig rohadt egyszerű: ha elcseszted, elcseszted. Mindenki megteszi. A lényeg: Megjegyzeted, mit csesztél el? Oké, akkor ezt már többé nem teszed meg. Megjegyezted, hogyan kell azt az adott dolgot nem elcseszni? Oké, akkor most már tudod. Van benned becsvágy, ambíció? Oké, akkor már fel is tudod turbózni azt, amit korábban elcsesztél.
Ilyen rohadt egyszerű a siker receptje: egyetlen szóval kezdődik: "elcsesztem" Irónikus, mi? ;)))

Dikusz 2016.11.30. 23:57:45

@Pink Petsch: az elcseszéssel igazad van. De azt nehezen tudom elképzelni, hogy a világon csak nálunk van így. Annyira egyéntől függ, nincs is olyan, hogy egy ember mindig mindent beismerjen. Ha így tesz, és állandóan elnézést kér a hibáiért, akár a békesség kedvéért, akkor vagy legyintenek rá, vagy félresöprik, hogy nem számít a véleménye. Saját tapasztalat.
Itt egy ékes példa: Remélem nem haragszol meg (előre elnézést kérek, hogy véletlenül se vedd ellenségeskedésnek), hogy megkérdezem: ahol most élsz, ott gyakrabban kérnek a hibáikért elnézést az emberek.

A szakácsságról: a fiam szakácsnak tanult. Általános iskola után, szakmunkásképzőben (szerintem ez a legjobb kezdés). Ő akarta, nagy kedvvel kezdett (de elvették) '94-ben kezdte, akkor itthon már nem volt annyira sláger a szakma. Pár évvel előtte csak protekcióval lehetett bejutni, vagy nagyon jó tanulmányi eredménnyel.
Ez a szakma egyáltalán nem könnyű, nem mindegy hova kerül gyakorlatra. Az első évét annak az egyetemnek a konyháján töltötte, ahol a lencsefőzelékbe csattanó maszlag került, elég nagy balhé volt akkor emiatt:)
Én úgy gondolom zárt szakma, kihalásos alapon lehet előrébb jutni. Szoktam kérdezni a mostani ételekről, de azt mondja, hogy annyira más (itt is) minden, hogy át kéne vennie a dolgokat újra.
Nekem ami nem tetszik a mai divatban: a nagy tányér közepén két falat semmi (erről mintha lett volna szó nemrégen). Valahol láttam egy főzőműsorban egy ilyen módon tálalt édességet, csokoládémártással volt "áthúzva", konkrétan úgy nézett ki, mintha végigfosták volna.

2016.12.01. 00:48:51

@Dikusz: Minden bizonnyal nemcsak Magyarországon van így. De érted, mit akarok mondani,ugye? Magyarországon hatványozottan így van. Legyen az cég vagy magánszemély. ha a saját hibájából csesződik el valami, akkor nincs az az isten, hogy elismerje, "ő hibája". Ha pedig nem ismeri el, tuti el fogja követni ugyanazt a hibát, újra és újra. Jó eséllyel súlyosbítva.
Egyszerű példa. Ugyanaz a multi Magyarországon másként kezeli az ügyfélpanaszokat, mint otthon Németországban. És nem! Nem azért, mert geci németek! Hanem azért, mert szar megalkuvó, simliző. óccsóért megoldó magyarországi környezet és mentalitás. Ez van!
Khm, a fiad még mindig a szakmában? Mert ha '94 óta ott, akkor az összes elismerésem! Ha meg mégsem, azt is megértem.
Én is Budapesten szereztem be a muszáj-papírt ... hallottam pár istentelenül nagy gasztro-baromságot oktatóktól. De nem fogok leállni egy jó 60-as emberrel vitatkozni, aki Venesz csecsén nőtt fel. Felesleges.
Zárt szakma lehetett, amikor a fiad végzett. Valóban. Akkor, amikor a gyíkhúsos csalamádés hamburgert még el lehetett adni. Most meg rohadtul hiányszakma. Nemcsak otthon. A fiad, sajnálatosan módon, még erősen a szocialsta stílusú vendéglátás szellemében tanult. Remélem -ha maradt a szakmában- ezt levetkőzte, és például, a hollandiba nem tesz tejszínt.
(Nem leszólni akarom a fiadat, csak érzékeltetni, hgy azóta, mióta ő suliba járt, eltelt jó 20 év, és hát rohadtul sok minden megváltozott. Még Magyarországhoz képest is)

2016.12.01. 01:19:41

@Dikusz: Ja, és szakácsfronton, eszembe jutott még valami azzal kapcsolatban, hogy milyen egyszerű, alapvető témákban van lemaradva az oktatói szakma Magyarországon.
Nos, nekem összesen 4 késem van. A jelenlegi tudásomhoz, több, mint elég: egy 20 cm-s szakácskés, és három 7-9 cm-s zöldségkés (különböző formájúak az általánostól a turnírozóig) Plusz egy zöldségvájó. Mindahány Wüsthof Classic márka. Ezeket egy bőr zöldségkés-tartóban, illetve a szakácskést egy mágneses élvédő/késtartóban tárolom. Ugyancsak a Wüsthoftól.
Nos, mindezek értéke összesen olyan 580 euró körül van. Nem nevezhető a legolcsóbbnak, de munkaeszköz, ugye, amire áldozni kell. Viszont az eldobom-az-agyam-hű-de!-től is azért messze van. Kb. középkategória.
Khm, és akkor: a 4 vizsgaóra alatt a vizsgabizottság tagjai többet foglalkoztak az én tök alapnak mondható késkészletemmel és tokjaimmal, mint a zöldségalaplevem tisztaságával.
Mert ez nekik már a hű-baszd-meg! kategória volt. És ezt nagyon szomorúan vettem tudomásul ... :(((

gabors 2016.12.01. 02:55:56

@Pink Petsch: " Azt mondod 50% körüli? Hm, te sem lehetsz valami nagy spíler ezzel a fele-fele aránnyal .. azaz, vagy bejön, vagy nem :DDD"

Nem vagyok demografus es lehet hogy ez is valami agyakba ivodott gyikember contrail... de 90-es evekben keszult tanulmany itt az usa-ban 1000 valast mutatott ki 2000 hazassagra...

Ha valakinek van valami jobb szama irja meg ... csak azt akartam demonstralni hogy egy minden "vegyes" dolog nelkul sem tutti egy hazassag a mai idokben...

"Szerintem az ilyen házasságok és párkapcsolatok sok mindenen múlnak:
1. Hol él az ifjú vagy nem ifjú pár. Ha a közeg, amelyben élnek elfogadó az interrassziális kapcsolatokkkal vagy házasássokkal, akkor ez, pipa!"

Pont ezt irtam vagy akartam irni magam is.

"2. Az ifjú ara családja, mennyre elfogadó a mássággal szemben (ne tévedj, barátom, elsősorban a nő határoz meg téged, ha már egyszer elvetted ... no, meg a rokonsága :DDD)"

Ez is megvolt ... sajnos tulsagosan is!! mert felesegem annyjaval eltunk (sajnos elore nem lathato okok miatt halalaig) es majdnem sikerult neki lerombolni mindent ... kibaszottul aktivan dolgozott rajta. tovabbi reszletek mellozesevel mindenkinak csak azt mondom hogy annyossal elni TILOS (nem csak nekem de a felesegemnek sem volt ez jo)

"3. Az ifjú férj családja mennyire elfogadó ugyanebben"

Nalunk evvel nem volt gond (persze a 6000km sokat segitett mert apam nem jon ki a vejevel mar 25 eve)

"4. Úgy egyébként, mennyi időt tölt az ifjú pár a családjaik körében?"

"5. És még csak most jönnek a gyerekek ... :PPP
Rohadt nagy lutri! Pláne a kölykök ...." en is ebben latom a legnagyobb rizikot ezert is nem vallalkoztam "vegyes" hazassagra korabban ... pedig volt tobb komolyabb kapcsolatom is amibol nem lett hazassag

montroyal ( CAN qc) 2016.12.01. 04:00:11

@gabors: 1000 valast mutatott ki 2000 hazassagra...

és hol van ebben akik nem valnak el, mert meg sem hazasodtak , csak egyutt éltek, tehat ha szétmennek, nincsenek a valas statistikaban ..

Dikusz 2016.12.01. 10:11:30

@Pink Petsch: nem írtam oda, de sejtettem, hogy kellett volna, hogy nem dolgozik a szakmájában. A kb 30 fős osztályból talán ketten. Még olyan is otthagyta a szakmát, akinek az apjának vendéglője volt. Az iskolában, és a gyakorlati helyeken sikerült a kedvét elvenni, meg nem az a típus aki a vendéglátásba való, de ő akarta. Nem volt szerencséje a gyakorlati helyeivel, nagyobb konyhákba került, ott meg nem volt idő az oktatóknak a tanulókkal foglalkozni. Harmadikban akarta abbahagyni, de sikerült rábeszélnem, hogy legalább fejezze be. Az utolsó évben került olyan gyakorlatra, ahova első évben kellett volna. Egy biztos, két kézzel kapnának utána, még úgy is, hogy nincs meg már a gyakorlata, ezt ő is mondja, már sok új van ahhoz, hogy egyedül dolgozzon. Teljesen más területen (rendszergazda).

Nem vettem leszólásnak amit írtál, de a "szocialista stílusú vendéglátás szellemében" azt nem értem. Három évig járt iskolába (Dobos C.J. XIII.Huba utca), 14-17 éves koráig, nem második szakmának tanulta. Azért én még most is azt mondom, ha valaki a szakmát jól meg akarja tanulni, akkor nem feltétlen elég egy OKJ-s tanfolyam. Ezzel meg én nem szerettelek volna téged megbántani, remélem nem veszed annak. Ugyanabban az időben volt olyan ismerős barátja, aki a szakközépet végezte (ugyancsak a Huba utcában) de ahhoz, szakács lehessen, + egy évet kellett még a szakmunkássuliba járnia.
Ami ha jól tudom megváltozott, az az, hogy a gyakorlati helyért (legalábbis más szakmákban) most fizetni kell. Akkor nem kellett, és ha jó helyre került megtanulhatta a szakmát. Volt olyan osztálytársa, aki a Hiltonban volt gyakorlaton végig a három év alatt, azért az már jó alap.

A szakmából annyi maradt meg hogy a jó minőségű késekért a mai napig odavan. Képes volt egy svájci bicskáért majd 30000 Ft-ot kiadni, vigyáz is nagyon rá.
Tudod jól, hogy a szakácsok a késeikért "ölni" tudnának. Neki is Solingeni kései vannak otthon a mai napig, egyet az egyik oktatójától kapott, jól bejáratott kés. Ha vesz kést, akkor gyenge minőségűt biztos nem:)

LondonFashion 2016.12.03. 17:10:45

@gabors: @Pink Petsch: @hagyma:

Ez a vita mindenkepp tanulsagos volt, en nem ismertem hagymat regebbrol, de tenyleg eleg magas lorol beszelt (az hogy tamadasnak vagy sertesnek vett valamit, ami nem annak indult, az egy dolog), szerencsere sikerult lecsapnotok a labdait es okosodtunk is altala: "a buurok (boer) a par generacioval korabban Hollandiabol odakoltozott FEHER keresztenyek ... leszarmazottai"

Meg az jutott eszembe, mikor hagyma kommentjet olvastam:
"a nejem feher kereszteny. mint en es ugyanugy europabol szarmazik mint en cask neki mar az ukapja kijott:)
legyen szerencsejuk
azert a tapasztalatok szerint a ngyon eltero kulturak kozotti hazassag felvet gondokat"

Szerintem a felesege ennyi generacio utan mar teljesen amerikai, ezt felesleges kihangsulyozni...

gabors 2016.12.03. 19:56:12

@LondonFashion: bocs de aki nem tudta hogy mire utalt a buurok foleg hogy ott volt hogy DEL_AFRIKA aparthied ... hat nem tudom ...

ezert is irtam kulon oda mikor neki csak europai kereszteny lehet a felesege, de azt nem vette eszre hogy itt is errol van szo. foleg mert hagyma mindenhol azzal hencegett hogy tobb ezer konyvet olvasott el .. stb
amugy velem mindig kotozkodott mas blogokon itt most lattam eloszor es felbaszta megint aza agyam hogy 1. hazudik (ez nagyon altalanos tole) es mivel konnyu volt rajtakapni miert ne

2. mindig osztja az eszt mindennel kapcsolatban igy mikor a boer-ket nem gondolta europai keresztenyeknek bezzeg az O felesege eu-bol szarmazo KERESZTENY megint elszalt csak ennyi... mint petch irta igen red-neck lett ott North Carolinaban

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása