oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. július 03. 07:06,  Öt tipp, hogy olcsó lakáshoz juss Svájcban 154 komment

2016. július 03. 07:06 Határátkelő

Öt tipp, hogy olcsó lakáshoz juss Svájcban

Aki a nyitóképet látva esetleg arra gondol, hogy éppen banánt árulnak a nyolcvanas évek Magyarországán, az elég nagyot téved. A fotó ugyanis Svájcban készült, és a reményteli emberek bérbeadó lakást szeretnének megnézni. Erről szól a mai blogajánló első írása, aztán megpróbálunk eljutni Európa utolsó diktatúrájába, végül megnézzük, miért is jó egy esős vasárnap.

Elindult a Határátkelő Instagram-oldala is, már ott is több százan vagyunk, gyere, kövess minket te is! Megéri, mert sok érdekes, exkluzív képet találhatsz!

svajc_lakas_foto_keystone_martin_ruetschi.jpg(Fotó: Keystone/Martin Ruetschi)

Kezdjük Svájcban, ahol talán sok minden egyszerűbb, mint Magyarországon, de a lakásbérlés biztosan nem tartozik közéjük – derül ki Svájci S(CH)apka posztjából. A miértekre is pillanatokon belül fény derül.

„A lakásszövetkezetek, de gyakran a magánkézben álló lakások / házak tulajdonosai is általában egy időpontot adnak meg arra, hogy az érdeklődők megnézhessék az ingatlant.

Sok esetben egy kedvezőnek tűnő hirdetéssel kapcsolatban akár több ezer megkeresés, érdeklődés is érkezik. Akit érdekel, elmegy, megnézi, és ha megfelel, akkor elkéri a jelentkezési lapot és indulhat a várakozás.

Egy-egy jó és olcsó lakáshirdetés megjelenését követően nem ritka, hogy 30 ezren (!) érdeklődnek és kérnek időpontot a megtekintésre Zürichben. - nyilatkozta egy szakértő.

Mivel sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen eséllyel indulnak, ezért a 20.min.ch internetes portál összeszedett néhány fontos dolgot, ami megkönnyítheti a lakáshoz jutást.

1./ Mint a szépségkirálynő választáson, itt is fontos az első benyomás, fontos, hogy határozottak legyünk.

2./ Jó, ha már az elején készen van a jelentkezési dosszié. A gyorsaság aranyat ér.

3./ Fontos, hogy a jelentkezési lap pontosan, egyértelműen legyen kitöltve.

4./ Az újságíró kérdésére, miszerint érdemes-e egy apró ajándékkal, csokival „megvesztegetni” a döntéshozót, a szakember egy határozott NEM-el válaszolt.

5./ A beadást követően egy héten belül nem érdemes érdeklődni. Utána meg lehet próbálni, de ésszerű időintervallumon keresztül, nem túl jó, ha erőszakosnak tűnünk.

Ez a rendszer egyébként nagyon nem jó. Neked mint bérlőnek még a DNS mintádat is csatolni kell, ugyanakkor a tulajdonosok legnagyobb része magasról letojja a fejedet. 90 % nem jelez vissza, hogy nem nyertél a pályázaton és csak vársz és vársz, mert nem akarsz erőszakos lenni és nem mered felhívni.”

A teljes posztot itt találjátok és természetesen érdemes elolvasni.

Irány Európa utolsó diktatúrája!

Fehéroroszország (vagy akinek úgy jobban tetszik: Belarusz) szigorúan véve Európa utolsó diktatúrája. Nos, ide akart ellátogatni régi szerzőnk, NomádMatyi (blogját itt találjátok) – hogy meddig jutott, az rögtön kiderül.

almaty.jpg

„Az egész minszki látogatás ötlete onnan jött, hogy már régebben meg akartam nézni Európa utolsó diktatúráját, és a hazafelé irányuló repjegy-keresésemben felbukkant egy minszki átszállásos lehetőség is, még hozzá a legolcsóbb opcióként.

Akkor támadt a gondolat, hogy pár napra meg lehetne állni Minszkben. Előzőleg megnéztem, hogy egy minszki utazási irodától meghívólevelet kell venni, ami még 6 éve, amikor Moszkvában tanultam, elijesztett a minszki látogatástól.

Semmi gond, most már kevésbé vagyok ijedős, megvettem a repjegyeket, kapcsolatba léptem az utazási irodával, akik készségesen segítettek, és angolul kommunikáltak, annak ellenére, hogy én oroszul kezdtem.

A gondok innen indultak. Az utazási iroda ugyanis azt mondta, hogy elküldték a meghívó levelemet az Almaty-ban található fehérorosz konzulátusra, ahova én szépen besétáltam az utána lévő napokon, de kiderült, hogy ez nem konzulátus, csak valami kereskedelmi kirendeltség. Fehérorosz konzulátus legközelebb Biskekben (Kirgizisztán) vagy Asztanában (kazah főváros) van.

Tehát június 28-án egynapos asztanai kirándulásra mentem. A reggel 6 körül induló repülővel már 8-ra Asztanában voltam, amelynek a repteréről szerencsés módon a busz közvetlenül a fehérorosz konzulátushoz vitt.

Leadtam a papírokat 10-kor, a konzulátus nyitásakor (nem voltak kígyózó sorok :D), aztán átbuszoztam a magyar nagykövetségre, merthogy előzőleg bejelentkeztem telefonon bemutatkozásra, amely számomra szokatlan módon számos más nagykövetséggel egy hiper-szuper irodaházban van („felhőkarcolóban”).

Délután 1 előtt hívott a fehérorosz hölgy, hogy készen van a vízum, és 2-re mehetek érte. Mentem is. (...)

Este 8-ra pontosan leszállt a gép Almaty-ban, ahol nagy meglepetésemre még járt a reptér busz (ugye elvileg este 10-ig járnak a buszok a városban, de ezt nem lehet készpénznek venni, főleg a reptérbuszt nem), így a leszállás után pontosan 1 órával már otthon voltam.”

A történet persze messze nem teljes, lesz is remélhetőleg folytatás, addig is, olvassátok el az eredeti bejegyzést itt, melyben szokás szerint jó sok képet is találtok.

Londoni eső nyugalmat ér

Ha az angolokról van szó, sok minden az eszünkbe juthat (a Brexitet most hagyjuk), legyen az a tea, a (szerintem majdnem ehetetlen) pudding – vagy éppen az eső. Nos, utóbbiról írt legutóbbi posztjában a London Budapest Metró blog szerzője, érdekes megállapításokat téve.

london_eso.JPG

„Az ,,Anglia-eső" szópár már magától fölugrik a Google-keresőben is, mint a ,,mákos - guba"  vagy a ,,Thailand - cheap sex". A minap olvastam egy mókás cikket a The Times oldalán, miszerint az angolok mit sem szeretnek jobban szabadnapjukon, mint mikor reggel meghallják az ablakot verdeső eső hangját.

Igen, igen, igen! Akkor megnyugszanak, lelassul a pulzusuk, beáll az egyenletes légzés és tudják, ma úgy istenesen lazíthatnak egyet. Miért? Mert ilyenkor nem érzik a nyűgös kötelezettséget, hogy látványosan jól érezzék maguk, mások előtt!, csak azért, ,,mert ma süt végre a Nap".

Rakni az elvárásokra, köpni az ,,elvesztegetett lehetőségekre”, azok mind szemétládák. Nem kell idétlen rövidnadrágba és szikkadt szandálba bújni, elvinni a gyerekeket a szabadba, ahol azok néhány óra alatt leamortizálják a szülők agyát. Nincs tömegnyomor vidámparkban, strandon, a piknikkosaras zöld pázsiton, ahol ötezredmagukkal kell, hogy hálás pofát vágjanak a ragyogó időért.

Magam még nem angolosodtam el annyira, hogy izgalmi állapotba hozzon a tejes tea és a Coronation Street, de ebben az eső dologban egyetértek. Amúgy sem voltam soha egy ,,hú, Szilárd szép hétvégét jósol, húzzunk le a Balcsira és zabáljunk túlárazott import hekket bikiniben!” típus.

Ezért telt el oly’ kényelmeskén a múlt vasárnap, mikor is - nem kívánván a szalonnás rántottát – inkább sétáltam egy jót a Hyde Parkban, ernyőm alól kémlelve a gumicsizmás londoniakat.

Ki kocogott, ki a kutyát mozgatta, ki csak a fejét hűtötte, és én évek óta először kurjantottam volna el magam, hogy ,,testvéreim-barátaim, keblemre!” Tényleg kevés jobb dolog van, mint egy esős séta, amit aztán otthon forró rumoskakaóval lazítóedzünk le!”

A teljes posztot itt találjátok, ne hagyjátok ki!

HÍRMONDÓ

Még egy elnökválasztás Ausztriában

Meg kell ismételni az elnökválasztás második fordulóját Ausztriában az alkotmánybíróság döntése szerint. Május 22-én ugyanis Alexander Van der Bellen, a Zöldek által támogatott független államfőjelölt 31 ezer szavazat különbséggel nyert az Osztrák Szabadságpárt jelöltjével, Norbert Hoferrel szemben. A döntés indoklása szerint az alkotmánybíróság által megállapított szabálytalanságok befolyásolhatták a választás végeredményét. A teljes történetet itt olvashatjátok el.

Üdv a pokolban!

Már csak alig több mint egy hónap van hátra a riói olimpia kezdetéig, és a közbiztonsági helyzet ahelyett, hogy javulna, szinte folyamatosan romlik. Amikor a helyi rendfenntartók figyelmeztetnek arra, hogy nem biztonságos odautazni, az azért jelenthet valamit. Márpedig nemrégiben a rendőrök olyan transzparenssel tüntettek, melyen ez állt: „Üdvözlet a pokolban. A rendőrök és a tűzoltók nem kapnak fizetést, senki sem lesz biztonságban, aki Rio de Janeiróba érkezik”. Volt még más felirat is, arról és a feszültségekről ide kattintva olvashatsz bővebben.

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: blogajánló Svájc Nagy-Britannia Kazahsztán

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr678862968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.07.03. 07:37:48

Katasztrofális a lakás bérlés mizéria.

Muscari 2016.07.03. 08:33:16

@Golf2: itt is lakáshiány van, de ennyire azért nem gáz a helyzet.

Nomád Matyi, érezd jól magad Belorussziában, várjuk a részletes beszámolót ám :-)

Az osztrák elnökválasztáshoz meg annyit, hogy ezek szerint igaza volt Ödinek. Elég érdekes lesz, ha egy szélsőjobbos lesz majd az elnök.

Taxomükke (UK) 2016.07.03. 08:34:53

Mi az a "pudding"? Itt valami tévedés van.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 08:45:50

@Muscari: köszi ... lesz beszámoló mindenképp! :)

Sanyi9 2016.07.03. 08:52:53

Ha Svajcban sokkal jobb foberlonek lenni, mint alberlonek, miert allnak az emberek sorban, hogy alberlok lehessenek? Nem logikus. Miert nem akarnak az emberek inkabb tulajdonosok lenni?

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.07.03. 09:12:13

A "forró rumoskakaó" szokatlan kombináció, de nem lehet rossz...

Hari Seldon 2 2016.07.03. 09:16:51

A svájci lakásbérléshez:
A dosszié nálunk is alap volt. Mindenhova vittük. (Amíg bérelni akartunk.)

„Fehéroroszország (vagy akinek úgy jobban tetszik: Belarusz) szigorúan véve Európa utolsó diktatúrája.”

Hát Oroszország mi?
Ott papíron lehet, hogy van választás. – Igaz, ilyen alapon van még több ország is Európában.

„Tényleg kevés jobb dolog van, mint egy esős séta”

Ha valamiért, ezért irigylem az angolokat. Bár itt is most esik. – Nem értem miért, de ezzel az álláspontommal egyedül vagyok a családban. Sőt a rokonságban is.

„Már csak alig több mint egy hónap van hátra a riói olimpia kezdetéig, és a közbiztonsági helyzet ahelyett, hogy javulna, szinte folyamatosan romlik. Amikor a helyi rendfenntartók figyelmeztetnek arra, hogy nem biztonságos odautazni, az azért jelenthet valamit. Márpedig nemrégiben a rendőrök olyan transzparenssel tüntettek, melyen ez állt: „Üdvözlet a pokolban. A rendőrök és a tűzoltók nem kapnak fizetést, senki sem lesz biztonságban, aki Rio de Janeiróba érkezik”.”

Ilyen az, ha egy ország korrupt, de nem diktatúra. Ilyen probléma nem lesz az orosz VB-vel, mert az mind a kettő egyszerre. Nem mernek majd a rendőrök sztrájkolni.

Hari Seldon 2 2016.07.03. 09:18:32

@Muscari:
Ausztriában az elnöknek még a királynőtöknél is kisebb jogköre van.

Hari Seldon 2 2016.07.03. 09:21:19

@Taxomükke (UK):
Talán erre gondolt:
hu.wikipedia.org/wiki/Yorkshire_pudding
Valóban, a leírás szerint legalábbis kérdéses egy termék lehet.

Hari Seldon 2 2016.07.03. 09:25:43

@Hari Seldon 2:
Ez a rész valóban merénylet a jó ízlés ellen:

Először ez:
"Voltaképpen nem pudingról van szó, hanem egy palacsintaszerű tésztából készült sós felfújtról, amit sült hús szaftjából készült mártással öntenek le."

Utána ez:
"A pudding maradékát desszertként hasznosították, és lekvárral, kompóttal vagy vaníliakrémmel tálalták."

Taxomükke (UK) 2016.07.03. 09:31:55

@Hari Seldon 2: A "pudding" akar a mindenfele desszertet is jelentheti, szovegkornyezettol fuggoen.
A Yorkshire pudding pedig finom a Sunday roasthoz, gravyvel leontve, aki nem szereti, annak rossz az izlese.
Punktum.
:))

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.07.03. 09:47:11

@Taxomükke (UK): valamiért nagyon gyűlölöm ezt a szót. Van egy megrendelőm, aki nagyonangol, pedig ezer éve írországban él. Amikor tortát rendel, mindig kijelenti "any pudding will do!", nekem pedig csikordul a fogam, jön a rettegett szó, basszus mondja meg, csoki legyen, vagy inkább töltött piskóta, mondja hogy torte vagy cake, de ne PUDDINGOZZON mert kiver a víz. Azt hiszem, a Pink Floyd-számban rikoltozó tanár miatt utálom annyira... ott hallottam először.

Din Serpahis 2016.07.03. 10:04:29

Svájcban érdekes módon én pikkpakk találtam lakást, miután megkaptam a permitet, elég volt egy-két hét. (Olyan hat-hét lakást néztem meg összesen.) Nagyjából szvsz annyi a titka a dolognak, hogy nem szabad olcsójánoskodni, ha megteheted, rá kell menni a drágább ingatlanokra. Maga a folyamat egyébként rendkívül kulturált és szabályozott, nekem sokkal jobban bejött, mint pl. Bécs, ahol kb úgy megy, hogy felkerül egy hirdetés a netre, 10 perc múlva felhívod, mire kiderül, hogy már elkelt. Ott rengeteget szívtam a lakáskereséssel, Svájc ehhez képest kimondottan nyugis.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 10:06:10

@Hari Seldon 2: ebben igazad van, de csak Fehéroroszországot hívják Európában diktatúrának

és rá is kerestem kiváncsiságból:

www.theguardian.com/world/2014/sep/12/belarus-no-longer-europe-last-dictatorship

Condoleezza Rice nevezte "Európa utolsó diktatúrájának" még 2005-ben, azóta pedig megragadt ez a leírás

Din Serpahis 2016.07.03. 10:06:14

@Sanyi9: Azért mert egy egyszobás lakást (mint amilyenben én is élek most) a környékünkön (ami egy szimpla zürichi külváros) 800.000 frankért árulnak. Van még kérdés? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.07.03. 10:06:41

@Hari Seldon 2:
A yorkshire puding nagyon finom. Nem tudom miért puding de attól még hogy így nevezik finom.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 10:07:15

@diggerdriver: Fehéroroszországban is, csak egyik "illiberálisabb" mint a másik

Sanyi9 2016.07.03. 10:24:57

@Din Serpahis: oda jutottak a svajciak, hogy mar egy lakas ara is problema?!? Jol irta Serphais, nem szabad olcsojanoskodni.

Csodabogár 2016.07.03. 11:31:54

@Sanyi9: Nézz körül egyszer a svájci, illetve a scájci városi ingatlan piaci árakon, aztán rögvest megérted.

Csodabogár 2016.07.03. 11:37:16

@Din Serpahis: Nagyon jó anyagi háttérnek kell ahhoz lenni, hogy ne "olcsójánoskodjon" valaki, Egy 3,5 szobás lakás, SFr. 4500 körül nem ritkaság és elég jó az esély a megkapására. Na de mennyit kell ehhez keresni?
Na meg az se mindegy hogy hol van. Vannak olyan részek Zürichben, ahol én pl. nem laknék.

wuaaa 2016.07.03. 11:41:34

@Muscari: "Elég érdekes lesz, ha egy szélsőjobbos lesz majd az elnök."

..aki már most az eu-tagságról szóló népszavazást emlegeti..

Din Serpahis 2016.07.03. 11:45:40

@Csodabogár: Hát van ahol én sem, de jellemzően ezek azok a helyek, ahol viszonylag olcsó lakások vannak, és mindegyikre 200 jelentkező jut.

Amúgy nem ennyire veszélyes a helyzet, a házunkban van pár ilyen nagyobb lakás, azokat olyan 3000-3500ért hirdették, és elég sokáig üresen álltak. Pedig ez nem is rossz környék, inkább olyan átlagosnak mondanám.

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.07.03. 11:51:14

@Csodabogár: +1
@Din Serpahis: Azért ezt kevesen tudják kifizetni.
Sokan keresnek havi 3-4 ezer frankot havonta. Nem mindenki manager.
Ebből kéne kiindulni.

adg 2016.07.03. 12:27:04

Nem viszek dossziet, nem allok sorba. Ha sok erdeklodo van, nem erdekel a haz. Nehany erdeklodo eseten erdekel csak. Nevjegykartyat viszek, azt adom oda az ugynoknek. A kitoltott urlapot meg masnap elkuldom neki, ha erdekel a haz.
Eddig bevalt, pedig az utolso ket esetben alkudtam is jelentosen, es megis megkaptuk mind a kettot, amire palyaztam. Meg a korabbi hazunkat is.
Persze ez nem svajc, es azert nincsenek ezrevel jelentkezok, max 10-20. Es mivel nekunk nagy ingatlan kell, ott szerencsere/sajnos kisebb a valasztek es a konkurencia is, mint az 1-2 halos belvarosi lakasoknal.

De szerintem svajcban is segit egy jo nevjegykartya a laphoz tuzve, feltunobb, mint a lapon elrejtett adatok. Szoval meg ha nincs is, erdemes lehet csinaltatni, persze nem kamu adatokkal.

2016.07.03. 12:36:51

Ooo, Belaja Rusz <3 Kerunk szepen fenykepeket, sztorizast, stb.

2016.07.03. 12:40:01

@wuaaa: Es ha latjak, hogy Anglia milyen allapotba kerult a sajatjuk eredmenye utan, akkor nem tantorodnanak el esetleg? Remenykedve kerdem en, de gondolom kisebbsegben vagyok vele.

Herr Géza 2016.07.03. 12:44:03

@Csodabogár: Azért ez a "3,5 szobás 4500 Sfr-ért nem ritkaság" mondat önmagában teljesen igaz, de hozzátartozik az is, hogy Zürichen belül is 2000 Sfr-tól már nagy választékot találsz. Mellesleg a legdrágább 4 szobás kégli (215 nm !) jelenleg havi 13.500 Sfr-ért kelleti magát a comparis.ch oldalán... :))) No persze a 2000 se olcsó, de a keresetekhez képest nem mondanám extrém drágának, holott Zürich az egyik legdrágább város Svájcban.

M. Péter 2016.07.03. 13:02:34

@Hari Seldon 2: @Taxomükke (UK): @diggerdriver: A pudding eredetileg valamilyen állat gyomra vagy bele volt, hússal, zabbal, fűszerrel megtöltve. Ilyen értelemben ma is létezik még a black pudding, ami lényegében véreshurka. Utána jött a tésztába csomagolt hús, amit órákon keresztül gőzöltek. ilyen pl. a steak and kidney pudding. Ebből már lehetett édes változatot is csinálni, így lett a pudding a desszert szinonímája. A Yorkshire pudding célja pedig a takarékosság, a zsírral, szafttal teleitatott Yorkshire pudding megtölti az ember gyomrát, így a drága húsból kevesebbet eszik.

M. Péter 2016.07.03. 13:04:48

@wuaaa: A népszavazás kiírása nem az ő döntése, még ha elnök lesz is.

2016.07.03. 13:17:18

@M. Péter: "Ebből már lehetett édes változatot is csinálni, így lett a pudding a desszert szinonímája. "

En nem igy tudom, hanem ugy, hogy az ilyen black puddingok meg steak puddingok hasonlo allaguak voltak, mint a mazsolas ill.egyeb gyumolcsos kalacsok, vagyis a desszert ugyanugy keszult, ahogy ezek (teszta = "gyomor", gyumolcs = "belsosegek"), es ezert hivjak ugyanugy oket.

M. Péter 2016.07.03. 13:23:57

Svájcban mennyire szabályozzák a lakbéreket, hogy mennyit lehet kérni, mennyivel lehet emelni?

wuaaa 2016.07.03. 13:29:31

@mojyo: Ne trollkodjuk szét a mai posztot ezzel szerintem.

@M. Péter: Miért? Én azt írtam, hogy az?

adg 2016.07.03. 13:44:11

@NomádMatyi: "bejelentkeztem telefonon bemutatkozásra"
Miert? Mi a celja egy ilyen bemutatkozasnak?

Amugy jo kis kaland, elolvastam az eredeti posztodat is most. Eszembe jutott rola, amikor a gyerekek utlevelhosszabbitasa miatt utaztunk gyenge 8+ ezer km-t, egy napon belul. Jo moka volt.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 13:49:20

@adg: gondolom milyen kellemes lehetett az

többek között kapcsolatépítés, és a kazahsztánban lévő kevés magyarral való megismerkedés a célja ... végülis szegről végről "kollégák" is vagyunk (bár ezt talán kicsit erős igy mondani)

wuaaa 2016.07.03. 13:59:13

@NomádMatyi: Mit csinálnak és mennyien vannak magyarok ott?

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 14:31:05

@wuaaa: úgy tudom hogy Almatyban vagyunk 40-50-en, családot is beleszámitva, értelemszerűen a konzulátusi dolgozók, 1-2 diák (infóim szerint most ősztől 4 diák kezd majd a KIMEP nevezetű egyetemen), valaki pedig már régebb óta itt él és valamilyen üzleti szférában tevékenykedik

pl. van egy idősebb úriember, ő már nagyon régen itt él, és a Kelet Kft vagy Zrt alapítója, tulajdonosa, vezetője ... valami gépgyártással foglalkozik azt hiszem a cég

Itt Almatyban eddig kétszer tartottunk magyar találkozót, amin kb 10-15-en voltunk (harmada kb konzulátusi dolgozó volt)

Asztanában állítólag van 1 angoltanár (mármint magyar valaki tanít angolt) ... de a nagykövetségen sem tudták pontosan megmondani hány magyar lehet

mert nem mindenki regisztrál be konzulátusi védelemre, meg nem mindenki keresi fel a magyar képviseletet

azt hiszem még Atyrau-ban vagy Aktauban van egy szintén angoltanár (bár lehet hogy az ugyanaz ám mint a fent említett asztanai)

És Atyrau, Aktau környékén lehetnek még Mol-osok, de nem tudok semmi konkrétat

wuaaa 2016.07.03. 14:39:41

@NomádMatyi: hmm... ez érdekes.. köszi :)
Asztana mennyire lett felkapott hely turisztikailag?

adg 2016.07.03. 14:40:34

@NomádMatyi: ezen az egyetemen valami soecialis dolgot oktatnak, vagy miert valasztja valaki pont azt magyarorszagrol?

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 14:48:09

@wuaaa: az egész ország nem túl felkapott hely turisztikailag ... hiszen nagyon messze van mindentől, drága eljutni és azért annyira jelentős és sok látnivaló nincs

ami van, az is itt Almaty és környéke, Shymkent, Turkesztán ... ha már turistáskodni akar az ember akkor Üzbegisztán

Asztanát maguk a kazahok sem szeretik általában, mert hogy az egy lelketlen "műváros" ... nekem ettől függetlenül tetszik, és úgy éreztem hogy ott kedvesebbek az emberek

jaa, és közben eszembe jutott hogy a Kairat futsal csapatban is játszik egy magyar de vele nem találkoztam még

@adg: semmi speciálisat amennyire én tudom ... egyik barátom azt mondta hogy az egzotikum miatt ... amugy ez egy amerikai rendszeren alapuló magánegyetem

szóval gondolom mindenki az egzotikum miatt ... vagy aki régészetet tanul, az pedig hogy ecsetelgesse a sivatagban a hun maradványokat

wuaaa 2016.07.03. 15:05:21

@NomádMatyi: Nem az volt a cél anno, hogy valamiféle helyi "las vegas" is legyen? Na jó, lehet, hogy túlzok, de mintha lettek volna ilyesmi ambicióik is.. :)

Herr Géza 2016.07.03. 15:09:43

@NomádMatyi: Tengizt kihagyod, maestro. Ott tudtommal a mai napig folyamatos a magyar jelenlét, jópár magyar dolgozik üzemfenntartási, karbantartási munkákon. Persze nekik nemigen van idejük ilyen nyakkendős, szépruhás partikra... :))))))

svajcineger 2016.07.03. 15:11:19

@adg:
Nevjegykartya? :-)
Jo otlet! De pont senkit sem erdekel itt.

svajcineger 2016.07.03. 15:11:50

Nomad!
Mikor jon a folytatas? :-)

Főgebra 2016.07.03. 15:17:29

Sőt és sőtebb! :-)
Pudding a hurka is!
Pl.: Black pudding = véreshurka ("blood sausage or black pudding")
És a White puddings = májashurka

Buchhalter 2016.07.03. 15:17:37

Szerintem az elszaladt lakásárakból lehet hogy előbb-utóbb komoly feszültséggel fognak generálódni egész Európában,vagy rosszul látom?Az osztrák megismételt választás egy Brexit után nekem sem súgal sok jót.De hátha az osztrákok nem csak úgy ixelgetnek mint az angolok és csak utána kezdenek el sírni,hogy hát ők ezt nem is gondolták komolyan csak jó mókának tűnt.Ha Ausztria is kiválna és bekeményítene a bevándorlásnak akkor az a magyarokat érzékenyen érintené.Május végi adatok szerint 75 ezer magyar dolgozott bejelentve és 3000 ott tanulnak.Ha még hozzáveszem a családtagokat és akik feketén dolgozhatnak akár 100 ezer magyar is lehet Ausztriában.

Buchhalter 2016.07.03. 15:17:55

@Sanyi9: az előbb írta neked egy Svájcban élő magyar ,hogy lakás 800 ezer Frank!Egy átlag svájcinak átlag keresettel szerinted mennyire elérhető így a saját lakás opció?De te hol élsz ?Magyarországon? Svájcisapka az egyik legkorrektebb és legtájékozottabb komentelő Svájc ügyben.Rá azért csak odafigyelhetnél?

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 15:18:59

@wuaaa: nem ... Asztana felhúzásának stratégiai célja volt ... konkrétan több is, például hogy messze legyen a kínai határtól (ugye Almatyt itt fél óra alatt elfoglalná a kínai hadsereg ha akarná), és én még azt is hallottam, hogy azért, hogy a főváros északabbra helyezésével megakadályozzák az északon élő oroszok elszakadását és Oroszországhoz való csatlakozását

valami casino komplexum viszont van itt almaty környékén, Kapcsagay azt hiszem ... tervezek majd menni (őszintén még sosem voltam kaszinóban) ... csak először össze kéne gyűjtenem a 300 dolcsi beugrót (amit le lehet játszani és korlátlan étel italfogyasztást tartalmaz)

@Herr Géza: bocsánat, elvtárs :D ... nem követem annyira az ipari dolgokat

meg nem is biztos hogy érdekelnék őket az ilyen partik :D

@svajcineger: a blogomon már remélhetőleg kedden jelentkezem minszkből, aztán csütörtökön vagy pénteken akkor készül majd a HÁ poszt :) ;)

wuaaa 2016.07.03. 15:29:09

@NomádMatyi: Aha, nem tudtam, köszi a helyreigazítást ! :)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 15:32:04

@wuaaa: szívesen, örülök ha érdekel! ... Kazahsztánról általában keveset tudunk, de azért nem annyira szörnyű hely ám (legalábbis Almaty és Asztana) :)

svajcineger 2016.07.03. 15:32:54

@NomádMatyi:

"őszintén még sosem voltam kaszinóban"
Ezt a hiányosságodat sürgősen pótolnod kelll!

"a blogomon már remélhetőleg kedden jelentkezem minszkből, aztán csütörtökön vagy pénteken akkor készül majd a HÁ poszt :) ;) "

oké, várom!

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 15:38:05

@svajcineger: azt mondod? hááát nem tudom, félek hogy nem több pénzzle jönnék ki

bár az a korlátlan figyasztás már önmagában is elég vonzónak hangzik (egy barátom már járt ott, és mindent, szószerint kubai szivart is lehet kérni)

köszi!!! jön jön az illiberális demokrácia bemutató :D (én is nagyon kiváncsi vagyok)

Sanyi9 2016.07.03. 15:39:56

@Buchhalter: ha a sajat lakas nem opcio, miert nem vesznek az emberek inkabb hazat?

adg irta, hogy Ausztraliaban nem problema a lasak-vasarlas. Miert nem vesznek az emberek inkabb Ausztraliaban lakast, ha mar Svajcban olcsojanoskodnak es sajnaljak ra a penzt?

wuaaa 2016.07.03. 15:43:14

Vasárnap délutáni doku :
youtu.be/uZsGDIfeqUM

Amúgy érdekes szerintem és érdemes megnézni.

wuaaa 2016.07.03. 15:48:30

@NomádMatyi: Olyan szinten érdekel, hogy azért nem egy általános jelenség, hogy csak úgy hipp-hopp felhúznak valahol egy új fővárost. Érdekes lehet. Sajnálom hogy nem tudok oroszul, anélkül meg azért nem indulnák el kelet felé turistáskodni.

Sanyi9 2016.07.03. 15:52:10

@adg: tolem kerded, hogy mit irtal?

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 15:53:18

@wuaaa: tényleg érdekes jelenség ... és Asztana azt jelenti kazahul hogy "főváros" ... nem egy túl kreatív névválasztás :D

amúgy egyre többen beszélnek angolul ám ... van úgy hogy én is oroszul kezdek, de ők angolul válaszolnak (legalábbis próbálnak)

adg 2016.07.03. 15:55:39

@Sanyi9: igen. Nem emlekszem, hogy ezt irtam volna.

Pernilla 2016.07.03. 16:03:05

@Sanyi9: nincs kenyerük? egyenek kalácsot!

Sanyi9 2016.07.03. 16:03:06

"Nem viszek dossziet, nem allok sorba." "Eddig bevalt, pedig az utolso ket esetben alkudtam is jelentosen, es megis megkaptuk mind a kettot, amire palyaztam. Meg a korabbi hazunkat is."

Ausztraliaban lehet olcsojanoskodni, Serpahis viszont irta, hogy Svajcban "nem szabad olcsójánoskodni".

DieNanny CH 2016.07.03. 16:06:50

@Sanyi9:

"Miert nem akarnak az emberek inkabb tulajdonosok lenni?"

Egyrészt, mert egy lakás drága. Már egy "kicsi" - 3 szobás - is 500ezernél kezdődik.
A másik, hogy nagy rá az ingatlanadó. A harmadik: röghöz köt. Amíg fiatal az ember - még ha 2-3 gyereke is van -, addig előfordulhat, hogy 3-4 évente jobb munkát talál, és költözik.

DieNanny CH 2016.07.03. 16:09:33

@Din Serpahis:

Ja, akkor én még alul is áraztam... (Mondjuk a környékemre, nem új lakásra gondoltam.)

DieNanny CH 2016.07.03. 16:16:42

@Sanyi9:

@adg lakásBÉRLÉSRŐL írt, nem vásárlásról.

Hari Seldon 2 2016.07.03. 16:21:22

@diggerdriver:

Természetesen a demokrácia van. - Meg vannak választások is.
És ha nem nagyon ugrálsz akkor talán még plutónium mérgezést sem kapsz.

adg 2016.07.03. 16:28:13

@Sanyi9: de hat berlesrol van szo, nem?

adg 2016.07.03. 16:33:57

@Sanyi9: de hat mit es??
Ezt irtad: "adg irta, hogy Ausztraliaban nem problema a lasak-vasarlas"
En viszont nem irtam ilyet.
Nem ertem, olyan furcsa egy beszelgetes ez.Na mindegy.

montroyal ( CAN qc) 2016.07.03. 16:39:19

tegnap elott 28fok, tegnap eso hideg 15 fok, ma 30fok napsutes ... nem unjuk meg ...:-)
na jo megyunk furdeni a baratokhoz ne unatkozzanak a nagy medencejuk mellett .. meg kaja pia ...
mas mar hianyzik a lanyom .. pedig csak egy emelettel alattunkrol koltozott el 20 percre tolunk egy masik varosreszbe ... a tuzijatek festivalt (2x egy héten ) az erkelyukrol kenyelmesen nezik ... jo nekik ...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2016.07.03. 17:19:49

@Sanyi9: Tényleg nem érted?
Svájcban sem mindenki milliomos.
Pl. egy szakmunkás hazavisz (jó esetben) 5-7 ezer frankot. Mondjuk van 2 gyerek, az asszony nem dolgozik.
Szerinted mennyi idő alatt lehet összerakni 7-800 ezer frankot?
Egy jobb helyen lévő lakás(!) lehet akár 1 M is.
Zürichben jelenleg 186 db 4,5 szobás lakás/ház van (három háló), eladó a legolccsóbb 720 ezer, a legdrágább 7 M.
Ebből a 187-ből csak 27 a ház. Ott a legolcsóbb (ezer éves) 1,3 M.
Ha 20 éven belül eladod, a gatyád rámegy az adóra.
Ennyi.

Csodabogár 2016.07.03. 17:38:27

@Herr Géza: Már lassan 20 éve, hogy elköltöztünk Zürichből, de mi már akkor 1800 frankot fizettünk a nagy és kényelmes lakásunkért a 7. kerületben. Mindenki irigyelt, mert igen olcsónak számított. Utánunk már 2500-ért adták ki és aki jelentkezett mind ki akarta venni. Szóval megnézném én azt a sok 2000 frankos lakást, amikor a hivatalos statisztika szerint is 0.3% az üres lakás állomány Zürichben.

Csodabogár 2016.07.03. 18:03:13

@Herr Géza: Most megnéztem a kináltot Zürichben. Nemigen láttam pl. nekem megfelelő lakást 3500 alatt, mert a 3 szoba 60 négyzetméter, az nem lakás, hanem egy nyulketrec. Arról meg már nem is beszélek, hogy hol vannak a lakások.

blackhairlady 2016.07.03. 18:07:50

@NomádMatyi: Akkor ideje mar visszamenned Indiaba, tul jo helyed van itt, meg a vegen megszokod a jot :)))))))))

Csodabogár 2016.07.03. 18:08:32

@svájci sapka (ch): Azt tapasztaltam, hogy a valódi svájciak rendszerint örökölnek valamit, amiből aztán vesznek egy lakást, vagy legalább is elkezdik és leteszik a vételár egy részét készpénzben. Miután ott nem volt államosítás meg egyéb szocialista öröm, a felmenők szorgalmából mindenütt akad egy kis vagyonka. Magyar ismerőseim közül csak az orvosoknak volt házuk vagy saját lakásuk és egy-két építésznek. Nyugaton bérlőnek lenni természetes állapot, mint ahogy régen itthon is az volt, mármint a szocializmus előtt.

svajcineger 2016.07.03. 18:13:47

@Csodabogár:
Ha megvan az a "szerény" kezdőtőke, akkor viszont érdemesebb a sajátot fizetni. Ismerőseim közül többen is ezt csinálják. Pedig egyik sem orvos, vagy építész. :)

Herr Géza 2016.07.03. 18:15:56

@Din Serpahis: Nekem is alapvetően tetszik a rendszer. Elég aktív infogyűjtésben vagyok a Zürich környéki lakásfronton, és meg kell mondjam, hogy az előzetes infók alapján vizionált katasztrofális helyzethez képest pozitívan csalódtam. Előrebocsájtom, hogy engem a piac egy jól behatárolt szelete érdekel csak (1-2 szoba, inkább zöldebb külterületen, elővárosokban, mint a banknegyed közepén, speckó igények nincsenek, mert csak hétközbeni alvásra kell...).
Pozitív meglepetés volt:
Elképesztő mennyiségű lakást hirdetnek. A paramétereim alapján beállított automata hírlevél napi szinten 5-10 új hirdetést hoz (még úgy is, hogy csak fényképes hirdetésekre állítottam be és feltétel a balkon/terasz megléte, ez az össz. luxusigényem :D) A választékra nincs panasz. Hipermodern vadiúj kégliktől a lepukkant, fatüzelésű falusi "szerszámoskamráig" van ebben minden.
Pozitív, hogy a hirdetésekben a lakások kb. 95%-ánál pontos cím is szerepel, így a StreetView és egyebek segítségével a házat, a környéket már otthonról, a kanapéról is előszűrheted.
A német piachoz szokva nekem kellemes meglepetés, hogy tényleg kivétel nélkül minden lakás konyhája komplett felszerelt, azaz tűzhely, hűtőszekrény, konyhaszekrény, mosogató valamilyen szinten mindenképpen a lakás tartozéka. Még ebben a kategóriában is meglepően gyakran van sütő és/vagy mikró, sőt akár mosogatógép is, a tűzhely is gyakran kerámialapos már.
Hasznos funkció az is, hogy az adott lakásnál látszanak az azonos címről korábban feladott hirdetések is 4-5 évre visszamenően: a feltűnően gyakori bérlőváltásnak is megvan az infótartalma.
Negatívum:
A fényképes (már ha egyáltalán méltóztatnak képet is föltenni) hirdetések színvonala kritikán aluli, gyakran össz. egy kép van fenn a házról, az is kívülről. A benti képekben sincs sok köszönet, "hasonló" lakásokat ábrázolnak, vagy nagyfelbontású képet kapunk az előszoba egy sokatmondó sarkából, de a nappaliról semmit...
A cikkben is említett megtekintési időpont: látszik, hogy keresleti piac van. Megjelenik a hirdetés, benne egy, jó esetben két időponttal (egy-két órás időtartam), kész, slussz-passz. Nincs alku, nincs "nem érek rá", ha ott tudsz lenni oké, ha nem, pech. Megtekintés nélkül meg esélyed sics, eleve csak ott jutsz hozzá a kitöltendő, vallató jellegű jelentkezési laphoz.
Ezzel együtt bizony sok lakás nem kel el rögtön, vagy leveszik ugyan gyorsan, de egy-két hét múlva megint fent van, azaz valamiért mégse jött össze a szerződés. Az eltárolt, előszűrt hirdetéseim között több is van, ami már két-három hónapja nem ment el. Persze tény, hogy a belvárosban hirdetett, 1000 frankos, 35 nm-es szuperkéglire gyorsan és tömegesen csap le a nép, ott nyilván előfordulhat a többezres érdeklődő telefonhívás.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 18:20:34

@blackhairlady: ne ijesztgess teee :D rémálmaim lesznek :D ... mondjuk ha nagyon sokat fizetnének :D

Herr Géza 2016.07.03. 18:29:07

@Csodabogár: Jó, hát az igények és egyéb feltételek azok eléggé szubjektív dolgok, én azért nagy választékot látok. Az tény, hogy a "hány nm egy szoba" kérdésre valószínűleg a svájciak se tudnak nagyobb számot mondani, mint az angolok, de ahol drága az ingatlan, ott ez nem meglepő.
Az nekem is "tetszik", hogy egyszobás lakás gyakorlatilag nincs, mert mindent kapásból másfél szobásnak titulálnak (hisz a szoba sarka egyúttal étkező is...:D), még akkor is, ha a komplett lakás is csak pl. 28 nm.

Golf2 2016.07.03. 18:29:12

@Csodabogár: Saccolgatok fejben,létezik hogy ugyanúgy 40év spórolás Zürichben és Pesten 1 jó lakás 1 szakmunkásnak? Havi 2000/50000 félretéve 1M/25M.

blackhairlady 2016.07.03. 18:39:04

@NomádMatyi: ja, kene a nagy fizu, hogy tudjal Mekibe kajalni, mi, mert az autentikus indiai utcakaja smafu :))))))))))))))

blackhairlady 2016.07.03. 18:42:43

Ezt a lakasnezegetosdit egyebkent ugy kell elkepzelni Svajcban mint nalunk (usa nalunk:D) az open house, kb mint a Szuletett felesegek orokbecsu sorozatban? Bar az inkabb haz vetel es nem berles. es meg muffint is sutnek az erdeklodoknek:D

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.03. 18:44:47

@blackhairlady: :D ... mi bajod a mekivel?? :P :D ... a sok pénz csak akkor jó (meg minden) ha élőként élvezhetem ... magyarul utcai kaja kilőve! :D

Csodabogár 2016.07.03. 19:03:57

@svajcineger: Engem soha nem izgatott a tulajdon. Túl mozgékony vagyok és utálom a lekötöttséget. Mikor az egyik lakásunkban elviselhetetlenné vált a tulajdonos kekeckedése, elköltöztünk.
Ha megveszel egy lakást, bármilyen rettenetes a szomszéd, nem olyan egyszerű költözni. Ebbe belefutottam Pesten. Sajnos itt nincs leszabályozott bérlakás piac, így nem volt más választás, mint a tulajdon. Attól meg végleg idegbajt kapnék ha 30 éven át fizetnem kellene a banknak. Mire az enyém lenne már unnám és kezdhetném felújítani.

Csodabogár 2016.07.03. 19:08:09

@Herr Géza: Férjem legénylakása anno... egy u.n. 3,5 szobás, miután lemértem kiderült 75 nm. lakás volt. Mikor először ott jártam és körülnéztem, megkérdezem, hogy én most akkor hol fogok itt lakni? Másfél év után sikerült egy nagyobb megfelelőt találni. Mindez ezer éve volt. Akkor még nem cikkeztek az ujságok lakáshiányról mint most. A konyha Svájcban standard, németeknél nem annyira.

Csodabogár 2016.07.03. 19:09:04

@svajcineger: Persze lehet ezt csinálni, de én soha nem akartam egy lakás rabszolgája lenni.

Herr Géza 2016.07.03. 19:42:34

@Csodabogár: Nézd, azért a 75 nm/2 fő nehezen nevezhető szűkös lakhatásnak, de azt elfogadom, hogy mindez 3 szobára leosztva nem jelent nagyvonalú tereket. Aki a régi "polgári" lakásokhoz szokott, az nyilván azt mondja, hogy kis lyuk, aki meg panelban nőtt fel, annak ez tök normális. De hát az a jó, hogy mindenki megtalálja a hozzá passzolót, ki olcsóbban, ki drágábban.
A lakáshiányról meg: abszolút értékben biztosan nincs hiány. Minél jobban leszűkíted akár geográfiailag, akár más szempontok alapján a neked megfelelő lakásparamétereket, annál inkább hiányt fogsz tapasztalni, ez igaz. Megfelelő rugalmassággal viszont simán találsz lakást még Zürichben is.
Feliratkoztam pl. az egyik nagy ingatlankezelő cég tulajdonában lévő Zürich melletti kisvárosban található szupermodern és vadiúj "lakóparkjuk" hírlevelére is, így azonnal kapok mailben értesítést, ha egy lakás (a kb. 100-150-ből) szabaddá válik. Hetente van üresedés, és gyakorlatilag kb. 10 lakás van állandóan üresen. (Náluk pl. a 88 nm-es 3,5 szobás 1.800-2.000 Sfr, és tényleg high-tech kivitelű és felszereltségű). Szóval itt a megfelelő háttérrel (fizetés, referenciák) nem ügy lakást szerezni.

svajcineger 2016.07.03. 19:54:32

@Csodabogár:
A foberlo rabszolgajanak lenni sem sokkal jobb. :-)
Raadasul meg dragabb is.

2016.07.03. 20:25:40

@Csodabogár:

"egy u.n. 3,5 szobás, miután lemértem kiderült 75 nm. lakás volt. Mikor először ott jártam és körülnéztem, megkérdezem, hogy én most akkor hol fogok itt lakni?"

és

"mert a 3 szoba 60 négyzetméter, az nem lakás, hanem egy nyulketrec."

Nahát, érdekes. Jól emlékszem, hogy te laktál sokat az usában, ugye? Ott lettél ilyen, vagy mindig ekkora térigényed volt?

Én teljesen az ellenkezőjét érzem, ha lakást keresek, 40 nm-nél nem kell több. Nyilván vannak itt anyagi megfontolások is, de például amikor thaiföldön laktam, ott éppen bérelhettem volna házat medencével, de helyette hasonló áron kivettem egy 35 nm-es condót.

Van ez a matthew mcconaughey nevű színész, aki lakott egy darabig (vagy tán még mindig) egy lakókocsiban, és persze kérdezték tőle az újságok, hogy miért csinálja ezt, ha egyszer több millió dollárja van, és aszondja, hogy a házában az egyik szobában például volt egy tök jó széke, csak éppen hónapokig nem került rá sor, hogy bele is üljön, meg voltak festményei, amikre meg nem nézett rá, úh ezek tulajdonképpen felesleges dolgok. (apropó, mostanában próbálom rábeszélni a barátnőmet, hogy költözzünk be egy lakókocsiba, de egyelőre ellenáll)

Szóval én a magam részéről el sem tudom képzelni, minek akar az ember magának annyi helyet. Akkor ahhoz mindenféle marhaságot is venni kell, hogy ne legyen üres, nem? És akkor például hogy zajlik ez a gyakorlatban (és bocsi, ha hülye kérdés, tényleg nehéz elképzelnem)? Van például egy tisztaszobád, meg egy másik tele gobelinekkel, egy harmadik, ahol szerdánként üldögélsz, és egy negyedik, ahol teázol?

Remélem, nem voltam provokatív, az én életemből nézve ez szuper bizarr. :)

blackhairlady 2016.07.03. 20:46:58

@NomádMatyi: semmi baj a mekivel, csak meg emlekszem, hogy csak azt tudtal enni a kedvenc orszagodban:))))))))

DieNanny CH 2016.07.03. 20:49:00

@Csodabogár:

Hát, nagyon más miliőből jöttünk... Én 18 éves koromoig ötödmagammal éltem egy 72 m2-es panellakásban, utána átköltöztünk egy új téglaépítésű 69 m2-esbe... És elfértünk...

Jól tudom, '56-ban mentél ki? Mekkora területen éltél itthon?

wuaaa 2016.07.03. 21:04:26

@Th's child: "..próbálom rábeszélni a barátnőmet, hogy költözzünk be egy lakókocsiba, de egyelőre ellenáll.."

A fene se érti... :))))

Din Serpahis 2016.07.03. 21:18:17

@Th's child: Hehe...Engem, amikor kijöttünk Svájcba, azért kerülgetett szabályosan az idegbaj, mert itt nem nagyon vannak kis lakások. Végüls találtunk az asszonnyal egy 40m2-est, ez most pont jó így kettőnknek.

Ez egy vadiúj ház, ráadásul egy 'svájci' utcában, szóval az árból egy jóval nagyobb is kijött volna máshol, de azt gondoltam, hogy mi a fenének kódorogjak az üres szobákban fel-alá.

DieNanny CH 2016.07.03. 21:20:36

@Din Serpahis:

Engem az zavar, hogy ami pl 2,5 szobásnak van írva, az nagy valószínűséggel nem két különbejáratú szoba, hanem a nappaliban van a konyha. Ami ugye csak az alaprajznál derül ki.

2016.07.03. 21:42:25

@Th's child: Ez egy nagyon erdekes tema, hogy kinek mekkora terigenye van amugy. En *imadom* ezeket a lakokocsis temakat, legszivesebben enis tokre egy ilyenbe koltoznek, sot, nem is ilyen modern lakokocsiba, hanem ilyen felujitott cigany kocsiba, lakohajoba csak azert nem, mert azzal nem lehet bejarni Sziberiat, de amugy ja, ezek a kocsik a legjobbak, csak wifi legyen es melegviz. Viszont az en fium se repesne az oromtol, de ez azert van, mert o 2,07 m magas es szeret nyujtozkodni :D (Eleinte a sajat lakasat is utalta amikor bekoltoztem, pedig majdnem 40 m2, viszont fel is ujitottuk eleg jol es azota mar nem is olyan surgos a koltozes! :D)

Masreszt azonban, ezt enis csak a nyugdijaskent tudnam elkepzelni, mert most peldaul tokre siman elkepzelheto akar a mi eletunkben is egy olyan szituacio, hogy kell meg egy-ket plusz szoba, peldaul, az en munkam ha egyszertenyleg istenigazabol sajat vallalkozas akarok lenni, az nem csak egy laptopot igenyel, vagy, ha lenne gyerekunk, vagy olyan hobbi (pl. festegetes vagy barkacsolas vagy ilyesmi), vagy esetleg irtozatos gazdagok lennenk, es allofogadas szeru partikat csapnank hetente, bar ez kevesbe valoszinu, de masoknak pl lehet, hogy ezert kell a sok szoba :D Szerintem ezek nem olyan bizarr dolgok, vagyis en nem tartom elkepzelhetetlennek, hogy valakinek szukseg legyen ilyenekre, vagy, hogy nezegesse a kis gyujtemenyeit, persze nem egy olyan elfoglalt arcnak, mint Matthew MacConaghy, de egy nyugdijas valakinek peldaul lehet, hogy lenne ideje olvasni az ujsagjait valami meno szekben. :)

Lattam egy fickot a TV-ben valami angol vagy amerikai musorban, akinek tejes uveg gyujtemenye volt, ne rohogj, ezeket a regi uveges tejes dobozokat gyujtotte, mindenfele mintajuk volt, es akkor azokkal volt tele a garazs, meg kis hungarocell golyocskakkal is megtoltotte, hogy feher legyen hogy latszodjon a felirat... a nappaliba meg a haloba is beszivargott egy-egy, de volt egy egesz raktar neki. Sajnos a csalad nem volt oda tole ezert el kellett ajandekoznia belole, de amugy szerintem meg ez is egy elfogadhato dolog. Ez persze egy extrem dolog, de nem gondolom, hogy bizarr volna, en peldaul nagyon szeretnek egy sajat otthoni muhely-szobat, meg a novenyeknek is lehetne, meg azokat a gazdagokat is irigylem, akiknek szobanyi gardrobjuk van es ki vannak allitva a cipoik! :D

2016.07.03. 22:11:36

@mojyo: Ja, meg amugy amikor gyerek voltam irtozatos gyujtemenyeim voltak, kozmetikumos flakonok (persze csak az erdekesebbek), uvegek, kupakok, cimkek, bananmatricak (!!), csokipapirok, szalvetak... persze azota felnottem, mostmar nincsenek ilyenek, csak konyv meg ruhacipoekszertaska, meg amugy Pinteresten csinalom virtualisan, de jezusmaria, azt hiszem en leszek a kovetkezo tejesuveges ficko abban a beteges gyujtogetokrol szolo TV-musorban :(

Herr Géza 2016.07.03. 22:19:39

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Végûl is csak át kell kódolni... :))) Na itt jobb az amerikai módi: a bedroom-ok száma van megadva, mert a többi úgyis csak rizsa.
Nálunk meg matekozni kell: az x,5 szobás lakásban pontosan x,5 mínusz 1,5 hálószoba van. :))))))))))

P.Elliot 2016.07.03. 22:20:09

Amerikaban pont most van divatja a kicsike/ tiny houses/ hazacskaknak es nagyon nagy sikere van. Nagyon kicsi helyre beszoritott elheto ter, van amelyik kerekeken gurul, lehet vinni mashova is, van amit csak vegleges helyere tesznek, rengeteg jopofa megoldas, en imadnek lakni ilyenben. Sokan oriasi hazukbol csaladostol koltoznek at, van aki azt mondja hogy elege van a karban es rendbentartasbol, a fennt tartasabol amikor a azt a penzt amibe kerul a nagy haz elutazgathatna, elszorakozna. Van aki egyszeruen imad kicsi helyen elni, nem mindenkit hatnak meg a hodalyok.
Erdemes megnezni hogy milyenek....
www.google.com/search?q=tiny+houses&biw=1366&bih=657&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEw

Csodabogár 2016.07.03. 22:22:26

@Th's child: Volt egy lakásunk Floridában. Az is akkora volt mint a pesti 3 szoba, ami ott nappalit és 2 hálót jelentett. Nagy terek voltak, te tök butorozhatatlan volt. Nyaraló volt csak, szóval mindegy. Itthon van egy háló-dolgozó szobám és még két szoba, ami egybe lett általam nyitva. Szeretem ha van levegő körülöttem, no meg egy hosszú élet során összegyűlik ez az, pl. 2-3ezer könyv, kell a hely. De tény, én is ismertem olyat, akinek egy valóban csodálatos lakása volt, egyedül élt és a lakás cselédszobájában lakott. Izlések és pofonok....

Csodabogár 2016.07.03. 22:26:38

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Csak 65-ben mentem ki. Előtte beszorultunk a nagyszüleim két szoba hall összkomfort lakásába, igy hatan voltunk. Én a cselédszobában laktam, de a szobák nagyon nagyok voltak. Később aztán csak hárman maradtunk a lakásban, aztán mentem el. Lehet, hogy szerencsém volt. Mikor tulajdonképen nyomorogtunk, levegő akkor is volt bőven. A mi saját lakásunkat elvették 52-ben.:-(

P.Elliot 2016.07.03. 22:30:39

@mojyo: Meg a tejesuveg nem is fest rosszul, mit szolnak ha a gyereked porszivot gyujtene, volt itt egy hibbant srac aki azt tette, meg az elso kiadott tipusbol is volt neki, mindent tudott roluk, szerelni tudta, neve volt a szakmaban, 13 evesen egy porszivogyarnak adott tanacsokat, illetve felkertek az uj tipusok tesztelesere. A szulok eleg szerencsetlen arcot vagtak a tevemusorhoz, azt mondtak hogy a gyerek most keszul egytemre es szavat vettek hogy a tobb mint 200 porszivot amit gyujtott elviszi magaval a budos francba. raktarba, akarhova mert az alagsor nekik masra kellene...
Valoszinu hogy vannak ennel vadabb gyujtok akiknek valoban kell egy nagyobb lakas..

2016.07.03. 22:38:04

@P.Elliot: :D Na peldaul plane! Es ezek meg csak az extrem, TV musort erdemlo esetek, de van egy csomo mainstream szenvedely, peldaul a modellvasutazas, meg ezek.

2016.07.03. 22:43:02

@mojyo:

"meg azokat a gazdagokat is irigylem, akiknek szobanyi gardrobjuk van es ki vannak allitva a cipoik!"

Jaja, a múltkor olvastam, ahogy felsoroltad a cipőidet... azt nem mondom, hogy összesen nincs annyi ruhám, mint neked cipőd, de az biztos, hogy összemérhető a dolog.:)

Érdekes dolog egyébként ez a birtoklás, próbálkoztam én is vele, hogy voltak tárgyaim, és ráadásul tök jópofa tárgyaim, egyszer egy albérletben például egyszerre két szobát béreltem, és az egyikbe vettem csocsóasztalt meg biliárdasztalt, moziposzterek voltak a falon, sőt, elmentem a jysk-be, és vettem nagyon fasza székeket, à la mettyú mekkánehi, de nem gondolnám, hogy nagyon boldogabb lett tőle az életem. És olyan sokat nem is ültem bennük.

Az egyik excsajom faterjának volt szokása (és semmi rosszat nem akarok mondani az emberről, tök jól kijöttem az egész családdal), szóval, neki volt szokása, hogy megtartott _mindent_. Volt egy bazi nagy családi házuk, és az alagsor 100 nm-e tele volt rakva a holmijával, csupa olyasmivel, ami tulajdonképpen szemét. Ha ő meghal (és én kívánom, hogy ez majd sokára legyen), akkor egy teendő marad csak: hívni öt konténert, és elvinni az egész hulladékhalmot valahova.

Mert a tárgyak tulajdonképpen csak hulladékok. Amikor elköltöztem mo-ról, még nem tudtam, mennyire lesz hosszú távú döntés, úh az első két évben a cuccaim egy raktárban pihentek. Gondolkoztam rajta, vajon mekkora összeget kéne nekik ajánlanom, hogy ne kelljen elhoznom a szarjaimat soha többé, helyette tolják ki az egészet a raktár elé, és lángszórózzák le a p.csába.

Szoktam nézni ingatlanirodák hirdetéseit, mert szeretem azt játszani, hogy megtippelem, ki lakott ott. Elég jól meg lehet sejteni, hogy melyik pécó eladó válás miatt, de azt meg végképp, hogy hol halt meg valaki. Annak ugyanis többnyire még ott vannak a bútorai, és persze a legjobb, amikor a lakás fel is van újítva: innen lehet tudni, hogy nem készültek rá, hogy a mama elpatkol.

Na de mindegy, szóval nézegetem ezeket a bútorozott lakásokat, valakinek az életterét, amit szeretettel gondozgatott (vagy nem), és a szó szoros értelmében minden egyes tárgy szemét benne. Lehet, hogy most van valami hipster, aki elvinné azt a 80-as évekbeli rádiót, de még az sem biztos.

Az egyik nagyanyám egy öregek otthonában hunyt el (illetve nem: kórházban, jó kis szenvedés után, de ez végül is a munkaköri leírás része, asszem, teletolták morfiummal, halleluja), és az anyám el akarta adományozni legalább a könyveit, de a könyvtár, akiket felhívott, mondta, hogy az nem így megy, ha ők bevennék egy halott néni régi könyveit, akkor azokat előtte fertőtleníteni meg csíramenteseni meg mittomén kéne, arra meg nekik nincs a keretben, úh a nagymama cuccai a szó szoros értelmében mentek a szeméttelepre egy héten belül.

Márai írt egy ilyet (bár tudom, hogy a verseket nem szereted):

[..]
Szorongasd még a bugyrodat, rongyaidat, szegény
Emlékeid: egy hajfürtöt, fényképet, költeményt -
Mert ez maradt. Zsugorin még számbaveheted
A Mikó-utca gesztenye fáit, mind a hetet,
És Jenő nem adta vissza a Shelley-kötetet
És már nincs, akinek a hóhér eladja a kötelet
És elszáradnak idegeink, elapadt vérünk, agyunk
Látjátok, feleim, szemtekkel, mik vagyunk
Íme, por és hamu vagyunk

...

A már fent említett excsajom ingatlanhirdetésébe futottam bele pár éve a már fent említett egyik lakásnézegető binge-em során, árulta a pécót, ahol laktunk egy darabig. Máshogy volt már berendezve, de megismertem, mert a fürdőszobában a kád sarkába én applikáltam be a szappantartót (már nem volt ott a szappantartó, a _nyomát ismertem meg, ez is milyen furcsa, nem? egy csomó albérletben laktam már, és ruhaszárítót majdnem mindig kell venni, és majdnem mindig ott is hagyom. Úgy képzelem, egy mindentudó lény úgy tudná követni az életemet a ruhaszárítók alapján lakásról lakásra, évről évre, mint ahogy a csiga nyomát követni tudjuk).

Az megvan, hogy amikor veszekedéskor/szakításkor a csajod kidobálja a cuccaidat az utcára, az megaláztatást okoz? Mintha valaki lemeztelenítene vagy leleplezne azzal, hogy közszemlére teszi a holmidat? Ugyanígy éreztem magam akkor. Árulják a szappantartóm (nyomát). Kis undor is volt benne talán, mint amikor egy kihűlt ágyba botlasz, amin megcsalt a barátnőd, és még ott árválkodik a vibrátor a párna mellett... van benne valami viszolyogtató, émelyítő is, nem?

Nem tudom, sikerül-e átadni, kábé ilyen érzés nekem birtokolni dolgokat. Undor, üresség, viszolygás.

A lakásokkal kapcsolatban olvasom mindig, hogy de hát csak jobb birtokolni, mint bérelni, és abszolút nem értem. Ki a tököm akár magának lakást? Kanapét? Étkészletet, radiátort, lapostévét? Én biztosan nem.

2016.07.03. 22:43:52

@mojyo:

Az utóbbi éveket viszonylag sodródva töltöm, tkp. nincstelen vagyok, legalábbis arra vigyázok, hogy ruhaszárítót a büdös életben ne vegyek többet, és szoktam látni hajléktalanokat is az utcán, akiknek sokkal több cuccuk van, mint nekem (ettől még persze az én életem a jobb, nem az övék), úh az én életemhez logikus következő lépésnek tűnik egy lakókocsi.

És eredetileg egyébként épp' a lakókocsikról írtam volna valamit, de megint eldepresszáltam a dolgot. Hogy én miért csúszok el ebben mindig...? Pardon. :)

P.Elliot 2016.07.03. 22:45:21

@mojyo: A modellvasutnak is kell a hely hacsak nem korbefuttatod a lakasban a falon, szobabol, szobaba, alagutat fursz az ajtokon hogy at tudjon menni, idonkent megsipoltatod hogy tudjak hogy midjart erkezik es a lakotarsad, fer, feleseg, szulok inkabb felgyujtjak a lakast csak hogy megszabaduljanak a hobbidtol...

2016.07.03. 22:47:56

@Csodabogár:

Ok, köszi a választ.:)

Herr Géza 2016.07.03. 22:56:18

@Th's child: Ez komoly coming-out volt! 1++++

P.Elliot 2016.07.03. 22:58:15

@Th's child: Van akinek eppen a lakocsi valo, peldaul neked. Gondolom. Valoszinu hogy jol erezned magadat benne. Ez hogy valaki meghal es maradnak utana cuccok valoban igy van ahogy irod, szemet. Altalaban addig el es van erteke amig a tulajdonos el.
Itt Amerikaban imadjak a regi dolgokat es nem feltetlenul az ertekeseket hanem ami valamiert kedves az illeto szivenek, valamire emlekezteti, valamit visszahoz az almaibol.
Az utcankban valamelyik evben garazsvasart csinaltak amikor meghalt a haz tulajdonosa, az erdeklodok majd hanyatt estek hogy az egesz haz az 50-es eveket idezte, meg a hutoszekreny is egy oreg, zoldrefestett fura micsoda volt, butorok, minden.
Delutan kettore mire atneztem volna mar szet is kapkodtak az egeszet, alig maradt valami. Na ilyeneknel lehet ertekes dolgot is talalni ha valaki ert hozza.

P.Elliot 2016.07.03. 23:06:23

@Th's child: Az emberek altalaban birtokolni akarnak dolgokat de nem a birtoklasert hanem szukseguk van ra. Eszukbe sem jut hogy minek mert ugyis meghalunk egyszer. Most meg elunk. Kell.
Valami biztosan tortent veled hogy nem akarsz birtokolni semmit, valahol megvan ha visszanezel hogy miert.
Baratnot, allandot nehez talalni ilyen szokassal mert hamar radsutik hogy maganyos farkas tipus vagy, meg mert azok elvarjak hogy birtokolni akard oket vagyis hogy ragaszkodj hozzajuk. Egy no erzi ezt meg ha nem is mondja, rossz erzes lehet, hidd el hogy valakit szeretunk es az netan nem ker belolunk...

P.Elliot 2016.07.03. 23:06:28

@Th's child: Az emberek altalaban birtokolni akarnak dolgokat de nem a birtoklasert hanem szukseguk van ra. Eszukbe sem jut hogy minek mert ugyis meghalunk egyszer. Most meg elunk. Kell.
Valami biztosan tortent veled hogy nem akarsz birtokolni semmit, valahol megvan ha visszanezel hogy miert.
Baratnot, allandot nehez talalni ilyen szokassal mert hamar radsutik hogy maganyos farkas tipus vagy, meg mert azok elvarjak hogy birtokolni akard oket vagyis hogy ragaszkodj hozzajuk. Egy no erzi ezt meg ha nem is mondja, rossz erzes lehet, hidd el hogy valakit szeretunk es az netan nem ker belolunk...

2016.07.03. 23:06:51

@Th's child: Nagyon erdekes dolgokat irsz, azt hiszem, hogy en vagyok az ellenteted ebbol a szempontbol (is) :D Szamomra a targyak nagyon nagyon fontosak, en nem is tudom, mit gondolok azokrol, akik tudnak nelkuluk elni, egyfelol nyilvan irigykedem, hiszen en azt hiszem a szenvedelybetegseg hatarat surolom :D Ugyanakkor nem is tudnam elkepzelni, hogy ezt hogyan lehetne megvalositani (marmint a targynelkuliseget), a targy egy emlek mindenrol, mindenkirol, en egyszeruen teljesen keptelen lennek ugy tekinteni rajuk, mint a szemetre, errol volt az a vita valakivel itt aki nagyon durvan ki volt ezen akadva, de en egyszeruen keptelen lennek ettol megszabadulni.

Erdekes ez az on-pszichoanalizis is, amit hozzairtal magadrol, hogy megalaztatast, undort jelent szamodra, gondolom a koros gyujtogetest is meg lehet biztos magyarazni. Abban a tejesuveges musorban volt egy masik no, aki azert volt keptelen kidobalni a dolgait, mert az elozo ferje ugy rakta ot ki, hogy az osszes cuccatol megszabadult, marmint, hogy nem kozszemlere tette, hanem elvitte a szemettelepre, megsemmisitette gyakorlatilag az osszes fizikai nyomat annak, hogy letezett, es azota keptelen volt kidobalni a dolgokat. Nem tudom, nekem milyen okom van ra, velem *hala a magassagos istennek* soha nem tortent semmi ilyesmi, meg lopni is csak egyszer loptak tolem, de lehet, hogy vegulis enis csak ettol a vesztesegtol rettegek, vagy nem tudom. :D A hasznalt dolgok gyujtogetese raadasul masok perverz emlekeiben valo turkalas is egyben, undorito szokas szerintem is, ha belegondolok, de megis olyan erdekes, hogy masok letezesenek milyen jelei vannak, az, hogy ki, hogy el, milyen helyet foglal el a vilagban es azt hogyan rendezi be maga korul, az a vilag legerdekesebb dolga, azert igyekszem uralkodni magamon es nem hagyni, hogy elhatalmasodjon. :D Nem tudom, ertesz-e, ha nem, nembaj, mert mar most udito ez a beszelgetes ahhoz a masikhoz kepest, amit valaki massal folytattam itt ugyanerrol, mar nem emlekszem ki volt, de nagyon durvan beszelt velem mert nem birta megerteni, hogy hogy lehet nekem olyan eltero viszonyom a targyakkal, mint neki, o is a targyak nelkuli elet hive volt, meg mindig nem tudom, mit gondoljak errol, de te tobbet irsz es szebben, ugyhogy igyekszem megerteni, eskuszom! :D

Pernilla 2016.07.03. 23:16:58

@mojyo: "en fium (...)2,07 m magas"
"sajat lakasat is utalta amikor bekoltoztem, pedig majdnem 40 m2"

Te H.ntával jársz?? :DDDDD

2016.07.03. 23:34:57

@P.Elliot:

"Valami biztosan tortent veled hogy nem akarsz birtokolni semmit, valahol megvan ha visszanezel hogy miert."

Ó, ez tök szuper kérdés.
Én csinálok még valami más furcsát is az utóbbi években: szinte egyáltalán nem érintkezem emberekkel. Online sem sokat, de élőben szinte senkivel.

A múltkor egy hónapig a barátnőm nélkül laktam valahol: egy hónapig nem szóltam senkihez. (Ami persze túlzás, a boltban szoktam köszönni... bár gyakran csak bólintok vagy hümmentek helyette.) (Ja, és a csajom _ezt még nehezebben viseli, mint a lakókocsis ötletemet, meg hogy 1000 meg 300 fős falukba kell költöznie velem. Ki érti? Nők.:)

Na mindegy, szóval szoktam rajta gondolkodni, hogy hát ez hogy a csudába alakult így. Mindig ilyen voltam vajon, vagy ért valami trauma, és kész, elfordultam az emberektől?

És a helyzet az, hogy nem tudom eldönteni, mert a magányt és a birtoklás-nélküliséget sosem próbálja ki az ember. Úgy növünk fel, hogy állandóan beszélnek hozzánk, meg fogd meg a mama kezét, Pistike, nézd csak, milyen szép új konyhabútort vettünk... szóval nem kiegyensúlyozott a tájékoztatás, ha ez így értelmes, amit mondok.

Én például szuper vagyok az egyedüllétben, biztos vagyok benne, hogy meg sem kottyanna, ha egy évig nem szólna hozzám senki sem, és vegyük észre, hogy például mindenféle szerzetesrendeknél volt ilyesmi penitencia, mármint hogy egy _hónapig nem szólnak, nem egy évig.

És valóban: vajon ez egy tehetségem nekem? Vagy benned is, mindannyiunkban ott rejlik a lakókocsis remete? Vagy történt velem valami, ami ekkora traumát okozott? (Egyébként persze, történtek velem rossz dolgok, elég jól vissza is tudom követni őket, de hát rossz dolgok mindenkivel történnek.)

És tudod, min töprengek még: van ez az introvertált - extrovertált különbség, vagy hogy ki mennyire szeret másokkal érintkezni. Thaiföldön laktam egy darabig egy condominiumban, az én épületszárnyamban minden folyosón volt vagy 20 pici lakás-szoba, fürdővel. Soha nem találkoztam senkivel (mert helló, én nem megyek ki a folyosóra, ha van ott valaki), és oké, persze, ha valaki nagyon figyelt rá, észrevehette, hogy ott élek, mert párnaponta kivittem az üres sörösdobozokat meg viszkisüvegeket a szeméthez, és elképzelhető, hogy néha, hajnalonta bruce springsteent énekelgettem (amit nagyon szeretek csinálni), de amúgy nem volt nyoma, hogy ott élek.

És adja magát a kérdés: hány ilyen arc élhetett még a folyosón? Lehet, hogy az üres (-nek gondolt) lakásokban mind ült valaki, aki aktívan kerülte a többieket?

Általában kicsit furcsának tartanak engem, akik megismernek, de elképzelhető, hogy nem is vagyok furcsa, hanem tök sok van belőlünk, csak rejtőzködünk?

Elnézést, ha hosszabban válaszoltam a vártnál, és remélem, érthető.:)

2016.07.03. 23:35:28

@Pernilla:

:D

Lebuktak a r.hadtak.:)

Herr Géza 2016.07.03. 23:35:29

OFF:
Egy pillanatra hajtsunk fejet az izlandi focisták és szurkolóik előtt. 5:2-re kikaptak ugyan a franciáktól, de még a 4:0 után is fociztak, voltak helyzeteik és két gólt is tudtak még produkálni. A szurkolók meg fenomenálisak voltak. A magyar szurkolók nagy részéhez hasonlóan...
ON.

Csodabogár 2016.07.03. 23:39:15

Kóros gyüjtögetésről nálam nincs szó, de vannak dolgok amikhez ragaszkodom. Mindig is féltem, hogy betörnek a lakásomba és ez aztán néhány éve meg is történt. Azóta sokszor rettegek, mikor elutazom, hogy nem történik-e meg megint egy betörés. Tudom ez se normális, mert az ember ne legyen rabszolgája a holmijának, de szerintem baj akkor lenne ha nem mernék többet elutazni.
Szóval az ingóságokhoz ragaszkodom bizonyos mértékig, de ingatlan nekem nem kellett soha.

Herr Géza 2016.07.03. 23:40:55

@Th's child: @mojyo: Hát jól egymásra találtatok. :)) De érdekes nagyon az eszmecserétek, nem baj ha kibickedek??? :))

2016.07.03. 23:42:29

@Pernilla: En ezt nem ertem, hogy ez milyen kovetkeztetes, azt hiszem, lemaradtam arrol, amikor ezek a parameterek ismertetve voltak, en nem tudtam, hogy neki is ilyenek, eskuszom! Amugy nem arrol volt szo, hogy neki nincs csaja, tehat en se lehetek az?

2016.07.03. 23:45:19

@mojyo:

"A hasznalt dolgok gyujtogetese raadasul masok perverz emlekeiben valo turkalas is egyben,"

Ez kicsit tényleg perverz, de abszolút értem, sőt - ez csalódás lesz ;) - megértem.

Mint írtam, sodródom az utóbbi években, mindenféle szedett-vedett panziókban, hotelekben meg hasonlókban lakom, néha hagyományosabb albérletben, és egy csomót airbnb-n.

És az airbnb-t én tök imádom, méghozzá pont ezért. Nem csak hogy megvehetem valakinek a használt cuccát, de konkrétan bele is költözhetek, látom, hogy hogy rendezte be a konyhát vagy a budit, milyen használati tárgyai vannak.

Mindig merengek rajta, hogy például ha bowlingozik az ember, nem feltételezik, hogy van saját bowling-cipője, azt adnak ott. Ha fallabdázni mész, ott már feltételezik, hogy van ütőd, csak levetett szarokat lehet bérelni. Az uszodában meg nem feltételezik, hogy nincs törölközöd meg kisgatyád, nem is adnak. (Kivétel: izlandon láttam, a kék lagúnánál, hogy igenis lehet kisgatyát bérelni. Zseniális.)

És mennyire imádnám, ha egy ilyen airbnb-lakás mellé járna ruha meg barátnő meg gyerek is, sőt, egye-b.ssza, be is megyek arra a napra dolgozni helyette. Tök szuper lenne.

Szóval értem (-ni vélem), miről beszélsz.:D

"mert mar most udito ez a beszelgetes ahhoz a masikhoz kepest [..] mar nem emlekszem ki volt, de nagyon durvan beszelt velem"

Igen, mi valóban ellentétes dolgokat írunk általában, de szerintem is klassz, hogy lehetséges azért a civilizált párbeszéd.:)

Pernilla 2016.07.03. 23:47:54

@mojyo: de, így van :)
csak a másik két alapparaméter annyira stimmelt (amikről ezek szerint lemaradtál), hogy muszáj volt lecsapni a magas labdát, ne haragudj :D

2016.07.03. 23:47:57

@Herr Géza: Bizonyam! Ugy nehez foleg, ha az otthoniakkal kell jatszani, de az izlandiak kitettek magukert, ez tenyleg szep volt :)

2016.07.03. 23:54:45

@Th's child: Ugye? Az antropologusoknak vannak errol konyveik (pl. Daniel Miller, ha erdekel), azt hiszem, enis az lennek, ha nem lennek kreativ, vagyis ilyen elmeletiesebb alkat lennek inkabb, es nem rettegnek az emberektol es be mernek menni tenyleg hozzajuk, akkor tuti, hogy imadnam ezt csinalni, hogy megfigyelni oket a termeszetes elohelyukon! :D

Herr Géza 2016.07.04. 00:03:23

@mojyo: Ezek szerint láttad a meccset. Az EB kezdete óta csíptem az izlandiakat, olyan szimpik voltak, ahogy az esélytelenek nyugalmával a kétségbeesésbe kergették többek között a portugálokat, de főleg az angolokat. Volt most egy jelenet, amikor az izlandi csapatkapitány, a baltával faragott, csupaizom, szakállas viking óriásról egy belépőjét követően úgy pattant le a kisnokedli Griezmann, hogy még nézni is fájt. A következő pillanatban meg azt láttad, hogy békésen mosolyognak egymásra, amolyan "hát van ez így ebben a játékban" tekintettel.... Na ilyenkor tudom imádni a focit.... :)))))

P.Elliot 2016.07.04. 00:51:29

@Th's child: Teljesen biztos vagyok benne hogy voltak elozmenyei ennek a "maganyos farkassagnak" hogy nevezzuk igy de lehet hogy olyan kicsi voltal hogy nem emlekezhetsz ra.
Ismertem valakit aki azt meselte hogy ikernek szuletett, a testverke sokaig beteg volt, gyenge, allando korhaz is, /1 evesek voltak a betegseg kezdetekor/, vele torodott az egesz csalad, lehettek vagy 2 evesek mire ugy ahogy meggyogyult, es o hiaba kerte a torodest, hogy az anyja etesse meg, hogy odasimulhasson hozza, az eltolta es nem torodott vele mert a masikkal kellett foglalkozni, az eletet feltettek, neha az anyja nagyon turelmetlen volt mert reszketett a beteg gyerek miatt.. Erre egy 2 eves nem emlekszik, ezt az anya meselte ennek a nonek /amikor pszihologushoz vitte es sejtette hogy o tolhatta el a dolgot/ hogy mi volt gyerekkoraban mert ez a lany is a mai napig olyan hogy legszivesebben elbujna a vilag elol, felnottkent megertette a szituaciot, gyerekkent kevesbe mert mindig irigyelte hogy a masikkal tobbet foglalkoznak, de ennek tudjak be hogy az azelott vidam, mosolygos egy evesbol egy emberkerulo senkiben sem bizo felnott lett, a testverke nem.
Lehet hogy valami trauma erhetett akkor amikor meg fel sem foghattad, nem ilyen szitu amit leirtam, millio szituacio lehet ami megremit es befele fordulova tesz egy gyereket.
Az meg hogy szuletesi adottsag, az is lehet. Kerdes az hogy ha egyedul vagy akkor boldog vagy-e az egyedulletben? Szuletett emberkerulok boldogok maguk is.
Az irasod vege fele irtad hogy Thaifoldon par naponta kivitted a soros es wiskys uvegeket a szemetbe, hat ha nehany poharral vigasztalod magadat a maganyban akkor nem szuletett emberkerulo vagy hanem ert valami.
Nem gondoltal arra hogy felkeress egy szakembert hogy gyerunk oregem, deritsd ki hogy mitol vagyok ilyen, / meg akkor is ha nem kivansz valtoztatni rajta/, ne ingyen fizessek, en legalabbis lennek annyira kivancsi hogy kiderittetnem hogy hol toltak el vagy hol toltam en el magamat. A parkapcsolatnak jot tenne, ha baratnoid voltak akkor jokepu pasas lehetsz, / nok nem kezdenek ilyen maganak valo emberrel ha az nem vonzo kinezetu/, szoval nezz utana. Halistennek manapsag van mod es szakember kiderittetni hogy hol a problema gyokere, attol meg szeretheted a maganyt is.
Meg valamit irtal az elobb,

"Kis undor is volt benne talán, mint amikor egy kihűlt ágyba botlasz, amin megcsalt a barátnőd, és még ott árválkodik a vibrátor a párna mellett..."
Egy vibratorral meg nem csalt meg senki senkit szerintem, az nem elo szemely, van akinek tobb szexre van szuksege mint amit egy egeszseges ferfi tud nyujtani, szukseglet es kesz, attol az a ferfi nem lesz kevesebb mert talalt az agyban egy vibratort.
Volt nekem ilyen ferfifalo ismerosom aki nem tudom hogy hasznalt-e ilyesmit, valoszinu hogy nem mert korulvettek a ferfiak olyan celbol holott neki volt vele elo baratja is, szoval a hasonlatod nem jo....

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2016.07.04. 03:19:25

@blackhairlady: milyen jól emlékszel igen, köszi :))) ... hát nem hiányzik, az az igazság ... de persze azért már halványodnak azok az emékek (meg a ptsd :D)

montroyal ( CAN qc) 2016.07.04. 03:34:53

@P.Elliot: penzt amibe kerul a nagy haz elutazgathatna, elszorakozna.

ez az amit fogok csinalni .. eladom a lakast es bérelni fogok ...

P.Elliot 2016.07.04. 04:13:26

@montroyal ( CAN qc): Most hogy belekostoltal az utazgatasokba, mond meg oszinten, nem jobb otlet mint fennttartani egy feleslegesen nagy hazat?

P.Elliot 2016.07.04. 04:15:55

@montroyal ( CAN qc): Egyebkent nem az en szavaim, egy fiatal hazaspar mondta a teveben amikor egy tiny hazat vettek hogy utazgatni akarnak nem egy feleslegesen nagy hazba olni a penzuket...

pappito · http://pappito.com 2016.07.04. 04:25:13

@Csodabogár: "Mikor az egyik lakásunkban elviselhetetlenné vált a tulajdonos kekeckedése, elköltöztünk. "

de ha te vagy a tulajdonos...

montroyal ( CAN qc) 2016.07.04. 05:35:58

@P.Elliot: az HGTV-n nezzuk ezeket a tiny hazakat erdekesek super helykihasznalas es kerekeken gurul mehetnek ahova akarnak utazgatni .. ezek mini hazak nem lakokocsik csak mozgathatok ..

termeszetesen utazgatni szeretnek regen is sokat utaztam de altalaban 2 hét vagy ha Mo 1 honap ... nekem az utazas tobbet er mint birtokolni egy hazat ulni a penzen ... es sajna engem sem kocsik sem hajok nem vesznek fel ingyen ...

M. Péter 2016.07.04. 10:55:32

@Herr Géza: Kívancsi lennék, hogy az izlandi kormány mennyit költött a focira, és hogy van-e stadion a miniszterelnök szülőfalujában.

Herr Géza 2016.07.04. 11:55:35

@M. Péter: Jaj, milyen demagóg kérdés már... :)))

Herr Géza 2016.07.04. 11:59:32

@M. Péter: Apropó, láttad a Felcsútra (hova máshova? :D) tervezett Vasarely múzeum díjazott tervét??? Stadion formájú....
Van még az Abszurdisztánnak fokozása is. :)))))

Herr Géza 2016.07.04. 12:02:28

@Herr Géza: Mondjuk az építész is ráteheti simán a Fidesz logót a névjegykártyájára és az építészmérnök (?) mellé odaírhatja kötőjellel, hogy pártkatona. :)))))

Az apokalipszis lovasa 2016.07.04. 14:35:03

@M. Péter: De direkt utánanéztem a kedvedért. Izland miniszterelnöke:
Sigurður Ingi Jóhannsson

Szülővárosa:
Selfoss (6k lakos).

Van-e Selfossban stadion:
Van.
www.soccerfame.com/team/selfoss/stadium

Tehát igen, ott is van stadion a miniszterelnök szülővárosában, és ott is egy csomó stadiont építettek az utóbbi időben.

De azért csak hidd továbbra is, hogy ilyesmi CSAK MAGYARORSZÁGON történhet meg, mert nyilván Magyarország valami mágikusan szar pöcegödör, és nem csak simán egy ország a sok közül.

Az apokalipszis lovasa 2016.07.04. 14:35:13

@M. Péter: Az izlandi kormány sokat költött a focira, és számos stadiont épített. Cinkelni akartál, nem jött be.

"Míg 2002-ben csak 5 műfüves pálya létezett, addig 2010-ben már 17-re nőtt ez a szám, 7 futballozásra alkalmas csarnok épült, ahol futócsarnokok is vannak, és közel 130 minipályát hoztak létre a fiatalok felkészítésére, pedig ilyenek sem voltak korábban. "

index.hu/sport/futball/2015/10/07/futball_eb-selejtezo_izland_futballfejlesztes/

Herr Géza 2016.07.04. 15:56:29

@Az apokalipszis lovasa: Azért bocsájtassék meg, de egy szimpla focipálya és a felcsúti stadionkomplexum között kb. annyi a különbség, mint a hálózsákos szabadtéri alvás és az ötcsillagos szálloda között. Mellesleg ilyen "stadium" itt (N.o.) minden faluban van. Ja, és annyi még az apró különbség, hogy itt egy hétvégi megyei sokadik ligás meccsen is van 1-2000 néző. Az meg már csodaszámba menne pl. Felcsúton.
Szóval cinkelni akartál, de nem jött be... :)))

Herr Géza 2016.07.04. 16:23:54

@Herr Géza: A másik: nagy kutatásod közepette az nem tűnt fel, ugye, hogy Johansson április 5. óta miniszterelnök, ennyi idő alatt még egy olyan "stadiont" is nehéz építeni, amit linkeltél. És a bónuszkérdés: hova lett az előző miniszterelnök??? Csak nem a Panama-papers ügyben volt érintett és lemondott/lemondatták???? Ennyit a demagógiáról.....

Taxomükke (UK) 2016.07.04. 17:48:15

@Herr Géza: Bazmeg Geyza, te allandoan tenyekkel jossz, mondtam mar, hogy ez igy nem er...
:)))

Herr Géza 2016.07.04. 18:02:32

@Taxomükke (UK): Ja, voltam már orvosnál is emiatt. Azt mondta gyógyíthatatlan, a maradék kis időre szokjam meg, hogy ezzel együtt kell élni.
Nehéz. :))))

DieNanny CH 2016.07.04. 19:44:57

@Th's child:

"Az uszodában meg nem feltételezik, hogy nincs törölközöd meg kisgatyád, nem is adnak. (Kivétel: izlandon láttam, a kék lagúnánál, hogy igenis lehet kisgatyát bérelni. Zseniális.)"

1993-ban a dunaújvárosi uszodában is lehetett fürdőruhát bérelni... (Úszósapkát meg pláne.) :-)))

AkiKeresAzTalál 2016.07.04. 22:27:25

A felsorolt öt tippel nem találsz olcsó lakást svájcban. Ezek alap dolgok MINDEN lakáskeresésnél. Szóval a posztoló mondott egy pohár vizet.... volt már ilyen hülyeség itt a Határátkelőn, valaki aki rögtön szakértő lett, mert egyszer keresett és talált albérletet Berlinben...
Ilyenek voltak, hogy "ma megnézzük, hogyan lehet a legkönnyebben lakást találni. Előre mondom, nem lesz egyszerű…" most akkor legkönnyebben nem lesz egyszerű?
.. .meg: "Ötven emailt küldtél csak ma? Küldj többet! " és "napi 4 órát (!) töltött a WG-gesucht.de-n, mert rájött, hogy enélkül nem megy."

Herr Géza 2016.07.04. 23:00:03

@AkiKeresAzTalál: "Szóval a posztoló mondott egy pohár vizet...."
Te meg csak minden második mondatot olvasol el: ezek nem a posztíró "tippjei", hanem egy internetes oldal ötletei. Amire a posztoló egyértelműen utal is a forrás megjelölésével.
Aranyosak a példáid, de itt nem találtam egy olyan kaliberű blődséget se, mint amit beidéztél. Akkor meg ki "mond egy pohár vizet"???
Ja, és a poszt írója bizony keresett (és talált is) már egy pár lakást Svájcban.
Miután ez egy válogatás máshol megjelent írásokból, nem ártott volna az eredeti posztot is elolvasnod, még mielőtt előadod itt a főokost.

2016.07.04. 23:24:43

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]:

Haha, a fene sem gondolta volna, hogy a dunaújvárosi uszoda ilyen menő volt. :)

Herr Géza 2016.07.05. 00:44:34

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: @Th's child: Hát igen, akkor még magasabb volt az emberek higiéniai tűrőképessége. :))) Ha bérelni nem is, de venni ma is lehet sok uszodában és strandon a bejárat mellett általában tök egyszerű, így viszonylag olcsó fürdőcumót. Sapkát viszont ma is lehet sokfelé bérelni, pláne, hogy sok helyen kötelező is a viselése.

blackhairlady 2016.07.06. 12:11:30

@montroyal ( CAN qc): Es amikor mar nem tudod az uzletet csinalni akkor mibol fizeted a berlemenyt? Nekem ez a legnagyobb ellenerv a berlessel kapcsolatban. Nyugdijas evekben sokkal kisebb a bevetel ha egyaltalan van, a berelt lakast pedig akkor is fizetni kell.

2016.07.06. 21:23:15

@Th's child: Amugy bocs, hogy nem hagyom nyugodni a temat, dehat ugye pont abban a kemenyhangvetelu masvalakivel valo multkori beszelgetesben bukott ki ez a dolog ugyanerrol a temarol, hogy en ugye targy-temaban alkotok, es akkor nekem ez egy ilyen hepp, hogy muszaj meg irnom ra, ha eszembe jut valami, bocsanat, ha mar nem vagy ra kivancsi :D

Csak meg azt muszaj kifejeznem, hogy en azert valasztottam magamnak ezt a dolgot igy hivatasnak vagy minek, mert en melyen hiszek a hetkoznapokban, es azt szeretnem, hogy azok szebbek, jobbak, kenyelmesebbek legyenek, hiszen azokbol van tobb, azokban zajlik az elet, szoval en nem igazan hiszek az ilyen szakralis unnepekben meg szentseges dolgokban, szerintem minden napnak jonak kene lennie, es az hulyeseg, hogy varunk arra, amikor "vegre" hordhatjuk a szep ruhat, meg ulhetunk a szep szekben. Persze jo unnepelni, meg utazni, de szerintem a maban eles a legfontosabb, es gondolom, te is valami ilyesmit csinalsz azzal, hogy a hetkoznapjaidat minel masmilyenebb helyeken probalod elni es internetnomadkodsz, hiszen vegulis ez is egy modja annak, hogy minel szebbek, erdekesebbek legyenek a napjaid. Viszont ezt nem mindenki tudja megtenni, mert nem mindenkinek eleg egy laptop a munkavegzesehez, meg a gyerekeknek iskolaba kell jarni, meg a csalad, meg a gyar, meg ilyenek, es akkor marad ez a "letelepedes", es a fotel meg az etkeszlet, meg a radiator es a laposteve, es ha mar van, akkor meg miert ne legyen szep, nem? En nagyon szeretek reggelente a szekrenyembol valogatni, meg a kocsiban a zenek kozul, ezek tokre meg tudjak tolteni azokat a napokat is, amikor nem tortenik semmi kulonos, eshat tobbnyire ilyenbol van tobb, hiszen nem vagyok egy akciohos. :D

Szoval, en egyaltalan nem vagyok ilyen elmeleti alkat, es nem ilyen horatiusi magassagokbol gondolom ezt, hogy carpe diem meg nem vagyok buddhista sem, en ezt abszolute gyakorlatias szempontbol gondolom, hogy ha az ember elete egy jokora resze a nappaliban zajlik, meg a furdoszobajaban tolt el sok idot, akkor vegye olyan targyakkal korul magat, amikre jol esik ranezni, megfogni.

Tehat roviden, a valasz a "Ki a tököm akár magának lakást? Kanapét? Étkészletet, radiátort, lapostévét?" kerdesre: mindazok, akiknek az elete a csaladjuk, az eletmodjuk vagy a sajat szabad dontesebol kifolyolag egy bizonyos helyszin korul zajlik, es ezt az eletet ezeken a helyszineken jo erzesekkel akarja megtolteni. Remelem ez egy elfogadhato valasz, es nem haragszol, hogy en meg napokkal kesobb is kepes vagyok erre valaszolni, eskuszom, nem veszekedni szeretnek, csak, mint mar emlitettem, ez az en temam. :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása