oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. szeptember 16. 06:44,  U(k)gordjunk neki! 131 komment

2015. szeptember 16. 06:44 Határátkelő

U(k)gordjunk neki!

Előre szólok, hogy sajátos stílusú poszt lesz a mai, szerzője, Gábor úgy fogalmazott, hogy részben a saját motiválására is írta. Én pedig kíváncsi vagyok, mit szóltok hozzá – szerintem érdemes végigolvasni. (A képekért ezúton is jár a köszönet.)

cim_2.JPG

„Nekiesünk, mint bolond tehén az anyjának a külföldi élettel kapcsolatosan. Rendben, néha nem egyszerű reálisan gondolkodni. Az alap, hogy el kell fogadnunk, ha valaki külföldre költözik, de azt is meg kell érteni, ha valaki otthon marad. Ezen az alapproblémán próbáljunk meg nem fennakadni. Köszi.

Nézzük, hogy van-e esélyünk külföldön boldogulni - a saját véleményem, életem és gondolataimon keresztül (egyetérteni nem kell, sőt).

A nagy átlag nem szakmai tudással, és szakmai angoltudással érkezik az Egyesült Királyságba. Nem kell nekik beinteni, beszólni, mint ahogyan fent írtam az Ő döntésük. Elfogadjuk!

Az alap kinti élethelyzetet nehéz lesz megszokni. Gondoljunk csak bele, hogy az otthoni - még ha szegényes is, de tágas - élettérből beköltözünk egy szobába - lyukba, amit itt mondjuk single szobának hívnak.

Jobb esetben egyedül, rosszabb esetben egy idegent kell „szagolni”, elviselni, és alkalmazkodni hozzá. Felnőttként. És, ha kiszabadulnánk a lyukból, akkor az ajtón túl másik 3-4-5-6 ember van még a házban, így tuti valakibe mindig belefutunk. Szóval, így él a magyar többség Angliában.

De ezt próbáljuk felejteni - sörrel, bulikkal, éjszakai csevegésekkel - munkáról, pénzről, főnökről, ex-főbérlőről. Minden este, újra és újra. A témák ritkán, a napszakok sűrűn változnak. De, fogadjuk ezt is el, hiszen jól keresünk.

Tényleg jól keresünk?

Ja, az itteni minimálbért, amelyből ha megvan a napi 8 órád - és nem szívatnak, napi 4-5-6 órákkal, főállású szerződéssel, akkor nettóban megvan a 850-900 fontod. Ha lehúzol pár plusz órát, és a főnököd el is számolja neked, akkor 1000-1200 is meg lehet egy hónapban. 

Hű, az már jónak számít - leginkább egy Facebook-üzenetben, egy otthoni havernek, aki bruttó 100-ért nyomja. Sajnos, ha az embernek van munkája, akkor könnyen „beragadhat” az élete.

1_4.JPG

Hogy ragad be? Évente emelhetik a bért - az angol kormány jóvoltából, néhány 10 pennyvel évente. Többet sok cég nem is akar ezzel foglalkozni, ők a kötelezővel letudják az emelést. De, azért a cégek 50 Pennyt 1 Fontot azért emelnek évente. Vagyis egy év elteltével, már 7,5-8 Fontot is kereshetsz.

Hű, majd 3000 forint egy órára, ami igazán jól hangzik. El lehet belőle lenni, de nagy terveket ne készítsünk. Sorry, ez a valóság. Ha esetlegesen eszünkbe jut a váltás, akkor lehet, hogy újra minimálbérről indulunk, szóval akár hónapokat, éveket kell várni, mire újra „jól” keresünk. Sokan ezért ragadnak be egy helyre, ahol a munkát tekintve - mert ezek senkinek sem az álommunkahelyei - úgy is váltás lesz a vége.

Egyszerűen besokallunk. Persze ezt is lehetne kezelni, ha nem vernénk annyira a fogunkhoz a megkeresett garast. A legtöbbünk már ott rontja el, hogy megutálja az utazást. Okés, Londonban lehet annyit utazni, mint ha Kecskemétről lemennénk Kiskunfélegyházára, de akkor azt legalább ne busszal tegyük meg.

A nagy többség - heti 10-20 fontot spórolva, inkább buszozik, nehogy metróval vagy vonattal emberi időt utazzon. Emberek napi 3-4 órát is buszon töltenek. Gratula nekik, mert biztosan azt a 10 fontot, vagy legyen kicsit több - félreteszik. Ha igen, akkor sorry. Gyűlöljük az utazást.

OK, a nagy piros busz emeletén, az eldobott csirkecomb csont nem hívogató, de azért van egyfajta feelingje (a busznak). Persze ez a londoni „valódi élet” buszaira jellemző, nem a turisták által ismert „kirakat” világra. Az is szép, de az élet itt nem erről szól. Arról csak néhány nap, vagy hét szól, amíg az ember eltölt egy kis időt Londonban.

A pénz ára

Ha már kényelmesen érezzük magunkat a szobában, változatos kommunikációt folytattunk a lakótársakkal - szobatárssal, és utaztunk napi 3 órát, akkor jöhet a Skype az otthoniakkal, hogy milyen jó is az Egyesült Királyság.

Persze az igazi „oldalt” kevesen látják, hogy az itt megkeresett pénznek „ára” van. Ha ezt nem tudjuk jól „megfizetni”, akkor előbb utóbb, de fel fogjuk adni. Vagy megbolondulunk, mert legbelül érezzük, hogy nem fogunk előrébb jutni - és remélem, hogy mindenki van annyira őszinte önmagához, hogy ez ügyben nem hazudik. Mert ez esetben a környezet fogja látni, hogy valami nem okés, és akkor gáz van.

A „jól megfizetni” a helyes kontrollt jelenti. Ha felveszünk egy taposómalom életmódot, akkor szarhatunk az egészbe, már elnézést. Ha már valaki így érzi, akkor vegye ma meg a repjegyet haza, a RyanAir, WizzAir (vigyázat, itt újabb bőrönd - poggyász szabályzat van) biztosan olcsó 2-3 hétre előre. Ennyi az átlag felmondási idő.

2_5.JPG

Szóval a munka, utazás, alvás, munka, utazás és alvás nem biztosan a jó irány. Holott, a Kontroll a megkeresett fizetéshez képest nem drága, csak egy kicsit gondolkodni kellene.

Mi lehet egy kontroll pont az életünkben?

Ha már van egy csomó szar dolog, akkor keressünk jó dolgokat. Például próbáljuk megismeri az országot, vagy legalább a várost ahol élünk. Ha Wikipédiára van szükségünk, hogy megfejtsük, mint jelent az a szó, hogy Múzeum, vagy nem tudjuk, hogy ki az a II. Erzsébet, attól még sétálhatunk egyet. Nincs, ezzel semmi gond.

Vagy fényképezhetünk mókust, amit fel lehet tölteni a Facebookra, és biztosan kapsz pár lájkot, hogy mókusos helyen élsz. Máris, egy pont, és kimozdultál, és ingyen is volt, mert a buszbérletedet használtad.

Ha véletlenül múzeumba mész, színházba, vagy belépős helyre, ne vigyél haza tájékoztató brossurát, a belépőjegyet hazafelé dobd ki, mert ciki otthon magyarázkodni, hogy téged érdekel a világ, ahol élsz.

Persze nem egyszerű, ha az ember össze-vissza dolgozik, de néha már az is segít, ha egy szabadnapon kimozdulunk, hiszen az agyunkat ki kell kapcsolni. És, ha azt hisszük, hogy ehhez elég délig aludni, majd mosni, főzni és készülni a másnapra, akkor sajnos csalódni fogunk. Persze könnyebb, ha az embernek két szabadnapja van, de ezek a dolgok is elsőnek az agyban dőlnek el.

Felejtsük el a hétköznapi életünket

Ha hajlandóak vagyunk a 800-900 fontból 10-12 fontot áldozni, a kikapcsolódásra, akkor Londonból 1 - 1,5 órára több tengerpartra is eljuthatunk. És igen, ez retúrjegy. Ennyiért otthon a MÁV InterCity a szír menekültekkel sem visz el Szegedről Budapestre.

Ha nem akarunk költeni, akkor vigyünk otthon készített szendvicset (ebben mi magyarok jók vagyunk), de üljünk le pár órára a tengerparton. Felejtsük el a hétköznapi életünket, és gondoljunk arra, hogy kemény életet élünk, de - sokaknak tényleg az, és becsülendő, hogy ezt csinálják, csináljuk - ezt megtehetjük.

Hogy ennyiért akár minden héten eljöhetnénk a tengerpartra. Mert, miért ne? Akár havonta egy-egy szegletét Angliának meg lehet ismerni. És, igen legyünk nyitottak a világra! Ez nekünk, magyaroknak különösen nehéz, hiszen nem szeretjük az itteni házakat, a kajákat, az embereket.

Ha egy kicsit többet vagyunk hajlandóak áldozni utazásra, mondjuk 20 fontot egy retúrjegyre, akkor már komoly távolságokat meg tudunk tenni. Egy reggeli indulással, néhány órás városi, tengerparti kirándulással, egy esti vonattal haza is tudunk érni.

Itt nem kell félni, hogy a 30-40 éves vasúti kocsikban büdösek leszünk, mint sajnos otthon előfordul. Nyugati színvonalon tudunk utazni bármerre. Ez is egy pont, amelyet lehet élvezni, persze észre sem vesszük.

3_1.JPG

Ha már tudunk kikapcsolódni, és nem csak a Facebookon posztolni, hülyeségeket rendelni az E-bayről, mert csak 1 font volt, akkor elgondolkodhatunk, hogy merre is tovább. És, itt az életre gondolok, nem a taposómalomra, amelyet sokan munkahelynek neveznek.

Élvezzük az életet!

Az előzőekhez visszatérve, ha az őszinte énünk azt súgja, hogy: lehet, mégsem tudok majd olyan mértékben továbblépni, amelyben szeretnék, akkor mi van? Ez még nem azt jelenti, hogy fel kell adni. Csak, próbáljuk meg élvezni az életet, az életünket.

Ha a munkát nem is sikerül, akkor gondoljunk bele, hogy mi minden elérhető a számunkra, a munka által megkeresett pénzzel (még ha lyukban is élünk, szobatárssal, lakótársakkal). Az ünnepeket, szabadnapokat és a munkaidőn kívüli időt próbáljuk meg élvezni.

Menjünk moziba, de nehogy jegyet vegyünk - vegyünk havi bérletet, ami 16,90 font - igen, ezt a komoly összeget, Skype-on meg kell beszélni az otthoniakkal. Ennyiért korlátlanul mehetünk moziba, akár naponta 5 filmet is megnézhetünk.

Ha nem jó az angolunk? Kit érdekel, lassan, de ragad ránk majd valami, a koszon kívül is. És, igen, ezt is lehet Facebook posztolni, hogy premier filmeket látunk. Úgy-e már is találtunk 2-3-4 olyan pontot, amellyel kicsit jobban tudjuk itt magunkat érezni. :)

Ennyi kell, semmi több. Na jó, ez nem igaz. Néha azért be kell magunkat csapni, hogy ne bolonduljunk meg. Szarból is lehet várat építeni, nem csak falat vakolni.

Lépésről lépésre építkezzünk!

Térjünk egy kicsit vissza a beragadásra! Ez itt (is) csak pénzkérdés. Semmi több. De, hogyan lehet több pénzünk. Ha nem vagyunk fáradtak, lusták és megtanuljuk a nyelvet normálisan - 4 szó egymás után pakolása, sorry, de nem számít nyelvtudásnak - akkor esélyesek vagyunk nagyobb összeget is keresni.

Ha ügyesek és bátrak vagyunk, akkor a munkánk mellett - és igen, tudom hulla fáradtak vagyunk - de szépen lassan felépítünk egy saját kis vállalkozást. Elsőnek írjunk egy listát, hogy mivel is foglalkoznánk szívesen, vagy mit szeretünk csinálni. Vegyünk egy kis füzetet, és ehhez a tervhez napi szinten írjunk gondolatokat.

4_3.JPG

Hogyan, mit lehet kezdeni ezzel az egésszel napi 1-1 órában, majd egy fél nap, majd heti 2-3 nap és a végén főállásban. Ez egy hosszú folyamat lesz, de legalább elindulunk egy úton.

Mindig legyenek céljaink, akár túl nagyok is, mert ha abból már valami megvalósul, akkor az örömet tud okozni. Ha túlságosan kishitűek vagyunk, akkor csak egy hangyányi dolog fog megvalósulni, és az nem fog örömet okozni.

Sok sikert mindenkinek, és teljes gőzzel. De ne holnaptól, mert úgy sem fog menni, hanem szépen folyamatosan. Lépésről lépésre építsük fel az itteni életünket.”

A moderálási alapelveket itt találod.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr757791230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TilosazA (UK) 2015.09.16. 10:48:20

@wuaaa [nor]: Ez is csak engem igazol: nem muszáj így élned, ha nem akarsz, csak tenni kell érte. (Amúgy nem értem én mit pofázok, még mindig munkát keresek...)

Shebelle 2015.09.16. 10:51:08

Hát igen, nekem is van 3 ismerősöm akik hasonlóan élnek, igaz nem 6an egy házban/lakásban, hanem 2-3an. Némelyik már 10-12éve igy él. S a kérdésre hogy hogyan tovább, csak vállvonogatás van, pedig van szakmájuk, sőt elvégeztek már Londonban egy egy tanfolyamot, főiskolát stb. Én meglátásom szerint a baj az, hogy igazából is nem tudják mit akarnak és csak tengnek-lengnek és az idő meg megy. Vannak álmaik természetesen, de valahogy nem tesznek érte semmit, most vagy nem hisznek magukban vagy nem tudom. Pedig nem is vágynak lehetetlen dolgokra, pl. valaki kisvárosban szeretne élni, valaki a tenger mellett, valaki vállalkozást szeretne stb. Képzettségük megvan és már a nyelvtudás is...., félek attól, hogy az történt velük amit a posztoló is leírt, beleragadtak egy helyzetbe. remélem ez a cikk hasznos lesz, más hasonló helyzetben levőknek. Én mindenesetre szurkolok.

adg 2015.09.16. 10:52:18

@LittleG (uk): Mi az a vonat? :)

Van amugy. Elsosorban tehervonat. Meg van a Ghan, ami kb olyan, mint egy luxus hajout. Nem ingaznak vele, turistak jonnek-mennek, horror penzekbe kerul, de allitolag kinyaljak az embert alaposan.
www.greatsouthernrail.com.au/trains/the_ghan/

Tomegkozlekedesre itt csak a busz meg a repulo van gyakorlatilag. Varosban is, meg azon kivul is. (illetve a repulo nyilvan csak varoson kivul.:)) Ez itt autos banda, auto olcso, benzin olcso, hajra.

Nagyobb varosokban van "hev", meg Melbourneben eg villamos is, ha jol emlekszem.

Mammaroza · http://www.rozamami.blogspot.com/ 2015.09.16. 10:55:15

Van igazság a posztban, nekem mégis csalódottság, harag, gúny süt belőle.
Nem tudtam eldönteni, hogy ez önmagára irányul, vagy csak a honfitársaira, esetleg - mivel az egész poszt többes szám első személyben íródott,- mindkettő.
Amúgy meg, ha én lennék olyan helyzetben amiről a poszt szól, ezt olvasva jól beintenék.

London2009 2015.09.16. 11:03:32

Wow. Azt hittem ezen mar reg tul vagyunk, hogy a londoni magyarok mind minimalberen vannak, szobaban laknak, utaljak a varost, az embereket, a hazakat…De tevedtem! Koszonom, hogy emlkeztettel, hogy mi mind igy elunk itt, buszberlettel, nyelvtudas nelkul, szomoruan, esoben, szelben, akaratunk ellenere…
Remelem ezt a posztot viccnek szantad.

gabuschka 2015.09.16. 11:08:06

En remekül szorakoztam, a stilusa is tetszett, jol megirt poszt! Bar azt meg kell jegyeznem, hogy en soha nem talaltam vonatjegyet ilyen olcson, legalabbis ha max egy hetre elöre kerestem.

LittleG (uk) 2015.09.16. 11:12:58

@adg: Pedig olyan klassz vonatozni át a tájon. Pl. le a tengerre. Már akinek nem 10 perc sétára van :)
Kár hogy a modern vonatok már nem zakatolnak olyan klasszul (tadam-tadamm, tadam-tadamm)
Elképzeltem hogy városon belül is járna a repülő. Amelyik utcánál ki akarsz szállni, kiugrasz ejtőernyővel, aztán megpróbálsz nem egy kocsi alá vagy tetejére esni.. (az autóbiztosítás drágább lenne kipottyantó zónákban lakóknak) Vagy egy másik járókelőre :) Lenne csoportos kedvezmény, ha több utas egy ejtőernyőt használ közösen... A bliccelőket ejtőernyő nélkül dobnák ki... Úgy látszik pihent vagyok ma :P

linket megnézem később :) köszi

LittleG (uk) 2015.09.16. 11:17:35

@London2009: "mi mind igy elunk itt, buszberlettel, nyelvtudas nelkul, szomoruan, esoben, szelben, akaratunk ellenere…"
Mi mind egyéniségek vagyunk, Buszbérlettel :))
(Egyéniség buszbérlettel társat keres, dupla szobásak előnyben. Ugyanitt patkányírtó eladó.)
hupsz, nekem is van, járnék én metróval de itt nincs :) meg abból nem is olyan szép a kilátás. Én szeretek kilátni. Az is ingyen van, hogy a poszt szellemiségénél maradjunk.

fhdgy 2015.09.16. 11:19:18

@LittleG (uk): Ja, és meg kellene tanulni jó magasra ugrani, mert akkor "menet"közben is fel lehetne kapaszkodni. Mennyivel gyorsabb lenne, mint folyton felszállni, leszállni.

LittleG (uk) 2015.09.16. 11:19:22

@gabuschka: Ja ez a másik, hogy imádom a vonatot, de durva drága. Pl. felmennék innen délről Invernessbe, szerintem 100-on felül lenne - és nem a vonat sebessége, bár az is.

LittleG (uk) 2015.09.16. 11:24:10

@fhdgy: "Ja, és meg kellene tanulni jó magasra ugrani, mert akkor "menet"közben is fel lehetne kapaszkodni."
:)) Ja, beszélgetsz valakivel az utcán, felnézel az égre és rohansz ugrani, "elkapom azt a repülőt" aztán reménykedsz, hogy van még hely rajta, hogy ne ess pofára se semmi másra :) Bár nem minden országban áll meg a jármű, ha már egyszer elindult, azt hiszem, inkább csak a Balkánon.

London2009 2015.09.16. 11:30:00

@LittleG (uk): De moziberletunk van! Meg lehet nezni naponta ot filmet, melegedni es kinyujtozkodni vegre a single room utan!
Egyebkent erdekes lenne tudni, hogy egyreszt hany magyar el kint es abbol hany van minimalberen…de ugye meg csak megtippelni is nehez…

fhdgy 2015.09.16. 11:31:00

Van egy-két dolog, amit nem ártana tudnom ahhoz, hogy érdemben elgondolkozhassak a leírtakon.

1. A posztoló átélte a kinti kezdés valamilyen formáját is vagy csak beszélt valakivel, akinek volt olyan ismerőse, aki végig ment ezen az úton?

2. A kiköltözők hány százaléka él, mondjuk kettő év múlva is maximum minimálbér + 10 százalékon? Örülnék, ha a tapasztalattal rendelkezők megosztanák a tudásukat ebben a dologban.

3. A posztoló felteszem, hogy nem volt katona, mert ott huszon ember szagolta egymást egy szobában, amit körletnek neveztek. Ebből elköltözni sem lehetett és a többieket megválogatni sem.

4. Az otthoni, szegényes, de tágas környezet alatt a mamahotelt érti a posztoló? Egy kezdő fiatalnak Mo.-on sem adódik meg általában, hogy egy két-három szobás lakást, esetleg csak egy garzont béreljen. Akkor, hogy is állnunk ebben a kérdésben?

fhdgy 2015.09.16. 11:37:55

@LittleG (uk): Miért kell, hogy legyen rajta szabadhely? A következő utcasarokig simán lehet csimpaszkodni is. Ha a csimpaszkodó vason sincs már hely, akkor sincs gond. Elkapod valalkinek a lábát! Fel is, le is kisebbet kell ugrani, tiszta előny! Egy hátránya lehet a dolognak: ha valamelyik fölötted levő, hamarabb akarna leszállni mint Te, akkor tetszik, nem tetszik, együtt kell leszállni!

LittleG (uk) 2015.09.16. 11:38:06

@London2009: Ó de klassz, akkor létezik. Itt csak a Vue-ről tudok és ott nincs ilyen mozibérlet. Van viszont Kids AM, ha van nálad egy gyerek, bizonyos filmekre hétvégén és vakációban délelőtt potom pénzért mentek be mindketten :) Igaz hogy Magic Mikeot meg ilyeneket nem adnak a KidsAM-en, de a múltkor a Hotel Transylvania-n nagyon jól szórakoztam :)

LittleG (uk) 2015.09.16. 11:41:34

@fhdgy: "akkor tetszik, nem tetszik, együtt kell leszállni!"
és még az is lehet, hogy alatta kötsz ki, mikor földet értek :P Összegyűrődik a ruhád ;)

puhacica 2015.09.16. 11:43:55

az elso kepen a jobb oldali legmagasabb epulet a walkie-talkie. nekem az egyik kedvencem, de a londoniak nem csipazzak, a legbenabb epuletnek valasztottak nemreg. :) lehet, hogy ebben az is kozrejatszott, hogy a tervezok nem szamoltak egy "aprocska" tenyezovel, a Nappal, es miutan elkeszult, ugy gyujtotte ossze a sugarakat es szorta egy pontra, hogy leolvasztott egy fel autot. :D
www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-23930675

London2009 2015.09.16. 11:44:56

@LittleG (uk): A Cinemaworldben van, ha jol tudom. De en 4 fontert jarok moziba Grouponos voucherrel, ugyhogy annal olcsobb ugysem lehet. : )

London2009 2015.09.16. 11:48:14

@fhdgy: 2. Gyakornokkent kerestem minimalbert 2009-ben egeszen 3 honapig, a probaidom lejartaig. 8 honapig maradtam gyakornok, utana sikerult masik munkat talalnom. De ez egy pelda, %-ban fogalmam sincs, de engem is nagyon erdekelne. Nekem van tobb ismerosom is, aki nannykent kezdte es mindenki tovabb tudott lepni az evek soran. Optimista vagyok, azt gondolom, hogy a tobbseg idovel tovabb tud lepni.

LittleG (uk) 2015.09.16. 11:50:39

@London2009: A KidsaM £2.99 :) Groupon? Az is a Cinemaworldbe szól? Mostanában nem követtem a Groupont, de nem emlékszem hogy láttam volna benne ilyet.

fhdgy 2015.09.16. 11:52:18

@LittleG (uk): Biztos vagyok benne, hogy még össze tudnánk hozni néhány korszakos ötletet, de most ennél ne menjünk jobban előre, tárgyaljuk meg a dolgokat és szabadalmaztassuk, ingyen nem szeretek ötletelni, max. csak hülyéskedni ( de azt nagyon )!

LittleG (uk) 2015.09.16. 11:56:50

@fhdgy: :) rendben, semmi jónak elrontója nem vagyok :)

Herr Géza 2015.09.16. 11:57:43

A Londonnal kapcsolatos axiómák, valós és vélt igazságok, hitek és tévhitek huszonötödször újracsócsálva és (számomra legalább is) kiállhatatlan stílusba becsomagolva. Meglettem volna nélküle.
Egy dologért jár egy halvány pirospont: legalább a túrórudi és a kolbászos kerítés kimaradt, majd a pirospontot feketére is festem, mert került bele egy csipetnyi szír menekült. Grrrr............

London2009 2015.09.16. 12:00:09

@LittleG (uk): Odeon. 20 fontba kerul 5 jegy.

Herr Géza 2015.09.16. 12:02:54

@Herr Géza: Ja, már a címtöl herótom lett... Ezt a nyakatekert, müvi jópofit nem tudom sajna díjazni. De lehet, hogy csak kinöttem a tinikorból.....:)))))

soad1221 2015.09.16. 12:23:45

@Herr Géza: +1

Nem tudom, de aki ennyi alapinfóval indul neki egy külföldre telepedéshez, az ne menjen még Mo-n se másik városba se, mert egy szimpla albérlet keresésnél elvérzik...
Ez a facebookra posztolt fizetés fetisizmus meg már baromi unalmas. Ha nem olvasnék bizonyos emberektől erről rendszeresen, akkor bennem fel sem merülne ez a jelenség... annyira kívül van az én életem ezen, hogy jajjjjjj...

adg 2015.09.16. 12:46:58

@puhacica: ez egy jol ismert balszerencses epulet. Jo moka. Ugy tudtam megoldottak azota, de most nem vagyok mar benne biztos. Vannak ilyen kis erdekessegek, amikor ugy jatszanak egybe kulonbozo, elore nagyon nehezen kalkulalhato esemenyek, hogy valami hasonloan vicces dolog sul ki belole.
Ki a fene gondol arra, hogy az eputet "gyujtopontja" pont az utcara esik? :)
Bad luck. Gondolom a tervezok felelosseg-biztositasanak egy kicsit megugrott a dija azota. :)

Nemreg meseltek egy eloadason egy masik peldat. Epult egy toronyhaz valahol, es egy csomo erkelyen uvegfalu kis medencet epitettek. Ez volt a nagy feature. Ugye minden toronyhaz kicsit kileng szeles idoben, amit normalisan az ember nem, vagy alig erez. Viszont olyan klasszul estek egybe a frekvenciak, hogy a medencekben a viz elkezdett hullamozni, ki is lottyent belole. Kinek jut ez eszebe tervezeskor? Mostmar tobbeknek.
Foldrengesnel is tapasztaltak mar ilyet, de az ritkabb, mint a szel, meg nem is szokott sokaig tartani altalaban.

Vagy a Tacoma hid washington allamban, azota tudjuk, hogy a szel milyen veszelyes tud lenni egy hidra nezve is, ha annak nem jo a sajatfrekvenciaja meg a merevsege.

Koszi, hogy belinkelted.

2015.09.16. 12:51:03

Az eleje lemaradt, hogy nagyon fontos a sajat magunkhoz valo tobbes szam egyes szemelyben torteni, szakacskonyv szeru gugyoreszes, kinos, mint Hannibal Lecter az ovodaban (az ilyen ertelmetlen hasonlatok is kellenek), kulonben nem jon at az eroltetett jopofaskodas es a szarkazmusba csomagolt passziv agressziv stilus. Csak ezutan kezdjunk neki az egesznek, joetvagyat.

adg 2015.09.16. 12:51:18

@LittleG (uk): ugy latom, ez a varosi repulojarat meginditotta a fantaziatokat. :))
Londonban mar megoldas lehetne, ott vannak tavolsagok. Es praktikusabb a metronal, egesz mas a kilatas, es gyorsabb is.

adg 2015.09.16. 13:01:24

@soad1221: tenyleg vannilyen, aki posztolja a fizeteset? Ez mekkora mar! :))

Kisfonokom is oriasi problemaval szembesult nemregiben. Ugyanis a facebookos noi ismerosei kozt fitneszjarvany terjed, valami cselendzset nyomnak, es allandoan posztoljak az eredmeny. Szegeny sracnak tele van az uzenofala bikinis seggekkel, amit a buszke tulajok osztanak meg a vilaggal, hogy mindenki lassa milyen jol haladnak. Borzaszto, mik vannak. :))

Es nekem meg nincs facebookom. (Illetve van, de nem hasznalom es egyetlen egy ismerosom sincs, nem hogy csupa jofaru magamutotato lany) Na mindegy, szornyu nehez az elet neha...

Herr Géza 2015.09.16. 13:02:13

@soad1221: Szeretnék már egyszer látni egy élö embört, aki az FB-n kiposztolta a fizuját... :D Nem állítom, hogy nincs ilyen (ld. az ilyen Hinta-féléket...), de hogy ez nem tömeges jelenség, arra azért simán mérget vennék....

fhdgy 2015.09.16. 13:05:22

Angliai tapasztalattal meg tudná mondani nekem valaki, hogy havi bruttó 1275 fizetésnek kb. mennyi a nettója?

puhacica 2015.09.16. 13:10:08

@adg: igen, megoldottak. :)
nekem laikuskent ez egy nagy dobbenet volt, pedig logikus, csak eszembe nem jutott volna. de ahogy a peldaidbol latom, gyakran a szakiknak se jut eszukbe minden.

LittleG (uk) 2015.09.16. 13:34:52

@adg: Ja, meg :)
Most meg azt képzeltem el, hogy alig látszana az ég a sok repülőtől... a metró legalább el van dugva a föld alá :P Közeleg az ebédidő. éhes vagyok, ergo a fantáziám sem a régi :)

soad1221 2015.09.16. 13:45:34

@adg: @Herr Géza: fingom sincs, én még nem láttam, nem is vagyok hajlandó keresni...
de állítólag jól néz ki a facebookon.. :)

soad1221 2015.09.16. 13:47:08

@adg: na ez az... kinek a fizut posztoló verdamutagatók, kinek meg az exhiblányok jutnak...
valóban igazságtalan ez élet :)

adg 2015.09.16. 14:00:03

@puhacica: hat igen, az a baj ezekkel, hogy nagyon ritka jelensegek, kicsi az esely rajuk, es tobb dolog egybeesese is kell altalaban.
En pl sose hallottam masik epuletrol, ami felgyujtja a kornyezetet. :) meg sem fordul az ember fejeben, hogy ilyen van.

@LittleG (uk): nem baj, ha elsotetitik az eget, legalabb arnyek lesz a repmegalloban.

@soad1221: hat valoban borzaszto. :)

2015.09.16. 14:06:47

@Flamy (fat cat wannabe): En nem talalkoztam Londonban ilyen emberekkel, de itt a Hataratkelon folyton olvasom hogy leteznek, ugyhogy el kell hinnem.

LittleG (uk) 2015.09.16. 14:07:34

@fhdgy: Kb. £1124.27 :)

listentotaxman.com, az I earn box-ba berakod a 12 X 1275-öt vagyis 15300-at, Enter es a Net Wage sorában a Monthly oszlopban lesz az eredmény

blackhairlady 2015.09.16. 14:08:24

@Herr Géza: Na es milyen fizut posztol ki?:)

2015.09.16. 14:10:07

@TilosazA (UK): Nagyon igaz. Pont ezt akartam irni, hogy bar a sajat vallalkozas jo otlet, de nem mindenkinek valo, es Angliaban nagyon jo alternativa ha ott vegez el valamilyen kepzest az ember. Persze utana kell jarni, olyasmit tanulni amivel el lehet helyezkedni, es elismert helyen, mert sok alacsony szinvonalu iskola is van. De ha valaki jo szakmat tanul es gyakorlatot szerez benne, nagyon megeri a belefektetett ido es penz.

2015.09.16. 14:14:05

@gabuschka: En regen utaztam Londonbol Brightonba es vissza kb. tiz fontert, aznap vett jeggyel, de ez tenyleg nem mostanaban volt, lehet hogy azota felmentek az arak. Egyebkent kozeli varosokba lehet busszal menni, az nagyon olcso, meg ha nem is kenyelmes (legalabbis en utalok buszozni, de anyagilag megeri).

fhdgy 2015.09.16. 14:16:53

@LittleG (uk): Köszönöm szépen! Csak erre az számra voltam kíváncsi!

2015.09.16. 14:18:47

@fhdgy: En is pont erre gondoltam, hogy o vajon hol lakott Mo.on? Mert mikor en Angliaba koltoztem, nekem luxusnak tunt a szoba amit kaptam, pedig kicsi szoba volt. Viszont nem gyonyoru tagas lakasbol jottem Mo.rol, es borzalmas modon ott is mas emberekkel kellett egyutt laknom... Hihetetlen hogy milyen szenvedeseken kell atmenniuk egyeseknek :)

Bredpitt Monika 2015.09.16. 14:22:33

Kedves posztíró. Este elolvaslak.

2015.09.16. 14:24:34

@Dragonlady (Bp, Hun): Szerintem is, mert a tegnapit legalabb elolvasni sem tudtam, ezt a mait meg inkabb nem kellett volna :). De hat hozott anyagbol dolgozik HA.

fhdgy 2015.09.16. 14:32:21

Nos, akkor vegyük a kb. 1.100 fontot, amit @LittleG (uk): mondott. Kb. ennyit keres egy közeli rokonom havonta, Londontól kb. 200 km.-re, vidéken.

Direkt megkérdeztem ma tőle, épp itthon van szabadságon, hogy kb. mi a dörgés. Kb. négy és fél éve van kint, azt mondja, hogy tavaly év eleje óta rendben mennek a dolgai és esze ágában sincs orbanisztánba visszaköltözni. Az első kb. három év Londonban nehezebb volt, sok váltás, költözés volt, de mostanra úgy érzi, hogy jó helyen van. Négyen laknak egy házban, mindenkinek külön szobája van, a lakótársai angolok. Ezt most, akkor hogyan értékeljük a mai poszt fényében?

LittleG (uk) 2015.09.16. 14:49:17

@adg: "legalabb arnyek lesz a repmegalloban."

az a londoni tűző napsütésben igen elkel :)

LittleG (uk) 2015.09.16. 14:50:35

@fhdgy: nem a mai poszt fényében, de miért él még mindig másokkal? jól érzi magát? szerintem én legalább egy stúdiót bérelnék, főleg ha már lenne párom/családom.

Laktam másokkal, ki lehet bírni, de nélkülük az igazi :)

fhdgy 2015.09.16. 14:57:00

@LittleG (uk): Ő singli és azt mondja, hogy jó a társaság. Hogy mik a későbbi tervei nem tudom.

fhdgy 2015.09.16. 15:02:22

@fhdgy: Még annyit tudok, valamilyen motorokat szerelnek össze, ebéd, kávé, üditő, tea ingyen van. Most ősszel számít fizetésemelésre és ahogy kivettem a szavaiból, se a céget, se a kisvárost nem akarja otthagyni.

adg 2015.09.16. 15:03:17

@LittleG (uk): ennyi penzbol tud berelni egy studiot ugy, hogy mellette meg is eljen meg valahogy? Nem tunik tul sok penznek az eddig olvasottak alapjan. Ez kb egy mekis buriforgato bere. :))

skye8 2015.09.16. 15:16:59

Nekem tetszett a poszt, sztem sok esetben tortenik meg (nem feltetlenul a Hataratkelon kommentelokkel) hogy a kulfoldre kivandorolt szemely besavanyodik, a nagy kuporgatas mellett elfelejt elni. azt is el tudom kepzelni hogy tarsashazakban fokent arrol megy a duma, hogy ki mennyit keres,hogyan sporol stb., az emberek kivancsiak az ilyen reszletekre meg ha szegyellik is bevallani.
kozlekedessel kapcsolatban, ha valasztasi lehetosegem lenne szivesebben utaznek metroval mint orakon keresztul buszozni, meg ha dragabb is a metrojegy. jelenleg erre nincs lehetosegem, a munkahelyre 2 busszal jutok el, de legalabb olvashatok a 'refugee crisis'-rol utkozben :P

Herr Géza 2015.09.16. 15:25:53

@Signora con i capelli neri: Gondolom a valós kétszeresét, azt is bruttóban és forintban... :)))
De az ilyen az egy külön "állatfaj", és hát akinek ilyen ismerösei vannak, az már jelent valamit.
Nekem még egyetlen FB kapcsolatom sem tolta fel a fizuját meg a dögös autóját a netre. Persze igaz, a hawaii strandon pózolós fotók is jelentenek valamit.... :D

FutureFry 2015.09.16. 15:31:38

@adg: Kis kukacoskodás: a város neve Tacoma, a híd az a “Tacoma Narrows” híd (az általa áthidalt szoros nevéből). Az eredeti híd beceneve pedig, az építés alatt és 1940-ben - addig a kb. 5 hónapig amíg bírta a szerkezet - “Galloping Gertie” volt. Egyébként érdekesség hogy senki nem halt meg (egy kutyust leszámítva) amikor összedőlt, viszont az utolsó ember aki (félig) áthajtott rajta (akinek az autója és kutyája volt az áldozat) négykézláb mászott majd 500 métert (miután ki kellet szállnia az autóból mert az irányíthatatlanná vált) mert felállni már fizikailag képtelenség volt.

LittleG (uk) 2015.09.16. 15:49:14

@adg: Hát, végül is igaz, nem tudom, észak fele 200 km Londontól, vagy inkább szintán délen, ezen múlhat. Ha észak felé, akkor igen, pl. Birminghamban kétharmadannyiért lehet a mi-féle házunkat bérelni (sőt akár feleannyiért is, de gondolom ott a környék gáz). Bár az nem kisváros.
Szoba is lehet okés, ha pl van saját fürdője és nem csak 1 hűtő van a konyhában, de azok drágábbak szoktak lenni.
Mekis buriforgató itt ennél jóval kevesebbet keres, előszeretettel alkalmaznak fiatalokat, akiknek kisebb a kötelező minimálbér (azt hiszem 21-22 éves korig).

létkoktél 2015.09.16. 15:55:27

Én nem te vagyok, ezért úgy fogalmazok, hogy mi vagyunk, csak azért, hogy eltoljalak téged magamtól, aki amúgy már nem is tudom, hol vagyok, Angliában, vagy azon kívül, szóval magunkról beszélek felkiáltó mondatokban, hogy éreztessem veled, azaz velünk, mennyire megvetünk azért, mert felrakjuk a fals életünket a facebookra (többszörösen visszatérő elem), de amúgy honnan tudhatnánk, milyen nekünk Angliában, ha magam ne lennék szintén ott, szóval az az igazság, megszoptuk és most valamiért magunkra azaz rád vagyok dühös, hogy te is megszoptad, vagy épp fordítva, már magam sem tudom. És kérdő mondatokat írunk kérdőjel nélkül. Érted, hogy miért csináljuk. És felkiáltó mondatokat felkiáltójel nélkül. Vedd már észre, ez milyen eredeti. Van bennünk némi lenézés, mert mi (aki alapvetően ti vagytok, nem én, értitek, ugye) ilyen szánalmasan éltek Angliában, akarom mondani, élünk. És a Múzeum nagybetű, bár nem tudom miért és a többi.
Szóval, ha nem tudunk megelégedni az életünkkel, mert nekünk valamiért nem sikerült, vetítsük ezt ki mindenkire, aki szerintünk szintén nem tud megelégedni a sajátjával, és mondjuk azt, hogy sebaj, vegyünk egy füzetet, tervezzük meg, hogy mit érdemes csinálni, meg akarjunk és akkor sikerül és higgyünk is benne, mert akkor pláne.

De amúgy lendületes írás, és ha valakinek van sok energiája, az jó dolog. remélem a posztoló már a sok kis lépéssel közelíti a tízezer lépést, ami amúgy is az Omega-pont. :)

puhacica 2015.09.16. 15:57:05

@adg: persze hogy nem. :)
most megneztem ezt a hidat, hat, jol elcsavarodott. :(

skaven 2015.09.16. 15:59:16

@LittleG (uk): tudtommal csak a cineworldnek van berletes opcioja, a vue pl meg a faq-ban is leirja hogy nincs ilyenjuk.
nalunk a cineworldnek annyira lepattant oreg mozija van, hogy vegul egy ev utan dobtuk a berletet, inkabb elmegyunk a plazaban levo vue-ba ami sokkal jobb. de amugy egesz egyszeruen nem mutattak be annyi filmet egy ev alatt ami erdekelt volna minket, hogy jol jarjunk a berlettel. a vegere nyug lett az egesz (ott a berlet, hasznaljuk mar ki - muszajnak ereztuk a mozibajarast).

LittleG (uk) 2015.09.16. 16:13:57

@skaven: ha a Vue-nek lenne ilyen bérlete, szerintem tömegnyomor lenne vetítés előtt :) Amúgy em tudom, hogy kell rendesen ejteni, én Vü-nek mondom :)

blackhairlady 2015.09.16. 16:35:40

@Herr Géza: Kattints a nevedre ahol valaszoltam, a kerdes az a bizonyos szemely fizetesi papirjara vonatkozott. Hol van neki olyan ?:)))

blackhairlady 2015.09.16. 16:40:03

@Herr Géza: Egyebkent en szivesen nezegetem az ismeroseim posztjait a nyaralasukrol, megszerzett targyaikrol. az unokatesom fia auto orult (nem irom le milyen marka mert szetszednek itt), de a maniaja az autojanak a tuningolasa es ezt lepesrol lepesre dokumentalja is. Bar engem pl. nem erdekelnek az autok, de latom, hogy miota kiment Ausztriaba dolgozni, bizony hodolhat ennek a hobbijanak. orulok az oromenek. Es irhatnek meg peldakat.

blackhairlady 2015.09.16. 16:46:26

@Herr Géza: Amugy meg az imenti hozzaszolasom nem pont neked szolt, csak ahhoz kapcsolodott es hat veletlenul neked cimeztem :)
Ha lenne havaii nyaralasom, talan meg ide is felraknam a kepeket dicsekveskeppen, de a FB-on mindenkeppen 2 oldalt szannek ra :))))))))))) Ugyanez a nagyonmarkas autoval is:D

Herr Géza 2015.09.16. 16:52:50

@Signora con i capelli neri: Ja hogy az ominózus koma? Na neki olyan most tényleg nincs,
Igaz állandóan emlegeti -nem az FB-n- (és ö persze centre pontosan..), hogy mennyi is az annyi. Söt azt is leírta valahol, hogy mennyi lóvé van a bankszámláján... Aztán meg jól beijedt, amikor megírtam neki, hogy óvatosan ám, mert ha a "szociális" hivatal is megtudja, akkor löttek is segélynek... :D

Herr Géza 2015.09.16. 17:05:42

@Signora con i capelli neri: Bizony nekem is van (volt) olyan FB kapcsolatom, akinek az oldalán szinte más sem volt, mint a státuszjelentések (és a fotók), hogy akkor most itt síelünk, itt shoppingolunk, itt nyaralunk, itt öszölünk, stb. és mondanom sem kell, hogy nem a mátraszentimrei sípályáról, nem a budaörsi tesco-auchan-ikea háromszögböl, nem siófokról és nem a zempléni hegyekböl származtak a fotók... :)))
Ha véletlenül magyar helyszín volt, akkor tuti valami méregdrága étteremben, kagyló-homár-stb. kajákkal megrakott asztalnál vigyorgott a család kb. olyan kommenttel, hogy "Bevásárlás után jól esik egy kis nasi"..., a háttérben meg "szolídan" látszottak a világmárkás butikok szatyrai. :))))))
Mindehez persze jön az emberi hülyeség-faktor, amikor pontosan tudod, hogy az illetö nem kimondottan számlaadós státuszban dolgozik és pusztán az adóbevallása után valószínüleg nagy eséllyel pályázhatna szociális segélyre is. De hát addig jár a korsó a facebookra, míg szembe nem jön a NAV... :))))

LittleG (uk) 2015.09.16. 17:17:57

@Herr Géza: "addig jár a korsó a facebookra"
:))))
olvastam egyszer, hogy tán Amerikában egy nő valami igazolásfélét vitt a munkahelyére, hogy ő depressziós és 6 hétig otthon kell üljön a sötét szobában. Akkor rúgták ki, mikor feltette a nyaralós képeit a fb-ra ugyanebből az időszakból.
Vagy másik sztori mikor egy csalás felrakott képeket hogy ni milyen vagányan nyaralunk, úgyhogy a betörők biztosra mehettek, hogy nincsenek otthon. Feltételezem egy fb-ismerős lehetett az elkövető, vagy lehet hogy nyilvános volt a profiljuk...

Shanarey 2015.09.16. 19:46:57

Na ma letargia nap lesz?

A lényeg kimaradt belőle. Van aki azért nem tesz meg mindent abból amit ő javasol, mert tervei vannak a jövőre nézve.

@fhdgy:

Ezt úgy kell értékelni, hogy a szoba árában benne van az Angol nyelv fejlesztése is. Hiszen a többi lakótárs Angol.
:-)

Csodabogár 2015.09.16. 20:07:10

Azt hiszem az ilyen beragadas nem csak Londonra jellemzö. Ismertem eleg sok magyart Flordiaban, akik illegalisan elnek ott mar vagy 10 eve. Van ugyan sajat berelt lakasuk vagy hazuk, de mit csinalnak? Takaritanak. Ebböl ugyan rengeteg munkaval rendesen meg lehet elni, de ennel tovabb jutni nem lehet. Ahogy eszre vettem többnyire ambicio sincs erre. Persze se betegbiztositas se nyugdij, nem tudom hogyan kepzelik a jövöjüket illetve az öreg korukat. Ennel talan London annyival jobb, hogy nem illegalis a statusz es van valamilyen biztonsag.

fhdgy 2015.09.16. 20:39:17

@Shanarey: jó, majd mondom neki, az angolt bónuszként tessék értékelni.

Shanarey 2015.09.16. 21:13:24

@fhdgy:

Always look on the bright side of life

:-)

pamut 2015.09.17. 01:47:48

Nekem tetszett. Főleg a vége, még ha van benne sok naivitás is, de legalább ő még nem adta fel, próbálkozik
Azért hiteles képe a kivándoroltakról senkinek nincs, a többség valószínűleg tényleg valami kis lyukban vegetál minimálbéren, nem orvosként vagy IT-sként az élet császára.
Az egész valahogy hiteles volt, átélt. Remélem az írónak sikerül tovább lépnie.

montroyal ( CAN qc) 2015.09.17. 02:04:48

na jo nem vidam ... ertve nem megyunk Angliaba ... csak turistanak ...

pappito · http://pappito.com 2015.09.17. 05:25:54

@pamut: "Azért hiteles képe a kivándoroltakról senkinek nincs, a többség valószínűleg tényleg valami kis lyukban vegetál minimálbéren,"

igazad van, tehát neked sincs hiteles képed a lyukakban vegetálókról. Fura.

gabuschka 2015.09.17. 08:21:54

@Mirjam2: igazad van, egyszer mentünk el Brightonba, az tenyleg olcso volt, bar nem emlekszel mikor vettünk jegyet. Egy masik alkalommal Herefordshire-be mentem, na az mar huzos volt. Nekem Londonban nem is a penzzel volt igazan bajom, hanem hogy a hotelben a beosztasomat mindig egy hetre elöre kaptuk csak meg, igy nem tudtam elöre tervezni, es egyedül sem lett volna jo utazgatni.

gabuschka 2015.09.17. 08:26:41

@LittleG (uk): igen, söt itt Nemetorszagban a vonat van, hogy többe kerül mint a repülö. Ugy latszik mindket orszagban ez a trend.

pamut 2015.09.17. 10:08:40

@pappito:
Mint írtam "valószínűleg".

Amúgy meg álszentségnek tartom ennek az ellenkezőjét vélelmezni. Nem vagyunk finnek vagy svájciak ne tegyünk már úgy mintha a magyarok többségében egy agyonképzett és angolul kiválóan beszélő nép lenne.

McZozo 2015.09.17. 11:27:22

@LittleG (uk): 5 eve elek itt imadok mozizni de ilyen berletes cuccrol meg en se hallottam sehol.

2015.09.17. 12:49:33

ha a poszt szemelyes, akkor a velemenyem is az lesz:)

a legtobb erv szamomra non szensz. Miert kell elfogadni a szart? Cseberbol vederbe sohasem valtunk, miert nem ertik meg az emberek?

Iskolaval, szakmai eletuttal valtunk jobbrol jobb helyekre. Nem valtunk rosszabbra, nem valtunk azonos vagy kicsit jobbra.

Igen, kemeny melo. De a konnyu melokat ugy is fizetik meg.

Ja, es udv ciprusrol. HR manager lettem papir es tudas nelkul , kapcsolatok nelkul. Tokre orulok az elso igazi melomnak!

McZozo 2015.09.17. 12:51:53

Azert ez az olcso vonatozas kicsit ilyen varosi legenda vagy csusztatas. En 2 evet pont egy ilyen londontol 1-1.5 orara levo tengerparton laktam. mar mikor odakoltoztem az on peak (azaz csucsidoben) levo vonatjegy 45 font korul volt az off peak (csucsidon kivul) jegy meg 32, majd ra masfel evre an on peak mar 60 korul volt, az off peak nem valtozott. Azon a vonalon meg ilyen elore vasarlasi akciok se voltak. Brighton fele en is hallottam hogy vannak elore vasarlos jegyek amik olcsobbak de ebbol kiflyolag akkor van olcso jegyed ha jo elore megtervezed es nem cask ha epp eszedbe jut hogy de jo ido van jo lenne leugrani a tengerpartra. Szinhaz es tarsai szintan nem tartozik az olcso kategoriakba. Valamint ugye sokan csaladostul jonnek ez esetben egy ilyen kiruccanas mar felszorzodik a szemelyek szamaval koltsegben.
Valamint ugye nem tert ki a posztolo az ugy nevezett single double szobak londoni arara, mert ugye jol hangzik hogy 800-900 fontot keresel, de londonba a szingle szoba mar 110-130 fontnal kezdodik hetente ami ha meg csak 4 hettel is szamolom a honapot 480 font onmagaban, ehez dobd hozza a heti metrojegyet ami 1-3 zona eseteben 34-36 font hetente illetve ha kijebb laksz 4-6 zonaba meg tobb. plusz kaja heti 50 fontot minimum lehet venni ra. mobiltelefon havi 15 minimum. S ha mindezeket osszerakod akkor azert nem az jon ki hogy annyi penzed marad minimalberbol.

Ha meg valaki ugy dont, hogy sajat lakasba megy, akkor az Londonba sansztalan, hacsak nem te vagy Donald Trump. Videkre koltozes eseten kivitelezheto mert a havi rent ugyanannyi, vagy meg kevesebb is lehet mint a single szoba ara Londonban, Viszont akkor tobb lesz a koltsege a valahova bejarasnak (kocsi vonat ...) illetve sajat lakas eseten council tax havi 100 korul tv licence havi 12 havi viz 30 havi gaz villany ujepitesi szigetelt haz eseten 100-120 regi szar szigeteles eseten 200-300

Anselmo 2015.09.17. 12:52:00

Nagyon emlékeztet a németországi létemre... súlyosbítva a német életstílus nyugodt, csendes, jól szabályozott (tehát őrjítő) mivoltával.

2015.09.17. 12:52:13

Mit adtak a magyarok Angliának?
mosogatót
pizzásfiút
szobalányt
gyári robotot

2015.09.17. 13:22:17

En inkabb csovezek minimalberes magyarokkal egy lerobbant szobaban, de viszont felre tudok tenni havi 2000+ fontot. Az evente minimum 24.000 font megtakaritas.

Aki otthoni szinvonalon akar elni, annak ramegy a fizuja (ha pedig minimalberes, akkor eselye sincs).

DieNanny CH 2015.09.17. 14:13:52

Bár tényleg nem lehet tudni, hogy most a külföldi munka ellen, vagy mellette szólt-e, de talán pont ez benne a jó.
Aki nagyon ki akar menni, az talán azt gondolja: Én juszt sem leszek ilyen, megtanulom a nyelvet, nem gubózom be, pár év, és feljebb lépek a létrán!
Aki meg inkább otthon maradna, az lehet azt gondolja: Na, ha ennyire nem lehet sehova jutni, minek menjek ki, évekig osztozom a szobán, nyelvet sem tudom tanulni...
:-)))

Blogger Betti · http://bettiangyalai.blog.hu/ 2015.09.17. 14:21:07

@HUN_Sector: Mit adtak nekünk a rómaiak? :D:D:D:D:D:D:D:D

LittleG (uk) 2015.09.17. 14:27:01

@McZozo: nem minden városban van ezek szerint :)

LittleG (uk) 2015.09.17. 14:37:13

@HUN_Sector: ja, és még sokminden mást.

Mr Long 2015.09.17. 14:49:56

@HUN_Sector: Mernokot, tanart, tanarasszisztenst, munkagepkezelot, kozgazdaszt, matematikust, logisztikust, stb

calvin&hobbes 2015.09.17. 16:15:53

@adg: Ki a fene gondol arra, hogy az eputet "gyujtopontja" pont az utcara esik? :)

Mondjuk az tervezo? Rafael Vinolynak van hasonlo epulete Las Vegasban is, es hasonlo problemat okozott mikor megolvasztotta a teraszra kitett napagyakat es megperzselte az egyik vendeg hajat... Azt hiszem ez 2010-ben tortent szoval lett volna ideje az ujratervezeshez, vagy legalabbis orvosolni a problemat! Egy interjuban konkretan be is vallotta, hogy szamitott ra... Mondjuk az is igaz, hogy London nem igazan a verofenyes napsuteserol hires ;)

2Bálint 2015.09.17. 20:24:57

nyolc hónapig melóztam minimálbéren egy raktárban. Közben megcsináltam egy tanfolyamot, ami ahoz kellett, hogy a szakmámban el tudjak helyezkedni. Most már több mint fél éve villanyszerelőként dolgozom, dupla annyiért. Na jó, kiadás is van több, mert üzemanyag, szerszámok, stb...

zoktolk 2015.09.17. 23:41:43

@wuaaa [nor]: Igen, ez évek óta megy. Ebből a sokezer képzettből, szerinted mennyi az, aki nem talált max 6 hónapon belül másik munkát magának? Én is dolgoztam HP-nál. Jó hely, de van jobb :).

zoktolk 2015.09.18. 00:00:15

@gabuschka: Szerintem rettenetesen gyenge írás. Ezt a vázlatot ki kellett volna dobi, majd újra leülni és megírni még kétszer, és a 4. változatot elküldeni ide.

adg 2015.09.18. 04:45:12

@calvin&hobbes: Koszi, kicsit utananeztem a komanak.
Erdekes, tudtak elore, hogy ez lehet, meg szamitasokat is vegeztek, es arra jutottak, hogy max harmincakarhany fokot tud "eloallitani" az epulet a gyujtopontban. Valamit elcsesztek, mert 80 korul is megy neki. Igy ez tenyleg egy tervezoi elbaszarintas.

A las vegasira azt mondja, az nem az o sara, mert meg volt kotve a keze, es elore jelezte, hogy ebbol gond lehet, de ilyen alaku epulet kellett a megrendelonek es pont.
(Mondjuk szerintem akkor is lehetett volna talan kicsit jatszani a homlokzattal, hogy ne koncentralja a sugarakat annyira egy helyre. Na mindegy, en nem vagyok epitesz, ilyen hibat nem tudok elkovetni.)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.09.18. 15:56:47

Én itthon élek egy pici szobában.:))
Szóval valahogy ellennék odakint.
Ha mennék valszeg úgysem végleg mennék.
De gondolom azért egy orvos csak többet keres,mint a fent említett összegek.
Vagy aki a szakmájában tud elhelyezkedni.

Leptis Magnaq 2015.09.18. 15:57:19

Nyugodt, biztonságos életet, ahol, ha jól végzed a munkádat, megbecsülnek.Embernek tekintenek, és nem humán erőforrásnak, vagy cselédnek!Szabad vagy!

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása