oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. január 31. 06:45,  A sorsfordító ítéletre várva 1043 komment

2014. január 31. 06:45 Határátkelő

A sorsfordító ítéletre várva

A mai történet számomra (és a szerzője, Alex számára is) azt bizonyítja, hogy érdemes mindent beleadva, keményen dolgozni, mert lehet előrejutni. Alex és párja két éve élnek Angliában, most pedig nagy lehetőség előtt áll. Hogy mi is az, a poszt végére kiderül.

étterem konyha 2.jpg

Mielőtt belevágnánk a mai történetbe, röviden összefoglalom, hogyan is alakult Alex és barátnője eddigi története. Két évvel ezelőtt vágtak neki Angliának. Mint akkor írta: mivel otthon több mint egy évig keresett állást, és nem talált, így egy fizetésből éltek, hatalmas adóssághalmazzal, negatív hozzáállással, kétségbeeséssel.

Így kezdődött

„Régebben sokszor beszéltünk arról, hogy máshol kellene élnünk és dolgoznunk, de sosem jutottunk el ennél tovább. Aztán egy nyári estén, amikor már úgy tűnt mindennek vége, és nincs tovább, jött az elhatározás. Akkor igazán érvényes volt, a "Most vagy soha!".

Két hónap alatt a barátnőm felmondott, eladtunk mindent, ami mozdítható volt. A számítógépet, ajándék notebookot, nyomtatót, ékszereket. Semmink nem maradt. Kis segítséggel nehezen, de összehoztuk az induláshoz elegendő pénzt. Busszal indultunk neki, mert olcsóbb volt, és több bőröndöt tudtunk magunkkal hozni."

Eleinte egy ügynökségen keresztül egy gyárban dolgoztak, majd Alex barátnője egy szállodában talált teljes munkaidős melót, majd neki is sikerült a saját, vendéglátós szakmájában elhelyezkedni. Körülbelül itt ért véget a történet (ha valakit érdekelnek a részletek is, ide kattintva tudja elolvasni a teljes posztot), és most itt vesszük fel a történet fonalát.

„Hazafelé, vezetés közben tört rám az érzés, hogy írnom kellene. Mivel ez egy korrekt oldal és valóban azt közlik, amit én írok, így szeretném röviden frissíteni angliai pályafutásom történetét.

Jó néhány hónappal ezelőtt írtam meg (szintén elég röviden), hogyan is jöttünk ki, miként fizettük ki az utolsó pénzünkből az ide utat. Az a „Most vagy soha!" típusú, „átmegyek a falon is, de végre el akarok érni valamit a saját magam erejéből" típusú utazás vettek akkor kezdetét, ami még most is tart.

Szerencsére angolokkal dolgozom

Hatalmas szerencsémre találtam egy fantasztikus állást. Olyan munkahelyet, ahol már 95 százalékban angolok dolgoznak, ami rendkívül jót tett a nyelvtudásomnak.

Ez egy kisebb konyha, nem egy Gordon Ramsey-féle X csillagos, viszont nem is a lepusztult fajta. Minőségi hozzávalókkal dolgozunk. Aminek lejár a szavatossága, az a kukában végzi, és nem egy hiperszuper összehozott ételben, nehogy vesztség érjen valakit is.

Az én műszakomban hárman vagyunk a konyhán. A másik két kolléga angol, aminek nagyon örültem már akkor is, amikor odakerültem, de most talán még jobban. Kimondottan jó kapcsolatom van mindenkivel, munkán kívül is találkozunk, beszélünk, ha arról van szó.

Már angolul is jönnek a szavak

Néha nagyon fura érzés kerít hatalmába. Nagyon érdekes, és néha kicsit szégyellem is magam emiatt, de nagyon sokszor angolul jutnak eszembe dolgok. Minél többet dolgozok, és tanulok közben, úgy áll át az agyam is szépen lassan.

Nem úgy értem persze, hogy elfelejtek magyarul, hiszen az képtelenség, és nem is szeretnék! Egyszerűen vannak olyan pillanatok, amikor könnyebb kifejezni magam angolul. Ezt csak érdekességképp írtam le.

A Nagy Lehetőség

Egy szó, mint száz... amiért valójában írok, az az, hogy a supervisorom felmondott és engem ajánlott be a saját helyére!!! Hét hónap alatt értem el egy olyan szintet, amire ő úgy gondolja, hogy lehetőségem van előrelépni.

Beszélt a menedzserünkkel, aki engedélyt adott arra, hogy betanítson, megmutasson mindent, amit tudnom kell és két héten belül kiderül, megfelelek-e a pozícióra...

Ha nemet is mondanak, már önmagában az fantasztikus érzés, hogy önerőmből, egyedül elértem, hogy egyáltalán szóba jöhetett a nevem. Most láttam meg igazán, hogy itt igenis van értelme 200 százalékos erővel dolgozni. (Otthon hiába igyekeztem, ekkora lehetőségem sosem adódott...)

Biztosan nem csak ilyen munkahelyek vannak, de én ismét csak a szép oldalát tudom átadni. Remélem, ez ezután mindig így lesz...

Most várnom kell az „ítéletre", ami eldönti további sorsomat, a pályafutásomat, hogy vajon végre megindul-e felfelé a(z amúgy is felfelé ívelő) nyilam... hamarosan kiderül!"

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vendéglátás Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr395789939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Latcho Rom 2014.02.04. 12:08:26

@Mr Long: ...jaja, elfeledtem, te mennyi ideje is dolgozol kulfoldon?

Mr Long 2014.02.04. 12:10:12

@shakti_rom: 10 honap, de mar van union jack tetko a mellkasamon :)

Latcho Rom 2014.02.04. 12:19:39

@Mr Long: Long live the Sex Pistols :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 14:37:12

@shakti_rom: Tudod, ami a beavatkozásokat illeti vagy akár az atombombát, tényleg nehéz kérdés. Gondolkoztam ezen tegnap este. Arra jutottam, hogy ha azt mondjuk, megérte, akkor ezzel azt is mondjuk, hogy az így megmentett emberek élete többet ér, mint az e célból megölt emberek élete. Ez pedig számomra egyenrangú a náci ideológiával. Az egyik meggyilkolása nem szentesíti a másik megmentését. Különösen igaz ez, ha polgári célpontokon végeznek úgymond megelőző csapást. Én így érzem, így gondolom...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 14:39:39

@cougarcat: Egyetértek veled. Látszik, hogy nők vagyunk...

blackhairlady 2014.02.04. 15:16:57

@Mr Long: Erre nem tudok valaszolni, meg nem talalkoztam olyannal. 18 emberrel dolgozok egyutt, 8 kulonbozo orszagbol jottek. Nagyreszuk mar allampolgar, jo par eve itt elnek, de egyik sem mondta meg, hogy amerikai, csak azt, hogy amerikai allampolgar. Mindegyik szivesen beszel a hazajarol.
En sosem leszek amerikai, legfeljebb allampolgar, En mar tul keson koltoztem ki, az akcentusom akkora mint egy holavina az Alpokban, es kulonben is imadom Magyarorszagot es orakig tudok meselni rola:)))

Latcho Rom 2014.02.04. 15:19:03

@zöldeketbeszélek: Nem tudom elfogadni hogy 3 millio ember elete parban van 100 ezerrel, ha vegleg nincs mas megoldas bekes megoldasra.
Nem erzem naci ideologianak, ez a puszta szamok ereje..

En ugy erzem - pacifista vagyok magam is - hogy a pacifizmus nem mukodik sok esetben, lasd akar az angol Chamberlain politikat..vagy az amerikai pacifistakat akik nem voltak hajlandoak beszallni hitler ellen, s meghosszabitottak eurpa szenvedeseit evekkel..

blackhairlady 2014.02.04. 15:19:38

@zöldeketbeszélek: Errol nem hallottam. Nagyon szomoru, es nagy felelotlenseg a szuloktol. A mi fegyvereink pancelszekrenyben vannak, csak a ferjem fer hozza.

Mr Long 2014.02.04. 15:24:33

@zöldeketbeszélek: Meg utolag lehet ezt igazan bebizonyitani, hogy "megerte". (Bar mar csak halkan jegyzem meg, hogy ma a hasonlo cselekedeteket terrorizmuskent emlegetik. Idezet a wikipediarol"A terrorizmus az erőszak alkalmazásának, vagy az azzal való fenyegetésnek olyan stratégiája, melynek elsődleges célja félelem, zavar keltése és ennek révén meghatározott politikai, ideológiai vagy vallási célok elérése, vagy a hatalom megtartása.")

Mr Long 2014.02.04. 15:25:50

@blackhair-lady: Akor hagyma csak a fejere esett :)

Latcho Rom 2014.02.04. 15:26:21

@zöldeketbeszélek: Drezda pld borzalom volt, arra peldaul semmi szukseg nem volt, olvastad Vonnegutot, tudod mire gondolok, s sok hasonlo rettenetes "megelozo" csapas van ma is, ami szuksegtelen, embertelen,

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 15:26:24

@shakti_rom: A hárommillió, ugye egy kalkuláció?

De ez nem az:

"Az első reggelen becslések szerint 140 000 ember halt meg Hirosimában, Nagaszakiban pedig további 70 000. A világ soha sem feledheti el az áldozatokat és azoknak az embereknek a tragédiáját, akik túlélték a halálos csapást, amely után többszázezer ember halt meg az atomsugárzás okozta betegségekben - főként rákban."

www.delmagyar.hu/vilagvevo/aki_tulelt_ket_atomtamadast_yamaguchi_ur_tortenete/2094810/

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 15:27:47

@blackhair-lady: Tudod, a szörnyű az, hogy ezeket a fegyvereket kifejezetten gyerekeknek gyártják! Ez nem csak a szülők felelőssége, ez társadalmi felelősség.

Latcho Rom 2014.02.04. 15:31:00

@zöldeketbeszélek: estimation.

Erdemes korulnezni a neten hogy mit mondanak, jobbrol-balrol.
Az eleve amerika ellenes szajtokat nem vennem figyelembe.

Olvastam 10 milliot is, s nem pro war, amerikai oldalon.

Latcho Rom 2014.02.04. 15:33:51

@zöldeketbeszélek:

Kb otmillio amerikai katona kellet volna japant megadasra kenyszeriteni, abban nem vitatkozunk hogy meg kellett hogy adjak magukat a japcsik, feltetel nelkul?

Namost, azt tudjuk hogy a japanok az utolso szal emberig folytattak volna a haborut...

You do the math....

Latcho Rom 2014.02.04. 15:41:00

@zöldeketbeszélek: Tegyek fel barbar modon megkinzott brit, kanadai, oz, amerikai torteneteket a japanokrol, mr jamagucsi tortenetet ellenpontozni? Minek..ismert dolgok. Szornyu, mind a ket oldalon...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 15:43:13

@shakti_rom: De ez nem azt jelenti, hogy 5 millió amerikai katonának kellett volna meghalnia, hogy Japán megadja magát, ugye?

Az persze, hogy nem vita kérdése, Japánnak le kellett tennie a fegyvert. És tényleg az utolsó szál emberig küzdöttek volna. De azért nőket meg óvodás gyerekeket nem küldtek volna a harcmezőre...

A múlton hiába vitázunk oda meg vissza, amiből kiindultunk az volt, hogy normális-e hogy amerika most is a világ csendőrének képzeli magát, pacifikál területeket, amellyel konfliktust generál, amelyet persze rendezni kell etc. Oké, a fegyvergyártóknak is meg kell élni valamiből, Kurázsi mama óta tudjuk, hogy nincs is a háborúnál nagyobb biznisz. De azért helyeselni talán nem muszáj.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 15:48:29

@shakti_rom: Shakti, ebben igazad van. De vedd észre, egyedi emberi tragédiák állnak szemben egy tervszerűen elkövetett tömeggyilkossággal. Mert civil városokra tömegpusztító fegyvert ledobni, az már nem háború. (példát hoztál, Drezda, ez is ugyanaz)

Egyik sem menti fel a másikat.

Talán majd, ha a nacionalizmust nem keverik össze a sovinizmussal (a szememben a más népeket 'pacifikáló', fegyverbuzi amerikaik az utóbbi kategóriát képviselik) és minden ember elismeri a másik életének értékét, nem lesz háború, szimpla polgári gyilkosokat kell csak ártalmatlanítani. Abban is ki lehet élni a 'vadászösztönt'.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 15:49:46

@Mr Long: Hát, aki bizonyítja, annak biztos megérte...

Latcho Rom 2014.02.04. 15:50:11

@zöldeketbeszélek: Pedig kell nezni a multat, a peldakat...

Egyenlore nem kepzelet, ok a csendorok. Irj jobbat, ki legyen a csendor? De ezeket mar tegnap tultargyaltuk..kell az ostor, akkor is ha neha ocsmany, akkor is ha teved..

De miutan valtoznak a dolgok a vilagban, valtoznak az eroviszonyok..nem sok ido kell, s vissza fogod sirni az amerikai dominanciat.

Ki legyen aki konfliktusokat erdemben le tud rendezni?
Ensz? :-) EU? :-))
Kina? India?
Kanada?? :-)) mar a vizágyuink sem mukodnek :-)

Latcho Rom 2014.02.04. 15:52:30

@zöldeketbeszélek: Fegyverbuzisagban egy a velemenyunk, a tobbi amit irsz nekem sci fi, egy nagyon tavolabbi vilag..

gotta go, meg dumalgatunk errol..

ciao

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 16:01:19

@shakti_rom: Most nagyon naív leszek, de mi lenne, ha nem gerjesztenének mindenfelé konfliktusokat (nem csak az amikra gondolok, van elég vallási-etnikai alapon működő ereszd-el a hajam máshol is) és hagynák az embereket egyszerűen csak élni a rövid és alapból is küzdelmekkel teli életét?

A mestereségesen generált konfliktusok, na meg azok rendezése elég kevés ember érdeke...ha megkérdeznék azt a néhány milliárdot, hogy érdekli-e őket a világ meghódítása és hasonlók, szerintem azt mondanák, ugyan, hagyjatok békén minket...

blackhairlady 2014.02.04. 16:15:38

@Mr Long: Nem, szerintem nem esett e fejere. Hagyma azert ment ki, hogy amerikaiva valjon, es nehez, hosszadalmas munkaval sikerult neki elernie, amire o nagyon buszke. O ezt sokszor ki is nyilatkoztatja, es mivel sokan nem szeretik Amerikat, ezert sokan piszkaljak is erte. En megertem ot, jo itt elni, legalabbis az en kornyekemen, es mint tudjuk, a jot konnyu megszokni.
Azert nezd meg itt a blogon is hanyan vallajak mar inkabb magukenak az uj, valszatott orszagukat mint Magyarorszagot.
Amit nem szerettem Hagymaban, az a csipobol tuzelek stilus, amilyen utalatos modon le tudott szolni mas nemzeteket.

Latcho Rom 2014.02.04. 17:37:49

@blackhair-lady: Meg szabad kerdezni hogy milyen helyen dolgozol, hogy kep legyen az egeszrol?

Latcho Rom 2014.02.04. 17:40:18

@blackhair-lady: "amilyen utalatos modon le tudott szolni mas nemzeteket. "

Azert megsem lett annyira amerikai mint azt o szerette volna, ezert is el itt a blogon, magat igazolni, vetiteni.

Latcho Rom 2014.02.04. 17:44:47

@zöldeketbeszélek: eskudtem volna hogy beszelsz angolul, vagy a japanra gondolsz? :-)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 17:51:49

@shakti_rom: Azok közé a kevesek közé tartozom a blogon, akik nem beszélnek angolul :). Ja, és japánul sem :))!

Latcho Rom 2014.02.04. 17:58:14

@zöldeketbeszélek: ahelyett hogy itt rongalod magad hozzam hasonlokkal me nem tanulsz fijjam? :-))

este meg irok haborukrol, egyebekrol..

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 18:06:47

@shakti_rom: Most éppen állásajánlatokat olvasgattam. (Nem találtam semmi izgit...). Egyébként pedig az olasz középfokú nyelvvizsgára készülök, amivel hatalmas előnyökre számítok majd a munkaerőpiacon :)))!

Utána jöhet az angol is...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.04. 18:10:03

@blackhair-lady: Lehet, hogy nagyon hülye kérdés, de az itthon is nagyon népszerű amcsi bűnügyi sorozatok mennyire hitelesek? Az alap élethelyzetek bemutatására gondolok, a karakterekre, a szociális problémákra stb. Én nagyon csípem ezeket (mert mindig győz a jó :)!), de azt is jó lenne tudni, hogy mennyire mese, mennyire nem...

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.04. 19:19:48

@blackhair-lady: itt nekem össze van mosva néhány dolog - muszáj amerikaivá válni ahhoz, hogy valakinek a hazája, vagy egyszerűen csak az otthona legyen Amerika? ott nem megy másképp? nem lehetsz kínai, vagy ukrán, vagy bantu, akinek Amerikában van az otthona, úgy tényleg igaziból ott érzi otthon magát? ha tényleg, akkor visszavonom.
mert itt aztán senkinek nem kell (és nem is lehet) ázsiaivá válnia ahhoz, hogy az otthonának mondja vagy érezze valamelyik országot 5-10-20-akárhány év után. simán szétválasztható.
(a haza dologba meg nem is megyek bele, mert ez a számomra értelmezhetetlen még mindig.)

Dragonlady (Bp, Hun) 2014.02.04. 19:25:15

@Chang Yai: (kérdés visszavonva, izé, megtaláltam a választ, szóval legközelebb megpróbálok nem ''fejjel lefele'' kommenteket olvasni, bocs :-)
persze ez nekem mindig jó kérdés / téma, mert a ''felfele'' vándorlásnál annyira mások az elvárások, problémák, az egész élmény is talán, mint egy ilyen ''lefele'' vándorlásnál.)

blackhairlady 2014.02.04. 21:00:38

@shakti_rom: Mar irtam mashol. Gimnaziumban dolgozok a csfeteriaban, kajat keszitek, kiadom penztaros vagyok, mikor mi.Otthon konyvelo voltam 18 eves koromtol, de itt kene kulon tanfolyamokat vegeznem, amihez egyaltalan nincs kedvem. A gyerekeket imadom, ezert valasztottam ezt a melot.

blackhairlady 2014.02.04. 21:04:35

@zöldeketbeszélek: En is imadom oket, be van allitv afelvevore, es ha van idonk a nagylanyommal, akkor visszanezunk sokszor 5-6-7 reszt is:)) Szerintem tejesen tukrozik a valosagot. Mar amennyit en latok amerikabol. A szocialis resze biztos, hogy igaz. Na jo, elofordulhatnak kis ferditesek, de mindnek van igazsagalapja. A kedvencem most a Blue bloods Tom Sellecel a foszerepben.

Latcho Rom 2014.02.04. 21:07:27

@blackhair-lady: Ne haragudj vagy elfeledtem vagy nem olvastam..annyi ember van itt..

blackhairlady 2014.02.04. 21:11:08

@Chang Yai: Nem tudom a valaszt a kerdesedre. Szerintem ez egyen fuggo. Van aki nagyon amerikai akar lenni, van aki meg csak itt akar elni. En az utobbi.9 Na jo, egy kicsit otthon is szeretnek, mondjuk flel-fele idoben az evnek:)) Nem is tudnek amerikaiva valni mar teljes egeszeben, mert tul keson jottem ki ahhoz. a legkisebb gyerekem viszont mar most amerikaibb mint magyar.

Latcho Rom 2014.02.04. 21:11:32

@zöldeketbeszélek:

True Detectiv ott van szocialisan is.
CSI sorozatok, erosen eltulozva, nem ilyen fenkolt a CSI melo a valosagban.
Dexter: Fantazia
Breaking Bad: Tulzott, de sok valosaggal..
Selleck: akik a bajszit kedvelik :-) ne haragudj meg ram blek lady :-)

Tudtad hogy Tom is nagy RNA tag, kedveli o is a lofegyvereket?

blackhairlady 2014.02.04. 21:12:16

@shakti_rom: Persze, csak arra irtam, hogy nem titok, irtam mar.

blackhairlady 2014.02.04. 21:14:21

@shakti_rom: Nem tudtam, nem igen foglalkozom a maganugyeikkel. Tom selleck nagyon regi kedvencem, itt pedig egy jo humorral es kello tekintelyjel rendelkezo vezetot alakit.

Latcho Rom 2014.02.04. 21:15:42

@blackhair-lady: kedvelem a Tomot, a fegyveres munkassagat nem annyira, politikajat sem. Humora is van..

Latcho Rom 2014.02.04. 23:10:09

@zöldeketbeszélek: valami kulonleges oka van az olasz tanulasnak, vagy csak tetszik a nyelv, azert?

mommmmo 2014.02.05. 08:15:40

@zöldeketbeszélek:
Remelem nem baj ha beledumalok, de a Kozel-Kelet kedvenc temam.
Aki ismeri a hozzaszolasaimat mindenki tudja mennyire szeretem az arabokat, de a kerdesedre a valasz az, hogy a konfliktusokat nem az USA generalja, ez egy osszeeskuveselmelet, a Kozel-Kelet, csak ugy mint Afrika egy puskaporos hordo es az lenne az USA es Israel nelkul is.
Nem azert mert sz@rt sem ero emberek, hanem azert, mert a muveltseg es a tarsadalmi fejlodes bizonyos fokan minden terseg puskaporos hordo, Lasd Europat is alig 100 evvel ezelott.
Reszleteibe is belemehetek ha erdekel. Az mas kerdes, hogy senkinek nincs annyi penze, hogy mindenhol csendorkodjon, tehat az USA is inkabb ott probalkozik ezzel, ahol uzleti erdekei lehet(nenek).

blackhairlady 2014.02.05. 14:30:43

@mommmmo: Engem erdekelne, ha van idod es kedved, legyszi ird le te hogy latod, nagyon erdekes tema ez.

mommmmo 2014.02.05. 16:09:36

@blackhair-lady: Jo ezt hallani:)
De ez egy nagyon komplex dolog, nem lehet csak ugy "megirni", csak a cimszavai: a lakossag nagy tomegeinek muveletlensege, gyakran irastudatlansaga, ennek kovetkezteben szellemi es gazdasagi kiszolgaltottsaga. A demokratikus erdekervenyesites lehetosegenek es a tarsadalmi mobilitasnak a hianya, a kozponti allam gyengesege es korrupt volta, emellett nagy utemu tarsadalmi valtozasok rovid ido alatt, foleg kulso hatasra. A puskapor mixnek ezen elemei kulonbozo szinten vannak jelen a kulonbozo orszagokban, es ezert a robbanekonysaguk is valtozo:) de mindegyik elemrol lehetne egy kulon esszet irni. Persze lehet, hogy valamit meg ki is hagytam igy hirtelen.

Latcho Rom 2014.02.05. 16:50:26

@mommmmo: azert van kozel keleten boven geopolitika is.

Latcho Rom 2014.02.05. 16:52:05

Bangladesi call center munkas egyszobas osszkomfortja.

Sony palyazat egyik nyertes kepe:

index.hu/galeria/index/kult/2014/02/04/a_sony_fotodijanak_idei_valogatasa/21

mommmmo 2014.02.05. 16:59:42

@shakti_rom: persze, a geopolitika miatt foglalkozik mindenki a konfliktusaikkal. Kulonben kabe annyira erdekelne az egesz a vilagot, mint az afrikai polgarhaboruk. Szerintem.

Latcho Rom 2014.02.05. 17:06:12

@mommmmo: olaj kiszarad s annyi. Erdek nelkul izrael,,sejkek, mindenki mehet a turoba, kecsket toszni a sivatagba
insallah
shalom
arrividerci

Latcho Rom 2014.02.05. 17:07:57

@mommmmo: azokrol az afrikai polgarhanorukrol akartam epp irni egy dolgozatot a paci fistainknak, de meg nincs erkezesem

mommmmo 2014.02.05. 17:22:14

@shakti_rom: miert szerinted Izrael is csak az olajrol szol? Nem hallottam meg ezt a megkozelitest.

Latcho Rom 2014.02.05. 17:27:05

@mommmmo: Nem arrol szol. De a biztonsagaban, megmaradasaban az olaj, a kozel keleti erdekek egy fontos tenyezo. Hosszu tavon gondolom, en.

Latcho Rom 2014.02.05. 17:32:24

@shakti_rom: Sot, talan a megalapitasahoz is sokban hozzajarult, a holocaust, a Hertzeli cionizmus mellett - gondolom en, ismet.

mommmmo 2014.02.05. 17:40:18

@shakti_rom: ugy erted, addig fog nekik csendorkodni a nyugati vilag, amig ott az olaj is? Ez konnyen lehet.
Megprobalom elkepzelni, ahogy Dubait ujra el lepi a sivatag, a Burj Khalifanak csak a teteje latszik ki, es mellette bekesen tossza a kecsket a beduin, mintha mi sem tortent volna.. hat szerintem ez nem lesz ilyen idilli.

blackhairlady 2014.02.05. 17:42:53

@mommmmo: Koszi:) En ugy latom, hogy rovid idon belul nem fog nagy merteku valtozas bekovetkezni, de kerdes, hogy egyaltalan kell-e valtozas?
Eppen az iment olvastam el a posztodat meg az origon. Mar nem is emlekeztem ra, hogy te Angliabol indultal, pedig olvastam annak idejen, az elso poszttol kezdve itt vagyok. Jo nagy utat jartal be:)
Off. Szerinted Angliaban amerikai erettsegivel, felsofoku angollal de semmilyen mas kepesitessel mekkora eselye van elhelyezkedni egy fiatalnak? Egyaltalan hol lehet ilyen entry level office jobokat keresgelni? Vagy akar mas orszgban is.

Latcho Rom 2014.02.05. 17:47:56

@mommmmo: addigra mi mar a gulyasunkat tosszuk a paradicsomban, remelem csipetkevel! :)

s remelem hogy par kosza jid meg mindig ott fog,jammerolni a fal elott...:)

Latcho Rom 2014.02.05. 17:50:24

@blackhair-lady: sales.

baratnom fia, denver ..ugyanezzel, csak ilyet kapott. Boldogul, ugyes, de rettento hosszu napjai vannak.

sorry momo a belepofazasert...

Latcho Rom 2014.02.05. 17:51:47

@shakti_rom: upsz, anglia volt a kerdes, szorri - bar talan ott is..

Latcho Rom 2014.02.05. 18:02:35

@mommmmo: sok kecsketoszas volt miota izabella elhajtotta oket, oszman birodalom szetesett, Szaladint kinyirtak, idill vagy sem, elvoltak, s adtak is dolgokat a vilagnak...hm,..sorold miket is adtak azota?

blackhairlady 2014.02.05. 18:39:13

@shakti_rom: Nem az o vilaga, meg a reggelire valot sem tudna megkeresni

Latcho Rom 2014.02.05. 18:43:27

@blackhair-lady: en is ehenhalnak ha eladni kene dolgokat.

mommmmo 2014.02.05. 19:23:26

@shakti_rom: Haat 5-6 ezer ev tortenelmebe (ha Mezopotamianal kezdjuk) belefer egy par egyszer fel egyszer le.
Amugy adtak most pl. nemreg a Majdar city-t, ami a vilag elso szintisztan napenergiaval mukodo varosresze, ami azert nem olyan kis teljesitmeny egy olyan sivatagban, ahol 50 fokos hosegben kell legkondicionalni az irodakat.
Abu Dhabiban. Mernokoket persze kolcsonoztek hozza, de az alaptoke es az alapkoncepco toluk jott. Szoval van ez a "hulyesejkek" kep, ami azert nem teljesen ugy van, bar nyilvan a legtobb elkepzelesuk eleg utopisztikus.
De legalabb letezik (marmint elkepzeles).

blackhairlady 2014.02.05. 19:31:52

@mommmmo: A kerdes, hogy vannak-e olyan bator emberek akik megmerik mondani a sejkeknek, hogy az elkepzeles nagyon jo csak kivitelezhetetlen:)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.05. 19:40:27

@mommmmo: Miért lenne baj? Én nem vagyok egy politikai guru, csak zavarnak bizonyos dolgok.

"Nem azert mert sz@rt sem ero emberek, hanem azert, mert a muveltseg es a tarsadalmi fejlodes bizonyos fokan minden terseg puskaporos hordo, Lasd Europat is alig 100 evvel ezelott."

De ha jól emlékszem, Európa a saját fejlődési ütemében ért el arra a szintre, ahol van, nem importáltuk a magas kultúrát...

Nincs pénz mindenhol csendőrködni, ezt értem. (megjegyzem, Cougarcat-tal értek egyet abban, hogy nem is kellene)n De megideologizálni, hogy miért éppen ott csendőrködik valaki, ahol éppen, az mások teljesen hülyének nézése.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.05. 19:42:46

@shakti_rom: Nagyszülőig visszamenő 'beoltás'. Plusz már a gimiben is ezt tanultam (orosz mellett persze), tanultam és dolgoztam is Olo-ban, egyégként meg sokkal jobban tetszik, mint az angol. (azzal is próbálkoztam, de nehezemre esik a félig lenyeltem a gombócot beszéd :).

mommmmo 2014.02.05. 20:02:36

@zöldeketbeszélek: Igen, a puskapormixbol amit felsoroltam a 100 evvel ezelotti Europanal ez hianyzott.. marmint nalunk nem volt kivulrol jovo kultursokk.
De nem kell minden elem a robbanashoz, a kozel keleten sincs meg minden elem minden haborus orszagnal..eleg abbol 2-3.

mommmmo 2014.02.05. 20:17:00

@blackhair-lady: az Emirsegekben torzsi kultura van ami azt jelenti, hogy osszeul a nagytanacs, ahol minden jelentosebb klannak ott van a kepviseloje, megtanacskozzak a dolgokat, aztan a sejkatya dont.
A sajat tapasztalataimbol kiindulva, szerintem tenyleg elmondjak a velemenyuket, nem olyan meghunnyaszkodo banda mint sok mas azsiai, de utanna feltetel nelkul elfogadjak a feljebb valo donteset.
Amugy: a Majdas city pl szerintem nem egy hulye otlet. A koncepcio mogotte az, hogy az olaj utan is ok lesznek a vilag energiaszolgaltatoja, a napenergiabol. Napjuk van, meg ures ter is a napelemeknek.
Igen, az egesz baromi utopisztikus, de szerinted mi mas eselyuk van a tulelesre, mint, hogy nagyban gondolkodjanak?? Amugy masik ilyen projekt az aluminiumipar, es a turizmus ugye.

Amit en gondolok, hogy sokkal tobb hosszu tavu koncepciojuk van, mint a legtobb orszag vezetojenek, legyen az demokratikus vagy nem.
Es amit most felepitenek nem fog nyomtalanul eltunni. De ha mar nem az olajbol elnek, akkor az eszmeletlen tarsadalmi valtozasokat hoz majd, es a feszultseget a mostani torzsi uram batyam rendszer nem tudja majd lekezelni es az olajallamokban is lesz balhe es eroszak. De nem lesz tevekefeles, mert az infrastruktura ott van es az ambicio is ott van. Es amugy az oktatasba is nagyot sokat fektetnek. Az ilyen Majdas fele hightech projecteknek is ez a celja.

mommmmo 2014.02.05. 20:29:29

@blackhair-lady: a masik kerdesedre: miert akarna valaki epp a UK-ben basic office job-ot? Szerintem nagyon telitett piac es evi 20-22 ezer GBP-nel nem igazan lehet tobbet kapni.

Latcho Rom 2014.02.05. 20:44:39

@zöldeketbeszélek: :) hivj csak shaktinak :)

momo: en a 14-16 szazadtol gondoltam a Nagy iszlam teljesitmenyeket, ha lehet olaj penzek nelkul...

Latcho Rom 2014.02.05. 20:46:15

@mommmmo: a majdas project engem emlekeztet nemely "erdekes" magyar tesla utopiakra...hm?

Latcho Rom 2014.02.05. 20:47:01

@mommmmo: Kinek is van ott sok alu?

Latcho Rom 2014.02.05. 20:48:08

@zöldeketbeszélek: szebb mint az angol az en fulemnek, de kevesbe hasznos..

blackhairlady 2014.02.05. 21:07:22

@mommmmo: Mert az en draga aranyos gyermekem Londonba akar koltozni ha a fene fenet eszik is:)

mommmmo 2014.02.05. 21:15:52

@zöldeketbeszélek: ja es meg annyit, meglepodnel, hogy a csendorkodesrol sok kozel keletinek nincs olyan rossz velemenye mint sok magyarnak. Ott eleve nem annyira "nyugat es mi" dolog el az emberek fejeben, mint 2 ellenpolus, hanem a "siita irani berencek miellenunk" vagy a "szunnita elnyomok miellenunk" stb, orszagtol es partallastol fuggoen. Es leginkabb csak akkor akadnak ki a csendorkodesen, ha az a masik erdekcsoportot segiti, nem azt, amelyikbe ok tartoztak versegi alapon. Es azert, a "csendorok" igyekeznek altalaban a tobbseget tamogatni. De az a baj, hogy ezeket az erdekcsoportokat nem lehet csak ugy felszamolni kulso intervencioval, es sok helyen csak a kokemeny diktatura akadalyozza meg a koztuk kitoro verfurdot. Amely diktaturakat a csendorok hajlamosak felszamolni ugye.
Viszont masfelol, be kell latni, egy diktatura szinten mindig atvaltozhat puskaporos hordova, szoval nagyon nehez dolog ez.
A nyugatiak persze elkepzelik, hogy majd lesz demokratikus berendezkedes, amin vannak szelepek, amin kiengedik a gozt, de hat a demokracia meg Magyarorszagon sem egy sikersztori, nem, hogy a 70%-os analfabetizmussal rendelkezo Afganisztanban, kesz rohely.

Viszont a csendorok javara legyen irva, nem mennek neki minden diktatornak, hanem jellemzoen csak azoknak, akik mar teljesen el vannak bomolva agyilag.
Utanna persze kiderulhet, hogy egyes regiokban egy megbomlott agyu diktator alatt is jobb volt elni, mint nelkule, az egymassal harcolo erdekcsoportok kereszttuzeben, ugye.

mommmmo 2014.02.05. 21:43:43

@shakti_rom: nem igazan tudok magyar Tesla utopiakrol, felvilagositanal??

Amugy Majdar city, csak ugy latszik a telefonom belejavitott, vagy mittudomen.
Nezd, szerintem negativan elfogult vagy, ha minden kezdemenyezesukrol azt mondjuk, hogy rakas sz@r, akkor utanna nem nehez levonni a kovetkeztetest, hogy nincs normalis kezdemenyezesuk.
A Majdar szerintem nem szar, terepet es penzt adtak a vilag legjobb szakertoinek, hogy vegrehajtsanak egy nagyszabasu kiserletet, amit megtettek. Biztos eszmeletlen sok tanulsaga van a Majdar city epitesenek, aminek kesobb is hasznat veheti az epiteszet es az osszes kapcsolodo szakma vilagszerte.

Mi a baj az olajpenzzel amugy? Altalaban mindig azok a nepek "adtak a vilagnak" ahol voltak eroforrasok K&F-re, tudtommal mi is csak annyit adtunk a vilagnak, hogy nehany nagy, kulfoldon dolgozo tudosnak magyar genjei is voltak, de a lehetoseget mashol kaptak meg.
De ha arra gondolsz, hol vannak az arab genek a felfedezok vilagaban, akkor kapasbol mondom neked Steve Jobst, ot egy szir apa nemzette:)

mommmmo 2014.02.05. 21:47:01

@blackhair-lady: haat klassz hely London, de gondolom nem az a vegcelja, hogy ott adminkodjon.

mommmmo 2014.02.05. 22:26:44

@shakti_rom: amugy, most poen jon: szinten az arabok adtak a lyken hypersport supercart is a vilagnak.

Mar Abu Dhabiban toltott eveim alatt rohogtunk az elkepzelesen, milyen lesz, amikor az arabok elkezdenek majd autot gyartani, hat mire eljottem meg is szultek, nem tudom belinkelni mert meg nem talaltam ki a telefonomon a copy paste-t de ki lehet guglizni: mar ez a nev is, basszus, "lykon hypersport", gyemant es rubin az elso lampak korul, aranyhimzeses uleskarpit, 3D-s hologram kijelzo a muszerfalon, es 3,4 millio Usa dollar az ara. Meg szerencse, hogy csak 7 gyartanak belole osszesen, atyauristen. De pont olyan, mint amilyennek megalmodtuk az arab autot.

Latcho Rom 2014.02.05. 22:38:18

@mommmmo: Jobs az jo. De o amerikaban nott fel, azt a kreativitast tanulta, agresszioval, jo uzleti erzekkel...izlessel. Nem szir egy darab genje az.
Ahogy a vilaghiru magyar tudosoknal is inkabb szamit a kornyezet,
bar ok mind europai iskolakban tanultak, s volt mas genallomanyuk is, nemcsak magyar.

nem, nem vagyok elfogult, csak masok nezeteit is szeretnem hallani. keves olyan csodat lattam a vilagban mint amit a morok hoztak ossze andaluziaban, alhambra, mosqita, s sorolhatnam meg. Ezekhez a csodakhoz nem kellett mas mint kultura, nem asvanyi kincseken alapulnak. Na amit a spanyolok rahuztak a mosqitara is, az aranyom epul, lopott aranyom. Momumetalisak a templomaik, szo se rulla. Jartal arrafele?

Latcho Rom 2014.02.05. 22:44:41

@mommmmo: En azt gondolom hogy az emberi eroforras a legfontosabb, lasd nemet, japan, semmirol kezdtek, romokbol.
Igen, kaptak usa segitseget, mas orszagok megsem szarnyaltak olyan magasra mint ok, barmemnyi penzt is kaptak.
Korrupt, mutyi orszagokbol szar se lesz, sajnos.

Latcho Rom 2014.02.05. 22:46:34

@mommmmo: nem vagyok kocsibuzi, de ez nem semmi,:)

www.wmotors.ae/#0

Latcho Rom 2014.02.05. 22:47:35

@mommmmo: hany evet toltottel kozel keleten?

mommmmo 2014.02.05. 23:02:32

@shakti_rom: Nem sajnos, de kepeken lattam, gyonyoru.
Bar en inkabb a tudomanyrol, felfedezesekrol beszeltem, termeszetesen az a beka segge alatt sem lehet egy olyan videken, amilyen a Kozel Kelet nagy resze most.
De amugy nem igazan lehet azt mondani, hogy "regebben kultura ma penzhegyek", mert ahol ma penzhegyek vannak, az obolorszagok, ott regen sem volt soha kultura. Ott korabban csak nehany gazella meg kecske elt, meg par darab kaloz.
Ugy is hivtak azt a reszt regen, hogy "kalozpart" bar erre a helyiek nem olyan buszkek..

Latcho Rom 2014.02.05. 23:09:26

@mommmmo: faradok, majd holnap tovabb gombolkozunk a meses keleten.

szio

mommmmo 2014.02.05. 23:17:17

@shakti_rom: 4-evig huztam.
Amit az emberi eroforrasokrol irsz egyetertek..
De ugyanakkor ugy latom, hogy minden attol fugg, milyen az adott orszagban a szervezettseg es a kozossegi kultura, es hiaba vannak nagyszeru egyenek, ha a hatekony egyuttmukodesnek nincsennek hagyomanyai, akkor lehet akar minden masodik embernek 150-es IQ-ja, cseszhetik.
En pl ugy latom, hogy speciel az emirsegi araboknak tok jo a kozossegi kulturaja ahhoz, amit akar 50 eve is csinaltak, hogy beduinkodjanak a sivatagban. De ma mar mas idok jarnak, es meg fogjak szivni ezzel a tarsadalommal. Mas arabok meg mar most szivnak az idoszerutlen tarsadalmukkal.
Mi magyarok meg a feudalista tarsadalmunkkal szivunk, persze mas szinten.
Szoval en ugy latom, fejlodik a vilag, meg a technologia, meg az emberi tudas, de az emberi tarsadalmak az elobbieknel lassabban fejlodnek, es minel nagyobb a kulonbseg a ketto fejlodesi uteme kozott, annal nagyobb a szivas. Diohejban. A nemetek meg japcsik kulturaja alapbol kompetibilis volt a modern vilaggal, na persze nalunk nem is a WWW2 utan kezdodott el az ipari termeles.

Latcho Rom 2014.02.05. 23:22:57

@mommmmo: aye, this is all good, c u tomorrow.

blackhairlady 2014.02.06. 01:07:15

@mommmmo: de, egyenlore ugy nez ki, hogy az.

blackhairlady 2014.02.06. 01:10:02

@mommmmo: Erdekeseket irsz, erdeklodve olvasom:)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.06. 05:53:03

@mommmmo: Ki mondta, hogy a politika egyszerű, igaz :)? Vagy :(.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.02.06. 06:06:33

@mommmmo: Eszembe juttattál egy másik kontinenst, Afrikát. Teljesen jó példája annak, hogy mesterségesen kreált államokkal, felfegyverzett, majd lefegyverzett diktátorokkal milyen remek világot lehet létrehozni. Persze nem általános megállapítás ez, de van rá példa sok. Ha jól emlékszem, mindig is voltak olyan törzsi vezetők, akik a saját népükből adtak el egész falvakat rabszolgának, főleg D-Am-ba, de azt a fajta hatalmat, amellyel az egész nép élet-halál uraivá váltak, csak úgy kapták meg, hogy a fejlett nyugat szépen felfegyverezte őket. Éppen azért, hogy még hatékonyabban szolgálják ki az ő érdekeiket. És ez a sztori a XX. századra sem állt meg, csak már nem rabszolga kell, hanem mondjuk olaj - lásd Nigéria- vagy gyémánt, vagy más ásványi kincs, amelyben ez a kontinens szerencsétlenségére olyan gazdag.

mommmmo 2014.02.06. 17:09:08

@zöldeketbeszélek:

Igen, bar Afrikaval kapcsolatban nem vagyok annyira kepben. De szerintem ott is affele torzsi rivalizacios tarsadalom van, ami az eroszak melegagya. Hiaba volt a feketeknek anno egy "kiralya" igazabol o csak a sajat torzset, klanjat kepviselte, minden valoszinuseg szerint. Mint ahogy az arab vezetok nagy resze is, meg mindig. Es az a baj, hogy egy ilyen tarsadalomban meg azt sem mondhatja nyugodt szivvel az ember, hogy "letojom a politikat", mert az egyen tarsadalmi helyzetet nagyban az hatarozza meg, hogy a torzse, klanja erdekcsoportja mennyire befolyasos a rendszerben.
Amugy a rendezett hazassagok is ezert vannak, nehogy mar valaki csak ugy tetszes alapon hazasodjon, es osszezavarja az erovonalakat.
En nem tudom, hogy ilyen torzsi rendszerben hogy lehet bekeben elni manapsag, es azt sem, hogy hogyan lehetne felszamolni, amikor annyira melyen gyokerezik a kulturaban es annyira mindennek az alapja.
Amugy most lehet, hogy a rasszizmust surolom, de szerintem az is benne van a pakliban, hogy ezeknel a sivatagi meg afrikai torzseknel meg 50 eve is a legnagyobb harcosnak volt a legtobb felesege meg gyereke, az terjesztette a genjeit, aztan szerintem kisse magasabb az atlagos tesztonteronszint mint mashol.

Pl epp egy afgan iro onvallomasaban olvastam az arab "haborus turistakrol",akik elozonlottek anno Afganisztant, de most ugyanazt csinaljak Sziriaban.

Jo, van egy kis balhe, valahol le lehet ereszteni a tesztonterongozt, menjunk harcolni Sziriaba a "szabaditsuk fel elnyomott szunni testvereinket" zaszlo alatt.
Mindenhonnan odagyultek a tesztonteron overloadban szenvedok Tuneziatol Szaudi Arabiaig, es ok lovoldoznek a kormanyerokre, ezert is van az, hogy az ilyen konfliktusoknak egyszeruen sohasincs vege.
Es ezzel nem azt allitom, hogy az atlag egyszeru ember ezt elvezi, de eleg, ha a 10% igen, es teret is kap hozza.

Indiaban mar kabe 4000 eve irtja az ilyen kemenytokueket a "civilizacio", ezert is vannak csendesebben, hiaba van ott a puskapormix jonehany eleme szinten.

2014.02.07. 17:40:13

@tanato: Csak gratulálni tudok a törvényhozóiknak :-( bár így 7 év után ha nem is ott vagyok helyileg, már nem csodálkozom semmin. De legalább tudom, miért nem szeretek itt lenni.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása