oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. július 08. 06:44,  Lényegében Amerika 105 komment

2016. július 08. 06:44 Határátkelő

Lényegében Amerika

A hét elején volt az egyik legnagyobb amerikai ünnep, július 4., amit a mai poszt szerzője, Bumber a helyszínen élt végig. Erről is szól beszámolója, emellett pedig (ha már az Egyesült Államok) ír egy kicsit a baseball-őrületről is, nem kevés fotóval és videóval megspékelve. Korábbi, Minneapolisról szóló írását itt olvashatjátok el.

hid_amerikai_zaszloval.jpg

„Első írásomban Minneapolis városa volt a téma (megint hangsúlyoznám, csak látogatóban vagyok itt, szóval amolyan igazi határátkelős posztot nem tudok írni, ezek inkább csak első benyomások egy hatalmas ország kis részéről), és noha voltak még érdekességek annak megjelenése óta (ha gondoljátok, szívesen beszámolok majd azokról is), most arra gondoltam, hátha érdekes lehet, hogyan zajlott július 4.-e ebben a középnyugati városban, és ha már eljutottam egy baseball-meccsre, akkor arról is beszámolok.

Kevés amerikaibb ünnepet tudok elképzelni július 4-nél (nem véletlenül, nyilván – talán még a Hálaadás az), így nagyon kíváncsi voltam, milyen is ez közelről nézve. Hát érdekes, na.

Az előkészületek

Kezdjük azzal, hogy a patrotizmus erősen jelen van az amerikai hétköznapokban (itt, a Közép-nyugaton mindenképpen): rengeteg ház előtt állandóan ott lobog az amerikai zászló.

haz_zaszloval.jpg

Aztán magára valamit is adó bevásárlóközpont, esetleg kereskedő telephelye is nehezen elképzelhető a nemzeti színek nélkül, de láttam olyat is, amelyik négy-öt zászlót is lengetett, gondolom, a biztonság kedvéért.

bevasarlokozpont.jpg

Ha már az előkészületek: mivel július negyedikét sok amerikai a családdal, barátokkal tölti, ezért a grillezés elengedhetetlen része a napnak. (Egyébként is elengedhetetlen része az amerikai életnek, parkokban, tóparton is nagyban zajlik a sütögetés, legalábbis Minneapolisban és környékén, ahol a környezet ráadásul ezt lehetővé is teszi.)

Tehát az ember megveszi a húsokat, steaket, halat, s mi jó falat, folyik az elmaradhatatlan sör, és megy a beszélgetés. Mit mondjak, meglehetősen kellemes tevékenység…

grill_1.jpg

Minneapolisban az idei július 4. (meg gondolom a többi is, de azokról nem tudok nyilatkozni) a nagy dzsemborik napja is volt, a Mississippi partján rengetegen voltak, ment az evészet, ivászat, és a koncertek sem maradhattak el. Voltak egész színvonalasak is, például ez a James Brown-dal egész jól hangzott (nem is beszélve a táncra perdülő emberekről).

A belvárosban tehát hatalmas volt a tömeg, kicsit olyan volt az ember érzése, mint egy budapesti augusztus 20-án, hiszen a hidakon is rengetegen voltak, csomóan jól láthatóan órákkal korábban kitelepedtek, plédekkel, kisszékekkel, étellel-itallal, könyvekkel, kifestőkkel, kártyával, gitárral… és persze (a nyitóképen látható) elmaradhatatlan amerikai zászlóval.

hid_2.jpg

hid_panoramaval.jpg

No meg a környező összes létező szabad területen is ott ültek az emberek.

ulo_emberek.jpg

Nem is lenne Amerika, ha nem járkáltak volna mindenhol árusok, akik néha egészen ízléstelen dolgokat is árultak. (Nagy divat a giccses, villódzó nyaklánc is.)

arus.jpg

A tűzijáték

Egyrészt tűzijátékból rengeteg van, kicsit úgy kell elképzelni, mint Magyarországon szilveszterkor, tehát magánházaknál a kertben, az utcán is megy a robbantgatás, és szervezett keretek között is sok van. Minneapolis több város szorosabb-lazább láncolata (így jön ki a 3 millió lakos), és minden település rendez egy vagy több tűzijátékot. Csak a belvárosból lehetett látni hármat-négyet.

Ami a központi tűzijátékot illeti, az idén 15 perc volt, és nem volt rossz, de olyan hatalmas durranás sem. A vége kétségtelenül lenyűgözőre sikerült, ezt a részt gondoltam, videón is megosztom veletek (felvettem az egészet, ha hatalmas érdeklődés támadna, el tudom küldeni azt is, de talán elég ez a bő másfél perc is).

Azért csináltam pár fotót is, sajnos nem a legjobb minőségűek, de akinek nincs módja videót nézni valami miatt, végig kattintgathatja ezeket is.

Még közvetlenül a tűzijáték előtt megjelent egy csapat bringás (férfiak, nők vegyesen) félmeztelenül és / vagy fehérneműben, aminek az értelmét nem nagyon sikerült megfejteni, hacsak nem a szabadság hangsúlyozása volt a cél.

A tűzijáték után gyorsan kiürült a környék, a lezárt hidak megnyitására sajnos elég sokat kellett várni, és aztán jött a szokásos „jussunk ki a parkolóházból” című műsor, ami egy vicces 40 perces program volt, hiszen a legtöbben autóval érkeztek.

tuzijatek_utan.jpg

Összefoglalva elég érdekes élmény volt, nekem főleg a megelőző dzsembori-jelleg jött be, maga a tűzijáték annyira nem volt érdekes, de ez persze csak az én személyes nyavalyám, mert egyébként sem vagyok oda értük. Az egésznek a szabad, laza hangulata viszont nagyon tetszett.

Amerika sportja

Érdekes (bár annyira nem meglepő) tapasztalat volt az is, hogy a labdarúgó Európa-bajnokság mennyire nincs jelen az amerikaiak hétköznapjaiban. Persze erre mondhatjátok azt, hogy miért is lenne, hiszen Európáról van szó, de azért valljuk be, szeretjük azt hinni, hogy egy foci-Eb világra szóló esemény. Lehet, hogy az, de Amerika ennek a világnak nem része.

Annak ellenére sem, hogy meglepően sokan fociznak, gyerekek, fiatalok főleg, tehát a sportágnak van jövője az országban, pontosabban inkább jövője van, mint jelene.

Aminek jelene van, az például a baseball, ahol most is javában zajlik a szezon, ráadásul gyakorlatilag minden napra jut valamilyen mérkőzés. Egy szezonban egy csapat több mint 120 meccset játszik, ráadásul (nyilván az utazási költségek miatt) úgy van megoldva a rendszer, hogy két együttes egymás után több napon is játszik egymással.

baseball_target_field_elott.jpg

Nekem a helyi Twins és a Philadelphia (Phillies) meccsére sikerült kijutnom, és meg kell mondjam, hatalmas élmény volt. A szabályokat most hagyjuk (talán valamennyit sikerült megértenem belőlük, de elmagyarázásukra most inkább nem vállalkoznék), ellenben a körítés megér pár mondatot.

Kezdjük ott, hogy a Twins rémes szezont fut, de még így is, egy sima kedd este kint volt 25 ezer ember, ami persze egy 40 ezres stadionnál csak alig több mint félház, de akkor is.

Maga a stadion lenyűgöző, körülötte hatalmas parkolóházak, pedig gyakorlatilag a belvárosban található. A meccs előtt természetesen kötelező az élőben énekelt himnusz, amit a stadion felállva hallgat, a mellettem ülő férfi a baseball-sapkáját a szívére szorítva énekelte, és ebben semmi szokatlan nincs. (Érdemes egyébként nézni a kivetítőt, ahol a létező összes sablon megjelenik ebben a 30 másodpercben is: apuka kisgyerekkel, amerikai zászló, tisztelgő katona.)

Az már első pillantásra látszik, hogy minden a szórakoztatásnak van alárendelve: hot-dog, hamburger, sült krumpli, sör, üdítő, fagyi, ajándéktárgyak… mindent lehet kapni, és a stadion folyosóinak minden négyzetméterét ki is használják.

Ennek megfelelően állandó a járkálás a nézőtéren is, ki-be jönnek az emberek, hol egy hot dogot, hol valami italt, hol egy fagyit vesznek. Kicsit olyan az ember érzése néha, mintha a játék csak a körítés lenne. (Éppenséggel az is oka lehet, hogy egy meccs akár 4-5 óra is lehet.)

A hangulat csak pár alkalommal forrósodott fel, amikor a hazai csapat jó helyzetbe került, vagy home runt ütött, olyankor azért felhördült a közönség, de mondjuk egy európai focimeccsen megszokott szurkolásnak nyoma sem volt.

Így az sem olyan meglepő, hogy teljes családok járnak ki a mérkőzésekre, egészen kis gyerekeket is láttam, így gyakorlatilag beléjük nevelik a játék szeretetét (ez az, ami a magyar fociban például nagyon nem ment az utóbbi évtizedekben).

csok.jpg

A szórakoztatáshoz még annyit, hogy nincs üresjárat, abban a pillanatban, ahogy a pályán éppen nem történik semmi, jönnek az élő videók, a nyereményjátékok, a „csókold meg a melletted ülőt”, stb.

Érdekes volt látni, hogy mennyire a szereplésre szocializált a teljes közönség, amint a kamera őket mutatta a hatalmas kivetítőkön, rögtön mindenki mosolyogni, integetni, ugrálni kezdett – tényleg, mint a filmeken.

Ezt persze egyrészt meg lehet mosolyogni, másrészt a helyszínen van egy rendkívül pozitív kisugárzása mindennek – egy baseball-meccs a felhőtlen szórakozás, a jókedv és a (nem is olyan drága, a legolcsóbb jegyek 10 dollár körül vannak) kikapcsolódás színhelye.

meccs.jpg

Ezért lesz nehéz dolga az európai focinak, ha be akar törni az amerikai piacra: itteni szemmel nézve gyakorlatilag értelmezhetetlen egy 0-0-s, ne adj Isten unalmas mérkőzés, amilyenből azért az Európa-bajnokságon is akadt jó néhány.

De hogy pozitív hangulatban zárjam a beszámolót, annyit még hadd tegyek hozzá, hogy a baseball esetében is abszolút igaz, ami általában rövid tapasztalatom szerint az egész Egyesült Államokban: minden a fogyasztó, akit minden pillanatban ki kell szolgálni, a kedvét kell keresni, hogy legközelebb is jöjjön és költse a pénzét. Engem mindenesetre sikerült meggyőzniük."

HÍRMONDÓ

Orbán és a figyelemelterelés

Több német lap is foglalkozott a magyar kvótareferendummal, nyilván mindegyik a saját szája íze szerint értékelve a népszavazást. A Süddeutsche Zeitung kommentárja szerint Orbán Viktor „teljesen felesleges kampánya” arra is szolgál, hogy elterelje a figyelmet például az oktatási és az egészségügyi rendszer válságáról, valamint a „fiatal elitek tömeges kivándorlásáról”. Hogy a többi lap mit írt, azt itt olvashatod el.

Negyedmillió vendégmunkás kellene Magyarországra

Az idősödés és az elvándorlás miatt kialakult problémákról már többször írtunk, most a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége dolgozott ki egy javaslatot, mely szerint egyebek mellett kormányzati program kellene a kulturálisan beilleszthető, szakképzett munkaerő bevonására. A teljes cikket itt találod.

Biztos, hogy nő lesz a következő brit kormányfő

A kormányzó brit Konzervatív Párt vezetőjelölt-választásának második fordulójában Theresa May belügyminiszter és Andrea Leadsom energiaipari államtitkár kapta a legtöbb szavazatot. Ez azt jelenti, hogy a párttagság közülük választhatja meg őszig az új konzervatív vezetőt, aki egyben Nagy-Britannia következő miniszterelnöke is lesz. Hogy mi lett az egyik nagy esélyessel, az is kiderül ide kattintva.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: baseball július 4 Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr448874012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2016.07.08. 08:01:31

Nem volt rossz, de annyit elarulok a szerzonek, hogy a foci mar "betort az amerikai piacra", bar nyilvan kozel sem olyan nepszeru, mint a baseball vagy a rogbi. Viszont eloben kozvetiti nemelyik csatorna a Premier League meccseit. Sot - ki hinne - volt mar foci VB az USA-ban...
:))

Csodabogár 2016.07.08. 09:29:48

Nekem firefoxal másodpercek alatt megnyílik a lap mindig.

Ezen az ünnepen soha nem voltam Amerikában, de az autókereskedőknél télen-nyáron állandóan zászlóerdő fogadja a látogatókat.

Muscari 2016.07.08. 10:14:08

@tanato: már öt rendőr halt meg. Sosem élnék Amerikában :-(

firg_firg 2016.07.08. 10:22:18

En meg pl Sziriaban nem elnek.

Hari Seldon 2 2016.07.08. 10:26:37

@Csodabogár:
Megnyílni megnyílik, azzal nincs gond.
De ma például (lehet, hogy másnap másképp van) beindítottam a gépeket, és felső a chrome-al azonnal beadta a mai posztot, aztán lementem a másik géphez. Bekapcsoltam, de sokáig csak a tegnapi poszt jött fel legfelülre.

Hari Seldon 2 2016.07.08. 10:28:50

A poszthoz is szólok:

„Ha már az előkészületek: mivel július negyedikét sok amerikai a családdal, barátokkal tölti, ezért a grillezés elengedhetetlen része a napnak. (Egyébként is elengedhetetlen része az amerikai életnek, parkokban, tóparton is nagyban zajlik a sütögetés, legalábbis Minneapolisban és környékén, ahol a környezet ráadásul ezt lehetővé is teszi.)
Tehát az ember megveszi a húsokat, steaket, halat, s mi jó falat, folyik az elmaradhatatlan sör, és megy a beszélgetés. Mit mondjak, meglehetősen kellemes tevékenység…”

Ez a társas összejövetel kicsit pótmegoldás, legalábbis abban az értelemben, hogy miután nincs sok szabadnapjuk, így oldják meg a lazítást. Nem kell hosszú időre elutazni.

„Nem is lenne Amerika, ha nem járkáltak volna mindenhol árusok, akik néha egészen ízléstelen dolgokat is árultak. (Nagy divat a giccses, villódzó nyaklánc is.)”

Az nálunk is. Minden, ami csillog. Azért azt remélem, hogy 8-110éves korukra kinövik a lányok.

Tűzijáték nálunk is lesz. 13-án és 14-én is. Pont azért amiért Minneapolisban, A városunk össze van nőve másik városokkal, és szépen leosztották, hogy ki az ünnep elötti napon csinálja,ki meg az ünnepnapon.

Egyébként tetszik az írásban, hogy nem általánosít. Nem úgy írja, hogy "Amerikában az emberek..."
hanem: "idén ez és ez történt, de gondolom máskor is így van..."

Golf2 2016.07.08. 10:29:27

Szerintem világelsők zászló lobogtatásban,a filmekben is feltűnő,a régiekben még nem szerencsére.Kb.80as évektől mánia a filmekben.

2016.07.08. 10:40:15

Miért kellett Amerikáig menekülni? >.<

Muscari 2016.07.08. 10:46:08

@tanato: megnéztem. Annyit tennék hozzá, hogy az itteni vezető politikusok azt hangsúlyozzák, hogy a mi helyzetünk rendezése elválaszthatatlan az kontinensen elő britekétől és mindenkinek az az érdeke, hogy rendezve legyen. Magyarul mindenki maradhat, ahol most van.

Az én munkáltatóm küldött nekem levelet, amiben nyugtatni próbált, hogy szüksége van a munkámra és egyelőre biztosan nem lesz változás.

Az viszont egy nagyon aggasztó tendencia, ha a munkáltatók nem kötnek csak határozott idejű szerződéseket a bizonytalanság miatt.

Muscari 2016.07.08. 10:49:45

@firg_firg: na ott sem. De egyszerűen annyi lövöldözés van Amerikában, hogy az már nekem sok. Jól elvagyok én itt Angliában, ahol még a rendőröknek sincs fegyvere.

Golf2 2016.07.08. 10:50:47

Off.Júl.01_től a külföldön dolgozó magyarok több százezres tömege is érintett lehet azért, mert akár a rászoruló szülő, akár a szülő egyetértésével a járási hivatal, akár a szülő egyetértése nélkül a szülőt gondozó, ápoló, ellátó “harmadik személy" nagyobb eséllyel indíthat tartási pert a külföldön jól kereső gyermek ellen...ON

Golf2 2016.07.08. 10:54:49

@Muscari: Nincs fegyverük? Rávetik magukat a fegyveres bűnözőkre?Kecsegtető felállás.

tanato 2016.07.08. 10:56:56

@Muscari: Ide vezet a kontrollálátlan szabad fegyvertatrtás

tanato 2016.07.08. 11:04:25

@Muscari: Brexit:Én most két évig nem tanácsálnem egyetlen magyar fiatalnak sem AnGLIÁT CÉLORSZÁGKÉNT..mAJD HA LETISZTULTAK A DOLGOK.

2016.07.08. 11:06:37

@Golf2: A "mezei" (járőr) rendőröknek nincsen fegyvere. De gondolom, ott is vannak olyan egységek, akiknek van. Egy bankrabláshoz bizonyára nem gumibotokkal felszerelt rendőröket fognak kivezényelni. Még talán egyszer ide linkelte valaki, hogy mennyire jó dolog, hogy a rendőröknek nincsen fegyvere, egy csomó előnnyel járhat. Amerikában persze ez sem állja meg a helyét. Ott lelőnek így is, úgy is.

2016.07.08. 11:09:03

@tanato: Pont addig kell menni, amíg még lehet, korlátozások nélkül. Ha letisztulnak a dolgok, akkor már lehet, hogy késő lesz.

Csodabogár 2016.07.08. 11:10:45

@tanato: Szegény Obama hiába küzdött ellene. A fegyverlobby hihetetlenül erős Amerikában, ráadásul alkotmányos jog, a fegyvertartás.
Hülye Trump azt volt képes mondani a floridai mészárlás után, hogy még több fegyver kell. Indok: ha a bent lévőknek is lett volna fegyverük, akkor nem tudott volna egy ember annyit lelőni. Igaz ettől aztán kicsit lecsökkent az aktuális népszerűsége.

kardio1 2016.07.08. 12:01:18

@Hari Seldon 2: enfin, on a battu les Allemands. :-) Ils en étaient trop sûrs que c'est eux qui vont aller en finale et gagner l'Euro.

kardio1 2016.07.08. 12:03:52

@Muscari: tegnap láttam egy növényt, aminek a latin neve Muscarira végződött. Onnan van a nickneved? Írj pu-ben, hogy milyen fejlemény van a múltkori ügyben !

adg 2016.07.08. 12:45:57

@kardio1: furtos gyongyike. Parom kedvenc viragja. :)

jewel79bp 2016.07.08. 12:48:28

Nekem tetszik ez az amerikai patriotizmus (amit Európában simán lenacionalistáznának...) A gyorskajájuk és a mindenben benne levő cukor kevésbé, de biztos azt is ki lehet küszöbölni valahogy. Szeretem az ilyen posztokat a normális, hétköznapi életről, jó képet ad róla, hogy milyen is egy ország valójában.

P.Elliot 2016.07.08. 12:55:52

En meg soha nem voltam baseball merkozesen, valahogy nem fogott meg sot a teveben is tovabbhajtom ha az van. Fogalmam sem volt hogy 4-5 oras, valoszinu hogy ebben vannak elojatekok is meg hosszu szunet meg ki tudja meg mi hogy a nezo erezze hogy kapott valamit a penzeert, mar ertem hogy miert nepszeru, el lehet tolteni vele az egesz estet, jo hosszu program.
Az hogy nem biztatjak oket uvoltve mint a futballnal azt nagyonis ertheto, az utesre, pontos szemmertekre van szukseg es koncentraciora hogy a labda a kivant iranyba menjen, ezt zavarna a ricsaj, orditozas.
Most valahogy kedvet csinalt a posztolo hozza hogy meg kellene nezni egyet, a multkor is kinalt valaki 2 nagyon jo helyre jegyet mert nem tudott elmenni, / ingyen/ es visszautasitottam, illetve nem is en hanem a ferjemnek nem volt kedve hozza. Nem is a sport miatt hanem a hangulat miatt hogy lassam hogy milyen.
Az EU focibajnoksagot itt New Jerseyben kozvetitettek eloben, 2 meccset naponta egymas utan, eloben. Volt igeny ra.Egyebkent vagy 3 csatorna kovetit meccseket csak gyozze nezni az ember.
Itt kulonben is nagyon nagy sport lett, es van jovoje. Szurkolotabora is jelentos, szerintem ha a 10 evvel ezelotti szamot nezzuk legalabb szazszorosa ha nem tobb. A nagy attores akkor lett amikor az olimpian a nok akik eloszor vettek reszt ebben a sportagban aranyermet hoztak haza/ a ferfiak nem/ es akkor egyszerre minden kisgyerek meg fiatal futballozni akart.
Igen, a Julius 4 nagy unnep itt, en buszke vagyok ra hogy itt voltam a ketszazadikon. A posztolonak latni kellett volna azt az unneplest ami New Yorkban volt, egyik legnagyobb elmenyem az unneplesek kategoriajaban. A tuzijatekokat en szeretem, a ferjem nem azota amiota egyszer a Niagaranal voltunk ebben az idoben es Kanada is akkor unnepelte az ovet, egyutt a ket orszag, mi valami hidon alltunk egy hatalmas tomegben kozvetlenul a korlatnal es a robbanoszer a hid alol jott, szinte a fejunk mellett zugott el, fennt a magasban szetdurrant, a ferjem szinte fraszt kapott hogy kiviszi a szemunket. Valoszinutlennek tartottam hiszen akkor senkit nem engedtek volna meg a kozelebe sem, en elveztem, o hisztizett es azota nem hajlado ilyenre jonni.
Masik nagy elmenyem a Philadelphiai volt, oriasi unnepseg, igazan unnepelyes, meghato, feldobo, minden zaszlocskat, zaszlomintas sapkat eltettem emlekul amit kaptam, ingyen osztogattak, uditot is meg jegelt vizet, ezt-azt olyan volt mint egy hatalmas party. Oda meg egyszer vissza fogok menni.

P.Elliot 2016.07.08. 12:59:40

@jewel79bp: A testverem amikor eloszor itt volt nalam elamult azon hogy hetkoznap is mennyi zaszlo van itt mindenutt meg a hazaknal is, o is valami ilyet mondott hogy ezt otthon nem lehetne mert kikezdik miatta. Az biztos hogy ugy ment haza hogy otthon o is kiteszi ezentul, erre nehany nap utan elloptak a zaszlojat, a szomszed meg igy is megjegyzest tett ra negativ iranyban, lehet hogy o szedte le, ki tudja. Azt is mondta hogy nem is volt konnyu magyar zaszlot talalni...

Golf2 2016.07.08. 13:15:22

@P.Elliot: Régebben nem volt ennyi zászló ugye? Mi történt hogy most ennyien mutogatják hogy ők made in USA?

Csodabogár 2016.07.08. 13:21:49

A zászlónak Europában meg van a jelentősége. Kiteszik nemzeti ünnepen. Semmi értelmét nem látom a hétköznapi zászlózásnak. Igaz nem dühöng bennem a patriotizmus mutogatása.
Svédek a nyaralójukban szoktak kitenni egy kis keskeny zászlót, ami azt jelenti, hogy ott vannak. Ennek a szigetvilágban van jelentősége, ha nincs zászló, ki se kötnek a látogatók.

adg 2016.07.08. 13:26:29

@P.Elliot: " Azt is mondta hogy nem is volt konnyu magyar zaszlot talalni..."
Azt elhiszem. En sem talaltam meg soha. Venni konnyebb. :)
Nemreg nyilt az irodank utcajaban egy zaszlobolt, soha nem lattam meg ilyet kozelrol. Rogyasig van zaszloval, sok szazfele van neki. A koma mindig koszon az utcan nekem, mintha ezer eves cimborak lennenk: G'day mate, how are we todáy? Jo fej, majd egyszer megkerdezem, ha mar akkora zaszloarus, akkor van-e cegledi zaszloja.

Meg egyszer otthon voltam egy konyvesboltban, kis csaladi specialis konyvesbolt, papa-mama arul benne, nem tudom megvan-e meg. Na ok arultak zaszlokat is. Amikor epp ott voltam, bejott egy fiatal paros. Nem figyeltem oket, viszont amikor elmentek, akkor jott a holgy, es elujsagolta nekunk, hogy a paros kis asztali zaszlot keresett. Mutatott nekik egyet, mire azt mondtak, hogy nem rossz, de mas szinut szeretnenek. Es nem, nem a labaval volt bajuk, nem is arpadsavosat keresztek, hanem ok konkretan mas szinu magyar zaszlot akartak. Nem is vettek meg. :D

P.Elliot 2016.07.08. 13:29:11

@Golf2: Mindig is volt zaszlo, rengeteg, most semmivel sincs tobb....Van a kozeli utcaban egy haz ahol a lengyel zaszlo van osszefogva az amerikaival, szabalyos poznan van jo magason.
Lengyelek tettek ki.
Egy franciat is lattam valahol az is osszefogva.
Ha ezt szeretik akkor tegyek.

adg 2016.07.08. 13:30:27

Marmint kerestek, nem keresztek. Az sem rossz ugyan, csak kevesbe illik a szovegkornyezetbe.

P.Elliot 2016.07.08. 13:33:23

@adg: Nem igazan ertem. Hogyhogy mas szinut? Van mas szinu magyar zaszlo is? Talan ugy erthettek hogy maskeppen nezzen ki a zaszlocska.
A 60-as, 70-es evekben emlekszel hogy divat volt kitenni az ettermekben a kulfoldiek zaszloit? Olyat ahonnan jottek az asztalra.
Van meg ilyen szokas otthon?
Itt nem lattam ilyet.

P.Elliot 2016.07.08. 13:35:49

@adg: Oszinten szolva mikor meg otthon voltam akkor sem tudtam hogy hol is arulnak igazabol zaszlot. Szoval konyvesboltban...
Ma az internet jovoltabol nem problema, meg olyat is tudnak kuldeni ami nincs is...

adg 2016.07.08. 13:50:57

@P.Elliot: hat ez az. Mi sem ertettuk, meg a boltos sem, hogy milyen mas szinu zaszlot akarnak. A fiatalok meg azt nem ertettek, hogy mit nem ert az elado. Aztan nem lett uzlet, nem volt megfelelo szinu magyar zaszlo. :))

Nem emlekszem, hogy volt a hatvanas-hetvenes evekben az ettermekben. A hetvenes evekben nem igazan erdekelt ez még, a hatvanas evekben pedig, dacara a szexualis forradalomnak, még a szuleim tul fiatalok voltak a felelossegteljes gyerekvallalashoz.

Itt a gyerekek sulijaban van az a szokas, hogy mindig kitesznek egy zaszlot a gyulekezoterem (Assembly, mi az magyarul?) falara, ha olyan orszagbol jon gyerek, ahonnan meg nem volt. Jo sok zaszlo van mar, vegig van rakva a fal. Biztos szaz folott van joval.

2016.07.08. 14:11:43

@adg: "Azt elhiszem. En sem talaltam meg soha. Venni konnyebb."

Vagy lopni. Magyarországi viszonylatokból kiindulva. :)

bpetya75 2016.07.08. 14:16:33

@adg:

"tt a gyerekek sulijaban van az a szokas, hogy mindig kitesznek egy zaszlot a gyulekezoterem (Assembly, mi az magyarul?) falara"

Szerintem errefelé aulának hívjuk :-P

bpetya75 2016.07.08. 14:19:31

@kardio1:

Figyelmetlen vagy Doki! Azzal kezdődik, merthogy a Muscari a nemzetségnév. Muscari racemosum ;-)

adg 2016.07.08. 14:38:14

@bpetya75: na igen, szep magyar szo az is. :) Ez nem egeszen olyan, de vegulis hasonlo. Ezek inkabb felig szabadteriek, ezert nem gondoltam az aulara, az zart szokott lenni.

kardio1 2016.07.08. 14:41:46

@bpetya75: Igazad van, tényleg azzal kezdôdött, de nem racemosum, hanem latifolium volt a màsik fele. Utànanéztem.

gabors 2016.07.08. 15:53:10

"hogy a labdarúgó Európa-bajnokság mennyire nincs jelen az amerikaiak hétköznapjaiban. "

WTF ?????

szinte minden meccsett meg lehetett nezni ha megfelelo kabel-re fizetsz elo !!! (engem mar regen nem erdekel de tobb meccsett is lattam ... )

de Copa America-t viszont tobb csatornan meg a nem fizetosokon is mutattak a dontot is .. MERT AZ Amerika kupa es nem Europa kupa !!

Ha ilyen a folytatas is akkor kar az idomert ...

blackhairlady 2016.07.08. 16:52:44

@gabors: Az igaz, hogy a tv kozvetitette, de olyan formaban mint Europaban nincs jelen. Nincs kozos kivetitos meccsnezes, nincs benne a kozbeszedben mint az amerikai foci. ilyen szempontbol teljesen igaza van a posztironak.

blackhairlady 2016.07.08. 16:54:09

@adg: Tudod hogy hivtak ezt az en iskolamban? Zsibongo :)))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.07.08. 16:59:25

Koszi a posztot, es hogy kiemelted, ez nem az EGESZ Amerika! :)
Majd meg jovok, most eppen uton vagyunk San Jose fele...
Egy par kep a mi jul.4-i paradenkrol :) Termeszetesen a legnagyobb sikere mindig a rendoroknek es a tuzoltoknak van. Az utobbiak lelkesen locsoljak a gyerekeket vizzel, ami a 30 fokos melegben nagyon jolesik :)
kepkezelo.com/images/5qn8dtpkbge7hrcpz3wt.jpeg
kepkezelo.com/images/c8sfq0ptcs51gfngidqw.jpeg
kepkezelo.com/images/q1ej2qvpdzds7x5t21ro.jpeg
kepkezelo.com/images/ipwk9a1e4626zcgywtio.jpg
kepkezelo.com/images/e2pmwx4ilwk1hpvvb60r.jpg

blackhairlady 2016.07.08. 16:59:27

@P.Elliot: A lanyom es a ferjem is baseball meccsen voltak julius 4.en, en meg akkor otthon voltam. Nincs semmi elojatek meg idohuzas, egy bizonyos szami pontot kell elrni, es ez sokszor eltart 4-5 oraig. De kozben tenyleg lehet ki be maszkalni, kajat, innivalot venni egy vagyonert. Nekem sem tul erdekes egyebkent, en is inkabb a lanyom miatt megyek, hogy le
Jol van a ferjed?gyen tarsasaga, jol elszorakozunk.
A tuzijatek itt nalunk a mall meogott van, altalaban leparkolunk CVS parkolojaban es onnan tkeletesen latni mindent, es ami a lenyeg, nem kell orakat varakozni a kijutasra.
Jol van a ferjed?

blackhairlady 2016.07.08. 17:00:31

@Hari Seldon 2: miert gondolod, hogy potmegoldas a baratokkal osszejonni grillezni?

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.07.08. 17:03:18

@P.Elliot: Nekem is eddig egyszer volt csak szerencsem baseball meccshez, pont egy ilyen jul. 4-i alkalomkor voltam par eve egy LA Dodgers meccsen, aminek a vegen nagy tuzijatek is volt a stadionban, szuper volt!
Tenyleg profik az amerikaiak a szorakoztatasban, mert nekem, aki szinte teljesen analfabeta voltam (vagyok) a baseballhoz, is szorakoztato volt, persze foleg a palyan kivul zajlo dolgok miatt :) a kozonseget bevonjak, megy "hullam" meg mindenfele egyeb jopofa dolog. Szoval elvezetes tenyleg :)

blackhairlady 2016.07.08. 17:04:29

@Csodabogár: oh, szegeny Obama, mindjartkonnyeket hullatok erte. Pont annyira akarta o is a valtozast mint mindegyik mas. Semmennyire. Persze szepen tudott rola papolni, de egy szalmaszalat nem tett keresztbe erte.
Egyebkent meggyozodosem, hogy soha senkinek sem fog sikerulni a fegyvertartas szigoritasa. Egyszeruen a genjeikben van az amerikai embereknek es nem engedik. Sajnos Texasban mar a nyilt fegyvertartast is engedelyeztek. Kivancsi vagyok mennyivel no majd a bunugyek szama az elkovetkezo evben.

blackhairlady 2016.07.08. 17:06:56

@Zsuzsi65: jo kis kepek, foleg az utolso tetszik:)
Jo utat!:)

FutureFry 2016.07.08. 17:13:07

@tanato: Nem off: Július 4. Amerika Brexit-je.

FutureFry 2016.07.08. 17:18:45

@blackhairlady: @Zsuzsi65:
A baseball elavault és unalmas. Jobb a “jazzed-up” blernsball (ahol a labda zsínóron van, a szteroid kötelező, van multi-ball mode, Tron-motorbicikli és óriáspók):
youtu.be/zfS8v2DfwaU?t=45

tanato 2016.07.08. 18:14:59

@FutureFry: Na igen,ők is kiléptek valahonnan.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.07.08. 18:17:02

@P.Elliot: a baratnomnek is magyar es amerikai zaszlo egyutt van kiteve a hazukon:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.07.08. 18:22:19

@blackhairlady: teljesen egyetertek veled, ami a fegyvertartast illeti. Tenyleg gyakorlatilag mindegy, ki van hatalmon, mert ahogy te is irtad, es az abra mutatja, egyik oldal sem tudta eddig megoldani, csak egymasra mutogatnak. Es az is igaz, hogy ez annyira hozzajuk tartozik ( gondoljatok Amerika szuletesere, aVadnyugatra), hogy ezt a jogot elvenni toluk gyakorlatilag azt jelentene, hogy az identitasukat akarja megvaltoztatni...

Csodabogár 2016.07.08. 19:25:01

@Zsuzsi65: Én ezt hülyeségnek tartom, de ez mindegy. Nem véletlen, hogy soha nem akartam volna Amerikában élni. Szeretem én az ilyen identitást.
Svájcban is minden felnőtt férfinél van fegyver otthon, mert kötelező katonaság van és a teljes felszerelés otthon van. Ettől még nem lődöznek össze vissza. A rendőrök sem! Van fegyverük de nem használják esztelenül.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.07.08. 19:34:43

@Csodabogár: elfogadom, hiszen mindenkinek lehet sajat velemenye :) Valoszinuleg ahhoz, hogy valaki megertse a mentalitasukat, koztuk es veluk kell elni jopar evig:)

Buchhalter 2016.07.08. 20:27:58

@Golf2: azt hogy hajtanák be? Behajtó lobogtatja a magyar nyelvű bírósági végzést?Minimum kell egy hivatalos fordítás ami már önmagában nem ocsó és hiába Unió minden ország leszarja a másikat,főleg ilyen kisstílű ügyekben.

DieNanny CH 2016.07.08. 20:45:17

@Csodabogár:

"Svájcban is minden felnőtt férfinél van fegyver otthon, mert kötelező katonaság van és a teljes felszerelés otthon van."

Nem csak otthon. A katonáknál útközben is, és ha kávézni támad kedvük, kint hagyják az üzlet előtt...
:-)

www.20min.ch/schweiz/zuerich/story/Soldaten-lassen-Gewehr-vor-Kiosk-stehen-16499656

gabors 2016.07.08. 20:57:32

@Csodabogár: ': ha a bent lévőknek is lett volna fegyverük, akkor nem tudott volna egy ember annyit lelőni. Igaz ettől aztán kicsit lecsökkent az aktuális népszerűsége. "

ja alkolhol a barban meg fegyver .. .tokeletes !!! ezt egyelore meg a legtobb allamban tiltjak (ott is ahol fegyvert lehet viselni) de ha minden jol megy President Trump majd eltorli *(meg nem tudom hogy fal felepitese elott vagy utan)

gabors 2016.07.08. 21:03:35

@Golf2:
"Régebben nem volt ennyi zászló ugye?"

Ez a regebben mit akar jelenteni .???? Mert 25 eve pont ugyanigy volt .... nekem is volt hazam elott pedig nem is vagyok (meg) amerikai....

3 -4 eve egy vihar ledontotte a zaszlorudat azota nincs ... majd az allampolgarsag tiszteletere csinalok egy ujatt ... az utcaban kb 50% ahol van (zaszlo rud) es kb 2-3 helyen MINDIG fent is van a zaszlo van ahol az Ir-rel kozossen.

gabors 2016.07.08. 21:06:14

"Semjén Zsolt az MTI szerint bejelentette, hogy már 850 ezer kettős állampolgársági papírt adtak ki az igénylőknek. "

ugy latszik megsem fogy a magyar :-( ez kb duplaja lehet a Mo-ot elhagyoknak ...

skye8 2016.07.08. 21:07:51

Utoljara majusban voltam baseball meccsen, 3 Ora alatt a blue jays (helyi csapat) megverte a Boston Red Sox-t. A stadion (skydome alias Rogers centre) itt is nagyon impozans, Szemben all a CN tower-al, a tetejet fel-le engedik idojarastol fuggoen. A Meccs 9 inningbol all, egyenlo pontszam eseten annyi inninget jatszanak amig valamelyik csapat nyer. Mult heten ha jol emlekszem 19 inninget jatszott a blue jays, 6 orat tartott.a hangjat nagyon jo a baseball meccseken, a nezok Nagy resze feliratos polokat visel,rengeteg kisgyereket latni a Kis baseball kesztyujukkel,sapkajukkal.szunetekben vannak nyeremenyjatekok, stretching, hullam.a 17 sorban ultunk nagyon kozel a jatekosokhoz, 50 dolcsiba kerult egy jegy ami Nem tul rossz.a jatek vege fele egy reszeg pasinak sikerult beugrani a palyara,a rendorok azonnal raugrottak Es letepertek, Majd kikisertek,ez volt a Meccs fenypontja :)))

M. Péter 2016.07.08. 21:42:06

@Golf2: A bűnözők 99.9%-nál szintén nincs fegyver, de ha kell, a rendőrök hívhatnak fegyveres erősítést. Vannek egyéb módszerek is, pl. gázspray, taser, amelyekkel kevesebb az esélye, hogy valaki meghal.

Hari Seldon 2 2016.07.08. 22:00:41

@blackhairlady:
Nem pótmegoldás, annak akinek erre van igénye. De nem mindenki ilyen.
Vannak introvertált emberek is. Az emberek 30-40%-a az,csak nem "divat", ezért inkább úgy tesznek, hogy szeretnek ők is összejönni. Mert hát azért nekik sem foghúzás. De lehet, hogy ők éppen mást csinálnának helyette. (mondjuk a családdal elvonulni a hegyekbe, stb...)

blackhairlady 2016.07.08. 22:16:03

@Hari Seldon 2: tenyleg azt gonodolod, hogy csak kenyszerbol jonnek ossze? Foleg baratokkal akiknek siman lehetne nemet mondani? hat nem tudom.

Herr Géza 2016.07.08. 22:25:01

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Beszarás... :))) Meg főleg a hadseregmufti hozzáállása: a kép alapján nem állapítható meg, hogy nem felügyeli-e valaki a letámasztott cuccot, ill. az sem, hogy el lett-e távolítva a fegyverből előírásszerűen az elsütőszerkezet... :))
Mellesleg egy ilyen mulasztás díjazása figyelmeztetés, max. 500 CHF pénzbírság, ill. max. 12 nap elzárás lehet... :)))
Hááát, mi egy ilyen esetet biztos nem úsztunk volna meg hadbíróság nélkül, de még lehet, hogy le is fejeztek volna... :))))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.07.08. 22:45:31

@blackhairlady: ezt en sem ertem...a grillezes egyutt az egyik legkedveltebb szabadidos program, miert lenne ez potcselekves? Ez egy formaja a barati osszejoveteleknek...:)

Csodabogár 2016.07.08. 22:59:07

@Zsuzsi65: Az élettársam 45 évet élt velük. Nem véletlenűl tudom mit mond Obama meg mások. Ő még most is erősen figyelemmel kíséri a dolgokat, olvassa és hallgatja a híreket, Obama beszédeit stb. Én viszont a német híreket hallgatom és olvasom, ma pl. a dallasi dolgokról extra adást. Szóval azt hiszem a magyar átlaghoz képest elég jól képben vagyunk. Különben is ez az első év, hogy nem töltünk az USA-ban hónapokat. Pont egy éve fejeztük be, adtuk el a lakást stb.

Csodabogár 2016.07.08. 23:03:00

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Mikor még turistakén jártam ott, a 60-as években, az állomáson gulába volt rakva a fegyver, a katonák meg söröztek a restiben. Később aztán már nem láttam ilyesmit. Persze lehet, hogy a munició náluk volt. Férjem is mindig csak a munició miatt izgatta magát. A fegyver önmagában még nem volta annyira gáz.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.07.08. 23:32:49

@Csodabogár: erdekes mindig osszehasonlitani, hogyan talal egy esemenyt az amerikai ill europai sajto. Szoval ha te is ilyen "vegyeshazassagban" elsz, akkor elegge ismered az amerikai mentalitast:)

2016.07.08. 23:34:44

@gabors: Abból is pedig eléggé jó pénzt csinálnak az érintettek... :)))

adg 2016.07.09. 00:45:34

@blackhairlady: na ez a legiobb elnevezes. :))

Hari Seldon 2 2016.07.09. 04:34:30

@blackhairlady:
Senki sem mondta, kényszer.
Csak azt mondtam, hogy HA tehetnl sok ember akkor más programot IS próbálna csinálni. De miután kevés a szabadságuk, hogy elutazzanak messzebb (pl Aspern-be vagy a Yosemite-be... példa, vagy bárhová, minegy) marad a sütögetés. A kényszer a kevés szabadság miatt van.
De miután mi két különböző oldalról közelítjük meg a felvetést, elbeszélük egymás mellett.

P.Elliot 2016.07.09. 06:53:44

@Hari Seldon 2: Nem, rosszul tudod. Itt a grillezes nagy hagyomany amihez ragaszkodnak az emberek, de mennyire ragaszkodnak, csakugy mint otthon a bogracsozas, hozza a vendegek, illetve jobban.
Az atlagos amerikai csalad hetente legalabb 3x azon kesziti el a vacsorat ha nem tobbszor mar tavasztol oszig, feldob nehany szelet hust es zoldseget sut hozza, megfejeli salataval aztan eluldogel mellette. Nem ugy fest hogy ez a szokas kihalna, a bevandorlok ezt veszik at elsonek a szokasokbol, hehehe, mihelyt lehet vesznek egy grillt....Azonkivul ez a nap csakugy mint a Halaadas igazabol a csaladi osszejovetelekrol szol, itt is megvan hogy ki rendez es kit hiv meg, minden evben masnal rendezi a csalad, elutazni csak a kempingezok szoktak ilyenkor. Amerika szuletesnapja / a ferjeme is egyben/ es a csaladi, barati osszetartas unnepe is egyben egy kicsit. Akit ilyenkor nem hivnak meg sehova az kicsit ugy erzi magat mint amikor valaki rokonok es baratok hijan egyedul kell unnepelni mint pl. karacsonyt. Kicsit kirekesztve...

P.Elliot 2016.07.09. 07:00:31

@skye8: A baseballnal nem tudom de a futballnal igen hogy azok akik rendet bontanak azoknak van a stadionban kulon szoba ahova beterelik oket es a meccs vegeig otttartjak rendori felugyelet alatt. Amerikai ismerosomet is beloktek ilyenbe ahol mar volt tobb jomadar, ezt a pasast verekedes miatt mert a masik szurkolo leszolta a kedvenc jatekosat, kitiltottak orokre ebbol a stadionbol, soha tobbet nem lephet be, jegyzokonyvet vettek fel, adatokat, az ujjlenyomatra nem emlekszem hogy mondta-e.
A pasas nem dicsekedett vele de egyszer kapott a csaladtol egy jegyet ajandekkeppen es akkor meselte el hogy otet onnan kitiltottak, nem mehet be.

P.Elliot 2016.07.09. 07:04:03

@blackhairlady: A ferjem jelenleg jol van, egeszen jol birta az utazast, mihelyt beletorodik a dietaba, abba hogy vigyazni kell magara ilyen teren, semmi baja nem lesz, illetve rendes eletet tud elni.

Hari Seldon 2 2016.07.09. 07:32:35

@P.Elliot:

"Nem, rosszul tudod. Itt a grillezes nagy hagyomany amihez ragaszkodnak az emberek, de mennyire ragaszkodnak, csakugy mint otthon a bogracsozas, hozza a vendegek, illetve jobban."

www.ted.com/talks/susan_cain_the_power_of_introverts?language=hu

Már Magyarországon sem voltam annyira oda a bográcsozástól. Illetve nekem elég volt évente 4-5-ször,pedig kertesházban laktunk.

blackhairlady 2016.07.09. 12:01:12

@Hari Seldon 2: Igy mar erthetobb, en ugy ertelmeztem, hogy az egyen dontese miatt.
Nem igazan szeretnek nagy altalanositasokat levonni az amerikai gndolkodasrol, mivel nagyon nagyon elenyeszo reszet ismerem csak az embereknek, de szerintem nem is nagyon akarnak elutazni.
Felenk az oceanpart a nagy slagar ilyen unnepekkor, itt van alig egy orara a varostol, ozonlenek le az emberek egy kis furdozesre, grillezesre, jo buli kicsiknek nagyoknak.

blackhairlady 2016.07.09. 12:03:16

@P.Elliot: hat igen, ez a dieta valahogy egy nagy mumus a ferfiaknak. Orulok, hogy jobban van :)

Muscari 2016.07.09. 12:05:34

@Golf2: teasert használnak. A különleges egységeknek persze van fegyverük, de a sima utcai rendőrnek nincs.

Muscari 2016.07.09. 12:06:51

@tanato: szerintem meg aki szeretne, az most jöjjön gyorsan.

Muscari 2016.07.09. 12:09:39

@kardio1: igen, fürtös gyöngyike magyarul. Megboldogult Quercus hívott így, ő erdész lévén ismerte ezt a világot.
Írok mindenképp, de még csak egy részeredményt tudunk..

P.Elliot 2016.07.09. 12:45:03

@Muscari: Akkor te itt laksz a kertemben. Van tavasszal furtos gyongyikem, nem is tudtam hogy ez a neve.

DieNanny CH 2016.07.09. 13:51:11

@Csodabogár:

Sógoromnak pár éve le kellett adnia a fegyvert+töltényt. (Kiöregedett...)
Annyira külön tárolta őket, hogy a töltényeket nem is találta meg a lakásban... Asszem kellett valami büntetést fizetnie.

P.Elliot 2016.07.09. 14:39:00

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Akkor minek tartott fegyvert?
Egyebkent a ferfiak maniaja ez a fegyvertartas, soknal nem is vedelmi szempontbol csak tobbnek erzi magat ha van neki. Az osidokben amikor ide kijottunk talalkoztunk egy 30 koruli magyar pasassal akinek minden masodik szava az volt hogy elorantom a fegyveremet es lepuffantom mint a kutyat. Volt fegyvere mint mondtak az sem hasznalta semmire de a pofaja nagy volt, elvezte hogy o most valaki lett, legalabbis o ugy gondolta.
Valaki, persze, egy hozongo barom....

gabors 2016.07.09. 16:51:20

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

"Abból is pedig eléggé jó pénzt csinálnak az érintettek... :))) "

Ez nem a szijgyarto-s biznisz ez csak azok akik "magyarnak" valljak magukat vagyis hatarontuli magyarok tobb tizezer ukran es roman es orosz is megkapja igy

de gondolom ebben is van korrupcio mert ennyi tuti nem tudna teljesiteni kovetelmenyeket ... de hat a voksokert adni kell valamit...

gabors 2016.07.09. 16:52:24

@Muscari: akkor csak akkor kellene aggodnod ha fekete lennel gondolom az sem vagy :-)

DieNanny CH 2016.07.09. 20:18:53

@P.Elliot:

"Akkor minek tartott fegyvert? "

Azért, mert kötelező.
Nem tudom hajszálpontosan leírni, nem ástam bele magam a témába, de Svájcban minden férfi automatikusan a hadsereg tagja, így ha valami gond van, kb 2 óra alatt feláll az egész országban a másfél milliós hadsereg. Évente 2x mindenkinek kell menni lőgyakorlatra is.
Mivel mindenkinél ott van a fegyvere, nem raktárakban, ráadásul évente 2x (de lehet többször is) használva van, így biztos működik.

Gondolj bele - alig 2 óra alatt!!!

Most kezdeményezik, hogy nők is legyenek benne.

hu.wikipedia.org/wiki/Sv%C3%A1jc_hadereje

tanato 2016.07.09. 20:48:55

@Muscari: 23.-a után odamenni?Nagyon kemény nőnek tűnik Teréz,vissza fogja őket küldeni a dátumvonal utáni belépésre hivatkozva.

P.Elliot 2016.07.09. 21:52:35

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ez igen, ezt nevezem szervezesnek! 2 ora! Igy mar mindjart mas szinben fest a dolog. Igazuk van hogy keszen allnak mindenre.

M. Péter 2016.07.09. 23:25:27

@P.Elliot: @DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: A wikipédia szerint 12, nem 2, persze forrás nincs, csak "információk szerint".

Taxomükke (UK) 2016.07.10. 09:52:22

@Muscari: Quercus nem boldogult meg, csak nem jön erre a bérrettegő libsibolsi blogra.
Igaza van, én is rosszul vagyok már a rettegéstől. Legalább annyira rettegek, mint mondjuk adg vagy Herr Géza vagy Zoole... hamarosan teljesen összecsináljuk magunkat.

DieNanny CH 2016.07.10. 15:34:13

@M. Péter: @P.Elliot:

Igen, azért 12 kicsit reálisabb, bár, ha mindenkinél otthon van a fegyver, elég csak a munkahelyről hazaugorni, onnan meg beöltözve a legközelebbi gyülekezési pontra menni.
Bár rögtön bedugulna minden autópálya, meg hirtelen teli lennének a vonatok...

Meg hát, még sosem próbálták ki, szerintem még egy nagyon nagy szabású próbatámadást sem játszottak le, ezért nem tudják pontosan...

P.Elliot 2016.07.10. 15:47:24

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Mindegy hogy 2 vagy 12, a lenyeg az hogy nagyon gyorsan keszen tudnak allni ha valami van, minden elismeresem nekik.

DieNanny CH 2016.07.10. 16:24:39

@P.Elliot:

Pont kedden reggel volt egy "incidens".
Egy menetrendszerinti repülő - NY-Tel Aviv - repül át felettünk, jött a légvédelemnek az értesítés, hogy bomba van a gépen.
Hogy a vadászgépek minél hamarabb a repülő mellett lehessenek a támaszpontjukról, át kellett lépniük a hangsebességet - kb 1000 Km/h -, és volt 2 hatalmas robaj, de csak az ország északi területén lehetett hallani.
(Aztán kiderült, hogy hamis riadó volt.)

Utána a szóvivő szinte bocsánatot kért a lakosságtól a "hangszennyezés" miatt...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása