oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 10. 06:42,  Belefásultam a kilátástalanságba 902 komment

2013. július 10. 06:42 Határátkelő

Belefásultam a kilátástalanságba

Miután Ágnesnek elege lett abból, hogy egy helyben topog, gondolt egyet, kiadta házát és nekiindult. Angliai munkahelyén meg kellett küzdenie a diszkriminációval, a sokkoló közös szállással, de sikerült túljutni a nehézségeken.

London tömeg_1.jpg

„Gondolkodtam, hogy írjak-e egy posztot (tudom, Anglia...), vagy sem. Végül is miért ne oszthatnám meg az élményeimet? Nem akarok senkit sem lebeszélni/rábeszélni az újrakezdése, de úgy vélem, a történetem tanulsággal szolgálhat a menni akaróknak éppúgy, mint a maradni vágyóknak.

Az elhatározás megszületett, még 2011-ben. De végleges formába 2012-ben került, amikor véletlenek (?) folytán úgy döntöttem, hogy Anglia lesz a célállomás.

Habár volt állásom (nem rossz beosztásban dolgoztam egy balatoni városban a helyi viszonylatokhoz képest nem rossz pénzért, volt egy saját – és bank- - tulajdonú házam és egy kocsim), úgy döntöttem, elmegyünk, mert elég volt. Belefásultam a mindennapokba, a kilátástalanságba.

Így röpke két hét alatt kiadtam a házat, megvettem a jegyeket (igen, jegyeket, mert egyedülálló anyaként egy darab kiskorú gyerekkel is rendelkeztem), pár nap alatt megpróbáltuk az eddigi életünket bepréselni két db. Bőröndbe. Elég nehéz belepréselni minden két bőröndbe. Emlékeket, ruhákat, itthoni ízeket. Mondjuk kb. lehetetlen.

Diszkrimináció a munkahelyen

És nekivágtunk. Szállás, állás nélkül. Szállást találtunk, két hét múlva dolgoztam, hotelben, ez is oldalakat töltene meg, a gyerek iskolába járt. (Az iskolai ügyintézés nagyon gyors volt, két nap alatt sikerült elintéznem, mert közvetlenül a kiszemelt iskolával vettem fel a kapcsolatot.).

Az első munkahelyem egy 5*-os szálloda volt, de a housekeeping ugyanúgy a legrosszabbul fizetett munkakörök között van, holott szerintem itt dolgoznak a legtöbbet.

Én dolgoztam, szembesültem diszkriminációval a munkahelyemen, de készséges ügyintézéssel is. Dolgoztam és dolgoztam, állásokat néztem, munkahelyeket váltottam.

A hotelmunkát nem ajánlom egyedülálló anyáknak, mert kb. minden hétvégen dolgoznod kell, a fizetés nem túl jó, ellenben belegebedsz a munkába. Rengeteg el nem sírt könnyem volt, a lábaimat néha nem éreztem, holott nem „csak" takarítottam, hanem supervisor voltam. (Ugyanúgy takarítod a klotyót, csak több pénzért).

Sokkoló a közös szállás

Az első szállásunk egy kínai vendégházban volt. Olcsó volt, megvolt a tisztálkodási lehetőség, meg az alvás. A második már staff szállás egy nagyon kedves angol tulajnál, igaz, hogy a hűtőben egy polcunk volt, és még így is rengetegszer eltűnt az ennivalónk, vagy a tulaj gyerekei, vagy a kutyái ették meg, de legalább volt hol aludni.

Aki megszokta, hogy önálló, hogy a hűtőben csak az ő cuccai vannak, hogy minden este le tud fürdeni, mert van melegvíz, annak sokkoló...

Olyan apróságok is kikészítik az ember lányát, hogy merre is kellene nézni az utcán? A papírmunkák. Nulla nyelvtudással szintén nem ajánlom, hogy megpróbálkozz az űrlapok kitöltésével.

De én tudtam, eldöntöttem, hogy nem a hotelszakmában akarok megöregedni, ezért minden nap böngésztem az álláshirdetéseket, küldtem naponta tucatjával az önéletrajzokat, és nem adtam fel a nemleges válaszok után.

Hittem magamban

Most egy mérnöki cégnél (kisváros) dolgozom beszerzési asszisztensként. Felvettek, mert volt tapasztalatom, mert hittem magamban. Megbecsülnek, tisztelik a tudásomat. Én pedig örömmel megyek be dolgozni minden nap.

Nem úgy kelek fel hétfő reggel, hogy mikor lesz már péntek délután, mert jól érzem magam a munkahelyemen. És ezt látják is rajtam, hogy jó hangulatban dolgozom, és értékelnek.

Keményen dolgozom, az igaz. De az ebédszünet szent, senki nem zavar, amíg a csirkecomb kilóg a számból. Ha lejárt a munkaidőm, de még van elvégzendő feladat, akkor nyugodtan megkérdezhetem a főnökömet, hogy hagyhatjuk-e holnapra a melót (mivel nem rajtam múlt, hogy nem végeztem.) Nem zsebbe fizetnek. A munkaidőbe belefér, hogy a kollégával a most született kisgyerekéről érdeklődjem.

Ha vannak céljaid, sikerülhet

Nincs egy éve sem, hogy kijöttünk, de megérte, szerintem. Nem bátorítok senkit, mert tudomásul kell venni, hogy ha a vendéglátós szakmában kezded, akkor rengeteg megaláztatásban lesz részed. Ha többre vágysz, vannak céljaid, összeszorítod a fogadat, akkor sikerülhet, nekem sikerült.

Ne azzal foglalkozz, hogy külföldi vagy, hanem azzal, hogy akarod-e azt az állást. De meg kell dolgoznod érte. Nulla nyelvtudással, nulla tapasztalattal én nem vágnék bele a helyedben. Ha otthon keményen dolgozó, becsületes ember voltál, akkor itt meglesz a gyümölcse. De ha otthon is csak hőbörögtél, és mindenről a másik tehetett, ne gyere. Ne keltsd rossz hírünket.

A nulla IQs hozzászólásokra nem válaszolok. Akik akarnak jutni valamire, azok írhatnak."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr215397354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BTBTBT 2013.07.11. 00:53:33

@Amarante:
Nem. Általában másnap délelőtt még felnézek az előző napi posztra, hátha írt valaki, de aztán már vagy az újjal foglalkozom, vagy ha nincs időm, azzal sem. Az értesítők meg időnként elakadnak, és jó ideig semmi sem jön.
Valami amerikás magyar szótt bé? Haggyá mán! :)))

@Igényes:
Nekem is az egyetemen szóltak, hogy így szerezzek tagságit.

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 00:58:06

@AgnesE:

jaj dehogynem! otthon se ment,UK-ben sem sikerült nagyon
leírtad,elolvastuk,nem hibáztatunk

a gondja mindenkinek azzal az utolsó két frusztrált mondattal volt
-ne gyertek
-nem beszéltek angolul

ez frusztráció

honnan tudod,hogy ki honnan ír és hány nyelven ,milyen szinten beszél
az angol a világ legkönnyebb nyelve,mindenki beszéli
honnan tudod,hogy az itt lévők közül nem vitték többre nálad
miből gondolod,hogy te minden magyart felismersz magad körül
ja csak azért ,mert a neve angol és tökéletesen beszél attól te már azt hiszed angol és nem magyar véletlenül?- önhitt vagy

pici a te világod, ennyit mondok

amúgy miért az angolul nem beszélő magyarok zavarnak épp?

London tele van katasztrofálisan beszélő szlovákokkal ,kínaiakkal és még sorolhatnám,téged meg magyar létedre miért pont a magyarok zavarnak?irigy vagy?

Amarante 2013.07.11. 01:00:18

Jo ejt mindenkinek!:)

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 01:01:30

@Igényes: na ez is változik ,képzeld a spanyolok és portugálok épp most a volt gyarmataikon találják meg az ígéret földjét ebben a válságban

A portugálok már nem Braziliaba mennek,hanem Angolába, Mozambikba,mert több a zsé,mint EURÓPÁBAN

Igényes 2013.07.11. 01:03:10

@vöribaba: Én elvagyok viszonylag szegényen. De a civilizációhoz ragaszkodom.

BTBTBT 2013.07.11. 01:03:20

@Amarante:
Beleolvastam, és ahelyett, hogy felidegesített volna, jót röhögtem rajta. A nőnek legalább volt jó gondolata, de a többi?
Eszméletlen, hogy emberek mennyire mellé tudnak lőni. :)))
Az egyiket nem ismertem, a másikkal viszont a napokban már sikerült közös nevezőre jutnunk, úgyhogy nem értem, hogy akkor most miért jó a kis lelkének, hogy anomím fikázhat, amikor nem is vele vitáztam.

BTBTBT 2013.07.11. 01:05:08

@vöribaba:
Múltidőben fogalmazol? :)

Ezek itt elkezdték ezt a "barátuszozás"-t egy hete. Hogy vajon honnan is szedték, ha előtte 2 hónapig eszükbe sem jutott?

@Amarante:
@Igényes:
Bevesszük a vöröst? :)

BTBTBT 2013.07.11. 01:08:05

@Igényes:
Oké. Nem mintha rajtam múlna. :)

@vöribaba:
A férfiszakasz fele által be vagy véve. :)

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 01:10:03

@Igényes: megértelek
Afrikában tényleg csak a természet van és pénz

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 01:12:20

@Barátusz::D
tetszik a neved
mi ihlette?
rendtag nem lehetsz,ugye?

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 01:13:35

@Igényes: mi keletiek vagyunk a nyugat négerei lol

BTBTBT 2013.07.11. 01:14:59

@vöribaba:
Ne nekem köszönd.

De, cölibátust is fogadtam. Már ide is bevezették a netet. Haladunk a korral. :)
Á, dehogy, csak egy kis szófarigcsálás eredménye a dolog.

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 01:40:08

@Barátusz:

az egy arany élet, én láttam

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 01:41:10

@Barátusz
nyugodalmas jó éjszakát

2013.07.11. 03:51:54

@neoteny: "Drágának elég drága, és tele van nyugdíjasokkal, de ezektől eltekintve -- szerintem -- a legjobb hely Kanadában. "

Sajnos mi is növelni fogjuk majd a nyugdijasok számát, de addig még jó pár évet ki kell bekkelnem a public service-ben itt Nanaimo-ban! :)) Addig is Victoria marad az egyik kedvenc célpontom a szigeten - anyósék Saanich-ban élnek, még oda is nagyon szivesen megyek! :))

neoteny · http://word.blog.hu 2013.07.11. 04:34:09

@cougarcat:

Special! :)

Létezik még az az oriental restaurant Nanaimo előtt aminek anno volt egy nagy neonja "NO MSG" felirattal? :))

2013.07.11. 05:17:56

@neoteny: Hmmm, a fene tudja, a felirat persze rémlik, de az étterem?? :))

neoteny · http://word.blog.hu 2013.07.11. 05:33:17

@cougarcat:

Hát lehet hogy már nincs meg. Utoljára vagy 15 éve jártam arrafelé; ahogy közeledett az ember Nanaimo-hoz a Hwy 1-en észak felé haladva, valahol az út bal oldalán volt egy (talán kínai) étterem, aminek volt egy elég nagy, külön álló neonja amin (ha jól emlékszem kék oválban rózsaszín-pirosas) "NO MSG" felirat volt. Párszor kajáltam ott...

2013.07.11. 05:39:58

@neoteny: Nagyon sok minden változott azóta, szinte biztos hogy nincs meg. Nehéz idők járnak az éttermekre amúgy is, ritka az amelyik hosszú távon üzemel.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.07.11. 05:50:12

@cougarcat:

Hát igen.

Szerencsére a nanaimo bars még létezik... ;)

2013.07.11. 06:02:21

@neoteny: Az mindent túl képes élni. Nanaimo bars 4ever! :)))

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.11. 06:40:01

@AgnesE: te tényleg nem érted, hogy mi a baj azzal, hogy ha bemegy valaki a kocsmába és felkiált, hogy a "suttyók hagyjanak békén"?
te tényleg nem érted, miért néz ki ezek után mindenki a kocsmából?

te tényleg a lelkedre veszed, ha ezt nem fogadják elnéző mosollyal?

ha nem, akkor te még nem érkeztél meg külföldre igazán...

Ugyandehogy (törölt) 2013.07.11. 06:42:20

@AgnesE: a kérdésékre bezzeg nem válaszoltál...

Kacorlakk 2013.07.11. 06:56:37

Gratulálok Ágnes az utolsó mondataidhoz.

Bebizonyosodott, a munkaidőben itt homokozó törzsközönség 90%-a a saját képzeteit vetíti ki egy poszt kapcsán, a tények egyáltalán nem zavarják ebben, sőt, megsértődnek, ha valaki felhívja rá a figyelmüket.

Értetlenül állnak sokan olyan dolgok előtt is, hogy másnak segíteni, az önzetlenség számukra idegen fogalom. Kivételt képeznek néhányan, főként azok, kik álltak már az élet "purhabos" oldalán is.

Ne alázkodj meg, ne kérj elvtelenül bocsánatokat! Maradj ilyen dolgos, felkészült, céltudatos és emberséges. Ha nem fogadnak be, nem te veszítesz vele.

macamuca [IHUN] 2013.07.11. 07:20:52

@diggerdriver:
"Nem Sanyi, Lali"

Éreztem én, hogy Apám felfogásának tükröződése a posztjaidban-kommentjeidben nem lehet véletlen....
(tényleg, Apu, Te vagy az??? :D )

ffüttyfürütty 2013.07.11. 07:32:30

@AgnesE: Szia! Engem ezek érdekelnének. Olvasható (lesz) valahol?

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.07.11. 09:09:32

@Babette_: Hát azok nem fértek bele a nulla feletti IQ-ba :-)
Direkt visszanéztem ide, átolvastam ezt a rengeteg kommentet, de választ nem kaptam. Bár azzal is megelégedtem volna, hogy leírja, hogy nem tartozik rátok, hogy például hány éves a gyerek...Ezt nem kívánom veletek megosztani.
Olyan érzésem van, hogy felült a hölgy a magas lóra és onnan beszél, pontosabban kinyilatkoztat, mert ezt beszélgetésnek a legnagyobb jóindulattal sem lehet nevezni.
Sajnos használható információt azok sem kaptak, akik kértek a kinti munkavállalásról, intézkedésekről, stb.
Viszont százalékosan megtudhattuk, hogy a kommentelők mekkora része foglalkozott bizonyos kérdésekkel, amiket hiányolt az írásból :-)

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.11. 09:18:59

@Babette_:
Az mennyivel elegánsabb ugye ha valaki bemegy a kocsmába leül a sarokba és az úri közönség egy emberként agyba-föbe veri.

BTBTBT 2013.07.11. 09:20:27

@vöribaba:
Jó reggelt!

Szóval ha ismerős az a fajta arany élet, akkor apáca voltál? Vagy még mindig az vagy? :)))

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.11. 09:21:05

@macamuca:
LEÁNYOM
Én vagyok az apád.
A Lajos, Kakszi Lajos
:)))))))))

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.07.11. 09:27:25

@Kacorlakk: Hol láttál te ebben az írásban önzetlenséget, segítséget?
Semmi konkrét, használható információ nem volt benne...

Amarante 2013.07.11. 09:30:29

@Gilda66:

Most mit izelsz!O latta,mert poszterina megmondta:))))
Engem az ilyen kijelentesek az amerikai szepsegkiralynok szlogenjeire emlekeztet:vilagbeke meg hasonlok:)))))

Volt egyfajta velemenyem a poszt olvasasa utan es ezt meg is erositette a kesobbi hsz-ivel:)))

M. Péter 2013.07.11. 09:45:04

@Barátusz: Amikor meg be akartak lépni, akkor meg de Gaulle ellenezte.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.07.11. 10:11:39

@Amarante: Mondjuk ez a "Nyuszikám" megszólítás sok mindent elárul...de a hozzászólásai is :-)

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.07.11. 10:24:30

@Igényes: na ha irok posztot ezzel a "leszophattok kisgecik"-kel fogok kezdeni. stilusos lenne ide!

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.07.11. 10:25:05

@Kacorlakk: latom neked is csak az utolso mondatok maradtak meg.

Mr Long [unatkozik, munkalkodik...] 2013.07.11. 10:26:27

@Igényes: rabszolga abbol lesz, aki hagyja. ha altaluk is ertekelt munkat vegzel, akkor megbecsulnek.

nyuszigonosz 2013.07.11. 10:30:51

@Gilda66: Ez van. :-)
Meg a "tele van a .... " Na ez is.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.07.11. 10:31:45

@AgnesE: Hanem miről? Hogy végezted el ezt a számítást? Tényleg nem érzed, hogy veled van a baj, nem Angliával...?
Én neked tettem fel kérdéseket kíváncsiságból, de választ nem kaptam, bár véleményem szerint a nulla IQ-nál nagyobbal rendelkezem, ráadásul nem is támadtam, csak kérdeztem...

Amarante 2013.07.11. 10:35:23

@Gilda66:

Ezt nem jol ertette,mert azt irtam Digginek,hogy a hsz-ek 80% nem a posztrol szolt,de ez ugye,nem meglepo:))))

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 10:43:09

@Barátusz:
:DDDDDDDDDDD készülök rá:D
arany élet ,hidd el:D
most még a cölibátussal akadnának gondok

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 10:47:11

@Kacorlakk:

de miért nem kéri az ő tanácsait senki???? erre gondoltál?

mintha mostanában elszaporodtak volna a "megtelt Uk ne gyertek írások",nem gondolod?

én csak remélem,hogy nem sikerült elijesztenie senkit,még ,ha meg is próbálta

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 10:48:57

@Barátusz
tudom én azt ,láttam én már apát alatt wolkswagen phaeton-t,amikor az még újdonság volt:D

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 10:50:35

@Amarante:
na de mit lehetett ehhez hozzászólni?

ne utáld a magyarokat? lol

Amarante 2013.07.11. 11:05:46

@Gilda66: Allitasa szerint regi olvasoja a HA-nak....Akkor viszont kene ismerjen minket:))))vagy nem kene meglepodnie a reakciokon:)))

Ez a ket utolso mondata a regi hirdetes szovegere emlekeztet:Hazassagszedelgok keruljenek:)))))

DieNanny CH 2013.07.11. 12:07:44

@Mighty Duck:

Ez Hófehérke volt...
(Bár tegnap óta gondolom már más is mondta. Egyelőre itt tartok az olvasásban.)

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 13:14:34

Emberek!

Mi van Magyarországon?
Már rég éltem ott,de ennyi panaszkodó embert ,mint ezen a blogon nem láttam!

Ennyit romlott volna a helyzet vagy csak ez egy ilyen hely,mindenki ide jár panaszkodni?

A poszter is a Balatonnál élt,azok ott sosem éltek rosszul emlékeim szerint,kétlem,hogy wc pucolásból jobban élne Londonban.

DieNanny CH 2013.07.11. 14:09:39

@AgnesE:

Szerintem jól csináltad. A "beszólásodon" elmosolyodtam. Éreztem, hogy sokunknak csípni fogja a szemét.
Jól tetted, hogy mielőtt lenullázódott volna az életed, leléptél. Még mielőtt a repjegyre is kölcsönt kellett volna felvenned.

Kitartást, szép életet, gyermekednek jó tanulást.

DieNanny CH 2013.07.11. 14:14:53

@Amarante:

Lenn délen, édes éjen, édent remélsz?
(Bocs, nem tudtam kihagyni!)

DieNanny CH 2013.07.11. 14:22:13

@Igényes:

Szerintem ne elemezd tovább a posztot. Egyre inkább eltávolodsz a mondanivalójától!

DieNanny CH 2013.07.11. 14:31:19

@Amarante:
"Most szoltak,hogy regenyt irok"

Erről az Üvegtigris 2 jut eszembe:

Egy balesetet szenvedett autó 5 ittas utasát előállítják a rendőrségen.
Rendőr: -Ki vezetett???
Egyikük bátortalanul: -Szerintük én...

DieNanny CH 2013.07.11. 14:37:46

@Taxomükke:

Itt Svájcban kutyagumit még sosem láttam a földön. Lócitromot annál többet! Ugyanis a lovasok el vannak tiltva a földutakról, mert tönkreteszi a pata, ezért a városokba járnak lovat járatni. Az meg nem érdekli őket, hogy a járdára pottyan a fél köbméteres bélsár... Erre ugye még nincsen szabályozás, vagy büntetés. Ha este sötét helyen megyek - mert azért mindenhol nincs világítás -, nagyon kell figyelnem a fekete foltokra a lábam előtt. Mert bármi lehet.

DieNanny CH 2013.07.11. 14:40:23

@AgnesE:

:-D
Ennyire jó matekos még én sem vagyok...

DieNanny CH 2013.07.11. 14:54:02

@vöribaba:
"-ne gyertek
-nem beszéltek angolul"

Azt írta: HA nem beszéltek angolul, NE gyertek.

Én is azt mondom, bár Svájcban élek: HA a terület fő nyelvét nem beszéled (német, francia v olasz) NE gyere Svájcba.
CSAK angollal speciális területen lehet itt boldogulni.
Mert bármennyire is könnyű nyelv az angol, pl én sem beszélem. És a svájci ismerőseim közül is kb 5%.

diggerdriver · http://diggerdriver.blog.hu 2013.07.11. 15:07:16

@DieNanny:
Végre valaki aki érti is amit olvas.
A többi meg beleérti.

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 18:49:09

@DieNanny:
akkor ritka hülye svájci ismerőseid vannak:D az én svájci ismerőseimnek nincs gondja az angollal,biztos nagyon eltérő körökben mozgunk:D

meg lehet tanulni a kinti nyelveket,ráadásul kinn gyorsabban megy

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 19:15:14

@diggerdriver: de miért az angolul nem beszélő magyarok zavarjnak valakit?
Uk tele van angolul nem beszélő emberekkel és akkor mi van?

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 19:21:10

@DieNanny:

na Svájcra hatványozottan igaz,hogy érdemes a nyelvjárás miatt helyben fölszedni a nyelvet

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.07.11. 20:17:57

@DieNanny: Húúú....errefelé mindenki beszél angolul :-)

AgnesE 2013.07.11. 21:00:25

Igazából Emese vagyok, utolsó éves szociológia-tarisznya szakos főiskolai hallgató, és diplomamunkám (“Egy blog élete és halála, avagy a kommentelők osztályozása hozzászólásuk alapján, majd az eredmény vektorális kivetítítése”) megírásához végeztem kutatómunkát. Köszönöm az együttmködéseteket!
Emese

Muscari 2013.07.11. 21:07:54

@Nohát: Nem tudom, visszanezel-e meg, bar valszeg nem. Ha megis, szoval en asszem tudom, ki vagy, olvastam regen a blogodat, amit sajnos befejeztel. Azota sem talallak sehol, pedig nagyon jo volt teged olvasni :-(

Vadalmaaaaa 2013.07.11. 21:08:32

@AgnesE: sz..r volt a posztod,ne szívd mellre a kapott reakciókat

DieNanny CH 2013.07.11. 22:02:38

@vöribaba:

Maradjunk annyiban, hogy attól, hogy valaki nem tud angolul, még nem hülye. Ezen kívül ugyanis még létezik pár másik nyelv...

2013.07.11. 22:59:55

@DieNanny: dehogyisnem!:))

Ja,hogy te nem beszeled?verciki

Shanarey 2013.07.12. 00:04:48

@AgnesE:

Köszönjük Emese.
Köszönjük ezt a novellába oltott brigádnaplót

Shanarey 2013.07.12. 00:05:37

@DieNanny:

meseszép, meseszép.

:-))

Amarante 2013.07.12. 00:06:09

@Shanarey:

Na azert mindent nem kell elhinni:))))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.12. 00:24:34

@AgnesE: ne foglalkozz veluk
itt van egy ilyen csordaszellem
par vezer az elejen leirja, hogy hu ez fantasztikusan jo, akkor tucatnyian kovetik, sot meg tobben
ha a vezeruruk leirjak, hogy szar, akkor acsorda egy resze koveti es akkor szar lesz
semmi baj nem volt a poszttal
foleg azok haborogtak akik tenyleg nem beszelnek angolul, mert eszukbe juttatad, hogy semmi , de legalabb is nem sok, eselyuk angliaban
teketizi

Shanarey 2013.07.12. 00:24:43

@Amarante:

A kínai vendégháznál bukott meg, azért nem is írtam, mert az írás az aminek minősítettem, ilyet normális ember nem ír.

Amarante 2013.07.12. 00:34:39

@hagyma:

visszaneztem es nem a vezeruruk voltak az elsok,megsem jott be a stilus:)))

en a posztot atlagosnak minositettem,a hangnem nem tetszett.
amit meg most produkalt az gyenge probalkozas.

ha tenyleg diplomamunkahoz kellett....nos nem sok spiritusz szorult bele:)

macamuca [IHUN] 2013.07.12. 06:56:13

@AgnesE:

"Egy blog élete és halála, ..."

Egy ilyen poszt, még ha te magad írtad is, kevés.
Ahhoz is, hogy életben tartson egy blogot, meg ahhoz is, hogy "behaljon" a blog.

Gyönge dolog, még ha erősnek tartod is magadat/véleményedet.

Az efféle beszólásokkal max provokálni lehet, nomeg önmagadat minősíted.

Minden bántó szándék nélkül mondom/írom ezt, akár elhiszed, akár nem.

macamuca [IHUN] 2013.07.12. 07:07:05

@vöribaba:
"Mi van Magyarországon?
Már rég éltem ott,de ennyi panaszkodó embert ,mint ezen a blogon nem láttam!

Ennyit romlott volna a helyzet vagy csak ez egy ilyen hely,mindenki ide jár panaszkodni?"

Igen, ennyit romlott a helyzet.
Pld a Balaton és környéke: amíg volt stabil munkahely és jövedelem, addig belefért a hazai lakosság számára is, hogy évente pár napot, 1-2 hetet a honi tenger partján töltsön (káromkodva az árak, a meleg, a tömeg, stbstb miatt :) ), és ez a kiszámítható turista-tömeg adott annyi munkát és jövedelmet szezonban a B-környéki lakóknak, vállalkozóknak, hogy egész évben megéltek belőle. A külföldi, főleg német turisták hada is jókora volt.
Mióta a népesség zömének mindennapos megélhetési gondjai vannak, azóta a nyaralás (bárhol is) a luxus-kategóriába került. Akinek meg telik még valamennyi nyaralásra, azok jó része nem Mo.-on nyaral, az árak és a szolgáltatások színvonala miatt a Balaton-part helyett a horvát vagy görög tengerpartra mennek: nagyjából hasonló árak tengerparti nyaralásként.

Szóval, igen, ennyit romlott a helyzet. Nem véletlenül indult meg külföld felé annyi ember, és nem csak a fiatalabb korosztályból, hanem a középkorúak közül is. Pedig a magyar nem igazán mobilis népség, most mégis mennek és próbálkoznak. Hátha...

:(

macamuca [IHUN] 2013.07.12. 07:12:30

@diggerdriver:

:DDD
hát tényleg kicsi a világ :DDDD

(ja, és szia, Apu! :D )

tanato 2013.07.12. 07:35:41

@macamuca: Hát a mi alföldi kisvárosunkban /25 ezer fő/most behalt a strand,a Profi áruház egy bútorüzlet,egy 30 éven keresztül jól működő étterem két kínai bolt meg egy kínai büfé,két gyógyszertár,egy nagyobb és több kisebb méretű élelmiszerüzlet stb.A helyükön tátongó falak,Eladó,Kiadó felírással,rossz nézni őket.

Gilda66 · http://azeletgenfbenmagyarkent.blogspot.hu/ 2013.07.12. 09:25:36

@AgnesE: De gyenge próbálkozás lett belőle :-)
Vicces már amit művelsz...

PannonBoy 2013.07.13. 00:32:31

Uhh, nagyon unalmas poszt lett, eléggé sablonos, kezdeti nehézségek, blablabla, közös szállás blablabla... túllendülés blablabla...

"De az ebédszünet szent, senki nem zavar, amíg a csirkecomb kilóg a számból."
Nem túl gusztusos, képzelem milyen munkahely lehet...

PannonBoy 2013.07.13. 00:38:46

"Uk tele van angolul nem beszélő emberekkel és akkor mi van?"
@vöribaba: @DieNanny: Csak az a baj, hogy az Egyesült Királyságban az angol a hivatalos nyelv, így elvárható, hogy legalább alapszinten beszéljen angolul.

Gondoljatok bele, hogy pl. Magyarországon, aki nem beszél magyarul (vagy angolul / németül) az egy utolsó kis senki, a proletária oszlopos képviselője.

Igenis, ha valami egy másik országban él és dolgozik, akkor beszélje az adott ország nyelvét, vagy minimum angolul (pl. UK-ban ez a kettő pont egybeesik). Nem is értem, hogy élhet valaki úgy egy országban, hogy nem beszéli a nyelvet. Max. csak proli lehet.

Vadalmaaaaa 2013.07.13. 13:42:42

@PannonBoy: jó ,de nem így van és kész,az élet más
ha mindenki beszélné a fogadó ország nyelvét érkezéskor,éhen haltak volna az ottani nyelvtanárok,nem?

menj be egy boltba és meglátod,hogy külföldiekkel van tele az egész szolgáltató szektor,akik még alapszinten sem beszélnek angolul
legutóbb bementem egy helyre kértem egy zabkását,a szlovák csaj fel sem fogta a kérdést,majd mire többszöri nekifutásra megértette,rávágta nincs,pontosan úgy,ahogy Szlovákiában megszokta:nye nyi-na velem ráfázott,mert szlovákul is tudok,nem csak angolul és mondtam neki az édes anyanyelvén,hogy ott van kiírva a feje felett-ekkor kaptam,meg a rendelésem,de angolt nem beszélte a drága, perfekt angolommal nem tudtam volna megvenni a kaját,mert a kiszolgáló személyzet nem beszélte az államnyelvet:D
de állása azért volt Londonban::D
ez egy röhejes eset volt,de példázza,hogy marha sokan elvannak ott jól és nem beszélik az ország nyelvét

ott is itt is,ahol jelenleg élek

amugy,meg az angol a világ legkönnyebb nyelve,ha valaki nem totál lusta és veszi a kis fáradtságot,megtanulja

nyelvi környezetben meg tuti meg fogja gyorsabban tanulni,mint Mo-on ücsörögve

biztos hajmeresztően hangzik számodra,de rengeteg példa van arra,hogy nem beszélik az ország nyelvét a lakosai

uSa is jó példa-a dél-amerikaiak nem akarjak megtanulni,élnek az angol nélkül és jól elvannak,mert összetartó közösség és,ahogy szaporodnak a amcsiknak kell spanyol nyelvkurzusra járni,nem fordítva

nem akarok belemenni,hogy itt ,ahol élek mást se látok,csak azt,hogy a bevándorló gyarmatosítja a befogadó országot
,de itt is olyan sok a migráns,hogy jelentős néptömegek élnek le egy életet anélkül,hogy a fogadó ország nyelvéhez bármit is konyítanának

Vadalmaaaaa 2013.07.13. 13:54:40

kevesen látják át,hogy a gyarmatosítás kulturális szinten is folyhat
ebben az országban ,ahol most élek rengeteget költenek arra,hogy a külföldi megtanulja a nyelvet

na nem jókodni akarnak vele

egyszerűen nem akarják,hogy a migráns gyrmatosítsa őket,kulturálisan is integrálni akarják

csak ezen senki nem szokott elgondolkozni

na most én nem az ellen beszélek,hogy ne tanuljunk nyelveket, én magam i számos nyelven beszélek,imádok angolul dolgozni,olvasni,büszkre vagyok magamra,ha ezt még nehezebb nyelveken is meg tudom tenni,de azért nyitva tartom a szemem a világ dolgaira,mert összetett és látok érdekes dolgokat

ebben az országban pl. az a pletyka kering,hogy ,ha a magyarok összetartóak lennenek,és egy tömbbe telepedtek volna le,teljes joggal kérhették volna,hogy a magyar is felvétessék ennek az országnak a hivatalos nyelvei közé
de a magyarokkal szerencséje van minden befogadó országnak,mert széthúzó fajta,nem kell számolni velül

egy holland ismerősöm azzal lepett meg,hogy szerintük 200 év múlva amgyar nyelv el is fog tűnni

végül is nem tudok állást foglalni ebben,látnok nem vagyok,de az tény,hogy egy magyar falu elkezdett finnül tanulni,mert pár finn beköltözött, olvastam a neten
ilyen a világon sehol nincs,vagyén nem hallottam róla

Vadalmaaaaa 2013.07.13. 14:03:35

talán mindenki előtt ismert az a hírhedt eset,hogy egy angol idénymunkást azért utasítottak el egy állásból Uk-ban,mert nem beszélt lengyelül

Vadalmaaaaa 2013.07.13. 14:10:55

szóval nem olyan pepita a világ,ahogy itt leírjátok

Vadalmaaaaa 2013.07.13. 14:15:42

@macamuca: nekem otthon egy barátnőm azt mondta,hogy ez csak olyan divat a fiatalok körében
erről mi a véleményed?

DieNanny CH 2013.07.14. 20:04:21

@PannonBoy:
Tökéletesen egyetértek veled; én csupán vöribaba hsz-re reagáltam, aki azt írta, aki nem tud angolul, az hülye. (Nem tette hozzá, hogy Angliában.)

PannonBoy 2013.07.14. 20:54:10

@vöribaba: Végigolvastam. Oké, de ez akkor sem így működik. Az meg elég undorító, hogy egy bevándorolt nép rá akarja erőltetni az ő nyelvét az ott élőkre.
Másrészt lehet, hogy az utca prolija lengyelül, meg románul beszél, de a normális állásoknál az angol követelmény. Londonban is.

Aki csak a saját nyelvén beszél, az előbb-utóbb begettósodik. Nem fognak vele foglalkozni az angolok.

macamuca [IHUN] 2013.08.04. 10:24:53

@vöribaba:
"nekem otthon egy barátnőm azt mondta,hogy ez csak olyan divat a fiatalok körében
erről mi a véleményed? "

Bocsesz, de az utóbbi időben kissé "utógyújtásom" van, az értesítőt is most olvastam a ládikámban (meg az összes egyéb levelet is), ezért válaszolok ennyire megcsúszva.

Nos, "divat"-nak nevezni, hogy százezres nagyságrendben indulnak külföldre szerencsét próbálni az emberek: lehetséges így minősíteni, de azt hiszem, ettől még nem lesz az.
Vagyis nem divat, hanem kényszer. Itthon ennyire nincs munka (vele megélhetés, kilátás/remény valamire a jövőben, olymindegy, ki mit szeretne tervezni, lakást/családot, vagy nyaralást/mást).
Ráadásul nem csak a fiatalok indulnak meg kifelé, hanem egyre többen a középkorúak közül (40-es, 50-es korosztály). Ők is divatoznának? Vagy vajon mi visz rá egyre több középkorút arra, hogy egy felépített, olyan-amilyen életet feladjon és újrakezdje/megpróbálja újrakezdeni külföldön?

Önmagában véve a külföldi tapasztalatszerzés, a kinti munkavállalás nem rossz, sőt, nagyon is jó. Ami problémás, az a próbálkozók motivációja és száma.
Vagyis ha nem tapasztalatszerzés/világlátás a fő motiváció (nyilván némi tőkegyűjtéssel kombinálva, amit aztán majd hazahoz és itthon kezdi el kialakítani az életét), hanem a kétségbeesés a kilátástalanság miatt. Ha ezért megy ki egyre több ember, az nem divat. Mint írtam, a magyar nem igazán mobilis népség, nem volt jellemző a külföldi munkavállalás (pláne nem ilyen arányban). A kb a '90-es években elkezdődött kinti munkaválalásnak teljesen más volt a fő motivációja: kiment, lehúzott kint 2 évet, pénzt gyűjtött, majd itthon házat épített, vállalkozásba kezdett. Vagyis Mo.-ra tervezte az életét minden szempontból, egy nagyobb tervhez szükséges tőkét akart szerezni kint az itthoninál jóval rövidebb idő alatt.
Most nem itthonra terveznek a "divatozók", hanem kintre (ki hova ment-került), és ez lényeges különbség, éppúgy, mint a motiváció.
Azok közül, akik manapság tőkegyűjtési szándékkal mennek ki, sokan vagy menetközben meggondolják magukat (megtapasztalva a kinti és az itthoni mindennapi élet közötti óriási és alapvető különbséget a kinti javára), vagy hazatérve fordulnak vissza több-kevesebb idő után. Hisz megvette-felépítette a házát/lakását, kifizette a hitelt (ha volt), stb, node ha nincs munka, miből tartja fent a lakást, és miből él meg??
Tesóm lehúzott kint 3 évet, majd hazajött, mert összegyűlt a kívánt összeg. 2 év itthon, kínlódással, majd ismét irány kifelé, egy teljesen más irányba/országba. Nem divatból, hanem kényszerből. Pedig ő nagyon is itthonra tervezett. És nem a ritka kivételek közé tartozik, csak ő a hozzám legközelebbálló ismerős, aki a külföld-Mo. duettből a külföldet választotta.

Az indokok nagyon eltérőek, de divatnak (és mint ilyen, átgondolatlan hóbortnak) nevezni a mostanság zajló tömeges kivándorlást finoman szólva is szűklátókörűségre utal (nem szeretném megbántani barátnődet, de erre nincs más szó).

macamuca [IHUN] 2013.08.04. 10:32:30

@vöribaba:
A finnül tanuló falu a gyakorlatban azt jelenti, hogy a bolt-kocsma-művház háromszögben pár ember elkezdett megtanulni néhány szót-kifejezést. Ami kedves dolog és minden bizonnyal nagyon jólesik a betelepült finneknek, de nem jelenti azt, hogy a teljes falu
1: elkezd finnül tanulni ÉS beszélni
2: ezzel párhuzamosan elfelejti a magyar nyelvet.

A honi sajtó uborkaszezonos túlzása a cikk címe, és az, amit sugall.

macamuca [IHUN] 2013.08.04. 10:53:28

@tanato:
Alföldi kisvárosból költöztem a szomszédjában lévő faluba, onnan a Kisalföld szélén lévő kisvárosba.
Előbbiekben már rég mindennapos volt a "behalás" = üzlet-bezárások, munkahelymegszűnések, stb (nem véletlenül szedtük a sátorfánkat...), utóbbinál az elmúlt kb 1 évben indult meg a folyamat, gyorsuló ütemben.

Rossz nézni, főleg megélni...
Nem véletlenül nézelődök nyugatra... mert ha itt is olyannáé válik a helyzet, mint az Alföldön (és minden jel arra mutat, hogy olyan lesz, idő kérdése, mikorra), akkor választhatunk:
1: maradunk itt és kínlódunk, mint a költözésünk előtt az Alföldön
2: visszamegyünk az Alföldre, a "nincs"-be
3: továbbmegyünk nyugatra (vagy északra).

@vöribaba: ha megtörténik itt is, amit egyszer már átéltünk az Alföldön, akkor nekünk is a külföld marad (vagy az ellehetetlenülés, anyagi csőd). Nem keresve, hanem rákényszerülve, nem divatból, és nem fiatalként, bár egy fiatalt magunkkal víve....

tanato 2013.08.04. 17:54:49

@macamuca: Na,már arrafelé a Kisalföldön is ez megy?Pedig azt hittem ott nagyobb a vásárlóerő.

macamuca [IHUN] 2013.08.08. 23:05:33

@tanato:
Ez megy.
Elbocsátások, csökkenő munkahely-számok, ezzel együtt csökkenő jövedelmek = csökkenő vásárlóerő.
Valahol félelmetes végignézni azt, hogy mindössze 5 év alatt hogyan változott a helyzet.
Ég és föld volt a különbség a két régió között minden tekintetben, átköltözve ordító volt a differencia.
Most meg kezd ez a rész is lecsúszni, erősen.
Persze, az Audi nagy húzóerő, de mindenkinek ők (+beszállítóik, alvállalkozóik, stb) sem tudnak munkát adni, a többi ágazat munkáltatói küszködnek, ahogy tudnak, velük az alkalmazottak is.
Aztán majd csak lesz valahogy...

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása