oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2014. január 21. 06:50,  Még nem tudom, jó döntés volt-e 584 komment

2014. január 21. 06:50 Határátkelő

Még nem tudom, jó döntés volt-e

Saját bevallása szerint bátor döntést hozott Petra, amikor párjától egy időre külön válva, alig pár hónapnyi tartalékkal belevágott egy angliai munkavállalásba, először életében. Viszont úgy tűnik, a nehézségek ellenére bejött nekik. (És szokás szerint természetesen köszönöm neki a képeket!)

Csatorna házakkal cím.jpgCsatorna Leicesterben

„Előre bocsátom, hogy nem lesz rövid, és azt is, hogy ez mind személyes tapasztalat és élmény, nyilván mással máshogyan történtek meg dolgok, és másként éltek át eseményeket, helyzeteket, de nekünk így sikerült. Minden építő szándékú kritikát örömmel fogadok... :)

Előzmények, avagy mit kell tudni rólunk?

Nos, magamról annyit, hogy mindig is a kereskedelemben dolgoztam, ha úgy tetszik az aljáról kezdve „küzdöttem fel" magam mindig egyre jobb és jobb pozíciókba, amik elég jó fizetéssel is jártak már a vége felé.

2007-ben csatlakoztam egy akkoriban a piacra betörő multihoz, először részlegvezetőként, majd rá egy évre üzletvezetőként dolgoztam velük. Már Magyarországon is elég rugalmas voltam lakhelyváltások terén, ha ez kedvezett nekem, így a cég által dolgoztam Debrecenben, Győrben és Budapesten is (eredetileg Székesfehérvár mellett lakom).

Karrieremet is Budapesten fejeztem be velük, az akkori egyik legnagyobb bolt vezetésével voltam megbízva, ami rengeteg munkát, feszültséget, stresszt (nekem spec. magas vérnyomást) és a magyarországi átlag feletti fizetést hozott az életembe.

Mivel akkoriban fejlődési lehetőség számomra nem volt, átmentem egy másik, multinak tűnő céghez, kicsit kevesebb munka reményében és valamennyivel több pénzért. Máig nem tudom, hogy ez életem legjobb, vagy legrosszabb húzása volt-e, soha annyit nem unatkoztam munkahelyen és soha annyira nem fizettek meg még ezért.

Összességében szörnyű volt, és a cég csődbe is ment kb. fél évvel az érkezésem után, amin egyáltalán nem csodálkozom, nem értettek a kereskedelemhez. Novemberben tudtam meg, hogy ennek a sztorinak vége, és hogy januártól már nincs munkám, viszont kárpótlásul a cég kifizet majd kéthavi fizetést, tehát pénzem lesz... Mit csináljunk??

Férjem, aki külföldi állampolgár (NEM az a külföldi állampolgár, akihez hozzámenni csak azért lehet - Töki szerint -, hogy anyagilag bebiztosítsd magad), szintén befejezte az egyetemi tanulmányait.

Munkavállalásra pedig kis hazánkban nem nagyon volt lehetősége (lévén nem beszél magyarul, és mivel afrikai állampolgár, nem is a legnépszerűbb munkavállalói csoportba tartozik), így ez a helyzet meghozta a döntést, amit Ő mindig is akart, és amiben én soha nem hittem igazán: irány külföld.

Leicester.jpg

Igen ám, de oda vízum kell!

Mivel mindketten beszélünk angolul, így Anglia mellett döntöttünk. Férjemnek minden országban van legalább egy ismerőse/rokona, így azt biztosan tudtuk, hogy lesz hol laknunk a kezdetekben, nem kell aggódnunk emiatt. Én szívem szerint Franciaországba mentem volna, de sajnos nem beszélek franciául, Ő pedig csak akkor vállalhat munkát ott, ha már én is dolgozom. Akkor Anglia...

Neki vízum kellett, ami egy szörnyű procedúra, iszonyatos hogy mindenféle kis semmiségről is bizonyítékot kellett bemutatnunk, hogy tényleg házasok vagyunk, meg ilyenek. Bankszámla-kivonatok, igazolások lakhelyről, munkahelyről.... brrr!!! Az első vízumigénylésünket vissza is dobta Varsó, mivel nem látták bizonyítottnak, hogy valóságosan is házasok vagyunk.

Való igaz, hogy jobban koncentráltunk arra, hogy bebizonyítsuk, van elég pénzünk, mint arra, hogy bebizonyítsuk házasságunk valódiságát (nekem ehhez elég volt a házassági anyakönyvi kivonat meg a közös bankszámla), így csalódottan vettük tudomásul egy hideg decemberi napon, hogy... az A terv megbukott, B tervünk meg nincs. Mit tegyünk?

Megvettük a vonatjegyeket Párizsba

Logikus, ugye? Úgy döntöttünk, hogy én mindenképpen megyek, a férjem pedig azt a három hónapot, amit ki kell várni az újabb igénylésig, Franciaországban fogja tölteni a testvérénél, szerencsés esetben nekem addigra már lesz munkám, és ez még nagyobb segítség lesz a vízum megszerzésében.

Az utazás hosszú volt és körülményes a rengeteg bőrönddel, amiben a kis életünk darabjai voltak, de január közepén elindultunk, én pedig, immár egyedül, február első hétvégéjén megérkeztem Londonba. A pályaudvaron férjem unokahúga várt, akit soha életemben nem láttam még, hideg volt, és azt hiszem féltem is.

Már Franciaországban elkezdtem önéletrajzokat küldözgetni, és felvettem a kapcsolatot előző munkahelyem „nagyfőnökével", aki itt is a cég „feje". Túlzás lenne azt állítanom, hogy a viszonyom baráti volt vele, lévén sokat nem találkoztunk, de ismert, tudta, mit várhat el tőlem, így szinte azonnal válaszolt az e-mailemre, amelyben megadta a Country HR elérhetőségeit, akivel pár napon belül már egy interjú időpontjáról beszélgettünk. Megérkezésem után egy héttel túl voltam az első, két héttel a második interjún is, és március elején már a cég állományában voltam megint, ugyanabban a pozícióban, mint Magyarországon.

Közben a vízum-projecten is dolgoztunk, leveleket, e-mailek küldtünk egymásnak, és egyszer Párizsban is randevúztunk a Montmartre-on, természetesen minden jegyet, blokkot elraktunk.

Amikor április végén hazamentem, hogy Magyarországon találkozzam a férjemmel, vittem az összes szerződésem, telefonkártyákat vettem, hogy bizonyítsam a kapcsolattartást (amúgy minden nap beszéltünk telefonon, mert ingyen volt a vezetékes hívás, de az nem volt bizonyítható).

Otthon is előástunk minden kis cetlit, blokkot, jegyet és fényképeket, igazolásokat gyűjtöttünk megint, hogy végül egy rakat dokumentummal felszerelve elmehessünk a nagykövetségre, és újfent megigényelhesse a vízumot. Én visszautaztam, Ő maradt és vártunk... kb. két hét után megjött az IGEN válasz, most már Ő is jöhetett, és így május végétől mindketten az Egyesült Királyság területén vagyunk munkavállalók.

belváros1.jpg

És hogy ez jó-e nekünk?

Még nem döntöttem el. Igazából ez alatt a nyolc hónap alatt ez már a harmadik város, ahol élünk/élek, hiszen Londonban kezdtem, aztán Readingben töltöttem pár hónapot, a férjem is itt csatlakozott hozzám, majd július közepétől itt, Leicesterben lakunk. Ez lett az állandó helyem, az előző boltokban helyettesítettem.

Annyival jobb a helyzetünk, hogy a férjem is dolgozik, igaz még nem abban a pozícióban, amiben szeretne, és a fizetése sem túl sok, de legalább el tudott helyezkedni. És ami fontos, hogy bár most nem azt csinálja, amit tanult, van rá esély, hogy jobb állásba is el tud helyezkedni.

Összességében ugyanazon az életszínvonalon élünk, csak talán többet tudunk megtakarítani, és mindketten tudjuk támogatni a családunkat, ami szintén fontos számunkra. Valamint itt már elkezdtünk gondolkodni a családalapításon, ami nekem Magyarországon nem fordult meg a fejemben.

De ahogyan otthon sem vettem meg 40-50 ezres kabátot, itt is sajnálok kiadni egy-egy gyönyörű darabért 150-200 fontot. Viszont ugyanúgy eljárunk kirándulni, éttermekbe, moziba, tervezzük, hogy végre meglátogatjuk férjem szüleit Afrikában, és autót is szeretnénk vásárolni a közeljövőben.

A kiadások

Akkor a kiadásokról, bár Angliáról már nem lehet újat mondani, gondolom...

Lakásbérlés: 550 font (két hálószobás, új építésű lakás a belvárosban)/ hó

Víz: 30 font/ hó

Villany: 50 font/ hó

Council tax: 85 font/ hó

Sky (TV, internet, telefon): 27 font/ hó – most, de fél év múlva a duplája lesz...

Mobil: 36 font/ hó (az enyém, igen, vettem okostelefont, de ezt ugyanígy megvettem volna otthon is), és 15 font/ hó

Étel-ital: 50-70 font között hetente, mondjuk átlagban 200-250 font/hó

Tehát az összes kiadásunk nagyjából 1300 font egy hónapra, mindketten küldünk haza 150-200 fontot, és étteremre, mozira is elmegy 100 font, ha nem több. Ezt még mindig tudjuk az én fizetésemből fedezni, tehát elméletileg a férjem fizetése a bónusz – persze most még nem, mert rengeteg mindent kell venni a lakásba, de reméljük a későbbiekben így lesz.

Nincs hiteles összehasonlítási alapunk, hogy Magyarországon mi maradt volna meg, vagy mennyi jött volna be, ha a férjem kapott is volna munkát, de sajnos nem kapott... Bár mindketten nagyon szeretjük Magyarországot, mégsem tervezzük a visszatérést.

Az épület, ahol lakunk.jpgAz épület, ahol lakunk

A munkámról

Itt is, mint otthon is üzletet vezetek/vezettem. Ezek általában nagy, többszintes kereskedelmi egységek, több-kevesebb dolgozóval, a mostani boltomban 30 körüli a létszám, Magyarországon dolgoztam 15-25-40 fős boltokban is. Az elvárások magasak, nem csak a vezetők, de az eladók felé is, ugyanakkor ez mégiscsak egy fast-fashion retail, leginkább az önkiszolgálásra épül.

Ezek a „butikok" nem azoknak valók, akik a körmüket szeretnék reszelgetni főállásban a pult mögött, és nem kifejezetten kedvez a magas sarkakat kedvelőknek sem. Ugyanakkor, ha tisztes megélhetést nem is, de biztos jövedelmet mindenképpen biztosít.

Readingben nagyon sok kollegám volt a keleti blokkból, a legtöbb lengyel volt. Itt én vagyok az egyetlen kelet-európai, persze a boltban nem mindenki született angol, sok az indiai, vagy a muszlim-indiai. Sokfélék vagyunk, na. Az elején, amikor még nem ismertem mindenkit, a nevek alapján nem tudtam beazonosítani ki a fiú, ki a lány, azért az vicces volt...

A kereskedelemről annyit még elmondanék, ha valaki még csak most fontolgatja, hogy egyszer majd külföldön szeretne boldogulni, jó befektetés elkezdeni karriert építeni egy multinál Magyarországon.

Persze a nyelvet is el kell kezdeni tanulni hozzá, de nem én vagyok az egyetlen, aki más országban próbált szerencsét, és a cég ugyanúgy felvette, mint ahogyan itt engem, általában ugyanabba a pozícióba, és nem csak angol nyelvterületen van ez így.

Szóval, ha nincs munkád, és érdekel a kereskedelem, épülj be a Zarába (vagy bármelyik Inditexes boltba), vagy a H&M-be, vagy a Mangóba, és tanuld a célország nyelvét! A fizetés az elején nem a legjobb, de a fejlődési lehetőség adott.

belváros2.jpgBelváros

A furcsaságok ellenére is élvezzük

Ahogy írtam, még nem tudom, hogy jó döntés volt-e. Nincs különösebben honvágyam, pont annyira hiányoznak a szüleim és a barátaim, mint amennyire otthon is hiányoztak (sok helyen éltem Magyarországon, sok helyen van barátom), és kifejezetten kultúrsokkról sem beszélhetek.

Talán nem ez a város a legjobb, talán nem ez az ország lesz az, ahol végleg letelepedünk, de élvezzük az új környezetet, és megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni az egészből.

Vannak dolgok, amik furcsák, mások, de ezt tudtuk, és vállaltuk, amikor kiköltöztünk. Vannak napok, amikor nagyon hiányzik az ország, ahonnan eljöttem, de soha nem jutott eszembe, hogy: „bezzeg Magyarország! Ott még a kerítés is kolbászból van!!" Vagy fordítva.

Mindenesetre én mindig is magyar leszek, nekem soha nem okozott problémát ezt válaszolni, ha megkérdezték, hogy honnan jöttem. Például egy meeting alkalmával olyan lelkesedéssel meséltem Magyarországról, hogy egyik kollegám megkért, állítsak össze neki egy listát az általam legkedveltebb helyekről, hogy tudja, mit nézzen majd meg.

Abby park Leicesterben.jpgAz Abby park

Ugyanakkor tisztában vagyok vele, hogy szerencsém volt, szerencsések vagyunk. Tudtuk, hogy az elején lesz segítségünk (két hónapot töltöttem férjem unokahúgánál, amiért nem kellett fizetnem), és nagy szerencse volt az is, hogy volt, aki támogatott, volt kapcsolatom abban a szegmensben, ahol el szerettem volna helyezkedni.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy bár rengeteg cv-t küldtem szét, túl sok ajánlatot nem kaptam. Valamint az is valószínű, hogy a cégem támogatás nélkül is alkalmazott volna, talán nem ebben a pozícióban, mivel az angolom eléggé hiányos, bár már rengeteget fejlődött.

Nem csak szerencse kérdése

Összességében mégsem mondhatom el, hogy mindent csak a szerencsének köszönhetek, hiszen megterveztük a kiutazást, pénzünk is volt az első két-három hónap megfinanszírozására, és azért a támogatásért Magyarországon eléggé rendesen megdolgoztam, és megdolgozom most is.

Soha azelőtt nem éltem külföldön, szóval részemről ez egy bátor elhatározás volt, és az is, hogy elfogadtam a pozíciót, pedig tudtam, hogy nehéz lesz, mert nem értek majd meg mindent. Mind a mai napig nehéz, de nem igazán gondolkodom rajta, csinálom, amit kell, legjobb tudásom szerint. Ami, úgy látszik, működik tökéletes nyelvtudás nélkül is, látva az eredményeket, amiket a bolttal / boltban elérünk.

Persze, ahogyan már írtam is, ez az én történetem. Másnak más lenne, de ez csak annyit jelent, hogy nem vagyunk egyformák.

Kérlek, fogadjátok szeretettel a történetem, tudom nem hiánypótló, és már megint Anglia, és túl személyes, de én azért megírtam. Ha érdekel benneteket, írok szívesen a kereskedelemről itt és Magyarországon, valamint a bérekről is.

Akkor essünk/essetek neki a kommentekben!!"

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: kereskedelem Anglia Nagy-Britannia Leicester

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr555772662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.01.22. 13:31:02

@zöldeketbeszélek: 'Ilyen értelemben, európai szemszögből, Diggerék modellje egyáltalán nem hagyományos, de az lehetne, ha muszlimok lennének :)))'

Ebben az a vicces, hogy a Sharia torveny szerint a nonek korlatlan hozzaferese van a pasi penzehez. Mar eleve hazassagkoteskor fizetnie kell a pasinak, a penzosszeget a no hatarozza meg. Allitolag a hazassagi szerzodes alairasa elott megkerdezik a not hogy megkapta-e a penzt, kulonben nem ervenyes az egesz tranzakcio :). A ferjnek kotelessege hogy eltartsa a not, sot a no elvileg azt is kovetelheti hogy szolgai legyenek akiket szinten a ferj fizet. Ha a felesegnek is van jovedelme, teljes mertekben o rendelkezik vele, a ferj nem nyulhat hozza. Es ha a ferj tobb feleseget akar, csak akkor lehet neki ha mindegyik feleseget el tudja tartani ugyanolyan szinvonalon mint az elsot.

Persze ez sokszor csak elmeletben van igy, illetve negativ kovetkezmenye az hogy sok csalad nem akarja hogy a nok tanuljanak, dolgozzanak, mert a ferj 'kotelessege' hogy eltartsa oket. De az biztos hogy itt Szaudiban sok no van aki nem dolgozik, szolgaik is vannak tehat hazimunkat sem csinalnak, meg draga ruhak, iPhone, minden. Persze van a masik veglet is, mikor szeretne es tudna dolgozni valaki de nem engedik es kozben alig adnak neki penzt.

blackhairlady 2014.01.22. 13:34:32

@Chang Yai (Burma/Thailand): Mar gondoltam ra, de nem tudok jol irni. Marmint nem magyarul nem tudok irni hanem erdekesen:)

2014.01.22. 13:46:19

@geegee: A kitiltas a szamlarol drasztikus, nalunk pl. mindkettonknek van hozzaferese a masik szamlajahoz, de ettol fuggetlenul kulon szamlak vannak es ha neha hasznaljuk a masik szamlajat, megbeszeljuk elotte. Ha akarna a ferjem, kiurithetne a bankszamlamat es lelephetne a penzzel - remelem nem fog... Ha megis, akkor en is lelepek az ovevel! :)

Quercus a favágó 2014.01.22. 13:48:41

@Mirjam2:

Van egy jobb megoldás. Az adóhivatal lép le mind a kettőtökével.

blackhairlady 2014.01.22. 13:52:40

@Mirjam2: Akkor nem art megprobalni ha fazont valtasz es szeretned latni, hogy all az uj rajtad. En mar probaltam, de akkor magamon hagytam a sajat alsonemumet. A bikininel pedig van benne egy betet szeru, tehat nem erintkezik kenyes terulettel. Amugy en mindig mindent atmosok mielott felveszem eloszor, mert ha nem is probaltak fel a pulcsit, polot, akkor is ezren megfogtak a fankos, kaves, egyeb szennyezett kezukkel.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.01.22. 13:55:14

@Muscari:

Igen, külföldön hasznosítható szakmám a kertész.
Én is a különféle jogsik kívánalmától fordultam be... Tudok Zetort vezetni, ha kell, de jogsim nincs arra se, nemhogy fakitermelő gépálllatokra.
Sima B-vel elvagyok, anno a szüleim nem rajongtak a gondolatért, hogy letegyem a traktorra, pedig nagyon szerettem volna. :D

Nőből vagyok én is. :)

Nagyon szeretek üvegházban is, fóliában is dolgozni, sosem volt bajom (kopkopkop) a párás melegtől, érdekel a kertfenntartás is, ha többől áll, mint a fűnyíró tologatásából.
Bááár, egy fűnyíró kistrakival ellavírozgatnék az ágyások közt. :)

Gondolkodtam még dekoratőrös munkákban is, van virágkötői képesítésem, gyakorlatom is, oda szép refeket is tudnék vinni, de ilyen állást egyáltalán nem is láttam sem angoloknál, sem osztrákoknál, sem a németeknél.
Igaz, amikor keresgéltem, éppen nyári szezon volt.

Addig is maradok a mosogató-szobalány-takarító kombó nézegetésénél, kezdeni valószínűleg így fogok kint (egyszercsak).

@blackhair-lady:
Azt megtanulhatod, vannak rá praktikák. :)

2014.01.22. 14:17:37

@QUERCUS: Ez ellen bebiztositottuk magunkat, arabok megoldottak, nem szednek adot :) Mondjuk ami kesik, nem mulik, a ven Europaban meg mindig rank szallhatnak az adohivatalok majd egyszer.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2014.01.22. 14:24:53

@Mirjam2:
Úgy látom darázs fészekbe nyúltam, majd este lesz még néhány szavam az ügyhöz.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.22. 14:57:06

@charlieharper (UK, de nem London!): Na jó, ez felétek lehet, hogy működik, hogy minden vackot kivisznek.Itt a kontinensen azért nem általános sajnos.

2014.01.22. 15:09:36

@charlieharper (UK, de nem London!): 'A UK bankok meg mist is adnak € hitelt, ha Spanyolorszagban akarsz hazat venni'

De az nem akkor van, ha buy-to-let es euroban fizetik a berleti dijat? Ha igen akkor ertem, maskulonben felelotlensegnek tunik euroban felvenni ha fontban van az illetonek jovedelme.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.01.22. 15:11:26

@diggerdriver: :DD Szegény, elveszne benne...

@Whave: Hát jó, te tudod... :-)

@Mirjam2: Na, hát ez már sokkal jobban hangzik.Gondolom, esze ágában sincsen leüríteni a számládat...

blackhairlady 2014.01.22. 15:17:54

@nezzazegfele: Igen, de nem akarom, nem keszulok ironak akkor meg minek:)

blackhairlady 2014.01.22. 15:25:08

@diggerdriver: En mar akkor tudtam, hogy taposoaknara leptel amikor par masodperccel az elkuldes utan elolvastam a kommentedet, de nem akartam megjegyezni, nem akartam en felhivni a figyelmet arra a mondatra:)
Amugy ez pont az a parttalan vita mint ami a multkor volt, hogy dolgozzanak-e a nok vagy legyenek csak felesegek, anyak. Mindenki ugy eli az eletet ahogy az neki jo, ha felesegkent, kiadagolva a penzt akkor ugy, ha karriert epitve, sajat bankszamlaval akkor ugy. Meg lehet osztani a tapasztalatokat pro es kontra, de valaki felett palcat torni csak azert mert mi nem ertunk vele egyet, na az a butasag, sot bunkosag.

Latcho Rom 2014.01.22. 15:44:51

@blackhair-lady:

"hogy dolgozzanak-e a nok vagy legyenek CSAK felesegek, anyak"

2014.01.22. 16:34:17

@Mirjam2: nezz ra a Santender oldalara (regisztralt UK bank, banking license-szel). Ajanlja az €-os mortgage-ot spanyolorszagi hazakra. Nem buy-to-let

blackhairlady 2014.01.22. 17:00:20

@shakti_rom: Igen, igy fogalmaztam, mert pont ez volt a vita temaja, pont igy, hogy "csak".

2014.01.22. 17:01:51

@charlieharper (UK, de nem London!): Erdekes. Ez szerinted nem kockazatos? Nem tervezem felvenni, csak kerdezem... Laikuskent furanak tunik hogy mas penznemben vegyel fel hitelt mint amiben a jovedelmed van. (Bar lehet hogy csak nekem fura, nyilvan tobb szazezer ember megtette pl. Magyarorszagon.)

blackhairlady 2014.01.22. 17:13:58

@Mirjam2: Szerintem az Euro es a font kozti arfolyamvaltozas nem lehet annyira kockazatos mint a forint es barmilyen mas penznem kozti arfolyamingadozas.

Quercus a favágó 2014.01.22. 17:18:14

@charlieharper (UK, de nem London!):

Érdekes lenne ismerni ennek a folyamatát. Fontban kapod a hitelt,és átváltják euróra? Fontban törlesztesz, amit átváltanak ismét euróra? Árfolyamrés(vételi-eladási)? Kamat fix, vagy változó?

A minap olvastam egyébként, hogy az USA-ban lefagyott a jelzálog hitelezés, mert olyan alacsonyak a kamatok, hogy a bankoknak nem éri meg 3-4%-ra hitelt adni 30 évre. Ez azt jelenti, hogy a kamat mértéke 30 évig fix?

Quercus a favágó 2014.01.22. 17:24:21

@Mirjam2:

Azt nem hiszem, hogy Angliában el elmernék játszani a bankok azt, amit Magyarországon eljátszottak a "deviza alapú" hitellel.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2014.01.22. 17:25:41

@geegee:
Azért a legtöbb dologból simán lehet kérni házhozszállítást. Csak meg kell találni a boltot. Pl. zalando vagy H&M.

2014.01.22. 17:32:59

@QUERCUS: USAban letezik a 30 eves fixed mortgage.
UKban nem letezik a haz hitel teljes, altalaban 25 eves, idotartamra fixed. Nalunk azt hiszem, bar mostanaban nem neztem, nincs 30 eves. A fixedek 2, 3, vagy 5 evre szoktak fixed-ek lenni.

Latcho Rom 2014.01.22. 17:43:13

@blackhair-lady: smuzolsz kedves fekete holgy, az irasbol ugy jon ki hogy te erzel igy, csak. Ha megsem...nekem az is jo :)

Quercus a favágó 2014.01.22. 17:48:58

@charlieharper (UK, de nem London!):

Ez akkor gyakorlatilag azt jelenti, hogy az USA-ban közel ugyan annyi a havi törlesztőrészleted havonta 30 éven keresztül?
Van-é valami megkötés arra nézve, hogy ha nem tudod fizetni a törlesztést, a bank milyen áron árverezheti a házad? Mert itthon ebben iszonyatos gazemberségek folynak.

2014.01.22. 17:56:41

@QUERCUS: igen, tudtommal ezt jelenti a 30 eves fixed, de jo lenne egy megerosites valakitol, aki mostanaban csinalta ezt. En mar vahy 18 eve neztem utoljara.
Az arveresre eso hazakat "short-sell"-nek hivjak, ott lehet, mibt vevo megegyezni a bankjal es jol alkudni a hazarakra.
Nem tudom az also kuszobot az eladasi arra, mostanaban nem foglalkoztam a temaval

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.01.22. 18:05:16

@nezzazegfele: az angliai kertészeti meló engem is érdekelne...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.01.22. 18:06:56

@blackhair-lady: És akkor még az ipari szennyeződésről ne is beszéljünk, ami még a gyártás során kerül bele...

blackhairlady 2014.01.22. 18:10:18

@shakti_rom: Nem szoktam smuzolni. Ha a "csak"-ot negativ ertelemben ertettem volna akkor ezzel magamat is minositettem volna.

blackhairlady 2014.01.22. 18:13:38

@zöldeketbeszélek: Na igen, erre nem is gondoltam:( En mar csak azert is imosom, mert van valami fura illata az uj ruhaknak. Nem budos, csak olyan nem kellemes.

Latcho Rom 2014.01.22. 18:15:27

@blackhair-lady: Nem tartottam azt se kizartnak, sok no teszi azt ha otthon dolgoznak s nem ertekelik a munkajukat, sot..kontroll alatt vannak, kiadagolt penzzel, lelki lenyomassal.

blackhairlady 2014.01.22. 18:18:06

@shakti_rom: Nezd, azt gondolsz amit akarsz, en nem akarlak meggyozni teged semmirol.

blackhairlady 2014.01.22. 18:24:24

@zöldeketbeszélek: Nezelodtem egy kicsit a kertesz es hasonlo munkakrol, ezt az oldalt talaltam, de lehet hogy mar ismered:)
www.gumtree.com/farm-vet-garden-landscaping-jobs/uk/farm+jobs

DieNanny CH 2014.01.22. 18:27:46

@blackhair-lady:

Nekem a földhözragadt énem eléggé nagyszájú, úgyhogy ha meghall egy ilyen mütyürt susmusolni, ráförmed, hogy: Pofa be!
Emiatt imádok ilyen boltokba menni, mert nem vagyok veszélyben...
:-)))

DieNanny CH 2014.01.22. 18:30:27

@Muscari:

Úgy tudom, ha a másik félnek nincs skype-ja, akkor havidíjat kell fizetnem. Rosszul tudom?

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.01.22. 18:34:23

@zöldeketbeszélek: Majd gondolok rád, ha oda érünk. Egyelőre német nyelvterületre megyünk. Az is érdekel? Oda máris tudnék címet.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.01.22. 18:37:16

@blackhair-lady: Ezeket én is köszönöm és kiteszem a blogra. :)

Világpolgár2012 2014.01.22. 18:51:52

@nezzazegfele:
Tényleg nem sok virágkötői állás van, de azért lehet találni:

www.reed.co.uk/jobs?keywords=florist

Valamikor küldtem neked egy pár garden centre honlapot is, megkaptad?

Világpolgár2012 2014.01.22. 18:53:27

@nezzazegfele:
Bocs, lehet, hogy a fenti zöldeketbeszéleknek ment volna, lehet, hogy keverlek titeket :)

blackhairlady 2014.01.22. 19:01:50

@DieNanny [SZ,CH]: :)))))))))))))))) Ez annyira jo volt!:)) En nem vagyok nagy pofaju, ugy hogy inkabb hallgatok rajuk es haza viszem oket, tudom, hogy nalam jo kezekben lesznek:))

Quercus a favágó 2014.01.22. 19:02:22

@zöldeketbeszélek:

Az igazat megvallva, nem rajongok Angliáért. Inkább a német nyelvű országok felé mozdulnék.

Egyébként én pár évig fűkaszálással, fűnyírással is foglalkoztam, még volt rá kereslet. Nem tudom ez mennyire működne kint.

blackhairlady 2014.01.22. 19:03:35

@nezzazegfele: Igazan nincs mit! Csak kivancsisagbol beutottem a googleba a bio farmer job szoveget amikor olvastalak benneteket az allaskeresesrol, es tobbek kozott ezt a kettot adta ki talalatkent.

DieNanny CH 2014.01.22. 19:12:56

@nezzazegfele:

Kártyaformájú a jogsid? Mert amikor én olyat kaptam, kiderült, hogy a B, traktorra is érvényes. Meg valami M-re és K-ra is. Azt nem tudom, micsoda.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.01.22. 19:36:57

@Világpolgár2012: :))
Töröm a fejem, de nem jut eszembe.
Hová küldted?
Nekünk Anglia csak az elmúlt 2-3 hónapban merült fel valódi opcióként, azelőtt osztrák, német irányba nézelődtünk.
Elképzelhető, hogy 'zöldeketbeszélek'-kel keversz.
Hasonló az érdeklődési körünk, és még sok más is. :)

@QUERCUS: Nekem csak az angliai klímával van problémám, azzal is azóta, hogy megtapasztaltam a hollandiai mindennapokat, amikor csonttá fagytam a folyamatos, vízszintes esőben és az állandó szélben.
Azelőtt szerettem esőben sétálni. No, ez elmúlt... :D

@blackhair-lady: :)
Egy ismerős házaspár is így indult, aztán Kínáig meg sem álltak... :)

@DieNanny [SZ,CH]:
Igen, kártya az enyém is. Nekem is benne van a B, T, M, K.
Mindjárt ráguglizok, hogy ez mit is takar. :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.01.22. 19:41:50

@DieNanny [SZ,CH]:

...s valóban... :D
Karácsonyra kérek is egy TZ4K14B-t ;D
(A Zetor ráér...)

"Nemzeti kategóriák
"K" kategória kerti traktor - állati erővel vont jármű
"T" kategória mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi - lassú jármű és pótkocsi - kerti traktor - állati erővel vont jármű hajtására
"M" kategória segédmotoros kerékpár - állati erővel vont jármű hajtására - kerti traktor (16. életév betöltése után)"

www.jogsipont.hu/kategoriak.html

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.01.22. 19:48:59

@blackhair-lady: Nagyon kedves tőled a két link, sajnos én még a magyar nyelvű oldalakon (meg olaszon, de hát az reménytelen dolog) keresek, mert nem tudok angolul (van egy mélyen eltemetett passzív tudásom, de azzal kitörölhetem :)). Így persze nem a diplomát igénylő állásokat nézem, hanem főként idénymunkát, ellátással. A Gumtree-t ismerem, szoktam nézegetni a lehetőségeket.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.01.22. 19:52:17

@nezzazegfele: Németül soha nem tanultam :(. Úgyhogy felejtős. De köszönöm :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.01.22. 19:53:18

@QUERCUS: Pedig ha Gyöngyikével akarsz társulni, meg kell barátkoznod a szigetországi klímával :)!

blackhairlady 2014.01.22. 19:53:38

@nezzazegfele: En nagyon sokaig azt hittem, hogy a Zetor az traktor, marmint ugy ertem, hogy nem a markaja, hanem a jarmu maga, mert a faluban mindenki csak zetorkent emlegette. Amikor a varosba koltoztunk akkor tudatosult bennem, hogy az csak egy markanev:)

2014.01.22. 19:55:09

@Muscari: Mint kisvállalkozó, el tudnál indulni? Itt a garden, landscape design ill. landscaping szakma nagyon jó üzlet. Sógorom utóbbit csinálja Victoriában - ott gyakori a diszkert és sok a jómódú nyugdijas aki nem tudja fenntartani. A garden design szolgáltatás meg egyre keresettebb, leginkább real estate developer-eknek lehet szerződéssel dolgozni, de magánemberek is igénybe veszik. Amatőr diszkertész vagyok és nagyra értékelem a szakmádat. :)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.01.22. 20:08:39

@zöldeketbeszélek:
Így vagyok én az angollal. Csak a férjem programozás közben folyamatosan angolul beszél, és tavaly év eleje körül észrevettem, hogy ezt-azt megértek belőle :)
Mondjuk angol oldalakon is rengeteget bóklászok.

Ahhoz képest meg a németemet, amit aktívan használtam, úgy kell előkapargatnom.

@blackhair-lady:
Sokan vannak így vele. :) Itt, ahol most lakunk négyféle kistraktorral négy különböző ember vállal szántást. Mivel névről senkit nem ismerek, így a traktormárka alapján szoktam őket emlegetni, a helyiek meg ki vannak akadva, hogy a traktor az traktor :D
De a legjobb, hogy még nem találkoztam olyannal, aki mint a négyet ismerné névről, mert itt van egy szokás, hogy mindenkinek adnak egy ragadványnevet és csak azon emlegetik. Ha véletlenül anyakönyvezett néven említed, akkor csak pislognak.
Kb. mint az Üvegtigrisben, amikor megtudják Róka nevét :)

2014.01.22. 20:10:05

@blackhair-lady: Ez valoszinuleg igaz, de azert vannak itt ugrasok ha az elmult 10 evet nezed: www.xe.com/currencycharts/?from=GBP&to=EUR&view=10Y. Persze minden hitelfelvetelkor van valamennyi kockazat.

2014.01.22. 20:11:16

@QUERCUS: megneztem most gyorsan. Az arfolyam ingadozast (£ es €) kozott a vasarlot terheli, nagyjabol erre is gondoltam. UKben limitalt az ilyen hitel max €110K ertekben, nem tudom, hogy ez torveny -e

Világpolgár2012 2014.01.22. 20:48:19

@nezzazegfele:
Az egyik poszt után volt szó a garden centre-ekről és hogy vannak-e Angliában. Oda írtam egy pár címet, de nem tudom, hogy látta-e az, aki kérdezte, mert van amikor már késő este írok.

blackhairlady 2014.01.22. 20:56:36

@Mirjam2: Nem gondoltam, hogy ekkora ingadozas van koztuk, nem neztem utana. Ezek szerint a deviza alapu hitel mindenhol kopckazatot rejt magaban.

Quercus a favágó 2014.01.22. 20:59:07

@charlieharper (UK, de nem London!):

Azt nem tartom valószínűnek, hogy a font árfolyama jelentősen romlana az euróhoz képest. Fordítva inkább elképzelhető. Azzal meg a hitelfelvevő jár jól.

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.01.22. 21:00:01

@Világpolgár2012: Ez nekem kimaradt, vagy nem tudom. Mostanában nem nagyon volt időm kommenteket olvasni, posztot is csak több naponta, egyben. Majd rákeresek, köszi az infót.

2014.01.22. 21:01:25

@QUERCUS: nana! Ilyen kinelenteseket egy hazhitel elettartamara ovatosan a GBP-nel

Ugyandehogy (törölt) 2014.01.22. 21:06:32

@Mirjam2: hát gondolom, valamivel csak kompenzálni akarják az egyéb elnyomást...

2014.01.22. 21:10:37

@QUERCUS: Ez teljesen OFF, de tegnap du-n kirándultunk és elmentünk egy aktiv favágási terület mellett. Erről csináltam képeket, itt láthatod hogy milyen volt az erdő, milyen lett, hogyan folyik az újraültetés, mit hagynak ott, mi megy a tüzifásoknak.... Ezenkivül egy-egy kép egy ősrégi cédrus farönkről (azt hiszem látni milyen hatalmas) és hogy milyen az a környék, érdekesség képpen.

kepfeltoltes.hu/view/140122/IMG_5485_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/140122/IMG_5488_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/140122/IMG_5487_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/140122/IMG_5481_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/140122/IMG_5480_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/140122/IMG_5482_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/140122/IMG_5496_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/140122/IMG_5492_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2014.01.22. 21:10:45

@QUERCUS: nem, nem. Bankban dolgozom. Nagy kulonbseg

Világpolgár2012 2014.01.22. 21:23:44

@QUERCUS:
Nem kell elképzelni, megtörtént. 2001 körül még 1 font kb. 1.5-1.6 euró volt, a Labour kormány alatt pedig majdnem lement 1:1-re. Most kezd már egy kicsit jobb lenni, tegnap mondták éppen, hogy elérte megint a 1:1.22.

Ugyandehogy (törölt) 2014.01.22. 21:28:33

@nezzazegfele: nálunk a cserépkályhás a Színész, a villanyszerelő a Cukrász, a kézbesítő meg a Yeti...
:D

Quercus a favágó 2014.01.22. 21:37:04

@cougarcat:

Köszi. Tündér vagy.
Ahogy elnézem, a vágástakarítás nem divat. Persze, ha nincs aljnövényzet, és nem kell ápolni a csemetét, nem is lényeges.
Úgy látom, nem igazán tudnak természetes úton, magról felújulni az erdők. A műanyag védőburok meg gondolom a vadkár miatt van. Ügyes megoldás. Bár nálunk erre azt mondanák, hogy túl költséges.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.01.22. 21:44:12

@nezzazegfele: szia, köszönöm a kedves és biztató szavakat.
a klímával kapcsolatban: itt jobb, mert nincs olyan hideg, persze nem csak neki, nekem is. de nála még most is alap a két zokni, kesztyű, ha hidegebb van a hosszú szárú (szuperman-es) alsó, vastag kabát. jól fel van öltözve, de inkább rétegesen, trikó, póló és kötött pulóver a kabát alatt.
Magyarországon jobban fázott, de nem volt kibírhatatlan. általában jobban fázik, mint én, de pl itt én is jobban felöltözöm mint a helyiek, akik általában nem vesznek zoknit, és sokszor kabátjuk sincs, de láttam már (nem is egyet) olyan delikvenst is, aki rövidgatyában tolta, rajtam azért volt kabát.
szóval fázik, de nem elviselhetetlenül.
:)

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.01.22. 21:55:55

@Babette_: :D Kb. hasonló itt is... :)

@petrasp: Erről jut eszembe, melegen tudom ajánlani a sízoknikat, eszméletlen melegek! :)
Érdekes, hogy itt jobban fázott... Lehet én sem fáznék ott... :))) ;)
Ismerősök elbeszéléséből tudok a zoknimentességükről, a hideg kiráz tőle... :)

2014.01.22. 22:51:15

@QUERCUS: Szivesen, majd máskor is nyitva tartom a szemem. Szimpatikus nekem hogy nemcsak munkának, hanem hivatásnak tartod az erdészetet és jó lenne ha nem is kellene máshová menned hanem a "kerek erdődben" meg tudnád találni a számitásod. :)

Muscari 2014.01.23. 00:04:43

@DieNanny [SZ,CH]: nem ugy mukodik. Biztos van havidijas megoldas is, mi csak feltoltjuk alkalmankent 10 fonttal. Hivhatsz vezetekest es mobilt is, de csak kulfoldon, belfoldi hivast nem enged.

Mar otthonrol is hasznaltuk, mert a ferjem sokat telefonalt kulfoldre.

secure.skype.com/wallet/buy/credit?state=productSelection

Ez angolul van, de biztos megtalalod nemetul is. Egyszeruen creditet kell venni, amit aztan lebeszelhetsz. Annyi hatranya van, hogy ha gyenge az internet kapcsolat, akkor rossz a hangminoseg, de egyebkent nagyon jol mukodik.

secure.skype.com/wallet/buy/credit?state=productSelection

Ez mar nemet.

Muscari 2014.01.23. 00:12:38

@cougarcat: koszi szepen, de en sajnos disznoveny termesztest tanultam, ahogya Zoldeketbeszelek meg organic termesztest.

Sajnos a fenntartashoz keveset ertek, de a legnagyobb baj, hogy nincs gyakorlatom, mert ven fejjel vegezetem el az egyetemet es utana rogton kijottunk. A tervezeshez meg egyaltalan nem ertek. Az ma mar kulon szakma, kert es tajepitesznek hivjak, az egyetemen van kulon tajepiteszeti kar is. Persze bele tudnek jonni, de eloszor valakivel egyutt kene dolgoznom.
Az osszes hirdetesben gyakorlatot kernek:-(

______________ (törölt) 2014.01.23. 00:19:58

@QUERCUS: dolgoztam kanadában (nyugaton) erdészetnél. kicsit más dimenzió, mint magyaro., az tény. többnyire csak levágják, aztán hagyják, hogy felújuljon. persze nem a lakott területek környékén, ott adnak az "esztétikumra", fontos szempont, hogy ne látsszanak nagy tarvágás foltok. ott az erdők jelentős része még mindig old growth. meg van a second growth, ennél "újabb" alig.

______________ (törölt) 2014.01.23. 00:19:59

@nezzazegfele: pedig vannak ilyen virágkötős állások ausztriában. az egyik japán ismerősöm épp ilyenben dolgozik / -ott, holland blumen vagy valami hasonló a franchise hálózat neve.

2014.01.23. 00:44:36

@Muscari: Értem,akkor neked más a területeted, mint amit gondoltam. A disznövény termesztés itt is átesett nagy változásokon. Még 20 éve amikor az első kertemet csináltam, előszeretettel jártam egy német úrhoz akinek egy kis kertészete volt a közelben. Aztán ahogy jött a Costco, Walmart, Home Depot az olcsó, nagyüzemi növényekkel, az ilyen kis kertészetek sorra eltüntek. És még a nagyobb helyi tulajdonú kertészetek is nagyban, az USA-ból hozatják az disznövények nagy részét.

Latcho Rom 2014.01.23. 00:55:34

@cougarcat: 9:30 TSN, kanadai lany van az ausztral open tenniszben, 30 eve nem volt kanadai az elodontoben.

2014.01.23. 01:25:16

@sorsolo: A 90-es évek óta törvény van rá hogy a kivágott területet természetes vagy mesterséges módon meg kell újitani egy bizonyos időn belül - csak annak adnak engedélyt aki bizonyitani tudja hogy erre van kapacitása. Viszont ahogy a lakosság egyre inkább terjeszkedik a sziget belseje felé, egyre gyakoribb a teljes erdőirtás, az erdők ingatlanná való átalakitása. A Timberwest pl. nagyban foglalkozik ingatlan fejlesztéssel és ezeken a területeken már sohasem lesz újra erdő.

2014.01.23. 01:27:43

@shakti_rom: TSN? Azért van nekem itt fent külön tv-m, hogy ne kelljen azt vagy ahhoz hasonlót látnom. :)

2014.01.23. 01:28:41

@shakti_rom: Go Eugenie, akárki is vagy :)

Latcho Rom 2014.01.23. 01:31:12

@cougarcat: ember szereti a hokit, mi? :)

Luongotok lesz az olimpiai csapat kapusa.

2014.01.23. 01:37:01

@shakti_rom: Igen szereti, bár minden szezon után megfogadja,,hogy a Canucks-ot soha többé nem nézi, mégis... De néz golfot, baseballt, footballt, kosárlabdát....

Luongo lett a kapus? Remélem nem hoz ránk ezúttal szégyent, ennek a srácnak komolyan "lelki bajai" vannak. :( Már most megmondom, van egy olyan érzésem,hogy nem nyerjük meg a hoki aranyat, gondolod Putyin nem irta elő az oroszoknak hogy hoki arany, vagy Szibéria? :) Ne de ne legyen igazam...

Latcho Rom 2014.01.23. 01:47:55

www.tsn.ca/canadian_hockey/feature/?id=1131

huhogast abba lehet fejezni :)

Mi hat eve megfogadtuk hogy nem megyunk tobb Sensmkeccsre, s nem nezzuk tvn sem, s tartottuk magunkat, bar a nej neha meg tuzbe jon :)

2014.01.23. 01:58:32

@shakti_rom: Sajnálam, ez csak igy kibukott - vállalni fogom, ha tévedtem! :) Pár éve amikor a Canucks bejutott a Stanley kupa döntőbe, hülyeségből cukkoltam a férjem hogy nem fognak nyerni - fogadást kötöttünk, hogy ha vesztek, két hétig Canucks mezben járok be dolgozni. De sajnos a Canucks vesztett és igy nem kellett komplett bohócot csinálni magamból. :)

tanato 2014.01.23. 08:52:29

@petrasp: Bocsi ha mégegyszer megkérdezem,a férjed mit végzett Magyarországon,milyen egyetemre járt?

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.01.23. 09:02:21

@tanato: ne haragudj, nem láttam a kérdést! A férjem Debrecenben végzett, busniess and administration szakon, angol nyelven. Ez, ha jól tudom Bsc képzés.

DieNanny CH 2014.01.23. 10:49:08

@nezzazegfele:

Középiskolában volt egy Kriszta osztálytársam, akit első nap óta Gyagyának kellett hívni - ő ezt megszokta már általánosban. Na, negyedikben féléves biziosztás, mond a tanár egy nevet - kiderül, egy másik osztályba jár. oké, átvittük a másikba. Továbbolvas, majd megszólal: Szabó Krisztina - mindenki pislog, már gondolkodunk, hogy melyik osztályba járhat -, mire leesik hogy ez a mi Gyagyánk... Ugyanis ofő is így hívta, és nem tudta ezt a komoly nevet hova tenni... :-D

nezzazegfele [Hu ] · http://www.nezzazegfele.blog.hu 2014.01.23. 12:42:57

@Muscari: Te, Zöldeketbeszélek, Quercus meg én együtt lefedjük az agrárium legalább 70%-át... :)

Én zöldség-gyümölcs-dísznövény-virágkötészet (szőlő és bor is, de azt nem csípem annyira).
A kertépítésnél csak a kerttervezést és a kert beültetését, gondozását szerettem, mikor a földmunkákról volt szó, az nem hozott lázba :)
Aromanövényekből írtam volna szakdogát, biotermesztés nyomvonallal TDK-t.
Aztán az élet írt engem, de a tudást el nem vehetik.

@sorsolo: Köszi, erre rákeresek. Hasonló hálózatokban gondolkodtam én is, talán nagyobb refrerenciaérték lesz majd az újabb országváltásnál.

@DieNanny [SZ,CH]: Jaj Istenem, ez kemény lehetett! :D

tanato 2014.01.23. 13:13:39

@petrasp: Köszönöm az infót!Akkor ez fizetős szak volt neki vagy kapott ösztöndíjat?

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.01.23. 19:04:07

@blackhair-lady: Na az éppen az a 'gyári szennyeződés' amit írtam...

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.01.23. 19:07:16

@Világpolgár2012: Ha nekem írtad volna (én is benne voltam egy ilyen eszmecserében) akkor elnézést, nem láttam :(.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2014.01.23. 19:10:58

@nezzazegfele: Egyszer felvetettem egy kertész srácnak, hogy szerintem jó ötlet lenne a kerttervezést a biokertészettel összerakni, de csak pislogott, hogy itthon erre biztosan nem lenne igény...

Mármint, hogy vegyes kertet- dísz és haszon - úgy megtervezni, hogy az ökológiai kertészet alapelvei és persze alkalmazható eszközei és szerei segítségével fenntartható legyen...megfelelő fajtákkal persze...

Hát igen, sokszor kapom meg most is, hogy a biokertészet amolyan humbug, nem is létezik valójában, nem lehet igazán kivitelezni, hiszen már minden talpalatnyi földből méreg csorog. Aztán persze elkezdem cáfolni, akkor meg jönnek a biokertész éjjel permetez baromsággal.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.01.25. 14:32:17

@tanato: fizetős szak volt, nem kaptak semmilyen támogatást, se a tanulmányok esetében, sem lakhatasnal

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2014.01.25. 14:33:25

@petrasp: neki a család fizetett mindent, sajnos munkát sem tudtak, tudott vállalni, pedig szeretett volna.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása