oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. március 18. 06:45,  London nem csak rémálom 191 komment

2016. március 18. 06:45 Határátkelő

London nem csak rémálom

A mai poszt reakció Magda hétfői írására, amelynek (talán nem túl szerencsésen) a Rémálomtól rémálomig Londonban címet adtam, és melyben egy napját mesélte el. (A rémálom természetesen a tömegközlekedésre és a munkába jutásra vonatkozott.) Annyi előnye mindenesetre volt a dolognak, hogy Ildikó fogta magát és írt egy posztot a brit főváros szépségeiről és az olcsón (vagy egyenesen ingyen) elérhető programokról (a képekért köszönet!). Mivel pedig ma péntek van, arra gondoltam, hátha valakinek sikerül kedvet kerekíteni egy jó kis hétvégi elfoglaltsághoz. (A programajánlóba beszállhattok ti is, nyilván mindenki a saját környékén. Hátha.)

borough_market.JPGBorough Market 

„Nyolc éve élek Londonban, voltak, vannak rossz pillanatok, de ezeket megpróbálom letenni és nem magammal cipelni mindennapjaimban. De hát nem vagyunk egyformák. Szerencsére.

Átlagos munkanapról nem mesélnék, mert az mindenhol unalmas, bár én nem tipikus irodai órákban dolgozom, ezért sokszor megmenekülök a csúcsforgalomtól.

Viszont ott vannak a szabadnapok, melyeket egész jól el lehet tölteni, ha az ember kicsit érdeklődő típus.

Múzeumok és piacok

Például az összes múzeum ingyenes, csak az időszakos kiállításokért kell fizetni. Esik az eső? Irány a British Múzeum vagy Victoria&Albert, megnézni, mit szereztek össze mindenhonnan az angolok.

Rengeteg piac van a városban, a hét minden napján nyitva vannak, és minden igényt kielégítenek. Aki luxusra vágyik, mehet a Covent Gardenbe vagy a Borough Marketre megízlelni az ingyenes kóstolókat vagy inni egy jó kis Sommerset cidert, lecsúsztatni néhány osztrigát egy pohár pezsgővel.

Aki az egyszerűbb helyeket kedveli, annak ott van Camden Market mindennap, vagy Brick Lane vasárnaponként.

flower_market.JPGA Flower Marketba tett látogatás után

Van egy kis unalmas kerted? Akkor legjobb, ha a Columbia Road világpiacra veszed az irányt szintén vasárnaponként, ahol a supermarket árak töredékéért vehetsz egy tálcányi muskátlit, vagy sok másfajta növényt, virágzó kis bokrokat és már ültetheted is ki a kertedbe. Legjobb délután 2 körül menni, amikor az árusok sok mindent féláron kínálnak.

Megnéznéd a kilátást? Nem kell a London Eye-ért 20 fontot kiadni, a Shardért sem 30-at. Fel lehet mászni a Monumentre 4 fontért vagy mondok jobbat, a Sky Garden például teljesen ingyenes, csak előre foglalni kell online egy belépő jegyet, és mindjárt 35 emelet magasban találod magad.

london_eye.JPG

london_eye_2.JPG

Szereted a tömeges rendezvényeket? A Trafalgar téren mindig történik valami. Vagy éppen egy hindu fesztivál, orosz maslenica, ingyenes nagyképernyős színházi vagy operaelőadás.

Érdemes elnézni a timeout.com oldalra, ahol naprakész ingyenes programokat találhatsz.

A gyönyörű parkok

Ha luxusra vágysz, menj Kew Gardenbe. Gyönyörű park a világ legnagyobb élő növényével. A belépő 14 font, de például évi 79 font tagságért 2 felnőtt 2 gyerekkel akárhányszor bemehet.

Teljesen ingyenes parkok is szép számmal vannak, Hyde Park, Green Park, St James Park, Finsbury Park, Richmond Park, Cockfosters vagy akár Epping Forest túrázóknak.

Márciustól majdnem télig mindig virágzik valamilyen fajta növény (idén a muskátlijaim egész télen virítottak, a nárciszokban pedig február eleje óta gyönyörködünk).

London környéke

Rövid 30 perces vonatútra érdemes beruházni kb. 12 fontot egy retúrjegyért és megnézni Broxbourne és a Lee Valley környékét. A legolcsóbb tengerparti úticél Brighton, csak 1 óra vonatút 20 fontos retúrjegyért. Ott aztán lehet ingyen strandolni, horgászni.

Hirtelen ezek jutottak eszembe, amikor a rémálom napok Londonban cikket olvastam. Szerintem nem kell mindig mindent Budapesthez hasonlítani. Inkább időt kell szánni felfedezni egy külföldi város, ország adta lehetőségeket és kiélvezni azokat.

Igaz, hogy Londonban az emberek elfoglalják magukat a metrón, buszon, olvasnak, zenét hallgatnak, kifestik magukat. De ez azért van, mert sokan hosszú időt töltenek utazással és valljuk be, az emberek a budapesti metrókon is többnyire csak utaznak, nem pedig egymással csevegnek.

tower_of_london.JPG

Szerintem érdemes egy kicsit pozitívan nyitni, már csak magunk miatt is és szerencsére nekem ez sikerült.”

A moderálási alapelveket itt találod, amennyiben általad sértőnek tartott kommentet olvasol, kérlek, jelezd emailben a konkrét adatok megjelölésével!

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr538490530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.03.18. 06:50:20

Biztos vannak szuper dolgok is.

Hari Seldon 2 2016.03.18. 07:06:40

Na. ez most nekünk nagyon hasznos volt, mert áprlis legvégén, május 1-ig elugrunk Londonba.

2016.03.18. 07:17:33

Miért kellett Londonig menekülni? Budapest is van olyan jó, mint a szemetes, mindenféle horda által benépesített London. Ezzel szemben Budapestet csak tisztavérűek lakják. Ki érti ezt a mai fiatalságot.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 07:21:06

Vegre egy hiánypótló poszt.
A tököm tele van vele hogy állandóan a gettó Londont hallom meg a hülye angolokat.
Ha meg vitába a száll az ember akkor hazaköpköd.
London egy csodálatos élhető város ahol jó lakni.

2016.03.18. 07:22:18

@diggerdriver: "London egy csodálatos élhető város ahol jó lakni."

Budapest is az. És ehhez nem kell Londonig menekülni.

2016.03.18. 07:26:53

@diggerdriver: Miért köpködsz a HAZÁDRA?!

:DDDD

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.03.18. 07:32:57

Ez jó volt, köszönet érte. Igazából lehetne simán folytatni a felsorolást kb. a végtelenségig. Még én aki utálom Londont is elismerem hogy rengeteg látnivaló van és még annál is több.

2016.03.18. 07:39:15

@diggerdriver: Nem, nem, nem! Londonban tobb mint 8 millio ember nyomorog, borzalmas hely, de kenyszeriti oket valami rejtett ero hogy ott maradjanak! Biztos forrasbol tudom hogy egy oriasi magnest helyeztek el a Buckingham Palace alatt es az visszahuzza a menekulni probalo aldozatokat. Sot, vannak akiknek pisztolyt tartottak a fejehez hogy sok millio fontert ingatlanokat vegyenek ott! Szornyu hely, csak te meg nem jottel ra. Megjosolom, hogy kb. 50 ev mulva fel fogod ismerni hogy valojaban mennyire utalod Londont es az ottani nyomorgo eletedet, de addigra mar keso lesz :)))

2016.03.18. 07:43:43

Egyebkent nekem nagyon tetszett az elozo poszt (by Magda), a cimet is beleertve, az inkabb irodalmi alkotas volt es nem objektivnek szant leiras vagy program-ajanlo, szerintem. Teljesen mas mufaj mint a mai, mindketto hasznos es erdekes a maga nemeben.

Golf2 2016.03.18. 07:51:26

@diggerdriver: Tényleg ha már 50 évről szò esett,ki hol szeretne nyugodni Londonban vagy itthon vagy nem fontos?

HardPötty 2016.03.18. 07:52:24

London olyan nekem, mint egy régi kollégista haver. Mindig jó meglstogatni, de nem lakné vele (benne).
Igazából túl pezsgő, nyüzsgő és izgalmas nekem. Nem ezt keresem, de látom a látogatások során, hogy miért is tudnak rajongani érte az emberek.
Szóval néha beugrunk vonattal, jó kigyönyörködjúk magunkat, aztán irány haza. Azt hiszem ez így elég is nekem.

HardPötty 2016.03.18. 07:53:22

@Golf2: én szt szeretném ha elhamvasztanának és kilőnének a Napba. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 07:54:03

@Golf2:
Mi van? Ha földobtam a pacskert?
Tökmindegy.

HardPötty 2016.03.18. 07:54:17

@HardPötty: *meglátogatni, laknék...stb. ahh

kardio1 2016.03.18. 08:12:22

@HardPötty: ez esetben felesleges téged előre elhamvasztani :-)

SzZoole 2016.03.18. 08:15:41

A Holland Parkot kihagytad,az is megér egy sétát .

@ChristineK: itt vagyok a faludban:)
Ha jo vagyok nálad egy kávéra delutan ,dobj meg egy mailal:)

kardio1 2016.03.18. 08:16:03

@Golf2: még soha nem jutott eszembe, hogy "hülye angolok, angol hülyék" (lsd. Gyaloggalopp) közt nyugodjak. :-). Vagy szerintetek az ember legyen az utolsó útján is határátkelő ?

HardPötty 2016.03.18. 08:28:45

@kardio1: nem éppen... olcsóbb urnàt kilövetni, mint egy testet

HardPötty 2016.03.18. 08:29:58

@kardio1: nem éppen... olcsóbb egy urnát kilövetni mint egy testet. ;)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 08:32:53

@Mirjam2:
Ja. Az angolok meg rajtuk kívülálló okok miatt jutottak oda ahol vannak mert egyébként hülyék.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.03.18. 08:39:59

@Zoole[uk]: Nem tudom az emailod. A férjem most éjszakás így délután fél négyig alszik, szóval ha neked jó úgy négy után valamikor akkor szívesen látlak.

adg 2016.03.18. 09:07:14

Most mar mindegy, keso. Tudjuk, hogy borzalmas hely, kiderult a korabbi posztokbol. Hinta is megmondta, hogy mindenki patkanylukban nyomorog. Ezt lehet magyarazgatni, meg szepiteni, de minek. :))

Amugy jo volt, biztos van a felsorolasban par dolog, amit sose fogok megnezni, hacsak egyszer el nem jutok londonba. Csak az ott van a vilag vegen, ki tudja. Na mindegy.

A vilag legnagyobb novenye. Most igy hirtelen nem neztem utana, de ezt ketlem. Ha esetleg egy rafflesiat lehet ott talalni, akkor az a vilag legnagyobb viragja. Senki nem szereetne egy csereppel a nappalijaba. :)

Mighty Duck 2016.03.18. 09:36:59

Hát nem tudom. Örülök, hogy éltem Londonban és láthattam, mit halmoztak fel az évszázadok során, de engem már egy év után sem vonzott, hogy csekkoljkam a hétvégi invázióban, a héten letörölték-e az étkészletről a port Alberték. A piacokat kellően megutáltam gyermekkoromban, a parkok pedig egy-két kivételtől eltekintve nagyon szürkének és sivárnak hatottak ahhoz képest, amikbe most a tengerparton járok. Ezek nekem inkább időtöltésnek hangzanak, mintsem elfoglaltságnak, így hozzám a hétfői poszt sokkal közelebb áll, de kinek a pap, kinek a papné...

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.03.18. 09:37:06

London szép hely, de már túl van virágkorán.

Kitántorgási célnak pedig nem ajánlott a hatalmas rezsi miatt.

Csodabogár 2016.03.18. 10:00:21

Sokszor megpróbáltam megérteni, mit lehet Londonon szeretni. Persze legelső, még Magyarországról tett látogatásomkor beájultam a múzeumokba, de amugy nem tetszett. Később se sikerült soha igazán jól éreznem magam ott sajnos. Közben már rengeteg új dolgot építettek, de nem tudom magam rávenni a meglátogatásukra.Ettől még a poszt tetszik, akik készünek oda, azoknak biztos hasznos lesz.
Nem túl off. Tegnap olvastam valahol egy kis cikket, hogy hol mennyit állnak évente átlagban az autósok dugókban. London a nyerő évi 101 óra! Messze utána jön csak Stuttgart, ami német elsőhelyes. Zürich 30 óra.

Muscari 2016.03.18. 10:04:40

Még nem olvastam el a posztot, de a nyitókép az nagyon odavág! Még jó, hogy a közeli halasnál is van osztriga, nem kell a Borough Marketig elmenni érte :-)

Muscari 2016.03.18. 10:22:32

Ma is megtudtam valami újat, a Sky Gardenről még nem hallottam, hamarosan felfedezzük. A Kew Gardenst is csak ajánlani tudom, most is nagyon szép már, de főleg áprilisban, mikor a rhododendronok virágoznak.

A Camden Market az szerintem nem egy egyszerű piac, hanem egy tök jó retró piac, ahol isteni kajákat lehet enni.

@Hari Seldon 2: de jó, mennyi időre jöttök?

Herr Géza 2016.03.18. 10:30:45

@Csodabogár: Dugóügyben én mást olvastam (biztos más paramétereket vizsgáltak), ott a világranglista első 3 helyezettje (2015) Isztambul, Moszva és Szentpétervár volt, London még az első tízbe se fért bele. Németországban Stuttgart stimmelt, bár én a direkt tapasztalatok alapján nem érzem olyan veszélyesnek. Van egy-két útvonal a városban, amit épelméjű ember kerül, pláne csúcsidőben, de némi helyismerettel no problem. Mondjuk az elmúlt 2-3 év durván negatív hatással van, mert a főpályaudvar föld alá költöztetése miatt a belváros még annyira sem járható, mint azelőtt...

Muscari 2016.03.18. 10:33:03

@adg: az a legnagyobb virág. A legnagyobb tömegű az a mamutfenyő, a legmagasabb meg a Douglas fenyő, de hogy a legnagyobb elő példány ezekből itt lenne, azt kétlem :-)
Utána kell néznem, hogy ott itt konkrétan mire gondolnak, meg nem emlékszem

kardio1 2016.03.18. 10:55:33

@HardPötty: az igaz, de a Napnál jobb krematoriumot a Földön nem találsz :-)

Hari Seldon 2 2016.03.18. 10:56:05

@Muscari:
Á, nem sok időre. Meglátogatjuk a tesómékat. 28-án megyünk, és már vasárnap jövünk. Kis "családlátogatás" meg keresünk valami kis gyerekeknek való programot. - Annak idején tetszett a Tower Bridge. Jópofa ott fent átmenni. Szerintem az ilyesmit a lányok is élveznének.

kardio1 2016.03.18. 10:57:23

@Muscari: akkor nem csak az oyster cardban van osztriga nálatok? :-)

London2009 2016.03.18. 11:18:21

@diggerdriver: Egyetertek. Nagyon unom en is a Londont ero allando kritikat. Mindig megvedem Londonkat!

puhacica 2016.03.18. 11:19:11

ha Londonbol ki akar menni a delikvens, ajanlom a Keletre levo Southend-on-Sea-t, ott van a vilag leghosszabb moloja, tobb, mint 2 km. gyalog is ki lehet setalni, kis kavezo van a vegen, illetve vonat is kozlekedik rajta. es nagyon jo hangulata van a varosnak is, nekem kicsit olyan volt, mintha visszacsoppentem volna par 10 evvel ezelottre. :) a masik kedvenc Roydon, Londontol Eszakra, egy csopp falu, de olyan, mint a mesekben. :)
London meg London. a meglepetesek varosa. :)

Muscari 2016.03.18. 11:23:15

@Hari Seldon 2: biztos elvezne, az engine room is erdekes, meg lanyoknak is :-)

@kardio1: nem bizony :

kardio1 2016.03.18. 11:50:39

@Muscari: az is érdekes, hogy otthoni biztositottkent Angliában kapja a sugárkezelést. Vagy Angliában is biztosított maradt?

2016.03.18. 11:51:44

@Csodabogár: Feltetelezem hogy ez a lista Europara korlatozodott. Az igazi traffic jam-ek termeszetesen nem ott vannak, ahhoz minimum Azsiaig kell menni :)

kardio1 2016.03.18. 11:54:41

@Muscari: egyébként a Gillardeau a legfinomabb Marennes- Oléronbol szerintem, de az arcachoni is finom.

P.Elliot 2016.03.18. 11:57:27

@Golf2: Hogy hol szeretnek nyugodni? Itt ahol leeltem az eletemet, termeszetesen. Miert is utaztatnam magamat barhova es kulonben is, nem tudja senki hogy mi van a halalunk utan, lehet hogy a szellemem itt fog koszalni a foldon, biztos akarnek lenni hogy nem kotik holmi foldontuli utlevelhez a dolgot, nem-e korlatoznanak a mozgasban, ugyan kit akarnek jobban latogatni, meglesni titokban mint a gyerekemet. Hogy hogy van, hogy mit csinal, hatha meg segiteni is tudnam affele gondolatatvitellel hogy ezt ne csinald, azt inkabb, terelgetni mint egy pasztor. Meg mit is keresnek mas tajakon, orszagokban amikor itt eltem, ide kot minden, hatha mas helyen idegen leszek meg halalomban is.
Meg jolesik arra gondolnom hogy majd egyszer ok is ide jonnek utanam, talan talalkozunk is ha a kozelben maradok.
Hamvasztas termeszetesen, aztan a hamvaimat oda, egy mar regen kiszemelt helyre a folyohoz kozel, / nem a vizbe/ ahol fiatal koromban olyan boldog voltam, eletem legszebb eveit ott toltottem. A csalad is jon utanam oda, igy van megbeszelve.
Tavaszonta rengeteg illatos ibolya nyilik ott, olyan illatos ami mar csak a termeszetben fordul elo, sok sarga virag aminek a nevet sem tudom, finom szello van mindig a folyo felett, amikor sut a nap akkor az is atjon a fak koronaja felett arra a reszre. Jo kis hely az. Es attol sem kell tartani hogy 30 ev utan kilakoltatnak.
En meg megfogadtattam azt is a csaladdal hogy ha kulfoldon erne a halal akkor a hamvaimat hazahozzak ide, a folyohoz. Ennyi ev utan mar itt vagyok itthon, illetve ahol a csaladom van. Az itt olvasok egyike sem et kuldoldon annyi idot mint en ezert biztos vagyok benne hogy nem ertik meg igazan hogy ennyi ev utan nem mar nagyon melyre furodtak itt a gyokerek.

Muscari 2016.03.18. 11:58:20

@kardio1: elvileg fizetheti a magyar tebe is, nem ez lenne az elso eset, de csak talalgatok. Innen is utaznak sokan hozzatok, foleg protezismutetekre, mert rovidebb a varolista. Az NHS siman kifizeti.

2016.03.18. 12:04:10

@diggerdriver: Te nem tudtad?! Leraboltak, tonkretettek a fel vilagot a gyarmatositas kereteben, mindenkit kizsakmanyoltak es ebbol gazdagodtak meg! Persze minden mas nepnek is lett volna erre lehetosege, de ok erkolcsi okokbol tartozkodtak tole, a becstelen angolok meg erdemtelenul megszedtek magukat, es azota is a gyarmatbirodalmat sirjak vissza. Nemcsak lustak es butak, erkolcstelenek is. Most peldaul teged zsakmanyolnak ki. Velem is megprobaltak, de en atlattam rajtuk es elmenekultem, bar van egy angol pasi aki kovet, akarhova megyek, mindenhol felbukkan es megprobal kizsakmanyolni :)

Muscari 2016.03.18. 12:08:17

@kardio1: en nem vagyok ennyire inyenc :-)

Nekem a legjobban eddig az a horvatorszagi osztriga izlett, amit magunk szedtunk. Igaz, hogy kicsik voltak, de ott a tengerparton azonnal befaltuk oket friss citromlevel :-)

Nem loptuk oket, hanem elhagyatott oblokben talaltuk, mar raall a szemunk.

P.Elliot 2016.03.18. 12:11:05

Jo kis utmutato poszt, szerintem az elso evekben az ilyen ingyenes vagy keves penzbe kerulo szorakozasok a legjobbak, valaha mi is igy csinaltuk az elejen. Annyi minden van ingyen es erdekes, mar maguk a parkok s csodasak barmerre megy az ember. Emlekszem valaha utcasorokat fedeztunk fel, bemertuk es bejartuk, gyalogoltuk az egesz varost es a kornyeket, egyszer elvittuk a mar felnott lanyomat affele nosztalgia turara a varos kozpontjaba de unta, nem ertette hogy mi itt az erdekes, igaz hogy gyerekkoraban nem ilyen helyekre jartunk. Aztan ahogy kifele autoztunk a varosbol akkor kimutatott egy hazra olyan szep kolonial stilusu hazorias volt amit magunk is megcsodaltunk valaha es azt mondta hogy erre emlekszik, alljunk meg. Volt ott valahol egy szobrocska a kertben es korbe terasz volt, es mar akkor orvosi irodak voltak benne, megneztuk, hihetelen hogy tobb mint 20 ev utan valoban megtalata a szobrocskat. Aztan mar maga kutatta hogy mi hol volt es sajnalta hogy nem csinaltunk a lebontott epuletekrol kepet, valamelyik este fel is soroltuk hogy ki mire emlekszik a varos regi idejebol. Szoval vannak erdekes dolgok mindenutt.
Jo dolog lehet hogy ingyenesek a muzeumok Londonban, itt van belepo meg a kozeli egyetem muzeumaba is ahol nagyon szep dolgok vannak de le kell perkalni erte a belepot. Van ingyenes is de keves.
A neten is erdemes megnezni elore hogy az adott varosban, Londonban mert most az volt a beszelgetes szinhelye hol es milyen ingyenes vagy olcso program van, erdemes szamontartani, ha erdekes akkor felirni es a kovetkezo evben mar egesz listaja van az embernek ha nem akar sokat kolteni.

P.Elliot 2016.03.18. 12:14:42

Akarok valamit kerdezni. Hol van qkuc vagy ilyesmi volt a neve.
Olyan regen nem lattam itt.

Golf2 2016.03.18. 12:16:59

@Muscari: Tudod ki jött volna haza rákosan és innen utazgatni vissza sugárkezelés...Szerintem elcseszték.

P.Elliot 2016.03.18. 12:18:27

@Mirjam2: En azt hiszem itt lattam egy hidegrazo youtube kepet, nem is tudom ki tette fel hogy az angolok levagtak Kongoban a kezefejet annak aki nem dolgozott jol vagy nem termelt eleget, ott voltak halomban a kezek. Hetekig kisertett a kep, most is a hideg raz tole ha ragondolok. Micsoda ocsmany dolog volt, inkabb oljenek meg de ne vegyek ez a kezeimet. Es nem haboru miatt hanem mert nem termeltek eleg penzt.

2016.03.18. 12:37:47

@P.Elliot: Azok a belgak voltak.

P.Elliot 2016.03.18. 12:45:05

@Mirjam2: Miert emlekszem en az angolokra? Hatarozottan arra. Romlik a memoriam ugy latszik....

P.Elliot 2016.03.18. 12:47:06

Miert emlekszem en az angolokra? Ugy latszik hogy romlik a memoriam, meg mertem volna ra eskudni, vajon honnan szedtem.
Bocs, Anglia!

Herr Géza 2016.03.18. 12:47:18

@Mirjam2: Az "én listámban" két kínai város, Mexikóváros, Recife, Rio és LA van még az első tízben és ami még meglepő: Bukarest (WTF?)....

P.Elliot 2016.03.18. 12:47:47

Na, ketszer ment el mert az elobb nem ment at a hozzaszolasom ugy lattam.

2016.03.18. 12:48:42

@P.Elliot: Kongo belga gyarmat volt. Az angolok tobbszor panaszt emeltek az ottani oslakossaggal szembeni embertelen banasmod miatt, de a belga hatosagok persze nem hallgattak rajuk.

2016.03.18. 12:52:21

@P.Elliot: Biztos vagyok benne hogy Anglia megbocsat neked :))). Ez nem a te hibad szerintem, hanem jo peldaja annak, hogy minden, gyarmatositassal kapcsolatos kegyetlenseget automatikusan a briteknek tulajdonitanak. Nem te, hanem a kozbeszedben altalaban. Meg azt is el tudom kepzelni, hogy olvastal pl. egy cikket amiben tevesen a briteket vadoltak a kezlevagassal.

2016.03.18. 12:54:47

@Herr Géza: Tenyleg fura, nem tudom mi alapjan allitjak ossze az ilyen listakat. Azt hiszem, csak akkor hinnek benne ha en hamisitottam volna :)

P.Elliot 2016.03.18. 12:56:04

@Mirjam2: Igen, lehetseges. Kosz a kiigazitast...

Muscari 2016.03.18. 13:00:11

@P.Elliot: @Mirjam2: Itt el lehet olvasni a rettegett II. Lipot es Kongo tortenetet, nagyon erdekes es hat szornyu is.

tortenelemportal.hu/2015/02/belga-kiraly-kongoi-remuralma/

P.Elliot 2016.03.18. 13:17:00

@Muscari: Elolvastam...Hat mit mondjak, elkepeszto.
Manapsag a kiniak kezdenek Afrika fele nezegetni, gondolom nekik is nyersanyag kene valamilyen.

kardio1 2016.03.18. 13:26:16

@Mirjam2: Kinshasa Kongó tényleg Lipót magángyarmata volt. Nyilván, ha nem is egyforma mértékben, de minden gyarmatosito hatalom civilizalatlannak tartotta a helyieket.
Az angolok se voltak se rosszabbak, se jobbak a többinél.
Bár Dél-Afrikaban elég durván bántak a burokkal a háború alatt, akik szintén fehérek voltak. A koncentrációs tábort is ők találták fel akkoriban, nem a németek jóval később.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 13:38:38

@P.Elliot:
A belgák voltak a legkegyetlenebb európai gyarmatosítók..
Embermilliókat irtottak ki.

kardio1 2016.03.18. 13:43:28

@diggerdriver: Belga Kongóban akkor volt a legrosszabb a helyzet, amíg Lipót magángyarmata volt. Egy idő után a tarthatatlan állapotok miatt atvette tőle a belga állam. Akkortól valamelyest javult a helyzet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 13:43:42

@P.Elliot:
Már régen ott vannak. Onnan szerzi ka nyersanyagot szinte ingyen, a többit meg Ausztráliaból.

2016.03.18. 13:43:44

@Mirjam2: "British Museum... there's a Greek word for it. Theft." :D

kardio1 2016.03.18. 13:46:59

@Muscari: az igen!
En azt szeretem a legjobban, hogy az osztrigatenyésztők medencék melletti hazikoinal van helyszíni kóstoló: osztriga, fehérbor, kenyér. Egyébként salotthagymaval is finom az osztriga, nemcsak citromlével.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 14:01:18

Elmondaná nekem valaki milyen íze van a nyers osztrigának?
Gyanítom hogy olyan sznob kaja mint a fecskefészekleves vagy cápauszony.

Ildusom 2016.03.18. 14:07:06

Nem a legnagyobb élő növény van a Kew Gardenben. A kert a legnagyobb élőnövény gyűjtemény a világon. Elnézést, ezt rosszul fogalmaztam az írásban.
Egyébként főleg arra szerettem volna rámutatni, hogy nem kell mindig otthon ülni és siránkozni, hogy Londonban mindig esik meg köd van és bámulni a magyar RTL-t egy magyarok lakta házban. Utálni mindenkit, aki jobban keres vagy jobban beszél angolul és felőrlődni a honvágytól.
Nagyon sokan ezt csináljak itt és ez blokkolja őket, saját maguk keserítik meg önmagukat. Minden önbizalom, kitartás, szorgalom és nyelvtudás kérdése, csak úgy lesz jobb munka, jobb életvitel.

Nem mondom, hogy annyira imádom Londont, hogy itt akarok megöregedni, de ki tudja, mit hoz az élet.
Az emberek sokfélesége nagyon zavaró tud lenni, de megtanultam átesik látni felette. Engem inkább a vallási zűrzavar sokkal jobban nyomaszt, mielőtt ide jöttem sem érdekelt a téma, de mióta Londonban élek, maximálisan ateista lettem és mivel számunkra semmiféle híradó vagy tv adás nincsen, ezért kicsit kirekesztve érzem magam. Nem beszélve a megdöbbenésről, látva milyen dolgokon vitatkoznak és miért ölik egymást az emberek.

Ildusom 2016.03.18. 14:07:31

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Nem menekültem. 35 évesen hagytam ott Magyarországot és ebben erősen közrejátszott az ott élők mentalitása is, amit a "tisztavérűs" mondatod egyébként kiválóan tükröz.

Ginix 2016.03.18. 14:15:52

@Ildusom: csak viccelt, kicsit eltúlozva megelőzte a trollokat, akik még komolyan is gondolnák. jó volt a poszt, köszi:)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 14:27:00

@Ildusom:
Csak parodizalt.
Jol csinalja mert megtevesztett…
:))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 14:47:15

Off
Otthoniaknak mondom hogy ma megjelent a 168 óra újságban egy cikk a Diggerdrájver előadásról és interjú Epres Attilával, Bagossy Lászlóval és velem.

Ez a reklám helye volt.
On.

Ildusom 2016.03.18. 14:55:18

@diggerdriver: Jól csinálta :-) de nem tévesztett meg. Ázsiai a férjem, emiatt sajnos szembesültem néhány negativ megjegyzéssel a magyar baráti körömből, s hát ezek a barátságok nem is állták ki az idő sarát....Ő a legkedvesebb, legtisztább szívű férfi, akivel eddig találkoztam, legközelebb majd Sri Lankaról írok, az lehet, érdekesebb lesz :-)
Ráadásul szeret Budapestre járni, vicces, amikor néha megszólal magyarul, viszont sokszor úgy rácsodálkoznak, mintha egy ufoval mászkálnék kezén fogva. De velem ugyanez történik az ő országában, akárhányszor odalátogatunk.

Sexual Harassment Panda 2016.03.18. 14:59:18

Az itt kommentelőkkel sosem fordult elő, hogy egy idő után haza akartak menni?
Bennem 3év után, most ébredezik a gondolot h hazamennék.Persze a családom hüjének néz.
Más hogyan kezeli ezt a problémát?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 14:59:21

@Ildusom:
Ceyloni a férjed?
Dolgoztam néhány tamillal. Kíváló mérnökök vannak onnét. Csendes szerény de professzionális szakemberek.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 15:01:11

@Sexual Harassment Panda:
Például úgy hogy olvasom a Határátkelőt.
:)))))

Sexual Harassment Panda 2016.03.18. 15:33:49

@diggerdriver: Igazából nincs honvágyam, csak dögunalmas.
Talán jódolgomban van mehetnékem.A kérdés az, hogy felrúgjak-e egy 3éves folyamatos, legális kinttartózkodást, munkavállaást, vagy ne?

Muscari 2016.03.18. 15:36:43

@Golf2: sok rosszat el lehet mondani az NHS-ről, de a rákbetegek a legjobb ellátást kapják, az biztos. Míg otthon, hát ott tudjuk mi a helyzet, többek között a legújabb gyógyszerelhez nem is lehet hozzájutni, mert nem támogatja tébé.

Ildusom 2016.03.18. 15:44:48

@Muscari: A Sky Garden ingyenes belépővel nagyon szemfülesnek kell lenni, mert hamar elkapkodják. A weboldalakon a Plan your visit után klikkelj a Book your free visit-re, ahol a létszám beírása után a fekete napokra lehet jegyet foglalni. Ezekből nem sok van, ma például ha megnézed, csak április elsejét dobja ki, de ez naponta változni szokott.

Muscari 2016.03.18. 15:45:09

@diggerdriver: kissé halíze van, de leginkább nyers kagylóíze. Én imádom, pedig nem vagyok sznob, ingyen is ízlett :-)

2016.03.18. 15:51:29

@Sexual Harassment Panda: Szerintem mi itt tobbnyire mind hazamegyunk. Egy hosszu hetvegere. Esetleg egy hetre :D Talalkozunk anyuval, tesoval, baratnokkel, iszunk kavet, sort, a regi kedvenc helyunkon, vagy hagyjuk, hogy mutassanak nekunk ujakat, felszivjuk a metroszagot, dunaszagot, csatornaszagot, megtapogatjuk a regi betont, setalunk az utcan, bevasarolunk teabol, gyogynovenybol, konyvekbol, anyagokbol, ruhakbol, ekszerekbol olyan helyekrol, amik nincsenek nalunk, belegyomoszkeljuk a borondunkbe, kifizetjuk az extra sulydijat vagy adunk penzt anyunak, hogy adja fel csomagban a maradekot, es mar jovunk is vissza a tengerhez a kisvarosunk kozepebe a kislakasba a tobbi konyv koze, a kapitalizmust epiteni vagy a toket donteni, kinek mi, vezetni a kisautot a tajban, lelegezni a nyugit meg porogni az emberek kozott, felszivni az inspiraciot es elni. #hipszterpicsa #bocsanat

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.03.18. 16:02:18

@Kövérmadár [swe]:
Mi van???
Magyarország még nem annektálta Svédországot?
Nagy hiba…
:))))))))

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.18. 16:10:33

@Sexual Harassment Panda:
Ha van lehetoseged, menj haza egy honapra.
Kell a hosszu ido, mert kulonben nyaralasnak erzekeled es az becsaphat. Nalam volt olyan, hogy Pesten setalgattam, beultem ide-oda, ettem-ittam es azt ereztem, hogy nem is rossz hely. Aztan idovel rajottem, hogy egeszen mas szabadsagon lenni, a kinti fizetesemet kolteni, abbol jol etezni magam, taxizni ossze-vissza, mint eletvitelszeruen ott elni, szamolni az otthon realis fizetessel, szamlakat fizetni, stb.

A benned megfogalmazodott gondolat / erzes szerintem termeszetes, teljesen rendben van. De nagyon nehez szetvalasztani a realitast es egy esetlegesen romantikus, nosztalgikus kepet, keveredhet sokminden, a kinti egzisztencia, az otthoni erzelmek es ugy gondolom, kello korultekintes nelkul csufos orraeses lehet belole.

Nekem pl. mindig nagyon jo elmeny a noveremekkel talalkozni, beszelgetni, esetleg jonni-menni. Ok nagyon tudnak hianyozni.
De a realitas ugyanakkor az, hogy visszakoltozve nem veluk laknek. Nem is a hianyzo baratokkal. Kezdodne ujra a munkakereses, a munkahelyi kinlodasok (itt is van), a kuzdelem a mindennapokkal, a szurke hetkoznapok. Ez azert igy egesz mas dolog, mint gondok nelkul elvezni az ott toltott kvazi nyaralast.

Ezer es egy dolog van, ami 3 ev utan termeszetes mar neked, amit megszoktal es ami ugyanugy hianyozni fog vagy hianyozhat otthon, de ez csak akkor derul majd ki, ha elmultak a visszakoltozes utani "mezeshetek".

Roviden: szerintem igen, megesik a legtobbunkkel, valoszinu termeszetes jelenseg, de csak esszel, jol atgondolva, nem hirtelen felindulasbol tedd, ha teszed.

Ildusom 2016.03.18. 16:12:09

@Sexual Harassment Panda: Velem is előfordul, igaz ritkán, mert anyukám évente kétszer szokott jönni feltölteni, azonkívül naponta beszélünk facetime-on, és általában felolvassa nekem a heti magazinokat :-) meg mi is megyünk kb kétszer. Helyi kezelésként gyorsan elmegyek a magyar boltba és jól bevásárolok mindenféle finomságot. Vagy ellen terápiát alkalmazok és a férjem főz egy sri lankai rák curryt, amit annyira imádok, hogy általában minden más gondolatot el szoktam felejteni :-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.03.18. 16:15:20

@diggerdriver: "Elmondaná nekem valaki milyen íze van a nyers osztrigának?
Gyanítom hogy olyan sznob kaja mint a fecskefészekleves vagy cápauszony."

Attól függ, hogy mit nevezünk sznobnak :-) A drágát, a ritkát, ami nem lóg le két oldalt a tányérról, vagy szimplán, azt amitől írtózunk?

Ha mégis rászánod magad - egy bizonyos Jonathan Swift szerint „bátor volt az, aki elsőként megevett egy osztrigát”- akkor ezt kell tenned:

Elvágod az osztriga szívéhez közeli, a héjakat összetartó izmokat irányító ideget, és szétfeszíted a héjat. A lágy tapintású, sápadtszürke lényről leöntöd a tengertócsát. Nagyon sokan azt isszák meg, és még vigyorognak is utána.

Ha nem vagy biztos a frissességében, akkor - de csakis akkor - citromot csepegtetsz rá. Összerándul - akkor jó, ha nem akkor eldobod. Rettenetesen rosszul lehet lenni a rossz osztrigától.

Néhány jól irányzott döféssel megölöd a gyöngyházfényű kehely lakóját. A héj mintegy varázsütésre megtelik a "második vízzel". Ezt kell meginni, ez már nem sós.

Szóval... leszürcsölöd a kis szürkéről a kristálytiszta levet. Ugyanazzal a mozdulattal becsúsztatod a szádba az osztrigát, és hagyod, hogy a legelőkelőbb gyorsételnek tartott hűvös massza engedelmesen szörföljön befelé.

Van aki natúr szereti, de az ínyencek vajjal megkent rozskenyérrel eszik. és Loire menti Sancerre-t isznak hozzá. (Más borral nem is érdemes próbálkozni.)

Visszatérve a kérdésre: hogy milyen íze van, azt itt nem mondhatom el. Az első osztriga után rájössz, hogy miért.

:-)

2016.03.18. 16:20:48

@Ildusom: "naponta beszélünk facetime-on, és általában felolvassa nekem a heti magazinokat"

Ez komoly? Eddig ezt egy ismerosom csinalta, thai no, napi 3-5 ora skypeon a csaladdal, azt hittem, o csak egy extrem eset, illetve Eszak vs Del, kultur- es klimasokkja van, es igy enyhiti. Hogy ez londonosmagyarokkal is elofordul, arra nem gondoltam volna :D Ebben nincs hangsuly amugy, velemeny, vagy itelet, csak csodalkozom.

Csodabogár 2016.03.18. 16:25:06

@Herr Géza: A bellváros mindig is zűrös volt. Laktam egyszer ott néhány hónapot. A régi pályaudvar meg szuper ronda volt és mára elavult is, mint minden fejpályaudvar. Szóval majd lesz még jobb is, fiatal vagy kivárhatod.:-)

adg 2016.03.18. 16:27:54

@Ildusom: en nagyon varnak sri lankat egy poszt formajaban. Egyszer talan mar volt onnan iras.
A few gardennek meg utananezek meg, felkeltette az erdeklodesemet.

Herr Géza 2016.03.18. 16:29:08

@Hobbiszakács: Ez a leírás ott van rendesen.... Ide nekem egy-két-sok osztrigát! :)))))

Csodabogár 2016.03.18. 16:29:49

@Herr Géza: Ez csak Eropáról szóló lista volt. Az igazi az Ázsia, a millió tuk-tukkal meg minden mással.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.18. 16:34:20

@Sexual Harassment Panda:
Kozben meg eszembe jutott ez is: amikor a legtobb ember kifele kacsintgat, jobbara a "kolbaszkerites" eletet kepzeli el. Ez ugye csaloka, kint is dolgozni kell, bizonyitani, sokszor jobban, mint otthon kellene, vannak jobban / rosszabbul / maskent mukodo dolgok.
Egy elkepzelt, vagyott kep miatt ment kulfoldre a tobbsegunk.

A te szemszogedbol most ugyanez tortenik forditva. A rossz emlekek elhalvanyultak, a nem tetszo dolgok elfelejtodtek. Keletkezett egy hianyerzet benned, valoszinuleg, amirol azt gondolod, hogy otthon megkaphatod.
De valoban igy van? Vagy par ev otthon toltott ido utan ujra kulfoldre fogsz vagyni? Ki tudja?

Egy masik szempont a gyerekeid, vagy ha nincsenek, a jovendobeli gyerekeid. Nekik nem fog hianyozni a Duna-part, a Tisza, az Alfold, a Mecsek. Az o jovojuk, azt gondolom, prioritast kell elvezzen. Nekik hol lenne tobb / jobb lehetoseguk?

Ezeket gondold vegig, tobbszor es donts sajat belatasod szerint, esszel, ne "lenduletbol". Es mindenkeppen ugy, hogy kesobb ne band meg.

Sok boldogsagot kivanok, barhol is talalod meg.

Herr Géza 2016.03.18. 16:36:21

@Csodabogár: Hát igen, Stuttgartot sokmindenért (???) lehet szeretni, de a belvárosáért, szépségéért nem... Mondjuk a pályaudvar szerintem nem (volt) kifejezetten ronda, van annál sok borzalmasabb, meg az is stimmel, hogy fejpályaudvarként elavult, na de beásni az eddigi helyén a föld alá kompletten szerintem az évszázad baromsága. Nem vagyok ezzel a véleménnyel egyedül....

Csodabogár 2016.03.18. 16:43:25

@mojyo: Ismertem Floridában egy családot, ahol a laptop éjjel neppal be volt kapcsolva, már nem emlékszem mire volt állítva. Ugyanez itthon a szülőknél is. Ott voltunk, mikor azt vettem észere, hogy a kisgyerek beszél valakivel. Kiderült, hogy a képernyőn a nagymama volt, srác dumált pár szót aztán játszott tovább. Időnként a felnőttek is oda-oda szóltak. Nagymama meg csak előjött meg eltünt a képernyőről. A kintiek persze illegálisan voltak ott, akkor már 10 éve, a szülőknek meg ritkán telett a látogatásra, de igy állandóan képben voltak.

Csodabogár 2016.03.18. 16:49:12

@Herr Géza: Nem voltam oda Stuttgartért. Ott döbbentem rá, hogy csak azokat a városokat szeretem, ahol víz is van. Stuttgartban a Neckar elég feledős szerepet játszik a város életében.
Képzeld Zürichben is beástak egy hatalmas pályaudvart részben a régi alá meg még tovább is a föld alá. Nekem nagyon imponál. A régit már rég kitolták az eredeti épületből de azért megmaradt. Az épületben nagyon régen mozi működött, aztán egy nagy szabad térség lett. Mikor utoljára ott jártam, akkor éppen valami idény piac szerüség volt átmenetileg.

Muscari 2016.03.18. 16:49:51

@Ildusom: akkor jó, így már okés. Voltam már többször, meg szakmailag is érintve vagyok, csodálkoztam, hogy vajon mit hagytam ki :-D

catnip cupcake 2016.03.18. 16:52:19

@Hobbiszakács: hat, nem jott meg a kedvem az osztriga kiprobalasahoz... es akkor meg finoman fogalmaztam:D

Pedig jartam tobbszor is Whitstable-ben (ami hires az osztrigajarol), de nem tudom magam ravenni, hogy megkostoljam.

Muscari 2016.03.18. 16:52:25

@Ildusom: milyen tévéadásra gondolsz? Én is megtanultam átnézni sokminden fölött, mert egész jól megy.

tanato 2016.03.18. 16:56:35

@Ödenburger [Hu/At]: Ajjaj engem is ez aggaszt ,még egyszer visszakerülni a nagy Medve befolyása alá és ezzel párhuzamosan sorba állni pl. egy olasz vízumért egész nap ha egy velencei kirándulásra mennék./Mint anno 1988-ban meg 89-ben hajnaltól délutánig sorakoztunk az olasz követség előtt./

tanato 2016.03.18. 17:04:36

@Ildusom: Várom az írásodat a néhai Ceylonról,gyönyörű természeti adottságokkal bíró országnak tűnik innen a távolból.
A férjed tamil vagy szingaléz?Van még békétlenség a két nagy etnikum között?Emlékezem még a gyilkos polgárháborúra tizenvalahány év távlatában.

tanato 2016.03.18. 17:07:59

@Ildusom: www.foldvaribooks.com/pages/books/757/belane-fay-maria-mocsary/india-es-ceylon-uti-jegyzetek-irta-mocsary-belane-fay-maria-minden-jog-fentartva-80-keppel-india

Nemrégen olvastam ezt a könyvet Ceylonról az egyik nagy magyar világutazó és utikönyv író/nő/ írása,1800-as évek legvégéről.Nagyon érdekes.

Herr Géza 2016.03.18. 17:10:36

@Csodabogár: Technikailag persze, hogy kivitelezhető, no de a költségek....Meg az a baj, hogy a fölszabaduló területre amolyan jellegtelen üveg-beton-acél businessnegyed kerül, ami a belváros képén csak rontani fog. Mármint szogorúan szubjektív véleményem szerint...
Én biztos kivágnám a pályaudvart a város szélére, ma annak ott a város közepén már semmi keresnivalója nincs (pláne a föld alatt). A meglévő U-Bahn hálózattal, aminek a csomópontja most is az állomás alatt van, meg kiválóan meg lehetne oldani a vasút kapcsolatát a cityhez. Mindenki jobban járt volna, no de engem nem kérdeztek... :))))

kardio1 2016.03.18. 17:28:29

@diggerdriver: tengerize van. Legalábbis, amikor eszed, azt juttatja eszedbe. Amúgy mindegyik vidékről származó egy kicsit más, mint a többi.

2016.03.18. 17:30:09

@Muscari: ezegy nagyon szep allitas az NHSrol. Kar, hogy nem teljesen igaz. Proton beam terapia nincs is a UKben

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.03.18. 17:35:47

@kardio1:

Ha nem öntöd le az első levet, akkor tényleg olyan érzést kelt mint a tenger hulláma, amelyből éppen nagyot nyeltél. Igaz, hogy egy korty hideg sauvignon blanc tökéletesen semlegesíti. (A bor házasságra lép az osztrigával - súgja vallásos áhítattal a borpincér.) Rövid házasság, mert az íz azonnal visszajön. Mintha megint orrba-szájba csapott volna a hullám. Sebaj, még egy korty bort rá… és a sós-hínár íz elillan. :-)

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.03.18. 17:36:41

@catnip cupcake: Én sem rajongok érte, de ha kínálnak, akkor megeszem.

Golf2 2016.03.18. 17:45:34

@Muscari: Nem azon akadtam fenn hogy kinn jár kezelésre hanem hogy hazajött pláne betegen.

kardio1 2016.03.18. 17:57:33

@Hobbiszakács: ezt a leírást honnan vetted ?
Néhol sántít. A kinyitas után leontod az első levét, ez ok, de utána nem kell leszurnod a késsel (soha nem láttam még ilyet...), kb 20 perc alatt magától új levet enged. Van, aki natúr eszi, van aki citromlével, van, aki borssal vagy salotthagymaval ecettel. Inni meg nem csak Sancerre-t lehet vele, Elzaszban rizling megy vele, máshol Chablis, vagy Chardonnay, de a pezsgő is jó vele. A vörösbor tényleg nem való hozzá.

catnip cupcake 2016.03.18. 17:59:43

@Sexual Harassment Panda: Mivel vagyok annyira mazochista, hogy kovetem a magyarorszagi hireket, eszembe sem jut ilyesmi... talan nyugdijas koromban, ha addigra pozitivan valtoznak a dolgok.

kardio1 2016.03.18. 18:04:38

@kardio1: salotthagymas ecettel...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.03.18. 18:07:41

@mojyo: Sokan otthon is naponta beszélnek egyszer-kétszer egy órát az anyukájukkal...

@adg: A Kew Garden gyönyörű, meg kell nézni.

kardio1 2016.03.18. 18:07:44

@Hobbiszakács: nem arra gondoltam a tengeriznel, tudom, hogy eszik az osztrigat. Hanem, hogy azt a jodos ízt érzed az evese közben, ami a tengerparti szellő illatát idézi. Na, most nagyon költői voltam :-)

kardio1 2016.03.18. 18:16:34

Breaking news:
Brüsszelben elfogtak Salah Abdeslamot, a szokesben lévő terroristat, aki Párizsban merenyelt novemberben.

2016.03.18. 18:19:16

@kardio1: Doki, nalatok ilyenkor mennek a hirek a mutoben a hatterben?

2016.03.18. 18:25:35

@kardio1: a masik szakmadba vago kerdes... Tenyleg igaz, hogy egy hosszab mutet, mondjuk 12 oras mutetnel, ha lejar a munkaidotok mutet kozben, akkor hazamehettek es addig altatnak tovabb a beteget es masnap megy tovabb a mutet?
Ezt valahol olvastam vagy norvegia vagy svedia orvosi rendszererol, ahol az orvos a szokgalat lejarata utan kiejti a tollat, ize, a sztetoszkopot a kezebol. Nem tudom igaz -e? Gondolom oriasi kockazat ilyen sokaig altatni egy beteget, nem?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.18. 18:36:50

@charlieharper:
Engem a balesetem utan delutan 3-tol masnap reggel 6-ig mutottek, ha jol emlekszem. Folyamatosan, zomeben ugyanaz a garda (sebesz, idegsebesz...).
Szep lett volna, ha feluton abbahagyjak, mert csak.
Masnap mondjuk csak delutanra jott dolgozni a vezeto sebeszem, "picit" kimerulhetett.

2016.03.18. 18:44:00

@Kövérmadár [swe]: pedig azt hiszem pont toletek, eszak szomaliabol, irta egy orvos, aki ott dolgozik. Lehet, hogy nem volt igazi orvos. Azt hiszem a Wapo egyik kommente volt

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.18. 18:52:54

@charlieharper:
Nem tudom.
Arra meg emlekszem, hogy nagyjabol 5 orankent felebresztettek es kerdezgettek dolgokat. Valoszinu ellenoriztek, hogy rendben vagyok-e.

Az altalad leirt eshetoseg, hogy ejszaka csak ugy altatnak valakit, szerintem eleg kockazatos, vegig mellette kellene legyen egy altatoorvos (nalam minden ebredeskor masik orvos volt - naluk lehet, hogy muszak vegen megoldhato a csere, de egy mikrosebesz, specialista valoszinuleg mas kategoria).

Egy idos ember altatasa meg kockazatosabb, traumas eset szinten. Egt nem eletmento mutetet meg valoszinu nem kezdenek el muszak vege elott fel oraval.

DieNanny CH 2016.03.18. 19:13:35

@Ödenburger [Hu/At]:

Én Bécsben a Schönbrunni kerttől 2 utcányira laktam, de sosem zavart a forgatag. Volt éves bérletem az állatkertbe, úgyhogy oda szinte minden vasárnap mentem. Meg persze a parkba.
Én valahogy pont Bécsben éreztem sokkal de sokkal otthonosabban magam, mint Pesten.
(Pedig Pesten 4 évig, a középsuli alatt éltem, Bécsben meg alig 2 évig.)
Bécs az a hely, ahol nagyon szívesen letelepednék.

Ildusom 2016.03.18. 19:21:50

@mojyo: Másfél éve rábeszéltem anyut egy IPadra, azóta elég jól ráérzett az internet nyújtotta örömökre így 68 évesen. A facetime ingyen van, szinte naponta hívjuk egymást, sokszor csak 5-10 percre. Ő ettől sokkal közelebb érzi magát, van úgy hogy együtt főzünk, kertészkedünk. Sri Lanka-ról is sokszor hívtam, így legalább megismerte férjem családját és látott érdekes dolgokat. Férjem is hívja a családját másnaponta, ők sajnos olyan messze vannak, hogy csak így tudunk kapcsolatban lenni egy évig, míg oda tudunk utazni.

Sexual Harassment Panda 2016.03.18. 19:33:33

@mojyo: " felszivjuk a metroszagot, dunaszagot, csatornaszagot, megtapogatjuk a regi betont, setalunk az utcan, " Pontosan ez hiányzik.
@Kövérmadár [swe]:
@Ödenburger [Hu/At]: Én egy egyszerű kétkezi melós vagyok.Van egy db gimnáziumi érettségim, ésa egy szakács szakmunkásvizsgám.Talán erre mondják h képzett munaerő.
Immáron 3.éve dolgozom egy bajor faluban, kemény 350fős!
Egy helyi szállodának vagyok a konyhafőnök helyettese.
A szálloda egyébként 1 michelin csillagos, a család akié, 10.generációs vendéglátós dinasztia.
Nagyon megbecsülnek,a fizetésem egy itteni átlag, és abból egy itteni átlag bajor életet élek.Nagy nehezen megtanultam a nyelvet, ami nagy teljesítmény, aki járt már bajorországban, az tudja miről beszélek!
Talán túl jó dolgom van, de jelenleg úgy érzem unalmas.
Viszont amiket femtebb elsoroltatok, nos, igen, van benne igazság.
A legjobban az zavar, hogy 3évnyi folyamatos kinttartózkodást adok fel, és nem buztos h lesz még lehetőség 10év múlva visszajönni, viszont lehet h egyszer még hiányozni fog az itt eltöltött mondjuk 5-6év.
Hát ennyi.

Sexual Harassment Panda 2016.03.18. 19:33:37

@Hobbiszakács: Nem szeretném kijavítani Uram, de jobb helyeken a rozskenyérre cheddar sajtot is tesznek!
(bocsánat h beleugattam)

kardio1 2016.03.18. 19:37:06

@charlieharper: nem mutok általában (pacemakert kivéve). Máskor meg nálam van a telefon, és itt-ott akad néhány perc megnézni rajta a híreket.

kardio1 2016.03.18. 19:40:23

@charlieharper: nem ismerem részletesen a hosszú műtétek kérdését, de szerintem a bonyolult, nagyon hosszú beavatkozásoknal orvosi teamek vannak, ahol valthatjak egymást az operatorok.

kardio1 2016.03.18. 19:41:39

@Kövérmadár [swe]: normális esetben ilyenkor pihenonap van másnap.

2016.03.18. 19:44:00

@Sexual Harassment Panda: O, dehat ezert igazan nem erdemes koltozni, foleg ha Bajororszagban vagy, onnan meg autoval is vissza lehet menni viszonylag gyakran. Szerintem nem erdemes bevallalni az ujrakezdest csak ezert. Csak, ha valodi elorelepesnek, sikerelmenynek elned meg (peldaul valami szupermeno helyre hivnanak, vagy ilyesmi.) Ez nyilvan az en szubjektiv velemenyem, en mar regebb ota vagyok eleg messze, es nem tudok nagyon gyakran menni, de igyekszem evente legalabb egyszer, olyankor nagyon jol esnek ezek a dolgok, de visszajonni a "sajat" jelenembe is jol esik. :)

©________ 2016.03.18. 19:47:31

@Ödenburger [Hu/At]: hat o valamilyen szakacs, ha nem emlekeznel ra.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.18. 19:50:26

@kardio1:
Az ugy korrekt.
Engem meg kellett nezzen, szerintem.

@Sexual Harassment Panda:
Azt elhiszem, hogy unalmas. En 400 fos telepulesen elek most.
Nem tudom, hogy mennyi az annyi, de nem tudod feldobni kicsit a napjaidat? Valami hobby, egy utazas, uj auto, turazas, barmi, ami kizokkent kicsit?

Ha a mostani lelkiallapotodat nezzuk, mindjui te joval delebbre elsz, mint en, de a tel, kulonosen a vege fele eleg huzos tud lenni.
En ezert "talaltam ki" azt, hogy telen kell elmennem 1 het szabadsagra, valami jo messzi, meleg helyre. Csodat tesz, feltolt es utana mar kihuzza az ember tavaszig.

A nemet nyelv megtanulasahoz csak gratulalni tudok, szamomra eselytelen lenne :)

2016.03.18. 19:59:28

@Ildusom: Ja ertem, ha idosebb az mas. Az enyemnek sok dolga van, eszembe sem jutna a nyaralasommal zavarni. (De el szoktam kuldeni a kepeimet.) :D Az mondjuk jo poen lehetett, hogy a ferjed csaladtagjaival is "talalkozott" igy.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2016.03.18. 20:01:56

@Mirjam2: "Az igazi traffic jam-ek termeszetesen nem ott vannak, ahhoz minimum Azsiaig kell menni :) "

LA-be is eleg, ha eljossz :))) Igaz, ez csak Amerikaban a legrosszabb ;) Evi 81 orat ulunk a dugoban a statisztikak szerint. Valahova eljutni forgalomban ketszer annyi idobe kerul, mintha nem forgalomban menne az ember...2015-ben a statisztikak szerint tobb, mint 6 millio (!) szemelykocsi volt regisztralva
www.latimes.com/local/lanow/la-me-ln-la-worst-traffic-20160314-story.html

Sexual Harassment Panda 2016.03.18. 20:22:41

@mojyo: ja, nem, erről szó sincs.Nem néztem otthon állást.

Sexual Harassment Panda 2016.03.18. 20:22:48

@Kövérmadár [swe]: A gond az, hogy van autóm, motorom, járok motorozni, edzeni, de nem ez a gond.Egyszerűen unalmas, lehet h a jódolgomban.
Attól félek h ha hazamegyek, fél év múlva verem a fejem a falba h mit tettem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.18. 20:40:23

@Sexual Harassment Panda:
Nem biztos, hogy verned, de esely van ra.
Ha csak az unalom a gond, 3 ev helyi tapasztalattal nem tudsz egy nagyobb varost keresni? Ausztria esetleg? Az meg kozelebb is van otthonrol, talan meg ingazni is lehetne a hatar kornyeken lakva.

Igazabol mi unalmas? Az eddigi hobbyk? A kisvaros? A munka jellege?
Ugy erzed, hogy kiegtel?
Van tavlati celod? 1-5-10-30 eves? Esetleg nyugdijas idokre valami terv, akar nagyon elrugaszkodott is?

Nem biztos, de szerintem en is atmentem hasonlon. Engem, tobbek kozott, az rangatott ki a godorbol, hogy elkezdtem neha egeszen eszement otleteket vagy almokat gyartani. Soknak semmi ertelme nem volt, de vegul addig legoztam, mig lett ertelme az unalmas hetkoznapoknak, lett mit varni, lett 5-10 eves tervem, amik lehet, hogy holnap mar nem is ugy lesznek, de majd jon helyettuk mas es ami a legfontosabb: mar nem gondolkodom butasagokon, nem vagyok befordulva, orulni tudok minden nevetseges aprosagnak. Es maris nem unalmas (illetve ezt nem negativan fogom fel).

Szolj, ha mar faraszto vagyok ;)

M. Péter 2016.03.18. 20:48:59

@kardio1: Szerintem csak "elfelejtett" kijelentkezni.

Sexual Harassment Panda 2016.03.18. 20:52:31

@Kövérmadár [swe]: Hát épp ez az, hogy nagyvárosba nem akarok menni.Itt, vidéken kapod meg a bajor élet keresztmetszetét.Csak helyiek vannak.Nincsenek rajtam kívül külföldiek.
"Engem, tobbek kozott, az rangatott ki a godorbol, hogy elkezdtem neha egeszen eszement otleteket vagy almokat gyartani. Soknak semmi ertelme nem volt, de vegul addig legoztam, mig lett ertelme az unalmas hetkoznapoknak, lett mit varni, lett 5-10 eves tervem"
de ez mi, potosan?Érdxekel a dolog.(nem vagy fárasztó, sőt!)

M. Péter 2016.03.18. 20:59:15

@Mirjam2: Egyszer a thai hadsereg puccsot akart végrehajtani, de valahogy kihagyták a számításból a bangkoki forgalmat. Elindultak a tankokkal a reggeli csúcsforgalmban, és bennragadtak a dugóban.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.03.18. 21:04:32

@kardio1: " a leírást honnan vetted "

A francia importőrök szerint a döfködés a 20 perces várás lerövidítésére való. A natur fogyasztás a bor élvezete miatt ajánlott, mivel a hagyma, a bors, a citrom után mindegy mit iszunk.

@Sexual Harassment Panda: Minden kombináció lehetséges. A cheddar sajt is OK, csakhogy ahhoz édesebb bor passzol, hm... Condrieu vagy Chateau Grillet. :-)

Ami a tengerparti szellő illatát-illeti - stimmel, fóleg ha a tenger partján, egyenesen a vízből kiemelt ketrecekből kerülnek fogyasztásra. Tavaly dél-Marokkóban, Nyugat-Szahara partjai mellett volt alkalmam tapasztalni.

kardio1 2016.03.18. 21:15:57

@Hobbiszakács: hát az valóban igaz, hogy a citrom, vagy az ecet túl erős lehet a borhoz. Én azért nem natúr szoktam enni az osztrigat.
Lehet, hogy a francia importőrok javasolják a szurkalast, én még sose láttam.

2016.03.18. 21:21:34

@Golf2: Ha itthon nem rabolnának ki 500 forintért (tudom, meg sem történik, urban legend), akkor simán élnék én itthon is. Csak legyen pénzem megfizetni a magán egészségügyet...

2016.03.18. 21:29:18

@Mirjam2: Az a baj, hogy mi megálltunk itt a Kárpát-medencében. Pedig már nem kellett volna sokat menni tovább.

2016.03.18. 21:31:28

@Ildusom: Szomorú dolog ez. :(

2016.03.18. 21:32:25

@Sexual Harassment Panda: Ilyet nem fognak bevallani. Mindenki az önigazolásért jár ide. ;)

2016.03.18. 21:34:21

@Sexual Harassment Panda: Nem vagyok szihologus, de ha csak a stimulacio hianyzik az eletedbol, akkor arra az is megoldas (az utazason, vilagjarason vagy Magyarorszagra kirandulgatasokon kivul), hogy tanulni kezdesz valamit, nyelvet, hangszert, szakmat, ami erdekel. Abbol sosem eleg, es ugyse leszel sose eleg jo ahhoz, hogy abbahagyd, szoval el lehet lenni egy darabig :D Persze elvezni is kell a folyamatot nyilvan csak ugy van ertelme, ezert kell olyat, ami erdekel :D Az ilyesminek meg a csajozas, vagy csaladi elet, gyerekek stb sem szokott tobbnyire akadalya lenni.

Sexual Harassment Panda 2016.03.18. 21:46:31

@mojyo: pont erre gondoltam, elmegyek egy nyelvtanfolyamra.Már néztem is egyet.
VHS Neuburg.

2016.03.18. 21:52:25

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Egyre jobban csinalod ezt a parodiat. Annyira vicces ahogy az uj kommentelok mindig beveszik es sertodotten reagalnak :)

2016.03.18. 21:54:47

@Mirjam2: Köszönöm. Kicsit azért sajnálom őket. Remélem, hogy nem okozok egy életre szóló lelki törést az újaknak. Mert a végén még a pokolban fogok kikötni. :D

2016.03.18. 21:56:54

@Sexual Harassment Panda: Szerintem semmikeppen ne mondjal fel csak ugy. Elobb minimum keress magadnak masik allast valahol. Ha csak ugy felmondasz, terv nelkul, azt meg fogod banni szerintem. Ahogy masok is mondtak, elobb probalj meg elmenni nyaralni, vagy talalni egy uj hobbit, stb. Ha nem vagy parkapcsolatban, esetleg probalj magadnak partnert talalni, lehet hogy ezzel fugg ossze az hogy nem talalod a helyedet.

2016.03.18. 22:16:09

@Kövérmadár [swe]: Gyorsan probaltam olvasni a kommentedet es azt hittem azt irtad hogy mellette kell hogy legyen egy allatorvos! Gondoltam magamban, erdekesen sporolnak az egeszsegugyben ezeknel a svedeknel...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2016.03.18. 22:19:03

@Sexual Harassment Panda:
Arra gondolok, hogy sokat porogtem olyan dolgokon, hogy "mi hianyzik?", "miert vagyok boldogtalan?", "mi ertelme az egesz itt letemnek?".

Aztan kattant valami es mar nem azon gondolkodtam, hogy mi nincs es miert nem jo nekem, hanem azt kezdtem el nezni, hogy mi az, ami van es mit tudok kihozni belole.
Itt kezdtek el jonni az agyament otletek, mint pl. osszeszedni 2 millio korona keszpenzt es nyugdijba menni egy olcso es kellemes helyen (mondjuk Thaifold). Hobby szinten venni egy regi autot es felujitani, aprankent. Venni itt egy lakast es kiadni (kapcsolodik az elso ponthoz). Bejarni a vilagot, nem turistaparadicsomokat, hanem izgalmasabb helyeket, eldugottakat.
Teljesen mindegy volt egy ido utan, hogy mi az otlet vagy mennyire megvalosithato, a lenyeg az volt, hogy mar nem a negativ dolgok kotottek le, hanem barmi, ami akar egy pillanatra is erdekes volt.
Kozben mult az ido, a telet felvaltotta a tavasz, mar nincs sotet, most satrazni akarok pl. a tengerparton, "hegyet maszni", felautozni eszakra.

Nem eszek halat, de lenne kedvem egy 2-3 napos horgaszathoz az egyik kollegammal, ha jobb ido lesz, erre is sort fogunk keriteni.

A masik dolog, ami hasonlo az esetunkben, a 300-400 fos telepules. Te is ott dolgozol, en is itt. Eleinte odebb akartam koltozni, pont az unalmassaga miatt, aztan rajottem, hogy felesleges napi 40km-t ingaznom, heti 200km, sok ido es penz. Mig boltba, moziba, csak ugy setalni heti 1 alkalomnal tobbszor ugysem mennek. Az igy megsporolt penzbol pedig a fenti orultsegeket lehet finanszirozni (nyilvan nem csak ebbol).

Igy lett a korabbi "mi a fenet csinalok egy 400 fos faluban?"-bol az, hogy "milyen jo, hogy en meg alszom reggel, mikor a kollegak mar munkaba indulnak es meg penzem is tobb marad, amit szorakozasra, hobbyra kolthetek".

Ahany ember, annyi kulonbozo megoldas lehet.
Amid most van (munkad, lakasod, autod, motorod...), azt ne dobd el egy hirtelen otlettol vezerelve, plane ugy, hogy most kiderult, ez a "melypont" altalanosabb dolog, mint hittuk. Pihenj kicsit, ha tudsz, menj haza egy hosszabb szabadsagra vagy utazz kicsit, te tudod mi fer bele vagy mit lehet egyaltalan a munkadtol. Probalj ki valamit, amit eddig nem csinaltal, hatha megtetszik.

A fentiek nyilvan az en agymeneseim, talald meg a sajatjaidat, amikkel azonosulni tudsz es akkor jo lesz.

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:
Tenyleg nem? ;)

2016.03.18. 22:51:01

@Sexual Harassment Panda: Azt jol teszed, az mindig jol jon :) Hajra hajra.

Herr Géza 2016.03.18. 22:58:11

@Sexual Harassment Panda: Te, most én vagyok hülye a földrajzhoz, vagy valami nem gömbölyű: tudtommal Berchtesgadenben vagy, nem? Akkor mit keresel nyelvtanfolyam ügyben Neuburgban ?? Csak kérdem.....

pappito · http://pappito.com 2016.03.18. 23:40:04

@catnip cupcake: nekem is sokáig tartott, de szerintem jó az osztriga

Muscari 2016.03.19. 00:16:29

@Golf2: én se értem, nyugi. A férj akart jobban hazajönni, lehet, hogy rábeszélte.

Muscari 2016.03.19. 00:18:42

@Sexual Harassment Panda: öt év alatt soha egy percre sem fordult meg a fejemben, hogy hazamenjek.

Muscari 2016.03.19. 00:24:52

@charlieharper: én otthon van? Én azt se tudom, hogy az mi magyarul.

Hogy vannak a gyerkőcök? Futnak már?

Muscari 2016.03.19. 00:33:39

@kardio1: na végre!

@Herr Géza: én meg leragadtam Guernsey-nél.

blackhairlady 2016.03.19. 00:56:57

@P.Elliot: nalunk vannak ingyenes nap a muzeumokban, altalaban a csutortok.

blackhairlady 2016.03.19. 01:22:31

@Hobbiszakács: en csak nature, minden nelkul szeretem, hogy erezzem az igazi izet.@Muscari:

adg 2016.03.19. 01:36:26

@ladyamerica: Nalunk is van ingyenes nap a muzeumokban. Hetfotol vasarnapig. Minden varosi vagy allami fenntartasu muzeum ingyenes.
Csak a maganmuzeumok fizetosek. De mondjuk itt kommunizmus van ugye. :)

blackhairlady 2016.03.19. 02:10:56

@adg: az igen :)
En ugy oldottam meg, hogy tagsagit vettem tobb helyre ami erdekel, es igy "ingyenes", sot nagyon sok plussz dogot lathatok, kaphatok amit sima belepovel nem. Mondjuk en ilyen kultura megszallott vagyok, szoval ki tudom hasznalni rendesen :)

adg 2016.03.19. 03:38:30

@ladyamerica: mondjuk azert az igazsag kedveert hozzatennem, hogy Houston es Darwin kulturalis lehetosegei nem teljesen azonosak, hogy egesz finoman fejezzem ki magam. :))

2016.03.19. 06:20:17

@Muscari: Biztos hogy nem tokeletes az NHS, de nagyon csodalkoznek ha a magyar allami egeszsegugyben jobb lenne az ellatas ilyen szempontbol. Magankorhaz, az mas, de ez mindket orszagra vonatkozik.

Golf2 2016.03.19. 06:21:32

@Sexual Harassment Panda: A megoldás: Párkapcsolat. Jobb lesz vagy rosszabb de unatkozni nem hagynak,mindig lesz dolgod...

2016.03.19. 06:24:20

@Muscari: Ha jol ertettem a sztorit, a ferjnek ajanlottak egy nagyon jol fizeto allast Mo.on amit nem akart visszautasitani. Nyilvan a feleseg betegen nem tudott / akart a gyerekekkel egyedul maradni UKben, a ferj pedig a munkaja mellett nem tudott volna meg a gyerekekrol is egyedul gondoskodni Mo.on, illetve gondolom egyutt akart maradni a csalad, ertheto modon, es mivel a feleseg jelenleg valoszinuleg nem dolgozik, igy a ferj fizetesebol elnek es nyilvan nem mindegy nekik hogy most Mo.on atlagon feluli fizetest kap amibol jo szinvonalon tudnak elni. Arra meg lehet hogy nem szamitottak hogy ennyire nehez lesz sok minden Mo.on.

Sexual Harassment Panda 2016.03.19. 07:52:31

@Herr Géza: ne őrülj meg.Nem fogok Neuburgig utazni termèszetesen.
Ugyanilyen VHS van màshol is.Megnézem hol van a hozzànk legközelebbi

Muscari 2016.03.19. 10:34:04

@Mirjam2: pedig számíthattak volna, főleg az egészségüggyel kapcsolatban.

Muscari 2016.03.19. 10:41:41

@Mirjam2: a rákbetegek túlélése egész Európában Magyarországon a legrosszabb. A múltkor olvastam, hogy már vagy tíz éve (lehet, hogy csak öt volt, az is sok) nincs új támogatott rákgyógyszer az OEP listáján. A legjobb, legmodernebb rákellesenes szerephez csak néhány kivételesen szerencsés juthat hozzá.

Az itteni dolgokról annyit tudok, hogy egy barátnőm most gyógyult ki a mellrákból, pedig már áttéte is volt. Azt a koktélt, amit kemoterápiára kapott, otthon természetesen még nem is használják. Semelyik vizsgálatra nem kellett egy - két hétnél többet várnia.

2016.03.19. 12:48:27

@Muscari: Ismersz engem, tudod hogy en mit valasztottam volna a helyukben :). De ez nem az en eletem hanem az ovek, nyilvan mas szempontjaik voltak, masra szamitottak. En nem szamitottam volna semmi jora, foleg ami az allami egeszsegugyet illeti. Sok ember elhiszi ezt a dumat hogy az NHS mennyire rossz, pedig sok mas rendszerhez kepest nagyon is magas szinvonalu, bar messze van a tokeletestol, persze. Orulok hogy sikerult megmenteniuk a baratnodet. Anyosomnak ketszer volt rakja, mindketszer fantasztikus kezelest kapott az NHSen, 80 eves elmult es teljesen felepult, utazik, vezet, aktiv eletet el.

2016.03.19. 12:50:57

@Ödenburger [Hu/At]: +1, remelem megfogadja a tanacsodat.

Taxomükke (UK) 2016.03.19. 13:51:46

"...(talán nem túl szerencsésen) a Rémálomtól rémálomig Londonban címet adtam...
Nem talán.
És ez nem vicc.
;)

Taxomükke (UK) 2016.03.19. 13:58:58

@Muscari: Apam tavaly oktoberben halt meg rakban. Az orvosai gyakorlatilag eltitkoltak, hogy gyogyithatatlan beteg. Mismasoltak, tovabba hitegettek. Amikor bevittem a korhazba tovabbi vizsgalatokra, illetve kezelesre, akkor mondta az orvos, akivel akkor talalkoztunk eloszor, hogy "igen, azt szoktak mondani, hogy ha x vagy y lelet jobb lesz, akkor lehet egy bizonyos kezelest elkezdeni, de ezt csak ugy mondjak", valamint hogy hetei, max 2-3 honapja van hatra.
Ez volt hetfon.
Szombatrol vasarnapra virradolag meghalt.
Egyebkent biztosan remek a magyar egeszsegugy es kivaloak az orvosok, csak szegenyek olyan tulterheltek...

Taxomükke (UK) 2016.03.19. 14:08:37

Jo iras volt, koszonjuk.
:)

PannonBoy 2016.03.19. 16:12:45

Jaj, de jó ez a hét, több UK-s írás is született, egy ideig úgy láttam hanyagolva volt. Az külön öröm, hogy az írások pozitív hangvételűek voltak.

@Sexual Harassment Panda: Szerintem jól gondold meg azt a hazaköltözést. Több helyen olvastam, hogy a visszatelepültek nem kapják meg azt az érzést, amire anno emlékeztek. Valamint kiderül, hogy a korábbi barátok annyira már nem is barátok, ha meg mégis, akkor csak a pénzt látják a visszatérőben. Azzal is szembesülnie kell, hogy mindent iszonyat nehéz elintézni.
Az emberek inkább elmennek innen, mintsem visszajöjjenek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.03.19. 20:24:18

@Taxomükke (UK): részvétem :-(
szarból nem lehet várat építeni, még a legtehetségesebb építészmérnöknek se sikerülne :-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 09:46:13

@Sexual Harassment Panda: Én biztos nem rúgnám fel.Lehet, ha hazaköltözöl, izgalmassá válik az élet, úgy 3-4 hónapra, fél évre.Aztán meg ugyanaz a dögunalom, hisz mitől is lenne más.És még ráadásul szar, alamizsnapénzből kell megélni...
De ha rám hallgatsz, azt csinálsz, amit akarsz... :D
(nem tudom, lehet már a többiekkel végigrágtátok, de ez is egy vélemény... :D )

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása