oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2015. január 23. 06:46,  Angliában nőttem fel igazán 263 komment

2015. január 23. 06:46 Határátkelő

Angliában nőttem fel igazán

Miután a tegnapi poszt kapcsán elég sok kérdés merült fel, szerzője, Dóri nekiült és megírta Angliába kerülésének történetét, én pedig arra gondoltam, azzal a lendülettel ma közkinccsé is teszem. A történet nem most játszódik, hanem még az uniós csatlakozás előtti időkben, ami csak kis túlzással, egy teljesen más világ volt.

nagy-britannia_anglia_london_rajz_150123.jpg

„Soha nem tudtam volna elképzelni, hogy valaha másik országba költözzek, és mégis megtörtént… A páromat 2000-ben ismertem meg. Szerelem volt első látásra! Tudom, ez hihetetlenül hangzik ebben a mai világban, de mégis létezik.

Pár hónappal a megismerkedésünk után meg is kérte a kezem, és megtartottuk az eljegyzést. Mivel egyikünk sem származik gazdag családból, így az esküvővel még vártunk. (Jó sokat. :) )

Én még akkor érettségiztem, a párom már túl volt rajta. Míg én iskolába jártam, ő próbált munkahelyet keresni. Ami sikerült is, de persze jöttek az ígéretek. Szegény dolgozott, az ígéreteket persze senki sem tartotta be.

Nyár volt, az utolsó nyári szünetem még a nagybetűs Élet előtt. Hát nem sokáig tartott…

Mi lenne, ha…?

Egy nap azzal jött elő a párom, hogy mi lenne, ha Angliába mennénk dolgozni. Micsoda??? – kérdeztem. Ő nagyon eltökélt és határozott volt. Én meg félig még gyerek.

Volt egy kemény kijelentése, amit még mindig hallok a fülemben: Jössz velem vagy megyek nélküled! Itt ért véget a gyerekkorom és a „fiatalságom”. Életem egyik legnehezebb döntése volt!!

Otthagyni a biztonságos otthon fészket, szülőket és mindent magam mögött és elmenni egy új országba. A párom csak a jobb élet reményében tette ezt, de akkor másképp éreztem.

Egy ügynökségnél regisztráltunk, és egy szép napon hívott egy család Londonból. Hát túloznék, ha azt mondanám, hogy a negyedét értettem – mert szinte semmit sem. Igaz, az iskola alatt végig angolt tanultam, de aki volt már külföldön, jól tudja, az egyenlő a nullával.

Eljött a nem várva várt nap, 2001. szeptember 26. Jól emlékszem rá! Anyikám születésnapja, és persze előtte történtek az amerikai szörnyűségek. Hatalmas túratáska nyomta a vállam, de a szívem még nehezebb volt. Szüleim könnyes szemmel néztek rám, ahogy vártuk a vonatot. Mikor eljött az idő, könnyekkel küszködtem, de amikor anyukám átölelt és elköszönt, eltört a mécses. Szerintem egész Budapestig sírtam.

A határ és a rémtörténetek

Pestről busszal jöttünk ki. Akkor még nem volt olcsó fapados járat igazán. Az út 27 óra volt, szörnyen hosszú, egy örökkévalóságnak tűnt, de végül megérkeztünk az angol határhoz. Kígyóztak a sorok. A párommal külön sorba álltunk, nehogy gond legyen, hogy párként megyünk.

Nekem volt meghívólevelem a családtól, a párom pedig a nagybátyámtól kapott egyet, aki majdnem Skóciánál él. Tőlem semmit sem kérdeztek. Elolvasták a levelet, majd kaptam egy pecsétet az útlevelembe.

Én már a túloldalt voltam, a páromat pedig faggatták, kihez megy, mennyi pénze van, meddig marad… nagyon féltem, hogy valamibe belekötnek és hazaküldik. Akkor még nehéz volt vízumot kapni és rengeteg rémtörténetet lehetett hallani, hogy felültették az embert egy másik buszra és hazaküldték.

Hála az égnek, átengedték. Mikor Londonba értünk, kijött egy ismerősünk elénk. (A párom nála maradt, mert neki nem sikerült családot találni. Pár hétre rá aztán ő is talált munkát egy családnál.)

Idegen ország, idegen család

Alig tértünk magunkhoz, jött felém egy középkorú férfi egy táblával a kezében, amin az én nevem volt. Szóltam, hogy én vagyok az, akit keres. Alig fejeztem be a válaszom, fogta a táskám, és mondta, hogy mehetünk. A párom rám nézett, én rá, és elindultam egy idegen férfival, akit akkor láttam először egy idegen országban.

Szívem a torkomban dobogott, de nem volt más választásom. Beültünk egy fekete taxiba, és már ott sem voltunk. Azt sem tudtam, hogy fog a párom megtalálni, és mikor látom újra.

Egy hatalmas ház várt rám. Négyszintes. Persze az én szobám a tetőtérben volt. Egy kis szobácska, a fürdőt a lányokkal kellett megosztanom. Három lányra kellett ugyanis vigyáznom, 9, 11,és 13 évesek voltak. A szülők egyetemi professzorok voltak.

A két nagyobb még nem is volt olyan „ijesztő”. De a kicsi úgy nézett rám, mint a kutyára. Már az elején kijelentette, hogy ne is várjam, hogy barátok leszünk és hogy szót fog fogadni. (És így is tett. Ott alázott meg, ahol tudott, volt, hogy a kocsi elé rohant, ott keserítette meg az életem, ahol tudta.)

Szépen indult az életem az új „otthonomban”. Ekkor nőttem fel szerintem. Egyik nap még szinte az iskolapadban ültem, a másik nap egy idegen ország idegen családjában voltam babysitter és házvezető.

Egyszer majd nekünk is lesz

A párommal aznap este még találkoztam, persze az éjszakákat jórészt sírással töltöttem. Akkor még nem volt laptopom, nem volt Skype, így minden nap levelet írtam az otthoniaknak. Így talán könnyebb volt egy kicsit elfogadnom a helyzetet.

A párommal késő este vagy hétvégén tudtunk csak találkozni, de ő nem jöhetett be hozzánk, én pedig nem mehettem be hozzájuk, így egész este sétáltunk, ha esett, ha fújt. Közben a heti £50-os zsebpénzünket gyűjtögettük, hogy egyszer majd jobb lesz, egyszer majd nekünk is lesz.

Nagyon sok év telt el. Tudnék mit mesélni, még merre jártunk, hol és kiknek dolgoztunk. Nem volt egy egyszerű élet. Akik most jönnek ki, azoknak úgy érzem, egy kicsit már könnyebb. Van repülő, Skype és több a lehetőség.

Tizennégy év eltelt, és úgy érezzük, itt az idő, hogy más országban kezdjük újra az életünket. Kicsit közelebb a hazánkhoz. Nehéz lesz ismét a nulláról újrakezdeni, de van egy párom, aki azóta is szeret, a kemény évek még jobban összekovácsoltak minket.

Van egy gyönyörű, okos lányunk, és most már érte teszünk mindent, hogy neki jobb legyen, és ne kelljen végigmennie azon, amin mi átmentünk. Az én fiatalságom azzal telt, hogy másnak dolgoztam (bulik, haverok, szórakozás nélkül), de neki van lehetősége egy jobb és könnyebb életre.

Ez minden anya álma, hogy lássa egészségesen és boldogan felnőni a gyermekét. Ha szeretnétek, legközelebb leírom az ő születését, majd azt, hogyan jutottunk arra az elhatározásra, hogy itt minden feladva új életet kezdjünk egy másik országban.”

A moderálási alapelveket itt olvashatod el.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr447099359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tanato 2015.01.23. 07:24:48

Igen volt egy átmeneti időszak a disszidálásos és a szabad költözéses között 1990-től 2004-ig.Ekkor aki kint akart élni nemigen volt lehetősége csak au-pair vízummal,vagy feketemunkát vállalhatott turistavízummal,esetleg kintre házasodott,meg akkor volt divatja még a magyar fiataloknak óceánjárókon dolgozni.
Viszont akkor még nem is volt annyira rossza a helyzet itthon még mindenki a rendszerváltás lázában élt és reménykedett hogy itthon majd jobbra fordulnak a dolgok.
Ja és busszal mentünk akkortájt nyugatara ,a repülőjegy még méregdrága volt a magyar fizukhoz képest.

ChristineK · http://christine-jartamban-keltemben.blogspot.com/ 2015.01.23. 07:32:23

"Volt egy kemény kijelentése, amit még mindig hallok a fülemben: Jössz velem vagy megyek nélküled!"

Aham....ez ám a szerelmes férfi.

tsabus UAE 2015.01.23. 07:42:02

Ez eléggé csajos írás volt. Sok érzelem, aztán mikor kezdett érdekes lenni, akkor vége lett. Vegyük úgy, hogy ez volt az első rész és most jön annak a 14 évnek a története, amit kint töltöttetek.
Egyébként, gratula a felnőtté váláshoz, a gyerekhez és ahhoz, hogy még együtt vagytok ! :-)

NIKI LAURA 2015.01.23. 07:46:38

Hajjaj...akkor ugye mar reg vege a cucializmusnak,de tul keppen a legeny illegalis feketemunkas volt?

Itt is visszakoszon a : "nekunk rossz volt,de azert csinaljuk,hogy a gyerekeknek jo legyen..."igazi elcsepelt kozhely.

Nem,mi most elunk,es nekunk is legyen jo!

15- ev utan a terv,hogy uj eletet kezdtek,kozelebb Mo- hoz?

NIKI LAURA 2015.01.23. 07:49:23

@NIKI LAURA: amugy Skype mar nem meno,mindenki VIBERT hasznal..

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.23. 07:55:13

na azt hittem, a vége valami emberrablás lesz, idegen férfi, fekete taxi,
de csak annyiban maradt az egész.....nem maradt le véletlen a vége a posztnak?

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.23. 07:56:55

@ChristineK: a 21 . század legnagyobb filozófiai kérdése, hogy szegényen együtt, vagy önmegvalósítsunk.
csak már botcsinálta filozófusok sincsenek, így nincs aki megválaszolja a kérdést

svájci sapka (ch) · http://svajcisapka.blogspot.ch/ 2015.01.23. 08:07:48

Tegnap ezt kellett volna betenni.
:)
Nagy merészség volt az elindulás ilyen fiatalon.
Figyelemmel a kedves "invitálásra".
:(
@NIKI LAURA: tévedés. én még használom.
:D

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.23. 08:08:30

@ChristineK: lehetett szerelmes, csak eppen egeszsegesen onzo is volt :)

@NIKI LAURA: ki nem szarja le hogy mi a meno?

en is azert hasznaltam csak a vibert egy darabig mert a regi windows phone-omon nem mukodott mar a skype

microsoft megtalalja a modjat hogy uj dolgok vetelere osztonozzenek ... az uj telefonon mar mukodik a skype

NIKI LAURA 2015.01.23. 08:23:48

@DavidToth: jaja,az egyik - Magyarorszagon- szomszedom is hasznalja meg a regi kepcsoves TV- jet,meg mukodik,teljesen elvezheto rajta a "Baratok kozt"!

Nincs ezzel semmi baj,ragaszkodunk a megszokotthoz!
Normal.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 08:24:42

@tanato:

Nem, több időszak volt.

Kezdetben vízum kellett az Angliába való beutazáshoz, turista célra is. Nem emlékszem a pontos dátumra, de kb. a 90-es évek közepéig így volt.

Aztán turistacélra már nem kellett vízum, de minden más célra igen. 2004-ig.

S 2004-től nem kell semmilyen célra.

Remélem jól emlékszem (nem néztem utána), hogy Anglia nem alkalmazta a 7-éves klauzát magyarokkal szemben 2004-ben. (A németek és az osztrákok alkalmazták mind a 7 évre.)

Kiég3tt 2015.01.23. 08:28:14

Respect
De valoban a mostani poszt utan olyan erzesem volt, mint amikor egy jonak igerkezo regeny hatuljat olvasom el:
Alig varom, h a reszleteket is kibontsa a szerzo.
Engem azert is fogott meg, mert az erettsegi evenek alapjan ua. Korosztaly... es mindig foglalkoztatott h milyen lett volna ha... bar igazabol nalam a valos alternativa az lett volna, ha 2005 nyaran, friss diplomaskent dobtam volna bucsupuszit.
Egy szo mint szaz, en varom a folytatast (vagy ue. Jobban kifejtve), akar tobb reszletben is.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 08:33:01

@ChristineK:

A férfi táviratot küld szerelmének:

Drágám, imádlak, bármire képes lennék érted, ha kell vadállatokkal verekednék meg vagy kiugranék az ablakból! Utóirat: ha szombaton nem esik, meglátogatlak.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2015.01.23. 08:33:07

Már csak azért is várnám a folytatást mert jól ír.
Jó olvasni.

tanato 2015.01.23. 08:35:20

@maxval bircaman szerkesztő: Jól emlékezel a többiek csak jelentős késéssel engedték a szabad munkavállalást.Az angol vízumokat nem tudom évekre leosztva,de az au-apirkedés már 90-től indult mint majdnem az egyetlen legális kint élési lehetőség.Plussz a tengerjárós munka mint legális,de az ugye nem adott szabad letelepedést egyetlen országba sem.Emellett már csak a feketemunka maradt/na meg a kintre házasodás./

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.23. 08:37:55

@NIKI LAURA: hat igen, en is oregszem mar :) a megszokott jo ... hacsaknem az uj jobb

es ezt a vibernel nem latom hogy mennyivel jobb (legalabbis arra amire en hasznaloma skype-ot is)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 08:48:01

@tsabus [UK]: +1
Tök jó volt olvasni egymás után két posztot azonos személytől. Folyt. ?
kis off

..csirkemell kilőve, egyen az akinek 2 anyja volt....
..angol baromfi feldolgozó üzem, a gyártás folyamata az Ozon Netw.-on....bahh..

M. Péter 2015.01.23. 08:56:41

@maxval bircaman szerkesztő: 1990-ben szűnt meg a vízumkényszer, és brit oldalról ez a bevándorlás kivételével mindenfajta utazásra vonatkozott. Munkavállaláshoz persze kellett munkavállalási engedély, de vízum nem.

rezsöatya 2015.01.23. 09:01:33

Igazi hataratkelos iras, teljesebb a kep...

@ChristineK: ez nekem is szemet szurt!

@NIKI LAURA: kozhely? Nem az!

Meno? Nem meno? Mindenki azt hasznal, amit. En pl. Negy kulonbozo appot hasznalok kulonbozo emberekkel valo kapcsolattartasra, benne van a Skype is, meg a viber is... facebookot meg nem, mert szamomra AZ nem "meno" :-)

@Kiég3tt: ezen mar en is elfiloztam, hogy korabban kellett volna jonnom, de vegulis igy van jol... az elet meg amugy

@NagyságosSodalisO [eng]: egyeselyes... ugy is igaz, ha csirkemellet eszem, akkor ket anyucim lesz? :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 09:03:13

@rezsöatya: minden lehetséges....befőtted van ?
:-P

rezsöatya 2015.01.23. 09:04:52

@DavidToth: mint a reszeges ember, amikor a doki megmutatja neki egy alkoholista máját...
Felesege kerdi, mit mondott az orvos?
- hat en azt nem ertettem, mert latinul volt, de hogy majat nem eszem tobbet, az biztos!
:D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 09:08:02

@ChristineK: Ugyanezt mondtam en is paromnak :):):) Csak szolok.
Aki ebbol itel, hat lelke rajta.

NIKI LAURA 2015.01.23. 09:10:40

Tegnap valaki latta az RTL fokuszt??( neten fent van)

No,a Bibo kollegium ( ott kezdodott a Fityesz) alapitoja,a Szechenyi konyvtar jogtanacsosa, jogasz havi 300 e ft fizetestkapott.

Elege lett,es most raktari munkas Londonba havi 800-EZER FORIINT ( cc 2000£ )..( Sic) fizetesert!!

Raadas: mutatja,hogy London olcso,minden olcsobb mint otthon!

qkuc 2015.01.23. 09:16:56

@NagyságosSodalisO [eng]: Tanyasi csirkét kell venni, :D. Már a river cottage-i Hugh is megmondta, :D.

NIKI LAURA 2015.01.23. 09:27:13

@tanato: mondjuk a kint elok persze tudjak,az egesz egy BULSHITT,merthogy :

- max 1200£ fizu
- 500-700£ szoba/ keco
- min 120£ kaja
- kozlekedes,berletek,esetleg auto,tax,petrol,insurance,etc

Oszt marad egy 50- es,forintba.

soad1221 2015.01.23. 09:35:59

@NIKI LAURA: nekem a viber igen megbízhatatlanul működik..
A hangouts meg jól. a skype néha szar néha jó?

akkor most mi vagyok? menő vagy őskori vagy skizofrén?

Golf2 2015.01.23. 09:38:09

Ez igen,ők még megdolgoztak a sikerért.Manapság pár éve csak felülnek a fiatalok a repülőre és még így is bejön nekik,munkát is kapnak szinte mind.Az előző generációhoz képest akik kb.20-30 éve dobbantottak,mostanában az ölükbe hullik a lehetőség,és ők ezt természetesnek is veszik.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 09:38:09

@tanato:

Valamikor a 90-es évek elején volt, hogy a németek, az olaszok és a franciák megszüntették a vízumkötelezettséget a magyarok számára (csak turistáskodásra). Aztán szinte mindegyik nyugat-európai ország követte ezt a példát, talán a legkésőbb Anglia.

Azelőtt Európában csak Ausztria és Finnország volt vízummentes a magyaroknak a nem-kommunista államok között.

Manapság pedig egész Európa vízummentes a magyaroknak pár országot leszámítva.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 09:38:09

Csak nekem nem tetszett? Ossze-vissza ugral a temak kozott, kesze-kusza, felbehagyott.
Persze lehet az a baj, hogy az erzelmekre nem vagyok vevo es ha nincs cselekmenye a tortenetnek akkor untat.

Amugy ugyanezt az eletutat nem lehetett volna Magyarorszagon is bejarni a 90-es evek kozepen? Oszinten szolva nem latom, hogy miert lett nekik jobb kinn, mint otthon ahol talan tanultak volna valami szakmat - a gyerekekre vigyazason kivul.

Golf2 2015.01.23. 09:38:09

@NIKI LAURA: arról híres London hogy minden olcsóbb mint Pesten. Bár a lepukkant bevándorlónegyedekben lehet hogy olcsóbb.

puhacica 2015.01.23. 09:39:11

tegnap emlitett a poszterina valami olyasmit, hogy a ferje vallalkozast inditott. es akkor a kerdesek: mivel foglalkoznak? miert pont azzal (felmertek a piacot vagy egy almukat valositottak meg)? konnyen beindult vagy kuzdos volt? meddig kellett operkedni ehhez? sorolhatnam meg. a tovabbkoltozos posztot lehet majd innen kezdeni?

tanato 2015.01.23. 09:42:10

@NIKI LAURA: Majd hazajön ha elfogy a pénze.

tanato 2015.01.23. 09:50:12

@maxval bircaman szerkesztő: Köszi az infót,erre már nem emlékezem.

Hari Seldon 2 2015.01.23. 09:52:58

@ChristineK:
Igen. Ez tényleg nagyon kemény, de vannak olyan emberek, akiknek mehetnékje van. Az az ideális, ha mindkettő ilyen.

Hari Seldon 2 2015.01.23. 09:54:28

@NIKI LAURA:
Csak az, akinek az ismerősének is az van. Minek használjak Vivbert, ha egy ismerősömnek sincs?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 09:55:17

@M. Péter:

Lehet, hogy 1990. Nem emlékszem a pontos évszámra.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 09:55:21

@tanato:

Hozzáteszem: annak a ténynek, hogy Finnország és Ausztria vízummentes volt a magyaroknak a kommunizmus alatt is sok jelentősége nem volt, hiszen 1988-ig minden utazáshoz kellett magyar kiutazási engedély. A magyar hatóság csak 5 országba engedte a szabad utazást akkoriban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 09:57:39

@Hari Seldon 2: Szerintem abszolut nem kemeny, nem is ertem, miert veszik sokan annak. En is ezt mondtam kapcsolatunk elejen paromnak, igaz neki is mehetnekje volt :D:D

Hari Seldon 2 2015.01.23. 09:59:29

@Cyrus Sabien:
Benne van, miért nem jobb: mert ott AKART élni a férfi (de ahogy látom a nő is jól érzi magát most már ott)

Hari Seldon 2 2015.01.23. 10:03:38

@tildy[UK]:
Ezt mondtam, ha mindenki "mehetnékes", mint például mi, akkor nem gond. (Nekünk sem akadály a három gyerek se, hogy menjünk)

De ha valaki röghöz kötött személyiség, annak nagy elhatározás. (de az írás szerint a nő szerencsére nem volt röghöz kötött típus, csak még ő sem tudta akkor 18 évesen)

Herr Géza 2015.01.23. 10:04:29

@NIKI LAURA: A Viber, mint übermenö, hagyjál már.... Permanensen megszakad, viszhangos lesz, te hívsz vkit, hallod, hogy kicsörög, csak éppen a hívottnál nem ad egy mukkot sem, rohadtul megbízhatatlan. (A kihangosítóra pl. nem tudod kitenni...) Skype egy fokkal jobb, nekem viszont még mindig a JustVoip, Rynga stb. jött be legjobban. Net nélkül is tudod használni, az appjaik teljesen integráltak a telefonba, persze belekerül 4 havonta össz. 12 €-ba, ennyiért a vezetékes telefonokat "ingyen" hívom, a magyar mobilok meg 3-5 cent közötti percdíjjal mennek. Viszont müxik. Hasonlóan jó a Zoiper, bár ahhoz net kell....
Van Viberem is, azt használom a legritkábban....

soad1221 2015.01.23. 10:04:33

@Golf2: ...hát igen... szegény ősembereket meg gyakran elkapta vmi vadállat is.
Bezzeg ezek a mai fiatalok, nem becsülik a jó dolgukat, meg az ölbehullást. Szőrnyű! :)

Herr Géza 2015.01.23. 10:07:06

@Hari Seldon 2: Ja, tényleg, arról nem is beszélve, hogy a hívott félnek is kell Viber.... :)))

Cyrus Sabien 2015.01.23. 10:07:43

@Hari Seldon 2: Jaaa, hat az mas es mindent megmagyaraz...

adg 2015.01.23. 10:11:08

Holnap folytatni kene, van meg egy ket szeletke, amit ki kellene bontani.
Nekem tetszett, teljesen jo temavazlat.

------
Volt kollegam csinalta egyszer, hogy kipucolta a kocsit, majd a kaputelefonon felszolt a felesegenek, hogy "megyek a Balatonra, jossz?" :)

Gizi06 2015.01.23. 10:11:39

Rinya. Mar a tegnapi is rinya v.olt.Massal is megtörtent, sajnalatos eset, de az elet megy tovabb

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.23. 10:11:43

na ezt konkrétan tudom, hogy 1991, mert akkor voltam Portugáliában a nyáron, és nem sokkal előtte törölték el a turistavízumokat útközben az összes országba, nem kellett semmi. ok, lehet, hogy 199O vége volt :-)

edina. 2015.01.23. 10:12:31

Nekem az lenne a kerdesem az irohoz, hogy miert gondolka h jobb lesz a gyerekeknek, ha megint elkoltoznek? Gondolom ok mar ide szocializalodtak, itt vannak barataik, angol az egyik anyanyelvuk. Nekik, ha jo oktatasban lesz reszuk, majdnem biztosan nem kell ugyanazon atmenniuk, mint a szuleiknek. Hacsak nem akarnak majd valahol uj eletet kezdeni.

Mas, a kommentelokhoz - nem csak az £1200as fizetes es £600s shared house letezik.. ez mar sok posztbol os kiderult.. Leragott csont

adg 2015.01.23. 10:15:23

@Hari Seldon 2: en arra, hogy olcsobban hivok rola otthoni szamokat.
Ha jol emlekszem 2 cent a vezetekes, meg 15 a mobil hivas. Szerintem nem rossz, es meg mukodik is.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.23. 10:19:30

@Herr Géza: na, ha ilyen profi vagy, indonéz mobilt miről a legolcsóbb? :-D mert mindegyik ilyennel az a baj, hogy a vezetékest olcsó, de a mobilt nem annyira :-( arrafele meg előbb lett mindenkinek mobilja, mint vezetékese, reménytelen :-(
(najó, utánanézek majd ezeknek, amiket felsoroltál, de esetleg hátha tudod kapásból a választ, sose lehet tudni :-) )

tanato 2015.01.23. 10:22:01

@maxval bircaman szerkesztő: Csehszlovákia,Lengyelország,,NDK,Románia ,BULgária?

Kriszta D 2015.01.23. 10:26:43

Nekem tetszett a poszt, szeretném olvasni a folytatást is!

Én is először 2000-ben mentem ki Angliába, busszal, 29 óra volt...
Én mondjuk konkrétan teljesen nulla angoltudással és csak egy nyárra. Nyár közepére megindították az első fapados járatot (EasyJet vagy Jet2, már nem emlékszem...) amivel hazajöhettem volna, ha nem retúrjegyet vettünk volna a buszra...

adg 2015.01.23. 10:28:23

@Golf2: Oh, kepzeld, ma eszembe jutottal. Ugy gondoltam, hogy te leszel a harmadik,akivel megosztom a nagy hirt, - mivel biztosan sziveden viseled a sorsunkat - hogy mai nappal permanent resident-ek lettunk. Most aztan vegkepp kirtuk magunkat a magyarsagbol, addig maradunk Ausztraliaban, ameddig csak akarunk.
Orulsz velunk?

soad1221 2015.01.23. 10:31:30

@Cyrus Sabien: miért kell bárkinek is megmagyarázni, hogy ki akart menni külföldre? az elképzelhetetlen, hogy egyszerűen nem érezte magát itthon jól, és nem látott olyan lehetőséget maga körül, amitől jobb lett volna, a kimenetelt meg megoldásnak látta?

**mimi** 2015.01.23. 10:36:51

na ez kemény lehetett...minden tiszteletem, hogy kibírták!
Engem érdekelne a történet további része is, meddig csinálták így, hogyan tudtak összekerülni, most mit csinálnak...stb.:)
várom a folytatást....

soad1221 2015.01.23. 10:37:01

@adg [Au, Darwin]: na tessék... látod milyen előre látó a mi Médiahatóságunk. Szemfülesek, na egy szavad sem lehet. Fogadni mernék, hogy Nektek ilyen jó dolgotok nincs! :)
grat, (már amennyiben ez személyes teljesítménynek tekinthető) :)

**mimi** 2015.01.23. 10:38:19

@adg [Au, Darwin]:
:))))))))))))))))
lehet, hogy már besárgult......

Cinkapanka 2015.01.23. 10:47:10

Ez igy jo, de hol a tortenet tobbi resze? Mert nem hiszem, h 9 eveg au pairkent dolgozott. Szoval ha a kezdest leirta jo lett volna a tobbirol is olvasni.

Golf2 2015.01.23. 10:51:00

@Cyrus Sabien: Amugy ugyanezt az eletutat nem lehetett volna Magyarorszagon is bejarni a 90-es evek kozepen? Oszinten szolva nem latom, hogy miert lett nekik jobb kinn, mint otthon ahol talan tanultak volna valami szakmat - a gyerekekre vigyazason kivul Nem.Akkoriban kerestek volna havi 20-30at itthon, most meg éheznének.Még időben léptek,minden évvel veszítenek 1 évet ha maradnak.

Golf2 2015.01.23. 10:51:00

@maxval bircaman szerkesztő: És mégis jobb világ volt nem ez az átjáróház kupleráj ami most van...

Golf2 2015.01.23. 10:51:00

@soad1221: Na jó az ölbehullás túlzás de azért jóval könnyebb amióta csatlakoztunk ez tény.Most meg már annyian vannak kinnt "ezek a fiatalok" hogy akik csak most tudnának menni azok lemaradtak.Tehát kb 2004-2012 között volt a legkönnyebb.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 10:51:00

@soad1221: Ugye latod, hogy onmagadnak mondasz ellent? Eloszor megkerdezed, hogy miert is kellene barkinek megmagyarazni, aztan megmagyarazod.
Nekem az elkepzelhetetlen, hogy nem erezte magat otthon jol es arra gondolt, hogy egy idegen helyen - amirol mellesleg biztos informacioi sem nagyon lehettek - jobban fogja erezni magat.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.23. 10:52:41

@Golf2: mindig gyanúsak azok az emberek, akik szerint akkor jobb volt...

rezsöatya 2015.01.23. 10:54:54

@soad1221: áh, nem! Ők nem akarták! Csak az ausztral hatosagok eroltettek, hogy vegleg ott maradjanak...! :D

soad1221 2015.01.23. 11:01:23

@Golf2: a kérdés, hogy ez miért fontos. Mindig megvannak a nehézségek és mindig lehet annál nehezebb korszakot, helyet, élethelyzetet mondani. Meg könnyebbet is.
Az hogy ők így megállták a helyük valóban dicséretre méltó, de ebből nem értem miért kell következnie, hogy az utánuk meg a bármilyen generációnak meg könnyebb. Minden generációnak megvannak a nehézségei és a könnyebbségei.
Pl. az én gyerekeim az érintőképernyős telefont meg a tabletet természetesnek veszik. Én 5 évesen még azt a szót nem is ismertem, hogy tablet - nem hogy kezelni tudjam.. érted mire célzok? :)

@Cyrus Sabien: oké, ellentmondok magamnak :)

bpetya75 2015.01.23. 11:02:01

"Az én fiatalságom azzal telt, hogy másnak dolgoztam (bulik, haverok, szórakozás nélkül), de neki van lehetősége egy jobb és könnyebb életre."

Fene tudja jó e az a könnyebb élet. Én nem bánom, hogy a lányaink (legalább is a két nagyobb) a saját bőrén tapasztalta, milyen az, amikor nincs pénz...

@ChristineK:

Miért ne lehetett volna az? Mert kemény döntés elé állította a szerelmét? Én is ugyanezt csináltam pepitában: "Mehetsz, de én maradok."

soad1221 2015.01.23. 11:05:19

@rezsöatya: jézusom, erre még nem gondoltam... :D szegények....

FutureFry 2015.01.23. 11:07:30

@Dragonlady (now in Thailand): Nem tudom okcsónak számít-e (meg lehet, hogy továbbra is csak az USA-ból/Kanadából lehet feliratkozni - de ha már van akkor mindenhonnan lehet használni):
Google Voice: Indonézia mobil: 7¢/perc

Herr Géza 2015.01.23. 11:14:07

@Dragonlady (now in Thailand):
Naná, hogy tudom:
HU-ból hívva Indonéziát

Mobil: 8,3 cent/perc, drótos 5,1 cent/perc a JustVoip-nál
www.justvoip.com/calling_rates/#/#letter-I

Mobil: 7 cent/perc, drótos 5,1 cent/perc a Ryngánál
www.rynga.com/calling_rates/#/#letter-I

Herr Géza 2015.01.23. 11:15:36

@FutureFry: Kb. ugyanaz. A JustVoip/Rynga megy otthonról is, akár forintban fizetéssel is.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 11:18:01

@bpetya75: "Én nem bánom, hogy a lányaink (legalább is a két nagyobb) a saját bőrén tapasztalta, milyen az, amikor nincs pénz..."

Embertol fugg. A nehezsegek alatt vagy osszeroppansz vagy megerosodsz. En attol, hogy szegenysegben nottem fel szornyen soher lettem. Ismerek olyat aki alkoholista...

Csodabogár 2015.01.23. 11:18:01

@Cyrus Sabien: A tegnapi és a mai is elég semmitmondó és nyavalygós. Igaz én elég kemény vagyok és a tényeket szeretem olvasni, nem a sóhajokat.

bystander 2015.01.23. 11:18:01

En sem ertem teljesen mi ezen a kemeny. En 1999-ben jottem ki, au-pairkent, nem Londonba, de nem mi voltunk az elso fecskek. Nagyon nem. Rengeteg cseh, szlovak, spanyol, francia, olasz fiu -lany volt mindenfele. Miert telt az elet bulik, haverok, szorakozas nelkul? Life is what you make it. Mi buliztunk, ismerkedtunk, szorakoztunk, utazgattunk.
Ez egy teljesen tucat tortenet, sablonos.
Annyi igaz, hogy akik most jonnek , azoknak konnyebb. Tobb info, skype, repulo, lehetoseg, kitaposott ut. De- en ugy veszem eszre , hogy talan pont azert mert ennyire konnyu, elkenyelmesedtek paran, nem talaljak fel magukat olya konnyen, es feladjak hamar. A csatlakozas elott 2 evig lehetett maradni au-pair vizummal, aztan huss haza. Tudtuk, hogy ez az egyetlen lehetosegunk, maradni kell ha nyelvet akarunk tanulni, kibirni. Nem volt ez a tili-toli, hogy jaj, nem igy kepzeltem, nem jott be Angia es hasonlok.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 11:18:01

@Golf2:

Nem, ezzel nem értek egyet.

Az utazások korlátozása a kommunista rendszer egyik legrosszabb vonása volt.

tanato 2015.01.23. 11:36:44

@maxval bircaman szerkesztő: Puha diktatúra volt ,de azért valahol mégis kemény.

rezsöatya 2015.01.23. 11:37:57

@Csodabogár: olykor a sohajok is tenyek...

adg 2015.01.23. 11:38:03

@soad1221: lehet, hogy tenyleg az o askalodasuk van benne. Ezert lottek ki az indexes videokat, nekem mar nem jar.
Van benne némi szemelyes "erdem" is, volt par feltetel, amit teljesiteni kellett hozza, meg kis kitartas, ilyesmi. Remelhetoen mostmar majd elorebb tudunk lepni egy kicsit. Ideje lenne.

@**mimi**: nem olyan sargulos csaladbol van o szerintem. :)

soad1221 2015.01.23. 11:49:29

@adg [Au, Darwin]: akkor mindenképp jár a grat... :)

Most már akkor elvileg szabadon válthatsz munkahelyet akár másik államban is, nem?
szóval most már csak katona nem lehetsz, de "nagyjából" állampolgárként jár mindenféle dolog, ugye?

Hajrá! :)

Shebelle 2015.01.23. 12:36:21

@maxval bircaman szerkesztő: Így van! Viszont a kommunista országok között nem volt egyforma a korlátozás. Például mig Magyarországról akárhányszor lehetett menni Csehszlovákiába, addig fordítva, Csehszlovákiából Magyarországra csak kétszer egy évben. Nagyon sok család,roknság elhidegült egymástól emiatt. A mi rokonságunkban is ez történt, ugyanis a mostani Magyarország területén élők nem hitték el, hogy csak kétszer mehetünk...., aztán ők emiatt nem jöttek. :(
...örülök hogy vége

bpetya75 2015.01.23. 12:47:24

@Cyrus Sabien:

A mieink valószínűleg nem fognak szegénységben felnőni, de megtapasztalhatták azt is. Szerintem nagyon hasznos tapasztalat volt nekik.

Hari Seldon 2 2015.01.23. 12:50:59

@Cyrus Sabien:
Neked elképzelhetetlen, nekem meg nem.
Nekem meg az az elképzelhetetlen, hogy valaki kibírja azokat a megszokott dolgokat, amiket nap mint nap lát. Ismer minden kockakövet. És tudja. hogy haláláig sem fog mást látni, mindig csak azt a félig kifordult kockakövet a járda sarkán. Belegondol, hogy szépen 60 - 70 éves lesz, és szinte a részévé válik a kövezet is. - Na, ez ami kibírhatatlan.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 12:52:36

@tanato:

Totalitárius diktatúra volt, nem autoritárius, de a végén egyes dolgokban enyhítettek. Ennek ellenére ez totalitárius diktatúra volt mindenképpen.

soad1221 2015.01.23. 12:52:54

@Hari Seldon 2: vigyázz még a végén magadnak is ellentmondasz...

P.Elliot 2015.01.23. 12:53:06

@Cyrus Sabien:En meg olyat akinek az onbizalma, kezdemenyezo kepessege a beka segge alatt van, mindorokre....
Egy kis szegenyseg nem ront nagyot, en is szereny gyerekkort mondhatok magamenak de az azert mas, ami kellett, megvolt, de egy baratunk meg szinte beleroppant abba hogy semmijuk nem volt gyerekkoraban, hogy az iskolaban o volt a kikozositett, felnottkoraban csak annyi baratja van/ nem sok/ aki megerti otet! Es meg most is keptelen egy emberrel rendesen beszelgetni, mindig osszehuzza magat, csak magaban, egyedul felszabadult,en nem is hiszem hogy eleteben kezdemenyezett volna tarsalgast, / 55 eves/.
A szegenyseg nem jo senkinek. Persze, jo az ha a gyerek latja hogy nem olyan gondtalan az elet mint ahogy gyerekkent elkepzeli hogy lehetne de nem hiszem hogy egy valodi szegenyseg epito lehetne...

Hari Seldon 2 2015.01.23. 13:03:08

@soad1221:
Ja, nem mondtam? Én legjobban "úton" szeretek lenni.
www.youtube.com/watch?v=iBVhHgPibhQ

De most már megelégszem Franciaországgal... :-)

adg 2015.01.23. 13:05:03

@Hari Seldon 2: sot, Mirjam kiralya is meghalt.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 13:09:19

@P.Elliot: Hm. Hát erről szívesen beszélgetnék veled.
Szerintem... Ez azért nem ennyire vonalas.Nekem egész más tapasztalataim vannak.
Ha valaki azért sérült vagy befelé fordult mert szegénységben nőtt fel....hát..ott valami más is munkálkodott a háttérben keményen...
természetesen attól is függ milyen mértékű"szegénységről" beszélünk...mert pl . a nyomorba és az éhezésbe simán bele lehet gárgyulni, ez nem kérdés....

Na de nem folytatom ! :-DD Itt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Új élet 2015.01.23. 13:10:36

Sziasztok,

A folytatast majd irok de nincs sok idom a gep elott ulni,mint masoknak.
A parom azert mondta amit mondott mert tudta maskepp nem jovok vele.Ennyi!
Nem azt mondtam ,hogy nekem szar volt az eletem de amig mas otthon anyuci mellett lakott es bulizott en addig dolgoztam.Akkor meg ritkan lehetett osszefutni magyarokkal,nem ugy mint most.
A lanyomnak persze ,hogy a legjobbat akarom.O orulne a koltozesnek.Nem foldhozragadt,mint masok.Szereti a valtozast.Na es mi van ha 5 evesen 2 nyelven beszel es meg ne add isten egy 3-at is megtanul,raadasul a valaszott nyelvrol nem is beszeltem.Szoval mire lesz 11-12 eves akkor fog 4 nyelven beszelni.De rossz lesz neki!Kozbe vilagot lat,kulturakat ismer meg....
a parom anno nem fekete munkas volt mar bocs.Csak mikor kijott eloszor meg nem talat rogton munkat.2 het utan sikerult neki is csalad es dolgozott.

Es fogom folytatni amint lesz idom es akit nem erdekel az ne olvassa el,vagy ne irjon kommentet.
Es ha nektek is van tortenetetek akkor irjatok le ne pedig azt irjatok ,hogy en tudtam volna jobbat....Irjatok meg!Ennyi!
Szoval jon a folyatas amint lesz idodm,akit erdekel....
De most rohannom kell!
Szep napot mindenkinek!

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 13:23:25

@Új élet: Hehe, ez a beszéd.:-DD
Írjál, aztán görgess, itt ez a mottó!! :-D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 13:27:00

@qkuc: Tudom! Ne búsulj erre felénk VanBőven, holnap az lesz a kotliban! :-D

Sütemény1975 2015.01.23. 13:28:05

@Golf2: igy van, aki itthon maradt, az most ehezik :))) anyam borogass!

soad1221 2015.01.23. 13:28:48

@Hari Seldon 2: Na látod, mondtam! ÖNELLENTMONDÁS!!!! :D

DieNanny CH 2015.01.23. 13:29:34

@bystander:

"Miert telt az elet bulik, haverok, szorakozas nelkul?"

Hiszen írta: heti 50 fontot kerestek, amiből minél többet félre akartak tenni, hogy aztán együtt élhessenek.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 13:43:04

@Shebelle:

Ez így van. Nem volt azonos az egyes komcsi államok utazáskorlátozó politikája. Míg Albániában és a SZU-ban gyakorlatilag nem lehet soha utazni magáncélból, Jugoszláviában nem volt semmilyen korlátozás.

A VSZ államain belül Mo. volt a második legengedékenyebb, csak a lengyeleknél volt nagyobb utazási szabadság. Náluk a kiutazási engedélyt már a 80-as évek elején megszüntették, míg Mo-on csak 1988-ban.

Érdekes, hogy a ma is fennálló 5 kommunista alapú diktatúra közül már csak Észak-Koreában van most is utazási korlátozás, a másik 4-ben teljesen szabad a külföldre utazás.

P.Elliot 2015.01.23. 13:43:21

Nagyon sajnalom a posztirot a korulmenyeiert.
Az eleg kemeny kijelentes a szerelmetol hogy ha nem jossz en akkor is megyek, ilyen konnyen aki lemond a masikrol az azert nem igazan szerelmes, holott ha a lany nagybatyja nem adott volna meghivolevelet akkor az sem tudott volna menni. Es ugy mentek ki hogy a ferfinek meg nem is volt munkaja csak a nonek, el mert igy indulni a ferfi? Maga elott tolva a gyengebbet,! Egy szegeny keresetre? En el nem mentem volna vele! Meg szerintem tul fiatal volt, kotodott az orszagahoz, a barataihoz, ilyen fiatalon nem lett volna szabad kibeszelni az orszagbol, illetve valasztas ele allitani!
Mi lett volna ha a ferfi kimegy, korulnez, munkat keres, felmeri hogy mit is varhat az orszagtol es a baratno csak utana jon ki!
Egy ilyen erzekeny kis teremtesnek ki kellett volna kicsit egyengetni az utjat! A tegnapi posztert is sajnaltam szegenyt, aki ilyet nem elt at, ekkora fizikai es lelki traumat az nem tudja elkepzelni sem a lelkiallapotat.
Es 14 ev utan uj orszagba mennek, tehat Anglia nem valt be! Vajon miert, jo lenne errol is olvasni. A kislany persze remeljuk hamar be fog illeszkedni de a szulok, foleg ez az erzekeny kis no ujra jarhatja a kalvariat! Sok szerencset nekik!
Mi annakidejen disszidaltunk, nem egyutt jottunk ki csak kinnt beszeltunk meg talalkozot ahol azonnal osszehazasodtunk es egyutt kezdtuk meg az eletet egy masik orszagban ahova csak 9 honap utan tudtunk belepni, ennyi volt a varakozas. A volegenyem azt mondta meg otthon hogy ha valamiert nem sikerul utanamennem akkor jon haza es itthon osszehazasodva elkezdjuk az eletunket. Olyam kijelentesre hogy ha nem jossz akkor en megyek, siman az asztalra vagtam volna az eljegyzesi gyurut hogy mar indulhatsz is! De velem a budos eletben mar nem!

P.Elliot 2015.01.23. 13:43:31

@NagyságosSodalisO [eng]: Hat ez a ficko nyomorgott, sot ehezett. Mondta hogy volt hogy 2 napig nem volt mit enniuk. Nem ciganyok voltak, A szuleirol nem sokat beszelt, azt hiszem azok is meghuztak magukat, nem tudom az egesz sztorit...
Persze, a szegenysegbol mindenki ki akar kapaszkodni, termeszetes, de ha valaki annyira nyomorgott hogy senkinek erezte magat annak kihatassal lehet az eletere, nem gondolod?

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 14:08:05

@P.Elliot: De, abszolút.egyetértek veled.A nyomor az szó szerint testileg-lelkileg megnyomorít.:-(((

Mrs. Clayton 2015.01.23. 14:22:04

@P.Elliot: szeintem a tegnapi no es a mai egy es ugyanaz es en se szeretem ha zsarolnak, mert nem tisztesseges, aki meg tisztesseges attol ugye barmi kitelik

2015.01.23. 14:22:27

Erdekes tortenet, koszonjuk, en is olvastam volna meg tobbet :)

@Cyrus Sabien: Hogy lehet ezt nem tudni elkepzelni :D Te sose vagyodtal mashova? Sose gondoltad azt, hogy de jo lenne tenger mellett lakni? Meg az Eszaki-feny alatt? Vagy ott ahol palmafak nonek, vagy nem lehet ablakot pucolni mert olyan hideg van? Te sose vagytad arra, hogy megtapasztald, hogy ez milyen?

@Hari Seldon 2: OMG, +10^23 :D

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.23. 14:27:28

@maxval bircaman szerkesztő: kiket sorolsz kommunista diktatúrák közé? Nekem hirtelen ezek ugranak be: ÉK, Kuba. A többi gyanúsított vagy nem igazán kommunista vagy nem igazán diktatúra már.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 14:31:50

@P.Elliot: Ne ahagudj, de ez a hozzaallas annyira tipikus. Amikor mindenki mas jobban akarja tudni mi jo neked, vagy a parodnak.

"ha nem jossz en akkor is megyek, ilyen konnyen aki lemond a masikrol az azert nem igazan szerelmes, " <- pl ez a hulyeseg is.

Valakinek kompromisszumot kell kotnie, valakinek le kell mondania valamirol, ha nem egyeznek. Most ert valamit az, hogy 10 evig az exszel folyamatosan ment a tema, hogy menjunk kulfoldre, o nem igazan akart, en igen?! Mi lett belole? Elobb utobb az ilyennek vege van.

Parommal ugy jottunk ossze, mar az elejen kikotottem, en nem fogok sokaig Magyarorszagon elni, ha jon jon, ha nem jon nem jon. Miert kell ebbe tobbet belekepzelni? Es hidd el akkor is msot isszeretjuk egymast. Viszont tudjuk, hogy vannak a masiknak almai, vagy elfogad ilyennek, vagy minek menjen akkor evekig a ragodas?

De persze tuti nem szerettuk, nem szeretjuk egymast:D Nonszensz.

A masik, hogy ". Es ugy mentek ki hogy a ferfinek meg nem is volt munkaja csak a nonek, el mert igy indulni a ferfi? Maga elott tolva a gyengebbet,! Egy szegeny keresetre? "
Erre azt mondom szinten,senkinek SEMMI, de SEMMI koze hozza. Persze velemenyed lehet, de akkoris, szerintem nem fair ilyet mondani. Na bumm , nekunk meg nem volt munka, mikor kijottunk, aztan meg csak nekem volt. Az en keresetembol eltunk. Na es? Kinek mi koze van hzoza, ha nekunk megfelelt , mukodott, azota pedig az ido is bebizonyitotta, hogy nagyon is osszekovacsolt bennunket az az idoszak.

Honnet tudod, hogy kettejuk kozt ez nem volt elore lebeszelve, hogy igy mennek ki?

Te hozzavagtad volna az eljegyzesi gyurut, nalunk viszont ha o mondja, ha en , az lett volna/volt a reakcio, hogy meg szep , hogy megyek. Nem vagyunk egyformak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 14:32:52

@Jess G: Nem gondolom, hogy ez a zsarolas. Ha valakinek az, ott lesznek akkor kesobb mas problemak.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.23. 14:33:09

@Zka: szerintem Laosz és Vietnám ide sorolja még magát, mármitn hogy szocialista ország (sarló-kalapácsos lobogók Laoszban a buddhista templomok előtt, na ez megmaradt), de amennyire képben vagyok, egyik se olyan nagyon diktatúra már.

Muscari 2015.01.23. 14:37:03

Én nem értem, hogy miért kell mindent újrakezdeniük. Hát mit csináltak az elmúlt 10 évben? Akkor már szabad volt a munkavállalás, nyugodtan lehetett volna karriert építeni vagy vállalkozni. Vagy ez mind megvolt és csak a gyerek miatt költöznek el? Mert akkor sem értem.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 14:39:14

A tipikust meg arra ertettem, hogy tenyleg, msot az eskuvonel veszem fokepp eszre, hogy szinte mindenki jobban akarja tudni mi a jo. Nekunk. Hogy de vegyel majd fel ilyen bunda pellerint, mert meg fogsz fazni ( marcius vegen , ugy, hogy ezen illetok tudjak, nekem 15 fokban mar polos ido van) - nem veszek, utaloma pellerint.
Akkor ezt igy kene intezni, ugy kene intezni: nem, nem, mi mar eldontottuk hogy intezzuk, igy eis eleg nehez kulfoldrol megszervezni az egeszet, ne szoljon senki bele, majd ha az a terv borul, majd ott lesz nekem a b, de majd azt nekunk kell kezelni. Egyelore hadd deruljon ki, a mukodik-e. Es meg sorolhatnam.

Hogy te miert hordod a marry poppins vcipod zoknival, hogy hogy nez mar ki? Miert igy, miert nem ugy?!

Es egyik sem brit! Mind magyar. Mind jobban akarja tudni. Nem.

Muscari 2015.01.23. 14:39:41

@Cinkapanka: na pont ezt hiányolom én is, ez így nem kerek.

2015.01.23. 14:41:07

@NIKI LAURA: Milyen raktari munkasnak fizetnek 2000 font nettot? A felet, talan...

Muscari 2015.01.23. 14:41:46

@adg [Au, Darwin]: én nagyon örülök, big gratula :-)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.23. 14:41:50

@tildy[UK]: mi az a pellerin? Sose hallottam még ezt a szót és a google valami francia-koreai csajt hoz fel :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 14:43:33

@Muscari: Szerintem arra céloz, hogy miután egy teljesen más berendezkedésű országba mennek, ott "újra" kell kezdeni, felépítkezni, megszokni...iskola, új napirend, közlekedési, szokások, útvonalak, boltok árukínálat felfedezése.....mert valamilyen szinten minden új és más lesz...
Szerintem nem arra érti, hogy az elmúlt évben nem tudtak berendezkedni....amilyük van azt viszik magukkal...vagy ha nem...eladják és vesznek megint újat...
Én valami ilyesmire gondolok.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 14:44:56

@Zka: olyat tudok, hogy pelerin...de az olyan poncsó féle félig kabát félig felülről belebújós ujj nélküli felsőruha..

2015.01.23. 14:56:50

@bystander: Na vegre valaki leirta, ezek szerint nem en vagyok az ufo. Csak neztem mikor olvastam ezt a sztorit hogy milyen kemeny helyzet, meg milyen idegen emberek, stb.? En is kb. ugyanannyi idosen, kb. ugyanabban az idoben mentem mint a posztolo, szinten au pair vizum, mert akkor nem nagyon volt mas. Nem sirtam, nem volt kemeny. Sose felejtem el azt az erzest amikor meglattam Londont, es eldontottem hogy en addig itt maradok amig lehet, mindenaron (igy is tortent), olyan volt nekem mintha valami foldi Paradicsomba erkeztem volna. Evekig minden ejjel az volt a visszatero remalmom hogy vissza kellett mennem Mo.ra, es reggel fantasztikus volt az erzes mikor felebredtem es rajottem hogy meg mindig ott vagyok Angliaban. De hat masok vagyunk, maskepp elunk meg dolgokat. Ettol fuggetlenul en nem tudok mit kezdeni azzal hogy a posztolo ezt ekkora dramakent elte meg, bocs. A 'kemeny' helyzet az szerintem a haboru, betegseg, komoly baleset, tuzeset stb., nem az amikor onkent elkoltozol egy masik orszagba (raadasul a baratoddal).

NIKI LAURA 2015.01.23. 14:58:45

@adg [Au, Darwin]: ne B+,eddig hogy voltatok?
Mar akkor PR voltam Kanadaba,mikor meg kerestem a terkepen.( nem vicc)
Masnak meg ez az elete netovabbja..ki erti.,

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 15:02:09

@Zka: Lehet egy L-el irjak, bar neten lattam mar kettovel is, az biztos, hogy ejteni ketto l-el ejtik.
@NagyságosSodalisO [eng]: az lesz az, megkovetem magam, egy l-el kell irni a helyesirasi szotar szerint.

divat-ruha.teszvesz.hu/eskuvoi_ruhazat_es_kiegeszito/eskuvoi_ruhazat_kiegeszitok/menyasszonyi_bolero/menyasszonyi_szorme_pelerin_krem_2020973600.html ilyen.

2015.01.23. 15:03:09

@adg [Au, Darwin]: Semmi gond, mar van uj kiralyunk! :) Nem vesztegetik az idot, rogton atvette a hatalmat az occse, igaz hogy o is 79 eves szoval ki tudja meddig.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.23. 15:04:45

@tildy[UK]: így 1 l-lel már megtaláltam, ha magyar weboldakra szűkítettem a keresést :) Komoly dolgok ezek :))

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.23. 15:05:39

@Mirjam2: szerintem a postoló nem akart kimenni, az lehetett a baj.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 15:07:26

@tildy[UK]: Bocs, azt nem is láttam, hogy te írtad le, vagy , hány l volt benne. csak a Zka kommentjében láttam meg..:-)

Egy darabig gondolkoztam, mi más lehet még vajon..:-D
@Zka: Ugyeugye? :-D

2015.01.23. 15:07:50

@Új élet: Ez oke, csak szolok hogy Mo.on sem lakott mindeki 'anyuci mellett' es bulizott. A kozepiskola befejezese utani evekben nagyon sok ember dolgozik, akar sajat csaladot alapit, felelosseget vallal Mo.on is, es ez ott sokszor nehezebb mint Angliaban.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 15:08:02

@mojyo: Dehogynem vagytam ra. Ugy hivom, hogy nyaralas es 2 het utan hazamentem :). De hosszu tavra nem ugy tervezek, hogy a tengerpart romantikus es olyan jo lenne minden nap ott setalni. Szoval elkoltozom Eszak-Nemetorszagba, mert ott is van tenger. es pont van ismeros Rostockban. Aztan kiderul, hogy ez a tenger nem az a tenger, mint amire szamitottam. Mert hideg van, nincsenek palmafak stb stb.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 15:13:26

@Új élet: Dóri, ezt csak ide neked , egy kis kedvcsinálónak.
Egy rokonom Berlinben él, dolgozik újságíróként, 9 éves kislánnyal egyedül vágott bele 2,5 éve....

"...Berlini képeslap. Szóval, itt lejárt újságíró igazolványra is adnak szezámos perecet. Ne essen kétségbe, aki otthon hagyja a gyereke uzsonnás dobozát, és még készpénz sincs nála. Aztán, visszafelé, az iskolába futva a legkedvesebb szülő még a kezébe is nyom három 'ojrót, hogy azonnal törleszthessen, az ember aztán még viccből fönnakad hátizsákostól az iskolakilincsen, odabent, a kiürült iskolaudvaron pedig három kipirult kiscsaj üdvrivall a lobogó pereces zacskó láttán. A legszebb mégis az, ahogy a legkisebb a fülembe súgja: "... nem kellett volna úgy rohanni. Dorka nem marad éhen, amíg nálam van reggeli... " Hát, szép napunk legyen!......"

Szóval sok szerencsét nektek! :-D

soad1221 2015.01.23. 15:14:33

@Cyrus Sabien: van egy nagyon sanda gyanúm, hogy talán nem azért akart(ak) útnak indulni, hogy nyaraljanak, hanem azért, hogy vhol egy új életet kezdjenek, ahol esetleg lehet jövőjük... és talán mindezt azért, mert itthon ezt nem látták maguk előtt. Illetve a poszt alapján csak a srác, és a csajt választás elé állította.. Ő meg így döntött.. csak hogy segítsek a dolgot elképzelni.
Persze lehet, hogy tévedek, vagy esetleg ellentmondok magamnak...?! ;)

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.23. 15:15:37

@tildy[UK]: én se tudom, mi az a pelerin, megnéztem, megpróbállak elképzelni egy ilyenben, szerintem zoknit ne vegyél hozzá :-))))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 15:16:11

@**mimi**: csak én nem szeretem a szormet, a másik meg, hogy már rég ki van valasztva hideg idő esetére a felső. Nekem nem tetszik a fenti linken lévő amúgy, abszolút nem a stilusom.

De a lényege kb az a mondandomnak, hogy rengetegszer belefutok abba, hogy mindenki jobban akarja tudni, mi lenne jó a másiknak.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.23. 15:17:14

@adg [Au, Darwin]: én is gratulálok! mik a tervek? maradtok ott? miben jelent nagy változást a PR?

Shebelle 2015.01.23. 15:21:28

@tildy[UK]: lájk. :)

Egyetértek veled mind2 hozzászolásoddal. AZ esküvőshöz annyit tennék hozzá, hogy ez is a felnőtté válás része, h. kinek mennyi beleszólást hagy az ember, főleg olyan dolgokba amihez semmi köze, s ez lehet bármilyen közeli hozzátartozó is. mert csak ti tudjátok mit akartok igazán.... stb. , de nem csak az esküvő, de más témában is...

2015.01.23. 15:21:35

@Cyrus Sabien: De de de... a nyaralas az nem az, a nyaralas az udules, semmiresegondolas, utazas, feltoltodes... En se errol beszeltem... Elni, dolgozni, problemazni, nyugoshetkoznapokat tapasztalni nem akartal sehol mashol? Milyen peldaul utalni a tengert? Milyen az, ha nem az a problema, hogy tul meleg van, hanem, hogy tul hideg, stb?

En mindig igy almodok, hogy sosem problemamentessegrol hanem csak mas problemakrol, es meg sose bantam meg semmi olyan lepest, amit igy almodtam meg, de valoszinuleg en vagyok az ufo. :D

Shebelle 2015.01.23. 15:29:17

@maxval bircaman szerkesztő: ezt a kiegészítést nem tudam, köszönöm :)

2015.01.23. 15:31:50

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Na es? En heti 45 fonttal kezdtem (amibol kajat is kellett vennem mert a csalad nem adott eleget enni), es angolul sem tudtam az elejen, aztan megis lettek barataim es bulizni is jartunk, ez nem feltetlenul kerul penzbe.

Hari Seldon 2 2015.01.23. 15:36:10

@mojyo:
Köszi, de mit jelent az OMG? Sajnos nem vagyok jó a rövidítésekben.

DieNanny CH 2015.01.23. 15:36:11

@tildy[UK]: +1!
Ó, igen! Tökéletesen megértem! "De én csak neked akarok jót!" Egy fenét. Ha nekem akarna jót, meghallgatná, mi a jó nekem, és elfogadná.

DieNanny CH 2015.01.23. 15:37:48

@Zka:

pelerin olyan boleró-féle, a vállat és a hát felső részét takarja . (Már ha egyre gondolunk Tildyvel.)

soad1221 2015.01.23. 15:39:18

@Mirjam2: ahogy Zka is mondta, a probléma onnan indult, hogy Ő nem akart/vágyott rá, hogy menjen. A posztból úgy tűnik, ő inkább a párja miatt ment, nem a saját vágya volt, így meg simán lehet, hogy szarabbul éli meg az ember a nehézségeket.

Amit meg mi panaszkodásnak fogunk fel :)

Mrs. Clayton 2015.01.23. 15:40:39

@tildy[UK]: ez nem zsarolas???? konkretan azt allitani, ha nem jossz velem, akkor maradj egyedul, mert en megyek, az szin tiszta zsarolas
a nem zsarolas az, amikor leulnek es azt mondja az egyik, hogy en szeretnek menni, de meghallgatnam a te velemenyedet es szeretnek beszelni veled errol a tervemrol

2015.01.23. 15:41:37

@Zka: Igen, valoszinuleg ez a magyarazat. Ettol fuggetlenul belathatna hogy objektiven nem volt annyira dramai a helyzete. De ez izles kerdese, nekem az erzelmes, dramai hangvetel nem jon be, biztosan van akinek igen.

DieNanny CH 2015.01.23. 15:43:30

@Mirjam2:

Hát, akkor Dórinak kell válaszolnia, miért nem tudott kikapcsolódni, bulizni.

rezsöatya 2015.01.23. 15:48:03

@Hari Seldon 2: itt az osszes...:

www.urbandictionary.com/define.php?term=internet+lingo

(nekem legjobban a haha jelentese tetszik! :-) )

puhacica 2015.01.23. 15:49:27

@adg [Au, Darwin]: gratulalok! majdnem ugy orulok, mintha mi kaptuk volna meg. :D de csak majdnem!!!

puhacica 2015.01.23. 15:57:27

@P.Elliot: @tildy[UK]: aztan meg van az arany kozeput, amikor az egyiknek mehetnekje van, a masiknak meg nincs, es akkor az egyik azt mondja, hogy jo, akkor kivarom, mig a masiknak is mehetnekje lesz. na ezek vagyunk mi. :D

Tildy, az eskuvo kapcsan meg ne hagyd magad, olyan legyen, amilyennek ti szeretnetek! a ti eskuvotok lesz, nem a retyerutyasage. :) (az ilyen dolgokon ugy fel tudom huzni magam. :( )

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 16:05:15

@Zka:

Jelenleg a világban 5 olyan ország van, melyben alkotmányos módon van kommunista diktatúra. Azaz nem olyan diktatúra, hogy valaki átvette a hatalmat és jogellenesen diktatórikusan uralkodik, hanem alkotmányos jogelvként van lefektetve a kommunista párt hatalma. Mint ahogy ez Magyarországon volt az 1989-es alkotmánymódosítás előtt: benne volt a magyar alkotmányban, hogy a Párt a legfelsőbb szerv.

Ez az 5 ország: Észak-Korea, Kína, Kuba, Laosz, Vietnám. Ezekben az országokban a kommunista párt a fő hatalmi szerv, s a választásokon csak az alsóbb - jellemzően jelképes hatalmú - szerveket választják meg. Ahogy ez Mo-on is volt 1989 előtt: voltak választások négyévente, de az azokon megválasztott szervek csak ritkán üléseztek, s akkor is csak egyes előre eldöntött kérdésekben megerősítették a már meghozott döntést. A kormány pedig végrehajtó szerv volt, mely a Párt döntéseit hajtotta végre.

Nyilván ezek öt ország között jelentős különbségek vannak. Laoszban, Kínában, Vietnámban kapitalizmus van, s az állam manapság már nem nyomja el a civil szférát, csak a politikai életet ér intő kérdésekben van elnyomás. Észak-Korea és Kuba pedig nem kapitalista, de itt is különbségek vannak: míg Koreában minden a hatalom irányítása alatt van, Kubában ma már vannak egyes független területek is.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 16:05:19

@Dragonlady (now in Thailand):

Politikailag mindegyik diktatúra.

A diktatúra fő vonása az, hogy nem az emberek választásától vagy valamilyen hagyományos uralmi rendszertől (teokrácia, monarchia) függ a hatalom. Pl. Kínában vagy Laoszban nem lehet választásokon leváltani a vezetést, míg mondjuk Angliában vagy Mo-on lehet.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 16:05:29

@soad1221: Koszonom a segitseget, igy mar el tudom kepzelni :D.

Sot, azt is el tudom kepzelni, hogy 19-20 evesen uj eletet akarjon kezdeni valaki. Akkor is ha most esett ki az iskolapadbol es meg a serdulokori hormonok ott duborognek a fuleben. De attol, hogy ilyen gazdag a kepzeloerem (plusz ti is segitetek belekepzelni magam a helyukbe :) ) meg nem ertek vele egyet.

2015.01.23. 16:06:31

@Hari Seldon 2: Oh My God, ez egy eleg elterjedt internetes rovidites arra, hogy uristen. :)

blackhairlady 2015.01.23. 16:16:14

@ChristineK: Ha pedig itthon marad a szerelme miatt akkor a masik fel az onzo, nem, mert nem engedte megvalositani az almat. Van az ugy, hogy a ket felnek teljesen masok az elkepzelesei, ilyenkor az egyik enged, vagy kulonvalnak.

adg 2015.01.23. 16:17:44

@Dragonlady (now in Thailand): persze, maradunk. Nem szeretek valtoztatgatni, meg van munka is eleg, gyerekek is illeszkednek befele, szoval egyelore jo ez. En jol erzem magam itt. A fo valtozas, hogy mostmar mi is eloskodhetunk az adofizetokon, vagyis nekunk is jar majd mindenfele penz, mondjuk "csaladi potlek", ilyesmi. Meg medicare, vagyis nem kell annyit kolteni egeszsegbiztositasra. Meg vege a roghozkotottsegnek, ha ugy alakul, koltozhetunk nagyobb varosba. Es ez a vizum nem jar le, maradhatunk az orszagban akarmeddig. Mondjuk technikailag lejar 5 ev utan, es akkor hataratlepeshez kellene megint egy vizum, de ez semmiseg, es ket ev mulva kengurus utlevelunk lesz, szoval nincs ilyen problema sem. De elsosorban anyagi elonye van. Bar meg van egy olyan is, hogy bizonyos allasokhoz elvarjak, hogy pr legyen a jelentiezo, pl kormanyszerveknel, valamit komolyabb hitelek el is feltetel, pl hazhitenel.

@puhacica: koszi. :)

@Mirjam2: meg szerencse, hogy ilyen nepes a csalad. Ha valami nyugati liberalis egygyerekes familia lenne, akkor most lehetne nezni, hogy ki uljon a tronra. :). Olvastam, hogy mar az kircsi is kijelolte a kovetkezo tronorokost, ami nagyon hasznos, mert nem josolnak neki hosszu uralkodast.

@NIKI LAURA: eddig TR voltunk. Valtoznak az idok. Ez egyszerubb es gyorsabb volt. Most meg ugyanott vagyunk. Ma mar kanada is maskepp csinalja. Kb atvettek az ausztral modit, rengeteget valtoztattak.

@Muscari: koszi. Meg egy-ket ev, aztan a lanyode kovetkezik. :)

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.23. 16:17:53

@blackhair-lady: Én olyat is ismerek akit a kedves férje tolt fel a repülőre, hogy menjen dolgozni, mert ő nem tud mit csinálni....viszont valakinek meg kell menteni a 'családot'. :-)

blackhairlady 2015.01.23. 16:18:26

@tildy[UK]: Na pont ezt irtam en is, csak meg nem tartottam itt az olvasasban.

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.23. 16:23:04

@adg [Au, Darwin]: áááá értem, szóval mostantól megkopasztjátok az államot? :-D
szóval ha jól értem, ez majdnem állampolgárság, csak kb nincs útlevél, meg gondolom, nem választhattok, ilyesmik?
irigykedek nagyon :-)

Cyrus Sabien 2015.01.23. 16:24:05

@Hari Seldon 2: Hehe, igen. Nekem az sokat jelent ha felismernek a kocsmaban es kerdes nelkul adjak a kedvenc soromet :) Persze mindenki azt becsuli a legjobban amibol keves van. Legyen az ido, penz, emberi kapcsolatok, allandosag. En allandosagbol allok csehul, meg akkor is ha nem mindennap ebredek uj varosban de minden evben.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 16:24:06

@mojyo: Nem, en vagyok az ufo :D
En ugyanugy elvezem a tengerparti setat, mint az andrassy uti setat. Megyek es bamulok ki a fejembol. Az egyetlen kulonbseg az, hogy mast latok/hallok.
Koltozeskor engem nem igazan erdekelnek egy uj hely nyugoshetkoznapjai (persze a praktikus okokon tulmenoen). Eddig mindig a munkaert koltoztem. A kihivasokert, a tapasztalatert, hogy tanuljak. Ez az atka annak, hogy szereted amit csinalsz :)
Meg en sem bantam meg semmi olyat amit csinaltam.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 16:25:40

Mi a titka ezeknek a valasz ertesitoknek? Nem kapom meg az osszeset...

2015.01.23. 16:30:16

@adg [Au, Darwin]: Igen, pont ma olvastam hogy az elhunyt kiraly edesapjanak 22 (nem ketto, huszonketto) felesege volt. Bebiztositottak magukat, nem fog egyhamar kihalni az uralkodohaz...

soad1221 2015.01.23. 16:30:31

@Cyrus Sabien: igazán nincs mit, szólj bármikor segítünk :)

Egyetérteni nem kell, én sem értek egyet, de mégis érdekes poszt egy ember életéből, aki élte a sajátját, én teszem ugyanezt az enyémmel..
Mindössze a "Nem tudom elképzelni..." kezdetű mondat sarkallt az önzetlen segítségre.. :)

P.Elliot 2015.01.23. 16:34:22

@tildy[UK]:
Varjal csak, nekem ez a velemenyem! Neked lehet mas, nem vagyunk egyformak.
Ti kimentetek egyutt es utana lett munkatok. Ebben a szituban viszont a nonek elore megvolt hogy hova megy, o el lett helyezve, a ferfi nem, o majd csak utana keresett. Nekem nem az a kifogasom hogy a no dolgozik eloszor hanem itt egy kis eleve menni nem nagyon akaro fiatalt lanyt elhelyeztek es kivittek. Az a fiatal lany nem boldogan ment, abban a csaladban nem erezte jol magat, sokat sirt mint irta! Te biztosan nem sirtal hanem a paroddal boldogan tervezgettetek a jovot mint mi is.
Nem, en ugyan ki nem mentem volna ha nekemszogezik hogy ha nem, akkor maradsz magad!
Nem ereztem volna biztatonak a jovot egy ilyen tipusu ferfi mellett.
Mindamellett valoszinu hogy a hazassaguk jol sikerult hogy meg egyutt vannak.

soad1221 2015.01.23. 16:35:01

@Mirjam2: ez igen, így kell egy királyságot irányítani.. Ezek a hülye európai királyok, meg eleve belterjesen kezdtek el szaporodni, és bár annyi zabigyerekük lehetett, amennyit nem szégyelltek, de a feleségtől alig-alig sikerült vmi nem degeneráltat összehozni. :)

Mondjuk náluk egy családi ebédre kíváncsi lennék még...

2015.01.23. 16:36:17

@Cyrus Sabien: "Az egyetlen kulonbseg az, hogy mast latok/hallok." Hat ez tenyleg apro kulonbseg, vegulis bortonudvar is lehetne, ott is lehet setalni, az egyetlen kulonbseg az, hogy mas latok/hallok... :D

Persze ertem en, csak kotozkodok, bocsanat! :D En is nagyon szeretem amit csinalok, es nem csinalnek soha mast, de annak resze az is, hogy hol, nem? :D Te valami nagyon elmeleti dologgal foglalkozhatsz, ha ennyire kepes vagy ezert lemondani a kornyezeti percepciokrol, en meghalnek ha igy elnek, tenyleg te vagy az ufo :D (Ez nem bantas, kerlek ne vedd annak :) )

33621 2015.01.23. 16:49:17

Ide kellenének a bevándorló munkások, csak a miniszter nem engedi őket!

iho.hu/hir/varjak-a-gazdasagi-bevandorlokat-de-nem-mehetnek-splitbe-150123

tanato 2015.01.23. 16:59:01

@maxval bircaman szerkesztő: Köszi én csak 4-t tudtam,Laoszról semmi információm,Arról az országról nagyon hallgat a média.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.01.23. 17:01:11

@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: mondjuk nekem a boleró se sokat mond, férfi vagyok :D

tanato 2015.01.23. 17:04:24

@blackhair-lady: Úgy-úgy,írtam már én itt a rokonomról egy sebész srácróll.aki nagyon ment volna Németországba dolgozni,nagyon hívták,egy két hónapot volt is ott.de a párja egyszerűen nem engedte,zsarolta,vagy én és a közös kisfiunk vagy a kint munka.Azzal indokolta ő angoltanár mit csináljon ő Berlinben,egész nap otthon üljön.Persze csak gyávaság meg az újdonság elutasítása volt az ok.Persze a srác a családját választotta és maradt.

tanato 2015.01.23. 17:11:37

@33621: Úgy látszik másutt is vannak a bevándorlást politikai alapon ész nélkül meggátló hülye politikusok.

Cyrus Sabien 2015.01.23. 17:45:21

@mojyo: A bortonudvarban mas lenne a prioritasi sorrend :).

Nem, nem resze. A holnal nekem fontosabb az, hogy kivel es mit. Amig az rendben van addig minden ok. Hogy mi van azon kivul, esszeru kereteken belul nem szamit.
En nem lemondasnak neveznem, hanem inkabb ugy, hogy en az igenyeimet igazitom a kulvilaghoz es nem a kulvilagot az igenyeimhez. Valami olyasmihez tudnam hasonlitani ezt, mint az auto vasarlas. Rendelkezesedre all egy korlatolt penz mennyiseg. Abbol en a legjobb ar/ertek aranyu autot akarom megvenni amit itt es most megkaphatok. Nincs kedvem elmenni a kovetkezo varosba egy jobbnak latszo alkuert. Remelem ertheto, ha nem akkor ezt itt hagyjuk abba. Az eletszemleletem nem tul egyszeru es nem emesztheto meg 2 sorban :)

2015.01.23. 17:54:06

@Cyrus Sabien: Erthetonek ertheto, es nem kell magyarazkodnod, nem azert mondtam, tenyleg nem kotozkodni akartam, plane nem az eletszemleletedbe! :D

Csak ra akartam vilagitani, hogy esetleg masok (pl en) egyaltalan nem igy vannak ezzel :) En se a kulvilagot igazitom az igenyeimhez, hanem adaptalodok, ezzel amugy szerintem mindenki igy van, csak a hagymazas megszallottak tudjak a kulvilagot igazitgatni (altalaban a kulvilag megkerdezese nelkul de ez mas teszta :D) En csak mondtam, hogy nekem az adaptalodas resze az is, hogy erdekeljen, hogy mi vesz korul, a kornyezetemmel en molekuralis kotodesben vagyok, keptelen lennek ugy felfogni, hogy mindegy, ez nekem NAGYON fura, csupan ennyit akartam mondani, lehet, megis en vagyok az ufo akkor. Akkor mindegy, peace :D

Muscari 2015.01.23. 17:57:32

@P.Elliot: +1

@tildy[UK]: azért az egy kis különbség, hogy a kapcsolat elején ezt egyből közlöd, vagy pár év után ultimátumot kap az ember. Mi szerencsére mindketten akartunk jönni, de ha nekem azt mondták volna, hogy mindenképpen megyek, veled vagy nélküled, akkor én is azt mondtam volna, hogy menjél, de nélkülem. Ezeket a dolgokat mi megbeszéljük és próbálunk kompromisszumra jutni. De nem adunk ultimátumot a másiknak.

2015.01.23. 18:02:59

@tanato: Ez teljesen gaz, hiszen siman dolgozhatott volna Berlinben, akar angoltanarkent is. Arrol nem beszelve hogy sokkal jobban megeltek volna egy orvosi fizetesbol ott mint az orvosi plusz tanari fizetesbol Mo.on. De hat az ilyen emberekkel nem lehet mit kezdeni...

Muscari 2015.01.23. 18:05:32

@Jess G: +1 Ugye, hogy mekkora különbség?

Herr Géza 2015.01.23. 18:11:38

@NagyságosSodalisO [eng]: A hideg kiráz attól, ahogy a germán-magyarok ezt használják: "ojró". Kb. mint a suk-sükölés.... :)))))

puhacica 2015.01.23. 18:32:41

@Mirjam2: most nezem a hiradot es mutattak az uj kiralyt meg a regit is. lehet, hogy butasagot kerdezek, de annyira szembeotlo a kinezetuk, hogy nem birom megallni: ezek a hapsik egy huszast siman letagadhatnanak. ez altalanosnak mondhato arrafele?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 18:46:07

@Jess G: Abban az esetben, ahogy en nezem zsarolas. Ha most jon ossze a par, akkor ugyis kell egymashoz csiszolodni, jobb ha tudja az ember, a masik mit tervez.

Ha meg regebb ota( evek) vannak egyutt, akkor meg valoszinuleg szinten nem legbol kapott otlet a kulfoldre koltozes, illetve ismerik mar egymast annyira, hogy tudjak mit akar a masik.

Az iras alapjan itt meg a megismerkedesuk elejen tartottak, mint irta 18 korul volt, epp csak erettsegizett. Ilyenkor egyebkent is pattogosabbak - mondhatni hirtelen otlettol vezereltek a fiatalok- a fiatalok, en legalabbis az voltam.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 18:51:46

@Jess G: Amugy meg az embernek az almai utan menni nem zsarolas, foleg nem egy kapcsolat elejen. Ha nem egyeznek akkor pedig el kell engedni. Ez miert lenne zsarolas? Dontesi helyzet, igen, de nem zsarolas.

Szerintem igy helyes. Vallalja a no ezzel egyutt a pasit vagy vica versa ? IGen - nem? De ez mar egy masik lap.

2015.01.23. 19:14:23

@puhacica: Kepet vagy videot mutattak? Mert azt eszrevettem hogy mindig fiatalabb korban keszult kepeket hasznalnak... Nekem a videokon nem neznek ki fiatalabbnak a koruknal, az is igaz hogy en inkabb nyugat-europai idos emberekhez vagyok szokva, oszinten szolva Mo.on sokan tiz-husz evvel idosebbnek neznek ki ugyanabban a korban, remelem ezzel nem sertettem meg senkit... De teny hogy olyan emberek mint ezek a kiralyok vagy az atlagos nyugat-europaiak, tehat akiknek van penzuk, nem dolgozzak halalra magukat, jo orvosi ellatast kapnak es sokszor kozmetikai beavatkozasokat is csinalnak rajtuk (uj fogsor, zsirleszivas, rancfeltoltes stb.) fiatalabbnak neznek ki mint az ugyanannyi idos, szegenyebb emberek.

Hari Seldon 2 2015.01.23. 19:50:10

@mojyo:
Nem akartam rosszat írni. Csak érzékeltetni, hogy milyen letargikus lehet élni egy helyen örökre.

Sütemény1975 2015.01.23. 19:51:06

Off
Csudi az elet erre Dover fele. 3 ora alatt 12 km, es meg 45 km a kikoto. M20 Maidstone-tol lezarva a szemelyautoknak, csak kamion johet erre Talan reggelre elerem a kikotot.

2015.01.23. 20:02:57

@Hari Seldon 2: En megertelek. El sem tudom kepzelni hogy milyen lenne ha mindig egy helyen kene elnem, teljesen depresszios lennek. De az a lenyeg amit mar masok is mondtak hogy mindenkinek mas egyenisege van, akkor van a gond ha olyanra kenyszeritenek (vagy kenyszeritjuk magunkat) amit nagyon nem szeretnenk, pl. akaratunk ellenere egy helyen maradni vagy masik helyre koltozni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.01.23. 20:15:51

@puhacica: Na hat van ilyen is:)

az eskuvovel kapcsolatban az a baj, hogy limitalt az ido, amit Magyarorszagon toltok, egyebkent parommal minden egyeztetve van, mutatok neki 5 meghivot, bokj ra egyre, es intezem, igy haladnak a dolgok. De ha valaki meg egyeb extrakat felhoz ( pl tudja, hogy limitalt az idom, de csak talalkozni akar velem...) akkor persze, borula bili, at kell szerveznem a napom, vagy amit meg akartam oldani. Olyan vagyok, hogy igy is biztos lesz valami kisebb-nagyobb megoldanivalo fennakadas, csak nem mindegy, hogy bekerul-e meg extra porszem a gepezetbe. Pont emiatt a limitalt ido miatt fontos a megfelelo tervezes, mikor hol mit , + orvos, plusz vervetel, vedono, minden, ezert nem jo, ha valaki meg extra feladatot beszervez:)

@P.Elliot: Ne felejtsd el, 18 eves volt akkor. 18 evesen tudod mennyi minden tortenik az emberrel?
Vagy ha a masik pl az orszag masik vegere menne foiskolara, akkor lehessen vetojoga a parjanak? Nem, szerinem nem korrekt visszahuzni a masikat, foleg nem ilyen fiatalon. Igen, ez egy dontesi helyzet. Hasonlo szitu, max a kerdes mas,megpedig, engeded vay sem?

Anno 18 evesen exem peldaul nagyon nem akarta, hogy oda menjek tanulni , ahova mentem vegul, egyaltalan, hogy videkrol elkeruljek. Hat nem is tartott utana sokaig a kapcsolat.
En spec szeretem az ilyen dontesi helyzeteket, ugyanis megmutatja, valojaban mi is a fontos szamomra. 18 evesen termeszetesen a tanulas fontosabb volt, es nagyon jo volt, hogy ezzel a hozzaallasaval exem dontesi helyzetbe hozott, kulonben lehet hjol meglettem volna a langyosban.

Amugy sajnalom, hogy tul erosek voltak a hozzaszolasaim feled, mostanaban mint irtam tul sokszor veszem eszre azt, hogy akar a csaladomban, akar a barati korben, meg akarjak mondani , hogy hogyan kene elnie a masiknak. "Neki az lenne a jo", "de en csak neked akarok jot" es hasonlok. Elnezest ha rosszul jott le a hozzaszolasodbol, de nekem teljesen ugy tunt, mintha azt mondanad, miert nem a pasi ment ki elore, stb....

@Muscari: 18 evesen is ilyen voltal? Vagy volt, hogy hirtelenotlettol vezerelve mentel valamerre?

@blackhair-lady: Pontosan. :) Egyelore az ido ugy tunik oket igazolta.

blackhairlady 2015.01.23. 20:17:12

@adg [Au, Darwin]: Gratulalok! Hol unnepeltetetk, a tengerparton, palma/mango/banan fa arnyekaban?:)

blackhairlady 2015.01.23. 20:18:12

@Dragonlady (now in Thailand): Szerintem az olyan naluk mint itt a zold kartya.

blackhairlady 2015.01.23. 20:22:38

@tanato: Emlekszem a tortenetre.
En sem akartam soha itt elni, aztan most megis itt vagyok:)

blackhairlady 2015.01.23. 20:27:17

@Jess G: Irtad a napokban, hogy hazat kerestek a paroddal. Szerinted ott majd nem kell kompromisszumot kotnie valamelyikotoknek? Ha te engedsz akkor o lesz az onzo, ha meg o akkor rad mondja majd? Nem olyan egyszeru ez mint hogy csak rasutjuk a belyeget, hogy onzo.

Hari Seldon 2 2015.01.23. 20:27:57

@Mirjam2:
Igen. Valahol a legelején pont ezt mondtam, hogy szerencsére "kiderült", hogy a nő is "mehetnékes" típus. (De ezt előre nem lehet tudni)

blackhairlady 2015.01.23. 20:29:49

@NagyságosSodalisO [eng]: Te jo eg:( Na ez az onzoseg netovabbja!

rezsöatya 2015.01.23. 20:31:29

@Sütemény1975: tarts ki! Ha nagyon unod a sorallast, olvass, irj ide, en legalabbis fent leszek sokaig...!

puhacica 2015.01.23. 20:32:35

@Mirjam2: videot. a mai elso, mar kiralykent tett nyilatkozatabol vagtak be egy reszletet a fiatalabbiknak. o 79, ha jol remlik. igazad van, az atlag magyar ferfi altalaban sajnos idosebbnek nez ki a valos koranal, csak mivel egyelore ehhez vagyok hozzaszokva, nagyon feltuno volt a szaudi jampik kinezete. foleg, hogy olvastam Szalman bacsi nem olyan reg tortent agyverzeserol, egy remego kezu aggastyanra szamitottam. olyan Benedek papa formajura.

2015.01.23. 20:33:00

@Hari Seldon 2: Nem irtal rosszat, teljes mertekben egyetertettem, vagyis tizahuszonharmadikonszor, az omg/uristen, az pozitiv meglepodes is lehet, nem? Peldaul: "uristen, de jol megfogalmaztad!" stb. Ez csak egy szofordulat, en mar az interneten szocializalodtam, elkepzelesem sem volt, hogy valaki esetleg nem erti, elnezest! :D

puhacica 2015.01.23. 20:34:12

@tildy[UK]: sok sikert, szerencset a pontos tervezeshez! :)

rezsöatya 2015.01.23. 20:35:40

@Herr Géza: Oh, ezt mar Petofi is mondta! Az Ezrevel terem a fan a meggy cimu verseben pl.
"...OLY ROssz, hogy az ordog sosem vitte el..."
:-P

tanato 2015.01.23. 20:41:36

@Mirjam2: @blackhair-lady: Igen nem akarásnak nyögés a vége,gyáva népnek nincs hazája.Egyébként volt ott más hiba is valszeg a kapcsolatban mert már nincsenek együtt sajnos.

blackhairlady 2015.01.23. 20:44:14

@Mr. Long, itt vagy?

Tegnap vasaroltam a Whole Foodsben, es meglattam egy hasonlo kinezetu sajtot mint amirol a mult nap irtal. Az a neve, hogy Romao.
Rakerestem a neten, igy nezett ki:
www.google.com/search?q=romao+cheese&biw=1280&bih=687&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=oJvCVJ_zGsOVNpGQgpgK&ved=0CAYQ_AUoAQ
Ezt kerested?

2015.01.23. 21:06:18

Mi volt ma a téma? Nincsen erőm most végigolvasni minden hozzászólást.

pribék 2015.01.23. 21:20:35

Egy budapesti lakos 118 ezer forintból tud kijönni havonta úgy, hogy a rezsin, a lakhatáson és az élelmiszeren túl szinte semmire sem költ.
Ez azt jelenti, hogy nem jár se étterembe, se moziba, se szórakozni, nem dohányzik, csak a legszükségesebb élelmiszereket vásárolja otthonra. Nem autózik és nem taxizik. A külvárosban osztozik egy lakáson minimum harmadmagával.

Ugyanezzel az életvitellel Genfben 616 850 forintból élnénk meg, Rómában 285 ezer forintból, Berlinben 228 ezer forintból, New Yorkban pedig 493 ezer forintból. (Forrás: a numbeo.com nemzetközi összehasonlító oldal, mely a felhasználók adatait gyűjti, ők töltik fel, mennyibe kerül az élet egy-egy városban.)

2014 januárja és novembere közötti nettó átlagkereset Magyarországon 154 500 forint volt.
A legtöbbet a pénzügyi, biztosítási szektorban (314 977 forint) dolgozók keresték. A legkevesebb pénzt a humán-egészségügyi, a szociális ellátás (93 667 forint) dolgozói vitték haza hivatalosan.

www.penzcentrum.hu/karrier/fizetesek_ki_kereste_a_legtobbet_ki_a_legkevesebbet_tavaly.1043404.html

2015.01.23. 21:21:21

@puhacica: Hat az en anyosom elmult 80, meg a pasija is, es mindketten nagyon jol tartjak magukat, evente tobbszor utaznak kulfoldre stb. Ez az o korosztalyukban szerintem kezd elegge altalanos lenni Nyugat-Europaban. Valoszinuleg orszag- illetve anyagi helyzet-fuggo (biztosan a genek is szerepet jatszanak, de gyanitom hogy a penz nagyobb mertekben).

DieNanny CH 2015.01.23. 21:21:29

@Philosoraptor:

Aránylag a témánál maradtunk...

DieNanny CH 2015.01.23. 21:25:53

@pribék:

Íme, a saját, külön bejáratú, HÁ-kommentelők által összeállított élelmiszer-táblázat:
docs.google.com/spreadsheets/d/1DNAW9Fi-WgOkz3AlU-rwnPZAkZexyPO2R6EojFSbFXA/edit?pli=1#gid=1192505420

Sütemény1975 2015.01.23. 21:31:30

@rezsöatya: olvasok, olvasok, mast se csinalok orak ota :) lehet, hogy nem tableten kellene a nettel sporolok viszont, mert csak napi 50 mb a limitem, es mar nem sok van :(

2015.01.23. 21:39:35

@puhacica: Egyebkent most olvastam hogy a kiraly halala utan hivatalosan az angol kiralyno a vilag legidosebb uralkodoja: o most 88, aprilisban lesz 89. Azert o sem nez ki annyira oregnek, ahhoz kepest... Talaltam egy vicces tortenetet a kiralynorol es a ma elhunyt kiralyrol: www.huffingtonpost.com/2015/01/23/queen-elizabeth-king-abdullah-driving-story_n_6533236.html

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.23. 21:50:51

@pribék: Igen, Budapest egy olcsó nagyváros, már volt ez sokféle kimutatásban.Ez még a magyarok szerencséje(?)

Ezt a 150 ezres átlag nettó bért meg egyszerűen nem hiszem el.
Szabolcsban, Békésben szerintem már annak is s*ggüket a földhöz verve örülnek , ha már hatszámjegyű a nettó, napi 8 órás melót feltételezve... :-(((

Sütemény1975 2015.01.23. 21:52:07

@Mirjam2: meg az, hogy milyen munkat vegeztek aktiv korukban. aki 40-50 evig fizikai munkaskent dolgozott, az ritkan ugral 80 evesen... Ha megeli.

Mrs. Clayton 2015.01.23. 22:03:08

@blackhair-lady: de rohadtul nem koltoznek ossze vele ha a megkerdezesem nelkul kozolne hogy ide koltozunk ha nem tetszik akkor felole maradhatok is ahol vagyok
O szeretne cottageba koltozni en annyira nem habar amit ma megneztunk gyonyoru volt csak kicsi. Mindig egyutt dontjuk el hogy a kinezett haz megfele e mindkettonknek, hiszen nyilvan kell kompromisszumot kotnunk. Mindkettonknek.

2015.01.23. 22:04:32

@Sütemény1975: Igen, de pont ez a lenyeg, hogy ha valaki gazdag, gazdag csaladbol szarmazik, az a legritkabb esetben vegez 50 evig fizikai munkat.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2015.01.23. 22:10:22

@blackhair-lady:

Összekeversz Mr. Long-al?
Ezért pusztító haragom mindent felfaló lángnyelvei a bosszú pallosaként fognak majd lesújtani töréke... öööö... köszönöm szépen a linket. :D
Nem ez nem olyan amúgy, de amit pusztasuta linkelt, azok között azt hiszem megtaláltam, amit keresek.
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/5f/Seasoned_pecora_cheese.jpg/640px-Seasoned_pecora_cheese.jpg

De köszönöm mégegyszer. :)

rezsöatya 2015.01.23. 22:18:51

@Sütemény1975: kapcsold ki a kepek betolteset, azzal is tudsz sporolni byte-okat...

blackhairlady 2015.01.23. 22:26:01

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Oh, ezer bocs (es egy anyamedve:D), nem tudom miert Long nevet irtam, de eskuszom, rad gondolta. Nekem olyan egyformanak tuntok (pedig sosem lattalak benneteke:))
Te, ez biztos sajt? Nekem olyan korhadt fadarabnak vagy a fa torzsere nott ezereves gombanak tunik:)))))
Orulok azert, hogy megtalaltad (?) amit kerestel.
Es bocsanatodert esedezem, ne csapkodjal a langossal vagy pallossal vagy mivel, please!:D

2015.01.23. 22:29:50

@geegee: Hiába olcsó a város, ha nem elég a pénzed semmire sem. Az átlagot mindig a jól keresők húzzák fel. Nettó 150 ezres átlagfizu, hagyjuk már. Vidéken annak is örülni kell, hogy munkád van, nemhogy még háborogsz a fizetésed miatt. Esetleg mehetsz közmunkásnak is....

M. Péter 2015.01.23. 22:30:21

@FutureFry: Egy ilyen dokumentumot az Külügyminisztérium honlapjára kirakni szágyen, nem az tartalma miatt, hanem a gyalázatos angolsága miatt. "Number of days of residence in case of a 90 days deviation", "anex", "decission", hungarian így, kis betűvel, "days" helyett több helyen "dana" van, ami valamilyen szláv nyelvből származhat.

2015.01.23. 22:35:20

@Golf2: Régenmindenjobbvót.

Semmi sem hullik senki ölébe, ez valami hatalmas tévhit. Nyugat ugye nem Mo., a teljesítményt szokták elismerni, nem azt, hogy kinek vagy a gyereke/haverja. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2015.01.23. 22:36:46

@blackhair-lady: "Nekem olyan egyformanak tuntok"
Elismerem, hogy sok hasonlóság van köztünk, de a gyakorlatban (ami itt nyilván nem látszik) nagyon sok mindenben különbözünk amúgy. Én például kb. negyedannyira sem vagyok jólöltözött, mint Long. :) Ő, ha az éjszaka közepén ugrasztod ki a lángoló lakása ablakán, akkor is jobban öltözött lesz, mint én a leendő esküvőmön a legjobb méretre szabott öltönyömben. :D

"Te, ez biztos sajt? Nekem olyan korhadt fadarabnak vagy a fa torzsere nott ezereves gombanak tunik:)))))"
Na hallod, engem még az sem érdekel. Tőlem aztán lehet 3 éves uszadékfa is. Ha ennek olyan íze lesz, mint amit én vettem, akkor ide vele most.

pribék 2015.01.23. 22:47:30

@geegee: ja, a cikk írja is, hogy fizikai munka esetén az átlag 106 ezer Ft, a közfoglalkoztatottaké meg 78 ezer.
amúgy az emberek kétharmada átlag alatti fizetéssel kénytelen beérni, ez is tény.

pribék 2015.01.23. 23:16:44

@Philosoraptor:
"Az átlagot mindig a jól keresők húzzák fel."
Az unortodox magyar valóságban ezeknek az apró dolgoknak is örülni kell.
Majd még visszasírod te ezt, amikor a harmadik vagy a negyedik Orbán-kormány idején már a rosszul keresők húzzák felfelé az átlagot.
Ha eljönnek az országból a jólkeresők, az elégedetlenek, a jobbikosok, a hazafiak, a hazaárulók meg a többiek, akkor mi más lehetőség lesz? ;)

adg 2015.01.23. 23:17:04

@Mirjam2: hm, apu kiraly jo srac lehetett, 22 feleseget megfeleloen karbantartani, gondoskodni az alapos lefejezesukrol, fenyitesukrol, stb nem egyszeru feladat. Biztos a csaladi potlek miatt csinaltak, ezek a kiralyok is mindig az adofizetokon eloskodnek, ismerem en a fajtajukat... :DD

2015.01.23. 23:43:32

@pribék: Nem sajnálom tőlük a fizetésüket, csak nem árt helyén kezelni ezeket a szuper statisztikákat. Biztos jó lehet sok pénzt keresni, csak ami nyomor körbevesz, az kevésbé kellemes.

"Ha eljönnek az országból a jólkeresők, az elégedetlenek, a jobbikosok, a hazafiak, a hazaárulók meg a többiek, akkor mi más lehetőség lesz? ;)"

Inkább úgy tenném fel a kérdést, kik maradnak? Valahol azért szomorú, hogy idáig jutottunk.

adg 2015.01.23. 23:52:32

@NagyságosSodalisO [eng]: koszi

@blackhair-lady: koszi neked is!
Szerintem nem teljesen olyan, mint a zoldkartya. Ha jol tudom, a zoldkartya szukseges a munkavallalashoz. Vagy lehet, hogy nem jol tudom?
Itt lehetsz ideiglenes vagy allando lakos, mi eddig az elobbiek voltunk. Lehet dolgozni, vizumtol fuggoen tobb-kevesebb dologra jogosult vagy, de alapvetoen a legtobb szocialis ellatasbol ki vagy rekesztve.
Az allando lakos teljes azonos a legtobb szempontbol az allampolgarral, kiveve, hogy nem szavazhat, nem valaszthato, nem lehet eskudt (oh, ez memkora hatrany :D), meg egy-ket allast nem tolthet be, mint pl bizonyos honvedelmi funkciok, stb. De jar az osszes szocialis cucc, ami egy rendes allampolgarnak is, ugyanolyan feltetelekkel mehetsz egyetemre pl, stb.
Ahhoz, hogy allampolgar legyel, egy evig pr-on kell lenned, es osszesen 4 evet kell itt tartozkodnod.

blackhairlady 2015.01.24. 00:29:29

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: :))))) haha, ez jo volt:) kivancsi lennek mit mondana erre Long:)
Es igazad van, nem a kinezet a fontos hanem az iz. En is eldontottem, hogy vegig kostolom a kinalatukat. Tegnap vettem 4 felet, azok eddig nagyon izlenek. A nevuket feljegyeztem, mdrt megjevyezni nem tudom oket, es nem akarok ismetelni.

blackhairlady 2015.01.24. 00:33:39

@adg [Au, Darwin]: akkor tenyleg nem ugyanaz.
Munkat lehet vallalni spec. Vizummal szerinfem, de egyebkent tenyleg a zoldkartya szukseges. A szoc.segelyrol nem tudok semmit, mi biztosan semmkre nem lennenk jogosultak.

pribék 2015.01.24. 00:35:56

@Dragonlady (now in Thailand): @FutureFry: @Herr Géza:
vannak már tarifa-összehasonlítók is. pl.:
backsla.sh/betamax
voip-comparison.com/?country=97
progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html

nekem most voipblazer van, magyar számokhoz pillanatnyilag talán az egyik legolcsóbb: fél eurócent a vezetékes, egy eurócent a mobil hívás percdíja.
de indonézia is csak 1.2 ill. 2 cent:
www.voipblazer.com/rates/calling-rates#/#letter-I

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.24. 00:36:26

@Philosoraptor: Na, hát eszondom én is.Az olcsó városság pedig a többi európai városokhoz mérten értendő.Termékek, szolgáltatások árait összevetve.
Ilyesmire gondolok:

www.penzcentrum.hu/utazas/top_10_ezek_a_legolcsobb_nagyvarosok_europaban.1041858.html

(Közben látom, regisztrációt kér a régi cikkekhez, ez is micsoda köcsögség... :-( )

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.24. 00:38:39

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: "@blackhair-lady: "Nekem olyan egyformanak tuntok" "

"Ti mind-mind egyéniségek vagytok (Én nem!)"

:-))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.24. 00:40:46

@pribék: Na ja.Bár én inkább úgy mondanám, hogy a városoktól távolabb lakók azok, akiknek nagyjából gombok jutnak.Hogy ez fizika-i, köz-, vagy szellemi munka, az lassan tökmindegy.

Muscari 2015.01.24. 00:49:19

@Sütemény1975: mi történt? Jó utat kívánok egyébként!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.24. 00:51:21

@adg [Au, Darwin]: Mondhatni, megélhetési királyok ezek mind...
Hiszen mutasson nekem valaki egyetlen egy olyan királyt, amelyik

1.Tisztességesen meg lett szavazva, választva?
2. A köznép nyaka helyett a saját erejéből, képességeiből gyűjtött pénzből él, vagy fizetésből...

:-))))))))))))

Muscari 2015.01.24. 00:56:59

@tildy[UK]: nem igazán csináltam semmi komolyabb dolgot hirtelen ötlettől vezérelve :-)
Engem az exem manipulált, nem ilyen direkt módon járt el, de én akkor még egy naiv kislány voltam, ő meg hat évvel idősebb nálam. Később aztán megvilágosodtam, mondhatni átláttam a szitán. Nem véletlenül az exem ma már, bár több, mint tíz évig együtt voltunk.

Sütemény1975 2015.01.24. 01:20:27

@Muscari: tuz volt meg mult szombaton az alagutban. Azota nem allt helyre a rend.

M. Péter 2015.01.24. 01:20:59

@adg [Au, Darwin]: A zöldkártya hivatalos neve pont "permanent resident card". AZ USA-ban is vannak munkavállalásra jogosító vízumok, a H1-B és az L1 a legismertebbek, viszont nincs olyan, hogyha valaki x évet ledolgozott, akkor kérheti, hogy állandó lakos legyen, hanem a munkáltatónak kell kérelmeznie, és igazolnia kell, hogy nem tud alkalmas amerikait találni az állásra.

Muscari 2015.01.24. 01:28:09

@Sütemény1975: láttam, hogy később leírtad. Hát mit mondjak, részvétem, innen nem lesz egyszerű hazajutnod :-(

adg 2015.01.24. 01:50:57

@M. Péter: koszi, regen foglalkozam usa munkavallalasi lehetosegekkel, nem emlekeszem mar. Akkor valami hasonlo.

@blackhair-lady: ezek nem segelyek, mindenkinek jarnak bizonyos feltetelek eseten. pl ha van iskolas gyerek, akkor kapsz penzt az ev elejen. Itt mar kommunizmus van

Dragonlady (Bp, Hun) 2015.01.24. 04:47:56

@pribék: +HerrGéza + Futurery
nagyon köszönöm az infókat!

puhacica 2015.01.24. 08:01:26

@Mirjam2: azert jo latni, hogy az oreg maminak humora is van. :) altalaban csak a hideg, okos oldalarol lehet olvasni. egyszer talaltam egy cikket valahol rola es ott reszletesen irtak a talpraesettsegerol, haborus tetteirol es hogy mennyire szeret vezetni.

Ugyandehogy (törölt) 2015.01.24. 08:10:04

@pribék: az a roma jo is lesz, tudsz valami allast?:-)

2015.01.24. 08:28:08

@adg [Au, Darwin]: 'Biztos a csaladi potlek miatt csinaltak'

Egyertelmu! :))) Mondjuk itt nem kell adot fizetni szerencsere, de szocialis juttatasok vannak (az allampolgaroknak). Tokeletes rendszer, nem is ertem miert nem szeretne mindenki ilyen helyen elni...

2015.01.24. 08:31:52

@puhacica: Szerintem nagyon jo fej a kiralyno, es tenyleg jo humora van, csak persze ritkan juttathatja kifejezesre (a ferje kb. az ellentete, kevesbe jo humor de szivesen kockaztat akar diplomaciai botranyt is egy vicc kedveert...).

Quercus a favágó 2015.01.24. 08:41:38

@Sütemény1975:

Te Süti. Amikor Németországon keresztül fuvarozol, a munkáltatód kifizeti neked az ott eltöltött időre a német minimálbért?

Hari Seldon 2 2015.01.24. 09:13:34

@mojyo:
Akkor hogy lassan klasszikust idézzek:
"...én kérek elnézést!"

Új élet 2015.01.24. 16:53:57

2 percem van.
Gyors valaszok:
A parom nagyon szeretett es azert mondta amit mondott mert tudta maskepp nemet mondok.Ha szepen megkerdezte ,hogy szeretnel e velem jonni....lehet azt mondtam volna,nem es ott let volna vege a tortenetnek.
Mai napig szeretjuk egymast es mi sem bizonyitja jobban hogy 13 ev egyutt let utan hazasodtunk ossze ahol a lanyom volt a koszoruslany.
A masik a heti £50.Akkor cask ennyit kaptunk es nem jarunk bulizni mivel csak a hetvegenk volt szabad de legtobszor meg az sem.Altalaban pentek es szombat este a gyerekekre kellett vigyaznunk.Igy ami idonk volt az egymassal toltottuk.A penzt pedig felre raktuk es nem koltottuk szorakozasra.Ha elszorakoztuk volna akkor nem sok ertelme lett volna a itt letnek.A parom o anno megmondta o nem akar 60 ezer forintert robotolni amit kifizetunk esetleg lakashitelre majd nezzuk egymast mert nem haladtunk volna 5-rol a 6-ra.
De igy visszagondolva megerte.Van egy hazunk felepitve,berendezve,hitelmentesen.Megvolt almaim eskuvoje pont ugy ahogy szerettuk volna.
Szoval barmi tortenik is mindig van hova haza mennem.
Az uj eletet pedig azert tervezzuk mert az itteni rendszerrel nagyon beetle mar a pohar.Sajat hazat nem tudunk venni mert annyi hitelt nem adnak,es masnak fizetunk 12 ezer fontot evente.Es meg sorolhatnam.
De most mennem kell,mert nyuzsges van igy nehez irni!:-)Szep hetveget mindenkinek!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.24. 23:41:35

@QUERCUS: Jó, hát persze, ez egy dolog.De Németországnak hol van befolyása egy magyar cégre, hogy az télleg kifizesse a német minimálbért arra az időre?Ha nem tetszik a sofőrnek a magyar bér, 10 másik áll a helyére... :-(
Nagyon elcsodálkoznék, ha pont ezért, vagy bármi másért kifizetnének egy ilyen "fölöslegesen" nagy munkabért... :-(

Kár, hogy már nem nagyon él ez a poszt, érdekelne a dolog háttere...

Igaz Barát 2015.01.25. 09:52:56

@geegee:
Tíz másik áll a helyére? Szerencsére elmúlt az az idő. Nagyon nagy sofőrhiány van, egy jó sofőr kb. ott talál munkát, ahol akar.

Ez a minimálbér meg nem olyan nagy pénz egyébként, nem járnánk jól vele, ha csak annyit kapnánk a munkánkért. Inkább a cégeknek rossz, mert amit eddig kifizettek napidíjban és üzemanyag megtakarításban, adómentesen, azt most úgy kell kifizetniük, hogy adóznak is utána. Ezzel a németek a kelet-európai fuvarozók versenyképességét akarják csökkenteni. Egy magyar cégnél ugyanis a 4-500 ezer Ft bér már nagyon jónak számít, addig Ausztriában vagy Spanyolországban (erről a kettőről van információm) min. 2000 Eurót kap kézhez a sofőr. Ez azért már nagyon nem mindegy, még akkor sem, ha csak egy kicsi, pár tíz autós céget nézünk is.

nyuszigonosz 2015.01.25. 10:29:43

@geegee: A dolog háttere az, hogy Németországban ez év január elsejétöl ténylegesen lett minimálbér: 8.50 Euró.
Van egy rakás kivétel a minimálbér fizetése alól, szóval nem automatikusan mindenhol mindenki kapja meg, aki eddig kevesebbet kapott.

Na aztán meg van egy jogszabály, hogy a Németország területén végzett munkáért nem lehet egy nem németországi cég ( általában az a több százezer alvállalkozó cég, akik Németországban "dolgoztatnak", kizárólagosan, de egy más ország pl. Magyarország minimálbérét fizetik csak) munkásait kevesebb fizetésért foglalkoztatni, ha itt Németországban van a munkavégzés. Ez eddig nagyon jó is. Hiszen föleg az építkezéseken, húsfeldolgozás, csomagszállítás meg akár az autóiparban is jóval kevesebbet kaptak a más országban jegyzett alvállalkozó cégek Németországban dolgozó munkásai. Ugyanazért a munkáért.

Hogy ki találta ki azt, hogy ez a minimálbér Németországon csak "átutazóban" munkát végzö, kamion és más soföröket is érintsen, azt most nemtudom. Kivitelezhetö szerintem nem lesz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.01.25. 15:27:02

@Igaz Barát: Értem.Ez jó hír, ha már nem ott tartunk mint pár éve.Akkor még az volt a felfogás mindenben, hogy 10 másik áll a helyedre...
Mondjuk azt továbbra se látom, hogy ha egy magyar cég úgy veszi fel a sofőrt, hogy magyar bért kap mindenhol, és így írrják alá, akkor abba hogyan tud beleavatkozni a német minimálbér.Meg egy magyar céget hogyan ellenőriz egy német hivatal/hatóság...

@nyuszigonosz(D) ESTP: Szerintem se.Az állandó telephely az mondjuk még lehet, ahogy te is írod, baromfis cég, építőipar, stb.
Na majd meglátjuk, fiatal még ez a rendelkezés.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása