oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. február 25. 06:49,  Útlevél ügyintézés külföldön 683 komment

2015. február 25. 06:49 Határátkelő

Útlevél ügyintézés külföldön

Most amolyan információs poszt következik, személyes élményekkel fűszerezve. Ugyanis Brünhilda és Mephisto megosztotta velünk kalandjait a magyar bürokráciával itthon és külföldön. Nekem az „akkor is kell igazolványszám, ha igazolvány nincs” rész tetszett, mert az egész rendszer abszurditására rámutat.

magyar_utlevel_2.jpg

„Az elmúlt hónapokban sikerült olyan interakcióba keverednek a magyar hatóságokkal, amelyre már évek óta nem volt lehetőségem, legnagyobb örömömre. Három éve élek Dániában, ez idő alatt háromszor volt dolgom a magyar ügyintézéssel, mindegyik felejthetetlen volt.

Letelepedési szándékkal külföldre távozom

Az első alkalommal törvény-és szabálytisztelő állampolgárként, jóhiszeműen érkeztem meg a lakóhelyem szerint illetékes önkormányzathoz azzal a céllal, hogy bejelentsem, három hónapnál hosszabb időre, tartósan, letelepedési szándékkal távoztam külföldre, magyarországi lakcímmel nem rendelkezem. Ezt egyébként az akkori szabályoknak megfelelően tettem, már több, mint három hónapja voltam kint, és úgy tűnt, maradok is, így az albérletet felmondtuk, lakcím nélkül maradtunk.

Az ügyintéző hölgy erre pedig nagyon érdekesen reagált: pökhendi stílusban közölte velem, hogy olyan nincs, hogy nekem ne legyen magyarországi lakcímem, mert – és itt jön az érvelés, aminek a logikája egészen lenyűgözött- neki nincs olyan gomb a számítógépén, ami ilyen esetekben használható lenne, vagyis nem tudja semmilyen formában értelmezni azt, hogy kijelentkeznék a lakcímemről, mert neki oda be kell írnia valamit. Nehezen hittem el, de megmutatta, e tekintetben nagyon lelkes volt.

Végül fél óra patthelyzet után, kioktatott, hogy nem hiszi el, a szüleim vagy egyéb rokonaim sem tudnak bejelenteni, de hát ilyen ez a világ, bizony létezik olyan, hogy van, akinek nincs saját tulajdonú ingatlanja. Végül sikerült megoldani a helyzetet egy másik osztályon, aminek eredményeképp a személyimet elvették, és adtak egy határozatot, hogy külföldön letelepedett, nem regisztrált magyar vagyok (adatbázisba vételt nem kértem, köszöntem, máig nem értem, milyen jogon kéri az állam a külföldi lakcímem...).

Ezt a fordulót egyébként egy évvel később a férjem is eljátszotta, annyit változott a történet, hogy addigra a szabályok alapján neki kötelező volt külföldi lakcímet megadnia (az ügyintéző elmondása szerint úgysem ellenőrizik...no comment), a személyit tőle is elvették, ellenben kapott egy üres lakcímkártyát, amin azok a szavak szerepeltek hogy: külföldi cím. Nagyon hasznos találmány egyébként, az égvilágon semmire sem jó, döbbenten állok a magyar bürokrácia és a lakcímkártya kapcsolata előtt.

Családi állapot igazolása házasságkötéshez

A második szívmelengető találkozásunk másfél éve történt, mikor hazautaztam, hogy családi állapot igazolást kérjek a külföldi házasságkötésünkhöz. Mivel ugyanis nem volt magyar lakcímkártyám, így egész egyszerűen otthon nem házasodhattunk, illetve lehetett volna, de olyan macerás ügyintézést követelt meg ez az egész, hogy feladtuk.

Dániában bementünk a papírokkal, aláírtunk egy kérvényt, majd egy hét múlva esküdtünk, ingyen...no comment ismét.

Útlevél intézése a nagykövetségen

És itt jön a kedvenc részem, amiért valójában virtuális tollat ragadtam: útlevél ügyintézés. Az esküvő hatására elkövettem azt a merész tettet, hogy nevet változtattam, nem gondoltam, hogy ez ilyen sok macerát akaszt majd a nyakamba. Valahogy logikusnak tűnt a lépés, ahogy az is, hogy a lányunk születését is megvártuk az új dokumentumok intézésével (a kettő között nem telt el, csak pár hónap).

Mivel nem a fővárosban lakunk, ezért egy füst alatt kívántunk súlyos összegeket kifizetni. Amikor már úgy ítéltük meg, hogy az egész napos kalandhoz elég nagy a pici lány, felhívtam a követséget, ahol a kelletlen konzulátusi alkalmazott elmondta, mire lesz szükségünk. Kapaszkodjatok meg, hosszú a lista: először is anyakönyvezni kell a külföldi házasságkötést, majd a névváltoztatást, majd a gyerek születését, majd elkészülnek az útlevelek.

Ehhez kellett kikérnem születési anyakönyvit, házassági levelet, névváltoztatási igazolást a dán hatóságoktól (mert három hónapnál ezek nem lehetnek régebbiek). Ezt-most tessék figyelni- egy óra alatt elintéztem úgy, hogy két különböző helyre kellett mennem. Nem viccelek, egy óra alatt, úgy, hogy a nagyon kedves ügyintézők dánul és angolul is adtak nekem egy-egy példányt. Majd ezeket elpostáztam még aznap a fővárosba, hogy ún. Apostille-pecsétet tegyenek rá, válaszborítékkal együtt. KETTŐ nap múlva nálam voltak a hitelesített dokumentumok.

Na jó, jöjjön a lényeg azért lassan. 2,5 óra vonatozgatás után a koppenhágai pályaudvaron belőttük az irányt, hogy is jutunk el a követségre, és persze helyismeret hiányában el is késtünk, ezért persze megkaptuk a magunkét finom megjegyzések formájában (dacára, hogy útközben telefonáltunk, hogy késni fogunk). És itt kerültünk be ismét az örök várakozás világába, amiből úgy tűnt, sosem kerülünk ki.

Mi voltunk az egyetlen ügyintéző magyarok, a hölgy kelletlenül jött kinyitni a kaput. Babakocsival lekúszni a szűk lépcsőn egyébként érdekes mutatvány volt, sajnos a másik kapu - mint megtudtuk - a konzul lakhelyéhez társult, így azon csak kocsival neki lehet behajtani, halandó magyar a lépcsőn közlekedik lefele. El sem tudom képzelni, kerekesszékes honfitársainkra milyen tortúra várna (az épület alagsorába vezető lépcsőn már van mozgássérült lift...).

Márpedig valamilyen igazolványszám kell, akkor is, ha nincs

Az ügyintéző faarccal nyomott a kezünkbe 5 tonna papírt, kétoldalasan, aminek kitöltésében hamar elvesztünk. Döbbenet, mennyi mindent kell tudniuk egy útlevélhez, soha nem kérdezték pl. tőlem a nagyszüleim nevét hivatalos ügyek intézésekor. De egyszer mindent ki kell próbálni, nem igaz? Egy óra papírtöltögetés, és az asztalon történő pelenkacsere után (mosdó, pelenkázó asztal nincs, gondolom azért nem túl forgalmas hely ez az épület az itt élő pár ezer magyar miatt. De azért mégis...)

Két óra múlva kész voltunk a papírokkal, volt fotóm, nagy nehezen lett ujjlenyomatom is, majd jött az anomália: közölték, hogy nem írhatom be a papírokra az útlevél számomat, mert az már nem érvényes (minden dokumentumra kellett igazolvány szám). De nekem nincs személyigazolványom, se jogosítványom (ilyen is van, komolyan). Kérdeztem, a dán sárga kártyámé megfelel-e nekik, a válasz az volt, hogy NEM. Meglepetés.

Akkor most mit csináljak? Fogalma sem volt a hölgynek, úgyhogy elment egy idősebb és tapasztaltabb kollégáért. Aki homlokát ráncolva arra jutott, hogy akkor mégis hagyjuk benne a régi számom, majd maximum visszadobják a papírjaimat Magyarországról. Jó, mi? Majd kioktattak gyorsan, ha már ott voltunk, jó, hogy jöttünk, mert két hónap múlva a névváloztatás miatt már nem használhattam volna a régi útlevelem, és az új készítéséhez állampolgársági vizsgát állampolgársági vizsgálatra lett volna szükség. Ha nem a saját fülemmel hallom, nem hiszem el.

Fizetni persze csak készpénzben lehetett, visszaadni nem tudtak (haha, erre készültem némi apróval, problem solved), és naná, hogy a magyar ügyintézés többszörösét fizettük ki. Azt hiszem, a dán árakat számolták fel, de az ügyintézési sebesség ezzel nem egyenesen arányos, ugyanis a dán útlevél 3 hetet vesz igénybe, erre pedig annyit mondtak, hogy eltart majd egy darabig.

A héten érdeklődtem, csak úgy, ujjgyakorlatképp, valójában én sem gondoltam komolyan. A válasz szuperül hangzott: még mindig a házassági anyakönyvezés zajlik (már lassan három hónapja), papírt nem tudnak adni arról, hogy az útlevelem folyamatban van (mert nincs), várjak türelemmel, mert fogalmuk sincs róla, mikor lesz kész.

Közben kiderült egy másik esemény folytán, hogy születésem jogán, édesapám révén jogosult vagyok brit útlevélre (brit állampolgárként), de ehhez kellene a magyar útlevelem. Előzetes, optimista kalkulációim szerint 4-5 hónap múlva meg is kapom, azt hiszem 12 hónapon belül azért be fogják fejezni, mert lassan azért kellene valamilyen fényképes igazolvány. Mondjuk azért az vicc, hogy a Magyar Állam büntibe teszi azokat, akik külföldre költöztek „kalandvágyból”. Bár az igaz, hogy kalandvágy kell ahhoz, hogy valamit hivatalosan elintézzünk az anyaországgal kapcsolatosan.

Eddig tartott Brünhilda beszámolója, de Mephistonak is volt még mit hozzátenni.

„Brünhilda férje vagyok, pár gondolatot hozzáfűznék a fentiekhez. Ami nekem külön tetszett a követséggel kapcsolatban, hogy az ügyintézést száműzték a pincébe (hova máshova, annál az épületben semmi sincs lejjebb, talán ha ásnának egy gödröt benne, de az meg munka ugyebár), ahol is sikerült igazi kora nyolcvanas éveket idéző szocialista miliőt kreálni.

A pici már épp a négykézláb suhanós korszakában volt, de arra a mocskos padlóra esélytelen volt, hogy lerakjam, gyermekszék, bármi egyéb meg természetesen nem volt. Én megértem, hogy ide "csak" magyarok jönnek, de ennyire ne vessük már meg a honfitársainkat. Igazán vidám dolog ficergő picivel órákig a hazai bürokrácia habjaiban lubickolni.

Nyomasztó hivatali légkörben

Amit még nem értek, hogy miért nem tud leülni egy alkalmazott az ember mellé és segíteni a papírok kitöltésében? Mert kb. annyira egyértelmű ez a művelet, mint a Pitagorasz-tétel kiscsoportosoknak. Kezedbe nyomnak egy rakás papírt, persze az két különböző dokumentum, oldalszám semmi, hogy mi tartozik mihez, azt csak a jóisten tudja.

Ha mondjuk rám szánna az amúgy végtelennek tűnő idejéből 20 percet, és elmondaná, hogy ide ezt, amoda meg azt, akkor nem kellene tízszer odamennem ablakhoz és kérdéseket feltennem. Azt meg külön megköszönném, ha nem vágna minden egyes interakción alkalmával olyan arcot, mintha az egyszer egyet magyarázná egy szellemileg különösen hátrányos embernek.

A világ legboldogabb országában is összehozták azt a mindannyiunk által jól ismert nyomasztó, hivatali légkört. Három centis üveg közted és az előadó (?) közt, mosolymentes faarc, sértődött hozzáállás, ha bármi kérdésed vagy problémád van.

Aranyos kis szösszenet volt közben egy kedves hölgy, aki velünk egyidőben volt ott. Épp az állampolgárságát akarta leadni, immáron kilencedik hónapja. Kedélyesen elszidtunk a rendszert, természetesen ügyelve arra, hogy ezt hallják is, amilyen az adjonisten, hát olyan a fogadjisten is alapon. Elmesélte az ő kis kálváriáját, amin elnevetgéltünk, mert ezen már csak nevetni lehet.”

A moderálási alapelveket itt találod.  

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ügyintézés Magyarország Dánia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr667213431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 10:01:12

@adg [Au, Darwin]: tőlem nem kértek többet, mint az a 65 euró, erről adtak papírt is. de mint mondom, mehettem el emiatt Bangkokba személyesen kétszer. a többi az valszeg valami postaköltséges maszatolás lehetett, én erre tippelek :-(

adg 2015.02.26. 10:12:56

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem, ott irja, hogy canberreaban, a nagykovetsegen szemelyesen intezve 136 dollar egy felnottnek a tiz eves utlevel. Ez 95 euro eppen. Egyebkent pont ezt fizettuk a postas modszerrel is, mert nem ohajtottam canberraba faradni, ott hideg van.
Ha ausztralian belul, valami konzulon keresztul nyomod, akkor 159 dollar, a zatonyrol meg 174 AUD.
A kulonbseg lehet a konzul borravaloja, gondolom.

SECI 2015.02.26. 10:33:43

@pappito: Tudom, en is eltem Finnorszagban, de szerinted mennyi a realis eselye annak, hogy Mo-on (vagy akar Angliaban) ez igy lesz? Mert ott (Finnorszag) a torvenytisztelo allampolgarokat vedi a torveny, Mo-on meg a bunozoket (mert ki nem adocsalo? akinek nincs mit elcsalnia, max.), az adatvedelmi jogokra hivatkozva.

Persze valahogy el kell tartani azt a 1/2 millio (1? inkabb 1) semmit sem dolgozo ugyintezot, ezert kell a muszaki vizsgahoz is a mamam neve.

De ezen ne csodalkozzunk, Mo mindig is a burokracia fellegvara volt.

labirintus1 2015.02.26. 10:33:50

@tildy[UK]: Én még boldog tudatlanságban élek. Itt a 28. héten csinálják csak a vércukor vizsgálatot és én csak a 24. hétben járok.

Remélem, minden rendben lesz, mert nálunk nincs családi előzmény.

pappito · http://pappito.com 2015.02.26. 11:48:54

@Dragonlady (Bp, Hun): "a kispostázás részért viszont továbbra is irigyellek"

majd ha ideért a motyó, nyugtával a napot

pappito · http://pappito.com 2015.02.26. 11:54:29

@adg [Au, Darwin]:

egészen pontosan:
NZD 49.00.- konzuli díj
NZD 113.14.- (AUD 81).- a követségnek bank draft-on, aminek a költsége
NZD 25.-
NZD 22.07.- ajánlott küldeményként postázás a követségre

eddig itt tartunk.(nem számoltam bele az útlevélképeket és a parkolást)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 12:26:32

@adg [Au, Darwin]: Ausztrália messzebb van. többe kerül oda a postagalamb. :-/

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 12:36:29

@labirintus1:
egyidősek vagyunk akkor majdnem :-) fiú, lány? remélem, jól vagytok.
Thaiföldön nem csinálnak cukorterhelést egyáltalán, ha nincs rá indikáció. majd várom itt a lecseszést, hogy ez miért nem volt eddig. de pont most kaptam egy cukormérőt, legalább magamnak meg tudom nézni az alapértékeket éhgyomorra meg evés után.

ügyeletes 2015.02.26. 12:50:21

Vissza kanyarodnék az eredeti problémához.
Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy akik útra kelnek és más országban próbálnak új életet, rendezetlen "hivatali" viszonyokat hagynak maguk mögött.
Miért az az érzésem, hogy csak akkor válnak ezek a témák fontossá, ha az ember önmaga számára fontos ügyet akar intézni.
Az viszont eszébe sem jut, hogy több éve lejárt okmányai vannak. Ha valaki Magyarországon bármit intézkedik megteheti érvénytelen igazolvánnyal vagy útlevéllel?? Arról nem is beszélve, hogy időközben házasodik, a neve megváltozik és elvárja, hogy maguktól intéződjenek a dolgok.A nyomtatványok amik kellenek ezekhez az eseményekhez persze szerintem is túlzóak, de nem kell hozzá diploma, hogy valaki a saját nevén kívül a megszületett gyermeke nevét, a saját okmányai számát vagy netán talán a lakcímét le tudja írni.
Elvárható lenne az is , hogy aki ügyeit intézi legalább tájékozódjon egy kicsit.

labirintus1 2015.02.26. 12:50:21

@Dragonlady (Bp, Hun): Lány. Ezt a genetikai tesztek miatt tudjuk. Amúgy minden oké.

Itt alapból 2 nagy ultrahang van, meg a vércukor vizsgálat. Illetve ha az anya kora vagy más indokolja, akkor genetikai szűrés. Először vérből, és ha eltérés van, akkor boholyból.
Mi számít indikációnak egy vércukor vizsgálathoz? Rosszul érzi magát, akinek elszáll a cukra?

Ami nekem érdekes volt, hogy itt a toxoplazmózist minden hónapban nézik. Magyarországon, ha jól tudom, akkor csak a terhesség elején és kész.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 13:08:49

@labirintus1:
szoktak szúrni egy cseppet, meg vizeletbe csíkot dugni, amikor orvoshoz megy az ember, gondolom, ha az nem stimmel, akkor nézik a terhelést. meg kérdezték, hogy a családban van-e cukorbeteg.
toxoplazmózist na azt pont nem nézett még senki.
az orvosnak frusztrált napja lesz majd itt, amikor megjelenek, az biztos :-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 13:17:19

@tildy[UK]: szóval lásd be azért, ezek extrák, nyilván pénzt kérnek értük. alapból a házasságkötés ingyenes.:)

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 13:21:20

@Herr Géza: elmesélem, hogy az egyetemen le kellett adnom egy adatlapot. csak kitölteni kell, majd ők írják alá, nekem nem kell.
nem, nem volt jó emailen, vigyem be személyesen. mondom többszáz kilométerről?
őket nem érdekli.
így elküldtem egy ottani ismerősömnek, ő kinyomtatta, és bevitte.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 13:22:10

@geegee: JObb egérgomb, Felveszem a szótárba.
tádámm!

FutureFry 2015.02.26. 13:25:36

@maxval bircaman szerkesztő: igen, ezt értem. De:
- Mi köze a a családi állapotnak vagy a gyerekeimnek ehhez
- ha van lejárt magyar útlevelem, akkor miért a nagyszúlők/szülők firtatása.
Mindegy, már le lett írva: a megoldás, hogy Magyarországon kell az ilyet intézni (ha kell), akkor nem kell az ilyen extra (irreleváns) papírmunka)

2015.02.26. 13:28:57

@FutureFry: pont a mai posztban irtam, hogy nekem nem kellett. A regi lejart utlevel (olyan 10-12 eve lejart) es az anyakonyvi alapjan megtalaltak a konzulatuson a miniszterium rendszereben

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 13:29:38

@maxval bircaman szerkesztő:

de.

(elég unalmas már, hogy bulgáriából mondod meg, hogy mi itthon a gyakorlat-....)

FutureFry 2015.02.26. 13:45:56

@charlieharper: ok, (nagyon) régen (az én tapasztalatom szerint) ez nem így volt. De legalább kipostázták, anno. Ezek szerint változilk a rendszer, vagy legalább is rugalmasabb ahhoz képest ami hivatalosan/online fellelhető.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 13:49:23

@maxval bircaman szerkesztő:
egészen pontosan

Megszűnési okok:
1. lemondás: aki más állampolgársággal rendelkezik, vagy annak megszerzését valószínűsíti és lakóhelye nem Maon van
2. szankciószerűen megfosztani nem lehet
3. visszavonás: ha honosítás útján szerezte, de a honosítási eljárásban a hatóságot félrevezette (elhallgatta vagy valótlan), ezáltal jogsértő módon szerezte meg
10 év után még így sem lehet
4. visszaállítás: kérheti, aki lemondott, de mégsem szerzett más áp-ot
5. visszahonosítás: akinek megszűnt (magyar nyelvtudást igazolni kell)

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 13:51:40

@soad1221: az összes hivatalban ez zajlik. a lényeg, hogy mindig valaki más legyen a felelős, ez tölti ki a napi 8 órájukat

soad1221 2015.02.26. 14:31:00

@~~Babette~~: jaja, csak annyi különbség, hogy egy lakcím kártya miatt anyázok vagy röhögök vagy bármi, de amikor egy gyerekről van szó, már utólag sem igazán lehet röhögni...

ehelyett meg olyannal szívóznak akivel nem kellene... picit olyan ez, mintha a rendőr épp engem vegzálna amiatt, hogy 50 helyett 50,09 km/h-val közlekedtem, ami ugyan hibahatáron belüli, de hát mégis, csak szabály, mialatt a háta mögött éppen módszeresen kivégeznek pár embert vmi aprópénzért is... sőt igazából pont azért fordul meg, hogy mutassa, hogy ő biz' dolgozik ám keményen, csak hát ugye én vagyok a könnyebb préda, így jártál... :)

blackhairlady 2015.02.26. 14:41:15

@Zsuzsi65: Zsuzsi, mintha valaki itt irta volna, hogy a citibank megszunik. Vagy keverem egy masik bankkal?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.26. 14:45:39

@~~Babette~~:

Valójában csak a lemondás és a visszavonás. De a visszavonás fikció, sosem alkalmazták még.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.26. 14:45:39

@tildy[UK]:

Pontosan így van. Ezt amikor elmondom, sokan nem hiszik el.

A szabály lényege:
1. Mindenki aki X, köteles alávetni magát Y eljárásnak.
2. Azt, hogy ki X és ki nem az, azt mindenki maga döntheti el.

Jogi nyelvről magyarra fordítva ez: "akinek kedve van hozzá, az alávetheti magát Y eljárásnak".

:-)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.02.26. 14:46:42

@~~Babette~~:

Ez filozófiai kérdés.

Minden szervezet legfontosabb funkciója saját létének igazolása. Minden egyéb csak másodlagos.

Azaz ha megalakul bármilyen hivatal, az mindenképpen sok munkát fog kitalálni magának, akkor is, ha e munka nagy része értelmetlen és felesleges.

S ez nem csak az állami szervekre igaz, de a magánszférára is: a nagy cégek pont ugyanígy működnek. Azaz a kérdés nem profitfüggő. Az önfenntartás elve felülírja a profit elvét.

kibic 2015.02.26. 14:46:42

1. A magyar burokracia logikatlan, osszefuggestelen es gyakran irrelevans adatokat kernek. Eddig egyetertunk.
2. A konzul nem lakik a koppenhagai kovetseg epuleteben.
3. A konzult abszolut nem jellemeznem "faarcu, baratsagtalannak".
4. Az emlitett kosz egy felhoszakadas miatti elázás kovetkezemenye volt. Klimavaltozas ugyebar..
5. A 3 centi vastag uveg EU-kovetelmeny a biztonsag erdekeben, a cikkiro is olvas talan ujsagot es tudja, hogy az "idilli" allapotok sajnos megvaltoztak. Ez kismiska ahhoz kepest, hogy a pesti bankokban hogyan vedik a penztarakat.

Nem kell mindjart a "neheztuzerseggel" lovoldozni. Dániaban is vannak nevetseges oktalansagok. Ajanlanam pl. kiprobalni egy kulfoldrol behozott auto átregisztralasat, mint szorgalmi feladat.

McZozo 2015.02.26. 14:46:42

@Zsuzsi65: Tudnak szepeket, nekem olyan volt hogy leadtam a londoni konzulatuson egy papirt, amihez persze meg kelett adnom a kinti cimem emailcimem telefonszamom ... Ezek utan vartam vartam vartam semmi majd egyszer csak szuleim mondtak hogy a magyar cimemre postaztak hogy formai okora hivatkozva elutasitottak. namost ha nincs otthon senkim a boha eletbe nem kapom meg mert miota kint elek egyszer nem mentem haza

McZozo 2015.02.26. 14:46:47

@ügyeletes: REszben egyetertek, viszont sajnos ugy latom nem inteztel mostansag hivatalos dolgokat. Ha csak annyi lenne hogy neve anyja neve szuletesi szama akkor senki nem szolna egy szot se de mostansag divat meg a atyai dednagyapad zoknimeretet is kerni illetve sok esetben van ugy megfogalmazva kerdes hogy az baromira nem egyertelmu mit is irj be, persze ha elrontod akkor elakad az ugy.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 14:54:27

@maxval bircaman szerkesztő:

figyi, éntőlem okoskodhatsz itt napszám, nem érdekel.

de hamis és valótlan infókat ne irkáljál le, se az állampolgárságról, se a végrehajtásról,
ahhoz túl sokan tájékozódnak innen.

évek óta nem jártál Magyarországon, nincs itthon ügyed, az internetről tájékozódsz, semmit nem tudsz, hogyan zajlik a gyakorlatban.

én csak ennyit kérek szelíden.
és nem én vagyok az első.

McZozo 2015.02.26. 15:22:06

@Cascabel: HA van Canadai utleveled m ia turonak a magyar?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.26. 15:22:45

@~~Babette~~: Az extrakat megertem, amiatt nem is szolok egy szot sem , a szombati napra kulon penzkerest viszont nem tartom fairnek.

ügyeletes 2015.02.26. 15:52:03

Kedves Mc Zozo!
Minden nap foglakozom ügyintézéssel.
Ezek a nyomtatványok megtalálhatóak a konzuli szolgálat honlapján is. Hidd el nincs ebben semmi ördöngösség.
Ajánlom a figyelmedbe.
Én is ismerem a szóban forgó konzuátust. Segítőkészséggel, és toleranciával találkoztam.
Hogy a hazai ügyintézés hosszadalmas, nem az ő hibájuk.

2015.02.26. 16:31:35

@DánBrünhilda: De a hazassag miatt nem veszted el az allampolgarsagot akkor sem. Ha a hazassagkotes utan ugy dontesz hogy kervenyezed a hazastars allampolgarsagat, es ennek feltetele a magyarrol valo lemondas, akkor lemondhatsz, de ennek nincs kozvetlenul semmi koze a hazassagkoteshez. Siman lehet pl. dan a ferjed anelkul hogy felvenned a dan allampolgarsagot / lemondanal a magyarrol. Igy a hazassagkotesnek semmi koze a magyar allampolgarsaghoz.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 17:03:08

@rakoczigabi: enteged ertelek. Hadd vilagitsam meg a hivatal felol. Volt nalad egy csomo papir, ami egy bizonyos nevre szol, egy hazassagi ak kivonat, es akartal egy utlevelet, ami egy masik nevre szol, amirol semmi papirod nem volt, hogy te vagy:-)

A kivonat nem szemelyazonosito okmany!
A megoldas az lett volna, hogy fegi szemelyi es kivonattal uj szemelyi, majd azzal az uj utlevel.

Ott tevesztitek el mindig, hogy azt hiszitek, gondolkodnak. Nem , olyanok, mint a szamitogepek:azt csinalja, amit mondasz neki, nem pedig amit szeretnel.
ez betanitott munka, elvileg vegig tud csinalni egy folyamatot. Ha nem zavarod meg kozben

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 17:04:34

@maxval bircaman szerkesztő:

Ok, akkor en ezennel benyujtom a hatarozott igenyemet egy allando szures gombra.

Kedves HA!!!

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 17:05:20

@tildy[UK]: te is ingyen dolgozol szombaton tuloraban?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.26. 17:33:21

@~~Babette~~: a mult havi fizut nezve, ugy tunik igen... :S

Egyebent meg ahogy lattam heti 5 nap reggel 8-12 kozt dolgoznak, nem tudom igy a heti 50 ora hogy jon ki.
Eskuvok szombaton szoktak tobbnyire lenni. A hetkozbeni eleg ujkeletu dolog, nem?

FutureFry 2015.02.26. 17:46:14

@McZozo: Azért pl. amit fentebb is írt @Cascabel:

Demi78 2015.02.26. 17:51:55

Akkor en is, elso hsz pedig mar harom eve vagyok kinn Franciaorszagban. Parommal elhataroztunk, hogy PACS-t kotunk, ez itt kb. lepapirozott elettarsi viszony. Kell hozza egy-ket dolog, tobbek kozt a parizsi magyar nagykovetsegtol csaladi allapot igazolas. A tobbit el tudtam intezni a helyi francia ugyfelkapun (mon service public), ezt nem, de sebaj. Megneztem a Magyar Konzulatus honlapjat, kuldtem emailben egy kervenyt, hogy szeretnek ezt meg azt kerni, hogyan kell fizetni pontosan stb (2*30euro - a francia papirok ingyen jonnek). Hetfon kuldtem el a levelet. Varok varok, szerda kornyeken gondoltam felhivom oket. Akkor kesernyesen konstataltam, hogy a nagykovetseg nyitvatartasa napi 1-2 ora, kiveve szerda - pentek, amikor is 3 orat vannak nyitva. Pentekig semmi valasz nem jott, elkezdtem oket hivogatni. 12-ig vannak nyitva, 11:30 korul elertem (egy amugy baromi kedves) holgyet, aki tajekoztatott, hogy az ugyintezes postai uton tortenik - a honlap ketertelmu... Es azert nem valaszolt meg emailben, mert hetfo ota NEM nyitottak meg a levelezoszoftvert - 5. nap a heten, zaras elott fel oraval. Ugyhogy kernem kell postan is hivatalosan. Elkuldtem meg penteken a levelet postan, erre nagyjabol egy idoben kapok egy emailt, amiben a konzulatus hivatalosan kozli, hogy tudomasul vettek a hetfoi emailben foglalt keresemet es amint megerkezik a penz, intezkednek. Remelem nem kapok 2 peldanyt....

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 17:53:34

@tildy[UK]: ezeknek nem csak az ugyfelfogadas am a dolguk:-)

Mindig lehetett hetkoznap is eskudni.

2015.02.26. 18:04:24

@McZozo:
"HA van Canadai utleveled m ia turonak a magyar?"
Egyszeru az ok: azert kell a magyar utlevel, mert magyar vagyok:)
De gyakorlati haszna is van: peldaul vallalhatok munkat az Unioban vele, 3 honapnal tovabb tartozkodhatok Europaban, a schengeni ovezetbe valo belepeskor az unios kapun mehetek be, ahol kissebb a sor altalaban, csak hogy a fontosabbakat emlitsem.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 18:38:04

@blackhair-lady: csak a citibank lakossági üzletág szűnik meg, többi marad, elvileg. én is náluk vagyok, hónapok óta járnak a húgomra, hgy mikor jövök már haza igazolni magam, pénzmosás elleni törvény, stb stb (egy éve voltam bent ezért utoljára, basszus!), le is tiltották a kártyámat pár hete, még jó, hogy van másik (thai, azok soha nem vegzálnak semmivel).

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.26. 18:38:36

@blackhair-lady: valamit en is hallottam rebesgetni a Citibankrol, utana kell neznem...me'g van penz a szamlamom, azzal kezdenem kell valamit.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.26. 18:41:31

@Dragonlady (Bp, Hun): tudsz esetleg vmi konkret infot, hogy mikortol szunnek meg? Nem emlekszem, hogy kuldtek volna emailt errol (igaz, nem is nagyon szoktam nezni a toluk jovo emaileket)

gabors 2015.02.26. 18:48:25

Nekem kb egy eve nagyon jo tapasztalatom volt utlevel ujitas ugyeben a New Yorki konzulatuson...

varni nem kellett (igaz idopontot kell elore online)

1. utlevelem meg ervenyes volt
2. van eredeti anyakonyvi kivontaom is
3. kevesebbe kerult mint otthon a surossegi es 6 napon belul a kezemben volt (gondlom hala a digitalis adat felvetelnek nemkell legalabb oda fele semmit kuldeni)

Amugy ez nagyon sokat javult ... eloszor a 90-es evek elejen csinaltattam New Yorkban utlevelet azota is meg kettot volt olyan eset hogy 6 honapig tartott !!! nem vicc !!! kicsit aggodtam mert a regi mar lejart boven, mert kb 1 honappal lejarat elott kezdtem hozza.... bar vizumom rendben volt utazni nem tudtam volna meg surgos esetben sem ...

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.26. 18:50:25

@Zsuzsi65: én is személyesen érintve vagyok az ügyben, de bevallom, nem emlékszem pontosan

azt hiszem a jelenlegi év végére, tehát 2016-tól már nincs

de azért kérdezd meg google barátunkat (aki megbízhatóbb mint én) is a biztonság kedvéért

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 18:52:10

@Zsuzsi65: fogalmam sincs pontosan, de amikor be kell mennem, majd úgyis meg kell kérdeznem, mi legyen az én pénzemmel, meddig maradhat

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2015.02.26. 18:59:43

@Dragonlady (Bp, Hun): ha tudsz majd konkret infot, akar itt, akar privatban ha megirod, tobben is megkoszonjuk!:) ahogy latom, mas is erintett. Probalom most keresgelni az oldalukon es a neten, de nem tul sok mindent talaltam.felhivni oket kicsit maceras, bar 24/7, az idoeltolodas miatt ez altalaban otthoni ido szerint keso esti, ejszakai (vagy hetvege) idore esik.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 19:22:17

@Zsuzsi65: majd kérdezz rá valamikor jövő htéen, mert az agyam az már nem úgy működik, mint fiatal koromban :-/

blackhairlady 2015.02.26. 19:32:46

@Dragonlady (Bp, Hun): Nem emlekeztem pontosan, hogy melyik meg mi, csak mintha valaki itt emlitette volna. nekem mar nincs otthon szamlam, ugy hogy nem erint egyik sem. Viszont ugy tunik ahogy olvasgatom ma a hireket, ujabb bank, broker bontrany van kialakuloban.

blackhairlady 2015.02.26. 19:33:24

@Zsuzsi65: Utald at nekem, most pont jol jon a repulojegyre:))))))))))

kisokos73 2015.02.26. 19:33:53

Kedves Brünhilda!
Megértem a felháborodásodat és azt is hogy fontosnak érezted megosztani ezeket a tapasztalataidat. Szeretném azonban megkérdezni miért ezt az utat választottad? Ott jártál a hivatalba mindent előre megkérdeztél, elvitted a kért papírokat és jogkövető állampolgárként tetted a dolgodat. Veled ott a mocsokban, a pince sötétjében ülő, elvetemült, felkészületlen és csupa rosszindulattal felvértezett konzul állt szemben, aki kereste a kifogásokat arra, hogyan lehetne nem megoldani a te ügyedet. Mindezt teszi a jól megérdemelt nyugati fizetéséért.
Próbálom megérteni, vajon miért hagytad ezt szó nélkül, és miért nem kérted ki magadnak ezt a bánásmódot, felkészületlenséget, arroganciát. Könnyűnek tartom és már bocsánat méltatlannak is, hogy álnevek mögé bújva leírod a történetedet esélyt sem adva arra, hogy a másik fél reagálhasson rá. Nem védem a hivatali dolgozókat, nem szorulnak rá. Teszik a dolgukat és igen, lehet hogy nem minden nap tudnak az elvárható 100+1% -on teljesíteni, ahogyan ügyfélként mi sem állunk a helyzet magaslatán a legtöbb esetben.Vajon mennyire vállalnád fel önmagad akkor, ha nyilvánvalóvá válhatna pontosan miket kellett kitöltened a gyermeked anyakönyvezéséhez, és a te mulasztásod miatt az elmaradt házasságod anyakönyvezéséhez? Ha élhetnének azzal a lehetőséggel azok az ügyintézők, hogy megmutathatnák a számtalan esetben átfirkált javítgatott, olvashatatlan és semmiféle tudást (az írástudáson kívül )nem igénylő nyomtatványokat, amikkel munkáik során találkoznak. Ha elmondhatnák mennyi minden nem úgy történt ahogyan leíródott, vagy hogy nem létezik olyan hogy valakinek csak 3 ujjlenyonyomata van és csak ideiglenes útlevelet kaphat. Ültem már én is ügyintézőként és ügyfélként is az ablak mindkét oldalán, de ha az ember úgy megy be a hivatalba, hogy ott mindjárt ráborítja az asztalt az ügyintézőre,vélt vagy valós sérelmei miatt, tele van ellenérzéssel mit vár a másik oldalon ülőtől? Nem szeretném taglalni a magyarországi bürokratikus ügyintézés rejtelmeit, ezt a problémát valószínűleg nem mi fogjuk megoldani.Vallom, hogy nem kell elfogadni ami sértő, megalázó és számunkra elfogadhatatlan. De azt nem találom elfogadhatónak, hogy százával szapulunk valakiket, akikről tudjuk, hogy ezeken a felületeken nem reagálhatnak.És a végére még egy kérdés: Te vajon hogyan fogsz a szemükbe nézni amikor legközelebb találkoztok?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.02.26. 19:34:03

@pappito: :-)
Hät kb annyi értelme van, mint amikor tanulojogsival vezethetsz autot, de csak ugy, ha az anyosülésen ül 1olyan személy, akinek van autora 2évnél régebbi jogsija.
@Mirjam2: Tudom, hogy nem akarsz kötözködni. :-)
Ez ugye régen történt, tehät mär bizonyitani sem tudnäm, mert azota kb 100x megvältoztattäk az oldalt.
Viszont talältam 1érdekeset, igaz ez Spanyolorszäg. Az elsö pontot olvasd el! :-):
www.mfa.gov.hu/kulkepviselet/ES/hu/Konzuliinfo/utlevelugyek.htm
Lehet, hogy én vagyok a hülye. Nekem volt 1db 1évnél nem régebben lejärt magyar utlevelem, és 1db kärtyaformätumu vezetöi engedélyem. A föntieket elolvasva ezeknek elegendöeknek kellett volna lenniük. (Kinai konzulätus oldalän még az is van, hogy kérhetnek lakcimkärtyät is. :-))) )
Mind1, megoldottam. :-)
@hunjanicsar:
Most te üvöltözöl velem, vagy csak beragadt a Caps Lock-od?
Olvasd mär el légyszives még 1x, hogy mit irtam, és hogy mit linkeltem be! Ha nem tudod megnyitni, akkor szoljäl, bemäsolom!
hunjanicsar 2015.02.26. 07:07:06 -ra
A fogäszati ellätäs nem az alapbiztositäs része. Én Mo-on csak magändokikhoz järok, mert külföldi biztositässal csak sürgös esetben kereshetem föl az ällami rendszert. Volt erre is példa, de szegények azt sem tudtäk, hogy mit csinäljanak. És még mindig egyszerübb az orvosoknak, hogyha valakinek a nevére terhelik rä a vizsgälataimat. Mert a rendszer bonyolult. (A tarifäk meg viccesen magasak, magänban kb olcsobb, mint ällamiban.)
A fogklinikän nem tudok elmenni röntgenre ugy, hogy én mindent kifizetek. Mert nem sürgösségi ellätäs, ezért nem fogadnak. (Specko röntgen kellet, amit anno csak ott csinältak.)
A gyogyszertärban nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy nincs érvényes mo-i TB-m. Nem kapok meg semmilyen gyogyszert, hiäba fizetném ki a teljes ärät. A fogorvos sajät magänak irja föl a fäjdalomcsillapitot. Szerinted ez normälis?
@tildy[UK]:
Kb én is igy gondolom, meg régebben igy is volt.
Ugye van tartozkodäsi / munkavällaläsi engedély (itt ältaläban muszäj munkädnak lenni), és letelepedési engedély (itt lehetsz kb akärmi is, és szo nélkül meghosszabbitjäk). A letelepedési engedélyt ugye nem adjäk csak ugy ukmukfuk. Az én logikäm szerint, ha megkéred a letelepedési engedélyt, akkor le szeretnél telepedni. :-) Mo pedig azt mondja, ha letelepedési szändékkal hagyod el az orszägot, akkor le kell adni a személyidet, kapsz 1lakcimkärtyät, amin rajta van, hogy külföldi cim. (Mert logikusan nem fogsz a költözéseidkor ällandoan uj lakcimkärtyät csinältatni.) És itt jön be az is, ha szeretnéd, akkor nyilväntartäsba vesznek. Itt kell ugye a cim, mert különben hol értesithetnének, ha van valami.
Szoval én igy értelmezem - lehet, hogy rosszul - ezt az egészet.

blackhairlady 2015.02.26. 19:34:56

@Zsuzsi65: Komolyabbra forditva a szot, tedd be lekotott szamlara, es egyszer csak lesz sok sok penzed:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.26. 19:43:38

@Naschkatze (Mostindien / CH): itt van residence, permanent residence, meg naturalisation (citizenship).
Ebből egyik se letelepedési, szerintem.

2015.02.26. 19:52:15

@Naschkatze (Mostindien / CH): :((( Ez nagyon gaz, teljesen felrevezeto. Egyebkent szokas szerint semmi logika nincs benne, miert fogadnak el pont az egy eve lejartat de nem a ket eve lejartat stb. Es raadasul teljesen felrevezeto is, nonszensz. Egyebkent az egesz allampolgarsagi vizsgalat hercehurca ugy ahogy van hulyeseg szerintem, pl. UK-ben nincs szemelyi igazolvany vagy hasonlo, utlevele termeszetesen nem mindenkinek van, megis kepesek megallapitani ki az allampolgar es ki nem, nem ertem Mo.on ezt miert nem lehet megoldani egy hosszadalmas procedura nelkul. De hat ez van, ezek a szabalyok, annyit tehetunk hogy megprobalunk tajekozodni de persze ez nehez ha direkt felrevezetnek hivatalos honlapokon. Nem lenyeges, de az jutott rola eszembe hogy egyszer a szaudi magyar nagykovetseg honlapjat tanulmanyoztam es mindenfele inkorrekt dolgot irtak a helyi torvenyekrol, pl. hogy nok nem utazhatnak egyedul orszagon belul ami egesz egyszeruen nem igaz. Ennel az is sokkal jobb lenne ha nem irnanak semmit, legalabb nem vezetnenek felre.

DieNanny CH 2015.02.26. 20:11:50

@Naschkatze (Mostindien / CH):

Ebben nekem csak az a furcsa - mármint, hogy elveszik a személyit -, hogy akkor mivel lépem át a határokat? Unión belül ugyanis elég a személyi. De ha nincs? Mert pl én már 7 éve nem újíttattam meg az útlevelemet.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 20:19:33

@Naschkatze (Mostindien / CH):
"A gyogyszertärban nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy nincs érvényes mo-i TB-m. Nem kapok meg semmilyen gyogyszert, hiäba fizetném ki a teljes ärät. A fogorvos sajät magänak irja föl a fäjdalomcsillapitot. Szerinted ez normälis?"

na ez röhej. asszem Tildy mesélt még ilyet pár évvel ezelőtt. ha minket ennyire meg tudnak szivatni, baromira rossz lehet itt turistaként mondjuk akár egy ételmérgezéssel is orvoshoz menni és utána gyógyszert szerezni, nyelvtudás és helyismeret nélkül. (jó, tudom, hülye pénzes külföldi húzzon magánba és rendezze le a biztosítójával, kész.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 20:32:06

@Mirjam2:
"megis kepesek megallapitani ki az allampolgar es ki nem, nem ertem Mo.on ezt miert nem lehet megoldani egy hosszadalmas procedura nelkul."
ma ugye okmányirodában voltam, szerencsére útlevéllel tudtam igazolni magam (enélkül anyakönyvi kivonat kellene, amin ugye nincs fénykép....), név alapján simán látta a nő a rendszerben, hogy az utolsó érvényes személyim 2010 áprilisban járt le, ez és ez volt a száma stb. még ha nem is érvényes, ott voltak neki az adatok képpel mindennel. az én logikám szerint is azért ez elég kéne hogy legyen.

és persz emikor ott voltam, egy szomszéd ablaknál összeszaladtak szegények hárman, mert volt bent egy apuka, aki az újszülött lányának akart iratokat, és elsőre valami tévesen került be a rendszerbe, és perpill nem engedte nekik a program, hogy kijavítsák, nm volt meg a megfelelő kód, vagy valami beragadt,és fél órán keresztül nem tudták megoldani, pedig nagyon próbálták.
szóval ma nekem olyan érzésem lett ettől a kicsike egyetlen tapasztalattól, amiből nem fogok azért általnosítani, csak elrakom egyelőre, hogy azért az ügyintézők próbálkoznának, de akárhogy is, csak a megadott hülye kereteken belül mozoghatnak, és valószínűleg ők többet anyázzák a szabályokat meg a hülyeségeket, mint mi, akik évente egyszer kell hogy menjünk max. valami miatt.
ja persze arra nincs mentség, ha összevissza beszélnek, nem tudják, mi lesz az ügymenet, vagy ha bunkók, ez egyértelmű.

2015.02.26. 21:05:21

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Nem veszik el a szemelyit ha nincs ervenyes utleveled, az elso dolog amit kertek tolem a kovetsegen az az utlevel bemutatasa volt mielott elvettek a szemelyit. A magyar torvenyek szerint mindig kell vagy ervenyes utlevelednek, vagy szemelyi igazolvanyodnak lenni.

DieNanny CH 2015.02.26. 21:09:53

@Mirjam2:

Köszi!
Csak mert valaki írta, hogy a hivatalban elvették, úgy kellett visszakönyörögnie.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 21:19:08

@Naschkatze (Mostindien / CH):

"A gyogyszertärban nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy nincs érvényes mo-i TB-m. Nem kapok meg semmilyen gyogyszert, hiäba fizetném ki a teljes ärät. A fogorvos sajät magänak irja föl a fäjdalomcsillapitot. Szerinted ez normälis?"

most gondolj bele, vannak a vénykoteles gyógyszerek. azok arról szólnak, hogy csak receptre kapod meg őket, ha az orvos felírta.
ha ilyen recepted nincs, akkor örülj, hogy a gyógyszerész fölírja pro familia, mert egyáltalán nem szabadna neki.

és ennek semmi köze a teljes árhoz, avgy támogatott árhoz.

2015.02.26. 21:21:17

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Ja az teljesen mas, en arra gondoltam amikor valaki bejelenti hogy kulfoldon el es azert veszik el a szemelyit. Ha jol ertem, a mai posztban arrol volt szo hogy az ugyintezo szerint az illeto okmanyai ervenytelenek voltak mivel a regi neve szerepelt rajtuk. Ha tenyleg nem adta volna vissza, akkor semmilyen okmanya nem lett volna az illetonek atmenetileg es nem hagyhatta volna el az orszagot amig nem rendezodik a helyzet, de szerencsere nem igy tortent. Mo.on ugy tudom meg mindig ervenyben van az a torveny hogy nem hagyhatod el a hazat szemelyazonossagot igazolo okmanyok nelkul (azt hiszem Nemetorszagban is van ilyen torveny, meg nehany mas orszagban is).

2015.02.26. 21:29:48

@Zsuzsi65: Én voltam a bankban januárban, megkérdeztem hogy mi lesz a betétekkel meg egyáltalán a citivel, azt mondták, egyelőre nem változik semmi, időben értesíteni fogják az ügyfeleket ha változás lesz. Na ezzel annyira nem nyugtattak meg, de eddig nem értesítettek. Előbb-utóbb szerintem ki kell a pénzt venni, én legalábbis minél hamarabb megteszem. Ennyit tudok jelenleg.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 21:50:21

@~~Babette~~: és ha valaki nem biztosított, vagy nincs rendben a biztosítása, de el kell mennie orvoshoz, ott kifizeti a teljes árat a konzultációért (tudom, ez se megy egyszerűen), vagy magánban kap receptet, majd kiváltaná a felírt gyógyszert, de nem tudja, az dögöljön meg, akkor is, ha kifizetné, csak hagyják már békén?
nane.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 21:56:06

@Dragonlady (Bp, Hun): hú, ezt egyszer tanato írta, hogyan oldják meg érvényes magyar taj szám nélkül, de nem emlékszem már rá...nem érdekelt annyira.

de itt az volt a felvetés, hogy nincs receptje (a gyógyszerész írja fel magának). erre mondtam, hogy ez független tajszámtól meg teljes ártól, vényköteles receptet nem fognak recepet nélkül kiadni senkinek. ha igen, akkor szerencséje van, én egyszer próbálkoztam, de visszautasítottak.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 21:58:46

@~~Babette~~: nem azt írta, hogy z orvos a saját nevére volt kénytelen felírni a gyógyszert, mert az illetőnek nem volt érvényes tb-je, és ezért nemhogy támogatottan, de teljes áron SEM kapta volna meg, hiába recepttel a kezében, mert egyszerűen nincs olyan, hogy teljes árú recept a biztosítástól függetlenül?

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 22:01:15

@Dragonlady (Bp, Hun):

"A gyogyszertärban nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy nincs érvényes mo-i TB-m. Nem kapok meg semmilyen gyogyszert, hiäba fizetném ki a teljes ärät. A fogorvos sajät magänak irja föl a fäjdalomcsillapitot. "

blackhairlady 2015.02.26. 22:03:11

@Dragonlady (Bp, Hun): Nekem irt mar fel otthon privat orvos gyogyszert, rendesen receptre, a patikaban mondtak, hogy teljes arat kell fizetnem mert nincs biztositasom, mondtam, hogy tudom, es az 5000Ft leperkalasa utan megkaptam a gyogyszert.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 22:03:21

@~~Babette~~: hát ez szerintem azt jelenti, amit én mondtam, de én most aludni fogok, és majd tán kiderül, fogfájós kolléga mire gondolt :-/

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.26. 22:05:40

@blackhair-lady:
na ha ez meg van már oldva, az jó. :-)
nem akarom Tildyt belekeverni, de szerintem ő volt, aki végülis másvalaki tb kártyájára tudta csak megkapni __pár éve__ a gyógyszerét, mert nem hagyták így simán kifizetnie a teljes árat.
bocs Tildy, ha rosszul emlékszem.

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.26. 22:06:43

@Dragonlady (Bp, Hun): hja, igazad van:)
gondolom, a tajszám hiánya miatt, vagy majd jön tanato és megszakérti az esetet:)

mondjuk kéne arra valami hivatalos folyamatnak lennie, hogy külföldi hogyan kap receptet fizetős ellátáson taj nélkül.
de sosem érdekelt különösebben

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2015.02.26. 22:16:35

@puhacica: szia, lenne egy - két kkérdésem feléd, küldenél egy üzenetet a következő email címre? somosi.petra@gmail.com
Lehet tudok segíteni munkában.

puhacica 2015.02.26. 22:26:04

@petrasp: szia, irtam neked, de szerintem ezt a kommentedet vetesd ki HA-val, nehogy ellepjek a keretlen levelek a fiokod! :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.26. 22:29:48

@labirintus1: elvileg itt is, de nalunk volt sajnos. Es ugy nez ki, alapbol is magasrol indul, aminek abszolut nem orulok.

@Dragonlady (Bp, Hun): nem vagyok ra buszke, de igen, par eve volt, hogy holyaghurutomra igy kaptam csak gyogyszert.

Velem volt egy csaladtag, es bar ott volt az eu-s biztositasi kartyam, nem lehetett teljes aru gyogyszert felirni taj szam nelkul/ vagy utolagos tb szamlazassal.

Ha kulfoldi vagy, vagy nincs biztositasod, igy jartal. Pedig kertem, hogy ne igy oldjuk meg, de valaszthattam, vagy gyogyszer vagy ... Pedig hogy utalom az ilyet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.26. 22:31:34

@~~Babette~~: venykotelest nem akartak teljes arral felirni taj nelkul.

2015.02.26. 22:52:45

Ezt találtam a mostani receptekről: "EU: jelzéssel 20 számjegy számára üresen hagyott rész, amely arra alkalmas, hogy az Európai Unión belüli lakosok Eu-s azonosítószámát feltüntessék. Az Európai Unión belül valamennyi, a saját hazájában biztosított lakos számára államközi megállapodás, vagy Uniós megállapodás alapján jár a helyi támogatás. Feltéve, ha fel van tüntetve az EU-s azonosító.
Az EU azonosító egyenértékű a recepten ezután következő TAJ-számmal."
Innen: www.betegvagyok.hu/cikkek/minden-amit-egy-receptrol-tudni-kell?print=1
Azt nem tudom hogy pont erről volt-e szó mert nem olvastam mindent.

blackhairlady 2015.02.26. 23:05:49

@tildy[UK]: Nekem felirtak. Na ezek szerint ez is olyan ami van ahol mukodik, van ahol nem?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.02.26. 23:20:28

@blackhair-lady: Te maganorvosnal voltal. En haziorvosnal. Ez is lehet ok. Az is, hogy jobban kepben volt az orvosod.

blackhairlady 2015.02.26. 23:48:48

@tildy[UK]: Na de a recept nem ugyan az? Nem tok mindegy, hogy ki irja fel?

Naschkatze (Mostindien / CH) 2015.02.26. 23:59:14

@~~Babette~~: És mi van akkor, ha a vényköteles gyogyszer kell nekem, amit az orvos fölirna nekem, én teljes ärat kell(ene) hogy fizessek érte, de nem lehet, mert nincs mo-i TB-m. Viszont van egy egész EU-ra kiterjedö biztositäsom (olyan, mint az Europai Egészségbiztositäsi Kärtya). A biztositäsi szämom nem kompatibilis a magyar szämsorral, mert hosszabb. :-) A recepten meg csak 9szämnak van hely. Ott van a Turchi ältal idézett mondatban: "Feltéve, ha fel van tüntetve az EU-s azonosító." Ezért egyszerübb nekik mär eleve mäs nevére räirni a gyogyszert.
A fogorvos a sajät nevére irta föl a fäjdalomcsillapitot, ami vényköteles volt. Mert ugye a fogäszati kezelés nem tartozik a sürgösségi ellätäsok közé , nem fizeti a biztosito sem. Egy gyökérkezelés, vagy egy bölcsességfog kivésése meg nem tartozik a fäjdalomcsillapito nélkül vigan elleszek kategoriäba.
De lätom, jo kis lavinät inditottam el. :-)))
@Dragonlady (Bp, Hun): "...és ha valaki nem biztosított, vagy nincs rendben a biztosítása, de el kell mennie orvoshoz, ott kifizeti a teljes árat a konzultációért (tudom, ez se megy egyszerűen)..." Ez konkrétan ugy müködött, hogy a klinika ügyeletén fingjuk nem volt, hogy mit csinäljanak. Azota sem kaptunk szämlät rola, szerintem rähäkätéztäk valaki mäsra a tetanuszt. :-) Amikor kötözésre mentünk vissza mär a rendes orvoshoz, akkor meg hosszas tanakodäs utän ätküldtek a gyogyszertärba, hogy hozzunk pontos összeget, mert nem tudnak visszajäroval szolgälni. :-) És ment az agyaläs, hogy hol és hogyan täroljäk a pénzt.
Ehhet képest itt ugy néz ki, hogy ellätjäk a magyar päcienst, a szämlät elküldik az OEP-nek, majd az OEP fölszolitja levélben a päcienst, hogy azonnal adja meg a külföldi korhäz utcäjät és häzszämät, mert nem volt rajta a szämlän. (Gugli +2mp)
@Turchi: Azért az a mondat sem piti, hogy "Feltéve, ha fel van tüntetve az EU-s azonosító." :-)))

2015.02.27. 00:29:09

@Naschkatze (Mostindien / CH): No igen, ha ott van. Feltéve DD. Teljesen hivatalos, egyértelmű megfogalmazás :-)

Ugyandehogy (törölt) 2015.02.27. 07:27:40

@Naschkatze (Mostindien / CH): nem tudom, nem vagyok otthonilyenmel segig a temaban. Raadasulvagy fel oraig abbanahitben voltam, hogy a gyogyszeresz irta fel maganak,ne kerdezd, miert:-):-):-)

tanato 2015.02.27. 08:03:00

@Naschkatze (Mostindien / CH): @~~Babette~~: Tegnap láttam el egy fiatal székelyföldi cigányfiút,/persze szokás szerint nincs nekik TAJ számuk pedig nem ma érkeztek/Fulladt elküldtem kórházi RTG-re,már ott fizetett pá ezer forintot,randa lett a RTG eredménye:Tüdőgyulladás meg TBC gyanú is,be akartam fektetni,de olyan összeget mondott napidíjként a kórház,hogy inkább azt mondta felül a vonatra az 7000 ftért hazaviszi és inkább SEpsiszentgyörgyön fekszik be a román kórházba ingyen.

FutureFry 2015.02.27. 13:12:34

@blackhair-lady: @tanato: @tildy[UK]: @~~Babette~~: @Naschkatze (Mostindien / CH): Csak nehogy Amerikában kelljen teljes áron fizetni az egyik új Hepstitis C gyógyszert (Sovaldi):
"In the United States, Sovaldi costs $1,000 a pill, or $84,000 for a typical 12-week course of treatment."

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.02.27. 13:19:51

@petrasp: majd írd meg, hány spamet kaptál attól, hogy így kiírta egészben rendesen a címed.... vagy tán még nem késő leszedetni.

@tildy[UK]: na és még nehoyg neked kelljen szarul érezni magad emiatt, amikor te ki akartad fizetni a gyógyszer teljes árát, csak nem hagyták :-(

@tanato: ez jó, hogy legalább már valamit tudnak arra mondani, mi a teendő, ha nincs biztosítása a betegnek. egyébként ez magyar állampolgárral is így működött volna, hogy akkor egyszerűen benyújtják neki a számlát és kész?

blackhairlady 2015.02.27. 15:26:22

@FutureFry: Akkor igy is, ugy is a halal mellett dontesz, ha kered a gyogyszert ehen halsz, ha nem akkor a betegseg visz el:)

tanato 2015.02.27. 17:32:51

@Dragonlady (Bp, Hun): Valószínűleg vele is igen,de azért magyar polgárnál adnak két hetet hogy rendezze a TB tartozását-

zombika 2015.03.01. 08:52:40

@ügyeletes: Képzeld el hogy amikor költöztem Dániában egy másik címre, akkor (miután bejelentettem a neten cca 1perc) kipostázzák az új sárga kártyát (azt is villámgyorsan) és a banktól elkezdve a mindenkiig tudja hogy hova költöztem. Egy helyen jelentettem be. Egy. Nem kell 84385689 helyre elmennem és ott órákat sorban állni, mindenféle papírokat kétszáz példányban aláírva hajbókolni unott, faarcú ügyintézők előtt. Pontosan az államtól lehetne már elvárható hogy ezt a bürokratikus labirintust 100 év után végre felszámolja, és a nagysebességű internet korában létrehozzon egy ehhez hasonló gyorsan és jól működő rendszert. Eléggé fárasztó már hogy mindig meg van magyarázva hogy az állampolgár a hülye, neki vannak csak kötelezettségei és egy véget nem érő szívás és idegborzolás az egész. Mivel ez ellen érdemben csak az állam tehet, ezért úgy gondolom kettőnk közül nem én vagyok a hibás.

zombika 2015.03.01. 08:53:00

@kisokos73: úgy gondolod hogy ez a poszt túlzó, netán szándékosan rosszindulatú? Ez a valóság. Én is megszoktam hogy mindenhova mosolyogva megyek be, hogy minden ügy elintézése egyszerű és 5 perc, hogy az "ablak másik oldalán" ülő kedves és segítőkész. És ha már sok száz kilométerre Magyarországtól összefutunk akkor ne erőltessük a hazai hozzáállást és egy ilyen pozícióban mutassunk némi profizmust és kedvességet. Kőkemény pénzeket kifizet az ember, és ha ez a versenyszféra lenne, hát hamar nem lenne munkájuk. Az a kérdésed meg hogy hogyan néz a posztíró legközelebb a szemükbe, az egy vicc. Tipikus tekintélyelvű "ő ott van a pozícióban, te meg hajbókolj előtte" hozzáállás. Szégyelljék ők magukat hogy így állnak a saját honfitársaikhoz, hogy így néz ki egy magyar konzulátus magyaroknak fenntartott része.

Ginix 2015.03.02. 15:24:34

@Turchi: @Zsuzsi65: én is karácsonytájt érdeklődtem és azt mondták, aki átveszi őket (akárki legyen is az, még nem adják ki az infot), ugyanazokkal a feltételekkel viszik tovább a számlákat, mint amivel a citynél használtuk. nemtom, ez mennyit segít, de összerakjuk, amink van:)

2015.03.02. 16:12:31

@Ginix: Segít, persze, ugye nekem még ennyit sem mondtak. Azért valszeg először kiveszem a pénzem mielőtt más kézbe kerül, biztos ami biztos DD. Meg mindenképpen pozitív dolgot kell mondaniuk tájékoztatásként hogy ne vegye ki egyszerre mindenki a pénzét mert az ugye valakinek nagyon rossz lenne a tulajdonosok közül.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása