oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. június 08. 06:42,  Kire szavaznak a szomszédok? 325 komment

2014. június 08. 06:42 Határátkelő

Kire szavaznak a szomszédok?

Pár hete zajlott le az európai parlamenti választás, és miközben még javában megy a huzavona a legfontosabb bizottsági helyekért, találtunk pár olyan bejegyzést, ami a voksolás mikéntjével foglakozik. Miközben Magyarországon megszoktuk a fülkés és teljesen titkos rendszert, addig (mint ma kiderül) Svédországban és Skóciában is másképp működik a dolog. Emellett munkát is keresünk Londonban.

svéd voksolás cím.jpg

Kezdjük tehát az EP-választásokkal, rögtön Svédországgal, ahol magyar szemmel nézve elég érdekes módon zajlik a választás – számol be a Sundsvallzsofi blog.

„A svédországi választásokon minden pártnak van egy ún. szavazócédulája. Fölül a párt neve, alatta a jelöltek állnak. A cédulák egy külön asztalon sorakoznak a szavazóhelyiségben, a választópolgár annak a pártnak a céduláját veszi el, amelyikre szavazni kíván.

Vagy többet is magával vihet és a szavazófülke magányában eldönti, melyiket helyezi a borítékba. Ha többet tesz bele, akkor érvénytelen a szavazat. A cédulán felsorolt jelöltek közül be lehet ikszelni egyet, de üresen is hagyható, ilyenkor a párt által felállított jelöltsorrend lép érvénybe.

A szavazócédulát nem csak az asztalról lehet elvenni, de a pártok önkénteseitől is. Akár mindegyikhez odaléphetünk, vagy csak a preferált párt emberéhez, vagy egyikhez sem.

Számomra furcsa, hogy a választás ilyen nyíltan zajlik. Ha akarom, megleshetem, kire szavaznak a szomszédok. De nem akarom. Ők sem foglalkoznak azzal, hogy én honnan és milyen cédulát veszek el.

A választókat várva az önkéntesek szóba elegyednek egymással. Egyik sem szapulja a másikat, kellemesen elbeszélgetnek, politizálnak. De amikor megjelenik a Svéd Demokraták önkéntese, vele nem állnak szóba. Sok sikert! – próbálkozik az SD embere. És a többi néma csend.”

Akit érdekelnek a további részletek (egyebek mellett a voksolást megelőző politikai csatákról), az feltétlenül látogasson el a blogra és olvassa el az eredeti bejegyzést itt.

Szavazás iskolai padokban

A következő pár sor egy Edinburgh-ban élő ismerősöm tapasztalata. Őszintén szólva kissé talán meglepő, a skótok milyen lazán vették a szavazást.

„Pár ember lézengett a szavazókörben, az épületben szavazó rajtunk kívül nuku… A „szavazófülkékben” (melyek nem igazán voltak egymástól elszeparálva, inkább úgy néztek ki, mint sima általános iskolai padok egymás mellett) ceruzva (!) volt…

Amikor tollat kértem, mondván, azért mégiscsak szeretném, ha nem egy cerkával húznám be az X-et a választásokon - pláne, ha annak a ceruzának ki van törve a hegye -, elég furin néztek rám, de azért kaptam.

Aztán se lepecsételt doboz, vagy urna… Mikor látták, hogy elég furán nézek, hogy akkor most hova is tegyem az elvileg titkos szavazatom, magyarázkodtak, hogy majd jön egy hölgy a „counciltól” (az önkormányzattól), majd ő viszi el és regisztrálja.

Se útlevelet, se személyit, se lakcímigazolást nem kértek, csak bemondtuk a nevünk, a listájukon kipipálták… ennyi. Nekünk is egy pipa.

Álláskeresés Londonban

Végül, de nem utolsósorban nézzünk szét egy kicsit Londonban a Sándorblog segítségével, amelynek szerzője egy startupnál dolgozott és aki a munkakeresés terén ad tanácsokat.

„Online CV

Egyértelműen egy teljesen kitöltött www.linkedin.com

profil nélkül neki se álljunk munkát keresni. Ez alapkövetelmény. Ha tudunk szerezni pár referenciát LinkedIn-en akkor ez nagyon nagy előny.

Kínzás CV-vel

Nyilván mindenki nagyon szép, színes-szagos, sok kiemeléssel ellátott CV-t szeretne. Ennél nagyobb hibát el sem lehetne követni. Hacsak nem a bohócképzőbe jelentkezünk, el kell felejteni a szöveg színezését, grafikai elemeket és egyéb szemetet.

Keresés és jelentkezés

Rengeteg álláskereső oldal van, mint pl. monster.co.uk, indeed és a társai. Nekem személy szerint kétszer is összejött a munkám a workinstartups.com/job-board/search/ segítségével. Az előbbi oldalakon az esetek túlnyomó többségében az önéletrajzunk egy közvetítő (fejvadász) céghez fog kerülni és majd onnan hívnak konkrét állással kapcsolatban. A WorkInStartUps azért jó, mert ott közvetlenül lehet kapcsolatban lépni az állást kínáló cégekkel. (...)

A csapdák

Telefon

Először is lehetőség szerint csináltassunk egy Skype brit telefonszámot vagy szerezzünk még egy SIM kártyát a telefonba, vagy egy külön telefont. Nem túlzás. Elmondom miért.

Miután a CV-d felkerül olyan oldalra, mint a Monster és jelentkezel azon keresztül 5-6 helyre, hihetetlen mennyiségű telefonhívást fogsz kapni. Sokkal többet, mint ahány helyre jelentkeztél. Ez azért van, mert az önéletrajzodat látni fogják a fejvadászok és ajánlani szeretnének neked az ügyfelüket. (...)

Pontos legyél és legyen térképed

Előfordulhat, hogy már az első interjúd face-to-face azaz személyesen fog történni. Ez esetben nagyon fontos, hogy időben legyél ott, akkor is, ha nem egy bankba jelentkeztél dolgozni.

Pontosan tudd, hogy hova mész. Sok háznak itt nincs száma, csak neve van. Az irányítószám itt az isten, hiszen konkrét épület/épület blokkot jelöli.”

Akit további részletek is érdekelnek, kattintson ide és a Sándorblogon jóval bővebben olvashat a munkakeresés tapasztalatairól.

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: választás blogajánló London Anglia Európai Parlament Svédország Nagy-Britannia Skócia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr306285250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.08. 22:02:52

@Imre apó: 1995 ota volt par szeria:D
En mar nem rakok ossze gepet, de parom az utobbi idoben osszerakott par 4. generacios intelt. Koztuk 2 banyaszgepet,tal;an a testverenek is 4. generacios van, a sajat gepe egy 3. generacios intel.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.08. 22:04:19

@Imre apó:
Az én gépemen semmilyen játék nincs és nem is lesz. Ezt a gépet ami most van odaadom a fiamnak aztán játsszon azon.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.08. 22:05:04

@Muscari: Azt a teras vinyot helybol lecserelnem ssd-re rendszervinyokent, a tera meg maradhatnak adattarolasra , eszmeletlen sokat gyorsit meg a regebbi gepeken is egy ssd.
Nekem a a gepemben egy samsung 840 van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.08. 22:05:31

@tildy[UK]:
Mi az hogy generációs? Mi az hogy bányászgép?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.08. 22:06:00

@Imre apó: Nem valasztott alapbol videokartyat, nem ugy tunik, hogy jatekra kellene neki :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.08. 22:08:09

@Imre apó:
Figyelj Fater. Hol van nekem időm játszani mikor állandóan valami blogon kell rendet tennem a fejekben?
Te is egy vén marha vagy azátn még nyesegetni kell rólad az élet vadhajtásait.
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.08. 22:09:37

@tildy[UK]:
Soha az életben még nem játszottam számítógépen.
A gép legyen gyors. A böngészés a lapletöltés.

Furos 2014.06.08. 22:10:21

@diggerdriver: Ne assal mar Jancsibacsi!!! Mar eleg melyen vagy :)
Tudod ez is olyan mint amikor te magyarazol a felulvezereltoldalbefecskendezettwhirpolkamraselotolos BMW oldalkocsis motorbiciklirol :)
Vegyel inkabb egy bukofrekvencias homalytizedelot :)))

Muscari 2014.06.08. 22:10:31

@QUERCUS(a favágó): igen, emlekszem, a multkor is a gyerekre fogta :-)

Fekete Pestis 2014.06.08. 22:11:09

@házelőtthinta:
"Szerintem nektek se tetszene egy segélyek, táppénzek nélküli világ."

az attól függ, hogy mennyire csökkennének az adókulcsok.
Ha radikálisan, akkor O.K.
Gyakorlatilag, amikor munka nélkül voltam 1.5 évig, akkor k.b. az egy év alatt ( a 11-ból!!) befizetett adómat adták vissza. Sem azelött sem azóta nem vettem igénybe a szociális rendszert.

Ha csak 1-2%-ot, akkor itt hagynám a picsába ezt az országot, és elmennék olyanba, ahol ugyanezt a nagy semmit kevesebb adóért cserébe adnák.

P.l. Hollandia azért vált számomra gazdaságtalanná, mert az adók nagyon felmentek 3 év alatt, a szolgáltatások meg leestek.
Csak azok az átkozott depriváltak kapnak [merthogy a "sterke schouders moeten de grote last dragen" - ahaaa ... ], nekik még az ovodát is fizetik, meg kapnak huurtoeslagot, zorgtoeslagot [nekem az ovoda havi 1600 eur, a biztosítás meg havi 200-300 eur a családnak].
A masik meg a kögazdagok - ugye, ök úgy rejtik el a vagyont, ahogy akarják. De én nem adóztatnám meg öket, meert csak az lenne belole, hogy en fizetnék több adót, ök meg éppúgy elkerülnék azt mint idáig.

Szóval keményen le kellene csapni a depriváltakra, nem pedig ssegélyezni öket. A szegények úgyis hálátlanok - cserébe igyis ugyis irigykednek. Ehh, randa egy banda ... ;)

Imre apó 2014.06.08. 22:11:12

@diggerdriver: Ez van öcsi, ezt kell, vagy nem szeretni, Fijatal már nem leszek :))))))))))))))))))))))))) Te se:D:D:D

2014.06.08. 22:11:17

@Hari Seldon 2: Nekem ASUS laptopom volt kb. 5 evig, az egyik legjobb PC-m, soha semmi bajom nem volt vele, sot hihetetlen hogy miket kibirt... Meg mindig mukodik, kiveve az elemet.

Imre apó 2014.06.08. 22:13:07

@tildy[UK]: Akkor amit belinkeltem, az neki bőőőőőőven elég lenne. Mondjuk az a win8 kellene a sz@rnak. :))))))))))))))))))))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.08. 22:15:25

@Furos:
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Most az állítható vízmértéken gondolkodom miután reszelőzsírt már vettem.
Most tagadjam hogy hülye vagyok hozzá?
Úgyis látszik.
Majd ha a Tyldi markolót akar venni akkor úgyis hozzám fordul tanácsért.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.08. 22:17:01

@Imre apó: @diggerdriver: ez ugye vicc? Dual core pentium?

Papagály (törölt) 2014.06.08. 22:17:07

@diggerdriver:
igaz, hogy tildy bányászik, de szerintem nem markolóval.

Papagály (törölt) 2014.06.08. 22:18:48

@tildy[UK]:
szerintem internetezéshez ennél jobb processzor lenne a vicc. :)

Imre apó 2014.06.08. 22:18:56

@tildy[UK]: Giggernek elég, ha nem jáccik
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Furos 2014.06.08. 22:19:03

@diggerdriver: A kerempacmadar kereso kezi keszulekkel nagyon vigyazz mert attol hagymazas kakofoniat lehet kapni :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.08. 22:20:52

@Imre apó: Az hogy nem jatszik, az nem jelenti azt, hogy olyan gepet akar osszerakni, ami mar ma is kisse elavult....

4. generacios intel proci + ssd + 8GB ram , egy jobb fele 550-es tap, ez kell neki.

Imre apó 2014.06.08. 22:22:15

@tildy[UK]: ment az egész lista, kukucska rá:)))))))))))99 ott van minden.

Papagály (törölt) 2014.06.08. 22:23:26

mostanában gyakran az egekbe hág a szociális érzékenység a blogon. londoni megoldáskísérlet a hajléktalanproblémára.
Not In My Backyard jeligére, avagy ha a galambok ellen működik, miért ne működne a nagyobb és büdösebb lények ellen is?
www.theguardian.com/society/2014/jun/07/anti-homeless-studs-london-block-uproar

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.08. 22:24:19

@Papagály: Nem mara rakod ossze a gepet, hanem valamennyire gondolsz a jovore is. Legalabbis azert szokott az embe. Ezert nem jo otlet venni 3. generacios intelt, amikor mar kinn van a 4. is, mert gondolom 2-4 ev mulva is lehet hasznalna azt a gepet. De ez az en szemelyes meglatasom.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.08. 22:27:15

@Imre apó: digger UK-ben van. Ha nem akar szivni az osszerakassal, es tamogatast is szeretne ra akkor viszont a delleket ajanlom:
http://www.dell.com/uk/p/deals?&~ck=mn#!dlpgid=desktop-deals

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.08. 22:29:21

@tildy[UK]:
Ja. Azért ne olyan alapon állítsunk már össze egy gépet hogy "jó lesz az neki".
Meghogy "ahhoz jó"

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.08. 22:29:28

@diggerdriver: A bitcoin egy virtualis fizetőeszköz ami mostanság robbanásszerűen terjed a világban.
Ha van otthon egy nagyon erős vasad, akkor ennek a számítási kapacitását a bitcoint előállító rendszerek szolgálatába bocsáthatod (az ő számításait fogja csinálni a te géped) és cserébe bitcoint kapsz fizettségül. Ezt egyébként konkrétan fontra is válthatod, ha neked így tetszik. Ezt hívják bitcoin bányászatnak.

Azok a brutális atomerőmű erősségű számítógépek, amik végzik ezeket a kriptográfiai számításokat és közben úgy pörgetik a villanyórát mint egy túlterhelt betonkeverő, azok pedig a bányászgépek.

Most kapaszkodj meg, itt jön a meredek része. Ha ezt nem akarod egyedül csinálni és még inkább ki akarod maxolni a géped tudását, akkor pár haverral összeállhatok és közös bitcoin bányászatba foghattok. Ezzel lehet maximálizálni az erőforrásokat és utána nyilván egymás közt elosztjátok a szajrét. Ezeket hívják bányásztársaságoknak. :)

Na most, hogy ezek a bányászok is el fognak-e menni 45 évesen nyugdíjba, illetve hogy tildy és a párja is a kollégáknál megszokott "Jó szerencsét!" üdvözléssel köszöntik egymást, azt már nem tudom. :)

33621 2014.06.08. 22:36:15

@Cascabel: Ma éppen rád gondoltam miközben Demjén fürdőben áztattam magamat, hogy szerintem te is szívesen itt lennél hiszen tudom hogy Egerszalókot imádod és ez a hely csak 5Km-re van tőle.De szerintem ezt te is ismered. Jó lenne itt egyszer összefutni és áztatás közben jókat dumálni. Amúgy meg ma F1 futam Kanada ami a végére nagyon is izgalmassá vált!

Mrs. Clayton 2014.06.08. 22:38:10

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: na most azert azt jo tisztazni, h ma mar annyian banyasznak, h egy otthoni geppel soha nem fogsz kibanyaszni semmit, eselyed akkor lesz valami, ha kb olyan rendszert allitasz fel mint tildy es beszallsz egy csoportba, viszont igy is baromi gazos, mert a bitcoin ara ugy esik es emelkedik, h kb a lottozassal er fel a dolog, ellenben a villanyszamlad az fixen az egekben lesz
raadasul elegge hamar kell ujabb es ujjabb hardwareket venned ahhoz, ha szeretned kapott kodokat megfejteni, ennek viszont az a hatranya, h a jo videokartyahoz hozzajutni vagy nem lehet, vagy olyan draga h nem biztos h megeri, szoval a banyaszat nem egy biztos uzlet
nem reg volt ket ficko azt hiszem vmelyik nagy amerikai kutatointezetbol, aki az ottani computereket allitotta bitcoin banyaszatra es kvara veszteseget csinalt

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.08. 22:39:25

@tildy[UK]: ha csak internetez meg letolt,akkor a gyorsasag attol is fugg, mklyen gyorsan ir a vinyo, adra is figyeljetek.

Muscari 2014.06.08. 22:40:01

@tildy[UK]: megmondtam neki, azt mondta jo otlet, de mivel jatszik rajta, uj alaplapot is akar (Intel CoreI5) meg tobb RAM-ot.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.08. 22:42:40

@Jess G: Nem bitcoin, de cryptocoin. Osztottunk, szoroztunk, attol fuggoen mekkora a nehezseg , kb 1/4-1/3at viszi el a villanyszamla. A bitcoinhoz spec hardver kell.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.08. 22:43:01

@Jess G: Én nem állítottam, hogy ez az év üzlete, annyira nem is értek hozzá, hogy ezt eldöntsem.
Digger kérdezte mi az a bányászgép én meg próbáltam adni egy rövid definíciót. Ennyi. :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.08. 22:44:05

@Babette.: azert mondtuk az ssd-t nem pedig a hdd-ket.

Határátkelő 2014.06.08. 22:46:44

Úristen, melyik blogot olvasom??? :D :D :D

Mindenesetre ha legközelebb gépet (legyen az markoló- vagy PC-...) akarok venni, már tudom, hogy elég feldobni egy posztot... :)

Mrs. Clayton 2014.06.08. 22:49:45

@tildy[UK]: ja, epp tesom csinalt egy ilyen virtualis penzes ceg appjahoz logot a heten, annyian vannak ilyenek mar mint a szemet, es mit csinalsz az arfolyamingadozassal? en inkabb lottot vennek, de meg azt se vettem soha eletemben, mert sztem penzkidobas

Mrs. Clayton 2014.06.08. 22:54:47

@tildy[UK]: egyebkent mi ebben a racio, nem ertem minek kell ezeket a kodokat megfejteni? mihez? hol lesz ebol ertek? azt ertem h hogyan mukodik, de h minek azt nem vagom

Muscari 2014.06.08. 22:54:52

@diggerdriver: mi most vettunk egy akusztikus oszcillatort es egy kozepnyomasos lengoprest :-)
Az uveghomorito kalapacs es a balmenetes kenderkoc mar regota itt van a szekrenyben :-)

Mrs. Clayton 2014.06.08. 22:59:33

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: en sem ertek hozza, de amiket olvastam rola, nyilvanvalo, h lassan a vilag legnagyobb szamitogepe sem lesz eleg a kodok kiszamolasahoz, viszont a gep maga annyi aramot vesz fel, h tobbe lesz a villanyszamla, mint amenyit a bitcoinert kapsz, persze elrakhatod, h majd egyszer jobb lesz az arfolyama, de ez elegge rizikos, foleg h a villany meg mar kifizetted ugye

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.08. 23:00:07

@Jess G: Pontosan azt, mint masok a forexszel. Mikor lenn van veszel, mikor fenn van eladsz.

Parom itthon a fo szakertoje, amennyire enfelfogtam valamifele tranzakcioszamitasok vannak.

En csak a melegnek az elszenvedoje vagyok, amit a gepek termelnek.

Igazandibol a bankok kimaradnak az egeszbol, virtualis penz.

Mrs. Clayton 2014.06.08. 23:01:33

@tildy[UK]: hat ja ezt ertem, de epp ezert tartom szerencsejateknak, de ti tudjatok, csak mondom, en azt nem ertem kinek kellenek a megfejtett kodok es mire?

Mrs. Clayton 2014.06.08. 23:04:41

@tildy[UK]: meg azert az elegge jelemtos kulonbseg h reszvenyek mogott valos cegek vannak, azert az nem akkora lutri, a bitcoin meg egyeb virtualis penz mogott pont h senki nincs

rezsöatya 2014.06.08. 23:45:02

@Határátkelő: nezd, a valasztasrol szol a poszt, hat, most valasztanak gepet Diggernek... :-)))))

Tobbieknek: ugy valasszatok konfiguraciot neki, hogy beleferjen a sok csocsos kep, ami van neki... :-))))

rezsöatya 2014.06.08. 23:46:41

@Furos: ugy van! ez pont jo lesz neki! :-)))

"YOUR SHOPPING CART IS EMPTY"

rezsöatya 2014.06.09. 00:02:26

@tildy[UK]: "digger UK-ben van. Ha nem akar szivni ... ...akkor viszont a delleket ajanlom"

En meg Diggernek a melleket ajanlom!

montroyal ( CAN qc) 2014.06.09. 00:06:34

@Cascabel: az a hotspring ahol magyar etterem motel is van ..@Muscari: en azert szeretlek ... de hidd el nem volt konnyu kemeny es surgos napozas furdes lazulas ..
@DieNanny [SZ,CH]: szep a kilatas . ja ha jonni akarsz gyere jovoheten is megyunk de egy masik helyre .. ket het mulva viszont nem tudunk menni mert indul a hajo Alaskaba ...

Kaksi Kapitány 2014.06.09. 00:25:27

Erdekeses hasznos tanacsokat adott a posztolo IT-allaskeresessel kapcsolatban.

Annyi kivetnivalom lenne, hogy az a kod ami agyon van kommetelve az valoszinuleg rossz kod, mivel a kodnak maganak kell informativnak lenni es a hasznalt nevi konvencioknak pedig deszkriptivnek. A tiszta jo kodhoz igy minimalis komment szukseges, mivel ondokumentalo.

Az ugynoksegekkel meg jobb ha megvalogatja az ember mert rengeteg idot es penzt lehet elpazarolni a hulye tesztjeikre stb, aztan meg szo nelkul eltunnek mint sz@r a kodben.

Szerintem LinkedIn (belepni csoportokba) es
TheItJobboard ahol erdemes nezelodni, es ahogy a posztolo emlitette mindenkepp szukseges egy ket libet vagy kisebb frameworkot feltolteni github-ra, vagy mobil appot ha az teruleted.

Szerintem az is jo ha arrogans vagy egy kicsit mert arra valahogy harapnak. En peldaul szolok elore hogy nem vallalok papiron kezzel kodolast mert egy faszsag es megalazo. Ha nem tetszik keressenek mast, ugyis millionyi lehetoseg van odakint.

Interjun viszont mar fontos hogy pozitiv, "can-do" hozzaallasod legyen es nyomatekositsd hogy micsoda uberfasza csapatjatekos vagy.

Kb ennyit adnek a sandorposzthoz ami szerintem nagyon igenyes es hasznos...

pappito · http://pappito.com 2014.06.09. 00:54:03

@házelőtthinta: ".Arra vágyom hogy a sima melós is jobban élhessen, mert én ugyanúgy bejárok egy helyre mint bárki más."

vágyni lehet. de jelenleg ennyit érsz, fogadd el, vagy csinálj mást. a betanított munka mindig is a legalacsonyabban fizetett munka volt, pont azért, mert egy csimpánz is meg tudja csinálni.

egyébként egy dadusnak értenie kell egy csomó dologhoz, úgyhogy inkább becsüld meg magad, hogy szóbaáll veled, ő el tudná végezni a te munkádat te viszont az övét nem.

így neki marad a szakmunka, neked meg a panaszkodás meg a pia

montroyal ( CAN qc) 2014.06.09. 01:09:28

@Hari Seldon 2: tolunk 20 percre , de ha nem montrealbol josz .. kicsit hosszabb..

pappito · http://pappito.com 2014.06.09. 01:14:06

mielőtt valaki bányázni kezd kukkoljon ide : dustcoin.com/

ez megmondja, hogy érdemes-e egyáltalán nekiállni :)

pappito · http://pappito.com 2014.06.09. 01:22:34

@Jess G: a kódfejtegetés azért van, h szabályozott ütemben jelenjen meg a 'pénz'. A bitcoin tudtommal véges mennyiségű, és ahogy haladunk az időben, egyre nehezebb lesz előállítani egyet. (egyszerű háztartási kompóterrel már rég nem éri meg bányászni)

Az okosság ott van, hogy minden kitermelt bc-n a hálózat maga validál, tehát nem az van, hogy te csinálsz a pinyóban krumplinyomdával egy vödörre valót :) A másik okosság meg az anonimitás, ha ügyes vagy,akkor simán mehetsz vele illegálba, meg ugye ha téged bc-ban fizetnek vmiért, akkor abból nem adózol :)

a random árfolyamingadozás viszont ellened dolgozik

en.wikipedia.org/wiki/Bitcoin

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.09. 03:37:10

@tildy[UK]: ertem. (vagyis nem,mert mar nem vagyok naprakesz:))

2014.06.09. 04:10:46

@pappito:
"de jelenleg ennyit érsz"
Ismeros mondas ill. felfogas. A hazai politikai elet egyik
legocsmanyabb es legundoritobb asza mondott hasonlot par eve, amivel beveste nevet orokre a magyar nep emlekezetebe.

pappito · http://pappito.com 2014.06.09. 04:15:23

@Cascabel: nem tudom kiről beszélsz és mit mondott

a betanított munka az minimábért ér. és ez nem vélemény, hanem szimpla tény. persze lehet ezen huppogni, de minek? attól még munka az, csak szólj hintusnak amikor komcsira issza magát ne szégyellje, hogy betmunk, az ő választása.

2014.06.09. 04:40:19

@pappito:
Errol beszelek:
nepszava.hu/cikk/1001429-birosag-ertelmezte-lazar-akinek-nincs-semmije-az-annyit-is-er-kijelenteset
index.hu/belfold/2011/03/19/lazar_szerint_akinek_nincs_semmije_az_annyit_is_er/
A betanitott munka nem minden esetben minimalber. Nalunk epitoipari segedmunkasok, minimalis angol tudassal es zero kanadai gyakorlattal kezdenek 20 $-os oraberrel. A minimalber ugy tudom itt Albertaban 10 $/ora.
www.retailcouncil.org/quickfacts/minimum-wage

pappito · http://pappito.com 2014.06.09. 04:46:11

@Cascabel: lázár egy fasz és elég combos rosszindulat azt amit én írtam összekeverni azzal amit ez az idióta mondott.

a buriforgató a nekiben az bizony minimálbéres betmunk (ami nincs összefüggésben azzal, hogy az ember szar alak-e vagy sem), gondolom kanadában is. ha nem, akkor mondd hintának, hogy menjen oda, biztos ott is van egy konyha ahol alhat.

nincs csudálatosabb, mint a kapitalizmusban élő (annak minden előnyét élvező) kapitalizmusbashingoló kommerekkel vitatkozni az itnerneteken :)

2014.06.09. 05:00:50

@montroyal ( CAN qc):
Igen, Radium Hot Springsen van az a magyar hotel es etterem. A tulajdonos csaladjaval egyszerre erkeztunk Kanadaba, Calgaryba 1983-ban. Egyutt jartunk ESL-re, azota nem talalkoztam vele.
Ma akartam Radiumra menni furdeni, par napra, mig be nem indul a munkam a repter mellett. Delben szolt az egyik haverom, volna e kedvem elmenni vele Banff-re furdeni. Volt. Du. 2-kor mar a jo 40 fokos vizben aztattuk 4 oraig. Banff csak 130 km ide, egy ora alatt oda lehet erni, vegig autopalya, 110 km/h max sebesseggel. Nehany kep a visszautrol:
www.dropbox.com/sh/4e0lr0ee1mgktu6/AAAtKG3nPeNk7SxHle3pvkT9a
@33621:
A demjeni furdozesedert kimondottan irigyellek!:) Szivesebben lettem volna ott ma, mint Banff-en:) Itt a furdokbe nem lehet bevinni alkoholt, elelmiszert, nem lehet dohanyozni. Csak aztatni lehet. Szeptemberre tervezem a legkozelebbi hazamenetelemet, 2-3 hetre. Akkor talalkozhatunk es egy jot beszelgethetunk. Hozzank kozel van mindket furdo, 15 km. Minden delutan el szoktam ugrani furdeni a haverjaimmal vagy egyedul amikor otthon vagyok.
F1 futamot meg eletemben nem lattam, TV-n sem. Nem vagyok egy nagy sport fun:) Olimpiat, vilagbajnoksagokat sem nezek:(

2014.06.09. 05:21:31

@pappito:
Szerintem nem vitatkozunk, hanem velemenyt cserelunk:)
"Aki annyit er, amennyit keres" jelentese, mondanivaloja nagyon hasonlo ahhoz, hogy "Akinek nincs semmije, az annyit is er".
Mindket mondat penzben, fizetesben, anyagi javakban meri az embert.
A kapitalizmusnak nem csak az elonyeit lehet elvezni, hanem a hatranyait is:( Mert bizony az is van, epp eleg. Aki a kapitalizmust "bashingolja", nem jelenti azt, hogy az kommer:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.09. 05:25:25

@diggerdriver: Nem akarok nagyon belepofázni, de mér' nem veszel egy gépet valahol egyben?Sokkal egyzserűbb, egyben van a garancia, bármi megy tönkre, szó nélkül cserélik.Ha összerakott géped van az egyik alkatrész innen, a másik onnan, és valamivel baj van, mondjuk nem evidens, hogy mivel; viheted a sóhivatalba is.Keresed a számlát, megvan e még a cég, stb.Vagy kifizetsz rá egy valag pénzt egy független másiknak...Régebben én is összeraktam a magam gépeit, de mióta kijöttünk, és olyan szerviz-árak vannak, amilyenek; inkább egyben veszek gépet.Használom 4-5 évig, utána apróért eladom, vagy ajándék, stb.És jöhet egy új.Nem beszélve, hogy egyben olcsóbb a gép, mint alkatrészekből összeválogatva, ugyanaz.Legalább is itt svédben.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.09. 05:27:05

@Imre apó: "A hardver az, amit kézzel meg lehet fogni," Mi még annó úgy mondtuk, a hardver az, amibe bele lehet rúgni... :D

pappito · http://pappito.com 2014.06.09. 05:32:50

@Cascabel: nem az embert, hanem a munkavállalót mérjük pénzben, ne csinálj úgy, mintha nem értenéd a különbséget.

aki nem ért semmihez, azt oda lehet állítani burit forgatni meg lollipoppozni az útépítésre meg feltöltetni vele a polcokat a boltban. aki meg ért valamihez az nyilván magasabb bért ér, mert az alkalmazójának több hasznot hajtó pozíciót is képes betölteni. függetlenül attól, hogy milyen minőségű ember.

abban egyetértünk, hogy a kapitalizmusnak is vannak hátrányai. Jelenleg a kapitalista berendezkedés képes mindenféle olyasmiket nyújtani amit a verseny képes. Ha nem akarsz versenyezni, az nem baj, csak kissé felemás látni a panaszkodást a verseny hátrányairól, amiben nem akarsz részt venni (miközben az életszínvonalad a hétmilliárd földlakó felső 10%-ban van) és haragszol a világra, mert azok akik versenyeznek azok jobban élnek, mint te.

sőt a kapitalizmus bzitosítja azokat a szociális kereteket amelyek lehetővé teszik, hogy duzzogva kivond magad az egészből, de azért az állami bérlakás bérleti díjáról panaszkodsz az interneten. Az állami bérlakást is a kapitalizmusban beszedett adókból építették. Ahogy az egészségügyet meg utat meg rendőrt meg mindent.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.09. 05:47:25

@Kövérmadár [swe]: hej, fágel, nálatok is ilyen röhejes, földbe szúrt táblákon próbáltak szavazásra buzdítani a népeket?Nem tudtam eléggé megdöbbenni...odahaza legalább óriásplakát szokott lenni, vagy hasonló.

Többieknek: ahol laktunk, volt egy 8-as alakú körforgalom, csúcsidőben elég forgalmasan.Jobbról, balról, alulról, felülről jöttek autók, gyalogosok, biciklisek, stb.És akkor ilyen házi készítésű, deszka meg karó színvonalú táblákon kirakták az illetékes, megválasztandó elvtárs képét, meg valami dicsőítő szöveget.a körforgalom körüli területre.Mert, hogy így sok ember látja.Mindezt kb 12-es betűvel, két ánégyes lapon...Noooooooooooooooooormális?Kb meg kellett volna állni, kiszállni, és odamenni ahhoz, hogy el tudjam olvasni.Végtelen "komoly" volt ez az egész kampány... :-)))))

Muscari 2014.06.09. 05:53:25

@montroyal ( CAN qc): kuldjel meg kepeket, jo? Egyebkent meg erezzetek jol magatokat :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.09. 06:05:27

Az a bizonyos "akinek nincs semmije, az annyit is ér" annak idején azért csapta ki nálam a biztosítékot, mert szerintem az emberek állapota, anyagi helyzete nagyban az országot minősíti. Nyilván mindenre lehet hozni példákat és ellenpéldákat. De ha mondjuk X.Y. Mo-n nyomorog az orvosi fizetésből (csak hogy ne a saját tanári fizetésem mondjam), máshol meg nemcsak anyagilag, hanem erkölcsileg is megbecsülik, akkor ott nem vele van a baj.
Aztán hogy ki hol húzza meg a határt - gyári munkás? hamburgerforgató? Szerencsétlen igyekvő, szorgalmas, de lúzer fajta, aki akármihez fog, úgyse viszi semmire? Honnan kezdve mennyi neki a felelőssége?
A magunkfajtáknak szokták mondani, hogy tanultam volna mást, állnék be CNC-snek vagy Kólcenteresnek.
És akkor ki fogja a gyerekedet írni meg olvasni megtanítani, meg kitörölni a szaros seggét az óvodában, amíg te túlórázol, és baromi nagy értékeket termelsz, te gyökér? - ezt úgy általában, nem címezem itt senkinek.
Na ennyit arról, hogy ki mit ér, mondanám, hogy megyek megnézni, hogyan égetik a hullákat a Gangesz partján (jó meló lehet, szerintem még a tehenek is magasabb kasztba számítanak, mint azok a szerencsétlenek, akiknek ez a munkájuk, ráadásul még bele is születtek, ezek olyan perspektívák, amikbe egyszerűen jobb ha bele se gondol épeszű ember), de ma a holdállás szerint nincsenek hamvasztások.

pappito · http://pappito.com 2014.06.09. 06:51:19

@Chang Yai: az a duma pont jogosan csapta ki a biztosítékot gyakorlatilag bárkinél aki egy amúba értelmi képességeinél többre képes.

De döntsük el, hogy általánosságokról beszélgetnk, vagy hintáról, aki nem is akar mást csinálni, de a haburgerflipperezésért több pénzt akar. De miért kapna többet? Én se kapok többet, azért, amit csinálok. Te se. Senki se.

Az, hogy az értelmiség értéke a szockóban lement a béka segge alá azért jobban haragszom, mint az ostoba polpropagandára. Egyébként jól mutatja a hazugságokat és a mesterségesen kreált értékeket, hogy a hálapénz szépen feltornázta a dokik egy részének az értékét - de hát ott van félelem meg kiszolgáltatottság, a tanaraknál meg ugye csak hosszú távon derül ki, hogy esetleg a gyerek hülye maradt, akármit is próbált a tanar, ezért nem jár a hálapénz. de persze a tandíjon fel kellett háborodni meg az utcán tüntetni... azért a fejlett társadalmakban az oktatásban dolgozók felelősségét el szokta ismerni a társadalom és nem szoktak a tanarak éhezni meg másod és harmadállást vállalni, hogy ne haljanak éhen.

Nálunk egy villanyszerelő (most kaptam egy ajánlatot a szükséges melókról a szparkitól) szerintem több pénzt csinál, mint én, pláne, ha dolgozik látástól mikulásig. Tisztes iparos, nincs vele semmi baj. Pedig magyar fogalmak szerint "csak" villanyszerelő.

De a kunszt ott van, hogy én szinte biztosan nem tudnám elvégezni a te munkád, ezért fizetek az oviban, hogy ki legyen törölve a gyerek segge meg megtanuljon olvasni. Valszeg te sem tudnád elvégezni az én munkám, ami nagyon pici részben benne van az általunk gyártott motyók árában, szóval te si megfizeted az én munkám, ha veszel olyasmit amit gyártunk. Nem vagyunk felcserélhetőek. A polcfeltöltő meg a hamburgerforgató munkája meg nem igényel olyan skillsetet ami nekünk ne lenne meg, úgyhogy ha beüt a ménkű, akkor én (meg te) még mindig elmehetünk hamburgert pörgetni a hambipörgető béréért. Ez munkakörökről szól, nem emberekről és nem azt jelenti, hogy egy reggeltől estig hambit pörgető az kevesebbet ér, mint ember. De mint munkavállaló, jó eséllyel minimálbér közelében fog kapni bért.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.06.09. 08:02:10

@Jess G:

A bitcoin egy óriási lufi. Viszont aki hamar beszállt (mondjuk 2010 környékén) az jól megszedhette magát. Akkoriban még centekben(!) mértek 1 BTC-t. Én is gondoltam rá 2012 ben mikor melózni kezdtem hogy veszek 1-2 ezer dollárért bitcoint, mert sejtettem hogy ebből szép nagy lufit fognak fújni, de nem mertem beletolni annyi zsetont. Megérte volna. Most a számlámon lehetne egy szerényebb ausztriai panelakás ára.

DieNanny CH 2014.06.09. 08:02:39

@Papagály:

Hosszú lett a séta - 7-kor indultam, fél 11-re értem haza -, mert a hegyek kicsit messzebb vannak...

www.kephost.com/user/dienanny/?list=images&sort=date_asc&page=2

**mimi** 2014.06.09. 08:11:12

@DieNanny [SZ,CH]:
nagyon szép helyen élsz! :)

**mimi** 2014.06.09. 08:20:00

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]:
hühaaaa...a múltkor láttam egy filmet , amiben a bitcoin kitalálója volt a főszereplő, de nem gondoltam, hogy ez ténylegesen is létezik...
aszta.....baromi vénnek érzem magam :)

Mrs. Clayton 2014.06.09. 09:49:53

@pappito: aha, a tobbit azt tudtam, olvasgattam a kerdesben, de az nem esett le, h a kod csak arra jo, h ne tudja az elso 5 jatekos megvenni az osszes nyero zacsko "chipset"
viszont sztem nem lehet a rendszerbe helyezett penz fix mennyisegu, muszaj h termelodjon, kulonben x even belul bezar a bazar, es bitcoin pontosan annyit fog erni mint amennyit, azaz 0-t
gondolom ezert jonnek bonyolultabbnal bonyolultabb kodok, amit mar csak ipari rendszerbe kotott gepek tudnak megfejteni

pappito · http://pappito.com 2014.06.09. 09:52:34

@Jess G: aszondja az okosság, hogy négyévente megkétszereződik az egy bitkoin kitermeléséhez szükséges idő, úgyhogy még száz évig, egyre lassuló iramban termelődik a cucc. de igazából nem ástam bele magam

Mrs. Clayton 2014.06.09. 09:52:49

@házelőtthinta: ez sztem telejesen nyilvanvalo, mar mondtam valakinek fentebb, h holnaptol en is felirkalok papirlapra szamokat eldugom valahol a vilagban aztan aki megtalalja, az bevaltathatja oket a raszervezett bolthalozatomban, ezuton varom is a jelentkezo boltokat, h ki akarja bevaltani a szep szines Jess dollarokat, a hatalmas uzlet garantalt :-) a busz tarsasagok, meg a gps gyartok mar jelentkeztek is mint tamogatok

Mrs. Clayton 2014.06.09. 09:54:22

@pappito: ha igy van, akkor viszont 100 ev mulva nem lesz egy se, szoval vege a bulinak, nem?
minden esetre akik a bitcoin banyaszo hardwaret gyartjak, meg az aramszolgaltatok jol elvannak addig is

pappito · http://pappito.com 2014.06.09. 09:56:37

@Jess G: de lesz, mert mondjuk 100 év alatt termelődik meg az összes lehetséges BC. Az mind rendszerben lesz elméletileg és részt vehet a tranzakciókban.
Az a baj, hogy a véges számú elem önmagában még nem ad értéket. Mármint a végesség.

Papagály (törölt) 2014.06.09. 12:02:26

@pappito:
na, na!
egy csimpánz tud olyat, amit te aligha. a rövid távú memóriájuk sokkal jobb, mint a "sapienseknek":
www.youtube.com/watch?v=f7vjt-BL2Gw

ráadásul bizonyos stratégiai döntésekben is szignifikánsan jobbaknak bizonyultak:
www.caltech.edu/content/surprising-results-game-theory-studies

Papagály (törölt) 2014.06.09. 12:20:53

@geegee:
nekem ez a minimálköltségvetésű kampány sokkal szimpatikusabb, mint a legutóbbi magyar (ami kb. 7 milliárd Ft-ba került): a noname pártok (soktucat ilyen volt!) tízmilliókat, a minősített gazembereket tömörítő hírhedt csoportosulások meg százmilliókat (700?) kaptak kampányra - nem egy esetben lényegében elszámolási kötelezettség nélkül.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.09. 12:54:29

@pappito: egyetértek, azzal a pontosítással egyébként, hogy a seggtörlés részét bárki meg tudná csinálni ugyan, de messze nem akarom lenézni a dadus / óvónő munkákat, én is azt csináltam 8 évig, tudom, miről van szó, harminc gyerekkel napi 8 órában boldogulni, hogy mindegyik életben maradjon a végére, hát. bocs, ha ez a része félreérthető volt, nem akartam.
hálapénzről annyit, hogy megnéztem volna, mit kapok, ha a zsebembe dug valaki egy 10-20 ezrest, hogy dejó, hogy a kisfiam átment a nyelvvizsgán, köszönjük tanárnő. bár ha belegondolok, egyszer elfogadtam cirka 4 kiló meggyet egy érettségiző lánytól, akivel délutánonként pluszban gyakoroltam a beszélgetés témákat.
egyébként egyetértek, és olyan jó, hogy vannak akik szépen világosan el tudják mondani helyettem is, amit gondoltam :-)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.09. 13:02:31

@**mimi**: "baromi vénnek érzem magam :)"

Ne tedd. Párom 25 és most tőlem hallott először a bitcoin bányászatról. :)

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.09. 13:07:03

@házelőtthinta: Egyik brit kollégám még anno 2009-ben vett bitcoint bagóért. Nem is befeketetés miatt, csak erőteljesen "rendszer-ellenes" a srác és tetszik neki minden ötlet, amivel keresztbe lehet tenni a politikának és a pénzügyi szervezeteknek.
Aztán megtartotta őket máig. Kérdeztük is tőle, hogy mennyit vett, de nem árulja el. Csak vigyorog kajánul, hogy "it's enough". :D

pappito · http://pappito.com 2014.06.09. 13:15:55

@Papagály: igaz, nem velük kellett volna példálóznom, sőt, lehet, hogy polcot is jobban töltenének, mint én :) sőt, majdnem szebbek is :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.09. 23:42:05

@diggerdriver: Ööö, ezt nem értem, milyen magyar szinkronra gondolsz?Magyarítani az oprendszert?Ez nem feltétlen egyszerű, oprendszere válogatja, a win7-et spec már lehetett, az újabbakat is valszeg lehet, csak nem biztos, hogy legális.Nem fog megállni a házad előtt a nagy fekete autó, csak ha nem körültekintően végzi ezt valaki, akkor esetleg játszhat egy újratelepítés.Mert hogy ezekkel általában mókolni kell.Vagy vesz (szerez...) az ember magyar nyelvű windóz telepítőt és az lesz feltéve.Csak ez Angliából nem biztos hogy egyszerű...Nagy baj lenne, ha angol maradna a win a gépen?Vagy nem is így érted?
Böngészőt, fájlkezelőt, képnézőt már sokkal egyszerűbb magyarítani, vagy eleve magyart rakni fel a gépre.Írj privátban, ha tudok, segítek szívesen.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.09. 23:46:55

@Papagály: Jó, ez igaz.Bár nem tudom, hogy itt mennyit kapnak, ha kapnak is, de valszeg becsületesebben van elköltve a pénz, mint Magyarországon lenne.Ezt én is látatlanban is ki merem jelenteni, sajnos.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.09. 23:48:56

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Én hallottam már róla egy ideje, meg igyekeztem is utánanézni, de valahogy még most se értem, hogy pontosan mi a jó eget bányásznak és honnan... :D
Végül is megvagyok így is, nem hiszem, hogy sok bizodalmam lenne a dologhoz amúgy sem... :-))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.10. 06:59:00

@geegee:
Figyelj.
Én nagyon szivesen vennék gyári össze épített gépet csak hol?
Nekem magyar nyelvü gép kell.
Ha itt az UK-ban a boltban árulnak olyat akkor megveszem.
Esetleg Win 7 programot is magyar nyelven de akkor ha újratelepítem marad a garancia?

Bánki Tamás | DrLinkedin.hu · http://DrLinkedin.hu 2014.06.10. 11:19:44

A 3. történethez kapcsolódó commentem:
Linkedinnel kapcsolatos kérdésetek ha van, akkor keressetek meg bátrani.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.11. 18:12:51

@diggerdriver: Írok inkább privátban, a blog.hu-nevedre.Ez elküldi majd a méledre, amit regisztrációkor megadtál.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása