oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. április 22. 06:50,  Így követtem el a végzetes hibát 638 komment

2013. április 22. 06:50 Határátkelő

Így követtem el a végzetes hibát

Elég sok posztban megjelent már az, hogy sokan csalódtak a honfitársaikban külföldön, de konkrét történet viszonylag kevés érkezett. Ezért éreztem érdekesnek megosztani Zoltán Facebookon érkezett írását, akinek egy olyan honfitárssal gyűlt meg a baja, akinek ráadásul ő segített a munkavállalásban. Mindemellett ír arról is, neki hogyan sikerült a beilleszkedés.

mosogatás étterem_1.jpg

„2011-ben döntöttünk úgy, hogy elhagyjuk Magyarországot, elegünk lett az ottani keserves életből. Sokat nem gondolkodtunk rajta, a cél Anglia lett, elhatároztuk, gyűjtünk némi pénzt és indulás!

Karácsony környékére össze is jött a némi pénz és meg is vettük a repjegyeket. 2012. február, indulás!

Előző nyáron a nevelt lányom kiköltözött a Londonban élő barátjához, de mi nem akartunk odamenni, így a cél inkább Oxford környéke lett. Már csak azért is, mert a párom régi ismerőse arra lakik és sok jót hallottunk tőle. Meg aztán Londonban nagy a nyüzsgés, elég volt belőle Pesten.

Előzetesen próbáltunk még otthonról intézni pár dolgot, de ez a távolság miatt nem volt egyszerű! A lakáskérdést tartottuk a legfontosabbnak, hiszen az utcán nem kezdhetünk karriert. A Vőm és a Lányom sokat segítettek, s találtak is egy lakást egy Oxford melletti kisvárosban.

Agyamra ment az ügyintézés

Egy probléma volt, hogy csak az érkezésünk után egy héttel lehetett költözni, mert a lakás még nem volt teljesen készen. Nagylelkű oxfordi barátaink felajánlották, hogy addig lakhatunk náluk. Egy héttel később beköltöztünk és kezdődött az új életünk.

A rengeteg ügyintézés már az agyamra ment és a pénzünk is rohamosan fogyott. Itt a lakbér, az utazás nem olcsó dolog, egyszerűbb, ha kocsival jár az ember, de nekünk nem volt még, ám a sok intézkedés miatt sokat kellett utazni Oxfordba.

Angliában az ügyintézés nem egyszerű feladat, minden hónapokig tart! Talán a két gyerek iskolába íratása volt a legegyszerűbb, egy héttel azután, hogy megérkeztünk, már jártak iskolába!

Itt nem kell mindenféle füzetcsomag, meg könyvcsomag, mindent az iskola ad az utolsó ceruzáig (csak az egyenruhát kellett megvenni). Igaz, az oktatás sem olyan magas színvonalú, mint Magyarországon.

Az emberek segítőkészek

Nekem semmi bajom az angolokkal, de azt azért illik tudni, hogy Anglia nem Londonból áll, mint azt talán sokan hiszik! A főváros lakosságának több mint a fele bevándorló, olyanok, amilyenek, nem ismerem Őket, de nagyon kevés echte angol lakja!

Errefelé más a helyzet. Az emberek segítőkészek, mosolyognak, a mindennapi problémákat, ha akadnak is, otthon hagyják. Nyilván köztük is van, aki nem nézi jó szemmel a bevándorlókat, de engem személy szerint nem ért atrocitás.

A munkakeresésről még annyit, hogy sok időt pazaroltam arra, hogy a szakmámban találjak valamit (gipszkarton- és álmennyezet szerelő vagyok), de többek között a nyelvtudás hiánya miatt nem sikerült, így más után kellett nézni.

Miután egyáltalán nem beszéltem angolul, nem maradt más hátra, mint a mosogatás.

Keményen dolgoztam és egyre többet értettem

Csináltunk egy hirdetést és vártunk. .. Majd jött egy válasz, az egyik, nemcsak Angliában, hanem az egész világon híres Palota (a nevét sajnos nem írhatom le) főszakácsától, hogy ők keresnek mosogatót.

Írtunk, hogy nem beszélek angolul, de érdekel az állás. Azt felelték, hogy nem baj, menjek interjúra. Fel is vettek. Kőkemény munka, nem kell irigyelni, de nulla angollal kifejezetten jó!

Itt mindenki kedves volt velem, sokat segítettek, bár valóban egy szavukat sem értettem. Volt velem két nagyon fiatal angol srác, akiknek most is nagyon sokat köszönök, talán ha Ők nincsenek, egy hónapig sem bírom! Annyit még itt megjegyeznék, hogy mint ebből is kiderül, az angolok is elvégzik az ilyen típusú munkát. Keményen dolgoztam és egyre inkább értettem őket, megszerettek engem.

A magyarországi ismerős

Amiért azonban ezt az egészet leírtam, az egy engem mélyen felháborító történet, amit szerettem volna megosztani.

Az egész akkor kezdődött, amikor tavaly hazamentünk Magyarországra szabadságra. Egy koncerten találkoztunk egy nagyon kedves barátom barátjával, akivel ugyan ismertük egymást, de nem voltunk barátok, afféle haverok inkább. Megkért, hogy ha tudok, segítsek neki kijutni Angliába, mert itt már nincs remény, lakáshitel, kevés munka, stb.

Akkor azt mondtam, nem ígérek semmit, amit tudok, megteszek, ha visszamentem Angliába, beszélünk Skype-on. Kérdeztem, hogy tud-e angolul, mire Ő azt mondta, középszinten igen, megérteti magát! Mondtam neki, hogy felejtsd el... semmit nem fogsz érteni, mi nem Londonban lakunk, mifelénk az echte angolt beszélik. Így váltunk el.

Majd ahogy ígértem, fel is vettük a kapcsolatot 1-2 héttel később. Elkezdtük szervezni a kiutazását. Majdnem minden nap beszéltünk, elmondtuk a költözés minden csínját-bínját, mik a buktatók, mire kell számítani, mennyi pénzt hozzon, stb.

Kerestünk neki szállást. Mondtam, hogy megkérdezem, van-e felvétel ott, ahol dolgozom. Szerencséje volt, mivel az egyik srác épp előtte ment el, így reménykedtünk.

Majd ahogy közeledett az utazás napja, kiderült, hogy neki nem lesz annyi pénze, amennyiről korábban szó volt, csak 600£. Ugyan önmagában a lakbér ennyi, de nem baj, majd valahogy megoldjuk.

Felhívtuk a tulajt, aki belement, hogy ha a 300£ lakbért, meg a 300£ kaució felét leteszi, akkor költözhet és a következő hónapban is csak 450£-ot kell fizetnie.

Ügyintézés másodszor is

Október közepén megérkezett az emberünk. Leszállt Lutonban. Megbeszéltük, hogy nem megyek érte, jöjjön el busszal Oxfordig, majd oda bemegyek érte. Így is spórol egy kis pénzt.

Így is történt, megjött, elmentünk, lerendeztük a szállást, vittük a Vőmet tolmácsnak, mert mint kiderült, az emberünk valóban nem értett egy szót sem! Másnap bevittem a konyhára és megkérdeztem a főnököm, hogy felveszi-e? Felvette, de csak november 1-vel.

Nem baj, addig nyitunk bankszámlát, amire ugye, időpontot kell kérni. (Nem Magyarország, hogy besétálok és 10 perc múlva számlatulajdonos vagyok!) Emberünk megkért, hogy menjek már vele fordítani, Én, aki alig beszél angolul... Megoldottuk ezt is, az időpontra már a Vőm ment vele, mégiscsak jobban beszél, mint én.

Kértünk időpontot az NI-számra is, mert anélkül nem vállalhat munkát, persze a Vőm telefonált oda is.

Közben kiderült, hogy az emberünknek elfogyott a pénze. A nevelt lányom kitalálta, hogy tanítsa az emberünk a Vőmet gitározni, óránként 10 £-ért, így legalább kajára lesz pénze!

Eljött a munkakezdés napja, és vele a feketeleves!

Semmi sem volt jó

Ahogy telt az idő, egyre inkább világossá vált, hogy az emberünk nem szeret itt dolgozni, alapjában véve minden baj.

Nálunk reggel 8-tól, este 7-ig van nyitva a konyha és kétféle műszak van, az egyik 9-től 17-ig, a másik 11-től zárásig. Az emberünknek ha reggel kell jönni, az a baj, ha délután az. Ha kevés a munka az, ha sok, akkor meg az, de hozzá kell tennem, hogy olyan időszakban jött oda, mikor holtszezon van.

Folyton feszült, ideges, mogorva, megjegyzéseket tesz a menedzserek háta mögött, persze magyarul, hogy ne értsék! Volt rá példa, hogy nekem szóltak a személyzetből, hogy vigyem már oda neki a mosatlant, mert Ő nem meri! És itt követtem el a végzetes hibát, mert szóvá tettem neki.

Próbáltam elmagyarázni, hogy miként kell viselkedni a munkahelyen! Ennek az lett az eredménye, hogy jól összevesztünk. Ezek után nem volt kedvem még hozzá szólni sem, tettem a dolgom tovább.

Ebből Ő csak annyit látott, hogy jövök-megyek a konyhában, és megálltam az egyik szakáccsal beszélgetni. Hozzá kell tennem, hogy a konyhán mindenki jókedvű, sokat viccelünk egymással, jó a hangulat.

Emberünk ezt ugyancsak nehezményezte és megkérdezte tőlem, hogy „Te nem dolgozol ma? Már a 8. trolival viszem a mosatlant!" Erre én, kissé indulatosan, azt válaszoltam, „dolgozni jöttél ide, akkor dolgozz!"

El kellett volna jönnöm

Ezt követően óriási káromkodás közepette odament a Head Chefhez, és mint egy kis óvodás jelentést tett, hogy én nem dolgozok! Természetesen a szakács kérdőre vont engem.

Csak utólag tudom, hogy ott abban a pillanatban el kellett volna jönnöm a konyháról, mindent hátrahagyva, de nem tettem. Viszont az emberünkre nagyon megharagudtam!

Este az egyik közösségi oldalon írtam neki egy levelet, hogy a biciklit, amit még a kezdet kezdetén adtam a szerencsétlennek, hogy tudjon mivel dolgozni járni, hozza vissza! Ezek után oldja meg a bejárást, ahogy akarja, nincs tovább segítség!

Másnap reggel a főnököm a Palota udvarán várt engem, mert az emberünk írt neki egy levelet, miszerint az említett ok miatt késni fog egy órát. Ez volt mindennek a teteje, innen elindult egy lavina. A közösségi oldalon a szájkungfu, viták a munkahelyen, stb.

Így teltek a hetek.

A végzetes fotó

Majd egy nap, amikor két nap szabi után visszamentem, olyan kosz várt, hogy nem hittem a szememnek! Sajnos csináltam egy fotót róla, és még nagyobb butaság volt, hogy kiraktam a közösségi oldalra, hogy így dolgoznak a kollégák, ha nem vagyok ott!

Ezt a fotót az emberünk bevitte a főnöknek azzal, hogy megsértettem a személyiségi jogait, pedig nem volt megjelölve rajta senki. Ezek után kaptam egy szép fegyelmi tárgyalást a nyakamba, mivel posztoltam egy fotót a munkahelyemről, amit ráadásul a szerződésem is tilt. Ezen a tárgyaláson megkértek, hogy kérjek bocsánatot az emberünktől. Én akkor közöltem velük, hogy nem kérek.

A tárgyalás eredménye az lett, hogy kirúgtak, azzal az indokkal, hogy az emberünkön látják a békülési szándékot, rajtam meg nem! Mindez összeférhetetlenséget eredményez, amit a cég nem engedhet meg magának.

Ezt a kis történetet azért írtam meg, hogy hadd tudja meg mindenki, milyen emberek vannak, hogy ilyen csodálatos módon tudja megköszönni egy család segítséget!

Utoljára tettem, az biztos!!!

Álmomban sem gondoltam, hogy ilyen megtörténhet velem, nagyon elkeserít a helyzet. Most keresnem kell egy új munkát, ami itt sem könnyű, hiába Anglia. Bárcsak kolbászból lenne a kerítés!"

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: vendéglátás mosogatás Anglia Nagy-Britannia

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr375238228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazságos 2013.04.22. 22:37:32

érdekes, hogy angolul folyékonyan megy az olvasás, a beszéd meg nem annyira, az írás jobban megyeget, de még nem mindig találom meg a megfelelő szót és a nyelvtani alakokat

a nyelvtant egyáltalán nem tanultam angolból

de mondom, rendesen és folyékonyan olvasok angol könyveket, szótár nélkül, mindezt öt év alatt a 0-ról, németesként

ha kimennék Angliába, előnyben lennék, papírokat simán ki tudnék töltögetni

igazságos 2013.04.22. 22:38:56

@hagyma: nálunk a repülőteresek, és mindenki, aki ott dolgozik, akár műszerész, akár biztonsági őr, nagyobb fizetést kap, de a pilóták és a stewardessek a legjobban fizetettek

az én munkámat például csinálják a repülőtereken is, ott dupla órabért kapnak, nem 1000-et, 5 dollárt óránként, hanem 10-et

BTBTBT 2013.04.22. 22:41:05

@hagyma:
Vigyázz, mert a végén még téged is ki akar majd csinálni az ilyen megjegyzésért, mint ahogy velem próbálta. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.22. 22:44:58

@igazságos: ez rendben van, de itt vallalkozorol van szo, ahol arajanlatot kell tenni egy munkara es vagy megkapod, vagy nem
zopilote nem lesz a repter alkalmazottja
mondjuk mar az is kiderult nem is ott fog dolgozni, csak mellette
ma neztunk egy hazat, lehet megvesszuk, bar van rajta javitanivalo, ha hozzank is eljon melozni kv-ert es cigiert akkor fel van veve:)
@Barátusz: egy amerikai - magyar nem retten meg a kihivasoktol:)

BTBTBT 2013.04.22. 22:45:35

@igazságos:
Ez valószínűleg azért van, mert az olvasás passzív tevékenység, és az agy a meglévő szókészletből dolgozik, a beszéd meg aktív, tehát mondatképzéssel jár, éppen ezért tovább tart és nehezebben megy, amíg rá nem vagy kényszerítve arra, hogy használd a nyelvet.

Én is csak külföldön tanultam meg angolul beszélni, mert egyrészt otthon nem nagyon volt kivel, másrészt amikor volt is, nem voltam rászorulva, és váltottunk magyarra.

nyuszigonosz 2013.04.22. 22:45:37

@igazságos: Azért jó lenne még a nyelvtannak is foglalkozni és persze a konverzáció is fontos.
És gratuláció az olvasva nyevtanuláshoz!

BTBTBT 2013.04.22. 22:46:50

@hagyma:
ne aggódj, egy angliai magyar sem :)

aberdon 2013.04.22. 22:47:50

@aleb19: igen, ezt hívják termelékenységnek. Mindegy, ne fejtsd meg, ez nem neked való.

De azért megpróbálhatsz gondolkodni rajta. Szerinted miért kell ongóban egész álló nap dolgozni az egy napi szükségletekért (víz, étel, etc) Németországban meg mondjuk pár órát? Magyarországot rakd be a kettő köze, ennyit segítek. ;)

England win The Ashes! 2013.04.22. 22:48:04

@Koós: Szívesen.

Itt igényelheted:

www.ehic.org.uk/Internet/startApplication.do

Gondolom van olyan papírkártyád, amit azután kaptál, hogy regisztráltattad magad a lakhely szerinti körzeti orvosnál, annak alapján töltsd ki a jelentkezést.

(Ha esetleg nincs, akkor előbb menj el a dokihoz, az a papír pár nap alatt megvan.)

Ezután már csak 2-3 hét, és postán megkapod. Tényleg hasznos.

zopilote 2013.04.22. 22:48:54

@hagyma:
" azt mondtam, mivel tudok angolul es itt elek tobb informaciom van a terrorcselekmenyrol, mint neked "
Csak nem az FBI - nak vagy a HS - nek dolgozol? De szerintem meg azoknak sincs eleg informaciojuk. TV - bol barki tud informalodani, es a CNN - t Europaban is nezik. Talan a ti TV adotokat, a FOX News nem nezik, pedig az mondja am meg a tutit:) De az csak a konzervativ kereszteny feher USA allampolgarok privilegiuma, csak nekik van engedelyezve a nezese:) A Bibliaba van beepitve a hozzaferesi kod:) Es borszinerzekelo is van benne:)

aleb19 2013.04.22. 22:56:29

@Koós: akkora kulonbseg nincs a termelekenysegek kozott, kongo wazze afrika itt europai orszagokrol beszelunk
meg mi az hogy nem neked valo?

2013.04.22. 22:57:41

@Taxomükke: Velem is hasonlo dolog tortent; Mo.on elo ismerosok kertek hogy vegyek nekik bizonyos dolgokat Londonban, kb. 20-30 font ertekben. Felajanlottam hogy megveszem es kuldtem nekik informaciot hogy mennyibe kerul. Erre megsertodtek, mondtak hogy mar nem fontos. Azt gondoltak hogy elmegyek, megveszem, elviszem nekik Mo.ra es meg en is fogok fizetni erte, mert persze nekem semmi a 20-30 font... Nagyon el vannak szallva egyesek.

igazságos 2013.04.22. 23:00:03

@Mirjam2: nekem is vehetsz, de én fizetnék érte

bár amerikából leginkább csak a Jelly Belly hiányzik, meg a See's Candy

aki akar, küldjön, megfizetem! :)

de lehet, inkább rendelek az amazonról, csak ott 6000 ft a postaköltség :D

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.22. 23:00:17

A link azoknak, akik nem elvezik a "konzervativ, kereszteny, feher USA allampolgarok privilegiumat:)) www.foxnews.com/politics/2013/04/22/white-house-says-boston-bombing-suspect-will-not-be-treated-as-enemy-combatant/
(csak csendben jegyzem meg, vannak fekete konzervativok is, barmilyen furan is hangzik:) a listat lsd. itt:en.wikipedia.org/wiki/List_of_African-American_Republicans

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.04.22. 23:04:20

@Barátusz: "Ami erdekel, az az, hogy akinek Angliaban (vagy mas europai orszagban) van ilyenje, bejelentette-e otthon, hogy huzamos idore lelepett munkavegzes celjabol. Es ha igen, a TB fenyegetett-e birsaggal?"

Angliaban ugye alapbol biztositott az ember ha itt el.

Es igen, bejelentettem, es igen, ennek ellenere fenyegetett a NAV birsaggal.

Itt le is irtam , hogy jartam veluk, milyen papirt kuldtek ki.
tildy.blog.hu/2011/05/29/csak_korrekt_ne_legy

aberdon 2013.04.22. 23:13:27

@aleb19: két szélsőséges példa, így könnyebb megérteni. Ugyanez a görögökkel - németekkel. Termelékenység.

Az adatok értelmezése nem neked való. Jössz egy számmal (hasraütés), hogy 10 % kal csökkent a GNP, és összekötöd a csúnya EU-val. Aztán jössz, hogy színes grafikont mindenki tud gyártani.

BTBTBT 2013.04.22. 23:14:35

@tildy:):
Köszi, tildy.
Igen, az angliai rész okés, meg az is, hogy ha hazamegyek az EU kártyámmal, akkor sürgősségi ellátásra jogosult vagyok - viszont annyira nem érdekel, mi van otthon (a családot és néhány megmaradt barátot kivéve), hogy nem követem figyelemmel a jogszabályokat sem.

Egyébként be sem jelentettem az otthoni hatóságoknak, hogy távoztam, sok-sok évre, viszont az állandó lakcímemet megvan.

Remélem, senki nem fog itt nekiállni elmagyarázni, de igazából még az sem érdekelt, hogy kiderítsem, hogy a NAV-ból a V minek a rövidítése. :)))

Jó a blogod meg a stílusod is.

zopilote 2013.04.22. 23:18:36

@Zsuzsi65:
"konzervativ, kereszteny, feher USA allampolgarok"
Ezt csak azert irtam, mert Mr. Hagyma igy szokta magat bemutatni a HA - on:)
En csak egy egyszeru Kanadaban elo magyar vagyok: borszinnek, politikai meggyozodesnek, vallasnak nincs jelentosege.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.22. 23:20:09

@twiga: "Pl. mind az Egyesult Allamokban, mind Hollandiaban a primary school allati gyenge a magyar oktatashoz kepest, viszont az mar erdekesebb, hogy az egyetemeik joval erosebbek"

En ugy tapasztalom, hogy az alapokra probalnak meg nagyobb hangsulyt fektetni, egeszen 5. osztalyig a matek, angol (szovegertelmezo olvasas) a lenyeg, kiegeszitve egy kis social science-szel (tori, foldrajz) ill. science-szel (biologia). Lanyomek nemreg irtak meg az allami (CA) alt. felmero tesztet. Azt mondta, nagyon konnyu volt:) Akit erdekel, itt belenezhet (kivancsi lennek, akiknek hasonlo koru gyerekeitek vannak, mit tanulnak ebben a korban kul. orszagokban?) www.cde.ca.gov/ta/tg/sr/documents/cstrtqmath5.pdf (peldak a 7. oldaltol)

2013.04.22. 23:23:51

@tildy:): Nem ismerem a magyar viszonyokat (bevallom azt se tudom mi a NAV - ez megint valami uj nev, nem tudom kovetni), de nem pont az volt a problema hogy mindent bejelentettel? Ertem hogy elvileg kene, de gyakorlatban nem az lett volna hogy beken hagynak es senki nem vesz eszre semmit ha nem jelentesz be semmit?

aleb19 2013.04.22. 23:23:56

@Koós: ertem akkor szerinted az elmult 9 evben az orszag felviragzott es az emberek nem kitantorognak gazdasagi kenyszerbol hanem ozonlenek befele egymast taposva mert elkepeszto menyisegu es jol fizetett allasokbol tulkinalat van es mindez azert van mert az eu centrum hatalmai olyan jok a magyarokhoz,spanyolokhoz,gorogokhoz,portugalaokhoz, olaszokhoz
ne haragudj de itt van nemi ellentmondas a te elkepzelt parhuzamos vilagod es a valosag kozott

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.22. 23:24:58

@Zsuzsi65: Akit erdekel az 5. osztalyos angol teszt, ime:) www.cde.ca.gov/ta/tg/sr/documents/cstgr5ela.pdf
angol gyarkolok figyelmebe, jo szovegertelmezesi feladatok:))

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.22. 23:26:31

@zopilote: "konzervativ, kereszteny, feher USA allampolgarok"
Ezt csak azert irtam, mert Mr. Hagyma igy szokta magat bemutatni a HA - on:)
igen, a kommentjeibol mar sikerult leszurnom, hogy (velhetoleg)melyik partra fog szavazni legkozelebb:))

aleb19 2013.04.22. 23:28:10

@Koós: ja es mar irtam a termelekenysegi kulonbseg nem indokol ilyen egbekialtoan nagy elterest az orszagok kozt
az index.hu ma volt egy cikk valami indiai mokussal pont errol a lenyege az ha a nemetek nem engednek a szerzett elonyeikbol mas eu-s tagalamoknak szeteshet az eu

aleb19 2013.04.22. 23:32:04

@Barátusz: v mint vamhivatal osszevontak az a mint adohivatallal es felpantlikaztak a nemzeti megnevezessel is gondolvan ez emeli a hivatal fenyet

2013.04.22. 23:34:22

@igazságos: Hol elsz, ahol nincsen Jelly Belly? Azt ajanlom hogy surgosen terj vissza a civilizalt vilagba. En nem birnam sokaig Jelly Belly nelkul.

BTBTBT 2013.04.22. 23:37:42

@aleb19:
Köszi, bár ahogy írtam, lusta voltam megtudni, annyira hidegen hagy, hogy otthon minden "nemzeti" meg megszüntetik a legjobb élelmiszer termékeket. Nem, ezzel NEM a Túró Rudira céloztam. :)

aleb19 2013.04.22. 23:47:04

@Barátusz: tenyleg jarvanyszeruen elszaporodtak a nemzeti hivatalok otthon.... valakinek agymenese lehetett

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.22. 23:48:41

@Mirjam2: "Hol elsz, ahol nincsen Jelly Belly? Azt ajanlom hogy surgosen terj vissza a civilizalt vilagba. En nem birnam sokaig Jelly Belly nelkul. "

:)) tavaly nyaron meglatogattuk a gyarat:) erdekes volt, pedig nem is a kedvencem a jelly beans:) www.jellybelly.com/visit_jelly_belly/california_factory_tours.aspx

2013.04.22. 23:49:38

@dirtyfreebird: majd szolj ram a biztositas kapcsan. Most nem jo, kolok mumszos

BTBTBT 2013.04.22. 23:58:03

@aleb19:
Mondjuk Angliában meg sok HM van, állami és magáncégek, a királynő után szabadon.

aberdon 2013.04.23. 00:00:43

@aleb19: azt nem mondtam, hogy milyen hűde jó Magyarországon minden, ezt te képzelted hozzá. Csak annyit írtam, hogy szánalmas dolog és hozzá nem értést mutatja mindent az EU-ra fogni, miközben Magyarország egyértelmű előnyöket is élvez.

Azon nem gondolkoztál, hogy miért vásárolnak a magyar fogyasztók külföldi termékeket? Talán mert valamiben jobbak (ár, minőség)?

Egyébként, de a termelékenység magyarázza az óriási különbségeket. Egy német/norvég, stb munkás/öltönyös annyival több "értéket " állít elő a gazdaságának, amit aztán fogyaszthat/megtakaríthat. Svédországban és Görögországban majdnem ugyanannyian élnek, mégis hány világhírű görög cég van? és svéd? naugye

aleb19 2013.04.23. 00:04:38

@Barátusz: angliaban a kedvenc hivatalom az alien center volt holborn kornyeken
eskoszom mikor bementem azt vartam mint star wars-ban a kocsma jelenetnel hatha latok valami alian-t

BTBTBT 2013.04.23. 00:07:14

@aleb19:
Alien Center? Az miféle hivatal?

tucano 2013.04.23. 00:10:05

@aleb19: ha a morfin legális, akkor tiltsák be.

@NaÉnvagyokaz: Érdekes poszt, teljesen megértem, nagyon el tud szállni az ember agya, ha pont azok tolnak ki vele, akiknek önzetlenül segít az ember.
Nekem is volt ilyen, de szerencsés vagy, ha egyszerűen ki tudsz lépni a dologból és nem kell a patkánykodás után még sokáig nézni az ember fejét. Jó lecke, az tuti.

2013.04.23. 00:14:32

@Zsuzsi65: Nem semmi! Engem sajnos kitiltananak a gyarbol lopas miatt, nem birnek ellenallni. Nem tudom miert jon mindenki Magyarorszagon a Turo Rudival; en nem nagyon szeretem, viszont Jelly Belly nelkul tenyleg szurke lenne az elet.

aleb19 2013.04.23. 00:16:30

@Koós: nincs naugye
a termelekenyseg egzakt fogalom es merheto ez onmagaban nem indokolja a nagy kulonbseget az unioban ha mast hiszel buta vagy
de nem fogom csak az eu-ra az azt megelozo tizegynehany evben is volt kb 10%-os gnp csokkenes
a nyugger-gengszter-rendszervaltastol 21% gnp csokkenest szenvedett el az orszag ha fiatalka vagy kerdezd meg szuleidet az akkori forint vasarloerejerol, vagy hogy miert ,hogyan dolgozott majdnem 5.5 millio ember
a kadarjanos nosztalgianak ez az alapja aki akkor elt emlekszik,hogy a melosnak jobb volt

aleb19 2013.04.23. 00:19:05

@Barátusz: ott kellett diakvizummal regisztralni 96-ban
vicces volt mert kb felmeteres betukkel volt kiirva a bejarat felett

2013.04.23. 00:21:40

@NaÉnvagyokaz: Nagyon lehangolo tortenet - remelem talalsz masik munkat, es azt is remelem hogy tanultal ebbol az esetbol es nem fogsz ezentul ennyit segiteni masoknak, foleg ha az illeto nem kozeli ismeros. En meg fiatalon megjartam, azota nem segitek, csak tanaccsal, de massal nem. (Azt hiszem 18 voltam, pont mielott eljottem volna Magyarorszagrol; orulten szerelmes voltam az akkori baratomba aki soha nem dolgozott es nem volt penze, beajanlottam a munkahelyemre - etterem - ahol olyan rosszul dolgozott + mindenkivel osszeveszett hogy nagyon gyorsan kirugtak mind a kettonket. Nagyon, nagyon rizikos dolog barkit beajanlani arra a munkahelyre ahol jelenleg dolgozol.)

BTBTBT 2013.04.23. 00:21:44

@aleb19:
96? Akkor nem vagyok meglepődve, hogy nem tudok róla.
Nekem a croydon-i Home Office-ról vannak érdekes emlékeim.

aleb19 2013.04.23. 00:24:37

@Barátusz: ja 97-ben mar en is croydonban alltamsorba szerintem az alian filmek hatasara szuntettek meg a z elnevezest es olvasztottak be a home officeba

BTBTBT 2013.04.23. 00:28:49

@aleb19:
Jóval később sorakoztam a HO-nál.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.23. 00:33:57

@Mirjam2: "Nem semmi! Engem sajnos kitiltananak a gyarbol lopas miatt, nem birnek ellenallni. "

:)) oh, erre talaltak ki az ingyen kostolast, meg a vasarlasi lehetoseget:))

PannonBoy 2013.04.23. 00:37:12

Megnéztem @tildy:): blogbejegyzését, és ott az volt a hiba, hogy az OEP-nek jelezte a szándékát. A NAV-nak kellett volna. Ezek a hivatalok nem nagyon kommunikálnak egymással.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.04.23. 00:38:35

@Mirjam2: gyakorlatban épp ekkor nem kellett volna, hogy gond legyen.

Az változó , hogy kit hagynak békén. Párom öccse nem szólt nekik mikor kijött, mégis elkezdték cseszegetni, ugyanezzel a papírral.

Végül kitöltöttük, elküldtük.
Egy másik ismerősöm se szólt nekik, őt is megtalálták. Van olyan viszont, akit nem.

Én szóltam nekik időben, az oep vissza is jelyett, hogy oké. Erre az apeh /nav kötözködött, hogy én nem szóltam. Pedig de.

fel kellett volna ajánlanom, hogy talán ideje lenne hozzáértő informatikust felvenniük:D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.04.23. 00:42:17

@PannonBoy: nem volt ott semmilyen hiba. Amikor par eve jeleztem az OEP-nek, akkor jogszabály szerintnek NAV-nak semmit nem kellett bejelenteni ideiglenes külf. tartózkodás esetén, egt-t tagállamban fennáló tb-vel kapcsolatban.Ez az OEP-hez tartozott.
Azota valtozhatott.

Amúgy többek közt ez alapján is jártam el: www.euvonal.hu/?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=1321

"Amennyiben egy magyar állampolgár csak ideiglenesen kíván az EU valamely tagállamában tartózkodni, az adóhatóság felé nincs bejelentési kötelezettsége."

BTBTBT 2013.04.23. 00:43:07

@tildy:):
Megkérdezem a szüleimet, hogy jött-e valami felszólító, mert engem még nem igazán találtak meg az évek során fenyegetéssel. Szerencsém volt?

aleb19 2013.04.23. 00:45:35

@tildy:): a vicc,hogy az oepet evek ota besoroltak a apeh/nav ala asszem 2000 korul de a rendszereket nem kotottek ossze

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.04.23. 00:52:42

@Barátusz: csak sz.r a rendszerük. Azt hazudták a nekem küldött levélben is, hogy sem náluk, sem az OEP rendszerében nem voltam benne , hogy itt vagyok biztosított. Ami szemen szedett hazugság, mert az OEP-től kapott levél alapján, meg rájuk kérdezve is benne voltam a rendszerben.
Erre meg szüleimet akarták pattogtatni, hogy menjenek be a megyseszékhelyre, kérjék ki az igayolást az oeptől, vigyék be a NAvba. Mondom na ne....

Szóval mostanában egyre többen kapnak ilyen levelet, lehet előbb-utóbb téged is megtalálnak.

BTBTBT 2013.04.23. 01:00:36

@tildy:):
Akkor majd lerendezem a dolgot, de számítok néhány hülye húzásra, mert az itt kifejtett élmények alapján otthon se mindig tudja a bal kéz, hogy mit csinál a jobb.

Persze túl sokat nem tudnak tenni velem, hiszen minden adóm és játulékom be van itt fizetve a kezdetek óta, úgyhogy nem a csalás vezérelt, hanem a magyar szervekkel kapcsolatos érdektelenség.

Mondhatja valaki, hogy csak kifogást keresek, de ahogy korábban említettem itt valakinek, azért az sem várható el, hogy egy más országban élve azzal foglalkozzak, hogy otthon mit változtatgatnak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.04.23. 01:01:13

@tanato: Már ki lett itt tárgyalva a blogon, lejárt lemez (már vagy 2-3 hete).Mondjuk az érdekes, hogy ennyire tájékozatlanok a szerkesztők ott.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.23. 01:30:18

@zopilote: nem tudod mirol szolt a vita tegnap Igivel, igy tenyleg kar beleszolnod.....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.23. 01:34:49

@zopilote: hogyne lenne jelentosege
en buszke vagyok a magyar-amerikai allampolgarsagomra, a kereszteny mivoltomra es a konzervativ elveimre
a borszint valoban nem volt helyes hangsulyozni, de szegyenleni sem kell, mert lassan odajut az emberiseg
a fekete fekete, a feher feher, a cigany cigany az eszkimo meg eszkimo
mindenki legyen buszke ra
az ne aki a vallasa neveben robbantgat es gyilkol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.23. 01:36:21

@Zsuzsi65: igen eletem elso amerikai valasztasan a republikanusokra fogok szavazni, foleg ha vegre talalnanak mar egy jo es eros elnokjelotet
8 ev boven eleg a demokratakbol

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.23. 01:38:14

utana majd rendet kell tennunk utanuk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.23. 01:38:57

kotelezo biztositas, meg a fegyverviseles megszigoritasa
eszem megall

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.04.23. 01:40:15

@hagyma: hat remelem Sarah Palinnak meg csak meg sem fordul ilyesmi a fejeben, hogz netan induljon.... Foleg az alabbi szoszenet utan.

dailycurrant.com/2013/04/22/sarah-palin-calls-invasion-czech-republic/

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.04.23. 01:46:20

@tildy:): nem hiszem:) talan sikerul talalni valami jobb jeloltet a kovetkezo valasztasokra...sokan szimpatizalnak Paul Ryan-nel..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.23. 01:49:26

@tildy:): ha megfordulna is, a repik sosem jelolnek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.23. 02:09:48

@pappito: igen
szerintem otthon is, vagy nem?

pappito · http://pappito.com 2013.04.23. 02:11:29

@hagyma: itthon én nem vagyok állampolgár viszont szavazásra jogosult vagyok letelepedési engedéllyel. Viszont az állampolgár se jogosult szavazni ha nem élt itt a szavazást megelőző 12 hónapban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.04.23. 02:21:28

@pappito: hat itt ha allampolgar vagy szavazhatsz barhonnan
ha csak zold kartyad van az mindenre eleg szinte, de pont szavazasra pl . nem es meg van par dolog
nekem mar csak egy hatranyom van az itt szuletett amerikaiakkal szemben
nem lehetek az USA elnoke
ahhoz itt kell szuletni
mondjuk nem is volt tervbe veve
/otthon meg lehetek:)/
itthon nem

pappito · http://pappito.com 2013.04.23. 02:25:05

@hagyma: ja most kitúrtam hogy ez csak nálunk van (hogy PR státuszban is szavazhatsz, a sok bevándorló miatt lett ilyen a hetvenes években) máshol állampolgárnak kell lenned.

Ne bánd azt az elnökösdit, rengeteg macera jár vele, folyton szerepelni kell meg ígérgetni mindenfélét a habokra... :)

zopilote 2013.04.23. 03:48:14

@pappito:
Ebbol a szempontbol erdekes a mexikoi alkotmany: csak az lehet elnok, a kormany, sze -
natus, kongresszus tagja, kormanyzo vagy kormanyzo helyettes, nagykovet vagy konzul,
egyetemi rektor, biro, Kozponti Bank elnoke, aki szuletesi jogon mexikoi allampolgar es
legalabb az egyik szuloje is mexikoi allampolgar. Termeszetesen nem lehet kettos allampol-
gar sem, le kell mondania nem mexikoi allampolgarsagarol. Az elnoknel kriterium az is,
hogy az utolso 20 evben allando mexikoi lakhellyel kell rendelkeznie es a valasztas elotti
egy evben nem hagyhatja el az orszagot 30 napot meghalado idore. A fegyveres erok tag-
ja is csak szuletesi jogu allampolgar lehet.

pappito · http://pappito.com 2013.04.23. 04:18:44

@zopilote: jó, hát az EUM (meg általában középamerika) nem szokott példa lenni demokratikus intézményrendszert érintő kérdésekben :)

Ja a mostani elnök, a Henrik is valami kormányzó volt korábban...

Ugyandehogy (törölt) 2013.04.23. 08:02:03

@Barátusz: @Mirjam2:
nemzeti adó- és vámhivatal
összevonták az apehet meg a vámosokat.

M. Péter 2013.04.23. 08:11:41

@tildy:): Ugye azzal tisztában vagy, hogy a Daily Currant szatíra, nem pedig valódi hírforrás?

2013.04.23. 08:12:47

@aleb19: Hagyjuk már ezt a kamu dumát...

Nem szimplán (csak) politikai okai vannak, hanem anyagi természetű is természetesen, és hogy nincsen itthon jövőkép.

BTBTBT 2013.04.23. 10:56:53

@hagyma:
Obama szerinted hol született?

kifordított nagyanyó 2013.04.23. 11:36:03

Azért tényleg fura,hogy ennyi söpredék ember tud kijutni.
Akiket ismerek hogy kimentek,meg akik tervezték,azok közül egyet sem ilyennek ismerek.

BTBTBT 2013.04.23. 11:40:35

@tildy:):
"one — in this case two — malevolent knuckleheads"
Bár hasonló helyzetben nem az örömtől repesne az ember, de azért egy a cseh nő sem az objetivitásáról for elhíresülni. :)

BTBTBT 2013.04.23. 11:43:32

@kifordított nagyanyó:
Általános iskola 7. osztályában mondta egy jó fej tanárom:
"A világon vannak okosak ás okoskodók, ügyesek és ügyeskedők."
Úgyhogy ezért nem lepődöm meg, hogy a hülyéknek és alkalmatlanoknak az átlagnál sokkal többször van szerencséje. :)

kifordított nagyanyó 2013.04.23. 12:03:53

@Barátusz: Akkor nekem minden héten lottóötösömnek kéne lennie!:))

BTBTBT 2013.04.23. 12:05:42

@kifordított nagyanyó:
Ezek szerint hülyének és/vagy alkalmatlannak tartod magad?

kifordított nagyanyó 2013.04.23. 12:23:31

@Barátusz: Hááttőőő...
Lehetne több eszem és lehetnék ügyesebb.

BTBTBT 2013.04.23. 13:10:24

@kifordított nagyanyó:
"Lehetne több eszem és lehetnék ügyesebb. "
Aki ilyesmit felismer és be is mer vallani, hülye nem lehet. Persze jó lehetőségek is kellenek - némi élelmességgel párosítva.

kifordított nagyanyó 2013.04.23. 13:46:11

@Barátusz: Sajnos csak ahhoz vagyok elég okos,hogy lássam milyen hülye vagyok.:((
De amúgy igazad van.

Herr Géza 2013.04.23. 15:29:27

@andaluzkutya:".....alapból annyira vagyok barátságos, mint egy taposóakna... "
Ez nagyon tetszik: DDDDD

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.23. 15:44:29

@hagyma:
Lattad mar a magyarorszagi USA nagykovet nevet?
Ha meg nem akkor nezd meg.
Eleg erdekes.

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.23. 15:51:51

@Mirjam2:

Jo sztori. Azert a baratod viselkedhetett volna. De meglett a buntetese ahogy lattom.
English man.....

Jaj, en egyszer valakit megkerdeztem hogy elmondana e nekem valamit ha majd oda kerul a sor.

Azt a választ kaptam hogy o nem informacios szolgalat.
Nem mondtam csunyat de gondoltam.
Micsoda gyoker ember az ilyen.

Egyébként nem akartam akkor meg tudni, csak kivancsi voltam hogy milyen ember.

Bejött a sejtesem.
Ment is a kukába.

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.23. 15:55:06

@Barátusz:
Men in black cimu film megvan?
Hat olyan hivatal....

Koszi, igazabol oromteli hogy nincs konkret infod.
Az azt jelenti hogy nincs sok dolgod veluk.
(vagy azt hogy mar nem tudsz harapni....... )
Majd lehet a helyit tamadom meg en is csak nem tudom mennyire kepezik ezek magukat videken, meg milyen anyagokkal dolgoznak.

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.23. 16:01:53

@charlieharper:

Wow...
Az jo kis elfoglaltsag van akkor.

Nem kapott vedooltast kiskoraban?
Azt mondjak hogy az meg a felnotteket is elkapja, de viszont felnott korban nagyon veszelyes.

Te biztos tudod, de ha valaki nem volt mumpszos közületek akkor beszeljetek orvossal.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.23. 16:03:35

@dirtyfreebird:

Oké, de ez miért fontos? Az amerikaik nagy része nem brit származású, azaz miért lenne angol nevük?

Globetrotter2014 2013.04.23. 17:51:04

@aleb19: ez kész. A gonosz németek lenyúlták a magyar szakács know howt. Ennél nagyobbn hülyeséget szerintem rgen ovlastam.

Köszönjük a nap viccét.

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.23. 18:03:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Szamomra megdöbbentő volt hogy nagykövet egy ilyen névvel.
USA-ban.

Globetrotter2014 2013.04.23. 18:06:29

@dirtyfreebird: mégis milyen neve legyen? Biztoskezű Bőrharisnya?

Javaslom ne nézd meg hogy az übernémet Philipp Rösler neve milyen arcot takar.

Pedig Németország jelenlegi alkancelláráról beszélünk épp...
de.wikipedia.org/wiki/Philipp_R%C3%B6sler

SilentDreams 2013.04.23. 18:09:10

@tildy:): Mikor anno az OEP-nek bejelentettem, akkor elmentem a NAV-hoz is (OEP-es hölgy tanácsára! :))))) ), vártam vagy 2 órát, míg sorra kerültem, majd pedig a NAV-os ügyinézö csak nézett, hogy mit is akarok itt, mikor már az OEP-nek bejelentettem. Nekik ezzel semmi dolguk.

Erdekes :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.23. 18:13:20

@dirtyfreebird:

Dehát miért?

Szabad ország és nincs etnikai alapú diszkrimináció. Ha parlamenti képviselők és miniszterek vannak nem-angol névvel, miért ne lehetne diplomata is?

Ne a magyar helyzetből indulj, hogy a neved "magyarosítása" nélkül semmi esélyed.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.23. 18:15:55

@ZF2:

Ő árvagyerek volt és örökbe lett fogadva csecsemőként, német családban nőtt fel, német az anyanyelve, azaz nem igazi külföldi.

DieNanny CH 2013.04.23. 18:42:43

@Barátusz:
"Obama szerinted hol született? "

Honolulu, Hawaii Állam, Amerikai Egyesült Államok.

BTBTBT 2013.04.23. 19:31:52

Nagyon biztos vagy te ebben?

A szarmazasa bizonyitasanak hianya tobbszor is port kavart a tengerentulon. (Es nem, nem azert, mert nem feher kereszteny.)

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.23. 20:51:05

@ZF2:
Ajjaj, azt hiszem az idegenek inváziója elérte Németországot is.

Lou Jing a fekete kinai.

www.youtube.com/watch?v=9ewkusovtto

www.youtube.com/watch?v=Y2XAWcs7HbM&feature=player_embedded

aleb19 2013.04.23. 21:29:52

@ZF2: elmondhatnad nekem is mert nem vagom
csalj enyim arcra pici mosolyt kicsi huszar

Globetrotter2014 2013.04.24. 10:10:57

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: azért a német állampolgárásgi jog eléggé a Ius Sanguini-re épül. Ettől függetlenül sokat elárul a német társadalomról és annak nyitottságáról. Semmi gond a multikultival amiíg nem az ő állása van veszélyben,

amúgy Bundeswehrben tiszt, főoorvos volt az ipse ami egyrészt arra utal hogy igen jó képességei vannak másrészt volt kötelességtudata. Ideális CV egy korrekt poltikusnak.

@dirtyfreebird: csak egy háttréinfó hogy érdemes újraértékelni amit itt a kis beszűkölt K európánkban gondlunk az "emberekről".

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása