oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. január 23. 06:46,  Angliában nőttem fel igazán 263 komment

2015. január 23. 06:46 Határátkelő

Angliában nőttem fel igazán

Miután a tegnapi poszt kapcsán elég sok kérdés merült fel, szerzője, Dóri nekiült és megírta Angliába kerülésének történetét, én pedig arra gondoltam, azzal a lendülettel ma közkinccsé is teszem. A történet nem most játszódik, hanem még az uniós csatlakozás előtti időkben, ami csak kis túlzással, egy teljesen más világ volt.

nagy-britannia_anglia_london_rajz_150123.jpg

„Soha nem tudtam volna elképzelni, hogy valaha másik országba költözzek, és mégis megtörtént… A páromat 2000-ben ismertem meg. Szerelem volt első látásra! Tudom, ez hihetetlenül hangzik ebben a mai világban, de mégis létezik.

Pár hónappal a megismerkedésünk után meg is kérte a kezem, és megtartottuk az eljegyzést. Mivel egyikünk sem származik gazdag családból, így az esküvővel még vártunk. (Jó sokat. :) )

Én még akkor érettségiztem, a párom már túl volt rajta. Míg én iskolába jártam, ő próbált munkahelyet keresni. Ami sikerült is, de persze jöttek az ígéretek. Szegény dolgozott, az ígéreteket persze senki sem tartotta be.

Nyár volt, az utolsó nyári szünetem még a nagybetűs Élet előtt. Hát nem sokáig tartott…

Mi lenne, ha…?

Egy nap azzal jött elő a párom, hogy mi lenne, ha Angliába mennénk dolgozni. Micsoda??? – kérdeztem. Ő nagyon eltökélt és határozott volt. Én meg félig még gyerek.

Volt egy kemény kijelentése, amit még mindig hallok a fülemben: Jössz velem vagy megyek nélküled! Itt ért véget a gyerekkorom és a „fiatalságom”. Életem egyik legnehezebb döntése volt!!

Otthagyni a biztonságos otthon fészket, szülőket és mindent magam mögött és elmenni egy új országba. A párom csak a jobb élet reményében tette ezt, de akkor másképp éreztem.

Egy ügynökségnél regisztráltunk, és egy szép napon hívott egy család Londonból. Hát túloznék, ha azt mondanám, hogy a negyedét értettem – mert szinte semmit sem. Igaz, az iskola alatt végig angolt tanultam, de aki volt már külföldön, jól tudja, az egyenlő a nullával.

Eljött a nem várva várt nap, 2001. szeptember 26. Jól emlékszem rá! Anyikám születésnapja, és persze előtte történtek az amerikai szörnyűségek. Hatalmas túratáska nyomta a vállam, de a szívem még nehezebb volt. Szüleim könnyes szemmel néztek rám, ahogy vártuk a vonatot. Mikor eljött az idő, könnyekkel küszködtem, de amikor anyukám átölelt és elköszönt, eltört a mécses. Szerintem egész Budapestig sírtam.

A határ és a rémtörténetek

Pestről busszal jöttünk ki. Akkor még nem volt olcsó fapados járat igazán. Az út 27 óra volt, szörnyen hosszú, egy örökkévalóságnak tűnt, de végül megérkeztünk az angol határhoz. Kígyóztak a sorok. A párommal külön sorba álltunk, nehogy gond legyen, hogy párként megyünk.

Nekem volt meghívólevelem a családtól, a párom pedig a nagybátyámtól kapott egyet, aki majdnem Skóciánál él. Tőlem semmit sem kérdeztek. Elolvasták a levelet, majd kaptam egy pecsétet az útlevelembe.

Én már a túloldalt voltam, a páromat pedig faggatták, kihez megy, mennyi pénze van, meddig marad… nagyon féltem, hogy valamibe belekötnek és hazaküldik. Akkor még nehéz volt vízumot kapni és rengeteg rémtörténetet lehetett hallani, hogy felültették az embert egy másik buszra és hazaküldték.

Hála az égnek, átengedték. Mikor Londonba értünk, kijött egy ismerősünk elénk. (A párom nála maradt, mert neki nem sikerült családot találni. Pár hétre rá aztán ő is talált munkát egy családnál.)

Idegen ország, idegen család

Alig tértünk magunkhoz, jött felém egy középkorú férfi egy táblával a kezében, amin az én nevem volt. Szóltam, hogy én vagyok az, akit keres. Alig fejeztem be a válaszom, fogta a táskám, és mondta, hogy mehetünk. A párom rám nézett, én rá, és elindultam egy idegen férfival, akit akkor láttam először egy idegen országban.

Szívem a torkomban dobogott, de nem volt más választásom. Beültünk egy fekete taxiba, és már ott sem voltunk. Azt sem tudtam, hogy fog a párom megtalálni, és mikor látom újra.

Egy hatalmas ház várt rám. Négyszintes. Persze az én szobám a tetőtérben volt. Egy kis szobácska, a fürdőt a lányokkal kellett megosztanom. Három lányra kellett ugyanis vigyáznom, 9, 11,és 13 évesek voltak. A szülők egyetemi professzorok voltak.

A két nagyobb még nem is volt olyan „ijesztő”. De a kicsi úgy nézett rám, mint a kutyára. Már az elején kijelentette, hogy ne is várjam, hogy barátok leszünk és hogy szót fog fogadni. (És így is tett. Ott alázott meg, ahol tudott, volt, hogy a kocsi elé rohant, ott keserítette meg az életem, ahol tudta.)

Szépen indult az életem az új „otthonomban”. Ekkor nőttem fel szerintem. Egyik nap még szinte az iskolapadban ültem, a másik nap egy idegen ország idegen családjában voltam babysitter és házvezető.

Egyszer majd nekünk is lesz

A párommal aznap este még találkoztam, persze az éjszakákat jórészt sírással töltöttem. Akkor még nem volt laptopom, nem volt Skype, így minden nap levelet írtam az otthoniaknak. Így talán könnyebb volt egy kicsit elfogadnom a helyzetet.

A párommal késő este vagy hétvégén tudtunk csak találkozni, de ő nem jöhetett be hozzánk, én pedig nem mehettem be hozzájuk, így egész este sétáltunk, ha esett, ha fújt. Közben a heti £50-os zsebpénzünket gyűjtögettük, hogy egyszer majd jobb lesz, egyszer majd nekünk is lesz.

Nagyon sok év telt el. Tudnék mit mesélni, még merre jártunk, hol és kiknek dolgoztunk. Nem volt egy egyszerű élet. Akik most jönnek ki, azoknak úgy érzem, egy kicsit már könnyebb. Van repülő, Skype és több a lehetőség.

Tizennégy év eltelt, és úgy érezzük, itt az idő, hogy más országban kezdjük újra az életünket. Kicsit közelebb a hazánkhoz. Nehéz lesz ismét a nulláról újrakezdeni, de van egy párom, aki azóta is szeret, a kemény évek még jobban összekovácsoltak minket.

Van egy gyönyörű, okos lányunk, és most már érte teszünk mindent, hogy neki jobb legyen, és ne kelljen végigmennie azon, amin mi átmentünk. Az én fiatalságom azzal telt, hogy másnak dolgoztam (bulik, haverok, szórakozás nélkül), de neki van lehetősége egy jobb és könnyebb életre.

Ez minden anya álma, hogy lássa egészségesen és boldogan felnőni a gyermekét. Ha szeretnétek, legközelebb leírom az ő születését, majd azt, hogyan jutottunk arra az elhatározásra, hogy itt minden feladva új életet kezdjünk egy másik országban.”

A moderálási alapelveket itt olvashatod el.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr957099359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 16:17:53

@blackhair-lady: Én olyat is ismerek akit a kedves férje tolt fel a repülőre, hogy menjen dolgozni, mert ő nem tud mit csinálni....viszont valakinek meg kell menteni a 'családot'. :-)

blackhairlady 2015.01.23. 16:18:26

@tildy[UK]: Na pont ezt irtam en is, csak meg nem tartottam itt az olvasasban.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.23. 16:23:04

@adg [Au, Darwin]: áááá értem, szóval mostantól megkopasztjátok az államot? :-D
szóval ha jól értem, ez majdnem állampolgárság, csak kb nincs útlevél, meg gondolom, nem választhattok, ilyesmik?
irigykedek nagyon :-)

Cyrus Sabien 2015.01.23. 16:24:05

@Hari Seldon 2: Hehe, igen. Nekem az sokat jelent ha felismernek a kocsmaban es kerdes nelkul adjak a kedvenc soromet :) Persze mindenki azt becsuli a legjobban amibol keves van. Legyen az ido, penz, emberi kapcsolatok, allandosag. En allandosagbol allok csehul, meg akkor is ha nem mindennap ebredek uj varosban de minden evben.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 16:24:06

@mojyo: Nem, en vagyok az ufo :D
En ugyanugy elvezem a tengerparti setat, mint az andrassy uti setat. Megyek es bamulok ki a fejembol. Az egyetlen kulonbseg az, hogy mast latok/hallok.
Koltozeskor engem nem igazan erdekelnek egy uj hely nyugoshetkoznapjai (persze a praktikus okokon tulmenoen). Eddig mindig a munkaert koltoztem. A kihivasokert, a tapasztalatert, hogy tanuljak. Ez az atka annak, hogy szereted amit csinalsz :)
Meg en sem bantam meg semmi olyat amit csinaltam.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 16:25:40

Mi a titka ezeknek a valasz ertesitoknek? Nem kapom meg az osszeset...

2015.01.23. 16:30:16

@adg [Au, Darwin]: Igen, pont ma olvastam hogy az elhunyt kiraly edesapjanak 22 (nem ketto, huszonketto) felesege volt. Bebiztositottak magukat, nem fog egyhamar kihalni az uralkodohaz...

soad1221 2015.01.23. 16:30:31

@Cyrus Sabien: igazán nincs mit, szólj bármikor segítünk :)

Egyetérteni nem kell, én sem értek egyet, de mégis érdekes poszt egy ember életéből, aki élte a sajátját, én teszem ugyanezt az enyémmel..
Mindössze a "Nem tudom elképzelni..." kezdetű mondat sarkallt az önzetlen segítségre.. :)

P.Elliot 2015.01.23. 16:34:22

@tildy[UK]:
Varjal csak, nekem ez a velemenyem! Neked lehet mas, nem vagyunk egyformak.
Ti kimentetek egyutt es utana lett munkatok. Ebben a szituban viszont a nonek elore megvolt hogy hova megy, o el lett helyezve, a ferfi nem, o majd csak utana keresett. Nekem nem az a kifogasom hogy a no dolgozik eloszor hanem itt egy kis eleve menni nem nagyon akaro fiatalt lanyt elhelyeztek es kivittek. Az a fiatal lany nem boldogan ment, abban a csaladban nem erezte jol magat, sokat sirt mint irta! Te biztosan nem sirtal hanem a paroddal boldogan tervezgettetek a jovot mint mi is.
Nem, en ugyan ki nem mentem volna ha nekemszogezik hogy ha nem, akkor maradsz magad!
Nem ereztem volna biztatonak a jovot egy ilyen tipusu ferfi mellett.
Mindamellett valoszinu hogy a hazassaguk jol sikerult hogy meg egyutt vannak.

soad1221 2015.01.23. 16:35:01

@Mirjam2: ez igen, így kell egy királyságot irányítani.. Ezek a hülye európai királyok, meg eleve belterjesen kezdtek el szaporodni, és bár annyi zabigyerekük lehetett, amennyit nem szégyelltek, de a feleségtől alig-alig sikerült vmi nem degeneráltat összehozni. :)

Mondjuk náluk egy családi ebédre kíváncsi lennék még...

2015.01.23. 16:36:17

@Cyrus Sabien: "Az egyetlen kulonbseg az, hogy mast latok/hallok." Hat ez tenyleg apro kulonbseg, vegulis bortonudvar is lehetne, ott is lehet setalni, az egyetlen kulonbseg az, hogy mas latok/hallok... :D

Persze ertem en, csak kotozkodok, bocsanat! :D En is nagyon szeretem amit csinalok, es nem csinalnek soha mast, de annak resze az is, hogy hol, nem? :D Te valami nagyon elmeleti dologgal foglalkozhatsz, ha ennyire kepes vagy ezert lemondani a kornyezeti percepciokrol, en meghalnek ha igy elnek, tenyleg te vagy az ufo :D (Ez nem bantas, kerlek ne vedd annak :) )

33621 2015.01.23. 16:49:17

Ide kellenének a bevándorló munkások, csak a miniszter nem engedi őket!

iho.hu/hir/varjak-a-gazdasagi-bevandorlokat-de-nem-mehetnek-splitbe-150123

tanato 2015.01.23. 16:59:01

@maxval bircaman szerkesztő: Köszi én csak 4-t tudtam,Laoszról semmi információm,Arról az országról nagyon hallgat a média.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.23. 17:01:11

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: mondjuk nekem a boleró se sokat mond, férfi vagyok :D

tanato 2015.01.23. 17:04:24

@blackhair-lady: Úgy-úgy,írtam már én itt a rokonomról egy sebész srácróll.aki nagyon ment volna Németországba dolgozni,nagyon hívták,egy két hónapot volt is ott.de a párja egyszerűen nem engedte,zsarolta,vagy én és a közös kisfiunk vagy a kint munka.Azzal indokolta ő angoltanár mit csináljon ő Berlinben,egész nap otthon üljön.Persze csak gyávaság meg az újdonság elutasítása volt az ok.Persze a srác a családját választotta és maradt.

tanato 2015.01.23. 17:11:37

@33621: Úgy látszik másutt is vannak a bevándorlást politikai alapon ész nélkül meggátló hülye politikusok.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 17:45:21

@mojyo: A bortonudvarban mas lenne a prioritasi sorrend :).

Nem, nem resze. A holnal nekem fontosabb az, hogy kivel es mit. Amig az rendben van addig minden ok. Hogy mi van azon kivul, esszeru kereteken belul nem szamit.
En nem lemondasnak neveznem, hanem inkabb ugy, hogy en az igenyeimet igazitom a kulvilaghoz es nem a kulvilagot az igenyeimhez. Valami olyasmihez tudnam hasonlitani ezt, mint az auto vasarlas. Rendelkezesedre all egy korlatolt penz mennyiseg. Abbol en a legjobb ar/ertek aranyu autot akarom megvenni amit itt es most megkaphatok. Nincs kedvem elmenni a kovetkezo varosba egy jobbnak latszo alkuert. Remelem ertheto, ha nem akkor ezt itt hagyjuk abba. Az eletszemleletem nem tul egyszeru es nem emesztheto meg 2 sorban :)

2015.01.23. 17:54:06

@Cyrus Sabien: Erthetonek ertheto, es nem kell magyarazkodnod, nem azert mondtam, tenyleg nem kotozkodni akartam, plane nem az eletszemleletedbe! :D

Csak ra akartam vilagitani, hogy esetleg masok (pl en) egyaltalan nem igy vannak ezzel :) En se a kulvilagot igazitom az igenyeimhez, hanem adaptalodok, ezzel amugy szerintem mindenki igy van, csak a hagymazas megszallottak tudjak a kulvilagot igazitgatni (altalaban a kulvilag megkerdezese nelkul de ez mas teszta :D) En csak mondtam, hogy nekem az adaptalodas resze az is, hogy erdekeljen, hogy mi vesz korul, a kornyezetemmel en molekuralis kotodesben vagyok, keptelen lennek ugy felfogni, hogy mindegy, ez nekem NAGYON fura, csupan ennyit akartam mondani, lehet, megis en vagyok az ufo akkor. Akkor mindegy, peace :D

Muscari 2015.01.23. 17:57:32

@P.Elliot: +1

@tildy[UK]: azért az egy kis különbség, hogy a kapcsolat elején ezt egyből közlöd, vagy pár év után ultimátumot kap az ember. Mi szerencsére mindketten akartunk jönni, de ha nekem azt mondták volna, hogy mindenképpen megyek, veled vagy nélküled, akkor én is azt mondtam volna, hogy menjél, de nélkülem. Ezeket a dolgokat mi megbeszéljük és próbálunk kompromisszumra jutni. De nem adunk ultimátumot a másiknak.

2015.01.23. 18:02:59

@tanato: Ez teljesen gaz, hiszen siman dolgozhatott volna Berlinben, akar angoltanarkent is. Arrol nem beszelve hogy sokkal jobban megeltek volna egy orvosi fizetesbol ott mint az orvosi plusz tanari fizetesbol Mo.on. De hat az ilyen emberekkel nem lehet mit kezdeni...

Muscari 2015.01.23. 18:05:32

@Jess G: +1 Ugye, hogy mekkora különbség?

Herr Géza 2015.01.23. 18:11:38

@NagyságosSodalisO [eng]: A hideg kiráz attól, ahogy a germán-magyarok ezt használják: "ojró". Kb. mint a suk-sükölés.... :)))))

puhacica 2015.01.23. 18:32:41

@Mirjam2: most nezem a hiradot es mutattak az uj kiralyt meg a regit is. lehet, hogy butasagot kerdezek, de annyira szembeotlo a kinezetuk, hogy nem birom megallni: ezek a hapsik egy huszast siman letagadhatnanak. ez altalanosnak mondhato arrafele?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 18:46:07

@Jess G: Abban az esetben, ahogy en nezem zsarolas. Ha most jon ossze a par, akkor ugyis kell egymashoz csiszolodni, jobb ha tudja az ember, a masik mit tervez.

Ha meg regebb ota( evek) vannak egyutt, akkor meg valoszinuleg szinten nem legbol kapott otlet a kulfoldre koltozes, illetve ismerik mar egymast annyira, hogy tudjak mit akar a masik.

Az iras alapjan itt meg a megismerkedesuk elejen tartottak, mint irta 18 korul volt, epp csak erettsegizett. Ilyenkor egyebkent is pattogosabbak - mondhatni hirtelen otlettol vezereltek a fiatalok- a fiatalok, en legalabbis az voltam.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 18:51:46

@Jess G: Amugy meg az embernek az almai utan menni nem zsarolas, foleg nem egy kapcsolat elejen. Ha nem egyeznek akkor pedig el kell engedni. Ez miert lenne zsarolas? Dontesi helyzet, igen, de nem zsarolas.

Szerintem igy helyes. Vallalja a no ezzel egyutt a pasit vagy vica versa ? IGen - nem? De ez mar egy masik lap.

2015.01.23. 19:14:23

@puhacica: Kepet vagy videot mutattak? Mert azt eszrevettem hogy mindig fiatalabb korban keszult kepeket hasznalnak... Nekem a videokon nem neznek ki fiatalabbnak a koruknal, az is igaz hogy en inkabb nyugat-europai idos emberekhez vagyok szokva, oszinten szolva Mo.on sokan tiz-husz evvel idosebbnek neznek ki ugyanabban a korban, remelem ezzel nem sertettem meg senkit... De teny hogy olyan emberek mint ezek a kiralyok vagy az atlagos nyugat-europaiak, tehat akiknek van penzuk, nem dolgozzak halalra magukat, jo orvosi ellatast kapnak es sokszor kozmetikai beavatkozasokat is csinalnak rajtuk (uj fogsor, zsirleszivas, rancfeltoltes stb.) fiatalabbnak neznek ki mint az ugyanannyi idos, szegenyebb emberek.

Hari Seldon 2 2015.01.23. 19:50:10

@mojyo:
Nem akartam rosszat írni. Csak érzékeltetni, hogy milyen letargikus lehet élni egy helyen örökre.

Sütemény1975 2015.01.23. 19:51:06

Off
Csudi az elet erre Dover fele. 3 ora alatt 12 km, es meg 45 km a kikoto. M20 Maidstone-tol lezarva a szemelyautoknak, csak kamion johet erre Talan reggelre elerem a kikotot.

2015.01.23. 20:02:57

@Hari Seldon 2: En megertelek. El sem tudom kepzelni hogy milyen lenne ha mindig egy helyen kene elnem, teljesen depresszios lennek. De az a lenyeg amit mar masok is mondtak hogy mindenkinek mas egyenisege van, akkor van a gond ha olyanra kenyszeritenek (vagy kenyszeritjuk magunkat) amit nagyon nem szeretnenk, pl. akaratunk ellenere egy helyen maradni vagy masik helyre koltozni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 20:15:51

@puhacica: Na hat van ilyen is:)

az eskuvovel kapcsolatban az a baj, hogy limitalt az ido, amit Magyarorszagon toltok, egyebkent parommal minden egyeztetve van, mutatok neki 5 meghivot, bokj ra egyre, es intezem, igy haladnak a dolgok. De ha valaki meg egyeb extrakat felhoz ( pl tudja, hogy limitalt az idom, de csak talalkozni akar velem...) akkor persze, borula bili, at kell szerveznem a napom, vagy amit meg akartam oldani. Olyan vagyok, hogy igy is biztos lesz valami kisebb-nagyobb megoldanivalo fennakadas, csak nem mindegy, hogy bekerul-e meg extra porszem a gepezetbe. Pont emiatt a limitalt ido miatt fontos a megfelelo tervezes, mikor hol mit , + orvos, plusz vervetel, vedono, minden, ezert nem jo, ha valaki meg extra feladatot beszervez:)

@P.Elliot: Ne felejtsd el, 18 eves volt akkor. 18 evesen tudod mennyi minden tortenik az emberrel?
Vagy ha a masik pl az orszag masik vegere menne foiskolara, akkor lehessen vetojoga a parjanak? Nem, szerinem nem korrekt visszahuzni a masikat, foleg nem ilyen fiatalon. Igen, ez egy dontesi helyzet. Hasonlo szitu, max a kerdes mas,megpedig, engeded vay sem?

Anno 18 evesen exem peldaul nagyon nem akarta, hogy oda menjek tanulni , ahova mentem vegul, egyaltalan, hogy videkrol elkeruljek. Hat nem is tartott utana sokaig a kapcsolat.
En spec szeretem az ilyen dontesi helyzeteket, ugyanis megmutatja, valojaban mi is a fontos szamomra. 18 evesen termeszetesen a tanulas fontosabb volt, es nagyon jo volt, hogy ezzel a hozzaallasaval exem dontesi helyzetbe hozott, kulonben lehet hjol meglettem volna a langyosban.

Amugy sajnalom, hogy tul erosek voltak a hozzaszolasaim feled, mostanaban mint irtam tul sokszor veszem eszre azt, hogy akar a csaladomban, akar a barati korben, meg akarjak mondani , hogy hogyan kene elnie a masiknak. "Neki az lenne a jo", "de en csak neked akarok jot" es hasonlok. Elnezest ha rosszul jott le a hozzaszolasodbol, de nekem teljesen ugy tunt, mintha azt mondanad, miert nem a pasi ment ki elore, stb....

@Muscari: 18 evesen is ilyen voltal? Vagy volt, hogy hirtelenotlettol vezerelve mentel valamerre?

@blackhair-lady: Pontosan. :) Egyelore az ido ugy tunik oket igazolta.

blackhairlady 2015.01.23. 20:17:12

@adg [Au, Darwin]: Gratulalok! Hol unnepeltetetk, a tengerparton, palma/mango/banan fa arnyekaban?:)

blackhairlady 2015.01.23. 20:18:12

@Dragonlady (now in Thailand): Szerintem az olyan naluk mint itt a zold kartya.

blackhairlady 2015.01.23. 20:22:38

@tanato: Emlekszem a tortenetre.
En sem akartam soha itt elni, aztan most megis itt vagyok:)

blackhairlady 2015.01.23. 20:27:17

@Jess G: Irtad a napokban, hogy hazat kerestek a paroddal. Szerinted ott majd nem kell kompromisszumot kotnie valamelyikotoknek? Ha te engedsz akkor o lesz az onzo, ha meg o akkor rad mondja majd? Nem olyan egyszeru ez mint hogy csak rasutjuk a belyeget, hogy onzo.

Hari Seldon 2 2015.01.23. 20:27:57

@Mirjam2:
Igen. Valahol a legelején pont ezt mondtam, hogy szerencsére "kiderült", hogy a nő is "mehetnékes" típus. (De ezt előre nem lehet tudni)

blackhairlady 2015.01.23. 20:29:49

@NagyságosSodalisO [eng]: Te jo eg:( Na ez az onzoseg netovabbja!

rezsöatya 2015.01.23. 20:31:29

@Sütemény1975: tarts ki! Ha nagyon unod a sorallast, olvass, irj ide, en legalabbis fent leszek sokaig...!

puhacica 2015.01.23. 20:32:35

@Mirjam2: videot. a mai elso, mar kiralykent tett nyilatkozatabol vagtak be egy reszletet a fiatalabbiknak. o 79, ha jol remlik. igazad van, az atlag magyar ferfi altalaban sajnos idosebbnek nez ki a valos koranal, csak mivel egyelore ehhez vagyok hozzaszokva, nagyon feltuno volt a szaudi jampik kinezete. foleg, hogy olvastam Szalman bacsi nem olyan reg tortent agyverzeserol, egy remego kezu aggastyanra szamitottam. olyan Benedek papa formajura.

2015.01.23. 20:33:00

@Hari Seldon 2: Nem irtal rosszat, teljes mertekben egyetertettem, vagyis tizahuszonharmadikonszor, az omg/uristen, az pozitiv meglepodes is lehet, nem? Peldaul: "uristen, de jol megfogalmaztad!" stb. Ez csak egy szofordulat, en mar az interneten szocializalodtam, elkepzelesem sem volt, hogy valaki esetleg nem erti, elnezest! :D

puhacica 2015.01.23. 20:34:12

@tildy[UK]: sok sikert, szerencset a pontos tervezeshez! :)

rezsöatya 2015.01.23. 20:35:40

@Herr Géza: Oh, ezt mar Petofi is mondta! Az Ezrevel terem a fan a meggy cimu verseben pl.
"...OLY ROssz, hogy az ordog sosem vitte el..."
:-P

tanato 2015.01.23. 20:41:36

@Mirjam2: @blackhair-lady: Igen nem akarásnak nyögés a vége,gyáva népnek nincs hazája.Egyébként volt ott más hiba is valszeg a kapcsolatban mert már nincsenek együtt sajnos.

blackhairlady 2015.01.23. 20:44:14

@Mr. Long, itt vagy?

Tegnap vasaroltam a Whole Foodsben, es meglattam egy hasonlo kinezetu sajtot mint amirol a mult nap irtal. Az a neve, hogy Romao.
Rakerestem a neten, igy nezett ki:
www.google.com/search?q=romao+cheese&biw=1280&bih=687&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=oJvCVJ_zGsOVNpGQgpgK&ved=0CAYQ_AUoAQ
Ezt kerested?

2015.01.23. 21:06:18

Mi volt ma a téma? Nincsen erőm most végigolvasni minden hozzászólást.

pribék 2015.01.23. 21:20:35

Egy budapesti lakos 118 ezer forintból tud kijönni havonta úgy, hogy a rezsin, a lakhatáson és az élelmiszeren túl szinte semmire sem költ.
Ez azt jelenti, hogy nem jár se étterembe, se moziba, se szórakozni, nem dohányzik, csak a legszükségesebb élelmiszereket vásárolja otthonra. Nem autózik és nem taxizik. A külvárosban osztozik egy lakáson minimum harmadmagával.

Ugyanezzel az életvitellel Genfben 616 850 forintból élnénk meg, Rómában 285 ezer forintból, Berlinben 228 ezer forintból, New Yorkban pedig 493 ezer forintból. (Forrás: a numbeo.com nemzetközi összehasonlító oldal, mely a felhasználók adatait gyűjti, ők töltik fel, mennyibe kerül az élet egy-egy városban.)

2014 januárja és novembere közötti nettó átlagkereset Magyarországon 154 500 forint volt.
A legtöbbet a pénzügyi, biztosítási szektorban (314 977 forint) dolgozók keresték. A legkevesebb pénzt a humán-egészségügyi, a szociális ellátás (93 667 forint) dolgozói vitték haza hivatalosan.

www.penzcentrum.hu/karrier/fizetesek_ki_kereste_a_legtobbet_ki_a_legkevesebbet_tavaly.1043404.html

2015.01.23. 21:21:21

@puhacica: Hat az en anyosom elmult 80, meg a pasija is, es mindketten nagyon jol tartjak magukat, evente tobbszor utaznak kulfoldre stb. Ez az o korosztalyukban szerintem kezd elegge altalanos lenni Nyugat-Europaban. Valoszinuleg orszag- illetve anyagi helyzet-fuggo (biztosan a genek is szerepet jatszanak, de gyanitom hogy a penz nagyobb mertekben).

DieNanny CH 2015.01.23. 21:21:29

@Philosoraptor:

Aránylag a témánál maradtunk...

DieNanny CH 2015.01.23. 21:25:53

@pribék:

Íme, a saját, külön bejáratú, HÁ-kommentelők által összeállított élelmiszer-táblázat:
docs.google.com/spreadsheets/d/1DNAW9Fi-WgOkz3AlU-rwnPZAkZexyPO2R6EojFSbFXA/edit?pli=1#gid=1192505420

Sütemény1975 2015.01.23. 21:31:30

@rezsöatya: olvasok, olvasok, mast se csinalok orak ota :) lehet, hogy nem tableten kellene a nettel sporolok viszont, mert csak napi 50 mb a limitem, es mar nem sok van :(

2015.01.23. 21:39:35

@puhacica: Egyebkent most olvastam hogy a kiraly halala utan hivatalosan az angol kiralyno a vilag legidosebb uralkodoja: o most 88, aprilisban lesz 89. Azert o sem nez ki annyira oregnek, ahhoz kepest... Talaltam egy vicces tortenetet a kiralynorol es a ma elhunyt kiralyrol: www.huffingtonpost.com/2015/01/23/queen-elizabeth-king-abdullah-driving-story_n_6533236.html

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.23. 21:50:51

@pribék: Igen, Budapest egy olcsó nagyváros, már volt ez sokféle kimutatásban.Ez még a magyarok szerencséje(?)

Ezt a 150 ezres átlag nettó bért meg egyszerűen nem hiszem el.
Szabolcsban, Békésben szerintem már annak is s*ggüket a földhöz verve örülnek , ha már hatszámjegyű a nettó, napi 8 órás melót feltételezve... :-(((

Sütemény1975 2015.01.23. 21:52:07

@Mirjam2: meg az, hogy milyen munkat vegeztek aktiv korukban. aki 40-50 evig fizikai munkaskent dolgozott, az ritkan ugral 80 evesen... Ha megeli.

Mrs. Clayton 2015.01.23. 22:03:08

@blackhair-lady: de rohadtul nem koltoznek ossze vele ha a megkerdezesem nelkul kozolne hogy ide koltozunk ha nem tetszik akkor felole maradhatok is ahol vagyok
O szeretne cottageba koltozni en annyira nem habar amit ma megneztunk gyonyoru volt csak kicsi. Mindig egyutt dontjuk el hogy a kinezett haz megfele e mindkettonknek, hiszen nyilvan kell kompromisszumot kotnunk. Mindkettonknek.

2015.01.23. 22:04:32

@Sütemény1975: Igen, de pont ez a lenyeg, hogy ha valaki gazdag, gazdag csaladbol szarmazik, az a legritkabb esetben vegez 50 evig fizikai munkat.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2015.01.23. 22:10:22

@blackhair-lady:

Összekeversz Mr. Long-al?
Ezért pusztító haragom mindent felfaló lángnyelvei a bosszú pallosaként fognak majd lesújtani töréke... öööö... köszönöm szépen a linket. :D
Nem ez nem olyan amúgy, de amit pusztasuta linkelt, azok között azt hiszem megtaláltam, amit keresek.
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/5f/Seasoned_pecora_cheese.jpg/640px-Seasoned_pecora_cheese.jpg

De köszönöm mégegyszer. :)

rezsöatya 2015.01.23. 22:18:51

@Sütemény1975: kapcsold ki a kepek betolteset, azzal is tudsz sporolni byte-okat...

blackhairlady 2015.01.23. 22:26:01

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Oh, ezer bocs (es egy anyamedve:D), nem tudom miert Long nevet irtam, de eskuszom, rad gondolta. Nekem olyan egyformanak tuntok (pedig sosem lattalak benneteke:))
Te, ez biztos sajt? Nekem olyan korhadt fadarabnak vagy a fa torzsere nott ezereves gombanak tunik:)))))
Orulok azert, hogy megtalaltad (?) amit kerestel.
Es bocsanatodert esedezem, ne csapkodjal a langossal vagy pallossal vagy mivel, please!:D

2015.01.23. 22:29:50

@geegee: Hiába olcsó a város, ha nem elég a pénzed semmire sem. Az átlagot mindig a jól keresők húzzák fel. Nettó 150 ezres átlagfizu, hagyjuk már. Vidéken annak is örülni kell, hogy munkád van, nemhogy még háborogsz a fizetésed miatt. Esetleg mehetsz közmunkásnak is....

M. Péter 2015.01.23. 22:30:21

@FutureFry: Egy ilyen dokumentumot az Külügyminisztérium honlapjára kirakni szágyen, nem az tartalma miatt, hanem a gyalázatos angolsága miatt. "Number of days of residence in case of a 90 days deviation", "anex", "decission", hungarian így, kis betűvel, "days" helyett több helyen "dana" van, ami valamilyen szláv nyelvből származhat.

2015.01.23. 22:35:20

@Golf2: Régenmindenjobbvót.

Semmi sem hullik senki ölébe, ez valami hatalmas tévhit. Nyugat ugye nem Mo., a teljesítményt szokták elismerni, nem azt, hogy kinek vagy a gyereke/haverja. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2015.01.23. 22:36:46

@blackhair-lady: "Nekem olyan egyformanak tuntok"
Elismerem, hogy sok hasonlóság van köztünk, de a gyakorlatban (ami itt nyilván nem látszik) nagyon sok mindenben különbözünk amúgy. Én például kb. negyedannyira sem vagyok jólöltözött, mint Long. :) Ő, ha az éjszaka közepén ugrasztod ki a lángoló lakása ablakán, akkor is jobban öltözött lesz, mint én a leendő esküvőmön a legjobb méretre szabott öltönyömben. :D

"Te, ez biztos sajt? Nekem olyan korhadt fadarabnak vagy a fa torzsere nott ezereves gombanak tunik:)))))"
Na hallod, engem még az sem érdekel. Tőlem aztán lehet 3 éves uszadékfa is. Ha ennek olyan íze lesz, mint amit én vettem, akkor ide vele most.

pribék 2015.01.23. 22:47:30

@geegee: ja, a cikk írja is, hogy fizikai munka esetén az átlag 106 ezer Ft, a közfoglalkoztatottaké meg 78 ezer.
amúgy az emberek kétharmada átlag alatti fizetéssel kénytelen beérni, ez is tény.

pribék 2015.01.23. 23:16:44

@Philosoraptor:
"Az átlagot mindig a jól keresők húzzák fel."
Az unortodox magyar valóságban ezeknek az apró dolgoknak is örülni kell.
Majd még visszasírod te ezt, amikor a harmadik vagy a negyedik Orbán-kormány idején már a rosszul keresők húzzák felfelé az átlagot.
Ha eljönnek az országból a jólkeresők, az elégedetlenek, a jobbikosok, a hazafiak, a hazaárulók meg a többiek, akkor mi más lehetőség lesz? ;)

adg 2015.01.23. 23:17:04

@Mirjam2: hm, apu kiraly jo srac lehetett, 22 feleseget megfeleloen karbantartani, gondoskodni az alapos lefejezesukrol, fenyitesukrol, stb nem egyszeru feladat. Biztos a csaladi potlek miatt csinaltak, ezek a kiralyok is mindig az adofizetokon eloskodnek, ismerem en a fajtajukat... :DD

2015.01.23. 23:43:32

@pribék: Nem sajnálom tőlük a fizetésüket, csak nem árt helyén kezelni ezeket a szuper statisztikákat. Biztos jó lehet sok pénzt keresni, csak ami nyomor körbevesz, az kevésbé kellemes.

"Ha eljönnek az országból a jólkeresők, az elégedetlenek, a jobbikosok, a hazafiak, a hazaárulók meg a többiek, akkor mi más lehetőség lesz? ;)"

Inkább úgy tenném fel a kérdést, kik maradnak? Valahol azért szomorú, hogy idáig jutottunk.

adg 2015.01.23. 23:52:32

@NagyságosSodalisO [eng]: koszi

@blackhair-lady: koszi neked is!
Szerintem nem teljesen olyan, mint a zoldkartya. Ha jol tudom, a zoldkartya szukseges a munkavallalashoz. Vagy lehet, hogy nem jol tudom?
Itt lehetsz ideiglenes vagy allando lakos, mi eddig az elobbiek voltunk. Lehet dolgozni, vizumtol fuggoen tobb-kevesebb dologra jogosult vagy, de alapvetoen a legtobb szocialis ellatasbol ki vagy rekesztve.
Az allando lakos teljes azonos a legtobb szempontbol az allampolgarral, kiveve, hogy nem szavazhat, nem valaszthato, nem lehet eskudt (oh, ez memkora hatrany :D), meg egy-ket allast nem tolthet be, mint pl bizonyos honvedelmi funkciok, stb. De jar az osszes szocialis cucc, ami egy rendes allampolgarnak is, ugyanolyan feltetelekkel mehetsz egyetemre pl, stb.
Ahhoz, hogy allampolgar legyel, egy evig pr-on kell lenned, es osszesen 4 evet kell itt tartozkodnod.

blackhairlady 2015.01.24. 00:29:29

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: :))))) haha, ez jo volt:) kivancsi lennek mit mondana erre Long:)
Es igazad van, nem a kinezet a fontos hanem az iz. En is eldontottem, hogy vegig kostolom a kinalatukat. Tegnap vettem 4 felet, azok eddig nagyon izlenek. A nevuket feljegyeztem, mdrt megjevyezni nem tudom oket, es nem akarok ismetelni.

blackhairlady 2015.01.24. 00:33:39

@adg [Au, Darwin]: akkor tenyleg nem ugyanaz.
Munkat lehet vallalni spec. Vizummal szerinfem, de egyebkent tenyleg a zoldkartya szukseges. A szoc.segelyrol nem tudok semmit, mi biztosan semmkre nem lennenk jogosultak.

pribék 2015.01.24. 00:35:56

@Dragonlady (now in Thailand): @FutureFry: @Herr Géza:
vannak már tarifa-összehasonlítók is. pl.:
backsla.sh/betamax
voip-comparison.com/?country=97
progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html

nekem most voipblazer van, magyar számokhoz pillanatnyilag talán az egyik legolcsóbb: fél eurócent a vezetékes, egy eurócent a mobil hívás percdíja.
de indonézia is csak 1.2 ill. 2 cent:
www.voipblazer.com/rates/calling-rates#/#letter-I

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.24. 00:36:26

@Philosoraptor: Na, hát eszondom én is.Az olcsó városság pedig a többi európai városokhoz mérten értendő.Termékek, szolgáltatások árait összevetve.
Ilyesmire gondolok:

www.penzcentrum.hu/utazas/top_10_ezek_a_legolcsobb_nagyvarosok_europaban.1041858.html

(Közben látom, regisztrációt kér a régi cikkekhez, ez is micsoda köcsögség... :-( )

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.24. 00:38:39

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: "@blackhair-lady: "Nekem olyan egyformanak tuntok" "

"Ti mind-mind egyéniségek vagytok (Én nem!)"

:-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.24. 00:40:46

@pribék: Na ja.Bár én inkább úgy mondanám, hogy a városoktól távolabb lakók azok, akiknek nagyjából gombok jutnak.Hogy ez fizika-i, köz-, vagy szellemi munka, az lassan tökmindegy.

Muscari 2015.01.24. 00:49:19

@Sütemény1975: mi történt? Jó utat kívánok egyébként!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.24. 00:51:21

@adg [Au, Darwin]: Mondhatni, megélhetési királyok ezek mind...
Hiszen mutasson nekem valaki egyetlen egy olyan királyt, amelyik

1.Tisztességesen meg lett szavazva, választva?
2. A köznép nyaka helyett a saját erejéből, képességeiből gyűjtött pénzből él, vagy fizetésből...

:-))))))))))))

Muscari 2015.01.24. 00:56:59

@tildy[UK]: nem igazán csináltam semmi komolyabb dolgot hirtelen ötlettől vezérelve :-)
Engem az exem manipulált, nem ilyen direkt módon járt el, de én akkor még egy naiv kislány voltam, ő meg hat évvel idősebb nálam. Később aztán megvilágosodtam, mondhatni átláttam a szitán. Nem véletlenül az exem ma már, bár több, mint tíz évig együtt voltunk.

Sütemény1975 2015.01.24. 01:20:27

@Muscari: tuz volt meg mult szombaton az alagutban. Azota nem allt helyre a rend.

M. Péter 2015.01.24. 01:20:59

@adg [Au, Darwin]: A zöldkártya hivatalos neve pont "permanent resident card". AZ USA-ban is vannak munkavállalásra jogosító vízumok, a H1-B és az L1 a legismertebbek, viszont nincs olyan, hogyha valaki x évet ledolgozott, akkor kérheti, hogy állandó lakos legyen, hanem a munkáltatónak kell kérelmeznie, és igazolnia kell, hogy nem tud alkalmas amerikait találni az állásra.

Muscari 2015.01.24. 01:28:09

@Sütemény1975: láttam, hogy később leírtad. Hát mit mondjak, részvétem, innen nem lesz egyszerű hazajutnod :-(

adg 2015.01.24. 01:50:57

@M. Péter: koszi, regen foglalkozam usa munkavallalasi lehetosegekkel, nem emlekeszem mar. Akkor valami hasonlo.

@blackhair-lady: ezek nem segelyek, mindenkinek jarnak bizonyos feltetelek eseten. pl ha van iskolas gyerek, akkor kapsz penzt az ev elejen. Itt mar kommunizmus van

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.24. 04:47:56

@pribék: +HerrGéza + Futurery
nagyon köszönöm az infókat!

puhacica 2015.01.24. 08:01:26

@Mirjam2: azert jo latni, hogy az oreg maminak humora is van. :) altalaban csak a hideg, okos oldalarol lehet olvasni. egyszer talaltam egy cikket valahol rola es ott reszletesen irtak a talpraesettsegerol, haborus tetteirol es hogy mennyire szeret vezetni.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.24. 08:10:04

@pribék: az a roma jo is lesz, tudsz valami allast?:-)

2015.01.24. 08:28:08

@adg [Au, Darwin]: 'Biztos a csaladi potlek miatt csinaltak'

Egyertelmu! :))) Mondjuk itt nem kell adot fizetni szerencsere, de szocialis juttatasok vannak (az allampolgaroknak). Tokeletes rendszer, nem is ertem miert nem szeretne mindenki ilyen helyen elni...

2015.01.24. 08:31:52

@puhacica: Szerintem nagyon jo fej a kiralyno, es tenyleg jo humora van, csak persze ritkan juttathatja kifejezesre (a ferje kb. az ellentete, kevesbe jo humor de szivesen kockaztat akar diplomaciai botranyt is egy vicc kedveert...).

Quercus a favágó 2015.01.24. 08:41:38

@Sütemény1975:

Te Süti. Amikor Németországon keresztül fuvarozol, a munkáltatód kifizeti neked az ott eltöltött időre a német minimálbért?

Hari Seldon 2 2015.01.24. 09:13:34

@mojyo:
Akkor hogy lassan klasszikust idézzek:
"...én kérek elnézést!"

Új élet 2015.01.24. 16:53:57

2 percem van.
Gyors valaszok:
A parom nagyon szeretett es azert mondta amit mondott mert tudta maskepp nemet mondok.Ha szepen megkerdezte ,hogy szeretnel e velem jonni....lehet azt mondtam volna,nem es ott let volna vege a tortenetnek.
Mai napig szeretjuk egymast es mi sem bizonyitja jobban hogy 13 ev egyutt let utan hazasodtunk ossze ahol a lanyom volt a koszoruslany.
A masik a heti £50.Akkor cask ennyit kaptunk es nem jarunk bulizni mivel csak a hetvegenk volt szabad de legtobszor meg az sem.Altalaban pentek es szombat este a gyerekekre kellett vigyaznunk.Igy ami idonk volt az egymassal toltottuk.A penzt pedig felre raktuk es nem koltottuk szorakozasra.Ha elszorakoztuk volna akkor nem sok ertelme lett volna a itt letnek.A parom o anno megmondta o nem akar 60 ezer forintert robotolni amit kifizetunk esetleg lakashitelre majd nezzuk egymast mert nem haladtunk volna 5-rol a 6-ra.
De igy visszagondolva megerte.Van egy hazunk felepitve,berendezve,hitelmentesen.Megvolt almaim eskuvoje pont ugy ahogy szerettuk volna.
Szoval barmi tortenik is mindig van hova haza mennem.
Az uj eletet pedig azert tervezzuk mert az itteni rendszerrel nagyon beetle mar a pohar.Sajat hazat nem tudunk venni mert annyi hitelt nem adnak,es masnak fizetunk 12 ezer fontot evente.Es meg sorolhatnam.
De most mennem kell,mert nyuzsges van igy nehez irni!:-)Szep hetveget mindenkinek!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.24. 23:41:35

@QUERCUS: Jó, hát persze, ez egy dolog.De Németországnak hol van befolyása egy magyar cégre, hogy az télleg kifizesse a német minimálbért arra az időre?Ha nem tetszik a sofőrnek a magyar bér, 10 másik áll a helyére... :-(
Nagyon elcsodálkoznék, ha pont ezért, vagy bármi másért kifizetnének egy ilyen "fölöslegesen" nagy munkabért... :-(

Kár, hogy már nem nagyon él ez a poszt, érdekelne a dolog háttere...

Igaz Barát 2015.01.25. 09:52:56

@geegee:
Tíz másik áll a helyére? Szerencsére elmúlt az az idő. Nagyon nagy sofőrhiány van, egy jó sofőr kb. ott talál munkát, ahol akar.

Ez a minimálbér meg nem olyan nagy pénz egyébként, nem járnánk jól vele, ha csak annyit kapnánk a munkánkért. Inkább a cégeknek rossz, mert amit eddig kifizettek napidíjban és üzemanyag megtakarításban, adómentesen, azt most úgy kell kifizetniük, hogy adóznak is utána. Ezzel a németek a kelet-európai fuvarozók versenyképességét akarják csökkenteni. Egy magyar cégnél ugyanis a 4-500 ezer Ft bér már nagyon jónak számít, addig Ausztriában vagy Spanyolországban (erről a kettőről van információm) min. 2000 Eurót kap kézhez a sofőr. Ez azért már nagyon nem mindegy, még akkor sem, ha csak egy kicsi, pár tíz autós céget nézünk is.

nyuszigonosz 2015.01.25. 10:29:43

@geegee: A dolog háttere az, hogy Németországban ez év január elsejétöl ténylegesen lett minimálbér: 8.50 Euró.
Van egy rakás kivétel a minimálbér fizetése alól, szóval nem automatikusan mindenhol mindenki kapja meg, aki eddig kevesebbet kapott.

Na aztán meg van egy jogszabály, hogy a Németország területén végzett munkáért nem lehet egy nem németországi cég ( általában az a több százezer alvállalkozó cég, akik Németországban "dolgoztatnak", kizárólagosan, de egy más ország pl. Magyarország minimálbérét fizetik csak) munkásait kevesebb fizetésért foglalkoztatni, ha itt Németországban van a munkavégzés. Ez eddig nagyon jó is. Hiszen föleg az építkezéseken, húsfeldolgozás, csomagszállítás meg akár az autóiparban is jóval kevesebbet kaptak a más országban jegyzett alvállalkozó cégek Németországban dolgozó munkásai. Ugyanazért a munkáért.

Hogy ki találta ki azt, hogy ez a minimálbér Németországon csak "átutazóban" munkát végzö, kamion és más soföröket is érintsen, azt most nemtudom. Kivitelezhetö szerintem nem lesz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.25. 15:27:02

@Igaz Barát: Értem.Ez jó hír, ha már nem ott tartunk mint pár éve.Akkor még az volt a felfogás mindenben, hogy 10 másik áll a helyedre...
Mondjuk azt továbbra se látom, hogy ha egy magyar cég úgy veszi fel a sofőrt, hogy magyar bért kap mindenhol, és így írrják alá, akkor abba hogyan tud beleavatkozni a német minimálbér.Meg egy magyar céget hogyan ellenőriz egy német hivatal/hatóság...

@nyuszigonosz(D) ESTP: Szerintem se.Az állandó telephely az mondjuk még lehet, ahogy te is írod, baromfis cég, építőipar, stb.
Na majd meglátjuk, fiatal még ez a rendelkezés.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása