oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. szeptember 14. 06:51,  Gyermekkorunk kedvenc meséi 444 komment

2013. szeptember 14. 06:51 Határátkelő

Gyermekkorunk kedvenc meséi

A mai poszt inkább egy vitaindító gondolat, mint hosszabb történet. Ugyanakkor Stacey felvetései, kérdései szerintem nagyon érdekesek és sokat lehet róluk beszélgetni, nagyon érdekesek lehetnek a tapasztalatok is. Ma tehát beszélgessünk gyermekkorunk (és külföldön élő gyermekeink) kedvenc meséiről, a kulturális különbségekről és ezek következményeiről!

Süsü, a sárkány.jpg

„Külföldön élő magyarként ebédszünetben nemzetközi csapattal beszélgettem a munkahelyemen gyermekkori mesékről. Magyarországról a Süsü, a sárkány, a Magyar népmesék, a TV maci, a Kockásfülű nyúl, a Jamie és a csodalámpa, a No, megállj csak! voltak azok, melyek első körben eszembe jutottak.

Amerikai kollégám említette az I think I can - The little Engine that could mesét, míg az angolok teljesen más emlékeket hoztak fel. Ilyen volt a Thomas and the engines, a Teletubbies, stb.

Sokan költöznek a világ különböző tájaira, és sokan döntenek úgy – külföldi, vagy magyar társat találva -, hogy gyermeket vállalnak. Azonban a kint született vagy felnőtt gyermekeknek már más történetek lesznek az alapok.

Lehetnek ezek vegyes mesék, azaz a magyar és a befogadó ország történetei, vagy a szülők nemzetiségétől függően esetleg több ország történetei is vegyülhetnek.

Lengyel barátnőm például olasz férjével Angliában él, gyermekük három nyelven beszél és nyilván mindhárom kultúra történetei, meséi gyermekkora részét jelenti.

Érdekes lenne a világ különböző tájairól hallani, hogy milyen mesék vannak, és arról is beszélgetni, vajon ezek miként befolyásolják az ő világ- és életszemléletüket.

Nekem az is érdekes lenne, hogy milyen tapasztalatai vannak azoknak, akik két (vagy akár ennél is több) nyelven nevelik gyermekeiket."

A kommentelési szabályokról ide kattintva olvashatsz.

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: gyerek mese nyelv nevelés Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr505512582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.14. 22:22:09

@fannie: Nekem is egyik nagy kedvencem Merle, az Állati elmék, a Védett férfiak és a Francia história ( mind a 13 kötet) áll az első három helyen. Sajnos a Francia históriát eddig nem tudtam beszerezni, sehol sem kapható a teljes sorozat, antikváriumokban sincs meg..:(

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 22:23:24

@diggerdriver: Ez nálunk is így volt, főleg édesanyám szeret nagyon olvasni, de azért annak ő sem örült, amikor a paplan alatt elemlámpával olvastam. Később már kislámpánál, de akkor előfordult, hogy virradatig. Egyetemistaként pedig egy-egy . szabadnapomon konkrétan ottfelejtettem magamat éhen-szomjan a könyvtárban, zárásig. Úgy dobtak ki :). Most persze már sokkal kevesebb időm van olvasni, így is heti 4-5 könyvet veszek ki a könyvtárból.

Teljesen igazad van a gyerekmese-felnőttmese eszmefuttatással.

nyuszigonosz 2013.09.14. 22:24:50

@Shanarey: Na ezt nem tudtam.
Csak a német filmet ismertem és mivel olvastam elötte a könyvet a német film nem tetszett.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 22:25:14

@Barátusz: Aterpater. Tündér Lala neve is elég lányos - a történet ismerete nélkül - de nekem két felmenőm is Lajos, azaz Lala, úgyhogy rögtön fiúként gondoltam rá.

BTBTBT 2013.09.14. 22:26:34

@petrasp:
2005 körül az Európa kiadta a teljes sorozatot kartonált borítóval.

@zöldeketbeszélek:
Az OSZK-ban lehetett jókat olvasgatni egyetemistaként. Pláne, hogy még a tagság is ingyenes volt.

nyuszigonosz 2013.09.14. 22:26:34

@petrasp: Neked megvan az egész Francia história?
Nekem nem sikerült az összeset összeszednem, csak az elsö hármat...
Meg nemrég hiába kerestem otthon a Malevilt, hogy újraolvassam, eltünt. :-(

nyuszigonosz 2013.09.14. 22:27:52

@Shanarey: Rosszul azonosítottam be az eredeti írásomat: akkor a Tavasz 17 pillanata - Vljacseszlav Tyihonov.

Shanarey 2013.09.14. 22:28:41

@nyuszigonosz:

A főcímzene biztosan fenn van a youtube-on.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 22:28:57

@petrasp: Ha itthonról kommentelsz, ajánlom a könyvtárakat. Általában amúgy is csak úgy lehet kivenni, hogy az egész sorozatot viszed. Mondjuk ha meg is vásárolnád, az más.

A Mesterségem a halált olvastad?

nyuszigonosz 2013.09.14. 22:30:43

@Shanarey: Köszönöm, majd igyekszem megtalálni.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 22:33:22

@Barátusz: Én inkább az OMGK-ban olvasgattam (Országos Mezőgazdasági Könyvtár, a kerületi Szabó Ervin könyvtárakban és persze az egyetemi könyvtárban, két évig pedig tagságom volt a Néprajzi Múzeum könyvtárában is, mert faművesnek (is) tanultam és a mézeskalács ütőfákról írtam a dolgozatomat. Tag voltam az Állatorvostudományi Egyetem könyvtárában is, ott egy másik szakdolgozatot (technikusit) írtam.

Szeretem a könyvtárakat, na :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 22:34:15

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Nem csalódhattam olyanban, akinek a nickjében cica van! és 76! :)

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.09.14. 22:39:30

@Barátusz:
" A Metala meg már nyugdíjasok klubja. :)"
Hät neked mär semmi sem jo? Az egyik nyälas, a mäsik nyugdijasok klubbja... :-) Én ugye nem ebben utazom, de a férjem igen, uh nekem "kötelezö" ilyet is hallgatni. Van 1megällapodäsunk, h mindig annak a zenéjét hallgatjuk aki vezet. Ezért neki is van e stickje az én automban, és nekem is van zeném az ö SD-kärtyäjän. :-) Bocs, h Dimmu Borgirt annyira nem kedvelem, bär az egyik koncertfölvételt + igy készült filmet lätnom kellett. :-)
"az uj filmeknél durr bele a közepébe, lehetöleg 20perces akciojelenettel az elején. "
"Nem akciófilmeket kell nézni. :)))"
Legutobb megvettük a G-Force cimü gyerekfilmet...blue ray CFH 9.90 ott voltak hasonlo dolgok, de szerintem igaz ez a legtöbb mai rajzfilmre.
"Nem, A Ledger-Damon szösszenet egy Terry Gilliam film volt 2005-ből. Semmi köze Craig Russell azonos című krimijéhez."
Azota mär a barätnöm (Wiki) fölvilägositott! :-)
Amugy meg: Miért nincs avatarod???

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.14. 22:40:23

Nekem egyébként fel sem merültek gyerekkoromban ilyen Micimackó meg Kisherceg féle agymenések.
Sokan imádják a Vuk-ot.
Könyvben én is de a rajzfilm az rettenetesen túldramatizált.
Ezen a téren kevesebb több lett volna.

A rajzfilm az sajátos műfaj. A rajzfilm az kétdimenziós.
Aki háromdimenziós rajzfilmre törekszik az tévúton jár. Az miért nem csinálja meg filmben?
A magyar rajzfilmek pontosan azért olyan jók mert nem akarnak háromdimenziósnak látszani.
A Disney rajzfilmek pont ezért szarok. Árnyékok meg valami elképesztően természetellenes mozgás jellemzi őket.
Vannak műfajok amiket hiba korszerűvé tenni.
A régi Füles újságban a Rejtő könyvek karikaturizált figurái máig emlékezetesek. Az úgy volt jó ahogy volt.

BTBTBT 2013.09.14. 22:40:29

@zöldeketbeszélek:
Az OMGK van a Moszkva tértől a Tabán/Alagút utca irányában, ott a nagy parkban? Mert ha igen, ott egyszer jártam a 90-es évek közepén. Ha viszont nem az az, akkor nem.

Nem sok könyvtárnak voltam tagja életemben. Ez főleg annak tudható be, hogy a szüleimnek is rengeteg könyve volt meg nekem is van itt bőven. Sőt, rengeteg kötetem náluk van, és időnként elhozogatok magammal ide a nyúlszigetre annyit, amennyit a reptéri súlykorlátozás enged.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 22:42:14

@Barátusz: Megtaláltam a Tündér Lala filmet és bele is néztem. Nem fogom letölteni. Erőltetett, semmi könnyedség nincs benne, oké, nagyon jó színészgárdája van, az igaz, de nem. Egy animációs filmen sokkal jobban be lehetne mutatni ezt a varázsvilágot.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 22:47:00

@Barátusz: Igen, az az OMGK. Nekünk is rengeteg könyvünk van, de az én igényeimet képtelenség lett volna a hazai felhozatalból kielégíteni. Ha csak a szakkönyveket megvettem volna, amelyeket kikölcsönöztem és elolvastam, Isten pénze sem lett volna elég, plusz a hely is korlátozott volt, mégsem az Esterházy-kastélyban éltünk :)!

Egyébként meg a könyvtárak hangulata is megfogott, jó könyvtárba járni.

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.09.14. 22:49:24

@zöldeketbeszélek: :-)
A macskäkat csak mostanäban kezdem megkedvelni, a nevem egy régi munkahelyi viccelödésböl jön, aztän amikor be kellett regelni ez jutott eszembe. (meg mäs is, de ez illendöbb volt. :-) )
Anyukämnak, akivel könyveket szoktunk cserélni, csak annyit szoktam elärulni, ha nagyo nem az a vége, mint amire szämitani lehet, h ne lepödjön meg, szomoru lesz a vége. A legutobb az Arany iränytünek olvasta el a 2. és a 3. részét, ott szoltam, h szomoru lesz, bär az elsö vége is szomoru. A filmben megvältoztattäk a sorrendet, igy ott nem derül ki, ö meg nem olvasta az elsö kötetet, mondvän a filmet ugyis lätta. Amugy ezt, meg az Eragont sajnälom, h nem folytattäk a megfilmesitését, de az idözités sajnos rossz volt (HP), és a häjpoläs is a HP felé ment el.
A Tündér Lala is kötelezö vétel volt. Én anno nem értettem, h a Tündérkirälynönek miért nem ugy mozog a szäja, mint ahogy hallom a beszédet. :-)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 22:49:37

@diggerdriver: Te most a Jégkorszak, Toy Stori, Szörny Rt. és hasonló filmekre gondolsz?

Nem mondom, hogy nincs igazad, de a mai animációs filmek valójában nem a rajzfilmeket helyettesítik, hanem az élőszereplős filmeket. - nem biztos hogy ebben nem tévedek, én így érzem.

nyuszigonosz 2013.09.14. 22:50:41

@diggerdriver: A Disney rajzfilmek olyanok, mint a túl sok porcukorral hintett édességek.

Sokkal élethüebbek, szebbek és jobbak a magyar vagy cseh, lengyel rajzfilmek vagy a Nils Holgersson

Shanarey 2013.09.14. 22:52:06

Nofene és Gusztáv kimaradt a felsorolásból.

Rá senki sem emlékszik?

www.youtube.com/watch?v=Y0OS8gbAf3A

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 22:52:54

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin): Az Arany iránytű nekem is nagy kedvencem volt, a film annyira nem jött be, bár Nicole Kidman jól hozta a gonosz figurát. Meg is szerettem volna venni, de a három kötet elég drága volt akkor. Most már lehet, hogy olcsóbban is hozzájutnék.

A Tündér Lala filmben Ernyei Béla mint erkölcsi példakép testőrkapitány :)))!

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.14. 22:55:49

@Barátusz: Sajnos 2007 körül leltem rá könyvtárban, és már nem tudtam beszerezni mindegyik részét..:( próbáltam megrendelni, de úgy sem ment...

@nyuszigonosz: nincs meg sajnos, éppen ez az, hogy nem tudtam összeszedni belőle a sorozatot, pedig akárhol jártam, mindenhol bementem antikváruimba..jellemzően a közepe sehol sem volt meg, és általában az első néhány rész volt beszerezhető szinte mindenhol. Szerencsére édesapám annak idején rengeteg könyvet vásárolt, így Merlétől is nagyon sok minden megvan, többek között a Malevil is.

@zöldeketbeszélek: könyvtárban akadtam rá, Győrben, onnan kölcsönöztem ki az egészet. Aztán évekkel később, amikor már Debrecenben laktam, újra akartam olvasni, de annak a könyvtárnak, ahova én jártam, nem volt meg az egész sorozat. Itt Angliában még nem kerestem, de kötve hiszem hogy az angolom elég lenne ahhoz, hogy élvezzem...:(

Hálás vagyok a szüleimnek, mert kiskoromban rengeteg mesét olvastak, sok könyvünk, diafilmjeink voltak (az én kedvencen egy dzsungelben játszódott, nem emlékszem a címére), és meselemezek!! Magyar népmesék, meg mindenféle más, jó volt hallgatni...és mesekönyvből is sokféle volt, emlékszem volt egy könyv amiben indián mesék és történetek voltak, azok inkább állatos sztorikról meg a Nagy Manitu-ról szóltak, de én pl szerettem az Ezeregy éjszaka meséit is, az is megvolt.. Aztán még ott volt ugye Szutyejev Vidám mesék-je, meg Gazdad Erzsi Mesebolt-ja is, mint kedvenc...meg a Mesél az erdő sorozat!!
Szerettem és szeretek is olvasni, máig hálás vagyok a szüleimnek, hogy annak idején megszerettették velem a könyveket és annyit meséltek! :)

BTBTBT 2013.09.14. 22:55:57

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
"Hät neked mär semmi sem jo?"
De, sok minden, viszont a Metala 97 óta nem csinált sok értelmeset.
A baj, hogy a 80-as években induló zenekarok közül a többi sem. :)
Nekem is van wiki nevű "barátnőm". Nem tartós kapcsolat. :)))

Miért nincs avatarom? Nem tudom. Nem érdekelt. Gondolom, amit idepofázok, fontosabb. Vagy lényegtelenebb. Kinek mi. :)

@zöldeketbeszélek:
Akkor ott voltam.
A Tündér Laláról nagyon-nagyon homályos élményeim vannak. Valami lányos fiú (vagy fiús lány?) rémlik. Tévében láttam. :)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.14. 22:57:30

@zöldeketbeszélek:
Nem, nem ezekre gondolok hanem például a Szépség és a Szörnyeteg-re vagy az Oroszlánkirály-ra.
Nézhetetlen elbaszott rajzfilmek.

nyuszigonosz 2013.09.14. 22:59:36

@Shanarey: Igen, emlékszem, de ezt a részt, amit ide tettél azthiszem nem láttam. Milyen jó! :-)))

nyuszigonosz 2013.09.14. 23:00:23

@petrasp: Na akkor talán sehol nem összeszedhetö. :-(
Na de legalább neked megvan a Malevil.

zebralany · http://zebralany.blog.hu 2013.09.14. 23:01:34

De jót nosztalgiáztam! :) Nálunk is kultúrák keveredése van, de én a fiammal gyakran nézek magyar meséket, igaz egyenlőre én jobban élvezem mint ő.... Jók a felsorolások, párról el is felejtkeztem, holnap tudom mi lesz műsoron. Pumuklit írtátok már? Én azt is nagyon szerettem.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:02:02

@petrasp: Nem szoktál hazautazni? A Bookline oldalán majdnem az összes része fenn van rendelhetőként!

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.09.14. 23:02:25

@nyuszigonosz:
Amit írsz azzal teljesen egyetértek kivéve az élethű jelzőt.
Pontosan azzal basszák el hogy élethűbbé próbálják tenni.
Sajnos sikeresen.
Miért kell élethűvé tenni?
A mese már eleve nem élethű. Mindegy milyen formában, könyv film rajzfilm alakban fogyasztod.
Pont ez a lényeg hogy semmi köze az élethez. Mert MESE.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.14. 23:03:53

Ja, és persze Marék Veronikától is jöhetett bármi, a sokat emlegetett Kockás fülű nyúl, Kippkopp, Boribon, de a Télapó és az ezüstmackó volt a legjobb!! Szepes Mária Pöttyös Pannija és Kockás Petije is egy élmény volt!

Naschkatze (Mostindien / CH) 2013.09.14. 23:05:57

@Barátusz: Pedig ha lenne, akkor én tuti kinagyitanäm... :-)
(Sokszor, ha pörögnek a kommentek és frissiteni kell, akkor az utolso avatart jegyzem meg, nem az idöpontot.)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:07:55

@Barátusz: Nem egy mai film, az igaz. Itt belenézhetsz:

videakid.hu/videok/mese/tunder-lala-00-amalfi-aranyos-film-kAnNOjqMQlj0gJ9P

Az avatar arra is jó, hogy könnyebben észre lehessen venni a hozzászólásodat.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.14. 23:08:29

@nyuszigonosz: @petrasp: Nem szoktál hazautazni? A Bookline oldalán majdnem az összes része fenn van rendelhetőként!

Ez az infó neked is hasznos lehet!!

@zöldeketbeszélek: "nem szoktál"...még csak nyolc hónapja vagyok itt, de egyszer már hazautaztam, még nincs rendszeresség...:) ha majd legközelebb hazamegyek, megnézem, vagy megkérem a családomat, köszönöm a tippet!! Ja, a Mesterségem a halált nem olvastam.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:10:04

@petrasp: Garantálom, hogy ha elolvasod egy hétig máson sem fogsz gondolkozni. Erre azért készülj fel, nagyon kemény témát dolgoz fel.

nyuszigonosz 2013.09.14. 23:11:28

@petrasp: Igen, éppen az elöbb olvastam. :-))

BTBTBT 2013.09.14. 23:15:25

@nyuszigonosz:
Nekem is megvan. Újra el kéne már olvasni 19 év után. :)

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
Majd keresek valamit. Hogy nagyítod ki?

@petrasp:
Bookline? Ott nagyon sok antikvárium kíválata is fent van.
A Mesterségem...-et csak akkor olvasd, ha van gyomrod egy koncentrációs tábor vezetőjének egyes szám első személyben írt történetéhez.
Bár ez így rémisztően hangzik, állati jó regény. Kétszer is olvastam. Persze nem ettől állati jó. :D

@Shanarey:
Hogy a fenébe ne emlékeznénk Gusztávra! :)))

Valaki... hogzan töltök fel képet? Köszi.

nyuszigonosz 2013.09.14. 23:15:38

@diggerdriver: Élethü. Mi is az: szerintem a színek a figurák, akiknek elhiszed, hogy vannak. Gyerekként is és felnöttként is.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.14. 23:16:17

@zöldeketbeszélek: az a koncentrációs táboros ugye?? valami rémlik...de még nem vágtam bele. Merle amúgy is mindig úgy ír hogy sokáig gondolkodsz utána a sztorin. Sajnos van az a rossz/jó szokásom, hogy egy-egy könyvet többször is elolvasok, ha megfogott a sztori, Merle is ilyen. De mindig, minden alkalommal találok benne valamit, amit azelőtt nem vettem észre, és újra elgondolkodtat.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:17:13

@Barátusz: Én a profilom beállításainál tudtam képet feltölteni. Indapassos azonosítóm van, blog.hu blogom.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:19:29

@petrasp: Igen az, ahogy Barátusz is írta. Én is többször elolvasom a nagyon tetsző könyveket. Különben is, ahogy telik az idő és öregebbek, na meg bölcsebbek (:)) leszünk, úgy látunk bele egyre mélyebben az író által teremtett világba. Na persze csak ott, ahol vannak is mélységek.

nyuszigonosz 2013.09.14. 23:23:04

@petrasp: Nekem is van sok sok könyv, amelyikekhez visszatérek, többször is elolvasom öket.
Persze, nem az összes, az istentudja hányszáz elolvasottból, de sok ilyen van.

BTBTBT 2013.09.14. 23:23:29

@zöldeketbeszélek:
Köszi, de sima képfeltöltésre gondoltam, nem avatarra. Az utóbbit tudom, hogyan kell.

Csak mert fel akarok rakni nektek egy képet egy hatalmas magyar rajzfilmből, amit kora délután már említettem. :)

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:23:37

@zebralany: Igen, nagyon aranyos! És a Végtelen történet? Könyvben és filmen is imádtam. Könyvben persze jobb, mint majdnem minden.

Shanarey 2013.09.14. 23:24:44

@Barátusz:

Rákattintasz a saját nevedre a beírásod felett, és utána a beállításokra mész. Ott a jobb oldalon, nagyjából az email címeddel egy vonalban van egy link a képfeltöltésre. Ott meg van adva mekkora lehet a kép.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:25:36

@Barátusz: Bocsi, akkor félreértettelek, mert előtte arról is ment a diskurzus, hogy miért nincs avatarod. Különben valahol az is jellemző, hogy ki milyen avatart választ. Lásd Diggerdriver avatarjait :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:26:30

Még van cirka fél óránk, hogy Babette jóslatát az 500 kommentről valóra váltsuk :)!

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.14. 23:27:29

@Barátusz: kösz a tippet, utánajárok. a koncentrációs táboros meg....az egy nagyon érdekes téma, és Merlét ismerve, meg ahogy most gyorsan utánaolvastam a wikin, eléggé tényszerűen és plasztikusan ábrázolja a történetet. más kérdés, és nem is a mesékhez tartozik, de mindig is érdekelt ez a korszaka a történelemnek, szóval nem lehetetlen, hogy belevágok. ha majd hazajutok, utána járok ennek a könyvnek, mert ez sajnos nincs meg.

@zöldeketbeszélek: igen, de pl nekem attól is függ, hogy mit mond egy könyv, hogy milyen hangulatban, lelkiállapotban olvasom. örülök, hogy az újraolvasással nem vagyok egyedül..:)

BTBTBT 2013.09.14. 23:30:40

@Shanarey:
Ez jó, köszi, de hogyan jut el a kép a HÁ-ra?

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.14. 23:31:10

@nyuszigonosz: :) nekem is megvannak az "állandók", fene sem tudja miért, de valamiféle stabilitást adnak. éppen ezért, vagy ennek ellenére nehezen hagyom el őket, mindig vissza- visszatérek és választom a már elolvasott könyvet mintsem egy újat, mert tudom hogy az nem okoz csalódást....tudom hogy hülyeség..:)

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.14. 23:35:01

@Barátusz: jajjjj, Marcipán fiam, szirénát!!!! :DDDDDDD

BTBTBT 2013.09.14. 23:35:40

@Shanarey:
Mi más?

@petrasp:
Aúúúúúúú! :DDD

BTBTBT 2013.09.14. 23:36:11

@Shanarey:
Arra már nem emlékszem, annyira régen láttam utoljára.

nyuszigonosz 2013.09.14. 23:39:34

@petrasp:
Látom, @Shanarey: kielözött, de nem, nem hülyeség.

BTBTBT 2013.09.14. 23:45:10

@petrasp:
Annyi jó olvasnivaló van, hogy újraolvasni nagyon ritkán van időm/alkalmam.
A 22-es csapdájá-val két évtizede sokkoltam le magam, akkora volt, és jelenleg nem fér bele az olvasnivalóim közé.
A Garp szerint a világ-ot csak évtizede, de sajnos az sem.

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.14. 23:46:11

@Shanarey:
@nyuszigonosz: na, akkor megnyugodtam...jó, tudom hogy nem hülyeség, hanem inkább a személyiségem egy részét tükrözi, engem nem zavar, de jobb lenne egy kissé nyitottabbnak lenni..:D

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:49:58

@Barátusz: Pityke őrmester tényleg nagy! És Doktor Bubó?.Ursula nővér volt benne a kedvencem :)l

régebb óta vagyok Subban mint te 2013.09.14. 23:50:19

Mikrobi
Barbapapa

Ezek kimaradtak.

------------------------------------------------------------------------------------------------
Ez egy visszatartott, cenzúrázott (aka ellenőrzött) hozzászólás, íródott 2013.09.14 23:39
Magyarország

petrasp · http://kulfordementemmajdjovok.blog.hu/ 2013.09.14. 23:54:31

@Barátusz: teljesen igazad van, és hidd el, én örülnék a legjobban, ha befogadóbb, nyitottabb lennék az új könyvekre, persze ez nem jelenti azt hogy soha nem olvasok újabb könyvet, csak nehezen engedem el a régit.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:56:28

@petrasp: Én meg a lelkiállapotomhoz igazítom, hogy milyen könyveket olvasok. Például mostanában ha csak lehet, valami könnyed limonádét, nincs lelkierőm másra. Máskor rákattanok mondjuk Mankellre, vagy történelmi krimikre C.J. Sansom, Caleb Carr nagyon ott van. Évekkel ezelőtt az egyik kedvencem volt Stephen King, a Setét torony című sorozata és a Végítélet nagyon ütős, de érdekes, teljesen kiszerettem belőle. Sablonosnak érzem az újabb könyveit. A kertészeti témájú ismeretterjesztő és szakkönyveket is rendszeresen olvasom, na meg gyermekpszichológiát. Furcsa, hogy a szépirodalom nem fér bele az időmbe, de az olyan elmélyülést kíván, amire mostanában nincs lehetőségem. Majd ha a kislányom nagyobb lesz :).

BTBTBT 2013.09.14. 23:59:02

@zöldeketbeszélek:
Beszél majd az utókor.
Kiről?
Doktor Bubóról.
Naná, hogy nemcsak a Frédi és Béni, hanem ez is a rímhányó miatt lett hatalmas. :)

@régebb óta vagyok Subban mint te:
Hüpp-hüpp-hüpp, Barba trükk.

@petrasp:
Azt olvass, amihez kedved van. Nem számít, hogy más erről mit gondol, ha neked örömet okoz. Akkor sem, ha mindig ugyanazt a 30 könyvet olvasod egész életedben.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.14. 23:59:40

@petrasp: Az állandó könyveket én 'utazásra' használom. Ha ki akarok szakadni a jelenből, valami bánt, rosszul mennek a dolgok, akkor előkapom a Téli bereket. És máris a Kis-Balatonnál vagyok, hóban, fagyban, Matula bácsival és a srácokkal :).

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.15. 00:02:58

@Barátusz: "A Mesterségem...-et csak akkor olvasd, ha van gyomrod egy koncentrációs tábor vezetőjének egyes szám első személyben írt történetéhez.
Bár ez így rémisztően hangzik, állati jó regény. Kétszer is olvastam. Persze nem ettől állati jó. :D "

És Kirst-től a Tisztgyárat olvastad? Nekem ez is 'ismétlős' kedvenc.

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.15. 00:05:34

@Babette_: Éjfél után 5 perccel, 419 komment. Majdnem összejött :)!

BTBTBT 2013.09.15. 00:10:49

Áááááá, elveszett a kommentem! :(

BTBTBT 2013.09.15. 00:13:27

Hogy @cicalany76 (die Schnäpplijägerin): is nagyítgathasson kedvére.
Aki ismer, tudja, hogy miért ez lett az avatarom. Aki nem, az találgathat. :)

@zöldeketbeszélek:
Micsoda véletlen!
92 nyarán anyám akkori barátnőjétől kaptam egy mustársárga, vászonkötésű példányt, és idén, év elején ki is olvastam.
Egyetlen szóval? Óriási!

zöldeketbeszélek · http://zoldeketbeszelek.blog.hu 2013.09.15. 00:18:26

@Barátusz: De örülök, hogy más is ismeri :)! Igen, tényleg óriási. Nekem is a mustársárga vászonkötésű van meg.

Az avatarod két, rituális tavaszi táncot járó ebihal egymásba gabalyodva. Na, eltaláltam, igaz :)?

Komolyra fordítva a szót, én kidőltem a sorból, ahogy látom sokaknak fellőtték már a pizsamát, én is jóéjt kívánok.

Jó kis témát dobott fel HA!

BTBTBT 2013.09.15. 00:21:46

@zöldeketbeszélek:
Yin és yang.
De akár ívó ebihalaknak is nézhetők. Attól függ, ki mire asszociál a képből. :)

Jó téma, úgy is, hogy sok rendszeres kommentelő el se jutott ma idáig.

Jó éjt!

Shanarey 2013.09.15. 00:34:06

@Barátusz:

Yin és Yang, és mindkettő jelen van a másikban is

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.09.15. 04:28:37

@Pink Elephant: Hát persze, mert az angoloknak/usákoknak nem volt Romhányi Józsefjük... :D

wiki: "A nagyközönség elsősorban játékos állatverseit ismeri, ezeket halála után, Szamárfül néven adták ki,[2] másrészt számos rajzfilm szövegének szerzőjeként emlékezhet rá. Az ő nevéhez fűződik például A Mézga család, melynek három sorozatát dolgozta ki Nepp Józseffel együtt a Pannónia Filmstúdiónál, a Kérem a következőt! (Dr. Bubó, 1975), a Mekk mester, (1974) valamint a Flintstone család – magyarul: Frédi és Béni, avagy a két kőkorszaki szaki – több mint negyven epizódjának bravúros szövege. A mindezen műveiben megnyilvánuló sziporkázó verstehetsége nyomán hamar elnyerte a „Romhányi, a rímhányó” nevet."

Bocs, ha már volt...

Ugyandehogy (törölt) 2013.09.15. 06:23:59

örülök, hogy Csepkét senki sem említette, mert az meg egy borzalom.

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.09.15. 06:25:32

@petrasp: Igen, nekem is hiányzik egy-két kötet. De amelyik megvan, azt már mindegyiket elolvastam többször. Ha már olyan szinten leszek a franciával, akkor jöhetnek majd eredeti nyelven.

victor vacendak 2013.09.15. 08:51:23

A 2000 után készült magyar népmesék kifejezetten undorítóak. Pedig a gyerekemnek megmutatatndó magyar mesék listájára felírtam. A Süsü, Kukori Kotkoda, Vuk, Frakk, Mikrobi, Pityke, Pom Pom és egy sor Meixner Ildikó/Kemény Henrik bábfilm és a Zebtévék mellé. Ahol mi élünk, nincseneke igazán jó hazai mesék, így mindenképpen a magyar lesz az alap, főként mert az alternatíva a külföldi rajzfilmcsatéronák csupa erőszak történetei.

fannie · http://elet-uton.blog.hu/ 2013.09.15. 09:33:09

@zöldeketbeszélek: Éltél Nápolyban? És milyen volt? Én Pisában laktam 5, Torinóban 1 évet. Nápollyal kapcsolatban sajnos elég előítéletes vagyok. Neked mik a tapasztalataid?

BTBTBT 2013.09.15. 09:52:40

@cicalany76 (die Schnäpplijägerin):
A te "Leszarom"-osodhoz kell kell nagyító. Az enyém megy anélkül is. :)

zachary 2013.09.15. 09:57:45

Na szerintem ebben nekem van a legtöbb rálátásom, mert én gyereksebész rezidensként dolgozom külföldön. Ez mindig a szülőktől függ. A gyerek alapból a tvből és a társaitól megkapja a fogadó ország meséit, az anyaországiakat meg akkor, ha a szülők figyelnek erre. Akkor a két mesevilág jó elegyet alkot..

M. Péter 2013.09.15. 11:12:20

@Barátusz: Értelek, csak egy részletben kijavítottalak, és továbbra is fenntartom, ha az állam vagy személytelen nagyvállalat megkárosításáról van szó, akkor a magyarok nagyon is lelkesen együttműködnek.

colonel Tigh 2013.09.15. 11:50:15

A Fehérlófiára emlékszik valaki? Az a rajzfilm (animációs) zseniális. Mondjátok ki lassan: Hétszünyű Koponyányimonyók... Jézusom, de jó :)

BTBTBT 2013.09.15. 15:12:23

@zachary:
Nem tudva pontosan, hogy itt kinek mi a munkája, annyira ne legyél ebben biztos .
Egyébként akkor szerénynek is mondod magadat?

@M. Péter:
Nem kell magyarnak lenni az ilyesmihez. Viszont Nyugat-Európában legalább nincs rákényszerítve a magyar, hogy "okosba" intézzen hasonlókat. (Persze máshoz hasonlóan megcsinálja.)
Az állam meg a nagyvállalat, amelyek ott igyekeznek levenni ahol érik vagy kevesebb bérért dolgoztatni az embert? Sértődés ne essék, de ez tőled egy kicsit demagógul hangzik.
Kivéve, ha vállalatvezető vagy. :)

@cylonflatus:
Említettem jóval fentebb. És remélem, hogy most nem keverem össze a Hófehérrel.

élhetetlen 2013.09.15. 16:13:40

@sodalisO: „Biztos vagyok abban, minden angol gyerek szobájában sok játék mellett könyvek is vannak.” Azért a hozzászólásod hangulatából az derül ki, hogy nem vagy ebben annyira biztos. Nem akarok általánosítani, mert két esetből tisztességtelen lenne, de kétszer három hetet töltöttem angol családnál, nyelvtanfolyam kapcsán, és mindegyik lakásban volt álkandalló, de könyv, könyvespolc egy darab sem. Csak az elő eset: Itthon eligazítás, vigyünk ajándékot a családnak, paraméterek adottak, anyuka 3 és 5 éves gyerekkel (elvált, ezért adja ki az egyik szobát). Kivittem két gyönyörű, nagy alakú mesekönyvet (Füzesi Zsuzsa illusztrálta, (gyönyörű!), angol nyelven, Hamupikőke és talán a Csipkerózsika). Kivitték a kertbe, el is ázott ott, és nagyon nem érdekelte Őket.

élhetetlen 2013.09.15. 16:13:40

@Barátusz: „Egy ido utan mar kivulrol tudtuk a mesek szoveget, es mi meseltunk a szuleinknek. Nem mutattak, de biztosan marhara untak.” Ez már a jobbik verzió! Az igazi az, mikor már kívülről tudják, de felovastatják, és ha fáradtabb vagy és kihagysz egy „és”-t, akkor rád szólnak! (napi nagynéni voltam két kölyöknél).

élhetetlen 2013.09.15. 16:13:40

@Barátusz: „Csak mert Karinthy átköltése óriási és megismételhetetlen”. Erről jut eszembe, mert nem mese ez gyermek, Lem Kiberiádája, Murányi Beatrix (ez azért súlyos, hogy negyven év után is emlékszem a nevére, mert a kollégámét is elfelejtem, ha két hétig nem használom) fordítása volt, nem tudok lengyelül, nem tudok utánanézni, ezért kiváncsi lennék, hogy miből jött össze a „robodri, ami a visszacsaholás elvén működik”. „Valaki mondja meg”, jobb volt az eredeti mű, mint a magyar fordítás?

Globetrotter2014 2013.09.15. 17:29:23

Érdekes dolog ez, akármennyire próbáljuk beállítani van egy kulturális szakadék köztünk és a nyugat között, ami bár bizonyos esetekben nem olyan rossz (hagyományos kultúra, nemzeti gyökerek), az felnőttek számára adott TV műsorok (amelyeket elvileg a keresletre szabnak) azt tükrözi hogy ezekből a gyökerekből kevesebb pozitív származik.

Persze attól is függ mit veszünk "nyugatnak", mondjuk az olasz TV szerintem kritikán aluli, párosítva az olaszok gyakorlatias hozzáállásával (pl könyvolvasás mellőzése), az átlag magyar viszonyulása a kultúrához már nem tűnik annyira problémásnak...

Alamedan 2013.09.16. 17:40:00

Nagyon jo hogy ennyi magyar meset irtatok, megyek keresgelni...;-)
Nekem a Mezga csalad jutott eszembe hogy mennyit rohogtunk, foleg Aladar kalandjain.:-)
Manapsag a Pettson es Findus konyveket szeretem, nagyon aranyos es remek humora van. Ismeri valaki?

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása