oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. szeptember 05. 06:45,  Ötven fölött kellett elmennem Magyarországról 116 komment

2016. szeptember 05. 06:45 Határátkelő

Ötven fölött kellett elmennem Magyarországról

Bevallom őszintén, mindig csodálattal adózom azok előtt, akik bőven 50 éves koruk felett, inkább már a nyugdíjhoz közelítve képesek változtatni, és külföldre menni dolgozni. Itt, a blogon is volt már több ilyen történet, ma is ilyen következik. Susanne írásában bőven akadnak elgondolkodtató elemek.

Ha te is hasonló helyzetben vagy, esetleg a családodban történt ilyen, oszd meg velünk a történetet, írd meg a hataratkeloKUKAChotmail.com címre!

idosapolas_kezek_foto_pixabay_com_geralt.jpg

„58 évesen elindultam és most itt vagyok Angliában. Dolgozom és tanulom az angolt. Soha nincs késő. Ismerőseim azt mondták, hogy milyen bátor vagyok, hogy így elindultam. A fene se akart ennyi idősen világgá menni, de muszáj volt.

Persze olyan is volt, aki csúnyán nézett rám, mikor én azt merészeltem mondani, hogy kozmopolita akarok lenni, és ott lesz a hazám, ahol jól élek. Olyan nyugdíjas leszek, aki utazgat a világban és élvezi a szabadságot.

Mert elegem lett mindabból, ami otthon zajlik. Ahol úgy néznek rám, mint ingyenélőre. Ahol az okosok azt mondják, hogy nem igaz, hogy nincs munka, mert aki akar dolgozni, az igenis talál munkát.

A muszáj nagy úr

Nekem évek óta nincs bejelentett munkám, pedig mindig dolgozok és dolgoztam. A muszáj nagy úr és ugye a számlákat fizetni kell, mese nincs. Nálam még soha nem kapcsolták ki se a villanyt, se a gázt, a vonalas, mobil telefon és a UPC is működik, de 22 800.-Ft-ból ezt nem lehet kifizetni.

Volt olyan, hogy egy étteremben vállaltam mosogató munkát+takarítást, mosás, vasalás /abroszok/ és egészen pontosan 4 nap alatt ment tönkre mind a két kezem, mert nem bírtam 11-22 óráig állva a fizikai munkát.

Hiába voltam hullafáradt este, nem tudtam elaludni, mert hasogatott a fájdalom az egész testemben. Ezt 2 hét után kénytelen voltam feladni és azóta se tudok rendesen fogni a kezeimmel, máig zsibbadnak az ujjaim.

A közmunka réme is fenyegetett (valami NAV-os adminisztráció), de szerencsémre nem voltam rá alkalmas és megúsztam. A nettó 70 ezer forint nem sokat segített volna rajtam, mert abból rögtön mínusz 10 ezer egy bérlet. A maradék 60 ezer meg épp elég a havi rezsimre, de akkor még nem ettem egy falatot sem. Cipőt sem vettem, de egy újságot sem, könyvről már ne is beszéljünk.

Amikor futott a szekér

Közgazdasági érettségi után, 1976-tól 8 évig dolgoztam a MAFILM-nél, mint berendező. Érdekes volt, szerettem, csak sajnos nem voltunk rendesen megfizetve, szerelemből csináltuk a filmeket.

Azt láttam, hogy a legjobban a stábbüfés keres, mert mindenki éhes és eszik. A színész és a díszlet munkás egyaránt. Úgyhogy 8 év után vállalkozó lettem és bérelt helyen egy büfét csináltam. Sokat dolgoztam, de jól is kerestem vele.

Beutaztam Európát, nem volt gond 3 évente cserélni a kocsit. Édesanyám nagyon fiatalon, 50 évesen meghalt és én megkaptam az akkor még tanácsi bérlakást, ami óriási könnyebbség volt, hogy a fél életem nem erre ment el.

Futott a szekér és jól éltem, mindenem megvolt, a lakást is megvettem időközben. Itt élek Budán 30 éve 2 szobában, 55nm-en.

A lányomat egyedül neveltem, soha egy fillér tartásdíjat sem kaptam, igaz, nem is kértem. Engem a szüleimen kívül soha senki sem tartott el és az is nagyon régen volt már.

Negyvenévesen túl öreg?

Aztán egyszer csak vége lett a jó világnak, nem kaptam meg tovább a bérelt helyet és megszűnt a vállalkozásom, be kellett zárni a büfét.

Munkát kerestem és jelentkeztem sok helyre. 40 évesen azt mondták, öreg vagyok és nem akart senki sem felvenni, rendes, bejelentett munkára. Volt egy kis tartalékom, de nagyon gyorsan fogyott.

Aztán a kis tartalékomat 1999-ben elsikkasztotta a GLOBEX. Egyszer csak ott álltam egy 10 éves gyerekkel és nem volt egy fillérem sem. Rá fél évre ellopták a kocsimat, azóta sincs.

Az önkormányzatnál meg azt mondták, hogy én vállalkozó voltam, ezért nem vagyok jogosult semmilyen támogatásra. Érdekes, amíg vállalkozó voltam, jogosult, sőt kötelezett voltam a legmagasabb járulékok befizetésére, de amikor nekem lett volna szükségem segítségre, akkor csak a nagy nulla!!

Dolgoztam persze, voltam hirdetés szervező, üzletkötő, telemarketinges, telesales munkatárs, call centeres, ügyfélszolgálatos. Jól is kerestem a jutalékos rendszerben, de bejelentve nem voltam, vagy csak ritkán. Ha nézeteltérésem támadt a főnökkel, akkor bizony előfordult, hogy úgy álltam fel és jöttem el, hogy 200 ezer forintom ott maradt.

A nyugdíjkorhatárt felemelték 65 évre, csak azt nem mondták meg, hogy 40-től 65 éves korunkig mit csináljak, ha a HR-esek szerint öreg vagyok már. Nem akarom elhinni, hogy csak 24-től kb. 40 éves korunkig vagyunk kurrensek a munkaerőpiacon. Mert a gyerekem még nem kap munkát, én meg már nem. Ez egy vicc. Csak nem tudom, melyik részén kell röhögni.

Kifelé „lökdöstem” a gyereket

Egy kisebb örökség segített rajtunk ideig-óráig, de az se tartott örökké. Utána az 1 milliós hitelkártyám használtam, amin 41%-os a THM. Nekem ennyi a hitelem, de ezt is sok visszafizetni.

Közben az én ösztönzésemre a gyerekem EVS programokon vett részt érettségi után, ami arra teljesen jó volt, hogy az angol tudása társalgási szintre feljöjjön a nemzetközi csapat munkák során. Jelenleg második szezonját tölti Cipruson. Erről is lehetne mesélni, talán ő majd megteszi.

Nehéz szívvel, de igyekeztem őt kifele „lökdösni”, hogy tanuljon, boldoguljon a világban, mert itthon nincs jövője, és ahogy elnézem a következő 20 évben sem nagyon lesz.

Más kérdés, hogy mikor először elutazott, én 2 hónapig sírtam utána. Olyan is volt, hogy ő ott zokogott, én itt zokogtam a telefonba.

Emlékszem milyen büszkén toltam a babakocsit és mentem az első szabad választásokra. Azt hittem, hogy mire ő felnő, neki már milyen jó lesz, utolérjük az osztrák életszínvonalat és eljön itt is a normális élet és fizetések is. Hááát, nem így lett. :((

De mindenkinek csak egy élete van, és azt nem itt kell elvegetálnia valami rabszolgamunkában, félelemben élve egy diktatúrában, ahol bármit megtehetnek velünk bármikor, mióta a törvénygyár szakmányban nyomja ki az új törvényeket. Az nem élet, hogy rezsit fizet, eszik, alszik, robotol és kész.

Hogyan kerültem Angliába?

Egyik barátnőm Angliában helyettesített valakit, amíg az szabadságra ment, és aki idősgondozóként dolgozott. Aztán talált állandó gondozói munkát és később engem kért meg, hogy helyettesítsem én őt, amikor 3 hónapra hazajött.

Londonban voltam 3 hónapig egy 90 éves néninél, bentlakással + teljes ellátás.  Szinte a teljes fizumat hazahoztam. Ez a hivatalos idősgondozói fizetésnek csak a fele, ahogy a minimálbér is magasabb ennél, de ennek is örültem kezdésnek.

Hazatértem után kezdtem keresni a munkalehetőségeket, hogy én is hosszútávon dolgozhassak Angliában. Most itt vagyok egy 3 hónapos szerződéssel, de úgy néz ki, hogy a gondozottamnak továbbra is szüksége lesz rám.

Szállást, ellátást kapok, külön kis lakrészem van a ház felső szintjén, fürdőszobával, TV+WIFI.  Egy szép kertes házban vagyok vidéken, csend, nyugalom, jó levegő, mókusok. Nem bánom, hogy nem London. Nem dohányzom, rakom élére a pénzt, szinte semmit sem költök itt.

Hozzáteszem, én az a korosztály vagyok, aki anno 9 évig tanultam oroszul. Akinek a szülei nem tudták fizetni az angol vagy német magántanárt, annak esélye sem volt más nyelvet tanulni, de azért ragadt rám valamennyi a filmekből, meg persze fordítottuk a slágereket mi is fiatalon.

Amikor vendéglátóztam sok volt a német vendég, az is jött apránként. Nagyon sok mindent megértek és most itt rá vagyok kényszerítve a tanulásra. Egyre jobban megy.

Mindent meg tudunk beszélni a napi rutin során, és ha mégis elakadnánk, akkor az internet kisegít minket, ahol a leírt szöveget azonnal fordítja a program. Ez is remek gyakorlás számomra.

Az idősgondozásé a jövő

Nagyon keresettek az idősgondozók, van itt jövőm mindenképpen. Nekem még 6 évem van a nyugdíjig. Ha nem omlik össze a nyugdíjrendszer (ami esélyes), és ha én megérem egyáltalán, akkor se számíthatok otthon túl sok nyugdíjra.

Ha ezt a 6 évet itt dolgozom le, akkor félre tudok tenni, hogy ne kelljen öregkoromra nyomorognom. Reményeim szerint a lányom is követ majd Angliába és neki is könnyebb lesz itt boldogulni.

Múltkorában volt egy körkérdés a Facebookon, hogy mi az a két szó amit a fiatalkori énednek üzennél?

Időben disszidálj! - én ezt írtam.

De ma már könnyebb bárkinek elindulni, nem kell disszidálni, legálisan mehetünk bárhová élni, tanulni, dolgozni, hát miért ne?? 

Nincs értelme várakozni, hogy jobb lesz, mert nem lesz jobb és az értékes évek elszaladnak. Nekem már nincs annyi időm, hogy egyáltalán megérjem azt, hogy Magyarország újra demokratikus jogállam, köztársaság legyen és behozza azt a lemaradást, kb. 25 év, amit ez a kurzus még 20 évvel megfejelt.

Sokszor idézik Goethe-től: „A legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak.”

Huss! Repüljetek!!”

HÍRMONDÓ

„Legyek én is a rendszer része?”

Nemcsak pályakezdőként nehéz Magyarországon. Van, aki szerint 40 évesen, 4 év munkanélküliség után tényleg már csak a kivándorlás az egyedüli opció. „Feudalizmus, urambátyám-világ, jogegyenlőtlenség, jog felett állók és alávetettek? Sajnos ez ma Magyarország.” A teljes írásért ide kattints.

Egy Szíriában rekedt magyar nő drámája

Szíriában rekedt gyerekeivel egy magyar nő, akinek már 2011-ben lejárt az útlevele, szíriai papírjaival viszont csak a menekülttáborig tud eljutni. Damaszkuszi nagykövetség nincs, a jelek szerint patthelyzet viszont van. Az elképesztő történet részletei itt.

Nyolc érdekesség Észak-Koreáról

A vasúton mozgatható rakétakilövő állomásoktól a groteszk módon kivégzett felsővezetőkig sok mindent olvashatunk erről a világtól elzárkózott diktatúráról. De tudtátok, hogy külön időzónája van, vagy azt, hogy mennyibe kerül megszökni onnan? Itt megtudhatod ezeket is.

(Fotó: pixabay.com/geralt)

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével! 

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr4211671682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muscari 2016.09.05. 12:15:03

Nagyon jó poszt, sok sikert kívánok a továbbiakban. Én is idősgondozó vagyok, és bizony van két kollégám is, aki már túl a nyugdíjkorhatáron, közel a hetvenhez meg mindig dolgozik! Ráadásul otthonban, ami jóval megterhelőbb.

Kitartást és sok sikert kívánok :-)

huisje,boompje,beestje · http://huisjeboomptjebeestje.blogspot.nl/ 2016.09.05. 12:45:16

Mindig azt hittem, hogy egyedül vagyok, mert csak a fiatalok próbálgatják a szárnyaikat. Meg sokszor azt mondjátok itt ezen a helyen is, hogy túl rózsaszínben látom a létem. Hát lehet, de alacsony órabér ide vagy oda, kontra megélt Abszurdisztán, még mindig határozottan idefele billen a mérleg.
Örömmel nyugtáztam, hogy nem vagyok egyedül. Más is gondolkodik 50+ évesen hozzám hasonlóan, még akkor is, ha ez mások számára abnormálisnak tűnik.

Taxomükke (UK) 2016.09.05. 13:19:56

@Muscari: Igy igaz, nalunk is dolgozik jonehany otvenes, sot hatvanas holgy apolokent. Ma kezdett egy pont az egyik uj ugyfelemnel, a lengyel kollegano 58 esztendos - mondjuk o mar 10 eve dolgozik bentlakasoskent, eddig Olaszorszagban, most eloszor Angliaban.

P.Elliot 2016.09.05. 13:22:52

Az idosgondozas szinte az egyeduli aminel egeszen jo penzt lehet felretenni anelkul hogy esetleg idegileg beleroppanna az illeto a benntlakasba illetve a hajszaba. Benntlakasos bebiszitter mindig a gyerekektol fugg hogy mennyire kezelhetok, ha nem valagy alig, az remalom lehet.
Egyetlen beteget egeszen jol el lehet apolgatni.
Eleg baj hogy idos korara ez jutott a posztolonak.Igen fog tudni sok penzt osszegyujteni de az meddig eleg ha a nyugdija keves lesz?
Teljesen igaza van abban a gyokerek, szarnyak dologban...Mindenkinek megszivlelendok akarhol el.

Shanarey 2016.09.05. 13:28:04

Ismerős élethelyzet, szerencsére nekem nem kellett segély, persze én sem kaptam volna, mivel én is vállalkozó voltam, s előtte még cég is. Ám a munka fronton a nem bejelentett állásokkal engem is megkínáltak, na meg volt olyan is ami a szakmámban lett volna de ott meg az volt a módi, hogy akinek épp nem volt dolga, az a többi kollégát fúrta. Na én meg efféle csapatnak nem akartam a tagja lenni.

Sok siker s a poszt írójának, innen Northamptonshire-ből.

P.Elliot 2016.09.05. 13:32:48

@Muscari: Dolgozik egy ismerosem oregotthonban itt a kozelben, hat azt mondja hogy hajtas van, nem adjak ingyen a penzt ami szerintem ahhoz kepest keves is hogy mennyit dolgozik, nincs csak alap kepesitese orankent valami 14 dollart kap csak levonasok nelkul, nincs megfizetve, ennel joval tobbet kapna nem hivatalosan, egyetlen beteget apolni de nem bejelentve de o is a nyugdijra gyur mert fiatal koraban csak lezengett, ferje eltartotta, nem dolgozott, most hogy a ferje nyugdijas lett de nagyon keves penzzel mert az sem jelentette be a munkait csak eppenhogy, most derult ki hogy mi lesz veluk igy, fiatal korukben erre valahogy nem gondoltak.

10 ev kell neki hivatalosan a nyugdijig, eddig ledolgozott kettot, hat nem irigylem,54 eves, es nagyon keves lesz a nyugdija de talan a kettobol valahogy ellesznek.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.09.05. 13:41:15

Eddig azzal revolverezték a magyarokat, hogy röghöz kötött barmok, akik a Duna másik oldalára sem szívesen mennek át. Lám most kiderült, hogy teher alatt nö a pálma és ötvenen felül is meg tudnak csinálni az emberek egy váltást és szépen leülnek nyelvet tanulni mint az iskolások.

Szóval én üdvözlöm a posztírót, sorain érzödik, hogy a környezetváltozás máris jót tett neki. :) Hogy hosszú távon mi lesz vele, hogyan profitál az már egy másik történet.

prognosys 2016.09.05. 14:12:20

"Magyarország újra demokratikus jogállam, köztársaság legyen..."

Nah arra lehet várni. '99-ben sem volt az, meg az előtt sem volt az, meg most meg még kevésbé...

Két dolgot tehetsz: vagy kimondod, hogy minden áron itthon akarsz boldogulni, vagy mész...

@Józsi01: Magyarország nem mindenkinek (sőt a többségnek biztosan nem ) a Kánaán! Azon azért mégis érdemes lenne elgondolkodnia mindenkinek, hogy ki mit tehet annak érdekében, hogy mindez megváltozzon. Nem kell nagy dolgokra gondolni, csak egészen aprókra.

Golf2 2016.09.05. 14:47:37

@P.Elliot: "ez jutott a posztolònak" Mindenkinek nem juthat amerikai nyugdíj vagy gazdag pasi.Az emberek nagyobbik része csóró.

kronikas 2016.09.05. 15:20:12

@Józsi01: Magyarország jó hely volt, Orbanisztán viszont gyalázatos. 1989 amikor a német egyesitésben játszottunk szerepet, románoknak gyüjtöttünk, nagy idő volt, becsülte a világ a magyarokat. Ma kerités, összeverik a menekülteket, s vissza fog ez még ütni, visszakézből. Ha magyarországon iszlám állam lenne, kalifája Mustafa al Orbán lenne...

montroyal ( CAN qc) 2016.09.05. 15:40:30

@prognosys: ki mit tehet annak érdekében, hogy mindez megváltozzon.

akik tehetnenek nagy dolgokat azoknak erdekuk hogy NE tegyenek sot tovabb csavarjanak a dolgokon , hogy minel tobbet szakitsanak le .. mind politikai v gazdasagi vonalon ... es akik ott vannak a tuznél nem engednek belole ,ha csak nem haverrol, rokonrol, huseges alattvalorol van szo es persze nekik is van hasznuk belole .. .. de ez a magyar mentalitas vajon ki nem tette teszi ugyan ezt... Matyas meghalt .. nem lesz megegy ..

Ginix 2016.09.05. 15:42:36

@macamuca [IHUN]: bocsánat, de ezen dőlök a nevetéstől...:) valahol szomorú, de istenem, a hülyeség ha fájna... nagyon abszurd!

montroyal ( CAN qc) 2016.09.05. 15:46:35

off

akkor éljen majus elseje a munka unnepe ... na ez nalunk ma van .. de azert itt vagyok az irodamban .. labat logatni . meg netezni ..

no valojaban az a szaros konyveles amit utalok .. inkabb dolgoznék :-)

macamuca [IHUN] 2016.09.05. 15:59:49

@Ginix:
Az.
Bár Abszurdisztánban normálisnak minősülhet, szóval kinek, hol, hogy, .......
:D

Payrollerwitch 2016.09.05. 16:07:10

@macamuca [IHUN]:
Micsoda briliáns érvelés, lenyűgöző!
És milyen sok időbe kerülhetett neki megírni egy ilyen fontos üzenetet.
Ma biztosan nyugodtabban alszol majd. :)

Golf2 2016.09.05. 17:03:28

@macamuca [IHUN]: Szóval figyelik a hangadókat...

Határátkelő 2016.09.05. 17:13:12

@macamuca [IHUN]: Szerintem ne süllyedjünk egy bizonyos szint alá. Így ezt a kommented, ha nem baj, inkább kivenném. :) Köszi!

macamuca [IHUN] 2016.09.05. 17:47:33

@Határátkelő:
Nem értelek.
Ki süllyedt bizonyos szint alá? Mert én nem..., vagy te nem így látod?
Vagy ha hangot adok annak, hogy konkrétan x kommentelo mivel zargat priviben, akkor az lesüllyeszti a blogot/kommentek színvonalát? És az a megoldás, hogy kiveszed a kommentemet, mintha mi sem történt volna?, de említett kommentelo simán kommentelhet máskor is..., gondolom, emeli a blog színvonalát, mármint szerinted....

Nem értelek, és zokon veszem, hogy egy normális megfogalmazású kommentemet kiveszed, azért, mert idézem benne egy nekem szánt, mérsékelten durva megfogalmazású mondatot. Tegyünk úgy, mintha ezzel megoldódott volna valami... Mert nem ez volt az első üzenet, amit kaptam, és kapott már más is. De ne beszéljünk róla, ugye, mert a blog színvonala...
Nos, ez a lépésed nem emelte a blog színvonalát. Sem.
De a te játszótered, szóval....

2016.09.05. 18:29:27

@flash.gordon: Sosem jó semmi. Eddig az volt a baj, hogy szarért-húgyért dolgoznak a birka magyarok, most már meg az a baj, hogy nem hajlandóak dolgoznak annyiért, v. éppen nincs is munkaerő. :D

Határátkelő 2016.09.05. 18:57:52

@macamuca [IHUN]: Írtam neked privátban. Kösz a türelmet!

Hari Seldon 2 2016.09.05. 18:59:47

@macamuca [IHUN]:
Ha a napi használatos e-mail-eddel regisztráltál a blog.hu-ra, akkor sajnos lehetséges, hogy kapsz olyan üzenetet ami zavar. Át kell állni egy másikra, ezt meg hagyni csak erre.

JOGvesztő 2016.09.05. 19:06:48

@Józsi01: Unalmas? Én 70 évesen indultam útnak és nem kalandvágyból. Aki ilyen döntést meghoz, annak nyomós oka van.
Nem kívánom, hogy átélje a mi családunk történetét, mert ezt a világon a leggonoszabb embernek sem kívánom.

Határátkelő 2016.09.05. 19:41:00

@macamuca [IHUN]: Közben megbeszéltük privátban, de én a Törlés gomb gondolkodás nélküli használatát javasolnám ilyen esetben. :)

Buchhalter 2016.09.05. 21:02:34

@kronikas: az a kerítés egyre sikeresebb a nagy nyugaton is.USA miért húzott fel szerinted a Mexikói határra kerítést??Dísznek?Ja és a gonosz Ausztrálok is kirakják Pápuára szegény kis migránsokat-A migránsok egy része sajna a segélyre és a tilos dolgokra akar vadászni. A Fidszenek sok baromsága van,de a kerítés az pont jó ötlet volt.Ha annyira vágysz a migránsokra,nosza pakolj be párat a házadba és etesd őket élethosszig a saját számládra.

Hari Seldon 2 2016.09.05. 22:01:28

@Buchhalter:
Nézd, szerintem senki nem vitatja, hogy nem jó hogy beáramlik Európába ez a tömeg, de pont az USA mexikói kerítés nem jó példa.
Ott olyan jelenség volt, hogy amíg jobban átjárható volt a határ, a mexikói illegális (időszakos) munkavállalók átmentek, aztán ahogy lejárt a szerződés, vagy idénymunka, visszamentek, mert Mexikóban olcsóbb az élet.
Ahogy ezt megszigorították, akik úgy érezték kevésbé biztos, újra visszamenni az USA-ba, inkább azt csinálták, hogy ott maradtak.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.09.05. 22:43:32

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Utolsó magyarországi munkahelyemen elhangzott egy mondat, ami a mai napig a fülembe cseng és talán mottója lehetne minden kivándorlónak:

- Te - mondja a kollega másiknak a fejével felémbiccentve - Ennek mitől van mindig ilyen jó kedve?

Viki1978 2016.09.05. 23:25:57

Csak gratulálni tudok önnek! Kívánok jobb életet itt Angliában! ! Sok erőt és egészséget a továbbiakhoz!!

Nyekkk 2016.09.05. 23:26:15

Én 51 évesen mentem ki Németországba dolgozni, végső kétségbeesésemben.Egy "barátnőm" hívott,aki már kint volt. Kecsegtetett,hogy jobb lesz,van munka,stb. Akkor már egy éve nem volt munkám, teljesen elvoltam keseredve.Feladtam az addigi életemet, azt az embert aki mindig mellettem volt.Jól írja a cikk alanya, a kétségbeesés nagy úr. Kimentem, kamu volt az egész, munka sehol, a pénzem kellett, hogy bérelni tudjon egy lakást, ahova majd viszi a barátját,fiát. Nem láttam át, mert hülye és elkeseredett voltam. Az egészet már akkor megbántam tulajdonképpen,amikor megérkeztem a reptérre. Éreztem valahol. Egy hónap után szűkölve jöttem haza, de addigra már semmi pénzem nem maradt, valamint elveszítettem azt az embert is, aki a legtöbbet jelentette számomra az egész világon....A szükség nagy úr. És néha embertelen árat kell érte fizetni :(

Street Futurist 2016.09.06. 00:35:47

@Józsi01:

"MAGYARORSZÁG szar, mindenhol máshol jobb"

Nem Magyarország szar, hanem az, hogy túl sok ilyen él ott, mint te.

montroyal ( CAN qc) 2016.09.06. 01:20:06

@Buchhalter: kerítés az pont jó ötlet volt.
nem vitatom de foleg a kivitelezonek mert min 10x aron csinaltak meg mint amibe valoban kerult .. de a szerzett szavazatok is fontosak es azok a torvenyek is amit sumakba megcsinaltak ez alatt mert senki nem figyelt csak az emigrans kerdesre .. csak a netrol tajekozodom nem vagyok szakerto de az hogy a rokonok is kaphatnak allami szerzodeseket azzal a szigoru feltetellel hogy nem azonos cimen laknak.. vagy hogy a megvedett magyar fold amit bagoert osszaharacsoltak most mar eladhato kulfoldre ..
vagy mint ez a szavazas mennyibe fog kerulni es kik fogjak a sokszoros koltseget benyelni .. na mar megint politizalok de minek sza..ok ra ..

pappito · http://pappito.com 2016.09.06. 04:47:07

@montroyal ( CAN qc): "nem vitatom de foleg a kivitelezonek mert min 10x aron csinaltak meg mint amibe valoban kerult ."

de legalább nem ér szart se :)

Jude 2016.09.06. 06:46:31

Bocsánat, nem kötözködni akarok, én is nyolc évig tanultam oroszul, és mellette a gimnáziumban olaszul, és az én szüleimnek sem volt pénzük, hogy megtanítsanak angolul, én mégis megtanultam. Igaz, én még "csak" 44 éves vagyok. 14 éves koromban egy osztálytársnőm tanított engem - akit megkértem, mert érdekelt az angol nyelv, - aztán jött a Sky és Super Channel és onnantól már ragadt rám a nyelv, csak 19 évesen mentem tanfolyamra, arra sem sokáig. Oroszul persze nem tanultam meg, csak olaszul, és angolul, mert ez a két nyelv érdekelt.

kronikas 2016.09.06. 06:46:34

@Buchhalter: én is migráns vagyok, hazám kénytelen voktam elhagyni, szinte semmi pénzem nem volt. Egy ismerősöm 4 évvel korábban megismert itt egy családot. Szállást kaptam, ételt, útmutatást, minden este a családfő elmagyarázta, másnap hova, hogy jutunk el. Teljesen más volt igy. S angliában is lehetne, uszitana a migránsok ellen az angol királyi család vagy miniszterelnök, s esténként vadásznának a magyarokra akár. Sajnos, lehet bekövetkezik. A kegyetlenség vissza fog ütni. Ha otthon lennék, igenis befogadnék én egy ulyen családot, csoportot. Amúgy, orbán nem keritéssel kezdte, hanem regisztráció, ellenörzés nélkül ahogy Putyin akarta, rászabaditotta az osztrákokra őket, köztük terroristákat. Ezért kapott fejmosást, de ő nem birja a kritikát, Mellár szerint lefagy ha azt hallja, nincs igaza. Utána jött a kerités, s mutatta meg kegyetlen gonosz valóját. S a magyarokból is, sokakból ilyen számitó gonoszt csinál, elaljasit, akit csak tud a neonáci propagandagépezete, igy nem téma, hány magyar hal meg infuziótól a korházakban, fertőzésekben.

macamuca [IHUN] 2016.09.06. 07:27:20

@Buchhalter: @montroyal ( CAN qc):
Igen, a kerítés klassz ötlet volt, olyannyira bevált, hogy készülnek másodikat is felhúzni mellé. Ugye, a dupla kerítés jobban véd..., ja, és le lehet húzni a rókáról a második bőrt is...
Vajon hány kerítés fogja "védeni" a gaz migráncsoktól a zországot?.........

Golf2 2016.09.06. 08:30:15

@macamuca [IHUN]: A kerítésnél is jobban védenek a szar fizetések...Havi 80ért a fekák se jönnek ennyi eszük azé van.

Józsi01 2016.09.06. 09:00:08

@Street Futurist: Akkor hogy a kis lelkivilágod helyre billenjen minden magyar szar.

Csak dolgozni és gondolkodni ne keljen neked, mert abba még belepisztulnál.

Józsi01 2016.09.06. 09:30:51

@prognosys: Ez egy értelmes és elgondolkodtató írás volt. De kérem vigyázzon, mert ilyen írásokért megszokták hurcolni az embert, mint rásszistákok, náczikok mostanában kezdik a kedves liberáltak, hogy kommunistákok, stb...

Ez a mondat tetccet a legjobban (csak hogy mindneki tudja taknyos magyar szart és földettúró paraszt vagyok - természetesen éjjel-nappal gumicsimában) "Azon azért mégis érdemes lenne elgondolkodnia mindenkinek, hogy ki mit tehet annak érdekében, hogy mindez megváltozzon."

pappito · http://pappito.com 2016.09.06. 10:42:02

"Szia pappito!

Quercus a favágó üzent neked a blog.hu adatlapodon:

Te már csak tudod, Új-Zélandig futott cigánygyerek."

ez melyik retardált?

MRN 2016.09.06. 13:35:22

Előre látom, hogy nem leszek megint népszerű. Pedig csak elgondolkodtam a poszton, és pár dolog nem egészen világos.
1. A hölgy a 80-as években vállalkozó volt, majd a bérelt büfé megszűnt, és befejezte a vállalkozását. Nem próbált máshol bérelni? Hiszen mint írta, jól ment a vállalkozás, ezek szerint értett hozzá, máshol is mehetett volna.
2. Tehermentes, budai lakása van. Nem gondolt rá, hogy esetleg eladja, vidékre költözik, ahol olcsón vehetett volna valamit, marad egy rakat pénze, amiből újra vállalkozhat, vagy marad tartalékban a pénz. (Persze, esélyes, hogy esetleg feléli.) Ez se sokkal nehezebb, vagy kockázatosabb, mint külföldön időseket gondozni. Egyébként erre itthon is van igény, meg gyerekfelügyeletre is, nem is rossz pénzért.
3. Nem értem, miért nem kapott pl. munkanélküli segélyt, attól, hogy vállalkozó volt korábban, még jogosult lehetett volna rá.
"Kinek jár álláskeresési járadék?
Annak a nyilvántartott álláskeresőnek, aki mielőtt elveszítette a munkáját, legalább 360 nap munkaviszonnyal rendelkezett (a megelőző 3 évet számítják). A jogosultsági időbe beleszámít a munkaviszony, a közfoglalkoztatás keretében végzett munka, de az egyéni vagy társas vállalkozói tevékenység is – feltéve, ha a vállalkozói tevékenység alatt rendben fizette maga után a járulékokat. Feltétel ez utóbbi esetben, hogy az álláskereséskor vissza kell adni a vállalkozói igazolványt, vagy szüneteltetni kell (tehát egy álláskereső nem lehet számlaképes)."
4. 1 miliós hitelkártyát nem dobálnak az ember után Magyarországon, ahhoz megfelelő nagyságú rendszeres jövedelem kell.
5. Fizikai munkát 4 napig bírta, közmunkát nem vállal - lehet, ezért nem kapott segélyt, mert ez kizáró ok sajnos. Közmunka nem csak utcaseprés lehet.
6. "Az nem élet, hogy rezsit fizet, eszik, alszik, robotol és kész."
A hölgy most is ezt teszi, csak rezsit nem kell fizetni. De legalább tud félretenni, ami viszont pozitív.
A posztból még kiderül, hogy ő is azok közé tartozik, akik azt hitték anno, hogy a rendszerváltással egy csapásra a nyugati életszínvonal köszönt be, s nem tudja feldolgozni, hogy nem így lett. Lehet ezért vizionál diktatúrát, amiben félelemben kell élni. Azért talán még mégse Észak-Korea...

Sajnos valós jelenség, hogy 40 felett nehezebb munkát találni, 50 felett főleg. A bérek meg alacsonyak, így megértem, hogy élt a külföldi lehetőséggel, és további sok sikert kívánok neki.

So No 2016.09.06. 16:06:22

En 45 vagyok, kulfoldon dolgozom.

De mindig csodalkozva olvasom, hogy 40 felett elkuldtek, mert "oreg". Sosem fordult velem ilyen elo. Sot. Orultek, hogy 15 evnel is tobb programozoi tapasztalatom van.

Az mas kerdes, hogy Azsiaban haromszor annyit adnak, es harmadannyiba kerul az elt...

Mercel 2016.09.06. 16:18:36

Èdes istenem mennyire ismerős amit a Hölgy leírt ..
És nem tudom a szüleimet ellökdösni agyarországról mert "ugyan már eddig is megvoltunk valahogy.." és nem fogják fel hogy baj lesz, ennél a nagyobb. én meg gyomorideget kapok, hogy ha csoda nem történik nem fogok tudni segíteni nekik ha öregen és betegen bajba kerülnek. :(

Jól tette a Hölgy hogy elment és sajnos szinte mindenki jól teszi ha elmegy.
Ez van.

telkoe 2016.09.06. 17:18:20

@MRN: A torzskozonsegnel valszeg nem leszel tul nepszeru. Szvsz is ez a sztori arrol szol hogy ugyeskedett egy kicsit, orokolt parszor es amig ebbol megelt minden jo volt. Amikor nem mentek a dolgok ahogy elvarta akkor jon a szokasos onsajnaltato nyafogas es diktaturazas, mert neki mar az osztrak eletszinvonal jarna.

$pi$ 2016.09.06. 17:18:38

@kronikas: "Amúgy, orbán nem keritéssel kezdte, hanem regisztráció, ellenörzés nélkül ahogy Putyin akarta, rászabaditotta az osztrákokra őket,"

Putyin akarta? Nagyon el vagy tévedve, fél európa azon hörgött, hogy miért nem engedjük őket tovább! Az osztrákok kocsival jöttek értük, mert a gonosz magyarok nem akarták felengedni őket a vonatra. Azon hörgöt az EU, hogy nincs jogunk bezárni őket, ha németország meg svédország felé akarnak menni, akkor nem lehet előlük bezárni a kaput.

Akkor az volt a baj, hogy miért nem engedjük őket, most meg már az a baj, hogy miért engedtük? Súlyos!

kommentterasz.blog.hu 2016.09.06. 17:50:31

"Nehéz szívvel, de igyekeztem őt kifele „lökdösni”, hogy tanuljon, boldoguljon a világban, mert itthon nincs jövője, és ahogy elnézem a következő 20 évben sem nagyon lesz."

Hát ez tényleg egy elszomorító pillanat lehetett, amikor rádöbbentél, hogy nem tudod megtanítani a gyereknek, hogyan boldoguljon (hisz neked se sikerült), ezért el kell engedned, hogy évente 2-3szor lásd... :(

sajnálatos, hogy közgazdasági érettségivel ennyire futotta, ez a képzésnek is negatívum kicsit, neked meg ugye ténleg szomorúvá tette az életed.

fel a fejjel.

mike288 2016.09.06. 17:50:33

Hmm... Egy Magyar kolegám itt Angliában aki jelenleg 66 éves, szintén 58 évesen indult neki. Igaz a második munka után, majd 3 hónap munka nélkül töltött idő után már a visszatérés határán volt, amikor egy ügynökség megkereste és munkát ajánlott neki ott ahol én is dolgozom jelenleg. Azóta felépült neki(k) egy gyönyörű családiház Magyarországon, ami a vételárral és felújítással együtt úgy alaphangon 30 millió forintba került, mindemellett néha utaztatta a feleségét, gyerekeit, vett különböző dolgokat magának amire szüksége lesz a hazatérése után, és természetesen a szokásos ajándékozások. Ebben az évben nyugdíjba vonul, tehát hazamegy, összevont Magyar és 6 évnyi Angol magánnyugdíjjal összevonva, ami nem olyan rossz összeg.
Azt gondolom hogy mindehhez szerencse is kell, no meg egy olyan állás ami nem minimálbért fizet, és a legfontosabb a kitartás, és az hogy felismerje az ember hogyha épp jól megy neki, akkor arra az időszakra is gondoljon amikor majd nem így lesz.
Sajnos én azt tapasztalom hogy rengetegen élnek kint már sokkal hosszabb ideje mint 5 év, minimálbérrel, és mégis...
Nehéz ügy...
Mindenesetre sajnálom azokat akik úgy látják hogy Magyarországról végleg el kell húzni, és hogy mennyire rossz hely..
Szerintem ha már az ember eléri azt hogy félretegyen pénzt amit igaz otthon nem valószínű hogy mindenki megtehet, arra kéne koncentrálni hogy elfelejteni a politikát, és arra gondolni hogy igenis Magyarország nagyon jó hely, és vissza lehet menni mondjuk egy kisebb lakás árával a zsebben. Még mindig jobb korlátokat meghúzni itt, és fizetéstől függően x évig kint maradni majd hazasétálni egy kisebb lakás árával, mint azon rágódni hogy de szar ez a Magyarország..
Mert nagyon is jó hely, jó hely, ha nem azonosul az ember a politikával, és nem a jelenlegi politikai helyzettől várja a megoldást hanem önmagától. Jó hely ha nem a zindex és társai vannak beállítva kezdőlapnak.
Persze mindez túl mesebeli megfogalmazás tudom. De én azt mondom, puding próbája az evés..

2016.09.06. 18:17:04

@mike288: Ha nem foglalkozik senki a politikával (tehát csináljanak azt, amit akarnak, kit érdekel), akkor pontosan mitől várható, hogy jobbra forduljon a helyzet? Merthogy pl. a törvények és jogszabályok nagyon is fontosak a boldogulásod szempontjából, akárcsak az adózás, v. éppen a hatalmas korrupció. Nem szar, hanem sok szempontól teljesen élhetetlen ez az ország. Én inkább így mondanám. És ezeket a "feltételeket" az itthon élő emberek teremtik elő azzal is, hogy szarnak bele mindenbe, meg minden jó úgy, ahogy van. Ezzel lett tele a töke elég sok embernek.

Taxomükke (UK) 2016.09.06. 18:37:11

@pappito: Látod, olyan mértékben vagy bérrettegő, hogy már ezt is elfelejtetted?
:)))

micsoda? 2016.09.06. 18:45:59

"törvénygyár szakmányban nyomja ki az új törvényeket. Az nem élet, hogy rezsit fizet, eszik, alszik, robotol és kész."
Nagy igazságot mondott ki a posztoló. Gratulálok, hogy nem a nyavalygást választotta, mert lépni.

Kimentem külföldre dolgozni én is, a rendszerváltás kezdetén. Az addig lapulók, a Kádár rendszerből jól élők, ekkor kezdtek nagy hangosan kommunistázni. Akiben volt tartás, az ment. Barátok segítettek, háztartási alkalmazott voltam Ausztriában. Egy percig nem bántam meg, kifizettem a lakásomat.

micsoda? 2016.09.06. 18:45:59

@mike288: "Mert nagyon is jó hely, jó hely, ha nem azonosul az ember a politikával,"

Ez bizony nehéz dolog, és a nagy többség nem is tud kimaradni a politikából. Lehet az baráti társaság, belföldi nyaralás, bármi, politizálunk, mert írva- íratlanul ezt kapjuk éjjel, nappal.

Nzoltan 2016.09.06. 18:46:09

@montroyal ( CAN qc): Ez csak fikció. A kerítes nem csak egy kerítes. Kisajátítas, infrstruktúra, stb.... Nem a tüzépről vett néhány guriga drót. A mutyiban biztosak lehetünk, de ez aenkit nem érdekel, mert a leghangosabbak pont azok a nagyfejű baglyok, akik már megjárták ezt az utat.

mike288 2016.09.06. 18:46:40

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Értem amit mondasz. Nekem ezzel csak az a "gondom" hogy nem láttam még arra példát hogy bármilyen politikai hatalom idézhet elő változást. Azaz de, amíg volt szakrális vezetés, ez a korszak úgy Mátyás Király halálával be is fejeződött.
Nem azt mondom hogy bele kell szarni mindenbe, hanem azt kéne megérteni hogy bármilyen politikai helyzet is áll fenn manapság, azt lehet úgy nevezni hogy van a szar és van a fos. Azon lehet rágódni hogy melyik jobb a kettő közül, kétségtelen hogy az egyik talán kicsit "jobb" mint a másik. De jelentős változást az ember életében nem fog okozni soha.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogyha az ember felismerné hogy semmi az égvilágon nem fog történni addig amíg az ember önmagán felül nem kerekedik, akkor mindjárt el is kezdene cselekedni. Aminek pedig előbb vagy utóbb meglenne a gyümölcse. Ehhez pedig kitartás és alázat kell, azt hiszem ez nincs meg manapság az embereknek, mert elegük lett. Megértem. Pedig lehet hogy csak egy lépés kéne ahhoz hogy tényleg elérjenek önnálló módon valamit.
Nézd, egyszer egy "politikus" azt mondta : Akinek nem tetszik, el lehet menni. Én szót fogadtam neki.. Mert valóban nem tehettem mást. Eleinte lázadoztam, szitkozódtam, önmagamat sajnáltam, azt vártam hogy ezek a senkik ( oldaltól függetlenül ) mikor csinálnak már jó világot. Hahhha. Aztán meg kinevettem magam, és szépen elkezdtem csendben tenni a dolgomat. Dolgoztam, csak országhatáron kívül. Azóta meg hálát adok az akkori helyzetnek még akkor is, ha jó sok évet és jó sok milliót buktam azóta.
Nem érdemes ezekbe a politikai témába még csak energiát sem fordítani, mert megőszülsz, kihullik a hajad, megöregszel rögtön, agyvérzést kapsz, idegbeteg leszel ésatöbbi.
És tudod amikor az emberek az utcára vonulnak azzal a reménnyel hogy majd egy tüntetéssel pl. elérnek valamit, vagy online egymást szapulják a politikai nézeteik miatt, pontosan olyanok mint a birkák. Egymás seggébe bújva haladnak egy irányba. Csak azt nem veszik észre hogy a legvégén a vágóhídhoz értek. Ott meg már késő...

mike288 2016.09.06. 18:59:50

@micsoda?:
Így van, de ha kipróbálja az ember hogy mi változik akkor ha mondjuk 1 hónapig nem olvas híreket, megkéri a barátait hogy ne politizáljanak, akkor vajon mi történne?
Én jól tudom.
Annyi történik hogy azt veszed észre hogy egyszerűen boldogabb lettél. És a dolgodat ugyanúgy teszed :)
Szóval ki okozza a felfordulást?
A politikus vagy az ember aki felveszi tudattalanul azt a sok szennyet?
Érdemes ezt mélyebben megvizsgálni..

2016.09.06. 19:16:09

@mike288: Olyan politika van, amire igénye van az embereknek. A kritikus tömegnek agymosásra, meg demagógiára van szüksége itthon, ezért, azt is kapják. A problémák ott kezdődnek, hogy aki a körön kívül van, az is velük szívja a lompost. És ez így nem túl fasza. Egy LMP sosem lesz itthon annyira népszerű, mint amilyen az mszp volt, vagy amilyen most a fidesz.

"És tudod amikor az emberek az utcára vonulnak azzal a reménnyel hogy majd egy tüntetéssel pl. elérnek valamit, vagy online egymást szapulják a politikai nézeteik miatt, pontosan olyanok mint a birkák. Egymás seggébe bújva haladnak egy irányba. Csak azt nem veszik észre hogy a legvégén a vágóhídhoz értek. Ott meg már késő..."

Akkor mi a megoldás? Minden menjen tovább eddig is úgy, ahogy eddig? Ez csak azt hozza magával, hogy akinek nem tetszik, az lelép. Mert nincsen más opció.

kuki123 2016.09.06. 19:50:21

A legjobb írás amit valaha olvastam.

Köszönöm

Kénytelen leszek megfogadni.

mike288 2016.09.06. 20:40:18

Sok olyan ismerősöm van akik pl. azt sem tudják ki a pénzügyminiszter, mégis nagyon boldog emberek. Nem is éheznek, jól vannak. Az biztos igen, hogy pontosan olyan politika van amilyen politikára szükségük van az embereknek...
Hogy mi a megoldás? Erre nem lehet egy globális választ adni.
Egyéni szinten kell mindenkinek a saját életébe elmerülnie.
Kinek mi. Valaki nagy anyagi bőségre vágyik, valaki egyszerűen csak lusta, valaki nem elégszik meg azzal ami van, valaki akkor is hőbörög ha mindene megvan.
Nem tudom, és nem is szeretnék hülyeségeket írni mert én csak a magam példájából tudok következtetést levonni.
Nekem a megélhetésemről volt szó 5 évvel ezelőtt, mert igen bevallom hülye voltam hogy szóba álltam a bankokkal csakhogy legyen egy kecóm. Beszívtam. A fizetésem 80%-a a törlesztőre ment el, mellette rezsitartozás felhalmozások, stb..
Elmentem mert nem volt más mód. Ma minden rendben.
Elmentem naés? Nem itt szándékozom leélni az életemet Anlgiában. Kézpénzben ki szeretném fizetni a kecómat és boldogan hazahúzni egyszer, pedig megtehetném azt hogy jajjj az az ország kicseszett velem. Nem. Én csesztem ki magammal.
Vannak olyan ismerőseim is hogy saját lakásuk van, és nem is ismerik fel hogy mekkora dolog ez a mai világban. De folytathanám a sort...
Ha valaki nagyon úgy érzi hogy el kell mennie, hajrá! Menjen.
De ne úgy hogy elfelejti honnan jött, hanem teremtse meg magának azt az anyagi lehetőséget külföldön ami után mosolyogva visszatér.
De ez egyéni szint. Mert családostul nehezebb, stb, de van nem egy példa akik simán megoldják úgy is.
El kell azt fogadni hogy egy korrupt, hazug politikai helyzetben van az ország és egyénileg kell cselekedni.
Ha valaki járt már Spanyolországban, ahol a politikai korrupció messzemenőleg brutálisabb mint Magyarországon, megfigyelheti hogy a szegénység nagyobb mint nálunk. És mégis.
Az emberek tudnak boldogak lenni, hihetetlen szociális kapcsolat van egymás között és nem olnline hanem élőben.
Valahogy nem úgy élik ezt meg mint mi.
Szóval a kérdésedre a válasz : nincs válasz. Globálisan nincs.
Csakis egyénileg :)
De ez már filozófia :)

Posztíró 2016.09.06. 22:19:08

Nekem tetszett a poszt, bar beszámolhattal volna a kezdheti nehezsegeidrol odakint, ezt szívesen elfelejti mindenki :D

Csak egy dolgot kérdezek tőled:évek hosszú során at te vállalkozó voltál, utánna pedig hagytad, hogy ne jelentsenek be kvázi sehol? ennek ahatulutojet pedig vállalkozóként biztosan ismerned kellett volna: hogy meg annyi nyugdijad sem lesz, mint a magyar átlagnak (amit itthonról elvileg akkor is kapsz,ha mar külföldön élsz es ott mész nyugdíjba).

Egyébként jól tetted hogy ennyi idősen is elindultal:) elismeresem :)

pappito · http://pappito.com 2016.09.06. 22:47:01

@Taxomükke (UK): nem tudom melyik frusztrált balfasz ez, de kaptam újat tőle:)

"Szia pappito!
Quercus a favágó üzent neked a blog.hu adatlapodon:

Anyád a retardált, te putris cigány."

lol

pappito · http://pappito.com 2016.09.06. 22:47:46

@Posztíró: "beszámolhattal volna a kezdheti nehezsegeidrol odakint, ezt szívesen elfelejti mindenki :D"

ezek szerint nem olvasod ezt a blogot rendszeresen

laci_52 2016.09.06. 23:26:47

Nemcsak az a megoldás, hogy kimegyünk, ebben a korban pláne nem. Ugyanennyi idős voltam, mint te, amikor elvesztettem a munkámat, a háromból két gyerekem még középiskolás volt.

Próbáltam újra elhelyezkedni, de nem sikerült. Eközben nem tétlenkedtem, többféle alkalmi munkát vállaltam és így kihúztam a nyugdíjig, most már csak annyit dolgozom, amennyit bírok és amennyi jól esik. Gyerekeim egyetemen tanulnak tovább(nappali tagozaton!) és támogatom őket anyagilag.

Úgyhogy itthon még nem annyira reménytelen a helyzet, mint ahogy egyesek beállítják, csak meg kell találni a lehetőségeket.

Akik nem dolgozni, hanem csak panaszkodni szeretnek, azok valóban menjenek külföldre és majd meglátják, hogy ott sem minden fenékig tejfel.

2016.09.07. 00:07:23

Érdekes, hogy mindenkinek minden szar. Csak a határokon kívül lehet megélni? Nem igaz, csak megfelelő szakmával kell rendelkezni. 40 fölött nincs munka? Nem igaz, csak megfelelő szakmával kell rendelkezni. Én 50-hez közeledve munkahelyet kellett váltsak. Külföldi partnercégeink kapkodtak utánam, hogy menjek pld. Angliába dolgozni. Sosem kellett politikusok seggét nyalnom, gazdagoknak hajlonganom, most is saját hazámban dolgozom jó pénzért. Megfelelő szakmát kell választani.... Mivel az alacsony szakképesítésű emberből a cégek szemében 12 egy tucat, bármikor kidobható, lecserélhető, amit viszont egy magasan kvalifikált szakemberrel egy cég se nagyon játszik meg, ha meg mégis, hamar talál az ember másik lehetőséget. Az armageddonig az én megélhetésem így vagy úgy, de megalapozott, akármelyik országban. Lehet követni a példát, vagy szívni betegápolóként, nyaralószék pakolóként, recycling managerként, hivatalnokként... mindenki a saját sorsát alapozza meg a saját döntéseivel. Némelyik országban ezek nehezebbek, máshol könnyebbek. De mindenütt van megoldás.

igenember 2016.09.07. 07:00:37

Nem azért a 20 fillérét de minimál nyugdíjhoz is kell 20 év bejelentett munkaviszony.

wotan 2016.09.07. 07:01:03

@kronikas: kedves krónikás nem túlzunk picit? Magyarországot és Orbánt külföldön az emeberek (=nem a mainstream politikusok egy része) nagyon pozitivan itéli meg. Irom ezt úgy, hogy napi szinten olvasom a német online médiákat, és kommentárokaz ( a kettő általában szétnyír). Itthon (>20 év Németország) után egy IT cégnél dolgozom. 5 év alatt a kb. 50 körülöttem dolgozó fiatalból kettö ment külföldre dolgozni. Jól tették, hazajönnek ha megunták, mint én, mint sok más.

wotan 2016.09.07. 07:01:14

@kronikas: psszt. Mellár szerint (ki a fene az?) Orbán éjjelente maga jár el gonosz valójában a betegek infuzióját elfertőzni. Ő látta eccere 5 helyen. Ja és vámpír is.

gyfodor 2016.09.07. 07:01:38

@$pi$: regisztráció, ellenörzés nélkül, köztük valóban terroristákat, s valóban tömegesen szállitották őket. Az ellenörzés, nyilvántartás hiánya volt a baj. Most meg, valóban nem engedik be a menekülteket sem. Orbán a dacos szociopata kölyök, aki szétmarcangolja a játékmackóját s ha kérdik ez mire kó, dacosan annyit mond: én ogy játszom. Mindez azért, mrrt nyugaton nem működik a papagájkommandója. S nem a kis szélkakas töpörtyűt, hanem a lengyel Tuskot választották meg ET elnöknek. S nem hivják sehova, egy kávét se akarnak vele meginni.

midnight coder 2016.09.07. 07:02:00

A posthoz annyit, hogy ma egy érettségivel kb. semmit nem lehet kezdeni. Ez kb. annyi, hogy tudsz írni és olvasni, de sem nem szakma, sem nem diploma. Nem annyit ér, mint a Kádár rendszerben a 70-es évek előtt, amikor még egy érettségivel voltál valaki. Ezzel idehaza 40 éves alatt sem nagyon talál senki normális melót, ahogy külföldön is leginkább a mosogatás jellegű tevékenységek mennek.

Ez az idősgondozás pedig addig jó, amíg egészséges vagy. De szerintem azért az nem véletlen, hogy a született angolok nem nagyon tolonganak ezt a melót csinálni, és még a nyelvet nem beszélő kelet-európai munkaerőt is felveszik. De annál, amit idehaza kezdhetsz egy szál érettségivel, gyakorlat nélkül ez is jobb.

MRN 2016.09.07. 08:23:05

@mike288:
Egyetértek a gondolataiddal, és szimpatikus, hogy levontad a tanulságokat, nem csak másokat okolsz az életedben felmerülő nehézségeidért - szemben a posztíróval. (Igaz, legalább megpróbálja megoldani.)
Én azt is megértem, hogy ha valaki nem szándékozik visszatérni, megtapasztalva egy (számára) jobb életet.

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.09.07. 09:07:08

Pár ellentmondás azért van az írásban.

Elmondása szerint régóta saccra 40 éves kora óta szenved pénzszűkében.
58 évesen indult el, azaz mostantól visszafele 18 éve fordult rosszra az élete.

Szóval a diktatúrázás, és a kilátástalanság szövegnek pusztán az elmúlt évekre kivetítése, arra utal, hogy megrendelt és átgondolatlan politikai bullshit a szöveg.

Ugyanis a 41%-os THM az 1millás hitelre pl tutira az MSZP alatt lehetett csak, hisz ma már nincs 41%-os THM.
Ha volt.

DieNanny CH 2016.09.07. 09:32:17

@mike288:

Hm. 58 évesen kiment, mondjuk 59 évesen találta ezt a munkát, 7 évet dolgozott benne - és erre szép nyugdíjat kap? Úgy érted, hetente 50 fontot? (Mert az oké, hogy Mo-on mondjuk 35 évet dolgozott, de persze ott meg az számít, hogy mennyi volt a fizetése, vagyis mennyi nyugdíjjárulékot fizetett be.)

cso zsi 2016.09.07. 10:16:26

@Ballib cenzúrázók réme 18: "Az első Orbán-kormány a rendszerváltás utáni negyedik kormány volt 1998–2002 között."

Akkor is, (ahogy a jelenlegi vezetés első intézkedései között) volt néhány "pénzügyi manőver".

Payrollerwitch 2016.09.07. 10:38:27

@1234567890987654321:
Totál igazad van, megfelelő szakmát mindenkinek! Nővér, pénztáros, tanár, utcaseprő, stb. meg egyszerűen nem kell, mert azok nem megfelelőek. Vagy várjunk csak... Nem úgy kellene, hogy mindenki megéljen a munkájából? Mert mondjuk agyi képességeiből csak arra futja, hogy mosogatófiú/lány legyen, de azért enni, lakni, ruházkodni neki is kell. Hagyjuk már ezt a demagóg dumát a megfelelő szakmával.

MRN 2016.09.07. 10:38:34

@Ballib cenzúrázók réme 18:
Nekem nem ez a furcsa, hanem az, hogy 1 millás hitelkártyát itt csak elég magas rendszeres jövedelmre ad a bank, már 10 éve is így volt. (Ha csökken a jövedelem, csökkentik a keretet is, tapasztaltam.) Tehát marhára nem nyomorog, aki ilyet kap.
Vagy jó lenne, ha jelentkezne a posztoló, hogy megossza, hogy lehet ilyenhez jutni (nem mintha kéne, mert valóban magas a kamata).

2016.09.07. 10:39:55

megy a yolozas, aztan kutyak kozt a siras, hogy nincs penz...

esetleg mikor futott a szeker es nem 3 evente kocsicsere lett volna a prioritas, lehet nem kellett volna Angliaig futni.

MRN 2016.09.07. 11:10:56

@Payrollerwitch: Speciel nővérek nem nagyon vannak munka nélkül. Mosogatófiú/lányból meg elég sok van mindenhol, ilyen kvalitásokkal nem csodálkozhat valaki, ha nem kapkodnak utána a munkaerőpiacon.
A szocializmusban járt csak alanyi jogon munka-megélhetés mindenkinek.

Payrollerwitch 2016.09.07. 13:20:38

@MRN: Igazad van, a nővérek csak emberhez méltó fizetés nélkül vannak, munkájuk van elég. Nem gondolom, hogy alanyi jogon kellene járnia a munkának, de ha mindenki megfelelő szakmát választ, mondjuk mindenki mérnök lesz, akkor egy idő után majd ők fognak mosogatni. Értem én, hogy élethosszig tanulás, átképzés, stb. nem engem kell erről meggyőzni. Csak néha ki kell dugni a kis fejünket a való életbe, megnézni, hogy milyen kvalitású emberek vannak és főleg nem lenézni őket, mert nem tehetnek róla. Élniük nekik is kell, és erre megoldást kell(ene) találni.

Balt 2016.09.07. 13:20:51

@Ballib cenzúrázók réme 18: A hitelkártyák (limitidőn túli) hiteldíja most is magas: meg kell tanulni ésszel használni. (Mondjuk azon csodálkozom, akinek ez tegnap-ma újdonság: a briteknél sincs másképp.)

Arra azért kíváncsi leszek, mikortól zsuppolják haza az illegális munkavállalókat. :)

Aztán Ciprus, mint az ígéret földje? Facepalm.

Balt 2016.09.07. 13:20:54

@MRN: Nekem >10 éve milla a hitelkeretem, pedig nem sokkal több a jövedelmem a mindenkori átlagnál.

MRN 2016.09.07. 13:58:54

@Payrollerwitch: Jól tudod, a nővért azért hoztam példának, mert te is azt hoztad (többek közt), hogy nem kell.
Nem kell mindenkinek mérnöknek lenni, van még jó pár szakma - még diploma se kell feltétlen-, amiből azért meg lehet élni. Persze, nem nyugati bérek vannak, ez tény.
Az olyan kvalitású embereknek, akikre vélhetően gondolsz-, mint csak mosogatásra képesek - vannak a segélyek, ha épp nincs kereslet rájuk a munkaerőpiacon, mert sokan vannak. Most gondolj bele, te egy adófizető vagy. Szívesen finanszíroznád ezeknek az embereknek a mérnökével, vagy a jó szakmunkáséval vetekedő életszínvonalát? De őszintén.

MRN 2016.09.07. 13:59:01

@Balt: Magyarországon élsz? Ha igen, melyik banknál vagy (ha nem vagyok indiszkrét) mert én még nem találkoztam ilyennel.
Főleg nem úgy, hogy munkanélküliként, vagy fekete munka mellett adnának ilyet. (Mert hogy a posztban erről van szó.)

telkoe 2016.09.07. 13:59:04

@Balt: Ha jol emlekszem, a hitelkartyakeretnel nem is csak a jovedelmet nezek hanem a forgalmat es a visszafizetesi hajlandosagot / pontossagot. Nekem automatikusan evente jon a gratulalunk megemelnenk a keretet level olyan szamlakon is ahol nincs rendszeres jovedelem utalas (brit kartyamnak van kb 6-7k GBP kerete).

É2I 2016.09.07. 14:25:11

Egy apró hozzáfűznivalóm lenne: Magyarországról jelen pillanatban nem kell disszidálni. Legálisan elhagyhatod ... még. ;)

@Balt: Nekem meg valamelyiknél ötven! milla. Hülye lennék egy vasat is felvenni tőlük. Nálunk egészen más a hitel képesség fogalma, mint nyugatabbra. Persze a nagytöbbség tapsikol is neki és rohan felvenni, mert az az övé. csak mikor vissza kell fizetni csodálkozik el mekkora ingoványba téved.

Balt 2016.09.07. 14:41:53

@MRN: Korrekt komment.

@So No: Az már igaz: a HR-esek álma a pályakezdő (bérű) alkalmazott évtizedes tapasztalattal.

Balt 2016.09.07. 14:41:53

@MRN: Citi. Lassan 2 évtizede van hitelkártyám náluk. Persze mindig bejelrntett munkaviszony mögötte.

Payrollerwitch 2016.09.07. 15:52:20

@MRN:
"3. Nem értem, miért nem kapott pl. munkanélküli segélyt, attól, hogy vállalkozó volt korábban, még jogosult lehetett volna rá."
A szabályok szinte évente változnak. Volt olyan időszak is, amikor vállalkozói járadékot kaptak a vállalkozók, de csak akkor, ha nem volt köztartozásuk. Ha volt, akkor így járt.

Balt 2016.09.07. 15:52:36

@mike288: +1 Az annyi, mint 289. ;)

Itt van levezetve (1-2x igazat is írtak):
velemenyvezer.444.hu/2014/02/20/hulyek-e-a-magyar-valasztok

@zseketto: :)

Payrollerwitch 2016.09.07. 15:53:17

@MRN: Vezessük már le értő olvasással. 1234567890987654321 azt írja, hogy nem csak a határokon kívül lehet megélni, mert megfelelő szakmával Magyarországon is. Erre írtam én, akkor a nővér pl. nem megfelelő. És nem, nem fejtettem ki, hogy azért, mert nem él meg egy állásból, másod- és harmadállást vállal, azért, hogy fizesse a számláit. Nem nyaral, nem jár színházba, nem él. Erre te azt írod, van munkájuk. Igen, munkájuk van. Megfelelő fizetésük nincs hozzá. És nem szocializmus kellene, hanem a lopást kéne abbahagyni bizonyos szinteken, de már tegnap.
Nem kell mindenkinek mérnöknek lenni, tudom, hogy vannak más megfelelő szakmák. És a szar melót ki csinálja meg, ha mindenki megfelelő szakmát választ majd minden áron? És ami ma megfelelő szakma, az biztosan az lesz 10-20-40 év múlva is?
Belegondolnom sem kell, adófizető vagyok. Jelenleg a (jó esetben) nyolc általánossal rendelkező fizikai munkások termelik ki a béremet, azért ülök én az irodába, mert ő kint dolgozik. Ha lesz még nyugdíjam (nem, de mindegy), azt is ő termeli meg, mert ő addigra nagy valószínűség szerint meghal, a rosszabb körülményei miatt, én meg a megkímélt szervezetemmel még vígan eléldegélek egy ideig. Elméletileg ugyebár.
Azt nem írtam, hogy mérnök fizetést szeretnék nekik finanszírozni. De annyit fizethetnénk, hogy ne haljon éhen az se, aki mocskos és lenézett munkát csinál, ne csak pampogjunk, hogy miért nem tör ki, miért nem tanul, miért nem él egészségesebben, stb.
És ha tetszik, ha nem, van egy réteg, aki világ életében csak a mosogatásra lesz képes. Mit csinálunk velük? Boldogak vagyunk, hogy mi nem ők vagyunk, és reménykedünk, hogy egy este nem vágja át valamelyik a torkunkat vagy kitalálunk működő megoldásokat?

MRN 2016.09.08. 08:45:53

@Balt: Köszönöm. Akkor rossz banknál vagyok. :) A Citi nagyvonalúbb, úgy látszik. Mondjuk egy hitelkártyáért nem megyek át, nem szándékozom élni vele.

MRN 2016.09.08. 09:20:08

@Payrollerwitch: Engedelmeddel akkor én is levezetném, hogy én hogy látom.
Onnan idnultunk ki, hogy a posztban a hölgy arról írt, hogy nem talált munkát, illetve csak feketén tudott dolgozni. Erre írta a hozzászóló, hogy talán ha megfelelőbb végzettsége lett volna, esetleg több esélye lett volna állást találni. Mire te jöttél azzal, hogy akkor szerinte nincs szükség pl. nővérre. Erre válaszoltam, hogy a nővérek nincsenek munka nélkül, ezért ez nem jó példa. Szó sem volt a bérek nagyságáról, egyszerűen a munkalehetőségről volt szó.
Az az érzésem, a hozzászólásod alapján, mintha számodra csak a mérnök, meg a nyolc általánossal rendelkező fizikai melós létezne, pedig a kettő között még elég széles a skála, és szerintem nem csak a nyolc általánossal rendelkező fizikai melós termeli a GDP-t...
Aki mocskos, és lenézett munkát csinál (én inkább úgy mondanám, hogy alacsony képzettségű, mondjuk segédmunkás), az nem hal éhen, csak nem kap annyi bért - valahol jogosan - mint aki kvalifikáltabb munkára képes, ehhez még mérnöknek se kell lenni, elég jó szakembernek (felteszem, a világ más tájain is így van). Pl. egy jó kőművesnek, burkolónak, vagy akár egy autószerelőnek szerintem mindig van munkája, és még meg is tud élni. Hadd tegyem hozzá, ezek sem éppen "fehér köpenyes" munkák.
A nővér - ha már vele példálóztunk -, mondjuk kivétel, mert speciális képzettséget igényel a munkája, és elég kemény meló is. Őket valóban sokkal jobban meg kéne fizetni.
Az a réteg, akiket a végén emlegetsz -, akik csak mosogatásra képesek, ahogy mondtad - számukra vannak a különböző segélyek, támogatások. Elég sokan vannak, ha kevesebb lenne a lopás, attól ők alighanem nem lennének kevesebben. (Nyilván azzal a résszel egyetértek, hogy nem kéne lopni.) De oké, jelentkezz, hogy te több adót szeretnél fizetni, mert szerinted nekik jobban kéne élniük.
Vagy elő azokkal a működő megoldásokkal, kifejthetnéd bővebben.

Payrollerwitch 2016.09.08. 12:18:40

@MRN:
Egészen pontosan ezt írta a hozzászóló: "Csak a határokon kívül lehet megélni? Nem igaz, csak megfelelő szakmával kell rendelkezni. 40 fölött nincs munka? Nem igaz, csak megfelelő szakmával kell rendelkezni." Tehát nem több esély állásra, hanem megélés. (Bár a kettő azért erősen összefügg. Jó esetben.) Akkor élsz jól, ha van megfelelő szakmád.
Az érzésed nem jó. A kettő közti skálát is ismerem, de azért hálásan köszönöm, hogy vetted a fáradságot és leírtad.
Ismerek jó kőművest és ácsot, burkolót éppen nem, és nem élnek meg jól, hanem megélnek. Mert a fizetőképes kereslet is egyre kevesebb.
Ennél több adót már nem szeretnék fizetni, de még mindig inkább rájuk költsék, mint stadionra és pár tűz közeli ember saját lábon állásra. A jelenlegi segélyezési rendszer nagyjából az éhenhalásra elég.
A működő megoldásokért pedig körül kell nézni a nagyvilágban, van elég kivitelezhető és jó példa, oktatási, szociális, egészségügyi, stb. téren.

Susanne29 2016.09.08. 17:10:25

@Ballib cenzúrázók réme 18: @MRN: Nagyon egyszerű. Amikor volt bejelentett munkám és jó fizetésem a bank megajánlotta a 400 ezres hitelkeretet. Mivel jó fizető voltam és mindig időben visszatöltöttem a felhasznált összeget, idővel kérés nélkül emelték a keretet 800 ezerre és később 1 millióra. Nem hagytam úgymond bedőlni, mindig időben befizetem most is az esedékes minimum törlesztő összeget.

Susanne29 2016.09.08. 17:16:39

@MRN:
1. Nem, nem gondoltam rá és nem voltam elég tőkeerős sem hozzá. 13 év után meg úgy gondoltam, hogy most már ideje mást csinálni.
2. Soha nem gondoltam arra, hogy az ingatlant eladjam és feléljem, ez a legnagyobb ostobaság lett volna részemről. Sok ilyet láttam már. Vidéken még annyi munka sincs, mint Budapesten. És bejárni elég drága mulatság. szóval nem! Kizárt!
3. Visszaadtam a vállalkozóit, nem volt semmi köztartozásom /anélkül nem is lehet visszaadni egyébként/ Az önkormányzat ezzel hajtott el, hogy nekem nem jár semmi. 1999-ben.
4. Volt rendes bejelentett munkám is időnként, jó fizetéssel. /Sajnos az a cég 2008-ban a válság miatt csődbe ment és megszűnt. / Akkor ajánlotta meg a bank a 400 ezres hitelkeretet, amit később, mert jó fizető adós voltam, megemeltek 800 ezerre, majd 1 millióra.
5. A kezem 2 éve ment tönkre, a közmunkát most nyár elején ajánlották és nem nem fogadtam el, hanem nem voltam alkalmas rá, szerencsére, ezért nem vonták meg a 22800.-Ft-ot, mert együttműködési kötelezettségemnek eleget tettem, vagyis megjelentem ahol kellett időben, de nem engem választottak. A segélyt pedig 1999-ben nem adták , mert vállalkozó voltam.
6. Igen, tudok félretenni, ezért vagyok itt. Házimunkát végzek, főzök, mosok, vasalok és segítek a minden napi tevékenységeiben a gondozottamnak. A takarítónő és a kertész heti egyszer jön.
Nem képzeltem semmit, de hittem a fejlődésben és hogy mire a gyerekem 20 éves lesz, addigra az ő élete már nyugati életszínvonalú lesz. 20 év nem volt ehhez elég semelyik kormányzatnak. Nagylány vagyok már egy ideje, sok mindent megéltem, láttam és eddig mindent sikerült feldolgoznom az életem során. Csak azt nem akaródzik, hogy most már 4 millióan élnek a szegénységi küszöb alatt és éheznek az emberek meg több százezer gyerek is. Azt hittem, hogy Róbert bácsi szegény konyhája a múlté már, de sajnos nem így van. Lásd Blaha Lujza téri sor ételért.
Nem vizionálok sajnos. Ami itt megy az egy katasztrófa nekünk és az országnak is. :((

Susanne29 2016.09.08. 17:21:18

@wotan: Nem állt szándékomban túlozni. Tényszerűen leírtam, hogy én mit éltem át, mit tapasztaltam. Próbálkoztam, sokat és keményen.
Olyat is elvállaltam ami erőmön felül volt és csináltam a végkimerülésig. Van amit nem erővel, hanem önuralommal képes megcsinálni az ember, mert muszáj.

Susanne29 2016.09.08. 17:30:02

@MRN: Természetesen a bank akkor ajánlotta meg a hitelkeretet, amikor volt bejelentett munkám és magas jövedelmem is igazolhatóan. És rögtön válaszolok is a következő kérdésre: Nem hagytam ott a céget. A cég ment csődbe és megszűnt a 2008-as válságban.

Susanne29 2016.09.08. 17:31:46

@huisje,boompje,beestje: Én is olvastam a posztod és reményt adott nekem is, hogy van még értelme elindulnom. :))

Susanne29 2016.09.08. 18:09:36

Köszönöm mindenkinek a kedves biztatást és pozitív hozzászólást.

MRN 2016.09.09. 08:11:36

@Payrollerwitch: Nem tudom, nálad mi számít "jól megélésnek", azok az ácsok, kőművesek és burkolók, akiket én ismerek, saját, tehermentes lakásban élnek, gond nélkül tartják el a családot, jut mindenre, amire kell (igaz, sokat is dolgoznak). Neked ez csak a "megélés", gondolom. Persze, van olyan is, aki külföldön is dolgozik időnként közülük, hiszen ha többet is tud keresni, miért ne? Igaza van.
Ez igazán nemes lélekre vall, hogy támogatnád azt, hogy a segélyesek legalább olyan életszínvonalon élhessenek, mint te, aki dolgozol (feltételezem).
Én a te konkrét javaslataidra lettem volna kíváncsi, de ez alól kibújtál a külföldi példákkal. Sajnálom.

MRN 2016.09.09. 08:11:41

@Susanne29:
Köszönöm, hogy jöttél, és megmagyaráztál pár dolgot. Az írásodból úgy tűnt, hogy már bőven munkanélküli voltál, amikor a hitelkártyát vetted igénybe.
Remélem, megtalálod a számításod, és nyugodtan élhetsz a jövőben.

DieNanny CH 2016.09.09. 08:27:46

@Payrollerwitch:

"és főleg nem lenézni őket, mert nem tehetnek róla. Élniük nekik is kell, és erre megoldást kell(ene) találni."

Én biztos vagyok abban, hogy a jelenleg csupán érettségivel rendelkezők fele, a saját lustaságának köszönheti, hogy nincs semmilyen szakmája. Úgyhogy az ilyeneket én bizony lenézem, mikor sírnak-rínak! Aki nem szellemi fogyatékos, az tanuljon szakmát. (Bár még ők is tudnak szakmát tanulni!)
Ne menjen mindenki mérnöknek!!! És ott kell kezdeni, hogy ne menjen mindenki gimnáziumba!!! Sőt, főiskolára sem!
Egy asztalos, ács, kőműves is lehet okos, nem? Micsoda indok az, hogy hát "jóeszű a gyerek".
Persze! De ettől nem kellene lenézni a szobafestőt sem. Pontosabban, a szülő az, aki azt verhetné a fejébe: Márpedig fiam, szakközépbe mész, ahol szakmát tanulhatsz, nem gimnáziumba!

Esthajnal57 2016.09.12. 00:01:09

@kommentterasz.blog.hu: Az én életem nagyon szép volt, élményekben gazdag és amíg lehetett és tudtam, addig a gyerekemnek is biztosítottam ugyanezt. Nem tudom neked mit jelent az a szó, hogy sikerült. Nekem azt, hogy önálló, független életet éltem, nem szorultam senkire és a gyerekem ezt látta tőlem ez volt a példa. Nekem mindennél többet ért, amikor láttam a ragyogó, boldog arcocskáját 3 évesen lovaglás közben és nagyon büszke voltam rá amikor a kerületi úszóversenyeken besöpörte az arany, ezüst érmeket, mert 3 éves korától úszott és lovagolt.
Igazából minden sikerült amit akartam. Volt pár évem amikor nem úgy mentek a dolgok ahogy szerettem volna, de ennek vége. Elindultam, változás van és most is azon vagyok, hogy minden sikerüljön amit még akarok az életben. Ezért vagyok itt. Neki is minden sikerülni fog, tudom, hiszem. Meg fogja csinálni amit szeretne. A közgáznak ehhez nem sok köze volt, az igaz. De mindenkinek más a fontos. Nekem sose kellett telek, nagy ház. Minek?? Én utazni akartam és a gyerekem is erre ösztönöztem mindig. Világot kell látni nem itt beleragadni ebbe szennyes sárba ami lehúzza az embereket a nyomorba. 4 millióan a szegénységi küszöb alatt. :((

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása