oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 22. 06:58,  Izrael ma: játékszobából óvóhely 336 komment

2012. november 22. 06:58 Határátkelő

Izrael ma: játékszobából óvóhely

Jó lenne, ha a mai poszt nem vihart kavarna, hanem elgondolkodtatna mindenkit a háború és egymás öldöklésének hiábavalóságáról. A történet csupán az egyik fél oldaláról mutatja be az izraeli-palesztin konfliktus mindennapi, emberi oldalát. Természetesen amennyiben a másik oldalról is ír valaki, azt is azonnal megjelentetem (ez egyben felhívás is!), mert a célom az, hogy az embert lássuk meg a borzalmak mögött – történjék az bármelyik oldalon. Kérek mindenkit, ilyen szemmel olvassa a most következő történetet. Köszönöm!

cím_8.jpg

"Magyarországon születtem 1976-ban. Mint sok más gyerek én is szerettem a háborús filmeket, legyen az második világháborús vagy csillagháborús, de azért persze főleg hollywoodi. Otthoni játékaim között éppúgy megtalálható volt a hatlövetű western colt mint a tapadókorongos puska vagy a csúzli.

Valószínűleg nem volt olyan generáció a XX. századi Magyarországon, amely békésebben nőtt volna fel, mint a mienk. A háborút hírből ismerhetjük - filmekből, nagypapa elmondásából, vagy a Panoráma nevű külpolitikai magazinból. Volt valami Irak - Irán, meg közel kelet, meg Chrudinák Alajos, később meg Jugoszlávia meg Vujity Tvrtko. Ezen helyek egyikéről sem tudtam sokat, talán annyit, hogy a térképen mind 10 és 50 cm közötti távolságban volt tőlem, és ép ésszel fel nem tudtam fogni, miért ölik egymást ott az emberek.

Ugorjunk most előre 20-30 évet! Az év 2012, a helyszín egy csendes izraeli kertváros, Gan Javne, amely Tel Avivtól mintegy 20 km-re délre, Gázától kb. 35 km-re északra található. Van egy izraeli feleségem, Hila és két izraeli gyerekem, a lányom, Alma 3 és fél, a fiam, Nadav 1 éves.

Óvóhely az óvodában is

Hogy miben nyilvánul meg az izraeliségük? Anyanyelvük héber, bár Alma ért egy kicsit apanyelven is. Hila ízig-vérig izraeli családból származik, velem ellentétben neki gyerekkori élménye a háború. Az öbölháború idején édesapját behívták tartalékos szolgálatra és a pár évvel idősebb unokatestvére jött át segíteni anyjának a légiriadók alatt a kisgyermekekkel és a gázálarcokkal.

Sajnos Alma 3 és fél éves létére már több mint egy éve tudja, hogy ha megszólal a légvédelmi riadó szirénája, akkor be kell szaladni az óvóhelyre. Óvóhely természetesen az óvodában is van. Vagy nem is olyan természetesen, mert csak az 1990 után épült épületekben volt kötelező építeni. Sok iskolában, óvodában nincs semmi.

Az újabban épült lakásokhoz is tartozik egy biztonsági szoba, ami gyakorlatilag egy betonból épült, többé-kevésbé hermetikusan (igen, itt a biológiai és kémiai háború árnyékában) lezárható, ám kis kellemetlenséggel akár rendes szobának is használható helység. Legtöbbször - pince híján - raktárnak, vendégszobának, számítógép esetleg gyerekszobának szokták használni.

Nadav ma ünnepelte héber naptár szerint az egy éves szülinapját. Nem volt egy könnyű év: koraszülött, két műtét, tüdőgyulladás, és bár szeptembertől bölcsibe jár, a betegségek miatt többet volt otthon, mint a bölcsiben. Neki talán fel sem tűnik, hogy az utóbbi napokban hogyan bolydult fel az életünk.

45 másodperc...

Múlt szombat este egy haifai hétvége után késő este, fáradtan közeledtünk Gan Javne felé. A gyerekek végre elaludtak a kocsiban. Befordultunk az országútról a bekötőútra, amikor megszólalt a légvédelmi riadó. Eltelt pár drága másodperc mire felfogtuk mit is hallunk. Ez lehetett az első alkalom, amikor az autóban ért minket és talán az első Nadav születése óta.

Kicsit hezitáltunk, mitévők legyünk. Ha az úton ér valakit a riadó, elvileg le kell állni az út szélén, eltávolodni a kocsitól, lefeküdni a földre és a kezével védeni a fejét az esetleges szilánkoktól, a fülét a robbanás hangjától. Mindez 2 alvó, bekötött kisgyerekkel nem tűnt megvalósíthatónak a rendelkezésünkre álló kevesebb, mint 45 másodperc(!) alatt.

Úgy döntöttünk, hogy nem állunk meg hazáig. 2-3 perc volt az út az utcánk bejáratáig. Ott mondtam Hilának, hogy elkezdem kikapcsolni a gyerekeket a biztonsági övből, a lakáskulcsot a számba készítem, ne parkoljon, csak álljon meg a ház előtt az úton, én kiveszem Nadavot az én oldalamról, ő meg Almát az ő oldaláról.

Pillanatokon belül bent is voltunk az óvóhelyen. Mikor letelt a 10 perc, amit a riadó után még ott kell tölteni, kimentünk leparkolni a kocsit és behozni a táskákat. Régebbi gyakorlat alapján úgy döntöttünk, hogy matracokon alszunk az óvóhelyen, ha szűkösen is, de mégiscsak jobb lesz, ha nem kell az éjszaka közepén két kisgyerekkel rohangálni egy emeletet. Este még úgy tudtuk nem lesz ovi, de reggel végül úgy döntöttek, hogy lesz, így kis késéssel, de elmentünk dolgozni.

Hosszabb időre kell berendezkednünk

Szerdán délután fél ötkor leszálltam a vonatról, hogy munka után felszedjem a gyerekeket az oviból. Útközben hallottam a rádióban, hogy több éves bújócska és fogócska után percekkel azelőtt az izraeli hadseregnek sikerült ártalmatlanná tennie a legkeresettebb gázai terroristát.

Elhoztam a gyerekeket, és előrelátóan az összes holmijukat is, hiszen várhatóan nem lesz másnap ovi, amit pillanatokon belül SMS-ben erősítettek meg. Hazasiettünk és elkezdtem rendet rakni az óvóhelyünkön, amit mi békeidőben játszószobának használunk.

Szóltam Hilának, hogy be kéne vásárolni, de talán jobb lenne, ha nem nálunk, hanem a Gázától messzebb lévő Rehovoton, a munkahelye mellett tenné ezt meg. Közben már az összes TV csatornán rendkívüli műsor volt az eseményekről.

Mikor Hila hazaért, világos volt, hogy hosszabb időre kell berendezkednünk az óvóhelyen. Ennek megfelelően rendezkedtünk be a biztonsági szobában: bekészítettük a kiságyat, matracokat és egy kis asztalt a laptopnak, amin a híreket néztük, iPad, telefonok, töltők, meg a gyerekek játékai.

Egy perc alatt 6 rakéta

Úgy terveztük, hogy Hila otthon marad Nadavval, én meg elviszem magammal Almát Tel Avivba a munkahelyemre. Reggel még volt egy időpontunk Nadav egyik orvosánál - felhívott minket a titkárnő, hogy biztos jövünk-e. Jövünk. Már annyira készek voltunk Nadav örökös betegeskedésétől, hogy minél hamarabb lássa minden orvos, talán egyiknek lesz egy jó ötlete.

10 perccel indulás előtt megszólalt a sziréna. Bumm. Bumm. Bumm. Bumm. Bumm. Bumm. Egy perc alatt 6 rakéta csapódott be a környékünkön. A rádióban van egy állomás, amin mindig bemondják, hol van riadó.

Bekapcsoltuk. Sistergett, de megállás nélkül sorolták a városok és falvak neveit. Később még 4 becsapódás hangja csattant. Világos volt, hogy esély sincs elhagyni az óvóhelyet. Na jó, azt még talán, de nem messzebb, mint 45 másodpercre! Ez még arra sem lenne elég, hogy bekössük a gyerekeket a kocsiban, nem beszélve arról, ha egy ilyen rakétaeső útközben érne minket az orvoshoz, vagy a vonathoz, pláne a vonaton, akkor mit csinálnánk?!

Lemondtuk az orvost. Én otthonról kezdtem dolgozni, Hila meg többnyire a gyerekekkel volt. Azt nem kell mondani, hogy Almát mennyire kibillentette az is, hogy nincs ovi, hát még az, hogy fél napot egy zárt szobában, vagy annak 5 méteres környezetében kell töltenie. Még Nádávnak is nehéz volt.

Irány a szülői ház!

11:30-ra csendet jósoltak. Vihar előtti csendet. Akkor lesz a kiiktatott terroristavezér temetése. Mi még hezitáltunk, de már kezdtünk pakolni, hogy a táskák kéznél legyenek. Napközben jöttek a telefonok. Barátok hívtak meg minket: gyertek hozzánk, itt csend van. Jöhettek ma, jöhettek a hétvégére, ahogy jól esik. És persze ott volt a szokásos opció is: Hila szülei.

Én hiába mondtam, hogy mind a 4 meghívás olyan helyre szólt, ami Gázától kevesebb, mint 75 km-re van, és a hírszerzés biztosra vette, hogy a Hamasznak vannak olyan rakétái amik 75 km hatótávolságúak, ráadásul a legtöbb meghívónk házában még óvóhely sincs. Végül Hila a legkézenfekvőbb megoldás mellett döntött: szülők. Bepakoltunk a kocsiba, és ráléptem a gázra.

Ahogy megérkeztünk Bat Jamba, kiszálltunk az autóból, Hila húga kijött elénk, hogy segítsen bevinni a táskákat. BUMM! Ez meg mi volt? Néztünk össze Hilával. Hülyék vagytok, agyatokra ment a sok rakéta - nevetett Hila húga - nem volt semmi sziréna. Bementünk a házba, bekapcsoltuk a TV-t. Arról beszéltek, hogy a pár perccel azelőtti riadó Rishon Lecionban és Holonban (Bat Jam déli és keleti szomszédvárosai) hibás riasztás volt-e. Méghogy hibás! A fejünk felett durrant!

Egy órával később megszólaltak a szirénák. Felgyorsulnak a dolgok, összekavarodik minden: rohantam le, Hila kisebbik húgával az alsó emeletre. A lent lévők nem is hallották a szirénát a TV-től. Szaladtunk. De hova is? Ja, nincs óvóhely.

- Amikor gyerekek voltunk, ide álltunk a sarokba - emlékezett vissza a Hila testvére. Igen ám, de a nagyszoba másik végében ott tátong az ablak, márpedig ajánlatos olyan helységet keresni, ahol nincs ablak. Végül bementünk a lépcső alá, a WC bejárata elé. Kb. 1-1,5 négyzetméteres hely, 5 felnőtt, 2 kisgyerek. Közben hívják Hila apját. Épp jött volna haza a munkából, és a parkolóban érte a riadó.

család.jpg

Pszichológiai hadviselés

Hila anyukája fel akar menni a tetőre megnézni a rakétákat vagy a krátereket. A lányok húzzák vissza - ne legyél már hülye, anya, így halt meg ma 3 ember Kirját Malahiban! Lehet, hogy jön még rakéta. 10 percig itt kell maradni! - ugyan már! - BUMM! Anyuka összerezdül. Látható hogy nehezen dönt, hogy hülyesége, kíváncsisága vagy félelme kerekedjen felül.

Én is beszóltam valamit. Erre mindenki lehurrog, hogy maradjak már, nézzem meg hogy fél Alma miattam. Hol van már az apuka? A telefonok behaltak. Már a vonalas sem működött. Milyen messze van az a parkoló? Később kiderült, hogy még a munkahelyi parkolóban érte a riadó. Földalatti parkoló. A legbiztonságosabb hely!

Ránéztem Almára, és tényleg félt. A háziak felkészületlensége, töketlenkedése, kiabálása kibillentette. Végül azért mindenki megnyugodott. Mi a gyerekekkel az emeleti hálószoba helyett inkább a szalonban aludtunk matracokon. Péntek és szombat is hasonlóan telt. Nem volt sok riadó, nyilván kevesebb, mint otthon lett volna, de éppen elég ahhoz, hogy a tudatodban maradjon.

Persze tudjuk mi ezt jól, hogy ez egy pszichológiai háború, a terror része. De hiába tudod, hogy ezekkel a rakétákkal nem fogják elfoglalni a hazádat, sőt, jó eséllyel meg sem sérülsz, ha közben az egész életedet a félelem irányítja. Mert jobb félni mint megijedni, ami a gyakorlatban egy csomó megoldandó praktikus kérdést vet fel:

- Hila el szeretne menni vásárolni Almával. Muszáj? Kocsival, vagy gyalog menjenek?

- Ha a földszinti szalonban megy a TV nem halljuk a szirénákat. Valakit fel kell küldeni "őrségbe" hogy meghallja.

- Valaki zuhanyozni megy. Szóljunk ha... Ja, és hol van nagy törülköző? Ha hirtelen le kéne szaladni, az átlag törülköző túl kicsi.

- Elmegyek-e dolgozni vagy dolgozom itthonról? Mi van, ha a vonaton, buszon, autópályán ér a riadó? Ráadásul lakott területen kívül nem is biztos, hogy hallani, ha egyáltalán van riadó.

Mi szerencsések vagyunk

A fenti dilemmák lassan 12 éve nagyjából másfél millió izraeli mindennapi osztályrésze. Több mint 10 000 rakétát lőttek ki rájuk a terroristák. Csodájára jár a világ, de hiába állítottak hadrendbe olyan elfogó rendszert, ami 85 százalékos hatásfokkal szedi le a Gázából kilőtt rakétákat, ha még mindig van 15 százalék esély arra, hogy lakott településre esik.

Ilyenkor bizony az anyagi kár mellett sérültek, sőt halottak is vannak. De még ha nem is lennének. Ha csak mindig gépiesen be kéne rohanni a legközelebbi óvóhelyre (ha van), akkor is pszichológiailag hatással van ránk a terror ezen formája.

Mi még szerencsések vagyunk, eddig olyan helyen laktunk, ahol évente párszor kellett az óvóhelyre rohanni. De vannak, akiknek naponta többször, sőt időnként naponta 20-30 alkalommal(!). Az ország ezen felében a gyerekek talán többször vannak otthon, mint az iskolában.

Az askeloni kórházban évek óta húzódik az új, rakétabiztos szárny építése. Tegnap hazaküldtek mindenkit, aki nem volt életveszélyben. A koraszülötteket és a gyerekeket, akiket nem lehetett hazaküldeni fél óra alatt levitték a szűkös, nem steril óvóhelyre.

Az elfekvőben lévők látogatói pár percenként magukra hagyják a mozdíthatatlan rokonokat. Arrafelé mindössze 15 másodperc áll rendelkezésre arra, hogy biztonságba helyezzék magukat, a magatehetetlen embereket meg se próbálják mozdítani, minek? Az egészségesek se jutnak el a biztonságos óvóhelyre, legfeljebb a lépcsőházig.

palesztin rakétatámadások.jpg

Hétköznapi félelmek

Az elmúlt napokban megszámlálhatatlanul sokszor hallottunk valamit, amitől egyszerűen megállt a szívverésünk - egy őrült motoros, aki kihuzatja 100-ig kettesben, egy mentőautó, a szomszéd visító gyereke, egy hülye zeneszám a rádióban, vagy éppen az egész nap megállás nélkül ismételt végtelenített hírekben bejátszott légvédelmi sziréna felvétele - majd összenéztünk, sóhajtottunk, és folytattuk, mintha mi sem történt volna.

Alma néha elcsászkál. Felmegy az emeletre. Megkérjük, ne tegye, hogy lássuk őt, és közel legyen, ha szaladni kell. De nem érti. Csak akar, nem akar, bömböl, ellenáll. Néha ő is szól egy-egy mentőautó szirénánál, hogy ez riadó!

Hogy ez élet? Ez az élet. Almának, Nadavnak, ez az élet. Arra már jobb nem is gondolni, lesz-e pár hónap múlva háború Iránnal..."

(Köszönet Évának, aki eljuttatta hozzám ezt az írást, melynek eredeti verziója itt olvasható! Végül hadd ismételjem meg még egyszer: aki a konfliktust a másik, palesztin oldalról éli meg és megosztaná a történetét, írja meg, és kiteszem. Köszönöm.)

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: háború Izrael Palesztina

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr214919267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.22. 14:52:25

@Hari Seldon 2:

Mértékfüggő ez. Ha az háborúskodás nem veszélyezteti az embert nagyon direkt módon, akkor hajlamos megszokna azt, s a kevés áldozatot pedig sajnálatos körülményként kezelni. Olyanná válik az egész, mint a közlekedési balesetek a nagyvárosokban. Mindenki tudja, hogy veszélyben van és akár ő is lehet a következő áldozat, de mivel az esély kicsi, az emberek mégsem költöznek tömegesen el a nagyvárosokból. Ha viszont a kockázat megnövekszik, el fognak néptelenedni a városok. Kb. ilyen egy háborús helyzet is. Amíg nem lőnek minden sarkon napi rendszerességgel, a többség tűrhető kockázatként éli meg.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2012.11.22. 14:54:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "jogfolytomos ügy" a zsidók jelenléte a térségben. A XIX. század végi zsidó bevándorlás előtt is voltak ott zsidók, de a terület különböző birodalmak tartományaiként létezett. A zsidó bevándorlás hozta meg a környékre az innovációt, ami a XX. század elejétől nem csak zsidó, hanem arab bevándorlást is eredményezett. Ismerni kell a térség történetét, nem elég pro-palesztin propagandából, vagy az MTI-tudósításokból informálódni.
Az alapvető különbség, hogy a zsidók elfogadták - legyen két állam egymás mellett, az arabok nem fogaták el, és mind a mai napig a Hamasz alapokmánya a zsidók nélküli palesztin államot tűzi ki célnak. Próbálj olyannal békét kötni, aki azon kivul, hogy elvágja a torkodat, nem ismer más megoldást.
Az együttélés lehetőségére remek példát adnak az Ahmedik, akik nem akarták a zsidókat a tengerbe kergetni, ezért nem is menekültek sehová, és nyugodtan élnek, dolgoznak és gyarapodnak: amichay.hu/ahmadiyya/

2012.11.22. 14:56:53

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Úgy jönnek, hogy asszociáltam. Etiópia (Abesszínia) mindkettőjüknek egyaránt fontos, az egyiknek, ezért, a másiknak azért.

Nem mostam én őket össze, csak szóltam, hogy a mai idők jelen posztban területileg érintett (állítólagos) liberálisainak a mindenféle kendermagosok által bőszen propagált "marihunajja" élvezetének eredeti, (amúgy persze "keresztény") prófétáit sem ártott volna megsegedelmezniük, lelki otthonuk, "Mekkájuk" újra napfényre hozásával az általuk diktált szép új világrend nevében ...

Persze, ha már az a kérdés, hogy a zsidókhoz hogy jönnek keresztények, akkor az egy másik aspektusból már nem is kérdés, itt van mindjárt a Hitgyüli, ami kiválóan összehozza őket, hisz nincsenek ám azok oly nagyon messze egymástól, és még csak erőszakos térítés sem kellett hozzá ... :))) Van azért közös halmaz, sajna néha még nagyobb is, mint az ember gondolná ...

kivándorló 2012.11.22. 14:58:17

Köszönöm a hozzászólásokat. Meg kell mondjam, hogy az én fejemben is megfordult az amit többen kérdeztek: mi a fenét keresek én még Izraelben, pláne a gyermekeim. Talán a blogbejegyzést is azért írtam, mert magam sem tudtam a választ és azon gondolkodtam, talán ennyi elég volt, hős sosem voltam, nem is leszek, kár kockáztatni. Azt hiszem, ha elolvassátok a fenti kommenteket, megtaláljátok benne a választ, én legalábbis megtaláltam. Sajnos újra szembesülnöm kellett a magyar valósággal. Maradok.

Ja egyébként tegnap este 9-kor "kitört" a béke. Legalábbis a "tűzszünet". Azt nem tudjuk még, hogy ez mit fog hozni, eddig (pontosabban éjfélig) legalább 14 rakétát lőttek Izraelre a tűzszünet "beállta" óta. Ez tény. A kommentálást meghagyom itt másoknak, látom jók vagytok benne.

klondike 2012.11.22. 15:04:01

Még 2 parányi megjegyzés, nekem az egyszerű embernek az ragadta meg a figyelmem, hogy milyen következetesen megy dolgozni.

Ha szántás-vetés közben az traktorom felett rakéták suhognának biztos elgondolkodnék azon vajon ki kéne-e menni a földemre.

Azért mondjuk audiatur et altera pars!

klondike 2012.11.22. 15:06:12

" A kommentálást meghagyom itt másoknak, látom jók vagytok benne."

Picit erős, de megértem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.22. 15:07:59

@ekszvájzed:

A Hitgyüli keresztény cionista, aminek vallásilag SEMMI köze nincs a judaizmushoz, sőt politikailag sem a cionizmushoz. A keresztény cionizmus egy újprotestáns KERESZTÉNY irányzat.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.22. 15:18:53

@Amichay:

A jogfolytonosság nem bármilyen folytonosságot jelent, hanem jogi folytonosságot.

A zsidó állam megszűnt 2100 éve, majd félautonóm területként még létezett 200 évig. Aztán vége lett, s nem volt ott zsidó állam 1900 éven keresztül. Ettől teljesen független, hogy voltak-e zsidók arrafelé. A terület aztán más államokhoz került. Az Oszmán Birodalom volt az utolsó előtti "tulaj", aztán az Egyesült Királyság. Az ENSZ az Egyesült Királyság területéből hozta létre a MAI, JELENLEGI zsidó államot. EZÉRT van most zsidó állam, s nem azért, mert korábban, 2000 éve is volt.

Azaz a zsidó népnek története során több állam is volt, ezek között megszakítások voltak. (Nem egyedülálló a történet, ugyanez elmondható az észtekről, a lengyelekről, a bolgárokról, szerbekről is, s más népekről is.)

Hozzászólásod többi részével egyetértek. Nemigen lehet egyedül békét kötni, ehhez két fél kell.

A gond az, hogy a palesztín demokrácia bevezetése bizonyította: a palesztínok többsége a radikális utat (Hamasz) választja, a mérsékeltebbek (Fatah) mellett jóval kevesebben vannak. De erről te biztosan többet tudsz.

efhábé 2012.11.22. 15:21:49

@Shopping: Oszt az, hogy a humanitárius segélyszállítmány az lepedőkből és tábori ágyakból áll, vagy kézigránátokból, azt honnan lehet tudni? Csak nem onnan, hogy mielőtt beengedik, átvizsgálják?

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2012.11.22. 15:39:12

@tomfree: a segély nagy része az igaz muszlim Európából és az USA-bol érkezik a palesztinoknak.

Hari Seldon 2 2012.11.22. 15:52:43

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"Pontosabban volt még egy zsidó állam Afrikában, a mai Etiópiában, a néger zsidók állam, mely a XVII. századik független állam volt."

Érdekes, nem tudtam erről. Tudsz valami linket? Ez nekem tök új. Kíváncsi lettem. Azt hittem hogy Etiópia keresztény, illetve időnként egy két muzulmán uralkodójuk is volt, de azokat hamar elűzték.

efhábé 2012.11.22. 16:00:55

gáza egy nagy koncentrációs tábor...

www.youtube.com/watch?v=Jp2UcV2Ldaw&list=FLpeHyHDlBZbuGUypDL1Zatg&index=1&feature=plpp_video

Al-Jazeera film, nem izraeli propaganda.

belekotty 2012.11.22. 16:08:19

@DieNanny: @flash.gordon: A többinek még nincs atombombája

@Amichay: Okoskám! Nézz már utána mennyire specifikus atomfegyverek vannak már, alacsony szennyezéssel. Pl vannak kis robbanó erejű neutron bombák, amelyek különösebb radioaktív szennyezés és rombolás nélkül kinyírják az élő erőt.
Mellesleg olvasd el mit írtam, te segg, akkor ha vesztésre állnak. VESZTÉSRE. Érted? Egy atombomba, főképp egy neutronbomba használatakor olyan káosz keletkezik és olyan mennyiségű erőt köt le a sérültek ellátása hogy a másik fél képtelen logisztikailag folytatni a háborút. Ha az arabok megindítanak egy 1000 darabos páncélos hadoszlopot, egyetlen neutronbomba elég ahhoz - vagy fokozott sugárhatású - hogy egy órán belül a harckocsiban ülők halottak legyenek. Ne is kezdjél vitázni az atomfegyverek szennyezéséről, mert egy picit otthon vagyok nukleáris fizikában, lemoslak mint csizmámról a kutyaszart. Olvass utána a taktikai atomfegyvereknek!

belekotty 2012.11.22. 16:09:06

www.origo.hu/nagyvilag/20121120-nyilvanosan-vegeztek-ki-hat-gazait.html

Nyilvánosan végeztek ki hat gázait
[origo]|2012. 11. 20., 20:48|Utolsó módosítás:2012. 11. 20., 20:49|
16 komment
Címkék:Gázai övezet, Izrael, izraeli-palesztin konfliktus, kivégzés

A Hamász kémkedéssel vádolta őket, a holttesteket motorokra kötve hordozták végig a gázai utcákon.

Hat maszkos fegyveres nyilvánosan lőtt le hat embert Gáza város egyik forgalmas kereszteződésében, mert a gyanú szerint Izraelnek kémkedtek - jelentette az AP tudósítója, aki a gyilkosságok után nem sokkal látta a halottakat, és a köréjük gyűlt tömeget.

Az AP szerint többen megtaposták és köpködték a holttesteket. A hat holttestet motorbiciklikre kötötték, és több utcán végighúzták őket, miközben azt kiabálták, hogy "kémek". A Hamász hivatalosan annyit közölt, hogy hat embert megöltek, mert információkat adtak át harcosaikról és rakétakilövő-állásaikról.

town 2012.11.22. 16:23:40

@kivándorló:

" Azt hiszem, ha elolvassátok a fenti kommenteket, megtaláljátok benne a választ, én legalábbis megtaláltam. Sajnos újra szembesülnöm kellett a magyar valósággal. Maradok."

Helyes. Maradj. Üldögélj a bunkerban, és számold, hogy azok akik tényleg gyűlölnek, hány rakétát dobálnak a fejedre naponta. Biztos nem veszélyesebbek azok, mint az itteni kommentek.

Néha eltaláltok halálra egy hamászosnak hitt 10 tagú családot (4 gyerek), de utána megírjátok majd, hogy milyen rossz bunkerben ülni fél órát.

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.11.22. 16:25:35

Koszonjuk a beszamolot. Orulok, hogy a 'masik' oldalrol is olvashatok valamit.

Kezdek behanyni a bigott, hazugan tolerans palesztin-szimpatizansoktol. Persze lehet palesztin gyerekek hullajanak a kepet mutogatni, de masra nem jo csak az erzelmek felkorbacsolasara. Ha valakinek -nagyon helyesen-bantjak az igazsagerzetet az artatlan aldozatok, az miert nem ilyen kovetkezetes mas, hasonlo krizishelyzetekben? Pl: Sziria, Afganisztan,stb.

2012.11.22. 16:33:01

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Nem gond, ha ilyenkor nem az jut az eszünkbe, hogy ugyan mi mentén is kéne a zsidóságot definiálni, vallás-e az, vagy nép, vagy mindkettő, vagy hol ez, hol meg az, ez egy hosszú és régi történet. Elég, ha beérjük azzal, hogy egy adott individuum számára a fátumot determináló identitás, amelynek tudata vagy tudattalanja akkor is összeköt, meg rezegtet a többi hasonlóval, ha ippeg nem tudsz róla.

Ez a finom háló bizony így működik, és munkájának gyümölcse aztán meg is látszik, mindabban is, amit innen-onnan ide kommentelnek, köztük én is. Ha a zsidók nem volnának, mondta egyszer egy méltán híres elménc, akkor ki kellene őket találni.

Meglátásom pusztán annak szól, hogy a zsidó mivolt mindegyik irányzatot, meg módozatot lehetővé teszi, amit felsorolsz, és mégis, ezek (pl. a vallásosak és az istentagadók) a zsidóságon belül nem egymást fogják piszkolni, meg nyúvasztani, ennek nevében, hanem az egyetemes tudatuk-tudattalanjuk értelmében a zsidóságon kívül szinte összes többit, amire azt mondják, hogy az márpedig nekik nem tetszik, egymás ideáihoz képest bármily összeegyeztethetetlennek is látszanak.

Én még olyan veszekedett ateista, az Istent mesének, a papokat disznóknak, a templomot meg múzeumnak, vagy táncteremnek tekintő radikális marxista vagy cionista zsidót nem láttam, aki a saját zsidó vérét annak ezekhez hasonlatos viselt dolgai miatt piszkolta volna.

váj mí 2012.11.22. 16:41:23

@kivándorló: Bocs, de én még mindig nem értelek. EU állampolgár vagy oda mész élni a családoddal az EU-n belül, ahova akarsz, ha Magyarország nem tetszik. És főleg oda, ahol nem lőnek, ahol a gyerekeid nem abban nőnek fel, hogy a becsapódó vagy a levegőben leszedett rakéták hangját hallgatják, és ahol el tudsz menni a beteg fiaddal az orvoshoz, mert nincs légiriadó.
De te tudod.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.22. 16:58:19

@ekszvájzed:

"Nem gond, ha ilyenkor nem az jut az eszünkbe, hogy ugyan mi mentén is kéne a zsidóságot definiálni, vallás-e az, vagy nép, vagy mindkettő, vagy hol ez, hol meg az, ez egy hosszú és régi történet."

Ez elég jól definiálva van.

"Én még olyan veszekedett ateista, az Istent mesének, a papokat disznóknak, a templomot meg múzeumnak, vagy táncteremnek tekintő radikális marxista vagy cionista zsidót nem láttam, aki a saját zsidó vérét annak ezekhez hasonlatos viselt dolgai miatt piszkolta volna."

Pedig van ilyen. Kezdve mondjuk éppen Marxszal.

Idézetek Marxtól:
"Európa lakossága elzsidósodott, az európai emberiség átadta magát annak a hitnek, hogy egyedül a pénz boldogít, elveszítve ezzel minden belső erkölcsi tartását."
"Úgy véljük, minden tirannus mögött egy zsidó áll."
a lengyel zsidókról: " e minden fajok legocsmányabbika"
"a zsidóság a legsemmirekellőbb fajtája a burzsoának, ők a legszemtelenebb uzsorások"

town 2012.11.22. 17:24:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Hát igen, a Szent PC előtti világ. :-) Amikor az emberek azt mondták amit gondoltak, és nem azt amit szabad.
Boldogan gyalázták egymást a népek. Ma 1 török nem írhatja le, amit régen a szultánja, hogy a mocskos hitetlen gyaur kutyák.

:-)

Sebastian Knight 2012.11.22. 18:46:09

"A helyszín: Gáza
...
Egy másik mentős mesélte, hogy látott egy fekete valamit az út közepén. Azt hitte, hogy egy kő. Kiszállt a kocsiból, hogy arrébb tegye. Egy kislány volt, négyhónapos. Megégve, kezek és lábak nélkül, megették a kutyák."

www.youtube.com/watch?v=o-6_Dq5LKns

Sebastian Knight 2012.11.22. 18:57:05

"A helyszín: Gáza
...
Egy másik mentős mesélte, hogy látott egy fekete valamit az út közepén. Azt hitte, hogy egy kő. Kiszállt a kocsiból, hogy arrébb tegye. Egy kislány volt, négyhónapos. Megégve, kezek és lábak nélkül, megették a kutyák."

www.youtube.com/watch?v=o-6_Dq5LKns

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.22. 18:57:59

@váj mí: most nem értek veled egyet.
van egy magasabb szint, ahol a hazaszeretetet, a röghöz kötődés létezik. nyilván ezt sok-sok embernél felülírja a túlélés, munka, pénz, stb.
de mi lenne velünk olyan emberek nélkül, akik a túlélésüket, az életüket adnák/adták azért, hogy legyen egy földdarab, amit hazánknak hívhatunk?

váj mí 2012.11.22. 19:49:52

@Babette_: Az nem baj. Én egy önző dög vagyok, aki nem hajlandó a saját vagy a szerettei életét feláldozni egy olyan homályos fogalomért, mint a haza, vagy egy darab földért.
Hogy mi lett volna? Valószínűleg nem alakulnak meg a nemzetállamok (ami nem biztos, hogy baj), másfajta elveken alapuló társas és társadalmi formák jöttek volna létre.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.22. 19:52:46

@váj mí: társas és társadalmi formákat említsz. akkor te is érzed, hogy az ember (még ha ilyen kis önző dög is) nem létezhet a társadalom nélkül. akkor pedig vannak egyénen felülemelkedő dolgok is. amiket megvéd, támogat, és ad belőle magából is. nem kell, hogy te legyél:) csak tudd, hogy van.

DieNanny CH 2012.11.22. 19:55:00

Még az is eszembe jutott, mikor az a nagy földrengés volt Japánban és európai tudósítók hitetlenkedve mesélték, hogy az emberek libasorban, türelmesen várakoznak, nincs lökdösődés, hanem szervezetten mindenki tudja, mi a dolga.
Nos, a posztíró kislányát a nagyszülőknél leginkább a szervezetlenség, rémüldözés ijesztette meg. Azért ez is elgondolkodtató... Főleg, hogy ez azt jelenti, Izrael nem minden részén folynak bombázások, nem mindenhova kellett óvóhelyet építeni.
Bár valószínűleg, ha a lakosság nagy része oda menekülne, oda hullana utána a több bomba - már ha tényleg úgy van, hogy főként civil lakosságot vesznek célba.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.22. 19:56:56

Hallottam már különböző beszámolókat Izraelből, Izraelről.

Ez volt a leg-emberközelibb.

DieNanny CH 2012.11.22. 19:58:25

Ja, meg még arra a hozzászólásra, a pici, ha beteg, miért megy bölcsibe:
Gondolom - meg látni is -, nem fekvőbeteg, tehát miért ne járhatna bölcsibe? Gondolom ott is a nagy átlag kétkeresős családdal tud eljutni egyről a kettőre...

váj mí 2012.11.22. 20:06:24

@Babette_: Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy az ember társas lény, még az önző dögök is. Az viszont szerintem nem törvényszerű, hogy a nemzetiségi hovatartozás, a rassz, a vallás vagy egy földdarab jelentse azt a bizonyos társadalmat. Most ez így alakult, remélem, nem lesz mindig így, és ezek az ostoba, értelmetlen öldöklések véget érnek egyszer. Nem hősökre és mártírokra van leginkább szükség, szerintem.

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.22. 20:32:27

@váj mí: szükség van rájuk. sose volt nagyobb eddig.
jólenne, ha nemlenne.

váj mí 2012.11.22. 20:47:36

@Babette_: Ja, Hollywoodnak meg Bollywoodnak. Egyébként meg minek?
Azért a posztoló is érdekes, nem költözik még Európába sem, mert itt pár névtelen fotelhuszár megbántotta. Ja, ott majd jobb lesz neki, ha tudja, hogy Juszufnak hívták a tagot, aki elindította azt a rakétát, ami elkerülte a légvédelmet és rádöntötte a házat a kiscsaládjára. Node, nem bántom, van épp elég baja.

gam111 2012.11.22. 21:20:23

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Palesztinában tényleg rengeteg keresztény él és békésen megvannak egymás mellett (tudok olyanról, hogy együtt karácsonyoznak :). Elmondom neked, hogy a lakosság nagy része nem a Hamas katonája, de nincs sok választásuk, pontosan azért mert ilyen helyzetbe lettek kényszerítve. A keresztények meg pontosan azért mennek zsidó területre, mert a palesztin területeken semmi munkalehetőség sincs, mivel Izrael minden lehetőséget elvág a palesztin lakosság elől. Amit felépítenek a palesztinok (iskola, hivatal, kórház), azt általában a zsidók "véletlenül" lebombázzák!

Cervisia 2012.11.22. 21:23:57

@DieNanny: Hogy hova mennyi bomba hullik az leginkább a hatótávolságon múlik, nem azon, hogy hol mennyien élnek.

gam111 2012.11.22. 21:31:00

Állami terrorizmusról senki sem hallott még???, pedig az arányok erősen ezt mutatják: egyik oldalon 5 halott, másik oldalon 160!!!!
Egyébként szánalmas, hogy mindenki az Iszlám káros részéről beszél, a kereszténységnek és a többi vallásnak is voltak húzásai a múltban, mégse mondjuk azt rájuk, hogy rohadt terroristák. Amúgy milyen demokratikus államról beszéltek itt, amikor Izraelben azért indítanak háborút, hogy a választások előtt ne kerüljenek szóba a kritikus kérdések-pl: munkanélküliség, vízhiány, szélsőséges megnyilvánulások a társadalomban-cionisták.

gam111 2012.11.22. 21:37:45

@libbancs: A török miniszter ezt úgy fogalmazta meg, hogy Izrael etnikai tisztogatásokat végez.....

Cervisia 2012.11.22. 21:46:34

@gam111: A törökök már csak tudják, nagy tapasztalatuk van benne, sőt a mai napig gyűjtik ezeket a tapasztalatokat.

2012.11.22. 21:47:02

Na, nekem ez volt az a pont, ahol tényleg érzékeny búcsút veszek az összes kommentelőtárstól és ettől a blogtól. Azt gondolom, hogy a jelenlegi helyzetben ezt a posztot megjelentetni valahol az etikátlan és a gusztustalan közt mozog.

És persze, kedves Határátkelő, várhatod a posztokat a másik oldalról, hiszen egyértelmű, hogy a palesztinok nem fognak neked magyar nyelvű posztot küldeni, mivel arrafele ez nem túl gyakran használt nyelv (nincsenek magyar származású palesztinok, ők ugyanis a zsidókkal ellentétben ott születtek, és nem a világ minden tájáról vándoroltak oda), és komoly összegeket sem tudnak költeni olyan propagandagépezetre, amire Izrael meglehetősen sokat költ. És nyugodtan lehet antiszemitázni, de ezek után már meggyőződéssel is vallom, hogy Éva ennek egy fogaskereke.

További minden jót!

dayan 2012.11.22. 21:47:25

@town: kifejtették a véleményüket. Ki így, ki úgy. Ez tetszik jobban, vagy az utcai agyon lövögetős?

dayan 2012.11.22. 21:52:45

@gam111: A megdönthetetlen bizonyíték, ahol több a halott az a szenvedő fél. Nem olvastál arról, hogy a Hamas terroristái kórházak, játszóterek mellől indítják a rakétáikat? Ha meg tudják, hogy Izrael az erősebb, minek rakétázgatják a tákolmányaikkal?

dayan 2012.11.22. 21:54:45

@Nyulz of the World: ja, ez a blog is a nagy cionista világösszeesküvés része.
Szegény araboknak nincs annyi pénzük, hogy versenyre keljenek a gazdag zsidó propagandagépezettel.
6 millio vs 200 millio ember, területileg még nagyobb különbség, itt Izrael a Dávid és az iszlám a Góliát.

2012.11.22. 22:01:14

@dayan: Én nagyjából a kezdetektől olvasom a Határátkelőt, már a postr-en is aktívan kommenteltem. Már jeleztem, hogy nem értek egyet azzal, amilyen irányban az utóbbi időben elment a blog. Szerintem nem erről kellene szólnia egy ilyen blognak. Természetesen, szólhat erről is, hiszen ez a bloggazda szuverén döntése, de engem így már nem érdekel, így meghagyom a politikai bértrolloknak a kommentelést (és itt mindkét oldal trolljait értem.)

2012.11.22. 23:08:56

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Köszi, ezeket nem is tudtam, de elmentettem, emlékeztetőnek ... Jó tudni, hogy vérbolsiba lemenve kinek az eszméi után is kujtorognak ezek :))) Én csak a mai véresszájúakra gondoltam inkább, de hogy régen, a mostani fenenagy "demokratikus" összefogásuk előtt hogy rúgták egymást sípcsontba, az egy jó móka.

Spinozát is kitaszította az amszterdami zsinagóga, hogy egy igen híres példát mondjak, (bár sok kényszerből kikeresztelkedettet, akik nem fordultak félelemből rögtön keményen ellenük, mint pl. Torquemada, kissé megértőleg kezeltek). És a magyarországiak is erősen megvetették-kinézték maguk közül azt, aki levette a kaftánt, vagy később a szőrmekucsmát, meg a kötelező arcszőrzetet, és beállott ide jópolgárnak, a Monarchiát gründolni inkább ...

De ma még az sincs, hogy legalább egy jó mózesi dörgedelmet kapna a szent falaik között az, aki az Úristent, mint élő és ható entitást ki akarná vonni a világ képletéből ...

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2012.11.22. 23:48:50

@flash.gordon: nagyon nem ismered az izraelieket... Nem tudok mást mondani, mint hogy olvass kicsit bele a www.amichay.hu -ba. Többszáz cikket írtam erről a témáról. Nem a konfliktusról, hanem arról, hogy milyen emberek élnek ott, mit csináltak az elmúlt fel évszázadban. Gondolhatod, hogy ez propaganda, de ha nyitott szívvel olvasod azokat az írásokat, akkor rájössz, hogy mennyire másról van szó.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2012.11.23. 00:05:38

@gam111: hű, micsoda fekete lyuk! Tegnap este a klubradion hallottam, hogy egy magyar forgatócsoport volt éppen Gázában, amikor a terrorvezert költöttek. Nos, a hamasz vezetok, azonnal elmenekültek a maguk kis alagutjaikon, hátrahagyva a közlegenyeket és a családokat. Maguk tettek föl a netre egy kisfilmet, hogy indítják a rakétákat izraeli települések ellen, persze távirányítással, hogy a választ ne ok kapjak a pofájukba, hanem ártatlan emberek a környéken. A palesztin vezetőket egy csöppet sem érdekli, hogy náluk hányan halnak meg. Izraelben pedig évek óta hatalmas erőfeszítéseket tesznek a polgári védelem területen. A vaskupola es az ovohelyek nélkül háromban lettek volna a halottak Izraelben is. De csak azért, hogy a szamhaboruban jók legyenek, az izraeliek nem teszik ki a veszélynek a saját civil lakosságukat.

pappito · http://pappito.com 2012.11.23. 00:48:36

@váj mí: "Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy az ember társas lény, még az önző dögök is. Az viszont szerintem nem törvényszerű, hogy a nemzetiségi hovatartozás, a rassz, a vallás vagy egy földdarab jelentse azt a bizonyos társadalmat"

Én tökre értem mit nem értesz, de neked meg nekem meg sokunknak van hova menni. Az izraelieknek nincs. Azt kell megvédeni ami van.

Remélem a poszter és a gyerekei békében élhetnek, nem rajtuk múlik.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.23. 01:24:37

@pappito: Miert ne lenne hova menni? Obama abszolut tamogatasukrol biztositotta oket.
En mindenestre nem ertem a posztolot. "haborus" ovezet szerintem eleg ok arra, hogy ilyen helyrol elvigyem a csaladom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.23. 02:25:01

@Prof. Giraffa Camelopardalis Phd.: @Hari Seldon 2: @tildy:)
hehe majd kapok megint a pofamra, de hat megint idevag
az allampolgarsagi jelentkezesi papiron, sok mas mellett volt olyan kerdes, hogy adott esetben akar harcolnek-e az USA-ert
hat a valasz gondolom egyertelmu
biztos nem menekulnek el
mondjuk a szulohazambol sem, ha otthon elnek, nem itthon
felreertes ne essek teljesen haboruellenes vagyok, azert fura, hogy mindenki elhuzna abban a pillanatban h a megtamadnak a hazajat....
az termeszetes, hogy megprobalnam a gyerekeimet biztonsagba helyezni, de ez nem egyszeruamugy hala egnek egyik orszagnak is elegge csekely az eselye, hogy megtamadjak

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.23. 02:27:00

ja, ugy volt felteve, ha megtamadnak az USA-t...
a pontossag kedveert

pappito · http://pappito.com 2012.11.23. 04:51:43

@tildy:): "Miert ne lenne hova menni?"

Mert Izrael a hazájuk. Ott születtek, ott nőttek fel (már aki nem lett a buszon, utcán és cukrászdában felrobbantva vagy lerakétázva vagy csak a buszmegállóban lemészárolva) és azért az országért harcolnak.
Az, hogy ott az usa az nem jelenti azt, hogy az usa a zsidók hazája.

Nézd meg a kurdokat, nincs hazájuk, nincs rokonuk, nincs barátjuk, mindenki irtja őket, mintha muszáj lenne. (jelzem ezt nem is látod-hallod a médiában mert nem zsidók csinálják, hanem pl. a törökök) Kicsi a valószínűsége, de ha mégis úgy dönt egy román idióta, hogy kell nekik a tiszántúl, akkor onnan is menjen mindenki az usába? A kurdok is menjenek az usába? Az usa nem egy ilyen elfekvő ahol a népek kivárhatják amíg lesz országuk. (Madagaszkár? Birobidzsan?) Amúgy is miért pont az usa? Miért nem belgium, magyarország vagy portugália? Angliának meg se kottyanna még hét millió zsidó és arab, akik most izraelben laknak.

Jelenleg az a felállás, hogy "ha az arabok leteszik a fegyvert nem lesz háború, ha a zsidók, akkor nem lesz izrael".

Bánat tudja hányezer év után ők is szeretnének egy hazát, csak nekik nincs Szvatopluk akit elkergethetnének és nincs fehér lovuk se. Az araboknak ott van 7-8 ország aki segíthetné vagy befogadhatná őket, de nem kellettek egyiptomnak, kirugdosták őket jordániából... jók ők ágyútölteléknek, hogy legyen min ülésezni az arab ligának...

Azt folyton hallod, hogy gáza egy gettó, de soha nem látod térképen, hogy jelenleg melyik országok fekszenek azon a területen amit az ENSZ kijelölt a palesztinai arab állam számára. Segítek, nem izrael az. Nem izraelben vannak menekülttáborok sem.

Tudom, hogy sosem lesz megbocsájtva a zsidóknak, hogy megvédték az országukat (ráadásul többször) de a jelenlegi helyzet az, hogy ott egy Izrael nevű ország és a lakói nem szállnak fel mégegyszer a vagonba.

Én örülnék, ha egyetlen gyereknek se kéne ebbe a félelembe és gyűlöletbe belenőnie.

pappito · http://pappito.com 2012.11.23. 04:55:06

@tildy:): " "haborus" ovezet szerintem eleg ok arra, hogy ilyen helyrol elvigyem a csaladom."

mert te is meg én is abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy bármiféle fegyveres hercehurca '56 óta nem volt a közelünkben. (a délszláv válságot, kevés kivétellel tévéből nézte a magyar, '68 meg nem is nálunk történt) Azt hiszem, hogy én is elvinném a családom. Nem tudom.Mi békében nőttünk fel, ott pedig az a norma, hogy észnél kell lenni, hogy mindenki katona, hogy készültség van és ha szólít a kötelesség, menni kell. Szerintem nem is érthetjük meg igazán.

2012.11.23. 06:48:39

@VT22: Szörnyűek ezek a magyarok, csak mosogatni tudnak kint. :(

Ne legyél már ekkora gyökér, egyrészt semmi közöd nincsen hozzá, hogy kit kezd magával (belepofázni meg aztán végképp nincsen jogod), másrészt elborzasztó ez a kivagyiság.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.23. 06:52:00

@pappito: van a csaladban volt katona, aki ki volt rendelve mind a roman, mind a szerb hatarra. De reszletkerdes.

Nem azt irom, hogy az USa a zsidoke lenne, viszont nez ra Izrael etnikai eloszlasanak valtozasara az elmult 60-70 evben.... Arrol nem is beszelve, hogy hogyan jott letre. Ennyi erovel a korabbi Karpat-medencei nepek is siman kovetelhetnek vissza Magyarorszag teruletet... Mindenesetre en a gyerekeim biztonsagba helyeznem elobb, ha harcba kell szallni , az ezutan johet.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.23. 06:54:28

@tildy:): pontositok mielott valaki kiforgatna a szavaim, akkor voltak odarendelve, mikor odaat lottek ill. zavargasok voltak.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.23. 06:56:57

@ekszvájzed: ket kurd csoportarsam is volt. Toluk van nemi infom.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.23. 08:43:32

@ekszvájzed:

Örülök, hogy ráeszméltél: a zsidó ugyanolyan nép, mint bármelyik másik.

Sanyi9 2012.11.23. 08:46:05

@Nyulz of the World: Azert aludj meg egyet a dologra. Amugy en is fontolgatom az utobbi idoben, hogy fel ev utan felhagyok a HA olvasassal, de egyenlore meg vissza-vissza huz a kivancsisag. Nem hinnem, hogy a blog szinvonala esett volna, egyszeruen kicsit meguntam.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.23. 08:46:48

@pappito:

"soha nem látod térképen, hogy jelenleg melyik országok fekszenek azon a területen amit az ENSZ kijelölt a palesztinai arab állam számára. Segítek, nem izrael az"

Ebben tévedsz. A palesztín állam számára az ENSZ által kijelölt terület kisebb része a mai Izrael területe, nagyobb része pedig izraeli megszállás alatti terület. Valamit összekeversz.

2012.11.23. 09:30:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ezt azért nem tudom, honnan szűrted le, ha abból, amit mondtam, akkor valam félre van értzve munkásságomban itten, nem kevéssé :))). Mert. Ha olyanok lennének, akkor nem bírnák a nyugati félteke (és részben már a keleti is) ellenszenvét, már sok évszázadok óta. Ha olyanok lennének, nem lenne antiszemitizmus, zsidóüldözés, etc.

Mely másik nép kapja rajtuk kívül azt, amivel ők vannak elhalmozva széles e világon, akár pozitívan, akár negatívan? Ki csinált még annyi heves vitára alkalmas dolgot, mint ők? Ki tud még kiváltani ennyi indulatot, hogy még egy bombák miatt rettegő család is csak azt kapja: úgy kell neki, minek van ott, ahol nem szeretik?

iqfighter 2012.11.23. 11:29:52

@dayan: erdekes lenne forditva :)

mommmmo 2012.11.23. 14:04:00

Nekem tetszett a poszt.. az ember kozeli oldalrol szolt, es az a szokasos resz is kimaradt belole, hogy mindenki mennyire irigykedik a zsidokra. Ezt az utobbit kulonosen ertekelem.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.11.23. 14:30:57

Na ez az a körülmény, aminek fennállása esetén azonnal családostul emigrálnék bárhova.

2012.11.24. 15:08:28

@pappito: érdekes gondolatmenet,tekintve, hogy nekünk a Kárpát medence a hazánk, oda születtünk, nem papiron hoztuk létre kevesebb, mint száz éve, több mint ezer éve vagyunk ott, miért is mehetnénk mi a zsidókkal ellentétben bárhova? Illetve ők miért ne mehetnének máshova velünk ellentétben. Meg sem merem kérdezni, a palesztinokkal kapcsolatban hogy érzel azok után, ahogy a talpnyalás magasiskoláját mutatod be a zsidók irányában. Gondolom a halottak aránya sem nagyon izgat, ami kb tizszeres a palesztionk javára ebben a legutóbbi incidensben. Dehát ezen az oldalon se véletlenül jelenik meg egy ilyen irás és te se véletlenül posztolsz ide (is) ennyit. Még csak véletlenül sem akarok vitába szállni veled, egy zsidósegg-nyalónál förtelmesebb lény nincsen, és a mi társadalmunkat is a te általad képviselt mentalitás juttatta oda, ahol ma tart. Az ő "haza"szeretetüket kéretlenül is megvéded, mások hazaszeretetét az ő módszereikkel és szófordulataikkal gyalázod meg. Még náluk is rosszabb vagy.

2012.11.24. 15:15:23

@ekszvájzed: én teljes mértékben egyet értek veled, annyival korrigálnálak, hogy már az ókori görögök is azt irták róluk, ami miatt ma is a világ nagy része gyülöli őket. Idővel majd rájössz, de elárulom, ezen a blogon nem érdemes a nézeteidet hangoztatnod, mert hiába gondolkodsz jól, itt a többség pont azt az agymosott mentalitást képviseli, ami azt mutatja, hogy itt háborút már nem fegyverekkel vivnak, hanem a média agymosásával és olyan csicskásokkal, mint ez a pappito nevü, akik foggal körömmel védik a védhetetlent.

Shagrath 2012.11.24. 16:50:32

@Kiszámoló: "Ha keresni kellene a térképen Izraelt, segítek, Egyiptom és Szíria között van."

Akkor mi a francot keres izrael az európai foci vb selejtező körben?! Focizzon egyiptommal meg szíriával.

pappito · http://pappito.com 2012.11.24. 21:24:01

@adambrisbane: tipikus kurucdroid aki azért nem Mo-n szorgoskodik, hanem külföldön főállású magyar... (még mindig mások után ganézol Brisbane-ben?)

Nem az a baj, hogy ugyanolyan átlagbuta vagy mint a többi klisékkel dobálózó primitív, hanem azt hiszed, hogy félműveltnek lenni az valamiféle eredmény és mások által a szádba tolt, penészes, előemésztett véleményeket sajátodként eladni kúl. Sajnos nem az.

2012.11.24. 22:55:29

@pappito: micsoda megdönthetetlen érvek pappito :D

már csak ezért megérte irnom, hogy te is kimutasd végre a fogad fehérjét.

Nem tudom milyen ganézásról beszélsz, hiszen sosem dolgoztam takaritóként, grafikus vagyok. De ezzel legalább kiadtad magadból, hogy milyen véleménnyel vagy arról, aki "ganézással" keresi a kenyerét. Nem kell szégyellned, azok is igy vélekednek az átlagemberről, akiknek az úri valagát nyalod minden megnyilatkozásodban. (tehát a "ganézás" végső soron inkább rád jellemző)

A második mondatoddal védhetetlen választ adtál arra, hogy az általad olyannyira imádott népet miért gyülölik a világon mindenhol, miért állnak minden egyes konfliktus hátterében, miért is nem mehetnek ők máshova velünk ellentétben (azt irtad ugyebár, hogy mi mehetünk máshova de ők nem - miért is?), miért is van több joguk bármilyen földterülethez, mint másoknak, az ő "hazaszeretetüket" miért kell tisztelni, másokét miért kell gyalázni stb stb. Ja, hogy nem adtál választ csak az ilyenkor szokásos kurucozós, primitivezős klisét fújtad? Mondjuk ennél a szintnél többre számitottam tőled, hiszen mindig próbálod előadni az intellektuellt, a következő válaszodnál szedd össze magad, mert a bölcseitek már megmondták ezer éve, hogy a veletek ellentétes nézeteket vallók ellen a legjobb módszer, ha megpróbálod hiteltelennek feltüntetni, nevetségessé tenni az illetőt. (jó, azt is mondták, hogy a gójok legjobbikát pusztitsátok el, de ilyenre csak nem ragadtatod magadat). Hallgass a bölcseitekre, kicsit gondold végig a válaszodat, ne úgy irj, hogy megsérted azt, aki esetleg "ganézik", hanem ébressz büntudatot a semlegesekben, hitesd el velük, hogy aki nem szimpatizál a gazdáiddal az gaz nácifasiszta, tudod te na, hogy hogy kell ezt, hadd ne én magyarázzam.

De azért megnyugtatlak, remek talpnyaló vagy pappito, biztos fel tudod majd mutatni ezt, ha számot kell adnod hűségedről gazdáid előtt, a hiba nem is benned van, hanem abban, akinek nem fordul fel a gyomra ettől a mentalitástól.

tableno 2012.11.25. 02:59:58

Egyszerűen nem fér a fejembe, mitől van az, hogy a "zsidó" szó hallatán a magyarok 90%-a egyszerűen megkergül. De tényleg, még amúgy teljesen normálisnak tűnő, józan gondolkodású egyének is pavlovi reflexként nyáladzó, acsargó kutyába mennek át egy pillanat alatt. Mintha kattanna valami az agyakban, mintha nem létezne a világon ezernyi más megoldhatatlannak tűnő probléma Izraelen kívül, mintha szűk 10 milliónyi zsidó jobban tudná uralni a világot, mint mondjuk 1,5 milliárd kínai. Mintha nem lenne sokkal veszélyesebb mondjuk a radikális iszlám (igen népszerű a palesztínok körében) a nyugati világra nézve. Mintha érdekelne bárkit is a Közel-Keleten, hogy pont a magyaroknak mi a véleménye az egészről. Mintha elfelejtette volna mindenki, hogy a "hagyományos" magyar palesztinbarátság fő oka, hogy a hidegháború idején szovjet nyomásra az arab világot támogatta a VSZ. Mintha az arab és iszlám országok egymás közötti belháborúi nem öltek volna meg nagyságrendekkel több szerencsétlen muzulmánt, mint Izrael valaha is (Irak-Iráni háború több mint 1 millió halottal megvolt? Hát ami mostanában Szíriában folyik? A Bashar Asszad által megölt gyerekeken nem háborodunk fel?) Na nem mintha az izraeliek ártatlan báránykák volnának, de nekem erősen úgy tűnik, hogy őket is csak ürügynek használják a turbómagyarok, hogy a MAGYAR zsidóság ellen uszítsanak, akiknek pont semmi közük a palesztínok szenvedéséhez...

tableno 2012.11.25. 04:12:43

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Köszi. Mondjuk a 90% nyilván költői túlzás, de hogy a lakosság egy igen nagy részéről van szó, az biztos. Ráadásul ők a leghangosabbak, így elég hatékonyan elnyomják a józanabb hangokat (mondjuk ez megvan a másik oldalon is, így lesz kerek a világ!). De hogy erre a személyes, megrázó, egyáltalán nem politizáló posztra ilyen hisztit volt képes levágni a tisztelt kommentelőközönség (aszongya zsidó propaganda - WTF???), arra az egyetlen szó, ami eszembe jut: szégyen! Aki szerint meg nem ide való, az nagyot téved: akár tetszik akár nem, Izrael fennállása óta az egyik legfontosabb célországa a magyarok (még ha egy behatárolható csoportjukról is beszélünk) emigrációjának. Sőt, valószínűleg nincs még egy olyan ország a Földön (Magyarországon kívül ugyebár), aminek a történelmére a magyarok akkora hatással voltak, mint Izraelére, aminek még az "alapító atyja" is magyar volt. Izraelt lehet nem szeretni, lehet kritizálni (joggal), de így démonizálni igencsak egybites gondolkodásra vall!

2012.11.25. 05:55:02

@tableno: arra még sose gondoltál, hogy ha mindenki utálja őket, akkor lehet hogy nem mindenki hibás, hanem ők?

Flöcsy 2012.11.25. 09:14:26

Mint ahogy a nők tehetnek róla, hogy megerőszakolták őket, ugye?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.25. 09:45:19

@tableno:

A szomszédom építkezésekre szállít(ott) anyagot egy gyárból.
Előadta nekem, mennyire örül annak, hogy a zsidó beruházások 2010 után leálltak. Ez nemzeti érdek, azt mondja.
Mivel tényleg lanyhult az építőipar, kevesebb terméket szállított a gyár, ezért a szállítást végző alvállalkozótól is kirúgtak 10 sofőrt. Őt is.
Azóta a volt munkáltatója is egy rohadt zsidó.

És nem érti az összefüggést, miszerint örüljön, mert igaz, munkanélküli, de legalább leálltak a zsidó beruházások.

2012.11.25. 11:21:17

@Flöcsy: hát ha te nem érzed a lényeges különbséget a két dolog között akkor a gond a te készülékedben van. Ugyanis embertipusból-fajból-népből (nevezzük akárhogy) millió van és mégis évezredek óta mindig ezt a népet találja meg a csúnya többség. Hogy lehet ez? Nem lehet ennek valami oka? Nem lehet, hogy a többség nem üresen gyűlölködő rasszistakirekesztőnáci, hanem esetleg tényleg a zsidók a többséghez való hozzáállásával van a baj? Nem lehet esetleg, hogy nem a többség, hanem ők összeférhetetlenek és kirekesztőek?

tableno 2012.11.25. 15:29:25

@adamhungary: Nem mindenki utálja a zsidókat, sőt még csak nem is a többség. TE utálod őket, és vagy annyira primitív, hogy azt hidd, a TE személyes véleményed mindenki véleménye. Mondjuk az igaz, hogy Magyarországon sok embert sikerült hozzád hasonlóan behülyíteni, de nekem, aki bejártam a világot, elhiheted: normális országok normális polgárainak SEMMI baja nincs a zsidókkal (Izrael politikáját ők is kritizálják, de az nem ugyanaz, mint zsidózni).

nyuszigonosz 2012.11.25. 15:42:25

@tableno: Így van, ahogy irod!
És a 15:29:25 ös is!

2012.11.25. 22:26:38

"Egyszerűen nem fér a fejembe, mitől van az, hogy a "zsidó" szó hallatán a magyarok 90%-a egyszerűen megkergül. "

el kéne azért dönteni, hogy akkor most melyik mellett kardoskodsz.

A világot én is bejártam, akárhol beszéltem emberekkel, akik túlláttak a média hülyitésén mind negativ érzelmeket táplálnak a kiválasztottak irányában.

Tőled nem lep meg ez a zsigeri seggnyalás az irányukban, a te fajtád is mindenhol megtalálható. Nektek van valami -senki által sem kért- kényszeretek a kóser valagak fényesre nyalásában, én lebeszélni nem akarlak erről, ha ez tesz boldoggá csináld nyugodtan, bár azért némi perverzió felfedezhető ebben, dehát te libárlis vagy, elfogadod azt is ha valaki másként gondolkodik ugyebár és nem bélyegzed meg azért, azt csak a nácik csinálják, nemde?

2012.11.26. 05:49:31

CICERO (Marcus Tullius Cicero). Krisztus születése előtt az első században élt Római államférfi és író.
"Halkan! Halkan! Azt akarom, hogy csak a bírók hallják amit mondok. A zsidók már nagy nehézségeket okoztak nekem, mint ahogy másoknak is. Nem kívánok nekik további szívességeket tenni." (Védőbeszéd Flaccus védelmében).
Cicero a védelem tanácsadójaként működött Flaccus, egy római tiszt perében, aki zsidó aranyszállítást akadályozott meg akkori mint mai nemzetközi főhadiszállásukra, Jeruzsálembe. Cicero akkor már volt valaki, és az, hogy valaki az ő pozíciójában "halkan" kell hogy beszéljen, mutatja, hogy környezetében veszélyesen hatalmas erők működtek.
Egy más alkalommal Cicero ezt írta:
"A zsidók egy sötét és visszataszító erő részei. Tudjuk, hogy klikkjük számos tagból áll, hogy mennyire összetartanak és szövetségeik milyen hatalommal bírnak. Csirkefogók és gazemberek népe."

SENECA (Lucius Annaeus Seneca). Elsö századbeli római filozófus. "Ennek a legbűnözőbb népnek a szokásai olyan erőszakosak, hogy azokat minden ország elfogadta. a meghódítottak kenyszerítették törvényeiket a hódítókra.". (De Superstitione)

DIO CASSIUS. Második századbeli római történész. Leírja a kegyetlen zsidó felkelést a római birodalom ellen amely a birodalom hanyatlásának a kezdetét jelentette.
"A zsidók mind a rómaiakat mind a görögöket elpusztították. Megették áldozataik húsát, beleikből öveket csináltak és vérükkel kenték be magukat... Egészében Cyrenen 220 ezer ember pusztult el, Cipruson pedig 240 ezer, ezért nem teheti ma zsidó a lábát Ciprus földjére." [Római történelem].

DIODORUS SICULUS. Első századbeli görög történész. Megfigyelte, hogy a zsidók más embereket ellenségeiknek és alsóbbrendűnek tekintették. "Az "uzsora" azt jelenti, hogy pénzt kölcsönöznek nagy kamatra. Ez évszázadokon keresztül nagy nyomorúságot és szegénységet okozott a gójok között. és ez okozta a zsidók elítélését."

FELTROI BERNARDINO . 15. századbeli olasz pap. Szelíd ember, aki normális körülmények között a türelemért és könyörületességért szállt síkra, önmagát 'ugató kutya'-ként írta le, amikor zsidókkal kereskedett: "Zsidó uzsorások halálra nyomorítják a szegényeket és rajtuk híznak meg. Én, aki alamizsnából élek és a szegények kenyerét eszem, legyek néma a könyörületesség meggyalázásának láttán? A kutyák azért ugatnak, hogy védjék azt, aki eteti őket. Engem a szegények etetnek, legyek néma, amikor látom, hogy kirabolják őket a tulajdonukból?" (E. Flornoy, Le Bienbeureux Bernardin the Feltre)

AQUINOI SZENT TAMÁS, 13. századbeli filozófus. "A zsidók uralma" c. művében írta:
"Nem lenne szabad megengedni, hogy a zsidók megtartsák amit mások kiuzsorázásával szereztek. Legjobb lenne munkára kényszeríteni őket, hogy maguk keressék kenyerüket meg ahelyett hogy semmit sem tesznek és kapzsi módon élnek."

HILAIARE BELLOC 'A ZSIDÓK' című könyvében, 9. oldal: "A magas szintű gazdaságban már létezik olyasmi, mint a zsidók monopóliuma... Az ezüstkereskedelemben, a más fémek mint ólom, nikkel, higany esetén zsidó monopólium észlelhető. A legnyugtalanítóbb az egészben, hogy ez az irányzat járványként terjed."

HILAIARE BELLOC, híres történész, G.K. Hetilapjában 1937 február 4-én:
"A kommunista propaganda világszerte szervezés és irány tekintetében zsidó ügynökök kezében van. Ha valaki nem tudja, hogy az Oroszországi bolsevik mozgalom zsidó, arról csak azt tudom mondani, hogy ő a mi siralmas sajtóelhallgatásaink áldozata."

BEAMISH HENRY, 20-dik századbeli angol kiadó New York-i beszéde, 1937 október 30- án.
"A búr háború 37 éve volt. A búr szó farmert jelent. Sokan kritizálták, hogy Nagybritannia, egy nagyhatalom ki akarta a búrokat söpörni. Vizsgálatom kiderítette, hogy Délafrika valamennyi gyémánt és aranybányája zsidó tulajdonban volt. Rotschildéke volt az arany, Samueléké az ezüst, Baumé a többi bányászat és Mosesé az alapvető fémek. Bármit érintenek meg ezek az emberek, azt elkerülhetetlenül beszennyezik."

BEAMISH HENRY, New Yorkban 1937 október 30 és november 1. között. "1848-ban találták ki a zsidók az antiszemita szót, hogy elejét vegyék a zsidó szó használatának. A helyes rájuk vonatkozó szó a 'zsidó'. Könyörgök önöknek, legyenek pontosak - hívják őket zsidónak. Nincs értelme a zsidó kérdésen érzékenykedni. Ebben az országban kell szemükbe nézni. A zsidónak itt elégedettnek kellene lennie. Itt voltam 47 évvel ezelőtt; ajtóid tárva-nyitva álltak és te szabad voltál. Most ő szorítja a torkodat - ez az te jutalmad."

W. HUGHES, Ausztrália miniszterelnöke, Saturday Evening Post, 1919 június 19. "Ausztrália a Montefiorok tulajdona. Nincs egy aranymező vagy egy birka sem Tasmániától New South Wales-ig, amely ne fizetne nekik kemény sarcot. Ők az ötödik földrész igazi tulajdonosai. Mi van abban jó, hogy gazdag ország vagyunk, ha a gazdagság mind német zsidók kezében van?"

VIII KLEMENS PŔPA:
"Az egész világ szenved a zsidók uzsorája miatt, monopóliumai miatt és csalásuk miatt. Sok szerencsétlen ember elszegényedett miattuk, különösen a farmerek, a dolgozó osztály tagjai és a nagyon szegények. Időnként újra emlékeztetni kell a zsidókat arra, hogy mióta Palesztínát és az arábiai sivatagot elhagyták, jogokat élveznek minden országban, következésképpen mind etikai mind erkölcsi tételeik valamint tetteik jogosan kritikát váltottak ki minden országban ahol éppen élnek."

LISZT FERENC, Híres zeneszerzőtől E.N Sanctuary's ezredes "Így néznek ki ezek a dolgok" c. művéből, 278. oldal:
"El fog jönni az a nap, amikor minden olyan népnek, akik között zsidók laknak, fel kell tennie a kérdést, hogy mindannyiukat kiutasítja, és ez a kérdés az élet és halál kérdése lesz, az egészség vagy krónikus betegség kérdése, a békes létezés vagy az állandó szociális láz kérdése."

LISZT FERENC, 1811-1886, Die Israeliten
"A zsidó folytatja a pénz kisajátítását, és az állam torkát pénzeszsákja szájának a szorosabbra vagy lazábbra engedésével fojtogatja.A sajtó minden eszköze a kezében van, hogy a társadalom alapjait szétzúzza. Ő az alapja minden olyan vállalkozásnak, amely a trón ledöntésére, az oltár széttörésére és a polgári jog megszüntetésére irányul."

adamhungary (törölt) 2012.11.26. 05:51:46

BENJAMIN FRANKLIN -nak ez a jóslata a CHIT CHAT AROUND THE TABLE DURING INTERMISSION = Csevegés az asztal körül szünetben a Philadelphiai alkotmányozó gyűlésen született 1787-ben. Egy South Carolinai képviselő, Cotesworth Pinckney jegyezte föl: "Teljesen egyetértek Washington tábornokkal abban, hogy védenünk kell ezt a fiatal nemzetet alattomos befolyásoktól és áthatolhatatlanságtól. A fenyegetés, uraim, a zsidók. Amelyik országban zsidók nagyobb számban betelepedtek, rontották a közerkölcsöt; lerontották a gazdasági élet tisztességét; különváltak és nem asszimilálódtak; gúnyolódtak és azzal próbálták meg aláásni az államot alapító keresztény vallást, hogy ellenezték annak tiltásait; államot hoztak létre az államon belül; ha ellenkezést éreztek, megpróbálták az illető államot gazdaságilag megfojtani mint Spanyolország és Portugália esetében. 1700 év óta siratják szomorú sorsukat, hogy elűzték őket hazájukból, amit ők Palesztínának neveznek. De uraim, ha most a világ odaadná az nekik, hirtelen találnának valami okot arra, hogy ne térjenek oda vissza. Miért? Mert ők vámpírok, és vámpírok nem élősködnek vámpírokon. Nem tudnak egymás között élni. Keresztények és más nem saját fajú népek szükségesek fennmaradásukhoz. Ha nem utasítjuk őket ki ebből az Egyesült Államokból az alkotmány alapján, akkor kevesebb mint 200 éven belül olyan nagy számban fognak ide csődülni, hogy az országot uralni fogják és elnyelni, megváltoztatva államformánkat, amelyért a mi, az amerikaiak vére folyt, amiért életünket és mindenünket odaadtuk és szabadságunkat kockáztattuk. Ha nem utasítjuk ki őket, akkor kevesebb mint 200 év múlva leszármazottaink a mezőn fognak dolgozni, hogy a nekik szükséges dolgokat megtermeljék, míg ők az intéző irodájában fogják a kezüket dörzsölni és a pénzt számolni.
Óva intem önöket, uraim, ha nem utasítjuk ki örökre a zsidókat, utódaink átkozni fognak bennünket sírjainkban. A zsidók, uraim, ázsiaiak, mindegy hogy hol születtek és hány generáció óta jöttek el Ázsiából, sohasem lesznek mások. Gondolatviláguk más mint egy amerikaié és ez meg tíz generáció után sem lesz másképpen. Egy leopárd nem tudja a foltjait megváltoztatni. A zsidók egy fenyegetés ennek az országnak, ha bevándorlásukat megengedjük és nem utasítjuk ki őket ennek az alkotmánynak a szövegében."

adamhungary (törölt) 2012.11.26. 06:01:33

II. VILMOS NÉMET CSÁSZÁR
"Egy zsidó nem lehet igaz hazafi. Ő valami más, olyan, mint egy káros rovar. Őt el kell különíteni, olyan helyen tartani, ahol nem csinálhat bajt - akár pogromok alkalmazásával, ha ez szükséges. A bolsevizmusért a zsidók felelősek Oroszországban és Németországban is. Én uralkodásom alatt túl elnéző voltam velük és ma keserűen bánom azokat a szívességeket, amelyeket prominens zsidó bankároknak tettem (CHICAGO TRIBUNE 1922 július 2-án).

MINDSZENTY BÍBOROS, Magyar Bíboros, a B'nai B'rith figyelőből 1949 január 28-án:
"Magyarország bajcsinálói a zsidók. Demoralizálják országunkat és ők annak a forradalmi bandának a vezetői, akik az országot kínpadra vonják."

adamhungary (törölt) 2012.11.26. 06:03:31

gondolom az idezetek elkovetoi is mind mind primitivek, hiszen negativ kritikat fogalmaztak meg kedvenceitekkel szemben. Reszemrol ennyi volt ez a vita, tovabbi jo szolgalatot kivanok nektek gazdaitokkal szemben,

tableno 2012.11.26. 14:37:33

@adamhungary: Te szerencsétlen. Kezeltesd magad! Ja, azt tudod, hogy a neved héber eredetű? :)

tableno 2012.11.26. 14:39:04

@adamhungary: Csak nehogy úgy járjál, mint Szegedi Csanád... :)

tanato 2012.11.26. 14:41:57

@tableno: Szia! Az nem lehet hogy az illető téboly néven már egyszer járt nálunk?

tableno 2012.11.26. 14:53:30

@tanato: Szia, régen láttalak! Szerintem ez nem téboly, hanem Ádám Brisbane-ből. Tudod, aki letiltatta az írásait, miután megsértődött a kommenteken. :)

tableno 2012.11.26. 14:53:59

@tanato: Amúgy mi újság veled?

tanato 2012.11.26. 15:01:15

@tableno: igazad lehet Ádámmal kapcsolatban,tényleg az ausztrál lehet a háttérben.Most érkeztem haza Franciaországból három hónap után egy vidéki városban voltam egy kórházi szakmai gyakorlaton,igen tartalmas és érdekes volt,bár az autóm elromlott,haza kellett szállíttatnom így azért voltak kellemetlen élményeim is.A mai cikkhez írtam néhány kommentet abban érintőlegesen már beszámoltam néhány francia szösszenetről,de majd a héten írok Neked is privátba meg a többi határátkelős privát ismerősömnek is a három hónapomról.

tableno 2012.11.26. 15:14:44

@tanato: Ok, érdekelne. Meg az is, hogy a lányoddal mi újság.

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.11.26. 16:11:00

@adamhungary:

Azert mert osszegyujtottel ilyen nyiltan antiszemita idezeteket, az nem jelenti azt, hogy ez a tobbsegi velemeny. Legfeljebb ok kiabalnak (vagy kiabaltak mar akkor is) a leghangosabban.

tanato 2012.11.26. 16:14:12

@tableno: Valószínűleg két napon belül tudok majd írni egy részletesebb privátlevelet magamról meg a lányomról is.Most még itt csak annyit tennék hozzá a cikk meg az antiszemitizmus témájához,hogy a gimiben eggyel alattam járt egy lány igen jó haverok voltunk,ő 20 éve férjhez ment Franciaországba.Az utolsó estét náluk töltöttem mert csak 20 percnyire lakik a lyoni reptértől,előző este elvonatoztam hozzájuk és ő meg másnap reggel kifuvarozott a pesti géphez.Lényeg az hogy nemrégen járt otthon és teljesen ledöbentette az otthon tapasztalható nyílt antiszemitizmus,zsidózás.ami ugye 20 éve még nem volt,és Franciaországban meg nem létezik ilyen brutális és nyílt formában.Teljesen fel volt háborodva,főleg azért mert ő tanárnőként dolgozik kint olyan iskolában ahol arab meg zsidó gyerekek is járnak.Azt mondta ég és föld ,mert a zsidó gyerekekkel sokkal könnyeben lehet bánni,hallgatnak a szóra az arabok ezzel szemben eléggé renitensek,nehezebben kezelhetőek.Mondta pl.hogy zsidó ünnepeken általában bejárnak a gyerekek a suliba az ünnep ellenére,pedig a tanárok mindig kapnak egy naptárt a muszlim és a zsidó ünnepekről is,hogyha a szülő kéri elengedik arról a napról a gyerkőcöket a suliból.De a zsidó gyerekek /és a szülők/ respektálják hogy a francia államban élnek és bejárnak tanulni a jeles napokon is.Ezzel szemben az arab gyerekek,elmondása szerint a muzulmán ünnepeken általában nem jelennek meg és még a szülők sem kérik ki őket előtte.Aztán ha utólag kérdőre vonja őket,nekik áll feljebb/Hát nem tudta a tanárnő hogy ünnepünk van?/Szóval az illető magyar hölgy emiatt is teljesen elítéli azt ami otthon megy antiszemitizmus terén.Mondjuk azt meg én teszem hozzá,már a másik cikknél írtam is,hogy abban a kicsi kórházban ahol voltam nagyon sok arab nővérke dolgozott/főleg marokkói és algériai,meg volt algériai orvosunk is.Szóval az arab nővérek is igen ügyesek és jól képzettek voltak.Mondtam is a régi barátnőmnek,hogy te meg 20 éve nem vagy otthon nem ismered a cigánykérdést,ha olyan arányban dolgoznának roma nővérek meg orvosok nálunk a magyar kórházakban mint nálatok a muzulmánok,nem volna cigánykérdés.Na hirtelen ennyi jutott még eszembe a cikkhez kapcsolódóan a francia témához,a többit majd privátban.

Politikailag inkorrekt eszkimó 2012.11.26. 16:23:10

@adamhungary: Mindszenty biboros szervezte meg 1944-ben azt a puspokkari levelet, amely a zsidok elhurcolasa ellen tiltakozott. En olvastam az emlekiratait is, semmi utalas nincsen arra, hogy ilyen gondolatai lettek volna. Elek a gyanuperrel, hogy az o szajabol soha nem hangzott el ilyen kijelentes, de ha megis igy volt, akkor valami hiteles bizonyitekot lennel oly szives (hiteles alatt nem a kurucinfot, meg ilyen-olyan gerilla weboldalt ertek) mutatni?

mommmmo 2012.11.26. 17:56:26

Ja, a boszorkanyokban is hittek mar az okorban is, meg az ujkorban is, meg az egesz vilagon, mert az emberek egymastol veszik at a hulyeseget, mert meg ahhoz sincs eleg fantaziajuk, hogy ujfajta hulyeseget talaljanak ki.

Engem pl azert idegesitenek a nagy zsido osszeeskvuvesrol szolo sztorik, mert szerintem epp nem az a baj veluk, hogy annyira okosak, hanem az, hogy annyira butak, legalabbis a jelenlegi politikai vonalukra vonatkozoan. Legalabbis idaig nem tudtak akkora klasszis politikai elitet kitermelni, amilyenre egy ujonnan szuletett orszagnak szuksege lenne, szerintem.

tanato 2012.11.26. 18:39:37

@mommmmo: Jó hogy újra látlak,remélem nemsokára gratulálhatok.

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása