oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. október 21. 06:42,  Egy szerelem, két papír és egy kálvária története 232 komment

2016. október 21. 06:42 Határátkelő

Egy szerelem, két papír és egy kálvária története

Amikor először olvastam Levente történetét, nem tudtam, sírjak vagy nevessek. Nem akármilyen kálvárián ment keresztül burmai (mianmari) párjával azért, hogy összeházasodhassanak, történetük jól mutatja, micsoda bonyodalmakat tud okozni a bürokráciában egy váratlan helyzet. Szóval öveket becsatolni, mert nem szokványos történet jön osztrákokkal, magyarokkal, thaiföldi magyarokkal, szerbekkel és egyiptomiakkal.

Ha neked is volt gondod a bürokráciával (még ha nem is ilyen mértékű), és szívesen elmesélnéd a történeted, ne habozz! Írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

burokracia_foto_pixabay_com_99pixel.jpg

„Mianmar, korábbi nevén Burma. Mivel még sosem voltam itt, egyelőre nagy vonalakban annyit tudok erről az 50+ milliós dél-kelet-ázsiai országról elmondani, hogy elég hosszú ideig (1962-tól idénig) hivatalosan is katonai diktatúra irányította, ami ellen békés buddhisták (erre még visszatérünk), kevésbé békés ilyen-olyan etnikumok, valamint egy Nobel-békedíjas nő (rá is) „harcolt”.

Az emberek szép karikákkal írnak, indián nevük van és egy bétel nevezetű enyhe drogra vannak ráállva, amitől piros lesz a nyáluk, és elfogy a foguk. Szeretik a csípőset, és itt nem az Erős Pistáról beszélek, hanem a csípősről (bár állítólag a thaiok durvábbak).

2011-ben, az egyetem után Ausztriába, Bécsbe jöttem szerencsét próbálni, ami - sok németül nem igazán értő sorstársamhoz hasonlóan - egy kínai étterem mosogatójaként, majd konyhai mindeneseként napi 12-14 órás robotot jelentett. Egy évig bírtam, tanulságos volt.

Ez alatt az év alatt találkoztam egy vidám kis leánnyal, aki pont ebből az Isten háta mögötti országból érkezett. Nem sokra rá a házasságunkat terveztük, ez egész pontosan 2013 novemberében volt.

A kálvária kezdete

Külföldiként a házassághoz fejenként két papír beszerzésére van szükség a megfelelő pecsétekkel, lefordítva; az egyik a születési anyakönyvi kivonat, a másik a saját ország által kiállított családi állapot igazolás. Nem ügy. De az.

Először kézenfekvő módon Bécsben érdeklődtünk a lehetőségeinkről, de itt elég elutasítóak (értsd: bunkók) voltak a hivatalban, így tovább álltunk.

Következő rövidke kitérő Sopronban volt (közel van, itt laktam 6 évet), de az itteni anyakönyvvezető közölte, hogy nehéz és bizonytalan útra tévedtünk, sok időbe és pénzbe fog ez nekünk kerülni, és különben is mennyivel jobb az mindenkinek - de különösen neki -, ha elmegyünk Győrbe, ő is alájuk van beosztva, így egy fogaskereket mindjárt meg is spórolunk a bürokrácia gyengén olajozott gépezetében.

A tanácsát megfogadtuk, és talán nem árulok el nagy titkot, a jóslata is igaznak bizonyult. Győrben, bár nem tudta volna megmondani Burmába merre kellene elindulni, az anyakönyvvezető nagyot nyelt, és elvállalta a dolgot.

Az első lépés gyorsabban ment, mint gondoltam. Ekkor kaptuk meg a feladatot; a fentebb említett két papír beszerzését, ami részemről gyakorlatilag tárgytalan volt.

Külföldivel házasodni? Na, azt nem!

Itt kanyarodjunk vissza ismét Mianmarhoz egy kicsit. A már említett Nobel-békedíjas asszonyon úgy találtak legkönnyebben fogást az épp regnáló tábornokok, hogy a férje a volt gyarmattartó Nagy-Britanniából származott.

Így a derék burmaiaknak egyszerűen megtiltották a külföldivel való házasságot, ezzel téve törvényen kívülivé őt. Fondorlatos lépés. Ebből talán kikövetkeztethető, hogy a mianmari hivatalok nem álltak túl segítőkészen a házzasságunkhoz.

Nem könnyítette meg a dolgunk az a tény sem, hogy sem Magyarországnak, sem Ausztriának nem volt nagykövetsége Mianmarban, így „közvetítőként” az illetékes, thaiföldi magyar nagykövetséget kellett közbeiktatni. Plusz egy pecsét.

Szóval a feladat: Születési anyakönyvi kivonat beszerzése Burmából hivatalos pecséttel, amit lepecsételnek a thaiföldi burmai nagykövetségen, amit lepecsételnek a thaiföldi magyar nagykövetségen, és elküldik hozzánk, valamint ugyanez a hajadonságival. Gyerekjáték.

Falak és egy thaiföldi magyar angoltanárnő

Amíg mi a születésivel próbálkoztunk, a thaiföldi magyar konzul különböző csatornákon próbálta megtudni, hogy működik a családi állapot igazolás Mianmarban.

Ezt hetek alatt sem sikerült kiderítenie; a burmaiaknak nyilván kellemetlen lett volna egy ilyen civilizálatlan törvénnyel előrukkolni, azt viszont szintén nem hagyhatták, hogy minden simán menjen, így egyszerűen az időt húzták, majd egyszerűen nem válaszoltak.

Mi is falakba ütköztünk; a burmai nagykövetség Bangkokban nem volt hajlandó pecsételni, csak akkor, ha személyesen odamegyünk. Talán. Nem akartuk, hogy megjegyezzenek minket, így mondtuk, hogy oké, és kiírtam a Facebookon a thaiföldi magyarok csoportjába egy segítségkérést.

Egy Bangkokban élő magyar angoltanárnő jelentkezett, aki elvállalta, hogy a neki postán kiküldött születési anyakönyvi kivonatot lepecsételteti a burmai, majd a magyar nagykövetségen, és visszaküldi nekünk.

A fedősztori az volt, hogy ő az utazási ügynökünk, asszonynak vízumhoz kell a pecsét. Bevették, bár az angolul tudó fehér ember megjelenése után kérdésük se nagyon volt, hiába, ilyen ez, arrafele farangnak hívják őket.

A sosem látott angoltanárnő szerencsésen visszaküldte a rommá pecsételt papírost. Azért írom, hogy szerencsésen, mert miután feladta a postán, másnap megpuccsolták a thaiföldi kormányt. Ott ez tradíció. Mindegy, egyik papír pipa.

Tragikomédia teljes lendülettel

Szerencsétlen konzulunk közben teljesen feladta a harcot a hajadonságiért, viszont elárulta, hogy ha az adott országban nem ismerik ezt a fajta igazolást, akkor a házasulandó maga nyilatkozhat a családi állapotáról. Ez nem harmadik világbeli sajátosság, például a szlovákok se adnak ki ilyen papírt.

Sajnos / szerencsére a mianmari helyzetről semmit se tudott, mivel magyar állampolgár még nem szeretett volna házasodni burmaival, így előttünk állt a feladat bebizonyítani, hogy ami van az nincs.

Így hát e-mailt írtam a Föld összes burmai nagykövetségéhez, amiben leírtam, hogy mekkora gondban vagyunk, és csak egy családi állapot igazolás menthet meg minket, honnan tudnánk ilyet szerezni?

Több mint 40 levelet írtam, 4 válasz érkezett: egyikben Indonéziából közölték, hogy a nagykövetség e-mailcímét meghekkelte a Burmai Muszlim Kiber Erő. Ekkortájt egyes vidékeken szívesen gyújtották fel egymást muzulmánok és buddhisták Burmában az utcán.

Írtak ezen kívül egy magán gmail-címről Sri Lankáról, valamint a kairói követségről; ők arról tájékoztattak, hogy sajnos nem legális manapság egy burmainak idegennel házasodni, valamint az utóbbi azt a tippet adta vicces angolsággal, hogy menjünk turista vízummal Burmába, és ott titokban házasodjunk össze.

Még ki is emelték, hogy a vízumnál semmiképpen se említsük, hogy mi a szándékunk. Ezt a levelet a mai napig nem tudom értelmezni. És végül írtak Szerbiából, ahol bekapták a csalit.

Sajnálkozva közölték, hogy nincs semmiféle irat, ami egy burmai családi állapotát igazolná. Nekünk volt itthon pár, épp csak pecsét nélküliek. Ezzel a válasszal sikerült elérni, hogy a párom önmaga nyilatkozzon hajadonságáról, és a fordítgatások után elgördült az utolsó akadály is a házasságunk útjából. 2014 júniusára. Sűrű 8 hónap volt. És a java csak ezután kezdődött...

Munkavállalás és egyéb nyalánkságok

A történet folytatása, (a „java”) a letelepedési, valamint munkavállalói papírok megszerzése. Ez egy rendkívül bonyolult história, amit nem lehet élvezetesre írni; jogszabályok, illetve azok be nem tartása, hazugságok, megtévesztések mindenféle hivatalok részéről, tehetetlenség a magunkéról.

Egy kívülállónak ez kusza és unalmas lenne, ezért nem akarok róla írni, csak utalok rá, hogy a happy end még odébb van. :-)

Annyit még hozzátennék, hogy itt volt hatalmas segítségemre a Határátkelő blog, mivel valaki egy hasonló történet után abból az EU-irányelvből idézett, amire hivatkozva sikerült a végén mindent megoldani. Örök hála érte.”

HÍRMONDÓ

Jó és rossz hír a nagy-britanniai magyaroknak

„Jó hír, hogy alapvető elutasítással nem találkoztam, ugyanakkor az is világos, hogy a személyek szabad mozgása az egyik legfontosabb motivációja volt a britek döntésének a referendumon” - mondta a magyar külügyminiszter Londonban az ottani magyarok érdekérvényesítésével kapcsolatban.

Ma lebénul Olaszország

Gyakorlatilag mindenki sztrájkol, a tömegközlekedésben dolgozóktól kezdve a tanárokon át az orvosokig. A megmozdulást az olasz szakszervezetek a Matteo Renzi vezette kormány és az EU gazdaságpolitikája ellen hirdették meg. Részletek itt.

Stockholmban debütál a magyar bevándorlófilm

Menekülés, szerelem, beilleszkedés - ezeket a témákat boncolgatja Vranik Roland filmje, Az állampolgár. Lesz miért megnézni. A filmről és a főszereplőről bővebben itt olvashatsz.

(Fotó: pixabay.com/99pixel)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: bürokrácia házasság Magyarország Ausztria Mianmar

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4111824751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shanarey 2016.10.21. 20:36:02

@tanato:

Na meg a letelepedési kötvényeknek.
:-)

puhacica 2016.10.21. 20:58:15

@London2009: a zold asz a fika.

@P.Elliot: igen, a kapcsolatrol idovel derul ki, hogy milyen, legyen az hazassag vagy egyutteles.
a gyereknek meg az a normalis, amiben felno. apja van es anyja. es mire felno akkorara, hogy megerti a kulonbseget hazassag es egyutteles kozott, kb. pont nem is fogja erdekelni. latom a baratnom csaladjat, fel sem merul ilyesmi naluk.
koszonom a jokivansagot!

@gabors: nezd, ha en elveszitem az uramat, pont a penz lesz az utolso, ami erdekelni fog. a tobbire meg nem tudok mit mondani. mintha nem is a 21. szazadban elnenk. :(

SzZoole 2016.10.21. 20:58:19

@Shanarey: azt kihagytad a felsorolasbol,hogy Mo. az kelet Europa:)
A 40 feletti magyarok meg azert pocakosak,hogy az okostojasok feje arnyekban legyen....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 21:04:33

@London2009: "Tehat belulrol nem lehet oket megtisztitani mert nem ered el"
Ezt most komolyan nem értem, még senki nem próbálta úgy, hogy kinyitni mindkét ablaxárnyat, majd az egyiket visszacsukva simán elérhető kívül is, meg belül is...Aztán meg a másikat csukni vissza és ugyanígy...? Vagy csak nekem hosszú a karom? :D
El nem tudom képzelni, hogy nem tudnám megpucolni.
Persze, ha 7 fontért (ilyen p!cs@-olcsón) megpucolja valaki a ház összes ablakát, akkor én se forszíroznám a dolgot nagyon, hanem sz@rnék az egészre... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 21:07:46

@London2009: Haha, akkor te nem nagyon lennél svéd... :D
Nem csak az első, második, ennedik randin osztják ketté, mi több, fizeti mindenki a saját fogyasztását; hanem még sok-sok év után is, már összeházasodva is.Ma én fizettem, holnap, vagy legközelebb te fizetsz.Frankón számon tartják és totál külön kasszán vannak, házasodás után, akár gyerekekkel is.Elképesztő...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 21:10:56

@firg_firg: A nyugati f@szi meg érdekeset, újat lát állítólag a keleti nőkben; illetve könnyen, olcsón mexerezhető prédának nézi...
Nem tudom, hogy így van-e, de el tudom épp képzelni.Nem voltam még nyugati f@szi sem, meg keleti nő sem... És ez most már remélem így is marad... :D

gabors 2016.10.21. 21:13:53

@puhacica: "nezd, ha en elveszitem az uramat, pont a penz lesz az utolso, ami erdekelni fog. a tobbire meg nem tudok mit mondani. mintha nem is a 21. szazadban elnenk. :(
"

ha nem vagy felesege konnyen abba sem tudsz beleszollni hogy hol es hova temessek el !!! Ha mondjuk a csalad elore nem allapodott meg vagy nincs ervenyesitheto vegrendelet !!

EZT TAPASZTALATBOL mondom (ez usa hogy a magyar katholikusok mit engedenek meg az csak penz kerdese !!! ezt TAPASZTALATBOL mondom)

elmult 5 ev

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 21:15:51

@P.Elliot: Ááá, lófaxtot, elég egy magyar mosógépet vásárolni.A magyar reklámokban szinte mindig az van, hogy a csinos női hölgy gyakorlatilag kivasalva, mexáradva veszi ki a mosott ruhát a gépből.Ezek ilyen csoda-mosógépek... :D

Én is meg vagyok döbbenve a 7 fontos ablakmosáson, hogy a bánatba már ez az egész.7 font cirka 90-100 korona, itt egy órányi szolgáltatás jellegű munka 500-700-1000 korona (tízzel kell osztani az euróhoz). Egy ház körbe ablakpucolása legalább egy fél nap, vagy akár egy egész műszak; ki se merem számolni, hogy mennyi pénz az, egy jó heti fizetés biztosan lenne... :-o

Shanarey 2016.10.21. 21:15:57

@geegee:

Nos akkor az átlag angol ablak az egy fordított bukó ablak, amely alulról nyílik felfelé, kifelé. Nos akkor ezt hogy is takarítsa az akinek nem rokona a pókember?

puhacica 2016.10.21. 21:16:12

@gabors: hat erre mondom, hogy sotet kozepkor. :(

gabors 2016.10.21. 21:20:04

@FutureFry: nezd, ha en elveszitem az uramat, pont a penz lesz az utolso, ami erdekelni fog. a tobbire meg nem tudok mit mondani. mintha nem is a 21. szazadban elnenk. :(

ha barmi/barki ellent mond semmit (SEMMIT) nem fog erni a common law marriege !!! csak szolok ... ha csak a trailler parkban gondolkozol akkor igazad van ....

de peldaul a cegem semmit nem fizetne egy "common law"felesegnek" pedig a felesegemnek jar 6 havi fiztesem ha BARMI okbol megmurdelek amig ott dolgozom ...

de lataom hogy nem latod hogy ez hogy mukodik az usa-ban

nem azt mondom hogy ez jo vagy nem jo hanem azt hogy NEM MINDEGY

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 21:21:10

@puhacica: "kivillan a zold asz eleted allasinterjujan, na az ciki."
Ez mit jelent?

puhacica 2016.10.21. 21:24:12

@gabors: en ertem, hogy nem mindegy, csak elkeserito, hogy belekenyszeritik az embert valamibe, amit igazabol nem is csinalna.

@geegee: hogy log a fika az orrodbol :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 21:25:29

@Shanarey: Hjaaaaaaaaaaa, hogy nem oldalra nyílik?Na, eddig ezt még nem mondta senki...Akkor úgy világos minden.Nekünk is van egy ilyen ablak, hogy az alját kell kifelé nyomni.Két és fél éve , mióta ideköltöztünk, gondolkozunk rajta, hogy hogy is kéne megpucolni...Mert hogy csak ilyen 10 centi a max rés... :D
Ráadásul közel sem tudok állni a falhoz, mert ott a beépített konyhabútor. Ha meg felmásznék rá, összeszakadna... :D
Ki az az állat, aki ilyet kitalál, meg aki engedélyezi?...Annak a középső lábát kéne odacsukni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 21:30:50

@gabors: Usákoknál nincs olyasmi, hogy hivatalos élettárs?Itt felénk nagyon sokan így élnek, és pl lakáshitelnél simán elfogadja a bank mint adóstárs. (így jóval könnyebben kap lakáshitelt az ember, ha ketten törlesztik)

Shanarey 2016.10.21. 21:33:06

@geegee:

Egy véleményen vagyunk.
:-)

Egy előnye azért van ennek a konstrukciónak, ha esik az eső nem baj ha nyitva maradt. Ilyen estekeben, persze azért a szélcsend is javallott.

Shanarey 2016.10.21. 21:36:16

@Zoole[uk]:

Én azt hittem azért növesztenek pohártartót, hogy ha fejre állnak, nehogy lepisiljék magukat.
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 21:36:59

@puhacica: Hjaaa, ahamm, hát az télleg ciki.. :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 21:39:14

@Shanarey: Igen, ez mondjuk igaz.Az usák filmekben mindig ilyen nyaktiló-jellegű ablakokat látni, azokat is érdekes lehet pucolni...Bár, lehet, van valami megoldás rá, csak ezt nem mutogatják a filmekben. :D

SzZoole 2016.10.21. 21:41:07

@Shanarey: igen,ez is egy nezopont:)

Mrs. Clayton 2016.10.21. 21:42:51

@geegee: ne rohogtess mar hogy egy egesz nap, egy hazon van max 5-6 ablak, mi a szent szart mos azon barki is napokig?
nekem az egyemeletes iskolat fel nap alatt 400 fontert a nagy ketemeleteset egy nap alatt 900 fontert mossak, darabra vetitve olyan 1,5 font egy ablak, plus ezek mar ugy mennek, h van egy tartaly vizzel meg egy slaggal szivaccsal a vegen amit egy teleszkoppal feltol egeszen 5-6 emelet magasba es onnan mindent tukorsimara mos
a felszereles kerul egy ezresbe

SzZoole 2016.10.21. 21:52:58

@Mrs. Clayton: nekem 8 ablakot es 2 ajtot mosnak £13-ert az altalad emlitett szurtvizes/teleszkoposbotos modszerel.
10-15 perc alatt vegez vele a srac es egyedul.

tanato 2016.10.21. 21:58:01

@Shanarey: Igen annak is,bár ők továbbállnak egy idő után a magyar papírokkal.

FutureFry 2016.10.21. 22:00:45

@gabors: "de peldaul a cegem semmit nem fizetne egy "common law"felesegnek" pedig a felesegemnek jar 6 havi fiztesem ha BARMI okbol megmurdelek amig ott dolgozom ..."

De fizet a "common-law" feleségnek is.

Mrs. Clayton 2016.10.21. 22:07:51

@Zoole[uk]: persze, akkor lenne 500 font, ha egesz nap a te hazadat mosna, viszont senki se rendelne meg csak a kiralyi csalad
igy meg egy nap alatt vegig megy ket utcan, aztan megkereste az 500 fontot
a baj, h annyi abakmoso van mint egen a csillag, szoval azert annyira nem jo biznisz

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 22:21:47

@Mrs. Clayton: Hátha mégis röhögni kezdesz: Várjál, én nem mondtam, hogy mekkora ház...Meg más sem.Itt simán vannak olyan családi házak, hogy 6-8 szoba, plusz erkélyes konyha, nappali, tároló, anyámkínja,plusz esetleg a pincének, alagsornak is kilátszik a földből az ablaka, így lazán lehet 13-15 nagyméretű ablak, több szárnnyal mindegyik, kívül-belül tisztességesen megmosni az nem két pillanat.Összecsapni, tessék-lássék módon persze lehet egy óra is elég...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.21. 22:25:09

@Zoole[uk]: Jó dolgotok van... :D Egy svéd cég, vagy takarító 170 koronáért a szerszámot sem veszi kézbe. (Ennyi most a 13 font...)

SzZoole 2016.10.21. 22:25:57

@Mrs. Clayton: tenyleg sokan vannak.Van ugy,hogy az utcankban 3 kulombozo csapat is dolgozik.

Mrs. Clayton 2016.10.21. 22:29:56

@geegee: most vagy direkt nem olvasod amit irok vagy nem tudom, de mint irtam egy egesz iskola, ami ket szintes tart egy napig vegigmosni, gondolom az iskola nalatok is nagyobb mint egy lakokocsi, szoval el tudod kepzelni
de ha ezt akarod hallani, akkor itt Angliaban mindenki fukonyhoban lakik, meg satorban, itt csak a kiralynonek van tobb mint 6 ablaka, azert olyan olcso az ablakmosas
igy most jo?

SzZoole 2016.10.21. 22:33:45

@geegee: akkor at tantorgok hozzatok es csinalok a egy ablakmoso ceget:)

M. Péter 2016.10.21. 23:27:31

@gabors: Angliában nincs common law marriage, Skóciában 2006-ig létezett 'marriage by cohabitation with habit and repute', az eltörlés előtt létesített ilyen házasságokat továbbra is elismerik.

P.Elliot 2016.10.21. 23:55:35

@Mrs. Clayton: Nekem 15 ablakom van az egesz hazon, nem is tudom hogy mennyi ido is kellene ezt lemosni. Ha egy be sem jelentett feketemunkas csinalja az minimum 20 dollart ker orankent de inkabb darabra szamitja az arat ki,ha kivul is megmossa akkor minimum egy szazas es nagyon olcso volt.
Mosovallalat legalabb a duplajat keri szerintem. Egyebkent itt is egyre tobb ablakmoso lett, meg funyiro, folyot lehetne veluk rekeszteni.

M. Péter 2016.10.22. 00:02:28

@Taxomükke (UK): Angliában mi volt a probléma?

M. Péter 2016.10.22. 00:45:38

@Csodabogár: Magyar állampolgárnak anyakönyveztetni kell a házasságát Mo.-n, még akkor is, ha nem ott él. Más országban is lehet hasonló törvény, az angolszász jogrendszerű országokban viszont jellemzően nincs.

A magyarországi anyakönyvezéshez tényleg kell az igazolás a családi állapotról, meg az összes többi papír, nem értem, miért nem hiszik el, hogy a külföldi anyakönyvvezető rendesen végezte a dolgát. Ha viszont mondjuk egy osztrák állampolgár akar Mo.-ra költözni a burmai feleségével, tőle nem kérhetik, hogy igazolja, hogy megvolt a házasságkötés összes feltétele. Felevetődik egy uniós jogi kérdés, egy Ausztriában dolgozó magyar 3 hónap után az uniós szabad mozgás elve alapján költözhet Mo.-ra a feleségével, akárhol is házasodtak meg. Akadályozhatja-e ezt a magyar állam azzal, hogy családi állapot igazolását kéri Burmából, vagy a tartózkodási engedélyhez el kell fogadni a házasságlevelet minden egyéb nélkül?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.22. 01:59:26

@Mrs. Clayton: Jó, én direkt nem reagáltam az iskolára, az már simán ipari környezet, lehet hogy tök más árkategória, illetve az esetleges rendszeresség is ármódosító tényező.
Csakis a magánlakások, házak általatok írt árszínvonalán akadtam ki.
Amúgy meg napokat én se írtam, azon meg te ugrasz át nagyvonalúan...De mindegy, hagyjuk is télleg.

@Zoole[uk]: Én meg viszem át hozzátok wiccerrel az ablakainkat... :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.10.22. 03:00:26

@takarék-láng: "Lefogadom, hogy az altalad megfigyelt kisszamu vegyes parok tagjai mar ott szulettek tehat nem a sajat hanem az amerikai kulturat tettek magukeva."

nem igazan:) Magyarorszagon szuletett nok mindannyian, en is :) 10-20 eve elnek hazassagban a parjukkal.

Ez az USA-ban mindenki bevandorlo kicsit vicces neha...jaja, az uk-uk-szulok esetleg bevandorlok voltak, de azota szuletett jo par generacio itt helyben, ok aztan nem igazan mondhatok bevandorlonak :)) Ez az erv mindig santit nekem :)

montroyal ( CAN qc) 2016.10.22. 04:58:50

@London2009: @P.Elliot: ez azert van mert meg magyar noi fejjel gondolkodtok ,nem tudom jellemzo-e, de igen sok hazastars , barat baratno fizeti sajat szamlait, kulon szamlan vannak, talan epp azert mert a nok is dolgoznak kepesek fentartani magukat ... tobb itteni baratnom volt es felesegem is (egy itteni) de kozosen fizettunk mindent elso talalkozastol mert ok igy akartak .. ha en fizettem a kovetkezo talalkozasnal o kovetelte hogy most o jon ... pl befizettem egy nyaralast meglepeteskent es a baratnom a nagy orom utan rogton megkerdezte mennyi a fele es fizetett is ..

montroyal ( CAN qc) 2016.10.22. 05:30:26

@gabors: @FutureFry: Canadaban biztos hogy nem vagy meg eskuszul es vannak jogaid , de ha nem semmilyen jogod nem lesz mint a hivatalos hazastarsnak es ebben semmilyen idohatar nincs .. ezt nagyon sokan nem tudjak es amikor Guy Laliberté a cirque du soleil alapitoja tulajdonosa (volt) szetment az elettarsatol a hogy a csillagokat is kovetelte es semmit sem kapott mert nem voltak hazasok , az egyik tulajdona soha nem lesz kozos tulajdon, es pl aszonytartas sem jar ... a holgy es ugyvedjei a legfelsobb birosagig elmentek de semmit nem ertek el .. az utca embereitol megkerdeztek mikor lesz kozos tulajdon az elettersaknal , meglepo volt ,hogy mindenfele idotartamot mondtak, de a szakerto jogasz elmagyarazta hogy soha sem ... egyutt szerzett vagyon ,gyerek eseten termeszetesen megosztas gyerektartas jar ...

montroyal ( CAN qc) 2016.10.22. 05:42:30

@Zsuzsi65: Magyarorszagon szuletett nok mindannyian, en is :) 10-20 eve elnek hazassagban a parjukkal

na errol beszelunk mert ugye hogy a magyar ferfiak is mind a helyi felesegeikkel ...
meg is a magyar nok alkalmazkodnak jobban ..

gabors 2016.10.22. 08:23:19

@geegee ":Usákoknál nincs olyasmi, hogy hivatalos élettárs?"

allamonkent valtozik New York allamban nincs de elhiszem hogy Texasban van .... most megneztem valni Texasban is csak birosag utjan lehet meg egy common law marriage eseten is !!!

Vagyis ha valaki New Yorkban el egyutt akarmennyi ideig es akar hazastarsakank is hivhatjak egymast semmilyen hazassaggal jaro jogot nem szerez (nem orokolhet mint hazastars, nem kap biztositast mint hazastars, stb) .Nem adozhatnak egyutt stb. Mint probaltam magyarazani termeszetesen nem kotelezo, es mondjuk vegrendelkezhetnek es adhatnak egymasnak "power of attorny" jogot irasban stb DE egy csomo jogrol lemondanak ami egy hazastarsat megillet. Ez eddig foleg azonos nemueket erintette leginkabb mert a tavalyi legfelsobb birosagi hatarozatig ok nem hazasodhattak ossze meg ha akartak sem!!! Ez most elharult vagyis

Szovetsegi szinten megint nincs, mert ez allami szinten szabalyozott mint peldaul jogositvany es hasonlok. Ami viszont szovetsegi szinten szabalyozott hogy az allamoknak kolcsonosen el kell ismerni a mas allamban kotott hazassagot ez eloszor akkor valt fontossa amikor ugynevezett vegyes hazassagokat fekete-feherrel stb egyes allamokban tilos volt (nem is olyan regen).

LondonFashion 2016.10.22. 08:32:22

@geegee: @London2009:
Akkor mi jo svedek lennenk a pasimmal, tobb mint 10eve egyutt boldogan es kulon kasszan. Persze az albit, szamlakat, nyaralast stb egyutt fizetjuk de mindenkinek sajat megtakaritasi szamlaja, sima szamlaja es hitelkartyaja van. Persze ehhez az is jol jon, hogy szinte ugyanannyi a fizetesunk, igy senkiben nincs rossz erzes, hogy a masik tobbet bevallalhatna.
A randis "going Dutch"-rol meg annyit, hogy a mai vilagban annyit randiznak a fiatalok, koszonhetoen az online tarskeresoknek, hogy kesz anyagi csod volna egy pasi szamara mindig mindenhol fizetni...

gabors 2016.10.22. 08:33:45

@geegee: ".Az usák filmekben mindig ilyen nyaktiló-jellegű ablakokat látni, azokat is érdekes lehet pucolni...Bár, lehet, van valami megoldás rá, csak ezt nem mutogatják a filmekben. :"

az ujabbakon (30 eve mar) van egy gomb felul amit felrehuzol es az ablaktable befele hajthato vagyis a egyszeruen pucolhato a regi regi hazakban valoban csak trukkosen lehet az ilyen ablakokat pucolni (meg elvetve talalkozhatsz ilyennel)

adg 2016.10.22. 08:36:05

@London2009: "Kiveve a versenyuszokat! Isten tartsa meg jo szokasukat!"

Sajnos ott is valtozik a divat, hulye kezeslabasokban vannak mar inkabb. Mondjuk a fiuke nem erdekel, de a lanyoknal felhaborito. :D

gabors 2016.10.22. 08:36:34

@feritekeri: azert sok penzt nem tennek ra !!!

mert a mai allas alapjan nagyon kicsi az eselye

gabors 2016.10.22. 08:40:54

@M. Péter: "Magyar állampolgárnak anyakönyveztetni kell a házasságát Mo.-n, még akkor is, ha nem ott él. "

es ha nem teszi akkor mi tortenik??

mert mint irtam en feladtam pont ezen okoknal fogva, foleg mert szinte biztos soha nem koltozunk Mo-ra.

Muscari 2016.10.22. 09:01:06

@gabors: ugye? Ezen been elhanyagolható dolgok bizony.

gabors 2016.10.22. 10:30:49

@FutureFry: igazad van Texasban tenyleg igy van ..... mas allamokban meg teljesen maskeppen (mint sokszor abbol indultam ki hogy ahol en elek ilyen nincs)

skye8 2016.10.22. 10:46:58

Az en pasim szerencsere egy elmaradott uriember aki szereti ha nonek erzem magam mikor elmegyunk vacsorazni Es o allja a szamlat. Csereben a heti bevasarlasokat en allom igy elkeruljuk a kiszamolosdit minden koltseg utan.
common law itt kanadaban is letezik Es tudok konkret peldat mikor a parocska szakitott es a kozosen vasarolt ingatlant elosztottak (a no megvette a pasi reszet mert o maradt, a pasi koltozott). Gondolom ez azert tortent mert a kolcson mindkettojuk neven volt.
Egy ev egyutteles utan itt automatikusan common law vagy. Egyes benefitek pl. a child tax benefit a common law alapjan mindket fel jovedelme utan jar. Elhalalozas eseten gondolom a vegrendelet a megoldas hogy a common law partnert a rokonok ne turhassak ki.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.10.22. 10:54:46

Kár h csak most olvastam, voltak angol és török kollégáim burmai ferjjel / feleséggel talán lett volna tippjuk.
Azt tudom h a gyerekek nem kapta k állampolgárságot ésnem.vucces uújszülöttel border run 10 hetente.
A kommentek ben megint ez megy? Nem unjatok?

tanato 2016.10.22. 11:01:22

@Zsuzsi65: USA-ban mindenki bevandorlóhoz:Szerintem addig számít valaki bevándorlónak akár harmadik generációsként is,amíg tartja a kapcsolatot ősei hazájával vagy abból néhány rokonnal.Ha már semmi kapcsolat nincs nagyszülei dédszülei hazájával,onnan való rokonokkal,akkor szerintem már nem bevándorló mégha neve alapján annak is hisszük/Szerintem ez minden államra vonatkozik,ránk is./Pl.Pataki,Sarkozy,Wasmosy,hogy csak néhányat említsek hirtelen aki eszembe jutott és híresebb ember/

tanato 2016.10.22. 11:09:18

@Dragonlady (Bp, Hun): Ami az érdekesség a cikkben legalábbis számomra,hogy a valaha volt elzárt,nehezen mozduló lakossággal rendelkező Magyarország polgárainak is egyre több távoli országbeli házastársa van már és itt nem Kanadára,USA-ra vagy AUsztráliára,Új-Zélandra gondolok,hanem pl. az itt szereplő burmai lányra vagy a szintén megemlített tajvani feleségre gondolok.Ez az én időmben extrém ritka volt kivéve az itt tanuló 3.-ik világbéli fiúkat/néhány lányt is,de az ritka volt lévén ők alig jöttek a 3.ik világból,talán Kuba volt a kivétel kubai feleségek még ma is vannak a Kádár érából ittmaradván./
Szóval nagyot fordult a világ az én fiatalságom óta,de szerintem ilyen szempontból mindenképpen előnyére a nyitottság szempontjából.

kardio1 2016.10.22. 11:25:24

@London2009: én itt Franciaországban pont azt látom, hogy a nagy egyenjogúsággal kiveszett a nők iránti előzékenyseg is. Meglepodnek, ha eloreengedem őket az ajtóban. De azért megkoszonik :-)

2016.10.22. 14:34:43

@gabors: Nyugtával dicsérd a napot.

"Averell Harriman, a világhírű diplomata a huszadik század Amerikájának nagyjai közé tartozott, mégis súlyosan tévedett, amikor 1976-ban kizártnak tartotta, hogy a Demokrata Párt az outsider földimogyoró-termesztőt, a magát büszkén populistának nevező Jimmy Cartert jelölje elnöknek. „Ugyanis nem ismerem, és nem ismerek senkit, aki ismerné” – indokolta álláspontját Harriman. Pár hónap múltán Carter nemhogy jelölt, hanem egyenesen elnök lett.
Ez az eset jutott Merry eszébe arról, ahogy Trumpról írtak egy éve a politikai elemzők. Otrombának tartották a stílusát, tapasztalatlannak látták, hibát hibára halmozott a kampányban, és így tovább. Mégis elnökjelölt lett. Erre most ugyanezen az alapon azt mondják, hogy elnök viszont tényleg nem lehet."

Muscari 2016.10.22. 14:51:19

@kardio1: itt is meg szoktak lepődni, de nem az angolok, hanem az ázsiai nők, mikor a férjem előreengedi őket. Én olyankor olyan büszke vagyok rá, a buszra szinte mindig utolsónak száll fel, mert az összes nőt előreengedi :-)

P.Elliot 2016.10.22. 15:23:14

@feritekeri: Ugye arra is emlekszel hogy mennyire megbantak a valasztok hogy Carter lett az elnok? 4 ev utan ki is rugtak, illetve szo sem volt arrol hogy ujravalasszak.

FutureFry 2016.10.22. 16:08:08

@P.Elliot: Az 1980-as választások előtt két héttel a Gallup felmérése szerint Carter vezetett Reagan-nel szemben 8%-al. Aztán persze a választást Reagan majdnem 10%-al nyerte (popular vote).

2016.10.22. 16:17:02

@P.Elliot: Ezt hívják úgy, hogy népakarat. A népnek jogában áll utólag is okosnak lenni, a politikusnak nem. A nép, a választó mindig bölcsen dönt, akkor is ha téved.
Remélem most is bölcsen fog dönteni, és nem Clintonné lesz az USA elnöke. Ez a döntés szolgálná ugyan is mind az amerikai nép, mind a Föld nevű bolygó érdekeit.

P.Elliot 2016.10.22. 16:31:24

En pont forditva latom a nep es a fold erdekeit, ez a diktator stilusu alak nem valo az elnoki szekbe az itelokepessegerol es a tudasarol nem is beszelve, de a politikat meghagyom a ferfiaknak hogy had kapjanak rajta hajba.
Sosem szoktam vitatkozni semmifele politikai dolgon, elmondom a velemenyemet, a valasz, foleg ha az ellenfeltol erkezik nem szokott erdekelni....ennyi csupan...

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.22. 17:09:39

@tanato: Sopronban a szövőgyárban dolgozó kubai lányoknak nagy sikere volt a helyi férfiak körében... páran maradtak is.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.22. 17:16:23

@Muscari: mert úriember. Az uram német kolléganője pl kikérte magának hogy kinyitotta neki az ajtót. Utána jó haverságban voltak, jó kollégák lettek, de ezt még most sem tudom megemészteni. Nem hinném, hogy a női "gyengeség" jele lenne egy kis udvarias gesztus megjegyzés nélküli elfogadása.

gabors 2016.10.22. 18:28:12

@FutureFry: Trump-ot Reagen-hez hasonlitani nem kicsit gyerekesseg ... ketszer volt California kormanyzoja (igaz Carter is kormanyzo volt) amellett az arab olajvalsagnak nevezett valami hozzaadva az irani tuszokat mar eleve buktatta az eppen elnokot itt viszont nem ujravalasztasrol van szo!!

Amelett hogy Trump 100,000 dollaros hirdetessel kampanyolt Reagen ellen !!!

FutureFry 2016.10.22. 18:44:26

@gabors: Nem hasonlítottam Reagan-t Trump-hoz.

Matula néne 2016.10.22. 18:51:54

@puhacica: Bocs, de általában azok a nők szokták ezt mondani, akiket "nem vesznek el".....
@London2009: nem vagy régimódi, és szerintem ezt a nők 99,9999 %-a így gondolja, csak nem ismeri be, mert vagányabb úgy tenni, mintha azért nem lenne házas, mert nem akar, nem pedig azért, mert nem vették el.

gabors 2016.10.22. 19:10:17

@P.Elliot: "En pont forditva latom a nep es a fold erdekeit, ez a diktator stilusu alak nem valo az elnoki szekbe "

Nagyon egyetertek ! az USA rendszereben egy diktatorikus elnok nehezen fer bele (szerencsere) teljesen ledobbenek mikor Trump azt mondja hogy falat epit es hasonlokat ... ehhez az elnoknek nem hogy nincs joga de a penzt is csak a Congress tudja adni....vagy ujabb magasagokba akarja emelni az elnoki hatarozatokkal valo kormanyzast amiert legjobban orroltak a republikanusok Obamara (joggal) vagy teljesen tudatlan hogy hogyan is mukodik az usa-ban kormanyzas az elnoknek vegrahajtania kellene azt amit a torvenyhozok kitalalnak .... pont ezzel nullaztak le Obamat 2010 utan Tea-party republikanusok (szerencsere lassan kikopnak az also hazbol) .... ezt hivjak devided government-nek avagy check and balances.... itt nincs 2/3-os OV vagy 99%-os Putyin kormanyzasra esely

Amivel vadolja pl Clintont hogy a 2-dik alkotmanymodositast (fegyverviselest) el akarj torolni ... teljesen butasag egy alkotmany modositas nem tartozik az elnoki hatalomba es meglepoen komplikalt ezert sincs olyan sok es gyakori alkotmany modisitas 27 !! 200+ ev alatt amibol az elso 10 (Bill of rights) gyakorlatilag az alkotmanyyal egyutt fogadtak el 1791-ben !!!!!! ja es a 27-bol gyakorlatilag kettot le kell vonni mert az alkoholtilalom es annak eltorlese is benne van tehat 15x valtoztattak az alkotmanyt 1791 ota !!! ilyesmikkel hogy eltoroltek a rabszolgasagot, es szavazati jogot adtak eloszor minden ferfinek (nem csak tulajdonosokna) majd kesobb 19-dikkent a noknek is szavazati jogot adtak 1920 ban azota csak 8 ujabb tortent legfontosabb talan az hogy valaki csak ketszer lehet elnok amit 1947 ben fogadott el a Congress de csak 1951-ben lepett ervenybe es ez volt a 22-dik... ebbol is latszik talan hogy egy Trumpot is siman tulel az USA.

tanato 2016.10.22. 19:15:19

@kisrumpf: Na SOpronban is voltak?SOkfelé voltak szerte az országban.Néhányan maradtak feleségként és el is magyarosodtak,bár időnként azért hazalátogatnak.

gabors 2016.10.22. 19:20:41

@FutureFry: dehogynem !!! leirtad hogy Cartert hogyan elozte meg Reagan es hogy ez megint megtortenhet .... bar tenyleg valaki mas irt hosszabban errol.....

megintcsak ....az usa valasztasi rendszere allami szintu valasztasi rendszer, azon belul is jarasok/varosokra van lebontva maga a lebonyolitas igy manipulalni ES felmerni is nehez...

ott volt Gore 2000-ben kb 500,000-el tobb szavazattal (orszagosan) is veszitett mert egy allamot es eppen egy demokrata jarast elbasztak (butterfly ballot) es hogy a sajat allamat Tenessee zsebben erezte es nem is kampanyolt ott....

Lehet egeszen maskepp tortent volna a 2000-es evek ki tudja Iraq Afganisztan stb

gabors 2016.10.22. 19:27:53

@gabors: "Lehet egeszen maskepp tortent volna a 2000-es evek ki tudja Iraq Afganisztan stb "

Ha nincs Bush Jr. Rumsfeld es Cheney... amit az ENSZ-ben eljatszottak azert siman ICC-hez kellene kuldeni oket csak az USA nem tagja (International Criminal Court)

Az ikertornyokat valoszinuleg akkor is lerombolak volna a legbekesebbek de hogy azota is tartana az afgan haboru azt ketlem ... most mar majdnem megduplazta az usa s cccp-t !!

FutureFry 2016.10.22. 19:44:32

@gabors: Nem, nem hasonlítottam Reagan-t Trump-hoz. Én arra reagáltam, hogy Carter esetében (@P.Elliot: szerint) "szo sem volt arrol hogy ujravalasszak".

2016.10.22. 20:14:55

@P.Elliot: Vannak "diktatúrák", ahol a választásra jogosultak választhatnak. Vannak demokráciák, ahol ezt a gondot leveszik a vállukról.

"A választás várható eredményeiről azonban a Reagan-adminisztráció egy tisztviselője, Dr. Paul Craig Roberts azt nyilatkozta a Szputnyik hírügynökségnek, hogy nem kell meglepődni, ha választási csalás történik. A közgazdász-politológus szerint

“a választások elcsalása egy szokványos amerikai dolog. Az amerikaiak már belefáradtak ebbe.”
Roberts azt mondta, az Amerikai Egyesült Államokban mára rutinnak számít a választási csalás, és ebben “nincs semmi rendkívüli”.

Szerinte a választások elcsalásának számos módja van, amit rutinszerűen használnak; többek közt az elektronikus szavazógépekkel, melyekben már papírt sem használnak, így a szavazatokat újraszámlálni sem lehet. Ugyanakkor, a szavazatszámláló programok esetében is főként az számít, hogy ki írta a programot, és a tulajdonviszonyok kinek kezébe adják a csalás lehetőségét. Ez egy “szokványos amerikai dolog”, a demokrácia velejárója."

gabors 2016.10.22. 20:51:19

@feritekeri: bocs de ez teljesen marhasag lasd szputnyik-nak nyilatkozk valaki....

a valasztas annyira szettagolt hogy LEHETETLEN ezt megszervezni ...

aki valamit is ert hogy hogyan szavaznak az usa-ban az tudja hogy teljes lokalisan szervezodik a dolog es barki ott lehet ..... amit irsz az fantazia !!!

persze Trump es fox nyomja ezt de lehetetlen !!! sok ezer ha nem tizezer embert kellene "beszervezni" ebbe !!! es orszagosan ..
Egy jarasi szintu csalast siman el lehet kepzelni de van nem tudom 50x100 jaras ahol ezt meg kellene csinalni a legtobb valasztasi dolgozo onkentes evek ota csinalja (sokan pl szomszedom 30 eve !!!) ezt NEM lehet megcsinalni az usa-ban amit beideztel az 1000%-os baromsag de gondolom Rush es fox news-t nezok el is hiszik !!!

gabors 2016.10.22. 21:06:17

@feritekeri: abban nincs vita hogy egy ket jarast egy ket allamban ellehet csalni .. vagyis ha a valasztas eleve nagyon szoros akkor esetleg van jelentosege .... de ennel nagyobb aranyban es csak fantazia ..

nehany eset minden evben van de ez egyre nehezebb mert a social media es az elektronikus rendszerek egyre jobbak ...

akit idezel az nem egy mervado szakerto ... foleg nem hogy a ruszkik altal fizetett mediabol van az idezet ... nekik pont az a celjuk hogy ha lehet ketsegesse tegyek a valasztas eredmenyet fuggetlenul attol hogy ki nyer ... csak gondold vegig ha az egyik oldal ilhyen konnyen elcsalja akkor a masik miert ne tudna ugyanezt megtenni ....

Nem tudom mennyi tapasztalatod van ... nekem csak New York-i helyi ismeretem van.... de valoban vannak allamok ahol CSAK digitalis a szavazas sot olyan is van (oregon) ahol csak levelben lehet szavazni ... ott hogy csalnak ???

puhacica 2016.10.22. 22:36:02

@Matula néne: oh, igen! es titkon minden vagyam a habos-babos feher ruha, hogy abban tolthessem eletem legszebb napjat. vagy az az a nap, amikor szulok? na de en azt nem fogok. varj, kitalalom, ennek meg az az oka, hogy beteg vagyok. kerlek, meselj meg a noi principiumrol! :D

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.22. 23:21:25

@tanato: voltak, s többen maradtak is.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.10.22. 23:27:47

@puhacica: Jézusom, mik vannak. Ha nem passzolsz be a dobozkába, véged.

FutureFry 2016.10.23. 00:53:13

@gabors: Dr. Paul Craig Roberts-t (pláne idősebb korára) gyakran hangoztat konspirációs nézeteket. Pl. Szerinte az amerikai kormány állt a Charlie Hebdo támadás mögött, vagy, hogy aki Hillary mellett voksol az a nukleáris háborúra szavaz. Én nem tudom komolyan venni azt aki ilyesmiket állít, de a "basket of deplorables"-nek bizonyára nagyon bejön. Meg Putyinnak.

NorthPier 2016.10.23. 01:36:17

@takarék-láng: hat az bizony nagy gaz lenne, ha a fajok is keverednenek ;-)

gabors 2016.10.23. 14:16:58

@FutureFry: "Dr. Paul Craig Roberts-t (pláne idősebb korára) ":

ennyire nem neztem utanna de mar az idezetbol tudtam hogy nem lehet komolyan venni....

"de a "basket of deplorables"-nek bizonyára nagyon bejön" ez eleg nagy butasag volt Clintontol foleg mert jo sok T-shirt-et lehetett eladni ezzel... es pont hasonlo altlanositasokkal operal Trump is ez bizony egy "self Inflicted cut" volt gyakorlatilag lenuallazta azt thogy mikor melyre mennek mi inkabb megyunk a felosbb szintre.... ehhez kellett volna inkabb ragaszkodni ... .Trumpot nem lehet megverni a sajat jatszmajaban

Ennelkul kellett volna csak jatszani a sajat szavait pl: hogy o barkit lelohet az 5-dik sugaruton fenyes nappal de meg akkor sem fog szavazatokat vesziteni !!!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.24. 03:38:41

@gabors: Értem, kösz.Az ablakmosós dolgokat is. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.24. 03:41:58

@LondonFashion: Haha, hát ja, amíg csak randizgatás van, addig okés a dolog részemről is, de ha már meglett családok, gyerekkel és fixen számontartva, hogy húú, múlt hétem én fizettem, akkor most megint stefi nap van (mo'stefizetsz... :D ); na ezz nekem bizarr.
De ettől még más persze gondolhatja máshogy, mint ahogy a svéd példa is mutatja, egy fél ország... :-)

London2009 2016.10.24. 10:46:44

@geegee: tenyleg nem lehet! Egyreszt nem ketszarnyu az ablak. Tehat kinyitod es nincs mit elerni, kiveve ha valami octopus vagy es nem felsz a magassagtol...
De ha el is lehetne erni, ennyi penzert szerintem sem erdemes nekilatni.

London2009 2016.10.24. 10:50:38

@geegee: dehogy! Kb negyedora alatt vegez vele. Kora reggel kezdi es megy vegig az egesz utcan. Profi cuccai vannak es tenyleg pikk pakk megvan az egesz. Tobb szaz fontot pucol ossze egy nap alatt. Mindenesetre kemeny munka.
Viszont legutobb eltunt es igy felhivtam egy helyi ceget, akik hirdettek az ablakmosast meg eresztisztitast. Ok 20 fontot kertek az eresszel egyutt.

London2009 2016.10.24. 10:57:04

@montroyal ( CAN qc): Ezt nem hinnem, hogy csak a magyar nokre lenne jellemzo. Az angol nok egy fillert nem fizetnek egy ferfinek, ha nem muszaj. Teljesen termeszetes, hogy mindent a ferfi fizet. Dolgozni sem sietnek vissza...sot.
Ezt en nem igazan ertem, hogy egy meglepetes nyaralast miert kell kifizetni azonnal. Akkor abban mi az ajandek/meglepetes? Ha pedig en fizetem a nyaralast, akkor nyilvan szeretnem tudni elore, hogy hova, mikor stb. No mindegy. Igy szep, hogy mindenki mas.

London2009 2016.10.24. 11:01:23

@LondonFashion: nem, szerintem felreertettel.
Mi is minden kiadast felezunk. Sajat megtakaritasi szamlank van, hitelkartyank, rendes kartyak stb. sot meg kulon befektetesunk is van. Ugyhogy akkor ez meg nem a sved modi!
Szerintem az a sved modi ha az utolso bevasarlast, mozijegyet, vacsorat stb. mindent kiszamolnak az utolso fillerig. A ferfi pedig soha nem galans es hivja meg a not egy vacsorara, programra.
Na en ebbe a szamolgatosdiba beleorulnek.

London2009 2016.10.24. 11:45:49

@Matula néne: ezt pont igy gondolom en is... : )

P.Elliot 2016.10.24. 12:20:36

@geegee: Csaladoknal is kiszamolgatas van hogy ki mit fizet? remelem a nok hazimunkajat es gyerekneveleset is beszamolja a kiadasaiba a csaladapa mert ha mar ennyire szamolgatnak akkor az jogos lenne.

adg 2016.10.24. 13:47:55

@geegee: el nem tudom kepzelni ezt a kulon kasszat egy csalad eseteben. Biztos nem vagyok eleg halado.
Felesegem vasarol altalaban, milyen fasza lenne este tartani egy meetinget, hogy akkor a tejfol a tied, a hasaalja az enyem, a csoki a gyereke, szoval azt felezzuk....
Irjak a kocsihasznalatot is? Csak hogy igzsagosan szet tudjak osztani a benzint, biztositast, szervizszamlakat? Es ha az egyik jobban nyomja a gazt, akkor tobbet fizet a benzinert?

Hasmeneskor meg a wcpapir tobbletet kell megfizetni?

Szorakozzon ezzel akinek nincs jobb dolga. :D

-----
Fentebb irta valaki, hogy egy hazon van hat ablak. (!) 6.
Ez nem egy ritka kivetel errefele: kepkezelo.com/images/64xevikufef3nbtu8b2e.png
:) Kulon felhivnam a figyelmet a louvre (louver) nevu ablakra, ami 10-15 centis lamellakbol all, orom takaritani. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.26. 03:17:42

@P.Elliot: @adg: Elképesztő ez az egész kiszámolósdi nekem is, finn gomb sincs, hogy lehet ezt egy egész életen át végig csinálni.Ahogy én tudom, a lakhatás, rezsi, ilyesmi felesbe meg; aztán a szórakozgatás, stb az meg felváltva, vagy ahogy megegyeznek.És mindkét félnek van saját megspórolt pénze, amiből mondjuk a hobbit, vagy luxus dolgokat állják. (Luxus alatt azt értem, ami nem a szoros életvitel része...).De mondom, nekem is cseszlovák ez az egész...
Adégé, az az ablak továbbra is q jó, mint egy reluxa... :D
Takarítani, na azt nem vállalnám.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.26. 03:22:53

@London2009: Nemtom, ezt az extrém hamar munkát csak úgy tudom elképzelni, hogy nincs rendesen megcsinálva, csak éppen össze van csapva.Gondolom, akkor csak kívül van megpucolva, az is csak az üvegfelület, ugye? Ipari jellegű helyeken, ahol egybefüggő üvegfelületek vannak 10-100 négyzetméterszám, pl üzlet kirakata, irodaház, stb, ahol nincs semmi keret, horony, nút, akármi, amit kerülgetni kell, vagy elbaxxa vele az ember az időt; ott persze lehet haladni-szaladni a munkával, azt elhiszem.Kéne egy ilyet látni élőben...

P.Elliot 2016.10.26. 04:07:40

@geegee: Tudod mikor mentem volna felesegul egy olyan alakhoz aki ezt a szamolosdit jatsza...
A hazassag az kozosseg is nem? Ha nem az minden teren akkor minek kell a hazassag egyaltalan?
Nalunk ugy volt hogy termeszetesen mindketto fizetese a csladi kasszaba ment, abbol viszont osztottunk egyforma mennyisegu zsebpenzt amivel az illeto azt csinalt amit akart, ha a feneket torolte volna ki vele akkor azt is megtehette.
Minden dolgot ami kellett a kozosbol vettunk, ruhat, kozmetikat, szorakozast, nyaralast, barmit, a zsebpenz hulyesegekre volt igazabol, a ferjem rendszerint a sakk maniaja koruli dolgokra koltotte, en joreszt egy raszorulo rokonomnak kuldtem el extraban mert rajukfert/ rokonokat is tamogattunk a kozosbol is/. Szepen megbeszeltuk a kotelezo kiadasokon kivul hogy a maradekkal mi legyen, milyen celra mennyit teszunk felre es kesz.
Betetkonyv es minden 2 neven.
Nagyon szepen gyarapodtunk. Fogadni mernek hogy kulon kasszan nem lenne ennying mint ami van. A fele sem.

P.Elliot 2016.10.26. 04:09:39

@adg: Ez a hasmenes wc papir jo volt, hehehe....

Matula néne 2016.10.26. 11:20:15

@puhacica: "oh, igen! es titkon minden vagyam a habos-babos feher ruha, hogy abban tolthessem eletem legszebb napjat. vagy az az a nap, amikor szulok? na de en azt nem fogok. varj, kitalalom, ennek meg az az oka, hogy beteg vagyok. kerlek, meselj meg a noi principiumrol! :D"

Semmiféle habos-babos ruháról, sem női principiumról nincs itt szó kérem szépen.
Ha egy kapcsolat komoly, úgy értem mindkét fél igazán komolyan és hosszú távon gondolja, akkor nem értem mi a probléma az elköteleződéssel. Mellékesen megjegyzem, egy élettársi kapcsolat ha befuccsol, ott 99,99 %, hogy a nő jön ki rosszabbul, konkrétan ismerek olyat, ahol a nő sikeres vállalkozó volt, a faszi átlagos keresetű, együtt felépítettek egy családi házat, miután szétmentek, a nő egy szatyorral "menekült" és az SENKI meg nem védte.... de ez csak egy apróság. A "durva" lényeg, ha arra jó vagyok, hogy "kefélgessünk", (bocs a közönségességért), akkor a kötelezettség részét is vállaljuk. be.
Az, hogy nem akarsz gyermeket, a magánügyed. Szerintem ahhoz fogható boldogság amit a gyerek ad, nincs..... de őszintén mondom, aki nem akar gyereket (nem betegség miatt), annak sokkal jobb, ha nem is lesz, és nincs ezen semmi kivetnivaló, ez mindenki szuverén joga, én nem ítélek el senkit ezért. Csak azokat sajnálom, akik szeretnének, de nem lehet nekik.
És (éssel nem kezdünk mondatot:) zárásul egy klisé: jó házasságban csodálatos élni szerintem.... ha pedig két ember nem passzol össze, akkor az ideig-óráig való együttélésre is kár pazarolni az éveket és persze házasodni is butaság lenne.
Te nem így gondolod.... nincs ezzel semmi baj. ::))))

puhacica 2016.10.26. 13:27:38

@Matula néne: semmi problema az elkotelezodessel. tokeletesen el vagyunk kotelezodve. ja, hogy ezt nem egy vadidegen anyakonyvvezeto elott mondtuk ki es nincs rola papir? engem nem zavar. teged miert?

Matula néne 2016.10.26. 18:07:49

Nem az anyakönyvvezető úgymond a lényeg, a törvény egyszerűen így határozta meg a "szertartást".... így nézzen ki a dolog, a házasság törvény által van szentesítve, védelem mindkét fél számára, törvényes keret a családnak.
Természetesen nem zavar engem, hogy Te vagy bárki más házasságban él-e vagy sem, csak a témáról beszélgetve, mivel annyira leszóltad, szóltam én is hozzá, mint ellentétes véleménnyel rendelkező - beszélgettünk a témáról, bár kissé már elkéstem, mert jó pár nap eltelt a poszt óta.

LondonFashion 2016.10.27. 06:51:03

@London2009: @geegee: Igen, akkor meg nem kovetjuk mi sem a hard-core sved modellt, annal amugy is sokkal szetszortabbak vagyunk, minthogy ezeket az aprosagokat mint pl. mozijegy szamon tudnank tartani.... es meg neha egy galans vacsora is befigyel a tarstol. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.27. 10:22:00

@P.Elliot: Jó, hát én se mondom, hogy ez normális dolog...És ezek a derék svédek házasodni sem nagyon akarnak, jó csomó részük megmarad az élettársi szinten.Szerencséjükre az állam elismeri a hivatalos élettársi kapcsolatot, amivel pl könnyebben lehet lakáshitelt felvenni, stb.
Hát, ilyenek ezek, na... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.27. 10:27:56

@LondonFashion: Haha, oké, csak ízlés, tetszés szerint... :D

Én is követnék bizonyos fajta svéd modellt, mondjuk legyen 185 centi, nagymellű, darázsderekú, hosszú szőke hajú..Asszonykám persze lehet tiltakozna az elején, de később biztos megbékélne, legalább lenne állandó női társasága...
:-)))

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása