oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 13. 06:41,  Angol munkamorál és magyar szexizmus 250 komment

2016. november 13. 06:41 Határátkelő

Angol munkamorál és magyar szexizmus

Bizonyos értelemben az erkölcs az eheti blogajánló vezérszála, a kérdést így vagy úgy feldolgozó írásokról alighanem jót lehet majd vitatkozni. Járunk majd Angliában, Svédországban és Belgiumban is, és a posztok legalább olyan változatosak lesznek, mint a helyszínek.

london_foto_pixabay_com_glidagida.jpg(Fotó: pixabay.com/glidagida)

Elsőként rögtön látogassunk el a brit fővárosba a London Budapest Metro blog segítségével, melynek szerzője meglehetősen markáns véleménnyel bír a bennszülöttek munkamoráljáról.

„Angliát nem az uniós tagsági könyv visszavonása fogja hazavágni, hanem az elburjánzott, esztelen segélyrendszer és az ebből fajzott csodálatos brit munkamorál. Ez utóbbiról mesélnék kis szemelvényeket, felhasználva a munkahelyemen tapasztaltakat (SZTK rendelő).

Dióhéjban a hozzáállásuk a kenyérkereséshez a következő: minél kevesebb szellemi- és fizikai erőbefektetéssel minél több pénzre igényt tartani abban a hiszemben, hogy náluk értékesebb, különlegesebb kis hópehely nincs. 

Ez jellemző más népekre is, de itt, minden munkáltató keserűségére, még a jogrendszer is védi a herevere pancsmunkát és kétoldali munkaundort, mert is az a lényeg, hogy ,,olyan keményen küzd és akarja” szegény lelkem. (...) 

Kérem szépen, itt minálunk a rendelőben szerintem a management nem túl bölcs módon túlfizeti az alkalmazottakat (belértve engem is, de én legalább idegeskedem eleget a pénzemért). 

Óránként £12-£13 is dukál a recepciósnak, főnővérnek, akik szentül hiszik, hogy kiváló munkájukkal minden pennyjét megérdemlik a zsetonnak, és pechemre ilyen juttatás mellett meg sem fordul a fejükben, hogy felmondjanak. 

Recepciósaink, ha éppen kiemelik a buksijukat a telefonjukból (Facebook és Candy Crush a napi diéta, és érik az ideje, hogy reggelente egy dobozba elkobozzam a telcsiket, mint a dedóban), nem igazán képesek egy emailt tisztesen megírni, pedig mindkettő anyanyelvű angol/ír. 

Mit várjak az olyan mufftól, aki 29 éves koráig a commute és communicate, azaz ingázni és kommunikálni igéket egy és ugyanannak a szónak hitte (,,Miért, nem csak a szlenges, rövid változata?"), illetve nekem, kelet-európainak kell felvilágosítanom az igeidők harmadik alakjáról és hogy az angolban nincs kettős tagadás? (...) 

Képtelenek a nevük bemondani a telefonba, kulturáltan, kellemmel beszélni a betegekkel és kiszellőztetni ebéd után, mikor az egész rendelő sültcsirkétől bűzlik. Ezeket sajna ha az anyjuk nem tanította meg nekik kiskorukban, én már most nem fogom tudni, fegyelmi eljárást meg ilyenekért nem indíthatunk. (...) 

Na most, az én egyik problémám Angliával az, hogy nem lehet nevükön nevezni a dolgokat, és ha bárki őszintén megkérdez, nem válaszolhatom, hogy ez a nő egy gyökér. Ostoba, szerény agyi képességű, pupák, stb. 

Merthogy ha valakinek gondot okoz, hogy elemi dolgokat betegyen az agyába és aztán később előhúzza az információt amikor arra szükség van, az az értelmező szótár szerinti butaság! 

Nem a Pitagorasz-tétel levezetéséről beszélek, hanem hogy olvassa el, mit ír ki a nyomtató, vagy hogy mindig ellenőrizze a páciens nevének helyesírását, ilyenek. Egyik sem megy, de vigasztaljon, hogy ezek itt jobb körülmények között élnek, mint nálunk egy orvos. (...) 

Van (angol) betegünk, aki a szemembe mondta, hogy a helyi munkaerő egy kalap szart nem ér, az ő kollégái románok, portugálok, bolgárok, dolgosak, pontosak. Próbáltam nem mosolyogni, mert mégiscsak idegen pályán játszom, de… De én angolt nem veszek föl soha, az hótziher. Jöhet ausztrál, kelet-európai, filippinó, bárki, csak angol nem. (...) 

Tudom, hogy az angolok között is van derék, szorgos ember, ők viszik a hátukon ezt az egész mihaszna bandát. Amíg még tart ez a jóvilág. A helyi kedvenc pubom lengyel kézen van, a híres Harley street-en már brit orvos cégérét alig látni, a háziuram meg kínai. 

Ez utóbbi nép fog a végén a szójaszószába röhögni és ostorral végigverni rajtunk, lusta nyugat-európai gyapotszedőkön. A kínai lakótársam hajnali 6-kor hazajön munkából, alszik pár órát, majd visszamegy dolgozni, mint egy biorobot, neki meg én lehetek eltunyult, amiért laza heti 42+ órát nyomok csak le. 

Nagyon zabos vagyok, amiért lengyeleket vernek halálra és a kelet-európaiakat gyalázzák, mert mi termeljük a GDP-t, mi ürítjük a bilit a kórházakban, mi tartjuk jólétben ezeket. A magyar sem a munka hőse, de ha helyzet van, mi fölhúzzuk a vekkert időre és megálljuk a helyünk. 

Ezért bátorítok csak mindenkit, jöjjenek, hozd el anyádat is, szépen lassan a világ népei a bérszámfejtővel összeesküdve behonfoglalózzák Angliát.” 

A teljes posztot itt olvashatjátok el.

Magyar szexizmus Svédországból nézve

Svédország sok szempontból távol áll a magyar kultúrától, ezek egyike az, ahogyan a nemiség kérdéséhez hozzáállnak – írja blogján Bandi republic.

svedorszag.jpgA svéd állami természettudományi múzeum WC-je előtt

„Szerintem valami nagyon nem stimmel a magyarok szexualitáshoz és a nemi szerepekhez fűződő viszonyával.

Az első dolog, amitől megőrülök az, amikor 1-5 éves kisfiúk szülei, nagyszülei dicsekednek arról, hogy a kisded miként csajozik. Amikor a kissrác egy lánnyal játszik, már készül is a fotó, ami azonnal pattan fel a Facebookra vagy Instagramra #szívtipró. a kommentekben is megy a lelkesedés, hogy micsoda igazi férfi, már milyen korán kezdi, haha. A legdurvább, hogy ezt főleg a nők csinálják.

Nekem mint lányos apukának ez sértés, mert már a kiskorú lányokat szexuális tárgyként kezelik, akinek az egyetlen dolga, hogy csinos/helyes legyen és tetszen a fiúknak.

Másrészt meg olyan szintű homofóbia sugárzik az egészből, hogy félelmetes. Verjük bele abba a gyerekbe, hogy csajozni kell ám, mert magától nem fogja tudni! S ha netán a fiúkhoz vonzódna, akkor meg óriási gáz van, ezt a szégyent nem viselheti el a család vagy mi?!

Eközben itt, Stockholmban az oviban, ahova a lányunk jár, az egyik 3 éves fiú például szinte kizárólag a nővére ruháit hajlandó csak hordani, míg egy másik Elsa-rajongó, ezért csillámos Frozen-pólókban meg kiegészítőkben jár.

Mit szólnának a magyar pedagógusok, ha látnák, hogy itt nem ritkán a kisfiúknak is ki van festve a körmük, mert megirigyelik a nővéreiktől és nem akarnak kimaradni? Ráadásul sok svéd kisfiúnak hosszú a haja is! Ez micsoda skandallum, ugye? (...)

A svéd királyi tv gyermekcsatornáján például gondosan ügyelnek arra, hogy mindenféle színű és hovatartozású műsorvezetőből legyen egy-egy. Így a gyerekek már azzal nőnek föl, hogy nem csupán normális nem fehér bőrűnek, homoszexuálisnak, transzneműnek, kerekesszékesnek lenni, hanem ettől függetlenül még tv-s személyiség is lehetsz - vagy bármi, amit csak szeretnél (tűzoltó, katona s vadakat terelő juhász).

Magyarországon egyelőre ott tartanak a dolgok, hogy bizonyos munkakörökbe elképzelhetetlen lenne nemtől függetlenül alkalmazni valakit. (...)

mosogato_holgy_foto_instagram_com_bandirepublic.jpg

Nem ragozom tovább a dolgot, azt hiszem, mostanra már átjött, hogy mi a véleményem a témában. Annyit szeretnék csak, hogy legalább egy értelmes párbeszéd induljon el a fent említettekkel kapcsolatban, hátha sikerül egy toleránsabb, elfogadóbb világot kialakítani magunk körül." 

A teljes írást itt olvashatjátok, tegyétek is meg! (A képek forrás a szerző Instagram-oldala.)

Új élet Belgiumban mínusz 30 euróból

Elég kacskaringós életutat járt be Tamás, aki kissé kaotikus tinédzserkort követően élt Izraelben, aztán visszaköltözött Budapestre, Hollandiában újrakezdte, majd öt éve már, hogy Belgiumban fogott saját vállalkozásba – derül ki a Mindenkilaci beszélgetéséből. (Tamás szavait olvashatjátok normál betűvel.)

belgium_antwerpen_foto_pixabay_com_gfxtemplate.jpgAntwerpen (Fotó: pixabay.com/GFXTemplate)

„Már az egyetem alatt is éreztem, hogy még szeretnék külföldön élni, de abban is biztos voltam, hogy Európában akarok maradni, mert ez a kultúra áll közel hozzám, és nagyon európainak érzem magam. Időközben a párommal is külön mentünk, ami egy újabb lökés volt, hogy másfelé próbálkozzam. 

Végül egy Hollandiában élő barátja segített neki az indulásnál, csupán annyi kikötése volt, hogy Tamásnál legyen legalább 400 euró, hogy ki tudjon fizetni egy havi lakbért, és el tudja látni magát az első fizetéséig. Tamás pedig egy héttel Hollandiába érkezését követően már el is kezdett dolgozni egy raktárban. 

Nem tetszett Eindhoven. Egy szürke városnak láttam, ahol túl sok mindent nem lehet csinálni, legfeljebb be lehet szívni a coffee shopokban. Kicsit sznobul fog hangzani, de nekem nagyon hiányzott az élő zene. Aztán egyszer átugrottam egy barátomhoz Belgiumba, és Antwerpenben sétálva azonnal találtunk egy zseniális jazzkocsmát. 

Tamásnak ennyi elég is volt, hogy beleszeressen a városba. Időközben régi párjával is kezdett ismét felmelegedni a kapcsolata, és úgy döntöttek újra megpróbálják együtt, de most már Belgiumban. Hamar sikerült is kiadó lakást találniuk, munkát viszont csak három hónappal később szerzett Tamás, szintén egy raktárban, addigra viszont már felélte minden tartalékát. 

Annyira le voltam gatyásodva, hogy rögtön az első munkanapomon felajánlotta az egyik belga munkatársam, hogy az első fizetésemig ad kölcsön harminc eurót, hogy legalább be tudjak vásárolni. Így indult az antwerpeni életem, mínusz harminc euróval. 

Vagyis valójában mínusz 730 euróval, ugyanis ebben az időszakban úgy sikerült pénzhez jutnom, hogy amikor még volt holland telefonszámom és lakcímem, visszamentem Hollandiába, ahol előfizetésre vettem egy drága telefont, amit visszavittem Belgiumba és eladtam. Természetesen ezt az összeget aztán kamatostul visszafizettem a szolgáltatónak. 

Tamás időközben szépen haladt a cégen belül felfelé a ranglétrán, de hamar rájött, hogy a raktározás nem éppen álmai melója. Végül az építőiparban kötött ki, ahol ismét a nulláról kezdte, burkoló segédmunkásként. Itt aztán nem kellett sok idő ahhoz, hogy rájöjjenek, megvan a magához való esze és képes az önálló munkavégzésre, így egyre több privát megrendelést kapott, és szép fokozatosan kialakított egy saját ügyfélkört. (...) 

Ma már saját burkoló vállalkozását viszi. Ehhez persze az is kellett, hogy munka mellett is folyamatosan nyelviskolába járt, kisebb vagyon ölt nyelvtanulásba, viszont ma már folyékonyan beszéli a holland nyelvet, ami sokat számít egy-egy megbízás megszerzésénél. 

Azt gondolom, hogy valójában nem is a burkolás az igazán rentábilis tudás, amit reményeim szerint éppen megszerzek, hanem maga az a mód, ahogyan az emberek vállalkoznak egy olyan országban, ahol vannak szabályok, és ahol a szabályok mindenkire vonatkoznak, akár csóró vagy, akár gazdag. 

Vállalkozónak lenni itt sem könnyű, viszont ha betartod a játékszabályokat, akkor megvéd a törvény, és megvéd a piac. Ráadásul itt az maga egy piaci érték, hogy ha valaki tisztességes, megbízható, ha lehet rá számítani, és elviseli a kritikát. 

Otthon eszembe sem jutott vállalkozni, tehát nem akarom osztani az észt, de szerintem itt maga a vállalkozó is egy egészen másfajta figura. A fővállalkozóm például egy sikeres ember, európai szintű megrendelései vannak, mégis a mai napig melós autóval jár, ott vannak a kocsijában a szerszámok, és ha kell, nekiáll szegélyeket rakni. 

Mellesleg itt Belgiumban a vállalkozásokat generációkon át viszik a családok, öröklődnek a felhalmozott szerszámok és a tudás, ami egy hihetetlen előny a számukra. (…) 

Én itt egy bevándorló vagyok, és rám aztán tényleg igaz, hogy azért vagyok itt, hogy elvegyem a munkájukat, hiszen dolgozni jöttem. Mégis megadják nekem az esélyt, és tudom, hogy amíg ezt nem játszom el, addig korrektek lesznek velem. És persze mi a francért is kellene utálnunk egymást? Ugyan azt szenvedi a belga és a magyar munkás, mindkettő ugyan azt a követ fogja meg, és ugyan olyan mocskos a melótól a kezünk. 

Tamás, ugyan nagyon szeretné, de egyelőre nem látja megvalósíthatónak, hogy Magyarországon éljen. Mint mondja, elvan Belgiumban, és lehet, hogy még itt fog élni húsz évig, amíg dolgoznia kell, mégsem akar itt megöregedni. 

Tudom, hogy elfogult vagyok, de szerintem földrajzilag Magyarország az egyik legjobb hely. Vannak igazi, karakteres évszakok, fantasztikus szép tájak, tele van klassz emberekkel és művészekkel, jó illatokkal és finom ételekkel. Igazából a családomon és a barátaimon kívül nincsen ragaszkodásom túl sok mindenhez. De a család velem van, akárhová is megyek, az igazi barátok pedig megmaradnak, hogyha a holdon leszek, akkor is.”

Az eredeti beszélgetést itt olvashatjátok el.

HÍRMONDÓ

Nem enyhül az elvándorlás a turizmusban

A vendég ugyan több, a szakember egyre kevesebb, már nem csak idénymunkára, állandóra sem nagyon találnak. A szállodaszövetség a kormánytól is várja a megoldást.

Így viszik el a csúcsegyetemek a magyar tehetségeket

Tízből hét magyar gimnazista külföldön járna egyetemre, Oxford és Cambridge pedig vadássza a legjobbakat.

Amiben Budapest lenyomja Máltát

Bizony, van, amiben a magyar főváros fejlettebb, mint a sziget. Ilyen is előfordul... :)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Svédország Belgium Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr3611951175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geeeteee 2016.11.13. 17:59:28

@geegee: Igazad lehet. Én is csak NZ-re emlékszem. Azt hiszem Auckland, de még Wellington is oké. Aggódok én is, az ismeretlenekért is. Jóbarátom most lett apa, róluk tudom, hogy Auckland-ben vannak.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.13. 18:00:29

@Pernilla: Ritkán járunk Stokiban, akkor is inkább kocsival, 7vg-n.És persze, működhet jól.

@diggerdriver: Errefelé meg minden publikus klozetben ez a malomkerék van.Én örülök is neki, praktikusabbnak gondolom, mint a kis spulnikat folyton csereberélni.

Krumplipucoló: de akkor még ezexerint nem jó a dolog.Eddig csak a betonkeverős megoldás volt ismert számomra, talán az Angyalbőrben c. filmből... :D

montroyal ( CAN qc) 2016.11.13. 18:02:48

@Hari Seldon 2: kozos WC

pontosan Parisban volt egy majdnem kozos WC egy fél fallal volt elvalasztva a ferfi pisilo egy helysegben es pisiles kozben szemeztél a fal felett a sorban allo nokkel 20cm rol ..

nem tudom ,de nekem igy nem megy .. meg ha nagyon kell is ..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.13. 18:04:02

@Herr Géza: Na majd rákeresek, kösz.

@montroyal ( CAN qc): Bróhaha, ezt a rajzot kéne kiragasztani az ilyen felhívások mellé... :D

@geeeteee: Ez is a betonkeverős eset, nem? :D

montroyal ( CAN qc) 2016.11.13. 18:05:13

@diggerdriver: ilyen képet én is csinaltam Luxembourgban .. nem probaltam ki ..

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.13. 18:05:27

@Zoole[uk]:
Na. 5,18-nál nézzétek meg mekkora közepe van a wc papírnak ami egy NORMÁL tartóban van. Bele se férne egy fél méteres átmérőjű.

Csodabogár 2016.11.13. 18:10:48

@P.Elliot: Kell is, mert Amerikában úgy kezdődik a dolog, hogy húzzunk le 1 m. papirt. Ugyanis mind vékony, foszlik, ázik, tehát lukad. Persze keskeny is, de ez a legkisebb baj. Ne mondd, hogy nem igaz, mert a létező összes fajtát végig próbáltuk, de egy normálisan használhatót nem találtunk. Az ajtók, mint már emlitetted, térd magasságban kezdődnek és mindenhol úgy van megoldva, hogy egy cm rés is legyen. Nem kell lenézni, hogy foglalt-e, elég elmenni előtte és máris látszik ha üdül valaki benne. Viszont én sehol koszos wv-t nem találtam, igaz országuton nemigen álltunk meg ilyen célból.

Pernilla 2016.11.13. 18:11:28

@geegee: valamiért azt hittem, hogy ott laktok, persze ez se feltétlen indokolná, hogy megfordulj a vasútállomáson, csak a hozzám hasonló csórikból indultam ki, muhaha :)

Herr Géza 2016.11.13. 18:15:18

@geegee: Háztartási verzióban ne is keresd. Gasztro/ipari méretben van ilyen, úgy műxik, hogy egy-két percre felgőzölik a krumplit, fellazul/-puhul a héja, majd egy nagy "betonkeberőben" (aminek a fala rücskös) a krumpiról a forgatás közben ledörzsölődik a héj. Ehhez persze eleve vékonyhéjú és sima felületű krumplit termesztenek.
Olyan régi "trükk" ez, hogy nálunk a seregnél, 1980-81.-ben is volt ilyen csoda, igaz a vastag héjú, gircses-görcsös felületű "parasztkrumplival" igen nehezen birkózott meg, elég sok kézi utómunkát igényelt. :))))

SzZoole 2016.11.13. 18:15:38

@diggerdriver: most ez miert nekem mondod,en lattam mar sokfelet,ilyet is olyat is.
Rengeteg benzinkuton egy wc van,amit lehet hasznalni,fuggetlenul,hogy no/ferfi vagy rokis a vendeg.

DieNanny CH 2016.11.13. 18:17:46

@Hari Seldon 2:

"És is baromi háklis vagyok a wc tisztaságára. Elég veszélyes fertőzés forrás lehet."

Itt Svájcban láttam a következő nyilvános wc-t:
Olyan, mint a Toitoi, tehát egy kabin, csak kicsit tágasabb. Belül asszem valami spéci műanyaggal van borítva, de van rozsdamentes acél változata is. Minden van benne, papír, szappan - érintős - kézszárító, sőt még használt injekciós tűknek kidobó nyílás is. Na, amikor a kuncsaft végez, és elhagyja a helyiséget, akkor kezdődik a csoda. Belül kinyílnak a spriccelő nyílások, és fertőtlenítő folyadék mossa tisztára a kabint belül, minden cm2-t. Aztán kb 1 percig fújja a levegőt és mindent megszárít. (Eközben nem lehet benyitni, egy kis képernyőn írja, hogy éppen hol tart a desinfekciós művelettel.)
Aztán, ha minden száraz, újra lehet használni.
Tetszik!

Csodabogár 2016.11.13. 18:18:03

@puhacica: Sőt olyat is, aki megházasodott, gyerekek is lettek, aztán 50 évesen mégis egy barátot választott magának. Én nem dölnék a kardomba ha lett volna egy homoszexszuális fiam. Elég sokat ismerek, hihetetlen kedves segítőkész emberek.

Csodabogár 2016.11.13. 18:19:39

@Matula néne: Te melyik században születtél?

Herr Géza 2016.11.13. 18:21:15

@diggerdriver: De van másféle tartó, felénk is dívik a nagyforgalmú slózikban a malomkeréknyi átmérőjű tekercs, annak tényleg van vagy 8-10 cm magátmérője. Pl. ilyen, de van ennél nagyobb is:
www.onlineverpackungen.com/jumbo-toilettenpapier-2-lagig-hochweiss-oe-25-cm

Herr Géza 2016.11.13. 18:23:00

@Csodabogár: Előtted minimum egyel....:)))))

DieNanny CH 2016.11.13. 18:25:38

@Dikusz:

Én is sűrűn vagyok a buszpályaudvaron. Az az ominózus eset egy szombat este történt 8 óra után, ekkor már nem volt személyzet. Lehet, más szombatokon volt, lehet, ez ünnepnap volt, már nem emlékszem, volt vagy egy éve. Lehet, azóta sosem történt ilyen, én se előtte, se utána ilyet ott a buszp. wc-jében nem tapasztaltam.
És igen, tudom, 11-kor bezár, a zürichi busznak 11-kor kellett volna érkezni, még sehol semmi, a forgalomirányító ekkor odajött hozzám és név szerint! megszólított, hogy valószínűleg a busz késik, üljek be a váróba, bezárják ugyan az ajtókat, de mikor jön a buszom, majd kiengednek. (Azért tudta a nevemet, merthogy jegyet csak névvel lehetett venni.)
Ennek is már 4 éve.

geeeteee 2016.11.13. 18:33:37

@geegee: Nem urban legend, szomorú valóság.

geeeteee 2016.11.13. 18:33:46

@Herr Géza: Ember, mindent elkoptatott. Ment az nyerskrumplival is, sőt még üresen is, ha elfelejtetted lekapcsolni. Az ÜTI-t is elkoptatta volna, ha azt tesszük bele. Reszelős mosógépdob volt, ennyi.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.13. 18:36:38

@Zoole[uk]: Nem neked mondom csak a te filmedre hivatkozok.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.13. 18:40:57

@Csodabogár: Én például kimondottan támogatom hogy meleg párok gyerekeket fogadhassanak örökbe.

Dikusz 2016.11.13. 19:25:38

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: nem kételkedtem a szavaidban, elhiszem amit írtál, akkor a reggeli műszaknak van dolga a takarításkor.
Az is igaz viszont, hogy este 8 után inkább megérkezni szoktam a pályaudvarra, és akkor inkább tiplizek haza, nem nézelődöm.

Matula néne 2016.11.13. 19:27:56

@Én és Énke: Ez elméletben igaz, de ha valaki nyíltan felvállal egy véleményt egy "polgárpukkasztós" témában, akkor fontos hogy a másik oldal is elmondhassa a magáét.... aztán persze ki-ki eldönti melyik táborhoz tartozik. Én "csak" ezért szóltam, fontos hogy elhangozzék, van aki(k) számára ez az egész visszataszító, nem kell mindenhez bólogatni, csak azért mert ez most olyan divatos vagy felvilágosult vagy mit tudom én milyen.
Sajna én ilyen antiszociális vagyok :)

@Hari Seldon 2: Nem láttam ezt a filmet, csak hallottam róla. Kevin Spacey szuper jó színész egyébként.

@puhacica: Mindent talán csak nem árul el rólam, "ippeg" csak annyit, amit itt leírtam. De tovább erről valóban felesleges beszélgetnünk.

@Csodabogár: Nem elég régen.

@Herr Géza: Majdnem ::))))

Herr Géza 2016.11.13. 19:44:45

@geeeteee: Miért, ti főtt krumplit pucoltatok benne? Abból rögtön pempő is lett. :D

puhacica 2016.11.13. 20:02:46

@diggerdriver: dehogy! az menet kozben ragad rad. neveles kerdese az egesz. es meggyozodese. ;)

@Csodabogár: pontosan igy van, ahogy irod.

Matula néne 2016.11.13. 20:49:22

@Csodabogár: Hiába divat manapság a másság felvállalása, ez azért nem annyira könnyű dolog. Ahogy korábban is írtam, rengeteg ember elfojtja magában hosszú ideig, és igen, van aki esetleg meg is házasodik (férjhez megy), gyerekei lesznek, de aztán egyszer csak besokall és a végén felvállalja a valós érzéseit. Rengeteg különböző ember van, különböző sorsokkal.
Senki nem mondta hogy ezek az emberek szörnyetegek vagy gonoszak, természetesen lehetnek kedvesek, segítőkészek stb, ki állított mást? Csupán arról volt szó, szóltam én ezt nem tartom ennyire szuper dolognak, hogy tapsikoljunk a nemek ilyentén torzulásának.

@puhacica: "dehogy! az menet kozben ragad rad. neveles kerdese az egesz. es meggyozodese. ;)" :

erre szokták mondani, ha nem szóltál volna, bölcs maradtál volna. Örülök hogy ennyire szellemes és vicces próbálsz lenni, no problem, de akkor legalább azt idézd beszólásként amit mondtam.
Soha nem állítottam - és nem is gondolom - hogy nevelés kérdése lenne, és az én meggyőződésem sem nyom a latban, biztosíthatlak felőle.
Azt mondtam, meg kell nézni az illető családi hátterét, mi történt a múltban, amiért a saját neme iránt kezdett el vonzódni.
Pld. csonka családban nőtt fel, vagy erőszakos szülővel, valami súlyos trauma érte stb. Ezek nem vicces, hanem szomorú dolgok.

Pernilla 2016.11.13. 20:57:58

@Matula néne: "Azt mondtam, meg kell nézni az illető családi hátterét, mi történt a múltban, amiért a saját neme iránt kezdett el vonzódni.
Pld. csonka családban nőtt fel, vagy erőszakos szülővel, valami súlyos trauma érte stb. Ezek nem vicces, hanem szomorú dolgok."

Ha beleszólhatok a vitába... Anélkül, hogy bármelyik oldal mellé állnék, azt meg kell jegyeznem, hogy ebben a részében, amit idéztem tőled, teljesen igazad van.

puhacica 2016.11.13. 20:59:32

@Matula néne: az a szomoru, hogy felnott emberek azt gondoljak, ilyenektol alakul ki a massag. es igen, erre szoktak mondani, ha nem szoltal volna, bolcs maradtal volna. mondom, felesleges beszelgetnunk.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.13. 21:04:48

@Matula néne: @Pernilla:
Ennek a felsorolásnak SEMMI köze a másság kialakulásához. A megszületett gyereknél már eldőlt.Mindegy HOVA születik.

Pernilla 2016.11.13. 21:08:02

@puhacica: nézd, én pl. pszichológusokkal beszéltem erről a dologról, és pont ugyanezt mondták. A legtöbb hozzájuk forduló melegnél ilyesmi okokra tudták visszavezetni a homoszexualitásuk gyökerét. De hangsúlyozom: itt olyan emberekről van szó, akik maguk fordultak pszichológushoz, mert szenvedtek a saját másságuktól.
Én úgy hiszem, hogy egy részüknél későbbi hatás áll a háttérben, míg másoknál valóban velük született a dolog.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.13. 21:11:09

@Matula néne: @Pernilla:
Csak egy kicsit gondoljátok át amit írtok. A példamutatóan kiegyensúlyozott traumamentes családokban is ugyanolyan számban vannak melegek mint a problémás családokban. Holott ennek a ti elméletetek szerint nem így kéne lenni hiszen HETERÓK a szülők. Pontosan ezért mondom hogy ha a heteró szülőknek meleg gyereke születhet akkor a meleg párok örökbefogadott gyereke sem lesz homoszexuális. a másság az nem látott példa meg trauma meg külső körülmény kérdése. Genetika.

Pernilla 2016.11.13. 21:12:41

@diggerdriver: nekem nem ez az elméletem.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.11.13. 21:17:17

@Pernilla:
Ha ez igaz lenne akkor olyan SZÜLETETT melegnek is kéne lenni aki trauma hatására hetero lett. Most mondhatnád hogy számtalan ilyen van de nem igaz. Az ELFOJTOTT homoszexualitás még NEM heteroszexualitás. egyetlen meleg sem lesz semmilyen külső hatásra hetero és hetero sem lesz meleg.

Pernilla 2016.11.13. 21:22:41

@diggerdriver: ok, én elfogadom, hogy ti máshogy gondoljátok puhacicával, mint én, csak arra kérlek, hogy olyat ne adj a számba, amit nem mondtam, pl. hogy a látott pėlda miatt lesz valaki meleg, mert nem is gondolom így. Annál inkább gondoltam családon belüli vagy kívüli erőszakra, szexuális abúzusra, amire visszavezethető lehet.
Na mindegy, nem fogjuk tudni meggyőzni egymást :)

somlobodog 2016.11.13. 21:43:38

@Csodabogár: sose szólok hozzá csak olvasom a blogot jó régóta. De eleg fárasztó mikor USA kapcsán valaki leír - sőt ellentmondást nem tűrően kinyilatkoztat - egy ilyen marhaságot mint hogy nincs WC papír ami nem szakad, stb
Ez egész egyszerűen hazugság vagy tudatlanság. Nem tudom melyik a rosszabb. Most kisetaltam a WC-be itthon (NY) és ideirom neked a megfelelő márkát, hogy legközelebb ne legyen gond ha erre jársz: Quilted Northern - ultra plush. Gyártó Georgia Pacific. Mindenhol kapni a CVS-tol kezdve a nagy áruházakig. Ha szeretnéd, decemberben megyek haza pár hétre, szívesen viszek egy tekercset. És ez csak 3 rétegű. Van 4 rétegű is. Kb 10 féle. Más gyártóktól. De igaz, 3-4 csillagos hotelben és az alatt általában valóban az ócska van. Egyben maximális tiszteletem P. Elliott -nak hogy az ilyen és hasonló USA mindennapokat érintő, a valóságot teljesen nélkülöző hozzaszolasokra normálisan tud reagálni ennyi idő után is. Komolyan mondom sírok hogy felmerul az hogy ebben a 100%osan fogyasztói társadalmat kiszolgáló országban valami ilyen alapvető dolog nincs. Na jó nem puffogok tovább, csak olvasgatok továbbra is, ahogy eddig és inkább nem szólok semmit:)

Matula néne 2016.11.13. 21:44:53

@Pernilla: teljesen egyetértek, rengeteg ismert ember is aki felvállalja a másságát, be is ismeri ezeket a családi traumákat - bár persze ők nem mondják azt, hogy ezért lettek mások, de ezek tényként ott vannak.

@diggerdriver: "példamutatóan kiegyensúlyozott traumamentes családokban" - ezt sajnos nem lehet tudni, sem oda, sem vissza... mármint hogy egy család valóban példamutatóan kiegyensúlyozott és traumamentes vagy csak annak látszik és a valóság sajnos teljesen más.

Nem kell egymást meggyőznünk, ismétlem én csak azért mondtam el a véleményem, mert senki nem hozta fel a témát - leragadtunk a WC-knél :) - és fontosnak tartottam, hogy ez az oldal is elhangozzon.

skye8 2016.11.13. 22:13:43

@Matula néne: en se tapsikolnek oromomben ha a gyermekemrol kiderulne hogy meleg.az okokat szerintem is a nevelesre kellene visszavezetni.a genek adottak de a kornyezet Es a genek egyuttesen befolyasoljak az egyen szemelyisegenek alakulasat.sot megkockaztatom hogy a genek onmagukban nem jelentenek semmit,a kornyezet hatasara kerul eloterbe egy-egy tulajdonsag,jellemvonas.
Nekem volt transzszexualis munkatarsam aki atoperaltatta magat nonek (jeremybol melanie lett).rohejes volt hallani a reszelos hangjat amint fogyokurakrol es taskakrol tarsalgott,kozben a karjan viritottak a novekvo fekete szorszalak. Melegekkel semmi bajom egyebkent, a transzoktol azonban viszolygok.

puhacica 2016.11.13. 22:24:45

@Pernilla: nem kell meggyozni egymast, csak az a baj, hogy olyasmit allitotok, ami nem igaz. ugyanis ti azt allitjatok, hogy egy hetero gyerekbol, akit mondjuk tizenpar eves koraban szexualisan bantalmaznak, homoszexualis felnott valhat. tehat valaki, aki egy adott pontig nem volt meleg, utana az lesz. de akkor vissza is fordithato, nem? kezelheto, nem? hat nem. lattam en mar orszagosan elismert pszichologus szaktekintelyt arrol nyilatkozni, hogy az a no, amelyik nem akar szulni, az beteg. hat ennyit a pszichologusokrol. jobb, ha melegekkel beszelgettek, sokat lehet toluk tanulni.
az, hogy sokan nyilatkoznak, hogy gyerekkorukban bantalmazo kornyezetben nevelkedtek, az sehol nem jelwnti azt, hogy a massaguk a korulmenyeik eredmenye.

geeeteee 2016.11.13. 22:29:28

@Herr Géza: Bist du eine ficken Schwule? :D (Olyancsúnyát írtam, át se ment volna)

geeeteee 2016.11.13. 22:29:35

@somlobodog: Alapanyag kérdése az egész. Kis finoman olajosnál az első kettő szakítás is már negatív, egy csúf lekvárosnál meg a harmadik tekercs után is cserepes betyárkörteszüret, amit kár mártogatni, csak fájni fog. Ha nincs bidé, ráülsz a kád szélére, aztán kislaggolod. Máshol nem mész vécére, a balkezes indiánokat meg kiválogatod. Svédasztalnál sasold a körmöket:D

puhacica 2016.11.13. 22:31:34

@skye8: gondolom neki is tok rohejes volt megelni azt, ami vele tortent... biztos csak poenbol muttette at magat.

Csodabogár 2016.11.13. 22:42:07

@diggerdriver: Ne erőlködj, nem fogja elhinni. Ez olyan mintha egy bigott katolikussal vitatkoznál a papi cölibátusról.

Csodabogár 2016.11.13. 22:47:33

@somlobodog: Pufogj csak nyugodtan. Biztos NY.-ban van, de Floridában nem volt. Ezt, hogy Flordia elfelejtettem odairni. Márka és 1-2-3-4 rétegü volt sokféle, csak minőség nem volt.
Természetesen aki ott él már 30 éve, az rég elfelejtette, hogy milyen az Europában normálisnak számító wc papir.
Nincs fogalmad, hogy valakinek aki pl. ott élt 45 évet, milyen sok aha! élménye volt mikor visszajött. Pozitiv irányba, nem pont csak Magyarországon, hanem úgy általában Europában.

Csodabogár 2016.11.13. 22:57:00

@Pernilla: Én is máshogy gondolom. Nem tudom a te elméleteddel, hogy magyarázod meg, hogy egy teljesen normális 6 gyerekes családban (1 lány 5 fiu) a 3. fiugyerek miért lett egyértelmüen homoszekszuális. A többi mind megnősült a lány férjhez ment, gyerekeik vannak stb. Pont ott középen volt valami hiba a családdal? Ez egy általam ismert konkrét eset. Arról már nem is beszélve, hogy az az egy fiu, messze kiemelkedik a családból, művészi képességeivel és tehetségével.

geeeteee 2016.11.13. 23:13:52

@Herr Géza: Raktak abba kiskatonát is, lehet amiatt vagyok túlérzékeny. Nincs szmájli.

geeeteee 2016.11.13. 23:14:00

@Herr Géza: Voltál-e Magdeburgban, utána meg a Rhinstaßen? Emlékszem egy jópofa csókára, Majom volt a beceneve, meg neki is volt C-Rekordja. Nekem is lett, de már otthon. :D

somlobodog 2016.11.13. 23:14:09

@Csodabogár: amit írtam pont olyan mint a 3 rétegű zewa, vagy a forest papír hasonló termékei otthon. 15 éve járok ide és 2 éve költöztem ki véglegesen. Nem 30. Szóval még nincs aha élményem a WC-ben:). Floridában is van ilyen. Nevadaban is. Mindenhol. Csak ki kell próbálni sokat hogy az igényeiknek megfelelő legyen. De tényleg szívesen küldök egyet, itt tényleg fontos az empirikus tapasztalat :)

Pernilla 2016.11.13. 23:14:36

@Csodabogár: szeretném még egyszer hangsúlyozni, hogy szerintem ez csak egy _részükre_ igaz, hogy külső behatásra is kialakulhat. (Valószínűleg) nagyobb részüknél szerintem is genetikailag kódolt a homoszexualitás. Szerintetek ez 100%, itt van a különbség az elméleteink között.

@puhacica: Én itt már tényleg nem akarok belemenni jobban a (nem csak) saját elméleteimbe, de valószínűleg nem tizenéves korban, hanem korábban történő zaklatásokra vezethető ez vissza, mielőtt még a gyerekben tisztán kialakul a számára is felfogható - alapesetben - ellenkező nemhez való vonzódás. S mire abba a korba él, hogy ez kialakulna, már érte egy olyan behatás, ami ezt megváltoztat(hat)ta.
Ugyanakkor azt gondolnám, hogy a pszichológusnak ebben a helyzetben nem feltétlenül az a feladata, hogy "kigyógyítsa" a az egyént, hanem esetleg inkább az, hogy elfogadja a saját homoszexualitását.
Ahogy írtam Csodabogárnak is, meg vagyok győződve róla, hogy a nagyobb részüknél genetikai oka van a melegségnek, ahogy ti gondoljátok, "kigyógyításról" itt aztán tényleg szót se ejtsünk.

Azt is szeretném hangsúlyozni, hogy nem vagyok sem melegüldöző, sem olyan, aki ki akarja gyógyítani a melegeket.

montroyal ( CAN qc) 2016.11.13. 23:20:54

a homokossagrol kerdes vetodik fel persze szakertelem nelkul

gének meg nem valasztas kerdese -- amikor a torveny pl tiltja sokkal kevesebb homokos volt , tudom ja azert bennuk volt ,de nem tettek mert tilva volt ,elleneztek ,nem biztattak ... amikor szabad es nem problema akkor azt VALASZTOD..

masik az iskolakban arra nevelik a gyerekeket ,hogy ez teljesen normalis , szinte osztonzik .. ezert ha nehezen tud kialakitani kapcsolatot lanyokkal ,mert ahhoz tul sok erofeszites legjobbfejseg stb kell - csak menj el egy buzi barba pl nalunk ahol egesz varosresz van .. rogton aznap este lesz partnerod es bele is leszel vezetve ebbe a vilagba .. ez a konnyebb ezt VALASZTOD

csak egy megfigyeles sajat velemeny tok nem is erdekel es igen ,vannak ismeroseim clienseim barataim ebbol a vilagbol

P.Elliot 2016.11.13. 23:23:58

@Matula néne: Kulon gyerek vecet en mar lattam vagy 10 evvel ezelott itt Usaban, valamelyik allamban a 95-os uton egy turista pihenohelyen ahol meg szoktak allni az autosok kifujni magukat, megfuttatni a kutyat meg a gyereket a hosszu autozas utan. Vagy 3 pici gyerekvece volt a noi veceben, megcsodaltam olyan aranyos volt, kicsike 3-5 ev korulire szabtak. Ket helyen is lattam ilyet de azota sem, lehet hogy nem tudott elterjedni.

puhacica 2016.11.13. 23:29:11

@Pernilla: a meleguldozest vagy a kigyogyitasi szandekot alapbol nem felteteleztem.

skye8 2016.11.13. 23:29:38

@puhacica: nem kerdeztem de igazad lehet lol ;)

P.Elliot 2016.11.13. 23:30:35

@sellőlány: Ezen mar kevesebbet nevettem mert ez mar tenyleg nem lehetett nevetni valo.
Tudod en az a tipus vagyok aki a problemakat is a humor oldalarol nezem a legtobb esetben, foleg kulfoldon ismeretlen, fura szokasok kozott de ezen nem lett volna kedvem nevetni.
Nagyon sajnallak hogy igy jartal, kivanom hogy ilyen sose forduljon elo tobbet de koszonom neked hogy felviditottad vele szerintem nemcsak az en napomat...

P.Elliot 2016.11.13. 23:42:00

En nem viszolygok a homoszexualisoktol es a lesbienektol sem szerintem ilyennek szulettek, ezt nem lehet megtanulni, atfordulni abba.
A lesbieneknek talan, a lagerben ahol annak idejen voltunk volt ott egy lany aki az volt, szuletesetol szerintem, igazi fius alak, magaval hozott egy kicsi, szinte gyerekszeru lanyt aki a baratnoje volt otthon, illetve csak haverja de nem lesbi viszont a masik bemeselte neki hogy o olyan kicsi, gyereket soha nem szulhet/ de igen/, nem valo felesegnek, egyedul nem tud megelni/ valo igaz, az a 17 eves lany olyan lusta volt amilyet eletemben nem lattam, szoval majd o partfogasba veszi. Csokolgatta, dedelgette, ez hagyta es egyutt mentek Ausztraliaba ahol teljesen biztos hogy egyutt eltek mint partnerek tehat lehet atformalni valakit ha az is ugy gondolja. Lehet pokoli rossz hazassag ami elterithet egy not a ferfiaktol mindorokre.
De ferfinel szerintem a homoszexualitas szuletett....sok ugy nez ki mint egy no, ezt nem lehet felszedni, megtanulni, atformalni az arcot es ugy mindent hozza.

Herr Géza 2016.11.13. 23:53:56

@geeeteee: Ez mi, maestro? Fordítsd már le nekem, mert bár sejtem mit akarsz írni, az nagyon nem így van németül...:))))))

Magedurgban tanultam, az stimmt, de a berlini Rhinstraßen sosem jártam, viszont úgy emlékszem ezt már korábban kitárgyaltuk. :))

Valami "ereszd el a hajam" van ma felétek, jól sejtem?? :))))))))))

puhacica 2016.11.13. 23:59:54

@montroyal ( CAN qc): nem tudom, hogy ezen most sirjak vagy nevessek. persze hogy kevesen voltak, mert nem vallaltak fol. vagy ha igen, megvertek oket, mint a lovat. de mondd, az volt a normalis? bantalmazni valakit, mert mas? a masik meg, hogy te el tudod kepzelni egyetlen hetero ferfirol/fiurol is, hogy inkabb elmegy egy melegbarba, mert a csajozas tul sok erofeszitest igenyel??? :D te se gondolod ezt komolyan...

geeeteee 2016.11.14. 00:11:27

Álprobléma az egész, lyuk-lyuk, mind természetes. Nem vagyunk még nagyon messze a hímnősségtől. A reprodukciós képesség meg az egész fajra értendő, jelenleg túl is van teljesítve.

sellőlány 2016.11.14. 00:48:36

@P.Elliot: Kedves vagy, hogy ezt írod, de bármilyen bizarrul is hangzik, nincsenek rossz élményeim se Vietnámról, se más kalandosabb utazásról. Nyilván maga az "élmény" a soha többet kategória (aztán persze belecsúsztunk ismét a Fülöp-szigeteken több ilyen éjszakát átívelő buszos-hajós utakba, de azok jobbak voltak, noha ott is gyakori az emberi gondatlanság okozta baleset), mégse bánom, hogy megtörtént. Mert ezeket átélve sosem fogok panaszkodni arról, hogy a boltban flegma az eladó vagy mert fél napig nem jár a hármas metró. Attól, hogy az ember elfordítja a fejét, ezek a súlyos, emberi életeket nem tisztelő helyzetek léteznek a világ szegényebb részein. Meg kell élni egyszer, hogy értsd, ki vagy. Ettől függetlenül Vietnám gyönyörű és érdekes, @mojyo: a fertőzésektől pedig ne félj, az ételek jók és biztonságosak, maximum kerüld az éjszakai buszokat és a nagyon olcsó szállásokat.

montroyal ( CAN qc) 2016.11.14. 03:31:20

@puhacica: amennyire nepszerusitik es oktatjak itt az iskolakban hogy ez normalis es amekkora varosresz a Village Montrealban egy kivancsi proba utan a fiataloknak nagyon bele lehet esni ...sajnos meg hetero fiuk is megprobaljak es rajonek hogy ez penzkereset is es jo buli, drog stb ...

amugy komolyan semmit sem gondolok..amikor ilyen meleghet van tenyleg jo buli felvonulas mi is megneztuk biztos jo ezeknek a fiataloknak ott de nekem vegyes erzesem van ..de legyen az ovék
amugy no comment
kepfeltoltes.hu/161114/village_gay_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/161114/village_gay_026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/161114/village_gay_023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

montroyal ( CAN qc) 2016.11.14. 03:35:44

off
akkor az osszeeskuves elmelet ,meg gyikemberek magyarok is a listan

www.anonews.co/rothschild-owned-bank/

blackhairlady 2016.11.14. 04:01:41

@sellőlány: Jajjj istenem, most osszepisiltem magam majdem annyira rohogok. Elkepzeltelek teged es a buszodat :)))))))))))))

geeeteee 2016.11.14. 07:13:55

Dehogy, még rémálmokban is hátul van, inkább nosztalgia. Minenhol volt egy Greta Garbo-m, akár lyuksógorok is lehetünk. Grit Lehmann? Még mindig szerelmes vagyok. Lindenstraße 7. Hochenstein-Ernstthal. A többit meg bevallanád.

geeeteee 2016.11.14. 07:13:59

@Herr Géza: Pedig volt velünk egy ilyen majom, még fényképem is van. .D

geeeteee 2016.11.14. 07:14:07

@Herr Géza: Volt egy kis vodka-martini, inkább cinzano, de nem vagyok árulkodós. Még jó, hogy volt a Charite.

geeeteee 2016.11.14. 07:14:12

Annak ellenére, hogy Grünauban is laktam, nem játszanák ingatlanügynököt. :D Különben druszák vagyunk, én is Géza :D

geeeteee 2016.11.14. 07:14:18

Találtál már tízmárkást? Az a belépő:D

geeeteee 2016.11.14. 07:14:23

@montroyal ( CAN qc): Megnyugtató, hogy legalább a nemzeti bankok a listán vannak. Tán csak nem hagyják elquestorkodni. :D

geeeteee 2016.11.14. 07:14:25

@Herr Géza: Tényleg kopik a németem, de az sem az volt. Franciáztunk. :D

Hari Seldon 2 2016.11.14. 10:32:35

@puhacica:
"az, hogy sokan nyilatkoznak, hogy gyerekkorukban bantalmazo kornyezetben nevelkedtek, az sehol nem jelwnti azt, hogy a massaguk a korulmenyeik eredmenye. "
Lehet, hogy például pont azért bántalmazták, mert a szülő ezt megsejtette, korábban mint a gyerek rájött volna.

Hari Seldon 2 2016.11.14. 10:39:44

@Pernilla:
"szeretném még egyszer hangsúlyozni, hogy szerintem ez csak egy _részükre_ igaz, hogy külső behatásra is kialakulhat. (Valószínűleg) nagyobb részüknél szerintem is genetikailag kódolt a homoszexualitás. Szerintetek ez 100%, itt van a különbség az elméleteink között."

Szóval szerinted valaki "divatból" homokosodik meg? Még ha így is lenne, ha nem az valóban (hajlamban) , akkor szerintem visszatér magától a normális irányba. - Hosszú távon nem éri meg a macerát, plusz problémákat. Plusz egészségügyi kockázatokat.

Pernilla 2016.11.14. 11:34:15

@Hari Seldon 2: legyszives olvasd vissza, hogy mit irtam eddig erröl, mert ehhez meg csak hasonlot se nem irtam, se nem gondolok. Es pont az ilyen borzaszto kiforgatasok miatt sajnalom mar, hogy hozzaszoltam a temahoz.

adg 2016.11.14. 12:00:50

@Pernilla: @Hari Seldon 2:
Eszrevettetek mar, hogy a ha-n is, mint annyi mas blogon, szinte kizarolag vegletekben lehet gondolkodni?
Valami vagy hofeher vagy koromfekete, semmi atmenet nincs.
Az egyik kijelenti, hogy fekete. Mire a masik hozzateszi, szerinte sotetszurke, majdnem fekete. Ezt az elso igy kommentalja: tehat akkor szerinted feher, es hogyan gondolhatsz egyaltalan ilyenre. (Vermerseklettol fuggo valtozatok: "komplett hulye vagy, mert szerinted feher", vegso erv: "nyilvan fideszes vagy, hisz ezt fehernek latod" Ez utobbi kulonosen utos erv.)

Akarhogy ervelsz, hogy nem feher, csak nem teljesen fekete, vagy hogy nem mondtad, stb. az nem szamit, elvesztel, ha szerinted nem pont olyan, akkor kizarolag az ellenkezoje lehet. Ilyenkor megkaphatod azt pl: "nagyon besertodtel, ugy latszik eltalaltam, hogy szerinted feher".

Mivel a szolas es velemenynyilvanitas nagyon fontos, ha veletlenul nem ertesz egyet a kinyilitkoztatott egyetlen igazsaggal, akkor lapozz.

Lasd fentebb.
Velemeny 1: a homoszexualitas mar az anyamehben eldol. Pont.
Velemeny 2: nagyreszt igen, de bizonytalanabb embereket befolyasolhatnak kulso ingerek is, mint gyerekkori szexualis aggresszio, vagy esetleg a csapbol is folyo propaganda.

Az elso ket szo ellenere a masodik velemeny helyes ertelmezese: szaz szazalekban eroszakos behatasra valik valaki homokossa a velemeny gazdaja szerint, ami hulyeseg, mert vannak homokosok pompas csaladi hatterrel is, szoval a velemeny gazdaja homofob, kirekeszto, es nyilvan fideszes is.

Igy megy ez.

(Mondjuk szerintem egyikre sincs tobb bizonyitek, de lenyegtelen)

Minositett esetben egyetertesz valakivel, de megis le leszel baszva, majd hozzadvagja az egyetlen helyes igazsagot, ami kb szo szerint egyezik meg a velemenyeddel. Amiert lebaszott. Ha szovateszed, meg le is hulyez.

Hari Seldon 2 2016.11.14. 12:11:14

@Pernilla:
Jó. Nekem mindegy.
Te írtad, hogy nem 100%. - Erre írtam, hogy nem hiszem, hogy valaki "divatból" ( = környezete hatására, megfelelési kényszer) lenne az, főleg nem huzamosan. - Vagyis, szerintem nem életszerű "kipróbálni" egy feltehetőleg rosszabb, és főleg veszélyesebb dolgot, és azt huzamosan csinálni.

Hari Seldon 2 2016.11.14. 12:13:33

@adg:
Igazad van, hagyjuk ezt a b zi témát, térjünk vissza a wc-khez... :-)

Pernilla 2016.11.14. 12:38:15

@Hari Seldon 2: ne haragudj, de amit én írtam legfőbb pėlda, a szexuális abúzus, sajnos nem tudom egyáltalán összehozni azzal, amit te írsz ("divat").

@adg: na pont ezt akartam ėn is megfogalmazni, de inkább hagytam.

Nem szólok hozzá a témában többet.

Hari Seldon 2 2016.11.14. 13:00:34

@Pernilla:
Akkor elbeszéltünk egymás mellett.
A divatot arra érettem, ahogy most "reklámozzák a másságot". - Na, arra gondoltam, hogy nem hiszem, hogy annak hatása lenne.
De tényleg hagyom én is, mert tényleg nem ér ez a téma annyit. - Mondom, akkor már inkább beszéljünk a WC-kről...

Pernilla 2016.11.14. 13:03:39

@Hari Seldon 2: abban legalább jól egyetértettünk! :-)

Matula néne 2016.11.14. 15:09:10

@Pernilla: Ezért nem szabad belemenni a bizonygatásba. Az elmúlt 50 hozzászólásban annyi badarságot összeolvastam, hogy nem tudom nevessek- vagy sírjak-e rajta. Elmondtam a véleményem, akit érdekel érdekel, akit nem, nem. Aki egyetért, egyetért, aki nem, nem. Egy pont után egy része ráadásul belemegy személyeskedésbe, amit szánalmasnak tartok, hiszen egy felmerült témáról vitázunk, mindenki a saját élete, tapasztalatai, információi alapján, természetes hogy nem lehet mindig mindenkinek igaza.... még jó hogy interneten keresztül megy a dolog, nem személyesen, mert egyesek még összeverekednének.
Ödenburger jól mondta régebben, hogy ha nem a fő síkon van valaki véleménye, azt szétszedik itt...... ezzel persze az én kedvem nem lehet elvenni, ha valamihez hozzá akarok szólni, a jövőben is tenni fogom, de ez az elrettentés úgy látom elég jól működik.

Matula néne 2016.11.14. 15:25:38

@adg: Ott a pont!! Ez nagyon tetszett!! :::))))
Én már csak vigyorogtam a végén... és még le is lettem "olyan mint egy bigott katolikus"-ozva, hogy a meggyőződésemről ne is beszéljünk, pedig csak elmondtam az én véleményem, nem anyáztam, semmi.
Nem szabad belemenni túl mélyen a dolgokba úgy látom, vagy csak erősen bólogatva a fő csapásirány mentén.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.14. 16:04:36

@Pernilla: Nem, a város agglomerációjában lakunk, kábé mint Pestnek Pomáz, vagy Érd.És szerencsére nem "kell" jelenleg bejárnunk, vagyis nincs kényszerítő hatás.Amúgy meg mi sem vagyunk gazdagok (egy kocsi nem vagyontárgy), akkor lennénk azok, ha Stokiban laknánk... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.14. 16:06:49

@Herr Géza: Jaaaaaaaaa, most már értem.Hát elég szomorú, hogy nincs háztatrási verzióban.Mint itt a viccben, a japán fajta, kis akkumulátoros... :D
Akkor a hülye katonafilmben a betonkeverő télleg nem állt messze ettől... :D

Pernilla 2016.11.14. 16:08:32

@geegee: nem kell a mese, tudom, hogy egy dözsölö informatiker vagy az europai tünderkertben :)))

dunántúli gyerek 2016.11.14. 18:52:28

Angliáról én is hallottam hasonlót, nem is egy embertől.

A svédből író emberkén jókat röhögtem, ha trollkodni akart remek volt...:)

Hollandiában soha semmi áron nem élnék, az emberek miatt. Belgiumot meg nem ismerem, de polgárháborús gyülölködésért nem szükséges utazni.

Dikusz 2016.11.14. 19:49:37

@geegee: Stokiban laktok? Az itthon hokedlit jelent:)))

Vicc vót...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.11.14. 20:09:27

@Dikusz: Igen, valóban bezavar a dolog.Én a katonaságnál hallottam ezt a szót, amire pontosan rá kellett hajtogatni a ruházatot este, lefekvés előtt.
De jelen esetben a svéd fővárost jelenti. :-)

Etniez 2016.11.14. 20:30:45

Engem különösen szórakoztat az, hogy a MODERN EMBER, hogyan próbálja megerőszakolni a természetet/Isten akaratát (kinek mi).
Nem véletlenül jött létre a két nem, nem véletlenül különbözik a két nem fizikailag is. Még az agyi ingerek is más pályákon mozognak.
Erre a MODERN EMBER erőszakkal meg akarja szüntetni a különbséget a két nem között, pedig ez lehetetlen feladat :)
De sok, sikert kívánok mindenkinek, aki ezzel szeretné eltölteni idejét :D

Dikusz 2016.11.14. 21:08:56

@geegee: a hozzászólásaidból rájöttem, hogy arra értetted, csak magas labda volt (lehet, hogy csak szerintem:), de remélem, nem baj :))

adg 2016.11.14. 22:38:28

@geegee: tessek: youtu.be/S4pP-W6dO2s

Mondjuk a veszteseget nem irja. :))

h99x 2016.11.15. 06:24:00

Haaat, lehet, hogy elottem mar elmondtak, szoval elnezest az ismetlesert...

double negation avagy dupla tagadas igenis letezik. Ha jol emlekszem, gimnazium elso osztalyaban tanitjak...

Mas kerdes az, hogy helytelenul hasznaljak.

Szoval, nagyon nem kell folenyeskedni a 'bennszulottokkel', foleg ha nem vagy spiler angolbol.

CoolKoon 2016.11.15. 08:11:17

@puhacica: "nincsenek szellemvarosok, amik az eletet hozo kelet-europaiakra varnak" - Ja, ezért vannak Angliában a vidéki szállodák is kelet-európai személyzettel tele, mi? És ami azt illeti, már csak azért is hajlamos vagyok elhinni az "angolok lusták" típusú sztorikat, mert ott van Susan Boyle esete, aki soha életében nem dolgozott még egy percet sem, pedig amikor bekerült a tehetségkutatóba, már jócskán a negyvenes éveit taposta. Ilyenekből pedig arrafelé egy csomó van. És akkor még nem beszéltünk a "chav"-nak hívott csőcselékről....

Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft (törölt) 2016.11.15. 08:11:26

"Másrészt meg olyan szintű homofóbia sugárzik az egészből, hogy félelmetes. Verjük bele abba a gyerekbe, hogy csajozni kell ám, mert magától nem fogja tudni! "

Homofóbia? Az, hogy lefényképezi valaki a fiát, hogy egy kislánnyal trécsel? Szerintem neked túladagolták a píszít....

Buchhalter 2016.11.15. 10:25:29

@CoolKoon: chav ,csőcselék? Mesélnél róluk,sosem éltem Angliában ,párom igen és néha ábrándozik róla,hogy visszamegy .Én annyira nem vágyom oda.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása