oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. november 16. 06:42,  A londoni vagy a párizsi modell? 182 komment

2015. november 16. 06:42 Határátkelő

A londoni vagy a párizsi modell?

Az elmúlt napokban sok helyütt lehetett hallani a kérdést: miért éppen Párizs? Azaz miért éppen a francia fővárosban támadtak a terroristák, idén ráadásul már nem először. Közben a BBC-ben több betelefonáló is arról beszélt személyes tapasztalat alapján, hogy Párizs már régen nem az a romantikus város, amiként bennünk él, és messze nem olyan befogadó hely, mint mondjuk London. A mai tehát amolyan vitaindító poszt, kíváncsi lennék, mit gondoltok Londonról és Párizsról ebből a szempontból.

cim_foto_arnaubach_es_suburbia.jpg

Péntek este és éjszaka az utóbbi évtizedek legsúlyosabb terrortámadás-sorozata rázta meg nem csak Párizst (ahol a támadások történtek), de egész Európát. Az események következményeit szerintem ma még senki sem látja igazán, de őszintén szólva sok jóra nem számíthatunk.

Nem is ezzel szeretnék igazán foglalkozni ma (aki szeretné felfrissíteni, mi történt, az ide kattintva megteheti) sokkal inkább azzal, vajon igazuk van-e azoknak, akik szerint Párizs és London az európai nagyvárosok két teljesen eltérő mintáját testesíti-e meg, magyarán: befogadóbb, a szó jó értelmében véve „multikulturálisabb” hely-e a brit főváros, mint a francia?

Mivel személyes tapasztalatom Párizsról sajnos nem nagyon van, ezért Carole Cadwalladr írását hívtam segítségül a The Guardianből, aki éppen erről írt cikket, és elég érdekes megállapításokat tett vitaindítónak.

Az újságíró két látogatásból indult ki, mindkettőt a két nagyváros egy-egy olyan környékére tette, ahol korábban zavargások voltak. Párizsban a 2005-ös lázongások környékére ment, míg Londonban a 2011-es fellángolások környékén tett egy látogatást.

Összegzése röviden: a londoni modell jobban működőnek tűnik, mint a párizsi. Utóbbiban ugyan ott vannak a boulevardok, a 19. századi, jóformán érintetlen negyedek, a kávézók, az Eiffel-torony és az egész utánozhatatlan hangulata, de egy város nem a kirakatot jelenti, nem a jómódúak lakta negyedekben mutatja meg az igazi arcát, nem Chelsea-ben, St. Germainben vagy éppen Kensingtonban.

Hanem ott, ahol a szegények, a számkivetettek élnek. Carole Cadwalladr úgy fogalmaz: ha Tottenhambe hívsz egy taxit, a sofőr nem abból indul ki, hogy erőszakos bűncselekmény áldozata lettél, miként az vele történt pár napja Clichy-sous-Bois-ban.

aluljaro.jpg

„Minden rendben önnel? Maradjon, ahol van, ne mozduljon!” – mondta neki a taxis, aki aztán ötpercenként felhívta, hogy él-e még. „Ez nem normális ám, külföldiek nem járnak ilyen helyekre” – magyarázta az újságírónak, amikor megérkezett.

Infrastruktúra és politika

Clichy-sous-Bois ugyanis az a negyed, ahol két tinédzser életét vesztette 2005-ben egy rendőrségi beavatkozás során, és amiből kirobbant az utóbbi évtizedek talán legsúlyosabb zavargása, melynek során 3000 embert vettek őrizetbe és összesen 9000 autót rongáltak meg.

„Tíz évvel később nem sok minden változott. A munkanélküliség 20 százalék körül mozog, építettek egy hatalmas új rendőrségi épületet, de infrastruktúra nem nagyon van. Még odajutni sem olyan egyszerű, nincs vasútállomás, autópálya, a 15 kilométerre lévő Clichyből odajutni a hétköznapi forgalomban majdnem annyi idő volt, mint a London-Párizs út” – írja Carole Cadwalladr.

A negyed lakóinak többsége szegény, fekete, arab. A fehérek aránya körülbelül fél (!) százalék, magyarán egy gettóról beszélünk és nem is úgy tűnik, mintha a francia főváros vezetése ezen olyan nagyon változtatni szeretne.

A Csatorna túloldalán ellenpéldaként, Tottenhamet hozza, ami ehhez képest egy integrációs Paradicsomnak tűnik. Noha az elmúlt évtizedek két nagy lázadása is onnan indult (1985-ben és 2011-ben), a városrész metróval könnyen elérhető, a főutcán üzletek sorakoznak, persze nem elegáns boltok, de legalább vannak. Miközben Clichy-sous-Boisban tulajdonképpen nincs is főutca.

Persze nem csak a főutca és az infrastruktúra számít, hanem a politika is, és London a jelek szerint ebben is jobban teljesít (legalábbis Carole Cadwalladr szerint), mást ne mondjunk, miközben a francia nemzetgyűlésben összesen 9 nem fehér képviselő van, addig Londonban a Munkáspárt például egy pakisztáni buszsofőr fiát, Sadiq Khant indítja a polgármesteri posztért.

Clichy-sous-Bois után Párizs központja olyan, mintha egy Patyomkin-falu lenne, más kérdés, hogy Londonban pedig olyan irtózatos összegeket kell kifizetni az ingatlanokért, amit egyre kevesebben engedhetnek meg maguknak.

Nem arról van szó persze, mintha a brit fővárosban nem lennének olyan utcák, városrészek, amelyekbe bárki szívesen betévedne, ami egyformán biztonságos lenne mindenki számára, de a szegregáció talán kevésbé egyértelmű és érezhető, mint Párizsban (cáfoljatok meg természetesen, ha másként gondoljátok).

Ezzel együtt is érdemes elgondolkozni azon, vajon miért tesznek meg mindent a már Calaisban tartózkodó menekültek, hogy bejussanak az Egyesült Királyság területére…?

A 93-mas körzet

De térjünk vissza egy kicsit Párizsba, és próbáljuk megvizsgálni, hogyan is épül fel a francia főváros szociológiai szempontból – remélem, a végére azért világosabban látunk majd.

A város peremkerületeire van egy kifejezés, a banlieues, ami az évek folyamán nem kicsit lett pejoratív, elsősorban a bevándorlók lakta, lepusztult környékeket értik alatta.

A banlieue-kön belül vannak a cité-k, ezek a hatalmas lakóépületek, amelyek a második világháborút követő évtizedekben épültek, és mára régen nem a munkásoknak adnak otthont (miként azt anno kissé talán utópisztikusan elképzelték), hanem a szegénység és a társadalmi kirekesztettség melegágyai lettek.

cim_ok_2.jpg

A kirekesztettség érzése ezeken a környékeken annyira erős (és a francia többségi társadalom olyan szinten nem foglalkozott vele hosszú évtizedekig), hogy mára a szélsőségek (így a dzsihád) egyik legerősebb táplálója lett.

A New Yorker című amerikai lapban még a nyáron jelent meg egy írás, aminek szerzője, George Packer a 39 éves Ben Ahmed történetét hozta fel példának, aki a lakosok és a helyi önkormányzat között dolgozik egyfajta összekötőként a Párizs északkeleti részén fekvő Bondyban, amit a köznyelv csak a 93-mas körzetnek hív.

Ben Ahmed tinédzser éveit az egyik legdurvább külvárosban, Bobignyban töltötte, ezen belül is a l’Abreuvoir citében. Korábban írt egy nyílt levelet François Hollande államfőnek „Mindenki felelős, senki sem bűnös” címmel, amiben felszólalt a munkanélküliség, a diszkrimináció, és a társadalomból való kollektív kivonulás ellen.

Egy végzetes futballmeccs

Levelében azt is megírta, mikor tört el végleg valami a francia társadalomban. Az eset 2001 októberében történt egy Franciaország-Algéria labdarúgó mérkőzésen, ami az első volt a maga nemében, mióta 1962-ben kikiáltották utóbbi függetlenségét.

Az első videón azt lehet hallani, amikor a rengeteg észak-afrikai gyökerű fiatal szurkoló kifütyüli a francia himnuszt…

Majd miután a francia válogatott belőtte a negyedik gólt is, berohannak a pályára, közülük többen Bin Laden nevét skandálva (ezt írta Ben Ahmed).

A francia közvéleményben mindez hatalmas felháborodást okozott. „A probléma ott volt a szemünk előtt, de ahelyett, hogy a megfelelő kérdéseket tettük volna fel, a megbélyegzést, a másik elutasítását választottuk” – fogalmazott Ben Ahmed.

„Aznap jött létre a törés, a politikai osztály által kifejezett elutasítás érzése, amikor inkább azt kellett volna megkérdeznünk: mi nem működik, mi a gond?” – tette hozzá a jelenséget közelről ismerő férfi.

A Périphérique

Így hívják a Párizst körbevevő autópályát, ami egyfajta szimbolikus választóvonal is. A kívül rekedtek néha úgy érzik, mintha útlevél és oltási bizonyítvány kellene ahhoz, hogy bemehessenek a belső kerületekbe.

A banlieue egyik krónikása, a Bondy blog szerzője, Mehdi Meklat szerint két párhuzamos világ él egymás mellett, Párizs és a külvárosok viszonya pedig meglehetősen skizofrén.

Ide már nem jutnak el a turisták (noha a fentebb már említett Clichy-sous-Bois megpróbált némi bevételre szert tenni abból, hogy turistautakat szervezett a 2005-ös lázongások helyszínére), de a belső kerületekben élő párizsiak sem, mi több, a helyiek szerint újságírók is csak akkor járnak arra, ha valami balhéról kell tudósítani.

És ez fordítva is így van, az ehhez hasonló gettókban élőknek eszébe sem jutna beutazni a belvárosba. Noha az amerikai gettókhoz hasonlítva azért jobb az infrastruktúra, a pszichológiai távolság sokkal nagyobb mondjuk a 93-mas körzet és a Champs-Elysées között, mint Bronx és a Times Square között – mutat rá George Packer.

ego_auto.jpg

„Ez egy éles határvonal, ami nem csak arról szól, hogy fekete vagy arab vagy, hanem hogy rendelkezésedre állnak-e a megfelelő kapcsolatok, van-e társadalmi hálód” – mondta a Bondy blog egy másik szerzője, Badroudine Abdallah.

Akinek lakhelye valamelyik banlieue, az nem sok jóban reménykedhet, amikor munkát keres, gyakorlatilag mindenkinek van egy története az őt ért diszkriminációról.

Egyikük, a szenegáli szülőktől származó Fanta Ba még azt is megtette, hogy megváltoztatta a nevét, keresztnévként a középső nevét, a France-t használva, vezetéknevét pedig Bas-ra franciásította, de így sem járt egyelőre sikerrel. Amikor terrortámadás történik Franciaországban, mindig azért imádkozik, hogy ne arab, fekete, vagy muszlim legyen az elkövető – írja George Packer.

A végére csak annyit tennék hozzá, hogy a pénteken Franciaországban történteket semmi sem menti és magyarázza, az elkövetőknek bűnhődniük kell – ugyanakkor a teljes képhez alighanem a fent leírtak is hozzátartoznak, és alighanem sok még a tennivaló ahhoz, hogy hasonló esetek ne fordulhassanak elő.

A képekről

A posztban látható képeket egy spanyol fotós, Arnau Bach készítette a 93-mas körzet fiataljairól Suburbia (azaz Külvárosok) című projektje számára. A 2005-ös lázongások nyomán döntött úgy, hogy megpróbál a dolgok mélyére hatolni, ezért 2006 és 2012 között hosszú időszakokat töltött el a környéken, majd idén márciusban tért vissza megint.

Fotóival megpróbálta megragadni a külvárosi lét keménységét és élettel teliségét, olyan képet próbálva festeni, amit a kívülállók nem nagyon láthatnak.

(Fotók: arnaubach.es)

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: London Párizs Franciaország Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr878081626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golf2 2015.11.16. 06:46:32

Nagyon érdekes,mélyre ásò cikk.

Flamy (fat cat wannabe) 2015.11.16. 07:23:19

Hat Parizs kulvarosaban meg nem jartam, de iden nyaron eleg feltuno volt h Parizs belvarosa mennyire szegenyesebb es lepusztultabb mint amikor tizenbpar eve arra jartam...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.16. 07:59:44

Rendszeresen járok Tottenhamon keresztül.
Semmi különös.
Londonban mindig az elmaradott kerületeket fejlesztik.
Lásd Stratfordban az Olimpia vagy Tottenhamban hatalmas stadion épül.

Mr Long 2015.11.16. 08:23:16

Az angolok multkor nekem magyaraztak, hogy mennyivel sikeresebb az integraciojuk, mint a franciknal.
Csak annyit kerdeztem, hogy akkor miert szarabbak az iskolak, orvosi intezmenyek az arab negyedekben.
Tudomasul kell venni, hogy ilyen tavoli kulturakat nem lehet sikeresen beleolvasztani a helyibe. Masreszt meg nem kell beleolvasztani sem, hanem nekik kell a helyit felvenni. Az integracio csak arra jo, hogy mindennki elveszitse onmagat.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.16. 08:23:16

@Csupacsí:
Nem hiszem.
Sem decilist sem keretalkotást nem látok benne.

HardPötty 2015.11.16. 08:23:34

Hmm... érdekes. "...mindig azért imádkozik, hogy ne arab, fekete, vagy muszlim legyen az elkövető.."
Én azèrt imádkozom, hogy egyáltalán ne kövessék el...

Herr Géza 2015.11.16. 08:27:15

Sajna mivel Londonban még sose, Párizsban meg pont 35 (!) éve jártam utoljára, így nem sok okosat tudnék hozzátenni. Ellenben a "Magyarország, így szeretlek.." pályázatra ajánlanám a másik kedvenc blogom hétvégi szösszenetének 2. és 3. bekezdését:

hetlovet.com/2015/11/14/meg-ker-a-nep-halal-a-tolvajokra/#more-5820

Muscari 2015.11.16. 08:27:16

@diggerdriver: én nem jártam arra egy pár éve, de a lányom igen. Azt mondta, hogy semmi különös nincs ott, új lakóépületek is vannak. Bizonyos helyeken feltűnő lehet, hogy kevesebb a fehér ember, több a halal hentes és az egyfontos zöldséges, ma meg a szemét. Párizs külsőhöz képest még Brixton is paradicsominak tűnik, bár ott is rég jártam.

Annak viszont örülök, hogy a város szélén lakunk és itt is dolgozik és tanul jóformán az egész család, egyedül a férjem megy az egyes zónába időnként. Nem megyek mostanában Central Londonba, az tuti, főleg nem a nagyon zsúfolt helyekre.

Mr Long 2015.11.16. 08:32:53

"A negyed lakóinak többsége szegény, fekete, arab. A fehérek aránya körülbelül fél (!) százalék, magyarán egy gettóról beszélünk és nem is úgy tűnik, mintha a francia főváros vezetése ezen olyan nagyon változtatni szeretne."
De most komolyan, mi a szart csinaljon? Koltoztessen be fehereket???

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.16. 08:46:34

Nem kéne hagyni a gettósodást, mert csak magát erősíti a leszakadás és az ebből következő folyamatok.
A Dél-Koreaiak sem hagyják, hogy az Észak-Koreából érkező menekültek oda települjenek, ahova akarnak. Nem akarnak gettókat.
Mondjuk ezt utólag helyretenni már nem nagyon lehet, évtizedek óta irányítani kellett volna a folyamatot.

Herr Géza 2015.11.16. 08:58:44

@Zka: Mégis hogy lehetne irányítani az ilyen "folyamatot" ? Béreljen nekik az önkormányzat a Szajna-parton lakásokat, az ott lakókat meg költöztesse a külvárosba ? Többfelé a világban ilyenkor lerombolják a gettókat, de hova teszik a lakóikat?

Hari Seldon 2 2015.11.16. 09:50:52

OK. Egy ANGOL írta. Most jól lehet magukat kaserolni, hogy milyen tutik, aztán amikor a "jól integrált" ottaniak robbantanak, akkor majd jönni fog a fejvakarás. Jó fekete fehér írás.
Egyébként meg, miféle primitívség, hogy a francia himnuszt kifütyülik? És csodálkoznak, hogy a franciák hogy mondjam udvariasan, nem kedvelik őket? Nekem nem jutna eszembe jutni fütyülni egy algériai himnuszon.

Hari Seldon 2 2015.11.16. 09:52:09

@Mr Long:
Egyébként nemfél százalék. Még angol források szerint sem.

Hari Seldon 2 2015.11.16. 10:00:01

@Herr Géza:
Valóban valamit kell csinálni hosszú távon, valami városrehabilitációt csinálni.
Ahol nincsenek ilyen gettók, a dolgok jobban alakulnak.

Példa: minap talán épp pénteken volt nálunk egy Loi Pinel-t propagáló Valority-s befektetési tanácsadó. Nő. Láttam, hogy nem helyi. De divatosan nézett ki. Kifestve, szeme körme, tűsarkú cipő. Bemutatkozott, odaadta a névjegykártyáját.
Neve: Jeannette Egilmez. Kérdeztük egymást hogy milyen név.
Azt mondja: török. Érted? Elvileg muzulmán gyökerektől származó itt született nő, totál EU konform viselkedésű.
Francia szent után van (!) a másik neve.

SzZoole 2015.11.16. 10:02:11

Ez a London vagy Parizs kerdes olyan mint a Mercedes vagy BMW,teljesen mindegy melyik,mindketto csak masodhegedus marad:)
Ok,viccet felre teve.Mi ateltuk itt a 2011 augusztusi zavargasokat,nem volt valami felemelo elmeny az utcara menni akkor annak tudataban, hogy barmikor tortenhet valami a kornyezetedbe.Lattam fegyujtott epuleteket es kifosztott bevasarlokozpontokat,maszkos kapucnis gangaket az utcan lofralni es az alkalmat Es helyet keresni egy ujabb balhehoz.
A Facebook-on futotuzkent terjedtek az informaciok"ha akarsz valami uj cuccot,gyere a Brent Cross-i shopping city-be ekkor meg akkor" meg ehez hasonlok.
Most,szinten a Facebook-on terjed a hir,hogy a kovetkezo celpontjuk London Shepherd's Bush-i Westfield Plaza kovetkezik,mert ott mindig tomeg van.(bar ne lenne igazsag ebben a hirben)

Csodabogár 2015.11.16. 10:05:30

A 60-as években jártam először Párisban. Valahogy elkeveredtünk egy külső krületbe, ahol riadtam néztem körül és kérdeztem, hogy laknak itt fehérek is? Mintha egy más országban lettem volna. Később mindig csak a belvárosi turista helyeket látogattam. Utoljára 6-7 éve. Nagyon utáltam, mert az egész város tele volt állig felfegyverzett rendőrökkel és katonákkal. Érdeklődtünk, hogy mi van, de kiderült, hogy ott ez a hétköznap. Már utáltam lemenni a metroba is, mert ott is ilyen fegyveresek álltak. Nem tudom most hol voltak, hogy 10 percig nyugodtan lövöldözhettek abban a szinházban.

Csodabogár 2015.11.16. 10:08:28

@Hari Seldon 2: Ilyen Németországban sok van, még parlamenti képviselő is létezik valódi török névvel. Többnyire már ott születtek, vagy kicsi gyerekként kerültek oda a vendégmunkás szüleikkel. Nincs ebben számomra semmi különös.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.16. 10:26:42

@Herr Géza: erre mondtam, hogy már késő. Akkor kellett volna korlátozni a szabad mozgásukat, amikor betelepültek ezek a tömegek.

rumitom 2015.11.16. 10:39:20

@Hari Seldon 2: lehet primitivseg, de lehet van elozmenye. Egy pelda: Tobb k-eu-s tehat feher, franciaul tokeletesen beszelo helyben egyetemre jart ismerosom van. Hiaba voltak/vannak nagyon jo francia barataik, meg sem ereztek ugy, hogy kelloen be lennenek fogadva.
Ugyanez amugy nagyon sok helyen jelen van. Pl Norvegiaban a 35 eve ott elo pakisztani hiaba probal 110% norveg lenni, a helyiek szemeben sosem lesz az (allitasa szerint)
Szoval ez a himnusz dolog picit tyuk es a tojas esete.

Hari Seldon 2 2015.11.16. 10:49:16

@rumitom:
Ne haragudj, de a fenét. Ez nem befogadás kérdése, hanem neveltetés kérdése. - Egészen pontosan SZÜLŐI neveltetés kérdése.
Nem tanították meg neki, hogy hogy szokás viselkedni egy himnusz alatt. - Jó ne állon fel, meg ne énekelje, mit érdekel, de hogy fütyüljön? Hát ne haragudj, de ez primitívség. Teljes joggal nézik le ezeket.

Velemenyem szerint.... 2015.11.16. 10:52:27

Van pár érdekesség a cikkben, amin látszik hogy ugyanúgy nincs rend a fejben, mint általában itthon.

"mára régen nem a munkásoknak adnak otthont ". De. Pont erről szól a nyugati jóléti társadalom, a mai modern társadalmakban hiányzik ez a "munkásság". Ezért érkezett be annyi bevándorló a gyarmatokról. Nekik épültek ezek a toronyházak. Csak a szocialista országokban kényszerítették bele a saját népességet ezekbe a lakótelepekbe. Párizsban a bevándorlók nem a franciákkal konkurálnak hanem elvégzik azt és annyiért amennyiért a franciák nem. Jegyellenőr, BKV pénztáros pincér, fodrász, autószerelő.. az ilyen munkákat franciák nem végzik el, és a nyelv hiánya miatt itt a kelet európai bevándorlók sem játszanak.

A másik dolog: felejtsük már el ezt a keresztényezést, Lehet hogy a legnagyobb vallás Franciaországban még mindig a katolikus, de a francia hagyomány nem ez, hanem épp a szekularizáció. Avignoni fogság, Code Napoleon, és gyarmatbirodalom. A francia nemzet fő eleme a nyelv és nem a vallás vagy a vérség (nehéz is lenne, a hexagon önmagában is igen heterogén).

A franciáknak (vagy akár a belgáknak) a gyarmatok megtagadása egy elfogadhatatlan álláspont.

puhacica 2015.11.16. 10:53:52

@Zoole[uk]: mondjuk ez olyan dolog, hogy Londonban vegul hol nincs tomeg... Oxford street, Regent street, Piccadilly, Leicester square, Covent Garden, London Eye... ok, ott a rendor is sok es tele van kameraval, de ha belegondolok, hogy arra a francia vonatra is feljutott egy fegyveres, mikozben minden palyaudvar be van kamerazva, tele van bizti orrel es rendorrel... nalunk peldaul, amitol ki vagyok akadva, hogy ha valaki talal egy gazdatlan taskat, akkor azt beteszik a kasszaba, mert ugyis ott erdeklodik mindenki. koszi bzmeg!

Mr Long 2015.11.16. 11:12:09

@puhacica: Vagy a fegyveres csavo a reptern? Azon bukott le, hogy nem vitte magaval a taskajat.

2015.11.16. 11:24:07

"A francia nyomozók kiderítették: a párizsi merényletek egyik helyszínén talált szíriai útlevél tulajdonosa azonos az egyik merénylővel, aki a terrorista a migránshullámmal érkezett Görögországba, s onnan Magyarország érintésével Franciaországba. "

hvg.hu/vilag/20151116_Megis_Magyarorszagon_keresztul_erkezett_a

Mr Long 2015.11.16. 11:34:48

@Ödenburger [Hu/At]: Ahhh, nem eri meg a terroristakat gyalogoltatni, mert csak elfaradnak, mondtak anno. Hat igen, ha oktober 3-an lepett be az euba es csak masfel honapig birta utana...

Hari Seldon 2 2015.11.16. 11:41:45

@Ödenburger [Hu/At]:
Közben azóta kiderül, hogy csak elterelés volt a szíriai szál. Na várjuk ki, szerintem még lesz pár razzia és többet tudunk.
Egyébként van egy érdekes cikk a témában (tudom, van egy rakás cikk mostanság):

www.origo.hu/nagyvilag/20151115--iii-vilaghaboru-radikalis-iszlam-nyugati-vilag.html

2015.11.16. 12:07:52

Ott kezdodik, hogy egy Guardianos cikket hozott be a bloggazda. Eroteljesen rozsaszin szemuveget viselo, svediesen liberalis ujsagirok gyulekezete.
Aki ismeri a francia helyzetet, plusz az eszak-afrikai regiot, az nem igazan lepodik meg. Valoszinuleg megint le lesz vezetve, hogy mindegyik egyen masodgeneracios algeriai szuloktol szarmazo csemetek az elkovetok, a beke vallasabol. Unalomig ismert. Charlie, Toulouse-os, Brusszeli, TGv vonatos fele elkovetok
Azt tudni kell, hogy a francia "pszicheben", akinek francia utlevele van, az francia. Vagyis pl elkepzelhetetlen, hogy a lvoldozok a nyugati/francia ertekrend ellen lovoldozzon.
Most szembesulnek majd azzal, hogy ezek az ifjak elsosorban hard-core muszlimok, akiknek tortenetesen francia (adott esetben sved, belga, brit) utleveluk van. Az semmit nem jelent, hogy hol szuletett es hol nott fel.
Erosen marginalizalodott tarsadalom, ahonnan nem tudnak kitorni, de nem is sokat tesznek azert, hogy kitorjenek - ezt egy brit muszlim politikus mondta par honapja a brit muszlimokrol. Ugyanugy igaz a francia muszlimokra.

Sajnos a pentek estin egy pillanatig sem lepodtem meg.

Herr Géza 2015.11.16. 12:11:27

@Ödenburger [Hu/At]: Azért kicsit beljebb a cikkben már másképp hangzik az ominózus mondat:
"...mert így valószínűsíthető (az útlevél alapján), hogy a terrorista a migránshullámmal érkezett Görögországba, s onnan más országok mellett Magyarország érintésével Franciaországba."
A görög regisztráció miért valószínüsiti, hogy a koma M.o.-on keresztül ment Franciaországba? Akkor sem jött minden Görögországban partraszálló menekült M.o.-on keresztül. De tökmindegy is...
Viszont elméleteket gyártani mindenki tud. Én például azt, hogy egy öngyilkos merénylö mi a túrónak visz magával útlevelet? Felrobbantotta magát. Látott már valaki egy mellén hordott, anyacsavarokkal megturbózott robbanótöltet által elrendezett holttestet? (Szerencsére én is csak képen...) Márpedig a robbanás(ok) olyan komolyak voltak, hogy a lökéshullámokat még a stadionon belül is érezni lehetett. Olyat meg 20 dkg trotil csinál... Majd pont az útlevele maradt meg egyben, jól olvashatóan, amikor a testének maradványait talán még most is kapargatják a házfalakról. Azt már nem is említem, hogy egyes források szerint a fickók a stadionon belül (TV-kép élöben...) akartak robbantani, de nem jutottak be, mert nem volt jegyük..... Khm. A tanulságokat vonja le mindenki magának.
És föleg várjuk meg, míg a nyomozás valami összeszedettebb eredményeket produkál.

Herr Géza 2015.11.16. 12:12:45

@Herr Géza: Bocs, helyesen: Olyat meg NEM 20 dkg trotil csinál...

2015.11.16. 12:13:00

@Hari Seldon 2: nezd, valahonnan kaptak fegyvereket es robbanoszert. Tudom, akar marseillebol is, ahol konnyebben veszel kalasnyikovot az utcan, mint fuvet.
Valahonnan valaki penzzel tamogatta oket, valahogy logisztikailag meg kellett szervezni es gyakorolni elotte.

Valamelyik nap gondolkodtam, hogy betegyek egy libiai cikket, ahogy eppen az egyik libiai kormany megzsarolja az EUt, hogy vagy elismerik a muszlim kormanyt, vagy raszabaditjak a tobbmillio afrikait Europara.

2015.11.16. 12:22:51

@Mr Long: jaja, jon most esetleg tobb millio uj europaner. A helyiek tegyenek meg mindent, hogy beolvasszak,legyen csak halal etel a korhazakban (ja, mar az van), legyen csak halal etel az iskolakban (ja, mar az van sok helyen), legyen minden arabul kiirva (ja, a korhazakban es egyeb kozhelyeken mar az van). Kapjanak lakast, nyelvtanfolyamot, havi penzt, de meg meg meg es meg tobbet tegyen a befogado orszag. Sved modelt csinaljuk? Nade, az is csunyan megbukott.
Svedorszag lett a vilag "rape capital"-je. Csak Lesothoban magasabb a megereszokalasok szama (igen, a beke vallasanak a bevadorlasara visszavezethetoen). Kulon erdekesseg, hogy egy sved biro enyhito korulmenynek vette, hogy az elkovetok afghanok/irakiak a "cultural differences" miatt a "gang rape"-es eseteben.

Meg kell erteni, tobb millio embert nem tudsz integralni.

2015.11.16. 12:24:00

Ez a gettósodás egy természetes folyamat. Sokkal könnyebb azt mondani, hogy "áááá, itt mindenki rasszista és nem akarnak befogadni", mint hosszú éveken át időt és pénzt áldozni a nyelv- vagy szakmai tanulásra, kapcsolatokat építeni, elfogadni a helyi kultúrát stb. A többségi társadalom persze teremthet lehetőségeket, amik segítik az integrációt, de ez elsősorban a bevándorlókon múlik. Én nem tudom, hogy milyen elképzelés él a harmadik világbeli bevándorlók fejében Nyugat-Európáról, de saját tapasztalatból mondhatom (mivel sok menekülttel és bevándorlóval ismerkedtem meg Svédországban), hogy sokan tényleg úgy képzelték az utat, hogy idejönnek, 1-2 hónapon belül megkapják a jól fizető állást, aztán élnek vidáman.

Azt meg már végképp nem értem, hogy mi értelme ennyi bevándorlót beengedni, akiket nem tudnak aztán integrálni. Gyorsabban engedi be az újakat, mint ahogy az itt lévőket integrálni tudná. Így csak felgyülemlik egy csomó ember, akire egyelőre még nem kerülhet sor, mivel az állami erőforrások korlátozottak. Persze, hogy automatikusan szegregálódik, hacsak nem sikerül a maga erejéből gyorsan előre lépnie.

2015.11.16. 12:33:49

@Mr Long: ? Nincsenek Angliaban 'arab negyedek'.

Nigro notanda lapillo 2015.11.16. 12:34:42

@Herr Géza: az egyinek volt jegye, megpróbàlt bejutni, feltartóztattàk, mert észlelték az övén a bombàt, ekkor robbantotta fel magàt. szerencsére ez 15 perccel a meccs kezdete utàn volt, így kint màr az ôrökön kívül nem volt senki.

2015.11.16. 12:47:13

@Mirjam2: latod, ezert jo magyar blogokat olvasni neha. Miket meg nem tud az ember?!

P.Elliot 2015.11.16. 12:54:21

@snygg panda: Ha meggondolom New Yorkban is vannak negyedek ahol kulon-kulon osszetomorultek es meg most is az azonos orszagbol bejott emberek mert biztonsagossabban ereztek magukat sajat kozossegben mint egyedul kitaposni a utat a beolvadashoz.
Van ugye a hires olasz negyed, a kinai, volt, meg most is van kicsiben a magyar, lengyel meg a tobbiek. De ez nem feltetlenul azt jelenti hogy bunozes alakult ki vagy nem mersz bemenni az ottani utcakba.
Maga Harlem is szerintem biztonsagos ahhoz kepest hogy mennyien laknak azon a reszen es bizony mar nem csak feketek hanem spanyolok es feherek is akadnak, egy filmbemutatofelere mentunk egyszer es ott volt, gyalog setaltunk oda es semmi ellenseges vagy veszelyes magatartast senkitol nem lattunk, turistak is voltak jocskan, erre elhataroztuk hogy valamikor ujra eljovunk es jobban bejarjuk. El is mentunk, ennek van vagy 10 eve es semmi felelmetes nem volt benne, tele volt turistaval akik szinten nem feltek, lehet hogy ejszaka zurosebb de nem hiszem hiszen a teve hirei kozott gyilkossag vagy komolyabb dolog alig akad ott Harlemben.
Ellenben itt New Jerseyben tudok mondani varost, / Newark/ ami az elmult 3 evben napi szinten szerepel a hirek kozott hogy mar megint megoltek valakit, voltam mar ott hivatalos ugyet intezni kocsival, amikor bealltam a parkoloba egy nyajas kepu fekete oregember odajott hogy majd o vigyaz az automra hogy ne szurjak ki a gumijat/ nem szurta volna ki senki az oregen kivul/. A szoveg hatasos volt, mar nyujtottam is at a penz az onkentes ornek aki szemmel tartotta a tobbi ureg parkirozohelyet.
Na, ez a varos manapsag sokkal de sokkal ketesebb mint barmelyik gettofele New Yorkban.
Egyebkent vannak biztonsagos es szep reszei Newarknak is de mostanaban inkabb a ketes hiret jegyzi meg az ember es persze tele van nem dolgozo kozsegelyes lakossal is.

kardio1 2015.11.16. 13:13:34

Londont nem ismerem, de Párizst illetoen az írás rém pontatlan. A "93-as körzet" a 93-as számmal jelölt Seine-Saint-Denis megyét jelöli, ahol valóban van sok rosszhiru cité, de banlieue szimplán elővárost jelent csak, vannak köztük igazán felkapottak is. Ami meg a "szegény mediterránok" integralasat illeti, azt nekik maguknak kellene akarniuk elsősorban.

Mr Long 2015.11.16. 13:14:43

@charlieharper: Talan kezdik megerteni a hangos integralas partiak is.

@Mirjam2: Jo, nem negyed, de amikor megyek 5 utcat es a lakok 80%-a arab nekem mar annak minosul.

arncht 2015.11.16. 13:15:16

europa szimplan onertekelesi zavarban szenved - europa nem tolerans es nem befogado, ezt csak a kormanyok mondjak. amig jol elnek az emberek, addig nem foglalkoznak ilyesmivel (struccpolitika). ha raomlesztik a nagyon eltero kulturat europara, az robbanni fog. ahogy nem tudtak integralni a kozelebb allo torokoket, meg nagyobb problemat fog okozni a meg nagyobb kulturalis kulonbseg. a szelsoseg szelsoseget szul - a szelsosegesen baloldali kormany maga gerjeszti a szelsoseges jobb oldalt.

nem veletlenul peceztek ki maguknak europat, mert a folyamatosan a sajat nemzeti ontudataval elfoglalt kormanyok nem fognak tudni egyezsegre jutni, a sajat latszolagos toleranciajukat hasznaljak ki.

a most megfogadott emberekbol lesz a kovetkezo nemzedek elegedetlen retege, akiknek meg nemzeti ontudatuk sem lesz. ennek a helyzetnek a fenntartasa ugy latszik valakik szamara kifizetodo. ha akartak volna, mar reg megoldottak volna a problemat, de nincs szandekukban - junkers a parizsi esemenyek utan azt nyilatkozta, hogy a bevandorlaspolitikaval nincsenek nagy gondok. ez az ember vagy zakkant, vagy csak erosen kepvisel vkit.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.11.16. 13:31:55

@Velemenyem szerint....: Nagyon egyetertek az eszmefuttatasoddal,mar ami azt a reszt illeti,hogy a francia nemzet egyseget a nyelv adja-szemelyes tapasztalat,egy beszelgetes kapcsan,mely a lanyom es tanitonenije között hangzott el.Semmi rosszra nem kell gondolni,csak vigasztalta a lanyomat,aki akkor epp ugy erezte hogy nagyon nem megy neki a francia es hogy a francia gyerekeknek sokkal jobb,mert ök itt születtek Franciaorszagban.:)

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.11.16. 13:34:39

Magahoz a cikkhez nem tudok szolni,Londonban meg nem jartam,Parist meg nem ismerem annyira hogy velemenyt nyilvanithassak rola.Egy biztos: makunk volt,hogy a ferjem pentek este nem Parisban dolgozott-ha akkor epp ott van,90% hogy azon a területen cirkalt volna,ahol az esemenyek törtentek_az ettermek környeken.:( Sajnos 2 het mulva lehet mennie kell...Nem vagyok feldobva.

puhacica 2015.11.16. 13:36:07

@Mr Long: peldaul.
az a baj, hogy informacios tarsadalom ide vagy oda, mindenki csak talalgat. itt ez a cikk peldaul.
m.hvg.hu/vilag/20151116_Cameron_Het_merenyletet_hiusitottunk_meg
eppen errol beszelgettunk, hogy ha olyan profik a titkosszolgalatok, akkor miert nem tudjak megelozni a bajt? erre jon egy ilyen nyilatkozat. es lehet arra hivatkozni, hogy jo okuk volt nem kozzetenni ezeket az akciokat es eredmenyeket, de soha, egyet se lehetett volna nyilvanossagra hozni?

2015.11.16. 13:37:50

@Mr Long: Nem tudom hol lehet ez, alig vannak arabok UKben, kiveve a gazdag szaudiak Londonban Knightsbridge kornyeken nyaron, de szerintem nem rajuk gondoltal. Franciaorszagban elnek arabok nagy szamban a gyarmati mult miatt, UKben nem. Szoval fogalmam sincs mire gondolsz mikor azt irod hogy az 'arab negyedekben' gond van UKben az oktatassal, mikor nincsenek is arab negyedek.

Kozsdine Krisztina ( Alsace,France) 2015.11.16. 13:45:57

@Mirjam2: es a pakisztaniakkal mi a helyzet? Baratnöm azt mondja rengetegen elnek Londonban.

2015.11.16. 13:46:43

@Mirjam2: szerintem az "asian"-ekre gondol. Vagy a regents park kornyeki szegeny szaudiakra

2015.11.16. 13:50:51

@Herr Géza:

"egy öngyilkos merénylö mi a túrónak visz magával útlevelet? "

pl. hogy ha meg azelott igazoltatnak, mielott elerne a celjat, ahol fel szeretne robbantani magat?

2015.11.16. 14:01:37

Meglepően kevés ma a hozzászólás. Mindenkinek tele van már a töke ezzel a bevándorlós-terroristás témával?

Herr Géza 2015.11.16. 14:07:33

@Ödenburger [Hu/At]: Igen, életszerü... Ha már igazoltatják, akkor úgyis a bomba kioldóját fogja "meghúzni", nem az útlevelét elö...

Herr Géza 2015.11.16. 14:21:16

@Nigro notanda lapillo: Ezt a verziót még nem hallottam, és öszintén szólva nem is nagyon passzol a képbe: gondolom a kapuban nem egy darab ör állt, és azt is feltételezem, hogy ha az ör(ök egyike) bombát észlelt volna, akkor nem békésen hazaküldi a muksót, hogy "bocs, de bombát bevinni tilos". Ha meg ott rögtön robbantja magát, akkor ugye nem egy áldozat lett volna a merénylön kívül. Mert az eddigi hírek szerint a stadionnál a három külön próbálkozó merénylön kívül egy "civil" áldozat volt.
Bocs, nem akarok itt okoskodni meg trollkodni a távolból (pedig éppen azt teszem... :-( ), de azért vannak hírek, amik némi "hozzáértéssel" messziröl nem okék.
(A hozzáértés alatt meg azt értem, hogy a seregben utász voltam és a robbanószerek területén, legalábbis az akkori szinten eléggé képben vagyok...)

2015.11.16. 14:36:53

@Herr Géza:

Az sem eletszeru, hogy valaki felrobbantja magat, szerintem... megis mostansag egeszen gyakori...

De nekem mindegy, tolem tovabbra is mindenki azt hisz amit akar, szerintem viszont Europa erosen rossz iranyba halad, a jo irany a most erkezett tomegek mielobbi kitoloncolasa es a hatarok megerositese lenne, es ha pl. valakivel kapcsolatban csak a gyanu felmerul, hogy kapcsolatban all a radikalis iszlammal, azt azonnal es vegervenyesen kitiltani az EU-bol es megvonni az EU-s allampolgarsagat. Biztosan lesznek artatlanok es tulkapasok, de hosszu tavon vallani kell ezt az aldozatot, mert ha nem, akkor is artatlanok halnak meg tomegesen, mint a mellekelt abra mar egy ideje mutatja.

Mr Long 2015.11.16. 14:58:30

@Ödenburger [Hu/At]: Az EU-nak eloszor a sajat allampolgarait kellne megvedeni, majd ha tudja utanuk akkor mas artatlanokat. Ehelyett most masokat megved, a sajatjait meg probalja. Szep mondhatom.

skye8 2015.11.16. 15:14:04

Tavaly nyaron jartam eloszor Parizsban, a belvaros szep es sok a latnivalo de nem ereztem biztonsagban magam. baratnomek a kulvarosban laknak, La Defense kornyeken, ott szallasoltak el par napig, hat nem volt bizalomgerjeszto naponta az uzletek elott acsorgo tagbaszakadt sotetkepu alakokkal talalkozni. masik baratnom aki Lyon kornyeken lakik meselte hogy a varosban arab bandak terrorizaljak a lakossagot, ezert is koltoztek csaladjaval egy Lyon melletti faluba. ok altalaban azt mondjak, hogy a muszlimok integraciojat a kormany nem veszi komolyan, ezert is alakulnak ki feszultsegek, es lesznek sokan muszlim radikalisok.
az szerintem is nagy hiba volt hogy minden jottmentet atengedtek a unios hatarokon a menekultvalsag kapcsan es most szabadon koborolnak. ki tudja hanyan kozuluk radikalis iszlam szimpatizansok, akik a parizsi esemenyek utan meg inkabb felbatorodnak.

2015.11.16. 15:17:25

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): A pakisztaniak miota arabok? Igen, sokan vannak pakisztaniak UKben, es? Mi ra a bizonyitek hogy pont az altaluk lakott teruleteken lennenek az atlagnal rosszabbak az iskolak? Pont azt mutattak ki kutatasok hogy a feher working class diakoknak a legrosszabbak atlagban a tanulmanyi eredmenyei, sokkal rosszabbak mint az azsiaiaknak peldaul.

soad1221 2015.11.16. 15:23:29

@Herr Géza: hát ebben most vitatkoznék, a célja a minél nagyobb rombolás, és ahhoz a célhoz el kell érnie, ahol ezt el tudja érni..

na meg nem beszélve arról, hogy ezek általában büszkék arra, amit tesznek, szóval a zsinórhúzásnak úgy lesz igazán értelme az ő szemszögéből, hogy tudnak arról, hogy ki tette...elmondani meg annyira már nem tudja...

De mindegy is, mert a legutóbbi hírek szerint az útlevél valószínű hamis volt és az ujjlenyomat alapján közölt a francia rendőrség, hogy ezeket ezekben az országokban regisztrálták menekültként...

2015.11.16. 15:24:45

@skye8: Erdekes, engem leginkabb a roman koldusok zavartak mind a belvarosban, mind a metron Parizsban... Meg ugy altalaban a sok szakadtnak tuno, igenytelen ember (mindenfele naciobol). Egy hetet toltottem ott, nem igazan vagyom vissza. Bocs, Parizs-rajongok...

svédnyugger 2015.11.16. 15:31:02

Sajnos ebbôl Európa nem tud kijönni óriási veszteségek nélkül, amennyiben nem változtatják meg a menekült státuszt. Svédország a "humán" politikájával olyan áldozatot hoz mamár, hogy helyrehozhatatlan károkat okoz saját lakosságának. Állítólag a menekültek felét vissza lehetne küldeni, de erre nincs stratégia, ha nem kapják meg a segélyt, akkor az elégedetlenségek miatt zavargások várhatóak. Az országot nem hagyják el erôszak nélkül, aki pedig papírok nélkül érkezik nincs hová visszaküldeni.
Az integrációról pedig annyit, hogy az az muszlim apa aki a lányát megölte, mert svéd fiúval barátkozott úgy ahogy beilleszkedett, mert legalább munkája volt, itt élt több, mint 10 éve! A gettokban is forró a hangulat, kocsik égnek , lövöldözések naponta, követelôdzés. Nem látni a kiutat ebbôl. A lakosság morálja is romlik, hiszen a világ legnagyobb adójából egyre kevesebb fordítódik vissza, így sokan hangoztatják, hogy akkor minek dolgozzanak?, minek fizessenek adót. A kedvezményekkel is több lett a visszaélés, több a korrupció stb.

skye8 2015.11.16. 15:35:03

@Mirjam2: hat ez attol fugg te merre jartal/laktal, mint emlitettem en egy arabok lakta negyedben voltam elszallasolva par napig es nem volt tul jo erzes kozottuk koszalni.
roman koldusokkal nem talalkoztam Parizsban, pedig a metrot naponta hasznaltam, nagyszaju tragarkodo magyar ciganyokat azonban mar lattam Torontoban.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.16. 15:37:03

@Mirjam2: gondolom nem arra akart utalni, hogy arabok, hanem hogy muszlimok.

2015.11.16. 16:59:12

@snygg panda: Igen :( Szamomra rettentoen fajdalmas es felfoghatatlan, hogy koncert, focimeccs, eves-ivas, pentekeste kozben egyszeruen megolnek embereket, raadasul egy europai fovarosban... Ehhez en semmit se tudok hozzatenni, nem tudok okoskodni a temarol, mindenhol vannak nehezen kezelheto, integralhatatlan kamaszfiuk, graffitizzenek, csinaljanak rap szamokat, de ez ez ez... ez az eroszak, ez az ideologia ez valami teljesen kifacsart, eletellenes hanyadek, teljesen erthetetlen, hogy a p*csaba lehet ebben hinni vagy kovetni, nem is szeretnem erteni amugy, egyszeruen fogalmam sincs, honnan jon. En annyira szeretnem, ha ez egyszer es mindenkorra eltunne es senki fejeben nem jelenne meg ujra :( De nem tudom, hogy ez hogyan lenne lehetseges.

Bredpitt Monika 2015.11.16. 17:22:15

Egy cikk amit most találtam

tudnodkell.info/kik-voltak-a-parizsi-merenylet-elkovetoi-migransok

Ezt azért teszem be ide, mert annak ellenére, hogy nem tartom jó ötletnek azt amit Merkel csinál továbbra sem, de az, hogy kik voltak az elkövetők.....? A hírekben mintha azt mondták volna, hogy már Franciaországban született közülük egy kettő. Javítson ki valaki ha hülyéket beszélek, de pont ez az ijesztő szerintem, hogy ilyen szinten megy a terroristák behálózása.
New York után is kiderült, hogy volt olyan terrorista, aki az Egyesült Államokban kapott pilóta jogosítványt. Nem tudom van e erre megoldás. Olyan a terrorizmus problémája, mint a gyík farka. Levágod és kinő újra.

Bredpitt Monika 2015.11.16. 17:26:20

Párizsról annyit, hogy amikor én voltam egyszer 96ban, aztán 2000ben, az arabok voltak a legszimpatikusabbak, mert ők megszólaltak angolul, míg volt olyan francia étterem, ahol az egész evés alatt az volt lelki szemeim előtt, hogy ott fogok mosogatni éjjel, mert nem lesz elég a pénz a vacsorára. Nem volt semmi angolul az étlapon, nem voltak árak és senki nem szólt hozzánk angolul. Úgy rendeltem kaját, hogy rámutattam egy nagyon jól kinéző ételre, amit valakinek épp vittek az asztalához (az egyik legjobb étel volt amit valaha is ettem).

Hari Seldon 2 2015.11.16. 17:31:51

@Bredpitt Monika:
Legalább ízlett az étel... :-)

montroyal ( CAN qc) 2015.11.16. 17:38:57

@Hari Seldon 2: Ez nem befogadás kérdése, hanem neveltetés kérdése. - Egészen pontosan SZÜLŐI neveltetés kérdése.

mint minden mas viselkedes , szabalyok betartasa de az iskola es az egesz tarsadalom , média stb feladata ... viszont ahol elszabadult a pokol , generaciok ota problemak vannak nem tudom hogy lehet megoldani

konnyu nekunk beszelni mert nalunk ez regota igy van ... nalunk is vannak szinesek arabok lepukkant , szegeny negyedek de pl az elkepzelhetetlen hogy barmikor nem ajanlott elmenni oda ... nyugodtan setalhatsz , semmi bajod nem fog tortenni , akar éjjel is ..

felteve hogy nem az ellenseges ganghez tartozol es nem akarsz az o teruletukon pl drogot arulni ... de a koznep ezt sem erzi maguk kozott intezik el ..

2015.11.16. 17:59:07

@mojyo: Azt épp totálisan lesz.rom, hogy ki hisz benne és miért csinálja, csak ne itt csinálja (persze a legjobb lenne, ha sehol nem csinálnák). Az a helyzet, hogy mára már egyáltalán nem érzem magam biztonságban Európában. OK, kicsi rá az esély, hogy pont engem robbantanak fel, de ma már benne van a pakliban. Itt Svédországban ráadásul olyan dolgok történnek, amik Magyarországon 20 évente egyszer fordulnak elő max. Néha teljesen megrémülök, hogy a sokat fasisztázott és szidott "orbánista diktatúrában" mennyivel békésebben és (bizonyos értelemben) szabadabban lehetett élni (persze már 3 éve nem élünk otthon, nem tudom megállapítani, hogy most milyenek az állapotok, de követem a magyar híreket és nincsenek benne olyanok, mint amiket itt napi szinten olvasok az újságban és hírportálokon).

Bredpitt Monika 2015.11.16. 18:00:35

@Hari Seldon 2: hogy vagytok, ti ott a közelben? Én nem is hallottam mi történt egészen szombat estig.
Milyen a hangulat, hogy viselik ezt a franciák? Láttam a tv ben ma, hogy a megemlékezés alatt is pánikolt a tömeg valami zaj hallatára.
Én ott voltam New Yorkban 2001 ben. Szörnyű volt az is ami utána volt. Pánikhangulat, amihez az amerikai média még rátett egy lapáttal. Vörös riasztás, sárga riasztás...sorolhatnám.

Volt ott egy család, ahol apuka elment konferenciára és anyukát felhívta az ország másik feléből, menjen el vásárolni, mert éppen akkor vegyi fegyverekkel ijesztgették a jónépet.
Anyuka el is ment és mindent amit vett elrakott valahová a lakásban. Kérdeztem tőle miért nem rakja fel a szigetelőszalagot az ablakok réseire, ha már megvette? Azon a napon, amikor jönnek a vegyi fegyverek már késő lesz elkezdeni a ragasztgatást. Borzasztó volt az egész.

Ebből sokan kerestek jó pénzt akkor. A HOme Depot biztosan.
Tudom ez nagyon kegyetlenül hangzik, amit ideírtam pont most, de sajnos ez is ott volt akkor.
Pánikhangulatban (legalábbis az Egyesül Államokban) nagyon megnő az áruforgalom.

2015.11.16. 18:01:20

@svédnyugger: Örülök, hogy egy nálam sokkal tapasztaltabb svédországi lakó is megszólalt, Tőled hitelesebben hangozhatnak ezek az információk. Teljesen mértékben egyetértek az általad leírtakkal, ugyanezt tapasztalom én is a környezetemben. Svédország elég nagy kupleráj lett a régóta itt élő, ill. őslakosok szerint. Pech, hogy a vészterhes időkben ráadásul egy ilyen impotens vicc-kormány van pont hatalmon...

Bredpitt Monika 2015.11.16. 18:06:57

@Mirjam2: nekem ilyen élményem Brüsszelben volt. EGy nagyon klassz kis negyedben ebédeltünk férjemmel és az asztalok között cigány koldusok mászkáltak. Senki nem szólt rájuk, hogy menjenek el, nagyon zavaró volt, de valahol meg szégyelltük volna elküldeni őket, hiszen nekünk volt mit enni, neki meg nyilván nem.

Nem egyszerű ez a kérdés. Pont tegnap gondolkoztam azon, hogy mit csinálnék én, ha lenne egy kávézóm és olyanok ülnének a kávézó teraszán akik nem fogyasztanak az én menümből. Elküldeném őket, vagy megvendégelném egy pici dologra, hogy ezzel is reklámot csináljak a saját üzletemnek?

2015.11.16. 18:12:39

@Bredpitt Monika:

"tudnodkell.info/kik-voltak-a-parizsi-merenylet-elkovetoi-migransok"

Ne haragudj, ne vedd személyeskedésnek, de mi ez az ökörség!? Szóval a terroristák nem a mostani migránsok közül kerültek ki, hanem másod- és harmadgenerációs leszármazottak voltak. Aha. Akkor a mai migránsoktól nem kell félnünk, hanem csak a gyerekeiktől és unokáiktól? Ez ám az érvelés!

Engem pont abban erősít meg ez a tény, hogy idegen kultúrájú embereket nem szabad keverni, ill. idehozni Európába, mert nem tud integrálódni még akár több generáció sem.

Azt írod, hogy olyan ez, mint a gyík farka: levágod és újranő. Nem magától nő újra, hanem a sok mai muszlim bevándorló leszármazottai adják az utánpótlást.

Tényleg rengeteg menekültet és bevándorlót ismertem meg itt Svédországban, azt kell mondanom, hogy az én személyes ismerőseim majdnem kivétel nélkül mind az integrálódott, törvénytisztelő csoporthoz tartozik. De azért találkoztam sok ellenpéldával is...

montroyal ( CAN qc) 2015.11.16. 18:25:39

@Herr Géza: @Ödenburger [Hu/At]: öngyilkos merénylö mi a túrónak visz magával útlevelet?

ez egy fontos szabaly a terroristaknal 9/11 ota

ott is minden elolvadt szorostol-borostol ,repulogepestol epulet stb De az utlevelet megtalaltak ... ja hogy nem volt rajta az utaslistan , meg az utlevel igazi tulajdonosa meg él ... no jo van... mar mit kell akadekoskodni , szabaly az szabaly ; utlevelet kell talalni ..

montroyal ( CAN qc) 2015.11.16. 18:36:50

@Ödenburger [Hu/At]: @Mr Long:

OK ertem de mi van akik allampolgarok es ott szulettek ? oket hova toloncoljak ki .. nincs mas allampolgarsaguk .. vagy letrehozunk egy senkifoldjet ..

2015.11.16. 18:46:03

@montroyal ( CAN qc): Tudom, elég radikális ötlet, de mi lenne, ha nem engednénk be a rengeteg kétes elemet, akiknek így a gyermekei sem radikalizálódnának és robbantanának fel minket a jövőben...?

Mert jelenleg az van, hogy nemhogy nincs pontrendszer vagy hasonló, mint Kanadában, hanem ma még gyakorlatilag iratok sem kellenek, hogy valaki Európába jöjjön. Csak annyit kell vakkantania, hogy "Szíriából jöttem". Ez azért nem teljesen normális állapot.

2015.11.16. 18:54:22

@Zoole[uk]: Mindig felmerül ilyenkor bennem egy kérdés. Ezeknek az embereknek nincsen jobb dolguk? Vagy brahiból csinálják?

skye8 2015.11.16. 19:14:23

@snygg panda:
a pontrendszer a gazdasagi bevandorlast szabalyozza kanadaban, menekultekre mas szabalyok vonatkoznak. ide is 25 000 szir menekultet terveznek betelepiteni (az uj miniszterelnok, Trudeau kampanyigerete volt). eppen ma reggel mondtak a radioban, hogy a parizsi tamadasok utan azert felmerulnek ketelyek, hogy jo otlet-e Karacsonyig ekkora tomeget idehozni, a befogado szallasok kapacitasat joval tulterhelve.

Bredpitt Monika 2015.11.16. 19:20:16

@snygg panda: nem veszem személyeskedésnek mivel nem én írtam , én csak beraktam ide a vita közepébe. Üdv

Shanarey 2015.11.16. 19:55:08

Ehhez a témához az átlag fotel kommentelő, vagyis mi, mit tehetünk hozzá?

Semmit.

Gumicsont.

2015.11.16. 20:03:11

@montroyal ( CAN qc):

Lehet, ideje lenne egy EU-s Guantánamo-t épiteni... Ha másért nem, legalább elrettentésnek.... Es kérni néhány tanácsot az amerikai szövetségesektől, hogy hogyan kell velük bánni.

2015.11.16. 20:06:29

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör:

A párizsi főügyész vagy rendőrkapitány nyilatkozta (nem emlékszem melyik), hogy az útlevél hamis, de az ujjlenyomat stimmel, az illető a menekülthullámal érkezett, és azért van meg az ujjlenyomata.

2015.11.16. 20:10:26

@Ödenburger [Hu/At]: es megis kit zarnal be egy EUs Gitmoba?

2015.11.16. 20:10:51

@Ödenburger [Hu/At]:

Ja, és hogy még szebb legyen a történet, a szerbek letartóztattak egy ugyanilyen nevű, születési helyű és idejű embert. Magyarul: tök ugyanilyen útlevele volt. Szegény menekülő szírek... Némelyikből több is van... lehet gyíkemberek és tudnak osztódni?

2015.11.16. 20:12:17

@montroyal ( CAN qc): UKban behoztak a torvenyt, hogy ha a szulok reven mas allapolgarsagra is jogosult a delikvens, akkor el lehet venni az allampolgarsagot. Pl jelen esetben lehetnek algeriaik
Hiaba szulettek az adott orszagban.

2015.11.16. 20:13:33

@charlieharper:

Az amerikainak biztosan erre is lenne tippje, ott a know-how, csak el kell kérni. Úgyis lehallgatják az egész EU-t, csak meg kellene kerni őket, hogy szóljanak, ha hallanak valamit.

2015.11.16. 20:14:28

@Ödenburger [Hu/At]: nem. Az ISIS mar jo ideje elfoglalta az utlevel nyomtato epuleteket. Ezert is furcsa nekem a sok szir utlevel. Egy orszag, ahol 5 eve polgarhaboru van, nem setalok csak be a helyi miniszteriumba/okmanyirodaba utlevelet kervenyezni.

500 euro egy szir utlevel, allitolag

2015.11.16. 20:16:38

@Ödenburger [Hu/At]: eppen most telepitenek at 5 Gitmos foglyot a UAEbe, jemeniek, akik epp Afghanisztanban tartozkodtak a harcok alatt. Nyilvan csak a szonyeg businesst akartak beinditani, ezert voltak Afghanisztanban.

2015.11.16. 20:20:49

@charlieharper:

Nyilván én is tisztában vagyok az tényekkel, csak most amolyan everybody f.ck off hangulatom van már a témától, és ezért kicsit sarkítva fogalmazok...

2015.11.16. 20:29:22

@Shanarey: Ugyanez a "Hogyan mentsük meg Mo.-t" poszt is.

2015.11.16. 20:29:48

@snygg panda: "Itt Svédországban ráadásul olyan dolgok történnek, amik Magyarországon 20 évente egyszer fordulnak elő max."

Ez mit jelent pontosan?

2015.11.16. 20:34:54

@Ödenburger [Hu/At]: És pontosan honnan is tudod (tudjuk), hogy akik ott vannak, bűnösek bármiben is? Az milyen már, hogy betör egy idegen ország a hazádba, és aztán elkezdi deportálni az embereket tetszés szerint, majd pedig kínvallatással és/vagy megalázással elérik, hogy tanúvallomást egyél olyasmiről, amit el sem követtél. Aztán megy a csodálkozás, amikor ezek az emberek a legelső alkalommal fegyvert ragadnak, v. felrobbantják magukat. Gondolom, annak is nagyon örülnél, amikor lebombáznák a családodat, mert ők akkor most katonásdit játszanak.

Úristen...

wuaaa 2015.11.16. 20:43:55

Igazán megható ez az eiffelpeaces franszia lobogó.
Úgy két hete is nagyon in lett volna egy hasonló trikolor, amikor lerobbantották az égről az orosz gépet.
...

Csodabogár 2015.11.16. 20:46:56

@skye8: Terorista nem strapálja magát azzal, hogy menekültként jusson be egy országba. Mindnek van utlevele. Az utóbbi időben akik a franciáknál robbantottak mind ott születtek, majd elmentek sziriába kiképzésre és szép kényelmesen haza is mentek Franciaországba.

skye8 2015.11.16. 21:01:31

@Csodabogár: a marokkoi szarmazasu belga pasi akit a parizsi merenyletek agytrosztjenek tartanak Sziriaban tartozkodik 2014 ota es 13 eves occset is magaval vitte :
index.hu/kulfold/2015/11/16/jol_ismert_iszlam_szelsoseges_volt_a_merenyletek_kiterveloje/
masreszt ertem mit akarsz mondani, egyet is ertek, de attol meg tartom magam ahhoz, hogy nem kellene fut-fat igazoltatas nelkul atengedni az union.

snygg panda (törölt) 2015.11.16. 21:04:03

@mojyo: kezigranatos tamadasok, lovoldozos bandahaboruk, rendorautok es rendororsok felgyujtasa...

2015.11.16. 21:05:36

@wuaaa: Hat igen.

@snygg panda: Anyam, ez tenyleg durva...

skye8 2015.11.16. 21:17:36

@Csodabogar : The authorities also confirmed on Monday that one of the terrorists who struck Paris on Friday evening had entered Europe through Greece on a Syrian passport last month, providing new evidence that the attackers used the flow of hundreds of thousands of migrants to further their plot. (New York Times)

Fajankó 2015.11.16. 21:19:28

@wuaaa:
Azt hittem ez rajtam kívül másban nem merült fel.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.16. 21:23:46

@rumitom: szeritem ez rassz dolog is. ha egy magyar települ oda, azon jó eséllyel 35 év után nem _látszik_, hogy máshonnan jött, nem is hallatszik, még ha nem is simul bele mindenbe, mert pl extrém extrovertált és utálja a halat, akkor is nagyobb eséllyel lesz elfogadva, szerintem, mint a 110%-ig "megfelelően" viselkedő, de másképpen kinéző.valszeg egy "színskálán" még meg is lehetne húzni egészen konrkétan, hoy mennyire eltérő kinézet még megbocsátható, milyen jellegű plusz ruhadarab, stb.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.16. 21:28:47

@Hari Seldon 2: csak az EU konform, aki kifestve, körömcipőben, térdig érő szoknyában jár? vagy ha bizonyos színű az ember, vagy bizonyos neve van, akkor könnyebben megbocsátható neki a különbözősége,ha az ilyen kellékekkel kompenzál? ha egy fehér nő nadrágban, lapos cipőben, hosszú ujjú blúzban és festék nélkül megy üzletet kötni, az rendben lenne, de ha sötétebb bőrű nő lenne ilyen jobban takaró szerkóban, akkor az lenne az első gondolatod, hogy biztos mert muszlim?
és különben is, én még mindig nem értem, hogy a konzervatív ruházat és a kendő miért zárja ki az eu konform gondolkozást, de ez a szint már privát problémám, tovább megy, a fenti kérdéseim viszont szerintem mindenképpen fontosak.

Fajankó 2015.11.16. 21:30:33

@diggerdriver:
Ejnye no, de cifra tajiga...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.16. 21:41:17

@Fajankó:
Ráadásul kipipálhatom ezt a típust is. Ilyennel még nem dolgoztam.

Fajankó 2015.11.16. 21:45:20

@Dragonlady (Bp, Hun):
"én még mindig nem értem, hogy a konzervatív ruházat és a kendő miért zárja ki az eu konform gondolkozást, "

Nem zárja ki de nem is valószínűsíti.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.16. 21:45:58

@Ödenburger [Hu/At]: szerintem is a legvaószínűbb, hogy a tömegbe elvegyülve érkeztek ezek az emberek, már ha nem európai születésűek tényleg, de őszintén szólva, ha valamelyikünk elindulna bankot rabolni, vagy akár csak körtét lopni a szomszédból, vinné a zsebében az igazi echte útlevelét, és még jól el is veszítené? háááát....

Határátkelő 2015.11.16. 21:48:10

@wuaaa: Csak a tisztánlátás végett: ezt a blog.hu központilag tette ki.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.16. 21:49:00

@Herr Géza: nekem is ez volt az első reakcióm, hogy ezek a meccsre akartak volna bejutni, de valszeg nem sikerült :-(

wuaaa 2015.11.16. 21:54:53

@Határátkelő: Szólhattál volna előre. Akkor nem te csuklottál volna.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.16. 21:55:33

@Kozsdine Krisztina ( Alsace,France): biztos modta már valaki, de ha mégsem, mert épp dolga lett, akkor: a pakisztániak nagyon nem arabok

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.16. 22:15:22

@Fajankó: mi is igaziból eu komform? mi mindig mind teljesen eu-komformak vagyunk? vagy csak nekünk a színünk miatt több mindent szabad? nem vagyok biztos abban, hogy olyan könnyű ezekre a kérdésekre válaszolni.
de persze nálam torzítja a képet, hogy én nem a radikális közel-keleti muszlim kultúrát ismerem, amennyire ismerem.

snygg panda (törölt) 2015.11.16. 22:35:59

Ez a párizsi ügy is szépen elfelejtődik, mint minden más hasonló terrorcselekmény. Kivéve talán 9/11-et, azt nagyjából megjegyezték az emberek. Ezek a degenerált politikusok is hagyják a végtelenségig fajulni a helyzetet, de annak nagyon nem lesz jó vége.

Csodabogár 2015.11.16. 22:44:05

@skye8: Ezt már többször cáfolták közben. Most mondták a német hírekben, hogy eddig csak francia és belga tettesekről van szó, akiket viszont az IS képzett ki Sziriában.

skye8 2015.11.16. 22:48:19

@Csodabogár: en nem talalok egy linket sem ami cafolna a hirt, hogy az elkovetok egyike a menekulthullammal erkezett volna.

2015.11.16. 22:53:18

@Zoole[uk]: Mit akarsz ezzel bizonyítani? Mindenhol vannak idióták. Oh, hogy muszlim volt? Akkor van hírértéke... :)

montroyal ( CAN qc) 2015.11.16. 22:58:24

@charlieharper: es az adott orszag befogadja oket ? az uj canadai torveny szerint is az itt szuletes nem ad tobbet feltetlen jogot az allampolgarsagra (idegen szuloktol)

SzZoole 2015.11.16. 22:58:55

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: hat,csak a ket veglet.Biztos hallotal mar arrol is,hogy muslim ferfiak miniszoknyas lanyokat qurvaztak le a nyilt utcan a ruhaviseletuk miatt.
Ezek meg nyilvanosan tobb ember Es gyerek szeme lattara kexeltek egy forgalmas plazaban.Ki erti ezt.....

montroyal ( CAN qc) 2015.11.16. 23:02:04

@Ödenburger [Hu/At]: nem rossz otlet ... es lehetne Mo-on

privatba .. Meszaros Lorinc biztos meg tudna csinalni a campot ..

montroyal ( CAN qc) 2015.11.16. 23:05:34

@skye8: ide is 25 000 szir menekultet terveznek betelepiteni

ugye dec 31 ig

na ezt hogy fogjak csinalni allitolag luxus cruise hajokkal ...

azert a hirek ezzel vannak tele es eleg nagy az ellenallas ... az ido meg megy ..

2015.11.16. 23:05:43

@Határátkelő: Attol meg csak ugy meg lehet jegyezni, nem? Lehet, hogy nem konkretan a erre a blogra, hanem peldaul bloghura ertettuk, vagy akar a Facebookra is peldaul es ugy altalaban az internetre. :)

2015.11.16. 23:06:15

@Zoole[uk]: Igen, valamint egy bácsi áramot vezetett a kerítésébe, ezáltal megölve az őt meglopó tolvajt, illetve egy másik ember fagyállót rakott a borába, így ölve meg egy másik tolvajt. Mo.-n történt mindkét eset. Nem lenne jó ezekből általánosítani.

Én elhiszem, hogy a radikális nézetű muszlimok nem nézik jó szemmel ezt a fertőt, ami itt Európában van, de akkor miért nem húznak vissza oda, ahonnan jöttek? :S Mindenki jól járna.

2015.11.16. 23:07:27

@wuaaa: Kb. annyira képmutatás, mint akik kirakják fb-re ugyanezt.

nemor 2015.11.16. 23:08:44

Nem tudom, ezt láttátok-e, és azt sem, mennyire hiteles, de rendkívül érdekes:

www.facebook.com/UniversalFreePress/videos/1109286879117550/

nemor 2015.11.16. 23:10:15

Kedves HÁ, köszönöm :)

SzZoole 2015.11.16. 23:11:54

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: errol a fagyallos sztoriról olvastam,szegény faszi,csak a sajat tulajdonát védte,de az ügyész legalább enyhítéséért fellebbezett,nem sulyosbitasert
Hogy miert nem húznak vissza,latod ez egy nagyon kérdés:)

Határátkelő 2015.11.16. 23:13:34

@mojyo: Én is csak úgy általában értettem... :)

2015.11.16. 23:18:25

@Zoole[uk]: Miért lopnak az emberek? Ez lenne itt az égető kérdés, amire válaszokat és megoldásokat kellene találni.

2015.11.16. 23:23:31

@Határátkelő: Akkor jo, mar azt hittem magyarazkodtal... :) Amugy pedig elegge egyertelmu, hogy a bloghu tette ki, es nagyon szep gesztus, vagyis azt hiszem a megjegyzes nem annak szolt, vagy legalabbis az egyetertes a reszemrol nem azt jelenti, hogy nem ertek egyet vele, csupan mas alkalmakkor hianyzik neha egy-egy hasonlo.

2015.11.16. 23:27:29

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Amugy a Facebookon annyi ertelme van, hogy azt az oldalt a sok iszlamistaval szimpatizalo fereg is hasznalja, es az jo, ha az o arcukba is beletoljak kicsit, hogy az emberek nem veluk, hanem az aldozatokkal szimpatizalnak, es mindig ok lesznek tobben, ezert kellett volna orosz zaszlo is.

SzZoole 2015.11.16. 23:32:33

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: te,írj egy vitaindító posztot,mint Digger,es küld el a HA-nak,hátha be rakja:)

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.11.16. 23:33:16

Az USA-ba tervezett migrans kvotaval kapcsolatosan itt is megoszlanak a velemenyek...ennek fenyeben: Ma reggel a radioban hallottam egy beszelgetest, Szoval a felteves ez volt: kepzeld el, hogy van egy klubod, ahova be akarnak jonni emberek. Nincs reszletes informaciod mindenkirol, max. a nemuket, korukat, es vallasukat ismered. Emellett arrol van informaciod, hogy terrorista tamadasokat nagy szazalekban muzulman szelsosegesek kovetnek el. Mekkora rizikot vallalnal, hogy beengedd azokat, akik be szeretnenek jutni a klubba?

Mindaddig, amig az ember a sajat boren nem erzi ezt a fent emlitett rizikot, addig nagyon konnyu humanitariussagrol, meg diszkriminaciorol beszelni...En azokkal ertek egyet, akik nem azt mondjak, hogy senkit nem fogunk beengedni, hanem azt, hogy MIELOTT beengedjuk oket, ki kell dolgozni egy sokkal biztonsagosabb szuresi rendszert. A mostani gyakorlatilag nulla...
Tudom, sokan mondjak, hogy a terroristak mar az orszagban szuletett allampolgarok..DE: nullara csokkentette ez teny a rizikot? Szerintem nem...
www.americanthinker.com/blog/2015/10/dhs_admits_we_have_no_screening_process_for_syrian_refugees.html

Herr Géza 2015.11.16. 23:42:17

@Zoole[uk]: Na nem biztos, hogy mindent olvastál: az a bor egy földbe vájt, ajtó nélküli pincében volt. A fickó a halálos adag többszörösét keverte a fagyállóból a borba és a lopás után a hordót kimosva megpróbálta a nyomokat eltüntetni. A tolvajon kívül mások is (mit sem sejtve) ittak a cuccból, ők csak azért nem haltak meg, mert viszonylag keveset ittak.
Így is szegény borosgazda? Akár minősített emberölés is lehetett volna a vád....

Hari Seldon 2 2015.11.16. 23:49:56

@wuaaa:
MIért nem csináltak az orosz kreatívok ilyet? - Ja, mert Putyin majdnem máig hangoztatta, hogy nem terrortámadás volt. (merthogy bombázni kezdték az ISIS-t)
Másrészt, miután mi (is/még/már megint) nyugati kúltúrkörhöz tartozunk, talán jobban átmegy a magyar médián is.

Muscari 2015.11.16. 23:59:56

@wuaaa: ott van az is, csak más sorrendbe kell tenni a színeket és elfordítani 90 fokkal.

Úgy tudom, hogy még mindig nem bizonyított, hogy mi történt az orosz géppel. Remélem, hogy egyszer azért kiderült majd.

Hari Seldon 2 2015.11.17. 00:05:14

@Dragonlady (Bp, Hun):
Nem. Körülbelül azt akartam mondani, hogy számomra ő már nem vallásos muszlim tehát EU konform lett.
Lehet, hogy az öltözködés félrevitte a dolgot (semmi szexista felhangot nem akartam belevinni), de a hogy később mondták, az aki öltözködésben követi a muzulmán vallást, azon kevésbé látom / kevésbé hiszem el neki, hogy szeretné elfogadni az EU normákat.
(magánvéleményem)

nemor 2015.11.17. 00:22:36

@Herr Géza: ... és a per során elhangzott, hogy nagyon meglepődött, hogy X halt meg, mert arra számított, hogy Y lesz az, az egyik napszámosa :(((

M. Péter 2015.11.17. 00:44:31

@Ödenburger [Hu/At]: @charlieharper: Törökországban is hamisítják ipari méretekben a szír útleveleket.

Hari Seldon 2 2015.11.17. 00:51:01

Már nyáron felvetődött ez a islám betiltás nálunk. Igaz akkor megütötte a bokáját. Kiváncsi vagyok most megint előkerül e a téma:
lci.tf1.fr/politique/interdire-le-culte-musulman-en-france-la-proposition-choc-d-un-8608704.html

skye8 2015.11.17. 02:29:45

@montroyal ( CAN qc): tegnap tolunk 200 kmre felgyujtottak egy mecsetet peterboroughban,szoval a parizsi esemenyek azert itt is visszhangra talalnak...egyesek a radikalis muszlimokra kentek a gyujtogatast, masok Meg az 'old stock canadian'-okat gyanusitjak.
Mondjuk abban Trudeau parti vagyok, hogy a bombazokat kivonna sziriabol, Es a kurd harcosok betanitasara kuldene kanadai katonakat.
Kivancsi vagyok mi lesz a grandiozus tervbol ev vegeig, Es hogyan fogjak lecsekkolni a 25 000 szemelyt egy honap alatt. A background check egy gazdasagi bevandorlonal is honapokig tart, Es azert remelem, hogy haborus ovezetekbol erkezoket Meg figyelmesebben ellenorizik....

blackhairlady 2015.11.17. 02:37:11

@Csodabogár: most olvastam, hogy azt tervezik, aki sziriabol ter vissza francia allampolgar, haziorizetbe lenne addig amig ki nem vizsgalnak a multjat. Szerintem igen jo otlet.

blackhairlady 2015.11.17. 02:43:16

@diggerdriver: miert van rajta az a racs?vagy mindegyiken van? Bar azt nem hiszem, naponta sokat es sok felet latok, nem emlekszem ilyenre. Specko dolgot lehet vele csinalni?

montroyal ( CAN qc) 2015.11.17. 03:48:18

@skye8: a jovo kerdese .. én azonban eltunok innen 15dec es vagy jan. vegen jovok vissza ,vagy ha sikerul majusban ... addig adok idot nekik hogy rendezzek :-))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.17. 05:13:03

@snygg panda: Van ezekhez valami linked?Nagyon érdekelne...Kösz

2015.11.17. 06:40:32

"Ahogy a dolgok állnak, Putyinnal, Erdogannal és Aszaddal barátkozunk a terroristák ellenében, de még mindig Orbánnal veszekszünk, amiért kerítést épített"

hvg.hu/itthon/20151116_Parizsi_verengzes__megvedte_Orbant_a_Die

snygg panda (törölt) 2015.11.17. 07:01:49

@geegee: mármint link mihez?

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.17. 07:51:43

@Signora con i capelli neri:
Ez úgynevezett demolution machine.
Vagyis főképp bontásokban vesz részt. A rádőlő falak vagy törmelék miatt van a rács.

©________ 2015.11.17. 08:03:38

@snygg panda: vajon mitol fugg, hogy meddig emlegetunk egy tragediat?

2015.11.17. 08:48:11

Clichy-sous-Bois egy kis Afrika Parizs mellett. Tenyleg inkabb egy afrikai polgarhaborus orszaghoz hasonlit. Franciaorszag tele van ilyen banlieu-kel. Minden nagyvarosban van getto. Eszakon inkabb negerekkel, delen arabokkal van tele az orszag. Franciaorszaggal az is a baj, hogy nyugati arakhoz kepest olcsobban lehet ingatlant venni. Na nem Parizsban, hanem videken. Ezert kialakulnak gettok, ahol csorok tudnak lakni.
Londonban azert iszonyat draga az ingatlan, onnan kiszoritjak a csorokat. Lehet 8-an lakni 3 szobas hazban...
Franciaprszagban a nepsuruseg viszonylag alacsony, ezert nem olyan draga az ingatlan videken. Parizs mas teszta....

2015.11.17. 08:48:19

"Amikor terrortámadás történik Franciaországban, mindig azért imádkozik, hogy ne arab, fekete, vagy muszlim legyen az elkövető"

Nem rasszizmusbol irom, de mekkora az esely arra, hogy Franciaorszagban nem egy muszlim, arab vagy fekete, ganem egy fanatikus montpellier-i szakacs, egy teljesen antiszocialis metz-i orasmester vagy egy szelsoseges elzaszi bortermelo kovet el terrortamadast?
Ugyehogyugye...

Herr Géza 2015.11.17. 08:55:04

@nemor: Igen. És ennyit arról, hogy a tényeknek melyik felét tudjuk és mi alapján ítélkezünk...

nemor 2015.11.17. 09:03:53

@Ödenburger [Hu/At]: ezt a részét egyáltalán nem tudom értelmezni:
"Putyinnal, Erdogannal és Aszaddal barátkozunk a terroristák ellenében" - Erdogan nem az ISISt támadó kurdokat bombázza, Putyin meg az Aszad-ellenes felkelőket úgy, hogy az ISIS-t közben egyikük sem?
Aszadról fogalmam sincs, jelenleg kivel áll hadban ill. szövetségben, azt már nem tudom követni. Tényleg nem értem :(

Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2015.11.17. 09:04:40

Nahét nahát.... élőképben a Chicagoi iskola.

mik vannak

M. Péter 2015.11.17. 10:07:26

@tiller foch: Én még emlékszem korzikai, breton, baszk "szabadságharcosok" által elkövetett merényletekre.

Hari Seldon 2 2015.11.17. 10:13:06

@tiller foch:
Ez nagyon jó. Tovább is küldtem magamnak.

Még azt tenném hozzá, hogy HA nem arab, akkor ezek szerint már túl lehet neki lépni rajta?

blackhairlady 2015.11.17. 14:53:28

@diggerdriver: Ertem, koszi. Akkor azert nem latok ilyeneket, itt oriasi mezoket epitenek be, nem kell bontani semmit.
Husgomboc meg innivalo legyen nalad mindig, hogy ha betemet a bontott anyag, kibird amig jon a segitseg:)))))))))))

2015.11.17. 18:38:46

@Dragonlady (Bp, Hun): +1000. En pl. utalom a magas sarku cipot es rendszeresen elofordul hogy koromlakk es tokeletes smink nelkul hagyom el a hazat, akkor mar nem is vagyok EU-conform es ki fognak tiltani az EUbol, vagy hogy? :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.11.17. 19:51:01

@M. Péter:
Én még a Baader-Meinhof csoportra is emlékszek.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.17. 19:53:03

@Mirjam2: ha te száriban jársz, arra egyszerűen enyhítő körülmény, hogy fehér vagy. ha kendőben, akkor arra, hogy katolikus apáca és nem muszlim nő. ha megrugdosod a feleséged, akkor arra, hogy vak a komondorod és te meg fehér parlamenti képviselő vagy (ha jól emlékszem). így megy ez.

M. Péter 2015.11.17. 22:39:59

@Mirjam2: A tanulmányi eredmények nem csak az iskolától függenek.

adg 2015.11.17. 23:43:17

@Dragonlady (Bp, Hun): nana, a komondoros barmot eleg jol szetszedtek, nem sok enyhito korulmeny volt ott. Ha jol emlekszem a partja eleg gyorsan kirugta. Meg honapokig rola szolt minden.

A kendovel meg szerintem csak primitiveknek van baja, a valos problema az arcot is eltakaro jelmez, mert ugye nem nagyon azonosithato a viseloje. Olyet meg nem hordanak apacak, sot, a legtobb apaca vilagi ruhakban maszkal ma mar az utcan. Primitivek amugy oket is kikezdik, meg barki mast.

2015.11.18. 11:14:44

@M. Péter: Igaz, de tovabbra sincs semmi bizonyitek arra hogy a jellemzoen pakisztaniak altal lakott teruleteken rosszabb lenne az oktatas mint mashol.

2015.11.18. 11:19:42

@Dragonlady (Bp, Hun): Nevetni fogsz (vagy nem), de az evek soran kitapasztaltam, hogy ha azsiai ruhaban vagyok, mindig kiallitanak a sorbol es kulon atvizsgalnak a repteren Europaban / USAban. Ha europai ruhaban vagyok, tovabbengednek vizsgalat nelkul. Ez van... Es az azsiai ismeroseim ugyanerrol szamoltak be; farmer-polo = nem vizsgaljak, 'azsiai' ruha = atvilagitas, motozas, stb. Direkt ezert probalok europai ruhat felvenni ha repterre megyek.

2015.11.18. 11:22:02

@adg: Igazad van, szerintem az arc eltakarast egyszeruen be kene tiltani minden nyugati orszagban, egyebkent meg hordjon mindenki amit akar.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.11.18. 21:31:38

@adg: az arcot eltakarni szerintem is külön kategória, de én bevallom máig se értem, soksok év muszlimokkal együtt dolgozás stb után, hogy mi baj van egy kendővel. szerintem nem korrelál a 21. században elfogadhatatlan viselkedéssel.

@Mirjam2: nem vagyok meglepve :-(

M. Péter 2015.11.18. 22:49:08

@Bredpitt Monika: Abban sem lehet már biztos az ember, hogy a koldusnak nincs mit enni. Vannak akik iparszerűen űzik és nagyon jól megélnek belőle. Itt pl. volt egy koldus, aki híres lett, mert a bíróság kitiltotta a városközpontból. Segélyen élt, vollt tanácsi lakása is, de hajléktalannak tettetve magát koldult, állítólag napi £80 font is összejött neki, csak mindet kábítószerre költötte.

DieNanny CH 2015.11.19. 14:15:29

@adg:

Ha már apácák és az öltözködésük:
kepfeltoltes.hu/151119/20150919884_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Éppen túrázni indultak, a túrahátizsák nem látható olyan jól... Tiszta 'Muzsika hangja' - hangulatom támadt... :-)))

Bredpitt Monika 2015.11.19. 16:34:06

@M. Péter: Igen, tudom mire gondolsz. A kedvenc ilyen koldusom Las Vegasban láttam. Egy tábla volt nála amin ez állt: sörre gyűjtök.

Amikor ad az ember, akkor nem agyal azon, hogy vajon mire költi a másik. Inkább magunk felé egy önigazolás ez: tettünk valami jót (de hogy kivel, az már más kérdés).

adg 2015.11.19. 23:32:36

@Dragonlady (Bp, Hun): igy van, amig az arc szabadon latszik, tok mindegy, mi van rajta. Legfeljebb nem fordulok utana. :)
Itt pont ez a katyvasz a jellemzo, ugyanugy lathatsz embereket kendoben meg lepelben, mint egy szal bikiniben. Nem puffog senki ezen, bar az utobbi megoldas nekem peldaul szimpatikusabb. :)

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: igen, valoban kicsit olyan. Nem minden rend irja elo az ilyen ruhakat, vagy az utcai viselesuket. Sok apaca teljesen szokasos, nyilvan inkabb konzervetiv, ruhakban jar, nem tunik fel az utcan.
Ilyen meglepo latvany volt amugy nekem, amikor eloszor lattam papot focizni, reverendaban. Beallt a gyerekek koze. :)

soad1221 2015.11.20. 11:54:40

@adg: Te nem vagy (már) vak véletlenül? bikinis csajok, mi...??? :)

adg 2015.11.20. 12:08:45

@soad1221: ne aggodj, nem teszek bennuk kart. :))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.20. 12:33:38

@snygg panda: Vicces vagy... :D
Ezekhez a hírekhez, a támadásokhoz, robbantásokhoz, hogy hol, mikor történt, kik csinálták...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.20. 12:44:13

@Bredpitt Monika: Régen volt valami ilyesmi hír (bár lehet, hogy csak urban legend), hogy normál, hétköznapi ruhájú, állapotú fiatal csávó kiült valahová tán a Nyugatiba koldulni, maga mellé téve egy táblát, rajta, hogy "Nike cipőre gyűjtök". (Asszem ez még vagy 15-20 évvel ezelőtt volt, akkoriban nem volt alapvetés Pesten egy Nike cipő megvásárlása...).És miután összegyűlt a pénz (mert hogy összegyűlt!), még pár napig ott maradt a placcon, kitéve az új szerzeményt, meg a táblát, rajta, hogy "Az új cipőm".
:D

soad1221 2015.11.20. 15:55:26

@adg: akkor majd ők benned... :)
főleg ha még görkori is van rajtuk, akkor meg már tiszta Miami... szőrnyű!!!!!:)

Bredpitt Monika 2015.11.21. 10:43:40

@geegee: Volt egy riport vagy valami dokumentumszerűség egy amerikai családról akik koldulásból éltek. Gazdagok voltak. Nem emlékszem a részletekre, de nyilván tudták hol kell kiülni, hogy meg legyen a napi betevő.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.11.22. 07:28:39

Simán elhiszem.Párszor én is számolgattam magamban városi koldusok láttán még Pesten, hogyha csak x forint is beesik neki egy óra alatt, akkor is már jobban keres nálam... :-O (még annó, mikor ez a nike cipős dolog ment...)

Amit én írtam, ott asszem a poénfaktor volt a túlsúlyos.Ha akarta volna, valszeg azért összehozta volna, ha nehezen is, saját erőből...
Hiszen akinek a napi betevő is gond, az még csak álmodni sem szokott bármi prémium cuccról.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása