oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. március 06. 06:47,  Hogyan szavazzunk külföldről? 465 komment

2014. március 06. 06:47 Határátkelő

Hogyan szavazzunk külföldről?

A közelgő parlamenti választások egyik nagy port felvert hozadéka, hogy az egyre több külföldön élő, de magyarországi lakcímmel rendelkező választó csak személyesen voksolhat. Ma azzal foglalkozunk, mi is a teendő (még senki sem maradt le semmiről, legalábbis jogilag), miközben pár példát, véleményt is hozunk a blog Facebook-oldalán leírt hozzászólások közül.

szavazás.jpg

„Miért is kellene hazajönni? Ha a vezér ÁLTAL VÁSÁROLT KÜLFÖLDI MAGYAROKNAK SEM KELL AZ ORSZÁGBA JÖNNIÜK, AKKOR MIÉRT KELLENE A KINT DOLGOZÓ ÉS MA MÉG NEM TUDNI HOGY MENNYI IDEIG KINT TARTÓZKODÓ MAGYAROKNAK HAZAJÖNNI? Ezzel nem szeretném a kettős állampolgárok önérzetét sérteni, de ők MIÉRT különbek, MINT A SZIMPLÁN MAGYAR HONFITÁRS?! Egyébként meg az szavazzon, aki részese az itt történt eseményeknek, vagyis élvezi a jót! és a szart is!!!!” (Csaba)

„A választójog minden magyar állampolgárt megillet, függetlenül attól, van-e állandó bejelentett lakcíme az országban (lásd pl. határon túli magyarok). Sőt, a felháborító a dologban éppen az, hogy akinek van magyarországi lakcíme, de külföldről szeretne szavazni, az csak személyesen, az adott külképviseleten teheti ezt meg, míg akinek nincs magyarországi lakcíme, az akár levélben is, spórolva ezzel sok pénzt és időt.” (Gábor)

Két vélemény, amely jól mutatja, milyen ellentétes vélemények vannak, és milyen indulatokat kavar a téma. (A teljesség kedvéért jegyzem meg, hogy a kommentek még februárban érkeztek.)

De kezdjük az elején, az alapokkal, (melyekhez a valasztas.hu és a tasz.hu oldalak segítségét használtam fel) rögtön a leglényegesebbel: a magyarországi lakcímmel rendelkező határátkelők kizárólag személyesen szavazhatnak, jellemzően a külképviseleteken. Akad kivétel is, én eddig Londonról hallottam, ahol elvileg lesz külön szavazóhelyiség is az ott élő magyarok nagy száma miatt.

Ebből következik, hogy aki úgy ment külföldre, hogy megszüntette a magyarországi lakcímét, az szavazhat levélben is, rá ugyanazok a szabályok érvényesek, mint mondjuk egy mostanában állampolgárságot szerzett határon túli magyarra.

Mikor utasíthatják el a kérelmet?

„Elutasítottak, mondván, hogy rendelkezem magyarországi lakcímmel. Ad 1, ez nem igaz, mert adózási okokból 2000-ben kijelentkeztem Magyarországról, lakcímkártyám se volt soha. Ad 2, külföldön akarok szavazni, ezért jelentkeztem. Orbánland nem felejt...” (Attila)

Érdemes tudni, hogy mindössze három olyan eset van, amelyben jogosan utasíthatják el a választó kérelmét. Az első, ha az nem tartalmazza az összes szükséges adatot, a második, ha azok nem egyeznek a hivatalos igazolványunkban szereplő adatokkal, a harmadik eset pedig az, ha kicsúszunk a határidőből.

Ahhoz, hogy szavazhassunk, felvételt kell kérni a külképviseleti névjegyzékbe, ezt legkésőbb a választást megelőző 8. nap 16 óráig kérhetjük (ez konkrétan most március 29.-ét jelenti). Ha ezt elmulasztjuk, akkor csak a saját (azaz magyarországi) lakhelyen lehet szavazni.

A kérelmet a Helyi Választási Irodánál kell benyújtani, ezt megtehetjük levélben, vagy (ha már regisztráltunk) az Ügyfélkapun keresztül. (Ha valaki nem szeretne sokat keresgélni, ide kattintva megtalálja a Helyi Választási Irodák listáját.)

Hogyan kell benyújtani a kérelmet?

Ezzel kapcsolatban elég sok panasz volt, a magyar médiában több cikk is megjelent, mert (némi túlzással) minden vesszőnek jelentősége van. A kérelmet a megfelelő formanyomtatványon kell benyújtani, viszont nagyon kell vigyázni arra, hogy pontosan úgy írjuk be az adatokat, ahogyan az az igazolványunkon (legyen az útlevél vagy személyi igazolvány, lakcímkártya) szerepel.

Ez persze természetesnek tűnhet, de egy-két apróságon is könnyen elcsúszhatunk: például a fővárosban születettek esetében nem elég beírni annyit, hogy Budapest, fontos, hogy valakinek a neve előtt ott van-e a Dr., és még sorolhatnám. Szóval a betűhűségre és a pontosságra vigyázni kell.

Meg kell jelölni azt a külképviseletet is, ahol szavazni szeretnénk. Jó hír viszont, hogy nem kell indokolgatni, azaz nem kell beírni, miért vagyunk külföldön, vagy ha ott élünk, nem kell megadni a tartózkodási helyet.

Kire szavazhatok?

Nyilván ebben az esetben nem a politikai preferenciákról van szó :), hanem arról, hogy aki rendelkezik magyarországi lakcímmel, az listára és egyéni jelöltekre is szavazhat.

A magyarországi lakcímnek köszönhetően értelemszerűen mindenki azok közül az egyéni jelöltek közül választhat, akik a lakhelyén indulási jogot nyertek. Mondjuk nem semmi munka lesz ennyi szavazólapot kiküldeni a különböző külképviseletre. Kíváncsi leszek, nagyobb zökkenők nélkül sikerül-e majd levezényelni a dolgot.

Eltérő tempóban

Rengeteg kritika érkezett az értesítések késlekedése miatt. Íme, pár vélemény!

„Tegnap reggel kitöltöttem, és délutánra már ott is volt e-mailben minden! Nagyon könnyen ment!” (Zsána)

„Én KÉT HETE adtam be, hogy Londonban szeretnék szavazni, és még semmit nem kaptam ezzel kapcsolatban. Se ide, se otthonra, se emailben. Ellenben ma az otthoni címemre megkaptam, hogy szavazhatok az otthoni választókerületemben. Párom velem egy időben adta be, neki egy hete megérkezett, hogy elfogadták. Tértivevénnyel küldték, de itt azt a posta nem ismeri. Ma próbáltam velük visszaküldetni, hiába van a tértivevényen franciául, nem akarták lepecsételni, és aláírni. Így max borítékban feladom. Az enyémről még nincs infó, sem emailben, sem levélben nem küldtek még semmit.” (Ildikó)

Én nem állítom, hogy egyszerű ennyi kérvényt feldolgozni, de azért erre talán lehetett volna számítani. A válasz gyorsasága nyilván sok mindentől függ, és csak remélni lehet, hogy mindenki időben megkap minden szükséges dokumentumot.

Beleszóljunk-e?

Végezetül vélemények arról, vajon szavazzon-e egyáltalán olyan, aki külföldön él.

„A demokráciáért emberek haltak meg, ezért számomra nem volt kérdés, hogy részt veszek a választásokon. Idén először külföldről, Svédországból. Az átjelentkezést természetesen online intéztem. A weboldal felhasználóbarát, néhány kattintással sikerült keresztüljutni a procedúrán.

Az értesítést lehet kérni a külföldi címre is, gondolkodtam rajta, de végül nem írtam be a svéd elérhetőségemet. Elvileg a választási iroda nem adja ki az adatokat, de hát láttam én már éjjeliőrt nappal meghalni. A kedvező határozat egy héten belül megérkezett az állandó lakcímemre, pár nappal később emailben is megkaptam ugyanazt.

Ezek után már csak egy feladatom akadt: megvenni a Sundsvall - Stockholm retúr vonatjegyet. Az 552 koronás összeget szívesen kiszámláznám a kormánynak. A levélben választók jobban jártak, nekik még bélyeget sem kell venni.” (Zsófi)

„Ha külföldön élsz, külföldi fizetésből, adott esetben nyugati körülmények között... akkor mi a tökömért szól bele bárki Magyarország belügyébe? Vagy bármely erdélyi, felvidéki... mi se döntünk az Ő életükről!” (László)

„A választójogod nem ahhoz kötődik, éppen melyik országban élsz, hanem az állampolgárságodhoz. Sokunk, attól függetlenül, hogy külföldön él, ezer szállal kötődik Magyarországhoz. Rendelkezünk ott ingatlannal, vállalkozással, esetleg szükségből hátrahagyott gyermekekkel, családdal. Ezért minket közvetlenül érint, mi történik otthon és ezt a választójogunkkal élve szeretnénk is befolyásolni. (...) Azt pedig senkinek nem akarom megmondani, neki mi a jó, sem odahaza, sem külföldön. A magam, és közvetlen családom érdekében szeretnék élni a választójogommal, bárhogyan is igyekszik a jelenlegi kormány ezt megnehezíteni.” (Gábor)

Remélem, nem hagytam ki semmit, ha mégis, akkor az majd a kommentekből úgy is kiderül.

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: választás parlament Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr35845536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.07. 00:42:26

@Mr Long: Én még csak képről láttam, de ezen agyaltam én is... Valaki nagyon unatkozhatott, aki kitalálta...Meg valszeg útfestékből is épp túl sok lehetett... Vagy csak turista-nevezetességet akartak létrehozni?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.07. 00:52:13

@cougarcat: "Jelenleg a magyar állampolgárságom csak addig érvényesül, amig tb-t kellene fizetni. :)"

Télleg, ugye eu-n kívülre történő kivándorlás esetén kell fizetni a magyar tébének azt a 6-7000 forintot havonta.
Te/ti, akik eu-n kívül laktok, szoktátok fizetni? :D
Mi van ha valaki nem fizeti, mert hogy van a honos államban tébéje, illetve nem akar már soha hazaköltözni?Interpol, börtön (böri...), akasztófa?Vagy hazalátogatáskor azonnal lekapcsolják a Lisztferihegyen? :D Szívesen olvasnék ilyen kalandokról...nincs valakinek sztorija? :D

Oké, hogy külföldről ez nem olyan nagy összeg, de tök fölöslegesen mi a faxnak kell fizetni?Azért mert a barom politikusok nem tudtak megegyezni?Óriási ostobaság... :-/

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.07. 01:03:16

@LaoHu: Kb pont így gondolkodom én is.A kétfarkúékra szívesen szavaznék, sőt, még aktivista, hovatovább pártfunci is szivesen lennék... :D
A hülyeség mindenek felett áll... :-)))
Minálunk két fő esetében:

Külföldön élsz? igen, igen
Fox menni szavazni?igen, nem

Nálam a nem, asszony szeretne.Én spec nem is tudnék kire választani, inkább csak azt tudnám, hogy kire nem.

Nagyjából az összes magyar politikust kőfejtőbe zárnám, olyan 200 évre... :-(

2014.03.07. 01:10:47

@geegee: Én nem fizetem, de még nem világos, hogy jön-e a végrehajtó. :) Kanadával van kölcsönös társadalom biztositás egyezmény, azt hiszem elég ha itt fizetek. A törvények persze bármikor megváltozhatnak, néha visszamenőleg is, többnyire nem az én javamra! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.07. 01:11:21

@DieNanny [SZ,CH]: Ohh, bökje meg, nálam se megy egyik se...hogy haljon éhen, aki kibannolta... }:-[[[
Biztos elkezték túl sokan nézni, és lépett a szolgáltató...Fakk.

Azt nem értem, hogy miért nincs ilyen legálisan.Még fizetnék is érte, hogy tudjam nézni.Persze nyilván nem annyit, mint a tévé kábeléért, de simán megérné a szolgáltatóknak.Az utólagos megnézés az meg nem érdekel.Egy béel-döntőt ki a faxom akar utólag megnézni...A filmeket, stb, meg megoldom máshogy.De a sport (foci, f1, ralli, stb...) hiánya bosszantó.

blackhairlady 2014.03.07. 01:12:49

@mojyo: Tudom, azert is raktam smajlikat:)

blackhairlady 2014.03.07. 01:17:04

@geegee: En nem fizettem 3 evig, es bizony kifizettettek velem kamatostol. Ezert adtam vissza a szemelyimet es jelentkeztem vissza a lakcimemre mint ideiglenes hely, hogy ne porogjon tovabb a szamla. Nem tudom mit csinalnak ha valaki sokaig nem fizet, de az biztos, hogy egy csomo kamat megy ra.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.07. 01:18:21

@diggerdriver: Digger, örülök azért, hogy a naszóvalos linkek megvannak... :D Még ha nem is teszed ki avatarba.Ezt hívják úgy, hogy partizán-ellenállás, ugye? :D

M. Péter 2014.03.07. 01:24:39

@maxval a gondolkodó birca: De nem az ő pártjuk van kormányon.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.07. 01:26:23

@cougarcat: :D Köszi, díjazom a bátorságot! :-)))

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.07. 01:28:20

@blackhair-lady: Áhám, köszi, ez is egy jó infó.Csak ha meg kijelentkezik az ember, akkor marad a szívás a banxámlánál, stb.Ahogy itt többen írjátok is.Qrva egy helyzet, az biztos.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.07. 01:33:16

@blackhair-lady: Jéééé, nahát, erről nem is tudtam.És helyesbítek is kapásból: t-gyuszi az.

t-gyuszi.hu/page.php?63

Na majd elmélyedek benne.
Illetve ha tud valaki bármilyen megoldást, hogy lehessen követni a szerdai dalnokok ligája focimeccseket, az szóljon már lécci.
UPC tányérunk van, azok adják a keddieket.De a szerdait nem, högy a tűz égesse meg őket...

holl gold 2014.03.07. 01:39:01

@Kövérmadár [swe]:

nem akarnek melyebben belemenni hogy a 70-es 80-as evekben (a sokak altal visszasirt, Kadari stabil penzforrasok eveiben) miert hagytak el sokan az orszagot, disszidaltak (minket is beleertve, es tudnek meselni politikarol meg lakashianyrol, stb) gondolvan akkor meg hogy nincs többe visszaut es annak ellenere kenytelen voltal ezt az utat valasztani csaladoddal, otthonhagyva szuleidet, barataidat, ismeröseidet (ellentetben a maiakkal akik barmikor visszamehetnek).

M. Péter 2014.03.07. 01:56:12

@Babette_: Úgy kapásból Kanada, Mexikó, India, Kína, Oroszország egyes részeitől többezer km-re van a legközelebbi külképviselet, ahol szvazni lehet. Dél-Amerikában 4 helyen, Afrikában 6 helyen lehet szavazni, ha jól számolom.

montroyal ( CAN qc) 2014.03.07. 02:30:40

@shakti_rom: OK en a cotes des neiges blv vagyok annak folytatasa a pins sokszor megyek arra majd megfigyelem ...en nem arra lakok de nem messze ... de nem a hegy felol ... montroyal a hegy de a Mont-royal varosresz a tovebe van a laposba ...

morsels (törölt) 2014.03.07. 03:08:39

@shakti_rom:
Az emlitett troll az en lennek madar, csak mondom.
:-)

morsels (törölt) 2014.03.07. 03:45:41

@holl gold:
Akkor is a jobb elet remenyeben mentek el, mint ahogy most is.

Muscari 2014.03.07. 06:17:32

Na akkor a szavazasrol.

Kulfoldon elsz? Igen.
Szavazol? Nem.

Mindez szorozva harommal, mert ennyi nagykoru van a csaladban.

BTW, ha lenne ertelmes alternativa, lehet, hogy elmennek, de most nem tudnek kire szavazni sajnos.

Vilagbeke 2014.03.07. 06:44:54

Nekem az ekezet hianya miatt dobta vissza a jelentkezesemet az okmanyiroda (anyja neve hosszu o), elsore csak annyi uzenettel hogy adathiba, masodikra egy masik ugyintezo szerencsere odairta hogy ekezethiba. Kerestem egy ekezetes gepet es harmadjara sikerult. Szerencsere nekunk helyben van a szavazas, L.A. igy csak be kell autoznunk.
Amugy mi munka miatt vagyunk itt par evig, otthon a hazunk es tervezzuk hogy meg hazaterunk, miert is ne szavaznek?

megtürt személy 2014.03.07. 06:45:07

Lehet itt rágni a gittet jogról meg kötelességről, a lényeg az, hogy a végén mi itthon maradottak sz.pjuk meg...

Kíváncsi vagyok, ha egy idióta kormányt sikerül megválasztani (az utóbbi negyedszázadot elnézve, van rá esély)
és az mondjuk kitalálná, hogy ebben a nagy felfordulásban csatoljuk vissza Kárpátaljai hontestvéreinket,
vajon mennyi lelkes határon túli szavazó küldené a gyerekét a leendő hős magyar seregbe.
Az enyémet vinnék, afelől nincs kétségem.

Latcho Rom 2014.03.07. 06:45:10

@geegee: mukodik, itt semmi gond..duna, m1 2 mezzo rtl atv, tv5

2014.03.07. 06:45:22

Aki külföldön kénytelen dolgozni, nyílván nem ránk fog szavazni! Tehát semmi szükség a szavazatára! Az üveggyöngyön vett kinnszülöttekre számítunk!

Quercus a favágó 2014.03.07. 06:56:43

@Sütemény1975:

Nem ezt mondtam. Soha nem szavaztam, és nem is fogok az MSZP-re.

2014.03.07. 06:59:10

A tegnapi kerdesre
Magyarorszagon kivul elsz: Igen
Szavazas a magyar valasztasokon: Nem

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.07. 07:14:04

@morsels:
Nem vagy te troll, meg ha neha kicsit docogos is a kommunikacio ;)

@holl gold:
Ez biztosan igy van. Van kollegam, aki 80-ban jott. Regebbieket nem ismerek.
Mi ugy jottunk, hogy visszamehetunk, de nem fogunk, mert nincsen miert/kiert.

@geegee:
A repteret hivhatnak Frei hegynek is ;)

@Sütemény1975:
Minden tiszteletem ellenere: nem latom, hogy a mostani orrmany annyit segitett volna az orszagon. Mondjuk az utobbi 3 evben mar nincsen igazi ralatasom.
Nem vitatnam az igyekezetet, de az eszmek es ideologiak, amik a Fidesz mogott allnak nekem enyhen szolva is taszitoak (megleptekek? :) ).

A szerint B tette tonkre es ez tenykerdes, B szerint A es ez is tenykerdes. Szerintem meg mind egy idiota es ez is tenykerdes :)

Quercus a favágó 2014.03.07. 07:34:05

@Sütemény1975:

Még valami. Sokat megkapjuk, itt a blogon is, hogy mi választottuk meg ezt a jelenleg regnáló kormányt(többek között én is). Van valami, amit azonban sokan elfelejtenek. A szavazók jelentős része azért szavazott a Fideszre, mert elszámoltatást ígért. A miből persze nem lett semmi. Azt a pár embert(Hagyó, Hunvald) aki ellen eljárás folyik,még az MSZP-és érában kaszálták el. Ezzel szemben a Fidesz folytatta a gátlástalan lopást.
Na ezért mondom azt, hogy hogy most a választások igazi nyertese a Jobbik lesz. Mert az emberek jelentős része most is elszámoltatást akar. Csak már 24 évre visszamenőleg. És erre egyetlen esélyt látnak, a Jobbikot.

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.07. 07:57:29

@M. Péter: és hánynak kéne lenni, hogy azt az ott lakó pár száz embert kiszolgálja?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.07. 08:37:06

@QUERCUS:
Ezzel csak annyi a problema, hogy bar fontos lenne a bunosok megbuntetese, de emlekeim szerint a jobbikbak az egvilagon semmilyet normalis programja nincsen.

Jopofa, radikalis viccpart, de semmit nem tudnak mondani, amitol valoban jobb lenne a gazdasag helyzete. Minden mas tema csak porhintes es mellebeszeles. Stabil gazdasag nelkul a fene megeszi a rothado turulmadarat es a korona is berozsdasodik.

Mivel teremtene a jobbik munkahelyeket? Hogyan szerezne toket? Hogyan epitene le a vizfeju allamigazgatast? Hogyan modernizalna? Hogyan teremtene normalis bereket? Kihuzna az allam ujjat az adofizetok sheggebol? Hogyan elesztene fel az ipart? Hogyan csabitana kulfoldi munkaadokat az orszagba?

Mert veres torokkal zsidozni meg ciganyozni azt tudnak, vicces is annyira mint amikor az ember bezart elmebetegeket nezhet, de a problemakat nem oldja meg.

tanato 2014.03.07. 08:54:27

@cougarcat: Nem keresett meg Hinta,ezért most már én is kezdek kételkedni a nick valódiságában./illetve abban hogy aki írja az tényleg az e akinek mondja magát/

négyzet 2014.03.07. 09:12:18

@Kövérmadár [swe]: így van. Az "elzavarjuk a multikat" és "még többet államosítunk" nem munkahelyteremtés, modernizálás és gazdaságfejlesztés. Vicces az, hogy ideológiában részben lehet, hogy jobboldali a jobbik, gazdaságpolitikai nézeteiben viszont részben inkább szélsőbal.

négyzet 2014.03.07. 09:19:54

@QUERCUS: Igazából szerintem nem (csak) az elszámoltatás miatt szavaztak oda, hanem mert azt gondolták, hogy annál rosszabb már nem lehet, vagyis nem lehet jobban elqrni, ahogy azt korábban tették a kormányok. Mivel a 1998-2002-es O-kormány munkája valahogy még mindig jobbként élt az emberekben, ezért abban bíztak, hogy megint jobb lesz, szóval a fidesz az alternatíva. Persze ma már tudjuk, hogy nem, sőt ha valaki anno is figyelte szorosan, ami történik, az tudta akkor is, hogy a 1998 utáni szép idők a korábbi intézkedések utótermékei voltak (+ 2000-es évek elején nemzetközi pénzbőség jött), amikkel még eldöcögött a szekér egy darabig. Az elcseszett "magyar álom" megteremtésében viszont a fidesz vitte a prímet (4 kerék, 3 gyerek, 3 szoba, vagy mi volt a szlogen, ami mindenkinek jár), ami után még azt is lehetővé tették, hogy mindezt hitelekből próbálja megteremteni magának a lakosság. Aztán tudjuk, mi lett.

szakasz2 2014.03.07. 10:06:10

Kicsit offtopic, de azért van aktualitása a könyvnek, amit most olvasok:
"Miért is nem volt nekünk soha egyetlen valódi barátunk, soha egyetlen igazi szövetségesünk? Miért kellett nekünk mindig mindenkivel szembemennünk? Miért kellett mindig mindent elkövetnünk, hogy meggyűlöltessük magunkat a körülöttünk, a közöttünk élőkkel?"

Egy igen provokatív, de nagyon tanulságos és helyenként vicces írás "A magyar történelemről kicsit másképp" alcímmel. Alig több, mint 100 oldal, de szépen ütemesen átveszi a magyar történelmet, és különösen annak a meglehetősen félreértelmezett és -tanított fejezeteit. És, aztán mindenki maga leszűrheti, hogy a helytelenül felmagasztalt háborúk, szabadságharcok és "hősök" mennyire nyomják rá a bélyegét a mai valóságra, amikor is a Nagyvezérünk az elmúlt mindössze pár évben szintén (fülke)forradalmat, (EU- és adósságellenes) harcot indított és erősen megkérdőjelezhető (atom)"szövetséget" kötött. És a nép vagy legalábbis a hangadók jelentős része tapsol hozzá. "A történelem ismétli önmagát" és ez a magyarokra különösen igaz...
És ez már végképp csak szőr mentén tartozik ide, de többek között ezért is tiltanám be 18 éves korig azt a fajta kronólogikus háborútól háborúig folyó történelem oktatást, ami Magyarországon van. Sokkal több kárt okoz, mint hasznot.

Ha valakit érdekel a téma, Ivánvy Jaksity György "Illúziók fogságában" című könyvéről van szó.

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.03.07. 10:06:44

@tanato: Amit írtam az mind igaz. Lehet hogy fogok neked írni, ha majd úgy érzem hogy el tudnék beszélgetni egy szakemberrel. Nehéz. Egyébként hogy tudok neked itt írni privát? Béna vagyok ebben, nem találom.

Netuddki. 2014.03.07. 10:07:25

Magyar állampolgár vagyok, 200km-re Budapesttől lakom. Ettől függetlenül szeretnék szavazni, hogy melyik pártok választhassák meg Budapest főpolgármesterét. Szerintem a legjobb az lenne ha levélben le tudnám adni a szavazatomat, így nem kéne fölutazni a szavazás végett...

házelőtthinta · http://hamisgulyas.wordpress.com 2014.03.07. 10:08:30

@Kövérmadár [swe]: Az emberek hajlamosak azt hogy a gazdaságot mindenféle emberek irányítják legfőképpen potikusok. EZ viszont nincs így. A legnagyobb oligarchiák valóban hatással vannak még a legnagyobb nemzetgazdaságokra is, azonban koszos politikai pártok nem igazán. Munkahelyeket a piac szokott teremteni nem a pártok. Munkahely leginkább úgy terem mikor pl befektetés valósul meg valamilyen téren. Pl nagyobb lesz a kereslet rózsaszín almára így beültetnek még 10 ezer hektár földet rózsaszín almát adó almafával illetve humánerő is szükséges azt az almát leszedni, csomagolni, szállítani. Máris teremtek zsíros munkahelyek. A nagyobb kereslet nem úgy jön létre hogy mindenféle pártok intéznkednek a programjaikkal hanem az emberek által. Az embereknek pedig úgy lesz nagyobb kereslete ha növekszik a vásárlóerejük, magyarul nominálisan több pénz lesz náluk. Az ország helyzete pedig továbbra is gazdasági félperiféria, magyarul nekünk az a szerep jut hogy kuncsorgunk a centrum országok befektetéseiért, akik jellemzően idehozzák a gyárósoruk ahol olcsón lehet robotszerű melóval mindenfélét elvégeztetni. Tehát nem igazán az innovatív jellegű dolgokat. Nekünk perifériának pedig az a dolgunk ebben az undorító versenyben hogy egymás alá alkudjunk a régióval hog yki tud olcsóbban összeszerelni. Ilyen környezetben nehéz általános vásárlőerőt növelni. Mit tehetünk? Csak mi változtathatunk! A pénzüket ne koszos bankokban parkoltassuk meg mindenfélékben hanem fektessük be a reálgazdaságba és próbáljunk meg vállalkozni valamire! Keressük a piaci réseket és próbálkozzunk. Alapvetően az emberek feladata kéne hogy legyen a munkahelyteremtés egy egészésges gazdaságban nem pedig pártoké. Ha ezek a pártok hirtelen "normális" béreket vezetnének be, az itt parkoló kuncsorgott multi lerakók is lépnének és még több embert sodornának koldusbotra. Tehát a béreket végképp nem koszos pártok alakítják ki hanem a piac. Korcsságok vannak, ilyen pl a minimálbér, egy teljesen elavult, közgazdasásilag rémes dolog. Nincs annál rosszabb mikor egy versenyben belesuhintanak egy bottal az emberek közé hogy itt van egy szám, ami felett kell ugrálni. Normális esetben a versenyzők átugranának bizonyos léceket és kialakulna magától egy általános minimális bérszínvonal nem bohóckodni kéne a meghatározásával. De mivel a mi feladatunk az hogy kuncsorogjuk a külföldi karvalytőkét, (mert a mi embereink nem teremtenek eleget maguknak) ezért rákényszerül mindenféle unortodox lépésekre a vezetés. Nézzük meg európát! Feltűnt már hogy a szegényebb, jellemzően keleti országokban szinte mindenhol van ilyen kötelező minimálbér meghatározva? Vajon mi lehet az oka? Tehát az embereken a sor, hogy mozduljanak a pénzükkel ne csak üljenek rajta. Rajtunk is a sok, jelenleg külföldön dolgozókra, hogy hazavigyük és ott invesztáljuk valamibe a pénzüket. Rajtunk is ugyanúgy a felelőség! Meg kell érteni az embereknek hogy be kell fektetnüik a reálgazdaságba: nem várhatunk nyugati életet, 24 éve csörgedező piacgazdasággal. Tele van a piacgazdaságunk anomáliákkal, rossz struktúrákkal. A lényeg : rajtunk a sor! Ki lehet nőni a függéseket ha eléggé megerősödik a kis középvállalkozó réteg. Ennyit az első pár kérdésről, röviden válaszolnék a többire is.

Modernizáció alatt mit értesz? Nyugati infrastruktúra van nálunk...hova legyünk modernebbek? az állam nem értem hogy van az adófizetők seggében de te biztos tudod. Az ipar felélesztését se értem, nálunk azt kéne feléleszteni de inkább saját kézbe venni amink van. Földjeink vannak, jól termő földek amiken rengeteg mindent lehet termelni. Na ezek a javak nem éppen az anyaországot erősítik mert áramlanak szépen kifelé a lenyomatai. A hogyan csábítsunk külföldi munkaadókat részt már leírtam hogy jelenleg ez hogy folyik. Semmiképpen se ez a követendő, szerintem alsóbb szintekről kellene építkezni. Az emberek vállalkozási hajlandósába viszont nagyon alacsony szinten van. Ezért őket kellene buzdítani hogy próbálják meg, ellátni őket még olcsóbb hitelekkel (ami egyébként folyamatban van, de a köz ebből is csak annyit vesz le hogy a fasz kormányok megint alapkamatot csökkentettek és milyen csúnya és rossz dolog ez). Persze a nyugati hatalmaknak rossz, mert kevesebb javat szívnak így ki tőlünk, de ami nekik rossz, az bizony a kisembereknek is rossz. Legalábbis a médiában.

Szóval kedves külföldön élők és dolgozók! Tessék idővel hazamenni és saját két kezetekkel pénzt lapátolni a piacgazdaságba. Nektek kell tőkét teremteni! Rajtunk a sor! Magunkon kell segíteni mert a nyugat biztos nem fog. Egyébként a pártok honnan teremtenének már? Az imf hitel se tőke, csak játékpénz. Akkor fog tőkévé válni mikor azt beforgatják valamibe és lenyomata is lesz a dolognak.

A közvélekedés remekül látszik egyébként a posztokból is. Minden ember természetesnek veszi hogy a gazdaságot a politikusok csinálják nekünk az a dolgunk hogy szorítsunk hogy jó legyen és teljen nekünk nagy kocsira meg nagy házra.

A limit miatt viszont megint nem írhatok többet.

tanato 2014.03.07. 10:19:48

@házelőtthinta: Pl. blog.hu.-n ius,de fone104@freemail.hu is jó.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.03.07. 11:00:44

Sokan nehezményezik, hogy más elbírálás alá esnek azok, akiknek még van magyarországi lakcímük, ugye a helyben lakókkal szemben meg még nagyobb a különbség. Teljesen igazuk van, szerintem is minden magyar állampolgár egyforma bánásmódot érdemel.

Az én javaslatom, hogy minden magyar állampolgár csak és kizárólag a saját szavazókörében szavazhasson, természetesen csak és kizárólag Magyarország területén, a félreértések elkerülésére ezen a 93ezer négyzetkilométeren, itt, a Kárpát-medencében.

Akinek ez 800 km-ről is, 5-10-20 év külföldi élet és a hazaköltözés szándéka nélkül is fontos, az úgyis rászánja az útiköltséget, és akkor meg is érdemli ;)!

Netuddki. 2014.03.07. 11:04:44

@négyzethálós: 1 isten, 2 ?, 3 gyerek, 4 kerék, 5 karika, 6 alom. Kb. ez ment anno. Az I. orbán ténykedése miatt meg azóta nem szavazok rá. Mint ahogy 2010-ben se, meg most SE...

bkkzol 2014.03.07. 11:05:57

Ha nincsenek itt akkor ne is szavazzanak! A szivem hasad meg, hogy del-amerikaban 4 es afrikaban 6 helyen lehet leadni a szvazotot. Ne lehessen egy helyen se! A hataron tuli magyarokkal is tele a lakossag hocipoje...

csekk 2014.03.07. 11:05:58

Az a sok médiák által agya-mosott akik még sosem éltek máshol, vagyis nem is tudják milyen a világ, mi francért szavazhatnak? Mire? Fingja nincs mire adja a voksát hiszen a legtöbb még saját lakóhelyétől sem volt távol napokra sem. Ők miért szavazhatnak? Én nem is engedném szavazni azt aki nem élt még külföldön legalább fél évig meg abból amit ott megkeresett. Ja! Hogy akkor üres lenne az ország? ????? .... hát ez az.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.07. 11:15:49

@házelőtthinta:
Egy kornyezet lehet baratsagos es baratsagtalan... ebbe van beleszolasa a politikanak.

Az infrastruktura ha szerinted ok, akkor javaslom megtekintesre a sved utakat, vasutat, a nemet autopalyakat...

Csak amitod magad ezekkel.

Egy dolgot pedig mar most leszogeznek: soha, egyetlen fillert nem fogok Magyarorszagra vinni az itt megkeresett penzbol. Meg azt is ki fogom hozni, ami jelenleg ott "all". Azert a kardodba ne dolj ;)

M. Péter 2014.03.07. 11:19:33

@Babette_: Mivel nincs külképviselet, ezért kellene engedni, hogy az ott lakók levélben is szavazzanak. Megint oda jutunk vissza, hogy mi annak a logikája, hogyha valaki Kolumbiában kiküldetésben egy magyar cég termékeit próbálja eladni, ezzel is a magyar gazdaságot segítve, akkor Kubába, Mexikóba vagy Brazíkiába kell mennie szavazni, ha viszont véglegesen kivándorolt és kijelentkezett Mo.-ról, vagy soha nem is élt Mo.-on, akkor simán szavazhat levélben.

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.07. 11:38:38

@M. Péter: ez is egy megoldás, bár én inkább azt preferálnám, hogy csak itthon lehessen szavazni, annak, aki itthon él. de ez csak érzelmi jellegű magánvélemény, és tudom, nem megvalósítható.

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.07. 11:39:29

@M. Péter: sőt, hogy tovább menjek, az itthon élőknek viszont kötelezővé tenném, retorziók mellett. ez persze meg már utópisztikus ötlet:)

blackhairlady 2014.03.07. 13:56:15

@geegee: Koszi, nem is tudom miert irtam tv-t:) Ma mindent felre gepelek:( Jo es ingyenes, rengeteg sportkozvetitessel. Ez miatt van nekem is, es neha meset nezek az M2-n, Nils Holgerson es tarsait:DDD

holl gold 2014.03.07. 14:00:40

@Kövérmadár [swe]:
Egy dolgot pedig mar most leszogeznek: soha, egyetlen fillert nem fogok Magyarorszagra vinni az itt megkeresett penzbol. Meg azt is ki fogom hozni, ami jelenleg ott "all".

Soha ne mond hogy "soha"...
Ha jol ertelmezem a fentieket akkor nincs szandekodban az elkövetkezö XXX evben M.O-ra menni es bevaltani, költeni az itt megkeresett penzböl vagyis eltökelt szandekod hogy veglegesen szakitasz azzal a gyulölt orszaggal ahol szulettel, ahol felnöttel, ahol a gyökereid vannak es ha majd gyerekeid lesznek nekik sem akarod megmutatni, kalauzolni öket a szulöföldeden meg akkor sem ha ök kivancsiak lennenek ra (fizessenek be oda egy tarsasutazasra aztan annyi...). Te tudod...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.03.07. 14:12:00

@charlieharper: a mi színházunk csak olyan 300 fős, oda nem fér be az összes diák+szülő, tavaly próbáltuk :-) most inkább a két külön campus együtt kibérelt együtt egy nagyobb helyet. évzáró mindig a legnagyobb felhajtás, rengeteg hagyományos zene meg tánc meg beszédek meg VIP-k, legjobb diákoknak díjak, ennyi. bizonyítványokat tegnap megkapták a kölykök. ez csak a show.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.07. 14:39:00

@holl gold:
Nem ertelmezed 100%-ig jol!

Nincsen szo gyuloletrol. Mikor kijottunk haragudtam, utaltam, minden szarnak elmondtam. Erre itt mindenki emlekszik, szerintem.

De azota eltelt 3 ev... nem sok, de arra pont eleg, hogy a haragot felvaltsa a kozony. Mar nem erdekes, nem fontos, nincsen jelentosege. Jelenleg So-ban elek, de lehet, hogy 10 ev mulva Thaifoldon leszunk. Vagy Kanadaban. Vagy akarhol.
Ami biztos: rosszabb korulmenyek koze nem fogunk menni, marpedig Mo jelen pillanatban nem all egy szinten So-val vagy Kanadaval. Thaifold pedig egyertelmuen tropus, azzal megint nem versenyezhet Mo.
Szamomra es ezt fontos kiemelni!

Nem tervezunk gyereket, de ezt te is tudod :)

A gyokereim, a multam, a helyek ahol felnottem: nem fontosak. Az mind "tegnap" volt, engem pedig csak a "holnap" erdekel. Valoszinuleg ez neked furcsa es erthetetlen, nekem viszont megvan ra az okom, meg akkor is, ha szerinted hulyeseg (tudom, nem mondtal ilyet).

Btw 2 eve nem jartunk Mo-n. Nem is tervezzuk, hogy megyunk, nagy a vilag, sok helyet nem lattunk meg.

holl gold 2014.03.07. 16:19:17

@labirintus1:
Szóval csak annak opció a lakcímkártya leadása, aki tényleg teljesen mindent felégetve magamögött vándorol ki, úgyhogy nem marad semmilyen vagyona Magyarországon.

En is igy gondolom de magyarazd el ugyanezt a sok birkanak akik azt mantrazzak hogy ki kell jelentkezni, meg le kell adni...de ha megteszed akkor szivsz...

holl gold 2014.03.07. 16:37:32

@Kövérmadár [swe]:
És nekem már van törvényes királyom is bibibííí...

Csak vard ki a veget mert sok agyhalott ezt is meg akarja szuntetni mondvan hogy a demokracia nem fer össze a kiralysaggal...meg egyaltalan minek ?...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.07. 17:06:41

@holl gold:
Igen, hallottam én is.
Nekem tetszik a rendszer, mert legalább nem egy olyan báb, mint a köztársasági elnök Magyarországon.

Igazából két "rendszerrel" szimpatizálok. Az egyik ez a funkció nélküli királyság, ami inkább jelképes, de megvan az az előnye, hogy ad egy állndóságot a dolognak. Nem a kormány választja, így mindenképpen politika felett áll (elméletben). De pl. Áderről mindenki tudja, hogy egy bohóc csak.

A másik az amerikai rendszerű "van egy nagyfőnök és kész".

blackhairlady 2014.03.07. 17:16:44

@Vilagbeke: Nekem ha feltetlenul ekezettel kell irni egy szot, nevet, akkor beirom a Google forditoba, ott ugye ad klaviaturat, bepotyogom ekezettel, majd kijelolom, copyzom, es bemasolom oda ahova kell.

labirintus1 2014.03.07. 17:26:22

@holl gold: Nekem az volt a legnagyobb gondom, hogy én tényleg próbáltam minden szabályt betartani, de pl. az okmányirodai ügyintézőnek fingja nem volt a szabályokról és ahol lehetett szivattak.

A magánnyugdíjpénztári pénz kivételét szívtam meg anyagilag a legjobban, mert:
- Csak magyar számlaszámra fizetnek
- Ha nincs lakcímkártyád nem tudsz hozzáférni a bankszámládhoz
- Ha van lakcímkártyád, hiába jelentetted be a oményirodában, hogy elköltöztél, hiába szólták az OEP-nek, hogy máshol fizetsz egészségbiztosítási járulékot, belföldinek számítasz
- Aki pedig belföldi, annak EHO-t kell fizetni.

Hiába magyaráztam a NAV-nak, hogy én nem vagyok belföldi, mert nem élek Mo-on és erről mindenhol szóltam is, közölték, hogy az adótörvények alapján az a belföldi akinek van lakcímkártyája és őket nem érdekli, hogy hol lakom. Úgyhogy be kellett fizetnem a 27%-ot.

Próbáltam azzal érvelni, hogy van az OEP-től papírom arról, hogy máshol fizetek és nem is vagyok jogosult Mo-on egészségügyi ellátásra, az EHO meg mégis csak EGÉSZSÉGÜGYI hozzájárulás.

A NAV közölte, hogy ez egy fantázia név, és ettől hogy ezt be kell fizetnem, továbbra sem leszek jogosult semmilyen egészségügyi ellátásra. Ez egy adó, amit bárhogy hívhatnának.
Kb. az volt az érvük, hogy aki fizet ebadót, annak nem jár ingyen kutya.

Azért voltam baromi mérges, mert sehogy nem tudtam volna úgy kivenni a pénzt, hogy ne vágjanak megy 27%-ra (+ fizettem szját is), mert olyan frankón van kitalálva a jogszabály, hogy csak rosszul tud járni vele, ami nem él Mo-on.

Quercus a favágó 2014.03.07. 18:40:57

@Kövérmadár [swe]:

Nincs a Jobbiknak programja? Készítsd be a sört,meg a nyugtatót, éééééés tessék!!!!

jobbik.hu/sites/default/files/cikkcsatolmany/kimondjukmegoldjuk2014_netre.pdf

DieNanny CH 2014.03.07. 19:41:59

@geegee: @shakti_rom: Lehet, hogy csak Európában van akadályozva? @geegee te hol vagy?

Latcho Rom 2014.03.07. 20:15:11

@DieNanny [SZ,CH]: Nem hiszem hogy tudnanak/akarnank egy kontinenst blokkolni..minden mukodott ma reggel is. Bar a fene tudja..
geegee OZ-ban vagy NZ-ben ha jol emlekszem..

Latcho Rom 2014.03.07. 20:15:12

@DieNanny [SZ,CH]: otthonrol majd megnezem milyen orszagbol megy a szerver, nagy a valoszinusege hogy MO.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.03.07. 20:35:57

@maxval a gondolkodó birca: A felvetésem egy fricska volt. Fogalmam nincs, majd te megmondod, nem vitatkozni akartam. De hogy pontosítsak, csak itt, Magyarországon lehessen szavazni, csak konkrétan ezen a 93 ezer négyzetkilométeren, még a nagykövetségeken sem (amelyek ugye szintén magyar földnek számítanak). Esetleg a kiküldetésben lévő Mo-on élő, lakó emberek szavazhassanak levélben.

Mert ha olyan nagyon fontos, itt szavazzon valaki -

mert:

1. ide is fizet pénzt (amit az életünkkel és a szavazás eredményének hatásával összevetni nevetséges)
2. mert családja van itt (ami megint vicces, mert a nagykorú családtagjai a saját érdekük miatt úgyis szavaznak, nem kell helyettük dönteni)
3. mert tulajdona van itt (ami miért is érv?)

- akkor bizony pattanjon buszra, repülőre, villamosra és jöjjön szépen ide.

Az biztos, hogy elválna a tüdő a májtól, ha egy ilyet bevezetnének.

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.07. 20:37:01

@labirintus1: világos, tehát csak az előnyök kellettek volna a lakcímkártyából, a hátrányai nem.

csak ne magyaráznád a bizonyítványodat...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.07. 20:50:59

A szavazásról.
Ki a magyar? A magyarságtudat vallási kérdés. Ki vallja magát magyarnak az a magyar.
Származás, nyelv, vérvonal, bőrszín, szíriuszi útlevél nem játszik szerepet ebben.
Ki merné kétségbe vonni például az aradi tizenhármak magyarságát?
Miről szól a szavazás?
Első sorban az esélyegyenlőségről.
Arról hogy vagyoni vagy társadalmi hovatartozás szerint minden szavazópolgárnak ugyanakkora a beleszólása az ország jövőjét illetően.
Nem számít az iskolázottság, az IQ szint a lábméret, az a lényeg hogyha elmegy szavazni négymillió választó akkor mindenkinek van négymilliomod résznyi beleszólása az ország ügyeibe.
Ki szavazzon?
Jogilag vagy etikusan?
A jogi oldal elég jól meg van határozva azt most hagyjuk.
Etikusan?
Sokan leszűkítik a kört azokra akik Magyarországon adóznak.
Kérem szépen, milliós tömegnél nagyobb azoknak a szavazópolgároknak a száma aki Magyarországon élnek de már vagy még nem adófizetők.Ez a szám a többgyerekesek számával az utóbbi években tovább nőtt.
A másik változat hogy az szavazzon aki Magyarországon él.
Akkor miért nem szavazhatnak a Magyarországon élő külföldi állampolgárok?
Ott élnek? Igen. Érinti őket a szavazás végeredménye? Mi az hogy? Nagyonis.
Aztán.
Százezrek ingáznak az osztrák határ mellett.
Ha az osztrákoknál adózik de Magyarországon fogyaszt vagyis ott költi el a pénzét akkor szavazhat?
Ha az osztrákoknál adózik és ott költi el a pénzét de Magyarországon él ott tart fenn lakást oda jár aludni és rezsit is ott fizet akkor szavazhat?
Ha csak egy lakást tart fenn és hetente egyszer hazajár?
Ha két hetet Németországban dolgozik két hetet otthon tölt akkor hol él?
Az az orvos aki hétvégére kijár Angliába és többet keres ott mint otthon az minek számít?
Végül is tízszer többet költ otthon és áfán keresztül tízszer annyit adózik mint egy segélyből élő húsztagú család?
Akinek élete munkája van Magyarországon az miért is ne szavazzon?
Aki külföldön él és haza akar települni az szavazzon vagy ne?
Nagyon könnyű kimondani a szentenciát hogy aki külföldön él az ne szavazzon.
Az a baj hogy annyifélék vagyunk, annyiféle sors és érdek vezérel mindenkit hogy nehéz ebben a kérdésben igazságot tenni.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.07. 20:56:10

@QUERCUS:
Nem volt türelmem végigolvasni :) A "Hét vezér terv" nagyon ütős név :D

Ha össze kellene foglalnom egy mondatban, akkor azt mondanám: "Szabadságharc a józan ész ellen" ;)

@DieNanny [SZ,CH]: @shakti_rom:
Svédországban van, egészen pontosan Sódertaraj városban.

Quercus a favágó 2014.03.07. 20:58:47

@Kövérmadár [swe]:

Most gondolj bele. A Fidesz még arra sem vette a fáradságot, hogy programot írjon.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.07. 21:08:49

@QUERCUS:
Erről nem tudtam... és még rám mondták a minap, hogy magas lovon ülök :)

Gondolj bele abba, hogy milyen programja lehetne a Fidesznek?!
"Barátaim, Rómaiak! Egy gondolat bánt engemet, Felcsúton, stadionok nélkül hali meg..."
Az a baj, hogy a Fidesz is egy viccpárt, csak míg a Jobbik egy morbid viccet próbál eladni, addig a Fidesz egy sokkal vaóságosabb, gátlástalan viccet. Tényleg nincsen kire szavazni, ez borzalmas érzés lehet egyébként annak, akinek fontos az ország és van némi sütnivalója.

@diggerdriver:
Egy kiegészítés: elméletileg a Magyarországon élő külföldi állampolgár is jogosult szavazni, de nem minden lapon. Ahogyan én is Svédországban jogosult vagyok a helyi és területi listára szavazni, az országosra nem. Tehát dönthetek a járási és megyei önkormányzat összetételéről, de a parlamentéről nem.

DieNanny CH 2014.03.07. 21:15:17

@shakti_rom:

Köszi a segítséget. Eléggé letörtem, mikor nem tudtam megnyitni... :-(

labirintus1 2014.03.07. 21:25:53

@Babette_: Halál komolyan kérem, hogy írj egyetlen egy előnyt, amivel a lakcímkártya jár, mert most már tényleg szeretném elkezdeni élvezni a lakcímkártya nyújtotta előnyöket.

- Szavazásnál kifejeztettem szívás, ha van
- Minden másnál meg csak annyi az "előny" hogy használhatsz valamit, amiért egyébként is fizetni kell. Pl. könyvtár, feltöltőkártyás mobil, bankszámla, stb.

Biztos ott "mérgeződött" meg az agyam, hogy én egy olyan országban lakom, ahol TÉNYLEG ott lakik mindenki, ahová be van jelentve. És ez nem jelent sem előnyt, sem hátrány, ettől még kiteszik a lakásból, ha nem fizet. Ez egy adat, amit a rendőrség nyilvántart.

Számomra egyszerűen érthetetlen, hogy mi értelme van Mo-on a lakcímkártyának a jelenlegi formájában, mert tényleg nem lehet belőle megtudni, hogy ki hol lakik.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.07. 21:35:58

@Kövérmadár [swe]:
Szerinted igazságos az hogy a parlamentről nem dönthetnek?
Ott él Magyarországon és ugyanazt az életet éli mint egy magyar.

Kheopsz · http://giza.eg 2014.03.07. 21:41:40

@DieNanny [SZ,CH]:
Külföld: IGEN
Szavazás: NEM
Elrontsam egy vasárnapomat utazással, sorbanállással, x-eléssel, amikor tökmindegy, hisz egyik sem akar/tud jót tenni?
Utazzak be London közepébe, én a magányos bölény :) fúj. :)

Van valahol szerver, ahol lehet magyar tv-t nézni?? Ráadásul ennyi mindent??

Latcho Rom 2014.03.07. 22:18:09

@DieNanny [SZ,CH]: Remelhetoleg Casabel tud majd uj listat hozni, ha ezek vegkepp kifujnak..:/

Latcho Rom 2014.03.07. 22:18:17

@DieNanny [SZ,CH]: Reggel meg mentek, most nem :(
Megneztem tracerttel, MO-n van/vannak a szerver(ek).

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.07. 22:29:24

@diggerdriver:
Az elet nem mindig igazsagos. Kulonosen a torvenyek nem...

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.03.07. 22:40:36

@Kövérmadár [swe]:
A problémám az hogy a szavazást egy fekete-fehér dolognak gondoljuk és kinyilatkozunk.
Kinyilatkozzuk hogy aki nem él otthon az ne szavazzon.
Igen de a dolog már ott megbukik hogy nem tudjuk mit jelent az hogy otthon él vagy külföldön él.
Te meg én nem szavazunk. OK.
Na de azért én nem szavazok nem fogom elítélni Maxot vagy Tildyt hogy szavaz.
Egészségükre váljon, törvényadta joguk.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.07. 22:43:55

@Kövérmadár [swe]:

"elméletileg a Magyarországon élő külföldi állampolgár is jogosult szavazni"

Csak az EU-állampolgár külföldi és ő is csak az önkormányzati választásokon.

2014.03.07. 23:15:06

@morsels: Nem, rólam beszél! Arról papol, hogy hogyan "segitett" a konfliktusokat megoldani, amiket mind én okoztam. Vagyis én vagyok az összeférhetetlen, és most nem fog leszállni rólam. The Peacekeeper. :)

Ezért én távozom is, besokalltam!! :))

Minden jót! :)))

holl gold 2014.03.07. 23:40:35

@labirintus1:
Számomra egyszerűen érthetetlen, hogy mi értelme van Mo-on a lakcímkártyának a jelenlegi formájában, mert tényleg nem lehet belőle megtudni, hogy ki hol lakik.

Egyszerutsitsuk le a dolgot, lakcimkartyaval egyszerubb ugyeket intezni mint utlevellel..............utlevellel van ami bejön van ami nem mig lakcimfleppnivel sokkal egyszerubb...egyenenkent fuggö de meg lehet probalni...

holl gold 2014.03.07. 23:51:20

@QUERCUS:
Most gondolj bele. A Fidesz még arra sem vette a fáradságot, hogy programot írjon.

Minek ? , egyenlöre ök kormanyoznak. Sokkal szomorubb hogy az ellenzek (összefosas, összeborulas, kormanyvaltas, meg egyebb fantazianevek) azonkivul hogy levaltast akarnak, SEMMI programjuk nincs amit az emberek ele tarhatnanak arrol hogyan gondolnak a jövöt vagyis ebböl vilagosan következik az hogy csak a husosfazekat akarjak megkaparintani aztan annyi...

blackhairlady 2014.03.08. 00:46:59

@cougarcat: Ugye ezt nem mondod komolyan? Ne hogy mar elmenj miatta!!! Komolyan kerlek!

Latcho Rom 2014.03.08. 01:27:48

@Kheopsz: Van, csak éppen begörcsölt..ha visszajött küldöm neked a csomagot amik viszik..

Latcho Rom 2014.03.08. 02:27:58

@Kövérmadár [swe]: Sóder Taraj, hmm..miért nem svédesitesz erre a névre, kis török csengése is van
:)

Latcho Rom 2014.03.08. 02:27:58

@Kheopsz: s itt van ez is, szuper HD minőség, most állnak sajnos, 10-20 dollár lesz havonta.

europestream.tv/hu/csatornak

Kheopsz · http://giza.eg 2014.03.08. 07:55:42

@shakti_rom:
Ezt az europestreamet én is követem, sajnos tényleg állnak már vagy 3 hónapja... pedig nagyon jó volt minőségileg is, meg a visszanézhetősége is...

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.08. 08:19:31

@labirintus1: hol beszéltem én a lakcímkártya előnyeiről?

Ugyandehogy (törölt) 2014.03.08. 08:21:00

@labirintus1: arra gondoltam inkább, hogy megtartod, mivel bankszámládat nem szüntetted meg, könyvtárba akarsz járni, szavazni akarsz itthon, stb.
de reklamálsz, amikor meg hátrányos a léte.

2014.03.08. 08:59:47

@cougarcat: maradj! Inkabb szurd!

labirintus1 2014.03.08. 09:04:50

@Babette_: "Ezt írtad: világos, tehát csak az előnyök kellettek volna a lakcímkártyából, a hátrányai nem."

Ezért kértem, hogy írd le, hogy milyen előnyei vannak a lakcímkártyának, mert amit írtál, az egyik sem igaz azok közül, amit felsoroltál.

A bankszámlámat meg KELL tartanom, mert ha nem saját bankszámláról fizetem az adót, akkor megbírságol a NAV.

Én nem akarok könyvtárba járni. Egyetlen alkalommal kellett valamit megnéznem egy könyvtárban, ahová látogatójegyet szerettem volna, amit bármelyik külföldi kaphat, aki besétál. Főleg, hogy látogatójeggyel nem lehet kölcsönözni. Mivel magyar állampolgár voltam, de nem volt lakcímkártyám, nem engedtek be.

Szavazni sem akarok otthon. Csak azt szeretném, amit más külföldön élő magyar: levélben leadni a szavazatom. Nem többletjogot szeretnék. Ugyanazt.

Kicsit ironizálva, mondhatom mámoros érzés volt, mikor büszkén besétálhattam az ELMÜ-höz és hetyként elővéve a lakcímkártyámat a saját lakásom villanyóráját sikerült havi elszámolásúról évesre átállíttatni. Szinte elállt a lélegzetem az "előnyöktől", amihez a varázslatos plasztik kártya révén jutottam.

Ebben megint nincs semmilyen előny. Bármelyik külföldi lakástulajdonos megtehette volna egy útlevéllel, de én magyar állampolgárként hiába volt tulajdoni lapom + útlevelem nem tehettem meg lakcímkártya nélkül, pedig velem van szerződése az ELMÜ-nek. Hiába látta az ügyintéző is, hogy ezzel csak a probléma lesz, mert év végére rengeteg pénz fog összegyűlni, az ELMÜ pedig csak készpénzben küldi vissza különbözetet, amit megint nem fogok tudni átvenni, mert nem vagyok Mo-on.

Az ELMÜ-s sztorinál sem előnyt, vagy bármilyen többlet jogot kértem, csak azt, hogy egy teljesen adminisztratív dolgot csináljanak meg nekem. Ráadásul itt sem derült ki, hogy mi értelme van a lakcímkártyának, mert nem személyazonosításra van (arra ott volt az útlevelem) és ha lett volna lakcímkártyám, az bárhová szólhat, nem kell feltétlenül, hogy abba a lakásba szóljon, amiről intézkedni akarsz. Mert azt meg hogy a lakás a tiéd a tulajdoni lappal igazolod.

DieNanny CH 2014.03.08. 10:35:43

@Kheopsz:

Szívesen átküldeném a fájl-t, de pillanatnyilag nincs értelme. majd miután talán Zopilote kisegít minket.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.08. 11:21:29

@DieNanny [SZ,CH]: Svédeknél.Nem tudom elhinni, hogy csak bizonyos országokból ne menne...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.08. 12:11:03

@geegee:
Van ilyen.
Használj proxy-t és akkor menni fog.

PannonBoy 2014.03.08. 16:14:51

Remélem, hogy aki külföldön él, az is el fog menni szavazni, még akkor is, ha a jelenlegi kormány ezt minden módszerrel meg akarja nehezíteni.
Abban is bízom, hogy senki nem lesz innen annyira elvetemült, hogy a jelenlegi kormányt szavazza meg ismét.
A szavazólap már szinte biztos, hogy manipuatív lesz - ezt a nagy mennyiségű irreleváns pártok felsorolásával teszik.

Aki anyagilag megteheti és lehetősége van, menjel el szavazni!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.03.09. 02:21:46

@házelőtthinta: "De tildy, pont azért léptetek le mert úgy éreztétek nem vagytok megfizetve, vagy nem eléggé, stb."
Nem, nagyon nem ezert. Egyszeruen megfojtott a kornyezet. Mint irtam mar, relative jol eltem otthon, a fizum felet pl. felre tudtam minden honapban rakni.

Nem a penz miatt leptem le, mondjuk ezt mar parszor leirtam itt.

A ilatastalansag miatt jottem el, kalandvagybol is, illetve mert tudtam, hogy a fidesz nyer, es akkor nagyon sz.r vilag lesz, aki nem egy kovet fuj veluk .

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.09. 04:02:54

@Kövérmadár [swe]: Közben írták már, hogy nem megy sehol.Meg hogy a magyar szervereket lőtték le... :-(

holl gold 2014.03.09. 09:41:03

A szavazasrol csak annyit hogy aki akar az szavaz es aki akar az nem. Azert erdemes szem elött tartani a következöket.

Ez a baloldali izé nem fogja leváltani a fideszt az teljesen nyilvánvaló, innentől kezdve a cél már inkább az lehet, hogy ha a fideszt most nem lehet elküldeni, akkor legalább ez a baloldali mauzóleum menjen a süllyesztőbe. Bár nagyon örülnék neki hogy ha nem lenne meg a 15%, de az a helyzet hogy minden pártnak van egy "törzsszavazó" rétege, akik akkor is a kedvencükre szavaznának ha az adott párt elnöke az ebédlőasztalon hágná meg a delikvens édesanyját. Az ilyen Zuschlag/Simon ügyek rájuk nem hatnak már, ezek az ügyek arra jók hogy azok, akik hajlottak volna arra hogy az összefosásra szavazzanak azoknak elmegy ettől a kedvük.

Ha megnezzuk hogy mi az alternativa es kire lehet szavazni akkor latunk egy Összefogast szo alatt ossze gyult regi maffia bandat .Na ö rajuk soha.Akkor inkabb a Fidesz.

Azt ugye elismerjuk, hogy a Fidesz sokkal erőteljesebben és okosabban kampányol mint az Összefosas? Nekik is ott lenne a lehetőség, hogy MINDENHOL ott legyenek mint a Fidesz. Miért nem élnek a lehetőségükkel? Nem furcsa ez? Amit a baloldal kampány címén folytat, az siralmas.

Őszintén szólva ilyen gyenge kampányt szerintem politikai formáció a történelemben még sehol nem folytatott. "A választás szabad. Aki több szavazatot kap, az fog kormányozni. Több mandátumot kell szerezni, ennyi."

Mondta valaki hogy látott összefosás plakátot, sokat es letépve. A tömegek nem fogadják el Gyurcsányt, és embert barátjáról alapon a MSzP befogadta, így már Őket sem.

A helyzet az, hogy a sértett Zushlag most törleszt. Gyurcsány elintézte ezt is! Személy szerint örülök az MSZP és zombi klónjai mélyrepülésének. A fideszeseket sem kell szentnek tekinteni, de ahogy ezek a baloldaliak "összefogtak", előszedték a "régi jó" arcokat, csak azért mert ők maguk hatalomra vágytak, az nagyon szomorú. Meg is van az eredménye: a legelvakultabbak hiszik csak, hogy az ugyanígy felálló Gyurcsány-Mesterházy-Bajnai-Fodor-... alakulat majd valami jobbat hoz, mint amikor 8 évig náluk volt a kormányrúd. bajnai eljátszotta az esélyét azzal, hogy összeállt a szocikkal, innentől bajnai már nem tényező. Bajnai soha nem volt tényező , politikai vezetőnek teljesen alkalmatlan. Mesterházy a másik fele. Gyurcsány lesz a nagy túlélő. Más kérdés persze, hogy valójában Gyurcsány sem tényező.

holl gold 2014.03.09. 13:52:47

@PannonBoy:
Abban is bízom, hogy senki nem lesz innen annyira elvetemült, hogy a jelenlegi kormányt szavazza meg ismét....

Van jobb alternativad a mostaninal? Legy szives ervelj...

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.03.09. 19:51:27

@holl gold:
Nekem van!

Szavazz rám. Az első egymilliárd ellopása után megígérem, hogy lemondok és többet be nem teszem a lábam az országba. Ehhez talán 1, maximum 2 év kell. Utána lehet új választást kiírni és mehet tovább a móka a régi arcokkal.
De legalább egy kisembernek jobb lesz utána.

Áll az alku? :D

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása