oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. június 04. 06:44,  Visszaköltözve Magyarországra 811 komment

2014. június 04. 06:44 Határátkelő

Visszaköltözve Magyarországra

Akik az elejétől követik a blogot, minden bizonnyal emlékeznek még Lobelt Ledfoldra, aki az első időszakban több nagyon jó és szórakoztató posztot is küldött (aki nem emlékszik, az itt, valamint itt és még itt is felfrissítheti emlékezetét - érdemes el- vagy újraolvasni!). Nos, mint kiderült, kínai feleségével visszaköltöztek Magyarországra, a mai írása arról szól, hogyan élték meg ezt az időszakot.

Ferihegy arrivals.jpg

„Immáron másfél éve, hogy hazatértem életem addigi legnagyobb kalandjából, mely egy aránylag egzotikus, több éven át tartó céges kiküldetés formájában valósult meg a világ legnagyobb népességű országában töltve az idő jó részét.

Nem szeretek „üres kézzel” nagy utakra indulni, így ha már hazatértem, hoztam magammal „valamit” egy csinos és okos kínai lány személyében, aki azóta a feleségemmé avanzsált. És mivel az eltelt idő elég hosszú ahhoz, hogy valamiféle konzekvenciákat le tudjak vonni arra gondoltam, hogy ezeket megosztom másokkal is egy rövid poszt keretében.

Bár igyekeztem a csajom szempontjából megvilágítani a dolgokat, de mivel a posztot mégiscsak én írom, természetesen irányomban erősen torzít minden élmény és levont következtetés.

Ez volt Kínában

A korrekt értelmezhetőség jegyében úgy érdemes, hogy bár csak általánosságok használatával, de bemutassam magamat és a feleségemet.

A kínai kalandom egyfajta multicéges karrierépítés jelleggel jött létre, bár mivel mindig is vágytam egy kis kitekintésre, azért nagyon jelentős súllyal esett latba a személyes kalandvágy is.

Odakint zömmel céges körökben mozogtam, és ha szabad így fogalmazni a kínai társadalomnak is inkább az „elit” felé hajló részével ismerkedtem meg; angolul többnyire beszélő, öltönyös és értelmiségi emberekkel haverkodtam (azaz kevésbé ismerem a rizsföldeken dolgozók meg az építőipari munkások mindennapjait).

Talán nem meglepő, de a feleségem sem mesebeli kolduslányból lett a választottam (én sem vagyok mondjuk az a királyfi típus), felsőfokú végzettsége van, afféle bölcsész családból származik (szülők illetve nagynéni és nagybácsi szinten főleg tanárok, ügyvédek és főszakácsok alkotják a család kemény magját), és mint ilyen a kínai társadalom felső 20% százalékához tartozik.

Ezen amúgy nem lényeges körülményeknek az ismertetésére csak azért van szükség, mert ezek determinálják, hogy az általunk megélt tapasztalatok nyílván nem tekinthetőek egyetemes és teljes valóságnak.

Váratlan hazatérés

A hazatérés nem volt tervezett, még szerettünk volna néhány évet maradni, de valahol egy olümposzi „magasztosságú” üvegtoronyban hoztak néhány döntést, melyek folyományaként engem sokakkal egyetemben hazarendeltek.

Mivel akkor éppen az én munkám volt a biztosabb és alakuló családunk számára egzisztenciálisan kielégítőbb, végül követtük nyakkendős istenünk parancsát és költöztünk cirka nyolcezer kilométert.

Mivel az akkor újdonsült munkaköröm jellegéből adódóan nagyjából mindegy volt, hogy Európán belül hová ülök, illetve mivel ez természetesen a cégemnek is jóval olcsóbb lett végül, Magyarországra esett a választás, így hazatértem, méghozzá Budapestre.

Nem volt könnyű lépés, ugyanis számos aggály vetődött fel bennem, rengeteg olyan apró tényező miatt aggódtam, melyek azzal fenyegettek, hogy nagyon csúnyán meg fogják keseríteni az életünket.

Mit vártam?

Noha akkoriban itt a Határátkelő blogon rendszeresen vitába szálltam azokkal, akik hol finoman és érvekkel, hol alpári primitívséggel és prófétai kinyilatkoztatásokkal ekézték Magyarországot, de a sok negatív kommentet, posztot illetve politikailag nem mindig elfogulatlan hírportálokat olvasva volt egy elég durva képem arról, hogy mi fog itt minket várni.

Fel voltam készülve rá, hogy brutális, az ügyfeleket szándékosan akadályozó, direkt félrevezető és borzasztóan bonyolult bürokráciával fogok találkozni (emlékeztető: egy kínai állampolgárt kellett „becsempésznem” az országba).

Végtelen nyomort vártam, tízéves forma utcagyerekekből verbuvált bandákat, akik a brazil testvéreket megszégyenítő kegyetlenséggel és céltudatossággal fognak kirabolni heti rendszerességgel. Nekem ez különben nem annyira furcsa, Borsod közepén nőttem fel és hát tényszerűen voltak ilyen élményekkel tarkított időszakok az életemben, általános iskolás korom környékén.

Arra számítottam, hogy focidrukker egyesületnek álcázott náci bandák fogják rendszeresen inzultálni a páromat (hisz hát aligha tudná elrejteni szemének formáját) és esetleg Molotov-koktélokat is kell majd oltani a nappalimban, melyek az ablakon át érkeznek éjek évadján.

Féltem, hogy esélyünk sem lesz egy teljesen tönkrement gazdaságban munkát találni egy külföldinek - sőt, tartottam tőle, hogy engem is ki fognak rúgni, bár ez utóbbi aggodalom oka inkább az új munkakörrel kapcsolatos bizonytalanság volt.

Féltettem őt, hogy hogyan fog egy olyan országban bármilyen ügyet is elintézni vagy éppen csak napi rutint végezni, ahol szinte senki sem beszél egy szót sem angolul. Azt is megtudtam, hogy a piréz effektus okán a magyar egy végtelenül elutasító nép és egy látható rasszjegyeket viselő külföldi élete az bizonyosan csak pokol lehet.

Egyszóval akadtak paráztató prekoncepciók. Hiába csak három évet töltöttem el itthonról távol, de az elég volt, hogy elkezdjek kissé félve tekinteni a hazámra. Ha valaki elolvassa a Határátkelő korai posztjait 2012 végéig, akkor a fentebb vázolt kép még elég szolidnak mondható, bizony nagyon durva dolgokra is fel voltam készülve.

Láttam már rosszabbat

Nos, kétségkívül akadtak nehézségek az országgal kapcsolatban. Ha valaki a Távol-Keleten belül Japánon, Dél-Koreán, Szingapúron kívül járt már valahol akkor nagyon nem akad fent néhány hajléktalanon meg kolduson, akár kéreget akár kukázik az éppen.

Akad itthon nyomor látványosan, de hogy finoman fogalmazzak láttam már rosszabbat is. Világviszonylatban az utak jók, az általam látogatott országok halmazán (melyek jó része nyugat-európai) pedig olyan közepesek.

Az adminisztrációs ügyintézés nem volt egyszerű, tényleg lehetett volna gyorsabb és könnyebb, bár ha az ember birtokában van egy internetezésre alkalmas kütyünek és hajlandó olvasni illetve rendeltetésszerűen használni a Google nevű szájtot, akkor meglepő dolgok nem történnek. Egyáltalán nem. Mint befogadó élettárs az első egyéves tartózkodási engedélyt még kintről (!) intéztem, és 6 hét kellett hozzá.

A házasság engedélyeztetése kicsit bonyolultabb és valamivel drágább volt, leginkább mivel „diplomáciailag felülhitelesített dokumentumok hiteles fordításaira” volt szükség, és ez utóbbi lépés, megötszörözte a költségeket, de mint jó barátom mondotta volt: Az egzotikus feleségért meg kell küzdeni!

Ezek után a letelepedési engedély már csak egy laza jutalomjáték volt családlátogatással a hivatal részéről, no meg keresztkérdéses, de amúgy jó hangulatú interjúkkal.

Kedvesen, kenőpénz nélkül

Ami döbbenetes volt, hogy minden folyamatban minden ember, akivel beszélni kellett, vagy akikkel valamivel kapcsolatban dűlőre kellett jutni, kifejezetten kedves és segítőkész volt.

Még brutálisabb volt annak utólagos felismerése, hogy egyetlen fillér kenőpénzt sem osztottunk ki mindvégig, csak a jogszabályokba vésett (bár néha borsos) illetékeket és eljárási díjakat.

Volt olyan, hogy egy fél bankfiók vagy fél hivatal tanácskozott együttesen, hogy hogyan kellene segíteni a lánynak, amikor egyedül ment ügyet intézni (na én ilyet sosem mertem Kínában), és általában pozitív végeredménnyel.

17 hónap alatt fasisztoid inzultussal még nem szembesültünk, úgy, hogy a leány napi átlagosan 1,5-2 órát tölt tömegközlekedési eszközökön. Nincsen illúzióm azzal kapcsolatban, hogy ilyen előbb vagy utóbb alighanem előfordul majd, bár talán sokat segít, hogy mosolygós kedvesem egészen tűrhető konyhanyelvet kapart össze egy éves folyamatos nyelvtanulása alatt.

Annál több barátságos boltossal találkozott, van olyan zöldséges haverja, aki már akkor diszkontot adott neki, mikor még egy szót sem tudtak kommunikálni. Bizonyára könnyű dolga van egy pici és vigyori vágott szemű kiscsajnak, én zöldségesnél még soha nem fizettem semmiért kevesebbet alkalmi jelleggel sem, nemhogy rutinszerűen.

Mikor megkaptuk a letelepedési engedélyt (és az már munkavállalásra is jogosító papír), akkor végül három ajánlat közül kellett választania, hogy hol akar dolgozni (hamarabb jöttek az ajánlatok, mint a papír); az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ezek nem magyar KKV-k voltak, hanem kínai vagy tajvani cégek melyekből meglepően sok akad errefelé (az említett KKV méretben is, nem csak az ismert multik).

Autentikus kínai

Bár soha nem gondoltam volna, de a gagyi kínai büfék mellett tucatszám vannak teljesen autentikus és kiváló konyhájú kínai éttermek szerte a városban, bár hozzá kell tenni, hogy ott kajálni az azonos árban van, mint autentikus magyar kaját enni Pekingben. Nem napi program, de megszerezhetőek az ízek.

Több olyan bolt is van, ahol eredeti kínai import kajákat meg hozzávalókat lehet kapni teljes normális áron, így otthon bármikor kerül az asztalra egy magyar tűzhelyen, magyar zöldségből és húsból, orosz gázzal, kínai fűszerekkel készített echte chinesisch ebéd vagy vacsora. Mivel a csaj szépen lassan beépült a helyi kínai közösség azon rétegébe, melyben jól érzi magát, barátokra is szert tett (az én barátaim mellett, osztozunk a jóban).

Sajnos vannak olyan programok, melyek némi tervezést igényelnek. Mivel majdnem minden mozifilm szinkronizálva fut (szerintem is vannak klasszikus szinkronok, amelyek jók, csak nem tudom hogyan fogunk így ország szinten valaha is megtanulni amerikaiul) ezért kevés filmre tudunk elmenni vagy csak az a néhány mozi választható, ahol eleve nem szinkronos filmeket nyomnak (budai MOM).

Nagyon kevés az angol kulturális program (színház, vagy egy jó stand up előadás), bár meg lehet ezeket is találni, ha az ember rászánja az időt. Megjegyzem, hogy számomra azért fantasztikus hely Budapest a kínai megapoliszok után, mert ott szinte nem ismert a metal és hard rock zsáner, ezek hiányától szenvedtem éveken át, most végre megkapom, ami jár nekem.

Nincs nagy gond

Bár nyilvánvalóan nem olyan számára, mintha otthon lenne, de összességében el tudom mondani, hogy nem volt és nincs nagy gond az országgal. Nekem jó volt hazajönni, és úgy remélem, a kedvesem is talál elég szép és jó dolgot, melyek nyomán teljes életet tud élni.

Hogy meddig maradunk azt még nem tudom, most már összeházasodva neki sem jelent problémát bármikor velem tartani vagy nekem ővele, de egyelőre jól érezzük magunkat.

A privátszféra tekintetében sok érdekes és tanulságos konfliktusforrásokat véltem felfedezni, bár ezeknek a kulturális jellegű különbségekből adódó problémáknak a bemutatása alighanem egy külön posztot is megérne.

Érdekességképpen azért említek egyet, mely engem első sorban ámulatba, majd heveny röhögőgörcsbe ejt, valahányszor csak eszembe jut. Bár házas barátaim meséi alapján léteznek sokkal komolyabb nézetkülönbségek is a meny-anyós koordináta rendszerben, ez azért mégiscsak speciális.

Édesanyám megrögzötten és a jelek szerint nagyon „maradi” módon mindig is egy fiókban tartotta az evőeszközöket, mivel így ugye a frissen mosott, de már megszáradt villákra és kanalakra nem telepszik por.

A feleségem ezzel szemben ezen célra külön kiképzett szabadtéri (konyha légtér) tartókban tárolja ezeket, mert a fiókban valamiféle penészképződéses folyamatok indulhatnak el.

Ezen, afféle „jól van, nem tudod te ezt, de hidd el így a jó” jelleggel volt egy kis rejtett, női típusú konfliktus, szegény anyukám lassan értette meg, hogy van olyan konyha a világon, ahol nem az ő szabályai érvényesülnek.

Én férfi vagyok, nekem rohadtul mindegy, felőlem egy napsütötte pincében is tárolhatjuk a kanalakat, sőt, én a három másodperces szabályban is szentül hiszek. Azért vicces volt látni, hogy miből lesz a cserebogár...”

A kommentelési szabályokról itt olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Kína

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr46264283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.05. 08:12:57

@zöldeketbeszélek:
Részemről a megtiszteltetés.
Szivesen máskor is.
:)))))))))))))))

Imre apó 2014.06.05. 08:13:44

@Sütemény1975: Tegnap voltam orvosin délután, és ugye én egy kávéőrült vagyok ezt tudni kell rólam, a vérnyomásom nagyon rendben volt valami 128/87.

Valakik vigyáznak rám ott a magasban, de még nem szeretnék korán találkozni velük:))))))

mommmmo 2014.06.05. 08:13:46

@pappito: az elet nem csak penz, es a tarsadalom minosege szerintem hatassal van mindenkire, a piramis legtetejen is.
Egy nemreg olvasott Economist cikk pl Kinarol: a szocialista magantulajdon hianya pl azt jelenti, hogy a parasztokat ellenszolgaltatas nelkul ki lehet tenni a foldjukrol, foldonfutova, ezert olyan alacsonyak a telekarak, ahova aztan boszen epitkeznek, gyakran, csak hogy uresen alljanak az epuletek, mar jo nagy az ingatlanlufi... Szerintem az effele dolgok kozvetetten hatassal vannak mindenkire, lasd nekem a kozel keleten is konstans emelyito hanyingerem volt a vendegmunkasok helyzete miatt, hiaba kerestem tobbet, mint Nyugat Europaban.

mommmmo 2014.06.05. 08:18:21

Amugy barmit is olvastam Kinarol, a "Szep asszonyok egy gazdag hazban" (kozepkori ismeretlen kinai szerzotol) Pearls Buckon at, a posztmodern szerzokig, mindig leesett az allam attol, ahogy ott az emberek viselkednek egymassal.
Nem vagyok rasszista, az osszes irodalomban, es biztos a valo eletben is vannak fantasztikus jellemek, de az altalanosan elfogadott moral, hat, khmmmm.....legalabbis az irodalom alapjan.

Imre apó 2014.06.05. 08:21:33

@zöldeketbeszélek: A nagyanyám volt ilyen, hogy hajnalban már sürgött forgott a kajafőzéssel. Soha nem ivott kávét.

Nekem Ő volt a világ legjobb Nagymamája, de szerintem a gyerekeknek ma is a Nagyik a legjobb barátaik.

Kivételek mindig vannak :))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.05. 08:24:40

@Imre apó:
Persze mert a nagymama kockázat nélkül elronthatja a gyereket.
A szülö meg gyözze rendbehozni.

Sütemény1975 2014.06.05. 08:29:30

@Imre apó: szerencses ember :) nekem a cukrom maszik egy kicsit most felfele, figyelnem kell ra. persze fogyni, se artana....

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 08:29:53

@mommmmo: Olvastad Lin Yu Tang-tól az Egy múló pillanat című regényt? Az is nagyon jó és korban közelebb van a jelenhez. (A Szép asszonyokat én is olvastam, nagyon tetszett)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 08:33:42

@Imre apó: Én éppen a nagyszüleim miatt szoktam rá a kávéra, már tizenévesen :). Először csak egy mokkáskanálnyit kunyeráltam ki tőlük, gimnazistaként már egy csészével. Egyébként nagyon alacsony a vérnyomásom és orvosi javaslatra is iszom a kávét :). Ugye, milyen jó okot találtam az élvezetre :))?

Tele Peti 2014.06.05. 08:37:34

Nagyon fontos poszt, nagyon fontos konklúziókkal:

1. Magam is keleten (nem ennyire, de kelelten) tölve mindennapjaim, ha hazamegyek örömmel szembesülök vele, hogy milyen gördülékeny az ügyintézés, milyen segítőkészek az ügyintézők. Arról nem is beszélve, hogy megértik, értelmezik a problémámat, és próbálnak segíteni. Na ezt próbáld keleten- good luck...
2. Az emberek nagyrésze hajlamos a jó dolgokat alapvetőnek venni, a rosszakon meg állandóan nyávogni. Ez a magyar emberekre különösen igaz, súlyosbítva két dologgal: Az egyik, hogy nem változtatunk csak rinyálunk a másik meg a bezzegausztria komplexus.

Erről annyit, hogy Ausztria a világ egyik legjobb módú állama. Szomorú, hogy Magyarország a 46-ik csak, nade még mindíg a felső husz százalékban vagyunk.

Amúgy a fenti karaktert mindennél jobban mutatja, amikor egyik hazatértemkor a taxis egész úton panaszkodott, hogy milyen szar az új taxisirányító rendszer, majd a panaszáradatát azzal fejezte be, hogy bezzeg Németországban mennyivel más, majd kidobta az üres cigisdobozt az ablakon...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.05. 08:40:09

@zöldeketbeszélek:
Jó neked.
Én undorral iszom.
Egy deci forró vizben feloldok három púpozott evökanál Nescafet arra ráöntök egy deci tejet hogy javítson az ízén és ezt iszom meg két részletben napközben.
Undormány.

Sütemény1975 2014.06.05. 08:41:28

@maxval a gondolkodó birca: a cukrasz nem bator, hanem lokott. ha bejon vki az uzletembe, kiszolgalom, mert az bevetel. Az, hogy maganemberkent nem ert vele egyet, az az o dolga. Ilyen alapon mondhatta volna azt is, hogy nem szolgal ki egy fellabu embert, mert neki azok nem szimpatikusak. Ezzel mar te sem ertenel egyet, nem ?

Imre apó 2014.06.05. 08:42:41

@diggerdriver: Nem így van, legalább is nem egy olyan családban ahol a gyerek a szüleitől is azt a szeretetet kapja, mint a nagyszüleitől. De biztos van olyan is, amit Te írsz, sőt.

@Sütemény1975:
Óvatosan azzal a cukorral, és akkor tessék kicsit fogyni is. Minden a fejben dől el, ezt ismerjük.

@zöldeketbeszélek: Mondom, hogy a kávénak gyógyító hatásai vannak.:)))) Én már a nyolcadikban anyámmal kávéztam, valahol ott kezdődhetett.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.05. 08:43:21

@maxval a gondolkodó birca: érdekes, vannak keresztények akiknek lelkiismereti probléma lenne, ha úgy gondolkodnának mint te. Valamelyikőtök nincs képben :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 08:43:30

@diggerdriver: Már ne is haragudj, de te nem kávézol...ezt én is undorral innám.
Írországban ittam utoljára rendszeresen neszkávét, mert nem volt időm rendeset főzni. Brrrrr

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.05. 08:47:29

@Sütemény1975:
Igen.
Ilyen adagban már lórugás.
De csak az original Nescafe.

Herr Géza 2014.06.05. 08:48:17

@maxval a gondolkodó birca: Van erre egy jó régi magyar humor: na nehogymá' a farok csóválja a kutyát.....

Imre apó 2014.06.05. 08:50:35

Na pattanok ügyet intézni, mire az új poszt itt lesz, remélem én is.

"Az élet nem főpróba. Ez már maga az előadás.
John Fuhrman"

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 08:51:23

@diggerdriver: Én tisztességes kávét iszom, kotyogóson lefőzve. Ha van egy kis kávétermoszod, szerezzetek be egy kis kotyogóst (azért azt, mert az főzi a legforróbb kávét és erőset is), főzz két adag kávét, melegíts hozzá egy fél deci tejet vagy tejszínt (akkor édesebb és selymesebb, de nem mindenkinek jön be), cukor, ha kell és bele a termoszba.
Néha az őrölt kávé tetejére a főzőbe szórok egy fél mokkáskanálnyi őrölt fahéjat, enyhe fahéjas aromát ad a kávénak.

Herr Géza 2014.06.05. 08:51:33

Különben meg jó reggelt mindenkinek. Meglepi, nem látok új blogot, már azt hittem, hogy ilyen szintre ért a tisztogatás az elektronikus médiában... :DDD

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 08:56:59

@Herr Géza: Áh, nem tartunk még ott :). De milyen függő lett a közösség, ha nem kapunk minden reggel friss posztot, oda a napunk :)!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.05. 08:59:46

@zöldeketbeszélek:
Na akkor...
Kávéfőzöben csak a kotyogós vagy a Szarvasi rendszerü az elfogadható.
A kávé cukorral vagy egyéb szárított medveepével nem elfogadható.
Én csak a hatásáért vagyok kénytelen inni.
Nekem a kávé a frissen pörkölt frissen darált frissen fözött minden nélküli kávé a kávé.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 08:59:46

@Sütemény1975: De fordítva sem ördögtől való, ha engem nem szolgálnak ki egy üzletben, mert nem tetszik a fényre sötétedő szemüvegem színárnyalata, hát megyek egy másikba. Annyi profi cukrász van, mint égen a csillag. De mennyivel jobb műbalhét kavarni és a médiában szerepelni, nem igaz..?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 09:00:26

@diggerdriver: Bakker, akkor meg pláne hogy ihatod meg azt az olvasztott aszfaltot???

Lobelt Ledfold Reloaded 2014.06.05. 09:09:25

@Evain:
Nem vagyok kultúrált, csak néha egy ideig el tudom hitetni, hogy mégis :-) Hosszú és tudatos megfontolás után a "csajom" a használható kifejezések között maradt míg a "nejem", a "párom" és az "asszony" kikerült, pedig ezek részben kevésbé "tiszteletlenek". Asszem ez ízlésbéli kérdés, az enyém rossz...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 09:11:57

@Lobelt Ledfold Reloaded: nőm, feleségem, oldalbordám, jobbik felelem, életem párja :)?

Ennike (DK) 2014.06.05. 09:12:11

@QUERCUS(a favágó): Koszonom az infot, olvastam en is tegnapelott valamit, de ez csak az o esetuk, kivancsian varom, mindenkire ervenyes donteseket.

17 orat dolgoztam tegnap nappalos es ejszakai muszakban, akut szeptikus beteggel az ejjel, most alig varom nyugovora terjek.
Tovabbi szep napot es jo kommentelest.

Ma itt az alkotmany napja van, sok helyutt szabadnap, mashol felnapos munka, nekunk teljes goz...

pappito · http://pappito.com 2014.06.05. 09:19:00

@diggerdriver: "Nekem a kávé a frissen pörkölt frissen darált frissen fözött minden nélküli kávé a kávé."

same here. de azért a tejesek is jók, de az már maszatolás, úgy nem érzed a kávé igazi izét

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.05. 09:21:23

nincs új poszt?
bejött a bojkott?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 09:22:55

@Babette.: Ne aggódj :)!

"Határátkelő 2014.06.05. 06:52:21
SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY!!

A mai poszt kicsit később (egészen pontosan magyar idő szerint 10 órakor) jelenik meg, aminek speciális oka van. Szóval nem kell aggódni, ma is lesz poszt, mint lassan 3 éve minden nap, csak kicsit később.

Gondoltam, szólok, mielőtt bloghalált vizionáltok. :))))"

Határátkelő 2014.06.05. 09:27:09

@Babette.: Látom, kellett az a SZOLG.KÖZL., éreztem, hogy dráma lesz, ha nem szólok előre... :))))))

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.05. 09:29:44

@Határátkelő: :)

6:40-kor már lesem az új posztot a klotyón, ne idegelj!

@zöldeketbeszélek: ja közben meglett

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.05. 09:33:19

@Határátkelő: ne nevessél, szeretek itt lenni.
most majd egy kicsit még jobban fogok szeretni.
és ez jó nekem.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.06.05. 09:43:15

@zöldeketbeszélek:
En is nescafet iszom, van abbol is kivalo minosegu. Nyakonverem a kristalyokat forrovizzel, bele a rej es a mez es kesz is.

A kotyogosrol mindig nagyanyam jut eszembe, ahogy a tuzhelyen fozte. :)

@Babette.:
Bejott, de mi ugy irjuk, hogy "boy cock" :)

@diggerdriver:
Frissen porkolt marhaporkolt! Az am aztan a valami!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 09:52:58

@Kövérmadár [swe]: Persze, hogy van, de ahogy Digger elkészíti, az merénylet a saját ízlelőbimbói és a gyomra ellen. Meg mindenki más ellen is, aki elolvassa és elképzeli, majd rosszat álmodik :).

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.05. 09:55:59

@Sütemény1975: "nekem a cukrom maszik egy kicsit most felfele, figyelnem kell ra. persze fogyni, se artana...."

Tudom, hogy nincs sok időd edzeni, de semmi sem lehetetlen! :)

Ha más meséli nem hiszem el, de a saját szememmel láttam. Vagy 4 évvel ezelőtt történt, kényelmes autópálya-tempóban előzöm meg a magyar kamiont az M3-ason. Ahogy elhaladok mellette megszokásból átnézek. Mit csinál a sofőr? Vezetés közben fél kézzel bicepszezik egy kézi súlyzóval és közben bámul rám. :DDD

Úgy röhögtem azt hittem kiesek a kocsiból. :)

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.06.05. 10:00:33

@Philosoraptor:
Magyarországon szinte annyi a lehetőséged mint Nyugaton, mivel globálisan nézve egy nyugati ország. Minden megvan ami Nyugaton is. Meg tudod valósítani magad, biztonságos ország, ellátnak a kórházakban. Magyarország egy csomó mindent ad az embereinek, ezeket azonban hajlamosak elfelejteni és természetesnek veszik. A fizetéseken pedig csak az agonizál ennyire aki még sohasem élt nyugati országban. Sajnos a külföldön élők elfelejtik elmesélni legtöbbször a negatív dolgokat is, és csak a forintra átváltott fizetésüket harsogják hazafelé. Pedig ez nem segít a 20-30 órában csomagoló emberen, a 500-800 eurós bérével, amiből ki tud bérelni egy kis szobát és örül hogy meg tud élni. Persze az ő életük senkit sem érdekel ha Nyugatról van szó. Legyintenek rá, hogy te annyit is érsz akkor. Ha pedig Magyarországról van szó egyből mindenki erről a rétegről beszél, hogy nekik milyen élhetetlen az egész.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.05. 10:02:26

@diggerdriver: "Kávéfőzöben csak a kotyogós vagy a Szarvasi rendszerü az elfogadható."

Hát azért egy Nespresso géppel a konyhában én ezen most nagyot nevettem. :)
Kóstolj néha rendes kávét is hogy megtudd mi a különbség! ;)
Jelzem, a Nespresso is messze van egy tényleg jó olasz kávéházi ristrettotól, de lényegesen közelebb áll hozzá, mint a mokka készítők (AKA "kotyogós").

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.05. 10:02:54

@zöldeketbeszélek:
Mert hat.
Semmi másért.
A keserű gyógyszert is lenyeled.

Határátkelő 2014.06.05. 10:03:21

És már kint is van a friss poszt, amiben lehet, hogy az Angliában élők közre is működtek. Jó olvasást!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.06.05. 10:04:28

@házelőtthinta: ebben igazad van addig a részig, hogy bérek. Nyugaton is vannak vesztesek. Itthon viszont sok olyan vesztes van, akik csak a környezetük miatt nem tudnak normálisan megélni, mert egyszerűen nem fizetik meg azt a munkát itthon, amit kint igen. Vagy egyszerűen az állaszocialista mutyigépezet nem hagyja őket érvényesülni. A kulimunkás a világ minden részén vesztes, ettől még nem lesz illúzió és hazugság a jobb nyugati életszínvonal.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.05. 10:04:59

@pappito:
Így van.
Az aroma 5percenként felezödik.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 10:15:12

@diggerdriver: Akkor vegyél koffeintablettát :)))!

A kávé élvezet, nem keserű gyógyszer, amin túl kell esni!

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.05. 10:22:23

@diggerdriver: Hát akkor talán egyszer kóstold meg (Nespresso boltokban ingyen szoktak adni kóstolót) mert rosszul tudod. ;)
Vagy olvass utána olyan helyeken ahol többfajta technikát hasonlítanak össze baristak. ;)
Otthon mindig kotyogós volt, 23 évig nem szoktam rá a kávéra, nem is igazán kedveltem (évente egyet ha ittam). Aztán Norvégiában összezártak egy Nespressoval és azóta kávéfüggő vagyok. Tudom mi a különbség köztük. :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 10:28:37

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Én is szívesen főznék olasz presszógépen kávét...finom, olasz kávét. Sajnos a kotyogósba kár a minőségi olasz kávé, úgysem lesz olyan a végeredmény.

Különben mindig csodálkoztam az olaszokon, hogy úgy hajítják a gallérjuk mögé a jó kis eszpresszójukat, mint a sarki kocsmában Józsi bácsi a felest.

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.05. 10:36:10

@zöldeketbeszélek: Persze, én is azt innám a legszívesebben.
Csakhát viszonylag kevesen engedhetnek meg maguknak több százezres kávégépet meg, hogy feláldozzanak vagy fél négyzetmétert a konyhapultból. :)

nyuszigonosz 2014.06.05. 10:36:18

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: A Nespresso gépböl finom kávé jön, tudom, mert pár munkahelyemen ilyen van.
Nekem nem az van, hanem egy DeLonghi Caffe Venezia, ami frissen örli minden csészéhez a kávészemeket és minden állítható rajta.

nyuszigonosz 2014.06.05. 10:49:39

@zöldeketbeszélek: Tényleg finom a kávé ebböl, éppen mert beállítható a kávészemek örlése, mennyisége egy egy csészéhez, (két kávét is csinál egyszerre) a víz mennyisége is és lehet vele tejet is gözzel habosra készíteni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 11:13:46

@nyuszigonosz(D): A csészéket előmelegíted hozzá, vagy van beépített csészemelegítője? (Na micsoda problémák, ugye :))?)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.06.05. 11:14:54

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Aki bevállalja a gépet, nem hiszem, hogy annyira kiakad fél négyzetméteren a konyhapultjából :))! Valószínűleg marad ott még éppen elég szabad hely :).

nyuszigonosz 2014.06.05. 11:24:52

@zöldeketbeszélek: Nos, nem szoktam gyakran, de megtehetö.
A gép tetejének az egyik fele kimondottan erre van.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.06.05. 11:25:22

@zöldeketbeszélek:
Már próbáltam szart se ér.
Eddig ez a módszer a nyerö.
Nem mondom egy szóval se hogy ez kávéivás söt... de ez vált be.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.06.05. 12:48:35

A médiából az derül ki, hogy Magyarországon jobban teljesít, miközben a világ legszegényebb országa és Angliában kolbászból van a kerítés, miközben mosogatnak a magyar diplomások...

Érdekes, hogy mostanában egyre több magyar férfi választ magának ázsiai feleséget, pár évtizedes késéssel ide is megérkezett ez a nyugat-európai divat.

macamuca [IHUN] 2014.06.05. 12:52:08

HÁ: van tipped arra, hogy a mai posztnál miért nem tudok kommentelni (nem jelenik meg a kommentablak sem, és a bejelentkezés-gomb sem)??? Kb kismilló-2-ször frissítettem....
Telóról soha nem kommenteltem, csak olvastam, mégis rendszeres, hogy megjelenik a kommentablak+nicknév. No, nem az enyém, hanem másé. Pár napja digger voltam a telóm szerint, ma Pernilla....
?????????

Matula néne 2014.06.05. 13:13:34

@Chang Yai: "freerice.com" de jók ezek a tesztek, hol találsz ilyesmit?? Olyan kifejezések is beugrottak, amiket már rég elfelejtettem (mivel sajnos 10 éve nem használom napi szinten az angolt)..... 10-es szintig jutottam.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.05. 14:53:33

@KukorIca: jófej ismerősök vannak a facebookon és oda hajigálnak mindenféle hasznosat. a freerice már jópár éves cucc, örülök, hogy még mindig megy. nagyon jó gyakorlásnak, hogy amit eltéveszt az ember, azt visszanyomja többször is a képébe
.

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.05. 16:08:06

@Határátkelő: mi az, hogy európai vitakultúra? most akkor mit szóljon ehhez az ázsiai különítmény? ;-)
@Kövérmadár [swe]: nepáli immigration form-on volt ilyen opció, hogy male / female / other. szerintem korábban még nem láttam ilyet sehol.
@FutureFry: ilyeneket én is szoktam direkt, amikor éppen úgy jön. (de mér nem jut eszembe egy példa se? ja mondjuk "majd ha piros hó esik".)
@bpetya75: homoklobbi ellen itt kapálózni kb olyan, mintha valaki elrettenthetetlenül felvenné a kesztyűt a malária ellen a Kárpát-medencében. esküszöm nem is értem. hacsak az egész nem egy játék.
na most miért nem linkel több nevet?

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.05. 16:17:55

@Papagály: és szerintem ez mellesleg roppant kontraproduktív is tud lenni. nem lennék meglepve, ha a HÁ közössége toleránsabb lenne most a témában, mint egy éve :-D
@bpetya75: á most látom, te is ezt mondod :-)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.06.05. 16:33:12

@tildy[UK]: hűűűű Sherlock, utóbbi vek legjobb sorozata, kár, hogy tényleg csak pár rész, és nagyon be kell osztani.
tizenévesen elolvastam az összes eredetit. van benne valami nagyon addiktív.

macamuca [IHUN] 2014.06.05. 16:52:38

Szerettem volna kommentelni a mai (=csütörtöki) poszthoz is kommentelni.
A blogmotor (???) nem engedte.
Ez is van olyan jó, mint a le/kitiltás....
:(

FutureFry 2014.06.05. 17:10:25

@tildy[UK]: @Chang Yai: Ezek szerint ez is egy "hölgysorozat". A környezetemben is, meg ezek szerint itt is. Biztos a Cumberbatch miatt :)

2014.06.05. 18:14:45

@tanato: És nincsen vásárlóereje sem...

mommmmo 2014.06.05. 20:15:50

@zöldeketbeszélek: koszi, majd elolvasom, szeretem az ilyen jellegu konyveket. Nekem a leginkabb kortars a Testverek volt, Yu Huantol, nz is nagyon jo, az ember a felet vegig sirja, a masik felet vegig rohogi, ja es ugyanakkor elamul megint azon, hogy hogy tudtak ezek meg a sztalinizmus szemetsegeit is megfejelni egy jo par extraperverz agyament csavarral a sajat "kulturalis forradalmuk" alatt. Az alapmu meg ugye a 3 hattyu szinten arrol az idoszakrol.

Papagály (törölt) 2014.06.05. 20:18:12

@GERI87:
"Aki vallásos, eleve egyetért vele, maximum ritka az ilyen vélemény, ő meg "házhoz hozza" azt ami a kereszténység szerint alap álláspont és ez sokaknak fura."

ezt a keresztények nevében kérem ki. bár nem vagyok keresztény, nem hiszem, hogy minden keresztény homofób. de még azt se, hogy a többségük az lenne.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.05. 21:56:52

@FutureFry: rettento ronda -szerintem - Cumberbatch, de maga a sorozat jo.

FutureFry 2014.06.05. 22:10:39

@tildy[UK]: Jó, talán nem a Cumberbatch miatt. De akkor miért a nők körébén népszreű(bb) a sorozat? Persze lehet, hogy a mintavételem nagysága nem elégséges... Mindegy, inkább csak költői a kérdés.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.06.05. 23:29:21

@FutureFry: Rossz a mintaveteled, ket pasi is van itthon, mindketto imadja, a hangulata miatt. :)

bpetya75 2014.06.06. 00:29:38

@Papagály:

A látens homoszexualitás gondolata bennem is felmerült vele kapcsolatban. Bár a bevallott aspergere bonyolultabbá teszi a kérdést. Persze ki tudja, hogy valóban as-es e.

@Chang Yai:

Bezony ;-)

@zöldeketbeszélek:

Ahogy az a mai posztnál ki is derült. Nem ám besértődsz és lelépsz!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.06. 01:52:40

@Imre apó: Loller, és milyen igaz! :-)))))))))))))))))))
Nálunk is ez van, a nejem egy egyedülálló kétgyerekes anya, az egyik gyerek majdnem 4, a másik meg 40 múlt... :D :D

És még egy aforizma (magyar benzinkutas muszklija...):
A fiú és a férfi közti különbséget a játékaik árában kell keresni.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.06. 01:57:43

@zöldeketbeszélek: Oké, gondolom télleg játék, hisz minden filmforgatás az.Csak valahogy gáz az egész nekem, ez az előadásmód.

Kínaiak temetkezése: na de mind?Nem igaz, hogy egy se temetkezik sírba, fejfával...na mindegy, ők tudják...ha meg télleg bejön egy új mindig, hát akkor ezt ügyesen csinálják... :-))))))))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.06. 01:59:46

@Zka: Oké, értem én, ha tudok válogatni akkor én is azt teszem... :-) Amíg nem volt kényszer, én is a szinkront választottam.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.06. 02:03:50

@Imre apó: Az élet egy kegyetlen sz@r játék, de a grafikája nagyon ott van... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.06. 02:07:49

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Mi biciklitúrán snóbliztunk menet közben.Meg bujj-bujj-zöldágat játszottunk.Mindezt olyan 30-40 kilós csomagokkal nehezítve... :D

A hülyeség nagy úr tud lenni...meg az unalmas országutak is...
:-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.06.06. 02:10:51

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: Ja, és ha nem jobbról előztél, akkor ez gondolom angol kocsival hazalátogatáskor történhetett, vagy pedig röntgenszemed van és átlátsz az autód tetején...? :D
Esetleg még a kanyarodó pillantás játszhat... :-))

adg 2014.06.06. 03:15:30

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: "@diggerdriver: "Kávéfőzöben csak a kotyogós vagy a Szarvasi rendszerü az elfogadható."

Hát azért egy Nespresso géppel a konyhában én ezen most nagyot nevettem. :)
Kóstolj néha rendes kávét is hogy megtudd mi a különbség! ;)"
Szerintem a kulonbseg generacios. Anyosomeknak is csak a szarvasi a kave, anyamek is ragaszkodnak a kotyogoshoz, mert az milyen jo.
Szerintem ez mindketto olyan minosegu kavet ad, mintha siman labosban megfozned. Teljesen mindegy, milyen kave van benne, semmi nem szamit, pont azt a sotet let kapod eredmenyul.
En eleg kavefuggo vagyok, de ha nincs mas, ilyeneket nem iszok akkor sem. Minimum valami nagynyomasu gep kell a kavehoz, onnan indul a kavekeszites. Es mar 30.000 forintert is lehet az egyszerubbjet venni, ami mar sokkal jobb kavet csinal, mint barmelyik kotyogos.

GERI87 2014.06.06. 04:34:55

@Papagály:

Akkor te azt hiszem protestáns vagy, vagy pedig tájékozatlan hívő, aki nem követi pontosan a tanokat:)
Mivel a katolikus álláspont eléggé ismert, az ortodoxról meg Birca mondott eleget..

Ugyandehogy (törölt) 2014.06.06. 06:11:32

@tildy[UK]: nem szep, ellenben szexi. es jo szinesz, ld az utolso angol uriemer c mini sorozatot

Don Kartasch [Warwickshire, UK] 2014.06.06. 07:53:19

@geegee: Elírtam, igazad van. Nem "előzöm", hanem "előzünk".
Nem én vezettem, anyósülésen voltam. :)

@adg [Au, Darwin]: Igen, egyetértünk. A kotyogósban nem tud elég nagy nyomás kialaukulni. Szép vastag cremahoz kell vagy 10 bar legalább. :)
Szerencsére anyám elég nyitott ilyesmikre. Vagy 25 éven át itta reggelente a kotyogóst. Aztán vettem neki egy kapszulás Illy gépet. Azóta csak akkor kerül elő a kotyogós ha figyelmetlen volt és kifogyott a kapszulákból. :)

DieNanny CH 2014.06.06. 08:22:46

@bpetya75:

"Én itt több fekete férfi, fehér nő "gyümölcsét" láttam, szerintem többségükben szépek és egzotikusak.
"

Egyetértek! Az én 3 neveltem is pontosan ilyen, és gyönyörűek!

DieNanny CH 2014.06.06. 11:10:25

@Cascabel:

Nagyon jó képek, gratulálok a családodhoz!

2014.06.06. 23:41:48

@Don Kartasch [Warwickshire, UK]: A "Túl a csúcson" című filmet nem ismered? :)

2014.06.06. 23:56:10

@házelőtthinta: Mo.-n mindent áthat a korrupció, ha tehát sikeres vállalkozó akarsz lenni, nagyon sok adót kell elcsalni, ügyeskedni, helyezkedni az aktuális kormánynál, hogy ne basztasson a nav. stb.... A szükséges tőkét nem tudom miből varázsolod elő... Reménykedhetsz, hogy kifizetik a munkádat (körbetartozások). Tehát akkor a vállalkozói létet letudtuk,

Alkalmazottként éhbért keresel, kivételt képeznek ez alól a keresett szakmával rendelkezők, plusz akik "korrekt" multinál vannak (tehát nem tesco és társai). Ők képezik a társadalom szűkebb részét, a szarul keresők a nagyobbikat.

Az a durva, hogy hiába van szakmunkás végzettséged, azzal sem vagy előrébb. A végzettség nélküliek mindenhol a farok rossz végén vannak, ez teljesen egyértelmű. Attól még, hogy a csirkebontó üzemben dolgozó 900 eurót keres, attól én még nem leszek boldogabb ember.

Ha ezekből indulunk ki, akkor nem látom azt a fene nagy önmegvalósítást, amiről te beszélsz. Mert az önmegvalósításhoz pénz kell, ami a legtöbb embernek nincsen, és lehetősége a kitörésre konvergál a nullához. Ez is visszavezethető a pénztelenségre. Az iskolát felnőtt korban nem adják oda senkinek ingyen, és 300-400 ezer forintos képzésekre kiknek van pénze? Amik mellesleg sok esetben semmit sem érnek, hiszen nincsen mellette tapasztalat.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása