oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. november 17. 06:49,  Kempingezésből határátkelés? 224 komment

2015. november 17. 06:49 Határátkelő

Kempingezésből határátkelés?

Amikor a mai posztot elkezdtem olvasni, tulajdonképpen nem volt több, mint egy segítséget kérő levél, amiből naponta több is érkezik. Nyuszilander és párja egy új-zélandi úthoz kért tanácsokat – aztán körülbelül a levél felénél kiderült, hogy akár többről is lehet szó, mint egy hosszabb nyaralásról, így aztán úgy gondoltam, közreadom itt, a blogon. Méghozzá két okból: az egyik, hogy lesz, aki tud majd segíteni, a másik, hogy szerintetek mennyire fontos előzetesen felmérni (akár személyesen is) azt az országot, vagy várost, ahová menni akarunk?

uj-zeland_christchurch_foto_flickr_com_phillip_capper.jpg

„Belga-magyar pár vagyunk; december elsején érkezünk Új-Zélandra, 2016. február 28.-ig maradunk. A negyvenes éveink elején járunk, és három hónapos kempingezést tervezünk.

Nagyjából az utunk eddig úgy néz ki, hogy landolás (Auckland) után észak felé vesszük az irányt, aztán a keleti part mentén lefelé Wellingtonig. Olyan jan. 15-20 között/ig tervezzük Dunedin környékéig az utunkat, aztán onnan jövünk megint fölfelé, inkább a szárazföld belsejére koncentrálva.

Ezek a fix(ebb) pontok eddig: Whangarei, Northland dec. 5.-7., North of North Island dec. 12.-ig, Gisborne dec. 18.-20., Napier dec. 20.- 25., Masterton dec. 28.-30., Lower Hutt jan. 3.-5.,Wellington jan. 7.-9., Christchurch bármikor januárban, visszafelé, míg Levin február elején leszünk.

Nagyon szeretnénk kinti magyarokkal - is - találkozni, ha láttok rá alkalmat, hogy találkozz velünk, kérlek, jelezzétek. Itt szeretném elmondani, hogy senkitől nem várom el, hogy a kiutazással, kint tartózkodással kapcsolatban bármely problémámat megoldja helyettem.

Tudom, aki kint él sem időmilliomos, és nem feltétlenül tudja mindenre a választ. Tanácsot, ötletet, iránymutatást viszont nagyon szívesen fogadok, hiszen a net is csak akkor segít, ha tudom, mire keresek rá...

Amit lehetett leszerveztünk, van bankszámlaszámunk, sokan válaszoltak és fogadnak minket a couchsurfing-en keresztül, sőt, egy Új-Zélandon élő belga barátunk majdnem az ott használandó kocsinkat is megvette, foglalózta volna, de sajna az itt maradt szülők valamelyikét baleset érte, ezért „haza”repült, így ez kútba esett.

Nagyon kíváncsiak vagyunk flórára, faunára, mert mi Magyarországon is (bio)kertészkedünk, mivel én teljesen vegetáriánus vagyok. Állandó Jellegű Tettestársam meg kénytelen, mivel nem készítek husis kaját. :)

Mit lehet és mit nem?

Vinni szeretnék fűszereket - a babérlevél például bolti lesz, de a paprika szerintem piaci -, itthonról eltett lekvárt, sőt még püspök- vagy gyümölcskenyeret is sütnék.

Egy kis adag pálinkát, kókuszzsírt is vinnék, teát, ill. kávét is. Nem gondolom, hogy ott ezek nem kaphatók, meg nem is háromhónapnyit, csak az első pár heti adagot vinném. Persze akkor nem, ha az egészet megérkezés után kidobatják.

Anno például az Egyesült Államokba sem lett volna szabad semmi ilyesmit bevinni hivatalosan, aztán sose volt belőle gondom. Illetve a tornyok után igen, de akkor is inkább például a hajszárítómmal, aminek fura képe volt a röntgenen... :)

Tehát mi a tapasztalat? A gyári csomagolt élelmiszerféle bemehet, a házi nem? Vagy egyik sem?

Ápolóként Új-Zélandon

A másik kérdéskör, amivel hozzátok fordulok az hosszabb távú. Valamikor a jövőben szeretnénk kitelepülni Új-Zélandra, méghozzá az ápolói végzettségemre alapozva.

Persze összeolvastam én már az összes elérhető tücsköt-bogarat, mégis az volna a legjobb, ha valaki, aki hasonló végzettséggel odamerészkedett megosztaná a tapasztalatait. Természetesen a másodkézből jövő infók is jók… :)

Hallottam olyat, hogy gyakorlatilag végig kell járni az ápolói sulit Új-Zélandon, ami nem feltétlenül probléma, még akkor sem, ha fizetős a suli. Az viszont nem világos, hogy ez elegendő a vízumhoz? Vagy a beiratkozás is csak úgy megy, ha előtte találok valakit, aki a suli után alkalmaz?

Volt, aki csak egy évet, volt, aki kettőt emlegetett. A suli költségeiről sincs nagyon fogalmam.

Igyekszem úgy készülni, hogy a kirándulás mellett egy-két interjút is beszervezek. A déli szigetet ajánlották úgy általánosságban is, nekem tulajdonképpen mindegy.

Sőt, legjobban annak örülnék, ha volna lehetőségem önkéntesként pár hetet dolgozni bármely egészségügyi intézményben. Nem, nem gondolom, hogy (szak)ápolói feladatot bíznának rám, de talán az alapellátásban megengednék, hogy segítsek.

Pár dolog azért rólunk, hátha felmerül bennetek: a párom irodalomtörténész, de inkább fordításból él, amit hála istennek jól tesz, és abszolút nem röghöz kötött. Nekem nagy tapasztalatom nincs az ápolói szakmában, belső indíttatásra, és a kivándorlás reményében végeztem el felnőtt fejjel.

Az angol jól megy, több mint egy évtizedet dolgoztam óceánjárókon. A külföldön élést is gyakoroltam, éltem Chilében, Cipruson, Belgiumban. Csak azért írom, hogy lássátok: a nehézségekkel már volt alkalmam találkozni.

Előre is köszönöm a visszajelzéseket, és értem, hogy az általam kívántak egyelőre csak wishful thinking, de szerintem mindenki így kezdi…”

Szóval ha tudtok segíteni tanácsokkal itt a kommentekben, akár közvetlenül a nyuszilander kukac hotmail pont com címen, annak biztosan örülne a szerző, a másik kérdésem viszont ismét az: mennyire fontos előzetesen akár személyesen is felmérni a terepet? Ti hogyan csináltátok?

(Fotó: flickr.com / Phillip Capper)

A moderálási alapelveket itt találod, Új-Zélandról pedig itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Új-Zéland

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr1008084604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2015.11.17. 06:53:24

Izgalmas út lesz...

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.11.17. 07:06:35

Hm... tanácsot sajna nem tudok, de majd jönnek a többiek.
Azt viszont többünk nevében is kérem, hogy majd a végén írj róla.

HardPötty 2015.11.17. 08:11:05

Ezt nem a posztolónak, hanem többi indulni vàgyónak írom inkább. Nagyon fontos a tájékozódás. Mi anno rengeteg kèrdést leírtunk egy lapra és unokatesómmal minden skype-olás soràn átrágtuk magunkat valami témán. Gyakorlatilag fél évig készültünk az angliai utunkra. Mi lett az eredménye? Kedden leszállt a gép és szerdán dolgoztam. Pàrom két hètre rá kezdett. 3 napon belül lett egy rohangálós autónk. Azon a héten lett bankszàmlànk és nem sokra rá NI. A sok kérdés miatt egyéb téren sem ért csalódás, persze ez köszönhető annak is hogy unokatesóm nem szèpített semmin. Mindig azr mondta, ha dolgozol akkor boldogulsz de angol elite soha nem leszel

Muscari 2015.11.17. 08:12:41

Nagyon izgalmas tervek, remélem, hogy sikerül majd megvalósítani. Nem tűnnek elveszett embernek, úgyhogy hajrá!

HardPötty 2015.11.17. 08:13:39

Bocsi off:

Felfüggesztettem a facebook fiókom. Mintha szabaddá vàltam volna

Muscari 2015.11.17. 08:21:25

@HardPötty: nagy segítség, ha valaki van kint, akinek kérdéseket lehet félteni, végtelen számban. Mikor én készültem fel, 2010-ben, még sokkal kevesebben voltak kint, nem volt HA sem :-) Egyetlen ismerős sem élt kint, akihez lehetett volna fordulni, összesen két vagy három honlapról tájékozódtam. Ma azért már sokkal könnyebb, azt hiszem.

HardPötty 2015.11.17. 08:23:38

@Muscari: igazad van. Ma már a tájékozódás könnyebb, de úgy érzem hogy pl Angliában viszont nehezebb a megkapaszkodás. Hamarabb lemorzsolódnak az emberek és mennek haza. Szerinted is?

Evain 2015.11.17. 08:39:27

Minden nagyon szép és minden nagyon jó, de én szarul vagyok bekötve, és tikkelni kezdek, ha valaki a saját étkezési választását másra kényszeríti.
Nekem ez pont olyan, mint a vallás. De legyen ez az én bajom. :)

@HardPötty: legyél hardcore mint én. :) Nekem fake accountom van, és senkihez nem linkel. :) Már ajánlottam díjat annak, aki megtalál, de még senkinek sem sikerült :P

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.17. 08:47:50

"mi Magyarországon is (bio)kertészkedünk, mivel én teljesen vegetáriánus vagyok"

Ezen az alapon:

"szeretetünk filmeket nézni, mert van egy szánhúzó kutyánk"

Mi köze a bionak a vegetarianizmushoz? Semmi.

Ha lehet, ne terjesszünk abszurd téveszméket. Már így is túl sok ember hiszi Mo-on, hogy bio = dietikus = vegatáriánus = cukorbetegeknek való.

Taxomükke (UK) 2015.11.17. 08:48:08

@HardPötty: En honapokkal ezelott toroltem magam. Tiszta, szaraz, biztonsagos erzes. :)

2015.11.17. 08:56:09

Nem vágom ezt a facebook-irtózás dolgot.
Van accountom, de van hogy hónapokig nem lépek be, és van okostelóm is, de még sosem nyitottam meg rajta a facebookot.

Ha valakit nyomaszt, hogy ez hogy rátelepedett az életére, az szvsz valamit rosszul csinál. De bocs, nem akarok itt senkit provokálni.

HardPötty 2015.11.17. 09:01:28

@Th's child: jól látod. Rosszul csinálja. A facehez apránkènt, lassan hozzá lehet szokni minta droghoz. Persze van aki ezt nem érti, mint ahogy egy szenvedélybeteget sem ért meg az ember.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.17. 09:05:23

@Th's child: en sem hasznaltam, tobbek kozott ezert is toroltem. De attol meg hogy nem hasznalod, a facse szepen a hatterben gyujtogeti rolad az osszes infot (pl az osszes olyan honlap meglatogatasa amin van facse plugin, lokacio informaciok a telodrol, stb.) es ha utana olvasol h milyen "gondosan" bannak ezekkel az adatokkal akkor lehet hogy inkabb te is torlod magad...

HardPötty 2015.11.17. 09:11:16

Èn ott baxtam el hogy szemèlyre szabtam a face-t. Tudta, hogy kitől mit akarok làtni, milyen reklámok érdekelnek, milyen játékokkal játszanék. Mindent a kedvemre alakított és így beszippantott. Ez pedig gáz. Nagyon gàz hogy így rá lehet kattani. Így voltam a world of warcrafttal is 8 éve. Annyit játszottam hogy hajlandó voltam betegre menni... értitek? Lógni melóból miatta. Aztán egy nap elszállt a net. Majdnem szétvertem a gépet. Megilyedtem magamtól. És letöröltem a ..csába. 1 hónapig olyan feszült voltam mint aki elvonón van. Na ezt akartam megúszni most.

Herr Géza 2015.11.17. 09:27:43

@Th's child: Szintén zenész. A telóról még az androidos időkben kiirtottam a facsét, mert csinálhattam vele akármit, zabálta az akksit. Mivel ez jó ötletnek bizonyult, azóta sem tettem vissza az új telóra sem, nem is hiányzik. A kezdeti nagy lelkesedés után azóta is inkább csak read-only-ban vagyok, van egy-két zárt csoportom, ha ott van mozgás, arról jön az értesítő. Egyébként sem voltam olyan hardcore fan, hogy a reggeli kávé helyett is a facsét nyissam meg először. :D

nemor 2015.11.17. 09:29:34

@Th's child: én se értem, de én pont fordítva:-).
itt össze tudtam gyűjteni minden olyan hírportált stb. amit amúgy is olvasgatnék, az összes engem idegesítő kapcsolatot pedig letiltottam. így egy loginnal látok majdnem mindent, nagyon kényelmes :-)

©________ 2015.11.17. 09:30:49

"szerintetek mennyire fontos előzetesen felmérni (akár személyesen is) azt az országot, vagy várost, ahová menni akarunk"

mindjárt olvasom tovább, de: ez komoly kérdés? nemár. te vagy a tanár a bullshit iskolában? mindegy, csak szaporodjon a betű?

:D

Evain 2015.11.17. 09:31:42

@HardPötty: Na a wow nekem is okozott álmatlan éjszakákat még a kiadás évében. Hónapokig toltam napi 4 óra alvással. :s
Ma már én is azok közé tartozom, akik nosztalgiával gondolnak vissza a vanilla időszakra. :D
"We're MC raiders
we
ain't
got
no life" :D

©________ 2015.11.17. 09:32:31

"ha az egészet megérkezés után kidobatják"

remélem, hogy így lesz.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.11.17. 09:33:32

Ez komoly:

www.bnz.co.nz/personal-banking/international/moving-to-new-zealand/apply-for-account-from-overseas?execution=e2s1

Thanks for applying for a BNZ account. In most cases we'll be able to process your application and set up your account in the next three to five working days. Our migrant banking team will then email you with:

* your account confirmation letter and account details
* your account manager's name and contact information
* advice on how to transfer funds to New Zealand

In the meantime, if you'd like to contact us for any reason our details are below.

Our UK team:
Phone from within the UK between 9am - 5pm (Monday to Friday) +44 (0)207 710 1930.
Send an email to our UK team (ukbnzmigrantbanking@eu.nabgroup.com)

Or our NZ team:
Free phone from within NZ (Monday to Friday) 0800 766 318
From overseas, call +64 9 976 6318 (international call charges apply)
Send an email to our NZ team (bnzmigrant.banking@bnz.co.nz)

www.bnz.co.nz/movingtonz

Thanks again, and we look forward to meeting you soon.

Craig Herbison
Director, Retail and Marketing
Bank of New Zealand

©________ 2015.11.17. 09:35:45

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: ezt a logikai láncot egyedül ötlötted ki, vagy segítettek?

azért picit segítek: vegetarianizmus --><--kertészkedés
egyelőre a hús nem a földben nő...

©________ 2015.11.17. 09:36:33

@HardPötty: ?? ez komoly?

én még ilyet sose éreztem.

©________ 2015.11.17. 09:38:11

@Flamy (fat cat wannabe): és mi fog történni?
megfenyegetnek, hogy nyilvánosságra hozzák, hogy tavaly ötször látogattam meg a Mancs oldalát innen, a határ mellől?
de most komolyan.

sellőlány 2015.11.17. 09:39:04

Szia Nyuszilander! Én csak turistaként jártam Új-Zéland északi részén és jómagam is valamennyire vega vagyok (halféléket eszem, az arrafelé nagy előny). A bevitt élelmiszerek ellenőrzését elég komolyan veszik és bírságolják is, a reptéren folyamatosan járnak körbe szimatoló kutyákkal (mondjuk nem a becsempészendő kókuszzsír miatt). Egy mellettem várakozó utas kézitáskákánál pl. jelzett a kutya (akik nagyon cuki beagle-k egyébként), kiderült gyógyszereket, amiket a vámosok megnéztek, aztán kedvesen elköszöntek az utastól. Mivel nagyon komolyan védik a természeti értékek és népesség megóvását, érthető az óvatosság, de annyira nem zavaró. Mivel szinte mindent importálniuk kell a világból, készüljetek fel, hogy az EU árakhoz képest elég drága az élelmiszer, de óceáni fekvése miatt cserébe igen változatos. Nagyon szuperek a farmers marketek és igen nyitottak mindenre, ami bio vagy hazai termelésű. Aki megteheti, a saját konyhakertjében / farmján termeli meg a háztartásához szükséges zöldségeket. Ha északra indultok, és szombaton érdemes megnézni a Matakana village-i farmers marketet. Onnantól északabbra drasztikusan csökken a népsűrűség és az emberre rátör a világvége érzés :-) A Ninety mile beach mellett igen impresszív hely a Burried Kauri forest és a Bay of Islands környéke, ezeket semmiképp ne hagyjátok ki. Ahogy közép-keletebbre mi imádtuk a Coromandelt (Hot water beach, Hoho Rock, Cathedral Cove) és Rotorua környékét is (helyi hévízes fürdők, tavak, WaiOTapu). A helyi hostelek valahol a kollégium és a B&B között vannak, lehet kétágyas szobákat is kivenni (40-60 dollár körül), több helyen is van lehetőség a konyhát használni. Az aktuális utazók többnyire ott hagyják a tartós élemiszereket (müzli, keksz, konzervek, tea, kávé) a később jövőknek, ezt közösségi alapon lehet használni. Azt tudom, hogy szezonális munkaerőre mindig van igény (pl szüretek), és azt is, hogy az eü-ben hosszútávon jó esélyeid lehetnek elhelyezkedni. Érdemes utánajárni ott helyben a dolognak. Jó utat és szép élményeket! Klassz lenne olvasni a későbbi fejleményekről, tapasztalataitokról.

adg 2015.11.17. 09:43:55

Haha, facebook.

Jo par evvel ezelott meghivott egy lany a facebookra meg az iwiwre is. Mondtam neki, hogy annyira nem nagyon vagyok ilyen nagy kozossegi ember, de hajthatatlan volt. Igy lett egyszerre facebookom meg iwiwem is. Evekig rajuk sem neztem, a lany volt az egyetlen ismerosom mindketton, soha egy posztom, kommentem, hozzaszolasom nem volt. Az iwiw kozben megszunt ha jol tudom. Nemreg raneztem a facebokomra is, mert folyton jonnek levelek, hogy mennyi mindenki akar ismerosom lenni. Mar vannak vagy 30-an. Szoval megneztem mi ujsag. A lany mar nem ismerosom, nem tudom mi lett vele, csak halottnak gondolta a kapcsolatat velem, vagy o is felszabaditotta magat, vagy csak kirugott, nem tudom.
Szoval nincs egy ismerosom sem. Egy sem. Szivem szakad megfele.

Ellenben vannak aspiransok, de egyrol sem tudom, hogy kicsoda. Nem tudom, ok tudjak-e en ki vagyok, mert nem stimmel sem a nev, sem semmi mas adat, nehogy a chemtrailes kis szurkek rajojjenek, ki is vagyok valojaban. Mert hat nem.
Mindenesetre annyit elertem, hogy miota beleleptem a facebookba hosszu idok utan, azota megsokszorozodott az onnan kapott emailek szama. Nehez az elet.
Mar gondoltam ra, hogy poenbol visszajelolom mindet, sokan mar jo nehany eve vagynak a baratsagomra. Mekkora nagy jot tennek mar veluk...

sellőlány 2015.11.17. 09:46:30

@sellőlány: Ja! És mindig vegyétek fel a fiatal stopposokat. :-) Nagyon sok világjáró fiatal így közlekedik ott.

adg 2015.11.17. 09:52:41

@FeketeMacska73: Mi a komoly? Egy sor AU/NZ banknal lehet szamlat nyitni kulfoldrol. Ez nem anglia, itt nem gyulolik a bankok az ugyfeleket. Azok hozzak a penzt ugyanis. :)

Altalaban egyiranyu a szamla amugy, arra van, hogy ne zsebben kelljen hoznod a sok penzt, ha idekoltozol.
Megnyitod a szamlat online, kapsz szamlaszamot, atutalhatod a penzt, majd amikor itt vagy, akkor akarmelyik bankfiokban igazolod magad, kapsz kartyat, es hasznalhatod a szamladat. Amig nem igazolod magad, nem adjak oda a penzt. Kifejezetten migransoknak van ez kitalalva.

Shanarey 2015.11.17. 09:59:44

Jó utat és sok sikert a poszt írójának.

@HardPötty:

Hmmm, valamit nagyon rosszul csináltál.

Részemről a facebook a szükséges rossz kategória.
Az egyetlen ok ami miatt rajta vagyok, az a lányom.
Van kb 20+ ismerősöm, és ennyi. Van az úgy hogy hetekig nem járok arra, az átlag heti egy kettő, és az is csak azért mert a telefonomra jön valami üzenet, avagy a Csibével ott beszélgetek, ha van valami mondanivalóm, avagy neki van. telefonon van facebook app, de sose használtam mert nem volt rá szükség.

WOW, na az meg a másik fele. Nekem az szórakozás volt és az most is. De simán hagyom a francba ha van valami film amit letöltöttem, avagy TV sorozatok aktuális részei megérkeznek a gépre. persze a letöltést, a Virgin media szeretné blokkolni de esélytelen. Még 2007-ben amikor a család szerint sokat játszottam, simán eltűntem a játékból 3 hónapra, mert, én marha kitaláltam hogy magyarítok egy Hindi filmhez készült angol feliratot. S rohadtul nem érdekelt hogy akkoriban épp mely raidekbe kellett volna mennem, plusz melóból sem lógtam miatta, pedig megtehettem volna mert én voltam a főnök. :-)

M. Péter 2015.11.17. 10:02:57

@adg: Miért kellene zsebben hozni a pénzt? Átköltözés után is át lehet utalni, nem?

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.17. 10:06:27

@Csupacsí: Szinte biztos vagyok benne hogy nem csak azt az oldalt latogattad, hanem peldaul a hataratkelo.blog.hu-t is. Es valoszinuleg meg eleg sok minden mast.

En onzo modon magambol indulok ki es ugy gondolom hogy masnak is vannak olyan "titkai" amit nem akar hogy az egesz vilag megismerjen.

De elfogadom hogy te ugy erzed hogy neked semmi titkod nincsen a vilag elott - gondolom ezert regisztraltad magad ezen a blogon is a hivatalosan anyakonyvezett neveddel es nem egy altalad kitalalt nick nevvel... :P

Hari Seldon 2 2015.11.17. 10:15:21

"Nagyjából az utunk eddig úgy néz ki, hogy landolás (Auckland) után észak felé vesszük az irányt, aztán a keleti part mentén lefelé Wellingtonig."

Gyors reagálás, ha még nem válaszolt volna senki rá (bár ha Birca olvasta csak szólt):

Aucklandból DÉLRE kell menni Wellingtonig.

Hari Seldon 2 2015.11.17. 10:22:36

@HardPötty:
Én meg sose voltam fb-os... Én nyertem. :-)

adg 2015.11.17. 10:25:13

@M. Péter: Mert igy egybol nalad lesz a penz, ha kellene. Egy utalas napokig tarthat. Meg nem kell rogton bankszamlanyitassal szorakozni, hogy legyen mire utalnod.
Es igy ugye megszuntetheted az otthoni szamladat indulas elott, ha akarod. Kulfoldrol meg eleg nehez egy magyar szamlat megszuntetni.
Vagy mittudomen, ezek jutottak eszembe.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.17. 10:28:38

@Th's child:

Manapság menő dolog utálni a FB-ot, ennyi az egész. Ez csak egy sznob divat, semmi más.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.17. 10:28:47

@Csupacsí:

Vegetáriánus = kb. nem eszik húst. (Mérsékelt alakban csak disznóhúst nem eszik, szigorú alakban tojást, tejet sem.)

A biokertészkedés vagy a bioételek kedvelése semmilyen alakban nem kapcsolódik a vegetáriánizmushoz. A bioételek jelentős része HÚS.

Igen, tudom, ez gyakori tévedés Mo-on.

Még szokás keverni a vegetáriánust és a biót a fogyókúrával is, pedig semmi kapcsolat. (Sőt, a húsevés jellemzően fogyókúrásabb táplálkozási mód.)

Úgyszintén ahogy a dietikus táplálkozásnak sincs semmi köze a diabetikus táplálkozáshoz.

Szóval:
- aki vegetáriánus, az nem biztos, hogy bio is, sőt a legtöbbször nem az,
- aki biokedvelő, az nem biztos, hogy vegetáriánus is, sőt a legtöbbször nem az,

Továbbá:
- a bioételek nem feltétlenül fogyókúrásak, sőt legtöbbször kifejezetten nem azok,
- a bioételek jelentős része nem jó cukorbetegeknek.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2015.11.17. 10:28:53

Szerintem az alapvető kérdéshez, miszerint szükséges-e a tájékozódás indulás előtt, nem kell átlépni a határt. Ha valaki egész életében Sárospatakon élt, és mostanában készül Budapestre költözni, annak sem árt, ha egy kicsit utánanéz a helyi viszonyoknak, mert bár itthon az anyanyelvünkön lehet kommunikálni, de még így sem biztos, hogy mankóra talál az, akinek segítségre van szüksége. Jobb mindent magunknak intézni, mert akkor egyrészt később sem kell kényszeredetten hálálkodni senkinek, másrészt ha elszúrunk valamit, akkor nem tudjuk a másikra kenni, mondván, hogy "de ő azt mondta, hogy ez így van".

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.17. 10:29:06

@HardPötty:

A FB igencsak hasznos találmány, nem véletlenül sikeres.

Persze minden lehet hülyén is használni, de ez mindenre igaz. Ezen az alapon a könyvnyomtatás is pokoli dolog, mert sok ökörséget is kinyomtatnak.

A FB mi miatt sikeres? 3 dolog miatt:
- távolobbi ismerősökkel való kapcsolattartás lehetősége,
- integrál sok korábbi csetelési rendszert,
- a hírfolyam segítségével figyelemmel kísérhetők sokféle médiák.

Minden más funkció csak kiegészítés.

Arról nem a FB tehet, hogy vannak emberek aki mozinézés közben is posztolnak, meg felteszik a reggelire evett étel képét.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.17. 10:29:40

@adg:

Előző munkahelyemen szükségem volt egy FB-os kamuprofilra a munkához. Egy sportos alkatú ember profilja kellett. Hát csináltam egyet, az összes adatot én találtam ki 20 perc alatt. Leloptam a netről két vadidegen csaj fényképét, azokat kicsit átalakítottam, s az lett a kamuember. (Ha valaki nagyon megnézi, láthatja, nem ugyanaz a 2 csaj.) Aztán bejöltem találomra 20 vadidegent barátnak, 6-an vissza is jelöltek.

www.facebook.com/profile.php?id=100004826929252 - ne jelölj be, mert már nem emlékszem a jelszóra

A FB időnként törölgeti a kamuprofilokat, de ez sikeres lett, nem kamugyanús: egy passzívvá lett nem túl gyakori felhasználó tipikus profilja.

Hari Seldon 2 2015.11.17. 10:35:54

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:
"- távolobbi ismerősökkel való kapcsolattartás lehetősége,"

Lehet, hogy antiszociális vagyok, de engem nem foglalkoztat, hogy valamelyik harmadik unokatestvérem, ha van ilyen, mit posztolt ki.
Van pár ismerősöm, például itt. Meg a közeli rokonok. nagyjából ennyi. Tudom, nem vagyok társasági ember...

Csodabogár 2015.11.17. 10:37:07

@Flamy (fat cat wannabe): Nem értem miben befolyásolja az ember életét a facebook. Néha napokig meg se nézem, ha van valami esemény, mint pl. most Paris akkor nézem a külföldi ujságokat. Mindez szabadon választott, hogy tud ez valami féle függőséget vagy kötöttséget okozni???

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.17. 10:39:00

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Erdekes hogy a hanyatlo nyugat vivmanyai kozul pont a facset erzed ugy hogy erdemes megvedened.

Szerintem a facse kb. a meki kategoriaba esik: kis mennyisegben es mertkekkel valoszinuleg semmi komoly baj nem szarmazik belole. de nagy mennyisegben es hosszabb tavon szinte biztosan artalmas.

HardPötty 2015.11.17. 10:43:04

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: ez nálam nem utálat vagy divat tárgya. Nem vitatom el a face erdemeit. Viszont az idő amit mostanában ráfordítottam nem térült meg olyan mértékben hogy folytassam a használatát. Felfüggesztettem. Ha szükségét látom akkor újra aktiválom. Ennek ellenére jobban érzem magam.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.17. 10:44:10

@Csodabogár: "Mindez szabadon választott, hogy tud ez valami féle függőséget vagy kötöttséget okozni???"

Bar en egy szoval sem irtam hogy fuggoseget okozna, de valoszinuleg ra lehet szokni. Mint ahogy rengeteg minden masra is ami szabadon valasztott (pl. cigi, alkohol, szamitogepes jatekok, szex, stb...)

Evain 2015.11.17. 10:49:39

@Csodabogár: ugyanaz a szerepe, mint a vallásnak. A közösséghez tartozás érzését biztosítja.
Az ember társas lény, alapvetően szüksége van a társas kapcsolatokra, egy közösség nyújtotta biztonságérzetre. Hogy ez most vallás, FB csoport vagy éppen WoW, az édesmindegy.

SzZoole 2015.11.17. 10:52:38

New Zeeland az en almom is,remelem a posztolo ha vegzett az utjaval ir egy reszletesebb posztot is,addig is sok szerencset az utjan.

Facebook,nem volt,nincs es nem is lesz.Nem azert mert paranoid vagyok,hanem azert mert egyszeruen nem erdekel.Ha valakire kivancsi vagyok megis akkor a nejem oldalan szoktam leskelodni,tudom nem szep dolog:)

WOW,azt sem tudom miaz,mar egy paran emlitettek, hogy egy PC-es jatek.A fiamnak van egy PS. neha azon jatszottam GTA,NEED FOR SPEED es Grand Turismo-t.A lanyomnak meg van egy szep piros Nintendo-ja,azon meg Super Mariot jatszottam.Mostanaban mar ezek sem kotnek le.
Ha van szabadidom akkor a HA. .blog,de ha azis erdektelen akkor Amazon vagy Netflix(mindketto legalis uton van,fizetek erte:))))

©________ 2015.11.17. 10:55:07

@adg: én meg meg sem találtalak:(
nézd meg a Üzenetek Egyéb mappát, hátha elárulták, kik ők....

HardPötty 2015.11.17. 10:57:18

Látjátok ezért szeretek itt olvasgatni. Annyian vagyunk annyi helyen, mindenki más megközelítèsből lát dolgokat. Érdekes nézetmódokat lehet megismerni. Köszi nektek. ☺

©________ 2015.11.17. 10:59:06

@Flamy (fat cat wannabe): fb-ról sose kattintok a HÁ-ra.
a különböző regeket kategrikusan elválasztom.
a fb-on külön csoportokat csináltam, hogy ki mit láthat belőlem.

hogy itt nickkel vagyok, ott meg névvel, a kettőnek semmi köze egymáshoz.
de hogy jobban értsd, itt nem tudod szűrni, ki olvassa, amit írsz, ott meg igen.

ha ebből sem érted, hát...

©________ 2015.11.17. 11:03:13

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: max, ne ragozd, a bio zárójelben volt, semmi köze a vegetarianizmushoz.
csak ahhoz van köze, hogy a belgák szeretnek magyarországon biokertészkedni.
egyébként az általam ismert belgák is vegetariánusok.

©________ 2015.11.17. 11:17:09

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:

...............................................................................
na lányok, tessék....

©________ 2015.11.17. 11:17:59

@diggerdriver:
neki van:
"mi Magyarországon is (bio)kertészkedünk, mivel én teljesen vegetáriánus vagyok"

©________ 2015.11.17. 11:22:39

@Csodabogár: olyan alkatoknak nagyon is könnyedén.

én örülök, hogy régi ismerősöket megtaláltam, és néha látom, mi történik velük (még szerencse, h ők függők:D)
meg annak is örülök, hogy a sokadik osztálytalálkozót így sokkal könnyebb volt megszervezni
meg annak is, hogy olyan emberekről is hallok néha, akikkel nem tartom a kapcsolatot sűrűn, de kedveltem őket
meg a csoportok, főleg az egyetemi csoportok, sokat segítenek a tanulásban (igen, jóval egyszerűbb, mint a levlisták)

nekem ez.
másnak meg a Barátok közt:D

de függő az nem vagyok, még az emberem is gyakrabban nézi, mint én

©________ 2015.11.17. 11:24:38

hú, micsoda nevet találtam:D

adg 2015.11.17. 11:28:59

@Csupacsí: na megneztem. Nincs egyeb mappam. Van archived, filtered, recent, requested es spam. Mind ures. A recentben van egy level, mar el is felejtettem, valaki ismerosnek jelolt es rakerdeztem, hogy ki o, mert nem tunt ismerosnek. Soha nem valaszolt, biztos nagyon kozeli baratok lehetunk.

Hogyhogy nem talalsz amugy? Kuldtem neked par honapja emailt, azzal a nevvel meg kell talalj. Sok sikert, visszajelollek majd, legalabb nem leszek olyan arva. :)

©________ 2015.11.17. 11:31:24

@adg: igen, azzal kerestelek, egyszerűen nem ad ki, hiába írok várost is.
de most megnézem megint.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.17. 11:33:35

@HardPötty:

Én így vagyok a Twitterrel. Máig nem értem mi a jó benne. Van regisztrációm, de csak a médiám cikkeinek linkjei jelennek meg ott - ez beállítottam automatikusra. Saját kezüleg eddig nulla darab üzenetet írtam.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.17. 11:33:53

@Flamy (fat cat wannabe):

Ne ess abba a hibába, hogy kevered egy adott ország politikai rendszerét és vívmányait.

Ezen az alapon aki műholdalt használ, az komcsi, mert azt a SZU-ban találták ki.

Én állandóan fent vagyok a FB-on, persze a saját magán profilomon nem szoktam felóránként írni, ez tény, meg személyes eseményeket se szoktam megosztani, de használom, mert a médiaprofilomon látok egy csomó hírforrást. Kb. 2-3 hónapja teljes tisztítást végeztem: minden lájkot áttettem a médiaprofilomra, így most a magánprofilomon csak az ismerősöket látom és a FB-csoportokat (ez utóbbit is csak azért, mert a csoportokban csak magánprofillal lehet részt venni).

Egyébként én a hamburgert is szeretem, nem értem miért kellene Washington külpolitikájával azonosítanom egy vagy másik gyorséttermet.

©________ 2015.11.17. 11:38:57

@adg: megnéztem, semmi.

írtam levelet.

2015.11.17. 12:23:18

Nem tudok segiteni, de nagyon izgalmas, barcsak mi is meg tudnank csinalni, hogy harom honapra elmegyunk valahova csakugy, es kozben meg jol ottragadunk :D

@HardPötty: En a Hataratkelorol szeretnek :( :D A hiroldalakrol mar sikerult, en akkor ereztem magam nagyon szabadnak, mostmar csak egy-kettot szoktam, a tajekozodas kedveert, de lehet, hogy eleg lenne a kocsiban a radio, majd ujevi fogadalommal lehet, hogy sikerul :D

©________ 2015.11.17. 12:52:28

@mojyo: ha erről leszoksz, MEGKERESLEK!

2015.11.17. 12:57:55

@Jekatyerina Belohabadorova: ...egy levagott lofejjel, igaz? :D

Golf2 2015.11.17. 13:10:04

@Zoole[uk]: Akkor nem Anglia a végállomás?

TilosazA (UK) 2015.11.17. 13:17:05

Nekem a facebook csak amiatt jó, hogy látszik gy csomó blog meg híroldal posztja a hírfolyamban. Amúgy az ismerőseim nagyon ritkán osztanak meg valamit. A kommenteket sosem olvasom el, a saját ép elmém megőrzése érdekében... És én sem posztolok igazából semmit. Így nehéz függővé válni. De a hírek miatt jó. Napi macskás gif... Ja, amúgy ezt úgy értem el, hogy egy csomó ismerősöm követését leállítottam aki vagy hülyeségeket osztott meg (összeesküvés elméleteket vagy hoaxot), vagy agresszíven kommentelt.
A facebook jó, csak észnél kell lenni, mit/mit követsz, és mit osztassz meg.

Kiég3tt 2015.11.17. 13:18:43

Hoho, WoW! Meg a vegen kiderul, h osszejonne egy hataratkelos Dungeon grindeles :)

For the Horde!

TilosazA (UK) 2015.11.17. 13:18:48

@Jekatyerina Belohabadorova: A facebookon egyébként nem találsz meg bárkit név alapján. Csak akkor adja ki, ha egy földrajzi helyről vagytok, vagy az ismerősöd ismerősét keresed.
Próbáld emailcímmel, úgy kiadja.

Evain 2015.11.17. 13:25:05

@Kiég3tt: van 10 db lvl 100-as hordás karim, mondd mi kéne a partiba? :) Csak DK ne legyen, az még csak 92-es :D:D:D

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.17. 13:32:32

@Jekatyerina Belohabadorova: Ertem en, ennyibol mar rogton levagtam hogy masodallasban a Royal Hollowayen oktatod a doktoranduszokat... :P

Viszont az uj neved nagyon jo lett! :D

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.17. 13:38:46

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Nem a politikai rendszerre gondoltam, hanem a kulturara/mentalitasra aminek a gyumolcseit altalaban ostorozni szoktad.

De mindenkinek sajat joga eldonteni hogy hasznal'e facset, hidd el nekem nem lesz se jobb se rosszabb tole.

nemor 2015.11.17. 13:45:53

@mojyo: léccilécci neeee....

HardPötty 2015.11.17. 13:48:29

@Evain: bevállalom a bloodelf palàt... úgy is az az alja nem? Azt divat utálni

Evain 2015.11.17. 13:57:56

@HardPötty: nem a huntert szokás utálni? :D
Nekem még lány pandaranem is van, egy monk meg egy rugó!

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.17. 14:39:10

@Flamy (fat cat wannabe):

Komolyan, milyen mentalitás van abban, hogy egy édeskés zsemlébe húst és sajtot teszünk?

Egyébként is: nekem az USA az egyik kedvenc országom. Nem az amerikai kultúrával van problémám, hanem az uralmon lévő politikai renddel.

Mindig groteszknek tartottam a hamburger-kóla-hollywood elleni álharcot. Nekem ez pótcselekvés, semmi más.

Evain 2015.11.17. 14:43:35

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: miért? mi a gond azzal, ha beleteszel egy jóóó kis füstölt pármai sonkaszelet egy üres croissantba? :)

puhacica 2015.11.17. 15:31:19

@Flamy (fat cat wannabe): "facse" = szerintem nincs meg egy szo, amit ennyire utalok. meghallom, meglatom es vegem. honnan jott ez? van erre valami magyarazat? miert nem faCe? hogy jon bele az az 's'?

a felet egyebkent nem is ertem annak, amiket irkaltok, meg igazabol a masik felet se. sose jatszottam szamitogepen, nem is tudom, eszik-e vagy isszak ezeket a dolgokat, amiket itt felsoroltatok. :D facebookot meg hasznalok, posztolok is, vegul ez egy kozossegi oldal, arra talaltak ki, hogy hasznaljuk. aki meg nem hasznalja, annak nem hianyzik. olyan egyszeru es megis errol szol a kommentfolyam. :D

posztolonak: az egy tok jo dolog, ha meg tudod nezni a valasztott orszagot elore. mi nem tudtuk, ezert videok segitsegevel probaltuk elkepzelni, milyen lehet. amikor a komprol legordultunk es az elso hazakat meglattuk, azt ereztem, hogy ez nekem igazabol nem is tetszik. hideg volt, esett, 22 oras autout volt mogottunk, gondoltam, mindegy, ennel rosszabb mar nem lehet. aztan masnap meglattam az emeletes buszokat es teljesen megvaltozott a hangulatom toluk. :) egyebkent meg felesleges elore izgulni, sok lehetoseg nincs: vagy tetszik, vagy nem. :D

soad1221 2015.11.17. 15:34:25

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: nekem sose volt és nem is lesz mostanában... igaz nem gyűlölöm, de nem is érdekel. akkor most sznob vagyok?

igazából még az iwiw-es időkben, bőven a kizárólag meghívásos időszakban kiéltem ezt a webkettes jelenlétet, illetve hát az egésznek akkor se láttam sok értelmét a potenciális marketingen kívül, a google-accontok már akkor is és azóta is bőven lefedik azt, amire nekem szükségem lehet, szóval minek is legyen? :)
Aki akar elér, nem mentek tönkre az emberi kapcsolataim és még híreket is tudok beszerezni, meg minden más infót, amit csak szeretnék, szóval egyelőre nem látom kifejezetten szükségét és értelmét.

©________ 2015.11.17. 15:56:29

@TilosazA (UK): ó, azzal is próbáltam, tök profi vagyok, múltkor csomó embert találtam így meg az osztálytalálkozóhoz, akkor begyakoroltam egy csomó keresési trükköt:)

Ginix 2015.11.17. 16:09:37

@puhacica: én úgy tudom, h az olaszból jön, de arról lövésem nincs, h miért terjedt el a magyarok között is így. olyan aranyos, h ki, mire ugrik:)

skye8 2015.11.17. 16:13:44

errol a posztrol a border control jutott eszembe, van egy kanadai es egy ausztral valtozata is. a kanadai musorban fuleltek le egy pasit a cbsa officerek, aki elo diszmadarakat akart kicsempeszni az orszagbol. muanyag tubusokba gyomoszolte be a madarakat, ugy neztek ki mint valami hajcsavarok, es az egeszet a kabatjaba csomagolta. olyan tomott volt a kabat mintha robbanoszert cipelt volna benne, aztan sorra elokerultek a madarak, hat fajt a fejem a kacagastol.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.17. 16:25:48

@puhacica: szerintem annak a korosztalynak/tarsdalami retegnek koszonhetjuk akiknek a "nari-sari pali-mali"'t is. 8)

Valszeg az angol kiejtes hianyossaga parosult a rovidites igenyevel. De nem vagyok nyelvesz....

Azt viszont en is eszrevettem hogy megdobbentoen sok embert irrital ha valaki facse-nak hivja. Erre vajon mi a magyarazat?

blackhairlady 2015.11.17. 16:32:59

@skye8:
Par eve egy pattogatott kukorica gepet vittem haza ajandekba egy ismerosomnek. Ugy nezett ki mint egy angol telefonfulke, nagyon szuper cucc volt.
A csomagfelvetelnel lattam, hogy kinyitottak aborondomet, aztan a belsejeben talaltam is egy cetlit, hogy ellenoriztek. Akkor esett le, hogy milyen hulyeseg volt ez tolem, siman nezhettek valami veszelyes targynak is a rontgenen keresztul.

En is neha nezem ezt a border controlt, vannak hajmereszto dolgok benne.

blackhairlady 2015.11.17. 16:35:59

@Flamy (fat cat wannabe): Szerintem azert, mert egyreszt nagyon hulye hangzasa van, masreszt meg koze nincs sem az angol szohoz, sem a magyar megfelelojehez.
En egyszer azt hiszem Geegee-t kerdeztem errol mivel o hasznalta tobbszor, de mar nem emlekszem a valaszara:)

blackhairlady 2015.11.17. 16:37:22

@Hari Seldon 2: "aztán a keleti part mentén lefelé Wellingtonig"

A lefele az delre van?

blackhairlady 2015.11.17. 16:39:11

De jo lenne ha irnanank egy osszefoglalo posztot a tapasztalataikrol. Biztos sok elmenyben lesz reszuk. Es talan a letelepedesben is segit valaki nekik. Sok sikert, es foleg jo szorakozast:)

blackhairlady 2015.11.17. 16:41:16

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:
Szerintem nem keveri a dolgokat, ezert rakta zarojelbe a bio szot a posztolo. Ez csak a kerteszkedesnek a pontositasa, egy jelzo volt, nem hinnem, hogy ne tudna, hogy a bio es a vegetarianus nem feltetlenul fugg ossze.

skye8 2015.11.17. 16:45:10

@Signora con i capelli neri: eddig nem is tudtam hogy letezik pattogatott kukorica gep... jo kis formaja lehetett a rontgenen :)
engem az ijeszt meg, mennyi kokainos csomagot fedeznek fel tejporos/kaves/leveses zacskokba csomagolva, minden border control-ban legalabb egy ilyen kokainos akciot mutatnak. igaz ezek international shipping-en keresztul erkeznek es gondolom nehez beazonositani a feladot, en biztosan nem irnam ki a valodi cimem :P
szegeny azsiaiakat sajnalom, nekik mindig talalnak szaritott gombat, fuszereket meg hust a csomagjaikban. valahogy meg azsiai pontyot is sikerult becsempeszniuk az Ontario toba.

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2015.11.17. 16:53:59

Kajatémához annyit, hogy se ausztráliába se új-zélandra nem érdemes vinni semmi alapanyagot.Meg kész kaját. Alapvetően a legjobban akkor jársz, ha semmi kaját nem viszel, mert a többsége tiltott, és nem biztos, hogy úgy érdemes kezdeni egy 3 hónapos nyaralást, hogy órákat szívsz az érkezés első pillanatában.
Hidd el, új-zélandon jobb minőségű alapanyagok várnak, mint amit innen vinnél ...

Hari Seldon 2 2015.11.17. 16:54:04

@Signora con i capelli neri:
Wellington délre van, de előtte azt írta, hogy északra.

blackhairlady 2015.11.17. 16:56:41

@skye8: En nehanyszor hoztam be fustolt kolbaszt, hazi keszitesut, direkt nekunk keszult, mindig ugy feltem amikor mentem a csomagfelvevotol a kapuig ahol a kutyas rendor allt. szerencsere nem szimatoltak ki, de az utolso alkalommal mar nem hoztam, enm valok nekem az ilyen izgalmak:)))

Itt nezelodhetsz kukoricas gepeket:)
www.google.com/search?q=popcorn+machine&biw=1280&bih=687&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI_4vS8OiXyQIVh1Y-Ch0DFQGP&dpr=1

2015.11.17. 16:57:09

@Flamy (fat cat wannabe): Azert, mert eroltett jopofaskodas, mint regen volt a bunkofon, most meg a telo, meg telcsi, meg a radcsorizek, aztan csapatjuk az asszonypajtassal, es a tobbi, 90es evekben szinkronizalt ifjusagi filmekbol doktoralo szociologushallgatokon kivul senki mas altal nem hasznalt irtozatosgagyi muszleng. Es akkor meg az anglicizmusokrol nem is beszeltunk, mint a Pan Peter galler a bubigaller helyett, vagy mit olvastam nemreg valami divatblogon, meg a hasonlo hulyesegek.

blackhairlady 2015.11.17. 17:02:47

@Hari Seldon 2: Na most lehet en nem tudok olvasni, de en nem latom hol irta azt, hogy eszakra van Wellington.. azt irja, hogy eloszor eszakra mennek (nem irja, hogy melyik varos), es onnan mennek lefele Wellingtonik.

2015.11.17. 18:10:06

@HardPötty: Mik voltak a kérdések, és mik voltak a válaszok? Persze csak akkor írd le, ha publikusak. :)

2015.11.17. 18:14:52

@HardPötty: Azt ugye tudjuk jól, hogy ez nem a WoW hibája. Mondom ezt úgy, hogy én is toltam vagy 3 évet, még anno. FB-n sem kötelező a nap 24 órájában fent lenni. Szerintem.

2015.11.17. 18:28:11

@mojyo: Tényleg le kellene szokni erről is. Habár én meg pont csak ide járok, másfajta weboldalakat az ép elmém megőrzése érdekében nem olvasok (pl. híroldalak és a sok lelki nyomorék hozzászólásai).

Hari Seldon 2 2015.11.17. 18:28:27

@Signora con i capelli neri:
Azt írták Auclandból indulnak. - Ebből következettem, hogy attól DÉLRE van Wellington.

blackhairlady 2015.11.17. 18:32:07

@Hari Seldon 2: Valyon melyikunk verezne el a szovegertesi teszten?:D

Hari Seldon 2 2015.11.17. 18:39:39

@Signora con i capelli neri:

"landolás (Auckland) után észak felé vesszük az irányt"

Nekem ebből az jött le, hogy Wellington nekik délre van.

Nem tudok olyan útirányt kitalálni, hogy Északra menve Wellingtonba érjenek:

https://www.google.hu/maps/place/Auckland,+%C3%9Aj-Z%C3%A9land/@-38.2745158,170.1700471,6z/data=!4m2!3m1!1s0x6d0d47fb5a9ce6fb:0x500ef6143a29917

SzZoole 2015.11.17. 18:44:14

@Golf2: terveink szerint nem,de hat tudod hogy van;ember tervez,Isten vegez.....

2015.11.17. 18:46:37

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: A kommentek tenyleg szornyuek, bar neha el szoktam olvasni oket, csak, hogy kepben legyek, mi van az emberek fejeben, de ha sokaig olvasom oket, az teny, hogy miutan becsukom, olyan erzesem van, mint egy hatalmas gyomorrontas utan, amikor epp hanyni keszulok. Az internettol ugy altalaban meg lehet csomorulni, vagy mi ez a szo. :D Szerintem, ha elszall, az igazabol ajandek, Isten igy akar ravenni, hogy menj el setalni vagy olvass el egy konyvet. :D

blackhairlady 2015.11.17. 18:53:20

@Hari Seldon 2: De hat nem irja azt, hogy Wellingtonba mennek eszakra, csak ugy, arra mennek egy kicsit, mas varosokat latniaztan amikor mar ,meguntak, akkor mennek delre a keleti part menten W.-ba:))

skye8 2015.11.17. 18:54:52

@Signora con i capelli neri: az ismerosom nem volt ennyire szerencses, elkoboztak a szalonnajat a torontoi repteren pedig retegesen, muanyag foliak koze Tekerte :))))
Hat ezek a popcorn gepek jo meretesek, a moziban lattam hasonlokat. Hogy is fert bele a csomagodba? :)

SzZoole 2015.11.17. 19:01:05

@Hari Seldon 2: "Nagyjából az utunk eddig úgy néz ki, hogy landolás (Auckland) után észak felé vesszük az irányt, aztán a keleti part mentén lefelé Wellingtonig. Olyan jan. 15-20 között/ig tervezzük Dunedin környékéig az utunkat, aztán onnan jövünk megint fölfelé, inkább a szárazföld belsejére koncentrálva.

Ezek a fix(ebb) pontok eddig: Whangarei, Northland dec. 5.-7., North of North Island dec. 12.-ig, Gisborne dec. 18.-20., Napier dec. 20.- 25., Masterton dec. 28.-30., Lower Hutt jan. 3.-5.,Wellington jan. 7.-9., Christchurch bármikor januárban, visszafelé, míg Levin február elején leszünk."

Szerintem nyisd meg a google maps-ot es kovesd vegig a fentebb leirtakat es akkor megerted,mivel az auklendi erkezes utan Whangarei fele veszik az iranyt az Auklendhez kepest eszakra van,onnan a keleti parton del fele veszik az iranyt Gisborne,Napier,Masterton,Lower Hutt ami Wellintonhoz egesz kozel van mar,Christchurch viszont mar a deli szigeten van Dunedin-el egyutt.

2015.11.17. 19:08:51

@mojyo: Olvasok könyvet, könyveket. Lehet párhuzamosan csinálni is ezeket a dolgokat.

Az internetes hozzászólásoktól (már ami pl. az index-origo-hvg szintet illeti) meg legtöbbször a maradék életkedve is elmegy az embernek. Én pl. ezért is kerülöm őket. Persze nem kötelező elolvasni a hozzászólásokat... :)

Hari Seldon 2 2015.11.17. 19:18:22

@Zoole[uk]:
OK. ha így kirészletezik, már világos.

SzZoole 2015.11.17. 19:26:10

@Hari Seldon 2: ez csak azert van mert az en is New Zeeland manias vagyok,neha meg Pappito blogjara is felmereszkedek,csak ajanlani tudom:)

2015.11.17. 19:37:52

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Tudom, hogy lehet parhuzamosan is olvasni, meg nem allandoan az interneten logni, en csak arra reflektalva mondtam, hogy akinek valaszoltal, @HardPotty, azt irta, hogy amikor elszallt, akkor megijedt magatol.

A fuggoseg az ilyen, lehet, hogy nem kotelezo semmi, meg lehet esszel is, de a fuggo agya nem igy mukodik, neki KELL, en ezt at tudom erezni, divatfuggo vagyok :D Hasonlit a videojatekfuggosegre, csak nem idot, hanem penzt visz el, ezert nagyobb a kenyszeritoero, hogy megtanulja az ember kontrollalni :D

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.17. 20:02:49

@Th's child:
nekem kb a facebook menti meg az életem :-) akkor meg főleg, amikor napi 8-10 órában szoptattam és közben is jó volt csinálni valamit, de most is, hogy csak kutyafuttában van kis időm napközben. egy falra fel vannak dobva a családtagjaim, ismerősök, hírek, vicces dolgok egy csomó érdekes meg fontos hírlevél, helyi babaklub, kismamás SOS kérdezz-felelek csoportok, és mindenkivel egyszerűen tudok kommunikálni az okostelefonról, elszórakozok, nem maradok le arról, hogy melyik nap szállít ingyen házhoz minden webáruház, ha valamin parázok, megkérdezem, és huszan válaszolnak egy órán belül, hírekből annyi van, amin nem stresszelem túl magam. stb stb. ja meg persze nem kell húsz embernek külön küldözgetni a Danis képeket ;-) leszarom, hogy ki kémkedik utánam.

vándor madár 2015.11.17. 20:08:39

@ Nyuszilander

Szerintem ne nagyon hagyatkozzál hivatalos ügyekben arra, ki mit mond, mert az emberek sok valótlan információt tudnak összehordani.
Ha pedig ott leszel, akkor ne 1-2 interjút tervezz be, hanem elsődlegesen ezzel foglalkozz, mert drága mulatság lesz, amire készülsz.

Az államileg szabályozott foglalkozásoknál az állam mondja meg, mit ismer el és mit nem, tehát teljesen mindegy, hogy Kiss Marika, aki már x ideje ott van, ez ügyben milyen tapaszatalattal bír. Az előírások változni szoktak. Ha sok a bevándorló bizonyos szakmákban, akkor felfelé srófolják a követelményeket vagy egyszerűen leveszik a szakmát a short list-ről . New-Zealandra valószínű van sok ápoló jelölt a Fülöp-szigetekről meg Indiából, akik főiskolai végzettséggel rendelkeznek és jól tudnak angolul, sőt a képzést is angol nyelven végzik.
Itt kérhetsz pl. előzetes felmérést és majd hivatalosan megmondják neked, mire jó a végzettséged. De arra készülj fel, hogy az iskolától hivatalos transcript-et fognak kérni, ezen felül angolul kell prezentálnod a képzési programot, ami valószínű sok-sok oldal. Az nem elég, mint a jó öreg Európában, hogy elküldöd az egyoldalas végbizonyítványt. Az is előfordulhat, hogy a végzettséget csak segédápolónak elismerik el. Ezen nem kell annyira megrökönyödni, mert nincs meg a végzettségi szint, nem kreditrendszerben van a végzettség, amit be lehetne számítani és nincs meg a szükséges gyakorlat sem.

www.nzqa.govt.nz/qualifications-standards/international-qualifications/apply-for-a-pre-assessment-result/

Ami pedig a "sulit" illeti, az angolszász országokban az ilyen jellegű szakképesítés nem suli, hanem minimum főiskolai végzettség, úgyhogy fel kell kötni az alsóneműt anyagilag, mert ezeken a helyeken nincs ingyenes képzés, mint nálunk.

Az is jelentősen nyomhat a latba, amit írtál, hogy nincs gyakorlatod, mert ilyen helyeken pont az a lényeg.

Egyébként átnézted alaposan a bevándorlási feltételeket? Engem az a földrész soha nem érdekelt, de egyszer vettem magamnak a fáradtságot és megnéztem a neten a bevándorlást és ha nem tévedek, akkor oda volt írva, hogy milyen feltételekkel és foglalkozásokkal lehet bevándorolni.

Az ápolóság mindhol jó opció, csak Európán kívül sehol sincs elismerve, legalább is nem így kapásból, hanem több kanyarral és sok pénz elköltése után. A művészettörténettel pedig sehol sem lehet labdába rúgni. Ha van életed párjának a fordítói végzettségről papírja is, az jól jönne, csak az a kérdés, hogy milyen nyelvekre szól? Ha mondjuk angol-francia az ok, de más? Mondjuk angol – kínai ott biztosan jól jönne. Az ilyen jellegű bevándorlásnál sajnos az sehol nem számít, ki mit tud, hanem, hogy kinek miről milyen papírja van. Majd ha már ott vagy és megkaptad a tartkózkodási engedélyt, akkor lehet azt dolgozni, amit akar vagy talál az ember, de beengedni csak a meglévő papírjaidra fognak és nyelvvizsgát is szoktak kérni. Örülnék, ha tévednék és leegyszerűsödtek volna időközben a dolgok. Nekem itt most nincs időm meg kedvem sem, áttanulmányozni a jelenlegi előírásokat.

skillshortages.immigration.govt.nz/registered-nurse-aged-care/

Sajnos máris itt van, amit fent írtam. 3 év ápolói tapasztalat.

Lehet, hogy van más opció is, pl. student visa, mindent körül kell járni. Egyszerűen be kell írni a keresőbe a szavakat, amire rá akarsz keresni. Én beírtam neked, hogy recognition of nursing education in new zealand meg hogy immigration to new zealand és két perc alatt kiderültek a dolgok.

www.immigration.govt.nz/

Sok szerencsét!

SzZoole 2015.11.17. 20:19:34

@mojyo: "A fuggoseg az ilyen, lehet, hogy nem kotelezo semmi, meg lehet esszel is, de a fuggo agya nem igy mukodik, neki KELL, en ezt at tudom erezni, divatfuggo vagyok :D Hasonlit a videojatekfuggosegre, csak nem idot, hanem penzt visz el, ezert nagyobb a kenyszeritoero, hogy megtanulja az ember kontrollalni :D"
A videojatekfuggoseg azt nem tudom milyen,neha meg veszek a fiamnak PS. jatekokat £30-40-ert,de az semmi a ruhara koltott penzhez kepest,foleg ha az ember nem csak divat,hanem markafuggo is

blackhairlady 2015.11.17. 20:24:17

@skye8: En is foliaba csomagoltam, azt meg egy ciposdobozba, szerencsem volt, de mar nem merek kockaztatni en sem, a szivem szakadna meg ha a szemetbe kerulne a finom fustolt aru:))

nem nagyok ezek, kb1, max 2 zacskonyi kukoricat lehet vele kesziteni. Siman elfert a nagyborondbe az egyik szeleben. Nem utaztunk soha sok ruhaval, mert kellett a hej visszafele elhozni a meg otthon maradt cuccosokat.

2015.11.17. 20:34:17

@mojyo: Tudom, a függőség nagy úr. :(

SzZoole 2015.11.17. 20:36:00

@Signora con i capelli neri: en tudom milyen masinarol beszelsz,nekunk is van.Egy fel kilo pattogtatni valo kukoricat £1-ert lehet venni es nagyon sokat lehet belole kesziteni,sokkal gazdasagosabb,mint uzleteben vagy moziban venne az ember.
A mienk ilyen.

kepkezelo.com/images/gmcj9jpyt2jmhdjjwy8l.jpeg

Herr Géza 2015.11.17. 20:37:24

OFF:
A kezdés előtt egy órával lemondták a hannoveri német-francia barátságos focimeccset konkrét riasztás alapján. Merkel is ott lett volna.....
Most ez lesz a normális?
ON.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.17. 20:41:59

ja és mi meg mittomén Brazíliába szeretnénk költözni, szervezze már meg valaki lécci. najó, térképet veszek :-/
egyébként meg alvásfüggő vagyok.

HardPötty 2015.11.17. 20:44:29

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: nem titok. A blogomon ott van minden. Nyitott könyv az életem ezen rèsze... mármint a kiköltözés. Önreklàmba viszont nem fognèk itt. ☺

Herr Géza 2015.11.17. 20:47:28

@Zoole[uk]: Miért? Pappito kannibál? :)))))

Herr Géza 2015.11.17. 20:59:52

@Zoole[uk]: "...neha meg Pappito blogjara is felmereszkedek..." Ez úgy hangzott, mintha ott valami szörnyűségek is lennének... :)))

Herr Géza 2015.11.17. 21:01:36

@Herr Géza: Vagy mintha tudjukki blogjáról lenne szó...:))))

SzZoole 2015.11.17. 21:04:42

@Herr Géza: ja,azt csak azert irtam ugy,mert nagyon keves ember blogjat szoktam olvasni :)

blackhairlady 2015.11.17. 21:19:50

@Zoole[uk]: ez is jo, de en kimondottan a dizajn miatt vettem ajandekba, olyan retros, a konyha disze:))
Nalunk egy udito es egy zacsi kukorica dragabb mint a mozijegy:(

SzZoole 2015.11.17. 21:27:00

@Signora con i capelli neri: en kb 3 eve voltam moziban utoljara,bar most terveztem menni az uj James Bond filmet meg nezni,de nekem is ugy remlik,hogy eleg draga itt is:(
A lanyom gyakrabban jar es Ö beszokta csempeszni az uditot es a kukoricat is a moziba

SzZoole 2015.11.17. 21:36:05

@Herr Géza: Gejza,hogy lehetett volna most Hannoverben a nemet-francia meccs,amikor a francia csapat itt jatszik a Wembleyben az angol csapatal.

nyuszigonosz 2015.11.17. 21:42:02

@Zoole[uk]: Elírás volt Géza úr részéröl. A német-francia meccs az pénteken volt Párizsban.
Ma a német -holland meccs lett volna Hannoverben.

SzZoole 2015.11.17. 21:45:53

@nyuszigonosz: igy mar ertheto,koszi:)
Gejza biztos beivott:)))

Herr Géza 2015.11.17. 21:52:15

@Zoole[uk]: @nyuszigonosz: Upsssz.... Természetesen hülyeséget írtam...Naná, hogy német-holland.
Biztos azért kevertem meg, mert pont megnéztem, hogy mi a helyzet a Wembley-ben az angol-FRANCIÁVAL...
Sorry.

Herr Géza 2015.11.17. 21:53:20

@Zoole[uk]: Gejza nem iszik alkoholt. :D

SzZoole 2015.11.17. 22:01:37

@Herr Géza: sehol nem irtam,hogy az alkoholtol vagy beiva:)))

33621 2015.11.17. 22:19:26

@diggerdriver: Nem gyenge a technika! Micsoda leszúrókés! Ez az ember tud valamit!

Herr Géza 2015.11.17. 22:21:26

@Zoole[uk]: Jaja, végülis hallottunk már a Coca-Cola mámorban fetrengő fiatalokról is, pl. ... :))))

Muscari 2015.11.17. 22:31:39

@HardPötty: lehet, bar szerintem a nagy szamok torvenye is belejatszik.Tiz evvel ezelott, na, akkor viszont tenyleg sokkal konnyebb volt megkapaszkodni.

Muscari 2015.11.17. 23:02:09

@HardPötty: nekem kevesebb, mint egy eve van FB-m, az egyik kommentelotarsunk beszelt ra. Minket csak kozelebb hozott, azota talalkoztunk is IRL. Hireket szoktam meg olvasni, a napi.hu-t szeretem, szep kepeket nezegetek, meg utazos oldalakat. Par zart csoportban vagyok meg benne, illetve a ritkan latott rokonaimmal is kapcsolatban tudok igy maradni.
Ami kicsit zavaro, hogy a filippino kolleganoim naponta posztolnak olyasmit, hogy "ha Jezus ott van a szivedben, akkor ird le, hogy Amen" es hasonlok, de azokat gyorsan atgorgetem :-)

2015.11.17. 23:09:29

@Herr Géza: Ugye nem a mi csoportunkban lesznek, mar megint?! :D

2015.11.17. 23:24:55

@mojyo: Ja nem, mert ugyanabbol a kalapbol fognak kisorsolni, szerencsere.

adg 2015.11.17. 23:33:40

@bunny.hu: elofordul egy-ket dolog, amit nem lehet mindenhol beszerezni pl ausztraliaban. Ilyeneket erdemes lehet hozni. A dolog nem olyan veszes, meg kell nezni a karantenszabalyokat, ha az alapjan nem tudod egyertelmuen eldonteni, akkor az incoming passenger kartyara rairod. Vamos megnezi es megmondja, hogy lehet-e. Ez egy pillanattal hosszabbitja meg a folyamatot kb.
Mas kerdes, ha nem szolsz, hanem be akarod csempeszni es eszreveszik, akkor valoban ramehet akarhany ora meg par szaz dollar.
Nyugodtan meg lehet kerdezni, nem lonek le. Sot, a kartyan is rajta van, hogy kerdezz bizonytalansag eseten.

LittleG (uk) 2015.11.17. 23:48:01

@Jekatyerina Belohabadorova: miért?

amúgy a reptéri ellenőrzéses műsorokból kiindulva úgy lesz...

LittleG (uk) 2015.11.18. 01:08:05

@puhacica: " "facse" = szerintem nincs meg egy szo, amit ennyire utalok. meghallom, meglatom es vegem. honnan jott ez? van erre valami magyarazat? miert nem faCe? hogy jon bele az az 's'?"

nem olvastam még tovább a kommenteket, lehet más is írta:
én csak arra tudok gondolni, illetve nem is tudtam, hogy Magyarországon is fácsézzák - hogy konkrétan románul a face-t "fácse"-nak olvassák és a csinálni ige egyes szám harmadik személyű alakja.

Én azt hittem ezt magyarosították a romániai magyarok, mint sok más román szót még (pl. borkán, punga...)

LittleG (uk) 2015.11.18. 01:11:39

@Shanarey: "persze a letöltést, a Virgin media szeretné blokkolni de esélytelen"

nekem itt Angliában csak az ncore-ról megy a letöltés, talán mert azt nem ismeri a Virgin..

FutureFry 2015.11.18. 01:23:44

@Signora con i capelli neri: Gondolom ilyen cetlit találtál:
reneespindle.files.wordpress.com/2012/03/tsa-notice.jpg
Nekem ezekből már gyűjteményem lehetne: az elmúlt pár évben - ha volt feladott csomagom - szinte mindig átnézték, vagy legalább is hagytak benne ilyen cetlit. Idén már kétszer is. Mostanában már inkább én teszek bele (hagyok benne) egyet a cetliből, hátha akkor nem rendezik nagyon át a bőrönd tartalmát (extra cetlit még nem találtam).

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 01:33:50

@sellőlány: "A bevitt élelmiszerek ellenőrzését elég komolyan veszik és bírságolják is"

így van, és nem fog vékonyan a ceruzájuk, legokosabb SEMMI kajafélét hozni. Gyümölcs, méz, hőkezelés nélküli húsáru mind no go és repkednek érte a 400 dolláros bírságok.

" Mivel szinte mindent importálniuk kell a világból, készüljetek fel, hogy az EU árakhoz képest elég drága az élelmiszer,"

Ez marhaság, ha nem haragszol, a világ egyik legnagyobb tejipara működik itt, plusz komoly állattenyésztés, gyümölcstermesztés, NZ élelmiszer exportáló ország, nem azért drága, mert hozni kell a motyót, hanem azért mert versenyezni kell az export árakkal.

"érdemes megnézni a Matakana village-i farmers marketet."

Tényleg érdemes, de az a nagyvásárcsarnok megfelelője, kiváló minőségű cuccok igen drágán, az nem egy átlagos farmers market.

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 01:36:01

@M. Péter: de lehet, de időbe telik és addig ki kell vegyél kp-t, ami eléggé felesleges. Az előre nyitott számlához érkezéskor kapsz egy eftpos (debit) kártyát amivel azonnal tudsz működni.

egyébként ígyis-úgyis pár perces móka az egész, nem egy megerőltető kaland.

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 01:45:01

@Herr Géza: :)

nincs ott semmi ijesztő
csak most már zöld :)

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 01:46:34

@adg: csak nokedliszaggató nincs itt :) mondjuk azt viszont be lehet hozni restrikciók nélkül

adg 2015.11.18. 01:59:28

@pappito: Nekunk volt mar egy-ket dolog, amit rokonok hoztak, vagy kuldettuk. Ha mar ugyis kuldenek valami csomogot egy rakas penzert, akkor legyen benne olyan, amit szeretnenk.
Kaja is, ha gyarilag be van csomagolva, akkor nehany kategoriatol eltekintve nem kunszt. Csokolade, fuszerek, akarmi. Ha rairod a kartyara, akkor nem buntetnek meg akkor sem, ha egy fel disznot hozol. Csak nem engedik be.:)

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 02:02:59

@adg: mi kaját csak pirospaprikát küldetünk, a többi nem érdekel és azt nem lehet kiváltani semmivel :)

meg anyósom néha küld egy bála balaton szeletet (don't ask) amit a gyerekeim felzabálnak gyorsan.

fűszerből meg szerintem többféle van nálatok, mint Mo-n valaha lesz, köszönhetően a mindenféle ázs népeknek :)

adg 2015.11.18. 02:10:07

@pappito: Pont pirospaprikat hozattunk mi is. Itt lehet kapni, de vagy izetlen, vagy homokos es recseg a fogunk alatt.
Van olyan fuszer, amit nem talaltunk meg itt. Ez vilagvege. Mar nem emlekszem, talan komeny volt az egyik, meg majoranna talan?
Amugy javul a valasztek, sokkal tobb minden van, mit harom eve. Van remeny.

Apam mindig etcsokit kuld a gyerekeknek. Az jo, mert utaljak, igy megmarad nekem. (Nem mintha amugy itt nem lenne etcsoki, de mennyivel jobb mar megvenni magyarorszagon 10 tabla csokit 2-3000 forintert, majd elkuldeni 5000-ert. :D)

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 02:24:35

@adg: szerintem kömény is meg majoranna is van itt a szimpla bótban a sóbors polcon. mondjuk mi nagyvárosban (nemröhög!) lakunk hozzátok képest, lehet, hogy oda a végekre lassabban ér el a gasztro-wonderland

"de mennyivel jobb mar megvenni magyarorszagon 10 tabla csokit 2-3000 forintert, majd elkuldeni 5000-ert."

tru story, bro :)

de ez még egész viselhető, láttunk már olyat aki lisztet(!) hozott.

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 03:21:10

@sellőlány: " Azt tudom, hogy szezonális munkaerőre mindig van igény (pl szüretek)"

ahol nem vállalhat munkát turistavízummal

blackhairlady 2015.11.18. 04:12:35

@FutureFry: igen, igy nezett ki, azt hiszem. Ez volt az egyetlen eset, elotte es azota sem talalkoztam ilyennel, illtve nem vettem eszre, hogy kutakodtak volna.

blackhairlady 2015.11.18. 04:19:31

@pappito: mi majkremet hozunk mindig, azt a kis barnadobozosat. A legkisebb gyerekem csak ugy, kiskanallal falja be, mondtam neki, hogy legkozelebb a szulinapi tortaja ebbol fog keszulni:)))
@adg: vegre egy normalis hely ahol nem lehet komenyt kapni:)))

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 04:36:08

@Signora con i capelli neri: a konzervek szerintem nem érdeklik őket. bár a májkrém elég ehetetlen lett már pár éve.

és lehet ott köményt kapni szerintem, csak nem cuminnak hívják, hanem caraway-nek :)

nemor 2015.11.18. 08:44:01

@Signora con i capelli neri: nemrég olvastam, hogyan kell otthon elkészíteni, ki is próbáltam. nem bonyolult, és egy csomóféle fűszerezéssel variálhatod. nálunk mindenki nagyon májkrémfüggő, nagy siker volt :-)

M. Péter 2015.11.18. 09:04:40

@FutureFry: Nekem kétszer ellopták a speciális TSA-kompatibilis lakatomat, kinyitották és nem rakták vissza.

Herr Géza 2015.11.18. 09:45:12

@pappito: :)) Apropó liszt: mit küzdöttem az elején én is az asszonypajtással ebben a "de az nem olyan" témában...:D Aztán szép lassan elkopott majdnem minden, mára két dolog maradt a pirospaprikát kívül: porcukor és gríz. Vágja azt valaki, hogy mi lehet a különbség porcukor és porcukor között? Mert pontosan a nejem sem tudja megmagyarázni, így marad a "mert az nem olyan"...:))))))
Még szerencse, hogy évi egy-két kilónál nem fogy több...

Muscari 2015.11.18. 10:13:46

@Herr Géza: itt háromféle szemcsenagyságú cukor van, van a caster sugar, ami a kristálycukornál finomabb, de a porcukornál durvább szemcséjű. Sütni teljesen jó és könnyebb vele dolgozni, mint a porcukorral.

Ami viszont abszolút nincs, az a rétesliszt, egyféle sima van, max sütőporral kevert self raising liszt, meg persze rengeteg féle kenyérliszt.

puhacica 2015.11.18. 11:14:54

@Ginix: @Flamy (fat cat wannabe): @LittleG (uk): koszonom a tippeket, de tovabbra se ertem, hogy vetemedhetnek emberek ilyen szavak hasznalatara. :D ettol a pali malitol kicsit kiegtem, ez a narancssarga pall mall lenne? edes anyanyelvunk! :D
a borkan es a punga mit jelent? sose hallottam egyiket se.

@adg: @pappito: mi most szinten csokit kuldunk haza, illetve sort es kulonfele lekvarokat. nem mintha barmelyikbol orszagos keszlethiany lenne otthon. :D

blackhairlady 2015.11.18. 13:44:28

@pappito: Igen, en is abban biztam, hogy felbontatlan konzerv aru, ha megtalaljak akkor sem dugnak talan a dutyiba:)))
Komeny fujjjjj, akarhogyishivjak:D

blackhairlady 2015.11.18. 13:46:33

@nemor: Erdeklodve varom a receptet, mert mar reg kiofogytunk, masfel eve nem voltunk otthob es nem is mostanaban megyunk, szoval jo lenne valami hasonlo. Bar lehet, hogy ugy jarok vele mint aturo rudival, azt is csinaltam neki hazilag, de csak annyi volt a reakcio, hogy nem rossz, nem rossz, de nem olyan mint az eredeti. Nem is starpalom magam azota:)

blackhairlady 2015.11.18. 13:51:36

@Herr Géza: Vannak kulonbsegek, es igen, nehez megmagyarazni idonkent. Es el kell telnie egy kis idonek amig felfedez az ember valami hasonlot es hozza is szokik.
Nalunk a pirospaprika mexikoi, es jobb mint a magyar.
A porcukor, liszt, buzadara tenyleg mas itt is, ez van, ebbol kell dolgozni. Nektek azert egyszerubb, konnyebben hoztok otthonrol:)

LittleG (uk) 2015.11.18. 14:07:02

@puhacica: nem csoda, román szavak magyarosítva, Erdélyben.
A punga az a nájlonzacskó a borkán meg a befőttesüveg :)

nemor 2015.11.18. 14:35:42

@Signora con i capelli neri:
én innen indultam, jó döntés volt:
www.gabojsza.hu/2011/11/hazi-majkrem-csirkemajbol.html

de találsz még egy csomó receptet, bár szerintem nem szükséges, mert alapvetően nagyon egyszerű az egész, nem is értem, az én családomban ez miért nem készült soha

mivel én mindig mindent felülbírálok (gps-t is, nem kéne...), ezt is, és a következőkre jutottam:
- mindegy, milyen zsírt raksz bele
- majdnem fele-fele arányban kell a zsír, nem a recept szerint, mert frissen még csak-csak OK, de hűtőből kivéve már inkább szeletelni lehet, mint kenni
- első siker után jöhetnek a különböző ízesítések, ki mit szeret (majoranna, hagyma, bors, kardamom stb.)
- disznómájból is finom (mi amúgy is jobban szeretjük, mint a csirkegyári "húst"), ergo valószínűleg a többi állatéból is

Jó étvágyat hozzá, ja és ez sem olyan lesz, mint az eredeti!!!

FutureFry 2015.11.18. 15:13:17

@M. Péter: A TSA-kompatibilis lakatokhoz bárki tud kulcsot csinálni már egy ideje: imgur.com/a/JQD7l

blackhairlady 2015.11.18. 16:24:25

@nemor: Koszi, jol hangzik, kiprobalom:)

Btw. GPS felulbiralasa. halloweenkor elmentunk egy haunted houseba a gyerekekkel. Bekapcsoltam a GPS-t, persze otthon megneztem a terkepet a neten is. Nem tetszett amerre navigalt, en maskepp emlekeztem, igy az en elkepzelesem szerint mentunk. Sikerult megismernunk Houston egy uj reszet:)))
Persze en mindig beleszamolom az eltevedesi idot is (plussz a kozlekedesi enhezsegeket), igy sosem keek el:D

sellőlány 2015.11.18. 17:04:17

@pappito: A mindenre az össz merchandise importot értettem, de ebből az élelmiszer rész jelentős. Nagy számokban érdemes megnézni az éves búza, állati zsiradék, magolaj, olaj, hús(!) importját - lásd a saját húsára büszke kiwik lamentálását a szomszédos olcsó ausztál hús térnyerésére az új-zélandi piacon. Új-Zéland klímája és földrajza speciális, de nem alkalmas mindenféle élelmiszer igény szerinti előállítására (max. szezonálisan). Csak fordítsd meg az árut a boltban, és nézd meg a származási országot a címkén. Meg fogsz lepődni. :-) A férjem kollágái (a cég új-zélandi, de 4 kontinensen vannak leányvállalataik) nagyrészt kiwik, aussiek, sok mindenről beszélgetünk velük a találkozásainkkor. Néhányan közülük európai gyökerekkel rendelkeznek, ezért van fogalmuk az itteni világról, ahol szinte mindig minden normális áron elérhető. A fenti infókat pl. ők is megerősítették, de ettől még simán lehet, hogy "marhaság".
Ne haragudj, de közben én a nagycsarnokos hasonlatodon nyerítettem fel, ami egy nagybani piacos cuccot szétszóró, nem kifejezetten az egyedi árut kereső ember spirituális lelőhelye. A Matakana village magyar megfelelője kb. a káptalantóti Liliomkert, ajánlom figyelmedbe, ha egyszer arra jársz. Ott lehet frissen facsart leveket, szörpöket, helyi ember kiskertjében termet zöldséget, nénike által sütött rétest, kecsketenyésztőtől vett sajtot venni, kiülni a napra és csodálni a környezetet, turkálni régi cuccok között. Már csak az a fantasztikus kávézó helyi mása hiányzik a Liliomkertből, amit Matakana village-ben anno leteszteltünk.
Szezonmunka: a turistáskodás utáni időszakra utaltam, amikor már ott élnek, de még keresik a lehetőségeket. Persze feketén bármikor, bármilyen munkát lehet végezni, de sokat nemigen lehet keresni vele.

puhacica 2015.11.18. 18:18:24

@LittleG (uk): borkan: jol fest benne az uborkam. hihi
:D (bocsanat!!!)

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 20:00:29

@sellőlány: nem vitatkozom veled, nyilván jobban tudod, már nyaraltál itt egyszer.

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 20:03:16

@Signora con i capelli neri: "Komeny fujjjjj, akarhogyishivjak:"

ebben abszolút egyetértek, szerintem a köménymagleves vagy mi a frásznak hívták a menzán az emberiség elleni bűntett :)

M. Péter 2015.11.18. 20:23:02

@FutureFry: Nem lep meg, de attól még visszarakhatták volna a lakatjaimat.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.18. 20:44:33

@Signora con i capelli neri:
májkrémet tök jót lehet csinálni házilag, pofonegyszerű, már ha lehet egyáltalán májat kapni....

blackhairlady 2015.11.18. 20:50:34

@pappito: Lehet, a terroristakat is hatastalanitani tudnank a komennyel:))))))

@Dragonlady (Bp, Hun): Persze, lehet, minden fajtat, sertes, marha, csirke, van itt minden:)
Pacalnak valo is, korom, bor a kocsonyahoz.
Csirkemaj at rantottam a hetvegen, komoly dollorba kerult, 1.22$ egy nagy tejfolos poharnyi:))

Egyebkent a hiresztelessel ellentetben makot is lehet venni szinte minden uzletlancban.

Mindenkeppen kiprobalom majd Nemor receptjet, jol hangzik:)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.18. 21:01:18

@Herr Géza: kávédarálóval a kristálycukorból lehet porcukrot csinálni. mármint az a régi "rendes" kávédaráló.

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 21:05:33

@Dragonlady (Bp, Hun): hogyne lehetne, meg is kérdezték, hogy milyen kutyám van, amikor sertésmájat vettem :))))

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.18. 21:06:35

@Signora con i capelli neri:
én már nem tudom, hol találtam, googlen kerestem májkrém receptet. sima hagymán megsütött máj, vajat raktam bele meg kis tejfölt, arra kell vigyázni, hogy kihűlve sokkal sósabbnak érződik, mint melegen, úgyhogy nem szabad nagyon megsózni. elsőre asszem majoranna ment bele meg kis pirospaprika. nem olyan, mint a bolti, hanem sokkal jobb :-)
azért nem voltam benne bztos, hogy van máj, mert sok "nyugati" kiborul ezektől a "véres" kajáktól, nem tudtam, mi a helyzet pont nálatok.

nyuszigonosz 2015.11.18. 21:07:18

@Dragonlady (Bp, Hun): Van itt porcukor, söt nagyon jó minöségü. Szerintem a Géza úr neje egy picilinkót nosztalgiából hozza . :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.18. 21:10:42

@pappito: nah, gondoltam, hogy valami ilyesmi a trükk :-)
én speciel Tajvanon nem értettem, hogy mit csinálnak a csirkék combjával, esetleg nincsen a tajvani csirkéknek combjuk, mert bakker nyakat meg lábat mindenhol lehet venni, és azt szopogatják grrrrrr fúújjjjjj (csirkeköröm broáf), gondolom az undorító combokat meg bedarálják kutyakajának.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.18. 21:12:01

@nyuszigonosz: :-)
mi is csak akkor gyártottuk úgy régen, emlékeim szerint, ha éppen elfogyott a porcukor és csak kristály volt.

blackhairlady 2015.11.18. 22:32:55

@Dragonlady (Bp, Hun): Ne feledd, mi itt multikulti vagyunk, mexicoi, indiai, kinai meg amit akarsz:)
Otthoni vanilias cukrot, pudingport veszek, nemet tesztakat, husaruban meg minden allat minden alkatresze megtallahato.

sellőlány 2015.11.18. 22:37:18

@pappito: Értem és beszélem a szarkazmus nyelvét, kedves távolba szakadt barátom. Azért szólj, ha errefelé járnál, szívesen mutatok pár update helyet, nehogy már turistának nézzenek.

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 22:40:09

@sellőlány: engem nem zavar, ha turistának néznek ott ahol turista vagyok.

sellőlány 2015.11.18. 23:00:40

@pappito: És a magyart is már akcentussal beszéled?

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 23:03:33

@sellőlány: szerintem sértődj meg.

de leírom lassabban, hátha a kapkodás miatt nem volt érthető:

"engem nem zavar, ha turistának néznek ott ahol turista vagyok."
Téged miért?

sellőlány 2015.11.18. 23:07:32

@pappito: engem sem, de szívesen lógok a helyiekkel, hogy több jöjjön át egy adott helyről, mint ami a lonely planetben olvasható :-)
Egyébként bocs, de te szólítottál meg, gondoltam, ha vitatkozni nem akarsz, legalább beszélgessünk.

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 23:12:50

@sellőlány:
nem megszólítottalak, hanem kijavítottam/pontosítottam amit írtál. A szó, amit keresel a köszönöm, de oda se neki.

Az akcentusos szurkapiszkát is felejtsük el.

És beszélgessünk.

sellőlány 2015.11.18. 23:27:17

@pappito: Ezt a magyarosch arroganciát még nem tudtad levetkőzni? Pedig a kiwik olyan kedves emberek, az ember azt hinné, huzamosabb idő alatt valamit tanulhat tőlük az ember. Engem pl. érdekelne, hogy miért tartottad a kommentemet fontosabbnak személyeskedve korrigálni ahelyett, hogy írtál volna pár érdekes infót és jó tippet a posztírónak. Na, azt pl. én is megköszöntem volna.

pappito · http://pappito.com 2015.11.18. 23:45:51

@sellőlány: a posztíróval levelezek pár hete, de nem gondolnám, hogy azt itt, vagy bárhol meg kéne osztanom bárkivel.

Ettől még mások elolvassák amit írsz és helytelen premisszákból esetleg téves konklúziót vonnak le, inkább kijavítottam.

Az, hogy turista voltál itt az nem személyeskedés, hanem tény. A személyeskedés a magyaroschozás meg a vélt akcentusom emlegetése volt, ezeket viszont nem én követtem el, úgyhogy inkább kérdezd magad ezügyben.

Herr Géza 2015.11.19. 00:26:44

@nyuszigonosz: Most hogy előjött a téma, megkóstoltam: a germán porcukornál (Südzucker) a magyar vitathatatlanul édesebb és finomabb/selymesebb állagú. Igazat kell adjak neki, tényleg van különbség. Más kérdés, hogy nekem ez nem lenne annyira kardinális téma, hogy ezért otthonról hozzak. De ha neki ez kell, akkor mit brekegjek ellene. A gríznél is az állagával van gond, a magyar lágyabb, simább, finomabb struktúrájú. Engem megintcsak nem izgatna (max. grízgaluskaként eszem levesben), ők viszont több grízes cuccot nyomnak, azt az évi max. 5 kg grízt viszont nem nagy ügy otthonról hozni. Egy csomó minden más viszont régen lemorzsolódott (pl. túró, tejföl, stb.) és már kolbászt is inkább spanyolt eszek, amióta megszűntek idővel a tuti háztáji beszerzési forrásaim és sikerült párszor iszonyúszart vennem boltban iszonyúsok pénzért...

sellőlány 2015.11.19. 00:34:23

@pappito: Szerintem továbbra sem írtam semmi olyat, amit le kellett volna marhaságozni, ennyit a személyeskedésről. Ha belinkeltél volna egy profi elemzést NZ nemzeti össztermeléséről és a fogyasztói szokásokról és mondjuk ez totálisan ellent mondott volna annak, amit írtam, emeltem volna a kalapom. Pl. hogy a búza importja a '60as évek óta 400%-osra nőtt, az pl. pont egy ottani infó, akitől hallottam, véletlenül egy helyi külker vállalatnál tanácsadó (ipari export-importban specialista.) Egy másik kiwitől tudom, hogy bizonyos halfajok, bizonyos időszakokban nem halászgatóak/ horgászhatóak a tengeren, a standokról mégsem hiányzik a friss áru. Nyilván azért, mert a halak többféle útlevéllel rendelkeznek. ;-) Na ennyit a szarkazmusról. Egyébként tényleg van akcentusod? A kiwi angollal mennyire tudtál azonosulni?

sellőlány 2015.11.19. 00:42:01

@pappito: Illetve élvezetes lenne, ha pár releváns infót idevetnél a köznek is. Engem pl. érdekelne, hogy mi a top10 foglalkozás arrafelé, merrefelé induljon egy odavetődött, milyen az iskolarendszer és hogyan lehet integrálódnia mondjuk egy magyar kisiskolásnak, hogy lehet megszokni, hogy ott nyáron van tél és fordítva, mit tudnak a kiwik Európáról általávan véve. Milyen helyeket javasolnál meglátogatni 3 hónap alatt. Stb. stb.

blackhairlady 2015.11.19. 00:59:39

@Herr Géza: latod latod, mindenkinek van valami heppje, en neha veszek felkockazott hagymat, ti meg porcukrot visztek Magyarorszagrol:)))) (bocs, de ezt nem tudtam kihagyni:D)

pappito · http://pappito.com 2015.11.19. 01:03:39

@sellőlány: mint korábban már említettem, nem vitázom veled, hiszen jobban tudod és a búzaimport szikes talajon '45-től napjainkig releváns úgy a turisták, mint a letelepedni szándékozók számára.

ha angolul beszélek van akcentusom, ha magyarul, akkor nincs (jé, pedig az anyanyelvem)

pappito · http://pappito.com 2015.11.19. 01:06:07

@sellőlány: "Illetve élvezetes lenne, ha pár releváns infót idevetnél a köznek is."

kedves tőled, hogy érdeklődsz, de ha nem haragszol, a témában általam írt kb. hatszázezer szót nem fogom neked ide kivonatolni, csak mert megsértődtél, hogy valaki kijavít. Do your homework.

Herr Géza 2015.11.19. 02:05:28

@Signora con i capelli neri: A kis galád, látom nem felejtesz... :)))))))
A pont a tiéd.

blackhairlady 2015.11.19. 03:02:03

@Herr Géza: akkor dontetlenben kiegyezhetunk:))))
Most mar csak azt aruld el mi a te gyenged:D

sellőlány 2015.11.19. 07:39:47

@pappito: A branded blogodra gondolsz, elég öncélúan? Meg fogsz lepődni, de tudok róla, egy időben olvastam (almás posztok környékén), amit itt írtál és talán linkelve is volt. Ja, meg egy jópofára vett házfelújításra is emlékszem. Kb. ennyi maradt meg a tevékenységedből, néhány pikírt hozzászóláson kívül. Na, de küldök neked (és néhány érintettnek) egy cikket, hogy ne maradjanak megválaszolatlanul bizonyos kérdések.
m.nzherald.co.nz/personal-finance/news/article.cfm?c_id=12&objectid=11304473

pappito · http://pappito.com 2015.11.19. 21:03:15

@sellőlány: "A branded blogodra gondolsz"

mi a frász az, hogy branded blogom? mivan?

Shanarey 2015.11.20. 12:01:20

@LittleG (uk):

A Virigin ( vagy akármelyik UK szolgáltató) nem ismerhet minden új torrent oldalt. Én mindig találok olyan oldalakat amelyeket még nem blokkolnak, na meg ha TOR-t használok akkor amúgy sem tud blokkolni.

sellőlány 2015.11.20. 14:17:32

@pappito: Kreáltál hozzá egy névspecifikus domaint... :-)

Shanarey 2015.11.20. 14:27:16

@LittleG (uk):

Egy böngésző program, amely úgy tesz mintha nem UK-ban lennél, hanem a világ bármely ( jellemzően Európa) más országában.

Innen le tudod tölteni.
www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

Ám az sem árt, ha pakolsz hozzá ADBLOCK-ot is és akkor a kéretlen reklámok és egyéb vackok nem fognak zavarni.

Adblock-ot innen tudsz letölteni hozzá.

addons.mozilla.org/en-GB/firefox/addon/adblock-plus/

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása