oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. november 06. 06:47,  Így ragadnak kint a magyarok külföldön 172 komment

2016. november 06. 06:47 Határátkelő

Így ragadnak kint a magyarok külföldön

Az volt a terv, hogy egy két-három év alatt megkeresünk annyi pénzt, hogy utána hazamehessünk, és új életet kezdhessünk. Számtalan magyar vágott ezzel a gondolattal neki a határátkelésnek, hogy aztán 4-5-6 év múlva döbbenjen rá arra, hogy már bőven meghaladta a maga számára kiszabott időkeretet, mi több, nem is olyan biztos már a hazatérésben sem. Szerintem erről ma beszélgethetnénk egy jót, de a heti blogajánló másik két írása sem kevésbé érdekes: az egyikben munkát keresünk Dániában, a másik pedig anyósok és menyek viszonyt feszegeti. Szerintem erről is lehet mit beszélni… Vágjunk is bele!

Ha te is tovább maradtál, mint eredetileg tervezted, és szívesen megírnád, miért és hogyan történt, tedd meg! A cím: hataratkeloKUKAChotmail.com.

uj-zeland.JPG

Kezdjük az utat Új-Zélandon, különösen, hogy Kláriék életét majdnem a kinti életük kezdetétől nyomon követhettük. Ami azt is jelenti, hogy idén öt éve, hogy ott élnek, és írják Az új álom című blogot.

„Az eredeti terv öt év volt, és azt gondoltuk, utána mi hazamegyünk. Ehhez képest, még mindig itt vagyunk és arra jutottunk, hogy három évet várunk még, és utána beadjuk a papírjainkat, hogy megkérjük az állampolgárságit. 

Pár hónapja szerencsésen meghosszabbítottuk a residencynket, így most már a státuszunk határozatlan idejű letelepedési vízum. :) Szépen nyugodtan megjártuk az ide vezető utat, kivártuk a 2 év work visát, majd jelentkeztünk residencyre, ahol is 2 évre megkaptuk, majd most meghosszabbítottuk, így már határozatlan időre kaptuk meg. A következő állomás az állampolgársági. 

Azért is döntöttünk így, mert Lili kiwi lányként született itt, és gondoltuk, még ha haza is megyünk, akkor is lehessen lehetőségünk arra hogy visszajöjjünk, ha például Lili szeretne majd itt tanulni valamit. 

És most mik a tervek? A terv hogy igazán nincs terv. Úgy néz ki, hogy most a közeljövőben nem megyünk haza, gyűjtögettünk, osztunk-szorzunk, hogy majd jó legyen.” 

A teljes posztot itt olvashatjátok el.

Munkakeresés Dániában 

Balázs (a Balázs in the World blog írója) igen nagyot kalandozott, hiszen egy négyhónapos kínai kitérő után ment vissza nemrég Dániába, ahol most az egyetem mellett munkát is keres.

dania.jpg

„Oda, ahol közel három évet dolgoztam (Cafe Viggo) ez alkalommal nem tértem vissza. Ugyan tettem gyenge próbálkozásokat és írtam pár embernek, hogy „tudnak-e valami munkát”, de én magam se vettem komolyan ezeket a gyenge fingnyi erőlködéseket, így nem is lett eredménye.

Talán a legfontosabb feladatom ebben a pillanatban, hogy befejezem a bachelor diplomámat, amihez meg kell írnom egy 50 oldalas szakdolgozatot. (...)

Ami viszont sokkal izgalmasabb, hogy elkezdtem munkát keresni Dániában. Ám ez alkalommal nem mosogató, takarító állást, de nem is pincér, hanem értékesítőként (sales).

Viszonylag fiatal korom óta ez a vágyam, hogy egy jó cégnél legyek „key account manager”, ezért ebben az irányban kezdtem keresgélni. Sokan keseregnek, hogy noha diploma után mindenki jelentkezhet munkanélküli segélyre, ami havi kb. 520.000 HUF (adó előtt), mégis, szinte lehetetlen külföldiként munkát találni.

Bizony, nem árt megtanulni dánul, az biztosan növeli az ember esélyét. (Nekem is csak Module 3-am van, ami kb. egy gyenge középfoknak felel meg otthoni szemlélet szerint, de nem elég folyékony munkahelyi kommunikációra.)

Egy szó, mint száz, múlt héten elkezdtem keresgélni és találtam is egy céget. iPaper a neve, PDF-eket alakítanak át animált brochurákká és ezt értékesítik cégeknek. Szerintem nagyon érdekes koncepció, az iroda is közel van és sales-t keresnek.

Elküldtem az önéletrajzomat, majd még aznap válaszoltak és kértek egy motivációs levelet. Ezt még aznap este elküldtem és másnap kaptam választ, hogy most szerdán várnak egy interjúra.

Persze, ez még semmit nem jelent, de én nagyon boldog vagyok, hiszen a tőlem lehető legjobbat megfogom tenni, és ha nem kapom meg, akkor is, már legalább egy dán munkavállalónak felkeltettem az érdeklődését annyira, hogy legalább meghallgasson. Reméljük, pozitívan fog zárulni és megkapom a munkát, de ez a jövő zenéje természetesen.”

A teljes írást itt találjátok, ne hagyjátok ki!

Menyek és anyósok

A menyek és anyósok viszonya a világon mindenhol tud izgalmas lenni, Törökországban pláne ez a helyzet, hiszen a családi-társadalmi elvárások egészen mások ezen a téren is, mint a nyugati kultúrkörben. Ezt tapasztalta meg TeDe is, erről írt nemrégiben egy nagyon érdekes posztot a blogján.

anyos_es_meny_foto_kizlarsoruyor_com.jpg(Fotó: kizlarsoruyor.com)

„A kiköltözésem hajnalán, kezdő törökországi lakosként eszembe nem jutott volna, hogy bárkit rögtön arról kérdezzek, hogy milyen a kapcsolata az anyósával. Aztán gyorsan kiderült, hogy a török nők körében az anyósok kibeszélése népszerű téma, valami olyasmi, amiről bármikor jólesik fecsegni. (...)

Törökországban a családi kapcsolatok mások, mint odahaza. A családnak komoly összetartó ereje van, egy olyan sűrű szövésű háló, amely mindenkit betakar – ha akarja, ha nem.

Az összes létező pozitívuma mellett azért nem ritka, hogy a háló fojtó, de itt ez a normális, és még ha a gyerek fullasztónak is érzi, nem illik ezt kimutatni. A szülők feltétel nélküli tisztelete alapvető, a szülői intés, szó, vélemény általában nagyon komolyan befolyásolja a gyermek döntéseit.

A gyerekek közül a fiúkkal szemben komoly elvárásokat támaszt a család, ez alatt értendő az anyagi és erkölcsi támogatás is. Vannak olyan férfi ismerőseink, akik a család egyedüli aktív korú, keresőképes tagjai, ezért fontos szerepet játszanak a szülők és felnőtt(!) lánytestvérek életében.

Bár egymástól messze élnek, minden esetben elvárják az anyagi segítséget. Mégis miben más ez, mint nálunk? Hisz lehetőségeink szerint mi is segítjük a családtagjainkat.

Az iszlám tanításai szerint a család eltartása a férfi feladata, a nőkre otthon, a családi harmónia megteremtésében számítanak. Bár a nők manapság növekvő arányban lépnek be a munkaerőpiacra, de az is igaz, hogy még mindig magas a háztartásbeliek aránya. (...)

Magyarországon mi abban szocializálódtunk, hogy mielőbb próbáljunk a saját lábukra állni, tanuljunk, dolgozzunk, költözzünk külön, majd amikor eljön az idő, alapítsunk családot. Ez igaz fiúkra és lányokra, férfiakra és nőkre egyaránt.

Ha odahaza egy munkaképes és aktív korú lánytestvér fordul a bátyjához azzal a kéréssel, hogy pénzre lenne szüksége a továbbtanuláshoz, és mindezt teszi úgy, hogy neki esze ágába sincs erőfeszítéseket tenni az ügyért, valószínűleg nem lenne olyan a testvér támogató válasza.

Itt a szoros családi kötelékek és a társadalmi elvárások azt eredményezik tehát, hogy az anyós-após komolyan beleszól a dolgokba, és a gyermek sokszor megkérdőjelezés nélkül hallgat is rájuk.

Nem ott tanul tovább, ahol szeretne, nem azt dolgozik, amit szeretne, nem azt a lányt veszi el, akit szeretne, nem ahhoz megy férjhez, akihez szeretne – a skála egészen széles, és mindig attól függ, hogy a család milyen beállítottságú.

Az anyós és após közül pedig, mily meglepő, az anyós a veszélyesebb, még akkor is, ha a látszat egészen mást mutat. A menyek felköthetik a gatyaszárat, ha lazítani akarnak a szorításon, nem mellesleg a férjüket is kezelésbe kell venni, mert annak általában fel sem tűnik, hogy a mama jobban jelen van az életükben, mint kellene… (...)

A mama, a drága jó mama, volt olyan kedves és elkényeztette a kisfiát, holott ő csak azt adta neki, ami itt egy török kisfiúnak, kamasznak és fiatalembernek jár. Most pedig tessék, trükkökkel és praktikákkal, könnyekkel vagy anélkül, de formálgatni kell a teremtés koronáit, hogy leszálljanak arról a bizonyosról. Török sajátosság?"

Akit érdekel a teljes poszt, az itt olvashatja el.

HÍRMONDÓ

Lehet 40 százalékos béremelés Magyarországon?

A kormány szerint 4-5 éven belül igen, méghozzá a reálbérek tekintetében. Ehhez a nemzetgazdasági miniszter szerint a munkaadók és a munkavállalók egyetértésére is szükség van.

Minden marad a régiben?

A brit miniszterelnök szerint tartható a kormánya által kidolgozott Brexit-menetrend a londoni felsőbíróság minapi végzése ellenére is. Legalábbis Theresa May erről győzködte az uniós vezetőket.

A tíz legjobb ország a világon

Egy friss, rendkívül átfogó felmérés a leginkább prosperáló országokat mutatja be. A TOP10-be hét európai ország is került.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével. 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Dánia Új-Zéland Törökország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6711932241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adg 2016.11.06. 14:06:05

@P.Elliot: az abszolut egyetertes es a véresre maras kozt azert van nehany arnyalat. Ertelmes emberek ugy is tudnal egymassal bekeben vitatkozni, hogy nem marjak egymast, es beke marad.

Elegge erdekes vilag lenne, ha csak az egymassal tokeletesen egy velementen levok beszelnenek egymassal.

2016.11.06. 14:08:27

@feritekeri: Tévedsz, engem már basztak ki a blogból, mint macskát, aztán meg mégis .... Igaz, itt nem megy az Origos uszítás meg szekértáborozás, hogy ha nem fehér, akkor tuti, hogy fekete, ha nem narancs, akkor tuti hogy sorosbérenc meg hasonló marhaságok. És te már alapból ellenfeleket keresni jöttél ide, nem beszélgető- vagy vitapartnereket. Ezzel a mentalitással, valóban nem neked való ez a hely. Vitatkozni szoktunk, de a fideszbirka vs. sorosbérenc csatáidat az Origon vívd meg, légy szíves. Vagy bárhol máshol.
Ha meg maradnál, én személy szerint nem bánnám, sőt. Nem kell itt egyetérteni, sem velem, sem mással.

adg 2016.11.06. 14:09:18

Tudnak, es velemenyen. :)

@P.Elliot: es milyen szepen belefuzi a marhasagat valami kommentbe. Valakit megszolit, es par mondaton belul a sarkanyfunel van. :)

Határátkelő 2016.11.06. 14:14:47

@adg: Ja, azt benéztem, ki is vettem.

P.Elliot 2016.11.06. 14:19:47

@adg: Egyetertek de nagyon hamar a veresre maras johet, neha csak ugy belenezek beszelgetesekbe itt-ott es olyan hangnem van, vagy akarcsak fotok, hirek cikkek alatti hozzaszolasokban hogy tiszta hanyinger. Uszitas, anyazas, / ez meg a legenyhebb/frocsoges hogy ki a masik, vadaskodas, abbol ugyan nem alakul ki normalis beszelgetes soha a budos eletben ha beszabadul egy ilyen allat.
Itt szerencsere nem lattam ilyet mert a moderator/ HA/ nyakoncsipi de en megertem hogy nincs sok kedve beereszteni az allatkertbe valo alakokat.
Igaz ami igaz ki is zarhatja rogton ha nem ugy szol hozza de akkor meg azert reklamalnak...
Persze egy kis verpezsdito vita sem art sot jol jon de nem egyszeru eldonteni hogy ki az aki ebbe a kategoriaba belefer.

2016.11.06. 14:21:18

@Zoole[uk]: Tudom, te majom ;) De azt ugye te is tudod, hogy mekkora egy mázlista egy alak vagy! Irigylésreméltóan mázlista.
Mijazhogy még egyszer? 'Sze egyszer sem láttam a képedet! (Annyira azért sosem vagyok belőve, :DDD)

SzZoole 2016.11.06. 14:31:44

@P.Elliot: koszonom:)
Igazabol tenyleg NAGYON szerencses vagyok,hogy egy ilyen novel hozott ossze a sors:)))!!!

SzZoole 2016.11.06. 14:36:38

@Pink Petsch: minden ferfinek ilyen not kivanok az oldalara,es akkor nem lenne annyi válás,talan....:)

Hehehehehehehhehe,tudtam,hogy beleszaladsz:)))

SzZoole 2016.11.06. 14:39:11

@Határátkelő: kar,hogy kivetted,most akartam kerni tole valami csodakenocsot az aranyeremre:)
Vicc volt.

Golf2 2016.11.06. 14:40:23

@Zoole[uk]: Dúl a love,vagy a falnak is füle van

2016.11.06. 15:11:38

@Zoole[uk]: Akárcsak a karjaidba ... :DDDDDD

Herr Géza 2016.11.06. 16:33:13

@Zoole[uk]: Úgy látom a feleséged is olvassa ma a posztot... :)))))))))))

szalka240 2016.11.06. 16:38:15

@Buchhalter: "Nekem az nem tetszik,hogy hirtelen emelik a határvadászok számát 3000 fővel és a tartalékos haderőt 5000 fővel.Valamit tud az igen tisztelt kormányunk??"

Reméljük, hogy nem a legrosszabb dologra gondol!
Pár napja olvastam (igaz csak egy helyen, szóval nem tudom, mennyi igazság van benne), hogy Erdoğan már pedzegette, hogy szeretne Görögországtól és Iraktól területeket visszakapni, amit az I. világháború után elcsatoltak Törökországtól.
Azt ugye tudjuk, hogy a II. világháború így kezdődött. Azt is tudjuk, hogy Magyarországon is sokan szeretnének hasonlót. És azt is tudjuk, hogy Magyarországon ki Erdoğan nagy rajongója...

2016.11.06. 16:44:55

@Pink Petsch: Az üres ígéretek bőven elég a többségnek. :)

puhacica 2016.11.06. 16:45:22

@adg: +1

@Zoole[uk]: tudod, hogy milyen jo az ilyet olvasni? :)

Herr Géza 2016.11.06. 16:45:29

@Határátkelő: Apropó, mit jelent az, hogy egy kis időnek el kell telnie egy új kommentelőnél? Per darab komment, vagy x nap, vagy mi a mérce? Isten lássa a lelkemet, nem vagyok kebelbarátja @feritekerinek, de sztem semmi egetverő "csúnyaságot" (:D) nem kommentelt, ami nem mondható el ugyanígy az indexcímlap után idecsődülő csürhéről, oszt azok mégis kikerülnek moderáció ellenére, igaz egyszer idehánynak aztán már mennek is tovább.
Vagy ott van Virago "barátunk", akinek olvashattuk orrba-szájba az istentelen baromságait jó ideig, most meg megint itt van más néven.
Úgy tényleg nem fog bekerülni friss vér ide, ha az újak nagy részét a moderációval rögtön elriasztjuk, mert tényleg nem nagy élmény mittudomén mekkora fáziskéséssel kommentelni.
Csak úgy, szerintem.....

Herr Géza 2016.11.06. 16:48:18

@puhacica: Na várjál ám, lehet, hogy csak a nejét kábítja.... :))))))

Csodabogár 2016.11.06. 17:00:06

@adg: Én se ide születtem. Nem is olyan régen, talán 1-2 éve én is szépen kivártam a soromat. Igen tényleg tehetetlen hülyének érzi magát az ember, de ha vannak szabályok annak alá kell vetni magunkat. Az élet már csak ilyen.

puhacica 2016.11.06. 17:12:31

@Herr Géza: hat pedig ez nem vicc volt ;)

SzZoole 2016.11.06. 17:55:08

@puhacica: neked olvasni sem kell,hiszen ismersz minket:)

szakasz2 2016.11.06. 18:17:04

@Csodabogár: Magyarországon is vannak szabályok (sőt voltak és lesznek is)... Aztán akinek nem tetszik és nem akarja alávetni magát, elmegy, akkor is ha egyébként értelmes, okos ember volt. Kérdés, hogy ez kinek jó.
Nos, ugyanezt értelemszerűen a blog esetében is át lehet gondolni. :)

Hari Seldon 2 2016.11.06. 18:27:46

Nem akarok ebbe a moderáció témába nagyon belefolyni, de szerintem kb annyi a feltétel, hogy nem lehet dirktbe egymást lehülyézni. - Az ellentétes vélemény "lehülyézése" viszont szerintem belefér a vitába. Különben nem lenne vita.
- Vagy rosszul gondolom?

Buchhalter 2016.11.06. 18:31:10

@szalka240: reméljük nem így lesz.Szerintem Erdogan megásta odahaza a sírját csak próbált előre szaladni az általa kreált puccsal.De miután szétverte a Turizmust és teljes bizonytalanság van a többség törökben hamarosan lóghat egy jó vastag kötélen.

Shanarey 2016.11.06. 19:28:20

Időjárás jelentés.

Budapesten egész nap jobb az idő mint Corby avagy Luton környékén.

DieNanny CH 2016.11.06. 19:35:18

@Shanarey:

Szóval, mégiscsak létezik valami, ami Pesten jobb, mint Angolországban.

:-)

NorthPier 2016.11.06. 20:04:21

@Shanarey: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

London se kutya, eppen 5 fok van, hoerzet pedig csak 1 fok. Most asom elo eppen a kesztyumet, amit tavaly vettem, de eddig nem kellett, meg az arcedula is rajta van.
Otthon meg 17 fok volt ma, igaz egy kis foldrengessel keverten...

Dikusz 2016.11.06. 20:22:57

@Herr Géza: erre a kérdésedre hadd válaszoljak én, mint új hozzászóló ezen a blogon. Ahogy @adg: is írja, tényleg az történt, hogy jókora késéssel jelent meg a hozzászólásom, és valóban lefutott már a téma. Olyan is előfordul, egy posztot csak másnap olvasok el, akkor viszont tényleg nem sok esély van arra, hogy érdemben el tudjunk beszélgetni.
Mégis megértem, hogy valamilyen szinten szűrni kell a hozzászólásokat, mert tényleg durva adok-kapok tud kialakulni pillanatok alatt. Láttam én is, egy blog hogy szét tud esni a törzskommentelők szinte gyűlölködésig való vitája miatt, ráadásul egy találkozó után.

SzZoole 2016.11.06. 20:27:55

@Shanarey: cigit hozzal visszafele:)))

Dikusz 2016.11.06. 20:28:29

@Zoole[uk]: ismeretlenül is azt kívánom, hogy ez a szerencse kísérjen végig. Tényleg jó az ilyet olvasni :)))
Ezt nem viccből írtam:)

SzZoole 2016.11.06. 20:30:32

@NorthPier: en nem erzem,a kocsiban kellemes 21 fok van:))

Dikusz 2016.11.06. 20:30:56

@Pink Petsch: hát azért szeretne még egyszer találkozni veled, mert egyszer már szeretett volna:))

Shanarey 2016.11.06. 20:32:31

@NorthPier:

Itt déltájban 14 fok volt.

@Zoole[uk]:

Minek? Én nem dohányzom.
Aki viszont cigizik, oldja meg nélkülem.
A közösségi szellem momentán nyaral :-)

SzZoole 2016.11.06. 20:34:25

@Dikusz: gyere tobbet a blogra,igerj "huseget" a HA.-nak es fel kerulsz a VIP kommentelok kozze es akkor elmondhatod,hogy ki is vagy valojaban,hol elsz stb.
Amugy koszonom a jokivansagot:)))

Shanarey 2016.11.06. 20:34:44

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Ja, a kolbász, a piros arany, a túró-rudi után valami más is akad

SzZoole 2016.11.06. 20:36:51

@Dikusz: Pinki tudja ezt,mert mar egyszer elsutottem nala:))

SzZoole 2016.11.06. 20:39:25

@Shanarey: jolvan na,csak probalkoztam hatha:)))

Ha megis vissza jonne a kozosegi szellemed,akkor 3 karton fekete Pall Mall

puhacica 2016.11.06. 20:40:17

@Zoole[uk]: attol meg jo. tudod, abbol sose eleg! :)

puhacica 2016.11.06. 21:01:29

@adg: nem csak neked van bajod az m/n csereberelesevel: laNd's end - laMb's end :D
www.businesscornwall.co.uk/wp-content/uploads/2014/10/Lambs-End.jpg

SzZoole 2016.11.06. 21:03:13

@puhacica: akkor holnaptol megint bunko leszek:)))

Herr Géza 2016.11.06. 22:07:59

@Dikusz: Valószinűleg egy kicsit félreértettél szerintem. Nem mondom, hogy egyáltalán ne legyen moderálás (volt ilyen idő, de a blog.hu-ra átálláskor megjelent itt a már említett "csürhe" és pont ahogy te is írod, kevés híjján szét is verték volna az egészet: volt napi 3-500 komment, annak ca. kétharmada anyázás volt. Na akkor lett bevezetve ez a módi.) Viszont annak tényleg nem látom értelmét, hogy hosszasan ácsingózni kelljen a white list-ért, ugyanis ha valaki pl. már akár 3-5 komment után bekerül, aztán kiderül, hogy mégis csak balhézni/anyázni jött, azt ugyanúgy el is lehet zavarni, vagy visszatenni a moderálásra, mint ahogy arra is volt itt nem is egy eset, hogy valaki több évnyi normális stílus után őrült meg. :)))
Na ezért is kérdeztem, hogy mi a kritériuma manapság a white list-nek és tényleg kell-e ennek ilyen hosszú procedúrának lennie.

Herr Géza 2016.11.06. 22:13:37

@NorthPier: Hahhh, nálunk ma havazott is. Igaz, csak kb. 15 percig, de akkor is...Nem igazán volt még szó az előjelzésben hóról, csak a jövő hét végére, de itt falun az ember olvas a jelekből: tegnap a szomszéd felrakta a téli gumikat, mára itt a hó.... :)))))))

adg 2016.11.06. 22:30:45

@Csodabogár: tudom, hogy nem ide szulettel, emlekszem, mikor az elejen egy kalap ala vetted a drogosokaf es alkoholistakat a gyerekesekkel, mint akik az allamon eloskodnek.
Mindegy is, van egy eleg kontraproduktiv szabaly, es volna igeny a blogon egy kis verfrissitesre. A szabaly eletszeruve tetele egy mozdulat lenne. Ugyanugy meg lehetne akadalyozni az elmergesedest moderalassal, ahogy most is van, hogy a moderatorok beleavatkoznak neha. Ez csak akarat kerdese.
Az, hogy "en is kivartam", az kb akkora erv, mint az engem is bantottak gyerekkent, ezert bantom en is a gyerekeket, vagy hasonlok. Semmi ertelme. Az, hogy valami eppen van valahogy, nem jelenti azt, hogy nem lehet rajta valtoztatni, ha a helyzet ugy kivanna. Igen, az eletben vannak szabalyok. Es altalaban nincsenek kobe vesve, gyakran valtoznak, ha az jobban megfelel a celoknak.

Ennek a mostani rendszernek az eredmenye, hogy nem lesznek uj kommentelok, marad a mostani 15 ember, es csodas lesz minden. Majd ezek is megunjak, es akkor nem lesz senki. Eleg beszedes, amikor egy poszt alatt van 10-15 komment, es szinte mind off.

adg 2016.11.06. 22:33:09

@Herr Géza: pontosaan errol beszelek.

@Határátkelő: neked mi a velemenyed a fentiekrol? Nem lenne itt az ideje egy kicsit lazitani a varakozasi idon?

NorthPier 2016.11.06. 22:35:51

@Zoole[uk]: Affene az uri jo dolgodat ;-)
(Vicc volt...)

NorthPier 2016.11.06. 22:42:48

@Herr Géza: Vagyom ilyen megbizhato nepek kozeleben lakni ;-) Errefele ugy megy, hogy leesik ket centi ho, lezarjak a repteret, beall a felszini tomegkozlekedes, meg a vonatok is kimaradnak (pontosabban: meg inkabb kimaradnak, mint napsutes idoben), autostarsak meg azt hiszik, a teligumi valami huncutsag a kontinensrol, neha ugy lataszik, meg elvezik is a szankozast... Aztan meg koccannak egymasnak es a falnak, vagy ami utba esik es megy az anyazas.

montroyal ( CAN qc) 2016.11.06. 22:45:43

@Pink Petsch: 2 nemzedéknyi idő alatt rohadt nagy bajban lesz,

marmint az egyszeru atlag polgar mert a politikusok es bandajuk 5++ nemzedeknyi vagyont lopott ossze es folyamatosan boviti azt .. es mindent a kezukbe tartanak a gazdasagbol igy barmilyen esetleges uj kormany hamarosan belebukna es a nep visszasirna ez a bandat ... OV még 20év az utan valaki a bandajabol rokonsagabol ...

SzZoole 2016.11.06. 22:48:10

@NorthPier: "Errefele ugy megy, hogy leesik ket centi ho, lezarjak a repteret, beall a felszini tomegkozlekedes, meg a vonatok is kimaradna"

Health and safety,fo a biztonsag:)))

kettőstömegűlendkerék 2016.11.06. 22:51:06

Sziasztok, rá tudna vezetni valaki, hogy hol találom a HÁ emailcímét? Vagy esetleg megdobna az infóval?

Herr Géza 2016.11.06. 22:58:24

@kettőstömegűlendkerék: :D A poszt után van egy szürke mező, ilyen "Gyere és csatlakozz hozzánk ..." kezdetű szöbeggel. Na ott van.
HataratkeloKUKAChotmail.com

2016.11.06. 23:40:19

@montroyal ( CAN qc): Természetesen az átlagpolgár. Én ha ellenzéki politikus lennék nagyon, de nagyon igyekeznék, nehogy véletlenül megnyerjem a választásokat, ugyanis ez a mostani 4 év olyan szintre pusztította le az országot, hogy azt egy 4 éves ciklus alatt nem lehet elfogadható szintre sem hozni. Legnagyobb sajnálatomra, egyetlen kiutat látok ebből a mostani Augeias istállójából, amiben az ország van. Hagyni, hogy előbb belefulladjon a szarba, aztán kiseperni a'la Herkules. Persze, ezt két nemzedék tutira meg fogja szívni. Minimum.

kettőstömegűlendkerék 2016.11.06. 23:45:30

Végül is nem tegnap óta követem a blogot, tulképp' sosem olvastam el, hogy mi van odaírva. Az adblockertől tanultam :)

kettőstömegűlendkerék 2016.11.06. 23:45:42

Húú, most elpirultam, nem kicsit vagyok kettőstömegűlendkerék! :D
Köszi Géza Úr!
Amióta hírek vannak a posztok végén, csak odáig olvasok. Illetve manapság gyakran egyből a kommentek linkjére megyek, akkor meg azért nem láttam, de belátom elég égő.

Herr Géza 2016.11.06. 23:50:20

@kettőstömegűlendkerék: No problem, nem tenvagy az első, es gyanítom nem is az utolsó. Meg hát nomen est omen, vagy valami ilyesmi.... :))))

montroyal ( CAN qc) 2016.11.06. 23:59:59

@Pink Petsch: egyszer egy homalyos forras azt kozolte hogy a nemzeti adosag 2.5szereset(?) kimentettek az orszagbol szoval meg egy lehetetlen nagy ereju vagyonelkobzassal sem tudnanak ezektol a rabloktol visszavenni valamennyit amivel kezdeni lehetne valamit ..

2016.11.07. 00:10:02

@montroyal ( CAN qc): Egen, ezért kell hagyni megfulladni az országot, mert szarból tényleg nem lehet. Aztán eljön majd az a pont, amikor a most legnagyobb híveik is belátják, mert a valóság pofáncsapja őket, hogy ennyi volt, tényleg le van tarolva, tényleg csak a romok maradtak, és már az sem számít, ha Rogán-Kopter-Tóni szomszédai vagy éppen strómanok voltak . És ez a pont eljön, csak kérdés, lesz-e "herkulesi erő" a takarításhoz. Ha lesz, akkor a romokon lehet majd valamit kezdeni. Ha nem, Orbán beírja magát pártostól a történelemkönyvekbe, mint a magyar nemzet eltűnésének katalizátorai. Ugyanis a magyar, a többi hasonlóan kis nemzetekhez, nem igazán hosszú életű, történelmi távlatokban szemlélve. A folyamatot ugyan megállítani nem lehet, de felgyorsítani nagyon is.

pappito · http://pappito.com 2016.11.07. 03:21:30

@diggerdriver: "Az ígéret mögött tartalom is van fideszéknél.
Ígértek egymillió munkahelyet, Megcsinálták? Meg"

csak külföldön, nem Mo-n, de az is valami :)

pappito · http://pappito.com 2016.11.07. 05:04:49

@szalka240: szerintem csak kiterjesztették a közmunkaprogramot, ha egyenruhás, akkor jobban néz ki a statisztikában

midnight coder 2016.11.07. 07:33:26

@Pink Petsch: "Aztán eljön majd az a pont, amikor a most legnagyobb híveik is belátják, mert a valóság pofáncsapja őket, hogy ennyi volt, tényleg le van tarolva, tényleg csak a romok maradtak"

Én emiatt aggódnék kevésbé. Az tény, hogy vannak csúnya folyamatok, főleg az EU-ba belépés miatt elég könnyűvé vált a kiköltözés, és hát a nyugat-európai életszínvonal mindig is fényévekkel volt jobb mint a magyar. De ez már túl sokáig nem fog így maradni, mivel ma már egyre kevesebb dolog szól amellett, hogy a nyugat-európai munkavállaló 4x annyit keressen mint egy kínai, indiai - vagy egy magyar. Persze sok ott a tartalék amit fel lehet élni, de előbb-utóbb ez a lufi kipukkan, és ez egy olyan társadalomban, ami hosszú évtizedek óta a jólétre van berendezkedve eléggé fájni fog.

Másrészt Orbánék még mindig sokkal-sokkal kevésbé kártékonyak, mint anno a szocik voltak. Az ő két ciklusuk alatt alakult úgy a GDP arányos államadósság ahogy, és húzott el mellettünk a többi közép-európai ország, Pl. Szlovákia. És persze ők is ellopták a magukét.

2016.11.07. 07:56:41

Beleolvastam a fenti 140 hozzászólásba és többször feltűnt, hogy a magyar szociális hálót meg az egészségügyet szidja mindenki (van is rajta mit).

De azért ha valami eü. problémája van, akkor jön haza, mert itt ingyen megkapja a kezelést (akkor is ha várni kell). Hát bazzeg ekkora pofátlanságot...! Kb olyan, mint mikor a minimálbéres zsebi lóvét kereső szidja a kormányt, hogy milyen szarok az utak.

Ha olyan kurva jó odakint, akkor oldja meg ott a dolgot és ne az amúgy is agyonterhelt magyar adófizető pénzén.

adg 2016.11.07. 09:27:17

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "ha valami eü. problémája van, akkor jön haza, mert itt ingyen megkapja a kezelést"
Est hol olvastad egesz pontosan? Melyik kommentelo irta?

Aki rendesen megcsinalja a papirmunkat koltozeskor, az jogosultta valik az uj helyen is. En csak maganorvoshoz hazajarokat ismerek, meg haza magan fogorvoshoz, magan korhazba, stb. Ennek inkabb orulni kene.
Aki sima tb ellatasra megy haza, az szerintem is jobban tenne, ha nem menne, es itt fel lehetne tenni a kerdest, hogy mi a fasz van a tb nyilvantartassal? Mert annak latszania kellene, ha nem fizet tb-t. Ha meg fizeti a havi biztositasi dijat, akkor meg oke. Nem?

Aki union kivulre megy, az plane nem fog hazaugralni szerintem. En legalabbis a magam reszerol biztosithatlak, hogy nem fogom terhelni az adodbol fenntartott egeszsegugyet. Itt is kb ingyenes, es nem rosszabb.

fidesz maszop dk egykutya 2016.11.07. 09:44:45

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "Kb olyan, mint mikor a minimálbéres zsebi lóvét kereső szidja a kormányt, hogy milyen szarok az utak."
Miért? Talán az általa fizetett üzemanyagár több mint felét kitevő adók nem fedeznék a tökéletes minőségű utakat az országban? De.
@midnight coder: nem kevésbé kártékonyak, most húz el mellettünk már románia is, rekord adók, rekord eu támogatás mellé, stagnáló államadóssággal, és mindezt egy válságból kilábalási időszakban...

2016.11.07. 09:59:00

@midnight coder: Ha így gondolod, oké. Szerintem tévedsz. Ugyanis a Fidesz egyetlen egy nagybefektetőt sem hozott az országba, és ha már szóbakerült a felélés, ők azok, akik az ország tartalékait, és az EU felzárkóztatási támogatását éppen felélik, illetve offshorolják. Persze, kényelmes, és megnyugtató azzal kábítani önmagunkat, hogy ez egész Nyugat-Európában így van. Csakhogy nincs. Magyarország tartalékai pedig végesek.
Én személy szerint nagyon szeretném, ha ma is a Zuschlag-féle ögyek jelentenék a legnagyobb botrányokat. Viszont te is tudod, nem így van. Milliárdok tűnnek el, válnak közpénzből zsebretehetővé, és az átlagember már csak legyint. Békák a forró üstben.

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Ugye tudsz róla, hogy nem igaz, amit írsz? Tb-re jogosult ellátásra nemigen járnak vissza azok, akik kiköltöztek. Mindazonáltal van ún. "egészséügyi turizmus", ami messze nem az állami fenntartású intézményeket célozza, hanem a magánklinikákat - és kórházakat. Szóval, inkább örülhetnél neki, mert pénz hoznak az országba azzal, hogy igénybe veszik a ezeket a szolgáltatásokat, lakniuk is kell valahol, enniük is, vásárolnak is ....
De persze, le is zárathatod a határokat, illetve kezdémenyezhetsz ilyesmit aláírásgyűjtéssel, majd népszavazással. Az úgyis divat mostanában otthon, mert Magyarország olyan gazdag, hogy pár milliárd erre mindig akad.

puhacica 2016.11.07. 10:46:54

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: @adg: a tb nyilvantartasban latszik, hogy fizetsz-e hozzajarulast vagy sem. ha hivatalosan kijelentkeztel, arrol meg levelet is kapsz, hogy nem vagy ra jogosult, szoval nem ertem a problemat.

adg 2016.11.07. 11:09:47

@puhacica: en igen. Sokszor lehet olvasni, hogy annak ellenere, hogy valaki nem fizet tb-t jo ideje, vagy akar ki is jelentkezik, meg siman azt mutatja az orvosnak a gep, hogy minden oke.

Tanato szerintem meg tudna ezt erositeni vagy cafolni, de szerintem epp a vidam oldalon retteg valamitol. :)

A problemat en abban latom, hogy baratunk a fenti kommentekben olvasta, hogy mi, itt kommentelok ezt igy csinaljuk. Vagy nagyon tud a sorok kozt olvasni, vagy mas sorai vannak, mert en nem emlekszem ezekre. De az is lehet, hogy oszulo hajam szivacsos agyat takar, es csak kiesett a dolog.

London2009 2016.11.07. 11:16:00

@Herr Géza: mi a Virag Doktornak az uj neve? Le vagyok teljesen maradva!

Herr Géza 2016.11.07. 11:48:14

@London2009: Hát ő az őrlángunk, még ha csak takarékon is.... :))))))

London2009 2016.11.07. 12:07:22

@Herr Géza: Istenem! Vegre megvilagosodtam! Megtalalt mar parszor, de nekem ez idaig nem allt ossze. Jajj, mik ki nem derulnek! Akkor mar mindent ertek.

2016.11.07. 12:10:49

@Herr Géza: @London2009: Valaki felvilágosítana? Kimaradtam pár dologból, jól fogna egy gyorstalpaló ;).

2016.11.07. 12:15:43

@adg: És komolyan úgy gondolod, hogy valaki, mondjuk Essenből azért utazik Magyarországra, mert bízik abban, hogy a kijelentkezése ellenére, a rendszerben még szerepel? És képes heteket várni egy vizsgálatra? Tényleg életszerű ez számodra?

adg 2016.11.07. 12:22:53

@Pink Petsch: olvass mar vissza egy kicsit legy szives, ha a singeres gyereket elolvasod, latni fogod, hogy ki szamara volt eletszeru. :)
Alatta van a valaszom neki. Onnan indultunk.

2016.11.07. 12:30:09

@adg: Visszaolvastam, és arra reagáltam, miszerint te érted a problémát. Mert szerintem ez egy nagyon elszállt gondolat, és teljességgel érthetetlen.

adg 2016.11.07. 12:43:45

@Pink Petsch: puhacica nem ertette a problemat. En ertettem, mi volt a gondja singernek, mert mar hallottam ilyet. Nem tunik eleteszerunek, de vannak akik bevallaljak, es ha nem is essenbol, de mondjuk becsbol azert nem egy akkora ugy. Es nyilvan nem megfazassal, de komolyabb betegsegek eseten siman, foleg ha hianyzik a nyevtudas is. Plane, ha ki se jelentkezett.
Biztos vagyok benne, hogy nem tomeges jelenseg, mert nem eletszeru egyaltalan. De attol meg elofordul.
Amugy egy gyakran visszatero lozung, amit a neten hozza lehet vagni a hazaarulokhoz. :)

Felvideki kollegam amugy siman hazament fogorvoshoz Perthbol, miutan kapott egy 5000-es ajanlatot a negy fogara, es a repjegy oda-vissza 1700 dollar volt, az ismeros fogorvosa meg par szaz euro. Egyuttal csaladlatogatas is le volt tudva. De ez ugye nem tb-s.
Nekem van biztositasom erre, nem mennek ezert haza.

2016.11.07. 13:34:11

@adg: Ha orvoshoz fordulsz Magyarországon akkor az ellátás megkezdése előtt az orvos ellenőrzi, szerepelsz-e az ellátásra jogosultak listáján.

Ha zöld a lámpa, az azt jelenti, érvényes a TAJ számod, a jogviszonyod rendezett.

Ha piros a lámpa, az azt jelenti, hogy a TAJ számod érvényes, de a jogviszonyod nem rendezett, vagyis nincs utánad járulékfizetés. Ilyenkor erről tájékoztatnak, de az ellátást nem tagadhatják meg,és annak költségét nem téríttethetik meg veled.

Ha kék a lámpa, az azt jelenti,hogy a TAJ számod átmenetileg érvénytelen. Az ellátások igénybevételére Magyarországon a külföldi biztosító által kiállított EU kártyával, vagy azzal egyenértékű formanyomtatvánnyal van lehetőség. A TAJ akkor lesz újra érvényes, ha a külföldi biztosítási jogviszony megszűnt, és azt be is jelentették az egészségbiztosítóhoz.

Ha barna a lámpa, az azt jelenti, hogy a TAJ szám egyéb okokból kifolyólag érvénytelen. Ellátást csak térítés ellenében lehet igénybe venni.

Szelid sunmalac 2016.11.07. 13:40:23

@adg: Egyaltalan nem eletszeru. Amint kijelentkeztunk azonnal ment a jott a level. Legkozelebb mikor otthon jartunk es ambulans (megegyszer: surgessegi) kezeles kellett, jelezte a rendszer, hogy nem ott vagyunk bejelentve. Plusz az itteni egweszsegkartya ugyanugy feljogosit ambulans kezelesre (sot, meg gyogyszert is vehetsz), tehat tok mindegy. A Magyar tb elszamol az itteni biztositoval es kesz. Meg jobban is szeretik az orvos

Szelid sunmalac 2016.11.07. 13:49:16

@adg: A fogorvosrol meg annyit, hogy azt itt is fizeti a tb, minden kozhiedelemmel ellentetben. Sot! A TB itt ugy mukodik, hogy maganrendelesre mesz, nincs kulon sztk, vagy korhaz. Aztan a biztositod fizeti. De ettol meg otthon is van egeszsegpenztaram, ha arrol lenne szo. A sok erre hivatkozo tehat tehet egy szivesseget.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.11.07. 14:26:38

Na de emberek... akinek nem inge, ne vegye magára.

adg 2016.11.07. 14:32:39

@feritekeri: igen, ezt tudom. Mondjuk a szineket nem tudtam.
Annyit irtam fent, hogy nem egyszer olvastam olyat, hogy nem fizetett jarulekot valaki, de a rendszer nem jelzett es siman ellatta az orvos ingyen. Nekem nincs ilyen tapasztalatom, nem voltam otthon, miota eljottem, es nem is unios orszagban elek, igy az eu-s moka (egeszsegkartya, e101 mittudomenmi van most) sem mukodik nalam.

@Szelid sunmalac: mar nem is tudom, hanyszor leirtam, hogy NEM ELETSZERU szerintem sem. CSak tudom, mirol beszelt, aki szerint minden kulfodre koltozo ezt csinalja, es arra valaszoltam, hogy kizart. Tehat szerintem SEM eletszeru. Oke?

"A fogorvosrol meg annyit, hogy azt itt is fizeti a tb, minden kozhiedelemmel ellentetben."
Fogalmam sincs, hol van az "itt".

2016.11.07. 15:13:04

@adg: Ha nem jelentkezett is ki a magyar tb-től, de nem fizeti a hozzájárulást, akkor villogni fog a neve mellett a megfelelő színű jel, mint azt @feritekeri: olyan részleteen ismertette itt a nagyközönséggel. Ha meg fizette, akkor nincs kérdés, jogosan veszi igénybe. Bár felvet némi problémát az, hogy két országban ugye ... de ennek nem szoktak utánanézni.
Ok, elképzelhető, hogy van olyan mázlista, aki ki sem jelentkezett, a megfázásnál komolyabb problémája van, és a rendszer sem jelzi az otthoni bejelentkezésétől számított hetekig (míg a vizsgálatára sor kerül), hogy hónapok óta nincs fizetve utána járulék. De hogy ez tömeges lenne ...

adg 2016.11.07. 15:22:14

@Pink Petsch: "De hogy ez tömeges lenne ..."

Ezt irtam: "Biztos vagyok benne, hogy nem tomeges jelenseg"

Na elmentem aludni, szerintem tul van targyalva. :)

2016.11.07. 15:22:55

@Pink Petsch: Ja, még ehhez az ellenőrzéshez. Amikor olyan 1,5 éve sikerült olyan nagyon csúnyán meghűlnöm, hogy az már gyanúsan nem az volt, akkor elmentem itt dokihoz. Mivel ugye, nem vagyok német állampolgár a doki megkérdezte, hogy van-e biztosításom a heimatban is, mire mondtam, hogy tudtommal a román egészségügyi rendszerhez jó 10 éve nulla közöm van (ott nincs kártya). És ennyi volt. Bemondásra. Semmit le nem ellőnörzött, mondta oké, akkor a német biztosítósa terheli a kezdődő tüdőgyuszimat.

2016.11.07. 15:24:31

@adg: Most? Miért hány óra van nálad?

puhacica 2016.11.07. 15:38:02

@adg: a problemadat aterzem. :)
amugy azt ertettem, hogy mi a szitu, csak ugye mar megint magambol indultam ki es nalam pl. jelzett, hogy nem fizettem, vagyis piros volt. na ha ezek utan ugyanugy ellatnak, akkor viszont nem ertem, hogy mi a lenyeg. de mindegy, nekem nem annyira fontos, maganorvoshoz megyek, ha megyek egyaltalan.

Pernilla 2016.11.07. 16:22:59

@Pink Petsch: "Ha meg fizette, akkor nincs kérdés, jogosan veszi igénybe. Bár felvet némi problémát az, hogy két országban ugye ... de ennek nem szoktak utánanézni"
Szerintem Varrógépünk is azokra gondolt, akik két országban fizetnek -> Magyarországon csak a munkanélküli alapdíjat, 7000 Ft körül, ha jól emlékszem, és hazajárnak orvoshoz. Mondjuk nem igazán hiszem, hogy ez lenne a fő gond a magyar egészségügyben, na meg ezt tėnyleg csak közeli országban élők tehetik meg.
De ezzel kapcsolatban én is inkább azon akadtam fel, mint @adg: kollega, ezt mėgis melyik hozzászólásból sikerült vajon kiolvasnia? :)))

2016.11.07. 16:56:16

@Pernilla: Oké, Bécsből hazajár (nehezen hiszem, de legyen) .... de már Salzburgból sem éri meg, pláne, hogy fizetnie kellene pluszban otthon, és ugye az osztrák kasszába azért rendszeresen levonják tőle a hozzájárulást.
Semmelyikből ... én rögtön vágtam, mi a baja, és direkt hecceltem, de jó trollhoz méltóan, nem dugta vissza az orrát. Látszik, hogy nem nagyon látogatod (meg adg sem) az otthoni oldalak kommentszekcióját. Ami egyáltalán nem baj, sőt! :)

Pernilla 2016.11.07. 17:14:33

@Pink Petsch: hát eltaláltad, az "origós troll" fogalmát is tőled olvastam nemrég először :)))
Amúgy létező jelenség a hazajárás, de nem arra kell szerintem gondolni, hogy minden megfázás miatt hazaugranak, hanem komolyabb/ritkább vizsgálatok, vagy fogászati beavatkozások céljából,és úgy érzik, hogy inkább megéri fizetni otthon is ezért a havi hétezret (tudom, legtöbben magánba mennek, de az tényleg más tészta). Nem is feltétlen anyagi okokból, hanem mert mondjuk nem beszélik eléggé a nyelvet és jobban megbíznak az otthoni orvosban. Na de mindegy, abban egyetértünk, hogy ez nem hiszem, hogy különösen számottevő jelenség, és nyilván csak közelről megoldható.
Lehet csak azért találkozom vele jobban,mert tényleg Bécsben élek :)

2016.11.07. 17:48:55

@Pernilla: Pár hónapja még nem élt ez a fogalom, de ugye az Origo is Habony-média lett, ami nagyon látszik, nagyon-nagyon.... Mondják, az Indexre is ez vár ...
Én 1,5 évet éltem Bécsben, és persze, vannak, akik hazajárnak, pláne akik teilzeitban melóznak, de ők otthon fizetik a tb-jüket, kint nem. Ha Bécsben akarnának dokihoz menni, akkor fizetniük kellene a vizsgálatért.

adg 2016.11.07. 21:03:06

@Pink Petsch: folyton valtozik, de igy nyaron 8,5 oraval tobb, mint nalad.

@Pernilla: es igen, valoban errol beszeltem. :)

Herr Géza 2016.11.07. 22:07:16

@Pink Petsch: Semmi komoly. Csak jeleztem London2009-nek, hogy néhai Virago "kolléga" takarék-láng néven osztja az észt újabban. :)

LondonFashion 2016.11.07. 23:50:47

@Herr Géza: En is uj vagyok es nekem is faziskesessel jelent meg eddig minden kommentem, es nem bantam, altalaban csak max 20-30 percrol beszelunk, neha meg annyi sem. Es most mar ha jol vettem eszre, nincs keses, automatikusan megjelenik... De nem kommenteltem tul sokat eddig, kb 5-6 cikkhez szoltam hozza talan...

DieNanny CH 2016.11.08. 15:31:00

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

Én magánorvoshoz járok ultrahangra, fogászatra, stb. Kemény tízezreket fizetek, egy fillérrel sem károsítom az állami vagyont. Sőt, mivel tömegközlekedéssel utazom az orvosokhoz, még gyarapítom is azt.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása