oldaldobozjavitott.jpg

kozelet_hataratkelo_widget.jpg

Utolsó kommentek

Kívül tágasabb!

Nincs megjeleníthető elem

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

2012. november 17. 06:57,  Sokféleképp lehet külföldre menni 188 komment

2012. november 17. 06:57 Határátkelő

Sokféleképp lehet külföldre menni

A mai poszt nem egyetlen országról szól, sokkal inkább a motivációról, illetve arról, miként lehet szépen fokozatosan felépíteni egy életet és külföldi karriert. Jöjjön tehát András története, melynek során az Egyesült Államokból indulunk és Magyarországon keresztül végül Moszkvába érkezünk meg.

A haza szeretett elé.jpg

„A Határátkelőt olvasgatva kedvet kaptam, hogy én is papírra vessem külföldi kalandozásaimat, élményeimet. Remélem, lesz, aki ötletet merít, vagy éppen csak jobban megérti a külföldre utazók motivációját, és az ezzel járó bonyodalmakat. Aki országleírást vár, annak csalódást kell okoznom, inkább a határátkelés elhatározását, szervezését és tapasztalatait osztom meg.

A kezdetek

Ugye a 18.-dik év a naptári felnőtté válás (Magyarországon), a nagy döntések éve. Persze nem árt, ha valaki már jó előre eldöntötte, mit akar, és tudatosan készül rá, ahogy azt egy sporttársam tette (nem lényeges, milyen sport, a lényeg, hogy kiemelkedő sportolók ösztöndíjjal tanulnak Amerikában). Ő úgy 15-16 évesen eldöntötte, hogy Amerikába fog menni, és kész.

Ezzel szemben engem sosem vonzott Amerika, vagy más ország, mert nagyon is jól éreztem magam otthon. El is végeztem egy tanárképző főiskolát testnevelés – matematika párosítással, mondván, sosem tudni, mit hoz a jövő, jó lesz diverzifikálni.

Szembesülés a valósággal és a jövő kovácsolása

Már diplomázás előtt világos volt, hogy tanár Magyarországon nem leszek, mert bármennyire is tisztelem és szeretem is a szakmát, megélni sajnos nem lehet belőle.

Elhatároztam, hogy bizony én is megpróbálom a szerencsémet a lehetőségek földjén, ezért az utolsó főiskolai évemet információszerzéssel töltöttem. Ekkor 2003-at írunk, és a 2001-es terrorcselekmények után szigorított vízumintézkedésekkel kell megbirkózni.

Több lehetőség közül az au pairkedést választottam. Ez adott ugyanis legbiztosabban vízumot, tőke nem kellett hozzá, és azért nem vagy teljesen magadra utalva. Persze nem volt ilyen egyszerű, pont egy évet vártam, míg kiválasztottak, addig Magyarországon kipróbáltam jó pár kétkezi munkát: úszómester, raktáros, kőműves, szállodai animátor, statiszta, stb.

Út az ismeretlenbe

Végül is 1-2 telefonos beszélgetés után minden a helyére került, és 2004-ben repülhettem St. Louisba. Kamasz koromban főleg a sport miatt már bejártam a közeli európai országokat, és voltam távolabb nyugaton is, de az USA teljesen más.

A JFK-hez közeledve a látvány felülről hihetetlen volt: házak ezrei, és minden piros háztetőhöz egy kék medence tartozott az udvarban. St. Louis is nagyon barátságos város, viszonylag nyugis, sok-sok parkkal, jó utakkal, és magasan az otthon megszokott átlag életszínvonalon élő családokkal: nagy ház, kert, 3 autó.

Én 3 gyerekre vigyáztam, és nagyon élveztem. Elég nehézkesen indult be a szociális életem, de ami késik, nem múlik. Először egy pubban kezdtem dolgozni (merthogy az au pair-ek nem nagyon kapnak ám fizetést), aminek magyar menedzsere volt, majd 3 hónap után meg is váltunk egymástól jó magyar szokás szerint.

Majd helyi barátokat szereztem, ami már sokkal kellemesebb volt. Egy biztonsági őrrel barátkoztam össze, aki nem csak, hogy szívesen javította az angolom, de megosztotta velem a Harley Speedsterjét annak ellenére, hogy nem volt jogsim.

Lényeg a lényeg, én angolul tanulni mentem elsősorban, de hamar rájöttem, hogy tovább szeretnék tanulni, és a legjobb ezt helyben, az USA-ban megtenni. Miért? A három kézenfekvő, jól fizető karrier közül (orvos, jogász, üzletember) én a harmadikat preferáltam (persze ma már látom, hogy ennél azért sokkal színesebb a jól fizető és érdekes állások skálája).

Míg otthon a jól működő kreditrendszerben ezt hat év alatt szerezhettem volna meg, az USA-ban ugyanez két év, plusz üzleti angol automatikusan adott, és a diplomát is világszerte elismerik.

Az egyetem keresése

Hogy is kerüljünk be egyetemre úgy, hogy ki is tudjuk fizetni? Amerikában szerintem viszonylag egyszerű... csak akarni kell. Először azt kérdeztem magamtól, miért is éri meg az egyetemnek engem ingyen tanítania, azaz ösztöndíjat adnia? Mit tudok én nyújtani?

Szerencsére jelentős sportmúlt és eredmények voltak már a tarsolyomban, és még a főiskolai kutatásaim eredményeképpen a terv adott volt: kell egy edzői ösztöndíj! Sportolói ösztöndíja csak a főiskolásoknak van (Bachelors), nekem viszont már volt ilyen diplomám, és kezdtem is kiöregedni, tehát maradt az edzői ösztöndíj egyetemi képzésen (Masters).

Hogy találok ösztöndíjat? Természetesen interneten, vagy ismeretség révén. A második könnyebb volt, mivel már egy ismerősömnek segítettem az egész felkészülés, vizsgák, ösztöndíj, utazás procedúrát lebonyolítani, itt volt az ideje, hogy most ő segítsen nekem.

Meg is szerveztünk egy interjút ugyanarra a helyre. Egy személyes találkozás, és meg is kaptam a pozit. El sem hittem. Na, jöhetnek a vizsgák: GMAT, TOEFL. Először a GMAT-tel kezdtem, sikerült közepes pontot kapnom, ami a legtöbb egyetemre elég, aztán a TOEFL-re már nem is igen készültem, a GMAT (meg a fél év kint lét) jó hátteret adott. Újabb közepes teljesítmény.

Megjegyezném, a közepes teljesítményekkel nincs is semmi baj, tükrözte a tudásom (főleg, hogy nem az angol az anyanyelvem). Különben sem a vizsga, hanem az ösztöndíj volt a lényeg, ami egyrészt már a zsebemben volt, másrészt erősebb egyetemeken, ahol magasabb pontszám kellett volna, ösztöndíjat még nehezebb lett volna kapni.

Sokkoló fordulat

2005 februárjában már a kezemben volt az I-20-as meghívó az egyetemtől, ami egyenes út a vízumhoz, és ami aztán jön. Elégedetten hátradőltem, és élveztem napjaimat, vártam az augusztusi kezdést. Mígnem április végén egy hír szerteoszlatta a lila ködöt és fénysebességgel vágott a földhöz: az egyetem megszűnteti a sportágat, így edző sem kell.

Ekkor már a legtöbb helyre a jelentkezési határidők lezárultak, még kevesebb esély adatik ösztöndíjra. Pillanatnyi magamba roskadás után úgy döntöttem, nem adom fel, ismét ösztöndíjat kerestem nagy erőkkel. Itt egy példa a sok hasznos oldal közül: http://www.collegeboard.org/ .

Itt érdemes megjegyezni, hogy azért nem minden egyetemre érdemes menni, csak az akkreditált képzések jöhettek szóba. Az elég kínos, mikor valaki végigszenved 1-2 évet, belefeccöl pár milliót, és utána kinevetik, mert valami privát, nem akkreditált képzést végzett, amit nem ismer el se egy másik iskola, se valamely cég.

egyetem és ami utána jön elé.jpg

Hatalmas mákkal volt is mindjárt két ösztöndíjas hely egy akkreditált egyetemen Észak-Dakotában. Na, ide az amerikaiak semmilyen körülmények között nem mennek, olyan nekik, mint nekünk Szibéria.

Ezért sikerült is megfognom az egyik helyet, és igaz, az utolsó pillanatokban, de a papírok is a helyükre kerültek. Mindeközben az au pair évem is végére ért.

Egyetem, és ami utána jön

2005 augusztusában ismét iskolapadban ültem, de úgy élveztem, mint addig még soha. Nem csak azért, mert tudtam, hogy épp a jövőmet alapozom meg, de az órák nagyon érdekesek és élvezetesek voltak. A „campus" életet most nem tudom részletezni a véges hely miatt, de nem árt kipróbálni, akinek van rá lehetősége.

Ráadásként 2 hónapon belül a sarki fényhez is volt szerencsém, nem úgy mint sok más külföldinek, aki 3-4 éve ott élt, de még soha nem látta. Rengeteg külföldi barátom volt a világ minden tájáról csakúgy, mint amerikaiak.

Dupla annyi órát vettem fel mind a négy szemeszterben, mint egy átlag diák, 18 kreditet 9 helyett, bár így ösztöndíjasként már 6 kredit is elég lett volna a „full time" státuszhoz, de én minél előbb végezni akartam, hogy karriert kezdhessek.

Az ösztöndíjhoz papíron 16 órát kellett dolgozni, és 9 kreditet vehettem ingyen, plusz a pénz fedezte a szállást és a kaját. Minden másra a megspórolt pénzemből költöttem. Valójában azonban 32-35 órát dolgoztam hetente, de minden percet élveztem, és szerencsére a maradék 9 kredit finanszírozását is elengedték a jó átlagom miatt (megpályáztam, megkaptam).

Időközben válthattam volna ösztöndíjat, amivel fele annyit kellett volna melózni és kétszer annyit fizetett volna, de nem akartam cserbenhagyni akkori főnökömet, aki miatt sikerült az egész egyetemesdi. Ösztöndíjból meggazdagodni úgysem lehet.

Természetesen a két tanév között dolgoztam nyáron. Hiába küldtem százával a jelentkezéseket gyakorlatra, semmi nem jött össze, így maszekoztam, ami akadt. Az iskola befejeztével ismét százával küldtem a jelentkezéseket... ismét semmi. Ekkorra elfogyott minden félretett pénzem, mentem hát vissza úszómesterkedni, maszekozni, felszolgálni. Mikor mi volt. Közben persze jelentkezgettem, de semmi ígéretes.

Én különben vallom, hogy a munkakeresés egy külön szakma, és nem árt elsajátítani. A munkaközvetítő cégekkel akkor szakítottam, mikor egy ügynökük azt kérte tőlem, csináljak gyorsgépíró tesztet és számleütős tesztet, hogy 1 perc alatt hány hibátlan szót vagy számsort tudok leütni. A két diplomával elkeseredésemben majdnem meg is csináltam, de végül inkább elküldtem a sunyiba. Jött 2007 karácsonya, amit már otthon terveztem tölteni a családommal, mert három karácsonyt már kihagytam.

A haza szeretet(t)

Hosszú, frusztráló hónapok után az USA-ban (munkakeresés terén) otthon töltöttem az ünnepeket, és relaxáltam. Ez alatt kíváncsiságból elküldtem 20 jelentkezést az áhított cégekhez (Coca-Cola, Exonmobil, Morgan Stanley, Mars, Citibank, Deloitte, stb). Ebből 10 interjú felkérést kaptam.

Több sem kellett az önérzetemnek, a visszautat (merthogy retúrjegyem volt vissza az USA-ba) elhalasztottam, hogy kipróbáljam magam az interjúkon. Kaptam is 3-4 szívmelengető ajánlatot, és úgy döntöttem, maradok.

Kiválasztottam a legmegfelelőbbet, és már a repülőn is ültem Skócia felé a 3 hónapos tréningre. Glasgow nagy élmény volt, de 3 hónap elég is volt belőle. Vissza Budapestre, hogy kamatoztassam kint megszerzett tudásom.

Mindent megtettem, hogy kitűnjek a többiek közül, és a maximumot adtam, hogy kinevezzenek és lehetőség szerint minél előbb legyen esélyem külföldre pályázni a nemzetközi cégnél, bár ebben az időben jól megvoltam otthon is.

Hamar rájöttem, a cég csak kihasznál, és azt szeretik, ha csendben meglapulok, és nyomogatom a billentyűket. 9 hónappal a kezdés után már szórtam is az önéletrajzokat. Nem túl jók a kilátások, 2008, komoly világválság és én pénzügyi területen dolgozom.

Na, sebaj, voltam már hasonlóan nehéz helyzetben. Szerencsére hívtak interjúkra, és kaptam is ajánlatot, méghozzá a kedvemre valót, ráadásul 2008 márciusában, a válság mélypontján.

Révbe érés elé.jpg

Révbe érés

Akkor még nem tudtam, hogy álmaim állását kaptam meg. Egyelőre boldog voltam az új és egyértelműen érdekes kihívások előtt, és persze a jó kis fizuemelés miatt. Szokták mondani, hogy akkor érdemes váltani, ha min. 25 százalékkal jobb jövedelme lesz az embernek, nekem sikerült feltornázni 50 százalékkal az átlagnál amúgy is magasabb fizum.

Így már közelítettem saját elvárásaimhoz (ne feledjük, papíron 8-10 millió forintot fizettem az MBA diplomámért külhonban, amit szerettem volna minél előbb megtérülni látni, továbbá a fizetési felmérések is ilyesmi átlagfizetést ígértek hasonló végzettséggel).

Mivel a szerződésem ideiglenes volt, nem volt kockázatmentes a váltás, csak 9 hónapra szólt, de úgy gondoltam, így is megéri. Aztán úgy is lett. A 9 hónap lejártával felvettek állandóra, 33 százalékkal megdobták a bérem, és regionális pozícióba emeltek (nekik bejött a munkamorálom, nem úgy, mint az előző). Nagy levegő... megérkeztem.

Ebben az életszakaszban pont ezt szerettem volna csinálni, és a juttatások is kielégítőek voltak. Innentől Közép- és Kelet-Európában dolgoztam: Budapest, Kijev, Varsó, Prága és a cég párizsi központja. 4-5 csillagos hotelek, aranykártyás Malév-ügyfél, pörgős, megbecsült munkák.

Aztán persze többet szerettem volna... még mindig magyar bérezésem volt, ami nem hasonlítható a hasonló pozícióban levő kollégáim jövedelméhez. Szerencsére a cég támogatott az előrejutásban, és hamarosan külföldi megbízást kaptam külföldi juttatásokkal.

Nem mondanám, hogy ideális a célpont, de egy évre megteszi: Moszkva. Nem voltam még Oroszországban, és ez egy jó alkalom megtapasztalni a moszkvai életet. Én nyitott vagyok a legtöbb kultúrával és élménnyel szemben, aztán ha nem tetszik, maximum dobbantok. Útközben persze társra leltem, úgyhogy moszkvai élményeinkről már feleségemtől olvashattok.

záró gondolatok elé.jpg

Záró gondolatok

Sokféleképpen lehet külföldre menni, de szerintem az fontos, hogy tudjuk, miért megyünk. Kell, hogy legyen belső indíttatás, és nem azért menni, mert ez vagány, vagy divatos.

Ne akarjuk a régi életstílusunkat migrálni magunkkal, hanem alkalmazkodjunk egy egészséges fokig, és élvezzük mindazt, amit egy más hely, kultúra adhat, és fogadjuk el, kezeljük a negatívumokat, amik ezzel járnak. Ha már egyszer kint vagyunk, ne érjük be a minimummal, legyünk tisztában lehetőségeinkkel, és becsüljük önmagunk, akkor a barátok és munkáltató is becsülni fognak.

Talán később írok részletesebben a különböző fázisokról, mert szerintem megér egy-egy misét: au pairkedés, USA egyetem, munkakeresés otthon és máshol, utazó életstílus, élet a nagy Medvével (nem, nem a feleségemre gondolok, hanem Oroszországra).

Kifejezetten érdeklődés alapján fogom a következő szösszenetet megírni, úgyhogy ne fukarkodjatok a kommentekkel és üzenetekkel. Jöhet hideg is, meleg is."

Gyere és csatlakozz hozzánk a Facebook-on!
Ha inkább levelet írnál, elmesélnéd a személyes történeted,
azt a következő címen teheted meg: hataratkeloKUKAChotmail.com

Címkék: Magyarország Oroszország Egyesült Államok

A bejegyzés trackback címe:

https://hataratkelo.blog.hu/api/trackback/id/tr304910995

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amikor a pirospöttyös sem tart vissza 2012.11.17. 15:47:29

Ezúton köszönöm a Magyar Fiatalok nevű youtube account holdernek, hogy legalább az embeddelést nem tiltotta le, ha már a kommentek és a minősítés tilos.  Bár ha jobban belegondolok, ez nem is az ő videójuk. Hoppá Az egyensugarú politikus egys...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wrumdaman (törölt) 2012.11.17. 19:01:15

@spangola: én nem tartom feltétlenül szükségesnek, hogy egy százezredik MBA-t végzettként az USA-ban kellene maradni mindenképpen, hiszen az amerikai diploma ott csak egy a sok közül, míg mondjuk Oroszországban, Dél-Amerikában, Távol-Keleten még mindig elég jól hangzik, keresett

feketén meg mindenki ki tud avászkodni, ahhoz sok ész nem kell

Mrs. Clayton 2012.11.17. 19:08:28

@kincsa: én nem mondtam, h András ne lehetne sikeres, a leírásából annyi jön le, hogy elérte, amit akart és így ő jól érzi magát
ne haragudj, de én vad idegeneknek, akikről nem tudok többet, mint egy blogbejegyzés, nem fogok gratulációkat, meg csak így továbbokat írogatni, erre sztem ott vagy neki te, mint a felesége, az anyukája, testvére a barátai
és igen, nincs sajnos sok minden megbeszélni való egy olyan poszton, ahol a szerző a lehetőségeit jól kihasználva előre jut
ott csak ilyenek merülhetnek fel, hogy a Kennedy reptér felé tényleg olyan sok-e a medencés ház
én még életemben senkitől nem kérdeztem meg, hogy melyik honlapot nézzem meg, ha én is oda szeretnék menni mint ő, vagy adjon továbbtanulási, munkakeresési, gyereknevelési vagy bármilyen tanácsot, ettől függetlenül meghallgatom a véleményét, álláspontját stb. de a dolgaimat szeretem egyedül én intézni, így nem is lesz kire mutogatnom, ha nem jön össze
ez szerintem követendő lehet mindenkinek, aki külföldre akar menni, tök mindegy ki, mit mond, ajánl, tanácsol, az illető tervezzen és döntsön, ez ennyire egyszerű

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.17. 19:09:44

@hagyma: utalok rettegni, marpedig ha illegalisan vagyok valahol, ahol amugy nem lehetnek, nem erzem biztosnak a talajt a labam alatt. Ez az erem egyik oldala.

A masik oldala pedig, hogy hogyan illeszkedjek be, vagy ofogadjanak be, ha mar eleve hazugsaggal/csalassal/kiskapuval inditok?
Szerintem nem fair. Nekem nem lenne az, de ugye nem vagyunk egyformak.

duvadüpp 2012.11.17. 19:23:37

@kincsa: nekem a kep alapjan is leesett (marmint, hogy uszo volt a ferjed) :) jo poszt, gratulalok :)

Jolika neni a szomszedbol 2012.11.17. 19:25:18

Had szalljak mar be ebbe a medence temaba! Amikor eloszor repultem az USA-ba, es kezdtuk megkozeliteni a repteret, isten bizony, nekem is az tunt fel, hogy tok sok medences haz folott repultunk el. Lehet kozrejatszott, hogy januar vege volt, a fak csupaszak voltak, mindenhol szurkeseg, tehat valoszinuleg feltuno volt ebben a kozegben a kekre csempezett medencek latvanya, es nyilvanvaloan tobb is volt beloluk, mint amit az addigi (europai) desztinacioim folott ereszkedve lattam.

De hogy egy ilyen emlek alapjan megiteltessek, netan megkerdojelezzek a szavaim? Ne vicceljetek mar.

Hagyma: Felsooktatasban toltott eveim alatt en is emlekszem nem is egy felhivasra, amiben az USA-ba kerestek au-pair-eket, vagy nyari taboroztatokat, meg mittudomen miket. Leinformalhato szervezetek. Kozepiskolai pasim a harmadik evet Californiaban toltote. Van texasi baratnom, akit 10 eve a neten ismertem meg, azota kapcsolatban vagyunk, magyar. Ket volt osztalytarsam van, akik 8-10 eve allampolgarok. Volt pasi occse, huga szinten ott vannak. Mindannyian teljesen legalaisan, most hirtelen ok jutottak igy eszembe, de szerintem ha gondolkodok meg tiz percet, tobb is osszejon. Neveket, elerhetosegeket termeszetesen nem adok meg. A szavam pont annyira legyen elfogadhato, mint a tied, amely szerint te is USA allampolgar vagy.

duvadüpp 2012.11.17. 19:26:44

@duvadüpp: ja, es szerintem ne törödj a hagyma nyüglödesevel, nem az elsö poszt, aminel "gyanus jeleket" keres, probal keresni... :) epp ez a vicces a virtualis terben. Eppenseggel ö is lehet kamu ember, elkepzelt csaladtagokkal, köritessel. Vagy nem.
Ne törödj vele!

kincsa 2012.11.17. 19:29:33

@duvadüpp: Ő nincs a képen, de igen, a fotó pl. lehetett volna egy "árulkodó jel". A férjem egyébként sokkal jobban néz ki, mint bármelyik a három srác közül. ;) Na jó, lehet, hogy elfogult vagyok. Egy kicsit. :D

duvadüpp 2012.11.17. 19:30:11

@tildy:): nagyon egyetertek :) amugy meg nem olyan lehetetlen kijutni! :) ha ö nem tudta megoldani... hat, az az ö dolga. Balekseg nem megszervezni, amit meglehet.

Mrs. Clayton 2012.11.17. 19:30:50

@Jolika neni a szomszedbol: ezzel vigyázz, mert hagyma névvel, címmel, adóbevallással van fönn, nem csak Jolika néni a szomszédból mondja :-)
egyébként tök érdekes, h te is annyi medencét láttál, mert a 2000-es évek videoin alig látszik 1-2, ellenben házat több százat, ezret látni
mondjuk valójában nekem m1, hogy aránylik a medencék száma a kertes házakéhoz, meg az is hogy hányan kommentelnek Amerikából vagy máshonnan

duvadüpp 2012.11.17. 19:31:34

@Jolika neni a szomszedbol: es itt van a sok-sok-sok pelda, hogy hogyan lehet legalisan. Naugye! :)

duvadüpp 2012.11.17. 19:35:52

@Jess G: es ha mar egy talan valos (?) adobevallassal van fent, akkor neki van igaza? akkor mar az összes kötözködese igaz? hidd el, mindent lehet hamisitani! illetve kell mas tapasztalata is! ja, es hogy mas nem teszi ki a szemelyes adatait egy MINDENKI altal olvashato virtualis terbe? szerintem ez egy "kicsit" azert normalis dolgo, nemde?

kincsa 2012.11.17. 19:36:35

@Jess G: Nézd, van ebben az egészben egy ördögi csavar. Azok az oldalak a sikeresek, amelyeken sok a hozzászólás. Ez annak a jele, hogy sokakat foglalkoztat a kérdés, megmozgat embereket, tehát érdemes vele foglalkozni, esetleg reklámhelyet tud eladni a "tulaj", szóval pörög az egész. Na most ha nincs hozzászólás egy "sikeres poszthoz", azért mert, sikeres, mert jó, mert pozitív példa lehet, akkor mi marad fenn? Erre inkább mindenki válaszoljon magában.
A másik: azt írod "egy sikeres életről szólóposzt esetén vagy nincsenek kommentek, vagy irrelevánsak,
a szerző nyilvánvalóan nem szorul további jó tanácsra és kritikát is max a medencék számával kapcsolatban lehet felvetni". Itt van egy logikai bukfenc: ha úgy gondolod, nincs kitaposott út, és ha van is, az nem mindenkinek jó, akkor minek a tanács, a kritika? Tényleg érdekel, hogy gondolod, nem kötözködni akarok.

duvadüpp 2012.11.17. 19:37:44

@kincsa: az elfogultsag jo :) :D aki szeret, az bizony gyakran elfogult :))

Mrs. Clayton 2012.11.17. 19:41:34

@duvadüpp: én viccelteeeeeeeeeeeeeeeeem és épp erre céloztam igaz burkoltan, de nem ment át, hát istenem, majd ha feltalálják a szagos neten, akkor a hangsúly is át fog majd menni

duvadüpp 2012.11.17. 19:44:36

@Jess G: jajjj, hala istennek, hogy vicceltel :))))) akkor most atjött!

Mrs. Clayton 2012.11.17. 19:46:26

@kincsa: te ezt most komolyan kérdezed, h mi marad fenn?
hát miből van több Big Brotherből vagy tudományos ismeretterjesztő műsorból
és nem hinném, hogy arról van szó, hogy ha vki olyan cikket tud írni az életéből, ami kicsit kiemelkedik az átlagostól és nem jönnek rá a kommentek százai az attól van, mert nem érdekes
épp ellenkezőleg, az nem oszt meg senkit, mert max ilyenek szakítják ketté a társaságot, hogy voltak-e fények, vagy sok volt-e a medence
ellenben a kislány, aki a mekiben volt felszolgáló eléggé megosztó volt, így kapott is kommentet rendesen
ne hidd már, hogy az a ti életetek sikermérője, hogy itt hány ember gratulál

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.17. 19:52:40

@kincsa: "Ez lehet, hogy írásban tényleg nem ment át. Iróniának szántam. " ok:) miutan megegyszer elolvastam, rajottem :)))

kincsa 2012.11.17. 20:01:56

@Jess G: Nem, nem erre gondoltam, nem az én, a mi életünkről van szó. Csak arra akartam rámutatni, hogy éppen ezért van több BB, mint ismeretterjesztő műsor. Mert arra az emberek reagálnak, ahogy te is mondod, az megosztó. És mivel reagálnak rá, egyre több lesz belőle. És mivel egyre több van belőle, már lassan nincs alternatíva. (Persze ki lehet kapcsolni a TV-t, mi is ezt tettük.) Én ezt nem akarom. Tehát nálam nem az a logika működik, hogy ha rossz a cikk, akkor leírom a posztolónak, hogy mennyire hülye. Én akkor nem szólok hozzá az egészhez. Ha meg tetszik, akkor azt kinyilvánítom. Ha van kérdésem, azt felteszem. Mert ez az egyetlen eszköz a kezemben arra, hogy változtassak a dolgokon. (Azon túl, hogy mint mondtam, kikapcsolom a TV-t. De ha a blogokra is átterjed ez a logika, akkor egyre kevesebb mozgásterem marad.)
De nem is az az elvárás, hogy mindenki gratuláljon, az jól esik, de nem érdekel annyira. Az nem fogja megváltoztatni az életemet, és nem is méri annak sikerét, ebben teljesen egyetértek. A konstruktív kommenteket hiányolom (szerencsére azért akad olyan is), és az zavar, hogy helyette az úszómedence a fontos. Ahogy András írta, jöhet hideg is, meleg is, de értelmes kérdésekben, könyörgöm.

Kaiprovio (törölt) 2012.11.17. 20:02:57

@Jess G: @duvadüpp: Az, hogy az USA-ban valakinek van adóbevallása, az semmit nem árul el róla, még illegálisoknak is van, hiszen ott nem kapcsolódnak össze a nagy rendszerek tudtommal
Évtizedekig élhetsz úgy illegálisan, hogy közben adózol, illetve adóznak utánad a munkáltatóid.
Legalábbis én ismerek ilyet. Egy valós adóbevallás az semmire nem bizonyíték.
Az, hogy egyszer valaki felszállt a repülőre és nem tért vissza sose, mert ő illegálisan akart élni az USA-ban, az nem azt jelenti, hogy ő bárminek is a szakértője lenne. Pláne nem a kvalifikált munkaerő kivándorlási esélyeinek. Arról a sok tízezer közép-európai, közel-keleti, dél-amerikai fiatalról nem is beszélve, akik minden nyáron 4 hónapot ott töltenek, nyári munkán. Meg a sok tízezer ott tanuló és mellette/utána ott dolgozó külföldi fiatalról.
Hagyma egy nagyon szűk körben mozog egy meglehetősen alulfizetett munkakörben,a honnan se fel, se le, élete delén már túl van régen, egyetemre ott már nem fog járni, fogalma sincs, hogy milyen ösztöndíjak vannak, amik akár Magyarországról is elérhetőek, de felkent szakértőként próbálja eladni magát minden területen.

Mrs. Clayton 2012.11.17. 20:03:50

@kincsa: ja és második kérdésedre
szerintem kell kritika, meg tanács is és az jöhet egy internetes blog látogatóitól is, de azért szerintem ezeket érdemes fenntartással kezelni, így ezért én biztosan max privátban megkérdeznélek, ha mondjuk Moszkvába akarnék menni és érdekelne mondjuk, hogy melyik busszal, vonattal menjek be a városba a reptérről
bár valószínűleg előbb kérdezném meg az unokatesómat, aki meg ott végzett az egyetemen, azért őt jobban ismerem
ugyanakkor milyen tanácsot tudna adni a férjed egy mekibe készülő felszolgálónak, aki meg a Coca-Colához akar menni mérnöknek az meg egyértelmű, hogy magától is van olyan talpraesett, hogy nem fog kérni neten senkitől tanácsot

Mrs. Clayton 2012.11.17. 20:10:26

@kincsa: maximálisan értelek, de sajnos ez egy tucat blog, tucat kommentelőkkel
minden napra kapunk valami gumicsontot, amit rághatunk egy napig, ez ilyen
az hogy van, aki beleköt, hát istenem
mondjuk én soha nem írnám le ide, hogy én miért és hogyan jöttem Angliába, bár azt gondolom eléggé megosztó lenne, kommentelnének sokan
egyszer a miértet megírtam egy másik blogra, volt aki nekem is esett rendesen

Jolika neni a szomszedbol 2012.11.17. 20:29:00

@Jess G: Hat ez biztosan jo valamiert hagymanak, engem azonban egyik ismerosom sem hatalmazott fel arra, hogy kiadjam az adataikat, meg oszinten: miert is tennem? Ja, mert hagyma azt mondta, hogy neki addig nem er? Akkor igy jartam, ezeknek az ismeroseimnek a letezeset szerencsere nem hagyma fogja igazolni, vagy bizonyitani. En annak idejen Houstonhoz kozeledve lattam ezt a sok medencet leszallashoz keszulodve, most akkor jartam ott, vagy megsem? Majd a hangok megmondjak :D

durvadupp: azota meg eszembejutottak nehanyan, akin szinten kint vannak - legalisan.

Mrs. Clayton 2012.11.17. 20:44:58

@Jolika neni a szomszedbol: én épp emiatt soha nem húzom fel magam, ha azt mondják más netes hozzászólók, hogy hazudok, vagy nem az igazat mondom
én tudom, hogy igen, aki meg nem hiszi, hát nem hiszi
a fiam szerint egy olyan üzenet kering most épp a neten, hogy dec. 21-én a Föld belép a 0 síkba, így nem lesz hang meg fény, állítólag az egyik osztálytársameg a családja vettek aggregátort és mennek az erdőbe, mert ott biztonságos
az információkat szerintem nem árt fenntartásokkal kezelni, ha azok a netről vannak ez igaz :-)
mondjuk hagymával kapcsolatban azt én sem értem, h miért keresi mindig, hogy mely részleten bukik meg a sztori, miért bizalmatlan ennyire
holott állítólag az amerikaiakra egyáltalán nem jellemző a bizalmatlanság

Ugyandehogy (törölt) 2012.11.17. 20:45:37

@Andras125:
hátttö...nem tudom máshogy mondani: faszagyerek vagy. szimpatikus vagy nekem. csak így tovább
:))

duvadüpp 2012.11.17. 21:06:28

@Jess G: "mondjuk hagymával kapcsolatban azt én sem értem, h miért keresi mindig, hogy mely részleten bukik meg a sztori, miért bizalmatlan ennyire
holott állítólag az amerikaiakra egyáltalán nem jellemző a bizalmatlanság"
hat, ez egyszerü: hagyma magyar. Nem amerikai. Allampolgar, oke, lehet. De ettöl meg magyar, ez nem egy kitörölhetö dolog. De ez önmagaban nem magyarazat a bizalmatlansagra. Szerintem ö tudna valaszt adni.

2012.11.17. 21:19:18

@Jess G: Tenyleg, mar akartam is kerdezni, miert? (Marmint hogy te miert jottel? Ugy tunik a kommentjeidbol hogy tanulsagos tortenet lehet...)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 21:24:23

@váj mí: a fekete munka nem azt jelenti hogy szar szinen dolgozol, hanem hogy nincs hivataos munkavallalasi engedelyed es kulonbozo kontraktorok kozvetitesevel melozol
jobb mint egy kupleraj...

2012.11.17. 21:26:24

@duvadüpp: Nem jellemzo a bizalmatlansag, az amerikaiakra? :))) Dehogynem, a vilagon a legjobban paranoid kultura. Ezt nemcsak en gondolom, altalanos velemeny. Vagy nezz meg egy hollywoodi filmet; nagy reszuk arrol szol hogy a gonosz kulvilag tamadja a jokat, veszelyben van a vilagbeke, az emberiseg stb., jonnek a titokzatos foldonkivuliek, a terroristak...

Hagyma kommentjeit olvasva nekem pont az jutott eszembe, hogy ez az esszerutlen gyanakvas egy egyebkent ertelmes ember reszerol tipikus amerikai vonas; latszik hogy mas regota ott el.

Egyebkent hadd jegyezzem meg hogy en alapvetoen kedvelem az amerikaiakat es az amerikai kulturat; sok jo tapasztalatom volt mind az USA-ban, mind amerikai emberekkel, de ok sem tokeletesek, pl. ez a paranoia tenyleg rohejes tud lenni.

kincsa 2012.11.17. 21:31:39

@Jess G: @Mirjam2: Én is kíváncsi volnék. El tudod küldeni a posztod linkjét? Ha gondolod, privátban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 21:32:44

@wrumdaman: mi a fasz baszna az en csorom?
igen en tudatlan szar senki vagyok
ez van
de amerikai:)@Zsuzsi65: tudom, erre mondtam
jojjenek mar ezk is a blogon ne csak londonbol es muncshenbol
kozvetiteni en is tudok, ha akarok:)@tildy:): sosem rettegtem
siman befogadtak
annak idejen a szomszedom is tudta, hgy nincs munkavallalasi engedelyem
O azt kerdezte miert nincs, hiszen dolgozol es adozol
mas a felfogas
amugy az az idoszak lezarult az eletemben es buszke vagyok ra hopgy megcsinaltam
es
meg egyszer a fekete munka nem adoeltitkolast, szar melot. stb. jelent, hanem nem vagy hivatalos
de amerika az amerika, ezt ugyse ertened
jo vagy te angliaban a fustoltkolbaszoddal
@Jolika neni a szomszedbol: senki nem vitatta, hogy ki lehet jutni dolgozni, foleg osztondijjal, de nem egyszeru
kint is maradni es allampolgarsagot / de akr csak zold kartyat/is szerezni az kicsit bonyolultabb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 21:37:04

@duvadüpp: en nem nyuglodok draga gyerekem
en olvasok
azutan elmondom a velemenyemet
a felesegem igen valos no Kentuckybol:)@Jess G: en tenyleg azzal vagyok fent
akarod latni?
amugy meg otthin egerben vizipoloztam, de akkor meg szocializmus volt@Kaiprovio: erre csak azt tudom mondani MUHHAHAHHA:)
szeretnel te ilyen alulfizetett lenni es ilyen szuk korben mozogni
most tenyleg rohogok
Maryvel karoltve

2012.11.17. 21:40:13

Nekem az a legszimpatikusabb a posztoloban, hogy mikor nehezsegekkel talalkozott, egyreszt nem adta fel, masreszt kepes volt esszeru kompromisszumokat kotni es megis tovabbhaladni egy cel fele. Pl.: eloszor nem talalt megfelelo munkalehetoseget Mo.on, igy az USA-ban probalkozott, ahova eredetileg nem tervezett menni; egy evet vart amig ott befogado csaladot talalt. Mikor megsem kapta meg az egyetemi helyet amit eloszor felajanlottak, keresett egy masikat az utolso pillanatban; talalt egy olyan egyetemet ahova meg erdemes jarni mert akkreditalt, ugyanakkor a helyiek koreben nem annyira nepszeru tehat realis esely volt bejutni. Mikor nem talalt az USA-ban allast, keresett es talalt jo lehetosegeket Mo.on. Innen megprobalt kulfoldre tovabblepni; lehet hogy Moszkva nem az almai varosa, megis elfogadta a kihivast mert beleilleszkedik a tavolabbi terveibe.

A legtobb ember feladta volna valamelyik pontnal, es azota is masokat hibaztatna pl.; Mo.on rosszul fizetik a tanarokat; pasiknak nem lehet au pair munkat talalni; az amerikai egyetemek szorakoznak velem; az amerikai munkaadok nem allnak szoba kelet-europaiakkal; milyen szar nekem, miert pont nekem kell Moszkvaban lennem stb. Ugy erzem, bennem is van egy tendencia hogy csak a negativumokat lassam meg egy helyzetben, tehat ilyen szempontbol tanulsagos nekem a poszt, megmutatja hogy maskepp is lehet csinalni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 21:41:35

@duvadüpp: nem keresek en semmit
szeretem ha valaki szinezes nelkul irja le a tortenetet
ahogy en is
es ha nem akkor szolok, hogy nem kell a rizsa
ennyi:)
mert van itt boven rizsa
ez a poszt amugy nagyvonalakban tokeletesen hiheto, bar ember nincs aki elmegy moszkvaba ha maradhat az allamokban
ebben maradhatunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 21:44:46

@Mirjam2: gyanakszik a picsa
leirom ha valami falsnak tunik
nem talaltam ilyet az ir lanynal
vagy jani haverjanal es meg sok mas posztban sem
Te most komolyan azt hiszed, igy ebed utan leulok a hataratkelo posztot olvasni es erosen el kezdek gyanakodni?
figyelem es keresem a hibat?
olvasok es leirom ami eszembe jut
a tortenet abszolult hiheto
csak kicsit szinezve van
ennyit mondtam
fenntartom
es?

kincsa 2012.11.17. 21:51:18

@hagyma: Nem, ebben sem maradhatunk. Már hogy ember nincs, aki elmenne Moszkvába, ha maradhatna az USA-ban is. Mi ismerünk ilyet. Jack a neve. A másiknak meg Robert. A harmadiknak meg Lynn. Soroljam? Mind amerikai állampolgár. Majd megkérdezem az adószámukat, és ha gondolod, elküldöm privátban. :) Viccelek, nem fogom elküldeni. Nem érdekel, hogy elhiszed-e.
Azért az nekem nagyon meglepő, hogy külföldön élsz, gondolom, már láttál egy-két dolgot, mégis sikerült ilyen szűklátókörűnek maradnod. Azért ez már teljesítmény.

spangola 2012.11.17. 21:57:01

@kincsa: Ja, nekem most esett le, hogy te a posztoló felesége vagy... Hihihi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 21:58:57

@kincsa: minositgetsz minositgetsz
szuklatokoru stb
masok is minositgetnek
en nem minositgetek senkit
akkor fogalmazok ugy
EN sose mennek moszkvaba elni, lakni, dolgozni
ha Lynn megy meg Robert
bannya kanya
nekem ne kuldjed seniki SSN-jet, foleg hogy ki van zarva hogy tudod
azt az emberek nem szivesen teszik kozze, mert szinte mindenek feletti szam
sok sikert neked a tag latokoroddel:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 22:00:17

@spangola: az en felesegem pinpongozo volt, es mikor leszalltunk tokioban, mindenhol pingpong asztalt latott
kivilagitva

spangola 2012.11.17. 22:00:38

@duvadüpp: Tényleg, a kép alapján nekem is leeshetett volna, hogy úszó volt a férje, de nekem az is csak most esett le, hogy kincsa a felesége a posztolónak.
Ma nekem semmi nem esett le.

És melyik srác a képen a posztoló?

kincsa 2012.11.17. 22:04:12

@spangola: Igen. :))) Majd András is beszáll valamikor, csak éppen ma ügyeletben volt, és behívták. Lehet, hogy csak holnap, de biztos válaszol a hozzászólásokra. (Ja, itt Moszkvában már holnap van. Szóval miután kialudta magát.)
(Most ezen is lehet gondolkodni, aki akar: pénzügy, project management, és ügyelet?! Hmmmm... Gyanús. Jó szórakozást!) :DDDD

kincsa 2012.11.17. 22:06:40

@spangola: Egyik sem. Ő sokkal jobban néz ki, mint bármelyik srác a fotón. @duvadüpp: Neked ezt már megírtam, de ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. :))))

spangola 2012.11.17. 22:06:54

@hagyma: "az en felesegem pinpongozo volt, es mikor leszalltunk tokioban, mindenhol pingpong asztalt latott
kivilagitva "
Hát, ezen megszakadtam a röhögéstől, de tényleg:)
Kezdem bírni a humorod.

Egyébként most esett le, hogy te férfi vagy. Mármint abból, hogy feleséged van.
Hú, nekem ma nagy megvilágosodásaim vannak.

Mrs. Clayton 2012.11.17. 22:09:17

@Mirjam2: hát tanulságosnak épp tanulságos, de nem határátkelés szempontjából
mondjam azt, hogy olyan mint rozamami postja, csak engem nem a bank, meg hitel üldözött el
még csak nem is elüldözött, mert elvoltam Mo-n is
minden esetre itt egyszerűbb volt újrakezdenem

spangola 2012.11.17. 22:12:16

Akkor várjuk Andrást az ügyeletből, akármit is ügyel. Mármint, ha kialudta magát. Remélem holnapra már jobban vágom én is a dolgokat.

spangola 2012.11.17. 22:15:12

@váj mí: Te tudtad, hogy hagyma férfi? És ha igen, miért nem szóltál? Vagy nő?
Most akkor férfi vagy nő?
Totál úgy írt a kupis posztnál meg mindig is, mint egy nő.
Hogy lehet, hogy férfi????

2012.11.17. 22:15:28

@hagyma: Semmi gond, legalabbis nekem semmi gondom - teny hogy a kivulallo szemszogebol az amerikaiak gyakran indokolatlanul gyanakvonak tunnek, ezt megfigyeltem amerikai barataimnal, tanaraimnal es egyszer a fonokomnel... Altalaban nevetni szoktam rajta, neha kicsit idegesito tud lenni, ennyi. Nekem kivulallokent az volt a benyomasom hogy az altalanos amerikai paranoi hatott a tudattalanodra, es ezert parazod kicsit tul ezt a kerdest hogy kamuznak-e a posztolok. De nezd, nem ismerjuk egymast, nem sok derul ki itt az emberekrol par kommentbol; meg en sem vagyok pszichologus, szoval inkabb hagyjuk ennyiben az egeszet.

En mindig nagyon szivesen olvasom a kommentjeidet, es varom hogy befejezd a blogodat. Szerintem ha megkapod az allamolgarsagot, regenyt kene irnod, a torteneted nem mindennapi, es raadasul irni is szorakoztatoan tudsz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 22:16:58

@spangola: azt mondjak van,
de nem mindig megy at:)

ah nem tudom en pl. nagyon kedvelem Jani haverjat de nem tudom elkepzelni, hogy albaniaban eljek
azt sem hogy moszkvaban
van aki ugy valaszt, hogy, hol tudnek en jobban elni, hova tudnek egyaltalan menni stb. stb.
hol van eselyem
ez nem baj
\azt tudni kell hogy en
amerikaba akartam jonni
nem moszkvaba, nem varsoba es nem a fidzsi szigetekre
eloszor nem tehettem, mert nem engedtek ki
utana nem tehettem mert nem engedtek be
azutan leszartam az egeszet es kijottem:)
persze mas huszonevesen a helykereses, mint negyvenesen
oruljon mindenki, hogy most megadatik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 22:20:22

@Mirjam2: kosz
12 eve irom a konyvemet
egykonyves iro leszek

nem, nem parazom tul
es azert is jarok ide, hogy megismerjek mas elettorteneteket
az nem jo senkinek, ha van kozottuk sok "gyanus" elem, de en re eles szemeimmel ravilagitok es a blog nem hal meg 12 beirasnal:)
/ ma jott a papir olyan 2 oraja/, hogy mehetk ujlenyomatra, ( negyedszer)
befogadtak a papirjaimat
utana mar csak a teszt, meg az esku
fura erzes lesz, de alig varom

2012.11.17. 22:20:50

@Jess G: Ok, latom ez egy 'long story'... Azert egyszer megirhatnad ha van kedved. Gondolom par negativ komment mar nem erne meglepeteskent, megegyzodtel...

spangola 2012.11.17. 22:26:41

@hagyma: az nagy dolog lesz, ha sikerül az állampolgárság, az biztos.

Mrs. Clayton 2012.11.17. 22:28:02

@Mirjam2: nem a kommentek zavarnának, de semmi extra nincs a történetemben a kijövetelem után
az meg csak tényleg annyi, hogy kijöttem, laktam egy szobában, vártam 1 hónapot egy munkára, amit egy ismerősöm próbált szerezni, én igaziból nem akartam, egyrészt, mert nekem ne segítsen senki típus vagyok, így amikor meguntam a várakozást elküldtem pár önéletrajzot, az első kettő behívott, fel is vett, azóta már csak a másodiknál dolgozom több suliban
utána lett saját bérelt lakás, kijöttek a gyerekek is, az egyik haza szeretne menni a másik nem
most azon gondolkodom, h eladjam-e a házamat v se otthon
én már szinte biztos, h itt maradok és reményeim szerint egyszer áp.leszek

2012.11.17. 22:30:35

@hagyma: Orulok hogy jol haladnak a dolgok az allampolgarsag fele, azt hiszem valamennyire tudom mit erzel, bar nem lehet osszehasonlitani, de evekig nagyon keszultem ra hogy megkapjam itt az allampolgarsagot es az utolso pillanatig izgultam hogy minden rendben legyen. Meg most is pontosan emlekszem minden reszletre, melyik papirt mikor kaptam meg stb.

A konyvet meg varjuk, remelem valahogyan ertesulni fogok rola mikor megjelenik :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 22:32:25

@spangola: az nem kerdes , hogy sikerul
mar megneztem a tesztet a neten
sot ki is toltottem parszazat
nem mondom hogy 100 szazalekos lett de 98:)
azonkivul meg egy kis szobeli elbeszelgetes van
attol sem tartok
ha meg lesz, irok egy rovid posztot ide, hatha kiteszik:)

moTmeN 2012.11.17. 22:36:52

@hagyma: bocs, ezt meg kell kerdeznem; honnan tudod ilyen jol, gyakran jarsz oda?

2012.11.17. 22:37:05

@Jess G: Nekem ez nagyon is erdekes tortenetnek hangzik, persze a kijovetel elotti resszel egyutt. Sokszor pont az ezeknek a kivandorlasos torteneteknek a legerdekesebb resze.

Hazeladassal kapcsolatban: nehez ugy, nekem is van lakasom Mo.on es evek ota azon dilemmazok hogy eladni vagy megtartani, ez itt a kerdes... En most ugy dontottem hogy mindenkeppen megtartom, par evig biztosan, illetve jelenleg azt tervezem hogy orokre. Eredetileg azt terveztem hogy eladom, es a penzt deposit-nak hasznalom egy londoni lakashoz, de egyelore ugy dontottem hogy ez nem erne meg.

Mrs. Clayton 2012.11.17. 22:41:04

@Mirjam2: én is így vagyok, főleg mert az egyik gyerekem szünetben rendszeresen jár Mo-ra
de az meg bosszant, hogy anya gazol, tesóm olvas, diktál villanyórát
én meg itt annyit fizetek bérleti díjat, mintha hitelt fizetnék
persze nem gondolom, hogy 1 év után kapnék hitelt, bár nem is kérdeztem, szóval lehet

Mrs. Clayton 2012.11.17. 22:49:14

@kincsa: nem tudom fent van e még, de még 2009-ben írtam, és nem vagyok benne biztos, hogy mindent ugyanúgy írnék-e most is, mint akkor, persze a tények nem változtak azóta sem,
szerintem a tanulság, amit le lehet vonni a sztorimból nem a határátkelőket érinti

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 22:50:01

@moTmeN: oh nem
egyaltaln
sot
eletemben nem voltam kurvaval sem , nem hogy kuplerajban
ellenkezik az elveimmel egyrszet
masreszt nekem sikerult az erzelmeket es a szexete egy karamba terelni:)
vaj'mi-vel huzzuk egymast
mert O egy kupiban recepcios, amit en erkolcsileg maximalisan elietelek
de ettol kedvelem

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.17. 22:52:16

@hagyma: Azert a te esetedben nem csak fekete munka volt. Mert fekete munka Magyarorszagon is lehet, magyar allampolgarkent, ambator legalisan tartozkossal , allampolgarsag reven.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 22:55:54

@tildy:): az en munkiam teljesen normalis volt annak idejen is
kontraktoron keresztul
a kontraktornak volt munkavallalasi engedelye, nekem nem, es foglalkoztatott engem
barmilyen munkakorben
eloszor persze fizaikailag a teton tetot fedtem
nade az nem munka?
stb.
de ado volt utanam fizetve
ez fontos
majd meg a nyugdijjamnal is figyelembe veszik ezeket az eveket
egyszeruen csak elvileg nem volt jogom itt dolgozni
elni igen
dolgozni nem
de ezen mar sok eve tulvagyunk
tortenelem

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.11.17. 22:57:58

@tildy:): Amugy lehet csak az en vesszoparipam, es nem is ellened iranyul hagyma, de ugy vagyok vele, foleg ha uj orszagba megy az ember, akkor tisztessegesen viselkedjen, tartsa be a szabalyokat, ne kiskapuzzon, legy melto arra, hogy viselkedesevel is kivivva jo allampolgar legyen.
Ezert, ha fogalmazhatok ugy, tobbre becsulom, aki az egyenes ( amde sokszor nehezebb ) utat jarja. Van benne tartas, stb.

Nem azt mondom, hogy benned nincs. Csak ez kicsit olyan, mint hofeher falon egy kis legypiszok. Nem tudod nem eszrevenni.

Mrs. Clayton 2012.11.17. 23:05:21

@hagyma: ezt nem értem, ha nincs munkavállalási engedélyed, de egy kontraktor alkalmaz és fizet utánad mindent, akkor ha később legálissá válsz, akkor az illegális éveid egyszer csak nem lesznek illegálisak? ez eléggé fura, nem? hiszen, ha illegális vagy akkor nincs "adószámod" nem? akkor hogyan fizetnek utánad?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 23:08:59

@tildy:): nincs sar az eletemben
meg legypiszok sem
\amerikaba maskeppen nem lehetett kikerulni akkoriban csak igy
/jelzem ha szocializmus maradt volne, Te sem londonban leleddzenel, hanem pusztavcson/
akarmilyen egyenes utat akartal volna is
az en utam nyil egyenes volt, sok buktatoval, de azt is tudni kell amerika egy "bevandorlos" orszag
ha 88-ban kiengednek meg zold kartyaval varnajk a repterem
utana nem
de vegigjartam az emigransok letrajata
az FBI elott nyitott konyv az eletem
es az orszag befogadott
ennyi
nem rovid es nem egyszeru ut ez
de ha valaki valamit akar...
ez lesza az elso blog a face utan ahova felteszem az allampolgarsagi oklevelemet
keppel, fotoval nevvel:)
alig varom
ps. Te is varod az angolt, hehe tudom, pedig neked fele annyira sem fontos, szinte csak annyira, hogy en elkoltozok texasba/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 23:17:09

@Jess G: a kontraktor alkalmazott
a kontraktor fizette a jarulekaimat
az eveim illegalisak maradnak, de a penzt fizettel utanam, igy jar a nyugdij is stb.
ugy kell elkepzelni, hogy felvesz valaki valahol, bejelent, fizet utanad mindent, tehat vonja az adot, csak nem tud/?/ rola, hogy Te elvileg nem dolgozhatnal a cegnel
bonyolult
elfogadtak az eveimet azt a 4-5-ot is amikor illegalis voltam
ezen mar tulvagyunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 23:20:27

@tildy:): lehet nincs igazam, de az tortent, hogy amit akartam 15 eve
nekem jo melo
tunderi feleseg
normalis elet
az most meg van
lehet angliaban en erre nem lettem volna kepes
vagy nemetorszagban
en ide voltam kodolva:)
es drukkolok,/ es drukkoltam is/ neked is

choko 2012.11.17. 23:21:15

...köszönöm a posztot...nekem tetszett...gondolom legközelebb Szingapúrból jelentkezel:-)

Schönen Abend noch!

Mrs. Clayton 2012.11.17. 23:25:34

@hagyma: elhiszem, de ettől még fura, mert hogyhogy nem tudhatja valaki, h nem dolgozhatsz, amikor nyilvánvaló, hiszen nincsenek papírjaid
annak ellenére, h nekem itt nem kellett munkavállalási engedély, mégis el akartak küldeni a home officeba papírért, mert Bukarest meg Budapest az itt gyakorlatilag egyre megy
értem h hosszú és majd a blogodon talán kiderül ez is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 23:26:23

most eppen azert erek ra ennyire ide irogatni mert, hazat keresek itt asheville kornyeken
csak egy kicsit, nem kell nagy kettonknek
valahol a hegyekben
ki a varosbol
bar most sem vagyunk bent
de megkijjebb:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 23:29:15

@Jess G: hogyne tudta volna
de neki megerte
nekem volt munkam
ennyi
ez amerika
jelenleg is kb 15 millio illegalis van
nagy gond ez itt
ez van
en mosom kezeimet:) mindent bevallottam az FBI-nak, OK vagyok, a tobbin dolgozzon a szenatus lsd. bevandrolasi torveny stb

Mrs. Clayton 2012.11.17. 23:31:42

@hagyma: az FBI-nak? mert? ez egyre izgibb
bírom egyébként, ahogy adagolod a sztorit:-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.17. 23:37:00

@Jess G:
oda kell menni, ha elinditodd a hivatalossa teteledet
lecsekkolnak mindent
nem viccelnek
azt elnezik ha illegalis voltal, de nem, ha bunoztel, stb.
olyan keredes is volt
voltam-e kommunista part tagja:)?
halistennek meg KISZ tag sem voltam, bar lehet azt elnezik

pappito · http://pappito.com 2012.11.17. 23:39:43

@wrumdaman: "egyáltalán nem bonyolult, millió módja van kimenni az USA-ba, (ahogy Ausztráliába, Kanadába is), csak te nem az egyeneset választottad, és most bassza a csőröd, hogy más egyenes úton többre vitte"

hehe, ezen csomót nevetgéltünk már, hogy van ilyen nézet, hogy ha nem feketemosogatóból kapartad fel magad valahova bevándorlóként, akkor nem is tudod mi az élet. Mert rákészültél, végzettséged, tudásod van amit keresnek és megfizetnek - akkor "neked könnyű" :)

Mrs. Clayton 2012.11.17. 23:48:52

@hagyma: hát ez új, a filmekben a rendőr mindig az idegenrendészettel fenyegeti szegény kubai csókát, nem az fbi-val
azt tudtam, h van kommunista múlttal kapcsolatos kérdés, mert ezt korábban a vízumkérelemnél is kérdezték talán, meg a bűnözést is

2012.11.17. 23:49:21

Illegalis tartozkodassal kapcsolatban: Amerikaban teljesen mas a helyzet ezzel mint az EU-ban, nem lehet osszehasonlitani, aki akar, nezzen utana.

En meg akkor jottem au pair vizummal Angliaba, mikor nem tudtuk hogy csatlakozni fog az orszag az EU-hoz es lehet majd vizum nelkul itt elni, dolgozni. Oszinten szolva en illegalisan is itt maradtam volna, ha tudtam volna. Nem lett volna konnyu eletem, mint ahogy a mai napig sincs konnyu elete pl. egy ukran baratunknak aki hosszu evek ota el es dolgozik itt illegalisan, de inkabb ezt csinalja mint hogy munkanelkuli legyen, nyomorogjon Ukrajnaban. Mi magyarok szerencsesek vagyunk hogy legalisan dolgozhatunk most EU-orszagokban, ez nem erdem, csak szerencse.

Annak idejen au pair vizummal csak au pair-kent dolgozhattam volna, de egy ido utan egy boltban / etteremben is dolgoztam, ez nem volt legalis es nem vagyok buszke ra, de nem is szegyenkezem miatta, nem az en hibam hogy Magyarorszag meg nem volt az EU tagja. En csak elni, dolgozni akartam, nem lopni, es adot is fizettem volna ha lehetett volna. Az elso dolgom volt EU-csatlakozas utan hogy regisztraltam magam es elkezdtem adot fizetni, de elotte nem lehetett, ennyi.

moTmeN 2012.11.18. 00:17:50

@hagyma: nyomon kovetem a temat, de ez igy kihagyhatatlan volt... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.18. 00:32:47

@Jess G: az idegenrendeszet az FBI-hoz tartozik

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.18. 02:23:54

@online távmunkás: igen ez az 1,000,000 forintos kerdes: miert is nem vettek fel? Biztosat nem tudok mert ha tudnek segitettem volna magamon. Tipp az hogy nem amerikai a nevem es nem top MBA-m van valahogy sosem voltam celcsoport :)
Pestel kapcsolatban viszont tevedsz, legtobb helyen teszteletek. Ahova pl felvettek ott megkerdeztek hogy mit takar az MBA, avagy milyen tantargyakat tanultam konkretan, a HR-nek fogalma nem volt hogy mi ez.

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.18. 02:41:49

@Sanyi9: Helo Sanyi a nem labdarugo az talalt. es a tobbi sportag ingel kozel jar az megfejteshez :)

Jolika neni a szomszedbol 2012.11.18. 04:46:27

@hagyma: Majd szolj, ha latod barhol, hogy azt irtam, szerintem Houston=NY-kal.

Korpásék lyánya (törölt) 2012.11.18. 09:41:44

Szuper poszt, ügyes fiú, sok szerencsét a továbbiakban.

spangola 2012.11.18. 11:51:45

@hagyma:
Akkor vigyázz mit írsz ide, mert lecsekkolja az FBI! Nehogy ezen bukj el. Bár biztos értékelik, hogy elvből lenézed a recepciós szakmát, ha az egy kupiban van.
Egyébként reménykedkedjünk, hogy ahol anno tetőt fedtél, nem drogtelep volt, vagy egy erotikus masszázsszalon..)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.18. 13:35:03

@vörösbor: Igazad van, jobban figyelhetnek... elkapkodtam. Akkor egyezunk ki dontetlenben: "irod ezt kedvesen.és a helyesirási szabályokról?mehogy ez elég brutál hiba" :)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.18. 14:18:08

@Zsuzsi65: igen Zsuzsi, a magyar vs amcsi oktatas valoban egy nagyon erdekes kerdeskor. Az mar biztos hogy kell irnom egy specialisan amerikas cikket amibol ez a tema sem maradhat ki. Tomeron azt szoktam mondani hogy szerintem az emrikai oktatas (felsooktatas) sokkal konnyebb, emberbaratabb es egyidejuleg sokkal hasznosabb, gyakorlatiasabb. Igazabol eg es fold :). Gondolkodas nelkul USA-t valasztanam megegyszer.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.18. 17:40:13

@Andras125: "Tomeron azt szoktam mondani hogy szerintem az emrikai oktatas (felsooktatas) sokkal konnyebb, emberbaratabb es egyidejuleg sokkal hasznosabb, gyakorlatiasabb. Igazabol eg es fold :). Gondolkodas nelkul USA-t valasztanam megegyszer. "

Igen, az en lanyomnak is pontosan ez volt a velemenye( mind a kozep-, mind a felsooktatasrol) es en is igy latom:) Kivancsian varom a felsooktatasrol a posztod!

vörösbor(de)minőségi 2012.11.18. 19:49:30

@Andras125:
:))))

amugy a blog szuper és végre nem valami öntelt mindentudó mókus irja és hinti az igét!
zárójeles megjegyzésem pedig-az általam leirt ámde hibás pár szó az szándékos volt,talán éppen azért,hogy elvegye az élét a dolognak.
a ly-vs.j nem megfelelő használata sajnos még elütés sem lehet.
további jó hangulatú írásokat elvárok:)))
üdv

DieNanny CH 2012.11.18. 20:21:40

@spangola:
Én itt olyanokat röhögök a megvilágosodásaidon! :-DDDDDDDD

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.19. 11:41:38

@encore: lehet hogy ez a resz tul rovidre sikerul... a lenyeg hogy Mo.-n tenyleg nem volt, nincs gondom a munkakeresessel de USA-ban vert izzadtam. Mikor mar 200-ik tobb oldalas jelentkezest totod ki ugy hogy tudod kb minden 100-bol egy valaszol az eleg frusztralo. En is egyfele kudarcnak eltem meg de azert nem estem letargiaba :).
A penzzel is igazad van. nekem epp eleg volt, avagy a letfentartashoz szukseges anyagiakat azert nem nehez barmilyen feketemunkaval eloteremteni. Vagyis helyesbitek: egyszer kolcson kellett kernem a szuleimtolvalami bagatel ugy miatt (hosszu sztori) de nem szegyenkeztem egyaltalan mert tudtam hogy hamaros vissza tudom adni (ugy is lett), ez csak egy ilyen helyzet volt :)
ha nem jol erzed magad nem art kiprobalni valami mast... valahol mashol :). Sok sikert

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.19. 11:54:38

@Mirjam2: nagyon jol latod a dolgokat. Kulonosen tetszett mikor ezt irtad: "Moszkva nem az almai varosa, megis elfogadta a kihivast mert beleilleszkedik a tavolabbi terveibe" ez teljesen igy van. Orulok 'atjott' mert ez igy explicit nem volt megfogalmazva :). A Ceg megmutatta nekem hogy fontos vagyok neki (mar tobb izben is) gondoltam most rajtam a sor es megmutatom hogy rugalmas vagyok. Szerintem ez elofeltetele annak hogy komoly nemzetkozi pozicioba rakjanak. A kovetkezo celallomast meg nem tudom de lehet: Dubai, Sao Paulo, Madrid, Singapur, Hong-kong, Shangaj, New York, Tokio vagy valami ilyesmi

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.19. 11:59:35

@hagyma: orulok hogy szinesnek talalod a tortenetem. Igazabol ez is volt a celom hogy szinesen adjam vissza hogy elmeny legyen olvasni, egyebkent sokat nem kellett erolkodnom mert amit latod eleg mozgalmas volt az utobb 7-8 evem :).
A szinezesrol mint pejorativ jelzorol nem sokat tudok mondani, mart csak azert sem mert a tobbi kommentelo belinkelt tenyekkel cafolta a te legbol kapott feltetelezeseid, de ha szertnel rakerdezni valami konkretumra es elmondani miert gondolod szinezettnek hat csak rajta, szivesen valaszolok :)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.19. 12:06:06

@spangola: csak osszeall a kep :) valoban uszo voltam ahogy azt kincsa mar leleplezte de USA-ban mar csak edzo. vagyis nem igaz mert mig au-pair voltam versenyszeruen usztam de az egyetemen mar csak edzo.
Magamrol nem teszek fel kepet a blog nem arrol szol :) a kepen uszok vannak ahogy szurkolnak a tarsiknak.
Ez az egyik pozitivum amit eddig sehol mashol nem lattam: hihetetlen show-t csinalnak maguknak es iszonyat jo hangulata van a versenyeknek, tobb is a kozonseg mint Mo.-n (ahol gyakorlatilag nincs nezo csak egy par hozzatartozo)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.19. 12:09:35

@hagyma: @spangola: ez tenyleg jo el kell ismerni :DD. Egyebkent lehet benne valami hogy a medencek talan jobban szurtak a szemem mint masnak :)

Andras125 · http://elet-uton.blog.hu/ 2012.11.19. 12:20:38

@choko: koszi, igen Szingapur is benne van a pakliban de a nagy erdeklodesre tekintettel meg kell egy amerikas cikket irnom innen Moszkvabol :)
Neked is szep estet.

Zsuzsi65 · http://susiehun.blogspot.com 2012.11.19. 17:49:38

@hagyma: "tobbin dolgozzon a szenatus lsd. bevandrolasi torveny stb "

A bevandorlasi torveny megosztja kicsit az embereket, a republikanusok maskeppen latjak a helyzetet, mint a demokratak (na persze:) Itt egy cikk (a Foxnews a republikanusokat tamogatja, igy termeszetesen az o velemenyuk tukrozodik a cikkben) Ha jol tudom, annak idejen Reagan probalkozott az amnesztaval, de ennek a temanak utana kene neznem, nem akarok valotlant allitani.
www.foxnews.com/opinion/2012/08/15/amnesty-for-illegal-aliens-begins-today-and-congress-couldnt-care-less/

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.11.20. 22:42:47

@Mirjam2: Ajj, annyira birom az ilyen női véleményeket. Kikaparintja magának a tündérmese-komponenseket, onnantól aztán az az etalon, abból eredeztet mindent. Csillagvirág, van neked fogalmad arról hányan felérik ésszel, hogy nem a kormányt kell hibáztatni, hanem lenne (van is) affinitásuk, s nemegyszer eszük is másfele lépni? Csak épp nem úgy volt az életnek alakukása akkor és ott, csak épp nem volt a háttérben egypár szerencsés úgyalakulás, de leginkább: jó kapcsolati tőkével felszerelt főhősök. Na azok sokszor nincsenek. Nem, ez nem zárja ki azt, és nem is hivatott megvétózni azt, hogy AndrásMan saját eszével és kitartásával érte el azt, amit. Azt, hogy kizárólag ezekkel-e, hát ehhez már kérdőjel is dukál. Mindesetre nem kell itt népmesei hősöket generálni. A kommenthalom elején jól látható a szinte mindig előferdülő minta: az első megadja az alaphangot, aztán a többi gratuláló a formaszövegéhez, mint egyedi momentumot(!háhá) beilleszti az előző véleményt, s így jönnek utána még vagy 10-en, felfűzve szavaikat az előzőéire. Nincs a véleményazonossággal baj, csak rohadt uncsi ez így.. Nevesen arra gondolok, hogy az elején talpraesettnek lett kikiáltva, onnantól ez a fő motívuma a személyének, nagyon más nem is. Király (és főleg erősen árnyalt) kép.
@JessG: az szimpatikás, hogy te aztán nem gratulálsz senki ismeretlennek orrba-szájba, helyes! Azonban hagymával szemben olyan hangnemet engedsz meg magadnak, amit én nagyon nem tartok 1)illendónek, 2)okosnak. Néhány kommenttel utána már kéred az információkat tőle, hogy is lehet kijutni. Ne taglaljuk hanyadrészét akarod ennek most iróniának, meg nem is komolynak beállítani. Egyrészt a vita, az alátámasztás miatt kérdezted, igen, másrészt meg érdekel. Mindenkit érdekel valamilyen szinten, még ha nem is az Államok felé veszi az irányt. Kicsit (nagyon) nekem ez evőtálkánkba való szarás, mely jellemvonást gyerekek, félrenevelt tinik szoktak elkövetni, ők se sokáig, már ha van oly kegyes az élet és tanítja őket valamire is. Kérlek ezen gondolkodj el. Az teljesen nyilvánvaló, hogy hagyma nem nemzeti idntitástudatból gyanakvó vagy nemgyanakvó. Sokszor olyan fájóan félrement preferenciák mentén tudtok gondolkodni ti nők, hogy falra mászok. Ő meg kapja az ívet, értelmetlenül.

Visszatérve: valóban jó iránymutató lehet a sztori a notórius kesergőknek - ők sem mind eredendően ilyenek, oka van az olyanná válásuknak is - azonban rendszerint ők nem olvasnak ilyen sztörikat.. Túl nagy az a mérték, amennyire belemosod magad; mert mit is vár el egy nő? Hogya pasi majd megold mindent, ez a vágy, ez az ideális. Nem csoda hát - bár sajnálatos -, hogy mást sem látsz a leírásból, csak ezt. Aki meg pici kis realizmusra hajlana vagy kérdéseket tenne fel, mert hát valljuk be, egy rakat fehér folt van itt - az meg rögtön negatív. Nohiszen. Igazságtalan vagy azokkal szemben, akik igenis próbálkoznak és nem azért, mert az általad felvázolt 2 végpólus szerencsétlenebbik (örökké kifele mutoogató) fertályához tartoznának. Sok oka lehet még. Gazdasági helyzet, csillagok állása. Sokszor sokkal nagyobb kitartással, türelemmel és céltudatossággal vannak, szépen, csendben, a háttérben, a maguk és neadjisten környezetük javára. Ők nem érdmelnek érdmérmet, piedesztálra emelést? Csak célbaéréskor jár pont? Jó, persze, valamit realizálni kell, meg kell élni valamiből, enni kell. De nem tudom értesz-e.. Én értem, amire rávilágítani szerettél volna, de átitja az egész szövegértelmezésedet az infantilizmus. És nekem ebből rohadtul elegem van. Nagy a hangotok, sokkal nagyobb, mintamennyire árnyaltan - és ezzel együtt valóságosan - képesek lennétek értelmezni bármit is. Ez szól a többieknek is. Kérdés formájában is. Kellenek az álmok, ja, meg a nőknek így a szívhez szóló mesék is, de könyörgöm, a nem egyszer életbevágó részletek hadd ne sikkadjanak már el az előbbiek súlya alatt. Mertbizony ami itthonról "majdleszvalahogy", meg "majd ott" apróságnak tűnik, odakint könnyen lehet, hogy az dönt IGEN vagy NEM közt, amik pont 100%-ra vannak egymástól. Csekélység. S az ilyen véleményezéssel óhatatlanul jön az is, hogy senki a kihirdetett tündérmese-vonal vastagabbá satírozása után meg ne merje pendíteni egy más vetületét, mert jajj annak. Ezzel kívánok én szembemenni ezzel a gondolatfejtéssel. Méltatlankodni kár, ezer ilyen volt már, pont a blog lényegéről terelitek el ezzel a menetet. Szeretném, ha ezt is látnánk.

Ugyanazt a primitíven arrogáns és főleg értelmetlen vitakultúrának gyakorolni kívánását fedeztem fel (nem volt nehéz) @kincsa kommentjeiben hagyma felé. Nem kéne, főleg azért nem, mert az elnagyolt, skatulyaalapú meglátásaidon alapszik amit művelsz. Ez a másik amit imádtok; egyszerűsíteni. Amiből persze mindig csupa jó és helyes történetek kerekednek.. Ezeket se hallgassuk el. Egy szó mint száz, kurvakevés a releváns infó itt. Ehelyett ilyen értelmetlen szarságokon félrement hozzászóláságakon kell keresztükrágnom magam nekem is, a többieknek is, hogy nehogy kimaradjon valami, ami tényleg fontos. Aki mindzen felháborodik, mert mondjuk magára vette vagy neki címeztem, az azért nem érdkel, mert mint mindig, nálam sosem a személyekről szól egy eszmecsere, egy meglátás, hanem jelenesetben arról mondjuk, ami itt megy és felesleges. Ha lehet, egy picit figyeljünk jobban ezekre. Ennyi a kérés.

Amerikaiak gyanakvóak. Őszintén: hülye vagy? Hülyék vagytok? Több százmillió embert kívántok egy kalap alá venni? Megértem én, hogy túl bonyolult és nehéz lenne a világ, ha mindnkit egyénenként kellene kezelni, megismerni, de túlzásba ne vigyük azért. Egyértelműen ostobaságról tesz tanúbizonyságot, aki ilyen szinten műveli ezt. Azért láthatóan te nem vagy az, akkor miért csinálod?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.11.20. 23:10:21

Arról sincs szó, hogy az egész projektbe fektetett milliók miként teremtődtek elő. Az akarat nem elég. A talpraesettség is csak szerencsével. Kitartást meg ugye alapnak tekintjük. Röviden: indulótőke! S annak hiánya. Nem tudom mennyi fogalmatok van róla, hogy mennyien nem indulnak el, mert nem rendelkeznek vele. Valaki említette Mo. 22-es csapdáját. Igencsak erre gondolhatott.

nwp 2012.11.23. 16:42:12

@karburator: "Ugye a 18.-dik év..." :DDD

ittvagyokottlennek 2012.12.18. 10:41:11

igen van erdeklodes, johet a folytatas ....:P

Legyél te is országfelelős!

Ahol már ott vagyunk: Ausztria, Ausztrália, Belgium, Brazília, Brunei, Ciprus, Chile, Csehország, Dánia, Egyesült Államok, Franciaország, Hollandia, India, Izland, Izrael, Japán, Kambodzsa, Kanada, Kanári-szigetek, Málta, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Spanyolország, Srí Lanka, Svájc, Svédország, Szingapúr, Törökország és Új-Zéland.

Jelentkezni (valamint az országfelelősökkel a kapcsolatot felvenni) a hataratkeloKUKAChotmail.com címen lehet.

süti beállítások módosítása