oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. július 03. 06:50,  Tartózkodóak-e a franciák? 518 komment

2013. július 03. 06:50 Határátkelő

Tartózkodóak-e a franciák?

Talán még emlékeztek rá, hogy pár hónapja arra kértem az országfelelősöket, írjanak arról, milyenek az emberi kapcsolatok abban az országban, ahol élnek. Nos, még mindig jönnek az írások, ma B. posztját olvashatjátok Franciaországról és arról, vajon tényleg olyan távolságtartóak-e, amilyennek tartják őket.

francia étterem.jpg

„Sokan vélik a franciákról, hogy távolságtartóak. Egy ilyen állítás sosem állja meg a helyét. Lehet, hogy vannak közöttük távolságtartó emberek, de ugyanúgy találunk kedves, közvetlen személyeket is.

Amit az elmúlt 3 év alatt megfigyeltem, az a félelmük attól, hogy idegen nyelven kelljen megszólalniuk. Emiatt sokan látják úgy, hogy távolságtartóak. De ha beszéled a nyelvüket, könnyebben találsz barátokat.

Ha ott élsz, befogadnak

Én személy szerint a sportban vettem észre, hogy nagyon kedvesek es közvetlenek. A csapattársaim mind barátként kezelnek, nem számítok idegennek, külföldinek.

Több tapasztalat is azt mutatja, hogy a franciák, amíg csak átutazó vagy, nem keresik a barátságodat – kivétel ez alól az a nyitott réteg, akik érdeklődnek más kultúrák iránt. Viszont amint ott élő személy lesz belőled, ők is közéjük tartozóként kezelnek.

A fordított szlengkifejezések

Sok hétköznapi kifejezést használnak, amit otthon az iskolákban nem tanítanak meg francia órákon, de a hétköznapi élethez nélkülözhetetlen ismeretük. Rengeteg a szleng, még nekem is sokat kell tanulnom.

Érdekes, hogy olyan szleng szavaik is vannak, melyeknél a szótagokat fordított sorrendben összeolvasva hoznak létre új szavakat. Például „lourd" (nehéz) helyett azt mondják, hogy „relou" (hozzáadva egy „e" betűt a könnyebb kiejtés céljából). Ezek mind olyan dolgok, melyeket Franciaországban élve tanul csak meg az ember.

A vendéglátásban könnyebb barátkozni

A munkahelyi baráti viszonyok terén kevesebb a tapasztalatom, de az eddig látottak alapján úgy látom, hogy a multinacionális illetve más, nagyobb cégeknél a barátságok kialakulásához hosszabb idő kell.

Ezzel ellentétben a vendéglátás területén dolgozók könnyebben összebarátkoznak. Ennek talán az lehet az oka egyrészről, hogy ott több a külföldi születésű munkavállaló, akik nyitottabbak az új barátságok felé, hiszen régi barátaik szülőföldjükön maradtak. Másrészt a vendéglátóipari szakmákban dolgozók kevésbé vannak „elszállva" maguktól, mint néhány jól kereső dolgozó a multiknál.

Ki mennyit keres?

Ha már a keresetről van szó, egy pár szó az átlagos fizetésekről (mind bruttóban értendő). A minimálbér 1400 euró, az átlagbér ennél azért több, 2500 euró körül mozog. A vendéglátásban 2400-2900 eurót lehet havonta keresni.

Ennél értelemszerűen többet keresnek a mérnökök, itt egy kezdő fizetés 3000 euró, egy junior 4500 eurót kap, míg a seniorok már 8000 euró körüli összeggel számolhatnak havonta.

Hasonlóak az összegek a pénzügyi, számviteli szakmában is, ahol a kezdő fizetés 2500-3000 euró között alakul, míg senior pozícióban már ott is meg lehet keresni az 5000-8000 eurót.

Még egyszer hangsúlyozom, hogy az összegek bruttó havi fizetést mutatnak, és természetesen megközelítő értékek csupán, melyek a szakmán belül a különböző pozíciókban eltérhetnek.

Ezek a fizetések az otthoni fizetéshez képest hatalmasnak tűnnek, de ne felejtsük el, hogy Franciaországban nagyjából négyszeres lakás- és szolgáltatásárakkal állunk szemben. Az élelmiszer is sokkal drágább, így egy minimálbért kereső személynek itt is komoly megélhetési gondjai vannak.

Hazai árak, sokszoros fizetés

A ruhák és műszaki cikkek nagyjából megegyeznek az otthoni árakkal, így természetesen egy franciának annyival könnyebb a helyzete, hogy a magasabb fizetéséből neki ezek az eszközök arányosan olcsóbbnak tűnnek. Ugyanígy könnyebben engedheti meg magának egy francia azt is, hogy elmenjen nyaralni.

Tehát igaz, ilyen szempontból, hogy nyugaton jobban élnek, de sosem szabad csupán a fizetéseket összehasonlítani, mert a költségek is nagyban eltérnek.

Akármelyik országba is húz a szívünk, a kezdet mindig nehéz. A legtöbb ember átesik a kultúraváltás szakaszain. Nekem ez talán kicsit hosszabb időbe telt, mint másoknak. Ha hosszútávra, ha csak rövidebb időre megy külföldre az ember, mindenképpen megéri, barátokkal, tapasztalatokkal gazdagodik és segít az önismeret fejlődésében."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: sorozat emberi kapcsolatok Franciaország országfelelős

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr165387642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amarante 2013.07.03. 23:57:50

@hagyma:

Ugy vedekezik az ember, ahogy tud:):):)
Nekem sokat segitenek a nyelvtanulasban.A csihi-puhi akciobol mar regesreg kinottem:)
Orok kedvencem a Jo reggelt Vietnam meg a Miss Daisy soforje:)
a Jack Nicholson-filmeket is szeretem.

Igényes 2013.07.03. 23:59:19

@Barátusz: Igen, pontosan ezt mondom. Ha igényli, elintézi előtte. Az üzleties megjelenés gondolom elvárás, de ennyi.

Amarante 2013.07.04. 00:00:57

@Igényes:

itt vagyunk!Ne felj,nem harap a bacsi:):)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 00:01:53

@Kovermadar: ja
es ugy mellesleg tuntetes kozben megeroszakoltak 100 not
es ez nem volt diktator, ezt ok valasztottak, miutan az eroskezut eluldoztek nagynehezen
Mubarak meg tartotta a rendet
arabok....

Igényes 2013.07.04. 00:02:55

@Amarante: Ha így folytatod, beléd szeretek. De csak ha nem vagy ufomán.
;)

@Barátusz: Franc tudja egyébként, lehet hogy szép. Vagy legalább jól néz ki. De most őszintén, összeállnál vele?

Igényes 2013.07.04. 00:03:55

@hagyma: Próbálj meg picológushoz járni, vagy nem tudom.

Amarante 2013.07.04. 00:05:58

@Igényes:

nem vagyok ufoman es a fiatal hapsikra sem bukom:):)Mar csak azert sem, mert van sajatom:):) A ferjem egy 10-el fiatalabb nalam es ha oszinte akarok lenni, nem a szepsegemert vett el:):):)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 00:06:19

@Igényes: neked volt mar nod?
mindig ernek meglepetesek

Igényes 2013.07.04. 00:06:33

@Amarante: Nézd meg a RED első részét, hatalmas film. Nemsokára lesz második is. Kint már lehet hogy van is.

Igényes 2013.07.04. 00:07:31

@Amarante: :( Feltétlenül jelezd, ha szabaddá válsz!

BTBTBT 2013.07.04. 00:08:08

@Igényes:
Bár nem vagyok különösebben otthonos a nagybefektetők világában, de azt kötve hiszem, hogy a tárgyalás előtt lerendezi őket egy céges kurvinyek, hogy megkönnyítsék a döntéshozatalukat.
A kurvázást máshol bonyolítja az ilyen, ha arra van gerjedelme.

Itt a virtuális térben senkivel nem állnék össze.
A való életben pedig ha nem is csodaszép, de inkább legyen akár kicsit csúnyácska egy nő (és most nem Tökiről beszélek), mint hogy kiállhatatlan. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 00:08:46

@Igényes: en magam rendelkezem pszichologusi kepessegekkel
azert probalok neked segiteni
de ilyen messzirol nem egyszeru

Igényes 2013.07.04. 00:10:17

@hagyma: Nekem viszont ma türelmetlen napom van, úgyhogy Rád nyomtam a szűrést. Szia.

Amarante 2013.07.04. 00:10:59

@Barátusz:

Nana!csak a tegnap adtuk ratok aldasunkat:):)

Igényes 2013.07.04. 00:11:58

@Barátusz: Én sem. Ami nagy baj, a múltkor egy olyan csecse kis szobrot láttam egy kirakatban, hogy nagyon a magamévá tettem volna. A probléma csak annyi volt, hogy egy közepes méretű rózsadombi lakás árába került.
Muszáj lesz meggazdagodnom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 00:12:15

@Barátusz: a maripen egy antibiotikumos gyogyszer
ilyet amerikaban sem kapsz orvos nelkul
sima fajdalomcsillapitot, pl advil, azt minden tovabbi nelkul

Igényes 2013.07.04. 00:12:34

@Amarante: Türelmetlenül várom. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 00:15:19

@Barátusz: eleg nagy hiba
torokfajasra tokeletesen eleg valami szirup
Tyleno lNyQuil, ilyesemi
nem kell antibiotikum

/azt hittetek nem voltam orovos?/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 00:18:16

@Amarante: a termeszetfilm es csihipuhi kozott azert van meg par film.....
csaxolok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 00:20:18

@Amarante: azt ne mondd, hogy az eszedert:)
megvan
joszivu lehetsz

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 00:21:31

na, nekilatok egy marhaporkoltnek

Amarante 2013.07.04. 00:21:34

@hagyma:

Tudom:)Persze mast is nezek neha:)
Az erdeklodesi koromhoz a tortenelem all a legkozelebb, ezert elsosorban ez erdekel.
Nyelvtanulas szempontjabol nekem jobban bejonnek,mert jobban megertem, mint egy amerikai filmet.A dokukat felirat nelkul nezem a fimekhez kell a felirat.

BTBTBT 2013.07.04. 00:22:14

@Amarante:
Az házasság volt, nem összeállás. Már van fele-barátuszom. : DDD

@hagyma:
A leírt eset 7 éve történt. Azóta semmit, csak ha előjön a torokfájás, úgy kétévente Stepsils-t.
Korábban sem voltam gyógyszeres - viszont ha gazdag lennék, gyógyszergyártó cégekbe fektetnék.

Amarante 2013.07.04. 00:22:22

@hagyma:

Mivel gazdag sem vagyok csak okos es szereny.....:):):)

Amarante 2013.07.04. 00:25:28

@Barátusz:

Kulonos tekintettel a fajdalomcsillapitokra:):)
Jo penzt besopornek ezek a cegek.Ugy kapkodjak az emberek befele a bogyokat,mint kacsa a nokedlit:(

M. Péter 2013.07.04. 00:26:23

@Barátusz: Attól a Maripen még antibiotikum (penicillin) marad. Bakteriális fertõzésre jó, vírus ellen nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 00:30:10

@Barátusz: a gyogyszer nagy uzlet, nem vitas
@Amarante: nagyon sok amerikai tortenelmi es dokufilm van csaxolok
de vannak igen jo amerikai filmek amik fikciok
sot , hat a jo filmek 90 szazaleka amerikai
ponyvaregeynt lattad?

Igényes 2013.07.04. 00:30:40

@M. Péter: Ha hisz benne, a smatiestól is meggyógyul. ;)

BTBTBT 2013.07.04. 00:32:25

@M. Péter:
Nem állítottam az ellenkezőjét.
Ettől az esettől eltekintve annyira nem része az életemnek ez a gyógyszerezés/orvoshoz járás, hogy nem mélyedtem el a témában.

@Amarante:
Azért itt többről van szó szimpla fájdalomcsillapítóknál. Annyiféle betegség és pirula van - állatoknak is.

Amarante 2013.07.04. 00:36:28

@hagyma:

Nem piszkalni akarlak, de engem az angol tortenelem jobban bejon:)Ehhez tobb kozom van,mint az amerikaihoz tekintve, hogy itt elek:)Ezert is ildomos ismerni valamennyire:)

Lattam.

Amarante 2013.07.04. 00:38:42

@Barátusz:

Sajnos mar elertuk a fejlodes ama fokat, hogy nem is tudunk nelkuluk elni:(Ezert is lehet akkora uzlet.

Igényes 2013.07.04. 00:40:15

@Barátusz: @Amarante: Én mindkettőtöknek egy kényelmes szatyrot javaslok. Neked Barátusz, kicsit nagyobbat, kétszemélyest.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 00:41:09

@Amarante: en mar unom ezeket a henrikeket meg stb
most a cops megy a tv-ben:)

Amarante 2013.07.04. 00:41:18

@Igényes:

Milyen szatyor? Szerintem valamibol kimaradtam:):):)

Amarante 2013.07.04. 00:44:01

@hagyma:

jojo de mi lesz a marhaporkolttel??:)

BTBTBT 2013.07.04. 00:44:07

@Amarante:
Ezt nem értem. Miért ne tudnánk élni nélkülük. Azért az, akinek nincs fájdalma, vagy nem vágyik bódulatra, nem szed bogyókat.
Az emberi lustaság pedig önmagában nagy üzlet. Gyógyszer nélkül is.

@Igényes:
Ezt még annyira sem értem. :)
Miféle szatyor? A kétszemélyes a fele-barátuszom miatt?

Igényes 2013.07.04. 00:44:49

@Amarante: Egy kényelmes szatyor, amibe beköltözhettek, távol a világ zajától, a híradóktól és a hírportáloktól. No stressz, only szatyor. És nem lesz mire pirulát szedni.

BTBTBT 2013.07.04. 00:49:55

@Igényes:
A világ zaja nem zavar, tévém nincs, a hírportálokat pedig rendszeresen, de nem túl sűrűn látogatom. A stressz a munkám része, de stimulál. Pirulákat csak nagy szükség esetén.
Szóval akkor mihez is kell az a szatyor?

Orvos egyébként látott mostanában?
Hagyma majd megvizsgál. :)

Amarante 2013.07.04. 00:52:58

@Igényes:

En nem is szedek.Ugy vok vele,hogy majd elmulik:)

A hireket is megnezem,mert ugy-e csak kell tudni mi tortenik korulottunk:) Idegeskedni nem szoktam miatta,mert attol semmi nem valtozik.

koszi,tisztelettel visszakuldom a szatyrot original allapotaban:):)

nyuszigonosz 2013.07.04. 00:54:57

Szép estét vagy éjjelt vagy hajnalt!
Látom már nem Franciaország a téma. ;)))
Mindegy.
Mi érdekes volt ma délután és este?

Amarante 2013.07.04. 00:55:59

@Barátusz:

Igy jar az, aki bekapcsolja a TV-t:):)

Hagyma csak akkor jo ha bevallja milyen egyetemen,mikor,meddig es miert jart:):)Ha nincs vallomas baratuszunkat nem engedjuk megkuruzsolni:):)

Igényes 2013.07.04. 00:57:34

@Barátusz: Na az baszna még be. :)
@Amarante: ) Kár. :(

Viszont, lett két extra szatyrom! :DDD

Amarante 2013.07.04. 00:58:04

@nyuszigonosz:

marhapori fozes kozben filmkritika hangzott el,a gyogyszeriparba fogunk befektetni es kisse zsembes baratunkat nyugtatgatjuk.Szatyor senkinek nem kell:):):)
roviden ennyi:):)

Igényes 2013.07.04. 00:58:13

@nyuszigonosz: Érdekelne két originál csomagolású lakószatyor? Az egyik másfélszemélyes.

nyuszigonosz 2013.07.04. 01:00:41

@Amarante: Aha. :))
Köszönöm az összefoglalót. :)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 01:01:26

@Amarante: hat a hireket meg kell nezni ez nem vitas
en megnezem amerikai oldalakon es az indexen is / jo bevallom neha klikkelek a blikkre is/, mas magyar oldal nem
face 2 hetente
a tv 24 oras uzemmodban megy a hatterben
holnap itt nagy unnepnap
feleseg elrepult
hat, marad a tv meg az internet:)

nyuszigonosz 2013.07.04. 01:02:17

@Igényes: Lakószatyor.
Egyelöre még van hol laknom. :)))
Aztán meg: honnan szednék elö egy fél személyt? :)))))

BTBTBT 2013.07.04. 01:02:30

@nyuszigonosz:
Elszórakoztatjuk itt egymást.

@Igényes:
Ahogy olvasom itt, mennyire tapasztalt, hagyma minden volt már, csak akasztott ember nem. Szóval az orvoslás simán belefér.
Vagy nem szereted a kézre húzott vazelines gumikesztyű csattanó hangját? :)))

@Amarante:
Minimum elit szak. Töki által is elfogadott. Másként nem nyúlhat barátuszokhoz. :)

BTBTBT 2013.07.04. 01:03:38

@hagyma:
Meg néhány sör és a bbq. És kimész megnézni a tüzijátékot is.

nyuszigonosz 2013.07.04. 01:04:09

@hagyma: A július 4. Lesz zászlólengetés, meg Obama beszéd, meg minden ilyesmi.

nyuszigonosz 2013.07.04. 01:06:17

@Barátusz: Akkor még jó szórakozást!
Megyek krimit olvasni. Holnap ( vagyis már ma) is lesz nap.

Amarante 2013.07.04. 01:06:44

@nyuszigonosz:

konnyezve es buszken majd megemlekeznek azokrol az angolokrol,akiknek koszonheto,hogy letrejott Amerika:):):)

BTBTBT 2013.07.04. 01:10:18

@nyuszigonosz:
Köszi. Neked is. Mit olvasol?

@Amarante:
Azért nemcsak angoloknak köszönhető az az USA. Londonra mondják, hogy olvasztótégely, de Észak-Amerika is hasonló lehetett 150-250 éve. :)

Igényes 2013.07.04. 01:11:27

@nyuszigonosz: Ez nem is ahelyett kell. Mellé. A félszemély problémás, de megoldható. ;)

@Barátusz: Ami késik, nem múlik... minden esetre ilyen fokú intimitást túlzásnak érzek, pont vele.

Igényes 2013.07.04. 01:12:06

@nyuszigonosz: Valójában a Gru2 premierje lesz. Megyek is rá. :DDD

Amarante 2013.07.04. 01:13:47

@Barátusz:

Eljen a joindulat!!!:):):)

Vicceltem csak:):)

en is elvonulok olvasni:):)var A.Christie:):):)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 01:14:14

@nyuszigonosz: hat franciaorszagrol mit lehet beszelni?
do la terasz meg ilyenek
mondjuk ott azert inkabb elnek mint eszakafrikaban vagy angliaban

Igényes 2013.07.04. 01:14:47

Most akkor én is olvassak? :(

Amarante 2013.07.04. 01:15:40

nyugodalmas jo ejszakat kedves baratuszaim:)
Az Ur legyen veletek meg ket forgalmirendor:):)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 01:17:52

@Barátusz: nem megyek ki
augusztus 20-an sem jartam ki
sor bbq elmarad, Mary elutazott Kansasba
@nyuszigonosz: Obama beszed nem tudom lesz-e, de kurvara nem erdekel, legutoljara azt lattam, hogy elutazott Mandelahoz, mondtam is , hogy maradhatna is ott
mi/ cvsaladom es barati korom/ nem igazan kedveljuk az elnokurat, dehat Ot valsztotta az orszag
ez van
3 ev mulva repi lesz az elnok es feher, ebben tuti vagyok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 01:19:56

@Amarante: nemcsak angolok, de zommel
amerikat vegulis europa hozta letre /alakitotta olyanna amilyen ma/
delen is eszakon is
lehetett volna forditva is, hogy az indianok fedezik fel europat
de hat igy alakult...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 01:21:54

@Amarante: 16 eves koromra elolvastam A christy osszest, inkabb nezzel valami konyvet VIII-ik Henrikrol
@Igényes: igen
engem

BTBTBT 2013.07.04. 01:27:32

@Amarante:
Legalább valami jól író írót olvasnál. Jó éjt. :)

@hagyma:
Nekem egyszer - már felnőttként - megvolt az Christie-összes puhafedeles kiadásban, angolul. Néhányat olvastam, aztán eladtam az egészet. Nem azért, mert annyira rosszak voltak, hanem mert kellett a pénz. :)

@Igényes:
De azért egy pszichomókus díványán végigheverednél?
Nézd meg a Torrentét századszorra. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 01:28:47

@Barátusz: en meg magyarul olvastam
meg hat a rengeteg film
a 10 kicsi neger? vagy indian? volt a kedvencem

Igényes 2013.07.04. 01:29:00

@Barátusz: Lassan bármin, ha elég kényelmes... vagy ha nem fekszik rajta valaki olyan, akin kényelmetlen feküdni. Megint hulla vagyok. :(

BTBTBT 2013.07.04. 01:33:34

@hagyma:
Gyerekként magyarul az "Orient Expressz"-t meg a "Tíz kicsi néger"-t, mielőtt még a politikai korrektség indiánokat csinált volna a négerekből az angol nyelvterületen.
A többit angolul. A "Roger Ackroyd" üt.
Filmet alig. Egyedül tán az O.E-t.
Mindenevő vagyok. Nem tudnék csak krimit olvasni.

@Igényes:
Akkor aludni kéne, nem? Hogy holnap (ma) reggel frissül terővel fogyaszd a briósodat a tejeskévá mellé.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 01:40:08

@Barátusz: en mar regen nem olvasok krimit
nem erdekel
igazad van az orient expressz jo film volt, nekem a 10 kicsi neger is emlekszem az egri kertmoziban lattam eloszor
meg korhataros volt:)
persze tobb feldolgozas van

BTBTBT 2013.07.04. 01:49:31

@hagyma:
Elvétve becsúszik egy-egy krimi.
Az "Orient Expressz"-t tévében láttam. Az Albert Finney-set.
www.imdb.com/title/tt0071877/?ref_=sr_1

Eger? Az "Egri csillagok"-at a környékbeli nyári táborokból városlátogatás miatt láttam vagy hatszor. Plusz a tévéadások.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 01:54:23

@Barátusz: az Egri Csillagok az alapfilm
egyik ritka esete, mikor a film, jobb , mint a konyv
vagyis hat nem lehet jobb, mert abbol keszult, de sodrobb, izgalmasabb remek szineszekkel

BTBTBT 2013.07.04. 02:00:05

@hagyma:
Gyerekként meg pláne nagy volt. És a Bárdi húzta a legtovább a színészek közül.
Volt az az urban legend, hogy az egyik csatajelenetben az egyik várfalra felmászó törököt játszó statisztának karórája van.
Akkoriban sosem figyeltem ilyesmire.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 02:03:51

@Barátusz: ja
ma is megneznem amugy
es kurvara nem erdekel , hogy 2000 statiszta kozul valaki viselt karorat
angol felirattal eddig a magyar filmek kozul csak a Sose halunk meg-et tudtam megmutatni Marynek
nagyon elvezte:)

BTBTBT 2013.07.04. 02:05:48

@hagyma:
Nem is az a lényeg, hogy van-e karóra a "török" kezén, csak érdekesség volt.
A "Sose halunk meg" 20 éve jött ki. Koltai legjobbja.
Felétek nem elérhetők az angol feliratos magyar filmek?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 02:17:52

@Barátusz: mondjuk nem is igazan keresem:)
igen az volt Koltai FILMJE
utoljara magyar filemet a ket Jancsot neztem
a Fogado...
meg a Nekem lampast adott
nagyon szeretem mind a kettot

montroyal ( CAN qc) 2013.07.04. 02:35:03

@NIKI LAURA: @Philosoraptor: sziasztok 2 hetig megjartam Albertat BC jo volt .. elnek ott .. csak ide vagyok gyokerezve a qoebecoi-ok koze .. nagyon is baratsagosak ha kicsit erolkodsz a nyelvukon sokkal kozvetlenebbek mint az itt elo angolok akikkel 10 evig is dolgozhatsz nem is koszonnek( vissza se) mig egy francia erdeklodik ki vagy honnan jottel es konnyen meghiv hozza BBq-ra sorozgetni stb a szorakozohelyeken festivalokon spectaclon szinte csak ok vannak .. itt is egy varos van a tobbi videk de a varosokban foleg a fiatalok tobbnyire angolul beszelnek .. erdekesseg hogy ha nem boldogulok valamivel a nyelvukon automatikusan probaljak angolul elmagyarazni..

kivalasrol szinte nem is beszelnek a kozemberek hallani sem akarnak rola ugy hogy a politikusok is visszavettek belole ..
a csajokkal is sokkal konnyebb ismerkedni de mint mashol nagyon autonomok es egyenloskodnek , megkovetelik a munka megosztast stb..

szoval nem rosszabbak mas nemzetnel sot baratsagosabbak

2013.07.04. 03:53:47

@shakti_rom: "Talan hollywood visz el sok angolnyelvu rendezot, de vannak vilagklasszisok is mint Egoyan, "

Az is, meg az hogy nemigen terjesztik ezeket a filmeket a mozikban, a helyiek alig ismerik őket, bár sokszor fesztiválokon dijnyertesek. Nem tudnak ezzel pénzt csinálni úgy mint Hollywood-ban, kommersz kell a közönségnek.

"az indiai no akinek nem jut eszembe a neve, stb."

Deepa Mehta? - Water pl. egy nagyon jó film...

" De valoban sokkal tobb szinvonalas film keszul quebecben. "

Szeretem az ilyen jó kis arthouse filmeket...

"Poutinnal mi bajod?? :))"

Curd cheese!!! :) Félelemetes kinézete van, demonstrálom:

en.wikipedia.org/wiki/File:La_Banquise_Poutine.jpg

"Mondjuk az engem is kiut amikor pizzaval eszi jean guy :) "

Some people are sick! :))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 04:48:28

@cougarcat: a kozonsegnek jo film kell, annak 90 szazalekat meg amaerikaban csinaljak
ez van

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 05:37:17

@Philosoraptor: meke, inkabb erdekes, mint jo
3 vagy 4 hazassag utan magayrorszgrol beszerzezni feleseget, raadasul hazassagi szerzodessel;)
mikozben allitolag konnyu canadaban ismerkedni
hat nem lennek a felesege az tuti, de ez a veszely nem fenyeget minket:)
es sok sikert neki:)

montroyal ( CAN qc) 2013.07.04. 05:46:51

@hagyma: azert ha meggondolnad itt nalunk engedelyezik az egynemuek hazassagat... de veled is csak szerzodessel .. semmi nem kozos ... foleg nem a penztarca...

de az mar az 5. lenne..
.inkabb maradok a mo-i felesegemnel tudod idosodve amikor a jo beszelgetesek egyetgondolasok maradnak megis jobb azt anyanyelven tenni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 05:56:51

@montroyal: nem tudom
en tokeletesen meg tudok beszelni Maryvel mindent angolul es mihel egy penden hirolunk, tulajdonkeppen meg a gesztusok is elegek
mindenki mas uton jar
eppen azt akartam irni a a bejegyzesed elott, hogy aki le akar telepedni es nem baratnovel-feleseggel parral megy ki, az jobban jar ha "oslakost" keres
sokan kimennek mondjuk angliaba, amerikaba, canadaba es utana interneten keresnek magyar not
/en is megtettem/
ha lehet es valoban letelepedni akar valaki, akkor jobban jar a helyi felhozatallal, ez meggyozodesem
az is, hogy sokan eleve nem is probalkoznak ezzel, ahogy mondod, szeretnenek otthon magyarul beszelni es paprikaskrumplit enni
nincs ezzel baj
en pl Maryt oda nem adnam 100 magyar noert:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 05:59:10

....es mivel egy huron pendulunk...

az igaz az elso 2-3 evben el nem tudtam volna kepzelni hogy amerikai lesz a felesegem
most el nem tudnam kepzelni, hogy ne az legyen

zopilote 2013.07.04. 06:41:42

@hagyma:
" most el nem tudnam kepzelni, hogy ne az legyen "
Valld be inkabb egyszeruen azt, ha nem amerikai lenne a feleseged, akkor most Londonban mosogatnal:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 06:48:01

@zopilote: ahh
megint nem ertettel
azert nem tudnam elkepzelni, mert Mary amerikai
/amugy londonba sosem mentem volna/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.07.04. 06:51:43

@zopilote: jelzem haggyuk mar ezt a mosogatast
igen, voltam az is
az eletem legjelntektelenebb 3-4 honapjaban
voltam adoellenor is meg ujsagiro meg teglagyari munkas, illetekugyi elodao es butorszallito
naes?

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.04. 07:18:14

@hagyma:
Úgy van!
Sosem felejtem el, mikor Miamiban "economy class" autót kértünk és kaptunk egy se széle, se hossza Dodge Chargert... dieselt :D
Imádtam vezetni (különösen az automata váltót, már nagyon hiányzott - régen volt automata kocsim).

DieNanny CH 2013.07.04. 08:14:42

@Igényes:

Akkor ebből az a tanulság, hogy nagyobb eséllyel talál ufót, mint igényes hírt?

Evain 2013.07.04. 08:38:52

Csendesen tiltakoznék az amerikai filmek lejobbozása ellen. Utóbbi években olyan szinten rámentek a profitra, hogy a látványon kívül egyre kevésbé van bármi is a filmekben. Pl nemrég néztük meg a warm bodies c. filmet, ami ugye elvileg horror vígjáték. Miután megnéztük, egyöntetűen kijelentettük a férjemmel, hogy ezt is jobb lett volna, ha az angolok csinálják meg (lásd attack on the block). Lassan egész hálivud régi filmek újraforgatásából meg képregényadaptációkból él... :s Kezdek rászokni a bolivúdi, európai meg kínai filmekre, legalább azoknak a humora is üdítő. Nem tudok mit kezdeni a jackass típusú humorral...

BTBTBT 2013.07.04. 09:55:41

@hagyma:
Antal Nimród 1. egész estés filmje, a pesti metróban játszódó Kontroll nagy volt 2000 után.

Dragonlady (Bp, Hun) 2013.07.04. 16:04:01

gondolom, két nap után már senkit nem érdekel, de a stop tábla pl Kínábn kínai jelekkel van, Thaiföldön thaiul, Indonéziában indonézül (ez legalább latin betűs).
google képkeresés (mondjuk stop signs around the world) sokfélét kidob.
Yangonban még nem láttaam stop táblát szerintem... de anélkül is be van állva minden kereszteződés egyfolytában, sajnos egyszerre lett az, hogy hirtelen megduplázódott az autók száma ÉS elkezdték újraaszfaltozni az összes utat. egyszerre.

Latcho Rom 2013.07.04. 22:41:35

@cougarcat: fire, earth is nagyon szep.

putint nem guggolni kell hanem megkostolni :)

2013.07.05. 01:43:37

@shakti_rom:

"fire, earth is nagyon szep."
(listára felir)

"putint nem guggolni kell hanem megkostolni :) "
:))
Na jó, majd behunyom a szemem. :)

"ez megvolt? zene is csuda.."

Már keresem is, köszöntem! :)

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása