oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2016. január 26. 06:47,  Belfast, az előítéleteken túl 206 komment

2016. január 26. 06:47 Határátkelő

Belfast, az előítéleteken túl

A legtöbb városról él valamilyen kép az emberekben, még akkor is, ha sosem jártak ott (vagy akkor leginkább). Belfast ilyen szempontból történelmi okokból nincs túl jó helyzetben, de mint Mourning Man posztjából kiderül, az előítéletek ebben az esetben sem működnek. A képekért külön köszönet a szerzőnek!

Írd meg, hogyan telik egy napod, készíthetsz fotókat, akár videót is! A sorozat korábbi darabjait itt találod. Az írást a hataratkeloKUKAChotmail.com címre küldheted el.

kavezo_belfastban_a_felesegemnek_nagyon_tetszett.JPGKávézó Belfastban (a feleségemnek nagyon tetszett)

„2015 április végén (miután kaptam pár lelohasztó választ angol fejvadászoktól - majd megkeressük, stb.) felhívott egy belfasti fejvadász, hogy látta az önéletrajzomat az egyik állásportálon, és érdekelne-e egy állás Belfastban.

Mondtam, hogy igen, erre átküldött codality tesztet, hogy ezt csináljam meg. Ez egy weboldal, ahol időre kell egy adott programozási feladatot megoldani. Véleményem szerint a 3-ból 2 tökéletesen sikerült, a 3. szerintem olyan 60%-os lett.

A fejvadász más véleményen volt, szerinte messze a legjobb voltam az addigi jelentkezők közül. Két hét múlva már nagyon izgatott voltam, mikor megtudtam, az eredményt, hogy behívtak interjúra.

Az interjú Skype–on volt, és sikeres is volt, mert behívtak 3. körös interjúra is ahol a jövendő Product Ownerrel és a cég egyik alapítójával beszéltem. Az interjú témája abszolút derült égből villámcsapás volt, mert gyakorlatilag egy kötetlen beszélgetés lett belőle (kb. 45 perces). Ha az anyagiakban is sikerül megállapodni, felvettek.

Be voltunk tojva rendesen 

A végső megállapodásra május végén került sor, ezután kaptam az új munkahelyemtől egy szándéknyilatkozatot, hogy felvesznek, amiben szerepelt a kialkudott összeg és az egyéb juttatások is. Volt egy hónapunk megszervezni mindent.

Mikor elmondtam a hírt, mindenki meglepődött. A legtöbben úgy gondolták, persze, beszélek róla, hogy szeretnék külföldre menni, de csak beszélek, és soha nem fogunk elköltözni. Hát ez nem jött be. Voltam én minden, csak akasztott ember nem.

A feleségem sem repesett az örömtől, de azt mondta, eddig munkával kapcsolatban rosszul nem döntöttem soha.

Május 29-én felmondtam a munkahelyemen, és elküldtem a felmondás másolatát az új cégem HR-esének. Nem kérték, de úgy gondoltam, hogy ez egy gesztus feléjük, hogy komolyan gondolom a dolgot.

A HR-es írt egy levelet, hogy nézzem ki a repülőjáratot, amivel szeretnénk menni (mind a hárman) és megveszik a jegyet. Június közepén meg is kaptuk a repülőjegyeket emailben, majd kb. egy héttel az indulás előtt a megkaptuk a szállásunk címét is.

Bepakoltunk kb. fél köbméter cuccot (ruhák, játékok, konyhai cuccok) és az egyik csomagküldő szolgálatnál megrendeltük a szállítást. Sajnos már feladni anyósomnak kellett, mert mire jöttek érte, mi már Belfastban voltunk.

Be voltunk tojva rendesen. Azért ha őszinték akarunk lenni, igencsak nagy ugrás igen rövid idő alatt.

Az utazás

A cég mindent megszervezett. Megkaptuk a repülőjegyeket, intéztek előre fizetett taxit a repülőtérről. Maga az utazás elég eseménytelen volt, bár érdekes. Budapestről Londonba jó utunk volt, az igazi izgalmak akkor kezdődtek, mikor a gép leszállt a Heathrow-n. A 3-as terminálra érkeztünk, és a gép az 5-ösről indult. A két terminál között ingyenes buszjárat van, ezt megtalálni nem volt nehéz, minden nagyon szépen ki van táblázva.

Az 5-ös terminálon újabb biztonsági ellenőrzés volt. A sor gyorsan haladt, semmi probléma nem volt. Mikor átjutottunk realizáltuk, hogy a korábbi Belfastba induló gépet is könnyedén elértük volna, mert az 5-ös terminál A kapujától indul tovább…

Ha a B vagy a C-ről indult volna, akkor még plusz 15-20 percet kellett volna vonatozni, mindegy, jobb a biztonsági játék, volt másfél óránk eltölteni.

Akkor vásároljunk angol SIM kártyát. Miután körbejártuk a boltokat kétszer, kiderült, hogy nem, a Heathrow-n nem lehet SIM kártyát vásárolni…

Ebédeljünk valamit. Itt volt az első találkozásunk a Deli menüvel. Ilyen van Magyarországon is a Tescóban, veszel egy szendvicset, és ha ráfizetsz pár fontot, akkor kapsz hozzá üdítőt és valami édességet/chipset. Vettünk kettőt (4 font/deli), ebből megvolt az ebéd hármunknak.

Ezután nem sokkal felszállhattunk az aznapi második repülőgépre (szintén A320), és 50 perc múlva megérkeztünk Belfastba, ahol valódi észak-ír időjárás fogadott, azaz esett.

newcastle-i_part.JPGNewcastle-i part 

Természetesen a reptéri csomagkocsik 1 fontos érmével működnek, és ámbár volt nálunk font készpénzben, de a papír 50-est mégse tömi bele az ember az egyfontos helyébe, emiatt volt egy kis nehézség a csomagok kicipelésénél (8 különböző méretű csomag + Levente súlyosbításnak). Kisvártatva megérkezett a taxi, és elvitt minket a szállodába.

Mint egy nyaralás

Itt volt a legelső találkozásom a HR-essel, mikor megérkeztünk a szállodába. (A taxiban én írtam alá a fizetésről szóló „csekket” a cég nevében, akinél még nem is voltam alkalmazott. :)

Szóval a szállodában várt Ashley, aki átadott egy brosúrát arról, hogy mit hol találunk Belfastban, udvariasságból beszélgetett velünk pár percet (szállodát kifizették előre a reggelivel együtt, stb.) majd elment.

Kiderült, hogy a szállodában dolgozik egy magyar lány, akivel már aznap este találkoztunk is. Aznap már csak vacsoráztunk a szállodában, ahol megismerkedtünk Zsuzsával, aki felvidéki és itt tanul a Belfast Metropolitan College-en.

Az oka, hogy szállodában laktunk 4 napot, hogy a cég által kibérelt szállás csak 29-étől volt elérhető. Nem baj, 4 nap fizetett „nyaralás”, legalább bejárjuk Belfastot, hogy mit hol lehet megtalálni.

a_titanic_emlekmu_az_eloterben_a_lord_nelson_vitorlassal.JPGA Titanic emlékmű, az előtérben a Lord Nelson vitorlással 

Pénteken befizettünk egy városnéző buszra, ami körbevisz az egész városon, 48 óráig érvényes a jegy rá, és akárhol leszállhatsz, nézelődsz, majd mikor jön a következő busz, akkor felszállsz és továbbmész. A hétvége el is ment ezzel jórészt, bejártuk a belvárost, részben busszal, részben gyalog.

A szállodáról sok rosszat nem tudok elmondani, maximum azt, hogy az ingyenes WIFI gyalázatosan be volt korlátozva. Volt prémium, a cég ki is fizette volna, de nem volt kedvem kavarni vele.

Még egy dolog. Első este nem volt internet a szállodában, de ez gyakorlatilag a teljes UK-t érintette (a Heathrown sem volt már), gyanítom azért, mert leállt az a radius szerver, ami ezeket a bejelentkeztetéseket intézte.

tall_ships_fesztival_kihajozas_elott.JPGTall ships fesztivál, kihajózás előtt 

Lakás – lyuk-lyuk hátán

Hétfőn délután jött értünk a taxi a szállodához, és elvitt a cég által bérelt lakásba. Az első benyomásunk az volt, hogy PICI. Negyven egynéhány négyzetméter, és van 2 hálószoba kialakítva. Plusz egy folyosó.

Gyakorlatilag lyuk-lyuk hátán, és ebbe még sikerült betenni 3 lépcsőfokot nehezítésnek, ha éjszaka kimész WC-re, akkor legyen hol orra esni. A lakásnál várt Ashley és a kolléganője, Olga, hoztak egy kis fogadócsomagot: tej, kenyér, cukor, margarin, WC-papír, csoki (!), kukoricapehely, tea, nescafé. A cég ajándéka, a szó szoros értelmében.

Mikor elmentek, azért felkerekedtünk, és elmentünk egy közeli viszonylag nagyobb Tescóba a Coca-Cola mániásnak italt venni, plusz egyéb dolgokat, mint papírzsebkendő pl. Ez olyan másfél kilométerre van, persze hazafelé taxival jöttünk.

Mielőtt elmentünk, felhívtam a háziurat is, hogy nem lenne rossz, ha hozna még egy széket, mert ugye hárman vagyunk, és nem tudunk leülni a két székre egyszerre hárman vacsorázni. A válasz az volt, hogy ha akarunk, vegyünk magunknak, ő ezt a lakást két egyetemistának szokta kiadni, jó ez így.

A Tesco Extra itt nem teljesen ugyanazt takarja, mint Magyarországon. Például evőeszközt még tudtunk venni, de normális bögrét már nem, ezért volt még egy ugrásunk, ezúttal az IKEA-ba a reptér mellé. Szuper. Ja, kellett egy szárító is, mert nem volt hová teregetni.

Munka

Kedden 10-kor taxi várt, ami bevitt a munkahelyre. Itt várt Ashley, akivel végigmentünk a szervezeti felépítésen, illetve hogy ki a főnököm, kinek kell bejelentenem, ha beteg vagyok, otthonról akarok dolgozni, stb.

Találkoztam a fejlesztésért felelős főnökkel is, és megkaptam a szerződésemet, amiben meglepődve tapasztaltam, hogy a fizetést előre kapjuk, mégpedig minden hónap 20-án. Volt még egy érdekes kitétel a szerződésben, hogy a reggeli elfogyasztása nem része a munkaidőnek. :) Ami egyébként 7,5 óra per nap.

az_iroda_kivulrol.JPGAz iroda kívülről

Délelőtt megkaptam a számítógépemet is (2013-as i7-es MacBook Pro Retina). Megkaptam a Windows accountomat is, és elkezdtem felinstallálni a fejlesztői környezetet a virtuális gépre.

Szerdán megvolt az első daily scrum meetingem majd kaptam egy kupac dokumentációt olvasni, meg a forráskódot hozzá nézegetni.

Itt valahogy minden sokkal nyugodtabban megy, mint otthon, senki nem siet, tulajdonképpen az emberek teszik a dolgukat, de nincs olyan őrült hajtás, mint ami néha Magyarországon, bár az is igaz, még nem voltam itt verziókiadás előtt. :)

Pénteken megvolt életem első demója. Mit mondjak, érdekes volt, meglátjuk a következő hogyan fog működni. :)

Egy kis érdekesség a csapatról: heten vagyunk most, én vagyok a negyedik fejlesztő, a másik három teszter. Érdekes a nemek megoszlása is, ugyanis mindhárom teszter nő. Amennyire láttam, a cég alkalmazottainak közel fele nő, de amennyire tudom, többnyire teszterek, vagy supporterek.

reggel_az_iroda_ablakabol_barmely_zombifilmbe_beleillene.JPGReggel az iroda ablakából (bármely zombifilmbe beleillene) 

Közlekedés

Az első lakásunk Beflfast Stranmillis nevű részében volt, ahonnan nem volt rossz a közlekedés, pár perc séta a busz megállója, ami utána (mármint a busz…) elvisz a városházához.

Na, innen viszont két opciód van, vagy gyalogolsz az irodáig (1.5 km) vagy befizetsz a bérbiciklire. Én ez utóbbit választottam, mert egy évre 20 font, és akárhányszor használhatod maximum fél óra hosszat további díj nélkül. Ezzel 5-10 perc az iroda (forgalom és lámpafüggő).

A buszokra lehet többféle bérletet váltani (elég drága) vagy jegyet venni a vezetőnél (még drágább). A buszok tiszták, a vezetők udvariasak, ha kérdezel valamit, hogy hol van, segítőkészen megmondják, és megállnak szinte bárhol, ha kéred. A buszközlekedés vasárnap viszont gyakorlatilag nem létező. Óránként egy busz és kész. Ezért célszerű mindent elintézni legkésőbb szombatig.

Mindennek ellenére az üzletek legnagyobb része nyitva van vasárnap is, viszont délután 1 óra előtt semmi. Az első vasárnap, mikor kimentünk sétálni, érdekes érzés volt a kihalt utcákon járkálni verőfényes napsütésben délelőtt 11 órakor.

hazelbank_part.JPGHazelbank part

Ügyintézés

Mikor még Magyarországon megkaptam a címet, ahol lakni fogunk, felhívtam a National Insurance (NI) irodát, hogy szeretnék időpontot foglalni minél hamarabb az úgynevezett NI interjúra.

Itt kijelentették, hogy majd akkor telefonáljak, mikor ténylegesen megérkeztem, mert addig nem adnak időpontot. Ezért mikor ideértünk Észak-Írországba, megint felhívtam őket, ahol megkérdezték a címemet (bekamuztam az első lakásét, nem árultam el, hogy akkor még szállodában laktunk) és adtak időpontot következő péntekre (július 3). Kértek egy fényképes igazolványt, valamint egy levelet a munkáltatótól, hogy ott dolgozom.

Péntek reggel 9-re odavonultunk az irodához családilag. Itt sorbanállás után kaptunk egy sorszámot, amivel behívtak egy ablakhoz, hogy majd hívni fognak egy másik ablaknál.

Ide hívott is egy ügyintéző, aki elég alaposan végigment azon, hogy mi történt azóta, amióta az Egyesült Királyságba érkeztünk, hol laktunk (ideértve a szállodát is!), jártam-e már valaha az Egyesült Királyságban, stb.

Kb. egy fél óra volt, utána mehettem a bankba ugyanazzal a munkáltatói levéllel, amit az NI irodához kaptam. Erről korábban honlapokon minden horrort olvastam. És valóban itt jött a hidegzuhany. Ez a levél ide nem jó. Két problémája van: nem jó embernek van címezve (!), mert a bankfiók managerének kell és nincs rajta a születési dátumom.

Emiatt vissza kellett mennem, de szerencsére következő hétfőre kaptam időpontot, és amikor ebédidőben visszamentem, sikerült is elintézni a dolgot, szóval hétfőn már bankszámlánk is volt. Hozzá kell tennem, pénteken az ügyintéző (nem számoltam) legalább 20-szor kért elnézést, amiért itt és most nem tudja elintézni a számlanyitást.

Egyszóval minden elég simán ment, innentől már csak azért izgulhattam, hogy megkapom-e az NI számomat még 20-a előtt, mert ha nem, akkor más adósávba kerülök, és kb. dupla annyi SZJA-t kell fizetnem az HMRC-nek (itteni NAV). De végül minden rendben ment, megérkezett a levél a friss, ropogós NI számommal. :)

(Rém)álmaink háza

Talán az már kiderült, hogy az első szállásunk nem igazán tetszett. Pluszban olcsónak sem volt mondható, mert 670 fontba került (volna) egy hónapra, igaz ebben egy alap TV és internet is benne volt, de a gázt és az áramot nekünk kellett volna fizetni, ezért elhatároztuk, hogy másikat keresünk.

botanikus_kert.JPGBotanikus kert 

Maga a szállás viszonylag jó helyen volt, a Botanic Gardens mellett, csak az volt a már fentebb is említett probléma, hogy kicsit bonyolult volt bejutni a munkahelyemre, és a lakás is kicsike volt hármunknak.

Szerencsénk volt, mert az egyik főnököm éppen ki akarta adni az anyukája házát Newtownabbey-ban. Nosza, nézzük meg! Egyik délután bejött a feleségem a gyerekkel és főnököm kihozott minket a házhoz. Ez volt álmaink háza – mármint a rémálmainké. Nincs kád, a fűtés olaj, nekem mindig a kertészkedés volt az összes vágyam (broáf).

Mondjuk a választás könnyű volt. Vagy maradunk a jelenlegiben, 42 m2 nincs nappali, elég szarul lehet eljutni a munkahelyre, vagy költözünk. Szóval költöztünk.

Még egy hatalmas előnye volt ennek a háznak, hogy bár nincs guarantorunk (aki akkor fizet helyetted, ha te nem tudsz) a főnököm eltekintett a két havi kauciótól, így egyben „csak” két havi lakbért kellett letenni az egyébként szokásos három havi helyett.

A főnököm elutazott szombaton, akkor megkaptuk a ház kulcsait, és elkezdtük összerakni a bútorokat (powered by IKEA), leolvastuk a villanyórát, de beköltözni csak kedden tudtuk, mert a tűzhely és egy másik marginálisan fontos dolog, a matracok csak akkor jöttek meg.

az_utcank.JPGAz utcánk

Hétfőn felhívtam a PowerNI-t és átírattam a villanyórát a saját nevünkre, valamint bediktáltam az aktuális óraállást (három havonta kell fizetni). Keddre kértem (online) a Virgin szerelőjét, aki délután meg is érkezett és bekötötte a TV-t és az internetet. Én bekötöttem a villanytűzhelyet, és folytattuk a legózást a bútorokkal.

Itthon érezzük magunkat

Karácsonyra hazamentünk rokonságot látogatni. Kövezzetek meg, nekem abszolút nincs honvágyam.

Egy kis érdekesség: január 2-án indultunk vissza és már alig vártam, hogy a házunkban legyünk. Igaz, mikor visszaértünk 7 fok volt a nappaliban, és este, mikor lefeküdtünk, még mindig 17, bár megkértem a főnököm, hogy ugorjon be szombaton fűteni, de mivel elkapta az influenzát, ezért nem jött. Szombat este még a bevásárlás is megjött a Tescóból, amit még december 30-án rendeltünk online.

De ami fontosabb, itthon érezzük magunkat. Az életünk sokkal nyugodtabb. Fél nyolckor indulok dolgozni és az esetek legnagyobb részében fél 6-ra már itthon vagyok. Ha elérem a korábbi buszt, akkor negyedre. Ilyenkor sajnos itt is későn kel a nap (8:45) és korán nyugszik (16:15), de cserében nyáron meg este 11-kor még világos van.

Mindenki azzal biztatott, hogy itt egyfolytában esik az eső. Hát valóban több a nedvesség, mint Magyarországon, a statisztikák szerint 365 napból 240-en van egy millimétert meghaladó csapadék.

Viszont olyat, hogy napokon keresztül egyfolytában essen, még nem tapasztaltunk. Olyan gyakran van, hogy esik fél órát percet az eső, majd kisüt a nap fél órára, majd megint esik, esetleg csak felhős lesz az ég.

Az emberek itt nem annyira barátságosak, mint amit az Egyesült Királyság többi részén élő magyaroktól hallottam. Viszont ha szólsz, akkor segítenek.

guinness-rekord_kiserlet_100_lab_hosszu_fuggohid_merklin_epitobol_a_queens_university_diakjai_csinaltak.JPGGuinness-rekord kísérlet 100 láb hosszú függőhíd merklin építőből. A Queens University diákjai csinálták. 

A közbiztonságról

Sokakat érdekel a közbiztonság. Biztosan van jobb hely is, de eddig semmi problémát nem tapasztaltunk. Egy pár történetet tudnék elmesélni:

A főnököm a hátsó udvaron hagyta az X3-as BMW-jét, minden ajtó nyitva, a gyújtásban a kulcs, és kb. 3 óra után szóltam neki (mikor kivittem a szemetet), hogy ott áll az autó, és nem kellene-e bezárni, vagy valami.

Elvitt a Gleno vízeséshez megmutatni, és míg elmentünk a megnézni otthagyta a parkolóban az autót járó motorral. (Kb. 200 méter, egy kanyarral, szóval nem látni rá az autóra.)

Egyszer este jöttünk haza Newtownabbey-ba és a fiam miatt fel kellett mennünk a busz emeletére. Egy jó nagy, meglehetősen hangos és részeg társaság ült le körénk. Nem mondom, hogy nem tojtunk be, mert de.

Ráadásul, mint kiderült, ugyanott szálltak le, mint mi, de alig akartuk elhinni, teljesen udvariasan előreengedtek, és megvárták, hogy busz lépcsőjén lekászálódjon az emeletről.

giant_s_causeway.JPGGiant's causeway 

Volt egy besurranó banda Newtownabbey-ben, amelyik elég sikeres volt, főként azért, mert az emberek nem zárják a házak ajtaját, és az út mellett felállított táblákon figyelmeztették az embereket, hogy zárják a házak ajtaját. Mondjuk azt hiszem, 2 hét után lebuktak egy utcai ellenőrzésen és elfogták őket.

Azt még azért hozzáfűzném, hogy mivel van egy öt éves gyerekünk, ezért nem járunk ki este 8 után sehová, ezért az éjszakai élet szereplőivel sem találkozunk.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Nagy-Britannia Észak-Írország Belfast

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr928312928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2016.01.26. 06:58:29

Jò részletes poszt.Tanultam 1" újmagyar" szòt:bekamuzni...

©________ 2016.01.26. 07:25:14

Mondjuk az erdekes, h az orszagban, amely tele van bevandorloval, nem kepesek hibatlan papirt adni.

DieNanny CH 2016.01.26. 07:55:17

Jó poszt, az a zombis kép nagyon tetszik!

Muscari 2016.01.26. 08:18:33

Az a park nagyon szép. Én mondjuk Belfastba nem mennék, de nem a közbiztonság vagy hasonlók miatt, csak az időjárás :-(
Irigylem a 670 fontos lakást azért, hiába, ez nem London.

@Golf2: én ismertem, bibibi :-) Sőt én is szoktam újakat alkotni, az angol szavak magyar ragozásával.

HardPötty 2016.01.26. 08:21:27

Megmondom őszintén először unalmasnak tartottam az írást, de teljesen beszippantott a végén meg mèg olvastam volna. A kis részletek megemlítése tetszett. Zombis kép giga like.
Kíváncsi vagyok hànyan voltunk abban a helyzetben, amikor otthon elmondtuk hogy 100% hogy külföldre megyünk és a jegy is megvan erre pedig mindenki úgy pislogott mintha kivégezni vinnének... Tisztán emlékszem pàr rémült arcra. Aztán azt mondta valaki: nem azért rémültek, mert te elmész, hanem mert ők itt maradnak.

Belfast külvárosa Külfast? O.o

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.26. 08:27:24

@HardPötty:
Nekem a felmondásom beadasa volt a legnagyobb elégtétel.
Mikor mondtam hogy van egy repülőjegyem Londonba.
CSAK ODA

HardPötty 2016.01.26. 08:39:02

@diggerdriver: a felmondásomat én is élveztem. Az uccsó munkanapomon jött a nagyfőnököm. Szóltak neki hogy velem kezdje e du. mert 24. órája dolgozok (lett egy kis kavarás aznap)és uccsó napom és mindjárt végzek. Letelt a műszak, átkellett volna adni a boltot, ill ott álnom még aláír egy papírt és bájmosolyogni. 1 óra várakozás után HR-t kérdem, hogy jogilag vagy bármely szempontból alkalmazott vagyok e még. Azt mondta nem és nem is tartózkodhatnék már az irodában mert max vásárlóként lehetnék a Tescoban. Erre elindultam haza, főnök jön várják már hova megyek? Elnentem mellette és közbe annyit mondtam hogy Angliába. Azt mondja ha nem állok meg súlyos következményei lesznek. Erre mutattam neki egy fuckot... mondom mi lesz? Kirúgsz? Ekkor megakarta ragadni a karom mire a HR szólt, hogy az gàz lenne. 1 hétre rá jött a súlyos következmény... nagyfőnök szívrohammal került kórházba. HR hívott ő mondta ja meg hogy visszavárnak ha úgy van.

LittleG (uk) 2016.01.26. 09:16:32

Klassz poszt, klassz kepek, foleg a kodos. Egy picit az volt az erzesem olvasas kozbem, hogy nem tudja, mitol mentette meg a ceg azzal, hogy lakast berelt nekik. Pici es nincs eleg szek...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.26. 09:26:50

@HardPötty:
Nálam bepróbalkozott hogy 3 hónap a felmondási időm.
Mondom egy hónap de ha az ég leszakad azon a gépen en rajta leszek pontosan egy hónap múlva.
Egy hálátlan dög lettem:))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.26. 09:29:02

@HardPötty:
Mindig az volt a duma hogyha reklamaltunk több pénzért hogy el lehet menni döngetik a kaput a jelentkezők.
Na mondom akkor MOST ki lehet nyitni a kaput.

fhdgy 2016.01.26. 09:35:59

@HardPötty: Ne kívánd főnököd halálát, de tegyél meg mindent, hogy maga kívánja azt!

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2016.01.26. 09:56:10

Jó írás volt, köszönet érte. A végén még olvastam volna olyan hirtelen lett elnyisszantva.

@HardPötty: Én is hasonlóan távoztam anno 2000-ben a munkahelyemről. Csak ők még utóbb zaklatták a családomat is.
De ránk is nézet mindenki hogy nem vagyunk normálisak hova megyünk, stb. Azóta az ismerősök fele rendszeresen keres hogy hogyan kell elindulni. Szoktam is gondolni magamban hogy na mivan mégse voltuk akkora hülyék?

HardPötty 2016.01.26. 10:09:44

@fhdgy: na ez érdekes mert egyszer kívántam valaki halálát másnap autóbalesetben meghalt

HardPötty 2016.01.26. 10:10:53

@fhdgy: amúgy nem halt bele. Megmentették a főnököt.

fhdgy 2016.01.26. 10:13:30

@HardPötty: Jó, értem, csak a történetedre beugrott a mondás.

Herr Géza 2016.01.26. 10:23:11

"A lakásnál várt Ashley és a kolléganője, Olga, hoztak egy kis fogadócsomagot: tej, kenyér, cukor, margarin, WC-papír, csoki (!), kukoricapehely, tea, nescafé. A cég ajándéka, a szó szoros értelmében."

Na erre azért nem tudok mit mondani... Vicces? Megalázó? Kretén? A tea/nescafé/csoki még úgy rendben is lenne, esetleg egy üveg bor, valami helyi spacialitás, no de WC-papír? Tej? Kenyér? Én biztos nem tudnám eldönteni, hogy röhögjek-e vagy sírjak ezen az "ajándékon"..
Biztos túlspirázom... :))))

HardPötty 2016.01.26. 10:26:00

@Herr Géza: enni meg sz..ni csak kell. ☺

Herr Géza 2016.01.26. 10:26:59

@Herr Géza: Föleg ezt összepasszintani azzal, hogy a repjegy/szálloda/taxi költségeket kifizették, ami meg több, mint nagyvonalú gesztus, nem is beszélve a lakásbérlésröl (még ha olyan is, amilyen...).

Herr Géza 2016.01.26. 10:31:39

@HardPötty: Nem tudom, nem vagyok az a fikázós típus, de az lett volna biztos az elsö gondolatom, hogy ezek azt hiszik, hogy ezt a pár vacakot nem tudom magamnak megvenni? Az is örökbecsü mondás, hogy ajándék lónak ne nézd a fogát, de a WC-papír az nagyon fáj...
Kb. olyan, mint ha elmennél vendégségbe és a család nötagjának virág helyett tampont vinnél.... (arra mindig szükség van jelszóval..).
Na mindegy, nem ez a lényeg, csal felakadt a szemem. :D

Golf2 2016.01.26. 10:34:12

@Herr Géza: Nagy lakáshoz bejárònőt,kis lakáshoz òvszert küldhettek volna még.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.26. 10:34:51

@Herr Géza: Ajándék bizony, méghozzá a javából. Elgondolkoztak azon, hogy az első napon vajon mire lenne szükség a túléléshez egy tök üres lakásban.

Vagy én értem félre, és WC-papír helyett kukoricacsutkát kellett volna hozzanak?
:-))

nyuszigonosz 2016.01.26. 10:39:24

@Herr Géza: Szerintem itt nem arról van szó, hogy meg vagy nem tuda valaki ezeket megvenni: hanem tényleg arról, hogy ha valaki leszáll a repülögépröl és megérkezik egy üres lakásba gyerekkel, jól jön, az a tej is, még a vécépapír is. Pont a WC papír jelenti azt, hogy gyakorlatiasan gondolkoztak az ajándékhozók.

Herr Géza 2016.01.26. 10:39:47

"meglepődve tapasztaltam, hogy a fizetést előre kapjuk, mégpedig minden hónap 20-án." Hát pedig ez a Lajtától nyugatra szerintem mindenhol így van. Nem feltétlenül 20.-án, de legkésöbb 30.-31.-én a fizu az bizony a számládon van...
Mikor a magyar cég németországi kirendeltségének dolgoztam, akkor úgy szólt a megállapodásunk, hogy fizetés/szabi/egyebek a német szabvány szerint. Mivel a kirendeltség önálló cég volt (papíron) ez is volt a törvényes. A bérszámfejtést azonban M.o.-on végezték és órákon át magyaráztam az illetékes Mancikáknak, hogyan lehet ezt megoldani, de a relativitáselmélet megértetésével gyorsabban haladtunk volna. :)))))

HardPötty 2016.01.26. 10:40:07

@Hobbiszakács: lehet egy sima üdvözlőkártya is elég lett volna. ☺

Herr Géza 2016.01.26. 10:47:39

@nyuszigonosz: Nézd ezt a részét értem én, de van erre sokkal elegánsabb megoldás is akkor már. Beteszik azt a WC-papírt a budiba a helyére, a tejet a hütöbe, stb., nem pedig "ajándékkosárként" adják át... Ha meg ez "túlélökészlet", akkor hol a só, egy pár flakon ásványvíz, mittudomén... :))
De mondom, hagyjuk, sokkal nagyobb különbségek lehetnek ennél eltérö kultúrákban, nem akarok ezen rugózni... És nyilván én sem fordultam volna sarkon, ha egy ilyen ajándékszettel "lepnek" meg. Attól még lehet furcsa....

Herr Géza 2016.01.26. 10:50:39

@HardPötty: Pontosan. Vagy pár bonbon még mellé az asztalra, egy üveg bor... Tudom túl pragmatikus vagyok, nekem azért sem jutna az a pakk eszembe, mert tudom, hogy ha az ember beesik egy üres lakásba, úgyis annyi minden fog neki kelleni, hogy elsö útja az elsö boltba vezet miután letette a böröndjeit. És így is történt itt is... :)))

nyuszigonosz 2016.01.26. 11:09:50

@Herr Géza: Mindenre van elegánsabb megoldás, ám nem mindenki tud elegánsan dolgokat megoldani. :-)

pinkunicorn (UK) 2016.01.26. 11:10:16

£670 egy ketszobas lakasert draga? En egy hasonlo kaliberu lakast berelek Londonban (jo, tudom, London... de akkor is) es joval tobb, mint a duplajaba kerul. Meg ha £900-ert tudnek lakast berelni, az se lenne draga :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.26. 11:14:19

Én kaptam telefonkartyat is az ilyen üdvözlő ajándék csomagba. Mondjuk azt pont levontak a fizetesembol mert vagy 30 usd volt. Viszont elvittek vacsorázni is. És volt mindenféle a hűtőben is igen.

Hari Seldon 2 2016.01.26. 11:21:41

@Herr Géza:
Nem hiszem, hogy annyira az lenne, szerintem munkáltató válogatja. Kinek mennyire kell a dolgozó. Nekünk is szereztek az elejére egy lakást. (amit persze hamarosan lecseréltük)

M. Péter 2016.01.26. 11:22:14

@Muscari: @alasse11: Belfastban ez már az átlagosnál magasabb lakbér.

Herr Géza 2016.01.26. 11:32:34

@Hari Seldon 2: Persze, tudom, hogy sokfelé bevett gyakorlat ez, én is kaptam már ilyen állásajánlatot. De azért általánosnak nyilván nem tekinthetö. Ezért is neveztem nagyvonalúnak.
Sok cég nem hajlandó ilyen "apád helyett apád" szerepet játszani és lerendezik a dolgot azzal, hogy pont azért annyi a fizuja, amennyi, mert nekünk ö nagyon kell, de abból a "sok" pénzböl oldja meg ö a privát nyügjeit. Ha mégis felvállal ilyesmit a cég, az tényleg nagyon gesztusértékü és (mint a lakás esetében) felbecsülhetetlen segítség. Díjazom is. Csak a WC-papír ajándékot fogadtam/fogadnám némileg furcsán...:)))

HardPötty 2016.01.26. 11:35:10

Lendüljünk túl a wcpapíron ☺☺☺☺☺☺ Más téma?

Herr Géza 2016.01.26. 11:41:20

@HardPötty: WC kefe vajon volt-e ?? :)))))))))))))))))))))))))

London2009 2016.01.26. 11:42:10

Ez a WC papir szerintem is eleg furcsa… De nem hinnem, hogy ez valami belfasti szokas lenne. Mondjuk en eleg jot nevetnek rajta az fix. Welcome to Belfast! I hope you’ll have a nice crap! :DD De az is igaz, hogy lenyegebn praktikus ajandek :D

pinkunicorn (UK) 2016.01.26. 11:44:47

@M. Péter: Emelett a berek is alacsonyabbak? Mert ha nem, akkor maris pakolok es repulok Belfastba :D Majd tulelem valahogy az ir akcentust :)

Herr Géza 2016.01.26. 11:45:49

@London2009: "De az is igaz, hogy lenyegebn praktikus ajandek :D" Pont annyira, mint a tampon nöknek virág helyett... :))) Csak egy fokkal perverzebb, mint a karácsonyi zokni/sál/alsónadrág kombó ajándékként.
De tényleg hagyjuk...

HardPötty 2016.01.26. 12:07:54

Off

Most volt PPE training... illetve megtanították, hogy hogyan kell felvenni a maszkot és a védőszemüveget. Alá is iratták kèt helyen. Érzésem szerint kicsit túl van lihegve.

Csodabogár 2016.01.26. 12:22:46

@Herr Géza: Embere válogatja. Jómagam biztos jobban örültem volna egy ilyen helyzetben egy ilyen hasznos csomagnak, mint pl. egy üveg bor + egy doboz díszcsomagolásu édesség. Végül is ők nem vendégségbe mentek és hagyhatták volna őket tök magukra keresenek maguknak tejet meg wc papirt.

Herr Géza 2016.01.26. 12:57:58

@Csodabogár: Mint ahogy Colát is találtak hamar. De látom, majdnem egyedül maradtam az értetlenségemmel... :))) Nem baj, van ez így.

fhdgy 2016.01.26. 13:06:37

@Herr Géza: Én sem értem ezt a WC papír mizériát! Végülis tök új volt és nem használt!

HardPötty 2016.01.26. 13:08:16

@Herr Géza: PPE: personal protective equipment. Gyakorlatilag a munkàhoz szükséges vèdőeszközök. Orvosnak a gumikesztyű, heggesztőnek a maszk, munkásnak a bakancs... stb. Ebből olyan oktatást lenyomnak, hogy hülye biztos legyen és ne lehessen perelni ha valaki mondjuk a szemébe fröccsentette a vegyszert. A trainingen elmondták hogy viseljen szemüveget, alá is írta hogy elmondták így be van védve a munkaadó. Értem én hogy kell, de rábíznám az evolúcióra a természtes kiválasztódást... ha valaki olyan hülye hogy pl kénsavat védőcucc nélkül öntöget.

adg 2016.01.26. 13:11:57

@Herr Géza: "WC kefe vajon volt-e ?"

Hat azert...
A papir sokkal kellemesebb, gyengedebb. :)

P.Elliot 2016.01.26. 13:16:20

@Herr Géza: Szerintem nagyon kedves, gyakorlatias ajandekok voltak, gondoltak mindenre hirtelenul hogy egy ures lakasban mi kell hogy legyen. A wc papir szerintem az elso. Hiszen ha hoztal netan valami kajat magaddal de wc papir szinte 100%-ig nem jut eszebe senkinek es ha csak pisilni mesz ki a furdoszobaba akkor is kell. Nagyon is jol gondolkodtak amikor felmertek hogy mi legyen egy "elsosegely" csomag.
Nekem ezek a dolgok nem szokatlanok itt hogy gondolnak ra hogy esetleg kell valami hirtelenul .
Utolso ilyen tapasztalatom nemreg a korhazban volt ahova a ferjemet ejjel bevittem az ambulanciara hogy reggel 6-kor szolt a fonover fele hogy akar-e a ferjem reggelit mert van itt nekik a hutoben az ejjel vagy a nagyon koran erkezett betegeknek reggelicsomag mert a konyha csak 9-kor hoz fel barmit, ne ehezzenek addig sem/ mar aki ehet persze/.
A ferjem kerte, egy csinos kis feher papirdoboz volt, benne egy cupcake, egy tanyerkaban friss gyumolcssalata, 1 dobozos, szivoszalas narancs juice.
Szoval en nem vagyok meglepve a gondoskodason amit a posztiro kapott.
A poszt nagyon jo, szarazan kezdodott de utana annal erdekesebben folyatodott, azt hiszem valamennyien olvasnak tovabb/ meg! Minel hamarabb kerunk uj posztot.
Sok szerencset kivanok nekik.

Karma17 2016.01.26. 13:18:04

@Herr Géza: Mi inkabb gesztusnak ertekeltuk, hogy tessek, nem kell rogton boltba rohanni.

A masik, hogy a ceg nem ennyit fizetett a lakasert, hanem napi 50 fontot, mert elmeletben serviced apartman volt, de sok service nem volt hozza :)

Azert elnezest kerek, hogy a vege kicsit ossze lett csapva, de eleve kb. 3-szor alltam neki, mire osszejott :) Meg egy dolgot akartam betenni, egy kepet a rendorautokrol, mert az elso pillantasra kicsit sokkolo volt, cikk a wikipediarol: en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Tangi

Ami meg az eroszakot illeti, most volt egy problemas eset nemreg. A fiam iskolajaban dolgozo egyik asszisztenst megkeselte a baratja (aki ellen tavolsagtartasi vegzes is volt): www.belfasttelegraph.co.uk/news/northern-ireland/accused-in-court-over-stabbing-of-woman-26-34392719.html

Mondjuk ez az, ami gyakorlatilag barhol a vilagon elofordulhat. Ami viszont maskent mukodik itt, hogy masnap mar kint volt egy honlapon, hogy gyujtenek neki, es 2 nap alatt osszejott a 2000 fontos adomany, olyanok, is adtak, akik ismertek, de olyanok is akik tuti soha nem (egy illeto Manchesterbol pl.). Szoval kicsit mas ez a vilag :)

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.01.26. 13:18:57

Kellemes kis történet nem olyan felforgató mind ha patkányok és pakisztániak között kéne lakniuk. Meg nincsenek átvágva melóval.
Nincs itt semmi látni való.

HardPötty 2016.01.26. 13:22:35

Most azon gondolkodok hogy a két fogadó hölgy volt szerintem ilyen gondoskodó és előrelátó az ajándèkcsomaggal és nem tartom kizártnak hogy vicc szinten hangzott el hogy a cèg ajándéka. Azèrt annyira nem jellemző egy komoly cégre a wc papír küldés szerintem, de ettől eltekintve meg tényleg hasznos na. ☺

HardPötty 2016.01.26. 13:24:15

@Karma17: de jó hogy itt vagy. Írhatnàl mèg posztot. Jo volt olvasni.

Pernilla 2016.01.26. 13:28:31

@fhdgy: ajandekkosar reszekent tenyleg furcsa a wc papir, de amugy meg szerintem is hasznos az elsö napra :-)

Engem inkabb az nem hagy nyugodni, hogy ki a kolafüggö a csaladban :-D

HardPötty 2016.01.26. 13:30:49

@Pernilla: a családban van egy programozó... vajon ki lehett végtelen koffein függő.

fhdgy 2016.01.26. 13:32:17

@Pernilla: Én egy programozóból kinézem, hogy kóla függő, még akkor is, ha én magam gyakorlatilag nem iszom.

P.Elliot 2016.01.26. 13:37:07

@Pernilla: A csaladfo szerintem....Nem tul jo otlet nagyon belemerulni, a kave sokkal artalmatlanabb mert ugy tudom hogy a cola nagyon rossz hatassal van a csontokra, illetve nem is a cola hanem a szensav. Minden szensavas ital ha nagyobb mennyisegben fogyasztjak.

P.Elliot 2016.01.26. 13:39:33

@HardPötty: Szerintem a ceg adott penzt hogy szerezzenek be valami kis kezdesi csomagot a hirtelen jotteknek a ket holgy meg noi gyakorlatiassaggal vasarolt be.

Pernilla 2016.01.26. 13:41:58

@HardPötty: az elejen azt hittem, hogy a gyerek, de a vegen irtak, hogy 5 eves, akkor elvetettem a gondolatot :)
A kola mondjuk nem tudom melyik programozot tartja ebren :-))

Pernilla 2016.01.26. 13:43:48

@fhdgy: @P.Elliot: amugy ennek ellenere ö tünik logikusnak, csak hogy magarol E/3ban beszelne, az zavar meg :D

©________ 2016.01.26. 13:54:21

@Herr Géza: nebassz,Geza, mi bajod a fogadocsomaggal?????????

©________ 2016.01.26. 13:59:23

@Pernilla: nem ebren, eletben:-):-):-):-):-)

Karma17 2016.01.26. 13:59:56

@HardPötty: A cola fuggo a felesegem :) En kb. 3 eve nem iszom szensavasat, es egy eve kavet sem, mar a tejes tea is alkalmi lett, bar az itteni teabol nagyon szeretem :)

Ugy latom, hogy zavaro lett az ajandekcsomag elnevezes, jobb lett volna kezdocsomagot irni :)

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.26. 14:01:37

@Herr Géza:
Mert a mérnöki agyad ...semmiben nem lat embersegesseget...
Szep szo ez itt...
:)
Ne láss bele semmit ...csak fogadd el...
:)

Pernilla 2016.01.26. 14:05:25

@Karma17: köszi, a rejtely ezzel megoldodott :)))

vityo az Istenkiraly · http://viktor-kalandor.blogspot.co.at/ 2016.01.26. 14:11:52

@Karma17:
Azert az nem semmi hogy csak ebbe az egy szóba tudtak belekötni...
Élveztem az olvasást
Köszönöm

Határátkelő 2016.01.26. 14:12:22

@HardPötty: @diggerdriver: Csatlakozom az előttem szólókhoz! :)

Karma17 2016.01.26. 14:14:41

@Herr Géza: Igazad van, mint az elobb megjegyeztem, a kezdocsomag jobb lett volna :)

Azert nem tudtak betenni elore, mert ok is akkor erkeztek meg a lakashoz.

Mivel a gaz elore feltoltos kartyas rendszeru, ezert abban is volt egy 50 font betoltve, szinten a ceg altal.

Amennyire en lattam (et hettel elottem jott egy columbiai holgy csaladdal) mindenki megkapta ugyanezt a "gondoskodast". En nagyon ertekelem, hogy nem nekem kellett tavolrol kajtatnom lakhatasert, hanem volt ra egy honapunk, hogy viszonylag kenyelmesen keressunk lakast. Igy ezzel a plusszal nekunk alomi volt a koltozes ahhoz kepest, amilyen lehetett volna.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.26. 14:22:58

@Határátkelő:
Azért irtam hogy írjon még mert ritka az olyan a ki részketekbe menően érdekesen tud írni. Nagyon jól ír a srác és pont jókor a multkori belfasti kérdőjeles poszthoz.
Szívesen olvasnánk még.

Karma17 2016.01.26. 14:27:15

Mint kitalaltatok, en vagyok az elkoveto. Nagyon orulok a reakcioknak, hogy tetszett ez a hevenyeszett iras.

Tobb poszttal az a problema, hogy annyira semmi nem tortenik a szurke hetkoznapokon kivul, hogy csak.

Ami a fizetest illeti, szerintem itt kevesebbet fizetnek, mint Londonban, de ugye a megelhetes (lakasberles) is jelentosebb kevesebb. Ami a posztbol kimaradt, hogy jelenleg a haz, amit berelunk 600 font + rezsi (nincs council tax), es 42 helyett 85 m2.

P.Elliot 2016.01.26. 14:30:16

Azt hiszem hagyjuk Herr Gezat, rosszul volt kifejezve hogy ajandekcsomag es nem kezdocsomag es at nem gondolva hokkent meg a wc papiron.
Mindegyikunknek volt hasonlo felreertese szerintem amibe bele lehetett kotni es kioktatni, meg is kaptuk valamennyien, most o soros, o is megkapta, lepjunk tovabb, keressuk meg a kovetkezo "aldozatot", hehehe...
A posztolo irjon egy kicsit az arakrol is hogy a fizetesehez kepest hogy jonnek ki belole es hogy mit mutat a jovo, tudnak -e elorelepni, ksobb hazat venni, gyujteni valamelyest penzt oregkorukra, / higyjetek el nagyon gyorsan itt van, az ember nem is almodna, sajat apasztalat/.
A feleseg mit tud dolgozni? A kisgyerek lassan iskolakoteles, neki is lesz ideje valami utan nezni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.26. 14:31:56

@Karma17:
Egyébkent azert is jó a posztod mert atjön belőle hogy eleve pozitív hozzáállással mentetek abba a városba. Ez nagyon fontos ha lakik valahol az ember. Mennyivel másabb a parkokat és a hangulatomat fényképezni mint a kutyaszart az utcán.
Nagyon díjazom az ilyen hozzáállast.
London egyebkent ugyanolyan megosztó várós mint Belfast. Ha befogadod a várost a város is befogad téged. Kevesek kiváltsága a jót meglátni mindenben.
Belfastról gyakorlatilag alig tudunk valamit.
Örülök hogy ezt megírtad es várunk még írást tőled.

HardPötty 2016.01.26. 14:32:04

Erről a wc papír dologról simán a kultúrsokk szó ugrik be. Mármint pozitív meglepetést értve ez alatt.. Lehet csak nekünk különös. Pedig a pálinkáztatás, a "Nagyere igyá egyet, nem iszó? B.zi vagy?" Sem egy mindennapi vendég üdvözlő Európában.

Pernilla 2016.01.26. 14:35:39

@HardPötty: akkor te csak a szine miatt iszod? :DD

fhdgy 2016.01.26. 14:36:27

@diggerdriver: Igazad van! Részletekbe menő, szinte már hangulat festő, de nem unalmas.

Én a múlt héten olvastam a Zsivágó doktort, az első kb. 200 oldalba majd belepusztultam, mert olyan részletekbe menően pepecselő volt, már erősen gondolkodtam, hogy leteszem, abbahagyom, de egy ismerősöm bíztatott, hogy nyugi, nem sokára már jó lesz!

Igaza lett, a vége tényleg jó és izgalmas lett, kár lett volna abbahagyni.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.26. 14:38:08

@HardPötty:
Lófaszt.
Semmi sem rombol csak a lélek betegsége.
Adj meg mindent a testnek amit kíván és a lelked is egészséges lesz.

macamuca [IHUN] 2016.01.26. 14:40:43

@fhdgy:
Jogos!!!

@adg:
Ez a megállapítás is jogos!!!!

:))))))))))))))))))

macamuca [IHUN] 2016.01.26. 14:45:28

@Mr Eggs:
Szabad megkérdezném, hogy miért (és hol) éltél patkanyok es pakisztaniak között? Hiszen gondolom, azért írtad azt, amit, mert tudod, milyen így élni=tapasztalatból tudod (TUDOD), nem mások mesélték, akik szintén másoktól hallották, hogy van ilyen....

macamuca [IHUN] 2016.01.26. 14:46:17

@Karma17:
A poszt nagyon joooooo, lécci, folytasd még :)

P.Elliot 2016.01.26. 14:48:18

@fhdgy: Ugyanezt ereztem en is a Zsivagonal. Sot az egesz konyvnel, nem ertettem hogy mitol ilyen hires.
Aztan masodszorra is belefogtam mert ott volt a kocsiban es vartam valakire, unatkoztam. Nem tudtam letenni, minden cseppjet elveztem, vissza- vissza mentem egyes mondatokra, kifejezesekre, el voltam amulva hogy milyen szep az az elso 200 oldalnyi unalmas resz is, sot megallapitottam hogy ilen kulonos es gyonyoruen megirt konyvet nem sokat olvastam eletemben. Magamat nem ertettem hogy hogy nem tudtam ezt elsore meglatni.

Karma17 2016.01.26. 14:51:11

Megprobalok majd akkor meg nehany posztot osszehozni, de akkor nem itt csepegtetem az infot, hanem tartalekolom posztra :)

Meg annyit, hogy a zombi apokalipszist idezo kep csak a hatalmas szerencsenek koszonheto. Az iroda ablakabol fenykepeztem, telefonnal, es utomunka egyaltalan nincs rajta :)

Karma17 2016.01.26. 14:57:24

@P.Elliot: Zsivagot meg nem olvastam. Oroszoktol csak az Anna Karenyinat es Szolzsenyicintol a Gulagot. Lehet egyszer belefogok :)

Nekem is volt mar hasonlo konyvelmenyem (feleig unalmas, onnatol letehetetlen) a kedvenc sci-fi ironom - Caroline J. Cherryh - ilyen. Ha az elso felen tul vagy, akkor falod a konyvet :)

33621 2016.01.26. 15:07:17

A Magyar állam már megint bele akar szólni az emberek életébe, hiába az illető kint él és dolgozik külföldön! Váj mi-nak szerencséje hogy nem magyar állampolgár!

index.hu/kulfold/2016/01/26/a_magyar_madam_nem_erti/

fhdgy 2016.01.26. 15:10:40

@P.Elliot: Én sokáig azon gondolkodtam a könyv kapcsán, hogy miért verte ki annyira a biztosítékot a hatalomnál. Már nem sok volt vissza, amikor még mindig nem értettem. Elolvastam a "Befejezés" részt, akkor sem. Az Epilógus olvasása közben kezdtem kapisgálni.

A hatalom reakciója olyan volt, mint most a taxisok tüntetése. Ha a taxisok nem tiltakoztak volna, nagyon sokan még most sem tudnák, hogy mi az az Uber.

Ha akkor a hatalom nem átkozta volna el a Zsivágó doktort, akkor sokkal, de sokkal kisebb füstje lett volna.

Lehet, hogy a határátkelés is ilyen?

P.Elliot 2016.01.26. 15:15:21

@Karma17: Az orosz konyveket nagyon szeretem, egyeduli ami zavar azok a nevek. Mar az elso nehany oldal utan osszezavar hogy a szereploket nemcsak keresztneven, foleg ha felnottek hanem meg ket vezetekneven is nevezi amik igen hasonlonak tunnek egymashoz es mar el is vagyok veszve, lapozgatok vissza hogy most akkor ki kicsoda. Emlekszem hogy meg a papagalynal is megjegyeztek hogy Szemjon Alexandrovics Koljanovics/ most csak peldanak irtam/ kapott-e mar magot ma reggel.
Vagy, Iljics Jepifanovics a kandur hol halaszta ki maganak a halat...
Egyebkent most akadt a kezembe egy gyerekkori orosz ifjusagi konyv amit nagyon szerettem, Katajev; Tavolban egy feher vitorla.
Elveztem most is de mar felnottkori szemmel, volt bene egy resz ahol az oreg halasz nagyapo a kertben paradicsom utan kutatott a kertben hogy legyen mit enni a kenyerdarabhoz ami volt mert olyan szegenyek voltak, holott az unoka 250 darab halat vitt a piaci kofahoz eladni. Halat miert nem ettek ahhoz a paradicsomhoz? Egy halasz legalabb halat tud enni...
Szoval gyerekkent nem tunt fel az ami most igen, akkor csak a kiemelt szegenyseget irta meg a szovjet seggnyalo iro, egy gyerek nem latott moge hogy igen, volt szegenyseg de egy halacska csak jutott volna a halasznak is.

P.Elliot 2016.01.26. 15:18:23

@fhdgy: Sajna el kell mennem de majd valaszolok ha hazaertem, a hovihar utan elfogyott itthonrol a tojas, a tej, a papirzsebkendo/ wc papir meg van, hehehe, / egy egy csomo dolog amire nem is gondoltunk meg mar elegem van az itthon ulesbol, valahova bemegyek egy kavezoba is de majd visszaterek a konyvre.

fhdgy 2016.01.26. 15:41:54

@P.Elliot: A nevekkel én is szenvedtem. Nem pont a Jurij Andrejevics miatt, hanem a variációk miatt.

Rá kellett jönnöm, hogy Juroska a későbbi Jurij, meg Jurij Andrejevics, Lara, meg Larissza, meg Larissza Fjodorovna stb. stb.

Lehet, hogy ezekhez a könyvekhez kellene egy "Ki, Kicsoda" melléklet.

fhdgy 2016.01.26. 15:45:38

@33621: Elolvastam, hát már azt sem értem, amiről azt hittem, hogy már értem.

Messze van Európa, minden nap egyre messzebb.

Ezek a "fiug" nem értik a dolgokat, csak a markukat tartják, fejőstehénnek nézve az EU-t, mert az éppen most futó 12 ezermilliárd forintos támogatás, az kell!

Egy kis ejus szemlélet, hát az kicsukva.

adg 2016.01.26. 16:24:23

@P.Elliot: nem a szensav, hanem a foszforsav a gond a kolaval. A foszforsav nagyon jol megkoti a kalciumot, igy kivonja a csontokbol. Pl szodavizzel nincs ilyen gond, legfeljebb puffaszt.

Konyhanyelven szolva, nem vagyok a tema nagy szakertoje...

fhdgy 2016.01.26. 16:31:34

@33621: Most azokhoz a magyarokhoz szólok, akik nem lépték át a határt:

2018-ban szavazzatok rám, hogy én lehessek a magyar miniszterelnök és igérem, hogy felvirágoztatom az országot!

Vastagon megbüntetem azokat a magyarokat, akik Angliában a baloldalon hajtanak, mert micsoda dolog nem betartani a jobbra hajts, balra előzz szabályt. És ne rinyáljanak nekem, hogy de Angliában az a szabály. Magyar állampolgárnak jobbra hajts és kuss!

Azokat a magyarokat is megbüntetem, akik a német autópályákon gyorsabban hajtanak, mint 130. Hogy ott nem tilos, ha nincs külön tábla? Nem érdekel, magyaroknak 130 és kuss!

Már vizsgálom annak a lehetőségét is, hogyan büntessük meg azokat a külföldieket, akik tojnak a magyar törvényekre.

Ide jön egy német, nem megy gyorsabban, mint 130? Kit érdekel! Tegnap még München, Passau környékén 180-nal száguldozott, ami teljesen törvénytelen! 130 és kuss, most itt van, fizessen, de rohadt sokat, mert nótorius visszaeső!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.26. 16:33:54

A buborékos italtól „félnetek nem kell.”

Elég arra gondolni, hogy egyes vidékeken csakis ásványvizet isznak, jómagam zsíros kenyéren (fűszerpaprikával megszórva, zöldhagymával a kézben) és a Székelyföldön (pontosabban Borszéken) forrásból „csapolt”, természetes ásványvízen nőttem fel. Felmenőink, úton hazafelé, egy-egy fröccsel tették elviselhetővé a dolgos hétköznapjaikat. A szódás alig győzte verni a lovát, hogy az egyre növekvő igényt időben kielégítse. Ha úgy tetszik hagyomány, ezért (is) kéretik békén hagyni. Elmondom, hogy miért.

A pH skálán

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14

a savasság balról jobbra csökken, az egyes az "erős Pista", a 7-es pedig a semleges, demilitarizált zóna, onnantól a 14-esig már a lúgosnak áll a világ. (Azokkal most nem törődünk.)

A skálán egy egységnyi balra csúszás tízszeres savasságot - anyja nevén hidrogén ion koncentrációt - jelent. A 2-es pH-jú vizes oldat tízszer erősebb sav mint a 3-as pH-jú, és 100-szor erősebb, mint a 4-es pH-jú. Nem beszélve az 5-ös pH-jú esővízről, melynél akármely 2-es pH-jú oldat ezerszer erősebb sav.

A széndioxid gáz vizes oldata, a szénsav gyenge sav, pH-ja a legjobb esetben 3.5 és 4 között mozog. A gyomornedv (pH-ja 1 – 1.5) a benne található sósavnak köszönhető, ennél sokkal, kb. 100-szor „savanyúbb”. A magas savtartalom többek közt a gyomorban található enzimek működését biztosítja. A gyomorfal hozzá van szokva az erős savhoz, ezért a szénsav – hacsak nem tíz-húsz literrel iszunk egyszerre - se nem oszt se nem szoroz.

Ami a felpuffadást és a kipufogott gázt illeti, nem a sörrel, fröccsel vagy pezsgővel lenyelt buborékokat eresszük szélnek. A széndioxid fele a pohárból az atmoszférába kerül, a többit pedig kiböfögjük. Ami a hátsó kijáraton távozik, az a széndioxid a borsó-lencse-babfőzelékkel bevett, nehezen emészthető szénhidrátok szeszes erjedéséből származik. (Amíg ki nem találják a buborék nélküli babot, de az már génmanipuláció, és azért megint mások fognak tiltakozni.)

Kóros esetben a gyomor túl alacsony savtartalom miatt az enzimek nem működnek kielégítően, ezért a gyomorban túlságosan sokat ácsorgó, máskülönben simán megemészthető szénhidrátok szeszes erjedésnek indulnak, melynek mellékterméke a tömérdek széndioxid. Aki házi bort készített, tudja, miről beszélek.

Cukor + gyümölcs + víz > > bor, azaz szesz + aromák + víz

és

a hat hét alatt a kotyogón keresztül eltávozó tömérdek széndioxid gáz.

Nem akarom megérni azt a napot, amikor a zöldek rájönnek arra, hogy a borpincék több széndioxidot termelnek, mint a szénnel fűtött hőerőművek együttesen.
:-))))

Herr Géza 2016.01.26. 16:51:45

@Praliné.: Ne bosszants te is. Ha (tényleg) nem érted, maradok a szemléltetö ötletemnél és küldök neked biz' isten tampont a nönapra....:))))))
(Most már én is kiírom: vicc volt!!!)

33621 2016.01.26. 17:10:00

@fhdgy: Na jól fogunk kinézni ha téged választunk meg! :-(

33621 2016.01.26. 17:16:35

@Hobbiszakács: Tényleg Borszékről származol? Nagyon szép hely. Voltunk ott megszállva anno, és onnan mentünk a Gyilkos tóhoz, a Békás szoroshoz, és körbejártuk a Békás tavi víztározót is!

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.26. 17:23:04

@33621: Nem Borszékről, ott én is csak egyszer jártam. A vizüket minden erdélyi élelmiszerboltban lehetett kapni. Borsec volt a címkéjén. Volt más is: Hargita, Zizin (vagy ilyesmi) és a borzasztó büdös Hebe.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.26. 17:30:57

@33621: (Elakadt a blogmotor, a hosszabb válaszom lehet, hogy megjelenik, lehet, hogy nem.) Nem Borszékről :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.26. 17:32:38

Még a kommentek előtt: gyáá, f@sza jó kis posz volt, köszönet.Így kell ezt csinálni.És a munkaadó előtt is le a kalappal, hogy ilyen gavallérul várják az új kollégát.Nem semmi...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.26. 17:34:29

@HardPötty: "Belfast külvárosa Külfast? O.o"

Pontosan.Lásd még potugál fodballcsapat neve: Benfica vs Künntakony...

MagyarJoe 2016.01.26. 17:36:01

@Hobbiszakács: a forrastol a Bibarcfalvi volt regen a legerosebb :)

macamuca [IHUN] 2016.01.26. 17:37:30

@fhdgy:
Teheccsíges vagy, ez tisztán láccik: csak úgy, seperc alatt brilliáns ötleteid lettek. Ha még agyalsz is majd, hát...., szóval hajrá, fényes politikai karrier előtt állsz! Időd, mint a tenger, teheccsíg is van, szándék dettó, bónuszként igény is erre a sztájl-ra == hajrááá!!!!
:)))))))))))))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.26. 17:41:11

@MagyarJoe: :-) Valami dereng :-)
Nagyon sok évvel ezelőtt megálltunk az út szélén (farmotoros Ikarusszal utaztunk), és az útszélen csobogó forrásból ittuk a buborékos vizet.

M. Péter 2016.01.26. 17:42:26

@fhdgy: @33621: Ha jól olvasom, ez a nő Magyarországon toborzott prostituáltakat, ez a gond. A prostitúció önmagában Mo.-n sem tiltott, viszont a kerítés vagy a prostitúció elősegítése igen.

©________ 2016.01.26. 17:43:57

@Herr Géza: annyi tampont kuldhetsz, amennyit akarsz, a lenyeg, hogy fogadoajandek legyen ;)

macamuca [IHUN] 2016.01.26. 17:52:32

@Hobbiszakács:
A nap kommentje!!!!!!
:)))))))))))
(amugy igen kedves barátnőm borszéki

M. Péter 2016.01.26. 17:57:12

@fhdgy: Elég volt az, hogy a forradalomról és a bolsevikekről nem csak szép dolgokat írt.

fhdgy 2016.01.26. 18:02:57

@macamuca [IHUN]: Esküszöm níktek, hogy nem hozok szígyent a mostani Vájdára! -:)

macamuca [IHUN] 2016.01.26. 18:05:45

@fhdgy:
Há'remílem is!!, ha má' beléd vessük a bizalmasságunkat!!!

fhdgy 2016.01.26. 18:15:55

@macamuca [IHUN]: Csávokáim! Továbbfejlesztettem a dolgot: Az ország felvirágoztatása azt jelenti, hogy mindenkinék bokrétát kell viselni, ha rám szavazott, ha nem! A bokréták csak művirágból lehetnek, amit a Nemzeti Bokréta Boltban lehet csak kapni, és tudományos alapossággal lesznek megtervezve, hogy három nap garancia után azonnal tönkre is menjenek. Nemzeti Bokréta boltot csak az kaphat, aki rám szavazott. A nemzet bokrétáinak gyártója csak a Gazsi lehet. A forgalom növelése érdekében a vágott és a cserepes virágok termesztését betíltom, hogy ne a gaz idegenlelküek píztárcáját tömjük. Hajrá Magyarország! Magyarország jobban ...

Mr Eggs · http://farmprojekt.blogspot.com/ 2016.01.26. 18:23:17

@macamuca [IHUN]: Akkor sajnos nem jött át az irónia, nekem még Hétfő van.

Cheap Charli 2016.01.26. 18:23:24

@fhdgy: Engem meggyoztel, rad szavazok. A bolt palyazatot meg majd privatban leboltoljuk.

fhdgy 2016.01.26. 18:27:30

@btiborc: Tiborc? Az jó, ilyen névvel a bandában a helyed!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.26. 19:00:50

@Hobbiszakács: Ez jó vót, köszönjük.De legalább is én. :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.26. 19:11:54

Pofám leszakad ezen a magyar madámos ügyön Németországban.Miért nem inkább a saját portájukon sepregetnek,odahaza nincs elég tennivaló?!?Q anyjukat már, hihetetlen...

DieNanny CH 2016.01.26. 19:39:13

@Herr Géza:

Ha hiszed, ha nem, én is, mikor mentem a lakásomba átvenni a kulcsokat, 3 dolgot vittem magammal: szappant, törölközőt és wc papírt. :-)

DieNanny CH 2016.01.26. 19:41:53

@Herr Géza:

"hogy elsö útja az elsö boltba vezet miután letette a böröndjeit."

Talán sokan nem merik megírni, hova vezet az első útjuk egy utazás és bőrönd lerakás után... Én igen: a wc-re. :-)

kardio1 2016.01.26. 19:45:58

@diggerdriver: azért ez így, ebben a formában nem igaz, bár értem, mire gondolsz. Egy állatorvos veszett el benned egyébként. Legalábbis a kommented hangulatfesto kezdoszava alapján :-)

33621 2016.01.26. 19:51:58

@Hobbiszakács: Boseci ásványvizet én is szoktam mindig venni Váradon ha átmegyek. Én nagyon szeretem!

kardio1 2016.01.26. 19:54:37

@fhdgy: rasszista-e vagy, katona olvtars?

2016.01.26. 19:55:19

Vasarnap 1 elott semmi, ez azert van mert ez egy ilyen alkoholista orszag ahol mindig irtozatosak a szombat estek, vagy miert? :D Mashol inkabb vasarnap 1ig van szokas.

OFF:
index.hu/galeria/index/kulfold/2016/01/22/indul_a_sziberiai_strandszezon/

Ide fogok koltozni ha nagy leszek. <3

33621 2016.01.26. 19:56:18

@Hobbiszakács: Faros Ikarusszal igen csak régen lehettél arra! Hacsak nem mostanában egy felújított példánnyal.

kardio1 2016.01.26. 19:56:34

@33621: Magyarországon is lehet kapni, én is szeretem.

33621 2016.01.26. 19:57:42

@Praliné.: Megelőztelek én hamarabb linkeltem!:-)

DieNanny CH 2016.01.26. 19:58:42

@33621:

Hát, ez tényleg fura.
Ez kb olyan, hogy pár évvel ezelőtt Ausztriában 16 és 18 éves kor között csak a valamilyen százaléktól felfelé eső alkoholt nem lehetett venni, Mo-on meg 18 alatt semmilyet. Vagyis ha egy magyar vesz, akkor büntethető? Vagy ha egy amerikai 18 éves Mo-on vesz, akkor őt Amerikában megbüntethetik?

fhdgy 2016.01.26. 19:59:53

@kardio1: Nem, csak felvettem a kesztűt!

33621 2016.01.26. 20:02:06

@M. Péter: Ha a munkavégzés nem Magyarországon, hanem az unión belül, de az ott legális munka akkor is? Talán az országok közötti jogharmonizációt kellene szorosabbra tenni!

fhdgy 2016.01.26. 20:05:10

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Egyébként direkt megnéztem az útlevelem: "...A külföldön tartózkodó magyar állampolgár köteles mind a fogadó állam, mind a Magyarköztársaság jogszabályait tiszteletben tartani ..."

Na bumm, akkor egyszerre kell Angliában bal oldalon is, meg jobb oldalon vezetnem! :-)

33621 2016.01.26. 20:07:29

@geegee: Ha a bálna W140 kész lesz Pistának, és esetleg majd járnak feléd, akkor összefuthatnál vele odakint egy kávéra!

M. Péter 2016.01.26. 20:09:37

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Félreérted a helyzetet. Azzal gyanúsítják, hogy Magyarországon végzett kerítést az interneten keresztül. Az teljesen mellékes, hogy a németországi bordély legális-e. Tiszavasváron van türelmi zóna, ott legálisan is dolgozhatnak a prostituáltak, viszont oda se toborozhatna nőket.

33621 2016.01.26. 20:15:29

@kardio1: Igen lehet kapni, de láttam már 280Ft-ért is boltba itt! Odaát meg olyan 2-2,05 Ron egy üveg ami úgy 140Ft! Ezért szoktam olyankor bevásárolni belőle, meg sörből is, az is olcsóbb kint!

fhdgy 2016.01.26. 20:17:34

@M. Péter: Az, hogy Magyarországon is végzett kerítést, a cikk szerint csak weblap alapján lehet egy kicsit feltételezni, de engem igazán nem győzött meg a cikk.

kardio1 2016.01.26. 20:28:23

@fhdgy: értettem a humorodat, még ha esetleg nem is úgy tűnt. Csak eszembe juttatta, hogy a magyarországi demokratikus, európai baloldalt mennyire nem zavarta sosem, sőt vsz. aktívan támogatta is, hogy Orbánt cigánynak, Orsósnak nevezték, nevezik. A politikai tevékenységének megítélésében irreleváns, hogy az-e egyébként. Elég képmutató magatartás mindeközben harcos antirasszistanak lenni.

Cheap Charli 2016.01.26. 20:29:27

@fhdgy: Ha esetleg meg egy lanyod is lenne... Nyelbe is uthetnenk par uzletet...

fhdgy 2016.01.26. 20:34:33

@kardio1: Hangsúlyozom, hogy ez nem csak az én humorom volt! Egyébként meg én nem is hoztam szóba azt az általad emlegetett jóembert.

Hidd el, vannak Magyarországon vajdák. Ha azt mondom vajda, nem kell mindjárt rá asszociálnod.

Nekem is volt egy Vajda osztálytársam, ő volt az osztály legjobb tanulója. :-)

Sőt még vajda temetést is láttam az országban.

fhdgy 2016.01.26. 20:36:53

@btiborc: Van lányom, de nem akarok neked rosszat, jobban jársz, ha egyéb módon konpenzáljuk egymást.

Butykosból mi magunk is tudunk pálinkát inni, meg osztozkodni is.

kardio1 2016.01.26. 20:40:00

@fhdgy: nem kell rá asszocialnom, az igaz. De azért azt ne mondd, hogy az athallas lehetősége véletlen volt! Az asszociáció már csak azért is jött, mert sokszor akkor is odalatod valami mögé, ha közé sincs hozzá.
Mindegy, nem akarok erről polemizalni veled. Kikoltozesi terveid hogy haladnak ?

fhdgy 2016.01.26. 20:50:13

@kardio1: Azt azért megkérdezem, hogy csak a "Vajda" miatt volt áthallás? Ha igen, akkor elnézést kérek, de én azt hiszem, hogy többről volt ott szó, mint áthallásról.

A kiköltözés megy a maga útján. Őszig várakozás van, de még nem jött közbe akadályozó körülmény, remélem nem is fog.

Most viszont kerülve minden áthallási lehetőséget, hangsúlyozom, hogy leginkább orbán ( sic ! ) miatt akarok elmenni.

Nem akarok olyan országban élni, ahol egy ilyen valaki miniszterelnök lehet. 2014-től inkább már azt mondom, hogy nem is orbán a főprobléma, hanem, hogy ez kell a népnek.

kardio1 2016.01.26. 20:58:44

@fhdgy: hová is költözöl?

fhdgy 2016.01.26. 21:05:12

@kardio1: Adriára akarok menni, ez azt jelenti, hogy vagy Albánia vagy esetleg Horvátország.

Én EU párti vagyok, de az EU-ból is kezd elegem lenni.

Olyan országot akarok, ahol nem ugatnak bele minden dolgomba.

Én nem tekintem szabadságnak, hogy mindenki úgy ugathat, ahogy akar, de minden apróságra törvényeket hoznak.

Remélem, hogy Albánia még nem tart itt.

Mrs. Clayton 2016.01.26. 21:54:09

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: magyar allampolgar nem kovethet el kulfoldon sem olyan cselekmenyt ami a magyar buntetojog szerint buntetheto, mert igy jar mint a no, a magyar btk-ban egyebkent van egy olyan rendelkezes is h azon kulfoldiekre is alkalmazni kell a magyar btk szabalyait akik kulfoldon olyan bcst kovettek el ami a magyar es az elkovetes helye szerint is bcs, de az allam ellenei bcsk ez alol kivetelek, tehat ott eleg ha csak a magyar torvenyek szerint uldozendo de az elkovetes helye szerint nem, szoval teszem azt az etiop v irani fene se tudja kik ellen Mo szolhatna h haho mi el akarjuk am itelni adjatok ki a puccsolokat, mert nalunk ez buncselekmeny

kardio1 2016.01.26. 22:11:55

@diggerdriver: nem értelek. Nem volt szándékomban sértőt írni, ha esetleg így értelmezted volna.

kardio1 2016.01.26. 22:14:18

@fhdgy: ha az EU-ból eleged van, akkor Horvátország nem játszik. Albánia vagy Montenegró jó lehet.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2016.01.26. 22:20:59

A Jóisten mentsen meg a humortalan emberektől.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.26. 22:27:39

Most jutott eszembe h vadi új bontatlan csomag ágynemű is vol t az ajandekcsomagban. (Előttünk a nyári iskolai tanárok laktak ott, az iskola bérelte a lakást és afféle atjarohaz volt amíg talált az ember sajátot, ott volt mindig épp akinek nem volt más megoldás, vendég tanárok stb)

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.26. 22:32:36

Natessek , azt hiszi az ember, hogy kolbászból van a kerítés, aztán kiderült, hogy még az is illegális. Pfffffff.

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2016.01.26. 22:33:42

@33621: Jól sejted, rég történt. Úgy félévszázada :-)

kardio1 2016.01.26. 22:35:12

@diggerdriver: úgy legyen ! Csalánra pisiltél?

micsoda? 2016.01.26. 22:37:15

Az egész írásból sugárzik, hogy írója jól érzi magát abban a tőlünk elég idegen környezetben.
Aztán lehet el lehet gondolkodni azon, hogy akinek képesítése, rátermettsége nem közepes, miért nem érezte jól magát Magyarországon. Szomorú.

fhdgy 2016.01.26. 22:41:55

@kardio1: Valamilyen szinten szóba jöhet Horvátország is. Ott külföldi, idegen vagyok, nem kell izgatnom magam a hülyeségeken.

Pl. mostanság elgondolkodtam, hogy aki váltott horgászjegyet Mo.-on 2015-re, megbüntethető, ha február 28.-ig nem adja le a fogásnaplót. Nem vagyok pecás, soha nem volt horgászjegyem, de ezt akkor is, hülyeségnek tartom. Egy horgász, az ügyfél, aki fizet, még büntethetővé is válik? Ne már!

Az ilyen dolgok, ha bekövetkeznének, Horvátországban meg sem érteném. Ha nem értem, akkor nem is bosszantom magam.

Itthon ezt nem tudom megcsinálni, mert értem a nyelvet, ott meg egyszerűen nem is kell róla tudomást vennem.

Amikor Németországban éltem, az volt a jó, hogy alap dolgokat betartottam, a hülyeségekről tudomást sem kellett vennem. Bármikor mondhattam azt, hogy nem értem, ha pedig akartam, akkor értettem!

Védett állat voltam! :-)

fhdgy 2016.01.26. 22:46:22

@Mrs. Clayton: Még egyszer kérdezem: Angliában hol autózzam? Jobb vagy baloldalon?

Ha bal, akkor megsértem a magyar törvényeket, ha jobb, akkor az angolt. Szegény fejem! -:)

Mrs. Clayton 2016.01.26. 22:49:03

@fhdgy: ez maximum szabalysertes, most nem neznem meg a szabalysertesi torveny teruleti szemelyi hatalyat de ketlem, h kiterlyedne a magyarok altal kulfoldon elkovetett szabalysertesekre

Mrs. Clayton 2016.01.26. 22:50:06

@Mrs. Clayton: upsz asszem az csak terjed lesz

kardio1 2016.01.26. 22:52:03

@fhdgy: azért vigyázz, a horvátok elég sok házat lebontasra ítélték Viren, amit magyarok építettek, és nem érdekelte őket, hogy a tulajdonos mit tudott a helyi szabályozásrol. Nehéz kívülállónak maradni ott, ahol élsz eletvitelszeruen.

fhdgy 2016.01.26. 23:15:56

@kardio1: A viri esetről tudok, éppen Horvátországban voltam. Ebből még "előnyöm" is származott. A kezem el volt törve, begipszelve, a szlovén határon történt az eset:

A szlovénok bosszúból ( mert ők is érintettek voltak a viri esetben ) mindenkit már-már vegzálásba menően átvizsgáltak, ha Szlovéniából lépett be Horvátországba vagy viszont. Én direkt úgy rendeztem, hogy utolsó legyek a sorban. Az ép kezemben vittem a csomagom, a töröttben pedig az ujjaim között fogtam az útlevelem. Mikor utolsónak sorra kerültem, németül kérdeztem a szlovén vámost, hogy ez revans Virért? Rám nézett, mosolygott, és azt mondta nix Deutsch és intett, hogy mehetek tovább, így nem kellett kibontanom a csomagot sem. Tehát kihasználtam a magam módján, hogy idegen vagyok.

Egyébként meg Horvátországban kicsit otthon vagyok. Apám horvátországi magyar. Annyit tudok horvátul, hogy ezt el tudom mondani. Innétől megint kedves idegenként kezelnek. Volt Eszéken rendőrségi ügyem is, az idegenrendészeti szabályok megsértése miatt. Ott is elmondtam. Nem büntettek meg!

Egy külföldi sok mindent megtehet egy idegen országban, csak kedvesnek és elég meggyőzően "bambának" kell lenni.

Németországban, nem volt német rendszám az autómon, pedig abban az időben kellett volna, is volt "rendőrségi ügyem". Igaz a rendőrségnek szomszédja voltam, és elő is adtam magam, és megúsztam annyival, hogy jó, jó, de erre figyeljek!

Nem hőbörögmi kell, hanem előadni a kicsi vagyok, hülye vagyok, segítsetek formát. Nekem külföldön még mindig hatásos volt.

Egyszer győztem csak erőszakossággal, akkor még Csehszlovákiában. Volt egy kötelező irány tábla, hogy egyenesen, utána pedig, hogy a főútvonal jobbra kanyarodik. Én elfordultam jobbra. Az ottani közeg egyből lemeszelt. Útlevél, jogsi el, meg hogy büntetés. Mondtam, hogy nem, én egyenesen mentem tovább, mert követtem a főúvonalat. Nem, mondta ő, büntetés, ha nem fizetem ki, akkor nem adja vissza az útlevelem.

Állj, az útlevél a magyar állam tulajdona, azt nem veheti el, különben is, maga nem tudja a kreszt, magával nem tárgyalok, követelem, hogy hívja ide a parancsnokát.

Vitatkozott volna, de én következetesen ezt ismételgettem. Ő unta meg hamarabb, visszaadta az útlevelem, és gondolom, magában káromkodva, mondta, hogy menjek vagy takarodjak, nem tudom.

kardio1 2016.01.26. 23:27:22

@fhdgy: Persze, igazad van. Mindenesetre ez attól is függ, hogy mindig idegen, külföldi akar-e maradni az ember. A kedvesség mindenütt kifizetődő egyébként. Otthon is jó eziranyu tapasztalataim voltak.

fhdgy 2016.01.26. 23:28:48

@Mrs. Clayton: A KRESZ törvény, nem rendelet. Hogy amit elkövetsz az büncselekmény-e vagy szabálysértés, lényegtelen, a törvényt be kell tartani. Vagyis kellene! Vagyis mégsem, nem tudom!

fhdgy 2016.01.26. 23:32:29

@kardio1: Nézd, ha én 64 éves fejjel elmegyek Albániába, akkor én ott örök életemre idegen maradok, ha megfeketedem akkor is.

Egy kukkot sem beszélek albánul, ebből a szempontból egy kicsit előnyösebb lenne Horvátország, így kizárt, hogy valaha is meg tudok már tanulni.

Abban bízom, hogy elég sok albán dolgozott, dolgozik Németországban, így lesznek páran, akikkel németül is elboldogulok.

kardio1 2016.01.26. 23:45:33

@fhdgy: akkor te egy expat leszel :-)

fhdgy 2016.01.26. 23:48:03

@kardio1: Én egy kívülálló, de ott élő idegen akarok maradni.

Világpolgár2012 2016.01.27. 00:19:16

@kardio1: @fhdgy:
Hu, mondjatok el legszi, hogy mi tortent Vir-en, esetleg linket is. Kosz!

Muscari 2016.01.27. 00:47:48

@Hobbiszakács: én most is borszéki ásványvizet szoktam inni, itt veszem a román boltban :-) Nagyon finom, az tény.

M. Péter 2016.01.27. 01:08:56

@HardPötty: Szerintem meg legyen a munkáltató a felelős, mert ő tudja legjobban felmérni a veszélyeket, és ő van a legjobb helyzetben arra, hogy azokat kiküszölje vagy csökkentse. Nem minden annyira egyértelmű, mit egy kénsavas palack. Ha művezető azt mondja Józsinak, hogy Józsi, fogd meg azt a vödröt és öntsd bele abba a hordóba, akkor szerinted reális az, hogy Józsi mintát vesz mindkettőből, a mintákat elküldi egy laborba elemzésre, kitanulmányozza, hogy milyen reakció történhet, majd e szerint vesz fel védőöltözetet? Ezen kívül a balesetek nem mindig csak a balesetet okozó munkást érintik, hanem a többi dolgozót is, vagy akár vállalaton kívülieket is.

Volt Mo.-n a baksi napszámosok ügye, akik égési sérüléseket szenvedtek a petrezselyem gyomlálása közben, mert a petrezselyemben van egy vegyület, amely a bőrt a napfényre érzékennyé teszi. Szerinted az alacsony iskolázottságú napszámosoknak kellene ezt tudni, vagy annak, aki akkora területem termeszti a petrezselymet, hogy 50 embert dolgoztat?

M. Péter 2016.01.27. 01:19:00

@fhdgy: A KRESZ 1. paragrafusa: "A rendelet Magyarország területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza."

macamuca [IHUN] 2016.01.27. 02:58:27

@Dragonlady (Bp, Hun):
Te, ez az illegális kolbászkerítés......
Még jó, hogy nem a reggeli kávézás közben olvastam (=hogy csak most írtad), mert a szétköpködött kávét marha nehéz feltakaritani a szőnyegről/kárpitról/stb..... A víz majd felszárad.....
:)))))))))))))))

Kvikveg 2016.01.27. 04:33:23

Ez egy jo iras, koszonom a szerzonek. :)

©________ 2016.01.27. 07:52:55

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: persze, de geza szarik ra :-):-):-):-)

©________ 2016.01.27. 07:53:58

@33621: igen lattam, csak berugtam az ajtot olvasas belyett:-):-)

©________ 2016.01.27. 07:59:12

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: minden jogszabalynak van teruleti es szemelyi hatalya (az idobelin kivul)

Ez azt jelenti, hogy magyar allampolgarra a szemelyi hatalybol kifolyolag mindenhol ervenyes a magyar buntetojog,
Es a kulfoldi allampolgarra Mao teruleten ervenyes a magyar jog.

Nem megyek bele a reszletekbe, kicsit elgondolkodsz, rajossz, hogy ez igy logikus.

Ez egyebkent a cikkben is le van irva.
Tehat a neni olyan tevekenyseget vegzett, ami a magyaar jog szerint buncselekmeny, az mindegy, hogy Nemetorszagban.

©________ 2016.01.27. 08:01:40

@Mrs. Clayton: pedig elkezdtem legorgetni, hogy volt-e mar valasz:-)

©________ 2016.01.27. 08:05:08

@fhdgy: mivelhogy a vadak, halak allami tulajdon, es nem allnak melletted, ezert ildomos informalni a tulajdonost, hogymegismennyit vittel el a tulajdonukbol.
A magyarnak meg kell a szankcio, onkent nem csinal semmit, amibol nincs haszna.

©________ 2016.01.27. 08:07:25

@fhdgy:
A kresz kpm-bm rendelet, nem torveny, es rogton a teruleti hatallyal kezdodik.

fhdgy 2016.01.27. 09:38:12

@Praliné.: az 1977-esre gondolsz?

Nézd meg az 1988 I. Es törvényt

LittleG (uk) 2016.01.27. 09:52:52

@Karma17: Laikus vagyok, nem értek hozzá, de számomra azok a legjobb képek, amik utómunka nélkül ülnek.

fhdgy 2016.01.27. 10:16:26

@M. Péter: @Praliné.: Igaz, hogy se tegnap, se ma nincs április 1., de kérlek nézzétek meg a 16:31-kor írt hozzászólásomat, és nem árt párat még megnézni azok közül, amit nekem írtak, mint Magyarország leendő miniszterelnökének.

Tehát, én mint leendő miniszterelnök, nem értem a problémáitokat. Területi hatály? Hol a probléma, szólok Gazsinak, hogy terjesszen be ma egy egyéni indítványt, tegnap majd meg is szavaztatom a parlamenttel, és István király koronázásának napjától, vagy frászt, a vérszerződés napjától életbe is léptetjük.

Azt sem értem, hogy a területi hatályon mit akadtok fenn. Megint csak Gazsi egyéni indítványa és az egész EU területét Magyarországhoz csatoljuk, sőt itt sem vacakolunk, ha kell az egész Földet, Naprendszert, Tejútat, sőt az egész Univerzumot.

Ne legyünk földhözragadtak, merjünk nagyokat álmodni!

Remélem, így már minden érthető!

fhdgy 2016.01.27. 10:31:01

@Világpolgár2012: 2006-ban történt, hogy a horvátországi Vir szigetén a horvátok ledózeroltak egy csomó nyaralót, amik jellemzően magyar és szlovén tulajdonosoké voltak, mondván, hogy törvénytelenül és engedély nélkül stb. stb. építették őket.

Lehet, hogy Magyarországon nem volt széleskörben ismert, de e mögött igazából horvátországi hatalmi harcok álltak. A Jugoszláv időkből megörökölt hatalmi séma szerint nagyon nagy szerepe volt az úgy nevezett önigazgatásnak. Sok szempontból az önigazgatás felette állt a központi hatalomnak.

Már 2016 előtt elindult egy folyamat, ami szerint Zágráb központosítani akart mindent, megmutatva, hogy ki a legény a gáton.

Ilyen terület volt a építésügyi dolog. Nagyon sematikusan nézve, Zágráb nem volt hajlandó elismerni, hogy egy önigazgatási egységnek joga van építésügyi engedélyeket kiadni.

Így a tulajdonosok lehet, hogy rendelkeztek engedéllyel, de azt Zágráb nem volt hajlandó elismerni.

33621 2016.01.27. 11:05:27

@Muscari: Kint mennyiért adnak egy 1,5l üveggel?

Karma17 2016.01.27. 11:10:16

@LittleG (uk): En is csak laikus vagyok, inkabb csak szeretek fotozni, es van nehany jol sikerult kepem (nehany ezerbol 1) :)

Max. annyival tudok tobbet a teljesen laikustol, hogy utanaolvastam kicsit a digitalis fotozasnak es par okolszabalyt megjegyeztem :) De ettol fuggetlenul tartom magam ahhoz, hogy a legjobb kepeket nem a fenykepezogep profizmusa es az utomunkalatok minosege adja, hanem a pillanat megragadasanak a keszsege.

Szerencsemre ez nekem neha sikerul, dehat vak tyuk is talal szemet, ahogy a mondas tartja :)

©________ 2016.01.27. 12:12:22

@fhdgy:

A kresz a
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

Az 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről nem a Kresz.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=98800001.TV

Meglepo modon valoban az utobbiban van lefektetve a jobboldali kozlekedes, es nem a Kreszben.

©________ 2016.01.27. 12:14:25

@fhdgy:
Sajnalo , de ez nem fog konnyen menni, ugyanis nekunk mar van egy kis csoportunk, es termeszetesen a vilaguralom a mi kezunkben lesz.
De ha hozol egy lada aranyat hodolatod jeleul, akkor elnyerheted a joindulatunkat.

©________ 2016.01.27. 12:15:57

@fhdgy: en errol hallottam, de a hirekbol teljesen ugy jott le a dolog, hogy egyertelmuen jogszeruen jart el az allam.

fhdgy 2016.01.27. 12:26:12

@Praliné.: Én az eset után párnappal Rovinjban voltam, ott mesélték a dolog hátterét.

Világpolgár2012 2016.01.27. 16:40:03

@fhdgy:
Köszi szépen! Itt Angliában egyáltalán nem hallottam erről. Próbáltam utána keresni, de ugye horvátul nem tudok, magyarul meg angolul nincs sok infó. Úgy tűnik, hogy amióta beléptek az unióba ez a probléma megoldódott. Tudsz erről valamit? Voltunk egyébként Vir-en szeptemberben, az biztos, hogy már nem látszik, hogy leromboltak ott valamit is, nagyon be van építve.

Rovinj-ba sajnos nem sikerült tavaly eljutnunk, de ebben az évben mindenképpen elmegyünk arrafelé is. Köszi neked is és Muscarinak is a tippeket, hogy hová menjünk, az egy útból kettő is lett a végén. A következő pár évben biztos, hogy felfedezzük az országot, amennyire lehet.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.01.27. 17:45:31

@33621: Hoppá, micsoda átjárás van itt a témák közt.Meg micsoda jól értesültek vagyunk...
:-)))))))))

Jaja én is gondoltam rá, majd meglátjuk, ahogy a vak is mondta.

Dragonlady (Bp, Hun) 2016.01.27. 21:23:05

@fhdgy: ez a gondolat nagyon is ismerős, sokan nem szokták érteni.

33621 2016.01.27. 21:34:19

@geegee: Tudod ilyen az amikor olvasott az ember!:-)

fhdgy 2016.01.27. 22:03:29

@Világpolgár2012: új információim nincsenek. 2009-ben voltam utoljára Rovinjban, akkor sem érdeklődtem a téma felöl, egyszerűen elsikkadt, elfelejtődött részemről. No majd legközelebb.

fhdgy 2016.01.27. 22:20:33

@Dragonlady (Bp, Hun): én, ha nézem a magyar dolgokat,mindig oda lyukadok ki, hogy megváltoztatni nem tudom, elviselni sem nagyon tudom és nem is nagyon akarom.

64 vagyok, mire várjak? Tapsra? Egy életem van, sok időm sincs már. Köteles vagyok beletörődni? Nem hiszem!

Mi marad akkor? Öntsek forró ólmot a fülembe?

Ha nem megy itt, akkor menjen másutt!

Inkább egy idegen országban csendben, békében, mint saját hazámban folyton csak nyelni.

Azt még elfogadom, hogy idegenként nem szeretnek, de a saját hazámban ne nézzenek már tökkelütött baleknak!!!

Muscari 2016.01.27. 23:09:21

@33621: Olyan 80 p korul, ez itt a normalis (nem teszkos gazdasagos) asvanyvizek kozott olcsonak szamit.

Muscari 2016.01.27. 23:24:11

@fhdgy: teljesen igazad van. Azota, hogy mi is eldontottuk, hogy hogy lesz oregkorunkban, en is sokkal nyugodtabb vagyok. Nem tudom ugyan, hogy mennyi nyugdijunk lesz, de dolgozunk rajta.

Karma17 2016.01.28. 08:09:40

@LittleG (uk): Ezt ne kerlek, Laar Andras nem a kedvencem. Az eredeti angol humort (Monty Python) jobban szeretem :)

LittleG (uk) 2016.01.28. 08:44:19

@Karma17: En igazabol egyiket se :p csak eszembe jutott

2016.01.28. 18:15:55

Azt hallottam egy ismerősömtől, hogy az írek olyanok, mint a cigányok. Mármint olyan igénytelenek, és nem szeretnek dolgozni. Igaz ez? :O

DieNanny CH 2016.01.28. 19:11:36

@Praliné.:

Vagyis, ha az ember a szigorúbb törvényű helyről - Amerikából - jön az enyhébb helyre - Európába -, akkor is az USA törvényei vonatkoznak rá (pl a 18 éves fiatal italvásárlása) --> szigorúbb törvényű helyről, Mo-ról (bordély) enyhébb helyre (Ném.o.), akkor meg Mo törvényei?
Vagy füvet csak svéd áp. fogyaszthat svédiában, senki más nem? (hacsak nincs a saját országában megengedő törvény?)

Ezek nagyon érdekes dolgok, gondolom a mobilizáció hozta magával a problémát.

Vagy, pl egy Abszurdisztánban (nem jut eszembe megfelelő országnév) a kábítószer birtoklásáért főbelövés jár, míg mondjuk Mo-on börtön, akkor Absz. állampolgára Mo-on is főbelövést kap? Vagy fordítva, és magyar áp.-t nem lehet Absz-ban főbe lőni emiatt, mert nem odavalósi?

©________ 2016.01.28. 19:42:13

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: ezekre a kerdesekre a pontos valaszt akk0r lehet megadni, ha ismerjuk az illeto allampolgarsaganak megfelelo jogot.
Egyet lehet biztosan kijelenteni, hogy ha egy pirez Mao-teruleten tartozkodik, akkor a magyar buntetojog vonatkozik ra. Tehat ha elkovet egy buncselekmeny, amit a magyar Btk szerint az, akkor buntetheto. Abban az esetben is, ha Pireziaban a cselekmeny nem buncselekmeny.

Ha magyar vagy, akk0r meg az allampolgarsag alapjan vonatkozik rad, vagyis te nem nyithatsz amsztrdamban coffe shopot, a holland allampolgar igen.

Visszaterve az elso mondatomra, ezek az alapok, azonban a dolog sokszor nem ilyen egyszeru, ennek pl a a szentendrei gazolo, ciaran tobin ugye eleg eklatans pelda. Erdemes utanaolvasni, ha erdekel az ilyesmi.

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2016.01.28. 20:25:19

@Praliné.: Inkább ne olvasson. Micsoda gyomorforgató történet. Sokat háborogtam rajta, epegyűlésig.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása