oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2013. március 19. 06:55,  Itthon, mégis egy másik országban 226 komment

2013. március 19. 06:55 Határátkelő

Itthon, mégis egy másik országban

Különösen a határ közelében ingáznak sokan ausztriai munkahelyük és magyarországi lakóhelyük között. A mai poszt szerzője, József története annyiban mégis különleges, hogy ő és párja azt követően döntöttek az ingázás mellett, hogy egy ideig éltek Ausztriában.

vonat Bécs.jpg

„Szeretném megosztani veletek életem elmúlt 2 évét, hogyan találtuk meg a boldogulásunkat itthon, de mégis egy másik országban. Nem célom részletes útmutatót írni a külföldi boldoguláshoz (ezt már megtették előttem többen is), inkább azt akarom megosztani veletek, hogyan kerültünk vissza kishazánkba.

2010 novemberében költöztünk külföldre. Párom vállalkozni szeretett volna, én pedig úgy gondoltam, megragadok majd valamilyen lehetőséget, lesz, ami lesz. Nem mondom azt, hogy nem éreztük kilátástalannak a magyarországi helyzetet, de éppenséggel mi még abba a kategóriába tartoztunk, hogy meg tudtunk élni a magyar fizetésünkből is.

Menekültünk is kicsit, de nem politikai okok miatt, sokkal inkább a múltat szerettük volna magunk mögött hagyni. Ugyanakkor vágytunk az újra, egy jobb életre, az idegen kultúrára, a bürokrácia hiányára, a nyugati közbiztonságra.

Ausztria

Hogy miért pont Ausztria? Az elsődleges szempont az volt, hogy minél közelebb maradjunk a családhoz és barátokhoz. Bécsben él a testvérem is, valamint ez volt a legszimpatikusabb ország a közelben, ahol láttuk, hogy vannak lehetőségek. Korábbi kirándulásaink alkalmával rengeteg pozitív élményt gyűjtöttünk az országban, szimpatikusak voltak az emberek.

Az első sokk, a lakáskeresés

Az albérletkeresés nem ment túl könnyen, a privát hirdetők sokszor megbízhatatlanok és nagyon a szimpátiára mennek, tehát ha valaki merész, bevállalós, és / vagy hosszú távon gondolkodik, akkor megéri egy ügynökön (makler) keresztül lakást bérelni.

Azt tapasztaltuk, hogy ha a lakás megnézésekor kiejtjük a varázsmondatot, mégpedig hogy nálunk van a kaució és a provízió, akkor optimális esetben 1-2 órán belül könnyen albérlőkké válhatunk (hiába, ők is pénzből élnek :) ) Sajnos így többe kerül, de egyszerűbb a lakáskeresés.

Munkát találni

A munkába állás nem egyszerű, főleg nyelvtudás nélkül. És ez tényleg így van. Tapasztalataim szerint elmondható, hogy a szeptembertől november végéig tartó időszak, valamint a februártól májusig tartó időszakban könnyebben lehet munkát keresni, nyáron azért nem, mert mindent elárasztanak a vendég- és diákmunkások, november végétől pedig mindenki adventezik és karácsonyozik, és a cégeknél nem igazán foglalkoznak az új munkaerővel. Persze ez is ágazatfüggő, lehet, hogy a vendéglátásban mindig keresik a munkásokat.
A mindennapok

A mindennapokról is írnék pár szót. Röviden és egyszerűen: Ausztria unalmas. Vannak kikapcsolódási lehetőségek, de mégsem olyan, mint otthon. Persze, más ország, más kulturális hatások és szokások.

Az első benyomás minden esetben pozitív, de ez ne tévesszen meg senkit, időbe telik mire a dolgok mélyére látunk. A pénz, a gazdagság, a jólét sok esetben csak a látszat.

Csak megtűrt személy vagy

Meglátásom szerint külföldön nehezebb beilleszkedni, a külföldi állampolgárok nehezebben barátkoznak egy számukra idegen országból jött emberrel. Nem hinném, hogy bennem van a hiba, szerencsére otthon sok baráttal ajándékozott meg az élet, nem mondhatom, hogy nehezen barátkozó vagyok. Ausztriában ez mégsem sikerült.

Persze kivételek mindig vannak, de tapasztalataim szerint egy kicsit mindig érezhető, hogy te itt csak egy külföldi, megtűrt személy vagy. Ez többé-kevésbé rendben is van, a magyar is így viselkedik a külföldivel szemben. Nem mondom, hogy egyetértek ezzel, de ezt el kell fogadni.

Összefoglalva úgy vélem, munkaerőként megbecsülik a magyart, emberként már kevésbé. A hivatali ügyintézés ugyanakkor gördülékeny, gyors, az ügyintézők mindenütt kedvesek. Minden jól működik, mindenki ért ahhoz, amit csinál, mindenki szereti azt, amit csinál.

A költözés

Másfél év Ausztriában eltöltött idő után, mikor már kialakult az anyagi biztonságunk, elkezdtünk gondolkodni, hogyan tovább. Azt már tudtuk, hogy saját ingatlant szeretnénk, illetve ekkorra világossá vált, hogy a beilleszkedés nehezebb, mint gondolnánk.

Ismét ingatlankeresésbe fogtunk, először Ausztriában, majd egy hirtelen elhatározásból adódóan Magyarországon is. Nem titok, Mosonmagyaróvárt találtuk a legalkalmasabbnak a költségek szempontjából, és szimpatikusabb is volt, mint a többi lehetőség.

Sokáig gondolkodtam rajta, hogy belevágjunk-e, igazság szerint én Ausztriában sem éreztem magam rosszul, és mikor már a saját otthonunk kulcsa is a kezünkben volt, egy kicsit még akkor is hitetlenül álltam hozzá a dolgokhoz.

Az ingázás

Az ingázásra ráállás nem volt éppen zökkenőmentes. Mindenképpen áldozatot kell hozni, ha valaki ezt választja. Korán kelés, tömegközlekedés, vagy dugók az autópályán.

Aztán jobban felismerve a helyzetet rájöttem, hogy néhány kollégám másfél órát utazik a munkahelyre Bécsen belül, míg én csak 1 órát, egy másik országból. Kérdezték osztrák kollégáim, hogy megéri-e. Erre mindig azzal válaszoltam, hogy fordított helyzetben, ha Magyarországon adódna számára egy nagyon jó álláslehetőség, ő költözne-e vagy sem? Kivétel nélkül azt válaszolták, természetesen maradnának a saját országukban. Szerencsére a munkaadóm is pozitívan állt a dologhoz, nem okozott számára problémát, hogy visszaköltözöm Magyarországra.

Az utazás költsége ugyan több mint Ausztrián belül, de ezt kárpótolja az olcsóbb magyarországi megélhetés. Most lakáshitelre annyit költünk (családi házat vettünk), mint amennyibe egy kisebb bécsi lakás bérlése kerül, és fele annyit, mint amennyibe annak a családi háznak a bérleti díja került, amiben még Ausztriában laktunk.

Fél évvel később

Most, a költözés után fél évvel azt mondom, semmit nem bántam meg. Itt az emberek nyugodtabbak, mint az országban máshol, valószínűleg ez Ausztria közelségének is köszönhető. Féltem, hogy idegenből újra idegenbe kerülve ugyanúgy nem találjuk majd a helyünket, de szerencsére ez nem következett be. Itt elfogadóbbak, nyitottabbak az emberek.

A mindennapi utazás során sok embert ismerek meg, fél év alatt többet, mint Ausztriában két év alatt. Most már azt mondom, nem költöznék újra külföldre. Így egyszerre élvezhetem mindkét ország pozitívumait (és negatívumait), de valami megmagyarázhatatlan okból mégis minden más.

Más az, amikor a szomszédodhoz az anyanyelveden szólhatsz, amikor a boltban tejet veszel, vagy amikor egy levelet adsz fel a postán. Ezek mind apróságok, de mégis fontosak lehetnek. Persze minden ember más, mindenkinek más a fontos. Ez a két év ráébresztett, hogy ezek az apróságok is ugyanúgy meghatározhatják a mindennapjainkat, mint a sokkal komolyabb dolgok.

Mit tanácsolnék azoknak, akik váltani akarnak?

Legyetek bátrak, de semmi esetre se bízzátok el magatokat. A külföldi boldogulás nehéz. Küzdeni kell, de ha kitartóak vagyunk, akkor megtaláljuk számításunkat. Fél év kint töltött idő után sokaknál kialakul egyfajta honvágy, amit nehéz, de nem lehetetlen leküzdeni. És végezetül egy jó tanács, nem feltétlen kell elmenni ahhoz a világ végére, hogy boldoguljon az ember. A lehetőség néha közelebb van, mint azt gondolnánk."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: ingázás Magyarország Ausztria

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr915144626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Das schönste Bundesland der Welt 2013.03.19. 17:19:28

A poszterhez:

"Az első benyomás minden esetben pozitív, de ez ne tévesszen meg senkit, időbe telik mire a dolgok mélyére látunk. A pénz, a gazdagság, a jólét sok esetben csak a látszat."

Azt kérdezném, hogy mi van a "látszat" mögött szerinted?

Illetve pontosan mit értesz beilleszkedés alatt? Mikor lesz valaki beilleszkedett??

montroyal ( CAN qc) 2013.03.19. 17:23:24

@Prof. Dr. Simon Templar: Kádár hitele
valaki valaszolna nekem mert ugy olvastam hogy sokkaktobb hitelt vettek fel a demokratikus MO-on sokkal tobb az adosag es gyakorlatilag nincs belso termeles ami ha szar is volt de az atkosban volt akkor mi ert jobb ma mibol lesz visszaadva az adosag... veszunk fel masik hitelt... es tovabbra is fujj Kadar hitel... és most van igazan megalapozva a jovo generacio jovoje ... kulfoldon .. nem vitatkozni szeretnek tok hulye vagyok hozza es nem is erint az egesz engem csak aki ert hozza osszehasonlitana?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.19. 17:40:30

@tableno: @Das schönste Bundesland der Welt:
thx
hosszu volt az ut
de ezt akartam,
meg kell par nap hogy orulni is tudjak:)
fura erzes na

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.19. 17:41:45

@montroyal: hat igen megszazszorozodott a tartozas,, ugy hogy mellette elprivatizaltak az orszagot
lehet errol mellebeszelni, de ez teny

Das schönste Bundesland der Welt 2013.03.19. 17:42:47

@szaszo71: Csak azért választottam ezt a nevet, mert errefelé bemondják a rádióba, hogy : Antenne .... és a nick. Te melyikre gondolsz?

2013.03.19. 18:01:18

@hagyma: congrats! De legalabb a ' jelet vedd le az "I'AM AMERICAN"-bol. :)))

Prof. Dr. Simon Templar 2013.03.19. 18:01:45

"Az apparátus olyan rendszert valósított meg, amely a világosság megjelenését eleve megakadályozza, sőt a sötétség és a rabság dicsőítésére formulákat talál ki, és az intakt és hiteles létezés ellen egységes elméleti hadállást vesz fel, amely a létrontásban való berendezkedést életvesztés terhe alatt kötelezővé teszi. Annak, aki a létrontáson kívül áll, nem ad kenyeret. A Nagyinkvizitor esztétikusan korrupt volt, és a polgárság ebből a mondén korrupcióból még valamit megőrzött. A totalitárius korrupció a csőcseléké. Ott az ember még akárki, itt senki." (Hamvas Béla: Kiengesztelődés - részlet a Patmosz című esszékötetből)

"A totalitárius korrupció a csőcseléké. Ott az ember még akárki, itt senki" (kiemelés tőlem)

Ez volt Kádár alatt és ez van most is - nincs különbség.

ctboy (US) ENTP · http://stress.blog.hu/ 2013.03.19. 18:04:58

@hagyma: Gratulalok az allampolgarsaghoz. Kivancsi voltam mit fogsz irni eloszor. (Persze azt gondoltam majd csak a kijozanodas utan hallunk feloled) En nagyon vartam a katarziszt az allampolgarsagi ceremonia utan de nem akart megerkezni. Meg napok mulva sem. Remelem azert hozzad eljut. Azert az utlevelet kezhez kapni tenyleg jo erzes volt.

Mrs. Clayton 2013.03.19. 18:16:13

@hagyma: nem kötözködés miatt, de nem értem h a privatizációban mégis mi a probléma, h külföldiek vették meg, mégis kinek kellett volna megvennie? v hagyni állami kézben h szolgáltatás semmi se legyen, fejlesztés még annyi se? hol volt olyan gazdasági, szakmai háttér Mo-n, h azt mondja egy Kft, v Rt h akkor ő megveszi a villamos műveket? egyáltalán nem látok abban semmi problémát, h olyan társaságoknak adták el, akik tőkeerősek és megfelelő szinten tudják tartani, képesek fejleszteni mondjuk a gáz v villamos energia szolgáltatást
pl amerikában ezek egyik sem állami tulajdon, de az állam olyan törvényeket hozhat, amelyekkel gyakorlatilag bármit előírhat az adott szolgáltatónak, így gyakorlatilag államilag vezérelt magánvállalatok szolgáltatnak, amikor még közigjogot tanultam, akkor több előadom volt ilyen területről s akkor ők azt mondták, h mi is ebbe az irányba haladunk, s ez sztem jó
a baj max nem megfelelő szabályozottsággal lehet, de ez politikai nem gazdasági kérdés

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.19. 18:16:40

@charlieharper: ah copiztam, neztem egy videot, tudom, hogy nem kell
@ctboy: ah en boldog vagyok, de teny ennyi ido ittlet utan mar ez termeszetesnek tunik
igen, megyek utlevelet is intezni
bar azert a certificate of naturalization nevu papir itt figyel az asztalon
vagy en figyelem a papirt
meg nem mertem alairni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.19. 18:19:26

@Jess G: nekem a privatizacioval nincs problemam csak annak ellenere, hogy eladtak mindent megszazszorodott az allamadossag az kicsit fura nekem
meg hogy lett a semmibol par milliardos, abbol ami nem az ovek volt
de mindegy
nem erdekel
foleg ma nem

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.19. 18:29:15

@hagyma:

Aláíráshoz vegyél fel szmokingot! Aztán keretezd be, s tedd a nappali falára.

Mrs. Clayton 2013.03.19. 18:30:24

@hagyma: persze azon biztos h voltak csókosok, akik könnyen hozzájutottak vagyonokhoz, de szerintem ezt nem lehetett volna sokkal tisztességesebben lejátszani, hacsak nem az eredeti tulajnak adták volna vissza a vagyont, de hogy őszinte legyek, ez is sok problémát felvetett volna
egyrészt elaprózódott volna sok tevékenység, s a hatékonyság, termelékenység érdekében így is úgy is felvásárolta volna az egészet egy multi, ugyanis hiába a dédapám mondjuk vágóhidat üzemeltetett 45-ben, a fia vagyis az apám, már esztergályos lett, mert nem tanulhatott mást, így fogalma nem volt a vágóhíd szakmáról, kapcsolatai sem voltak, semmi csak esztergálni tudott, ok én kitanulhattam volna az élelmiszer ipart, de apámnak nem volt épp akkor 20 milliója, h pályázzon, ennek ellenére vett volna fel hitelt mert látott benne rációt, de tudom h v tönkrement volna mert nem tudta volna menedzselni, v a multi megvette volna így is úgy is
a hitelhez, ma nem éri meg itthon buszt gyártani, h miért annak is racionális okai vannak, egy lerobban komcsi gyárért, amit 21. századira fejlesztett mondjuk a Kométa, v inkább ledöntötte a tönkremen gyárat, ez m1, nem lehetett nem tudom menniy pénzt kapni, nem ért sok szart, ugyanakkor új buszok, új rendelő, új iskola, új rendőrség, magas nyugdíj hadd ne soroljam ez mind kell a népnek, mert ő ny-német színvonalat vár el, ez pénzbe kerül, na most ehhez kell a kva sok hitel

montroyal ( CAN qc) 2013.03.19. 18:31:20

@hagyma: @Jess G: megszazszorozodott a tartozas,, ugy hogy mellette elprivatizaltak az orszagot

semmi baj annak aki beleesett ebbe a privatizacioban hiszen korrupcio altal milliardos lett es a hitelekbol is sokan lehuztak nagy penzeket most mi a baj nekik ebbol , majd ujabb adok levagasok, aremelesek ,jonnek a fiatalok jovojevel nincs baj mennek kulfoldre .. ki fogja kifizetni ezt az adossagot es hogy privatizacioval csak kihuztak a penzt es leromboltak a gazdasagot atadva a kulfoldiek es egyes benfentesek kezebe a piacot a kulfoldi termekeknek... nincs ebbol semmi baj nekuk es ha bedoglik minden egy orszaggal tovabb allnak.. es megmagyarazzak .. ja az atkosba minden hitelbol volt.... ma viszont szazszor tobb az adosag de ebbol superul megelnek egyesek....

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.19. 18:32:17

@montroyal:

Alapból más a helyzet.

Kádárék alatt csak az állam tudott felvenni külföldi hitelt. Ma meg bárki, több millió embernek van ilyenje.

A manipuláció jellemzően az, hogy a nemzeti hitelt és az állami hitelt egybeszámítják. Kádárék alatt a kettő egyezett. Manapság meg a nemzeti hitelnek a fő része NEM állami hitel.

Mrs. Clayton 2013.03.19. 18:36:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ne már, miért ne tudott volna bárki hitelt felvenni, egy időben otp-t felvenni jelentette magát a hitelfelvételt, mindenkinek volt, max deviza hitel nem létezett, azt tudott csak az állam felvenni
de a devizahitellel kapcsolatban ismert az álláspontom, én nem ellenzem, mint ahogy azt sem, hogy lehessen részvényekbe fektetni

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.19. 18:39:13

@Jess G:

Ez az, csak forinthitel volt belföldön, s külföldi bankból meg egyáltalán nem lehetett hitelt felvenni.

A forinthitel nem számít a külföldi adósságba.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.19. 18:40:27

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: nem megy a falra
megy az irataink koze
van boven
szmoking sem kell
olyan szep kis papir, hogy meg nem akarom osszefirkalni, de majd kell mert kell az utlevelhez, meg az uj ssn-hez

Mrs. Clayton 2013.03.19. 18:43:05

@montroyal: én egy azóta bukott politikusról konkrétan tudok, h mit sikerült anno megprivatizálnia, de emellett meg nagyon sok kisembert is ismerek, akik egyszerűen nyertek a privatizációs pályázaton
szerintem egyesek azon bosszankodnak, amin kár, hiszen vannak akiknek nagyon jó gazdasági érzékük van és hátszél nélkül is bele tudnak nyúlni a tutiba, másoknak meg még hátszéllel sem megy
pl egy időben nagyon sok közbeszerzési eljáráson vettem részt, anélkül h lett volna bármiféle hátszelem, többször egymás után nyertem el a pályázatokat, mert átláttam a rendszert, a konkurencia meg csalást meg mindent kiáltott, mert nem ő nyert pedig ő sokkal nagyobb volt
nem mondom, h nem volt a privatizációban korrupció, mert biztosan volt, de koránt sem akkora mint amit az egyszerű emberek belemesélnek
itt arról van szó, h a lakatos Józsit zavarja, h a Béla ma óriásgyárat üzemeltet pedig az átkosban együtt hegesztettek és azt hiszi, h most ő is lehetne a Béla helyében és a szerencsétlenségét siratja, de tök kár, mert egyszerűen ő nem Béla

Globetrotter2014 2013.03.19. 18:43:54

@Az Ingázó: ami még egy érdekes dolog amit néztünk, a Bécs és Mosonmagyaróvát közötti részek (pl B/Leitha, Neusiedl). Ez vajon annyival drágább? Mondjuk Schwehcat és az OMV telep eléggé nyomasztóan hat egész D-K Bécsre, gondolom nem sokan laknak arrafelé...

De gondlom ha megteheti az ember sokkal nyilvánvalóbb dolog Magyarországról ingázni.

DieNanny CH 2013.03.19. 18:45:38

@Prof. Dr. Simon Templar:
De vajon Mari néni tudta, hogy mindenre hitelből telik? Mert az én szüleim ('48 és '50-es) még ma sem hiszik ezt el...
Nagy butaságban és homályban tartották a háború után születetteket...

DieNanny CH 2013.03.19. 18:46:33

@hagyma:
Gratulálok! Megdolgoztál érte!

traktoroslány 2013.03.19. 18:54:05

@hagyma: gratulálok. Ez most azt jelenti, hogy elvileg mindkét országban szavazhatsz, választhatsz?

Mrs. Clayton 2013.03.19. 18:58:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ez egyértelmű, bár a teljes adósságba a háztartások tartozásai úgy hiszem beleszámítanak, bár nem vok közgazdász

montroyal ( CAN qc) 2013.03.19. 19:08:17

@Jess G: igen ertem az a baj hogy akinek sikerult akarhogy is amasik irigykedik de ha o van ott o is lepusztitt kihuz mindent belole csak hat nem neki voltak kapcsolatai... most ebbol mi haszna az atlag embernek es hogy lesz az orszag adosaga fizetve mert nem azok fizetik akik a husosfazeknal voltak..

Mrs. Clayton 2013.03.19. 19:19:54

@montroyal: én nem ezt mondtam, hanem azt, ha a sok siránkozó akkora frankó lett volna, akkor vmire tuti jutott volna az elmúlt 20 évben, ha nem jutott, akkor az nem kizárólag azért volt, mert a világ összeesküdött ellene, hanem mert nem elég tehetséges ahhoz, h mondjuk milliárdos v csak milliomos legyen
sztem nagyon sok olyan ember van ma Mo-n aki nem haverok, meg kapcsolatok révén lett gazdag
értem én, h zavar, ha vki politikusként mindent magának szerez meg, ez zavar engem is, de ettől még átlagemberként is láthatok meg és élhetek egy csomó lehetőséggel, amiből jól élhetek

Muscari 2013.03.19. 19:24:33

@hagyma: Congratulations :-))))))

Mrs. Clayton 2013.03.19. 19:25:01

@montroyal: a másik fele meg a hitel, nézd meg amerikát, úgy el van adósodva h még, de az összes ny-európai ország is, szóval alapvetően nem a hitellel van a baj, hanem a mögötte lévő produktummal, szóval amíg termel egy ország addig tudja fizetni a hiteleit, ha meg mégsem, akkor jön az államcsőd, de nálam okosabbak, akik értenek a közgazdasághoz, egyértelműen azon az állásponton vannak, h azért csak úgy nem szoktak országok csődbe menni, ált háborúk körül szokás, ilyen viszonyok közt sztem sem következik be Izlandnál nagyobb országok körében, főleg nem európában, most afrikát meg más fejlődőket nem veszek figyelembe

macamuca [IHUN] 2013.03.19. 19:38:17

A posztoló ízig-vérig kötődik és ragaszkodik Mo.-hoz.
Ez nem jó és nem rossz, hanem tény, ami azt eredményezi, hogy az országon kívül bárhol ő (!!) érzi magát idegenül-idegennek, és ennek megfelelően fogad minden ingert, reakciót, ami őt éri, akár az emberekkel, akár a szokásokkal, lehetőségekkel, egyebekkel kapcsolatos.
Nem tud beilleszkedni, mert igazából nem is akar. Ami megintcsak nem baj, hisz nem kötelező, csak épp inkorrekt dolognak tartom a fogadó országot/várost/embereket okolni azért, mert nem tudott közéjük olvadni (amihez egyébként sem elég 1-2 év: ennyi idő alatt elfogadják, kezdik megismerni és kialakítanak róla egy véleményt, amit aztán a további évek megerősítenek /vagy 1 váratlan tett felborít: ilyen is megesik.../).
Szóval, 1-2 év után nem kezelték tősgyökeres osztrákként? No és Mosonmagyaróváron biztos, hogy odavalósiként fognak rá tekinteni 1-2 év múlva? Nem.
Hatodik éve lakom jelenlegi lakhelyemen: szeretk itt élni, elfogadtak, kialakult egy baráti kör, beilleszkedtem. Mert akartam. És mert nem akartam visszaköltözni oda, ahonnan jöttem. Ez lenne a lényeg: mit akart már eleve, kimondva vagy kimondatlanul.
Önmagához legyen őszinte, akkor könnyebb lesz. Neki, nem az őt körülvevő, bármilyen nyelven beszélő embereknek...

nyuszigonosz 2013.03.19. 19:45:48

@Das schönste Bundesland der Welt:
Ha az, amelyiket most feltételezem, akkor igaz is!!!! (és nem kelet felé van :)))))))

kék madár 2013.03.19. 20:20:42

@hagyma: kepzeletbeli kezfogas, unicummal koccintas tolem is

30-06 2013.03.19. 20:23:19

Érdekes. Itt a környéken egyre több az osztrák, akik valami perverzió folytán ide költözik Mo.-ra itt vállalkozik és mindenkivel jól kijönnek, kivéve az osztrákokat.

Qué-Béka 2013.03.19. 20:56:16

@hagyma:
Most értem csak haza, de talán még nem késő, hogy elküldjem gratulációmat és jó kívánságaimat :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2013.03.19. 20:58:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Az átlag ősember kénytelen volt egész nap dolgozni, mert ellenkező esetben éhen pusztult volna."

In the total population of free-ranging Bushmen contacted by Lee, 61.3 percent (152 of 248) were effective food producers; the remainder were too young or too old to contribute importantly. In the particular camp under scrutiny, 65 percent were “effectives.” Thus the ratio of food producers to the general
population is actually 3 :5 or 2:3. But these 65 percent of people “worked 36 percent of the time, and 35 percent of
the people did not work at all!”

This means each adult worker, worked about two and a half days weekly, meaning each productive individual supported herself or himself and dependents and still had 3 to 5 days available for other activities. A “day’s work” was about six hours; hence the Dobe work week is approximately 15 hours, or an average of 2 hours 9 minutes daily. All things considered, Bushmen subsistence labours are probably very close to those of native Australians.

Like the Aboriginal Australians, when not working in subsistence, they pass the time in leisure or leisurely activity. One detects again the characteristic palaeolithic rhythm of a day or two on, a day or two off. Although food collecting is the primary productive activity, Lee writes, “the majority of the people’s time (four to five days weekly) is spent in other pursuits,
such as resting in camp or visiting other camps.”

pacificecologist.org/archive/18/pe18-hunter-gatherers.pdf

neoteny · http://word.blog.hu 2013.03.19. 21:02:29

@hagyma:

"az uj ssn"

No az érdekes; az én Social Insurance Number-em ugyanaz maradt a kanadai állampolgárság megszerzése után is.

Akkor ha kapsz új SSN-t, a régit eladhatod? :-P

csavari 2013.03.19. 21:21:25

Mivel az eredeti prosti janics cikkhez nem lehet hozzá szólni ezért itt teszem meg! Ilyen gusztustalan mocskos állat kevés van földön mint ez a szajha azokkal a "vezetőkkel" együtt akik vissza engedték! Még hogy itthon van amikor pár hónappal ezelőtt ország-világ előtt kihirdette, hogy soha nem érezte jól magát Magyarországon, most meg Szerbiát pocskondiázza! Arra leszek kíváncsi, hogy hány hónapnak kell eltelnie amikor újból Magyarországot fogja pellengérre állítani, vajon akkor azok a szemetek akik most teljes mellszélességgel kiállnak mellette akkor mit fognak hazudozni?! Ezt a varangyot minél előbb ki kell utasítani az országból!

Feribácsi650427 2013.03.19. 21:25:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Tévedsz, az ősember nem végzett a mai értelemben vett munkát, mivel vadász-gyűjtögető életmódot élt. Az az életmód átlagosan napi 2-3 óra tevékenységgel előteremtette a megélhetéshez szükséges dolgokat. A munka a gazdálkodással jött létre, azóta kell "keményen megdolgozni" még a betevő falatért is.

(deleted) (törölt) 2013.03.19. 21:28:58

@neoteny: akkor ezért érzem úgy, hogy heti 3 nap munka épp elég lenne, a többi mehetne a hobbikra ésegyéb :D

(deleted) (törölt) 2013.03.19. 21:31:40

@Jess G: hogy mi? Most volt nemrég egy "rendezett" görög csőd. Ún. haircut. Attól még hogy részleges, egyfajta csőd. Merthogy csődből is van sokféle.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.19. 21:33:13

hát igen külföldön mindig is csak egy betolakodó leszel

ezek a külföldiek már csak ilyen rasszisták, hiába papolnak állandóan a sajtóban a liberalizmusról, sőt... még ki is oktatják belőle a kisebb országokat... :x

montroyal ( CAN qc) 2013.03.19. 21:38:07

@Jess G: talan Mo-on az emberek jobban odafigyelnek( ez meg maradt) mibol telik ennek arra meg erre...,nekunk meg nincs ... most van nalunk egy kormanybizottsagi vizsgalat ,persze mindenki gondolta hogy mennek az allami varosi szerzodesek, de nem sokakat zavart, nem igazan a szemunk elott tortent.. nem kurtolik vilaga a mediaban ki mennyi millioval gyarapodott egy ev alatt(mint otthon ) de most olyan alattomos korrupcio tarul fel naprol napra par csokos aki megkapja a szerzodeseket ( versenytargyalas semmit sem ér van akinek 40 vallalata van es kulomben is beosszak egymas kozott) a munka el sem kezdodot a megbizott mernoki vallalat mar kiszamolja az extrakat tulkoltsegeket, persze nekuk zsebbe , a part kasszaba 3% a maffianak(!!) 3%...egy magan clubba ahova a nagy vallalkozok es kulombozo miniszterek tagok osszak az adofizetok penzet...

szoval nalunk is van de legalabb kiderul elobb utobb, mar nagyon sok embert kirugtak 3-4 polgarmestert, tartomanyi kormanyt rengetegen nyugdijba kenyszerultek, es ha vege a bizottsagnak jon a birosagi resze... persze nem kell oket sajnalni
en.wikipedia.org/wiki/Charbonneau_Commission

Taxomükke (UK) 2013.03.19. 21:41:52

@hagyma: Nnna, angoltanárként nem bírom ki... Ha már egyszer amerikai vagy:
nem I'AM AMERICAN
hanem vagy I'M AMERICAN
vagy I AM AMERICAN
csaxólok...

bpetya75 2013.03.19. 21:57:33

@30-06:

Biztos azt vallják, hogy külföldön jobb tartózkodni a honfitársaktól, mert nincs még egy olyan bunkó, le- és széthúzó, szemét nép, mint az övék ;-)

bpetya75 2013.03.19. 21:59:56

@szerengeti:

Azt én is bírnám, ha így lenne :-D

blackhairlady 2013.03.19. 22:09:28

@hagyma: Gratulalok! Legyszives majd irj egy posztot a vizsgarol foleg, de az eskutetelrol is. En is belevagok azt hiszem. Milyen finomsaggal unnepeltetek? Jo kis T-bone?

spangola 2013.03.19. 22:09:56

Az utazási időről:
Budapest belváros Buda és Pest között

Eddig reggel elmentem A munkahelyemre, kb. 50 perc, délben átmentem B munkahelyemre, kb. 45 perc, majd átmentem estére C munkahelyemre kb. 40 perc, de ez a lakóhelyem mellett volt, tehát, mintha hazamentem volna, direkt így is választottam a C munkahelyem, nem véletlenül.
Mindezt esőben, szélben, hidegben, kánikulában is.

Ez több, mint napi 2 óra ha épp nem volt forgalmi zavar vagy baleset ami 1 héten legalább egyszer tuti van.

montroyal ( CAN qc) 2013.03.19. 22:14:00

@neoteny: mert biztos nem ideiglenes szamod volt ami 9 kezdodik a 2 kezdetu vegleges

montroyal ( CAN qc) 2013.03.19. 22:21:06

@spangola: Az utazási időről:
az semmi én 3 felekeppen juthatok el munkahelyemre autoval 3 perc.. biciklivel 5 perc .. de gyalog 10-15 perc is meg van ...
lakasom van szeretnek hazat de amig dolgozok nem szivesen cserelnem el az utazasi idomet(1 teljes km)

spangola 2013.03.19. 22:21:41

@ablakkktalan:

"lyen áron inkább nem kell, kivárok addig, amíg zsebből nevetve ki tudom fizetni, addig meg szabadon, kötöttségek nélkül azt csinálok, amit akarok és nem a bank zsebeit tömködöm."

Na, én is pont így gondolom, és sokan még a mai helyzetben sem értik, hogy miért éri meg inkább bérelni, mint hitelből ingatlant venni.

spangola 2013.03.19. 22:24:26

@montroyal:

Kösz, de már csak 1 helyen dolgozom, oda és vissza 35 perc, 1 villamossal, nem kell átszállni.

Az előbb elfelejtettem írni, hogy "A" munkahelyemre 4 átszállással mentem (villamos, busz, kombinó, troli), A-ból B munkahelyemre 3 vagy 4 átszállással mentem, attól függ, melyik útvonalon mentem).

neoteny · http://word.blog.hu 2013.03.19. 22:36:02

@montroyal:

Hát az enyém 4-essel kezdődik. Mindenesetre úgy kaptam mint Landed Immigrant és már akkor megmondták hogy ez életem végéig megmarad (kivéve ha a tanúvédelmi programba kerülök... :-P)

montroyal ( CAN qc) 2013.03.19. 22:37:01

@spangola: emlekszem mar irtad feladtad a masik helyeidet az utazas nem irigylem..

spangola 2013.03.19. 22:37:45

@hagyma:

"I'AM AMERICAN:)"

GrAT:)

montroyal ( CAN qc) 2013.03.19. 22:38:30

@neoteny: igaz biztos tartomanyonkent valtozik en is landedkent erkeztem es rogton veglegest kaptam..

(deleted) (törölt) 2013.03.19. 22:39:09

@bpetya75: egyébként pedig a rövidített munkaidőt már javasolgatták a munkanélküliség kezelésére, persze fúj-fúj alternatívok, nem a főcsapás :) www.neweconomics.org/publications/21-hours

spangola 2013.03.19. 22:39:51

@charlieharper:

"congrats! De legalabb a ' jelet vedd le az "I'AM AMERICAN"-bol. :)))

Mármint az aposztrófot? Basszus, milyen szemed van, fel sem tűnt:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.19. 22:51:10

@nyuszigonosz: @Qué-Béka: thx
@Taxomükke: tudom am:) emmyit meg en is de nagy sebbesegben igy jott ki
magyarul is kepes vagyok melleutogetni annak mint amit gondolok@neoteny: a szam itt is ugyanaz marad, de at kell varialni, mert pl a mostanihoz ha melozni akarok kellene a zoldkartyam, amit ma elvettek:)
@spangola: thx es mindenkinek, tenyleg orulok, nincs euforia, de orulok
@blackhair-lady: osszekapom majd magam egy posztra
hat valami marha lesz az ketsegtelen:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.19. 22:56:10

@montroyal: nekem sem ideiglenes volt
a szam az megmarad az elet vegeig
itt allamonkent mas a kezdo harom szam de sosem valtozik, nekem KY lesz orokre hiaba itt elek
de megvaltozott a statuszom es ezt rendezni kell az irodaban
azutan benne volt a " csomagban" az utlevelkero lap es a regisztracio a szavazasokhoz
meg ennyi adminisztracio maradt

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2013.03.19. 23:13:02

@hagyma:" I'AM AMERICAN:) "

Woot, woot, congrats:) Biztos vagyok benne, hogy ma begyujtesz meg jo par gratulaciot:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.19. 23:13:17

@montroyal: hat remelem lesz ra idonk
bar nem sok kedvem van hozza az az igazsag

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.19. 23:15:42

@Zsuzsi65: igen, ez ilyen nap
jott mar parszaz
meg Obama is gratulalt:)
/persze csak videon/

neoteny · http://word.blog.hu 2013.03.19. 23:17:52

@hagyma:

Ah, szóval a szám marad, csak a "mögöttes infó" változik.

Mindenesetre gratulálok! :)

seagull 2013.03.19. 23:30:50

@Kovermadar:" Most boldog vagyok es csak ez szamit." Ha annyira boldog lennél, nem ilyen ingerült hangnemben írogatnál. Egyébként semmi siránkozás nem volt a posztban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.19. 23:48:26

@neoteny: igy van szo szerint
ha majd pl munkahelyet valtok es beutik a szamot, az jelenik meg, hogy allampolgar
lehet a szavazasnal is van jelentosege
a szam nem valtozik
thx

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.03.20. 00:19:16

@wmiki: ahogyan sajat hazadban is , nagyon konnyen.

Roden333 2013.03.20. 00:23:38

Sziasztok :) Nnna,
a kommunizmus, - ha emlekeztek a az Enemy at the gates cimu filmben jol meg lett mondva! - a teljes egyenloseg nem kovetkezik be SOHA mert: a szomszednak szebb felesege van :) nekem is olyan kell :) . Aztan: a volt hegeszto Bela okosabb (ketszer allt sorba Istennel :) esz osztaskor ), mint hegeszto Jozsi. stb...
Szabalyozhatod Belat de ki fogja a szabalyokat alkotni? Na?
Namost: durva (ertsd: eros) szocializmust lehetne csinalni ugy, HA: lenne vegtelen energiank, robotok es szamitogepek DOLGOZNANAK vagyis az ember fuggetlenitve lenne a termelo folyamatoktol, Tehat ennek a ket majomnak: Marx es Lenin gyerekeknek fingjuk nem volt h esetleg lesz majd olyan GEP ami GEPET keszit, es nem vagy csak nagyon pici emberi kozbeavatkozas kell. Meg igy is kell ! Az O elmeleteik mar nem hasznalhatoak ma, mert elhaladt a tech fejlodes.
Lattuk hogy nem vezettek ertelmes megoldashoz :)
- maskulonben nem tudod megmondani hogy mi lesz ~ 500 ev mulva.
Peldak: VW gyar, automata parkolo, Automata nyugdijj kihordo postas (bankkartya :) felautomata bolt: Ebay, Amazon.
Namost: ha volna vegtelen energiank es a gepek termelnenek, epitenenek mindent (meg onmagukat is! ) kifejezzetten az emberiseg szamara ( NEM MATRIX :) )
Persze ha megcsinaljak mondjuk 200 ev mulva az AI-t akkor bajban leszunk. Lehet nem is kell 200 ev.
"Akkor mondhatjuk, hogy megálljunk, Mert itt van már a Kánaán! "
Es a legfobb kerdes: mit fogunk csinalni a 6-7 nap heti szabadsagunkkal :)

Spacecake 2013.03.20. 01:48:43

@macamuca: persze h nem akart beilleszkedni!!!aki a Bécsben be akar illeszkedni,az alapból mentálisan egy beteg ember.hidd el,kérlek.
'Wien ist anders'

Spacecake 2013.03.20. 01:54:23

@spangola: ABC munkahely???MIVAAAAN?????
keress 1 rendes melót:-)

amugy ha igaz,RESPECT.

Spacecake 2013.03.20. 02:12:10

@hagyma: bax,mi lesz most a téma a jövőben,ha nem az,h mikor lesz hagyma állampolgársági vizsgája:-)

kellene vmi uj topic neked,ku-klux vagy vmi hasonlo amire büszke lehetsz,és készülni kell:-)
(vagy idővel alanyi jogon jár)

egyébként meg gratula,ha Neked ettől jobb az életed,akkor mindenki örül:-)

+1 amerikai állampolgár

-keresztapám ma hajnalban L.A-ben eltávozott.

-1 amerikai állampolgár

azt kérte ott temessük el.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.20. 02:51:15

@Spacecake: lehet rahajtok a kuwaiti allampolgarsgra
pl.
Isten nyugosztalja keresztapadat

rágógumó 2013.03.20. 07:39:48

Lehet, hogy meg kellene tanulni németül és akkor könnyebb lenne és nem kéne magyarországi blogokban sírni amiatt, hogy nem fogadnak be... a közép-európaiakat amúgy sok helyen nem szeretik, mert nagyon sok köztük a megélhetési szélső jobbos, akik annyira azért nem szeretik a hazájukat, hogy ne menjenek külfüldre a pénz miatt :D de ha kikerülnek nyugatra, akkor ott ugyanúgy viselkednek mint otthon, fikázzák az ottani életet, lenézik a más rasszhoz tartozókat, zsidóznak, cigányozzák az indiaikat stb. stb, aki pl. Nagy-Britanniában élt tudja miről beszélek, minden második magyar, lengyel, szlovák ilyen ott is. És sajnos egyre többen vannak nyugaton is, mert odahaza már tönkretettek mindent, aztán meg csodáloznak ha nem fogadják be őket...na és persze ez a nyugat-európaiaak hibája :D :D ami persze nyilvánvaló hazugság, mert ha normális vagy, akkor a kollégáid tuti biztos, hogy elfogadnak, meghivnak magukhoz, buliba stb... úgyhogy nekem ne hazudozz és ne játszd itt a hazaköltözős, sértődött embert :D

Az Ingázó 2013.03.20. 08:20:25

@ZF2: Bruck-Neusiedl környékre akartunk anno költözni, de sajnos nem találtunk megfelelö házat. Föleg Bruck nagyon jó, onnan a vonatközlekedés (márha Öffiben gondolkodtok) nagyon kényelmes Bécs felé. Összességében azt mondanám, hogy az igázás föleg azoknak jó, akik hosszú távon terveznek, és ingatlant vesznek mo nyugati részén! Mondjuk az sokmindent elmond a helyzetröl, hogy 2011 májusa óta közel 10ezerrel nött Mosonmagyaróvár lakossága! :)

Az Ingázó 2013.03.20. 08:30:57

@macamuca: Igen kötödök, de nem ragaszkodok. A költözés párom ötlete volt, én jól éreztem magam Österreichban is! :) A szomszédokkal egyébként jól kijöttünk, de valami oknál fogva folyamatosan fenntartották azt a bizonyos 3 lépés távolságot, és mi hiába nyitottunk feléjük, ez nem változott. Aztán költözés elött nemsokkal betörtek a házunkba, onnantól kezdve köszönni sem nagyon akartak. Pedig akkor éjszaka rajtunk kívül még sok más helyre is betörtek, nem kimondottan mi voltunk a célpont. Akkor kezdödtek a feljelentgetések a kutyáink miatt, meg a többi szokásos szomszédidegesítö dolog. Ezzel nem azt akarom kifejteni, hogy azért mert az egyik szomszéd hülye volt, akkor hülye az egész ország, hanem hogy besokaltunk.
Én öszinte vagyok magamhoz, és tartom azt a megállapítást, hogy a beilleszkedés nem náció függö. A munkahelyi körömben pl egyáltalán nem okozott gondot, igaz életre szóló barátságok sem köttettek eddig, de nyilván ez is változhat.

Az Ingázó 2013.03.20. 08:34:14

@csavari: ennél alkalmasabb blogot nem is találhattál volna, hogy kifejtsd véleményed! De van egy ötletem, 3 kattintással létrehozhatsz te is egy saját blogot, ott aztán nem fog senki korlátozni benne, hogy kiírd magadból a feszkót, neked is jobb lesz, és a veled megegyezö módon gondolkodóaknak egyaránt! :D
Söt, ha ügyes vagy, még index címlapra is kikerülhetsz :D

Az Ingázó 2013.03.20. 08:41:25

@rágógumó: A nyelvtudásommal nincs probléma, csak a kezdetekben okozott gondot. Mint azt már korábban valamelyik kommentben írtam, a kollégákkal nincs egyáltalán semmi gond, pedig pont ettöl tartottam a leginkább. Pozitívan fogadtak mint magyart, és akkor sem néztek rám másként, mikor hazaköltöztem.
Nem érzem magam sértödöttnek, inkább csalódottat mondanék rá. Lehet egy másik városban más helyzet alakulna ki, de mi úgy döntöttünk nem kísérletezünk. Mi még annak az "idejétmúlt" eszme hívei vagyunk, hogy jó egy biztos pont az életedben, egy saját lakás, ezt pedig így tudtuk legköltséghatékonyabban megvalósítani.

Az Ingázó 2013.03.20. 08:45:31

@30-06: Te is környékbeli vagy? Elöször fura volt, mikor péntekenként már fél 1-kor hazaindultam, és Móváron vettem észre, h kb 10-15 németül beszélö általános iskolás is ott szállt le. :D

Spacecake 2013.03.20. 09:12:21

@hagyma: kuwaiti felesleges.a magyar es az amerikai melle mar csak egy izraeli dukalna...:-)

Globetrotter2014 2013.03.20. 09:17:45

@Az Ingázó: köszi. Egyelőre nekem még csak térkép e táj :)

De nekem ez is sokkal közelebb lenne óhazához.

Reszelő Aladár 2013.03.20. 09:30:32

Csak egy két kiragadott apróság.

Ott az emberek szeretik amit csinálnak. Kíváncsian várnék egy olyan felmérést, ahol kiderül, mi magyarok mennyire szeretjük amit csinálunk.
Ha kiderül, hogy 70% boldogtalan a melójával, akkor várhatunk gördülékeny adminisztrációt, meg kedves ügyintézőket.

A másik a boldogulás kontra küzdelem. Sokan, akik külföldre mennek, evidensnek veszik, hogy nagy erőbedobással kell küzdeni, de meglesz a boldogulás is cserébe.
A kérdésem az volna, hogy itthon miért nem próbált ugyanekkora energiát fektetni a munkába?
Sokan alapnak veszik, hogy dolgoznak szívesen napi 10-12 órát is, mert meglesz az eredménye. Itthon vállalna 8 óránál 1 perccel is többet???

khmm... 2013.03.20. 09:45:47

Bocs, ha már többen leírták volna, de nekem feltűnt az, hogy szerinte vasárnap azért nem lehet semmit csinálni, mert be vannak zárva a boltok.

Háááááát............

Ez olyan magyar szokás, hogy vasárnap = plázázás...?

Void Bunkoid 2013.03.20. 10:49:50

@bpetya75: pontosan.

Mondjuk ma már szerintem csak pár troll mond hülyeséget, azé' az internetről sok infót lehet szerezni mindkét oldalról.

Régebben azért volt némi alap, akkor leginkább az volt az ellentét oka, hogy a "városiak" igazából nem valami sok információval rendelkeztek a vidékről, ezért kissé hamis képet alkottak, és sokszor - amúgy nem rosszindulatból, de kicsit olyan basáskodó-lenézően viselkedtek a vidékiekkel, akik vice versa elkönyvelték, hogy a városiak arrogáns, nagyképű népek, ezért unszimpik.

Pl 1995-ben - nemröhög :) - egy kedves rokon fővárosi ismerőse Debrecenbe jött egyetemre, és - ugye akkor még azért nem dívott a zinternyett minden házban - szegény lányban "Debrecen" KONKRÉTAN olyan képként élt, amit a Légy jó mindhaláligban olvasott - mivel kb ez volt a legrészletesebb valami, amit olvasott a városról. Semmi rosszindulat nem volt benne, de tényleg megkérdezte, hogy kell-e valami strapabíróbb lábbeli, hogy ne gányolja össze magát a földutas utcákon a városban :)

Mondjuk én nem nevettem ki, csak mondtam hogy dehogy, sőt még kicsit csalódni is fog, mert ez is csak egy ugyanolyan trabantszagú utcás, szemetes aszfaltkocka város, csak kisebb.

Az igazán vadromantikus sztereotip "vidéki" helyekre vágyók olyan helyeket látogassanak, amik legalább 20 kilométerre esnek bármilyen egyszámjegyű főúttól (erre amúgy Békésben meg Baranyában, vagy nagyon Észak-Borsodban van a legnagyobb esély).

bpetya75 2013.03.20. 15:59:08

@Void Bunkoid:

"Az igazán vadromantikus sztereotip "vidéki" helyekre vágyók olyan helyeket látogassanak, amik legalább 20 kilométerre esnek bármilyen egyszámjegyű főúttól (erre amúgy Békésben meg Baranyában, vagy nagyon Észak-Borsodban van a legnagyobb esély). "

Ez könnyedén megoldható Somogyban is. A 7-es a Balcsi-parton megy, a 6-os meg épp hogy csak benéz Barcsnál ;-)

Egyébként meg lehet, hogy bunkó vagyok, de '95-ben ott tartani, hogy Budapesten kívül nincsenek aszfaltozott utcák, azért elég gáz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.21. 04:02:16

@Az Ingázó: nagyon sok orszagban mast jelent a szomszed mint otthon
attol hogy elkoltozok valahova a szomszedom nem lesz a cimbim
miert ne tartanank a 3 metert?
@Spacecake: mivel nem vagyok zsido szarmazasu, erre nem fog sor kerulni
@bpetya75: ez egy baromsag, az OK hogy 95-ben meg nem volt internet de volt tv es lehetett az orszagon belul utazni
olyan hulye senkii nem lehetett, hogy azt higgye, hogy debrecenben foldutak vannak, de meg ha be volt zarva a pincebe akkor sem Moricztol kezd el erdeklodni egy varosrol, ami 200 km-re van tole

kirándulóutak · http://kiranduloutak.blogspot.hu/ 2013.03.21. 08:30:32

@Az Ingázó: lehet h pont ezért lett egy olyan város, ahol újonnan beköltözöttként is otthon érezheted magad..

Az Ingázó 2013.03.21. 09:24:19

@hagyma: Igen, rájöttem, hogy szomszéd és szomszéd közt óriási különbség lehet, és hogy ezt megtapasztald, még külföldre sem kell menned! Volt olyan, aki felé barátságosabban nyitottunk, de nem volt vevö a dologra. Innentöl kezdve nem is eröltettük a dolgot. De mint azt már egy korábbi kommentemben írtam, a viszony ott romlott meg, hogy betörtek a házunkba, onnantól kezdve minket okoltak érte, pedig aznap este sok más helyre is betört ugyanaz a banda. Ezt követöen jöttek a levelek hogy nagy a fü, ugatnak a kutyák, stb... ezt sehogy sem tudtam megérteni, hogy miért kezdtek így viselkedni...

@kirándulóutak: Van benne valami, söt biztos is egy elszigetelt zsákfaluban kevésbé fogadnák be az embert. De szerencsére itt jól érezzük magunkat, nem kényszerböl, hanem csak azért szeretnek bennünket, akik vagyunk :D

DOKKOLÓ 2013.03.23. 19:08:38

Szuper jó a cikk!! Komolyan, mintha én írtam volna!! Mondtam itthon, hogy jó ez az Ausztria, tiszta, rendezett, meg minden, de valahogy UNALMAS.. A kint dolgozó magyarok is alátámasztották ezt. Társaságban valaki rákérdezett haveromnál, hogy "de hát minden hétvégén hazajössz, minek"? Válasz: Persze, hát mi f***t csináljak kint? nincs semmi! :D
Aztán rájöttem, hogy mentalitásban a magyarok inkább a déli népekhez (pl olaszokhoz) vannak közelebb. Aki volt kint ismerősök közül egytől-egyig azt mondta, na igen itt el lehetne éldegélni..
Elég amúgy csak Budapesthez hasonlítani Bécset. Hajógyári sziget pl.. Legkomolyabb szórakoztató komplexum egész közép Európában. Egy nagyobb hétvégi bulira tömegével jönnek át a fiatalok a környező országokból..
Az se volt gyenge, mikor a bécsi bankban az ügyintéző srác ecsetelte milyeneket szoktak bulizni Siófokon.. Petőfi Sétány, Flört, Hübsche Madchen, hmm sehr gut.. :D

DieNanny CH 2013.03.24. 10:16:23

@visszakettőpadló:
Unalmas?!
Én 11 évig majdnem minden vasárnap Bécsben voltam, és még így sem jártam be minden múzeumot.
Az Állatkertbe éves bérletem volt, oda érdemes volt havonta is elmenni, az új állatok miatt. A parkok, a Lainzer Tiergarten, vagy csak maga a város...
Oké, ez csak Bécs. De ha valaki nem is ott lakik, de minden hétvégén Mo-ra járt, akkor inkább állt volna meg ott, egy olcsó hosztelben meg éjszakázni - vagy vasárnap hajnali vonattal Bécsbe, estivel vissza az osztrák lakhelyére -, és van mit csinálnia. De a többi nagyváros - Salzburg, Graz, akár Linz is - gyönyörűek, van ott mit felfedezni.
Persze, az is lényeges, ki mit ért szórakozás alatt...

nyuszigonosz 2013.03.24. 10:30:46

@DieNanny: Neked, meg nekem, meg remélhetöleg sok mindenki másnak nem unalmas. Sem Bécs, sem bármelyik ausztriai város.
Vagy a világ akármelyik része.
Mert érdeklödöek vagyunk, szereünt sok mindent megnézni, felfedezni, látni..
Nekünk ez a szórakozás a kikapcsolódás.
Másoknak meg ezek szerint leplattyanni egy telirakott asztal mellé vagy a tv elé...

Anna Pollo 2013.03.27. 11:24:40

Koszonet ezert az irasert, mi is hasonlo dologban gondolkodunk, nagyon jo olvasni a tapasztalataid es latni azt, hogy ez az eletstilus megvalosithato. Megegyszer koszonom.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása